Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 376 767
  • 3 266

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Onko kellään tietoa Raadon sopimuksen pituudesta? Loppukausi + ensi kausi??
HIFK;n sivuilla ei mainita.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
OK, sekoitin Tanskan Joonas Naavaan, joka on siis näitä säbä-valmentajia ja HIFK-taustaa sillä puolella.

Joonashan on Matinkylän kuplahallin kasvatti eli lahja täältä lännestä teille itäiseen naapuriin. Onnea vaan entiselle luokkakaverille uuden pestin johdosta.
 

Leobold

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotakin oli tehtävä ja jotakin tehtiin, vaikkakin aika myöhäisessä vaiheessa ratkaisu tuli. En ole koskaan uskonut Summasen jumaluuteen kiekossakaan, muistan sen Jokerien ajan tylsähkön kiekon jota Summanen peluutti. En tiedä, HIFK:n peli on ollut niin sekavaa ja halutonta että ei kukaan normaaleja keskustelumetodeja käyttävä valmentaja varmaan olisi saanut minkäänlaista kurssin muutosta aikaiseksi. pikaisella aikataululla. Villen olemassaolo HIFK:n pelaajistossa ja organisaatiossa saattaa olla se puuttuva palanen joka saanee tämän yhtälön pelittämään. Keväästä ei nyt tule mielenkiintoa puuttumaan. Minäkin annan tässä tilanteessa täyden tukeni Summasen valinnalle ja odotan melkoisen toiveikkaana kautta tästä eteenpäin. Tervetuloa Rami. Vaikkakaan minun tukeani ei edes kysytä olenhan vain fani vaikkakin elinkautinen.
 

scholl

Jäsen
Nyt kun katson reaaliajassa, niin juuri näin isoa muutosta kaivattiin. Toinen vaihtoehto olisi ollut ottaa joku Rocky ja pienemmät riskit. Mä tykkään siitä, että reagoidaan ja pelataan upporikasta/rutiköyhää!

Jos Summanen olisi tullut Nokan jälkeen niin se olisi tuntunut hirveältä, mutta nyt tämä on oikea ratkaisu. Meillä ei ole juurikaan hävittävää. Sitä paitsi luotan Valtaseen, että pitää Ramin siinä mielessä kurissa, ettei IFK mene konkurssiin. Muistan kun Pajuoja sai fudut Ilveksestä niin Rami selitti kuntosalin saunassa sitä, että organisaatio ei antanut valmentajalle edes työkaluja ja sitten kenkii ulos. Eli helposti voi käydä niin, että hän haluaa kohta kaikki maailman pelaajat, mutta sitten jonkun pitää painaa jarrua ja huolella.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kauden paras uutinen! Teen saman tien paluun Nordikselle. Ostin heti liput to ja la peleihin.
- - -

Veikkaan että et ole ainoa. Raato varmaan saa pari sataa ylimääräistä katsojaa Nordikselle, ainakin alkupeleihin. Jatko sitten sen mukaan miltä alku näyttää.

Muuten minua hiukan huvittaa, eipä sillä eikä millään, miten monta "tietäjää" on jo ilmaantunut tähän ketjuun. Siis noita jotka "tiesivät" jo viime vuoden puolella Summasen tulon, mutta eivät "viitsineet" kertoa asiasta huhuna. Ja tällä en tarkoita JHagia, sillä tiedän, aikuisten oikeasti, että hän jos kukaan voi oikeasti tietääkin Summasen kuvioista jotain. Mutta nämä muut naurattavat.

Ei sen puoleen, kyllähän minäkin tämän tiesin jo lokakuussa mutten vaan viitsinyt tuoda esiin ;-)
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Juuri näin. On olemassa kaksi Raimo Summasta: jäätävä analyytikko ja voimakkaasti tunteella reagoiva psykootikko. Näiden Summasten välistä taiteilua tämä tulee olemaan.

Tämä oli IFK:n johdolta loistava veto ottaa Raato sisään vasta tässä vaiheessa. Saadaan kaikki hyöty irti, mutta ongelmat eivät ehdi vielä kumuloitua näin lyhyessä ajassa. Tämä on taktiikkaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eli helposti voi käydä niin, että hän haluaa kohta kaikki maailman pelaajat, mutta sitten jonkun pitää painaa jarrua ja huolella.

Summanenhan ei ole missään tapauksessa laittanut nimeään paperiin ilman tiettyjä vaatimuksia. Suurin niistä on pelaajalista ja kuulin jo, että ei tämä jää pelkkään Hannulaan. Muutenkin nykyinen jengi tulee kokemaan suursiivouksen, joka toteutuu niin nopeassa aikataulussa kuin mahdollista. Ei ei valitettavasti välittömästi, tässä ja nyt. Peltosen todennäköisempi paikka ensi kaudella lienee vaihtoaitio, ei pelaajapenkki.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En muuten aio olla tässä asiassa ollenkaan jälkiviisas, mark my words: Vaikka homma menisi aivan vituiksi, en rupea syyttelemään. Nyt kun katson reaaliajassa, niin juuri näin isoa muutosta kaivattiin. Toinen vaihtoehto olisi ollut ottaa joku Rocky ja pienemmät riskit. Mä tykkään siitä, että reagoidaan ja pelataan upporikasta/rutiköyhää!

Täsmälleen samat sanat. Vaikka Ramin kanssa menisi homma kuinka puihin, niin olen todella kiitollinen IFK-johdolle tästä päätöksestä palkata Rami meille. Rami oli mun ykköstoiveeni (KJ:n ohella), ja tässä on nyt kaikki merkit ilmassa sen suhteen, että vielä tänä keväänä ollaan täysillä mukana ja halutaan menestyä!

IFK:n onni on ollut nyt tuo tasainen sarja, ja jopa hämmästyttävänkin suuri ristiin pelaaminen, jolloin ei ole kovin isoja eroja tullut taulokkoon. Tilanne voisi olla paljon huolestuttavampikin! Kuuden joukkoon pitää päästä, ja tämä muutos mahdollisti sen. Eihän sitä kukaan tiedä miten tässä käy, mutta Sopan IFK eli olisi kuuden joukkoon mennyt.
 

Samppakanki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä paras vaihtoehto tämä, onnittelut siitä.

Maalivahtipeli on kunnossa, puolustus ok, nyt vielä munaa ja tekemistä sinne hyökkäykseen ni kurssin suunta kääntyy ylös ja lujaa. Nyt kelpaa taas odottaa hifk-jokerit matseja. Ei muuta kuin narrien kaatoon!
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin kuvitella, että kun/jos vahvistuksia tosiaan ollaan vielä hankkimassa, ne tulevat olemaan Ramille entuudestaan tuttuja pelaajia ja oletan täten että ovat Venäjällä olleet Ramin alaisuudessa. Joku Idän -sarjat paremmin tunteva voisi valottaa, onko Ramin aikaisia pelaajia vapailla markkinoilla/ uskollisia, jotka voisivat 'ryssä'-tyyliin loikata seurasta toiseen?

e: -Muistan ainakin Jaromir Jagrin kehuneen joskus Ramia lehdissä, jospa JJ tulisi jäähdyttelemään ensi kaudeksi meille ;)
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paikallispelissä sitten Summanen vs. Kekäläinen. Keklu antoi aika tylyä kommenttia liittyen Summasen todistajana olemiseen Peltonen-Ben Amour tapauksessa.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Paikallispelissä sitten Summanen vs. Kekäläinen. Keklu antoi aika tylyä kommenttia liittyen Summasen todistajana olemiseen Peltonen-Ben Amour tapauksessa.

Joo juuri näin saadaan taas IFK-koodisto käyttöön ja pitkiä pelikieltoja, btw. ko pelin jälkeen runkosarjaa jäljellä n. 7 kierrosta, joten Raato ehtinee vielä playoffseihin.
 

scholl

Jäsen
Muuten minua hiukan huvittaa, eipä sillä eikä millään, miten monta "tietäjää" on jo ilmaantunut tähän ketjuun. Siis noita jotka "tiesivät" jo viime vuoden puolella Summasen tulon, mutta eivät "viitsineet" kertoa asiasta huhuna. Ja tällä en tarkoita JHagia, sillä tiedän, aikuisten oikeasti, että hän jos kukaan voi oikeasti tietääkin Summasen kuvioista jotain. Mutta nämä muut naurattavat.

Ei sen puoleen, kyllähän minäkin tämän tiesin jo lokakuussa mutten vaan viitsinyt tuoda esiin ;-)

Tuo johtuu ihmisen aivoista. Sitä kutsutaan nimellä "I-knew-it-all-along"-effect tai hindsight bias. Nobelisti Daniel Kahneman kirjoittaa aiheesta: "The tendency to revise the history of one's beliefs in light of what actually happened produces a robust cognitive illusion." Eli jos joku mahdollinen tapaus ei tapahdu niin ihmiset sanovat jälkikäteen, että sanoivat aina, ettei niin tule tapahtumaan. Jos se taas tapahtuu niin he sanovat, että olivat aina sitä mieltä, että niin tulee tapahtumaan. Nytkin voimme kirjoittaa: Olin aina sitä mieltä, että Rocky ei tule tai olin aina sitä mieltä, että Summanen palkataan. Se on siis niin, että kun ihminen muuttaa mielensä niin hänen on vaikea muistaa, mitä mieltä hän oli ennen kuin muutti mielensä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuten minua hiukan huvittaa, eipä sillä eikä millään, miten monta "tietäjää" on jo ilmaantunut tähän ketjuun. Siis noita jotka "tiesivät" jo viime vuoden puolella Summasen tulon, mutta eivät "viitsineet" kertoa asiasta huhuna. Ja tällä en tarkoita JHagia, sillä tiedän, aikuisten oikeasti, että hän jos kukaan voi oikeasti tietääkin Summasen kuvioista jotain. Mutta nämä muut naurattavat.

Jos viittaat tällä monsieur meikäläiseen(kun mainitsin asiasta tuossa aiemmin) niin naura toki. Sain tietää asiasta HIFK:n matsin aikana omilta lähteiltäni keihin luotan sattuneesta syystä. Tiesivät kertoa että HIFK on erittäin lähellä Raadon kanssa mutta jostain syystä, liekö vero tms asiat homma ei toteutunutkaan heti. En yleensä huutele täällä huhuistani koska frankly mun lähteet seilaavat HIFK:n ja muiden jengien väleillä niin paljon että niitä saisi laukoa koko ajan. Mutta tämä oli niin kuuma aihe silloin, itseä(kin) vitutti Soppa joten there you go.

Jos et viitannut meikäläiseen niin yhdyn nauruhisi mutta ainoastaan iloisesti siitä että Soppa lähti, Rami tuli.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitä IFK-fanin tulisi nyt tehdä tämän uutisen jälkeen:
>>> Vastaus on helppo. Noh, tietenkin käydä ostammassa lippu seuraavaan kotipeliin, ja sitä seuraavaan, ja sitä seuraavaan...
 

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
Hieno juttu, täytyykin saman tien laittaa lippuja tilaukseen, mun boikotti oli tässä.
Saa nähdä millainen ruletti alkaa nyt pelaaja puolella, eiköhän se ole ollut jonkinlainen sopimuksen edellytys että Rami saa haluamansa näköisen joukkueen.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onnittelut punaisille! Tulipahan tutinaa ja tötinää loppukaudeksi niin otsikoissa, pukukopissa kuin kentälläkin.

Ja kipinävuorolaiset: upeaa työtä.
 

scholl

Jäsen
Saa nähdä millainen ruletti alkaa nyt pelaaja puolella, eiköhän se ole ollut jonkinlainen sopimuksen edellytys että Rami saa haluamansa näköisen joukkueen.

nähtäisiinköhän ensimmäinen joku isomman luokan pelaajavaihto-operaatio jonkun toisen seuran kanssa? Olisi piristävää oikeasti joskus nähdä sm-liigassa vähintään joku 2+2 pelaajan kauppa.

Ensi matsiin Michael Buffer kuuluttamaan Let's get ready to raaatoooooooooo!
 

Zaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten sanoin Sopan omassa ketjussa, Sopan potkuja vastaan mulla ei ole mitään, mutta onhan tämä iso riski. Pahimmassa tapauksessa HIFK:sta on tämän jälkeen jäljellä pelkät savuavat rauniot ja kausi päättyy leivättömän pöydän ääressä Summaselle ja parille pelaajalle (ehkä jopa nousukiidossa olevalle Melartille). Pidän aika väistämättömänä sitä, että jossain vaiheessa eli viimeistään ensi kauden aikana Raato lähtee itse kävelemään tai lentää ulos kuin leppäkeihäs.

Kuitenkin Raato on oikeasti hyvä valmentaja ja taatusti se laiska nysvääminen joukkueessa nyt loppuu, tai jos ei lopu niin ko. pelaaja löytää itsensä poppariosastolta. Raato ei varmasti myöskään katsele sivusta, kun Nybari raahaa tänne jotain O'Sullivaneja. Teoriassa Summasen kanssa voidaan mennä pitkälle. Eli sinänsä tervehdin hankintaa suurella ilolla. Ei voi muuta sanoa kuin että toivottavasti homma ei lähde lapasesta ainakaan liiaksi.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ei jumalauta! Tätä päivää on odotettu! Hemmetin hyvä valinta joka toivottavasti aukaisee HIFKn pelilliset solmut. Taidan juoda tämän kunniaksi aamukahvit.

-Tinke
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Saa nähdä millainen ruletti alkaa nyt pelaajapuolella...

Voidaan nähdä "pientä" turbulenssia kyllä :)

Veikkaan että esimerkiksi tuolla lauantaisella esityksellä jonkun etana-elkinsin pelit jää lyhyeksi täällä. Ei muuta kun koneeseen vaan, jos ei luistin tuon kummemmin kulje.

Mä oon niin innoissani taas, etten millään jaksais odottaa seuraavaa peliä!
 

scholl

Jäsen
Veikkaan että esimerkiksi tuolla lauantaisella esityksellä jonkun etana-elkinsin pelit jää lyhyeksi täällä. Ei muuta kun koneeseen vaan, jos ei luistin tuon kummemmin kulje.

Voi jatkossa kutsua vahvistuksia yhden päivän turistiviisumilla. Siinä ei kauan nokka tuhise, kun voi olla jo matkalla takaisin ja ihmetellä vasta kotona, mitä täällä oikein tapahtui. Kävinkö mä Suomessa vai oliko se vain joku uni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös