Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 017 316
  • 47 213

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Teemu Selänne nimettiin aikanaan suomalaiseksi salamaksi, Finnish Flashiksi ja Teukka Salamaksi. Onko näillä nimillä mitään tekemistä Kirkkonummen Salamat -joukkueen kanssa? Teemuhan oli jokin aika sitten vielä tekemisissä ko. joukkueeseen.

On. Ari Mennander ja Teemu Selänne halusivat Kirkkonummelle jäähallin ja kiekkojoukkueen. Kirkkonummi oli tuolloin Suomen suurin kaupunki, jossa ei ollut jäähallia ja edellä mainitut kaksi sankaria halusivat korjata suuren epäkohdan. Espoon Palloseura muutti Kirkkonummelle ja nimettiin uudestaan Finnish Flashin mukaan Salamoiksi. Nih.
 

Wrister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietääkö kukaan jatkoaikalaisista miten nopeusrajoitus menee Untamalan pitkähköllä suoralla Laitilasta Raumalle päin ajettaessa? Suoralla on satasen nopeusrajoitus, mutta missä kohtaa se vaihtuu kasikymppiin. Suoran päässä on liikennekamera, ja jotenkin olin eilen ajellessani huomaavinani välähdyksen vaikka nopeuteni ei ollut kuin vajaa yhdeksänkymmentä edellä olevasta rekasta johtuen.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tietääkö kukaan jatkoaikalaisista miten nopeusrajoitus menee Untamalan pitkähköllä suoralla Laitilasta Raumalle päin ajettaessa? Suoralla on satasen nopeusrajoitus, mutta missä kohtaa se vaihtuu kasikymppiin. Suoran päässä on liikennekamera, ja jotenkin olin eilen ajellessani huomaavinani välähdyksen vaikka nopeuteni ei ollut kuin vajaa yhdeksänkymmentä edellä olevasta rekasta johtuen.

Koko suoran ajan nopeusrajoitus on 100 km/h, ja vielä suoran jälkeenkin saa painella satasta. Et siis ainakaan ylinopeutta ajanut.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Seiti

Miltä seiti maistuu tuoreena? Siis tämä pakastimien uljas uimari...
 
Viimeksi muokattu:

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miltä sei maistuu tuoreena? Siis tämä pakastimien uljas uimari...
Pohjois-Norjassa kalastettu ja suoraan retkikeittimeen tyrkätty seiti ei ainakaan maistunut miltään, mutta haisi sitäkin pahemmalta. Tämä siis ilman mitään mausteita, joten ehkä kokkikaan ei ollut paras mahdollinen.

Tuolla on kyllä hienoa kalastaa, kun melkein joka heitolla on seiti tai turska koukussa. Taitaa vaan jäädä syömättä ensi kerralla.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tietääkö kukaan jatkoaikalaisista miten nopeusrajoitus menee Untamalan pitkähköllä suoralla Laitilasta Raumalle päin ajettaessa? Suoralla on satasen nopeusrajoitus, mutta missä kohtaa se vaihtuu kasikymppiin. Suoran päässä on liikennekamera, ja jotenkin olin eilen ajellessani huomaavinani välähdyksen vaikka nopeuteni ei ollut kuin vajaa yhdeksänkymmentä edellä olevasta rekasta johtuen.
Kuvaavat joskus myös turvavyökäytön tarkkailuksi. Siihen ei automatiikkaa löydy, eli kuva joka autosta ja sitten syynäilemään.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kolmitaajuus/Nelitaajuus. 900 ja 1800 MHz lisäksi tarvinnet jenkkilässä 1900 MHz (ja ehkä myös 850 MHz) taajuutta.

Sikäli kun olen ymmärtänyt oikein, vaikka mistäpä näistä tietää, niin EDGE/WCDMA -verkot toimivat Yhdysvalloissa 800/1900 MHz taajuudella. 900/1800 MHz ovat tarpeettomia. Liekö 3G:ssä vielä 2100 MHz:kin käytössä.
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Jos lähden kahden kaverin kanssa autolla pidemmälle reissulle, niin bensakuluthan jaetaan tietenkin kolmeen osaan. Mutta jos kaksi kaveriani on pariskunta, niin pitääkö heiltä pyytää puolet bensakuluista vai 2/3?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos lähden kahden kaverin kanssa autolla pidemmälle reissulle, niin bensakuluthan jaetaan tietenkin kolmeen osaan. Mutta jos kaksi kaveriani on pariskunta, niin pitääkö heiltä pyytää puolet bensakuluista vai 2/3?

Mitä ihmeen sekoilua tämä nyt on? Kolme ihmistä jakaa bensakulut kolmeen osaan riippumatta siitä harrastavatko he seksiä jossain kokoonpanossa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kossun hinta

Paljonko maksaa 0,5l normaali kossupullo nykyään? Meillä on menossa kavereiden kesken kossuveto EM-skaboista, mutta ilmeisesti kympillä ei saakaan enää pulloa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä ihmeen sekoilua tämä nyt on? Kolme ihmistä jakaa bensakulut kolmeen osaan riippumatta siitä harrastavatko he seksiä jossain kokoonpanossa.

Entäpä jos puoliso on pakotettu mukaan? Reissulle siis, ei seksikokoonpanoon. Kannattaa pelata varman päälle ja pistää bensat puoliksi, sillä jos bensamaksu/naama -periaate ei miellytä naispuolista osanottajaa, olet itse nopeasti ainoa bensan kuluttaja ja maksaja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Entäpä jos puoliso on pakotettu mukaan? Reissulle siis, ei seksikokoonpanoon. Kannattaa pelata varman päälle ja pistää bensat puoliksi, sillä jos bensamaksu/naama -periaate ei miellytä naispuolista osanottajaa, olet itse nopeasti ainoa bensan kuluttaja ja maksaja.

Joo, olet toisaalta kyllä oikeassa, tytöt ovat juuri tuollaisia. Suomalaiset ovat muutenkin "hei, sä oot mulle 40snt auki" -kansaa, niin juhannusrauhan takaamiseksi tuo voi olla paras toimintatapa.

Väärin se silti on.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Suomalaiset ovat muutenkin "hei, sä oot mulle 40snt auki" -kansaa
Niin totta. Kohta moni kokee tämän juhannuksena, jos joutuu sopivaan porukkaan tekemään yhteiset ruokaostokset. Parhaimmat urpot alkavat luettelemaan, että mitä eivät syö ja eivät halua siitä tai siitä sen takia maksaa. Nuo eivät välttämättä hiljene vaikka tarjoutuisi maksamaan koko paskan juhannusrauhan nimissä. Kohta keksivät jotain muuta ikävää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomalaiset ovat muutenkin "hei, sä oot mulle 40snt auki" -kansaa....

Niin totta, niin totta, ja tähän kun yhdistetään täydellinen joustamattomuus yhteisissä asioissa AnaMasan esittämällä tavalla, ollaan asian ytimessä.

öh..ketäs siinä seksikokoonpanossa siis onkaan? Sinä ja kaverisi?

Klassinen valomerkin jälkeinen kysymys. Kyllä säkin mukaan mahdut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juhannus mökillä, jossa ei sähköjä, joten meinaa jäädä pari kovaa EM-futismatsia näkemättä ja sekös vituttaa.

Jollain tietoa jonkinlaisesta matkatöllösetistä, joka toimisi akulla, paristoilla tms.? Ai niin, tarttis kai joku dikipoksikin olla tätä nykyä. Vaikeaksi menee. Ettei vaan jäis futikset näkemättä, perkele.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jollain tietoa jonkinlaisesta matkatöllösetistä, joka toimisi akulla, paristoilla tms.? Ai niin, tarttis kai joku dikipoksikin olla tätä nykyä. Vaikeaksi menee. Ettei vaan jäis futikset näkemättä, perkele.
Jos autolla olet menossa niin hommaat jonkun noista. Sekä varmuuden vuoksi hyvän vahvistimen mukaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juhannus mökillä, jossa ei sähköjä, joten meinaa jäädä pari kovaa EM-futismatsia näkemättä ja sekös vituttaa.

Jollain tietoa jonkinlaisesta matkatöllösetistä, joka toimisi akulla, paristoilla tms.? Ai niin, tarttis kai joku dikipoksikin olla tätä nykyä. Vaikeaksi menee. Ettei vaan jäis futikset näkemättä, perkele.

Minä olen ollut samassa tilanteessa. Radiosta vaan, oma viehätyksensä siinäkin on, kun iso kööri kerääntyy kuistille pienen radion ympärille. Oliko se 2004 kisat, kun oli Englanti - Portugali puolivälierä, se oli pakko lähteä katsomaan taksilla muutaman kymmenen kilometrin päähän kylille.

Seuraavissa kisoissa olikin sitten agregaatti ja matka-tv.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Joillakin pariskunnilla on sellainen ihmeellinen periaate, että he vastaavat kustannuksissa yhtä sinkkua, olen toki törmännyt tähän.

Kun tällainen pariskunta on seuraavan kerran tulossa kylään, kata heille vain yhdelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös