Pelicans kaudelle 2013–2014

  • 737 760
  • 2 174

majusa3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kiekkoreipas, Lahti 1976-1985
Ihan ilman vittuilua, listatkaapas SM-liigasta ne tämänhetkiset maalivahdit, jotka kelpaisivat ens kauden Pelsuun "voittavaksi maalivahdiksi"?

Jos sopimukset antaisivat myötä ( = olisivat siis vapaita ja Pelicans rahat riittäisivät! ) Minulle sopisi Pelicans maaliin SM-liigasta esim. Petri Vehanen, Eero Kilpeläinen ja Antti Raanta.
 
Etkö ymmärrä, vai etkö halua edes ymmärtää?
Voittavaa maalivahtia tänne todella haluan, mutta se pitää olla Pelicans budjetin mukainen. Et kai luule, että tänne nyt NHL:n Emery tulee, se oli esimerkki, esimerkki, miten eräs joukkue toimii, kun rahaa on ja halutaan varmistaa, että maalivahtiosasto on myös varmasti kunnossa.

Luulen että se ymmärrys on hukassa toisessa päässä. Puhut yhtäkkiä jostain Emeryn hankinnasta, siis änäriveskasta. Tsikakon suunnasta hankittiin pienemmästä liigasta kakkosveska, samaa haikailet tänne. Eli sm-liigaa pienemmästä sarjasta kakkosveska. Voittava maalivahti numero 1. City hankki Hartin junnuna jostain divarin syövereistä. Eli Suomen divareista joku junnu. Voittava maalivahti numero 2.

Siinä sulle rautalangasta väännettynä noi sun esimerkit miten Pelsun pitäsi toimia.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Listatkaa ne kaikki puolustajien maalipörssin voittajat, joille on maksettu, etteivät pelaa seurassa seuraavalla kaudella.

Toisena huomioita hieman puolustajien tämän kauden +/- tilastosta.
Jaatinen +8
Seikola -8
Latvala -17

Latvalan kanssa tehtiin sopimus, Jaatiselle ei jatkoa ja Seikola oikein maksettiin ulos vaikka on taas erittäin lähellä voittaa puolustajien maalipörssi. Samaan aikaan taas Jormakka kustiin Tampereelle ihan omaa hitauttaan.

Ei oikein tunnu menevät mitkään siirrot putkeen(kuten case Richmond). Kovia nimiä saa olla tulossa...
 

majusa3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kiekkoreipas, Lahti 1976-1985
Luulen että se ymmärrys on hukassa toisessa päässä. Puhut yhtäkkiä jostain Emeryn hankinnasta, siis änäriveskasta. .

Jos kirjoitan näin:
" Jos näin ei olisi, niin tuskin jalkapallossa esim. Manchester City olisi palkannut Joe Hartia maalille tai Chicago Ray Emeryä? Eikö nämä ole niitä voittavia maalivahteja?"

Etkö nyt millään ymmärrä, että nämä olivat esimerkkejä!
En ole tuomassa tänne mitään Emeryä, koska Pelicans rahat eivät todellakaan siihen riitä. Eiköhän se voittava maalivahti saada tänne paljon halvenmalla. Jos kirjoitukseni oli sekava, ja ymmärsit sen nyt väärin, siitä pahoitellut!
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Maalivahteihin sen verran että näillä näkymin Myllyniemi/Juvonen kaksikolla mennään.

Pakeista Junland lähtee ja Tuhkanen tulee sisään. Eli lähtökohtaisesti ensikaudelle on ykköspakki haussa, muut tontit on täytetty.

Senttereistä Immonen, Saarenheimo ja Paakkis jatkavat. Ykkössentteristä ei havaintoa.

Laitureista Männikkö ei tällä hetkellä ole jatkamassa mutta Pikkaraista koetetaan saada jatkamaan. Tavista ei tietoa. Jormakka menee Tapparaan.

Eli jos rosteria väännetään niin:

Niinimäki-X-Smolenak
Sopanen-Immonen-X
Pärssinen-Saarenheimo-X
Ritamäki-Pkklvr-Pöyhönen

Korpikari-X
Pietilä?-Hurri?
Latvala-Tuhkanen

Myllyniemi-Juvonen

Hankintojen on osuttava. Kuusela onsuht vahva huhu, mutta varmuutta ei ole.
 

Team Tölkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suljettu liiga ja Kummola
Hauska lukea kun osa tietää että ketkä jää, osa tietää että samat lähtee. Satiirisesti voisi todeta osan olevan oikeassa ja osan väärässä tietoineen. Totuus joukkueesta tulee viikon parin sisällä kun Kaarna tilanteen kertoo. 15-17 sopimuspelaajaa on tällä hetkellä, hiukan laskenta ja tulkinta tavasta riippuen. Ei kannata pettyä kun tilanne julkaistaan, kesän ja syksyn aikana on lopullinen rinki, ja ennenkaikkea terävin kärki vasta ruodussa. Kilpailukykyinen joukkue on kasassa, kuinka korkealle se tulee ylittämään, se on sitten onnesta kiinni osuuko kärkiarvat asteikossa kymppiin vai seiskaan.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Hauska lukea kun osa tietää että ketkä jää, osa tietää että samat lähtee. Satiirisesti voisi todeta osan olevan oikeassa ja osan väärässä tietoineen. Totuus joukkueesta tulee viikon parin sisällä kun Kaarna tilanteen kertoo. 15-17 sopimuspelaajaa on tällä hetkellä, hiukan laskenta ja tulkinta tavasta riippuen. Ei kannata pettyä kun tilanne julkaistaan, kesän ja syksyn aikana on lopullinen rinki, ja ennenkaikkea terävin kärki vasta ruodussa. Kilpailukykyinen joukkue on kasassa, kuinka korkealle se tulee ylittämään, se on sitten onnesta kiinni osuuko kärkiarvat asteikossa kymppiin vai seiskaan.

Tää menee juuri näin. Ja lähtijöiden osoitteetkin vaihtelee kirjoittajasta riippuen.

Ottamatta nyt kantaa kuka menee ja minne, niin pidän edelleen Pelicansin tilannetta vaikeana siirtorintamalla ja nyt puhun niistä kahden ensimmäisen ketjun hankkimisesta. Nykyisestä rungoista on helppo taiteilla jatkosopimuksia, koska ottajia ei liikaa ole, mutta toisaalta on jo kiinnitetty "ykköskorin"miehiä, joilla ei ole mitään käyttöä niissä rooleissa, eikä varsinkaan niillä avuilla alemmiskentissä.

Jos nyt esimerkiksi katsotaan Kaanin hypoteettisia ketjusommitelmia niin käsi pystyyn kenellä on levollinen olo?
 
Viimeksi muokattu:
Jos kirjoitan näin:
" Jos näin ei olisi, niin tuskin jalkapallossa esim. Manchester City olisi palkannut Joe Hartia maalille tai Chicago Ray Emeryä? Eikö nämä ole niitä voittavia maalivahteja?"

Etkö nyt millään ymmärrä, että nämä olivat esimerkkejä!

Ymmärsinhän minä ihan täysin nämä sinun esimerkit, lue ylempää niin väänsin vielä rautalangasta osiin mitä ne Pelsun tapauksessa olisi.
 

Kulpertto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues, Patrik Moisio
Ilves edesauttaa teiän mahdollisuuksia päästä sijalle 10.
Eilen vietiin Lukkoa aivan sata pystyyn, huomenna lupaan että Bluesia viedään kuin sitä kuuluisaa paskasta lakanaa.
Pelsut on ainoo joukkue noista kolmesta, joka ottaa 3pts viikonlopulta.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ilves edesauttaa teiän mahdollisuuksia päästä sijalle 10.
Eilen vietiin Lukkoa aivan sata pystyyn, huomenna lupaan että Bluesia viedään kuin sitä kuuluisaa paskasta lakanaa.
Pelsut on ainoo joukkue noista kolmesta, joka ottaa 3pts viikonlopulta.
Ja siitä on toden totta paljon mukavampi lähteä ensi kauteen.
 

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
Saas nähdä "golffataanko" koko kesä ja sitten elo/syyskuussa julkaistaan ykköskorin ukot. Ihan sama mulle, kunhan kauden alussa olisi jonkinlainen ykkössentteri.

Itse en näe mitään estettä sille, että Myllyniemi/Juvonen vetää ens kauden duo'na. Jatkoajan Peliitat-pelaaja-arvioinnissa mainitaan R.Rinteen kohdalla, että olisi siirtymässä liigakentille. Oisko tässä sitten meiän 3.veska? EDIT: Ei ole. Kiitos nopeasta tiedosta. Itellä mennyt ihan ohi.

Pikun jatko vähän siinä ja siinä. 4.kentässä ihan ok, mutta aikooko Ara vielä taikoa Pikusta 20maalin-snaipperin. Jos jatko on sorvattu, niin oletan että palkastakin on muutama prossa viilattu pois.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eli onko sitten niin ettei Heino olekaan Lahteen palaamassa? Mikä mahtaa sitten olla osoite kun ei jatkosopimusta Jokereihinkaan ole kuulunut.

Tai sitten Heino tulee lahteen tulosyksikköön tuohon Kaanin hahmotelmaan ykkösen keskelle, Jesse ja Smole hyökkää, kun Heino keskittyy puolustamaan.. (hymiö)
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Itse taas olen kuullut että Heino olisi tulossa takaisin ja Saarenheimo olisi lähdössä. Jotkut puhuvat että Turkuun Suikkasen mukana, mutta suorankäden tietoa ei ole, joten selvinnee sitten kun joukkueet näitä julkistavat.

Toki jos tilanne on se, ettei Henkka Heino ole saatavissa, niin siihen ruutuun kelpuuttaisin Saarenheimon mieluusti. Saarenheimo on ollut omaan silmääni odotuksia parempi ja monipuolisempi sentteri ja jos miettii siitä näkökulmasta niin edellä mainittu ja Immonen omaavat molemmat 30-35 pisteen potentiaalin joka on hyvä lähtökohta 2 ja 3 senttereille.

Redenbach/xx - Immonen - Saarenheimo/Heino - Paakkolanvaara

Tuollainen se on pääpiirteittäin nyttenkin. Nykyisellä nelikolla voitaisiin kernaasti lähteä ensi kauteenkin, mutta en laita hanttiin jos ykköseksi hommataan Tyleriä kovempikin tekijä. Ilmeisesti Redenbachin kanssa alustavia neuvotteluja on käyty, mutta senkin lopputuloksen ja totuuden saadaan selville vasta kauden jälkeen.

Itse en täysin osta tuota ajatusmaailmaa, jonka mukaan tuo sentterinelikko olisi liian huono ensi kaudeksi. Okei, se ei paperilla ole hyvä tai sanotaanko että vertailukelpoinen kärkiseuroihin nähden, mutta tälläkin hetkellä kyseisellä sentterinelikolla pelataan SM-Liigan TOP3 lätkää kuntopuntarin mukaan, joten miksi sama ei voisi tulevaisuudessa jatkua.

Mieluusti seuraan tuota tahtia vielä ensi kuun loppuun asti...
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Itse taas olen kuullut että Heino olisi tulossa takaisin ja Saarenheimo olisi lähdössä. Jotkut puhuvat että Turkuun Suikkasen mukana, mutta suorankäden tietoa ei ole, joten selvinnee sitten kun joukkueet näitä julkistavat.

Allekirjoittaneelle tieto tuli joukkueen sisältä ja tähän mennessä on osunut aina, joten aika luottavaisesti olen noiden kolmen sentterin nimien kanssa.

Pikkaraista tosiaan koetetaan saada jatkamaan Aran pyynnöstä, mutta reilusti pienemmällä tilipussilla. Saa nähdä miten käy.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Heinoa huhuiltu toisessa keskustelussa Raumalle!

No katsos kun ei se tänne Saarenheimon jatkopahvin myötä mahdukaan. Tai mahtuu, jos aiotaan rakentaa vielä tätäkin kautta tasapaksumpi sentterikalusto. Hivenen hirvittää jo nyt sentterinelikko Redenbach-Immonen-Saarenheimo-Paakkolanvaara höystettynä Aravirralla.

Junland täytyisi ehdottomasti pitää. Siinä olisi muutaman ottelun otannalla todella hyvä ykköspakki Seikolan lähdettyä. Maksaahan se, mutta niin maksaa dannyrichmonditkin, jotka eivät täällä loista.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Itse olisin näyttämässä vihreää valoa Tyllerön jatkolle vaikkapa ihan siihen ykkössentterin tontille. Mikäli oikein ymmärsin miehen piti olla täysi lapanen puolustussuuntaan mutta niin vain on plusmiinustilastomme (+10) kärki. Tekee pisteitäkin takuutahdilla, pelaa tuloksellisesti yli- ja alivoimaa, on vahva aloittaja, parhaimmillaan huikea pelisilmä ja ei kaiketi hintalapultaan kovinkaan kallis kaveri.

Toki jos suuresta ja mahtavasta amerikasta löytyy The Ykköskierroksen varaus a la italianoesposito on tietenkin typerää jättää se kortti käyttämättä.

Miikka Männikkö on myös osoittanut sellaista talenttia, että en pistäisi pahaksi sopimusta hänenkään kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

NightHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Pikkaraiselle ei mitää käyttöä, kaveri on yhtä nopea kun 10 vuotias poika ja muutenkin aivan turhake johonki 4 ketjuu, ulos vaan. Vielä kun Niinimäki saatas ulos ni näyttäs jo paremmalta.

Kyllä mä haluisin nähdä kunnon 1 ketjun ensi kaudella. Itse sommittelisin ketjut jotenkin näin:

X-X-X
Sopanen-Immonen-Smolenak
Pärssinen-Saarenheimo-Männikkö
Ritamäki-Paakkis-Pöyhönen

X-X (Junland)
Pietilä-Hurri
Latvala-Korpikari

Rahaa ensikauden ykkös ketjuun pitäisi löytyä. Junlandille jatko ja 1 korin pakki vielä niin näyttäsi oikein hyvältä. Myllyniemi-Juvonen kaksikolla voitas lähteä kauteen. Jerelle kunnon treeni kesä ja hyvä alku kauteen niin voidaan mennä vaikka päätyyn asti. Tärkeintä olisi kuitenkin kasata kunnollinen 1 ketju joka pystyy tehoihin.

Luultavasti mahollisemman monelle lyödää jatkopahvi kasaan ja sitten raahataan jostain pari 35 vuotiasta jäähdyttelijää ja lähetää kautee toivotaa toivotaan fiiliksellä, jotenki tuntuu ettei toimistolla ikinä opita sitä, että kallis jäähdyttelijä ei onnistu Pelicansissa, vaikka se ollaan niin monena vuonna testattu. Viimevuosi oli ainoa poikkeus kun noita ikäloppuja puoliks risoja pelaajia ei tänne raahattu ja jokainen muistaa lopputuloksen :D
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ensi kautta ja nimenomaan ratkaisuosastoa ajatellen mielenkiintoisinta on varmasti Vili Sopasen rooli. Mies on huhuilujen perusteella jatkamassa täällä. Vili on ottanut tällä kaudella valtavan askeleen kohti tähtipelaaja-statusta tässä liigassa. Ehjän kesän jälkeen uskon, että ensi kausi tulee olemaan Vilin viimeinen kotimaassa hetkeen.

Onkin seurajohdon ja varsinkin Aran käsissä löytää Vilille sopivat ketjukaverit. Tavi ja Immonen ovat 2.-3. ketjun pelureita, joista ainakin Immonen jatkaa ensi kaudella. Olen vahvasti sitä mieltä, että Vili ansaitsisi vierelleen enemmän ripauksen enemmän suoraviivaisuutta ja terävyyttä.

Tavi on ollut siinä hollilla pari kautta ja viime kausi oli häneltä suorastaan surkea. Tällä kaudella maaliennätys uusiksi (14) ja käyrä osoittaa taas ylöspäin. Immonen taas on meikäläisen ehdoton suosikki koko Pelicans-joukkueesta, mutta on tällä kaudella kärsinyt loukkaantumisista eikä ole tällä hetkelläkään täydessä kunnossa.

Olen sitä mieltä, että ensi kaudella tähän ketjuun pitää saada uusi lenkki. Onko se sitten Immosen vai Tavin paikalla sitä en osaa sanoa. Huhujen mukaan Tavikin jatkaa täällä. Tavi-Immonen-Sopanen ketju on helppo säilyttää, mutta se on liian tasapaksu johtaakseen joukkuetta.

Sopanen on valmis ottamaan kultakypärän haltuunsa ensi kaudella, mutta hän tarvitsee tuoretta voimaa vierelleen viedäkseen Pelicansin pudotuspeleihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös