Pekka Rautakallio Ässien päävalmentajaksi

  • 262 611
  • 976
Voi vittu mitä paskaa. Ja kaikilla olisi parempi mieli. Olisi auttanut Ässiä ihan helvetisti jos Hentunen olisi ajeltu rikki? Kaikenlaisia idiootteja sitä löytyy...

Itselläni olisi ainakin paljon parempi mieli. Kun tuomarit ei reagoi, niin kyllä jonkun pitäisi reagoida näihin tahallisiin telomisiin. Kuparisen loukkaantumisen myötä Ässien säälipaikka on vain kaunis haave. Jumbopaikan välttämisen lisäksi voitaisiin loppukausi keskitettyä sitten narrien mahdollisimman vakavaan telomiseen. Tuomarit kun eivät reagoi. Muukkoselta sitten voi tulla pari peliä.
 

passenger

Jäsen
Itselläni olisi ainakin paljon parempi mieli. Kun tuomarit ei reagoi, niin kyllä jonkun pitäisi reagoida näihin tahallisiin telomisiin. Kuparisen loukkaantumisen myötä Ässien säälipaikka on vain kaunis haave. Jumbopaikan välttämisen lisäksi voitaisiin loppukausi keskitettyä sitten narrien mahdollisimman vakavaan telomiseen. Tuomarit kun eivät reagoi. Muukkoselta sitten voi tulla pari peliä.

No tämä kommentti ei tullut yllätyksenä. Edelleen sitä voi vain ihmetellä mistä vitusta näitä idiootteja sikiää. Kannattaisi miettiä omia arvojaan vakavasti, mikäli kenenkään "mahdollisimman vakava telominen" aiheuttaa mielihyvää.
 
No tämä kommentti ei tullut yllätyksenä. Edelleen sitä voi vain ihmetellä mistä vitusta näitä idiootteja sikiää. Kannattaisi miettiä omia arvojaan vakavasti, mikäli kenenkään "mahdollisimman vakava telominen" aiheuttaa mielihyvää.


Mun arvoihin kuuluu se, että mikäli joku kusipää teloo joltakin meikäläiseltä polven tai leuan tai mitä tahansa, niin kuittaus pitää antaa, ja mieluiten sellainen, mikä varmasti tuntuu. Jos vastustaja haluaa teloa meikäläisiä, niin miksi meidän pitää olla kilttejä niille? Vaikkakin Jeesus kyllä kehotti kääntämään toisenkin posken. Mun mielestä liian ankaraa kuittia ei tässä tapauksessa ole. Kuusisto imee puoli vuotta jaffaa pillillä ja Kuparinen linkuttaa kenties loppukauden. Kukkapuskako pitäisi narripelaajille antaa?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotenkin tuntuu että Mäki on nähnyt 3.10 ottelun missä Matti möyhensi Hostikkaa, ja on sitten päättänyt että tällaista kaveria pitää hieman kouluttaa. No, sama heppu teloi Löfmannin. Se äijä...on maajoukkuekamaa.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Mun arvoihin kuuluu se, että mikäli joku kusipää teloo joltakin meikäläiseltä polven tai leuan tai mitä tahansa, niin kuittaus pitää antaa, ja mieluiten sellainen, mikä varmasti tuntuu. Jos vastustaja haluaa teloa meikäläisiä, niin miksi meidän pitää olla kilttejä niille? Vaikkakin Jeesus kyllä kehotti kääntämään toisenkin posken. Mun mielestä liian ankaraa kuittia ei tässä tapauksessa ole. Kuusisto imee puoli vuotta jaffaa pillillä ja Kuparinen linkuttaa kenties loppukauden. Kukkapuskako pitäisi narripelaajille antaa?

Toejoella päin taitaa kulkee paljon silmäpuolia, hampaattomia ihmisiä? Melko vaikee uskoo ett kukaan, paitsi ToVe, lähtee tahallaan vetämään toisen polvea pas2. Taklatessa sattuu vahinkoja, mutt tahallisuus on melko kova syytös.
 
Toejoella päin taitaa kulkee paljon silmäpuolia, hampaattomia ihmisiä? Melko vaikee uskoo ett kukaan, paitsi ToVe, lähtee tahallaan vetämään toisen polvea pas2. Taklatessa sattuu vahinkoja, mutt tahallisuus on melko kova syytös.

Ihmisten sinisilmäisyys hämmästyttää aina yhtä paljon. En tiedä missä maailmassa te elätte, mutta tarkoituksellinen väkivalta ja vahingoittaminen on mun mielestä melkoisen yleistä. Ei jääkiekko kulje muun yhteiskunnassa tapahtuvan elämän ulkopuolella.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ihmisten sinisilmäisyys hämmästyttää aina yhtä paljon. En tiedä missä maailmassa te elätte, mutta tarkoituksellinen väkivalta ja vahingoittaminen on mun mielestä melkoisen yleistä. Ei jääkiekko kulje muun yhteiskunnassa tapahtuvan elämän ulkopuolella.

[sarkasmi]
On se hyvä ett Ässät on tälläsen toiminna yläpuolella. Ässät on muuten liigan ainoa joukkue, mikä ei oo ikinä historiassaan tehny jäähyn arvoista rikettä.[/sarkasmi]
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Jäähyn arvoisella rikkeellä ja jäähyn arvoisella rikkeellä, johon sisältyy erittäin vakava loukkaantuminen on mielestäni melkoisen iso ero.

Näin on. Jälkimmäinen mainitsemistas on valitettavaa, ensimmäinen kuuluu peliin. Ja ikinä ennen kontaktia ei tiedä kumpi tulee.

Joko sen Kuprun polvi tuli magneettikuvauksesta? Rautakalliolla on kova paikkaa löytyy Kuprulle ja Kuusistolle korvaajat, vaikka olis kyse vaan ydhestä pelistä, puhumattakaan jos poissaolot on pitkiä. Tähtinen ja Forrest rupeis olee kovaa valuuttaa...
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan täysin tietoisesti Mäki hakee jalalla tuon osuman, tsekkaa video.
Ei kuulu ketjun aiheeseen, mutta katsoin videon eikä siitä kyllä tahallista polvitaklausta näe. Mäki on taklaamassa vartalolla, mutta jalat osuu yhteen. Osittain johtuu myös siitä, että Kuparinen kaartaa vasemmalle juuri ennen taklausta, mikä näyttää vaistomaiselta väistöltä. Keskustelun voisi siirtää tästä ketjusta otteluketjufoorumin puolelle, tosin matsiketjussahan tästä keskustellaankin.
 

passenger

Jäsen
Mun arvoihin kuuluu se, että mikäli joku kusipää teloo joltakin meikäläiseltä polven tai leuan tai mitä tahansa, niin kuittaus pitää antaa, ja mieluiten sellainen, mikä varmasti tuntuu. Jos vastustaja haluaa teloa meikäläisiä, niin miksi meidän pitää olla kilttejä niille? Vaikkakin Jeesus kyllä kehotti kääntämään toisenkin posken. Mun mielestä liian ankaraa kuittia ei tässä tapauksessa ole. Kuusisto imee puoli vuotta jaffaa pillillä ja Kuparinen linkuttaa kenties loppukauden. Kukkapuskako pitäisi narripelaajille antaa?

Ihmisten sinisilmäisyys hämmästyttää aina yhtä paljon. En tiedä missä maailmassa te elätte, mutta tarkoituksellinen väkivalta ja vahingoittaminen on mun mielestä melkoisen yleistä. Ei jääkiekko kulje muun yhteiskunnassa tapahtuvan elämän ulkopuolella.

Hohhoijjaa. Eli siis Kuparinen on kymmenisen viikkoa pois, Kuusisto pelaa todennäköisesti lauantaina.

Onneksi pelaajat ymmärtävät näitä asioita hieman erilailla. Noista korkeista mailoista syntyvät loukkaantumiset ovat lähes poikkeuksetta vahinkoja, yritetään nostaa vastustajan mailaa siihen kuitenkaan osumatta jne. Pelaajat ymmärtävät tämän, joka pelissä on riski loukkaantua, mutta on äärettömän harvinaista että kukaan pelaaja oikeasti haluaa vahingoittaa toista pelaajaa. Kukaan ei ennen taklausta ajattele, että nyt vedetään vastustajalta polvi paskaksi.

En pidä sitä ollenkaan pahana, että seuraavassa Ässät-Jokerit matsissa otetaan narreja vähän normaalia enemmän ja kovempaa, mutta puhtaasti, ketään vahingoittamatta.

Miten pitää tulkita melko raju kommentisi: "Liian ankaraa kuittia ei tässä tapauksessa ole?". Et siis rajaa mitään toimintaa koston ulkopuolelle? Kysyn että millaisessa maailmassa sinä elät? Otetaan esimerkki että kaveri teloo korkealla mailalla hampaani, osittain vahinko, osittain vastustajan yli-innokkuutta ja huolimattomuutta. Minulle ei ainakaan tule mieleenkään vetää vastustajaa sen takia mailalla päähän ja vastata samalla mitalla. Olen taklannut ja tapellut kiekkokaukalossa, mutta ikinä ei ole ollut mielessä tarkoituksella taklata jonkun polvi paskaksi tai huitoa mailalla hampaat.

Toinen esimerkki vastaavasta vaikka siviilielämässä, kun tätä kostoa janoat. Esimerkki mielestäni vastaavanlainen näihin kaukaloon verrattuihin tilanteisiin, aina on vahingon mahdollisuus ja tekijän oma pieni huolimattomuus/ajattelemattomuus osasyynä. Oletetaan, että joku ajaa talvella liukkaalla kelillä lievän ylinopeuden ollessa osatekijänä, vaikka perheenjäseneni yli, pitäisikö minun kostaa ajamalla yliajajan perheenjäsenen yli? En halua edes oikeastaan tietää millainen se sinun maailmasi on, elän mieluummin omassani.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Mun arvoihin kuuluu se, että mikäli joku kusipää teloo joltakin meikäläiseltä polven tai leuan tai mitä tahansa, niin kuittaus pitää antaa, ja mieluiten sellainen, mikä varmasti tuntuu. Jos vastustaja haluaa teloa meikäläisiä, niin miksi meidän pitää olla kilttejä niille?
Olen asiasta kyllä aika lailla samaa mieltä. Jos tuomaristo ei puutu näihin asioihin, niin kyllä se koulutus ja muistutus täytyy antaa muuta kautta. Ässämiehistö, kun ei nykyään uskalla edes hanskojaan tiputtaa, niin voitaisiin sitten vaikka käyttää vanhaa Hammurabin lakia hyväksi ja toteuttaa polvi polvesta. Siinä ei olisi yhdelläkään narrilla valittamisen aihetta, kun omiinkin kolahtaa joskus.
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Nyt, kun Kuparisen ja Kuusiston kärsimää vääryyttä on täällä alettu tuomita ja rankaista Hammurabin lain mukaan, haluaisin Toejoen Veikolta ja muilta jokeripelaajien vastavuoroista vahingoittamista ehdottavilta vähän lisää näkökulmia. Kuinka mielestänne Corpus iuris civilis, Kahdentoista taulun lait, Vuoden 1734 laki tai Bürgerliches Gesetzbuch olisivat sovellettavissa näihin tapauksiin? Lakivalveutuneita ihmisiä kun tuntuu olevan palsta täynnä.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Olen asiasta kyllä aika lailla samaa mieltä. Jos tuomaristo ei puutu näihin asioihin, niin kyllä se koulutus ja muistutus täytyy antaa muuta kautta. Ässämiehistö, kun ei nykyään uskalla edes hanskojaan tiputtaa, niin voitaisiin sitten vaikka käyttää vanhaa Hammurabin lakia hyväksi ja toteuttaa polvi polvesta. Siinä ei olisi yhdelläkään narrilla valittamisen aihetta, kun omiinkin kolahtaa joskus.

Amen. Paitsi että rangaistus (2 ottelun banna vs. 10 viikon saikku) on täysin epäsuhtainen, myös pelaajien rooli on täysin epäsuhtainen. Niemi on Hjokereissa joku hantti&hanttapuli -osaston jämämies kun vastaavasti Kupru oli meillä 1. sentteri. Siksikin olisi ollut lähinnä oikeus ja kohtuus, jos joku olisi käynyt ajelemassa Hentusen tai jonkun muun avainpelaajan myös 10 viikon sairaslomalle. Mutta eipä ole moisesta tällä(kään) kaudella mitään toivoa. Ennemminkin viestitetään että ainoa asia mitä Ässä-pelaajien ajelemisesta kuukausien sairaslomille seuraa on vanhan ja väsyneen päävalmentaja pärinät lehdistötilaisuudessa... Mistään kostotoimista kentällä ei pelkoa ole...
 

passenger

Jäsen
Amen. Paitsi että rangaistus (2 ottelun banna vs. 10 viikon saikku) on täysin epäsuhtainen, myös pelaajien rooli on täysin epäsuhtainen. Niemi on Hjokereissa joku hantti&hanttapuli -osaston jämämies kun vastaavasti Kupru oli meillä 1. sentteri. Siksikin olisi ollut lähinnä oikeus ja kohtuus, jos joku olisi käynyt ajelemassa Hentusen tai jonkun muun avainpelaajan myös 10 viikon sairaslomalle. Mutta eipä ole moisesta tällä(kään) kaudella mitään toivoa. Ennemminkin viestitetään että ainoa asia mitä Ässä-pelaajien ajelemisesta kuukausien sairaslomille seuraa on vanhan ja väsyneen päävalmentaja pärinät lehdistötilaisuudessa... Mistään kostotoimista kentällä ei pelkoa ole...

Se, että pelaajalla yleensä ei lähtökohtaisesti ole aikomuksena vahingoittaa vastustajaa ei kuitenkaan tarkoita sitä, että maksimirangaistus olisi siitä syystä se 2 ottelua. On tilanteita joissa pelaajan on hyvin vaikea enää muuttaa omaa ratkaisuaan pelitilanteessa. Pelaajat ymmärtävät tämän, eivätkä syyttele toisiaan tahallisesta vahingoittamisesta, eivätkä harrasta epäkypsiä kostoja telomalla esim. omaan loukkaantumiseen aiheuttanutta pelaajaa. Kunnon kovat, PUHTAAT, taklaukset ovat oikea mahdollinen tapa muistuttaa tilanteista.

Se, että pelikiellot eivät ole riittävän pitkiä joidenkin mielestä, ei todellakaan ole mikään syy alkaa kostomielessä vahingoittamaan muita.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Kunnon kovat, PUHTAAT, taklaukset ovat oikea mahdollinen tapa muistuttaa tilanteista.
Tässä on vain sellainen ongelma, että tästä nykyisestä lammaslaumasta ei löydy yhtään pelaajaa, joka tuohon kykenisi. Sitten, kun otetaan tämä astetta kovempi ja parempi keino tällaiseen muistutukseen, eli hanskojen tiputus, niin saadaan etsiä vielä syvemmältä kaveria, joka tähän olisi valmis lähtemään. Sammalkangasta tulee päivä päivältä enemmän ikävä tässä jengissä.
 
Se, että pelikiellot eivät ole riittävän pitkiä joidenkin mielestä, ei todellakaan ole mikään syy alkaa kostomielessä vahingoittamaan muita.

Tässä kohtaa ajatuksemme poikkeavat. Jos liiga on kyvytön pitämään pelin siistinä ja rankaisemaan syyllisiä asianmukaisesti, pitää oikeus ottaa omaan käsiin.
Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit ei hanki.
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Tässä kohtaa ajatuksemme poikkeavat. Jos liiga on kyvytön pitämään pelin siistinä ja rankaisemaan syyllisiä asianmukaisesti, pitää oikeus ottaa omaan käsiin.
Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit ei hanki.

Ööh? Eikös pelin siisteys vain kärsi, jos Ässätkin alkaa vahingoittaa toisten joukkueiden pelaajia kostotoimina? Logiikkasi ontuu pahasti.

Ihan turha tätä asiaa on puida täällä. Kukaan Ässien pelaajista ei onneksi ole niin idiootti, että lähtisi soveltamaan jotain muinaisia kivitauluihin hakattuja lakeja kaukalossa.
 
Ööh? Eikös pelin siisteys vain kärsi, jos Ässätkin alkaa vahingoittaa toisten joukkueiden pelaajia kostotoimina? Logiikkasi ontuu pahasti.

Ihan turha tätä asiaa on puida täällä. Kukaan Ässien pelaajista ei onneksi ole niin idiootti, että lähtisi soveltamaan jotain muinaisia kivitauluihin hakattuja lakeja kaukalossa.

Päinvastoin. Peli siisteytyy juuri siitä syystä, että todelliset ongelmatekijät poistetaan. Sinänsä aivan sama minulle tapahtuuko kyseinen asia kaukalossa vai sen ulkopuolella.

Mutta tästä on tosiaan turha sen enempää vääntää, koska ajattelemme asiasta eri tavalla. Minun mielestäni omia pitää puolustaa.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Rautakallio ja idiotismin syvät juuret.

Kamil Piros on ollut nyt viime aikoina lähes poikkeuksetta patapakan paras pelaaja. Hänen kenttänsä (Zaborsky&Mäkinen) pelannut hyvin ja saanut aikaan painetta vastustajan alueelle, sekä vaarallisia maalipaikkoja.

Miehestä ollaan myös haluamassa eroon.

Ratkaisu toteutetaan vain Porin Ässissä seuraavasti: Piros neloskenttään ja peliaika minimiin.

Siitähän kiinnostus varmasti nousee KHL:ää myyden.
 

Tuamas

Jäsen
Ratkaisu toteutetaan vain Porin Ässissä seuraavasti: Piros neloskenttään ja peliaika minimiin.

Siitähän kiinnostus varmasti nousee KHL:ää myyden.

Jos Pirosta ei ole jo saatu myytyä, on tämä kauden suurinta pelleilyä Ässien valmennusjohdolta.

Ensinnäkin tuo nyt tuhoaa täysin mahdollisuudet saada hänestä likikään täyttä hintaa ja toiseksi heikentää olennaisesti joukkueen menestysmahdollisuuksia, kun kaikkia joukkueen vahvuuksia ei käytetä.

Ei perkele.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Mun mielestä liian ankaraa kuittia ei tässä tapauksessa ole.

En nyt ryhdy tähän kirjoittamaan auki, mitä kaikkia mahdollisia skenaarioita tuon yllä lainatun sisään mahtuu. Toivottavaa kyllä olisi, että järkeä voisi hiukan käyttää - jos sitä on - ennen kuin painaa 'lähetä' -nappulaa.

Ketjun aiheeseen sen verran, että selvästi nähtävissä Rockyn kokeneena ammattilaisena kypsyneen Ässien toimiston kyvyttömyyteen saada asioita tapahtumaan. Sen verran usein tulee median kautta kommenttia sinnepäin tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark

***tu hamekangasta yllämainitun kolumnin kirjoittajalle..... YouTubesta löytyy useita esimerkkejä siitä, miten pitää reagoida kun oman joukkueen pelaajaa ajellaan. Esimerkkinä Wendell Clarkin reaktiot kun McSorley kolaa Gilmourin jään pintaan. Tai miten reagoivat Tsekkien pelaajat Olympiaturnauksessa kun Rudy tööttäs Jagrin laitaan.

Ässäpelaajia sen sijaan ei ole hetkeen aikaan kiinnostanut pätkän vertaa miten omia joukkuekavereita vedellään milloin polvella, milloin korkealla mailalla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös