Ti 30.12.2008 HIFK-Blues

  • 24 114
  • 136

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En ole hämilläni. Mielestäni HIFK-Blues-ketju ei ole oikea paikka HIFK-fanien mielenliikkeiden analysoimiseen.

Minun mielestäni on, koska puhun hifk-fanien tämänpäiväisesta buuaksesta vastustajan noustessa ylös jäästä.

Ok, myönnän, että tuo minun yksi viestini meni vähän ketjun aiheen ulkopuolelle.
 
Ainoa, joka tässä tilanteessa on ollut tahallisesti tyhmä on Matikainen turhalla itkullaan, jota ei kuitenkaan itkenyt. Ja ensialkuun tahdon sanoa, että yritän katsoa tilannetta mahdollisimman pienillä värilaseilla, jokainen joka yrittää vetää värilasit mukaan, niin enpä muuten ollut vetämässä itkupotkuraivareita, kun tämän illan ottelun voittomaalin tekijä lanattiin kylmäksi Turussa heti kauden alussa ja satuinpa muuten ottamaan taklattavan vastuun esille myös lauantaisessa Jokeriottelussa koskien Pesosen kokemaa aivotärähdystä.

Ensimmäiseksi haluan todeta, että jäähy oli aikas lähellä liigan sääntöjen mukainen, jopa OR olisi tullut kyseeseen. Kellerin ja Bluesin kannalta ikävä loukkaantuminen, ei kahta sanaa. Kuitenkin jokakerta, kun mennään laitaa kohti kovalla vauhdilla vastustaja iholla, on oltava tietoinen, että takana tuleva haluaa viedä tilanteen loppuun ja kannattaako silloin pysähtyä metri ennen laitaa, nyt seuraus oli ikävä. Kankaanperä ei varmasti taklauksellaan halua vahingoittaa vastustajaa, joten törkeää en saa taklauksesta millään, liigan sääntöjen mukaan rike tapahtuu kuitenkin, josta seurauksena rangaistus.

Jääkiekko on kontaktilaji, ikävä kyllä joskus sattuu tämäntapaisia ikäviä sattumuksia, kun tilanteet pelataan loppuun ja joskus on oltava valmis maksamaan hinta, jos joku ei kestä sen hinnan maksamista, on syytä harkita kaukalopalloa tai salibandya ja sitä mukaa huomattavaa tulonlaskua, sillä fyysisyys on juuri suurin valtti jääkiekolla verrattuna muihin palloilupeleihin Suomessa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Minun mielestäni on, koska puhun hifk-fanien tämänpäiväisesta buuaksesta vastustajan noustessa ylös jäästä.

Ok, myönnän, että tuo minun yksi viestini meni vähän ketjun aiheen ulkopuolelle.

Älä vittu yleistä.
Ok, myönnän, että Kellerille buuaaminen on moukkamaista. Itse en buuannut, mutta yllätyin, kun huomasin kultakypärän puuttuvan Bluesin vaihtopenkiltä. Tilanne oli siis pahempi kuin luulin.

Peace, Wilson-, hyvää yötä.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ihan tätä kääntymisajatusta ymmärrä, koska Kellerhän oli selin koko ajan. Varsinkin siinä mielessä ettei voinut nähdä taklaajaa. Ehkä se sitten näytti erilaiselta muusta kulmasta kuin tuosta nelosen koosteesta.

Taklaus ei itsessään pahalta näyttänyt, eikä Kellerkään onneksi mennyt pää edellä laitaan. Tosin sääntökirjan mukaan olisi sitten OR ollut oikea rangaistus.
Meikäläisen värilasien mukaan tilanne menee niin, että Kankaanperä tulee ihan oikealla nopeudella taklaamaan Kelleriä, mutta kellerin käännyttyä jää hieman miehestä jälkeen ja ajaa kyynerpäät alhaalla Kelleriä päähän. Siis toisin sanoen ei osu kunnolla vaan osuu hartialla päähän. Ikävä tilanne, jota en kyllä laittaisi kummankaan syyksi. Kankaanperälle 2+10 oli aivan oikea tuomio, enkä olisi nähnyt suurta vääryyttä vaikka enemmänkin olisi tullut.

Rajamäen tuomio oli myös kohtalaisen mielenkiintoinen. Siis onko tosiaan näin, että jos liigassa hakkaa toista ilman hanskoja saa vaan 2+10, mutta jos toinen lähteekin mukaan saavat molemmat OR:t? Vai millä perusteilla näitä arvotaan?

Mitä siihen 5-3 ylivoimaan tulee, niin Kankaanperän idioottimainen jäähy oli aivan oikein tuomittu, mutt en kyllä ole koskaan aiemmin nähnyt, että kiekolliselle pelaajalle tuomitaan rangaistus ryntäämisestä. Vielä maalivahdin alueen ulkopuolelta. Brucklerille kyllä plussaa siitä, että hakkaamiset ovat vähentyneet huomattavasti aikaisemmasta.

Pelissä IFK oli tänään selkeästi Bluesia edellä, ja olisikin kohtalaisen mielenkiintoista saada jompi kumpi pääkaupunkiseudun joukkueista vastaan pleijareissa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
No nyt sitten ollaan stadin ja pääkaupunkiseudun kiistattomia ykkösiä! 0/ Juu tiedetään, että pitäis katsoa sarjataulukkoa ja ei se mitään merkkaa loppupeleissä... Blaa blaa blaa... Mulle merkkaa ainakin ja iloitsen siitä NYT, kun siihen on kerran syytä! =) Etenkin kun himamatsit ovat menneet päin sitä itseään.

Jani Nieminen antoi eväät jengille voittoon ja kyllähän ne eväät hyvin syötiin. =) Hieno matsi jälleen tältä nuorukaiselta! Ilo oli jälleen huutaa nuoren herran nimeä onnistuneen illan päätteeksi! 30 torjuntaa ja vastustajalle yksi maali 5 vs 3 ylivoimalla. Ei huono. Otteluun mahtui pari gamesaveria ja muutenkin ihan varmaa pelaamista. Onneksi KJ:n on jo noteerannut miehen otteet. 3 tähteä mielestäni täysin ansaitusti. Brückler pelasi myöskin ihan kelpo pelin. Etenkin ekan erän alun IFK-rynnistyksen hoiti mallikkaasti. Meinasi jo vähän usko loppua, kun IFK ei saanut maalia muutamasta hyvästä paikasta huolimatta. Nimenomaan siksi, kun kotimatsit ovat olleet tervanjuontia koko kauden ja se avausmaalin merkitys oli IFK:lle uskon kannalta erittäin tärkeä.

Puolustus saa ihan puhtaat paperit. Nyt tehtiin hommia jengin eteen, myös maalin edessä. Kangelta juuri sellaista pelaamista, jota häneltä odotan ja haluan nähdä. En siis toivo ketään tarkoituksella vahingoitettavan (tämä huomiona ennen kuin joku tulee tillittämään...), mutta sopivan vittumaista ja fyysistä peliä. Oli puolustuksen isäntä. Turunen oli toinen pakeistamme, jonka haluan monen muun kirjoittajan lisäksi erikseen nostaa esille. Hyvää peruspeliä ja HIENO nousu ja syöttö Luttisen maalin.
Bluesin puolustusta vietiin kyllä pariin otteeseen ihan mielin määrin. Rönnberg tuntui etenkin olevan kuutamolla ajoittain. Lajuselta kaunis maali. Laukaus suoraan syötöstä oikeaan aikaan maskia hyväksi käyttäen.

Kolme eri hyökkäysketjua värkkäsi tänään maalin, mikä on etenkin jatkon kannalta upea homma. Lopilta heti apina selästä maalin muodossa. Lennukin teki hienon maalin Hirson upeasta passista, mutta kyllä mä Artun maalin silti ykköseksi nostan. =) Mikä maltti ja oivallus! Tulihan noita namupaikkoja muutama muukin, mutta kolme riitti onneksi tänään. Yksi kuvio jäi erityisesti mieleen kun jätkät (Bates, Hacker) sahasi klipklap-tyylin Artulle paikan takatolpalle, mutta ei mennyt. Toiseen päätyyn ei oikein näkynyt mihin maali tyssäsi? Saiko BB torjuttua vai missasiko Arttu sen itse? Anyway, noita lisää maalin kera! Kolme ekaa ketjua olivat tänään muutenkin ne pirteimmät, vaikka ei Lopin ketju nyt mitään kauhean erityistä esittänyt. Omissa ei kuitenkaan soinut ja yksi maali.
Blues sai luotua paikkoja ja muutamia 2vs1-hyökkäyksiäkin tuli kyllä. Jotenkin se viimeinen silaus vaan puuttui ja niin Keller. Olen sitä mieltä kuitenkin, että ei Kellerkään olisi pisteitä Bluesille tänään tuonut. Enkä usko, että kovin moni on tästä kanssani eri mieltä. Ryan ei nimittäin ollut mitenkään erityisesti erottuva ekassa erässä. Pari hienoa kiekontuontia hyökkäysalueelle kyllä, mutta sitten muutama sähellyskin. Oli ainakin kerran todella lähellä menettää kiekon omalla puolustusalueellaan ja siitä olis IFK-peluri päässyt yksin BB:n kanssa. Myös toinen vähän vastaava sähellys jäi mieleen. Toki Bluesin peli varmasti sekosi Kellerin loukkaannuttua, mutta mitään maagista ei herralta tänään nähty, sillä aikaa kun jäällä oli siis. Joku (Blues-fani) voi korjata jos olen väärässä, mutta itsekin tulee noihin "kultapottiin" kiinnitettyä enemmän huomiota...

Sitten siitä taklauksesta. Ihan puhtaalta näytti F1:n, enkä mä ton videonkaan jälkeen siitä törkeätä saa. Se miksi Kellerille vihellettiin, johtuu varmaan siitä, kun niin usein näillä "jään jäähän makaamaan"- tilanteilla yritetään saada isompaa rangaistusta ja kun taklaus näytti livenä(kin) puhtaalta, niin... Tietenkin näissä puhtaissakin taklauksissa voi sattua, eipä silllä. Itse oletin ihan satavarmana, että mies tulee piakkoin pyörittämään ylivoimaa... Ei toki tullut ei. Nämä buuaukset on AINA älyttömiä näissä tilanteissa, mutta välillä katsojillakin kiehuu. Enkä puolustele tätä buuasta ollenkaan, mutta näin se vain on. Itseäni ei siinä tilanteessa harmittanut nuo F1:n buuaukset lainkaan sillä kävin mä itsekin suht lämpöisenä, en kiellä. Täysin turhiahan ne buuaukset tietty olivat, myönnetään. Myönnän myös sen, että itseäni suorastaan vituttaisi jos tilanne olis menny toisin päin... Tunteillahan tätä peliä seurataan suurimmaksi osaksi.

Ei kait tässä sen enempiä. Saataisiko perjantaina jo neljäs voitto putkeen? Tämän päivän esityksellä se on hyvinkin mahdollista...

Ai niin, breno oli hienoa tänään, etenkin se toinen pääty- huuto! Jatketaan samaan ja vielä vähän parempaan malliin! Jätetään ainakin ne buuaukset pois...
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ensimmäiseksi haluan todeta, että jäähy oli aikas lähellä liigan sääntöjen mukainen, jopa OR olisi tullut kyseeseen.
Jos en ihan väärin ole sääntöjä ymmärtänyt, OR olisi ollut oikeastaan ainut oikea tuomio. Selästä taklaaminen/laitataklaus/päähän kohdistunut taklaus jossa pelaaja loukkaantuu, noistahan pitäisi tulla aina automaattisesti OR. Pesonenhan meni vastaavassa tilanteessa ja jälkikäteen tuli pelikielto, eiköhän tästäkin, jos vain otteluvalvoja raportoi. Matikaisen en usko/toivo videoita lähettelevän.
 

ilu

Jäsen
Jos en ihan väärin ole sääntöjä ymmärtänyt, OR olisi ollut oikeastaan ainut oikea tuomio. Selästä taklaaminen/laitataklaus/päähän kohdistunut taklaus jossa pelaaja loukkaantuu, noistahan pitäisi tulla aina automaattisesti OR. Pesonenhan meni vastaavassa tilanteessa ja jälkikäteen tuli pelikielto, eiköhän tästäkin, jos vain otteluvalvoja raportoi. Matikaisen en usko/toivo videoita lähettelevän.

Selvä tuomarivirhehän tuossa toki tapahtui. Rikettä tilanteessa ei missään nimessä ollut ("kyynärpäällä päähän", just joo) vaan ihan normaali pelitilanne, jonka Keller pelasi kuin junnu. Yllättävää että kanadalaisen kiekkokoulun kasvatti ei osannut lukea tilannetta tuon paremmin.

Mutta toki, jos tilanteessa haluaa nähdä rikkeen, kuten tämänpäiväiset käkikellot Favorin & Henrikson halusivat nähdä, olisi tuomion kuulunut olla 5+PRK (Laitataklaus) tai OR (Päähän kohdistuva taklaus tai Selästä taklaaminen) Kellerin ilmeisesti loukkaantuessa. Olisi Matikaisenkin kannattanut suorittaa ne itkemiset jo pelin aikana eikä vasta pressissä, joskin eiköhän tilanteesta saada Muukkoselle hommia otteluvalvojan raportin tai videopostitusten myötä.

Osaako joku espoolainen kertoa paremmin onko Bluesilla vain todella pahaa karmaa vai pelaako joukkue niin äärimmillään että jopa oikeasti normaalienkin pelitilanteiden jälkeen porukkaa tippuu jatkuvasti sairastuvalle.

Gags tai joku taisi nähdä espoolaisen ryntäävän tämänpäiväiseen "matsiin" third-man-ininä, mutta eihän sinne kukaan ehtinyt, valkopaidan napatessa riuskalla otteella Batesista kiinni. Tiedä sitten oliko matkalla myllyttämään vai antamaan ensiapua Kellerille :/

Olisi kiva nähdä Espoostakin jonkun lähtevän joskus rehelliseenkin haastoon, mutta toki jos saa kiksejä paljaiden nyrkkien takomisesta kypärään niin mikäs siinä. Tänäänkin olisi ilmeisesti tanssiseuraa halukkaille ollut tarjolla, mutta eipä enää siinä vaiheessa kuulemma kiinnostanut.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Minun mielestäni on, koska puhun hifk-fanien tämänpäiväisesta buuaksesta vastustajan noustessa ylös jäästä.

Ok, myönnän, että tuo minun yksi viestini meni vähän ketjun aiheen ulkopuolelle.

En ota nyt kantaa itse pelin tapahtumiin, koska näkemykseni on nähty vain lyhyen tv-pätkän perusteella.

Silti pakko kommentoida tätä Wilson-:in viestiä. Ok, IFK-fanit buuasivat Kellerille vaikka häntä sattui ilmeisesti oikeasti. Niin? Mikä tässä fanien käyttäytymisessä nyt ihmetyttää?

Väitän että jokaiselta paikkakunnalta löytyy ne kiihkeät fanit jotka ovat valmiina tuomitsemaan jokaisen vastustajan filmaajaksi tai ämmäksi. Se on ihan normaalia fanin käyttäytymistä (vaikka se ei aina järkevältä vaikuta). Tunteet pinnassa, vieraita vihataan, thats it! Siinä on objektiivisuus kaukana mutta korostan että tätä tapahtuu kaikkialla.

Siinä on ihan turha yleistellä "IFK-fanien" tasoa tai muuta paskaa. Sitä paitsi tuo on aika naurettavaa että mennään katsomaan peliä johonkin vierashalliin ja annetaan täällä palaute "olipas siinä yläpuolella istumassa varsinainen kiekkoasiantuntija. Heh heh mitä paskaa se suolsi koko pelin."
Kuka tahansa voi sanoa noin täällä otteluketjussa oli sitten tapahtunut niin tai vain ärsyttänyt joka henkilö katsomossa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Harmi, että toinen lähes vastaava episodi lyhyen ajan sisään ja taaskaan ei ollut IFK:sta miestä vastaamaan teoistaan. Ainakaan itse en pystyisi olemaan suosikkijoukkueestani ylpeä, jos voitot tulisivat vastustajien telomisen kautta.

Miksi pitäisi olla vastaamassa teoistaan, jos kyseessä ei ole mikään sikailu tms.? Mä ymmärrän, jos vedetään kyynärpäällä päähän tai kaveria selästä (siis ei niitä, jolloin joku kääntää selän ennen taklausta U know) niin silloin vastataan omista tekosistaan. Ja kyllä sa Raju-Erkki voi tulla kokeilemaan esim. Kangen kanssa koska vaan. Nyt oli sen verran nopeasti tuomarit välissä ja muutenkin porukkaa pötköllään siinä, ettei siitä olisi välttämättä kunnon hippasia saatu. Kyllä noita tähtipelaajia saa puhtaasti ottaa siinä missä muitakin. Ei ne nyt mitään pyhiäpatsaita ole.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
En ota nyt kantaa itse pelin tapahtumiin, koska näkemykseni on nähty vain lyhyen tv-pätkän perusteella.

Väitän että jokaiselta paikkakunnalta löytyy ne kiihkeät fanit jotka ovat valmiina tuomitsemaan jokaisen vastustajan filmaajaksi tai ämmäksi. Se on ihan normaalia fanin käyttäytymistä (vaikka se ei aina järkevältä vaikuta). Tunteet pinnassa, vieraita vihataan, thats it! Siinä on objektiivisuus kaukana mutta korostan että tätä tapahtuu kaikkialla.

Ei ihan jokaisella paikkakunnalla ja kaikkialla, mutta tunteisiin vetoavissa lajeissa kylläkin, yleensä. Suosittelen Wilsonille siirtymistä jääkiekosta vaikkapa pöytätenniksen tai curlingin pariin, kun ei tunnepurkauksia kestä. Yliherkkä ihminen ei ole paikallaan jääkiekkokatsomossa (etenkään vierashallissa).

No, ihan oikeasti tunteet pinnassa on helppo tuomita koko porukka joidenkin yksilöiden käytöksen mukaan, mutta miten selitetään se, että vastaavaa käytöstä kuin tämä, olen itse kohdannut Espoossa (ja etenkin aikoinaan Matinkylän ladossa oli vaikea olla kuulematta ja huomaamatta näitä asioita)? Ei ole tosin tullut tehtyä asian tiimoilta sen enempää wilsoneita kuin matikaisiakaan (eli tullut tillitettyä asiasta itkemättömyyteen kätketyllä itkulla). En voi sille mitään jos joku äimistyy elämänsä ekassa pelissä Wilsonin tapaan, mutta pitkään lajia seuraanneena tietää tällaisen kuuluvan lajiin, vaikka se kuinka v.tuttaisi sen kohdistuessa oman joukkueen pelaajaan.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Jos en ihan väärin ole sääntöjä ymmärtänyt, OR olisi ollut oikeastaan ainut oikea tuomio. Selästä taklaaminen/laitataklaus/päähän kohdistunut taklaus jossa pelaaja loukkaantuu, noistahan pitäisi tulla aina automaattisesti OR.

OR olisi tullut, jos Keller olisi jäänyt makaamaan/lähtenyt suoraan koppiin. Nyt meni vaihtopenkille istumaan, joka oli tietysti äijämäistä, mutta samaan aikaan virhe, jos olisi halunnut vastustajalle pidemmän jäähyn. Taklauksessa ei ole muuta vikaa, kuin Kellerin selkä on kentälle päin, mutta Kankaanperän taklaus tulee puhtaasti. (Syyllinen on hieman vaikea hakea, paitsi Kankaanperä jonka taklaus osuu Kellerin olkapäähän takaapäin). Heh, täällä näitä sattuu, vai mitä Itkemätön-Itkijä?

Olen yksi niistä, jotka buuasivat Kellerille matsissa. En valitettavasti pystynyt tekemään pikadiagnoosia Kellerin päänsisällä tapahtuneesta aivojen liikkeestä, joten oli vaikea sanoa näytteleekö vai sattuiko oikeasti. Lisäksi minulla oli tunteet pinnassa. Anteeksi.

Fanimeininki oli hyvää, toinen pääty-huutelu oli loistavaa. Tosin eikai tämä nyt perhana mennyt niin, että IFK myy vastustajan faneille liput E1-katsomoon tästä eteenpäin? Nythän siellä sai vielä naureskella puistojen ja kaupunginosien Espoolle, mutta tiukemmassa tilanteessa on mahdollisia rähinöitä voisi välttää ihan pelkästään fanikatsomoiden erottamisella toisistaan.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä noita tähtipelaajia saa puhtaasti ottaa siinä missä muitakin. Ei ne nyt mitään pyhiäpatsaita ole.

Kyllä puhtaasti saa ottaa, ei siinä mitään. Tuntuu vaan, että liiga tuomareineen on itse päättänyt keitä saa ja keitä ei saa ottaa. Kyllä Ryania saa hakata käsille (Hirsovic ekassa Espoon matsissa) ja ajaa selkään. Mutta esim. Sami Kapanen on liigan suojeluksen alainen pelaaja, joka saa huitoa kaikkea mikä liikkuu. Sen sijaan jos Kapaseen koskee, niin saman tien olet jäähyllä. Varmasti myös mm-95 legen da -statuskin vaikuttaa kyseiseen asiaan.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
En todellakaan väitä tuota miksikään kaikkien aikojen törkeimmäksi tilanteeksi, mutta jos taklaus tulee kyynerpäällä takaraivoon irti laidasta, en tuota ihan kyllä puhtaaksikaan saa millään. Tähän päälle vielä höpinät Kellerin neitimäisyydestä jne. Hiljaiseksi vetää.

Tuossahan tuo on tiivistettynä, samalta näyttää neutraalista näkökulmasta. Jos tuosta lähti raportti otteluvalvojalta (uskoisin kun Lahden tapauksessakin meni) niin eiköhän Kankaanperä huilaa 2 peliä.

On muuten äärimmäisen mielenkiintoista seurattavaa IFK-fanien suhtautuminen eri tilanteisiin riippuen siitä onko petopaita ollut kolhija vai kolhittu:)
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Tätä ketjua lukiessa ei voi kyllä vitutukselta välttyä. Ja ei, kyse ei ole siitä, että olen itse Blues-kannattaja ja eilen tuli turpaan - se on ihan ok.

Mutta se, että millaista spedeilyä tämä keskustelu täällä on samasta lajista kiinnostuneiden ihmisten kesken.

Muutamia otteita käytännössä samalla talousalueella asuvien ja sitä kautta monellakin tapaa normaalielämässä täysin verrattavissa olevien ihmisten välisestä keskustelusta liittyen jääkiekko-otteluun:

Gags kirjoitti:
maalaisille.

Gags kirjoitti:
En mitään yhtä raukkamaista ole nähnyt sitten

Bismarck kirjoitti:
seurata espoolaisteinien

hanttap kirjoitti:
Keller ei osaa mennä...omaa huonouttaan

Wilson- kirjoitti:
Taas nähtiin Hifk kannattajien taso.

Wilson- kirjoitti:
pitäisi hävetä itseään

Tommii kirjoitti:
ylpeä, jos voitot tulisivat vastustajien telomisen kautta

Rocket Richard kirjoitti:
euroopan eliittiseuran kannattajia

Pordinard ja miljoona muuta kirjoitti:
Kannattaa varmaan siirtyä seuraamaan (lajia X)

Ehkä se vituttaa sen takia, että itsellä useita molempien jengien kannattajia ja jos joku siinä porukassa heittelis yhtä urpoa settiä kun yllä olevat, niin hohhoijaa.

Älkäätkä nyt vittu yrittäkö antaa selitykseksi jotain "no mutku toi sano ensin", koska teette niin itsestänne vaan entistä isomman urpon.

Hyvää uutta vuotta ja valoja päälle. Maalaiset! Eiku teinit! Eiku heikkotasoiset IFK-kannattajat! Vai euroopan eliittiseuran kannattajat!

Luokka 1A ilmoittautuu jääkiekko-otteluun.

Ja näitä siis lisää:

Kahva kirjoitti:
IFK oli selvästi parempi ja ansaitsi voittonsa.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tuossahan tuo on tiivistettynä, samalta näyttää neutraalista näkökulmasta. Jos tuosta lähti raportti otteluvalvojalta (uskoisin kun Lahden tapauksessakin meni) niin eiköhän Kankaanperä huilaa 2 peliä.

On muuten äärimmäisen mielenkiintoista seurattavaa IFK-fanien suhtautuminen eri tilanteisiin riippuen siitä onko petopaita ollut kolhija vai kolhittu:)

Erittäin sama tähän.
Jääkuution viesti tiiviistää koko homman täysin.

Ja tuokin on täysin totta, että IFK-fanien suhtautuminen muuttuu aina sen mukaan kumpi kolhi ja kumpaa kolhittiin. Pari kertaa jaksoi naurattaa, mutta enää ei oikein osaa sanoja löytää.

Kun otetaan huomioon kaikki nämä tämän kauden tapaukset näiden jengien välisistä otteluista:

1) Ensimmäisessä kohtaamisessa Hirsovits vetää Kelleriä hirveällä viikateiskulla käteen laidan vieressä Bluesin pelatessa ylivoimaa, maila katkeaa kahteen osaan. Keller menee vaihtoon, mutta selviää säikähdyksellä. Pari senttiä 'tarkemmin' ja kausi olisi ollut ohi, niin hirveä se viikate oli. Ei jäähyä.

2) Samassa matsissa Pikkarainen ajaa Huczkowskin selästä laitaan ja Husen peukalo murtuu. Koko kausi oli vaakalaudalla, mutta onneksi Husella oli kerrankin edes ripaus onnea ja matkassa ja pystyy joten kuten jo pelaamaan.

3) Ja vielä ottelun loppuhetkillä Arttu Luttinen lyö aivan järjettömän mailaiskun suoraan jäässä makaavaa 17-vuotiasta Joonas Nättistä päähän. Ei jäähyä.

4) Eilisessä matsissa sattunut tapaus.

Kuka enää ihmettelee jos Blues faneilta tulee ylilyöntejä?!
Ja tosiaan jos nämä olisi mennyt toisin päin, eli telottavina olisi ollut HIFK-pelaajat niin ei herranjumala sitä itkun ja valituksen määrää! :D
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lady Matikainen

"Kellerillä on aivotärähdys. Siinä tultiin selkään rajusti, mutta tällaista tämä näyttää täällä olevan. Mutta minulla ei ole tapana itkeä missään enkä aio täälläkään itkeä, Matikainen puhisi.". Itkijävalmentajaa pahempi on itkijävalmentaja, joka kertoo julkisesti itkettyään ettei aio itkeä. Vittu sä olet Petu varsinainen marttyyri.

Harmi ettei päässyt paikan päälle todistamaan montaa eri positiivista asiaa (katsomojärjestelyt, tunnelma, Hattu, voitto, kotivoitto, viisikkona puolustuspelaaminen), mutta toiveissa on vuodelle 2009 jatkoa jo nähdylle. Potentiaalia tuossa joukkueessa on edelleen ihan vitusti.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Samat sanat.

En todellakaan väitä tuota miksikään kaikkien aikojen törkeimmäksi tilanteeksi, mutta jos taklaus tulee kyynerpäällä takaraivoon irti laidasta, en tuota ihan kyllä puhtaaksikaan saa millään.

Lopeta nyt jo toi kynärpäällä takaraivoon-toitottaminen. Käsi kiinni kropassa olkapää edellä.

Sinne kulmaan menemisestä. En nyt tarkoita Uri Gelleriä, mutta ei sinne nyt mäkihypyn ylämäen laskuasennossa kohti laitaa mennä. Sinne mennään niin, että on valmis ottamaan taklauksen vastaan tai antaa itse samalla vastapalloon ja ottaa kiekon. Ei se nyt stana mitään tähtitiedettä ole.

Pitikin edes mennä lukemaan tätä ketjua! Hermothan tässä menee!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ja tuokin on täysin totta, että IFK-fanien suhtautuminen muuttuu aina sen mukaan kumpi kolhi ja kumpaa kolhittiin. Pari kertaa jaksoi naurattaa, mutta enää ei oikein osaa sanoja löytää.

Me olemme pahoillamme. Meitä ei ole kuin yhteen junaan ja sekin on spåra. Onneksi muilla faniryhmillä on sentään samat mielipiteet.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sinne mennään niin, että on valmis ottamaan taklauksen vastaan tai antaa itse samalla vastapalloon ja ottaa kiekon. Ei se nyt stana mitään tähtitiedettä ole.

Eli jos nyt ymmärsin oikein, niin mikäli pelaaja on selkä laidasta pois päin, voi häntä ihan surutta ja hyvällä omallatunnolla ajaa selkään, ja kaikki vastuu on taklattavalla?

Jotenkin arvasin, että Kellerin syyksihän HIFK-fanit tämän saavat laitettua. Ei siinä mitään.

Muutenkin, jos tuo on Kellerin vika jne, olisi pitänyt ottaa taklausta vastaan jne, näkee että ei ole valmiina jne, niin miksi vitussa sitten Kankaanperä tulee muutaman metrin päästä ja taklaa? Luulisi Kankaanperänkin nähneen, että Keller ei tiedä taklauksen tulevan, mutta taklaa silti tietäen, että tuossa saattaa vaikka ura katketa kun vähä selästä tuuppaa. Kankaanperä siis vahingoittaa tahallaan.

No eiköhän teillä näitä teorioita riitä, eli odotan mielenkiinnolla taas vastausta näihin.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mutta esim. Sami Kapanen on liigan suojeluksen alainen pelaaja, joka saa huitoa kaikkea mikä liikkuu.

En ota kantaa case-Kapaseen, mutta olen samaa mieltä, että liigassa on tätä tiettyjen pelaajien ylisuojelevaisuutta ja holhoamista. Jokainen pelaaja on saman arvoinen.

Aasinsiltana taklauksista saataviin rangaistuksiin. Eilen oli hallilla puhetta, minusta on aivan älytöntä, että taklaat kädet alhaalla puhtaasti vaikka puuntakaa niin, että esim. olkapää osuu rintakehään. No, kaveri tippuu, kuolee ja kerää kamoja, sekä mahdollisesti lusikalla kerätään roippeet pois. Taklaus on ollut täysin puhdas, niin HELVETTIÄKÖ SIITÄ PITÄÄ ANTAA JÄÄHY!!! SM-Liiga tappaa lajin nimeltä jääkiekko. Taklaus ja kontaktilaji.

Meni vähän ohi aiheen...

Peli oli nyt jo sen näköistä, mitä sen tulisi jokseenkin olla. Nieminen oli hyvä, Turunen pelasi loistavan pelin ja vielä +3 kaupanpäälle. Kanki on kyllä kone! Hienoa, että Matska sai heti ekassa pelissä hanat auki. Siitä se lähtee. Kolme pistettä ja hyvä mieli loppu vuodeksi.

Eli jos nyt ymmärsin oikein, niin mikäli pelaaja on selkä laidasta pois päin, voi häntä ihan surutta ja hyvällä omallatunnolla ajaa selkään, ja kaikki vastuu on taklattavalla?

En mä nyt ihan tota tarkoittanut. On pelaajia, jotka tietentahtoen menevät sinne persepystyssä, aina. Ja nyt ei ole "Urista" kyse. On pelaajia, jotka kääntävät selkänsä juuri ennen taklausta. Teknisesti Kangen niitti oli puhdas, kädet alhaalla jne. Mun mielestä Keller oli enemmän kylki kentälle päin aluksi, kun Kanki lähti tilanteeseen, ja siitä Keller lähti kääntymään "maalin taakse", ja Kangen olkapää osui Kellerin olkapäähään taakse. Mahdollisesti Kanki olisi voinut välttää tilanteen, mutta nopea peli ja hänelläkin luistelussa on rajoitteita. Ei mikään sikataklaus, niin kuin osa teistä on tuominnut, muttei minusta ihan sääntökirjaakaan noudattaen. Mutta ei missään tapauksessa OR:n arvoinen.
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tuokin on täysin totta, että IFK-fanien suhtautuminen muuttuu aina sen mukaan kumpi kolhi ja kumpaa kolhittiin.
- -
Ja tosiaan jos nämä olisi mennyt toisin päin, eli telottavina olisi ollut HIFK-pelaajat niin ei herranjumala sitä itkun ja valituksen määrää!
Olet niin kuutamolla ettei mitään rajaa. Voisit (kuten nimimerkki sixtus) ainakin perustella näkemyksesi jollakin tavalla.

Ensimmäiseksi kannattaisi kaivaa arkistosta Ilkka Pikkaraisen tönäisyä koskevat kommentit IFK-leiristä. Mikäli oikein muistan, yksikään IFK-fani ei tuolloin puolustellut tai vähätellyt tekoa. Päin vastoin, sitä pidettiin nimenomaan turhana ja typeränä temppuna, josta ulosajo oli ainoa oikea ratkaisu. Yllätyksen'ä sen sijaan tuli, että Husczowski palasi kehiin tämän vuoden puolella. Mielestäni kaikissa IFK-aiheisissa ketjuissa muutamat Blues-fanit ovat tasaisin väliajoin käyneet muistuttamassa, kuinka liigan top3-pakin kausi on paketissa tms.

Mitä tulee viime aikojen taklauksiin, en ole nähnyt IFK-faneilta yhtään viestiä, jossa Janne Lahden taklausta Pesoseen olisi pidetty jotenkin poikkeuksellisen törkeänä ja siitä olisi urakalla vaadittu pelikieltoa. Ikävä vahinko ja liigan sääntöjen ja linjan mukaisesti 1 matsin pelikielto oli aivan odotettu. Se siitä.

Kanki vs Keller oli vähän vastaava ja jos Keller loukkaantui, Kankaanperälle tullee myös yhden matsin pelikielto, vaikka teko ei törkeä ollutkaan. On tietysti typerää IFK-faneilta buuata Kellerille, mutta eiköhän se ollut pieni vähemmistö, joka siihen syyllistyi. Fakta on, että IFK:n fanikatsomossa on joukko 13-16 vuotiaita teinejä, joiden huutoja joutuu välillä tosissaan häpeämään. Mutta vastaavia löytyy joka paikkakunnalta.

Rajamäki vs. Kanki -episodista ei muuta kuin ihmettelen vaan, jos joku tilanteen nähtyään on vielä sitä mieltä, että Kanki käyttäytyi tilanteessa jotenkin ämmämäisesti eikä "vastannut teoistaan". Mutta tuskin kukaan niin kuutamolla sentään on.
 

RedRebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Sunderland AFC
Kuka enää ihmettelee jos Blues faneilta tulee ylilyöntejä?!
Ja tosiaan jos nämä olisi mennyt toisin päin, eli telottavina olisi ollut HIFK-pelaajat niin ei herranjumala sitä itkun ja valituksen määrää! :D
Ja mitenkä tämä poikkeaa Blues fanista esim. sinusta? Itkua ja valitusta näyttää löytyvän myös sieltä päädystä.

Katsottuani tuon tilanteen paikan päällä ja nyt moneen otteeseen videolta niin tuomio on kyllä aivan väärä (mikä se on useasti S/M liigassa)
Keller painaa laitaan ja vetää vielä pään alas ihan laidassa kiinni ollessaan.. Kanki tulee tilanteeseen aika ronskisti ja laittaa ukkoa seinälle.
Keller ilmeisesti loukkaantui tilanteessa mikä on harmi, mutta kyllä tuossa pitää pelaajallakin olla vähän munaa ottaa taklaus vastaan ja koska Keller tasan tarkkaan tietää että sieltä tulee pakki vielä takaa.

Uskon kyllä että kultapottaisia pelaajia otetaan aina pikkaisen kovempaa kuin muita pelaajia, mutta siihen se on mennyt kun tälläisiä kypäriä joutuu parhaat pistemiehet päässään pitämään.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En jaksa editoida noita äskeisiä viestejä pois, koska siellä on sellaisia pointteja joita haluan yleisesti nostaa keskusteluun.

En kuitenkaan halunnut kohdistaa mitenkään vihaa HIFK-faneihin, vaikka siinä nyt niin kävikin. Vaan nimenomaan SM-liigaa kohtaan. Mitään muuta mä en pyydä, kuin huitomisia vittuun. Kyllä taklauksissa välillä sattuu ja ne voi olla - ja usein onkin - ainakin puoliksi vahinkoja. Mutta kukaan pelaaja ei vahingossa huitaise toista ranteeseen tai hakkaa mielipuolisesti takaapäin.

En yhtään ihmettele, että yleisömäärät laskee vuosi vuodelta ja porukan kiinnostus vähenee. Niin kauan kun liiga kaivaa omaa hautaansa, antaa mun puolesta olla.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3) Ja vielä ottelun loppuhetkillä Arttu Luttinen lyö aivan järjettömän mailaiskun suoraan jäässä makaavaa 17-vuotiasta Joonas Nättistä päähän. Ei jäähyä.


Sinussa on hiukan draamaqueenin vikaa. Tämä on ihan järjetön väite ja näin ne asiat saavat "hiukan" "kullatun" muiston jälkikäteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös