Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 371 791
  • 7 308

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Biisi 1: hidastempoinen; kertosäkeessä mies laulaa yksinäisyydestään, mutta "ei ole kuitenkaan onneton, koska seurana on wanha kitara"

En muista ihan tarkkaan menikö lyriikat juuri noin mutta vihjeiden perusteella kuulostaisi Jani Wickholmin biisiltä Kaveri
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
90-luvulta mieleen tulee eräs hupilaulu, jossa laulettiin, mistäs muusta, kuin plärästä, eli toosasta. Kone-komppi ja sanat menivät jotenkin näin:"On kuin metsässä kaanervatevatevate on pillun karkeat karvatevatevate.."

Muistaako joku esittäjää/biisiä?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Biisi 4: samaa henkeä kuin edellisetkin, mutta kertosäkeessä kiellettiin tekemästä jotain asiaa tai "muuten me ryypätään, rällätään ja kaadetaan kaljaa sun kitaraan". Kyseessä on kuitenkin aivan legendaarinen kännibiisi, sillä muistaakseni olin aina porukasta suunnilleen ainoa, joka ei osannut ko. biisiä. Biisi on varmuudella myös muita kysymiäni wanhempi, sillä tämän muistan kuulleeni jo joskus ehkä abiristeilyllä ('95) tai niihin aikoihin sijoittuvilla juhannusjuhlilla tms.

Tuo taitaa olla Miljoonasateen biisi, olikohan Runoilija nimeltään.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Biisi 2: hidastempoinen; kertosäe päättyy suunnilleen sanoihin tai siis ajatukseen, että "näin oisin ehkä/melkein onnellinen - minäkin!"

Olisko Aki Sirkesalo -vainaan tsibale Melkein Onnellinen?
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Nyt sellainen biisi hakusessa jonka esittäjästä, biisin nimestä eikä sanoistakaan ole mitään hajua. Eli siis musiikkivideon perusteella pitäisi biisi tunnistaa. Musiikkivideolla jätkä herää sohvalta joka on sellaisen pienemmillä tavaroilla tehdyn kasan päällä ja kun jätkä herää alkaa tämä kasa sortua ja pudota kohti lattiaa slowmotionina. Tässä videolla on muutakin ihme viritelmiä jotka alkavat sortua ja tästä kaikesta seuraa aivan käsittämätön sotku.

Väitän, että jos tämän videon on nähnyt niin sen kyllä muistaa (en tiedä sitten muistaako kappaleen nimeä). Mutta sen verran erikoinen tekele on kyseessä. Kyseinen video on pyörinyt ainakin MTV:llä ettei se ole mikään, mun serkun tekemä, vaikka saattaa tapausta tuntemattomalle siltä kuulostaakkin.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Haastetta sinnepäin...

Joku hittibiisi tuosta vuosien takaa, ainakin kovin tutulta kuulosti. Perus jumputtava ja monotoninen tausta, jonka päälle käheähköääninen nainen ja mies laulavat kertosäkeen vuoronperään. Kertosäettähän tämä koko biisi onkin, ellei noita kymmenen sekunnin räpäytys/aarenbii-pätkiä lasketa.

Englantia siis tyyliin: "a girl---like youuu..." loppuu tuo kertosäe tai jotain.


Mahdollisimman epäselvää, mutta kokeilkaa

Tuntomerkit saattais täsmätä tähän
http://www.youtube.com/watch?v=tHE--t438CM
elikkäs femme like you - K-maro, ni ei tuu the Penalttia
 

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Tuntomerkit saattais täsmätä tähän
http://www.youtube.com/watch?v=tHE--t438CM
elikkäs femme like you - K-maro, ni ei tuu the Penalttia

Jep, kyllä täällä tiedetään. Girl ja Femme kun kuulostaa niin samoilta... Menee melkein samaan sarjaan kuin kuulemani naikkareiden "syyttömään sydänkahvilaan". Hyvä biisi muuten, tietääköhän joku muita tällasia kipaleita..?

Gigantin synttärimainoksessa tuossa joku aikaa oli "Celebrate good times" -renkutus. Kuka mahtaa esittää alkuperäisen ja mikä sen biisin nimi on?
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Biisi 3: edellisiä huomattavasti nopeampi (rockimpi?); kertosäkeessä käytetään sanaparia huudellut-suudellut; jotenkin tyyliin "olen kauan sinun perääsi huudellut, mutta sinä et minua koskaan suudellut" tms.
Itse itselleni vastaten:
Happoradio - Kaupunki Täynnä Ihmisiä - kiitos systerin mies

Chorus:
"Olenko se minä jota sinä olet kaivannut?
Olenko se minä jota sinä olet tarvinnut?
Olenko se minä jota sinä olet kaduilla huudellut?
Olenko se minä jota sinä et koskaan suudellut?
"
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
http://www.youtube.com/watch?v=JuQoneIhPVY&feature=related

Kertokaas mikä biisi soi tuossa 8.10 kohdassa mankasta? Lauletaan jotain "ja sä ootat, että joku soittaisi.. ..sade hiljaa putoaa". Kuulostaa vähän pellemiljoonalta minusta, mutta en ole ollenkaan varma.

Eikö todellakaan ja:sta löydy tietoa tästä biisistä? Okei olen kärsimätön, mutta varmasti joku jatkoajan kasarin alkupuolella nuoruuttaan elänyt tuntee tuon kappaleen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö todellakaan ja:sta löydy tietoa tästä biisistä? Okei olen kärsimätön, mutta varmasti joku jatkoajan kasarin alkupuolella nuoruuttaan elänyt tuntee tuon kappaleen.
Tämän sivun perusteella sanon Woude: Kaupungin yöt
 
Viimeksi muokattu:

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikäs se biisi oli, ehkä 90- luvun lopulta tai ihan 2000 alusta, sellanen tekno/trance biisi missä rytmikkäästi puhalletaan pilliin!!??
Itse olen yrittänyt etsiä, mutta vähän hankalaa on, kun ei muista esittäjää, saati biisin nimeä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikäs sen jumputus-biisin nimi olikaan, missä luetellaan jonkun lääkkeen, olisiko Prozacin, sivuvaikutuksia? Yritin netistä etsiä, mutta jostain kumman syystä kaikki haut kertoivat vain Prozacista.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Mikä Megadethin kappale soi tiistaina Blues-HIFK -ottelun alkulämmittelyn alussa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkä biisin Idols-finalistit esittivät tänään ensimmäisenä koko ohjelmassa? Siis se missä kaikki lauloivat?

Vastasin jo tuonne Idols-ketjuun, että Ana Johnssonin We are mutta laitetaan vielä tännekin.
 

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ken tietää, mikä yhtye/laulaja esiintyy taustalla MTV3:lla, kun kanavalla pyörii elokuvan "Sekaisin marista" -mainos? Tää nyt ollut viime aikoina aika runsaasti esillä kolmosella, joten toivon, että joku on vilkaissut kyseisen mainoksen tietäen kappaleen esittäjän ja kertoo sen meille kaikille, kiitos...!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös