PDA

View Full Version : cm 01/02

Rike
26.12.2001, 15:43
Löytyykö uusimpaan manageriin netistä non-cd-jutaania? Eli että voi pelata ilman levyä?

Kiitos.

Sentinel
26.12.2001, 16:44
www.gamecopyworld.com

eagle
26.12.2001, 16:54
Eihän nyt cm-sarjaa saa wareina pelata, hyihyi. Itselleni ollut se yksi harva peli mikä on ostettava. Sen verran loistava ja suht. pienen tekijänkin peli. Tosin pakko myöntää, että cm01/02 paransi sen verran vähän vain peli, että odottelen vesi kielellä jo cm4:sta. Jos homma siirtyy, niin sitten 02/03 on odotuslistalla.

porin_karhu
26.12.2001, 18:05
Millaiset laitevaatimukset CM 01/02 asettaa? Jos vaikka pitkästä aikaa ostaisi jonkun pelin...

Clark Kent
26.12.2001, 20:59
Loistava peli. Kannattaa hankkia joko warettamalla tai sitten kaupasta. Ihan miten on varaa, kyllä kannattaa...

Pelailen nyt Atletico Madridilla ja Milwallilla. Atleticolla on mennyt kaksi kautta, ekalla tietty nousin, se oli helppoa tuolla tiimillä, mutta yllätykseksi kamppailin ihan kakkossijasta liigassakin. Sitten iski loukkaantumissuma kauden lopussa, ja sen vuoksi en voittanut viimeisistä matseista paljoakaan, joten päädyin Intertoto-paikalle. :mad:
Milwallilla on vasta ensimmäinen kausi puolessa välissä ja olen rahapulasta huolimatta toisena divarissa, saas nähdä miten menee loppukausi. Kun noiden rahapula ei kiinnosta pelaan AS Romalla, kauhea haaste se joukkue... ;)

Hankkikaa CM!

Varoitus: Tämä peli aiheuttaa riippuvuutta. Hoitoa siihen ei ole vielä keksitty.

eagle
26.12.2001, 21:14
Vähän riippuu kuinka nopeasti tahtoo pelata, itselläni peli pyörii jotenkin(p200,32mb muistia), mutta aika hidasta. Jos löytyy esim. 300 ja muistia vähintään se 64, niin sitten jo pyörii varmasti nopeampaankin tahtiin. Tosin pelihän on perinteisiä "luetaan kirjaa/katsotaan leffaa samalla"-pelejä.

Castillo
26.12.2001, 21:19
Tämä peli aiheuttaa suurta riippuvuutta. Itselläni on pelit 97/98 kaudesta lähtien. (ihan kaikki ostettuina, mutta ihan vinkkinä vaan niin sen saa ilmaseks KaZaasta...) tämä vuonna imppasin kyseistä paikasta ohjelman millä voi pelata peliä ilman CD:tä siis ihan vaan sen takia että sitä ei tartte aina kaivella. Juuri koko päivän peliä pelattuani olen Leedsillä voittanut ensimmäisellä kaudellani mestaruuden (viimeisellä kierroksella voitin kahden pisteen erolla Manun) ja sitten olin pelaajien keruu reissulla World Cupissa jolloin vasta huomasin pelin todellisen hohdon:pistettyäni tarpeeksi monta Strikeriä (hyökkääjää) Shortlistille (semmonen nopee lista mihin voit pistää pelaajia joista olet kiinnostunut) ja lehtien kirjoiteltua tarpeeksi kauan uuden tähtipelaajan hankinnasta rupesivat mun omat tähdet Mark Viduka, jne. valittamaan että he pelkäävät avauskokoonpanopaikkansa puolesta. Siinä sitten selittelet että en minä sinua ole reserveihin tiputtamassa.
Nyt on uusi kausi alkanut ja kaksi peliä voitettu maalierolla 7-1.

Aloituskokoonpano Tottenhamia Vastaan viime matsissa oli:

Martyn

Ferdinand Duberry Woodgate

Kanu (cristopher Ajaxista)

Nordbäck Bowyer Freguson (Barry Rangersista)

Keane Viduka Roiha (Paulus suomesta)

Pari vihjettä huippupelaajista.

Steauassa pelaa joku Radôi tai vastaava. Selakovic tai joku semmonen ruotsin maajoukkueessa ja Simon Downer jostain kakkosdivarista. Muita mitä kannattaa harkita Jesus Mendoza ja sen joukkueesta ei ole tietoa. Paulus Roiha ja Hannu Tihinen.

eagle
26.12.2001, 21:28
Tuli vielä mieleen. Kun noista huippupelaajista puhuttiin, niin uusimmassa CM:ssä löytyy mukavasti E-Amerikasta pelaajia. Itse olen erinäisiä Urugualaisia/Kolumbialaisia pelaajia saanut hankittua pienempiinkin seuroihin, hyvällä scouttauksella näistä onkin löytynyt joukkueen tähdet. Esim. Genoassa juuri muutama Urugualainen hoiteli minulle nousun.

King Harvest
27.12.2001, 04:48
Pelaajia löytyy Etelä-Amerikasta, Itä-Euroopasta, etenkin Tsekistä. Löysin myös muutamia hyviä pelaajia Australiasta.

jlammi
27.12.2001, 10:29
mieluummin kantsii hankkia se kaupasta ja tukea ediosta ;)

Killeri
27.12.2001, 10:40
Aivan loistava peli, mutta kuten joku totesi niin tv kannattaa olla sopivasti hollilla....Lauantaina katselin canalilta kun Newcastle nuiji Leedsin:D ja samalla itse hörpin olutta ja höyläsin cmää Newcastlella tietty.....Oikein mukavata ajankulua........

redcougar
27.12.2001, 10:58
Aivan loistava vapaa-ajan ongelmien poistaja tuo cm.. itse pelailen laziolla, tällä hetkellä ei mene kehuttavasti, mutta kauden ekat viisi peliä tuli kotiin maalierolla 15-0. fanit diggas ihan hyvää ja johtokunta samaten.. yksi hyvä hankita, joskaan ei halpa, on guilherme brasiliasta. tekee maaleja kiitettävään tahtiin, tällä hetkellä hintalappu on n. 20 miljoonaa (itse maksoin 10) ja kasvaa kokoajan.

liverpool
27.12.2001, 11:04
Ihan loistava peli!! pelistä lisää Tästä klikkaamalla (http://www.sigames.com)

Mää meen pelissä jo vuodessa 2013:D

Castillo
27.12.2001, 12:00
Mä olin 00/01 vuodessa 2174 eli 174 kautta vepsulla. Sitten rupes jo vähän kyrsimään... voitte päätellä oliko jalkapallotietoudella enää mitään tekemistä pelaajien hankinnan kanssa:D

näillä sivuilla kannattaa käydä:

www.sigames.com
www.thedugout.net
www.cmgamer.com

jlammi
27.12.2001, 12:50
2174?!??, jumaliste, jätkä on hullu ;9

minulla peli kaatuu sattumanvaraisesti ensimmäisen, kolmannen tai viidennen kauden jälkeen jolloin on pakko aloittaa alusta, eikä hommaan saa mitään korjausta,

hatuttaa moinen homma. kaikissa aikaisemmissakin versiosssa peli on kaatunut tiettynä päivämääränä tiettynä kautena. eikä päivitys tms auta.

löysin pari hyvää nuorta puolustajaa halvalla engannin divarista

David Prutton - Nottingham Forest
Joleon Lescott - W.B.A

pakko ottaa kun tykkimiehillä on helvetin vanha puolustus, adams, keown, kendall + kump ovat jo 35-38 v ;)

keskikentällä viilettää fransesco totti as romasta
maksoi vaivaiset 40 miljoonaa puntaa ;)
blackburnista tullut nuorten maajoukkueessa oleva david dunn

jotenka nuorennusleikkaus on must
taktiikka on 3-2-2-1-2

xps
27.12.2001, 13:47
Mä sain pelin jouluna,ja vaatimattomasti pelaan heti ManUlla ensimmäistä kautta.

Sarjassa kakkosena heti Arsenalin jälkeen,äsken tuli voitti Boltonista 8-1.

Beckhamin sain vihdoinkin myytyä pois ja Barcelona maksoi hänestä 61 miljoonaa euroa.
Tilalle Gennaro Ivan Gattuso Milanista 30 miljoonalla eurolla,noussut oikein kunnolla fanien suursuosikiksi :)

Loistavaa ajankulua tämä peli on, esim.tämän illan matsia odotellessa

Castillo
27.12.2001, 15:10
Lukekaa ja peljätkää

Wolves
27.12.2001, 15:11
Viestin lähetti Jaska85
(ihan kaikki ostettuina, mutta ihan vinkkinä vaan niin sen saa ilmaseks KaZaasta...)

Niin ja kaupanpäällisenä mukaan tippuu muutama virus, jotka edellisellä kerralla aiheuttivat 300 mk:n laskun. Mukana mm. CIH (meniköhän oikein), muutama Trojan Horse ja yksi kappale wormeja.

Castillo
27.12.2001, 15:12
ja lisää...

Castillo
27.12.2001, 15:13
Viestin lähetti SaiPa2000

Niin ja kaupanpäällisenä mukaan tippuu muutama virus, jotka edellisellä kerralla aiheuttivat 300 mk:n laskun. Mukana mm. CIH (meniköhän oikein), muutama Trojan Horse ja yksi kappale wormeja.

vituttiko? no mulle kävi samalla tavalla tos viime jouluna...

karhu
27.12.2001, 15:19
Itse sain myös pelin joululahjaksi ja olen pikkuhiljaa päässyt peliin mukaan ja viime yöt ja päivät onkin menny pelaillessa.

Kesti vähän oppia kaikki uudet jutut,kun viimeksi minulla oli Cm2 muistaakseni vuodelta 95/96 ja sitä ennen se amigalla ollut manager.Tässä uudemmassa on niin paljon hienoja yksityiskohtia,että olin aivan ihmeissäni aluksi..:cool:

Wolves
27.12.2001, 15:20
Viestin lähetti Jaska85
vituttiko?

Miksi minua tuollainen olisi vituttanut. Mielumminhan laitan 300 mk koneen puhdistukseen kuin KALJAAN. :rolleyes:

liverpool
27.12.2001, 18:22
Muita huippulupaavia junnuja pelissä on mm: Filipe Oliveira (chelsea),Derek Boateg (PAO),Ruben Olivera(Danubio) Cherno Samba (Millwall) Chris Stringer (Sheff Wed) Dean Ashton (???) Daniel Sjölund (Liverpool)
------------------------------------------------------------------------------------

Onko kukaan muu huomannut kun joku pelaaja on lopettamassa niin laittaa pelaajalle jonkun lempinimen ja sitten kun pelaaja on lopettanut etsit pelaajan sillä nimellä minkä olet lempinimeksi laittanut ja sieltä löytyy kyseinen pelaaja joka on yleensä nuori ja hyvä!!

Ruutiveijari
28.12.2001, 11:19
Pakko tässä nyt on vähän omia "saavutuksia" tuuletella kaiken kansan nähtävissä. Pelinä on tosin 00/01 yhä, mutta kuitenkin.

Joukkue: FF Jaro
Vuosi: 2026
Rahaa: 360 milj. puntaa
Veikkausliiga- mestaruuksia: 20
Champions League mestaruuksia: 6
Manager Rep. (Whole world): World Class, 1.

Avauskokoonpanosta omia kasvatteja nyt kahdeksan kappaletta, muutkin ostettu abt 17 vuotiaina raakileina. Juuri meni Madridiin yksi 19 vuotias oma kasvatti (täysin oma) 30 miljoonalla punnalla.

Ei cheateja, ei editointeja. Ykkösestä nousuun meni 2 kautta, ensimmäisellä kaudella liigassa neljäs, toisella kolmas ja siitä lähtien paria poikkeusta lukuunottamatta mestaruus.

King
28.12.2001, 11:29
Joo ja Rati Alexidse Chelseasta kehittyi aikamoiseksi kultakimpaleeksi, kun Chelsealla pelailin.

Ja suomestakin löytyy paljon hyviksi pelaajiksi kehittyviä pelaajia, kuten Peter Sjölund...ja oli niitä muitakin. Ruotsista löytyy kanssa halpoja ja todella hyviksi kehittyviä nuoria pelaajia.

jlammi
28.12.2001, 11:43
tosta pruttonista tulee loistava, pelasi kauden 7.40 keskiarvolla, ja laitoin sen antamaan mun oikealta puolelta lähtevät kulmapotkut, muutama meni maaliin kulman jälkitilanteista..

ja mun apu-valmentaja kehuu myös neil clementiä, josta voi tulla hyvä pelaaja onnella ja kovalla työllä ;)
sillä on nyt hintaa 4,1Mil, ostettuna jotain 3.2Mil.

joleon lescottin hintakin on nyt 3Mil 19 vuotiaana..

ongelma vain on että mulla on nyt liikaa puolustajia ;9

Ashley Cole, Joleon Lescott, David Prutton, Neil Clemenet
Sol Campbell ;) siihen vielä päälle Tony Adams ja Martin Keown ja peluutan vain 3 puolustajan taktiikkaa...

Kemulator
28.12.2001, 19:39
Puheista päätelleen olette kyllä melkoisia seppiä tuossa pelissä. Itse sain pelin jouluna, olen puoli kautta ehtinyt Liverpoolilla tahkota. Sarjasijoitus 15. Valioliigassa, CL:ssä sentään toisessa vaiheessa ollaan, kahdesta ekasta pelistä saldona tasuri ja tappio. Harmittaa Babbelin myynti, mutta sainpahan 100 Mmk siitäkin.

Castillo
28.12.2001, 21:19
Mulla on lähinnä kulmien kans ongelmia et jos voisitte pistää omasta mielestänne parhaat kulmuripelaajat(antajat/maalintekijät) niin olisin kiitollinen.

Sprot
29.12.2001, 00:38
Kyllä noihin kulmureihin pätee se sääntö, että pelaaja jolla on hyvä heading, jumping ja strenght niin ne maalit tekee, siis suoraan kulmasta. Itse oon huomannu, että kannattaa painottaa long shots arvoa kun valitsee jotain tuntemattomampaa keskikenttäpelaajaa. Ne tekee yllättävän paljon maaleja kun vaan laittaa taktiikasta long shotsit päälle.
Ainakin tosta svedujen u21:stä löytyy tosiaan aika hyviä miehiä, varsinkin alasarjoihin. Kim Källström paukutti mulla man cityssä ekalla kaudella 42 kassia 44 pelissä kärkien takana, eikä ampunu edes vapareita tai rankkuja. West Hamista tai Villasta löytyy Jermaine Defoe, pelin alussa Taribo West freenä ja Seth Johnson, en nyt muista seuraa on myös huippu. Atletico Madridissa oli myös yks junnukärki nimi ei tuu mieleen, jolla arvot ainakin kehittyy(oli jo valmiiksi aika hyvät) ja siitä tuli omassa versiossa parissa vuodessa uus Baticol. Se David Prutton on kyllä huippu, mutta turhan kallis ainakin näin kolmen pelatun kauden jälkeen. Tarjosin muistaakseni 20 milj. puntaa, muttei riittänyt.

Abu
29.12.2001, 01:16
Kyllästyin voittamaan mestaruuksia huippuseuroilla, joten aloitin pelin Triestinalla. Alussa ollaan Serie C:ssä ja rahaa on käytössä £0, joten Källströmeistä tai Boategeista on turha haaveillakaan. Ensimmäinen kausi on pelattu, voitin Serie C1A:n ja nousin Serie B:hen. Viisivuotissuunnitelman pitäisi päättyä triplaan.

Kivahan huippujoukkueillakin on pelata kun saa kasata joukkueen tutuista pelaajista mutta haastetta siinä ei ole, ainakaan yksin pelatessa. Paskalla joukkueella taas ei saa joukkueeseen mitään Nestoja tai Crespoja, vaan joutuu pelaamaan pelaajilla joista ei ole ennen kuullut ja aidot pelaajat ovat osa pelin viehätystä.

Kemulator
29.12.2001, 16:22
Onkos muuten muilla pelin omistajilla manuaalista viimeiset kaksi sivua jäänyt teille tietämättömille, omassani jää jännästi lause kesken: "Jos pelaaja on lomalla liian pitkään, hän --"
No, eipä tuota manuaalilla pelata :)

porin_karhu
29.12.2001, 19:28
Meinasinpa ensin hankkia ko. pelin Kazaasta, kun kerran mainostitte. Totesin sitten kuitenkin, että silloin harvoin kun minä jostain pelistä kiinnostun, olen sen valmis myös ostamaan. Tahtikin kun on luokkaa peli / 2 vuotta.

Kohta alkaa tahkoaminen, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin sille ei loppua näy. Toivottavasti peli on yhtä hyvä kuin se on ollut aiempienkin versioiden puolesta.

odwaz
30.12.2001, 05:52
Mä en oo näistä uusimmista ceeämmistä niin innostunut, 01/02:sta en edes ole hankkinut, enkä hanki, odottelen sitten ensi syksyn CM4:sta kädet syyhyten...

00/01:ssa olen pelaillut reilut pari kautta Liverpoolilla, joukkueessa mm. Jari Litmanen (maksoin 3,9 miljoonaa puntaa/arvo nyt 8 miljoonaa), Alessandro Del Piero(5,5/8,5), Zlatan Ibrahimovic(1,5/9,5) ja Kennedy Bakircioglü(2/10). Myös Figo on joukkueessa, jouduin maksamaan "vaan" £17M, kun oli siirtolistalla.

99/00 on mulle "se" peli. Aloitin pelaamaan (tietenkin) Barcelonalla, mutta sen jälkeen kun save meni pilalle ja jouduin pelaamaan ekat kaudet uudestaan ylivoimaisesti, mielenkiinto lopahti. Aloitin uuden pelin Fulhamilla, ja nyt olen kaudessa 2017/18. Olen voittanut Englannin liigan kaksi kertaa, CL:n kaksi kertaa, FA Cupin kaksi kertaa, Liigacupin kolme kertaa ja seurojen maailmanmestaruuden pariin otteeseen.
Kyllä pienemmällä joukkueella pelaaminen on kivempaa. Siinä joutuu kituuttelemaan rahavaikeuksissa, taistelemaan isompiin seuroihin haluavien pelaajien kanssa ja scouttaamaan. Se on se avainsana. Mutta kyllä ne voitotkin tuntuvat paremmalta, kun niiden eteen joutuu taistelemaan.

CM on erinomainen peli, ei siitä pääse mihinkään. Ja pirun addiktiivinen(miksi helvetissä muuten olisin klo 05.30 kotiin tultuani vielä tietokoneen kimpussa, prkl...)

jackie
30.12.2001, 10:17
Tästä ketjusta innostuneena ajattelin itsekin päivittää CM-versioni vähän uudempaa, tähän asti on pelailtu 97/98:lla. Koneena on 233 Mhz ja muistia reilut 160 Mt. Kysymys onkin että riittävätkö nämä uusimpaan versioon? Pelin omien vaatimusten mukaan kyllä, mutta teidän mielipiteitänne kaivattaisiin. Tavoitteena olisi pelailla yhtä liigaa sekä pitää tietysti 2-3 backgroundilla. Kiitos jo etukäteen.

Smoerrebroed
30.12.2001, 13:31
En tiedä pätevätkö nämä ohjeet CM 01/02:seen, mutta ainakin 00/01-version manuaalissa on seuraavanlainen taulukko, siitä kuinka monta liigaa kannattaa valita. Foreground-liiga on siis yksi kokonainen liiga ja Background-liiga on puolikas.

Ensin tulee prosessori, sitten muistimäärä ja viimeiseksi kuinka monta liigaa voit valita (?).

mikä tahansa - 16 mt - 1 riippumatta prosessorista
P133 - P200 - 32 mt - 2 (korkeintaan 3)
P200 - P350 - 64 mt - 3 (korkeintaan 6)
IMAC 233 - 32 mt - 1
IMAC 300+ - 64 mt - 4
P350 - P400 - 64 mt - 6 (korkeintaan 6 - onkohan tämä viimeinen painovirhe?)
G3/G4 - 128 mt - 16
P400+ - 128 mt - 10 (korkeintaan 15)
P400+ - 256 mt+ - kaikki

Toivottavasti nuo tiedot antoivat edes hieman oikeata suuntaa, vaikken tiedäkään, ovatko nuo detailit todellakaan ihan samanlaisia CM 01/02:ssa, kuten taisinkin jo aiemmin mainita.

Tätä ketjua lukiessani muistot CM:stä heräsivät taas henkiin, ja päätin tuon 00/01:sen koneelleni asentaa, vaikken koskaan mikään hyvä taktikko ole ollutkaan. Vieläkin harmittaa hieman tuon minun aloittamani, eli ei-originaalin FC Jatkoaika-pelin kohtalo, kun se peli jotenkin oudosti korruptoitui. En tajunnut silloin noita tietokantoja ottaa talteen, ja sen jälkeen olen joutunut formatoimaan kovalevyn moneen kertaankin.

Nyt itselläni tilanne on hyvä sillä nykyinen prosessori (P3 733) riittää todella hyvin CM:n pyörittämiseen ja muistiakin on riittämiin. Eilen päätin taas aloittaa uuden pelin, johon otin kaikki liigat mukaan Englannin liigan Foregroundina ja kaikki muut liigat Backgroundina. Lataamisessa kyllä kestää jonkun verran, mutta onhan se "hienompaa" kun on enemmän liigoja mukana tjms.

HABS #11
30.12.2001, 13:57
Olen pelannut 00/01 peliä enimmäkseen Nottingham Forestillä. Pari kautta ensin divarissa ja sitten nousu. Taisi olla 3. kausi valioliigassa kun tuli mestaruus. Hyvä hankinta oli heti melkeen alussa Steffen Iversen Spurssista. Oli tyytymätön peliaikaan ja sain halvalla.....
Nyt pelaan Belgian 3 divaria Kermt joukkueella. Eka kausi menossa. belgian alasarja on varmaan hyvä aloittelijalle kun sarjapelit on aina sunnuntaisin. Ei tule mahdotonta ottelu ruuhkaa. Itselläni on ainakin vaikeuksia "rytmittää" harjoittelua. Useimmiten tulee harjoiteltua liian kovaa...?

En ole mikään bittinikkari koneiden kanssa. Itselläni on 400amd ja muistia 192megaa... Kovalevy raksuttaa silti koko ajan. Auttaisiko/nopeuttaisiko peliä jos hommaan uuden kovalevyn? Eikö niitä ole uusia hienoja mitkä pyörii(?) nopeemmin? Vai täytyykö vaan ostaa muistia lisää?

Hieno peli kuitenkin ja asiaan vihkiytymättömille varmaan käsittämätöntä että joku voi viettää koko päivän toijottamassa ruutua missä ei tapahdu mitään..

Clark Kent
30.12.2001, 14:16
Viestin lähetti liverpool
Muita huippulupaavia junnuja pelissä on mm: Cherno Samba (Millwall) Dean Ashton (???) Pelaan itse Millwallilla ja Sambasta on kehittymässä hyvä pelaaja, tällä hetkellä vielä penkillä, mutta arvot ovat kehittymässä. Ashtonia olen ostamassa, lupaava hyökkääjä divarista, turhan kallis vain. Tällä hetkellä on on maalivahtiongelma, kaikki imuttaa. Vastustaja saa kolme vetoa maalia päin ja tekee kaksi maalia. Sijoitus Valioliigassa tällä hetkellä viidestoista.

Vihjeitä: Ruotsista löytyy muutamia huippulupauksia minimum fee:llä. Tyyliin Kennedy "Bakiörkkeli" 1,9 milj. mk.
Niin ja database kannattaa pistää normaaliksi. Minimumilla kun ei löydy kunnolla pelaajia, ja maximumilla peli muuttuu hitaaksi, ainakin 600MHz:n koneella. Normaalilla databasella löytyy hyvin pelaajia, ja pelikin pyörii mukavasti.

Clark Kent
30.12.2001, 14:23
Viestin lähetti HABS #11
Hieno peli kuitenkin ja asiaan vihkiytymättömille varmaan käsittämätöntä että joku voi viettää koko päivän toijottamassa ruutua missä ei tapahdu mitään.. Sitä on moni ihmetellyt, miten tällainen selväjärkinen (???) sälli tuijottaa ruutua missä tekstit vilkkuu... Eihän siinä ole joidenkin mielestä mitään järkeä kunnei "näe" edes miten ne pelaa... Kuittaan vain, että pelatkaa itse niitä pelejä jotka mennään päivässä kahdessa läpi, minua ei kiinnosta. Tässä on jatkuvuutta.

Hyvää viihdettä yhdistettynä tv:n tai lukemisen kanssa.

HABS #11
30.12.2001, 15:47
Viestin lähetti Clark Kent
Tällä hetkellä on on maalivahtiongelma, kaikki imuttaa. Vastustaja saa kolme vetoa maalia päin ja tekee kaksi maalia. Sijoitus Valioliigassa tällä hetkellä viidestoista.

.
Mulla on Forestissa joku ruotsalainen "junnu" veskari. Valittu jo 2 kertaa ruotsin parhaaksi... Torjuu ihan hyvin. Ei ehkä ihan huippu, mutta tasainen. Sain vaan hyvän sopimuksen sen kanssa siirron yhteydessä, mutta parin kauden jälkeen kaveri muuttu ahneeksi. Pakko oli maksaa enempi liksaa.
Mulla on ollut ainakin koko ajan yrityksenä tehdä mahdollisimman pitkiä sopimuksia. Ei tarvitse joka kauden jälkeen neuvotella uudestaan (eli nostaa palkkaa) ja ottaa päähän jos kilpaileva seura saa ilmaiseksi oman avain pelaajan.

Castillo
30.12.2001, 16:21
Mä oon kehunu itteeni mutta johan olen tipahtanut: ei sitten ainuttakaan voittoa valioliigassa 9 otteluun! ML:ssä sentää olen pärjäillyt jotenkin lukuunottamatta sitä että hävisin PSV:lle 7-1 vaikka voitin laukaukset 18-12!!!

näin ne potkut helposti saa....

eagle
30.12.2001, 19:37
Kannattaa valmennuksessa painottaa loogisesti harjoittelua. Esim. ainoastaan kauden alussa(reilusti ennen pelejä) laittaa fittnes harjoittelun hardille. Kauden aikana laittaisin vaan taktiikkapainotteisen harjoittelun hardille, skilli-fittned mediumille, samoin shooting. Kärjille taas ainoastaan shootin hardille, skilli, fittnes mediumille ja taktiikka sitten kunnon mukaan(samoin tuo fittneskin).

Kannattaa myös katsoa taktiikoita läpi. Itselläni kärjet eivät useinkaan kovin alas tule. Esim. Realilla pelattaessa Morientes ei tule kuin juuri ja juuri keskiviivan alapuolelle(paitsi kulmissa sitten), vaikka vastustajalla olisi pallo. Myös muutenkin Morientes roikkuu ylhäällä. Tällä hänen kuntonsa ei joudu liian kovalle koetuksella ja hän kärkkyy kokoajan paitsion rajamailla. Raul sitten porrastaa vähän alempana. Kannattaa myös katsoa esim. toppareiden pelaaminen, jos heitä ei peluuta turhan sumpussa(jos pelaa kuten minä kolmella/yhdellä), jolloin juoksuakin tulee vähemmän. On myös turhaa toppareiden nousta enempää kuin juuri puolikenttään, jotta siinäkin säästyy energiaa, toki erikoistilanteissa nousevat, mutta se on automaattista. Laitoja kannattaa myös pitää leveällä sekä ilman palloa, että sen kanssa. Usein näkee noissa default taktiikoissa, että pelaajilla on älyttömät juoksulinjat. Pelaajat joutuvat liian koville, jos joutuvat ilman palloa kauheasti keskelle, kun pallon saatuaan pitäisi olla laidoissa. Eli taktiikat esiin, sieltä show runs ja sitten without/with ball jokaisella alueella. Fiksuiksi ne pelipaikat. Itse laitan prässiä tietyillä alueella, jne. Tärkeintä kuitenkin ettei pelaajilla ole älyttömiä siirtymisiä ja koko kenttä peittyy, vaikka vastusta olisi hyvä vastahyökkäyksissä.

Niin ja kannattaa myös katsoa ettei ole run with ball päällä, jos pelaajan kunto ei ole vähintään 15, itse en käytä kyseistä kuin vain n.18-20 staminan miehillä.

Kemulator
30.12.2001, 19:38
Liverpoolista heilahti monon kuva persukseen, sarjasijoitus (8.) ei kannattajia tyydyttänyt ja potkut tuli pitkän painostuksen päätteeksi.

Tuossa näkyy olevan myös Suomen Kakkonen mukana, mutta pelaamaan sitä ei ainakaan perussäädöillä pääse. Onko tiedossa jotain tekniikkaa, joilla pääsisi? Yhtenä keinona on tietysti nostaa joukkue suoraan ykköseen, mutta eihän se ole hauskaa... :)

eagle
30.12.2001, 21:59
...jos ei editorilla nostoa lasketa. Kakkosen joukkueethan eivät ole läheskään täysiä kokoonpanoiltaan, jne. Ilmeisesti tästä syystä sitä ei ole mukana. Eihän muissakaan pohjoismaissa taida olla kovin montaa sarjaporrasta mukana pelattavana. Mielestäni kyllä jo Suomen Veikkausliigan ja ykkösen tuominen manageripeliin on todella hieno teko CM:n porukalta(ja noinkin hyvin tehtyinä).

Smoerrebroed
30.12.2001, 23:03
eagle kirjoitti:
Eihän muissakaan pohjoismaissa taida olla kovin montaa sarjaporrasta mukana pelattavana. Mielestäni kyllä jo Suomen Veikkausliigan ja ykkösen tuominen manageripeliin on todella hieno teko CM:n porukalta(ja noinkin hyvin tehtyinä).
Norjasta en ole aivan varma, mutta muistaakseni sielläkin on pelattavissa ainakin 00/01:ssä ylin sarjaporras, 1.divisioona sekä 2.divisioona. Tanskassa on mestaruussarja sekä 3 alempaa divisioonaa sekä Ruotsissa mestaruussarja ja 2 alempaa divisioonaa. Nämä siis 00/01:ssä. Ja tuossa, että Veikkausliigakin otettiin mukaan, oli juuri yksi pääsyistä miksi CM 00/01:n ostin hieman yli vuosi sitten. Sitä ennen olin aikamoinen keltanokka, vaikka enhän vieläkään ole mikään HYVÄ taktikko.

On tämä vaan niin addiktiivinen, että kun pelin asentaa, niin sitten ei siitä meinaa millään päästä eroon. CM 4:sta odottelen todella innolla. Jalkapallotietämys tietenkin on hyväksi, mutta kun sitä ei liialti ole, niin sitten sitä ei vaan ole.

Edit: Ennen menin matsit läpi Very Fastilla mutta sittemmin huomasin, että siitä ei ole paljoa itua, ja päätin siirtyä Very Slow-seuraamistasolle, jotta esim. pelin äänimaailma pääsisi oikeuksiinsa. Tuntuu vaan hassulta, kun kolmituhatpäinen yleisö huutaa _noinkin kovaa_. Ei Suomessa vaan tietääkseni :rolleyes:
Mitenkä jotkut voivat olla niin tyhmiä, että sanovat: "Mitä itua tuollaisessa taulukkopelissä on, samahan se on pelaako tuota peliä vai käyttääkö Exceliä". Pelin hohtoa ei tajua ennen kuin itse on siihen jumissa. On se vaan niin kummallista.

Ruutiveijari
31.12.2001, 14:20
On kai aika paljastaa teillekin eräs LegendaarisistaKikoista joilla pikkujoukkueet saadaan huipulle nostettua. Itse tällä keinolla saanut nyt P-Iirot Mestarien Liigan välieriin ja Jaron ML:n voittoon.

Find ja sieltä No Club pelaajat. Pääosin siitä syystä, että suurin osa joukkueista EI kasvata omia junnuja (No Division, pienet 1. div seurat) luo peli aina välillä (erityisesti joulun jälkeiset 4 kk) No Club pelaajia, joita sitten voi itsekin sieltä poimia. 90% näistä pelaajista on arvoiltaan/mahdollisuuksiltaan AIVAN surkeita - mutta ilmaisia. Ja välillä tulee eteen todellisia kultakimpaleita.

Eli FIND ja sinne joku kansalaisuus hakukenttään (finnish/brazilian/tms.) ja etsimään.

Ei tämä tosin yksin riitä. Mutta hyvä alku :)

Wolves
01.01.2002, 13:13
Miten muuten tuo pelaajien rangaistus systeemi pelaa, eli ulosajosta varoitus, mutta mistä rikkeestä voi alkaa jo napata palkkapussista pois?

eagle
01.01.2002, 13:26
Se on ihan miltä tuntuu, itse olen ensimmäisestä rikkeestä aina varoittanut pelaajaa. Jos virhe toistuu(esim. punainen suoraan tärkeässä ottelussa) olen ottanut palkkaakin pois. Samoin, jos pelaajaa jättää harjoitukset väliin tms.

Wolves
01.01.2002, 13:34
Viestin lähetti eagle
Se on ihan miltä tuntuu, itse olen ensimmäisestä rikkeestä aina varoittanut pelaajaa. Jos virhe toistuu(esim. punainen suoraan tärkeässä ottelussa) olen ottanut palkkaakin pois. Samoin, jos pelaajaa jättää harjoitukset väliin tms.

Jep, useimmiten vaan kun ottaa palkasta pois niin kaverit tuppaa vetämään ne kuuluisat vihreät pallukat nenänvarteensa.

Abu
01.01.2002, 13:46
Parhaita pelaajia en ainakaan minä uskalla sakottaa ensimmäisestä rikkeestä, vaihtopelaajilta pidätän aina palkat. Vaikka Vieira ottaisi Mestareiden liigan finaalissa punaisen ensimmäisellä minuutilla, hän on joka tapauksessa pelin paras puolustava keskikenttä ja hänelle ei uskalla antaa sakkoja koska voi vetää sen kuuluisan herneen nenäänsä ja vaatia siirtoa. Mistäpä hommaat samantasoisen tilalle? Vaihtopelaajilla tai huonoimmilla avauksen pelaajilla ei ole niin väliä, samantasoisia saa aina joten palkat pois vaan jos törttöilevät.

eagle
01.01.2002, 15:53
...mutta ilmeisesti olisi pitänyt. Että kannattaa ottaa kaverin luonne huomioon. Jotain Djalminhaa nyt ei uskalla edes huomauttaa, vaikka äijä jättäisi kahden kuukauden harkat väliin, kuitenkin Deportivossa niin dominoiva pelaaja.

Eikä kyllä Vieira paras puolustava ole, itselläni ainakin Cambiassosta on kasvanut parempi, samoin Redondo, Duscher ja tietenkin Almeyda ovat parempia(no ainakin omassa rankingissani).

porin_karhu
01.01.2002, 17:45
Huh huh, kun on pelisarja säilyttänyt addiktiivisuutta aiheuttavan luonteensa. Pari päivää ja yötä on nyt tullut roikuttua CM:n ääressä, mutta mikäs siinä. Juuri ja juuri maltoin eilen poistua aattoa juhlistamaan.

Ihan vain lämmittelyksi ja vanhojen taitojen hakemiseksi (niinpä niin) aloitin pelaamaan ManU:lla, minkä oletin olevan ihan läpihuutojuttu. Mutta niin siinä vain kävi, että ekalla kaudella Valioliigan sijoitukseksi jäi kolmas, ja Mestareiden liigassa tiputtiin puolivälierissä Arsenalille, joka ei koko kauden aikana kaatunut muutenkaan kertaakaan. FA Cup sentään voitettiin, ja sen ansiosta johtokunta antoi sähläilyjeni jatkua vielä toisenkin kauden ajan.

Kesällä hankin puolustukseen Marcel Desaillyn, joka muodosti MM-kisoissa vahvaakin vahvemman keskuspuolustuksen yhdessä squadista jo löytyneen Michaël Silvestren kanssa. Chelseasta tuli ostettua myös Jimmy Floyd Hasselbaink, joka on nyt hollantilaishyökkäykseni toinen osapuoli - vierellä häärii suuri fanien suosikki Ruud Van Nistelrooy. Niin, ja sen David Pruttonin hankin myös, vaikka turhan kalliiksi kävi.

Kausi on alkanut voitokkaasti, mutta peli ei oikein ole uomissaan. David Beckham ja Ryan Giggs ovat jo toista kautta ihan yössä, ja varsinkin Becks joutaa kohta siirtolistalle. Toisaalta vikaa on myös siinä, että pelatessani 4-4-2:lla en saa puolustusta millään avaamaan peliä laitojen kautta. Useimmiten peliä pyörittää Juan Sebastián Verón, joka on välillä loistava, mutta seuraavassa pelissä taas jotain ihan muuta. Jotain Tottia tai muuta megahankintaa olen keskikentälle kaavaillut, kun fanitkin oletettavasti olisivat mielissään...

Jahas. Tämän nojatuolimanagerin kahtitauko on ohi - nyt takaisin pelaamaan.

Abu
02.01.2002, 15:15
Älähän nyt eagle, kyllähän Vieiralla on sellaiset kyvyt heti alussa, ettei parempaa pelaajaa voi kuvitellakaan, kaikki paitsi täysin epäolennaiset kyvyt yli 15 ja varsinkin viimeinen rivi tekee vaikutuksen: kaikki paitsi set pieces 20. Aina kun Patrickin olen saanut hankittua, keskiarvo on ollut yli 7.70 ja usein yli 8.00. Nuo ovat sellaisia aatelisrajoja, joiden yläpuolelle säännöllisesti pääsevä on korvaamaton. Kukaan CM:ssä ei voi tosissaan haastaa Vieiraa. Redondosta ja Almeydasta minulla on huonoja(kin) kokemuksia ja Duscheria ei ole tainnut ikinä joukkueessa ollakaan. Ainakaan kykyjen perusteella Vieiraa parempaa ei voi ensimmäisen kuuden vuoden aikana saada, joku saattaa kenties pelata paremmin mutta se on todella harvinaista.

eagle
02.01.2002, 17:51
Itselläni Almeyda on ollut loistava ja tasotkin aivan loistavat. Harvalla on passing-stamina, jne. hyvät. Juuri ne tärkeimmät tälle paikalle. Tosin omassa suurjoukkueessani(Real Madrid) en tarvitse tälle paikalle niin luovaa pelaajaa, vaan alemmat keskimmäiset keskikentät pelaavat huomattavan puolustavissa rooleissa(auttavat ainoaa toppariani kärkien otossa). Pelin rakentelun hoitavat Zidane&Figo. Toki Cambiasso, Hierro ja kumppanit pystyvät avaamaan peliä, mutta ei ole tarvis hankkia Vieiraa. Pitääkin myöntää etten ole Patrick:a kokeillut kuin muutaman kerran, eikä vakuuttanut. Ehkä sitten rooli oli liian peliätekevä, tms. Minulle useissa joukkueissa kun juuri alempikin keskikenttä pitää olla peliä tekemään pystyvä, eikä mikään Roy Keane.

Duscher on Deportivossa ainakin loistava. Alexandre(Sao Paolo) on myös erittäin hyvä.

Turha kai Vieirasta kiistellä, omaan systeemeihini hän ei ole ollut tarpeellinen.

Termiitti
02.01.2002, 18:04
Vieira on todellakin päälikkö omalla paikallaan, tosin kuuluu henk.kohtasiin inhokkeihini, joten todella harvoin tulee hankittua. Lisäksi hinta on todella kova, joka myös usein on esteenä hankinnalle.
Yksi hyvä mies alemmaksi keskikentälle on Newcastlen Kieron Dyer, kallis mies Dyerkin on. Tosin Dyerilla on monta monta pelivuotta jäljellä, loistava hankinta.

Hyviä ja halpoja(?) pelaajia löytyy Norjasta ja Ruotsista, esim Englannin ykkösdivisioonassa pääsevät "tähti" kategoriaan, Halmstadista löytyy esim. Hansson, Jönssön ja Seljakovic(?), joka pärjää myös valioliigassa. AIK:sta Cornelius, Lukic, Izhisaki, Rubarth..jne.. Onhan noita paljon muitakin eli ei muuta kuin scouttaamaan.

liverpool
02.01.2002, 18:21
Jos ruvetaan taitoja katsomaan niin ottakaapa siihen compare two players ja laittakaa Vieira ja Davids vertailuun...taitaapa Davids viedä tämän kilpailun.Ainakin kun parin oman kauden jälkeen vertasin kyseisiä pelaajia!

Ja nuorista tulevaisuuksista vielä että kannattaa tarkistaa nämä pelaajat:Fabio Rochemback(parin kauden jälkeen lähtee parilla milj.punnalla kun ei saa Barcassa peliaikaa) Mozart (pelaa jossain Brasiliassa turha yrittää Englantiin ostaa kun ei saa workpermittiä!) Rhys Evans (Chelsean nuoria,loistava tulevaisuus)
ja tää vepsun mies Henri Schefeleff (Nimeä en osaa kirjottaa, mutta n.viiden kauden jälkeen on kuin uusi Litmanen)

Abu
02.01.2002, 23:04
Kyllähän Almeyda on peliätekevänä aivan loistava, mutta taklaa niin surkeasti ettei voi kuvitellakaan peluuttavansa häntä ilman yhtä tai kahta rikkovaa pelaajaa vierellä tai takana. Omassa taktiikassani minulla on neljä puolustavampaa keskikenttää, joista yksi osallistuu pelinrakenteluun, kaksi puolustavat laidoilla ja yksi on sitten Vieira jos vain mahdollista. Joka tapauksessa rikkova pelaaja. Almeydan, Liveranin ja Emersonin kaltaiset pelaajat kelpaavat keskelle, mutta muualle eivät, Vieira taas jokaiselle paikalle.

Davidsin ja Vieiran vertailussa Vieira oli viisi tähteä parempi DM C ja kaksi tähteä parempi M C, kun juuri katsoin. Kaikki muutkin merkittävät puolustavat keskikentät hävisivät Vieiralle. Lähimpänä muuten oli Mark van Bommel joka pääsi kahden tähden päähän. Suurin osa hävisi viisi tähteä.

Vieiran täydellinen pääpeli antaa kyllä aika kohtuuttoman edun vertailussa, se on keskikentällä aika epäolennaista mutta vaikuttaa varmasti vertailussa paljon.

Kallishan Vieira on, eikä hankintaa kannata yrittääkään muihin kuin Italian, Espanjan ja Saksan rikkaisiin huippuseuroihin hyvän menestyksen jälkeen. Onneksi hyvät pelaajat on tehty kohtuullisen vaikeaksi saada, eihän siitä mitään tulisi kun Vieiran tai Rivaldon saisi jonnekin Sampdoriaan.

bambamcam
03.01.2002, 09:33
Apua, vaimo ja lapset olivat sekoittaneet pc:n niin pahasti,ettei
näytöstä näkynyt mitään. Juuri olin nostanut Bournemouthin
ykköseen. Paniikki oli suuri. Työpäivä ainakin meni pilalle tätä
murehtiessa. Onneksi kotiin tullessani(vihaisena) sain tilanteen
haltuun ja taas rupesi pc pelittämään. Ilta oli pelastettu.

Osa kirjoittajista tuntuu aloittavan pelin suoraan huippujengillä.
Kannattaa kokeilla alempia tasoja, jolloin joutuu painimaan
rahaongelmien vuoksi. Tämä tuo haastetta peliin. Itse innostun
aina pitämäni tauon jälkeen uudestaan tästä pelistä. Usein
aloitustasoni on 2/3 divisioona brittisarjassa. Henkilökunta
ja harjoitukset kuntoon. Näillä saa nuorten pelaajien
arvot nousemaan ja vanhat pysymään ennallaan.

Esim. fitness tactics shoot skills goalk newpos
GK med med - light inten -
DEF med inten - med light -
DEFMID med inten - inten - defmid
ATTMID med light med inten light attmid
STRIK light med inten med - -

3-1-4-2 on useimmiten kokoonpanoni. Reservit kannattaa
laittaa pelaamaan samalla systeemillä. Näin voit tarkkailla tulevia "tähtiäsi" tulevalla pelipaikallaan.

Mielestäni hyviä vinkkejä löytää osoitteesta CMGAMER.COM. Ei mitään huijauksia vaan pientä evästystä tähän pelimaailman toiseen kuninkaaseen. Toinen on alkuperäinen Steel Panthers vuodelta -95. Tähän löytyy lisää tavaraa osoitteesta
WARGAMER.COM.

teemu_s
03.01.2002, 09:48
Sain tuossa eilen illalla pelattua valmiiksi Auxerren ensimmäisen kauden. Lopputuloksena oli 8:s sija vain 5 pistettä mestarille hävinneenä. Eräällä kierroksella olin jopa hetken verran kärjessä mutta kun kaverit tulee tasoihin ja viimeisissä peleissä häviän putoavalle Metzille niin hiukan se ahdisti. Huippulupaus Djibril Cissé pelasi vain noin kymmenen ottelua ja sen jälkeen möin miehen Celticiin kahdeksalla isolla. Joukkueeseen ostin erityisesti halpoja nuoria pelaajia ja yhden kokeneemman argentiinalaishyökkääjän, Daniel Jimenezin. Ehkäpä paras hankinta oli Robert Vittek (AM/F R, ikää hiukan päälle 20v.). Myös Paulus Roihan hankin joukkueeseen ja hän on eräs runkopelaajista. Kaudella paras pelaaja oli kuitenkin keskikentän dynamo ja pelintekijä Teemu Tainio. Hän oli liigan paras maalintekijä ja yksi parhaista syöttajistä. Muita hyviä pelaajia Auxerren joukkueessa ovat Olivier Kapo, Philippe Mexes, Khalilou Fadiga ja Kaomi (?) Agboh. Seuraavalla kaudella tavoitteena onkin sitten voittaa se mestaruus. Ensimmäisen kauden tavoite boardilla oli säilyä sarjassa.

Ziege
03.01.2002, 10:17
Jos maalivahdilla on pressing tai marking valittuna niin se imuttaa paremmin ku hooveri, koska se juoksee pallon/miehen perässä. Kato ettei ne oo päällä ja jos ei oo ni osta uus molari.
VINKKI: Scoutakkaa huviksenne Japania. Löytyy semmosia peli miehiä ettei paremmasta väliä. Sitten Senegalilainen pakki jonka nimee en muista mutta pelaa Shakhtarissa Ukrainassa?. Pelin yksi parhaista puolustajista.
Ostin Rangersiin Vidukan Leedsistä 12M£ ja 6kk myöhemmin Leeds tarjos siitä 20M£. En oo kyllä myyny, mutta tuskin oikeasti noin tulee ikinä tapahtumaan eli Pool ei varmaan tarjoa 20M£ Fowlerista.

liverpool
03.01.2002, 13:58
Myös hollannista löytyy nuoria,tosin hiukan kalliita mm: Rafael van der Vaart,Kevin Hofland,Jussi Kujala,Arnold Bruggink... ja esim englannin ykkösdivariin: Steve Simonsen (mv Evertonista) Mads Timm (A MC/F C manusta,tosin kannattaa ostaa vasta parin kauden jälkeen).Myös scoutit Kreikkaan ja Ranskaan kannattaa laittaa! Ja kannattaa tarkkailla koska joillakin hyvillä pelaajilla loppuu sopimus ja ottaa pelaajat ilmatteeksi Bosman siirrolla.

Wolves
03.01.2002, 14:01
Heti alussa free transfer listalta löytyvä puolustaja Taribo West on itselleni ollut suuri yllätys. Ei ole vasemmalta puolelta paljoa läpi tultu.

Castillo
03.01.2002, 16:10
Rupesitteko käyttämään Euroja pelissä? mitä valuuttaa muuten käytätte? Itse käytin ennen Puntia mutta siirryin sittemmin markkoihin ja nyt käytän jyuroja. Aloitan tänään uuden kauden jollain pikkujoukkueella ehkäpä Norjasta tai jostain muualta. Leedsiin kyllästyin nopeasti kun en saanut läpi niitä juttuja joita pidän tärkeinä joukkueen menestymisen kannalta.

HABS #11
03.01.2002, 17:29
Heti alussa free transfer listalta löytyvä puolustaja Taribo West on itselleni ollut suuri yllätys. Ei ole vasemmalta puolelta paljoa läpi tultu.

Taribo West on oikeastikin maailman luokan pelaaja. Olis varmaan suositumpi jos olisi Italialainen/Rankalainen....
Varmaankin ilmaisena siirtona liki parasta mitä voi saada. Olis ollut valmis siirtymään divariinkin (Forest), mutta yritin tinkiä palkasta ja tai siirtyä Puolaan.... P****e

Miten treenaatte veskareita sarjakauden aikana? Ainakin olen huomannut jos maalipotkut/avaukset menee vastustajille niin "tactics" auttaa.

porin_karhu
03.01.2002, 21:42
Toinen kausi Manchesterin kanssa lähestyy hitaan varmasti päätöstään. Valioliigaa johdan n. 20 pisteen erolla seuraavaan ja kaikissa cupeissa (CL, FA, League) ollaan vielä tässä vaiheessa mukana. Ihan hyvin siis on mennyt, joskin viime aikoina pelit ovat alkaneet mennä koko ajan kehnommin. Ruud van Nistelrooykin kadotti hetkiseksi maalivainunsa, mutta se löytyi onneksi uudelleen shooting-painotteisella harjoittelulla. Epäilen kovasti, että Ruud ylpistyi liaallisesta kehumisestani...

Roy Keane (26 milj. e) ja David Beckham (31 milj. e) ovat lähteneet ulkomaille, kun eivät mitään aikaan saaneet. Rui Costan hankin jokin aika sitten keskikentälle, mutta tähän mennessä tulokset ovat olleet heikkoja. Moskovan Dynamosta tullut keskuspuolustaja Alexandr Holovko (1,3 milj. e) sen sijaan on ollut erittäinen positiivinen yllätys kasin ja ysin arvoisilla otteillaan. Kuten joku jo mainitsi, niin Hollannissa on hyvää pelaaja-ainesta - eivät vain seurat jostain syystä myy pelaajian _millään_.

Valuuttana on täällä eurot.

Abu
03.01.2002, 22:08
Jalkapallomaailman rahayksikkö on punta, sehän on itsestään selvää. Niin kauan on punnilla menty ettei vaihto enää onnistu, vaikka haluaisikin, mutta tuskinpa tuleekaan tarvetta vaihtaa. Punnan kohtalosta oikeassa elämässä en tosin ole tietoinen, hylkääkö Iso-Britannia sen euroon siirtymisen myötä? Futiksessakin joutuu katselemaan siirtosummia uusissa valuutoissa jos punta tosiaan haudataan.

Hollannin pelaajista muuten kannattaa maksaakin, etenkin Hofland, van Bommel ja Vogel ovat niin hyviä, ettei edes £20mil ole liikaa. Varsinkin Hofland on viimeistään yhden kauden jälkeen lähellä täydellistä pelipaikallaan, eikä Vogel ja van Bommelkaan täydellisyydessä kauas jää.

bambamcam
04.01.2002, 08:32
Viestin lähetti HABS #11

Miten treenaatte veskareita sarjakauden aikana? Ainakin olen huomannut jos maalipotkut/avaukset menee vastustajille niin "tactics" auttaa.

Laitoin edelliselle sivulle treeniohjelman joka toimii. Siinä
oli molarin kohdalla:

Fitness/med, tactics/med, shooting/-, skills/light
goalkeeping/intensive

näillä pärjäät, jos sinulla on kunnon coach, jolla on
maalivahtivalmennuksen kohdalla 17-20 arvona.

Kokeile näitä aikaisemmin antamiani harjoituksia hyökkäävän
ja puolustavan keskikenttämiehen kohdalla. Toimii.

jlammi
04.01.2002, 11:11
uusi projekti, paris st-germain, rahaa kivasti 30Miltsiä..

sarjasijoitus silti 17th tms. puolustus vuotaa. hmf.

ja nikolas anelka lähti bosmanin sopparilla jonnekkin ilmaiseksi.
mulla on yksi 17v huippulupaus, apuvalmentajakin kehuu estoitta että kaverilla on loistava tulevaisuus seurassa, rudy haddad, kaikki arvot jo yli 10, hintaa 1.8mil puntaa, kuusi ottelua 2 maalia.
nuorten maaotteluitakin jo takana.. tuosta helmestä täytyy pitää ehdottomasti kiinni.. muuten joukkueen runko on ihan jees, paljon parikybäsiä nuoria. ja aina voi ostaa lisää, mestaruus tavoitteena seuraavalla kaudella.

liverpool
04.01.2002, 13:32
Netistä kannattaa tähän peliin käydä hakemassa taktiikoita ja harjoitus ohjelmia ne toimii todella hyvin ja niitä löytyy www.cmanagercenter.com :ista

eagle
04.01.2002, 17:39
Tuosta rikkovasta keskikentestä sitten voikin olla montaa mieltä. Tietyillä joukkueilla riittää, kunhan keskimmäiset keskikentät(puolustavat) osaavat vartioida suht. hyvin, itselläni useimmiten pyrin dominoimaan peliä tai vaihtoehtoisesti en pelaa systeemillä missä on noita huippupelintekijöitä tarjolla. Sen(kin) takia Vieira ei ole usein joukkueessa. Ei Patrick:a oikein Xereziin saa tai Realissa tarvita.

Rike
07.01.2002, 19:28
Ensimmäinen kausi takana FC Jokereilla. Nappikausi, liiganousu ja cup-mestaruus. Kaksi pelaajaa ylitse muide, Jeremenko jr ja Sjölund, siis tämä MIFK:n Sjölund. Helvetillisen kovia jätkiä.

DAF
09.01.2002, 08:30
Pelailen Jarolla ja otin sivubisneksenä vastaan Nigerian maajoukkueen tehtävät kesken v. 2006 MM-karsinnat. Kaksi peliä oli jäljellä ja liiton tavoitteena mulle selviytyä MM-kisoihin, kun olin pinnalla jäljessä lohkoykköstä eli Kamerunia. Näistä kahdestä pelistä saavutin 3-0 ja 3-1-voitot ja kirkkaasti MM-paikan, jonka jälkeen FA board oli "less than satisfied", "very disappointed" ja sain kenkää pari päivää jälkimmäisen matsin jälkeen. Millähän luvuilla ne pelit olis pitäny voittaa :)

liverpool
09.01.2002, 09:18
Viestin lähetti DAF
Pelailen Jarolla ja otin sivubisneksenä vastaan Nigerian maajoukkueen tehtävät kesken v. 2006 MM-karsinnat. Kaksi peliä oli jäljellä ja liiton tavoitteena mulle selviytyä MM-kisoihin, kun olin pinnalla jäljessä lohkoykköstä eli Kamerunia. Näistä kahdestä pelistä saavutin 3-0 ja 3-1-voitot ja kirkkaasti MM-paikan, jonka jälkeen FA board oli "less than satisfied", "very disappointed" ja sain kenkää pari päivää jälkimmäisen matsin jälkeen. Millähän luvuilla ne pelit olis pitäny voittaa :)

Outoa...Ne ehkä katto ettei sulla ole tarpeeksi kokemusta viedä joukkuetta MM-kisoihin?

jlammi
09.01.2002, 10:29
mun championship manager sekosi eilen, laittoi 2 peliä samalle illalle:
http://www.diudiu.com/cm0102/2.GIF
että niiku näin ;o.. mitenhän toi on edes mahdollista.
eikä noi pelaajat edes väsyneet

DAF
09.01.2002, 10:32

Outoa...Ne ehkä katto ettei sulla ole tarpeeksi kokemusta viedä joukkuetta MM-kisoihin?

Enpä usko, sentään CL-joukkuettakin valmentanut.. enemmänkin veikkaisin bugia, joka aiheutti sen, että edellisen valmentajankin statsit vaikuttivat. Tiedä häntä.

eagle
09.01.2002, 13:54
Tuosta olisi hyvä toki ilmoittaa ihan pelintekijätiimille saakka, tulee viimeistään ensi versioon korjattua.

Itse aloitin Crotonella pelin, mukavasti menee, vaikka rahaa ei alussa annettu kuin ~250k puntaa. Joukkueessa on muutama todella lupaava nuori(17vuotias playmaker ja 22vuotias kärki). Pelaajia ei paljon ole hankittu, mutta cupista tippumisen jälkeen on asiat alkaneet luistamaan. Iloinen ja hyökkäävä pelityyli tuonut liigassa 5pelistä 10 pistettä.

Suosittelen lämpimästi ainakin toiseksi korkeimman sarjaportaan joukkueita. Eikä sitten heti Espanjassa Atletico Madridia tai Italiassa Napolia, vaan joku pienempi seura, niin tulee haastetta. Tosin kovin ikävä yllätys oli ottaa ohjaksiin Eibar ja juuri kun oli tekemässä ensimmäistä tarjousta lupaavasti scoutatusta nuoresta brassipelaajasta huomasin, ettei Eibar saa ostaa kuin baskipelaajia. Kyllä muuten söi miestä. Noh näillä mennään...

Abu
09.01.2002, 15:11
Oma Triestina-projektini alkaa olla loppusuoralla: ensimmäisellä kaudella nousu B:hen, seuraavalla kaudella kuudes, kolmannella kaudella jo nousu A:han ja nyt ensimmäisellä liigakaudella olen mukana mestaruustaistelussa kun kymmenisen kierrosta on pelaamatta. Lazio, Roma ja Triestina ovat kymmenen pistettä muilta karussa. Mestaruus olisi vähän pakko voittaa tällä kaudella, kun Mestareiden liigan pelit eivät vielä häiritse, ensi kaudella se onkin jo vaikeampaa.

Vähän tuurillakin olen pärjännyt näinkin loistavasti: sain Batistutan ja Maldinin ilmaiseksi ensimmäisen Serie A-kauden alussa ja jokunen kuukausi ennen nousua sain yhteistyökumppaneilta noin vain 10 miljoonaa puntaa pelaajiin, kun rahaa sitä ennen oli noin £200k. Bonazzoli, Batistuta, John O´Brian, Maldini ja maalivahti Gabriele Aldegani ovat olleet menestyksen kulmakivet.

Pelottaa jo, milloin alkavat rahaongelmat kasaantua kun tällä hetkellä joukkue tekee tappiota noin puoli miljoonaa puntaa kuukaudessa ja miehiä on tulossa kesällä isoilla palkoilla. Ei auta kuin myydä niitä pelaajia joista saa hyvät korvaukset ja luottaa, että Mestareiden liiga ratkaisee rahahuolet. Isompien joukkueiden jämillä tässä on kyllä tähänkin asti menty, joten ei kai niitä rahoja mihinkään Ronaldinhoon edes tarvitse. Ei ainakaan vielä.

Kannattaa tosiaan kokeilla noita huonompiakin joukkueita, varsinkin Italiassa on hyvä opetella pelaamaan niilläkin kun kaudet eivät ole samanlaisia maratoneja kuin Englannissa ja ulkomaalaisia saa olla niin paljon kuin kehtaa hankkia.

liverpool
09.01.2002, 21:49
Viestin lähetti jlammi
mun championship manager sekosi eilen, laittoi 2 peliä samalle illalle:
http://www.diudiu.com/cm0102/2.GIF
että niiku näin ;o.. mitenhän toi on edes mahdollista.
eikä noi pelaajat edes väsyneet

Toi kuva kannattaa lähettää tänne (www.cmanagercenter.com)
En kyllä oo varma hyötyykö siitä mitään,mutta kuitenkin

liverpool
10.01.2002, 20:10
Niin niistä bugeista...mun kauden alkuvaiheilla oli pakko ostaa Hull:ista Michael Andrews (tai joku tällänen) peli ilmoitti kaverin iäksi olevan joku 40000 vuotta...että semmosta:D

eagle
10.01.2002, 20:57
Yleisesti tuntuu liian vaikealta saada tiettyjä pelaajia eri seuroista, mutta free transferista saa turhankin hyvin pelaajia. Itse hankin Herculekseen Dragan Stojkovic:n ja Edmundon. Kummatkin tulivat nikottelematta, Stojkovic vielä 3k punnan viikkopalkalla. Tietenkin onhan se kivaa, että näinkin kovia nimiä saa joukkueeseensa, mutta toisaalta ehkä turhankin helppoa näin vahvistaa seuraa. Stojkovic varsinkin on dominoinut loistavasti keskikenttää.

Hercules on mukava joukkue kyllä, kun löytyy pari muutakin loistavaa pelaajaa.

Rike
11.01.2002, 23:35
Ensimmäinen pääsarjakausi Jokereiden peräsimessä menossa, 14 peliä ja liigan kärkipaikka 16 pinnan erolla kakkoseen. Onko pélin vaikeustaso laskenut?

karhu
12.01.2002, 02:00
Ei ainakaan minun mielestäni laskenut.Tosin minulla oli tätä ennen Manager2 95/96 kaudelta ja tämä tuntuu kyllä paljon vaikeammalta siihen verrattuna!

Miten muuten,kun tuolla ohjeissa puhutaan,että pelaajille voi antaa lomaa niin miten se tapahtuu,kun ohjeeni loppuvat kesken ja pari viimeistä sivua on tyhjiä?

eagle
12.01.2002, 02:38
Onhan tuossa suhteellisen helppo hoitaa joukkueita, jotka ovat liigassa paperilla ylivoimaisia. Kuitenkin en näe, että se ihan "noin vain" onnistuu huipusti.

Lomasta(koneeni tehon takia en ole kauheasti pelaillut, kun tuo 00/01 pyörii niin valtavasti paremmin) en tiedä, mutta harjoittelun ainakin voi laittaa nonelle.

dude
12.01.2002, 10:31
Ainakin 00/01-pelissä loistava taktiikka on 4-1-2-1-2, eli puolustava keskikenttä, kaksi keskikenttää ja hyöökkävä keskikenttä (joka on playmaker). Voittoja tulee niin HJK:lla, TreUtd:lla kuin ManUtd:llakin.

Paulus Roihan kasvatustyön tulos: myin ManUtd:hen 11milj. punnalla.

teemu_s
12.01.2002, 10:39
Viestin lähetti karhu
Miten muuten,kun tuolla ohjeissa puhutaan,että pelaajille voi antaa lomaa niin miten se tapahtuu,kun ohjeeni loppuvat kesken ja pari viimeistä sivua on tyhjiä?

Lomalle pelaajan voi laittaa kun pelaajalla on koti-ikävä. Leikkaukseen lähettämisestä en ole varma, ilmeisesti riittävän vakavaa loukkaantumista ei ole tullut. Ultimaatumin voi laittaa hallitukselle kun hallitus on ensin hylännyt pyynnön esim. lisätä rahaa pelaajasiirtoja varten.

liverpool
12.01.2002, 13:57
Viestin lähetti teemu_s

Lomalle pelaajan voi laittaa kun pelaajalla on koti-ikävä. Leikkaukseen lähettämisestä en ole varma, ilmeisesti riittävän vakavaa loukkaantumista ei ole tullut. Ultimaatumin voi laittaa hallitukselle kun hallitus on ensin hylännyt pyynnön esim. lisätä rahaa pelaajasiirtoja varten.

Olikohan se että yli 10kk:n loukkaantumisesta voi lähettää leikkaukseen...

Xtrmntr
12.01.2002, 14:15
Minulla on nyt kuudes kausi menossa Yeovil Townilla. Joukkue on sarjan alussa konferenssissa, ja olen nostanut sen valioliigaan. Ensimmäiset kolme kautta meni periaatteella mestaruus ja nousu, mutta ensimmäinen ykkösdivarikausi meni penkin alle eli jäin vasta yhdeksänneksi. Seuraavalla kaudella (eli viidennellä) voitin sitten ykkösdivarin ja nyt palloilen valioliigassa vaihtelevalla menestyksellä. Alkukaudella keräilin lähinnä tappioita, mutta nyt joukkue on hyvässä vireessä. 17 pelatun pelin jälkeen taidan olla 7. eli ihan kohtalaisesti on mennyt näin ensimmäisellä kaudella auringossa. Vakaana tavoitteena on päästä mestareiden liigaan heti tämän kauden jälkeen, saas nähdä miten tavoite onnistuu. Ensimmäiset kolme kautta tahkosin 4-3-1-2 taktiikalla, joka toimikin loistavasti. Sitten taktiikka ei toiminutkaan syystä tai toisesta, ja erinäisten kokeilujen jälkeen olen omaksunut nyt 3-1-3-1-2 taktiikan. Eli kolme topparia, viisi keskikenttäpelaajaa (yksi puolustava ja yks hyökkäävä) ja kaksi hyökkääjää. On toiminut tähän asti ihan mukavasti. Ns. nimimiehiä minulla ei taida olla ainuttakaan, mutta olen ihan tyytyväinen joukkueeseen. Suomalaisia joukkueessa on peräti neljä, pitäähän sitä omia suosia. Markus Paatelainen, Henri Schweleff, Peter Sjölund ja Mika Väyrynen ovat pelanneet vaihtelevalla menestyksellä, tällä hetkellä avaukseen mahtuu ainoastaan Väykkä.

jlammi
14.01.2002, 12:13
screenshotteja päivitetty, löytyy osoitteesta
http://www.diudiu.com/cm0102

mm maailmanmestaruus englannilla

liverpool
14.01.2002, 12:19
Viestin lähetti jlammi
screenshotteja päivitetty, löytyy osoitteesta
http://www.diudiu.com/cm0102

mm maailmanmestaruus englannilla

Ei niin kauheen vähän Nistelrooy ollu tehnyt maaleja tolla yhdellä kaudella!Oma ennätys taitaa olla Derek Boategilla 63maalia yhdellä kaudella...

jlammi
14.01.2002, 12:22
jooh, se 70 maalia oli jotain aivan uskomatonta, enkä edes voittanut championsliigaa...
ja heebo oli muutaman ottelun sivussa loukkaantumisen takia, seuraavalla kaudella olikin sitten HIEMAN vaisunpaa...

belenos
14.01.2002, 20:52
Olisko muuten vinkkejä jos on saanut pelaajan suuttumaan että sen sais taas iloseks :) no nousu oli taas kerran lähellä pallo iiroilla mistä muuten kiikastaa että 2 kautta putkeen on tullut kauden ainoat tappiot toisessa nousukarsinnassa :(
sitten viellä että miten sen boardin sais antaa johonkin edes rahaa itselläni ne ei ole antanut ikinä mittään pyynnöstä.

Peter Sjölund, Jao Paiva ja Markus Paatelainen rulez =)
olisko muita hyviä pelaajia tiedossa jotka sais vaikka iiroihin pelaamaan?

sitten viellä kysymys valmentajista ja scouteista että miten joukkueeseen saa hankittua semmosia ku vanhat ei uusi sopimuksia ja uudet ei tule.

eipä tässä sitten muuta:

jatkuu ettei tuu "asiattomia" chatti viestejä, toivottavasti joku lukee tänki jatkon.

laittakaa siihen minimum fee relase causee jumalaton summa tai vallan pois päältä menetin just top 1 talentin koko pelis no miljoona euroa tuli mutta mielummin olisin pitänyt viellä kauden ja ottanu esim. 10m :)

ja joukkueella on 9m euroa rahaa ja boardi antaa käyttää viikkopalkkaan max 475 euroo ja hankintoihin 625 000 euroa sinäänsä harmittaa menettää tommoset löydöt kun sillä rahalla ei tee kerran mitää :)

eagle
14.01.2002, 21:55
Scoutte, valmentajia saa parhaiten very poor maineella, muita ei kannata iiroihin edes kokeilla.

Boardilta saa rahaa vain yllätyksenä tai sitte, jos on saanut jo jotain merkittävää(seuran odotuksiin nähden) aikaan. Niin ja tietenkin chairmanin kukkarostakin kiinni.

Pelaajista jotka iiroihin, höm... no jos ei löydy scouttaamalla/free transferista, niin ei varmaan kovinkaan kovista seuroista lähde. Toisaalta kannattaa katsoa eri joukkueiden pelaajia, jotka ovat unhappyja.

Ja pelaajien mieltä voi ylentää parempi sopimus, suurempi rooli, parempi peliaika... jne.

liverpool
16.01.2002, 21:45
Boardilta voit saada rahaa ihan vaan pyytämällä sitä!Jos eivät suostu voit uhata ottavasi lopputilin,jos eivät sillonkaan anna niin fanit alkavat vaatia sinua ulos joukkueen peräsimestä!

Niistä valmentajista vielä...klikkaa atributesiin(en oo varma onko just atributes) ja sieltä klikkaa INTRESTED niin siihen tuleepi lista valmentajista jotka haluaa valmentaa P-Iiroja

eagle
16.01.2002, 22:07
Hercules nostettu ensimmäisellä kaudella porrasta ylemmäs. Kaudella ei tullut, kuin Cupissa häviö, sekin välierissä Barcalle. Kaikki ylistivät minua, toivottavasti jatkuu samaa rataa tulevatkin kaudet. Liigassa muutama tasapeli ja katsotaan tuleeko nyt uudella portaalla tappioitakin, maalivahtia olen hankkimassa.

Joukkueen tähdet ovat Dragan Stojkovic, Edmundo, Manuenl Sanchis(wohoo naftaliinista kapteeniksi) sekä alunperin joukkueessa olleet Ignacio Conte& Cuellar(joka teki 35maalia).

Olen sivussa pelaillut sportingilla ja toistaiseksi säästynyt tappioilta, Jardel tehnyt 10 ottelussa 24 maalia. Muutaman kerran heilutellut 4 kertaa verkkoa.

MrBluus
17.01.2002, 01:36
Mäki tässä aloittelin omaa kauttani ja nyt on puolet pelattu. Pelasin aluksi vain Barcalla ja Milanilla, mutta Englannin 2divarin Stoke oli ajautunut toiseksi viimeiseksi, joten päätin kokeilla nostaa seuraa(8ottelua oli pelattu).
Pari kovaa laina pelaajaa (Dean Windass ja Neal Shipperleay) auttoivat, mutta molempien diili loppui ja, koska varaintoni ovat olleet miinuksella kokovalmennus aikani niin jouduin taas vuokrareissulle. Nyt sain Ferdinandin Tottenhamista ja Sotonista Jonkun portugalilaisen nuoren. Sain myös signattua Suomesta Pasi Salmelan ja Ville Laakkosen. Nyt olen sarjassa toisena ja en ole vielä peliäkään hävinnyt. Islantilaiset rokkaa. Dadason ja Gudjonsson (n.25mennyt)
Barcalla olen hävinnyt vain yhden pelin liigassa ja olen kärjessä, mutta Milanilla olen 4. . Barcelonalla tipuin peijooni champions cupista sen takia ku kaikki parhaat oli maajoukkueessa ku peli oli. Esim. Bonano, Geovanni, Rivaldo ja Saviola, seka Kluivert loukkaantuneena. Kärjessä pelas joku Perona ja keskikentällä, loistava, mutta kokematon Thiago Motta.
Hieman otti tippuminen nuppiin ku jengi oli poissa eikä voinut siirtää pelii, ku se oli champions cupia. liiga pelin olis voinu sentään siirtää..

Mullakin on ollu noita CM:iä joku 7 edeltäjää tai jotain. Seuraavaksi taitaa tulla CM4, se on varmaan kova sana. Kokonaan uus systeemi(tavallaan).

jlammi
17.01.2002, 14:49
pistin championship managerin päivityksen sivuilleni, url löytyy tästä topicista jos selaa vähän taaksepäin ;)

ps. latausaika tod lyhyt, otin nebulaan tuon sieltä italiasta 800 kilobittiä sekunnissa ;p.

eli kyseessä on versio 3965.
tosin suurimmalla osalla päivitys on jo? mutta jos jollain ei vielä ole niin ;).

hassua, ruotsilla kolme paikkaa vuoden 2006-2007 championsliigassa.. ja ruotsi on 2008 em-kisojen isäntä.
ja hakee yhdessä norjan kanssa 2014 mm-kisoja ;(

King
17.01.2002, 15:06
atributesiin(en oo varma onko just atributes) ja sieltä klikkaa INTRESTED niin siihen tuleepi lista valmentajista jotka haluaa valmentaa P-Iiroja

Se ei ole atributes, vaan filters. Ihan näin pilkun viilaamisena.

Viestin lähetti eagle

Joukkueen tähdet ovat Dragan Stojkovic

Loistava, hieno pelaaja! Eikös Dragan lopettanut jo? Vai vieläkö se pelaa Japanissa?

eagle
17.01.2002, 15:14
Lopetti jo. EM-kisojen jälkeinen kausi oli Draganin viimeinen. Eli 2001 Dragan lopetti loistavan uransa. Siis ainakin kilpatasolla.

Wolves
17.01.2002, 22:00
Viestin lähetti teemu_s

Kertoisiko joku, tuleeko pelaajan action valikkoon lähetä lomalle kohta automaattisesti vai mistä tuo tapahtuupi?

Toinen kymysys. Mistäs tuo leikkaus juttu onnistuu?

Gleb
17.01.2002, 23:25

Kertoisiko joku, tuleeko pelaajan action valikkoon lähetä lomalle kohta automaattisesti vai mistä tuo tapahtuupi?

Toinen kymysys. Mistäs tuo leikkaus juttu onnistuu?

lomalle lähettämis vaihtoehto tulee jos pelaajalla on koti-ikävä. Joskus käy niin ettei pelaaja palaakaan lomalta takaisin, ainakaan sovittuna aikana.

Leikkaukseen voi lähettää jos on kysynyt lääkäriltä mielipidettä pelaajasta ja tämä on todennut että pelaajalla on vamma joka voi vaivata tulevaisuudessa.

DAF
18.01.2002, 09:54
Viestin lähetti Gleb

Joskus käy niin ettei pelaaja palaakaan lomalta takaisin, ainakaan sovittuna aikana.

Kokemukseni mukaan näin käy käytännössä aina. Tulevat sitten kun tulevat.

liverpool
19.01.2002, 16:05
Viestin lähetti DAF

Kokemukseni mukaan näin käy käytännössä aina. Tulevat sitten kun tulevat.

Sellaset pelaajat kannattavat myydä/vuokrata/antaa potkut, kannattavin on toki vuokraaminen...Tai sitten antaa olla vaan lomilla...

DAF
18.03.2002, 12:23
Nostanpa piruuttani tämän ylös, kun kävi seuraavaa:

"The Jaro supporters were singing Aljaksandr Lukanshenka's name as the team won the Champions cup."

Vahvahko suoritus pietarsaarelaisilta keväällä 2007. Toki Jarossa pelasivat mm. Jari Litmanen, Dwight Yorke, Paulus Roiha, Tepi Moilanen, Jari Niemi ja Roy Keane. Ikämies Litmasella oli vain tuttu ongelma: ei tahdo mahtua joukkueeseen :)

strapat
22.03.2002, 21:44
Miten ja mistä nuita pelipäivityksiä nuihin treidauksiin voi hakea ku oon yrittäny vaikka mistä mutta ei oo koskaan onnistunu?
Paljoko yleensä saatte pelaajista ku myytte ku ite yritän myydä pelaajan niin esim. Kluivertista saa korkeintaan 20milj.puntaa Muttako yrittää ostaa niin saa maksaa vähintään 50milj.puntaa!!!

Kemulator
22.03.2002, 23:38
Nyt näköjään koetellaan meikäläisen hermoja oikein urakalla. nimittäin juuri Rushdenin huikean sarjanousun jälkeen pahaa aavistamatta latasin tallennustani jotta pääsen rakentamaan joukkuetta kesätauolla. Tai luulin pääseväni, savetus oli toista mieltä. Kyrähti samalla tavalla kuin tuo edellinenkin. Yhteistä näyttäisi olevan, että molemmissa oltiin Englannin kakkosdivarin kesätauolla. Kun palstalla muillakin on tallenteet hajoilleet, kertokaapa kuulostaako pelitilanne tutulta, eli onko bugi vain tietyssä kohdassa, vai voiko savetus jämähtää koska vain?

Sprot
23.03.2002, 00:31
Viestin lähetti Jokeri
Miten ja mistä nuita pelipäivityksiä nuihin treidauksiin voi hakea ku oon yrittäny vaikka mistä mutta ei oo koskaan onnistunu?
Paljoko yleensä saatte pelaajista ku myytte ku ite yritän myydä pelaajan niin esim. Kluivertista saa korkeintaan 20milj.puntaa Muttako yrittää ostaa niin saa maksaa vähintään 50milj.puntaa!!!

Kokeile sigames.com tai thedugout.com/net. Noissa pitäis olla aika hyvin kaikenlaista kamaa.

No jos pidät Kluivertia transfer listalla niin joukkueet maksaa huomattavasti vähemmän eli sen 20 milj. tai mitä nyt sitten pyydätkään. Ei kuitenkaan varmaan 25 enempää. Jos pelaajaa taasen yritetään ostaa listan ulkopuolelta niin niistä saa huomattavasti paremman hinnan. Ite oon saanu muistaakseni Davidsista 29 ja Nedvedistä 33 milj. Koita siis nostaa pelaajan hintaa jos laitat sen myyntiin, toimii tosin vain yleensä huippunimillä ja niillä jotka on pelaavassa kokoonpanossa.

strapat
29.05.2002, 17:19
Ois parempi jos pelissä pystyis oleen muissakin rooleissa tai nouseen muihin rooleihin kuten Chairmaniksi ja antaa tehtäviä esim hanki tuo ja tuo pelaaja managerille. Kenkääkin pystyis antaan ja ehtiä uusia managereita ymm..
Ja managerointi sopimuksista neuotella (palkka, tavottet ym.) ettei joukkueeseen vaan mennä.
Mutta taitais tulla melko iso peli.

Ootteko alottanu koskaan peliä maajoukkueessa?
Siinä joutuu automaattisesti johonkin joukkueeseen scoutiksi tai valmentajaksi eikä ite pysty eroaan mitenkään!

Mommi
29.05.2002, 21:49
Sain Vieirasta 61mlij. € Interiltä Kun neuvottelin. Pakkohan siihen oli suostua, vaikka suunnitelmissa oli, etten myy millään hinnalla.
Kauden jälkeen Vieira siirtyi Manuun 20 Milj €

Chello
29.05.2002, 23:08
Mulla on Bayern Münchenillä nyt menossa kolmas kausi. Olen kyllä hakannut tuota peliä monia kausia. Sitten asiaan. Aluksi tiesin, että Bayern on täynnä vanhoja ukkoja. No päätin sitten alkaa myymään niitä. Hyvin sain kaupaksi Effenbergin ja kumppanit. 1.kaudella oli paljon yli 30-kymppisiä pelaajia, mutta enää ei taida olla kun Oliver Kahn. Sinnekin maalivahtiosastolle olen etsinyt korvaajaa, mutta ei ole löytynyt. Sebastien Freyn Parmasta haluaisin, mutta ei tule mistään hinnasta. Kahtena kautena oon ollut toisena kauden päättyessä, Schalke ja Dortmund vienyt mestaruuden nenän edestä. Suuria siirtojakin on tullut, mutta vaan yksi itselleni. Roque Juniorin Real Madrid osti 43,5 miljoonalla eurolla. Hyvät rahat sain. Kunnon pommin pläjäytti markkinoille kuitenkin Milan hankkimalla Amoroson Dortmundista 60 miljoonalla eurolla. Hirveitä summia. Top-10 kalleimman pelaajan joukossa 8 Italiassa pelaavaa pelaajaa.

Manic
29.05.2002, 23:18
tässä näin nyt suhteellisen kokeneena cm-pelaajana (kaudesta 97-98 alkaen on cm:t hyllyssä), tällä hetkellä paras pelaajapäivitys on varmaan cmsortedin päivitys osoitteessa http://cmsorted.thedugout.net ... itsekin väsäsin jotain päivitystä jossain vaiheessa, mutta osoittautui huomattavasti työläkkäämmäksi kuin kuvittelin ja se jäi sitten..

mutta kannattaa tuota päivitystä harkita