PDA

View Full Version : Sportin pelaajia syytetty seksuaalisesta häirinnästä

stairox
26.10.2009, 19:05
Ei näköjään kukaan kuuntele Radio X3M:ää täällä, kun ei viimeisin uutinen ole ehtinyt tänne. Nyt ei pelkästään Tami ole otsokoissa, muutama pelaaja on ollut baarissa lauantain pelin jälkeen ja joku niistä on vähän innostunut käpelöimään (http://www.yle.fi/extrem/news/parad_artikel.php?id=26525#news) jotain muijaa.

Otsikossa pystytään, tavalla tai toisella :)

Jäämasa
26.10.2009, 19:24
Ei näköjään kukaan kuuntele Radio X3M:ää täällä, kun ei viimeisin uutinen ole ehtinyt tänne. Nyt ei pelkästään Tami ole otsokoissa, muutama pelaaja on ollut baarissa lauantain pelin jälkeen ja joku niistä on vähän innostunut käpelöimään (http://www.yle.fi/extrem/news/parad_artikel.php?id=26525#news) jotain muijaa.

Otsikossa pystytään, tavalla tai toisella :)

Näköjään Vasabladetkin on herännyt uutiseen.

http://www.vasabladet.fi/story.aspx?linkID=89969&storyID=50545

stairox
26.10.2009, 20:27
Nyt tuo uutinen löytyy myös Pohjalaisen sivuilla (http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=457465&Title=Sportin+pelaajia+syytetään+seksuaalisesta+ah distelusta)jos svenskaa ei ymmärrä.

mendieta
26.10.2009, 20:31
Aina kun mua häiritään seksuaalisesti, mä en mee kyttikselle, vaan mä soitan radioon.

Rocco
26.10.2009, 20:33
Mistä lyödään vetoa niin syyllistä ei löydy? Koska veikkaan ettei sellaista edes ole.

Mimmi ei ensinnäkään ole ottanut yhteyttä baarin henkilökuntaan, ei poliisiin vaan radioon. Ja tuskin Sportin pelaajat ovat menneet esittäytymään Sportin pelaajina ja sitten kourineet mimmiä kimpassa baarissa.

Veikkaan että pian tulee ilmi se että tekijät ei olekaan Sportin pelaajia vaan joku muu jätkäporukka, tai sitten mimmi on keksinyt päästään koko stoorin. Niin uskomattomalta kuulostaa.

"Ollaan Vaasan Sportista, oletko nähnyt meitä televisiossa? Ei et? No sitten me vähän käpelöidään sua."

Aina kun mua häiritään seksuaalisesti, mä en mee kyttikselle, vaan mä soitan radioon.

Niin minäkin! Olen tasan kaksi kertaa soittanut radioon, ja molemmilla kerroilla osallistuin kilpailuun. Toisesta jopa voitin.

BitterX
26.10.2009, 20:45
Juttu Uudessa Suomessa (http://www.uusisuomi.fi/urheilu/75200-nainen-syytti-radiolahetyksessa-vaasan-sportin-pelaajia-ahdistelusta).

Asiastahan en mitään tiedä, mutta villi arvaus on, että mimmi on väkisin lyöttäytynyt pelaajien seuraan ja sitten kun joku on lopulta taputtanut pikkusen perseelle, niin eikun tohkeissaan odottamaan mahdollisuutta mainostaa asiaansa julkisesti. Hyvin näytti ainakin tietävän, että kyseessä oli Sportin pelaajat. Heh.

Ei siinä, juttuhan on tietysti vakava, jos tilanne on mennyt mimmin kannalta oikeasti inhottavaksi. Siinä tapauksessa pitäisi tosin soittaa poliisille eikä radioon. Radioon soittelu haiskahtaa pirun vahvasti my-days-of-famen haeskelulta.

everon
26.10.2009, 20:47
Eipä nyt tehdä omia päätelmiä. Jos väitetyt tapahtumat osoittautuvat tosiksi, on kyseessä todella vakava asia. Kenkää sellaisille kusipäille pitää antaa saman tien, eikä mitään varoituksia. Minä ainakaan halua Sportin paidassa katsoa hetkeäkään sellaisia pelaajia.

Jos juttu osoittautuu ankaksi, ei sekään olisi mitään uutta. Mielenkiinnolla jäädään seuraamaan, mitä tuleman pitää. Toivottavasti todellakin on ankka koko juttu.

theref
26.10.2009, 21:13
Kyllä sillä Tamilla juttua piisaa.

- Sanktiot ovat seuraavanlaiset. 1. Valmentajan jyrkkä sanallinen puhuttelu. 2. Rahallinen sanktio eli kahden viikon palkka. 3. Tämä on ennakkovaroitus, ja jos toistuu pelaaja lähtee joukkueesta, Tamminen luetteli.

Jyrkkä sanallinen puhuttelu kuulostaa kyllä todella pahalta, kun viimeinen rangaistus on "viimeinen varoitus."

Jos syytökset osoittautuvat perättömiksi Tamminen aikoo ensiksi ottaa yhteyttä Julkisen Sanan Neuvostoon ja Suomen Ammattivalmentajat ry:n lakimiehiin. Kolmanneksi Tamminen ottaa yhteyttä Urheilijoiden oikeusturvalautakuntaan.

Tuosta kohdasta kiinnostaisi erityisesti kohta "Suomen Ammattivalmentajat ryn: lakimiehet". Käsittääkseni Tammista ei ole syytetty mistään, joten ammattivalmentajien lakimiehiä tuskin pelaajien pulmat kiinnostavat.

Itse tapauksesta sen verran, että kuulostaa vähän epäilyttävältä. Ainakin voisi olettaa naisen menevän poliisin puheille ennemmin kuin soitella jonnekin radioon nimettömänä. Haiskahtaa yhtä pahasti kuin vaalirahaselittelyt, mutta kaikkihan on aina mahdollista.

Siitä olen Tamin kanssa samaa mieltä, että tuollaiset julkiset syytökset nimettömänä ovat todella syvältä. Saahan siitä ainakin juttua ja epätietoisuutta seuran ympärille.

A-piste
26.10.2009, 21:14
Arrghhh, tämä tästä nyt vielä puuttui! Toivotaan nyt tosiaan, että juttu olisi enemmänkin sepitetty. Mutta jos paikkaansa pitää, niin sitten toivotaan että nainen/tyttö selviää asiasta ilman suurempia (henkisiä) kolhuja ja että syylliset saavat rangaistuksensa. Eivätkä enää mun jengissä pelaa!

Näköjään aina mennään genitaalialueille, kun ollaan tekemässä ratkaisevia päätöksiä hallilaajennuksesta. Viimeksi suuremman laajennuksen vastustajat käyttivät yhtenä lyömäaseena Kokkolan kusijupakkaa, joten eiköhän tälläkin jutulla sananmukaisesti vehkeillä, jos juttu osoittautuu todeksi. Kuvaa kyllä hyvin argumentoinnin tasoa politiikassa!

stairox
26.10.2009, 21:14
Aina kun mua häiritään seksuaalisesti, mä en mee kyttikselle, vaan mä soitan radioon.No, aivan näinhän asia ei mennyt.Tjejen skrev först om händelsen på X3Ms commynity på söndag förmiddag.Siis muija oli kirjoittanut asiasta X3M:n keskustelupalstalle suununtaiaamuna. Yle X3M:n uutiset ovat ottaneet häneen tänään yhteyttä. Hän ei ole itse ottanut yhteyttä X3M:n radio-ohjelmaan, vaan X3M:n uutistoimisto on haastatellut häntä.

Kyttikselle tuskin kukaan lähtee tekemään ilmoitusta seksuaalisesta häirinnästä, jos joku kännipää on änkenyt kättä haarojen väliin baaritiskillä. Niitähän sattuu miltei joka ilta kapakoissa ja loppuu yleensä siihen että muija lähteen kävelemään.

No, tuskin tässä montaa päivää menee ennenkuin totuus paljastuu, suuntaan tai toiseen.

everon
26.10.2009, 21:50
Ja MTV3 uutisoi asiasta breaking news -tyyliin. Olkoon totuus mikä tahansa, Tami vie Savonlinnaan äärimmäisen latautuneen joukkueen. Tai sitten ei.

pedro_de_vaasa
26.10.2009, 21:50
De frågade om jag inte visste vem de var, om jag inte har sett dem på tv

Vaikka kuinka olis jollain Sportin pelaajalla noussu kusi hattuun (siis jos), niin tuskinpa kukaan olisi niin tyhmä että kysyisi "etkö ole nähnyt meitä tv:ssä?". Ei nyt ole kyse kenestäkään tv:stä tutusta julkkiksesta. Aika harvassa on en kerrat ku pelaajat on pärstänsä telkkuun saanut. Jos joku syyttää julkisuudessa rikoksesta niin kyttikselle mars. Ja jos syyllinen sattuisi joukkueesta löytymään ja on tapahtunut juuri niin kuin nainen väittää, niin potkut persuuksille vaan.

Tuusa
26.10.2009, 23:12
Jos tuo uutinen on totta, korostan JOS, niin onpa ankarat rangaistukset Tamminen suunnitellut. Saman asian olisi ajanut, kun olisi antanut tukkapöllyä ja sanonut soo soo pojkar. Eipä näitä nykyään tiedä tosiaan, sepitetäänkö tälläiset ihan hatusta vai onko ne sitten totta. Mutta nuo lienee totta, mitä Tami suunnitteli tuomioiksi. Ne ovat ihan naurettavia.

TosiFani
26.10.2009, 23:24
Vaikka kuinka olis jollain Sportin pelaajalla noussu kusi hattuun (siis jos), niin tuskinpa kukaan olisi niin tyhmä että kysyisi "etkö ole nähnyt meitä tv:ssä?". Ei nyt ole kyse kenestäkään tv:stä tutusta julkkiksesta. Aika harvassa on en kerrat ku pelaajat on pärstänsä telkkuun saanut. Jos joku syyttää julkisuudessa rikoksesta niin kyttikselle mars. Ja jos syyllinen sattuisi joukkueesta löytymään ja on tapahtunut juuri niin kuin nainen väittää, niin potkut persuuksille vaan.

No, olen nähnyt muutaman jääkiekkopelaajan vuosien varrella baarissa ja voin kyllä kuvitella tämän tapahtumaketjun. Kova väite, varsinkin kun sen todistaminen voi olla vaikeaa ellei ole kunnon todistajaa.

Musta Nuoli
26.10.2009, 23:40
Jos tuo uutinen on totta, korostan JOS, niin onpa ankarat rangaistukset Tamminen suunnitellut. Saman asian olisi ajanut, kun olisi antanut tukkapöllyä ja sanonut soo soo pojkar. Eipä näitä nykyään tiedä tosiaan, sepitetäänkö tälläiset ihan hatusta vai onko ne sitten totta. Mutta nuo lienee totta, mitä Tami suunnitteli tuomioiksi. Ne ovat ihan naurettavia.

Totta, on naurettavaa, että jonkun anonyymin radioon soittelijan juttuihin reagoidaan edes uhkaamalla viedä pelaajien kahden viikon palkka. Tami ei edusta virkavaltaa eikä oikeusistuinta, vaan Tami on päävalmentaja. Ei ole Tammisen asia viedä pelaajien ansioita jonkun nimettömän radioon soittelijan tarinoiden perusteella.

Jos on tapahtunut jotain seksuaaliseen häirintään viittaavaa, niin silloin asianomainen anonyymi henkilö varmasti vie asian poliisille todisteiden kera, ja asiasta voidaan nostaa juttu. Tämän jälkeen katsotaan, riittävätkö todisteet. Jos riittävät, tuloksena on tuomio - joka on Suomen oikeuskäytännön mukaisesti käytännössä päiväsakkoja. Siitä sitä ansionmenetystä sitten kertyy, kullekin tulojensa mukaan. Ennen tuomioistuimen päätöstä ei Tamin tarvitse erikseen sakottaa ketään tai leikkiä poliisia. Suomessa ihmiset ovat syyttömiä kunnes toisin todistetaan, ei toisin päin.

Toki on selvää, että jos jotakuta on oikeasti ahdisteltu ja näyttö pitää oikeudessa, niin moinen pelaaja ansaitsee paitsi tuomion rikosoikeudessa, myös kenkää seurastaan sen takia, että pelaajat ovat edustustehtävissä "esikuvina". Yleensä kuitenkin on niin, että jos kyseessä on vakava seksuaalinen ahdistelu ja häirintä, niin varmastikin asiasta ilmoitetaan myös poliisille, eikä ensimmäiseksi avauduta netissä tai radion roskaohjelmissa.

En sano asian totuudenmukaisuudesta puoleen tai toiseen mitään, enkä ota kantaa tietämättä kaikkia faktoja, mutta ennen kuin kukaan hutkii ennen kuin tutkii, niin seuraava fakta on hyvä pitää mielessä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905029498126_uu.shtml
"Poliisi on turhautunut perättömäksi osoittautuneisiin, kalliisiin ja aikaa vieviin seksirikostutkimuksiin.
Helsingin poliisin väkivaltarikosyksikössä tehty epävirallinen selvitys osoittaa, että viime vuonna enemmän kuin viidennes raiskausilmoituksista johti "ei rikosta" -päätökseen.

"Mitä minulle tapahtui?"
Myös seksuaalisiin hyväksikäyttöihin liittyvät rikosilmoitukset osoittautuvat poliisin mukaan usein perättömiksi. Taustalla on yleensä vahvan humalatilan aiheuttamat muistikatkot sekä "alibin" rakentaminen puolisoa tai poikaystävää varten.
Ilmoitus käynnistää useimmiten kalliit oikeuslääketieteelliset tutkimukset ja sitoo rikostutkinnan niukkoja henkilöresursseja.
- Joskus tällainen turhauttaa, kun tutkinnassa on ihan oikeitakin rikoksia, sanoo rikosylikomisario Juha Rautaheimo Helsingin rikospoliisista.

Täysin tekaistun ja valheellisen rikosilmoituksen tekijää voi odottaa syyte niskoittelusta. Jos aiheetta nimeää jonkun raiskaajaksi tai hyväksikäyttäjäksi, voi kyse olla väärästä ilmiannosta.

Oikea epäily aina tutkintaan
Poliisi kuitenkin toivoo, ettei kukaan, joka oikeasti epäilee joutuneensa rikoksen uhriksi, jättäisi ilmoitusta tekemättä.
- Poliisin tehtävä on selvittää rikoksia, rikosylikomisario Juha Rautaheimo korostaa."

fågel
26.10.2009, 23:51

Ihan ensiksi olen aika varma, että sielä ei ole mitään tapahtunut. Jos kuitenkin on tapahtunut, niin Tamminen voi jotain rangaistuksia varmasti antaa. Siitä olen 100% varma, että Tamminen ei kenenkään palkkaa tule eväämään. Seurajohdolla siihen voi mahdollisuudet olla.

moonshainrider
27.10.2009, 00:01
Mutta nuo lienee totta, mitä Tami suunnitteli tuomioiksi.

Säästöä, säästöä ;)

Mutta toisaalta, rivien välistä luettuna Tamminen ei julkisesti usko tähän tarinaan. Tietenkin pitää julkisesti sanoa että "paha juttu, tullaan tutkimaan tätä juttua, lupaan ja vannon.." mutta samalla hän syötti kiekon syyttävälle osapuolelle, ja jo ennenkuin mitään on selvitetty, uhkasi vastasyytteillä mikäli asialla ei ole pohjaa.

diablo
27.10.2009, 00:17
Vai että tälläistä. Tuli oltua tuola kyseisessä bubissa sattumalta paikallakin. Heh, eli tähän kyllä Siffa voi kerrankin sanoa, että "näitä baarissa kuultuja huhuja..."

Asiastahan en mitään tiedä, mutta villi arvaus on, että mimmi on väkisin lyöttäytynyt pelaajien seuraan ja sitten kun joku on lopulta taputtanut pikkusen perseelle, niin eikun tohkeissaan odottamaan mahdollisuutta mainostaa asiaansa julkisesti.
Tämän tyylistä skenaariota veikkaan itsekin.
Vaikka kuinka olis jollain Sportin pelaajalla noussu kusi hattuun (siis jos), niin tuskinpa kukaan olisi niin tyhmä että kysyisi "etkö ole nähnyt meitä tv:ssä?"
Tuossa ei ole mitään ihmeellistä, että lätkänpelaaja vähän leventelee ja keksii nyt vaikka ottaa kännissä sitten mukaan tuon "tv-kortinkin". Ja kyllä, jotkut muijat kun ovat jopa niin tyhmiä, että tuollakin ainakin melkein irtoaa :)
No, olen nähnyt muutaman jääkiekkopelaajan vuosien varrella baarissa ja voin kyllä kuvitella tämän tapahtumaketjun.
Nimenomaan näin.

Kyllähän sielä aikamoisissa tuubissa oli pelaajia. Osan käyttäytymisen voi myös kyseenalaistaa. Naiset luonnollisesti parveilivat ympärillä, kuten hommaan kuuluu. Olisikohan joku taas antanut ymmärtää, mutta ei ymmärtänyt antaa =)
Mutta eipä siinä, ihmisiä pelaajatkin ovat siinä missä mekin, tottakai he saavat ottaa. Tietenkin Sportin edustamisen vuoksi, täytyisi näiden hommien kanssa olla hiukan tarkkana. Tämä on vähän niin kuin vertaisi faniporukkaa, sieltäkin löytyy aina muutama mätä muna korista, jotka lokaavat koko porukan mainetta.

Mutta ei tästä sen enempää. Ja korostan, että minulla ei ole asiasta sen tarkempaa tietoa, enkä ole myöskään syyllistänyt ketään. Eli no comment siihen, tapahtuiko jotain noin vakavaa oikeasti. Ennen kuin joku alkaa sanoa, että foorumilla nimettömänä jo syyllistellään...

ps.
Tami siis keksi jo, miten saadaan lisäsäästöjä aikaan, jos joku on oikeasti tuola töppäillyt.
"2. Rahallinen sanktio eli kahden viikon palkka".

Nicotsein
27.10.2009, 00:43
Olisikohan joku taas antanut ymmärtää, mutta ei ymmärtänyt antaa =).

Nimenomaan. Kenties nainen itsekin on siinä ympärillä parveillut ja antanut ymmärtää yms. Sitten kun on sattumoisin koodinimi "Sportin pelaaja" kopeloinut, on akka lyönytkin luukut kiinni. Sitten kenties kun on "Sportin pelaaja" ollut hyvissä känneissä, on hän kopeloinut vielä pari kertaa lisää. Tästä suivaantuneena neitokainen on suivaantunut ja kirjoittanut X3min palstalle että: "han tog på mig mellan benen", "han spelar i Vasa Sport". Skenaariossa kysymysmerkkejä herättää se, että oliko nainen mukana jutussa? itse uskon että oli, tuskinpa edes Sportin pelaajat kopeloivat täysin tuntemattomia jolle eivät ole edes puhuneet. Ja onko se akka edes varma että se oli Sportin pelaaja? Noh, ehkä saadaan vastauksia.

ps. Mikä on huoran ja lutkan ero? Huora on sellainen joka antaa kaikille, ja lutka taas sellainen joka antaa kaikille muille paitsi sinulle. Sori OT. Loppukevennys näin seksuaalisessa jutussa.

Tuusa
27.10.2009, 09:52
Ahdistelun selvittäminen (http://yle.fi/urheilu/lajit/jaakiekko/2009/10/sport_tiedottaa_tanaan_pelaajiin_kohdistuneista_ah distelusyytoksista_165315.html) lienee käynnissä. Mitenköhän tuo tilanteen selvittäminen tapahtuu?

TosiFani
27.10.2009, 10:00
...ps. Mikä on huoran ja lutkan ero? Huora on sellainen joka antaa kaikille, ja lutka taas sellainen joka antaa kaikille muille paitsi sinulle. Sori OT. Loppukevennys näin seksuaalisessa jutussa.

Nyt kannattaa pitää täällä pää kylmänä, ettei pääse lainatuksi esim. Pohjalaisen sivuille. Kyseessä on erittäin vakava syytös, jonka todenperäisyyttä ei olla todistettu puoleen eikä toiseen. Ei kannata tuomita naista valehtelijaksi tai bändäriksi ennen kuin on vähän enemmän tietoa. Mielestäni lainatun tyyliset "loppukevennykset" osoittavat vain huonoa makua.

mendieta
27.10.2009, 10:08
Tiukka tilanne tämä. Jos ahdistelua on tapahtunut, toivotaan, että se on joku kallispalkkainen alisuorittaja.

Finnhopper
27.10.2009, 11:34
Joku on tunnustanut, mutta nimeä ei kerrota: http://yle.fi/urheilu/lajit/jaakiekko/2009/10/sportin_pelaaja_tunnusti_topanneensa_165357.html#

Tuusa
27.10.2009, 11:38
Tiukka tilanne tämä. Jos ahdistelua on tapahtunut, toivotaan, että se on joku kallispalkkainen alisuorittaja.

Sportin pelaaja tunnusti (http://yle.fi/urheilu/lajit/jaakiekko/2009/10/sportin_pelaaja_tunnusti_topanneensa_165357.html)

Ja nimeä ei julki. Justiinsa joo. Pelleilyä koko touhu Tammiselta. Kutsuu vielä ahdistellun VIP-katsomoon kattomaan pelejä. Tamminen vajosi mun silmissä entistä alemmas. Munaton mies.

Niksi
27.10.2009, 11:41
Ja nimeä ei julki. Justiinsa joo. Pelleilyä koko touhu Tammiselta.
Miksi ihmeessä nimi pitäisi tuoda julki, kun nainen valitti asiasta anonyyminä RADIOON? Ja sitä paitsi, nainen puhui joukkoahdistelusta, mutta nyt joukkoahdistelu on kääntynyt yhden pelaajan kännityperyydeksi.

TosiFani
27.10.2009, 11:42
Tämä tekeekin hyvää Sportin joukkueelle ja taustaorganisaatiolle. Nyt lähtee huhut liikkeelle ja ihmiset nauravat näille "rangaistuksille". Olisi ollut paljon selvempää heittää kaveri ulos joukkueesta ja tuomita pelaajan toiminta. Väittäisin, että kyseessä ei ole neloskentän kaveri, vaan hieman tärkeämpi osa Tammisen palapeliä. Tämä päätelmä ihan vaan kokemuksesta seurojen toiminnasta näissä asioissa.

Uuhis #97
27.10.2009, 11:47
Ja nimeä ei julki. Justiinsa joo. Pelleilyä koko touhu Tammiselta. Kutsuu vielä ahdistellun VIP-katsomoon kattomaan pelejä. Tamminen vajosi mun silmissä entistä alemmas. Munaton mies.

Menee mutun puolelle, mutta senverran taitaa tässä rötöstelleellä pelaajallakin olla oikeusturvaa lain puolesta ettei nimeä voida julkaista ihan noin vain?

Toejoen Veikko
27.10.2009, 11:48
Miksi ihmeessä nimi pitäisi tuoda julki, kun nainen valitti asiasta anonyyminä RADIOON? Ja sitä paitsi, nainen puhui joukkoahdistelusta, mutta nyt joukkoahdistelu on kääntynyt yhden pelaajan kännityperyydeksi.

Jotta voidaan syyttömien pelaajien nimi puhdistaa. Muussa tapauksessa ahdistelijan leima on jokaisen pelaajan yllä.

Teela
27.10.2009, 11:48

Eikös Tamminen eilen itse sanoi julkistavansa nimen, jos syyllinen löytyy. Nainenhan oli kirjoittanut asiasta blogiinsa omalla nimellä ja kuvalla (kirjoitus tosin nyt poistettu kyseiseltä sivustolta), että ei se ihan täysin anonyyminä ole asiaa juli tuonut. Blogin perusteella naiseen otettu yhteyttä radion toimesta. Omasta mielestäni yksikin kännityperyys on liikaa.

Valitettavaa, että tällaista on päässyt tapahtumaan, toivottavasti kyseinen pelaaja ottaa tapauksesta opiksi, eikä enää käyttäydy yhtä typerästi.

mendieta
27.10.2009, 11:56
Väittäisin, että kyseessä ei ole neloskentän kaveri, vaan hieman tärkeämpi osa Tammisen palapeliä.

Väitän, että jos kyseessä olisi ollut isopalkkainen kaveri, oltaisiin suositeltu pois lähtemistä, johtuen seuran taloudellisesta tilanteesta. Irtosanomiskynnys tuskin ylittyy ennen tuomiota.

TosiFani
27.10.2009, 11:57
Väitän, että jos kyseessä olisi ollut isopalkkainen kaveri, oltaisiin suositeltu pois lähtemistä, johtuen seuran taloudellisesta tilanteesta. Irtosanomiskynnys tuskin ylittyy ennen tuomiota.

Eiköhän Suutari ole tehnyt sellaisen sopimuksen, missä nämä asiat ovat merkittyinä, ainakin yleensä ne ovat. Toisaalta, miten palkka voidaan pidättää ennen tuomiota?

mendieta
27.10.2009, 12:00
Toisaalta, miten palkka voidaan pidättää ennen tuomiota?

Perustuu varmaan sisäiseen säännöstöön, johon viittaus sopimuksessa (vrt. sisäinen sakkojärjestelmä).

TosiFani
27.10.2009, 12:02
Perustuu varmaan sisäiseen säännöstöön, johon viittaus sopimuksessa (vrt. sisäinen sakkojärjestelmä).

Sisäinen sakkojärjestelmä on pelaajien keskenään sopima, siihen pelaajan ei ole pakko liittyä siihen.

Tuusa
27.10.2009, 12:03
Miksi ihmeessä nimi pitäisi tuoda julki, kun nainen valitti asiasta anonyyminä RADIOON?

Juuri siksi, niinkuin joku taisi jo kirjoittaakin. Syyttömät pelaajat joutuvat epäilyjen alle ja koko joukkueen maine tahraantuu yhden töppäilyjen takia.

slapshot76
27.10.2009, 12:05
Sportin pelaaja tunnusti (http://yle.fi/urheilu/lajit/jaakiekko/2009/10/sportin_pelaaja_tunnusti_topanneensa_165357.html)

Miksi tässä olisi pitänyt vielä nimi julkaista? Kai sillä tekijälläkin jotain oikeuksia on? Ja eiköhän se häpeä ja nolotus ole tässä ihan riittävä rangaistus. Kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään raiskaus tms, yhtään tätä typerää tekoa väheksymättä.
Mitäs vikaa tuossa on, että pyytää tytön kavereineen aitioon peliä katsomaan? Pieni korvaus pienestä mielipahan aiheuttamisesta.

Sä olet pekutti vain munaton haaska,
odotellaan uutisia Mikkelin yöelämästä, samanlaisia urpoja on joka puolella.

Toejoen Veikko
27.10.2009, 12:13

Mielestäni munaton tässä kohtaa on se pelaaja, joka ei ole valmis puhdistamaan joukkuetovereidensa mainetta, vaan piiloutuu Sportin lipun alle.

magnum37
27.10.2009, 12:25
Justiinsa. Juuri kun olin ehdottamassa sormenjälkien ottamista neidon pakaroista, käy ilmi että pelaaja on tunnustanut. Mä kun niin toivoin saavani lisää evidenssiä naisten pissipäisyydestä, mutta pitihän se arvata että käy näinpäin, kun Sportista puhutaan.

Ikävä episodi. Jääkiekkoilijan tulisi muistaa edustavansa joukkuettaan myös vapaa-ajallaan.

Edit. Aikookohan neito lunastaa tämän Tammisen lupaaman VIP-korvauksen? Onhan se varmasti kiva fiinin vasataren istua lämpimässä aitoissa ystäviensä kanssa sampanjaa litkien, kun nyt yksi sika siellä jäällä sattui baarissa liikaa kiihottumaan. Tätä me ollaan aina haluttu.

Viltsu
27.10.2009, 12:30
Valitettavasti se nimikin varmaan jollain aikavälillä ja jollain tavalla saattaa putkahtaa esille. Aikoinaan(syksy 1997) IFK.ssa oli se jupakka, missä paria IFK-pelaajaa syytettiin raiskauksesta. No, ei nimiä, mutta lehdissä alkoi olla juttuja tyyliin "entinen kapteeni ja pienikokoinen maalivahti", niin siinä sitä sitten oltiin.

magnum37
27.10.2009, 12:37
No, ei nimiä, mutta lehdissä alkoi olla juttuja tyyliin "entinen kapteeni ja pienikokoinen maalivahti", niin siinä sitä sitten oltiin.

Saken elämänkertaa odotellessa..

Kyllä itsekin veikkaan pellemedian repivän tästä kaiken irti. IS:n auto liikkuu vaasassa nyt tiuhaan. Itselläni tulee väistämättä mieleen kaksi nimeä, joiden voisin kuvitella sortuneen sormeiluun, mutta luonnollisestikaan en mitään epäilyjä tässä ala julkisesti esittämään.

PS. Ehdottaisin moderaattoreille näiden sexhäirintä-aiheisten viestien siirtämistä omaan ketjuunsa..vaikka sekään nyt ei hyvältä näytä. Tällä ei ole kuitenkaan paljoakaan tekemistä kausiketjun kanssa.

Toejoen Veikko
27.10.2009, 12:38
Valitettavasti se nimikin varmaan jollain aikavälillä ja jollain tavalla saattaa putkahtaa esille. Aikoinaan(syksy 1997) IFK.ssa oli se jupakka, missä paria IFK-pelaajaa syytettiin raiskauksesta. No, ei nimiä, mutta lehdissä alkoi olla juttuja tyyliin "entinen kapteeni ja pienikokoinen maalivahti", niin siinä sitä sitten oltiin.

Eikös tuo IFK-case selvitetty ja kyseinen pimatsu myönsi valehdelleensa?

Isaskar
27.10.2009, 12:40
Tästähän ei rikostutkintaa tehdä ja mielestäni vaatimukset nimen saamisesta julkisuuteen ovat melko kohtuuttomia. Eri asia vaan, pysyykö se nimi salassa.

Tuusa
27.10.2009, 12:42

Kiitos.

Jos Vaasassa annetaan yhden töppäilyjen tahrata koko joukkueen maine, niin eihän siinä mitään. Mainostahan se on huonokin mainos ja saipahan Tami taas nimeään esille.

Isaskar
27.10.2009, 12:44
Syyttömät pelaajat joutuvat epäilyjen alle ja koko joukkueen maine tahraantuu yhden töppäilyjen takia.

Tämä on yksi näkökulma, mutta seuraukset voivat olla sille yhdelle pelaajalle liian kovat. Enkä toisaalta ymmärrä sitä, mitä haittaa on olla syyttömänä epäilyjen alla. Jos tietää olevansa syytön, niin se riittää eikä perusteettomat epäilyt pitäisi pahemmin häiritä. Joukkueen maine on tahrautunut joka tapauksessa yhden takia sen mitä on tahrautunut. Ei se nimen julkistaminen tilannetta juurikaan muuttaisi.

Gags
27.10.2009, 12:44
Eikös tuo IFK-case selvitetty ja kyseinen pimatsu myönsi valehdelleensa?Asia sovittiin kuulopuheiden mukaan 100.000 korvaussummalla.

Rocco
27.10.2009, 12:46
Jos tekijä olisi ollut kuka tahansa meistä perustallaajista, oltaisiin korkeintaan saatu siiderit naamalle. Näin se nykyajan julkisuusmedia vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen.

magnum37
27.10.2009, 12:52
Jos tekijä olisi ollut kuka tahansa meistä perustallaajista, oltaisiin korkeintaan saatu siiderit naamalle. Näin se nykyajan julkisuusmedia vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen.

Rocco ei käytä Rolexia ranteessa baaritiskillä?

Joku vois kokeilla vähä testata sormeilua ja heittää: Tietsä kuka mä oon? Ootsä nähny mun kuvan lehdes. Mä pelaan Red Duckseis (rikokseen yllytyssyytettä odotellessa)

Viltsu
27.10.2009, 12:53
Asia sovittiin kuulopuheiden mukaan 100.000 korvaussummalla.

Mobergin muistelmista jää kyllä eri kuva eli että tarinaa oli hieman naisen toimesta väritetty. Mutta Moberg kertoo kuitenkin homman olleen aika hirveä kokemus kaikille asianosaisile. Jätkät oli kuitenkin olleet ko.iltana suht naula päässä ja mitä vaan OLISI voinut Mobergin mukaan sattua.

Sportin tapaus toivottavasti käsitellään nopeasti pois päiväjärjestyksestä. Pelaaja on tunnustanut ja saa varmasti asiaan kuuluvan sanktion ja rikkeen kohteena ollut asianmukaisen hyvityksen anteeksipyynnöllä varustettuna.

slapshot76
27.10.2009, 12:56
Eiköhän se nimi sieltä vielä esiin tule. Iltapäivälehdet metsästävät sen varmasti. (Minäkin sen tiedän, mutta arvatkaapa vaan rupeenko tässä sitä kertomaan.)
Mutta jotenkin on fiilis että on revitty rankat otsikot suhteellisen pienestä jutusta. Rocco tuossa tiivistääkin koko paketin aika tiukasti. Näin se vaan menee.
IFK-jutussa taidettiin olla päästy jo saunaan asti, kun tytöllä tulee pupu pöksyyn vaikka pojat tarjosivat ihan toista?

Myrvold
27.10.2009, 12:59
Asia sovittiin kuulopuheiden mukaan 100.000 korvaussummalla.

"Tekijäthän" tiedetään, mutta muistankos aivan väärin vai oliko tää pimatsu kenties erään silloisen HIFK-pelurin ex:ä?

Rocco
27.10.2009, 13:05
Rocco ei käytä Rolexia ranteessa baaritiskillä?

En ranteessa (http://docucinema.com/500_words/wp-content/uploads/2009/09/FlavaFlav1.jpg).

No mutta asiasta kolmanteen, helvetin iso haloo saatiin kyllä aikaan pienestä baarissa tapahtuneesta känniepisodista. Samalla tasaisen vauhdin taulukolla mä olisin varmaan ollut oikeudessa jo 10 kertaa, poliisit paikalla 200 kertaa ja baarista lentänyt pihalle 1000 kertaa.Mielestäni munaton tässä kohtaa on se pelaaja, joka ei ole valmis puhdistamaan joukkuetovereidensa mainetta, vaan piiloutuu Sportin lipun alle.
Kysymys kuuluu, miksi pitäisi? Kyse ei ole mistään poliisin tutkimasta rikoksesta, vaan lähinnä pienestä puuhastelusta jota poliisi ei edes ottaisi tutkittavaksi. Pitäisikö pelaajan tulla julkisuuteen toteamalla "minä se baarissa hieman tisseistä puristin ja sormella koitin". Ei todellakaan tarvitse.

Tuusa
27.10.2009, 13:10
Mutta jotenkin on fiilis että on revitty rankat otsikot suhteellisen pienestä jutusta.

Seksuaalinen ahdistelu on pieni juttu? Miettikää nyt vähän. Koko seuran maine tossa on kärsinyt ja syyllinen on päässyt mitättömillä rangaistuksilla. Se on kai oikein? Niin, tämähän onkin Vaasan Sport ketju.

Rocco
27.10.2009, 13:13
Seksuaalinen ahdistelu on pieni juttu? Miettikää nyt vähän. Koko seuran maine tossa on kärsinyt ja syyllinen on päässyt mitättömillä rangaistuksilla. Se on kai oikein? Niin, tämähän onkin Vaasan Sport ketju.
Mies kouraisee kännissä baarissa naisen persettä? Huh huh, näitähän ei kukaan koskaan tee missään...

Toejoen Veikko
27.10.2009, 13:15
Tämä on yksi näkökulma, mutta seuraukset voivat olla sille yhdelle pelaajalle liian kovat.

Mielestäni seuraus ei voi olla liian kova. Kyseinen tekijähän ainoastaan vastaisi omista teoistaan.

Moderaattorit
27.10.2009, 13:18
Edelliset 53 viestiä on eroteltu omaksi ketjukseen Sportin kausiketjusta. Keskustelu aiheesta jatkossa siis tähän ketjuun, kiitos.

- Moderaattorit -

Tuusa
27.10.2009, 13:19
Mies kouraisee kännissä baarissa naisen persettä? Huh huh, näitähän ei kukaan koskaan tee missään...

Hyväksyt siis tälläisen Sportin pelaajilta? Kukin tyylillään, minä en hyväksy Sportin enkä minkään muunkaan joukkueen pelaajilta.

Toejoen Veikko
27.10.2009, 13:21
Kysymys kuuluu, miksi pitäisi? Kyse ei ole mistään poliisin tutkimasta rikoksesta, vaan lähinnä pienestä puuhastelusta jota poliisi ei edes ottaisi tutkittavaksi. Pitäisikö pelaajan tulla julkisuuteen toteamalla "minä se baarissa hieman tisseistä puristin ja sormella koitin". Ei todellakaan tarvitse.

Koska tämän teon tekijä on jokainen Sportin pelaaja siihen asti, kunnes teon varsinainen tekijä ilmaantuu. Vaikkei tulisikaan julkisuuteen, niin joukkueen takana lymyily osoittaa kuinka munatonta hänen käytöksensä on. Eikö hänessä ole miestä kertomaan tekojaan, kun hän katsoi olevansa oikeutettu ahdistelun yhteydessä käyttämään Vaasan Sportin nimeä?

Rocco
27.10.2009, 13:24
Hyväksyt siis tälläisen Sportin pelaajilta? Kukin tyylillään, minä en hyväksy Sportin enkä minkään muunkaan joukkueen pelaajilta.
Hyväksyn sen ihmisiltä, riippumatta siitä kuka se on. Tottakai pelaajan tulee ajatella omaa seuraansa, ja hän sai seuralta rangaistuksen. Case Closed. Enemmän halveksun tätä naista, joka tekee asiasta julkisen viemällä asian radioon kun sai tietää että Sportin pelaaja oli kyseessä. Normaalisti olisi korkeintaan ilmoitettu asiasta ravintolan henkilökunnalle ja poistettu henkilö baarista. Näin olisi varmasti tapahtunut minulle tai sinulle, jos meistä jompikumpi olisi moisen tempun tehnyt.

Dieppe
27.10.2009, 13:26

Sorry että puutun keskusteluunne, mutta nyt sinä mielestäni saivartelet. Olen Roccon kanssa samaa mieltä. Loppupelissä pikkujuttu. Huonoa käytöstä, eikä millään tavoin hyväksyttävää, mutta edelleen pikkujuttu. Kun mies tekee noin, on se seksuaalista häirintää. Ja kun joku ei niin viehättävä leidi tarttuu baarissa miestä munista ja saa vastaukseksi, suksi kuuseen narttu on mies syyllistynyt kunnianloukkaukseen. Näinhän se nykysuomessa menee.

Gellner
27.10.2009, 13:30

Nimenomaan tekee ja sen takia tuohon seksuaaliseen häirintään tulee ehdottomasti puuttua kovalla kädellä.

Aika uskomatonta Tammiselta toivoa naisen tulevan omalla nimellä esille. Toisaalta ihan ymmärrettävää, ilmapiiri kun Suomessa on sellainen, että esimerkiksi raiskaus on usein naisen oma vika. Tämähän on poliisijohdon tasoltakin myönnetty.

Tuusa
27.10.2009, 13:33
Hyväksyn sen ihmisiltä, riippumatta siitä kuka se on. Tottakai pelaajan tulee ajatella omaa seuraansa, ja hän sai seuralta rangaistuksen.

Jokaisella oikeus omaan näkökantaansa. Meidän vaan eroaa aika helkkaristi tässä asiassa. Kännissähän saa toki tuollaista, silloinhan se on luvallista...? Pelaajan teko on tuomittava, josta olisi kuulunut potkut perseelle. Näin toimien Sport ja Tamminen olisi saanut hyvää mainetta suoraselkäisestä toiminnastaan. Nyt Sport saa tämän myötä hyvin kyseenalaista mainetta, myös ne syyttömät pelaajat.

Niksi
27.10.2009, 13:34
Iltalehden otsikko (http://static.iltalehti.fi/etusivu/sportkohu32710JV_410_et.gif)

Paskamedialla laadukkaat otsikkokuvat... not. Naiset ovat pilanneet maailman.

Makopide
27.10.2009, 13:35
Ei hiljaista päivää vaasalaisleirissä. Kyllä tässä on tehty taas kärpäsestä härkänen. Olen itsekin kouraissut akkaa perseestä baarissa, eipä ilmottanut ämmä siitä radioon. On minuakin lääpitty akkojen toimesta baarissa mutta en ole ilmoittanut radioon. Onkohan mussa jotain vikaa? En mä tiennytkään aiemmin että näistä pitäis ilmottaa radioon.

Mutta on nyt muijalla VIP-paikat matsiin! Nyt on kiva.

Rocco
27.10.2009, 13:35
Eikö hänessä ole miestä kertomaan tekojaan, kun hän katsoi olevansa oikeutettu ahdistelun yhteydessä käyttämään Vaasan Sportin nimeä?
Mehän ei tiedetä mitä tilanteessa on tapahtunut. Voi olla kyseessä on ollut, kuten epäilen että onkin, normaali "mies haluaa tutustua naiseen" tilanne. Ainakin näin saa ymmärtää naisen omasta kertomuksestakin. Tottakai siinä kerrotaan usein oma nimi ja mitä tekee yms että saadaan kontaktia aikaan. Niin minä olen ainakin aina tehnyt tehdessäni tuttavuutta naisiin baarissa. Jos tässä on tutustuttu, lähestytty, otettu kontaktia ja nainen pistää jarrut päälle... mikä tästä tekee sellaisen teon että nimi pitäisi tuoda julkisuuteen? Siksi että kaveri sattuu pelaamaan työkseen jääkiekkoa?

"Moi, olen Esko, olen kolmekymppinen tietokoneasentaja. Olin baarissa lauantaina ja kävin kokeilemassa Sirpan tissejä hämyisessä kulmauksessa, katsoin salaa Marikan takapuolta kun hän käveli pois minun luota, hitaita tanssiessani Maijan kanssa kokeilin hänen takapuoltaan."

diablo
27.10.2009, 13:36
Pelaajan teko on tuomittava, josta olisi kuulunut potkut perseelle. Näin toimien Sport ja Tamminen olisi saanut hyvää mainetta suoraselkäisestä toiminnastaan. Nyt Sport saa tämän myötä hyvin kyseenalaista mainetta, myös ne syyttömät pelaajat.
Jaah puututaan nyt itsekin tähän keskusteluun / vääntöön.

Mutta tapahtuiko sielä edes mitään niin vakavaa, josta voisi ainakaan laillisia potkuja edes antaa? Jos sielä on vähän kourittu (mitä nyt valitettavasti tapahtuu aika monen suomalaisen känniääliö miehen toimesta) eikä mitään vakavampaa, esimerkiksi rikosilmoitukseen aihetta antavaa ole tapahtunut, niin on kenties aika vaikeaa potkia edes pelaajaa pihalle.

magnum37
27.10.2009, 13:40
Pikkujuttu, toisaalta taas ei. Tämä ovat oikeastaan aika vaikeita juttuja selvitettäväksi, kun jokin sosiaalinen kanssakäyminen sukupuolten välillä saakin toisen silmissä vääränlaisia muotoja. Mielestäni teon vakavuutta vähentää aina se, jos se tapahtuu baarissa, kuten tälläkin kertaa. Kyllä jokaisen baariin uskaltautuvan neidon täytyy ottaa huomioon se, etteivät kaikki miehet osaa käyttäytyä korrektisti, varsinkaan pienessä sievässä.

Sitten jokaiselle naispuoliselle se kouraisukaan ei ole välttämättä se juttu, vaan kuka kouraisee. Eli jos neitoa olisi kourinut joku toinen pelaajista, olisiko se johtanut nettipalstapaljastusten sijaan vällyjen väliin?

Onneksi tämä on "vaan" syytös seksuaalisesta häirinnästä, eikä raiskauksesta. Eiköhän ole parempi että Sportin pojat kourivat vain omia naisiaan. Ei ehkä niin jännittävää, mutta selviääpä ikäviltä jäkiseurauksilta.

Aidosti harmistunut nainen ei tästä ensimmäisenä kyllä radiojuttua olisi tehnyt.

Isaskar
27.10.2009, 13:42

Normitapauksessa tuollaisesta ei olisi seurannut mitään, korkeintaan huono omatunto. Kuinka paljon kovempia rangaistuksia on kohtuullista vaatia sillä perusteella, että tekijä on jääkiekkoilija? Kyllä sillä tietysti vaikutusta on jo julkisuuden takia, mutta jossain sekin raja menee. En halua tekoa puolustella, mutta kun rikosta ei tutkita, niin ei me mitään nimiä tarvita.

Elina54321
27.10.2009, 13:52
Kyllä jokaisen baariin uskaltautuvan neidon täytyy ottaa huomioon se, etteivät kaikki miehet osaa käyttäytyä korrektisti, varsinkaan pienessä sievässä.

Kuka helekatti välittää jäykistä korrektisti käyttäytyvistä miehistä?

SergeiK
27.10.2009, 13:53
Mehän ei tiedetä mitä tilanteessa on tapahtunut. Voi olla kyseessä on ollut, kuten epäilen että onkin, normaali "mies haluaa tutustua naiseen" tilanne.Monet miettivät turhaan usein nasevia aloitusrepliikkeja (tyyliin "käytkö usein täällä"). Oikeasti jään saa parhaiten murrettua iskemällä kouran muijan hameen alle. Samalla saa ensikäden tietoa millaisista pikkuhousuista nainen pitää ja onko tällä kenties parhaillaan kuukautiset. Samalla nainen saa tietää onko mies käsistään kätevä.

Juttu on julkisuudessa, koska se kiinnostaa joitain medioita. Aivan samalla tavalla, kun Lauri Tähkä lensi pihalle karaokebaarista kun koetti etuilla laulujonossa. Asia ei olisi uutinen jos sama olisi käynyt hitsaaja-Sepille, mutta näinhän media toimii.

Vaasan talousalueen ulkopuolella asia kiinnostaisi vähemmän ellei valmentajana olisi Tamminen. IS:n toimittaja haistaa loistavan jutun kun samaan 2000 merkin juttuun saadaan sanat seksuaalinen häirintä, jääkiekkoilija ja Aurinkokuningas.

Toejoen Veikko
27.10.2009, 13:58
mikä tästä tekee sellaisen teon että nimi pitäisi tuoda julkisuuteen? Siksi että kaveri sattuu pelaamaan työkseen jääkiekkoa?

"Moi, olen Esko, olen kolmekymppinen tietokoneasentaja. Olin baarissa lauantaina ja kävin kokeilemassa Sirpan tissejä hämyisessä kulmauksessa, katsoin salaa Marikan takapuolta kun hän käveli pois minun luota, hitaita tanssiessani Maijan kanssa kokeilin hänen takapuoltaan."

Mikä tästä tekee sellaisen teon, että kyseinen kaveri ei pysty sitä sanomaan, jos/kun se on tuonut edustamalleen organisaatiolle negatiivista julkisuutta?

Ei tietenkään pidä tulla julkisuuteen, mutta olisi osoittanut olevansa kykenevä kantamaan vastuun teoistaan, jolloin häntä voisi pitää miehenä.

dana77
27.10.2009, 14:01
Iltalehden otsikko (http://static.iltalehti.fi/etusivu/sportkohu32710JV_410_et.gif)

Paskamedialla laadukkaat otsikkokuvat... not. Naiset ovat pilanneet maailman.tuon kuvan perusteella Vaasan Sportin pelaaja onkin kähminyt perseestä toista miestä.

Ketju osoittaa aika paljon tänne kirjoittajien arvomaailmasta. Kun alussa ei kellään ollut mitään faktoja asiasta, niin moni kirjoittelija ehti jo kirjoittelemaan etteivät usko että mitään on sattunut ja nyt kun joku tunnusti, niin sitten porukalla on mietitty keinoja että millä tavalla se kuitenkin on naisen oma vika (huomion hakeminen ymsp). Tosi hienoa!

TosiFani
27.10.2009, 14:04
Mielestäni on turha vähätellä tapahtunutta, seksuaalinen häirintä on aina väärin. Tätä tapahtuu varmasti yökerhoissa ja aika usein siitä selviää nopealla palautteella (Älä lääpi tai kaunis hymy...). Tästä huolimatta pelaaja on se osapuoli, joka toimi tässä väärin.

Toisaalta julkisessa ammatissa toimivan pelaajan pitäisi ymmärtää olla varovaisempi touhuissaan, tämän tyyppisistä tapauksista on esimerkkejä maailma täynnä. On turha itkeä otsikoita, kun on itse ensiksi mokattu. Nyt onkin kysymys seuran toimista negatiivisen julkisuuden minimoimiseksi ja tässä Sport on mielestäni epäonnistunut.

dana77
27.10.2009, 14:04
Sitten jokaiselle naispuoliselle se kouraisukaan ei ole välttämättä se juttu, vaan kuka kouraisee. Eli jos neitoa olisi kourinut joku toinen pelaajista, olisiko se johtanut nettipalstapaljastusten sijaan vällyjen väliin?Vaikka tämä ihan totta varmasti onkin, niin ei se mikään lieventävä asianhaara ole. Jokainen joka ilman lupaa kourii ottaa siinä riskin. Ei kaikki miehetkään katso tarpeellisiksi alkaa pikku baaritappeluista poliiseja paikalle kutsumaan tai varsinkaan rikosilmoitusta tekemään, erityisesti jos kumpaakaan osapuolta ei satu. Kuitenkin jos tuntemattoman kanssa tappelun menee aloittamaan, niin rikossyytteen riskihän siinä on olemassa.

Elina54321
27.10.2009, 14:06
Minun mielestäni se on naisessa vika, jos ei saa miehiä kokeilemaan tuuriaan.

Jotva
27.10.2009, 14:10
Huvittava tuo Iltalehden otsikko "Vaasan Sportin pelaaja tunnusti naisen kähminnän." Otsikossa kaksi viimeistä sanaa isommalla fontilla.

Ymmärtäisin eri fonttikoon paremmin, jos siinä olisi pelaaja kähminyt toista miestä. Vai onko se Sportin poikien keskuudessa normaalimpaa ja vasta naisen kähmintä aiheuttaa pienimuotoisen skandaalin?

karate Mauri
27.10.2009, 14:11
On tuota nälänhättää, sikainfluenssaa, sotia ja nyt vielä tämäkin.

Ihanpa tuota tosissaan, turhan iso asia tästä on tehty. Yhtälailla itse olen tullut humalaisten naisten kourimaksi ja ahdistelemaksi. Tätä sattuu Suomessa ihan koko ajan, ja se on täysin fakta joka ei miksikään muutu kukkahattuilemalla. Toiset siitä ahdistuvat, toiset eivät. Kolmannet sitten näkevät, että radiojulkisuus on oikea paikka hoitaa nämä hommat. Jokainen tyylillään.

On täysin suhteeton ajatuskin, että pikku kouraisun vuoksi pelaajasta tehtäisiin julkisuudessa syntipukki ja annettaisiin vieläpä kenkää. Elämähän siinä jo tuhoutuisi. Järki käteen.

Bulvaani
27.10.2009, 14:13
Sinällään Tamilta ihan suoraselkäistä toimintaa, tuomita tapahtuma ja laittaa tekijä vastuuseen. Rangaistuksen (2 viikon palkka) kovuuteen en ota kantaa. Se on Sportin oma asia. Ainoa asia joka vähän jäi kummastuttamaan, oli tuo kutsu VIP-aitioon. Siis luuleeko joku, että tytskä vapaaehtoisesti menee esittäytymään tuonne aitioon. "Minä se olin".

Elina54321
27.10.2009, 14:23
On täysin suhteeton ajatuskin, että pikku kouraisun vuoksi pelaajasta tehtäisiin julkisuudessa syntipukki ja annettaisiin vieläpä kenkää. Elämähän siinä jo tuhoutuisi. Järki käteen.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tästä maailmasta loppuisi jääkiekkoilijat, jos kukaan ei koskaan panisi kättä kapakassa pyllyn päälle. Ne jotka tätä karsastavat voivat mennä vaikka kirkon penkkiin yksin istumaan, niin saa olla rauhassa. Suurin osa meistä naisistakin lähtee kapakkaan huomiota hakemaan eikä itkuvirsiä laulamaan. Julkisuus on kuitenkin se paha, jonka vuoksi uhraa parhaatkin nautinnot.

Rocco
27.10.2009, 14:27
Siis luuleeko joku, että tytskä vapaaehtoisesti menee esittäytymään tuonne aitioon. "Minä se olin".
Veikkaan että luulee. Onhan näitä vastaavia nähty Seiskassa yms. Enkä yhtään ihmettelisi vaikka tämä kyseinen tapaus viikon tai parin päästä Seiskassa olisikin.

TosiFani
27.10.2009, 14:29
Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tästä maailmasta loppuisi jääkiekkoilijat, jos kukaan ei koskaan panisi kättä kapakassa pyllyn päälle. Ne jotka tätä karsastavat voivat mennä vaikka kirkon penkkiin yksin istumaan, niin saa olla rauhassa. Suurin osa meistä naisistakin lähtee kapakkaan huomiota hakemaan eikä itkuvirsiä laulamaan. Julkisuus on kuitenkin se paha, jonka vuoksi uhraa parhaatkin nautinnot.

Nyt täytyy muistaa, että seksuaalinen häirintä on väärin, myös kapakassa. Joka kerta kun tällaista taputtelua tapahtuu, taputtelija ottaa riskin. Ja kun kyseessä on julkisessa ammatissa työskentelevä, riski on vielä suurempi.

Toisaalta on erikoinen ajatus, että nainen puolustaa lääppimistä (mikäli Elina on nainen?), mutta ehkä se on tämän ajan moraalia.

Viljuri
27.10.2009, 14:32
Aika hyvinhän Tami ja pelaaja hoitivat tämän.

Tilannehan on sellainen, että palkkaan kohdistuva sanktio ei esitetyn työsuhteeseen liittymättömän tapahtuman valossa ole perusteltavissa pelaajan ja työnantajan välisen työsopimuksen ehdoilla tahi työsuhteeseen liittyvällä työnantajan direktiovallalla, mutta on varmasti parempi asianosaisten kannalta, että monella tapaa sairas julkisuus saa "omansa", ja voidaan siirtyä eteenpäin. Hyvä jälkikaneetti Tamilta vielä loppuun!

Muutoin ihmettelen itse asiaa enemmän sitä, että miksi toimittajia ja muita median edustajia pidetään ilmeisesti jotenkin ihmiskunnan produktiivisina ja moraalisina jäseninä?

Rocco
27.10.2009, 14:34
Toisaalta on erikoinen ajatus, että nainen puolustaa lääppimistä (mikäli Elina on nainen?), mutta ehkä se on tämän ajan moraalia.
Olen ainakin itse sitä mieltä, että jos kyseessä olisi ollut kuka tahansa perusmies, olisi reaktio ollut korkeintaan käsky painua pois, maksimissaan portsarille ilmoitus. Mutta kun kyse sattui olemaan Sportin pelaaja niin asiasta tehtiin julkinen. Tällaisia tilanteita kun sattuu ja tapahtuu niin maan tuhannesti joka ilta jokaisessa Suomen baarissa.

dana77
27.10.2009, 14:37
Ainoa asia joka vähän jäi kummastuttamaan, oli tuo kutsu VIP-aitioon. Siis luuleeko joku, että tytskä vapaaehtoisesti menee esittäytymään tuonne aitioon. "Minä se olin".en tiedä montako VIP-aitiota Sportilla on, mutta ei kai tarkoitus olekaan julkaista, että missä pelissä ja missä aitiossa tuo korvaus tapahtuu. Tai toisaalta jos niin ei tehdä, niin eikös siinä leimata kaikki kaikki Sportin VIP-aitioissa pelejä katsovat naiset ahdistelun uhreiksi samalla tavalla kuin kaikki Sportin pelaajatkin ovat nyt leimattu ahdistelijoiksi, kun syyllistä ei tiedetä.

TosiFani
27.10.2009, 14:38
Olen ainakin itse sitä mieltä, että jos kyseessä olisi ollut kuka tahansa perusmies, olisi reaktio ollut korkeintaan käsky painua pois, maksimissaan portsarille ilmoitus. Mutta kun kyse sattui olemaan Sportin pelaaja niin asiasta tehtiin julkinen. Tällaisia tilanteita kun sattuu ja tapahtuu niin maan tuhannesti joka ilta jokaisessa Suomen baarissa.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Mielestäni pelaaja on tehnyt hölmön virheen, koska hän riskeeraa jopa työpaikkansa, tietäen nykyisen seiska päivää ja kännykkäkamera kulttuurin.

choose_life
27.10.2009, 14:41
Nyt täytyy muistaa, että seksuaalinen häirintä on väärin, myös kapakassa. Joka kerta kun tällaista taputtelua tapahtuu, taputtelija ottaa riskin. Ja kun kyseessä on julkisessa ammatissa työskentelevä, riski on vielä suurempi.

Vaihtoehtoisia reagointitapoja toki löytyy, esimerkkeinä henkilökunnalle ilmoittamisen lisäksi välitön litsari, täräytys polvella haaroihin ja/tai käsky painua työntämään (olematon) vehkeensä lähimpään pistorasiaan, mutta kaikki eivät osaa tai halua näitä käyttää. Asia ei ole suurensuuri, mutta joukkueen sisäinen rangaistus on oikea signaali siitä, ettei ko. kaltaista käytöstä hyväksytä. Kähmivät känniurpot ovat sukupuoleen katsomatta vastenmielistä ja käytöstavoiltaan ala-arvoista sakkia.

dwarfish
27.10.2009, 14:41
Nyt täytyy kyllä sen verran puuttua keskusteluun, että vaikka olen nainen, en ole koskaan kuvitellut perseen puristelua seksuaaliseksi ahdisteluksi.

Ehkä sitten, jos se puristelu tapahtuisi toimistossa keskellä päivää, tai joku kadulla hyökkäisi perseeseen kiinni. Mutta baarin tanssilattiallahan muutenkin kiehnätään, hinkataan ja tönitään ahtaudessa toisia, niin yksi perseenpuristus harvoin saa tällaisia mittakaavoja. Etenkin, kun ei ole yhtään baarireissua, ettei naista joku mies puristaisi perseestä, ja todistaisi sillä alkukantaista idioottimaisuuttaan. Yleensä puristelijan karkoittamiseksi kyllä riittää pelkkä pitkä ja viileä katse, tai mahdollisesti terävä tönäisy kyynärpäällä taaksepäin..

No, taisi kyseinen nainen ainakin taata sen, ettei hällä ole lähiaikoina vientiä, koska kukaan tuskin uskaltautuu lähelle, ettei vaan joudu radioon..

SergeiK
27.10.2009, 14:54
Jatkoajan keskustelupalsta on oikeasti mieltä avartava paikka. Vielä muutama tunti sitten kuvittelin, että käden työntäminen väkisin naisen farkkujen sisään olisi seksuaalista häirintää, mutta onneksi naisihmiset ovat valistaneet että asia pahimmillaankin neutraalia toimintaa. Turha tässä olla paavillisempi kuin paavi itse, vaan uskoa naissukupuolta.

Nyt vaan harmittaa nämä kaikki hukatut vuodet kun olen ollut kusi sukassa baarin takanurkassa tajuamatta jos mä haluan jotain, niin voin sen ottaa, eikä sormella koettamisessa ole mitään vikaa.

Elina54321
27.10.2009, 14:57

Hetkinen! Seksuaalinen häirintä? Ei minua ole koskaan kukaan seksuaalisesti häirinnyt. Ei kapakassa eikä sen ulkopuolella. Voi johtua koostani, koska olisin vetänyt ko. henkilön pusuhuulet uuteen uskoon. Päinvastoin, jos joskus on iskenyt silmänsä väärään hevoseen, niin omapa on ollut häpeä. Minusta on hienohelmaisen hameväen hurskastelua se ettei mies saa naista lähestyä ennen kuin pappi on aamenensa sanonut. Kyllä näitä pääministerin rakkaita riittää ihan poliisin harmiksi asti, mutta iltapäivälehtien iloksi. Mikä perhanan julkinen ammatti? Jos kyseessä olisi vaikka Rokin pelaaja, niin ei mitään hätää, mutta kun on Sport ja ennen kaikkea Tamminen, niin johan sopulit vikisee. Sanon sinulle suoraan, että jos kukaan ei koeta ”lääppiä” minua, kun lähden kapakkaan sillä tarkoituksella, niin olkoon se viimeinen kerta. Tällä ei ole mitään tekemistä moraalin kanssa. Jo Aatami ja Eeva uskoakseni koskettelivat toisiaan ennen kuin pappi heidät vihki, koska pappi syntyi vasta jälkikäteen. Luullakseni olen enempi Suppilovahvero kuin Mustesieni, jos se sinua kiinnostaa.

diablo
27.10.2009, 14:57
Nyt täytyy kyllä sen verran puuttua keskusteluun, että vaikka olen nainen, en ole koskaan kuvitellut perseen puristelua seksuaaliseksi ahdisteluksi.
Onko jollain tarkempaa tietoa, siitä että mistä tämä tieto, että teko olisi nimenomaan ollut tyyliin "perseen puristelua"?

TosiFani
27.10.2009, 15:07
Hetkinen! Seksuaalinen häirintä? Ei minua ole koskaan kukaan seksuaalisesti häirinnyt...

Mikä perhanan julkinen ammatti? Jos kyseessä olisi vaikka Rokin pelaaja, niin ei mitään hätää, mutta kun on Sport ja ennen kaikkea Tamminen, niin johan sopulit vikisee. Sanon sinulle suoraan, että jos kukaan ei koeta ”lääppiä” minua, kun lähden kapakkaan sillä tarkoituksella, niin olkoon se viimeinen kerta...

Jos se hitsari-Pena lääppii paikallisessa kapakassa, se ei mediaa kiinnosta. Mutta jos sen tekee paikallinen pikku-julkkis, urheilija tms., tilanne onkin jo huomattavasti kiinnostavampi. Näissä "julkisissa" ammateissa työskentelevien pitäisi tämä tiedostaa.

Täällä on puhuttu perseen puristelusta, mutta tästä uutisesta voisi kuvitella, että kysymys on jostain muusta:

"- Pelaajat alkoivat käpälöidä ja kähmiä minua. Se oli tosi inhottavaa, nainen kertoi maanantaina Radio X3M:ssä". lainaus IS

Me emme tiedä mitä on tapahtunut ja tästä syystä on mielestäni väärin tuomita uhri, kuten täällä on tapahtumassa.

Onhan se kivaa jos kaunis nainen minua lähestyisi, mutta toivoisin kyllä älyllistä lähestymistä enkä lääppimistä, se on mielestäni enemmän teinijuttuja, mutta jokainen tavallaan...

Hanson
27.10.2009, 15:11
Entäpä JOS ilmoitus "seksuaalisesta häirinnästä" onkin yritys rahastaa ? Ehkäpä ilmoituksen tekijä on kuullut/luullut, että jääkiekkoilijat tienaavat ruhtinaallisesti ja nyt olisi mahikset iskeä "kultasuoneen" ? Ainoa pieni vika on, että JOS asia olisi näin, ei kyseinen kähminnän kohde tiedä, että Mestis-pelaajan tulot ovat varsin rajalliset... usein jopa surkeat...joskus jopa olemattomat.
Oli miten oli niin luulen, että tässä jutussa on tehty kärpäsestä härkänen. Pientä kähmintää tapahtuu varmasti joka ilta jossain diskossa ilman, että siitä seuraa palkan menetyksiä tai muuta älytöntä. Kähmijöinä molemmat sukupuolet. Älyttömintä tässä on, että joku on mennyt ja tehnyt jutusta julkisen.

Rocco
27.10.2009, 15:21
Tamin sanoin:

"Samalla totean, että kokeneena suomalaisena valmentajana ja urheilujohtajana vihaan aikakauden ilmiötä, jossa anonyymit ihmiset ampuvat puskista ja mediat siunaavat ko. käyttäytymisen täysin kritiikittömästi ja sensaatiohakuisesti. Kyseisen asian olen julkituonut tänä aamuna, niin anonyymille naiselle kuin jutun tehneelle nuorelle toimittajalle."

Rivien välistä voi lukea mitä mieltä Tami on koko jupakasta.

Elina54321
27.10.2009, 15:26
Entäpä JOS ilmoitus "seksuaalisesta häirinnästä" onkin yritys rahastaa ?

Justiinsa! Serkkuni on Rovaniemen pooliisissa rikospuolella ja hän sanoi, että on paljon tapauksia, joissa naiset yrittävät juurikin rahastaa tällaisella täysin valheellisilla perusteilla.

TosiFani
27.10.2009, 15:31
Tamin sanoin:

"Samalla totean, että kokeneena suomalaisena valmentajana ja urheilujohtajana vihaan aikakauden ilmiötä, jossa anonyymit ihmiset ampuvat puskista ja mediat siunaavat ko. käyttäytymisen täysin kritiikittömästi ja sensaatiohakuisesti. Kyseisen asian olen julkituonut tänä aamuna, niin anonyymille naiselle kuin jutun tehneelle nuorelle toimittajalle."

Miksi Tamminen lyö lisää löylyä kiukaalle, kun laineet tyyntyisivät parissa päivässä? Miksi antaa medialle lisää materiaali?

Tamminen on kyllä oikeassa, mutta tästä joku nuori toimittaja saa jutun aihetta otsikolla "Tamminen väheksyy seksuaalista häirintää!". Ja edelleenkään emme tiedä mitä on tapahtunut ja tästä syystä on ikävää, että täällä tuomitaan tämä tyttö rahastajaksi, lutkaksi jne. Tuomitaan sitten kun siihen on aihetta.

SPORTTIKOTKA
27.10.2009, 15:31
Lukemattomat naistenlehdet ja nettikeskustelut ovat täynnä naisten fantasioita, joissa toivotaan kunpa joku tuntematon mies tulisi salaa ja koskisi. Noh tapahtunut on ollut yksilön henkilökohtainen kokemus. Ehkä tätä naista on nolottanut kun tapahtumalla on saattanut olla silminnäkijöitä - ehkä jopa oma mies. Fakta on vain se, että naiset koristautuvat luontaisesti miestä viehättääkseen - juopunut mies on monasti niin verbaaliköyhä että keinoksi tutustua vastakkaiseen sukupuoleen jää fyysinen koskeminen. Toisista se on mukavaa ja toisista töykeätä. Olisit nyt hyvä nainen ilmoittanut tälle pelaajalle siellä baarissa näkemyksesi asiasta sekä saattanut asian henkilökunnan tietoon. Mikä tästä teki sellaisen, että asia piti saattaa julkiseen keskusteluun? Apua.

Ja eikun pääasiaan eli huomenna savolaasia pässinpäitä nekkuun Talvisalossa!!!
Ps. Naisille vapaapääsy lauantaiseen otteluun Kiekko-Vantaata vastaan heh...

Gellner
27.10.2009, 15:34
Justiinsa! Serkkuni on Rovaniemen pooliisissa rikospuolella ja hän sanoi, että on paljon tapauksia, joissa naiset yrittävät juurikin rahastaa tällaisella täysin valheellisilla perusteilla.

Eli sinä tiedät siis, ettei tuo seksuaalinen häirintä -tapaus pidäkään paikkaansa, vaikka pelaaja sen itse myönsi? Faktaa sitten vaan tiskiin, kiitos.

Ja kiitos muuten vinkistä. Minä siis saan mahdollisesti rahaa, jos menen kyttiselle tekemään ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä. Wau! Kerrotko vielä miten prosessi etenee? Saanko rahat heti siinä poliisin tiskillä?

korkki
27.10.2009, 15:49
Jatkoajan keskustelupalsta on oikeasti mieltä avartava paikka. Vielä muutama tunti sitten kuvittelin, että käden työntäminen väkisin naisen farkkujen sisään olisi seksuaalista häirintää, mutta onneksi naisihmiset ovat valistaneet että asia pahimmillaankin neutraalia toimintaa. Turha tässä olla paavillisempi kuin paavi itse, vaan uskoa naissukupuolta.

Ilmeisesti sinä tiedät asiasta sitten enemmän, koska itse olen ollut siinä uskossa että kyseessä on ollut joku viaton persauksille taputus. Jos kerran on tehty noin kuin kirjoitat niin mielestäni pelaaja kuuluu saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen asiasta.

Jos taas kyseessä on ollut viaton takapuolen taputus niin mielestäni se ei aiheuta rikosepäilyjä.

Toisaalta, tuskin Sport olisi uskaltanut pidättää pelaajan palkkaa jos pelkästä taputuksesta olisi ollut kyse.

fågel
27.10.2009, 15:50
Jotain sielä on siis tapahtunut. Ilmeisesti ei mitään sen kummempaa kuitenkaan. Onneksi tässä nyt ei ole kyse mistään raiskauksesta ym. isommasta.

Ne jotka perää pelaajan vastuuta tulla julki, niin ihmettelen. Mieti sama homma itsellesi, tulisitko itse julki kun homma voi vaikuttaa tuleviin työpaikkoihin?

fågel
27.10.2009, 15:51
Toisaalta, tuskin Sport olisi uskaltanut pidättää pelaajan palkkaa jos pelkästä taputuksesta olisi ollut kyse.

Ei kai sielä kenenkään palkkaa olla pidätetty? Ei ainakaan ole osunut silmään, mitä tässä nyt olen lukenut.

kakkonen
27.10.2009, 15:56
Onko jollain tarkempaa tietoa, siitä että mistä tämä tieto, että teko olisi nimenomaan ollut tyyliin "perseen puristelua"?
Onko tietoa että kyseessä olisi jotain muuta? Minä en ainakaan ole kuullut mitä on tapahtunut ja siltikin täällä jotkut nimimerkit sanoo suhteellisen tiukasti:
Pelaajan teko on tuomittava, josta olisi kuulunut potkut perseelle..

En toki puolustele ketään kun en asiasta mitään tiedä, mutta ei kai sitä nyt kaveria kannata lynkata/antaa potkuja tms jos ei edes tiedä mitä on tapahtunut?

SergeiK
27.10.2009, 15:58
Ilmeisesti sinä tiedät asiasta sitten enemmän, koska itse olen ollut siinä uskossa että kyseessä on ollut joku viaton persauksille taputus. Jos kerran on tehty noin kuin kirjoitat niin mielestäni pelaaja kuuluu saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen asiasta. Tähdennettäköön, että en tiedä mitä on tapahtunut eli naisen häpykarvoituksen karheusasteen testaamiset ovat vain arvauksia. Lehtitietojen mukaan nainen oli istunut pelaajien kanssa ja nämä olivat käyneet käsiksi. Ottaen huomioon millä lihaksilla istuminen yleensä tapahtuu, niin veikkaisin enemmän tisseihin tai rämpsään kohdistuvaa offensiiviä.

Mutta mistä juontaa oma uskosi, että kyse on persposkien taputtelusta?

Isaskar
27.10.2009, 16:00
Onhan tämä vähän kummallinen tapaus. Ilta-Sanomissa oli lainaus naisen kommentista, jonka mukaan "useat pelaajat lääppivät ja hipelöivät minua". Ottiko yksi sitten vastuun koko sopasta, kun nyt puhutaan vain yksittäisestä pelaajasta. Näinköhän sitä palkkaa kuitenkaan leikataan. No sitä on tietysti turha spekuloida.

mendieta
27.10.2009, 16:01
Siis luuleeko joku, että tytskä vapaaehtoisesti menee esittäytymään tuonne aitioon. "Minä se olin".

Niin. Tässä kohtaa voimme vain arvailla naikkosen motiiveja. Ottiko hän yhteyttä radioon saadakseen jonkin korvauksen tästä kähminnästä? Voisiko se korvaus olla aito VIP-lippu ja ilta aitiossa med flickorna? Vai vain tuoda esiin Sport-pelaajan sikamainen käytös? Aika näyttää saammeko koskaan tietää.

TosiFani
27.10.2009, 16:03
Onko tietoa että kyseessä olisi jotain muuta? Minä en ainakaan ole kuullut mitä on tapahtunut ja siltikin täällä jotkut nimimerkit sanoo suhteellisen tiukasti:

En toki puolustele ketään kun en asiasta mitään tiedä, mutta ei kai sitä nyt kaveria kannata lynkata/antaa potkuja tms jos ei edes tiedä mitä on tapahtunut?

On tytön väite:

"- Pelaajat alkoivat käpälöidä ja kähmiä minua. Se oli tosi inhottavaa, nainen kertoi maanantaina Radio X3M:ssä". lainaus IS

Ja Sport pelaajan tunnustus:

"Vaasan Sportin pelaaja on tunnustanut, että hän on rikkonut joukkueen sääntöjä, päävalmentaja Juhani Tamminen kertoi. Pelaajalle on asetettu sanktioita." lainaus Yle.fi

Eli jotain sopimatonta on tapahtunut, koska seura reagoi noin voimakkaasti.

korkki
27.10.2009, 16:06
Mutta mistä juontaa oma uskosi, että kyse on persposkien taputtelusta?
No just siitä että nainen kirjoitti blogiin ja soitti radioon eikä marssinut poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta.

Persposkien taputtelun kanssa samaan menee ehkä etumuksenkin taputtelu, mutta jos on alkanut oikein kourimaan niin ehkä asia olisi pitänyt viedä poliisille.

TOISAALTA, kukaan ei tiedä salliko tyttö kuitenkin tuolla baarissa tuon kähminnän eikä kieltänyt pelaajaa ja vasta seuraavana päivänä tunsikin itsensä ahdistelluksi. Kumpaakohan suuri yleisö uskoo, naista joka kertoo itseänsä kouritun vai miestä joka kertoo kourimisen olleen molemminpuolista ja naisen sallimaa. Vaikka pelaaja tulisi julkisuuteen kertomaan että nuolivat ja lääppivät toisiaan baarissa niin silti hänet tuomittaisiin naisen puheiden perusteella (en siis sano että näin olisi tapahtunut).

Elina54321
27.10.2009, 16:09
Ja kiitos muuten vinkistä. Minä siis saan mahdollisesti rahaa, jos menen kyttiselle tekemään ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä. Wau! Kerrotko vielä miten prosessi etenee? Saanko rahat heti siinä poliisin tiskillä?

Ole hyvä vaan! Muusta sinun kirjoituksestasi ei sitten ota selvää edes morfiinihumalassa oleva dementikkokaan. Kuka sinulle rahaa lupasi? Näin vain menettelee osa naisista, että tekevät ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä ilman mitään todisteita, mutta poliisi kyllä asian tutkii ja panee sen sitten kiltisti ö-mappiin aiheettomana. Prosessi etenee niin, että asia tutkitaan ja jos todisteita löytyy rahaa tulee sylikaupalla, jos häiritsijä on rikas naimisissa oleva ukkomies. Toisaalta jos todisteita ei löydy, niin seuraavalla kerralla ilmoituksellasi on suuri riski mennä roskikseen ilman kunnollista tutkintaa, koska poliisilla on tärkeämpääkin tekemistä, kuin juorupalstoille pyrkivien siveellisten naisten mätäjutut. Rahan sijaan saatat saada syytteen herjauksesta ja väärästä ilmiannosta, joten ole varovainen hipiäsi kanssa.

Oadie
27.10.2009, 16:59
No just siitä että nainen kirjoitti blogiin ja soitti radioon eikä marssinut poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta.

Persposkien taputtelun kanssa samaan menee ehkä etumuksenkin taputtelu, mutta jos on alkanut oikein kourimaan niin ehkä asia olisi pitänyt viedä poliisille

Eikö nimenomaan radio soittanut naiselle luettuaan tämän blogin, eikä päinvastoin.

IS:n lehtiversiossa lukee naisen sanoneen " Useat pelaajat lääppivät ja hipelöivät minua, ja se oli todella vastenmielistä. Yksi pelaaja kouraisi haarovälistä." Jokainen päätelköön sitten onko kyseessä vain perseen taputtelua.

Joka tapauksessa asia on osapuolten kanssa sovittu, joten nyt saadaan seurata kauanko media jaksaa asiaa venyttää..

SergeiK
27.10.2009, 17:12
IS:n lehtiversiossa lukee naisen sanoneen " Useat pelaajat lääppivät ja hipelöivät minua, ja se oli todella vastenmielistä. Yksi pelaaja kouraisi haarovälistä." Jokainen päätelköön sitten onko kyseessä vain perseen taputtelua. Toki pitää muistaa että tuo kyseinen hempukka kerjäsi sitä ja tämä nimettömänä esiintyvä naikkonen vaan haluaa päästä julkisuuteen. Mitäs meni baariin, koska sinne meneminen on yhtä kuin luopumista omasta koskemattomuudestaan.

Samaisessa lehdessä muuten on maininta: "Nainen ei ollut ensin tunnistanut lähentelijöitä, mutta nostaessaan ahdistelusta äläkän miehet olivat painottaneensa olevansa Sportin pelaajia." (lähde IS 27.10.2009).

Aika hulvatonta.

mirasane
27.10.2009, 17:28
Tamin sanoin:

Aika pihalla on Tamikin. Eikö nainen kertonut tarinan aluksi blogissaan, missä hän nimenomaan esiintyi naamallaan ja nimellään?

Poliisilaitokselle marssimalla seuraukset olisivat olleet kovemmat, sillä jos pelaaja kerran on vielä tunnustanut kourimisen, olisi rikosilmoituksen tekeminen johtanut sakkorangaistukseen.

Jukan takahiukset
27.10.2009, 17:29
Toki pitää muistaa että tuo kyseinen hempukka kerjäsi sitä ja tämä nimettömänä esiintyvä naikkonen vaan haluaa päästä julkisuuteen. Mitäs meni baariin, koska sinne meneminen on yhtä kuin luopumista omasta koskemattomuudestaan.

Samaisessa lehdessä muuten on maininta: "Nainen ei ollut ensin tunnistanut lähentelijöitä, mutta nostaessaan ahdistelusta äläkän miehet olivat painottaneensa olevansa Sportin pelaajia." (lähde IS 27.10.2009).Miksi sitten on jäänyt nimettömäksi, jos kerran haluaa julkisuuteen? Ja olisi nyt edes valinnut sm-liiga tason joukkueen pelaajia "uhrikseen".

Noh, se mitä on kourittu, niin on kourittu. Toivottavasti paha saa palkkansa. Onse sitten kuka hyvänsä.

diablo
27.10.2009, 17:30
Niin kun tuli tuosta tapauksesta kauniimmallekin osapuolelle kerrottua, niin sieltä tuli myös hyvää näkemystä asiaan.

Jos oikeasti olisi sattunut jotain vakavaa, niin ensinäkään nainen ei kovin mielellään haluaisi puhua koko asiasta. Jos kuitenkin näin päättäisi, olisi hyvin todennäköistä että asiasta kerrottaisiin esimerkiksi poliisiasemalla, ennen kuin siitä haluaa radiossa ylipäänsä puhua. Jos sielä nyt on pakko tälläisistä puhuakkaan, harvoin esimerkiksi raiskauksen uhri menee kertomaan fiiliksiä radioon.

En nyt halua puollustella ketään, mutta kyllähän tuo nyt vähän haiskahtaa halvalta tempulta toisestakin suunnasta. Juuri tälläistä" seitsemän päivää" media toimintaa taas.

KOOKOOBOY
27.10.2009, 17:30
Eikö kukaan ole vielä pelaajan nimeä kaivanut? Täytyy se kai sitten itse tuolta uumenista kaivaa.

Rocco
27.10.2009, 17:31
Aika pihalla on Tamikin. Eikö nainen kertonut tarinan aluksi blogissaan, missä hän nimenomaan esiintyi naamallaan ja nimellään?

Ehkä tietää, ehkä ei. Mutta Tami selkesti sanoo rivien välissä, että "tällaiset onnenonkijat ja kohureportterit voi jatkossa painua h*lvettiin."

Teela
27.10.2009, 17:33
Toki pitää muistaa että tuo kyseinen hempukka kerjäsi sitä ja tämä nimettömänä esiintyvä naikkonen vaan haluaa päästä julkisuuteen. Mitäs meni baariin, koska sinne meneminen on yhtä kuin luopumista omasta koskemattomuudestaan.

Samaisessa lehdessä muuten on maininta: "Nainen ei ollut ensin tunnistanut lähentelijöitä, mutta nostaessaan ahdistelusta äläkän miehet olivat painottaneensa olevansa Sportin pelaajia." (lähde IS 27.10.2009).

Aika hulvatonta.

Oletko ollut paikalla, kun pystyt sanomaan että kyseinen nainen kerjäsi käpälöintiä. Aika kova väite. Samoin kun se, että baariin meneminen tarkoittaa omasta koskemattomuudesta luopumista.

Lehdessä ollut kommentti mielestäni osoittaa sen, että pelaajat olivat pyrkineet oikeuttamaan tekonsa sillä että ovat Sportin pelaajia.

Toejoen Veikko
27.10.2009, 17:41

Ei pidä yliarvioida näiden wannabehennakalinaisten kykyä ajatella.

Teho Ton
27.10.2009, 18:00
Maahanmuutto-keskustelussa, ja Oikeuslaitos näyttä närhen munat- jutustelussa on välillä aiheellisistikin tuotu esimerkiksi erilaista kulttuuria syyksi ulkomaalaisten korkeisiin raiskauslukemiin. Mutta ketjun annin mukaan vika taitaa tosiaan olla meidän omassa kulttuurissamme. Jos vien naisen jatkoille, ja koska nainen on tosiaan lähtenyt mukaan, minulla on täysi oikeus kyseiseen naiseen ja raiskausta ei koskaan tapahdu. Kyse on vain väistämättömästä, kirjoittaman sääntö kuten baariin meno, ja siellä olet vapaasti kenen tahansa kosketeltavissa ja riistaa.

Syyllistää nyt naispuolista henkilöä siitä että useampi miespuolinen on häneen väärin koskenut, ja yksi pelaajista sen myös myöntänyt. Rajaa nyt.

everon
27.10.2009, 18:01
Täytyy antaa Tamille propsit kyllä siitä kuinka aktiivisesti hän otti heti hoitaakseen tämän keissin. Osoitti kyllä jälleen kerran olevansa varsinainen monitoimimies. Ai niin mutta eihän Tamista saa sanoa mitään hyvää.

Jackie Moon
27.10.2009, 18:14
Hyvää väkeä täälläkin, huh huh. Joo vierittäkää naisen syyksi koko homma. Mihinkähän kaikkeen p*skaan oon silmäni lyöny tässäkin ketjussa: antanut ymmärtää, koittaa rahastaa, wanabeejulkkis, yms.

No teillähän on hyvä meininki. Varmasti kaikki naiset innoissaan. Toivottavasti olet päässyt muutamiin hyviinkin käsiksi...

Eli nyt tuli tähänkin selvyys. Luultavasti ainakin. Porukasta yksi on ilmeisesti innostunut vähän liikaa, koska näki aiheelliseksi tunnustaa. Eli suomennettuna on tehny jotain "extraa" puristelun ja kähminnän päälle, mihin muutkin olivat syyllistyneet.

Ei sulla mitään mullistavampia uutisia olisi? Soita serkullesi ja kysy että moniko niistä joita on yritetty rahastaa, on tunnustanut tekonsa.

Joo sama täällä. Pitäs auton maalaukseen saada vähä rahaa. Voitas lähtee kahdestaan heruttaan ihmisten ilmoille ja minimissään 3 "puristusta" per ilta millä asemalle si mennään rahaa vuolemaan. Vancouverin talviolympialaiset here i come!!!

Onko väärin toivoa että kaikki he jotka puolustelevat tätä "pientä ja hauskaa, arkista kähmimistä" tulisivat asiaan tutuiksi sillä että uhrina olisi esim. heidän äiti, sisko, vaimo, tyttöystävä tai vaikka mummo?

Ai niin, VIP-aitio meinas unohtua. Kaikkea sitä kehtaakin ihmiset tarjota. Missäs lippikset ja verkkarit?

SergeiK
27.10.2009, 18:24
Ei pidä yliarvioida näiden wannabehennakalinaisten kykyä ajatella.Samoin ei kannata ikinä aliarvoida JA:n palstanickien toleranssia epäloogisuudelle.

Heille on ihan loogista, että nimettömänä esiintyvä ihminen haluaa julkisuuteen.

Halusta pysyä poissa lehtien sivuilta kertoo myös se, että poliisille asiasta ei ole kantelua tehty. Poliisit tunnetusti (http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/73167-raju-vaite-suomen-poliiseista) soittelevat iltapulujen toimittajille lisätienestien toivossa jos kuulevat jostain joka voisi juorulehtiä kiinnostaa (vrt Sig Inkinen). Jos nainen olisi poliisiin ottanut yhteyttä olisi hänen nimensä ollut tiedossa jo tässä vaiheessa. Kyllä toteille raha kelpaa.

Eli nyt tuli tähänkin selvyys. Luultavasti ainakin. Porukasta yksi on ilmeisesti innostunut vähän liikaa, koska näki aiheelliseksi tunnustaa. Eli suomennettuna on tehny jotain "extraa" puristelun ja kähminnän päälle, mihin muutkin olivat syyllistyneet.

IS kirjoitti: "Useat pelaajat lääppivät ja hipelöivät minua, ja se oli todella vastenmielistä. Yksi pelaaja kouraisi haarovälistä." Oletan, että tämä yksi Tamille tunnustanut on tämä haarovälin kourija.

Summataampa. Pari kolme isokokoista jätkää lääppii porukka yksinäistä muijaa ja yksi käy ulkosynnyttimiin käsiksi. Vitun tyylikästä.

passenger
27.10.2009, 18:51
Niin kauan kuin täällä ei tiedetä mitä tarkalleen on tapahtunut on ihan turha spekuloida tilanteen törkeyttä. Baareissa tapahtuu todellakin usein perseiden puristelua ja muuta seksuaaliseksi häirinnäksi tulkittavaa. Usein nämä tilanteet ovat myös tilannekohtaisia. Tanssilattialla intiimi kontakti voidaan tulkita viattomaksi flirttailuksi, toisaalta yllättävä kähmiminen baaritiskillä tai pöydässä saattaa kohteesta tuntua hyvinkin pahalta. Ihmiset kokevat tilanteet hyvin erilailla. Turha siis spekuloida henkilökohtaisella asialla mistä ei ole tarkempaa tietoa.

En ihan tarkkaan tiedä tapahtuman julkituloa kokonaisuudessaan, mutta toisille voi olla hyvin vaikeaa kertoa tällaisesta asiasta poliisille. Tiedän tapauksia joissa poliisi on suhtautunut hyvin välinpitämättömästi syytteisiin ja se saattaa monelle uhrille tunteen siitä, että poliisille on turha ilmoittaa, jos kyse on "vain" koskettelusta tai vastaavasta. Ymmärrän näin että voi olla helpompi kertoa tapahtumista netissä, nimettömästi tai nimen kanssa. Voisin kuvitella että nämä palstatilaa hakevat "rahastajat" tulevat mielellään esiin julkisesti syytöksineen.

Elina54321
27.10.2009, 18:54
Ei sulla mitään mullistavampia uutisia olisi? Soita serkullesi ja kysy että moniko niistä joita on yritetty rahastaa, on tunnustanut tekonsa.

Sanotaan, että naisen logiikka on jotakin ei järkevää, mutta mielestäni tämä sinun juttusi ylittää jopa naisen logiikan. ” Soita serkullesi ja kysy että moniko niistä joita on yritetty rahastaa, on tunnustanut tekonsa.” Kuka hullu myöntää sellaisen jota ei ole tehnyt, vaan joku nimenomaan yrittää rahastaa tehdyillä jutuilla. Suonet anteeksi, mutta minun pörrööni tuo sinun kirjoitus ei mahdu, ei vaikka kuinka koettaisin etsiä siitä hivenen järkeä.

Banys
27.10.2009, 19:05
Onko täällä todellakin niin taulapäistä porukkaa, että naista syyttää 90% (oma arvio ilman mitään laskelmia) keskustelijoista? Monet pelaajat ovat mukavaa, erittäin hauskaa ja herrasmiesmäistä sakkia. Viereltä seuranneena voin kuitenkin todeta, että kusipäisiäkin aivottomia spedejä löytyy joka jengistä, useampi kuin yksi.

Naisen tapa tuoda asia julki on ehkä ollut joidenkin mielestä omituinen. Henkilö ei ole luultavasti kuitenkaan kokenut asiaa niin suurena, jotta syytettä pitäisi nostaa. Vihaa ja inhoa aiheuttaen, ymmärrettävästi on neiti halunnut kuitenkin ansaitusti loata (Sportin) pelaajien "mainetta". Ei pelaajiakaan tietysti saa syyttää, mutta mikään ei ole sen yököttävämpää kuin väkisin toiseen kajoaminen, oli se seksuaalista, väkivaltaista ja fyysisesti tai henkisesti, ihan miten vaan...

Sairauden höyryissä viesti voi olla vähän sekava..

edit. etenkin, kun pelaaja(t) ovat kyseisen asian myöntäneet..

Focker
27.10.2009, 19:06
"Tekijäthän" tiedetään, mutta muistankos aivan väärin vai oliko tää pimatsu kenties erään silloisen HIFK-pelurin ex:ä?

Eikös tämä HIFK"uhri" ollut ihan tunnettu julkkis, itsekin muistan ainakin yhden pelurin nimen jota epäiltiin silloin.

Eiköhän tässä Sport tapauksessa "syylliset" ole tuolta ulkomaalais-osastolta.

Elina54321
27.10.2009, 19:47
Eiköhän tässä Sport tapauksessa "syylliset" ole tuolta ulkomaalais-osastolta.

No tämä tästä vielä puuttuikin! No onhan teillä siellä ruotsalaisiakin. Kiitos Jumalalle, että en asu Vaasassa Bätre Folkin kanssa avioliitossa. Kyllä Rovaniemi on parempi paikka. Täällä on suomalaisia miehiä, jotka ovat maailman parhaita.

Rocco
27.10.2009, 20:50
No tämä tästä vielä puuttuikin! No onhan teillä siellä ruotsalaisiakin.
Yksi ruotsalainen, Robin Bergman. Korjataan tämä virheluulo.

ensio
27.10.2009, 21:04
Oletko ollut paikalla, kun pystyt sanomaan että kyseinen nainen kerjäsi käpälöintiä. Aika kova väite. Samoin kun se, että baariin meneminen tarkoittaa omasta koskemattomuudesta luopumista.

Lehdessä ollut kommentti mielestäni osoittaa sen, että pelaajat olivat pyrkineet oikeuttamaan tekonsa sillä että ovat Sportin pelaajia.

Jos ei nyt tuosta viestistä haista ironiaa, niin ei haista sitten mistään.

Noin muuten tämä on kyllä melko lailla outo keskustelu. Joskus olen miettinyt ihan tosissani, että vaikka tässä vuosisatojen kuluessa on tullut kaikenlaista peruskoulua ja internettiä ja kertotaulua, niin jotkut asiat ne ovat yhä aika muuttumattomia. Ei mulla muuta...

Jackie Moon
27.10.2009, 21:14
Sanotaan, että naisen logiikka on jotakin ei järkevää, mutta mielestäni tämä sinun juttusi ylittää jopa naisen logiikan. ” Soita serkullesi ja kysy että moniko niistä joita on yritetty rahastaa, on tunnustanut tekonsa.” Kuka hullu myöntää sellaisen jota ei ole tehnyt, vaan joku nimenomaan yrittää rahastaa tehdyillä jutuilla. Suonet anteeksi, mutta minun pörrööni tuo sinun kirjoitus ei mahdu, ei vaikka kuinka koettaisin etsiä siitä hivenen järkeä.

Naisen logiikkaa todellakin, tai ymmärrystä...

Googleta sarkasmi ja lue se kohta sitten uudelleen.

Isaskar
27.10.2009, 21:33
Nyt vasta luin kunnolla tähän ketjuun lisätyn Tamin kommentin:

Aika erikoinen lausunto, kun "anonyymin naisen" kertoma osoittautui todeksi. Ei tuon jälkeen kannattaisi hirveästi todeta kokeneena urheilujohtajana, miten näitä asioita on naisen puolelta syytä hoitaa. Median sensaatiohakuisuuskaan ei taida olla tapauksen suurin ongelma ja Taminkin kannattaisi joskus olla nöyrää urheilujohtajaa. Aina näyttää löytyvän joukkueen ulkopuolisia kritiikin kohteita, vaikka tuomareita ei tässä episodissa esiinnykään.

Rocco
27.10.2009, 21:41
Aika erikoinen lausunto, kun "anonyymin naisen" kertoma osoittautui todeksi. Ei tuon jälkeen kannattaisi hirveästi todeta kokeneena urheilujohtajana, miten näitä asioita on naisen puolelta syytä hoitaa. Median sensaatiohakuisuuskaan ei taida olla tapauksen suurin ongelma ja Taminkin kannattaisi joskus olla nöyrää urheilujohtajaa. Aina näyttää löytyvän joukkueen ulkopuolisia kritiikin kohteita, vaikka tuomareita ei tässä episodissa esiinnykään.
Itse ymmärsin Tamin viestin siinä mielessä, että vastaavanlaisen teon jälkeen on monta tärkeämpää ja oikeaa paikkaa asia kertoa, kuin tehdä se radioaseman kautta. Kuten jo aiemmin sanoin, niin eiköhän normaali ihminen olisi mennyt ensin portsarille kertomaan, sitten ehkä poliisille jos kokee asiansa sellaiseksi että hänen koskemattomuuttaan ja siveettömyyttä on rikottu. Se onko se totta vai ei, tässä tilanteessa ei ole se asian ydin. Nythän tämä "minua kähmittiin, otan yhteyttä radioon" tekee tästä koko hommasta Seiskan tasoisen jutun, missä ei voi suoranaista totuuspohjaa tietää kuin asianomaiset.

Jackie Moon
27.10.2009, 22:01
Itse ymmärsin Tamin viestin siinä mielessä, että vastaavanlaisen teon jälkeen on monta tärkeämpää ja oikeaa paikkaa asia kertoa, kuin tehdä se radioaseman kautta. Kuten jo aiemmin sanoin, niin eiköhän normaali ihminen olisi mennyt ensin portsarille kertomaan, sitten ehkä poliisille jos kokee asiansa sellaiseksi että hänen koskemattomuuttaan ja siveettömyyttä on rikottu. Se onko se totta vai ei, tässä tilanteessa ei ole se asian ydin. Nythän tämä "minua kähmittiin, otan yhteyttä radioon" tekee tästä koko hommasta Seiskan tasoisen jutun, missä ei voi suoranaista totuuspohjaa tietää kuin asianomaiset.

Ja sillä että pitääkö mikään tai kaikki noista sun pointeista paikkansa, ei ole mitään väliä. Ihan sama vaikka olisi mennyt "toreille" siitä huutelemaan. Nyt hyvällä säkää joku muukin tyttö/nainen voi tämän jälkeen tehdä ilmoituksen vastaavista tapauksista, jos omalle kohdalleen sattuu, nytten kun joku muukin on siitä puhunut.

Alkaa ny v*ttu syytteleen uhria siitä tavasta millä tuo asian julki. Häntä ei varmaan kiinnosta tippaakaan miten tekijän maineelle tai uralle käy, eikä pidäkkään kiinnostaa. Ja juu, ei ole mikään raiskaus tai tappo kyseessä, mutta jostain se on aloitettava.

Legendaarisesti tietysti tässäkin syytettiin kovaa humalatilaa, yllätys. Tekee mielestäni vaan haittaa tekijälle kun heti alkaa selitteleen ja vetoamaan muihin syihin.

Kannattaisi varmaan miettiä seuraamuksia ennen kuin menee kosketteleen toisen alahuulia, vaikkakin sitten vaatteiden päältä.

papera
28.10.2009, 08:10
Nyt on pakko lainata taas Vaasan Sportin keskustelupalstaa ja loistavan nimimerkin "Blesk", kirjoituksia. Tiivistää erinomaisesti tämän pikkupoikien hiekkalaatikkoleikin useammassa ketjussa täällä Sport-osiossa.

Ahdistelukohusta on keskustelupalstojen mukaan selvinnyt ainakin:

- Kohteena ollut nainen kuuluu kategoriaan "Johanna Tukiainen"

- Sportin pelaaja on pahempi kuin Ted Bundy, lähes Esko Kiesi

- Tekemästään riippumatta Tamminen tekee kaiken väärin

- Ässät ja Saipa voittaisivat Sportin 4-0

stairox
28.10.2009, 08:10
Eniten koko touhussa ihmetyttää miksi Tami vain tarjosi VIP-aitiota hyvityksenä. Tuohon olisi vähintään pitänyt vielä lisätä saunailta pelaajien kanssa ottelun jälkeen.

Olen aivan samaa mieltä siitä, että tapaus on saanut aivan liian isot mittasuhteet. Kähmimistä sattuu baareissa joka ilta, molemminpuolin. Kyllä ne naisetkin osaavat kähmiä (nimimerkillä "sullon söpö peppu").

En millään puolusta kähmimistä yleisesti ottaen, mutta silti olen sitä mieltä että asia on saanut liian isot mittasuhteet.

kakkonen
28.10.2009, 08:20
En millään puolusta kähmimistä yleisesti ottaen, mutta silti olen sitä mieltä että asia on saanut liian isot mittasuhteet.
Olen tästä aika lailla samaa mieltä. Hauskaa asiassa on se että uhri on mennyt radioon asiaa puimaan. Sillä tavalla asioille varmasti saadaan liian isot mittasuhteet..tuollainen fiilis itselle tuli.

jsavolai
28.10.2009, 08:55
Aina näyttää löytyvän joukkueen ulkopuolisia kritiikin kohteita, vaikka tuomareita ei tässä episodissa esiinnykään.

Ainahan niitä on. Ulkona on liian kuuma/kylmä taikka kostea aika monena päivänä.

Fakta kuitenkin on että kuvatun kaltaisia kuppiloissa tapahtuneita seksuaalisia häirintätapauksia kuitenkin tapahtuu tänäkin viikonloppuna lukuisia. Niistä ei välttämättä pääse median valokeilaan yksikään.

Uutiseksihan tuon kyseisen tapauksen teki että kyseessä oli jääkiekkojoukkueen pelaaja, uskoisin että sillä nyt ei ole merkitystä onko kyseessä Sport vai mahdollisesti millä muulla sarjatasolla pelaava joukkue. Asiaan pitää toki puuttua koska joukkueen pelaajat edustavat joukkuettaan myös vapaa-ajallaan joten häiriökäyttäytyminen ei liene suotavaa, sikäli mikäli sponsoreita halutaan ajatella ja miksei myös yleisöäkin.

Asiassahan olisi ollut muitakin ratkaisutapoja joilla syyllinen olisi voitu saada selville kuin se että lonnitaan median pakeille ja heitellään pallo pyörimään sitä kautta.

Selkeintähän se aina olisi näissä tapauksissa jos asia etenee virkavallalle saakka, tällöin lain puitteissa tulevat vastuukysymyset tulevat selvitettyä. Moraalinen vastuunkanto onkin sitten eriasia. Tässä tapauksessa Sport ja Tamminen reagoivat asiaan nopeasti, mutta olisiko tilanne ollut sitten sama jos kyseinen neitokainen olisi valittanut Sportin toimistoon että häntä on kohtaan on käyttäydytty sopimattomasti baarissa ?

mendieta
28.10.2009, 08:56
Tekijä/tekijät julkaistaan Tamin ensi vuonna julkaistavassa kirjassa "Näin tuhosin Vaasan Sportin". Alkuperäiseksi nimeksi on suunniteltu "Sportin nousu SM-liigaan - Tami on Solkungen Loo lo Loo".

Vasen pakki #4
28.10.2009, 09:02

Kukaan ei ole puhunut tietääkseni rikosilmoituksen tekemisestä tai poliisin tutkinnasta asian yhteydessä eli kyse lienee asiaa sen paremmin tuntematta enemmän moraalin kuin lain vastaisesta käytöksestä. Tuotahan tapahtuu joka ilta kaikissa ravintoloissa joka puolella Suomea. Nuoret humalaiset ihmiset hakeutuvat vastakkaisen sukupuolen seuraan, hormonit hyrrää ja niin edelleen.

Kyllähän asia on niin, että kun joukkueellinen nuoria urheilullisia viriileitä miehiä lähtee porukassa viihteelle niin aina on sattunut ja tapahtunut riippumatta siitä ollaanko Vaasassa, Oulussa, Tampereella tai Helsingissä ja riippumatta siitä onko liikkeellä kiekkoilijoita, futaajia tai jonkun muun lajin harrastajia.

Asia nostettiin nyt esille näkyvästi, kun osapuolena oli pienehkön maakuntakaupungin yöelämässä kiinnostavia ja paikallisesti näkyviä hahmoja eli kiekkoilijoita eikä mediassa ollut mitään kiinnostavampia Mattinykäs tai LautakasaMasa juttuja vireillä.

TQoFE
28.10.2009, 11:40
Aidosti harmistunut nainen ei tästä ensimmäisenä kyllä radiojuttua olisi tehnyt.

Millä perustein ei? Esmes minä saattaisin tehdäkin, jos joku tuntematon ääliö tulee kännissä puristelemaan ja kuolaamaan rinnoille, ja selviäisi, että kyseessä oli joukkueen X pelaaja. Jos joku on idiootti ja käyttäytyy tökerösti, rangastukseksi (ja korvaukseksi kohteelle) passaa varsin hyvin se, että jatkossa tekijä on julkisestikin tökerösti käyttäytyvä idiootti.

Vaihtoehtoisia reagointitapoja toki löytyy, esimerkkeinä henkilökunnalle ilmoittamisen lisäksi välitön litsari, täräytys polvella haaroihin ja/tai käsky painua työntämään (olematon) vehkeensä lähimpään pistorasiaan, mutta kaikki eivät osaa tai halua näitä käyttää.

... tai uskalla. Nykyään kun joillain sankareilla repertuaariin kuuluu litsarin lyöminen takaisin.

Usein nämä tilanteet ovat myös tilannekohtaisia. Tanssilattialla intiimi kontakti voidaan tulkita viattomaksi flirttailuksi, toisaalta yllättävä kähmiminen baaritiskillä tai pöydässä saattaa kohteesta tuntua hyvinkin pahalta.

Ymmärrän pointtisi ja olen siitä samaa mieltä, mutta tässä tilanteessa vaikuttaisi nyt siltä, että ensimmäisestä ei ole ollut kyse, kun kerran naisen lausunnon mukaan kähmimiseen syyllistyi useita pelaajia.

En ihan tarkkaan tiedä tapahtuman julkituloa kokonaisuudessaan, mutta toisille voi olla hyvin vaikeaa kertoa tällaisesta asiasta poliisille. Tiedän tapauksia joissa poliisi on suhtautunut hyvin välinpitämättömästi syytteisiin ja se saattaa monelle uhrille tunteen siitä, että poliisille on turha ilmoittaa, jos kyse on "vain" koskettelusta tai vastaavasta.

Juurikin näin. Aivan liian monen poliisin enemmän tai vähemmän virallinen kanta on se, että jos naista lääpitään, nainen tyrkytti itseään tai vähintäänkin kulki minihameessa pakarat vilkkuen ja suorastaan kerjäsi kähmimistä. Kannustaako olemaan yhteydessä poliisiin? No ei.

Lisäksi viestini ensimmäiseen kappaleeseen viitaten, ainakin itse olisin korvauksena tyytyväisempi siihen, että tekijä joutuu kärsimään julkista häpeää, kuin muutamaan hassuun sataseen tai VIP-lippuihin johonkin otteluun. Siitäkin huolimatta, että asian julkitulon jälkeen riittäisi myös näitä sankareita, joiden mielestä tekijä on oikea miesten mies ja äijien äijä.

dwarfish
28.10.2009, 11:57
Niin kun tuli tuosta tapauksesta kauniimmallekin osapuolelle kerrottua, niin sieltä tuli myös hyvää näkemystä asiaan.

Jos oikeasti olisi sattunut jotain vakavaa, niin ensinäkään nainen ei kovin mielellään haluaisi puhua koko asiasta. Jos kuitenkin näin päättäisi, olisi hyvin todennäköistä että asiasta kerrottaisiin esimerkiksi poliisiasemalla, ennen kuin siitä haluaa radiossa ylipäänsä puhua. Jos sielä nyt on pakko tälläisistä puhuakkaan, harvoin esimerkiksi raiskauksen uhri menee kertomaan fiiliksiä radioon.

Amen. Vaikka kuinka olen nainen, ja yleensä tykkään puolustaa naisten oikeuksia, niin jos oikeasti tytölle tuo on ollut noin järkyttävä asia, niin on se nyt kumma, ettei ole asialle mitään muuta tehnyt, kuin kirjoitellut siitä netissä?

Omalla kohdalla (sen lisäksi, että hakisin koko kaveripiirini ympärille, ja ehkä naisellisesti mätkisimme miehiä käsilaukuilla) menisin ihan ensin ravintolan poken juttusille, siitä mahdollisesti sitten asia poliisille, jos tosiaan niin vakavasta on kyse.

Vai onko nainen sitten todellakin niin kokematon sekä miesten, että baarien suhteen, että hänelle on tullut yllätyksenä, että jos kiehnää kännisen miehen edessä mahdollisesti tiukissa vaatteissa (harva baareissa missään norsunloimissa kulkee), niin miehen alkukantaiset himot voivat herätä.. Mutta jos yhtään on niissä baareissa liikkunut, niin normaali nainen kyllä mielestäni osaa myös tehdä lopun lähentely-yrityksistä nopeasti. Tai pyytää sen poken paikalle.

Minusta tässä on ristiriitaista se, että tapauksen kerrotaan olevan vakava, mutta silti se ei tunnu poliisia millään muodon kiinnostavan? Toki, asianomaisen pitäisi ehkä tehdä siitä rikosilmoitus, mutta luulisi poliisinkin oma-alotteisesti tekevän jotain, jos lehdissä revitään otsikoita seksuaalisesta ahdistelusta, ja tekijäkin on tiedossa..? Eli omakohtaisesti en jaksa uskoa sen kummempaan, kuin kännisten miesten idioottimaiseen tissienhiplailuun. Toki, ei sekään ole sallittavaa, mutta kuten yllä kirjoitin, moni nainen baariin mennessään arvaa, että sellaiseen tilanteeseen voi joutua, ja suurin osa naisista osaa myös tilanteen päättää lyhyeen.

mirasane
28.10.2009, 12:12
Nythän tämä "minua kähmittiin, otan yhteyttä radioon" tekee tästä koko hommasta Seiskan tasoisen jutun, missä ei voi suoranaista totuuspohjaa tietää kuin asianomaiset.

Mutta eikös homma mennyt niin, että nainen ei ottanut yhteyttä radioon, vaan kirjoitti asiasta ainoastaan blogiinsa. Radioihmiset olivat huomanneet blogitekstin ja koska blogissa näkyi kirjoittajan nimi, soittivat he tälle ja kysyivät tarkemmin tapahtuneesta?

jaetski
28.10.2009, 12:25
Mutta eikös homma mennyt niin, että nainen ei ottanut yhteyttä radioon, vaan kirjoitti asiasta ainoastaan blogiinsa. Radioihmiset olivat huomanneet blogitekstin ja koska blogissa näkyi kirjoittajan nimi, soittivat he tälle ja kysyivät tarkemmin tapahtuneesta?

Juurikin näin. Nainen ainoastaan kirjoitellut radioaseman communityn blogissa, että siinä joku hiplaili ja tämän nähtyään radioasema sitten näki mahdollisuutensa tehdä mitättömästä asiasta juttua ja näinän tässä sitten kävi. Tämä nainen ei kyllä mitenkään ole ollut tahallisesti yhteydessä mihinkään tiedotusvälineeseen vaan juuri radioasema tämän väänsi. Tuo community on vissiin vähän niin kuin facebook, tosin kuuluu radioasemalle. Tuskimpa olisi näin paljon asia paisunut jos olisi kirjoitellut vaikka facebookiin tapahtuneesta.

magnum37
28.10.2009, 13:41
Millä perustein ei? Esmes minä saattaisin tehdäkin, jos joku tuntematon ääliö tulee kännissä puristelemaan ja kuolaamaan rinnoille, ja selviäisi, että kyseessä oli joukkueen X pelaaja. Jos joku on idiootti ja käyttäytyy tökerösti, rangastukseksi (ja korvaukseksi kohteelle) passaa varsin hyvin se, että jatkossa tekijä on julkisestikin tökerösti käyttäytyvä idiootti.

Niin, no itse lähestyin tapausta lähinnä koskemattomuuden oikeuden näkökulmasta. Ei-toivottu koskeminen on siksi aivan ensimmäiseksi rikosasia (ottamatta kantaa miten vakava se kussakin tapauksessa on). Jos nainen ei pitänyt lääppimisestä, olisi poliisiasia ollut sitten hyvä alku asian selvittämisessä. Mutta ilmeisesti neito ei ollut niinkään huolissaan oikeudestaan koskemattomuuteen, vaan enemmänkin siitä, että Sport-pelaaja oli toiminut "liian tuhmasti". Mitä nainen siis tekee? Kirjoittaa asiasta radiokanavan keskustelupalstalle, ilmeisesti toivoenkin toimituksen tarttuvan asiaan. Ilmeisesti jonkinlainen naisen kosto tässä oli motiivina.

Olisi todellakin mielenkiintoista saada tietää tapauksen taustat naisen omasta suusta, mutta kun ei neidolla ole pokkaa nostaa kättä ylös, mikä on toki hänen valintansa.

Yksi asia on varma: Kuparisaaren 3000 katsojaa tulee seuraavissa kotiotteluissa niska vääränä pällistelemään VIP-aitioiden suuntaan =)

TQoFE
28.10.2009, 13:52
Ei-toivottu koskeminen on siksi aivan ensimmäiseksi rikosasia (ottamatta kantaa miten vakava se kussakin tapauksessa on). Jos nainen ei pitänyt lääppimisestä, olisi poliisiasia ollut sitten hyvä alku asian selvittämisessä.

Periaatteessa kyllä, useimmiten poliisi on se, jonka luokse kannattaa mennä, jos on joutunut rikoksen uhriksi. Ongelmana on tässä po. tapauksessa vain se, mitä täällä useampikin on jo tuonut ilmi, eli poliisin syyllistävä asennoituminen tällaisissa tapauksissa.

Ja kuten sanottua, itse ainakin olisin uhrin asemassa tyytyväisempi julkiseen nöyryytykseen rangaistuksena tekijälle, kuin muutamaan satalappuseen.

Yksi asia on varma: Kuparisaaren 3000 katsojaa tulee seuraavissa kotiotteluissa niska vääränä pällistelemään VIP-aitioiden suuntaan =)

Tästä ei voine olla eri mieltä =)

Toejoen Veikko
28.10.2009, 14:29
Periaatteessa kyllä, useimmiten poliisi on se, jonka luokse kannattaa mennä, jos on joutunut rikoksen uhriksi. Ongelmana on tässä po. tapauksessa vain se, mitä täällä useampikin on jo tuonut ilmi, eli poliisin syyllistävä asennoituminen tällaisissa tapauksissa.

Mikä poliisien syyllistävä asenne ja ketä kohtaan?

TQoFE
28.10.2009, 14:40
Mikä poliisien syyllistävä asenne ja ketä kohtaan?

Poliisien keskuudessa niin yleinen syyllistävä asenne tämänkaltaisissa tapauksissa: monen poliisin mukaan nainen on vähintäänkin tyrkyttänyt tai provosoinut miehiä lääppimään.

diablo
28.10.2009, 14:54
Poliisien keskuudessa niin yleinen syyllistävä asenne tämänkaltaisissa tapauksissa: monen poliisin mukaan nainen on vähintäänkin tyrkyttänyt tai provosoinut miehiä lääppimään.
Kyllähän se niin on, että jos oikeasti jotain vakavaa tapahtuu / on tapahtunut, niin eiköhän 99%:a naisistakin suhkot vapaaehtoisesti sinne poliisin puheille mene.

Toistan ja haen nyt tuolla samaa asiaa, josta jo yllä aijemmin mainitsin. Myös nimimerkki dwarfish vastasi tuohon hyvin.

Täytyy nyt vielä todeta, että tässä asiassa on sen verran monta mielipidekysymysta/makuasiaa, että yhtä yhteistä mielipidettä ei varsinkaan tästä asiasta tulla varmasti saamaan...

Toejoen Veikko
28.10.2009, 14:57

Tai ainakin tuollaiseen kuviteltuun ennakkoasenteeseen on hyvä vedota. Poliisit tutkivat asian, jos siihen on tarvetta. Kyseinen käytäntö ei välttämättä kelpaa kaikille prinsessoille.

VH87
28.10.2009, 15:15
Vähän vaikuttaisi siltä, että muija on ainoastaan vittuuntunut henkilöiden käytökseen ja haluaa vittuilla/näpäyttää kyseisiä herrasmiehiä, tietäen että koko organisaatio tavallaan "kärsii" tapauksesta.

Hyvin vaikea kuvitella että tyttö kuvittelisi tulleensa niin pahasti ahdistelluksi että asiasta poliisille menisi, kun ei kerran pokeillekaan mitään raportoinut. On sitten suutuksissaan purkanut vitutustaan blogiin, ko. asemasta soitettu ja soppa on valmis. Julkisuustyrkky tässä tuskin on kyseessä, vaan ainoastaan vittuuntunut henkilö joka haluaa antaa jätkille jonkinmoisen opetuksen.

TQoFE
28.10.2009, 15:25
Kyllähän se niin on, että jos oikeasti jotain vakavaa tapahtuu / on tapahtunut, niin eiköhän 99%:a naisistakin suhkot vapaaehtoisesti sinne poliisin puheille mene.

Ei pidä paikkaansa. Katsohan vaikka tästä linkistä ilmoitettujen raiskausten määriä, ja vertaa niitä väestöhaastattelujen tuloksiin (samassa linkissä, s. 5/10): http://www.optula.om.fi/uploads/auzw68dvw48p2bs.pdf. Kannattaa huomioida myös sivu 6/10, jolla kerrotaan, että naisten ahdisteluista vain 7 prosenttia ilmoitetaan poliisille.

Jos joku ei tiedä, niin Optula tarkoittaa Oikeuspoliittista tutkimuslaitosta.

Tai ainakin tuollaiseen kuviteltuun ennakkoasenteeseen on hyvä vedota. Poliisit tutkivat asian, jos siihen on tarvetta.

Juuri vastikään oli uutisissa korkean poliisiviranomaisen lausunto, joka antoi ymmärtää raiskauksen olevan naisen syytä, jos nainen on humalassa / pukeutunut paljastavasti tjsp. Ja tutkivat eli eivät, harva haluaa mennä kuuntelemaan syytöksiä, kuinka kaikki johtuikin omasta pukeutumisesta tms.

Omakohtaistakin kokemusta on sikäli, että erästä ahdistelujuttua puitaessa eräs Pikku-Roban poliisilaitoksen tutkija sanoi suoraan minulle, että "kannattaisi varmaan vähän miettiä, miten pukeutuu ja missä liikkuu". Hieno homma, olin Kampissa eräässä ravintolassa (ei yökerho eikä räkälä), päälläni siisti kietaisumallinen kauluspaita ja jakkupuku. Että kiitos. On vittu kumma maailma, jos ei julkisella paikalla saa liikkua siististikään pukeutuneena ilman, että joutuu kourituksi ja on vielä itse syypää siihen.

Mainittakoon, että itse en ollut tehnyt ilmoitusta poliisille, vaan poliisit soitettiin paikalle sivullisen toimesta. Homma kun meni niin, että ei-toivotusta kourumisesta kiitokseksi annoin avokasta, ja sain sellaisen takaisin. Silloinen avomies ei liiemmin innostunut siitä, että omaa naista ensin kouritaan ja sitten vielä lyödään, joten tappelu oli valmis.

mendieta
28.10.2009, 15:46
Ei pidä paikkaansa. Katsohan vaikka tästä linkistä ilmoitettujen raiskausten määriä, ja vertaa niitä väestöhaastattelujen tuloksiin (samassa linkissä, s. 5/10): http://www.optula.om.fi/uploads/auzw68dvw48p2bs.pdf. Kannattaa huomioida myös sivu 6/10, jolla kerrotaan, että naisten ahdisteluista vain 7 prosenttia ilmoitetaan poliisille.

Johtuisiko tämä enemmän naisten haluattomuudesta tuoda raiskausta ilmi vai poliisin asenteellisuudesta? Veikkaan ensimmäistä.

Juuri vastikään oli uutisissa korkean poliisiviranomaisen lausunto, joka antoi ymmärtää raiskauksen olevan naisen syytä, jos nainen on humalassa / pukeutunut paljastavasti tjsp. Ja tutkivat eli eivät, harva haluaa mennä kuuntelemaan syytöksiä, kuinka kaikki johtuikin omasta pukeutumisesta tms.

Kyse oli poliisin (en tiedä arvoa) pro gradu-tutkielmasta, missä poliisi sanoi, että iso osa raiskauksista olisi vältettävissä "maalaisjärjellä". Sika viittaisi naisten humalahakuiseen juomiseen, kulttuurieroihin (suomalainen nainen-ulkomaalainen mies) ja mm. siihen, että naisten ei tulisi ottaa kyytiä tuntemattomalta, ottaa tuntematonta yöksi kotiinsa vain nukkumaan yms. Ihan loogisia juttuja. Jutussa nimenomaan mainittiin, että poliisi ei ollut nostanut esiin naisten pukeutumista.

Mutta feministit kääntää tämänkin tottakai naisvihaksi ja asenteellisuudeksi.

Toki on olemassa varmaan paskoja ja huonoja kyttiäkin. Huonoa kohtelua voi saada myös miespuolinen asiakas. Tämän nimenomaisen poliisin gradun päätelmistä minulla ei ole pahaa sanottavaa. Asiantuntijana päätelmät ovat varmasti aikalailla oikeita.

Alla juttu aiheesta, jotka nopeasti löysin.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/kansanedustaja-%C3%A4rtyi-konstaapelin-raiskausn%C3%A4kemyksist%C3%A4/495486

TQoFE
28.10.2009, 15:54
Hienostipa Mendieta sivuutit omakohtaisen kokemukseni. "Ei oo klippii juutuubis, ei oo tapahtunu"?

Miksi luulet, että naiset muuten eivät halua ilmoittaa ahdisteluista, raiskauksista ym.?

mendieta
28.10.2009, 15:58
Hienostipa Mendieta sivuutit omakohtaisen kokemukseni. "Ei oo klippii juutuubis, ei oo tapahtunu"?

Kirjoitin: "Toki on olemassa varmaan paskoja ja huonoja kyttiäkin. Huonoa kohtelua voi saada myös miespuolinen asiakas."

Miksi luulet, että naiset muuten eivät halua ilmoittaa ahdisteluista, raiskauksista ym.?

Prosessin raskaus, asian kieltäminen, häpeä yms. tekijät. Näin veikkaisin maallikkona.

isopee
28.10.2009, 18:47
Nimi tai nimet esiin, koko joukkue on suuren yleisön silmissä epäiltynä niin kauan syyllisen nimi julkaistaan.....

Pervert
28.10.2009, 20:45
Nimi tai nimet esiin, koko joukkue on suuren yleisön silmissä epäiltynä niin kauan syyllisen nimi julkaistaan.....

Samalla logiikalla kerro ensin oma nimesi vaikkapa täällä ja kysy sitten tAMilta kertooko pelaajan nimen.

Mborjens

kakkonen
28.10.2009, 21:28
Nimi tai nimet esiin
Ymmärsin jostain kommentista että Tami vähän heittikin pyyntöä tähän suuntaan.

Imhotep
28.10.2009, 21:34

Miksi? Siksi että sinusta tuntuisi hyvätä? Mitä sinulla on tämän asian kanssa tekemistä?

Asia on osapuolten kansas sovittu ja asian vatuloiminen voidaan lopettaa tähän. Ketju lukkoon Kiitos!

diablo
28.10.2009, 23:19
Niin omakohtaisia kokemuksia on tietysti kaikilla erinlaisia. Tuntuu, että sulla painaa aika paljon tuo, mitä sulle on aikoinaan tapahtunut. Sanotaan, että meidän taloudesta löytyy tapaus, josta kauniimpi osapuoli kävi aikoinaan ilmoituksen tekemässä. Muun muossa niiden kokemusten perusteella itsellä taas aikalailla erilainen näkemys tästä asiasta. Ja esimerkiksi siitä, kummassa asioista kertoo ensin jos on pakko kertoa - radiossa vai kyttiksellä.

Mutta nyt tästä "kärpäsestä härkänen" -tapauksesta mun osalta case closed.

ps. vaikka teko tuomittava onkin.

TQoFE
28.10.2009, 23:32
Niin omakohtaisia kokemuksia on tietysti kaikilla erinlaisia. Tuntuu, että sulla painaa aika paljon tuo, mitä sulle on aikoinaan tapahtunut. .

Kouriminen ei paina, sen osaan sivuuttaa kourijan idioottimaisuutena. Ja avokasta tarjoan kyllä jatkossakin, jos joku tuntematon urpo käy kiinni.

Poliisin asenne sen sijaan painaa. Tuntuu käsittämättömältä tulla tuomituksi sellaisen ihmisen taholta, jonka tehtävä työnsä puolesta ei todellakaan ole tuomita - etenkään kun syytä tuomitsemiseen ei ole.

Sanotaan, että meidän taloudesta löytyy tapaus, josta kauniimpi osapuoli kävi aikoinaan ilmoituksen tekemässä. Muun muossa niiden kokemusten perusteella itsellä taas aikalailla erilainen näkemys tästä asiasta.

Jos viittaat siihen, mitä luulen, niin sanottakoon, että tunnen useamman tuollaisen tapauksen. Kaikki ovat jääneet ilmoittamatta, syy: pelko syyllistämisestä ja pelko siitä, ettei ole tarpeeksi todisteita, ja että koko asia vain haudataan.

Mutta se, mihin arvelen sinun viittaavan ja kouriminen ovatkin kaksi eri asiaa, jolloin niihin myös suhtaudutaan eri tavalla. Ensimmäisestä sietääkin saada merkintä rikosrekisteriin, jälkimmäisessä edelleen riittänee mainitsemani häpeärangaistus. Kouriminenhan on - kuten tuossa aiemmin sanonkin - vain kourijan idioottimaisuutta, moukkamaisuutta ja käytöstapojen sekä muiden ihmisten kunnioituksen täydellistä puuttumista ym.

diablo
28.10.2009, 23:41
Jos viittaat siihen, mitä luulen, niin sanottakoon, että tunnen useamman tuollaisen tapauksen. Kaikki ovat jääneet ilmoittamatta, syy: pelko syyllistämisestä ja pelko siitä, ettei ole tarpeeksi todisteita, ja että koko asia vain haudataan.
Vastataan nyt vielä, ettei tule väärinkäsityksiä. Ei tuokaan tapaus, josta puhuin, ollut hirveästi kourimista pahempi. Sanotaan, että sellainen, josta kyseisen henkilön olisi pitänyt kenties ammattinsa menettää. Mutta juuri noinhan siinä kävi, että "todisteet eivät riittäneet".

Suomi-Salama
13.11.2009, 10:38
"Tarjosin korvaukseksi tällaista mahdollisuutta, että joukkue ja organisaatio antaa aition käyttöön hänelle ja ystävilleen täysin korvauksetta, että hän ymmärtäisi minkälaisessa stressissä nämä pelaajat ovat noin 75 kertaa kaudessa. Ehkä se sitten auttaa häntä ymmärtämään, että kun nämä pelaajat ovat suoritusbisneksessä, niin vedettyään helvetin kovan pelin ja voitettuaan kärkijoukkueen, ja seuraavana päivänä on vapaata, menevät muutataman kaljan juomaan."

Noin siis Aurinkokunigas Juhani Tamminen MTV3:n haastattelussa. Alla linkki.

http://www.mtv3.fi/urheilu/lexhollonpiinapenkki.shtml?995944

Eli Tamin mielestä pelaaja ei oikeasti ole tehnyt mitään väärää vaan on ainoastaan olosuhteiden uhri. Mokoma anonyymi naishenkilö ei vaan tyhmyyttään ymmärrä tätä asiaa. Niinpä Tami kutsuu anonyymin naishenkilön ystävineen katsomaan VIP-katsomoon, mistä oikein on kyse. Hyi helvetti, mikä ajattelumaailma tolla narsistilla on! En muuta osaa sanoa.

Kumarrus ja anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Jatkakaa.

TosiFani
13.11.2009, 10:49
"Tarjosin korvaukseksi tällaista mahdollisuutta, että joukkue ja organisaatio antaa aition käyttöön hänelle ja ystävilleen täysin korvauksetta, että hän ymmärtäisi minkälaisessa stressissä nämä pelaajat ovat noin 75 kertaa kaudessa. Ehkä se sitten auttaa häntä ymmärtämään, että kun nämä pelaajat ovat suoritusbisneksessä, niin vedettyään helvetin kovan pelin ja voitettuaan kärkijoukkueen, ja seuraavana päivänä on vapaata, menevät muutataman kaljan juomaan." ...

Tällä perusteella raskaan työviikon tehnyt hitsari saa käpälöidä naisia tanssiravintolassa ilman oikeudellisia seurauksia. Jos joku "daami" pahastuu, pomo kutsuu kyseisen "daamin" verstaan ruokalaan syömään ja seuraamaan minkälaisessa stressissä hitsarit ovat n. 200 päivää vuodessa...

kaali
13.11.2009, 11:50
Täytyy vastentahtoisesti puolustaa Tamia: hänhän selvitti ensin, että kaikki on ok ko. naisella? Loukattiinko häntä, jäikö painamaan henkisesti? Ei jäänyt, joten hyvittelyä peliin. En usko että Tami on niin tollo kuin täällä yleisesti kuvitellaan, vaan jos uhri olisi kokenut asian vakavana, toimenpiteet olisivat varmasti olleet erit. Ei mulla muuta.

TosiFani
13.11.2009, 11:58
Täytyy vastentahtoisesti puolustaa Tamia: hänhän selvitti ensin, että kaikki on ok ko. naisella? Loukattiinko häntä, jäikö painamaan henkisesti? Ei jäänyt, joten hyvittelyä peliin. En usko että Tami on niin tollo kuin täällä yleisesti kuvitellaan, vaan jos uhri olisi kokenut asian vakavana, toimenpiteet olisivat varmasti olleet erit. Ei mulla muuta.

Ei tätä täällä kommentoitu vaan sitä, että Tamminen käytännössä hyväksyy Hollon haastattelussa pelaajansa toiminnan.

moonshainrider
13.11.2009, 18:45
Eli nyt ollaan päätetty pelaajien ja valmentajien kesken miten edetä, ja pelaaja X pysyy nimettömänä. Ne, jotka haluavat tietää kuka seikkaili yökerhossa joutuu kai odottamaan tamin seuraava kirja...

Mogilni
13.11.2009, 18:59
Eli Tamin mielestä pelaaja ei oikeasti ole tehnyt mitään väärää vaan on ainoastaan olosuhteiden uhri. Mokoma anonyymi naishenkilö ei vaan tyhmyyttään ymmärrä tätä asiaa. Niinpä Tami kutsuu anonyymin naishenkilön ystävineen katsomaan VIP-katsomoon, mistä oikein on kyse. Hyi helvetti, mikä ajattelumaailma tolla narsistilla on! En muuta osaa sanoa.

Ei tätä täällä kommentoitu vaan sitä, että Tamminen käytännössä hyväksyy Hollon haastattelussa pelaajansa toiminnan.
Kuinka yksinkertaisen pitää ihmisen olla, että saa "luettua rivien välistä" Tammisen sallivan tuon ahdistelun? Selittäkää miten helvetissä veditte tämän johtopäätöksen.

diablo
13.11.2009, 19:04
Eli nyt ollaan päätetty pelaajien ja valmentajien kesken miten edetä, ja pelaaja X pysyy nimettömänä.
Niin tai sitten korjaan kuten asiat oikeasti ovat - eli Tami on lähinnä yksin päättänyt, että ei halua paljastaa pelaajan nimeä julkisuuteen. Pelaajat kun olisivat halunneet nimen julki piste.

EDIT:
kun täälä tuota Hollon Tamin haastattelua on otettu esille, niin näyttää siitä olevan ensi viikolla myös jatkoa luvassa...

Valkohuulikyy
13.11.2009, 19:09

Itse ainakin luen tuon "rivien välistä" niin, että Tami tarkoitti sitä, että kun noin tapahtuu voi myös ylilyöntejä ja erittäin typeriä tapauksia sattua kaljoittelun jälkeen. Ei mielestäni sitä, että hän hyväksyisi tuon.

Tamin vihaajat tietenkin lukevat asian miten haluavat.

Everton
13.11.2009, 19:39
Itse ainakin luen tuon "rivien välistä" niin, että Tami tarkoitti sitä, että kun noin tapahtuu voi myös ylilyöntejä ja erittäin typeriä tapauksia sattua kaljoittelun jälkeen. Ei mielestäni sitä, että hän hyväksyisi tuon.

Veikkaajan kolumnissaan antoi ymmärtää myös sen, että vastaavaa olisi sattunut myös hänelle, tai mitä Vellua ja muita kavereitaan nyt sitten porukkaan kuuluikaan.

Valkohuulikyy
13.11.2009, 20:16
Luin myös Veikkaajan ja muistaakseni siinä sanottiin, että "monen naisen ego saattoi kärsiä". Liittyykö tämä seksuaaliseen häirintään?

Veikkaajan ehdin jo laittaa lehtiroskiin, joten korjaa jos olen väärässä.

Enkä tässä mitenkään nyt yritä puolustaa etteikö kähminen olisi törkeää. Ihmettelen vaan miten värilaseilla jotkut lukee juttuja.

Valkohuulikyy
13.11.2009, 20:23
"Tarjosin korvaukseksi tällaista mahdollisuutta, että joukkue ja organisaatio antaa aition käyttöön hänelle ja ystävilleen täysin korvauksetta, että hän ymmärtäisi minkälaisessa stressissä nämä pelaajat ovat noin 75 kertaa kaudessa. Ehkä se sitten auttaa häntä ymmärtämään, että kun nämä pelaajat ovat suoritusbisneksessä, niin vedettyään helvetin kovan pelin ja voitettuaan kärkijoukkueen, ja seuraavana päivänä on vapaata, menevät muutataman kaljan juomaan."

Noin siis Aurinkokunigas Juhani Tamminen MTV3:n haastattelussa. Alla linkki.

http://www.mtv3.fi/urheilu/lexhollonpiinapenkki.shtml?995944

Kumarrus ja anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu. Jatkakaa.

Lähinnä tätä tarkoitin. Miten voi lukea tuon tekstin "rivien välistä", että Tami hyväksyi tämän. Oisihan Tami voinut sen paremminkin muotoilla, mutta ei tuo kommentti mielestäni tarkoita teon hyväksymistä.

Lukijallakin on usein vastuuta. Varsinkin ennen kuin tulee kirjoittamaan siitä yleisille palstoille.

stairox
13.11.2009, 23:50
Että saataisiin tämäkin homma pois päivänjärjestyksestä pikkuhiljaa, niin paljastan kuka se oli: Jörkkä oli se joka pisti handunsa karkkiburkkeniin!

Nyt kaikki voivat siirtyä omiin työntehtäviinsä, kiitos.

Lapanen
14.11.2009, 03:00

Tammisen noudattaman logiikan mukaan jokainen sotaa käyvä sotilas, ryynättyään viimeisen kuukauden aikana vähintään noin 75 kertaa suoritusbisneksessä, jossa voi kokea jopa mestispelaajaa kovemman kohtalon, on vähintäänkin oikeutettu raiskaamaan ja silpomaan jokaisen vastaantulevan naisen, lapsen, isoäidin jnejne.

Hip-hei.

fågel
14.11.2009, 13:02
Tammisen noudattaman logiikan mukaan jokainen sotaa käyvä sotilas, ryynättyään viimeisen kuukauden aikana vähintään noin 75 kertaa suoritusbisneksessä, jossa voi kokea jopa mestispelaajaa kovemman kohtalon, on vähintäänkin oikeutettu raiskaamaan ja silpomaan jokaisen vastaantulevan naisen, lapsen, isoäidin jnejne.

Hekoheko.

Kyllä saa olla todellinen puusilmä että Tammisen sanomisista saa tollasia juttuja väännettyä.

Pervert
14.11.2009, 15:15
Hekoheko.

Kyllä saa olla todellinen puusilmä että Tammisen sanomisista saa tollasia juttuja väännettyä.

Samaa mieltä. Ihme juttu kun pakko saada vääntää asiat itselleen sopivaksi.

Asia sovittu niin miksi pitää vaan jatkaa? Kertoo paljon kirjoittajien omista tavoitteistaan...

Toejoen Veikko
14.11.2009, 16:43
Hekoheko.

Ei ihan noinkaan. Mitä Tamminen alkaa selittelemään "daamille" raskasta kautta, launtaita ja täyttä häkkiä?
Huonoja tekosyitä on maailma täynnä ja Tami meni sillä listalla melko korkealle tässä asiassa.

fågel
14.11.2009, 19:57
Ei ihan noinkaan. Mitä Tamminen alkaa selittelemään "daamille" raskasta kautta, launtaita ja täyttä häkkiä?
Huonoja tekosyitä on maailma täynnä ja Tami meni sillä listalla melko korkealle tässä asiassa.

Aijaa. Voitto alla, hyvä fiilis ja pari olutta liikaa. Sitten tuo typerä teko, mitä Tamminen kaikista väitteistä huolimatta ei ole hyväksynyt. Kenellekään ei jäänyt mitään traumoja asiasta.

stairox
14.11.2009, 20:34
Kenellekään ei jäänyt mitään traumoja asiasta.Tässä casessa ei ole vielä jostain syystä otettu esiin perjantain Vasabladetin juttua.

Jutussa Tami totesi että joukkue oli hyväksynyt päätöksen, ettei pelaajan nimeä julkaista. Kymmenen päivää tapahtuman jälkeen yksi pelaajista oli soitellut ja halusi että päätös pelaajan henkilöllisyyden salassapitämisestä kumottaisiin. Kyseisellä pelaajalla oli tapahtuman takia perheongelmia. Pelaajan vaimokin oli soitellut kiekkoleijonalle itse. Tami oli todennut että sopimus pitää ja jos kyseinen pelaaja ei hyväksy sitä, niin tulkoon toimistoon repimään sopimus.

Onkohan tässä kyseessä Erholtz, kun mies ei ole ollut kokoonpanossa RoKia tai Hokkia vastaan? Vai onko hän vain sairastellut?

Kyllähän huhua kaupungilla riittää tämän asian suhteen ja miltei jokainen pelaaja on ehdokaslistalla. Vaikuttaa aivan varmasti pelaamisen tasoon.

Kix71
14.11.2009, 20:58
Onkohan tässä kyseessä Erholtz, kun mies ei ole ollut kokoonpanossa RoKia tai Hokkia vastaan? Vai onko hän vain sairastellut?

Oli ainakin aiemmin tällä viikolla jäällä oman lapsen kanssa (luistelukoulu tms), joten ainakin on käynyt hallilla mutta en osaa sanoa jos on loukkaantunut/sairastellut.

diablo
15.11.2009, 01:14
Kyseisellä pelaajalla oli tapahtuman takia perheongelmia. Pelaajan vaimokin oli soitellut kiekkoleijonalle itse.

Onkohan tässä kyseessä Erholtz, kun mies ei ole ollut kokoonpanossa RoKia tai Hokkia vastaan?
Juu-u. Tosin tuon nyt pystyy jokainen itsekin päätellä, "loukkaantuminen" vai mikä se nyt Tamin mukaan oli. Sielä on Tami laittanut vähän showta pystyyn. Uskomatonta toimintaa on ollut kyllä Tamilta tuohon tapaukseen liittyen, mutta ei siitä täälä sen enempää. Sen kuitenkin sanon, että jos herra alkaa pelaajien siviilielämääkin sekoittaa, niin painuis nyt jo sinne Turkkuuseen lujaa kyytiä takaisin.

Tässä tapauksessa ei ole ollut kenenkään edun mukaista, että syyllisen nimeä ei ole tuotu julkisuuteen.

EDIT:
Hahhah kunnon vanhan Neuvostoliiton tyylistä sensuuria tähän koko kohuun liittyen esimerkiksi tuossa Kiekkoo-Pohjalaisen juttussa, jonka vasta nyt näin.
http://kiekko.pohjalainen.fi/?page=news&Cat=Mestis&Id=461373&Title=Tuttuun+kaukaloon+v%E4hemm%E4n+tutussa+nutus sa

Tuostahan puuttuu enää vain lopusta kuva, jossa vaikkapa Tami ja kapteenisto poseeraavat yhdessä hymyssä suin.

Onkohan kapteenistolla muuten ollut oikeasti kuinkakin paljon sananvaltaa tuossa palaverissa Tamin kanssa...

kende
15.11.2009, 10:44
Siis tarkoituksena ei ole olla mikään huhumylly niinkuin Tamikin on todennut, mutta aika jännä, jos vaimot ei usko miehen sanaa, jos sanoo kirkkain silmin vaimolleen "en se minä ollut kenestä puhutaan". Voi olla muutakin skismaa perheessä silloin. Erholzhan ei siis ole kyseinen pelaaja.

Minusta tämän asian jauhaminen on kyllä toisaalta aivan turhaa. Asia on sovittu täysin kohtuullisella tavalla kaikille osapuolille, paitsi ilmeisesti jatkoajan kirjoittelijoille. Pelaajakin ironisesti pelasi tapahtuman jälkeen varmaankin kauden parhaan pelinsä, mikäli paremman puoleni kertomaa nimeä on uskominen. Eiköhän tästä asiasta keskustelun voi tosiaan lopettaa.

Toejoen Veikko
15.11.2009, 10:57
"Asiat käytiin läpi, dialogi säilyy."

Näin sivustaseuraajana kysyn: Mikä dialogi? Onko Julle muuttanut tapansa?

Salama15
15.11.2009, 14:05
Onkohan kapteenistolla muuten ollut oikeasti kuinkakin paljon sananvaltaa tuossa palaverissa Tamin kanssa...

Pari vaihtoehtoa:

1.) Kapteenisto on ilmoittanut Tamille, notta jos homma jatkuu näin niin me poltetaan sun talo, saat turpaasi ja Erholz polvitaklaa sut joka kerta kun tulet jäälle.

2.) Tami ja Spåran hallitus on ilmoittanut pelaajille, notta jos itkut jatkuu alkaa Valko-Venäjän kakkosliiga saada pelaajia Vaasan suunnalta.

Ja dialogi jatkuu...

Hartiapankki
15.11.2009, 14:17
Nyt viimeistään kannattaa lopettaa pelaajien nimien heittely tässä topikissa, vaikka olisi kuinka hassunhauskoja heittoja. Julkisuuteen ei ole annettu yhtään nimeä, ja ne jotka asianomaiset tietävät eivät niitä tässä ketjussa varmaankaan paljasta. Joten viime viesteissä mainittu pelaaja saa nyt aiheetonta lokaa niskaansa pelkästään sen takia kun nimi on esillä. Moni lukija kun selailee tätäkin aihetta silloin tällöin ja ainut mitä hänelle jää viikon päästä mieleen on ketjun aihe ja yhden pelaajan nimi. Jokainen varmaan ymmärtää tämän?

diablo
15.11.2009, 20:06
Asia on sovittu täysin kohtuullisella tavalla kaikille osapuolille, paitsi ilmeisesti jatkoajan kirjoittelijoille.
Itsellä on hieman eri tieto tuosta asiasta, mutta eipä noista viitsi täälä huudella.

Jos nyt viittaat tuolla tyyliin siihen, että pelaajat haluaisivatkin nyt niin, että Tami jatkaisi.

Nyt viimeistään kannattaa lopettaa pelaajien nimien heittely tässä topikissa, vaikka olisi kuinka hassunhauskoja heittoja. Julkisuuteen ei ole annettu yhtään nimeä, ja ne jotka asianomaiset tietävät eivät niitä tässä ketjussa varmaankaan paljasta. Joten viime viesteissä mainittu pelaaja saa nyt aiheetonta lokaa niskaansa pelkästään sen takia kun nimi on esillä. Moni lukija kun selailee tätäkin aihetta silloin tällöin ja ainut mitä hänelle jää viikon päästä mieleen on ketjun aihe ja yhden pelaajan nimi. Jokainen varmaan ymmärtää tämän?
Juu kukaanhan ei ole syyllisen nimeä luonnollisesti tässäkään ketjussa paljastanut.

Ainoastaan on todettu, että Erholtz ei ole tehnyt mitään ja on kärsinyt syyttömänä tästä casesta aika paljon. Siinä ei ole varmaankaan mitään väärää todeta, että Markulla ei ole osaa eikä arpaa tähän ahdistelu caseen. Tuo nyt piti todeta vain siksi, ettei kukaan luule kaveria syylliseksi.

Hassunhauskoja heittoja ei tästä aiheesta varmasti kannatakaan viljellä ja itsekin nyt pintaraapaisuna vain hieman selvensin asoita. Tosin tarkoititkin tuolla varmasti muita kirjoittajia, joilla ei asioista sen tarkempaa tietoa ole.

EDIT:
Joo mutta nyt saa mun osalta tämä asia olla tässä. Ei viitsi näistä asioista vatoa täälä sen enempää. Ja jokainen saa arpoa mitä tykkää :)
Paha näitä asoita on muutenkaan täälä selventää, kun ei viitsi yksityiskohtia kertoa.

Hamilton
16.11.2009, 21:16
Kuusisto

Hiilikuitu
16.11.2009, 21:22
Joo Kuusistohan se oli. Iltalehti tämän vielä vahvistaa: http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2009111610610338_jk.shtml

Focker
16.11.2009, 21:23
Jep.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1768771

Itse kyllä veikkasin ulkomaalaista mutta sikahan oli ihan suomalainen.

edit. minuutin hidas.

Nakkis
16.11.2009, 21:47
-Tällä ulostulolla Sport toivoo työrauhaa joukkueelle, totesi seuran päävalmentaja Juhani Tamminen.
Arvostettavaa, jos Teemu myönsi asian julkisesti omasta aloitteestaan. Vähän tässä kyllä mietityttää, että onko yhtäkkinen avoimuus asiassa vain Tammisen peliliike julkisen keskustelun ohjaamiseksi turvallisemmille vesille.

Shearer
16.11.2009, 21:57
Tami kai saa joukkueeseen jonkinlaisen keskusteluyhteyden kun tämä on nyt tehty. Olihan se harmi, että tätä ei heti julkistettu kun tästä nousi niin suuri kohu. Erholtzia ynnä muita on palstoilla epäilty ihan turhaan.

Toivottavasti tämä juttu unohtuisi nyt nopeasti.

theref
16.11.2009, 22:02
En ole lukenut "julkitulosta" kuin STT:n uutisen, jossa mainitaan näin:

Kuusisto pyysi anteeksi joukkueelta, valmennusjohdolta, kannattajilta ja yhteistyökumppaneilta.

Liekö asiasta jossakin pidempää versiota, vai eikö anteeksipyyntö itse kohteelle olisi myöskin ollut asiallinen?

diablo
16.11.2009, 23:18
Erholtzia ynnä muita on palstoilla epäilty ihan turhaan.
Täh. Eihän täälä ole Ereä kukaan epäillyt. Huonosti näköjään luetaan viestejä ja selvennyksiä, jos käsitys oli vieläkin oikeasti tuo.

Jostain syystähän tosin Ereä on katupuheissa syylliseksi epäilty ja sieltä suunnalta (muu joukkue tukena) on sitten luonnollisesti ollut suuret vaatimukset oikean syyllisen julkistamiseen, johon Tami ei ole suostunut. Nyt asia on vihdoin taputeltu, kun Tami taipui, ja Erekin pääsee "loukkaantumisen" jäljiltä auttamaan meidän kapeaa alakertaa.

Itse kyllä veikkasin ulkomaalaista mutta sikahan oli ihan suomalainen.

Miksiköhän niin. Sanoisin yleisellä tasolla, että nämä ulkomaalaiset "palkkasoturit" (varsinkin kun vieraalla maaperällä ovat) ovat ehkä juurikin parhaiten käyttäytyviä jätkiä. Viinakulttuuritkin on monesti vähän siedettävämmät. Vaikka kyllähän nämäkin kaverit osaavat perseet olalle vetää :)

magnum37
16.11.2009, 23:18
Kuusisto!? Johan on pelimies. Emäntä, lapset ja kaikki löytyy kotoa. Kuusiston nimi kyllä kävi mielessä, mutta en silti olisi uskonut. Erholtzin epäileminen herättää lähinnä hilpeyttä, kaveri vaikuttaa siviilissä niin jämerältä, että en tiedä maistuuko Markulle edes olut.

Meni kyllä pieleen omat epäilyt. Mutta se siitä.

diablo
16.11.2009, 23:24
Erholtzin epäileminen herättää lähinnä hilpeyttä, kaveri vaikuttaa siviilissä niin jämerältä, että en tiedä maistuuko Markulle edes olut.
Niin, sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, miten h*lvetissä Ere oli tuola toripuheissa vedetty suurimmaksi epäillyksi. Jos lapset ei saa edes rauhassa käydä koulua, kun isä on "ahdistelija", niin jostain on pitänyt kyllä suolaa lentää pahasti Eren niskaan.

Meni kyllä pieleen omat epäilyt. Mutta se siitä.
Sinä et kuitenkaan sentään tainnut täälä näinkin arasta aiheesta mitään MUTU-heittoja harrastaa. Kyllähän täälä kaikenmaailman arvuuttelijoita on ollut.

Toejoen Veikko
17.11.2009, 06:59
Sanonpa vain, että tämänkin koko jutun olisi voitu muotoilla iltapäivälehdissä huomattavasti herkullisemmin. Esim näin: "Blues-kasvatti ahdisteli naisia." Näin "kunnia" käytöksestä menee siihen suuntaan, missä mies on kasvanut/kasvatettu.

korkki
17.11.2009, 07:43
Jos lapset ei saa edes rauhassa käydä koulua, kun isä on "ahdistelija", niin jostain on pitänyt kyllä suolaa lentää pahasti Eren niskaan.

Toi on kyllä sellainen asia että pistää vituttamaan. Vaikka isä olisikin jotain tehnyt niin ei se lasten vika ole missään tapauksessa. Ja varsinkin kun kyse on jostain kännitouhuista joita varmasti tapahtuu ilman julkisuutta Vaasassakin joka viikonloppu.

Onneksi syyttömille oikealla syyllisellä oli selkärankaa astua esiin.

EDIT: Vai pitäisikö tuo viimeinen lause muotoilla että "onneksi Tamminen antoi syylliselle luvan astua esiin"...

mendieta
17.11.2009, 08:09
Eiköhän tässä käynyt niin, että Tamminen yritti suojella joukkuettaan olemalla julkistamatta pelaajan nimeä. Luuli, että jengi reagoi solidaarisesti. Kävikin päinvastoin ja julkaisemattomuus nousi ongelmaksi. Pelaajien lähipiirit reagoivat ja syyttömät joutuivat kärsimään. Tässä vaiheessa kakka lurahti jo housuun ja aiemmin tehty päätös osoittautui vääräksi. Korjaus tapahtui nyt, liian myöhään.

Avoimeksi jää muutama asia. Onko joukkueen rivit nyt sekaisin? Kuusisto on perheellisten ja näiden lähipiirien hampaissa? Oliko pelaajayhdistys-yhteydenotossa kyse jostain muusta kuin tästä? Olisiko Kuusisto halunnut tulla julkisuuteen jo aiemmin johtuen muiden pelaajien painostuksesta ja Tami ei antanut lupaa?

Pelaajan palkan evääminen perustuu varmaankin joukkueen sisäiseen säännöstöön. Vähän samaan tapaan kuin sakkojärjestelmä.

magnum37
17.11.2009, 10:03
Mendietalta hyviä pointteja. Ei tämä nyt joukkueelta eikä varsinkaan Kuusistolta ihan putkeen mene.. En tiedä onko Teemulla nyt niin suuret paineet onnistua vai mistä on kysymys. Jo kauden alla mies vaikutti hermostuneelta, eikä peli ole oikein sujunut, vaikka tuskin kukaan enää tässä vaiheessa uraa kukaan yli 30 maalia häneltä on odottanutkaan. Tai sitten nämä kaikki ovat vain niitä parisuhdeongelmia, ja ellei ole sitäkään, niin eiköhän niitäkin nyt tule..

Kuusisto mainitsi tulleensa Sportiin muun muassa hyvän joukkuehengen takia, mutta tämä häirintähässäkkä sitä aika hyvin rikkoo. Varmasti tässä on käynyt juuri kuten Mendieta toteaa, eli paine on kasvanut kohun takia monien pelaajien (varsinkin perheellisten) harteilla aika suureksi, ja Kuusisto on haluttu vastuuseen omista törttöilyistään. Eikä tässä jeesustella tarvitse, eihän ne primitiiviset vietit kenelläkään parisuhteen myötä poistu, mutta seurauksista täytyy aina vastata ilman että vetää kaikki joukkueen syyttömät pelaajat mukaansa.

Sinä et kuitenkaan sentään tainnut täälä näinkin arasta aiheesta mitään MUTU-heittoja harrastaa. Kyllähän täälä kaikenmaailman arvuuttelijoita on ollut.

En tällaisessa asiassa. Mutta sanotaanko näin, etten olisi osannut epäillä ketään näistä joukkueen perheellisistä pelaajista.

Pat_LaFontaine
17.11.2009, 10:46
Onko joukkueen rivit nyt sekaisin?Tästä olisi mielestäni nyt hyvä seuran tiedoittaa tai laittaa esim. joku haastattelu vaikka kotisivuille. En nyt äkkiä tiedä, mikä olisi paras foorumi tai tapa, mutta poistaisi kuitenkin oikein tehtynä paljon turhia huhuja ilmasta. Lisäksi toimisi juuri siten, kuten Hiltunen antoi lausunnon syksyllä, eli avoimena tiedoittamisena asioista.

Oliko pelaajayhdistys-yhteydenotossa kyse jostain muusta kuin tästä?
Pelaajayhdistykseen oli otettu yhteyttä tämän tapauksen johdosta, mutta yhteyttä oli otettu Iltalehden haastattelun mukaan jo aikaisemminkin, muiden asioiden tiimoilta.

diablo
17.11.2009, 14:25
Tästä olisi mielestäni nyt hyvä seuran tiedoittaa tai laittaa esim. joku haastattelu vaikka kotisivuille. En nyt äkkiä tiedä, mikä olisi paras foorumi tai tapa, mutta poistaisi kuitenkin oikein tehtynä paljon turhia huhuja ilmasta. Lisäksi toimisi juuri siten, kuten Hiltunen antoi lausunnon syksyllä, eli avoimena tiedoittamisena asioista.
Noh sanotaanko näin, että jos onglemia on ja esimerkiksi Tammisesta halutaan vieläkin eroon, niin siitä tuskin ainakaan tiedotetaan tai mitään muutakaan.

Ainut on, että Neuvostoliitto tyyliin laitetaan tiedotetta ja materiaalia, josta selviää että "kaikki on paremmin kuin koskaan".

Vähän sama, kun Tami sanoo bussissa matkalla kohti Rovaniemiä keskellä kovinta kriisiä, että fiilis on hyvä ja välit pelaajiston kanssa mitä mainioimmat. Nojoo ei se ihan noin mennyt, mutta tuosta esimerkistä selvisi kenties se mun pointti.

Pat_LaFontaine
17.11.2009, 16:11
Noh sanotaanko näin, että jos onglemia on ja esimerkiksi Tammisesta halutaan vieläkin eroon, niin siitä tuskin ainakaan tiedotetaan tai mitään muutakaan.

Ääsh! My bad!
Mä menin merta edemmäs kalaan. Jotenkin onnistuin sekoilemaan, että nyt välit valmentajan ja rosterin välillä on "luonnollisesti" kunnossa.

Tarkoitin tosiaan sitä, että mikäli välit olisivat kunnossa, niin esim. kunnon haastattelu, jossa olisi mukana vaikkapa sekä #79 sekä kapteenisto vakuuttaisivat asioiden olevan kunnossa.

Kuten jo kirjoitit, Sportin sekä Tammisen tuntien sieltä tulee kyllä joku tiedonanto, mutta Tammisen tai Hiltusen suulla joku lyhyt teksti Pohjalaiseen, jossa vakuutetaan kaikki olevan DDR-tyyliin niin ihanaa ja rauhaisaa. Tämä taas ruokkisi sitä kyynisyyttä entistä enemmän vaan.

Åpa
17.11.2009, 16:17
Sportin omalla foorumilla joku osasi suhteellisen uskottavasti valaista vähän koko casea ja sitä, miksi E-holle ollut sivussa. Tuskin siellä kopissa Kuusiston esiintulonkaan jälkeen vielä kaikki ole ihan kohillaan. Sitä toki toivoen.

diablo
17.11.2009, 16:23
Sportin omalla foorumilla joku osasi suhteellisen uskottavasti valaista vähän koko casea ja sitä, miksi E-holle ollut sivussa. Tuskin siellä kopissa Kuusiston esiintulonkaan jälkeen vielä kaikki ole ihan kohillaan. Sitä toki toivoen.
Kyllä. Tuossa nyt on jo utelijoille suhkot yksityiskohtaisesti asiat kerrottu. Että sieltäpä tuo selviää. Toki tuostakin nyt vielä asioista tietämättömille hiukan mustia aukkoja jää.

Maaginen mailavirtuoosi
19.11.2009, 09:53
Pakkohan se oli Taminkin pelaajien tahtoon taipua ja julkistaa tämän törttöilijän nimi, kun Roki peliinkin tultiin paikalle vaan sen takia, kun oli merkitty ohjelmaan. Aika tökerösti Tamilta toimittu kun yritti eka vetää Neuvostoliitto linjalla homman läpi.