SaiPa huhut - 2009-2010

  • 199 089
  • 529

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
SaiPalla kiinnostusta Tommi Hannusta kohtaan? Siis huomioiden, että miehen hintalappu ei ole mikään sikamainen tällä hetkellä.

Tuskin. Hannus ei ole kiinnostanut ennenkään, joten tuskin tilanne on mihinkään muuttunut.
 
Jokos Forsbacka- huhu on kuollut ja kuopattu? Koko lailla tarpeeksi alkaa kyllä jo olla noita 3-4n äijiä. Toiv. Patrikki ei ole tulossa. Paluumuuttaja tuli ja oli se ketä odottaa saattoikin. Hoh hoijaa.

Kaikkinensa varovaisen tyytyväinen kevään hankintoihin, tunnustaen realiteetit ja tutuksi tulleen toimintamallin, mutta koville lähtijöille kaipaisi kyllä astetta kovempia korvaajia. Tyytyväisyys vaihtuu äkisti synkeähköön pettymykseen ellei niitä kovempiakin nimiä ala kokoonpanoon tipahdella. Tuo ainainen odottelu ei sekään oikein tunnu viisaalta ratkaisulta. Nyt verkot vesille, vaikkakin sitten (taloudellisella) riskillä!

Onkos tietoa Nabokovin tai Iliakiksen ensi kauden suunnitelmsita? Onko SaiPa edes neuvotellut herrojen kanssa? Itse olisin mieluusti kyllä Diman ryhmässä pitänyt, toinen suosikikseni nousseista eli Nöyräs- Penahan jo sopparin sai.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Onkos tietoa Nabokovin tai Iliakiksen ensi kauden suunnitelmsita? Onko SaiPa edes neuvotellut herrojen kanssa? Itse olisin mieluusti kyllä Diman ryhmässä pitänyt, toinen suosikikseni nousseista eli Nöyräs- Penahan jo sopparin sai.

Käsittääkseni kummankaan kanssa ei olla vakavasti neuvoteltu. Iliakis taisi pelata tammi-helmikuussa itsensä pihalle jatkosopparineuvotteluista ja Nabokov taas taitaa havitella enemmän rahaa kuin SaiPa on halukas maksamaan. Ei hänen lähtönsä Lappeenrannassa harmita, sillä silloin, kun Dimalla ei ollut kiekkoa, oli hän aika turha pelaaja. SaiPan ykkösketjun hyökkääjällä täytyy olla muitakin avuja kuin jakaa kiekkoa ylivoimalla.

Itse tosin olisin mielelläni nähnyt, miten Dmitrin jalka olisi saatu liikkumaan, kun hänellä olisi allaan kunnon kesäharjoittelu.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Että faneille on kesällä edes jotain spekuloitavaa kerrottakoon, että kyllä SaiPa on aktiivisesti hakemassa niitä 1-2 ratkaisuhyökkääjää.

Yhden SaiPaan yhdistetyn kanadalaisen keskushyökkääjän olen kuullut ja ainakin tuo olisi toteutuessaan todella kova hankinta - ykkösketjutavaraa myös muissa liigajoukkueissa.

Hankintapuuhia auttaa se, että ilmeisesti SaiPan sponssihankinta ja mainosmyynti ovat sujuneet paremmin kuin keväällä pelättiin. Toki joitakin tukijoita on tippunut laman takia taustalta pois, mutta onneksi myös uusia yhteistyökumppaneita on löytynyt. Toki kesä on vasta alussa ja paljon on vielä mainospaikkoja myytävän, mutta ainakin toistaiseksi näyttää paremmalta kuin mitä on pelätty.
 

Ferris

Jäsen
Yhden SaiPaan yhdistetyn kanadalaisen keskushyökkääjän olen kuullut ja ainakin tuo olisi toteutuessaan todella kova hankinta - ykkösketjutavaraa myös muissa liigajoukkueissa.

Kehtaisitko heittää hieman tarkennusta että puhutaanko ECHL-, AHL-, NHL-tason vaiko Eurosarjoista tulevasta kovasta hankinnasta? Eli onko oikeita näyttöjä kovasta tasosta vaiko saipamaisesti potentiaalia jos sattuu natsaamaan?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kehtaisitko heittää hieman tarkennusta että puhutaanko ECHL-, AHL-, NHL-tason vaiko Eurosarjoista tulevasta kovasta hankinnasta? Eli onko oikeita näyttöjä kovasta tasosta vaiko saipamaisesti potentiaalia jos sattuu natsaamaan?

Kaveri on pelannut NHL:ssä, mutta on ensisijaisesti AHL-tähti. Tähti siksi, että meriitit AHL:stä ovat kovempia kuin esimerkiksi Lukon McLeanin ja Petruzalekin.
 

Hertzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa
Kaveri on pelannut NHL:ssä, mutta on ensisijaisesti AHL-tähti. Tähti siksi, että meriitit AHL:stä ovat kovempia kuin esimerkiksi Lukon McLeanin ja Petruzalekin.

Heitetään ulkopuolisena pieni villi arvaus. Teidän "sentteri" on Joey Tenute. Kaikki vihjeet täsmää ja varmasti oikealla roolituksella ja pelitavalla olisi jokaisessa jengissä ykkösketjukamaa. Mielelläni olisin nähnyt Tenuten Jokereissa ensi kaudellakin.
 
Tässähän alkaa mielenkiinto herätä. Turhan hiljaista ollutkin SaiPa- osiossa pidemmän aikaa. Toivottavasti jotain tapahtuu jo lähiaikoina, ettei syssyyn saakka tarvitse kärvistellä. Nyt toimiston puolelta jotain huvia näihin sateisiin, tuulisiin kesäiltoihin, kiitos!

SaiPa- fanina ei voi sanoa olevansa kovinkaan tottunut oikeasti koviin kaappauksiin, mutta Tenutea tai muuta vastaavan tason pelimiestä pitäisin todella kovana hankintana SaiPan mittapuulla mitattuna. Moisella hankinnalla sitä olisi valmiiksi antamaan anteeksi paljon, vaikka ei toki yksi hankinta vielä kesää tee.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Jaa-a. Tuntuisi jotenkin oudolta että esimerkiksi joku AHL:ssa kovia pisteitä takonut ja muidenkin liigajoukkueiden ykköskenttään mahtuva Kanukkihyökkääjä Saimaan rannoille ajelehtisi. Itse olen skeptinen enkä todellakaan usko että näin tulee tapahtumaan. Jos jotain saadaan niin eiköhän se sitten ole joku ECHL:sta tuleva potentiaalinen pelaaja joka lähtee Eurooppaan hakemaan nousua/läpimurtoa uralleen tai mikseipä AHL:n puolelta joku pelaaja jolla on samanlaiset ajatukset ja tavoitteet uransa suhteen.

Tenute olisi mainio hankinta ja hyökkäävässä roolissa mies saattaisi tehdä kovatkin pisteet SaiPan ykköskentässä Toporowskin sentterinä tai sitten ketjun toisena laiturina.

Peter Sarno on lähdössä DEL-Liigan Hampurista. Olisi kova hankinta mutta taitaa olla liian kallis mies SaiPan budjetille. Kovia tehoja AHL:ssa ja yksi kausi löytyy SM-Liigastakin vuosien takaa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pelaajat tulevat SaiPaan nykyään Eilakaislan kautta. Sopimushinnat ovat alhaisemmat ja jos ei peli suju niin kaverit lähtevät yön pimeydessä.

Pelaajia on nyt niin paljon saatavilla että niistä muodostaa jo ekstraliigan. Saisi siinä Viasatkin jotain lähetettävää.

Toporowski - Nöyränen - Tenute -> TNT
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jaa-a. Tuntuisi jotenkin oudolta että esimerkiksi joku AHL:ssa kovia pisteitä takonut ja muidenkin liigajoukkueiden ykköskenttään mahtuva Kanukkihyökkääjä Saimaan rannoille ajelehtisi. Itse olen skeptinen enkä todellakaan usko että näin tulee tapahtumaan. Jos jotain saadaan niin eiköhän se sitten ole joku ECHL:sta tuleva potentiaalinen pelaaja joka lähtee Eurooppaan hakemaan nousua/läpimurtoa uralleen tai mikseipä AHL:n puolelta joku pelaaja jolla on samanlaiset ajatukset ja tavoitteet uransa suhteen.

Tenute olisi mainio hankinta ja hyökkäävässä roolissa mies saattaisi tehdä kovatkin pisteet SaiPan ykköskentässä Toporowskin sentterinä tai sitten ketjun toisena laiturina.

Peter Sarno on lähdössä DEL-Liigan Hampurista. Olisi kova hankinta mutta taitaa olla liian kallis mies SaiPan budjetille. Kovia tehoja AHL:ssa ja yksi kausi löytyy SM-Liigastakin vuosien takaa.

Itse olen koko ajan olettanut, että nuo ykkösketjun paikat täytetään joillakin Nikiforukin tai Damonin tyyppisillä pelaajilla, jotka ovat nuoria ja halpoja, mutta jotka voivat onnistuessaan yltää siihen 30+ pisteeseen. Siksi tuli yllätyksenä, että SaiPa on kiinnostunut pelaajista, jotka olisivat toteutuessaan Toporowskin tyylisiä kirkkaita staroja.

Tenute voisi oikein roolitettuna olla vielä parempi kuin viime kaudella nähtiin, eikä hänen kohdallaan tarvitse pelätä mitään Suomeen sopeutumisen ongelmia, kun Tenu on jo yhden kauden vääntänyt täällä. Sarnon toissa kauden 74 pistettä DEL-liigassa on kova suoritus (riittikö jopa pörssivoittoon?), mutta saksan liigassa on kyllä onnistuneet myös kaiken maailman Bellissimot, Kavanaghit ja muut liigaflopit. Vielä 2005-06 Sarno pelasi AHL:ssä yli piste-per-peli kauden, joten kyllä hän kova olisi - myös palkaltaan.

Nyt mainittu kaveri on AHL-meriiteiltään ylläolevien tasoa, joten kai meillä sitä rahaa oikeasti on vahvistuksiin, koska eihän tuon tason miehiä muuten edes katseltaisi.
 

Jõse

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielenkiinnolla seurataan tilannetta, vaikka olen ollut hieman epäileväinen hankitaanko tänne ylipäätänsä ketään. Toivotaan nyt vain, ettei joku muu seura tule ja heitä puolet isomman palkkapussin eteen, ja se on siinä. Niitäkin tilanteita on vuosien varrella nähty SaiPan kohdalla.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mielenkiinnolla seurataan tilannetta, vaikka olen ollut hieman epäileväinen hankitaanko tänne ylipäätänsä ketään. Toivotaan nyt vain, ettei joku muu seura tule ja heitä puolet isomman palkkapussin eteen, ja se on siinä. Niitäkin tilanteita on vuosien varrella nähty SaiPan kohdalla.

Tuohan on ihan mahdollista ja SaiPan kohdalla jopa todennäköistä. Mutta tärkeintä onkin tieto siitä, että oikeasti pelaaja/pelaajia on tulossa, koska ennemmin tai myöhemmin sieltä joku tarttuu haaviin.
 

Dille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
Tuohan on ihan mahdollista ja SaiPan kohdalla jopa todennäköistä. Mutta tärkeintä onkin tieto siitä, että oikeasti pelaaja/pelaajia on tulossa, koska ennemmin tai myöhemmin sieltä joku tarttuu haaviin.

Uskon ja toivon että tuo ajatusmalli ei ole oikeasti se jota saipassa noudatetaan... koska ennemmin tai myöhemmin joku tarttuu haaviin, mutta kuten varmasti jokainen tietää harvoin ne viimeiset siinä jonossa on niitä kovimpia pelaajia. Tarjottu summa ei varmaan putoa samassa tahdissa kuin pelaajan taso jos tuota "haavi tekniikkaa" käytetään.

En tiedä olisiko ihan mahdoton idea tarjota diiliä jossa olisi pohja palkka vaikka sen 60 000 ja siihen päälle bonari systeemi tyyliin vaikka jokaisesta maalista 2000 ja syötöstä 1000... näin ollen pelaajalla olisi mahdollisuus suomen mitta puissa ok rahoihin jos tulosta tulee, mutta jos ei tule niin seurakaan ei maksaisi sairaita summia... bonari järjestelmää voi jokainen viritellä miten haluaa mutta tuollainen tuli itselleni mieleen. Toinen joka tuli mieleen on boonus vaikka niin että maalista 2% lipputuloista, syötöstä 1% lipputuloista... toisinsanoen taas hieman menestyksen mukaan...

Onko tälläinen mahdollista? en tiedä itse, mutta vastaavanlaisia suorituspalkkioitahan käytetään esim yritysmaailmassa erittäinpaljon, miksi ei siis kiekkkokaukalossakin?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Uskon ja toivon että tuo ajatusmalli ei ole oikeasti se jota saipassa noudatetaan... koska ennemmin tai myöhemmin joku tarttuu haaviin, mutta kuten varmasti jokainen tietää harvoin ne viimeiset siinä jonossa on niitä kovimpia pelaajia. Tarjottu summa ei varmaan putoa samassa tahdissa kuin pelaajan taso jos tuota "haavi tekniikkaa" käytetään.

Noinhan tuo menee kaikilla joukkueilla. Etsitään pelaaja, joka kiinnostaa ja tehdään tarjous. Jos se ei mene läpi vaan joku muu joukkue vie voiton tarjouskisassa, etsitään uusi kiinnostava pelaaja ja aloitetaan alusta.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Vinkit viitaavat vahvasti Canadiens - Minnesota akselille. Mikäli näin olisi, siinäpä sitä taitoa tosiaan olisi niin maalintekoon kuin pelinrakentamiseenkin. Ja eurooppa on kyseiselle sentterille kyllä se ainoa vaihtoehto, vauhti ei riitä noin pienelle kaverille NHL-kaukalossa.

Vinkit osuvat kohdalleen, mutta en kyllä usko että SaiPa tällaisista kilpailisi. Ja jos kilpailee, niin sitten puolustuksen "satsaukset" ovat vieläkin käsittämättömämpiä...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän tämä "mysteerimies" nyt ole se Ässiinkin jossain vaiheessa huhuttu Yanick Lehoux?
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuohan on ihan mahdollista ja SaiPan kohdalla jopa todennäköistä. Mutta tärkeintä onkin tieto siitä, että oikeasti pelaaja/pelaajia on tulossa, koska ennemmin tai myöhemmin sieltä joku tarttuu haaviin.

Tuskinpa tänne ketään tulee. Banhamin tulon jälkeen tämä on ollut ainut markkinointikikka joka SaiPan johdossa on osattu. Kiekkoon osuva pakki -messagekin oli pelkkää legendaa, tosin eipä siitä mitään varsinaisia lupauksia tainnut olla mutta suuria visioita kerrottiin mediankin välityksellä. Ai niin, sehän oli Atu Selin, joka sellaisia meni hourimaan. Eihän meillä rahaa ole, ja mistäs me muka rahaa saataisiin? Mutta pommi oli putoava myöhemmin: saatiin sitten kaksi (KAKSI!) (paikallaan olevaan) kiekkoon osuvaa pakkia; Pukka ja Backman - todelliset Tappara- ja TPS-toteemit.

Mitä konkreettista tämänkin asian eteen oikeasti ja aidosti tehtiin? En minä tosin tiedä, mutta luulen... Lappeenrannassa on sorruttu kehittämään muiden jämiä eikä omaa organisaatiota. Ja luulevat että se tulee elättämään seuraa pitkällä aikavälillä. Iso virhe. Mitä SaiPa siitä saa?

Tätä samaa meininkiä ei kenenkään tarvitse ikuisesti katsoa, nyt on tehtävä ryhtiliike tai lopetettava pelleily kokonaan. Henkilökohtaisesti, minun uskoni tuohon puuhailuun on nollatasoa, sanoisin että aavistuksen nollan alapuolella mennään jo. Mutta ketäs se kiinnostaa?

Jotakin Sarnon tai Tenuten tyylistä pelaajaahan SaiPa tarvitsisi. Todella oivaltava huomio.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid

Unchained

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osuvaa kritiikkiä koko viesti. Miten minulle tulee kuitenkin mieleen mies nimeltä Shayne Toporowski?

No ne Topoon panostetut rahat ovat edelleen kiinni Topossa, eli niitä ei voida käyttää uuteen pelaajaan. Tietysti propsit johdolle, että tuolloin oltiin ajan tasalla. Ja eiköhän sekin ole selvää ettei SaiPan mahdollinen tarjous, jos sellaista on edes jätetty tälle "huippuhyökkääjälle", tule menemään ikinä läpi. Ainoa mahdollisuus SaiPalle olisi juuri tämä heikko taloustilanne, joka taas sulkisi muut joukkueet pois kilpailusta. Edelleen silti uskon, että ne rahat tullaan käyttämään joihinkin epävarmoihin pelaajiin, jotka ovat low risk-high reward tyyppisiä hakuja.

Mirasanelle: Onko ylipäätään mahdollista, että SaiPa tekisi hankintoja ennen syksyä, vai käydäänkö pelaajien kanssa alustavia keskusteluja ja jos vielä syksyllä ovat vapaita niin isketään kiinni?
 
Viimeksi muokattu:

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Itse olen myös hieman skeptinen tätä uutta superhypermaalipyssy-hyökkääjää kohtaan. Joka vuosi toimistolta lupaillaan ja pidetään fanit jännityksessä, ja kuitenkin lopputulos on tämä "näillä mennään". Viime kesänä vielä luottoa löytyi kun julkaistiin Topon, Tarvaisen ja potentiaali-Sanfordin sopimukset, mutta Tarvaisesta ei tarvitse paljon puhua ja Sanfordin korvaajaa eksyi matkalla Lappeenrantaan.
Eiköhän nyt käy niin, että: a) Rahat loppuvat kesken b) Isompi seura vie naaman edestä c) mitään neuvotteluita ei ole koskaan edes käyty.

Tietenkin minulle kelpaisi nytkin vahvistukseksi pelaaja kuten Zepp tai Kudroc, ei niin suuria odotuksia ollut heitä kohtaan kauden alkaessa. Tällä hetkellä Kudroc on mielestäni yksi parhaimista ja viihdyttävimistä ulkomaalaisista kuka on SaiPassa pelannut viimeisen 10v aikana.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Tässä ois muutama mielenkiintoinen Kanukkisentteri AHL:sta..

Pascal Pelletier : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11731

Tim Brent : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9508

P.A. Parenteau : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9520

Mike Iggulden : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10622

Toimistolle hatunnosto jos näistä kavereista jonkun hommaatte. Uskosin että kaikilla olisi hyvät mahdollisuudet olla kovia luita ensi kauden SM-Liigassa.

Yanick Lehoux olisi myös erittäin tervetullut vahvistus.

Ainahan sitä saa haaveilla.. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös