Rekkaribongausketju

  • 208 482
  • 1 764

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Ei ole 0-alkuista, normaaleissa autoissa ainakaan. Tiedä sitten siirtokilvistä tms.

Mulla on etsinnän alla 17. Pari vuotta "harrastanut", mutta ei ole vissiin vuoteen tullut vastaan yhtään.

Ei vieläkään ole tullut vastaan! Tosin kun ei tule kun täällä tuppukylällä mopedilla liikuttua, niin ei maisema vaihdu niin usein että tulis alituisesti vastaan.
 

Lahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen tuli vihdoinkin ensimmäinen satanen täyteen. Aikaa meni vaivaiset neljä vuotta ja 16 viikkoa. Jospa nuo seuraavat sataset tulisi hiukan nopeammin.
 

Charlie Horse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Pakko kommentoida, kun täältä löytyi tällainen kulttuuriketju!

Itse aloitin 1.1.2009 ja viimeinen kaksinumeroinen osui silmiin 25.10.2010, siis noin 22 kuukautta siihen meni. Tällä hetkellä haussa on numero 130. Tosin täytyy myöntää, että ei ihan niin aktiivisesti ole tullut zoomailtua, kun nämä kolminumeroiset alkoi. Hiukan kuitenkin... :) Saa nähdä jaksaako sitä ihan maaliin saakka. Kai se pakko on...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mulla on haussa numero 738 tällä hetkellä. Aika pirun hitaasti etenee. Toivottavasti nopeutuu sen verran, että pääsis tämän vuoden loppuun mennessä maaliin. Tuskin kuitenkaan.

Muoks. Olen näköjään aloittanut 20.7.2006 tämän "harrastuksen" ja tavoitteeksi olen asettanut 20.7.2011. Ei taida onnistua tuo tavoite...
 
Viimeksi muokattu:

Lazze

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tappara, Warkis, Leijonat & suomalaiset.
Mulla on haussa numero 738 tällä hetkellä. Aika pirun hitaasti etenee. Toivottavasti nopeutuu sen verran, että pääsis tämän vuoden loppuun mennessä maaliin. Tuskin kuitenkaan.

Muoks. Olen näköjään aloittanut 20.7.2006 tämän "harrastuksen" ja tavoitteeksi olen asettanut 20.7.2011. Ei taida onnistua tuo tavoite...

Minä olen saanut 7 kuukaudessa alaspäin mentäessä tasan 140, joten kovalla tsempillä ja yrityksellä vuoden loppuun on mahdollista! Heinäkuun voinet unohtaa tässä tapauksessa ellet oikein kunnolla ala kyyläämään. Tsemppiä lopun metsästämiseen!
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tulin just tarkistamaan että koska tämän jalon harrastuksen olen aloittanut ja huomasin että on vierähtänyt jo reilu neljä vuotta. Nyt ollaan jo reilusti voitonpuolella kun seuraava numero on 910. Toivottavasti saan tämän tulevan kesän aikana valmiiksi ja sitten en todellakaan aloita mitään tällaista ainakaan vähään aikaan. Onneksi ei ole sentään rekkarien kyttäilyn takia tullut mitään kolareita tai muita mokia. Onnea kaikille jotka olette vasta alussa kyllä se sitten helpottaa kun pääsee kolminumeroisiin....

Jumalauta neljä vuotta, aika monta rekkari on tullu tarkistettua ja kuinka monta hyvää persettä mennyt ohi kun on kytännyt jotain pirun numeroja!!!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Alaspäin tullaan "kilpi per päivä"-vauhdilla, haussa nyt 905. Aikamoinen ero tuohon kevään 900-999 -vauhtiin.
Alaspäin mennään tasasen tappavasti. 799 haussa. 240 päivää vierähti 199 kilven bongaamiseen, siis vauhti on hidastunut. Into ei ole samanlainen kun se joskus oli ylöspäin mentäessä, mutta kai se on pakko hoitaa tämäkin loppuun saakka kunnialla.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Aloitin bongauksen kesäkuussa ja numero 26 tuli eilen bongattua. Aloitin samaan aikaan bongauksen harjoittelumielessä myös takaperin ja bongasin äsken numeron 865 ja kotipihasta tulee löytymään numerot 864 & 863 kunhan kyseisten autojen omistajat saapuvat kotiin.

Aloitin itsekin myös takaperin noin kuukauden jälkeen, kun ei noita yksi- ja kaksinumeroisia tullut vastaan riittävän usein, jotta olisi pysynyt mielenkiinto yllä. Nyt mennään numeroissa 23 ja 858, eli melko lailla samassa suhteessa ollaan näköjään edetty. Itsellä tosin aikahaarukka on pitempi, koska muistaakseni heinäkuussa 2009 eli reilut puolitoista vuotta sitten tuli aloitettua. Työmatka on itsellä lyhyt eikä siinä ehdi nähdä paljoakaan liikennettä, siinä yksi hitauden selitys.

Kaiken kaikkiaan suorastaan hävettävän "autistinen" harrastus, mutta uskomattoman koukuttava... Jospa tästä touhusta pääsisi "jo" joskus vuoden 2020 tienoilla eroon...
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
126 nähty tänään kahdesti. Tosin ko. bongaus on alunperin jo viimeviikolta Turusta. 127 hakuun siis.

Hemmetin hidasta nykyään tämä. Ei ole sitä kipinää mitä ennen, alle satasissa, oli.

edit: 127 nähty
edit: 128 myös jo joskus 2vko sitten...
 
Viimeksi muokattu:

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
500

4 ja ½ vuotta meni puoliväliin.
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Taas kuukausi takana ja tahmeata on.

Tänään tosin 227 ja 228 lähes peräkkäin eli nyt 229 menossa.

Kev
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Useampi vuosi on tullut bongailtua ja numero 26 on hakusessa. Ja en, en ajele autolla paljon paskaakaan. Hitaalta tuntuu tahti silti.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Useampi vuosi on tullut bongailtua ja numero 26 on hakusessa. Ja en, en ajele autolla paljon paskaakaan. Hitaalta tuntuu tahti silti.

Kollega hakee myös tuota 26:tta. Tänään tuli yksi vastaan, mutta hän nyt sattui olemaan kontin puolella potilaan kanssa. Hänen puolestaan: pahus!
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Nyt tuli muutaman vuoden pällistelyn jälkeen viimein numero 100 täyteen.

Ikäväkseni olen huomannut, ettei Turunseudun Rekisterikilpinumerotarkkoilijoiden klubin nettisivusto ole enää vähään aikaan toiminut. Toivottavasti herää vielä henkiin, sillä sinne on niin kätevä päivittää bongaukset.

EDIT: Typerien kirjoitusvirheiden korjaamista.
 
Viimeksi muokattu:

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Kesällä tuli aloitettua uudestaan, kun jäi viimeksi kesken, ja halusin aloittaa varmasti oikeasta numerosta.

12 on kiertänyt nyt aika pitkän tovin jo minua, tulloo kai sitten vastaan jos haluaa tulla...
 
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Ihan tämän kyseisen kettingin innoittamana aloitin bongailun, huomenna tulee harrastusta vuosi täyteen ja hakusessa on numero 33. Muutaman vuoden saa siis vielä menemään tässä touhussa.
Näin, nyt täyteen paukkuu jo neljä vuotta rekisterien etsiskelyä ja hakusessa numero 97. Jospa homma hiukan etenisi liukkaammin kun saa satasen rikki.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Näin, nyt täyteen paukkuu jo neljä vuotta rekisterien etsiskelyä ja hakusessa numero 97. Jospa homma hiukan etenisi liukkaammin kun saa satasen rikki.

Kyllä se siitä huomattavasti helpottuu. Mulla meni ensimmäiseen sataseen nelisen vuotta ja nyt on sitten tullut vastaan 25 rekkaria reilussa kuukaudessa. Haussa siis nykyään 126.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mulla on haussa numero 738 tällä hetkellä. Aika pirun hitaasti etenee. Toivottavasti nopeutuu sen verran, että pääsis tämän vuoden loppuun mennessä maaliin. Tuskin kuitenkaan.

Hitaasti menee. Yllä olevan kirjoitin 16.1.2011 ja eilen näkyi rekisterinumero 805. Pitkä matka on vielä maaliin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kysytään nyt täällä jos sattuisi olemaan hyviä rekkariasiantuntijoita:

Näin eilen vanhan jenkkikärryn, jossa oli mustapohjaiset Suomen rekisterikilvet. Muuten normaalia, mutta sekä kirjaimia että numeroita oli kolme. (TOK-583 tjsp).

Miten mahdollista, tämäntyyppiset kilvethän eivät olleet mahdollisia mustapohjaisten aikana? Ja olen luullut, että aikaisemmin Suomessa rekisteröimättömät tuonti(museo)autot joudutaan rekisteröimään valkopohjaisiin kilpiin?
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin, nyt täyteen paukkuu jo neljä vuotta rekisterien etsiskelyä ja hakusessa numero 97. Jospa homma hiukan etenisi liukkaammin kun saa satasen rikki.

Viisi vuotta bongailtu ja 92 tuli eilen vastaan. Toivottavasti tämän kesän aikana saisi sen 100 täyteen ja pääsisi bongailemaan kaikki vastaantulevat autot. Kyllä tässä viiden vuoden aikana on jo oppinut millaisissa autoissa kaksnumeroiseia kilpiä on.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kysytään nyt täällä jos sattuisi olemaan hyviä rekkariasiantuntijoita:

Näin eilen vanhan jenkkikärryn, jossa oli mustapohjaiset Suomen rekisterikilvet. Muuten normaalia, mutta sekä kirjaimia että numeroita oli kolme. (TOK-583 tjsp).

Miten mahdollista, tämäntyyppiset kilvethän eivät olleet mahdollisia mustapohjaisten aikana? Ja olen luullut, että aikaisemmin Suomessa rekisteröimättömät tuonti(museo)autot joudutaan rekisteröimään valkopohjaisiin kilpiin?

Oliskohan niin, että museoautolla on mustat kilvet. Joten kun auto rekisteröitiin museoautoksi, niin kilpien väri vain vaihdettiin.

Tämä on ihan mutua.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Olin jo ehtinyt luopua toivosta ja numero nelosen bongaamisesta, kunnes eilen sen näin! Kaverin häissä hääautona oli avomallin kupla, jonka rekkarin numero-osa oli 4! Nyt pääsee taas eteenpäin bongauksessa.
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Taas kuukausi takana ja tahmeata on.

Tänään tosin 227 ja 228 lähes peräkkäin eli nyt 229 menossa.

Kev

Kohta 4 kuukautta väliä.. pirun hidasta, nyt mennään 257.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Kovin on tuskaista pikkukylällä nämä alle satasen bongailut. 57 hakusessa jo pari kuukautta. Jospa taas kesän aikana hiukan etenisi, kun jenkkiautot tulevat kuvaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös