Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 995 641
  • 47 188
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Satelliittien kautta, tiätysti.

Pääasiassa kuitenkin kuitukaapeleita pitkin Atlannin pohjalla.. Sateliittisiirto on kallista, eikä sitä netin kanssa juuri käytetä.

Kaapelia riittää merenpohjassa ihan ilosesti. Kupari on korvattu kuiduilla jo kahskytluvulta lähtien.

Tässä yksi firma, jokta niitä vedättää ja vuokraa tietoliikennekaistaa...
http://www.hiberniaatlantic.com/

Aika paljon on vedetty tässä viimevuosikymmenenä kapasitettia lisää(Lista 2001 - 2010
http://www.atlantic-cable.com/Cables/CableTimeLine/index2001.htm
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella vaikea kysymys. Kaikki tietävät koomikon nimeltä Louis CK. Kenellä amerikkalaisella viihdeartistilla on hieman samantyyppinen nimi? On ollut vieraana talkkareissa sun muissa. Väittäisin näyttelijäksi tai ohjaajaksi, mutta en ole varma.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Todella vaikea kysymys. Kaikki tietävät koomikon nimeltä Louis CK. Kenellä amerikkalaisella viihdeartistilla on hieman samantyyppinen nimi? On ollut vieraana talkkareissa sun muissa. Väittäisin näyttelijäksi tai ohjaajaksi, mutta en ole varma.

Tuli heti mieleen Andrew W.K. Ei ole kylläkään näyttelijä eikä ohjaaja, mutta aikoinaan teki ihan menevän biisin. http://www.youtube.com/watch?v=WccfbPQNMbg
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aku Ankka -tietäjät hoi!

Jossain vanhassa kunnon Carl Barks -jaksossa Roope skabaili vissiin Kulta-Into Piin kanssa metsänkaadon parissa ja hommahan lähti tietenkin lapasesta viimeisen päälle. Jakson nimi taisi olla Nätti-Jussi, joksi Roope muistaakseni nimesi valtavan metsänhakkuukoneensa. Kysymys kuuluu, mistä nimestä Nätti-Jussi oli suomennos? Eli mikä oli englanninkielinen nimi tuolle metsäkoneelle?
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Musiikin muokkaus

Mistä löytyy ilmainen ja simppeli ohjelma musiikin muokkaamiseen? Nyt kyseessä ei ole ammattilaistoiminta vaan tarkoituksena olisi koostaa biiseistä pieniä pätkiä yhteen tietovisaa varten. Ohjelman täytyisi toimia Macissä.

-H-
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Mistä löytyy ilmainen ja simppeli ohjelma musiikin muokkaamiseen? Nyt kyseessä ei ole ammattilaistoiminta vaan tarkoituksena olisi koostaa biiseistä pieniä pätkiä yhteen tietovisaa varten. Ohjelman täytyisi toimia Macissä.

-H-

Audacity on todella helppo käyttää ja näyttäis saavan mac:lle.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Tietäisikö joku onko South Park tv-sarjaa tehty kuinka pitkälle 11. tuotantokauden jälkeen ja mistä niitä jaksoja näkisi?

Olen tuolta southparkstudios.fi sivustolta niitä jaksoja katsonut, mutta ne loppuu juurikin 11. tuotantokauden "the list" jaksoon.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Tietäisikö joku onko South Park tv-sarjaa tehty kuinka pitkälle 11. tuotantokauden jälkeen ja mistä niitä jaksoja näkisi?

Olen tuolta southparkstudios.fi sivustolta niitä jaksoja katsonut, mutta ne loppuu juurikin 11. tuotantokauden "the list" jaksoon.

Aina kauteen 14. saakka ja viikon paasta tulee kauden paatosjakso joka tarkoittaa etta 13 jaksoa nahty talla hetkella kyseisesta tuotantokaudesta. En valitettavasti voi auttaa tuossa toisessa kysymyksessa, torrenteilla kait niita saa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietäisikö joku onko South Park tv-sarjaa tehty kuinka pitkälle 11. tuotantokauden jälkeen ja mistä niitä jaksoja näkisi?

Täältä olen itse noita katsellut. En nyt ehdi testaamaan, mutta ainakin viimeksi tuo on toiminut ihan jees.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Aina kauteen 14. saakka ja viikon paasta tulee kauden paatosjakso joka tarkoittaa etta 13 jaksoa nahty talla hetkella kyseisesta tuotantokaudesta. En valitettavasti voi auttaa tuossa toisessa kysymyksessa, torrenteilla kait niita saa.

Täältä olen itse noita katsellut. En nyt ehdi testaamaan, mutta ainakin viimeksi tuo on toiminut ihan jees.

Iso kiitos infosta ja tuosta nettisivustosta, jota tulikin jo testattua parin jakson verran! Hyvin pelittää!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako verovelkatodistuksen "odottaessa" verotoimistosta mukaansa, jos kävelee paikan päälle? Vai pitääkö odottaa, että kusti polkee?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pätkii, pätkii. Pakko olla lähetyksessä vikaa.

Pätkii aivan saatanasti...kuten pätki formulatkin. Mulla on teoriakin tästä saatanan vaivasta. Nythän näkyy isänpäivän kunniakisi koko maassa ilmaiseksi tämä kanava eli tehot eivät vaan riitä. Kiva katsoa huomenna formuloiden viimeinen osakilpailu myös näin katkonaisesti. Kiitti vitusti tästä koiranpalveluksesta ja hyvää isänpäivää kaikille!

EDIT. Onneksi olen onnellinen maksaja tästä kanavasta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
No v itt u kumm a k un t uo kan ava pätk ii, m utta mui ssa k uv a n äky y i han n orm a alisti. Saatanan homot!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kai tää tänne kuuluupi... ihmettelen kovasti tuota Jenni Vartiaisen suosiota. Mun korvissa on yksi rasittavimpia vinkujia, mitä on olemassa. Täysin tusinatavaraa, enkä jaksa yhtäkään sen biisiä kuunnella edes loppuun asti. Samalla lailla tosin ihmettelen jonkun Kari Tapionkin suosiota. Huhhuh näitä=)
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kai tää tänne kuuluupi... ihmettelen kovasti tuota Jenni Vartiaisen suosiota. Mun korvissa on yksi rasittavimpia vinkujia, mitä on olemassa. Täysin tusinatavaraa, enkä jaksa yhtäkään sen biisiä kuunnella edes loppuun asti. Samalla lailla tosin ihmettelen jonkun Kari Tapionkin suosiota. Huhhuh näitä=)

Niin monet on ehkä samaa mieltä. Mikä tässä oli se kysymys?

No oma kyssäri: Kuuluuko Jatkoajan Maajoukkue ja Pelaajat osio olla tyhjä?
Näkyykö muilla siinä pelaajia?

http://www.jatkoaika.com/maajoukkue.php?sivu=pelaajat
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pätkii aivan saatanasti...kuten pätki formulatkin. Mulla on teoriakin tästä saatanan vaivasta. Nythän näkyy isänpäivän kunniakisi koko maassa ilmaiseksi tämä kanava eli tehot eivät vaan riitä. Kiva katsoa huomenna formuloiden viimeinen osakilpailu myös näin katkonaisesti. Kiitti vitusti tästä koiranpalveluksesta ja hyvää isänpäivää kaikille!

EDIT. Onneksi olen onnellinen maksaja tästä kanavasta.

Kanavat näkyy ilmaiseksi sunnuntaina (=isänpäivä), ei lauantaina.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Täältä on ennenkin löytynyt sähkölaitteiden päälle ymmärtäviä, joten kysytään:

Mulla on tuollainen pöytälamppu, jossa on pari 12 voltin halogeenia, teholtaan 10 W. Pari päivää sitten valo alkoi vilkkua, joten epäilin, että valot ne vetelevät viimeisiään. Annoin valon kuitenkin olla päällä myös eilen ja iltasella sammuttamassani valoa huomasin, että valokatkaisija, joka on siis siinä muuntajalta tulevassa johdossa, oli ihan tulikuuma. Kysymys kuuluukin nyt, että miten ihmeessä tuo on mahdollista? Muistan lukeneeni joskus, että halogeeneissä voi olla jotain muuntajan lämpenemisongelmia, kun lamput palaa, mutta että katkaisija kuumenee. Omituiselta tuntui enkä laita lamppua nyt päälle ennen kuin olen testannut hommaa uusilla lampuilla -- jos silloinkaan.

Mainitaan vielä, että katkaisijassa on "kaikki" turvallisuusmerkinnät FI-merkistä lähtien.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös