Koiranpaska – jokamiehenoikeus

  • 57 309
  • 342

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jj kirjoitti:
Meillä on pari kissaa eikä ole koskaan tullut mieleenkään jättää yhtään nokaretta korjaamatta. Sama lienee jos on pikkuvauvoja talossa.

Mutta eihän se ole edes siitä "viitsimisestä" kiinni. Jotkut ajattelevat ensin itseään ja valitettavasti myös lopettavat siihen. Minä teen tosin paljon muitakin lame-ass juttuja. En pudota karkkipussi-tupakka-kaljapulloja kadulle, noudatan liikennesääntöjä, lajittelen roskat ja taittelen pahvit keräykseen enkä luukuta metallilevyjäni yhteentoista.
Katsokaa, kukkahattutäti. Heitellään sitä kivin ja kepein!
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Isorumailkeä kirjoitti:
Siis jos haluaa valittaa, niin valituksen aiheita tuntuu aina löytyvän. Välillä tuntuu siltä, että tästä maasta löytyy ihmisjoukko joka on tehnyt eri asioista valittamisesta taiteenlajin. Ilmeisesti ihmisillä on asiat liiankin hyvin, kun esimerkiksi koiranpaska tuntuu olevan elämän suurin ongelma. Olisikohan vaihteeksi aika asettaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Nurtsilla tai polulla lojuva paska itsessään ei ole maailman suurin ongelma, mutta kieltämättä sen tajuaminen, että on valtava joukko ihmisiä, jotka eivät viitsi noudattaa hyvää tapaa tällaisessa yksinkertaisessa asiassa, vituttaa joka kerta. Tarkoitan, että mä kyllä yleensä onnistun lenkkipolulla olemaan astumatta ainakin niihin näkyvimpiin paskoihin, ja ettei Toppilan jätevedenpuhdistamosta leviävästa paskanhajusta pääse syyttämään koiranomistajia, mutta silti musta tuntuu, ettei mun pitäisi väistellä koiranpaskoja, kun kerran omien elikoitteni jätöksien kerääminen kaupungissa on mulle itsestään selvää.

Panzerfaust kirjoitti:
Itse olen kahden suurehkon ja paljon ulkona liikkuvan koiran omistaja, mutta paskapussia ei tarvitse mukana kantaa ja silti kadut sekä puistot pysyy siistinä. Helppoa, koska on oma piha, en asu keskustassa ja koirat on opetettu tekemään paskansa ulkoilukenkillä ojaan tai pusikkoon.

Enpä tahtoisi eksyä Panzerfaustin pihalle.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Aivan loistava aihe.

Kyylä kirjoitti:
Tänään se taas tapahtui. Olin tavanomiasella juoksulenkillä astunut koiranpaskaan ja huomasin sen vasta kotiportailla. Lenkkari haisevassa töhnässä ja samoin ulko-oven matto. Haju lähtee ehkä viiden pesukerran jälkeen ja pestessä haju tarttuu käsiin ja vaatteisiin.

Juu, ja sitten kun se paska vielä syövyttää! Mitä vielä?

Pentukoiramme kun eilen meni ja paskoi ripulipaskansa meidän ylipitkälle verholle. Ressukka kun ei osaa vielä sellaisessa tilanteessa oikein ulos itseään pyytää. Sisäsiisti siis, mutta vatsakipu yllätti.

Lohdutukseksi voin kertoa, että haju lähti paskan kera yhdellä pesukerralla. Sinuna vaihtaisin pesuainetta.

Kyylä kirjoitti:
Mikä kumman oikeus koiranomistajilla on paskattaa koiriaan missä sattuu ja olla keräämättä jätöksiä talteen? Koiran ulkoiluttajat ovat vallanneet monet puistot omaan käyttöönsä antamalla koiriensa kakkailla minne sattuu ja näin saaneet muut käyttäjät pysymään poissa. Tietääkseni kaupunkialueilla koiranomistajilla on velvollisuus kerätä jätökset talteen ja luulisi nyt terveen järjenkin auttavan. Jos kerran otetaan koira, niin huolehditaan sitten jätökset talteen.

Itse en ymmärrä sitä, jos koira paskotetaan keskelle tietä. Tien varsissa on mielestäni tilaa ja jos se jotain häiritsee, niin ei voi mitään. Itse en ole koskaan kerännyt paskoja pussiin enkä tule sitä koskaan tekemäänkään. En tosin paskata koiriani lasten leikkipaikoille tai keskelle kulkuväylää.

Koska vittuilu ja viisastelu on kivaa, kerron urbaanilegendan. Sen voi joku vahvistaa tai kumota. Minun käsittääkseni kun kaupunkien järjestyssäännöt sanovat, että paska pitää korjata, mutta ei kerrota koska se pitää tehdä.

Kyylä kirjoitti:
On turha väittää, että niinhän sitä roskataan muutenkin. Mikään asia ei saa oikeutusta siten, että on olemassa jotakin pahempaa. Sitä paitsi jos pitäisi luokitella roskat pahemmuusjärjestykseen, minun listaltani koiranpaska löytyisi ensimmäisenä. Tyhjä tupakka-aski on vielä helppo kerätä talteen, mutta entäs 20 kiloisen saksanpaimenkoiran paska?

Astu kerran rikottuun lasiin ja tule sitten allekirjoittamaan tämä viimeinen. Vaikka tuossa ylempänä arvosteltiinkin kovin sanoin tätä asennetta, niin siltikin. Tien vierustat ovat niin täynnä kaikkea ihmisen jätöstä, jotka eivät edes maadu, että koiran paska siinä rinnalla on hyvin pientä maatuvana jätteenä.

Se ei toki ole syy sille, miksi en paskaa kerää, mutta ei se siihen kannustakaan. Paska maatuu ja ainakaan minä en ole ikinä keväisin haistanut niiden kasojen haisevan. En edes silloin, kun koiraa ei vielä ollut. Tuoreet kasat saattavat haista, sekin kestää vain hetken.

Jos mieli järkkyy koiranpaskasta näin, olisi mielestäni hyvä hakea elämiseen perspektiiviä.
 
K

kiwipilot

pokki kirjoitti:
Jos mieli järkkyy koiranpaskasta näin, olisi mielestäni hyvä hakea elämiseen perspektiiviä.

Ei kai tässä kenenkään mieli ole järkkynyt: lähinnä koiranomistajat tuntuvat pitämään perusoikeutenaan tuota minne tahansa paskantamista. Voisi kuvitella että aika pikkujuttu olisi tuon läjän talteen korjaaminen. Paska -ihmisen tai eläimen- nyt kun sattuu olemaan suht. vastenmielinen tuotos.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Kaupunkiin voitaisiin perustaa lappuliisojen kaltainen paskapoliisin virka. Sakotettavia kohteita kyllä löytyy vähintäänkin yhtä paljon, kuin väärin pysäköityjä ajoneuvoja. Kylmästi vain jokaisesta keräämättömästä kääkämästä ja porttikonkiin kusemisesta 500 euron sakko, niin eiköhän pysyisi paikat puhtaana.
 

Liitteet

  • KOIRAT_K.jpg
    KOIRAT_K.jpg
    69,4 KB · kertaa luettu: 781

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
kiwipilot kirjoitti:
Ei kai tässä kenenkään mieli ole järkkynyt: lähinnä koiranomistajat tuntuvat pitämään perusoikeutenaan tuota minne tahansa paskantamista. Voisi kuvitella että aika pikkujuttu olisi tuon läjän talteen korjaaminen. Paska -ihmisen tai eläimen- nyt kun sattuu olemaan suht. vastenmielinen tuotos.

Sanoin, etten hyväksy mihin tahansa paskantamista.

En silti sitä paskaa kerää. Ei siinä ole minkäänlaista filosofista ajatusta takana, mutta en vain kerää. Olen itsekin astunut paskaan ja pienenä jopa kierinyt sellaisen yli. Ei jäänyt pysyviä traumoja, niin kuin ei jäänyt siitäkään kerrasta, kun jalkapohja oli täynnä lasinsiruja.

Tämähän on lopulta aiheena täydellinen oravanpyörä, jolla ei ole alkua tai loppua. Keväisin se alkaa ja talveksi hiljenee.
 
K

kiwipilot

pokki kirjoitti:
En silti sitä paskaa kerää.Ei siinä ole minkäänlaista filosofista ajatusta takana, mutta en vain kerää.
Selvä, keskustelu on turhaa.

pokki kirjoitti:
Olen itsekin astunut paskaan ja pienenä jopa kierinyt sellaisen yli.
Tämä selittääkin paljon. Silti en haluaisi oman lapseni pyörivän, kierivän tai astuvan paskaan.

pokki kirjoitti:
Tämähän on lopulta aiheena täydellinen oravanpyörä, jolla ei ole alkua tai loppua. Keväisin se alkaa ja talveksi hiljenee.
Täysin samaa mieltä.
 

Kyylä

Jäsen
kiwipilot kirjoitti:
Ei kai tässä kenenkään mieli ole järkkynyt: lähinnä koiranomistajat tuntuvat pitämään perusoikeutenaan tuota minne tahansa paskantamista. Voisi kuvitella että aika pikkujuttu olisi tuon läjän talteen korjaaminen. Paska -ihmisen tai eläimen- nyt kun sattuu olemaan suht. vastenmielinen tuotos.

Eipä tarvinnut montaa viestiä kelata kun ilmestyi tämä koiran paskattajien vakkarivastaus: "Kerään koirani paskat kun pullojen rikkominen lopetetaan" Ikään kuin suurempi paha oikeuttaisi pienemmän. Samalla logiikalla 100€ varastaminen on oikeutettua, koska valkokaulushuijarit tekevät paljon suurempia rikoksia.

Avasin keskustelun siksi, koska ihmettelin tätä oikeutta saada paskattaa koira missä huvittaa ja myös oikeutta vallata puistot koirien käymälöiksi. Tiedän, että lasinsirut ovat usein paskaa paljon pahempi ongelma, mutta ei tässä siitä keskustella. Avatkaa oma ketju siihen. Kiitos myös pesuohjeista, mutta pitäisin silti kansalaisoikeutenani saada juosta kuntopolulla ilman tarvetta väistellä paskaa ja myös olla sotkematta kynnysmattoani koiranpaskaan.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
kiwipilot kirjoitti:
Selvä, keskustelu on turhaa.

Tässä olet aivan oikeassa, sillä tilanne on täsmälleen sama ensi keväänä ja sitä seuraavana ja sitä seuraavana....

Toisaalta, tällaisesta aiheesta on ihan mukava keskustella. Vaikkei se mihinkään johdakaan.

kiwipilot kirjoitti:
Tämä selittääkin paljon. Silti en haluaisi oman lapseni pyörivän, kierivän tai astuvan paskaan.

En minäkään, mutta ei minun maailmani siihen kaatuisi. Minä en toivoisi lapselleni joitakin paljon pienempiäkään asioita sattuvan, mutta rapatessa roiskuu. Kuten joku on jo todennut, on koiranpaska kyllä huolista pienin.
 

Naughty_S

Jäsen
Jos kaupungissa asuva aikuinen ihminen päättää koiran hankkia, sitoutuu hän samalla noukkimaan eläimen jätökset kuljeksimasta. Eihän tässä ole mitään riideltävää. Ihmisellä on vastuunsa ja velvollisuutensa - toki aina löytyy niitä (tässä tapauksessa aika paljon), jotka laiminlyövät ne aina yhtä terävällä "emmäviitti"-tekosyyllä. Tämä näin koiranomistajana todettua.

Aina voidaan toki vääntää sitä, minkälainen luonnon roskaaminen on vittumaisinta (itse sanoisin, että pullojen rikkominen). Silti se, että naapurin Reksa pieksee six-packinsa säpäileiksi pihakadulle ei oikeuta ketään jättämään Mustin ripulipaskoja pientareelle.

Älä hommaa koiraa, jos ei kasetti kestä paskapussin kanniskelua.
 
K

kiwipilot

Kyylä kirjoitti:
Avasin keskustelun siksi, koska ihmettelin tätä oikeutta saada paskattaa koira missä huvittaa ja myös oikeutta vallata puistot koirien käymälöiksi.

Hyvä aihe ja lähellä sydäntäni - vai sanoisinko mieluummin jalkapohjiani. Ja samaa mieltä: älkää nyt koiraihmiset tehkö täsät mitään koiranpaska vs. rikotut pullot -väittelyä: näillä asioilla kun ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mietin, että mitähän tästäkin aiheesta kirjoittaisi kun tavallaan tämä jokavuotinen koiranpaskakeskustelu on sitä itsensä toistamista, kerran kun aiheeseen törmää niin tietää jo ennalta, että mitä vastaavat keskustelut pitävät sisällään - toinen puolisko keskustelijoista likimain itkee paskan "vaarallisuuden" perään ja toinen taasen vetoaa siihen, että kun niitä lasipullojakin rikotaan ympäriinsä tai tien pientareet ovat täynnänsä muutakin roskaa.

Minulla on koira, mukanani kulkee koirankakkapussi - täytyy tunnustaa, että joskus harvoin pussi saattaa unohtua kotiin ja tuolloin kieltämättä hävettää jos koiruuteni sattuu tekemään kakan sellaiseen paikkaan mistä se ehdottomasti pitäisi korjata pois ja tietty sen pussin unohtamisen huomaa vasta sillä hetkellä kun se koiruus kykistyy kakalle ja sitä pussia tarvitsisi - johon korjaan koiruuden tekemät tarpeet ja kiikutan pussin sitten kiltisti lähimpään roskapönttöön.

En kovinkaan suopeasti katso näitä koiranomistajia jotka jättävät koiran tarpeet puistoon tai keskelle tietä, sen ymmärrän jos niitä koiranpaskoja ei kerää pois tienpientareilta tiiviin kaupunkialueen ulkopuolella tai ojista (en minäkään kerää jos koirani menee tarpeilleen ojanpohjalle tms. paikkaan, paitsi jos oja on esim. omakotitalon tms. edustalla jolloin voin kuvitella, että talon omistajat voisivat häiriintyä ojanpohjalla lojuvista jätöksistä). Haja-asutusalueilla, jossa taloja on yksi siellä ja toinen täällä, tilanne onkin mielestäni jo aivan toinen, jos joku siellä häiriintyy siitä, että ojanpientareella nököttää kakka niin häiriintykööt.

Mitä olen kuitenkin seurannut lähipuiston "paskatilannetta" keväällä niin yllättävän vähän sitä paskaa puistossa on lojunut (tietty se vähäkin on liikaa) mutta mielestäni osa keskustelijoista yleistää aika rankasti väittämällä huomattavan osan koiranomistajista paskattavan koiransa minne sattuu, tässäkin naapurustossa näitä paskattajia ei taida olla kuin muutama - perustuu ulkoillessani tekemiini havaintoihin paskovista koirista ja siitä kuinka omistajat toimivat tässä tilanteessa. Mutta eihän niitä koiria (ja omistajia sillä omistajan vikahan se lopulta on kun jättävät koiransa paskat sinne puistoon) lopultakaan montaa tarvitse olla kun yksi puisto saadaan jo talven aikana sottaiseen kuntoon ja näky ei sitten kaikkia keväällä miellytä.

vlad.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Solomon kirjoitti:
Enpä tahtoisi eksyä Panzerfaustin pihalle.

No et sä sinne voisikaan eksyä, mutta siinä missä sinulle oma piha ja koirat tarkoittaa haisevaa paskakasaa, niin minulle ja muille tuntemilleni koiranomistajille on itsestäänselvää, että nurtsilta paskat kerätään joka päivä.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Panzerfaust kirjoitti:
No et sä sinne voisikaan eksyä, mutta siinä missä sinulle oma piha ja koirat tarkoittaa haisevaa paskakasaa, niin minulle ja muille tuntemilleni koiranomistajille on itsestäänselvää, että nurtsilta paskat kerätään joka päivä.

No niin, nyt päästiin tähän. Sanoit oman pihan yhdeksi syyksi siihen, ettei sinun tarvitse kanniskella suurten koiriesi kikkareita, ja mä huitsin näppäränä poikana tartuin siihen. Mieleeni ei tullut se, että todellisuudessa saattaisit siivota pihasi etkä jättää jätöksiä haisemaan.

Syvät pahoittelut, no hard feelings.
 

Kapo

Jäsen
kiwipilot kirjoitti:
Ei kai tässä kenenkään mieli ole järkkynyt: lähinnä koiranomistajat tuntuvat pitämään perusoikeutenaan tuota minne tahansa paskantamista.

Jep ja ovat vielä rivon näköisiäkin ollessaan sissipaskalla vaikka eduskuntataloa vasten
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vlad kirjoitti:
Mitä olen kuitenkin seurannut lähipuiston "paskatilannetta" keväällä niin yllättävän vähän sitä paskaa puistossa on lojunut (tietty se vähäkin on liikaa) mutta mielestäni osa keskustelijoista yleistää aika rankasti väittämällä huomattavan osan koiranomistajista paskattavan koiransa minne sattuu, tässäkin naapurustossa näitä paskattajia ei taida olla kuin muutama - perustuu ulkoillessani tekemiini havaintoihin paskovista koirista ja siitä kuinka omistajat toimivat tässä tilanteessa.

Näinhän se toki on, voin jakaa saman huomion. Kun muistetaan se, että keväällä keskellä polkua notkuvan koiran paskan ulkomuoto riippuu muun muassa paskan iästä ja siitä, mitä koira söi ennen ulostamista, niin ymmärtää kyllä, että todellisuudessa polkua helmeilevänä nauhana komistava värisuora saattaa olla yhden ja ainoan rekun tuotosta.

Tosin puolustan määrittelyäni sillä, että kun kyseessä on ihmisen välinpitämättömyys, suhteellisesti ajateltuna pienikin joukko voidaan kokea - ei huomattavaksi osaksi, mutta valtavaksi. Periaatehan on se, että jokainen välinpitämätön ihminen on liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mika tarve koirienomistajilla on puolustella koiriensa tekemisia semminkin jos ne haittaavat selkeasti muita ihmisia (terveydellisesti ja muutenkin)?

Ja kee) mika siina koiranpaskan poimimisessa on niin vaikeeta, etta sen arvostelemisesta koiranomistajalla nousee niskakarvat pystyyn?

Koirahan ei tee mitaan pahaa paskatessaan. Omistaja, joka ei jatoksia korjaa, kyllakin.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se ehkä maalla ole niinkään ongelma, mutta täällä kaupungissa tuntuu joskus inhottavalta kun esim tossa ulko-oven edestä ja muualtakin etupihalta löytyy koiranpaskoja. Kyllä mun mielestä koiran omistajan pitäisi vielä jätökset pois, vaikka tuntuuhan se vähän hassulta keräillä koiranpaskaa.

Mua on monesti ihmetyttänyt miten monet ihmiset hankkivat kaupunkiin ja kerrostaloihin koiria tai muita vastaavia eläimiä. Jotenkin tuntuu ettei koirat tykkää esim olla aina sisällä, varsinkaan pienessä kerrostaloasunnossa. Tietenkin esim eri rodut ovat tottuneet erilaisiin olosuhteisiin, mutta kun välillä näkee jotain "pystykorviakin" kaupungissa. Jotkut koirat ovat enemmän "lemmikkejä" ja toiset taas esim metsästyskoiria, jotka luonnostaa tykkää juosta metsissä ja haukkua lintuja yms. Kuvittelenko mä vaan, mutta joskus tuntuu että kaupungissa koirat näyttävät vähän surullisimmilta kuin maalla. Tai ehkä niitä koiria vähän saattaa pelottaa esim metrossa, jossa mä usein olen tämän havainnon tehnyt.

Palatakseni aiheeseen, totean: paskajuttu.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kolme koulukuntaa tässä keskustelussa;

a) ihmiset joita vituttaa koiran paska

b) koiran omistajat, jotka suhtautuvat neutraalisti koiran paskaan - heitä kaikkia yhdistää asuminen landella - landella ei ole todellakaan väliä mihin se koira paskoo, yhtä ojaa koko "kaupunki"

c) koiran omistajat, jotka ilmoittavat keräävänsä koiransa paskat - asuvat kaikki kaupungissa, hoitavat koiran paskan keräämiset niinkun on sovittu. Keräävät pois

Niin ja ei se lasin siru tunnu kyllä missään, kuinka moni kävelee ilman kenkiä kaduilla? Aikamoisella vauhdilla ja kulmalla saa hypätä lasin päälle ennen kuin se menee kengän pohjan läpi.

Meillä on nykyisessä talonyhtiössä niin mukavia ja reippaita koiranulkoiluttajia että talvella löytyi ihan pihasta keltaisia jälkiä ja nyt keväällä ihan lasten leikkipaikankin vierestä. Ai että, onneksi pääsee tästä white trash -yhtiöstä pois kuukauden päästä.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Meillä on kaksi aika miehekkäitä läjiä tekevää koiraa, mutta onneksi asumme laitakaupungilla ja hyvien ulkoilumahdollisuuksien äärellä.

Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että paskankeräily kaupunkialueella pitäisi olla itsestään selvää koiraihmisille. Jos tiedän että olemme menossa jonnekin ihmisten ilmoille niin kyllä tulee pusseja varattua mukaan.

Pakko on kyllä myöntää, että talven jäljiltä melko vakiintunut ulkoiluseutu (ryteikkö/heinikko) oli melkoisen paskakeskityksen jäljiltä aika ikävän näköistä, niin otinpa tuossa keväällä lapion ja kävin kaivamassa montun alueelle ja nostelin kasat sinne. Eipähän mahdollisesti alueella liikkuvat ipanat ole yltä päältä meidän koirien paskassa, varmaan tuli monen muunkin koiran kasat lapioitua mutta eipä tuo mitään.

OT: vituttaa kyllä itseänikin kaikenlainen roskaaminen, eilenkin lenkillä pystyin havainnoimaan mm. kolme sohvaa ja pari kaapistoa metsiköstä ja yksi ruosteinen autokin on katollaan samalla seudulla
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Olen ollut nyt koiran omistaja reilun puoli vuotta ja kerään kyllä koirani jätökset talteen varsinkin katu-/puisto- ja muilta alueilta. Yleensä koirani hoitaa hommansa tosin sellaisissa pöheiköissä, että jätän tavarat suosiolla sinne eivätkä ne siellä varmasti haittaa yhtään ketään. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että paskat tulee kerätä talteen sieltä missä ne ihmisiä mahdollisesti häiritsevät.

Siitä huolimatta olen ollut ennen ja jälkeen koiran omistajuuden samaa mieltä tästä paska asiasta. Jos jonkin elämän suuriin ongelmiin kuuluu pihalta löytyvät koiran paskat niin sanoisin, että pienet on murheet elämässä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei se Rekun tai Rollen vääntämän läjän jättäminen siihen leikkikentän kulmaan tai ulkoilupolulle ole varsinainen ongelma, vaan sen ongelman yksi oire. Se ongelma on mun-ei-tartte-syndrooma. "Siis kyllähän tässä periaatteessa pitäisi pysähtyä kun on punainen valo ja varmaan toi paskakin pitäisi korjata tuosta pois kun mun koira sen siihen väänsi, mutta en mä kyllä taida kun ei mun oikeastaan tartte". Minäkin kuulun niihin, joiden mielestä lasinpalat on isompi ongelma kuin koiranpaska, mutta sitä on turha selittää yhtään kenellekään silloin, kun se yksi kenenki yrittää saada paskaa pois kenkänsä pohjasta. Isompi ongelma ei poista pienempää olemassaolollaan.

Ja jos aletaan kilpailla ongelmien koolla, niin eilen näin yhdellä yleisellä parkkipaikalla jonkun sinne unohtaman auton akun, ja toissapäivänä korjasin pois lapsemme mieluisimmalta leikkikentältä likaisen huumeneulan. Paljon mielummin olisin astunut koiranpaskaan molempina päivinä, mutta sekin olisi kyllä vituttanut.

Korjatkaa jälkenne, ihmiset. Ei se ole vaikeaa jos vaan viitsii.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Troy kirjoitti:
Siitä huolimatta olen ollut ennen ja jälkeen koiran omistajuuden samaa mieltä tästä paska asiasta. Jos jonkin elämän suuriin ongelmiin kuuluu pihalta löytyvät koiran paskat niin sanoisin, että pienet on murheet elämässä.

Toki asia on näin, että on vain olemassa ihmisiä, joiden sielu menee ihan solmuun läjän nähdessä. Silti on myöskin niin, että itse en pidä sitä mukavuutena, että puistossa joutuu kulkemaan ns. pää alhaalla, ettei tule astuneeksi läjään.

Esim. Tampereella tämä on ollut joitakin vuosia sitten ihan oikea ongelma. Keväisen Hämeenpuiston on suorastaan haistanut, puhumattakaan siitä, kuinka mukava siellä on ollut tallustella. Tosin penkit helpottavat kaavintaoperaatiota, hieman karrikoidakseni. Eli läjä siellä täällä ei sinänsä haittaa, mutta kun kaikki ajattelee niin keskellä kaupunkia, seurauksena on tunkio.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni se, että tälläkin palstalla jauhetaan koiranpaskasta, on selvä osoitus ainoastaan siitä, että aiheet ovat vähissä. Kiekkokausi alkaa olemaan lopuillaan, eikä enää ole jäljellä kuin NHL:n play offit. Potkupallon mm-kisatkin alkaa vasta vajaan 3 viikon päästä, eikä nyt ole oikein mitään mistä keskustella. Tämä on siis mitä otollisin aika myös koiranpaskakeskusteluun, koska esimerkiksi sm-liigakauden aikana aihe voisi jäädä kaiken muun alle.

Onhan sitä omakin kengänpohja ollut lenkkeilyn jälkeen joskus sen näköinen, kuin olisin käynyt oikein koiranäyttelyssä, mutta tuo on aika pieni ongelma ja itse asiassa jälkeenpäin suorastaan huvittava tapaus.

On meilläkin haukkuja ollut, ja joskus jäi scheissetkin keskelle jalkakäytävää, mutta potkin sitten ne kikkareet siitä vähän syrjemmälle. Siihen aikaan ei vielä paskapussit olleet yleisesti käytössä. Eikä vissiin muutenkaan asiasta valitettu niin paljon kuin nykyään.

Mitätön ongelma ainakin minun elämässäni. Linnutkin paskoo päälle toisinaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös