PDA

View Full Version : Iron Maiden - A Matter Of Life And Death

Metalwarrior
19.06.2006, 21:52
Syksyllä sitten julkaistaan tämän loistavan bändin uusi levy. Levy on nimeltään A MATTER OF LIFE AND DEATH ja biisilista ja pituudet ovat seuraavanlaiset:

1. Different Worlds (Smith/Harris) 4.17
2. These Colours Don't Run (Smith/Harris/Dickinson) 6.52
3. Brighter Than a Thousand Suns (Smith/Harris/Dickinson) 8.44
4. The Pilgrim (Gers/Harris) 5.07
5. The Longest Day (Smith/Harris/Dickinson) 7.48
6. Out Of the Shadows (Dickinson/Harris) 5.36
7. The Reincarnation of Benjamin Breeg (Murray/Harris) 7.21
8. For The Greater Good of God (Harris) 9.24
9. Lord Of Light (Smith/Harris/Dickinson) 7.23
10. The Legacy (Gers/Harris) 9.20

Eli pitkiä ja kuulemma progressiivisempia biisejä tulee olemaan. Toivottavasti viimeinen biisi ei nimensä puolesta viittaa siihen, että levy tulisi olemaan bändin viimeinen.

Ilokseni Adrian Smith on osallistunut biisien tekoon mukavasti, häneltä on tottunut laatubiisejä kuulemaan.

Vaikkei 7th Sonin tasoista levyä tulisikaan, niin ihan kelpo lätty varmasti tämä tulee olemaan.

Borgie
19.06.2006, 22:13
Toivottavasti viimeinen biisi ei nimensä puolesta viittaa siihen, että levy tulisi olemaan bändin viimeinen.

Henkilökohtaisesti olen eri mieltä! Maiden on toki loistava bändi ja itsekin olen sen parissa kasvanut, mutta uusimmat levyt eivät ole kolahtaneet, Dickinsonilla tai ilman, joten saisi rautaneito laittaa naulat arkkuun, ja Bruce voisi jatkaa loistavien soolo lättyjensä tekemistä. Nuorempi polvi kuulemma diggailee taas tätä uutta matskua, että joviaalimpi kaveri voisi todeta, että heillekin on maideninsa suotava.

Ilokseni Adrian Smith on osallistunut biisien tekoon mukavasti, häneltä on tottunut laatubiisejä kuulemaan.

No ihan tismalleen samaa mietin, mutta sitten kävin vilaisemassa Dance of Death levyn biisejä, ja sielläkin oli Smith kohtalaisesti edustettuna. Noh, toivoa sopii, että jankkaavista muutaman sanan kertosäkeistä päästään eroon, ja voisivat kokeilla uudistua vaikkapa vetämällä muutaman rankemman biisin sinne väliin.

Maidenin sivuilla kerrotaan myös että Brucelta on tulossa kolmen DVD:n pläjäys soolo materiaalia. Ekan lätty sisältää Tattooed Millionaire aikaista matskua, toinen Skunkworks kamaa (mistä olen erityisen tyytybäinen, sillä tätä lättyä mielestäni mollataan aivan suotta) sekä viimeisenä Chemical Wedding materiaalia. Loistavaa!

MS
19.06.2006, 22:28
Maidenin sivuilla kerrotaan myös että Brucelta on tulossa kolmen DVD:n pläjäys soolo materiaalia.
Kaupoissa jo.

tombraider
20.06.2006, 09:20
Kyllähän tuota levyä onkin taas innolla odotettu. Biisien pituudesta johtuen odotan entistäkin suuremmalla innolla, koska on odotettavissa mahtavia sooloja ja biisit todella elävät. Toivottavasti olen oikeassa.

Borgie: Maidenin viimeiset ovat ainakin minun mielestäni olleet loistavia levyjä ja niistä huomaa, että kaiffarit pystyvät uudistautumaan, mutta samalla pitämään kiinni perinteistä. Synkin jakso Maidenille osui mielestäni 7th sonin jälkeen jatkuen aina Virtual XI saakka. Brave new world sitten aloitti uuden nousun.

P.S. hei Harris, kun kuitenkin luet tätä niin katokkin, että ainakin 3-4 uutta levyä tulee ja niiden väliin noita nostalgia kiertueita. Ette te nyt saatana ainakaan kymmeneen vuoteen ole lopettamassa. Haikon kylpylään viikoksi rentoutumaan ja eikun kiertueelle. Kylä se siitä.

zelios
20.06.2006, 09:28
Synkin jakso Maidenille osui mielestäni 7th sonin jälkeen jatkuen aina Virtual XI saakka. Brave new world sitten aloitti uuden nousun.

Tuossa välissähän ilmestyi Fear of the Dark (1992?), joka on mielestäni yksi parhaista levyistä. Brave New World ja Dance of Death olivat mielestäni myös hyviä levyjä, joten eiköhän tämä uusikin ole hyvä. Soittavatkohan Suomen keikoilla muuten myös uuden levyn biisejä?

tombraider
20.06.2006, 10:04
Tuossa välissähän ilmestyi Fear of the Dark (1992?), joka on mielestäni yksi parhaista levyistä. Brave New World ja Dance of Death olivat mielestäni myös hyviä levyjä, joten eiköhän tämä uusikin ole hyvä. Soittavatkohan Suomen keikoilla muuten myös uuden levyn biisejä?

Ah tein mokan, kele. Toki Fear of the dark täyttää maidenistin tarpeet. Kyllä soittavat, koska kyseessä on uuden levyn kiertue, eli sellaset 5-7 biisiä tulee uudelta levyltä.

Eddie
20.06.2006, 15:12
Tätähän odotellaan jo innolla. Levyn ja biisien nimet kuulostavat varsin jännittäviltä.

Itse olen tutustunut Maidenin tuotantoon aikanaan 90-luvun alussa 80-luvun klassikoiden kautta, mutta silti minä tykkään enemmän näistä uusista vedoista. Ehkä se 80-luku on liian puhki soitettu, notta siitä niin paljon pystyisi nauttimaan. Ehdoton suosikkini on kaikkien vihaama The X Factor. Ehkä ihmisten pitäisi antaa tuolle levylle parempi mahdollisuus. Se on todellinen helmi. Virtual XI tekee siinä mielessä poikkeuksen näistä uusimmista, että siitä en tykkää. Se on jotenkin liian helppo ja tylsä levy.

T

Bauer
20.06.2006, 15:34
Uuh, hyvältä näyttää Maidenin suhteen. Progressiivinen materiaali kuulostaa erittäin lupaavalta. Vaikka joku Dance Of Death hyvä kiekko onkin, niin jotenkin sitä on tullut kuunneltua lähinnä noita 80-luvun levyjä, etenkin 7th Sonia. Toivottavasti tämä levy olisi jotain 7th Sonin tapaista. Odotukset ovat ainakin katossa.

laredo
20.06.2006, 17:33
Odotin innolla Maidenin paluuta. BNW piti sisällään vain yhden hyvän biisin, DOD ei sitäkään. Ei, ei ja ei vaikka kuinka yritin positiivisin mielin kuunnella kappaleita. Väkisinväännettyä peruskuviota tuskaisin ilmein. Ensimmäiseksi tuli mieleen että olen jo sen verti wanha että musiikkimakuni olisi muuttunut. Kaivoin vanhat Maidenin lätyt esim. Piece of Mind, Number of the Beast esille ja kuunetelin. Klassikot ovat yhä upeita kappaleita, ainoastaan sanoitus naurattaa. Biisit kuitenkin olivat oivaltavia, omalaatuisia, ne jäävät elämään. Samaa ei voi valitettavasti sanoa näistä uusista Maidenin biiseistä.

Mistäköhän johtuu että 80-luvun tyyliin ja tasoon ei enää päästä vaikka itse bändi sitä kuinka yrittäisi. Pitäisikö kaivaa entiset tuottajat takaisin kiikkustuoleistaan vai onko niin kuin muillakin aloilla, kun nuoruus ja hulluus katoaa niin katoaa myös luovuus ja uskallus.

Metalwarrior
20.06.2006, 21:46
Odotin innolla Maidenin paluuta. BNW piti sisällään vain yhden hyvän biisin, DOD ei sitäkään. Ei, ei ja ei vaikka kuinka yritin positiivisin mielin kuunnella kappaleita. Väkisinväännettyä peruskuviota tuskaisin ilmein. .

Täytyy kyllä sanoa, että rankasti eri mieltä olen. Maidenia on tullut kuunneltua melkein alusta lähtien ja kyllä BNW ja DoD kolahtivat heti. Somewhere in timen ja 7th Sonin luokkaan ei ylletä, mutta eivät nämä häpeä yhtään vanhempien rinnalla.

Livenäkin näitten levyjen biisit toimivat erittäin hyvin.

Makuasioista toki ei kannata kiistellä. Ei ole paluuta Piece of Mindin tai Powerslaven aikaan. Jos Maidenin uusi levy pystyy samaan kuin DoD tai BNW, olen erittäin tyytyväinen. Bändi elää viimeisiä aikojaan ja toivon, että legendaarinen ura loppuu kunnialla.

Iron Maidenin jättämää aukkoa tuskin mikään bändi pystyy ainakaan omalla kohdallani paikkaamaan. Nyt pitää nauttia kun vielä voi, joten loppuvuodesta taas keikalle Hartwallille.

Eddie
21.06.2006, 06:54
Mistäköhän johtuu että 80-luvun tyyliin ja tasoon ei enää päästä vaikka itse bändi sitä kuinka yrittäisi. Pitäisikö kaivaa entiset tuottajat takaisin kiikkustuoleistaan vai onko niin kuin muillakin aloilla, kun nuoruus ja hulluus katoaa niin katoaa myös luovuus ja uskallus.

Johtuu siitä, että nämä ovat mielipideasioita ja minä olen esimerkiksi ihan toista mieltä. Minä todella harvoin jaksan kuunnella enää 80 luvun levyjä, mutta sitäkin useammin uudempia. Minusta nämä uudet levyt ovat todella hienoja teoksia kokonaisuudessaan ja heikkoja lenkkejä ei kahdessa viimeisessä juuri ole. 80-luvun levyt sisältävät ainakin omasta mielestäni paljon enemmän selviä täytteitä pl. Seventhson. Toki Maidenin täytteetkin ovat priimatavaraa.

A.P.Järvi
21.06.2006, 09:40
Vanhana Maiden-fanina minua on jo pidempään häirinnyt tuo Yanick Gersin asema tuossa bändissä. Yanickhan on siviilissä toki hyvä äijä, mutta ne hänen kitarasoolonsa ovat pahimmillaan karmaisevan huonoa ja epävireistä kuultavaa Adrianin ja Daven tykitysten perään. Toivottavasti uudella levyllä Yanick saa suosiolla entistä enemmän vastuuta "komppikitaristiosastolla".

Omasta mielestä Maidenin parhaat palat sattuvat vuosiin 1980-1988, jolloin kaikki pitkäsoitot Killersiä lukuunottamatta olivat loistavia (Killerskin OK). Adrian Smithin lähtö jätti aikanaan ison loven. Samaten biiseissä alkoi välillä olla sellainen väkisin puurtamisen ja pakkopullan maku. Myös Dickinsonin laulu alkoi hiipua 1990-luvun alussa Number Of The Beastin päivistä. Aikakauden livelevyillä tämä näkyy vielä selvemmin. Onneksi nyky-Dickinson pystyy parempaan kuin vuosina 1990-1993.

Virtual XI on oma suosikkilevyni 1990-luvulta. Se oli minulle todella miellyttävä yllätys, koska ennakko-odotukset sitä kohtaan eivät olleet mitenkään korkealla. Blaze Bailey vetää edelleen välillä epävireisesti mutta on kokonaisuutena jo paljon paremmin sisällä biiseissä. Johonkin Futurealiin (mielestäni vuosikymmenen paras Maiden-biisi) Blazen synkkä ääni sopii loistavasti. Dance Of Death on mielestäni edeltäjäänsä (BNW) selvästi heikompi. Väliin löytyy hyviäkin paloja, mutta varsinkin kolme viimeistä biisiä jää kyllä joka soittokerralla kuuntelematta.

Uudella levyllä näyttää olevan lupaavan nimisiä biisejä ja biisien kestoja. Jäädään odottamaan hyvää levyä!

Moonchild
22.06.2006, 23:26
Odotin innolla Maidenin paluuta. BNW piti sisällään vain yhden hyvän biisin, DOD ei sitäkään. Ei, ei ja ei vaikka kuinka yritin positiivisin mielin kuunnella kappaleita. Väkisinväännettyä peruskuviota tuskaisin ilmein. Ensimmäiseksi tuli mieleen että olen jo sen verti wanha että musiikkimakuni olisi muuttunut. Kaivoin vanhat Maidenin lätyt esim. Piece of Mind, Number of the Beast esille ja kuunetelin. Klassikot ovat yhä upeita kappaleita, ainoastaan sanoitus naurattaa. Biisit kuitenkin olivat oivaltavia, omalaatuisia, ne jäävät elämään. Samaa ei voi valitettavasti sanoa näistä uusista Maidenin biiseistä.

Nämä ovat aina tietty niitä maku asioita, mutta olen tästä täysin eri mieltä. BNW ja DOD ovat mielestäni todella hyviä levyjä. Itse sijoitan BNW Maidenin levyistä ylempään puoliskoon ja DOD taas on mielestäni kirkkaasti TOP3 levy. Itse asiassa taistelee tiukasti siitä parhaan Maiden levyn tittelistä minun arvioissani. Minusta uudistusta on tapahtunut juuri sopivasti noista 80-luvun levyistä. Juttu on säilynyt samana, mutta näitä uusia biisejä ei kuitenkaan voisi istuttaa sulavasti noille vanhoille levyille.

Monesti minusta tuntuu, että joidenkin mielestä mikään mitä Maiden tekee ei voi päihittää noita 80-luvun levyjä jo yksinään sen takia, että ne on tehty 80-luvulla. Itse en osaa antaa legendaarisuudesta mitään lisä pisteitä, vaan kuuntelen kaikkia levyjä samasta lähtökohdasta. Vaikka Seventh son on kuinka legendaarinen ja loistava levy, niin se voi tulla nuijituksi jos uusi levy vain on minun mielestä parempi.

laredo
24.06.2006, 03:14
Missä on biisit joita voi hyräillä kuten esim:
Invader, Run to the Hills, Number of the beast, Die with your boots on jne. jne.

Nää uudet on sekametelisoppaa kertakaikkiaan. Väkisinväännettyä vanhojen riffien toistoa.

Ok. on vain mun mielipide.

Nurmijärven Peto
24.06.2006, 23:57
Innolla odotan uutta Maidenin materiaalia. Levyn ilmestymispäiväksi on ilmoitettu 4.9. Marraskuun keikalle on jo lippu hommattu. Levyn ilmestymispäivä löytyy Emin sivuilta.

tombraider
26.06.2006, 08:39
Missä on biisit joita voi hyräillä kuten esim:
Invader, Run to the Hills, Number of the beast, Die with your boots on jne. jne.

Nää uudet on sekametelisoppaa kertakaikkiaan. Väkisinväännettyä vanhojen riffien toistoa.

Ok. on vain mun mielipide.

Niin ehkä se johtuu siitä, että mainitsemasi biisit osaa tyhmempikin Maidenisti ulkoa ja niitä on kuunneltu pirun monta kertaa. Kuunteleppa vaikka Paschendale tuollaset 500 kertaa, niin jopa alkaa hyräily onnistumaan. Ja jos ei heti pysty tuota kuuntelumäärää tekemään, niin pyydä kaverin isoveljen kehumaan biisiä, niin kyllä sitten jaksaa.

laredo
26.06.2006, 14:47
No selvennetään nyt hieman kun kerran hiuksia aletaan halkoa.

Helposti muistettavia melodioita on paljon vaikeampi tehdä kuin noita "useamman kuuntelukerran jälkeen avautuvia". Jos levy on paska (hard rock) niin levy-yhtiö laittaa ekaksi singleksi balladin.

Makuasioista nyt on turha alkaa kiistellä joten jään yhä henkilökohtaisesti ihmettelemään 80-luvun heavyn/hardrockin loistamista poissaolollaan (samoin tuotettuna) nykypäivänä. Lohdutuksekseni löysin unohtuneet helmet, Phenomenat I - III...

Slite
26.06.2006, 16:34
Esimerkkinä mainittu Run to the Hills on Ukko Nooan tasoinen säveltaiteen "mestariteos", jollaisia Iron Maidenin kaltaisen bändin (tai minkään muunkaan bändin) ei soisi kuuna päivänä tekevän.

BNW:sta ja DOD:sta olen sitä mieltä, että ne ovat erittäin keskinkertaisia teoksia. Paschendale lienee ainoa biisi noilta levyiltä, jonka kenties vielä haluaisin joskus ylipäätään kuulla. Biisit ovat melkoisen väkinäisiä, eivätkä niiden perusideat kanna biisien pituutta. Vaikka näitä levyjä pidetään jossain määrin progressiivisina, niin itse en näin todellakaan näkisi - mielestäni ne ovat tavanomaisia rock-levyjä joissa sattuu vain olemaan pikkuisen pidempiä biisejä kuin tavallisesti.

Mielestäni Brucella olisi edelleen kapasiteettia laulaa oikeasti monimutkaisia biisejä, vaikkei enää pääsekään alkuaikojen ylätaajuuksille. Mutta mahtaako herra Harris saada kynäänsä enää teroitettua?

Eddie
26.06.2006, 16:56
Helposti muistettavia melodioita on paljon vaikeampi tehdä kuin noita "useamman kuuntelukerran jälkeen avautuvia". Jos levy on paska (hard rock) niin levy-yhtiö laittaa ekaksi singleksi balladin.

Helposti aukeavia melodioita voit kuunnella mm. Ylexillä ja Radio Suomipopilla ensi alkuun. Siellä sitä kertakäyttösontaa soi aamusta iltaan.

Luojan kiitos, että Maiden tekee musiikkia, joka hieman haastaa kuulijansa, eikä työnnä koko sankoa kerralla niskaan. Aika jännät perusteet sinulla kuunnella Maidenia, sillä ei nuo vanhemmat levytkään auenneet aikoinaan heti. Kyllä niitäkin sai hinkata soittimessa kerran jos toisenkin, ennenkuin ne aukesivat.

Run to the hills on maidenin paskimpia biisejä, eikä luettelemasi lista kyllä herättänyt ainakaan minussa mitään tuntoja. Keskinkertaisuuksia omasta mielestäni Maidenin mittapuulla.

Makuasioista voi kinastella. Itseäni ärsyttää se, että maidenin golden era on nostettu jollekin jalustalle. Sitten jauhetaan faktamaisesti (vaikka edelleen mielipideasioita) kuinka suurta kuonaa nuo uudemmat ovat ja kuinka Harriksen sävelkynä on tylsistynyt. Omasta mielestäni uudemmat ovat ihan yhtä rautaisia kuin vanhemmat ja itse jopa ajoittain pidän niitä himpun verran parempina, ainakin jaksan kuunnella niitä enemmän.

Tämä intos varmaan jatkuu niin kauan kuin sitä annetaan jatkaa, mutta mukaavahan tämä on:)

laredo
27.06.2006, 03:00
Helposti aukeavia melodioita voit kuunnella mm. Ylexillä ja Radio Suomipopilla ensi alkuun. Siellä sitä kertakäyttösontaa soi aamusta iltaan.

Luojan kiitos, että Maiden tekee musiikkia, joka hieman haastaa kuulijansa, eikä työnnä koko sankoa kerralla niskaan. Aika jännät perusteet sinulla kuunnella Maidenia, sillä ei nuo vanhemmat levytkään auenneet aikoinaan heti. Kyllä niitäkin sai hinkata soittimessa kerran jos toisenkin, ennenkuin ne aukesivat.

Run to the hills on maidenin paskimpia biisejä, eikä luettelemasi lista kyllä herättänyt ainakaan minussa mitään tuntoja. Keskinkertaisuuksia omasta mielestäni Maidenin mittapuulla.

Makuasioista voi kinastella. Itseäni ärsyttää se, että maidenin golden era on nostettu jollekin jalustalle. Sitten jauhetaan faktamaisesti (vaikka edelleen mielipideasioita) kuinka suurta kuonaa nuo uudemmat ovat ja kuinka Harriksen sävelkynä on tylsistynyt. Omasta mielestäni uudemmat ovat ihan yhtä rautaisia kuin vanhemmat ja itse jopa ajoittain pidän niitä himpun verran parempina, ainakin jaksan kuunnella niitä enemmän.

Tämä intos varmaan jatkuu niin kauan kuin sitä annetaan jatkaa, mutta mukaavahan tämä on:)

Sanoin etten viitsi kiistellä makuasioista juuri välttääkseni tätä nörttikiistailua. Kommentoidaan nyt sitten kun päälle käydään...

a) Run to the hills on ikivihreä pidimme siitä tai emme. Ei ole allekirjoittaneen lempibiisejä ollenkaan, kuitenkin jäi elämään klassikkona. Letkajenkkakin on yksinkertaisuudessaan mestariteos vaikka sitä inhoankin.

b) Kylllä vanhemmat levyt aukesivat nopeammin, (jotkut biisit kuten esmes tuo RTTH tökkivät nyt juu) mutta vastavuoroisesti esim. To Tame A Land oli ensi kuulemilta kökköä ja sittemmin pidän sitä mestariteoksena. Kuten myös esim. Cross Eyed Mary on mielestäni mahtava.

c) DOTD on myynyt puolet siitä mitä möi TBNW joten oli nyt vaikka minkälainen klassikko niin kärpäset ovat tätä mieltä

d) Mielipideasiat ovat juuri näitä kuten sanoin. Kunnioitan sinua siitä että kuulut faneihin jotka antavat mahdollisuuden uusille levyille, jos ei nyt heti nappaa niin kenties useamman kuuntelukerran jälkeen.

Onhan näitä bändejä vaikka kuinka joita uskollisesti kannatan vaikka välillä toivo hiipuukin. Esimerkkeinä vaikka (niin siis nämä ovat minun mielipideasioitani) Toto, Judas Priest, Saga, AC/DC, Rush, Kiss, Alice Cooper, Demon,
Dio, Whitesnake jne... Moni haluaa kuulla bändiltään nykyaikaisempaa ja uudempaa soundia, minä en. Minä etsin epätoivoisesti uusia klassikkolevyjä yhä vain huonommin tuloksin. Toki poikkeuksiakin on, Saga etupäässä.

En nyt viitsisi millään jaksaa kiistellä varsinkaan saman gentren ystävien kesken, itse olen pettynyt Maidenin kahteen uusimpaan ja sillä siisti.

Eddie
27.06.2006, 08:49
Mielenkiintoisia spekulaatioita on tuosta mystisestä Benjamin Breegistä. Yhden mukaan se on Paul Diannon yksi lempinimi ja sitten netistä löytyy myös tällainen linkki: http://www.benjaminbreeg.co.uk/

No ehkäpä bändi aikanaan kertoo kenestä on kyse.

Metalwarrior
04.07.2006, 17:31
Tässäpä on uuden levyn kansi.

http://www.ironmaiden.com/homepage.php?section=0&subsection=0

Aivan hiton hieno mielestäni. Yksi parhaista Maidenin kansista.

EDIT: Kansi ei näköjään avaudu suoraan ikkunaan, päävalikosta linkki siihen löytyy nyt kuitenkin. Album-artwork-kohdasta, valikon oikeasta reunasta.

Parker27
04.07.2006, 17:36
Tässäpä on uuden levyn kansi.

http://www.ironmaiden.com/homepage.php?section=0&subsection=0

Aivan hiton hieno mielestäni. Yksi parhaista Maidenin kansista.

EDIT: Kansi ei näköjään avaudu suoraan ikkunaan, päävalikosta linkki siihen löytyy nyt kuitenkin. Album-artwork-kohdasta, valikon oikeasta reunasta.

Aivan sairaan siisti kansi. Top-3 menee ehdottomasti. Todella jees.

EDIT: Nyt kun tarkemmin katsoo niin täytyy todeta että paran kansi mitä Maidenilla on. Ehdoton helmi.

Hack
08.07.2006, 02:45
http://www.rautaneito.com/

Kannattaa käydä kurkkaamassa tuota pääsivua, sieltä löytyy jokaisesta biisistä tietoa.

Pakko myöntää etten ole pitkään aikaan odottanut mitään levyä näin paljoa kuin nyt tätä. Biisien keskipituus on yli 7 minuuttia, joten levy on joko aivan loistava tai sitten floppi.

Infernon päätoimittaja Matti Riekki:
"...levy tosiaan tuntui kokonaisena hiton hyvältä. Pari ekaa biisiä on vähän sellaisia turhan perusralleja, mutta sitten alkaa toimia... Sanotaanko, että mahtipontisuus on kohdillaan ja 72 minuuttia meni pirun nopiaa, kai sekin jotain kertoo. Senkin kai uskallan ilman oikeustoimia sanoa, että levy kuulosti surullisimmalta ja synkimmältä Maidenilta koskaan."

Odotukset vain kasvavat

EDIT: niin, suora linkki laiskoille, jotka haluavat nähdä kannen ilman ylimääräisiä painalluksia http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00002173.JPG

MS
08.07.2006, 03:06
Kannattaa käydä kurkkaamassa tuota pääsivua, sieltä löytyy jokaisesta biisistä tietoa.
Levyt pitää kuunnella henkilökohtaisesti kokonaan useamman kerran. Ei noihin sanallisiin ennakkoarvioihin kannatta luottaa. Yhden kuuntelukerran perusteella levystä on vaikea sanoa yhtään mitään.

Hack
08.07.2006, 16:41
Levyt pitää kuunnella henkilökohtaisesti kokonaan useamman kerran. Ei noihin sanallisiin ennakkoarvioihin kannatta luottaa. Yhden kuuntelukerran perusteella levystä on vaikea sanoa yhtään mitään.

Tämä on totta ja varsinkin Maidenin tulevaa levyä ollaan sanottu vaikeasti avautuvaksi, joten varmasti kuusikin kertaa saattaa mennä, ennenkuin täysin avautuu.

Metalwarrior
15.07.2006, 22:43
Huomenna johonkin aikaan Iron Maiden Online Clubin jäsenet pääsevät katsomaan videon uudesta sinkusta "Reincarnation of Benjamin Breeg". Eikun velipojalta tunnuksia vonkumaan.. :)

mazapp
16.07.2006, 11:14
Huomenna johonkin aikaan Iron Maiden Online Clubin jäsenet pääsevät katsomaan videon uudesta sinkusta "Reincarnation of Benjamin Breeg". Eikun velipojalta tunnuksia vonkumaan.. :)
Maksaakohan sinne rekisteröityminen mitään. Olisi ihan mielenkiintoista saada maistiaisia uudelta levyltä.

Metalwarrior
16.07.2006, 11:21
Maksaakohan sinne rekisteröityminen mitään. Olisi ihan mielenkiintoista saada maistiaisia uudelta levyltä.

Kyllä maksaa, taisi olla 10 egeä tai sinne päin.

mazapp
16.07.2006, 13:05
Kyllä maksaa, taisi olla 10 egeä tai sinne päin.
Oho. Vähän liikaa siihen katottuna että video varmaan kohta pyörii telkkarissakin. Levyä odotellessa..

avs
16.07.2006, 22:59
Jokos se on soinut? Kiinnostaisi kommentit kyllä. Kun en jäsen ole.

Hack
16.07.2006, 23:08
Jokos se on soinut? Kiinnostaisi kommentit kyllä. Kun en jäsen ole.

Ilmeisesti puolilta öin brittien aikaa, joten vielä kolmisen tuntia..

Metalwarrior
17.07.2006, 08:39
Kyllä on hyvä biisi. Aukeni samantien ja kuulostaa jonkinmoiselta Somewheren ja X-factorin sekoitukselta. Kolinabassolle ja kitaroille iso plussa. Pääriffi ja kertosäe ihan kurkoja. Sooloilukin toimii.

Kyllä nyt alkoi odottamaan levyä sellaisella innolla että huh. Tulis pian jo.

EDIT: linkki videoon. Ladatkaa, älkä streamatko.

http://personal.inet.fi/surf/foreverknight/benjamin_breeg_windows_high.wmv

avs
17.07.2006, 08:42
Kyllä on hyvä biisi. Aukeni samantien ja kuulostaa jonkinmoiselta Somewheren ja X-factorin sekoitukselta. Kolinabassolle ja kitaroille iso plussa. Pääriffi ja kertosäe ihan kurkoja. Sooloilukin toimii.

Kyllä nyt alkoi odottamaan levyä sellaisella innolla että huh. Tulis pian jo.

Juu, komppaan. Tosiaan rauhallisen alun (X-factor) jälkeen raskas kitaronti kuulostaa Stranger in a Strangerland -tyyliseltä. Kerta kaikkiaan hyvä, vaikkakin pitkä (sinkuksi) biisi.

Parker27
17.07.2006, 09:10
Todella loistava biisi ja erittäin tarttuva riffi biisissä. Kyllä pojat osaa vieläkin homman. Perkule. Ja nyt ei millään malta odottaa levyn julkaisua. Pakko luukuttaa tämä päivä tätä videota koneella. Tämän vois laittaa myös onnellisuusketjuun..

Jii
17.07.2006, 09:14
Just just! Toimii!

Samoilla ajatuksilla veljien kanssa. Tuossa biisissä on Maidenia kolmen vuosikymmenen ajalta. Äänimaailma on DoD:ta, X-factoria ja SiT/PoM:iä. Ainoa häiritsevä asia on miksaus. Onhan se kiva kuunnella Nickon paukutusta, mutta nyt rummut paukkuivat vähän liiankin kovaa, esim. skittasoolojen kohdalla. Tai ehkä se johtuu vain koneen anti-hifi kaiuttimista.

Muuten ****

Onko se muuten Madonna vai Dave korsetissa, joka pyörähtelee videon ylänurkassa n. 25 sekunnin kohdalla?

Pressiboxi
17.07.2006, 09:37
Istu ja pala! 4:31 piti istua Media Playerin äärellä ennen kuin jäätelötötterö-komppi kajahti ilmoille, silloinkin vain hetkien ajaksi. Maiden uusiutuu rajusti? Killeriraita keikoille, sanon ma.

Metalwarrior
17.07.2006, 10:02
Ainoa häiritsevä asia on miksaus. Onhan se kiva kuunnella Nickon paukutusta, mutta nyt rummut paukkuivat vähän liiankin kovaa, esim. skittasoolojen kohdalla. Tai ehkä se johtuu vain koneen anti-hifi kaiuttimista.

Johtuneeko osittain siitä, että tätä levyä ei masteroida? Eli ns.viimeinen hinkkaus jää pois soundeista.

mazapp
17.07.2006, 11:54
Kuulosti hyvältä yhdistelmältä Maidenia eri ajoilta niinkuin joku jo hieman mainitsi. Eniten ehkä Dance of Deathin biisejä muistutti. Ihan hyvä biisi ensimmäisen kuuntelukerran perusteella. Innolla odottelen levyä ja tulevaa(/tulevia) keikkoja.

Eddie
17.07.2006, 12:08
Iskevin ykkössinkku sitten Be Quick Or Be Deadin. Tämähän olisi klassikko, jos olisi tehty 80-luvulla:).

Murray se ei paljoa kirjoittele(sävellä), mutta kun kirjoittaa niin iskee kultasuoneen. DOD:lla kirjoitti yhden biisin ja samalla sen levyn iskevimmän biisin (Rainmaker) ja nyt ainoastaan tämän tälle levylle.

MS
17.07.2006, 13:07
Murray se ei paljoa kirjoittele(sävellä), mutta kun kirjoittaa niin iskee kultasuoneen. DOD:lla kirjoitti yhden biisin ja samalla sen levyn iskevimmän biisin (Rainmaker) ja nyt ainoastaan tämän tälle levylle.
Rainmaker (Murray/Harris/Dickinson)
Age Of Innocence (Murray/Harris)

Borgie
17.07.2006, 13:46
Enpä vielä osaa sanoa oikein juuta enkä jaata. Ensimmäisellä kuuntelu kerralla ei vakuuttanut, toisella kitarat alkoivat kuulostamaan hyviltä, ja kolmannella koko biisi kuulosti jo ihan hyvältä. Vaikea vielä silti sanoa mitään, parempi odottaa että saa koko lätyn käteen, ja veivaa sen ainakin 10 kertaa läpi.

Tietokoneen saippuarasioista, puhumattakaan läppäreiden paskoista kajareista, ei kannata edes yrittää muodostaa mielipidettä tästä biisistä. Sen verran on mahtipontisuutta mukana, että vaatii volumea ja oikeita kaijuttimia.

Hack
17.07.2006, 14:20
Mielestäni erittäin hyvä biisi, tässähän odotukset kasvavat hetki hetkeltä.

Video on nyt nähtävänä jo Maidenin virallisilla kotisivuilla
http://www.ironmaiden.com

Eddie
17.07.2006, 15:57
Rainmaker (Murray/Harris/Dickinson)
Age Of Innocence (Murray/Harris)

Ilmeisesti pointtisi on se, että Murrayn roolia pitää vähätellä näissä piiseissä tai sitten näsäviisailu. Murray se kuitenkin noihin sen "pää"melodian ja idean(sävellyksellisesti, ei sanoituksellisesti) on luonut. Esimerkiksi joissain haastatteluissa, mitä luin niin joku bändin jäsenistä piti Rainmakeria "Daven" biisinä johon Harris lisäili jotain ja Dickinson kirjoitti sanat 10 minuutissa tai jotain.

.............................Tiesin, kyllä että piisejä rakentamassa on ollut muitakin.

edit.
HN:lle ja MS:lle
joo minun lukihärö.. jätetään se nyt tuohon nolaamaan itseäni.

HN
17.07.2006, 17:27
Ilmeisesti pointtisi on se, että Murrayn roolia pitää vähätellä näissä piiseissä tai sitten näsäviisailu.
Tai sitten pointtinsa oli se, että väitit Murrayn kirjoittaneen DoD:lle vain yhden biisin, kun todellisuudessa hän oli kynäilemässä kahta kipaletta.

avs
20.07.2006, 16:17
Nyt on biisiä luukutettu päivittäin "julkaisusta" asti ja kyllähän se vaan on todettava, että mainio kipale on kyseessä. Suurena Bruce-fanina tykkään tuosta ns. kertosäkeestä ja Bruce pääsee myös venyttäämään ääntään lopussa kuin Hallowed Be Thy Name -biisissä ikään.

Kappaleen nimi on kyllä vielä mysteeri, vai enkö ole tarpeeksi suuri Maiden-fani, eli kuka (mikä?) on Benjamin Breeg?

Metalwarrior
20.07.2006, 16:31
Kappaleen nimi on kyllä vielä mysteeri, vai enkö ole tarpeeksi suuri Maiden-fani, eli kuka (mikä?) on Benjamin Breeg?

Ko. biisi on joko Harrisin mielikuvitushahmo tai sitten biisi kertoo BB - nimisestä kaverista, joka on oikeasti elänyt joskus aikoja sitten. Joku uskonnonharjoittaja tms.ollut kyseessä, kaveri katosi jossain vaiheessa jäljettömiin. Biisin sanat saattaisivat viitata tähän kaveriin...

HN
20.07.2006, 16:44
www.benjaminbreeg.co.uk

avs
20.07.2006, 16:59
www.benjaminbreeg.co.uk

Uuu, nice. Tosta sais Lily Rush hyvän tutkimuksen Cold Case -sarjaan. Jaksoon toki mukaan mahdollisimman paljon Maidenia.

OT: Taannoin tullut Springsteen-jakso oli mahtava.

HN
20.07.2006, 17:37
Sanonpa vanhana maidenistinä itsekin sanasen tuosta uuden pitkäsoiton avaussinkusta.

Ensimmäinen asia, joka pitää mainita, on ehdottomasti biisin soundimaailma, joka on ilmeisesti (toivottavasti!) tyypillinen koko levyn soundilinjalle. Maiden on vihdoin palannut kunnon purevaan heavy-soundiin, jota bändin levyjen tuotantoon on kipeästi kaivattu Somewhere in Timen jälkeen. Etenkin edellisellä Dance of Death -kiekolla soundipolitiikka oli ruuvattu aivan päin persettä - jopa siinä määrin, että tukkoinen ja matalia taajuuksia korostanut äänimaisema haittasi merkittävästi kuuntelunautintoa. Breegillä kitarat on miksattu juuri oikealla tavalla pintaan ja tuotantoon on jätetty sopivasti väljyyttä, joka antaa kaikille instrumenteille tarpeeksi tilaa. Lopputuloksena on raskas, mutta sopivasti ilmava ja kirkas soundimaailma, joka hivelee korvia.

Itse biisiä kuljettaa eteenpäin Maidenille epätyypillinen thrash-vaikutteinen pääriffi, joka sopii keskitempoiseen kappaleeseen loistavasti. Laulumelodia on hieman laahaava, mutta tarttuu kuuntelukertojen myötä. Kertosäe ei erotu mitenkään kliimaksinomaisena huippuhetkenä, mutta mahtipontisia yleisönhuudatuskertsejä muutoin tylsissä biiseissä on Maidenilta kuultukin viime aikoina ihan tarpeeksi. Kevyesti progressiiviset (tarkoittaa tässä tapauksessa tyylisuuntaa, ei varsinaista edistyksellisyyttä) instrumentaaliosiot kappaleen loppupuolella toimivat erittäin hyvin ja sulautuvat saumattomasti kokonaisuuteen. Komeat tupla- ja triplakitaraharmoniat saavat jalan vispaamaan, ja Dave Murrayn hieno soolo kuorruttaa kakun.

Hyvä biisi. Ei mitään klassikkokamaa, mutta nostaa odotukset uutta pitkäsoittoa kohtaan erittäin korkealle. Juuri tältä Iron Maidenin pitää kuulostaa!

Metalwarrior
10.08.2006, 23:32
Iron Maiden Online Club tarjoaa keskiyön jälkeen toisen biisin uudelta levyltä, nyt kuullaan avausraita "Different World". Täytyy tässä sitten vaan pysyä valveilla...

Parker27
10.08.2006, 23:35
Iron Maiden Online Club tarjoaa keskiyön jälkeen toisen biisin uudelta levyltä, nyt kuullaan avausraita "Different World". Täytyy tässä sitten vaan pysyä valveilla...

Pistäppä heti tulemaan kommenttia kyseisestä biisistä :-)

Metalwarrior
11.08.2006, 00:19
Kyllä on siis AIVAN VITUN MAHTAVA BIISI! Paras opener sitten Moonchildin! Tätä on kuunneltava nyt vähintään 10 kertaa putkeen...

Vitunmoinen pääriffi, up-tempobiisi ja Adrianin soolo FUCKIN* RULES! Kertosäe kolisee kuin metrin halko.

Tässä linkki:

http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=6ad80059-e4f7-480e-b016-748c4c952f35&delivery=stream

EDIT: jos ei toimi, paina vaan enteriä tyhjällä sivua ja pitäis tapahtua...

MetalMac
11.08.2006, 00:36
Kyllä on siis AIVAN VITUN MAHTAVA BIISI! Paras opener sitten Moonchildin! Tätä on kuunneltava nyt vähintään 10 kertaa putkeen...

Pakko yhtyä tähän hehkutukseen. Ei oikein tuo sinkku ralli jaksanut innostaa, mutta nyt kivi vierähti sydämeltä. Aivan tajutonta parhautta!

Parker27
11.08.2006, 00:59
Aivan mahtava biisi! Iski heti kuin salama pääkoppaan. Bruce vetää hyvin tässä biisissä ja riffit on kohillaan. Näiden kahden biisin perusteella mitä uudelta levyltä on kuullut niin lupa on odottaa erittäin kovaa levyä. Ehkä jopa yhtä Maidenin parhaista levyistä.

Jii
11.08.2006, 09:12
Pari kuuntelukertaa takana ja toimivaltahan tuo tuntuu. Kitarat ja Bruce toimii kuin junan vessa.

Sen sijaan kertosäkeen taustalaulu kuulostaa aika schaisselta.

Metalwarrior
11.08.2006, 15:13
Ja lisää uutta Maidenia pukkaa Online Clubissa keskiyöllä! Kyllä nyt hemmotellaan jengiä. Taas oltava kuulolla klo 00.00.

kärppä73
11.08.2006, 15:23
Uudet Maidenit ovat tuntuneet 80-luvun klassikkojen väljältä lämmittelyltä tähän asti. Uusimpaan levyyn en ota kantaa kun yhtään biisiä en ole vielä siltä kuunnellut. Pyhä kolminaisuus: Powerslave-Somewhere in time-7th son of a 7th son...näitä jaksan aina kuunnella. Brucen soolotuotanto uppoaa myös erittäin mukavasti, raskaamman metallin ystävä kun olen, niin varsinkin uusin kiekko häneltä(tyranny of souls) oli todella miellyttävä yllätys!

avs
11.08.2006, 16:01
Kyllä on siis AIVAN VITUN MAHTAVA BIISI! Paras opener sitten Moonchildin!

En ymmärrä kyllä tätä hehkutusta, makuasioita toki, mutta kyllähän esim. Wicker Man tämän pesee.

Pari kuuntelukertaa takana ja toimivaltahan tuo tuntuu. Kitarat ja Bruce toimii kuin junan vessa.

Sen sijaan kertosäkeen taustalaulu kuulostaa aika schaisselta.

Mielestäni tämä kertosäkeeseen johtava osuus (bridge?) "tell me how..." kuulostaa melko hirveältä, Bruce laulaa jotenkin matalalta ja muut taustalla. Kertosäe(?) sen sijaan tulee kovaa ja korkealta, ja yksin, tykkään.

Brucen soolotuotanto uppoaa myös erittäin mukavasti, raskaamman metallin ystävä kun olen, niin varsinkin uusin kiekko häneltä(tyranny of souls) oli todella miellyttävä yllätys!

Jep, Tyranny on loistava albumi.

Breeg on näistä julkaistuista biiseistä kyllä se parempi.

Metalwarrior
12.08.2006, 00:10
Brighter than A thousands suns!Ja tästä näin, olkaa hyvät!

http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=3b8b7701-6ed9-4cf9-b924-c2966fb87179&delivery=stream (http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=3b8b7701-6ed9-4cf9-b924-c2966fb87179&delivery=stream)

HEAVY METAL!

HN
12.08.2006, 01:10
Vaikea on sanoa biiseistä juuri mitään noiden paskalaatuisten streamien perusteella.

Bobcat
12.08.2006, 03:07
Vaikea on sanoa biiseistä juuri mitään noiden paskalaatuisten streamien perusteella.

Ehkä nyt jotain kuitenkin. Melkoista nannaa sedät on taas julkaisemassa. Different World on varmastikin paras avausbiisi lähes 20 vuoteen. Benjamin Breeg ja Brighter... myöskin vakuuttavat. Näiden maistiaisten perusteella Maiden on raskaampi, rohkeampi, soundiltaan nykyaikaisempi ja parempi kuin vuosiin, vaikka huonoa levyä en herroilta ole kuullutkaan. Ja kolinabasso ja tuplakitarointi ovat totta helvetissä palanneet!

pernaveikko
12.08.2006, 03:14

Tästä bändistä en tiedä mitään, mutta uskallan epäillä, että et vaan osaa. Guns N' Roses bootlegit ovat myös varsin kirjavia laadultaan, mutta etsivä löytää.

En ymmärrä miksi tämä olisi mitenkään erilainen tapaus, koska fanipohjaa legendaariselta kokoonpanolta löytyy.

avs
12.08.2006, 10:55
Hmm, mitähän tähän nyt sitte sanoisi. alkuosuus kuulostaa enempi Brucen tuotannolta kuin Maidenilta. Sitten alkaa tuttu Maiden-kikkailu ja tempon ja tyylin vaihtelu. Melkoisen sekavankuuloinen biisi kaikenkaikkiaan yhden kuuntelun perusteella. Tosin striimikin taisi pätkiä. Palaan asiaan kunhan biisi tulee tutuksi.

HN
12.08.2006, 10:58
Tästä bändistä en tiedä mitään, mutta uskallan epäillä, että et vaan osaa.
Joo, voi olla, etten sitten vaan osaa.

En ymmärrä miksi tämä olisi mitenkään erilainen tapaus, koska fanipohjaa legendaariselta kokoonpanolta löytyy.
GNR on noin sadan vuoden ajan ollut julkaisemassa sitä uutta albumiaan "ihan kohta". Sellaisessa tilanteessa on ihan ymmärrettävää, että fanipojat ja -tytöt uskottelevat itselleen pystyvänsä nauttimaan ihan mistä tahansa, mitä kuultavaksi tarjotaan. Pakottihan suuri osa Metallica-faneistakin itsensä pitämään St. Angeristä, koska sitä oli odotettu niin kauan. Itse en jaksa kuunnella paskalaatuista surinaa, koska maailma on täynnä ihan oikeasti hyvältä kuulostavaa musiikkia. Näinpä en myöskään jaksa innostua 32 kbps -tasoisista ennakkomaistiaisista, vaikka kyseessä olisi Iron Maiden, joka sentään kuuluu maailmanhistorian viiden parhaan rock-orkesterin joukkoon. Virallinen sinkkulohkaisu sen sijaan kuulostaa perkeleen hyvältä, mistä johtuen odotukseni uuden Maiden-pitkäsoiton suhteen ovat erittäin korkealla.

Jii
12.08.2006, 17:32
Meikä kusee hunajaa!

AMOLAD vaikuttaa näiden kolmen maistiaisen perusteella vuosituhannen heavymetal-pläjäykseltä. Vielä pitäisi kolme kuukautta jaksaa odottaa keikkaa. Onneksi levy pullahtaa ulos parin viikon päästä.

Parker27
12.08.2006, 19:14
Juuri itsekin tilasin ennakkoon levyn ja sinkku on myös tulossa postissa.

Jos kaikki biisit ovat näin kovia kuin nämä kolme jo julkaistua biisiä niin täytyy sanoa että uusi levy tulee olemaan yksi Iron Maidenin parhaista levyistä. Dance of Death oli ihan ok lätty ja biisit hyviä mutta ei ne ole mitään verrattuna näihin biiseihin! Maiden is back! Kyllä tulee loistavaa settiä marraskuun keikalla. Sais tuo aika vaan mennä nopeammin.

Bauer
12.08.2006, 23:28
Benjamin Breegin lisäksi myös nämä kaksi uutta maistiaista kuulostavat kyllä pirun asiallisilta. Kuten Metalwarrior jo totesikin niin tämä Different World taitaa tosiaan olla paras avausraita sitten legendaarisen Moonchildin.

Tiedän kyllä että typerää kuunnella nyt näitä maistiaisia hirmu määrät koska sitten ne eivät enää levyn ilmestyessä tunnu niin kummallisilta. Mutta nämä vaan ovat niin hyvää Maidenia ettei pysty olemaan kuuntelematta.

Onneksi enää pari viikkoa ja sitten levy handuun.

mazapp
13.08.2006, 07:43
Tämä ensimmäinen faneille tarjottu biisi Benjamin Breeg ei ollut vielä niin erityisen vaikuttava. Ei oikein missään kohdin ollut semmoista kunnon säväystä mitä olisi voinut odottaa. Kuitenkin ihan menevä biisi, keikalla toivottavasti kuullaan.

Different World näistä kolmesta kuullusta biisistä on ehdottomasti paras. Avausraitana niinkuin pitääkin on se sopivan temmokas ja mukavan menevä.

Brighter Than A Thousand Suns on myöskin ihan kohtalainen biisi. Kuulostaa ehkä soundilta hieman rankemmalta kuin Maidenilta on tottunut kuulemaan.

En nyt näiden maistiaisten perusteella menisi missään nimessä sanomaan että Iron Maiden on menossa huonompaan suuntaan. Suuri vaikuttaja bändinä omaan musiikkimaun kehitykseen. Mielellään toivoisin että tämä levy jäisi viimeiseksi bändillä, sitä viimeistä ja mahdollisesti heikkoa levyä ei mielellään näkisi. Maidenilta kun huonoja levyjä ei ole tähänkään asti montaa tullut.

Marraskuun keikkaa odotellessa...

kärppä73
13.08.2006, 13:28
Brighter than A thousands suns!Ja tästä näin, olkaa hyvät!

http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=3b8b7701-6ed9-4cf9-b924-c2966fb87179&delivery=stream (http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=3b8b7701-6ed9-4cf9-b924-c2966fb87179&delivery=stream)

HEAVY METAL!

Pidin biisistä, sopivan raskas. Maidenin tuotannosta se raskain biisi taitaa edelleen olla "somewhere in time"?

Moonchild
13.08.2006, 16:37
Noniin, nyt on jo 3 biisiä kuultu. Different world ja Benjamin ovat molemmat ihan hyviä biisejä, mutta kumpikaan ei minusta ollut mitenkään loistava. Mutta Tämä Brighter than a thousand suns korjaa kyllä tuon asian kertaheitolla. Aivan mahtavaa! Biisi kasvaa kokoajan edetessään ja siitä löytyy paljon erilaisia koukkuja. Laittaa pakolla moshaamaan ja kylmät väreet jouksee. Niin pitääkin. Näistä Maiden biiseistä minä pidän eniten. Aivan eritasolla kuin kumpikaan aiemmista maistiaisista.

Hack
13.08.2006, 18:40
Differend World

You lead me on a path, keep showing me the way
I feel a little lost, a little strange today
I think I take a hold of what ever comes my way
Then we'll see what happens taking day by day

I though I had it all, I had it all worked out
Just what the future held that now I mean no doubt
But then the God came up but I took another turn
But I don't know if it makes for better (??) again

Tell me what you can hear
And then tell me what you see
Everybody has a differend way to view the world
I would like you to know
when you see the simple things
to appreciate this life, it's not too late to learn

Don't wanna be here
Somewhere I'd rather be
But when I get there
And I'll find it's not for me

I would like you to know

I would like you to know

Don't wanna be here
Somewhere I'd rather be
But when I get there
And I'll find it's not for me

Don't know what I want
All where I want to be
Feeling more confused
The more the days (come in/coming/commence?)

Tässä siis kuulopohjaisesti sanat, voivat olla eri, mutta ainakin suuntaa antavat. Biisi on mielestä näistä kolmesti huonoin ja sillein hiukan "varman päälle" tehty (kuten Wildest Dreams ja Rainmaker esimerkiksi). Silti mielestäni hyvä biisi

The Reincarnation Of Benjamin Breeg

Let me tell you 'bout my life,
Let me tell you 'bout my dreams,
Let me tell you 'bout the things that happen, all is real to me.
Let me tell you of my hope, of my need to reach the sky,
Let me take you on an awkward journey, let me tell you why.
Let me tell you why

Why should these curses be laid upon me,
I won't be forgiven 'til I can break free,
What did I do to deserve all this guilt,
Pay for my sins, for the sale of my soul.
Demons are trapped all inside my head,
My hopes are gone, reach for heaven from hell,

My sins are many, my guilt is too heavy,
The question of knowing of how then would I know?

I'm able to see things, things that I don't wanna see,
The lies of a thousand souls weigh heavy down on me

I know they're crying for help reaching out
The burden of them will take me down as well
The sin of a thousand souls knocked out in vain
Reincarnation to let me live again

Someone to save me,
Something to save me from myself
To bring salvation
To exorcise this hell

Someone to save me,
To bring Salvation
To exorcise this hell

Someone to save me
Something to save me from my hell
A destination
Away from this nightmare

Someone to save me
To bring salvation
To exorcise this hell

Siinä jälleen sanat, jotka ovat vain kuulopohjalta. Biisi mielestäni erittäin hyvä, loistava alku tunnelmaltaan sekä hyvä pääriffi.

Brighter Than A Thousand Suns

Näistä kolmesta biisistä ehdottomasti paras biisi. Sanoja en ole jaksanut alkaa selvittämään, kun laulo on joissain kohdin hiukan epäselvää. Monta temmon vaihdosta ja muuten TODELLA kovaa kamaa. Hiukan progemaista.

Hack
20.08.2006, 22:05
www.rautaneito.com

Tuolta löytyy jokaisesta biisistä 30sek maistiainen niille jotka eivät malta odottaa levyn julkaisemiseen.

Levy siis julkaistaan ensi perjantaina 25.8. Levykauppa Äx avaa ovensa perjantaina 0:01, joten halukkaimmat pääsevät hakemaan omansa pois heti yöllä.

HN
21.08.2006, 15:46
Enpä ollutkaan aiemmin huomannut, että Benjamin Breegistä kertoville nettisivuille on tullut lisää materiaalia. Nyt A.Breeg on löytänyt kadonneen Benjaminin tekemän maalauksen. Maalauksessa on kieltämättä jotain tuttua:

http://www.benjaminbreeg.co.uk/

Metalwarrior
21.08.2006, 21:45
www.rautaneito.com (http://www.rautaneito.com/)

Tuolta löytyy jokaisesta biisistä 30sek maistiainen niille jotka eivät malta odottaa levyn julkaisemiseen.

Levy siis julkaistaan ensi perjantaina 25.8. Levykauppa Äx avaa ovensa perjantaina 0:01, joten halukkaimmat pääsevät hakemaan omansa pois heti yöllä.

Noista klipeistä ei hirveästi irti saa. These colours don't run ja Pilgrim vaikuttavat kovilta noiden perusteella. Itse tilasin levyn CDonista, toivottavasti lähettävät heti julkaisupäivänä.

Metalwarrior
24.08.2006, 11:24
Levy on sitten kokonaisuudessaan vuotanut nettiin. Kauan onnistuivat estämään sen vuotamisen kun jo ensi yönä virallinen lätty julkaistaan. Arvostelujen mukaan 5/5 tähden levy on tulossa. Ei malttaisi odottaa..

Jii
24.08.2006, 11:48
Levy on sitten kokonaisuudessaan vuotanut nettiin. Kauan onnistuivat estämään sen vuotamisen kun jo ensi yönä virallinen lätty julkaistaan. Arvostelujen mukaan 5/5 tähden levy on tulossa. Ei malttaisi odottaa..

Sama vika. Yrittää kokoajan olla avaamatta DC++:aa, koska muuten ei ehkä pystyisi olemaan tekemättä rikollista tekoa;) Joka tapauksessa levy ostettaisiin. Onhan ne muutkin Maidenit hyllyssä.

12+ tuntia jäljellä. Enpä ole ennen keskellä yötä jonottanut levykauppaan, mutta kai se ensi yönä pitää tehdä.

avs
24.08.2006, 17:19
Sama vika. Yrittää kokoajan olla avaamatta DC++:aa, koska muuten ei ehkä pystyisi olemaan tekemättä rikollista tekoa;) Joka tapauksessa levy ostettaisiin. Onhan ne muutkin Maidenit hyllyssä.

12+ tuntia jäljellä. Enpä ole ennen keskellä yötä jonottanut levykauppaan, mutta kai se ensi yönä pitää tehdä.

Jees levy tilattu Levykauppa Äxästä ja pitäisi olla huomenna postilootassa, ellei ole, voi olla että pitänee hankkia muilla keinoin viikonlopuksi kuunteluun. Toivotaan parasta. 30 sekunnin näytteet, jotka rautaneito.comissa olivat kuultavilla antoivat ainakin viitteitä että hvä levy olisi tulossa.

Metalwarrior
24.08.2006, 17:53
Itse sorruin ja kuuntelin levyn. Maiden on tehnyt loistolevyn. Somewhere in time saa pitää listallani ykköspaikkansa, mutta AMOLAD on nro 2. Tolkutonta tavaraa.

Slite
24.08.2006, 19:03
Tuon perusteella voisi siis tehdä sellaisen olettamuksen, että tämäkin levy liittyy niiden tyypillisten nykylevytysten joukkoon, jotka kuulostavat heti aluksi pirun hyvältä mutta jotka eivät kestä juurikaan kuuntelua. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole, mutta pelko persiissä tämänkin tapauksen kanssa täytyy siis olla.

Tämä on nykyajan nopeasyklisessä it-maailmassa iso ongelma, kun arvostelijoillakin on pirunmoinen kiire saada oma arvostelunsa heti julkaistua. Levy sutaistaan pari kertaa soittimessa, ja kirjoitetaan arvostelu. Toisaalta tässä vaaditaan arvostelijalta myös ammattitaitoa, parhaat pystynevät kenties edes jollain tasolla estimoimaan sitä miltä levy saattaisi tuntua esimerkiksi kuukauden päästä.

Taidanpa kuitenkin käväistä noutamassa oman kappaleeni tuossa puolenyön tienoilla, etteivät turhaan sitä levykauppaa avaa.

Parker27
24.08.2006, 19:53
Aivan loistava levy. Menee kyllä heittämällä Maidenin top-3 levyjen joukkoon. Iskee heti alusta kovalla rytinällä ja jatkaa sitä loppuun asti. En uskonut että Iron Maiden enää pystyy tähän mutta kyllä papat vielä jaksaa perkule!

Jos viime levy oli keskinkertaisuus niin tämä on kyllä hunajaa Maiden faneille.

EDIT: Niin laitetaan tähän nyt vielä että oma levy tulee huomena postissa joten mitään piratismia emme harrasta :-) Odottavan aika vaan oli niin pitkä..

muaddib
24.08.2006, 20:10
Täälläkin vanha Maiden-fani taputtaa yhteen karvaisia käsiään kuunnellessaan uutta levyä (sorruin kärsimättömänä "varmuuskopioon", huomenna toki haemme CD/DVD-version). Tykkään kovasti.

muaddib

HN
24.08.2006, 20:58
Aivan loistava levy. Menee kyllä heittämällä Maidenin top-3 levyjen joukkoon.
Hohhohhoo! Mikään kiekko - vaikka olisi suorastaan briljantti mestariteos - ei voi mennä heittämällä maailmanhistorian parhaan rock-bändin top 3 -levyjen joukkoon. Pystyäkseen sellaiseen on AMoLAD:in osoitettava olevansa täysin immuuni ajan hampaalle, kasvettava jokaisella kuuntelukerralla, sisällettävä vähintään viisi ikimuistoisiksi klassikoiksi kohoavaa kappaletta, pilkattava kaikkia trendejä ja kuulostettava kymmenen vuoden päästä vielä paremmalta kuin ilmestymisajankohtanaan. Iron Maidenin kolme parasta levyä täyttävät kaikki nämä kriteerit.

Mikäli AMoLAD onnistuu murtautumaan edes Maidenin top kuuteen, on kyseessä todella poikkeuksellisen loistava albumi ja yksi 2000-luvun metallimusiikin merkkiteoksista. Toisaalta - mikäpä olisikaan hienompaa kuin saada The Number of the Beastille, Piece of Mindille, Powerslavelle, Somewhere in Timelle ja Seventh Sonille vihdoinkin edes lähes vertaisensa manttelinperijä.

Peltsi #18
24.08.2006, 22:49
Peesaan HN:ää. Vasta aika kertoo kuinka hyvästä levystä on oikeasti kyse. Maiden on Maiden, nyt ei olla veljet ja siskot arvioimassa mitään perusnytkynheijoupomppu-retkueen albumia, vaan kaikkien aikojen legendaarisimman Bändin tuotosta. Nyyh.

Ei jaksaisi odottaa huomiseen, kun lukee näitä hehkutuksia. Vittu.

Up the Irons!

vision
25.08.2006, 00:47
Kova lätty ei voi muuta sanoa. Sitähän tässä ei tiedetä miten tämä kestää kulutusta mutta hyvältä vaikuttaa.

Brighter than a thousand suns on ainakin ihan prkl:een kova biisi ja heti perään The Pilgrimin aloitus saa hymyn huulille. Samantasoisen lätyn saisi Metallicakin vääntää seuraavaksi.

Talvea odotellessa. \../

japekk
25.08.2006, 05:52
Hohhohhoo! Mikään kiekko - vaikka olisi suorastaan briljantti mestariteos - ei voi mennä heittämällä maailmanhistorian parhaan rock-bändin top 3 -levyjen joukkoon. Pystyäkseen sellaiseen on AMoLAD:in osoitettava olevansa täysin immuuni ajan hampaalle, kasvettava jokaisella kuuntelukerralla, sisällettävä vähintään viisi ikimuistoisiksi klassikoiksi kohoavaa kappaletta, pilkattava kaikkia trendejä ja kuulostettava kymmenen vuoden päästä vielä paremmalta kuin ilmestymisajankohtanaan. Iron Maidenin kolme parasta levyä täyttävät kaikki nämä kriteerit.

Mikäli AMoLAD onnistuu murtautumaan edes Maidenin top kuuteen, on kyseessä todella poikkeuksellisen loistava albumi ja yksi 2000-luvun metallimusiikin merkkiteoksista. Toisaalta - mikäpä olisikaan hienompaa kuin saada The Number of the Beastille, Piece of Mindille, Powerslavelle, Somewhere in Timelle ja Seventh Sonille vihdoinkin edes lähes vertaisensa manttelinperijä.

Joten tämän perusteella kyseistä levyä ei pahemmin voi negatiivisestikaan arvostella ilman muutaman vuoden intensiivistä kuuntelua, vai? Muutamat biisit mitä itse olen kuunnellut ovat todella hyviä. Voisikohan tätä levyä kuunnella ilman sellaista kyynistä ajattelua, että bändi ei muka koskaan tulisi saavuttamaan vanhojen levyjensä loistokkuutta. Yleinen tapa tuntuu olevan, että tyrmätään levy, verrataan vanhaan ja sen jälkeen kehutaan lisää vanhoja hyviä levyjä.

Turha kyynisyys pois ja repikää itsestänne sama nuori jannu esiin, joka kuunteli silloin joskus korvat punoittaen Piece of Mindia..

Powerslavehan nyt oli levynä aika heikko, joten sitä en klassikoksi laskisi. Pari hyvää(klassikkoa tosin) biisiä ja se siinä. Jopa Dance of Death vie voiton. IMHO

Mutta Maiden-fanejahan tässä ollaan kaikki ja yhtään todella huonoa levyä en tältä bändiltä muista. Itse odottelen tätä uutuutta myös innolla ja odottelen jos pääsisi kohta jo levykauppaan..

Ja Maiden top-6: Seventh Son, Somewhere in Time, Dance of Death, Piece of Mind, Number of the Beast, Fear of the Dark.

HN
25.08.2006, 08:57
Joten tämän perusteella kyseistä levyä ei pahemmin voi negatiivisestikaan arvostella ilman muutaman vuoden intensiivistä kuuntelua, vai?
Tietysti voi arvostella ja kehua tai haukkua, mutta kun kyseessä sentään on Iron Maiden, eikä mikään vitun linkinpark, ei muutaman läpikuuntelun tai edes parin päivän intensiivisen luukuttamisen perusteella todellakaan voi nostaa kiekkoa bändin suurteosten rinnalle. Orkesterin kulta-ajan lätythän ovat kaikki metallimusiikin historiallisía klassikkoja, merkkipaaluja ja suunnannäyttäjiä.

Voisikohan tätä levyä kuunnella ilman sellaista kyynistä ajattelua, että bändi ei muka koskaan tulisi saavuttamaan vanhojen levyjensä loistokkuutta. Yleinen tapa tuntuu olevan, että tyrmätään levy, verrataan vanhaan ja sen jälkeen kehutaan lisää vanhoja hyviä levyjä.
Ei mulla ainakaan ole mitään ennakkoasennetta uutta levyä kohtaan - paitsi se helvetin positiivinen odotusfiilis, jonka Breeg-sinkku onnistui luomaan.

Powerslavehan nyt oli levynä aika heikko, joten sitä en klassikoksi laskisi. Pari hyvää(klassikkoa tosin) biisiä ja se siinä. Jopa Dance of Death vie voiton. IMHO
Powerslave on alusta loppuun silkkaa ylittämätöntä maagista suuruutta. Levyn soundimaailma on etenkin kitaroiden osalta täydellisempi kuin millään muulla Maidenin tai minkään muunkaan yhtyeen albumilla. Dance of Death on äänimaailmaltaan tunkkainen kierrätettyjen riffien ja puuduttavien toistokertosäkeiden ylipaisunut pannukakku.

Helmut Steiger
25.08.2006, 09:10

Mielipide toki tuokin, mutta näkökulmastani käsittämtön sellainen. "Powerslave" on Maidenin progein ja kenties vaikein levy, jolla kuultaa kaikkein selkeimmin läpi Steve Harrisin rakkaus Genesikseen ja muihin 70-luvun progressiivisen rockin mammutteihin. Loistava levy, ehkäpä oma suosikkini yhtyeen tuotannosta.

Borgie
25.08.2006, 09:39
Kerran olen veivannut levyn läpi, ja toistaiseksi en sano mitään. Samaa mieltä olen HN:n kanssa siitä, että ennen kuin voidaan puhua klassikoista, pitää levyn kestää myös kulutusta ja sitä ei ihan heti pääse huomaamaan. On levyjä joista innostuu alussa aivan suunnattomasti, mutta vaipuvat tasaiseen massaan ajan kuluessa. Ja päinvastoin. Tosin sitä en allekirjoita, että kaikki levyt jotka kuulostavat hyvältä jo ensimmäisellä kerralla, olisivat automaattisesti paskaa tai vähintään b-luokan tavaraa. Tästä hyvä esimerkki esim. A.F.I - Sing The Sorrow.

Powerslaven monet arvostavat Maidenin parhaaksi, mutta itse laskisin sen ehkäpä sijalle 6-7. Piikkipaikallani ovat Seventh Son sekä Somewhere in time. Molemissa kokonaisuus pysyy parhaiten kasassa, ja koko levylle on pystytty luomaan täysin oman musiikillinen tunnelma, ikään kuin oma maailmansa.

Borgie
25.08.2006, 11:03
No niin, itse siis otin varmuuskopion netistä ensikuunteluun, mutta nyt pitäisi myös kuitata bändille rojaltit ja huomasin että levyn voi ostaa maidenin sivuilta mp3 muodossa hintaan 7,77£, jota pidän kohtuullisen edullisena, ja olen muutenkin kallistumassa digitaaliseen formaattiin, sillä levyt kansineen eivät tuo minulle mitään lisäarvoa.

Nyt kuuluu kysymys: sivuilta ei käynyt selville, että onko noissa jotain God damn muthafucking DRM käyttörajoitteita ja suojauksia, jotka kiusakseni rajoittavat elämääni omistamieni mp3:n kanssa? Kenelläkään kokemusta?

Gleb
25.08.2006, 11:06
No niin, itse siis otin varmuuskopion netistä ensikuunteluun, mutta nyt pitäisi myös kuitata bändille rojaltit ja huomasin että levyn voi ostaa maidenin sivuilta mp3 muodossa hintaan 7,77£, jota pidän kohtuullisen edullisena, ja olen muutenkin kallistumassa digitaaliseen formaattiin, sillä levyt kansineen eivät tuo minulle mitään lisäarvoa.

Nyt kuuluu kysymys: sivuilta ei käynyt selville, että onko noissa jotain God damn muthafucking DRM käyttörajoitteita ja suojauksia, jotka kiusakseni rajoittavat elämääni omistamieni mp3:n kanssa? Kenelläkään kokemusta?

http://www.bangcd.com/productDetail.aspx?prod_id=2276

Tuolta voit tilata levyn kansineen päivineen vielä halvemmalla, aikaa tosin tulemisessa kestää ainakin viikon verran joten heti ei pääse kuuntelemaan.

Leiska
25.08.2006, 14:31
Yhdentoista jälkeen kävin postista hakemassa uutukaisen levyn ja täytyy sanoa, että Maiden ei pettänyt taaskaan. Muutama kappale levyltä on jäänyt jo niin hyvin mieleen, että niiden jatkuva natsaaminen on tässä viimeisten tuntien aikana ollut ajankohtaista.

Omalla kohdalla These Colours Don´t Run, Brighter Than A Thousand Suns, The Pilgrim, sekä For The Greater Good Of God ovat tähän mennessä tehneet allekirjoittaneeseen lähtemättömän vaikutuksen. Vielä kun saisi dvd-soittimen käyttöön, voisi tuota lisälevyä katsella. Ei tätä levyä suotta ole kehuttu, mielestäni kaikkien kehujen arvoinen teos.

avs
25.08.2006, 16:38
Joo, töistä kotiin palattuani oli levy postilaatikossa odottamassa. Etukäteen oli toki kuultu 1000 Suns, Breeg ja Different World. Kaikki edellä mainitut hyviä biisejä. Levy nyt kuunneltu kertaalleen läpi tuoppi kädessä ja levyn vihkonen toisessa. Colours... teki suurimman vaikutuksen. Pilgrim on myös hyvä vaikkakin itämäinen kitarointi hiukan (siis vain hiukan) häiritsee.

Out of the Shadows voisi miltei olla Brucen soolotuotantoa, tykkään. Ainoastaan loppupuolen soolot paljastavat Maideniksi. Longest Day on ensi kerran kuultuna ihan kelpoa tavaraa, vaatinee muutaman kuuntelun. Mutta kertsi ei koukuttanut kuten Coloursissa.

For the greater... on Harrisin mammuttibiisi tällä levyllä, ja hyvähän biisi onkin. Mutta jälleen vannoutuneena kertosäemiehenä jään kaipamaan sitä jotakin... Edelliseen liittyen Lord of Light eli LoL onkin levyn suurin pettymys. Kaiken sen rakentelun jälkeen vauhtia (tempoa?) himmataan kertosäkeeseen, siis mitä v..?

The Legacy ei todellakaan auennut, vaatinee useita otoksia....

Nuorempi Nelson
25.08.2006, 16:48
. Pystyäkseen sellaiseen on AMoLAD:in osoitettava olevansa täysin immuuni ajan hampaalle, kasvettava jokaisella kuuntelukerralla, sisällettävä vähintään viisi ikimuistoisiksi klassikoiksi kohoavaa kappaletta

.

Ja sisältää pari Ganglandia ja Heaven Can Waittiä .

avs
25.08.2006, 16:53
Ja sisältää pari Ganglandia ja Heaven Can Waittiä .

Sarkasmia?

Itsehän en juurikaan ole koskaan pitänyt esim. seuraavista biiseistä ns. kulta-ajalta:

Gangland (Number Of The Beast)
Back To The Village (Powerslave)
Sea Of Madness (Somewhere In Time)

wade
25.08.2006, 19:16
Sarkasmia?

Itsehän en juurikaan ole koskaan pitänyt esim. seuraavista biiseistä ns. kulta-ajalta:

Gangland (Number Of The Beast)
Back To The Village (Powerslave)
Sea Of Madness (Somewhere In Time)

2 ekaa nuista on loistavia biisejä, mutta 3. no joo.
Itsellä ei levyä vielä ole. Kiitos työvuoron ja seppälän Prisman "loistavan" levynhankintapolitiikan. Piraatteihin en tietenkään sorru kun kyseessä on Bruce Dickinson ja Iron Maiden.

Itsellä Maidenin top lista käsittää kaksi levyä ylitse muiden eli: 1. Piece of Mind, 2. Number of the beast ja loput tulevat kaukana perässä.

Sledge Hammer!
25.08.2006, 20:47
Onneksi Iron Maiden on niitä yhtyeitä jotka muistavat myös meitä vinyylin ystäviä. Tupla LP ilmestyy maanantaina ja esitilaus meni sisälle jo aikaa sitten. Yleensä en kansitaiteen perään niin ole, mutta Maiden on tämänkin asian osannut aina tehdä faneille mieleiseksi.

Maidenin levynkansien tutkiskelu, kuulokkeilla musan kuuntelu ja oluen juonti kuuluvat yhteen.

TuleeEnnenaikaisesti
25.08.2006, 21:01
Onneksi Iron Maiden on niitä yhtyeitä jotka muistavat myös meitä vinyylin ystäviä.

Sitä mää olen jo jonkin aikaa miettinyt ja jopa kysellyt joiltakuilta levyjen suurkuluttajilta saamatta tyydyttävää vastausta, että mikä nuissa vinyyleissä niin ihanaa nyt taas on.

Kun CD tuli markkinoille, alan harrastajat ylenkatsoivat meitä vinyylinvinguttajia. Nyt kun kaikilla on pelkkiä CD:eitä, vinyylit yhtäkkiä ovatkin taas parempia. Mikä tää juju tässä oikein on? Eikö ne enää kulu ja rahise, vai?

...mää ymmärrä enää yhtään mitään.

Helmut Steiger
25.08.2006, 21:08
Sitä mää olen jo jonkin aikaa miettinyt ja jopa kysellyt joiltakuilta levyjen suurkuluttajilta saamatta tyydyttävää vastausta, että mikä nuissa vinyyleissä niin ihanaa nyt taas on.

Kun CD tuli markkinoille, alan harrastajat ylenkatsoivat meitä vinyylinvinguttajia. Nyt kun kaikilla on pelkkiä CD:eitä, vinyylit yhtäkkiä ovatkin taas parempia. Mikä tää juju tässä oikein on? Eikö ne enää kulu ja rahise, vai?

...mää ymmärrä enää yhtään mitään.

Kuluvat ja rahisevat toki, mutta olen havainnut cd:n olevan huomattavasti alttiimpi formaatti vaurioitumaan täysin kuuntelukelvottomaksi. Kansitaiteen kokemasta inflaatiosta nyt puhumattakaan.

Itsehän olen muuten joutunut hankkimaan alkupään Maidenit "Powerslaveen" saakka formaatissa c-kasetti..."Killers" ja "TNOTB" ovat kadonneet epäluotettavien kavereiden matkaan, mutta muut yhä tallella ja jopa kuuntelukelpoisina.

TuleeEnnenaikaisesti
25.08.2006, 21:42
Itsehän olen muuten joutunut hankkimaan alkupään Maidenit "Powerslaveen" saakka formaatissa c-kasetti..."Killers" ja "TNOTB" ovat kadonneet epäluotettavien kavereiden matkaan, mutta muut yhä tallella ja jopa kuuntelukelpoisina.

Ok, enköhän mää pysty elään tuon CD-vastauksen kanssa.

C-kasettihan oli tosi rock. Etenkin ne kopionkopionkopiot, huippukamaa. Olisinkohan mää aikaani edellä, jos mää rupeaisin lobbaamaan C-kassuja oikein tosissani: "CD ja vinyyli on mummovehkeitä, C-kasetti sen olla pitää. Ja mielummin vielä kopsattu" Ei kun siis varmuuskopsattu, niin kuin nykyään sanotaan.

wade
25.08.2006, 21:46
Kuluvat ja rahisevat toki, mutta olen havainnut cd:n olevan huomattavasti alttiimpi formaatti vaurioitumaan täysin kuuntelukelvottomaksi. Kansitaiteen kokemasta inflaatiosta nyt puhumattakaan.

Ensimmäinen kohtahan riippuu siitä miten niitä käsittelee. Ne on kuitenkin vaan CD:itä, eikä mitään rälläkän laikkoja. Mitä toiseen kohtaan tulee niin CD:tkin on keksitty. Elleivät nuo miellytä niin koetappa divareista, niin saat rahinaa koko rahalla älppyjen muodossa. Omasta mielestäni tuo LP:iden painatus nykyään on rahan tuhlausta. Toki itseltänikin puuttuu vielä CD muodossa Powerslave ja Piece of Mind. Niin ja muita kuin Brucen kanssa tehtyjä Maiden levyjä en enää omista.

Helmut Steiger
25.08.2006, 21:58
Ensimmäinen kohtahan riippuu siitä miten niitä käsittelee. Ne on kuitenkin vaan CD:itä, eikä mitään rälläkän laikkoja. Mitä toiseen kohtaan tulee niin CD:tkin on keksitty. Elleivät nuo miellytä niin koetappa divareista, niin saat rahinaa koko rahalla älppyjen muodossa. Omasta mielestäni tuo LP:iden painatus nykyään on rahan tuhlausta. Toki itseltänikin puuttuu vielä CD muodossa Powerslave ja Piece of Mind. Niin ja muita kuin Brucen kanssa tehtyjä Maiden levyjä en enää omista.

Niin jäi tarkentamatta, että itsellä on ihan normikulutuksessa tärveltynyt useampikin cd kuin huomaamatta invalidiksi, mitä ei ole vinyylien kanssa tapahtunut...toki normaalikulutus pitää sisällään muutamatkin juomingit.

Ja toki omankin hyllyn cd-vinyylisuhde tänä päivänä on jo vähintään 90/10, nuo nyysitytkin on hommattu takaisin laserlevyinä (se oli hieno nimitys).

avs
26.08.2006, 06:40
Nyt on kuultu levyä useampaan kertaan ja täytyy sanoa että joka kuuntelulla "avautuu" enemmän. Longest Day tuntuu nousevan yhä paremmaksi biisiksi. Toisaalta esim. Pilgrim kuulostaa aika perhiön hyvältä. Lord of Light ja Legacy ovat edelleen lukossa, mutta eiköhän nekin kohta avaudu. LoL on ehkä hiukan avautunut.

HN
26.08.2006, 10:31
Ristiriitaisin tuntein olen toistaiseksi AMoLADia pyöritellyt. Breeg-sinkun perusteella odotin paluuta riffivetoiseen materiaaliin ja raskaaseen kitarasoundiin, mutta pettymyksekseni levy poikkeaakin kokonaisuutena vain vähän edellisten Maiden-pitkäsoittojen linjasta. Kaikki huomaamani muutokset ovat onneksi kuitenkin selvästi parempaan suuntaan, mutta vielä huomattavasti metallisempaa soundia toivoin.

Päätös jättää albumi kokonaan masteroimatta oli ehdottomasti oikea, sillä äänimaisema on nyt paljon elävämpi ja ilmavampi kuin Dance of Deathillä. Silti mieleen nousee jälleen kysymys siitä, onko Kevin Shirley oikea mies tuottamaan Maidenin levyjä. Itse asiassa kysymys on väärä sana, sillä nyt kantani on vahvistunut sellaiseksi, että joku "metallisempi" tuottaja - esimerkiksi Dickinsonin sooloilla nappuloita käännellyt Roy Z - sopisi Maidenille selvästi Shirleytä paremmin.

Biiseistä on vielä tässä vaiheessa paha sanoa mitään kovin painavaa. Tuntuu kuitenkin siltä, että äijillä on tällä kertaa ollut biisejä kirjoitettaessa ja soitettaessa aidosti hyvä meininki. Mukana on paljon tuoreelta kuulostavia ideoita ja pieniä nyansseja, jotka kielivät ihan oikeasta kokeilun ja oivalluksen riemusta. Toisaalta on pakko mainita, että heti kakkosbiisissä kuultava puhkikulunut woo-oo-ooh -nostattelu aiheutti totaalirepeämisen.

Hyvältä kiekolta kuulostaa toistaiseksi, mutta ei ainakaan vielä sellaiselta mestariteokselta, jollaiseksi AMoLAD on monissa yhteyksissä nostettu. Jos tässä kohtaa pitäisi peilata tätä lättyä Maidenin koko diskografiaan, niin sanoisinpa, että se edustaa vahvaa keskitasoa. Edeltäjänsä tämä pätkii 6-0 oikeastaan kaikilla osa-alueilla.

avs
26.08.2006, 13:40
Toisaalta on pakko mainita, että heti kakkosbiisissä kuultava puhkikulunut woo-oo-ooh -nostattelu aiheutti totaalirepeämisen.

No kyllähän tollanen kohta jossain biisissä pitää olla, kun ei Heaven Can Wait'äkään enää voi keikalla soittaa. Tai voi mutta miksi soitettaisi? Ukkoa lavalle ja wooo-oooo.ooh vaan.

TuleeEnnenaikaisesti
26.08.2006, 14:08
Parin kuuntelukerran jälkeen tuli mieleeni tämmöistä:

- Different world on parempi versio Rainmakerista, jos unohdetaan Rainmakerin fabulous riffi.
- Atomipommibiisi on kerrassaan mainio. Brucemaiset sanat ja adrianmainen riffi. Nopsan kohdan (c-, d-, e-, f-osan, who's really counting) tarpeellisuutta olisi voinut miettiä ehkä vähän pitempään.
- The Pilgrimissä säkeistön melodia hakee punaista lankaa eikä oikein tunnu sitä löytävän. "Changing the water into wine" -kohta on aivan huikea.
- The Longest Day on yksinkertaisesti aatelia. Täysin helmikamaa.
- Out Of The Shadows tuo jostakin syystä mieleeni Purplen "Sometimes I Feel Like Screaming" -rallin. Se on vissiin toi soinnutusjutska.
- Ben-poika oli legenda jo ennen uudelleensyntymistään.
- For The GG of G:ssä ja These Colours Dont Runissa on yksi laulumelodia melkein yksi yhteen sama.
- The Legacy on melko hämmentävää medieval-meininkiä, ei välttämäti kuitenkaan huonoa.

Kaiken kaikkiaan Brucen uuden tulemisen jälkeen ehdottomasti paras levy, joka näköjään (kuulemma?) paranee joka pyörityksellä. Ja kun tämä vielä jättää Brucen vanhankin tulemisen kaksi viimeistä heleposti taakseen, niin tämähän nousee reitingeissä aikas korkealle (Bailey(?)-maiden ei ole edes arvioissa mukana).

Ihquu, tässähän tuntee ittensä melkein lapseksi. Pitäisköhän hommata varkkutakkiin selkälippu ja niittiranneke?

Sledge Hammer!
26.08.2006, 14:27
Mielenkiintoita olisi kuulla saako IM viimein mitään ekstraa irti kolmannesta kitarististaan. Kahdella edellisellä ei Adrian Smithin palkkauksesta mitään lisäarvoa ole yhtyeelle ollut kun vertailukohtana käyttää southern-yhtyeitä joissa kolme kitaristia on selkeasti tuottajien puolesta laitettu ruotuun. Jos näin on niin olisin samoilla linjoilla HN:n kanssa tuottajan vaihtamisesta, mutta ei metallisempaan suuntaan. Tuokaa takaisin Martin (the wasp) Birch!

Niin, ja vinyyli ei rahise jos sitä käsittelee kunnolla. Ensimmäinen uutena ostamani LP oli Rainbown Difficult to Cure (1981) ja hyvin soi edelleen.

HN
26.08.2006, 14:53
... olisin samoilla linjoilla HN:n kanssa tuottajan vaihtamisesta, mutta ei metallisempaan suuntaan. Tuokaa takaisin Martin (the wasp) Birch!
Birchin tuottamilla levyillähän (etenkin TNotB, PoM ja Powerslave) kitarat jylisevät ja ulvovat pinnassa helvetin raskassoundisina. Jos ei se ole metallia, niin sitten ei mikään!

pernaveikko
26.08.2006, 15:03
Huomasin juuri, että olin yöllä ostanut liput Helsingin keikalle huuto.netistä, vieläpä ihan suht järkevään hintaan. No, ilmeisesti ollaan sitten menossa.

TuleeEnnenaikaisesti
26.08.2006, 19:45
Mielenkiintoita olisi kuulla saako IM viimein mitään ekstraa irti kolmannesta kitarististaan. Kahdella edellisellä ei Adrian Smithin palkkauksesta mitään lisäarvoa ole yhtyeelle ollut kun vertailukohtana käyttää southern-yhtyeitä joissa kolme kitaristia on selkeasti tuottajien puolesta laitettu ruotuun. Jos näin on niin olisin samoilla linjoilla HN:n kanssa tuottajan vaihtamisesta, mutta ei metallisempaan suuntaan. Tuokaa takaisin Martin (the wasp) Birch!

Studioälppäri ei ole tuolle oikeastaan minkäänlainen mittari, sillä periaatteessa yksi henkilö voi soittaa vaikka kaikki instrumentit, marakasseista mandoliiniin. Keikka sen vasta kertoo. Jos kolme äijjää hakkaa lavalla pelkästään samaa koppotikoppoti-komppia, voidaan kolmannen kitaristin läsnäolo vähintäänkin kyseenalaistaa. Mutta toki tälläkin levyllä kuuluu paikoin useampi kitara eri jutskia soittavan ja vielä jopa samanaikaisesti. Jos se riittää kolmen kitaristin hyväksi käyttöasteeksi, niin hyvä sitten. Ja ainahan vanhoissakin biiseissä riittää kolmannelle kitaralle kompiteltavaa kahden stemmaillessa.

Niin tai näin, eiköhän Maidenilla ole varaa maksaa Adrianille palkkaa, vaikka sillä ei olisi edes plugi kiinni styrkkarissa. Onhan siellä Eddiekin

Bobcat
26.08.2006, 19:59
Niin tai näin, eiköhän Maidenilla ole varaa maksaa Adrianille palkkaa, vaikka sillä ei olisi edes plugi kiinni styrkkarissa. Onhan siellä Eddiekin

Niin ja ei kai kyse ole Adrianin palkkaamisen mielekkyydestä, vaan Janickin roikottamisesta joukon jatkona. Herroilla Harris ja Smallwood ei kuitenkaan ollut vuonna 1999 munaa/sydäntä potkia Janickia pellolle, olihan mies ollut bändissä kaikki ne 90-luvun vaikeat vuodet. Ja bändin kanssa tekemisissä olleet ihmiset kertovat myös että nimenomaan Janick ensimmäisenä toi julki kyrpiintymisensä Blazeen ja ilmoitti Virtual World Tourin olleen viimeinen jolla he ovat samalla lavalla.

Ja ettei menisi liian pahasti off-topiciksi, niin todettakoon että AMOLAD on n. kymmenen kuuntelun perusteella parasta Maidenia sitten SSOASS:n. Mutta senhän te jo tiesitte.

HN
26.08.2006, 21:31
Nyt on taas rieska pyöritelty muutaman kerran läpi illan aikana, ja toistaiseksi neljä biisiä on noussut muiden yläpuolelle. Nämä kipaleet ovat The Pilgrim, Benjamin, Lord of Light ja The Legacy, joissa kaikissa on vahva lead-kitaramelodia ja/tai pureva pääriffi.

Yllä käytyyn kitaristikeskusteluun sellainen kommenti, että Janick Gers tekee tällä levyllä ylivoimaisesti parhaan suorituksensa Maidenin riveissä.

tinkezione
27.08.2006, 03:19
Tyydyn minäkin toteamaan, että tuutista tulee parasta Maidenia kymmeneen vuoteen. DoD oli muutamasta legendaarisuudestaan huolimatta epätasapainoinen tekele ja BNW:n loppupuolen biisit eivät vain kanna.

Metalwarrior
27.08.2006, 23:48
Joo, sen verran täytyy vielä kommentoida, kun on joillakin palstoilla tullut murinaa AMOLAD:ista.

Minulle tämä on Maidenin toiseksi paras levy SIT:n jälkeen. Olen bändiä seurannut 80-luvun alusta, ja tämä levy todella kolisee kuin miljoona volttia. Ajat ovat muuttuneet, ei enää 4 minuutin Troopereita jne. Nyt on 10 minuutin loistavia eepoksia. Ei tämä ole mitään tausta/bilemusaa enää. Nyt otetaan kaljapullo käteen, istutaan ja kuunnellaan rauhassa, mitä kaikkia hienouksia näistä pitkistä biiseistä löytyykään. Aivan vitun loistavaa kamaa.

Levy vaan kasvaa, mitä enemmän sitä kuuntelee. Puhutaan 80-luvun Golden Era:sta; Golden Era on JUURI NYT! Bändi on viimeisinä vuosinaan yhtä tappavassa vireessä kuin silloin ennen. BNW ja DoD olivat hyviä levyjä, mutta vain harjoitusta AMOLAD:ia varten.

Kun nykyään on vissiin pakko lajitella bändi eri genrejen mukaan, niin todetaan sitten, että Iron Maiden on kaikkien aikojen paras HEAVY METAL -bändi. Ja heillä on kaikkein uskollisimmat fanit. Minä mukaanlukien. Maiden on Perhe.

Eddie
28.08.2006, 07:38
Itselläni vasta n. 3 sekavaa kuuntelu kertaa takana. Kuulostaa edelleen aika rankalta (maideniksi) ja monet piisit ovat vielä vähän hukassa omassa päässä. For the greater of god on ensimmäisten kuuntelukertojen aikana kuulostanut parhaalta. Kertsit on aika terästä. Benjaminhan on avautunut jo aikoja sitten ja on edelleen rautainen biisi. Myös These Color dont run ja ydinvoima biisi kuulostavat jo hyvälle. Joku mainitsi, että Different World olisi parempi veto Rainmakeristä, mutta omasta mielestäni toistaiseksi ei todellakaan näin. Rainmaker tosin oli suosikkirallini Dodilta ja on noussut meikäläisen top3 maiden suosikiksi. Different world ei ole kolmella kerralla antanut vielä oikein mitään sen "ihan kivan" aloitus riffittelyn lisäksi.

Vaikka aina vähän on pelästynyt olo siitä, että miksi tämä ei oikein nyt kuulosta miltään, niin sitä on tottunu Maidenin kanssa olemaan kärsivällinen. The X Factor on paras esimerkki tästä. Meni aika monta vuotta ennenkuin hoksasin, että se on melkoinen mestariteos ja nykyään meikäläisen suosikkilistan kärkipäässä. On vain positiivista, että levy ei ole vielä kolmen kuuntelun jälkeen oikein avautunut.

Mäkelä
29.08.2006, 11:46
Joo .. perjantaista lähtien on ahkerasti tullut pyöritettyä tätä lättyä, mutta vähän ristiriitaiset tunnelmat tästä uutukaisesta nyt jää käteen. Dance of Death oli pitkästä aikaa ensimmäinen Maiden-levy, josta pystyi todella sanomaan pitävänsä ja odotukset olivat suht korkealla, siitäkin huolimatta, että ne kolme etukäteismaistiaista eivät juuri säväyttäneet. No Breeg on kasvanut kyllä kuuntelukertojen myötä. Alkuun itseasiassa tuli jo hirviteltyä sitä, että toivottavasti tää ei ole levyn parhaimmistoa - no, kyllähän se vaan tuppaa olemaan.

Kaikki on periaatteessa kunnossa, soundit kohdallaan ja sitä rataa, mutta minkäs teet kun puolet biiseistä menee aivan ohi. Levyn biisijärjestyskin tuntuu täten ihan päättömältä, kun neljä ensimmäistä biisiä ovat järjestään aika mitättömiä. Brighter Than A Thousand Suns on kuin jonkinlainen frankensteinin hirviö, kokoelma niistä osista, jotka jäivät muista biiseistä yli.

The Longest Day'sta lähtien alkaa näkyä pientä valoa tunnelin päässä. Varsinkin alkusäkeistöjen tunnelma on hieno, jännite kasvaa pikku hiljaa. Ainoa miinus onkin sitten 'ihan kiva'-osaston kertsi. Siinäpä yksi ongelma - mistä lähtien Maidenin on pitänyt olla ihan kiva? Out of the Shadows on taas aika turha täyteraita, mutta loput neljä raitaa ovat sitten ne mitkä nostavat tämän levyn ylös suosta. For The Greater Good Of God on niistä paras - pelko tämän kohdalla oli aluksi suurin, sillä nämä Harrisin henkilökohtaiset pönötysbiisit ovat olleet viime aikoina kohteliaasti sanottuna vaihtelevan tasoisia.

Yksi rasittava piirre levyssä on Dickinsonin vokaalit. Jos ääni ei enää veny samaan kuin 20 vuotta sitten, niin onko pakko koittaa vetää kuin silloin. Nyt nuo korkeat kohdat kuulostavat pahimmillaan aika väkinäiseltä mylvinnältä. Tätähän on tosin tavattu jo aikaisemminkin.

Turhaa tätä on lähteä vertaamaan 1980-luvun tuotoksiin jo ihan siitäkin syystä, että itse alan olla niihin helvetin kypsä, ne on kuultu jo niin monta kertaa. Ainoastaan 7th Sonia ja debyyttiä jaksaa nykyään kuunnella. Dickinsonin paluun jälkeisistä levyistä tämä hakkaa mitäänsanomattoman Brave New Worldin, mutta häviää DoD:lle, jonka huippuraidat loppupelissä pistävät lopun biisinelikkoa päihin jos ei ihan 6-0, niin ainakin 6-4. Yksi Montsegurin kaltainen tykki olisi tehnyt hyvää tällekin levylle. Mutta saadaan kai tästäkin muutama täyteraita seuraavalle livelevylle, jossa vedetään ruuppereita, lasketaan 666:een ja juostaan kukkulalle kitarisat punaisina.

Ehkä sellainen kolmen tähden levy. Ihan kiva, pojat.

majuho
30.08.2006, 11:16
Erinomaisen hyvä levy tämä uusin, mutta jotenkin kaipaan laulajaksi Paul Di'Annoa, siinä on se laulaja joka sykähdyttää vieläkin. Mutta uusi levy oli yllättävän hyvä, ja mikä onkaan mukavampaa kuin autossa soitella volumet kovalla..

Wiesellike
30.08.2006, 11:28
Minäkin olen kuunnellut albumia hieman ristiriitaisissa tunnelmissa. Mahtava teoshan tämä on, mutta jotenkin en pysty vertaamaan tätä 80-luvun klassikoihin. Upealta kuitenkin kuulostaa. Paranee jokaisella kuuntelukerralla.

Biiseistä paras on mielestäni For the greater good of god. Harris teki sen taas. Seuraavina tuevat Brighter than thousand suns, breeg, the pilgrim ja the longest day. These colours don´t run ja the legacy ovat ihan ok. Sen sijaan muut biisit eivät ole auenneet vielä täysin.

Äänimaailma on tosi ilmava ja luonnollinen. Varsinkin kitarat ja rummut kuulostavat hemmetin hyviltä. Harrisin bassotyöskentely ei ole täysin minun mieleeni. Itse pidän PoM tyylisestä pehmeämmästä bassosta. Bruce laulaa hyvin, mutta parissa biisissä kieltämättä liian korkealta nykyiselle tasolleen.

Omalla listalla amolad menee top 5:seen nimenomaan vahvana albumina. Jos yksittäisistä biiseistä puhutaan, niin häviää mm. DoD:lle aika selvästi.

Kansitaide on sen sijaan parasta sitten Powerslaven.

Nurmijärven Peto
01.09.2006, 11:08
Kerran olen kuunnellut uusimman levyn läpi. Taattua Maideniä tuntuu levy olevan ja vaatii monta kuuntelua ennenkuin kolahtaa kunnolla.
Maidenin kotisivulla on mielenkiintoinen peli, jossa voittaja saa 2 lippua Lontoon keikalle. Pelin taustalla soi uusimman levyn kappaleet. Pelaaja ammuskelee Eddillä vastustajia.

tombraider
01.09.2006, 19:25
Maidenin kotisivulla on mielenkiintoinen peli, jossa voittaja saa 2 lippua Lontoon keikalle. Pelin taustalla soi uusimman levyn kappaleet. Pelaaja ammuskelee Eddillä vastustajia.

Taattua Maiden peliä. Laskuvarjohyppääjiä ei muuten saa ampua ilmasta, paitsi Ed.

Siellä oli myös uutinen jossa uusi platta oli mennyt suoraan kärkeen Suomessa. Hjyvä me!

Kun tuota levyä on nyt viikon veivattu, niin Legacy on ainoa biisi josta en vielä tykkää, mutta ans kattoo nyt. BB ja 1000 suns on oman listan ykkösinä ja sellainen tuntuma on, että siellä myös pysyy. Loistavia vetoja. Olo on kuin pikkulapsella jouluaattona, kun painaa playtä.

Metalwarrior
02.09.2006, 11:55
Kun tuota levyä on nyt viikon veivattu, niin Legacy on ainoa biisi josta en vielä tykkää, mutta ans kattoo nyt. BB ja 1000 suns on oman listan ykkösinä ja sellainen tuntuma on, että siellä myös pysyy. Loistavia vetoja. Olo on kuin pikkulapsella jouluaattona, kun painaa playtä.

Itsellä tuo Legacy taas on levyn kurko. Siinä biisissä on jotain maagista. Muut mainitsemasi biisit jyräävät myös. Äh, kaikki ne on ihan huippuja. Pitkä levy, mutta ei yhtään biisiä joka tekisi mieli skipata yli.

KooPee
02.09.2006, 12:25
A Matter Of Life And Death on muutaman kuuntelukerran perusteella yksi Iron Maidenin heikoimmista albumeista. Maidenin moniosaiset mammutti eepos biisit kyllästyttävät kovasti.

avs
02.09.2006, 16:53
Kun tuota levyä on nyt viikon veivattu, niin Legacy on ainoa biisi josta en vielä tykkää, mutta ans kattoo nyt.

Jees, täysin samoilla linjoilla. Legacynkin kyllä läpi kuuntelee, mutta ekat 5-6 minuuttia biisistä ei kyllä säväytä. En usko että tulen biisin fani koskaan olemaan, menee taustalla. Oikeastaan kaikki loput levyn biisit ovat mielestäni loistavaa kamaa. Live-versioita odotellessa...

tuuski
02.09.2006, 17:17
A Matter Of Life And Death on muutaman kuuntelukerran perusteella yksi Iron Maidenin heikoimmista albumeista. Maidenin moniosaiset mammutti eepos biisit kyllästyttävät kovasti. Tältä tuntuu ainakin vielä. En tiedä aukenisiko tuo jos sen pistäisi oikein tehokuunteluun, mutta en taida viitsiä. Kyllä ne hyvät levyt helpommalla toimivat.

Bauer
02.09.2006, 18:15
Reilun viikon kuuntelun jälkeen levyyn ei voi olla kuin todella tyytyväinen. Kovaa tavaraa toki odotinkin maistiaiset kuultuani, mutta en ehkä kuitenkaan näin tiukkaa kokonaisuutta. Pelkäsin etukäteen hiukan että levy saattaisi olla pitkien biisien johdosta puuduttava kokonaisuutena, mutta ihmeen nopeasti tuo 72 minuuttia tämän parissa vierähtää. Kaikki kansista lähtien toimii kuin unelma, enkä löydä levyltä yhtään huonoa biisiä, joita Dance Of Deathille mahtui muutama. Gates Of Tomorrow't ja New Frontierit loistavat nyt poissaolollaan.

Suosikkibiiseiksi ovat muodostuneet erityisesti Different World, Brighter Than Thousand Suns, Longest Day, Breeg ja The Legacy. Maiden kuulostaa upealle, ei voi muuta sanoa.

Brave New Worldilla ja DoDilla oli hetkensä, mutta tämä on jotain paljon, paljon parempaa. Hienoa että Maidenista oli vielä tälläisen timantin tekoon. Kieltämättä välillä en jaksanut enää uskoa että näinkin loistavaa matskua Maidenilta voisi vielä tulla, mutta mitä vielä.

Eddie
02.09.2006, 19:39
No niin itsekin olen nyt levyä tarkemmin kuunnellut ja tämähän kokonaisuudessaan aivan loistava levy. Niille jotka ovat luovuttamassa muutaman kuuntelun jälkeen sanoisin, että ei kannata, enkä allekirjoita sitä että hyvät levyt aukeavat helpommalla. Tosin enhän minäkään jaksaisi antaa esim. Judas Priestille, kuin maksimissaan kolme mahdollisuutta, taitaisi jäädä kahteen.

Levy on todellakin mahtava. Ainoa mikä puuttuu on se tykkihittibiisi, joka Dodilla oli ainakin meikäläiselle Rainmaker. Different World kuulostaa minun korviini lyhennetyltä eepokselta. On sellainen tunne, että yhdestä biisistä nyt on vain pitänyt tehdä lyyempi, jos siitä vaikka tulisi sinkku, mutta eipä tullut vaikka Harriskin on niin ajatellut.(siis että siitä tulisi sinkku). Mielestäni kaikki loput pidemmät vedot ovat loistavia teoksia. En oikeastaan edes osaa nimetä suosikkia, koska kaikilla on omia vahvuuksia. Pilgrim varsinkin on kasvanut kuunteluiden myötä. Se kuulosti aluksi hyvinkin tyhjänpäiväseltä, mutta niin se nyt vain kuulostaa mahtavuudelta. No enpä jaksa enempää arvostella. Minulle tämä on täyden 5 tähden levy tai ainakin 4,5 tähden. Se yhden tykimmän biisin puuttuminen vähän kaivelee, mutta kokonaisuus on rautaa.

Ja miksi tätä levyä muuten edes pitäisi verrata 80-lukuun? Se olisilloin nyt on nyt ja se on muutenkin niin äärettömän vaikeaa johtuen aikatekijöistä jne. Juuri tähän hetkeen en Maidenilta olisi yhtään parempaa levyä osannut toivoa. Itse en muuten edes kuuntele enää niitä 80-luvun albumeja, muita kuin debyyttiä ja Killersiä johtuen siitä, että ne tuli soitettua niin armottoman puhki yläaste ja lukioaikoina. Niistä ei vain saa enään mitään irti ja eivät ne edes unohdu. Näitä uusimpia ja Blazen aikasia tulee kuunneltua vielä suht usein.

Ovathan ne 80-luvun levyt rautaisia, mutta kunpa vain en olisi niitä kuullut:)

Metalwarrior
05.10.2006, 08:14
SPOILERIA!!!!!!!

Maiden tulee kiertueellaan soittamaan AMOLAD:in kokonaisuudessaan. Lisäksi settilistassa ovat:

Fear of the dark
The evil that men do
2 minutes to midnight
Iron Maiden
Hallowed be thy name

Tolkuton setti. Tulis keikat jo pian...

Marko Lehtinen
05.10.2006, 09:18
[bMaiden tulee kiertueellaan soittamaan AMOLAD:in kokonaisuudessaan. Lisäksi settilistassa ovat:

Onkos tuolle jotain lähdettä vai tuntuuko vaan tuolta?

Sam#9
05.10.2006, 09:18
Maiden tulee kiertueellaan soittamaan AMOLAD:in kokonaisuudessaan. Lisäksi settilistassa ovat:

Fear of the dark
The evil that men do
2 minutes to midnight
Iron Maiden
Hallowed be thy name

Tolkuton setti. Tulis keikat jo pian...

Loistava setti, toivottavasti jatkavat tolla Suomeen.

Lisäinfoa: http://www.rautaneito.com/

vision
20.11.2006, 00:02
Maiden sivuille on ilmestynyt different worldin video. Mielestäni ihan asiallinen.

Bauer
20.11.2006, 00:12
Maiden sivuille on ilmestynyt different worldin video. Mielestäni ihan asiallinen.

Oletko tosissasi? Noh, mielipiteitä on monia, mutta omasta mielestäni Different Worldin video on järkyttävää huttua. Surkea toteutus kaiken kaikkiaan animoitune Bruceineen. Ihmettelen miten tuollaista kamaa on päästetty julki. Kaipa bändille sitten video on yksi ja sama. Se Different Worldin soittovideo olisi vain ajanut saman asian paljon tyylikkäämmin.

vision
20.11.2006, 00:28
Oletko tosissasi? Noh, mielipiteitä on monia, mutta omasta mielestäni Different Worldin video on järkyttävää huttua..

Kyllä olen aivan tosissani eli ihan asiallinen mutta kuten totesit niin mielipiteitä on monia.

Metalwarrior
08.06.2007, 17:56
Sunnuntaina Iron Maidenin Doningtonin keikka livenä netissä:

http://www.downloadfestival.co.uk/home/index.aspx

Alkamisaika 21.00. Täyttä selvyyttä ei ole, onko tuo paikallista aikaa, sillä sivut eivät anna täyttä varmuutta. Veikkaisin, että Gmt+2, eli Suomen aikaa klo 23.

UP THE IRONS!

mission16W
09.06.2007, 11:18
Huikeaa, kiitokset tipsistä. Maidenia ei voi koskaan nähdä liikaa livenä, vaikka sitten verkon välityksellä :)

Sic
09.06.2007, 15:17
Jeps, kyllähän tuo on nähtävä, keikan alkamisaika siis suomen aikaa klo. 22:40 ja päättymisajaksi on pistetty n. klo 00:30.

JsL
10.06.2007, 19:59
Jeps, kyllähän tuo on nähtävä, keikan alkamisaika siis suomen aikaa klo. 22:40 ja päättymisajaksi on pistetty n. klo 00:30.

Maidenin sivuilla on countdown, jonka mukaan keikka alkaa 20:40. Kohta!

MS
10.06.2007, 20:04
Maidenin sivuilla on countdown, jonka mukaan keikka alkaa 20:40. Kohta!
Ei ala kohta vaan klo. 22:40 Suomen aikaa. Sekaannusta aikavyöhykkeiden/kellonaikojen kanssa.

Kojootti
10.06.2007, 22:52
Näkyykö jengillä tää lähetys... Itse en saa mitään kuvaa tuohon. Pitääköhän ladata joku plug in mediaplayeriin.

Jäsen Pee
10.06.2007, 22:59
Kyllä näkyy, IE:llä.

HN
10.06.2007, 23:31
Jumalauta, Children of the Damned!

InTheYear2000
10.06.2007, 23:35
Jumalauta, Children of the Damned!

Oli kyllä huikea veto!

HN
10.06.2007, 23:58
Muuten aika hyvät soundit, mutta Daven kitara on miksattu liian hiljaiselle ja Janickin puolestaan turhan kovalle. Adrianin volyymi on kohdallaan ja Steven basso kolisee perinteisesti kaiken yli niin kuin pitääkin.

Nurmijärven Peto
11.06.2007, 00:45
Huikean setin vetivät. Oli sopivasti vanhaa ja uutta musaa. Bruce höpisi jostain live DVD:stä, että josko tää jossain vaiheessa tulisi myyntiin. Huomattavasti parempi keikka kuin taannoin Hesan setti. Jätkät todella viihtyivät lavalla.

Kaani
11.06.2007, 00:46
No mitäpä tuosta nyt sanoisi.. Bändi oli tulessa, mutta..ei noin yllätyksettömällä setillä saatu aikaan kun tasapaksu keikka. Ainoina helminä Children of the damned, Evil that men do ja Benjamin.. Smithin miksaaja oli aivan perseestä ja muutenkin soolojen kohdalla miksaaja aivan unessa.. Jos tuosta tulee DVD niin ainoastaa uuden levyn biisien takia se tulee hankittua.

Kovasti odotan GoldenEraTouria jotta saa verestellä muistoja "ei niiin puhki kulutettujen" biisien parissa.

oiler99
11.06.2007, 01:17
Oli aivan tajuttoman kova keikka. Kolme ekaa biisiä menivät ehkä hieman verrytellessä mutta Wrathchildin jälkeen mentiin ja lujaa.

Mitäs se Bruce höpisi jostain pyramidin rakentamisesta?

Kaani
11.06.2007, 01:19
Mitäs se Bruce höpisi jostain pyramidin rakentamisesta?

Seuraava kiertue on History Part 2, eli ns GoldenEra.. Biisejä Powerslave:sta SeventhSon:niin.. Siitä se puheli...

oiler99
11.06.2007, 01:22
Seuraava kiertue on History Part 2, eli ns GoldenEra.. Biisejä Powerslave:sta SeventhSon:niin.. Siitä se puheli...

Aha. Selkisi tuokin. Täytyy koettaa päästä jotain niistä keikoista katsomaan.

Kaani
11.06.2007, 01:25
Aha. Selkisi tuokin. Täytyy koettaa päästä jotain niistä keikoista katsomaan.
Juu. Nuo keikat on must. Viimonen mahdollisuus kuulla ns. Life After Death livenä..

Pavlikovsky
08.08.2008, 21:19
Ylös!

En tuo tähän ketjuun varsinaisesti, muuta kuin omaa hehkutusta, mutta oli pakko päästä avautumaan hyvässä mielessä vielä tästä levystä.
Olen tässä viime aikoina AMOLADIN kuunnellut läpi muutamaan kertaan ja niin se vain tulee sellainen tunne, että levy vain paranee mitä enemmän sitä kuuntelee. Biisit oikeastaan aukeavat joka kuuntelu kerran jälkeen paremmin. Alkuunhan, kun ostin A Matter Of Life And Death-kiertueen aikoihin tämän levyn niin olin ensimmäisten kuuntelukertojen jälkeen hämilläni, että mitäs ihmettä. Eipä Pavlikovsky tiennyt, että pitää käsissään todellista uuden ajan progressiivisen metallin helmi-levyä vanhoilta konkareilta. Helsingin keikka oikeastaan myös avasi silmiäni sen verran, että oli upeaa kuulla biisit livenä mm. Benjamin ja Brighter than a thousand suns kuulostivat uskomattoman hyviltä livenä.
Ennen oikeastaan en ollut mikään hirveä proge-metallin fani, mutta tämä kiekko on oikeastaan avannut senki tien minulle ja AMOLADIN jälkeen on tullut useita loistavia proge-hevi levyjä osteltua.
Levystä oikeastaan tekee sen hyväksi, että sitä ei voi verrata heti suoraan 80-luvun hittilevyihin vaan tämä on omanlaisensa eepos ja kappaleet ovat pitkiä ja useita rytminvaihtoja mahtuu mukaan. Juuri näistä meikäläisen korva nauttii. Myös se yksi lyhyempi raita on saatu mukaan ja Different World on Maidenin parhaimpia levyn avausbiisejä heti Aces Highin ja Moonchildien jälkeen. Luin sattumalta pari viikkoa sitten maikkarin teksti tv:n arvostelun tästä levystä ja se oli sitä totutun laadullista maikkarin paskakritiikkiä, jossa joku hevistä ikinä kuullutkaan arvosteli kuin olisi odottanut uutta Piece Of Mindia, liekkö ikinä kuullutkaan kyseisestä levystä.
Levyn se biisi, jonka skippaa mieluiten on ehkä The Pilgrim, mutta täysin makuasia tämäkin.

Toivottavasti tulisi vielä joku the Best of-kiertue, jossa näitä AMOLADIN biisejä voisi vielä joskus kuulla. Ainahan sitä voi unelmoida....ajatuksenhan voi tyrmätä heti pystyyn, jos vain haluaa.

moby
15.09.2008, 11:45
Bruce taas lennellyt (http://www.iltalehti.fi/viihde/200809148264470_vi.shtml) ympäriinsä. "Lentävä metallisankari" on kyllä aika värikästä kieltä.