PDA

View Full Version : Jesse Niinimäki loppukaudeksi JYPiin

SS#31
07.01.2006, 20:13
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=5138

Toivotaan, että Niinimäen taito saadaan irti JYPissä. 1. sentterin paikka nyt siis täytetty, joten ihan tyytyväinen olen.

Naughty_S
07.01.2006, 20:17
Hyvä! Kummitus voi piirtää rastin seinään, sillä sivullekirjoittanut on hyvin tyytyväinen. Niinimäki tulee olemaan iso apu JYPille.

edit: mielestäni loppukauden diili on hyvä ratkaisu, jonkunlainen optio olisi tietysti kelvannut.

SergeiK
07.01.2006, 20:17
Syvä uuh.

Loppukauden sopimus laiskan paskan kanssa, jossa potentiaalia. Fantastista.

Jos JYP haluaisi tosiaan katsoa tämän kortin, olisi 1,5 vuoden sopimus ollut minimi. Nyt saamme käsiimme vaan Uunomäen negatiiviset puolet.

Tässäkö se sentteri jota on odotettu Immosen lähdöstä saakka? Ei jumalauta.

salonen
07.01.2006, 20:18
Eiiih...Just tätä oon pelännyt...Aikamoinen riski hankinta!

Lupaava, mutta asennevammainen...Noh, toivottavasti seura tekee kaltaisekseen tässäkin tapauksessa!
Taitoa löytyy...vielä kun löytyis halua pelata

Lape7
07.01.2006, 20:18
Oho, oho. Tätä pelkäsin sekä odotin. Nyt en tiedä mitä pitäisi sanoa. Varovaisen positiivisesti odottelen kuitenkin Jessen tuloa. Kuitenkin sopiva pelaaja ja sopiva joukkue kohtaavat keskenään. Molemmille mieluinen kauppa. Jypillä pyyhkii kuitenkin hyvin, joten uusi vahvistus kesken kauden on aina myöskin uhka. Alatalon kommentit siitä, että nöyrästi joutuu Jesse töitä tekemään jotta pelaamaan pääsee, helpottaa kuitenkin kummasti.

Nokkis
07.01.2006, 20:20
Uskon Matin tietävän kenet joukkueeseensa haluaa ja sillä olen hyvin tyytyväinen. Voi olla, että joudun sanojeni kanssa syömään hatullisen paskaa jos Jesse ei osoitukkaan työmoraaliansa löytäneeksi pelaajaksi mutta on kuitenkin jotain tehty eikä vain puhalleltu muniin.

Nyt Jesse näytä että pelaaminen ja yhteen hiileen puhaltaminen kiinnostaa.

Huerzo
07.01.2006, 20:20
Ohhoh. Kun tarpeeksi monta kertaa ennustaa, niin joskus osuu oikein. Olihan tästä jonkinlaista huhua liikkeellä jo aiemmin, mutta silti tämä hieman yllätti. Etenkin kun niitä huhuja oli kuullut eri pelaajista jo monta kertaa aiemminkin.

Mutta tervetuloa Jesse, täällä on kokoonpanossa paikka vapaana, mutta se pitää myös ansaita. Mutta tuskin olisit tänne tullutkaan, jos et olisi oikeasti halunnut tarttua liigapelaajana viimeiseen oljenkorteen kehittyä ja olla oikea urheilija. Odotan mielenkiinnolla, mitä tästä siirrossa seuraa. Ja tuskin olen mielenkiintoni kanssa yksin...

mtmela
07.01.2006, 20:22
Alatalohan sanoi, että esitysten ja työnteon mukaan tulee peliaikaa. Jos ei homma toimi, tässä on vielä hyvin aikaa antaa monoa. Win-Win-tilanne siis. Jos mies onnistuisi, ei hänestä ainakaan JYPille haittaa olisi. Jotenkin on semmoinen fiilis, että mies nyt tajuaa olevansa viimeisen mahdollisuuden ääressä. Ja paineet lienevät hieman pienemmät kuin Jokereissa. Nyt sentään pääsee mukaan voittavaan joukkueeseen.

Kemulator
07.01.2006, 20:27
Minusta tuo loppukauden mittainen sopimus on tämän uutisen paras osa. Jos ei Niinimäkeä nappaa vieläkään, niin ei ole ainakaan kallis pahvi purkaa. Toivottavasti valmennuksella on kanttia tehdä tarvittaessa koviakin ratkaisuja, statuksestaan huolimatta Niinimäelle ei pidä antaa yhtään löysää.

Lord Maza
07.01.2006, 20:32
Että kyllä nyt *vähän* huolestuttaa.. Niinimäen maine joukkuehengen pilaajana on lähes legenda, ja nyt mies pääsee yrittämään Jyväskylässä.
Toivon syvästi, että Alatalo & co onnistuu loitsimaan Jessen potentiaalin esiin, Jessestä tulisi todellinen "jesse the savior" meille. (vaikkei tällä hetkellä niin pelastajaa tarvitakaan)

Nokkis
07.01.2006, 20:38
Että kyllä nyt *vähän* huolestuttaa..

Minulla ainakin viimeisetkin huolet katosivat uutisessa olleessa kommentista ja uskon Matin ja kumppaneiden tietävän mitä tekevät. Ja kommenttihan oli:

"- Tunnen Jessen Tapparan junioreista. Olin silloin Tapparan valmennuspäällikkönä, kun hän pelasi siellä huippujunnuna. Jesse on fiksu poika ja tietää mikä häntä odottaa, tämä on hänellekin näytön paikka."

vsop
07.01.2006, 20:39
Ohhoh. Kun tarpeeksi monta kertaa ennustaa, niin joskus osuu oikein. Olihan tästä jonkinlaista huhua liikkeellä jo aiemmin, mutta silti tämä hieman yllätti. Etenkin kun niitä huhuja oli kuullut eri pelaajista jo monta kertaa aiemminkin.

Mutta tervetuloa Jesse, täällä on kokoonpanossa paikka vapaana, mutta se pitää myös ansaita. Mutta tuskin olisit tänne tullutkaan, jos et olisi oikeasti halunnut tarttua liigapelaajana viimeiseen oljenkorteen kehittyä ja olla oikea urheilija. Odotan mielenkiinnolla, mitä tästä siirrossa seuraa. Ja tuskin olen mielenkiintoni kanssa yksin...

Kuten Huerzo kirjoitti, eri pelaajista on huhuja ollut ja Niinimäkikin oli ennen Jokerit-pestiä jotenkin kuvassa mukana. Ainakin kuulin hänestä mainittavan, mutta en olisi silloin ottanut häntä. Nyt tilanne on täysin toinen ja pojalla on näyttömahdollisuus olemassa osaamisestaan ja varaa hänellä ei ole epäonnistua, sillä muuten taitaa kuulua tiettyä luus... -mainintaa hänestä. Rahasta tuo oli siis kiinni, koska Jokerit joutunee maksamaan osan palkasta ja keväällä lähtenee JYPistä joku pelaaja Jokereihin (kuu-ukko kertoi). Kuka JYP-pelaaja ensi kaudella pelaa Jokereissa, veikkaanpa kyseessä olevan jopa kaksi pelaajaa, yksi edustuksesta ja toinen junnuista? Pelaaja siis tuli Jypiin ja antaa näyttönsä kauden viimeisissä 20 ottelussa.

Hockey 24/7
07.01.2006, 20:51
Toivottavasti Jesse todistaa minun ja monen muun epäilyt ja pelot vääriksi.
Oletan että hänelle on tehty selväksi se että tämä voi hyvinkin olla hänen uransa viimeinen näytön paikka.
Tämä on myös iso näytön paikka Alatalolle ja muulle valmennus johdolle, jos Jessestä tulee JYP:ssä se suurpelaaja jota hänestä on odottetu saa Matti ja muut mainetta ja kunniaa valtavasti.

Paljon tsemppiä ja onnistumisia Jesselle.
GO Jesse GO JYP

Pakkipari
07.01.2006, 20:59
Täytyy kyllä sanoa että olen positiivisesti yllättynyt. Vaikka Jessestä liikkuu juttuja joukkuehengen pilaaja sekä asennevammaa harjoittelun suhteen niin mielestäni tämä riski kannatti ottaa. Parhaimmillaan Jessestä saadaan vielä iloita paljon. Tietenkin se pahin voi tapahtua, mutta epäilen sitä paljon. Tuolla on kuitenkin joukkue täynnä hyvällä asenteella esiintyviä kavereita vahvistettuna hyvällä ja rauhallisella valmentajalla jotka sitä hyvää asennetta pääsevät näyttämään Niinimäellä. Jos se positiivinen asenne tarttuisi sitten Jesseenkin. Annetaan ajan näyttää, mutta en ehkä ihan ensimmäisestä ottelusta ihmeitä odottelisi. Kestää kuitenkin hetken että mies sopeutuu uuteen joukkueeseen sekä uuteen pelisysteemiin.

Koirapoika
07.01.2006, 20:59
Tilanne on saman tapainen kuin olisi uusi suht tuntematon ulkomaalaisvahvistus tulossa. Hitto kun hirvittää, tämä kortti voi antaa joko seiskahain tai täyden käden.

massimo
07.01.2006, 21:00
Sitten kun uusia pelaajia saadaan niin alkaa kauhea itku! Lähes kaikki vapaat pelaajat ovat olleet aina toiveissa ja nyt sitten tärppäs niin ei kelpaa.

En usko että Niinimäki yksin pystyy joukkuehenkeä myrkyttämään yhtöään. tuskin kukaan alkaa kaveriksikaan kun joukkueella menee nyt hyvin. Pleijarit alkaa niin Niinimäki on täydessä iskussa, Alatalolla on kolmisen kuukautta aikaa pistää mies kuntoon henkisesti kuin fyysisestikkin(ei kai siinä vikaa ole).

kimmo
07.01.2006, 21:03
Se on jännä mistä Niinimäki on saanut niskaansa sen kaukaloiden kusipää -leiman. Jos kirjoittajat tälläkin palstalla tietäisivät paremmin, tuskin puhuttaisiin miehestä tuollaisin sanankääntein.

Edelleen ihmettelen tätä lastentarha-meininkiä, että joku pelaaja voisi pilata JYPin joukkueen harmonisen hengen kusipäisyydellään. Minä väitän että jos kusipäisyyttä esiintyy, hyvin yhteen hiileen puhaltava joukkue laittaa sen kaverin kuriin eikä rupea nurkissa sipisemään ja kyräilemään! Siinä mielessä pidän Jessen hankintaa todella hyvänä vetona. Nähdään että minkälainen persoona mies todella on, eikä tarvitse turvautua kuulopuheisiin. Siinä mielessä vain loppukauden kattava sopimus on huono homma, että jos Jesse herää pelaamaan, lähtee hän kesällä myöskin suurempiin ympyröihin. Mutta jotenkin en jaksa sitä vielä tässä vaiheessa miettiä.

Jantuselle myös tervetuloa, mutta siihen vaadittaisiin Seppäseltä jo kanin taikomista hatusta.

Kiena
07.01.2006, 21:07
Haikeilla mielin seuraan Niinimäen siirtymistä Jyväskylään. Olen varma, että hän tulee olemaan huippuluokan vahvistus teille. Tällä kaudella jäljellä olevissa 20 pelissä tulee tekemään vähintään 15pistettä, ja monta uskomatonta kynää! Ehkä Jesse sitten parin vuoden päästä tulee takaisin Jokereihin. ;) Minun Jokereissani on aina paikka viidelle pelaajalle, yksi niistä on Jesse Niinimäki. Onnea hankinnasta, tulette yllättymään positiivisesti!

Slalomlalom
07.01.2006, 21:10
Massimon kannsa täysin samoila linjoilla. Saa Jesse aikamoinen fakiiri olla, jos tämän joukkueen myrkyttää olemuksellaan. Sentteriä ja Immosen korvaajaa on monet täällä huhuilleet itkun sekaisen raivon vallassa jo pitkään. Nyt se on sitten siinä. Ei ehkä Immosen korvaaja, mutta selkeästi ykkös pelintekijä tuohon rosteriin. Uskon, että Niinimäki pääse nyt aikalailla puhtaalta pöydältä rakentamaan omaa uraansa uudelleen. Tukena on ainakin loistava valmennus ja rauha pääkaupunkikeskeiseltä kiekkomedialta. Toivottavasti pelit lähtevät heti hyvin käyntiin, mahdollisuuksia ja potentiaalia on.

Korppi
07.01.2006, 21:13
Oho! Melkoinen uutinen. Meinasi Koffin maksabalsami mennä väärään kurkkuun.
No, nyt voidaan sitten vähentää narisemista. Sentteriä vaadittiin ja sellainen saatiin. Kaikenlaista huhua on miehestä liikkeellä, mutta lahjoja on ukolla ainakin. Annetaanpa kaverille mahdollisuus näyttää taitonsa. Mielenkiintoinen hankinta kertakaikkiaan.

Nokkis
07.01.2006, 21:15
Jantuselle myös tervetuloa, mutta siihen vaadittaisiin Seppäseltä jo kanin taikomista hatusta.

Jaa pelkän kanin. Minusta Seppänen taikoi Jessen sopparin myötä hatusta ainakin sen kanin ellei jopa kengurun ja Jantunen jos tulisi niin olisihan se Seppänen melkoinen taikurismies...

opelix
07.01.2006, 21:16
Itsekin hieman epäilevästi mieheen suhtaudun, mutta ehkä tämä kortti kannatti katsoa, koska markkinoilla ei pelaajia ole..antaa miehen esitysten puhua puolestaan. Potentiaalia Uunossa on ihan varmasti.

Filosofem
07.01.2006, 21:21
Minun Jokereissani on aina paikka viidelle pelaajalle, yksi niistä on Jesse Niinimäki. Onnea hankinnasta, tulette yllättymään positiivisesti!

Mitä vittua. Joko olet Niinimäen isäpappa ja kannatat samalla tosissasi Jokereita tai sitten pilailet rajusti jyväjemmareiden kustannuksella. Mielenkiintoista olisi tietää ne mainitsemasi loput neljä pelaajaa, joilla on VIP-passit meidän pukuhuoneeseen.

Leiska
07.01.2006, 21:23
Hieman epäileväinen olen tämän kaverin suhteen, mutta en missään nimessä kuitenkaan "tyrmää" kaverin tuloa JYPiin. Hankintana ihan mielenkiintoinen, toivottavasti peli JYPissä lähtee sitten kulkemaan halutulla tavalla. Nyt on todellakin Jessellä mahdollisuus näyttää pelimiehen rahkeet, vastuuta luulisi tulevan ainakin riittävästi.

Lisättäköön vielä se, että nyt tunteja sopimuksen jälkeen Niinimäki herätti minussa lisää ajatuksia. Mitä nyt olen kuullut/lukenut eri tahojen kommentteja Jessestä, toivoisin kaverin todellakin onnistuvan JYPin paidassa. Mikä olisikaan sen hienompaa, jos kaveri saataisiin todella pelaamaan ja tekemään pisteitä hurrikaanipaidassa. Toivotaan parasta.

Floppa
07.01.2006, 21:25
Toivottavasti jesse onnistuu nytten jyväskylässä näyttämään, kaikille epäilijöileen että on pelimies. Itse uskon että vihdoin jesse onnistuu.

Karde
07.01.2006, 21:25
Haikeilla mielin seuraan Niinimäen siirtymistä Jyväskylään. Olen varma, että hän tulee olemaan huippuluokan vahvistus teille. Tällä kaudella jäljellä olevissa 20 pelissä tulee tekemään vähintään 15pistettä, ja monta uskomatonta kynää! Ehkä Jesse sitten parin vuoden päästä tulee takaisin Jokereihin. ;) Minun Jokereissani on aina paikka viidelle pelaajalle, yksi niistä on Jesse Niinimäki. Onnea hankinnasta, tulette yllättymään positiivisesti!

Jesse Niinimäki 34o 4m+8s =12p...ei vakuuttanut...toivottavasti löytää jyvän jypissä, tervemenoa. Jesse on helvetin taitava kun sille päälle sattuu. Ikäväkyllä jokereissa nämä päivät olivat harvassa ja mies oli monena iltana joukkueen turhin pelaaja. Käsiä löytyy, kunhan jesse vain käyttäisi niitä oikeissa paikoissa. Jokeripelit menivät varjojen mailla surffatessa, onnea tulevaan (sitä tarvitaan).

Burton
07.01.2006, 21:29
Jessen hommaaminen jypiin vahvistaa varmasti jypin kapeaa hyökkäysmateriaalia.
Annetaan Jessen nyt näyttää taitonsa kun ei ole Helsingin valot häikäisemässä.

DrAvalanche
07.01.2006, 21:30
Tästä siirrosta voi sitten tulla ihan mitä hyvänsä hitin ja hudin väliltä. Mutta jos Niinimäki ei huhujen jälkeen olisikaan JYPiin tullut, niin vähän pettynyt olo olisi varmasti jäänyt. Tässä on kuitenkin mahdollisuus saada joukkueeseen todellinen vahvistus.

Silti pieni epäilys kaivelee. Toivottavasti Alatalo & co ovat tosissaan sen suhteen, että meillä ei pelaavaan kokoonpanoon pääsy ole ilmoitusasia.

Grome
07.01.2006, 21:37
Jesse Niinimäki on SM-liigan kiertopalkinto.

Jokereiden kausi alkaa olemaan pulkassa, niin mielenkiintoista nähdä, miten tämä kaveri muuttuu siirron johdosta. Meillä on kuitenkin Curre, niin peluutuksessa ei voinnut olla yhtään vikaa. Jos Jessuli alkaa nyt pelaamaan ja käy ensimmäistä kertaa suihkussa matsin jälkeen, niin ehkä kaveri voi vielä pelastaa tulevaisuutensa.

Näsä
07.01.2006, 21:42
Hippokselle on luvassa muutama jalkakikka ja pari jäähyä juuri ratkaisevalla hetkellä.

enijani
07.01.2006, 21:45
Taitava pelaajahan Jesse on, mutta pääkopassa vikaa, kun kentällä vaan surffailee ja treenaaminen ei ole kiinnostanut.Luulee olevansa Bobby Orri! Jos Matti saa yläpään kuntoon, vahvistus tuossa rosterissa ilman muuta. Ja jokereissahan on yleensä enemmän epäonnistujia kuin onnistujia.Ens kauden valmentaja narreissa on M.Virmanen, tekee itselleen 3 vuoden sopparin...

UPI
07.01.2006, 21:45
Kylla Niinimäki Alatalon alaisuudessa alkaa taas pelaamaan... on se Matti niin monta ''floppia'' nostanut takaisin maanpäälle!

vsop
07.01.2006, 21:46
Se on jännä mistä Niinimäki on saanut niskaansa sen kaukaloiden kusipää -leiman. Jos kirjoittajat tälläkin palstalla tietäisivät paremmin, tuskin puhuttaisiin miehestä tuollaisin sanankääntein.

Edelleen ihmettelen tätä lastentarha-meininkiä, että joku pelaaja voisi pilata JYPin joukkueen harmonisen hengen kusipäisyydellään. Minä väitän että jos kusipäisyyttä esiintyy, hyvin yhteen hiileen puhaltava joukkue laittaa sen kaverin kuriin eikä rupea nurkissa sipisemään ja kyräilemään! Siinä mielessä pidän Jessen hankintaa todella hyvänä vetona. Nähdään että minkälainen persoona mies todella on, eikä tarvitse turvautua kuulopuheisiin. Siinä mielessä vain loppukauden kattava sopimus on huono homma, että jos Jesse herää pelaamaan, lähtee hän kesällä myöskin suurempiin ympyröihin. Mutta jotenkin en jaksa sitä vielä tässä vaiheessa miettiä.

Kimmo, Kimmo, et kyllä ole itsekään tietoinen mistään "kaukaloiden kusipää" asioista, joita tuolla tuot esille, mutta en minäkään. Toisaltaan tuollaiset asiat ovat hyvin helposti tiedettävissä ja ovat osittain myös totuudenmukaisia.

Joukkuehengen pilaamiseen joukkueessa on jo ennestään riittävästi "mahtipontisia sonneja", jolla tarkoitan, että joka joukkkueessa niitä on joukkkueellinen. Taas Jessen mahdollisuudet ovat muutaman kortin sisällä ja nyt hänen on myös onnistuttava edes mahdollisuutena tulevaisuuden keikkoilijana. Itse olen kuullut hänestä useita, sekä negatiivistä että positiivistä, seikkaa toilailuista kentällä ja muualla. Kusipäisyyttä saa esiintyäkin, mutta kusipään pitää myös sopia enemmistönä olevien kusipäiden joukkoon. Jessen hankinnasta olen kanssasi samaa mieltä nyt, mutta sitä en tiedä olenko ensi viikolla. JYPin "kusipäät" ennen Niinimäkeä ovat sitoutuneet joukkueen peleihin täydellisesti.

Seppäselle voidaan toimittaa riittävän iso hattu kania varten, siinä ei ole mitään ihmeellistä, tietysti kanin kanssa. Jantunen ei sovi joukkoon, tämä on pelin henki (Jantusen maininta on mielipiteeni). (Kanin toimittaminen ei ole lupaus.)

lisäys
Kimmo, tämä on vain pikainen kommentti ja siitä ei pidä hyvän keskustelijan hermostua.
vsop

sekolust
07.01.2006, 21:55
Toivottavasti Uuno onnistuu teillä. Meillä oli kova pettymys. Yhtä taitavia pelaajia on harvassa tässä maassa, mutta en ole nähnyt yhtä huonoa asennetta yhdelläkään sm-tasolla pelanneella henkilöllä lajista riippuumatta. Pää kuntoon ja Uuno pistepörssin kärkeen ensi kaudeksi!

laalki
07.01.2006, 21:59
OT:ksi menee, mutta menköön...

En tiedä kannattaisiko Jantusta ottaa remmiin kun se on kuulopuheiden mukaan pulsu...
Näin huhutaan Jokerien puolella:

"Onkohan kellään tietoa potkujen oikeista syistä?

Ihan tarkat tiedot on olemassa. Ne ovat kuitenkin työntekijän ja työantajan yksityisiä asioita. Voin kuitenkin sanoa sen verran, että alkoholin käytöstä on kysymys."

No, uskoo ken tahtoo...

Nokkis
07.01.2006, 22:02
OT:ksi menee, mutta menköön...

Niin meni enkä purematta niele. Ei ihme jos viikonloppu saattaa venähtää jos pelaa tämän kauden Jokereissa.

moby
07.01.2006, 22:07
Heh. Itse havittelin tuolla vahvistus-ketjussa Jesseä jo marraskuun loppupuolella ja maanantaina "mies" aloittaa JYPissä. Ainoa mikä ihmetyttää on tuon sopparin lyhyys. Ei taida Jessestä pelimiestä ihan näin lyhyessä ajassa tulla. Kyllä ensi vuosi pitäisi vielä katsella rauhassa, kun kaveri on vielä tosi nuori.

Jessellä ei nyt ole kuin yksi suunta, eli ylöspäin. Harmittaa vaan jo etukäteen se, että jos Jesse nyt onnistuu, voi olla vaikea saada sopparia myös ensi kaudeksi.

Kapo 00
07.01.2006, 22:07
Heh!
Niinimäen ura on nyt saanut pohjakosketuksen, sillä olihan syksyllä pääkaupungin medioissa juttua siitä että: JYP on ollut monen pelaajan viimeinen mahdollisuus.
Mutta ei savua ilman tulta! ainakin mitä Niinimäkeen tulee. Jos asenne mättää viellä täälläkin, niin ura on käytännössä ohi.
Jypin kannalta ihan OK! hankinta koska potentiaalia kyllä löytyy ja hintakaan ei voi olla kovin korkea.

McGregor
07.01.2006, 22:34
Voe elämän kevät... kyllä tuntuu niin hyvältä, JOS Jessestä saadaan kaikki irti. Sillä nyt on käsissä kaikkien aikojen paras pelaaja mitä JYP-paidassa on ikinä nähty... Voi kun Matti sais Jessen motivaation kohdalleen niin JYPin ongelmat YVssä on historiaa... tosin, JOS Jesse jatkaa surffailua niin kyllä harmittaa! Tässä on vihdoin kaveri joka herättää Virtasen unten mailta ja iskee JYPin mitalipeleihin tällä kaudellaa.. JEEEJEEE!!!

kummitus
07.01.2006, 22:37
Hyvä! Kummitus voi piirtää rastin seinään, sillä sivullekirjoittanut on hyvin tyytyväinen. Niinimäki tulee olemaan iso apu JYPille.

edit: mielestäni loppukauden diili on hyvä ratkaisu, jonkunlainen optio olisi tietysti kelvannut.Luotan Alataloon tässä, hän näemmä tuntee tapauksen (minua paremmin) ja on luottavainen Jessen suhteen, tätä en tiennyt. Lisäksi Alatalo on osoittanut kykynsä pelaajien kasvatuksen ja kehittämisen suhteen. Onnistuessaanhan tämä voi olla vielä loistojuttu. JYPissä lienee muutenkin hieman erilainen tunnelma pukukopissa ja joukkueen kesken, kuin Jokereissa...

Noh, ei muuta kuin tervetuloa vain Jyväskylään Jesse, nyt on viimeinen mahdollisuus laittaa hihat heilumaan ja lunastaa ne odotukset. Jos joku laittaa Uunon vielä ruotuun, niin se on psykologi Alatalo. Näin tapahtukoon.

Kai sinä nyt joskus aiemminkin olet ollut tyytyväinen N.S.... et sinä missään minun erityisasemassa ja -tarkkailussa ole, vaikka joskus olen saattanut jostain mustista listoistakin kujeilla. Vai mitä oikein tarkoitat tuolla "rasti seinään" jutulla? Ajatteletko minua paljon? Mukava jos olet tyytyväinen.

Toivon että Matti, Rise, pelaajat ja Hippos-halli koulivat Jessestä ulos sen mitä häneltä on odotettu pelaajana ja minäkin saisin olla tyytyväinen - tai jopa riemuissani - tästä hankinnasta.

SergeiK
07.01.2006, 22:42
JYPissä lienee muutenkin hieman erilainen tunnelma pukukopissa ja joukkueen kesken, kuin Jokereissa...
Tai Ilveksessä, tai Edmontonin farmissa...

On se järkyttävää miten niin monen jengin pukukopin sosiaalinen elämä on potkinut Uunomäkeä päähän. Pojassa itsessään tuskin on mitään vikaa.

Nokkis
07.01.2006, 22:43
Tai Ilveksessä, tai Edmontonin farmissa...

On se järkyttävää miten niin monen jengin pukukopin sosiaalinen elämä on potkinut Uunomäkeä päähän. Pojassa itsessään tuskin on mitään vikaa.

Ja sinä olet niissä kaikissa kopeissa ollut mukana?

kummitus
07.01.2006, 22:59
Tai Ilveksessä, tai Edmontonin farmissa...Niin juuri, erilainen kuin noissakin.

On se järkyttävää miten niin monen jengin pukukopin sosiaalinen elämä on potkinut Uunomäkeä päähän. Pojassa itsessään tuskin on mitään vikaa.Heh. Itse olen ymmärtänyt että Jessellä alkoi nousta pissaa päähän otsikoiden lisääntyessä ja kasvaessa, viimeistään tuon ekan kierroksen NHL-varauksen myötä (kusi)hanat kunnolla aukesivat. Tällainen mielikuva minulle on rakentunut. Onneksi olen elämäni aikana saanut huomata, että joskus iän varttuessa ja oikeanlaisessa sosiaalisessa ympäristössä, pissi saattaa valua jopa kokonaan pois kusipään sisältä.

Nokkis
07.01.2006, 23:05
Onneksi olen elämäni aikana saanut huomata, että joskus iän varttuessa ja oikeanlaisessa sosiaalisessa ympäristössä, pissi saattaa valua jopa kokonaan pois kusipään sisältä.

Iän myötä sitä ihminen kasvaa ja tasaantuu. Muistellaanpas hetki tapausta Olli Jokinen

Paastainen
07.01.2006, 23:13
Iän myötä sitä ihminen kasvaa ja tasaantuu. Muistellaanpas hetki tapausta Olli Jokinen

Jokinen oli liiga tasolla heti pelimies, oli kusta päässä tai ei.
Toisella liiga kaudella 14+27=41 ja oli A-junnu ikäinen

Nokkis
07.01.2006, 23:22
Jokinen oli liiga tasolla heti pelimies, oli kusta päässä tai ei.
Toisella liiga kaudella 14+27=41 ja oli A-junnu ikäinen

Tarkoitin nyt lähinnä olemista ja elämistä. Pojat on poikia. Jesse on iältään vasta poikanen mutta jos Matti siitä miehen leipoisi.

Jouna
07.01.2006, 23:32
Eiiih...Just tätä oon pelännyt...Aikamoinen riski hankinta!

Lupaava, mutta asennevammainen...Noh, toivottavasti seura tekee kaltaisekseen tässäkin tapauksessa!
Taitoa löytyy...vielä kun löytyis halua pelata

Juuri tuollainen Niinimäkin on, mutta olen aika varma, että seura tekee kaltaisekseen. Ja tämä on niinimäelle hyvä näyttöpaikka, joten eiköhän Jesse kunnolla pelaa... Ja jos ei pelaa niin Matti laittaa pojan vilttiin niin, että päjähtää!

SergeiK
07.01.2006, 23:41
Suosittelen lukemaan ketjun, jossa Niinimäen sopimus Jokereihin julkaistiin. Monet Jokeri-kirjoittajat ovat ketjussa sitä mieltä että huonoasenteisesta Niinimäestä puhuvat Ilves-kirjoittajat ovat vain kateellisia. Mutta kuinkas sitten kävikään?

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=28695&page=1&highlight=jesse+niinim%E4ki

Minusta nyt emme puhu pelkästään siitä, että onnistuuko Niinimäki vai ei. Kyse ei ole siitä kykeneekö Niinimäki auttamaan joukkuetta pisteiden muodossa vai ei. Jesse Niinimäki on se viimeinen pelaaja, jonka kukaan haluaa nuoren ja hyvähenkisen joukkueen pukukoppiin. Kyseessä on sen tason kyykäärme, jolla kieltämättä kiekollisen potentiaalinsa lisäksi vielä suurempi potentiaali myrkyttää koko JYPin pukukoppi.

En ole luottavainen Alatalon kykyihin valmentajana käsitellä tuon tason käärmettä. Mitä tekee Oulaisten huima kun Jesse ensimmäisen kerran arvioi harjoituksissa muiden pelaajien hyvyyttä eräälle Jaroslav Bednarille tutulla tavalla?

Mutta JYPissä on kaikki on varmasti toisin.

Nokkis
07.01.2006, 23:46
Mutta JYPissä on kaikki on varmasti toisin.

Senhän me tulemme näkemään. Onko Jesse ymmärtänyt nyt viimeisen mahdollisuuden, onko JYP tähtikasvattamo, onko Alatalo taikurivalmentaja, onko JYP hautomo.

Minä uskon Matin, Seppäsen ja koko organisaation pelisilmään. Onhan tätä odotettu ja jotain on tehtävä ja nyt on tehty!

Ponto
07.01.2006, 23:52
Oliko JYP:llä oikeasti muita vaihtoehtoja? Tätä vastaustahan ei koskaan tiedetä, mutta eipä Sm-liigassa ole tällä kaudella juurikaan pelaajaliikennettä tapahtunut. Ja JYP:llä kumminkaan ei ole varaa varmoihin pistenikkareihin kuten Korkki, Hyvönen tai Santala.

Joku oli hankittava, jotta JYP:stä saataisiin entistä iskukykyisempi kevään pleijareita varten. JYP:n resursseilla tuli Niinimäki, joka on kieltämättä riski hankinta: ikuinen lupaus, joka ei ole onnistunut missään.

Mutta tämä riski ainakin kelpaa meikeläiselle. Kävi miten kävi, niin olen tyytyväinen, että tämä riski otettiin.

Nokkis
07.01.2006, 23:58
Mutta tämä riski ainakin kelpaa meikeläiselle. Kävi miten kävi, niin olen tyytyväinen, että tämä riski otettiin.

Samaa mieltä. Tästä saattaa tulla rumaakin jälkeä mutta tosiasiassa ei nykymenolla olisi voinut jatkaa vaikka pirun hyvin meneekin, loukkaantumiset vain on jokaisen joukkueen vaiva. Myös JYPin

turo79
08.01.2006, 00:10
Hyvä kokeilu meni syteen tai saveen. Ei olisi helppotulla ulkomaalaisenkaan tässä vaiheessa kautta tänne ihmeitä tekee. Eipä tänne noita valmiita pelimiehiä saakkaan joten näistä se on tehtävä.

Hukkaviiva
08.01.2006, 00:46
Ei kyllä paljon ristiriitasemmat tunteet vois vahvistuksen hankinnan jälkeen olla, ku mitä nyt on. Toisaalta pelkää sitä, että Jessen asenteessa ei ookkaan tapahtunu mitään muutosta, ja se tulee tänne vaan löysäileen ja tuhoomaan joukkuehengen. Mut sit taas toisaalta toivoo, että Jesse ois itekin tajunnu, että alkaa olla viimesiä mahdollisuuksia, jos haluaa ammatikseen pelata kiekkoo. Koska kuiteski tietää sen potentiaalin, joka miehessä on, jos vaan asenne on kunnossa. Ja oli Jesse ollu kuulemma suht totinen ku oli jutellu erään henkilön kans, eli jos se nyt sit ois tajunnu sen, että nyt pitää tehä vähän hommiakin sen pelaamisen eteen.

pirnex
08.01.2006, 00:50
Hyvä homma, että saatiin Jesse tänne. Jypille Jessen epäonnistuminen ei varmaankaan ole kovin suuri haitta, mutta herralle itselleen se on. En näe Jessen kohdalla enää mitään menetettävää, mutta voitettavaa hänellä on edessäpäin todella paljon.

Sikäli mikäli mies ei onnistu: peliaikaa ei tule, mutta ei myrkytä joukkuehenkeä
Sikäli mikäli mies onnistuu: saadaan yksi sm-liigan kovimmista kentistä ja sen mukana paljon iloa Hippokselle
Sikäli mikäli mies ei tee kumpaakaan: Yksi keskitason centteri rosteriin lisää, mutta plussaa sekin (loukkaantumisvara)

Mutta jos kaveri meinaa tulevaisuudessa hankkia elantonsa jääkiekosta, pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa otteiden paranemaan, vaikka pisteiden valossa (4+8) ne ei ihan huonoja ole olleetkaan. Tosin tehopörssilukema voisi olla parempikin(-11)

Pakko kommentoida vielä tuohon joukkuehengen myrkyttäjä hommaan sen verran, että lapsellista jauhantaa. Ottakaa nyt hyvät miehet ja naiset järki kouraan ja miettikää asiaa ennenkuin kirjoitatte niitä tänne.

Nyt peukut pystyyn Jessen puolesta ja toivotaan parasta

Cobol
08.01.2006, 00:52
Minä uskon edelleen Niinimäkeen. Ehkä Jyp on se paikka, jossa hän voi onnistua. Toivotaan ainakin, sillä kykyjä olisi sääliä heittää hukkaan.

Yläpesä
08.01.2006, 00:53
Täsmälleen yhtenevä keskustelu sen kanssa mitä Jokerileirissä käytiin syksyllä. Lähestulkoon samanlainen keskustelu käytiin Hfboardsin Edmonton-ketjussa viime vuonna. Kutakuinkin samaa keskustelua on käyty kolmisen vuotta Ilves.comissa. Aina toivotaan, aina luotetaan ja aina petytään. Sääli. Mestiksessä Jesse pärjää. Tai no, otetaan vähän takaisin, Snellmanin Villekin sai tryoutin kautta loppukauden sopimuksen Sveitsiin ja sitä voi jo pitää saavutuksena. Ehkä Uuno voisi rahastaa siellä.

SergeiK
08.01.2006, 01:52
Täsmälleen yhtenevä keskustelu sen kanssa mitä Jokerileirissä käytiin syksyllä.Kröhöm...Olet vain kateellinen, että Jesse ei tullut Ilvekseen.

Noin. Nyt se on todellakin täsmälleen yhtenevä syksyisen Jesse Jokereihin keskustelun kanssa.

T:Sergei (olkaa hyvä)

Rillipiru
08.01.2006, 01:59
Odotelkaahan nyt Jyppi väki muutama viikko, ahmed ahne syö kopista kaiken ilon ja itkee joka vitun asiasta. Ensi vuonna tähän aikaan se "opiskelee" merkonomiksi....se on ihan turha jätkä. Rahaa ja naisia, mut vittu kun niitten eteen joutuu pelamaan...ja etenkin harjoittelemaan..paska homma jesse, mut onnea opiskeluille...

flintstone
08.01.2006, 02:48
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=5138

Toivotaan, että Niinimäen taito saadaan irti JYPissä. 1. sentterin paikka nyt siis täytetty, joten ihan tyytyväinen olen.

Otan osaa.

Eipä tiennyt Jyp millaiseen paskaan kätensä lykkäsi, no eiköhän se sinne Jyväskylän suuntaakin vielä tule selviämään.

ps. muistakaa sitten että tällä yllätyspaketilla ei ole palautusoikeutta.

Korppi
08.01.2006, 02:49
Oliko JYP:llä oikeasti muita vaihtoehtoja? Joku oli hankittava, jotta JYP:stä saataisiin entistä iskukykyisempi kevään pleijareita varten.Aamen. Jos ketään ei olisi hankittu ja kausi olisi päättynyt katastrofiin, niin kuinkas sitten olisi suut pantu? Tarjonta on vähäistä ja siihen nähden oltiin pakkoraossa. Ei vaan oltu siirtomarkkinoilla tarpeeksi aktiivisia syksymmällä. Ei se tarjonta ollut hääviä silloinkaan, mutta kyllä ukkoja löytyi haluaville ja tämä organisaatio ei ollut valmis 'vahvistumaan' ks. ajankohtana.
Tiedän! Minäkin olen epäilevä tämän tuoreimman hankinnan suhteen. En silti näe mitään syytä vaipua synkkyyteen asian johdosta. Paljon vituttavampaa olisi ollut epäonnistua pleijareissa, ilman että olisi yritetty vahvistaa joukkuetta. Skeptinen olen toki edelleen, mutta en lähtisi leimaamaan Niinimäkeä 'kyyksi' yms.

Suomi-Salama
08.01.2006, 03:08
Eihän Jessestä tiedä vielä, voi mennä metsäänkin. Mutta on taatusti aivan eri asia pelata Jokereissa suurennuslasin alla isojen aaltojen seassa surffaten kuin JYPissä, missä ketään ei kiinnosta tähtilamppujen ulkopuolella, miten Jesse-pojan uran käy. Yhtäkään harjoitusta Niinimäki ei ole Matin alaisuudessa kurvaillut, mutta silti tuomio on jo annettu. Reilua?

Itsehän olen tyytyväinen hankintaan. Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun täällä on tehty hylkiöstä sankari. Täällä se tuntuu vain onnistuvan, mikä ei onnistu välttämättä Ilveksessä, Oilersissa tai Jokereissa. Jos tulee ohilyönti niin onpahan katsottu sitten sekin kortti, eikä tarvitse jossitella. Sen verran luotan Alatalon arvostelukykyyn, että hän tietää mistä puhuu. Alatalo ei ole erehtymätön, mutta aika usein mies on osoittanut tietävänsä aika paljon tästä lajista...

ps. Eihän Ahlqvistinkaan pitänyt olla liigatason veskari yhden pelin perusteella...

Lapanen
08.01.2006, 04:39
Kyllähän Jessen CV on karseaa katseltavaa. Paskaa Ilveksessä, shittiä Edmontonin farmissa ja scheisseä Jokereissa.

Kyseessä on kiistämättä lahjakas pelaaja, joka ei nuoren elämänsä, 22v, aikana ole saanut pienimpiäkään kicksejä sellaisiin asioihin kuten työnteko ja joukkuepeli panostamisesta.

Jos kaveri pitää itseään liian hyvänä uhrautumaan Ilveksen, Oilersien farmiseuran tai Jokereiden hyväksi, niin kuinka häneltä voidaan odottaa pyyteetöntä työtä JYP:n hyväksi?

Minä diggaan taiteilijoista ja egosentrisyydestä, mutta kertokaa te mikä saisi Jesse Jameksen nöyrtymään JYP:ssä tavallisen kuolevaisen ja duunarin tasolle.

Vanheneminen ja kypsyminen? Pääseminen seuraan 'jota on aina halunnut edustaa'? Hippoksen himmeämmät valot (ei se Hakametsäkään mikään led-spektaakkeli ole)? Alatalon kyky koulia nuoria pelaajia? Lawsonilta ylijäänyt, kieltämättä hieno, asunto? Alakaupungin yö? Yläkaupungin Ruut?

tiikeri
08.01.2006, 05:00
Jos kaveri pitää itseään liian hyvänä uhrautumaan Ilveksen, Oilersien farmiseuran tai Jokereiden hyväksi, niin kuinka häneltä voidaan odottaa pyyteetöntä työtä JYP:n hyväksi?

Minä diggaan taiteilijoista ja egosentrisyydestä, mutta kertokaa te mikä saisi Jesse Jameksen nöyrtymään JYP:ssä tavallisen kuolevaisen ja duunarin tasolle.

No vaikea sanoa, mutta yritetään nyt kuitenkin.

Ehkä Niinimäki olisi nyt vihdoin ja viimein havainnut, että laiskottelemalla ei saa kuuta ja tähtiä taivaalta. Tämä lienee Jessen viimeisimpiä ellei viimeisin paikka näyttää taitonsa, sekä osaamisensa ja että hänestä on vielä lunastamaan ne odotukset jotka hänelle on aikanaan asetettu.

JYP on nuori, nälkäinen ja tällä kaudella myös voittavaa jääkiekkoa pelaava joukkue, johon on helppo tulla ilman valtavia menestyspaineita. Valmennus on huippuluokkaa ja täällä annetaan nuorille pelaajille vastuuta ja tilaa kehittyä. Jokaisesta virheestä ei rangaista välittömästi vilttikomennuksella.

Onhan se mahdollista, että Niinimäki jatkaa siihen mihin Jokereissa jäi, eli flegmaattista ja halutonta surffailuaan kentällä. Uskallan kuitenkin veikata, että JYP on Niinimäen kaltaiselle pelaajalle huomattavasti helpompi paikka tehdä uusi nousu, kuin koko kauden kriisissä ja sekavassa tilanteessa painiva Helsingin Jokerit, jossa on jatkuvasti päällä hirvittävä voittamisen pakko.

MarkusO.
08.01.2006, 08:35
Tulevaisuus on pimeä kuin kaitele. Noohh.. eipä jypi saa tästä kaverista apuja ainakaan aloituksiin, jotka ovat olleet jypin kompastuskivi tällä kaudella. Jatkoajan pelaajakortin mukaan on huono aloittaja. Onneksi asun Lahden kupeessa niin saapi pian käydä tarkkailemassa, onko pojasta mihinkään. Toivotaan parasta.

Huerzo
08.01.2006, 09:47
Nyt on nukuttu yön yli, ja edelleen siirron suhteen positiiviset fiilingit. Minusta JYPin kannalta positiivisin asia on, että Niinimäki oli kiinnostunut tulemaan JYPiin. Arvelisin, että monikaan veltto paska ei tunne vetoa tulla Helsingistä Jyväskylään vain höntsäämään jääkiekkoa. Suomessa pelaajasiirtoja kun ei voi tehdä ilman pelaajan suostumusta, joten siirron takana täytyy olla myös aitoa kiinnostusta kääntää ura jääkiekkoilijana toiseen suuntaan.

JYP on kuitenkin Jessen viimeinen oljenkorsi, se on selvää. Kun kaverille on kilautettu ja kysytty katsomolta, niin nyt fifty-fiftyn jälkeen vastausvaihtoehtoina kysymykseen "haluatko jääkiekkoilijaksi" on vain "kyllä" ja "ei". Tämän jälkeen tuskin löytyy enää liigaseuroja, jotka ottavat miehen avosylin vastaan, jos pelaajasta ei löydy urhelilijan asennetta. Se pitäisi nyt kaivaa esiin.

Noh, joka tapauksessa hyvä hankinta Seppänen & co:lta, vaikka siirron taloudelliset ym. taustat ovatkin minulle epäselvät. Eipä tarvitse fanien marmattaa, että mitään ei ole yritetty.

Deanwick
08.01.2006, 10:20
Jokainen Jesseä tässä ketjussa arvosteleva varmasti muistaa myös sen, että poijan aikaisempia "saavutuksia" katselemalla nyt lienee se viimeinen paikka pelastaa ura pois mutakuopasta. Luulisi moinen tilanne pistävän rividuunarinkin hiljaiseksi ja keskittymään työhön paremmin.

Vaan mistäpä tuota tietää? Ehkä Jesseä orastava merkonomin ura sitten kiehtoo kuitenkin enemmän, tai kenties uusi lupaava alku Suur-Jyväskylä Lehden jakajana. Nyt poika pökköä pesään, hihat ylös ja töihin!

Pantse67
08.01.2006, 10:32
Toivottavasti Jokerit maksaa miehen palkan, muuten JyPin rahat menevät hukkaan. Uuno myrkyttää joukkueen moraalin nopeasti, koska vie (aluksi) peliaikaa paremmin sitoutuneilta pelaajilta. Mikäli valmennusjohto on hereillä, siirretään Turhapuro nopeasti vilttiin, jotta joukkueen pelirauha saadaan palautettua. Uuno tarvitsee valmentajaksi Jortikan tai Koivun tyyppisen huutajan. Rauhallinen Alatalo ei tule (valitettavasti) saamaan velttoilijasta mitään irti. Otan osaa.

jukiapina
08.01.2006, 11:06
Nyt täytynee alkaa innolla odottamaan jyp:n kentällisiä Pelsu otteluun torstaina. Onko Jessestä täyttämään paikka Virtasen vierellä. Mikäli Jessestä saadaan kaikki irti niin veikkaampa Virtasen saatavan myös hieman lisä tehoja irti.

Ja Jääskeläinen-Niinimäki-Virtanen?

Groove Armada
08.01.2006, 11:46
Tervetuloa Niinimäki. Jos Alatalo saa työmoraalin kohdilleen, miehestähän on
ihan mihin vaan, ja tulee olemaan todellinen vahvistus JYPille. Jos taas Jesse
jatkaa tätä surffailuaan, mitä on tehnyt jo kolmessa seurassa peräkkäin, ei
ukkoa tarvi peluuttaa, penkille vaan.

Niinimäellä on 20 ottelua aikaa pelastaa uransa. Toivotaan, että mies käyttää
tilaisuuden hyväkseen.

Suomi-Salama
08.01.2006, 11:50
Niinimäellä on 20 ottelua aikaa pelastaa uransa. Toivotaan, että mies käyttää
tilaisuuden hyväkseen.

Meinaatko, ettei JYP jatka kevättään pleijareissa?

Haapamies
08.01.2006, 11:53
Luullisin että "nuori" haluaa ainakin näyttää tasonsa ja Jyp:issä se ainakin olisi paljon helpompaa kuin Jokereissa. Toisaalta Jypissäkin joutuu töitä tekemään peliajan vuoksi mielestäni hyvä hankinta tässä vaiheessa kautta ainakin on jotain "kunnon" tietoa miehestä kun hän Jyp:iin saapuu ..... Ja luullisi Matin ottavan kaiken irti miehestä mitä siitä on irti otettavissa. !! Toisaalta olisi aika paukku kun mies nakuttelisi tasaisen tahtiin mukavat pisteet kun ei tuolla isossa kaupungissa pärjännyt voisi näyttää pitkää nenää siihen suuntaan !!

P.s Jantunen voisi olla seuraava tulija ..... Ja heh heh kissat alkaa lentämmän ennen kuin Jantunen Jypiin tulee (Ei riitä raha eikä mikään)

jukiapina
08.01.2006, 12:56
Jantusella on tuo hinta-laatu suhde niin huono ettei kenenkään kannata miestä hankkia aiempien meriittien pohjalta.

Köpi
08.01.2006, 13:20
Enon 50-v juhlat meinasivat saada tuhoisan käänteen, kun tekstiviesti piippasi tiedon Niinimäen siirrosta JYP-paitaan. Hyvin lähellä oli, ettenkö tarttunut booliämpäriin kaksin käsin ja kaatanut koko sisällön yhtä mittaa suoraan kurkkuun.

No nyt on sulateltu siirtoa yön yli, mutta ei se silti ole riemusta pomppiva vieläkään. Onhan näitä "syrjittyjä" pelaajia ollut ennekin JYPissä Alatalon aikana, mutta ei kyllä ketään joka omalla laiskuudellaan olisi itsensä ajanut tähän asemaan.
Alatalo otti varmaan uran suurimman savottansa ottamalla Jessen suojiinsa.
Vertailukohdaksi voisi ottaa Tomi Mustosen, tämän miehen paimentamisessa joukkueen ruotuun Alatalo ei onnistunut ja nyt on edessä varmaan vielä vaikeampi savotta.

Niinimäki on kuitenkin varmasti lahjakkain pelaaja, joka ikinä Alatalon koulussa on ollut, mutta samalla varmasti myös yksi vaikeimmista, ellei peräti vaikein.

Pottakameli
08.01.2006, 14:09
Tämä voi hyvinkin olla Jessen viimeinen näytönpaikka, joten toivoisi miehen suhtautuvan tilanteeseen oikealla vakavuudella. Nyt jos koskaan täytyisi antaa näyttöjä ja osoittaa olevansa tasokas peluri.

Perkele, näytä niille Jesse!

wade
08.01.2006, 15:47
Mikäli tuo huono aloityksissa pitää paikkansa niin eipä tainnut pojasta olla meillekkään mitään hyötyä. Tosin ulkonäkö saattaa tuoda muutaman pissifanin Jypille lisää. Mies ei ole saanut mitään aikaan Ilveksessä, Road Runnerseissa eikä Jokereissa. Kaikissa varmasti erilaiset valmentajat ja erilainen pukukoppi-ilmapiiri, mutta jotain samaa eli mies itse. Eli paskasta ei saa kultaa vain niin väittämällä vaan sen paskan pitää haluta ja uskoa olevansa kultaa vain siten se voi sitä jonain päivänä olla. Noh josko edes YV:hen juonikkuutta lisää se kun ei paljon huonompaan ainakaan voi enää mennä. Eli minun puolestani Jokerit olisivat voineet pitää tunkkinsa prkl. Yleensähän ne paskat on meiltä myyty Jokereihin eikä päinvastoin.

Jöysmä
08.01.2006, 16:32
Ettei vain olisi Jokereiden salainen kosto Drounista. :) Vitsi vitsi..

Jesseltä ku saa pään kuntoon niin sopii erinomaisesti JYPin pakkaan.

Riskit kaverissa on, mutta ainahan rapatessa roiskuu. Aika hurja käärmekieli saa olla jos meinaa JYPin pukukopin tunnelman pilata. Ei taida onnistua. Jos joukkueessa on hyvä henki, niin tuollainen uus kukkoilija hiljennetään tod näk porukalla.

Hyvä että hankkivat jotain, mielenkiinnolla seurataan...

Aatos
08.01.2006, 16:35
Alla olevassa linkissä juttua Jessestä parin vuoden ajalta. On siellä soopaakin, mutta myös loisto aatoksia.

Toivottavasti Jesse saisi uutta nostetta Jyväskylässä. Peukut pystyyn. Siviilissä mukava kaveri.

http://www.ilves.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2393

FourForty
08.01.2006, 16:53
Kyllä tämä nyt aika positiiviselta jutulta tuntuu, kun vähän on asioita miettinyt. Ainakin seurajohdossa tehdään rohkeita liikkeitä, ja onneksi junnuista löytyy neloskentän pelaajia kokoonpanoon, jos Niinimäki ei paikkaa joukkueessa ansaitse.

Vaikka näyttöpaikkoja on Niinimäelle annettu eri seuroissa, niin kyllä siirto JYPiin eroaa edellisistä huomattavasti. Se on sitten toinen juttu, muuttaako sekään pelaajan tapoja, mutta kyllähän asetelma on nyt ihan erilainen kuin Jokereihin siirtymisen aikaan. Voin kuvitella, että tällä kaudella on ollut huomattavasti hankalampaa pelata Jokereissa kuin JYPissä.

Alatalo ei tunnetusti haasteita pelkää, joten sikäli Niinimäen hankinta on looginen. Jos Alatalo onnistuisi tekemään Niinimäestä tähden, ei hänellä varmaan olisi työpaikoista pulaa pitkään aikaan, vaikka ei niistä taida olla nytkään. Kun Niinimäki on näemmä tuttu pelaaja Alatalolle jo vuosien takaa, uskon hänen tienneen mitä tekee, kun halusi pelaajan joukkueeseensa.

Milloin viimeksi on muuten JYPissä pelannut ykköskierroksen NHL-varaus? Lieneekö koskaan?

kosh
08.01.2006, 17:26
Milloin viimeksi on muuten JYPissä pelannut ykköskierroksen NHL-varaus? Lieneekö koskaan?
Ari Ahonen 98-99

kimmo
08.01.2006, 17:29
Kyllä tämä nyt aika positiiviselta jutulta tuntuu, kun vähän on asioita miettinyt. Ainakin seurajohdossa tehdään rohkeita liikkeitä, ja onneksi junnuista löytyy neloskentän pelaajia kokoonpanoon, jos Niinimäki ei paikkaa joukkueessa ansaitse.

Vaikka näyttöpaikkoja on Niinimäelle annettu eri seuroissa, niin kyllä siirto JYPiin eroaa edellisistä huomattavasti. Se on sitten toinen juttu, muuttaako sekään pelaajan tapoja, mutta kyllähän asetelma on nyt ihan erilainen kuin Jokereihin siirtymisen aikaan. Voin kuvitella, että tällä kaudella on ollut huomattavasti hankalampaa pelata Jokereissa kuin JYPissä.

Alatalo ei tunnetusti haasteita pelkää, joten sikäli Niinimäen hankinta on looginen. Jos Alatalo onnistuisi tekemään Niinimäestä tähden, ei hänellä varmaan olisi työpaikoista pulaa pitkään aikaan, vaikka ei niistä taida olla nytkään. Kun Niinimäki on näemmä tuttu pelaaja Alatalolle jo vuosien takaa, uskon hänen tienneen mitä tekee, kun halusi pelaajan joukkueeseensa.

Tässä jutussa on hyvä pointti, varmasti mediassakin seurataan tätä Niinimäen JYP-pestiä nyt tarkasti ja Alatalo saa todellakin arvostusta jos hän taikoo tunnollisen harjoittelijan ja joukkueen eteen puhaltavan jääkiekkoilijan Jessestä esiin.

Mielenkiintoista, sano.

Humpauttaja
08.01.2006, 18:09
Suhtaudun tähän juttuun varovaisesti. Katsotaan parin pelin jälkeen, miten Jesse on esiintynyt. Itse en ehkä olisi halunnut Jesseä, mutta nyt kun se on tullut, niin toivotan tervetulleeksi ja toivon onnistumista lämpimästi.

Mistä saa muuten tietää JYPin harjoitusaikataulun tälle viikolle? Muistelen, että jostain nettisivuilta löytyy. Olisi kiva huomenissa käydä tsekkaamassa Jessen harjoitusmotivaatio heti tuoreeltaan.

er_bai_wu
08.01.2006, 18:24
Nyt vasta uskaltaa jotain sanoa tai ei ehkä sittenkään. Mutta kyllä Niinimäen ilmaantuminen (ilmeisesti omasta halustaankin) JYPin paitaan on pakko olla jonkinlainen signaali siitä, että harjoittelunkin on alettava maistua. Ja joukkuepelaamisen. Eli kehityskeskusteluja on oletettavasti käyty. Muuten käyn itse heittämästä kaverin hiuksista viiksiin; annetaan pojan ensin yrittää ja näyttää missä mennään.

Leiska
08.01.2006, 18:24
Mistä saa muuten tietää JYPin harjoitusaikataulun tälle viikolle? Muistelen, että jostain nettisivuilta löytyy. Olisi kiva huomenissa käydä tsekkaamassa Jessen harjoitusmotivaatio heti tuoreeltaan.

Ainakin tässä (http://webbitimmi.jkl.fi/login.do?loginName=GUEST&password=GUEST&profileId=2575) on yksi sivusto, josta löytyy mm. JYPin harjoitusaikataulu. Toivottavasti tuosta on apua.

Humpauttaja
08.01.2006, 18:28
Ainakin tässä (http://webbitimmi.jkl.fi/login.do?loginName=GUEST&password=GUEST&profileId=2575) on yksi sivusto, josta löytyy mm. JYPin harjoitusaikataulu. Toivottavasti tuosta on apua.

Jep, kiitos. Samalle sivulle päädyin juuri omissa etsinnöissäni. Huomenna siis 15.15 hallille tsekkailemaan Jessen edesottamuksia. Eikös Alatalo sanonut, että maanantaina vasta iltapäivälla on seuraavat harjoitukset?

Lape7
08.01.2006, 18:31

Jyp ei käytä aamuvuoroaan huomenna. Tai ainakin Alatalo sanoi pelin jälkeen radiossa, että maanantai-iltapäivänä jatketaan.

SergeiK
08.01.2006, 18:34
Jyp ei käytä aamuvuoroaan huomenna.No niin, enää ei jakseta treenata liian aikaisin aamulla, vaan nukutaan puoleenpäivään.

Jessen laiskotteluasenne näyttää tarttuneen jo koko joukkueeseen.

Höntsymies
08.01.2006, 20:28
No niin, enää ei jakseta treenata liian aikaisin aamulla, vaan nukutaan puoleenpäivään.

Sain hyvät naurut. Kiitos!

moby
08.01.2006, 20:32
Kaikki jessen dissaajat voisivat miettiä paria juttua, jotka vähänkin asioita miettimällä tulevat mieleen.

1. Oliko viime vuoden Ilves sellainen joukkue, jossa lupaava junnusentteri olisi voinut lyödä itsensä läpi? Olen kuullut Tampereelta sellaista juttua, että ilmapiirin myrkyttäjänä olisi toiminut Curre, jonka peluutus suosi reippaasti Viime vuoden superketjua. Yhdellä ketjulla ei mestaruuksia voiteta, eikä edes päästä kovin pitkälle pleijareissa.

2. Oliko tämän vuoden Jokerit otollinen joukkue nuoren sentterin läpilyönnille?

3. Ovatko esim. HIFK:n superjunnut breikanneet HIFK:ssa 3. ati 4. kentässä pienellä peliajalla, vai vasta maakunnissa isommalla peliajalla ja saadessaan suurempaa vastuuta.

En väitä, etteikö monissa väitteissä olisi perääkin, mutta kannattaa ottaa hieman objektiivisuutta mukaan asiasta keskusteltaessa. Kaikki eivät kehity samaan tahtiin, eivätkä lyö läpi yhtä nopeasti. Jessellä on jonkun asteinen asenneongelma, joka toivon mukaan poistuu, kun hän saa oikeanlaista valmennusta ja riittävästi vastuuta.

JYP ei Jessen epäonnistuessa menetä mitään, mutta Jesse itse alkaa olla entinen lupaus. Tämä lienee Alatalonkin lähtökohta loppukauteen.

Toivotan Jesselle onnea ja menestystä, sekä Paikan Virtasen Antin viereltä.

#J81#
08.01.2006, 20:51
Kaikki jessen dissaajat voisivat miettiä paria juttua, jotka vähänkin asioita miettimällä tulevat mieleen.

1. Oliko viime vuoden Ilves sellainen joukkue, jossa lupaava junnusentteri olisi voinut lyödä itsensä läpi? Olen kuullut Tampereelta sellaista juttua, että ilmapiirin myrkyttäjänä olisi toiminut Curre, jonka peluutus suosi reippaasti Viime vuoden superketjua. Yhdellä ketjulla ei mestaruuksia voiteta, eikä edes päästä kovin pitkälle pleijareissa.

Niinimäki taisi häipyä ennen kuin, Hyvönen saapui. Ennen Hyvösen saapumista sai pelata Stefanin ja Kariyan kanssa samassa kentässä, mutta ilmeisesti ei ollut pelaaminen näiden herrojen kanssa maistunut.

dude
08.01.2006, 21:46

Viime kauden Ilveksestä Jesse Niinimäki poistui ennen Curt Lindströmin saapumista, eli se siitä sitten. Edelliskauden Ilves oli sellainen Ilves, jossa Jesse olisi voinut itsensä läpi lyödä. Pelillisesti pelasi kohtuullisen hyvän syksyn, mutta kopissa oli ihan yhtä epäsuosittu kuin jokaisessa aiemmassa ja jälkeisessäkin joukkueessa.

Ei Jesse Niinimäen laiskuus ja asennevamma (eihän Jesse varsinaisesti ole mikään kusipää, tyyppinä ihan ok, on vain laiska ja haluton tekemään mitään, mikä on aiheuttaut valtaosan ongelmista kaikissa miehen joukkueissa) ole mitään NHL-varauksen aikaansaannosta, vaan on verenperintöä. Jari "Niisku" Niinimäki, FC Ilveksen legendaarinen pallonpotkija (jakoi mm. aikanaan kerran Ismo Liuksen kanssa maalipörssin voiton) oli tismalleen yhtä lahjakas ja tismalleen yhtä laiska.

Jesse Niinimäen peliäly ja kädet sekä isoveli Jarno Niinimäen tahto, halu ja liike yhdistettynä - puhuttaisiin NHL:n tämän hetken parhaimmista keskushyökkääjistä.

Hypodermic
08.01.2006, 22:05
Suhtaudun kyllä tähän siirtoon varovaisen positiivisesti. Äijässä on potentiaalia ja taitoa vaikka muille jakaa, nyt kun saisi vielä pään toimimaan. Jos ei Niinimäki itse tajua, että tämä on luultavasti pojan viimeinen mahdollisuus, niin sitten on jo pahemman kerran päässä jotain vaikaa. Toivottavasti Alatalo ja kumppanit käyttävät sitten tarvittaessa rajujakin otteita: jos alkaa vaikuttaa siltä ettei työnteko edelleenkään kiinnosta, niin ei muuta kuin surutta pihalle tai ainakin katsomoon. Tässä(kään) vaiheessa kautta kentälle ei kaivata yhtään muniinpuhaltelijaa, sen verran hyvä kausi on kuitenkin menossa.

JYPin hankinnat taisivat sitten olla tässä... Kotimaisin voimin siis mennään, kai siitä voi jonkinlaista rispektiä joukkueelle antaa.

salla
08.01.2006, 22:07
No niin, enää ei jakseta treenata liian aikaisin aamulla, vaan nukutaan puoleenpäivään.

Tai sitten siitä, että alla on kolmen pelin viikko ja seuraava peli vasta torstaina. Kyllä siinä ehtii jopa Jessen kuluttaa loppuun, vaikka yhden aamun antaisikin vapaaksi.

Itse siirrosta en sano mitään, ei jaksaisi koko ajan dissata. Toivottavasti onnistuu paremmin kuin Se Tasapaino-Jesse. Jos ei, on ansainnut kaiken niskaansa saaman paskan.

Ari Ahonen 98-99
Ja pelattuja liigaotteluita JYPin riveissä huima määrä.

late67
08.01.2006, 23:09
Sattuipa sopivasti!
Seuraava Jypin ottelu torstaina Pelicansia vastaan on Canalin televisioima eli pääsemme heti seuraamaan Jessen otteita.
Toivotaan pojalle/pojille menestystä ja pelätään... no ei kai?
Ottelu on myös Aravirran debyyttimatsi liigaan Pelicansin aitioon eli mielenkiintoa piisaa.

MarkusMaggot
09.01.2006, 04:11
No ok, en ole ihan niin negatiivinen ainakaan vielä Hesus Niinimäen saapumiseen uljaaseen hul...öh, hurrikaanipaitaan. Miehestä en sinällään hirveästi tiedä muuta mutta näköhavainnon perusteella on todella taitava kaveri ja sitten nämä kuulopuheet kaverin laiskuudesta. Ok, jos todella tuo laiskuus on vallitseva luonteenpiirre niin paljon kevättä pitempää uraa ei varmaan voi povata JYP-paidassa, mutta jos Alatalo saa iskostettua työnteon selkäytimeen niin voi hyvinkin auttaa joukkuetta ja paljon. Eihän siinä, jos ei pelaaminen kiinnosta niin on sieltä heittää Tenkanen/Lahti korvaamaan sentterin paikalle, istukoon herra sitten katsomossa. Toisaalta jos pelaaminen alkaa maistumaan niin esim. Virtasen kanssa voi muodostaa ylivoimalla todella luovan parivaljakon. Ajattelin antaa Niinimäelle kuitenkin noin viiden pelin näyttöpaikan ennen kuin tuomitsen suuntaan tai toiseen, jos se potentiaali sieltä löytyy jostain niin voi todellakin olla kevään yllättäjä joukkueessa. Mielenkiinnolla torstain ja lauantain pelejä odotellessa.

Toivottavasti onnistuu paremmin kuin Se Tasapaino-Jesse.

Hei, tasapaino-Jesse ajoi kuitenkin heti ekassa pelissään pari äijää levyksi eikä häneltä kukaan mitään odottanutkaan... :)

Sleipner
09.01.2006, 09:16
Jesse pistää sellaset tehot Antin kanssa, että pelaa keväällä MM-kisoissa :D :D Kyllä mää Mattiin ja Jypin muihin pelaajiin sen verran luotan, että Jesse oli hyvä hankinta. Sopimukseen olis voinu tosiaan jonkunlaisen option ens kaudestakin tehdä.

zinedine
09.01.2006, 10:36
Onkohan kukaan tänään kerinnyt Hippokselle seuraamaan Jypin harjoituksia?
Olisi kiva kuulla joko Niinimäki on ollut mukana joukkueen kanssa jäällä ja minkälaisessa kentässä mahdollisesti harjoitellut? Vaikka tällä palstalla on kirjoitettu kaverista kaikenlaista negatiivista niin on kiva, että Jyp sai edes tämän vahvistuksen vahvistamaan sentteriosastoa. Koko kausihan täällä on puhuttu tulevasta vahvistuksesta. Toivottavasti Jesse voisi hurjasta taustastaan huolimatta olla sellainen Matin komennossa. Minua ainakin masentaa se,että monet tuomitsevat kaverin jo heti kättelyssä. Ei kai me suomalaiset kuitenkaan niin negatiivisia olla vaikka monesti meihin tämä ominaispiirre yhdistetäänkin.

Raymond Pearl
09.01.2006, 11:33

Huutelua vieraisiin pöytiin: pienenä nyanssina, että Ilveksellä on tällä kaudella ollut riveissään jo kolme ykköskierroksen varausta (Rask, Bonsignore, Wilson). Uskoakseni melko poikkeuksellinen tilanne koko liigahistoriassamme näin mutu-tuntumalta?

Wäinö#16
09.01.2006, 11:36
Tsemppiä vaan Jesselle Jyväskylään. Itse tykästyin Jesseen jokeriaikoina vaikka kieltämättä hyvän ja huonon päivän ero oli suuri. Johtuuko se sitten asenteesta tai mistä, niin sitä on vaikea sanoa kun en häntä sen paremmin tunne. Roolia oli Jokereissakin tarjolla kun sentteritilanne on ollut koko kauden suorastaan surkea, joten näyttöpaikkojen puutteesta ei voi syyttää tai etteikö vastuuta olisi ollut tarjolla. Tähän ei vain Jesse pystynyt vastaamaan ja olla osaltaan kantamassa joukkuetta kuin ajoittain.

Toivottavasti Jypissä natsaa, mutta ihan kaikkeen saa Jessen kohdalla varautua...

Jinsui
09.01.2006, 11:43
Huutelua vieraisiin pöytiin: pienenä nyanssina, että Ilveksellä on tällä kaudella ollut riveissään jo kolme ykköskierroksen varausta (Rask, Bonsignore, Wilson). Uskoakseni melko poikkeuksellinen tilanne koko liigahistoriassamme näin mutu-tuntumalta?
Viime kausi oli tietenkin poikkeus, mutta ainakin Kerhopaidassa nähtiin loppujenlopuksi neljä ykköskierroksen varausta (Noronen, Klesla, Holden ja Rita). En nyt jaksanu alkaa tarkastamaan oliko jollain muulla vielä enemmän. Näin offtopiccina.

winger11
09.01.2006, 11:43
No niin, toivottavasti Jesse on ymmärtänyt mihin tulee ja mitä häneltä vaaditaan.
Toivottavasti halu pelata hyvää jääkiekkoa on tallessa.
Toivottavasti ottaa opikseen, jos ei vielä ole sitä tehnyt.
Toivottavasti osoittaa sen mitä toivotaan.
Toivonkohan jo liikaa mutta toivottavasti ego ei aja yli järjen ja hänestä on oikeasti hyötyä.
Ehkä hyvän kannnustuksen kautta Jessen peli-ilo ja -yritys löytyy ja tuottaa tulosta eli älkäämme vielä Jesseä toivottomaksi tuomitko.

trivekku
09.01.2006, 11:50

Lahjattomat treenaa, näin kuulemma Jokisen Olli tokaisi Kuopion torilla, kun Sami Kapanen tuli vastaan ja oli menossa treenaamaan ja kyseli Ollia mukaan.
Todenperästä ei ole tietoa.

Saikohan Jesse muuten paljon paalua, kun teki sopimuksen Edmontoniin, meinaan eiköhän se asenne korjaudu kun rahat loppuu, Jypissä kun sopimus on tod.näk luokkaa tienaa tonni.

Voimalaituri
09.01.2006, 12:55
Tavoilleen uskollisena, Jesse haki tanakkaa pohjakuntoa Tampereen ravintola Onnelasta lauantaina ja menihän tuo varmasti pitkälle sunnuntain puolelle. Se on hienoa kuinka kaveri haluaa olla hyvässä iskussa kun uusi työnantaja odottaa maanantaina.

charger
09.01.2006, 13:35
Tavoilleen uskollisena, Jesse haki tanakkaa pohjakuntoa Tampereen ravintola Onnelasta lauantaina ja menihän tuo varmasti pitkälle sunnuntain puolelle. Se on hienoa kuinka kaveri haluaa olla hyvässä iskussa kun uusi työnantaja odottaa maanantaina.

Saattaapi tilanteen "nollaus" olla joskus paikallaankin. Ei kuitenkaan liian usein.

Alatalo on kyllä melko guru psyykkaamaan pelaajia, joten eiköhän Jessekin ala pian pelaamaan..

Paastainen
09.01.2006, 13:42

Henkassahan Jesseä pitkin kautta tavannut nähdä, liekö Tampereella parempia baareja kuin Helsingissä.
Toivottavasti Jyväskylästä löytyy kantakuppila, niin ei autossa istumisessa puudu paikat.

trivekku
09.01.2006, 14:06

Jyväskylässä alkaakin nenänvalkaisuviikot Alatalon johdolla, joten ehkä tonni käteen-känni toteen piti vetää.Jesse täyttää Ilari Filppulan jättämän aukon "se on söpö" rintamalla jo se tuo muutaman nuoremman fanin halliin.

jym
09.01.2006, 14:27
Saattaapi tilanteen "nollaus" olla joskus paikallaankin. Ei kuitenkaan liian usein.

Alatalo on kyllä melko guru psyykkaamaan pelaajia, joten eiköhän Jessekin ala pian pelaamaan..

Aika moni muukin vastaavassa tilanteessa kävisi nollaamassa tilannetta ja varsinaninen työhän alkaa vasta tänään, joten ei tossa munkaan mielestä mitään ihmeellistä ole.
Ajankohta siirtymiselle ei ole paras mahdollinen. Jos JYP häviää torstaina Pelsuille, niin toimttajilla on jo valmiina juttu, jossa Niinimäki on myrkyttänyt JYPin joukkuehengen 4 päivässä. Sen, onko Niinimäestä JYPille oikeasti apua, näkee olympiataukoon mennessä. Paljon vaikuttaa asiaan, miten Alatalo ja Kurkinen kaverin suhteen onnistuvat.

JPL
09.01.2006, 14:31
Pistäkää poika selibaattiin ja päivittäiseen puhallustestiin. Jos näyttää nollaa eikä siemenetkään ole vähentyneet, voidaan kuukauden palkka maksaa. Muuten annetaan pelkkä patja ja nukkumapaikaksi Hippoksen seisomakatsomo munalukon kera....

Kuriin se junnu - kyllä siitä pelimies on mahdollista saada!

Anselm Raato
09.01.2006, 18:18
Jossittelu on mukavaa...mutta viikon, parin päästä nähdään onko Jessestä mitään hyötyä meikäläisille. Itse kyllä uskon Matti "Kuula" Alataloon ja kumppaneihin, että saavat Jessen liekaan. Katsotaan ja ihmetellään...

McWerkko
09.01.2006, 19:34
Kävin Treenit tänään katsomassa. Eipä tuosta mitään oikein voinut päätellä. Hyvällä huumorilla tuntui olevan koko porukka liikenteessä Jesse mukaan lukien.

Matin Asennekoulu on muuten jo alkanut. Ei oltu hankittu "huippuvahvistukselle" vielä uusia kamoja, vaan treenit Jesse veti jollain vanhoilla kamoilla... Kypärässä oli numero 38, mutta tuokin taisi olla vain Korhosen viimekautinen, eli siis Jessen numerosta ei vielä tietoa ole... Paitsi että Nyt JYPin sivut jo ilmoittavat Jessen numeroksi juurikin tuon 38. Taisivat muuten pojat Jesseä treeneissä Korkiksi kutsuakin...

Humpauttaja
09.01.2006, 20:46
Kävin Treenit tänään katsomassa. Eipä tuosta mitään oikein voinut päätellä. Hyvällä huumorilla tuntui olevan koko porukka liikenteessä Jesse mukaan lukien.

Matin Asennekoulu on muuten jo alkanut. Ei oltu hankittu "huippuvahvistukselle" vielä uusia kamoja, vaan treenit Jesse veti jollain vanhoilla kamoilla... Kypärässä oli numero 38, mutta tuokin taisi olla vain Korhosen viimekautinen, eli siis Jessen numerosta ei vielä tietoa ole... Paitsi että Nyt JYPin sivut jo ilmoittavat Jessen numeroksi juurikin tuon 38. Taisivat muuten pojat Jesseä treeneissä Korkiksi kutsuakin...

Joo-o. Jesse oli tänään allekirjoittaneen tarkkailussa harkoissa. Ei ainakaan vaikuttanut tänään olevan mitään löysäilyä menossa, vaan ihan mukavasti se Jesse siellä muitten mukana pisteli menemään. Ehkä vaikutti olevan hieman vielä pihalla muiden menosta, mutta eiköhän sekin tässä viikon aikana parannu. Voittihan Jesse muuten Koposen rankkukisassakin, kun herrat haastoivat keskenään.

Höntsymies
10.01.2006, 19:12
Ihan hyvinhän tuo Jesse teki töitä mitä nyt tänään harkoissa kattelin. Hyvä pelisilmä ja mainiot kädet. Ylivoimaharjoituksissa ainakin Niinimäki oli se pelin rakentaja. Muistuttaa pelityyliltän muuan Ilari Filppulaa. Kyllä Jessestä vielä pelimies "tehdään".

Mosabacka
12.01.2006, 15:53
Myöhemmin tarvitaan Jesselle oma ketju, kun tämä tuloselvitysketju alkaa olla täyttänyt tehtävänsä. Sanottakoon kuitenkin jo tässä vaiheessa, että minä olen erittäin tyytyväinen Jesse Niinimäen saapumisesta ja olisin toki ottanut hänet jo viime vuonna. Kun nyt vain satun pitämään kikkailijoista. A.(I.)Virtanen on saanut kilpailijan. Jesse aloittaa JYPin taipaleensa tutun Männikön kanssa ja ei Alanenkaan varmaan uppo-outo kaveri ole. Siinä sitä on tilaisuutta kerrakseen. Hyppää sinäkin Jesse-klubiin.

FourForty
13.01.2006, 10:04
Näin eilisestä pelistä vain kaksi erää, mutta niiden perusteella olen Niinimäen esitykseen ihan tyytyväinen. Vaikka ei varmasti näin lyhyen JYPissä oloajan jälkeen löytänyt vielä ketjukavereita parhaalla mahdollisella tavalla, lämmitti taas mieltä nähdä JYPissä sellainen pelaaja, jolla kiekon saadessaan on oikeasti ajatusta mitä sillä tekee ja kykyä toteuttaa ne ajatuksensa. Ei mies kiekollisena vielä ihmeitä tehnyt, mutta kyllä minusta otteista näki, että Niinimäen kaltaista potentiaalia kiekollisena ei monelta JYP-pelaajalta löydy. Ja ainakin yhden sellaisen hyökkäyspään veivin mies esitti, jollaisia ei joukkueessa tee kuin Antti Virtanen ja hänkin vain tilaa saadessaan.

Eniten lämmitti kuitenkin se, että Niinimäki vaikutti osallistuvan puolustuspeliin siinä missä joukkuetoveritkin. Ei hänestä varmaan mitään jäätävän hyvää puolustavaa hyökkääjää tule, mutta ei sellaista kai hänestä odotetakaan, koska niitä on omastakin takaa. Kunhan pystyy hoitamaan oman pään pelin edes kohtuullisesti, niin se riittää minulle, jos hyökkäyspäässä syntyy tulosta.