Lasten suusta

  • 202 477
  • 518

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mun nuoremmalla on nuha ja yskä. Muun perheen unia ajatellen tehtiin sitten mulle ja hänelle "siskonpeti" olohuoneen lattialle. Veijari kävi naapurissa isovanhempien luona ja sanoi, " tehtiin isin kanssa semmonen peti, kun sisiliskolla". Poika on 4 vuotias.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Aprillipäivänä 4 vuotta täyttävä veljenpoika oli mummulassa hoidossa ja huomasi pöydällä Suomen Kuvalehden, jonka kannessa oli piirretty kuva Tarjasta ja Saulista, ja sanoi "Toi on Tarja Halonen." Kun kysyttiin kuka se toinen on, poika mietti hetken ja sanoi "Ööö... Timo Soini."
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Totuutta pukkaa..

Satuinpa tuossa maleksimaan kotona, kun äiti toi hoitolapsiaan käymään meillä. Sitten tämän katraan miespuolinen jäsen tuli tietokonehuoneeseen kun laitoin juuri Symphony X:ää soimaan.

Tähän kaveri (vajaa 5 vuotta). "Sä et ole uskovainen. Sä kuuntelet rokkia. Et pääse taivaaseen"

Asia selvä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No niin, se tapahtui. Olen erilainen.

Tulin suihkusta, livahdin vaatekaapille ja kuivailin samalla itseäni. Nostin katseeni ylös, ja edessäni seisoo tyttäreni 1 1/2 vee silmät selällään. Ilme on ihmetteleväinen: "Isi, apua, mikä toi on?"

Pyyhe eteen ja bokserit jalkaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Schwalbe kirjoitti:
Mutta mutta... Istuskelin tuossa jokunen päivä sitten kolmevuotiaan poikani kanssa kotisohvalla katselemassa yhteistä suosikkisarjaamme telkkarista. Kaukosäädin oli kuitenkin jossain vaiheessa livahtanut sohvatyynyjen väliin, ja näinollen tulin vahingossa vaihtaneeni kanavaa kesken ohjelman. Jannu hermostuu välittömästi: "Kattoo pimpsaa, missä pimpsa on? Tahtoo pimpsaaaa!!"

Kyse oli tietysti siis siitä, että Simpsonit piti saada takaisin ruutuun välittömästi.

Joo joo, oli kuullut sun vonkaavan ja toisteli isukkinsa puheita.
 

Rilleri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks
"V**un jatkoaikajanari!!" -Kolmivuotias kummipoikani isänsä opastamana huuteli minulle...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tulee asuttua päiväkodin yläkerrassa ja nassithan pitää ajoittain aika huikeaa meteliä, onhan nuo välillä hauskojakin. Kuten tänään sattui kun harrastettiin siivousta, tuli vietyä mattoja ja peittoja ulos tuulettumaan. Päikkärin päädyssä on portaat ja nappuloita oli ulkona odottelemassa. Mattotelineelle päästyämme yksi parkaisi heti "päivää!", vastataan toki semmoiseen kohteliaasti. Sitten meidät emännän kanssa ristittiin papaksi ja mummoksi. Tokihan leikissä pitää olla mukana ja nimiä udellessa oltiin sitten pappa ja mummo nimiltämme. Korviksistani udeltiin miksi semmoisia on, valehtelin sen minkä kerkesin. Hommahan jatkui vielä kun kävin hakemassa ryijyt takaisin sisälle. Taas siellä oli sama heppu kysymässä "miksi mummo ei ole mukana?"
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Tuossa vuosi kaksi sitten tapahtui tälläinen kaupassa. Oli pitkä jono cittarissa ja edessäni oli sellainen perhe jolla oli kaksi lasta. Noin 3 ja 4 vuotiaat tytöt. Noh jono eteni ja heidän vuoronsa oli maksaa. Nuorempi tyttö yhtäkkiä tokaisi kun äitinsä kyykistyi nostamaan jotain tippunutta esinettä lattialta "miksi äiti eilen yöllä olit samanlailla polvillasi ja isin pippeli suussa" Noh kaikki jonossa olijat repesivät täysin ja myyjä kanssa. Pippelin imijä äiti meni punaisena pois kassalta. Varmaanki autolle. Isi vain naureskeli. :D
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulli kirjoitti:
"miksi äiti eilen yöllä olit samanlailla polvillasi ja isin pippeli suussa"

Tämä on muuten aika tunnettu urbaanilegenda. Tunnusta! Kuultu "omana" ties kuinka monelta. Kieltämättä hauska juttu ja pakkohan tuon on joku joskus kuullut, ei tollasia voi keksiä päästä :)
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Päiväkodissa työn parissa 10 vuotta sitten kuultua:
Tilanteessa, jossa molemmat vanhemmat ovat hakemassa jälkikasvuaan kotiin, tokaisee vekara, jotta "Isi antoi eilen äidille tukkapöllyä".
Tulihan sekin kaikkien tietoon siinä.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Decimal kirjoitti:
Tämä on muuten aika tunnettu urbaanilegenda. Tunnusta! Kuultu "omana" ties kuinka monelta. Kieltämättä hauska juttu ja pakkohan tuon on joku joskus kuullut, ei tollasia voi keksiä päästä :)

Tämänkin ketjun ensimmäisellä sivulla on Korakin tasan neljä vuotta vanha viesti, jossa on tämä tarina.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
pata13 kirjoitti:
Tilanteessa, jossa molemmat vanhemmat ovat hakemassa jälkikasvuaan kotiin, tokaisee vekara, jotta "Isi antoi eilen äidille tukkapöllyä".
Tulihan sekin kaikkien tietoon siinä.
Niin, eikös se sitten olisi saanut tulla kaikkien tietoon?

Nimim. vaimonhakkaajat ja raiskaajat torille julkisesti kivitettäviksi

EDIT: varmuuden vuoksi johonkin väliin voisi lisätä hymiön
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Siskoni 4,5-vuotias poika pitää minua (vielä) ylimpänä sankarinaan ja idolina. Kaikki mitä teen on oikein ja kaikissa lajeissa olen kuulemma paras. Jopa isääkin parempi.

Nyt hänelle on tullut tavaksi kuunnella miten puhun ja matkia. Esimerkiksi kännykkäpuheluja hän kuuntelee tarkkaan. Tässä yhtenä päivänä kännykkäni soi ja siskon numerosta soitetaan. Vastaan puhelimeen ja sieltä kuuluu heleällä, enkelin äänellä : " Mitä Äijä?"

Repesin täysin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
jupster kirjoitti:
Siskoni 4,5-vuotias poika pitää minua (vielä) ylimpänä sankarinaan ja idolina. Kaikki mitä teen on oikein ja kaikissa lajeissa olen kuulemma paras. Jopa isääkin parempi.

Nyt hänelle on tullut tavaksi kuunnella miten puhun ja matkia. Esimerkiksi kännykkäpuheluja hän kuuntelee tarkkaan. Tässä yhtenä päivänä kännykkäni soi ja siskon numerosta soitetaan. Vastaan puhelimeen ja sieltä kuuluu heleällä, enkelin äänellä : " Mitä Äijä?"
Jos kummipoikani (siskoni 1-vuotias) alkaa pitää minua vastaavanlaisena sankarinaan, niin sen jätkäpojan rystyset vielä napsahtaa olkapäätäni vasten ja kuuluu: "Kato! Äijä on aika äijä-äijä!". Olen ainakin tarjonnut matkittavaa materiaalia lähes syntymästä saakka... Nyrkit viuhtovat jo hyvää tahtia ja jotain "Äi-jäi-jäi-äi-jä!"-jokellusta alkaa aina kuulua, kun tulen näköpiiriin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mr.Fox kirjoitti:
Jos kummipoikani (siskoni 1-vuotias) alkaa pitää minua vastaavanlaisena sankarinaan, niin sen jätkäpojan rystyset vielä napsahtaa olkapäätäni vasten ja kuuluu: "Kato! Äijä on aika äijä-äijä!". Olen ainakin tarjonnut matkittavaa materiaalia lähes syntymästä saakka... Nyrkit viuhtovat jo hyvää tahtia ja jotain "Äi-jäi-jäi-äi-jä!"-jokellusta alkaa aina kuulua, kun tulen näköpiiriin.

Tarkkana pitää olla, mitä suustaan päästää. :) Meilläkin perheessä harrastetaan aika härskiä huumoria, joten monesti sitä itsekin unohtaa lapsien läsnäolon. Eipä sitä nyt varjella tarvitse, mutta oppikoon kirosanat ainakin vasta sitten koulussa.

Kummityttöni oppi (minulta ilmeisesti) läski-sanan ja oli juuri kaupassa kovaan ääneen päivitellyt ohikävelevän sedän ulkomuotoa. Piru!
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaveri kertoili, kuinka hänen lapsensa ristiäisissä 4-vuotias Aleksi-poika oli käynyt filosofiseksi. Aleksi oli mennyt papin luo ja kysynyt oikein railakkaalla savon murteella: "Nii, minkä takia nää oot pappi, ku voisit olla vaikka RAKTORIKUSKI?" :D Ja lisännyt heti perään: "Vai että pappi. Meillä kävi kerran koira nimeltä Peppi." :D Ja ihan tosissaan, ei lapsille kaltaisessa vihurissa. Uskomatonta, mutta mahdollista..

Avovaimon ystävän samoiten 4-vuotias kummipoika oli todennut mustasukkaisuuksissaan pikkusiskostaan, että: "Isi ei oo Emman isi, se on tuo naapurin ukko." :D
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkuveljen kaveri (n. 4 v) pelas meillä vanhalla Nintendolla Super Mario Brossia n. sata vuotta sitten. Jätkä seisoi ohjain kädessään ja eläytyi peliin, juoksi ja pomppi Marion mukana. No, se törttöili Marion sitten inhaan kilpikonnavastustajaan, jolloin heitti ohjaimen seinään ja huusi televisiolle nyrkkiä puiden: "Voi vitun mörkö!".
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tyttöystäväni nykyisin 3-vuotiaalta serkulta kysyttiin, mitä tämä haluaa 3-vuotissynttärilahjaksi. Tää vastasi naama peruslukemilla: "pillun".
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Viime syksynä ostin navigaattorin autoon ja esittelin sitä kotimatkalla pojalleni 5v. ja tyttärelleni 4v. Laitoin navigaattorin opastamaan kotiin. Muksujen hämmästys oli todella suuri kun tuo kone osasi kertoa missä pitää kääntyä että päästäisiin kotiin. Kotipihalla kun kone totesi että "olette perillä" tytär mietti hetken ja sanoi: "Toi saa kyllä tulla mun 5-vuotis synttäreille".

Kun tytär oli 3-vuotias vaimoni oli yksi päivä todella väsynyt. Hän katsoi itseään peiliin ja totesi että aikamoiset pussit silmien alla.
Vaimo kysyi tytöltä että "Näetkö kuinka isot pussit minulla on silmien alla?"
Tytär nyökkäsi.
Vaimo: "Tiedätkö miksi minulla on pussit silmien alla?"
Tytär: "Eeen"
Vaimo: "Siksi kun olen niin väsynyt"
Tytär mietti hetken ja tokaisi: "Äiti, voidaanko me ottaa pois pussit ja leikkiä niillä?"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kovin pahoja sammakoita kaksivuotias tyttäreni ei ole vielä päästänyt suustaan, mutta käsittämättömiä komentoja ja ihmettelyjä saan osakseni päivittäin. Ne tulevat hyvin selkeästi, määrätietoisesti ja aivan tosissaan, mutta niin älyttömissä yhteyksissä, että välillä on vaikea pitää pokkaa. Pari esimerkkiä tulee mieleeni:

Luin tytölle kirjaa kaikessa rauhassa, kunnes kääntyi viimeinen sivu. Sivusta oli repäisty palanen pois ajat sitten ja ilmeisesti tyttäreni tämän oli tehnyt, kun vaimollanikaan ei ole tapana repiä lastenkirjoja. No, tyttö tuijotti repäistyä sivua hetken, katsoi minua silmät pyöreänä ja kysyi tiukasti: "Kuka on syöny tämän? Sinäkö?".

Toinen, melko usein kuulemani komento on "Pysy siinä, älä koske mihinkään!". Se tulee lähestyessäni hänen leikkipaikkaansa, ruokaansa tai ylipäätään olinpaikkaansa, jos hänellä vähänkään syytä epäillä, että aion keskeyttää touhuilut.

Tomera tyttö.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Jaa tällainenkin...

Mies-saarelainen harvemmin kohtaa näitä eliökuntamme pienempiä jäseniä, mutta systerin uuden miehen mukelot tuli nähtyä taannoin. 2 ja 4 vuotiaat riiviöt olivat ihan hassua seurattavaa. Tekivät kaikkea hölmöä.

Nuorempi sai nopeasti selkoa, mikä olen miehiäni. Kohteliaasti toi minulle jakkaran keskelle olohuoneen lattiaa, että mahtuisi itse sohvalle ja totesi: "Siinä, apina."

Nöyränä kiitin ja hakeuduin jakkaralle. Kahden vanha ja heti laittamassa tossun alle.
 

Vesku

Jäsen
Yhden siskoni tytär (2 v.) oli isänsä kanssa kaupassa. Tytär toi kassalle jonkin lelun, mutta isä ystävällisesti totesi, ettei osteta sitä. Tytär siihen päättäväisellä äänellä: "MinÄ mak-san!"

Kassaneiti kommentoi, että kai teidän täytyy nyt sitten ostaa se lelu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaimo yrittää parhaillaan nukuttaa lievästi vastentahtoista kaksivuotiasta tyttöämme päiväunille. Äsken oli vaikeuksia tukahduttaa nauru, kun kuuntelin naisten sanailua makuuhuoneesta:

Äiti: Nyt täytyy rauhoittua tai äiti suuttuu kohta!
Tytär: Minä kohta laivostun, voi pelseenleikä!

Kovin pahasti en suutani yleensä käytä, mutta näkyy tarttuvan ne vähäisetkin...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös