HIFK:n sairastupa ja muut poissaolot kaudella 2023–2024

  • 160 459
  • 731

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitatko tähän esimerkit miten ollaan selitelty missään huonoa tuuria?

Ja sitten sairastamisen osalta on aivan eri todennäköisyys saada tauti kuin esimerkiksi vaikka Raumalla. Se on vaan puhdasta matematiikka, tuurilla on hyvin pieni osuus asiassa.
En laita, koska ne voi lukea ihan itsekin. Pahoittelen laiskuuttani, mutta niin se vaan on liki joka kauden päätteeksi kuultu vähintäänkin jonkun suulla tai näppiksellä.
 

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No parempi niitten aaltojen on osua nyt, kuin helmi-maaliskuussa. Toki silloin tarvitsee olla ainakin kuuden sakissa. Mä luulen, että IFK:ssa ollaan aika tiukkoja sen suhteen milloin voi pelata tai palata sairastumisen jälkeen jäälle. Corona-aikaan kesti tosi pitkään ennenkuin meidän pelaaja palasi askiin, kun taas tampereella ne jopa piti salaisia harjoituksia. Senhän voi ajatella niinkin, että IFK:ssa mennään pelaajan terveys edellä? Sinällään ihan arvostettavaa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No parempi niitten aaltojen on osua nyt, kuin helmi-maaliskuussa. Toki silloin tarvitsee olla ainakin kuuden sakissa. Mä luulen, että IFK:ssa ollaan aika tiukkoja sen suhteen milloin voi pelata tai palata sairastumisen jälkeen jäälle. Corona-aikaan kesti tosi pitkään ennenkuin meidän pelaaja palasi askiin, kun taas tampereella ne jopa piti salaisia harjoituksia. Senhän voi ajatella niinkin, että IFK:ssa mennään pelaajan terveys edellä? Sinällään ihan arvostettavaa.
Se että IFK:ssa sairastetaan joulu-tammikuussa, ei ole estänyt, etteikö voida sairastaa myös maalis-huhtikuussa. Valitettavasti.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Flunssia, lenssuja sun muita on liikkeellä. Sitä mä vaan olen aina ihmetellyt, että miksi ne juuri osuvat HIFK:hon. Ei Suomi ole ainoa kylmä paikka talvella ja onhan esim. NHL:ssäkin jengejä aivan yhtä kylmiltä ja jopa kylmemmiltäkin paikkakunnilta, eikä siellä ole puolta jengiä jonkun räkätaudin takia jatkuvasti sivussa. En myöskään usko "lääkityksellä" olevan suurempaa merkitystä heidän parempaan vastustuskykyynsä. Joku täällä mättää ja jotain voisi varmasti tehdä paremmin.
NHL:n osalta selitys voi löytyä siitä, että perheellisten pelaajien lapset eivät välttämättä käy päivähoidossa samalla tavoin kuin Suomessa käydään. Sieltä päivähoidosta niitä pöpöjä tuntuu tulevan aika lailla reippaasti lähes joka kotiin täällä Suomessa.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin NHL-pelaajan puoliso on monesti kotona lapsia ja kotia hoitamassa eikä niitä pieniä muksuja viedä päivähoitoon. Koulut sitten toki erikseen, mutta tällöin taitaa lapsetkin sairastaa jo vähemmän kuin pienenä. Eikä koululainen enää tunge syliin kipeänä ollessaan.

Tämä ei toki selitä sitä, miksi HIFK sitten Suomessa sairastaa enemmän kuin muiden jengien pelaajat. Tätä asiaa olisi syytä selvitellä ja tutkia, miksi näin on.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Tämä ei toki selitä sitä, miksi HIFK sitten Suomessa sairastaa enemmän kuin muiden jengien pelaajat. Tätä asiaa olisi syytä selvitellä ja tutkia, miksi näin on.
Kohta lienee kaikki kivet käännetty, joten oma veikkaukseni kallistuu siihen, että organisaatiossa on joku tai useampi ns. "supertartuttaja". Ja tämähän on siis ollut talossa jo monen monta vuotta, joten jos se ei ole Åsten tai Motin, niin katseet kiinnittyy pappa Lundellin osalla muuhun pitkäaikaseen staffiin, Salmelaiseen ja muihin, joiden kanssa ollaan semiaktiivisesti tekemisissä. Ei muuta kun CSI paikalle ja syväluotaavat tutkimukset käyntiin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Flunssia, lenssuja sun muita on liikkeellä. Sitä mä vaan olen aina ihmetellyt, että miksi ne juuri osuvat HIFK:hon. Ei Suomi ole ainoa kylmä paikka talvella ja onhan esim. NHL:ssäkin jengejä aivan yhtä kylmiltä ja jopa kylmemmiltäkin paikkakunnilta, eikä siellä ole puolta jengiä jonkun räkätaudin takia jatkuvasti sivussa. En myöskään usko "lääkityksellä" olevan suurempaa merkitystä heidän parempaan vastustuskykyynsä. Joku täällä mättää ja jotain voisi varmasti tehdä paremmin.

Flunssaakin on, mut että suurin osa noista ongelmista on ihan loukkaantumisia. Ja IFK:n tapauksessa ei useinkaan mistään lyhimmästä päästä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Täällä on varmaan moneen kertaan asiaa käyty läpi, mutta! Mistä helvetistä johtuu HIFK n jokavuotinen puolen joukkueen saikku? Tämä ei ole enää normaalia. Eilen kun katselin Meidän ja teidän välistä matsia, niin ihan oikeasti mun kävi sääliksi HIFKn puolustusta. Tiedän, että vituttaa, kun Lukon kannattaja säälii HIFK ta, mutta ihan oikeasti? Mä kuvittelen lajista jotain ymmärtäväni ja jo kokoonpanoja katsoessa ihmettelin, että mitähän vittua. Vain asialliset vastaukset luen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kohta lienee kaikki kivet käännetty, joten oma veikkaukseni kallistuu siihen, että organisaatiossa on joku tai useampi ns. "supertartuttaja". Ja tämähän on siis ollut talossa jo monen monta vuotta, joten jos se ei ole Åsten tai Motin, niin katseet kiinnittyy pappa Lundellin osalla muuhun pitkäaikaseen staffiin, Salmelaiseen ja muihin, joiden kanssa ollaan semiaktiivisesti tekemisissä. Ei muuta kun CSI paikalle ja syväluotaavat tutkimukset käyntiin.
Epäilen että syyllinen on Tobiaksen toimistolla säteilevä Sir. Penan faxi.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Täällä on varmaan moneen kertaan asiaa käyty läpi, mutta! Mistä helvetistä johtuu HIFK n jokavuotinen puolen joukkueen saikku? Tämä ei ole enää normaalia. Eilen kun katselin Meidän ja teidän välistä matsia, niin ihan oikeasti mun kävi sääliksi HIFKn puolustusta. Tiedän, että vituttaa, kun Lukon kannattaja säälii HIFK ta, mutta ihan oikeasti? Mä kuvittelen lajista jotain ymmärtäväni ja jo kokoonpanoja katsoessa ihmettelin, että mitähän vittua. Vain asialliset vastaukset luen.
Niin, tämähän on ollut mysteeri jo kymmenen vuoden ajan. Ainakin. Luultavasti kukaan ei ole keksinyt vastausta, koska kammottavaa putkea ei olla saatu poikki. Ja kyllähän se eilen veti aika hiljaiseksi, kun näki kokoonpanot. Itse asiassa vieläkin on olo, että voisi tässä iltapalaa tehdessä tunkea leipäveitsen omaan silmään.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, tämähän on ollut mysteeri jo kymmenen vuoden ajan. Ainakin. Luultavasti kukaan ei ole keksinyt vastausta, koska kammottavaa putkea ei olla saatu poikki. Ja kyllähän se eilen veti aika hiljaiseksi, kun näki kokoonpanot. Itse asiassa vieläkin on olo, että voisi tässä iltapalaa tehdessä tunkea leipäveitsen omaan silmään.
Viestisi oli lopun toteamuksellaan sen verran hauska, että luin sen ääneen myös vaimolle. Vaimo siinä keksi vastauksen tähän ikuisuuskysymykseen:

”Ehkä ne IFK:n pelaajat pysyis vähän paremmin terveinä jos nekin käyttäis talvisin pitkiä kalsareita!”

*Mind blown*
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Viestisi oli lopun toteamuksellaan sen verran hauska, että luin sen ääneen myös vaimolle. Vaimo siinä keksi vastauksen tähän ikuisuuskysymykseen:

”Ehkä ne IFK:n pelaajat pysyis vähän paremmin terveinä jos nekin käyttäis talvisin pitkiä kalsareita!”

*Mind blown*

Vaimosi ei taida olla stadilainen :)

Teoria on toki pohtimisen arvoinen. Mikäs on ollut talven keskilämpötila mestaruuskausilla vs. ne pari muuta? 2011 Talviklassikko oli ainakin kolmesta leudoin.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marleau veti hyvät pannut Nordiksen parkkipaikalla kun oli juoksulenkillä. Näytti kuitenkin siltä, että loukkaantumiselta vältyttiin. Tuosta nilkka ympäri ja muutama kuukauden saikku, sopisi hyvin kuvaan.

Puri tietysti hammasta, kun oli todistajia. Huomenna Pihlajalinnan reissu ja eturistiside poikki.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marleau veti hyvät pannut Nordiksen parkkipaikalla kun oli juoksulenkillä. Näytti kuitenkin siltä, että loukkaantumiselta vältyttiin. Tuosta nilkka ympäri ja muutama kuukauden saikku, sopisi hyvin kuvaan.
Kun kaupungin byrokratia hidastaa GH:ta niin tästä murtuneesta ranteesta kaupungille lasku huonosta kiinteistön hoidosta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Valtteri Ykkönen taisi liittyä sairastuvalle, kun vaasalaisten viimeksi kilpikonnassa ollut Hayes rullasi melkoisen myöhässä yli.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marleau veti hyvät pannut Nordiksen parkkipaikalla kun oli juoksulenkillä. Näytti kuitenkin siltä, että loukkaantumiselta vältyttiin. Tuosta nilkka ympäri ja muutama kuukauden saikku, sopisi hyvin kuvaan.

Eikös noi kanukit ole aika taikauskoisia? Että nyt vaan pannuttamaan ennen jokaista peliä, että pysyy tehot kohdillaan...
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Vähän myöhässä tähän sairastelukeskusteluun nostaisin myös sen pointin, että tällaista on ollut noin 5-6 vuotta. Miksi sitä ennen ei sairastettu ja oltu joka kausi puoli joukkuetta telakalla, jos syynä on pääkaupunkiseutu. Mestisjoukkueet tältä seudulta eivät kärsi tällaisesta, eikä Jokerit KHL-kausinaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Vähän myöhässä tähän sairastelukeskusteluun nostaisin myös sen pointin, että tällaista on ollut noin 5-6 vuotta. Miksi sitä ennen ei sairastettu ja oltu joka kausi puoli joukkuetta telakalla, jos syynä on pääkaupunkiseutu. Mestisjoukkueet tältä seudulta eivät kärsi tällaisesta, eikä Jokerit KHL-kausinaan.

No kerro samalla miksi puoli planeettaa oli kiinni yhden taudin takia.

Veikkaisin että tässä ollaan menty aika paljon tiukempaan syyniin tässä viime vuosien aikana.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähän myöhässä tähän sairastelukeskusteluun nostaisin myös sen pointin, että tällaista on ollut noin 5-6 vuotta. Miksi sitä ennen ei sairastettu ja oltu joka kausi puoli joukkuetta telakalla, jos syynä on pääkaupunkiseutu. Mestisjoukkueet tältä seudulta eivät kärsi tällaisesta, eikä Jokerit KHL-kausinaan.
Olisi mukava kuulla Heleniuksen näkökulma asiaan, sekä se, onko seuralla jotain dataa taustalla.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
No kerro samalla miksi puoli planeettaa oli kiinni yhden taudin takia.

Veikkaisin että tässä ollaan menty aika paljon tiukempaan syyniin tässä viime vuosien aikana.

Eli se syyni on pääkaupunkiseudulla mennyt tiukemmaksi vain IFK:ssa?

Ei Jokereissa, K-Vantaalla, Kiekko-Espoossa, HJK:ssa tai PK-seudun koripallojoukkueissa, miksi?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
”Ehkä ne IFK:n pelaajat pysyis vähän paremmin terveinä jos nekin käyttäis talvisin pitkiä kalsareita!”
Tähän sopisi Raipen kommentti. Oliko Juha Hautamaa, Timo Peltomaa tms. kun ysärillä ihmetteli, että miksi helvetissä Helminen käyttää pitkiä kalsareita nollakelilläkin. Raipen vastaus oli:

”Jos vilustun syysviimassa huonon pukeutumisen vuoksi ja joudun jättämään pelin väliin, olen todellinen kusipää joukkueelleni”
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eli se syyni on pääkaupunkiseudulla mennyt tiukemmaksi vain IFK:ssa?

Ei Jokereissa, K-Vantaalla, Kiekko-Espoossa, HJK:ssa tai PK-seudun koripallojoukkueissa, miksi?

Teit varmasti juuri oikean johtopäätöksen ja tästä on myös joukkueenjohto aikaisemmin maininnut, että tässä on tiukennettu asioita joukkueen sisällä.

Meinaatko, että joukkue pitää pelaajiaan vain huvikseen sivussa vai pitäisikö ne sairaana laittaa pelaamaan?

Sairastumisia tällä kaudella ollut ihan normaali määrä normaali työpaikkaan nähden, ei puoli joukkuetta sivussa. Ja haasteet ei ulotu pelkästään jääkiekkoon. Usein lasketaan poissaolijat kymmenissä kun muutama päättänyt tulla sairaana töihin.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Meinaatko, että joukkue pitää pelaajiaan vain huvikseen sivussa vai pitäisikö ne sairaana laittaa pelaamaan?

Ei tietenkään. Lähinnä ihmettelen sitä, että jokaisella kaudella ollaan tilanteessa kun joukkueessa on yli 10 pelaajaa, jotka eivät pysty pelaamaan. Osa loukkaantuu, osa sairastuu.

Muissa joukkueissa tämä olisi äärimmäisen poikkeuksellista. IFK:ssa tämä tapahtuu aivan joka kaudella.

En väitä, että muualla pelataan sairaana tai loukkaantuneena vaan muualla ollaan paljon terveempiä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ei tietenkään. Lähinnä ihmettelen sitä, että jokaisella kaudella ollaan tilanteessa kun joukkueessa on yli 10 pelaajaa, jotka eivät pysty pelaamaan. Osa loukkaantuu, osa sairastuu.

Muissa joukkueissa tämä olisi äärimmäisen poikkeuksellista. IFK:ssa tämä tapahtuu aivan joka kaudella.

En väitä, että muualla pelataan sairaana tai loukkaantuneena vaan muualla ollaan paljon terveempiä.

Ei ole muissa joukkueissa poikkeuksellista, omat haasteet jokaisella joukkueella poissaolojen kanssa. IFK myös veti pitkän pätkän missä loukkaantuneet oli näitä pitkäaikaisia ja alemman ketjun kavereita. Välillä siellä olikin sitten vain Karhunen, Kotkansalo, Komarov ja Kiviharju.

Tässä nyt oli huono tuuria matkassa mitä pelissä osui kolmeen pelaajaan ja sitten se on mysteeri mitä Martinille on käynyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Ei ole muissa joukkueissa poikkeuksellista, omat haasteet jokaisella joukkueella poissaolojen kanssa.

Aivan. Itse pidän hyvin poikkeuksellisena tilanetta kun kokoonpanosta uupuu lähes 10 pelaajaa tai enemmän.

Äkkiseltään en keksi toista liigajoukkuetta joka kohtaa joka liigakausi saman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös