View Full Version : Mistä tilaat pizzasi?
Jack Daniel's
12.02.2002, 21:25
Eli tämmöinen äänestys, itse tilaan pizzani paikallisestapizzeria china-bossista, on muuten hemmetin hyvät pizzat!
Ei näistä mainospizzerioista (Koti-Pizza, Pizza-taxi) ole mihinkään.
Pizzat tilaan Espoonlahden Big Mama's :ista tai Olarin Espitalista.
Niin ja pizzahan sisältää:
- tuplasalami
- pekoni
- kinkku
ja joskus tuohon vielä kebab päälle
Kotipizzasta tulee tilattua pizzat.
Paikallisesta Pitsat tilaan. Ylivoimaisesti parempia kuin ketjujen tuotteet ja hintakin on opiskelija ystävällinen. Hintaan sisältyy vielä todella maittava salaatti lisukkeineen. Krapula ruokana pizza on ehdoton ja hakkaa hampurilaiset ja muut kevyesti.
TwilightZone
12.02.2002, 22:31
Kotipizzat on rahastusta, vaikkakin ne ainakin maksaa varmasti veroja ...
Toisin kuin "ählämipaikat", missä on edullista ja hyvää, mutta ...
Itse harvemmin tilaan mistään, jos olen kaupungissa syön yleensä tuommoisessa edullisemmassa paikassa. Mieluummin sitä maksaa pizzastaan 4 euroa kuin 7 .
HABS #11
12.02.2002, 23:15
Tässä pientä "tausta tietoa" samassa talossa kuin itse asun olevasta ählämi pizzeriasta.....
Turkin pojat on innokkaita pelaamaan futista. No kesällähän sitä sopii pelailla kun ilmatkin on hyviä. Keskellä päivää pojat potkii palloa takapihan asfaltilla. Peli on siistiä ja pojat on teknisesti taitavia. Harmi vaan kun tulee välillä asiakkaita ja joutuu töihin. Ei muuta kuin t-paita päälle ja hikisenä vääntämään pizzaa...
Pizzerian takaovi on auki kesäisin koko ajan. Toki ymmärtäähän sen kun on kuuma kun keittiössä liesi ja uuni päällä. Varmaan huokuttelee kärpäsiä kävelylle pizzataikinaan....
Hiljaisimpina iltoina saattaa olla vain 2 asiakasta ja 6 henkeä töissä! Ei siitä paljon jää voittoa omistajalle kun vähennetään kaikki kiinteät kulut ja maksetaan palkat ja sotut....
Se että joku on sanonut että ählämi pizzeriat on rahanpesu paikkoja on aivan varmasti osunut oikeaan.
Edellä mainituista syistä ostan mielummin kotipizzan "kaikki maistuu samalta" pizzan kuin kemalibaarista!
Pienet ja vaatimattomat paikat on yleensä parhaita. Niissä on suht koht isot ja halvat pizzat.
...pizzansyöjiä, mutta joskus tulen tehneeksi sellaista ihan itse. Se on ilman muuta sitä parasta pizzaa. Jos ulos lähden syömään, tilaan toki muuta. Kanaruuat esim. punaviini- ja bearnaisekastikkeella on sitä "feiförittiä".
Kotona puuhatun pizzan täytteet ovat "simppelit"; tonnikala, paprika, sipuli ja ananas. Juustoa ei saa olla "sikana", sillä silloin alkaa etoa. Pizzerioiden tuotoksissa on usein juuri liikaa juustokuorrutetta, vaikka oikein artikuloiden koettaa sanoa, että "ei sitt nii paljoo juustoo..."
Roman Vopat#38
21.03.2003, 18:40
Paikallisesta Kebab Pizza Service ketjun pizzeriasta. On muuten parhaat pizzat. Edes Italiassa en syönyt parempaa!
seisnauraa
21.03.2003, 18:55
Täällä Oulussa käyn pizzani syömässä Pizzeria Selmassa. Syynä tietenkin suhteellisen edullinen pizzan hinta 2,5 euroa. Missä päin suomea on muuten halvimmat pizzat? Ja nyt tarkoitan normaaleja pizzoja, en mitään pannupizzoja tai muuta erikoista, vaan ihan normaalia. Eli syökö joku pizzansa halvemmalla ku 2,5 euroa?
edit: Ja salaatti tietenkin samaan hintaan!
Länsiporissa olevasta Park barista tulee useimmiten pizzat syötyä. Parhaat pizzat mitä olen syönyt.
Oloneuvos
21.03.2003, 19:34
Vaimon tekemä pizza hakkaa kuppilasta saatavat vastineensa mennen tullen. Siksi ei oikein tule testattua noita italialaisen keittiön pöperöitä liiemmälti enää. Tosin tänään kävimme yhdessä Turun länsikeskuksessa Deniksessä pizzalla ja oluella. Palvelu hakkasi reippaasti kyseisen kuppilan Linnakadun ravintelin tarjonnan. Siihen ei toisaalta valtavasti tarvita.
Täällä vaikuttaa tosin pieni pizzapalvelu nimeltä Pizza-Service. Sikäläiset tuotokset ovat olleet ihan kohtuullisia ja pizzat ovat olleet jopa lämpimiä saapuessaan tilausosoitteeseensa kohtuullisen odotusajan puitteissa.
Lakaisija
21.03.2003, 19:41
Raumalla on tällainen Antalya niminen Kebab/Pizza paikka, josta pizzani tilaan, jos pizzaa tekee mieli.
Aika usein tulee tilattua myös Kotipizzasta, mutta kyllä Antalyan pizzat hakkaavat kotipizzat sekä maussa, että hinnassa.
Paikka on tosin turkkilaisten omistama ja näistä paikoista kuulee puhuttavan kaikenlaista. Olen kuitenkin jo vuosia pizzani/kebabini tällä syönyt ja tulen syömään tästä eteenpäinkin.
Eikä tästä paikasta kuule läheskään niin paljon/pahaa juttua kuin niistä muista Rauman Turkki-paikoista.
Pressan Pizza, Pori. Muita ei ole pitkään aikaan edes tullut koitettua.
Footless
21.03.2003, 19:51
Harvoin tulee tilattua, mutta silloin tällöin Manalassa tulee käytyä syömässä pizza. Oikean kokoiset pizzat, joissa on vielä täytettäkin sopivasti, eli paljon.
Jos täytyy pizza jostain syystä tilata, kallistun noihin lukuisiin turkkilais- tai vastaaviin pizzerioihin. Kotipizza ja Pizzataksi ovat ihan hanurista, yliarvostettuja sekä kalliita.
Sivuraiteesta saa hyviä ja isoja pizzoja halvalla.
Espoossa Pizza Boss Mankkaalla oli ennen hyvä, sitten tuli uudet omistajat ja taso on sitä-sun-tätä. Kuittarin Espitalissa on hyvät kebabit, tosin paikan hygieniasta on aika villejä huhuja liikkunut.
Enpä olekaan syönyt kun 4 vasta tällä viikolla, no vielä on viikonloppu aikaa.
Yleensä ostan pizzan paikalliselta karvakädeltä, isoja ovat ja varsinkin ns. päivän pizza ihan kohtuu hintainenkin (4,50).
Pizzan ystävänä olen Tampereella löytänyt kolme vakiopaikka. Pizza Service(ählämit), Pizzeria Napoli(suomalaiset) ja Ali Baba(ählämit). Koti-Pizzastakin tulee joskus haettua, mutta niissä ei ole nykyään täytteitä samaan malliin kuin joskus 10 vuotta sitten.
Ja ne hyvät pizzat noissa paikoissa:
Driver's Special(PS)
Mamma Mia ja Don Ettore(Napoli)
Ali Baba(Ali Baba)
Hinnalla ei ole niin väliä.
Minä en tilaa pizzaa mistään, teen pizzani itse. Ostopizzaa en suuhuni pistä kuin pakosta.
vlad#16.
Silloin harvoin, kun pizzaa tilaan, on parhaat melkeinpä paikallisista, ketjuttomista puulaakeista tullut.
En tohdi uutta pizzaketjua avata, joten kotikokeilta vähän kyselisin neuvoja:
Olen hommannut sellaisen grillivastuksellisen erikoisuunin, johon sisältyy myös leipä- ja pizzakivet. Josko meikäläinenkin kokeilisi pizzan valmistamista (ei tarvitse nauraa, sillä todennäköisesti nauran itse itselleni kokeiltuani).
Kysymys kuuluu: saako jostakin kunnollisia ja hyviä esivalmistettuja pizzapohjia, enkä nyt tarkoita niitä pakasteshittejä, jotka muuttuvat uunissa Cream Cracker -tyyppiseksi korpuksi. Tavoite voisi olla duunata itse pannupizza -tyyppistä herkkua, joka vie kielen pers... mukanaan. Otan nöyyränä kaikki valmistusohjeet vastaan, sillä muutoin olen melko vakuuttunut, että uuvun kokeiluun poltettuani näppini lisäksi pari testiversiota. Joo, tiedän, että soitto paikalliseen pizzeriaan takaa sekä halvemman, että paremman lopputuloksen.
Porissa Ritas plaze. Muut onkin sitten ihan turhia paikkoja
Helsingissä olen alkanut suosia Halikarnasta. Lähellä ja halpaa ja hyvää on kriteerit pitsojen kohdalla. Kyllä niissä on laatueroja ja paljonkin. Äänestin jokin muu. En käytä missään nimessä ns. ketjuja.
Pressiboxi
21.03.2003, 21:09
Ööh joo. Turkkuses Denkun pizzat ovat erinomaisia, kuten myös Oscarin tuotokset Martinmäessä, La Lunakaan ei ole mahdoton tapaus Yliopistonkadulla.
Pizzatakseista tulee käytettyä eniten Pizza Pereziä, on nopein ja hintalaatusuhteeltaan IMHO paras. Joku Pizzaline esim. kestää toimituksineen ihan liian kauan. Sunnuntain Kiekko Yön aikana hirvittävässä kaminassa 1-2 h on kohtuuton ajanjakso ihmiselämässä, Perezin "Maradona" tai kebabpizza sentään tulee keskusta-alueelle 30-40 minuutissa!
Eipä tule pizzoja enää niinkään tilailtua, mutta kebabeja kyllä. Kompassin Pizza & Kebabin kebab ranskalaisilla hakkaa kyllä minkä tahansa pizzan.
Täälläpäin ei muuta olekaan kuin näitä ählämimestoja nykyään. Muutama vuosi sitten täällä oli ainoastaan Kotipizza, mutta ählämien saavuttua asiakkaat siirtyivät halvemmille pizza-apajille.
Kalkun rusakko
22.03.2003, 00:02
Viestin lähetti Senior
:Olen hommannut sellaisen grillivastuksellisen erikoisuunin, johon sisältyy myös leipä- ja pizzakivet. .
Saakos näitä leipä- ja pizzakiviä eri makuisina??! Nimim. (Jaakko) Kakkonen on ykkönen tai kolmonen
Ja itse kysymykseen vastaus: Lähimmältä karvakädeltä tietysti.
Kankkuseen on parasta lääkettä iso lasi tuoremehua, kunnon pa... paksu pohjainen pitsa ja videoissa päättymättömällä nauhalla Buttmans adventures in Rio.
Mr Pilli
22.03.2003, 00:54
Pizzaa tulee tilattua täällä keskisellä-uudellamaalla sekä koti-pizzasta että entiseltä koti-pizza yrittäjältä, joka perusti oman pizza ketjun Pizza PoP:in.
Näitä paikkoja on nyt ainakin Keravalla, Järvenpäässä, Tikkurilassa ja Hyvinkäällä. Aika saman kaavan mukaan kyllä kuin koti-pizza, mutta tuoreet herkkusienet ja tomaatit on hyvä juttu.
Receiver
22.03.2003, 11:19
Naantalissa parhaat pizzat tarjoaa Player's Pub, mutta täällä Keski-Suomessa pizza tulee ostettua milloin mistäkin, sillä valinnanvaraa riittää.
Pizza, se yksi parhaista krapulalääkkeistä. Pizza on vähän niin kuin seksi. Yleensä aivan saatanan hyvää, mutta aina sillon tällöin vielä parempaa.
Mistäkö tilaan? Se todella riippuu. Vieraassa paikassa pelaan mielummin varman päälle ja tilaan Koti-Pizzasta, vaikkeivät ko. ketjun pizzat juuri koskaan mitään aivan extrahyviä ole, mutta mukiinmeneviä kuitenkin. Ähläm-kokemuksien skaala on nimittäin äärimmäisen laaja kuvottavasta skeidasta herkulliseen makuelämykseen, enkä kovassa nälässä mielelläni ota riskejä. Turkkilaisilla edullisuus on tosin yleensä plussana. Myös Rossosta on kahdenlaisia - joskin yleensä hyviä - kokemuksia, mutta sen hintataso pitää useimmiten loitolla.
Jos ketjuista pitää yksi valita, kaipa se olisi sitten Koti-Pizza. Ääneni sai joka tapauksessa "Mistä milloinkin".
Yksittäisenä pizzeriana erikoisbonuskunniamaininnan saa Pizzeria Dennis Turussa.
Ranger
Sivuraide saa minunkin ääneni. Isot pizzat kohtuuhintaan. Muista hyvistä mainittakoot entinen Urban Pizza Olarissa (viimeiset x vuotta vissiin Pizzataxi) . Jos taas ravintoloissa ollaan niin Iguanasta saa hyviä pizzoja.
Kotipizza on niiin scheissea että sitä en syö ellei joku tarjoa.
nedomansky
22.03.2003, 13:13
Tilaan pizzan joko aidosta italialaisesta ravintolasta, jossa
on siis vähintään italialainen keittiöhenkilökunta. Kotioloissa
tilaan pizzat keittiöstä, jossa pizzat, kuten kaikki muukin ruoka
elää jo Bladerunner aikaa.
Suomessa voin ihan hyvin ostaa Kotipizzan. Ei sillä välttämättä
pizzan kanssa ole paljon tekemistä, mutta
a) hyvät jampat hommissa
b) nopea palvelu
c) sopivat palvelupaketit
d) garlicci maistuu
e) lärtty täyttää masun ja voidaan siirtyä oleellisempiin hommiin
Omat lättyni useinmiten vääntävät nuo Ravintola Middle Eastin (http://www.ravintolamiddleeast.fi) veikeät turkkilaiset.
Asiallinen paikka, nimestään huolimatta.
Kotipizzan "pizzat" ovat niin olemattoman kokosia, että ei niistä helvetti nyt nälkä lähde.. Oli lahjakortti niin hain perhepizzan sieltä ja siitä juuri ja juuri nälkä meni mutta ne on niin vitun onnettomat ne norm.pizzat.. ja hinta korkea..
Turkkilaisiin luotan ehdottomasti!
Raumalla on tällainen Antalya niminen Kebab/Pizza paikka, josta pizzani tilaan, jos pizzaa tekee mieli.
Kyllä kuule Denniksen pizza voittaa aina antalyan, ja myös jopa pramitissa on parempaa.. Kannattaa kokeilla jutuista välittämättä.
Antalyan pizzat uivat rasvassa ja muutenkin suht`mauttomia.
No nyt tullut siellä enempi taas käytyä kun tuttu tekee ilmasia sapuskoja.
Ennen hintojennousua vedinkin kebut aina siellä mutta kyllä nyt muut paikat voittaa sen, niin kooltaan kuin hinnaltaankin.
Suosin 'ählämi'-pizzerioita. Asun Lahden keskustassa, joten käyn usein paikan päällä syömässä. Joskus kuitenkin ollessani jonkun kaverin luona saatan tilata ruokaa. Silloin paikka on useimmiten joko Italiano (nimestä huolimatta pitäjät Lähi-Idästä) tai Antonio, jälkimmäisestä en kyllä tilaa pizzaa vaan kebabia. Noissa paikoissa ei ole ollut kuljetuksen kanssa juuri ongelmia, eilenkin tuli seitsemän kebabia kolmessa vartissa. Kuski ei vain aluksi tahtonut löytää perille, mutta ei siitä ongelmia koitunut.
Kebabia en kyllä uskalla milloin tahansa syödä, sillä se pistää usein paskattamaan rankasti. Pari kertaa on käynyt niin, että ruokapaikasta suoraan kotiin päästyäni (so. alle kymmenen minuuttia) olen joutunut todellisella kiireellä pöntölle.
Kotipizzaa en pidä sen kummempana kuin muitakaan.
nedomansky
22.03.2003, 16:23
Mitä tapahtui 1990-x messilän kävijöiden
suosikille Dallas Pizzerialle?
Söikö ählämit sen vai lensikö Molotovin coctail
ikkunasta sisään?
Mista milloinkin yleensa kuitenkin Hot and Spice nimisesta kebab paikasta. Satunnaisesti myos Lazeez Kebeb House ajaa saman asian. Tietenkin joskus myos tulee kaytettya Pizza Dominoksen palveluita hyvakseen.
Suomessa mista milloinkin, mutta kankkus aamuna Sivuraiteen pizza + tuoppi ajaa asian.
Moni on maininnut Sivuraiteen. Itse kävin kyseisessä paikassa viime torstaina, enkä pystynyt syömään puoliakaan pizzasta. Pohja oli ihan löllöä ja muutenkin maistui pahalta. Joo, oli krapulapäivä, mutta ei se enää siinä vaiheessa asiaan vaikuttanut. Olen toki käyttänyt ko. firman palveluja monta kertaa aiemminkin, mutta torstain kokemus oli niin kauhea, että mietin kyllä kahdesti seuraavalla kerralla.
Itse kysymykseen. Tilaan pizzani muualta kuin kotipizzasta tai pizza taxista. Mitään vakipaikkaa ei kyllä ole.
Puotilassa Rusthollarintiellä on aivan loistava mesta!
Täydellistä lääkettä kurnivaan nälkään tai kankkuseen, itseni kohdalla yleensä molempiin samanaikaisesti.
Harvoja paikkoja, jossa saa aina päivästä ja kellonajasta riippumatta tuoreen pohjan päälle valmistetut tuoreet täytteet.
Lisäksi kyseisestä mestasta sai jo pari-kolme vuotta sitten legendaarista Fanta Wildberryä (toivat sitä ilmeisesti itse maahan).
Kotiinkuljetus on nopea (paitsi esimerkiksi sunnuntaisin tai muina kansallisina darrapäivinä, kuten vappupäivän iltana!) ja ei maksa paljoa.
Viestin lähetti nedomansky
Mitä tapahtui 1990-x messilän kävijöiden
suosikille Dallas Pizzerialle?
Söikö ählämit sen vai lensikö Molotovin coctail
ikkunasta sisään?
Koska viestissä on mainittu Messilä, arvelen, että se on osoitettu minulle. Mutta kysymykseesi en osaa vastata. Tiedän kyllä Hämeenkadulta Dallas-nimisen ravintolan, mutta se on ravintolana vieras minulle.
Yksi ählämeiden kebab-paikkahan räjäytettiin joitakin vuosia sitten täällä Suomen Chicagossa. Tekijät saatiin kiinni ja yrittäjät jatkoivat paikan pitämistä, mutta nykyisin pulju näyttää olevan tyhjä ja pimeä.
Miguel tuossa edellä sanoikin oleellisen. Täällä Lahdessa en ole pettynyt yhteenkään karvakäsien pizzaan. Antonjossa on hyvät eväät ja se on sopivasti työmatkalla. Kotipizzassa on kalliit ja pienet pizzat. Maku niissäkin on ok. Jalkarannan Rossossa oli aikoinaan hyvät pizzat. Nykytilannetta en tiedä.
Edit: Kun Irakista pakolaisaalto vyöryy rajan yli, niin koko maailma täyttyy ählämien pizzerioista.
Tulee tilattua Pizzataxista. Siellä on ehdoton suosikkini Empire Special. Siinä on siis AIVAN KAIKKI. Fantastinen elämys ja suosittelen kaikille samaa.
Lakaisija
23.03.2003, 00:12
Viestin lähetti machine
Kyllä kuule Denniksen pizza voittaa aina antalyan, ja myös jopa pramitissa on parempaa.. Kannattaa kokeilla jutuista välittämättä.
"Denarissa" on hyvät kebabit.
Pizzaa en ole siellä syönyt.
Myöskään prmaitissa en ole kertaakaan käynyt ja etissä en ole käynyt pitkään aikaan, koska sen paikan pizzat ovat erittäin pahoja!
Mutta kyllä denarissa on Rauman parhaat kebabit, mutta Antalyassa on tulisemmat =)
Tilasin taas tänään Pita Kebabin...
Joo mutta oikeest..kantsii rohkeesti kokeilla denarin pizzaa..hyvää on! ..ja pramitis pizzat täl hetkel 3,90..ja myös kebut siel parempia kuin antalyas..Pramit oikeest on kokeilemise arvonen! ..mä taas hain tänää macist burgerii..se maistuu!
Morning star
23.03.2003, 05:57
Viestin lähetti Arnold
Samasta paikasta tulee pizzat haettua,kun vielä satun asumaan lyhyehkön kävelymatkan päässä paikasta.Hyviä lättyjä tekevät,eivät tosin vedä vertoja kotona tehdyille.
Meikäläiselle ei löytynyt vaihtoehtoa. Valitsin 'en syö pizzaa', vaikka tosiasiassa syön. En vain ikinä tilaa sitä. Parhaita pizzapaikkoja ovat ehdottomasti vähän pienemmät puljut.
seeyou@jäähalli
23.03.2003, 11:21
Täällä Länsi-Vantaalla paras on ehdottomasti Haburin pizzeria. Äsken juuri tilasin Habur Specialin lievittämään tätä darraa...
Jos tilaan pizzaa, tilaan ne ehdottomasti Kotipizzasta. Omasta mielestäni parhaat pizzat, vaikka koon ja hinnan suhde ei vastaakaan pienempien paikkojen vastaavaa.
Lähes aina kuitenkin teen pizzani itse. Siihen ei paljoa vaadita, että vääntää taikinan ja laittaa itse haluamansa täytteet, yleensä kinkku/jauheliha, paprika, sipuli ja aurajuusto pakollisten juuston ja tomaattikastikkeen lisäksi.
mendieta
23.03.2003, 11:58
Kotipizza on vaasalaiselle kotiruokaa eli sieltä lähinnä tulee haettua/tilattua. Varsinkin krapulapäivänä ei karvakäsi-pizzoja uskalla syödä.
BigRedBob
23.03.2003, 14:08
Jos tilaan pizzan, niin yleensä se tulee Pizza Servicestä vai mikä Kebab Pizza Service nyt sitten onkaan. Koti-pizzan pizzat on ihan vitun tylsiä, ei niitä oikein jaksa.
Pizza Hut on kuitenkin #1 paikka käydä pizzalla esim. keskustassa, vaikkakin hieman tylsiä mutta takuuvarmojahan nekin on.
Roman Vopat#38
23.03.2003, 14:23
Viestin lähetti BigRedBob
Jos tilaan pizzan, niin yleensä se tulee Pizza Servicestä vai mikä Kebab Pizza Service nyt sitten onkaan. Koti-pizzan pizzat on ihan vitun tylsiä, ei niitä oikein jaksa.
Joo eli sen ketjun nimi on Kebab Pizza Service, samaisesta tulee itekki tilattuu ja on muuten hyvät safkat. Eilen tilattii kavereiden kaa 7 pizzaa =)
Pizzat tilaan yleensä paikallisesta Star Pizza -ravintelista. Hyvää ja halpaa, mutta kuljetuslaatikot ovat surkeat, joten kotiinkuljetettu pizza vettyy matkalla. Siksi käynkin mieluummin syömässä paikan päällä.
BigRedBob
23.03.2003, 23:06
Viestin lähetti Roman Vopat#38
Joo eli sen ketjun nimi on Kebab Pizza Service, samaisesta tulee itekki tilattuu ja on muuten hyvät safkat. Eilen tilattii kavereiden kaa 7 pizzaa =) Ok, niin muistelinkin mutta en ollut varma (eikä ollut puhelinluetteloa lähistöllä), kiitos selvennyksestä. :)
Pizzeria Garda Hämeenkadulla on se vakio paikkani. En koskaan tilaa kotiin, kun lähin pizzeria on Kiprusoffin lämärin etäisyydellä.
Tulee tilattua Pizzataxista. Siellä on ehdoton suosikkini Empire Special. Siinä on siis AIVAN KAIKKI. Fantastinen elämys ja suosittelen kaikille samaa.
Eipä voi muuta sanoa, kuin että on sulla paska maku. Tiedän, että on vanha viesti mutta piti päästä haukkumaan tätä pizzataxia.
Just aamulla heräilin pikkukankkusessa ja ajattelin että tänään on mässäilypäivä. Siis ei muuta kun tilaamaan paikallisesta, hyväksi havaitusta pizeriasta...mikä taka-isku, kun ilmoittivat että uuni on rikki, tänään ei heru.
No, koska himassa ei ollut muitten pikkupaikkojen listoja, niin netistä sitten menin vastahakoisesti tonne pizzataxin sivuille ja tilasin juuri tämän Empire Specialin.
Voi helvetti, mitä paskaa ne tuolta pizzataxista tuputtavat !! Aivan järkyttävä kokemus kaikin puolin, heitin puolet menemään. Vitutaa. Ikinä en tuu tilaamaan pizzataxista enää.
Paikallisesta pizzeriasta. Jos keskustasta asti jaksan lähteä hakemaan, niin silloin valinta osuu Jyväskylän Kauppakadun Pizzeria Mariaan, muuten tyydyn Vaajakosken paikalliseen Pizzeria Finlandiaan. Kummatkin on 'ählämi'-paikkoja, mutta en viitsi maksaa 2-3e enemmän siitä, että saisin aitoa Suomi-Kotipizzaa ja kun toisekseen nuo ählämipitsat on paljon parempiakin.
Paikallisen Roseanne-pizzerian pitsat ovat hyvinkin maistuvia. Sieltä tulee haettua useinkin kun matkaa on vain 150 metriä.
en viitsi maksaa 2-3e enemmän siitä, että saisin aitoa Suomi-Kotipizzaa ja kun toisekseen nuo ählämipitsat on paljon parempiakin.
Todellakin.
Mikkelissä vakiopaikkana joko Angela 2, Anfora tai Aurel. Isot ja hyvät pizzat.
Boron Pizzeria, Äänekoski. Eli siis paikallinen pizzeria.
6 euron hintaan saa valita mieleisensä pizzan, jonka koko on todella iso. Suurempikin nälkä sillä lähtee. Todella miellyttävän tuntuinen paikka ja hyvänmakuiset pizzat.
Jos joskus lätyn syön, on se perinteisesti Koti-pizza suomalaisuuteen vedoten. Pizzat ovat toki pienempiä, mutta laatutakuu on ainakin kunnossa.
En halua tauteja tai mitään ylimääräisiä kynsiä ja hiuksia pizzaani.
Koti-Pizzasta yleensä, mutta välillä kesällä, kun on Rossossa käyty ja lehtipihviä on jo kesällä maiskutettu sen verran niin voi ottaa tuon pizzan. Rossossa on kyllä hyvät pizzat. Etenkin pannupizzat ovat mahtavia. Ähläm-mestoihin en luota. Kyllä Suomalaisesta voi maksaa sen euron enemmän.
Jos joskus lätyn syön, on se perinteisesti Koti-pizza suomalaisuuteen vedoten. Pizzat ovat toki pienempiä, mutta laatutakuu on ainakin kunnossa.
En halua tauteja tai mitään ylimääräisiä kynsiä ja hiuksia pizzaani.
Eli niitä olet siis löytänyt syödessäsi ulkomaalaisomistuksessa olevien pizzerioiden tuotteita? Kuinka useassa sellaisessa pizzassa on ollut kynsiä ja/tai hiuksia?
Muokkaus: Entä kuinka monta kertaa olet sairastunut ulkomaalaisomistuksessa olevan pizerian pizzan syödessäsi?
Tilaan äärettömän harvoin pizzaa. Silloin se on Pizzataxi. Tässä on kuitenkin parin minuutin kävelymatkalla 4 pizzeriaa ja 10 minuutin ajomatkan sisällä varmaan satoja pizzerioita, joten yleensä tulee syötyä joko pizzeriassa tai haettua himaan. Tilaaminen on siis äärimmäinen poikkeustoimenpide ja silloin tilaan sen Pizzataxin nettisivulta. Ei tarvi selostaa puhelimessakaan.
Jonnekin vieraampaan paikkaan voi sitten tilata mistä tahansa. Viimeksi tilasin Nizzan lentokentän Novotel-hotelliin jostain Pizza Rabbitista, joita on kuulemma (mukana tulleen mainoksen mukaan) 99 kpl Ranskassa.
EDIT: Niin sen ketjun nimi onkin Speed Rabbit Pizza.
EDIT 2: Telepizzaa (Espanja) ja Mister Pizzaa (Ranska) tulee kanssa silloin tällöin käytettyä. Kaikki em. ovat sellaisia, missä kuskit tuovat ne lätyt kovalla asenteella mopolla.
Nännimäinen
02.10.2005, 20:08
EDIT 2: Telepizzaa (Espanja) ja Mister Pizzaa (Ranska) tulee kanssa silloin tällöin käytettyä. Kaikki em. ovat sellaisia, missä kuskit tuovat ne lätyt kovalla asenteella mopolla.
Kauanko noin keskimäärin kestää, kun mopoilevat lätyn kanssa Helsinkiin? Asennetta tosiaan.
Eli niitä olet siis löytänyt syödessäsi ulkomaalaisomistuksessa olevien pizzerioiden tuotteita? Kuinka useassa sellaisessa pizzassa on ollut kynsiä ja/tai hiuksia?Kyllä, mutta en minä, koska niinkuin juuri sanoin: en osta ulkomaalaisomistuksessa olevista pizzeriosta mitään (en ole rasisti). Kaverini pizzoissa muutamissa on näitä löytynyt.
Entä kuinka monta kertaa olet sairastunut ulkomaalaisomistuksessa olevan pizerian pizzan syödessäsi?En kertaakaan. Kaverini ovat.
hekottava pappi
03.10.2005, 11:19
Kyllä, mutta en minä, koska niinkuin juuri sanoin: en osta ulkomaalaisomistuksessa olevista pizzeriosta mitään (en ole rasisti). Kaverini pizzoissa muutamissa on näitä löytynyt.
En kertaakaan. Kaverini ovat.
Aika omituista, miksiköhän mulle ei ole käynyt koskaan niin? Olen kuitenkin elämäni aikana käynyt aika monta kertaa pitsalla, ja lähes aina mutupaikassa. Oon kuitenkin kiertänyt kaukaa Selman tyyliset slummit.
Mutta esim. Oulussa Göreme ranta-kastellissa ja Tampereella Heval Hervannassa tekee loistavia pitsoja, ja vielä suht hyvään hintaan.
Tinke-80
03.10.2005, 11:26
Itse ostan pizzani joko järvenpään keskustassa sijaitsevast pop pizzasta tai lähempänä kotiani olevasta Lamama'sta jonka pizzat ovat kohtuu halpoja. Ikinä ei ole ollut mitään valittamista kun on ostanut pizzan ulkomaalaisomistuksessa olevasta pizzeriasta.
- tinke-80
Mikkelissä on varmaankin Suomen eniten ählämpizzerioita asukaslukuun suhteutettuna. Keskustan alueelta näitä pääasiassa turkkilaisomistuksessa olevia herkkupaikkoja löytyy peräti seitsemän. Suomalaisia on tietysti kotipizza, rosso ja pari pizzoja tarjoavaa ravintolaa.
Itse suosin näitä ählämpaikkoja, koska ainakin Mikkelissä ne ovat todella tasokkaita. No pari uusinta yrittäjää olen jättänyt katsastamatta, koska näiden vanhempien paikkojen monivuotinen kokemus ja laatu ovat vakuuttaneet ainakin meikäläisen. Kertaakaan ei ole tullut mitään vatsanväänteitä ym. Hinta/laatu -taso on selvästi kotipizzaa parempi ja maku/koko todellakin hyvää tasoa.
Esim. Angela 2 -nimisessä paikassa on vieläpä oma suht tasokas salaattipöytä, jonka antimet sisältyvät hintaan (päivän tarjouspizza 5€, muut 6-7€). Pizzat lisäksi isoja ja hyviä.
Aika omituista, miksiköhän mulle ei ole käynyt koskaan niin?Sinä osaat valita paikkasi oikein, sillä juuri Selmasta ostetusta pizzasta ainakin yksi kaverini on sairastunut kuumeeseen ja ripulia vastaavaan oireeseen.
Paikallisesta pizzeriasta (pizzeria Angora) tulee tilattua pizzat. Edullista ja laadukasta, maku on kohdallaan vrt. paikalliseen kotipizzaan. Muutamasta muustakin paikallisesta on tullut tilattua, mutta ylivoimaisesti parhaimmat pizzat tekee Angora.
Mun pizza on lähes tulkoon aina sama:aurajuusto, kinkku, ananas ja paljon valkosipulia.
Kauanko noin keskimäärin kestää, kun mopoilevat lätyn kanssa Helsinkiin?
Missä joku väitti Helsingistä mitään? Sanoin tilaavani pizzoja hieman vieraammissa paikoissa kuten esim. Nizzan lentokenttähotelli. Helsingissä ei tarvitse tilata pizzoja, kun tietää, missä pizzeriat ovat ja niihin kävelee 2 minuutissa tai autoilee vielä nopeammin pizzaa hakemaan.
Master God
03.10.2005, 13:17
Itse olen viime aikoina tilannut pizzani lähinnä Kebab-Pizzeria Foratin tiskiltä. Tosin tästä eteenpäin asiaan tullee muuttoni johdosta muutos, sillä täältä Janne Niinimaan synnyinseuduilta on turhan pitkä matka Forattiin. Mutta ei se mitään, Oulussa on kuulemma halpoja pizzoja, koska täkäläiset Pizza-yrittäjät karttavat verojenmaksua ja saavat näin hintatason asiakkaita miellyttävälle tasolle. Foratin voittanutta ei kuitenkaan ole, ehkä Sun-Pizzeria pääsee lähelle.
Ai niin, ja Lappeenrannassa vieraillessani käyn aina pizzeriassa, jonka nimeä en nyt muista. Sieltä nähkääs saa tilattua Suomen ainoat pizzat, jossa lisätäytteenä on rasva. Ja kuuluu vielä samaan hintaan.
kakkonen
03.10.2005, 13:53
Sinä osaat valita paikkasi oikein, sillä juuri Selmasta ostetusta pizzasta ainakin yksi kaverini on sairastunut kuumeeseen ja ripulia vastaavaan oireeseen.
Jos kolmella egellä saa pitsan ja vielä ripsan 'kaupan päälle' niin eihän sen parempaa diiliä olekaan :)
Pee:
Kyllä pienellä varauksella Oulun halvimpiin paikkoihin kannattaa suhtautua. Yleensä nämä paikat ovatkin täynnä klo 2.00 jälkeen jolloin ihmiset ovat hoitaneet sisäisen desinfioinnin eikä ketään kiinnosta mitä lisäherkkuja pitsan täytteenä on..
Pee:
Kyllä pienellä varauksella Oulun halvimpiin paikkoihin kannattaa suhtautua.
Oulussa nyt kannattaa suhtautua varauksella vähän joka asiaan... ;)
Sisäliitin
03.10.2005, 15:20
Aika usein tulee tilattua myös Kotipizzasta, mutta kyllä Antalyan pizzat hakkaavat kotipizzat sekä maussa, että hinnassa.
Paikka on tosin turkkilaisten omistama ja näistä paikoista kuulee puhuttavan kaikenlaista. Olen kuitenkin jo vuosia pizzani/kebabini tällä syönyt ja tulen syömään tästä eteenpäinkin.
Eikä tästä paikasta kuule läheskään niin paljon/pahaa juttua kuin niistä muista Rauman Turkki-paikoista.
Tuosta juuri sitä pahaa kuulee, kaksi vuotta sitten kesällä kaverini ja ainakin yksi toinen miespuolinen henkilö sairastivat järkyttävän paskataudin. Kaveri oli vajaan viikon tiputuksessa. Kaverilta sitten kysyttiin kaikki että mitä olet syönyt ja missä jne.. Oli ollut Antalyassa kebabilla. Ja kyllä, arvaappa missä tämä toinenkin henkilö oli ollut syömässä? Puljusta otettiin tuon jälkeen näytteet mutta silloin ei enää mitään löytynyt.
Lakaisija
03.10.2005, 15:30
Tuosta juuri sitä pahaa kuulee, kaksi vuotta sitten kesällä kaverini ja ainakin yksi toinen miespuolinen henkilö sairastivat järkyttävän paskataudin. Kaveri oli vajaan viikon tiputuksessa. Kaverilta sitten kysyttiin kaikki että mitä olet syönyt ja missä jne.. Oli ollut Antalyassa kebabilla. Ja kyllä, arvaappa missä tämä toinenkin henkilö oli ollut syömässä? Puljusta otettiin tuon jälkeen näytteet mutta silloin ei enää mitään löytynyt.
Jaa, itse käyn kyllä kyseisessä paikassa useamman kerran kuukaudessa, eikä ole tässä viiden vuoden aikana, kun olen käynyt, mitään paskatauteja tullut eikä mitään muutakaan.
Denari on toinen paikka, missä kokemukset ovat vain positiivisia.
Etissä taas on tullut useamman kerran vatsa kipeäksi pitsoista, mutta ei juuri muuta, ja kyllähän sielläkin tulee vielä joskuskin käytyä, lähinnä tuon "Oriental Kebabin" takia.
Tätä uutta paikkaa, "IsoChiliä" en ole vielä testannut, onko kyseessä edes kunnon ählämipaikka?
Sisäliitin
03.10.2005, 15:51
Jaa, itse käyn kyllä kyseisessä paikassa useamman kerran kuukaudessa, eikä ole tässä viiden vuoden aikana, kun olen käynyt, mitään paskatauteja tullut eikä mitään muutakaan.
Denari on toinen paikka, missä kokemukset ovat vain positiivisia.
Etissä taas on tullut useamman kerran vatsa kipeäksi pitsoista, mutta ei juuri muuta, ja kyllähän sielläkin tulee vielä joskuskin käytyä, lähinnä tuon "Oriental Kebabin" takia.
Tätä uutta paikkaa, "IsoChiliä" en ole vielä testannut, onko kyseessä edes kunnon ählämipaikka?
Etissä olen kerran kebabin syönyt ja hyi vittu! Antalyan ruuat ovat kyllä ihan makoisia mutta en ole siellä tuon tapahtuman jälkeen uskaltanut käydä.
IsoChiliä en ole testannut enkä varmaan aiokkaan, ikkunassakin lukee kebap.. Epäilisin joksikin suomalaiseksi jossa "kebabit" ovat jotain mikropaskaa.
Alamummo
03.10.2005, 18:53
Paikallisesta, mutta yleensä teen itse ihan pohjasta alkaen.
Ai niin, ja Lappeenrannassa vieraillessani käyn aina pizzeriassa, jonka nimeä en nyt muista. Sieltä nähkääs saa tilattua Suomen ainoat pizzat, jossa lisätäytteenä on rasva. Ja kuuluu vielä samaan hintaan.
Ihan vaan mielenkiinnosta, muistatko yhtään missä kyseinen paikka sijaitsee? Kävisin mielelläni testaamassa tämän pitsan.
Kotona tilaan pitsani mistä sattuu, mutta aina Jyväskylässä ollessani/ohi ajaessani on pakko käydä Mariassa syömässä. En ole vielä tähän päivään mennessä niin hyvää hinta/laatu suhdetta kohdannut. Hyvät alkusalaatit, hinta 5€ ja iso kuin mikä.
Pakkipari
03.10.2005, 19:33
Jos pizzoja tilaan niin Jyväskylän Pizzeria Hurtti on vakiopaikkani. Miksikö? 1) Pizzat ovat suhteellisen isoja 2) Hintakaan ei ole kokoon nähden mikään kallis mielestäni ja 3) "Tänään syö hurti pizza ja huomenna voitaa".
Nännimäinen
03.10.2005, 20:45
Missä joku väitti Helsingistä mitään? Sanoin tilaavani pizzoja hieman vieraammissa paikoissa kuten esim. Nizzan lentokenttähotelli.
Hei älä suutu, jooko. Se oli (mielestäni varsin hyvä) vitsi.
yleensä teen itse ihan pohjasta alkaen.
Komppaan tätä. Ja uskallanpa väittää, että tulee aina parempaa kuin pizzeriassa. Reseptiä en paljasta.
Mustaine
03.10.2005, 21:39
Oulussa tulee käytyä pääasiassa Torikadun DaMariossa, erittäin hyvää yleensä.
Aikoinaan tuli käytyä Finlandiassa, kun asuin aivan vieressä, mutta ilmeisesti omistajan vaihdoksen vauhdittamana pizzat huononivat, ja viimeinen tikki oli, kun kerran sain pizzan, jossa pohja oli jauhojen sijaan pyöritelty SUOLASSA. En ollut uskoa todeksi.
Vaikka en erityisemmin pidä Ninweä hyvänä paikkana, niin jos on baarista tulossa, niin se on yleensä ihan sama ja haen sieltä. Ihan ok.
Joskus käyn myös ravintola Pannussa. Nykyisin syön 4-5 pizzaa viikossa, mutta näistä 3-4 on yleensä Ristorante pakastepizzoja, varsinkin tämä salami-pannupizza on loistava.
L. Paraske
03.10.2005, 21:47
Enimmäkseen syön itse tekemääni pizzaa, mutta jos välillä tekee mieli jotain muuta, niin täällä Oulussa Rajakylän Pizzataxarista löytyy lähes jumalaisen hyvät lätyt. Ko. yritys on ilmeisesti Kotipizzasta irtaantunut omakseen tässä joku aika takaperin, ja voin kertoa että pizzojen laatu on korkeampaa Kotipizza-laatua, hinnaltaan samaa luokkaa mutta kooltaan isompia. Valitettavan tyhjänä tuo paikka aina on kun sinne Rajakylään asti eksyn, joten kauankohan tuo jaksaa kituuttaa.
Ja Master Godille lämpimät tervetuliaistoivotukset tänne porolandiaan.
...täällä Oulussa Rajakylän Pizzataxarista löytyy lähes jumalaisen hyvät lätyt. Ko. yritys on ilmeisesti Kotipizzasta irtaantunut omakseen tässä joku aika takaperin, ja voin kertoa että pizzojen laatu on korkeampaa Kotipizza-laatua, hinnaltaan samaa luokkaa mutta kooltaan isompia.Tämä on ihan totta, aivan järkyttävän hyvät pizzat. Taitaakin olla niin, että Pohjois-suomalaiset (oululaiset) syövät eniten pizzoja koko Suomesta? Onko muuten näin? Ollaanko me pizzanaamoja?
Olenkohan tilannut kaksi kertaa pitsan? Ensimmäisestä kerrasta on ainakin kuusi vuotta aikaa, mutta toinen kerta oli nyt syyskuun puolivälissä, kun teki mieli krapularuokaa. Lappeenrannan Kourulassa sijaitsevasta PikkuPuisto-nimisestä paikasta tilasin ja täytyy sanoa, että oli kyllä maukas pitsa. Kenties sieltä tulee tilattua toistekin. Ei moitittavaa.
Jos kaupungilla syön pitsaa (aika harvoin), niin menen yleensä Saimaan kebabiin. Sen tuotteisiin on saanut olla tyytyväinen eikä mitään terveysongelmia ole koskaan tullut. Viime aikoina sitä on vain kuitenkin (eräänä syynä juuri nämä Jatkoajan ketjut...) alkanut epäillä enemmän ja enemmän näitä turkkilaisten ylläpitämiä paikkoja... Mahdollinen epähygieenisyys pelottaa.
Master God
05.10.2005, 14:39
Ihan vaan mielenkiinnosta, muistatko yhtään missä kyseinen paikka sijaitsee? Kävisin mielelläni testaamassa tämän pitsan.
Ei kyllä pysty sanomaan muuta kuin että siinä jossain keskustan lähellä se on paikassa, jossa on kaksi pizzeriaa vieretysten. Mahtaisiko olla Star nimeltään - ei välttämättä.
Veikkaisin että SaiPa-HPK 27.11.2004 -otteluketjusta voisi löytyä tarkempi kuvaus, jos silloinkaan on muisti toiminut sen paremmin.
Kannattaa muuten ottaa lusikka ja lautanen mukaan, niin osan rasvasta saa vietyä kotiin. Sillä voi sitten paistaa vaikka munkkeja Vappuna.
edit: Eli soittoruokala Old Cockin vierestä tuo ko. pizzeria löytyy. Ja munkkirasvoista oli tosiaan puhetta tuolloinkin...
Master God
07.10.2005, 14:52
No niin, nyt tuli sitten testattua Oulun pizzatarjonta ensimmäistä kertaa paikallisena asukkina. Paikka oli nimeltään "Pizzeria" (niin siinä ikkunassa isolla luki) siinä Subwayn vieressä - liekö Torikadulla tai jotain. Hinta oli suorastaan pöyristyttävä 5,50 e, eikä 50 senttiä korkeammasta hinnastaan huolimatta maultaan paininut Foratin kanssa edes samoissa kisoissa - painoluokasta nyt puhumattakaan. Täytteitä oli käytetty hineesti, eikä rasvaa ollut juuri nimeksikään. Tosin plussana on mainittava Forattia kauniimpi myyjä tiskin takana ja suhteellisen lyhyt odotusaika.
Kävelin muuten varmaan puolisen tuntia ympäri kaupunkia etsien 3,50 euron tarjouspizzeriaa, jonka olin vuoren varmasti havainnut aiemmin päivällä kaupungissa käydessäni. Liekö Oulussa sitten niin päin, että mitä halvempi hinta, sen parempi pizza...? Halpis-Pizzerian sijaan löysin kuitenkin Kauneushoitolan nimeltään "Bella Bella", mikä tulee varmasti olemaan turenkilaisille suurimpia kulttuurinähtävyyksiä 3.12. pelattavan Kärpät-HPK pelin jälkimainingeissa.
Liekö Oulussa sitten niin päin, että mitä halvempi hinta, sen parempi pizza...?Liekö retorinen kysymys, mutta saattaahan se näinkin olla. Vai myydäänkö joissakin pizzerioissa sitten lätyt ilman alv:tä?
iiron_troikka
09.04.2006, 19:43
Suomessa noiden maahanmuuttajien pizzerioiden hinta-laatusuhde on vähintään hyvä. 5 eurolla irtoaa usein pizza, vesi, salaatti ja kahvi. En ole vastaavaa matkoillani nähnyt. Noissa maailmalla tunnetuissa ketju-pizzerioissa kuten Domino's, New York Pizza ja Pizza Hut (kaikkia olen kokeillut) hinta on kokoon nähden aika kova ja pizzat melko keskinkertaisia.
Jos jokaista ketju-pizzerian pizzaa siirrettäisiin yksi hintaluokka alas (esim. ison saisi normaalin hinnalla), alkaisi olla hinta kohdallaan. Yli 10 euroa lätystä, josta yksi syö kohtuullisen hyvin ja kaksi siinä ja siinä on mielestäni kova hinta. Sama pätee myös Koti-Pizzaan, joka on mielestäni melko hintava.
Parhaat pizzat löytyvät yleensä paikasta, joka menestyy muilla meriiteillään. Siis esim. suositusta pubista irtoaa yleensä myös hyviä pizzoja.
Siittähän lähdetään, että kotona tehty pizza on se paras pizza!
Jos joskus syön, muualla kun kotona itse tehtyä pizzaa, niin paikalliselta karvakädeltä haen. Ananas, katkarapu ja tonnikala...
No niin, nyt tuli sitten testattua Oulun pizzatarjonta ensimmäistä kertaa paikallisena asukkina. Paikka oli nimeltään "Pizzeria" (niin siinä ikkunassa isolla luki) siinä Subwayn vieressä - liekö Torikadulla tai jotain. Hinta oli suorastaan pöyristyttävä 5,50 e, eikä 50 senttiä korkeammasta hinnastaan huolimatta maultaan paininut Foratin kanssa edes samoissa kisoissa - painoluokasta nyt puhumattakaan. Täytteitä oli käytetty hineesti, eikä rasvaa ollut juuri nimeksikään. Tosin plussana on mainittava Forattia kauniimpi myyjä tiskin takana ja suhteellisen lyhyt odotusaika.
Kävelin muuten varmaan puolisen tuntia ympäri kaupunkia etsien 3,50 euron tarjouspizzeriaa, jonka olin vuoren varmasti havainnut aiemmin päivällä kaupungissa käydessäni. Liekö Oulussa sitten niin päin, että mitä halvempi hinta, sen parempi pizza...? Halpis-Pizzerian sijaan löysin kuitenkin Kauneushoitolan nimeltään "Bella Bella", mikä tulee varmasti olemaan turenkilaisille suurimpia kulttuurinähtävyyksiä 3.12. pelattavan Kärpät-HPK pelin jälkimainingeissa.
Väärissä paikoissa olet käynyt. Rautatieaseman vieressä on esimerkiksi Finlandia jossa lätty on 4,5e ja todella hyvä. Kaunis myyyjäneiti kruunaa kaiken hymyllään. Göreme on toinen hyvä, ja siinä Rautatienkadulla kanssa on hyvä mesta, en tosin muista nimeä, siinä Pakkahuoneenkadun kulmassa. Www.kaenkky.com tarjoaa jo etukäteen opasteet ja selostukset kaikkiin paikkoihin, myös kartat.
expertti
10.04.2006, 09:42
Kotipizzasta useimmiten, mutta parhaat pizzat misään ikinä on mun mielestä Popino merkkisessä ravitsemusliikkeessä. Tietysti jos siis tykkää sellaisista über ohuista pohjista. Siihen päälle vielä kylän paras salaattipöytä, niin avot. Paikkana siis Hämeenlinna ja syömässä käyneet varmasti ymmärtävät.
chelios77
18.04.2006, 02:49
siinä Rautatienkadulla kanssa on hyvä mesta, en tosin muista nimeä, siinä Pakkahuoneenkadun kulmassa.
Se on La Festa,ehdottomasti parhaasta päästä Oulun Pizzerioista.
Heh, tuli pääsiäisen pyhinä tehtyä oma personal rekordi = 5 pizzaa kolmen päivän aikana : ) kiva aloittaa arki kun on pääsiäisen jälkeen keittiö oikeinkin siistissä kunnossa, ei ole tiskivuoria... Niin ja mitä tulee äänestykseen, Kotipizza on ykkönen. Tosin ulkolaisten leipomotkin tekevät hyvää tavaraa, viikonlopun tilaukset meni fiftysixty.
psychodad
18.04.2006, 02:58
Se vaihtelee paikkakunnittain. Tilaaminen on tapa saada sitä huonointa. Täällä leppävaarassa syyllistyn joko marhabaan, pizzataxiin tai kotipizzaan. Jos haluan parempaa, tuo classic pizza restaurant sellossa tarjoaa erittäin hyvät pizzat, täytyy vaan käydä itse paikan päällä.
Kalliosta voin suositella Apolloa joka myös kuljettaa. Raumalla riviera ja la bamba jotka ovat puhtaasti ainakin alunperin täysin pizzaravintoloita ja se maistuu sitten laadussa, tosin eivät taida kuljettaa? Karvakäsillä maistuu useimmin karvakäsi, Apollo poikkeuksena.
Täytteeksi mahtuu lihaa ja juustoa, kanit pitäkööt omansa. Eli linjalla jauheliha (jos ei ole kastikemuodossa), salami, pepperoni, kinkku, kebab, aurajuusto, mozzarella.
Niin ja kotipizza on toki ihan laadukasta mutta ihan saatanan pientä hintaansa nähden. Maksan 100x mieluummin 10 euroa classic pizza restaurantin lautaselta pakenevasta isosta lätystä kuin 7euroa kotipizzan kohtalaisen maukkaasta, saarioisten pakastepizzan kokoisesta vitsistä.
Nostetaas tällainen ketju.
Satuinpa tuossa olosuhteiden pakottamana ostamaan pitkästä aikaa kotipizzan quattro stagionin. Kultaako aika muistot, vai oliko noissa ennen enemmän, ja ruokaisampia täytteitä?
Tuo eilinen lätty oli kyllä aikamoista paskaa, ja ylihintaista.
Niin, ja mistäkö tilaan.. no kuopiossa kun asun niin caesarsista tai sataman helmestä.
Midnight Rambler
21.08.2012, 11:34
Satuinpa tuossa olosuhteiden pakottamana ostamaan pitkästä aikaa kotipizzan quattro stagionin. Kultaako aika muistot, vai oliko noissa ennen enemmän, ja ruokaisampia täytteitä?
Tuo eilinen lätty oli kyllä aikamoista paskaa, ja ylihintaista.
Kotipizza on aina ollut hirveää paskaa ja todella ylihintaista. Vähän täytteitä, löysä pohja ja monesti rasvaa pieneksi järveksi saakka. Täytyy ihan oikeasti ihmetellä, että kuka helvetti sen ketjun palveluja käyttää niinkin paljon, että se pysyy pystyssä?? Ohi kävellessä siellä ei yleensä ole ketään ja tuntemistani ihmisistä 100% on sitä mieltä, että Kotipizzan sikahintaisiin rasvaräpylöihin ei kosketa pitkällä tikullakaan. En nykyään enää käytä karvakäsienkään känkkylöitä ja tykkään tehdä pizzani itse, eli sikäli tämä asia ei onneksi kosketa.
Jos täällä on joku aktiivisesti Kotipizzaa käyttävä, niin voitko kertoa, että mikä saa sinut käymään kyseisessä putiikissa syömmässä? Järkisyyt eivät sitä puolla ainakaan millään tapaa.
doublepenetrator
21.08.2012, 11:40
Tilailen lähialueen online-pizzerioista. Helppoa ja nopeaa. Hutista tilaisin muuten, mutta eivät kuljeta kotiin. Se on nääs täysin suvereenia möystiä lättytieteen saralla.
Jos täällä on joku aktiivisesti Kotipizzaa käyttävä, niin voitko kertoa, että mikä saa sinut käymään kyseisessä putiikissa syömmässä? Järkisyyt eivät sitä puolla ainakaan millään tapaa.
Ihan samalla tavalla niiden "järkisyiden" takia jää syömättä ns. kebabpaikkojen pizzoja. Niissä ei ole muuta kuin huono pohja, mauton tomaattikastike, laaduttomat täytteet ja ihan helkkaristi juustoa. Ei toimi millään, koska lopputuloksesta on vaikea erottaa kunnolla eri makuja. Kotipizzassa on ehkä laadukkaammat täytteet, jotka puoltaa sen käyttämistä, mutta mieluusti vaihdan ruokalajia kuin otan kebabpaikkojen pizzaa.
Itse luotan pizzan suhteen muutamaan osaavaan ravinteliin, en kebabpaikkoihin enkä kyllä Kotipizzaankaan.
Itsekin olen hyvän ruoan ystävä, mistä on siis kaukana kotipizza. Mutta käytetään samaa termiä, olosuhteiden pakosta jouduin syömään kotipizzassa. Täytyy sanoa että se Calzone yllätti kohtalaisesti, siinä ei ollut löysä pohja vaan rapea, johtuukohan siitä kun on käännetty. Ja väliin oli saatu jotain semi ok pepperonia. Syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa vai miten se menikään.
Ja ei tarvitse esittää ruokapoliisia joka kiertää nämä ketjut kaukaa ja syö vain luomuruokaa huippukokkien bistroissa. Koska sehän on meille suurimmalle osalle mahdotonta arkisin sen vajaan tunnin aikana kun pitäisi hoitaa syöminen.
Aiheeseen vielä, mulle on ollut jo pitkään halpispizza se että ostan Lidlin pakastepizzoja, esim Mozzarella ja tuunaan vähän sitä, paistan ritilällä niin tulee sopivan rapsakka pohja. Hinta laatu ok.
_
Just kävin Tampereen Pizzeria Napolissa lounaalla. Kuten slogan "100 pizzaa listalla" kertoo, niin joka kerta voi huoletta ottaa erilaisen pizzan kuin edelliskerralla. Tällä kertaa pannupizza, josta taas puolet foliossa mukaan.
Voittamaton Tampereella.
puuha-pete
21.08.2012, 12:06
Jos tilaan kotiin, tilaan jostain läheltä, mistä on tullut jokin helvetin kuponki.
Töissä jostakin online-paikasta, lähinnä kyllä ylitöihin.
Tampereen Pizzeria Napolissa
Ainoa paikka josta Tampereella pizzani tilaan. Sadan pizzan listasta huolimatta, yleensä mennään melko minimalistisilla täytevaihtoehdoilla.
Tosin yllättävän usein valinta löytyy pastalistalta. Hyviä nekin siellä.
Toki pizza haetaan lähimmästä karvakäsieriasta. Jos ainoa vaihtoehto olisi Kotipizza, en hakisi pizzaa ollenkaan.
pehtoori
21.08.2012, 12:45
Kotipizza on aina ollut hirveää paskaa ja todella ylihintaista. Vähän täytteitä, löysä pohja ja monesti rasvaa pieneksi järveksi saakka. Täytyy ihan oikeasti ihmetellä, että kuka helvetti sen ketjun palveluja käyttää niinkin paljon, että se pysyy pystyssä?? Ohi kävellessä siellä ei yleensä ole ketään ja tuntemistani ihmisistä 100% on sitä mieltä, että Kotipizzan sikahintaisiin rasvaräpylöihin ei kosketa pitkällä tikullakaan.
Samaa on pakko ihmetellä. Tuntuu, että kaikki tutut kiertää ko. puljun kaukaa. Kai se kotimainen brändi sitten tuo asiakkaita, ehkä hieman vanhemman kansan keskuudesta.
Pavlovin Koira
21.08.2012, 12:45
Pakksu pohja, se huva huva pizza on! Tuleko kotikuljetus? Huva huva.
Espoon Keskuksen alueella on varmaan kymmenkunta pizza/kebeb -paikkaa. Muutamalta tulee säännöllisesti listoja kotiin ja niitä on tapana jemmailla hyllyyn. Pizzeria Suviksesta (http://www.suvis.fi/) ollaan yleensä tilattu eikä ole tarvinnut pettyä.
Mökkipaikkakunnallamme on myös yksi ihan hyvä pizzakebab -paikka, sekin ihan turkkilaisten pitämä paikka. Kaikkialle hekin löytävät.
Silkkeri
21.08.2012, 13:15
Joo Kotipizzaa äänestäneiden kannattaisi kyllä kokeilla sitä paikallista pizzeriaa, ei oikein hinta kohtaa laatua ja määrää Kotipizzassa. Pizza Hutissa on jo vähän yritystä, mutta kyllä ne parhaat pizzat ovat poikkeuksetta tulleet yksityisiltä. Toki jos Kotipizzaa haluaa tukea suomalaisena, mikäs siinä. Ihan kunnioitettavaa kai sekin.
Joo Kotipizzaa äänestäneiden kannattaisi kyllä kokeilla sitä paikallista pizzeriaa, ei oikein hinta kohtaa laatua ja määrää Kotipizzassa.
Ainakin Herttoniemessä Kotipizza pesee ihan sata-nolla noi ns. paikalliset pitseriat. Oon testaillut Pizza Expressin, Pizza Taxin ja Foxy Bearin (sijaitsee siinä Erätorilla - noi muut Hertsikanrannassa), mutta kyllä Kotipizza vie ylivoimaisesti voiton. Kotipizzasta saa mun mielestä nimenomaan laadukasta pitsaa ja noiden muiden kohdalla sen on vähän niin ja näin. Toki valitsen yleensä mieluiten pitsan sijasta Subwayn, mutta jos pitsaa haluan, suuntaan kotipizzaan.
ernestipotsi
21.08.2012, 13:30
Ainoa syy käydä Kotipizzassa on laatu.
Ei siis hyvä laatu, vaan sen tasaisuus, että siellä saa pizzansa aina samanlaisena - oli Stadissa, Vaasassa tai Perä-Kihniössä.
Paikallisten pizzerioiden ongelma on yleensä se että Ali-Baba tekee hyvää pizzaa mutta Saddam-Osama huonoa. Niin sanotut karvakäsimestat pitää siis tuntea.
Sama pätee Rosssoon "paremman luokan" pizzerioiden kanssa. Samaan hintaluokkaan (10-15e) saa jokaisesta vähänkään isommasta kaupungista parempia kiviuunipizzoja. Erityismaininta Ruusulankadun Villettalle jossa joskus tulee käytyä ennen/jälkeen HIFK:n matsien.
Sitten kun oppii löytämään oikeat mestat, niin Rossot ja Kotipizzat jäävät nopeasti pois. Ketjupizzerioista Dennis ja Hut ovat hyviä. Pizzataxi jopa Kotipizzaakin huonompi.
Ei siis hyvä laatu, vaan sen tasaisuus, että siellä saa pizzansa aina samanlaisena - oli Stadissa, Vaasassa tai Perä-Kihniössä.
Paikallisten pizzerioiden ongelma on yleensä se että Ali-Baba tekee hyvää pizzaa mutta Saddam-Osama huonoa. Niin sanotut karvakäsimestat pitää siis tuntea.
Näinhän se on, mutta valitettavasti Kotipizzat ovat pienempiä, mauttomampia ja kalliimpia kuin nämä karvakäsien pizzat. Itsellä on tuossa puolentoista kilsan päässä karvakäsipizzeria josta käyn aina pizzani hakemassa. On Nokiallakin joku 4-5 kebabpizzeriaa, mutta yhtä käytän jossa on taattua laatua.
HighFlyer#95
21.08.2012, 13:59
Yleensä kyllä oma valinta kääntyy kebabin puoleen, mutta jos pizzaa tulee valittua niin silloin se valitaan paikallisesta kebabravintola Angelasta ja yleensä pizza on Supersalami. Kebab, kinkku, salami ja aurajuusto; tässä pizzassa jopa voin sanoa, että aurajuusto maistuu hyvältä, vaikka en siitä muuten välitä.
Kotipizzan pizzoista en ole normaalisti pitänyt, mutta nyt jonkinlaisena kampanjana ollut Lihamestari oli miellyttävä poikkeus. Ei kyllä kurdiburgerien antimille ihan vedä vertoja, mutta oli paras pizza minkä Kotipizzassa olen syönyt.
Jos en sitten taas tilaa mistään, niin silloin kyllä Lidlin Inferno on varma valinta myös.
Ainakin Herttoniemessä Kotipizza pesee ihan sata-nolla noi ns. paikalliset pitseriat. Oon testaillut Pizza Expressin, Pizza Taxin ja Foxy Bearin (sijaitsee siinä Erätorilla - noi muut Hertsikanrannassa), mutta kyllä Kotipizza vie ylivoimaisesti voiton.
Jo voi makuasioista olla eri mieltä. Herttoniemi oli mukava seutu asua. Siellä tulee vieläkin vierailtua, eritoten Pizza Expressin takia. Express Special, siis se, missä on taco-kastiketta ja jalapeñoja. Muy bien!
Mitä väliä sillä on, kuka noista serkuksista tekee hyvää ja kuka huonoa, jos Kotipizza on valmiiksi jonon hännillä sen Saddam-Osaman alapuolella?
Kotipizzan mestoissa ei tosissaan tule käytyä. Täytteitä on kolmannes siitä mitä näissä karvakäsien pizzoissa. Ja tarkoitan ihan pizzan täytteitä, koska vielä ei ole karvoja löytynyt tai jotain ihmeellistä vaaleaa kastiketta karvakäsien pizzojen päältä.
Kotipizzan ainoa luotettavuus on se, että sen liikkeen voi odottaa olevan puolenkin vuoden päästä siinä paikallaan kun taas karvakäsien pizzamestat voivat kadota kuin savuna ilmaan.
Stonewall
21.08.2012, 14:12
Jos nyt tulee tilattua pizzaa kotiinkuljetuksena, niin Koti-Pizzasta. Nyt kun Rovakadun MiaMaria lopetti, niin tulee toisinaan syötyä Pohjolankadun Kotipizzassa, joka muuten on lattiapinta-alaltaan Suomen suurin ja useana vuonna myynniltäänkin maan suurin. Liekö ketjun sisällä eroja, koska siellä pizzat kyllä ovat makoisia. Tosin nykyisin tulee aika usein pizzan sijasta vedettyä kebabia, kun tekee mieli syödä mättöruokaa. Torikeitaan Lordi-special (kebab) riisillä kyllä riittää kahdellekin isolle miehelle, mutta kerran kahdesti vuodessa kun sen vääntää, niin jaksaa.
ernestipotsi
21.08.2012, 14:18
Mitä väliä sillä on, kuka noista serkuksista tekee hyvää ja kuka huonoa, jos Kotipizza on valmiiksi jonon hännillä sen Saddam-Osaman alapuolella?
Jos valitset pizzan pelkän koon ja hinnan perusteella, niin ehkä asia onkin noin. Moni, itseni mukaanlukien, odottaa kuitenkin pizzalta myös jotain makua.
Jos tarkoitus on pelkästään tyydyttää nälkä, niin sitten kannattaa ostaa pizza Saddam-Osamalta. Tai syödä soraa, se on vielä halvempaa.
Näillä pärjätään:
1. Kotitekoinen pizza. Tomaattikastikkeen ja Emmentalin välissä laadukasta jauhelihaa, sipulia, Auraa ja ananasta. Ei mitenkään mielikuvituksellisin yhdistelmä, mutta kylmän oluen kera lyömätön.
2. Pizzataxin online-tilaus. Kaikki pizzat maistuvat täytteistä huolimatta samalta eli rasvalta ja suolalta, mutta kokonaisuutena toimiva ja enimmäkseen luotettava ratkaisu. Ongelmia paikallisen kanssa ei ole ollut sen yhden kerran jälkeen, kun joku apukokin serkku oli tehnyt Empire Specialistani tunnistamatonta kinkkupizzaa. Muotoilin Pizzataxille niin huolellisen kirjelmän tästä skandaalista, että olisi voinut luulla kyseessä olevan isommankin oikeusjutun.
3. Kotipizza, koska tietää mitä ja missä ajassa saa. Tämä korostuu omassa toimenkuvassani, jossa näen useamman uuden paikkakunnan vuodessa. Jos jossain pienemmässä pitäjässä vaihtoehtoina ovat kinkkirafla Red Dragon, lounaskahvila Aikuisvaippa ja Kotipizza, ei tarvitse miettiä minkä pelin lounastauolla pelaa.
4. Jos pizza ruokalajina mahdollisine variaatioineen kiinnostaa, menen Dennisiin. Viime viikonloppuna lättyni päällä oli parmankinkkua, sinihomejuustoa, balsamicoa ja mansikoita. Toimi helt okej.
UnenNukkuja
21.08.2012, 14:42
Turun ja Kaarinan PizzaLine, aika jees pitsat.
Aikaisemmin puheltu Kotipizzan tasaisesta laadusta, olen tuosta toki samaa mieltä, kun vertaa vaikka karvakäsien pitsoihin. Turun karvakäsi-mestoista tiedän ne mukavimmat, niissä pitsat toki on hyviä. Kun olen Tampereella tai Helsingissä maistellut heidän karvakäsien pitsoja, ne ei olekaan olleet niin hyviä. Tottumiskysymys kenties?
Jos valitset pizzan pelkän koon ja hinnan perusteella, niin ehkä asia onkin noin. Moni, itseni mukaanlukien, odottaa kuitenkin pizzalta myös jotain makua.
Jos tarkoitus on pelkästään tyydyttää nälkä, niin sitten kannattaa ostaa pizza Saddam-Osamalta. Tai syödä soraa, se on vielä halvempaa.
Mauttomuus on ollut yhteistä kaikille Kotipizzan lätyille, mitä olen joskus sortunut syömään. Minulle on pizzassa tärkeintä pohjan ja kastikkeen koostumus. Sieltä se makukin tulee. Tai mauttomuus, kuten Kotipizzassa. Täytteitä ei tarvitse olla paljon, kunhan ne ovat laadukkaita = jotain muuta kuin metukkamurskaa, kinkkusuikaletta, kebab-lastua tai ananasta. Kertaakaan ei ole jäänyt pizzasta nälkä, joten se siitä koosta. Hintaa minun ei tarvitse tuijottaa, mutta 15 € kuulostaa kyllä riistolta. Jos täältä saisi kunnon al forno -pizzaa, maksaisin siitä tuon kipurajan verran.
Mieluummin todellakin haen sen suola/rasvapommin karvakäsiltä, kuin syön mauttoman pizzan.
Otetaanpa RAX mukaan keskusteluun. Söin siellä viimeksi 1996, mutta näin äsken bannerin ja jäin aprikoimaan että mikä mahtaa olla tuon gastronomian Vatikaanin nykytila. Kuka syönyt, mitä syönyt, oliko pizza hyvää vai fantastista?
Otetaanpa RAX mukaan keskusteluun. Söin siellä viimeksi 1996, mutta näin äsken bannerin ja jäin aprikoimaan että mikä mahtaa olla tuon gastronomian Vatikaanin nykytila. Kuka syönyt, mitä syönyt, oliko pizza hyvää vai fantastista?
Joskus 4 vuotta viimeeksi olen syönnyt raxissa ja jotenkin aina sama kaava toistuu. Ekat 4-5 palaa pizzaa maistuu ihan kelvolliselta, mutta sitten se alkaa tökkimään ihan älyttömästi. Toki siellä jotain muutakin sai, mutta jos pizzaa aikoo syödä ja kunnollista pizzaa niin kannattaa kiertää kaukaa kyseinen paikka.
ernestipotsi
21.08.2012, 17:02
Mauttomuus on ollut yhteistä kaikille Kotipizzan lätyille, mitä olen joskus sortunut syömään. Minulle on pizzassa tärkeintä pohjan ja kastikkeen koostumus.
Kotipizza ja 90% "karvakäsipizzerioista" käyttää ihan samoja esivalmistettuja taikinapalloja sekä valmiita pizzakastikkeita. Pohja ja soossi ovat siis suurimmaksi osaksi melko samanlaisia. Uunit ja paistotapa myös samoja. Itse syön tosin Kotipizzassa aina jonkun salsapohjaisen pizzan jolloin kastike on hieman tavallisesta poikkeava, eikä noita nyt mauttomiksi voi kutsua.
Vertailun vuoksi esim Italiaa ja Ranskaa kehutaan usein maasta taivaisiin samalla haukkumalla suomalaiset pizzeriat maanrakoon, mutta kyseisissä maissa pizzaa syöneenä täytyy sanoa ettei italialainen pizza ole automaattisesti yhtään sen parempaa kuin turkkilaisten Keravalla paistama. Toki sieltä löytyy myös erittäin laadukkaitakin ravintoloita, mutta niihin pätee sama kuin mamu-pizzoihin Suomessa: ulospäin ei voi laatupaikkaa kehnosta raflasta erottaa!
Täytteissä pyrin välttämään "kinkkua", koska se ei mitään oikeaa kinkkua ole. Myös paprikaa, koska se on kuin TTAM eli syömäkelvoton vihannes.
Kotipizzan mestoissa ei tosissaan tule käytyä. Täytteitä on kolmannes siitä mitä näissä karvakäsien pizzoissa.Kotipizzan pizzat sattuvat nyt olemaan paljon lähempänä oikeaa pizzaa kuin minkään paikallisen turkish kebab pizzerian sontakasat. Ymmärrän toki, että suomalaiselle kuluttajalle tärkeintä on a) mahdollisimman paljon täytteitä pizzassa b) mahdollisimman eulliseen hintaan. Kuten jo toiseen ketjuun kirjoitin, pohja ja reunat ovat vaan sivuseikkoja ja sen takia ne reunatkin voi leikata pois ja jättää lautaselle. Italiassa et kävele pizzeriasta omin jaloin ulos, jos sorrut moiseen pyhänhäväistykseen.
Kotipizzan listoilta löytyy muutama erinomainen pizza, jotka voittavat muut peruslätyt 100-0. Helsingissä on ainakin muutama Kotipizzan pizzeria, josta tietää saavansa kunnollisen rapean pohjan.
Ennen Kotipizzojen kokit laittoivat täytteitä oman mielensä mukaan. Nykyään on tiukka ohjeistus kuinka monta paljon esimerkiksi juustoa pizzaan laitetaan. Teoriassa kotipizzojen pitäisi näin ollen olla "tasalaatuisia".
Kotipizzan pizzat sattuvat nyt olemaan paljon lähempänä oikeaa pizzaa kuin minkään paikallisen turkish kebab pizzerian sontakasat. Ymmärrän toki, että suomalaiselle kuluttajalle tärkeintä on a) mahdollisimman paljon täytteitä pizzassa b) mahdollisimman eulliseen hintaan. Kuten jo toiseen ketjuun kirjoitin, pohja ja reunat ovat vaan sivuseikkoja ja sen takia ne reunatkin voi leikata pois ja jättää lautaselle. Italiassa et kävele pizzeriasta omin jaloin ulos, jos sorrut moiseen pyhänhäväistykseen.
Ehkä ovat lähempänä, mutta silti auttamattoman kaukana kunnollisesta pizzasta. Se kastike nyt vaan on ihan litkua eikä maistu millekään. Ja ties kuinka monennen kerran a) täytteiden määrä ei ratkaise, vaan laatu b) hinta ei ratkaise, vaan laatu. Minä syön pizzasta yleensä reunatkin, mutta olemme kävelleet omin jaloin kaikista italialaisista pizzerioista ulos, vaikka reunoja on jätetty lautaselle about joka kerta. Mistä tuo urbaani legenda on lähtöisin?
Jotta tulisi mahdollisimman selväksi: olen suomalainen kuluttaja. Ja olen toki syönyt Italiassa keskinkertaistakin pizzaa. Tosin harvemmin kuin erinomaista. Ai niin, kerran söin autenttista turkkilaista pizzaa. Oli ihan hyvää. Siellä oli myös kebabia tarjolla. Sekin oli hyvää.
Kotipizzan pizzat sattuvat nyt olemaan paljon lähempänä oikeaa pizzaa kuin minkään paikallisen turkish kebab pizzerian sontakasat. Ymmärrän toki, että suomalaiselle kuluttajalle tärkeintä on a) mahdollisimman paljon täytteitä pizzassa b) mahdollisimman eulliseen hintaan.
Minulle tärkeintä on a) hyvä maku. Tästä syystä en suosi Kotipizzaa vaan kebabpizzeriaa.
Minä syön pizzasta yleensä reunatkin, mutta olemme kävelleet omin jaloin kaikista italialaisista pizzerioista ulos, vaikka reunoja on jätetty lautaselle about joka kerta. Mistä tuo urbaani legenda on lähtöisin?Ehkä et ole käynyt sisilialaisen mafian pizzerioissa. Kyseessä ei ole urbaani legenda vaan lähinnä näkemys siitä, että pizzan kotimaassa pizzassa arvostetaan muutakin kuin täytteitä. Jolloin reuna on oleellinen osa makuelämystä.Minulle tärkeintä on a) hyvä maku. Tästä syystä en suosi Kotipizzaa vaan kebabpizzeriaa.Eihän siinä mitään, jos tykkää. Kyllähän monet kuuntelevat paskaa musiikkia ja katsovat paskoja tv-ohjelmia. Makuasioitahan nämä.
Ehkä et ole käynyt sisilialaisen mafian pizzerioissa. Kyseessä ei ole urbaani legenda vaan lähinnä näkemys siitä, että pizzan kotimaassa pizzassa arvostetaan muutakin kuin täytteitä. Jolloin reuna on oleellinen osa makuelämystä.
Taitaa olla etelän tapoja. Pohjoisessa en ole koskaan törmännyt tuohon ilmiöön. Tosin Sisilia taitaa muutenkin olla paikka, missä ravintolasta on suuri riski tulla kannetuksi ulos.
HighFlyer#95
21.08.2012, 17:55
Jolloin reuna on oleellinen osa makuelämystä.
Itse ainakin jätän suosiolla syömättä pizzasta reunat, koska ne valitettavan usein on onnistuttu polttamaan, jolloin en koe sitä makunautintona.
Toki ei näin aina ole, mutta kebabpizzerioissa, vaikka niissä muuten hyvää pizzaa onkin, on hyvin usein saatu reunat poltettua karrelle.
Tietysti tälläisissä ihan oikeissa ja aidoissa italialaisissa pizzerioissa harvemmin tälläiseen varmaan törmää.
pikku-hermanni
21.08.2012, 17:58
Otetaanpa RAX mukaan keskusteluun. Söin siellä viimeksi 1996
En ole itsekään paikassa syönyt useaan vuoteen, mutta mieleen on jäänyt halpa hinta ja ihan hyvä salaattipöytä. Tarvisi varmaan käydä pitkästä aikaa kokeilemassa miltä meno maittaa.
HighFlyer#95
21.08.2012, 18:07
Itse olen tainnut viimeeksi syödä Raxissa joku 3 vuotta sitten. Sitä edellisestä kerrasta taisi kuluakkin 7-8vuotta, kun Rax täältä hävisi.
Omasta mielestäni ainakin pizzat oli tasoa ok. Kanankoivet, sipulirenkaat, lihapullat ja kermaperunat siihen kylkeen+ jäätelö jälkiruuaksi. Okei, ei nyt mikään kulinaristin unelma, mutta onko sitten tuollaisten paikkojen tarkoitus? Niin, ei minunkaan mielestä ja kyllä noilla nyt mahansa täyteen sai ja hintakin oli varsin kohtuullinen, joku 8-10e per naama ja sai todella syödä niin paljon kuin jaksoi.
Kourujärven Ponnistus
21.08.2012, 20:16
Vinkki: pizza online piste fi.
Varsinkin tähän meikäläisen alueelle, erilaisia pizzerioita ja kebab-kojuja on tarjolla aivan perkeleesti. Siis hitosti pizzerioita yhden ja saman osoitteen alla. Voit maksaa pizzan ennakkoon jopa kännykällä, jos olet rahasi dokannut. Vuosisadan keksintö.
Suosin paikallista. Naapurissa tosin sijaitsee Kotipizza, mutta käytyäni yhden kerran Iso-Roban Kotipizzassa tulin siihen lopputulokseen, että enää en sellaiseen jalallani astu.
Pizzojen hinnat ovat siinä kahdeksan-kymmenen euron paikkeilla.
Kuinka moni on muuten syönyt yksinään ravintola Siilinpesän jättipizzan? Kyseistä lättyähän mainostetaan kaupungin suurimpana. Jostain luin, että kyseisen pizzan halkaisija on yli metri.
Kourujärven Ponnistus
21.08.2012, 20:23
Kuinka moni on muuten syönyt yksinään ravintola Siilinpesän jättipizzan? Kyseistä lättyähän mainostetaan kaupungin suurimpana. Jostain luin, että kyseisen pizzan halkaisija on yli metri.
Sukupizza on tuo jättipizza, eikä mahdu ovesta ulos. Muistaakseni 125cm halkaisijaltaan. Pizzat ovat/olivat ihan ok, mutta kyllähän se kotiruoka oli tuolla se, jonka takia lähdettiin vähän pitemmältäkin matkalta Siilinpesään lounaalle.
Lunatico
21.08.2012, 21:01
Jaa'a, enpäs muista edes milloin olisin pizzan tilannut mistään pizzeriasta, kun yleensä käännyt pitaleipien/muiden kebulisörsselien puoleen. Mutta paikallisesta jos jotain on vastattava.
Tenkrat#67
21.08.2012, 21:08
Paikallisilta karvakämmeniltä. Ja uskomattoman hyvä talon erikoinen on Alatino= Kebab-Kinkku-SavuPoronlihaa-Majoneesi. Unelmien lätty, Suomen parhaimmistoa.
Stonewall
21.08.2012, 22:26
Maailmalla olen huomannut, että mitä "aidompi" pizza on sitä pahempi se on. Tosin en ole vielä Napolissa pizzaa syönyt, joten jätetään pieni varaus. Kumminkin joku perus "aito" pizza, jossa on vain tomaattikastiketta ja mozarellaa niin kuin traditonaalisesti pitäisi muka olla, on usein aika kuraa. Sanoisin kuitenkin, että keskimäärin Suomessa pizzat tehdään suomalaiseen makuun ja ne ovatkin pääsääntöisesti parempia kuin juuri missään. Aivan sama leipooko lätyn turkkilainen tai savolainen, kunhan se on tarkoitettu suomalaisille. Ja Kotipizassakin on joitakin todella hyviä lättyjä, esim Berlusconissa pohjassa on ruista, ja se on hemmetin hyvä. Toki saman pohjan saa lisämaksusta muihinkin, mutta tietenkään tavallinen pizzan syöjä ei ala xtraa maksamaan. Varmaan italian pastan syöjät eivät taas vastaavasti meidän pizoistamme piittaa, mutta mitäpä tuosta.
Stonewall
21.08.2012, 22:30
Trocadero Rovaniemellä muuten mainostaa tekevänsä Suomen suurimpia pizzoja. Tiedä tuosta, mutta ainakaan uuniin ei suurempaa mahdu. Ihan kelvollisia ne ovat maultaankin, mutta kahta slicea enempää ei jaksa, joten syöjiä pitää olla mieluummin aika monta.
Itse tulee otettua kebabia huomattavasti useammin kuin pizzaa, mutta jos pizzan joskus haen, niin Tampereella Kaukajärven Solaf on ehdoton suosikki paikkani.
Musta Nuoli
22.08.2012, 14:28
En tilaa pizzaa mistään, koskaan. Siis jos tilaamisella tarkoitetaan kotiinkuljetusta. Sen sijaan käyn paikan päällä syömässä pizzan. Ei sitä pizzaa joka päivä tule syötyä, ja sitä varten voi ihan hyvin lähteä varta vasten kaupungille/keskustaan tai käydä syömässä esim. leffareissun yhteydessä. Asuinlähiössäni on kyllä karvakäsi-kebab/pizzeria, mutta paikan tarjoomukset eivät ole kovinkaan hyviä eivätkä toisaalta riittävän edullisia, jotta tavaraa söisi laatu- ja makukriteereistä tinkien.
Ensisijaisesti käyn pizzeria/kebab-ravintola Milanissa Turun keskustassa. Mielestäni parhaat kebabit ja varsin maukkaat ja rapeapohjaiset pizzat sekä aina hyvä palvelu. Ja sertifikaatit suomalaisesta lihasta, mikä on olennaista taannoisen kebabliha-skandaalin ja puolimätien halal-lihojen jälkeen.
Vanha turkulainen klassikko eli pizzeria Napoli on myöskin aina hyvä valinta, ravintola on viime vuosina laajentanut menuaan ja tarjolla on 40+ erilaista pizzaa. Ravintolahan on ollut pystyssä 1970-luvun lopusta lähtien, joten kokemusta on.
On niissä Kotipizzoissakin toki käyty, enkä ollenkaan paheksu tai väheksy niiden antia. Raxin syö niin paljon kuin jaksat -linja sopii tiettyihin hetkiin. Ei se maailman ihmeellisintä tavaraa ole, mutta ajoittain tekee mieli vetää nopeasti pizzaa niin paljon kuin sattuu maistumaan.
Siinäpä ne pizzeriat sitten ovatkin, muut eivät ole niin ihmeellisiä olleet. Ennemmin sitä voi kotona tuunata pakastepizzaa kuin ostaa huonon makuisen pizzalätyn..
Pavlikovsky
22.08.2012, 18:27
Pizzat tulee tilattua tai pikemminkin ostettua paikallisista pizzerioista, mutta kotiin harvemmin niitä tilaan, käyn mielummin paikanpäällä syömässä. Jos kotiin tilaan, niin kova krapula on ainoa selittävä tekijä siihen ja sekin tulee harvemmin.
Pizzojen laaduissa on paljonkin eroja eri paikoissa, joten monessa pizzeriassa asiointi ja karkea vertailu erottavat heti kyllä omat suosikit. Toki palvelu, yleisjärjestys ja viihtyvyyskin ovat asioita, joita arvostan pizzerioissa. Sen takia kotipizza on valitettavasti jäänyt vähemmälle kannattamiselle, vaikka ei heidän pizzansa minun mielestäni niin huonoja kuitenkaan ole mitä väitetään. Mutta tosiaan, paikallisilta pizzerioilta pizzani ostan.
Joku kepapi-turkkilais mesta tuo on. Maavi tuo taitaa olla nimeltään.. Juu, kyllä, ihan hyviä lättyjä...
Trenchtown
22.08.2012, 19:14
Läheisen nukkumalähiön pizzeriasta ja poikkeuksetta pizza-onlinen kautta. Itse asiassa juuri äsken taas tilasin. Tuo on uskomattoman kätevää, kun ei tarvitse puhelimessa jankuttaa, että ei, ei sibalia, mutta valkosibalia kiitos kyllä. Sen kun laittaa tilauksen sisään, maksaa saman tien nettipankista ja odottaa korkeintaan tunnin, niin Turkin poika on ovella pizzan kanssa. Lisäksi pizza-onlinen kautta saa bonusta, joka on vaihdellut viiden ja 20 %:n välillä tilauksen hinnasta. Nuo massit jäävät bonuksiin, joilla voi sitten halutessaan maksaa tilauksen.
Tuo paikallinen pizzeria on osoittautunut hyväksi mestaksi, enkä näe syytä vaihtaa toiseen paikkaan. Ja kun sieltä paljon tilaa (kerran-kaksi viikossa) niin saa kyllä jonkinlaisena kanta-asiakkaana hyvää palvelua. Pizza tulee nopeasti ja kuumana. Välillä sieltä tulee jotain bonaria pyytämättä, esim. pari kertaa olen saanut pienen limun veloituksetta. Hyvästä, oikeastaan loistavasta palvelusta kiitollisena minä sitten tilaan pizzat ja kepapit poikkeuksetta tuolta.
Kotipizza, lähimpänä ja hyvää. Kebuloista en pizzaa hae, se ei jostain syystä maistu hyvältä. Toki silloin tällöin tulee kebabiakin jauhettua, mutta harvoin syön "roskaruokaa".
Läheisen nukkumalähiön pizzeriasta ja poikkeuksetta pizza-onlinen kautta. Itse asiassa juuri äsken taas tilasin. Tuo on uskomattoman kätevää, kun ei tarvitse puhelimessa jankuttaa, että ei, ei sibalia, mutta valkosibalia kiitos kyllä. Sen kun laittaa tilauksen sisään, maksaa saman tien nettipankista ja odottaa korkeintaan tunnin, niin Turkin poika on ovella pizzan kanssa. Lisäksi pizza-onlinen kautta saa bonusta, joka on vaihdellut viiden ja 20 %:n välillä tilauksen hinnasta. Nuo massit jäävät bonuksiin, joilla voi sitten halutessaan maksaa tilauksen.
Jep. Niin kauan tuo on kätevää kun Pizza-Online toimii kunnolla. Pari viikkoa sitten oli sivustolla jotain ongelmia, eikä tilaukset menneet pizzeriaan perille, vaikka rahat lähti tililtä ja vahvistus tuli sähköpostiin.
Senhän nyt sitten tietää mitä siitä tulee, kun näitä asioita tarvitsee alkaa puhelimitse karvakäsien kanssa selvittelemään.
En nyt jaksa tarkempaa selostusta tehdä parin viikon takaisista tapahtumista. Lyhyesti sanottuna: Vaati 4 kpl puheluita pizzeriaan josta pizzat tilasin. Ruuat tuli klo 21 kotiin, kun tilauksen tein n. klo 18 aikaan.
Onkos kukaan enää pariin vuoteen käynyt tuolla. Kävin silloin viimeisen kerran nuoruuteni "kantapizzeriassa". Aivan karmeiksi oli menneet lätyt. Itse söin pitkin hampain omani ja nykyinen ex jätti omansa puoliksi syömättä. Oli kyllä laatu vähän eri luokkaa kuin 90-luvulla.
Nykyään käyn joko Hellossa (jos haen pizzaa kotiin) tai Rita's placessa (jos mennään syömään). Joskus myös Ulvilan Metrossa, jos sinnepäin on asiaa, tosin appiukon kuoltua ei sielläpäin ole enää niin paljoa liikuttu. Töihin tilataan välillä (muutaman kerran vuodessa) Harjavallan Galasta ja siellä on kyllä myös hyvät ruoat ja nopea toimitus työpaikan portille.
Sambovais
23.08.2012, 15:31
Korson pizza-taxi on tuonut tähän mennessä aina hyvää safkaa. Tikkurilan ei, ja sitä en myöskään voi tämän tärkeän asian takia suositella. Yleensä pyöräytän pizzan itse jos löytyy jotain mistä sitä tehdä.
Reverent
23.08.2012, 18:32
Ensisijaisesti käyn pizzeria/kebab-ravintola Milanissa Turun keskustassa.
Ählypaikoista ainoa, missä Turussa voi käydä.
Vanha turkulainen klassikko eli pizzeria Napoli on myöskin aina hyvä valinta, ravintola on viime vuosina laajentanut menuaan ja tarjolla on 40+ erilaista pizzaa. Ravintolahan on ollut pystyssä 1970-luvun lopusta lähtien, joten kokemusta on.
Siinäpä ne pizzeriat sitten ovatkin, muut eivät ole niin ihmeellisiä olleet.
Turkulaisista klassikkopizzerioista keskusteltaessa ei voi olla mainitsematta Dennistä, oli sitten mitä mieltä hyvänsä tästä paikasta. Melkoisen kauan sielläkin on ihan hyviä pizzoja pyöritelty ja mulle ainakin on ihan hyvin maistunut. Turun vanhin ravintola, mistä pizzoja on saanu, taitaa kuitenkin olla Pippurimylly. Hyvät pizzat sielläkin, mutta ehkä vähän pienet.
Mun pizzapaikka on Denniksen lisäks Linnankadun sisäpihalla sijaitseva Panini, mistä toki saa myös muutakin oikein hyvää safkaa.
En ihan täysin itse allekirjoita tuota Kotipizzan negatiivista palautetta, koska ainakin itse pidän kyllä kyseisen ketjun pizzoista. Mieluummin Kotipizzaan menee kuin johonkin epämääräiseen paikkaan, koska Kotipizzassa aina kuitenkin tietää varmasti, mitä saa.
Mutta tänään kuitenkin sorruin johonkin muuhun - Espoon Mankkaan ostarin vieressä oleva The Chili's. (The Chilis Pizzeria and Grill (http://chilis.dy.fi/))
Pizza oli hieman tyyris, mutta oli kyllä täysin hintansa väärti. Täytettä oli paljon, pohja oli loistava ja koko oli tarpeeksi iso. Ja kun tässä kävelymatkan päässä itse asuu, ei kyllä tarvitse enää miettiä, mistä ne pizzat tulevaisuudessa tilaa. Kyseisessä paikassa olin aiemmin kebabeja syönyt, nekin ovat kyllä aivan huipputasoa (tai no jo tänään paikalle mennessä ajatuksena oli ottaa kebab, mutta mieli muuttui juuri ennen tilaamista).
Harvoin viitsin mitään paikkaa julkisesti suositella, mutta tätä on vain pakko.
Harvoin viitsin mitään paikkaa julkisesti suositella, mutta tätä on vain pakko.Kyllähän Chili's on sekä annoskokojensa että maittavuuden osalta ihan kärkipäätä, mutta palvelun nopeus on niin auttamattoman huonoa, että se vetää kokonaisarvosanaa reippaasti alaspäin. Puhumattakaan niistä kamalista jääkiekkojoukkueen kuvista ja viireistä, joita on ravintolan seinillä.
kakkonen
25.08.2012, 00:04
Mutta tänään kuitenkin sorruin johonkin muuhun - Espoon Mankkaan ostarin vieressä oleva The Chili's. (The Chilis Pizzeria and Grill (http://chilis.dy.fi/))
Pizza oli hieman tyyris
No todellakin, Oulussa tottunut ~6e pizzoihin. Kalliilta kuullostaa.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.