PDA

View Full Version : The Ark

Prinsiippi
24.04.2007, 10:39
Ajattelin avata uuden ketjun tulevan euroviisuvoittajan kunniaksi. Mitä mieltä olette ko. yhtyeestä? Omasta mielestäni heillä on hyviä biisejä (esim. One of us is gonna die young), mutta parhaimmillaan he ovat lavalla. Siksi kannattaa seurata euroviisuista Ruotsin esitys erityisen tarkasti - Ola Salo vetää siellä lavalla ihan tolkuttoman hyvin! Esiintyminen on todella energistä ja pirteää, ja musiikki kaikin puoli iloista.

Olen tietoinen yhtyeen maineesta seksuaaliväähemmistöjen suosikkina, mutta ainakaan itseäni se ei häiritse. Kehtaisin mennä heidän keikalleenkin. Ja nythän kaverit heittivät kolme keikkaa Tavastialla, oliko kukaan paikalla? Itse en ollut kun tajusin homman liian myöhään ja ne oli olleet loppuunvarattuja ties kuinka pitkään. Tyttöystävä oli paikalla ja kertoi tunnelman olleen mahtava - sen voin kuvitella. Jossain vaiheessa on pakko päästä katsomaan heitä. Mutta mielipiteitä Arkista?

DAF
24.04.2007, 10:51
Tokihan Tavastialla oltiin paikalla. Ehkä paras klubikeikkaesiintyjä, mitä olen elämäni aikana nähnyt (niitä on kohtuullinen liuta), nimenomaan esiintyjänä aivan fantastinen. Pidän kyllä The Arkin huolettomasta menosta levylläkin, mutta keikkaversiot ovat vielä ihan jotain muuta. Ola Salon lavakarisma ja tapa ottaa yleisö mukaan on käsittämätön.

Seksuaalivähemmistöistä on vaikea sanoa mitään, kovin naisvaltainen yleisöhän tuolla Tavastialla ainakin oli (Salohan on julkisesti bi-seksuaali). Veikkaan The Worrying Kindia, vaikkei bändin parhaita biisejä olekaan, aivan keulaan. Ehkä viisut ensi vuonna taas länsinaapurissa.

"I'm just a mortal with potential of a superman"

PS. Miksi tämä ketju on kierrätyskeskuksessa?

Prinsiippi
24.04.2007, 11:15
Ehkä paras klubikeikkaesiintyjä, mitä olen elämäni aikana nähnyt (niitä on kohtuullinen liuta), nimenomaan esiintyjänä aivan fantastinen. Pidän kyllä The Arkin huolettomasta menosta levylläkin, mutta keikkaversiot ovat vielä ihan jotain muuta. Ola Salon lavakarisma ja tapa ottaa yleisö mukaan on käsittämätön.PS. Miksi tämä ketju on kierrätyskeskuksessa?
Tästä täysin samaa mieltä. Siksi v-tutti ja rajusti kun en itse päässyt paikalle. Ruisrockiin ja Ankkarockiinhan ovat tulossa ja jompaan kumpaan olisi pakko päästä.

PS. Miksi tämä ketju on kierrätyskeskuksessa?
Vahingossa... :(

Klassikko
24.04.2007, 21:58
Nämä Svea-mammanpojat ovat "håmåpopillaan" minulle tämän hetken musamaailman aivan kirkkainta kärkeä, ja varsinkin livenä toi em. potentiaalinen supermiehuus ei jää lunastamatta. Tuntuu, että monet leimaavat bändin sen glam- ja homoimagon vuoksi jotenkin muoviseksi, mutta Ola Salolla ja muilla sedillä on kyllä sydän mukana tekemisissään!

En yksinkertaisesti osaa nimetä toista tällä hetkellä aktiivista rock-pumppua, joka pääsisi lähellekään The Arkia tollaisessa "hyväntahtoisen hömpän" huolettomassa genressä killerimelodioilla ja lavakarismalla varustettuna (kuitenkin sanoituksissa sopivasti särmää). Erityisesti sanoittajana Salo onkin aivan loistava, mahtavaa ja koskettavaa poplyriikkaa. Muutenkin The Ark on todella sympaattinen orkesteri, joka laulaa rohkeudesta olla erilainen ja oma itsensä.

Uusi levy on ehkä hieman suoraviivaisempi kuin aikaisemmat, mutta se ei ole pelkästään huono asia, enkä yhdykään niihin, joille se on ollut pettymys. Taas on saatu kasaan puolenkymmentä aivan klassikkopotentiaalin biisiä, ja ainoastaan pari viimeistä biisiä ovat ehkä vähän mitäänsanomattomia. Tavastialla uudet biisit toimivat loistavasti livenä, ja tunnelma oli katossa. Ola Salon itseironisen häpeilemättömässä tavassa kosiskella yleisöä on paljon samaa kuin huippuvuosien David Lee Rothilla, ja tämä on siis kiittävä arvio!

Parasta, mitä Ruotsista on tullut, tai niinkuin nokkamies itse sanoo:
http://www.youtube.com/watch?v=Dr11ZTjd67g

Prinsiippi
24.04.2007, 22:22
Tässä on yksi esimerkki Olan huikeista esiintymistaidoista: http://www.youtube.com/watch?v=6QyT4Kc4xnQ
Voiko tuon paremmin eläytyä tekemiseensä? Mielestäni ei. On pakko alkaa itsekkin laulaa mukana kun Ola työntää mikrofonin kohti yleisöä. Kaiken lisäksi tuo biisi "One of us is gonna die young" on oma ehdoton suosikkini heidän tuotannostaan. Tuossa linkissä on heikko äänitys, mutta ko. biisin kuuntelemiseen löytyy Youtubestakin useampia hyviä linkkejä. Bongasiko muuten kukaan Olaa tai muita bändin jäseniä viime viikolla Helsingin yöstä?

Ted Raikas
24.04.2007, 22:32
En nyt ota juurikaan kantaa tähän yhtyeeseen, kun en ole niitä pahemmin kuunnellut ja glamrock ei ole niin minun juttua (sitähän nämä soittivat, vai?). Sitä vaan, että ruotsalaiset kyllä valitettavasti edelleen melkein musiikissa kuin musiikissa pätkivät suomalaiset mennen tullen, mitä tulee musiikilliseen tasoon ja osaamiseen. No, hevissä voi alkaa olla puntit aika lailla tasan ja makuasioistakin vähän kiinni, mutta noin muuten suomalaisilla on vielä aikamoinen matka. Veikkaan, että tämäkin bändi tekee poppiansa paremmin kuin yksikään vastaava viritelmä Suomessa.

Klassikko
24.04.2007, 23:01
ruotsalaiset kyllä valitettavasti edelleen melkein musiikissa kuin musiikissa pätkivät suomalaiset mennen tullen, mitä tulee musiikilliseen tasoon ja osaamiseen. No, hevissä voi alkaa olla puntit aika lailla tasan ja makuasioistakin vähän kiinni, mutta noin muuten suomalaisilla on vielä aikamoinen matka.

Se on vieläpä niin, että suomalaisilla voi keskimäärin olla tekninen taito jopa paremmin hanskassa, mutta täytyy myöntää, että länsinaapurit vastaavasti osaavat ehkä sittenkin sen sävelkynän teroituksen paremmin. Toki svenssoneita on enemmän kaikkiaankin, ja löytyyhän meiltäkin esim. Tehosekoitinta ja Magenta Skycodea.

Ja mullekaan glamrock ei ole ykkös- eikä edes nelosjuttu, mutta ei se kyllä ole ainoana pääosassa otsikossa mainitulla orkesterillakaan, maukkaasti suodatettuja vaikutteita virtaa monesta suunnasta. Siinä mielessä voisi sinivalkoista vertailukohtaa hakea esim. juuri Tehosekoittimestakin.

Tässäpä vielä nämä 2007 euroviisuvoittajat:
http://www.youtube.com/watch?v=Eo_SGoFups8

Orsmo
25.04.2007, 17:29
Olinhan siellä minäkin. Vieläkin menee kylmät väreet. Ehdottomasti elämäni parhaita keikkoja. Lähivuosien keikoista aivan ehdotonta kärkeä. Rentous, musiikin letkeys ja lava läsnäolo. Siinä joitan mieleen tulevia sanoja.

Täydellisen yleisön huomioiva bändi, jonka menestystä vilpittömästi toivon. Epäilen,ettei ne viisuja voita, mutta korkealle tuolla biisillä kyllä pääsee. Sisältää niin hauskoja yksityiskohtia kyllä. Erittäin melankoliset sanat. Sitten biisi on tuollaista letkeää poppia.

Olen ihan avoimesti "ruåttalaisen homopopin" ystävä. Mahtavaa meininkiä kaikin puolin. Livenä tuo bändi on niin murskaava kyllä,ettei mitään rajaa.

Saa nähdä sitten miten menee nuo festarikeikat. Toisella niistä aion kyllä olla paikalla.

Lisäksi hämmentävää on kyllä miten Ola Salo käyttää englannin kieltä kikkaillen. Esim. lause johon olen pariinkin otteeseen revennyt täysin: I might be gay, but I tell you straight away. Yeah..

Välillä tekee ihan hyvää kuunnella kasarihevin sijasta tällaistakin. Positiivisuutta.

Jens W
27.04.2007, 12:50
Hyvä ketjunavaus!! Kyllähän Ark on tällähetkellä varmaan yksi koko pallon kovimmista livebändeistä, eikä levytetyssä materiaalissakaan todellakaan mitään vikaa ole!! Tsemppiä vaan euroviisuihin, tosin biisivalinta ei mielestäni ole paras mahdollinen, itse odottelin jotain It takes a fool to remain sanen kaltaista hittirallatusta, mutta eiköhän tuollakin voitto irtoa.

...and 20 points goes to Sweden!!!

Pantse67
27.04.2007, 13:00
Sitä kyllä hämmästelen, että The Ark lähtee Euroviisuihin surkeimmalla biisillä, mitä olen kyseiseltä bändiltä koskaan kuullut. Muuten kyllä orkesterista pidän kovastikin. Ilmeisesti perinteinen euroviisuformaatti vaatii tekemään käsittämätöntä paskaa. Onneksi Lordi uskalsi rikkoa muotin edes viime vuonna.

palle fontän
27.04.2007, 13:01
Kisabiisi on kyllä mitäänsanomaton bändin muuhun tuotantoon verrattuna. Vaikea kuvitella, että tuolla biisillä olisi edes mitenkään ihmeellisen hyvä revitellä lavalla.

edit: Jahas, pantsekin ilmaisi saman tuossa edellä...

Prinsiippi
29.04.2007, 23:04
Kisabiisi on kyllä mitäänsanomaton bändin muuhun tuotantoon verrattuna. Vaikea kuvitella, että tuolla biisillä olisi edes mitenkään ihmeellisen hyvä revitellä lavalla.
The Worryin Kind on kyllä aika tasapaksu eikä siinä ole käytännössä kertsiä ollenkaan. Ei se ole Arkin huonoimpia biisejä, mutta on totta, että jopa Olalla on tekemistä jos aikoo saada tuon biisin ympärille rakennettua huikean lavashown. Toivottavasti pojat onnistuvat!

Prinsiippi
09.05.2007, 10:47
Arkki esiintyy huomenna euroviisukylässä klo 18.00, eli kaikki kiinnostuneet paikalle! Ja tuosta plagiointijutusta sen verran, että mielestäni noissa biiseissä ei ole juurikaan samankaltaisuuksia. Sitä paitsi maailmassa on niin valtava määrä biisejä, että väkisinkin jotkut kappaleet muistuttavat hiukan toisiaan.

Tätä ketjua voisi käyttää Ark-keskusteluun, niin tuo Euroviisu-ketju ei kuormittuisi kovin pahasti...

dee_snyder
09.05.2007, 22:49
Vähän tämä uusi The Arkin levy oli pettymys, kun vertaa debyyttiin ja toiseen levyyn, mutta onhan se tyylikin ehkä vähän muuttunut.

Muistan joskus kauan sitten alkukesästä (?) -00 kuulleeni ensimmäisen kerran The Arkia ja kappale oli "It takes a fool to remain sane" ja mää olin heti kerrasta myyty. Voi pojat. Livenä bändiä en ole nähnyt enkä välttämättä edes halua, en kestäisi niitä miljoonia kirkuvia pikkutyttöjä.

Kaikki levyt ja muutama single on tullut ostettua kuitenkin...

Koskenkorva
09.05.2007, 22:57
Luokattoman paska tämä bändi, kuten jo eräässä toisessa ketjussa taisin mainittakin. Samaa kategoriaa Gimmelin kanssa.

YÄK!!

peno
10.05.2007, 00:05
Luokattoman paska tämä bändi, kuten jo eräässä toisessa ketjussa taisin mainittakin. Samaa kategoriaa Gimmelin kanssa.

YÄK!!

Peesaan, kamalaa kuunneltavaa ja vielä kamalampaa katseltavaa. Suoranaista homostelua lavalla, ainakin melkein. Menee samaan kastiin tämän kotimaisen Jann Wilde & Rose Avenue transuilun kanssa.

Gellner
10.05.2007, 01:46
Muistan joskus kauan sitten alkukesästä (?) -00 kuulleeni ensimmäisen kerran The Arkia ja kappale oli "It takes a fool to remain sane" ja mää olin heti kerrasta myyty. Voi pojat. Livenä bändiä en ole nähnyt enkä välttämättä edes halua, en kestäisi niitä miljoonia kirkuvia pikkutyttöjä.

The Ark esiintyy Suomessa yleensä Tavastialla, jonne ei alaikäiset pääse, joten rohkeasti vaan keikoille :) Ei The Arkilla itseasiassa muutenkaan kovin paljon noita pikkutyttöfaneja ole.

Prinsiippi
10.05.2007, 10:43
Peesaan, kamalaa kuunneltavaa ja vielä kamalampaa katseltavaa. Suoranaista homostelua lavalla, ainakin melkein. Menee samaan kastiin tämän kotimaisen Jann Wilde & Rose Avenue transuilun kanssa.
Tässä on yleinen suomalainen asenne. Jos yhtye pitää hauskaa lavalla ja villitsee yleisön, se on heti homoilua. Joidenkin mielestä siellä lavalla pitäisi ilmeisesti olla koko ajan kuin jäykkä paska. Ola Saloa parempaa live-esiintyjää ei näiltä leveysasteilta löydy.

mirasane
10.05.2007, 10:50

Hienoa, että Popeda-fanitkin tuovat oman mielipiteensä keskustelua rikastuttamaan. :D

Mutta olen samaa mieltä, että The Ark on kenties paras klubiesiintyjä, mikä minulle on koskaan ollut ilo nähdä livenä. Toisaalta Ark loistaa juurikin klubeissa, missä se voi ottaa yleisön totaalisesti mukaansa. En ole varma, miten heidän karismansa välittyy tv:n kautta.

L4E
10.05.2007, 11:42
Arkin biisin kuultua ihmetytti kyllä suuresti miten tästä on saatu leivottua ennakkosuosikki. Tyypillistä ruotsalaista "viisuhumppaa", vaikka valitettavasti sillä on aiemminkin menestytty.

Toivotaan nyt kuitenkin ettei tämä arkin kappale menesty, jotta ei taas palattaisi viisuissa tähän "humppalinjaan".

Koskenkorva
10.05.2007, 13:14
Hienoa, että Popeda-fanitkin tuovat oman mielipiteensä keskustelua rikastuttamaan. :D

Noh, tämä ketju onkin varmaan tarkoitettu The Ark yhtyeen hypettämiselle, kehumiselle ja fanittamiselle soraäänet vittuun periaatteella.

Vai? :)

Prinsiippi
10.05.2007, 14:34
Noh, tämä ketju onkin varmaan tarkoitettu The Ark yhtyeen hypettämiselle, kehumiselle ja fanittamiselle soraäänet vittuun periaatteella.

Vai? :)
No, totta kai täällä saa kritisoidakin Arkkia. Ainakin itse olen vähän yrittänyt provosoidakin keskustelua, kun ketjun hengissä pitäminen on ollut välillä aika hankalaa... :)

Jack in the Box
10.05.2007, 14:37
Loistavaa musiikkia, vaikka laulaja vissiin homo onkin. =)
Ark kolahti mulle heti kun kuulin "It takes a fool to remain sanen", varsin hieno nimi biisille muuten. http://www.youtube.com/watch?v=V5yzGvOayIg

Parhaat biisit em. lisäksi ovat tietenkin:

Joy Surrender: http://www.youtube.com/watch?v=Wfn7vRGXKD8
One of us is gonna die young: http://www.youtube.com/watch?v=ikhviJB15z4

Kyllähän tämä uusinkin biisi on semmonen ralli, että kumma jos ei voittoa tule. Ehdottomasti paras biisi niistä euroviisubiiseistä mitä minä olen kuullut.

SGD
10.05.2007, 14:55
Tässä on yleinen suomalainen asenne. Jos yhtye pitää hauskaa lavalla ja villitsee yleisön, se on heti homoilua. Joidenkin mielestä siellä lavalla pitäisi ilmeisesti olla koko ajan kuin jäykkä paska. Ola Saloa parempaa live-esiintyjää ei näiltä leveysasteilta löydy.

Veikkaan, että suomalaisella asenteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, pitääkö The Ark-yhtyeen olemusta suhteellisen hintahtavana. Eiköhän yhtye tuo suuntauksensa varsin selväksi ihan itse. Myös Children of Bodom saa jengin suhteellisen "villiksi" ja näyttää pitävän hauskaa lavalla, mutta en nyt kutsuisi menoa homoiluksi...

Arkin musiikista en pidä lainkaan, joten livenäkään ei kiinnostanut. Ankassahan oli pari vuotta sitten toinen samantyyppinen orkka eli tämä Darkness, ja se upposi jo huomattavasti paremmin. Samanlainen meininkihän niilläkin oli keikoilla.

Prinsiippi
10.05.2007, 15:01
Veikkaan, että suomalaisella asenteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, pitääkö The Ark-yhtyeen olemusta suhteellisen hintahtavana
Niin, kuten aiemmin sanoin, niin tuossa viestissä tarkoitus oli lähinnä provosoimalla herättää keskustelua. Mutta tuolla "yleisellä suomalaisella asenteella" tarkoitin lähinnä tiettyä ahdasmielisyyttä. Esimerkiksi Ruotsin viisukarsintafinaalissa juontaja pyysi Olaa pussaamaan itseään poskelle - ja Ola pussasi. Ruotsissa tämä nähtiin hauskana, kun taas Suomessa tuollainen tulkittaisiin heti idioottimaiseksi homoiluksi.

SGD
10.05.2007, 15:58
Niin, kuten aiemmin sanoin, niin tuossa viestissä tarkoitus oli lähinnä provosoimalla herättää keskustelua. Mutta tuolla "yleisellä suomalaisella asenteella" tarkoitin lähinnä tiettyä ahdasmielisyyttä. Esimerkiksi Ruotsin viisukarsintafinaalissa juontaja pyysi Olaa pussaamaan itseään poskelle - ja Ola pussasi. Ruotsissa tämä nähtiin hauskana, kun taas Suomessa tuollainen tulkittaisiin heti idioottimaiseksi homoiluksi.

Hassua sinänsä, että tuo spekulaatiohan on itseasiassa ennakkoluuloja puhtaimmillaan: "Ruotsissa kaikilla on kivaa ja ne tykkää homoista" kun taas "Suomessa ollaan jäyhiä ja annetaan homoille puukkoa". Johan tämäkin ketju osoittaa, että Arkista tykkää tässäkin maassa vaikka kuinka moni. Ja tuskin jokainen hurrikaan nyt kastelee housujaan ilosta kun Ola pussailee juontajia.

Hävettää olla suomalainen. Ei osata edes nauraa homoille.

peno
10.05.2007, 18:21
Sen lavashown voi tehdä ilman napapaitaa, kimalletta ja meikkiä, vai johtuuko se esityksen hienous siitä, että kuikelo kimaltaa ja on mahdollisimmman naisellinen? Tekisivät miehekkään shown kunnon asuissa, niin voisin ehkä jossain 3-5 promillen humalatilassa kuunnella/katsella tuota esitystä. Mua ihmetyttää nimenomaan se, että tuo esiintyminen on tehnyt Arkista ennakkosuosikin Euroviisuihin, musiikki on toissijaista. Biisihän on varsin keskinkertainen pläjäys.

SergeiK
10.05.2007, 18:42
Sen lavashown voi tehdä ilman napapaitaa, kimalletta ja meikkiä, vai johtuuko se esityksen hienous siitä, että kuikelo kimaltaa ja on mahdollisimmman naisellinen?Kun ammentaa 70-luvun glitter rockista, niin aika tyhmää sitä olisi vetää farkuissa ja flanellipaidassa.

Kuten niin monelle, niin joskus radiosta kuultu "It takes a fool to remain sane" sai minut kiinnostumaan tästä orkesterista.

KingNothing
10.05.2007, 20:55
Kerran kirjastosta lainasin In lust we trustin, tungin sen soittimeen ja totesin ensimmäisen biisin kohdalla että täähän o huippu. Edelleen Arkin paras biisi on Beauty is the beast ja In lust we trust on ainut levy jonka omistan. Pitäis varmaan jossain vaiheessa kuunnella muutkin levyt.

Prinsiippi
10.05.2007, 22:21
Sen verran on annettava pyyhkeitä bändille, että jättivät saapumatta tänään Narinkkatorin esitykseen. Moni fani pettyi :/

Prinsiippi
13.05.2007, 01:23
Eli ei siis Arkki voittanut, vaikka sitä ketjun alussa uumoilinkin. Sijoitus (18.) on kyllä aikamoinen yllätys, nimenomaan negatiivinen. Hiukan valjuksi jäi tuo Arkin ja erityisesti Olan esiintyminen, etenkin kun sen piti olla heidän kovin valttinsa. Mutta kyllä silti Ark olisi ansainnut paikan kymmenen joukkoon, jonne pääsi esimerkiksi täysin surkeat Kreikka ja Turkki.

Euroviisut loppui, mutta Ark jatkaa. Ruisrockiin ja Ankkarockiin pojat ovat ainakin tulossa kesällä, sinne kaikki joukolla!

peno
13.05.2007, 01:26
Mä taas olen sitä mieltä, että tää pumppu sijoittui viisuissa liian korkealle. Mahdollisimman ylihypetetty ransistori-orkesteri, jolla ei musiikillisesti ollut mitään annettavaa. Napapaidalla koitettiin, lopussa sekin lensi pois. Kai ne itkee nyt ittensä uneen.

Jet Pilot
13.05.2007, 01:29
Mä taas olen sitä mieltä, että tää pumppu sijoittui viisuissa liian korkealle. Mahdollisimman ylihypetetty ransistori-orkesteri, jolla ei musiikillisesti ollut mitään annettavaa. Napapaidalla koitettiin, lopussa sekin lensi pois. Kai ne itkee nyt ittensä uneen.

Onnea, peno!!

Koskenkorva
13.05.2007, 01:37
Eli ei siis Arkki voittanut, vaikka sitä ketjun alussa uumoilinkin. Sijoitus (18.) on kyllä aikamoinen yllätys, nimenomaan negatiivinen. Hiukan valjuksi jäi tuo Arkin ja erityisesti Olan esiintyminen, etenkin kun sen piti olla heidän kovin valttinsa. Mutta kyllä silti Ark olisi ansainnut paikan kymmenen joukkoon, jonne pääsi esimerkiksi täysin surkeat Kreikka ja Turkki.

Vähän samaa puhut, kuin sossarit eduskuntavaalien tappion jälkeen. "Asiat joita ajoimme, olivat oikeita. Kansa vaan ei tajunnut sitä." Tämä on just niin tätä kansalaisten aliarvioimista.

Prinsiippi
13.05.2007, 01:38
Itse taas veikkaan, että Arkki bilettää tänä iltana kaikkein kovimmin! Niille voitto ei ole välttämättä se kovin juttu, ja Ola sanoikin sen jo ennen kisaa. Ja mielestäni The Worrying Kind oli viiden parhaan biisin joukossa, paljon parempi kuin esim. Ukraina, Turkki ja Kreikka. Ja tuohon lainattuun kommenttiisi voisi vastata Juhani Tammisen sanoin: "On ihmisiä, jotka saavat tyydytystä toisten epäonnistumisista. Säälin heitä."

peno
13.05.2007, 01:39
Onnea, peno!!

Kiitos kiitos. :)

Mä olen oikeasti tyytyväinen ettei Ark pärjännyt ton paremmin. Järjettömän paljon hypetetty tätä porukkaa, ja mikä oli lopputulos? Todella keskinkertainen kappale höystettynä Olan strippauksella. Iskee ehkä länsinaapurissa, onneksi ei muualla.

Prinsiippi
13.05.2007, 01:41
Vähän samaa puhut, kuin sossarit eduskuntavaalien tappion jälkeen. "Asiat joita ajoimme, olivat oikeita. Kansa vaan ei tajunnut sitä." Tämä on just niin tätä kansalaisten aliarvioimista.
No joo. Faktahan on, että Euroviisuissa kansa äänestää parhaat ja tulos ei näin ollen jätä epäselvyyksiä. Mutta mielipiteitä saa olla, ja mielestäni esimerkiksi Kreikan kappale oli käsittämättömän kauhea, mutta silti sillä oltiin hyvillä sijoituksilla. Ja vastapainoksi on todettava, että myös Hanna olisi ansainnut Arkin tavoin paikan 10 sakkiin.

Los Sin Nombre
13.05.2007, 01:45
Huonoin esitys ikinä missään. Ei vittu mitä paskaa. Kopioidaan kappale, kopioidaan asusteet, kopioidaan liikkeet ja vitun idiootit silti mokaa?

peno
13.05.2007, 01:50
Itse taas veikkaan, että Arkki bilettää tänä iltana kaikkein kovimmin!

Tod, kyllä se Ukrainan kamu heruttaa jos on tarvis. Taitaa sieltä hesasta löytyä pari homobaariakin jos ei muuten irtoa.

Niille voitto ei ole välttämättä se kovin juttu, ja Ola sanoikin sen jo ennen kisaa.

Silti itkivät ennen kisaa, etteivät saa käyttää sitä catwalkkia. Turhaa itkua jos ei tosissaan havittele ykköspallia.

Ja mielestäni The Worrying Kind oli viiden parhaan biisin joukossa, paljon parempi kuin esim. Ukraina, Turkki ja Kreikka.

Luojalle kiitos, että ziljoona eurooppalaista on eri mieltä.

Ja tuohon lainattuun kommenttiisi voisi vastata Juhani Tammisen sanoin: "On ihmisiä, jotka saavat tyydytystä toisten epäonnistumisista. Säälin heitä."

Säälin niitä, jotka ylipäätänsä lainaavat Juhani Tammista.

Prinsiippi
13.05.2007, 01:55
Tod, kyllä se Ukrainan kamu heruttaa jos on tarvis. Taitaa sieltä hesasta löytyä pari homobaariakin jos ei muuten irtoa.
Löytyy varmaan, itse en tiedä kun en kyseistä suuntausta edusta. Enkä ole Helsingistäkään että sikäli...

Säälin niitä, jotka ylipäätänsä lainaavat Juhani Tammista.
Mitä tähän nyt voi sanoa? Provosoidut yleistyksestä, jossa haukutaan niitä, jotka saavat voimaa toisten epäonnistumisista eli tunnustat kuuluvasi tuohon porukkaan. Ja Tammisesta voitaisiin rupatella pitempäänkin. Itse monista muista Ässäfaneista poiketen en suhtaudu kaveriin yltiönegatiivisesti.

Ja peno, ei viitsittäisi jatkaa tätä kun on sama suosikkijengikin. Ässät SM 2008! Ja Arkki järjetää tämän festarikesän parhaat bileet!

peno
13.05.2007, 02:05
Ja peno, ei viitsittäisi jatkaa tätä kun on sama suosikkijengikin. Ässät SM 2008!

Ok, tähän luotetaan! :)

Ja Arkki järjetää tämän festarikesän parhaat bileet!

Ja tästäthän voidaan olla montaa mieltä, mutta makuasioistahan on hankala kiistellä... ;)

EDIT: Enkä mä nyt toisten epäonnistumisestä yleensä riemastu, paitsi Lukon. Tässä tapauksessa vaan alkoi jurppimaan tuo kauhea hypetys tämän bändin suhteen, joten se hiukan piristi ettei asiat menneet niinkuin "oli ennustettu".

Infamous
13.05.2007, 02:43
Juu, itse kuulin kaikki viisut tänään ensimmäistä kertaa (pl. tietysti Suomen), ja täytyy sanoa että tämä median ennakkosuosikki oli kyllä illan vetelintä kuraa.

macnevis
13.05.2007, 09:48
Juu, itse kuulin kaikki viisut tänään ensimmäistä kertaa (pl. tietysti Suomen), ja täytyy sanoa että tämä median ennakkosuosikki oli kyllä illan vetelintä kuraa.

Täysin samaa mieltä, mutta sinällään nuo kaikki oli kamalaa kuraa. Järkyttävää todeta, että Hanna Pakarisella oli euroviisujen paras biisi.

Tommy
13.05.2007, 10:13
Täysin samaa mieltä, mutta sinällään nuo kaikki oli kamalaa kuraa. Järkyttävää todeta, että Hanna Pakarisella oli euroviisujen paras biisi.

Tämäkin mielipide johtuu vain siitä että olet kuullut Hanna Pakarisen biisiä TV:ssä, radiossa ja vaikkapa kaduilla. Jos olisit eile kuullut ensimmäistä kertaa - olisi se ollut samaa höttöä muiden kanssa.

Sisäliitin
13.05.2007, 10:22
Sen Idols apinan sanoin: ruotsalaista homopoppia. Ja vielä aivan helvetin paskaa.

Oli taas niin ennakkosuosikki. Pitäisihän se tietää etteivät Armeniat,Serbit sun muut innostu kovinkaan paljon moisesta hinttailusta. Biisikin oli paska.

Prinsiippi
13.05.2007, 11:07
http://www.hs.fi/juttusarja/euroviisut2007/artikkeli/Ruotsalaiset+haukkuivat+Euroviisu%C3%A4%C3%A4nesty st%C3%A4/1135227229856 tuolta voi käydä lukemassa pettyneiden ruotsalaisten ajatuksia. Aika katkeraltahan tuo kuulostaa, mutta siinä Ola voi olla oikeassa ettei Eurooppa ollut vielä valmis heidän musiikilleen.

Hejony
13.05.2007, 11:17
Hahaa, ei vittu mitä jengiä. Laulaja saa itsensä näyttämään kyllä aivan totaali-idiootilta, mikäli sanomisiaan ei ole vääristelty.

Toisaalta, ihan oikein ruotsalaisille. Oli varmaan kiva päivä niillä eilen.

BitterX
13.05.2007, 16:50
Sen Idols apinan sanoin: ruotsalaista homopoppia. Ja vielä aivan helvetin paskaa.

Oli taas niin ennakkosuosikki. Pitäisihän se tietää etteivät Armeniat,Serbit sun muut innostu kovinkaan paljon moisesta hinttailusta. Biisikin oli paska.

Ukrainan hinttailusta ne kuitenkin innostuivat. Yllätyin Arkin menestymättömyydestä, yleensähän Euroviisuissa pärjää hyvin hinttailulla. Itse biisi oli toki hirveetä kuraa, niinkuin koko bändi muutenkin. Musiikillisesti ei todellakaan mitään annettavaa.

Prinsiippi
13.05.2007, 17:20
Yllätyin Arkin menestymättömyydestä, yleensähän Euroviisuissa pärjää hyvin hinttailulla. Itse biisi oli toki hirveetä kuraa, niinkuin koko bändi muutenkin. Musiikillisesti ei todellakaan mitään annettavaa.
On totta, että The Worrying Kind ei ole bändin parhaita biisejä vaan enemmänkin sellaista peruskauraa. Kaikkein pahimmin petti esiintyminen, minkä piti olla heidän kovin valttinsa. Nyt etenkään Ola ei tehnyt mitään repäisevää; kitaristit Jepson etunenässä sentään yrittivät. Toisaalta tietty Euroviisu-etiketti estää revittelemästä samalla tavoin kuin klubi- ja festarikeikoilla, mutta silti Ukrainan transu revitteli aika "arkkimaisesti" ja jotain tuonkaltaista olisin odottanut Arkiltakin.

Mutta on aika hölmöä lynkata koko bändi yhden biisin tai esityksen perusteella. Tervetuloa Ruissariin tai Ankkaan kesällä, siellä näkee todellisen Arkin, joka ottaa yleisön haltuunsa välittömästi. Ja vaikka ei pitäisi ollenkaan tästä viisukappaleesta, niin kannattaa kuunnella mielummin vaikka "One of us is gonna die young". Se on omasta mielestäni Arkin paras biisi.

-Mercury-
13.05.2007, 17:57
Tuo viisupläjäys tais olla ensimmäinen biisi jonka kuulin tältä bändiltä. Totaalista paskaa, kaikkinensa. En ymmärtänyt miten tätä voitiin pitää jonain ennakkosuosikkina. No ruotsalaiset nyt tietenkin pitivät, se nyt oli selvää, mutta että jotkut muutkin.
http://img151.imageshack.us/img151/280/superlordagwv5.jpg
http://img.aftonbladet.se/nyheter/0705/12/1nykamp.jpg

Uskaltauduin sitten kuuntelemaan jonkun muunkin biisin tältä bändiltä YouTubesta, ja kuulosti jo paljon paremmalta. Tuskin silläkään olisi pärjätty näissä skaboissa mutta kyllä voin sen jälkeen itse pitää Arkia ainakin nyt kohtalaisena yhtyeenä.

Itkupotkuraivarit ennen/jälkeen viisujen ovat toki oma juttunsa. Joko olivat tosissaan kisojen kanssa tai sitten tietoisesti hakivat vähän särmää.

mirasane
13.05.2007, 17:58
Iskee ehkä länsinaapurissa, onneksi ei muualla.

Huhtikuun lopun kolme hetkessä loppuunmyytyä Tavastian keikkaa ja viime viikon loppuunmyyty Kaivohuoneen keikka kertonevat, että kyllä bändi iskee muuallakin. Ja onhan bändi tuttu näky suomalsisten festareiden päälavoillakin.

Ark ei kuitenkaan missään nimessä ole kaikkia miellyttävää musiikkia. Itse olen huomannut, että kaikista vähiten Arkin musiikkia ymmärtävät yleensä sellaiset rivijuntit, jotka pitävät miehen ja naisen välistä ystävyyttä mahdottomana, täyttävät päivänsä Salattujen elämien tuijottamisella ja seuraavat ympäröivän maailman asioitakin niin vähän, että pitävät ilmaston lämpenemistä positiivisena asiana.

Siitä olen kyllä samaa mieltä monen muun kanssa, että Arkin biisi ei ollut bändin muuhun tuotantoon verrattuna kaksinen. Jokainen In Lust We Trust -levyn kappaleesta olisi ollut parempi kuin Worrying Kind. Toinen tosiasia taitaa olla se, että Ark on parempi klubibändinä kuin isoilla areenoilla. Klubikeikkojen tunnelmaa on vaikea saavuttaa isossa hallissa tv-lähetyksestä puhumattakaan.

wade
13.05.2007, 18:22
HUh huh onneksi nää homot ei voittaneet oli meinaan sen verta huono häviäjä.
Tosin ruotsalaisen ollessa kyseessä tämähän ei yllätä yhtään. Tosin lesbo voitti euroviisut ja homo oli kakkonen eli olisihan tänkin hinttarin pitänyt pärjätä. Näille kavereille ei vissiin kukaan oo kertonut ,että Glam is dead.

mirasane
13.05.2007, 18:39
Euroviisufinaaliennakon olisi voinut otsikoida shakespearmaisesti "Olako vai eikö Ola?"
Arkin laulajan riisuutumista lavalla voi varmaan kutsua Olankohautukseksi.
Jos Ark olisi voittanut, olisi lehdissä varmaan nähty "Ola-la!" -tyyppisiä otsikoita,
mutta nyt sopiva otsikko voisi olla "Perseet Olalle!"

BitterX
13.05.2007, 18:55
Mutta on aika hölmöä lynkata koko bändi yhden biisin tai esityksen perusteella. Tervetuloa Ruissariin tai Ankkaan kesällä, siellä näkee todellisen Arkin, joka ottaa yleisön haltuunsa välittömästi.

Ei siinä mitään, esitin vain oman mielipiteeni kyseisestä bändistä (olen kuullut joitakin biisejä, nimiä en vaivaudu etsimään) - musiikkimakuja on erilaisia. Olen erilaisen musiikin ystävä.

Jos menen Ruisrockiin tai Ankkarockiin, en mene sinne The Arkin takia ;-)

Prinsiippi
13.05.2007, 20:43
Ei siinä mitään, esitin vain oman mielipiteeni kyseisestä bändistä (olen kuullut joitakin biisejä, nimiä en vaivaudu etsimään) - musiikkimakuja on erilaisia. Olen erilaisen musiikin ystävä.
Tottakai, näin saa ja pitääkin olla. Ja kuten aiemmin mainittiin, niin Ark kyllä toimii Suomessa. Viime aikojen keikat on myyty loppuun nopeasti ja niin tulee varmasti tapahtumaan jatkossakin. Siksi ihmettelen kovasti että Suomesta heille annettiin vain 8 pistettä. Täällä Ark-fanitusta on vaikeaa nähdä, sillä kaikista Suomen Ark-faneista varmaan 95% on 15-25 -vuotiaita naisia. Ja niitä ei täällä kauheasti pyöri... Siitä syystä tämän ketjun hengissäpitäminenkin on ollut välillä älyttömän vaikeaa.

mirasane
13.05.2007, 20:56
Tottakai, näin saa ja pitääkin olla. Ja kuten aiemmin mainittiin, niin Ark kyllä toimii Suomessa. Viime aikojen keikat on myyty loppuun nopeasti ja niin tulee varmasti tapahtumaan jatkossakin. Siksi ihmettelen kovasti että Suomesta heille annettiin vain 8 pistettä. Täällä Ark-fanitusta on vaikeaa nähdä, sillä kaikista Suomen Ark-faneista varmaan 95% on 15-25 -vuotiaita naisia. Ja niitä ei täällä kauheasti pyöri... Siitä syystä tämän ketjun hengissäpitäminenkin on ollut välillä älyttömän vaikeaa.

Veikkaan, että vastasit tuossa omaan ihmetykseesi. Eli Ark sai Suomesta vain kahdeksan pistettä, koska Suomessakaan Ark ei ole massojen musiikkia. Serbian balladi puhutteli täälläkin suurempia katsojamääriä.

mice
14.05.2007, 13:19
Aiemmin ei ollut minkäänlaista mielikuvaa arkista, mutta eipä tarvitse tämän jälkeenkään bändin touhuja seurata. Heikko esitys heikolta bändiltä, ei iske pätkän vertaa. Ja vieläpä erittäin huonoja häviäjiä.

korkki
14.05.2007, 13:39
Tuli tuossa latailtua hiukan lisää The Arkin musiikkia noiden Euroviisujen innoittamana. Ja pakko myöntää että saatan jopa levyostoksille lähteä, ihan hyvän vaikutuksen teki "random"-otannalla imuroidut viitisen biisiä...

Olisi pitänyt olla kolmen sakissa Euroviisuissa mutta ei oikein pärjännyt noissa Itä-Euroopan jäsentenvälisissä. Vaikka olihan tuo Serbian biisi kyllä ihan huikea.

VT
14.05.2007, 14:07
Aika katkeraltahan tuo kuulostaa, mutta siinä Ola voi olla oikeassa ettei Eurooppa ollut vielä valmis heidän musiikilleen.
Ei ollut valmis? Mihin? Eihän tossa biisissä ollut mitään sellaista, mihin joku ei voisi olla valmis. Sehän oli täysin mitäänsanomaton biisi ja esitys. Juuri sitä, mitä pystyi ko. bändiltä odottamaan.

Sen kyllä teen, että painan Arkin esiintymisajat Turussa ja Korsossa visusti mieleen. Ihan vaan sen takia, että olisin varmasti toisella puolella festarialuettea niiden soittaessa. En oikein jaksa niiden rallattelupopin ja Ola Salon fiiliksennostoyritysten takia festareitani pilata.

Sain ensimmäisen kosketukseni bändiin n. 4 vuotta sitten kuultuani sen järkyttävän homoadoptiosta kertovan renkutuksen. The Ark sai kunnian nousta sen biisin ansiosta inhokkilistanu kärkipäähän, enkä tämän jälkeen ole nähnyt aiheelliseksi muuttaa käsitystäni.

Se on muuten huvittavaa, että The Arkin fanit tuntuvat usein leimaavan kaikki ne ihmiset junteiksi ja kapeakatseisiksi homo-vihaajiksi, jotka eivät bändistä lämpene. Luulisi olevan helppo ymmärtää, että tollainen teennäinen, Abbamainen homostelupoppi ei kaikkiin iske.

SergeiK
14.05.2007, 14:30
Homoseksuaalisuus ei ole homoa, mutta The Arkin tapa hävitä on.

Jakkara
14.05.2007, 15:46
Vanha Ark oli vielä kitaravoittoista rockia josta pidin.
Eka levy We Are The Ark ja mielestäni edelleen paras levy on In lust we trust.
Sen jälkeen on tullut vaan "poppis kamaa" kolmas levy State of Ark antoi jo suuntaa että huttua on tulossa ja uusin Prayer for the Weekend menee jos sitten niiiin kauas siitä mistä on lähetty liikkeelle. Joo ja voihan nämä kuitata sillä että bändi kehittyy varmaan näin ja musiikki on monipuolisempaa mutta kyllä se niin vaan on, että kaksi viimeistä levyä on ajautunut jo niin kauas siitä Arkista ja musasta jota aloin aikanaan diggailla, valitettavasti.

Tässä muutama helmi:
http://youtube.com/watch?v=37Zd6pU3Mw0

http://youtube.com/watch?v=xxLLHWSsDpg
Varovaisesti videon kanssa, sisältää poikien pussailua mutta sitä ei tarvi kattoa vaan kuunnella.

http://youtube.com/watch?v=U6fOXoBJGlg

ja mitä tulee tuohon euroviisu menestykseen niin eihän siellä pärjännyt yksikään vähänkään länsimaisella tyylillä esiintynyt. Me kun ollaan vähemmistön osassa tuossa viisuhommassa. Shake it up Shakirim vaan soimaan jos viisuista tykkää.

mirasane
14.05.2007, 16:06
Se on muuten huvittavaa, että The Arkin fanit tuntuvat usein leimaavan kaikki ne ihmiset junteiksi ja kapeakatseisiksi homo-vihaajiksi, jotka eivät bändistä lämpene. Luulisi olevan helppo ymmärtää, että tollainen teennäinen, Abbamainen homostelupoppi ei kaikkiin iske.

Yleistyksiähän ne ovat. Uskallan väittää, että Frederik ja Popeda ovat suositumpia yhtyeitä junttikansan kuin älykköjen keskuudessa ja taas jälkimmäinen kuuntelee todennäköisemmin enemmän oopperaa ja klassista. Se, että näin on, ei tarkoita sitä, ettei sivistyneempi kansanosa voisi tykätä Pate Mustajärvestä tai juntti Mozartista.

Samalla tavalla uskallan väittää, että Arkia inhoavien keskuudessa on enemmän kapeakatseisia homovihaajia kuin bändin fanien keskuudessa. Tietenkään tälläkään tavalla ei voi leimata kaikkia kummankaan ryhmän jäseniä.

Homoseksuaalisuus ei ole homoa, mutta The Arkin tapa hävitä on.

Homostelu, se on miesten hommaa!

wade
14.05.2007, 19:13
Tässä muutama helmi:
http://youtube.com/watch?v=37Zd6pU3Mw0

http://youtube.com/watch?v=xxLLHWSsDpg
Varovaisesti videon kanssa, sisältää poikien pussailua mutta sitä ei tarvi kattoa vaan kuunnella.

http://youtube.com/watch?v=U6fOXoBJGlg

Huoh yhtä tylsää renkutusta kaikki biisit ja kuulostaa täysin pakkotoistolta. Slade teki saman paremmin jo 30 vuotta sitten ,joten miksi kuunnella halpaa ja huonoa kopiota? Mikäli tällä renkutuksella ansaitsee jonkun mielestä "kovin livebändi ikinä missään" tittelin niin eipä tittelin antaja kauhean monta isoa keikkaa ole nähnyt. Ennenkuin joku haukkuu homovihaajaksi niin sanottakoon ,että pidän joistakin Judas Priestin biiseistä ,joistakin Pet Shop Boysin biiseistä ja kaikesta Queenin tuotannosta. Tähän paskaan verrattuna Coldplay ,Oasis tai jopa Nirvana yms. Grungepaska on loistavaa musaa.

Prinsiippi
14.05.2007, 19:21
Sain ensimmäisen kosketukseni bändiin n. 4 vuotta sitten kuultuani sen järkyttävän homoadoptiosta kertovan renkutuksen. The Ark sai kunnian nousta sen biisin ansiosta inhokkilistanu kärkipäähän, enkä tämän jälkeen ole nähnyt aiheelliseksi muuttaa käsitystäni.
Tarkoitat biisiä Father of a Son. Se ei ole omasta mielestänikään kovin kummoinen kappale. Ihan iloinen, muttei musiikillisesti mikään erikoinen. Jakkara antoi tuossa muutaman hyvän vinkin joita kannattaa käydä katsomassa ja kuuntelemassa, ja niiden lisäksi voisin heittää muutamia: One of us is gonna die young (paras), It takes a fool to remain sane, Absolutely no decorum, a Virgin like you jne.

Prinsiippi
14.05.2007, 19:29
Mikäli tällä renkutuksella ansaitsee jonkun mielestä "kovin livebändi ikinä missään" tittelin niin eipä tittelin antaja kauhean monta isoa keikkaa ole nähnyt.
Monellako Arkin keikalla olet itse ollut? Kyllä Ark on yksi kovimmista livebändeistä näillä leveysasteilla, esim. Tavastialla oli kolmena iltana huikea tunnelma Arkin esiintyessä. Myös muualla ovat onnistuneet villitsemään yleisön: http://www.stara.fi/?p=2265 Tuo linkki on aika vanha mutta ensimmäinen mikä pisti silmään. Myös täällä pojat vetävät varsin hyvin: http://www.youtube.com/watch?v=6QyT4Kc4xnQ

Jakkara
14.05.2007, 19:38
Slade teki saman paremmin jo 30 vuotta sitten ,joten miksi kuunnella halpaa ja huonoa kopiota? Joo kyllähän jotakin yhtymä kohtia näiden kahden välille saa jos mutta syy on varmaan siinä, että Slade oli ensin eikä Ark tai mikä tahansa muu. Eiköhän kaikki saa vaikutteita jostakin jo olemassa olleesta. Esitystapa nyt on ainakin erillainen ja omaan korvaan Ola Salon ääni kuullostaa pikkasen paremmalta :) Ja samaan hengenvetoon sanottava että Bon Scott on/oli yksi parhaista laulajista/esiintyjistä.
Ja kuten jo sanoin niin tuo pari ekaa levyä oli vielä särökitara meininkiä ja hyvää rokkia, hyvillä sanoituksilla.

mirasane
15.05.2007, 01:04
Mikäli tällä renkutuksella ansaitsee jonkun mielestä "kovin livebändi ikinä missään" tittelin niin eipä tittelin antaja kauhean monta isoa keikkaa ole nähnyt.

Itse pidän The Arkia yhtenä tämän hetken kovimmista livebändeistä. En tiedä, mikä mielestäsi on "monta", joten kurkkaa allekirjoittaneen keikkalista täältä: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1674791#post1674791 ja kerro, miten monta keikkaa minun täytyy vielä käydä katsomassa, että mielipiteelläni Arkin livetaidoista voisi olla mitään painoarvoa?

Ja ihan vertailun vuoksi, miten monta The Arkin klubikeikkaa olet itse nähnyt? Oletan, että kun noin varmoin ottein olet haukkumassa Arkin livetaitoja, olet nähnyt bändin livenä vähintään kerran, ehkä useamminkin, etkä varsinkaan arvostele bändiä muutaman kännykkäkameralla kuvatun Youtube-klipin perusteella?

Daespoo
15.05.2007, 08:25
Bändihän on ihan täysin hanurista musiikin perusteella, en ole yhtään livekeikkaa nähnyt mutta se on aivan sama siinä kohtaa kun musa on hanurista. Ei hirveästi kiinnosta muutenkaan ruotsalaisen hinttarin vääntely lavalla mutta ehkä jotkut on kovana siitäkin.

raisu
15.05.2007, 08:50
Olenko ainoa jonka mielestä tuo viisubiisikin on ihan kuunneltavaa matskua? Tietysti parempiakin tekeleitä bändiltä löytyy, mutta tuskin sijoitus olisi ollut sen parempi jollain toisella kappaleellakaan. Jengi maailmalla ei vaan näköjään diggaa tämän tyylisestä musasta. Itse pentuna paljonkin glam rockia (Sweet, Slade, Mud, Rubettes, T.Rex yms.) kuunnelleena en voi olla pitämättä The Arkista.

Neely
15.05.2007, 10:06
Ja ihan vertailun vuoksi, miten monta The Arkin klubikeikkaa olet itse nähnyt?

Minullehan tuo ei ollut esitetty mutta pariin kertaan The Arkin Tavastialla nähneenä voin sanoa etten ala minkäänvaltakunnan ylistyspuheisiin noiden keikkojen perusteella. Samoilla lauteilla nähdystä Foo Fightersista en edes alistu keskustelemaan samana päivänä.

Eli pointti oli että The Ark on ihan ok livebändi muttei sieltä kovimmasta päästä. Mun mielestä samanlaiseen hinttimeininkiin orientoitunut The Darkness vie Olaa lauteilla 6-0.Klubikeikkoja ei ole oikein reilua vertailla "isompiin rykäyksiin". Tilana esim. Tavastia tai muu vastaava klubi on niin erilainen ja intiimimpi kuin esim. stadion tai festivaalialue että se jo vääristää vertailua helvetin paljon. Yhden kerran olen The Arkin "isolla" lavalla nähnyt ja se oli silloin häkellyttävän paska.

mirasane
15.05.2007, 13:46
Minullehan tuo ei ollut esitetty mutta pariin kertaan The Arkin Tavastialla nähneenä voin sanoa etten ala minkäänvaltakunnan ylistyspuheisiin noiden keikkojen perusteella. Samoilla lauteilla nähdystä Foo Fightersista en edes alistu keskustelemaan samana päivänä.

Foo Fighters onkin jo areenaluokan bändi. Kun tuon luokan bändi pääsee esiintymään pieneen klubiin syttynee bändikin jo sen takia, että tunnelmalliset klubikeikat ovat heille harvinaista herkkua. Itse olin vuosi sitten Red Hot Chilli Peppersin pienellä klubikeikalla ja sekin jätti The Arkin kauas taakseen. RHCP ja Foo Fighters ovat ehkä huonoja vertailukohtia, koska ovat nimenomaan enemmän areena- kuin klubibändejä. Tavastialla säännöllisesti ulkomaisia bändejä seuraavana pidän Arkia ehdottomasti yhtenä viihdyttävimmistä live-esiintyjistä.

fiftyeight
15.05.2007, 17:51
Olin Kaivohuoneella kun Ark esiintyi. Täyttä paskaahan tuo oli, kuten se euroviisukappalekin. 70/80-luvun teinipoppikin oli parempaa tavaraa, BCR hakkasi mennen tullen nuo homppelipojut.

Kaiken kruunasi vielä heidän kisojen päättymisen jälkeinen vittuilu kaikelle ja kaikille, vaikka itse mokasivat koko homman. After Partyssa taisi olla suurin piirtein vittuuntunein porukka, muut sen sijaan nauttivat hauskasta fiiliksestä ja mukavasta menosta. Hurrit on aina olleet huonoja häviäjiä.

Prinsiippi
15.05.2007, 19:51
Olenko ainoa jonka mielestä tuo viisubiisikin on ihan kuunneltavaa matskua?
Et. Mutta ongelma oli siinä, että biisi oli nimenomaan "ihan kuunneltavaa matskua", ei "huikea spektaakkeli" tai jotain vastaavaa. Mutta en voi olla jankuttamatta sitä, kuinka paljon parempi Ark oli esim. neljänneksi sijoittunutta Turkin renkutusta.

wade
15.05.2007, 20:04
Nähdyistä keikoista vastasin asiaankuuluvaan ketjuun. T-rexistä ja Sladesta pidän kyllä ,mutta Ark ei vaan iske. Homokammoisuudestani kertovat nuo kolme mainitsemaani artistia. Ark vain yksinkertaisesti on tylsää renkutusta ja huonoa musaa.

Prinsiippi
20.05.2007, 16:28
Niille, jotka ovat tuominneet Arkin euroviisubiisin perusteella, suosittelen käydä kuuntelemassa tämän (http://www.youtube.com/watch?v=D-o9cJu-1RA) kappaleen. Täällä (http://www.youtube.com/watch?v=NdcNhoGoHL4) on kuunneltavissa sama biisi levytysoloissa. Huomaa Olan tyylikkäät lasit... :)

Prinsiippi
21.05.2007, 19:24
Livenä olen nähnyt The Arkin kahdesti, ensin Tavastialla huhtikuussa ja toisen kerran Kaivohuoneella ennen Euroviisuja.
Miten sait muuten hankittua liput tuonne Kaivohuoneen Warm Up Partyihin? Eikö niistä tiedotettu aika heikosti ja lisäksi liput myytiin ilmeisesti loppuun hetkessä. Ainakin silloin, kun edes itse kuulin koko keikasta, liput oli jo myyty loppuun.

Juuso74
21.05.2007, 21:16
Miten sait muuten hankittua liput tuonne Kaivohuoneen Warm Up Partyihin? Eikö niistä tiedotettu aika heikosti ja lisäksi liput myytiin ilmeisesti loppuun hetkessä. Ainakin silloin, kun edes itse kuulin koko keikasta, liput oli jo myyty loppuun.

Onnekseni olen Tiketin postituslistalla ja sieltä tuonkin tiedon sain. Ja keikka taisi tosiaan olla loppuunmyyty alle puolessa tunnissa. Ihan ok kolmen vartin setti ja tulipa tuolla bongattua myös Hanoi Rocksin Mike, Andy, Conny ja A.C. yleisön seasta;-)

Juuso74
21.05.2007, 21:27

Voiko edellisen kaltaista lausetta kirjoittaa kukaan muu kuin kapeakatseinen juntti?

Prinsiippi
26.02.2008, 16:50
Ja nostellaan tätäkin pitkästä aikaa. Bändin tulevan vuoden suunnitelmat alkavat hahmottua, eli pojat tekevät ainakin tämän hetken tietojen mukaan vain pari isompaa keikkaa tänä kesänä, Sundsvallissa ja Ruisrockissa. Viime vuonnaha Arkkia saattoi nähdä Tavastilla, Ankkarockissa, Ruisrockissa, Seinäjoella ja Tampereella ainakin - sekä tietysti Euroviisuissa. Perusteluja tehdylle päätökselle täältä: http://www.thearkworld.com/underground.html