PDA

View Full Version : Näin teen vain minä. (1/10000?)

Sivut : [1] 2

Jackie Moon
26.10.2012, 23:03
Miksi olet tuollainen friikki? Mitä outoa sinä teet ja vieläpä tiedät että kovin moni muu ei niin tee? Toki tässä ketjussa voi paljastua että se miksi pidät itseäsi aivan sekona, onkin ihan normaalia.

Ketjuun ei lasketa mitään ns. tavallisia harvinaisuuksia, eli esim. sitä että et ota kaupassa sitä etummaista tuotetta vaan kaivan peremmältä sen, laitat aina ensiksi sukan vasempaan/oikeaan jalkaan, hermoilet lähdettyäsi että jäikö vaikkapa ovi kotona auki, kuset niin että ei lirise, yms.

Avaan pelin saunomiseen liittyvällä asialla. Eli aina kun olen heittänyt viimeiset löylyt ja kun ne on ns. menneet ohitse, niin puhallan molempiin kainaloihin ennen lauteilta nousemista. Älä kysy miksi. Kai koitan tarjota armpiteille lämpöä edes siinä lopussa kun ne muuten joutuu olemaan jemmassa. Itse kun en sauno ja tuuleta samaan aikaan.

Ralph
26.10.2012, 23:12
Mitä outoa sinä teet ja vieläpä tiedät että kovin moni muu ei niin tee?

Kirjoitan paskaa tälle palstalle.

Lunatico
26.10.2012, 23:28

No mutta näinhän kaikki tekee, tai ainakin suurinosa aktiivisista käyttäjistä.

Jackie Moon
26.10.2012, 23:30

Hyväksytään. Itse en tiedä kun 2 tai 3 muuta varmaksi ja käyttäjiä on kuitenkin reilut 53k.

Sekera
27.10.2012, 01:17
Säännöllisen satunnaisesti koen uhkaa kynsieni irtoamisesta. Tämän tunteen laannutan sillä, että yhtäaikaisesti molemmilla käsillä vedän nahkaa vasten peukalon kärjen alaspäin, etusormen rystysestä lukien ensimmäisen taipeen suuntaisesti. Toinen vaihe on neljän muun sormen kärjen yhtäaikainen vetäminen alakämmenestä nyrkkiasentoon. Sitten vielä täytyy huolehtia kynsien juuren ja ihon välisen kiinnityksen pysyvyydestä vetämällä peukalon syrjällä neljän muun sormen kiinnitykset järjestyksessä etusormi-pikkusormi ja peukalon juuren kiinnitys varmistetaan etusormen syrjällä luontevasta kohtaa. Kokeilkaa ja löytäkää oma tyylinne.

Olenko yksin tämän tapani kanssa? Varsinkin miettiessäni jotakin teen tätä huomaamatta, tai ollessani stressaantunut. Ehkäpä koen, että miettimiseen kuluva energia on pois kynsien kiinnitysenergiasta, jonka puutetta pyrin korjaamaan.

Haastattelija
27.10.2012, 01:40
Enpä tiedä harrastavatko muut, mutta aina Frendien alkutunnarin aikana tunnen pakottavaa tarvetta osallistua niihin taputuksiin. Ja näin myös poikkeuksetta teen. No one told me, life was gonna be this way *tap tap tap tap*

Mairouh
27.10.2012, 02:18
Enpä tiedä harrastavatko muut, mutta aina Frendien alkutunnarin aikana tunnen pakottavaa tarvetta osallistua niihin taputuksiin. Ja näin myös poikkeuksetta teen. No one told me, life was gonna be this way *tap tap tap tap*

Haha, luulen ettet todellakaan ole ainoa. Ainakin niin moni tuntemani ihminen, joka katsoo Frendejä tekee tuon.

SeQuins
27.10.2012, 03:43
Ruokapöydässä voipaketissa tököttövä veitsi ei saa sojottaa minua kohti. Käännän voipaketin niin, että veitsi sojottaa toiseen suuntaan. Samoin kattilassa oleva kauha, lautasella olevat aterimet jne kaikille minua päin sojottaville työvälineille käy samoin. Pahin on tuo veitsi voissa -keissi. Se vain häiritsee.

Ja kun ruokapöydässä minua vastapäätä istuu henkilö, mikään maitopurkki tai limupullo ei saa olla meidän välissä niin, että se olisi "näköesteenä", mitä se todellisuudessa ei edes olisi. Siis niin etten muka näkisi tätä henkilöä kunnolla. Häiritsee keskustelua.

Kotonani vessan maton täytyy olla samansuuntaisesti kaakeloidun lattian viivojen kanssa. Sama olkkarin maton kanssa, täytyy olla samansuuntaisesti noiden olkkarin puulattian "viivojen" kanssa.

Ehkä vähän sekava teksti.

Tinke-80
27.10.2012, 04:14
Yritän muodostaa päässäni lauseita joiden pituus on tasan 21 merkkiä. Juu, tiedän, hullun hommaa.

-Tinke

pehtoori
27.10.2012, 05:04
Mun on vaan pakko räpsäyttää silmiä joka katulampun jälkeen jos oma auto on ainoa sen katulampun ja seuraavan välissä. Samassa välissä ei saa olla muita autoja, ajoivat ne kumpaan suuntaan tahansa.

Tähtipakki
27.10.2012, 07:13
Mun on vaan pakko räpsäyttää silmiä joka katulampun jälkeen jos oma auto on ainoa sen katulampun ja seuraavan välissä. Samassa välissä ei saa olla muita autoja, ajoivat ne kumpaan suuntaan tahansa.

Voi luoja mikä helpotus kuulla tämä! Itsellä täsmälleen sama homma ja monesti tulee mietittyä, että mistä se on lähtenyt ja voisiko sitä edes lopettaa, jos yrittäisi. :D

Onneksi ihan joka automatkalla tuota ei tule tehtyä. Mutta kun sen kerran aloittaa niin saa perille päästä ennenkuin se loppuu.

kananlento
27.10.2012, 07:29
Voi luoja mikä helpotus kuulla tämä! Itsellä täsmälleen sama homma ja monesti tulee mietittyä, että mistä se on lähtenyt ja voisiko sitä edes lopettaa, jos yrittäisi. :D

Onneksi ihan joka automatkalla tuota ei tule tehtyä. Mutta kun sen kerran aloittaa niin saa perille päästä ennenkuin se loppuu.

Minulla oli nuorempana tapana autossa istuessa ikään kuin "hypätä jaloilla" jokaisen lyhtypylvään kohdalla. Ja siis yleensä moottoriteillä, joissa pylväitä oli vähän harvemmin. Mutta tuo oli sellainen, jota en tarkoituksella tehnyt, vaan jossain kohtaa aloin moista jatkuvaa jalan liikettä ihmetellä samalla kun tarkkailin pylväiden lähestymistä. Sain tämän kuitenkin jollain konstilla lopetettua.

Kommentaattori
27.10.2012, 09:58
Menen käytännössä joka arkiaamu bussilla töihin ja "surffaan keskikatkoviivoja" eli ajatuksissani surffaan joko katkoviivoja tai valotolppia niin kuin vanhassa Froggerissa (http://blog.darkstuffproductions.com/?p=170). (linkki Frogger näkymään)

Eleanor
27.10.2012, 10:02

Itse taas napsutan varpaita oikeastaan jokaisen TV-sarjan tunnarin tahtiin.

En usko, että ainakaan tältä foorumilta löytyy samanlaista kahelia kuin minä.

Stigu
27.10.2012, 10:08
Yritän muodostaa päässäni lauseita joiden pituus on tasan 21 merkkiä. Juu, tiedän, hullun hommaa.

-Tinke
Hyvin onnistuit tuossa viimeisessä lauseessa!

Itse poltan aina stendarilla kaksi tuhannen euron seteliä, kun istun pöntöllä vääntämässä Pythonia.

Vai meniks tää väärään ketjuun?

kamik
27.10.2012, 10:57

Olen sinut joskus nimennytkin top3-spämmäriksi (sorry, silloin tuntui siltä), mutta mahtuuhan runsaaseen vestituotantoosi paljon hyviäkin kirjoituksia, esimerkkinä tämänpäiväisen HPK-HIFK -otteluketjun avausviesti (http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=4389960&postcount=1). Vahvat värilasit sulla on edelleen, mutta se faneille toki sallitaan. Ja paskaa tänne kirjoittaa suurin osa, minäkin, joten ei jatkoon.

Kuulun mielestäni niihin harvoihin, jotka pystyvät palstalla myöntämään virheensä ja muuttamaan kantaansa, tällä en tarkoita tuuliviirismiä.

Everton
27.10.2012, 13:01
Sain tämän kuitenkin jollain konstilla lopetettua.

Ilmeisesti ennen kuin sait itse ajokortin, ainakin siitä päätellen, että olet vielä täällä keskuudessamme.

Sateentekijä
27.10.2012, 13:04
Ei jessus. Tämä ketju on kyllä melkoinen.

Lainaus tästä ketjusta tuolta ylhäältä.

Minulla oli nuorempana tapana autossa istuessa ikään kuin "hypätä jaloilla" jokaisen lyhtypylvään kohdalla.

Kaikilla meistä on varmaan outoja ns. rituaaleja... tuo ylläoleva veti kyllä kaikista pohjat. En ymmärrä. En tiedä uskallanko lukea tästä ketjusta, miten tuo lainaamani lause jatkuukaan ja parempi ehkä niin, ettei koko pää hajoa.

Lunatico
27.10.2012, 13:21
Asfaltissa on ollut halkeama joka on sitten paikattu. Tätä on joka paikassa ja kun kävelen tälläisen "viivan" kohdalle, yritän asettaa askeleeni niin etten polkaise sen "viivan" päälle vaan menen yli. Yleensä huomaan asian jo kaukaa ja valmistaudun hyvissä ajoin "suoritukseen". Se on sellainen peli pääni sisällä. Tuskin olen ainoa, mutta hölmöähän tuo on.

ufon_kaakao
27.10.2012, 13:43
Mulla on tapana moottoritiellä aina saavuttaessani satasen nopeuden saada pito irtoamaan hetkeksi tiestä. Siihen tarttee rivakan jarrutuksen ja samalla käännän rattia rajusti. Jos joku haluaa tota koittaa niin kun auto meinaa lähteä heittelehtimään kannattaa nostaa jalka äkkiä jarrulta pidon saamiseksi takaisin, muuten helposti ajaa kolarin.

Jaws
27.10.2012, 13:48

-Tinke

Hehe, mulla oli tapana tehdä pienempänä vähän samanlaista juttua. Kuullessani / lukiessani melko pitkän sanan, katsoin aina miten se jaottuu. Esimerkiksi sana "naapurustossamme" on jaollinen kahdella, neljällä ja kahdeksalla. Testasin sanoja niin, että tavutin sanat jaotellen. Siis "naapurustossamme" -> naap-urus-toss-amme. Sitten totesin itsekseni, että joo, tämä sana on jaollinen neljällä.

Hankalasti selitettävissä, onneksi en muuten ole tehnyt tuota enää. En tiedä miksi minulla oli tapana tehdä noin.

Toinen esimerkki: "moottoritiellä" -> moo-tto-rit-iel-lä. Tällöin totesin, etten ollut onnistunut, koska yksi kirjain uupuu jolloin kirjaimet eivät mene tasan.

En tiedä selitinkö oikein, mutta kirjainten piti mennä tasan.

Freddie Freeloader
27.10.2012, 14:16
Joskus, kun uni ota tullakseen, niin mulla on ollut tapana lampaiden laskemisen sijaan ottaa joku tietty kategoria ja yrittää keksiä edustaja sille jokaiselle aakkosten kirjaimelle. Tähän tapaan:

Kategoria "luistinmerkit":
-Adidas (Muistatteko vielä? Nämä olivat aikoinaan jostain syystä erityisesti tuomareiden suosiossa)
-Bauer
-CCM
-Daoust
-Easton
-Fila (ei tule muuta mieleen kuin nämä rullaluistimet)
-Graf
-Heaton
-Itech
-Jofa
-Koho
jne...

Kategorioita voi keksiä loputtomasti (automerkit, maiden nimet, jne jne) ja tavoitteena tietysti keksiä edustaja jokaiselle kirjaimelle. Yleensä kyllä ajatus alkaa harhailla aika nopeasti jonnekin muualle ja uni tulee, ennenkuin on päässyt loppuun.

RonSwanson
27.10.2012, 14:26
Haha, luulen ettet todellakaan ole ainoa. Ainakin niin moni tuntemani ihminen, joka katsoo Frendejä tekee tuon.

Mm. minä. Lisäksi 30 Rockissa, kun tulee se, että Judah Friedlanderin esittämä hahmo Frank heilauttaa kättään, minä heilautan myös. Oikeasti sarjan tunnari jo pelkästään saa hyvälle fiilikselle :D koska odottaa n. 24minuutin nautintoa huippuviihteestä :)

30 Rock - Season One Opening (HQ) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=l21Dl96ESok) n. 9-10 sek kohdalla kyseinen tapahtuma johon nimimerkki RonSwanson osallistuu.

finnjewel
27.10.2012, 14:32
Kelloradiooni, jossa numeronäyttö, en koskaan voi asettaa herätysajaksi parilliseen numeroon loppuvaa aikaa. Enkä numeroon 3 päättyvää aikaa.

Freddie Freeloader
27.10.2012, 14:40
Kelloradiooni, jossa numeronäyttö, en koskaan voi asettaa herätysajaksi parilliseen numeroon loppuvaa aikaa. Enkä numeroon 3 päättyvää aikaa.

Outoa. Minä taas en pysty laittamaan esim. volumeasetusta tms. säädettävää digitaalista numeroa koskaan parittomalle numerolle. Äänenvoimakkuus voi olla joko 14 tai 16, mutta ei koskaan 15.

Wod
27.10.2012, 14:42
Outoa. Minä taas en pysty laittamaan esim. volumeasetusta tms. säädettävää digitaalista numeroa koskaan parittomalle numerolle. Äänenvoimakkuus voi olla joko 14 tai 16, mutta ei koskaan 15.
Sama. Pakko olla parillinen numero. Jos televisiotakin katsoo ja joku laittaa äänenvoimmakkuuden 15 niin on minun käännettävä se 14 tai 16 jne. Sama pätee kaikissa jutuissa missä säädetään jotain (kello, television äänenvoimmakkuus, auton radio ja vaikka mitä).

La Flama Blanca
27.10.2012, 15:14
Töissä (vapaa-ajalla tämä ei toistu) kävellessä lähestyvien kynnysten kohdalla on jonkinlainen pakkomielle saada askel sopimaan mahdollisimman hyvin kynnyksen reunaan, samalla tyylillä kuin pituushyppääjät lankulle tullessa.

Jackie Moon
27.10.2012, 15:33
Hehe, mulla oli tapana tehdä pienempänä vähän samanlaista juttua. Kuullessani / lukiessani melko pitkän sanan, katsoin aina miten se jaottuu. Esimerkiksi sana "naapurustossamme" on jaollinen kahdella, neljällä ja kahdeksalla. Testasin sanoja niin, että tavutin sanat jaotellen. Siis "naapurustossamme" -> naap-urus-toss-amme. Sitten totesin itsekseni, että joo, tämä sana on jaollinen neljällä.

Tätä teen itsekin, mutta se tulee niin selkärangasta että en edes tajunnut että siitäkin olisi voinut tähän ketjuun mainita. Lisäksi lasken sanojen (ja joskus jos oikein innostuu niin kirjaimien) lukumääriä ohjelmien tekstityksissä. Aloitan nollasta ja maali on satasessa. Sanoissa niiden määrä tulee siitä että montako niitä ilmestyy aina yhdellä kerralla ruudulle, esim. "Ridge et voi tehdä tätä minulle. Haista sinä Brooke paska.", tuo on siis kymmenen. Ja jos pääsen vaikka 98 asti ja seuraava määrä sanojen on vaikkapa 9, niin sitten se menee 7 pitkäksi ja sitten odottelen sitä seiskaa.

Jaws
27.10.2012, 15:45
Sama. Pakko olla parillinen numero. Jos televisiotakin katsoo ja joku laittaa äänenvoimmakkuuden 15 niin on minun käännettävä se 14 tai 16 jne. Sama pätee kaikissa jutuissa missä säädetään jotain (kello, television äänenvoimmakkuus, auton radio ja vaikka mitä).

Täälläkin yksi, joka säätää noiden volyymien kanssa. Telkkarin äänenvoimakkuus ei koskaan saa olla pariton, sen pitää olla aina parillinen. Joten ei ole näköjään niin kovin harvinaista, vaikka itsekin toki luulin sen sitä olevan.

Pottakameli
27.10.2012, 15:50
Ei jessus. Tämä ketju on kyllä melkoinen.

Lainaus tästä ketjusta tuolta ylhäältä.

Kaikilla meistä on varmaan outoja ns. rituaaleja... tuo ylläoleva veti kyllä kaikista pohjat. En ymmärrä. En tiedä uskallanko lukea tästä ketjusta, miten tuo lainaamani lause jatkuukaan ja parempi ehkä niin, ettei koko pää hajoa.

Itse pujottelin kaiken maailman tolppia autossa istuessani. Tuli myös hypittyä...perkeleen automatkat.

Freddie Freeloader
27.10.2012, 15:58
Täälläkin yksi, joka säätää noiden volyymien kanssa. Telkkarin äänenvoimakkuus ei koskaan saa olla pariton, sen pitää olla aina parillinen. Joten ei ole näköjään niin kovin harvinaista, vaikka itsekin toki luulin sen sitä olevan.

Tämä muuten pätee myös auton ilmastointilaitteeseen. Jos normaalisti käyttämäni 22 alkaa tuntua liian kylmältä, niin on pakko laittaa tauluun 24, vaikka tiedän jo etukäteen, että se on liian kuuma. Siinä sitten seilaan näiden välillä pitkillä automatkoilla. 23 ei tule kyseeseen, vaikka tiedän, että se antaisi juuri haluamani lopputuloksen.

forrest
27.10.2012, 16:08
Työmatkan meno-osuuden teen bussissa seisoen, vaikka istumapaikkoja olisi paljonkin tarjolla. Istumaan siirryn lähinnä vain silloin kun joltain pysäkiltä tullaan kyytiin lastenvaunujen kanssa. Paluumatkat taas istun.

Cjyyl
27.10.2012, 16:22
Töissä (vapaa-ajalla tämä ei toistu) kävellessä lähestyvien kynnysten kohdalla on jonkinlainen pakkomielle saada askel sopimaan mahdollisimman hyvin kynnyksen reunaan, samalla tyylillä kuin pituushyppääjät lankulle tullessa.

Täältä löytyy sieluntoveri! Tiedä sitten mistä johtuu, mutta askelmerkin on oltava kohdillaan, muuten ei tule mistään mitään.

Jaws
27.10.2012, 16:42
Täältä löytyy sieluntoveri! Tiedä sitten mistä johtuu, mutta askelmerkin on oltava kohdillaan, muuten ei tule mistään mitään.

Mullakin on tämä askelmerkki-pakkomielle monessa asiassa. Esimerkiksi jollain laatoituksella kävellessä tulee välillä katsottua sitä askelmerkkiä, yli ei saa astua.

sampio
27.10.2012, 16:48
Muutamia kertoja päivässä tulee naksautettua takareidet. Tulee kiristävä olo takareisiin, ja jos ei tee lievää venytystä ja naksauta niitä, niin homma jää vaivaamaan mieltä ja tuntuu, että jalat kangistuvat. Pieni venytys, naksahdus, ja olo on paljon rennompi.

Numero13
27.10.2012, 16:51
Itselläni sama homma volumen kanssa, mutta vain TV:tä katsellessa. Esim. Radiota kuunnellessa volumelle se ja sama..

Ennen kun en ajokorttia omistanut, tuli auton kyydissä istuessa kuviteltua sähköjohtojen päälle joku kuvitteellinen hahmo, joka "liukui" linjoilla samaa vauhtia auton vieressä. Aina sähkötolpan tullessa kohdalle, kuvittelin hahmon hyppäämään tolpan yli ja jatkavan liukumista. Hämärää..

Naurava Sika
27.10.2012, 16:53

Minulla on hieman saman tapainen pakkoliike. Nimittäin aina jos kuulen jonkun sanovan "hei lopeta", on minun pakko taputtaa kaksi kertaa. Usein esimerkiksi vaimon kanssa kinastellessa hän sanoo nuo taikasanat "hei lopeta!" ja seuraavalla sekunnilla saa minulta vastauksen "tap tap". Tämä johtunee siitä yhdestä Tik Takin biisistä, joka alkoi muuten juuri nyt soimaan päässä. Ei varmaan lähde pois ennen kuin nukutun yön jälkeen.

vlad
27.10.2012, 17:06
Toistaiseksi kenelläkään ei ole ollut tällaista tapaa, josko onkaan. Minulle on lapsuudesta jäänyt tapa heittää aina saunoessani ennen pois lähtöä yksi kauhallinen vettä kiukaalle saunatontulle. Ja teen tätä edelleenkin vaikka en tonttuihin, maahisiin sun muihin uskokaan. Jotenkin tapa on juurtunut selkäytimeen ja sitä tulee noudatettua edeälleenkin. Menikö nyt uskottavuus palstalaisena?

vlad.

Chespa
27.10.2012, 17:11
Ennen kun en ajokorttia omistanut, tuli auton kyydissä istuessa kuviteltua sähköjohtojen päälle joku kuvitteellinen hahmo, joka "liukui" linjoilla samaa vauhtia auton vieressä. Aina sähkötolpan tullessa kohdalle, kuvittelin hahmon hyppäämään tolpan yli ja jatkavan liukumista. Hämärää..

Sama :D

Aunt Wang
27.10.2012, 17:28
Äh, en tiedä miten selittäisin tämän... Kun olen autossa ja edessä siintää tolppia ja katulamppuja jne, niin katson aina tien oikealla puolella olevaa tolppaa, sitten vasemman puolimmaista tolppaa ja sitten taas oikeanpuoleista tolppaa. Ja jos en katso tien toisella puolella olevaa tolppaa ennen kuin olen ajanut sen ohi, niin häviän ja juttu alkaa alusta.

Jaws
27.10.2012, 17:51

Näköjään meikäläisellä on näitä outoja tapoja useampiakin, sillä voin samaistua tähän. Sitten tähän kuvattuun tapaukseen myös sellainen, että siinä auton vieressä tiellä aina joskus juoksi kuvitteellinen hahmo ja hyppäsi aina katulampun / jonkun tolpan kohdalla. Yleensä moottoritiellä. Siis juoksee eteenpäin, pomppaa, jatkaa juoksuaan, pomppaa.

Ja vakuuttavuuteni sen kuin nousee.

Edit: ketjun nimeksi voisi kohta vaihtaa "Näin teen vain minä ja yleensä myös Jaws".

Jaws
27.10.2012, 18:04
No niin, nyt tuli mieleen sellainen tapa jota olen tehnyt ihan pienestä tähän päivään saakka. Olen usein pohtinut, tekeekö kukaan muu näin. Ja tämä on sellainen juttu, jota tulee tehtyä ihan päivittäin monestikin, esim. katsoessa televisiota tms.

Eli onko kellään muulla pakonomaista tarvetta välillä repiä huulia? Niistä kun irtoaa vähän nypläämällä jotain pikkuisia juttuja (en tiedä, mikä sana niille on). Siis se mitä huulen pinnassa nyt yleensä on. Olen tehnyt sitä niin pitkään, että olen tottunut siihen ja eikä se erityisemmin satu. Siis etusormella ja peukalolla huulen näpräystä. Se on vähän kuin oma versioni kynsien pureskelulle. Keskittyessä tulee tehtyä juuri tätä.

Se ei ole mitään masokismia, sillä se ei juuri satu ja siihen on tottunut että se on tullut oikeastaan tavaksi. Enkä usko että kovin moni tekee sitä kuten minä teen.

Hieno ketju, kirjoittelen tänne vielä varmasti usein.

Lunatico
27.10.2012, 18:42
Mullakin on autolla ajaessa yksi hieman outo juttu, elikkäs, kun näen tolpan, oli se sitten kummalla puolen tahansa, ja vastaan tulee auto. Yritän ehtiä ensin sen tolpan ohi kuin se vastaan tuleva, joskus jopa kaasutan sen takia. Ja joskus lasken pelin tilanteen matkan aikana ja ynnäilen lopuksi voitinko vai hävisinkö.

Wod
27.10.2012, 20:20
Eli onko kellään muulla pakonomaista tarvetta välillä repiä huulia? Niistä kun irtoaa vähän nypläämällä jotain pikkuisia juttuja (en tiedä, mikä sana niille on). Siis se mitä huulen pinnassa nyt yleensä on. Olen tehnyt sitä niin pitkään, että olen tottunut siihen ja eikä se erityisemmin satu. Siis etusormella ja peukalolla huulen näpräystä. Se on vähän kuin oma versioni kynsien pureskelulle. Keskittyessä tulee tehtyä juuri tätä.
Jos tajusin mitä tässä haetaan niin teen samaa, mutta en käytä sormia. Pelkillä hampailla revin huulten päältä "nahan" tai mikä ikinä se nyt siinä sitten ikinä onkaan. Kivasti lähtee paloja veke. Kaikennäköistä :D!

benicio
27.10.2012, 20:33
Toistaiseksi kenelläkään ei ole ollut tällaista tapaa, josko onkaan. Minulle on lapsuudesta jäänyt tapa heittää aina saunoessani ennen pois lähtöä yksi kauhallinen vettä kiukaalle saunatontulle. Ja teen tätä edelleenkin vaikka en tonttuihin, maahisiin sun muihin uskokaan. Jotenkin tapa on juurtunut selkäytimeen ja sitä tulee noudatettua edeälleenkin. Menikö nyt uskottavuus palstalaisena?

vlad.

Saunatontulle heitettiin aina lapsena kauhallinen. Sitten minusta tuli insinööri ja lopetin sen. En siis tonttua, vaan sen heittämisen. En siis sen tontun heittämisen vaan veden heittämisen.

Ei se sun uskottavuus nyt mennyt.

Freddie Freeloader
27.10.2012, 20:38
Saunatontulle heitettiin aina lapsena kauhallinen. Sitten minusta tuli insinööri ja lopetin sen.

Niin minäkin. Siis tein noin. Tai olin. Tai siis tein. Tai siis tulín... insinööriksi.

*ysk* lähen tästä saunaan.

Pasuri
27.10.2012, 20:59
Katulamppuihin ja liikennemerkkeihin sun muihin tolppiin tuntuu porukalla liittyvän paljon outoja rituaaleja, niin mullakin. Mulla se jantteri vaan ei liu'u linjoja pitkin vaan hyppää aina tolpalta seuraavalle. Semmosta on myös että jos auton radiosta soi joku biisi niin joka tahdin aloittava isku ei saa tulla semmoisessa tilanteessa että auto on jonkun tolpan kohdalla, pittää olla aina kahen tolpan välissä.

Myöskin tuollaista että ei saa astua asfaltissa olevan halkeaman päälle esiintyy. Joskus niitä on vaan niin tiheään jotta joutuu ottamaan kunnon harppauksia, taikka sitten hirveän lyhyitä askelia. Mahtaa näyttää mielenkiintoselle. Telkkarissa ei voi volaa laittaa mihinkään 17 tai 53 vaan aina pitää olla 0, 5, 10, 15 jne... Yks on myös että julkisilla paikoilla musiikkia kuunnellessa tulee vähän väliä kaivettua nappia korvasta, että varmasti kuuluu se musiikki kuulokkeista eikä kännykän kajarista.

SeQuins
27.10.2012, 21:27
Minulla oli nuorempana tapana autossa istuessa ikään kuin "hypätä jaloilla" jokaisen lyhtypylvään kohdalla.

Apua, mä olen tehnyt joskus ihan samaa! Ihan ärsytti koko homma, mutta pakko oli niin tehdä!

hemmo_1973
27.10.2012, 21:29
Meikäläisen tapana on mieltää numeroita kertotaulujen kautta. Eli esimerkiksi lätkämatseja seuratessani funtsin, minkä kahden luvun tulo tietyn pelaajan numero on. Esimerkiksi 32 on 8 kertaa 4 ja 3 kertaa 10 ja 2/3 ja niin edelleen. Kyseisen tyyppinen aivobikkaus on tehnyt meikäläisestä melkoisen velhon numeroiden suhteen.

DefaultPlayer
27.10.2012, 21:32
Katulamppuihin ja liikennemerkkeihin sun muihin tolppiin tuntuu porukalla liittyvän paljon outoja rituaaleja, niin mullakin.

Kuin myös! Itse fiilistelen aina niiden 25 metrin välein olevien (mitä yleensä taajama-alueilla on) katulamppujen kanssa Jonathan Edwardsin kolmiloikan me-hyppy(j)ä (18,29 tjsp) ja koitan saada rytmitykset kohdilleen ja arvioida sen, että missä kohtaa sitä pitää tulla alas, että tipahtaisi noille lukemille.

Mallailen, kuten jo moni muukin edellä kirjoittanut, myös niitä askelmerkkejä aina kohdilleen esim. pyöräillessäni ja kävellessäni. Pentuna tuntui, että tuosta "taidosta" oli apuakin, kun pituutta hypätessä ei tarvinnut ikinä sen kummemmin askelmerkkejä juosta ennen kisoja, kun ihan sama mistä lähti, niin aina sen juoksun sai rytmitettyä niin, että se jalka oli siinä lankulla.

Ja jotta ei ihan väärää kuvaa itsestäni tulisi, niin en ikinä ole kyllä yleisurheilua sen kummemmin harrastanut tai muutenkaan intoillut asian suhteen. Jostain vain on tarttunut nuo hyppylajien jutut.

SeQuins
27.10.2012, 21:44
Tuli yksi hullu juttu mieleen. Nyt kun lätkää niin paljon seuraan, niin jäänyt tämmöinen tyhmä juttu päälle.

Esim. jos vaikka kaupassa punnitsen jotain, jonkun tuotteen vaakanumero on esim 67, mietin Tomas Zaborsky. Tai jos vaikka apteekissa jonotusnumeroni on 87, mietin Sidney Crosby. Tälläinen yksittäinen numero tuo mieleen usein jonkun pelaajan pelinumeron mukaan.

Tämä on lieventynyt näihin vähän harvinaisempiin pelinumeroihin. Esim. pari vuotta sitten esim. numero 23 oli vielä kaikki vaan ketkä sillä pelasi - Kemppaiset, Louhivaarat ja Tukoset.

sampio
27.10.2012, 21:50
Aika skitsoa jengiä tuntuu olevan palsta pullollaan. Luulin, että olen friikki tuon venyttelyni kanssa, mutta siihen sentään on jonkinmoinen fysiologinen peruste olemassa. Muilla vaikuttaisi olevan vakavempia ongelmia. Tosin eihän tämän pitäisi yllättää enää näin reilun kymmenen vuoden palstailun jälkeen.

Syöttöpiste
27.10.2012, 22:39
Tuli yksi hullu juttu mieleen. Nyt kun lätkää niin paljon seuraan, niin jäänyt tämmöinen tyhmä juttu päälle.

Esim. jos vaikka kaupassa punnitsen jotain, jonkun tuotteen vaakanumero on esim 67, mietin Tomas Zaborsky. Tai jos vaikka apteekissa jonotusnumeroni on 87, mietin Sidney Crosby. Tälläinen yksittäinen numero tuo mieleen usein jonkun pelaajan pelinumeron mukaan.

Tämä on lieventynyt näihin vähän harvinaisempiin pelinumeroihin. Esim. pari vuotta sitten esim. numero 23 oli vielä kaikki vaan ketkä sillä pelasi - Kemppaiset, Louhivaarat ja Tukoset.

Kai tätähän käyttää lähes kaikki lätkää seuraavat henkilöt. Itse ainakin yritän muistaa jotkut pitkät numerosarjat jakamalla ne osiin eri pelaajien pelinumeroiksi. Esimerkiksi jotkut puhelinnumerot tai laskujen viitenumerot. Samaan menee myös kauppojen HeVi-osastoilla vaakanumerot. Hyvin helppo keino muistaa numerot, jos muuten meinaa onnistua.

haunted shores
27.10.2012, 22:54
Kai tätähän käyttää lähes kaikki lätkää seuraavat henkilöt. Itse ainakin yritän muistaa jotkut pitkät numerosarjat jakamalla ne osiin eri pelaajien pelinumeroiksi. Esimerkiksi jotkut puhelinnumerot tai laskujen viitenumerot. Samaan menee myös kauppojen HeVi-osastoilla vaakanumerot. Hyvin helppo keino muistaa numerot, jos muuten meinaa onnistua.

Jep. Tunnusluvut, ovikoodit, jne jne.

Härkälä - Nyström tai Baumgartner - Sinisalo - Iafrate

Itselläni tämä on ainakin ihan yleinen tapa muistaa numeroita joita en käytä joka päivä.

H.J.Simpson
27.10.2012, 23:04

Tähän täytyy todeta, että kaverilla ihan sama tapa. Monasti huomannut, kun volumea laittaa lisää vaikka lätkää katsoessa ja jää pariton lukema, niin ei aikaakaan, kun tämä sälli ottaa kaukosäätimen käteen ja laittaa parillisen lukeman. Ei ole sitä vieläkään osannut selittää, mutta ei vaan kuulemma saa olla pariton.

Itselläni ehkä oudoin asia on se, että aina kun laitan jotain päälleni (sukat, hanskat, kengät, luistimet, you name it), pitää laittaa oikean puolen kappale ensin. En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin se vain aina menee siihen.

Loorz15
27.10.2012, 23:07
Juu, tuo askelten ajoitus on tuttua, kuten myöskin nuo katutolpat kun autossa istuu. Joskus pienenempänä jos auton radiosta tuli joku hitaampi biisi niin kuvittelin aina olevani jossain dramaattisessa musavideossa. Tämä varsinkin jos ulkona satoi.
Sitten toinen mielenkiintoinen asia. Eli kaiken sileen hiplailu ja näpräily. Nyt mulla on pyyhekumi (ei todellakaan enään toimi, mennyt niin sileeksi :D) jonka olen jotenkin saanut todella sileäksi. Aina koulussa sitä tulee hiplailtua...ja tuo sama kumi on ollut minulla 3-4 vuotta :D Ja muutenkin kaikki sileä "kiehtoo", esim peukalon kynnen hiplaaminen etusormen sivuosalla. Vaikea selittää mutta kuitenkin.
Sitten mulla on sellanenkin juttu että jos räpyttää toista silmäää, on pakko räpyttää myös toista, ja sitten vielä molempia jotta homma olisi "tasan".

Näitä olisi varmaan vielä aika paljon, mutta nyt just ei tuu mieleen. Ehkä parempi niin :D

Jaws
27.10.2012, 23:25
Joskus pienenempänä jos auton radiosta tuli joku hitaampi biisi niin kuvittelin aina olevani jossain dramaattisessa musavideossa. Tämä varsinkin jos ulkona satoi.

Tunnistan tekstistä itseni, näin tuli aina kuviteltua pienempänä automatkoilla. Aika paljon outouksia liittyy juuri automatkoihin - lienevätkö niin tylsiä, että silloin on aikaa käyttää mielikuvitusta? Varsinkin jos on vilkas mielikuvitus niin karkailee ihan mihin sattuu.

Aunt Wang
27.10.2012, 23:36
Luvut on tuttu juttu. Esimerkiksi NHL:ää pelatessa harrastan tälläistä:

taklaukset: 5
vedot: 18
jäähyt: 3

18+3=21, 18 ja 3 = 2, 5=1, koska numero 5 on ainoa jota ei ollut ensimmäisessä laskutoimituksessa. Muutoinkin tulee harrastettua tälläistä, vaikkapa kuitin kanssa.

mansikat: 3,20
päärynät: 1,45
perunat: 0,75

0 ja 0 kumoavat toisensa ja 3,2+1,45=4,65. ,75 lisätään siitä poistettu nolla: 750-460=290. Nolla poistetaan eli 29-(3+2+1+4+5+7+5)=2. Poistin alussa kaksi nollaa laskelmista, joten ei ole ratkaistavia numeroita. Olenko hullu?

Uleåborgir
27.10.2012, 23:42
Jos kuulen radiosta r-vikaisen puhetta, niin alan matkia tätä r-vikaa ääneen lauleskelemalla kuin kurkkumätää poteva Edith Piaf.

Vanhapuuma
27.10.2012, 23:43
[Korkeampaa matematiikkaa]

0 ja 0 kumoavat toisensa ja 3,2+1,45=4,65. ,75 lisätään siitä poistettu nolla: 750-460=290. Nolla poistetaan eli 29-(3+2+1+4+5+7+5)=2. Poistin alussa kaksi nollaa laskelmista, joten ei ole ratkaistavia numeroita. Olenko hullu?

Olet.

Ennen kuin soitan Dr. Philille, suosittelen muokkaamaan tekstiäsi siten, että aina kun lukuja tulee eteen, mietit, ketkä pelaavat sillä numerolla.

Ja mua vituttaa se, että kukaan ei pelaa SM-liigassa numerolla 137, kun joutuu aina katsomaan sen saatanan punasipulin seittemään kertaan, että varmasti menee oikein. Voin jatkaa aiheesta Vitutus-ketjun puolella, jos jaksan.

Moto
27.10.2012, 23:47
Jonkun "uuden nimen" kuullessani täytyy kokeilla sananmuunnosta siihen. Tyyliin Matti Virtanen->Vitti Martanen. Siis toki vain hiljaa mielessäni, ei ääneen. Joskus harvoin, kun siitä syntyy jotain hauskaa voi hihitellä melessään.

Tämän olen muistaakseni jossain toisessa yhteydessä kirjoittanut aiemminkin, mutta setelit tulee yleensä aina jossain vaiheessa järjestettyä lompakossa. Ensisijaisesti ihan järkevästi arvon mukaan niin, että pienimmät on päälimmäisenä, mutta toisisijaisesti sarjanumeron mukaan. Miksi? No, en minä helvetti tiedä, mutta teen vaan niin... En nyt sentään vielä missään kaupan kassalla, mutta sopivana hetkenä kotona ollessa.

Jackie Moon
27.10.2012, 23:54
Sitten mulla on sellanenkin juttu että jos räpyttää toista silmäää, on pakko räpyttää myös toista, ja sitten vielä molempia jotta homma olisi "tasan".

Juu nää tasoitukset on kans tuttua puuhaa ja oikeastaan ihan kaikessa. Jos vaikka oikea jalka töksähtää rappusen reunaan kun kävelee portaita ylös niin sitten täytyy vasemmallakin jonkun tulevan rappusen reunaa kolhasta. Tai vaikka kun kolhasee oikean käden johonkin niin sitten täytyy lyödä vasenta kättä siihen samaan kohtaan. Ei kylläkään välttämättä sillä samalla asialla mikä ensimmäisen kolhaisun aiheutti.

Autoni avain kun ei ole symmetrinen niin se on laitettava lukkopesään aina samoin päin. Mutta tämä nyt ei varmaan ole kovin harvinainen juttu...

Vanhapuuma
27.10.2012, 23:54
Tämän olen muistaakseni jossain toisessa yhteydessä kirjoittanut aiemminkin, mutta setelit tulee yleensä aina jossain vaiheessa järjestettyä lompakossa. Ensisijaisesti ihan järkevästi arvon mukaan niin, että pienimmät on päälimmäisenä, mutta toisisijaisesti sarjanumeron mukaan. Miksi? No, en minä helvetti tiedä, mutta teen vaan niin... En nyt sentään vielä missään kaupan kassalla, mutta sopivana hetkenä kotona ollessa.

Tähän lienee vaikuttanut se, että eurot on erikokoisia päin vastoin kuin markan setelit. Mun on pakko myös järjestellä ne 200€ ja 500€ setelit siten, että ne menevät kokojärjestyksessä pienemmästä suurempaan. Ja nyt menen kirjoittelemaan Humble brag-ketjuun, jos jaksan.

Luulajanpuisto
27.10.2012, 23:58
Ennen oli töissä ollessani tapanani odotella kahville, lounaalle tai vaikkapa kuselle menoa, siihen saakka että kellon minuutteina ei ollut 3. Toisinaan tuli huomattua kuinka pitkä aika minuutti voi ollakaan.

Freddie Freeloader
28.10.2012, 00:02
Tähän lienee vaikuttanut se, että eurot on erikokoisia päin vastoin kuin markan setelit. Mun on pakko myös järjestellä ne 200€ ja 500€ setelit siten, että ne menevät kokojärjestyksessä pienemmästä suurempaan. Ja nyt menen kirjoittelemaan Humble brag-ketjuun, jos jaksan.

Tietenkin setelit pitää olla kokojärjestyksessä lompsassa. Eivätkö kaikki muka tee niin?

Moto
28.10.2012, 00:03
Tähän lienee vaikuttanut se, että eurot on erikokoisia päin vastoin kuin markan setelit.

...

Tuota arvon mukaan järjestämistä pidänkin ihan järkevänä toimintana ja tein sitä jo markka-aikaan, mutta sarjanumeron mukaan menee kai basket case-osastolle...

SeQuins
28.10.2012, 00:04
Itse ainakin yritän muistaa jotkut pitkät numerosarjat jakamalla ne osiin eri pelaajien pelinumeroiksi. Esimerkiksi jotkut puhelinnumerot tai laskujen viitenumerot.

Jep, näin myös. Aiemmin muistin ulkoa vuokraisäntäni tilinumeron tällä taktiikalla.

voittamaton
28.10.2012, 00:22
Ja mua vituttaa se, että kukaan ei pelaa SM-liigassa numerolla 137, kun joutuu aina katsomaan sen saatanan punasipulin seittemään kertaan, että varmasti menee oikein. Voin jatkaa aiheesta Vitutus-ketjun puolella, jos jaksan.

Sun osalta punasipuli (137) on Mikael Ruohomaa Mikko Kalteva. Yksinkertaista, eikö?

Mats Bedö
28.10.2012, 00:55
En varmasti ole yksin taman kanssa, vaikka ketaan muuta en ole koskaan nahnyt niin tekevankaan, niin kun Van Halenin Jump -biisissa tulee kohta

Hey you! Who said that?
Baby how you been?

niin kun Dave laulaa "Who said that?", niin palyilen ymparille ihmetellen etta "Kuka sen sano???" Tuli se biisi sit NBA-ottelussa, muulla julkisella paikalla, niiden konsertissa tai vaikka omista korvanapeista... Aina ihmetellaan ;)

kananlento
28.10.2012, 05:38
Ilmeisesti ennen kuin sait itse ajokortin, ainakin siitä päätellen, että olet vielä täällä keskuudessamme.

Varsin hyvä pointti, kielttämättä voisi takana ajelevat ihmetellä, että mitä pakkoliikkeitä kuskilla on.

Heh, tiedän että varsin erikoinen tapa toi oli. Tarkennan kuitenkin sen verran, että liike tapahtui nimenomaan nilkasta alaspäin sellaisella pienellä heilautuksella eli muut eivät tuota todennäköisesti nähneet.

Näyttäisi olevan yllättävän paljon autoiluun liittyviä erikoisuuksia. Kai se jotenkin liittyy autolla ajamisen tylsyyteen. (Jaa, Jaws näköjään mietti ihan samaa edellä)

Sateentekijä
28.10.2012, 06:51
Heh, tiedän että varsin erikoinen tapa toi oli.

Näyttäisi olevan yllättävän paljon autoiluun liittyviä erikoisuuksia. Kai se jotenkin liittyy autolla ajamisen tylsyyteen. (Jaa, Jaws näköjään mietti ihan samaa edellä)

Kuin luin pidemmälle viestisi, niin olit kuitenkin tajunnut lopettaa sen. Saavutus sekin, kun katsoo muiden ravilappujen selaamista kesken autoilun.

Itse pelkurina en kehtaa tunnustaa tähän ketjuun mitään.

Clocks
28.10.2012, 07:52
Television äänenvoimakkuus: 10/15/20
Auton ilmastoinnin lämpötila: 16/18/20

Kaikki muut arvot merkitsevät epämääräistä poikkeustilannetta, välitilaa, limboa, josta on päästävä heti. Uhkana universumin luhistuminen, mutta sen toki tiesitte.

Klassinen sentteri
28.10.2012, 09:57
En tiedä pitäisikö tämä laittaa tänne vai pervoiluketjuun, mutta nukun bokserit puolitangossa aina.

Leon
28.10.2012, 11:45
Katulamppuihin ja liikennemerkkeihin sun muihin tolppiin tuntuu porukalla liittyvän paljon outoja rituaaleja, niin mullakin.
Niin mullakin. Kun kävelee tolpan vierestä, sitä on pakko napauttaa kevyesti ohimennen keskisormen kynnellä lähes huomaamattomalla kädenliikkeellä. Jos menee ohi, harmittaa. Jos osuu liian lujaa, joku huomaa. Pakko osua sopivasti.

Squit
28.10.2012, 12:21
Joku pisti noista TV:n tunnareista, niin itse soitan ilmakitaraa Top Gearin alkutunnarin tahtiin, ilmaselloa Game of Thronesin alkutunnarin mukaan ja scratchaan levyä Hyvät ja huonot uutiset alkutunnarin aikana. Nuo on kyllä lempisarjojani, joten luultavasti olen vain niin innoissani tulevasta episodista että tulee eläydyttyä noihin tunnareihin.

FASlapsi
28.10.2012, 12:37
Voi jeesus että te ootte sekasin. No, onneks mäkin oon.

Tätä teen itsekin, mutta se tulee niin selkärangasta että en edes tajunnut että siitäkin olisi voinut tähän ketjuun mainita. Lisäksi lasken sanojen (ja joskus jos oikein innostuu niin kirjaimien) lukumääriä ohjelmien tekstityksissä. Aloitan nollasta ja maali on satasessa. Sanoissa niiden määrä tulee siitä että montako niitä ilmestyy aina yhdellä kerralla ruudulle, esim. "Ridge et voi tehdä tätä minulle. Haista sinä Brooke paska.", tuo on siis kymmenen. Ja jos pääsen vaikka 98 asti ja seuraava määrä sanojen on vaikkapa 9, niin sitten se menee 7 pitkäksi ja sitten odottelen sitä seiskaa.

En tiedä mistä on lähtenyt, mutta mulla on vähän samantyylinen vaurio päässä. Mä huomaan usein laskevani noiden tekstitysten kirjaimia ja merkkejä yhteen, niinku tyyliin että kuinka monta näppäimistön painallusta on tarvittu että kukin tekstirivi on saatu aikaiseksi. Eli lasken siis sanojen kirjaimet, sanojen väliset välilyönnit ja pilkut ja pisteet sun muut välimerkit yhteen. Lopputulokseksi tästä laskutoimituksesta on aina tultava viidellä tai kymmenellä jaollinen luku, jos ei muuten tule niin ajattelen mielessäni lainausmerkit vuorosanojen ympärille tai väliviivan niiden eteen tai jotain, kuitenkin siten että merkeistä tulee yhteenlaskettuna viidellä jaollinen luku. Ennen oli vaikea laskea merkit ja kikkailla niistä toi viidellä jaollinen numero ennen ku tekstitysrivi muuttui, mutta nyt oon niin pro että ei tee enää tiukkaakaan vaikka ois kaks täyttä riviä tekstiä ruudulla.

Tää on jotenkin tosi häiriintynyt tapa ja välillä huomaan että mulla on mennyt 10 minuuttia ohjelmaa ihan ohi aivojen ku oon vaan laskenu niitä saatanan merkkejä.

Vittu miten sekavaa, tein ihan samaa ite aina naskina kun matkustettiin autolla jonnekin ja istuskelin takapenkillä.

Bronco
28.10.2012, 13:17
Ketjusta tuli vahvasti mieleen eräs tuttavani.

Kyseessä on todellinen menestyjätyyppi, joka nostaa palkkaa, likkoja sekä rautaa enemmän kuin laki sallii. Hän on kuitenkin pienestä pitäen suorittanut erilaisten materiaalien ja pintojen outoja tunnusteluja.

Esimerkki. Tapasin tyypin pitkästä aikaa viime kesänä. Käveltiin kaupungilla ja jauhettiin kuulumisista. Yhtäkkiä hän kääntyi ympäri, palasi satunnaisen katulaatan kohdalle ja alkoi tunnustelemaan sitä kengänkärjellään muutamien kiusallisten pitkien sekuntien ajan. Myöhemmin, jannu pysähtyi koskettelemaan esimerkiksi tiilen kulmaa, pyörätelineen kaidetta jne.

Nämä performanssit alkavat aina niin, että hän näyttää siltä kuin olisi unohtanut venttiilin auki Nokian kaupungin jätevedenpuhdistamolla. Mikäli hän tunnustelee pintoja käsin, suoritus on sellaista helvetin malttamatonta hiplailua sormenpäillä, rystysillä ja ranteilla. Jannu vaikuttaa sulkeutuvan muutamien sekuntien ajaksi omaan maailmaansa, jossa vain kulloinenkin materiaali / pinta on merkityksellinen. Sitten hän havahtuu tästä tilastaan silmiään pyörittelemällä ja aina saman mutinan toistamalla.

Pelottavaa, kiusallista, hämmentävää.

Ben Marco
28.10.2012, 14:46
Itsellä alitajunnasta kumpuaa jokseenkin ärsyttävä tapa. Päivittäisistä keskusteluista ihmisten kanssa mieleni poimii jonkun tietyn "ei niin yleisen, yksittäisen sanan" ja jonkun ajan päästä alkaa olla jo pakottava tarve vähintäänkin vihellellä, hyräillä, tai useimmiten ihan laulaa jotain biisiä, johon tuo yksi kontekstista irroitettu sana sopii täydellisesti. Ajan kanssa tähän on jo oppinut sen verta hyvin, että kun joku styge alkaa soida mielessä ripiitillä, niin siivet saa siltä poikki yleensä sillä, kun vaan kelaa vähän taaksepäin ja miettii mistä sanasta ja keskustelusta tuo lähti vyörymään. Toisaalta ihan magee juttu, mutta vaimo ainakin useasti pyörittää silmiään virnuillen, kun isäntä taas vetää jotain puskaradiosooloa.

Jackie Moon
28.10.2012, 15:01
Tää on jotenkin tosi häiriintynyt tapa ja välillä huomaan että mulla on mennyt 10 minuuttia ohjelmaa ihan ohi aivojen ku oon vaan laskenu niitä saatanan merkkejä.

Kyllä, ärsyttää välillä suunnattomasti. Mutta nyt kun tarkemmin muistelen niin oikein hyvien ja kiinnostavien leffojen sekä sarjojen tekstityksiä en laskeskele (kai). Mutta jos katselee jotain ihan vaan aikaa tappaakseen niin alkaa sisäinen Casio raksuttaa. Ja joskus se riittää että saa sen tasan 100 täyteen, mutta joskus se alkaa heti senkin jälkeen taas nollista.

Naurava Sika
28.10.2012, 15:06
Mulla on muuten sellainenkin juttu, että lasken rappusia kulkiessani niitä pitkin. Aina. Kuvittelen että jos tulen joskus sokeaksi niin tiedän montako rappusta missäkin talossa on. Paitsi että en muista yhdenkään talon "lukemaa". Lisäksi ongelmaa tuo se, että en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen siitä, lasketaanko tasanteet ja lattiataso mukaan. Näin ollen vaikka muistaisinkin jonkun rakennuksen "lukeman", en tiedä voinko luottaa siihen, sillä olen saattanut laskea lattiatasot ynnä muut mukaan tai sitten olen saattanut jättää ne laskematta. Tämä tuo oikeasti joskus ihan aidosti turhauttavia tilanteita eteen. Vaikeaa on ihmislapsella :)

kananlento
28.10.2012, 18:12
Itsellä alitajunnasta kumpuaa jokseenkin ärsyttävä tapa. Päivittäisistä keskusteluista ihmisten kanssa mieleni poimii jonkun tietyn "ei niin yleisen, yksittäisen sanan" ja jonkun ajan päästä alkaa olla jo pakottava tarve vähintäänkin vihellellä, hyräillä, tai useimmiten ihan laulaa jotain biisiä, johon tuo yksi kontekstista irroitettu sana sopii täydellisesti. Ajan kanssa tähän on jo oppinut sen verta hyvin, että kun joku styge alkaa soida mielessä ripiitillä, niin siivet saa siltä poikki yleensä sillä, kun vaan kelaa vähän taaksepäin ja miettii mistä sanasta ja keskustelusta tuo lähti vyörymään. Toisaalta ihan magee juttu, mutta vaimo ainakin useasti pyörittää silmiään virnuillen, kun isäntä taas vetää jotain puskaradiosooloa.

Tästä tulee ihan loistava mielikuva, kun pitkän keskustelun päätteeksi on päässä jukeboxillinen biisejä odottamassa ulospääsyään! Varsinkin jos tämä tulee tilanteessa, jossa biisipatoutumia ei pääse purkamaan :). Mahtaa olla turhauttava kokemus.

Mulla on muuten sellainenkin juttu, että lasken rappusia kulkiessani niitä pitkin. Aina. Kuvittelen että jos tulen joskus sokeaksi niin tiedän montako rappusta missäkin talossa on. Paitsi että en muista yhdenkään talon "lukemaa". Lisäksi ongelmaa tuo se, että en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen siitä, lasketaanko tasanteet ja lattiataso mukaan. Näin ollen vaikka muistaisinkin jonkun rakennuksen "lukeman", en tiedä voinko luottaa siihen, sillä olen saattanut laskea lattiatasot ynnä muut mukaan tai sitten olen saattanut jättää ne laskematta. Tämä tuo oikeasti joskus ihan aidosti turhauttavia tilanteita eteen. Vaikeaa on ihmislapsella :)

Ehdottaisin, että alaspäin tullessa lasket lattiatasot, jolloin sille askelmalle pitää astua. Kun taas lähdet ylöspäin, niin lattiatasolle ei tarvi astua ja näin sitä ei voida laskea mukaan. Ylhäältäpäin tullessa taas jää ylin lattiataso laskematta, joten päädyt samaan lukemaan molemmin päin. Eli helpommin sanottuna muut lasketaan paitsi tasanne, jolta lähdetään. Helpottaako tämä turhautumista?

-FNM-
28.10.2012, 18:20
Tätä toki tekee varmasti suuri osa ihmisistä, mutta onhan tämä niin vittumaista, että vituttaa jo valmiiksi. Eli, tapanani on kuunnella jotakin bändiä putkeen niin kauan, että sen kuurin jälkeen ei voi samaa bändiä kuunnella pariin vuoteen. Näin käy minulle lähes joka kerta. Nyt näin tulee käymään Aivolävistykselle. Onhan tässä se hyvä puoli, että tuo rotaatio on sen pari vuotta. Eli kuuntelen suunnilleen samoja bändejä, mutta sitä tiettyä vasta sitten parin vuoden päästä.

Vuokralainen
28.10.2012, 18:29
Keskustelen tv-juontajien kanssa.

Kun telkkarista toivotetaan hyvää iltaa tai jotain muuta vastaavaa niin siihenhän on pakko vastata.

Postinjakajallekin pitää huutaa kiitos, kun posti kolahtaa luukusta, siltikin se jakaja tuo pääsääntöisesti laskuja.

finnjewel
28.10.2012, 20:08

Mä taas yritän jatkuvasti lukea tekstityksiä lopusta alkuun, kokeillen tulisiko hyviä palindromeja. Sama mainosten aikana mainosteksteistä. Ja harmittaa miten taitavaa Alivaltiosihteerin porukka on palindromeja keksimään. Tissit, tosi isot tissit.

voittamaton
28.10.2012, 20:30
Postinjakajallekin pitää huutaa kiitos, kun posti kolahtaa luukusta, siltikin se jakaja tuo pääsääntöisesti laskuja.

Vuokralaskuja?

Ja aiheeseen liittyen, telkkarin äänen kuuluu olla 10, 12, 14 tai 15 oman huoneen telkkarissa. Poikkeuksena kuitenkin illat, jolloin äänenvoimakkuus on 4-7. Alakerrassa se on 40, 45 tai 50. Ei mitään siltä väliltä.
Liikenteessä, kun auto, jossa olen, on ainoa valotolppien välissä oleva auto, niin räpsäytän silmiä, en tiedä miksi. Lisäksi vastaantulevan valoja joskus pimeällä katson, kun auto on mennyt ohi, katson seuraavan valoja.

vlad
28.10.2012, 20:35
Tulipa mieleeni. On minulla toinenkin saunomiseen liittyvä rituaali ja tämäkin on jo vuosia ja vuosia vanha, tosin toteutan tätä vain ollessa omassa saunassa tai saunoessani yksin jossain yleisessä saunassa. Minulla on sellainen sääntö itselleni, että saunassa on oltava niin kauan, että olen heittänyt vähintään viisi kauhallista vettä kiukaalle - olipa sauna sitten kuinka kuuma tahansa. Viidennen kauhallisen jälkeen saa jo suunnitella poislähtöä, ja sen jälkeen on sitten viskattava se yksi kauhallinen sille "saunatontulle".

vlad.

ernestipotsi
28.10.2012, 20:45
Rakennan tyhjistä vessapaperinhylsyistä Taj Mahalia vessan lavuaarin alla olevaan kaappiin

Mairouh
28.10.2012, 21:34
Hämmentävää miten niin monella (itse mukaanlukien) on tuo sama juttu, että autossa hypitään jaloilla tai millä tahansa kylttien tai lamppujen yli. Eri variaatioilla kuitenkin.

Itsellä on yksi tapa, mitä en ole nähnyt tai kuullut kellään muulla tähän mennessä. Ruokailessa siis en koskaan juo ruokailun aikana. Vasta kun olen syönyt, niin saa ottaa. Toki on ollut kertoja jolloin on kesken ruokailun juonut, mutta lähes aina juon vasta ruokailun jälkeen. Sama koskee oikeastaan mitä tahansa mitä syön. Ensiksi leivät sitten juoma. Ikinä ei saa sekoittaa keskenään.

Jaws
28.10.2012, 21:48
Itsellä on yksi tapa, mitä en ole nähnyt tai kuullut kellään muulla tähän mennessä. Ruokailessa siis en koskaan juo ruokailun aikana. Vasta kun olen syönyt, niin saa ottaa. Toki on ollut kertoja jolloin on kesken ruokailun juonut, mutta lähes aina juon vasta ruokailun jälkeen. Sama koskee oikeastaan mitä tahansa mitä syön. Ensiksi leivät sitten juoma. Ikinä ei saa sekoittaa keskenään.

Minulla on sama tapa tässä, juon vasta syötyäni.

Anonymous
28.10.2012, 21:49
Ylläolevan viestin kanssa minulla on tismalleen sama rutiini. Kyllä ihmisillä vaan on paljon eriskummallisia tapoja :)

Loorz15
28.10.2012, 22:33
Minullakin periaattesa sama. Juon kyllä samalla kun ruokailen, mutta en ikinä pistä juomaa ja ruokaa samaan aikaan suuhun. Olen nähny monta ketkä näin tekee. Ällötävä tapa minun mielestä.

SeQuins
28.10.2012, 22:37
Luulen, etten ole tämän asian kanssa yksin. Välillä nimittäin "pelaan" jotakin peliä mielessäni. Suosikkini on tämä kännyköistä löytyvä matopeli. Kovana kakkosena tulee Sonic. Eli mietin peliä mielessäni niin, kuin muka pelaisin sitä.

En edes normaalisti pelaa mitään pelejä, mutta noita kahta on kyllä muinoin tullut hakattua.

Tuli vielä mieleen juttu, mitä tehtiin siskojen kanssa kun asuttiin kaikki vielä kotona. Meillä oli mikro digitaaliajastimella. Kun mikrossa lämmitettiin jotain, piti olla valmiusasemissa: kun aikaa on jäljellä 00:01 ja sekunnin päästä uuni pysähtyy ja alkaa piippaamaan. Meillä oli tapana kiskaista ovi auki juuri ennen piippausta kuitenkin ajan näyttäessä 00:00. Se oli hauskaa ja onnistui joka kerta.

Edit. Nykyisin mulla on omassa kämpässä leivänpaahdin, mikä piippaa kuin palohälytin leipien valmistuttua. Seinät kun tässä talossa on paperia, niin mietin että joku kuulee piippaukset ja kuvittelee että mun kämpässä palaa. Niinpä leipien valmistuttua riuhtaisen johdon äkkiä seinästä ennen piippaamista.

OlviTenu
29.10.2012, 09:12
Jooh elikkäs.

Välistä, kun luen sarjakuvia, mielessäni tavutan lukemista niin että minun tulee aina vaihtaa sivua niin, että tavuja on parillinen määrä.

Kuulostaa dorkalta, mutta tähän päästäkseni välillä lukaisen ja otan tavutukseen mukaan huudahdukset ja muut ajatuskuplat tms, niin että sivua vaihtaessa tavuja on parillinen määrä.

Vaikea tätä kuvailla, mutta tuolleesti silleesti joo...

:D

Rixa88
29.10.2012, 09:53
- Kun käyn salilla ja tulee tunne että kohtapuoliin voisi lähteä pois, niin otan periaatteen, että treenaan vielä 5 eri laitteella ja sen jälkeen lähden pois. Joskus saatan ottaa sellaisenkin periaatteen, että vielä 3 laitetta.
- En laita tilapäivitystä FB:hen jos on sellainen tunne että kyseiseen tilapäivitykseen ei tule yhtään kommenttia tai tykkäystä. Jos kuitenkin onnistun kirjoittamaan tällaisen ei-kiinnostavan päivityksen niin poistan sen myöhemmin.
- Jos avaan Youtube-videon jota aion katsoa, niin saatan lopettaa videon katsomisen ennen kuin olen siitä kunnolla mitään nähnyt jos huomaan että kyseinen video on saanut enemmän ei-tykkäyksiä kuin tykkäyksiä ts. punainen palkki on pidempi kuin vihreä.
- Kun aloitan kaljanjuonnin, se pitää aloittaa tasatunnin aikana, esim. klo 12:00 tai klo 14:00 aukeaa korkki. Yleensä minuutilleen tietyn kellonajan kohdalla.
- Joskus otan käsiini jonkun tavaran jota sitten räplään. Varsinkin krapulan aikana tai silloin kun on muuten vaan levoton olo.

Rouva Vee
29.10.2012, 12:53
Tässä muutama oma outous mikä äkkiseltään tuli mieleen:

- Nuuhkiminen. Nuuhkin kaikkea uutta. Esim. jos leikkelepaketin avaa, sitä täytyy ensin nuuhkaista ennen kuin sille tekee mitään muuta, sama mm. maitopurkilla, suolakurkkupurkilla ja niin edespäin. Jos kaupassa pitää päättä ostaako vaikkapa kalliimpaa tai halvempaa kaakaota, nuuhkaisen josko tuoksu kertoisi laadullisen eron. Tämä koskee myös vaatteita, autoja, oikeastaan ihan kaikkea.

- Peilikuvalle ilveileminen. Missä tahansa on peili, niin omalle peilikuvalle pitää ilveillä, mielellään niin paljon kuin ehtii. Parhaat paikat tälle on hissit, jossa saa hengata pidempään peilin edessä. Erityisen hankalaa silloin, kun menee kollegojen kanssa samaan hissiin. Mutta yleensä silti pieni silmän vinkkaus onnistuu hissin peiliin, tai sitten yritän olla katsomatta koko peiliä.

- Sormilla "juokseminen". Jos menee esim. liukuportaita, niin kaiteella pitää sormien juosta samaan tahtiin. Tää "juoksu" tapahtuu siis etu- ja keskisormea käyttämällä ja kaikkialla missä sen vaan voi tehdä.

kiljander
29.10.2012, 13:02
Autoillessa ja samalla musiikkia kuunnellessa on aivan mahtavaa jos lyhtypylväät jäävät jälkeen täsmälleen musiikin tahdissa. merkittävää yli/alinopeutta en toki tuon vuoksi ajele.

Turder
29.10.2012, 13:16
Mullakin on autolla ajaessa yksi hieman outo juttu, elikkäs, kun näen tolpan, oli se sitten kummalla puolen tahansa, ja vastaan tulee auto. Yritän ehtiä ensin sen tolpan ohi kuin se vastaan tuleva, joskus jopa kaasutan sen takia. Ja joskus lasken pelin tilanteen matkan aikana ja ynnäilen lopuksi voitinko vai hävisinkö.

Itse odottelen moottoritiellä sitä hetkeä, jolloin vastaan tulee auto samalla nopeudella ja molemmat osuvat keskellä olevan valopylvään linjalle yhtä aikaa. Hieno katsoa kun etäisyys pylvääseen pienenee samaa tahtia ja lopulta on keulat linjassa pylvään kanssa.

Autojen rekkareista tulee myös mietittyä sanoja tai hienoja yhdistelmiä.

Jääkoneenkuljettaja
29.10.2012, 13:49
Itse odottelen moottoritiellä sitä hetkeä, jolloin vastaan tulee auto samalla nopeudella ja molemmat osuvat keskellä olevan valopylvään linjalle yhtä aikaa. Hieno katsoa kun etäisyys pylvääseen pienenee samaa tahtia ja lopulta on keulat linjassa pylvään kanssa.
Hep! Käsi ylös täälläkin. 2/10000 ainakin. Etpäs teekään tätä yksin.

Lainatun tavan takia on tuon tuosta tullut hieman kiihdyteltyä, että "ehtii" tolpan tasalle tai nostettua jalkaa kaasulta jotta vastaantuleva "saa kiinni".

Vanhapuuma
29.10.2012, 14:23
Luulen, etten ole tämän asian kanssa yksin. Välillä nimittäin "pelaan" jotakin peliä mielessäni. Suosikkini on tämä kännyköistä löytyvä matopeli. Kovana kakkosena tulee Sonic. Eli mietin peliä mielessäni niin, kuin muka pelaisin sitä.

Pelaan usein ennen nukkumaanmenoa kaikenmoisia typeriä ja ennen kaikkea yksinkertaisia pelejä kännykällä, ja minulla jää monesti esim. Tetriksen palikat pyörimään päässä kun silmät pistän kiinni. Joskus myös päivisin kun olen pelannut jotakin nopeutta vaativaa peliä saatan huomata kiiruhtavani hakemaan maitoa jääkaapista, että ehdin ennen kuin aika loppuu. Sanajahti on myös koukuttava peli, ja sen pelaamisen jälkeen kirjan lukeminen on yllättävän perseestä, etsin sanoja valmiista sanoista. Se ensimmäinen matopeli oli myös hyvä peli, sitten kun siihen tuli grafiikat pelaaminen loppui siihen vaikka sitä koitinkin pelata - palikkaversio oli helposti siistein peli.

Tämä ei ehkä ole nutcase-osastoa, mutta tulipa vain mieleeni.

Robin Big Snake
29.10.2012, 22:28
On käännyttävä aina takaisin kenttään päin takaperin pyörähtäen palaten alkuperäiseen tilaan, mutta muuten kaikki on tehtävä oikealle ja vasemmalle yhtälailla.

En toki tiiä onko ihan vain minä, onhan noilla veskareilla vaikka mitä ihme tapoja. Itselläkin pitää olla juomapullo aina oikealla maalia ja se vaihtuu puoliajan jälkeen vasemmalle jos ollaan tappiolla, muuten ei. Ja muuta normisettiä.

MustatKortit
30.10.2012, 00:00
Olen pelannut futista veskarina pikkunappulasta lähtien

En koskaan unohda taputtaa kumpaakin tolppaa ja ylärimaa ennen matsin alkua. Tämä ei ole niin kovin erikoista, sillä moni veskahan näitä harrastaa.

Mutta sen jälkeen pakko iskeä ylävitoset topparien kanssa, tismalleen boksin rajalla seisten. Odotan aina, että tulevat sinne rajalle asti alas tai juoksen itse rajalle vastaan.

Taikauskoa kait.

Vanhapuuma
30.10.2012, 02:20
En koskaan unohda taputtaa kumpaakin tolppaa ja ylärimaa ennen matsin alkua. Tämä ei ole niin kovin erikoista, sillä moni veskahan näitä harrastaa

Taikauskoa kait.

Kukkuuu.

Kaikkihan tietää, että vain ylärimaa tulee kerran morjestaa ja sen jälkeen kaikki on ihan nutcase-osastoa. Sun juttus sen sijaan on täysin kukkuu-osastoa, pakkeja kuudentoista rajalla, kukkuu.

MustatKortit
30.10.2012, 02:26
Kaikkihan tietää, että vain ylärimaa tulee kerran morjestaa ja sen jälkeen kaikki on ihan nutcase-osastoa...

Niin kait sitten :) ...aion kuitenkin jatkaa!

JMA
30.10.2012, 02:31
Tetriksen palikat pyörimään päässä kun silmät pistän kiinni. Sanajahti on myös koukuttava peli, ja sen pelaamisen jälkeen kirjan lukeminen on yllättävän perseestä, etsin sanoja valmiista sanoista.

Itse pelaan muutaman sanajahdin aina ennen nukkumaanmenoa ja kun lopulta suljen silmät, pyörii kaikenmaailman sanat päässä eikä nukkumisesta meinaa tulla mitään.

Yks on myös että julkisilla paikoilla musiikkia kuunnellessa tulee vähän väliä kaivettua nappia korvasta, että varmasti kuuluu se musiikki kuulokkeista eikä kännykän kajarista.

Tätä teen itse myös hyvin usein. Välillä kuulostelen onko musa sopivalla volyymilla ettei muut ihmiset kuule sitä nappien läpi, ja välillä juuri tuon takia että tuleehan se musiikki varmasti vain kuulokkeista. Monesti teen tämän heti sen jälkeen kun joku kääntyy katsomaan minuun päin esim. bussissa. Kun huomaan että musa on sopivalla voimaakkuudella eikä kännykän kajaritkaan pauhaa, mietin että puhunkohan sitten itsekseni vai miksi tuo ihminen kääntyi katsomaan.

Mietsuslav
30.10.2012, 10:52
Pelaan usein ennen nukkumaanmenoa kaikenmoisia typeriä ja ennen kaikkea yksinkertaisia pelejä kännykällä, ja minulla jää monesti esim. Tetriksen palikat pyörimään päässä kun silmät pistän kiinni.

Tälle on nimikin: Tetris effect - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Tetris_effect)

Omalla kohdalla ei tule muita mieleen kuin se, että satunnaisesti lasken päässälaskuja mielessäni. Esim. ajattelen 4*9*12+64/4*6 ja sitten lasken tuloksen. Ei hajuakaaan mistä tämä on lähtenyt, mutta varmaan ihan hyvää aivojumppaa.

kharon
30.10.2012, 11:07
Tiedän kyllä varsin hyvin kumpi on oikea ja kumpi vasen. Silti kun joku sanoo esim. autoa ajaessani "seuraavasta oikealle" on minun iskettävä oikeanpuoleista silmää. Onko muita?

benicio
30.10.2012, 11:11
Soiko teillä biisi päässä sillälailla, että esimerkiksi illalla kuultu biisi alkaa aamulla soida päässä? Tai aamulla autoradiosta tullut biisi alkaa soida päässä kun työpäivän jälkeen istutte autoon? Mulle käy näin jatkuvasti.

Urheiluministeri
30.10.2012, 11:22
Soiko teillä biisi päässä sillälailla, että esimerkiksi illalla kuultu biisi alkaa aamulla soida päässä? Tai aamulla autoradiosta tullut biisi alkaa soida päässä kun työpäivän jälkeen istutte autoon? Mulle käy näin jatkuvasti.Useinkin. Tosin kuuntelen enimmäkseen Yle Puhetta, mutta sama pätee kyllä minulla myös puheohjelmiin. Joskus käy niinkin, että vielä vuoden-parin päästä kun ajaa jostakin paikasta ohi, huomaa että päässä alkaa soimaan silloin kuulunut radio-ohjelma.

Tuon aiemmin tässä ketjussa mainitun "mistä ääni tulee, kuulokkeista vai kaiuttimista" -testin tein viimeksi noin kolme minuuttia sitten.

Masentaja
30.10.2012, 11:49
Pitsaan ketsuppia. Tästä mulle on vittuiltu iätajat mutta näin se vaan menee...

Tosi usein tulee nyplättyä kulmakarvoja... Autoa ajaessa, telkkua ketsellessa, nettiä selaillessa, you name it. Nypin niitä ja ainahan pitää saalis sitten tarkistaa.

Zaster
30.10.2012, 12:26
Keskustelen tv-juontajien kanssa.

Kun telkkarista toivotetaan hyvää iltaa tai jotain muuta vastaavaa niin siihenhän on pakko vastata.

Sama juttu. Olisihan se nyt aika epäkohteliasta olla vastaamatta. Itse tulee myös usein tehtyä niin, että minä sanon ensin sen hyvää iltaa, mihin sitten esim. uutistenlukija vastaa.

finnjewel
30.10.2012, 13:46
Tosi usein tulee nyplättyä kulmakarvoja... Autoa ajaessa, telkkua ketsellessa, nettiä selaillessa, you name it. Nypin niitä ja ainahan pitää saalis sitten tarkistaa.

Sinulla on siis trikotillomania (http://fi.wikipedia.org/wiki/Trikotillomania).

Ei sen puoleen, niin minullakin, mutta hoitoon en ole koskaan ajatellut sen vuoksi hakeutua...

Kun TV-uutiset alkavat, yritän aina (ääneen) arvata mikä on uutistenlukijan ensimmäinen sana hyvänillantoivotusten jälkeen.

Lynyrd
30.10.2012, 14:12
Itsellä on kans monia juttuja jotka tuntuu että kukaan muu ei tee niin, mutta aika monta täällä on jo vastaan tullu. Saunomiseen liittyvät ja avopuolisoa raivostuttavat perinteet on, että aina kun menen saunaan nakkaan kolme kertaa löylyä ihan putkeen oli sauna kuinka kuuma tahansa. Tästä syystä avopuoliso tulee saunaan aina muutaman minuutin minun jälkeen ei ikinä ennen minua. Toinen on että jos poistun saunasta, mutta tiedän että palaan muutaman minuutin päästä takasin lisään aina pari puuta, vaikka sauna ois kuinka kuuma.

Sulkapalloa pelaamaan mentäessä on pakko päästä syöttämään viis kertaa verkon yli ennen kun kaveri kerkee sinne. Ja sitten vasta aloittaa oikeesti lämmittelemään. Jaliksessa pitää kävellä/hölkätä keskialueelle ja takasin jonka jälkeen pallon kans pitää "kikkailla" muutama minuutti ennen kun edes miettii mitään muuta lämmittelyä.

Kippe
30.10.2012, 14:17
voisi mennä saituusketjuunkin, mutta kananmunien keitinvesi menee usein teevedeksi.

Remy Martin
30.10.2012, 14:27
Käytän halpojen/ilmaisten kuulakärkikynien ohutta putkilonmallista mustesäiliötä korvien kaivuuseen ja rapsutteluun, ei tietenkään kuulapäätä käyttäen. Tähän tarkoitukseen soveltuvia kyniä löytyy lähes joka paikasta, sängyn vierestä, olohuoneesta, mökiltä, autosta ja aina reissussa mukana. Jos korvasta syyhyää niin kannattaa kokeilla, pesee topsipuikon mennen tullen.

benicio
30.10.2012, 14:30
voisi mennä saituusketjuunkin, mutta kananmunien keitinvesi menee usein teevedeksi.

Hyi yök, se muna on tullut KANAN PERSEESTÄ!

kakkonen
30.10.2012, 14:36
Hyvä kikka ainakin vieraille tarjottavan teen kohdalla.

Leon
30.10.2012, 15:02
Käytän halpojen/ilmaisten kuulakärkikynien ohutta putkilonmallista mustesäiliötä korvien kaivuuseen ja rapsutteluun, ei tietenkään kuulapäätä käyttäen. Tähän tarkoitukseen soveltuvia kyniä löytyy lähes joka paikasta, sängyn vierestä, olohuoneesta, mökiltä, autosta ja aina reissussa mukana. Jos korvasta syyhyää niin kannattaa kokeilla, pesee topsipuikon mennen tullen.
Mulla oli joskus 20 vuotta sitten kollega, jolla oli pikkutakin taskussa pieni ruuvimeisseli. Saatte itse arvata, mihin tarkoitukseen hän tuota säännöllisesti käytti. Jos olisin silloin tiennyt, mitä lyhenne tarkoittaa, olisin sanonut WTF?!

Squit
30.10.2012, 18:02
Hyi yök, se muna on tullut KANAN PERSEESTÄ!

Niin ja vedessä KALAT NUSSII!!! Hyi tuplayök!

RDivis
30.10.2012, 18:26
Aika paljon tulee yksin ollessa pidettyä monologia yllä. Vanhat ihmiset kai näin aika paljon tekevätkin, tai näin olen ymmärtänyt. Oma erikoisuus lienee sättivä monologi "Mitä sä teet" "Ei näin!"" Mene/Lähde nyt jo saatana!" (jonnekin lähdettäessä).

Ja ei, en kuule mitään vastauksia, mutta kai se olisi jo jonkin sortin dialogia sitten. ;)

Mats Bedö
30.10.2012, 19:36

Kylla, mutta ei pese hiuspinnia! Aivan huippu tuohon korvan rapsutteluun. Kavin kerran ostamassa sellaisen kunnon pakkauksen niita ja nyt niita on aina hollilla, jos vaan tarvetta tulee.

Musta Nuoli
30.10.2012, 22:16
Kylla, mutta ei pese hiuspinnia! Aivan huippu tuohon korvan rapsutteluun. Kavin kerran ostamassa sellaisen kunnon pakkauksen niita ja nyt niita on aina hollilla, jos vaan tarvetta tulee.

Silmälasin sangan voi myös työntää korvaansa tässä samassa tarkoituksessa. Sanka on monikäyttöinen.

benicio
30.10.2012, 22:32
Niin ja vedessä KALAT NUSSII!!! Hyi tuplayök!

Ja kalat on myös vetteen pissanneet. (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jp0J3pBjILM#t=36s)

Noma
31.10.2012, 00:16
Tuo "autohyppely"-juttu on tuttu ilmiö täältäkin. Sitä pystyy toki harrastamaan myös esimerkiksi bussipysäkillä istuessa. Ottaa vain kiintopisteeksi vaikkapa liikennemerkin tolpan, jonka takana menee katu. Aina kun auto osuu minun ja sen tolpan muodostamalle linjalle, pitää toista jalkaterää nostaa vähän maasta. Ts. tällainen kuvitteellinen puomi.

Erilaiset laskutoimitukset kaikissa mahdollisissa tilanteissa ovat myös tuttuja. Julkisten tilojen kattolevyissä esim on usein 39x39 reikää, on useammassakin paikassa tullut huomattua.

Ralph
31.10.2012, 00:42
Aina kun HPK voittaa tai ei pelaa, käyn tekstitv:ltä sivun 222 läpi illalla ennen nukahtamista kännykällä ja selostan mielessäni otteluiden tapahtumat läpi. Kun HPK häviää, joka on aika harvinaista, ei vain huvita. Saman teen aamulla herättyäni NHL:n kanssa, NHL.comin kautta ja vaikka Colorado häviäisikin.

Esimerkiksi SM-liigan puolelta:
- HIFK - JYP
- Nolla kahdeksan kaksikymmentä kolme, 0-1 ylivoimalla Antti Jaatinen, Eric Perrin, Rich Peverley.
- Yleisömäärä kuusituhatta kaksisataa kolmetoista.
- Maalivahdit. Joni Ortio, HIFK, 28 torjuntaa. Joni Myllykoski, JYP, 39 torjuntaa.

Hanhi
31.10.2012, 02:04
Täällähän osa on jo sen maininnutkin.. minäkin puhun paljon yksikseni. Itsellä se toimii aika pitkälti ajatustyöskentelyn apuna. "Mistä toi johtuu?", "Miten mä teen ton?" "Näin mä sen teen, sano muut mitä sano" jne. aika perus yksinpuheluita. Huvittavia hetkiä yksinpuhelun parissa on ollut mm. se kun kävelee myöhään/hiljaiseen aikaan jalkakäytävää, pitkää matkaa ja tulee funtsittua jtn asioita ääneen. Sit näkee kun joku on kävelemässä vastaan niin tulee vielä hetki mutistua hiljaa tyyliin: "vittu sentään, joutuu olemaan hetken hiljaa."

Leon
31.10.2012, 08:53
Aina kun HPK voittaa tai ei pelaa, käyn tekstitv:ltä sivun 222 läpi illalla ennen nukahtamista kännykällä ja selostan mielessäni otteluiden tapahtumat läpi.

- HIFK - JYP
- Nolla kahdeksan kaksikymmentä kolme, 0-1 ylivoimalla Antti Jaatinen, Eric Perrin, Rich Peverley.
- Maalivahdit. Joni Ortio, HIFK, 28 torjuntaa. Joni Myllykoski, JYP, 39 torjuntaa.
Sä pelotat mua päivä päivältä enemmän.

Eleanor
31.10.2012, 09:31
Aina kun HPK voittaa tai ei pelaa, käyn tekstitv:ltä sivun 222 läpi illalla ennen nukahtamista kännykällä ja selostan mielessäni otteluiden tapahtumat läpi.

- HIFK - JYP
Hahahah. Itse teen SaiPan otteluiden kanssa täysin samoin, oli voitto tai tappio ja ihan television kautta tulevan teksti-tv:n kanssa. Joskus olen jopa odottanut sänkyyn lysähtämistä... "Pääsisi jo hapuilemaan kaukosäädintä pöydältä ja käymään illan tapahtumat läpi" Joskus, jos olen oikein kovassa vauhdissa, niin saatan käydä koko liigakierroksen läpi.

Tuntuu jotenkin hauskalta, että meitä onkin kaksi, vaikka olen aina luullut olevani asian kanssa yksin.

Jos selostusasiaa mietitään laajemmalta skaalalta, niin pelatessani NHL-sarjan pelejä olen taipuvainen selostamaan ääneen. Jos meillä on muita kotona, niin se on vain sellaista muminaa minkä itse juuri ja juuri kuulen. Yksin kotona ollessani minusta kuoriutuu joka kerta uusi Mike "Doc" Emrick, kun eläydyn joka tilanteeseen täysillä. Uskoisin, että maailmasta tosin löytyy muitakin yksinäisiä pälpättäjiä.

dohf
31.10.2012, 09:42
Hep! Käsi ylös täälläkin. 2/10000 ainakin. Etpäs teekään tätä yksin.

Lainatun tavan takia on tuon tuosta tullut hieman kiihdyteltyä, että "ehtii" tolpan tasalle tai nostettua jalkaa kaasulta jotta vastaantuleva "saa kiinni".En epäillytkään olevani asian kanssa yksin, nyt siis ainakin kolme samanlaista konjunktionistia. Itse en kiihdyttele tai jarruttele, vaan suurin universaali tyydytys tulee, kun autot ja tolppa/joku muu merkki osuu kohdalleen normaalilla ajolla. En tosin tiedä, jos vaikka vastaantulija sitten täsmäisi merkit kohdilleen?

RDivis
31.10.2012, 09:45
Jos selostusasiaa mietitään laajemmalta skaalalta, niin pelatessani NHL-sarjan pelejä olen taipuvainen selostamaan ääneen. Jos meillä on muita kotona, niin se on vain sellaista muminaa minkä itse juuri ja juuri kuulen. Yksin kotona ollessani minusta kuoriutuu joka kerta uusi Mike "Doc" Emrick, kun eläydyn joka tilanteeseen täysillä. Uskoisin, että maailmasta tosin löytyy muitakin yksinäisiä pälpättäjiä.

Meillä on yhden kaverin kanssa NHL:ää pelatessa tapana selostaa hirveällä intensiteetillä toistemme pelit. Siis kausimuotoa pelatessa ja toisella vastassa CPU. Eipähän ole ainakaan ikävää odottaa omaa pelivuoroa tai matsia, kun on kaverin peleissäkin täysillä mukana!

Jaws
31.10.2012, 16:12
Minun on aivan pakko nukkua aina oikealla kyljellä tai selälläni, koskaan ei vasemmalla kyljellä. Jos huomaan olevani väärin, korjaan asennon. En tiedä, ehkä se on vain epämukavampaa nukkua vasemmalla kyljellä. Muilla samanlaista toimintaa?

ukkometso
31.10.2012, 18:18
Meillä on yhden kaverin kanssa NHL:ää pelatessa tapana selostaa hirveällä intensiteetillä toistemme pelit!

Nyt teillä on onneksi ollut helpompi syksy, toki myös Eleanorilla, kun työsulun takia ei ole tarvinnut hirveästi pelata. Siis NHL:ää. Vai vedättekö mentaalisesti? Vähän niinkuin pikkulapset: "Jos tää nyt sais vaan pelata ja vastassa olis ne tuhmat sedät Montrealista, niin se vois selostaa, kun tää pelais." Voi Teemu ja Saku teidän kanssa!

Hiker
31.10.2012, 18:35
Nyt teillä on onneksi ollut helpompi syksy, toki myös Eleanorilla, kun työsulun takia ei ole tarvinnut hirveästi pelata. Siis NHL:ää. Vai vedättekö mentaalisesti? Vähän niinkuin pikkulapset: "Jos tää nyt sais vaan pelata ja vastassa olis ne tuhmat sedät Montrealista, niin se vois selostaa, kun tää pelais." Voi Teemu ja Saku teidän kanssa!

RDivis saattoi myös tarkoittaa tietokonepeliä. Tietokone on sellainen aika uusi juttu, jostain -40-luvulta, niin siitä ei ehkä ole siellä teilläpäin vielä kuultukaan.

aquanqua
31.10.2012, 18:39
Kyttään aina välillä ulkomaalaisten elokuvien lopputeksteistä suomaalisa nimiä.

Cjyyl
31.10.2012, 18:55
Minun on aivan pakko nukkua aina oikealla kyljellä tai selälläni, koskaan ei vasemmalla kyljellä. Jos huomaan olevani väärin, korjaan asennon. En tiedä, ehkä se on vain epämukavampaa nukkua vasemmalla kyljellä. Muilla samanlaista toimintaa?

Aina kun kaadun sänkyyn, on pakko ensin mennä oikealle kyljelle. Sitten kun siinä on hetken maannut, on vapaa vaihtamaan asentoa selälleen tai toiselle kyljelle.

Miksikö? Älkää minulta kysykö.

Rocco
31.10.2012, 19:05
Katselen YouTubesta pieruvideoita ennen nukkumaanmenoa, ja hihittelen parhaille.

Surukuku
31.10.2012, 19:15

No perskeles - luulin, että minä olisin tässä harrastuksessa aika yksin.

Laajensin jo nuorena tuon koskemaan myös ulkolaisia nimiä, joilla oli suomalainen (hassu) merkitys - suosikkini oli sarjassa "Lumikenttien kutsu" Franco Tamponi.

Lunatico
31.10.2012, 19:28
Itse teen txt-scouttauksen NHL:n suhteen joka aamu kun herään. Se menee näin: Mielessäni sanon "ääneen" jos joku vaikkapa Sedin olisi tehnyt 0+3. Käyn siis hitaasti läpi kaikki ne pelaajat jotka ovat merkkauttaneet väh. kaksi pistettä + kaikki suomalaisten tehopisteet samalla kaavalla. Tänä syksynä on ollut vapaata tämän suhteen.

M@rko77
31.10.2012, 19:46
Itselläni on pakko olla jotain sinistä päällä tai edes alla. Edes ne silmälasit (jonka sangat ovat siniset).

kananlento
31.10.2012, 20:21

No perskeles - luulin, että minä olisin tässä harrastuksessa aika yksin.

Me three! Tätä tuli varsinkin nuorempana tehtyä. Muistan kun harmitti ohjelmat, joissa lopputekstit meni niin nopeasti ettei niitä kerennyt kunnolla lukea.

Johan
31.10.2012, 21:06
Lasken yhteen istumahississä olevan penkkinumeron näin: jos numero on esim 129, lasken 1+2=3, 3+9=12 ja 1+2=3 penkkinumeron arvoksi tulee siis kolme. Toinen esimerkki samasta kaavasta: esimno 86, menee 8+6=14, 1+4=5, penkkinumeron arvoksi tulee siis viisi. Jostain syystä lasken nämä vain istumahississä ja aina toiveena on päästä edellistä korkeampaan arvoon kuin edellisessä nousussa. Miksi?

Isle of Man
31.10.2012, 21:46
Itselläni on pakko olla jotain sinistä päällä tai edes alla. Edes ne silmälasit (jonka sangat ovat siniset).
Eihän täällä saisi nimimerkkejä paljastaa, mutta hienoa että meillä on ihan oikea kansanedustaja myös remmissä.

Oma 1/10000 on ehkä se että julkisissa vessoissa, joissa soi radio/joku musa, on pakko vetää käsienpesun jälkeen tanssiliikkeet peilin edessä kunhan ei ketään muuta ole paikalla.

Everton
31.10.2012, 22:05
Me three! Tätä tuli varsinkin nuorempana tehtyä. Muistan kun harmitti ohjelmat, joissa lopputekstit meni niin nopeasti ettei niitä kerennyt kunnolla lukea.

Eipä voi minään erikoisuutena pitää, koska meikäläinen ilmoittautuu mukaan myös. En ole tosin koskaan ajatellut tuon olevan mitenkään outoa. Melkein joka leffan lopputeksteistä onnistuu muuten bongaamaan jonkin suomalaisen sukunimen. Tai sitten vähän huijaamalla jonkun tuollaisen Tamponin.

Asiasta off-topiciin: on todella törkeää, että osa kanavista ei näytä ollenkaan elokuvien lopputekstejä. Eilen tuli joku typerä teinikomedia, jossa olisi vielä näytetty joku loppusketsikin tekstien yhteydessä, niin eivätkös pistäneet tylysti mainokset ruutuun. Luulisi, että sopimuksissakin velvoitetaan näyttämään tekstit: jollekin harjoittelijallahen tuo maininta krediteissä saattaa olla jopa ainoa palkkio työstään. Kyllä sapettaa.

zet
01.11.2012, 12:04
Oma juttuni on se että kävellessä pyrin välttämään astumasta erilaisille viivoille. Tälläisiä viivoja ovat esim. liikuntasalissa olevat rajaviivat, kaduilla erilaiset sauma- ja liitoskohdat ja suojatien viivat. Juostessa tämä sääntö ei ole voimassa.

teemu73
01.11.2012, 12:25
Oma juttuni on se että kävellessä pyrin välttämään astumasta erilaisille viivoille. Tälläisiä viivoja ovat esim. liikuntasalissa olevat rajaviivat, kaduilla erilaiset sauma- ja liitoskohdat ja suojatien viivat. Juostessa tämä sääntö ei ole voimassa.

Jokseenkin sama. Isompien laattojen (ei oksennusten) kohdalla täytyy joskus miettiä pidentääkö vai lyhentääkö askelta kun ollaan siinä kintaalla osuuko siihen nyt yksi vai kaksi kertaa kun laattojen väliseen saumaan ei saa osua. Toisaalta joskus osuessani lähelle saumakohtaa, ajattelen sitä pituushypyn askelmerkin kannalta, että nyt olisi täydellinen ajoitus lankulle. Suojatiellä astun kyllä mieluummin niiden maalausten päälle.

Numeroihin liittyviä muistisääntöjä teen jääkiekon puolelta. Esimerkiksi pankkikortin tunnusluvun yhdistän jonkun tietyn Ässien ottelun yleisömäärään tai kahden eri ottelun lopputulokseen jne.

Sabaton
01.11.2012, 12:42
Muutamalla edellä kirjoittaneista oli tapana yrittää päästä autolla lyhtypylvään kohdalle samaan aikaan vastaantulevan kanssa ja vähän samaa aihetta sivuaa oma tapanikin. Nimittäin sadekelillä on pyyhkijöiden sutaisun osuttava kohtaan, jossa vastaantuleva auto on linjassa pyyhkijöiden kanssa. Turha kysyä miksi, mutta alkunsa tämä sai jo ennen ajokortin saamista. Naperona kuvittelin pyyhkijöiden toimivan giljotiinin tapaan ja aina osuman tullessa huusin takapenkiltä vain, että kuoli!

Tässä ketjussa jo mainittu numeromuistisääntö on käytössä täälläkin. Esim. jos tunnusluku olisi 3427 on se "mika lehto petri kontiola", 0841 on "ojanen helminen" ja niin poispäin.

Vanhapuuma
01.11.2012, 13:03
Veikkaan olevani ainoa, joka seuraa liikennettä ajaessaan autoa, jos tätä palstaa on uskominen.

Sekä ainoa, joka käyttää sitä saatanan vilkkua kun poistuu liikenneympyrästä (EIKÄ käytä sitä vilkkua koko liikenneympyrässä viettämänsä hulppean ajan). Mulla oli tänään huono päivä autolla ajellessa.

Naurava Sika
01.11.2012, 13:09
Eipä voi minään erikoisuutena pitää, koska meikäläinen ilmoittautuu mukaan myös. En ole tosin koskaan ajatellut tuon olevan mitenkään outoa. Melkein joka leffan lopputeksteistä onnistuu muuten bongaamaan jonkin suomalaisen sukunimen. Tai sitten vähän huijaamalla jonkun tuollaisen Tamponin.

Ilmoittaudun mukaan tähän joukkoon. Aina silloin tällöin saa ilolla huomata, että suomalaisten Hollywoodin valloitus on alkanut :)

Tämän lisäksi seurailen vanhempien leffojen lopputeksteistä sivuosanäyttelijöiden nimiä, joista on sittemmin tullut kuuluisuuksia. Näitä löytyy melkoisesti ja voittajafiilis on huikea aina kun saa "bongauksen" :)

Isaskar
01.11.2012, 13:30
Muutamalla edellä kirjoittaneista oli tapana yrittää päästä autolla lyhtypylvään kohdalle samaan aikaan vastaantulevan kanssa ja vähän samaa aihetta sivuaa oma tapanikin. Nimittäin sadekelillä on pyyhkijöiden sutaisun osuttava kohtaan, jossa vastaantuleva auto on linjassa pyyhkijöiden kanssa. Turha kysyä miksi, mutta alkunsa tämä sai jo ennen ajokortin saamista. Naperona kuvittelin pyyhkijöiden toimivan giljotiinin tapaan ja aina osuman tullessa huusin takapenkiltä vain, että kuoli!

Vähän samanlaista. Kyttään tuulilasinpyyhkimen ja lyhtypylvään osumaa ja ennakoin sitä etukäteen. Sitten on laattojen väliin astuminen. Sen verran pitää katse olla maassa, että jalka osuu puhtaasti laatan sisään ja sitten voi jatkaa matkaa ihan normaalisti.

Olenkohan ainut, kun kirjoitan sormellani kaikenlaista ympärillä kuuluvaa. Vaikka jäähallissa tulee kirjoiteltua kuuluttajan perässä kaikenlaista. Kuulemma ärsyttävä tapa. Paita kahisee kun tekstiä lähtee tulemaan.

Buddha
01.11.2012, 13:34
Jos laitteissa on numeraalinen näyttö, niin volumen täytyy osoittaa parillista. Ei mitään aavistustakaan, että miksi.

Footless
01.11.2012, 13:36
Olenkohan ainut, kun kirjoitan sormellani kaikenlaista ympärillä kuuluvaa. Vaikka jäähallissa tulee kirjoiteltua kuuluttajan perässä kaikenlaista. Kuulemma ärsyttävä tapa. Paita kahisee kun tekstiä lähtee tulemaan.

Mä en kirjoita, vaan piirtelen kuvioita. Ehkä yleisin on yhdellä viivalla piirrettävä kiejekuori, myös erilaiset tähdet su muut peruskuviot ovat käytössä.

Töissä mun on pakko saada lasit johonkin muotoon. Jos otan vaikka tuoppeja pinosta, on saatava jäljelle jäävistä pinoista symmetrinen kuvio. Joskus se on niin vaikeaa, että on pistettävä yksi puhdas tuoppi pesuun, jotta saan haluamani kuvion aikaan.

SamSpade
01.11.2012, 13:46
Uhraan aina "jumalille". Eli vaikkapa kalastamassa ollessa on aina eväitä mukana, heitän pienen palan leivästä Ahdille.
Samoin vaikka nuotiolla oluesta kaatuu tilkka Pellonpekolle jne.

Aina pitää päästä istumaan ravintolassa selkä seinää vasten.
Aina nähdessäni kaljupäisen ihmisen, mietin lusikkaa ja miten sillä napsautan keitetyn kananmunan rikki.

En koskaa laita kelloa herättämään esim 6.30 vaan 6.33 tai 6.31.

Auton pissapojalla pitää aina päästää 2 lyhyttä suihkautusta kun lasinpesua käytän.

Karpat46
01.11.2012, 14:23
Aina nähdessäni kaljupäisen ihmisen, mietin lusikkaa ja miten sillä napsautan keitetyn kananmunan rikki.

Tässä alkaa olla jo yritystä. Muuten 90% viesteistä on ihan peruskauraa lyhtypylväshyppelyineen ja laatta-asteluineen.

avs
01.11.2012, 20:48
Täällähän osa on jo sen maininnutkin.. minäkin puhun paljon yksikseni. Itsellä se toimii aika pitkälti ajatustyöskentelyn apuna. "Mistä toi johtuu?", "Miten mä teen ton?" "Näin mä sen teen, sano muut mitä sano" jne. aika perus yksinpuheluita. Huvittavia hetkiä yksinpuhelun parissa on ollut mm. se kun kävelee myöhään/hiljaiseen aikaan jalkakäytävää, pitkää matkaa ja tulee funtsittua jtn asioita ääneen. Sit näkee kun joku on kävelemässä vastaan niin tulee vielä hetki mutistua hiljaa tyyliin: "vittu sentään, joutuu olemaan hetken hiljaa."

Joo, itekseen tulee kyllä höpöteltyä. Lähinnä toi on ajattelua ääneen. Joskus tulee noloja tilanteita kun puhuu yksin ääneen luullen ettei ketään ole lähellä ja sitten huomaakin ettei ole yksin.

Phåål
04.11.2012, 22:54
Allekirjoituksestani löytyy #20 perästä. Kyllä, aina passista virallisiin sopimuksiin. Näin kunnioitan pelinumeroani.

Pullamössö
04.11.2012, 23:28
Luulen, että olen ainoa, joka on kehittänyt itselleen neuroosin hellan levyistä. En voi lähteä mihinkään ulos enkä käydä nukkumaan, ennen kuin olen tsekannut, että kaikki levyt ja uuni on VARMASTI pois päältä. Tuijotan siis niitä nappuloita ja (jälleen) hoen itsekseni rimpsua pysty-pysty-pysty-pysty-piste-nolla ja samalla silmät tuijottavat kiinteästi niitä nappuloiden merkkejä. Tähän saan helposti aikaa kulumaan viidestä kymmeneen minuuttia, ja meinaan aina myöhästyä dösistä tms. tämän ikävän tavan takia. Myös kahvinkeitin pitää vetää irti seinästä, jottei se varmasti ala liekehtiä itsekseen, ja tämäkin pitää toki useaan kertaan tarkistaa. Usein palaan vielä hetkeksi tsekkaamaan kaikki nämä kohdat juuri kun olisin muuten jo poistumassa ovesta. Tähän ei auta se, että joku muu sanoisi, että kaikki levyt ovat kiinni.

Neuroosista en voi kohdallani puhua (kait?), mutta teen tuota ihan samaa. Kaikki levyt ja uuni pitää tarkistaa aina kahteen/kolmeen kertaan ja kahvinkeitin pitää vetää irti seinästä joka kerta kun lähtee johonkin. Monesti napsautan vielä kahvinkeittimen "päälle" ja pois vaikkei se ole edes seinässä kiinni. Yleensä kun lähtee, tarkistaa nämä ja vielä kun on ovea laittamassa kiinni, pitää käydä vielä tsekkaamassa. Ja joka kerta kun on ovea laittamassa kiinni, pakko tarkistaa että avaimet, kännykkä ja lompakko on mukana. Joskus iskee sellainen parin sekunnin paniikki, jos läimäyttää oven kiinni tarkistamatta, vaikka tietääkin tasan tarkkaan että avaimet on mukana. Pöljä ihminen.

Yleisissä vessoissa (baarit yms) kun käy kusella, on pakko sylkäistä sinne pönttöön. Sitä en tajua, en tee sitä kotona, mutta on sen verran outoa että jos joku tekee samaa, ilmoittautukoon heti.

Ja jos esim. on ostamassa uutta jääkiekkomailaa niin kiertojäykkyyttä testattaessa on mailaa taivutettava "takaisinpäin" saman verran. Muutama taivutus mallia perus ja samat "rystypuolelle".

engångIFKalltidIFK
05.11.2012, 01:37
Katulamppuihin ja liikennemerkkeihin sun muihin tolppiin tuntuu porukalla liittyvän paljon outoja rituaaleja, niin mullakin. Mulla se jantteri vaan ei liu'u linjoja pitkin vaan hyppää aina tolpalta seuraavalle. Semmosta on myös että jos auton radiosta soi joku biisi niin joka tahdin aloittava isku ei saa tulla semmoisessa tilanteessa että auto on jonkun tolpan kohdalla, pittää olla aina kahen tolpan välissä.

Myöskin tuollaista että ei saa astua asfaltissa olevan halkeaman päälle esiintyy. Joskus niitä on vaan niin tiheään jotta joutuu ottamaan kunnon harppauksia, taikka sitten hirveän lyhyitä askelia. Mahtaa näyttää mielenkiintoselle. Telkkarissa ei voi volaa laittaa mihinkään 17 tai 53 vaan aina pitää olla 0, 5, 10, 15 jne... Yks on myös että julkisilla paikoilla musiikkia kuunnellessa tulee vähän väliä kaivettua nappia korvasta, että varmasti kuuluu se musiikki kuulokkeista eikä kännykän kajarista.

Itse pidän myös telkkaria aina 5, 10 yms. paitsi pelatessa se on AINA 16! Ja myös itse tarkistan myös tuota kuuloke juttua vaikka olisin yksin kotona.

Viivelähtö
05.11.2012, 09:09
Yleisissä vessoissa (baarit yms) kun käy kusella, on pakko sylkäistä sinne pönttöön. Sitä en tajua, en tee sitä kotona, mutta on sen verran outoa että jos joku tekee samaa, ilmoittautukoon heti.

Et ole yksin, Jukka Koivu tosin vei tämän vielä pidemmällä turkulaisessa Old Bank ravitsemusliikkeessä. Jukka kylmän viileästi seistessään kusirännillä sylkäisi, pieraisi ja lähti käsiä pesemättä vessasta. Tämä temppu on siitä lähtien kulkenut kaveripiirissämme nimellä tehdä jukkakoivut.

alwahla
05.11.2012, 13:59
Kirjoitan muutaman lauseen mittaisen tekstin ja juuri lähettäessäni sitä eteenpäin huomaan, että tekstistä puuttuu sanoja.

H.J.Simpson
05.11.2012, 16:06
Ja joka kerta kun on ovea laittamassa kiinni, pakko tarkistaa että avaimet, kännykkä ja lompakko on mukana. Joskus iskee sellainen parin sekunnin paniikki, jos läimäyttää oven kiinni tarkistamatta, vaikka tietääkin tasan tarkkaan että avaimet on mukana. Pöljä ihminen.

Ja jos esim. on ostamassa uutta jääkiekkomailaa niin kiertojäykkyyttä testattaessa on mailaa taivutettava "takaisinpäin" saman verran. Muutama taivutus mallia perus ja samat "rystypuolelle".

Näihin kaikkiin sama. Ja tuohon sylkäisy juttuun vielä sekin, että vaikka kävisi kusella metsän laidassa, pitää sylkäistä samalla. Ja tosiaan teen tuon myös kotona. Outoa/hullua/mitä lie, mutta tapa on tapa.

Ja tuohon mailan taivutteluun vielä se, että yleensä otan mailan mikä kiinnostaa, yllä mainitut taivutukset, jos tuntuu hyvälle niin maila takaisin telineeseen ja vierestä samanlainen maila mukaan.

Jannacci
05.11.2012, 17:29
Joskun blandaan makeita lonkeroita ja limuja vedellä.

Cemetery Gates
05.11.2012, 22:40
Hieman aiempiin juttuihin viitaten: minäkin käännän aina uusien tuttavuuksien nimet mielessäni sananmuunnoksiksi, siis etu- ja sukunimen. Viime vuosina - sananmuunnostapa on kestänyt jo toistakymmentä vuotta - mukaan on tullut myös palindromimeininki. Muutenkin kääntelen ja vääntelen mielessäni kaikenlaisia sanoja, yleensä eri yhteyksissä vastaan tulevia erisnimiä. Ja vielä: lauseet ja virkkeet on usein pakko jakaa osiin. Usein siten, että lasken lauseen kirjaimet ja mietin, millä luvulla ne ovat jaollisia. Välillä taasen haluan jostain syystä jakaa kirjaimet muotoon x - x+1 - x. Tai jos ei onnistu, niin muotoon x - x-1 - x. Esimerkki: "Vittu sä koulutat niitä." Vittusä - koulut - atniitä. Tai: "Ime paskaa mulkero." Imepa - skaamu - lkero.

Mahtavaa, että meitä friikkejä on näin saatanasti.

Uleåborgir
05.11.2012, 22:49
Pystyn ajattelemaan erilaiset äänet väreinä. Esimerkiksi eri laulajien äänet. John Lennonin ääni on sähkönsinertävä, Freddie Mercuryn ääni taas purppuraan vivahtava punaruskea. John Fogertyn ääni on auringonkeltainen ja Axl Rosen tummanoranssi.

Pisin Kääpiö 186cm
05.11.2012, 23:09
Pystyn ajattelemaan erilaiset äänet väreinä. Esimerkiksi eri laulajien äänet. John Lennonin ääni on sähkönsinertävä, Freddie Mercuryn ääni taas purppuraan vivahtava punaruskea. John Fogertyn ääni on auringonkeltainen ja Axl Rosen tummanoranssi.Tämä on harvinainen ja mielenkiintoinen ilmiö. Muistan kuulleeni, että myös esimerkiksi Andy McCoy näkisi musiikin väreinä. Liekö teillä värinnäkijöillä omat väripalettinne, vai onkohan sinulla ja Andylla molemmilla sähkönsiniset mielessä Lennonin soidessa?

Joskin pikkujamppana käytin wc-asioinneilla runsaasti paperia. Tämä johtui siitä, että minulla oli tarve napata rullasta tietty määrä arkkeja, esimerkiksi siten että niistä muodostuu jokin sillä hetkellä olennainen numerosarja. Jos oli vaikka huhtikuun 18. päivä, niin perse piti pyyhkiä sellaisella määrällä arkkeja, joka saadaan kun 18 ja 4 lasketaan yhteen, isompi vähennetään pienemmästä, tai suoritetaan luvuilla kerto- tai jakolasku. Sitten oli hankalaa jos piti mennä vuoden ekana päivänä paskalle, kun noilla säännöillä olisi pitänyt pärjätä vain yhdellä arkilla. Näitä tilanteita varten otin tunnit ja minuutit avuksi. Sitten keksin, että sopivan oloista arkkimäärää voisi tavoitella myös kertomalla luvut ja korottamalla toista tai molempia lukuja ennen kertolaskua esimerkiksi toiseen potenssiin, ja sen jälkeen jakamalla tulo vaikkapa viikonpäivän järjestysnumerolla tai K-kaupan kauppa-auton rekkarin viimeisellä numerolla tai rekkarin numeroiden summalla tai tulolla. Aikani jaksoin viihdyttää tuolla itseäni, kunnes jälleen ryhdyin vaan lukemaan kirjoja istunnolla. Sitä harrastan yhäti edelleen.

Jaws
05.11.2012, 23:17
Pystyn ajattelemaan erilaiset äänet väreinä. Esimerkiksi eri laulajien äänet. John Lennonin ääni on sähkönsinertävä, Freddie Mercuryn ääni taas purppuraan vivahtava punaruskea. John Fogertyn ääni on auringonkeltainen ja Axl Rosen tummanoranssi.

Mulla on vähän sama juttu, mutta en ole ajatellut sen olevan niin ihmeellistä. Lisäksi sanoja pystyy ajattelemaan väreinä. Luulin että tämä olisi normaalia.

Musta Nuoli
05.11.2012, 23:20
Kun ruokin kissojani, juttelen kateille usein. Ei kai siinä mitään sinänsä erikoista, monet niin tekevät, mutta monesti juttelen kissoille runomitassa riimitellen, toisinaan sorrun myös limerikkiformaattiin.

Oli kerran kissa pöydän alainen,
jolla oli mielessä ruoka kalainen.
Karvainen katti jo apeasti huokaa,
olen nälkäinen, mulle ruokaa suokaa,
Näin kuului pörröturkin toive salainen.

Sommittelen monesti myös päässäni erittäin rivoja ja omituisia laululyriikoita, joskus mukaellen jotain tuttua kappaletta ja joskus kehitellen jotain vanhan kansanlaulun tyyppistä poljentoa, sellaista jota ennen vanhaan hymistiin jollain viljapellolla tai muussa fyysisessä työssä. Rivojahan ne vanhankin kansan laulut tuppasivat olemaan, ei siinä mitään. Joskus hyräilen näitä ralleja esim. tehdessäni ruokaa, imuroidessani tai tehdessäni muuta vastaavaa. Jos minulla olisi FB-tili, nämä olisivat juuri niitä tekstejä, joita ei kannattaisi postata FB-seinälleen ellei haluaisi paskalehtien tekevän skandaalilööppejä huumorista, jota harva ymmärtää huumoriksi.

Pisin Kääpiö 186cm
05.11.2012, 23:26
Sommittelen monesti myös päässäni erittäin rivoja ja omituisia laululyriikoita, joskus mukaellen jotain tuttua kappaletta ja joskus kehitellen jotain vanhan kansanlaulun tyyppistä poljentoa, sellaista jota ennen vanhaan hymistiin jollain viljapellolla tai muussa fyysisessä työssä.Tuohan on myös yksi minun lempiharrasteistani. Teen tätä tosin lähes yksinomaan kesäaikaan ajaessani kotipihamme nurmea ruohonleikkurilla. Yksitoikkoiset rutiinihommat vierähtävät mukavasti hävyttömiä riimejä tapaillessa. Harvemmin noista mitään elämää suurempia lyriikoita suoltuu, eikä ainakaan mitään painokelpoista. Apropos, eikä / persereikä riimittyvät herkällä ja kauniilla tavalla kumppaneiksi toisilleen.

lapa78
05.11.2012, 23:35
Tuohan on myös yksi minun lempiharrasteistani. Teen tätä tosin lähes yksinomaan kesäaikaan ajaessani kotipihamme nurmea ruohonleikkurilla. Yksitoikkoiset rutiinihommat vierähtävät mukavasti hävyttömiä riimejä tapaillessa. Harvemmin noista mitään elämää suurempia lyriikoita suoltuu, eikä ainakaan mitään painokelpoista. Apropos, eikä / persereikä riimittyvät herkällä ja kauniilla tavalla kumppaneiksi toisilleen.

Vähän vastaavaa teen minäkin, tosin sillä erotuksella, että suomennan englanninkielisiä biisejä lennosta ja tietysti ääneen. Välillä menee paremmin ja joskus pukkaa jännäkakkaa ja mitään ei tule ulos.

rosba70150
05.11.2012, 23:53
Vähän vastaavaa teen minäkin, tosin sillä erotuksella, että suomennan englanninkielisiä biisejä lennosta ja tietysti ääneen. Välillä menee paremmin ja joskus pukkaa jännäkakkaa ja mitään ei tule ulos.

Itse syyllistyn päinvastaiseen. Johtuu varmaan siitä että on tullut opiskeltua kohta 5 vuotta englanniksi. Paras saavutus on Berliinissä seitinohuissa käännetty Ville Leinosen - Tähtityttö eräälle brasilialaiselle. Lennossa tietenkin. Biisin jälkeen olin haavi auki että mites se nyt noin hyvin meni.

Noma
05.11.2012, 23:58

Tuo on tuttua puuhaa, tosin useimmiten suomesta englanniksi. Ja vielä pitää yrittää niin, että sanat sopivat säveleen, tietenkin.

Hawk #22
06.11.2012, 00:14
Kun olen autossa repsikan paikalla, kuvittelen aina, että auto hyppii katutolpan varjolta toiselle. Ts. ensimmäisen varjon kohdalla auto nousee takarenkaille, hyppää seuraavalle varjolle eturenkaiden varaan ja sitten taas kolmannen varjon kohdalla auto hyppää taas takarenkaille. Kun olen itse ratin takana, niin tätä ei onneksi tapahdu, vaan keskityn lähinnä ajamiseen.

Lisäksi aina kun kävelen kuulokkeet korvilla, askelten tahdin on pakko olla sama kuin musiikissa. Tosin jos tempo on liian nopea tai hidas, niin saatan käyttää yhteen tahtiin 2 askelta tai kahteen tahtiin yhden, mutta silti jonkinlainen rytmi on aina pakko olla. Liikennevaloissa (taidan olla ainoita, jotka niihin oikeasti pysähtyy) taas joutuu nostelemaan vain kantapäitä musiikin tahdissa kun paikallaan kävely näyttää tyhmältä.

Kolmas erikoisuus liittyy myös musiikkiin, ja sen kuunteluun. Eli jos radiosta soi joku kappale ja ystäväni alkaa laulaa mukana, mutta epävireisesti. Ensinnäkin tämä rasittaa aina korvia, jos kuulen, että nyt mennään liian matalalta tai korkealta, mutta minun on myös pakko alkaa pääni sisässä laulamaan samaa kappaletta oikealta korkeudelta, ja niin lujaa ettei ystäväni ääni kuulu enää ajatuksiini. Tottakai tämä on välillä aika haastavaa, erityisesti jos kappale menee todella korkealle, mutta sitten vedetään vaikka oktaavia alempaa, tai taustoja, että saadaan taas mielenrauha.

Stuttgarter
06.11.2012, 00:22

Sama juttu. Lisäyksenä Snoop Dogg ja ruohonvihreä.

Streider
06.11.2012, 00:43
En varmaan ole sen asian kanssa yksin, että minkään laitteen volume tahi muu asetus ei vaan voi olla 13, telkkarissa se olisi kyllä illalla paras äänenvoimakkuus kun 12 on vähän liian hiljainen ja 14 on sellainen että ajattelen sen häiritsevän puolisoa. Sitten kyllä sivuutan sen asian ja laitan volumeksi 14, laittakoon korvatulpat.

Kaupassa en voi koskaan ottaa ensimmäistä tuotetta hyllystä, vaan aina vasta sen seuraavan takana olevan.

Pakkomielle numeroa 3 kohtaan, joka on onnennumeronikin. Aina pakko esim. koputtaa oveen kolmesti, talvella kumpaakin kenkää on kopisteltava lumesta kolmesti, mutta jostain syystä se on aina pakko kertoa kolmella, kuten monessa muussakin tapauksessa.

Jos matkustan autossa, minun on pakko katsoa takalasin pyyhkimen koko liike jos sitä käytetään. Ja sen jälkeen toivoa että sitä käytetään kolmesti, koska ^katso edellinen kohta.

Tässä olen kuitenkin varmasti yksin: jokaiseen kouluaikana tekemääni kokeeseen minun on ollut pakko piirtää vähintään yksi 740 Volvo. Että semmosta.

Jeffrey
06.11.2012, 01:29
Täälläkun oli puhetta tuosta baarissa kusemisesta.

Nyt tiedä onko se niin outoa, mutta omasta mielestä ihmeellisen harva näin toimii.

Eli mitä likaisemmassa paikassa käyn kusella, sitä harvemmin siellä käsiäni pesen. Tämän olen perustellut itselleni niin, että tiedän veitikkani olevan äärimmäisen puhdas ja pidän siitä kyllä huolen, en kuse käsilleni ja en koske vessassa yhtään mihinkään. Jos pesisin käteni joutuisin koskemaan ainakin hanaan ja saippua annostelijaan, sekä ehkä vielä käsienkuivaajaan tms. En myöskään vedä vessaa likaisissa tiloissa koska silloin joutuisin koskemaan pönttöön. Semi ok tiloissa otan käsipyyhkeen ja painan sillä vessan vetäjää.

Siisteissä paikoissa sitten kyllä pesen myös käsiäni.

Lunatico
06.11.2012, 01:31
Pystyn heräämään kesken unien jos uni ei miellytä. Hallitsen siis jollain tapaa uniani.

SamSpade
06.11.2012, 11:40
Pystyn heräämään kesken unien jos uni ei miellytä. Hallitsen siis jollain tapaa uniani.

Sama, useimmiten. Tuokin on laji jota voi treenata ja kun oppii tunnistamaan olevansa unessa, voi niitä aika vapaasta muokata miten haluaa. Lucid dreaming hakusanalla löytyy infoa.

FASlapsi
06.11.2012, 11:53
Ja joka kerta kun on ovea laittamassa kiinni, pakko tarkistaa että avaimet, kännykkä ja lompakko on mukana. Joskus iskee sellainen parin sekunnin paniikki, jos läimäyttää oven kiinni tarkistamatta, vaikka tietääkin tasan tarkkaan että avaimet on mukana. Pöljä ihminen.

Tätä teen itsekin, välillä tulee ajateltua että mitähän naapuritkin kelaa kun aina ovesta ulos astuessani ja oven suljettuani vedän tommoset mini-macarenat kun tunnustelen kaikki taskut läpi. Ja nimenomaan ne tulee tarkastettua vasta sitten kun ovi on kiinni.

Tuosta äänien näkemisestä väreinä, oon kanssa siinä ymmärryksessä että täytyy olla aika lahjakas heebo musiikillisesti jos tommoseen kykenee. Esimerkkeinä muistaisin juurikin Andy McCoyn ja Mozartin. Muistan tän siksi että jostain ton luin ja halusin kovasti olla musiikillisesti lahjakas itsekin joten aloin mielessäni miettimään värejä äänien mukaan. Ja eihän siitä mitään tullu.

Ois kyllä hauska tietää että näkisikö Andy, Mozart ja tämän palstan äänivärinäkökykyiset vaikkapa "SaiPa, SaiPa, tää on SaiPa"-biisin samoilla värisävyillä, vai arpooko jokainen omat värinsä.

Mutta onneksi olkoon kaikki jotka ton osaatte, olette musikaalisia neroja. Tai sitten vaan täydellisiä kaistapäitä.

Obloquy
06.11.2012, 15:02
Tiettyjä ruoka-aineita tulee säilytettyä jääkaapissa extraa aikamäärä X, jotta "maku olisi parhaimmillaan". Saatan katsoa jääkaapista jotain syötävää, huomaan paketin jauhelihaa, mutta päätän valmistaa jotakin aivan muuta, sillä jauheliha ei vetele vielä viimeisiään eikä näin ollen ole saavuttanut makuhuippuansa.

UnenNukkuja
06.11.2012, 15:12
Pullamössön tapa ei ole toki harvinainen.

Minulla on vielä luvut, jotka ajattelen lähtiessäni jonnekin. Töihin lähtiessä luku on 5: lasken, että mukana on kotiavaimet, työpaikan "läpyskä", lompakko, kännykkä ja huulivoide. Loput laukussa on sitten ekstraa.

Muualle lähtiessä luku on 4, koska en tarvitse työpaikan kulkukorttia muualla.

HeGe41
06.11.2012, 16:21
Luen saunassa mm. päivän lehden. Myös ilmaisjakelut ovat hyvää saunalukemista. Talotekniikka-lehteä lukisin, mutta liimaus ei kestä saunan olosuhteita.

Lunatico
06.11.2012, 18:26
Sama, useimmiten. Tuokin on laji jota voi treenata ja kun oppii tunnistamaan olevansa unessa, voi niitä aika vapaasta muokata miten haluaa. Lucid dreaming hakusanalla löytyy infoa.

Kyllä vain. Tässä ollaan treenattu tätä asiaa jo aika pitkään ja nyt on alkanut tuottamaan tulosta viime kuukausien aikana. Todella jännä taito kun unet muutenkin on aika jänniä juttuja. Viimeksi tänä aamuna 09:00 aikoihin herätin itseni unesta kun uni alkoi menemään liian rasittavaksi tai oikeastaan pelottavaksi.

Vanha Len
06.11.2012, 19:31

Tätä olen treenanut jo noin 20 vuotta ja saan homman toimimaan parhaiten ns powernapeilla tai aamulla kiireettömästi vaikkapa viikonloppuisin. Jos on stressitön vaihe elämässä niin illalla pystyy jo vaikuttamaan seuraavan yön uniin. Monesti vaikkapa kauhu-unissa kykenen ns ruokkimaan unikokemusta niin pitkälle kuin haluan ja sitten heräämään kun haluan. Tästä on muodostunut vuosien saatossa todella outo juttu, jonka olen vähitellen oppinut ymmärtämään ja paljolti juurikin hallitsemaan.

Yöt ovatkin meikäläisen parasta aikaa nykyisin. Tiedä sitten missä menee hulluuden raja...

Leon
06.11.2012, 21:12
Minulla on vielä luvut, jotka ajattelen lähtiessäni jonnekin. Töihin lähtiessä luku on 5: lasken, että mukana on kotiavaimet, työpaikan "läpyskä", lompakko, kännykkä ja huulivoide. Loput laukussa on sitten ekstraa.
Mulla on mantra: Puhelin, Avaimet, Lompakko, KulkuKortti, Autosoittimen etupaneeli. Tosin nykyään, kun kuljen julkisilla, viimeinen on korvaantunut väkisin väännetyllä Audiosoittimella. Toki pitää myös hokemisen lisäksi tunnustella, että kaikki on paikallaan. En nyt sentään tanssi jo mainittua mini-macarenaa tunnustelun tahtiin. Ennemminkin Three Amigos Salute (http://www.youtube.com/watch?v=mSCYmV3_r6k) tulee mieleen liikesarjasta.

Jääkoneenkuljettaja
06.11.2012, 23:12
Kyllä vain. Tässä ollaan treenattu tätä asiaa jo aika pitkään ja nyt on alkanut tuottamaan tulosta viime kuukausien aikana. Todella jännä taito kun unet muutenkin on aika jänniä juttuja. Viimeksi tänä aamuna 09:00 aikoihin herätin itseni unesta kun uni alkoi menemään liian rasittavaksi tai oikeastaan pelottavaksi.
Lucid-unet olivat omassa teini-iässäni melkein trendi. Tuli sitä ehdollistamista päivän mittaan tehtyä pitkään, jotta lopulta pystyi jopa päiväunilla tekemään unissa mitä tahtoi.

Aikuisiän kynnyksellä se sitten jäi, sillä aivan liikaa panostusta vaati sellainen niinkin itseensä kärperryttävä touhu. Toki vieläkin tulee ajoittain unia, joista voi vain herätä pois tai sitten muuttaa niiden suuntaa, mutta se tulee panostamatta.

Se OT:sta.

Tarkistan tiedostamattani oikean etusormeni kynnen pituutta. Teen sen siten, että kiilaan oikean käden peukalon kynnen etusormen kynnen alle, jotta tiedän siellä olevan kynnen. Tähän ei ole mitään järkiperäistä syytä tai muistikuvaa mistä tämä on lähtenyt, mutta melkoisen mielenkiintoinen on lopputulema. Jo luonnostaan tulee peukalon kynnen oikeanpuoleiseen - joka siis on aina tahtomatta ja huomaamatta kosketuksessa sen etusormen kynnen kanssa - kynnen reunaan pieni hanka, joka sitten esimerkiksi pitkähihaista ja villaista pukiessa tarttuu väkisinkin hihoihin. Etusormen kynsi on toki erikoisen näköinen tuon vuosikymmenten hieromisen jälkeen, ei oikeinkaan symmetrinen.

Chambza
06.11.2012, 23:51
Valtaosa tämän ketjun annista on kyllä vain seminormaalia tylsistymisen välttämistä tai perusneurooseja. Pintojen tunnustelija saa kyllä pisteen. Lisäksi en oikein itse saa tuntumaa tuohon parittomien äänenvoimakkuuksien välttelyyn (eikö kukaan välttele parillisia?), mutta kai tuokin voisi olla rinnasteinen jollekin "esineiden on pakko olla suorassa"-neuroosille, joka taas tuntuu jo melko ymmärrettävältä.

Olen aika perusjamppa joten en keksi tähän muuta kuin sen, että syön aina berliinimunkin siten, että ensin nakerran reunat pois, sitten pohjan, sitten sen kuorrutetun päällisen. Sen jälkeen nakerran munkin sisustaa pikku hiljaa yrittäen säästää hilloa mahdollisimman kauan, jotta voisin nauttia siitä viimeisenä. Usein päädyn tasapainottamaan hilloklönttiä kahden sormen välissä lähes olemattoman munkkipalan päällä, ja aika usein se rakastamani hillo lopulta putoaa pöydälle tai lattialle.

Ralph
06.11.2012, 23:52
Äänenvoimakkuus voi olla vain joku luku, joka päättyy vitoseen tai nollaan. Eli esim. 15 tai 20, ei mikään siitä väliltä.

Torspo82
07.11.2012, 11:44
Munakennon munien on aina pakko muodostaa symmetrinen kuvio. Lähinnä siksi ostan aina 15 munan kennoja, koska niiden kanssa homma onnistuu helposti, otti sitten yhden, kaksi tai kolme munaa kerrallaan. Kerran erehdyin ostamaan 18 munan kennon ja toiste en sitä virhettä tee. Parittomat määrät eivät toimineet lainkaan.

Ja äänenvoimakkuuden suhteen olen monien kanssa samoilla linjoilla, vain parilliset ja viidellä jaolliset luvut hyväksytään.

SamSpade
07.11.2012, 14:42
Tätä olen treenanut jo noin 20 vuotta ja saan homman toimimaan parhaiten ns powernapeilla tai aamulla kiireettömästi vaikkapa viikonloppuisin. Jos on stressitön vaihe elämässä niin illalla pystyy jo vaikuttamaan seuraavan yön uniin. Monesti vaikkapa kauhu-unissa kykenen ns ruokkimaan unikokemusta niin pitkälle kuin haluan ja sitten heräämään kun haluan. Tästä on muodostunut vuosien saatossa todella outo juttu, jonka olen vähitellen oppinut ymmärtämään ja paljolti juurikin hallitsemaan.

Yöt ovatkin meikäläisen parasta aikaa nykyisin. Tiedä sitten missä menee hulluuden raja...

Hulluuden raja menee päiväelämässä... Monet Amerikan (sekä pohjoisen- että väli-) intiaanit uskoivat että unimaailma on SE oikea maailma ja tämä jota me ajattelemme siksi, on vain kalpea heijastus oikeasta.

Buddha
07.11.2012, 15:12
Mulla on mantra: Puhelin, Avaimet, Lompakko, KulkuKortti, Autosoittimen etupaneeli.

Ihan hyvä muistisääntö, mutta miten saan tuon etupaneelin irti Porsche Cayennesta? En löytänyt tuosta manuaalistakaan, anyone?

Snagari
07.11.2012, 16:24
Paskon aina alasti. Sukat saattavat jäädä jalkaan jos olen yleisessä vessassa tai ripulin yllättäessä. Olen nakukakkaaja.

pullopoika
07.11.2012, 17:38
On jostain tarttunu tavaks laittaa olkkarissa musiikkia soimaan kun meen suihkuun. En siis kuitenkaan kuule musiikkia suihkuun asti kun on ovi, suihkuovi ja veden ääni välissä. Joskus tulee ihan valittua biisiä.

Loorz15
07.11.2012, 18:32
Joo mulla sama homma noiden unien kanssa. Pystyn päättämään mitä unessani teen, ja heräämään myös silloin kun tahdon. En ole tätä edes treenannut. Se vain on ollut melkein koko lyhyen elämäni ajan.
Jotkut täällä näkee musiikin väreinä. Itse nään numerot ja viikonpäivät väreinä. Maantai on valkoinen, Tiistai, Keskiviikko Torstai, Perjantai musta, Lauantai valkoinen ja Sunnuntai. Numeroita ei tähän jaksa alkaa luettelemaan, mutta pistetään nyt tähän vaikka 1-10, eli: 1, 2 valkoinen, 3, 4, 5 valkoinen, 6, 7, 8 on sinisen, harmaan ja mustan joku sekoitus, ysi ja kymppi punaisia.

Siskollani on sama asia, tosin eri väreillä. Tälle oli joku nimikin, mutta nyt ei tule mieleen.

Surukuku
07.11.2012, 18:54
... Tälle oli joku nimikin, mutta nyt ei tule mieleen.

Alzheimerin tauti?

Ikävänkantaja
07.11.2012, 18:55
Jotkut täällä näkee musiikin väreinä. Itse nään numerot ja viikonpäivät väreinä. Maantai on valkoinen...

Siskollani on sama asia, tosin eri väreillä. Tälle oli joku nimikin, mutta nyt ei tule mieleen.
Aistien sekoittuminen eli synestesia. Se ei tosin ole tauti, vaan neurologinen aisti-ilmiö.

Jackie Moon
09.11.2012, 14:17
Luen saunassa mm. päivän lehden. Myös ilmaisjakelut ovat hyvää saunalukemista. Talotekniikka-lehteä lukisin, mutta liimaus ei kestä saunan olosuhteita.

Ja puhut kännykkään.

Itse koitin joskus saunoa sukat jalassa ja kerran koitin syödä pizzaa lauteilla. Molemmat oli ihan jees, mutta ei niistä kummastakaan tapaa tullut.

Eikö kukaan muu koita "tasoittaa" asioita? Eli jos vaikka jotain sattuu (kolhaisu, nyrjähdys, yms) vasemmalle kädelle tai jalallesi niin teet vastaavan/tai edes jotain myös vastakkaiselle raajallesi? Itseäni jäisi moinen häiritsemään aivan mielettömästi.

Voluumeissa ainut no no on kohdistunut kolmeentoista. Pari viikkoa sitten otin itseäni niskasta ja olen nyt kuunnellut autossa musiikkia sillä kolmellatoista, se kun on tietysti se sopivin, ja kyllä on eron huomannut. Autolla ajelu on lähes rentouttavaa, pillua on tullut ovista ja ikkunoista eikä lompakkokaan ole ollut enää tyhjä. True story.

Kai-Sakari
09.11.2012, 14:37
Autoni taustapeilissä on sellainen valosensoripallura. Tähtäilen sillä takaa tulevia ja mielessäni mosautan ne singolla palasiksi.

Kai-Sakari
09.11.2012, 14:38
Jep. Tunnusluvut, ovikoodit, jne jne.

Härkälä - Nyström tai Baumgartner - Sinisalo - Iafrate

Itselläni tämä on ainakin ihan yleinen tapa muistaa numeroita joita en käytä joka päivä.

Jep. Ekan silvermaticini PIN oli DaigleSaarikoski.

Jackie Moon
09.11.2012, 14:43
Autoni taustapeilissä on sellainen valosensoripallura. Tähtäilen sillä takaa tulevia ja mielessäni mosautan ne singolla palasiksi.

Poikamainen kateus valtasi heti mieleni! Minkähän palluran liimaisin omaan peiliini...

ja koen aina mielihyvää, mikäli lukemani teksti päättyy tasan viiteen sanaan ja "pasianssi" menee läpi.

Ole hyvä.

TheT
09.11.2012, 14:44
Pelaan "pasianssia" lukiessani, lasken viiden sanan (myös numerot kuuluvat tähän) ketjuja. Kaikki kelpaa, sarjakuvat, kirjat, keskustelupalstat, elokuvat... ja koen aina mielihyvää, mikäli lukemani teksti päättyy tasan viiteen sanaan ja "pasianssi" menee läpi. Omille teksteilleni teen samoin, mutta en tietoisesti kirjoita viidellä sanalla jaollista tekstiä.

M10
09.11.2012, 15:10
Teen asioita joko päässä tai taustalla soivan musiikin rytmissä. Autossa vinkkari tai vaihde päälle, jääkaapin ovi kiinni, tölkin avaaminen, hana päälle tai kiinni, you name it. Vaimo syystäkin välillä ihmettelee.

Sen lisäksi musiikkia kuunnellessani (koko ajan) mietin alitajuisesti vaihtoehtoisia tahtilajeja, fillejä tai muita rytmiin liittyviä juttuja, mitkä voisivat sopia biisiin. Paras kaveri, joka on käynyt samat musiikkiluokat- ja opistot toimii kuulemma samoin. Tämä on ollut tapana jo yläasteelta lähtien eikä siitä tunnu tulevan loppua. Myös sormien tahdissa naputtelu pöytään, rattiin tai muuhun kuuluu tapoihini.

Tuskin nämä nyt "Näin teen vain minä"-osastoa ovat, mutta kunhan kerroin.

Käyttäjänimetön
09.11.2012, 15:20
Kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet ja kirjoittavat ovat ihan sekoja. Ei voi kuin ihmetellä. Tekisi mieleni paeta jollekin saarelle teitä kaikkia karkuun.

No mutta muistinpa minäkin sitten kuitenkin yhden tällaisen sekoilun, jota harjoitan. Kun ajelen autollani, niin radioni äänensäätönamiskuukkeli on sellainen, että se näyttää numeroin, että mitä tasoa on äänen voimakkuus. Jos autossa istuu vaikkapa 35-vuotias ja 22-vuotias, niin ääninappia ei saa asettaa kohtiin 35 tai 22, koska jos asettaa, tapahtuu kuolonkolari, siitä olen ihan varma.

kesätyttö69
09.11.2012, 21:07
Tarkkailen pulssiani jatkuvasti. Olen aloillani ja en hengitä ja tunnustelen pulssiani.

Jos pöntöllä paskoessa huomaan että ei olekaan paperia, haen sitä oudossa puolikyykyssä asennossa jalat levällään ja kädet eteen ojennettuna kuin rapuihmisen kuvittelisi kävelevän.

-FNM-
09.11.2012, 21:51
Vietän tipattoman tammikuun marraskuussa.

Buddha
09.11.2012, 21:59
Jos autossa istuu vaikkapa 35-vuotias ja 22-vuotias, niin ääninappia ei saa asettaa kohtiin 35 tai 22, koska jos asettaa, tapahtuu kuolonkolari, siitä olen ihan varma.

Ethän sä ylety millään säätämään äänenvoimakkuutta, jos vanhempasi kerran istuvat etupenkeillä.

Käyttäjänimetön
09.11.2012, 22:07
Ethän sä ylety millään säätämään äänenvoimakkuutta, jos vanhempasi kerran istuvat etupenkeillä.
Kyllä ne mua uskoo. Sanon aina vanhemmilleni asiasta, ne ymmärtää. Psykiatrini on sanonut heille, että kannattaa totella mua tuossa asiassa. Useimmiten kylläkin istun auton etupenkillä äitini sylissä, niin siitä kyllä yltää.

Buddha
09.11.2012, 22:11
Useimmiten kylläkin istun auton etupenkillä äitini sylissä, niin siitä kyllä yltää.

Vaippaihottuma selittää paljon, mutta kyllä sustakin vielä jotain tulee. Ei ne sanonnat tyhjästä ole temmattu: isä oli kunnalla töissä ja pojastakaan ei tullut mitään ja äiti oli parturi ja tyttärestäkin tuli huora.

Orlando
09.11.2012, 22:16
Tarkkailen pulssiani jatkuvasti. Olen aloillani ja en hengitä ja tunnustelen pulssiani.

Mulla on vähän samaa vikaa, johtuen taannoisista lievistä rytmihäiriöistä. Varsinkin saunan jälkeen ja nukkumaan mennessä tulee tarkkailtua.

Lisäksi minulla on ollut jo pikkunassikasta asti outo tapa ja tarve hiplata ja näpelöidä vaatteissa olevia pesulappuja, siis sellaisia, joista menee sormi läpi. "Parhaita" ovat sileän tuntuiset, max 3 sormea läpäisevät laput. Tänäänkin, kun Suomen peliä katselin ja sohvalla makoilin, oli rentouttavaa hiplata t-paidan sisällä olevaa lappua samalla.

Korostan, että pystyn olemaan ilmankin, mutta sopivan paikan tullen ja oikeanlainen t-paita/huppari päällä tulee tätä harrastettua vaistomaisesti.

Kieltämättä outo tapa, mutta niin kauan kun pysyttelen omissa vaatteissa, ei tästä ole muille vaivaa.

Stevie
11.11.2012, 18:35
Tämä ketjun otsikko voisi hyvin olla, että "mitä tapoja minulla on tms"
Itsellä tuo perinteinen tsekkaaminen, että onhan kahvinkeitin ja hella pois päältä, pesukoneen vesihana kiinni. Nämä pitää tietty tehdä moneen kertaan.

Uutena asiana mitä on tullut viime vuosina on seuraava.
Oon huomannut, että joissakin pikku jutuissa tulee mieleen joku jatkoajan nimimerkki. Tässä muutamia esimerkkejä.

Silloin joskus kun otan viskihuikan mun il capitano mukista, niin tulee mieleen nimimerkki Tqofe nautiskelemassa.

Aina kun radiosta soi Europen uusin kappale Not Supposed to Sing the Blues, mulla tulee mieleen Vanha Len ehkä jammailemassa sähkökitaralla jossain.

Kun Santiago Bernabeulla hoilataan Real Madridin kannustuslaulua, ajattelen myhäilevää Graingeria mielessäni.

kesäesa
11.11.2012, 19:04
En varmaan ole sen asian kanssa yksin, että minkään laitteen volume tahi muu asetus ei vaan voi olla 13, telkkarissa se olisi kyllä illalla paras äänenvoimakkuus kun 12 on vähän liian hiljainen ja 14 on sellainen että ajattelen sen häiritsevän puolisoa. Sitten kyllä sivuutan sen asian ja laitan volumeksi 14, laittakoon korvatulpat.

Et ole ainoa. Jos sattuu käymään vahinko, eli nopeasti kaukosäätimestä laitettu äänenvoimakkuus jää 13, otan nopeasti kaukosäätimen takaisin käteen ja nostan äänenvoimakkuutta pykälän verran ylöspäin.

JofaPlayer
12.11.2012, 01:26
Tykkään hieroa / painella otsani aluetta monta kertaa päivässä. Otsani ei ole mitenkään kipeä tai niskat tai muut päänseudun alueet jumissa tms. Joku siinä kuitenkin aiheuttaa todella hyvää ja rentouttavaa tunnetta, parempaa kuin vaikkapa hartioiden tai pohkeiden tai milloin minkäkin hieronta, joko itse tai vaikka ammattilaisen tahosta. Onko minulla sitten kissan otsa kun tekisi mieli "kiehnätä" otsaa asioita vasten? Päivän päätteeksi sängyssä pistää silmät kiinni ja painelee otsaa! Huhhahhei se on ainakin toiseksi parasta mitä sinkkumies voi yksin illalla sängyssään tehdä käsilllään.

En myöskään pidä kuumasta ruoasta tai oikeastaan muiden mielestä sopivan lämpöisestä ruoasta. Ei mulla varmaan mikään todella huono maku & hajuaisti ole tai aivan neiti ole ja kaikki polttelee suussa, vaan mielestäni ei niin lämmin ruoka maistuu paremmalle kuin ns keskivertolämpöinen ruoka. Muut aina ihmettelee että ruokanihan on aivan kylmää, vaikka olen lämmittänyt sen täysin mieleni mukaiseksi. Jos maistan muiden "keskivertolämpöisiä" ruokia niin eivät ne polttele suussani mutta mulle ei ole vaan mielekästä jostain syystä syödä kuumaa ruokaa, vaan vain vähän lämmitettyä.

Oon myös aivan mestari löytämään elokuvien tai tv-sarjojen lopputeksteistä sen copyright ja vuosiluku -tekstin ja se on ainoa syy miksi katsoa lopputekstitkin - se pitää vain löytää. Ok, elokuvasalissa en jää tuota etsimään yksinäni koko salin lähdettyä pois.

Mielenkiintoisia juttuja kaikilla täällä, sitähän meinaa tuntea itsensä normaaliksi. Ilmoittautuuko kukaan kissapääksi, "jäähtyneen" ruoan ystäväksi. tai copyrightin etsijäksi?

Balrog
14.11.2012, 02:03
Pari vuotta sitten selailin vanhoja papereitani ja löysin lukion kurssitarjottimeni, rupesin funtsimaan että osaisinko suunnitella vielä opintosuunnitelmani kolmeksi vuodeksi, sen enempiä ajattelematta aloin ympyröimään kursseja tarjottimelta, se ei ollut kyllä aivan yksinkertaista kun piti muistella miten monta kurssia mitäkin ainetta piti käydä ja toisaalta monet kurssit menivät päällekkäin niillä jaksojen kurssitarjottimilla joten niitä usein vaihdella, pari tuntia siinä meni että sain kolmeksi vuodeksi kurssit jollain lailla järkevästi valittua.

Balrog
25.11.2012, 03:16
Tämä ketjun otsikko voisi hyvin olla, että "mitä tapoja minulla on tms"
Itsellä tuo perinteinen tsekkaaminen, että onhan kahvinkeitin ja hella pois päältä, pesukoneen vesihana kiinni. Nämä pitää tietty tehdä moneen kertaan.

Uutena asiana mitä on tullut viime vuosina on seuraava.
Oon huomannut, että joissakin pikku jutuissa tulee mieleen joku jatkoajan nimimerkki. Tässä muutamia esimerkkejä.

Silloin joskus kun otan viskihuikan mun il capitano mukista, niin tulee mieleen nimimerkki Tqofe nautiskelemassa.

Aina kun radiosta soi Europen uusin kappale Not Supposed to Sing the Blues, mulla tulee mieleen Vanha Len ehkä jammailemassa sähkökitaralla jossain.

Kun Santiago Bernabeulla hoilataan Real Madridin kannustuslaulua, ajattelen myhäilevää Graingeria mielessäni.

Kai ajattelet myös nimimerkki Balrogia lukiessasi nyt-liitteen tv-uutisia ? xD

Punainen Stadi
25.11.2012, 04:01
Syön usein vehnätortilloja sellaisenaan, ilman minkäänlaista täytettä.

SJK10
25.11.2012, 05:46
Et ole ainoa. Jos sattuu käymään vahinko, eli nopeasti kaukosäätimestä laitettu äänenvoimakkuus jää 13, otan nopeasti kaukosäätimen takaisin käteen ja nostan äänenvoimakkuutta pykälän verran ylöspäin.

Mulla on sama. Useimmiten autoradion kohdalla äänekkyyttä säätäessä juuri 13 kuulostaisi sopivalta, mutten vaan voi jättää sitä siihen. 13 on epäonnennumero ja pyrin välttämään sitä kaikkialla. joskus nuorena junnuna mulle annettiin pelinumeroksi 13 kun niitä ei itse saatu päättää, mutta lähes kyynel silmäkulmassa koutsille parkuen sain sen vaihdettua numeroon 16.

Bruno
07.02.2013, 16:19
Minä katson aina julkisella kulkuneuvolla liikkuessani kyseisen "yksilön" numeron. Esimerkiksi tänään matkustan linjalla 70V ja bussin ajoneuvonumero oli 65. Samaten lentokoneiden rekisteri on pakko saada tietää. Viime lomamatkalla lensin menolennon PH-BXP-yksilöllä ja takaisin tultiin PH-BXU:lla. Jostain lapsuuden jutuista tuokin on päälle jäänyt.

chubster
07.02.2013, 22:33
En koskaan laita herätyskelloa soimaan "tasan". Eli ei 5.00, ei 5.10, ei 5.15 jne.

Aina pitää olla hieman epämääräinen luku.

Zago
08.02.2013, 00:24
En koskaan laita herätyskelloa soimaan "tasan". Eli ei 5.00, ei 5.10, ei 5.15 jne.

Tuntuupa tutulta. Pitipä ihan tarkistaa, että huomenna kellohan soi 9.06. Vastaavasti duunipäivinä puhelin pirahtaa 5.24. En tiedä mikä tuossa on, mutta itsekin kartan tasalukuja.

Bruno
08.02.2013, 16:35
Tuntuupa tutulta. Pitipä ihan tarkistaa, että huomenna kellohan soi 9.06. Vastaavasti duunipäivinä puhelin pirahtaa 5.24. En tiedä mikä tuossa on, mutta itsekin kartan tasalukuja.

Sama vika. Tänä aamuna kello soi 7.11. Kymmenen aamuina kello on soinut 8.36. En minäkään osaa selittää syytä tuolle, mutta noin vain on.

scholl
08.02.2013, 17:51

Se tulee helposti vahingossa. Usein aamulla esim. voi siirtää herätystä tunnilla eteenpäin ja kun pimeässä niin tekee niin painaa helposti vahingossa väärää nappia, jolloin siirtyykin ensin minuutti kunnes tajuaa siirtää viereisestä napista tunnin. Seuraavan kerran kun asettaa herätyksen niin todennäköisesti jaksaa laittaa vain tunnit kohdalleen ja taas jos siirtää kelloa niin saattaa mennä väärin. Tai jos haluaa vain puoli tuntia lisää unta niin pitää minuuttinäppäintä jonkun aikaa pohjassa, jolloin se herätys juoksee jonkun määrän minuutteja eteenpäin. Ei noissa jaka kukaan laittaa tarkalleen, ellei mene julkisilla, jolloin on hyvin tarkasti laskettava, kuinka monta minuuttia aamulla voi allokoida suihkuun, pukeutumiseen, aamupalaan jne. ilman, että myöhästyy jostain dösästä tai muusta kulkuneuvosta. Autolla liikkuvilla ei ole väliä.

mailman-
09.02.2013, 19:40

Täällä sama myöskin.

Olen välillä etsinyt kännykkään, jota siis herätyskellona pidän, softaa jolle voisi antaa "aikavälin" josta se arposi herätysajan.
Eli arkena voisin laittaa vaikkapa "0651-0711" ja tuolta väliltä se sitten arpoisi milloin soittaisi.
Olisi takuuvarma hittisovellus!

sekolust
09.02.2013, 20:28

Näköjään en ole ainoa "hullu" täällä. Tasaluvun voin asettaa herätykseen vain vapaapäivinä, muulloin aika on "sattumanvaraisen epämääräinen". Sama homma on myös mikron kanssa, ikinä ei tasaminuuttia viitsi tuohon asettaa.

Toinen "hulluuden" piirre on välttää liikaa tiettyjen rutiinien syntymistä. Säännöllisesti käyn varmaan 5-6 eri kaupassa hakemassa safkat ja kaljat, duuniin tulee mentyä parilla eri sporalinjalla tai metrolla helppoudesta tai matka-ajasta välittämättä ja mitä näitä nyt on.

Iker
09.02.2013, 21:15
Näköjään en ole ainoa "hullu" täällä. Tasaluvun voin asettaa herätykseen vain vapaapäivinä, muulloin aika on "sattumanvaraisen epämääräinen". Sama homma on myös mikron kanssa, ikinä ei tasaminuuttia viitsi tuohon asettaa.

Menee jo tylsäksi muiden toistamiseksi, mutta tuskin ketjua pilaa jos mainitsen myös kuuluvani samaan jengiin.

Esim. tänään oli kello soittamassa 8.01, ei tosin tarvittu kun heräsin kivasti vähän ennen kuutta. Duuniaamuina kello soi usein esim. 6.21 tai 7.09 jne. Aika on täysin sattumanvarainen mikä nyt mieleen tulee, mutta ei koskaan ns. tasaluku.

Yritin saada mieleeni jotain mitä vain minä tekisin, mutta tuskin sellaista erikoisuutta omasta varastostani edes löytyy.

NDT665
14.02.2013, 12:58
Tuskin sentään aivan ainutlaatuista, mutten muitakaan harrastajia tunne.
Pitkillä ja tylsillä ajomatkoilla yritän muodostaa mahdollisimman pitkän nimen tai sanan edessä olevan tai vastaantulevan auton rekkarista. Esimerkiksi ERB-123 on Serbia tai mieluummin vaikkapa Edgar Rice Burroughs.

Väsyneenä en ratin takana onneksi laske lampaita, vaan vastaantulijoita. Loppulukema saattaa olla 256, joista rekkoja 16, asuntoautoja 8, busseja 12, pakuja myös 12 ja loput 208 henkilöautoja. Värijakauma: punaisia 64, valkoisia 32, mustia 78, sinisiä 49 ja loput epämääräisiä.
Kyllähän sen autoilun voi tehdä vielä paljon hankalammaksikin, mutta onhan tämä melko hyvä alku?!

ernestipotsi
14.02.2013, 16:12
Menee jo tylsäksi muiden toistamiseksi, mutta tuskin ketjua pilaa jos mainitsen myös kuuluvani samaan jengiin.

Hah. Pelottavan yleistä tämä herätyskellon kanssa räplääminen on. Itse aloitin tämän joskus 10-12 vuotiaana siitä syystä kun olin ärsyyntynyt mutsin herättättämiseen. Eli kun mutsi laittoi herätyksen klo 7.00, niin itsellä se oli 6.50-6.59. Ehkä enemmän "avautui" -ketjun kamaa, mutta tuo sama tapa on näköjään jäänyt vielä itselleni päälle vaikkei kukaan ole enää kylkeen potkimassakaan. Ja jos joskus sellainen vahinko pääsee käymään, niin herään aina muijaa aikaisemmin.

Kadulla kävellessä tulee väisteltyä kaivojen kansille astumista. En tiedä miksi, mutta loikkaan aina niiden yli.

Musta Nuoli
15.02.2013, 17:16
Kadulla kävellessä tulee väisteltyä kaivojen kansille astumista. En tiedä miksi, mutta loikkaan aina niiden yli.

Ei välttämättä mitenkään huono metodi, ainakaan jos on liikkeellä jossain Etelä-Euroopassa. Minulle kävi Espanjassa aikoinaan siten, että kävelin kaikessa rauhassa kadulla kunnes seuraava askel olikin tavallista syvempi. Rysähdin nimittäin osittain kaivon kannen läpi. Onneksi kansi ei kokonaan pettänyt, tai olisin vajonnut syvyyksiin viemäreihin, mutta toinen jalkani mätkähti äkisti läpi kaivonkannesta.

Samalla meni polvi hieman vituiksi ja vertahan siitä sitten alkoi valumaan. Onneksi oli jäykkäkouristusrokotus voimassa, en olisi ehdottomasti halunnut mitään ylimääräistä oiretta saastaisesta kaivonkannesta.

Tästä huolimatta en silti välttele kaivonkansia, ainakaan Suomessa. Ehkä pitäisi.

Aberystwyth
16.02.2013, 17:53
Diggailen Animal Alpha-yhtyettä.

Evil
16.02.2013, 19:55
Minäkin kuulun tasalukujen välttelijöihin herätystä asettaessani. Myöskään vitoseen aika ei saa koskaan päättyä. Viime aikoina kello on soinut aina 5.29. Yhdeksikköön päättyvät on aina hyviä, samoin kuutoset yleensä, mutta 16 ei käy. 26 on hyvä, 36 ei niin hyvä. 46 on taas ok mutta 56 ei oikeastaan koskaan. Sitten minuutit riippuvat myös tunnista. Esimerkiksi 7.47 on hyvä aika laittaa herätys, mutta 6.47 ei - silloin siirrän suosiolla sen pari minuuttia eteenpäin saadakseni 6.49. 11 on aina hyvä minuuttiluku, 21 samaten mutta 31 ei, sen kierrän kaukaa. Älkääkä kysykö miksi, sen vain tietää.

Designer
16.02.2013, 21:08
Minäkin kuulun tasalukujen välttelijöihin herätystä asettaessani. Myöskään vitoseen aika ei saa koskaan päättyä.

Entinen työkaveri on samanlainen. Tai siis en tiedä onko herätysten kanssa, mutta muuten välttelee nollaan ja vitoseen päättyviä kellonaikoja viimeiseen asti. Meidän piti dokumenttiversioita tehdessämme nimetä ne tietyn kaavan mukaan, jossa viimeisenä tuli tallennuksen kellonaika. Tällä työkaverilla se ei koskaan ollut nollaan tai vitoseen päättyvä, ja aina muisti tulla kysymään, että onhan tuo kellonaika minuutilleen oikein, jos itse laitoit nollan tai vitosen viimeiseksi.

Pelaan usein vessassa istuessani Wordamentia. Jätin saunomiset tyystin saunomatta vuonna 2011. Kirjoitan usein täyttä offtopicia, mutta näillä viimeisillä riveillä vältin sen tämän viestin osalta.

voittamaton
17.02.2013, 01:48
Tätä ketjua lukiessa tuleekin nyt mieleen, että taidan olla ainoa palstalainen, joka laittaa herätyskellon AINA joko nollaan tai vitoseen päättyvään lukuun. Numerot 1-4 ja 6-9 eivät tule missään tapauksessa kuuloonkaan!

Joko minä siis olen sairas, tai sitten te olette sairaita, itse sanoisin jälkimmäisen, eli te.

kake619
17.02.2013, 02:02
Tätä ketjua lukiessa tuleekin nyt mieleen, että taidan olla ainoa palstalainen, joka laittaa herätyskellon AINA joko nollaan tai vitoseen päättyvään lukuun. Numerot 1-4 ja 6-9 eivät tule missään tapauksessa kuuloonkaan!

Joko minä siis olen sairas, tai sitten te olette sairaita, itse sanoisin jälkimmäisen, eli te.

Ja pyh, kuulun samaan kerhoon. Ei tuollaisia minuutteja jaksa ruveta ränkläämään vaan herätys on aina 0 tai 5 päättyvä kellon aika ja herätyksiä laitetaan kaksi per aamu, viiden minuutin välein.

Lunatico
17.02.2013, 02:06
Herätys laitetaan puhelimeen joko tasatunniksi tai puoleksi. Ja sitten toki torkutetaan (9min välein hälytys, laittaisin 15min välein, mutta en ole löytänyt sitä säätöä mistään vielä) 1h-2h ennenkuin noustaan ylös. Tuskin kukaan muu torkuttaa noin tolkuttomasti?

Evil
17.02.2013, 02:40
Ei tuollaisia minuutteja jaksa ruveta ränkläämään
Eihän niitä ränklätäkään. Ne vain laitetaan oikein, koska jos ne eivät ole kohdillaan niin jotain pahaa tapahtuu.

Andji
17.02.2013, 14:10
Tuskin kukaan muu torkuttaa noin tolkuttomasti?

Arkiaamuisin aina 30-40 minuuttia. Yksi kännykkä soi klo 6:50 ja siinä on torkutus kymmenen minuutin välein. Toinen kännykkä soi 7:20 ja sen soitosta tietää, että on aika nousta ylös. Joskus menee puoli kahdeksaan, että jaksaa herätä.

NDT665
17.02.2013, 16:28
Oma sisäinen kello on oikeastaan melko paska keksintö. Tulee herättyä aina, oli kello soimassa milloin tahansa, 10 – 15 minuuttia liian aikaisin. Siinä vaiheessa on turha yrittää enää päästä uneen, tekee mieli vain kuristaa joku.

Onkohan tämäkään 1 / 10 000 –ominaisuus, mutta jätän autoon aina pakin päälle, kun lopetan ajamisen. Autonavain jää viimeksi käytetyn ulkotakin vasempaan sivutaskuun yhdessä kolikoiden kanssa. Pankkikortit ovat aina oikeassa povitaskussa ja hanskat vasemmassa hihassa sekä rillit joka hemmetin saunaillan jälkeen hukassa.

Tuo pakin päälle jättäminen saattaa juontua siitä, että ensimmäinen autoni oli Saab.

Balrog
17.02.2013, 16:48
Ei välttämättä mitenkään huono metodi, ainakaan jos on liikkeellä jossain Etelä-Euroopassa. Minulle kävi Espanjassa aikoinaan siten, että kävelin kaikessa rauhassa kadulla kunnes seuraava askel olikin tavallista syvempi. Rysähdin nimittäin osittain kaivon kannen läpi. Onneksi kansi ei kokonaan pettänyt, tai olisin vajonnut syvyyksiin viemäreihin, mutta toinen jalkani mätkähti äkisti läpi kaivonkannesta.

Samalla meni polvi hieman vituiksi ja vertahan siitä sitten alkoi valumaan. Onneksi oli jäykkäkouristusrokotus voimassa, en olisi ehdottomasti halunnut mitään ylimääräistä oiretta saastaisesta kaivonkannesta.

Tästä huolimatta en silti välttele kaivonkansia, ainakaan Suomessa. Ehkä pitäisi.

Kiinassa pitää näköjään varoa tavallisella kadullakin kävelemistä:

http://www.youtube.com/watch?v=R_B1PkgA3kA

Evil
18.02.2013, 06:13
Arkiaamuisin aina 30-40 minuuttia. Yksi kännykkä soi klo 6:50 ja siinä on torkutus kymmenen minuutin välein. Toinen kännykkä soi 7:20 ja sen soitosta tietää, että on aika nousta ylös. Joskus menee puoli kahdeksaan, että jaksaa herätä.
Jotenkin kuvittelisin, että jos laittaisit suosiolla herätyksen puoli kahdeksaan ja nousisit kertalaakista, niin olisit virkeämpi.

Andji
18.02.2013, 10:50
Jotenkin kuvittelisin, että jos laittaisit suosiolla herätyksen puoli kahdeksaan ja nousisit kertalaakista, niin olisit virkeämpi.

Samoin, mutta torkutan silti. Tyhmä kun olen. Ja näin teen vain minä (1/10000?).

Rakettipulu
18.02.2013, 11:54
Herätyskellon soidessa pongahdan aina suoraan sängystä ilman minkään näköisiä viivyttelyjä. Näin on ollut pienestä pitäen ja tulee aina olemaan.

Elazi
18.02.2013, 12:12
Herätyskello tulee laittaa soimaan viiden minuutin tarkkuudella. Sen jälkeen laitan herätyskellon soimaan kahdesti neljän minuutin välein. En luota siihen, että unissani onnistun torkuttamaan vaan saatan yhtä hyvin lopettaa herätyksen, jonka takia nukun pommiin.

Jupe
18.02.2013, 13:00
Herätyskellon soidessa pongahdan aina suoraan sängystä ilman minkään näköisiä viivyttelyjä. Näin on ollut pienestä pitäen ja tulee aina olemaan.

Näinhän tietty toimitaan jos onnistuu. Mutta parisuhteessa tähän tulee torkutus ihan pyytämättä jos puoliso herää 20-30min aikaisemmin, todella ärsyttävää, ei siitä saa enään nukuttua kun tietää että kohta pitää herätä.

Mitäköhän mä tekisin siis vain minä. Vannon kuusi vuotta vanhan puhelimen nimeen ja vihaan kosketusnäyttöjä. Kannan lähikaupasta noin 500-700m neljä isoa kassia safkaa, kaksi per käsi ja olen huomannut että kääntelemällä käsiä, välillä rystyset eteen välillä taakse niin ottaa eri lihaksiin sen verran että tällöin jaksaa kantaa pidempään.

_

Lert
22.05.2013, 21:38
Kun näen vilauksenkin kuplamuovin palan, niin tulee heti hirveä hinku poksautella kuplat alas. Viimeeksi tänään sain kokea suurta nautintoa poksauttelemalla melkoisen ison muovinpalan lätyksi.

ernestipotsi
22.05.2013, 22:07
Kun näen vilauksenkin kuplamuovin palan, niin tulee heti hirveä hinku poksautella kuplat alas. Viimeeksi tänään sain kokea suurta nautintoa poksauttelemalla melkoisen ison muovinpalan lätyksi.

Miten joku edes luulee olevansa ainoa joka näin tekee?

Jukan takahiukset
22.05.2013, 22:29
Tuo pakin päälle jättäminen saattaa juontua siitä, että ensimmäinen autoni oli Saab.Sama oli minullakin aiemmin juuri tuon Saabin vuoksi, jolla ajelin ensimmäiset ajovuoteni. Hassua sinänsä, mutta sieltä tulee vieläkin joskus sellaisia takaumia, että ihan vaan ajatuksissani etsiskelen virtalukkoa keskikonsolista. Saabilla ajosta on aikaa kuitenkin se 10 vuotta.

Noustessani rappusia on pakko laskea portaita. Töissä parkkipaikalta ulkorappuset mukaan lukien neljänteen kerrokseen on 73 porrasta.

Shardik
22.05.2013, 22:29
Ennemmin varmaan menee toisin päin. Mua ei ole ikinä kiinnostanut kuplamuovien poksauttelu, vaikka kaikki muut tuntuvat olevan siitä aivan täpinöissään. Joskus olen kokeillut, mutta ei se vaan ole hauskaa.

Murskaaja
22.05.2013, 23:10
Keskustelupalstan sivua hiirellä rullatessani sivu hyppii portaittain ylös tai alas. Pyrin pitämään kursoria mahdollisimman paikallaan ilman että se koskee viestien väliin jäävien viivojen päälle tai tekstiin, toisin sanoen sen on oltava kokonaan sinertävän taustan päällä. Menee varmaan samaan kategoriaan katulaattojen viivojen väistelijöiden kanssa.

Lert
22.05.2013, 23:17
Kirjautuessani jatkoaikaan ensimmäiseksi avaan erään nimimerkin profiilin ja katson, mikä on tällä kertaa hänen suosikkijoukkueensa. Seuraavaksi avaan erään toisen nimimerkin profiilin ja luen hänen kirjoittamat viestit, joita en ole vielä lukenut koska kaveri kirjoittaa niin selkeästi ja loisteliaasti.

Jääkoneenkuljettaja
23.05.2013, 00:03
Et ole yksin tuota todetessasi.

Näin teen vain minä: ajaudun kaupunkiin "äx" pyörällä ja siellä vastakkaisen sukupuolen seuraan. Pyörän avaimet ottavat ja hukkuvat aiemman seuran myötä, sitten seilaan iloisella mielellä ravitsemusliikkeestä toiseen ja aina ne avaimet päätyvät omistajalleen.

Tätä on tapahtunut Schengenin sopimuksen sallimissa rajoissa jo siihen rajaan saakka, etten pelaa uhkapelejä enää lainkaan.

banaaninviljelijä
23.05.2013, 16:40
Paikoissa joissa en ole yksin, kuvittelen usein olevani shakkipelin hevonen ja piirtelen päässäni shakkiruudut alueelle ja pohdin, että jos olisin hevonen, voisin syödä tuon.
Innostuessani ihan tosissani taputan pienen hetken nopealla tahdilla kasvojani.
Lapsieni kertoessa minulle asioita, tartun usein heidän sanoihin ja alan laulamaan niistä lauluja. Esim. Eilen kalliossa.... Kalliolle kukkulalle, rakennan minä majani... ja lapsista on kivaa.

änähaim
23.05.2013, 16:49

Näin oli minullakin 24 vuotta kunnes alkoi lipsumaan. Nykyään pakko ottaa torkku tai pari. Tyhmää se on koska ei kerkeä aina edes nukahtamaan torkkujen välissä.

Hanhi
23.05.2013, 19:14
Paikoissa joissa en ole yksin, kuvittelen usein olevani shakkipelin hevonen ja piirtelen päässäni shakkiruudut alueelle ja pohdin, että jos olisin hevonen, voisin syödä tuon.

Hah! Jos muistan, niin pakko kokeilla tuota jossain massatapahtumassa. Ratsusiirrolla voi vaikka arvioida potentiaalisia iskukohteita. Jos liikkuma-alueelta löytyykin se joku kiinnostava, niin sen on oltava enne.

sekolust
23.05.2013, 23:43
Itsekin kuulun tasalukujen vihaajiin. Jos mikrosafka vaatii 2 minuutin nuketuksen, niin se on joko 1:50 tai 2:10, mutta ei helvetissä tasan 2. Samoin jos kasilta pitää herätä, niin kello ei missään nimessä saa soida 8:00. Se on joko pari minuuttia yli tai pari vajaa, mutta ei missään nimessä tasan.

Heräämiseen tulee vielä sen verran, että yleensä en ikinä herää "vanhingossa" välillä x:30-x:59, vaan lähes aina alkavan tunnin ensimmäisen puolituntisen aikana. Tämä siis jos herään esimerkiksi kuselle tai vastaavaa. Pari kertaa tullut mietittyä, että jostain tulisi ärsyke, joka tuon herätyksen hoitaa: naapurin herätyskello, spora, jne. Noita ei kyllä korvaan ole kuulunut, mutta kaippa sitä voisi jotain vaikka hulluna aistia. Näinhän teen vain minä, eiks jeh?

Mitä keräilyharrastuksiin tulee, niin ainakaan oma ystäväpiirini ei tunnu ymmärtävän. Itsekään en oikein ole mitään järkevää syytä toiminnalleni löytänyt, joten eiköhän se hulluutta ole.

Kirjoja tuppaa tulemaan sisään jatkuvalla syötöllä ja sisällön lisäksi myös kirjan omistaminen on tärkeää. Luen paljon, mutta kirjastossa olen käynyt 2 kertaa viimeisen ~15 vuoden aikana: hakemassa kirjan lukion äikänkurssia varten ja palauttamassa saman opuksen. OK, AMK:ssa tuli koulun kirjaston palveluita käytettyä, vaikkakaan ei lainaustarkoituksessa.

Toinen homma sitten on rahojen kerääminen. OK, ulkomaiset eurot ja parin euron erikoisrahat lienevät normaalia kamaa, ei siinä mitään. Sen sijaan tulee myös keräiltyä diktaattorien kuvilla varustettuja (käyttö)rahoja, entisen Neuvostoliiton maiden rahoja ja yksittäiskappaleina eri maiden rahoja. Jotenkin vain Idi Aminin kasvot setelissä ovat mukavaa tavaraa ja onhan se nyt hienoa omistaa valuuttaa Afganistanista ja Tuvalusta. Tavoitteena onkin nyt ensialkuun saada 100 nykyisen maan valuutan raja rikki. Sivuhuomautuksena, että tuon rajan suhteen en oli niin tarkka siitä, olisivatko kaikki rahat vielä käypää valuuttaa.

Lisäksi kyniin on mulla jokin outo fetissi. Töissä tulee paahdettua vähän väliä kynä kourassa ympäri toimistoa riippumatta tarpeesta. Tämän takia sitten välillä kyniä jää ihmeellisiin paikkoihin tai kerääntyy oman nurkan kohdille: eihän sitä nyt aina muista heti ottaa kynää mukaansa, vaan joskus on hyvä poimia niitä matkan varrelta.