PDA

View Full Version : Rekkaribongausketju

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7

Aina Pata
25.07.2006, 00:33
Kun tuo siistit rekkarit ketju alkaa menemään bongailulinjalle, niin ajattelin avata oman ketjun bongaajille.

Oma bongailu alkoi mainion tv-sarjan Irtiottoja pohjalta. Joku saattaa muistaa taksikuskien (Jari Pehkonen-Janne Virtanen) jutut rekkaribongailusta Virtasen istuessa vankilassa.

Aloituspäiväksi mulle tuli 20.12.2003. Ensimmäisen vuoden saldo oli 25 bongausta. Toisen vuoden kuluttua olin numeron 45 kohdalla. Nyt kun kolmas vuosi alkaa täyttymään haeskelen numeroa 74.

Pisin aika etten yhtään bongausta ole saanut on 3,5 kuukautta. Vaikka harrastus onkin halpa niin sinä se myös pysyy, en kyllä montaa ylimääräistä kilometriä tule ajamaan (tod.näk. noin kilometri on tullut ylimääräistä ajettua tähän mennessä)

Pakko tunnustaa, että itsekin bongailen rekkareita. Kaksi vuotta sitten aloitin ja nyt on haussa 74. Tässä vaiheessa numeroita löyyy aika kitsaasti, mutta eiköhän satasen rikkoutuessa vauhti nopeudu merkittävästi. Näitä kaksinumeroisia kun on huomattavasti vähemmän kuin kolminumeroisia. Kuten eläkeläinen tuossa jo totesikin, yksi löytynyt rekkari voi pelastaa päivän. Kyydissä oleva emäntä tai kaverit joskus ihmettelevät, kun meikäläinen puhkeaa äkkiarvaamatta hillittömiin riemunkiljahduksiin tai puhkeaa melkeinpä liikutuksesta kyyneliin, kun kauan etsitty rekisterinumero löytyy. Jaa, että kahelia? Elämän ilot ovat pieninä palasina maailmalla ja minä kokoan niitä yksi rekisterinumero kerrallaan talteen.

Samoissa ollaan, mutta taidat kyllä voittaa kun isommassa paikassa asustelet. Halvat on huvit, mutta näillä mennään.

Ted Raikas
25.07.2006, 01:22
Olen itse tällä hetkellä etsimässä numeroa 2.

Ja matka jatkuu...

scholl
25.07.2006, 01:41

Ja matka jatkuu...

Tämä on niin sairas harrastus, että mietin, että pitäisi kokeilla. Ongelmana on vain se, että entä jos käykin niin, ettei sitten enää keskitykään itse automallien bongaamiseen samalla intensiteetillä kuin ennen, vaan kilpien kyttäämiseen tulee jonkinlainen pakkomielle.

Millä muuten pysyy laskut sekoamatta? Paatteko johonkin ruutuvihkoon jokaisen bongatun rekisteritunnuksen tyyliin ABC-1, XYZ-2... ?

Jippo
25.07.2006, 01:54
Eikös ton voisi aloittaa käännetyssä järjestyksessä, jolloin ne vaikeat tulis vasta siellä lopussa, jo kokeneena bongaajana, ja alku olisi jatkuvaa riemunkiljuntaa...

Ted Raikas
25.07.2006, 02:14
Millä muuten pysyy laskut sekoamatta? Paatteko johonkin ruutuvihkoon jokaisen bongatun rekisteritunnuksen tyyliin ABC-1, XYZ-2... ?
No ensinnäkin minua ei kiinnosta autot ja automallit, ei sitten yhtään. Autot itsessään on minulle se yksi maailman mielenkiinnottomimmista asioista, ihan ok apuväline liikkumiseen, mutta siinä se. Tämän "bongausharrastuksen", joka ei ole edes mikään vakava harrastus, opin isosiskoltani, joka on sen verran paljon liikenteessä ja muuten, että näkee autoja joka hetki. Sitten taas toisakseen, en jaksa kiinnittää mitään huomiota niihin kirjaimiin, pelkkä numero riittää. Ikä ja terveys menisi, jos pitäisi kirjaimetkin vielä ottaa järjestyksessään huomioon... veikkaan, että harva olisi ekaa pidemmälle päässyt.

Niin, eikä tämä tosiaan ole mikään vakava harrastus, joskus vaan kadulla käppäillessä katselen niitä numeroita rekisterikilvissä ja jos sattuu oikea numero kohdalle, niin jee.

Datsun
25.07.2006, 08:30

Ja matka jatkuu...

Sama laulu. Perjantaina TV2:n Puskuri-ohjelmassa oli juttu turkulaisista rekkaribongareista. Lauantaina perhe Mäkinen ajoi lomalta takas Hgiin ja tuijotti koko matkan vastaantulevia autoja. Pirkkalan ABC:n kohdalla saapui palkinto vastaan (NYL-1).

Työn vuoksi saan kiertää paljon Itä-Suomea joten nyt on ajomatkoiksi muutakin tekemistä kun yksinään turiseminen. Ai kun on hianoo!

ELÄKELÄINEN
25.07.2006, 10:03
Eli tähänkin ketjuun: Harrastus aloitettu juhannuksena 2004. Nyt haussa 97.
999:n aion vetää.Kohtahan alkaa homma helpottua.
Aloitin myös 999 :stä taaksepäin,mutta siinä menin sekasin alle vuodessa ja lopetin.
Hauska harrastus tosiaan,paitsi silloin kun haussa numero x ja x+1 tulee vastaan kahden kuukauden aikana y kertaa(y=todella monta).Kun x on lopulta bongattu,niin x+1: t on ajettu piiloihin ja niiden paikan liikenteessä ovat ottaneet x+2:t.

pernaveikko
25.07.2006, 10:12
On tämä tosiaan niin järjetön juttu, että voisin ilmottautua mukaan tästä päivästä lähtien. Menen kohta lähikauppaan, siinä ei montaa autoa ehdi nähdä, mutta jokusen kuitenkin. Jännittävää.

Koirapoika
25.07.2006, 10:17
Vakavasti harkitsin eilen ja vähän tänäänkin, näin heti kättelyssä numeron 1. Kakkonen asuu ihan lähistöllä, kolmostakin olen bongannut.

pernaveikko
25.07.2006, 10:30
Menen kohta lähikauppaan, siinä ei montaa autoa ehdi nähdä, mutta jokusen kuitenkin. Jännittävää.

HUH! OSUMA! Olen ollut bongarina joitakin minuutteja ja 2 olisi siis etsinnässä. Aika uskomatonta, kiitos ROT-1 kuski.

Menace
25.07.2006, 10:38
Laitatteko koko rekisterinumeron muistiin vai toimiiko homma ihan rehellisyysperiaatteella? Itseäänhän siinä pettää jos valehtelee kaverille.

Täällä etsitään numero 3sta. 2nen on naapurilla ja yhdellä lahtelaisella mäkihyppääjällä on 1nen.

Ei perävaunuja eikä moottoripyöriä!

Wrighter
25.07.2006, 10:46
Sama laulu. Perjantaina TV2:n Puskuri-ohjelmassa oli juttu turkulaisista rekkaribongareista. Lauantaina perhe Mäkinen ajoi lomalta takas Hgiin ja tuijotti koko matkan vastaantulevia autoja. Pirkkalan ABC:n kohdalla saapui palkinto vastaan (NYL-1).

Työn vuoksi saan kiertää paljon Itä-Suomea joten nyt on ajomatkoiksi muutakin tekemistä kun yksinään turiseminen. Ai kun on hianoo!

Tätähän harrastettiin jo nuorempana Luvialla. En muista olitko itse mukana, mutta silloin pääsin luvuille 6-8. En muista mihin silloin jäin ja nyt alkoi alusta. PAX-1 näkyi jo Jazzeilla ja ARL-1 myös. Kakkonen hakusessa. Sulla on kyllä pientä etua tuon työn puolesta!

Rademoottori
25.07.2006, 10:48
Minä luin tästä harrastuksesta pari vuotta sitten paikallisesta sanomalehdestä (Etelä-Suomen Sanomat). Siinä oli juttu kahdesta miehestä jotka harrastivat autojen rekisterinumeroiden "keräilyä".

Itse aloitin heinäkuussa v.2004 nähtyäni kadunvarressa pysäköitynä olleen sinisen kuorma-auton jossa oli rekisterinä TA- 1.

Sitten TOM- 2 löytyi mustasta BMW:stä Helsingissä.
Numero 3 oli hauska tapaus: Kehä III: lla ajoi sininen avo-BMW eli korimalli Z3, osuvasti rekisterinäkin oli ZET- 3. Niin se alkoi ja loppua ei näy...
Aikaa on kulunut ja nyt on hakusessa pahuksen numero 42.

Minä olen laittanut tähän asti kaikki "keräämäni" rekisteritunnukset kännykän muistiin mutta nyt laitan vain sen viimeksi löydetyn ja poistan edellisen.
Näin on pakko tehdä koska muuten unohdan että mikäs se etsitty numero olikaan...

Tässä vielä linkki sille alkuperäiselle rekisteribongaajien harrastesivuille:
http://users.utu.fi/patlil/kilpitarkkailu/index.php?sivu=etusivu

Ruutuässä
25.07.2006, 11:33
Aloitin bongauksen joskus syyskuun alussa 2005 ja nyt on haussa 24. Välillä rekkareita bongaa lähes päivittäin, toisaalta tulee pitkiä kuivia kausia. Tyttöystävä aloitti bongauksen noin kolme kuukautta sitten ja on myös hakemassa 24:ä.

Hyvinkäältä kuulemma löytyy paljon näitä kaksinumeroisia. Helsingissä niitä tuntuu olevan Maunulassa, Pakilassa ja Paloheinässä. Ainakin siellä päin liikkuessa näkee paljon, tosin aina vääriä numeroita. Mutta yllättävän paljon niitä yksi- ja kaksinumeroisia on, kun niihin kiinnittää huomiota. Ja yllättävän usein kaksinumeroisen rekkarin kirjaimet alkaa J:llä.

scholl
25.07.2006, 11:35
No ensinnäkin minua ei kiinnosta autot ja automallit, ei sitten yhtään. Autot itsessään on minulle se yksi maailman mielenkiinnottomimmista asioista, ihan ok apuväline liikkumiseen, mutta siinä se. Tämän "bongausharrastuksen", joka ei ole edes mikään vakava harrastus, opin isosiskoltani, joka on sen verran paljon liikenteessä ja muuten, että näkee autoja joka hetki. Sitten taas toisakseen, en jaksa kiinnittää mitään huomiota niihin kirjaimiin, pelkkä numero riittää. Ikä ja terveys menisi, jos pitäisi kirjaimetkin vielä ottaa järjestyksessään huomioon... veikkaan, että harva olisi ekaa pidemmälle päässyt.

en tarkoittanut tuota siinä mielessä, vaan millä dokumentoit sen, missä menet?
Siis jos näet nyt vaikka numeron 32 niin muutaman viikonpäästä saatat jo miettiä, että oliko se 32 vai 33 minkä näit. Eli näin ollen kirjoitatko muistiin nähdyn rekisterinumeron? En toki oleta, että kirjaimilla on mitään muuta merkitystä siinä kuin tuo em. arkistointitunnus.

scholl
25.07.2006, 11:45
Hyvinkäältä kuulemma löytyy paljon näitä kaksinumeroisia. Helsingissä niitä tuntuu olevan Maunulassa, Pakilassa ja Paloheinässä. Ainakin siellä päin liikkuessa näkee paljon, tosin aina vääriä numeroita. Mutta yllättävän paljon niitä yksi- ja kaksinumeroisia on, kun niihin kiinnittää huomiota. Ja yllättävän usein kaksinumeroisen rekkarin kirjaimet alkaa J:llä.

Niin tai N:llä. Kaikki jenkkiautot olivat aikoinaan N:llä alkavia. Kirjaimia 2-3 ja numeroita sitten 1-3. J taidettiin ottaa käyttöön, kun loppui N:t. Tuo bongailu olisi ollut huomattavasti helpompaa 1-99 numeroissa 80- ja 90-luvuilla, koska tuolloin lyhytnumeroisia jenkkiautoja tuotiin paljon ja sen lisäksi muistan ainakin seuraavissa autoissa olleen aina lyhyet kilvet: Nissan Vanette, Alfa 156 (ei uusimmat, mutta about ehkä -> 04), jotkut 90-l Mazdat (Neo, Familia, Mio), Land Roverit jne. Nykyään ne vanhat autot ovat jossain landella, joten kantakaupungin uusien autojen autokanta ei tuo bongauksia kovin usein, ellei kyse ole erikoiskilvestä.

edit. Land Roverit lisätty

pernaveikko
25.07.2006, 11:46
millä dokumentoit sen, missä menet?

Kännykkä on lähes aina mukana, eiköhän se siihen ole järkevintä laittaa. Tein myös Excel-taulukon mihin laitoin päivämäärän. Voi olla, että myöhemmin ei aina tule noita päivämääriä lisättyä, mutta ainakin jos jonkinlaista tilastoa pitäisi edistymisestä.

Kirjaimet voi unohtaa arkistointitunnuksena, koska numero riittää, mutta äkkiäkös senkin siihen kännykkään voi kirjailla.

Rocco
25.07.2006, 11:47
Itse en ole rekkareita bongaillut koskaan, mutta aikoinaan bongasin sekä edellisen että seuraavan rekkarin mitä meidän autossa oli. Meidän rekkari oli (kirjaimet muutettu) ABC-751, joten löysin ABC-750 ja ABC-752:n. Tuo -750 taisi olla musta VW Golf ja -752 Mazda 626.

Ted Raikas
25.07.2006, 12:01
Siis jos näet nyt vaikka numeron 32 niin muutaman viikonpäästä saatat jo miettiä, että oliko se 32 vai 33 minkä näit. Eli näin ollen kirjoitatko muistiin nähdyn rekisterinumeron?
Luotan tässä asiassa vain muistiini, että, tiedän mihin numeroon jäin. Tällä hetkellä tosiaan helppoa, kun saalistan vielä sitä kakkosta (älköön kukaan ymmärtäkö tuota kaksimielisesti). =)

Vinkkejä numero kakkosen löytymiselle otetaan vastaan!

scholl
25.07.2006, 12:34
Vinkkejä numero kakkosen löytymiselle otetaan vastaan!

Kasarminkadulla erään vaateliikkeen edessä on hyvin usein KK-2.

musta lokki
25.07.2006, 14:26
Olen joskus harrastanut tätäkin lajia, vuosia sitten. Kesken jäi enkä edes muista mihin asti pääsin. Jokaisella lajilla on varjopuolensa. Vastaantulevien rekkojen ajovalojen väliin tuijottelu voi pitkällä aikavälillä muuttua haitalliseksi.

Jäähykuningas
25.07.2006, 14:30
Jos harrastaisin niin olisi tänään ollut mainio alku, kun Mäkelänkatua pitkin körötteli AAA-1...

scholl
25.07.2006, 15:33
Kokeilin tätä puuhaa nyt kun kävin lounaalla. Tuli vastaan 1, 3, 4, 1, 2 sekä noin kymmenkunta kaksinumeroista kilpeä. Valitettavasti olen siis nyt numerossa 2, koska se 3 tuli vastaan liian nopeasti. Nelosen tietäisin, mistä tästä lähikaduilta löytyy ja femma olisi omasta perheestä.

Aina Pata
25.07.2006, 15:48
Aloitin myös 999 :stä taaksepäin,mutta siinä menin sekasin alle vuodessa ja lopetin.
Hauska harrastus tosiaan,paitsi silloin kun haussa numero x ja x+1 tulee vastaan kahden kuukauden aikana y kertaa(y=todella monta).Kun x on lopulta bongattu,niin x+1: t on ajettu piiloihin ja niiden paikan liikenteessä ovat ottaneet x+2:t.
Itsekin aloitin myös ylhäältä alaspäin, mutta kun tänä alkuvuonna alkoi rekkareitä näkymään hyvin, niin laitoin tuon jäähylle.

Myös tuon lopun jutustasi voi kyllä allekirjoittaa. Edellinen pahempi numero oli 68, jota kuukauden hain. Sitten 2 päivän aikana 4 kappaletta.

Töistä palaillessa vastaan tuli 74 eli pykälällä pääsin eteenpäin. Jotenkin vaan on sellainen tunne, että tämä väli 75-79 on paha. 80-99 numeroita tuntuu tulevan kyllä todella paljon vastaan.

Kgz
25.07.2006, 16:41
Itse olen nyt aika tarkalleen vuoden bongaillut rekkareita ja seuraava etsintä numero olisi 33, mitä ei ole tullut vastaan ei sitten millään.

Ehkä pitää ottaa Time-out tossa etsinnässä niin voisi löytyä se oikea numero. Kun sen etsittävän numeron löytää niin niitä numeroita tulee perätkäisissä autoissa vastaan kolme tai useampi.

On se hieno tunne kun oikea numero tulee kohdalle. Vastaan tulijat voi kyllä vähän ihmetellä kun tuulettelen aina autossa kun oikea osuu kohdalle..

Twite
25.07.2006, 19:01
Kokeilin tätä puuhaa nyt kun kävin lounaalla. Tuli vastaan 1, 3, 4, 1, 2 sekä noin kymmenkunta kaksinumeroista kilpeä. Valitettavasti olen siis nyt numerossa 2, koska se 3 tuli vastaan liian nopeasti. Nelosen tietäisin, mistä tästä lähikaduilta löytyy ja femma olisi omasta perheestä.Kokemus on opettanut että sinun kannattaa ajetella olevasi numerossa 3 eikä numerossa 2. Miksikö? No, kun kuukausia on mennyt ja muistat (sen vaan muistaa, ei tämä mikään kisa ole eikä itseään ole mitään järkeä huijata) 'olen numerossa 2' niin etpä muista että tarkoittaako se sitä että etsit numeroa 2 vai että olet nähnyt numeron 2. Ja kun ei muista on pakko ihan varmuuden vuoksi etsiä se numero 2. Kun taas vastaavasti ajattelisit olevasi numerossa 3 etkä muistaisi että oletko nähnyt sen vai et niin silloin etsit numeroa 3 joka tapauksessa.

Selitin vähän epäselvästi mutta uskon että jopa nimimerkki scholl jonka virtuaalielämäntehtävä on tahallinen väärinymmärtäminen oikeasti ymmärtää mitä tarkoitin.

PS. Haussa 88. Tämä on uskomattoman hidasta. Talvella ei etene ollenkaan kun vastaantulijoiden ja muidenkin rekkareita ei näy. En muista koska aloitin, mutta se oli silloin kun asiasta oli Tekniikka&Talouden huuhapalstalla (se vika sivu jolla on myös Perusinsinööri).

fedorov
25.07.2006, 19:46
Varmasti hermoja raastavaa tuo tuollainen harrastus...kun pitää järjestyksessä bongailla. Voin vain kuvitella kuinka 5:ia vilisee joka kulmassa kun bongattavana on 4:nen. Ja niin edes päin. Pahimmassa tapauksessahan ehdit bongaamaan kaikki 1-3 ja 5-999, joita ei kuitenkaan voi laskea koska se perkeleen nelonen puuttuu välistä.

Vai ymmärsinkö väärin?

hanu
25.07.2006, 19:58
PS. Haussa 88. Tämä on uskomattoman hidasta. Talvella ei etene ollenkaan kun vastaantulijoiden ja muidenkin rekkareita ei näy. En muista koska aloitin, mutta se oli silloin kun asiasta oli Tekniikka&Talouden huuhapalstalla (se vika sivu jolla on myös Perusinsinööri).

Näinhän tämä menee. Tosin minulle tämä nyt on vain jonkinlaista ajankulua työmatkoille, ei niin kireäpipoista. Olen varmaan useinkin hakenut saman numeron kahdesti, koska periaate on ollut, että jos ei ihan varmaksi muista missä menee niin sitten se alempi. Keväällä tuli varmaan kaksi vuotta täyteen, nyt haussa 61. Tosin en ihan joka viikkokaan muista vastaantulijoiden kilpiä katsella enkä ainakaan lähde minkään amerikanraudan perään tsekkaamaan vartavasten. Pentu kiersi numerot ympäri n. kahdessa kuukaudessa. Asiaa saattoi auttaa, että se ajaa työkseen rekkaa.

t. hanu

scholl
25.07.2006, 20:48
Sen takia puhuin aikaisemmin tuosta dokumentoinnista, ettei ole epäselvyyksiä, mitä numeroa etsii. Teen itse nyt ihan varmuuden vuoksi perus excel-taulukon tuota dokumentointia varten. Merkitsen kirjaimetkin mukaan, koska tuntuu typerältä, jos rekisterikilpeä ei kirjaa kokonaisuudessaan.

Vetäisin äsken 48,55km fillarilenkin. Sen verran normijengiä oli liikenteessä, ettei näkynyt kuin yksi 1, eikä muita singeleitä. Kaksinumeroisia sen sijaan runsaasti.

ace
25.07.2006, 20:54
Ise harrastin tätä muutama vuosi sitten, ja n. vuodessa pääsin numeroon 111, mutta sitten juttu jäi. Huomasin että kaksinumeroiset on paljon helpompi bongata kuin kolminumeroiset. 100-111 kesti varmaan 4 kk.

Vintsukka
25.07.2006, 20:56
Tämän ketjun huomattuani kun lähdin ajelemaan, meni n. 2 minuuttia ennen kuin ohitseni porhalsi amerikanrauta rekkarissaan numero 1. Tästä tunnin verran ja tuli kakkonen rekan keulassa vastaan. Ajattelin että hyvinhän se alkoi. Sitten kotimatkalla tuli vastaan melkein peräkkäin nelonen ja vitonen melkein kuin minua pilkaten, kun kolmonen puuttuu.

Yllättävän paljon kyllä noita yksi- ja kaksinumeroisia kilpiä on liikenteessä nyt kun asiaan kiinnittää huomiota.

Twite
25.07.2006, 21:00
Yllättävän paljon kyllä noita yksi- ja kaksinumeroisia kilpiä on liikenteessä nyt kun asiaan kiinnittää huomiota.Ja hyvin nopeasti oppii katsomaan että millaisissa autoissa tod. näköisesti on 1-2 numeroinen kilpi. Siksi oletan että alle sadan on oikeastaan helpompaa kuin edessä oleva kolminumeroinen maailma.

PeZu
26.07.2006, 11:49
Itse olen aloittanut kyseisen harrastuksen Joulukuussa 2003 kun näin numeron 1. Viime viikonloppuna tuli nähtyä vasta numero 60 joten hidasta on ollut eteneminen. Tähän tosin vaikuttaa se että auton olen omistanut vasta vuoden verran ja silläkin tulee ajettua aika vähän joten ei pääse kauheasti rekkareita bongailemaan.

Tuolla (http://users.utu.fi/patlil/kilpitarkkailu) on tuo Turun seudun rekisterikilpinumerotarkkailijoiden klubi mihin voi rekistöröityä ja kerätä itselleen vähän statistiikkaa.

Datsun
27.07.2006, 14:04
Olen näin kesäaikaan vaaraksi liikenteelle, liikun sitten fillarilla tai autolla. Yllättävän vähän tulee tarkkailtua muuta liikennettä kun samalla pitää etsiä tiettyä numeroa (2 edelleen) sekä tarkastaa mimmien etulamput. Ja kuunnella musaa.

Wrighter
27.07.2006, 14:26
Olen näin kesäaikaan vaaraksi liikenteelle, liikun sitten fillarilla tai autolla. Yllättävän vähän tulee tarkkailtua muuta liikennettä kun samalla pitää etsiä tiettyä numeroa (2 edelleen) sekä tarkastaa mimmien etulamput. Ja kuunnella musaa.

Olenkin aina ollut sitä mieltä, että noin vanhoilta ihmisiltä pitäisi kieltää ulkona liikkuminen kesäisin! Ja ukkomies vielä. Ja jottei saa pelikieltoa chat-viestistä, niin lisättäköön rekisteri asiaa.

Numero kolme tuossa paukahti vastaan, mutta kun se kakkonen on hukassa. Tiedän sellaisen täällä Porissa pyörivän, kun olen ennen bongaamisen aloitusta useaan otteeseen nähnyt. KAX-2 missä olet?

Rocco
27.07.2006, 14:34
Vaasasta on helppo päästä alkuun kun ainakin 1 ja 2 löytyvät helposti isojen TNT-kuljetusyhtiön kuorma-autojen rekkareista. TNT-1 ja TNT-2. www.kilvet.com:n mukaan myös TNT-3 on firmalla käytössä autossa, mutta sitä en ole bongannut. Myös TNT-5 ja TNT-7 on olemassa rekoissa.

Datsun
27.07.2006, 21:19
Olenkin aina ollut sitä mieltä, että noin vanhoilta ihmisiltä pitäisi kieltää ulkona liikkuminen kesäisin! Ja ukkomies vielä.

Noh noh sulhaspoika!!!

Pitäjänmäentiellä tänäbe JER-2.

Wrighter
28.07.2006, 17:20
Jatketaan tännekin. Tänään Porissa Itsenäisyydenkadulla HR-2, Vähä-Raumantiellä JIG-3 ja Niittymaan kohdalla pikatiellä AJG-4. Näin alkaa siis numero viiden (5) metsästys. Saattaa viedä aikaa, koska ensi viikolla jatkuu työt ja alkaa uuden kämpän remontoiminen asumiskuntoon sekä ensi viikon lauantain hääjuhlien järjestely. Missä ihmeen välissä sitä rekisterinumeroita muka bongailee?

Niilo
28.07.2006, 21:06
Freelandert JIL-6 pöllähti vastaan tänään. No eipä auttanut kun tarttisi saada se ykkönen eka. V*ttu kun en ottanut sitä yhtä ylös jonka näin muutama päivä sitten.

By the way. Paskalla istuessani selailen vanhaa Vauhdin Maailmaa. Jos numerot < 100 on hukassa kannattaa tehdä matka Historic -ralliin. Sieltä voisi varmaan bongata kaikki alle 100 mutta tuskin tulee numero järjestyksessä

pikkukatti
28.07.2006, 23:23
Näinköhän noita alle 100 autoja tulee vastaan neste ralleissa. Ilmeisesti siellä on ainakin taas vetomies luokka. Melkein voisi alkaa noita autoja bongailemaan kun sinne tulee varmaan lähdettyä taas, ja kun työt alkaa. Missä tulee liikuttua tien päällä aikas paljon.

Shayne
28.07.2006, 23:47
Näinköhän noita alle 100 autoja tulee vastaan neste ralleissa. Ilmeisesti siellä on ainakin taas vetomies luokka. Melkein voisi alkaa noita autoja bongailemaan kun sinne tulee varmaan lähdettyä taas, ja kun työt alkaa. Missä tulee liikuttua tien päällä aikas paljon.
En suosittele rekkaribongauksen aloittamista Jyskälän Vetomiehistä, bongauksen lopettamista kylläkin (sen 999:n jälkeen). Tuossa luokassa kun tuppaavat vetämään melkein kaikki siirtokilvillä.

pikkukatti
28.07.2006, 23:58
En suosittele rekkaribongauksen aloittamista Jyskälän Vetomiehistä, bongauksen lopettamista kylläkin (sen 999:n jälkeen). Tuossa luokassa kun tuppaavat vetämään melkein kaikki siirtokilvillä.
Hehe joo voipi olla. Kun ei aikaisemmilta vuosilta ole mitään muistikuvaa noiden autojen kilvistä. No autoja siellä ainakin näkee paljon. Näin numerojen "ystävälle" tuo voisi ollakin hyvä harrastus. Vaikka tulee noita tanan numeroita pyöriteltyä päässä jo nyt ihan tarpeeksi. Nyt rekkareista tulee katseltua mitä numeroa löytyy eniten jne. Miten nii oon outo?

Mats Bedö
29.07.2006, 21:06
Noh, aloitin sitten itsekin eilen taman leikin. Nyt on bongattu:

000
001

Siita se lahtee...

PeZu
31.07.2006, 11:13
Noh, aloitin sitten itsekin eilen taman leikin. Nyt on bongattu:

000
001

Siita se lahtee...

Niin voihan sitä noinkin bongata, mutta "oikealla" tavalla bongataan siis numeroita järjestyksessä 1,2,3,...,98,99,100,...,997,998 ja vihoviimeisenä 999.

Numero yksi ei siis tarkoita rekkaria XYZ-001 vaan rekkaria XYZ-1 :)

ELÄKELÄINEN
31.07.2006, 11:40
Haussa vihdoin 100.
Duunikone ei päästä bongaussivuille,koska ne sisältävät seksiä.
Monen tuntema LAT-1 oli muuten aamulla hyytyneenä Tuusulanväylän kupeessa vähän ennen Kehä 3:a Helsiinkiin päin mentäessä.

Tulppu
31.07.2006, 12:15
Täällä on myös aloitettu.

Tosin kovin pitkälle en vielä ole päässyt, olen bongannut vasta kaksi 1:sta.

Voisi kuvitella että numerot 4-8 ovat aika vaikeita - vai?

Datsun
31.07.2006, 12:25
Voisi kuvitella että numerot 4-8 ovat aika vaikeita - vai?

Nelosta ei **ttu mistään. Vaikka yks sulhaspoika tuossa muutama viesti aiemmin sellasen lähestulkoon leikiten löysikin!

Särki
31.07.2006, 12:46
Kolmonen hukassa, olen kyllä sellaisen jo jossain nähnyt, mutta väärässä järjestyksessä. Näistä pienistä numeroista on tullut vastaan 1,2,3,5,7,8,10 jne. Yhtään nelosta, kutosta tahi ysiä ei ole viikon aikana silmiin osunut. Jatketaan...

Edit: maitokaupassa käydessä vastaan tuli RP-3, seuraavaksi nelonen.

H-katsomo
31.07.2006, 14:57
Nelosta ei **ttu mistään. Vaikka yks sulhaspoika tuossa muutama viesti aiemmin sellasen lähestulkoon leikiten löysikin!

Raumallahan on se yksi pirssi PS-4. Eli ei muuta kuin retkituolin kanssa taksitolpalle perjantai-iltaa istumaan.

Itse innostuin männä viikolla tähän leikkiin ja nyt on vitonen hakusessa. Onko muuten kirjoittamaton sääntö se, että kilpien on oltava kotimaiset?

pernaveikko
31.07.2006, 15:48
Itse innostuin männä viikolla tähän leikkiin ja nyt on vitonen hakusessa. Onko muuten kirjoittamaton sääntö se, että kilpien on oltava kotimaiset?

Se on ihan kirjoitettu sääntö (Turun saitilla). Minullakin on haussa 5 ja asiaa keskustaan ja Mannerheimintielle. Toiveikkaana lähden matkaan. Ja lähdenkin nyt saman tien!

Koirapoika
31.07.2006, 16:04
Numerot 3 ja 4 bongasin bussin kyydistä kymmenen minuutin sisään. Lisäksi nelosen omanneen jenkkiauton perään kurvasi BMW X5, toiveet heräsi josko siinä olisi vitonen, ja paskat ollut. Niissä hämmästyttävän usein on, silmät auki jos numeroa viisi metsästää.

L4E
31.07.2006, 17:46
Se on ihan kirjoitettu sääntö (Turun saitilla). Minullakin on haussa 5 ja asiaa keskustaan ja Mannerheimintielle. Toiveikkaana lähden matkaan. Ja lähdenkin nyt saman tien!Vitonen on tuossa ihan lähellä eräässä venetrailerissa(ei omassa). Kait peräkärrytkin lasketaan. Ihme numero muuten tuollaisessa vehkeessä. Vielä kun ottaa huomioon millainen "uppotukki" siellä majailee.

Niilo
31.07.2006, 17:56
Eilen tuli vastaan nro 2. heti perään 3 auton päässä tuli 4. V*ttu ja vielä saman ajoreitin varrella tuli uudestaan 4, jonka näin tänäänkin. prkl! Missä on se valkoinen mersu jossa on numero 3! Eilen tuli lisäksi ainakin 20 ajoneuvoa vastaan jossa numero oli alle 100. Lisäksi tuli vastaan mm tuo 100 sekä 998 ja 999.

Editti:

No tulihan se 3 sittenkin tänään. Punainen Mini CooperS avoversio. Puikoissa hemaiseva misu ja yhtä hemaiseva misu vieressä. Rekkari oli aika hauska': PIG-3!

Mats Bedö
31.07.2006, 18:38
Niin voihan sitä noinkin bongata, mutta "oikealla" tavalla bongataan siis numeroita järjestyksessä 1,2,3,...,98,99,100,...,997,998 ja vihoviimeisenä 999.

Numero yksi ei siis tarkoita rekkaria XYZ-001 vaan rekkaria XYZ-1 :)

Ai siis 000 ja 001 ei ole sama kun "nolla" ja "yksi"?? No on kylla ajat muuttuneet niista ajoista kun mina kouluja kavin!

Vai onko tama "oikea" tapa taas se kuuluisa Suomen tapa?

Ziran
31.07.2006, 18:52
Kesällä '99 aloitin tämän homman, ja nyt on menossa 403. Yksi kaveri joka aloitti samaan aikaan on varmaan jo löytänyt kaikki, viimeksi kun kysyin joskus vuosi pari sitten oli jossain seitsemässäsadassa menossa.

Havainnot on ylhäällä ja taulukoitu: numero, pvm, paikka, kenen kanssa, mitä tekemässä. Käy päiväkirjasta. Vain ja ainoastaan suomalaiset rekisterinumerot autossa käy, ei peräkärryt eikä moottoripyörät.

Ensimmäisessä satasessa meni 5 vuotta ja 4 kuukautta, josta tosin reilu puolitoista vuotta olin ulkomailla. Toiseen sataseen meni 9 kk, sitten 8 kk ja 4 kk. On muuten kun kolminumeroisiin pääsee olo kuin jouluna, mahdollisuuksia kaikkialla.

Sellainen turvallisuusperiaate on ettei autoa ajaessa seuraa kuin edellä tai rinnalla ajavia. Joskus muinoin kun pää käänty niin oli peltikolari lähellä :)

Kgz
31.07.2006, 22:26
Itse olen nyt aika tarkalleen vuoden bongaillut rekkareita ja seuraava etsintä numero olisi 33, mitä ei ole tullut vastaan ei sitten millään.

Ehkä pitää ottaa Time-out tossa etsinnässä niin voisi löytyä se oikea numero. Kun sen etsittävän numeron löytää niin niitä numeroita tulee perätkäisissä autoissa vastaan kolme tai useampi.

On se hieno tunne kun oikea numero tulee kohdalle. Vastaan tulijat voi kyllä vähän ihmetellä kun tuulettelen aina autossa kun oikea osuu kohdalle..

Eilen se löytyi. Tampereelta - Helsinkiin muuttokuormaa tuomassa niin tuli rekaari numero 33 esille luolastaan. Kyseisen numero tuli sitten bongattu vartin sisällä kaksikin kertaa. Ekana tuli vastaan 3x joku mutta sitten huomasin vasta sivusilmällä että se olikin 33, mutta en ollut ihan varma asiasta niin ajattelin että en ota bongausta laskuihin mukaan. Noin vartin jälkeen ensimmäisestä havainnosta tuli toinen 33 eteen hidasteleen. Eikun 34 metsätykseen...

Nämä seuraavat tarinat voi mennä kyllä hiukan värään ketjuun...
Mutta kuitenkin eilen kyseisellä matkalla tuli bongattua myös rekkari "K-210". Olisi hauska tietää tuon rekkarin tarina kun kuitenkin aika harvinainen tuo yksi kirjaiminen rekkari on. Oliskohan kellään yhteyksiä kyseiseen omistajaan?

Sitten Toijalan ABC:llä meidän muutto auton viereen oli parkeerattu keltainen avo mallinen Ferrarri (tyypistä en ole ihan varma F50? voisko olla?). Hieno näky kyllä oli nähdä noin metristä Ferrari. Tulihan tuo samainen auto sitten motarilla vielä miestä ohitse. Aika rauhassa ajeli motaria ei näköjään kaikki aja kovaa vaikka auto kulkisi kovempaa kuten BMW ja Audi kuskit. *hymiö*

Kuskia en nähnyt mutta olisikohan mahdollista että olisi ollut Selänne? Tai ainakin edes omistaja.

scholl
31.07.2006, 22:34
Sitten Toijalan ABC:llä meidän muutto auton viereen oli parkeerattu keltainen avo mallinen Ferrarri (tyypistä en ole ihan varma F50? voisko olla?). Hieno näky kyllä oli nähdä noin metristä Ferrari. Tulihan tuo samainen auto sitten motarilla vielä miestä ohitse. Aika rauhassa ajeli motaria ei näköjään kaikki aja kovaa vaikka auto kulkisi kovempaa kuten BMW ja Audi kuskit. *hymiö*

Voisi lyödä aika paljon vetoa siitä, ettet nähnyt F50:stä.

31.07.2006, 22:36

En tiedä varmasti yhtään mitään, mutta miltei satavarma olen, että yhtään F50:stä ei ole Suomeen rekisteröity. Niitä kun on muistaakseni muutenkin ihan näin näppituntumamuistista tehty muutama sata kappaletta yleensäkin? Korjatkaa joku.

Kgz
31.07.2006, 22:38

ok. Eli mahdollisesti se oli sitten joku muu.. en tunne niin hyvin tuota Ferrari autoja että voisin sanoa mikä tyyppi.

Pikkupikku chat mutta en saanut asiaa enempää.

scholl
En tiedä varmasti yhtään mitään, mutta miltei satavarma olen, että yhtään F50:stä ei ole Suomeen rekisteröity. Niitä kun on muistaakseni muutenkin ihan näin näppituntumamuistista tehty muutama sata kappaletta yleensäkin? Korjatkaa joku.

349 valmistettu.

startin13
360 Spider ja Baarin Fränk puikoissa ja äiskä vänkärinä,,,,,

scholl
01.08.2006, 20:10
Vitonen on tuossa ihan lähellä eräässä venetrailerissa(ei omassa). Kait peräkärrytkin lasketaan.

Ei lasketa.

Nämä seuraavat tarinat voi mennä kyllä hiukan värään ketjuun...
Mutta kuitenkin eilen kyseisellä matkalla tuli bongattua myös rekkari "K-210". Olisi hauska tietää tuon rekkarin tarina kun kuitenkin aika harvinainen tuo yksi kirjaiminen rekkari on. Oliskohan kellään yhteyksiä kyseiseen omistajaan?

Käsittääkseni yksikirjaiminen rekkari ei ole mahdollinen, ellei punareunaisia vientirekkareita oteta lukuun. Itsekin näin tänään vientirekkarin, missä oli juuri K-alku.

Tänään tuli vihdoin 3 vastaan. En olekaan paljoa Suomen kamaralla tuolla kruisaillut viime päivinä, joten siitä tuo viikon viive.

Joku kysyi numeroista 4-8. Eivät ne ole niin vaikeita käsittääkseni, kun miettii missä autoissa niitä voi olla. Ajatellaanpa pelkästään Bemareita. Z3, M3 ovat autoja, joissa usein 3, Z4:ssa 4, X5:ssa ja M5:ssa 5 jne. Audin Q7:sta löytyy usein 7, RS4:sta 4, RS6:sta 6, Mazdan RX8:sta 8 etc. Toki onhan niitä monissa muissakin autoissa syystä jos toisesta noita singelinumeroita, vaikka tosin se ykkönen kaikista useimmin vastaan tulee.

Datsun
01.08.2006, 20:22
Duunikone ei päästä bongaussivuille,koska ne sisältävät seksiä.

Katos! Sama tässä firmassa. Työskentelemmekö kenties saman amerikkalaisen riistäjäkapitalistiyrityksen palkkalistoilla???

tuuski
01.08.2006, 20:23
Joku kysyi numeroista 4-8. Eivät ne ole niin vaikeita käsittääkseni, kun miettii missä autoissa niitä voi olla. Itse kiinnitin huomiota jokunen viikko sitten Hämeenlinnan keskustassa mustaan avobemariin (mallista ei mitään hajua), jonka rekkari oli hauska BOS-5.

Twite
02.08.2006, 00:08
Ai siis 000 ja 001 ei ole sama kun "nolla" ja "yksi"?? No on kylla ajat muuttuneet niista ajoista kun mina kouluja kavin!

Vai onko tama "oikea" tapa taas se kuuluisa Suomen tapa?Tämä on hankala harrastus muilla tavoilla kuin Suomen tavoilla. Suomen tavoilla 'keräily' on siinä mielessä selkeää että rekisterinumeroita autoissa on 999 erilaista, eli numerot 1-999.

Toki kuka vaan saa kerätä millä tavalla tahtoo, mutta esim. jenkkikilpien kerääminen on hankalaa tai ei ainakaan yksiselitteistä. Sinulla on listassasi nyt 000 ja 001. Miksi juuri nuo ovat ne 2 ekaa? Koska listalle pääsee 0? Entä koska 00 tai 01 tai 1? Sano mitä sanot niin 001 ei ole sama kuin 1. Jos olisi niin jompaa kumpaa ei olisi olemassa (vau mikä mietelause).

Itselleni olen perustellut että perkäkärryjen numerot eivät 'kelpaa' keräilylistaan siksi että niitä on olemassa myös 4-numeroisina. Jos huolii listalleen myös kärryt niin siitä sitten vaan keräämään 9999 asti. Kaksipyöräisiäkään en ole huolinut, tosin siihen en ole keksinyt vastaavaa perustelua.

Tietääkö joku tulevatko moottoripyörien, autojen ja perävaunujen rekisterit samasta kannasta vai erikseen, eli voiko olla auto, moottoripyörä ja kärry joissa on keskenään sama rekisteri?

Ja tosiaan, eka kymppi tulee aika äkkiä täyteen ainakin pk-seudulla. Sen jälkeen hidastuu.

Mats Bedö
02.08.2006, 00:17
Okei, ajattelin vaan, etta ne bongataan sarjassa yksi, kaksi, kolme, nelja, viisi jne jne, ei niin, etta 001 on eri kun 1, koska siina on muitakin numeroita (vaikkei maaraavia) kun tuo 1.

Enivei, pidan sitte ihan vaan omaa kiva asian tiimoilla enka hairitse teijjan leikkeja sen kummemmin

Vinkki: Lansi-Helsingissa on Porge, jonka rekkari on II-11 ;-)

L4E
02.08.2006, 09:51
Jaahans, tänään tuli aamulla koiraa lenkittäessä POR-1 vastaan, joten pitänee tämäkin leikki taas aloittaa alusta ja yksin. Viimeksi kyllästyin, kun lomareissulla vaimo hoki vastaan tulevia nummeroita jatkuvasti.

mikko6000
02.08.2006, 09:54
Jaahas, eipä pitänyt tähän hurahtaa, mutta kun Turussa tuli vastaan PR-1 niin pakkohan se oli sitten aloittaa. Perskeles kun olisin aloittanut viikon aikaisemmin niin olisin saanut kaverin autosta kakkosen heti perään...

PeZu
02.08.2006, 10:50
Tosiaan "viralliset" säännöt sanovat, että vain Suomalaiset auton/rekan rekkarit kelpaavat. Näin ollen moottoripyörien ja perävaunujen rekkarit eivät kelpaa.

Ja tuohon 000 ja 001 lukuihin tuli vielä mieleen, että Suomessa ei taida olla nollalla (0) alkavia rekkareita ollenkaan(?) Kai tuohon on syynä se, että ensimmäinen numero ei sekottuisi kirjaimeen O(?)

scholl
02.08.2006, 11:07
Tietääkö joku tulevatko moottoripyörien, autojen ja perävaunujen rekisterit samasta kannasta vai erikseen, eli voiko olla auto, moottoripyörä ja kärry joissa on keskenään sama rekisteri?

Erikseen. Voit siis hankkia autoosi ja moottoripyörääsi saman yhdistelmän.

Ja tuohon 000 ja 001 lukuihin tuli vielä mieleen, että Suomessa ei taida olla nollalla (0) alkavia rekkareita ollenkaan(?) Kai tuohon on syynä se, että ensimmäinen numero ei sekottuisi kirjaimeen O(?)

Suomessa on päädytty siihen, että numero-osa voi olla yksi tai kaksinumeroinenkin, jolloin ei ole tarvetta 0-alkuisiin rekisterinumeroihin. Ruotsissa puolestaan rekkarin numero-osa on aina kolmenumeroinen, jolloin aloitetaan 001:stä. Ja jos tilaa on vähän niin sellaiseen autoon kilpi tulee sitten vain vaan pienemmällä fontilla.

BOS-5 on hieman virityspajavarusteinen 645ci. Toki kun tiedän kuinka innokas tuo omistaja on aina välillä autoja vaihtamaan, voi olla aivan hyvin jonkun ajan päästä jossakin toisessa autossa tuo kilpi.

Mats Bedö
02.08.2006, 18:58
Tosiaan "viralliset" säännöt sanovat, että vain Suomalaiset auton/rekan rekkarit kelpaavat. Näin ollen moottoripyörien ja perävaunujen rekkarit eivät kelpaa.

Eli taa on vaan suomalaisten oma juttu??? **confused**

Nännimäinen
02.08.2006, 19:18
BOS-5 on hieman virityspajavarusteinen 645ci. Toki kun tiedän kuinka innokas tuo omistaja on aina välillä autoja vaihtamaan, voi olla aivan hyvin jonkun ajan päästä jossakin toisessa autossa tuo kilpi.

Saatan olla väärässäkin, mutta ihan niinkuin tuo olisi joskus ollut myös X5:ssä? Tuon 600:n olen myös bongannut.

Humpauttaja
02.08.2006, 19:32
Tänään Lauttasaaressa sain ekan tipusen bongattua. Hopeinen mersu. Nyt siis kakkosta metsästämään.

Ps. Ihan piruillakseen noin minuutti ekan bongauksen jälkeen eteen kurvasi nro 3. Ei voinut kuin hymähtää.

Schwalbe
02.08.2006, 20:20
Ps. Ihan piruillakseen noin minuutti ekan bongauksen jälkeen eteen kurvasi nro 3. Ei voinut kuin hymähtää.

Kuuluu oleellisesti lajiin. Itselläni haussa 319, ja on turha edes kuvitella löytävänsä sen ennen kuin on bongannut joko 318:n tai 320:n, mielummin molemmat. Myös vähintään puolenkymmentä X19:ä tulee havaittua.

Aikaa on kulunut reilu kolme vuotta, joista ensimmäiset kaksi vei väli 1-99. Eli vauhti nelinkertaistui kaksinumeroisten jälkeen. Ja kyllä, pyrin pitämään elämässäni muutakin sisältöä kuin rekkaribongailun. Kunhan vaan silloin tällöin katselen vastaantulevia autoja. Sitäpaitsi lopettaminen on kovin vaikeaa sekin, että eiköhän tämä kisailu viedä loppuun eli 999:iin asti.

scholl
02.08.2006, 21:50
Saatan olla väärässäkin, mutta ihan niinkuin tuo olisi joskus ollut myös X5:ssä? Tuon 600:n olen myös bongannut.

Siitä X5 ajasta on jo aikaa. Se oli 4,6iS. Sellainen kirkkaan sininen. Sen jälkeen tuli M3 CSL. Sen jälkeen kilvet eivät olleet missään ja nyt siis 6-sarjalaisessa.

Pingu
04.08.2006, 14:28
Nyt olisi houkutteleva tilaisuus aloittaa tämä harrastus, 1 ajoi tänään ohi. Ja alle kaksi minuutia siitä numero 3 ajeli ohitse...
Viikko sitten Meripäivillä olisi ollut hyvä tilaisuus bongailla pienempiä numeroita, kahdessa autossa oli 2, sekä 3, 5, ja 6 näkyivät myös siellä vaikken edes tarkkaillutkaan sen kummemmin.

Rademoottori
04.08.2006, 23:09
Rekisterinumero 42 ollut kohta kaksi kuukautta haussa (neljäkolmosia näkee lähes päivittäin!).
Jos jollakulla lahtelaisella tahi hollolalaisella on antaa vinkkejä numeron -42 omaavan auton sijainnista, otan tietoa kiitollisuudella vastaan.

PS: Sehän siitä vielä puuttuisi että sen kaivatun numeron näkisi jossakin PERÄKÄRRYN rekkarissa!

Mr.Fox
05.08.2006, 00:14
Rekkaribongausta en ole koskaan harrastanut, mutta (havaitsin varmaan alitajuntaisesti tämän ketjun vaikutuksesta) tänään parin kilometrin kauppareissulla vastaan tuli neljä kaksinumeroista rekkaria; 13, 47, 60 ja 93 (jenkki, Pajero, Mini ja joku "tavallinen"). Turkulaisille muutenkin vinkiksi, että Hirvensalo taitaa olla ihan hyvä paikka bongailla noita pieninumeroisia. Ainakin näin kesäaikaisin täällä tuntuu liikkuvan jos jonkinmoista erikoispirssiä.

Lisäksi päivällä keskustassa käydessäni huomioni kiinnittyi oudohkoon rekisterinumeroon; J-602. Aivan tavallinen suomalainen (EU-) kilpi näytti olevan, mutta eikös Suomessa pitäisi rekisteritunnuksessa olla vähintään kaksi kirjainta. Pari viikkoa sitten olin ohimennen näkevinäni kilven, jossa oli J-422. Tästä tosin en ole niin varma kuin tämänpäiväisestä. Muistaakseni ainakin joskus nämä pelkät J-laatat olivat keltaisia koekilpiä, mutta nämä bongaukseni olivat kyllä aivan tavallisia valkoisia kilpiä.

KingNothing
05.08.2006, 12:19
Parin kuukauden mittainen vitosen etsiminen loppui eilen kun viimeistä kertaa ennen lomaa ajelin töistä kotiin RKS-5:n perässä. Hieno päivä kaikenkaikkiaan. Lomalle, kone lähtee kohta. Lasketaanko ulkomailla bongatut rekkarit?

1936
05.08.2006, 12:23
Tänään kun tulin töihin, niin bongasin edessä Land Cruiserin, jossa rekkari LAS-51. Tosi wau.

KukaMitäHäh?
05.08.2006, 15:33
...ja jotta homma ei menisi liian helpoksi, 999:n jälkeen voikin siirtyä iki-ihaniin nelinumeroisiin cd-autoihin. Niitä ei sitten 1000:sta 9999:een aivan heti bongaakaan.

Niin, ja etsin vielä kolmosta.

Rademoottori
05.08.2006, 18:27
Parin kuukauden mittainen vitosen etsiminen loppui eilen kun viimeistä kertaa ennen lomaa ajelin töistä kotiin RKS-5:n perässä. Hieno päivä kaikenkaikkiaan. Lomalle, kone lähtee kohta. Lasketaanko ulkomailla bongatut rekkarit?
Sääntöjen mukaan vain suomalaiset rekisterikilvet huomioidaan
paitsi ns. kaksipyöräisiä ja peräkärryjä/ -vaunuja ei hyväksytä rekkaribongaukseen.
Eli saattahan siellä ulkomaillakin nähdä näitä suomalaisia rekkareita.
Bongaussäännöt löytää tuolta: http://turunseudunrekisterikilpinumerotarkkailijoidenklub i.com/index.php?sivu=saannot

EDIT: tarkennusta tekstiin.

finnjewel
05.08.2006, 19:19
Rekkaribongaukseen liittyen tuli mieleen yhdessä Desmond Bagleyn agenttiromaanissa ollut juttu, jossa vedonlyöntiekspertti suositteli rahastusta seuraavaan tapaan:

Lyökää vetoa siitä, että seuraavien 20 vastaantulevan auton rekisterinumeroista vähintään kahdessa on 2 samaa viimeistä numeroa. Yksinumeroiset lasketaan samaan sarjaan -01, -02 jne. loppuisten kanssa. Kirjassa esitetyn väitteen mukaan veto osuu yli 80 % todennäköisyydellä. Omat epäviralliset kokeilut ovat vahvistaneet väitteen oikean suuntaiseksi.

Ziran
05.08.2006, 19:56
Lyökää vetoa siitä, että seuraavien 20 vastaantulevan auton rekisterinumeroista vähintään kahdessa on 2 samaa viimeistä numeroa. Yksinumeroiset lasketaan samaan sarjaan -01, -02 jne. loppuisten kanssa. Kirjassa esitetyn väitteen mukaan veto osuu yli 80 % todennäköisyydellä.

Minäpäs kokeilen, vaikka todennäköisyyslaskuista on hetki vierähtänytkin.
Jyrätkää minut sitten joukolla:

Todennäköisyys sille, että 20 vastaantulevan auton rekisterinumeroista vähintään kahdessa on kaksi samaa viimeistä numeroa = P ja tämän vastatodennäköisyys on P-

Todennäköisyys sille, että autossa voi olla kaksi samaa viimeistä numeroa, eli rekisterinumeroita on vähintään 2: 0,999 (arvioitu)

Todennäköisyys sille, että kaksi viimeistä numeroa ovat samat: 0,1*0,999= 0,0999 = P(samat), jolloin P(erit)=0,9001

Todennäköisyys sille, että 20 auton kaksi viimeistä numeroa eivät ole samat: P(erit)^20= 0,1218 = P(20)
Todennäköisyys sille, että 20 autosta yhdellä on samat kaksi viimeistä numeroa, järjestyksellä ei ole väliä: P(erit)^19*P(samat)*20 = 0,2705 = P(19)

P- = P(20) + P(10) = 0,3923, jolloin P = 0,6077.

Eli todennäköisyys on noin 61%

Ziran
05.08.2006, 21:55
Se on noin 80,98%. Jos 20 auton joukossa tulee tasasata-numero (esim. XXX-300), niin se nostaa todennäköisyyttä vähäsen.

Mielestäni tässä:
"Todennäköisyys sille, että kaksi viimeistä numeroa ovat samat: 0,1*0,999= 0,0999 = P(samat), jolloin P(erit)=0,9001"
otan mukaan kaikki tuplat. Ajatusmallini on, että oli toiseksi viimeinen numero mikä tahansa, niin todennäköisyys, että viimeinen on sama on yksi kymmenestä, eli tuo 0,1.

Twite
05.08.2006, 22:40
Lyökää vetoa siitä, että seuraavien 20 vastaantulevan auton rekisterinumeroista vähintään kahdessa on 2 samaa viimeistä numeroa. Yksinumeroiset lasketaan samaan sarjaan -01, -02 jne. loppuisten kanssa.Siis 2 samaa viimeistä numeroa kuten 00, 11, 22, 33, ...? Jos noin niin mitä tuo 'yksinumeroiset lasketaan samaan sarjaan' oikein tarkoittaa?

Vai tarkoittaako tuo 'kaksi viimeistä samat' sitä että niiden 20 joukossa on vähintään yksi pari joilla on keskenään samat 2 viimeistä numeroa?

DanC
05.08.2006, 23:37
Vai tarkoittaako tuo 'kaksi viimeistä samat' sitä että niiden 20 joukossa on vähintään yksi pari joilla on keskenään samat 2 viimeistä numeroa?

Mielestäni tätä haetaan. Ovatko rekkarit sitten välillä 001-999 (vai onko 000 rekisteriä olemassa)?

Lasketaan nyt siten, että rekkareita on 999. Ja tilanteen tn, jossa kaikkien 20 auton rekkarit ovat kahden viimeisen numeron osalta erilaiset, on:

999*989*979*969*959* ... *819*809 / 999^20

Eli aina kun bongataan rekkari (vaikka XXX-n46), niin 10 rekkaria ei enää kelpaa (eli rekkarit 046,146,246 ... 946). Tuosta tulee tn:ksi suunnilleen 13% ja kysytty tn on siis 87%.

<edit: paskapuhetta poistettu>

Jos joukossa on 100 rekkari (KKK-x00) niin tn on hieman korkeampi.

Meniköhän nyt oikein?

Ziran
05.08.2006, 23:56
Lasketaan nyt siten, että rekkareita on 999. Ja tilanteen tn, jossa kaikkien 20 auton rekkarit ovat kahden viimeisen numeron osalta erilaiset, on:

Siis vedonlyönnissähän ehtona oli vähintään kaksi sellaista tapausta, joissa kaksi viimeistä numeroa ovat samat. Eli yksi ei riitä.

DanC
06.08.2006, 19:34
Siis vedonlyönnissähän ehtona oli vähintään kaksi sellaista tapausta, joissa kaksi viimeistä numeroa ovat samat. Eli yksi ei riitä.

Siis hä???
Mitä tarkoitat viimeisellä lauseellasi?

(huomasithan laskussa 100%-13% = 87% eli tapaus, jossa on vähintään kahdessa rekisterissä 2 viimeistä numeroa samat).

finnjewel
06.08.2006, 20:07

Tätä juuri haetaan. Sorry hiukan epätäsmällinen muotoilu.

Serge
06.08.2006, 21:00
Tänään aloitin bongailun kuin vahingossa, nyt on hallussa numerot 1 ja 2. Vastaan tuli toki 4 ja 6..hieman kirpaisi mutta huomenna sitten duunimatkalla bongaamaan numeroa 3. Kyllä täytyy sanoa että näin halpaa hupia ei oo pitkään aikaan ollu. :D

Aina Pata
06.08.2006, 21:41
Täytyypä laittaa pari riviä. Kävin Nummelassa kaverin tyttären synttäreillä. Forssassa oli ilmeisesti FHRA:n Picknick ja autoja sen myötä mennen ja tullen. Näin meno + tulomatkalla varmasti toistasataa pienellä rekkarilla varustettua autoa, mutta ei vittu ei. 75 MISSÄ VITUSSA SÄ LUURAAT?

Jos joku porilainen tietää mistä voisi ehkä bongata ko. numeron niin otan tiedon kiitollisuudella vastaan.

Edit: niin siis tämä tänään kakkostiellä.

Twite
06.08.2006, 22:34
Jos sattuu niin, että 20:n rekkarin joukossa ovat kaikki ns. 100-numerot, eli rekkarit xxx-100,xxx-200 ... xxx-900, niin tn on 84,8%, joka on minimitodennäköisyys esitetylle väitteelle.Mitä tuo tarkoittaa? Miten todennäköisyyttä muuttaa se että osuuko kohdalle 100-numeroita vai ei?

DanC
06.08.2006, 23:02
Mitä tuo tarkoittaa? Miten todennäköisyyttä muuttaa se että osuuko kohdalle 100-numeroita vai ei?

Jos rekistereiden numerot ovat 001-999, niin silloin mukana on noita ns. "satanumeroita" 9 kpl , ja muita numeroita 10 kpl (esim. x45 on 045,145,...,945).

Kun tuossa laskin todennäköisyyttä sille, että kaikissa rekistereissä 20 joukossa 2 viimeistä numeroa ovat erilaiset, niin:

- Jos esimerkiksi 1. auton rekisteri on vaikka KKK-134, niin silloin 2. auton rekisterillä on 989 kelpaavaa vaihtoehtoa (eli x34 ei kelpaa ja näitä on 10 kpl).

- Jos auton rekisteri on esim. KKK-100, niin silloin seuraavan auton rekisterillä on 9 kelpaavaa vaihtoehtoa vähemmän (olettaen että numeroa 000 ei ole käytössä).

Tuolla tavalla se vaikuttaa. Mutta ei paljoa.

Ziran
07.08.2006, 17:34
Siis hä???

Puhuttiin näemmä ihan eri asiasta kiitos onnettoman kysymyksenasettelun. Minäkunluulin että piti olla vähintään kahdessa autossa, erikseen, kaksi viimeistä numeroa samat. Eli ccc-x33 ja fff-x99 olisi kelvannut.

Ruutuässä
07.08.2006, 21:12
Täytyypä laittaa pari riviä. Kävin Nummelassa kaverin tyttären synttäreillä. Forssassa oli ilmeisesti FHRA:n Picknick ja autoja sen myötä mennen ja tullen. Näin meno + tulomatkalla varmasti toistasataa pienellä rekkarilla varustettua autoa, mutta ei vittu ei. 75 MISSÄ VITUSSA SÄ LUURAAT?

Jos joku porilainen tietää mistä voisi ehkä bongata ko. numeron niin otan tiedon kiitollisuudella vastaan.

Edit: niin siis tämä tänään kakkostiellä.
Itse taas tulin eilen Tammelasta Forssan kautta kakkostietä Espooseen ja vastaan tuli koko ajan näitä kaksinumeroisia. Niiden joukossa ei ollut kuitenkaan 26:sta. Vituttaa ettei bongaus ole edistynyt vajaassa vuodessa tämän enempää. Tyttöystävä näki tänään jo 28:n, vaikka on harrastanut lajia vasta muutaman kuukauden. Tahti on about nelinkertainen meikäläiseen nähden. Ehkä pientä etua on siitä, että näkee kesätyöpaikan ikkunasta kehä III:lle.

DanC
11.08.2006, 14:03
Tulipa sitten aloitettua tämäkin harrastus 7.8.06.
Nyt etsitään numeroa 3. Ja rekisteröidyttyä tarkkailijasivustolle.

pernaveikko
11.08.2006, 14:19
Tulipa sitten aloitettua tämäkin harrastus 7.8.06.
Nyt etsitään numeroa 3. Ja rekisteröidyttyä tarkkailijasivustolle.

Numero 3 on jatkuvasti Vallilassa Jämsänkadun ja Kuortaneenkadun kulmassa, nyt ei ole tainnut kyllä loppuviikosta näkyä. Numero 4 on Kuortaneenkadulla 10 metrin päässä sisäpihalla. Tätä kautta, kun tulet hallille tai hevosia katsomaan monitoimiareenalle, heh.

Numero 5 siis uupuu ja oon uupunut jo pari viikkoa, mutta eihän se ole tässä lajissa edes pitkä aika.

pikkukatti
11.08.2006, 15:03
Tän viikon olen rekkareita tarkkaillut. Numero 3 on hakusessa. Tänään tuli 4 vastaan parikin kertaa. Kaksinumeroisia autoja tulee vastaan vähänväliä. Työnteko edesauttaa bongausta. Kun suurimman osan päivästä istuu repsikkana niin siinä ehtii noita katsella.

Hauptmann
11.08.2006, 22:29
Tänään bongasin yhdestä taksista kolmosen ja toisesta nelosen (taksikuski asuu melkein naapurissa). Viitoseen olen päässyt kahdessa viikossa. Siinä vaiheessa, kun oli kolmonen haussa, bongasin kahdessa päivässä kolme nelosta!

Wrighter
13.08.2006, 21:04
Päivitetään taas tänne meikäläisen saldoa. 10 on hakusessa tällä hetkellä. 5,6 ja 7 löytyi Porista ja 8 ja 9 matkalla Helsingistä Poriin tänään. 8 Huittisissa ja 9 Nakkilassa. Porissa pyörii myös auto jonka rekkari on ISI-10. Näkyy aika usein tuolla Liinaharjassa päin. Eli ei paniikkia senkään suhteen.

Datsun
15.08.2006, 08:55
Kun hain kutosta vastaan tuli seiska ja kasi. Nyt haen seiskaa ja tot helvetis aamulla takana Kehää puksutti kasi. Mä niin kovasti haluaisin jo kaksinumeroisiin!

Berrie
15.08.2006, 11:22
Bongailin reilun vuoden ja pääsin 1-n.130 ja sitten tympäännyin, ikäväkseni huomasin että tuo bongaus jäi päälle ja aina tuntui katse kiinnittyvän rekkareihin. Rekkaritollotuksen poisoppimiseen meni varmaan kuukausi ellei ylikin.

Ihan ookoo "harrastus" sinänsä. Nyt en edes muista mitkä numerot olivat pahimpia mutta varmaan useampi viikko meni joihinkin. Kerran olin pitkään etsinyt jotain numeroa, tiesin että Lpr:ssä sellainen oli ja tiesin autonkin ja vaimon kanssa asiasta puhuttiin. Sitten yhtäkkiä huomasin että edelläajavassa autossa on kyseinen numero. Auto ei ollut tyypillinen bongausauto eli pikkupaku/jenkki, vaan joku vanha Datsun.

pikkukatti
15.08.2006, 17:14
Taidan alkaa bongaamaan noita rekkareita lopusta alkuun. Tänään tuli vastaan 999-995...

Datsun
15.08.2006, 20:04
Kun hain kutosta vastaan tuli seiska ja kasi. Nyt haen seiskaa ja tot helvetis aamulla takana Kehää puksutti kasi. Mä niin kovasti haluaisin jo kaksinumeroisiin!

Noh, kotiinajomatkalla Kehällä seiska. Kasin otan jostakin huomenna, oha se varma!

mikko6000
16.08.2006, 11:17
Kakkonen bongattu, eipä kestänyt kuin perkele kolmisen viikkoa.

SSee
16.08.2006, 11:20
Oi tätä onnen päivää. Reilut kaksi viikkoa oli hakusessa numero 9, äsken työmatkalla se tuli vastaan. Nyt on hyvä fiilis, varsinkin kun tietää, että lähistöllä ajelevat autot numerot 10 ja 11. Tosin niitä tuskin nyt vähään aikaan näkee...

Fosse
16.08.2006, 11:32
Kävi sitten perinteiset eli aloittelin bongauksen muutama viikko sitten. Ja viime viikon lopulla näin työpaikan pihalla parkissa kakkosen, joten olin ihan satavarma että ykkönen tulee siis vastaan eka risteyksessä. No ei tullu ku vasta kilometrin päässä ja ei ny kuitenkaan tällaisen "harrastuksen" takia ala takaisin ajeleen. Joten kakkosta etsitään...

P.S. Kumma ku ei tuon päätöksen jälkeen näkyny heti 3 ja 4.

Fosse
23.08.2006, 14:29
Kävi sitten perinteiset eli aloittelin bongauksen muutama viikko sitten. Ja viime viikon lopulla näin työpaikan pihalla parkissa kakkosen, joten olin ihan satavarma että ykkönen tulee siis vastaan eka risteyksessä. No ei tullu ku vasta kilometrin päässä ja ei ny kuitenkaan tällaisen "harrastuksen" takia ala takaisin ajeleen. Joten kakkosta etsitään...

P.S. Kumma ku ei tuon päätöksen jälkeen näkyny heti 3 ja 4.Eipä ole onneksi näkynyt kolmosta tuon tapauksen jälkeen. Äsken bongasin sitten kakkosen (ja tietenkin minuutin päästä uudestaan eri autosta). Eli kakkoseen pääsy kesti 2 viikkoa ja kolmosta katellaan.

timmi
23.08.2006, 15:06
Itselläni alkoi harraste tässä muutama viikko sitten, kun bongasin ykkösen. Ja heti perään tänään kakkosen. Nyt olisi siis kolmonen haussa.

Sinällään "hupaisa" episodi tapahtui Jyväskylän rallissa männä viikonloppuna. Vieressäni ollut ilmeisen humaltunut mieshenkilö iski silmänsä neitokaiseen, jota sitten useamman tunnin ajan yritti vongata.
Jossain vaiheessa iskurepliikki kuului kutakuinkin näin: "En minä mikään turha jätkä oo, rekkaribongauksessakin oon päässyt jo kahteenkymmeneen".
Siihen vieressä seisonut järkkäri (vanhempi äijä) tuumasi: "Minunpa tulos on tällähetkellä 49".

Ei saanut römpsää vonkaaja eikä järkkäri, vaikka voisikin kuvitella, että tällä jos millä harrastuksella heruis...

Jii
23.08.2006, 15:34
Mistä löytyy kolmonen? Kolme viikkoa Turun seutua edes takas tahkottu, eikä vain näy. Kaikkia muita yksinumeroisia viuhahtaa koko ajan ohi, mutta se 3? Missä olet?

mikko6000
23.08.2006, 17:39
Kylläpäs viuhahti! Viikon sisällä sain nyt kolmosen ja nelosen. Enää vitosta odotellessa...

ath0s
23.08.2006, 17:45
Valtavan päheä Chrysler 300cc etelä-haagan Shellillä, jonka rekkari oli She-ll.

Rademoottori
26.08.2006, 12:59
Aiemmin tässä ketjussa ihmettelin kun numeroa 42 ei ollut näkynyt Lahden seudulla useampaan viikkoon eikä lähes 2 kk:een.
Mutta tänään kävi flaksi harvinaisen numeron kanssa. Aamulla keskustassa Oikokadulta kääntyi Karjalankadulle auto, jossa oli tuo, jopa kauan kaivattu, numero 42. Kahden kuukauden kärvistely päättyi!

Kotimatkalla näkyi pihassa numero 43 ja maanantaina työmatkalla tullee vastaan se -44 jos vanhat merkit pitävät paikkansa!

Aina Pata
27.08.2006, 16:50
No niin, kuukausi tuhraantui tähänkin mutta tulihan se sieltä.

75 on nyt plakkarissa ja mistäköhän löytyi, 100m päästä lähikaupan pihasta kun olin kaljaa hakemassa.
Vittu mä oon ollut lomalla koko tän kuukauden ja ajanut varmaan 3 tkm eikä oo näkynyt, tää on tätä. Eteenpäin.

scholl
27.08.2006, 17:03
Itse odottelen, että näkisin ysin. No aika vähän tulee tuolla missään nyt ajeltua, joten voi mennä vähän aikaa, että tulee vastaan. Sen sijaan n. 50m sisällä ovestani on vakituisesti kolme eri autoa, joiden rekkari on 10. Täytyy miettiä, minkä niistä haluaisin nähdä sitten ensimmäisenä, kun se 9 on plakkarissa.

pernaveikko
27.08.2006, 19:35
6, 7, 8, 9 ja 10 bongattu. Osa noista vielä moneen kertaan. Mutta, viitonen (5) on ollut kadoksissa kohta kuukauden. Taistelu jatkuu.

Koirapoika
27.08.2006, 19:40
Numeroa 5 tuli kyttäiltyä harmillisen kauan, kaikki BMW X5 biilit, missä on viitonen numerona rekkarissa, oli kadonnut kuin maan nielemänä. Tänään bussin ikkunasta vilkuillessa kerkesin mietiskellä ettei taaskaan numeroa näy ja johan heti meni auto ohi josta se löytyi. Toinenkin näkyi muutaman tunnin jälkeen, kyllä niitä sitten kun ei enää tarvitse.

chelios77
28.08.2006, 05:14
Kuulostaapa harvinaisen järjettömältä hommalta.Eli alan metsästämään ykköstä!

Sammeri2
28.08.2006, 05:54
Numero 20 on ollut nyt pari viikkoa hakusella, tuntuu hassulta että kyllä senkin numeron näki useastikin kun en vielä ollut siinä asti menossa mutta nyt tuntuu senkin kaivautuneen maan alle.

H-katsomo
28.08.2006, 11:23
Kuukausi menty, kutosta haetaan. Samalla tahdilla menee tuommoinen 16 vuotta. Voi olla, että mielenterveys järkkyy.

Jii
28.08.2006, 12:01
Heti valitti täällä että ei millään löydy kolmosta, niin seuraavana aamuna paukahti ruuhkassa (no, joo Turun "aamuruuhka") samalle kaistalle. Kiitokset sille muuttoautolle. Ja paria päivää myöhemmin nelonen. Nyt kohti 5:sta. Ja sen jälkeen kuutonen on helppo. Se auto ei ole liikkunut parkkipaikaltaan moneen viikkoon.

DanC
28.08.2006, 14:54
6, 7, 8, 9 ja 10 bongattu. Osa noista vielä moneen kertaan. Mutta, viitonen (5) on ollut kadoksissa kohta kuukauden. Taistelu jatkuu.

Sama homma, vitosta ei näy missään.
Nelosta tuli jonkin aikaa haettua, sitten tuli kaksi vastaan samana päivänä.

Pataprinsessa
02.09.2006, 18:30
Tänään tuli vastaan jo yhdeksäs numero 63 sillä aikaa kun olen etsinyt kolmekutosta. Vaihdoin jo välillä bongailupaikkaa tänne Kuopioonkin, mutta eipä näytä auttavan. Tätä menoa noin kuukausi sitten bongailun aloittanut veljeni saa minut hyvinkin pian kiinni. Se julmettu kun oli nähnyt jonkun amerikanauto tapaamisen ja mennyt katselemaan ja nähnyt hetkessä numerot 4-10.

Anselm Raato
02.09.2006, 18:47
No on se perse. Yliu KUUKAUS on menny ettei numeroa 3 ole näkyny. 4-5-6-7-8-9 ja 10 on kyllä nähty. Olen laittanut merkille...

Speedye
02.09.2006, 19:39
No on se perse. Yliu KUUKAUS on menny ettei numeroa 3 ole näkyny. 4-5-6-7-8-9 ja 10 on kyllä nähty. Olen laittanut merkille...

Nyt vaan bongailemaan BMW-merkkisiä autoja siis.. X-3 ja M-3 rekkarit löytyvät varmasti jostain.

Datsun
02.09.2006, 19:51
Vaimonsiskonmies tuskailee juuri saman tilanteen kans.

Ajoin tällä viikolla ti-pe 1600 km eikä tullu 15 vastaan. 16 kyllä useampaankin otteeseen.

patapower
02.09.2006, 19:59
Hauska huomata etten ole ainoa joka tätä harrastaa. Vuoden ajan keräillyt ja 24 on haussa ja se tuntuu olevan ihan kiven takana.. ainakin 3kk metsästänyt vaan eipä näy..

Haukka68
05.09.2006, 13:15
Viime talvena omien poikien kanssa aloitettiin bongailu, viime viikolla harkkoihin ja ruotsimaaotteluun mennessä löysin 42 ja 43.
Molemmat poikani etsivät numeroa 33.
Takavuosina jaksoin n. kolmen vuoden jaksolla numeroon 203.

Humpauttaja
05.09.2006, 13:18
Itsehän huokaisin helpotuksesta toissapäivänä, kun se kakkonen vihdoin tuli näkökenttään. Nyt vaan kolmosta kehiin!

Lyrinna
06.09.2006, 20:58
Kolmosta etsin vasta-alkaneena bongarina minäkin.

Aloitin harrastuksen siinä toivossa, että ankeisiin koulun jälkeisiin iltapäiviin tulisi hieman muutakin aktiviteettia kuin se tavanomainen itsemurhan hautominen. Ja riemua siitä on revennytkin, kun yllättäen olen kadulla törmännyt juuri oikeaan rekkariin. Kakkosen bongattuani herätin seurustelukumppanissani oudoksuntaa kiljumalla puhelimeen: "Mä bongasin kakkosen!" Hän kun taisi luulla, että kyseessä oli jonkinlainen ruumiinaukko, josta myös kyseistä lukusanaa käytetään.

Rekkaribongaus on loistava esimerkki siitä, miten pienet asiat tekevät iloiseksi.

JuVii
06.09.2006, 22:33
Kakkosta olen etsinyt varmaan kuukauden. Ei satu silmään, ei sitten millään. Ykkösiä ja kolmosesta kymppiin nähnyt useita kertoja, mutta ei sitä kakkosta.

Ainiin, jos ykköstä etsii niin Matinkylän amiksen parkkipaikalla on joka päivä oranssi Peugeot 1001 jossa on 1. *winkwink*

Wrighter
07.09.2006, 16:43
Tuossa ehdin jo pari viikkoa tuskailemaan numeron 16 kanssa, kunnes eilen kolahti. Töistä tullessani poikkesin kauppaan ja siinä se oli. Ihana numero 16. Kaupasta poistuessani bensajakajilla möllötti numero 17. Tänään töistä tullessa vastaan körötteli 18 ja kotimatkan varrella odotellut numero 19 odotti vain bongaajaansa. Nyt siis etsinnässä numero 20! Sekin majailee aika usein tuon kotimatkan varrella, joten eiköhän se vielä tällä viikolla näy.

pikkukatti
07.09.2006, 17:04
Reilun 3 viikon aikana olen edennyt taperin bongauksessa numeroon 979. Tuota 980 sai odottaa vajaan viikon. Jostain syystä tulee bongattua myös toiseen suuntaan. 6 haussa. No jos jaksan molempiin suuntiin bongata enkä mene sekaisin voi kokeilla kumpi on nopeampaa. 5 on tullut vastaan parin päivän aikana moneen kertaan. Yksi tuollainen auto on aina Mikkelin golfkentän luona. No vinkistä tuskin kovin monelle on hyötyä jos ei täälläpäin asu.

Wrighter
08.09.2006, 14:56
Ja numero 20 saapui tänään vastaan kaupungilla. Numero 21 kehiin kiitos.

scholl
08.09.2006, 15:13
Minkäslaista tilastoa olette tehneet noista bongaustiheyksistä? Joku sanoo, että homma nopeutuu kolminumeroisissa, mutta voihan se nopeutua jo kaksinumeroisissakin jossain vaiheessa. Itselläni on nyt toistaiseksi 46 päivää takana ja 11 numeroa bongattu. Ei ole ihan varmaan tietoa siitä, että montako päivää olen noista ollut ulkomailla eli täysin ulkona kuvioista, mutta sen tiedän ainakin, että flunssan, väsymyksen ja muiden syiden vuoksi voi laittaa ehkä lisäksi ainakin 10 päivää, jolloin en ole käynyt ulkona. Aion kuitenkin unohtaa tuollaiset seikat ja yksinkertaisuuden vuoksi tehdä vaan ihan perusexceltaulukon, jossa seuraan keskiarvoja koskien sitä, että montako päivää menee uuden numeron bongaamiseen. Katson tuota sekä alusta alkaen että erikseen myöskin jokaiset kympit ja sataset.

Twite
08.09.2006, 15:16
Minkäslaista tilastoa olette tehneet noista bongaustiheyksistä? Ei minkäänlaista eikä todellakaan ole tarkoitus tehdäkään. Mutta minä olenkin vain satunnainen semibongaaja enkä jatkuvasti bongaa full.

Nimim. 94

pernaveikko
08.09.2006, 15:23
Koska en ole autoista kiinnostunut (rekkareista vain), niin en enää muista minkä merkkiset autot Asem-vieraille on toimitettu (vaikka artikkelin aiheesta luinkin.)

Mietin vain sitä, että olisikohan niissä pieniä numeroita. Sen verran on asiaa Pasilan ja keskustan suunnalla, että ehkä sitä johonkin seurueeseen törmäisi. Kadunvarteen en kyllä erikseen ole menossa seisomaan.

10
08.09.2006, 15:24
Lasketteko rekkaribongaukseen mukaan ainoastaan autot vai kelpaako teille myös esim. moottoripyörät, traktorit, peräkärryt ja -vaunut?
Itse odottelen seuraavaksi numeroa 10 enkä laske mukaan muita kuin autoja (vaikka tuollaiset pienet numerot voisi löytyä moottoripyöristä helpommin).

Twite
08.09.2006, 15:26
Lasketteko rekkaribongaukseen mukaan ainoastaan autot vai kelpaako teille myös esim. moottoripyörät, traktorit, peräkärryt ja -vaunut?
Vain suomalaisessa rekisterissä (ei tuonti-, vienti-, siirto- tms kilvet) olevat autot.

Anselm Raato
08.09.2006, 23:00
Numero 3 BONGATTU! Eikä aikaakaan menny ku se apaut kuukausi. Tietty kohtalon ivana tänään tuli vielä kahdesti numero 3 vastaan. Vihreä jeeppi ja joku audi.. Mutta nyt siis nelosta kurittamaan.

Wrighter
08.09.2006, 23:31
Minkäslaista tilastoa olette tehneet noista bongaustiheyksistä? Joku sanoo, että homma nopeutuu kolminumeroisissa, mutta voihan se nopeutua jo kaksinumeroisissakin jossain vaiheessa. Itselläni on nyt toistaiseksi 46 päivää takana ja 11 numeroa bongattu. Ei ole ihan varmaan tietoa siitä, että montako päivää olen noista ollut ulkomailla eli täysin ulkona kuvioista, mutta sen tiedän ainakin, että flunssan, väsymyksen ja muiden syiden vuoksi voi laittaa ehkä lisäksi ainakin 10 päivää, jolloin en ole käynyt ulkona. Aion kuitenkin unohtaa tuollaiset seikat ja yksinkertaisuuden vuoksi tehdä vaan ihan perusexceltaulukon, jossa seuraan keskiarvoja koskien sitä, että montako päivää menee uuden numeron bongaamiseen. Katson tuota sekä alusta alkaen että erikseen myöskin jokaiset kympit ja sataset.

Itse en ainakaan mitään isompia tilastoja pidä. Kännykän muistiin kirjoitan rekkarin kun sellaisen näen. Kirjaimet on jostain jäänyt näkemättä, mutta tuo ei haittaa. Kivampi se silti on jos nekin tulee kirjattua muistiin. On jo tarpeeksi hankalaa löytää niitä oikeita numeroita, joten ei liikkuvasta autosta ehdi aina niitä vastaan tulevan auton kirjaimia näkemään, kun huomio kiinnittyy pelkästään numeroihin.
Itse aloitin tämän harrastuksen joskun heinäkuun puolessa välissä ja nyt haen numeroa 21. Tai haen ja haen. Jos vastaan sattuu tulemaan, niin hyvä juttu. Mihinkään kadun varteen en mene seisomaan ja tuijottelemaan autoja. Ja auton merkeilläkään ei ole mitään merkitystä minulle.

Svitek
12.09.2006, 10:13
Jalo ketju. Itse olen harrastanut lajia suht aktiivisesti kolme ja puoli vuotta. Ensimmäisen kierroksen (1-999) pääsin läpi hiukan yli kahdessa ja puolessa vuodessa ja nyt mennään toista kierrosta ja haussa on 156. Nopeaan etenemiseen auttaa se, että autoilen vuosittain noin 60 000 km.

Uleåborgir
12.09.2006, 11:19
Tällä valokuvalla kuriositeetista saanee osallistua rekkaribongausketjuun:

Twite
12.09.2006, 22:05
Tilanne on sellainen että haen numeroa 95. Silloin kun löysin numeron 94 olin tyytyväinen koska tiesin missä on auto jossa on numero 95, näen sen auton melkein joka päivä työmatkallani erään omakotitalon pihassa. Tänään näin sen auton taas. Kaikki hyvin ja haussa 96? No kun ei. Näin auton, en nähnyt sen rekisterikilpeä koska edessä oli jotakin. Itsestään selvää että bongaus ei kelpaa vaikka olenkin nähnyt auton jossa on numero jota etsin.

Ja tietysti myöhemmin tänään näin auton jossa oli numero 96.

Pieniä ovat ihmisen murheet, ei näitä asiaan vihkiytymätön ymmärtäisi ollenkaan.

Lauri
12.09.2006, 22:12
Numero 1 tuli vastaan Hesassa n.viikko sitten. Kuinka ollakaan, parin päivän päästä tuli jälleen 1 vastaan. Miksi se menee niin, että ensin etsii yhtä numeroa pitkään ja sitten kun sen löytää niin tulee toinenkin samainen vastaan?

Tästä se lähtee.

OikeaPakki
18.09.2006, 08:30
Numero 1 tuli vastaan Hesassa n.viikko sitten. Kuinka ollakaan, parin päivän päästä tuli jälleen 1 vastaan. Miksi se menee niin, että ensin etsii yhtä numeroa pitkään ja sitten kun sen löytää niin tulee toinenkin samainen vastaan?

Tästä se lähtee.

Tuli eteen perjantaina TIE-1 ja nyt aamulla LPR-2. Eli tästähän se voisi käynnistyä? Oliskohan tuo eka jokin TVH -pirssi? Jälkimmäinen oli transit jolla oli koululaiskyyditys menossa.

Datsun
18.09.2006, 08:46
Tuossa ehdin jo pari viikkoa tuskailemaan numeron 16 kanssa, kunnes eilen kolahti. Töistä tullessani poikkesin kauppaan ja siinä se oli. Ihana numero 16.
Montakohan viikkoa olen ollut jumissa numerossa 16? Nyt olen huomannut sen ettei enää tule niin aktiivisesti edes rekistereitä katsottua kuin aiemmin. Lannistumisen merkkejä.

Pataprinsessa
18.09.2006, 23:45
Heikosti menee, edelleen 37 hakusessa. En osaa päättää syytänkö sitä, että kesä on loppumaisillaan (ei kai nyt sentään vielä) ja kaksinumeroiset vähenee sen takia. Vaiko onko Itä-Suomessa muuten vaan vähemmän kaksinumeroisia?
Jotenkin äkkiseltään näyttää, että kotipuolessa olis enemmän esim. kaksinumeroisia jenkkiautoja. Tai ehkä olen vaan hyvä keksimään selityksiä:)

Datsun
19.09.2006, 09:09
Heikosti menee, edelleen 37 hakusessa. En osaa päättää syytänkö sitä, että kesä on loppumaisillaan (ei kai nyt sentään vielä) ja kaksinumeroiset vähenee sen takia. Vaiko onko Itä-Suomessa muuten vaan vähemmän kaksinumeroisia?
Jotenkin äkkiseltään näyttää, että kotipuolessa olis enemmän esim. kaksinumeroisia jenkkiautoja. Tai ehkä olen vaan hyvä keksimään selityksiä:)

Kirjoitit juuri totuuden. Wrighter bongaa Porista kauheella sykkeellä ja meikä kun ajelee työasioissa pitkin Itä-Suomen lääniä ei löydä koskaan mitään. Eikä juuri täältä tsadistakaan. Taas yksi syy muuttaa takas länteen...

Naughty_S
19.09.2006, 09:18
Tulin vaan kertomaan, että tämä harrastus on ihan perseestä.
About kuukausi sitten aloitin homman intoa puhkuen, kun bongasin musta-keltaisen jenkkijäätelöauton, jonka rekkarista se ykkönen löytyi.
Sen jälkeen numeroita 3-15 näkee kyllä hyvinkin säännöllisesti, en enää edes muista montako kolmosta on tullut vastaan.. mutta sitä saatanan kakkosta ei tule ikinä vastaan, ei niin kirveelläkään.

pikkukatti
19.09.2006, 12:17
Vähän yli kuukauden aikana olen päässyt numeroon 965. Eli n. 1 bongaus päivässä. Toki sekin vaihtelee. Viikonloppusin ei tule juurikaan bongailtua. Töissä niitä autoja luonnollisesti tulee vastaan. Pari päivää on ollut hiljaista, tänään tuli vastaan numerot 969-966. Vieläpä oikeassa järjestyksessä, parin kilometrin matkalta. Näinpäin bongatessa tulee helposti bongauksia. Alle sadan kun pääsee niin varmaan hidastuu. Ja kyllä noita kaksinumeroisia autojakin aika paljon tulee vastaan täällä itä-suomessa. Tai sitten ne on vaan ne samat autot mitkä joka päivä tulee vastaan...

Taasa
26.09.2006, 15:16
No niin, pitikin lukea tästä harrastuksesta. Pentuna pääsin (muistaakseni) johonkin 500:n tietämille, mutta sitten se jäi.

Viime torstaina 21.9.06 sitten alkoi jälleen, kun löytyi 1:n. Eilen kotimatkalla kaasutteli vastaan nro 2. Heh, tiesin että kotitalon autohallissa luuraa kolmonen, mutta ei pirulauta ollut sitten siellä kun kotio pääsin. No, onneksi oli aamulla omassa ruudussaan. Työmatkalla löytyi sitten 4:n ja kun piti keskustassa käydä asioilla, niin enkös ratikan ikkunasta nähnyt sitten sen vitosen. Täh, mikä ihmeen hannuhanhipäivä mulla on menossa, käyn kohta ostaa ässäarvan... Joskos sillä samalla reissulla löytyisi nro 6?

OikeaPakki
26.09.2006, 15:20
Viime viikonloppuna kaupungilla ajeli chervolettipaku, jolla oli kilpi: CEV-1.

Tässä vielä ihan vasta 3:sta haetaan..

Anselm Raato
26.09.2006, 15:23
Numerot 4 ja 5 bongattu viikon sisällä. Jospa se tästä lähtisi rullaamaan....

Niilo
27.09.2006, 18:55
Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota että näissä yksi ja kaksi numeroisissa kilvissä, ensimmäinen kirjain on aika usein J -kirjain. Itselläni on tavoitteena seuraavaksi nro 10 ja 9:stä bongatusta kivestä 7:ssä eka kirjain on ollut J -kirjain

Beagle Boy
28.09.2006, 18:14
Kertokaapa rekisterivaliot mikä ilmestys tämä on?

Tuossa viereisen talon pihalla on vanha peräkärry, jossa rekisteritunnuksessa on kaksi kirjainta ja neljä numeroa. Muuten näyttää ihan suomalaiselta kilveltä.

Valaiskaa minua.

scholl
28.09.2006, 18:20
Kertokaapa rekisterivaliot mikä ilmestys tämä on?

Tuossa viereisen talon pihalla on vanha peräkärry, jossa rekisteritunnuksessa on kaksi kirjainta ja neljä numeroa. Muuten näyttää ihan suomalaiselta kilveltä.

Valaiskaa minua.

Itse muistelisin, että peräkärryissä oli 70-luvulla aina 2 kirjainta ja max 4 numeroa. 3+3 systeemi tuli muistaakseni joskus 80-luvulla. Ja peräkärryt alkoivat aina P:llä. Viime vuosina on alkanut näkyä W:täkin.

pikkukatti
28.09.2006, 18:32
Uudet peräkärryt ilmeisesti alkavat nykyään tosiaan W:llä. Niitä on tullut vastaan aika paljon, etenkin rekkojen perävaunuja. Bongauksessa tuli tänään vastaan 955 ja 954. Ja tietenkin 952 ja 951, mutta edelleen se 953 haussa. Ja etuperin bongauksessa tuli vastaan 8,9 ja 10. Tuli nimittäin vastaan letka armeijan autoja joissa oli noita pieniä numeroita. Kyseessä oli kuitenkin ns. siviiliautoja, ei mitään miehistönkuljetusvaunuja tms. Joten nuo kait hyväksytään bongaukseen. Ja noissa armeijan autoissahan on yleensä ne erikoiskilvet, eli pelkästään 4 numeroa. Noissa maastureissa oli sitten normaalit kilvet.

Beagle Boy
28.09.2006, 19:04
Itse muistelisin, että peräkärryissä oli 70-luvulla aina 2 kirjainta ja max 4 numeroa. 3+3 systeemi tuli muistaakseni joskus 80-luvulla. Ja peräkärryt alkoivat aina P:llä. Viime vuosina on alkanut näkyä W:täkin.

Tämäpä selvitti. Kiitos. Alkaa tosiaan tämäkin rekisteritunnus P kirjaimella. Eipä ole ennen tullut tuommoisiin kiinnitettyä huomiota.

teemu73
29.09.2006, 18:51
Näin tänään työmatkalla numerot 1 ja 2. Tarkoittaako tuo sitä, että tämä harrastus on aloitettava ihan tosissaan?

peruspata
29.09.2006, 19:20
Tänään ohitseni ajeli auto, jonka rekisterikilven tekstiosa oli GAY. En ole ihan varma, kehtaisinko homolla autolla ajella, tuskin. Vaikka eihän se nyt kilpi autoa pahenna periaatteessa, mutta tuosta saisi kuulla niin paljon, että jäisi ehkä hankkimatta jo kilvenkin takia.

Mats Bedö
29.09.2006, 19:40
Ehka se oli vaan iloinen. Mistas sen tietaa...

Center
29.09.2006, 19:42
Tällä hetkellä bongausharrastus kysyy pinnaa... Kasia haen ja 9 on tullut vastaan kahdesti ja kympinkin näin eilen, mutta ei auta, kasin metsästys jatkuu. Kyllä se sieltä tulee, kun jaksaa vaan luottaa siihen omaan työntekoon, eikä lähde turhaan höntyilemään...

Koirapoika
29.09.2006, 20:09
Tällä hetkellä bongausharrastus kysyy pinnaa... Kasia haen ja 9 on tullut vastaan kahdesti ja kympinkin näin eilen, mutta ei auta, kasin metsästys jatkuu. Kyllä se sieltä tulee, kun jaksaa vaan luottaa siihen omaan työntekoon, eikä lähde turhaan höntyilemään...
Samassa numerossa. Pari päivää sitten ei ollut turha mielijohdereissu Lidliin, liikennevaloissa bongasin numeron seitsemän, sitä riemua kun se oli antanut odotella itseään. Uskoa harrastukseen tuo se, että numeroa 999 on näkynyt useampia.

Datsun
30.09.2006, 12:36
Näin tänään työmatkalla numerot 1 ja 2. Tarkoittaako tuo sitä, että tämä harrastus on aloitettava ihan tosissaan?
Tarkoittaa. Seuraavaksi näet numerot 4-10 ja kolmosta ei ikänä.

1-14 tuli tosi nopeasti, 15 oli tiukassa ja nyt 16 on antanut odottaa itseään viikkotolkulla. Tiedän kyllä Pieksämäellä yhden automaalaamon jonka pihassa tuollainen rekkari asuu. Pitää varmaan sinne lähteä sitten.

stairox
30.09.2006, 12:40
Tarkoittaa. Seuraavaksi näet numerot 4-10 ja kolmosta ei ikänä.Juuri tuohon tilanteeseen olen juuttunut. 1 ja 2 näkyi samana päivänä, nyt on mennyt n. 3 viikkoa ja kaikkea muuta 1-10 välillä näkyy, muttei sitä pirun kolmosta.

Pitäisikö ryhtyä extreme-bongaajaksi, vain vanhat mustat kilvet hyväksytään...

Twite
30.09.2006, 13:49
Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota että näissä yksi ja kaksi numeroisissa kilvissä, ensimmäinen kirjain on aika usein J -kirjain. Itselläni on tavoitteena seuraavaksi nro 10 ja 9:stä bongatusta kivestä 7:ssä eka kirjain on ollut J -kirjainJ ja N ovat 'erikoiskokoisten' kilpien kirjaimia. Ennen oli siis N, mutta ne on käytetty loppuun ja jatkettu J:llä.

Ei tietenkään koske maksamalla valittuja kilpiä.

KingNothing
30.09.2006, 14:39
Pitäisikö ryhtyä extreme-bongaajaksi, vain vanhat mustat kilvet hyväksytään...

Onko kukaan ajatellut bongata kirjainosia, ensin aaa, aab, aac jne? Ja todella kovat bongarithan etsii aaa-1, aaa-2...

Aina Pata
02.10.2006, 10:19
Edellisen kerran tähän ketjuun tullut kirjoitettua 5 viikkoa sitten. Viikko ja rekkari tahtia on siis menty, tosin ajasta taisi mennä 4 viikkoa numeron 79 metsästykseen.

81 pitäisi olla helppo...

scholl
02.10.2006, 14:13
1-14 tuli tosi nopeasti.

Itselläni ei ole tullut kolmeatoista. Olen jopa ajatellut, että onko joidenkin mielestä epäonnenlukua vähemmän rekkareissa kuin muita numeroita.

musta lokki
04.10.2006, 19:39
Itselläni ei ole tullut kolmeatoista.

Sama.

Ei ole koko bongausprojektin aikana näkynyt, kaikki alle 13 ja 14-20 on näkynyt moneen otteeseen. Vituttaa kytätä yhtä epäonnenlukua. Jos ei kohta ala löytymään täytynee vaihtaa harrastusta ja ruveta bongaamaan paidan numeroita lätkäpeleissä, numerot 1-30 pitäisi löytyä helposti.

Humpauttaja
04.10.2006, 20:07
Noni! Eilen pongasin kolmosen ja varmuuden vuoks osu sitten samalle päivälle kaksi kertaa. Ei yhtään aikasemmin voinu näkyä ja nyt sitten heti kaks. Pöh!

No pääasia, että näkyi kuitenkin.

Uleåborgir
04.10.2006, 21:01
Tänään ohitseni ajeli auto, jonka rekisterikilven tekstiosa oli GAY. En ole ihan varma, kehtaisinko homolla autolla ajella, tuskin. Vaikka eihän se nyt kilpi autoa pahenna periaatteessa, mutta tuosta saisi kuulla niin paljon, että jäisi ehkä hankkimatta jo kilvenkin takia.

http://keskustelu.jatkoaika.com/attachment.php?attachmentid=1559

Olihan tämä täällä jo aikaisemminkin, mutta eipä näitä kuvia vissiin juuri kukaan kattele.

Humpauttaja
04.10.2006, 21:14
Tuolla Jyväskylän päässä kun asuin ni aika useinkin näin eräässä autossa rekkarin, jonka kirjainosa oli GAY. Auto oli rämä punainen Nissan Micra 1.0 (sitä vanhaa mallia), joten naurua irtosi siitä.

Jatkakaa.

stairox
06.10.2006, 16:40
Juuri tuohon tilanteeseen olen juuttunut. 1 ja 2 näkyi samana päivänä, nyt on mennyt n. 3 viikkoa ja kaikkea muuta 1-10 välillä näkyy, muttei sitä pirun kolmosta.Samana iltapäivänä Sportin peliin menossa tuli vihdoinkin se kolmonen. Tänään tuli nro 4, heti perään tuli vanha kupla jossa oli mustat kilvet jossa oli nro 3. Olisi kiva bongata mustat kilvet oikeaan aikaan. Vaasassa on ainakin ennen löytynyt BMW X5 jossa on ÄXÄ-5, ei muuta kun etsimään...

Mustaine
07.10.2006, 07:35
Tuolla Jyväskylän päässä kun asuin ni aika useinkin näin eräässä autossa rekkarin, jonka kirjainosa oli GAY. Auto oli rämä punainen Nissan Micra 1.0 (sitä vanhaa mallia), joten naurua irtosi siitä.

Jatkakaa.

90-luvun alku oli huonoa aikaa ostaa uusi auto, kun läänien mukaan (esim. Oulussa OS*-alkuiset rekkarit taisivat olla viimeisiä) kirjaillut kilvet hävisivät. Niinpä myynnissä näkee yhä tämän ikäisiä autoja, joissa on näitä GAY- NAI- yms. kukkasia. Kaverilla oli mopo-aikoina vakuutuskilpenä ASS-**, tietenkään asiasta ei kuittailtu.

666-numero yhdistelmä on hauska myös. Meillä oli kotona uusi tulipunainen -84 Suzuki Alto jossa oli tuo numeroyhdistelmä. Myytyämme auton se oli sittemmin Kesoilin tv-mainoksessa, jossa sillä ajettiin seinän läpi...

Datsun
07.10.2006, 13:18
Montakohan viikkoa olen ollut jumissa numerossa 16? Nyt olen huomannut sen ettei enää tule niin aktiivisesti edes rekistereitä katsottua kuin aiemmin. Lannistumisen merkkejä.
Ooh, torstaina Vihdintiellä Konalan kohdalla iski tajuntaan nro. 16. Ja perkele, tuntui oikeasti hyvältä!!! Hoitoon.

Moto
07.10.2006, 18:42
Minä mitään rekkareita bongaile, mutta tulipa kuitenkin mieleen että joitain päiviä sitten näin rekkarin III-1. Siitä olisi ollut hyvä aloittaa...

Lyrinna
07.10.2006, 21:35
Rekkaribongaus on jotenkin vahvistanut entisestään uskoani herra Murphyn kuuluisaan lakiin. Bongatessani nelosta näin peräti kaksi viitosta, ja nyt kun bongaan sitä viitosta, ajeli juuri eilen ohitse kuutonen, mutta viitosia ei tietenkään näy missään.

Ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin: kun vihdoin ja viimein olin bongannut kolmosen, ei nelosta tarvinnut paljon haeskella. Se vain ilmestyi suoraan eteeni, kun eräänä iltana astuin kotiovesta ulos. Selvästikin se tuli minun luokseni: siinä se oli parkissa kotikadullani ja odotteli vain minua.

Se viitonen saisi kyllä pian näkyä, niitä kun tiedän kotikaupungissani olevan useita kappaleita.

Datsun
07.10.2006, 23:04
Se viitonen saisi kyllä pian näkyä, niitä kun tiedän kotikaupungissani olevan useita kappaleita.
Bongasin nron 5 Satakunnan Museon parkkipaikalta elokuussa, sieltä joen puolelta siis (BIG-5). Sinne mene!

Center
08.10.2006, 11:23
Minä mitään rekkareita bongaile, mutta tulipa kuitenkin mieleen että joitain päiviä sitten näin rekkarin III-1. Siitä olisi ollut hyvä aloittaa...

Et ehkä bongaile, mutta pian huomaat etsiväsi katseellasi liikenteessä kakkosta, ja kun se tulee vastaan, alkaa pakonomainen tarve löytää kolmonen...

Näin viattomasti se alkaa. Onnea uuden harrastuksen pariin!

Ruutuässä
08.10.2006, 21:16
Perjantaina sattumalta kehällä 32, tänään lähes naapurista 33 ja toivottavasti huomenna se 34, joka on siinä Innopolia vastapäätä joka päivä. Tietenkään lajin luonteen mukaisesti huomenna ei ole.

teemu73
09.10.2006, 08:13
Seuraavaksi näet numerot 4-10 ja kolmosta ei ikänä.

Tänä aamuna oli mielenkiintoinen työmatka. Järjestyksessä numerot 4,7 ja 9 sekä sitten vielä joku yksinumeroinen, joka oli kuitenkin liian kaukana nähdäkseni mikä se oli. Jäi ihan sekunneista kiinni etten nähnyt. Kolmoseen olen tosiaan juuttunut, mutta uskoa hommaan antaa se, että ainakin näitä muita yksinumeroisia on olemassa. Täytynee lähteä huomennakin töihin viisi minuuttia aikaisemmin kuin normaalisti.

Olkku
09.10.2006, 17:36
Itse innostuin tästä harrastuksesta elokuun alussa, kun luin tätä ketjua. Ajattelin, kun olen ammatikseni tien päällä, helpponakki. Ei se menny niin. Parissa viikossa oli 16 bongattu, mutta se 17 ei tullu vastaan. Kyllästyin odottamaan ja aloin bongaamaan eteenpäin. Pääsin 123 ja tänään tuli 17 vastaan, tai oikeastaan ohitti minut. Jos se olisi tullut ajoissa olisin nyt etsimässä 124, mutta ei sitten. numero 18 hakusessa. Mukava ajankulu tuolla tienpäällä.

Fosse
09.10.2006, 17:47
Rekkaribongaus on jotenkin vahvistanut entisestään uskoani herra Murphyn kuuluisaan lakiin. Bongatessani nelosta näin peräti kaksi viitosta, ja nyt kun bongaan sitä viitosta, ajeli juuri eilen ohitse kuutonen, mutta viitosia ei tietenkään näy missään.Niinpä niin, tässä tuo Murphyn laki kieltämättä korostuu. Itselläkin oli nelonen kiikarissa 3 vikkoa sitten. Päivällä lähdin kaupungilla käymään, niin työpaikan lähistöllä tuli 5 vastaan, takaisin tullessa sitten se nelonen ja kotia lähdön aikana vielä 6 (ja tämän jälkeen tietenkin näkyi lyhyen ajan sisään 7 ja 8). No kolmen viikon odottelun jälkeen vitonen eilen tupsahti parkissa vastaan.

Mukava ajankulu tuolla tienpäällä.Työkaveri yks päivä kiroili ku vituttaa liikennevaloissa istuminen ja muutenkin nuo ruuhkat työmatkoilla. Sanoin, että bongaile rekkareita, niin kummasti helpottaa vitutukseen, kun on samalla jotain tekemistä... :)

Hidastahan tämä on, ku ei työkseen ajele ja ei nyt niin usein tule keskustassa käytyä. Eli tasan kahdessa kuukaudessa (aloitin 10.8) olen päässyt numeroon 6.

Datsun
09.10.2006, 19:54
Ooh, torstaina Vihdintiellä Konalan kohdalla iski tajuntaan nro. 16. Ja perkele, tuntui oikeasti hyvältä!!! Hoitoon.
Ja tänään 17 sekä 18. Oijoi!

Olkku
09.10.2006, 21:24

Vaihdaks pari 20:tä siihen 18 :ta ? :)

Nimimerkki, kerran se bongattu, mutta väärään aikaan:(

Wrighter
09.10.2006, 22:49

Jaahans. Täällä tuskaillaan vieläkin sen kaksnelosen kanssa. Olin jo jossain vaiheesa ihan varma, että nyt karkaan sulta oikeen kunnolla! Vinkki että 19 on karjarannassa siinä vitosen lähellä joka päivä ja 23 Maken kotipihassa!

jarihe
10.10.2006, 12:19
Elokuun alussa aloitettu. Alkuun numerot tuntuivat löytyvän hyvin, mutta olen jo 4 viikkoa turhaan etsinyt numeroa 11. Eli onkos kellään tietoa Porin seudun numeroista 11?

Fosse
10.10.2006, 23:24
Poikaystävä aloitti syyskuun alkupäivinä, tänään ilmoitti etsivänsä numeroa 14. Tietää minun tietävän 14, 15, 16, 18 ja 19 kotipihat, joten saatanpa saada jotain hyvää pienellä kiristämisellä...Tai sitten saat poikaystävältä jotain pientä hyvällä kiristämisellä... :)

P.S. Oli ihan pakko.

Kinkku
11.10.2006, 09:21
57 tuli nähtyä eilen matkalla Helsingin Jäähallille. Aikaa tähän saakka on mennyt noin 18kk.

KingNothing
11.10.2006, 10:03
Ei ihan hukkaan eilinen Lahden reissu mennyt, 9 bongattiin ja siirryin kaksinumeroisten ihmeelliseen maailmaan. Puoli vuotta siihen meni että 9 ensimmäistä löytyi.

Wrighter
12.10.2006, 17:46
Vihdoinkin kauppareissulla näin tuon kuukauden päivät kadoksissa olleen kaksnelosen. Siellä se jöpötti Palinin pihassa. Ei muuta kuin 25 kehiin kiitos!

Datsun
12.10.2006, 21:48
Jaahans. Täällä tuskaillaan vieläkin sen kaksnelosen kanssa. Olin jo jossain vaiheesa ihan varma, että nyt karkaan sulta oikeen kunnolla! Vinkki että 19 on karjarannassa siinä vitosen lähellä joka päivä ja 23 Maken kotipihassa!
19 Lahden motarilla tänään (rekka-autossa, vauu!). Sitten epävarma 20 vastaantulijoiden kaistalla, motarilla on niin vaikea vaan olla ihan varma. Joten ei lasketa.
Näyttää varmaan hassulta kun vastaan tulee joku noista potentiaalisista lyhytrekkarisista. Kaula pitkänä koitan sitä tähyillä ja kalju pyörii hytissä ympyrää. Ja kuinka paljon ottaa päähän kun erikoisrekkari onkin muotoa AB-123!

jarihe
13.10.2006, 09:21
Harmaalinnassa asuu numero 11. Muistaakseni näkyy ihan harmaalinnantien varteen mutta kannattaa ajella hitaasti ja vilkuilla sivuteitä. Sen "hevosenkengän" sisäpuolelle jää. Toivottavasti löytyy.

Kiitos, mutta se 11 löytyi jo Raumalta. Jatkoin sieltä sitten Turkuun ja sillä reissulla tuli vastaan 12 ja 13. Aika ihmeellistä kun välillä on jumissa jossain ja sitten yhtäkkiä bongaa 3 numeroa samana päivänä. Kai tässä sitten ollaan taas se 4 viikkoa.

Marko Lehtinen
13.10.2006, 09:41
Aloitin ko. harrastuksen 29.4 ja nyt haeskellaan numeroa 29. Kolmisen viikkoa itseasiassa olen sitä katsellut. Taitaa tulla tähän asti vaikein, tosin 23:ssa taisi mennä suunnilleen saman verran mutta ei tiedä vielä miten pitkään tämän kanssa...

Taasa
13.10.2006, 10:33
Kertokaa nyt herranjestas mistä Helsingistä löytyy seiska? Viime perjantaina löysin 6kpl kaseja, kyllä siinä vaiheessa pinna jo kiristyi. Eilen taas työmatkalla edessäni lorvaili 2 kpl ysejä ja yksi lisää löytyi duunipaikan parkkiksella. Mutta se seiska!

Ziege
13.10.2006, 13:22
Eilen tuli bongattua rekkari ilman numeroa sekä ykkönen. Nyt on siis vaan pakko etsiä loputkin 2-999.

SailingFun
18.10.2006, 14:53
Jäin kiinni

1 17.10.06
2 18.10.06

ja jatkuu...

Humpauttaja
18.10.2006, 19:06
Jepskukkuu! Eilen oli huikea pongauspäivä. 5, 6 ja 7 samana päivänä. Piristi hitosti mieltä paskan tentin jälkeen. Lisää näitä ja kasi esiin!

Olkku
18.10.2006, 20:56
18 viime lauantaina Valkeakosken keskustassa, S-marketin parkkiksella. 19 tänään VT 2 Porin Tikkulan kohdalla, ajeli vastaan.

sakka
19.10.2006, 08:53
ei ei ei... en olisi saanut lukea näin sekopäistä juttua, koska nytten tulen todennäköisesti aloittamaan tällaisen harrastuksen ja luultavasti hiukset päästä lähtee etsiessäni numeroita.. 6 löytyy aika läheltä melkeen naapurista ja jollakin h.putaalaisella kansanedustajalla oli joku <6 numero rekkarissa ja sitä näkee aika paljon :D

Olkku
20.10.2006, 23:21
ei ei ei... en olisi saanut lukea näin sekopäistä juttua, koska nytten tulen todennäköisesti aloittamaan tällaisen harrastuksen ja luultavasti hiukset päästä lähtee etsiessäni numeroita.. 6 löytyy aika läheltä melkeen naapurista ja jollakin h.putaalaisella kansanedustajalla oli joku <6 numero rekkarissa ja sitä näkee aika paljon :D

Jäit jo nalkkiin;)

Itselle ei sitä 20 nyt sitten loppuviikosta tullut. Kaikki muut kakkosella alkavat hyppivät, mutta ei tuo tarvitsemani. No, ensiviikolla siiten, ...kele.

Datsun
23.10.2006, 09:18
Sitten epävarma 20 vastaantulijoiden kaistalla, motarilla on niin vaikea vaan olla ihan varma. Joten ei lasketa.
20 bongattu viime viikolla. Komeeta olla uudella kympillä!

Wrighter
24.10.2006, 16:18
tänään vihdoinkin 25 vastaan. Nyt on ollut turhan hiljaista ja noin 2 viikkoa/rekkari tahdilla mennään. Ei riitä! Enemmän pitäisi näkyä, niin ei tuskastuisi.

Anselm Raato
25.10.2006, 01:46
Viime lauantaina törmäsin vihdoin seiskaan. Musta pontiac bussin ikkunasta nähtynä. Kasia ei ole näkynyt. Mutta arvatkaapa onko 9 ja 10 nähty? No tottakai. Tänään vieläpä molemmat.

scholl
27.10.2006, 14:49
Tuli nyt pisin kuiva kausi vastaan. Eli numeroa 15 tuli odoteltua reilut 20 päivää ennenkuin tänään napsahti.

Olkku
27.10.2006, 19:44
20 löytyi Porin Ulasoorista, erään tehtaan parkkikselta, harmaa Pajero. 21 tuli vastaan torstai-iltapäivällä. Paikka oli vt9 Orivesi ja auto iso maasturi (musta land rover), sitä uutta mallia. Veti perässään hevoskärryä.

stairox
27.10.2006, 20:05
Tuli nyt pisin kuiva kausi vastaan. Eli numeroa 15 tuli odoteltua reilut 20 päivää ennenkuin tänään napsahti.Tuo on pientä, nro viitoset on ajanut kaikkia muita teitä kun minä about kuukauden. Kuutosia on tullut vastaan ihan simona. Valehtelematta 4-5 ERI kuutosia on tullut vastaan ja yksi niistä tulee vastaan kotimatkalla töistä melkein joka päivä. Lupaan ja vannon että kun se helvatan vitonen löytyy niin JSP-6 on vaihtanut omistajaa...

Särki
27.10.2006, 20:21
Tuli nyt pisin kuiva kausi vastaan. Eli numeroa 15 tuli odoteltua reilut 20 päivää ennenkuin tänään napsahti.

Perhana tuo numero 15 on kyllä tiukassa. 14 löytyi kuukausi sitten, mutta kertaakaan en ole numeroon 15 törmännyt koko nelikuukautisen bongaushistorian aikana. Samaten numero 17 tuntuu olevan melko harvinainen.

sakka
29.10.2006, 13:50
mä en oo päässyt veilä puusta pitkälle 1 veilä etsiskelen :) kait se veilä joskus??

JuVii
29.10.2006, 14:02
Eilen se 3 sitten löytyi. Lahden moottoritiellä meni bussista ohitse. Kolmosta etsiessä meni varmaan kuukauden päivät. Nelonen pitäisi olla helpompi.

Olkku
29.10.2006, 15:00
Metallin vihreä Chevy van. vt 2 Ulvilassa ja rekisterin numerot olivat 22

pernaveikko
29.10.2006, 15:03
mä en oo päässyt veilä puusta pitkälle 1 veilä etsiskelen :) kait se veilä joskus??

Enpä tiedä. Heinäkuun lopusta asti olen vitosta etsinyt, ei muka ole tullut kohdalle.

stairox
01.11.2006, 17:52
Tuo on pientä, nro viitoset on ajanut kaikkia muita teitä kun minä about kuukauden. Kuutosia on tullut vastaan ihan simona. Valehtelematta 4-5 ERI kuutosia on tullut vastaan ja yksi niistä tulee vastaan kotimatkalla töistä melkein joka päivä. Lupaan ja vannon että kun se helvatan vitonen löytyy niin JSP-6 on vaihtanut omistajaa...Vihdoinkin eilen matkalla jäähallille bongasin sen nro 5. Yli kuukauden meni aikaa. Onneksi tänään kotimatkalla töistä tuli yllämainittu "JSP-6" (joka loppujen lopuksi olikin JSY-6) vastaan niinkuin pitikin.

Taas on mukavampi jatkaa kun pääsin kaksi numeroa eteenpäin alle vuorokaudessa...

pikkukatti
01.11.2006, 18:14
Eilen ja tänään on tullut bongattua väli 933-927. Siis 926 haussa. Viikon varmaan tuota 933 etsin. Tosin näillä keleillä varmaan puolet rekkareista menee ohi kun ovat lumen peitossa. Takaperin bongaus yllättäen etenee huomattavasti nopeammin. No tänään tuli vastaan myös 13, joten etuperin bongauskin eteni. Kiva nähdä missä vaiheessa bongausta tulee haettua samaa numeroa molempiin suuntiin. Mikäli en jossain vaiheessa luovu toivosta tai mene sekaisin.

Torsti
02.11.2006, 22:00
En tiedä onko vinkkinä ollut jo, mutta Tampereen seudulla on ainakin pyörinyt KOF-1. Olikohan automalli Jaguar tms. Saattaa tosin olla, että sattuneesta syystä ei pyöri enää. Itse en kyseistä harrastasta ole ottanut omakseni, ainakaan vielä.

Fosse
02.11.2006, 22:08
Elokuussa aloitettu ja 6 on tällä hetkellä hakusessa. Pisin tauko kahden numeron välillä menossa eli kohtapuoliin kuukausi ilman etenemistä.

Museoesine
02.11.2006, 22:43
Elokuussa aloitin bongaamisen, kun lomamatkalla tuli 1 vastaan. Tämän jälkeen Jyväskylässä olen nähnyt 11 asti kaikki muut paitsi 8 ja 2. Jälkimmäinen on ollut nyt kolme kuukautta haussa.

Olkku
03.11.2006, 21:16
Keskiviikkona, alta viiden minuutin 23 ja 24 . 23 oli joku Chevrolet malliston henkilöauto ja ajeli Porin ohikulkutietä Tikkulan kohdalla. 24 taas tankkirekka Scania 144 530, Nesteen väreissä ja Ohikulkutiellä Hyvelässä.

Wrighter
03.11.2006, 22:57
26 tuli vastaan Karjarannantiellä Porissa. Ja 95% varmuudella myös 27, mutta kun ei oo 100% ni ei lasketa. Monta kertaa käyny noita "olikohan se?"- juttuja, koska mun pitää mahdollisuuksien rajoissa nähdä nykyään myös kirjaimet. No 27 haussa ja luultavasti työmatkalla tulee vastaan, Ainakin kesällä tuli melkein joka päivä, mutta nyt ei viikkoon!

Shayne
04.11.2006, 00:53
Ajattelin kyllä jo aikaisemmin tämän ketjun innoittamana, että aloitan tämän homman. Mutta ei sitten jotenkin vaan saanut aikaiseksi. No nyt aloitan virallisesti. Ykkösen näin jo aamulla, 2 ja 3 asuvat lähellä joten jos eivät tule luokseni niin ehkäpä tulevat minua vastaan kun ohjaan itseni sinne. Olen siis nyt kuitenkin virallisesti tilanteessa "1", joten ei tässä nyt vielä kannata juhlia. Tai kannattaa toki, mutta ei tuosta syystä.

Shayne
05.11.2006, 00:02
Naurettavan helppoa tää kyllä. Tänään se kakkonen pysähtyi oikein suojatien eteen päästämään minut ylittämään ajoradan.

P.S. Yritin kontata oikein nopeasti.

H P K
05.11.2006, 14:45
Miten se meni ne rajoitukset, peräkärryt ei käyny mutta käykö traktorit. Olen etsinyt ysiä jo pitkään ja nyt oli traktorissa 9-EM...

stairox
05.11.2006, 15:27
Miten se meni ne rajoitukset, peräkärryt ei käyny mutta käykö traktorit. Olen etsinyt ysiä jo pitkään ja nyt oli traktorissa 9-EM...Säännöt (http://turunseudunrekisterikilpinumerotarkkailijoidenklub i.com/index.php?sivu=saannot) ei kerro. Siis voidaan olettaa että hyväksytään?

Wrighter
05.11.2006, 17:26
Miten se meni ne rajoitukset, peräkärryt ei käyny mutta käykö traktorit. Olen etsinyt ysiä jo pitkään ja nyt oli traktorissa 9-EM...

Tarkkailun kohteena ovat vain suomalaiset musta- tai valkopohjaiset autojen rekisterikilvet, mukaanlukien Ahvenanmaan kilvet, joissa on 1-3 kirjainta ja 1-3 numeroa. Perävaunujen kilvet, moottoripyörät ja mopot, keltapohjaiset työkonekilvet, diplomaattikilvet sekä puolustusvoimien kilvet eivät siis ole valideja tarkkailukohteita.

Eipä siis traktorien kilvet käy. Vaan aidot Suomalaiset AUTOJEN rekkarit. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt ja tämän mukaan toimin. Ysiä ettimään vaan. Tai sama se mulle miten te toimitte. Hauskaa harrastuksen jatkoa. 27 edelleen haussa..

PeZu
06.11.2006, 13:42
Tähän vielä lisäyksenä että rekkojen rekkarit käy mutta taas niiden perävaunut eivät. Tää vaan ihan vinkiksi kun bongailette noita kilpiä.

Jii
06.11.2006, 13:49
Joku Turun suunnassa oleva voisi nyt kertoa mistä ketusta löytyy nro 8. Kohta kaksi kuukauttaa hakusessa ollut tuo numero, eikä vaan millään löydy. Kohta loppuu bongaus. Hermot menee.

H P K
06.11.2006, 14:22
Joku Turun suunnassa oleva voisi nyt kertoa mistä ketusta löytyy nro 8. Kohta kaksi kuukauttaa hakusessa ollut tuo numero, eikä vaan millään löydy. Kohta loppuu bongaus. Hermot menee.

Pari viikkoaa sitten itse bongasin 8 Puutorin hesen parkkipaikalta, oli aika vanha kupla volkkari...

Wrighter
06.11.2006, 17:44
Tänään tuli vastaan 27 ja nyt haussa 28. Sekin tuli eilen vastaan kotikulmilla, joten eiköhän sekin löydy.

mirasane
06.11.2006, 17:48
Elokuussa aloitin bongaamisen, kun lomamatkalla tuli 1 vastaan. Tämän jälkeen Jyväskylässä olen nähnyt 11 asti kaikki muut paitsi 8 ja 2. Jälkimmäinen on ollut nyt kolme kuukautta haussa.

Eikö nämä pidä bongata järjestyksessä?

Wrighter
06.11.2006, 17:55

Kyllähän se näin menee. Mutta kukin tyylillään.

H P K
06.11.2006, 18:19

Eikös tossa sun lainauksessa just niin lue...

mendieta
06.11.2006, 18:25
Todella kauan hakemani numero 2 tuli bongattua pari päivää sitten. Nyt siis 3. Uskon sen olevan paljon helpommin bongattavissa.

stairox
06.11.2006, 18:46
Todella kauan hakemani numero 2 tuli bongattua pari päivää sitten. Nyt siis 3. Uskon sen olevan paljon helpommin bongattavissa.TNT-2?

Museoesine
06.11.2006, 19:27
Eikö nämä pidä bongata järjestyksessä?Olisi pitänyt lisätä loppuun, ettei noiden muiden numeroiden näkemisestä ole ollut iloa sen takia, että 2 ei ole näkynyt näiden kolmen kuukauden aikana. Jos joku on nähnyt kyseisen numeron liikkuvan Jyväskylässä, niin otan vastaan vihjeitä sopivista bongauspaikoista.

mendieta
06.11.2006, 20:37
TNT-2?

EE-2. On muuten uskomatonta, että en ole bongannut tuota TNT:tä. Se on kiertänyt mua tässä pienenpienessä kaupungissa, perkele.

Naughty_S
06.11.2006, 20:47
Tulin vaan kertomaan, että tämä harrastus on ihan perseestä.
About kuukausi sitten aloitin homman intoa puhkuen, kun bongasin musta-keltaisen jenkkijäätelöauton, jonka rekkarista se ykkönen löytyi.
Sen jälkeen numeroita 3-15 näkee kyllä hyvinkin säännöllisesti, en enää edes muista montako kolmosta on tullut vastaan.. mutta sitä saatanan kakkosta ei tule ikinä vastaan, ei niin kirveelläkään.
Tulihan se vihdoin vastaan about viikko sitten. Uskomatonta vaan, miten kaikki muut pienet numerot ehti tulla moneen kertaan vastaan ennen sitä kakkosta.

...että 2 ei ole näkynyt näiden kolmen kuukauden aikana. Jos joku on nähnyt kyseisen numeron liikkuvan Jyväskylässä, niin otan vastaan vihjeitä sopivista bongauspaikoista.
Tämä oli kieltämättä vittumainen rasti. Vihdoin tuli sellainen ~15-vuotias todella wanhan korimallin 3-ovinen Mitsubishi Pajero vastaan Keskussairaalantiellä.

Wrighter
11.11.2006, 09:47
Numero 28 tuli vastaan eilen. Oli pakko kääntyä perään ja varmistaa asia, kun en ollut ihan varma oliko kyseessä 28. Oli se ja nyt lähtee hakuun 29. Se onkin sellainen numero, jota en muista nähneeni entuudestaan ollenkaan. Saas nähdä löytyykö Porista sellaista mistään. Toivottavasti.

Datsun
11.11.2006, 11:42
Numero 28 tuli vastaan eilen. Oli pakko kääntyä perään ja varmistaa asia, kun en ollut ihan varma oliko kyseessä 28. Oli se ja nyt lähtee hakuun 29. Se onkin sellainen numero, jota en muista nähneeni entuudestaan ollenkaan. Saas nähdä löytyykö Porista sellaista mistään. Toivottavasti.
Mäkin olen pikkusen kirinyt, 21 tiistaina Savonlinnassa, 22 perjantaina työpaikan pihalla ja 23 eilen tiedät-kyllä-missä. 24:n metsästys alkaa huomenna osuudella Luvia-Pori-Tampere-Helsinki. Anna tulla vaan 24, mä otan sut avosylin vastaan.

Troll Hammer
11.11.2006, 12:04
Itsekin päätin aloittaa kyseistä hobbya, koska tuli autot nro 1 ja 2 vastaan n. 100 metrin matkalla. 3:sta ei sitten olekaan näkynyt monehen viikkohon...

KukaMitäHäh?
12.11.2006, 01:17
Tietynlainen "kohokohta" tässä lajissa lienee myös oman auton "bongaaminen". Omalla kohdallani se (986) ei kovin ajankohtainen ole, sillä etsiskelen vasta numeroa 8.

Aiemmin tuli jo useaan kertaan mainittua että kakkonen on paha. Itselläni 1,2, 3 ja 4 tuli melko nopeasti (n. viikko/numero). Viitosta sai hakeakin jo pitkään, mutta kun se tuli, niin 6 ja 7 ajoivat vastaan samana päivänä. Nyt haetaan kasia, mutta 9-11 on nähty lyhyen ajan sisällä.

Datsun
13.11.2006, 08:58
24:n metsästys alkaa huomenna osuudella Luvia-Pori-Tampere-Helsinki. Anna tulla vaan 24, mä otan sut avosylin vastaan.
Viime hetken dramaattinen reitin muutos muotoon Luvia-Pori-Forssa-Helsinki toikin tuloksen. Heti Forssan jälkeen otin nron 24 haltuuni. Tuuletus lähti melko spontaanisti!

teemu73
13.11.2006, 09:34
Bongasin "Lalli Partisen" eli punaisen kolmosen tasan kuukausi sitten Laitilan ja Rauman väliltä. Sen jälkeen kolmosia onkin näkynyt varmaan toistakymmentä, viimeksi tänä aamuna. Nyt ne muinoin samana päivänä näkyneet kaksi nelosta ovat olleet pahasti hukassa, vaikka kuinka kuljen samoja reittejä, jossa ne silloinkin oli.

Sammeri2
13.11.2006, 10:01
Numero 25 hakusessa nyt, meni todella pitkään numerossa 20 sen jälkeen tuli viikossa numerot 21,22,23 ja 24. Bongasin kyllä samana päivänä 25 ja 26, kun näin 24 mutta tuli vaan väärässä järjestyksessä. Mutta eiköhän sitä vastaan taas ajele kyseiset numerot.

Datsun
13.11.2006, 12:50
Numero 25 hakusessa nyt, meni todella pitkään numerossa 20 sen jälkeen tuli viikossa numerot 21,22,23 ja 24. Bongasin kyllä samana päivänä 25 ja 26, kun näin 24 mutta tuli vaan väärässä järjestyksessä. Mutta eiköhän sitä vastaan taas ajele kyseiset numerot.
Sitten kun löydät tuon kaksfemman niin laita viesti. Mä haluan sen myös.

ELÄKELÄINEN
13.11.2006, 15:49
Täydellinen ihme on ollut homman totaalinen tyssäys 100:n jälkeen. Ajan paljon ja joka paikassa. 108:aa hain yli kuukauden. Toinen kuukausi mennyt ilman sataysiä.

Ruutuässä
13.11.2006, 21:22
Perjantaina näin vanhempien naapurissa asuvan 37:n. Ajoin viidesti auton ohi, kolmella kerralla oli liian pimeää, neljännellä näin ja vielä viidennellä kerralla naapuri sattui juuri seisomaan edesssä. Hiukan sapetti mennä ohi bongaamatta kun tiesi, että sieltä se löytyisi. 38 asuu tyttöystävän porukoiden naapurissa, muttei lauantaina ollut kotona, joten jää myöhempään kertaan. Todennäköisesti (vai pitäisikö sanoa toivottavasti) ei tule kyllä siellä päin liikuttua vähään aikaan.

Aina Pata
14.11.2006, 12:36
Edellisen kerran tähän ketjuun tullut kirjoitettua 5 viikkoa sitten. 81 pitäisi olla helppo...

No niin, nyt meni viiteen numeroon 6 viikkoa. 81 oli helppo ja 83 kolmen viikon savotta. 86 taitaa muodostua aika hankalaksi en muista ihan just nähneeni. 87-92 olis aika tarkkaan tiedossa mistä löytyisi. Juttuhan tulee menemään just toisinpäin jos vanhat merkit paikkansa pitää ja tässä harrastuksessa pitää.