Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 371 827
  • 7 308

Vesku

Jäsen
Googlet, youtubet ja spotifyt jo kaivettu:

Hakusessa kasarihengen mukainen Batman-poppibiisi n. vuodelta 1988. Ei Princen Batdance. Biisissä toistuu usein "Bat-Bat-Batman" ja mukana on ainakin Robinin 60-luvun sarjan äänilainaus.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
NYT!!! Tulin hetki sitten suihkusta ja taustalla soi Turun paikallisradio Auran Aallot. Noin kymmenen jälkeen sieltä tuli biisi, jota olen puolitosissani metsästänyt jo varmaan vuoden. Sen verran hitaasti aukeni Auran Aaltojen kotisivu, että biisin nimeä/esittäjää en ehtinyt näkemään. Tunnistaisikohan joku täältä?

Suomalainen mieslaulaja, hieman melankolinen biisi (yllätys?) ja lauletaan rakkaudesta (?). Sellainen hyvin paikallisradioihin/Radio Novaan sopiva biisi. Ikävä sanoa, mutta tähän ne kunnon vihjeet oikeastaan loppuvatkin. Sanat eivät oikeastaan jää mieleen, vaan enemmänkin se melodia. Sanoissa ehkä jotain: "...kun maailmassain [mahtipontisesti], sä mieleeni jäit, ti-ti-di-di-dii..." Jotain siinä myös lauletaan sydämestä. Näistä ei pahemmin apua ole, mutta...

Mä en ole 100% varma, mutta mun mielestäni se kuulostaa ihan Popedalta/Pate Mustajärveltä. Lisäksi joskus siinä on mun mielestäni joku nainenkin laulamassa? Mitään varsinaista kertosäettä siitä ei oikein tartu, mutta se melodia jää pyörimään päähän!
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
NYT!!! Tulin hetki sitten suihkusta ja taustalla soi Turun paikallisradio Auran Aallot. Noin kymmenen jälkeen sieltä tuli biisi, jota olen puolitosissani metsästänyt jo varmaan vuoden. Sen verran hitaasti aukeni Auran Aaltojen kotisivu, että biisin nimeä/esittäjää en ehtinyt näkemään. Tunnistaisikohan joku täältä?

Tarkoittanet Pate Mustajärven ja Sakari "Finlandia" Kuosmasen ajatonta klassikkoduettoa Sydän syrjällään. Tätä alunperin lontoonkielistä biisiä "Something's Gotten Hold of My Heart" on sittemmin versioinut mm. Siiri "reinonsisko" Nordin kappalenimellä "Sydämeni osuman sai". Nordinin versio on kuitenkin niin sysipaska verrattuna Paten & Sakun esittämään original-suomennokseen, etten viitsi sitä tänne linkittää.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikäs soi taustalla kun jonkun kanavan (ava, liv?) ohjelmatarjontaa käydään läpi? Sanat menee jotenkin näin: "Haalistuu, kaikki haalistuu, sun silmät & suu, kaikki haalistuu". Nuo sanat tulevat myös tekstinä tuossa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikäs soi taustalla kun jonkun kanavan (ava, liv?) ohjelmatarjontaa käydään läpi? Sanat menee jotenkin näin: "Haalistuu, kaikki haalistuu, sun silmät & suu, kaikki haalistuu". Nuo sanat tulevat myös tekstinä tuossa.

En muista minäkään kanavaa, mutta eipä sitä kai kysyttykään. Biisi on joka tapauksessa Reginan Jos et sä soita. Itse asiassa melko kiva renkutus muuten ärsyttävältä bändiltä, varmaan lähinnä tuon skottipop-henkisesti surisevan kitarasoundin ansiosta.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En muista minäkään kanavaa, mutta eipä sitä kai kysyttykään. Biisi on joka tapauksessa Reginan Jos et sä soita. Itse asiassa melko kiva renkutus muuten ärsyttävältä bändiltä, varmaan lähinnä tuon skottipop-henkisesti surisevan kitarasoundin ansiosta.

Selvää kesähittiainesta, kiitoksia tästä. Ihan tarttuvaa renkutusta tosiaan, pirteä tekele.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Joskus sillon 90-luvun alussa/puolessa valissa soi MTV:lla ja varmaan monessa muussakin paikassa biisi josta muistan vain patka ja osan videosta.
Videolla tumma/kullan varinen (oon varisokee eli voi olla ihan mita vaan se vari) aasialainen muija laulaa vaaleisiin pukeutuneen valkosen miehen kans ja sanat menee vahan tahan suuntaan "... in the name of the father and the holy ghost (tms) ... and in the spirit of man" tai jotain vastaavaa.
Se vaalea mies on mukana jossain ihme saattueessa tms.

Ei kasittaakseni mikaan uskonnollinen juttu kuitenkaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Parikin suomalaista biisiä pyörii päässä! Esittäjätkin ovat lähes varmoja. Biiseistä jäänyt looppina päähän soimaan pari kohtaa.

1. Zen Café (tai Putron sooloprojekti): "olen tupakoinut paljon, järjettömän paljon, elänyt kuin [heitteillä?]"

2. Klamydia: "enpä olis' arvannu', että olet jannu, ellen olisi sua juhannustansseissa pannu'"
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mikä biisi soi Nelonen Pro:n Superpesis -lähetyksissä?

Jossain kohtaa biisissä (ilmeisesti alussa) lauletaan "why do we run, away from the sun?" ja kertosäkeessä "I feel like...". Googlella olen koettanut etsiä, mutta en ole itse löytänyt kyseistä biisiä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Klamydia oikein tosta linkkiä juutuubiin. sun hakemas kohta tulee noin 1:45 kohdassa
Mr.Foxin etsimä 1. kappale on Zen Cafen - Rakastele mua. "Elänyt kuin Hemingway.."
Kiitokset näistä! Molemmat meni oikein!

Nyt tuli jo uusikin kysymys! Noin 23:15-23:25 eli noin tunti sitten soi NRJ:lla joku dancebiisi. Kyllähän se ihan hyvältä kuulosti jo autossakin, mutta nyt huomaan hyräileväni sitä koko ajan. Hyviä tuntomerkkejä ei tietenkään ole antaa. Oikeastaan ainoa mitä muistan, on sellaisella robottimaisella äänellä laulettu "Guardian Angel". Jälkeenpäin ajatellessani tuo alku voisi olla myös "Call me an...". Kyseessä ei kuitenkaan ole K-System - Guardian Angel. Musiikkityylistäkään en osaa sanoa oikeastaan yhtään sen enempää. Ehkä joku Pendulum voisi olla lähellä?

Löytyvätkö NRJ:n soittolistat jostain? Olisinko jonain päivänä kuullut, että soittolistat löytyisivät NRJ:n Facebook-sivuilta?
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Klamydia oikein tosta linkkiä juutuubiin. sun hakemas kohta tulee noin 1:45 kohdassa

Tämä on kyllä käsittämätön juttu, että biisi tunnetaan netissä tuolla "Vittu, oot ruma" - nimellä. Oikeastihan biisin nimi on Kikka.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikä on se melodia, joka soi usein televisiossa, kun kuva tai kohtaus siirtyy Englantiin. Se soi hyvin lyhyesti. Eikä vastaus ole God Save the Queen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Toisessa ketjussa aikanaan etsin, mutta jostain vuosituhannen alkupuolelta viskin huuruinen saluuna-rock -veto. Kertsissä vedetään

"you aint gonna live long enough, to see another sunrise, you stupid motherfuck" "I shoot you down, I shoot you down to the ground"

Vähän Peer Günt -viboja, en noilla lyriikoilla kyllä löytänyt mistään. Soikohan aikanaan Oilers Go Go'ssa?
 

Ralph

Jäsen
Mikä on tämän JVG:n kappaleen alussa soiva rallatus? Siinä ennen laulun alkua.

Linkki Youtubeen JVG:n Intro -kappaleeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös