View Full Version : NHL 09 (xbox360 & ps3)
bisnesman
11.09.2008, 14:24
Itäkeskuksen Gigantissa on sama homma, peli on saatavilla huomenna.
Tässä on nyt kahden vaiheella, 20e säästö ja haku huomenna vai ostaminen muualta tänään..
Juhlapäivä, gigantista täällä varkaudessa löytyi peli ja vielä halpaan hintaan. On kyl mahtava peli ei voi muuta sanoa. Hullun hienolta tuntuu Bapia pelata.
Itäkeskuksen Gigantissa on sama homma, peli on saatavilla huomenna.
Tässä on nyt kahden vaiheella, 20e säästö ja haku huomenna vai ostaminen muualta tänään..
Paskat rahaa se vaan on :) Itsellä oli sama tilanne että ostanko huomenna Gigantista vai tänään 69,90 hintaan Gamestopista. Ostin sitten tänään Gamestopista. Sinäänsä ihan helvetin järjevää toimintaa kun tästä illasta kuitenkin vie suurimman osan telkkarimatsi HIFK - Jokerit.
Yksi matsi BOP takana ja pakkina pelasin. Tosi hyvältä vaikuttaa ja varmaan haastetta riittää pitkään että saa yhteispelin toimimaan siinä Jatkiksen jengissä.
Yhden livematsin pelasin myös ja voitin 2-1. Maalinteko on vaikeampaa kuin NHL 08:ssa ja puolustuksen osuus korostunut. Ihan hyvä kyllä mielestäni. Toki kyllä tähänkin varmaan rupeaa jossain vaiheessa bugimaali maneereita muodostumaan mutta en usko että niin paljon kuin 08:ssa.
Mutta ei kyllä mene rahat hukkaan tuossa pelissä.
bisnesman
11.09.2008, 18:18
Paskat rahaa se vaan on :) Itsellä oli sama tilanne että ostanko huomenna Gigantista vai tänään 69,90 hintaan Gamestopista. Ostin sitten tänään Gamestopista. Sinäänsä ihan helvetin järjevää toimintaa kun tästä illasta kuitenkin vie suurimman osan telkkarimatsi HIFK - Jokerit.
Itse ostin myös Gamestopista :)
Hyvä peli, mutta jonkin aikaa menee totuttelemiseen.
Voiko NHL94-moodissa tapella lainkaan?
MetalMac
11.09.2008, 18:29
Ei pystynyt odottamaan Gigantin toimitusta, vaan noudin omani Tilt-shopista päivällä.
Yhden livematsin pelasin myös ja voitin 2-1. Maalinteko on vaikeampaa kuin NHL 08:ssa ja puolustuksen osuus korostunut. Ihan hyvä kyllä mielestäni. Toki kyllä tähänkin varmaan rupeaa jossain vaiheessa bugimaali maneereita muodostumaan mutta en usko että niin paljon kuin 08:ssa.
Mutta ei kyllä mene rahat hukkaan tuossa pelissä.
Ensimäisessä ottelussani tein 1.erässä kolme maalia, ja mietin, että miten hitossa uppoaa näin helposti. Tämän jälkeen meni hanat kiinni sitten lähes. Tasaisia vääntöjä on ollut kaikki pelit. Odottelen kovasti, että vkloppuna pääsee vääntämään jatkislaisten kanssa hyviä matseja!
Havaitsin hauskan bugin. Joukkueeni puolustaja teki be a pro-modessa kaksi kertaa oman maalin. Näiden maalien jälkeen pakki hakkasi aina raivoissaan mailaa rikki maalin putkiin, mutta kohta hän olikin juhlimassa vastustajan kanssa tekemäänsä maalia. Pikkusen pisti nimittäin naurattamaan tämä "hyvä jätkä" joukkueessani =)
Oli sitten iltapäivästä tullut cdonista sähköpostia, että tilauksesi on toimitettu. Saanen siis änärin viikonlopuksi. Harmi vaan, että viikonloppu menee reissussa. No onneksi ensi viikko on töistä melkein kokonaan vapaata, niin kerkeää tutustumaan peliin kunnolla.
Sama vika Rahikaisella. Kävin tänään varmuuden vuoksi kolme kertaa tarkistamassa postilaatikon, mutta jos se nyt huomenna tulis. Tänään ois kyllä sopinu paremmin kuin ikinä kerta tässä krapulassa pitää kärvistellä.
Kulmasta siis syöttö, jonka Nabokov imi. Jälleen hullu imaisu, oikeasti pelottaa nämä. Bugiko vai huonoa tuuria? EDIT: Kolmannessa erässä kokeilin ensimmäistä flip dumppia. Punaviivalta ylärimaan kun Nabokov haroi tyhjää...
Aikaisemmin siis ihmettelin näitä imuja, mutta asia korjaantui nostamalla puck control -slideria nollasta kahteen palkkiin. Ilmeisesti vaikutti turhan hurjasti juuri tuohon maalivahtien kiekkokontrolliin.
Kolme peliä nyt omalla ukolla Bap:ta. Rockfordilla, olen itse Kyle Beach. Olen tehnyt kaksi maalia, joukkueeni yhden. Hieman rasittavaa, olisi kiva joskus voittaakin mutta jätkät hinuttaa vaan laidoissa ja kulmissa eikä lauo. Sitten vastustaja heittelee näitä "vastustamattomia" lörppöjä yläkulmiin. Ja Flaherty imee.
No hyvä kuitenkin että peli on vaikea.
Parker27
11.09.2008, 19:56
Aikaisemmin siis ihmettelin näitä imuja, mutta asia korjaantui nostamalla puck control -slideria nollasta kahteen palkkiin. Ilmeisesti vaikutti turhan hurjasti juuri tuohon maalivahtien kiekkokontrolliin.
Tuosta tulikin mieleen että laitelkaa sitten näitä asetuksia enemmänkin tänne. Niin saadaan mahdollisman "oikeat" asetukset peliin. Ja nämähän selviää vain testaamalla ja testaamalla.
Kolme peliä nyt omalla ukolla Bap:ta. Rockfordilla, olen itse Kyle Beach. Olen tehnyt kaksi maalia, joukkueeni yhden. Hieman rasittavaa, olisi kiva joskus voittaakin mutta jätkät hinuttaa vaan laidoissa ja kulmissa eikä lauo. Sitten vastustaja heittelee näitä "vastustamattomia" lörppöjä yläkulmiin. Ja Flaherty imee.
No hyvä kuitenkin että peli on vaikea.
Minulla hieman eri homma. Itse olen pelannu 6 peliä ja hävinnyt vain yhden jatkoajalla ja omalla tyypilläni 3+3 tehot. Mielestäni hieman helppoa ollut. Se tosiaan ärsyttää ettei kaverit tee oikein mitään. Ja auta armias jos olet tapellu niin sitten istut siellä boksissa ja pitkään. Tappelin toisen erän lopussa niin sitten yks ja sama kenttä pelaskin kolmannessa erässä 15 minuuttia. Vähän alkoi sylettämään.
Edit. Mistä kuvakulmasta te muuten pelaatte tuota BAPia. Itse en ole vielä oikein löytänyt/päättänyt mikä olis paras.
KHieman rasittavaa, olisi kiva joskus voittaakin mutta jätkät hinuttaa vaan laidoissa ja kulmissa eikä lauo.
Samalla tavalla kun voit käskeä konepelaajia syöttämään itsellesi painamalla syöttönappia, voit käskeä niitä myös laukomaan tökkäämällä oikeaa tattia ylöspäin. Eivät ne silloinkaan ihan jokaisesta onnettomasta paikasta vedä, mutta varsin usein kuitenkin, etenkin jos käsket edes puolittaisessa paikassa.
Tossakin on pienenä ongelmana se, että olen ottanut kymmenessä matsissa kaksi turhaa kakkosta, kun jannu onkin taklannut kiekotonta, kuten ilman kiekkoa oikeaa tattia huitoessa tietysti pitääkin. Vaan eipä tuosta vielä kovin suurta haittaa ole ollut.
Täällä on omalla nimellä ja spekseillä tehdyn vasemmassa laidassa hinuttavan snaipperin ura Tampan organisaatiossa alkanut aika nihkeästi all-starilla. Norfolk Admirals on kairannut noista kymmenestä matsista vain kolme voittoa, loput tappioita, joista yksi jatkoajalla.
Omat tehot ovat tällä hetkellä varsin tyydyttävät 7+6=13. Edellinen matsi Houston Aerosia vastaan oli jengiltä selkeästi kauden paras tähän saakka, ja 5-1 -voiton jälkeen meikäläinen siirrettiin ykkösketjuun. Sikäli harmi, että edellisessä matsissa yhteispeli Wyatt Smithin kanssa sujui loistavasti, molemmille tehot 2+2. Toisaalta nyt saan sentteriksi Nick Tarnaskyn, joka on AHL -tasolle melkoisen kova tekijä.
Vaisusta alkukaudesta huolimatta peli maistuu kyllä helkkarin hyvältä. Tuo EA Sports World -integraatio on myös varsin toimiva, tässä video (http://www.easportsworld.com/en_US/video/563787) hauskimmasta maalistani toistaiseksi. Luistelen suoraan vaihdosta mukaan hyökkäykseen. Siniviivalla pyydän syöttöä, mutta joudun kahden Marliesin ruhjomaksi, enkä edes osu kiekkoon. Se kuitenkin menee viivalla hienosti hereillä olevalle pakille, joka huomaa meikäläisellä olevan törkeästi tyhjää tilaa Toronton jätkien törmäillessä, ja syöttää pyytämättä B-pisteen kaarelle. Nopea rannari Thibaultin kilpipuolelle vie amiraalit johtoon. Tuokin matsi lopulta hävittiin, vaikka alku näyttikin hyvältä.
Samalla tavalla kun voit käskeä konepelaajia syöttämään itsellesi painamalla syöttönappia, voit käskeä niitä myös laukomaan tökkäämällä oikeaa tattia ylöspäin. Eivät ne silloinkaan ihan jokaisesta onnettomasta paikasta vedä, mutta varsin usein kuitenkin, etenkin jos käsket edes puolittaisessa paikassa.
Lähinnä tarkoitinkin niitä tilanteita, joissa itse istuskelen joko vaihdossa tai jäähyllä. Kaverit saattaa tasatilanteessa loppu hetkillä pyöritellä takakulmalle tyhjiin, ottaa kiekon haltuun ja kurvata taas maalin taakse. Eipä tuo tekoäly ikinä ole mitään penaalin terävintä kynää ollut, tuossa BaPssa tulee vaan turhan räikeästi nuo esille.
Yleensä pyydän etenkin pakkeja laukomaan, siitä syystä istun myös poikkareista turhan usein jäähyllä kun sällini samalla tuuppaa samalla jotain maalin edessä.
En tiedä tarviskohan sitä sitten pistää vaikeustasoa alaspäin AllStarsiin.
Nyt tullut pelattua jo päälle 5 tuntia pelkkää Be A Prota, ja perkele kun koukuttaa. Harmi vaan että pitää aamulla raahautua opiskelemaan, muuten tulis varmaan vedettyä koko yö läpi. Tappelut tässä pelissä ovat kyllä aivan helvetin helppoja ja ihan liian lyhyitä.
PS. Onko normaalia että valmentaja vinkuu paitsioista jatkuvasti? Nimimerkillä hyökkäävä puolustaja.
Jauhettiin tuossa nimimerkki Naughty_S:n kanssa tavallista verkkopeliä, ja voi hesus kun oli hauskaa. Konetta vastaan toi normaali pelailu tuntui vähän tylsähköltä Be a Prohon verrattuna, mutta ihmistä vastaan kyllä toimii.
Parissa matsissa parin maalin johdon saatuani heitin kunnon HV-trapin ja sumpun kehiin. Toimi yllättävän hyvin, ja turhautti vastustajaa. :)
Fiilikset pelistä on kyllä niin katossa, että mahtoikohan edes yli kymmenen vuotta sitten Mega Drivellä olla samanlaista. EASHL:ääkin pääsin maistamaan tuossa ennen näitä matseja, ja varsin hienosti sekin toimi. Kahdella-kolmella ihmispelaajalla pelaavilla on kyllä hitosti helpompaa kuin kuudella. Annettiin joka matsissa ihmisveskarin ja parin ylimääräisen pelaajan verran tasoitusta. Konejätkiltä pystyy pyytämään ne syötöt just oikeaan aikaan napinpainalluksella, ihmiselle pitää koettaa sanoa.
Peteliuz
12.09.2008, 02:32
Sama vika itellä. Koukuttaa ja pahasti. Nyt on verkkopelaaminen todella riemastuttavaa, koska omalla puolustamisella ja terävillä hyökkäyksillä sopivasti taktikoiden peleistä saa todellä jänniä. Vielä ei ole tullut yhtään samanlaista maalia n 20 verkkopelissä ja se on todella hienoa. Rocket Richardin kanssa väännettiin juuri muutama peli ja voitot tasan 1-1, molempien voittaessa 3-1. Kovaa puolustusta molemmilta eikä maalinedessä juuri tilaa ollut. Vieläkin himottaisi mennä pelaamaan, mutta aamulla työt kutsuu.. Millonkas Jatkiksen tiimiä olisi tarkoitus herätellä eloon? Ts. kuinka moni joukkueeseen ilmoittautunut pelin jo omistaa?
Sama vika itellä. Koukuttaa ja pahasti. Nyt on verkkopelaaminen todella riemastuttavaa, koska omalla puolustamisella ja terävillä hyökkäyksillä sopivasti taktikoiden peleistä saa todellä jänniä.
...
Millonkas Jatkiksen tiimiä olisi tarkoitus herätellä eloon? Ts. kuinka moni joukkueeseen ilmoittautunut pelin jo omistaa?
Samoja ajatuksia. Ainoa asia mikä riepoi tuossa oli se, että pikapelin jälkeen ei ollut suoraan "Rematch"-valintaa. Loistavan pelin ovat vääntäneet. Ja kyllä se BAP koukuttavalta tuntui.
Toivottavasti tuo tiimi sadaan henkiin pian.
Golden Ari
12.09.2008, 08:46
Onko pakko pelata omalla tehdyllä pelaajalla Be a Pro - pelimuotoa?
JustinCase
12.09.2008, 09:06
Onko pakko pelata omalla tehdyllä pelaajalla Be a Pro - pelimuotoa?
Ei ole. Voit ottaa myös käyttöön oikeesti olemassa olevan pelaajan.
Be A Pro vaikuttaa kyllä mahtavalta, ja onneks se on myös PC-versiossa. Pelkäsin, että PC-versiosta tulee taas sama vanha tekele pienoisilla grafiikka-uudistuksilla. Harmi vaan, että peliä joutuu vielä odottamaan niin kauan...
Millainen luistelusysteemi pelissä on? Onko isot pelaajat automaattisesti hitaampia kuin pienet?
ps. VPD:n mukaan (NHL09 PC (http://www.vpd.fi/product_details.php?p=9472&subid=46&c=60)) PC-versio ois myynnissä jo 10.10., mutta kaikkialla muualla päivämääräksi annetaan 23. tai 24. päivä???
Golden Ari
12.09.2008, 09:11
Ei ole. Voit ottaa myös käyttöön oikeesti olemassa olevan pelaajan.
Kiitos tiedosta, taidan kurvailla Antti Pihlströminä ;)
Mä tuota oikeaa tattia käytin myös alkuun, kunnes huomasin latauskuvassa (siinä kun on ohjain ja selityksiä napeille), että tuon koneen saa vetämään ohjaimen oikean puolen ylemmästä takanapista. :) Eli siis syöttönapin päältä.
Schadowan
12.09.2008, 11:30
Itellä Be A Prota takana 14 matsia, superstarilla vetelen. Joukkueen (Hersey Bears) record huimaava 2-12-0. En tiedä onko muutkin huomanneet, mutta ainakin oman joukkueen veskari hyppii ja menee maihin ihan helvetin usein ja vastustaja tekee maaleja, kun veskari on maassa rähmällään. Periaatteessa aina kun tulee poikkisyöttö, niin veskari on siellä yrittämässä jotain hasekmaisia torjuntoja, pari kertaa on onnistunut, useimmiten kuitenkaan ei.
Muutenkin tuntuu menevän about joka toinen laukaus sisään. Sama juttu näytti olevan normaalissa dynasty modessa. Vedot olivat parissa ottelussa mun eduksi about 30-15, mutta kummasti tuli omiin 4 maalia molemmissa otteluissa. Ehkä pitää sitten vedot peittää paremmin tms, mutta hirveältähän tuo veskarityöskentely näyttää.
Muuten kyllä hemmetin koukuttava peli, ei valittamista.
Ottaa aivoon aika rajusti konsolinetin toiminta, tai en tiedä onko välttämättä heidän vika. Siis sain tiistaina s-postia ja kertoivat pelin lähteneen postiin ja pitäisi tulla 1-3 päivän kuluessa. No tänään töistä lähdettyä olin innoissani, että pääsen pelaamaan, mutta eipä ollut peli tullut ainakaan muun postin mukana.
Edit. Soitin kyseiseen paikkaan ja kertoivat maahantuojan tuoneen liian vähän pelejä ja moni paikka ei ole saanut, kuin muutaman kappaleen myyntiin ja ens viikolla pitäs viimeistään ilmestyä.
1-0, 0-1, 1-0, 0-1...Be a Pro aiheuttaa ~50 pelin jälkeen lähinnä vakavanpuoleista aivoverenvuotoa. Ehkä sitten ensi vuonna...
JustinCase
12.09.2008, 13:22
1-0, 0-1, 1-0, 0-1...Be a Pro aiheuttaa ~50 pelin jälkeen lähinnä vakavanpuoleista aivoverenvuotoa. Ehkä sitten ensi vuonna...
Millä vaikeustasolla pelailet? Itse aloittelin rennosti Pro-tasolla, jotta pystyy samalla vähän totuttelemaan uusiin skill stick-ominaisuuksiin. 5min erät ja omat pelit päättyy aika usein välillä 2-1 - 3-2.
Itse kyllä tykkään BaP-moodista vielä ekan päivän jälkeen ihan hemmetisti.
Allstar-tasolla lämmittelynä mennään, 5 min erät myös. Viimeiseen kolmeen otteluun mahtuu omalla joukkueella 4 tehtyä maalia, joista itse tehnyt kolme ja viimeisenkin syöttänyt. Oman puolen koneen kädettömyys on jotain aivan käsittämätöntä.
Allstar-tasolla pelailen itsekin ja ainakin bap:ssa maaleja tulee tosiaan 0-2 per ottelu. Ketjukaverit eivät osaa tehdä maaleja laisinkaa, johtuuko sitten huonoista arvoista. Ehkä kassareidenkin tasoa pitäisi laskea enemmän. Toivottavasti NHL-peleissä sitten alkaa osumaan paremmin mikäli sinne asti pääsee.
Muuten peli on kyllä parempi kuin 08. Hyvä peli.
BAP:ta takana kaksi peliä ja oma hahmo on tietenkin puolustuva puolustaja. Viis tappelua jotka kaikki voitin ja valmentajan mukaan hyviä tappeluja! Siitä huolimatta miinusta tuli "turhista jäähyistä". Pihlströmin syötin yksin läpi mutta eihän nuo tosiaan osaa mistään maaleja tehdä. Sen takia aika turhauttavaa pelata puolustajana.
Eka Live peli takana. Onhan tuo maalinteko ehkä "hiukan" vaikeampaa ainakin näin aluksi (Milwaukeella siis pelasin):
Team Toronto Marlies Milwaukee Admirals
Score 0 2
Shots 4 50
Laukauksen jälkeen kyllä kannattee heti mennä hakkaamaan sitä mokkea sillä juuri sillä tavalla tein ensimmäisen live maalini. Poketin ensin kiekon pois moken hallinnasta ja sitten poketuksella sain sen huidottua vielä maalin perukoille.
Pystyykö tuossa vaikuttamaan slidereilla asiaan ? Itsellä oli vastaavia ongelmia NHL 08:ssa mutta pienellä hienosäätämisellä muuttuivat tulokset realistisemmiksi.
Parker27
12.09.2008, 14:40
Ottaa aivoon aika rajusti konsolinetin toiminta, tai en tiedä onko välttämättä heidän vika. Siis sain tiistaina s-postia ja kertoivat pelin lähteneen postiin ja pitäisi tulla 1-3 päivän kuluessa. No tänään töistä lähdettyä olin innoissani, että pääsen pelaamaan, mutta eipä ollut peli tullut ainakaan muun postin mukana.
Edit. Soitin kyseiseen paikkaan ja kertoivat maahantuojan tuoneen liian vähän pelejä ja moni paikka ei ole saanut, kuin muutaman kappaleen myyntiin ja ens viikolla pitäs viimeistään ilmestyä.
Itsellä kävi juuri näin. No minähän marssin Prismaan ja hain pelin sieltä. Lähettäkööt posti pelin takaisin konsolinetille helvettiläinen kun tälleen maksavia asiakkaita kiduttavat.
Millä vaikeustasolla pelailet? Itse aloittelin rennosti Pro-tasolla, jotta pystyy samalla vähän totuttelemaan uusiin skill stick-ominaisuuksiin. 5min erät ja omat pelit päättyy aika usein välillä 2-1 - 3-2.
Itse kyllä tykkään BaP-moodista vielä ekan päivän jälkeen ihan hemmetisti.
Sama täällä. Itse itsenäni pelailen ja ekassa pelissä napsui heti 2+1 tehot. Joista yksi oli voittomaali jatkoajalla aivan helvetin hienon veivin kanssa veskarin längistä (ja ehkä kauhean tsäkän). Sen jälkeen hanat ovat olleet vähän ruosteessa, mutta muutama syöttö on napsunut lisää ja niitä pitäisikin tulla kun olen playmakeri.
Grand-Pierre
12.09.2008, 15:14
Jokos tätä löytyi tänään giganteista vai joudonko hakemaan jostain muualta? Viikonloppua ei enää pysty oleen ilman.
Porukka ei nyt ole sisäistänyt sitä olennaisinta näissä pelien hankinnoissa. AINA pitää olla - tai jos ei ole niin pitää hankkia - inside-äijiä liikkeissä. Näin itse sain omani Salon Anttilasta, toki olisin saanut muutenkin mutta ei noita pelejä siellä ollut kuin pari enää eilen kun tossa yhden aikaan sinne tepastelin.
On kyllä mahtava peli. Hyökkäävä ja kovaa taklaava pakki tekee tuhojaan Aerosissa. Tosissaan. Omissa soi ja perkele kun laukaus on normi Suomisarja-tasoa niin ei ole mitään hyötyä nousta ja tykittää lämärillä yläpesään päin kun sen kiekon ehtisi itsekin kopata ennen sen ehtimistä maaliin asti. Leuka rintaan jne.
Porin Prismassa näytti olevan hyllyt tyhjänä pelistä, joten todettakoon että jos joku porilainen / lähimaastolainen ei peliään saanut ja sellaisen välttämättä haluaa, meikäläisellä seisoo postissa peliä kaksin kappalein hintaan 66e/73e ja ne lähtee maanantaina takas lähettäjilleen. Yyveellä saa ottaa yhteyttä jos kiinnostaa sieltä hakea peliä ennen sitä.
Parker27
12.09.2008, 16:43
Oululaiset huomio!
Kiertelin juuri äsken liikkeitä läpi ja Limingantullin Prismasta pelit olivat loppuneet. Joten sinne ei kannata mennä.
Gigantissa peliä ei ollut joten kiertäkää sekin kaukaa.
Mutta sitten se positiivinen asia. Kaakkurin Cittarissa peliä oli hyllyssä vielä noin 10 kappaletta. Hinta 69,90e. Joten äkkiä sieltä sitä hakemaan. En ollut nimittäin ainoa joka peliä tiiraili siellä.
EDIT: ja kyseessä siis Xbox360 versio. Kaikkihan sen jo tietenkin tiesi mutta laitetaan varmuuden vuoksi sekin tähän.
Joo sama ottaa pattiin täälläkin. Verkkokaupasta omani tilasin ja sain eilen postia, että ne ois lähettänyt sen mulle. Mutta eipä tuota siltikään tänään saapunut mulle. Ei tosin ole tullu tänään mitään postia, joten paha nyt sanoa kumpi tässä kusee. Posti on kyllä möhlinyt aiemminkin.
Verkkokaupasta tosin kun katsoin, niin heidän mukaan niille peliä saapuu vasta 2-4 viikon päästä, mutta minun pelini oltaisiin jo tosiaan lähetetty. Paha moka kyllä maahantuojalla tämä, kun eivät tuota peliä ole tarpeeksi pystynyt toimittamaan.
Tosiaan itse hain lopulta prismasta pelin ja kun soitin konsolinettiin peruakseni tilauksen niin sanoivat peruutuksen onnistuvan. Asiassa on kuitenkin pieni ongelma, koska kerran olen tilannut pelin laskulla, niin pitäisi kuulemma ostaa laskun summalla jotain tavaraa peruutuksen onnistumiseksi. Voisiko joku viisaampi kertoa onko konsolinetillä oikeutta tohon?
Parker27
12.09.2008, 17:47
Asiassa on kuitenkin pieni ongelma, koska kerran olen tilannut pelin laskulla, niin pitäisi kuulemma ostaa laskun summalla jotain tavaraa peruutuksen onnistumiseksi. Voisiko joku viisaampi kertoa onko konsolinetillä oikeutta tohon?
Tilaa Call Of Duty 5:nen. Tod.näköisesti sekin myöhästyy julkaisupäivänä mutta anyway :-)
Noniin, tuli juuri hauska "bugi" mikä ei pelaamiseen vaikuta, mutta kuitenkin. Elikkä Tampa Bay teki minulle yv maalin, jonka jälkeisessä animaatiossa joukkueeni maalivahti oli TB:n pelaajien onnittelun kohteena.. Mahtaakohan Lundqvist pelata sopupeliä..
megamusil
12.09.2008, 17:53
Noniin, tuli juuri hauska "bugi" mikä ei pelaamiseen vaikuta, mutta kuitenkin. Elikkä Tampa Bay teki minulle yv maalin, jonka jälkeisessä animaatiossa joukkueeni maalivahti oli TB:n pelaajien onnittelun kohteena.. Mahtaakohan Lundqvist pelata sopupeliä..
Samanlainen juttu sattui kun Phantomsin joku pakki söhelsi oman maalin. Harmi ettei uusinnalla voinut katsoa kun vastustaja halailee pakkia.
Toinen hauska juttu oli, että Portlan Pirates oli haalinut joukkueeseensa ainakin seitsemän suomalaista Veikko Karppisesta lähtien.
Oletteko muuten saaneet uploadattua omia videoita ea sports worldiin? Itselläni katkeaa uploadaus aina jossain kohtaa ilman sen kummempia virheilmoituksia. Olis ihan hauska saada hienot tilanteet nettiin videoiksi.
Vapahtaja
12.09.2008, 18:01
Täälläkin on tuota BAP muotoa tullut nyt 18 matsin verran pelattua kymmenen minuutin erillä.
Pro-tasolla aloittelin, mutta se osoittautui liian helpoksi, kun seitsemän pelin jälkeen oli hyökkäävällä puolustajalla kasassa jo 17 pistettä.
Sen jälkeen onkin tullut Allstar vaikeusasteella pelattua, joka tuntuu jo hieman sopivammalta tasolta näin aluksi.
12 peliä ehdin pelailla AHL:ssä tehoin 5+18=23 33min +13. Noiden pelien jälkeen tulikin kutsu Anaheimiin. Nyt on kuusi peliä tullut pelattua "ylhäällä" ja noustu kakkospariin, tehoin 1+2=3 30min -4.
Viimeisin peli Floridaa vastaan meni täysin penkin alle, taisin olla kaikkien Floridan neljän maalin aikana kentällä. Tuli aivan liikaa haettua tappotaklauksia ja siitähän ei hyvää seurannut..
Sitten pieniä huomioita näin yleisesti pelistä:
1. Tuntuu hieman hidastelevan silloin tällöin, etenkin uusintojen/hidastusten aikana.
2. Tappelin viime pelissä kolme kertaa, mutta en lentänyt suihkuun. Onkos NHL:ssä säännöt muuttuneet vai eikö peliin vain ole laitettu kyseistä sääntöä?
3. Tappelut liian helppoja, tekemäni pygmi 170cm/ 78kg pakki voittaa lähes kaikki tappelut :)
4. Eikö "tekoälyn" pelaajat tappele keskenään ollenkaan? Olisihan se mukavaa ettei aina itse joutuisi tapella..
5. Oma pelaaja näyttää olevan aina pelin/erien alussa avauskentällisessä, vaikka olisin 3.pakkiparissa. Siitä ehkä pieni miinus.
Joitain muitakin asioita oli mielessä, mutta eipä niitä nyt enää muista. Taisi tulla liikaa tappeluaiheisia huomioita..
edit: Minulla on tuo videoiden laitto EA Sports Worldiin onnistunut, tässä nämä kaksi mitä olen testaus mielessä laittanut:
http://www.easportsworld.com/en_US/video/579129 Nathan Horton loukkaantuu mojovan taklauksen osuessa.
http://www.easportsworld.com/en_US/video/578768 Ensimmäinen, ja tähän mennessä ainoa, NHL:ssä tehdyistä maaleista.
Eipä noissa nyt mitään erikoista ole, ensimäinen video on vähän lyhyehkö.
Oulussa missään 60euroon?? Vissiin Kaakkuri ainoa, missä ees koko peliä saatavilla...
2. Tappelin viime pelissä kolme kertaa, mutta en lentänyt suihkuun. Onkos NHL:ssä säännöt muuttuneet vai eikö peliin vain ole laitettu kyseistä sääntöä?
3. Tappelut liian helppoja, tekemäni pygmi 170cm/ 78kg pakki voittaa lähes kaikki tappelut :)
5. Oma pelaaja näyttää olevan aina pelin/erien alussa avauskentällisessä, vaikka olisin 3.pakkiparissa. Siitä ehkä pieni miinus.
2. Sama vika itelläki. Heti ekassa pelissä kolme tappelua mutta hyvä vain etten suihkuun joutunut. 3: Sama täällä. Olen tosin defensive D-man, mutta tappelut voitan aina 1-2 iskulla. 5: Sama tämäkin. Vielä se että kentälle pääsee aina kun ite vain painaa sitä vaihtonappia. Eli periaatteessa ei mitään väliä missä parissa olet kun saat mennä kentälle aina kun huvittaa. Ihme sekin että olin kuitenkin ykkös YV:ssä ja ykkös AV:ssa vaikka kolmannessa parissa muuten.
Livestä. Helvetin hienoa että ainakin näin aluksi pääsee nauttimaan Fiddlerin ja Nicholin otteista Nashvillen paidassa! Rinteestä puhumattakaan :P Eiköhän ainakin Nichol taas häviä Live-rostereista ekan päivityksen jälkeen. Mahtavaa sekin miten hukassa nämä one-timereista elävät pelaajat on uuden 09:n kanssa! Sori vain jenkit, mutta enää ei mene jokainen one-timer täysillä yläkulmaan.
"Team Pittsburgh Penguins® Nashville Predators®
Score 1 2
Shots 10 21
One Timers 0/6 0/5"
EDIT: Näköjään johtoasemassa jos tappelee niin se katsotaan huonoksi tappeluksi, mutta jos oma joukkue on tappiolla niin silloin tappelu on plussaa
Menee pikkasen ohi aiheen, mutta kun olen viimein taipumassa konsoliin ja NHL 09 tulee olemaan se peli minkä takia laitteen ostan, niin kysäisisin vähän PS3 ja Xboxin eroista, eli miten paljon on netissä porukkaa pelaamassa, kuinka paljon lagia ja muutenkin miten nettipeli yleensäkin pelittää eli kaatuileeko pelit usein ja millainen on "on line" aula. jne. jne.
repe_joke
12.09.2008, 21:11
Tuli tuossa ennen reissuun lähtöä pelattua pari peliä. Pikaiset mielikuvat pelistä:
- Liikkuminen on jotenkin jäykemmän oloista, kuin edellisessä änärissä.
- Taklaaminen tuntui huomattavasti helpommalta, kuin edellisessä.
- Onetimerit ei yhtä helppoja, kuin edellisessä.
- Kokonaisuus pikaisella kokeilulla, ehkä himppasen parempi, kuin edellinen.
Arviot tarkentuvat ensi viikolla, jahka pääsee peliä kunnolla pelaamaan.
P.S. Sitä pro hässäkkää en kokeillut ollenkaan, koska aika testailuun oli rajallinen.
Mietsuslav
12.09.2008, 21:21
Kuusi peliä be-a-pro modea takana. Maailman ensimmäinen valkoihoinen Jamal lähti raivaamaan tietä kohti Flyersin pakistoa. Kovat tavoitteet löi seurajohto heti naaman eteen, mutta toistaiseksi mennyt ihan hyvin. Kuudessa pelissä 3+2 ja 62 jäähyminuuttia. Plus-miinus on pakkasella kolme pykälää, kun maalivahti tuntuu imuttavan aina kun itse olen kentällä.
Vielä kun noita myllyjä malttaisi vältellä, niin ei tarvitsisi aina istua 10 minuuttia per ottelu siellä boksissa. Äsken kyllä istuin ihan mielelläni, kun pääsi tiputtamaan Kip Brennanin pari kertaa. ;)
En oikein tiedä mitä mieltä tästä uudesta modesta pitäisi olla. Helvetin hyvä idea ihan ok toteutuksella. Paljon jää kyllä parannettavaa NHL10:een, mutta ihan hyvä avaus uudelle modelle, joka on varmasti tullut jäädäkseen.
Niin ja Tilt kaupasta hain. Myivät versiota, jossa lukee DO NOT SELL. Ilmeisesti liittyy siihen, että repivät pelin konsolin kyljestä eli rupesivat myymään pelejä niistä xbox360+NHL09 -paketeista kun irtotavara loppui.
Grand-Pierre
13.09.2008, 11:51
Yhden illan testailun jälkeen vaikuttaa hyvältä. Suurin hauskuus koettiin kun parin kaverin kanssa tehtiin oma joukkue EA Sports Hockey League moodiin ja teurastettiin kolmistaan muutama vastustaja. BAP moodi toimii loistavasti tuossa. Ainoa miinus tulee että ainakin itselle online statsit kusevat noista otteluista, mutta eiköhän tuohonkin tule korjausta.
Saako tässä pelissä jäähyjä? Aika nihkeesti tulee koneelle, vaikka sliderit on täysillä ja erät 8-10min. Onko kellekään tullut isompia jäähyjä? Ulosajoja tai muitakin kuin tappelu vitosia?
Ukkoja loukkaantuu ainakin tiuhaan. Yhdessä matsissa lähti itsellä kolme äijää lasarettiin.
Eivät sitten vieläkään saaneet noita free agent listoja järkeviksi. Tämä päivä meneekin rostereita järkkäilessä, kunhan töistä kerkiää :) Vi*un työt, kun pilaavat kaiken huvin...
Hjyvä peli. Vieläkin imee puoleensa, vaikka ikääkin alkaa pikkuhiljaa kertymään. Ikuinen lapsi?
Saako tässä pelissä jäähyjä? Aika nihkeesti tulee koneelle, vaikka sliderit on täysillä ja erät 8-10min. Onko kellekään tullut isompia jäähyjä? Ulosajoja tai muitakin kuin tappelu vitosia?
Sain mä ainakin kaveria vastaan vitosen kun ajelin Draperin selästä/poikittaisella/ryntäyksellä/laitataklauksessa lasarettiin. Lensi muuten aika tylyn näköisesti niskalleen. Niin ja lopulta se tais arpoa sen boarding jäähyn tuosta. Kolmesta tappelustakaan ei ainakaan BEP:ssa lennä pihalle.
Normi Live-pelaamisesta mulle ainakin tulee ne statsit ihan kunnolla sähköpostiin, mutta tuosta joukkue-pelistä ei. Tai tulee mutta näyttää vain 0:aa kaikkien tilastojen kohdalla.
Tappelut nyt on sitten ollut samaa mitä demossakin. Eli miehet tippuu säännöllisesti 1-2 iskusta. Toki jos saa kaverin rinnuksista kiinni niin sitä kestää mättää vähän pitempään. Paikallispelissä kaverin kanssa ei saatu kuin kolme tappelua vaikka haettiin kyl koko ajan. Oliko tämä jo 08:ssa?
EDIT: BAP:n ensimmäinen maalikin on nyt tosiasia! Peruslämäri yläkulmaan, mutta kyseessä oli tasoitus maali puoli minuuttia ennen pelin loppua. Tottakai sitten joukkuekaverit vielä ryssi sen pelin viime sekunneilla kun itse jouduin penkille istumaan.. *tana!
Jääpi vissiin pelailu jonnekkin joulun tienoille vasta. Xbox on saapunut saksaan, vaan ei ole kuulemma saatu vastaanottajalle pakettia ja xbox on tulossa rikkinäisenä takaisin. Ei helvetti, ei oikeesti voi olla totta :/
Noniin. Eilen sain tämän pelin ja nyt kun pelaan ni valikossa tulee koko ajan teksti "disc is unreadable". Ja peli on ihan puhdas... Vittujen vittu
edit: nii ja peli on xbox360:lle
Golden Ari
13.09.2008, 14:48
Äsken pelatessani huomasin yhden bugin, nimittäin BAP pelimuodossa, ku käskee maalivahdin avaamaan peliä niin maalvahti tökkäisee kiekon eteenpäin. Kiekko jää siihen b-pisteiden väliin ja omat puolustajat eivät reagoi yhtään, vastustaja ottaa kiekon tai sitten sinä joudut itse hakemaan sen. Onko joku muu myös huomannut tämän?
Onko todella niin, että classic näppäimillä ei voi käyttää lainkaan kiekon suojaus tai mailannosto toimintoja? Mikä helvetti siinä on niin vaikeata tehdä asetus, jossa voi itse pelata ihan millä näppäimillä tahansa? Olihan tämä toiminto jo NHL 93:ssa ja nyt 2008 vuonna se ei ole mahdollista.
Äsken pelatessani huomasin yhden bugin, nimittäin BAP pelimuodossa, ku käskee maalivahdin avaamaan peliä niin maalvahti tökkäisee kiekon eteenpäin. Kiekko jää siihen b-pisteiden väliin ja omat puolustajat eivät reagoi yhtään, vastustaja ottaa kiekon tai sitten sinä joudut itse hakemaan sen. Onko joku muu myös huomannut tämän?
-Huomasin saman, mutta itselläni kävi niin, että vastustajankaan pelaajat eivät kiekkoon oikein halunneet mennä, vaan minun piti kurvata vastustajan siniseltä hakemaan kiekko.
-Maalivahdit sutivat etenkin rankkareissa kiekkoja torjunnan jälkeen omiin. Ärsyttävää.
-Laukaukset näyttävät edelliseen versioon verrattuna löysiltä suuppaisuilta.
Lauriman
13.09.2008, 17:31
Peliä jo kokeilleet! Onko tässä se paljon vouhkattu Venäjän liiga mukana? Ja jos on niin onko siihen saatu sisällytettyä jo nämä uudet joukkueet Kazahstanista, Valko-Venäjältä ja Latviasta?
Meikäläiselle suurin syy tuon pelin hankkimiseen olis just tuo KHL.
13. Hyökkääjä
13.09.2008, 18:16
Kyllä siitä Venäjän liiga löytyy, mutta en osaa ulkomuistista kertoa onko siinä noita uusia joukkueita... Yksi peli Kazanilla vasta pelattuna Euroopan joukkueilla.
vapaissa pelaajissa on sitten semmoinen maalivahti kuin Ladha. No hänellä on kokonaisuutta 98, hän on nainen, 2metriä pitkä ja 100kg painava.. Kannattee käydä korjaamassa tämä maalivahti vaikka tshekin liigaan.
vapaissa pelaajissa on sitten semmoinen maalivahti kuin Ladha. No hänellä on kokonaisuutta 98, hän on nainen, 2metriä pitkä ja 100kg painava.. Kannattee käydä korjaamassa tämä maalivahti vaikka tshekin liigaan.
Ihmettelinkin, kuka tämä Ladha Washington Capitalsin maalilla oikein oli kun ei vedot uppoa mistään ja kuva oli hieman epäilyttävän näköinen.
Mikähän tämän tapauksen pointti oikein on.. EA:n helvetin hyvä läppä?
Unchained
13.09.2008, 22:15
Ihmettelinkin, kuka tämä Ladha Washington Capitalsin maalilla oikein oli kun ei vedot uppoa mistään ja kuva oli hieman epäilyttävän näköinen.
Mikähän tämän tapauksen pointti oikein on.. EA:n helvetin hyvä läppä?
EA valitsee vuosittain jonkun vakavasti sairaan lapsen peliin, ja hyväntekeväisyysjärjestö saa rahaa. Onhan siellä ollut Zachary Priestiä yms.
Parker27
14.09.2008, 04:42
Vaikka tuo HC Jatkoaika onkin vireillä niin pitäiskö pian aloitella mahdollista jatkoaikaliigaa taas kerran? Katsotaan miten uusi Online pelihomma toimii. Mielenkiintoa?
Vaikka tuo HC Jatkoaika onkin vireillä niin pitäiskö pian aloitella mahdollista jatkoaikaliigaa taas kerran? Katsotaan miten uusi Online pelihomma toimii. Mielenkiintoa?
Täältä ainakin löytyisi mielenkiintoa paljon. Itse mietin juuri tätä ja ajattelin kyselläkin kiinnostusta, mut ehdit ensin. Eli jokatapauksessa tottakai liigaa pystyyn.
Parker27
14.09.2008, 06:38
Täältä ainakin löytyisi mielenkiintoa paljon. Itse mietin juuri tätä ja ajattelin kyselläkin kiinnostusta, mut ehdit ensin. Eli jokatapauksessa tottakai liigaa pystyyn.
No niin, hyvä homma! Kuka ottaa homman hoitaakseen. Tommy? Velho? Joku muu? :-)
Ja sitä piti kysyä että jos joku on löytänyt hyvät sliderit/asetukset jne jne. Niin voisivat laitella niitä tänne. Saatais peli mahdollisimman aidoksi.
Noniin. Eilen sain tämän pelin ja nyt kun pelaan ni valikossa tulee koko ajan teksti "disc is unreadable". Ja peli on ihan puhdas... Vittujen vittu
edit: nii ja peli on xbox360:lle
Sama homma itselläni. Ja samanlaisia ongelmia oli vuosi sitten 08:n kanssa. Olisikohan syy konsolissa, vaikkei muiden pelien kanssa ongelmia olekaan. Hitusen kyllä vituttaa, kun eilen oli kaikki puitteet kondiksessa peli-iltaa varten, ja sitten tämä.
Sama homma itselläni. Ja samanlaisia ongelmia oli vuosi sitten 08:n kanssa. Olisikohan syy konsolissa, vaikkei muiden pelien kanssa ongelmia olekaan. Hitusen kyllä vituttaa, kun eilen oli kaikki puitteet kondiksessa peli-iltaa varten, ja sitten tämä.
Miten päin sinun konsolisi on? Pystyssä vai sivuttain? Itselläni oli aluksi pystyssä, mutta sitten laitoin sen sivuttain niin ei ole enään mitään ongelmia pelin kanssa.
Miten päin sinun konsolisi on? Pystyssä vai sivuttain? Itselläni oli aluksi pystyssä, mutta sitten laitoin sen sivuttain niin ei ole enään mitään ongelmia pelin kanssa.
Pystyssä se on tosiaan on ollut, mutta olen muutaman kerran kokeillut sivuttain, ja tulos on ollut sama. Pitänee ehkä muutama kerta testata, kun en työkiireiden takia kuitenkaan ennen keskiviikkoa konsolia saisi huoltoon.
No niin, hyvä homma! Kuka ottaa homman hoitaakseen. Tommy? Velho? Joku muu? :-)
Mä voin tässä vaikka joutessani väsätä turnauksen kun paremmalla puoliskolla on varaus telkkariin tällä hetkellä. Avaan kohta uuden ketjun.
Pystyssä se on tosiaan on ollut, mutta olen muutaman kerran kokeillut sivuttain, ja tulos on ollut sama. Pitänee ehkä muutama kerta testata, kun en työkiireiden takia kuitenkaan ennen keskiviikkoa konsolia saisi huoltoon.
Saattaa olla, että vika on itse pelissä. Olen lukenut, että muillakin on sama ongelma ollut.
Tämä on suora lainaus fhr:än keskustelu palstalta
''Mulla on paha ongelma: Valikoissa heittää koko ajan "disc is unreadable" Peli on siis täysin puhdas/jäljetön. En ymmärrä. Mitä pitäisi tehdä?''
Saattaa olla, että vika on itse pelissä. Olen lukenut, että muillakin on sama ongelma ollut.
Tämä on suora lainaus fhr:än keskustelu palstalta
''Mulla on paha ongelma: Valikoissa heittää koko ajan "disc is unreadable" Peli on siis täysin puhdas/jäljetön. En ymmärrä. Mitä pitäisi tehdä?''
NHL 08:ssa peli toimi ilman tuota erroria kun avasit ensin levyaseman, ja sitten laitat pelin sisään/luukun kiinni jos peli on jo kelkassa. Nollaysistä en sitten tiedä.
Do dih! "disc is unreadable". 3 päivää toiminut ja nyt rupesi herjaamaan tuota. Olen kokeillut konsolia sivu- ja vaakatasoon eikä vaikutusta.
Kokeilin toista peliä ja se toimii joten toivottavasti vika on levyssä.
Onko kellään tietoa että miten ton kanssa pitäisi menetellä? Vaihtavatko liikkeessä (Gamestop) sen vai pitääkö olla yhteydessä Microsoftiin?
EDIT: Tein välimuistin tyhjennyksen ja kappas, rupesi ainakin mulla toimimaan. Tässä ohjeet jos joku muu kamppailee saman asian kanssa
http://consolesports.net/content/view/380/9/
Big Bad Bruins
14.09.2008, 15:50
Taitaa hankkiminen siirtyä tulevaisuuteen. Ei vaan jaksa taas aloittaa tuota disc is unreadable pelleilyä. Onkos tässä muita ongelmia, ja miten yleinen tuo unreadable-ongelma on?
Rocket Richard
14.09.2008, 17:15
Hei, tietääkö joku miten tuossa pelissä onnistuu tuo "Custom playlistin" tekeminen? Onko jollakin kokemusta?
Itse peliä tullut nyt pari päivää tahkottua aika tiiviisti. Lähinnä BAP:ia omalla itsellä tullut pelailtua ja erittäin koukuttava pelimuoto kertakaikkiaan. Aika hieno piirre tuokin, että kesken kauden voi äijän ulkonäköä muokata, ja tuohan tarkottaa vain sitä, että playoffparran kasvattaminen on vihdoin mahdollista ;)
Hei, tietääkö joku miten tuossa pelissä onnistuu tuo "Custom playlistin" tekeminen? Onko jollakin kokemusta?
Kohtuu helppo ja erittäin toimiva systeemi.
Itse vedin jostain vanhalta levyltä jotain toimivia menobiisejä kokeeksi ja ne kuuluvat hienosti jopa niin, että yleisön äänet kaiut ja kuminat löytyvät taustalta.
Jos haluaa tehdä johonkin tiettyyn tapahtumaan tietyn biisin niin siitä pitää tehdä Xboxilla sellainen soittolista jossa on vain se biisi.
Tarkemmat ohjeet löytyy esim. täältä:
FHR:n keskusteluista ohjeet (http://keskustelu.fhr.fi/viewtopic.php?t=1707&postdays=0&postorder=asc&start=0)
Jack Daniel's
15.09.2008, 12:40
Perjantaina pelin ostin ja nyt on ehditty tahkota Be A Pro:ta 13 ottelun edestä. Onpas kerrassaan mahtava peli! Tuossa ei voitetakaan mestaruuksia ihan tuosta noin vaan, koska vastaat vain oman pelaajasi tekemisistä. Joissain peleissä molarisi voi olla täysi imuri ja joissain peleissä täysi seinä. Mahtavaa!
Yhteen hauskaan bugiin olen ehtinyt tutustua: Tein Be A Pro:ssa maalin siten, että lauoin molarin suojuksiin ja tämä laittoi kiekon omiin. Siis tökkäsi omalla mailanlavallaan kiekon häkkiin. Tämän seurauksena tulee animaatio, jossa meidän pakki menee syleilemään ja onnittelemaan vastustajan molaria maalintekijän ominaisuudessa. :D
No niin, tänään sitten tuli postiluukusta Verkkokaupasta tilaamani painos. Vielä en ole kerennyt peliä pelaamaan, kun pitää kohta mennä käymään opistolla, mutta kunhan sieltä palailen, niin kyllä tulee tahkottua peliä. Sen verran kyllä syyhyttää näitä muiden kertomuksia lukiessa, että voi olla ettei muita pelejä tulekkaan muutamaan kuukauteen pelattua.
Rocket Richard
15.09.2008, 15:38
Tuossa ei voitetakaan mestaruuksia ihan tuosta noin vaan, koska vastaat vain oman pelaajasi tekemisistä. Joissain peleissä molarisi voi olla täysi imuri ja joissain peleissä täysi seinä. Mahtavaa!
Ehkä tässä juuri tiivistit sen asian, jonka takia tuo pelimuoto onkin niin koukuttava. Ite oon laittanu tavoitteeksi ainakin 10-20 peliä tuota muotoa pelata päivässä. Itse onnistuin 20 ottelussa murtautaan "ylös" Montrealin kokoonpanoon, mutta joukkueella menee huonosti. Kolme peliä olen pelannut ylhäällä ja kaikki on hävitty. Olis siistiä, jos tuossa voisi itse pyytää siirtoa, jos oma joukkue sukeltaa.
Turhan helposti tuossa BaP:ssa kyllä sai hilattua itseään eteenpäin. Olin valmistautunut viettämään koko kauden AHL:ssä, ehkä loukkaantumisia paikkaillen jos hyvin menee. Se ~20 peliä meni tosiaan itselläkin edustukseen nousemisessa ja tuollainen 30 peliä riitti ykkösnyrkkiin murtautumiseen. Aivan liian nopeaa.
Turhan helposti tuossa BaP:ssa kyllä sai hilattua itseään eteenpäin. Olin valmistautunut viettämään koko kauden AHL:ssä, ehkä loukkaantumisia paikkaillen jos hyvin menee. Se ~20 peliä meni tosiaan itselläkin edustukseen nousemisessa ja tuollainen 30 peliä riitti ykkösnyrkkiin murtautumiseen. Aivan liian nopeaa.
Niin, tämä kyllä kusee BAP:issa.. EA on nähtävästi päättänyt, että mennään satunnaispelaajan ehdoilla. Harva se jaksaa kokonaista kautta AHL:ssä tahkoa, ja kyllästyminen iskee jos ei muutoksia tapahdu.
Kun taas lätkäfanin silmistä katsottuna, joku 20 peliä AHL:ssä ja siitä suoraan NHL:n eliittiin on aivan liian vähän.
repe_joke
15.09.2008, 16:35
Eilen illalla reissusta paluun jälkeen, piti pelata vain yksi peli tuota Be A Pro pelimuotoa, koska aamulla oli todella aikainen herätys. No pelejä en kuitenkaan lopulta pelannut kuin neljä, mutta kyllähän ne tunnilla kuitenkin unija lyhensi.
Be A Pro, on kyllä hemmetin koukuttava pelimuoto. Itse hääräsin hyökkäävänäpakkina, ja neljässä pelissä tuli 3+3 tehot, +/- tosin taisi jäädä miinuksen puolelle. Arvosanat oli jotain tasoa A/B joka pelissä, joten hyvät arvosanat tuli ehkä vähän liian helposti. Tosin en sitten tiedä tuleeko hyvät arvosanat helpommin, kun ei pelaa vaikeimmalla tasolla (itse totuttelen peliin oletus vaikeusasteella).
Ja toinen mikä tuossa Be A Pro pelimuodossa on hyvä, että siinä ei välttämättä tule samalla tavalla turhauduttua omaan pelaamiseen, koska aika-ajoin käydään vaihdossa haukkaamassa happea. Ja muutenkin pelaaminen on todella paljon erilaista, kuin normi modissa.
Iltaa tässä taas kovasti odottelen, jotta perhe menee yöpuulle, ja itse pääsee rauhassa mättämään änäriä. Ja tällä kertaa ei ole aamulla mihinkään lähtöä, joten voi mennä hyvinkin lähes aamuun asti pelatessa.
BaP mode on kyllä aivan huikea pelattava, mutta kone saisi ottaa jäähyjä paljon useammin. Tappeluita ei myöskään ole kertaakaan tullut koneen osalta ja itse tulee oltua joukkueen jäähy tilaston ylivoimainen ykkönen.
Rankkarikisassa on erittäin vaikea tehdä maali ja sarake näyttääkin 0 maalia vaikka olen ehtinyt monta kertaa laukoa.
edit. Myös +/- tilastolla on turhan vähä merkitystä, koska jos tilasto näyttää esim. -3 ja teet tämän jälkeen maalin näyttää tilasto arvostelu A:ta.
Rocket Richard
15.09.2008, 16:44
Tappeluita ei myöskään ole kertaakaan tullut koneen osalta ja itse tulee oltua joukkueen jäähy tilaston ylivoimainen ykkönen.
Paina tappeluun haastamis-namiskaa ja lähde samalla itse vaihtoon. Näin saat joukkuekaverisi tappelemaan. Keinotekoinen juttuhan tuo on, mutta noin se onnistuu.
Parker27
15.09.2008, 18:04
Off topic ja vähän tyhmä kysymyskin ehkäpä mutta miten tilastot peleistä saa sähköpostiin? Tämänkin on joku varmaan jo selittänyt täällä mutta kertokaa nyt vielä kerran.
On kyllä huikea tämä Be A Pro modi. Itse pelaan San Antonio Rampagella ja olen työmyyrä. Neljä peliä olen pelannut ja niissä oon pelannut tehoin 2+0 ja tehotilastot näyttävät -1. Jäähyllä on sitten istuttu noin 22 minuuttia.
Kyllähän tässä on hieman hakemista tehojen osalta. Mutta sen verran useasti oon hyviin paikkoihin päässytä, että eiköhän noita tehojakin ala taululle tulemaan, kun saa muutaman pelin lisää alle. Joukkue sentään ei ole hävinnyt kuin yhden pelin varsinaisella peliajalla ja kaksi ollaan voitettu. Tämä modi jos mikä koukuttaa ja paljon! Täytyypä jatkaa taas illalla pelaamista ja onneksi huomenna onkin vapaata...
Do dih! "disc is unreadable". 3 päivää toiminut ja nyt rupesi herjaamaan tuota. Olen kokeillut konsolia sivu- ja vaakatasoon eikä vaikutusta.
Kokeilin toista peliä ja se toimii joten toivottavasti vika on levyssä.
Onko kellään tietoa että miten ton kanssa pitäisi menetellä? Vaihtavatko liikkeessä (Gamestop) sen vai pitääkö olla yhteydessä Microsoftiin?
EDIT: Tein välimuistin tyhjennyksen ja kappas, rupesi ainakin mulla toimimaan. Tässä ohjeet jos joku muu kamppailee saman asian kanssa
http://consolesports.net/content/view/380/9/
Perseensuti sentään. Mulla alkoi kanssa tämä "The disc is unreadable" -leikki. Yritin tehdä sen, mitä tuolla ohjeen takana on, mutta ei tuntunut auttavan. Joskaan mulla ei ole mitään hajua siitä, että teinkö sen oikein. Pitäisikö tuon koneen indikoida onnistuminen jotenkin? Nyt en ainakaan pystynyt huomaamaan mitään. Sikäli kun tein sen oikeassa paikassa, eli siinä sivulla "memory", jossa näkyy kovon kuva ja sen jotain tietoja.
Vähän kyllä ahdistaa nämä jatkuvat temppuilut tuon konsolin kanssa.
Täällä on toinen ohje cachen tyhjennykseen ja tällä minäkin osasin: http://vgstrategies.about.com/od/xbox360faqs/a/ClearX360Cache.htm
EDIT: Auttoi tuohoon ongelmaan
Bob Rambo
15.09.2008, 21:38
Perseensuti sentään. Mulla alkoi kanssa tämä "The disc is unreadable" -leikki.
Itsellänikin pari kertaa tämä sama tuttu ongelma toistunut. 08:n tapaan levyasema lopettaa pyörimisen ja kolinan saattelemana tuo ihana virheilmoitus lävähtää näytölle. Onneksi 09:n kanssa auttaa vanha tuttu välimuistin tyhjennys ja levyaseman aukaisulla pelisession käynnistäminen.
Itse peliä on tullut nyt tahkottua ehkä ~25 matsia. Alkuunsa peli oli järkyttävä pettymys. Karmeita bugeja liukuhihnalta ja joka matsi lähinnä vitutti. Maalivahdit ovat välillä aivan perseestä, eikä tietokoneen tekoäly vieläkään loista. Be a pron huonoimmat puolet ovatkin juuri tuossa, kun joutuu tuskailemaan tietokoneen vaihtojen kanssa. Jätkät pyörivät lähinnä kulmissa ja, jos sattuvat laukomaan, vedot ovat onnettomia suupaisuja maalivahdin patjoihin. Toinen outo juttu on oman veskan muuttuminen karmeaksi imuriksi, kun itse on kentällä. Tämäkin kuitenkin parani, kun tajusi itse pyöriä oman maalin edessä, vaikka se ei ehkä oma tontti olekaan.
Useamman matsin jälkeen kuitenkin fiilikset pelistä ovat pääosin positiiviset. Bugitkin taisivat sattua vain noihin ensimmäisiin peleihin omituisesti.
Hauskin sattuma tähän asti tuli kaveria vastaan pelatessa. San Josella väänsin Devilseja vastaan ylivoimaa, heitin epäonnistuneen syötön kohti omaa maalivahtia, joka luisteli kiekkoa vastaan vain potkaistakseen sen omaan tyhjään maaliin. Luulisi, että oman maalin tehnyt pelaajani olisi paiskonut mailaa ympäri kenttää tai muuten hermoillut, mutta niin vain tämä paskiainen juhli Devils-pelaajien seassa urotekoaan. Nauratti ja rankasti.
Off topic ja vähän tyhmä kysymyskin ehkäpä mutta miten tilastot peleistä saa sähköpostiin? Tämänkin on joku varmaan jo selittänyt täällä mutta kertokaa nyt vielä kerran.
Jossain online asetuksissa oli se paikka mihin piti laittaa oma sähköpostiossa johon haluaa ne tulokset. Siis ihan boxilla laitat ne, en tiedä voiko netin kautta säätää.
Kirjoitinkin jo turnaus-ketjuun tästä, mutta ihan hirveesti loukkaantuu porukkaa näis Live-peleis! Tähän mennes on joka matsis tainnu mennä 1-3 pelaajaa..
repe_joke
16.09.2008, 02:13
12 pelin jälkeen päästiin änärin puolelle. Tosin näytöt oli ihan vakuuttavan puoleiset hyökkääväksi pakiksi, 12 ottelua, tehot 12+10=22 +/- 12. Änärin puolelle siirtymisen kunniaksi tuli ruuvattua vaikeusaste ammattilaisesta -> tähtipelaajaan.
Seuraavaksi pitänee tehdä testi nettipelien puolella, jotta osaako sitä siellä pelata ollenkaan. Sillä puolella voi olla hauskaa säätämistä, etenkin jos mukana ei ole yhtään koneen pelaajaa, jotka kuitenkin noudattavat sovittua taktiikkaa suht tarkkaan.
EDIT: Tuli sitten tuota verkkopeliäkin testailtua muutaman pelin verran. Eka peli tuli pelattua ilman omaa hahmoa. Kaksi muuta tuli pelattua ihan oman hahmon kanssa. Tappiota en vielä ole tuossa joukkoverkkopelissä kokenut, sillä ekassa pelissä tein itse pelin ainoan maalin, toisessa vastustaja ei hyökännyt kuin ehkä kerran koko pelissä vaarallisesti, ja kolmannessa onnistuin 2 syöttöpisteen verran avustamaan joukkuettani voittoon (kolmas syöttöpinna vietiin jostain kumman syystä, vaikka se oli noista selkein syöttö).
Verkkopelit oli hauskoja, ja etenkin tuo useiden ihmispelaajien kanssa pelaaminen toi peliin mielenkiintoisen lisäelementin. Ainoa miinuspuoli on se, että nuo joukkueverkkopelit kestävät ihan älyttömän kauan, koska porukka tykkää katsoa joka hemmetin hidastuksen läpi. Mutta eipä se lopulta hirveästi peliä haittaa.
Onkos se nyt tosiaan niin, että me PS3 jampat joudumme odottelemaan tuonne ensi viikon torstaille...?
17 peliä nyt takana dynastya Rangersilla, 4 voittoa peräti. Tasona superstar. Hemmetin hienoa että koneesta löytyy nyt haastetta, 08:ssa dynastyn alku meni n. 6 pelin osalta vihkoon kunnes aloin saamaan voittoja ihan kärjen tahdissa.
Se hieman harmittaa, että koneen vastus löytyy maalipuiden välistä. Voitan lähes järjestään laukaukset ja paikatkin ovat erittäin laadukkaita. Ei vaan uppoa, enkä kyllä oikein osaakaan. Vasta 17. pelissä vastustajan molarilla oli vähän huonompi päivä (Theodore, ihme) ja paukutin 4 häkkiä ekaan erään. Yhteensä pelissä tuli viisi maalia. Ennen sitä kolmekin oli aika tiukassa.
Kone tuntui aluksi viimeistelevän aivan maagisella prosentilla, mutta mitä pidemmälle kautta olen pelannut, on huomannut ettei se niin hyvä viimeistelijä olekaan. Välillä kone sättää kaikki loistopaikkansa, mutta sitten tekoäly painaa sen punaisen nappulan pohjaan ja syntyy se klap-klap-klap-lasertykitys ylämummoon.
Tekoäly ei edelleenkään puolusta mitenkään ihmeellisesti. Jollei se pääse ihan iholle karvaustilanteessa ja ehtii heittämään maalin taustalta pakki-pakin, on tie hyökkäysalueelle täysin auki. Kaksi muuta karvaajaa myyvät itsensä usein seisovilta jaloilta ja järjestään saa 2-2 tai 3-2 hyökkäyksiä luotua. Niissäkin pakit pudottavat todella alas, sisään saa kiekkoa tuotua helposti. Kone toki loistaakin muutamissa asioissa, kuten maalin edustalla sekä viivan pois pelaamisessa. Rangersillakin olisi hyviä vetäjiä viivassa, mutta eipä siellä ole yhtään aikaa viritellä.
Pelaajat vaikuttavat entistäkin tasapäisemmiltä. Rangersillakin tähtipelaajat tuntuvat ihan turhilta, kun fritschet ja sjöströmit tehoilevat. Näslundiin vaihtamani Steve Bernier on itseasiassa paras pistemieheni, mutta Fritsche tulee jo hyvänä kakkosena.
Joops,
Nyt on viikonlopun verran tullut testattua Be A Pro:ta ja hyvältä vaikuttaa... Otin itselleni haastetta ja ostin Ruåttalaisen version, sain iltapuhdetta kun yritin opetella toimintoja manuaalista :).
Hamilton Bulldogsin Power Forwardini pelasi helpoimmalla vaikeusasteella 12 peliä, 12+5 tehoilla ja plussalle jäätiin. Sitten kävi kylmät: Detroit oli valunut sarjassa viimeiseksi ja muutoksia tarvittiin: Filppula farmiin ja joku Detroitin farmisenttereistä vaihdettiin minuun, ja suoraan Detroitin kolmoseen... vaikeampi vaikeusaste päälle, 5 peliä tehoilla 3+3 ja kutsu kakkoseen (näyttää ainakin Detroitissa tietävän myös kakkosylivoimaa). Tehoilla 1+6 (lämäri moken polkkareihin ja Zetterberg irtokiekkoon toimii :) viisi peliä ja ykköseen... kolme peliä hiljaisempaa ja sitten hattutemppu (yks pakin polvesta, yks hieno YV:llä ja vika tyhjiin :). Vaikeusaste ylös ja saman tien tipahdin kakkoseen... no, valmentaja onkin mulkku ja Zetan kanssa homma toimii... Sitten jämähdin eilen LA:han, alkoi vituttamaan kun peli oli 5-1 niille ekan erän jälkeen ja jäin testaamaan. Osgood on niin piene että joka vit..sin kerta Frolov, Kopitar tai joku muu halvatun pensasneuvostoliittolainen vetää suoraan syötöstä Börsän... hauskinta: Lilja (vai mikä lumpeenkukka onkaan), 5-3 AV:lla kiekko katsomoon, heti perään McCarthy sama homma (kakkosAV:ssa ollaan), tapoin jäähyt ja kerrankin tuli siitä palautetta.
Kuitenkin: Loistava peli, täytynee vaihtaa vaikeusastetta ja aloittaa uudestaan (tahtoo Montrealiin!!!!). En tiedä sitten miten vaikuttaisi jos alussa laittaisi enemmän ikää kaverille, jos nousu olisi hitaampaa? Meinaan, tulokkaana pistepörssin kakkonen... tosin vaikeusaste oli oletuksella suurimman osan peleistä. Onko kukaan kokeillut? Parasta (lähes) on kuitenkin omat musiikit areenalla (Hells Bells sisääntuloon ja Ozzyn Crazy Babies maalin jälkeen :). Tätä lissee!!!
Aika mielenkiintoista. CDON.comista ilmoitettiin viime viikon torstaina, että peli (xbox 360 versio) on 'toimitettu' mutta ei ole vieläkään tipahtanut postiluukusta.
Osaako joku jyväskyläläinen kertoa, että mistä kaupoista peliä mahdollisesti löytyisi ?
Osaako joku jyväskyläläinen kertoa, että mistä kaupoista peliä mahdollisesti löytyisi ?
Siitä Jyväskeskuksen pelikaupasta kannattaa varmaan käydä kysäisemässä, perjantaina mainitsivat että heille tulee toimitus vasta tiistaina (vai oliko keskiviikkona). En tiedä miten muissa kaupoissa mahtaa olla. Gamestopista ainakin ostin perjantaina toiseksi viimeisen kappaleen, mutta voihan sinnekin olla jo uusi erä tullut.
Jack Daniel's
16.09.2008, 13:46
Well, 16 peliä ehdin tahkota AHL:ssä tehoilla 9+6, kunnes tuli kutsu Anaheim Ducksin pelipaitaan. Ankoissa on nyt totuteltu neljä peliä NHL-vauhtiin, saldolla 1+3.
Pelaajana olen vastustajalle vittumainen molopää, joka pyrkii ajelemaan kaikkea mikä liikkuu - siis pelin ollessa poikki myös. Nautin roolistani suunnattomasti ja eniten pelissä lämmittää, kun saa ajeltua vastustajan puhtaasti katolleen. Johdinkin AHL:ssä koko liigan taklaustilastoa ylivoimaisesti ja sama meininki on jatkunut änärissä: Muutama peli vielä ja todennäköisesti johdan taklaustilastoa sielläkin.
Muutamia hauskoja bugeja tuossa pelissä on. Kun pelaaja tekee pelissä oman, hän tuulettelee suurta hetkeään yhdessä vastustajien kanssa. Aina naurattaa yhtä helvetisti - paitsi, jos satut itse tuikkaamaan kiekon omiin.
nakke89: Hähää, meikäläinen on duunannut jo kaksi kaappia rankkareissa! Molemmilla kerroilla jäätävä rannari oikealle ylös. Toki epäonnistumisia on tullut enemmän ja vaikeata on rankkarista pussittaa...
EDIT: Se täytyy vielä sanoa, että kyllä tämän pelin parissa on toistaiseksi tulleet suurimmat onnistumisen fiilikset. Lähes jokaista omaa byyriä tulee tuuleteltua oikein kunnolla...
Be A Prossa ihmetyttä vain tuon oman hahmon peliaika. Ensinnäkin kolmoskentän grinderi on aina avauskentällisessä ja sitten vielä vetää joka toista vaihtoa. Peliaikaa tuolle omalle hahmolle kertyy yhtä paljon ykköskentän supertähdelle. Muuten loistava.
Rocket Richard
16.09.2008, 16:41
Be A Prossa ihmetyttä vain tuon oman hahmon peliaika. Ensinnäkin kolmoskentän grinderi on aina avauskentällisessä ja sitten vielä vetää joka toista vaihtoa. Peliaikaa tuolle omalle hahmolle kertyy yhtä paljon ykköskentän supertähdelle. Muuten loistava.
Ja tuonne kentällekin pääsee lähes milloin itse haluaa, eikä valmentaja juurikaan tunnu asiaan vaikuttavan. Itellä on nyt n. 40 matsia takana, joista puolet ylhäällä. 5 matsia olen nyt saanut Habsin ykkösvitjassa viilettää ja joka pelissä tullut ainakin yksi onnistuminen. Koivun rinnalla helppo pelata; lättyä tulee hyvin lapaan.
Koukuttava peli, mutta aika helpolla tuo nouseminen tuonne ykkösketjuun tapahtui. Pitää kai vaikeusastetta ruuvata ylöspäin.
Eikö täältä kukaan pelaa 2k sarjan tuotosta, vai eikö sillä vain ole omaa threadia?
Beukeboom
16.09.2008, 23:44
Onko pojilla onnistunut musiikinlaitto välimuistin tyhjennyksen jälkeen?
Ensimmäinen kausi takana NY Rangersin nutussa. Playoffit jäivät yhden pisteen päähän mikä söi rankasti miestä. Tehot kaudella nyt kuitenkin olivat 56p joista maaleja 26 ja hyökkäävää puolustajaa pelasin tähtipelaaja tasolla. Kauden jälkeen sainkin sitten 4 sopimustarjousta eri joukkueilta ja allekirjoitin LA Kingsin 3 vuoden pahvin, koska Kings oli hamstrannut kovan ja nuoren joukkueen ensi kaudeksi, joten ei muuta kuin nokka kohti playoffseja!
Torpedo 360
17.09.2008, 12:00
Itse vääntelin noita slidereita eilen ja Superstar tasolle ne tein ja voi vitun kiekurat kuinka aidoksi tuon saa. Koneen tekoälykin tuntui nousevan tai sitten oma laski, aivan sama mutta näitä pelejä on tullut itse seurattua tv:stä :D
Ja PS3:lla vedetään :)
Carl-Sean Berg
17.09.2008, 12:13
Täh? Eikös tuon PS3-version pitänyt Suomessa ilmestyä vasta 25.9., vai mistä olet hankkinut?
Torpedo 360
17.09.2008, 12:16
Täh? Eikös tuon PS3-version pitänyt Suomessa ilmestyä vasta 25.9., vai mistä olet hankkinut?
Game Paradise liike Turussa :) Sieltä kävin hakemassa!
Eikö täältä kukaan pelaa 2k sarjan tuotosta, vai eikö sillä vain ole omaa threadia?
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=41609
Carl-Sean Berg
17.09.2008, 12:24
Ai ai, löytyyköhän tota mistään pk-seudulta...
Ei viittis Turkkuseen ajella pelin takia :)
megamusil
17.09.2008, 12:33
Itse vääntelin noita slidereita eilen ja Superstar tasolle ne tein ja voi vitun kiekurat kuinka aidoksi tuon saa. Koneen tekoälykin tuntui nousevan tai sitten oma laski, aivan sama mutta näitä pelejä on tullut itse seurattua tv:stä :D
Et viitsis laittaa noita slider-asetuksia vaikka tänne palstalle, kun kiinnostais varmasti monia. Ottaa nimittäin välillä pattiin nuo AI:N ohjaamien äijien idiotismi. Siitäkin huolimatta BaP on aivan loistavaa ja koukuttavaa ajanvietettä.
Aloitin eilen bap-moodin ja minut draftasi (10 random näpäytystä pregame team selection screenissä) Toronto Maple Leafs.
Ensimmäiset matsit menivät Toronto Marliesin kolmosketjussa mutta nyt olen noussut jo kakkoseen. Tehot kuudessa pelaamassani matsissa ovat 4+2=6, PIM: 25. Pelipaikka on sentteri ja pelaajan tyyppi dangler. Vaikeustaso: Allstar
Torpedo 360
17.09.2008, 15:21
Et viitsis laittaa noita slider-asetuksia vaikka tänne palstalle, kun kiinnostais varmasti monia. Ottaa nimittäin välillä pattiin nuo AI:N ohjaamien äijien idiotismi. Siitäkin huolimatta BaP on aivan loistavaa ja koukuttavaa ajanvietettä.
Joo laitan ne tuossa kun ehdin :) Nyt tekemään siirrot mitä pelin rostereiden jälkeen ilmestynyt :)
Onkohan kyseessä ominaisuus vai bugi kun oma pelaajani on 19-vuotias, vaikka ikää pitäisi olla alussa määritellyn syntymäajan perusteella enemmän ?
Ai ai, löytyyköhän tota mistään pk-seudulta...
Ei viittis Turkkuseen ajella pelin takia :)
Eikös gameparadise tee myös verkkokauppaa, eli ei kun tilaamaan :)
Jaa-a, onko näin että on muka siellä peliä saatavilla nimenomaan PS3:lle? Eipä tuota näkynyt ainakaan game paradisen nettisivuilla olevan.
Torpedo 360
17.09.2008, 21:40
Jaa-a, onko näin että on muka siellä peliä saatavilla nimenomaan PS3:lle? Eipä tuota näkynyt ainakaan game paradisen nettisivuilla olevan.
Joo oli siellä vielä tiistaina verkkokaupassa mutta ei näköjään enää! Mutta liikkeessä sitä vielä on!
vehhhmanen
18.09.2008, 10:01
Eilen lähti Game Paradisen hyllystä viimeinen PS3-versio, joutu soittamaan sedälle että laittaa jemmaan. Kaveri kävi sitten kipasemassa sen pois ku en itse ehtinyt!
Viikonlopun suunnitelmat on nyt tehty...
Torpedo 360
18.09.2008, 11:40
Eilen lähti Game Paradisen hyllystä viimeinen PS3-versio, joutu soittamaan sedälle että laittaa jemmaan. Kaveri kävi sitten kipasemassa sen pois ku en itse ehtinyt!
Viikonlopun suunnitelmat on nyt tehty...
No sulla kävi sitten hyvä tuuri :) Hyvä peli kyllä on!
Eikös MS ole maksanut EA:lle "viivästyksestä"? Mikäli näin on niin ei taida ko. liike jatkossa myydä enää EA:n pelejä.
repe_joke
18.09.2008, 17:15
Tuntuu bugittavan tuo verkkopelaaminen ihan kiitettävästi. Tänään onnistunut pelaamaan vain muutaman pelin(yrityksiä niin maan perkuleesti), kun kone on vetänyt kiitettävällä prosentilla jumiin, joko pelipaikkalukituksiin mentäessä, tai sitten sen jälkeen kun on lähtenyt lataamaan peliä. Ja olihan siellä joukossa myös yksi viime kauden änäristä tuttu aloitusbugikin.
Ja sitten kun on päässyt muutamia pelejä pelaamaan, niin niistäkin sitten kahdessa on ollut molemmilla joukkueilla about samanlaiset peliasut.
Yhdestä verkkopelistä pääosin suomalaisten kanssa, jäi kuitenkin niin hyvät fiilikset, että pakkohan tuota on taas illemmalla kokeilla, josko saisi hyvät pelit aikaan.
Parker27
18.09.2008, 17:17
Jatketaan tyhmiä kysymyksiä.
Pystyykö vapaissa pelaajissa olevia pelaajia mitenkään "deletoimaan/poistamaan"? Vai pitääkö ne vaan siirtää jonnekin Japanin joukkueeseen etteivät sekoita oikeaita kokoonpanoja dynastyssä.
Jatketaan tyhmiä kysymyksiä.
Pystyykö vapaissa pelaajissa olevia pelaajia mitenkään "deletoimaan/poistamaan"? Vai pitääkö ne vaan siirtää jonnekin Japanin joukkueeseen etteivät sekoita oikeaita kokoonpanoja dynastyssä.
Ei taida voida. Itse olen lyönyt nämä pelaajat jonnekkin tshekin liigaan. Itse olen aina ihmetellyt kun näitä vapaita pelaajia on niin hirveän paljon.
Parker27
18.09.2008, 17:42
Ei taida voida. Itse olen lyönyt nämä pelaajat jonnekkin tshekin liigaan. Itse olen aina ihmetellyt kun näitä vapaita pelaajia on niin hirveän paljon.
Sama homma. Maajoukkueita en käytä oikeastaan koskaan niin siellä on Japanit jne täynnä vapaasta siirrettyjä pelaajia. Kai se menee sitten niinkin.
Onkohan kyseessä ominaisuus vai bugi kun oma pelaajani on 19-vuotias, vaikka ikää pitäisi olla alussa määritellyn syntymäajan perusteella enemmän ?
Ominaisuus. Itsekin muistan laittaneeni oman syntymävuoteni sinne alussa, mutta niin vain munkin ukko on -88 syntynyt kun sen tietoja nyt menee tarkastelemaan. Eli peli tekee väkivalloin meille "kehäraakeille" nuorennusleikkauksen.
Ominaisuus. Itsekin muistan laittaneeni oman syntymävuoteni sinne alussa, mutta niin vain munkin ukko on -88 syntynyt kun sen tietoja nyt menee tarkastelemaan. Eli peli tekee väkivalloin meille "kehäraakeille" nuorennusleikkauksen.
Huomasin, että tämän voi kiertää siten, että tekee oman pelaajan normaalisti ja aloittaa pro-muodon siten, että ohjaa olemassaolevaa nhl-pelaajaa. En ole tätä sen enempää kokeillut koska aloitin dynastyn Calgaryllä. Jotenkin alkuinnostuksen jälkeen innostus be-a-prohon lopahti koska pelit käyvät pitkäveteisiksi, ellei omaa äijää peluuta 30-40min, joka vastaavasti on suht' epärealistista. Vaihtopenkillä istuminen on turhauttavaa, eikä huvita myöskään ohjata samaa pelipaikkaa pelaavaa pelaajaa vaihtojen aikana koska niiden ukkojen kanssahan oma proni kilpailee peliajasta.
Noniin. Xbox saapuu huollosta 23.9, JES!! Nhl odottelee jo hyllyssä valmiiksi, jospa vain tulisi loota ehjänä takaisin.
Asiaan; Onko pelissä jälleen koodilla avattavat paidat, kuten viime vuoden pelissä?
Torpedo 360
19.09.2008, 10:02
Noniin. Xbox saapuu huollosta 23.9, JES!! Nhl odottelee jo hyllyssä valmiiksi, jospa vain tulisi loota ehjänä takaisin.
Asiaan; Onko pelissä jälleen koodilla avattavat paidat, kuten viime vuoden pelissä?
Tuo koodi tulee sitten kun joukkueet ovat esitelleet uudet paitansa eli menee varmaan tuonne Lokakuun alkuun ainakin :)
Olisikos kenelläkään heittää hyviä slidereita superstar-tason normipeliin? Todennut että BAPille viritetyt sliderit eivät välttämättä toimi kovin hyvin normipelissä. Mennyt jo monta kertaa hermot tietokoneen kiekonriistoihin ja kiekkoralleihin, itse ei saa millään kiekkoa pois koneelta mutta toisinpäin onnistuu todella helposti. Laukaukset voitan lähestulkoon joka pelissä. Nimimerkillä dynastyssa Chicagolla recordi 1-20-0-3, tasona Superstar. All-Star taas liian helppo.
Olisikos kenelläkään heittää hyviä slidereita superstar-tason normipeliin? Todennut että BAPille viritetyt sliderit eivät välttämättä toimi kovin hyvin normipelissä. Mennyt jo monta kertaa hermot tietokoneen kiekonriistoihin ja kiekkoralleihin, itse ei saa millään kiekkoa pois koneelta mutta toisinpäin onnistuu todella helposti. Laukaukset voitan lähestulkoon joka pelissä. Nimimerkillä dynastyssa Chicagolla recordi 1-20-0-3, tasona Superstar. All-Star taas liian helppo.
Itsellä vähän samoja ongelmia. Superstar dynasty Rangersilla 6-18-3, nyt on tullut hyvässä suhteessa voittoja alkukauteen nähden (marraskuussa 4-5-3) mutta pelaaminen ei ole ollenkaan hauskaa. Tekoäly on tämän vuotisessa versiossa todella huono, eivät ne pärjää muulla keinoin kuin taikomalla maalit tyhjästä kun eivät enää laatupaikoille pääse. Ja näin peleissä tulee aivan liian vähän maaleja. Enkä ole nähnyt että tekoäly olisi oppinut 25 pelissäkään yhtään sitä tapaa, miten joukkueeni puolustaa, avaa ja rakentaa peliä.
Pistetään tähän nyt omat, niin tässä voidaan sitten vaihdella mielipiteitä. Nämä ovat oikeastaan samat millä 08:ssa pelasin ihan muutamalla muutoksella.
Dynastian sliderit (numero siis napsautustan määrä vasemmalta katsoen):
- Erän pituus 8 min
- Fighting ja Penalties täynnä.
- Game speed 1, Puck control 2, Fight difficulty 6, Fatigue effect 5, AI learning 6.
- Fatigue recovery 0, Player acceleration 1,
- Hitting power 0, Aggression 6, poke effectiveness 2
- Pass speed 4, Saucer pass speed 4, Pass interceptions 6, Goalie passing 6,
- Shot accurary 3, Shot power 3
- Shot blocking 4, Hook effectiveness 3, Penalty shot frequency 6, goalie cover puck frequency 6.
Kone tuntuu pelaavan suhteellisen samalla tyylillä huolimatta missä sliderit menevät. Vaikka puck controllit ottaisi kokonaan pois, yrittää kone silti puskea kiekon suojauksella siihen vetosektoriin, joka kerta siinä epäonnistuen. Kun puck controllin pistää nolliin, tulee peleistä jotenkin hauskempia ja arvaamattomampia, mutta molempien pelin tekeminen kärsii niin että laukaukset jäävät noin 20 kutiin 8 minuutin erilläkin.
Ja kun vedon tarkkuuden vetää nolliin, sujauttelee tekoäly ylänurkkiin edelleen samanlaisia lörppöjä kuin aiemminkin silloin kun ottelun tilanne niin vaatii. Ja vaikka shot blockingin vetää nolliin, ei kone ammu yhtään enempää viivalta, vaan puskee silti aina vain maalille.
Rocket Richard
19.09.2008, 14:28
Onko kenelläkään enemmän tuota be a Prota pelanneella kokemuksia eri valmentajista? Itse olen vajaan yhden yhden kauden pelannut Canadiensissa ja tuntuu, että koutsille ei kelpaa mikään. Varsinkin tuo joukkuepeli on aina C tai D, vaikka miten syöttelee ja pelaa joukkueen kanssa yhteen. Mistä johtuu?
Ja miten tässä on helpointa tulla treidatuksi vai tuleeko kauden jälkeen mahdollisuus siirtyä johonkin toiseen seuraan?
Onko kenelläkään enemmän tuota be a Prota pelanneella kokemuksia eri valmentajista? Itse olen vajaan yhden yhden kauden pelannut Canadiensissa ja tuntuu, että koutsille ei kelpaa mikään. Varsinkin tuo joukkuepeli on aina C tai D, vaikka miten syöttelee ja pelaa joukkueen kanssa yhteen. Mistä johtuu?
Sä vedät Kovalevin vaihtoja :) Eli siihen vaikuttaa miten pitkiä vaihtoja vedät ja miten menet vaihtoon, eli heti ku pumppu alkaa hakkaamaan syöttö omille/laukaus omille ja vaihtoon, tai sama ja koko kenttä vaihtoon. Miinusta tulee jos vastustajan hyökätessä panet kaikki vaihtoon, lorvailet ympäri kenttää, vaadit syöttöä mahdottomasta paikasta jne, eli aina tulee miikkaa jos käsket toisia ja se menee "munilleen". Itse olen vetänyt lyhyttä vaihtoa alkuun (mennyt vaihtoon heti kun pääsen) pelin alussa, koska tosimiehet ratkaisevat pelit kolmannessa erässä :). En usko että valmentajat eroavat tässä suhteessa toisistaan.
...Ja miten tässä on helpointa tulla treidatuksi vai tuleeko kauden jälkeen mahdollisuus siirtyä johonkin toiseen seuraan?
Tulokaskauden jälkeen tulee mahdollisuus siirtyä johonkin toiseen seuraan
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko joku hurja aloittanut BAP-moden maalivahdilla? Siinä luulisi olevan aika kova savotta nousta jo pelkästään NHL:ään.
Kokeilisin itse, mutta perheellisenä ei ole aikaa tarpeeksi paljon, että jaksaisi molarilla peliajasta kilpailla.
Laittakaahan joku niitä BAP:n slaidereita kehiin, jos olette hyvät löytäneet!
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko joku hurja aloittanut BAP-moden maalivahdilla? Siinä luulisi olevan aika kova savotta nousta jo pelkästään NHL:ään.
Kokeilisin itse, mutta perheellisenä ei ole aikaa tarpeeksi paljon, että jaksaisi molarilla peliajasta kilpailla.
Laittakaahan joku niitä BAP:n slaidereita kehiin, jos olette hyvät löytäneet!
Kokeilin tota uteliaisuutta kymmenisen matsia ja lopetin, liian hankala mulle viel tässä vaiheessa. Tuolloin torjunta% oli 86,2. Vaatimuksiksi ilmoitettiin kauden alussa: Torjunta% vähintää 86. Päästettyjen maalien keskiarvo enintään 2,50. Vähintään 21 voittoa ja vähintään 8 nollapeliä.¨Eli aikamoiset vaatimukset sinänsä...
Nyt mennään vasenta laitaa voimahyökkääjän roolissa ja 16 matsin jälkeen nousin LA:n kokoonpanoon kolmoskenttään.
ja 360:llä pelailen
Täällä ainakin yksi joka on aloittanut. Neljä peliä takana ja statsit on 2W, 2L, 1.77GAA ja 92%. Ei siinä kyllä paljoa tarvi AHL:ssa peliajasta taistella kun heti aluksi saa kokonaisarvosanan 77 ja suurimmalla osalla AHL mokeista se on jotain 70-luokkaa. Ihan mukavaa hommaa tuo on ja torjumista helpottaa se että kiekosta tulee sellanen sininen viiva maalia kohti joka näyttää miten pitäis sijoittua. Välistä vain vituttaa kun oma joukkue ei saa mistään maaleja tehtyä ja ite torjuu lähes kaiken.
Ihan mielenkiintoinen oli kyllä kun tuli ensimmäinen nollapeli 20torjunnalla ja statseista sain B+..siis mitä vittua mokella pitäis tehdä jos nollapelillä ei vielä A:ta saa? Vissiin pitäis syöttöpisteitä tai maaleja tulla.
EDIT: Muuten en olis kyllä aloittanutkaan mokella, mutta kun jouduin HC Jatkoajan-tiimissä pari kertaa ihan pakosta maaliin ja huomasin että koppi tarttui silloin tällöin.
EDIT2: Piti nostaa vetojen tarkkuutta ja voimakkuutta pari pykälää ku alko oleen liian helppoa. Ainakin vastustajan verkko alkoi nyt soimaan paremmin. AllStar-tasolla vetelen ja jos pelit jatkuu yhtä hyvin niin nostan senkin Superstariin.
Täällä ainakin yksi joka on aloittanut.
Sä siis oot ihan tosissas viemässä multa työpaikkaa ;) Odota vaan kun tulee hetki että pystyn pelaan, mä alotan kans.
repe_joke
19.09.2008, 22:41
Oma ura on edennyt silleen, että 12 matsin jälkeen farmista ylös, ja 8 matsin jälkeen ylhäällä, olenkin nyt Ducksien ykkösparissa. Sitten Ducksien GM läväytti märänrätin naamalle, ja myi Selänteen Rangersiin. Sen jälkeen (protesti) olenkin sitten keskittynyt enemmän livepeleihin, jotka on mennyt joko huonosti tai hyvin huonosti. Kaikkein "ärsyttävintä" on pelata semmoisessa tiimissä, jonka sentteri häviää kaikki aloitukset. Siinä ollaan melkein koko jahtaamassa kiekkoa kaverilta pois. Ja senhän tietää mitenkä helppoa moinen on, kun peli muistuttaa lähinnä sitä, että joku pelaa flipperiä 10 pallolla.
Sä siis oot ihan tosissas viemässä multa työpaikkaa ;) Odota vaan kun tulee hetki että pystyn pelaan, mä alotan kans.
No no. Kyllähän sä se ykkösveska olet. Tuuraan vain silloin kun jätkää ei näy pukukopissa.
Itellä on tällä hetkellä kolme eri be a prota menossa. Grinder, Defensive Defenseman ja Goalie. Helvetin hauska pelata oikeastaan joka paikkaa, mutta Grinderin paikalla vituttaa kun omat pakit on ihan saatanan paskoja ja pakin paikalla vituttaa kun hyökkääjät ei saa mistään maaleja. Heikko tekoäly on kyllä edelleen..
Maalivahdin pelaaminen meikäläisen hermoilla on aika petollista touhua. Kun ei vähään aikaan tapahdu mitään, niin palaa hermot ja sitten kun se vastustajan paikka tulee niin totta helvetissä mä ylipelaan tilanteen ihan pirusti ja verkko heiluu. Pitäis koittaa varmaan Aerosin veskana, ainakin kun pakkina pelasin siellä niin aivan tuhottoman paska jengi. Toki näin on myös tosielämässä.
On tullu muutama normipelikin joukkuepelien kans vedettyä ja täytyy sanoa että on tekoäly kehittynyt huimasti. Supertähdellä oon pelannu dynastya Washingtonin joukkueella saldo 4-5-0 tällä hetkellä. Onnistuin jopa häviämään matsin, jossa olin 3-0 johdossa. Tekoäly vaan pistää huimalla prosentilla kiekot reppuun. Tämän lisäksi se peittää niin hyvin syöttölinjoja, että oman viisikon etäisyydet pitää olla kohillaan. Yleensä jo laukominen tuottaa vaikeuksia, mutta eiköhän siihen vielä lääke löydy.
Maalivahdin pelaaminen meikäläisen hermoilla on aika petollista touhua. Kun ei vähään aikaan tapahdu mitään, niin palaa hermot ja sitten kun se vastustajan paikka tulee niin totta helvetissä mä ylipelaan tilanteen ihan pirusti ja verkko heiluu.
Se on kyllä kumma homma että vaikka tämä on kuinka vain videopeliä niin silti vaaditaan aika hyvät hermot veskarin paikalla. Mulla on noi Be A Pro-pelit menny ihan sikahyvin ku voi ihan rennosti vedellä siellä maalilla, mut sit ku on HC Jatkoajan viimeisenä lukkona niin kädet hikoaa ja tärisee..
Itseä on myös ärsyttänyt nuo aloitukset, edelleen mennään niin, että tyypit voittaa käytännössä jokaisen aloituksen "huonompaansa" vastaan. Eli käytännössä esim. Datsjuk voittaa joka kerta käytännössä ketä vastaan tahansa, ellei aloittaja tee pahaa virhettä ja aloita joko selvästi liian aikaisin tai liian myöhään. Tästä syystä esim. itse hävisin Ottawaa vastaan Montrealilla aloitukset 6-18 ja 1-10, liekö sattumaa? No, jokainen olkoon, mitä mieltä ite haluaa, mut ite oon sitä mieltä, että tässä EA on mennyt pahasti metsään. Omasta mielestäni aloitukset on tässä pelissä yksi tärkeimmistä asioista, vielä tärkeämpiä oli 08:ssa. Jos joku on huomannut, että jotain oikeasti pystyy tekemään ns. huonommalla aloittajalla, niin tänne vaan vinkkiä kiitos.
Siitä olen tyytyväinen, että sattumalla on myös osuutensa näihin peleihin, eli käytännössä hieman parempi pelaaja ei joka kerta voita peliä. Toki se ärsyttää, että omat pelaajat eivät saa kiekkoa reppuun useastakaan avoimesta paikasta, ja että omaan maaliin menee joskus joku todella helppo kiekko, mutta onhan se tietysti realistisempaa. Bugimaaleja en ole huomannut ollenkaan, mikä on erittäin tärkeää myöskin realistisuuden kannalta. Se on kuitenkin varmaa, että itse tuun kerran jos toisenkin tekemään maalin, jos vastustaja antaa siihen tilaisuuden. Eli sääliä ei tunneta tässäkään pelissä. Joku voi pitää sitä lapsellisena yms. mutta itse olen varsinkin nyt sitä mieltä, että puolustaa pitää. Bugimaaleja ei nyt tehdä käytännössä ollenkaan, joten kaikki maalit ovat hyväksyttäviä varmaan jokaiselta taholta? :)
Bugimaaleja ei nyt tehdä käytännössä ollenkaan, joten kaikki maalit ovat hyväksyttäviä varmaan jokaiselta taholta? :)
No eräästä tietystä paikasta vedetty lämärin tiettyyn kulmaan maalia näyttää välissä uppoavan aika hyvin. Samoin kuin oikeaoppinen one-timer, mutta se onki sellanen et varmaan oikeassaki elämässä uppoais aika kovalla prosentilla.
No eräästä tietystä paikasta vedetty lämärin tiettyyn kulmaan maalia näyttää välissä uppoavan aika hyvin. Samoin kuin oikeaoppinen one-timer, mutta se onki sellanen et varmaan oikeassaki elämässä uppoais aika kovalla prosentilla.
No ei vaikuta kovin pahalta, jos noin on? Toki jos joku veto jostain menee kovalla prosentilla sisään ja one-timer avopaikasta ei, niin ainakin itseäni hieman ärsyttää, mutta toisaalta parempaan suuntaan on silti menty ja paljon. Käytännössä nyt ei ainakaan tietääkseni ole sitä, että esim. slap-pass spesialistit pääsevät hallitsemaan rankingiä yms. Joku nyt varmasti miettiii, että mähän oon just se, joka pisti koko ajan niitä, mutta asia on niin, että mä jätin ne käytännössä kokonaan pois jo monta kuukautta sitten. Toki tuli tehtyä joitakin maaleja edelleen siten, kun peli antoi myöden, mutta ne oli varmasti helpompi estää kuin kulmasta laitettu kova syöttö kaverin rystyllä sisään ohjattuna. Näyttääpä aika moni edellisen pelin taitajista edelleenkin keikkuvan 09-rankingissä kärkipaikoilla, joten ehkä se kertoo siitä, että muutakin osataan tehdä, kuin slap-passejä...
No ei vaikuta kovin pahalta, jos noin on? Toki jos joku veto jostain menee kovalla prosentilla sisään ja one-timer avopaikasta ei, niin ainakin itseäni hieman ärsyttää, mutta toisaalta parempaan suuntaan on silti menty ja paljon.
Ei. Oikeaan suuntaan ollaan menossa eikä tässä paljoa valittamista ole. Ite olen kyllä keskittyny pelkästään tohon HC Jatkoaikaan ja silloin tällöin Be A Prota vetelen. Ei vaan nappaa perus Live-pelit tai jatkis turnaukset enää.
EDIT: Ei se Jani Tuppurainen ole loukkaantunut. Pelaa Hearshey Bearsin kolmosketjussa..
FutureHockey
20.09.2008, 09:08
Hmm on pieni ongelma.. Alottelin tuossa dynastiaa ja valitsin Chicagon. Kaikki hyvin tähän mennessä, mutta en pääse siihen että pelaa seuraava ottelu? Miksiköhän näin? Ketjut olen laittanut kuntoon, palkkakatto on kunnossa... Mikä mättää?
Kiitos jo etukäteen.
-FH-
Hmm on pieni ongelma.. Alottelin tuossa dynastiaa ja valitsin Chicagon. Kaikki hyvin tähän mennessä, mutta en pääse siihen että pelaa seuraava ottelu? Miksiköhän näin? Ketjut olen laittanut kuntoon, palkkakatto on kunnossa... Mikä mättää?
Kiitos jo etukäteen.
-FH-
Oletko simuloinut kalenterista pelipäivään asti?
Bap-pelimuodossa pelasin AHL:ssä 15 ottelua joissa 14 pistettä. Nopeaan tahtiin kejuissa ylöspäin ja nyt kutsuttiin ylös Calgaryyn. Heti ensimmäisessä ottelussa 2+0, tosin toinen maali tyhjiin. Hieman kyllä häiritsee täälläkin mainitut epäloogisuudet kuten peliaika kolmassentterille. Noh, ensi vuoden pelissä ollaan varmaan tuota hieman raakileeksi jäänyttä pelimuotoa kehitetty. Dynasty-modekin jaksaa kiinnostaa.
Hieman kyllä häiritsee täälläkin mainitut epäloogisuudet kuten peliaika kolmassentterille.
Jos se kolmossentteri pelais normaalisti vaikka jonkun 14min/peli ja se olis viiden minuutin erillä jotain 3,5 minuuttia oikeaa aikaa. Kuka oikeasti jaksais? Varmaan tässä pelimuodossa suurin osa haluaa olla niitä pistenikkareita ja pelata YV:tä niin paljon kuin jaksavat.
Maalivahtimode onkin sit jo lähellä täydellisyyttä. Välistä tulee suht helppoja pelejä ja välistä tulee pelejä jossa joutuu koko ajan vetämään game savereita. Joskus voit pelata unelmapelin vaikka omiin koliseekin kolme maalia sit taas peli jossa päästät yhden maalin voi olla ihan surkea molarilta.
Jos se kolmossentteri pelais normaalisti vaikka jonkun 14min/peli ja se olis viiden minuutin erillä jotain 3,5 minuuttia oikeaa aikaa. Kuka oikeasti jaksais?
Tälläinen autentisuutta kaipaava nipo jaksais. Onhan siellä nytkin valittavana onko kentällä koko ajan tai "authentic". Kaipaisin vielä todellista pro-modea, jossa alotettaisiin neloskentästä sillä peliajalla joka kuuluu. Ei tuo kovinkaan realistista ole, että viidessätoista pelissä noustaan NHL:ään joukkueen peliaikarohmuksi. Eli ei se iso homma olisi pelintekijöiltä laittaa myös jonkin hieman simulaatiomaisempi pelimuoto Bappiin.
repe_joke
20.09.2008, 11:52
Niin onhan tuo aika "paha", kun pakkina pystyy pelaamaan helposti 40 minsaa pelissä 3-pakkiparissa, eikä äijää rupea edes väsyttämään (pitäs varmaan vähän asetuksia säätää). Yli 30 minsaa on itselleni tullut 1-pakkiparissa, kun on pelannut vain valkun määräämät vaihdot. Tietenkin jos pelaisi esim 10 minuutin erillä, 5 minuutin erien sijaan, niin peliaika voisi olla vähän realistisempi.
Kaikkineensa kuitenkin erittäinkin onnistunut uudistus.
Tälläinen autentisuutta kaipaava nipo jaksais. Onhan siellä nytkin valittavana onko kentällä koko ajan tai "authentic". Kaipaisin vielä todellista pro-modea, jossa alotettaisiin neloskentästä sillä peliajalla joka kuuluu. Ei tuo kovinkaan realistista ole, että viidessätoista pelissä noustaan NHL:ään joukkueen peliaikarohmuksi. Eli ei se iso homma olisi pelintekijöiltä laittaa myös jonkin hieman simulaatiomaisempi pelimuoto Bappiin.
No kyllä sitä itekin kaipais. Niin se vain menee että suurin osa pelaajista ei halua liian simulaatiomaista peliä. Mulla on myös yksi Be A Pro-kausi menossa grinderillä. Pyrin lähinnä taklaamaan, puolustamaan ja hankkimaan hyökkäyspään aloituksia. Huvittavaa kyllä kun vedän pitkän vaihdon ja saan taisteltua jätkillä hyökkäyspään aloituksen niin eiköhän valmentaja laita meikäläisen heti sinne aloituskuvioon. Vaikka paikka tosiaan pitäisi olla kolmosketjussa. Ykkös YV:ssäki tuntuu olevan aina oli sitten mikä pelaajatyyppi tahansa.
Noiden edellä mainittujen takia tuleekin eniten pelailtua molarilla. Aika armoton vain on koutsi kun voittoja pitäisi tulla vaikka oma joukkue ei tee pelissä maaliakaan.
Mielenkiintoista tää BAP.
Nousin tuossa Detroitin kokoonpanoon sen 15 AHL-ottelun jälkeen. Detroitilla oli mennyt alkukausi täysin penkin alle. Nyt nousin ykköskenttään muutama peli sitten ja samalla Detroit on noussut toiselle sijalle. Johdan Detroitin pistepörssiä ja maalipörssiä.
Nyt kuitenkin tuli viesti, että pitäs tehdä tehoja ja siirto takas kakkoskenttään on tiedossa. En tiedä mitä tässä pitäs tehdä, että pysyy ykköskentässä. Joka pelissä, minkä olen ykköskentässä pelannut, olen tehnyt vähintään yhden maalin ja yleensä syöttöjä päälle. Taitaa mahtua jopa yksi kypärätemppu ko viiteen otteluun.
Noo, ei se huono oo pelata kahden ruotsalaisen kanssa tuossa kakkoskentässä.
Niin onhan tuo aika "paha", kun pakkina pystyy pelaamaan helposti 40 minsaa pelissä 3-pakkiparissa, eikä äijää rupea edes väsyttämään (pitäs varmaan vähän asetuksia säätää). Yli 30 minsaa on itselleni tullut 1-pakkiparissa, kun on pelannut vain valkun määräämät vaihdot. Tietenkin jos pelaisi esim 10 minuutin erillä, 5 minuutin erien sijaan, niin peliaika voisi olla vähän realistisempi.
Kaikkineensa kuitenkin erittäinkin onnistunut uudistus.
Meikäläinen pelaa 7 minuutin erillä ja fatigue-sliderit on käännetty kaakkoon. Vielä kun pelaan Columbuksen organisaation AHL-tason jannulla, Andrei Plekhanovilla, millä endurance on luokkaa 70 (ns. oman be-a-pro -hahmon endurance oli ainakin itsellä NHL-luokkaa, n. 85) on pakko pelata lyhyttä vaihtoa ja silti ottelun lopussa energiat on nollissa. Tuossa pääsee vähän lähemmäksi realistisuutta siinä mielessä, ettei voi koko vaihtoa karata kiekon perässä. Peliaikaa tosin tulee silti liikaa, välillä koutsi peluuttaa joka toista vaihtoa lopussa vaikka energiat ihan nollissa. Luonnollisesti pelaan vain koutsin antamat vaihdot.
Se hieman enemmän ketuttaa, että AHL:stä NHL:ään nousu kestää vain sen 12 peliä.
Kohta pääsee itsekkin kokeileen xbox:ia ja änäriä. Tuli perjantaina tilattua ko. härveli ja alku viikosta pitäisi saada se postista. Mielenkiinnolla odotan minkälainen paketti on kun koskaan en ole xbox:lla pelannut. Aina "luottanut" pc:n änäriversioon joka on kyllä yhtä sontaa ollut muutaman viime vuoden
Kohta pääsee itsekkin kokeileen xbox:ia ja änäriä. Tuli perjantaina tilattua ko. härveli ja alku viikosta pitäisi saada se postista. Mielenkiinnolla odotan minkälainen paketti on kun koskaan en ole xbox:lla pelannut. Aina "luottanut" pc:n änäriversioon joka on kyllä yhtä sontaa ollut muutaman viime vuoden
Sama homma rahikaisella, ja kun X-boxin ja NHL:n sai vielä suht edullisesti 269, niin päätin taipua konsolipuolelle. Peli on kyllä loistava ja nettipelin lagittomuus oli todella iso yllätys. Be a pro pelimuoto alkaa jäämään jo paitsioon, tuo on-line joukkue peli on niin loistava uudistus, että eipä paljon muuta viitsi pelata, eikä mitään suurempia bugejakaan ole löytynyt.
Sama homma rahikaisella, ja kun X-boxin ja NHL:n sai vielä suht edullisesti 269, niin päätin taipua konsolipuolelle. Peli on kyllä loistava ja nettipelin lagittomuus oli todella iso yllätys. Be a pro pelimuoto alkaa jäämään jo paitsioon, tuo on-line joukkue peli on niin loistava uudistus, että eipä paljon muuta viitsi pelata, eikä mitään suurempia bugejakaan ole löytynyt.
Ai säkin olet tarttunut firman ( joka mainostaa itseään, osta nopeammin, osta viisaammin.... ) tarjoukseen. Ostin tuon juuri hinnan takia. Todella edullinen paketti ja päälle vielä pienehköt postikulut. Halvemmaksi tuli tilata postin tuomana kun hakea.
Big Bad Bruins
20.09.2008, 23:28
Siis tässähän on ihan mahoton saada Dynastyssa maaleja. Aina on n.15 enempi vetoja ku vastustajalla, mutta mikään ei uppoa. Oma mv taas imuroi 10vedosta vähintään 4sisään.
Siis tässähän on ihan mahoton saada Dynastyssa maaleja. Aina on n.15 enempi vetoja ku vastustajalla, mutta mikään ei uppoa. Oma mv taas imuroi 10vedosta vähintään 4sisään.
Pakko sanoa, että ihan järkevää ois vaan opetella pelaamaan, kyllä se kiekko tiensä sitten sinne maaliinkin löytää. :)
Big Bad Bruins
20.09.2008, 23:50
Pakko sanoa, että ihan järkevää ois vaan opetella pelaamaan, kyllä se kiekko tiensä sitten sinne maaliinkin löytää. :)Onhan näitä eri nhl:lliä pelattu jo vuodesta 00. Ja boxillakin on jo 08 pelattu moneen kertaan. Toki myönnän olevani sysipaska, mutta viime pelissäkin uppos 2vetoa kolmesta, niin ei vaan jaksa. :)
edit: heti ku vaihoin ittelleni kipperin omalle maalille, niin itseluottamus nousi ja aloin tekemään häkkejä.
Typoa tulee taas lauantaina.
Unchained
20.09.2008, 23:58
Ai perhana että oli äsken hermoja raastava Be a Pro peli. Olen 3-1 johdossa kun alkaa hulabaloo. Carolinan Staal laukoo lerppukiekon aloituspisteen kohdalta, ja Fernandez haroo tyhjää. Sitten vastustaja tekee kahdella peräkkäisellä siniviiva lepakolla maalit, tilanne 3-4 ja peliä minuutti jäljellä. Pistän älyttömän mylläkän Wardin maalille, ja lopulta Ryder onnistuu tökkäisemään kiekon maaliviivan tuntumaan ja pääsen tuikkaamaan tasoituksen. Peliä jäljellä 20 sekuntia. Aloitusvoitto suoraan eteenpäin nätit kynät ja kiekko Sturmin lapaan, ja johtomaali. En muista näin tiukkaa peliä pitkään aikaan. Ja HIEMAN meni luotto molariin.
Ai perhana että oli äsken hermoja raastava Be a Pro peli.
No älä muuta sano. 0-1 tilanteessa tappiolla kolmannessa erässä, aikaa jotain 20sek. Maalivahti pois, vastustaja heittää kiekon vaan päätyyn, Zidlicky menee hakemaan ja pistää maalin takaa passin meikäläiselle. Aikaa ~15 sekuntia kun lähtee epätoivoinen, jopa Kiprumainen, koko kentän soolo...Ensimmäinen kaveri ohitettu pelkällä nopeudella, sitten pikku kynä ja toinen äijä, sitten vastassa Phaneuf...oikealta, ulkokautta ohi, maalin kulmalla jo...kierränkin maalin takaa ja vanhanaikaisella sisään. Hui jeesus mitkä tuuletukset. 4,3 sekuntia toki jäi aikaakin, olis voinu vetää toisen kiekan maalin ympäri kevyesti.
Maali löytyy tallennettuna ja lähtee netin syövereihin heti kun tuota Liveaikaa taas ostelen.
edit. Niin, matsi toki voitettiin vielä, Zidlicky tykitti mun passista onetimerin yläpesään vajaa minuutti ennen jatkoajan loppua. Mahtava peli kyllä.
Tuohan pelkästään postiviinen asia, NHL 06-08 (pc versio), kun pystyi juomaan kaljaa ja syömään pitsaa samaan aikaan kun pelasi ja silti sai sen 6-7 häkkiä joka pelissä.
Tähän kyllä on jo moni vastannut, mutta ei siinä muu auta kuin pelata vain parempia paikkoja omille jätkille. Enää ei juurikaan auta pienestä kulmasta laukoa tai yrittää siniviiva lämäreitä ilman maskia. Maalivahtien tekoälykin tuntuu parantuneen ja nää huippumoket on tässä pelissä oikeasti huippumokkeja! Kaveria vastaan yksi matsi jossa Brodeur oli ohittamaton. 23laukausta pelissä ja rankkareille mentiin 0-0 tilanteessa.
Edelleen vituttaa nämä loukkaantumiset! Ne vielä menettelee jossa hyökkääjää kikkailee kiekon kanssa tai jää syötön jälkeen ihastelemaan jos kaveri saa maalipaikan ja pääset sit jollain romuluisella pakilla vetämään täysillä vastapalloon. Noi vaan vituttaa ku jätkä on kiekon kanssa kulmassa ja toinen pelaaja tulee ja vetää hirveillä vauhdeilla selkään. Näistä tosin tulee joskus viiden minuutin rangaistus mutta ei se paljon lohduta jos pelissä menee esim. jo toinen sentteri.
Näin mututuntumalta voisin heittää että on loukkaantunut keskimäärin yli 2 pelaaja jokaisessa pelaamassani ottelussa (en laske Be A Prota mukaan).
Big Bad Bruins
21.09.2008, 12:06
... Pointti oli tuossa oman mv:n surkeudessa ja vastustajien ylivertaisuudessa. Tosin kaikki korjaantu ku vaihoin Fleuryn pois, eli jos vedetään johtopäätös että Fleury on surkea ja muut on hyviä. ;)
Pointti oli tuossa oman mv:n surkeudessa ja vastustajien ylivertaisuudessa. Tosin kaikki korjaantu ku vaihoin Fleuryn pois, eli jos vedetään johtopäätös että Fleury on surkea ja muut on hyviä. ;)
Niin no en tietenkään pysty sanomaan että onko se Fleury ollu oikeasti surkea vai onko sun joukkuees vain puolustanut surkeasti. Tai onko vastustaja vain pelannu niin helvetin hyvin hyökkäypäässä ettei se Fleury ole voinut niille maaleille mitään. Imuri on tietenkin aina imuri ja se kannattee vaihtaa pois mahollisimman äkkiä jos se vain kelpaa jolleki.
Ylipäätään jos vituttaa maalivahtipeli niin menkää ite maaliin! Hauskaa hommaa. Be A Pro:ssa tosin nauratti yks peli Kingsejä vastaan ku LaBarbera imi suurin piirtein joka kolmannen vedon. Slidereita kannattee kyllä säädellä ja etsiä niitä täydellsiä asetuksia. Ite kun maalissa olen niin pistän vedot kovemmiksi ja tarkemmiksi jotta tulee lisää haastetta. Sit taas kenttäpelaajan pelatessa laitan ne heikommiksi jotta ei tule liian helppoja maaleja eikä taas jokaisella tusinapakilla ole samanlainen pyssy kuin Al Macinnisilla.
Big Bad Bruins
21.09.2008, 12:42
Ylipäätään jos vituttaa maalivahtipeli niin menkää ite maaliin! Toi maalivahtina oleminen oli kyllä hauskaa. Taitaa just olla BaP menossa maalivahtina. Ongelmana on lievä ylipelaaminen tilanteissa, mutta eiköhän sekin korjaannu ajanmyötä. Toivottavasti ei mee valmennusjohdolla hermot ennen sitä.
Missä on ongelma, kun PS3:lla pelaan be a prota, ja laukaukset lähtee ihan mihin sattuu. ohjainasetuksena classic, jolloin pitäs ampuu aina automaattisesti maalia kohti, mut vitut...vasemmalla tatilla täytyy ohjata mihin ampuu.. rupee vituttaan ku joutuu kolmosketjun työjuhdaks sen takia ku ei kudit osu maaliin päinkään...:(
Missä on ongelma, kun PS3:lla pelaan be a prota, ja laukaukset lähtee ihan mihin sattuu. ohjainasetuksena classic, jolloin pitäs ampuu aina automaattisesti maalia kohti, mut vitut...vasemmalla tatilla täytyy ohjata mihin ampuu.. rupee vituttaan ku joutuu kolmosketjun työjuhdaks sen takia ku ei kudit osu maaliin päinkään...:(
Tä? En PS3:lla ikinä pelannu mutta ainakin Boxilla voi valita sen laukausten tähtäämisen joko automaattinen tai sitten manuaalinen.
Jep, mutta silti laukaukset lähtee mihin sattuu...vaikka se olis automaatilla.
Naughty_S
21.09.2008, 16:46
Mikä tässä on se ongelma? Kun jollain vaisuilla classic-komennoilla pelatessa ei menekään kaikki kudit kohti maalia?
Voi jeesus, onhan se ihan kohtuutonta ettei lätkässä kaikki vedot napsu ylänurkkiin...
Voi jeesus, onhan se ihan kohtuutonta ettei lätkässä kaikki vedot napsu ylänurkkiin...
Heh..meinasin ite sanoa samaa mutta ajattelin vähän tollasta kohteliaampaa vastausta. Ainaki boxilla toi Vision Control auttaa paljon laukauksissa..
No ei sit mitään, sori et vaivasin teitä pro-pelaajia.
Mietsuslav
21.09.2008, 20:04
Kymmenisen ottelua liveä takana ja ensimmäinen varma maalikikka tuli vastaan. Maalin vierestä melkein nollakulmasta lämäri ylänurkkaan, 5-0 ensimmäisen erän jälkeen ja lähdin menemään. Tota kun porukka alkaa käyttämään samalla lailla kuin 08:ssa slap passia, niin menee maku koko pelistä.
Muutenkin vaikuttaisi, ettei tätä jaksa yhtä kauan kuin edellistä versiota. Mailannostonappi ehkä paskin uudistus ikinä NHL-peleissä.
Kannattaa harjotella vetämistä harjoitusmoodissa. Siinä on enemmän aikaa treenata tähtäämistä kuin pelitilanteissa. Tarpeeksi treeniä niin pelitilanteissakin vedot rupeavat löytämään paikkansa repun perukoilta. Tämä vihje koskee siis manuaalitähtäystä.
repe_joke
21.09.2008, 21:18
Mailannostonappi ehkä paskin uudistus ikinä NHL-peleissä.
Tuo muuten on perseestä oleva uudistus. Sillä kun saa kiekon pois, vaikka oikeasti olisi niin kaukana, ettei ole enää mitään mahdollisuutta riistää kiekkoa. Ja tuolla mailannostolla saa kiekon vieläpä säälittävän helposti pois, ihan kun pelaajat eivät osaisi puolustautua moista kataluutta vastaan ollenkaan.
Itse en tuota edes voi käyttää(helpottaisi puolustajana pelaamista), kun olen umpi klassikkokontrolli peluri.
AHL: 14GP, 8W, 1SO, 2.42GAA, 89,8%
NHL: 4GP, 3W, 1.49GAA, 92,7%
Eli 14 pelin jälkeen pääsin ylös aloittamaan koska Theodore loukkaantui. Mielenkiintoista olis ollu katella kui kauan olis kestäny jos ei olis loukkaantumista tullut. Eka peli oli vieraissa Anaheimia vastaan ja taidettiin voittaa jatkoajalla 3-4. Pelottavan vähän tuli vetoja mutta onneksi Ovechkin oli hyvällä pelipäällä.
Konferenssissa ollaan kuudentena ja hyvin osaa omat jätkät maaleja tehdä. Ykkösessä Ovechkin-Fedorov, kakkosessa Semin-Bäckström ja silloin tällöin myös kolmosen Brashear-Nylander komppaavat ihan kelvollisesti.
Kauden odotukset on ihan tavoitettavissa mutta seitsemän nollapeliä tuntuu aika kovalta näin rookie-mokelle. Varsinkin jos ylhäällä pääsee pelaamaan lopun kautta.
Bap: Calgaryssa 4 ottelua pelattuna ja pisteet 5 + 2. Ylhäällä tulee maaleja paljon realistisemmin kun pelikaveritkin osaavat laittaa kiekkoa sisään. Kolmosen sentteriltä ihan hyvät debyyttipisteet. Kutsua ylempiin kenttiin odotellessa..
Jomppa_Koo
22.09.2008, 13:48
Onko tässä pelissä sama kuin 08:ssa, että melkein kaikki yli 35-vuotiaat jäävät eläkkeelle yhden kauden jälkeen? :S
Tällä viikolla pääsee onneksi kokeilemaan..
Big Bad Bruins
22.09.2008, 19:42
No johan on. Helppo on tosta sini- ja punaviivan välistä heittää roikkukiekko yläpesään. Ja tulihan sieltä ensimmäinen kunnon bugikin. Kiekko meni ylärimasta tolppan ja maaliin (varmaan 30cm maalin sisällä ainakin), mutta eihän siitä tullut maalia, vaan mv nappas räpylään ja alotus. No muuten on kyllä loistava peli, mutta pakko oli taas kitistä. :)
Torpedo 360
22.09.2008, 21:09
Basic
Game Speed - 0
Puck Control - 2
Fight Difficulty - 4 -
Fatigue Effect - 6
AI Learning - 3
Skating
Fatigue Recovery - 0
Player Acceleration - 1
Checking
Hit Power - 1
Aggression - 2
Poke Effect - 4
Passing
Pass Speed - 0
Saucer Pass Speed - 5
Pass Intercept - 3
Goalie Passing - 1
Shooting
Shot Accuracy - 3
Shot Power - 2
Defense
Shot Blocking - 2
Hook Effectiveness - 1
Penalty Shot Frequency - 3
Goalie Cover Puck Frequency - 2
Taso: Superstar
Erän pituus: 8 min
Jäähyt: 2/4
Tappelut: 1/2
Näillä säädöillä on tullut todella tasaisia pelejä ja nuo säädöt tosiaankin vaikuttaa paljon kun niitä jaksaa vaan vääntää! Esimerkiksi tuo AI Learningin tiputtaminen sai koneen tekemään erilaisia maaleja ja hyökkäyskuvioita sekä Aggressiven tiputtaminen kakkoseen sai aikaan sen että omat että tietokoneen pakit eivät säntäile maalin edustalta pois kun paine on omassa päädyssä! Kannattaa kokeilla! Ja pelailen PS3 versiota vaikka se tuskin vaikuttaa slidereihin :)
king of the jungle
22.09.2008, 21:38
Pari aika varmaa maalia on tullut kehiteltyä. Siniviivan jälkeen lataa rannetta ja ampuu sen kauempaan ylänurkkaan. Menee vähintään joka kolmas aina. Tosin en pelaa edes vaikeimmilla vaikeusasteilla vielä.
Tänään testailin ekaa kertaa boksilla. Ihan hauskahan tuo on. Eteenpäin ei juuri ole menty kuin tuossa Be a pro-modessa. Eniten on ehkä ärsyttänyt se, että jos laittaa napit toimimaan "always up" niin kun pitää hyökätä alaspäin niin veivaaminenkin toimiin ns. väärinpäin (eli samalla tavalla kuin olisit hyökkäämässä ylöspäin). Saako tuon jotenkin toimimaan niin, että kun hyökkäät ylös niin vasemmalle veivatessa kaveri tosissaan veivaa sinusta nähden vasemmalle, riippumatta siitä hyökkäätkö ylöspäin vai alaspäin. Ärsyttää suuresti.
Lisäksi kun pelaan dynastyä kaverin kanssa lukituilla pelaajilla niin omilla pelaajilla tuntuu oikeasti olevan paskaa päässä. Aivan järjettömiä syöttöjä ja vetopaikkoja ei oikeasti käytetä juuri ollenkaan.
Helvetin sekavasti selostettu koko tämä juttu mutta jos joku ymmärtää niin hyvä.
Slaiderit...
Ovatko nuo slaiderit nyt siis tuohon BAP-modeen?
Sen verran on alkanut ärsyttämään tuo BAP-mode, että on pakko laittaa n. 20 pelatun ottelun jälkeen vähän palautetta.
Tuo uutuus on jätetty ikävästi kesken, mikä ei siis ole mitenkään uutta EA:n peleissä. Kaikkein hienointa olisi, kun tuon pystyisi aloittamaan vaikkapa Euroopan sarjoista ja sitä kautta pitäisi saada varaus ja training-campin kautta vasta nousta AHL:ään. En tiedä kuinka paljon enemmän tuo vaatisi laitteelta, mutta jotenkin tynkä tuo mode tällä hetkellä on.
Tuo vaihtonäppäin on aivan turha. Jos olet pro, niin olet pro. Pelaat silloin ne vaihdot mitä annetaan. En ymmärrä alkuunkaan miksi tuossa voi itse laittaa itsensä kentälle, kun haluaa. Tai toki ymmärrän, että tuossa on todennäköisesti ajateltu arcade-pelaajia.
Ideana toimiva, mutta toteutus vajavainen. Ja nuo slaiderit ovat muuten standardiasetuksilla ihan suolesta. Tuolla kunnolla mun ukkoni vetäisi cooperiin 5000 rikki.
Koukussahan tässä silti ollaan, sitä en kiellä.
Mistä porukka oikein on ostanut tuon PS3-version? Joku jenkkiversio?
Torpedo 360
23.09.2008, 13:09
Mistä porukka oikein on ostanut tuon PS3-version? Joku jenkkiversio?
Game Paradise Turku.
Torpedo 360
23.09.2008, 13:10
Ovatko nuo slaiderit nyt siis tuohon BAP-modeen?
Sen verran on alkanut ärsyttämään tuo BAP-mode, että on pakko laittaa n. 20 pelatun ottelun jälkeen vähän palautetta.
Tuo uutuus on jätetty ikävästi kesken, mikä ei siis ole mitenkään uutta EA:n peleissä. Kaikkein hienointa olisi, kun tuon pystyisi aloittamaan vaikkapa Euroopan sarjoista ja sitä kautta pitäisi saada varaus ja training-campin kautta vasta nousta AHL:ään. En tiedä kuinka paljon enemmän tuo vaatisi laitteelta, mutta jotenkin tynkä tuo mode tällä hetkellä on.
Tuo vaihtonäppäin on aivan turha. Jos olet pro, niin olet pro. Pelaat silloin ne vaihdot mitä annetaan. En ymmärrä alkuunkaan miksi tuossa voi itse laittaa itsensä kentälle, kun haluaa. Tai toki ymmärrän, että tuossa on todennäköisesti ajateltu arcade-pelaajia.
Ideana toimiva, mutta toteutus vajavainen. Ja nuo slaiderit ovat muuten standardiasetuksilla ihan suolesta. Tuolla kunnolla mun ukkoni vetäisi cooperiin 5000 rikki.
Koukussahan tässä silti ollaan, sitä en kiellä.
Ihan näytösotteluita olen pelannut ja niiden kautta koittanut säätää mahdollisimman aitoja slidereita!
Hyviä asioita olet poiminut ja olen oikeastaan kaikesta samaa mieltä. Ensinnäkin se "ura" aloitetaan AHL joukkueen kolmosketjusta (tai ykkös/kakkos-mokkena) ja oman jätkä overall on heti jotain 77. Ite maalivahtina taisin olla tuon Overalin perusteelle koko AHL:n paras molari. Nyt parinkymmenen pelin jälkeen Overall on 79 ja olen syrjäyttänyt Theodoren Capsien ykkösmokkena. Ei kovin realistiselta kuulosta.
Unelmahan olis jos sais aloittaa Euroopasta oman suosikkijoukkueensa riveissä ja noi statsit olis suht realistisen oloisia. Draftit ja training campit olis ihan loistava lisäys.
Virheistä ja esim. siitä ettei tule vaihtoon vaikka valmentaja käskee pitäisi rankaista kunnolla! Esim loppu pelin vois istua penkillä tai pari seuraavaa olla kokoonpanon ulkopuolella. Ehkä jopa draftaus johonkin umpisurkeaan seuraan jos ei meinaa tavat parantua. Ilmeisesti Be A Pro:ssa ei voi loukkaantua millään tavalla?
Toki tässä pitäisi olla erikseen joku "Be A Pro - Arcade" jossa vois tulokaskaudella rikkoa Gretzkyn piste-ennätyksiä yms..varmaan suurin osa pelaajista ei halua mitään liian "vaikeaa" tai realistista pelimuotoa.
Alottelen tässä jossain vaiheessa tuon goalie-kauden alusta ja tällä kertaa vaikeimmilla asetuksilla. Superstar ja ainakin laukausten voimakkuudet ja tarkkuudet vaikka ihan täysille. Tosin pieni lisäys noihin slidereihin johti siihen että vastustajan päähän alkoi uppoamaan paremmin. Esim. Niedermayerin viivalämäri oli edelleen sellanen villasukalla vedetty lussu jonka olisin torjunu vaikka silmät kiinni. Teukka sentään veti p-pisteiden välistä sellasen rannarin yläpesään ettei voinu yhtään mitään.
Big Bad Bruins
23.09.2008, 16:36
Ilmeisesti Be A Pro:ssa ei voi loukkaantua millään tavalla?
Kaveri kuulemma onnistui rikkomaan nilkan/vastaavan, mutta pystyi pelaamaan (tosin taidot oli lähes puolittuneet silloin).
Löysin aika varman maalikikan.
Kiertää maalin taakse ja ennen maali vaihta takaperin luisteluun, sitten palaa takaisin "oikein päin" ja heittää vanhan aikasen maalin, molke on toisessa kulmassa tai muuten vaan pihalla.
Toinen on, kun tulee vaan laidasta ja kahden pakin väliin b-pisteiden kaarella ja veto ristikulmaan 1/3 menee aina.
Rankkareissa pelaa Hirsonkin käyttämä kikka, eli vaihtaa takaperinluisteluun kääntö väärinpäin rystylle ja sitten käännyttään oikein päin laitetaan "kämmeneltä" sisään. Toimii aika helposti.
repe_joke
23.09.2008, 23:25
Kiertää maalin taakse ja ennen maali vaihta takaperin luisteluun, sitten palaa takaisin "oikein päin" ja heittää vanhan aikasen maalin, molke on toisessa kulmassa tai muuten vaan pihalla.
Tuo takaperin luistelu tuntui yhdessä livepelissä toimivan ihan läpiajoissakin. Vähäks aikaa peruutteluvaihde päälle, ja sitten laukaus. 3 tuommoista yritystä näin, ja jokainen meni maaliin. Ja maalissa ei siis olla ihmisen ohjaama jantteri.
Hyviä asioita olet poiminut ja olen oikeastaan kaikesta samaa mieltä. Ensinnäkin se "ura" aloitetaan AHL joukkueen kolmosketjusta (tai ykkös/kakkos-mokkena) ja oman jätkä overall on heti jotain 77. Ite maalivahtina taisin olla tuon Overalin perusteelle koko AHL:n paras molari. Nyt parinkymmenen pelin jälkeen Overall on 79 ja olen syrjäyttänyt Theodoren Capsien ykkösmokkena. Ei kovin realistiselta kuulosta.
Allekirjoitan tämän, aivan tolkuttomat lähtöasetelmat. Itsekin jouduin peräti kaksi ottelua pelaamaan AHL:ää jonka jälkeen tultiin oikein hakemaan toisesta organisaatiosta suoraan Penguinsin kolmosketjuun. Siitä kymmenisen ottelua peli (vaatimattomilla tehoilla) ja hupsheijaa, nosto kakkosketjuun. Ja vaikeustasona on all-star.
Valkut ei tee minkäänlaisia muutoksia kokoonpanoihin vaikka ylivoimalla ei sais paskaakaan aikaan ja alivoimalla omissa soisi joka toinen kerta. En tiedä onko noilla positioning ja team-play ratingeilla sitten joku ylikorostettu merkitys, ne kun ovat olleet A/B-luokkaa jatkuvasti (mihin ei tosiaankaan paljon vaadita). Molaria ne jaksaa korkeintaan vaihdella parin pelin välein. Aikalisiäkään ei tunneta.
No, jauhetaan nyt ja katsotaan mitä kauden päätteessä on koutsilla sanottavaa kun ne ~70 syötön vaatimukset ei "ihan" täytykään.
Varmaan jo käsitelty tässä ketjussa, mutta pystyykö tuossa "be a pro"-modessa esim aloittaa SM-liigasta ja siirtyä änäriin? Tai edes niin että siirtyy vaikka SM-liigasta Elitserieniin yms?
Tanskanen
24.09.2008, 13:10
Ei pysty. Vain AHL --> NHL
Huomenna se koittaa, kun me PS3-omistajat pääsemme myös nauttimaan uudesta "änäristä". On sitä tässä pari viikkoa jo odoteltukin. Viimeisin konsolilla ollut NHL-peli onkin ollut NHL´04, joten on jo aikakin saada uusi versio. Tosin PC:llä on tullut pelailtua noita aikaisempiakin versioita.
Syksy on muutenkin urheilupelien ystävillä "kallista" aikaa, mutta ei siitä sen enempää tässä ketjussa. NHL´09 on se tärkein peli ja eiköhän tätä tule hakattua taas pitkälle kevääseen... : )
Pystyykö tässä uudessakaan EA:n versiossa itse editoimaan pelaajia samalla tapaa kuin 2K-sarjassa, eli muuttamaan arvoja, varusteita, pituutta, painoa... mitä tahansa? Olen kaikkien näiden ennakkoarvioiden ja demoilla pelailujen jälkeen niin kahden vaiheella, että vanhana 2K-fanina ihan tosissani mietin EA:n version hankkimista. 2K kun taitaa olla jämähtänyt paikalleen ja kaikkien tärkeintä eli franchise-modea on vieläpä karsittu.
Itseäni on aina viehättänyt 2K:ssa tuo pelaajien itsemodaamismahdollisuus, kun en jaksa mitään rosteripäivityksiä odotella vaan nysvään pelaaja-atribuuttien kanssa mieluummin itse. Grafiikathan EA:lla on aina ollut paremmin halussa, mutta sisältö on kuitenkin tärkein. Kuinka "syvä" tuo EA:n franchise mode oikein on esim. verrattuna 2K8:iin?
Tanskanen
25.09.2008, 05:43
Onhan sitä pystynyt muokkaamaan oikeaita pelaajia jo aikaisemmissakin versioissa. Ja niin pystyy tässäkin.
Ei ole 09 aikaa kun pari viikkoa niin kovasti jo puuhataan 2010...
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200809248323663_jk.shtml
Pystyykö tässä uudessakaan EA:n versiossa itse editoimaan pelaajia samalla tapaa kuin 2K-sarjassa, eli muuttamaan arvoja, varusteita, pituutta, painoa... mitä tahansa?
Arvoja ja varusteita kyllä pystyy säätämään. Ja sopimuksen arvoa sekä tappeluhalukkuutta. Siihen se sitten jääkin. Olisi kiva jos sopimuksen pituudenkin voisi muuttaa.
Itse olen ainakin sen verran "friikki" noiden "oikeiden" tietojen kanssa, että ottaa rajusti päähän kun kentällä höntsää vääränkätinen pelaaja tai pelaaja on täysin väärällä pelipaikalla. Se on kumma kun sitä pelipaikkaa ei edes voi vaihtaa. Tekoäly kun kuitenkin järjestää ketjunsa täysin pelipaikkojen mukaan.
Nyt muutamissa änärijengeissä on se tilanne, että esimerkiksi oikeita laitureita on niin vähän, että joku tappelija suhaa kakkosessa tekoälyn itse järjestäessä ketjut, kun taas joku paljon parempi sentteri joutuu jäämään popcorniosastolle.
Sitten on joku tapaus Byfuglien, jonka ajattelin tehdä kokonaan uutena pelaajana peliin vain saadakseni miehen hyökkääjäksi.
Hah, tulipa hörähdeltyä tuossa kun pelasin Be A Prota. Gaborik ronkki hirveen hässäkän jälkeen riparista maalin sisään, kun DiPietro ei saanut kiekkoa haltuunsa. No, seuraava pätkä mikä tuli oli kun DiPietro kovasti onnitteli Gaborikia maalista (niin kuin syöttäjä pelissä aina tekee, jos olette huomanneet). Uskomattoman hauska bugi.
Be A Pro on kyllä koukuttava uudistus tuohon peliin. Täällä on tosin mainittu ihan aiheesta jostain puutteista, kuten ketjupudotuksista, vaikka tehot on huikeat ja arvosanat kohdillaan. No, ainahan sitä jotain löytyy, mutta kaikenkaikkiaan todella toimiva idea tämä BAP, jonka uudistuksia odottaa innolla.
Sitten on joku tapaus Byfuglien, jonka ajattelin tehdä kokonaan uutena pelaajana peliin vain saadakseni miehen hyökkääjäksi.
Mun mielest tää ukko on kyllä hyökkääjänä pelissä. Pelaa toki Chicagon YV:ssä pakin paikalla..viime kaudellaki tais siinä vikassa rosteripäivystyksessä muuttua jo hyökkääjäksi.
Mua taas vituttaa et vaik ite tekee kaikki rosterit ihan oikeiksi niin niillä ei voi sit pelata Livessä vaan pitää ladata ne EA:n uusimmat rosterit. Seki vaik olis ne EA:n rosterit niin ketjuja ei saa valmiiksi muokata niin miten haluaa. Toki noissa Live-liigoissa on jo tämä mahdollisuus mutta ei käsittääkseni toimi normipeleissä.
Hah, tulipa hörähdeltyä tuossa kun pelasin Be A Prota.
Tää on ihan hauska kun joka sivulla tulee aina uus viesti samasta asiasta.
Niin no tuosta vaikeustasteesta:
Vaihdoin vaikeimmalle vaikeusasteelle, olin toisena pistepörssissä, muutaman pelin, joissa arvosana jäi C+ /C tasolle kävi noutaja ja kakkoskentästä farmiin. Tammikuussa. Ja ostivat Mike Keanen Detroittiin. V**** Keane! Vaikeimmalla vaikeustasolla, vaikka tein pisteitä ja arvosanat oli hyviä, joukkue hävisi (9:n putkeen, eli sikäli ymmärrettävää). Osgood ei vaan saanut niitä "siniviivan jälkeen suoraan syötöstä-vetoja" kiinni.
No ei tää helppoa saa ollakkaan, Nyt mennään Filppulan kanssa Griffinien ykkösessä :)
Carl-Sean Berg
25.09.2008, 13:14
Tänään pitäisi siis tuon PS3-version olla kaupoissa.
Töiden jälkeen menen sitä kädet syyhyten ostamaan, paras löytyä kaupasta tai halkean.
Arvoja ja varusteita kyllä pystyy säätämään. Ja sopimuksen arvoa sekä tappeluhalukkuutta. Siihen se sitten jääkin. Olisi kiva jos sopimuksen pituudenkin voisi muuttaa.
Itse olen ainakin sen verran "friikki" noiden "oikeiden" tietojen kanssa, että ottaa rajusti päähän kun kentällä höntsää vääränkätinen pelaaja tai pelaaja on täysin väärällä pelipaikalla. Se on kumma kun sitä pelipaikkaa ei edes voi vaihtaa.
Jos kätisyyttä tai pelipaikkaa ei saa vaihtaa niin jää peli kaupan hyllylle. Kyllä noita pitäisi pystyä modaamaan lähes rajattomasti, koska pelipaikat vaihtuvat ja edelleen, ihme kyllä, joillakin pelaajilla on aivan varmasti maila väärässä kädessä. Kuten Joe Juneaulla monta vuotta putkeen 90-luvun peleissä.
Siis 2K9:iä odotellessa...
Jack Daniel's
25.09.2008, 15:52
Pikkaisen pistää tuossa BAP:ssa ärsyttämään muutama sinänsä pieni yksityiskohta:
1) Omalle joukkueelle ei tule loukkaantumisia ollenkaan. Olen pelannut nyt lähes 20 peliä jo "ylhäällä" Anaheimissa, eikä yksikään pelaaja ole vielä joutunut lasarettiin. Tosin vaikea siinä on loukkaantua, kun vastustaja ei taklaa juuri ollenkaan...
2) Oma koutsi ei tee ketjumuutoksia laisinkaan. Ainoat, joiden pelipaikka on näiden 20 ottelun aikana muuttunut, ovat olleet meikäläinen ja ne pelaajat, jotka ovat joutuneet tekemään tilaa meikäläiselle. Puolustusparit eivät ole muuttuneet missään vaiheessa.
3) Jos haluan joukkuekaverini tappelevan, joudun järkkäämään sen itse painamalla Y-näppäintä ennen vaihtoonmenoa.
Tanskanen
25.09.2008, 17:14
Eikö muka saada HC Jatkoaikaa kasaan PS3:lla?
Tuli tossa korkattua uusin NHL online-matsilla.
Vastassa olis tietysti mailannostoa runkkaava ja jotain vanhanaikaiskikkaa käyttävä jenkki. 3-1 tuli takkiin.
Torpedo 360
25.09.2008, 22:06
Jos kätisyyttä tai pelipaikkaa ei saa vaihtaa niin jää peli kaupan hyllylle. Kyllä noita pitäisi pystyä modaamaan lähes rajattomasti, koska pelipaikat vaihtuvat ja edelleen, ihme kyllä, joillakin pelaajilla on aivan varmasti maila väärässä kädessä. Kuten Joe Juneaulla monta vuotta putkeen 90-luvun peleissä.
Siis 2K9:iä odotellessa...
No tuossa pelissä ei monta pelaajaa ole vääräkätisinä jos yhtään. Yhden löysin ja tein sen itse uudestaan samoilla arvoilla! Rostereita tulossa PS3:lle jos kiinnostaa :)
No tuossa pelissä ei monta pelaajaa ole vääräkätisinä jos yhtään. Yhden löysin ja tein sen itse uudestaan samoilla arvoilla! Rostereita tulossa PS3:lle jos kiinnostaa :)
NHL:n puolelta ei ole löytynyt, koska en ole edes pelannut vielä, mutta SM-Liigan puolelta kyllä. Mälkiän Simo pelaa SaiPan takalinjoilla näköjään leftiltä. Vaikka monipuolinen pakki onkin niin en tiedä, mikä aivopieru tuo häneltä itseltään on.
Meneekö tuo Be a Pro-pelimuoto jonkun tietyn käsikirjoituksen mukaan menivät pelit miten tahansa? Nousin normiajassa (-20peliä) Bostonin 1. ketjuun. Pelejä alla 17 ja tehot 17+9. Viime matsissa tehot 3+1. Pelin jälkeen koutsilla asiaa ja "sinun pitäisi loistaa joka ilta...sijoittuminen kunnossa...pisteitä pitäisi tulla enemmän, tiput 2 kenttään." No eipä siinä mitään, pitää vissii skodata vähän tehokkaammin. Vai onko kyseessä niin realistinen peli että olen käynyt kiksauttamassa omistajan tytärtä ja nyt ollaan koirankopissa loppukausi?
Vai onko kyseessä niin realistinen peli että olen käynyt kiksauttamassa omistajan tytärtä ja nyt ollaan koirankopissa loppukausi?
No oletko? Jos olet niin aika päivänselvä.
Asiaan: Pelaan BaP:a maalivahdilla ja kyllä välillä tosiaan tuntuu että mennään tekoäly edellä tapahtu mitä tapahtu. Yhteenvetona sä oot ilmeisesti liian hyvä ja kone alkaa sekoon :)
No tuossa pelissä ei monta pelaajaa ole vääräkätisinä jos yhtään.
Derek Boogaard on Right. Muuten ei ole omaan silmään NHL:ssä mitään suurempaa osunnu. Boogaard on muuten yks pelin parhaita pelaajia muutenki. Taitaa johtaa koko liigan maalipörssiä omassa dynastyssä.
Derek Boogaard on Right. Muuten ei ole omaan silmään NHL:ssä mitään suurempaa osunnu. Boogaard on muuten yks pelin parhaita pelaajia muutenki. Taitaa johtaa koko liigan maalipörssiä omassa dynastyssä.
Boogey pelottelee tuomareita. Käy vähän "jutskaamassa" dumareilta ne kakkossyötöt itselleen.
Mutta tosissaan, aika kumma juttu. Omassa BaP:ssa Boogaardilla vissiin 50+ matsin jälkeen tehot 4+3 kasassa.
Disaster
26.09.2008, 22:44
EA:n rosteripäivitys (mistä löytyy uudet tulokkaat ym fixausta alkuperäisiin) tulee ilmeisesti vasta joskus sitten kun kausi on jo käynnissä? Itelle vittuilee ainaki nyt että ei voi yhdistää tonne EA:iin vai eikö siellä siis vielä oo mitään rosteripäivitystä? PS3:lla pelailen.
PS Miksihän helvetissä PS3 ja XBOX on samassa ketjussa? Eikö ois parempi ku ois ihan erikseen NHL09 PS3- ja NHL09 XBOX-ketju?
Tarttisin muutaman jeesin/kommentin. Ihan alkuun myönnän, että olen todella ummikko pelaamisessa ylipäänsä, itse ohjaaminen jne tuottaa helvetinmoisia vaikeuksia.
Mutta asiaan, eli pelaan tota be a prota, laitahyökkääjänä Manitoba Moosessa tällä hetkellä pro-vaikeustasolla 6 minsan erillä.
Olen pelannut neljä matsia, eikä yhdessäkään pelissä ole tullut yhtään sellaista jäähyä, missä en olisi ollut osallisena. Eli ei yhtään ylivoimaa neljään matsiin. Jäähypalkki on tapissa. Voiko tähän vaikuttaa vielä jollain lisäasetuksilla?
Hyökkäyssuunta on koko ajan "ylöspäin". Voiko vaihtaa asetuksista vai onko aina näin?
Koukuttava on kyllä, vaikka ihan paska pelaaja oonkin. Ekaan neljään matsiin tehot 2+1 ja jäähyjä 38 min :)
Tony Esaias Vaapukka
27.09.2008, 00:50
[QUOTE=PS Miksihän helvetissä PS3 ja XBOX on samassa ketjussa? Eikö ois parempi ku ois ihan erikseen NHL09 PS3- ja NHL09 XBOX-ketju?[/QUOTE]
Miksi siis et aloita uutta ketjua jommalla kummalla konsolilla? Älä valita toimi.
TwentyThree
27.09.2008, 09:45
Vaikuttaako tässä pelissä laukausten määrä jotenkin veskarin otteisiin?
Tänään pelasin kolme peliä joissa vein laukaukset selkeästi tyyliin 30-10 ja jokaisesta tuli pataa ja nimenomaan niin että vastustajan maalit ovat olleet uskomattomia hörppyjä kun taas toisessa päässä vastustajan kassari seisoo suurin piirtein päällään ja loput laukaukset meneekin ohi tai tolppiin.
Aamun ainoan voittoni otin yllättäen oltuani aivan jyrän alla ja kahdella "paniikki"rannarilla sinisen pinnasta 2-1 voitto, laukaukset vastustajalle 45-11.
Torpedo 360
27.09.2008, 10:30
Vaikuttaako tässä pelissä laukausten määrä jotenkin veskarin otteisiin?
Tänään pelasin kolme peliä joissa vein laukaukset selkeästi tyyliin 30-10 ja jokaisesta tuli pataa ja nimenomaan niin että vastustajan maalit ovat olleet uskomattomia hörppyjä kun taas toisessa päässä vastustajan kassari seisoo suurin piirtein päällään ja loput laukaukset meneekin ohi tai tolppiin.
Aamun ainoan voittoni otin yllättäen oltuani aivan jyrän alla ja kahdella "paniikki"rannarilla sinisen pinnasta 2-1 voitto, laukaukset vastustajalle 45-11.
Kannattaa noita slidereita väänellä niin tulee vähän realistisimpia pelejä :)
TwentyThree
27.09.2008, 11:11
Kannattaa noita slidereita väänellä niin tulee vähän realistisimpia pelejä :)
Unohdin mainita että pelailen netissä...
Unohdin mainita että pelailen netissä...
Joo itellä on melkein joka pelissä sama ilmiö. Ite tuhlailen avopaikkoja koko ajan ja vastustaja tekee sit ihan ihmeellisen helppoja maaleja. Kai näitä vain sattuu, ei voi mitään..
Yksi toki on tuo että se oma mokke tuntuu aina menevän mielellään perseelleen istumaan jolloin vastustaja pääsee käytännössä "tyhjään" maaliin nostamaan kiekon. Muutenkin vituttaa tuo veskareiden into pistää makoileen sinne maalille..ihan ku joku ei vielä olis tajunnu että läheltä kannattaa ampua ylös.
Tuleeko tässä pelissä jäähyjä ollenkaan? Oon pelannut nyt AHL-sarjaa 7 peliä eikä vieläkään yhtään jäähyä (paitsi omia koukkuja ja tappeluita)..pro-taso ja kuuden minsan erät.
Ei kauhean realistinen meninki...
Tuleeko tässä pelissä jäähyjä ollenkaan? Oon pelannut nyt AHL-sarjaa 7 peliä eikä vieläkään yhtään jäähyä (paitsi omia koukkuja ja tappeluita)..pro-taso ja kuuden minsan erät.
Ei kauhean realistinen meninki...
Sää voit säädellä niitä slidereita asetuksista, että saat realistisen kokemuksen.
Hyviä slidereita löydät tästä ketjusta ja internetin kätköistä. Vakiosliderithan ovat melko "arcademaiset."
Tanskanen
27.09.2008, 17:45
Online pelihahamon kehittäminen:
Alussahan kakkia alueissa pystyy parantamaan kolmella pinnalla.
Tuleeko parannettavaa missään vaiheessa lisää, vai jumitutaanko tuohon?
Eli... Kehittyyko online hahmo?
Alussahan kakkia alueissa pystyy parantamaan kolmella pinnalla.
Tuleeko parannettavaa missään vaiheessa lisää, vai jumitutaanko tuohon?
Eli... Kehittyyko online hahmo?
Lisää pisteitä saa kun ansaitsee uusia kortteja pelaajalleen. Nämä kortit ja mitä niihin vaaditaan näkyy siellä Performance Trackerissa. Esim pro-korttiin vaadittiin 20 ottelua ja tietty arvosana keskiarvo.
Disaster
27.09.2008, 19:48
Kiitokset Torpedo 360:lle hyvistä säädöistä! Tavallaan harmittaa jos valmiiksi pelata tuolla Be A Prolla kun tietää että paremmat ja uudemmat rosterit tulevat parin-kolmen viikon päästä. Ei kai niillä muuten niin väliä mutta itse ainakin tykkään kun KAIKKI on kohdillaan, nyt tein siirtoja ja muutoksia mutta uusia tulokkaita en ala tekemään vaan odotan sitä rosteripäivitystä. Muutama lopettanut pelaaja löytyy taas tuolta vapaista agenteista mutta onneksi vain murto-osa siittä mitä se oli viime pelissä.
Muutama kysymys:
- Pystyykö tuolla AHL:ssä pelaamaan koko kauden? Mielelläni tahkoaisin kauden tai kaksi tuota farmia ja vasta sitten ylös. Tiedän että kun pelaa hyvin niin pääsee ylös, mutta kun en halua, vielä!
- Be A Pro:ssa ei ilmeisesti voi lentää ulos ottelusta vaikka teki sitten mitä tahansa?
- Omien biisien saamisesta peliin oli jotain puhetta, koskee ilmeisesti vain XBOX ja PC versioita?
- Vaikka Be A Prossa pelatessa laittaisi pelaajan syntymävuodeksi minkä tahansa niin se on aina 1988?? Jos asia ei ole näin niin silmissäni tai pelissä on jotain vikaa.
PS3:lla hakkaan.
Eikö näihin XBOX/PS3 NHL-peleihin voi kehittää jotain ohjelmaa, että saisi myös classic-näppäimille kiekon suojaus/mailan nosto napin. Olen yrittänyt opetella väitä oletusnäppäimiä, mutta kun on tahkonnut vuosikausia noilla classic-näppäinten tyyppisillä napeilla niin on suuria vaikeuksia tottua niihin.
Pelasin netissä oletusnäppäimillä ja voitin kyllä pelejä, mutta maalinteko oli suurta tuskaa. Pelasin classic näppäimillä pari peliä vertailun vuoksi ja taklaukset rupes tippumaan ja kiekko löytyi one timereiden jälkeen verkosta hyvinkin usein. Tuntuu vain, että jää jostain paitsi, jos ei niitä opettele.
Ei pysty ymmärtämään, että miksi noinkin tärkeätä näppäintä ei saada classicille laitettua, kun vapaita painikkeita vielä löytyy.
king of the jungle
29.09.2008, 13:59
Ei pysty ymmärtämään, että miksi noinkin tärkeätä näppäintä ei saada classicille laitettua, kun vapaita painikkeita vielä löytyy.Asia saattaa muuttua sillä EA on julkaisemassa päivitystä peliin. Pelinkehittäjät ovat ainakin kirjoittaneet, että ovat kuunnelleet pelaajien palautteita ja julkaisevat päivityksen peliin. Korjailee vissiinkin vähän sieltä täältä kaikenlaista ja jotain puhetta oli pelien kontrolleista. Tarkempaa tietoa päivityksestä on luvassa vasta julkaisupäivänä.
Tuossa uutinen koskien asiaa:
http://www.fhr.fi/uutinen.php?t=1741
Asia saattaa muuttua sillä EA on julkaisemassa päivitystä peliin. Pelinkehittäjät ovat ainakin kirjoittaneet, että ovat kuunnelleet pelaajien palautteita ja julkaisevat päivityksen peliin. Korjailee vissiinkin vähän sieltä täältä kaikenlaista ja jotain puhetta oli pelien kontrolleista. Tarkempaa tietoa päivityksestä on luvassa vasta julkaisupäivänä
Hyvä homma. Vituttaa ainakin ps3:lla ihan saatanasti kun samasta tatista laukoo sekä taklaa. Äskenkin taas nettipelissä kaksi jäähyä sen takia kun yrittää riparia tai one timeria laukoa maaliin ja pelaaja lyökin kiekon sijaan vastustajaa poikkarilla naamaan. Näitä tulee lähes joka pelissä ainakin yksi.
Pelinkehittäjät ovat ainakin kirjoittaneet, että ovat kuunnelleet pelaajien palautteita ja julkaisevat päivityksen peliin
Suurimmat puutteet pelissä ovat ehkä tappeluiden rajoitus sekä maalivahtipeli. En ainakaan tähän mennessä ole onnistunut tappelemaan kuin korkeintaan sen kolme kertaa pelissä! Mikä idea siinäkin sitten on. Jos haluja löytyy molemmilta osapuolilta niin pitäis saada hanskata niin paljon kuin sielu sietää.
Maalivahdilla pitäisi olla mahdollisuus taklata, huitoa ja tapella. Eli toisinsanoen pitäisi tulla Hextall-modi EA:lta.
Mukavaa sekin että tuohon joukkueliigaan tulee pleijarit jossain vaiheessa.
(niin ja uutisessa sanotaan että patchi tulee ainakin XBoxille)
Kun noita slaidereita joku kyseli, niin BAP-modella olen nyt pelaillut täältä (http://www.operationsports.com/forums/ea-sports-nhl-sliders/269320-flyermanias-nhl-09-all-star-sliders.html) löytyvillä säädöillä.
On ollut kaikki tähän mennessä hyviä pelejä. Oma jengi alkoi tekemään maaleja, mutta niin tekee konekin. Muutama on päättynyt 2-1, 4-1, 4-2 ja yhden rullasin jopa 5-1. Mikä parasta, niin tilastot koko pelin ajalta ovat aikasta realistiset.
kamenski
30.09.2008, 20:30
Kun noita slaidereita joku kyseli, niin BAP-modella olen nyt pelaillut täältä (http://www.operationsports.com/forums/ea-sports-nhl-sliders/269320-flyermanias-nhl-09-all-star-sliders.html) löytyvillä säädöillä.
On ollut kaikki tähän mennessä hyviä pelejä. Oma jengi alkoi tekemään maaleja, mutta niin tekee konekin. Muutama on päättynyt 2-1, 4-1, 4-2 ja yhden rullasin jopa 5-1. Mikä parasta, niin tilastot koko pelin ajalta ovat aikasta realistiset.
Pakko kokeilla noita slidereitä. PS3:lla pelaan superstarilla, mitään slidereitä en ole muuttanut (paitsi erien pituus 10min), ja peli peliltä vaikuttaa enemmän siltä
että BAP:ta ei ole tehty yksin pelattavaksi. Lähes joka pelissä vastustaja tekee sen 5-6 maalia joista itse olen jäällä ehkä yhden, kahden aikana. Joka pelissäkö sitä pitäisi omalla jampalla tehdä sen seitsemän maalia?
Tekoäly muutenkin pelaa paljon järkevämmin vastustajan pelaajia kuin meikäläisen jengiä. Omat eivät saa tasan mitään aikaan, kymmenessä pelissä ehkä 3 maalia tehty mihin en itse ole ollut osallisena. Tietysti sinänsä tämä on pakkokin tai ihmispelaajan joukkue saa edun, mutta tämä malli puolestaan pistää vain vituttamaan.
Kukaan JA:lainen pelaamaan normimatsia PS3 versiolla?
Golden Ari
02.10.2008, 21:56
Voiko joku kertoa miten ladataan omat musat pelille. PS3. vedän.
king of the jungle
03.10.2008, 00:05
Voiko joku kertoa miten ladataan omat musat pelille. PS3. vedän.Ei onnistu Playstation 3:lla. Vain Xbox360 käyttäjät saavat tästä nauttia.
Golden Ari
03.10.2008, 17:34
Ei onnistu Playstation 3:lla. Vain Xbox360 käyttäjät saavat tästä nauttia.
Nyt ketuttaa oikein kunnolla... ISO Kiitos tiedosta kummiskin :)
Disaster
04.10.2008, 00:11
Morientes!
NHL09:n huonot puolet:
- be a pro-meiningillä "joudut" hoitamaan hanskaamisen yksin
- ottelusta ei voi joutua suihkuun
- rosterit ovat aivan päin vittua tai persettä, etenkin AHL:n rosterit
- tappeluiden rajoittaminen on niin periamerikkalaista tekopyhyyttä ettäh
- pelaajia ei voi piilottaa joukkueista/vapaista agenteista tai poistaa kokonaan
- tappelut mallinnettu tod. huonosti
- varamaalivahti imee yhdessä erässä enemmän kuin Monica Lewinsky kahdessa vuodessa
Lisäksi miinus tulee vielä siitä, ettei omia biisejä saa PS3:n versioon, tosin tämä on aivan mahtava ominaisuus ja plussa niille onnekkaille jotka pelaavat XBOX360:lla.
Edellisiä miinuksia tarkastellessa itse kukin voi helposti havaita että pienestä se tuo 'Nesskin miinuksen antaa.. Nii-in, mutta minä olenkin pilkunnussija.
Tästä kaikesta nurinasta huolimatta anna pelille arvosanaksi 9-, etenkin pelillisiä ominaisuuksia ja hienouksia on onnistuttu parantamaan viime vuoden versiosta. Kaiken kaikkiaan todella koukuttava peli!
PS niin lisätään nyt sen verran vielä että PS3:lla hakkaan tattia (!)
Miten omat musat voi laittaa xboxille? Olen ihan untuvikko xbox 360 kanssa, koska hain sen kaupasta tänään yhdessä 09 kanssa ja sitä ennen pelaillut pleikoilla.
NHL:n oletusasetukset tuottivat kyllä tuskaa mitä nyt pari tuntia testailin. Pitää varmaan laittaa classic asetukset kehiin, jotta pääsee kunnolla peliin sisään. Siitä oikeasta tikusta ei vaan sujuneet taklaukset sitten yhtään enkä osaa syöttää kiekkoa takanapeista.
Be A Prota en edes jaksanut kokeilla koska aikaa meni paljon jo näppäinten opetteluun. Broidin kanssa tuli yksi matsi tahkottua ihan pikapelinä ja oli kyllä hauskaa vaikka olinkin kaksi erää ihan kusi sukassa. Minä olen ollut meistä se joka Änäreitä on ostellut ja ollut haka näissä, mutta nyt meinasi hiki nousta pintaan, kun joutui ihan puolustuskannalle. Onneksi Miller maalissa hoiti kaiken ja sain kolmannen erän puolivälissä tehtyä 0-1:een Gigueren virheestä. Tähän matsi sitten ratkesikin ja kaunistelin vikalla minuutilla lukemia peräti 0-4:een ja yhtään en tyhjiin tehnyt. Oli kyllä vaikee tehdä maali tai edes rakentaa paikka, mutta ymmärtäähän sen kun on periaatteessa ensimmäistä kertaa tällaisen astian äärellä.
No, nyt vain omannäköiset näppäinasetukset kehiin ja änärin pariin!
Teukka Teräs
04.10.2008, 00:39
Nyt ketuttaa oikein kunnolla... ISO Kiitos tiedosta kummiskin :)
Miten boxilla onnistuu? Siirtää ensin musiikkia kovalevylle vai?
Miten boxilla onnistuu? Siirtää ensin musiikkia kovalevylle vai?http://keskustelu.fhr.fi/viewtopic.php?t=1707&postdays=0&postorder=asc&start=0
Tosta vaan lukemaan, etenkin poro24:n viestit.
Olenko ainut, joka ei pääse pukukoppiin, kun EA:n palvelimet eivät ole tällä hetkellä käytettävissä..?
Palvelimet ovat tosiaan nurin.
Mitä pitää tehdä, että pelaaja irrottaa toisen käden mailasta, eli pystyy tekemään näitä Foppa harhautuksia? Aina silloin tällöin sattumalta saan sen tehtyä, mutta...
Big Bad Bruins
04.10.2008, 12:55
oikeanpuoleinen tatti kello 17.00 tai 19.00 asentoon. Riippuu ihan pelaajan kätisyydestä.
Hah! Oli pakko tulla ihan tännekin naureskelemaan.
Pelaan BAP:ta ja valitsin randomilla joukkueekseni Bostonin. No ei siinä. 20 peliä ja siirto ylös. Ylhäällä parikytä matsia ja ykköskenttään, jossa on tullut tehoiltua siihen malliin, että olen joukkueen tehokkain, vaikka olen pelannut n. puolet vähemmän otteluita kuin muut.
Pelasin juuri kolme matsia putkeen kolmen A+:n arvosanoilla ja saalistin jokaisessa pelissä kaksi maalia. No, eihän se riitä. Ei nuo tilastot miellytä valmentajaa, niin nyt kävi siirto takaisin kakkoseen.
Aika erikoinen siirto. Ja kuten olen jo aikeisemminkin todennut, niin vielä on paljon tekijöillä hiomista tuon BAP:n kanssa.
Tuossa ei ole nimittäin minun silmiini mitään järkeä, vaikka Bergeronin ja Kesselin kanssa ihan hauska onkin tahkota.
Onko muilla vastaavaa ongelmaa että kun haastat jonkun tai sinut on haastettu ja hyväksyt ottelun, niin et voi selata joukkueita etkä siten myöskään painaa itseä ready-tilaan vaan joutuu haastamaan useita kertoja putkeen ennenkuin saa ottelun alkamaan? Pukuhuoneen kautta BAP-mode on kyllä lähestulkoon aina toiminut moitteetta mutta tuo normi pelaaminen sit takkuaakin.
Eilen hieman harmitti kun kaverin kaa koitettiin pelata niin ei onnistunu sit millään vaik sammuteltiin modeemia, buutattiin konetta yms. NHL08:ssa oli paljon enemmän vastaavaa mutta täs 09:ssä eilen paloi ekaa kertaa käämi.
Onko xboxin pelaajilla vastaavaa? Mikähän tähän voisi olla syynä? Liian pieni kapasiteetti EA:n servereillä?
BaP:a tuli tuossa kaverilla pelattua ja ihan miellyttävä kokemus tuo oli, mutta tietysti puutteitakin löytyi..
Itseäni rupesi kuitenkin ärsyttämään Vapaat pelaajat! (ei kovin realistista, että Marko Toivonen taistelee Detroitissa Norris-Trophystä ja Mikko Peltola "jäähdyttelee" piste/peli tahdilla Montrealissa) Tosin tämä lienee korjattavissa kun siirtää pelaajat esim: maajoukkueisiin.
Olenkin nyt vähän kahden vaiheilla, että ostaakko uusi konsoli tai pitäisikö vaan jatkaa edelleen PC linjalla.. PC versio kuitenkin lienee edelleen CG?
Perkele.. Täytyy kyllä ostaa toi heti, kunhan vaan hinnat laskee.. Nimittäin tuo Be a pro pelimuoto houkuttelee!
Täytyykö tos tosiaan olla joku luottokortti et pääsee tonne nettiin pelaamaan verkkopelejä PS3:lla?
Tanskanen
07.10.2008, 15:54
Täytyykö tos tosiaan olla joku luottokortti et pääsee tonne nettiin pelaamaan verkkopelejä PS3:lla?
Hä? PS3:lla on ilmasta käyttää nettiä.
Jos tarkotat sitä pelin rekisteröimista, niin se koodihan riittää. Kyselee varmaan korttitoetoja valinnaisena ominaisuutena, jos EAN:n kautta haluut pelit tialilla yms.
Harri2001
07.10.2008, 15:54
No ei todellakaan tarvi.
edit: hidas.
Jeesatkaas nyt tyhmää saapasta. Koko illan olen vääntäny ja vihdoin sain kaverin avustuksella xboxin liven toimiin ja ajattelin että nytpä koetetaan verkkopeliä. Herjasi että levy on lukukelvoton. Kehoitti puhdistamaan levyn ja käynnistään boxin uudestaan Tarkasti kun tutkii niin pari pientä naarmua on jotenkin ilmaantunut levyyn. Voiko todellakin olla niin, että xbox ei pysty lukeen levyä jos siinä on pari naarmua. Tietokoneessahan toimii vaikka kuinka naarmuinen peli cd/dvd. Enään ei bap:kaan toiminu. Eilen toimi normaalisti
Onko muilla vastaavaa ongelmaa että kun haastat jonkun tai sinut on haastettu ja hyväksyt ottelun, niin et voi selata joukkueita etkä siten myöskään painaa itseä ready-tilaan vaan joutuu haastamaan useita kertoja putkeen ennenkuin saa ottelun alkamaan? Pukuhuoneen kautta BAP-mode on kyllä lähestulkoon aina toiminut moitteetta mutta tuo normi pelaaminen sit takkuaakin.
Eilen hieman harmitti kun kaverin kaa koitettiin pelata niin ei onnistunu sit millään vaik sammuteltiin modeemia, buutattiin konetta yms. NHL08:ssa oli paljon enemmän vastaavaa mutta täs 09:ssä eilen paloi ekaa kertaa käämi.
Onko xboxin pelaajilla vastaavaa? Mikähän tähän voisi olla syynä? Liian pieni kapasiteetti EA:n servereillä?
Sainkin itse selvitettyä asian kun maltoin lukasta pelin mukana tullutta ohjekirjasta. Siellä sanottiin että jos nettipeli takkuaa niin piti varmistaa että tietyt portit on varmasti auki ja ne avattuani nettipeli on toiminut moitteetta.
Kyllä niitä ohjekirjasia näemmä kannattaakin joskus vähän vilkaista.
Onko muuten PS2 versioissa Be A Pro pelimuotoa?
Jeesatkaas nyt tyhmää saapasta. Koko illan olen vääntäny ja vihdoin sain kaverin avustuksella xboxin liven toimiin ja ajattelin että nytpä koetetaan verkkopeliä. Herjasi että levy on lukukelvoton.
Taitaa olla tässäkin ketjussa aika monesti mainittu linkit tuohon ohjeeseen. Tässä ne nyt myös copypastetettuna tänne.
Joillakin Xbox 360 käyttäjillä on esiintynyt "dirty disc" -virheviestejä NHL 09 -pelilevyn kanssa. Jos saat tämän viestin, tyhjennä konsolisi välimuisti (=cache). Tämän voit tehdä seuraavalla tavalla:
Käynnistä Xbox 360 konsolisi siten, että DVD-asemassa ei ole levyä.
Siirry dashboardin viimeiselle välilehdelle ja valitse sieltä "memory".
Paina "Y" -näppäintä ja siirry kohtaan "device manager".
Paina seuraava näppäinyhdistelmä tyhjentääksesi Xbox 360 -konsolisi välimuistin:
X, X, LB, RB, X, X
Kun olet tehnyt tämän, saat vahvistusviestin.
Tämän jälkeen aseta NHL 09 -pelilevy sisään ja jatka pelaamista.
Disaster
08.10.2008, 11:24
Onko muilla PS3:lla pelaavalla ilmennyt kuvan/pelaajien "välkkymistä"? Itselläni tätä ilmenee lähes joka ottelussa, vain ja ainoastaan pelitilanteessa. Tuolla välkkymisellä tarkoitan sitä että pelaajat katoavat (vain todella lyhyeksi aikaa) ja ilmestyvät sitten takaisin, mikä siis näyttää sille kuin pelaajat "välkkyisivät". Ei tuosta kyllä mitään suurta haittaa ole mutta ajattelin vain kysäistä että olenko ainoa jolle tätä tapahtuu? Ei muuten, mutta ei ole poissuljettua, että "välkkyminen" tapahtuu vain omassa päässäni.
Rosteripäivitystä odotellessa...
Onko muilla PS3:lla pelaavalla ilmennyt kuvan/pelaajien "välkkymistä"? Itselläni tätä ilmenee lähes joka ottelussa, vain ja ainoastaan pelitilanteessa. Tuolla välkkymisellä tarkoitan sitä että pelaajat katoavat (vain todella lyhyeksi aikaa) ja ilmestyvät sitten takaisin, mikä siis näyttää sille kuin pelaajat "välkkyisivät". Ei tuosta kyllä mitään suurta haittaa ole mutta ajattelin vain kysäistä että olenko ainoa jolle tätä tapahtuu? Ei muuten, mutta ei ole poissuljettua, että "välkkyminen" tapahtuu vain omassa päässäni.
Rosteripäivitystä odotellessa...
Minullakin on samaa vikaa... Eli pelaajat välkkyvät, minulla sitä tapahtuu yleensä ottelun loppupuolella. Uusi televisio tuli hommattua (Samsung le37A556) jokin aika sitten ja toivon ettei sillä ole tuon kanssa mitään tekemistä. Toivottavasti kyse olisi jostain pienemmästä pahasta.
Minullakin on samaa vikaa... Eli pelaajat välkkyvät, minulla sitä tapahtuu yleensä ottelun loppupuolella. Uusi televisio tuli hommattua (Samsung le37A556) jokin aika sitten ja toivon ettei sillä ole tuon kanssa mitään tekemistä. Toivottavasti kyse olisi jostain pienemmästä pahasta.
Joo voit huokaista helpotuksesta, töllössäsi ei ole mitään vikaa. Välkkymistä on pari kertaa näkynyt myös minulla, pelaan ihan tavallisella 28" laajakuva kuvaputkitöllöllä.
Tanskanen
08.10.2008, 16:06
Ei ole kertaakaan edes välkähtänyt taalla.
Julkasussa hommattu PS3 ja 32tuumanen LG:n tauluTv. HDMI piuha käytössä.
Onko välkyttäjillä HDMI:n kautta vai perinteisesti scartilla?
Disaster
08.10.2008, 16:24
Scartilla..
Koko kuva ei välky, vain pelaajat. Ei edes joka ottelussa mutta jos välkkyy niin ottelun loppupuolella, niin kuin tuossa jo Jopelokin kertoi.
HDMI:N kautta.
Edit. Huhujen mukaan välkkyminen on ihan nhl09 ssa oleva bugi. Jota vaan ei kaikilla ilmene. Hyvä niin.
Muaah...ajattelin vaan sitä nettipelaamisen autuutta, kun sitä niin kovin kehutaan. Mutta jossain välissä koitin rekisteröityä, ja mun mielestä se vaatis jotain luottokorttitietoja sinne ps3 networkkiin...
No BaP:ta pelaan, hakkasin yhen kauden montrealin farmissa ja seuraavasta kaudesta joku 20 matsia ja sain siirron ylös. Tehoja tuli ihan helvetisti, ja ensin GM päätti myydä Forsbergin ja Koivun pois. Miettisin vaan et mitä helvettiä, kunnes GM ilmotti mulle et mut on myyty Vancouver Canuksiin. No eipä siinä muuta, mutta nyt joudun hakkaamaan kädettömien jätkien kanssa sarjataulukon hännillä...:P
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.