View Full Version : NHL 09 (xbox360 & ps3)
Bostonin Pommi
14.02.2009, 00:46
Tuosta live-touhusta boxilla piti kysymäni, notta onko millä lailla erilaista normi offline pellailuun? Ite kun ei ole koskaan moista tullut harrastettua joten aika "noob" olen tällä saralla.
Muuta ei vissiin tarvii ite konsolin etc. + pelin lisäksi kuin sitä live-aikaa ja sen tunnuksen? Headsetistäkään ei varmaan haittaa ole jos haluaa jauhaa paskaa ja jakaa pätevästi ohjeita muille?
Onkos jatkiksella jo oma porukka xbox liigassa?
Vois kokkeilla vähän live-mättöä kun Suomeen tulee palattua.
Täytyy kyllä myöntää että muutama maali olisi ollut torjuttavissa, mutta kertoo sekin jotain olennaista, että joukkue on tehnyt sekä päästänyt vähiten liigassa.
Itelläki meinas alkaa hermot mennä kun oma joukkue teki perusasetuksilla keskimäärin jotain 1.3maalia/peli. Kandee vähän testailla niitä asetuksia että löytää itelleen sopivat.
Tuosta live-touhusta boxilla piti kysymäni, notta onko millä lailla erilaista normi offline pellailuun?
Eli kultaista Liveä ja jonku näkönen piuha jolla vedät sen boxin nettiin. Mukana pitäis olla muistaakseni tullu ihan pätevä johto. Headset on ihan jees, mutta sit ku tulee niitä 14w jenkkipentuja vastaan niin ehkä parempi laittaa äänet pois sen pelin ajaksi.
Livessä sit yleensä löytyy todella helposti vastustajia noihin 1vs1 peleihin ja nykyisinhän siinä voi kavereitaki suoraan haastaa. Jatkiksella on oma EASHL-tiimi, mutta en usko että tähän hätään otetaan uusia jätkiä. Ainakaan ihan amateur-tason kavereita. Toki täällä palstalla pyörii myös aina noita 1vs1 turnauksia joihin kannattee liittyä mikäli ei jaksa katella niitä random etuyläkulma jengejä mitä Live on täynnä.
Pistää vituttaaman tässä pelissä se, että vastustaja saa koukkia ja sitoa ja antaa poikittaista niin paljon kuin huvittaa, mutta jos itse tekee näistä jotain, heti pamahtaa 2min.
Äsken juuri tuli pari koukkaamistilannetta. Ensin pääsin nousemaan vastustajan maalin eteen maalin takaa, harhautin veskarin pihalle, tyhjä maali ja vastustaja koukkaa -> ei maalia, ei jäähyä. Tämän jälkeen taklasin, 2min syy poikittainen maila. Alivoimalla sain kiekon oman maalin taakse, karvaaja tuli maalin taakse, lähdin toiselta puolelta kuin karvaaja tuli, toinen karvaaja koukkasi maalin edessä, kiekon menetys ja maali. Vittu että vituttaa tommonen!
Onko jollakin jotain lisätietoa päivityksestä, joka pitäs tulla tässä kuussa?
Jomppa_Koo
15.02.2009, 18:06
Ainakin mulla päivittyi rosterit, kun menin onlineen. Eli se on jo tullut. En sitten tiedä mitä muuta uutta tämän päivityksen mukana tuli.
Pitäis ainakin poistaa sen 99-glitchin, LB-glitchin, lisätä mailannosto classiceihin sekä tulla ankarampi linja estämisien suhteen. FHR:n keskustelupalstalla (http://keskustelu.fhr.fi/viewtopic.php?t=1948) on ihan hyvin koottu nuita asioita. Niin ja tärkeimpänä ehkä se että etuyläkulmaan ei pitäis enää upota ihan 100%:sti.
Ainakin mulla päivittyi rosterit, kun menin onlineen. Eli se on jo tullut. En sitten tiedä mitä muuta uutta tämän päivityksen mukana tuli.
Tämä on vain rosteripäivitys, ei vaikuta siis itse peliin/pelattavuuteen muuta kuin pelaajasiirtojen osalta.
Bostonin Pommi
16.02.2009, 11:18
Eli kultaista Liveä ja jonku näkönen piuha jolla vedät sen boxin nettiin. Mukana pitäis olla muistaakseni tullu ihan pätevä johto. Headset on ihan jees, mutta sit ku tulee niitä 14w jenkkipentuja vastaan niin ehkä parempi laittaa äänet pois sen pelin ajaksi.
Livessä sit yleensä löytyy todella helposti vastustajia noihin 1vs1 peleihin ja nykyisinhän siinä voi kavereitaki suoraan haastaa. Jatkiksella on oma EASHL-tiimi, mutta en usko että tähän hätään otetaan uusia jätkiä. Ainakaan ihan amateur-tason kavereita. Toki täällä palstalla pyörii myös aina noita 1vs1 turnauksia joihin kannattee liittyä mikäli ei jaksa katella niitä random etuyläkulma jengejä mitä Live on täynnä.
Ok, eli pitanee aloitella naista 1 vs. 1 karkeloista ja varmaan mieluiten naitten jatkislaisten kanssa, ameriikan pullamosso pojat toki lahtee latkimaan kesken pelin jos meinaa tulla ownatuksi.
Riittaako nettipelaamisen muuten 1 megan yhteys vai onko jollain ilmennyt ongelmia? Ja edelleen kysyisin eroista pelata normi offline pelia ja pelata livessa, eroaako millaan lailla? (koittakaa saaha tekstista selvaa, taalla duunin koneella ei oikein Suomen aakkoset toimi. muita mukavia kirjaimia kuten: č. ć, ž, š, đ yms. loytyy kylla.)
Riittaako nettipelaamisen muuten 1 megan yhteys vai onko jollain ilmennyt ongelmia? Ja edelleen kysyisin eroista pelata normi offline pelia ja pelata livessa, eroaako millaan lailla?
1 meganen netti riittää kyllä, mutta jenkkejä, kanukkeja ja muita Amerikan kuubalaisia vastaan itellä ainakin pätkii. Peliaulassa koitan valmiiksi jo kattoa, että mistä maasta vastustaja on. Toinen hyvä keino saada selville mahdollinen pätkiminen on, kun valitaan joukkueita: mikäli tiimit rullautuu sulavasti, ei todennäköisesti yhteydessä ole mitään valittamista, mutta kun taas jo joukkueiden valitsemisessa on viivettä, passaan sen pelin ihan suosiolla heti.
No juu, eli offlinessä vastustaja tekee mistä haluaa ja livessä vastustaja tekee etukulmasta aina kun haluaa. Koita siitä sitten päättää kumpi on mielekkäämpää... :)
1 meganen netti riittää kyllä, mutta jenkkejä, kanukkeja ja muita Amerikan kuubalaisia vastaan itellä ainakin pätkii. Peliaulassa koitan valmiiksi jo kattoa, että mistä maasta vastustaja on. Toinen hyvä keino saada selville mahdollinen pätkiminen on, kun valitaan joukkueita: mikäli tiimit rullautuu sulavasti, ei todennäköisesti yhteydessä ole mitään valittamista, mutta kun taas jo joukkueiden valitsemisessa on viivettä, passaan sen pelin ihan suosiolla heti.
No juu, eli offlinessä vastustaja tekee mistä haluaa ja livessä vastustaja tekee etukulmasta aina kun haluaa. Koita siitä sitten päättää kumpi on mielekkäämpää... :)
Älähän yleistä, ei kaikki harrasta etukulmavetoja! ;)
Ja Bostonin Pommille: lisää minut (GT:Fiiu) kaverilistaan, voidaan kokeilla 1 vs 1-peliä kunhan olen vain paikalla. En ole itsekään mikään mestari siinä niin saatan olla sopiva vastustaja. :)
Bostonin Pommi
16.02.2009, 14:15
Älähän yleistä, ei kaikki harrasta etukulmavetoja! ;)
Ja Bostonin Pommille: lisää minut (GT:Fiiu) kaverilistaan, voidaan kokeilla 1 vs 1-peliä kunhan olen vain paikalla. En ole itsekään mikään mestari siinä niin saatan olla sopiva vastustaja. :)
No lissailenpa kohan Suomeen tuossa joskus maaliskuussa palailen ja sen gold-kortin hommailen.
Toki, pakkohan se on myontaa etta etuylasille tulee itekin "kerran jos toisenkin" kiekko nostettua. Pitas itekin kokeilla saataa niita slidereita jotta be a pro:ssa vois muutkin joukkueen jasenet onnistua siina maalinteossa. YV:lla voi laittaa noita gamertageja sun muita niin lissailen sitten aikanaan.
Ah, ensimmäistä kertaa muuton jälkeen jaksoin kytkeä boksin nettiin ja pelailin onlinessa 1v1 matseja. Ihme ettei kukaan vastustajista harrastanut etuyläkulmaa, mutta tottakai niitä keskenjättäjiä tuli vastaan.
Sitä ihmettelin että mihin ne ihme "ea-avatar tms." pisteet liittyy joita kertyy pelin aikana? Eikös normisti niitä tule pelissä jotain 10-30, niin eräällä vastustajalla taisi olla pelin päätteeksi jotain 120 pongoa. Ei niillä tietääkseni saa muuta kuin muokata sitä avatar-hahmoaan netin kautta, mutta liekö muuta hyötyä? Niitä tulee kai voitetuista aloituksista, maaleista ym, joten mitenhän niitä kertyi siihen malliin, kun ottelukin taisi päättyä minun 2-0 voittoon, eikä vastustaja kyllä hallinnut peliä missään vaiheessa.
Niitä tulee kai voitetuista aloituksista, maaleista ym, joten mitenhän niitä kertyi siihen malliin, kun ottelukin taisi päättyä minun 2-0 voittoon, eikä vastustaja kyllä hallinnut peliä missään vaiheessa.
Mulle itelle kertyy nuita pisteitä yleensä jotain 60-100 peliä kohden. Yleensä sellanen vallitseva tekijä noissa peleissä on armoton taklauspeli joten ehkä siitäki saa pisteitä. Niillähän ei siis tosiaan kait muuta tee ku koristelee jotain avataria easportsworld.com:ssa.
Dhearted
17.02.2009, 18:09
Tänään tuli joku päivitys ps3 versioon ainakin. Estämisjäähyjä tulee nyt yli joka toisesta kiekottoman tönäisystä ja etukulma touhua korjattu. Nämä ei kyllä ole faktatietoja, mutta pelasin tuossa n. 10 peliä netissä ja jäähyjä tuli koko ajan selkään ajoista ja estämisistä. Lisäksi veskarit seisoivat etukulmaa vasten kun siihen yritti nousta, eikä noissa peleissä minua vastaan tehty yhtään maalia etukulmasta, enkä myöskään itse yhtään semmoista tehnyt.
Tänään tuli joku päivitys ps3 versioon ainakin. Estämisjäähyjä tulee nyt yli joka toisesta kiekottoman tönäisystä ja etukulma touhua korjattu. Nämä ei kyllä ole faktatietoja, mutta pelasin tuossa n. 10 peliä netissä ja jäähyjä tuli koko ajan selkään ajoista ja estämisistä. Lisäksi veskarit seisoivat etukulmaa vasten kun siihen yritti nousta, eikä noissa peleissä minua vastaan tehty yhtään maalia etukulmasta, enkä myöskään itse yhtään semmoista tehnyt.
Kuulostaa ihan helvetin hyvältä.
vehhhmanen
18.02.2009, 16:46
Jep, päivitys tosiaan tuli.
Etukulmavedot ovat historiaa, mutta jäähyjä satelee aika roimaan tahtiin. On aikamoinen opettelu taas vähän "siistimpään" peliin.
Hyvä uudistus kuitenkin meikäläisen mielestä.
Dhearted
18.02.2009, 17:58
Varmasti löytyy ketjusta vastaus, mutta liian pitkä ketju etsittäväksi, niin voisiko joku kertoa miten tuo pyörähdysharhautus tehdään?
Ja toinen kysymys, pystyykö tuota vikaa poistamaan, että toinen ei voi valita joukkuetta kun pelaa onlinepelejä?
Varmasti löytyy ketjusta vastaus, mutta liian pitkä ketju etsittäväksi, niin voisiko joku kertoa miten tuo pyörähdysharhautus tehdään?
Mikäli xboxilla pelaat, niin painat vasemman takanäppäimen (=pelisilmäkomento, vision-control) pohjaan ja samanaikaisesti oikealla tatilla teet täysympyrän. Ylöspäin pelatessa aloitat ympyrän vasemmalta vastapäivään ja alaspäin pelatessa päinvastoin eli vasemmalta myötäpäivään. Näin tehdessä pelaaja kiepauttaa ympyrän eikä lähde laukomaan rannaria. Eli siis vasentaka + oikealla tatilla 360. :)
Tanskanen
18.02.2009, 21:49
Ja sama PS3:lla.
Kellään mitään tietoa, että koskahan tuo em. päivitys tulee boksille?
Mikäli xboxilla pelaat, niin painat vasemman takanäppäimen (=pelisilmäkomento, vision-control) pohjaan ja samanaikaisesti oikealla tatilla teet täysympyrän.
Mulla kyllä riittää että tekee 180. Sen pyörähdyksen voi myös tehdä molempiin suuntiin. Eli joko oikealta vasemmalle tai vasemmalta oikealle.
Kellään mitään tietoa, että koskahan tuo em. päivitys tulee boksille?
Se pitäis tulla helmikuun viimeisen tai toiseksi viimeisen viikon aikana.
Mulla kyllä riittää että tekee 180. Sen pyörähdyksen voi myös tehdä molempiin suuntiin. Eli joko oikealta vasemmalle tai vasemmalta oikealle.
Niin no joo, ihan miten on tottunut. :) Pirun hyvältä kyllä kuulostaa toi päivitys. Ostan liveäkin lisää vasta sitten kun pääsee tahkoomaan uudella innolla uuden päivityksen kera.
Mitä muuten Dhearted tarkoitit tuolla toisella kysymyksellä, että miten saa poistettua vian, että toinen pelaaja ei pysty onlinessa valita joukkuetta?
No eipä tarvitse ainakaan jäähypalkkia pitää täysillä enään. Itselläkin kohtaloksi koitunut tämä uusi päivitys, 14min alivoimaa ollut minimissä peliä kohden :D Tottunut siihen että kiekontavoittelutilanteessa tönäistää vastustajaa, että keretään ensimmäisenä kiekolle. Ei onnistu enään. Myös kovempia rangaistuksia on nyt tullut (pari 5min), kun taas tätä ennnen olin saanut yhden isomman rangaistuksen selästä taklaamisesta. Ilmeisesti vastustajan pitää kumminkin loukkaantua ennenkuin isompaa penaa aletaan jakamaan. Etukulmat on sinetöity ja vastustajan purkukiekot pysyvät laarin sisällä suurimman osan ajasta.
Dhearted
19.02.2009, 16:37
Mitä muuten Dhearted tarkoitit tuolla toisella kysymyksellä, että miten saa poistettua vian, että toinen pelaaja ei pysty onlinessa valita joukkuetta?
Sitä, että ei pysty pelaamaan vastustajaa vastaan joka on ohjattu, koska joukkueiden valinnasta ei pääse eteenpäin. Eli joutuu painamaan takaisin valikkoon ja etsimään uuden vastustajan. Saattaa joutua etsimään pahimmillaan 10 vastustajaa, että pääsee pelaamaan.
No eipä tarvitse ainakaan jäähypalkkia pitää täysillä enään. Itselläkin kohtaloksi koitunut tämä uusi päivitys, 14min alivoimaa ollut minimissä peliä kohden :D Tottunut siihen että kiekontavoittelutilanteessa tönäistää vastustajaa, että keretään ensimmäisenä kiekolle. Ei onnistu enään. Myös kovempia rangaistuksia on nyt tullut (pari 5min), kun taas tätä ennnen olin saanut yhden isomman rangaistuksen selästä taklaamisesta. Ilmeisesti vastustajan pitää kumminkin loukkaantua ennenkuin isompaa penaa aletaan jakamaan. Etukulmat on sinetöity ja vastustajan purkukiekot pysyvät laarin sisällä suurimman osan ajasta.
Niin miten tuon päivityksen olet jo saanut? Minä en ainakaan vielä ole saanut koko päivitystä ladattua itselleni eikä sitä mistään löydy.
Niin miten tuon päivityksen olet jo saanut? Minä en ainakaan vielä ole saanut koko päivitystä ladattua itselleni eikä sitä mistään löydy.
Se on PS3:lle tullut jo ja tulee Boxille helmikuun aikana.
Niin miten tuon päivityksen olet jo saanut? Minä en ainakaan vielä ole saanut koko päivitystä ladattua itselleni eikä sitä mistään löydy.Juu eli itselläni on PS3.
Juu eli itselläni on PS3.
Ok, selvä peli sitten.
Kertokaas miten tuossa voi haastaa omalla kerholla jonkun tietyn kerhon. Vai pitääkö vaan arpomalla taapertaa? (PS3)
Tanskanen
21.02.2009, 22:05
Kertokaas miten tuossa voi haastaa omalla kerholla jonkun tietyn kerhon. Vai pitääkö vaan arpomalla taapertaa? (PS3)
Ei pysty haastamaan kerholla tiettyä kerhoa.
Mutta ainahen te pystytte laittaa yhteisöön joukkuepelin pystyyn, ja pelata siellä vastakkain.
Ei pysty haastamaan kerholla tiettyä kerhoa.
Mutta ainahen te pystytte laittaa yhteisöön joukkuepelin pystyyn, ja pelata siellä vastakkain.
Jep, kiitti.
Fat Mark
22.02.2009, 12:08
Kehittyvätkö pelaajien ominaisuudet dynastya pelatessa kuinka paljon seuraavalle kaudelle siirryttäessä?
Olen tahkonnut nyt Kingseillä kautta ja ykkössentterini Kopitarin aloitus ominaisuus on nyt jotain 77 eli paljonko olisi parannusta tulossa seuraavalle kaudelle.
Jomppa_Koo
22.02.2009, 17:44
Olen tahkonnut nyt Kingseillä kautta ja ykkössentterini Kopitarin aloitus ominaisuus on nyt jotain 77 eli paljonko olisi parannusta tulossa seuraavalle kaudelle.
Itse olen pelannut Anaheimilla Dynastya ja ykkössentterini Getzlafin aloitustaidot nousi seuraavaan kauteen kahdella pykälällä. Saattaa olla samaa luokkaa Kopitarilla.
...eli paljonko olisi parannusta tulossa seuraavalle kaudelle.
Ainakin edellisissä osissa ne meni silleen, että mitä enemmän tuli aloitusvoittoja, niin sitä suurempi mahdollisuus suurempaan kehittymiseen. Vahva veikkaus, että 09-versiossa pätee sama logiikka.
Uusi päivitys on nyt tullut myös boxille. Eipä ole oikeastaan muuta kuin positiivisia mietteitä, kun vs-pelien tuhantena majaileva brittikin kaatui heti alkuun 6-0. ;)
Eli siis etukulmamaalit ei tosiaankaan mene enää ja lähes jokaisesta kiekottoman pelaajan ajelemisesta lähtee istumaan. Vähän kyllä yv-painotteiseksi toi pelaaminen menee, mutta mutta... Ja mitä nyt practicessa kokeilin ennen pelaamista, niin suorat laukaukset uppoavat kyllä entistä useammin.
Ihan kiva patch siis kaiken kaikkiaan. :)
Uusi päivitys on nyt tullut myös boxille.
Kiitos ilmoituksesta!
Jos vielä jotain voisi pyyttää nöyrästi, niin joku voisi ilmoittaa milloin viimeiset deadlinen jälkeiset rosterit olisi saatavilla. Kun itselläni on aina aika sirkus että tuon verkkopiuhan boksiini asti saan tietokoneelta, niin ei turhaan tarvisi piuhoittaa kämppää...
Vasta nyt huomasin, että noissa palkinnon saajissahan on reaaliaikaiset tilanteet siitä, ketkä on minkäkin palkinnon milläkin hetkellä saamassa. TOP 10 taitaa olla jokaisen palkinnon kohdalla ja sitten vielä paras oma pelaajasi nimettynä kymmenen parhaan ulkopuolelta. Mukava pikku lisä... :)
Jomppa_Koo
04.03.2009, 14:55
Vasta nyt huomasin, että noissa palkinnon saajissahan on reaaliaikaiset tilanteet siitä, ketkä on minkäkin palkinnon milläkin hetkellä saamassa. TOP 10 taitaa olla jokaisen palkinnon kohdalla ja sitten vielä paras oma pelaajasi nimettynä kymmenen parhaan ulkopuolelta. Mukava pikku lisä... :)
Oikeesti? Pelaatko boksilla?
Nopeesti tsekkaamaan. Jäänyt huomaamatta. :)
http://www.fhr.fi/uutinen.php?t=1983
Tuosta linkistä näkee kaikki päivitykset.
No niin. Nyt on Dynastya pelattu viikon verran tuolla uudella patchilla (PS3) ja sen jälkeen kaikista matseista roimasti kuokkaan. Jäähyjä tulee aivan törkeä helposti, joka on toisaalta hyvä sillä olen näemmä pelannut melkoisen sikaa tuolla mailalla. Poke checkista saa itse silti luvattoman helposti kampitus-jäähyn ja kone kuitenkin ottaa tuolla näppärästi kiekon pois.
En tiedä johtuuko tästä päivityksestä vai mistä, mutta kun yritiä luoda pelaajaa niin sen kaiken kikkailun jälkeen tuota uutta pelaajaa ei löytynytkään FA-listalta. Aina ennen ne ovat sinne tipahtaneet josta on voinut poimia joukkuisiin.
Disaster
05.03.2009, 03:27
En tiedä johtuuko tästä päivityksestä vai mistä, mutta kun yritiä luoda pelaajaa niin sen kaiken kikkailun jälkeen tuota uutta pelaajaa ei löytynytkään FA-listalta. Aina ennen ne ovat sinne tipahtaneet josta on voinut poimia joukkuisiin.
Törmäsin joskus taannoin samaan ongelmaan, johtuu siitä, että olet luonut niin monta pelaajaa, että tila on tullut täyteen. Sitä en tiedä, että mikä on luotujen pelaajien maksimi, mutta kovin paljoa se ei ole.
Tällainen ongelma, kun nyt Dynasty modea olen hakannut, niin kauden edetessä on alkanut tipahdella noita pelaajia suojaamattomien pelaajien listalle. Ja kun simulointi päivien, jolloin pelejä ei ole, yli on menossa, pamahtaa ilmoitus ruutuun, niin samalla simulointi jatkuukin myös sen pelipäivän yli, eli ottelu simuloituu automaattisesti. En ole keksinyt ongelmaan mitään ratkaisua, joten olenko vain niin yksinkertainen, etten ole keksinyt mitään muuta keinoa siirtyä esimerkiksi seuraavaan otteluun?
Tällainen ongelma, kun nyt Dynasty modea olen hakannut, niin kauden edetessä on alkanut tipahdella noita pelaajia suojaamattomien pelaajien listalle. Ja kun simulointi päivien, jolloin pelejä ei ole, yli on menossa, pamahtaa ilmoitus ruutuun, niin samalla simulointi jatkuukin myös sen pelipäivän yli, eli ottelu simuloituu automaattisesti. En ole keksinyt ongelmaan mitään ratkaisua, joten olenko vain niin yksinkertainen, etten ole keksinyt mitään muuta keinoa siirtyä esimerkiksi seuraavaan otteluun?
Itselläni ainakin jos on esim. neljän päivän tauko pelien välissä, niin simuloin koko välin "pelistä-peliin". Mutta, jos jotain tapahtuu esim. pelaaja lisätään vapaillemarkkinoille, niin siitä pöllähtää ilmoitus ja simuloinit pysähtyy kunnes päätän mitä tehdä.
Kyllä tuo keino taitaa olla ainoa tapa navigoida seuraavaan otteluun, eli aika ihmeellinen vika. Kuitenkin päivä kerrallaan simulointi on hidasta hommaa.
Tanskanen
06.03.2009, 16:08
Kuitenkin päivä kerrallaan simulointi on hidasta hommaa.
On ne ihmiset nykyään malttamattomia...
Parker27
08.03.2009, 08:54
Pakko kehaista peliä nyt kun uudet päivitykset ovat saapuneet. Erittäin loistavia uudistuksia ja nyt on taas ilo pelata peliä. Sitä piti kysellä että olisko jollain hyviä asetuksia peliin? Jotka olisivat mahdollisimman lähellä oikeaa näin uuden patchin jälkeen.
EDIT: Niin sen takia lähinnä haluisin vähän katsella uusia asetuksia kun tuntuu että saan ihan hirveästi jäähyjä. Tottakai voi kyllä johtua omasta sikamaisesta pelityylistäkin :-)
EDIT: Niin sen takia lähinnä haluisin vähän katsella uusia asetuksia kun tuntuu että saan ihan hirveästi jäähyjä. Tottakai voi kyllä johtua omasta sikamaisesta pelityylistäkin :-)
Tietenkin jos pudottaisit jäähyjä pari pykälää (ite pelaan yleensä jäähyt täysillä) ja en tiiä sit vaikuttaako se poken tehokkuus siihen miten helposti tulee kampitus jäähyjä. Onhan tää ollu helvetin hyvä päivitys, mutta välistä tulee vähän tyhmiä jäähyjä kun esim. kamppailutilanteissa ei saa vähääkään tönäistä kaveria ja maalin edessäkin se alue on aika pieni nykyisin missä saa taklata.
Jomppa_Koo
08.03.2009, 19:49
Jep. Päivitys on kyllä tuonut lisää mielenkiintoa peliin ja samalla myös vaikeuttanut peliä huomattavasti. Tuntuu siltä että helppoja pelejä ei enää tule kauden aikana. Aloitin uuden dynastyn ja pisin tappioputki on ollut 11 ottelua. All-stars tasolla! Sen oikein tuntee, kun itseluottamus ropisee eikä onnistumisia tule. Sitten taas joskus olet viiden pelin voittoputkessa ja tuntuu että pysäyttäjää ei löydy. Mutta paluu maanpinnalle tapahtuu karulla tavalla, ainakin minulla. No ei ainakaan voi sanoa ettei pelissä ole haastetta.. Niin ja joskus tuntuu, että tuomaritkin haluavat mut pleijareiden ulkopuolelle, sen verran helposti joutuu joissain tilanteissa istunnolle.
Tämmönen vähän erikoisempi kysymys, että mitenköhän saisi oman joukkeen pelaajien loukkaantumaan helpommin? Nyt olen pelannut kaikki ottelut kahtena kautena Dynasty:ssa ja taitaa olla tullut tasan yksi loukkaantuminen omille pelaajille. Kysyn tätä siksi, että olisihan se tasapuolisempaa, koska tietokone-joukkueilla on vähintään 2 pelaajaa jatkuvasti lasaretissa.
Uudet päivitykset ovat kyllä hyvät, täytyy myöntää. Onko vielä ollut huhua koska nuo trade deadline:n siirot sisältävä roster-päivitys saapuu?
repe_joke
10.03.2009, 23:34
Uudet päivitykset sitten pilasi lopullisesti NHL09. Se vitun ärsyttävä mailannostonappi on meinaan nyt about ainoa tapa ottaa kiekko pois, ilman että tulee jäähyä. Että ei tarvii enää ikinä netissä tuota paskaa pelata, sen verta kivasti nostaa taas päätään tuo helvetin mailannosto paska, joka kerkesi jo aika kivasti häviämään ennen uudistuksia.
Ja menee myös aika tarkkaan harkintaan, haluanko pistää enää ikinä rahojani näihin EA:n haistapaska peleihin, jotka onnistutaan pilaamaan aina jollain yksittäisillä jutulla, joka pistää vituttamaan niin paljon, ettei ne hyvät puolet enää paljon paina vaakakupissa.
Schadowan
10.03.2009, 23:40
Uudet päivitykset sitten pilasi lopullisesti NHL09. Se vitun ärsyttävä mailannostonappi on meinaan nyt about ainoa tapa ottaa kiekko pois, ilman että tulee jäähyä. Että ei tarvii enää ikinä netissä tuota paskaa pelata, sen verta kivasti nostaa taas päätään tuo helvetin mailannosto paska, joka kerkesi jo aika kivasti häviämään ennen uudistuksia.
Ja menee myös aika tarkkaan harkintaan, haluanko pistää enää ikinä rahojani näihin EA:n haistapaska peleihin, jotka onnistutaan pilaamaan aina jollain yksittäisillä jutulla, joka pistää vituttamaan niin paljon, ettei ne hyvät puolet enää paljon paina vaakakupissa.
Aika pitkälti eri mieltä. Kiekollistahan saa takalta ihan normaalisti (joskus tulee tietysti siitäkin jäähyjä, se kai ihan normaalia), kiekottoman taklaaminen on otettu melkein kokonaan pois, joka on paljon parempi kuin se, että sai ajella kiekottomia miten halusi. Mailannostamisestakin tulee jäähyjä aika usein, joten ei sitäkään aina voi käyttää. Mutta se on totta, että livessä tota mailannostoa käytetään aika tavalla. Poke-check nappia kannattaa myös käyttää kiekon pois ottamisessa.
Jaah, kyllä ilmeisesti oikealla tavalla toteutetuilla taklauksilla ja tuikkauksillakin ainakin itse saan kiekon suht hyvin riistettyä. Ei niitä jäähyjä liikaa noista tule, ellei ihan kiekottomia rupea ajelemaan.
EDIT: Schadowan kirjottelikin jo ihan kivasti tossa yllä pari minuuttia aikasemmin.
Kyllä tuosta mailalla tuikkaamisestakin tuntuu tulevan lähes poikkeuksetta jäähy. Täydestä vauhdista vastustaja yhtäkkiä pysähtyy ilmassa ja tippuu mahalleen jäähän. Tuo kiekon pois ottaminen tuntuu välillä todella mahdottomalta. Kun vastustaja saa pelin pyörimään alueelle, taklaukset tuntuvat menevän läpi/ kiekko ei lähde lavasta millään, eikä tuikkaamalla/mailan nostolla ole mitään tekemistä kiekon pois ottamisessa. Jos tilanteesta ei tule rangaistusta, se päättyy siihen että vastustaja pysähtyy maalin eteen, ei reagoi kiekon riistoihin ja nakkaa sen joka kerta samaan paikkaan kilpipuolen yläkulmaan. Muuten loistava peli, mutta tuo elementti kallistaa itseänikin siihen EA:lle haistapaska suuntaan.
Tanskanen
11.03.2009, 11:20
Pitää olla tarkkana miten puolustaa, ja katsoa mihinpäin sitä pokecheckiä laittaa.
Jos sen laittaa jostain sivulta jalkojen läpi kiekkoon, niin tietysti se vastustaja kaatuu siitä. Siinä vaiheessa pitäis nostaa maila, tai jos vastustajan maila on käännetty vastakkaiseen suuntaa, niin taklaus tai paremman paikan hakeminen.
Pitää olla tarkkana ja keskittyä siihen tekemiseen, mikäli meinaa pelata niiden kanssa jotka myös ovat tarkkoina ja keskittyvät. Randomnapinhakkaajat ei tässä pelissä pärjää.
Uudet päivitykset sitten pilasi lopullisesti NHL09.
Kiekottomia ei saa enää ajella joka paikassa, selästä taklaaminen ja laitataklaus vihelletään nykyisin, veska torjuu paremmin ne etuyläkulma yritykset jne.. mikäs tässä nyt on vikana? Pitää vaan opetella puolustamaan paremmin ja pysyttelemään vastustajan kiekollisen pelaajan etupuolella josta se mailannosto ja poketus onnistuu ihan hyvin.
Olen toki sitä mieltä että mailannosto on erittäin vittumainen lisä tähän peliin ja varsinkin kun jotku harrastaa sitä kiekottomien kohdalla kun olet juuri vastaanottamassa syöttöä. Sit taas kun ite ei sitä oikein hallitse ja tulee otettua jäähy joka toisella yrityksellä.
Tätäkin peliä on nyt tullut pelattua jonkin verran. Pelaan samassa tiimissä kaverini kanssa dynastiaa tähtipelaaja tasolla ja kyllä välillä ottaa päähän. Välillä tietokone ottaa pienen suonenvedon, kun tulee aluelle, ei voi taklata tai ottaa kiekkoa pois. Tulee vain ja tekee maalin. Välillä siinä tulee 2-4 maalia. Ja sitten jäähyt. Itse saan joka poikkarista jäähyn. Tietokone hakkaa koko ajan meikäläisten pelaajia kumoon ja ei mitään. Olisi kiva pelata tiukkoja matseja, mutta voiko tuota tietokoneen epäinhimillisyyttä kitkeä millään? Ai niin yksi juttu on se että kun taklaa kiekollisen kaverin niin aina kiekko menee salamana toisen tietokoneen pelaajan lapaan. Kiekko pomppii muutenkin aina tietokoneelle.
Olis kiva pelata jos olisi jotain inhimillisyyttä tässä asiassa, mutta eipä taida olla?
Tanskanen
11.03.2009, 11:54
Olis kiva pelata jos olisi jotain inhimillisyyttä tässä asiassa, mutta eipä taida olla?
Online.
Se on totta että tekoälyn kanssa on välillä ärsyttävää pelata. Kyllähän niitä pyörittelee ja kiekon saa riistettyä, ellei alota ihme syöttörumbaa.
Koneella on epäinhimmilliset reaktiot. Ei vaadita kiekon liikkumisen rebound suunnan yms. pomppimisten reagoimiseen sadasosa sekuntia enempää.
Tossa nyt on oikeastaan se joka koneen pelaajissa eniten ärsyttä. Ne ovat erehtymättömiä.
Jos vielä jotain voisi pyyttää nöyrästi, niin joku voisi ilmoittaa milloin viimeiset deadlinen jälkeiset rosterit olisi saatavilla. Kun itselläni on aina aika sirkus että tuon verkkopiuhan boksiini asti saan tietokoneelta, niin ei turhaan tarvisi piuhoittaa kämppää...
Linkin takaa avautuu easportsworld.com sivustolla oleva blogi jossa kerrotaan päivityksen tulevan "in the next few days". (http://www.easportsworld.com/en_US/blogs/view/bid/3010256)
Kannattee kyllä muutenkin käyttää sitä verkkopiuhaa niin huomaat ehkä miten loistavia ominaisuuksia OTP ja EASHL ovat.
Ainiin joo, eli jollekin piti ilmotella kun uudet rosteripäivitykset tulee. Eli deadlinen jälkeiset rossut ovat siis nyt tulleet. :)
Kiitos edellisille kirjoittajille ilmoituksista.
Huomenna lähtee 10m puhelinpiuha kohti boksia...
JustinCase
13.03.2009, 15:08
Kiitos edellisille kirjoittajille ilmoituksista.
Huomenna lähtee 10m puhelinpiuha kohti boksia...
Saattaa lataaminen jonkun verran kestää puhelinpiuhalla. Verkkopiuhalla homma saattaa onnistuakin...
Täytyykin itse kanssa viritellä boksi nettiin, kun pelailen vielä ihan niillä alkuperäisillä rostereilla.
Olenko ihan tyhmä, vai käsitinkö oikein?
Eli onko siis ps3/box versioon tulossa EA:n omat rosterit? Vai onko tuo jonkun yksityisen henkilön blogi, jossa kertoo oman "projektin" vaiheista?
Niin, ja mikä on "EASHL"? Toivottavasti en tee itsestäni täyttä idioottia tässä nhl09 ketjussa tämän viestin takia.
-----
Sitten vielä itse pelistä. Latasin muutama päivä sitten tuon päivityksen joka sisälsi mm. estämiset pois, sekä etukulma bugin korjauksen. Tuohon päivitykseen olen tyytyväinen, tuo peliin realistisuutta kun ei voi ajaa vapaana olevaa vastustajaa joka kerta levyiksi. Myös tuo mukavaa vaihtelua, kun 2min. väkivaltaisuus, ryntäyn, laita- ja selästätaklauksia vihelletään paljon enemmän.
Ensimmäinen kausi dynastya takana, tätä ennen paljon BAP:ia, lordi Stanleyn nimikkopalkinto koristaa kaappia. Eli hyvin meni. Tyytyväinen olen myös siihen, että sain pidettyä hyvin avainpelaajat rosterissa siirtoajalla, mm. Kopitar. Eli Kingsillä pelaan. Tosin helpotusta toi Kingsillä oleva pelivara palkkakatossa. Sen turvin puolustus vahvistui Mezarovsilla sekä Bouwmeesterillä.
Ainiin joo, eli jollekin piti ilmotella kun uudet rosteripäivitykset tulee. Eli deadlinen jälkeiset rossut ovat siis nyt tulleet. :)
Onko rosterit tulleet jo myös Xboxille? Jotain päivityksiä tuossa oli, mutta rosterit näyttäisivät silti olevan ennen deadlinea. Tai sitten en vain osaa..
LUIGIRISSOTTO
14.03.2009, 09:27
Onko rosterit tulleet jo myös Xboxille? Jotain päivityksiä tuossa oli, mutta rosterit näyttäisivät silti olevan ennen deadlinea. Tai sitten en vain osaa..
Jep ovat tulleet jo myös boxille ja ainakin minun päivityksessä OJ pelasi jo Calgaryssa että eiköhän nuo ne deadlinen jälkeiset ole.
Kyllä siellä ihan 10.3. tulleet rosterit oli boksille tyrkyllä kun menee valikoista Liveen -> download rosters.
Kiitokset vain LUIGIRISSOTTO ja Teloch. Kyllähän se sieltä löytyi, en olisi itse sitä osannut liven puolelta hakea.
Ihan hyvät nämä sääntöpäivitykset, hieman vain kestää totutellessa ja aluksi jäähyjä tuli jatkuvasti.
Big Bad Bruins
14.03.2009, 18:03
Saikos nuo päivitykset boxille ihan ilman Gold Liveä? En nyt ihan turhaan jaksaisi alkaa repimään boxia irti toisesta televisiosta. Onko noita päivityksiä edes mitään järkä ladata, kun on näköjään paljon purnattu niistäkin?
Saikos nuo päivitykset boxille ihan ilman Gold Liveä?
Juu kyllä siihen ihan Silver riittää.
Onko noita päivityksiä edes mitään järkä ladata, kun on näköjään paljon purnattu niistäkin?
Rosteripäivitykset ovat muuten ihan hyvät, ellei jopa erinomaiset, mutta FA-listalla on todella paljon tuplapelaajia. Iso osa näistä on vieläpä tulokkaita, jotka on luultavasti ensin luotu "create player" tyyliin ensimmäiseen rosteripäivitykseen, mutta on sen jälkeen heitetty tuonne FA-listalle ja tilalle rosteriin on tullut ihan oikea EA:n luoma pelaaja jonka nimeä etc ei itse pysty editoimaan.
Aloita siinä sitten uusi kausi / dynastia kun nämä FA-listalla olevat tuplamiehet rynnivät joukkueisiin. Pieni mutta ärsyttävä huolimattomuus.
LUIGIRISSOTTO
14.03.2009, 22:00
Tossa juuri aloittelin uusilla kokoonpanoilla dynastyä ja meinasin ostaa tuon Sabina Ladhan omaan farmiin, ettei sitten sotke jos vaikka olisi sattunut playoffseissa vastustajalla olemaan. En kuitenkaan kyseistä nuorta naista löytänyt mistään. Eli onko hänet päivitysten mukana poistettu vai heittääkö mulla päässä ja pahasti?
Saattaa lataaminen jonkun verran kestää puhelinpiuhalla. Verkkopiuhalla homma saattaa onnistuakin...
Noh, noh. Sanoinhan vain että Boksiin päin, tokihan siihen väliin toi purkki ja verkkopiha sitten tulevat lopussa. En tosin vielä ehtinyt hommiin.
Nojoo, se siitä OT:stä. Edelliseen viestiin viitaten, kertokaapa tosiaan miten sen ihmeveskan saa sieltä parhaiten pois, eipä ole onneksi itselleni vielä "ikinä" tullut vastaan, mutta enpä haluaisikaan. Ja onkos uusissa rostereissa jotain pelaajabugeja löytynyt? Samaa pelaajaa monesssa paikassa/ketjussa..?
Siellä se Lahna makaili free agenteissa noissa uusissakin rostereissa. Kaikki arvot 50:een editillä niin tuskin tarvii sitäkään pärstää enää katsella nyt kun uuden dynastyn aloitti deadline-rostereilla.
Niin, ja mikä on "EASHL"? Toivottavasti en tee itsestäni täyttä idioottia tässä nhl09 ketjussa tämän viestin takia.
EA Sports Hockey League. Eli pelimuoto jossa kuka tahansa voi perustaa joukkueen ja näissä joukkueissa pelataan BAP-hahmolla toisia ihmistiimejä vastaan. Helvetin hauskaa hommaa. Toinen muoto on sit se OTP (Online Team Play) jossa myös pelataan BAP-hahmolla, mutta ihan random tyyppien kanssa.
XBox Live->EASHL tai Online Team Play Community.
Shawshank
26.03.2009, 20:11
Mahtaako tuossa olla joku raja montako omaa biisiä saa ja onnistuu peliin lisäämään? Mulla oli ennen semmoset 50 kappaletta pelissä ja toimi mainiosti. Nyt sitten lisäilin semmoset 50 lisää vielä tuohon ja enäään ei soi mikään.
Onko tuossa siis joku raja ja paljonkohan se mahtaa olla? En oikein keksi mitään muutakaan syytä tähän nykyiseen toimimattomuuteen.
Onko tuossa siis joku raja ja paljonkohan se mahtaa olla? En oikein keksi mitään muutakaan syytä tähän nykyiseen toimimattomuuteen.
Mulla on joku 150, plus maalibiisit kaikille ja muutamat introt, erätaukobiisit yms erikseen, enkä ole huomannut mitään ihmeellistä. Se tosin että omat biisit saisi kuulua hiukan kovempaa...
Mulla on joku 150, plus maalibiisit kaikille ja muutamat introt, erätaukobiisit yms erikseen, enkä ole huomannut mitään ihmeellistä. Se tosin että omat biisit saisi kuulua hiukan kovempaa...
Muokkaa sieltä ääniasetuksista. Siellä on menu-biiseille ja peli-biiseille omat palkit.
Mulla on joku 150, plus maalibiisit kaikille ja muutamat introt, erätaukobiisit yms erikseen, enkä ole huomannut mitään ihmeellistä. Se tosin että omat biisit saisi kuulua hiukan kovempaa...Miten noita omia biisejä saa tuohon lisättyä?
Joo pitää luoda soittolista, mutta minne se luodaan ja kuinka saan kopioitua xboxilla omia biisejä esim muistitikulta, jotta tuollaisia voisi edes luoda?
Miten noita omia biisejä saa tuohon lisättyä?
Joo pitää luoda soittolista, mutta minne se luodaan ja kuinka saan kopioitua xboxilla omia biisejä esim muistitikulta, jotta tuollaisia voisi edes luoda?
Itsellä myös vähän samanlaisia ongelmia, mutta alustana on Ps3.
Miten noita omia biisejä saa tuohon lisättyä?
Poltat biisit levylle--> levy boksiin--> aukeaa soitin, josta valitset "tallenna soittolista/luo soittolista"tjsp. Kun olet luonut soittolistan/listat, niin NHL päälle ja valitset esim. HIFK pelaajan esittely kohtaan haluamasi biisin.
Tämä valikko löytyy oma nhl -> soittolistat.
Muista, että jos haluat tietyn biisin soivat aina kun esim. HIFK tekee maalin, niin siihen soittolistaan laitat vaan yhden biisin. Aikaa tuohon menee, mutta tuo peliin paljon lisää realistisuutta.
Poltat biisit levylle--> levy boksiin--> aukeaa soitin, josta valitset "tallenna soittolista/luo soittolista"tjsp. Kun olet luonut soittolistan/listat, niin NHL päälle ja valitset esim. HIFK pelaajan esittely kohtaan haluamasi biisin.
Tämä valikko löytyy oma nhl -> soittolistat.
Muista, että jos haluat tietyn biisin soivat aina kun esim. HIFK tekee maalin, niin siihen soittolistaan laitat vaan yhden biisin. Aikaa tuohon menee, mutta tuo peliin paljon lisää realistisuutta.
Voi olla tyhmä jatko, mutta menköön. Muistikun kanssa voi toimia noin, mutta huomioi myös että aina voi käyttää alkuperäistä musiikki CD:tä (tämä ei ole provo, kuukausi takaperin jouduin valaisemaan asiaa kaverilleni, jolla ei ole tietokonetta lainkaan :).
Shawshank
27.03.2009, 16:03
Itsellä myös vähän samanlaisia ongelmia, mutta alustana on Ps3. Omia biisejä voi lisätä peliin käsittääkseni vain Xbox 360 versiossa.
PS: Omat ongelmat korjaantu ja biisit soi jälleen hienosti. Jotakin henkimaailman juttuja.
Itse päivitin musiikit kertaheitolla tällä:
NHL 09 Music Pack 1.1 @2KHockey.net (http://www.2khockey.net/forums/index.php?showtopic=19481&st=0)
Suosittelen, mutta kannattaa todellakin lukea ohjeet kunnolla. Ja tuohan myös vaatii käytännössä verkkoyhteyden boksista johonkin ulkoiseen lähteeseen, esim. tietokoneeseen (en tiedä toimisiko esim. usb-verkkolevyltä?).
Soittolistojen kohdilleen säätämisessä menee useampi tunti aikaa koska pelin sisäinen systeemi on niin kökköinen, mutta lopputulos on sen arvoista. Itse en jaksanut kaikkia listoja ottaa käyttöön, esim. AHL-joukkueet unohdin suosiolla kokonaan. Mutta tärkeimmät on laitettu.
Nuo musiikkitiedostot on valmiiksi pätkitty, säädetty tarpeeksi lujalle sekä keskenään samalle volyymille, ja lisätty vielä hallikaikua. Kuulostaa pirun hyvältä ja aidolta.
Lähipäivinä pelaillut enemmän tuota 1vs1 pelimuotoa. Mukavaa vaihtelua OTP:n sijaan, kun kaikki oman tiimin spedet pelaavat jotain ihme liigaa...
No peli ovat menneet ihan ok, mutta jäähyjä tulee ihan liikaa. Vaikka kuinka yrittää pelata varoen, niin etenkin poke checkistä tulee ainakin se 2-3 jäähyä per peli. Ja taklatahan ei enää saa ollenkaan, joten niistä nyt ei jäähyjä tule kun en taklaa.
Useat käyttävät bugimaaleja edelleenkin, mutta kostan aina ja yleensä voitan ne ottelut kun vihulla menee ensin hermo bugikilpailuun. Usein kyllä oon itsekin luovuttanut jos joku hakee heti alusta lähtien niitä paskamaaleja. Mutta kivahan tätä on pelailla kuitenkin, etenkin suomalaisia vastaan.
Muokkaa sieltä ääniasetuksista. Siellä on menu-biiseille ja peli-biiseille omat palkit.
En oikein käsittänyt mitä tarkoitit, mutta ihan siellä biisini soivat missä pitääkin... Siis oma kansio tehty erikseen kaikille.
Ja juu, kauan siihen saa nysvättyä aikaa mutta onhan se hienoa sitten... Ja maalibiiseissä siis nuo vakiotorvet/-sireenit tulevat alkuun, halusi tai ei, eli vasta loppu "chantti" mukaan siis.
edit: aa, nyt valkeni. Siis tota volumetasoa neuvoit. Joo, olen säätänyt sieltä noi "peli-biisien" äänet täysille ja muut palkit alemmalle tasolle, joten voi pitää television ääniä hiukan kovemalla, ilman että taklausjytinät tulevat liian kovalla. Mutta siis noin suhteessa ne peli-biisit on hiljaisemmalla kuin pitäisi.
edit2: ja tarkoitin omilla tiedoillani siis NHL-puolta. Muut eivät kiinnosta.
Vittu kun vituttaa nää napit tässä saatana! Pelaat BAP-kautta ja koneen pelaaja syöttää sulle, painat veto"nänniä" ja yrität vetää, kiekko kimpoaakin pois ja"ajat" laukomisen sijaan miestä ja joudut jäähylle.
Toinen kun syötät koneen pelaajalle ja painat lauo-nappia, niin oma pelaajasi kamppaakin vastustajan pakin ja tilanne kaatuu siihen.
Pikkasen ehkä vois hioa näitä nappiyhdistelmiä kyllä. Perkele.
Pelaat BAP-kautta ja koneen pelaaja syöttää sulle, painat veto"nänniä" ja yrität vetää, kiekko kimpoaakin pois ja"ajat" laukomisen sijaan miestä ja joudut jäähylle.
Pidä vision control-nappia pohjassa, eli paina LT:tä. Hyökkäysalueella on alue, jossa tuo vision control-nappi toimii, eli pelaaja ei taklaa jos se on pohjassa.
Toinen kun syötät koneen pelaajalle ja painat lauo-nappia, niin oma pelaajasi kamppaakin vastustajan pakin ja tilanne kaatuu siihen.
Yksi tapa saada koneen pelaaja laukomaan on se, että kun syötät niin paina syötön jälkeen omaa vetonappiasi, eli tattia, jolloin koneen pelaaja laukoo suoraan syötöstä.
Jumalauta kun ottaa päähän tuo päivitys mitä toi NHL09 on tarjonnut jo ainakin kuukauden ajat . Eihän se lähde millään lataamaan eikä sen vuoksi pääse pelaamaan onlinessa perkele. Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa? Alustana itselläni ps3.
Jumalauta kun ottaa päähän tuo päivitys mitä toi NHL09 on tarjonnut jo ainakin kuukauden ajat . Eihän se lähde millään lataamaan eikä sen vuoksi pääse pelaamaan onlinessa perkele. Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa? Alustana itselläni ps3.
Wuhuu! viimein tämä lähti lataamaan, kun epätoivoisena vetelin sulakkeita edes ja takaisin ja tämähän toimi.
Onkos tähän peliin tullut mitään uutta? En ole siis pelaillut kuukauteen.
Mullakin yrittää päivitystä tarjota muttei lähde lataamaan millään. Onlinessa en pelaa joten sikäli ihan sama, mutta kyllä se harmaa läpyskä sielä yläkulmassa vituttaa ihan mukavasti välillä.
Wuhuu! viimein tämä lähti lataamaan, kun epätoivoisena vetelin sulakkeita edes ja takaisin ja tämähän toimi.
Onkos tähän peliin tullut mitään uutta? En ole siis pelaillut kuukauteen.
Tuolla ylempänä on keskustelua tästä uudesta päivityksestä. Mun mielestä mennyt vieläkin realistisemmaksi ja ehkä vaikeammaksi. Jäähyjä tulee aika helposti jos heiluu mailan kanssa huolimattomasti ja kiekotonta ei todellakaan kannata taklata. Boksi kutsuu molemmissa tapauksissa nopeasti.
vilpertti
30.03.2009, 22:10
Saako noihin rankattuihin pikapeleihin asetettua mitenkään omia ketjukoostumuksia? Viralliset rosterit, mutta haluaisin Semenovin pois kentältä sohimasta.
Xbox360 alustana.
Nyt on pari päivää tätä viimeistä päivitystä pelattu, ja into pelin pariin nousi taas sfääreihin. Paras uudistus on ehdottamasti se, että kiekko ei enää lähde miljoonaa taklauksen/tönäisyn jälkeen seuraavalle pelaajalle, vaan se jää pyörimään jalkoihin.
Mailannostoa on ehkä inan vaikeutettu takaapäin, kovia niittejä tulee nyt todella vähän (taklaus-slider nollassa) ja jäähyjä vähän monipuolisemmin, muttei ainakaan vielä liikaa. Olen tainnut 7 jäähyä saada maksimissaan 7 minsan erillä, ja jäähyt on edelleen täysillä. Kiekotontakin saa töniä vielä sopivassa määrin, etenkin kun kaveria ei saa nyt kaatumaan oikein millään. En tiedä johtuuko tuosta taklaussliderin pienuudesta, mutta selkään ei voi oikeastaan enää ajaa ollenkaan. Taklaaja yleensä tipahtaa polvilleen itse, eikä taklattava edes horjahda. Vaikkei kaikkein realistisin, niin pelillisesti erittäin toimiva ratkaisu.
Kolme viimeistä peliä on superstaralla (AI learning täysillä) menneet laukausten (n. 35) ja taklausten (n. 32) osalta täysin tasoihin koneen kanssa. Maaleissa tekoäly on hieman vienyt, mutta bugimaalit on koneeltakin laskeneet radikaalisti. Vain kerran kone tuli suojausnappi pohjassa molaria päin niin että kiekko sujahti etunurkasta häkkiin.
Olen täysin untuvikko NHL 09:n kanssa. Hankin pelin tänään PS 3:lle, ja ihmettelen onko tuossa ketjujen vaihdossa joku vaikeampikin juju takanaan, kun ei meinaa millään onnistua.
Mitä kautta siis vaihdatte jengien ketjukoostumuksia parhaiten?
Siirsin muutaman pelaajan vapailta markkinoilta Slavia Prahan jengiin kun ajattelin pelata ko. joukkueella matsin, enkä ketjujen muokkausvalikosta saa jostain syystä mitenkään heitä valittavaksi haluamilleni paikoille, vaikka kokoonpano-valikosta kyllä näkee että ovat siirtojen jälkeen kyseisen jengin rosterissa mukana.
En ilmeisesti vaan osaa, mutta olisi kiva saada haluamani pelaajat jäälle ja haluamiini ketjuihin.
Dhearted
03.04.2009, 14:38
Miten tossa pystyy lähettämään noita viestejä pelaajille. Välillä tulee kesken pelin tai pelin jälkeen semmonen viesti yläkulmaan. Miten niiden lähetys onnistuu pelissä / PS3:lla ylipäänsä?
Seuraa tyhmä kysymys. Miten oman pelaajan saa luotua Live-peleihin?
Yritin creation zonessa luoda pelaajan ja tallensin sen, mutta tämä on ilmeisesti väärä tie, koska Livessä pelaaja on aina se default-ukko. Xbox liven valikosta en löytänyt pelaajan luontia lainkaan. Ei tän pitäis olla näin vaikeeta...
Onko ylläoleva yhdistelmä mahdollinen? Vai onko microsoft/EA jättänyt tuon mahdollisuuden lisäämättä peliin? Jos tämä on mahdollista toivoisin hieman ohjeistusta, tällä hetkellä en ole kulta-tilin omaava pelaaja eikä ole kaverinikaan jonka boxilla oli tarkoitus pelailla.. Iso miinus kyllä muuten hyvään peliin jos ei mahdollista.
Kaikki neuvot ja tieto otetaan kiitollisina vastaan, varsinkin jos ei onnistu niin eipähän turhaan tule iltoja vietettyä yrittämällä..
Tanskanen
10.04.2009, 03:00
Seuraa tyhmä kysymys. Miten oman pelaajan saa luotua Live-peleihin?
Yritin creation zonessa luoda pelaajan ja tallensin sen, mutta tämä on ilmeisesti väärä tie, koska Livessä pelaaja on aina se default-ukko. Xbox liven valikosta en löytänyt pelaajan luontia lainkaan. Ei tän pitäis olla näin vaikeeta...
Päävalikko, suoritusten seuranta, muokkaa pro-pelaajaa
tai
päävalikko, pelimuodot, be a pro, muokkaa pro-pelaajaa
Tulipa nyt sekin todistettua, että kauden jälkeen joukkueet tarjoavat myös 1v. pahvia jos kausi ei ole sujunut suunnitelmien mukaan.
Bostonissa pelasin sentteriä ja voitin kyllä Calder-palkinnon, mutta pudotuspelipaikan karattua simuloin n.6 viimeistä peliä ja tipuin 3. Kenttään. Kauden loputtua odotin sopimustarjouksia ja niitä tuli vain kaksi, Bostonilta ja Edmontonilta ja molemmat vain 1v. pahveja.
Tein sopimuksen Edmontoniin ja TJ ilmoitti heti aloitusviestissä ettei minunlaisia laiskottelijoita katsota, joten paras ryhtyä pelaamaan. Huvitti kyseinen viesti, koska calder trophy ja unelmakausi tulokkaalle takana.
Tein sopimuksen Edmontoniin ja TJ ilmoitti heti aloitusviestissä ettei minunlaisia laiskottelijoita katsota, joten paras ryhtyä pelaamaan. Huvitti kyseinen viesti, koska calder trophy ja unelmakausi tulokkaalle takana.
Simulointi vaikuttaa todella paljon Be A Prossa. Parin matsin simuloinnin jälkeen itelle tulee yleensä jotain viestiä "et ole viime aikoina ollut täysin pelissä mukana" ja tätä kautta sit johonkin kolmos-ketjuun tippuminen. Sinänsä toi on jossain määrin realistista et vaikka tulokas vetääki huippukauden, mut pudotuspelipaikan karattua ei enää pelaaminen nappaa niin ei koutsit pahemmin sellasia arvosta.
Keräilin tässä Spotifysta kaikki NHL 09:n alkuvalikossa soivat biisit playlistille kun ne sieltä mukavasti löytyivät (paitsi yksi, Millencolinin Done is done). En tiennyt laittaisinko tähän ketjuun vai spotify-ketjuun mutta menkööt tänne. Hyviä biisejä pelissä nimittäin riittää, ja pariin uuteen bändiin tuli myös tutustuttua. Etenkin Airbourne ja Black Tide iskivät. Ja tässä playlistiin linkki (toivottavasti toimii):
http://open.spotify.com/user/roimo/playlist/4tFJTmQzbJBeEMmHgpn65q
Jos spotify ei ole tuttu, suosittelen lukaisemaan tämän ketjun: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=43592&highlight=spotify
huppumies
28.04.2009, 15:37
Etenkin Airbourne ja Black Tide iskivät.
Itsellä tuli myös "ensikosketus" Airbourneen NHL 09 kautta ja tuli heidän "Runnin´ Wild" levy hommattua tuon yhden biisin perusteella.
On kyllä hyvä levy ja se on pyörinyt autosoittimessa pitkän aikaa.
Itselläni tulee ihan sikahelposti noita estämisjäähyjä kun on menossa kiekon perään peräsuoli pitkällä ja tulee törkkästyä toistakin tattia eteenpäin ja kaveri sitten tuuppaa vastustajaa vähänkin selkään niin häkki heilahtaa heti. Myös maalineduspainissa kun riparia yrittää hakata sisään, tulee joskus jotain runnomisjäähyjä, vaikka on vain yrittänyt hakata kiekkoa. Kuulemma se vision control -napin paino (LT) auttaisi vähän, enpä tiedä.
Yksi asia mikä muuten puuttuu pelistä on pleksien rytinä taklaustilanteissa, sehän kuuluu olennaisena osana NHL:ään.
Myös joku hyökkääjille poikkaria tai puolinelssonilla maalinedestä pois -nappi pitäisi olla, kun joskus vastustaja saa huseerata vapaana maalilla, kun itse ei joko "osu" siihen taklauksella, tai oma mies on vaan kykenemätön yhtään mihinkään maalin edustalla.
Tanskanen
29.04.2009, 06:20
Myös maalineduspainissa kun riparia yrittää hakata sisään, tulee joskus jotain runnomisjäähyjä, vaikka on vain yrittänyt hakata kiekkoa. Kuulemma se vision control -napin paino (LT) auttaisi vähän, enpä tiedä.
Kyllähän se "vähän" auttais.
Ei meinaan taklaa sitä painettaessa, kun oot siellä vastustajan päädyssä.
Parker27
29.04.2009, 07:51
Peliin pitäisi myös saada se että maalit voivat lähteä paikalta jos niihin "törmää". Myös maaleja pitäisi joskus hylätä ja katsoa videolta ja tarkistaa kävikö kiekko maalissa. Peli on jo käytännössä niin hyvä että nyt voitaisiin keskittyä näihin pieniin yksityiskohtiin ja niiden paranteluun/parantamiseen. Myös pienet torikokoukset ja tönimiset tilanteiden jälkeen pitäisi olla. Vähän painia ja naaman hierontaa. Olisi ihana kuumentaa kaveria kun pelataan vastakkain.
Itse odotan sitä että tekoäly paranisi huomattavasti... Vastustajan nollarefleksit ja täysin epäinhimillinen nopeus saavat välillä raivon partaalle. Myöskään oman puolustuksen järjenjuoksua ei voi ymmärtää. Alivoimalla vastustajan kiertäessä maalin ja kääntyessä tiukasti maalille on kuin taikaiskusta kaksi omaa pelaajaa lähtenyt maalin taakse perään. Sitten ne koittavat reagoida vastustajan liikkeeseen maalin eteen ja porskuttavat maalin takaverkkoa päin ja jäävät sinne seisomaan -.- RaiWostuttawaa..
Yhdessäkään EA:n lätkäpelissä ei ole vielä päästy todelliseen "taistelukiekkoon". Siis että oikeasti tulisi vääntämistä ja tulisi palkintona kun pääset maalin eteen joskus sattumalta itsesi vääntämään. Muutenkin kiekko elää liian vähän ja pelistä puuttuu sellainen jääkiekolle olennainen kamppailupelin tuntu. Maalivahdit myös liimaavat kiekon liian helposti ja ripareita ei tule tarpeeksi eikä niitä pääse maalineteen kunnolla vääntämään. Olisi aika maukasta kun saisi runnottua kiekon vielä juuri pelattavana ollessa maaliin maalivahdin suojien tuntumasta.
Ainoat reboundit pelissä tulevat tilanteista jossa kiekko lipuu jäitä pitkin puolesta kentästä maalia kohti. Nämä huippuveskari sylkäisee eteen antaakseen kaverille mahdollisuuden.. Joskus tosin imaisee suoraan sisäänkin, ettei tarvi uudestaan kenenkään kokeilla.
king of the jungle
29.04.2009, 15:34
Ainoat reboundit pelissä tulevat tilanteista jossa kiekko lipuu jäitä pitkin puolesta kentästä maalia kohti. Nämä huippuveskari sylkäisee eteen antaakseen kaverille mahdollisuuden.. Joskus tosin imaisee suoraan sisäänkin, ettei tarvi uudestaan kenenkään kokeilla.Jep ja yleensä siinä on nopeimmin paikalla vastustajan pelaaja. Siinä sitten yrität alimmalla miehellä syöksyä jäätä pitkin ja huitaista kiekkoa pois. Yleensä kampituksesta sitten boksia.
Liian usein myös tulee maali, kun kaveri nousee maalin takaa maalin eteen ja vetää kunnon salibandy kääntölaukauksen jonnekin yläkulmaan. Tietää jo siinä kohtaa, kun sieltä joku nousee, että nyt jos pääsee vetämään, niin repussahan se on.
Itse en ole varmaan ikinä saanut maalia läpiajosta. Niitäkin pelissä tulee 1-3 aina. Rankkareissa sama kikka menee, mutta läpiajoissa ei toimi sitten mikään. Tähän olen löytänyt lääkkeeksi sen, kun pääsen läpiajoon, niin vaihdan kuvakulman samaksi mikä on rankkarikisassa.
Rankkareissa vastustajalla on oikeastaan yksi kikka, jolla tekee maalin. Lataa kiekkoa kämmenpuolella jonkin matkaa ja ampuu sen kämmenpuolen yläkulmaan. Siinäkin tietää aina, että menee maaliin, jollei tolppaan kilahda.
Samaa mieltä sen suhteen, että seuraavaan peliin voisi kehittää näitä pieniä yksityiskohtia enemmän. Maalit lähtisivät paikoiltaan ja pientä nahistelua vaikkapa animaation muodoissa maalin edessä. Kuitenkin se peliäly on tärkein tottakai.
Visnovsky
04.05.2009, 12:56
Kuinkas jatkoajan lukijat/kirjoittajat ovat tehtailleet pisteitä kyseisen pelin Be a pro- pelimuodossa? Itsellä takana 9 kautta OL:nä ja 2700 pistettä on tullut tehtyä, yhden kauden piste-ennätys 508 (Tosin pelaan ammattilaisella). Hieman on tuo pisteily mennyt hevosteluksi, mutta saapahan ainakin joskus sitä mitä haluaa. :D
Tämä on just se EA:n NHL pelien varjopuoli. Maaleja saa mättää niin paljon kuin ehtii..
Tämä on just se EA:n NHL pelien varjopuoli. Maaleja saa mättää niin paljon kuin ehtii..
Pelaappa vähän vaikeammalla vaikeusasteella kuin "pro", niin eipä ole niin helppoa enää. Pro tasolla tuo 5 pistettä per peli tahti on ihan normaalia.
Visnovsky
04.05.2009, 16:50
Pelaappa vähän vaikeammalla vaikeusasteella kuin "pro", niin eipä ole niin helppoa enää. Pro tasolla tuo 5 pistettä per peli tahti on ihan normaalia.
Niinpä. On sitä tullu kokeiltua tähtipelaajallakin, ~2.5p per. matsi.
Näillä offline-saavutuksilla kerskailu on vähän kuin Monzan kierrosaikojen ajaminen mielikuvitusharjoitteena iskän autolla tuulilasin sisäpuolelta märäksi päristellen.
I yhden kauden piste-ennätys 508 (Tosin pelaan ammattilaisella)
Nykyisin en jaksa tai ehdi pelata mitään tietokone- tai konsolipelejä kuin korkeintaan puoli tuntia päivässä, mutta kymmenisen vuotta sitten olisin voinut vielä kokeilla tuota Be a pro -muotoakin. NHL94-pelissä nakutin muistaakseni Theoren Fleuryllä yli 400 pisteen kauden ja moni muukin pelaaja ylsi yli 200 pisteeseen. Enimmillään ammuin ottelussa päälle 40 maalia.
Mazaayup
04.05.2009, 18:33
Tätä moodia pelanneena voin sanoa, että vaikeimmalla tasolla ei ole todellakaan enää kovin helppoa hakata viisi pinnaa per peli.
Miksi kirjoitin "enää"? Siihen on hyvä syy. Tuossa alkuvuodesta tulleen päivityksen jälkeen ei maaleja ole tullut entiseen malliin. Satavarmat maalisyötöt myös loistavat poissaolollaan ja ns. varmoja maalikikkoja löytyy enää 1-2 kpl ja nekään eivät onneksi aina onnistu.
Päivityksen jälkeen en ole Gretzkyn pisteennätykseen päässyt, en lähellekään, vaikka kuinka kovasti sinne on yritetty.
Erittäin hyvä tämä päivitys pelin realistisuuden kannalta, nyt pelit päättyvät pieniin maalilukemiin 1-2 maalin erolla ja yli 10 maalin pelejä ei juuri kaudella näy.
Näillä offline-saavutuksilla kerskailu on vähän kuin Monzan kierrosaikojen ajaminen mielikuvitusharjoitteena iskän autolla tuulilasin sisäpuolelta märäksi päristellen.
Aivan. Mutta pystytkö sinä pelaamaan Double Dragonin viisi kertaa peräkkäin läpi ottamatta yhtään iskua vastaan?
Waldemar
11.05.2009, 19:37
Onkos kellään muulla käynyt niin että matsin jälkeiset arvosanat be a prossa jäätyvät. Eli saan joka matsista samat A,A+,A+ arvosanat pelaan sitten miten tahansa. Silti minut tiputettaan koko ajan ketjuissa alaspäin huonojen tilastojen takia, vaikka olen naputellut pakin paikalta parin pisteen pelejä joka pelissä... Outoa. Ei jaksais enää alkaa uutta kautta kun tätä jo 3 kautta tahkottu, mutta ei kiinnosta pelata 3. parissa AHL:ssäkään.
Gamespotissa oli haastattelu, jossa oli haastateltu tulevan NHL 10:n osalta DL:ää. Tässä kaveri totesi, että tulevassa pelissä on täysin uudistetut tappelut(ensimmäisestä persoonasta) ja muutenkin fyysistä peliä parannettu sekä painotettu enemmän. Eniten itselleni nosti intoa kaksi uudistusta. Eli syöttö on nyt vapaa, eikä lavasta lapaan. Vaan nyt syötetään vapaassa suuunassa ja vapaalla voimakkuudella. Toivottavasti onnistuu hyvin, kuulostaa ainakin erinomaiselta uudistukselta. Tämän lisäksi ovat kuulemma yhden animaattorin ja yhden koodarin avulla keskittyneet pelkästään kulmapeliin ja kulmavääntöihin. Jos vielä saisivat vähän kenttää pienemmäksi, niin avot.
Tämän lisäksi ei oikeastaan kaipaisikaan kuin maalivahtien torjuntojen ja kiekkokontrollin kehittämistä. Jos kiekko muutenkin eläisi paremmin, niin voisi tuota NHL 10:ä pelata oikeasti pitkään...
Parker27
16.05.2009, 01:09
Gamespotissa oli haastattelu, jossa oli haastateltu tulevan NHL 10:n osalta DL:ää. Tässä kaveri totesi, että tulevassa pelissä on täysin uudistetut tappelut(ensimmäisestä persoonasta) ja muutenkin fyysistä peliä parannettu sekä painotettu enemmän. Eniten itselleni nosti intoa kaksi uudistusta. Eli syöttö on nyt vapaa, eikä lavasta lapaan. Vaan nyt syötetään vapaassa suuunassa ja vapaalla voimakkuudella. Toivottavasti onnistuu hyvin, kuulostaa ainakin erinomaiselta uudistukselta. Tämän lisäksi ovat kuulemma yhden animaattorin ja yhden koodarin avulla keskittyneet pelkästään kulmapeliin ja kulmavääntöihin. Jos vielä saisivat vähän kenttää pienemmäksi, niin avot.
Tämän lisäksi ei oikeastaan kaipaisikaan kuin maalivahtien torjuntojen ja kiekkokontrollin kehittämistä. Jos kiekko muutenkin eläisi paremmin, niin voisi tuota NHL 10:ä pelata oikeasti pitkään...
Kuulostaa kyllä hyvältä. Itseasiassa just yks päivä mietin että milloinkohan tulee informaatiota uudesta NHL10 pelistä. Toivottavasti saavat parannettua peliä vielä entisestään. Grafiikka toimii joten siihen ei tartte mitään tehdä mutta itse peli kaipaa pientä hienosäätöä ja pieniä yksityiskohtia.
Kiitos infosta veli eagle :-)
Vielä jos nakataan linkkiä kehiin, eli NHL 10: five things to know. (http://sports.espn.go.com/videogames/news/story?id=4164444) Kuten todettu, niin tappeluiden sekä fyysisen pelin merkitys pitäisi korostua. Tämän lisäksi yleisö on jotain muutakin kuin muutama eri naama ja muutama eri vaatetus sekoitettuna. Syöttöpelin pitäisi myös uudistua, mutta kun kyseessä on EA niin aika skeptisin mielin kannattee suhtautua.
Ei helv.. En vaan yksinkertaisesti voi odottaa mitään hyvää tuosta tappelutyylistä. Mieleen tulee heti tämä EA:n "mitä lähemmäs kuva, sitä enemmän voimme näyttää grafiikkaosaamistamme, vailla mitään muuta ideaa". Ehkä EA on kehitellyt kesällä ilmestyvän Fight Night -nyrkkeilypelinsä kanssa tätä samaan aikaan säästääkseen..?
Mielestäni noi tappelut ovat huonontuneet lähes yhtä matkaa, mitä lähemmäs kuvakulma on siirtynyt niitä näyttämään.
No, katsotaan nyt taas. Muut uudistukset kuulostavat mielenkiintoisilta.
Ei helv.. En vaan yksinkertaisesti voi odottaa mitään hyvää tuosta tappelutyylistä. Mieleen tulee heti tämä EA:n "mitä lähemmäs kuva, sitä enemmän voimme näyttää grafiikkaosaamistamme, vailla mitään muuta ideaa". Ehkä EA on kehitellyt kesällä ilmestyvän Fight Night -nyrkkeilypelinsä kanssa tätä samaan aikaan säästääkseen..?
Mielestäni noi tappelut ovat huonontuneet lähes yhtä matkaa, mitä lähemmäs kuvakulma on siirtynyt niitä näyttämään.
No, katsotaan nyt taas. Muut uudistukset kuulostavat mielenkiintoisilta.
EA:n omilla foorumeilla on kuva tappelukuvakulmasta: http://i3.photobucket.com/albums/y92/Joborule/NHL%2010%20Screens/NHL10_PittFight04.jpg Mielestäni ihan hyvältä näyttää sen suhteen että mukana on jonkunlaista halailua/sitomista. Ohessa samoilta foorumeilta löytyy pitkät jutut näistä merkittiävimmistä uudistuksista(jotka mainittu ainakin osittain). Unohtui tuo vihellyksen jälkeiset kähinät mainita, mutta niistä tosiaan enemmän EA:n foorumeilla ohessa:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/233172.page
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/232990.page
Kun keskustelu siirtyi jo hieman NHL 10:n puolelle, niin laitetaan tähän perään vielä tuon tulevan pelin cover boy, joka löytyy tällä kertaa Hawks-leiristä. EA:n forumilta (http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/233063.page) voi käydä tarkemmin tutkimassa kuvaa tuosta kannen tuttisuusta.
Nyt on netti lyönnis ja mukavahan tätä on hakata netin kautta. Tasoerot ovat melkoiset, mutta taistellaan aina loppuun asti : ) Toisin kuin ne, joita vastaan saan tehtyä hajuraon ja yhteys menee yllättäen poikki...
Olpaa gamertagina. Jos helppoja voittoja haluaa. PS3 alustana.
Saataisiinko minkäänlaista kesäliigaa PS3:n puolelle vielä pystyyn?
Saataisiinko minkäänlaista kesäliigaa PS3:n puolelle vielä pystyyn?
Itsekkin olisin halukas liittymään kesäliigaan mukaan jos semmoinen saadaan kasattua.
Dhearted
01.06.2009, 22:27
Ehdottomasti mukana, jos joku tämmöisen värkkää.
Itsekkin olen halukas liittymään, jos vain tämmöinen järjestetään.
spike338
06.06.2009, 09:46
PS3:n NHL 09 on ja luotiin kaverin kanssa joukkueet (ei kerhoja onlinea varten, vaan ihan perusteamit omista suosikkipelaajista). Default-taktiikat ovat kuitenkin ihan hanurista, joten mistä ja miten niitä pääsee muokkaamaan siten, että ne myös jäävät voimaan "Play Now"-peleihin?
Kun pelin aloittaa, niin siitä ketjunvaihto-kohdasta pystyy vaihtamaan ne taktiikat R3-näppäimellä, mutta ovat voimassa vain sen pelin ajan. (turhaa rassausta joka peliä varten laittaa erikseen). Valikoista taktiikoiden vaihtomahdollisuutta en jostain ihmeen syystä löytänyt ollenkaan.
VilleLeino
28.06.2009, 23:35
Eli tuli lauantaina ps3 ostettua ja huomenna pitäisi hankkia NHL 09. Onnistuuko PS3 kytkeminen nettiin vetämällä ethernet kaapeli suoraan ADSL-modeemista PS3, eli tietokone jää pois kytkennästä. Entä miten onnistuvat NHL 09 päivitysten lataaminen: tulevatko ne automaattisesti vai pitääkö ne etsiä jostain. Pystyykö PS3 versiossa tekemään omia soittolistojaan NHL09
Eli tuli lauantaina ps3 ostettua ja huomenna pitäisi hankkia NHL 09. Onnistuuko PS3 kytkeminen nettiin vetämällä ethernet kaapeli suoraan ADSL-modeemista PS3, eli tietokone jää pois kytkennästä. Entä miten onnistuvat NHL 09 päivitysten lataaminen: tulevatko ne automaattisesti vai pitääkö ne etsiä jostain. Pystyykö PS3 versiossa tekemään omia soittolistojaan NHL09Onnistuu tietysti. Päivityksistä ilmoitetaan sinulle automaattisesti, sinun tulee vain hyväksyä ne.
Conroy#22
29.06.2009, 05:25
Entä miten onnistuvat NHL 09 päivitysten lataaminen: tulevatko ne automaattisesti vai pitääkö ne etsiä jostain. Pystyykö PS3 versiossa tekemään omia soittolistojaan NHL09
Jatkampa hiukan jo tuota nimimerkki:Setit aloittamaa vastausta. Jos haluat heti pelata niillä rostereilla millä NHL-kausi 08-09 lopetettiin, niin lataa ne heti EA NHL-onlinesta, ja tallenna ne myös oman koneesi muistiin. Täten voit pelata viimeiseksi päivitetyillä NHL-rostereilla, myös muussakin kuin online-tilassa. Sinun pitää myös tehdä EA-online tili, mikä on kuitenkin helppoa, ja pelin mukana tulevat hyvät ohjeet siitäkin. Tämä kaikki on toki ilmaista.
Valittavasti PS3-versiossa ei omia soittolistoja voi tehdä, mikä itseäni myös ärsyttää suunnattomasti. Toivotaan että tämä ominaisuus olisi mukana syksyllä ilmestyvässä NHL10:ssä. Pahoin kuitenkin pelkään ettei tule tapahtumaan..
Tuli tässä uutta NHL:ää odotellessa mieleeni että millä seuroilla Jatkoaikalaiset pelaa NHL 09 dynasty-modea ja rakennatteko joukkueen täysin uudestaan vai löytyykö joukosta managerejä jotka vetävät kauden läpi ilman ainuttakaan kokoonpanomuutosta?
Itselläni ei koskaan ole mielenkiinto riittänyt täyden kauden läpiviemiseen vaan aina on tullut tehtyä ns. fantasy tradeja jotka eivät olisi todellisuudessa edes mahdollisia ja näin ollen mielenkiino hiipunut kun on tullut about puoli joukkuetta vaihdettua...
Schadowan
23.07.2009, 11:50
Tuli tässä uutta NHL:ää odotellessa mieleeni että millä seuroilla Jatkoaikalaiset pelaa NHL 09 dynasty-modea ja rakennatteko joukkueen täysin uudestaan vai löytyykö joukosta managerejä jotka vetävät kauden läpi ilman ainuttakaan kokoonpanomuutosta?
Itselläni ei koskaan ole mielenkiinto riittänyt täyden kauden läpiviemiseen vaan aina on tullut tehtyä ns. fantasy tradeja jotka eivät olisi todellisuudessa edes mahdollisia ja näin ollen mielenkiino hiipunut kun on tullut about puoli joukkuetta vaihdettua...
Aivan juuri noin. Dynasty-mode on niin huono tuossa pelissä, että ainoa mielenkiinto on siinä, että vaihtaa pelaajia parin pelin välein. Siispä jengissäni on pyörinyt Heatleyt,ovechkinit,malkinit,crosbyt ennen kuin olen kerennyt pelaamaan edes 10 peliä. Sen pidemmälle en ole tosin päässyt vielä.
Minäpä en muuta pelaakaan kuin dynastya...
Penguins on luonnollisesti joukkue ja ainakin ensimmäisen kauden pyrin aina vetämään läpi muuttamatta kokoonpanoa, mitä nyt Dupuisin myyn pois aina ensimmäisenä. Tokalle kaudelle lähdettäessä saatankin sitten jo muuttaa joukkuetta hieman isommalla kädellä. Runko kuitenkin pysyy pitkälti samana. Ehkä yksi top-6 hyökkääjä ja pakki tai kaksi tulee hommattua.
BrendanShanahan
23.07.2009, 13:29
Omissa kausissani treidaukset kauden aikana on kiellettyjä. Pelailen Detroit Red Wingsillä.
Kaksi dynastya kesken. Toinen Kingsillä, toinen Calgaryllä.
Kingsillä on paletti mennyt aika uusiksi n. 3.5 kauden jälkeen. Taitaa siellä hyökkäyksessä olla aika paljon näitä nuoria Kingsin pelaajia + Stoll alottelemassa ja lämäämässä. Eli hyökkäys on aika koskematon, junnuja ja vapaita pelaajia alemmissa kentissä. Puolustus, kuten veska osasto mennyt täysin uusiksi. Johtuu siitä, että molemmat ovat niin paskoja.
Calgaryllä taas paletti on aika hyvin pysynyt kassassa, tosin 1. kauden play-offit vasta alkamassa. Iginlan vaihdoin, samoin Skipperin.
Mutta siis, kyllähän tuota dynastyä tulee väännettyä jos yksin pelaa. Peli on tietysti parhaimmillaan muutaman kaverin kanssa, kun väännetään joku turnaus.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.