View Full Version : SM-liiga draft 2010-2011
Se on täällä taas. SM-liiga draft vuosimallia 2010-2011. Pelin ydinideana on SM-liigapelaajien draftaaminen. Pelissä on mukana 14 manageria, joilla kullakin on yksi SM-liigajoukkue manageroitavana.
SM-liiga draft on kutkuttavan jännittävä manageripeli, missä palkintona on kunniaa, mainetta ja Pena Trophy. Viime kaudella Pena Trophyn kuittasi itselleen Ässien manageri Janda.
Tässä tiedossani olevien aikaisempien vuosien SM-liigadraftien voittajien nimet:
Kausi 2009-2010: Manageri Janda
Kausi 2008-2009: Manageri Russian Rocket
Kausi 2007-2008: Manageri Vilperi
Pelin säännöt:
- Draftissa on käytettävissä 14 eri joukkuetta (kattaen kaikki SM-liigajoukkueet). Draft-joukkueet varataan huutoäänestyksellä, niin että nopein saa haluamansa joukkueen käyttöönsä, mikäli se on enää siinä vaiheessa vapaana. Draftissa jokainen varaa vuorollaan joukkueeseensa yhden ensi kauden (tai osan kautta) kattavan sopimuksen tai try out- sopimuksen jonkun SM-liigajoukkueen kanssa tehneen pelaajan (Sopimus täytyy olla julkistettu ennen draftin alkua, eli 11.08 kello ?? mennessä).Varausvuorot menevät edelliskauden draftin sijoituksien mukaisesti, niin että huonoimmin sijoittunut joukkue saa ensimmäisen varausvuoron ja parhaiten sijoittunut joukkue viimeisen varausvuoron ensimmäiselle kierrokselle. Joka toinen kierros tehdään varaukset puolestaan päinvastaisessa järjestyksessä, niin että edelliskierroksen viimeinen varaaja varaa ensimmäisenä jne.
Tässä varausjärjestys 1. kierroksella: 1. JYP, 2. Kärpät, 3. TPS, 4. Ilves, 5. Pelicans, 6. Lukko, 7. HPK, 8. Kalpa, 9. Jokerit, 10. Blues, 11. Tappara, 12. HIFK, 13. Saipa, 14. Ässät.
- Saadessamme peliin mukaan uusia managereita, niin edelliskauden manageroijista ei osallistumisoikeutta tälle vuodelle ole kuin kisan järjestäjällä eli minulla (otan sen joukkueen mikä on viimeisenä vapaana) ja edellisen vuoden voittajalla Jandalla, jonka joukkueena on viime vuoden mukaisesti Ässät. Osallistumisoikeudesta saa luopua, mikäli ei ole halua osallistua tällä kaudella draftiin.
- Draftissa on käytössä vakiodraftausvuorot, jotka on jokaisella managerilla samat joka päivä. Joka päivä on kaksi varausvuoroa per manageri. Varausvuorot voi katsoa oheisesta liitetiedostosta.
- Pyrin mahdollisuuksieni mukaan tekemään draftista perinteen Jatkoajan keskustelupalstalle.
- Käyttäjätunnukset, mitkä eivät saa tänä vuonna osallistua: RV16, Valkoinen Intiaani, Karvaaja, ardou, d2uce, M10, Sateentekijä, Kaberle, Paastainen, Grizzle, fewe0 ja proffa#8.
- Mikäli jokin manageri syyllistyy jatkuvasti draftausvuoronsa "laiminlyömiseen" eli tekee vuoronsa kaksi kertaa pelin aikana myöhässä niin tiputetaan hänet ulos pelistä ja varasijalla olevia managereita otetaan tilalle. Varasijallekin saa jo ilmoittautua! Mikäli ensimmäinen draftaus myöhästyy vähintään vuorokaudella eli 24 tunnilla niin seuraa diskaus. Tämä siksi, että saadaan karsittua pois ne managerit joiden into on jo lopahtanut ennen pelin alkamista.
- Mikäli managerin edellinen draftausvuoro on myöhästynyt, hänen seuraavan kierroksen varausvuoron yli hypätään.
- Draftin alkaessa perustetaan oma ketju draftin seuraamiselle, johon olisi toivottua että jokainen draftaaja päivittää oman joukkueensa kokoonpanoa. Kyseiseen ketjuun päivitetään myös listaa siitä keitä on jo varattu, sillä useampaan kertaan ei saa samaa pelaajaa varata.
- Draftissa varataan 2 maalivahtia, 6 puolustajaa ja 12 hyökkääjää, jolloin varausvuoroja kertyy yhteensä 20. Kuhunkin joukkueeseen saa draftata vain ns. herrasmiessopimuksen mukaisesti kolme ei EU:hun kuuluvan maan kansalaista. EU:hun kuuluvien maiden pelaajien määrää ei ole rajoitettu.
- Tällä kertaa mukana on kokeilussa myös treidausmahdollisuus! Varausvuoroja ja pelaajia saa treidailla, mutta jokaisella managerilla täytyy olla ”pelimerkkejä” yhtä paljon aina treidien jälkeenkin kuin mitä niitä oli ennen treidiä. Managerit itse sopivat mahdollisista treidauksista ja ne hyväksytään automaattisesti. Treidaukset voidaan sopia tässä ketjussa tai vaihtoehtoisesti yv-viestien välityksellä. Treidit on ilmoitettava tässä ketjussa joka tapauksessa!
- Sitten kun kaikki 20 varauskierrosta on läpimenty, niin alkaa runkosarjaäänestys. Tässä vaiheessa jokainen draftaaja esittelee joukkueensa lyhyesti, tekee ns. mainospuheen. Mainospuhe tehdään kokoonpanoketjuun. Äänestyksessä ensin jokainen draftaaja pistää joukkueet mielensä mukaiseen järjestykseen, parhaan ensimmäiseksi ja heikoimman 13:sta. Kun kaikki ovat tehneet tämän äänestyksen niin lasketaan pisteet ja kahdeksan eniten pisteitä kerännyttä joukkuetta jatkaa playoffsäänestyksiin. Pisteet lasketaan niin, että ykkössijoituksesta saa 13 pistettä ja 13.sijoituksesta 1 pisteen jne... (Omaa joukkuetta ei saa sijoitella ja jos jotkut joukkueet ovat tasapisteissä niin ratkaisee joukkueiden välisen paremmuuden ensin ykkössijoitusten määrät, sitten kakkossijoitusten jne.)
- Playoffseihin pääsee 8 joukkuetta. Playoffs-otteluparit muodostetaan sen mukaisesti miten ne ovat sijoittuneet aiemmassa runkosarjaäänestyksessä. Eli parhaiten runkosarjaäänestyksessä saa vastaansa 8. parhaiten runkosarjaäänestyksessä sijoittuneen joukkueen playoffsäänestyksessä ja toinen seitsemännen jne...
- Playoffs-vaiheessa äänestyksestä vastaa asiantuntijaraati. Asiantuntijoita on yhteensä kahdeksan ja nämä äänestävät kustakin parista parhaat ja eniten ääniä kustakin parista keränneet etenevät viimeiseen vaiheeseen eli finaaliäänestykseen.
- Sitten kun on neljä välieräjoukkuetta tiedossa niin ne laitetaan yleiseen äänestykseen jossa kaikki Jatkoajan keskustelupalstan jäsenet saavat äänestää parhaan joukkueen. Ja eniten ääniä saanut joukkue voittaa Draft-mestaruuden tällä kaudella. Yleinen äänestys kestää 5 päivää.
- Kussakin äänestysvaiheessa toivotaan ja miltei myös vaaditaan perusteluita äänestäjiltä.
- Manageri ei saa omaa joukkuetta missään vaiheessa sijoitella tai äänestellä!
- Jokaista äänestysvaihetta varten perustetaan oma ketjunsa.
- Loukkaantumisia EI oteta huomioon ratkaistaessa paremmuuksia, missään vaiheessa.
- Draftaus alkaa silloin kun kaikki joukkueet ovat saaneet itselleen managerin.
- Vähintään viikon pelikiellossa olevalta evätään mahdollisuus osallistua draftiin. Tai vaihtoehtoisesti pelikiellon draftin aikana saanut manageri pistetään kylmästi pois pelistä ja tilalle astuu uusi manageri.
Tervetuloa kaikki draftista kiinnostuneet mukaan!
Sääntöehdotuksia ja muuta vastaavaa saa esittää ennen draftin alkua ja tarvittaessa myös draftin käynnissä ollessa!
Samsonov
11.08.2010, 14:49
Minulle Kärpät, kiitos.
Weissflog
11.08.2010, 14:52
Tänne TPS
Oletko itse mukana? Jos et ole, otan HPK:n jos olet niin vaikka Pelicans.
Olen mukana, mutta otan sen seuran mikä jää viimeisenä jäljelle...
Kysyisin sellaista, että kun JYP on varannut niin kuinka kauan Kärpillä on aikaa varata ennenkuin vuoro siirtyy TPS:lle? (joukkueet otettu suoraan tuolta järjestyksestä)
Jyp tänne!
eiku siis pitiks osallistuu viime draftiinki jos haluu mukaan? jos ei pitänyt niin mukana ollaan.
Lampinen
11.08.2010, 15:27
Pussinokat, vaikka sitten Marttisen tähden.
Porin Ässät mulle kiitos.
Edit: Espoo Blues varalle.
Kysyisin sellaista, että kun JYP on varannut niin kuinka kauan Kärpillä on aikaa varata ennenkuin vuoro siirtyy TPS:lle? (joukkueet otettu suoraan tuolta järjestyksestä)
Puoli tuntia kestää jokaisen managerin vuoro.
Porin Ässät mulle kiitos.
Ässät ei ole vielä vapaana. Se on varattuna Jandalle, joka voitti viime vuonna draftin. Mikäli hän ei halua tänä vuonna osallistua, niin Ässät vapautuu. Kannattaa pistää varmuuden vuoksi jokin muu joukkue tilalle.
Nimimerkille Mikke11 myös varattuna yksi joukkue. Jos ei ehdi muuten ottamaan joukkuetta itselleen niin ottaa sen mikä on toiseksi viimeisenä jäljellä. Tämä sen vuoksi, että ilmoitti minulle jo yv:llä eilen halukkuutensa.
Epistä, milloin mä saan taas osallistua? Ens vuonna?
Peteliuz
11.08.2010, 16:38
Voisin lähtee floppaamaan Jokereilla.
Voisin tulla vaikka Rauman Lukolla mukaan.
Lähetää kokeilee, eli IFK tänne kiitos.
Infamous
11.08.2010, 17:00
Mitäs olisi vielä vapaalla... Kalpa? Tänne vaikka se.
EDIT: Vai joko olin auttamatta myöhässä...
Et kai?
Vaihdatko KalPan Ässiin/Bluesiin? En tajunnut että KalPakin oli vapaana kun joukkuetta valitsin ja entisen asuinkaupungin joukkue voisi olla hyvä kakkosvaihtoehto kun Ilves meni jo.
Jos tän draftin pitäjä, Mikke ja Janda + 11 muuta saavat joukkueet niin eikö ole jo täyttä?
Itse asiassa olit myöhässä, mutta olet ensimmäisellä varasijalla. Voipi olla, ettei Janda tai Mikke11 lähdekään draftiin mukaan, jolloin sinulle vapautuu joukkue.
Lake79:lle sitten Kalpa, koska oli ilmoittanut jo halukkuutensa, mutta valinnut itselleen joukkueen, mikä on varattuna tällä hetkellä.
Tällä hetkellä siis kaikki joukkueet valittuna.
Oikeastaanhan tämän draftin voisi nyt jo käynnistää, sillä joukkueet, jotka ovat vielä ilman managereita on varausvuoroissa viimeisten joukossa. Voisi myös sopia, että Mikke11 ottaa Bluesin ja minä Vilperi Tapparan.
Tehdään niin, että tänään niin paljon draftauksia kun vain ehtii. Varausjärjestys on jo käytössä, mutta huomen aamusta lähtien alkaa vasta varausvuorot, että saadaan draftvuorot rullaamaan sujuvasti.
Draftvuorothan tulee menemään sitten niin, että Cjyyl&JYP on vuorossa kello 9.00 ja siitä sitten eteenpäin niin, että kukin vuoro kestää puoli tuntia. Tuplavuorot on myös aina vain puoli tuntia.
Minulle on suotu valtuudet suorittaa Cjyylin puolesta draftin ensimmäinen varaus ja JYPiin matkaa Jukka Hentunen.
Seuraavaksi vuoroon Samsonov& Kärpät.
Joko täällä mennään?
Täytyy sitten ruveta perhana vääntään listaa samantien.
Samsonov
11.08.2010, 19:03
no huh, täällä aloitettu jo ja väännän kampissa kebabia... Kärppiin Pavel Rosa. Vuoroon TPS ja weissflogg?
Jeps, vahvistan osallistumisen jos jäi vielä epäselväksi. Eli Blues ilmeisesti.
Weissflog
11.08.2010, 19:21
Tepsiin Mikael Granlund
Seuraavana ilves ja fordel
Lampinen
11.08.2010, 19:42
Mikä on varausaika, eli milloin vuoro siirtyy meikälle?
Mikä on varausaika, eli milloin vuoro siirtyy meikälle?
Puoli tuntia kestää jokaisen managerin vuoro.
Saadaankos tähän jotain varattujen listaa + vuorolistaa piakkoin?
Kokoonpano-ketjun avaan itse kohta.
Weissflog
11.08.2010, 20:11
Älkääs nyt intoilko,eikö tuolla selkeästi sanottu, että 30 min aika alkaa rullaamaan huomenna klo9. Eli fordelin vuoro vieläkin.
Infamous
11.08.2010, 20:25
Onko Jandalle lähetetty draftista yksityisviestiä? Olisi mukava pikkuhiljaa tietää pitääkö tässä aloittaa tiukka skouttaussessio vai jäädä suosilla nuolemaan näppejään...
Millä aikavälillä varataan? 14-22? 16-24?
Ääh.. Kuka on varalistan eka, saa Kerhon. En pysty varaamaan arkisin kun vasta 15-16 aikoihin ja sillon on vuoro menny ohi jo kymmenen kertaa.
Älkääs nyt intoilko,eikö tuolla selkeästi sanottu, että 30 min aika alkaa rullaamaan huomenna klo9. Eli fordelin vuoro vieläkin.
Näin nimenomaan. Tänään siis ei vielä erillisiä draftausvuoroja käytössä. Menee siis niin, että fordel varaa tänään jos ehtii/haluaa ja seuraava voi sitten varailla hänen jälkeensä.
Draftausvuorot alkavat vasta huomenna. Tämä sen takia, että saadaan systemaattinen vuorojärjestys eli toisin sanoen jokaiselle managerille kaksi vuoroa per vuorokausi ja joka päivä vielä samaan aikaan niin draftaaminen helpottuu.
Varausvuorot tulevat menemään näin: (Teen näistä vielä taulukot oikein, kunnes ehdin.)
JYP Cjyyl 9.00-9.30 ja 22--->9.30
Kärpät Samsonov 9.30-10.00 ja 21.30-22
TPS Weissflog 10-10.30 ja 21-21.30
Ilves Fordel 10.30-11 ja 20.30-21
Pelicans Lampinen 11-11.30 ja 20-20.30
Lukko Gendrom 11.30-12 ja 19.30-20
HPK GaDa 12-12.30 ja 19-19.30
Kalpa Lake79 12.30-13 ja 18.30-19
Jokerit Peteliuz 13-13.30 ja 18-18.30
Blues Mikke11 13.30-14 ja 17.30-18
Tappara Vilperi 14-14.30 ja 17-17.30
HIFK Hertzi 14.30-15 ja 16.30-17
Saipa Navy62 15-15.30 ja 16-16.30
Ässät Janda?? 15.30-16 (Tuplavuoro)
Eli Fordelilla nyt on varausvuoro aina huomiselle kello 11 asti.
Mahdolliset treidit nyt voi tietenkin sekoittaa järjestyksiä managereiden kesken.
Jandalle on lähetetty yksityisviesti.
Ääh.. Kuka on varalistan eka, saa Kerhon. En pysty varaamaan arkisin kun vasta 15-16 aikoihin ja sillon on vuoro menny ohi jo kymmenen kertaa.
Itselläni on aikalailla sama tilanne, joten drafti jäänee minultakin väliin.
Eli Lukko on vapaana.
Eli Fordelilla nyt on varausvuoro aina huomiselle kello 11 asti.
Käytetääs vuoro nyt ja Ilvekseen varataan Teemu Lassila tukkimaan maalinsuuta ja huitomaan vastustajia mailalla näiden yrittäessä vanhanaikaista.
Lampinen
11.08.2010, 21:23
Nyt se Kamil Kreps johtamaan Pelicansin ykköstä!
Menevätkö Lukko ja HPK listan hännille vai odotetaanko uudet managerit niille ensin? Jos ne menevät hännille, niin seuraavana vuorossa olisi KalPa.
Infamous
11.08.2010, 21:29
Mikäli GaDa vapauttaa kerhon, voinen ottaa sen hallintaani... nuo vuorot sopii meikäläselle paremmin kuin Lukon vastaavat.
Samalla voisin alkaa kauppaamaan lauantain, eli kierroksien 3. ja 4. varauksia... tarjouksia otetaan vastaan.
Golden Ari
11.08.2010, 21:30
Ilmoittaudun vara-manageriksi nyt kun kaksi mänätseriä lähti lauluun.
Jaahas tämäkin on polkaistu käyntiin. Pääsin vasta täältä duunista huutelemaan, kun saan kotiin koneen taas vasta perjantaina. Mutta tosiaan asiaan eli mukana olen.
Ilmoittaudun vara-manageriksi nyt kun kaksi mänätseriä lähti lauluun.
No pistäpäs saman tien sitten varausta vaikka tulemaankin jo, sillä seuraavaksi on vuorossa Lukko, minkä sinä sait hallintaasi!
Mun mielestä voitaisiin toteuttaa varaukset samanlailla kun NHL Fantasy Draftissa, eli tietty aikaväli jolloin varataan (16-24 tjsp.) ja jokaisella puolituntia aikaa. Nuo kiinteät ajat joka managerilla ovat hieman sekavat, ja etenkin nuo aamuvuorot aika hankalia. Eli kannatan sitä NHL draftin systeemiä!
Edit: tai no, kaipa tuokin systeemi menee...
Oisin vielä ehdottanut sellaista, että voisiko näiden pelaajadraftien jälkeen vielä tehdä draftin valmennustiimistä eli valittaisiin vaikka kaksi koutsia joukkueelle SM-liigan valmemtajista. Tosin siihen voisi ottaa vaikka vielä kyseisten joukkueiden A:n SM-sarjankin koutsit mukaan niin saisi lisää vaihtoehtoja.
Infamous
11.08.2010, 22:13
Oisin vielä ehdottanut sellaista, että voisiko näiden pelaajadraftien jälkeen vielä tehdä draftin valmennustiimistä eli valittaisiin vaikka kaksi koutsia joukkueelle SM-liigan valmemtajista. Tosin siihen voisi ottaa vaikka vielä kyseisten joukkueiden A:n SM-sarjankin koutsit mukaan niin saisi lisää vaihtoehtoja.
Eipä tuossa mitään järkeä ole ainakaan varsinaisen draftin jälkeen suorittaa... Paskempi säkä Jandalle. Jos johonkin niin varsinaisen draftin sekaan sitten, mutta itse en ole senkään kannalla. Pitäydytään pelaajissa vaan.
Kuullostaa hyvältä eli minun puolestani voisi näin ainakin tehdä! En kyllä lähtisi ottamaan mukaan näitä a-junnuvalmentajia, mutta eiköhän sitä valinnanvaraa ole jo SM-liigavalmentajissakin kun joillakin joukkueilla on useampikin valmentaja kuin vain kaksi?
Pysytään näissä kiinteissä vuoroissa ja jos tietää, että ei ole paikalla jonain hetkenä niin pistää varauslistaa menemään jollekin. Ja jos tietää jo nyt kuten nämä kaksi manageria, etteivät pääse juuri ikinä aamupäivästä koneelle niin luovuttakoon paikkansa jo nyt muille halukkaille.
Eipä tuossa mitään järkeä ole ainakaan varsinaisen draftin jälkeen suorittaa... Paskempi säkä Jandalle. Jos johonkin niin varsinaisen draftin sekaan sitten, mutta itse en ole senkään kannalla. Pitäydytään pelaajissa vaan.
Niin parastahan olisi ollut suorittaa se tässä samaan aikaan, mutta kun se ei taida olla enää mahdollista, olisi sen voinut tehdä erillisenä. Okei, siellä olisi laaja kirjo koutseja tarjolla, mutta niinhän se on oikeassakin elämässä vaikka toki siellä koutseja voi tulla ulkomailtakin ja Mestiksestä. Silti aika samat nimt tuolla pyörii. Olisi vaan tullut vähän lisää mielenkiintoa peliin kun valmentajakin on aika iso osa kokonaisuutta.
Minä sanoisin "ei" valmentajille, kun ennen draftia ei niistä puhuttu. Ensi vuonna jos sitten?
Minä sanoisin "ei" valmentajille, kun ennen draftia ei niistä puhuttu. Ensi vuonna jos sitten?
samaa mieltä.
Infamous
11.08.2010, 22:24
Niin parastahan olisi ollut suorittaa se tässä samaan aikaan, mutta kun se ei taida olla enää mahdollista, olisi sen voinut tehdä erillisenä. Okei, siellä olisi laaja kirjo koutseja tarjolla, mutta niinhän se on oikeassakin elämässä vaikka toki siellä koutseja voi tulla ulkomailtakin ja Mestiksestä. Silti aika samat nimt tuolla pyörii. Olisi vaan tullut vähän lisää mielenkiintoa peliin kun valmentajakin on aika iso osa kokonaisuutta.
Lähinnä se tuossa erillisessä koutsidraftissa mättää, että se jolla on viimeinen arpa (Janda?), on aika kohtuuttoman heikossa asemassa, kun jäljellä on enää muilta jääneitä pähkinöitä. Pahimmassa tapauksessa muuten mainio joukkue menee tämän takia piloille.
Ilmeisesti edelleen Golden Arin vuoro. Joten odotellaan.
Edit: Golden Arille pistetty yv:tä.
Lähinnä se tuossa erillisessä koutsidraftissa mättää, että se jolla on viimeinen arpa (Janda?), on aika kohtuuttoman heikossa asemassa, kun jäljellä on enää muilta jääneitä pähkinöitä. Pahimmassa tapauksessa muuten mainio joukkue menee tämän takia piloille.
Sitä varten draftin voisi vaikka kääntää ympäri tai sekoittaa. Mutta toisaalta jos sieltä napsahtaa jollekin Heikki Leime, A-P Selin tai Orava niin ei kait se maata kaada. Esim. nykyisellä SaiPalla voi olla Selinin johdolla mahdollisuus mennä vaikka minne. Toisaalta taas HIFK:lla ja Jalosella on mahdollisuus flopata taas pudotuspelien ekalla kierroksella. Koutsi olisi siis vain osa kokonaisuutta eikä missään ratkaisevassa roolissa. Pelaajien peli, joku sanoisi.
Mutta tosiaan jos ei saa tuulta alle niin unohdetaan koko homma. "Tulipahan vaan mieleen..."
Lampinen
11.08.2010, 22:33
Itse olen samaa mieltä tuon suhteen, että drafti voisi lähteä rullaamaan vasta joskus 15-16 millon kaikilla olisi työt ja koulut loppu. Nyt kun itsekkin alotin opiskelemaan, niin vaikeuksia tulee ehtiä joka vuorolle jos tosiaankin alkaa rullaamaan jo ysiltä aamusta.
Ilmeisesti edelleen Golden Arin vuoro. Joten odotellaan.
Eli siis valmentajadraftauksia ei oteta mukaan.
Vuorossa siis Golden Ari ja hänen vuoro kestää aina 12 asti. Sen jälkeen vuoroon Infamous ja HPK.
Varausvuorotaulukkokuva lisätty jo ketjun avausviestiin liitteeksi! Sieltä näkee kukin manageri kätevästi omat vuoronsa.
ps. Huomasinpas, että minulla oli viime vuoden draftissakin sama joukkue eli Tappara koottavana. Silloinkin otin sen joukkueen, mikä jäi viimeiseksi jäljelle. Ei taida Tappara olla kovin suuressa suosiossa...
Golden Ari
12.08.2010, 11:58
Sori äijät nukuin pommiin, otetaan Tuomas Pihlman ykkösen laitaan!
Sori äijät nukuin pommiin, otetaan Tuomas Pihlman ykkösen laitaan!
Nukuit vissiin vuodella pommiin, sillä Pihlmanilla ei ole sopimusta mihinkään liigaseuraan.
Golden Ari
12.08.2010, 12:02
Nukuit vissiin vuodella pommiin, sillä Pihlmanilla ei ole sopimusta mihinkään liigaseuraan.
Kyllä tiesin että Pihlman on ilman sopimusta en ole vain ehtinyt lukea sääntöjä vielä, heräsin 10 min sitten.
No voi perse, Kurtis McLean sitten.
Juha-Pekka Hytönen KalPan ykköskenttään kiitos.
Vuorossa Peteliuz
Infamous
12.08.2010, 12:16
Niin, kaippa minäkin tässä välissä olisin ollut...
Noh, Hytönen ei ollut kiikarissa, vaan herra nimeltä Ben Eaves.
Peteliuz
12.08.2010, 12:36
Ykköskentän keskelle Esa Pirnes.
Vuoroon Mikke11
Edit: Mikko Lehtonen, prkl... Ymmärsin säännön väärin.
Kerta loukkaantumisia ei saa käyttää perusteluissa, niin Jari Viuhkola Bluesin ykkössentteriksi.
Perhana kun mulla meni ohi tällainen peruste. Tottakai oisin ottanut Eavesin omaan sommitelmaan, mutta ajattelin, että jengi kritisoi kaverin loukkaantumisherkkyyttä. No tyhmyydestä sakotetaan.
Perhana kun mulla meni ohi tällainen peruste. Tottakai oisin ottanut Eavesin omaan sommitelmaan, mutta ajattelin, että jengi kritisoi kaverin loukkaantumisherkkyyttä. No tyhmyydestä sakotetaan.
Niin. Tarkennetaan sen verran ettei tämän hetkisiä loukkaantumisia oteta huomioon. Loukkaantumisherkkyys voidaan arvioinneissa huomioida. Olisi muuten hyvä, että managerit pistäisivät tänne kenen vuoro on seuraavaksi. Nyt taidan kyllä olla minä vuorossa ja pistän varaukseni kun olen lenkilta kotiutunut.
Niin. Tarkennetaan sen verran ettei tämän hetkisiä loukkaantumisia oteta huomioon. Loukkaantumisherkkyys voidaan arvioinneissa huomioida. Olisi muuten hyvä, että managerit pistäisivät tänne kenen vuoro on seuraavaksi. Nyt taidan kyllä olla minä vuorossa ja pistän varaukseni kun olen lenkilta kotiutunut.
Kiitos selvennyksestä eli tosiaan loukkaantumisherkkyys on yksi pieni osa kokonaisuutta, mutta saas nähdä miten raati siihen tarttuu. Hyviä kiinnityksiä silti esim. Piku ja Eaves. Jälkimmäisestä vähän kaateellinen jopa:)
Kiitos selvennyksestä eli tosiaan loukkaantumisherkkyys on yksi pieni osa kokonaisuutta, mutta saas nähdä miten raati siihen tarttuu. Hyviä kiinnityksiä silti esim. Piku ja Eaves. Jälkimmäisestä vähän kaateellinen jopa:)
Vaihdoin Pikun Leluun. Ei kiinnosta katsella muiden "arviointeja" perustuen yleiseen tietoon selän kunnosta :D
Infamous
12.08.2010, 13:39
Vilperi vaihtaisitko tuonne avausviestin liitteeseen minut HPK:n kokoajaksi ja Golden Arin Lukon ruoriin niin kuin asia todellisuudessa on.
Vilperi vaihtaisitko tuonne avausviestin liitteeseen minut HPK:n kokoajaksi ja Golden Arin Lukon ruoriin niin kuin asia todellisuudessa on.
Kiitos huomautuksesta. Täytyy korjata.
Tapparan ensimmäisen kierroksen varaus on Jakub Petruzalek.
Vuoroon Hertzi& HIFK.
IFK:n 1. varaus on Tyler Redenbach. Navy62 jatkaa.
Tomas Plihal SaiPaan. Jandan vuoro kestää 16.00 asti.
Jari Viuhkola ja Ville Peltonen.Vuoro takas Navylle.
Justin Morrison, vuoroon HIFK.
IFK:n toinen varaus: Adam Masuhr. Vuoroon vilperi.
Tapparan toisen kierroksen varaus on Tuomas Kiiskinen.
Vuoroon Mikke11& Blues.
Juha-Pekka Haataja
vuorossa Peteliuz & Jokerit klo 18:30 asti.
Peteliuz
12.08.2010, 16:38
Marko Kivenmäki
Vuoroon Lake79&KalPa
Tämä mies tulee olemaan ensi kaudella korkealla maalintekijöissä.
Vili Sopanen vaihtaa Jypin paidan KalPan paitaan.
Infamous ole hyvä.
Nyt kaljalle mars ->
Infamous
12.08.2010, 16:53
Puolustuksen tukipilariksi Ossi Väänänen.
Golden Ari
EDIT: Niin juu, lauantain varaukset (5/6 kierros) edelleen kaupan, jos joku sattuisi olemaan lauantain kotosalla niin vaihtaisin nuo mielellään pois vaikkapa 4. ja 7. kiekan varauksiin. Muutoin menee listahommiksi.
Golden Ari
12.08.2010, 16:55
Onko Juhamatti Aaltonen varattavissa? Sopimus löytyy kyllä, mutta pelaa ensi kaudella venäjällä. Siis kysyn vaan, älkää revitkö pelihuosujanne!
Onko Juhamatti Aaltonen varattavissa? Sopimus löytyy kyllä, mutta pelaa ensi kaudella venäjällä. Siis kysyn vaan, älkää revitkö pelihuosujanne!
Golden Ari koittaa löytää kokoajan oljenkorsia (Pihlman, Aaltonen, kuka vielä?!), mutta miksi Aaltonen olisi varattavissa, jos pelaa muualla kuin SM-liigassa ensi kauden? Varmasti muitakin esimerkkejä lainapelaajista saisi, jos yrittäisi väkisin pinnistää.
Pelatkoon Venäjällä, kun sinne karkasikin.
Mun mielestä voitaisiin rajata niin, että pitää myös pelata ensi kaudella täällä. Nimittäin eiköhän Aaltosen joku olisi jo aikoja sitten napannut, jos olisi ollut varattavissa. Eli mun mielestä ei ole.
Golden Ari
12.08.2010, 17:00
Golden Ari koittaa löytää kokoajan oljenkorsia (Pihlman, Aaltonen, kuka vielä?!), mutta miksi Aaltonen olisi varattavissa, jos pelaa muualla kuin SM-liigassa ensi kauden? Varmasti muitakin esimerkkejä lainapelaajista saisi, jos yrittäisi väkisin pinnistää.
Pelatkoon Venäjällä, kun sinne karkasikin.
Etusivulla lukee että saa varata pelaajia joilla on sopimus SM-liigaan, Aaltosella on sopimus. Siksi juuri kysyin (vilperiltä) että saako hänet varata vaikka hän pelaa venäjällä ensi kaudella.
Etusivulla lukee että saa varata pelaajia joilla on sopimus SM-liigaan, Aaltosella on sopimus. Siksi juuri kysyin (vilperiltä) että saako hänet varata vaikka hän pelaa venäjällä ensi kaudella.
Huoh, onko tämä niin vakava peli, että pitää yrittää väkisin epäreiluilla konsteilla pärjätä? On siellä muitakin laatupelaajia jäljellä, joiden nimiä en ala tosin luettelemaan syystä, joka on kyllä tiedossa.
Nimimerkillä Aaltonen kävi kyllä mielessä, mutta en olisi edes kehdannut kysyä sitä...
Paha kysymys kieltämättä. Toisaalta on sopimus SM-liigaan, mutta toisaalta pelaa Ryssälandiassa ensi kaudella.
Mikäli vastajupinoita ei synny, niin sanoisin, että Aaltosta ei hyväksytä draftattavien pelaajien joukkoon. Ota joku muu maalintekijä, onhan niitä vielä vapailla markkinoilla hyvinkin...
Golden Ari
12.08.2010, 17:03
Huoh, onko tämä niin vakava peli, että pitää yrittää väkisin epäreiluilla konsteilla pärjätä? On siellä muitakin laatupelaajia jäljellä, joiden nimiä en ala tosin luettelemaan syystä, joka on kyllä tiedossa.
kyllä mä pärjään, kato vaikka viimeistä NHL draftia ;)
Mitä epäreilua siinä on jos kysyy että onko hän varattavissa?
Golden Ari
12.08.2010, 17:05
Paha kysymys kieltämättä. Toisaalta on sopimus SM-liigaan, mutta toisaalta pelaa Ryssälandiassa ensi kaudella.
Mikäli vastajupinoita ei synny, niin sanoisin, että Aaltosta ei hyväksytä draftattavien pelaajien joukkoon. Ota joku muu maalintekijä, onhan niitä vielä vapailla markkinoilla hyvinkin...
Selvä peli, otetaan vaikka sitten Ville Vahalahti ja varmat 20 pönttöö tänne.
Lampinen
12.08.2010, 17:06
Tää on kyllä niin juosten kustua.. Meikän vuoro vissii ja Pekka Tuokkola tilkitsemään maalin. Fordel jatkaa?
Ottakaapas nyt pari mun vaihtoehdoista niin ei tuu niin kauheeta päättämisen vaikeutta.
Kolmannen kierroksen varausta olisin vailla.
Treidi voisi olla vaikka muotoa: (voi myös ehdottaa muuta)
Blues 4. kierros / 5. varaus ja 5. kierros / 10. varaus <=> sinun (alhainen) 3. kierroksen varaus ja 7. kierroksen varaus
Blues 4. kierros / 5. varaus ja 5. kierros / 10. varaus <=> sinun (myöhäinen) 3. kierroksen varaus ja 6. kierroksen varaus
Pakkorako: Ville Viitaluoma Ilvekseen.
Siirrän vuoron saksalaiselle viiksekkäälle mäkikotkalle, Weissflog ole hyvä.
Samsonov
12.08.2010, 19:03
onko jo mun vuoro?
Lampinen
12.08.2010, 19:03
Siirrän vuoron saksalaiselle viiksekkäälle mäkikotkalle, Weissflog ole hyvä.
Eikö tässä ala olemaan sen verran rästejä, että pian on vuoro taas Fordellilla? Juosten kustu..
Eikö tässä ala olemaan sen verran rästejä, että pian on vuoro taas Fordellilla? Juosten kustu..
Eikait nyt sentään, mutta itse olen kyllä tippunut kärryiltä.
Lampinen
12.08.2010, 19:13
Eikait nyt sentään, mutta itse olen kyllä tippunut kärryiltä.
Joo, ihan NHL-drafti meiningeissä. Sori koomailu.
Siis sä varasit puolitoista tuntia mun jälkeen, eli periaatteessa rästillä, kun varausaika on se 30 minuuttia käsittääkseni. Meneekö tää nyt JYPin vuorossa vai?
Mitä tarkoitat? Ensimmäisellä sivulla on selvä taulukko, missä näkyy kellonajat, mihin mennessä kenenkin pitää draftata pelaaja. Esim. Fordellilla se oli 20:30 - 21:00, joten Fordel teki oman valintansa pari tuntia ennakkoon.
viiksimiehen vuoro menikö? Ja ny kärpät mitähä?
Weissflogilla on aikaa klo 21:30 asti tehdä valintansa. Sen jälkeen Kärpillä on aikaa 22:00 asti. Ei tää voi olla niin vaikeeta :D
Samsonov
12.08.2010, 19:17
Lukekaa sitä varausvuorokaaviota sieltä avausviestin liitteestä.
Tässä tämän toisen vuoron viimeiset jäljellä olevat vuorot:
TPS Weissflog 21-21.30
Kärpät Samsonov 21.30-22
JYP Cjyyl 22-9.30
Ajoissakin saa varailla pelaajia, mutta ne eivät vaikuta noihin varausvuorojen aikataulutuksiin. Tämä sen takia, ettei tämä olisi 24/7 kyttäystä, milloin on oma vuoro.
Weissflog
12.08.2010, 20:29
Onko ville peltonen vapaa? Tulin tarkistaa kännykällä tilanteen ja mua ootetti. Eli ville tänne
Edit. No eihän se ollu, tänne tepsin supermario minkä nimen kerron myöhemmin kokonaan
Eli mario valery-trapucco
Onko ville peltonen vapaa? Tulin tarkistaa kännykällä tilanteen ja mua ootetti. Eli ville tänne
Jari Viuhkola ja Ville Peltonen.Vuoro takas Navylle.
Samsonov
12.08.2010, 21:29
Dwight Helminen sentteriksi. Cjyyl ja JYP
Ensiksi Stephen Guolla
Toisella varauksellani vahvistan peräpääosastoa. Tämä mies oli erittäin tärkeä palanen joukkueensa matkalla finaaliin. Lisäksi monivuotinen maajoukkuekasvo. Eli toinen varaukseni on Jukka-Pekka Laamanen
Edit: Sentteri vaihdettu
Samsonov
13.08.2010, 00:08
Puolustukseen ensimmäisenä Sami Vatanen. Kamalaa hommaa draftaaminen kännykällä kiireessä.
Weissflog
13.08.2010, 00:25
Karalahti tänne,
Fordel ole hyvä.
Puolustukseen kiekollista osaamista, Ville Lajunen Ilvekseen.
Lampinen ja Pelsut seuraavaksi olkaatte hyvät.
Ottaako joku listaa vastaan illaksi? Lähden kotoa tuossa viiden aikaan ja palaan kymmeneen mennessä.
Ottaako joku listaa vastaan illaksi? Lähden kotoa tuossa viiden aikaan ja palaan kymmeneen mennessä.
Pistä tänne. Olen varmaankin koneen lähettyvillä illalla...
Pistä tänne. Olen varmaankin koneen lähettyvillä illalla...
Voiko myös allekirjoittanut laittaa listan tulemaan? Olen nimittäin poissa 20.00-21.30 välisen ajan ja jos darftivuoroa ei siihen mennessä ole tullut, olisi Ilves muuten kusessa.
Kiitos Vilperi jo valmiiksi.
Olen vieläkin vähän sekaisin noiden vuorojen kanssa, mutta ilmeisesti varaan sitten vaan tuossa 12:30 omani.
Infamous
13.08.2010, 12:01
Otetaan kerhon maalin suulle Juuso Riksman.
lake79 vissiin sitten.
Naapuriseuran loistava Harri Säteri KalPan maalinsuulle
Peteliuz.
Vai onko tämä ns. laiton pick kuten JMA ? Säterin nyt ainakin pitäisi pelata liigassa ensi kaudella.
Peteliuz
13.08.2010, 12:19
Atte Engren
Mikke11
Vai onko tämä ns. laiton pick kuten JMA ? Säterin nyt ainakin pitäisi pelata liigassa ensi kaudella.
Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että Säteri aikoo pelata silti SM-liigassa, joten ei ole mielestäni laiton pick.
Iiro Tarkki
Vilperi
PS. Tuossa valittujen pelaajien taulukossa on kahteen otteeseen "2. kierros".
Lampinen
13.08.2010, 13:17
Antti Pihlström rästillä!
Antti Pihlström rästillä!
V#"%U! Tämä kostetaan.
Tapparan kanssa seuraavaksi sopimuksen allekirjoittaa Michal Birner.
Seuraavaksi vuoroon Hertzi& HIFK.
Golden Ari
13.08.2010, 14:27
Janne Laakkonen rästillä.
IFK:n maalia tilkitsemään Mika Järvinen. Vuoroon Navy62
Ari Ahonen SaiPaan, vuoroon Janda.
PS. Tuossa valittujen pelaajien taulukossa on kahteen otteeseen "2. kierros".
Kiitos huomautuksesta. Virhe korjataan.
Harri Säteri ja Atte Engren hyväksytään draftattaviksi pelaajiksi, koska on erittäin todennäköistä, että miehet pelaavat ensi kaudellakin kotoista liigaamme. Juhamatti Aaltonen taas pelaa hyvin varmasi Ryssälandiassa ensi kauden.
Ja miksi olet sekaisin draftausvuoroissasi? Katsot vaan tuosta listastasi vuorosi ja varaat vähintään siihen kellon aikaan, kun vuorosi on. Piece a cake?
Voiko myös allekirjoittanut laittaa listan tulemaan? Olen nimittäin poissa 20.00-21.30 välisen ajan ja jos darftivuoroa ei siihen mennessä ole tullut, olisi Ilves muuten kusessa.
Pistä tulemaan. Enköhän minä illan kotona ole, jos en sitten innostu lähtemään Frederikin keikalle. Se on kyllä epätodennäköistä.
Jussi Makkonen ja Marko Luomala.Vuoro takas Navylle.
Teemu Aalto, vuoroon Hertzi.
IFK:n ykköskenttään kokenut Dale McTavish, vuoroon vilperi.
He! Veikkasin oikein. Olin varma että kun tulen isältä niin Teemu Aalto on mennyt, hän kun oli listallani seuraavana pelaajana otettavissa.
Oon meedio.
Tapparan pakiston liideriksi hankitaan Jyri Marttinen.
Seuraavaksi vuoroon Mikke11& Blues.
Pakon edessä (f)Loppi.
vuoroon Peteliuz.
Ilmeisesti mun vuoro kun Peten 30min kului jo.
Vladimir Sicak KalPan pakistoon.
Infamous.
Peteliuz
13.08.2010, 16:36
Ilmeisesti mun vuoro kun Peten 30min kului jo.
Vladimir Sicak KalPan pakistoon.
Infamous.
Mun vuorohan olisi alkanut vasta klo 18 reikäleipä..
Mutta Jani Rita
Hmmh. Eli siis 30min aikaraja EI ole voimassa kuin tuon tietyn ajan?
Jos Pete otin miehesi, niin saat valita Sicakin.
Kohta väsään listaa Vilperille, pääsette mahdollisesti nopeasti eteenpäin draftissa jos niin käy että mun vuoro vielä tulee.
Infamous
13.08.2010, 16:40
Otetaan Kristian Kuusela.
Golden Ari
Peteliuz
13.08.2010, 16:53
Hmmh. Eli siis 30min aikaraja EI ole voimassa kuin tuon tietyn ajan?
Jos Pete otin miehesi, niin saat valita Sicakin.
Kohta väsään listaa Vilperille, pääsette mahdollisesti nopeasti eteenpäin draftissa jos niin käy että mun vuoro vielä tulee.
Vilperi tuossa pari sivua aiemmin kirjoitteli seuraavaa:
Ensimmäisellä sivulla on selvä taulukko, missä näkyy kellonajat, mihin mennessä kenenkin pitää draftata pelaaja. Esim. Fordellilla se oli 20:30 - 21:00, joten Fordel teki oman valintansa pari tuntia ennakkoon.
Eli siinä ihan selvällä suomenkielellä selostettuna miten nää vuorot menee :)
Jep joo, meni tuo ohi ja nyt tiedän varmasti. Tätä tää on kun juossu tänäänkin ympäriinsä ja katsonut tätä ketjua vain aina vähän lopusta.
Golden Ari
13.08.2010, 17:16
Antti Raanta maaliin.
Lampinen
13.08.2010, 17:27
Vissiin meikän puhe? Suureksi hämmästykseksi täytyy todeta, että Jyrki Välivaara ei ole mennyt vieläkään.
Vissiin meikän puhe? Suureksi hämmästykseksi täytyy todeta, että Jyrki Välivaara ei ole mennyt vieläkään.
Varmaan kannattaisi olla huutelematta näistä, jollakin saattaa olla se listalla tulosa, mutta häntä edeltävä onkin kokonaan unohtanut Jyrkin, muuttaa mieltään ja ottaa hänet.
Toisaalta taas toivoin juuri Cjyylin nappaavan hänet (;
Edit: Oho siis sinun, Lampinen, nappaavan hänet, niinkun taisit tehdäkkin? =) Joten turha viesti tuli kun sekotin nikit ja tiimit.
Toisaalta taas toivoin juuri Cjyylin nappaavan hänet (;
Pyh, ei tommosta sontaa mun joukkueeseen mahdu ;)
Lampinen
13.08.2010, 18:17
Pyh, ei tommosta sontaa mun joukkueeseen mahdu ;)
Meni vissiin hiukan sekaisin nyt? Tarkoitit varmaan, että Jyrki ei tuommoiseen sontaan mahdu? Jos Guolla olisi ykkössentteri ja pakkipari olisi mallia JP Laamanen myisin mielummin nakkeja kioskilla.
Ilves hankkii sentterikseen Tommi Miettisen.
Weissflog, anna palaa!
Weissflog
13.08.2010, 18:47
Kalle Kerman
Seuraava potilas
Meni vissiin hiukan sekaisin nyt? Tarkoitit varmaan, että Jyrki ei tuommoiseen sontaan mahdu? Jos Guolla olisi ykkössentteri ja pakkipari olisi mallia JP Laamanen myisin mielummin nakkeja kioskilla.
No, katotaan nyt ketä sieltä on tulossa ja arvostellaan sitten. =) Niin ja huumoria peliin mukaan kans, ei tää nii vakavaa oo!
Infamous
13.08.2010, 21:04
Meneekö varausajat viikonloppuna normaalisti? Mikäli näin, niin kuka olisi huomenna seitsemän hujakoilla koneen ääressä? Ensimmäisen varauksen taidan keretä itse hoitamaan, mutta iltaisesta ei toivoakaan. Listaa olisin siis lähettämässä.
Samsonov
13.08.2010, 21:10
Jani Hurme maalinsuulle.
Cjyyl & JYP up next!
Alkaa veskarivaihtoehdot käymään sen verran vähiin, että pakko ottaa enne kuin jää ihan täysi luu käteen. Eli Miika Wiikman on 4. kierroksen viimeinen varaus.
Ja seuraavan kierroksen avaa sitten oiva 2. sentteri, Perttu Lindgren
*ja vuoro siis takaisin Samsonoville*
Samsonov
13.08.2010, 21:19
Puolustaja Tomi Pettinen Ouluun
E: Vittu moon pihalla vieläki näistä vuoroista... no nyt ainakin oman vuoron tiedän, muista en vielä.
Weissflog
13.08.2010, 22:23
Rotta, rotampi, Jonathan Hedström hämmentämään.
Ilves hankkii yhden sarjan potentiaalisimman maalitykin Petri Lammassaaren.
Taitaapi olla Lampisen vuoro.
Ilves hankkii yhden sarjan potentiaalisimman maalitykin Petri Lammassaaren.
Taitaapi olla Lampisen vuoro.
Vastahan sinä tällä kierroksella varasit? Tämä on yhäkin 4. kierros. Nyt on Samsonovin vuoro eikä sinun, ellen ole ihan hakoteillä...
Edit: Eipä mitää sittenkään....
Vastahan sinä tällä kierroksella varasit? Tämä on yhäkin 4. kierros. Nyt on Samsonovin vuoro eikä sinun, ellen ole ihan hakoteillä...
Ihan oikeinhan tuo meni...
Ihan oikeinhan tuo meni...
Kyllä tää 5. kierrosta on, mun tuplavuoron aikana vaihtu.
Kyllä tää 5. kierrosta on, mun tuplavuoron aikana vaihtu.
Nimenomaan, viittasinkin LaRockin ihmettelyyn. Fordel siis varasi ihan oikein.
Mikke11 on vittuuntunut, että lähes jokainen viimeksi valituista pelaajista oli nimimerkin mielessä...
Allekirjoittanut jälleen paikalla, joten kiitos Vilperille listan vastaanottamisesta. Hyvin siitä kyllä näemmä porukkaa hupeni.
Infamous
14.08.2010, 11:04
Niin, olisiko täällä ketään jolle voi lähettää iltavarauksesta listaa? Mielellään joku joka on itsekin varaamassa vasta klo 19 jällkeen.
Niin, olisiko täällä ketään jolle voi lähettää iltavarauksesta listaa? Mielellään joku joka on itsekin varaamassa vasta klo 19 jällkeen.
No jos ketään muuta ei ilmaannu (sellaista, jolla varaus kello 19 jälkeen) niin voin ottaa listan vastaan. Enköhän ole tietokoneen lähettyvillä silloinkin...
Infamous
14.08.2010, 12:03
Varaan Toni Kähkösen ja lähetän vilperille listan illan varauksesta.
lake79
Otit perkele sitten mun ukon juuri ennen mua.
Sakari Salminen
Ja vuoroon Pete
Peteliuz
14.08.2010, 12:30
Toni Söderholm
Kapula Mikke11:lle.
Golden Ari
14.08.2010, 12:36
Martti Järventie tänne.
Lampinen
14.08.2010, 12:56
Ja mennyt, siinä tapauksessa Antti Virtanen ykkösen laitaan.
Taikuri Luttinen
Vuoro Vilperille.
Tapparan seuraava signaus on Ari Vallin.
IFK:n kakkossentteriksi Teemu Ramstedt, vuoroon Navy62
Marko Tuulola, vuoroon Janda.
Olli Malmivaara ja Tuukka Mäntylä Poriin.Vuoro takas Navylle.
Jani Tuppurainen, Hertzi jatkaa.
Ilkka Mikkola, vuoroon vilperi.
23 maalia viime kaudella tehnyt Jerry Ahtola tänne, kiitos.
Seuraavaksi vuoroon Mikke11 ja Blues.
Peteliuz varaa pelaajan nimeltä Marko Kauppinen. Seuraavaksi lake79.
Pekka Saravo ja vuoroon Infamous
Infamous varaa pelaajan nimeltä Pasi Määttänen.
Lampinen
14.08.2010, 18:21
Seuraavan kerkeän varmaan varaamaan vielä itse, mutta ottaako joku varmuudeksi listaa seuraavasta vuorosta?
Seuraavan kerkeän varmaan varaamaan vielä itse, mutta ottaako joku varmuudeksi listaa seuraavasta vuorosta?
Pistä tänne.
Miikka Männikkö matkaa takaisin Ilvekseen pelaamaan 20+20 pisteen kauden.
Weissflog
14.08.2010, 20:52
Lennart Petrell saapuu Turkuun rouhimaan.
Täältä muuten seuraavaksi ehkä jopa pienimuotoinen steal ;)
Lampinen
14.08.2010, 21:48
Daniel Sondell rästillä
Samsonovia ei kuulu joten minun vuoro esitellä stealini ;)
Eli siis kuudennen kierroksen päättää viime kaudella pistepörssissä sijalle 11. yltänyt Niclas Lucenius.
Toinen varaus sitten Joni Tuominen.
edit: ja koska samsonovilla edellinenkin rästissä niin ilmeisesti vuoro weissflogille?
Seitsämännen kierroksen avaa sitten toinen laituri, HPK:ssa mukavasti tehoillut Joonas Vihko.
Joonas Vihko siirtyi Luulajaan täksi kaudeksi.
Samsonovia ei kuulu joten minun vuoro esitellä stealini ;)
Niin, Lucenius vai Ruotsiin siirtynyt Vihko se steal oli? ;) Luceniuksen tehot saattoivat hieman johtua Lehterän tarjoiluista.
Lucenius on steal. piste! :D
Ja vaihdetaan Vihko sitten Joni Tuomiseen.
Weissflog
14.08.2010, 23:01
edit: ja koska samsonovilla edellinenkin rästissä niin ilmeisesti vuoro weissflogille?
Kyllähän mä voisin varata. Mutta eikö Samsonovin seuraava varaus oo teknisesti ottaen vasta aamulla 9:30-10?
Kyllähän mä voisin varata. Mutta eikö Samsonovin seuraava varaus oo teknisesti ottaen vasta aamulla 9:30-10?
Joo, mutta sillä on edellinenkin varaus rästissä ja ainakin aikaisemmissa drafteissa silloin on hypätty suoraan yli.
Joo, mutta sillä on edellinenkin varaus rästissä ja ainakin aikaisemmissa drafteissa silloin on hypätty suoraan yli.
"- Mikäli managerin edellinen draftausvuoro on myöhästynyt, hänen seuraavan kierroksen varausvuoron yli hypätään."
Eli sääntöjen mukaan Weissflog voi draftata.
Weissflog
14.08.2010, 23:08
Asia harvinaisen selvä.
Marko Anttila aiheuttamaan sekasortoa vastustajissa.
Samsonov
14.08.2010, 23:15
Pahoittelen poissaoloani. Draftauspaikkana tällä kertaa Mellunmäen metro ja rästeillä Petteri Wirtanen ja Tomi Pekkala
Pahoittelen poissaoloani. Draftauspaikkana tällä kertaa Mellunmäen metro ja rästeillä Petteri Wirtanen ja Tomi Pekkala
Draftaus siis suoritettu maailman pohjoisimmalla metroasemalla, hienoa!
Mutta siis asiaan. Ilmeisesti se on allekirjoittaneen vuoro. Ilvekseni tarvitsee taitokiekkoa, juonikkuutta, ennakkoluulottomuutta ja raipemaisuutta. Vastaus tähän kaikkeen on hienon viime kauden pelannut Jesse Niinimäki.
Lampinen muistaakseni seuraavaksi.
Edit. Odotan muuten, että joku vetäisi vaikka näin lauantaiyönä baarista kotiin tullessaan kännipäissään jonkun todellisen ässädraftin tyyliin Hesus Laine. Oisko Lampinen susta tähän?
Lampinen
15.08.2010, 09:49
Odotan muuten, että joku vetäisi vaikka näin lauantaiyönä baarista kotiin tullessaan kännipäissään jonkun todellisen ässädraftin tyyliin Hesus Laine. Oisko Lampinen susta tähän?
Jarkko Immonen Pelsujen kakkossentteriksi! Ihan hyvä vaan, että painelin eilen suoraan nukkumaan :)
Golden Arin edellinen vuoro taitaa olla rästissä, joten vuoroon Infamous.
Infamous
15.08.2010, 11:59
Otetaanpa Markus Nordlund.
lake79
Joonas Kemppainen kakkosen keskelle ja vuoro Petelle
Otetaanpa Markus Nordlund.
lake79
No saitphan aimokasan harhasyöttöjä ja tyhmiä kiekonmenetyksiä joukkueeseen. Ikuinen inhokki Tepsissä =)
Peteliuz
15.08.2010, 12:35
Kakkosen keskelle Jarno Koskiranta.
Mikke11
Golden Ari
15.08.2010, 12:38
Markus Kankaanperä räsitllä!
Infamous
15.08.2010, 12:39
No saitphan aimokasan harhasyöttöjä ja tyhmiä kiekonmenetyksiä joukkueeseen. Ikuinen inhokki Tepsissä =)
Pitäähän se hasardikiintiö jollain täyttää kun ei Laamanen enää ollut vapaana. Näkemykseni kuitenkin on että ensi kaudella Nordlund on kohtuullisen korkealla pakkien pistepörssissä.
Markus Kankaanperä räsitllä!
Ja pistäpäs se toinen rästi perään.
Golden Ari
15.08.2010, 12:42
TOMMI PAAKKOLANVAARA
Edit. Sori rästeistä, eilen meni vähän liian lujaa.
Petteri Wirtanen toisella rästillä kakkosen keskelle.
Edit. Sori rästeistä, eilen meni vähän liian lujaa.
Wirtanen mennyt.
Mika Niemi. Vuoroon Vilperi.
Tässä on se sekoilua aiheuttanut kohta. Olin aikaisemmin kysynyt vilperiltä, saanko vaihtaa pelaajaa, jos sitä ei ole vaihdettu vielä. Sitten vaihdoin Erkinjuntin Niemeen, mutta päätin ottaa sen pois, kun ajattelin, ettei jotain kolmen vuoron takaisia pelaajia tietenkään saa vaihdella. Unohdin tähän viestiin laittaa takaisin Erkinjuntin.
Otan kumman tahansa, sillä mun tyriminen oli. Vaikka Erkinjuntti siis on valintani.
Tapparan ulkomaalaiskiintiön täyttää Scott Barney.
Lauri Tukonen, vuoroon Navy 62
Ville Hämälainen, Jandan vuoro.
Petri Koivisto ja Jesse Jyrkkiö. Ja vuoro takas Navylle.
Harri Tikkanen, vuoroon Hertzi.
Mathias Porseland, vuoroon vilperi.
Markus Kankaanperä, vuoroon vilperi.
Kankaanperä meni jo edellisellä sivulla.
Tapparan puolustusta täydentää Janne Jalasvaara.
Vuoroon Mikke11& Blues.
Edit: Mietintämyssyssä vielä...
Edit3: otankin Pauli Levokarin, kerta se on vielä vapaana.
Vuoroon siis Peteliuz.
Herttinen mitä vauhtia täällä mennään.
Pitääkin miettiä nopeasti joku varaus, saadaan tää eteenpäin.
Voisin kutsua kauden 2008-2009 tähdistökentälliseen kuulunutta Olli Malmivaaraa ryöstönä.
Olli Malmivaara on jo mennyt. Varaajana Janda& Ässät.
Olli Malmivaara on jo mennyt. Varaajana Janda& Ässät.
No perkele, voisi Janda kyllä tehdä kokoonpanoketjuun viestin...
No perkele, voisi Janda kyllä tehdä kokoonpanoketjuun viestin...Olen tässä puhelimella joutunut hoitamaan varaukset ja fiksun näköisen kokoonpanoketjuviestin aikaansaamiseksi ei kyllä riitä hermot. Mutta teen sen huomenna kunhan saan haettua koneen postista.
Peteliuz
15.08.2010, 16:06
Janne Lahti
lake79
Nyt ei uskalla enää jättää tätä timanttia pidemmälle.
Juha Leimu KalPaan. Vielä kun saisi IRL Ilvekseen niin olisi "ihan kiva".
Infamous on hyvä ja draftaa.
Weissflog
15.08.2010, 16:08
Nyt ei uskalla enää jättää tätä timanttia pidemmälle.
Juha Leimu KalPaan.
Voeeee prkl, tällä herralla oli niin monta huutomerkkiä ympärillään mun listassa, että oli kokonaan hukkunut sinne sekaan :D Hyvä valinta :)
Ensimmäinen treidikin on tapahtunut.
Weissflogin 9. ja 13. varaus <=> Mikke11:n 9. ja 11. varaus
Äkkiseltään näyttää kannaltani huonolta kaupalta, mutta pieni riski on otettava, jotta voisin saada haluamani pelaajan Bluesiin!
Golden Ari
15.08.2010, 16:42
Onks se mun vuoro jo?
Onks se mun vuoro jo?
Vasta 19:30, mikäli Infamous ei ole siihen mennessä vastannut.
Weissflog
15.08.2010, 16:44
Ensimmäinen treidikin on tapahtunut.
Weissflogin 9. ja 13. varaus <=> Mikke11:n 9. ja 11. varaus
Äkkiseltään näyttää kannaltani huonolta kaupalta, mutta pieni riski on otettava, jotta voisin saada haluamani pelaajan Bluesiin!
Treidi vahvistettu :)
Ilmoitetaas tänne että mulle on turha ehdotella treidejä. Näillä mennään mitä on ja sillä siisti. :)
Infamous
15.08.2010, 17:29
Kristian Kudroc.
Golden Ari
Kristian Kudroc.
No perskarva, olikin turha toivo, että Kudroc olisi säilynyt vielä seuraavaan minun varaukseeni asti vapaana. Eli treidi taisi failata :D
Golden Ari
15.08.2010, 17:53
Mathias Månsson kakkosketjuun tekemänn maaleja Laakkosen passeista.
Lampinen
15.08.2010, 18:02
Kristian Kudroc.
Golden Ari
Voi vitalis, nyt jäi hiukan vituttamaan.
Pelicans varaa seuraavaksi sitten Jakub Sindelin joka edellisellä Pelsu-visiitillä takoi melkein piste per ottelu tahdilla pojoja.
Weissflog
15.08.2010, 18:34
Fordel ei taida olla paikalla, ja itsekin lähden nyt pariksi tunniksi urheilemaan.
Eli taitaa vauhti tältä illalta hyytyä tähän.
Miettisen kentän laitaan tarvitaan hyvä kahden suunnan laituri, joten tupsukorviin saapuu pelaaja, jota on tullut scoutattua jo KooKoo-ajoista lähtien. Oli KooKoossa pelatessaan yksi suosikeistaan viilettäessään hienossa kentässä kera Timoskaisen ja Keltasen. Ossi Louhivaara siis Ilvekseen.
Eli ensimmäinen treidi suoritettu ja pistetäänpäs tähän (seuraava) 9.kierroksen päivitetty aikataulu.
9.varauskierros
Cjyyl JYP --> 9.30
Samsonov Kärpät 9.30-10.00
Mikke11 Blues 10.00-10.30
Fordel Ilves 10.30-11.00
Lampinen Pelicans 11.00-11.30
Golden Ari Lukko 11.30-12.00
Infamous HPK 12.00-12.30
Lake79 Kalpa 12.30-13.00
Peteliuz Jokerit 13.00-13.30
Weissflog TPS 13.30-14.00
Vilperi Tappara 14.00-14.30
Hertzi HIFK 14.30-15.00
Navy62 Saipa 15.00-15.30
Janda Ässät 15.30-16.00
Weissflog
15.08.2010, 21:20
Tämän miehen sikaranne lävähtää ensi kaudella useasti yläpeltiin.
Eero Elo
Samsonov
15.08.2010, 21:28
Tuomas Suominen. Cjyyl
Tuomas Suominen. Cjyyl
Voi jumal*uta. Menee hetki!
Toni Rajala ja Tomas Knotek
Vuoro takaisin Samsonoville.
Samsonov
15.08.2010, 21:55
Echl:n nopein Adam Miller. Weissflog
Weissflog
Paitsi, että vuorossa on Mikke11 treidauksen vuoksi.
Onko se nyt allekirjoittaneen vuoro?
Weissflog
15.08.2010, 22:17
Onko se nyt allekirjoittaneen vuoro?
Juu
Henri Heino Ilvekseen. Rooli totuttu, jossa kaveri on liigan kärkeä.
Lampinen, var så god!
Lampinen
16.08.2010, 07:22
Jaahas, jätkät ottanu kunnon loppukirin. Miika Huczkowski on valinta Daniel Sondellin viereen.
Golden Ari
16.08.2010, 10:16
Juuso Puustinen.
Infamous
16.08.2010, 10:26
Toivotetaan tässä vaiheessa tervetulleeksi Ilveksen ensi kauden ykköshyökkääjä, Joonas Rask.
lake79
Teemu Pulkkinen ja vuoroon Pete
Peteliuz
16.08.2010, 12:27
Teemu Pulkkinen ja vuoroon Pete
Haista ite..
Tuomas Santavuori ja vuoroon Weissflog
Weissflog
16.08.2010, 12:52
Mä taidan tarvita pakin.
Otetaan tulevaisuuden puolustusliideri Teemu Eronen
Vilperi ole hyvä!
Napataan Antti Erkinjuntti joka ei käsittääkseni ole mennyt vielä kaupan.
Samsonov
16.08.2010, 14:09
Napataan Antti Erkinjuntti joka ei käsittääkseni ole mennyt vielä kaupan.
Ei nyt sentää tämmösiä ryöstöjä, mennyt on.
Maajoukkueessakin pelannut Matti Kuparinen, vuoroon Navy62
Sami Venäläinen, vuoroon Janda.
Anteeksi edellinen tyhjä viesti. Kännykkäsekoilua... JOS Erkinjuntti on jo mennyt niin silloin otan Camillo Miettisen. Itse en vaan löydä Erkinjuntin nimeä.
Kokoonpanoketjussa on Bluesissa, mutta listassa saman varausnumeron (94th) kohdalla lukee Mika Niemi.
Samsonov
16.08.2010, 14:42
Anteeksi edellinen tyhjä viesti. Kännykkäsekoilua... JOS Erkinjuntti on jo mennyt niin silloin otan Camillo Miettisen. Itse en vaan löydä Erkinjuntin nimeä.
Tässä on nyt muutkin sekoillut, koska Erkinjuntti on Mikke11:n kokoonpanossa ykösketjun vasemmassa laidassa ja kokoonpanoketjussa ilmoittaa, että Erkinjuntti varattu kierroksella seitsämän, mutta listalla näkyy sitten ihan toinen nimi. Ja Erkinjunttia ei käsittääkseni ole varattu...
Kokoonpanoketjussa on Bluesissa, mutta listassa saman varausnumeron (94th) kohdalla lukee Mika Niemi.
Oops. Vaihdan sen Junttiin siihenkin. Sekoilua.
Tässä on nyt muutkin sekoillut, koska Erkinjuntti on Mikke11:n kokoonpanossa ykösketjun vasemmassa laidassa ja kokoonpanoketjussa ilmoittaa, että Erkinjuntti varattu kierroksella seitsämän, mutta listalla näkyy sitten ihan toinen nimi. Ja Erkinjunttia ei käsittääkseni ole varattu...
Jaa, no minä kyllä olen varannut Erkinjuntin silloin. Ihan varmasti.
Infamous
16.08.2010, 14:47
Niin, olisi erittäin suotavaa jos näistä "varauksenvaihdoista" ilmoittaa jotenkin. Itse olin siinä uskossa että Erkinjuntti on mennyt, mutta ilmeisesti Mikke11 on käynyt jälkeenpäin muuttamassa varauksensa.
Niin, olisi erittäin suotavaa jos näistä "varauksenvaihdoista" ilmoittaa jotenkin. Itse olin siinä uskossa että Erkinjuntti on mennyt, mutta ilmeisesti Mikke11 on käynyt jälkeenpäin muuttamassa varauksensa.
Kerron nyt, jottei tule enempää ongelmia. Muokkasin tuota viestiäni äsken.
Tässä on se sekoilua aiheuttanut kohta. Olin aikaisemmin kysynyt vilperiltä, saanko vaihtaa pelaajaa, jos sitä ei ole vaihdettu vielä. Sitten vaihdoin Erkinjuntin Niemeen, mutta päätin ottaa sen pois, kun ajattelin, ettei jotain kolmen vuoron takaisia pelaajia tietenkään saa vaihdella. Unohdin tähän viestiin laittaa takaisin Erkinjuntin.
Otan kumman tahansa, sillä mun tyriminen oli. Vaikka Erkinjuntti siis on valintani.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.