View Full Version : NHL 09 (xbox360 & ps3)
Vaikeimmalla tasolla onetimerit uppoa vastustajalla liian helposti. Ja ne pelaa sellaista peliä, mitä ei kukaan voi pelata. Syötöt oikein napsuu lapaan vastustajalla. Hermot menee vaikeimmalla tasolla. Eli peli ei oo ainakaan vielä liian helppo. Sitten toiseksi vaiken taso eli tähtipelaaja on ehkä hitusen liian helppo. Taso erot on aika suuria.
Sitten välianimaatioissa kaukaa pelaajat näyttää kaikki Alexei Kovalevilta. Ei mulla muuta.
Muaah...ajattelin vaan sitä nettipelaamisen autuutta, kun sitä niin kovin kehutaan. Mutta jossain välissä koitin rekisteröityä, ja mun mielestä se vaatis jotain luottokorttitietoja sinne ps3 networkkiin...
Ei vaadi rekisteröityminen minkäänlaisia luottokorttitietoja käyttäjältä.
Ei ole tainnut tulla vastausta, joten toistan itseäni: Onko PS2 versiossa Be a Pro -muoto?
Ei ole tainnut tulla vastausta, joten toistan itseäni: Onko PS2 versiossa Be a Pro -muoto?
Googleen hakusanoiksi "NHL09+PS2" ja oho. Kahden klikkauksen päästä löytyy vastaus. (http://au.playstation.com/games_media/games/ps2/n/nhl09.jhtml;jsessionid=GBKJHCTAUBYXNS3YIXZSFE4LXBC 5EIV0)
E: Tein asian vähän helpommaksi joten sinä löydät vastauksen ihan tuon yhden klikkauksen päästä.
Schadowan
10.10.2008, 13:02
Muaah...ajattelin vaan sitä nettipelaamisen autuutta, kun sitä niin kovin kehutaan. Mutta jossain välissä koitin rekisteröityä, ja mun mielestä se vaatis jotain luottokorttitietoja sinne ps3 networkkiin...
No BaP:ta pelaan, hakkasin yhen kauden montrealin farmissa ja seuraavasta kaudesta joku 20 matsia ja sain siirron ylös. Tehoja tuli ihan helvetisti, ja ensin GM päätti myydä Forsbergin ja Koivun pois. Miettisin vaan et mitä helvettiä, kunnes GM ilmotti mulle et mut on myyty Vancouver Canuksiin. No eipä siinä muuta, mutta nyt joudun hakkaamaan kädettömien jätkien kanssa sarjataulukon hännillä...:P
Jonkun verran on EA:lla vielä kehiteltvää tuossa BaP:ssa. Pelailin Penguinsilla ja voitin hartin,artin,calderin,conn smythen ja leasterin+stanley cup:n, tein 3vuoden jatkosopparin ja sitten ennen kauden alkua mut treidattiin Carolinaan. Vaihdossa tuli Penguinsille Matt Cullen. Että sillee...
Onko suurta merkitystä nettipeleissä, sillä onko pelaajasi esim. hyökkääjä jos pelaat pakkina? Onko pelaamisessa merkittävää eroa, jos oletetaan, että olet esim. poweforward, eli fyysisyyttä löytyy tarpeeksi? Pakilla on tietysti puolustusarvot oletetusti paremmat, mutta ovatko ne niin merkittävästä ja osaavatko pakit tehdä jotain mitä hyökkääjät eivät osaa?
Ei aina jaksaisi käydä ennenm peliä rustaamassa profiilia, jos kaikki hyökkääjän paikat on täynnä.
Kertokaas neuvojanne mulle jotta oma pelini parantuisi. Eli siis puutteet on lähinnä skill-stickin käytössä, puolustuspelaamisessa ja hyökkäysalueelle pääsyissä. Tää NHL 09 on siis eka peli missä on tuo taitotikku tullut eteen ja sen käyttö varmaankin paranee ajan kanssa. Laukaukset on niitä vaikeimpia. Ja varsinkin suoraan syötöstä laukaukset ei lähde tarpeeksi nopeasti. Hyökkäysalueelle tulo menee mun osalta melko vaikeaksi. Jos pakeista lähden niin yleensä kuviona on pakki pakille joka avaa keskelle ja siitä laitaan ja sitten yksin sisään. Ja siinä vaiheessa on jo vastustaja iholla. Vinkkiä?
Pahin akilleenkantapääni on kuitenkin puolustuspelaaminen. Ennen minä vaan taklasin ja taklasin ja se tuntu tehoavan. Nyt on taklaaminen niin pirun vaikeata ja R1:sen tökkimiset ei tunnu ikinä osuvan kiekkoon vaan useammin vastustajan jalkoihin josta päädyn tietysti boxiin. Eli mites mun pitäs puolustaa?
Neuvoja please.
...
Neuvoja please.
Lyhyesti ja ytimekkäästi noihin hyökkäys- ja puolustuspään pelaamisiin:
Hyökkäyspelissä tärkeintä on vaan nopee liikkeelle lähtö. Syöttöpeliä kannattaa harrastaa mahollisimman paljon keskialueella ja jopa viivan tuntumassa, mutta täytyy pitää huoli että ukot on liikkeessä eikä ns. seisovin jaloin ettei hyökkäys kuole samantien. Livessä on tullu myös vastaan joitakin taitavia rännikiekon ystäviä, mutta ite en oo kokenu sitä hirveen tehokkaaks tavaks tuoda kiekko ylös.
Puolustuspeliin mulla ei oo hirveesti muuta vinkkejä ku maltti ja keskittyminen erityisesti maalin edustalla. Ryntäily ei oo kovin hyväks (tietokoneen ohjaamat pelaajat hoitaa sen kyllä sun puolesta), vaan sellanen rauhallinen ja järkevä pelaaminen maalilla. Mailannosto on myös tehokas oikea-aikaisesti käytettynä.
Aika perusvinkkejähän nää on, mut ite ku kiinnitin noihin vähä enempi huomiota ja huolellisuutta ni peli on lähteny pikkuhiljaa paremmin kulkemaan. :)
Mites tässä pelissä tapahtuu nuo maalivahtien loukkaantumiset? Monet maalivahdit loukkaantuvat tässä pelissä, mutta oma maalivahtini ei ole koskaan loukkaantunut (ei edes 08:ssa). Voiko omat maalivahdit loukkaantua? Kertokaas, jos joku tietää. Askarruttaa hieman tämä.
Forgive-Me-Not
15.10.2008, 14:17
Mites tässä pelissä tapahtuu nuo maalivahtien loukkaantumiset? Monet maalivahdit loukkaantuvat tässä pelissä, mutta oma maalivahtini ei ole koskaan loukkaantunut (ei edes 08:ssa). Voiko omat maalivahdit loukkaantua? Kertokaas, jos joku tietää. Askarruttaa hieman tämä.Itselläni on kerran loukkaantunut maalivahti, tämä sattui NHL08 ja ilmoitus loukkaantumisesta tuli ottelun jälkeen, mutta sekin oli jokin pienehkö loukkaantuminen joka parani jo parin ottelun kuluttua. Tämä siis dynastyssa ja vain kerran tapahtunut, mutta tosin en kerennyt pelata dynastya kovin kauaa, koska ostin Xboxin + NHL08 pari viikkoa ennen NHL09 ilmestymistä ja sitten siirryinkin NHL09 pariin. NHL09 puolella ei ole vielä loukkaantumisia ilmennyt maalivahdeille, tosin vasta olen dynastyn aloittanut.
Loukkaantumiset OTP:hen! Nää loukkaantumiset vois mennä esim niin että huoltaja taluttaa sut pukkariin ja kattelet muutaman minuutin ku se laittelee sulle jääpussia ja teippaa ranteita takas kasaan. Sit takas peliin niin että sulla on esim huonompi liike tai laukauksiin ei saa ihan samalla tavalla voimaa. Riippuen tietenkin mihin se vamma on tullut.
Nämä ihan muutamasta syystä. Taklauksilla ei ole mitään merkitystä. Jätkä ehkä keräilee jonku pari sekuntia jäällä mutta jatkaa sit menoa samaan malliin. Joka ikiseen laukaukseen voi heittäytyä vaikka siellä olis McInnis lämäämässä.
Tappeluihin lisää meinkiä! Esim kypärän riisuminen jos on visiiri päässä, kättely tappelun jälkeen jos siltä tuntuu. Tajuttoman pelaajan pään hakkaaminen jäähän..? Anybody? Verta kehiin! Tai itseasiassa pitäis erikseen tulla joku Hard Core NHLXX joskus hamassa tulevaisuudessa.
Forgive-Me-Not
15.10.2008, 16:44
Millähän tavalla tuo maalivahtien tasaisuus on määritelty? Siis kun maalivahdeilla tuo tasaisuus on 0-2 valikossa ja Brodeurin kaltaisilla huippumaalivahdeilla se on 0 ja heikommilla molareilla taas 2?
Tarkoittaako tuo 0 sitä, että kyseisellä maalivahdilla ei ole ongelmia sen suhteen jne... Vai onko nämä arvot kustu kuten jokunen arvo muillakin pelaajilla, kuten brieren rannelaukauksen tarkkuus on säädetty sinne 60 ja näin.
Tanskanen
15.10.2008, 16:45
Millähän tavalla tuo maalivahtien tasaisuus on määritelty? Siis kun maalivahdeilla tuo tasaisuus on 0-2 valikossa ja Brodeurin kaltaisilla huippumaalivahdeilla se on 0 ja heikommilla molareilla taas 2?
Brodeurhan on tunnettu tasaisen varmasta pelistä.
Forgive-Me-Not
15.10.2008, 16:54
Brodeurhan on tunnettu tasaisen varmasta pelistä.Niinhän se on. Alkoi vain epäillyttämään, että onko nämä menneet väärin päin kun itselleni tuntui selkeämmältä että korkeampi arvo (2) tarkoittaisi taas parempaa tasaisuutta jne. Mutta eipä siinä sitten mitään.
Olenko ainoa josta tuntuu järjettömältä että Ps3:lla ja Xbox 360:llä ei pysty pelaamaan noita euroopan dynasty-liigoja mutta pc-versiossa pystyy? Eli mikäs järki tuossa on?
Forgive-Me-Not
15.10.2008, 17:28
Olenko ainoa josta tuntuu järjettömältä että Ps3:lla ja Xbox 360:llä ei pysty pelaamaan noita euroopan dynasty-liigoja mutta pc-versiossa pystyy? Eli mikäs järki tuossa on?Käsitykseni mukaan Xbox360 & PS3 versiot ovat eri tuotantotiimiltä, kuin PS2 & PC versiot. Joten uskoakseni NextGen versioiden uudistuksiin ja parantamiseen on mennyt kuitenkin sen verran aikaa, että nämä on sitten jätetty vielä suosiolla sivummalle, mutta jospa sitten ensi vuonna.
Disaster
15.10.2008, 17:48
Vai onko nämä arvot kustu kuten jokunen arvo muillakin pelaajilla, kuten brieren rannelaukauksen tarkkuus on säädetty sinne 60 ja näin.
Arvot on todellakin kustu ihan mutu pohjalta, ainakin näin äkkiseltään tulee mieleen Tomas Plekanec ja Gabe Gauthier. Plekanec on pelissä niin paska aloittamaan että häntä on pakko peluuttaa laidassa, Gauthierin faceoff arvoksi on pelissä lyöty huimat 50, vaikka hän on oikeasti vahva aloituksissa. Eivät ole ainoita senttereitä/pelaajia joilta nuo arvot on kustu totaalisesti, tulivat vain ensimmäisenä mieleen kun sitä jo tuossa yksi päivä itsekseni kirosin. Perkele!
Sen lisäksi rosteripäivitystä ei ole tullut vieläkään ja lopettaneita/ylimääräisiä pelaajia ei voi poistaa tai piilottaa mihinkään.
Pitää varmaan lähtä itse hommiin EA:lle että saadaan edes rosterit nussittua kohdilleen.
Sen lisäksi tuo peli välkkyy aina välillä, tästä oli puhetta jo aiemminkin. Osalla vilkkuu ja osalla ei. Eikö se silloin tarkoita sitä että ne joilla peli vilkkuu, ovat saaneet viallisen tuotteen?
Olenko ainoa josta tuntuu järjettömältä että Ps3:lla ja Xbox 360:llä ei pysty pelaamaan noita euroopan dynasty-liigoja mutta pc-versiossa pystyy? Eli mikäs järki tuossa on?
Järjetöntä tosiaan. Minä en ymmärrä mikä pointti nuo liigat on edes laittaa peliin, jos niillä ei voi järkevästi pelata mitään. Toinen vuosi putkeen jo, kun Eurooppalaisia sarjoja on vain koristeena mukana.
Tämähän nyt ei toki ihan sama asia ole, mutta olen tekemässä X360-versioon rostereita, joiden avulla pystyy pelaamaan vähän kömpelöllä tavalla Dynastya SM-Liigalla ja Elitserienillä. Sijoittaa vain SM-Liiga ja Elitserien joukkueet omiin konfrenensseihinsa, niin kertyy ihan realistinen määrä otteluita oman sarjan joukkueita vastaan ja samalla pääsee vähän haistelemaan Ruotsinkin kiekkolutuuria.
Muutenkin jos nurkissa sattuu pyörimään Datel Transfer Kit ja 64 MB:n muistikortti ja tasaiseen tahtiin päivittyvät SM-liigarosterit kiinnostavat, niin kannattaa silmäillä tätä blogia (http://dynastyrosters.blogspot.com/).
Edit: Playstation 3 -versioon löytyy muuten täysin ajan tasalla olevat NHL/AHL-rosterit NHL09PS3.googlepages (http://nhl09ps3.googlepages.com/) -sivustolta. Asentaminenkin hieman yksinkertaisempaa, kuin boxipuolella.
Hei kertokaas mulle miks mulla on tossa dynastymodea pelatessa ahl-joukkueen puolella pelaajia, joitten kanssa mulla ei ole edes sopimusta? Eli sellasia pelaajia joita en voi nostaa ylös enkä voi erottaa yms. Näitä näkyy lähes puolen joukkueen verran pelaavan joukkueessani, mutta mitään en voi niillä tehdä? Nimenomaan ketjuja katsellessa näkee nämä pelaajat. Oonko nyt käsittänyt jotain väärin vai onko kyseessä bugi?
Parker27
15.10.2008, 21:58
Hei kertokaas mulle miks mulla on tossa dynastymodea pelatessa ahl-joukkueen puolella pelaajia, joitten kanssa mulla ei ole edes sopimusta? Eli sellasia pelaajia joita en voi nostaa ylös enkä voi erottaa yms. Näitä näkyy lähes puolen joukkueen verran pelaavan joukkueessani, mutta mitään en voi niillä tehdä? Nimenomaan ketjuja katsellessa näkee nämä pelaajat. Oonko nyt käsittänyt jotain väärin vai onko kyseessä bugi?
Ei ole bugi vaan kyseisillä herroilla on niin sanottu AHL sopimus. Eli ovat tehneet sopimuksen sinun AHL joukkueen kanssa. Heitä ei voi nostaa NHL:ään ennenkuin teet NHL sopimuksen heidän kanssaan. Sitä en tiedä voiko pelissä tehdä sopimusta heidän kanssaan mutta oikeassa elämässä NHL joukkueen pitäisi alkaa maksaa CBA:n mukaista palkkaa heille jos meinaisivat esim ylös heidät kutsua.
Tulipas vähän sekavaa tekstiä...
Disaster
15.10.2008, 23:41
Edit: Playstation 3 -versioon löytyy muuten täysin ajan tasalla olevat NHL/AHL-rosterit NHL09PS3.googlepages (http://nhl09ps3.googlepages.com/) -sivustolta. Asentaminenkin hieman yksinkertaisempaa, kuin boxipuolella.
No perskeles, tattista vaan tiedosta! Tulokkaatkin on näköjään tehty, kohta selviää että ovatko yhtään ittensä näköisiä.
EDIT: Hyvät ja toimivat rosterit oli nuo edellä mainitut (linkki), ainoa miinus oikeastaan vain se että joitain tulokkaita jotka pelaavat ainakin tämän kauden junioreissa oli laitettu AHL-jengeihin + muutama Eurooppaan jo viime kaudella palannut oli unohtunut sinne.
Ai niin, ei ole luodut pelaajat yhtään itsensä näköisiä, mutta voihan sitä itse viilata naamat kohdilleen jos se ärsyttää.
Disaster
16.10.2008, 19:30
Playstation 3 -versioon löytyy muuten täysin ajan tasalla olevat NHL/AHL-rosterit NHL09PS3.googlepages (http://nhl09ps3.googlepages.com/) -sivustolta. Asentaminenkin hieman yksinkertaisempaa, kuin boxipuolella.
Huomasin tuossa juuri että en voi enään luoda pelaajia itse tuon rosteripaketin asentamisen jälkeen. Tai siis pelaajan voi kyllä luoda, mutta se pelaaja ei ilmesty vapaiden agenttien joukkoon tai yleensäkkään mihinkään, että semmosta tällä kertaa.
EDIT: Selvisi että luotuja pelaajia on niin paljon että ne saavuttivat maksimirajan, jolloin ei tietenkään sitte voi enää luoda uusia. Eli tossa rosteripaketissa ei ole mitään vikaa.
Milloinkohan olisi 360:lle odotettavissa niitä uusia rostereita ladattavaksi?
Voisi alkaa pelaamaan kautta sitten...
ainakin lokakuun rosterit voi ladata 360:lle. http://www.fhr.fi/uutinen.php?t=1766 siinä tarkempaa tietoa.
Disaster
22.10.2008, 13:17
Aikaisemmin mainittu rosteripaketti PS3:lle on ihan hyvä mutta koska olen pilkunnussija, sekä hullu, niin tein itse täydelliset NHL/AHL-rosterit. Viilasin jopa joka jannusta niin itsensä näköisen, siten kuten se vain pelin puitteissa oli mahdollista. Pelityylin ym. arvot/arviot säädin kohdalleen Hockey's Future sivuston avulla. Muutama AHL-tulokas jäi (huom. todellakin vain muutama) tekemättä, mutta he viettävät aika varmasti suurimman osan kautta ECHL:ssä, eikä heitä näin ollen kannattanut luoda.
Aluksi olo oli kuin Jumalalla kun se loi taivaan ja maan, mutta eilen kuin sain kaiken valmiiksi monen päivän uurastuksen jälkeen, niin huomasin että enään ei kiinnosta pelata koko peliä.
Vittu tää on niin just tätä.
Onko noita vapaita pelaajia jotenkin mahdollista siirtää esim: maajoukkueisiin? Jos menen sinne kokoonpanojen hallintaan niin siellä vapaissa pelaajissa EI ole Antti Aarnioita ja kumppaneita, mutta kun aloitan Dynastyn tai be a pro:n niin silloin he vapaisiin pelaajiin ilmestyvät!
Disaster
23.10.2008, 14:55
Onko noita vapaita pelaajia jotenkin mahdollista siirtää esim: maajoukkueisiin? Jos menen sinne kokoonpanojen hallintaan niin siellä vapaissa pelaajissa EI ole Antti Aarnioita ja kumppaneita, mutta kun aloitan Dynastyn tai be a pro:n niin silloin he vapaisiin pelaajiin ilmestyvät!
Tee mieluummin muutama oma joukkue, valitset niihin pelaajat vaikka NHL-joukkueista, älä valitse kuin minimimäärä pelaajia, eli 20. Nyt sinulla on luotu joukkue niin voit siirtää Free Agents/mistä vaan pelaajista lopettaneita tai ylimääräisiä jannuja luotuun joukkueeseen, muista että yhdessä luodussa joukkueessa on tilaa enään vain kolmelle, aikaisemman 20 lisäksi. Kun luot joukkueen niin sitä kautta sinne valittavat pelaajat ei siis katoa mihinkään omasta joukkueesta, mutta kun luonti on valmis ja siirrät pelaajia pelaajasiirtojen kautta niin he häviävät aiemmin olleesta joukkueesta/paikasta.
Itse tein todella montaa omaa joukkuetta kun lopettaneita ja ylimääräisiä pelaajia oli niin paljon.
Dynasty ja Be A Prossa kaikki SM-liiga pelaajat ovat vapaita agentteja, muista liigoista en tiedä. Todella ärsyttävää ominaisuus, varsinkin kun tietokoneen ohjastamat joukkueet palkkaa heti näitä pelaajia.
ainakin lokakuun rosterit voi ladata 360:lle. http://www.fhr.fi/uutinen.php?t=1766 siinä tarkempaa tietoa.
Voikohan kyseiset päivitykset hakea kaverin pelillä ennen kuin ostelen pelin omaksi?
Beagle Boy
24.10.2008, 17:02
Saanko jotenkin nollattua kaikki online tilastoni? Haluisin aloittaa ihan puhtaalta pyödältä. Saanko jotenkin tuhottua tuota EA:n tiliäni?
Alustana PS3
Disaster
24.10.2008, 22:05
Voikohan kyseiset päivitykset hakea kaverin pelillä ennen kuin ostelen pelin omaksi?
En ole ihan varma, että ymmärrinkö kysymyksesi oikein, mutta: Ai siis että kaveri tuo pelin sinulle ja sinä lataat päivitykset omaan vehkeeseesi? Miksipä ei onnistuisi, en tunne XBOX:in salaisuuksia, mutta ainakin pleikkarilla tuo onnistuisi.
Tottakai voi. Kovalevyllähän se data on ja sinne tallentuu, cd:llä on vain itse pelin tiedostot, joten tuo ei vaikuta millään tavalla.
Beagle Boy
25.10.2008, 12:13
Nyt kaivataan apua.
Meni vahingossa poistamaan pleikkariltani online rosterit. Nyt kun koitan niitä hakea uudestaan ei toi saatanan rakkine niitä hae. Herjaa, että nyt just ei pysty lataamaan niitä tai, että EA:n servuihin ei saada yhteyttä. Kaikki asetukset purkissa ja koneessa on samat kuin ennen tätä ongelmaa. Samoin alareunassa juoksee NHL:n tulokset, eli jokin yhteys ulkomaailmaan on.
Osaako joku jeessata?
Joo tuosta BAP:ista tosiaan. Hiottavaa vielä on tekoälyn, vaihtojen ja tuon kenttissä pomppimisen suhteen.
Ensinnäkin nuo kentät. Oli tuossa 6 ottelun pisteputki päällä ja tuli tehtyä pisteitä/peli reilu 2. Heti kun pelasin ensimmäisen pelin missä 0 pistettä ja -1, niin koutsi passitti mut takas kakkoseen, ei näin...
Mitä tuohon tekoälyyn ja vaihtojen toimivuuteen tulee, niin kyllä tuo välillä vähän vituttaa kun toisen kentän vasen laita pelaa kentällä 5min vaihdoin ja itse pääsen kentälle sitten pahimmillaan 5 sekunnin ajaksi ja taas takas vaihtoon.
Hiottavaa on, joskin toki aina voi tuota "kutsu vaihtoon"-nappiakin painaa.
Löytyykö jostain SM-liigan päivitetty rosteri? Ei riitä aika eikä kiinnostus lähteä itse vääntämään. Alustana PS3
Jomppa_Koo
27.10.2008, 19:01
Löytyykö jostain SM-liigan päivitetty rosteri? Ei riitä aika eikä kiinnostus lähteä itse vääntämään. Alustana PS3
Eipä taida löytyä, tiedä sitten onko tulossa? Loppujen lopuksi noiden väsäämiseen ei mene edes kovin kauan aikaa. Parissa illassa nuo väsää, jos haluaa. AHL:stä, Elitserienistä ja Vapaista pelaajista löytyy hyvin pelaajia. Loput sitten luo itse.
Kokeilin tuossa päivällä laittaa peliä päälle, kunnes ennen valikkoja tämä käskee minua lataamaan jonkun päivityksen, 1.01 version NHL09 19MB.
Noh siinä odottelin ja odottelin, mutta lataus ei prosentista 1 liiku mihinkään..
Alhaalla lukee: Et voi suorittaa taustalatausta tälle sisällölle.
Lopulta tämä sanoo, että tapahtui virhe latauksen aikana(80710723).
Siihenkö pelaaminen loppui?
Kokeilin tuossa päivällä laittaa peliä päälle, kunnes ennen valikkoja tämä käskee minua lataamaan jonkun päivityksen, 1.01 version NHL09 19MB.
Noh siinä odottelin ja odottelin, mutta lataus ei prosentista 1 liiku mihinkään..
Huomasin saman, muutaman kokaillun jälkein sain sen lataamaan peräti 8%.
Mutta ei hätää, ei pelaaminen siihen lopu. Kun käynnistät pelin ja tulee ruutu jossa pyydetään lataamaan päivitys painat vain pallo-nappia eli keskeytät päivityksen ja sitten pelaat ihan normaalisti. Oletan siis että sinullakin on PS3 versio.
Beagle Boy
29.10.2008, 15:11
Toi 80710723 on kai jonkin sortin yhteysvirhe. Onko sulla avattuna ne portit purkissa jotka manuaali neuvoo avaamaan? Itselläni oli ongelmia online-rostereiden lataamisessa. Avasin portit ja homma alkoi skulaamaan.
On kyllä maalimäärät romahtaneet uuden päivityksen jälkeen. Netissä lähes kaikki pelit päättyy 1-0 tai 2-1. Usein jopa 0-0. Ihan perseestä. Vetoja on lähes mahdotonta saada edes maalia kohti. Rupeaa vituttamaan kun kenttä on yhtäkkiä täynnä "olli julkusia" mitkä ei osu edes päätylaitaan. Ennemmin se vanha versio bugimaaleineen kuin uusi päivitys missä ei tule ollenkaan maaleja. Sentään vielä sunnuntaina pelit päättyi 4-2 tai 5-3 tai 3-2. Realistisiin numeroihin. Päivityksen jälkeen prkl Fifassakin tulee enemmän maaleja.
edit. Heti kirjoituksen jälkeen tuli jo kaiken kruunu. 1-0 voitettiin ja pelin ainut maali 98 minuutil. Hiukan puuduttavaa. Eli siis rankkarikisa on poistettu ja tilalle jatkoaikaa maaliin asti. Sinällään hyvä uudistus, jos ei tarvisi pelata 0-0 sataa minuuttia.
edit2. Aina vaan paranee. Seuraavassa pelissä ainut maali 5. jatkoerän viimeisellä minuutilla. En jaksa edes laskea monta minuuttia tarvi tahkota vittu yhden maalin eteen! Tässä saa kohta varata koko illan edes yhtä peliä varten.
Huomasin saman, muutaman kokaillun jälkein sain sen lataamaan peräti 8%.
Mutta ei hätää, ei pelaaminen siihen lopu. Kun käynnistät pelin ja tulee ruutu jossa pyydetään lataamaan päivitys painat vain pallo-nappia eli keskeytät päivityksen ja sitten pelaat ihan normaalisti. Oletan siis että sinullakin on PS3 versio.
Painamalla palloa, pääsen kyllä pelaamaan henkilökohtaista dynastyani, mutten pääse onlineen, koska tämä tarjoaa tätä päivitystä heti siinä, kun koittaa päästä onlineen.
Parker27
29.10.2008, 16:40
Milloinkohan tuo päivitys on tulossa Xbox versiolle? Onko tietoa.
Milloinkohan tuo päivitys on tulossa Xbox versiolle? Onko tietoa.
http://www.easports.com/nhl09/blog.jsp
Tuolta löytyy paljon tietoa tuosta uudistuksesta. Ajankohta on "viikon tai kahden sisällä".
Beagle Boy
30.10.2008, 12:44
"If Vision Control is pressed, you do not throw a hit when in
front of the attacking net. This helps with rebound shots."
Tämä on helvetin hyvä. Multakin lähtisi varmaan puolet jäähyistä pois, jos tämä olisi ollut alusta lähtien.
Tuolta löytyy paljon tietoa tuosta uudistuksesta. Ajankohta on "viikon tai kahden sisällä".
Ai ai..tässähän on paljon loistavia kohtia. Tärkeimpänä ehkä seuraava:
"The jersey on the EASHL side select screen is more visible than
the team logo. This will make it easier for people to see when jersey
colors clash"
Meikäläisen vanhasta töllöstä ei ainakaan erota oikein noita paitojen väriä ja on meinaan kohtalaisen vittumaista pelata jos molemmilla joukkueilla on lähes identtiset valkoiset paidat päällä.
Taklauksia tuunattu - hyvä. Mun Be a Pro snaipperilla (checking 55) vetelee ihan älyttömiä pommeja tuossa EASHL:n peleissä. HYvä myös tuo laukausten tarkkuudeen säätäminen. Toivottavasti enää ei se rannari sinisen jälkeen uppoa joka kerta ihan yläkulmaan.
Pahin bugimaali taitaa edelleen pysyä pelissä..harvoin sitä toki käytetään ja on se helpompi estää kuin 08:n slappassmaalit.
JustinCase
30.10.2008, 15:07
Kun nyt noista uudistuksista puhutaan, niin tuli mieleen yksi asia, joka on todella ärsyttävää NHL'09 Xboxilla.
Onko normaalia, että kun yritän sitoa pelaajaa laitaan, niin siitä alkaa tappelu erittäin helposti. Itselläni ainakin tappelupainike sijaitsee samassa nappulassa, oletuksena. Onko muillakin näin, oletteko kenties vaihtaneet näppäimiä tms?
Beagle Boy
30.10.2008, 15:10
Kun nyt noista uudistuksista puhutaan, niin tuli mieleen yksi asia, joka on todella ärsyttävää NHL'09 Xboxilla.
Onko normaalia, että kun yritän sitoa pelaajaa laitaan, niin siitä alkaa tappelu erittäin helposti. Itselläni ainakin tappelupainike sijaitsee samassa nappulassa, oletuksena. Onko muillakin näin, oletteko kenties vaihtaneet näppäimiä tms?
Tämä on tosiaan raivostuttavaa, varsinkin tietokonetta vastaan. Yrität vähän laittaa virveliä kainaloon, niin heti saat olla painimassa jonkun kovanaaman kanssa.
Miksi tappelun aloittamista ei ole toteutettu esimerkiksi painamalla molemmat takaliipasimet yhtäaikaa pohjaan tai jokin liipasin ja koukkunappi. Itse olen kyllä yrittänyt ihmetellä saisiko tota jotenkin vaihdettua, mutta enpä ole löytänyt.
Tämä on tosiaan raivostuttavaa, varsinkin tietokonetta vastaan. Yrität vähän laittaa virveliä kainaloon, niin heti saat olla painimassa jonkun kovanaaman kanssa.
Tuohan on vähän kuin oikeassakin jääkiekossa. Mitä hemmettiä sitä pitää koukkia? Jos koukkii väärää tyyppiä saattaa joutua vastaamaan teoistaan.
JustinCase
31.10.2008, 14:14
Tuohan on vähän kuin oikeassakin jääkiekossa. Mitä hemmettiä sitä pitää koukkia? Jos koukkii väärää tyyppiä saattaa joutua vastaamaan teoistaan.
?? '09:ssä tuo nimittäin tapahtuu melkein joka kerta, kun yrität sitoa ukkoa laitaan? Vai tapahtuuko sun mielestä tuokin oikeassa jääkiekossa useinkin, kun pistät äijän laitaan, ettei ihan vapaasti pyöri kulmissa?
Sijoittukaa paremmin niin ei tarvi turvautua mihinkään koukkaamiseen.
JustinCase
31.10.2008, 15:32
Sijoittukaa paremmin niin ei tarvi turvautua mihinkään koukkaamiseen.
Aargh. Siis miksi nyt kokoajan sekoitetaan johonkin koukkaamiseen. Haluan sitä äijää seinälle, niinkuin todella usein tehdään ihan livenäkin. Eli sidotaan vastustajan hyökkääjä laitaa vasten. Tämä ikävä kyllä tapahtuu samasta napista, kuin tappelun aloittaminen. Seuraus on, että n. 90% yrityksistä aloittaa tappelun.
Olen yllättynyt, että tämä ominaisuus ei häiritse juurikaan muita. Noh, kai itse sitten arvostan liikaa tuota realistista toimintamallia.
Disaster
31.10.2008, 16:28
Yhdyn kyllä tuohon että tuolle sitomiselle/koukkaamiselle pitäisi oikeasti olla ihan oma nappi. Kaipaisin myös sellaista ominaisuutta, että ennen tappelun alkua lukisi tappeluun osallistuvien osapuolten nimet. Välillä käy niin että aivan väärät kaverit tiputtaa hanskat jäähän, mikä on ihan vitun ärsyttävää.
Päivitykseen ei harmikseni ollut korjattu sitä, ettei pelistä voi lentää pihalle. Selostajat puhuvat siitä huolimatta, että joku lensi pihalle, vaikka kyseisen kaverin peli vielä jatkuukin. Tosin, onhan tuossakin jotain realistista, aivan kuin olisi Linkku selostamassa, tai jotain.
Noh, toivottavasti sitten ensi syksynä...
Tuskinpa.
Mikä on team play tuossa be a pro moodissa? Itse olen playmakerina ja viljelen lättyjä kaikille jne mutta saan koko aika arvosanaksi C-luokkaa. Mitä pitäisi tehdä?
Quagmire
31.10.2008, 21:55
Mikä on team play tuossa be a pro moodissa? Itse olen playmakerina ja viljelen lättyjä kaikille jne mutta saan koko aika arvosanaksi C-luokkaa. Mitä pitäisi tehdä?
Pelaatko liian pitkiä vaihtoja? Itse olen aikakin huomannut, että ylipitkät vaihdot laskevat tuota arvosanaa...
Pelaatko liian pitkiä vaihtoja? Itse olen aikakin huomannut, että ylipitkät vaihdot laskevat tuota arvosanaa...
Siitä se näköjään johti. Vaihtu heti A:ksi vaikken ylipitkiä vaihtoja äsken pelannutkaan.
Helvetin ärsyttävää muuten kun joutuu tappeluun ja sitten koutsi antaa positiivista palautetta siitä että herätti joukkueen mutta samalla negatiivista koska otti turhan jäähyn.
Sori jos tästä kaikesta on keskusteltu. Tänään hankin pelin ja en ole tätä ketjua aiemmin lukenut, enkä taida sitä alusta alkaa lukemaankaan.
Vielä sellainen kysymys että onko iällä väliä tässä. Laitoin pelaajani ikäisekseni, eli melkein 30, kehittyykö hitaammin? Olisi hyvä tietää ajoissa, nyt ei ole kuin vajaa 10 matsia pelattuna. Aloitan varmasti alusta mikäli urakehitys tyssää tässä heti lähiaikoina.
Vielä sellainen kysymys että onko iällä väliä tässä. Laitoin pelaajani ikäisekseni, eli melkein 30, kehittyykö hitaammin? Olisi hyvä tietää ajoissa, nyt ei ole kuin vajaa 10 matsia pelattuna. Aloitan varmasti alusta mikäli urakehitys tyssää tässä heti lähiaikoina.
Be A Pro-moodissa aloitusikä on automaattisesti 18 (tai 19), joten tällaiset 30+ jannut voivat kehittää itseään ihan rauhassa. Eli ei siis iällä väliä, ainakaan NHL09 maailmassa =).
Mun mielestä asettamasta iästä riippumatta pelaajan lähtöikä näyttäis olevan 19vuotta, ainaski omalla äijällä normi be a proota pelatessa moiset tiedot oli, vaikka "oikeesti" ikää onkin enemmän.
Team playhin vaikuttavat myös jäähyt, paitsiot, syötönkatkot, taklaukset, laukaukset maalia kohti jne. Eli todella moni osa-alue. Yksikin jäähy tiputtaa oman kokemuksen mukaan templayn ainakin B:n.
Team playhin vaikuttavat myös jäähyt, paitsiot, syötönkatkot, taklaukset, laukaukset maalia kohti jne.
Ja näistähän saa raportin ottelun jälkeen painamalla liipaisinta ruudussa, jossa kerrataan plussat ja miinukset. Pitkien vaihtojen välttäminen on kyllä joskus hankalaa puuhaa.
On kyllä maalimäärät romahtaneet uuden päivityksen jälkeen.....Ennemmin se vanha versio bugimaaleineen kuin uusi päivitys missä ei tule ollenkaan maaleja.
Mikäli näin käy myös XBoxin kohdalla niin helvetin hyvä juttu! Jos oikeasti haluatte käydä kilpaa siitä kumpi ehtii kolmen erän aikana tehdä enemmän bugirannari-maaleja niin palatkaa vaikka 08:n pariin. Lepuutan laukkuani.
Tanskanen
02.11.2008, 19:23
Mikäli näin käy myös XBoxin kohdalla niin helvetin hyvä juttu! Jos oikeasti haluatte käydä kilpaa siitä kumpi ehtii kolmen erän aikana tehdä enemmän bugirannari-maaleja niin palatkaa vaikka 08:n pariin. Lepuutan laukkuani.
Kyllä se mielipide muuttuu, jos Boxillakin tulee sama muutos.
Kyse nyt ei ole mistään rannarimaaleista(joka muuten toimii vieläkin, mikäli tuurilla tähtäys osuu kohdalleen).
Nyt poikittaissyötöstä saa vain kahdella tavalla maalin, ja se on todella tuurista kiinni.
A.) Syöttö tulee maalin takaa, eikä maalivahti tai pakki pääse väliin.
B.) Syöttö menee moken mailan ali aivan maalinnurkalle. Eli periaatteessa syötön vastaanottajan tarvii vaan siirtää kiekko tyhjään maaliin, ei vetää.
Eli, eli... Maalintekoa ei ole korjattu poistamalla bugeja. Se on korjattu... Arviolta... Puolittamalla syöttötaidon teho, sekä laukaustarkkuus.
Lisäksi maalivahtii torjuu oikeastaan jokaisen one-timerin ja oikittaissyötön.
Eli ainoa toimiva maalintekotyyli on juuri mainitsemasi rannari. Siinäkin tarvii nyt vaan tuuria, kun laukaukset menee mihin sattuu.
Lisäksi tuntuu, et mailannosto joa pokechek olis rukattu toimimaan paljon paremmin.
Voin käydä kirjoittaan kokemuksia sitten päivityksen jälkeen.
Miten xboxin versiossa pystyy vaikuttamaan suoraan syötöstä vetoihin?
Nimittäin, usein kun pääsen hyökkäysalueelle niin haen maalin kulmalta vapaata jannua ja yritän vetää suoraan syötöstä maalin. Mutta helvetin usein pelaaja ei osu kiekkoon vaan huitaisee ohi, vaikka syöttö on helppo ja tulee suoraan kohti. Onko syöttönopeudella osuutta asiaan? Olen pitänyt asetuksena oletusta eli syöttöjen nopeus-palkki on keskivälissä. Vai onko vika siinä, että heti syötön jälkeen alan hakkaamaan vetonappia, jolloin pelaaja vetää ennen kuin kiekko on hänelle tullut? Olen yrittänyt ottaa tilanteet rauhallisemmin ja odottaa hetken kun alan vetäämään, mutta ei siitä paljon mitään tullut. Tämä johtuu ihan siitä, että peli on niin intensiivistä ja niitä ratkaisuja yrittää tehdä ennen kuin makaa levynä jäässä.
Entisissä NHL-peleissä mitä olen pelannut, on toiminut aika hyvin tuo suoraan syötöstä-veto, mutta tässä se tuottaa vaikeuksia. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
Nimittäin, usein kun pääsen hyökkäysalueelle niin haen maalin kulmalta vapaata jannua ja yritän vetää suoraan syötöstä maalin. Mutta helvetin usein pelaaja ei osu kiekkoon vaan huitaisee ohi, vaikka syöttö on helppo ja tulee suoraan kohti.
Itellä oli kans alussa sama ongelma. Oli aika turhauttavaa kun hyvin rakennettu hyökkäys päättyy just tollaseen ohi huitasuun. Tajusin sit et rämppäsin sitä nappii niin perkeleesti. Nykyää osuu kivasti ku painan vaan kerran tai pidän pohjassa siihe asti ku se kiekko on pelaajalla jolla haluu laukoa.
EDIT: En siis usko, että asetuksia säätämällä tohon pystyis kovinkaan paljoa vaikuttamaan.
En saa sitä päivitystä millään tulemaan. Kun käynnistän pelin tulee ehdotus että pelistä löytyy päivitys, haluatko ladata päivityksen?
Vastaan joo, rutuun tulee tkesi waiting...(tjsp) vähän ajan kuluttua kone piippaa kolme kertaa ja boottaa. Mikä avuksi?
Niin alustahan on PS3
Mikä ihme mahtaa olla tämä kenttäpelaaja #1 Johnson joka EA:n televisiomainoksessa saa viimeiset sekunnit osakseen, ihmettelempä vain.
Tämänkö takia niistä lisensseistä maksetaan?
Tanskanen
05.11.2008, 05:20
Mikä ihme mahtaa olla tämä kenttäpelaaja #1 Johnson joka EA:n televisiomainoksessa saa viimeiset sekunnit osakseen, ihmettelempä vain.
Tämänkö takia niistä lisensseistä maksetaan?
Mainosta en ole nähny, mutta liittyskö Be a Prohon? Siinähän voit olla vaikka Johnossi #1.
Ite aloitin Dynastyn Nashvillellä ja katselin vapaita pelaajiaa. Sieltä löytyi joku 19vuotias maalivahti jolla kokonaisuus tais olla 94. Muistaakseni kyseessä oli vieläpä Intialaisen näköinen nainen. Muut törmänneet tähän?
JustinCase
05.11.2008, 15:20
Ite aloitin Dynastyn Nashvillellä ja katselin vapaita pelaajiaa. Sieltä löytyi joku 19vuotias maalivahti jolla kokonaisuus tais olla 94. Muistaakseni kyseessä oli vieläpä Intialaisen näköinen nainen. Muut törmänneet tähän?
Törmätty on. Myös vastustajana. Vaikka ajatus on kaunis, miksi nuori tyttö pelissä mukana on (kuten Lafleur tuossa kertoi), niin pistää ärsyttämään, kun tuollainen tapaus torjuu kiekkoja.
Jomppa_Koo
05.11.2008, 15:29
Heh, kannattaa suosiolla tehdä uusi Dynasty, sillä tuon taakse on vitun vaikea saada maaleja. Mestaruus on jo varma sille joukkueelle, joka tuon tytön palkkaa.
Heh, kannattaa suosiolla tehdä uusi Dynasty, sillä tuon taakse on vitun vaikea saada maaleja. Mestaruus on jo varma sille joukkueelle, joka tuon tytön palkkaa.
Ellen sitten ite palkkaa ja nakkaa farmiin. En tosiaan edes ajatellut tuota vaihtoehtoa. Siinä mielessä ihan perseestä että tollasia lähes täydellisiä pelaajia on vapaissa agenteissa.
Schadowan
05.11.2008, 19:29
Eipä tässä pelissä ole paljoa väliä kuka on maalissa. Jos on momentumit päällä niin kyllä ne kiekot sinne uppoaa ihan samalla tavalla ja veskarit on perseellään. Aivan karmeata kyllä tuo veskareiden toiminta koko pelissä, mistä ne (EA) nyt repi tämän, että veskarit heittäytyvät kun ajaa maalille tai heittää poikittaissyöttöä. Itse jaksoin yhden kauden pelata Bap:ia ja pari peliä dynastya, se riitti mainiosti. Onneksi nettipeliin on panostettu.
ja veskarit on perseellään. Aivan karmeata kyllä tuo veskareiden toiminta koko pelissä, mistä ne (EA) nyt repi tämän, että veskarit heittäytyvät kun ajaa maalille tai heittää poikittaissyöttöä.
Tää on kyllä ihan perseestä. ITellä kyl Live peleissä tuntuu aina se oma veskari menevän perseelleen ja sit sillä menee joku puoli minuuttia et pääsee ylös. Yleensä tilanne on se että tulee poikittaisyöttö jossain sinisen jälkeen.
Onko tuossa one-timerissa joku juju mitä en tajua, joku ajoitushomma tai vastaavaa? Aina kun pyydän syötön tyhjään paikkaan ja ei tarttis tehdä muuta kuin laittaa lapa jäähän ja nimi lehteen niin tuo paskiainen vetää hirveen viikatteen vaan eikä osu kuin korkeintaan vastustajan nassuun. Pitääkö se ajoittaa oikein, eli ei voi "etukäteen" sitä "tilata", vai onko mun jannu vaan liian paska siihen?
Lisäys: Ja viikate ei siis tarkoita poikkaria tai vastaavaa vaan pölyt kiekon päältä.
Onko tuossa one-timerissa joku juju mitä en tajua, joku ajoitushomma tai vastaavaa? Aina kun pyydän syötön tyhjään paikkaan ja ei tarttis tehdä muuta kuin laittaa lapa jäähän ja nimi lehteen niin tuo paskiainen vetää hirveen viikatteen vaan eikä osu kuin korkeintaan vastustajan nassuun. Pitääkö se ajoittaa oikein, eli ei voi "etukäteen" sitä "tilata", vai onko mun jannu vaan liian paska siihen?
Lisäys: Ja viikate ei siis tarkoita poikkaria tai vastaavaa vaan pölyt kiekon päältä.
Tolta se itestäkin aluks tuntu, mutta kyllä siihen rupes osuun pikkuhiljaa. Ainoa mikä ottaa pattiin on se, että kaverit vetää läheltä maalia tajuttomasti ohi ihan avoimesta paikasta, jopa ihan parhaat pelaajat. En tiedä pitäiskö pitää vasenta liipasinta pohjassa ku vetää, mut en oo ainakaan vielä oikeen tottunu siihen. Veikkaanpa että siitä apua ois, mikäli sitä vaan ehtii painaa ajoissa. Toki sillä ajoituksella voi olla kans jotain tekemistä asian kanssa, nollakasissahan se ne osu mihin syöttöön vaan ja mistä asennosta vaan, ja sama milloin sitä paino.
Tein paluun EA:n NHL pelien pariin monen vuoden tauon jälkeen ja näen täysin samat ärsyttävät piirteet ja monia muita. Tässä muutama:
Laukaus menee aina joko sinne, minne yritti tai puoli metriä sivuun. Ei koskaan muualle.
Syötöt ei mene aina sille pelaajalle, jolle pitäisi. Kun tuota PS3:n tateilla ohjailee, niin saisi syöttö ohjautua sinne, minne tatilla näyttää, eikä 45 astetta sivuun omalle tai vastustajalle
Suorat laukaukset ei mene "ikinä" sisään
Maalivahti menee maihin välillä ihan turhista poikittaissyötöistä ja imaisee maalin
Maalivahti ottaa kaiken kiinni, mikäli pääsee tulemaan vastaan ja pysyy jaloillaan
Ohjaukset menee "aina" sisään
Pelaajat jäätyy melko usein one timer -yrityksen jälkeen ikuisuudeksi odottamaan hieman sivuun mennyttä syöttöä
Pelatessa kiinteillä paikoilla Dynastya, omat pakit on todella surkeita, vastustajan todella aggressiivisia ja saavat rikkoa jatkuvasti maalin edessä olevia ilman jäähyä
Kiekollisen pelaajan taklaamisesta tulee liian usein jäähy
Call for shot -napin painaminen/maalivahdilta kiekon romkkiminen kamppaa usein vastustajia -> jäähy
Taklausnappi=vetonappi=laukausyrityksistä usein jäähyjä
Maalivahdit ei osaa käsitellä hitaasti jäätä pitkin tulevia kiekkoja, vaan sössivät ne useimmiten vastustajille
Tuota on nyt tahkottu pitkälle toistasataa peliä emännän kanssa kiinteillä paikoilla samassa tiimissä, eikä vieläkään ole löytynyt kunnon tapaa tehdä maali, kun tuo päivityskin tuntui sotkevan nuo laukaustarkkuudet. Maalin edestä on paha käydä hakemassa paikkaa, kun vastustajan pakit teloo miehet jäänpintaan välittämästi, eikä saa suorituksistaan jäähyä edes maksimiasetuksella.
Aina NHL:ää pelatessa on toivonut, että laukauksissa olisi joku satunnaistekijä suuntaamassa, eikä veto menisi aina joko sinne minne yritti tai puoli metriä ohi.
Muuten täytyy sanoa, että tämä NHL 09 on selkeästi paras jääkiekkopeli, mitä olen pelannu. Nuo perus EA-inhotukset puskee pintaan jatkuvasti ja kieltämättä kaivelee, kun noita hommia on katselut aina tässä sarjassa.
PS. Tappelutoteutus on aika naurettava
Kuuluuko ton olla noin, vai onko mulla asetuksissa jotain väärin, että joka kerta pelikatkon aikana tehdyissä vaihdoissa tulee ketjua vastaava pakkipari jäälle? Eli vaikka valitsee ykköskentän ja kolmosparin, niin silti sieltä tulee ykköspari jäälle.
Nyt on Xboxillekin joku päivitys tullu, kesti alle puol minuuttia asentuminen. Pitää kokeilla kuinka puihin rupee kerhopelit meneen jos kerta maalinteko vaikeutuu huomattavasti. Sikäli mikäli tää on se isompi update.
EDIT: Ei ainakaan paidat erotu valikoissa paremmin vaikka pitäis. Kahtellaan.
Nyt on Xboxillekin joku päivitys tullu, kesti alle puol minuuttia asentuminen. Pitää kokeilla kuinka puihin rupee kerhopelit meneen jos kerta maalinteko vaikeutuu huomattavasti. Sikäli mikäli tää on se isompi update.
Onkos tietoa vaikuttaako tämä päivitys muuten noihin jo aloitettuihin Dynastyyn ja Be-A-Prohon vai pitääkö ne alottaa alusta, että saa tuon päivityksen mukaan noihin.
Parker27
11.11.2008, 17:58
Kyllä tämä on se isompi päivitys mitä tässä on nyt monta viikkoa jo odoteltu. Tässä mitä tämän päivityksen pitäisi korjata:
< 11/11/2008 | 16:50 >
NHL 09:n Xbox 360-versio sai tänään EA Sportsin julkaiseman virallisen päivityksen. Päivityksen ladataksesi sinun tulee kirjautua Xbox Liveen ja asettaa NHL 09 -pelilevy koneeseen. Hetken kuluttua konsoli ilmoittaa päivityksen olevan saatavilla ja sen jälkeen seuraa ruudussa näkyviä ohjeita.
Päivitys korjaa monia käyttäjiä häirinneen "dirty disc" -virheviestin, kasan muita ongelmia, sekä pyrkii tekemään pelattavuudesta entistä autenttisempaa. Alla tarkka lista päivityksen sisällöstä:
* Pelipaita EASHL:n valintaruudussa on näkyvämpi, kuin joukkueen logo. Tämä tekee helpommaksi erottaa joukkueiden väritykset.
* Harhautus (deking) kontrollit normaalisoitu lauottaessa alaruutuun "Always Up" -kontrolliasetuksilla.
* Taklauksia vähennetty. Tulet näkemään vähemmän suuria pommeja pelaajilta, jotka eivät ole tunnettuja taklaustaidoistaan.
* Tekoäly tekee vähemmän one-timereita.
* Purkukiekon korkeutta lisätty pyrkimyksenä saavuttaa parempi "dump and chase" -peli.
* Ei enää maaleja vippauksista/roikkukiekoista (flip dump)
* Tekoälyn logiikkaa hyökkäys-siniviivalla parannettu, joten he eivät mene väärälle puolelle enää niin usein.
* Tekoälyn ohjastama maalivahti ei raahaa kiekkoa mukaansa maaliin rangaistuslaukauksissa.
* Pelaajien ulkopuolelta laukomat maalit ovat korjattu. Laukaustarkkuutta pienennetty nopeissa hyökkäyksissä tai pelaajan kääntyessä nopeasti. Sinun täytyy nyt olla rakentavampi laukoessasi hyökkäyksessä. Jos tähtäät koko matkan oikeaan tai vasempaan ylänurkkaan, laukauksesi menee ohi maalin. Yritä tähdätä enemmän keskelle kohti verkkoa. Tämä korjaa ristiinlaukomismaalit, missä lauot eri kulmaan mihin luistelet.
* Viivettä ottaessa maalivahdin kontrolliin pienennetty 1/3.
* Kun ketjunvaihdot ovat asetettu automaattisiksi ja käyttäjä vaihtaa kenttiä manuaalisesti pelikatkon aikana, valitsemasi kenttä tulee jäälle.
* Jos ketjunvaihdot ovat päällä Be a Prossa, "line change player chatter" menee pois päältä.
* Käyttäessäsi puolustajaa Be A Prossa, BAP-pelaaja ei jumitu penkille vaan voi pyytää vaihtoa.
* EA Sports Hockey Leaguen otteluissa pelataan tasatilanteen sattuessa jatkuva 5vs5 jatkoaika, kunnes toinen joukkueista tekee maalin. Tällä tapaa kenenkään ei tarvitse istua penkillä ja voit itse päättää kuka voittaa.
* Oman maalin sattuessa et enää näe oman maalin tehnyttä pelaajaa tuulettamassa vastustajan pelaajien kanssa.
* Kaikissa cut sceneissä pelaajat istuvat nyt edustamansa joukkueen vaihtopenkeillä.
* Tekoälyn agressiivisuutta ja jäähyherkkyyttä lisätty.
* Vision Controlin ollessa painettuna, et taklaa enää maalinedustalla. Tämä auttaa rebound-laukauksien tekoon.
* Jäähyherkkyyttä lisätty mailan noston osuessa pelaajaa ruumiiseen.
* Laukaustarkkuutta lisätty rangaistuslaukauksiin.
* Tähtääminen tolpan sisään on paljon vaikeampaa.
Eli, eli... Maalintekoa ei ole korjattu poistamalla bugeja. Se on korjattu... Arviolta... Puolittamalla syöttötaidon teho, sekä laukaustarkkuus.
Lisäksi maalivahtii torjuu oikeastaan jokaisen one-timerin ja oikittaissyötön.
Äsken takana peli Rampagen kanssa ja tehtailin 3+1 tehot. Yksi maali läpiajosta, toinen rannarilla yläkulmaan b-pisteiden välistä ja kolmas tais olla one-timer takatolpalta längistä. Tähtääminen tuntuu nyt paljon paremmalta. Ei siinä oikein ole mitään järkeä jos tähtäät tatti ihan yläviistossa ja ne menee joka kerta yläkulmaan.
Ns. "bugirannarit" ei näköjään uppoa enää yhtä kovalla prosentilla ja asia korjaantuu kokonaan kun käyttää ihmisveskaa. Oisivat sen toisen bugimaalin saaneet korjata.
< 11/11/2008 | 16:50 >* Pelipaita EASHL:n valintaruudussa on näkyvämpi
Ei sitä pelipaitaa kyllä yhtään paremmin erota tai sit mulla on vaan niin paska töllö. Tähtäys homma toimii. Saa olla paljon tarkempi miten tähtää ja millaisesta asennosta yrittää mihinkin kulmaan laukoa. Rankkareiden poistuminen oli myös ihan loistava uudistus. Ei oikein jaksanu katella pariakymmentä tekoälyn säälittävää yritystä.
Vision control maalin edessä toimii myös. Helpompi hakata ripareita sisään ku äijä ei vain yritä taklailla jotain näkymätöntä vihulaista.
Pitääkö omistaa Live Gold-tili, jotta voi ladata päivityksen?
Ei. Riittää että on kirjautuneena kun pistää pelin päälle. Rostereihin tosin on ainakin tähän asti tarvinut goldin. Miten lie tänä vuonna, en ole nimittäin käynyt katsomassa?
Tanskanen
12.11.2008, 07:47
Äsken takana peli Rampagen kanssa ja tehtailin 3+1 tehot. Yksi maali läpiajosta, toinen rannarilla yläkulmaan b-pisteiden välistä ja kolmas tais olla one-timer takatolpalta längistä. Tähtääminen tuntuu nyt paljon paremmalta. Ei siinä oikein ole mitään järkeä jos tähtäät tatti ihan yläviistossa ja ne menee joka kerta yläkulmaan.
Joo. Nyt viikon tauon jälkeen menee taas se 3-5 maalia ottelua kohden. Mutta kun PS3:lle tuli päivitys, niin ei onnistunu syötötkään.
tahtookirjoittaa
12.11.2008, 07:55
Mitenkäs se lämääminen onnistuu NHL09:ssä (XO)? NHL07 on uusin sarjan peli, jota olen pelannut, ja siinä ainakin hermot menevät sen laukomisen vaikeuden takia vähän väliä. Välillä laukaus ei lähde lainkaan, välillä pelaaja kyllä vetää liikkuvat taakse, mutta laskeekin kiltisti mailan takaisin jäähän lämäämättä, välillä liikkuvia ei saa taakse ollenkaan. Mielestäni olisi parasta, jos se lämääminen tapahtuisi ihan noista nappuloista, eikä tattia vatkaamalla. Ymmärrän kyllä, että tatilla laukomiseen tottumisen jälkeen pelituntuma on varmaan hyvin realistinen, mutta pirun vaikea sitä on oppia, ainakin meikäläisen.
Ei siinä kai sen suurempaa magiaa takana ole. Vempautat vain tattia riittävän nopeasti niin kyllä se lämäri lähtee. Turhan hitaat liikkeet eestaas aiheuttavat juuri tuota virittelyä ilman laukausta, tai johtavat vähintäänkin vaatimattomaan rannelörppyyn. Voihan siinä hetki mennä reenatessa, mutta on se ehdottomasti sen arvoista.
Mielestäni olisi parasta, jos se lämääminen tapahtuisi ihan noista nappuloista, eikä tattia vatkaamalla.
Voithan aina käyttää classic-kontrolleja jolloin lämäri lähtee b-napista. Tosin omien kokemuksien mukaan laukaukset lähtee paremmin (kovemmin) tattia käyttämällä. Treenimuodossa on myös shooting practice jossa voi rauhassa laukoa kiekkoja tyhjään maaliin.
king of the jungle
12.11.2008, 17:18
Hyvä päivitys oli. Pieniä virheitä korjattiin ja pari bugia saatiin ainakin nähtävästi karsittua.
Ärsyttävän korkea on nyt tuo "dump & chace"-vippaus. Pelaaja vain heittää rystyltä sellaisen talon korkuisen kaaren toiseen päähän. Tosin oli varmaankin ainoa keino, miten sitä voitiin muuttaa, jotta sinne kerkee joskus muutkin, kuin vastustajan kaverit.
Laukaukset lähtevät myös hyvin äkäsesti yli ja ohi. Vähän vain vetäisee tattia, niin johan saavat pleksit kyytiä. Parin kerran tuli Livessä pelatessa viskottua ohjainta, kun one-timerin vetää maalin kulmalta ja yli. Noh ehkä kaikkeen tottuu pelatessa, mutta muuten jäi hyvä maksu päivityksestä.
Parker27
12.11.2008, 19:07
Ihan hyviä uudistuksia tuo päivitys kyllä tuonut mutta maalinteko on kyllä yhtä tuskaa. Tällä hetkellä Anaheimilla dynastyssä 10 peliä pelattuna ja 11 maalia tehtynä! Melkoista myrkkyä iskeä kiekko reppuun tällä hetkellä. Asetukset on kuitenkin samat kuin ennen päivitystä. Ja siinä tuli Dynastyssa tehtyä sellaiset kolme maalia per peli. Joten mikä avuksi? Pitääkö vaan rukata laukaisutarkkuutta ylös vai?
megamusil
12.11.2008, 19:45
Alotin tuossa dynastyn pelaamisen ensimmäisen BaP-kauden jälkeen (joka päättyi kirvelevään tappioon San Joselle 6. Stanley cup finaalin jatkoajalla). Nyt kun joutuu olemaan sentterinäkin, niin huomasin etten osaa aloittaa.
Siispä pyytäisinkin vinkkejä tai ihan perusopastusta aloituksiin. Millä napilla ne pitäisi hoitaa? Olen koittanut syöttönappia, oikeanpuoleista tattia ja vaikka mitä. Mistä hoituu normaali aloitus ja mistä (joskus säkällä lähtevä) aloitus josta välitön lämäri?
Siispä pyytäisinkin vinkkejä tai ihan perusopastusta aloituksiin. Millä napilla ne pitäisi hoitaa? Olen koittanut syöttönappia, oikeanpuoleista tattia ja vaikka mitä. Mistä hoituu normaali aloitus ja mistä (joskus säkällä lähtevä) aloitus josta välitön lämäri?
Itse olen voitellut aloituksia vetämällä oikeaa tattia alaspäin ja vasemmalla tatilla taasen määrännyt, minne päin aloitan. Ja oikea ajoituskin on tärkeä!
Itse olen voitellut aloituksia vetämällä oikeaa tattia alaspäin ja vasemmalla tatilla taasen määrännyt, minne päin aloitan. Ja oikea ajoituskin on tärkeä!
Aika jännä. Ite vedän ihan vaan oikealla tatilla siihen suuntaan mihin haluan kiekon menevän aloitusvoiton jälkeen. Tuntuu että alaspäin voittaa paremmin kuin esim. jos sivulle yrittää aloittaa. Ajoitus on tärkeä mutta tässä pelissä tuntuu paljon tärkeämpää olevan molempien sentterien aloitustaito.
Kuuluuko ton olla noin, vai onko mulla asetuksissa jotain väärin, että joka kerta pelikatkon aikana tehdyissä vaihdoissa tulee ketjua vastaava pakkipari jäälle? Eli vaikka valitsee ykköskentän ja kolmosparin, niin silti sieltä tulee ykköspari jäälle.
Niin että miten on?
Uuden päivityksen jälkeen, tämä ns. bugi-maali on korjattu ainakin joiltain osin (?) Tarkoitan tällä sitä, kun ajat vastustajan maalin taakse ja veivaat rystyllä etuyläkulmaan... -Aina menee. Näin oli ainakin ennen päivitystä. Nyt päivityksen jälkeen olen pelannut periaatteessa pelkästään Pakilla, joten tilaisuuksia ei ole juuri tullut koittaa, mutta kaveria vastaan on päässyt kokeilemaan ja pari kertaa onkin uponnut, mutta harvemmin. ONNEKSI.
Onko muutkin huomanneet saman? Vai meneekö se vielä liian helposti sisään?
king of the jungle
14.11.2008, 00:03
Onko muutkin huomanneet saman? Vai meneekö se vielä liian helposti sisään?Kyllä se vieläkin menee aika helposti sisään vaikka ei tosiaan, niin usein kuin ennen.
Etenkin Livessä pelatessa muutamat pelaajat hakevat melkein pelkästään tätä ja saa tosiaan olla hereillä. Ikävän monta kertaa se on silti uponnut siitä ja pistää ketuttamaan. Etenkin, kun pari kertaa vastustajan kaveri vain liukui kiekon kanssa sinään, kun oma maalivahti heitti poikittain.
tahtookirjoittaa
14.11.2008, 07:12
Näissä EA:n NHL-peleissä on kyllä aina vituttanut yksi asia ja rankasti: miksi niitä valikoita pitää joka päivitykseen muuttaa, ja yleensä aina ne ovat pirun vaikeaselkoisia. NHL2001:ssä oli mielestäni selkeät, toimivat ja kattavat valikot, joten en ymmärrä, miksi tuo on pitänyt hylätä. Ja sitten välillä puuttuu kalenteria, vaikka edellisessä päivityksessä sellainen oli, seuraavassa se saattaa taas olla jne. Juuri noiden valikkosekoilujen vuoksi ei usein edes tee mieli ostaa uusinta päivitystä.
Big Bad Bruins
15.11.2008, 12:42
Eikö tämän päivityksen pitänyt poistaa nuo "Disc is unreadable" ongelmat? No mullahan ei ollut alunperinkään noita ongelmia, mutta kun latasin tuon päivityksen, niin sainpa sitten tuonkin ongelman itselleni. Hieno päivitys kerta kaikkiaan..
Itselläni on seuraava ongelma: en saa ladattua rosteripäivityksiä XO:lle. Aina kun yritän sitä, niin tulee vain ilmoitus tyyliin "unable to connect EA servers". Johtuuko tämä siitä, että mulla ei tällä hetkellä ole gold-jäsenyyttä? Nettiyhteyksistä asia ei ainakaan ole kiinni. Vituttaa aika tavalla tämä tilanne, ei paljoo napostelis alkaa itse siirtelemään äijiä oikeisiin joukkueisiin.
Itselläni on seuraava ongelma: en saa ladattua rosteripäivityksiä XO:lle. Aina kun yritän sitä, niin tulee vain ilmoitus tyyliin "unable to connect EA servers". Johtuuko tämä siitä, että mulla ei tällä hetkellä ole gold-jäsenyyttä? Nettiyhteyksistä asia ei ainakaan ole kiinni. Vituttaa aika tavalla tämä tilanne, ei paljoo napostelis alkaa itse siirtelemään äijiä oikeisiin joukkueisiin.
Meikäläisellä ihan sama juttu, ja on gold-jäsenyys. Perseestä.
Meikäläisellä ihan sama juttu, ja on gold-jäsenyys. Perseestä.
Todella syvältä perseestä. Mutta selvisipä nyt ainakin se, ettei gold-jäsenyyden puute ole itselläni syynä tähän... Nyt joku viisas voisi kertoa missä vika piilee.
Todella syvältä perseestä. Mutta selvisipä nyt ainakin se, ettei gold-jäsenyyden puute ole itselläni syynä tähän... Nyt joku viisas voisi kertoa missä vika piilee.
Itellä oli tuo sama ongelma ja vika selvisi kun muutin live asetuksia. Siellä oli jotain semmoisia asetuksia jotka esti yhteydenoton servereihin.
Näissä EA:n NHL-peleissä on kyllä aina vituttanut yksi asia ja rankasti: miksi niitä valikoita pitää joka päivitykseen muuttaa, ja yleensä aina ne ovat pirun vaikeaselkoisia. NHL2001:ssä oli mielestäni selkeät, toimivat ja kattavat valikot, joten en ymmärrä, miksi tuo on pitänyt hylätä. Ja sitten välillä puuttuu kalenteria, vaikka edellisessä päivityksessä sellainen oli, seuraavassa se saattaa taas olla jne. Juuri noiden valikkosekoilujen vuoksi ei usein edes tee mieli ostaa uusinta päivitystä.
Olet kyllä ihan oikeassa. Nuo valikot eivät ole kovin selvät tässä 09:ssä. Ja mielestäni nuo kenttäkokoonpanomuutospaikka? on myös vaikeaselkoiset. Mielestäni NHL97:ssa oli parhaimmat kenttäkokoonpanomuutospaikka? mikä pelaamissani peleissä on ollut.
Mielestäni on huono juttu, että nykyisessä pelissä ei enää ole noita pelaajien kuvia näkyvissä. Ja viltissä olevat pelaajat eivät näy yhdessä selkeässä listassa.
Big Bad Bruins
16.11.2008, 14:18
Niinpä niin.. Latasin tuon päivityksen, jonka ansiosta peli huusi Disc Erroria kokoajan (en päässyt edes valitsemaan kieltä). No päätinpä sitten tarttua toimeen ja tyhjentää välimuistin, jotta pelaaminen taas onnistuisi. No fiksuna kaverina oletin että se päivitys ei siitä mihinkään katoaisi, vaan voisin jatkaa muuten normaalisti. No nyt sitten on päivitys kadonnut, ja pistää kyllä miettimään, että hommaanko liveä enään yhtään, koska tuota päivitystä en ainakaan halua ladata. Menis vaan livessä hermot, kun 6-0 jotain jenkkiä ois viemässä ja alkais boxi huutamaan jouluvalot päällä Disc Erroria. On taas niin helvetin vahvaa suoriutumista, että oksat pois.
En tiedä onko nyt kyse samasta ongelmasta mutta mulla kävi niin että kun imuroin päivityksen viime viikolla niin sen jälkeen ei enää päässyt mihinkään online toimintoihin käsiksi. Vaikka olin livessä, niin herjasi vaan että "unable to connect to xbox live and EA-servers" tjsp.
Mulla auttoi että muutin konsolin päivämäärän muotoon 15/11/2005 ja käynnistin uudelleen.
Tuossa ohje:
http://forums.ea.com/mboards/message.jspa?messageID=4345894#4345894
On tää kyllä hieno vehje tää xbox360....
Hans Niskatuki
18.11.2008, 04:33
Niinpä niin.. Latasin tuon päivityksen, jonka ansiosta peli huusi Disc Erroria kokoajan (en päässyt edes valitsemaan kieltä).
Itse sain Disc Erroria aikanaan NHL 08-pelissä siinä tapauksessa, jos levy oli jo valmiiksi asemassa peliä käynnistettäessä. Siitä lähtien olen aina käyttänyt levykelkkaa auki ennen pelin käynnistämistä (peli siis käynnistyy itsestään laittamalla levy asemaan), myös NHL 09 pelissä. Eikä tule Disc Erroria ikinä...
Mistäs nuo sliderit oikein löytyvät, jotta pääsisi määrittelemään sopivat asetukset?
Asetuksista löytyy toki nuo yleiset (pelin kesto, fatigue, AI learning yms. sekä sitten ääni- ja näyttöasetukset), mutta mistä löytyvät skating, checking, passing jne.? Ei vaan tunnu löytyvän, vaikka kaikki noista slidereistä puhuvatkin.
Mistäs nuo sliderit oikein löytyvät, jotta pääsisi määrittelemään sopivat asetukset?
Meet siihen missä on fatigue sun muuta ja nyit muistaakseni bumbereista niin johan alkaa tulla uusia slidereitä esiin.
En tiedä onko nyt kyse samasta ongelmasta mutta mulla kävi niin että kun imuroin päivityksen viime viikolla niin sen jälkeen ei enää päässyt mihinkään online toimintoihin käsiksi. Vaikka olin livessä, niin herjasi vaan että "unable to connect to xbox live and EA-servers" tjsp.
Mulla auttoi että muutin konsolin päivämäärän muotoon 15/11/2005 ja käynnistin uudelleen.
Eipä tuonut tuokaan keino mulle apua ongelmaan... En sitten tiedä tuosta updaten vaikutuksesta, itse kun en pahemmin jaksa katsella mitä ne sisällään pitävät vaan lataan ne aina kun jotain tarjotaan. En edes muista, että moista olisin ladannut, mutta eikös kaikki päivitykset tule automaattisesti ruudulle ja sitten vaan klikkaa jos haluaa sen ladata?
Miten pelissä tehdään se harhautus, jossa vastustaja kierretään esim. vasemmalta ja kiekko menee toista kautta ohi? Usein kun itse käy taklaamaan niin vastustaja painaa läpiajoon kyseisen harhautuksen kanssa.
Hieman vaikea selittää mutta toivottavasti joku ymmärsi.
Miten pelissä tehdään se harhautus, jossa vastustaja kierretään esim. vasemmalta ja kiekko menee toista kautta ohi? Usein kun itse käy taklaamaan niin vastustaja painaa läpiajoon kyseisen harhautuksen kanssa.
Hieman vaikea selittää mutta toivottavasti joku ymmärsi.
Mikset voinu manuaalista kattoa? Lös-puck fint: LB+(L)/(R)
Eli vasen bumpperi ja sit vasemmasta tatista ohjaat mihin ukko menee ja oikeasta mihin kiekko menee. 08:ssa oli tämä skillstick "opetusvideo", mutta en nyt tähän hätään muista onko 09:ssä vastaavaa.
Meet siihen missä on fatigue sun muuta ja nyit muistaakseni bumbereista niin johan alkaa tulla uusia slidereitä esiin.
Kiitoksia, löytyi. Tulikin etsittyä ihan riittämiin.
EAn serverit on taas aloittaneet vittuilunsa pari päivää sitten. Netti pitäis toimia, yhteys Liveen toimii, mutta silti tulee sitä "you have lost your connection to EA servers" vähän väliä.
Eilen oli muuten aika erikoinen peli tuossa OTP:ssä ku vastapuolella tekoäly heitti neljä kertaa kiekon yli pleksin. Jokainen kerta tais olla vielä alivoimalla. Kaksi näistä tuli peräkkäin ja päästiin yli 2minuuttia jauhaan 5vs3.
EAn serverit on taas aloittaneet vittuilunsa pari päivää sitten. Netti pitäis toimia, yhteys Liveen toimii, mutta silti tulee sitä "you have lost your connection to EA servers" vähän väliä.
Tähän saattaa olla kenties EHKÄ syynä tuo NXE-päivitys.
Eilen oli muuten aika erikoinen peli tuossa OTP:ssä ku vastapuolella tekoäly heitti neljä kertaa kiekon yli pleksin. Jokainen kerta tais olla vielä alivoimalla. Kaksi näistä tuli peräkkäin ja päästiin yli 2minuuttia jauhaan 5vs3.
Oikeasti, en ole pitkään aikaan nauranut pelin aikana noin paljon. Voin kuvitella että vastapuolella söi miestä tuollainen. Toisaalta, johan ne jätti jääkiekon kesken ja keskittyivät brändipeliin eli jahtasivat meidän pelaajia taklaten kaikkea liikkuvaa tilanteesta riippumatta. Muutaman kerran lähdinkin tarkoituksella "saaliiksi" jotta päästään veivaamaan ylivoimareeniä. :)
Ootko kokeillut onko tuota systeemin päivämäärän muuttamista? (tsekkaa mun postaus vähän ylempää). En kyllä tiedä auttaako tuo enää dashboard päivityksen jälkeen....
Olihan joo matsi tuo ja tulihan se YV maalikin sitten vihdoin viimein :)
Voiko joku antaa neuvoa siihen, että onko mahdollista aloittaa dynasty-modia ja korvata nhl joukkueet, esim. sm-liigan ja elitserienin joukkueilla? Tai millä tahansa 30 joukkueella? Jos on mahdollista, neuvoa vaan, että miten?
Sitten vielä, kun 360:llä pelaan, niin onko "pakko" ladata EA:n päivityksiä kun kytkee nettipelin päälle? Ketjua lukeneena huomasin, että monilla alkanut herjaamaan erilaisista virheistä päivityksen latauksen jälkeen.
Sitten vielä, kun 360:llä pelaan, niin onko "pakko" ladata EA:n päivityksiä kun kytkee nettipelin päälle? Ketjua lukeneena huomasin, että monilla alkanut herjaamaan erilaisista virheistä päivityksen latauksen jälkeen.
On erittäin todennäköistä että nettipelaaminen vaatii sen päivityksen. Ja positiivisella puolella itsellä ei virheilmoituksia ole näkynyt.
Voiko joku antaa neuvoa siihen, että onko mahdollista aloittaa dynasty-modia ja korvata nhl joukkueet, esim. sm-liigan ja elitserienin joukkueilla? Tai millä tahansa 30 joukkueella? Jos on mahdollista, neuvoa vaan, että miten?
Pystyy pelata 30 muulla joukkueella Dynastyy. Ite pelaan parhaillaan Ässillä ja heikosti menee :) oisko se X-nappula millä se korvaa niitä? No, ainakin kun painaa ohje-nappulaa, niin tulee se mikä se on. Ja alareunassa taitaa myös lukea se jossen väärin muista.
Alareunassa lukee korvaa joukkue, oisko Y vai X-näppäin, sitten vaan sieltä valitsee mieleisensä joukkueen tilalle. Ainoa haittapuoli tuossa on, että farmijoukkueet tietty jää alkuperäiset, mutta jos se ei haittaa.
Itselläkin jossain vaiheessa ois tarkoitus tuo SM-liigalla aloittaa.
Sellaista piti vielä kysymän. NHL'09 pelissä on se toiminto, että voi muokata joukkuekohtaisia soittolistoja, esim. voin valita ifk:lle maali ja sisääntulobiisit etc. Niin miten saan siirrettyä musiikit boxin kovolle? Kännykän kanssa koitin, jolla boxi tunnisti laitteen ja pystyn kuuntelemaan kännykän biisejä boxin kautta. Kuitenkaan mitään "siirrä" toimintoa en löytänyt. Sinälläänhän varsin "pikkumainen" juttu, ei niin olennaista pelaamisen kannalta, mutta sytyttäishän se, jos ifk:n luistellessa kentälle taustalla soisi esim. love hungry man.
Sellaista piti vielä kysymän. NHL'09 pelissä on se toiminto, että voi muokata joukkuekohtaisia soittolistoja, esim. voin valita ifk:lle maali ja sisääntulobiisit etc. Niin miten saan siirrettyä musiikit boxin kovolle? Kännykän kanssa koitin, jolla boxi tunnisti laitteen ja pystyn kuuntelemaan kännykän biisejä boxin kautta. Kuitenkaan mitään "siirrä" toimintoa en löytänyt. Sinälläänhän varsin "pikkumainen" juttu, ei niin olennaista pelaamisen kannalta, mutta sytyttäishän se, jos ifk:n luistellessa kentälle taustalla soisi esim. love hungry man.
Heittää vaikka Frederikin CD:n sisään ja alkaa rippailla biisejä Boxin kovalevylle. Sitten biisistä tai biiseistä tekee soittolistan. Nämä listat sitten näkyvät NHL09:n biisivalikoissa. Jos jonkun tietyn biisin haluaa maalibiisiksi, kannattaa siis luonnollisesti tehdä vain yhden biisin soittolista.
Ja SM-liigaan en ole sisääntuloja monista yrityksistä huolimatta saanut tehtyä, vaan jantterit kuuntelee aina asennossa Paciusta siniviivoilla. It's in the game.
Heittää vaikka Frederikin CD:n sisään ja alkaa rippailla biisejä Boxin kovalevylle. Sitten biisistä tai biiseistä tekee soittolistan. Nämä listat sitten näkyvät NHL09:n biisivalikoissa. Jos jonkun tietyn biisin haluaa maalibiisiksi, kannattaa siis luonnollisesti tehdä vain yhden biisin soittolista.
Ja SM-liigaan en ole sisääntuloja monista yrityksistä huolimatta saanut tehtyä, vaan jantterit kuuntelee aina asennossa Paciusta siniviivoilla. It's in the game.
Elikkä, cd-levyltä siirtäminen on ainoa mahdollisuus? Minkäänlaisella massamuisti-vehkeellä tämä ei ole mahdollista?
Ei uskoisi, että nykytekniikalla on saatettu jättää usb:n käyttö pois. Toisaalta, microsoft on..no, microsoft.
Onko kellään hajua koska tuo third jersey koodi julkaistaan?
Nyt kun kerran jo kaikki joukkueet ovat julkaisseet omansa.
-L-
Miten olisi jos joku jaksaisi tehdä turnauksen xbox 360:lle?
Miten olisi jos joku jaksaisi tehdä turnauksen xbox 360:lle?
Onhan niitä kaksikin menossa: sm-liiga ja NHL. Tiiä sit onko niissä enää paikkoja tai pelaako niitä kukaan. Ketjut ainakin ovat melko kuolleen oloisia.
Onhan niitä kaksikin menossa: sm-liiga ja NHL. Tiiä sit onko niissä enää paikkoja tai pelaako niitä kukaan. Ketjut ainakin ovat melko kuolleen oloisia.
Juu tarkoitin lähinnä, että jos löytyisi pelaajia niin voisi aloittaa uuden turnauksen.. Mieki kyllä voisin tehdä turnauksen. Pitäisi vain tietää onko jengi kiinnostunut?
Myös ps3 puolella voisi pelailla uutta turnausta, jossei edellisen jälkeen jo uutta ole käynnissä.
Tietääkö kukaan mikä voi olla pielessä ku PS3:lla ei meinaa noi verkkokaksinpelit toimia? Yhden kaverin kanssa pelit toimii, mutta toisen ja satunnaisten vierailijoiden kanssa ei. Joukkuepeleihin pääsen kyllä kenen vaan kanssa. Päivityksiä latailen aina ku niitä tarjotaan.
Kuinka nopean kaistan tohon nettipelaamiseen tarvitsee, että ei pätki yhtään? Itellä on nyt 2meganen kaista, riittääkö vai kannattaako jättää muille toi nettipelaaminen?
Kuinka nopean kaistan tohon nettipelaamiseen tarvitsee, että ei pätki yhtään? Itellä on nyt 2meganen kaista, riittääkö vai kannattaako jättää muille toi nettipelaaminen?
Riippuu vähän kuinka lähellä maksimia tuo kaista toimii ja minkälaisia verkkopelejä pelaa. Mutta kavereiden kokemusten perusteella toimii lähes varmuudella pelattavasti.
Riippuu vähän kuinka lähellä maksimia tuo kaista toimii ja minkälaisia verkkopelejä pelaa. Mutta kavereiden kokemusten perusteella toimii lähes varmuudella pelattavasti.
Hitaammallakin yhteydellä pitäis toimia vallan mainiosti kunhan ei ole mitään latauksia taustalla pelatessa. Itse kaistaahan peli ei sinänsä paljoa vaadi vaan viiveettömyys on se avainsana kuten lähes jokaisessa muussakin nettipelissä. Ja lataukset yms. raskas käyttö aiheuttaa viivettä vaikka siirtokaistaa liittymässä olisikin "vapaana".
EASHL:n lisää tilastoja ja nippelitietoa. Esim. joukkueittain eniten maaleja/syöttöjä/pisteitä/taklauksia/yms. yhdessä pelissä. Joukkueen suurin tappio/voitto. Sekä noi kokonaistilastot vois toimia myös kunnolla. Sinne ilmeisesti otetaan vain Jenkit ja Kanukit laskuihin kun ainakaan meikäläistä ei löydy jäähy- tai taklaustilastoista vaikka melko korkealla pitäis olla.
Mokkena pelatessa on ihan anaalista ku se ukko liimaatuu siihen tolppaan kiinni jos vastustaja on kulmassa kiekon kanssa. Siinä sit menee sekunti pari et pääsee irti.
Noniin! Paitakoodi on julki; xe6377uyrwm48frf
Mitäs hienoa tällä paitakoodilla sitten saa?
Mitäs hienoa tällä paitakoodilla sitten saa?
Olisko ne kolmannet paidat? Ainaki Atlantalla on ihan nätti kolmospaita tänä vuonna.
Ja mihin tämä koodi kirjoitetaan?
Niksuli_
10.12.2008, 16:07
Ja mihin tämä koodi kirjoitetaan?
Oma NHL09 ->NHL09(tm)-koodin kirjoitus.
floikkari
11.12.2008, 22:53
Sain nuukuuttani vasta nyt uuden änärin hommattua. Alkuvaikutelma on varsin hyvä, yllättävän selvää kehitystä edelliseen versioon nähden, vaikka pysäytyskuvat täysin samanlaisilta näyttääkin. Be-a-pro toki ehkä hieman keskeneräiseltä vaikuttaa, mutta ihan lupaava moodi jokatapauksessa.
Mutta. Ihmettelin jo yksin pelaillessani hieman ontuvaa ketjujen vaihtoa ja liveen päästyäni homma nykii ja paukkuu ihan älyttömästi. Onko yleinen ongelma, että niitä ketjunvaihtonappeja saa hakata useita kertoja jotta se reagoi mitenkään?
Tässä on vähän pelinpilaajan makua kieltämättä. Ainakin minulle on täysin mahdotonta keskittyä kenttätapahtumiin kun noiden ketjujenvaihtojen kanssa joutuu tappelemaan. Edellisessä versiossa ei ollut mitään ogelmia.
Mutta. Ihmettelin jo yksin pelaillessani hieman ontuvaa ketjujen vaihtoa ja liveen päästyäni homma nykii ja paukkuu ihan älyttömästi. Onko yleinen ongelma, että niitä ketjunvaihtonappeja saa hakata useita kertoja jotta se reagoi mitenkään?
Tässä on vähän pelinpilaajan makua kieltämättä. Ainakin minulle on täysin mahdotonta keskittyä kenttätapahtumiin kun noiden ketjujenvaihtojen kanssa joutuu tappelemaan. Edellisessä versiossa ei ollut mitään ogelmia.
Sama vitutti minuakin aluksi suuresti, koska se edellinen systeemi toimi niin paljon paremmin. Toki nyt saa eri kentän hyökkääjät ja pakit kentälle samaan aikaan, jos niin haluaa. Mutta kyllä tohon tottuu aika nopeasti, ja nyt sitä ei enää edes ajattele. Välillä toki lyö väärät jätkät kentälle, mutta mitä pienistä :)
Kyllähän ketjunvaihdot sulavasti toimivat, vielä kun voisi sanoa samaa välianimaatioiden ruudunpäivityksestä. Tappelun jälkeen esimerkiksi on ihan turhaa yrittää vaihtaa ketjuja kun fps huitelee siinä ~5 kieppeillä. Tämän tosin kaikki jo tiesivätkin, mutta pitää silti vielä manata ihan ääneenkin.
Ja samaa aihetta sivuten, oli hauska huomata PS3-versiossa kuinka jopa lennossa tapahtuvat ketjunvaihdot kyykyttävät pelin. Molemmat kun sattuivat vaihtamaan ketjua samaan aikaan, fps oli reippaasti alle 10:ssä. Mahtoiko kukaan testata tuota myyntiversiota ennen julkaisua?
Pelirangaistus
12.12.2008, 13:34
Oliskohan innokkaita osallistumaan sellaseen liigaan johon ei hirveetä aktiivisuutta vaadittaisi. Pelattais sillon kun sattuu joku olemaan onlinessa, tai sitten ihan sopimalla. Itseä kiinnostas just tämän tyyppinen , mutta ei vaan ihan joka päivä pysty pelaamaan 4h kerralla.
Kirjotelkaas ni perustetaan, tai voi myös perustaa ja ilmottaa tunnukset.
Oliskohan innokkaita osallistumaan sellaseen liigaan johon ei hirveetä aktiivisuutta vaadittaisi. Pelattais sillon kun sattuu joku olemaan onlinessa, tai sitten ihan sopimalla. Itseä kiinnostas just tämän tyyppinen , mutta ei vaan ihan joka päivä pysty pelaamaan 4h kerralla.
Kirjotelkaas ni perustetaan, tai voi myös perustaa ja ilmottaa tunnukset.
No vähän sellaien tuo nykyinenkin liiga taas on, vaikka nimenomaan painotettiin aktiivisuutta. Mutta nytkin siellä on parin viikon jälkeen näitä pari matsia pelannutta kaveria, eikä peliseuraa taas tahdo löytää, kun onlinessä jengiä aina niin vähän.
No vähän sellaien tuo nykyinenkin liiga taas on, vaikka nimenomaan painotettiin aktiivisuutta. Mutta nytkin siellä on parin viikon jälkeen näitä pari matsia pelannutta kaveria, eikä peliseuraa taas tahdo löytää, kun onlinessä jengiä aina niin vähän.
Näinhän nämä yleensä menee. Itelläki taitaa olla pelattuna kaikkia aktiivisia (reilu kymmenen joukkuetta) vastaan pelit ja nyt pitää sit vaan tuurilla katella jos sattuis samaan aikaan jonkun vähemmän aktiivisen kanssa Liveen. Silloin jos sattuu niin niillä on yleensä ihan muut pelit menossa. Ennen tuon uusimman liigan perustamista sanoin kyllä että pelataan mieluummin vaikka pienemmällä porukalla kunhan kaikki on aktiivisia. No nyt siellä on taas 30 joukkuetta joista ainakin yksi on jättäny leikin kesken.
floikkari
12.12.2008, 15:24
Olisiko täysin älytön ajatus, jos miettisi vaikka tuollaisen selo-systeemin mukaisen ei niin kovin kilpailullisen sarjan pystyyn. Porukka pelailee milloin pelaa ja kuka ketäkin vastaan. Tuota voisi sitten aika ajoin buuttailla esimerkiksi kuukauden välein. Sm-liigafoorumin puolellahan nimimerkki Nomadic on laskeskellut sen oikean liigan selo-pisteitä. Sieltä voi käydä kurkkaamassa mistä on kysymys.
Ainakaan itselleni ei tunnu tuollainen kunnianhimoinen liigailu sopivan, sillä milloin millaistakin menoa ja muuta tekemistä löytyy yllin kyllin. Toisaalta aivan random-tyyppejä vastaan pelaillessa pelistä puuttuu se viimeinen yrittäminen, henkilökohtaisuus ja kilpailu.
Itse vihdoin ja viimein virittelin NHL:äni myös kuntoon ja pelailin sitä pitkän tovin.
Aluksi huomionarvoista oli että uudet rosterit sai ladattua tänä vuonna ihan silver-jäsenyydellä! Uusimmat (toiset) rosterit tosin olivat parin kuukauden takaa, mutta eipä kai tässä mitään suuria siirtoja ole tapahtunut, kunhan uudet rookiet yms sai peliin.
Omat maalibiisit ja taukomusat virittelin ja kysymys kuuluukin; saako sitä maalibiisiä soimaan suoraan maalin jälkeen? Kun olen maalitorven laittanut volumesta nollille, niin nyt siihen jää tyhjä rako kuitenkin sitä varten, ennenkuin oma maalilaulu alkaa..
Samalla sain uuden uljaan päivityksen Xboxini käyttöjärjestelmän ulkonäköön (onko tuosta jotain muuta kuin ulkonäöllistä hyötyä?).
Orman Mollis
12.12.2008, 16:47
Samalla sain uuden uljaan päivityksen Xboxini käyttöjärjestelmän ulkonäköön (onko tuosta jotain muuta kuin ulkonäöllistä hyötyä?).
Ainakin sen verran, että voit tallentaa pelin kovalevylle.
Itse tein näin NHL:n kanssa, eikä enää tarvitse voivotella DIU- erroreita..
Levy toki pitää olla koneessa kun peli startataan, mutta muuten ei tarvitse kuunnella levyn pyörityksestä tulevaa ääntä, eikä DIU-ongelmia tule.
Lyhyestä virsi kaunis:
Näyttäisi tänään tulleen uusi roster-päivitys, sikäli kun jotakuta kiinnostaa.
Näyttäisi tänään tulleen uusi roster-päivitys, sikäli kun jotakuta kiinnostaa.
Kiinnostaapa hyvinkin, kiitos ilmoituksesta. Varsinkin kun itselläni ei tuo nettipiuha ole boxissa kiinni kuin satunnaisesti, niin ei voi päivystää uusia rostereita.
Vieläkun saisi vastauksen, että saako sitä omaa maalibiisiä soimaan suoraan maalin jälkeen siten, ettei siihen tulisi sitä taukoa pelin omalle maalitorvelle, jonka volumet olen laittanut nollille?
Vastaanpa itse itselleni kun tuota tietoa vähän etsiskelin ylläolevaan. Eli ilmeisesti EA:n oma maalitorvi/-sireeni joko soi ennen omaa maalibiisiä, tai sitten se kohta on vain tyhjää, mutta kokonaan sitä ei saa siitä pois. Eli vaihtoehdoksi jää käyttää maalibiisejä joissa on tuo torvi leikattu pois. Sitä en tiedä kuinka autenttisia EA:n maalitorvet ovat oikeisiin vastaaviin verrattuna, kohta näkee kun jaksaa vaan alkaa säätämään noita..
Toinen mikä pisti silmään oli kun aloittelin pelaamista nettipiuha kiinni, niin kuvaruudun alareunassa pyöri NHL:n oikeita tilanteita ja tuloksia. Hiukan hieraisin silmiä kun tajusin niiden olevankin aitoja tuloksia. Vielä kun saisi tehomiehetkin mukaan. Oli ihan hieno juttu kyllä!
Rankkaa miinusta tulikin sitten pelissä jonka aloitin ja huomasin että kaukalon laidassa oli (ainakin 4 kpl:tta) jotain v-tun Philipsin mainoksia, joissa oli suomenkielellä joku mainoslause. Voi helvetti kun haluankin nähdä jotain tuollaista NHL-laidoissa, fiilis tipahti romahdusmaisesti!
Joojoo, lokalisoidut mainokset my ass, nettipiuha pysyy irti.
Pointsit muuten EA:lle saada lupa Madison Square Gardenin nimen käyttöön, vihdoinkin. Enää ei pelata New York Areenalla.
Jomppa_Koo
19.12.2008, 18:05
Näyttäisi siltä, että tuo päivitys on parantanut muutamia pelaajia. Esim. Mikko Koivulla syöttäminen ja kiekonkäsittely on noussut jo 88:aan. Malkinillakin oli parantunut huimasti taidot.. Ihan jees homma.
Niin ja jos jotain vielä sanoo, niin maalinteko on selkeästi vaikeutunut kun on noita päivityksiä peliin hakenut. Ennen oli liian helppoa All-Stars tasolla, mutta nyt kun peliin on tullut haastetta, niin nythän tätä voi taas pelata. Hienoa.
Jatketaan.
Jomppa_Koo
21.12.2008, 11:24
Miksei siitä tule jäähyä, kun lyö kiekon vaihtoaition kautta katsomoon? Kaiken järjen mukaan siitäkin pitäisi kakkonen viheltää.
Miksei siitä tule jäähyä, kun lyö kiekon vaihtoaition kautta katsomoon? Kaiken järjen mukaan siitäkin pitäisi kakkonen viheltää.
NHL:ssä siitä ei vihelletä jäähyä, jos kiekko menee vaihtoaitioon. Se pitää vetää suoraan katsomoon.
Tanskanen
23.12.2008, 14:34
Raging Hockey Bears rekrytoi aktiivisia ja varsinkin osaavia pelaajia.
Puolustajia etenkin kaivataan, mutta hyvät hyökkääjät kelpuutetaan myös.
Joukkuepeli on erittäin tärkeätä tässä joukkueessa. Niin hyökkäyksessä, kuin puolustuksessakin.
Jos et ole valmis varmistamaan kaverin selustaa tai säntäilet miten sattuu, niin älä vaivaudu ilmoittautumaan mukaan.
Alustana toimii PS3. Joukkueen sijoitus tällä hetkellä 1.lohko sija. 39
Hupikerho taasen etsii rentoja pelaajia ilman suurempia menestyksen paineita. Taitotasollasi ei ole väliä, toisin kuin edellä mainitussa joukkueessa.
Joukkueella ei ole vielä pelattuja pelejä, mutta pystyssä se on ollut kuukauden ajan.
Vetotanko ottaa vastaan kyselyt, ja alustana toimii PS3.
king of the jungle
23.12.2008, 16:51
Uskomattoman koukuttava peli on kyseessä !
Pelasin ensimmäisen dynasty-kauden "ammattilainen"-tasolla ja voitinkin Stanley Cupin suhteellisen helposti, mutta toiselle kaudella laitoin sitten "tähtipelaajan"-tasoksi, niin eipä olekaan ollut yhtä juhlaa. Tällä hetkellä koko liigan viimeinen, mutta silti päästän ottelua kohden maaleja alle 2. Itse tekee sen 1-2, niin siinähän se syy onkin miksi on viimeisenä. Nyt pitäisi voittaa viimeiset 15 peliä putkeen, jotta sinne playoffeihin pääsisi edes ja aika jännittävä tilanne onkin. Tuskin onnistuu...
Itsellä on outo tilanne, jos vastustaja tekee avausmaalin. Silloin en onnistu voittamaan pelejä oikein millään hyvistä paikoista huolimatta ja olenkin panostanut siihen, että saisi sen avausmaalin hakattua. Sillon niitä voittojakin on enemmän tullut vyölle.
Pelaamaan...
Saa muuten nähdä millainen peli seuraava NHL on, sillä jos sitä saadaan vielä "parannettua", niin kyseessä on jo aivan uskomaton tekele.
Aluksi tuli pelailtua ammattilainen-tasolla paljon ja hauskaa oli kun pelit olivat todella tasaisia ja sai kämmenet ruvella hakata maaleja. Mutta nyt, muutamien viikkojen treenin jälkeen tulee pelailtua ylimmällä eli supertähti-tasolla ja tällä hetkellä saldo Dynastyssa 14-1-1. Viimeisinkin peli päättyi 7-0. Rupee olemaan tylsää. Okei, tuli ehkä helpotettua urakkaa vähän kun otin Ducksit ja treidailin vähän kavereita. Ykköskenttänä mukava Kovaltshuk-Iginla-Selänne, kakkosessa Geztlaf ja Svatos, pakistossa Pronger, Kaberle ja Regehr, maalissa Luongo.
Treidailin niin kauan kunnes rosteri miellytti silmää. Johtui siitä etten uskonut pärjääväni supertähti-tasolla, kun hyppäsin siihen suoraan ammattilaisesta. En sitten tiedä kuinka paljon eroa on tähtipelaaja ja supertähti-tasoilla, mutta veikkaisin että vähemmän kuin ammattilaisen ja tähtipelaajan ero.
Mitä statsia kannattaa kehittää jos haluaa taklausvoimaa parantaa? Nyt vastustajalle ei käy mitenkään kun tuuppaa, ellei sitten osu ihan täydellisesti jolloin kyllä jää keräilemään kamojaan, onko se tuo checking? Toughness tai Agressiveness ei varmaan siihen vaikuta? Itse pelailen playmakerina ja kaikki coachin asettamat vaatimukset täyttyivät helposti. 10 maalia odotettiin ja niitä tuli 59...
Mutta siis, miten kehittyä taklaajana?
Itse pelaan sillä toiseksi helpoimmalla heti Rookien jälkeen, olenkin fiilistelijä.=D
Alla erinäisiä asioita ja ideoita:
Asia joka ärsyttää, tuntuu että kone tekee väkisin joka matsista tiukan, koska melkein kaikki tähänastiset pelit ovat päätyneet yhden maalin eroon. EA taitaa tykätä urheilujännityksestä... Vielä ei ole tullut mitään aivan yltiö-kuminauhaefektiä vastustajan kirissä onneksi vastaan kuitenkaan. Muutenkin noi pelit tuppaa olemaan ihmeen vähämaalisia kun en sitä tylsää onetimeria jaksa kovinkaan käyttää. Onneksi suorat vedot uppoavat paremmin kuin muinoin EA:n peleissä. Onkohan maskilla väliä tässä pelissä...
Sitten noi tappelut. Eikö ne EA:n koodaajat nyt jumankauta voi käydä katsomassa yhtä kertaa miltä ne oikeasti näyttää. Siis jokainen tappeluni on päättynyt siihen kumpi saa toisen iskun perille, sitten tulee KO. Jos säädän vaikeammalle, olen itse joka tippuu, jos helpommalle mätän tietokoneen kanveesiin. Kertokaa nyt miten niistä saisi pidempikestoisia..?! Se kilpailevan sarjan tappelu kyllä kieltämättä tämän jälkeen kuulostaa mielenkiintoiselle... Ja miten helvetti saan tappelijat tappelemaan? Orr:ini ei ole ottanut erääkään, kun taas Marat ja Rozsivalit vetelevät matsit joukkueestamme. Vaikka kuinka sitä ylänappia hakkaan (siis typerästi koukin yksin) Orrin ollessa kentällä. Ennemmin sellainen tasainen aito nyhjääminen vaikka tasapeliinkin päätyen, kuin jotain snägäriheijareita kaksi kappaletta.
Ja jos pelkkiä iskuja vaihdetaan, niin palataan vaikka EA-aikaan jolloin tappelut olivat laitojen välillä ilman lähizoomausta, siis joskus 90-luvun puolella. Silloin sentään sai peruutettua ja näin väistettyä ja voi jos sai toisen ahdistettua laidanväliin. Siihenkin tyyliin tuli myöhemmin sitomiset jotka olivat silloin vielä jopa ihan ok. Sitten tuli grafiikkaintoilijat ja piti tuoda lähikuva matsaajista ilman minkäänlaista tappelutuntumaa. Noh, se siitä...
Välianimaatiot pelissä ovat kyllä aikamoista tök-säh-te-lyä.
Idea jota voisi parantaa on mielestäni pelaajien massan tuntuman puute. Kun pelaaja potkisi itsensä liikkeelle, siis kiihdyttämällä jota tässä pelissä ei kovinkaan tunneta, pelaaja myös liukuisi ilman luistelua pidemmälle. Nyt jään liukkautta ei pysty oikein tarpeeksi mielestäni havannoimaan. Nyt toi on vähän liikaa FIFA-pelaajat kaukalossa. Toki toi kiekonsuojausnappi on jo jotain vähän siihensuuntaan menoa. Jos jollain Lindrosilla ottaisi vauhtia omasta päästä ja antaisi tulla, niin sen pitäisi selvästi näkyä erilailla kun jollain sakukoivulla. Saku sitten voisi olla sellainen kikkailija kulmassa, jota tuntuvat enemmänkin kaikki nyt esittävän enemmän tai vähemmän.
Kiihdytys pitäisi tehdä myös kunnolla. Kun joku Selänne pistäisi luistimet liikkeelle lähdössä sen pitäisi näkyä niin että esim. epätasapainossa oleva vastustaja jäisi niille paikoille. Tähän voisi vaikka kehitellä jonkun kiihdytysnapin jonka voisi vaikka tehdä niin että (ylimääräinen tai kokonaan) kiekon käsittely ei olisi kovinkaan mahdollista ja se pohjassa ei voisi seilailla kokoaikaa. Siis realistisuutta unohtamatta. Tämä pitää aina EA:n pelissä muistaa mainita, ettei asiat lähde lapasesta. Tai siis pitäisi kehittelijöille muistutella.
Nyt jotenkin pelaajien erot eivät tule tarpeeksi esille. Vanhassa Nintendon 8 bit Ice Hockeyssä oli sentään erot kunnossa.=D Ja vaikka hymyilyttää, niin siinä balanssi loppujenlopuksi oli aika hyvä erityyppisillä pelaajilla kun funtsii. Erilaisia, mutta about samanarvoisia. No, toki NHL:ssä paljon keskivertopelaajia oikeasti onkin.
Ja jotenkin tuntuu aina siihen oikeaan kaukalossa tapahtuvaan NHL:ään verrattuna kovin hitaalta toi peli. Siis ei siinä oikeasti kauaa ehdi funtsimaan, eikä mitään harhautuksia ja suunnanvaihtoja tekemään montaa, jos polkee siniviivalta ylös hyökkäykseen. Jotenkin liian pelaajaystävälliseksi tehty toi vauhti. Itse laitan pelinopuden tappiin, en tiedä kuulostaako hullulta muille...
Kertokaa nyt miten niistä saisi pidempikestoisia..?!
Otat kaveria ensin rinnuksista kiinni (XBoxilla takanapista) ja sitten alat mättämään turpaan. Näin tarvitaan 4-5 iskua, jotta kaveri putoaa ja näyttää huomattavasti aidommalta.
Itse laitan pelinopuden tappiin, en tiedä kuulostaako hullulta muille...
Näin myös täällä. Kaikki mahdolliset nopeuteen liittyvät seikat on vedetty ääriasentoon. Kokeilin Xbox livessä pikamatsia ja sillä keskinopeudella pelaaminen oli aika tuskaista. Kyllä se nopeus tekee pelin. Mukavaa kun pystyy omalta alueelta purjehtimaan vastustajan päätyyn suht rivakasti ja aidosti parissa sekunnissa, jos vaan taito riittää.
Jomppa_Koo
28.12.2008, 15:18
Ehkä eniten ärsyttävä asia on paska tuomarilinja. Onko kiinnipitämiset oikeasti pahempi syy antaa kakkonen kuin selkeät jyräämiset, joista ei jäähyjä anneta vaikka pelaaja loukkaantuu? Ja en kyllä suostu pelaamaan jäähyt täysillä, muuten se on pelkkää ali- ja ylivoimaa. Ideana on siis, että ne enemmän selkeät tapaukset pitäisi karsia pois, vaikka jäähyt eivät olisi täysillä.
Miksi muuten Saksan liigassa on pelaaja, jonka hyökkäystietoisuus on 99? Saksan Crosby.
Ehkä eniten ärsyttävä asia on paska tuomarilinja.
Sama. Poikittaisesta mailasta tulee jäähyjä koko ajan. Ja sama pelaaja saattaa saada yhdessä ottelussa 3 jäähyä poikittaisesta mailasta vaikka muut pelaajat vetelis saatana päänirti mailalla, mutta ei silti saa jäähyä.
king of the jungle
28.12.2008, 18:09
Sama. Poikittaisesta mailasta tulee jäähyjä koko ajan. Ja sama pelaaja saattaa saada yhdessä ottelussa 3 jäähyä poikittaisesta mailasta vaikka muut pelaajat vetelis saatana päänirti mailalla, mutta ei silti saa jäähyä.Joo sama ärsyttää. Itsellä on joukkueessa Tuomo Ruutu, niin johan se kyllä saa joka tilanteesta penalttia. Ei parana sillä kaverilla koukkia yhtään.
Tuomarilinja on siitä huono, että kone arpoo ne täysin hatusta mielensä mukaan millon haluaa antaa jäähyn. Ekan erän saat hakata kaveria mailalla miten sattuu ja seuraavassa erässä siitä saakin jäähyn ja jäähyn jälkeen taas voit hakata miten sattuu.
Kiekottoman pelaajan estämisestä saa liian harvoin jäähyä. Livessä pelatessa vastustajat ajavat minun kiekottomia pelaajia tavallaan "ennakkoon", jos vaikka sattuisin syöttämään sinne. Näistä saa jäähyn kerran kymmenestä kerrasta...
Kiekottoman pelaajan estämisestä saa liian harvoin jäähyä. Livessä pelatessa vastustajat ajavat minun kiekottomia pelaajia tavallaan "ennakkoon", jos vaikka sattuisin syöttämään sinne. Näistä saa jäähyn kerran kymmenestä kerrasta...Huomasin tämän saman perus EA-tyylin myös itse yksinpelillä. Puolustushan on ollut aika usein se että taklaat vastustajat jo ennen kun saavat syötön, eli ennakkoon. Itsekin toivoisin tähän roimaa parannusta.
Miten Bluesin maalivahdin Koskisen pituus on onnistuttu laittamaan tässä pelissä 180cm kieppeille?
Miten Bluesin maalivahdin Koskisen pituus on onnistuttu laittamaan tässä pelissä 180cm kieppeille?
Sakari Salminenkin tais olla joku 190 cm ja 100kg - vähä ikävää :)
Mazaayup
29.12.2008, 06:14
Tuomarilinja on siitä huono, että kone arpoo ne täysin hatusta mielensä mukaan millon haluaa antaa jäähyn. Ekan erän saat hakata kaveria mailalla miten sattuu ja seuraavassa erässä siitä saakin jäähyn ja jäähyn jälkeen taas voit hakata miten sattuu. Kiekottoman pelaajan estämisestä saa liian harvoin jäähyä.Tämähän on loistavaa!
Ensimmäistä kertaa koskaan jääkiekkoilun historiassa on onnistuttu toteuttamaan SM-liigan ja Mestiksen tuomarilinja tietokonepelissä täydellisen realistisesti.
Peukku sille. Vai onko ongelma liian aidot tuomarit?
Beagle Boy
29.12.2008, 08:46
Pitääkö itse pelissä käydä laittamassa ruksi johonkin ruutuun, että mikki toimisi? USB-mikkini kyllä toimii hienosti, kun konsolin järjestelmään sen asetukset laittoivat, mutta pelissä ei toimikkaan, vaikka se harmaa nypykkä näkyykin siinä nimen vieressä.
Onko vinkkejä? Alustana tosiaan PS3.
Taitaa hankkiminen siirtyä tulevaisuuteen. Ei vaan jaksa taas aloittaa tuota disc is unreadable pelleilyä. Onkos tässä muita ongelmia, ja miten yleinen tuo unreadable-ongelma on?
Mulla esiintyi disc undreadable ongelmaa ensimmäisessä ja toisessa ostamassani änärissä. Kummankin levyn kohdalla cachen tyhjentäminen auttoi vain väliaikaisesti. Tällä hetkellä kumpikaan levyistä ei toimi. Kannattaa naputtaa googleen 'nhl 09 disc unreadable', niin löytyy aika paljon kohtalotovereita :)
Omien kokemuksieni perusteella en suosittele tätä peliä kenellekään, ellei EA julkaise korjaavaa patchia.
Big Bad Bruins
31.12.2008, 13:57
Omien kokemuksieni perusteella en suosittele tätä peliä kenellekään, ellei EA julkaise korjaavaa patchia. Kyllähän sieltä jonkinlainen julkaisu tulikin. Minulla ei siis tuota ongelmaa ollut, mutta päivityksen ladattuani sain sen unreadable-homman. Kyllä taisi muutamat vittusaatanat lentää ilmoille, ennen kuin kokeilin tuon välimuistin tyhjennyksen ja latasin päivityksen uudestaan. Nyt on taas toiminut pitkänaikaa ilman moitteita, joten kyllä tätä voi suositella. Ei minkäänlaista ongelmaa ole ollut tuon yhden epäonnisen päivityksen jälkeen, joten peliä konsoliin ja mättämään.
Sellaista kysyisin, että saako pelaajia poistettua tai muuten vaan hävitettyä pelistä pois enää kauden aikana tai pleijareiden alkaessa. Itselle tuli nimittäin ekalle kierrokselle vastaan Islanders, jonka maalilla lymyää muuan Sabrina Ladha. Vituttaa jo valmiiksi, jos/kun tulen kaatumaan pelaajaan, jota ei oikeasti ole edes olemassa.
Jomppa_Koo
01.01.2009, 14:29
Sellaista kysyisin, että saako pelaajia poistettua tai muuten vaan hävitettyä pelistä pois enää kauden aikana tai pleijareiden alkaessa. Itselle tuli nimittäin ekalle kierrokselle vastaan Islanders, jonka maalilla lymyää muuan Sabrina Ladha. Vituttaa jo valmiiksi, jos/kun tulen kaatumaan pelaajaan, jota ei oikeasti ole edes olemassa.
Eipä voi poistaa enää kesken kauden. Onkos sulla kausi kuinka pitkällä? Suosittelen aloittamaan koko paskan alusta, sillä uskon että tämä Ladha tulee olemaan sun menestyksen esteenä. Paska mäihä kävi sulla. Ellet sitten hanki sitä itse ja laita pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle?
Sabrina Ladha
Miksi koko peliin on edes pistetty tämmöinen "pelaaja". Itse en ole vielä ainakaan törmännyt ja toivottavasti en tule törmäämään. Onko tämä joku EA:n "hauska" juttu, että tungetaan yksi ylivertainen pelaaja, jota ei ole olemassakaan?
Eipä voi poistaa enää kesken kauden.
Ikävä kyllä 82 matsia takana ja pleijarit alkamassa. Miten sen saisi helpoiten heivattua helvettiin ennen kautta niin ettei tarvitsisi itse kaapata sitä omiin riveihin?
Pakko vaan yrittää puskea sitten Ladha kumoon vaikka väkisin näissä alkavissa karkeloissa.
Itse en kyllä ole huomannut Ladhassa mitään erikoista. Saan hänelle samallalailla maaleja kuten muillekkin, eli 10peliin yhden maalin. Mutta ärsyttämään se pistää kyllä, kun kyseessä on maalivahti, jota ei ole oikeasti olemassa.
edit: Heität sen vaikka johonkin venäjän liigaan, niin ei ole harmiksi NHL.
Jomppa_Koo
01.01.2009, 18:43
Onko tämä joku EA:n "hauska" juttu, että tungetaan yksi ylivertainen pelaaja, jota ei ole olemassakaan?
Käsittääkseni tämä Ladha on vakavasti sairas ja tästä syystä on halunnut itsensä peliin. Eikä taida olla ainutlaatuinen tempaus EA:lta. Olihan viime vuoden versiossakin Stratton Whitaker(?), jolla oli taidot samaa luokkaa kuin Ladhalla.
Ladha pääsi peliin omasta halustaan voitettuaan(?) jonkun
"make a wish" -jutun.
No oli niin tai näin, niin tiukkojen vaiheiden jälkeen Islanders kaatui voitoin 4-1. Ainoassa tappiossa varsinainen peliaika päättyi lukemiin 0-0 ja ratkaisu syntyi vasta toisella jatkoajalla. Ladha torjui ottelussa 50+ kertaa.
Käsittääkseni tämä Ladha on vakavasti sairas ja tästä syystä on halunnut itsensä peliin. Eikä taida olla ainutlaatuinen tempaus EA:lta. Olihan viime vuoden versiossakin Stratton Whitaker(?), jolla oli taidot samaa luokkaa kuin Ladhalla.
Ärsyttävä homma kyllä, omassa dynastyssakin Ladha on islandersissä.. Ja Bergenheim on kapteeni.
Mutta niin, muokkasin rosteripäivityksien jälkeen ladhan arvot lähelle 50:ntä, niin kukaan ei häntä joukkueeseen halua enään.
Brent Sapergia
02.01.2009, 11:32
vähän rookie tässä hommassa enkä jaksanut selata koko topiccia läpi, mutta kertokaas yks juttu.
Pelasin nettipeliä ja ps3 latasi uudet rosterit ennen peliä. Toimivat hienosti, mm Sundin Vancouverissa. Mut miks nää rosterit ei toimi sit noissa muissa kuin verkkopeleissä? Otan normaalin exhibition-matsin niin niissä on vanhat rosterit.
Kyllähän sieltä jonkinlainen julkaisu tulikin. Minulla ei siis tuota ongelmaa ollut, mutta päivityksen ladattuani sain sen unreadable-homman. Kyllä taisi muutamat vittusaatanat lentää ilmoille, ennen kuin kokeilin tuon välimuistin tyhjennyksen ja latasin päivityksen uudestaan. Nyt on taas toiminut pitkänaikaa ilman moitteita, joten kyllä tätä voi suositella. Ei minkäänlaista ongelmaa ole ollut tuon yhden epäonnisen päivityksen jälkeen, joten peliä konsoliin ja mättämään.
Kerrottakoon, että ratkaisin ongelman siten, että lainasin kaverilta toimivaa NHL 09 levyä ja asensin kovolle. Tämän jälkeen peli toimii, vaikka käynnistän sen omalla levylläni. Hyvä peli ja uusi dynasty Montrealilla alkanut. Superstar tasolla vedän ja viidestä ekasta matsista on tullut näyttävästi turpaan jokaisessa. 2009 draftissa poikkeuksellisen paljon kanadanranskalaisia nimiä, joten intoa ottaa turpaan joka pelissä vastaisuudessakin löytyy. Simulointi nappulan käyttö on kiellettyä.
Dhearted
06.01.2009, 12:11
Pari kysmystä liittyen nettipeliin. Saattaa löytyä toki vastaus noilta 27 sivulta, mutta selaillen en löytänyt. Eli, olen pelannut noita sijoitukseen vaikuttavia onlineotteluita, mutta tulostaulua kun katson, niin minulla näkyy viivaa pelattujen otteluiden, voittojen ja häviöiden kohdalla. Tilastot näkyvät kuitenkin avattareni alla. Mistäköhän johtuu?
Toinen kysmys onkin sitten, että näkeekö mistään ketä vastaan on pelannut eli otteluhistorian, jossa näkyisi, mitkä joukkueet, ketä vastaan ja lopputulos?
Tulipahan pitkästä aikaa pelattua Livessä ihan tota normi 1vs1 lätkää. Joku parin kuukauden tauko ollut (poislukien liigat) ja kyllähän sen huomaa. Siellä on nimittäin joka jätkä oppinu laittamaan etuyläkulmasta sisään ja toisin kuin aiemmin kuvittelin niin kyllä ne uppoaa yli 80%:sti jos oikein osaa. No ei tämä toki yllätä mitään ja eihän oikeat NHL moketkaan ikinä pidä sitä etukulmaa kiinni.
EA vois kyllä mun puolesta käyttää 2010:ä suunnitellessa kaiken aikansa maalivahtipelin kehittämiseen. Tosin suosittelen myös seuraamaan ensin muutaman maalivahdin työskentelyä ja miksei kaikkien NHL molarien työskentelyä.
Ei muuten enää juurikaan huomaa sen päivityksen vaikutuksia noihin laukauksiin. Joko sitä on salaa muokattu tai sitten tässä on vain oppinut pelaamaan uusilla "säännöillä". Niin ja kaikesta paskasta huolimatta mieluummin tää kuin slap-assit ja bugirannarit.
Siellä on nimittäin joka jätkä oppinu laittamaan etuyläkulmasta sisään ja toisin kuin aiemmin kuvittelin niin kyllä ne uppoaa yli 80%:sti jos oikein osaa.
Tää on kyllä aivan totta. Moni tota nykyään käyttää, ja sen verran se vituttaa, että olen muutaman kerran lopettanut pelin kesken, tai tehnyt pari samanlaista maalia myös itse. Ei tarvitse kuin olla suht oikea kulma ja räppästä se kiekko sinne yläkulmaan, uppoaa aina. Perseestä. No ainahan näitä paskamaaleja on, ja helppohan toikin on puolustaa pois, mutta jotkut kun yrittää sitä koko ajan niin ei oikein jaksa sellaista katella.
Edit: Myös monet käyttävät sitä maalivahdin kellistämistä kyljelleen maalinkulmalta noustessa, ja eikun kiekko tyhjään maaliin. Sekin vituttaa.
Varmasti tyhmä kysymys, mutta koska en löydä ohjainasetuksista enkä mistään muualtakaan oikeaa näppäintä "syötön pyytämiselle" Be a pro-pelimuodossa, niin kysyn sitä tässä ja nyt. Kai sille joku nappula kuitenkin on olemassa?
Varmasti tyhmä kysymys, mutta koska en löydä ohjainasetuksista enkä mistään muualtakaan oikeaa näppäintä "syötön pyytämiselle" Be a pro-pelimuodossa, niin kysyn sitä tässä ja nyt. Kai sille joku nappula kuitenkin on olemassa?
Koitas syöttönappulaa. Ainakin XBOX360:llä toimii.
Itsekkin olen törmänny tähän Sabrina Ladhaan. Taisi olla Toronton maalivahtina kun be a prota pelasin.
Itsekkin olen törmänny tähän Sabrina Ladhaan. Taisi olla Toronton maalivahtina kun be a prota pelasin.
Itse pelaan Be a pro-pelimuotoa ja äsken juuri tuli ilmoitus: " Meillä on ilo ilmoittaa, että Sabrina Ladha liittyy pitkien neuvottelujen jälkeen joukkueeseemme!" Heti ajattelin että kukas helvetti tää tämmöinen on? No, näköjään joku ketä ei edes ole. Millä helvetillä saan tämän pois joukkueestani?
Jomppa_Koo
10.01.2009, 16:31
Itse pelaan Be a pro-pelimuotoa ja äsken juuri tuli ilmoitus: " Meillä on ilo ilmoittaa, että Sabrina Ladha liittyy pitkien neuvottelujen jälkeen joukkueeseemme!" Heti ajattelin että kukas helvetti tää tämmöinen on? No, näköjään joku ketä ei edes ole. Millä helvetillä saan tämän pois joukkueestani?
Aloittamalla alusta koko paskan. Itse kun et voi muokata kokoonpanoa Bap:ssa.
Harri2001
10.01.2009, 16:48
Kyllä syöttönappula toimii myös PS3:ssa, mutta BaP:ssa kannattaa muistaa myös se, että joukkuepeli(?) pisteet laskevat, jos paljon pyytelet syöttöjä jotka sitten jäävätkin vastustajan lapaan.
Pelaan PS3:llä ja ongelmana on, että vastustaja ei koskaan pelaa millään muulla ketjulla kuin aina samalla ykkösellä. Ketjunvaihdot on vastustajalla automaattisella ja itselläni tietysti normaalisti käsivalintaisena päällä. Olen kokeillut laittaa väsymyksen maksimiin, mutta ei tunnu vaikuttavan.. Ärsyttävää pelata koko ajan sitä samaa ketjua vastaan.
Pelaan PS3:llä ja ongelmana on, että vastustaja ei koskaan pelaa millään muulla ketjulla kuin aina samalla ykkösellä. Ketjunvaihdot on vastustajalla automaattisella ja itselläni tietysti normaalisti käsivalintaisena päällä. Olen kokeillut laittaa väsymyksen maksimiin, mutta ei tunnu vaikuttavan.. Ärsyttävää pelata koko ajan sitä samaa ketjua vastaan.
Ohoh, ai runkosarjassakin? (Oletan tietysti, että pelaat dynasty-modea.) Pleijareissahan on tapana peluuttaa lähes kokoajan sitä "sankarikenttää", joten voi tosiaan tuntua että vastustajalla on kokoajan ykköskenttä jäällä. Mutta kyllä ne mielestäni muuten pyörii ihan järkevästi kenttien kesken sekä itellä että koneella.
Kyllähän toki viiden minuutin erillä pystyy sitä ykköskenttää helposti peluuttamaan yli puolet pelistä vaikka väsymys olisikin maksimissa. Toinen mikä välissä on että jotkut pelaajat ei meinaa millään lähteä vaihtoon. Esim. Teukka on mulla monesti vetänyt ns. kolme vaihtoa putkeen vaikka ketjukaverit on kiltisti vaihtunu vierellä.
Ohoh, ai runkosarjassakin? (Oletan tietysti, että pelaat dynasty-modea.) Pleijareissahan on tapana peluuttaa lähes kokoajan sitä "sankarikenttää", joten voi tosiaan tuntua että vastustajalla on kokoajan ykköskenttä jäällä. Mutta kyllä ne mielestäni muuten pyörii ihan järkevästi kenttien kesken sekä itellä että koneella.
Kyllä, lähes kaikkia pelimuotoja on tullut aloitettua ja kokeiltua, mukaan lukien Dynasty Modea. Vastustajalla ei näy kentällä muita kenttiä, kuin tuo ykkönen.. olen kiinnittänyt asiaan huomiota (paitsi tietysti ykkös-yv/av voi olla eri).
En sitten tiedä, onko vaikeustasolla jotain merkitystä. Kun aloittelevana pelaajana tuo tulokas-taso on ihan riittävä, etenkin kovempia tai samantasoisia joukkueita vastaan..
Unchained
11.01.2009, 15:33
En sitten tiedä, onko vaikeustasolla jotain merkitystä. Kun aloittelevana pelaajana tuo tulokas-taso on ihan riittävä, etenkin kovempia tai samantasoisia joukkueita vastaan..
Tuostahan se syy löytyikin. Kokeilehan vaihtaa vaikeustasoa pykälää vaikeammalle ja kerro auttoiko.;)
vähän rookie tässä hommassa enkä jaksanut selata koko topiccia läpi, mutta kertokaas yks juttu.
Pelasin nettipeliä ja ps3 latasi uudet rosterit ennen peliä. Toimivat hienosti, mm Sundin Vancouverissa. Mut miks nää rosterit ei toimi sit noissa muissa kuin verkkopeleissä? Otan normaalin exhibition-matsin niin niissä on vanhat rosterit.
Sama ongelma, paitsi xboxilla. Samoten myös uuden dynastyn kun aloittaa.
king of the jungle
11.01.2009, 22:34
Kyllähän toki viiden minuutin erillä pystyy sitä ykköskenttää helposti peluuttamaan yli puolet pelistä vaikka väsymys olisikin maksimissa. Toinen mikä välissä on että jotkut pelaajat ei meinaa millään lähteä vaihtoon. Esim. Teukka on mulla monesti vetänyt ns. kolme vaihtoa putkeen vaikka ketjukaverit on kiltisti vaihtunu vierellä.Ihan sama täällä. Välillä joku pelaaja ei vain mene vaihtoon, kun on itse vaihtanut kenttiä manuaalisesti. Sitten ne vetävät siellä kentällä pelikatkoon asti tukka putkella. Välillä käy niin, että jos oma puolustaja on jäähyllä ja pelaan kahdella puolustajalla alivoimaa, niin sitten tämä puolustaja kentälle tullessaan menee hyökkääjän paikalle ja vetää siellä pelikatkoon asti vaikka muu kenttä vaihtaa normaalisti. Hauska katsoa, kun Kimmo Timonen karvaa ensimmäisenä kiekkoa...
EDIT: Myös se ärsyttää, kun maalivahdit lähtevät välillä kiekkoa vastaan tosi kauas. Tulee pieni liru siniviivalta, niin maalivahti lähtee ryntäämään luistellen kiekon perään ja sitten välillä saa sen ja välillä sitten ei...Tulee sellaisia ärsyttäviä lirumaaleja välillä tämän takia. Ja minulla on pois maalivahdinohjaus-asetus.
Tässä (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080917172110AAfLpCD) löytyy syy, miksi tällainen veskari pelissä on
Edit:
Sama tieto vielä toisesta lähteestä (http://wiki.answers.com/Q/Who_is_Sabrina_Ladha_in_NHL_09)
Pari-kolmekymmentä pelia xboxilla takana BaP moodissa keskushyökkääjänä. Aloitin rookiella ja nykyisin pelailen pro:na. Slidereita olen viritellyt täältä ja muualta löytyneiden esimerkkien mukaisesti eli en pelaa vakioasetuksilla. Missäköhän voisi olla vika, kun pakkien viivalaukaukset eivät koskaan mene maaliin? Pelaan keskushyökkääjänä ja varsinkin ylivoimissa tuntuu turhauttavalta kierrättää kiekkoa pakeille, koska niiden vedot eivät koskaan mene sisään. Ainoat pakkien tekemät maalit ovat nousuista maalin eteen. Onko kyseessä ominaisuus vai enkö vaan osaa?
Itsekkin pelaan keskushyökkääjänä BaPta. Vikatikki valita pelipaikaksi KH. Toista kautta vedetään ja koutsi odottaa minulta jotain 75 syöttöä. 5 pelin jälkeen vissiin yksi syöttö kasassa joka tehtiin tyhjiin... Seminin olen lähettänyt läppiajoon vähintään kerran per peli, maalisarake näyttää edelleen miehellä nollaa. Tässä ei sitten muu auta kuin ratkaista pelit yksilösuorituksilla jotta kutsu ykkösketjuun käy ja saadaan Ovetchkin rinnalle. Viime kaudella ainakin syöttötili karttui kivasti kun Alexia ruokki. Ärsyttävää kun pelaajaa arvostellaan ainoastaan näköjään pisteillä eikä esim luodut maalipaikat merkkaa mitään.
Itse pelailen tällähetkellä voimahyökkääjänä. Minnesotan 1.kentässä luuditaan. On muuuten toi VH hauska pelaajatyyppi, itellä taklausarvot nyt 96. Ja ei pysy Charat tai muutkaan millään jaloillaan kun VH "Siim72" painaa menemään. Myöskin kauden tavoitteet ovat hauskoja. Syöttöjen sijaan pitää taklata "x" määrä, samoin laukoa. Myöskin laukausta saanut parannettua niin alkaa pisteitäkin tulla.
BaP:ssa ärsyttää eniten tuo, että ensimmäisen kauden jälkeen tarjotaan aina vaan 3v soppareita. Eihän kukaan jaksa samassa seurassa tahkota kolmea kautta. Varsinkaan kun yksikään "suosikeista" ei sopparia tarjonnut. Nyt vedetään sitten 3v Minnesotassa. Joku "pyydä siirtoa/pääsyä vapaaksi agentiksi" toiminto olisi hyvä lisä.
Sitten vielä kysyn sellaista. Miten tuo kirjautuminen liveen onnistuu? Aina herjaa jostain kun yrittää päästä online peliin. Pitääkö peli rekisteröidä netissä? Esim. EA.com:ssa? Edit. Alustana toimii xbox360 ja nettijohto on kyllä kytketty.
Teukka Teräs
16.01.2009, 10:54
Oletko maksanut Microsoftin suojelurahan Xbox liven käytöstä? Maksaa 30€-> vuodessa. Wikipedihän sen parhaiten kertoo.
WIKILIVE (http://fi.wikipedia.org/wiki/Xbox_Live)
Disaster
16.01.2009, 13:15
Mutta niin, muokkasin rosteripäivityksien jälkeen ladhan arvot lähelle 50:ntä, niin kukaan ei häntä joukkueeseen halua enään.
Kyllä sen saattaa joku palkata siltikin. Jos haluat jostain pelaajasta lopullisesti eroon, niin toimi näin:
- luo oma joukkue
- valitse joukkueeseen 12 hyökkääjää, 6 pakkia ja 2 molaria (=20 pelaajaa)
- kun joukkueen luonti on valmis, siirrä "ei toivottu" pelaaja juuri luomaasi joukkueeseen, pelaajasiirtojen kautta
- jokaiseen luotuun joukkueeseen mahtuu luonnin jälkeen 3 "ei toivottua" pelaajaa
- älä valitse "ei toivottuja" pelaajia joukkueeseen, joukkueen luonnin yhteydessä, koska silloin pelaaja ei katoa aikaisemmasta sijoituspaikastaan
Pari-kolmekymmentä pelia xboxilla takana BaP moodissa keskushyökkääjänä. Aloitin rookiella ja nykyisin pelailen pro:na. Slidereita olen viritellyt täältä ja muualta löytyneiden esimerkkien mukaisesti eli en pelaa vakioasetuksilla. Missäköhän voisi olla vika, kun pakkien viivalaukaukset eivät koskaan mene maaliin? Pelaan keskushyökkääjänä ja varsinkin ylivoimissa tuntuu turhauttavalta kierrättää kiekkoa pakeille, koska niiden vedot eivät koskaan mene sisään. Ainoat pakkien tekemät maalit ovat nousuista maalin eteen. Onko kyseessä ominaisuus vai enkö vaan osaa?
Itse ainakin päivityksen jälkeen ole huomannut että viivasta on vaikeampi saada suoraan maalia vaikka olis miten hyvä lämäri ukolla. Toisekseen BAP:ssa noi tekoälyn jampat on ihan aivottomia varsinkin jos pro:lla pelailee.
Molarina mitä pelaan BAP:ta niin olen pistäny tasoksi superstar, nopeus melkein maximiin ja laukausten tarkkuus ja kovuus maxiin. Perusasetuksilla esim. Selänteen ja Ovenkin laukauksen on ihan naurettavia villasukkahutasuja. Noita asetuksia voi tietty myös kenttäpelaajana kokeilla mut siinä menee varmaan vähän maku jos oman ukon jokainen laukaus alkaa uppoamaan yläkulmaan.
Disaster
16.01.2009, 14:10
Kun noita slaidereita joku kyseli, niin BAP-modella olen nyt pelaillut täältä (http://www.operationsports.com/forums/ea-sports-nhl-sliders/269320-flyermanias-nhl-09-all-star-sliders.html) löytyvillä säädöillä.
On ollut kaikki tähän mennessä hyviä pelejä. Oma jengi alkoi tekemään maaleja, mutta niin tekee konekin. Muutama on päättynyt 2-1, 4-1, 4-2 ja yhden rullasin jopa 5-1. Mikä parasta, niin tilastot koko pelin ajalta ovat aikasta realistiset.
Nuo olivat todella hyvät ja toimivat säädöt aikaa ennen update patchia, sen jälkeen noilla säädöillä ei ollutkaan enää kovin hyvä pelata..
MUTTA
Samoilta sivuilta löytyivät tällaiset sliderit (http://www.operationsports.com/forums/ea-sports-nhl-sliders/280541-fiddy14s-nhl-09-sliders.html), jotka toimivat Be A Pro-muodossa tosi hyvin. Jos tuntuu, että peli ei kulje viimeksi mainituilla säädöillä, niin lukekaa sitä linkitettyä ketjua eteenpäin, niin löytyy ohjeita...
Laitan nuo linkin slaiderit vielä suoraan tännekkin:
Skill Level
Superstar
Period Length
6-7 mins
Basic
Game Speed - 3
Puck Control - 1
Fight Difficulty - 6
Fatigue Effect - 6
AI Learning - 0
Skating
Fatigue Recovery - 1
Player Acceleration - 3
Checking
Hit Power - 0
Aggression - 0
Poke Effect - 6
Passing
Pass Speed - 4
Saucer Pass Speed - 4
Pass Intercept - 6
Goalie Passing - 0
Shooting
Shot Accuracy - 4
Shot Power - 3
Defense
Shot Blocking - 2
Hook Effectiveness - 6
Penalty Shot Frequency - 6
Goalie Cover Puck Frequency - 6
Yks pikku kysymys, saako jos dynastiassa alottaa kauden euroopan joukkueilla niin pelata nhl-kaukalossa. Ja jos niin miten?. Voipi olla että asia ilmenee jossain mutta en sitä mistään löytänyt/jaksanu hirveesti kelata.
Yks pikku kysymys, saako jos dynastiassa alottaa kauden euroopan joukkueilla niin pelata nhl-kaukalossa. Ja jos niin miten?. Voipi olla että asia ilmenee jossain mutta en sitä mistään löytänyt/jaksanu hirveesti kelata.
Jää niille NHL-kaukalot, kun vaihdat ne "korvaa joukkue" menetelmällä NHL-joukkueiden tilalle, muutenhan ei euroopan joukkueilla voi kautta/dynastya pelatakaan. Ainoana harmina siinä jää vaihdetuille euroopan joukkueille käyttöön NHL:n farmiseurat.
Getz-laf
19.01.2009, 21:06
Löytäisikö joku listan kaikista biiseistä jotka soivat pelissä? Pari han tarttuvaa biisiä.
Löytäisikö joku listan kaikista biiseistä jotka soivat pelissä? Pari han tarttuvaa biisiä.
http://en.wikipedia.org/wiki/NHL_09#Soundtrack
Olihan siinä Apocalyptica. Paramorea meinasin mainostaa kanssa, mutta eipä sitä tossa listassa näkynytkään. Tais olla 08:ssa sitten.
Nyt tuli kokeiltua ja ei, ei jää pieni kaukalo käyttöön jos pelaat dynastya sm-liiga joukkueella... :( se on se saakelin iso laatikko jossa ei ainakaan mun erittäin kehittynyt pienen alueen peli toimi ollenkaan ;). Vai teinkö jotain päin vittua?
Jomppa_Koo
21.01.2009, 20:32
Liikaa tulee 1-0 pelejä. Itse saa laukoa joka paikasta ilman tulosta, mutta kone tekee sen yhden jollain vitun rannarilla ja sen jälkeen tietää ettei tasoihin/ohi tulla. Alkaa pikkuhiljaa into loppua peliä kohtaan ja vitutus nousemaan. Muutenkin tuntuu, että koko ajan pelit päättyy yhden maalin erolla. Todella "realistista" ja tiputtaa intoa tasaiseen tahtiin. Niin ja kun tietokoneet on vastakkain niin pelit päättyy aina yhden maalin erolla, ellei sitten yksi mene tyhjiin. Hahah..
king of the jungle
21.01.2009, 21:55
Liikaa tulee 1-0 pelejä. Itse saa laukoa joka paikasta ilman tulosta, mutta kone tekee sen yhden jollain vitun rannarilla ja sen jälkeen tietää ettei tasoihin/ohi tulla. Alkaa pikkuhiljaa into loppua peliä kohtaan ja vitutus nousemaan. Muutenkin tuntuu, että koko ajan pelit päättyy yhden maalin erolla. Todella "realistista" ja tiputtaa intoa tasaiseen tahtiin. Niin ja kun tietokoneet on vastakkain niin pelit päättyy aina yhden maalin erolla, ellei sitten yksi mene tyhjiin. Hahah..Sama juttu. Jos voitan ottelun, niin se yleensä päättyy parin maalin erolla ja tässäkin tapauksessa yksi tai kaksi maalia teen tyhjiin.
Tyhjään maaliin on muuten yllättävän vaikea tehdä maalia ! Yleensä kaverit vetävät ohi, kun ampuu löysästi vastustajan siniviivalta. Silloin, kun siellä on molari tolppien välissä, niin jokainen pieni supaisu menee kohti. Siksi joutuu kuljettamaan hyvin lähelle maalia, kunnes laukoo, jos siis tyhjä maali.
tinkezione
21.01.2009, 23:45
Osaako joku kertoa, miten on mahdollista, että >95 laukova sniper ei saa 32 laukauksella 77 overall kassarille AHL:n finaaleissa kuin 10 tolppaa aikaiseksi? Jotenkin tuntuu, että vanhan EA-ajan prosenttilätkäksi on taas menty ja kognitiivinen dissonanssi nostaa päätään, kun järki sanoo, että kiekkojen pitäisi maaliin mennä, mutta eipä mene. Jotkut joukkuekavereiden suuppailut sinne sitten menevät siinä määrin, että ottelu pysyy tasaisena. Calder Cupia koitan jahdata, mutta johan tuosta pelistä mielenkiinto menee, jos se ei käyttäydy yhtään realistisesti.
Kyllä toi Tinken ahdinko on suoraan johdannainen siitä ettei meikäläisen friend-requestia ole hyväksytty. Näin ne kiekkojumalat rankasoo.
Lähestulkoon asiallisesti vastaten voisi tuumata vain että "paska säkä", samoin kuin näiden 1-0 -miesten kohdalla. Ei konetta vastaan ole patchinkaan jälkeen ollut liikaa vaikeuksia tehdä ~5 maalia / peli.
Hohhoh, tuli taas pelattua muutama tunti Online modessa. Kolme kertaa vastustajani häipyvät kun olin siirtynyt muutaman maalin johtoon. Saatanan kakarat. Onneksi EA on korjannut asian niin, että jos johdat ottelua, ja "kadotat yhteyden vastustajaasi" (toisin sanoen vastustajaasi vituttaa häviöllä oleminen, ja sulkee koko paskan), siitä tulee onlinestatseihin voitto. Vielä reilu kuukausi sitten asiahan ei näin ollut.
Harri2001
22.01.2009, 08:26
Hohhoh, tuli taas pelattua muutama tunti Online modessa.
Oletko testannut online-rankkarikisaa? "Löysin" tuon jokunen aika sitten ja ihastuin oitis! Mahtavaa veivata joidenkin random-tyyppien kanssa rankkareita. Ja vielä ei ole tullut vastaan kovin montaa keskeyttäjää.
Noihin laukaisu/maalinteko-ongelmiin sen verran, että maskimies kannattaa tässä pelissä. Monesti ohjaavat kiekkoa niin, että verkko heilahtaa. Muutenkin maalintekoa kannattaa kokeilla eri tyyleillä, niin pääsette samalla eroon epärealistisen tiukoista peleistä. Ja samalla löydätte maalivahtien heikkoudet. Joillekkin uppoaa lämyt ja toiset ovat paniikissa lähitilanteissa.
Kyllä Harri, huomasin sen itse asiassa vasta muutama päivä sitten! Ensimmäisestä kymmenestä skabasta taisin voittaa 9, sitten tulikin turpiin pari kertaa. Mutta ihan mukavaa vaihtelua tuo on noihin normaali onlinepeleihin verrattuna. Varsinkin, kun sillä ei oikein väliä ole, että pelaako Kanadalla vai Saipalla.
Tuli kyllä pienet naurut kun pelasin Japanilla Eastern All Starsia vastaan, ja tein jokaisesta vedosta maalin, kun kaveri ei saanut yhtään :D
Jomppa_Koo
22.01.2009, 15:26
Ei konetta vastaan ole patchinkaan jälkeen ollut liikaa vaikeuksia tehdä ~5 maalia / peli.
No joo, olen sitten vain niin paska pelaamaan? Kyllä minullakin tulee kaudessa pari(!) peliä jotka päättyvät viiden maalin erolla minun hyväksi. Koneella sama homma. Sitten lähes kaikki muut pelit päättyy yhden tai kahden (tyhjiin viimeinen) maalin erolla.
Turhaa valitusta kai. Pitääkin lähteä harjoittelemaan maalintekoa ja siinä samalla puolustusta, jos tulisi vaikka toisenlaiset luvut taululle.
Enpä nyt ketään paskaksi lähtisi sanomaan vahingossakaan, kun ei omakaan taituruus tässä pelissä riitä online-liigassa käytännössä ketään vastaan. Luultavasti itsestäänselvyyksiä nämäkin, mutta :
Konetta vastaan pelatessa ei tarvitse kuin sinisellä ajaa kiekkoa tuova laituri kylmäksi niin puolustus on käytännössä siinä. Dumpit on kuitenkin poikkeuksellisen helppoja haalia itselleen ja muita variaatioita ei koneelta tunnu löytyvän vaikka millä asetuksilla pelaisi. Näin ollen kun omia kohti tulee ehkä tuollainen ~10 laukausta ottelussa, ei siinä paljoa häviämään ehdi. Omalla ns. Sandström-taktiikalla hyökkäyspäässä ehtii kuitenkin takomaan sen 30+ vetoa peliin ja niistä varmasti lipsahtaa vähintään pari, usein enemmänkin, sisään.
Metalheart
24.01.2009, 01:20
Varmaan tähänkin löytyy itsestäänselvä vastaus, mutta onko kukaan löytänyt pelaajapäivitystä joka käsittäisi kaikki pelin liigat tai edes sm-liigan Xbox360:lle? PS3 versioon tuntuu netistä löytyvän useampi, mutta oman alustan versiolle en ole ainakaan kotisivuilta löytänyt kuin NHL rostereille päivityksen. Kiitosta vaan näin etukäteen vastauksista.
Mites tossa EASHL:ssa pystyy vaihtamaan pelipaitaa? Siis silleen ettei aina tule esim. valkoisia vastakkain?
Nimimerkillä. Sokeako?
Jos nyt siis puhutaan siitä, että pelataanko koti- vai vieraspaidalla, niin kapteeni voi sitä vaihtaa (eli siis se ylin pelaaja nimilistassa) painamalla X:ää. Siitä sitten voi valita koti- ja vieraspaidan välillä. Joukkueen varsinaista paitaa voi sitten vaihtaa vain GM.
Tanskanen
25.01.2009, 15:47
Pleikalla vaihto tapahtuu neliöstä. Siinä vaiheessa siis, kun on peli löytynyt ja porukka painelee "valmiiksi".
Kiitoksia vastauksista. Eilen olin ilmeisesti niin humalassa, että en tuota löytänyt. Tänään löytyi.
Disaster
26.01.2009, 18:20
Rassaako vähämaaliset ottelut?
Päivitin hieman noita slidereita, mitkä postasin edelliselle sivulle, koska niilläkin tuli turhan tasapaksuja tuloksia.
Säädin hieman niitä, tässä tulos:
Skill Level
Superstar
Period Length
8 mins
Basic
Game Speed - 3
Puck Control - 1
Fight Difficulty - 6
Fatigue Effect - 6
AI Learning - 1
Skating
Fatigue Recovery - 1
Player Acceleration - 4
Checking
Hit Power - 0
Aggression - 0
Poke Effect - 6
Passing
Pass Speed - 4
Saucer Pass Speed - 4
Pass Intercept - 6
Goalie Passing - 0
Shooting
Shot Accuracy - 5
Shot Power - 4
Defense
Shot Blocking - 2
Hook Effectiveness - 6
Penalty Shot Frequency - 6
Goalie Cover Puck Frequency - 6
Jäähyt
täysillä
Tappelut
1/2
Muutamia tuloksia noilla slidereilla: Voitin 4-1, hävisin 6-3, voitin 7-0, hävisin 4-1...
Jos tuntuu, että maaleja tulee liikaa, niin laske erät 8:sta minuutista, 7:ään minuuttiin.
En ole kokeillut asetuksia kuin Be A Pro -muodossa, missä ne toimivat aivan mahtavasti.
Päivitin hieman noita slidereita, mitkä postasin edelliselle sivulle, koska niilläkin tuli turhan tasapaksuja tuloksia.
EA:n foorumeilla on nyt kerrottu, mihin kaikki sliderit ja attribuutit vaikuttavat. Tekijätiimin vakuuttavuutta kuvaa se, että muutama slideri ei edes toimi. Ainakin aggression ja hook effectiveness ei toimi. Epäilen vahvasti, ettei myöskään penalty shot -sliderista saa mitään vaikutusta. Linkki. (http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=484594&tstart=0&start=0)
Itse olen hakenut lisämaaleja ja etenkin vaihtelevia maaleja hieman erilaista tietä, ja heikentänyt maalivahteja. Low glovea ja blokkeria, 5 holea, breakawaytä olen pienentänyt kaikilta. Rebound control ja vision on lyöty kaikilta "nollaan". Eipä tämäkään vielä paljoa ole vaikuttanut, mutta kiekko pomppii torjunnoista useammin, ja molarit torjuu nyt herkemmin löysiä kulmiin, eikä jätä niitä eteensä pyörimään.
Superstarballa pelaan, vedon kovuus ja tarkkuus on 2. Ainakin tekoälyä vastaan 1-1 pelit ovat olleet mukavia, samoin ihmisvastustajaa vastaan.
Itseä vituttaa tässä pelissä semmoiset asiat, kun itsellä on laukaukset jotain luokkaa 35-40/peli ja vastustajalla 10-15 ja vastustaja tekee 5 maalia ja itse 1-2. Lisäksi vastustajan alueella on vaikeaa päästä parhaalle maalintekosektorille, koska aina kun sinne syöttää, vastustaja aina katkaisee, joa jos jostain syystä sattuu kiekko menemään sinne keskelle, niin kaveri ampuu kiekosta ohi tai kolme metriä maalin ohi. Vastustaja tekee taas aina tämmöisistä paikoista maalin, vaikka miten yrittäisi katkoa syöttöjä. Veskari aina spagaatissa sielä maalissa, ja aina kolahtaa.
Ja aina kun ampuu kiekon ränniin kauhealla voimalla, maalin takana on aina vastustajan pakki ottamassa kiekkoa. Outoa, kun vastaavasti vastustaja ampuu, sinne kerkeää myös vastustaja ensimmäisenä.
Tämmöisiä ärsyttäviä pikkuasioita riittää pelissä vaikka kuinka paljon.
Jotenkin pelistä on tehty joiltain osin liian vaikea. Esim. juuri tämä maalien teon vaikeus, ja vastustaja taas tekee joka paikasta.
Lisäksi vastustajan alueella on vaikeaa päästä parhaalle maalintekosektorille, koska aina kun sinne syöttää, vastustaja aina katkaisee, joa jos jostain syystä sattuu kiekko menemään sinne keskelle, niin kaveri ampuu kiekosta ohi tai kolme metriä maalin ohi.
Mielestäni se pitääkin olla juuri noin. Tuon onetimerin tekoäly ottaa hienosti pois, tekisipä se muissakin kohdissa niin. Mielestäni lätkäpelin pitäisi olla sellainen, että vaikeimmalla tasolla nuo parhaat maalintekopaikat olisi todella kiven alla. Niiden eteen pitäisi tehdä töitä ja kuvioita. Nythän tilanne on se, että hyökkäys hyökkäyksen perään pääsee koittamaan parhaasta paikasta vetoa tai ajamaan jopa coast-to-coast maalille.
Tekoälyn suurin vika on siinä, että hyökkääjät ja pakit puolustavat täysin eri peliä. Hyökkääjät karvaavat aggressiivisesti (mutta tyhmästi juosten järjestään kiekon perässä.), ja pakit peruuttavat kohti omaa maalia. Kun oman maalin takaa lähtee tyylillä pakki->pakki->laituri->sentteri, niin järjestään vastustajan hyökkääjät jäävät taakse ja edessä on 3-2 hyökkäys. Siinä vaiheessa pääseekin yrittämään mitä tahansa, kun vastustajan pakit odottavat valmiina molarin sylissä. Toinen, vielä koomisempi tapa lähteä hyökkäykseen on attacking-hyökkäyskuvio. Kun oma pakki saa kiekon, laituri kelaa jo punaisella. Sitten tulee noin kolmen viivan mittainen syöttö laiturille, ja vastustajan pakki vain peruuttelee alta pois kauemmaksi. Jälleen ylivoimahyökkäys.
Tietokoneen siirtyessä johtoasemaan, vaihtuu heidän karvauskuviokin "puolustavampaan". Yleensä näissä peleissä tuleekin näitä 40-10 laukausmääriä (kuten myös Minnesotaa ja New Jerseyä vastaan, jotka pelaavat passiivisesti). Tekoäly pelaa näennäisesti puolustavasti ja passiivisesti, voisi jopa sanoa antautuen, sillä keskialueelta kävelee vaikka Hal Gillillä hyökkäysalueelle.
Viime aikoina olen pelannut tekoälyä vastaan lähinnä näytöspelejä niin, että käyn vaihtamassa tekoälyn karvaustaktiikaksi 3-2, ja oman lähtötaktiikan joka defence lead tai conservative. Silloin joutuu tekemään edes jotain hommia saadakseen kiekon pois alueeltaan, sillä tekoälyn pakit toteuttavat tässä ainoassa karvausstrategiassa viivan pitämistä: linkki (http://www.youtube.com/watch?v=OwgfYojzHIo) 3-2 taitaa myös olla strategiana silloin, kun kone hakee viime hetkillä kavennus- tai tasoitusmaaleja.
Tässä vielä loppuun vielä hauskempi promovideo: trap (http://www.youtube.com/watch?v=-ON-ktfx4V8). Jospa tekoäly olisi edes kerran pelannut tuolla tyylillä niin...
Jooh, alan pikkuhiljaa ymmärtää miks kaikki aikasemmin hajoili jatkiksen liigassa mun etukulmamaaleihin. Mut toivottavasti se ei ollut sentään noin räikeetä. Onhan toi nyt ihan vitun perseestä kun pelaa noita randomjenkkejä tai -hurreja vastaan livessä ku eivät mitään muuta teekkään ku noita. Sitä veskaripäivitystä kehiin jo, EA, kiitos.
Alkaa vituttamaan se että kaverin maalivahti ottaa pelissä 50+ torjuntaa ja aivan uskomattomia gamesavereita. poikittaissyöttö-poikittaissyöttö ja maalivahti on tilanteessa mukana ilman mitään ongelmaa. laukaukset 50-9 ja vastustaja johtaa 0-2.
Toinen asia on se, että yhtäkkiä vastustaja alkaa pörräämään sitten omalla alueella. Taklaukset menevät läpi, mailaa ei voi nostaa ja kiekkoa ei voi tökätä pois pelaajan lavasta. Aikansa kun pelaaja on laidassa pyörinyt, syöttää hän maalille ja toinen jannu vetää kiekon aina kilpikäden ylänurkkaan. Tuskin koskaan olen nähnyt oman veskarini torjuvan kilvellä. Uskomatonta paskaa. Ja mihin helvettiin ne pakit lähtee siitä maalilta kun kaveri pörrää kulmassa? B-pisteillähän ne seisoo, tai sitten maalintakana kököttävät. Voiko näille asioille tehdä mitään?
Entäs se, kun kiekko lipuu omaa maalia kohti keskialueelta niin oma veskari pukkaa kiekon maalin eteen ja vastustaja laittaa sen siitä sisään? Eikö sitä veskaria saa sulkemaan sitä kiekkoa? Tai sitten muuten vaan kusee tilanteen ja kiekko menee maalin ohi tolppia hipoen.
Vielä sen verran että miten nuo kolmospaidat saa käyttöön?
king of the jungle
01.02.2009, 14:00
Entäs se, kun kiekko lipuu omaa maalia kohti keskialueelta niin oma veskari pukkaa kiekon maalin eteen ja vastustaja laittaa sen siitä sisään? Eikö sitä veskaria saa sulkemaan sitä kiekkoa? Tai sitten muuten vaan kusee tilanteen ja kiekko menee maalin ohi tolppia hipoen.Tämä on se asia, joka jäänyt oikeastaan "pahiten" mieleen. Vastustaja vielä vetelee aika usein tälläisiä liruja kaukaa ja sitten oma maalivahti vain sylkee sen eteensä kaverin lapaan. Yritä nyt siinä omalla Coburnilla syöksyä Gaborikin perään näissä tilanteissa...
Vielä sen verran että miten nuo kolmospaidat saa käyttöön?Laitat tässäkin ketjussa esillä olleen koodin sinne koodinsyöttökohtaan valikossa.
Myöskin jossain rosteripäivityksessä se muuttui, koodi on "automaattisesti" syötettynä.
Jomppa_Koo
04.02.2009, 22:32
No nyt viime peleissä on alkanut maalijyvä löytymään paremmin kuin aikoihin. Se on tosiaan se monipuolisuus hyõkkäysalueella, joka kannattaa. Ennen taisi tulla pelattua liikaa yhtä tai kahta kuviota ja kun tulosta ei tullut, niin ei jaksanut kiinnostaa koko peli. Mutta peli-ilo on taas löytynyt!
Mun maalivahdilla on muuten tällä kaudella vaatimattomat 15 nollapeliä. Ja tästä huolimatta moken itseluottamus on nollilla. Se ei taida kovin helposti sieltä nousta, vai?
king of the jungle
04.02.2009, 22:41
No nyt viime peleissä on alkanut maalijyvä löytymään paremmin kuin aikoihin. Se on tosiaan se monipuolisuus hyõkkäysalueella, joka kannattaa. Ennen taisi tulla pelattua liikaa yhtä tai kahta kuviota ja kun tulosta ei tullut, niin ei jaksanut kiinnostaa koko peli. Mutta peli-ilo on taas löytynyt!
Mun maalivahdilla on muuten tällä kaudella vaatimattomat 15 nollapeliä. Ja tästä huolimatta moken itseluottamus on nollilla. Se ei taida kovin helposti sieltä nousta, vai?Jälleen sama juttu. Aloin saada maaleja ja myös vastustaja saa niitä. Viimeksi johdin peliä 4-0, mutta ihan yllättäen menetin täysin otteen ja hävisin 4-6. Saanut varmaan yhtään kunnon paikkaa enää 4-0 maalin jälkeen edes. Toisen pelin voitin 6-4.
Omalla molkellä myös yli 10 nollapeliä ja sama juttu. Itseluottamus poissa.
Jomppa_Koo
04.02.2009, 22:57
Omalla molkellä myös yli 10 nollapeliä ja sama juttu. Itseluottamus poissa.
En siis ole yksin tämän asian kanssa. Pahinta olisi se, että pleijareissa mokke alkaa imemään helppoja maaleja. Ja sitä en myöskään tajua miksi mun kakkosmoken itseluottamus on joko puolivälissä tai täysillä, vaikka ihan kiitettävästi sekin on imenyt niitä maaleja.
En siis ole yksin tämän asian kanssa. Pahinta olisi se, että pleijareissa mokke alkaa imemään helppoja maaleja. Ja sitä en myöskään tajua miksi mun kakkosmoken itseluottamus on joko puolivälissä tai täysillä, vaikka ihan kiitettävästi sekin on imenyt niitä maaleja.
Itse on tullut hakattua aika huolella kanssa xboxilla tota bap:ia. Kausi alkoi erinomaisesti ja Bironilla Philadelphian maalissa oli 7 nollapeliä 14 pelistä. Nyt nollapelejä taitaa olla n. 10 kpl. Kautta on pelattuna 51 peliä ja Norrena on pelannut ehkä 5-8 peliä. Nyt menee ihmeen helppoja maaleja miltei joka pelissä, mutta nehän kuuluu pitkään kauteen
Suuresti ihmetyttää se, että miksi valmentaja ei vaihda maalivahti kesken pelin vasta kuin jonkun 6 päästetyn maalin jälkeen. Nytkin oli yksi peli jossa taisi olla 4 torjuntaa ja 3 päästettyä maalia ekan erän jälkeen.
Sama on kun pelaa tietokonetta vastaan. Itsellä voi olla jo 4 maalia ja veskalla 2 torjuntaa, mutta siellä se vaan palloilee.
Ja pleijareita odotan mielenkiinnolla. Eka kausi päättyi harmittavasti tappioon Buffalon paidassa San Josea vastaan. Siinä kyllä muistui mieleen tietokoneen versio änäristä. Koneen ohjaama joukkue teki maalin silloin kun sitä huvitti. Vitutti oikeasti kun oma joukkue ei saanu maalia, mutta tietokone teki maalin silloin kun tahtoi.
king of the jungle
05.02.2009, 17:06
Itselläkin Biron maalissa, kun ihan dynastya pelaan Flyersilla. Ekat 30 peliä kaveri pelasi n. 1maali/ottelu saldolla ja torjui kaiken oikeastaan. Nyt viimeiset 10-15 peliä joka matsissa menee muutama helppo oikeastaan, vaikka olen yrittänyt peluuttaa kakkosmolkkea, ettei tulisi liikaa otteluja ykköselle.
Rankkarikisassa koneella on oikeastaan yksi tyyli millä tekee maalin. Maalia kohti ja ranneveto oman käden yläkulmaan. Tietää heti, että nyt tulee maali, kun kaveri lipuu maalia kohti ja menee siihen asentoon.
Vintsukka
06.02.2009, 01:21
Tähän ketjuun sopinee maininta siitä, että Playstation Storeen ilmestyi tänään (tai siis eilen) EA Sportsin 3 on 3 NHL Arcade, joka on nimensä mukaisesti arcade-lätkää. Hassunnäköiset isopäiset pelaajat ahtaassa kaukalossa, ei tuomareita eikä juuri sääntöjäkään. Hauskaa menoa.
Demon saa ladattua ilmaiseksi ja n. 8€ hintaan saa koko pelin.
Ensi viikolla ilmestyy kait Boksinkin puolelle.
Rankkarikisassa koneella on oikeastaan yksi tyyli millä tekee maalin. Maalia kohti ja ranneveto oman käden yläkulmaan. Tietää heti, että nyt tulee maali, kun kaveri lipuu maalia kohti ja menee siihen asentoon.
Mulle taas rankkarikisassa kone tekee aina samallalailla maalin eli; vastustaja lipuu maalia kohti. Kokeilee K. Lehtosen länkejä. Noh K. Lehtonen torjuu, mutta sitten yrittää ottaa kiekon haltuun ns. vetämällä sen itselleen ja pyyhkäsee sen maaliin. Osaa ottaa välillä päähän.
Mulle taas rankkarikisassa kone tekee aina samallalailla maalin eli; vastustaja lipuu maalia kohti. Kokeilee K. Lehtosen länkejä. Noh K. Lehtonen torjuu, mutta sitten yrittää ottaa kiekon haltuun ns. vetämällä sen itselleen ja pyyhkäsee sen maaliin. Osaa ottaa välillä päähän.
Eikös tuo pitänyt olla korjattuna kokoversioon? Kun demossa tuota tuli kokoajan ja lupasivat että itse pelissä ei enää ole. Noh itse olen siirtynyt mukavamman ja realistisemman kiekon pariin, joten ei huolta tästä enempää... kuulostaa vaan niin EA:lta.
Ööh, onko kellään muua ollut vaikeuksia online-peleissä?
En nimittäin itse pääse pelaamaan mitään online-peliä EA:n peleissä, kun boxi ei pääse kirjautumaan EA:n palvelimille. Tuli kokeiltua NHL:n lisäksi Fifa09:llä, Battlefield2:lla ja Skate1:llä.
Jokaiseen peliin tuli joku päivitys ja tuon jälkeen en ole livepeleihin päässyt mukaan, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Toissailtana tais olla ongelmia EA:n palvelinten kanssa, harvemmin kyllä mitään. Onko NHL:ään tullu tänään uus päivitys?
Toissailtana tais olla ongelmia EA:n palvelinten kanssa, harvemmin kyllä mitään. Onko NHL:ään tullu tänään uus päivitys?
Ei tullutkaan päivitystä, nuo oli jotain vanhoja kun en ole muita kuin NHL:ää hetkeen pelannut ja ennen NHL:n käynnistystä boxi päivitti tuon jonkun HD-päivityksen ja muistin väärin. Soitan EA:lle asiasta ja kysyn onko mun acco esim. mustalla listalla...
Todella outoa kun 3 eri päivänä ja about 3-4 kertaa/päivä kokeillut kirjautua ja ei pääse.
No jos ei joudu nuo online-cheateritkaan mustalle listalle niin miten sinä sitte joutuisit? Pakko siinä on jotain aivan muuta olla. Toivottavasti selviää pian.
Uusin ja samalla neljäs rosteripäivitytys 02/10/2009 ladattavissa ainakin PS3:lle. Näyttää olevan muutamia virheitä heti alkuun. Esim Karl Alzner löytyy sekä Capista että Free Agent listalta. Toisen arvot 81 ja toisen 73. Samoin Josh Bailey on tuplana... Ja onhan noita tulokkaita tuolla näemmä aivan pirusti kahteen kertaan. Taidan jatkaa PetrPuck'sin jäljillä ja tuunata itse.
Uusin ja samalla neljäs rosteripäivitytys 02/10/2009 ladattavissa ainakin PS3:lle. Näyttää olevan muutamia virheitä heti alkuun. Esim Karl Alzner löytyy sekä Capista että Free Agent listalta. Toisen arvot 81 ja toisen 73. Samoin Josh Bailey on tuplana... Ja onhan noita tulokkaita tuolla näemmä aivan pirusti kahteen kertaan. Taidan jatkaa PetrPuck'sin jäljillä ja tuunata itse.
Tony Salmelainen löytyy alunperin Free Agent -listalta sekä jostain Venäjän liigan joukkueesta (kuvalla ja paremmalla kokonaisuudella).
Joko nuo saa pysymään koneella, jotta uusilla rossuilla voi alottaa dynastyn?
Joko nuo saa pysymään koneella, jotta uusilla rossuilla voi alottaa dynastyn?
? Kyllä mä ainakin latasin rosterit kovolle ja hienosti ne sieltä löytyy kun käy vaan lataamassa. Ja en mä ainakaan näe miksei niillä vois dynastiaa aloittaa.
Etsitään puolustajaa PS3 online joukkue Finnish Ice Breakersiin. Pistä YV:tä jos kiinnostaa, niin katsellaan try outia.
Hyökkäykalusto on kunnossa, joten siihen ei tarvitse lisäapua. Tietysti kovien maalitykkien kohdalla tätä saatetaan harkita uudestaan
Hakemus sinäänsä vapaa, mutta enemmän olisi suotavaa kirjoittaa kuin että "pääseekö?".
Toiveemme:
- Yli 18v
- Mikki löytyy
- Aktiivinen
- joukkue ennen omaa napaa
- Kokemusta vähintään yli sadasta eashl-pelistä
- Löytyy vähintään veteraani-kortti.(Vai mikä olikaa se toiseksi paras)
Joukkueessa on hyvin porukkaa, mutta ei liikaa. Pelejä pelaillaan yleensä aikavälillä 12.00-02.00 vaihtelevalla joukkuekoolla, viikonloppuisin saattaa karata aamuun asti.
Rankki ei ole pääasia, vaan pelaaminen. Toki voittaminen on aina hauskempaa ja tappion jälkeen itketään tuomareista yms...
Ja jos nyt se rankki kiinnostaa, niin viimeisin tarkistus tuotti numeroksi 30.
Kiekkoa liikutellaan tasaisesti koko kentällisellä, eli pakkina pääsee tekemään muutakin kuin makaamaan oman maalin edessä.
3 on 3 Arcade oli tullut jossain vaiheessa boksillekin. Vaikutti ihan hauskalta, mutta ikävästi on jätetty kausi- ja turnausmoodit kokonaan pois. Jalostaisivat nyt vaan reippaasti idean männävuosien NHL Hitz-sarjan tasolle, eiköhän sillekin tilausta olisi.
3 on 3 Arcade oli tullut jossain vaiheessa boksillekin. Vaikutti ihan hauskalta, mutta ikävästi on jätetty kausi- ja turnausmoodit kokonaan pois. Jalostaisivat nyt vaan reippaasti idean männävuosien NHL Hitz-sarjan tasolle, eiköhän sillekin tilausta olisi.
Kysehän on Arcade pelistä ja jos sitä tosissaan olisi kehitetty noinkin pitkälle niin hintakin olis ollu huomattavasti korkeampi. Tollanen 800pts. on sellanen minkä satunnainen pelaajaki voi mielellään maksaa vaikka ei muuten NHL:ä pelaisikaan. Livessä kuitenkin pystyy aina yhden kaverin kutsumaan peliin joten sitä kautta voi turnauksiaki vedellä mikäli mielenkiintoa löytyy.
Miinuspuoli onkin se että samaan peliin ei voi kutsua kuin yhden kaverin, eli pääsee vetään 1vs1. Parhaimmillaan tää on varmaan sitten kun on pari kaveria kylässä ja pienissä kaljoissa pelaillaan.
E: Parasta pelissä on kuitenkin Sean Avery
Be A Prota maalivahdilla pelatessa on kyllä helvetin ärsyttävää se, että suurinpiirtein kaikki maalit on aina maalivahdin syytä; oli läpiajo, ohjaus maalinkulmalta, tai mikä tahansa pomppukiekko pleksin kautta ylärimaan ja siitä takaraivon kautta maaliin.
Ja omat kenttäpelaajat kun osaavat niin loistavasti puolustaa ja tehdä maaleja. Moni peli on päättynyt 0-1 tappioon, lähinnä siksi ettei hyökkäys saa mistään sisään. Toki osa maaleista menee omaan piikkiin, ei siltä aina voi välttyä, muttei aina jaksa katsoa että vastustaja pääsee ihan vapaasti seisomaan/liukumaan maalin kulmalle odottamaan irtokiekkoa matalista laukauksista, joita oma puolustaja yrittää turhaan kurkotella monen metrin päästä täysin tilanteen ulkopuolelta.
Be A Prota maalivahdilla pelatessa on kyllä helvetin ärsyttävää...
Kyse on varmaankin offline pelailusta. Eli nostapa pelinopeutta, laukausten tarkkuutta ja voimakkuutta parilla pykälällä. Tämän lisäksi kannattee vetää vähintään all-star tasolla, mieluiten superstarilla. Tuo vaikeustaso vaikuttaa lähinnä omien pelaajien tekoälyyn kun ne esim. prolla on ihan lapasia ne jätkät mitkä muka pitäis sun maalia varjella. Laukausten parantaminen vaikuttaa lähinnä siihen et vastustajan päähän alkaa silloin tällöin upota enemmän kuin 0-1 maalia ja sun ite taas pitää ehkä hitusen parantaa omaa peliä.
Ite nousin silloin Hersheysta NHL:n parinkymmenen ottelun jälkeen ja perusasetuksilla esim. jonku Teukan vedot oli ihan säälittävää katsottavaa.
Eli nostapa pelinopeutta, laukausten tarkkuutta ja voimakkuutta parilla pykälällä...
Offlinessa juu. Täytyy kyllä kokeilla noita vinkkejä kunhan boksin ääreen taas satun. Kiitokset niistä.
Täytyy kyllä myöntää että muutama maali olisi ollut torjuttavissa, mutta kertoo sekin jotain olennaista, että joukkue on tehnyt sekä päästänyt vähiten liigassa. Vielä olisi aikaa loppukirille ennen playoffeja, mahd. uusien asetusten turvin =)
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.