Ti 30.12.2008 HIFK-Blues

  • 24 117
  • 136

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Muutenkin tämä liigan ja tuomareiden toiminta aivan uskomatonta. 4 tuomaria, eikä kukaan tajua koko lajista edes vähää alusta. Mun mielestä tuomareiden promillerajan matsien aikana voisi laskea sieltä 2.0:sta ainakin 1.5:een. Tuskin ainakaan huonontaisi suorituksia.

Kaiken kruunaavat nämä Partaset ym. jotka sallivat käsille huitomiset ja viheltelevät sitten jostain ihan ihmeellisistä syistä jäähyjä.

Ja sitten vielä tämä, että liiga valitsee pelaajat joilla on 'omat säännöt' kaukalossa. Janne Ojasta, Kapasen Samia (vaikka muuten toki on hyvä pelaaja, ei siinä mitään).

Miten tämä liittyy Bluesiin ja HIFKiin? No, Kankaanperän taklauksen antaisin anteeksi helpostikin jos liigalla olisi jotain halua kitkeä kirvesiskut pois. Eikä se Pikkaraisenkaan tilanne niin vastenmielinen silloin olisi ollut. Mutta Luttisen ja Hirsovitsin temppujen takia (ja se että jätettiin rankaisematta) nämäkin saavat paljon isompia mittasuhteita.

Onnea vaan meidän oma liigamme.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sinussa on hiukan draamaqueenin vikaa. Tämä on ihan järjetön väite ja näin ne asiat saavat "hiukan" "kullatun" muiston jälkikäteen.

Näitkö tilanteen? Sehän tapahtui suoraan Bluesin katsomon edessä ja väite on kylläkin aivan tosi.

Mutta mitäs näillä väliä, ei se ole IFK:n vika jos nämä sallitaan liigassa. Omaa tyhmyyttä tavallaan Bluesilta ettei lähde messiin ja hyödy tilanteesta.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitkö tilanteen? Sehän tapahtui suoraan Bluesin katsomon edessä ja väite on kylläkin aivan tosi.

Mutta mitäs näillä väliä, ei se ole IFK:n vika jos nämä sallitaan liigassa. Omaa tyhmyyttä tavallaan Bluesilta ettei lähde messiin ja hyödy tilanteesta.

Näin tilanteen useasti Canalin lähetyksessä + kovalevyltä. Väitteesi on järjetön. Luttinen löi kiekkoa. Jessus sentään. Koko bluesia ollaan yritetty hoitaa manan maille kaikenlaisten viikatteiden avulla.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Näin tilanteen useasti Canalin lähetyksessä + kovalevyltä. Väitteesi on järjetön. Luttinen löi kiekkoa.

Ainakin maila osui Nättistä päähän. Se on fakta.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ok. Piehtaroi siinä kurimuksessai ja pahassaolossasi. Luultavasti et tule ikinä pääsemään siitä eroon, kun jääkiekkoa seuraat. Miten voit kannattaa joukkuetta jossa pelaa Santeri Heiskanen?

Santeri Heiskanen on itse asiassa yksi suosikkipelaajistani. Kertoo aika paljon jääkiekkotietämyksestäsi (missä pelaa?) jos et Sanea arvosta...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eiköhän ton jauhamisen voisi jo lopettaa tästä taklauksesta. Normaali pelitilanne taklaus joita tapahtuu jokaisessa ottelussa, mitään törkeää siinä ei tapahtunut. Tällä kertaa tilanne johti loukkaantumiseen, huonoa tuuria. Pahemman näköinen tilanne oli se kun Miliisi jyräsi Lammassaaren, siinä tultiin täysin puuntakaa. SM-liigan linjan mukaisesti Muukkonen antaa todennäköisesti yhden matsin pelikieltoa, koska tämä on samankaltainen tilanne kuin Pesonen-Lahti jutussa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Santeri Heiskanen on itse asiassa yksi suosikkipelaajistani. Kertoo aika paljon jääkiekkotietämyksestäsi (missä pelaa?) jos et Sanea arvosta...

Kun et nyt pahalta ololtasi pysty tajuamaan nimimerkki Bismarckin kysymystä, niin voinen valottaa.
Santeri Heiskasen lukemattomiin polvitaklauksiin verrattuna Luttisen ja Hirson "kirvesiskut" ovat kevyttä kamaa.
Eli rautalangasta: suosikkijoukkueessasi on pelaaja, joka on aiheuttanut enemmän loukkaantumisia kuin kaikki tämän hetken HIFK-pelaajat yhteensä. Lopeta siis tuo säälittävä jeesustelu.

Ja miten tämä liittyy HIFK-Blues-otteluketjuun? Niinpä.
 
Suosikkijoukkue
Blues
Että semmonen peli tällä kertaa. Itse pelistä ei voi muuta sanoa kuin, että IFK oli koko pelin paremmalla jalalla liikkeellä ja siitä täysin ansaittu voitto. Täällä jengi on spekuloinut tota Kankaanperän Kelleriin kohdistunutta ajoa, joten itsekin aion ko. casesta jokusen sanan sanoa.

Kankaanperän taklaus on puhdas siinä mielessä, että kädet eivät nouse vaan pysyvät kropassa kiinni. Keller ei myöskään missään vaiheessa käännä selkää taklaajalle, sillä rintamasuunta on koko ajan laitaan päin. Kuitenkin itse taklaus tulee lähtökohtaisesti suoraan selästä, mistä ihan oikein pitääkin tulla rangaistus. Mä ymmärtäisin IFK-fanien avautumisen, jos Keller olisi ämmämäisesti kääntänyt selän tossa tilanteessa, mutta näin ei siis tapahtunut.

Erityisesti itseäni huvittaa puolin ja toisin sellaiset fanit, jotka a) istuvat katsomossa tietämättä jääkiekosta juuri mitään vaan lähinnä lähtevät fiilistelemään tappeluita, kyseenalaisia taklauksia ja muita rottailuja sekä b) sellaiset, jotka eivät missään nimessä voi nähdä selkeästi oman pelaajan virhettä tai rikettä hieman kyseenalaisessa tilanteessa. En puhu pelkästään eiliesen ottelun tapahtumista vaan yleisellä tasolla. Vastaavasti länkkärillä maanantaisessa Kalpa-pelissä Kapanen ajoi Kuuluvaisen nätisti ja ennen kaikkea puhtaasti pystyyn hyökkäysalueella, josta joku takarivin janari alkoi heti mussuttamaan kuinka Kapanen tulee seuraavassa vaihdossa noutaa tai jotain. Itse annoin taklaukselle aplodit.
 

Mister

Jäsen
Ymmärrän puolin ja toisin sen, että katsomosta käsin asiat näyttää milloin miltäkin. Mutta kun se linkki tähänkin videoon on laitettu jo useampi sivu sitten, niin kai sitä voisi edes puhua jollain tavalla samasta tilanteesta.

http://www.nelonen.fi/smliiga/videot.asp?videoId=3537&cat=0&page=1

Havaintoja videon perusteella. Tämän ketjun perusteella nimittäin oli mahdotonta tehdä mitään päätelmiä muusta, kuin useista kirjoittajista.

1) Keller ei käänny. Kiekko taitaa tulla hänelle vähän yllättäen, mutta hän menee samaan suuntaan koko ajan.

2) Kankaanperä ei aja kyynärpäällä. Olkavarsi, joka on kiinni kehossa, osuu jonnekin niskan/yläselän alueelle. Tässä kavereiden pituurero vaikuttaa.

3) Taklaus tulee suoraan selästä. Taklaaja kaatuu taklattavan "viereen", mutta taklaus tulee suoraan takaa.

4) Sitä ei voi pahalla tahdollakaan kutsua vahingoittamisyritykseksi, mutta kyllä siinä ihan reippaasti annetaan vauhtia.

5) Keller ei ole juurikaan irti laidasta. Hän on itse asiassa käytännössä kiinni laidassa. Taklauksen kohdistuessa aika ylös hänen päänsä osuu pleksiin. Ja osuu silminnähden aika kovaa.

6) Ja todellakin kannattaa tarkistaa, minkä värinen paita on kaverilla, joka menee kolmantena miehenä kiistaan. Paljon sontaa tässäkin ketjussa, mutta Gags vie voiton.

7) Kaikki tilanteesta tuomitut jäähyt meni tavalla tai toisella pieleen.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kun et nyt pahalta ololtasi pysty tajuamaan nimimerkki Bismarckin kysymystä, niin voinen valottaa.
Santeri Heiskasen lukemattomiin polvitaklauksiin verrattuna Luttisen ja Hirson "kirvesiskut" ovat kevyttä kamaa.
Eli rautalangasta: suosikkijoukkueessasi on pelaaja, joka on aiheuttanut enemmän loukkaantumisia kuin kaikki tämän hetken HIFK-pelaajat yhteensä.

Eli etpä taida olla paljon seurannut Sanen otteita?

Okei, mainitse 5 pelaajaa jotka Polvi on loukkaannuttanut? 2007 elokuun Tuto-treenimatissa polvella haettua B-junnua ei lasketa.

Sane on ennen kaikkea henkinen johtaja ja pelote. Silloin kun Sane oli kunnossa, ei Bluesilta loukkaantunut käytännössä ketään, nyt on taas tilanne muuttunut kun Polvi on sivussa. Itse hyväksyn täysin Polven polven käytön niissä tilanteissa, kun liiga jättää huitomiset viheltämättä. Nyt on tuo pelote pois ja kaikkea voi sattua.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
6) Ja todellakin kannattaa tarkistaa, minkä värinen paita on kaverilla, joka menee kolmantena miehenä kiistaan. Paljon sontaa tässäkin ketjussa, mutta Gags vie voiton.

Kellerinkö siinä olisi pitänyt tuommoisen iskun jälkeen muistuttaa Kankaanperää? Mun mielestä Eki toimi oikein tuossa tilanteessa.

Olkoon tämä viimeinen viestini tähän ketjuun. Turhaa jauhamista. Toivottavasti Ryan, liigan paras pelaaja, pystyy pelaamaan jo lauantaina.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kellerinkö siinä olisi pitänyt tuommoisen iskun jälkeen muistuttaa Kankaanperää? Mun mielestä Eki toimi oikein tuossa tilanteessa.
Olet viesti viestiltä yhä enemmän kassalla, joten hienoa jos todellakin lopetat jauhamisen tässä ketjussa.

Ylläpidät itse keskustelua itsesi kanssa kehittämällä jatkuvasti tuulestatemmattuja väitteitä:
a) IFK-fanit vaihtavat näkemystä aina sen mukaan, oliko oma pelaaja taklaaja vai taklattava (kumosin aiemmassa viestissä tämän väitteen jo täysin perättömänä)
b) Case Santeri Heiskanen, jossa itse keksit, että Heiskasta ei arvosteta.
c) Ekin muistutus, jota kukaan ei ole kritisoinut. Vinkkinä sen verran, että Misterin tarkoittama kolmas mies oli muuten punaista paitaa kantanut #71, ei Erkki Rajamäki.

Kaiken kruunaa kuitenkin väitteet Luttisen tappoiskusta B-junnuikäiseen maassa makaavaan Nättiseen joskus taannoin. Onneksi näin tilanteen ja tiedän tasan tarkkaan miten siinä käviu, ulkopuolisen on viestistäsi hyvin vaikea ymmärtää, että Luttinen pelasi kiekkoa ja Nättinen sattui olemaan hieman tiellä.
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kellerinkö siinä olisi pitänyt tuommoisen iskun jälkeen muistuttaa Kankaanperää? Mun mielestä Eki toimi oikein tuossa tilanteessa.

Toivottavasti Ryan, liigan paras pelaaja, pystyy pelaamaan jo lauantaina.

Rauhoitu nyt hyvä mies. Et omalta vaahtoamiseltasi pysty näkemään edes asioita niin kuin ne on sanottu. Misterin kommenttihan tarkoittaa juuri sitä ettei se ollut Bluesin kaveri joka tuli kolmanneksi sinne, Puustinenhan ottaa niskaotteen Batesista, joka oli se kolmas pyörä siinä.

Valot päälle, ja kuivaa kyyneleet.

Todellakin Rajamäki toimi oikein, ei siinä mitään, omia puolustetaan. Ja toivon myös että Keller pelaa lauantaina, eihän kukaan oikeasti toivo muiden loukkaantumisia.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olet viesti viestiltä yhä enemmän kassalla, joten hienoa jos todellakin lopetat jauhamisen tässä ketjussa.

Ylläpidät itse keskustelua itsesi kanssa kehittämällä jatkuvasti tuulestatemmattuja väitteitä:
a) IFK-fanit vaihtavat näkemystä aina sen mukaan, oliko oma pelaaja taklaaja vai taklattava (kumosin aiemmassa viestissä tämän väitteen jo täysin perättömänä)
b) Case Santeri Heiskanen
c) Ekin muistutus, jota kukaan ei ole kritisoinut. Vinkkinä sen verran, että Misterin tarkoittama kolmas mies oli muuten punaista paitaa kantanut #71, ei Erkki Rajamäki.

Kaiken kruunaa kuitenkin väitteet Luttisen tappoiskusta B-junnuikäiseen maassa makaavaan Nättiseen. Onneksi näin tilanteen ja tiedän tasan tarkkaan miten siinä käviu, ulkopuolisen on viestistäsi hyvin vaikea ymmärtää, että Luttinen pelasi kiekkoa ja Nättinen sattui olemaan hieman tiellä.

Okei, kohta A:ssa olin varmasti väärässä, joten pahoittelut siitä.

Sane casea en kyllä allekirjoita. Malliesimerkki pelaajsta, jota omat rakastavat ja vastustajat vihaavat.

Näköjään olen suht kassalla, kohta c:n kanssa. Annetaan jo olla.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sane casea en kyllä allekirjoita. Malliesimerkki pelaajsta, jota omat rakastavat ja vastustajat vihaavat.
Itse ainakin arvostan Santeri Heiskasen ja Patrik Lostedtin kaltaisia pelaajia ja uskallan väittää, että samoin ajattelevat suuri osa kaikista IFK-faneista. Se ei silti poista sitä faktaa, että Heiskaselta on välillä nähty varsin likaisia otteita, mutta miehen pelityyliä ei silti ole käsittääkseni yhdenkään IFK-fanin toimesta tässä ketjussa kritisoitu, ainoastaan vedottu vasta-argumenttina sinun väitteisiisi. Mutta Heiskanen ei tähän ketjuun kuulu.
 

Kapo

Jäsen
Kyllähän tuosta voisi pari peliä Kankaanperälle antaa, niin selvästi tulee selkään. Taas aivan turhaa brändijargonia selittää että laidan lähellä pitää olla valmis ottamaan taklaus vastaan ja siksi tuossa ei ole mitään. Selästä ei saa vastustajaa ajaa laitaan vaikkei tämä olisikaan valmis ottamaan taklausta vastaan. Ei polvellakaan saa ajaa syöttöään ihailevaa vastustajaa.
 

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En viitsi koko viestiä lainata, mutta tämä on suunnilleen ainoa järkevä viesti koko ketjussa koskien tätä Kellerin loukkaantumista. Kangen taklaus on videolta katsottuna muuten täysin puhdas, mutta osuu selkään ja Keller on minunkin mielestäni valmiiksi noin päin eikä käänny. Tuollaisissa tilanteissa pitäisi jättää taklaamatta. Tuo on selkeä laitataklaus, jossa sääntöjen antamat vaihtoehdot ovat 2 min, 5 min + PRK tai OR. Mielestäni tässä nimenomaisessa tilanteessa 2 min olisi riittänyt, vaikka ei tuo 5 min + PRK olisi myöskään ollut mikään huutava vääryys. Tuomarit antoivat kyllä muutenkin taas ilmeisesti useampiakin väärin tulkittuja ja jopa sääntöjen vastaisia ratkaisuja, mm. Rajamäen tappelun aloittamisesta.

Matikaisen jatkuva itkeminen ja sitten väittäminen, ettei itke, ovat kyllä aivan naurettavaa. Valitettavasti Jalonen on välillä myös syyllistynyt itkemiseen, onneksi ei kuitenkaan samassa määrin kuin Matikainen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No minun näkemykseni mukaan tuossa ei ole kyllä yhtään mitään, jäähynkin olisi voinut jättää viheltämättä. Muukkosen linjan mukaan tullee 2-3 matsia kuitenkin Kangelle. Rajamäki toimii ihan oikein, Kanki ei oikein ehdi mukaan, mutta todellinen pussy ja suurimman pelikiellon tilanteessa ansaitsisi Bluesin pelaaja joka menee "third man in" mukaan nahinaan.

Rasti seinään, olen samaa mieltä Gagsin kanssa. Ihan peruslätkäähän tässä nähtiin, joskus taklaukset päättyvät näin, joten pitäisikö taklaukset kieltää kokonaan? Peruslätkää oli myös Ekin nopea reaktio. NHL:ssä kumpikaan ei olisi saanut jäähyä ja kylmäpäisempi dumari olisi nytkin jättänyt viheltämättä. Loppupään oudot tuomiot tulivat varmaan tämän pohjalta: Lennulle ihan käsittämättön ryntäysjäähy, jonka aikana tuli Bluesin maali myös Kangen saatua oikein tuomitun mutta 4-5 -vajaalla pelaavalle joukkueelle aika helposti tulleen 2 minuuttisen. Tässä vaiheessa sanoin, että hyvitysjäähy nähdään vielä ja se tuli n. 3 min ennen loppua Blues-pakille "estämisestä". Olisi voinut kuuluttaa jäähyn syyksi suoraan "Blues, joukkuerangaistus, hyvitysjäähy ifk:lle"

Jotkut eivät osaa lukea, vaan vinkuvat samaa mielipidettään ilman mitään perusteita. Pikkarainen vs. Huzcowski: HIFK-fanit eivät nähneet mitään puolusteltavaa Pikkaraisen tempussa, siellä se on luettavissa otteluketjussa. Lahti vs. Pesonen: HIFK-fanit eivät "yleisesti" huutaneet Lahdelle pelikieltoa täysin normaalista pelitilanteesta. Näitä sattuu ja kuten sanottu, pitäisikö taklaaminen sitten kieltää kokonaan? Asian ympärille ei edes perustettu omaa ketjua, koska kukaan ei juuttunut tähän tapaukseen otteluketjussa. Siellä puhuttiin koko matsista yleensä. Olen aivan varma, että jos Pesonen olisi edustanut jotain muuta joukkuetta, Lahti vs. Pesoselle olisi pitänyt avata oma ketu, jotta voidaan ohjata asiasta virinnyt tolkuton itkeminen sinne. Kyllähän kokeneet HIFK- (ja Jokerit) -fanit keskustelevat yleensäkin eniten kokonaisuudesta. Kanki vs. Kellerin innoikkaimmat itkijät ovat muutama Blues-fani, joiden jorinaa luultavasti suuri osa muista Blues-faneista seuraa myötänolona. En todellakaan tajua mitä kicksejä jotkut saavat siitä, että tulevat kategorisesti väittämään "HIFK-fanien" rotsin kääntyvän sen mukaan kuka on taklattavana. Kannattaisi kaivaa oikeaa näytettä esiin, eikä vaan uikuttaa ja käyttää keinoista halvinta eli yleistämistä: "HIFK-faneilla se vaan mielipide vaihtuu..". kamoon, nimiä ja esimerkkejä peliin munattoman vinkunan sijaan! Se olisi keskustelun tasonkin kannalta hyvä asia. Pelkkä perusteeton väittäminen on lapsellista teiniangstia, eikä sellainen kuulu tasokkaalle keskustelupalstalle. Se ajaa itse asiassa asiallisen keskustelun nopeasti alas. Rispektit kaikille Jokerit-HIFK -keskinäiset kaudella 08/09 -ketjuille. Sieltä on kaivettu esim. Brennan vs. Sami omaksi kokonaisuudekseen ja siinäkin ketjussa on asiapitoista mielipiteenvaihtoa, tunnetaan myös nimellä "keskustelu"

Näytteitä toisinpäin on nimittäin aivan helvetin helppo löytää. Katsotaanpa kuinka 25.11.08 -matsiketjussa HIFK-fanit suhtautuvat oman jätkän eli Pikkaraisen toimintaan Huzckowskia kohtaan:

Savolaisilta taas hieno suoritus, Ilkka "Jumala" Pikkarainen päätti omalla järjettömyydellään antaa Bluesille kunnon mahdollisuuden päästä tasoihin. Kiitos Ilkka, ämmämäinen "kovuutesi" maksoi voiton.

Ajoi keskialueella Hus..Huc..Hyzz..no-kirjoittakoon-joku-muu-sen-nimen-oikein-kowskia irti laidasta selkään. Tai Pikkarainen siis jätti loppupeleissä taklauksen kesken ja tuuppasi kaverille halpamaisesti vauhtia mailalla/käsillä selkään ja Bluespakki horjahti aika ikävän näköisesti täydestä vauhdista päin laitaa. Ikävä ja täysin turha tilanne&loukkaantuminen. Jos Pikkarainen olisi edes vienyt aloittamansa selkääntaklauksen loppuun niin loukkaantumiselta olisi saatettu jopa välttyä.

Kyllähän siellä tosiaan tarjoiltiin Espooseen useampaakin pinnaa, tästä kiitokset IPikkaraisen käsittämättömän 5+20 minuuttisen. Siis tuomio meni ihan oikein, mutta ei taas voi ymmärtää mitä mahtoi Pikkaraisen päässä liikkua? Juuri päästy johtoon ja tommoiseen paikkaan femma. Onneksi Espoon yv. ei toiminut, mutta toki ne 2min 5vs3 yv:llä teki.

Aika pienellä vaivalla löytyi 3-sivuisesta otteluketjusta nämä umpisokeat Pikkaraisen puolustajat.

Petu Matikaisesta hyvää ja huonoa. Hän avasi pressin näin: "Onnittelut HIFK:lle, se oli fyysisempi ja nälkäisempi joukkue". Tämä oli äärimmäisen äijämäistä. Sitten toimittaja halusi lisää ja kysyi itse mielipidettä Kelleristä. Tässä väsynyt Petu käveli miinaan ja kertoi "Lujaa siinä tultiin selkään ja se näyttää olevan täällä tapana, mutta en minä tästä itkemään ala, kun olen päättänyt etten pelitilanteista itke". Siinä tuli siis ensin itkeminen ja sitten ilmoitus, että en itke. Koska asia tuli esiin toimittajan kaivamana, pistän tuon Petun kokemattomuuden piikkiin. Olen absoluuttisen varma, että hän ei olisi ilman toimittajan apua puhunut tilanteesta mitään ja lisäksi hän osasi antaa reilut kehut. Toisin kuin useimmat joukkueensa fanit.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Samassa tilanteessa Batesille olisi pitänyt myös tuomita 10min rangaistus, koska tiputti hanskat. Tilanne taisi olla yleensäkin liian vaativa tuomareille, sen verran kauan joutuivat arpomaan tuomioita. Viimeisestä kauden kohtaamisesta on odotettavissa hienoa kiekkoiltaa, niin kuin kaikki kolme aikaisempaakin ovat olleet tähän mennessä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse hyväksyn täysin Polven polven käytön niissä tilanteissa, kun liiga jättää huitomiset viheltämättä. Nyt on tuo pelote pois ja kaikkea voi sattua.

Hyväksyt siis vastustajan tahallisen vahingoittamisen ja mahdollisesti jonkun uran tietoisen vaarantamisen tuomarivirheen vuoksi? Tahalliset vahingoittamiset ja niiden yrittämiset ovat perseestä riippumatta pelaajasta tai tämän edustamasta joukkueesta. Vielä syvemmältä ovat ne "fanit", jotka pitävät tahallista vahingoittamista (esim polvitaklaus) hyväksyttävänä ja oikeana kuittina. Reilun nyrkkitappelun vielä ymmärrän, mutten edustamaasi ajattelutapaa. Misterin kirjoitus kannattaisi sinunkin lukea uudelleen.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisestä kauden kohtaamisesta on odotettavissa hienoa kiekkoiltaa, niin kuin kaikki kolme aikaisempaakin ovat olleet tähän mennessä.

Niin, tai itseasiassa molemmista. Jäljellä vielä yksi ottelu Vaihtoautoareenassa tammikuun lopussa ja sitten helmikuun vikana päivänä ottelu Nordenskiöldinkadulla. Tulevat varmasti olemaan kiihkeitä...:o), varsinkin se viimeinen, silloin voi molemmilla joukkueilla olla paljon pelissä, kun runkosarja lähestyy loppuaan.

Oli hieno taistelu eilen. Harmillinen juttu tuo Kellerin loukkaantuminen. Totuus on kuitenkin, että Blues oli sekaisin koko ottelun, mutta sen jälkeen erityisen sekaisin. Tuomareilta aika ihmeellisiä ratkaisuja ottelun aikana. Eki:lle olisi ehdottomasti pitänyt antaa 5 + 20 hanskojen heittämisestä. Lopin rangaistus oli aika ihmeellinen. Bluesin jätkä kampittaa Lopin nurin joka jälkeen Bluesin pelaaja kaatuu Lopin mailaan joka on jäässä. 2 min. Lopille....Hmm..

Lennun ryntäysjäähy oli emämunaus. Hauskinta oli se, että Bluesin pelaaja levitteli käsiään tuomarille kun pilli soi koska oli varma, että jäähy tulee hänelle siitä, että hän kamppasi ja työnsi Lennun BB.n päälle. Odotin kuten JHagkin tuota hyvitysjäähyä. Ja sieltähän se sitten tuli. Naurettiin kaverin kanssa sitä.

Toivottavasti Niemisen vire säilyy tällaisena. Hattu pelasi hienon ottelun, ja olisi pitänyt nollan ilman tuomareiden sähellykset. Nyt pitäisi vaan löytää ratkaisu Housun osalta. Kierrätykseen ja AA kakkoseksi on vähin ratkaisu, mutta mieluisin olisi tietysti joku tosi kova mv, POFFeja varten. Hattu voisi sitten olla meidän ensi vuoden ratkaisu.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Näin ulkopuolisena on hyvä huudella. Isoilla kissoilla toimi maalivahtipeli sekä myös puolustus, mistä kertoo vain yksi päästetty maali omiin. Itse myös arvostan Matias Loppia pelaajana ja vähän harmittikin syksyllä, kun meidän ihmiskuula Max Kolu hänet ajoi pahasti. Yhtäkaikki, hieno paluu taitoniekalta.
Näiden joukkueiden välillä on ymmärrettävistä syistä kipinää, mutta hyvä, että jossain edes on, sillä muut pelit olivat eiliselläkin kierroksella aika flegua touhua. Tuollaisia joukkomyllyjä on tuossa hallissa nähty ennenkin ja vieläpä paljon "isompiakin" sellaisia. Muistanpa vielä tapaus Peter Schaeferin, mutta sitä en tähän vedä mukaan. Näyttää vain Espoossa ottavan koville, kun HIFK kurmootti Mestareiden liiga-joukkuetta jo toistamiseen lyhyen ajan sisään. Niin onhan siellä lasaretissa kavereita enemmänkin, mutta eilen taisi Blues hävitä kokeneisiin pelaajiin, junnuja oltaisiin varmasti kaivattu lisää.
Tapaus Ryan Kelleristä, että ammattipelaajan pitää olla tietoinen koko ajan kaukalossa, että taklaus voi tulla mistä vain ja miten kovaa vain. Jopa vihellyksen jälkeen.
 

ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues / Toronto
Joo se petrellin jäähy jäi vähän hämäräksi mutta oli selvästi tasoitus Kurjen saamasta keskialueen jäähystä vähän ennen. Kurki ei kyllä kummassakaan tilanteessa tehnyt mitään paitsi luisteli vieressä, no 5-3:nenhan tuli sitten 5 arvoisesta selkäänajosta jossa jaska joutui kulmassa ajetuksi, joskus noista lentänyt pihallekin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Samassa tilanteessa Batesille olisi pitänyt myös tuomita 10min rangaistus, koska tiputti hanskat. Tilanne taisi olla yleensäkin liian vaativa tuomareille, sen verran kauan joutuivat arpomaan tuomioita.

Joo, pitää paikkansa, katselin tilanteen uudestaan clipiltä. Ellen ihan väärin muista ja tulkitse, niin tuomari nostaa käden heti Kangen taklauksen jälkeen, mutta ei saa jostain syystä puhallettua pilliin? Niinpä peli on vielä virallisesti käynnissä, kun Eki pudottaa hanskat. Bluesin ylimääräinen kaveri meni sekaan hanskat kädessä ja Bates seuraa Rajamäen koodia pudottaen myöskin hanskansa. Mitään ei ehdi tapahtua kun tuomarit ovat välissä ja vieläkään ei kai ollut peliä puhallettu poikki. Siinä on pieni takaportti tuomareilla katsoa hanskojenpudottamista läpi sormien, jos se tapahtuu pelin ollessa käynnissä. Vihellyksen jälkeisissä torikokouksissa hanskojen pudottaminen tietää vuorenvarmaa 5+20 -tuomiota - siis teoriassa näin.

Tilanteen jälkeen HIFK ja Kanki itse odottavat selvästi ulosajoa, Kanki menee omaan aitioon istumaan. Myös Bluesissa näytettiin uskovan Rajamäen lentävän ulos, koska Blues lähetti samantien jäähyaitiota kohti kaverin, jonka uskoi istuvan Rajamäen 5-minuuttisen. Ei sinne muuten olisi kaivettu penkiltä ketään. Pitkän torikokouksen jälkeen Kanki ja Eki saavat toisensa kumoavat 2+10 -minuuttiset, jonka takia he eivät tarvitse vierelleen kakkosen lusijoita omasta jengistä. Näin ainakin itse tulkitsin asian, sillä heidän seurakseen ei lähtenyt ketään. Honkanen oli valmiiksi omalla kakkosellaan. Bluesin väliinmenijä ja hanskat myöskin pudottanut Bates eivät saaneet mitään. Erikoinen sessio kaikkiaan, eikä mitenkään yllättävä ottaen huomioon Henriksson-Favorin -kaksikon. Heillä on usein vaikeuksia näissä torikokoustilanteissa, toisin kuin Levosella ja Kruusilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös