View Full Version : Liigan parhaat kalastajat
Urheilulehti oli huomioinut Jatkoaika.comin toiveita ja julkaisi TOP10-listansa liigan parhaista kalastajista... Caloun ja Turun pojat olivat luonnollisesti miehittäneet kärkisijat, mutta itse ainakin ihmettelin ja ihmettelen edelleen, mitä Harri Sillgren tekee tällä listalla!?
Kerros miten TOP 10 meni.
Kaikkien aikojen kalastaja on kyllä Mika Niemisen: kiekonmenetys, ja hups sellään ollaan. Sitten levitellään käsiä ja ihmetellään suu auki, että ei noin saa tehdä.
Kyllähän Caloun on kaikkein kovin mies tuossa lajissa , myöskin esim Tuomo Ruutu on aika taitava kaveri tuossa lajissa. Jari Korpisalo ja Ville Immonen lienevät myös aika korkealla listoilla.:D
Jotenkin tulee mieleen myös Markku Tähtinen. Joko hän filmaa, tai sitten miehellä on todella pieni kipukynnys.
Myllys on kuulemma kova kalamies:)
Prjakhin
09.11.2001, 16:31
Niin ja Veikollahan on aina HAAVI AUKI!:D
Viestin lähetti #9
Myllys on kuulemma kova kalamies:)
Ja Potaitchuk.
sniper2001
09.11.2001, 16:41
1.Caloun
2.Vykoukal
3.Kaipainen
4.Nieminen
5.Rosa joskus
Eikös Tom Draper ole innokas kalamies ja siksi viihtyi Rauman seudullakin silloin niin helkkarin hyvin kun oli meri lähellä? Vai sekotanko nyt johonkin toiseen pelaajaan?
Patarouva
09.11.2001, 16:44
Viestin lähetti Walton
Kyllähän Caloun on kaikkein kovin mies tuossa lajissa , myöskin esim Tuomo Ruutu on aika taitava kaveri tuossa lajissa. Jari Korpisalo ja Ville Immonen lienevät myös aika korkealla listoilla.:D
Just joo. Heitit ihan sokkona vai? Korpisaloa voidaan moittia monenlaisista asioista, mutta en lähtisi syyttelemään häntä filmaamisesta. Vai tarkoititko kalastuksella ehkä jotain muuta? Monta kertaa, kun joku muu olisi jo mahallaan, Jarkka vielä nyhjää kiinni vastustajassa, tökkii ja jäkättää.
Edit: Vai tarkoititko hänen kalastelevan jäähyjä itselleen?
Se taisi olla Potaitchukki, joka viihtyi ensin Porissa ja sittemmin Oulussa. Muistaaksen Hesarissa oli juttukin Potasta pilkillä... Vai olisiko ollut Fandul? En, muista varmasti...
J.Caloun, T.Ruutu ja M.Nieminen. Eli kaikki ex-IFK:t :D
Kaikkien aikojen "kalamies" on kyllä varmasti ollut Otto Janecky. Loistavia kuolonhyppyjä !
Täytyy myöntää, ettei Juha Jokiharjukaan huono ollut.
Miksihän se mies kaikkosi niin aikaisin SM-liigasta... Mahtoiko laittaa Kärppä-kausien jälkeen luistimet naulaan vai lähtikö jonnekin leppoisampiin sarjoihin jäähdyttelemään?
Jokiharju pelailee kai edelleen Suomisarjaa etelälohkossa Koo-Vee:n paidassa.Näin muistelisin.
Miksihän se mies kaikkosi niin aikaisin SM-liigasta... Mahtoiko laittaa Kärppä-kausien jälkeen luistimet naulaan vai lähtikö jonnekin leppoisampiin sarjoihin jäähdyttelemään?
Kärpät Oulu I divisioona 98/99
Amiens Les Gothiques French League 99/00
Rouen HC French League 00/01
KooVee Tampere Suomi-sarja 01/02
Voitti muuten Ranskan-liigan pistepörssin 2000
Viestin lähetti sniper2001
1.Caloun
2.Vykoukal
3.Kaipainen
4.Nieminen
5.Rosa joskus
Siis oliko Urheilulehden listalla Vykoukal toisella sijalla???!! Ei hyvää päivää, hurraa puolueeton journalismi!! Hurraa matsien seuranta!! Hurraa aivojen käyttö!
Siinä kolme hurraa-huutoa, jotka käännettäköön nimim. sniper2001:den suuntaan, jos tämä lista oli hänen omansa.
Vykoukalin en ole KOSKAAN nähnyt sukeltavan, ja olen miehen pelejä nyt neljättä kautta seurannut.
sniper2001
09.11.2001, 20:51
Viestin lähetti juhaht
Siis oliko Urheilulehden listalla Vykoukal toisella sijalla???!! Ei hyvää päivää, hurraa puolueeton journalismi!! Hurraa matsien seuranta!! Hurraa aivojen käyttö!
Siinä kolme hurraa-huutoa, jotka käännettäköön nimim. sniper2001:den suuntaan, jos tämä lista oli hänen omansa.
Vykoukalin en ole KOSKAAN nähnyt sukeltavan, ja olen miehen pelejä nyt neljättä kautta seurannut.
Kas kummaa, kun minä olen nähnyt häneltä varmaankin 3 peliä, kun aina on nivunen paskana, ja katsopa vaikka Blues-Saipa ottelu vuodelta 2000 kaksi kertaa läpi, ja mieti sitten, mitä kirjoitat.
Toimittaja Matihalti lukee näköjään tarkkaan myös Jatkoaika.comia, mistä tunnustus Pohjanmaalle...
Joka tapauksessa O-M kirjoittaa päivän UL:ssa seuraavasti:
"Jatkoaika.comin maanmainiolla keskustelupalstalla pyydettiin, että mameroiden lisäksi SM-liigassa pitäisi listata parhaat sukeltajat. No, sarvesta härkää.
On sääli, ettei Juha Jokiharju enää pelaa SM-liigassa, sillä mies teki uransa aikana sukeltamisesta silkkaa taidetta. Moni saattaa ihmetellä Marko Mäkisen pääsyä listalle, mutta on fysiikan lakien vastaista kaatua eteenpäin, jos miestä koukataan taaksepäin. Sellaisella suorituksella paikka on ansaittu.
Sukeltajat
1. Jan Caloun, Blues
2. Mikko Rautee, TPS
3. Jani Kiviharju, TPS
4. Marco Tuokko, TPS
5. Pavel Rosa, Jokerit
6. Tommi Santala, HPK
7. Mikko Peltola, Pelicans
8. Harri Sillgren, JYP
9. Jussi Tarvainen, Tappara
10. Marko Mäkinen, Tappara"
Nyt sitten arvuuttelemaan, millä nimimerkillä Mr. Matihalti kirjoittelee maanmainion Jatkoaika.comin keskustelusivuilla.
Henkilökohtaisena mielipiteenäni mainittakoon, että yksi Urheilulehden parhaimmista uudistuksista on nimenomaan Matihaltin takasivun "tykityspalsta", jossa niin usein turhan vakavalla otteella käsiteltävää urheilua annostellaan lukijoille vähän erilaisella lusikalla.
TheBlade
09.11.2001, 21:31
Lukon pelaajilta löytyy ainakin varusteita kun jokaisen kotipelin kotijoukkueen ensimmäisen maalin tekijä saa kalaverkon :D joillakin niitä verkkoja rupee olemaan jo aika monta..
sniper2001
09.11.2001, 21:49
Viestin lähetti Iiro
Toimittaja Matihalti lukee näköjään tarkkaan myös Jatkoaika.comia, mistä tunnustus Pohjanmaalle...
Joka tapauksessa O-M kirjoittaa päivän UL:ssa seuraavasti:
"Jatkoaika.comin maanmainiolla keskustelupalstalla pyydettiin, että mameroiden lisäksi SM-liigassa pitäisi listata parhaat sukeltajat. No, sarvesta härkää.
On sääli, ettei Juha Jokiharju enää pelaa SM-liigassa, sillä mies teki uransa aikana sukeltamisesta silkkaa taidetta. Moni saattaa ihmetellä Marko Mäkisen pääsyä listalle, mutta on fysiikan lakien vastaista kaatua eteenpäin, jos miestä koukataan taaksepäin. Sellaisella suorituksella paikka on ansaittu.
Sukeltajat
1. Jan Caloun, Blues
2. Mikko Rautee, TPS
3. Jani Kiviharju, TPS
4. Marco Tuokko, TPS
5. Pavel Rosa, Jokerit
6. Tommi Santala, HPK
7. Mikko Peltola, Pelicans
8. Harri Sillgren, JYP
9. Jussi Tarvainen, Tappara
10. Marko Mäkinen, Tappara"
Nyt sitten arvuuttelemaan, millä nimimerkillä Mr. Matihalti kirjoittelee maanmainion Jatkoaika.comin keskustelusivuilla.
Henkilökohtaisena mielipiteenäni mainittakoon, että yksi Urheilulehden parhaimmista uudistuksista on nimenomaan Matihaltin takasivun "tykityspalsta", jossa niin usein turhan vakavalla otteella käsiteltävää urheilua annostellaan lukijoille vähän erilaisella lusikalla.
Tuokko, Sillgren, Tarvainen, Santala, Peltola? MITÄ HELVETTIÄ!!!!:D
Eipä taida tuon listan tekijä olla käynyt kovinkaan monessa SM-liigapelissä. Missäs Veikko, missä Kaipainen?
Ja vielä meidän pikku-Markolle keksinyt noin tyhmän selityksen listallaolosta.
Pavel Rosan kompastuminen Jäähallin HIFK-pelissä, jossa Aki sai estämisestä estämisestä jäähyn, oli, jopa Al Pacinoa parempi näyttely suoritus:)
Top 5 (ei järjestyksessä tosin):
Caloun, Kaipainen, Machulda, Rautee, Rosa.
Vykoukal ei todellakaan sukeltele, mies on aivan eri puusta veistetty kuin esim Caloun joka sukeltaa todella helposti.
Vladimir Vujtek
Petr Tasapaino-Ton
Ton? Ei todellakaan ole sukeltaja. Se on vaan niin pirun nopea ettei sitä muut saa kiinni kuin kaatamalla sen...
Muuten en kommentoi, mutta Mikko Peltolan näkyminen listassa nauratti todella :D huhhuh, Iiro on oikea asiantuntija, Peltola on tunnettu siitä, että mies vääntää loppuun asti vaikka tulisi minkälaista koukkua. Ei hyvä ihme, mieti vähän mitä kirjoitat. Vai oliko kirjoituksesi tarkoitus provosoida?
edit: Sori, luin liian pikaisesti. Ei ollutkaan Iiron oma lista :) anteeksi!
Sonic Empire
10.11.2001, 04:08
Kun aina on nivunen paskan
Tsekkiläinen kuuluisa nivusvamma?
Palsolan Sakkehan on suorastaan himokalastaja...
Mutta takaisin sinne kaukaloon, Santalan nimen löytyminen tuntuu oudolta. Tommi ei varsinaisesti sukella. Mies käy kolauttamassa vastustajaa tuomarin näkemättä ja sitten kostoiskusta tulee jäähy. Eli Santala ei ole sukeltaja vaikkakin mainio kalastelija. HPK-pelaajista listalta puuttuu Vladimir "Kuoleva Joutsen" Vujtek, joka esittää kerrassaan loistavia filmauksia. Kompuroinnit osuvat aina oikeaan hetkeen ja Kerho pääsee ylivoimille. SM-liigan Oscar kuuluu mielestäni meidän Vladolle.
Joo ...
1. Kaikki tsekit.
2. Kimmo Koskenkorva - arvokas pelaaja Kärpille.
3. Muut nopeat ja taitavat pelaajat.
Pois tommoiset liigasta. Verta kentälle. Kele.
Viestin lähetti Sonic Empire
Tsekkiläinen kuuluisa nivusvamma?
Hmm... tuskin. Kaveri kun on nimittäin ollut jo parina kautena loppukaudesta poissa, kun nivus on vihoitellut. Keväällä/kesällä tehtiin Vykoukalille yhteensä kaksi nivusleikkausta, ja ilmeisesti ihan hyvin tuloksin. Nyt kaverilla oli lievää rasitusvammaa Lukko- ja Kärpät-peleissä, eikä mitään riskejä haluttu ottaa, joten Jiri huilasi ne pelit. Kuuluisa tsekkiläinen nivusvammahan ilmenee vain pääkaupunkiseudun sisäisissä kamppailuissa (eikö ihan alunperin ollut Jokerit-HIFK-pelissä?), viittaan siis Ottoon. Mutta Vykoukalin tapauksessa ei mistään tsekkinivuksesta ole kyse.
2.Vykoukal
Vykoukal? Miten kaveri, joka todella harvoin kaatuu, voi olla pahimpia kalastajia? Vykoukal ei todellakaan ole mitään heittäytyjätyyppiä, mies taistelee loppuun saakka eikä kovin usein sitäpaitsi edes kaadu kaukalossa. Toivottavasti, sniper, pääset seuraamaan Bluesin ja kuningas Vykoukalin otteita enemmän, niin huomaat tämän itsekin. Naurettavaa leimata Vykoukal yhdeksi liigan pahimmista sukeltajista... hei mieti nyt oikeasti vähän... ja toisekseen, onko 3 Vykoukalin peliä riittävä määrä muodostaa määritelmä, että kaveri on sukeltaja? Kun itse olen kaverin pelejä nähnyt yhteensä ehkä 80-100, ja olen huomannut vain päinvastaista...
Caloun menee listalle ihan perinteiden takia... tällä kaudella näkemissäni peleissä "Jaana" ei ole kovin hanakasti heittäytynyt, enemmänkin ollut sellainen tasaisen masentunut/flegmaattinen.
Pahin kalastus tällä kaudella, minkä olen nähnyt, oli Blues-Kärpät-pelissä Lepo-Lasse Pirjetän läpiajossa, jossa kaveri oli puolittain läpi. Kun Bluesin pakki kahvasi miestä, niin Lasse lopetti luistelun ja alkoi steppaamaan paikallaan eteenpäin liukuessaan (siltähän se useimmiten näyttää, kun läpipäässyt pyrkii elehtimään dumarille, että "hei, mua kahvataan!!!") Kyseinen tapaus oli vaan niin räikeä rankkarin kalastus, että se pisti silmään. Arvatkaa, tuliko rankkari? No, totta kai tuli. Uskomatonta. Itse olisin antanut Blues-pakille 2 min ja Lasselle henk.koht. kympin. No, onneksi Jamo hoiti rankkarin ja Blues itse pelin.
Punalippu
10.11.2001, 13:21
Silloin tällöin Mäkkäriltä lähtee jalat alta aika nätisti, mahtuu mielestäni top 20:neen.
sniper2001
10.11.2001, 13:55
Viestin lähetti Kaljami
Hmm... tuskin. Kaveri kun on nimittäin ollut jo parina kautena loppukaudesta poissa, kun nivus on vihoitellut. Keväällä/kesällä tehtiin Vykoukalille yhteensä kaksi nivusleikkausta, ja ilmeisesti ihan hyvin tuloksin. Nyt kaverilla oli lievää rasitusvammaa Lukko- ja Kärpät-peleissä, eikä mitään riskejä haluttu ottaa, joten Jiri huilasi ne pelit. Kuuluisa tsekkiläinen nivusvammahan ilmenee vain pääkaupunkiseudun sisäisissä kamppailuissa (eikö ihan alunperin ollut Jokerit-HIFK-pelissä?), viittaan siis Ottoon. Mutta Vykoukalin tapauksessa ei mistään tsekkinivuksesta ole kyse.
Vykoukal? Miten kaveri, joka todella harvoin kaatuu, voi olla pahimpia kalastajia? Vykoukal ei todellakaan ole mitään heittäytyjätyyppiä, mies taistelee loppuun saakka eikä kovin usein sitäpaitsi edes kaadu kaukalossa. Toivottavasti, sniper, pääset seuraamaan Bluesin ja kuningas Vykoukalin otteita enemmän, niin huomaat tämän itsekin. Naurettavaa leimata Vykoukal yhdeksi liigan pahimmista sukeltajista... hei mieti nyt oikeasti vähän... ja toisekseen, onko 3 Vykoukalin peliä riittävä määrä muodostaa määritelmä, että kaveri on sukeltaja? Kun itse olen kaverin pelejä nähnyt yhteensä ehkä 80-100, ja olen huomannut vain päinvastaista...
Caloun menee listalle ihan perinteiden takia... tällä kaudella näkemissäni peleissä "Jaana" ei ole kovin hanakasti heittäytynyt, enemmänkin ollut sellainen tasaisen masentunut/flegmaattinen.
Pahin kalastus tällä kaudella, minkä olen nähnyt, oli Blues-Kärpät-pelissä Lepo-Lasse Pirjetän läpiajossa, jossa kaveri oli puolittain läpi. Kun Bluesin pakki kahvasi miestä, niin Lasse lopetti luistelun ja alkoi steppaamaan paikallaan eteenpäin liukuessaan (siltähän se useimmiten näyttää, kun läpipäässyt pyrkii elehtimään dumarille, että "hei, mua kahvataan!!!") Kyseinen tapaus oli vaan niin räikeä rankkarin kalastus, että se pisti silmään. Arvatkaa, tuliko rankkari? No, totta kai tuli. Uskomatonta. Itse olisin antanut Blues-pakille 2 min ja Lasselle henk.koht. kympin. No, onneksi Jamo hoiti rankkarin ja Blues itse pelin.
Itselläsikö vauhti pysyy täydessä kun työnnetään maila kainaloon???
Annetaan oma ääneni Peter Tonille
sniper2001
10.11.2001, 16:15
Viestin lähetti martin
Annetaan oma ääneni Peter Tonille
No tästäkin voi tietysti olla montaakin mieltä. Oikeastaan turha viestiketju.
Kyllä tuo aiemmin mainittu Mäkiaho saa ääneni. Ottaa eniten hermoon just tällaset "kovat" pelaajat, jotka kuitenkin esittävät aivan uskomattomia kuolevia joutsenia pelistä toiseen....:mad:
TosiFani
11.11.2001, 21:03
Ässät - IFK pelin perusteella Nielikäinen ja Mäkiaho.
Clark Kent
11.11.2001, 21:25
Ässistä voisi pistää Tähtisen listalle. Olisiko Markku aiheuttanut eniten jäähyjä vastustajalle Ässien pelaajista? Yleensä kyllä ihan aiheesta saavat, kun Tähtinenkin on nopea luistelija ja hitaat pakit joutuvat koukkimaan... Yleensä vielä korkealla mailalla. Mutta tyylillä poika kaatuu. Toinen kaatuja Ässistä on Timo Salonen, mutta siihen kaatumiseen ei tarvita edes sitä, että vastustaja olisi lähellä... :p
Jos kaikki sanoisivat suosikki joukkueensa parhaan hyppy-heikin niin saataisiin vähän kuvaa oikeista valinnoista. Näitä pelejähän kaikki ovat nähneet eniten.
SaiPa: Machulda , ei hyppää mutta kaatuu luvattoman herkästi
-H-
Ehdottomasti Liigan kovin kalamies. Kesällä ja syksyllä kalasaaliit jäivät niin mitättömän pieniksi että se heijastuu Jurin peliesityksiinkin.
Anna Antti Jurille affenia jotta peli alkaa taas kulkemaan!
Joo, kyllä Calounilla on vahvat näytöt tällä saralla. Parasta vinoilua aiheen ympäriltä kirjoitti taannoin TS kun Caloun loukkaantui Turkuhallissa: " siniviiva kampitti Calounin".......
Jan Caloun ja Otakar Janetcky.
Parhaat sukeltajat kautta aikojen.
Ja tietsti Tps!:p
Älkää unohtako...Kyllä herra J.Jokiharju on kautta aikojen SM-liigan paras sukeltaja...Toki hän oli kova pelimieskin.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.