View Full Version : Onko reteot kunnossa?
finnishninja
18.01.2002, 20:10
Musiikki näyttää olevan täällä aihe joka tulee esiin tasaisin välein, mutta millaisilla vehkeillä Jatkoaikalaiset kuuntelevat?
Itselläni on:
Denon PMA 1560 voimanlähteenä
Denon S10 CD,
Respons Baby Grand kaiuttimet
Kaapelit ovat Van den Hul.
Vanha höyrylevarikin on vielä jäljellä - Technics SL-3310.
Harman/Kardon HK3270 viritinvahvistin
Harman/Kardon CD-soitin
Sony MD
Audio Pro Stage 6 ämyrit
Tyytyväinen olen. Ei ole vielä "happi" loppunut kesken, eikä todennäköisesti rivitalokämpässä lopukkaan.
Stonecold
18.01.2002, 23:22
...sillä hyllyssä ovat JVC:n ministereot ala Gigantti, jotka tosin toimivat meikäläisen tarpeisiin vallan mainiosti. Joku Yamahan erillissarja vuodelta -88 on myös.
Paitselo
18.01.2002, 23:37
... siis kaikien "hifien Mersu"... eli Harman Kardon! Olen tosin vajonnut niin alas, että töllö on Finnlux... mutta äänet siitä leviävät Harmanin kautta ympäri kämppää.
PS : Saippuana käytän Imperial Leatheria ja shampooni on So What, It´s Only Hair...
AKAI:n stereomankka, jossa CD-soitin. Otetaan huomioon, että asuntoni on 20 neliömetrin yksiö, ja kuulen katkaisimen napsahduksen, kun naapurini sammuttaa valot nukkumaan käydessään. Siihen, ja musiikkimakuuni, nähden tuo "ghettoblaster" on enemmän kuin riittävä.
Phillyflu
19.01.2002, 12:38
Musa ja leffat YAMAHAn DVD ja viritinvahvistin, kaiuttimet JBC surround ja Audio Pro subbari.
toimii...
carpenter
19.01.2002, 12:46
Tosta Harman Kardonista voi tietenkin olla montaa mieltä.
Vahvistin puolta jauhaa Tandbergit
Kaiuttimet ovat ProAc Response One `SC`
Kaapelit: Supra Fly3.4
Targetin painavimmat jalustat
CD:Sony ES337, kaapeli CD Chrysalis
Vinyylipyörittäjä: Dual 505-3, jossa Goldring 1022 rasia, kaikki kaapelit vaihdettu, joten ihan OK peruspyörittäjä.
DVD: Pioneer DV-717
TV: Sony KV32-FC60Z
vaikkakin leffojen parissa teen työtä, en ole vielä hankkinut surround-järjestelmää, mutta kun seuraava kämppä hankitaan, niin sitten paukkuu ja kuuluu hehehe. Onneksi on saanut vaimonkin ymmärtämään, että musiikki voi todellakin kuulostaa erilaiselta kun on hyvät laitteet, ei ole ollut sitä pahinta "hellasäröä".
narrimanaaja
19.01.2002, 13:12
On. Laitteista ei sen enempää, high endiin en ole tosin hurahtanut kuten Korakki näyttää olevan.
edit:typo
Mulla alkaa olemaan jo aika vanhat. Vahvari on Pioneer VSX-804 RDS. CD -soitin Sony CDP-195. Keskikaiutin on OR -100, etukaiuttimet Sonab CE 200 ja takana on Tannoyn 605/2:set, jotka olivat aikanaan mulla pääkajareina.
Minulle on hyvin riittänyt tuollaiset parin tonnin pakettistereot. Merkin muistin peräti ulkoa, se on Sony, mutta malli piti käydä lunttaamassa. RX-50 näkyy siinä seisovan. Sen päällä kököttää vielä Sonyn levysoitin, josta en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään mallimerkintöjä.
Olen siis musiikkifriikki, mutta en niinkään hififriikki.
Tällaiset peruslaitteet on ollut jo useamman vuoden..
vahvistin Onkyo TX-DS656
CD-soitin Onkyo DX 7211
pääkaiuttimet JBL LX 6
(keski JBL LX 10, taka JPW Minimonitor, subwooferina halpis Heco mikälie)
Vahvistin: harman/kardon AVR-65
Skobet: 3kpl Amphionin Argoneita, 2kpl Amphionin Neon+
DVD: Toshiba SD-2200
H/K on saundiltaan ja tehoiltaan super, mutta muilta ominaisuuksiltaan hieman hassu, ja keskeneräisen tuntuinen. Mutta vahvistimeksihan se onkin hankittu. Ja onhan tuokin jo 3 vuotta tossa huutanut, joten uusimmat mallit lienevät viimeistellympiä.
Panasonic (http://www.panasonic.fi) SA-HT 70 kotiteatterilaitteisto. Viiden CD:n/DVD:n vaihtaja, viisi kaiutinta 60W/kpl+ Subwoofer 180 W. Ääni riittää näin pieneen huoneeseen.
vilpertti
19.01.2002, 15:43
Tietokoneella on mp3:ja ja äänet tulee ulos mikrobitin testivoittajakaiutinkombinaation "isoveljestä", Altec Lansing valmistajana...
Eli olen ihan mieletön hifisti, mutta kyllä sitä on aina kämppääni ensimmäistä kertaa eksynyt ihminen ihmetellyt, että noista pienistä pöntöistäkö tuo ääni tulee?
Kaikessa yksinkertaisuudessaan nurkasta löytyy jostain 80-luvulta peräisin oleva Philipsin viritinvahvistin, jossa on kiinni samaisen valmistajan hiukkasen parempi kasettisoitin jostain 90-luvun alkupuolelta ja viime vuonna ostettu JVC:n halpa CD-soitin. Vinyylisoitinta tulee kuuneltua melkoisen harvoin ja se onkin viime aikoina saanut viettää aikaansa komeron ylähyllyllä poissa jaloista pyörimästä.
Kuuntelu tapahtuu enimmäkseen kuulokkeilla, joita varten elektroniikkaan ja äänen muokkaukseen hurahtanut kaverini kerran rakensi minulle stereokuvan muokkaimen, jolloin kuulokkeillakin kuuluvat äänet "sieltä mistä pitääkin".
On minulla kaiuttimetkin, jotkin vanhat Olavi Räsäset, jotka soivat sen verran, että niistä kyllä taustamusiikkia kuuntelee.
Opiskelija kämppäni Tupakeittiöstä löytyy Pioneerin vsx vahvari ja saman valmistajan cd-soitin, kaiuttimina on Jamon cornet-175 kajarit ja keskikajari+ ne pienet takakaiuttimet, harvinaisia leffa iltoja varten. Ostin kaikki samassa paketissa kaverilta, joka höyrähti Hifistiksi, sääli mukava kaveri.
Ihan mukavasti noilla pärjää ja kuuntelee musiikkia, ja joskus jopa niitä räjähdyksiäkin.
AnaKonda
19.01.2002, 23:08
Olen vissiin ainoa, joka on sortunut Kenwood-merkkiseen viritinvahvistimeen (5x80W) ja cd-soittimeen. Kaiuttimia ei oo ku kaks, infinityn reference 1 mk II-kaiutinpari. Ihan riittävästi opiskelijaboksiin, ku sattuu vielä olemaan soluasunto. Jos tässä joskus valmistuis ja pääsis vielä töihinki niin sitte vois ruveta harkitseen parempien vermeiden hankintaa...
Taskuunmahtuva kannettava kasettisoitin ja Ale-Makasiinista ostetut (29.90mk [=n. 5 €]) nappikuulokkeet.
Vaatimattomuus on muotia.
porin_karhu
20.01.2002, 15:39
Äänentoistossa on tullut saavutettua tietty taso, jolla hyvin suurella todennäköisyydellä tulen myös pysymään. Parempiakin vehkeitä on ollut koekuuntelussa, mutta saavutettavat edut olen havainnut liian pieniksi hintalappuihin nähden. Eihän sitä silti koskaan tiedä... valitettavasti.
Vahvistin: Harman/Kardon AVR2000
CD/DVD: Pioneer DV-343 (vaihtunee lähiaikoina H/K:hon tämäkin)
Etukaiuttimet: OR-260Hi
Takakaiuttimet: Wharfedale Diamond 8.1
Subbari: Velodyne CT-8
Keskikaiutinta en ole kokenut tarpeelliseksi.
nedomansky
20.01.2002, 15:45
TLX-101, onko muilla kokemuksia?
ja sitten leffaosastolle tarttetaan uutta taikaa ja rahaa
voisi uhrata 1 KEur.
DVD:ssä näyttää lukevan DTS. Miten kannattaa toimia?
olohuoneessa tilaan n. 4m*8m, josta toisessa päässä sohva
videot ja monitori eli tilan koko noin 4m*4m
Tkachuk7
20.01.2002, 16:57
Yamaha AV-viritinvahvistin ja CD.
Mirage 390 iS-kaiuttimet. Surround-systeemi on siis vaiheessa...
Suosittelen Mirage-skobeja kaikille jotka pitivät USA:ssa valmistetuista Infinityistä ja JBL:istä.
finnishninja
20.01.2002, 20:23
Olen alan pitkäaikaisena harrastajana tavannut paljon samanlaisia. Santeri tosin on mainitsemisen arvoinen tapaus...
Santerille kelpasi vain ja ainoastaan kaikkein paras. Kun Santeri astui kaupungin parhaimpien musiikkiliikkeiden ovista sisään niin hänet ohjattiin aina suoraan takahuoneeseen. Homma jatkui kahvilla, rennolla jutustelulla ja yleensä hän poistui liikkeestä joku "maksa sitten joskus" paketti kainalossa kotiin testailemaan.
Tutustuin Santeriin HI-FI messuilla Göteborgissa ja homman päätteeksi kävimme kuuntelemassa hänen vehkeitään.
Kissa oli repinyt hänen oven kokoisen litteät kaiuttimet ja uudet Apogeet oli juuri asennettu. Kuola valui suustani kun katsoin hänen julmia Krell vahvistimia. Kaapeleihin ja liittimiin hän oli sijoittanut enemmän kuin normaali jäppinen musiikkiin ja vehkeisiin koko elämänsä aikana.
Vinyylisoitin oli aistikas. Koko paketti oli iskostettu paksuun lasilevyyn. Asiaan kuului pieni saippuakotelon kokoinen kompressori, joka piti äänivarren ilmatyynyn varassa...:cool:
Koko lystin arvoksi Santeri arveli n. 1,2 miljoonaa.
Myös musiikkihuone on mainitsemisen arvoinen. Akustiikka seinät, kivilattia jne.
Mutta mutta... itku pitkästä ilosta... Ruotsin veroviranomainen kyllästyi Santerin "oveliin" veroilmoituksiin eikä aikaakaan kun kruununvouti peruutti rekka-auton Santerin oven eteen ja tyhjensi koko talon.
Santerilta meni käytännössä kaikki mitä hän omisti.
Surkuhupaisinta stereoissa oli se että esim. Krell vahvistimet, joita oli kaksi myytiin huutokaupassa ERIKSEEN parilla tonnilla kappale. Kaksi onnellista omistajaa saivat siis halvalla vahvistimen vain toiselle kanavalle!
Viritin/Vahvistin: Yamaha RXV-420
Soitin: Finlux DVD
Pääkaiuttimet: 2kpl Wharfedale anniversary 7.2 + 2kpl OR:n kaappeja
Keskikaiutin: Wharfedale 8.1C
Takakaiuttimet: Sony (mallia en muista)
Subbari: Peerless XLS10 + Simex BA480 (Rakennusvaiheessa)
Kuulokkeet: Sennheiser HD 470
Edit: Helkkari kun on vielä tän palstan rivitys ym asetukset hakusessa.
...meillä näillä "vehkeillä":
1. Viritinvahvistin: harman/kardon HK 3470
2. CD-soitin: Pioneer PD7700
3. Vinyylisoittimet: Dual CS5000 ja Thorens TD 104
4. Ja vanhat c-kasetit soivat: Denon DR-M34HR
"Kajarit" on oman käden kautta valmistetut noin 15 vuotta sitten (HIFI 85/3) - ja potkua löytyy. Rumaksi ovat vain ruvenneet, koskapa viilut ovat antaneet periksi; täytyisi tehdä kosmeettisia korjauksia.
Jatkoajassa tuntuu riittävän asiantuntijoita joka lähtöön, joten yritänpä saada vinkkejä tällä kertaa äänentoiston tietäjiltä.
Haluaisin ostaa viritinvahvistimen + kaiuttimet, mutta tuntemus tuolla alueella on olematonta, enkä haluaisi mennä yhtä hyvällä tuntemuksella varustettujen mustanpörssinmyyjien kusetettavaksi. Hyvä lähtökohta vehkeen valinnalle lienee siihen kytkettävät laitteet...
Tietokoneeni äänikortissa 7.1 ja DVD soittimessa 5.1 optinen ulostulo. Digiboxi tarjoaa Liitännät: 2 x RCA (L,R) Digitaalinen Audio-ulostulo (S/P-DIF) Liitäntä: 1 x RCA
Dolby™ Digital Bitstream Out. Lisäksi tuohon saattaisi tulla myöhemmin kiinni CD-soitin sekä kenties TV.
Minkälainen vehje tuohon kannattaa liittää? Hinnoista en ole alkuunkaan selvillä, mutta toivoisin koko roskan irtoavan alle tuhannella eurolla.
Hiili: Mihin laitteistoon sitten päädytkin, niin kannattaa tsekata kyseisen mööpelin hinta Hifi Krugilta (http://www.hifikrug.fi/) tai jostain muusta nettikaupasta. Itse laitoin kotiteatterin kuntoon toissa jouluna ja ainakin silloin hyvä kotikäyttöön tarkoitettu koteatterivahvistin irtosi parilla mummon tonnilla ja pääkaiuttimista + keskiäänestä maksoin 2500mk. Tuohon kun lisätään takakajarit, niin kiloeuro riittää ihan hyvin. Jos haluat subbarinkin, niin sitten jostain pitää vähän tinkiä.
Suoraan Saksasta tilattuna säästät edelleen pitkän pennin. Takuut pelaavat käsittääkseni samaan malliin.
Vahvistin: Yamaha RXV-620
DVD: Kiss 450
Videot: JVC S-VHS halpikset
Kasettisoitin: Nakamichi ZX-9
Näyttö: semmonen projektori, merkkiä en kehtaa sanoa
Kaiuttimet: edessä Chorus CX-35 ja Chorus Center, takana JBL:n halpikset. Subbaria en koe enää kerrostalossa tarvitsevivani.
Pärjäilee mainiosti noilla, etenkin kaiuttimiin voin sanoa olevani erittäin tyytyväinen.
op777
Viestin lähetti op777
DVD: Kiss 450
Ookko ollu vekottimeen tyytyväinen? Hyvät/huonot puolet?
Jaa että minkälaisilla vehkeillä. No ihan stereoilla joissa on CD-soitin, kassusoitin ja levysoitin. Musiikki tulee kahden kaiuttimen kautta. Oikein mainiosti toimii.
Viestin lähetti V-man
Subbari: Peerless XLS10 + Simex BA480 (Rakennusvaiheessa)
Heh, tuo on ensimmäinen viestini tälle palstalle. Kaiken lisäksi tuo subbarin perkele on vieläkin rakentamatta. Pitää varmaan myydä nuo osat pois kun en jaksa aloittaa projektiani (vinkki vinkki).
Viestin lähetti Tykki
Ookko ollu vekottimeen tyytyväinen? Hyvät/huonot puolet?
No ihan jees, ennen tuota käytössä oli Divido. Parempaa kuin Dividossa on kopiosuojattujen levyjen soitto (Tosin uusin Toto ei soi Kississäkään) ja huonompaa aluekoodillisuus... tai saahan sen purettua mutta vaatii vähän liikaa työtä. Divx-jne toisto on vähän niin ja näin, kaikki divxit eivät todellakaan toimi.
Jos joku tietty osa-alue kiinnostaa niin laita vaikka yv... itse vaan olen niin laiska etten ole jaksanut hirveästi laitteeseen perehtyä vielä.
op777
JBL ESC333
Philips DVD mikälie...
tietokone
Että silleen...
- Pioneer DV-444 DVD-soitin
- Joku ehkä 5 vuotta vanha mukava tukeva JVC viritinvahvistin (RDS), potkii tarpeeksi hyvin, ei surrounteja
- Wharfedale anniversary 7.2 -kaiuttimet
Yritän juuri hankkiutua eroon kannettavasta MD-soittimiesta (Aiwa), Onkyon MD-tallentimesta (räkkimalli) sekä Pioneerin CD-soittimesta.
Viestin lähetti V-man
Heh, tuo on ensimmäinen viestini tälle palstalle. Kaiken lisäksi tuo subbarin perkele on vieläkin rakentamatta. Pitää varmaan myydä nuo osat pois kun en jaksa aloittaa projektiani (vinkki vinkki).
Paljon oot ajatellu pyytää?
Paremmat haluiasin, ja tarpeeseen todellakin.
Nyt on tuossa JVC:n MX-J550R tuollainen paketti. Radio, kolmepesäinen cd-soitin, kasettisoitin sekä yksi aux-sisääntulo. Subbarin hankin erikseen, se on Ace-Bassin 8-tuumainen. Hyvin kyllä toistaa subbari, mutta tuo muu setti ei kyllä ole tarpeeksi. Kaiuttimet nimittäin rupevat särkemään aivan liian helpolla :/
Niin, ja sitten minulla on DJ-laitteet, vaikkakin kyllä ihan halvimmasta päästä. Behringerin DX626 mixeri, Ominin cdb385 tupladekki ja behrin HPX2000-luurit..
Seuraavaksi hankintalistalla olisi varmaankin vahvistin sekä uudet kajarit, mutta ne vaan maksavat niin pirskatin paljon, varsinkin PA-kamat. Tosin en minä sellaisia tarvitsekaan, kunnon HiFi-kamat käyvät kyllä, kunhan toistavat tarpeeksi.
Kokeillaas, josko joku stereoista/soitin-aparaateista enemmän ymmärtävä jaksaisi wanhaa jeesata/neuvoa. Mulla on nimittäin ollut jonkin aikaa projektina kämpän alakerran äänentoisto/telkkari/dvd -projekti. Kerrotaas ensin, mitä haluan ja mitä paketissa voisi olla:
- 42'' plasma-TV. Vaihtoehtoisesti jokin halvempi järjestelmä, mutta plasmahärveleissä näyttää olevan yliverto kuvanlaatu
- DVD TV-tilaan. Ei mikään halpissarja ja -subbari, eikä mikään hifistin hiustenhalkomislaite. Subbari on tärkeä ja kaiuttimet. Niissäkään en kaipaa mitään hifinörtin testivoittajaa. Hyvä, bassovoittoinen setti riittää, jossa kajarit ei täytä koko tilaa.
- edellisessä sellainen musiikkilähde, josta on otettavissa radio/cd -musiikki kolmeen viereiseen huoneeseen. Kussakin on voitava kuunnella erikseen ohjelmalähdettä volumesäätöineen. Langattomuus ei ole haitaksi, tosin joitain kaapeliputkia on ajatukselle jo vedetty.
En halua:
- kuuttatoista kaukosäätölaitetta ja kolmea mapillista käyttöohjeita.
- B&O:ta, jollaiset on toisaalla. Hinnat vievät terveyden. Bosella kait on joitain järkipelejä, en ole vielä tarkoin perehtynyt
- jokaista laitetta eri merkkiä ja kilometri piuhaa pitkin kämppää
Arvostan: yksinkertaista käyttöä, laatua äänessä ja kuvassa, laitteiden sopivuutta sisustukseen. Laitemerkkeinä mahdollisesti Sony, Philips, Panasonic, Bose...
Nöyyränä otan vinkit vastaan.
Viestin lähetti Senior
[BEi mikään halpissarja ja -subbari, eikä mikään hifistin hiustenhalkomislaite. Subbari on tärkeä ja kaiuttimet. Niissäkään en kaipaa mitään hifinörtin testivoittajaa. Hyvä, bassovoittoinen setti riittää, jossa kajarit ei täytä koko tilaa.[/B]
JBL ESC333/334, voipi löytyä vielä uudempikin versio. Olen ollut ihan tyytyväinen. Kaiuttimet ovat mukavan pienet, eikä se subbari/vahvistinkaan mikään liian iso ole. Vilkaise JBLn sivuilta.
Että silleen...
Noniin.. Nyt olen vähän katsellut noita kajareita. Tässä olisi ihan ok kajari, mutta kovin kallis on tämäkin ainakin tällä hetkellä :/
RELOOP KAIUTIN
MALLI PA-400 HINTA 209.00 €
Edullinen 3-tie kaiutin.
- taajusvaste 30 Hz-20 kHz
- 400 W/8 ohm
- 15" bassoelementti
- mitat: 460 ( W ) x 720 ( H ) x 400 ( D ) mm
- paino 24 kg
Jossain vaiheessa hankkiminen luultavasti tulee kuitenkin eteen. Tosin sitten pitäisi ostaa samaan syssyyn myös vahvistin :/ Nekin tuppaavat olemaan kovin hintavia. Mutta mutta.. katsellaan katsellaan!
Senior: ainakin Harman Kardonilla on kelpo monihuonejärjestelmä, tosin vain yhteen ylimääräiseen huoneeseen. Tosin en tiedä isommista malliesta, mutta omassa AVR-4500:ssa on niin. Lähteiden säätely onnistuu erillisen (itsetehdyn tietysti) IR-vastaanottimen kautta. H/K:n vehkeet on muuten kelpoja (hyvät saundit, tehoa enemmän kuin luvataan), mutta uusissa on käyttölogiikka niin uskomattoman oksettava. Tuntuu vähäpätöiseltä mutta vituttaa joka kerta painella jotain ihme vitun nappeja moneen kertaan ja peitellä IR-lähetintä säätimestä. Voi puuh.
Miksi ihmeessä valtaosa plasmoista on kooltaan 42"? Se nyt voi paljoa enempää maksaa joku 50" valmistaa, jos kerran 36" plasmat on about samoissa hinnoissa. Prkl kun siellä on tuotekehityksessä jotain apinoita.
Itselläni siis H/K AVR-4500 ja H/K DVD-25. Argoneita 3 ja Heliumeja 2. Työn alla siihen toiseen kuuntelutilaan Choruksen AW-10Coaxit ja päättenä Rotelin 951.
OldTimeHockey
23.07.2003, 12:06
Viestin lähetti Senior
- 42'' plasma-TV. Vaihtoehtoisesti jokin halvempi järjestelmä, mutta plasmahärveleissä näyttää olevan yliverto kuvanlaatu
Itse ainakin pistäisin roponi mielummin kelvolliseen videotykkiin, todennäköisesti halvemmalla pääsee.
Viestin lähetti Senior
Nöyyränä otan vinkit vastaan.
Hyvä veliseni Senior. Sinullahan on minun puhelinnumeroni, joten soittele tämän asian tiimoilta.
Itselläni on ihan normaali kaupasta ostettu stereosetti, mutta en nyt kuollaksenikaan muista, minkä merkkinen. Uudet kaiuttimet, Eltaxin(?) lattia-sellaiset, ostin vähän aikaa sitten, ja ihan tarpeeksi hyvältä kuulostaa minun korviini. Pitää varmaan hankkia kunnon pelit ja vehkeet sitten joskus isona ja rikkaana. :)
Minulla on n. 6 vuotta vanha Denonin AVR-600RD vahvistin ja yhtä vanha Marantzin CD-38 soitin. Kaijuttimet ovat B&W:n pienet hyllykaijuttimet, joista lähtee sopivasti ääntä.
Lisäksi vahvistimeen on liitettynä Pioneerin PD-F607 CD-vaihtaja, ja Unitedin halpa DVD ja Philipsin 28" laajakuvatelkkari.
edit: ostin erillissarjan (vahvistin, CD-soitin ja kaijuttimet) erään silloisen duunikaverin suosituksesta. En ole katunut ostamaani järjestelmää, vaikka se siihen aikaan olikin suhkot kallis. Myöhemmin telkkarin, CD-vaihtajan ja DVD:n liittäminen siihen oli sitten helppoa.
Nyt haluaisin kokeilla kuinka vahvistimen Surround toimii... tohon aikaan se tietääkseni oli uusinta uutta? Mutta en ole vielä itsestäni saanut niin paljon aikaiseksi, että olisin asentanut kaijuttimia seinille, jotka olen kyllä ostanut.
Uudet etukaiuttimet pitäisi saada kotiteatteriin, ja en oikein tiedä millaiset kannattaisi ostaa. Joten kysyn teiltä, minkälaisia kaiuttimia suosittelette? Parihinta saisi olla mielellään siinä 500 euron tuntumassa, joten älkää nyt mitään Genelecin kaiuttimia ehdotelko.
Itselle pisti silmään erään kodinkoneliikkeen sivuja katsellessani Wharfedale Diamond 8.4 -merkkiset kaiuttimet. Kannattaako tuon merkkisiä kaiuttimia ostaa, vai onko kyseessä "halpis" merkki?
Viestin lähetti Tarik
Uudet etukaiuttimet pitäisi saada kotiteatteriin, ja en oikein tiedä millaiset kannattaisi ostaa. Joten kysyn teiltä, minkälaisia kaiuttimia suosittelette? Parihinta saisi olla mielellään siinä 500 euron tuntumassa, joten älkää nyt mitään Genelecin kaiuttimia ehdotelko.
Itselle pisti silmään erään kodinkoneliikkeen sivuja katsellessani Wharfedale Diamond 8.4 -merkkiset kaiuttimet. Kannattaako tuon merkkisiä kaiuttimia ostaa, vai onko kyseessä "halpis" merkki?
Meikäläisellä on Wharfedale Diamond Anniversary 7.2 kaiuttimet. Oli muutama vuosi sitten testivoittajat HIFI-lehdessä hintaluokassaan. Itse vertasin niitä ostohetkellä Choruksen vastaavan luokan malliin ja tykästyin heti. KAveritkin ovat kehuneet ja se täytyy kyllä sanoa, että soivat todella hyvin ainakin meidän "uudessa" kodissa.
Itsekin olen tässä jossain vaiheessa rakentamassa kotiteatteria ja kyllä ainakin tämän aiemman kokemuksen perusteella aion kuunnella taas myös Wharfedaleja. Ainakin tässä omistamassani mallissa on hinta/laatusuhde kohdallaan.
Nännimäinen
30.08.2005, 18:24
Onko kenelläkään kokemusta Tivoli-audio (http://www.tivoliaudio.fi/) laitteista? Maksaako kuluttaja pelkästä muotoilusta, vai onko noista oikein musiikin kuunteluunkin? Design miellyttää kovasti.
Onko kenelläkään kokemusta Tivoli-audio (http://www.tivoliaudio.fi/) laitteista? Maksaako kuluttaja pelkästä muotoilusta, vai onko noista oikein musiikin kuunteluunkin? Design miellyttää kovasti.
Testien mukaan paras laite lajissaan. Mikäli haluat lisätietoa, käypäs katsomassa Hifi-Lehden keskustelupalstoja hakusanalla Tivoli-audio.
Jos joku kaverisi/tuttavasi on menossa jenkkilään, niin pyydä ihmeessä tuomaan yksi kappale noita värkkejä mukanaan -- hinta rapakon takana 99$ ja täällä 179eur, eli tuplat.
Nännimäinen
30.08.2005, 20:32
Juu, tuota radiotahan pidetään hyvänä laitteena, mutta mitenkäs on muiden komponenttien laita. Cd, subwoofer jne. Esmes tällainen setti. (http://www.tivoliaudio.fi/radiocombo.html)
Alamummo
30.08.2005, 21:10
Tietokoneella on mp3:ja ja äänet tulee ulos mikrobitin testivoittajakaiutinkombinaation "isoveljestä", Altec Lansing valmistajana...
Eli olen ihan mieletön hifisti, mutta kyllä sitä on aina kämppääni ensimmäistä kertaa eksynyt ihminen ihmetellyt, että noista pienistä pöntöistäkö tuo ääni tulee?
Kiitos tiedosta, tätä kombinaatiota pitääkin harkita.
Lukkoseppä
30.08.2005, 21:28
Kyllä, vanha kunnon ONKYO A-803 jyrää kuin eläin. Ei mitään surroundeja eikä subbareita, mutta laite pitää minkä lupaa vielä noin 15 vuotta vanhanakin. Ihan perus kolmitie Jamoja luukutan. Laatuun kannattaa satsata!
Kaapit on mallia Infinity Reference 50 suljetulla kotelolla. 10 vuotta vanhat mutta ei ole ollut tarvetta päivittää.
Vahvistin + CD soitin. Paksut kaapelit. Ei muuta.
ELÄKELÄINEN
14.11.2005, 12:11
Ei ole reteot kunnossa.Viihdekeskukseni on takkahuoneessa.Perjantaina hakkasin halolla paskaksi vanhan kauan oikutelleen CD-soittimeni.Onnistuin saamaan siinä hässäkässä sähköiskun lisäksi mölyä , ihmetystä ja hämmennystä .Vaan eipä tarvitse enää louskun kansimekanismia asentaa.
Jo aikaisemmin olen havainnut,että CD-soittimia ei enää näytä mistään saavan.
Nykytekniikasta olen ihan ulkona.Ilmeisesti DVD-soittimella voi soittaa myös CD-levyjä.Meillä DVD-soitin ei ole takka/musiikki – huoneessa, joten tämä vaihtoehto on poisuljettu.
Mitä pitäisi tehdä?Millä nykyään kuunnellaan musiikkia?Kannattaako ostaa joku kokonaishässäkkä?Mulla on ihan toimivat Kenwoodin viritin ja vahvistin ja jotkut kaapit vuodelta –85.Onko liittimet tai vastaavat muuttuneet niistä ajoista? Ja kannattaako ja millaisia mp3 tms-härveleitä hankkia ja jotenkin liittää systeemeihin?Ynnä muuta epätietoisuutta.
Hifi-kauppaan en kylmiltään viitsisi lähteä huijattavaksi.
Musiikkihuone tuntuu jotenkin oudolta,kun ei voi levyjään soittaa.
ervatsalo
14.11.2005, 13:19
Niin, itselläni on stereot tupladekillä, CD-soittimella ja kaiuttimet. Huipputeknikkaa edustaa DVD-soitin (DVD-levy on CD:n näköinen ja kokoinen, mutta sisältää yleensä elokuvia), jolla pystyy myös kuuntelemaan musiikki-CD:itä.
Tämän lisäksi pystyn kuuntelemaan ja kopiomaan tietokoneen CD-Rom aseman ja äänikortin avulla musiikkilevyjä. Tai siis, ei se äänikortti siihen kopiontiin liity.
Tämän lisäksi autossani on CD-soitin ilman boksia ja neljä kajaria.
Eli hyvin on pullat musiikin kuuntelun saralla uunissa omalla kohdallani.
Täältä tähän
Ei ole reteot kunnossa...
_O/ Ei täälläkään. Äänentoistosta kotioloissa vastaa allekirjoittaneen 6 vuotiaana saama Philipsin ministereosetti, jossa tupladekki ja cd-soitin epävarmassa kunnossa. Kyllä kelpaa soitella tietokoneelta löytyvää musaa. Telkkari on sentään jonkimoinen, 32-tuumanen sony, harmi vaan että kuvaputkiversio ja aika painava.
Autossa vakiokajarit ja autona Toyota Yaris vm.2001. Tunnetusti surkea radio(särisee) ja kajarit toistavat kuin tynnyrit.
FourForty
14.11.2005, 14:59
Koska musiikki on yksi harvoista harrastuksista, niin olen panostanut sen kuuntelemiseen kohtuullisesti. Mihinkään hifismiin ei ole tarvetta, mutta en kyllä pakettistereoistakaan musiikkia kuuntelisi.
Kaiuttimina toimivat jonkun vuoden vanhat JBL:n ATX 30 -lattiakajarit (http://www.sm.is/myndir/s/ATX30.jpg) ja vahvistimena Yamahan RX-396RDS (http://homehifi.ru/images/yamaha/396.jpg). Näiden lisäksi dj-soittoa varten löytyy 2 x Pioneerin CDJ100S -cd-soittimet, Technicsin legendaarinen levari SL-1200MK2 ja Eclerin NUO2 -dj-mikseri. Näillä ja stereoihin kytketyllä tietokoneella pärjää ihan hyvin ainakin niin kauan kuin asuu kerrostalossa.
reteot on ihan hyvällä mallilla,
etuvahvistin :
Copland CTA-301 mkII ( Amperex Bugle Boy 6922 )
monopäätteet :
NelsonAudio Image M9 ( 4 x Svetlana EL-34, 1 x Tesla EF86 ja 1 x Tunsgram ECC82 )
cd-soitin :
Copland CDA-266
Kaiuttimet:
Duntech Opal
rca johdot vahvistinten ja cd:n välillä on Nordostin Red Dawnit ja kaiutinjohdot on Supran Rondoa.
Kokonaisuutena varsin pätevä all around systeemi.
Myydä suikkasin 10v vanhat vahvistimen CD-soittimen ja kaiuttimet pois keväällä. Nyt äänentoistosta vastaa PC, jonka luomaa meteliä kuuntelen jokusen vuoden vanhoilla kuulokkeilla. Niistä on tietysti toinen luuri paskana ja irroitettu, hyvin pärjäilee yhdelläkin.
Lienee paikallaan lisätä, että koneessani ei ole toimivaa CD-asemaa. Viihteestä vastaa muijan läppäri, jonka DVD:llä on tähän asti pärjäilty, omistammehan yhden(!) DVD-leffan. Oman CD-hyllyn siirto losslessina kovolle läppärin kautta on käynnissä.
Huushollin telkkarina toimii nyt jo teini-ikäinen 17" pilihippeli, jota sentään piristettiin syyskuun alussa Nokian halvimmalla digiboksilla. Ai niin, videot ostin viime keväänä 69e:llä, mp3-soittimia tai vastaavia taloudesta ei löydy.
Opiskelija budjetilla liikkeellä
HK 3370
Sony CD-soitin
Itsetehdyt valkoisella nahalla päällystetyt harrin kaiuttimen rakennussarjalaiset numero 4 (2kpl)
Jo aikaisemmin olen havainnut,että CD-soittimia ei enää näytä mistään saavan.
Nykytekniikasta olen ihan ulkona.Ilmeisesti DVD-soittimella voi soittaa myös CD-levyjä.Meillä DVD-soitin ei ole takka/musiikki – huoneessa, joten tämä vaihtoehto on poisuljettu.
Mitä pitäisi tehdä?Millä nykyään kuunnellaan musiikkia?Kannattaako ostaa joku kokonaishässäkkä?Mulla on ihan toimivat Kenwoodin viritin ja vahvistin ja jotkut kaapit vuodelta –85.Onko liittimet tai vastaavat muuttuneet niistä ajoista? Ja kannattaako ja millaisia mp3 tms-härveleitä hankkia ja jotenkin liittää systeemeihin?Ynnä muuta epätietoisuutta.
Hifi-kauppaan en kylmiltään viitsisi lähteä huijattavaksi.
Musiikkihuone tuntuu jotenkin oudolta,kun ei voi levyjään soittaa.
CD-soittimia saa Hifi-liikkeistä. Käytettyjä edullisestikin. Itse ostin viidelläkympillä Sony 5-cd:n vaihtajalla.
DVD-soittimella voi yleensä kuunnella mp3-levyjä.
DVD-soittimessa ei yleensä ole yhtä hyvä äänenlaatu CD:tä kuunnellessa kuin CD-soittimessa.
Kaikenlaiset kannettavat mp3-soittimet voi kytkeä vahvistimeen. Kannattaa olla kuitenkin (erittäin) suurilla äänenvoimakkuuksilla varovainen, jos mp3-soittimessa on vahvistin. Kaksi kertaa vahvistettu ääni, suurilla äänenvoimakkuksilla, saattaa rikkoa kaiuttimesi / käräyttää vahvistimesi. Kannettavissa CD-soittimissa on monesti line out- ulostulo jossa ääntä ei ole vahvistettu. Mp3-soittimissa tätä ulostuloa en ole vielä havainnut.
Musiikkia voi kuunnellaan nykyään eri tavoilla. On olemassa kotiteatterilla musiikkia kuuntelevia ja perus kaksikanava harrastajia.
Jos ajattelit uusia laitteistosi kokonaan, ja käytät niitä pelkästään musiikin kuunteluun, en suosittele kotiteatteria. Kaksi kaiutinta, (viritin)vahvistin, CD/DVD riittää hyvin. Kaksikanavaisesta laitteistosta saa laadukkaamman samalla sijoituksella kuin kotiteatterilaitteistosta.
Laitteistovinkkejä kannattaa lukea tuolta HIFI-lehden keskustelupalstoilta.
Jos olet tyytyväinen laitteidesi äänenlaatuun ei muuta kuin ostamaan CD-soitin käytettynä jostain. Ei pitäisi paljoa maksaa.
Vanhoissa vahvistimissa käytetään useasti DIN-liittimiä. Uusissa laitteissa näitä ei enää käytetä. Itselläni oli joskus vanha vahvistin jossa oli DIN-liittimet, kun piti liittää uudempi CD-soitin RCA-liittimillä tuli ongelma. Mistä RCA-DIN liitin. Ei löytynyt kaupasta ja piti itse väsätä. Eli jos vahvistimessasi on DIN liitännät kannattaa mainita siitä myyjälle uutta laitetta ostaessasi.
Tuli sitten ostettua käytetty vahvistin ja ihan uudet kaiuttimet illan ratoksi. Musiikki todellakin kuulostaa paremmalta, mitä paremmat vehkeet on.
Kokoonpano siis on:
Kaiuttimet: B&W CM 1
Vahvistin: C320 BEE
Soitin (toistaiseksi): Vanha kunnon xbox, se vanha luotettava versio. Parin viikon päästä olisi tarkoitus ostaa joku hyvä cd-soitin n.300 euron budjetilla.
Piuhat: van de hullia
Sai sitten hifi-liikkeen myyjä myytyä kalliit vehkeet mulle, mutta enpä ole toisaalta katunut. Musiikkia tosiaankin jaksaa taas kuunnella ihan uudella innolla.
Hiili: Mihin laitteistoon sitten päädytkin, niin kannattaa tsekata kyseisen mööpelin hinta Hifi Krugilta (http://www.hifikrug.fi/) tai jostain muusta nettikaupasta. Itse laitoin kotiteatterin kuntoon toissa jouluna ja ainakin silloin hyvä kotikäyttöön tarkoitettu koteatterivahvistin irtosi parilla mummon tonnilla ja pääkaiuttimista + keskiäänestä maksoin 2500mk. Tuohon kun lisätään takakajarit, niin kiloeuro riittää ihan hyvin. Jos haluat subbarinkin, niin sitten jostain pitää vähän tinkiä.
Suoraan Saksasta tilattuna säästät edelleen pitkän pennin. Takuut pelaavat käsittääkseni samaan malliin.
Tuota Hifi-Krugia kannattaa varoa vaikka hinnat ovatkin huomattavasti huokeammat kuin muualla. Takuuasiat eivät oikein toimi. Tästäkin lisää Hifi-Lehden foorumeilla.
Niin, ja se laitteisto:
Vahvistin: Musical Fidelity X-150
DA-Muunnin: Musical Fidelity X-DACv3 + X-10v3 (putkiaste)
Kajauttimet: PenAudio Charisma
ELÄKELÄINEN
18.04.2006, 10:15
Täytyypä kehua uusia vehkeitä(tarkempi mallierittely myöhemmin), kun tässä tuli vanhojen hajotusta ylempänä surkuteltua:
CD/DVD: Marantz
Viritin/vahvistin: HarmannKardon
Kaapit: Gradient
Aika erilaiselta kuulostaa musiikki nykyisin. Kaiuttimet valitsin HiFi-liikkeessä kuuntelemalla. Hämmästys oli suuri,kun huomasin että ne on valmistettu kotikaupungissani Järvenpäässä alle kilometrin päässä nykyisestä sijoitupakastaan.
edit: ostospaikat Luxcenter Rauma ja Audiostar Helsinki.Loistopaikkoja molemmat.
Pitäisi päivittää viritinvahvistin sekä kaiuttimet (pl. subbari) ja aika pihalla olen, mitä lähden hakemaan. Edelliset laitteet ovat kutakuinkin 10 vuotta vanhat ja laadusta ei tietoakaan. En nytkään aio itseäni kipeäksi maksaa, eli hyvää hinta/laatusuhdetta metsästän alle 1000 euron luokassa. Muualta kuultuna voisi joku Audio Pro/Magnat + Yamahan keskiluokan vahvari tms. olla semmoinen mulle sopiva yhdistelmä.
Mitä haen ja mihin:
- Käyttömukava viritinvahvistin, tarpeelliset liitännät ja mielellään hyvällä kaukosäätimellä
- 4 samanlaista 30-40cm korkeaa kaiutinta + keskiääni, vanha subwoofer saa luvan kelvata.
- tullaan sijoittamaan ~1,5m hyllytasoon tulevan pikkumiehen ulottumattomiin, keskiääni saa oman tilansa alempaa.
- Raskaampaa musiikkia kuunnellaan ja pikantti erityistoive olisi livelevyjen kuullostaminen hyvältä (jos yrittäisin kuvailla soundia, niin ei liikaa diskanttia, stereokuvaa tai erottelukykyä, semmoinen kumeanpuolinen :)
- Hieman elokuviakin, mutta ei mitään erityistä vaatimusta.
- Saiskos pähkinäviilua kajareihin, niin emäntäkin tykkäisi :)
Pitäisi päivittää viritinvahvistin sekä kaiuttimet (pl. subbari) ja aika pihalla olen, mitä lähden hakemaan. Edelliset laitteet ovat kutakuinkin 10 vuotta vanhat ja laadusta ei tietoakaan. En nytkään aio itseäni kipeäksi maksaa, eli hyvää hinta/laatusuhdetta metsästän alle 1000 euron luokassa. Muualta kuultuna voisi joku Audio Pro/Magnat + Yamahan keskiluokan vahvari tms. olla semmoinen mulle sopiva yhdistelmä.
Näyttäisi että olen päätymässä käytettyyn Yamahan RX-795a vahvistimeen ja kaiuttimiksi tulee 4x Magnat 503 + 1x 513. Ihan ei budjetti pysynyt alle 1000 euron, mutta ei paljoa ylitykään.
Vähän pelottaa tuo Jammun kaukosäädin, ei vaikuta oikein mukavalta käytettävältä. Samoin väritoive sai unohtua heti kättelyssä. Muuten olen vielä toiveikas, että suunnitelmani täyteläisestä äänestä pienillä kaiuttimilla onnistuu.
Viritin-vahvistin: Yamaha RX-V 757
Kaiuttimet: Magnat Quantum 503 edessä ja hikipönttöjä leffoja varten ympärillä
Soitin: Sonyn joku? + tietokone
Yamaha RX-V 757
2 x Magnat Quantum 505
Tuollaisella kokoonpanolla mennään tällä hetkellä, eli vahvistin ja lattiakaiutinpari. Keväällä tuli hommattua. Ideana sitten kasvattaa tuota joskus takakaiuttimilla, subbarilla yms, mutta ei välttämättä ajankohtainen vielä tässä kämpässä.
Oonkohan jäänyt jostain paitsi...
Olohuoneesta löytyy Pioneerin stereot ja pari kajaria joissa lukee UK170. Stereoissa vinyylisoitin, viritin, vahvistin, kaksipesäinen kasettisoitin, samoin kaksi luukkua CD-levyille sekä seitsemänalueinen EQ.
Vermeet ostettu ensimmäisen kesäduunin ekasta tilistä (+säästöjä) kesällä 1989 ja maksoivat muistaakseni 5990 mk. Pikkuisen jos olisi ollut lisää niin olisi saanut viiden levyn vaihtajalla olevan CD-soittimen. Mitähän nykyisin saa tuhannella eurolla?
Mutta hyvin ovat toimineet kohta 17 vuotta ja tänään viimeksi levylautasella rahisi Black Sabbathin Live Evil, joka puolestaan on ensimmäinen levy minkä olen itse ostanut, vuosi taisi olla 1983.
Oonkohan jäänyt jostain paitsi...
Olohuoneesta löytyy Pioneerin stereot ja pari kajaria joissa lukee UK170. Stereoissa vinyylisoitin, viritin, vahvistin, kaksipesäinen kasettisoitin, samoin kaksi luukkua CD-levyille sekä seitsemänalueinen EQ.
Vermeet ostettu ensimmäisen kesäduunin ekasta tilistä (+säästöjä) kesällä 1989 ja maksoivat muistaakseni 5990 mk. Pikkuisen jos olisi ollut lisää niin olisi saanut viiden levyn vaihtajalla olevan CD-soittimen. Mitähän nykyisin saa tuhannella eurolla?
Mutta hyvin ovat toimineet kohta 17 vuotta ja tänään viimeksi levylautasella rahisi Black Sabbathin Live Evil, joka puolestaan on ensimmäinen levy minkä olen itse ostanut, vuosi taisi olla 1983.
Nykyisin saa 1000 eurolla melko hyvän viritinvahvistimen, 5.1 kaiutinsetin ja dvd-soittimen. Itselläni on JVC:n viritinvahvistin, JBL:n kaiutinsarja, JBL:n aktiivisubbari ja sitten vielä JVC:n dvd-soitin. Toimii kerrostalossa ihan hyvin. Kuulokkeet ovat Sonyn MDR-XD400, ja ovat erittäin hyvät. Ainakin omasta mielestäni. Reteot ovat minulle riittävät.
Niin, ja se laitteisto:
Vahvistin: Musical Fidelity X-150
DA-Muunnin: Musical Fidelity X-DACv3 + X-10v3 (putkiaste)
Kajauttimet: PenAudio Charisma
Hei, tuohan kuuluu tuonne tee muut kateelliseksi -ketjuun. Juuri sellainen setti, jonka itsekin voisin laittaa, jos vaikka joskus sattuisi ylimääräistä rahaa olemaan. Ei vaan raaski laittaa kovin suuria summia stereoihin, vaikka kuinka kuulostaisi hyvältä.
On jäänyt viime aikoina hifistelyt vähemmälle. Kämpät sattuu olemaan sellaisia, että kaiuttimien järkevä asettelu on mahdotonta. Ehkäpä sitten syksyllä uudessa kämpässä.
Vahvari: Yamaha
DVD: Finlux
CD: Jvc karuselli
Sonabin Twin1000-kaapit (mallia aika isot) ja Focus:n keskikaiutin sekä takaset.
Kyllähän noillakin pärjäis vaan taitaa olla kohtapuoliin uusien katselu edessä..
ei en ole onneton, vaikka tällä hetkellä pölynimuri on rikki(eli hajalla) ja autostereoitten antennipiuha on kaiken järjen mukaan irti tai löysällä.
Eikös tuo vuodatus olisi kuulunut onnellisuusketjuun? (tämä oli hauskaa siksi, että ko. Leevin biisi on nimeltään Onnelliset)
Reteot on kunnossa, varsinkin kun päivitin CD-soittimen vanhan hajottua. Oli muuten aika vaikea löytää muualta kuin HiFi-liikkeistä. Kodinkonemyymälöissä tyrkytettiin DVD-soittimia, kun "eihän kukaan enää tartte erillistä CD-pyöritintä". No, minä tartten. Varsinaisen kotiteatterin DVD-soitin on muuten hieno peli (Pioneer DV-717), mutta sillä on vaikeuksia tunnistaa CD:t. Ja en piruuttanikaan laita kahta DVD-soitinta samaan huoneeseen. Ja sitäpaitsi tarvitsen ehdottomasti vähintään viiden levyn soittimen. MP3-tuki tuli sitten plussana kuuden levyn lettupannu-Onkyon mukana. Vanha DVD-soittimeni kun ei sitä hallinnut. Kakkosteatterin soittimessa tuo löytyy, mutten halunnut vaihtaa noiden paikkaa.
Mutta koska mikään ei voi olla täydellistä, tai edes lähellä sitä, tuleva kissapentue aiheuttaa hieman päänvaivaa. Pääkajarit kun ovat Gradientin Introt, jotka muistuttavat erehdyttävästi raapimispuita. Sen 12 viikkoa, minkä katit täällä asustavat, pystyn kyllä elämään tilapäisjärjestelyinkin kajarien osalta. Joko siirrän ne tylysti varaston puolelle, tai sitten teen jonkun virityksen kangaspäällysteen suojaksi. Mutta jos kissakuumeeni tuosta sijaiskotina toimimisesta vain yltyy, olen pakotettu vaihtamaan kaiuttimet.
Onko kissanomistajilla mitään hyviä ehdotuksia noihin virityksiin? Joku tarpeeksi tiheä verkko voisi toimia?
Laitetaan nyt tähän ketjuun, ettei tarvitse kokonaan uutta ketjua aloittaa.
Eli, tarkoituksena hommata koslaan ensimmäinen CD/MP3 -soitin. Laitteen ei tarvitse olla mitään huipputasoa, vaan edullinen mutta toimiva vehje riittää vallan mainiosti. En myöskään ole mikään merkkiuskoinen kaveri. Netistä olen tutkaillut erilaisia vaihtoehtoja, mutta kun maallikkona en tajua näistä hifi-asioista yhtään mitään, niin ajattelin kysyä enemmän tietäviltä neuvoa.
Budjetti on 150-200 euroa. Tuohon hintaluokkaan mahtuu monenlaista laitetta erilaisilla ominaisuuksilta. Pyytäisinkin arvon palstalaisia ehdottamaan merkkiä ja mallia joka sijoittuu kertomaani hintaluokkaan. Myös omat kokemukset plussineen ja miinuksineen ovat tervetulleita. Yksi ominaisuus olisi toivottavaa, eli olisi erittäin hyvä jos laitteesta löytyisi USB-liitäntä.
Yhden esimerkin löysin Pixmaniasta:
http://www.pixmania.com/fi/fi/129001/art/roadstar/cd-autoradio-cd-652usmp-f.html#
Tekeekö tuon hintaluokan laitteella yhtään mitään? Entä millaisia kokemuksia löytyy Pixmaniasta? Itse olen kyseisen lafkan toimituksista ja toimintatavoista kuullut vain huonoa, postissa tulee väärää tavaraa, takuupalautukset ei ota onnistuakseen jne.
FourForty
02.07.2009, 20:49
Täällä ei kai ole varsinaista hifi-aiheista ketjua, joten nostellaan tätä ylös. Mulla on 50-luvun täysin toimiva putkiradio ja tuli mieleen käyttää sitä vahvistimena/kaiuttimena esim. tietokoneelle ja mp3-soittimelle. Radiossa on kolme sisäänmenoa, yhdessä lukee magnetofonille ja kahdessa on joku symboli, joita en ymmärrä. Onkohan mahdollista rakentaa sellaista piuhaa, joka yhdistäisi nykyajan digitaalilaitteen 50-luvun vahvistimeen ja jos on, kukahan sellaisen osaisi rakentaa? Äänihän tuollaisessa radiossa on mitä parhain, mutta olisi mukava kuunnella sillä muutakin kuin radiota.
Puscutractori
03.07.2009, 00:36
Mulla on 50-luvun täysin toimiva putkiradio ja tuli mieleen käyttää sitä vahvistimena/kaiuttimena esim. tietokoneelle ja mp3-soittimelle. Radiossa on kolme sisäänmenoa, yhdessä lukee magnetofonille ja kahdessa on joku symboli, joita en ymmärrä. Onkohan mahdollista rakentaa sellaista piuhaa, joka yhdistäisi nykyajan digitaalilaitteen 50-luvun vahvistimeen ja jos on, kukahan sellaisen osaisi rakentaa? Äänihän tuollaisessa radiossa on mitä parhain, mutta olisi mukava kuunnella sillä muutakin kuin radiota.
Suoralta kädeltä en osaa tuohon piuhakysymykseen vastata, mutta kannattaa kysäistä esimerkiksi täältä:
http://www.niinimaen.com
Noissa putkivehkeissä on kieltämättä glamouria, joten toivottavasti saat omasi hyötykäyttöön. Itsekin olen putkilaitteiden kanssa jonkin verran puuhastellut, ja niissä kieltämättä riittää harrastettavaa. Nykyisessä laitteistossani ei tosin ole yhtään putkea, mutta suunnitelmissa on rakentaa kakkossetti käyttämättömänä seisovan integroidun putkivahvistimen ympärille.
Otsikon kysymykseen vastaisin: reteot ovat ihan mukavassa kunnossa ja ahkerassa päivittäisessä käytössä. Useimpina päivinä musiikin parissa kuluu vähintään tunti, parhaimpina tuntikausia. Pahimmasta laitteidenvaihtokierteestä olen vapautunut parisen vuotta sitten, ja uusia hankintoja teen hyvin harvakseltaan. Rahaa on vuosien varrella ehtinyt palaa paljon, monien mielestä varmasti älyttömästi. En kuitenkaan ole hankintojani katunut, koska kyse on nautintoa tarjoavasta harrastuksesta. Yksi törsää autoihin, toinen purjeveneisiin, minä musiikin kuunteluun...
Nykyiset reteot ovat seuraavassa koostumuksessa:
Vinyylisoitin:
- pyöritin: SME 20/2
- äänivarsi: SME V (gpd)
- äänirasia: Linn Klyde
Levysoitinvälikaapeli: Cello Strings 1
Levysoitinesivahvistin: Naim Stageline + Naim Flatcap
Esivahvistin: Naim NAC 102 + Naim HiCap + Naim NAPSC
Päätevahvistin: Naim NAP 205
Välikaapelit: Naim
CD-soitin: Meridian 506
Virtakaapelit: Lejonklou
Kaiutinkaapelit: Naim NACA5
Kaittimet: DIY
Laiteteline: Atacama Nexus
Milanista
03.07.2009, 15:33
Stereot on, näillä mennään juuri nyt:
Sky HD dekoderi-musiikkikanavineen
CD: Rotel
DVD/SACD: Pioneer
Vahvistin: Trends Audio TA10 (parin tupakka-askin kokoinen btw.)
Kaiuttimet: Gradient Prelude
Joskus tulevaisuudessa jotain paljon parempaa :) esim. putkietunen ja Genelecin aktiivipöntöt subbarilla.
Pleksi(t)
03.07.2009, 16:17
Onkos kellään kokemuksia Geneva Sound Systemsistä?
Näyttää minun silmään hyvältä ja ainakin myyntipuheet on kovat...
L-malli siis mielessä.
Linkki 1 (http://www.helsinkisoundandcinema.fi/default.asp?docId=17217)
Linkki 2 (http://www.genevalab.com/v/vspfiles/V4_Backup/lwh.html)
Tarkoitus siis saada vain iPod johonkin kiinni ja väline millä kuunnella CD-levyjä.
Vähän heikosti löytyy netistä kokemuksia, toisaalta minun korvalle lienee sama mikä laite on mutta kunhan ei ihan kakkaa osta.
Milanista
03.07.2009, 16:47
Onkos kellään kokemuksia Geneva Sound Systemsistä?
Vakuuttavan oloinen peli se järein , joka oli kokeiltavana Hifimaailma-lehdessä, en valitettavasti saa numeroa tähän hätään katsottua, hintaa oli 2K€:n kieppeissä.
jossain messuilla tommosta ihmettelen. muhkeat saundit varmaan ja varmaan hienolta näyttää olohuoneen nurkasta, mutta itse ainakin kammoksun ideaa (nykypäivänä) yhdestä ääntä säteilevästä lähteestä. Stereo on stereo.
Pleksi(t)
04.07.2009, 00:59
Vakuuttavan oloinen peli se järein , joka oli kokeiltavana Hifimaailma-lehdessä, en valitettavasti saa numeroa tähän hätään katsottua, hintaa oli 2K€:n kieppeissä.
Vähän pienempi versio saa välttää tähän hätään, mutta hyvä tietää että on ollut lehdessäkin juttua.
jossain messuilla tommosta ihmettelen. muhkeat saundit varmaan ja varmaan hienolta näyttää olohuoneen nurkasta, mutta itse ainakin kammoksun ideaa (nykypäivänä) yhdestä ääntä säteilevästä lähteestä. Stereo on stereo.
Pikaisesti kävin liikkeessä talvella ja silloin ainakin myyjä sanoi että ääni olisi kuin useammasta kajarista tulisi. Pitääpä käydä kuuntelemassa, sittenhän se selviää. Eikä tuokaan ole nyt ihan justiinsa, ei ole se kaikista herkin korva minulla mutta tietysti ihan paskan erottaa.
Ketjun otsikkoon vastaukseksi, että eivät ole ja nyt pitäisi hankkia uudet kaiuttimet. On pakko luopua noista lattiakaiuttimista ja tilalle hankittavat jotkut pienet hyllykaiuttimet. Ja kyllä, olen hyvin pinnallinen ja ulkonäöllä on tässä kohdin merkitystä. Näin ollen kaikenlaiset kirsikka- tai pyökkiviilutetut kaiuttimet tippuvat pois. Parasta olisi ehkä yksinkertaisen mustat pianolakatut mööpelit. Saavat olla uudet tai käytetyt ja budjettina olisi sellaiset 200-300€. Käyttö on oikeastaan vain musiikin kuuntelua. Mitäs suosittelette?
Yhtenä vaihtoehtona Audio Pron Black Pearl V2:t. Onko kellään näistä kokemusta?
Aphionin Heliumit ovat ehkä tyylikkäimmät kaiuttimet mitä olen nähnyt ja niiden soundia on kehuttu. Lisäksi niitä on käytettynä ollut saatavilla öbaut 300 egeen. Varmasti ihan eri luokan pelit kuin Audio Prot, mutta niitä pitäisi sitten vaan jaksaa kyttäillä, että koska jollain tulee myyntiin.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.