PDA

View Full Version : Uusi kännykkä

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15

Johannes
21.03.2011, 22:42
Joo meikäläinen taitaa olla jotenkin vanhanaikainen tai jotain, mutta mulle iPhoneista tai niiden käyttäjistä tulee jotain aivan muuta mieleen. Ainakin ne mun tutut joilla tuo luuri on, ovat lähes järjestäen enemmän tai vähemmän nörttejä. Telkkaristakin katselevat jotain south parkkeja ja pasiloita jne. Välillä joillakin huumorikuvasivustoilla näkee niitä joitakin huvittavia 80-luvulta olevia Macintosh mainoksia. Ne samat nörtit on nyt vaan päivitetty 2000-luvun lookkiin ja pistetty nightwishia kuulokkeisiin.

Juu, mutta ne luulee olevansa kuvailemiani nuoria miehiä, eikä yhtään oikeasti nörttejä. Ei kai oikeasti coolit tarvitse luureja egoboostiksi beibien iskemiseen tai muutenkaan. Itse olen jo ikääntynyt riittävästi, että voi hymähdellä ja seurata sivusta nuorien touhuja ja rahankäyttöä, joten ehkä olen ihan kujalla mitä kirjoitan näistä jutuista.

Kipa84
21.03.2011, 22:43
Aika vähän haittaohjelmia Androidille vielä löytyy kunhan pitää maalaisjätjen mukana asennellessaan softia puhelimeen, mutta eipä tuosta virustorjuntaohjelmasta haittaakaan ole. Itse käytän Lookout-nimistä softaa ja olen ollut tyytyväinen,

Julli
22.03.2011, 13:52
Nyt on vähän aikaa käytetty Nokia E7:aa ja hyvä pelihän tuo on.
Puhelimien ns. rautapuoli ja Symbianin ominaisuuspuoli ovat kunnossa mutta loogisuus ja graafinen puoli kaipaavat kehitystä. Uusi päivitys tuo tuolle puolelle isot uudistukset ja parantaa muutenkin puhelimen wow-efektiä.

Milloin tuo "uusi päivitys" tulee ja mistä / miten se on sitten ladattavissa?

Edelleenkin oma luuri pykii helvetisti + kaatuilee aika ajoin kun nopeammin näpyköitä painelee. Olen vain niin tumpelo, että en tiedä mitä sille tulisi tehdä. Joku kirjoitti, että lataa softa uudestaan ja tee ensin varmuuskopio. Sen kun mä teen näillä taidoilla, niin vituiksihan se menee, ellei joku halua antaa yksinkertaisia ohjeita.

Muutoin olen sitä mieltä, että kyseessä on markkinoiden fiksuin työpuhelin todella laadukkaalla yleisfiiliksellä.
Kun vain saisi pykimisen helvettiin...

J.Petke
22.03.2011, 17:44
Milloin tuo "uusi päivitys" tulee ja mistä / miten se on sitten ladattavissa?

Se tulee tulevaisuudessa. Ehkä kesällä, ehkä syksyllä, ehkä talvella. Sitten kun se on valmis.

Noihin ohjeisiin en osaa sanoa mitään. Ei tuo oma luuri ainakaan pyi(?) juurikaan.

scholl
22.03.2011, 18:07
Joo meikäläinen taitaa olla jotenkin vanhanaikainen tai jotain, mutta mulle iPhoneista tai niiden käyttäjistä tulee jotain aivan muuta mieleen.

Mulla tulee sama mieleen kuin Machintoshista eli olkalaukkua käyttävät fillaroivat fägärit, jotka paheksuvat heteroseksiä. Suhtaudun aika epäilevästi kyllä jos näen jollain tietokoneessa omenan kuvan tai tuollaisen iPhonen.

obi-wan
22.03.2011, 18:09
Mulla tulee sama mieleen kuin Machintoshista eli olkalaukkua käyttävät fillaroivat fägärit, jotka paheksuvat heteroseksiä. Suhtaudun aika epäilevästi kyllä jos näen jollain tietokoneessa omenan kuvan tai tuollaisen iPhonen.

Mulla on paidassa krokotiili ja tietokoneessa / luurissa omppu. Analysoi mut. Pliiiiis

Kummeli
22.03.2011, 20:41
Nyt sain Huawei U8800:n käteen ja ensimmäiset ajatukset ovat, että eipä tuo taida kauheasti hävitä iPhonelle missään muussa kuin hinnassa. Jämäkkä rakenne, näyttö toimii hyvin, ohjelmia saa Marketista ihan pirusti, jopa ilmaisia. AngryBirds:kin oli ilmainen, joten joutui senkin lataamaan.

Ja tuolla pystyy jopa soittamaan. Suosittelen!

EDIT: Marketista löytyi myös NHL Gamecenter, jonka ilmaisversiolla on saatavilla kaikki tulokset, pistepörssit, sarjataulukot ym ym. Maksullisella taitaa saada myös highlightit.

Bbird80
24.03.2011, 12:10
Onko tuo Nexus S nyt Galaxy S:n seuraaja vai miten tämä oikein menee? Galaxy S tässä oli jo tapetilla kuukausi takaperin, mutta kytkysoppari jäi vielä ainakin toistaiseksi kauppaan.

Nexus S taitaa olla ulkoasultaan lähellä Galaxy S:ää, mutta "virallisesti" Googlen Nexus Onen seuraaja. Eli puhdas Android-puhelin ilman laitevalmistajan (Samsung) omia ratkaisuja. Laitteeseen on luvattu uusin Android-versio aina ensimmäisenä kaikista Android-puhelimista, joten tämän pitäisi pidentää käyttöikää, mikäli luuri ei muusta syystä hajoa.

Viikon tehokäytön jälkeen olen yhä tyytyväisempi. Jokin akunsäästösofta pitänee Android Marketista käydä lataamassa, muuten omat asetukset alkavat olla kunnossa.

Lupasin palata asiaan, kun olen kokeillut URHOtv:n ja VeikkausTV:n lähetyksen laatua. URHOn mainospätkä tuntuu hieman tökkivän enkä ole vielä VeikkausTV:tä kokeillut. Sen sijaan muut streamit (live tai ei) pelaavat ilman nykimistä ainakin langattomassa verkossa. Nettisurffaus toimii lähes ajatuksen nopeudella (ainakin langattomassa verkossa), 3G:ssäkin ripeästi.

Androidin (versio 2.3.3 Gingerbread) ehkä paras ominaisuus on Notification-logiikka. Kaikki viestit, puhelut, sovellusten asennukset, WLAN-verkkolistaukset jne. tulevat näkyviin kapeaan yläpalkkiin, jonka saa pyyhkäistyä hetkessä ruudulle rullaverhon tavoin. Yläpalkki on näkyvissä kaikkialla muualla paitsi peleissä (esim. Angry Birds), joten kaikkiin tapahtumiin pääsee yhdellä pyyhkäisyllä lähes mistä tahansa sovelluksesta/näkymästä. Tämä on omasta mielestäni luurin paras juttu. Hyviä puolia on toki monia, mutten osaa tehdä vertailua muihin saman hintaluokan puhelimiin, sillä iPhone 4:sta en ole käyttänyt enkä Nokian E7:aa.

Metukka
25.03.2011, 12:33
Nyt on pari viikkoa uutta E7:aa käytetty ja voin sanoa etten todellakaan tykkää. Tämä on ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelimeni joten en tiedä ovatko muut yhtä rasittavia, mutta itselleni ei tuo sovi. Puhelin kun soi taskussa ja sitä sieltä kaivat, niin tuleehan siinä väkisin osuttua näyttöön ja paineltua mitä sattuu. Lisäksi ärsyttää tuo näytön hitaus. Kun kaivat sen taskusta, saattaa sen näyttö olla vieritetty vaakasuuntaan ja sen kääntyminen pystysuuntaan kestää tolkuttoman pitkään. Sitten kun painat jotain näppäintä, päättää se juuri sillä hetkellä kääntyäkin pystysuuntaan jolloin osut väärään kohtaan. Puhelimen pelkkä käteen ottaminen ja siinä pitäminen aiheuttaa aiheettomia kosketuksia etenkin sen alareunan valikoihin. Pitäisi olla optio, että kosketusnäytön saa pois mutta silti sitä voi käyttää tavallisen puhelimen tapaan.

Lisäksi se on aivan saatanan suuri ja painava halko joka ei pysy autotelineessä heilumatta joka suuntaan. Sekä ajaessa se putoilee vähä väliä pois verkosta tolppien välillä ja kestää pitkään ennen kuin se nousee takaisin verkkoon.
Nettikäytössä jos surffaat vaikka jatkoajan sivuilla, pitäisi olla tulitikun ohuinen sormi jotta osut sivulinkkeihin.

Taidan ottaa vanhan mutta erittäin toimivan E71:n takaisin käyttöön.

Johannes
25.03.2011, 12:40
Taidan ottaa vanhan mutta erittäin toimivan E71:n takaisin käyttöön.

Olen entinen E71-käyttäjä ja olin tyytyväinen siihen puhelimeen. Minulle sopi nyt korvaajaksi parhaiten Nokian valikoimista C3-00 (n. 108 euroa), ei mikään kosketusnäyttö-puhelin kuten C3-01. Helppoa kuin heinänteko nykyään valita Nokian mallistosta itselle sopivin puhelin. Hymiöitä perään.

Teukka Teräs
26.03.2011, 15:41
Nyt olisi uuden työpuhelimen hankinta edessä. Edellisenä puhelimena toimi E71 mutta nyt kun vaihdan firmaa tarvin uuden. E71 kamera oli heikko, akunkesto hyvä ja näyttö turhan pieni.Uuteen tarvisin ainakin kohtuullisen kameran, kalenterin ja mahdollisesti jossain vaiheessa käytän myös sähköpostia. Akku saisi myös kestää enemmän kuin yhden päivän. Osaisiko joku heittää hyviä malleja eri hintaluokissa?

varjo
26.03.2011, 16:19
Nyt on pari viikkoa uutta E7:aa käytetty ja voin sanoa etten todellakaan tykkää. Tämä on ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelimeni joten en tiedä ovatko muut yhtä rasittavia, mutta itselleni ei tuo sovi. Puhelin kun soi taskussa ja sitä sieltä kaivat, niin tuleehan siinä väkisin osuttua näyttöön ja paineltua mitä sattuu. Lisäksi ärsyttää tuo näytön hitaus. Kun kaivat sen taskusta, saattaa sen näyttö olla vieritetty vaakasuuntaan ja sen kääntyminen pystysuuntaan kestää tolkuttoman pitkään. Sitten kun painat jotain näppäintä, päättää se juuri sillä hetkellä kääntyäkin pystysuuntaan jolloin osut väärään kohtaan. Puhelimen pelkkä käteen ottaminen ja siinä pitäminen aiheuttaa aiheettomia kosketuksia etenkin sen alareunan valikoihin. Pitäisi olla optio, että kosketusnäytön saa pois mutta silti sitä voi käyttää tavallisen puhelimen tapaan.

Ihan kysymyksenä, kai sinulla on näppäinlukko päällä?
Tai, ehkä enemmänkin näyttölukko, näppäinlukko lienee nyt vähän vanha termi sille liukukytkimelle.

Metukka
26.03.2011, 19:14
Ihan kysymyksenä, kai sinulla on näppäinlukko päällä?
Tai, ehkä enemmänkin näyttölukko, näppäinlukko lienee nyt vähän vanha termi sille liukukytkimelle.
Tarkoitat varmaan sitä vasemman kyljen liukukytkintä?
Ei se mitään auta silloin kuin puhelin soi tai silloin kuin itse pitäisi tehdä sillä jotain. Pelkkä puhelimen käteen ottaminen aiheuttaa jo kosketuksia näyttöön. Etenkin niihin alareunan valikoihin osuu koko ajan tahattomasti.

vilpertti
26.03.2011, 21:29
Tarkoitat varmaan sitä vasemman kyljen liukukytkintä?
Ei se mitään auta silloin kuin puhelin soi tai silloin kuin itse pitäisi tehdä sillä jotain. Pelkkä puhelimen käteen ottaminen aiheuttaa jo kosketuksia näyttöön. Etenkin niihin alareunan valikoihin osuu koko ajan tahattomasti.Mutta puheluun vastaaminenhan tapahtuu "näppäinlukon" ollessa päällä liu'uttamalla sormea vasemmalta oikealle ruudulla indikoidulla alueella. Miten muka muualle koskettaminen aiheuttaa ongelmia?

Metukka
26.03.2011, 21:55
Mutta puheluun vastaaminenhan tapahtuu "näppäinlukon" ollessa päällä liu'uttamalla sormea vasemmalta oikealle ruudulla indikoidulla alueella. Miten muka muualle koskettaminen aiheuttaa ongelmia?
No ainakin mun E7:ssa riittää kun painaa sitä vihreää puhelun tullessa. Ei sitä sormea tartte mihinkään liuttaa. Eikä se ole ongelma vaan se, että sormen osuessa näytössä mihin sattuu niin siinä menee kaiken maailman valikot päälle, puhelin mykistyy jne.

2silmäinen kyklooppi
29.03.2011, 21:08
Reissuun ollaan lähdössä ja molemmilla, minulla ja vaimolla, on helevetin älykkäät puhelimet. Pitäisi saada nettiyhteys niistä poikki. Omasta HTC:sta se löytyy helpolla asetuksista, mutta tuon Galaxy S:n asetukset ovat kuitenkin mulle "vaikeat" enkä sieltä löydä sellaista kohtaa kuin omastani. Luulisi sen olevan Langaton ja verkot -asetusten takana, kuten itsellänikin, mutta kun ei mukamas ole.

Olishan nuo kiva sulkea pois päältä, ettei kaiken maailman peniksenkehitysmainokset piipitä s-postiin ja lisää meidän puhelinlaskua.

TW
29.03.2011, 21:11
Reissuun ollaan lähdössä ja molemmilla, minulla ja vaimolla, on helevetin älykkäät puhelimet. Pitäisi saada nettiyhteys niistä poikki. Omasta HTC:sta se löytyy helpolla asetuksista, mutta tuon Galaxy S:n asetukset ovat kuitenkin mulle "vaikeat" enkä sieltä löydä sellaista kohtaa kuin omastani. Luulisi sen olevan Langaton ja verkot -asetusten takana, kuten itsellänikin, mutta kun ei mukamas ole.

Olishan nuo kiva sulkea pois päältä, ettei kaiken maailman peniksenkehitysmainokset piipitä s-postiin ja lisää meidän puhelinlaskua.

Lataa Android-marketista sellainen softa kuin Apndroid. Siitä sitten widget työpäydälle niin saa yhdellä kosketuksella napattua datan pois.

Kummeli
30.03.2011, 06:41
Pystyykö Huawei U8800:ssa tekemään uusia kansioita mitenkään? Ärsyttävää etsiä tuosta päävalikosta kaikkien ohjelmien seasta joku tietty ohjelma. Niitä kuitenkin kertyy jonkin verran, kun tuolla Marketissa surffailee.

Makkeli
30.03.2011, 15:18
Pystyykö Huawei U8800:ssa tekemään uusia kansioita mitenkään? Ärsyttävää etsiä tuosta päävalikosta kaikkien ohjelmien seasta joku tietty ohjelma. Niitä kuitenkin kertyy jonkin verran, kun tuolla Marketissa surffailee.

En siitä vakio ulkoasusta tiedä, mutta suosittelisin lataamaan GO Launcher Exen, parempi valikko-ohjelma mielestäni kuin tuo normaali ja siihen saa tehtyä juuri kansioita vaikka loputtomasti.

TF-79
30.03.2011, 17:48
Tulipa sitten vaihdettua puhelinta. Nokian e71:n tilalle hankin Nokian C3-01:n.
Näin alussa kauheasti ei osaa tuosta sanoa, mutta ensi tuntumalta ihan asiallisen oloinen puhelin.

AJTSS
31.03.2011, 14:07
Nyt sain Huawei U8800:n käteen ja ensimmäiset ajatukset ovat, että eipä tuo taida kauheasti hävitä iPhonelle missään muussa kuin hinnassa. Jämäkkä rakenne, näyttö toimii hyvin, ohjelmia saa Marketista ihan pirusti, jopa ilmaisia. AngryBirds:kin oli ilmainen, joten joutui senkin lataamaan.

Nyt kun sulla näyttää tuo viikon olleen, niin mitä mieltä oot? Himottaisi vähän vaihtaa puhelinta...

Nykyään mulla tällänen Samsung Corby Pro, ei mitään, ihan jees puhelin ollut, toiminut ihan hyvin ja näin mutta pari tosi ärsyttävää ominaisuutta.

Kummeli
04.04.2011, 06:07
Nyt kun sulla näyttää tuo viikon olleen, niin mitä mieltä oot? Himottaisi vähän vaihtaa puhelinta...

Olen kyllä tykännyt. En ole oikeastaan mitään moitittavaa löytänyt, kun tuon yllä mainitun ohjelmankin latasin ja sain kansioita tehtyä. Rakenne on erittäin jämäkkä, ja tuntuu todella kestävältä. Akku kestää kyllä huonosti, mutta tuokaan ei ole ongelma, jos pääsee joka ilta lataamaan.

Tämä oli ensimmäinen älypuhelimeni ja positiivisesti yllätti, kuinka paljon kaikkea hyödyllistä ja ei niin hyödyllistä tuohon saa ilmaiseksikin ladattua. Yksi kätevä ohjelma on ollut GPS -seurannalla toimiva Runtastic, joka mittaa lenkin matkan ja nopeuden ja piirtää juostun reitin kartalle.

Suosittelen edelleen.

Johannes
11.04.2011, 12:41
Jos harkitsee nokialaisia, niin tännään saa yhdeltä operaattorilta N8:n 399 eurolla ja E7:n 549 eurolla, ilman kytkyjä. Huomenna tosin Nokia julkistaa kasan uusia Symbian3-puhelimia, että...

Väsyneet Kädet
11.04.2011, 17:13
Ja Nokian asioista, etenkin softa- ja käyttispuolesta tietävä kaverini kertoi, että uusi Symbian3-päivitys tulee olemaan todella hyvä. Sen jälkeen N8 ja E7 ovat todella kovaa valuuttaa. Siksipä itse päädyin N8:in ja kesällä sitten uuden käyttiksen myötä alkaakin olla markkinoiden paras luuri kourassa.

Ja tarkoitus on, että Symbian3 saa päivityksiä jatkossakin hyvää tahtia, joten siinä mielessä käytettävyys noillakin luureilla nousee uusiin ulottuvuuksiin.
Sekin täytyy vielä mainita, että Nokian Ovi Mapsin uusi päivitys oli loistava. Edelleen, kaikki on ilmaista, kartat saa ladattua puhelimeen niin, että ovat käytössä offlinessä. Uudella paikkakunnallakin löytää lähimmät ravintolat jne ilman nettiyhteyttä.

Veijari
12.04.2011, 10:08
Hain itselleni tuollaisen Nokia E7:n. Vanha E71 on toiminut täysin moitteettomasti siitä lähtien kun sen sain heti julkistamisen jälkeen(2008?), joten Nokian luurista ei ollut mitään syytä vaihtaa muuhun merkkiin. Hain ennen kaikkea luuria missä on fyysinen qwerty-näppäimistö ja iso kosketusnäyttö joten vaihtoehtojakaan ei montaa ollut.

Ensimmäiset päivät menee luuriin totutellessa ja sitä mieleiseksi muokatessa eikä juuri vielä osaa sanoa mitään hyvää tai huonoa. Ihmettelin kyllä heti alkuun että paketissa ei tullut mukana mitään suojakoteloa, sellainen kuin E71:n mukana tuli, olisi mielestäni ollut hyvä. Toki kosketusnäyttöön saa niitä suojakalvoja ja sellaisen otinkin mutta milläs kameran linssiä suojaat naarmuilta kun vähän väliä luuri pyörii pöydällä tai takin taskussa avaimien seassa?

Vaimo muuten osti samalla Samsung Galaxy S:n ja sitä illalla vertaillessani E7:aan jotenkin jäi fiilis että se Galaxyn käyttöjärjestelmä on selkeämpi käytettävä.

TF-79
12.04.2011, 12:35
Nyt on jo tottunut tähän C3-01:een ja varsin pätevä luuri minun käyttööni. Tykkään.
Suojakoteloa ei tämänkään mukana tullut, mutta tuollaisen onneksi saa hankkittua noin viiden euron sijoituksella. e71:n kotelo kun oli tähän liian suuri. mutta tosiaan, näppärä puhelin, kosketusnäyttö ei ole älyttömän herkkä, joten sopii minun nakkisormillenikin.

Fox
15.04.2011, 09:13
Tarvitsisi uusi kännykkä ostaa itselleni ja ei ole tullut kauheasti seurattua markkinoita niiden suhteen. Toivomuksena olisi kohtuullisen pieni koko (en kaipaa taskuuni mitään minitelkkaria) ja laite jossa on tai johon saa gps-paikannukset, spotifyt ynnä muut sovellukset helposti. Kohtuullinen kamerakin olis ihan hyvä olla, kun siihen on vanhan puhelimen kanssa tottunut. Mi ulle on suositeltu kovasti noita HTC:n puhelimia, mutta niiden koko tuntuu hieman suurelta. Haluaisin kännykän, jota on ihan mukava pitää taskussa vaikka lenkilläkin.

Mitä palstalaiset suosittelisivat?

JjZz
15.04.2011, 10:56
Tarvitsisi uusi kännykkä ostaa itselleni ja ei ole tullut kauheasti seurattua markkinoita niiden suhteen. Toivomuksena olisi kohtuullisen pieni koko (en kaipaa taskuuni mitään minitelkkaria) ja laite jossa on tai johon saa gps-paikannukset, spotifyt ynnä muut sovellukset helposti. Kohtuullinen kamerakin olis ihan hyvä olla, kun siihen on vanhan puhelimen kanssa tottunut. Mi ulle on suositeltu kovasti noita HTC:n puhelimia, mutta niiden koko tuntuu hieman suurelta. Haluaisin kännykän, jota on ihan mukava pitää taskussa vaikka lenkilläkin.

Onhan niitä pienempiäkn htc:n luureja. Tosin en tiedä, miten pientä olet hakemassa. Jos kosketusnäytöllistä etsit, niin pieni näyttö ei ole kovin mukava käyttää. Minulla on htc desire, ja voin kyllä suositella htc:ta sekä androidia yleensäkin. Tämä luuri ei ole sieltä htc:n pienimmästä päästä, mutta kosketusnäytölliseen en pienempää näyttöä haluaisi.

Jos etsit jotain ei-kosketusnäytöllisiä, nokialta ainakin löytyy läjäpäin malleja, mutta nokialaisista minulla ei ole kovin paljoa tietoa.

Fox
15.04.2011, 13:13
Onhan niitä pienempiäkn htc:n luureja. Tosin en tiedä, miten pientä olet hakemassa. Jos kosketusnäytöllistä etsit, niin pieni näyttö ei ole kovin mukava käyttää.

Kyllähän kosketusnäytöllinen mielessäni oli, se jäi mainitsematta. Eli mahdollisimman pieni kosketusnäytöllinen puhelin , joka samalla on vielä kohtuullisen hyvä käyttää.

kharon
15.04.2011, 13:22
Kyllä minä voisin Foxille suositella ZTE Bladea, pieni ja nappärä hyvällä kosketusnäytöllä. Netin käyttö sujuu ongelmitta. Ohjelmat pyörii kohtuullisen hyvin ja varmasti, tuskin ainakaan spotifyn kanssa tulee ongelmia. Ainut mikä ei kuvauksiin osu on tuo kamera, joka bladessa on umpisurkea

Fox
15.04.2011, 13:32
Kyllä minä voisin Foxille suositella ZTE Bladea, pieni ja nappärä hyvällä kosketusnäytöllä. Netin käyttö sujuu ongelmitta. Ohjelmat pyörii kohtuullisen hyvin ja varmasti, tuskin ainakaan spotifyn kanssa tulee ongelmia. Ainut mikä ei kuvauksiin osu on tuo kamera, joka bladessa on umpisurkea

Ok, täytyy käydä kaupassa tuota hypistelemässä. Kun yhdelläkään tutulla ei mielestäni tuota ole käytössä. Kamera ei ole niin tärkeä ominaisuus, etten sen takia voisi tuota kännykkää laittaa harkintaan.

JjZz
15.04.2011, 13:52
Olen käynyt tuota bladea hypistelemässä ja minusta se vaikutti kyllä hitaalta ja kankealta, ja näyttö heikkolaatuiselta. Tiedä sitten...kannattaa nyt varmaan kumminkin uskoa sellaista kenellä on enemmän kokemusta tuosta luurista.

Zorba
15.04.2011, 16:44
ZTE Bladea ei kannata hankkia jos tarvitsee puhelimen puhelimeksi eikä leluksi. Siinä on nimittäin aika iso ongelma ihan perusjutussa. Kaikki puhelut eivät tule läpi vaikka olisi kuinka hyvä kenttä vaan soittajalle tulee suoraan ilmoitus ettei numeroon nyt saada yhteyttä. Sitten kun heti perään soittaa niin saattaakin jo yhteys löytyä... tai sitten ei. Vaikea sanoa kuinka usein tuota tapahtuu kun minulle soitetaan todella harvoin, mutta aina silloin tällöin tulee vastaajasta ilmoitus uudesta soittoyrityksestä ilman että puhelin on siitä mitään ilmoittanut. Ja tätä tapahtuu vaikka puhelin olisi kotona pöydällä, jossa kenttää riittää. Puhelimen ostettuani marraskuussa luin netistä, että tuollaista ongelmaa on joillakin ollut ja olin tyytyväinen kun omassa puhelimessani ei tuntunut vikaa olevan. Ajan myötä sitten paljastui että onhan minunkin puhelimessa sama homma. Jos siis olet kiireinen ihminen, joka ei ehdi välillä soitella vastaajaan kuullakseen mistä numerosta oli yritetty tavoittaa niin en suosittele Bladea.

Nettikäyttöön ja kosketusnäyttöpuhelimeen ja Androidiin tutustumiseen ZTE Blade on hintaansa nähden ihan pätevä laite. Kamera on surkea ja lähes joka yö on laitettava lataukseen, mutta olen silti tykännyt enkä ole heti vaihtamassa pois. Fox taisi kaipailla toimivaa gps-paikannusta ja se toimii kyllä Bladessa. Aika vähän olen sitä kokeillut, mutta kyllä sillä oman sijaintinsa kartalta löysi aika nopeasti. Miinusta siitä ettei puhelimessa ole toimivaa navigointiohjelmaa (joku Googlen ohjelma tulee kyllä mutta se ei toimi Suomessa). En osaa sanoa löytyykö marketista toimivaa ja maksaako se jotain.

macnevis
15.04.2011, 17:09
ZTE Bladea ei kannata hankkia jos tarvitsee puhelimen puhelimeksi eikä leluksi. Siinä on nimittäin aika iso ongelma ihan perusjutussa. Kaikki puhelut eivät tule läpi vaikka olisi kuinka hyvä kenttä vaan soittajalle tulee suoraan ilmoitus ettei numeroon nyt saada yhteyttä.

Omalla kohdalla ei kukaan ole sanonut ettei olisi saanut yhteyttä, joten en ole itse huomannut tuota vikaa ZTE:ssä. Kuuluvuus on ihan ok toiminut, ei varmaan ihan yhtä pätevästi kuin käyttämissäni nokialaisissa. Toisaalta puhelinta ei tarvitse rebootata kerran viikossa kuten nokialaissa piti.

Jos sillä yhtään enempää surffailee netissä tai lukee jatkoaikaa, niin akku täytyy ladata joka yö. Muuten ollut ihan ok puhelin, kamera on paska. Itse käytän sitä pääasiassa jatkoajan lukemiseen, netissä surffaamiseen ja google mapsin gps:n käyttöön ja ihan tyytyväinen olen ollut. Joskus jos 3G on heikko, niin paikannus tahtoo pätkiä.

Hintaansa nähden erittäin hyvä.

JjZz
15.04.2011, 17:33
Miinusta siitä ettei puhelimessa ole toimivaa navigointiohjelmaa (joku Googlen ohjelma tulee kyllä mutta se ei toimi Suomessa). En osaa sanoa löytyykö marketista toimivaa ja maksaako se jotain.Ainakin desireen löytyy marketista navisofta, joten varmaan myös bladeen. Ja kyllähän ne maksaa. Navigonin softa on noin 90€. Vaikka en nokialaisista luureista tykkää, niin täytyy sanoa että ilmainen navigointisofta on verraton etu.

Makkeli
15.04.2011, 17:59
Ainakin Huaweissa toimii brut maps, toisaalta ei osaa suomen kieltä, joten puheopastus kyllä kusee, mutta muuten näyttää kyllä reitit ihan oikein.

Ei löydy tosin marketista mutta Googlen kautta kylläkin.

Väsyneet Kädet
15.04.2011, 18:23
Tarvitsisi uusi kännykkä ostaa itselleni ...

Ainakin Huaweissa toimii brut maps, toisaalta ei osaa suomen kieltä, joten puheopastus kyllä kusee, mutta muuten näyttää kyllä reitit ihan oikein.

Ei löydy tosin marketista mutta Googlen kautta kylläkin.
Tai sitten katot vaan Nokian sivuilta specseistä valkkaamalla haluamas luurin. Kato sit samalla, et on se navigaattorikin. Toimiva, ilmainen eikä tartte edes nettiyhteyksiä ravintoloiden jne hakemiseen. Perhanan toimiva systeemi! Ja jos meet ulkomaille, voit ladata jälkeenpäinkin, ilmaiseksi, haluamas kartat luuriin.

Nyt kun äkkiseltään katoin, niin tutustu vaikka Nokian malleihin C5-03, C6 ja X6. Tästä Nokian nettisivulle. (http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet) C5 on noista pienin, ja 5 megaa löytyy kamerastakin.

Mike
15.04.2011, 21:12
Nyt kun äkkiseltään katoin, niin tutustu vaikka Nokian malleihin C5-03, C6 ja X6. Tästä Nokian nettisivulle. (http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet) C5 on noista pienin, ja 5 megaa löytyy kamerastakin.

Muista ei kokemuksia, mutta X6:n en kyllä koskisi. Heikko esitys verrattuna oikeastaan mihin tahansa saman hintaluokan tekeleeseen. Ostin joskus uteliaisuuttani, ja hyvin nopeasti lähti kiertoon. En välttämättä tässä vaiheessa lähtisi enää muutenkaan hankkimaan s60 Nokialaista, kun kolmosia, ja eittämättä monen hintaisia sellaisia, alkaa olemaan kohta myymälät täynnä. Jos saa maksaa vähän enemmän, niin osta N8. Paras yleislaite, joka markkinoilta löytyy. Jos nettisurffailu on tärkein ominaisuus, niin sitten HTC Desire HD, joka on yliveto kapistus siihen hommaan ja muutoinkin älypuhelimena ihan ok yleistasoa.

varjo
15.04.2011, 22:53
Siis kamoon, ihminen kysyy hyvää perusluuria ja sitten lopulta yritetään tarjota N8:ia :)

Spotify ja kosketusnäyttö tekee tuon valinnan hieman hankalaksi kun se ei taida toimia S40-puhelimissa, mutta muuten esim. Nokian 6700 classic hoitaisi kaikki esitetyt tarpeet GPS:stä sulavaan muotoiluun metallikuorin ja ihan ok hyvään 5Mpix kameraan. Ja kun kyseessä on S40-laite niin puhelin vielä toimiikin ihan kelvollisesti ja kyllä ainakin itse olen opera minin kanssa pystynyt hoitamaan tarvittavat surffailutkin. Jotain se puhelimesta kertoo että se on käytännössä 2v vanha ja sitä silti myydään yhä lähes alkuperäishintaisena.

Ja eikä tarvitse edes maksaa paljoa, päälle 200 euroa ja sillä irtoaa.

vilpertti
16.04.2011, 08:56
Muista ei kokemuksia, mutta X6:n en kyllä koskisi. Heikko esitys verrattuna oikeastaan mihin tahansa saman hintaluokan tekeleeseen.Mulla oli kyllä aika päinvastaiset kokemukset X6:sta, hoiti kaiken mitä luurin pyysin tekemään.

Ei sitä varmaan enää kyllä kannata hankkia, ennemmin vaikka joku C6-01 tai C7-00 niin pääsee käyttämään sitä uutta sympparia.

Boyko
16.04.2011, 09:15
HTC incredible S tuli hankittua, voin varauksetta suositella. Pirun hyvä kamera.

Mutta miten saan siirrettyä musiikit mac:istä (iTunes) luuriin?

vilpertti
16.04.2011, 09:23
Mutta miten saan siirrettyä musiikit mac:istä (iTunes) luuriin?Siirtämällä tiedostot ituneksen musiikkikansiosta puhelimeen? Sitä en osaa tosin sanoa, estääkö DRM:t kappaleiden soittamisen puhelimessasi.

J.Petke
16.04.2011, 09:30
HTC incredible S tuli hankittua, voin varauksetta suositella. Pirun hyvä kamera.

Käytätkö Macissa iTunesia? Jos käytät niin:

iSyncr (http://www.androidzoom.com/android_applications/media_and_video/isyncr-for-mac_ergl.html)

Jos et käytä niin yksi vaihtoehto on esim. doubleTwist (http://www.doubletwist.com)

Johannes
16.04.2011, 09:32
Kannattaa myös harkita, että lainaa kirjastosta musiikin lainaamalla, tilaamalla ja maksamalla varausmaksun. Hintalappu on 0,50 euroa/CD, varausmaksun osalta. Siirtää sitten kaikki biisit CD:ltä mihin hyvänsä kirjastoon, esim. iTunesiin ja sieltä haluamaansa viestimeen. Itse laitan aina ensin musiikin W7:n Media Playeriin, koska sieltä on helppo siirrelllä eri kännykkävalmistajien omiin juttuihin biisejä jne. En selitä enempää. Tämä on jopa laillista, kun käyttää musiikkia vain omassa käytössä. Kirjastoon tulee ennemmin tai myöhemmin kaikki CD:t tai ainakin 90% niistä, jotka yleensä kiinnostavat ketään. Jos musiikkimaku ei istu kirjaston valikoimiin, niin sitten tämä oma tapani hankkia musiikki ei toimi.

Teddy_H
16.04.2011, 10:08

Tuossa jo muutamia suosituksia tulikin mutta heitetään ilmoille vielä: Easy Phone Tunes (for iTunes) - Android Market (https://market.android.com/details?id=com.easyphonetunes.android.app&feature=related_apps)

Luot iTunesissa soittolistan puhelimelle ja tuon ohjelman avulla synkkaat listan sisällön puhelimeen. Helppoa kuin mikä.

Mä käytin itse aiemmin doubleTwistiä ja sittemmin Salling Media Sync for Mac (http://www.salling.com/MediaSync/Mac/)-ohjelmaa, mutta kummassakin oli omat typeryytensä. Media syncin synkkaus oli maksuttomassa versiossa helvetin hidas ja DoubleTwist puolestaan oli mun mielestäni vähän sekavahko (+vanhalla Macbookilla jopa vähän epävakaa). EPT on pirun yksinkertainen, mutta toimii juuri niin kuin pitää.

Boyko
16.04.2011, 10:14
Kannattaa myös harkita, että lainaa kirjastosta musiikin lainaamalla, tilaamalla ja maksamalla varausmaksun. Hintalappu on 0,50 euroa/CD, varausmaksun osalta. Siirtää sitten kaikki biisit CD:ltä mihin hyvänsä kirjastoon, esim. iTunesiin ja sieltä haluamaansa viestimeen. Itse laitan aina ensin musiikin W7:n Media Playeriin, koska sieltä on helppo siirrelllä eri kännykkävalmistajien omiin juttuihin biisejä jne. En selitä enempää. Tämä on jopa laillista, kun käyttää musiikkia vain omassa käytössä. Kirjastoon tulee ennemmin tai myöhemmin kaikki CD:t tai ainakin 90% niistä, jotka yleensä kiinnostavat ketään. Jos musiikkimaku ei istu kirjaston valikoimiin, niin sitten tämä oma tapani hankkia musiikki ei toimi.

Mitenköhän kysymykseni liittyi siihen, että kirjastossa oleva musiikkini olisi piraattikamaa?

Johannes
16.04.2011, 11:37
Mitenköhän kysymykseni liittyi siihen, että kirjastossa oleva musiikkini olisi piraattikamaa?

En kirjoittanut sinulle, vaan ihan yleisesti, arvon Boyko. Se miten hankit musiikkisi ei kiinnosta minua. Et kai kuvitellut, että kiinnosti, lol. Kuvailin ainosataan oman tapani, jonka avulla voi käyttää yhdeltä CD:ltä kopioitua musiikkia Symbian-, s40-, Android- ja iOS-laitteissa, laillisesti, vaikka laittaisi kaikki vimpaimet soittamaan yhdeltä CD:ltä kopioitua biisiä. Ei tarvitse kiertää DRM-suojausta apuohjelmilla tai muita suojauksia.

Pub_Winston
18.04.2011, 22:41
tuli hommattua tämä samsungin galaxy s. ihan pätevän tuntuinen luuri, tässä nyt pari päivää opetellut käyttämään. käyttis toimii niinkuin junan vessa. latasin marketista operan selaimen ja lookoutin. mahtaako sieltä kiefsin kautta saada jo 2.3 version? onko jotain perusjuttuja jotka kannattaisi huomioida tai mitä ohjelmia kannattaa ladata noin niinkuin yleisesti/käytön kannalta? endomondonkin latasin, ihan kätevä ohjelma.

juza
19.04.2011, 11:45
Nyt sain tassuuni Sony Ericssonin Xperia Arc:n. Aikamoinen wau reaktio on tullut kokeneellekin Android käyttäjälle.

Puhelin on uskomattoman nopea. Vaikka näyttö on valtava, sopii se käteen erinomaisesti muotoilun ja ohuuden ansiosta.

Parasta osaa on ehdottomasti näyttö ja kamera. Bravia-tekniikan ansiosta kännykän käyttö onnistuu kirkkaallakin auringon paisteella mainiosti. Ja kamera taas on hämmästyttävän hyvä ja kohinaton hämärässä, vaikka Xenon puuttuukin. Mobile Review:n mukaan ottaa kakkospaikan mobiilikameramarkkinoilla N8:n jälkeen.

Tuskinpa tämä montaa kappaletta Suomessa myy, kun siinä lukee se Ericsson, mutta uskon että tällä on Euroopassa hyvät mahdollisuudet menestyä.

Johannes
20.04.2011, 23:28
Uusi iPhone tulee myyntiin syyskussa 2011, ainakin hyvin todennäköisesti, varmaan pian USA:n aloituksen jälkeen myös Suomessa.
Apple to Begin Shipping New iPhone in September - CNBC (http://www.cnbc.com/id/42675768)

FinJeevel_86
22.04.2011, 19:47
Tuli hommattua Nokia C7 viime viikonloppuna. Käynnistin sen, tein siitä omanlaiseni, latasin Angry Birdsin (eipä oo kummoinen peli) ja puhelin alkoi jäätyilemään eli tilttas ja käynnistyi uudelleen, ehkä noin 2-3 kertaa normaalikäytön aikana. Seuraavana päivänä emäntä yritti tallentaa siihen prepaid-numeron niin se tilttas, sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Sitten muutaman tunnin päästä sain sen jotenkin käyntiin, mutta tilttaili vielä muutaman kerran (yhden kerran kesken puhelun!) ja lopulta se tilttas eikä taaskaan lähteny käyntiin.Sit palautus Giganttiin ja uus luuri tilalle.

Oli onneks tusinamalli, eli tämä uus värkki ei ole tiltannu vielä kertaakaan. Siitä vanhasta oli sealed tarra jo revitty kun sain sen puhelimen eli varmaan edellinen omistaja on palauttanu sen kauppaan kun ei oo toiminu, Gigantti on päivittäny sen ja laittanu pakettiin uutta ostajaa varten...

Herkku
22.04.2011, 20:19
Oli onneks tusinamalli, eli tämä uus värkki ei ole tiltannu vielä kertaakaan.
Ei kyllä tuo kuulosti ihan normaalilta nokialaisen toiminnalta. En tiedä mikä moisia kapistuksia vaivaa, mutta Nokian uudet puhelinmallit eivät ole lähelläkään yhtä luotettavia kuin pahimmat kilpailijansa.

Väsyneet Kädet
22.04.2011, 20:38
Ei kyllä tuo kuulosti ihan normaalilta nokialaisen toiminnalta. En tiedä mikä moisia kapistuksia vaivaa, mutta Nokian uudet puhelinmallit eivät ole lähelläkään yhtä luotettavia kuin pahimmat kilpailijansa.
Enemmän on omassa lähipiirissäni kuulunut hyytymisiä ja takkuilua iPhonen ja Android-luurien kanssa kuin Nokialaisten. Joten en nyt lähtis yleistään. Nokiaa tykätään mollata aiheettakin, koska se on niin trendikästä.

Ötökkä
22.04.2011, 21:38
Sain vähän kuin vahingossa käyttöön HTC desire puhelimen. Hyvältä vaikuttaa, mutta jostain syystä kone jatkuvasti herjaa, ettei se pysty yhdistämään erääseen edellisen käyttäjän sähköpostiin... olen poistanut sähköpostisovellulsesta vanhat sähköpostiosoitteet, mutta edelleen laite valittaa g-mailin osoitteesta (se ei ollut sähköpostilistassa....

Kertokaa, jos joku.osaisi auttaa :)

Ötökkä
22.04.2011, 21:48
Sain vähän kuin vahingossa käyttöön HTC desire puhelimen. Hyvältä vaikuttaa, mutta jostain syystä kone jatkuvasti herjaa, ettei se pysty yhdistämään erääseen edellisen käyttäjän sähköpostiin... olen poistanut sähköpostisovellulsesta vanhat sähköpostiosoitteet, mutta edelleen laite valittaa g-mailin osoitteesta (se ei ollut sähköpostilistassa....

Kertokaa, jos joku.osaisi auttaa :)

Herkku
23.04.2011, 00:13
Nokiaa tykätään mollata aiheettakin, koska se on niin trendikästä.

Niin, onhan siitä nykyään tullut trendikin. Mutta mielestäni ihan syystä. Omassa ammattissani työskentelen matkapuhelimien kanssa, etenkin niiden huoltojen. Joko itselläni, ja työkavereilleni, on osunut erittäin epätodennäköisessä skaalassa Nokian luureja huoltoon tai sitten niiden laatu todella on huonoa. Ennenhän asiat oli toisin. Nokia teki laadukkaita, kestäviä puhelimia. Mutta älypuhelinten tullessa kelkka kääntyo rajusti alamäkeen. Käytin itsekin Nokian puhelimia ties kuinka kauan. Eräänä päivänä sitten tuli mitta täyteen ja vaihdoin Androidiin. Myönnetään, Androidissakin on ollut ongelmia. Mutta sovellusten avulla nämä olen saanut korjattua. Ja mikä tärkeintä; ei ole tarvinnut lähettää kallista puhelintani viikkoja/kuukausia kestävälle huoltoreissulle.

Ötökkä
23.04.2011, 23:35
Jahas, pari päivää ollut puhelin käytössä (HTC Desire HD) ja sain sen jo sekaisin. Menin muuttamaan netissä olevan tekstin koon suuremmaksi, ja samalla hetkellä netti sekosi ja sanoo joka kerta näin:

"Pahoittlelemme!
Sovellus Internet (prosessi.comandroid,browser) on pysehtynyt äkillisesti. Yritä uudestaan."

Sama tapahtuu, vaikka puhelimen käynnistää uudellee - mikään ei tunnu auttavan. Facebook-sovellus toimii, joten ilmeisesti ongelma on vain selaimessa? Eipä paljon lohduta, itku tulee kohta kun heti sain uuden lelun paskaksi. Argh!

Edit: Huh, Google pelasti! Ilmeisesti yleinen bugi, joten eräältä hifistelijöiden keskustelupalstalta löysin ratkaisun - piti vain asetuksista nollata internetin kaikki asetukset. Mutta nyt toimii! Ehdin jo kunnolla säikähtää :(

Rolli92
24.04.2011, 22:22
Vajaan kaks vuotta vanhasta nokialaisesta meni näyttö rikki. Mekaanista iskua se ei lähiaikoina ole saanut, (näytön lasit on ehjät) mutta näytön vasenpuoli on kokonaan musta, ja oikea puoli on violetin sävyinen. Perinteinen näytön hajoaminen, noin meidän telkkareillekin on joskus käynyt vanhuuttaan hajottuaan. Aamulla toimi moitteettomasti, iltapäivällä pöydältä ottaessani oli sitten näyttö tuossa kunnossa. Takuu olis vielä voimassa, mutta nihkeitäpä taitavat noiden näyttöjen korvaamisen kanssa olla. Kysymässä toki aina kannattanee käydä, mutta onko mitään toivoa että menisi läpi takuusta? Vai alanko miettiä minkä puhelimen hankin seuraavaksi...

juza
27.04.2011, 22:24
TechRadar on listannut maailman tämän hetken 20 parasta luuria.
HTC on miehittänyt aika hyvin kärkisijoja. iPhone myös on hyvillä sijoilla.
Nokia N8:n sijaa 14 voidaan pitää ihan hyvänä symbian luurille.

Ilokseni huomasin, että oma puhelinvalintani keikkuu ykkösenä.

Katsastakaa itse, paljon hyviä vinkkejä uutta luuria halajavalle:
20 best mobile phones in the world today | News | TechRadar UK (http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/20-best-mobile-phones-in-the-world-today-645440?artc_pg=1)

vilpertti
28.04.2011, 09:37
En vieläkään ymmärrä miten kukaan voi pitää iphonea erinomaisena luurina. Ei widgettejä, muokattavuus on rajattu siihen, että saat liikutella ikoneita ruudulla. Ja kaiken lisäksi olet naimisissa johonkin itunes-ohjelmistoon. Aina pitää sörkkiä, että saa mitään infoa.

Ei tuo ole mikään puhelin, se on liikuteltava pienohjelmakäynnistysalusta.

Juhaht
28.04.2011, 10:16
En vieläkään ymmärrä miten kukaan voi pitää iphonea erinomaisena luurina. Ei widgettejä, muokattavuus on rajattu siihen, että saat liikutella ikoneita ruudulla. Ja kaiken lisäksi olet naimisissa johonkin itunes-ohjelmistoon. Aina pitää sörkkiä, että saa mitään infoa.

Ei tuo ole mikään puhelin, se on liikuteltava pienohjelmakäynnistysalusta.

Mtäh? "Aina pitää sörkkiä, että saa mitään infoa" - what?

nimim. iPhone on erinomainen puhelin

Joonas
28.04.2011, 12:48
Voisiko joku auttaa? Etsin uutta puhelinta kohtuu edullisella hintahaarukalla. Jottain herkkujakin voisi olla, kun tähän asti oon elämäni kittuuttanut joillakin 3210:n johdannaisella jne. Olen tuossa katellut muutamia puhelimia ja toivoisin, että joku voisi antaa mielipidettä niistä ja lisäksi suositella jotain samankaltaisia. Kiitän. Eli luurit ovat:

Samsung Star II (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5260BLACK/samsung-star-ii-matkapuhelin-musta)

Samsung S5620 (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5620BLACK/samsung-s5620-monte-black)

Nokia C5-03 (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKC503GRAPHI/nokia-c5-03-grafiitinmusta)

Aina on tullut käytettyä nokialaista, mutta ehkä aika olisi jo kypsä siirtyä johonkin toiseen...

charger
28.04.2011, 13:07
Ainakin HTC:llä tais olla vähän yli satasella puhelin-tietokone yhdistelmä.

vilpertti
28.04.2011, 13:11
Mtäh? "Aina pitää sörkkiä, että saa mitään infoa" - what?

nimim. iPhone on erinomainen puhelinAndroidissa ja Symbianissa saa vaikka aloitusruudulle useita widgettejä tai vastaavia jotka tarjoavat usein tarvittua informaatiota kuten esim. tulevat kokoukset tai muut vastaavat kalenterimerkinnät. Iphone... ei tarjoa.

Pitää sörkkiä.

Orava
28.04.2011, 14:12
Androidissa ja Symbianissa saa vaikka aloitusruudulle useita widgettejä tai vastaavia jotka tarjoavat usein tarvittua informaatiota kuten esim. tulevat kokoukset tai muut vastaavat kalenterimerkinnät. Iphone... ei tarjoa
Tai esimerkiksi näkee bussipysäkin aikataulut omat aikataulut palvelusta, vaan katsomalla luuria.

Oman n8:n hankin joulun alla ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaani. Aluksi kyllä täytyy sanoa, että epäilytti pahasti, kun luuri tilttaili milloin sattuu ja saattoi jumahtaakin monta kertaa päivässä. Helmikuun ohjelmistopäivityksen jälkeen ei ole kuitenkaan tainnut kertaakaan tiltata, eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Kuitenkin kysyn, että mikä helvetti siinä on, ettei Nokia voi julkaista valmiita tuotteita, vaan markkinoille pitää heittää tuote, johon on saatu vaan valmiudet erilaisille ohjelmistoille. Sitten parhaimmillaankin parin kuukauden päästä aletaan saamaan pikkuhiljaa näitä ominaisuuksia toimimaan. Tässä mielestäni iso ero nokian ja Iphonen välillä.

Ehdottomasti suurin N8:aa puoltava seikka on kamera. N8:n kamera on itseasiassa niin laadukas, että multa on ainakin tippunut kokonaan pokkari matkasta. Akkukestokin on meikäläisen käytössä ihan mukava, kun joka toinen yö tarvitsee keskimäärin latailla. Kolmas ostopäätöstä minulla ainakin puoltava seikka oli muistikortin käyttö. Kivasti mahtuu kuvia ja koko musiikkikirjasto, kun tilaa on 48Gb. Jos ei iso muistitila, hyvä kamera ja hyvä akkukesto ole kaikki ostokriteereissä suht kärjessä, niin suosittelen jättämään N8 ostamatta. Nämä on nimittäin ne N8:n vahvuudet, ja muita ominaisuuksia painottaessan löytyy aina halvempi/ nopeampi luuri.

Ötökkä
29.04.2011, 19:52
Jälleen olisi HTC:stä (HTC desire HD) kysymys... minkähän takia se ei suostu näyttämään oikein mitään videoita? Ääni tulee aina eri aikaan kuin kuva, ja n. 5min päästä tulee teksti "videota ei voida toistaa"... Muuten olen ollut todella tyytyväinen laitteeseen!

Fox
02.05.2011, 09:06
Tuli nyt hommattua itselleni tuo C5-03. Viikon käytön jälkeen olen ollut ihan tyytyväinen siihen. Minun käyttööni aivan riittävä puhelin. Kiitokset vaan siitä maininneelle.

Yksi kysymys minulla kuitenkin olisi: ehdin muutaman sovelluksen ladata siihen ennen kuin huomasin vaihtaa isomman muistikortin paikalleen. Tämän jälkeen en pysty Nokia Ovi -kaupasta lataamaan Opera -selainta koska se ilmoittaa minulla jo olevan kyseinen sovellus ladattuna.(Latasin sen siis vanhalle muistikortille). Miten saan helpoiten sen nyt uudelle muitikortille?

U2
02.05.2011, 09:34
Yksi kysymys minulla kuitenkin olisi: ehdin muutaman sovelluksen ladata siihen ennen kuin huomasin vaihtaa isomman muistikortin paikalleen. Tämän jälkeen en pysty Nokia Ovi -kaupasta lataamaan Opera -selainta koska se ilmoittaa minulla jo olevan kyseinen sovellus ladattuna.(Latasin sen siis vanhalle muistikortille). Miten saan helpoiten sen nyt uudelle muitikortille?

Oletko kokeillut Ovi Kaupan "Omat" -valikosta lähettää Operaa puhelimeesi uudelleen?

Fox
02.05.2011, 09:35
Oletko kokeillut Ovi Kaupan "Omat" -valikosta lähettää Operaa puhelimeesi uudelleen?

On kokeiltu. Pystyn lähettämään sen itselleni, mutta kun avaan sen linkin puhelimellani lataus -painike on harmaana, eikä siitä voi painaa. Yritin myös poistaa sen tuolta listalta mistä näkyy mitä sovelluksia olen ladannut, ei auttanut.

Johannes
02.05.2011, 12:48
Samsung Galaxy S II (i9100) Android-multimediatietokone, musta | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/16705/cxmgf/Samsung-Galaxy-S-II-i9100-Android-multimediatietokone)
Samsun Galaxy S II on nyt ennakkotilattavissa, varmaan kaikkialta, mutta laitetaan nyt yksi linkki, jos joku haluaa uusinta ja parasta, älypuhelin-markkinoilla.

Puster
02.05.2011, 12:56
Nyt sain tassuuni Sony Ericssonin Xperia Arc:n. Aikamoinen wau reaktio on tullut kokeneellekin Android käyttäjälle.

Tämän viestin innoittamana piti hieman googlettaa tuota kyseistä luuria. Sitten pitikin käydä jo liikkeessä hypistelemässä ja nyt on todettava, että siinä on seuraava puhelimeni. Jos tuon Xperia Neo:n tuotannossa ei olisi ongelmia, se saattaisi olla valintana mutta mennään nyt tällä "paremmalla" sitten.

pongo
11.05.2011, 08:37
Samsung Galaxy S II on nyt tilattu, saa nähdä kuinka kauan menee toimituksissa.

Ilmeisen suosittu tästä Samsungin uusimmasta on kuitenkin tulossa. 10 miljoonaa myytyä puhelinta on tavoitteena, edeltäjämallia on myynyt viime heinäkuun jälkeen 14 miljoonaa. Ihan hyvin on kakkosen myynti lähtenytkin liikkeelle: Samsungin Galaxy S II -mallia ennakkotilattu jo yli kolme miljoonaa kappaletta - Puhelinvertailu.com (http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2011/05/10/samsungin_galaxy_s_ii_-mallia_ennakkotilattu_jo_yli_kolme_miljoonaa_kappa letta#comment-5465789)

Nyt omistan tuon Galaxy S:n ja olen ollut todella tyytyväinen. Nyt ykkönen saa siirtyä vaimolle.

mekabyte
11.05.2011, 14:45
On kokeiltu. Pystyn lähettämään sen itselleni, mutta kun avaan sen linkin puhelimellani lataus -painike on harmaana, eikä siitä voi painaa. Yritin myös poistaa sen tuolta listalta mistä näkyy mitä sovelluksia olen ladannut, ei auttanut.

Heh, tuttu juttu. Valitettavasti tuon saa korjattua vain laittamalla sen vanhan muistikortin sisään ja poistamalla sovellukset. Sitten vaan uusi kortti sisään ja asentelemaan, kohtuu ärsyttävää. Kaivelin muinoin aika monta supporttisivustoa tätä ihmetellessä.
Tuota Sympparia on tullut kaiveltua sisältäpäin vuosia, niin päätelmä on, että asennettaessa jotain kirjoitellaan luurin muistiin ja vaikka vaihdat korttia, niin ei auta. Vanhemmissa symppareissa ei moista ongelmaa ollut vaan sovelluksen pystyi asentamaan täysin muistikortille ja vaikka ajamaan sitä toisessa luurissa kortilta.

Julli
12.05.2011, 11:26
Eilen ostin vaimolle HTC Wildfire S:n. Ostopaikkana Gigantti kun sattui olemaan hoodeilla.

Meidän perheessä nyt 3 älyluuria: Nokia E7, Samsung Galaxy S ja tämä eilen haettu HTC Wildfire.

Nopeat arviot:
Nokia E7: laadukkain luuri yleisfiiliseltään ja näppis on totaali helmi! Avausmekanismi toimii hienosti ja Symbiani moninaiset muokkaustoiminnot miellyttävät kovasti. Ovi kauppakin alkaa jo olla asiallinen mesta kun uutta pukkaa päivittäin...mutta, mutta:
Käyttis edelleenkin tilttailee ja kaatuilee ja sehän sitten vituttaa! Parhautta edusti tapaus, jossa ensin luuri meni totaalijumiin. Akkua siitä ei irti saa eikä mikään nappula reagoinut mitenkään. Pyysin vaimoa kilauttamaan jotta nähdään kuinka käy. Puhelin soi hienosti, mutta siihen ei voinut vastata lainkaan. Lopputuloksena E7 soitteli soittoääntä 2h putkeen reagoimatta mihinkään yritykseen sammuttaa se helvetin ulina millään lailla, kunnes akku sitten vihdoin viimein loppui. Onneksi ei käynyt asiakkaalla käydessä...

Samsung Galaxy S: Pidän tästä puhelimesta ihan hemmetisti. Ei ole kaatunut koskaan ja on erittäin nopea. Iso näyttö, kevyt ja ohut. Helvetisti ominaisuuksia ja Android markettiinhan voisi unohtua viikoksi pyörimään. Paljon on mukavaa sälää. Suosittelen!

HTC Wildfire S: Pieni ja sievä eli vaimon mieleen. Simppeli ja selkeä käyttis, laadukkaan oloinen kokonaisvaikutelma, kohtuullinen kamera jne. joten aivan loistava luuri ainakin pienelle ja sievälle vaimolleni.

Loppukaneettina sanottakoon, että vituttaa suunnattomasti tuo Symbianin kaatuilu ja lagailu eikä näiden kokemusten perusteella tarvitse ihmetellä miksi muut menee Nokian ohi niin, että häijyä tekee. Loppujen lopuksi tärkeintä kuitenkin on, että PUHELIn toimii aina moitteettomasti.

Hextall
12.05.2011, 12:48
Nokia E7: laadukkain luuri yleisfiiliseltään ja näppis on totaali helmi! Avausmekanismi toimii hienosti ja Symbiani moninaiset muokkaustoiminnot miellyttävät kovasti. Ovi kauppakin alkaa jo olla asiallinen mesta kun uutta pukkaa päivittäin...mutta, mutta:
Käyttis edelleenkin tilttailee ja kaatuilee ja sehän sitten vituttaa! Parhautta edusti tapaus, jossa ensin luuri meni totaalijumiin. Akkua siitä ei irti saa eikä mikään nappula reagoinut mitenkään.

Paina PWR napista n.10 sek ja puhelin värahtää pari kertaa. Sama juttu kun ottaa akun irti, poistaa välimuistin eli jumitukset ym.

Janezky84
12.05.2011, 13:04
Pieni vinkki foorumilaisille:

Soneralta saa tällä hetkellä kytkynä Nokia C7-00 Sonera Edition -puhelinta 8€/kk 24kk sopparilla (puhelimen hinnaksi yht 192€). Tohon saa lisäksi Spotify Premiumin ensimmäiset 6kk 0€ + kaupan päälle bluetooth -kuulokkeet. Ei paha. Ite kävin hakemassa Citymarketin Sonerapisteeltä tuon tänä aamuna.

Puhelimen hinta esim. Gigantin verkkokaupassa on 325€. Normaalisti toi on Soneralla 14€/kk, eikä sen halvemmalla myy muutkaan operaattorit.

Locksmith
12.05.2011, 15:43
Kertokaahan kokeneemmat älypuhelimien parissa touhunneet, että mikäs se olis sopiva puhelin tällaiselle noviisille. On nyt alkanut vihdoin itseänikin kiinnostaa älypuhelimen hankinta ja noita nyt vertailen niin hankala niistä on suoralta kädeltä sanoa, että mikä niistä olisi kenties se "parhain". Kytkyhinnat samaa luokkaa eli se ei vaikuta. Tavoitteena siis vain yksityinen peruskäyttö. Ei tarvitse integroida firman sähköpostia jne. Mieluiten isolla näytöllä oleva puhelin eli minkä näistä te nyt ottaisitte?

HTC Desire HD
Samsung Galaxy S II
Samsung Nexus S
Nokia E7

ja mitä käytännön eroa on näillä?

Android 2.2 (Froyo) HTC Sense:llä
Android Os 2.3 Gingerbread
Android Os 2.3

cosmic_rodeo
12.05.2011, 18:40
Luotettavan antiikki-Nokian kadottua ihan tuosta vain olin pakotettu siirtymään nykyaikaan, eli hankkimaan halvimman mahdollisen älypuhelimen. Valinta kohdistui ZTE Bladeen, jota eräs operaattori kauppasi halvalla kytkyllä.

Muuten hauska luuri, mutta miten helekutissa tuon ennakoivan tekstinsyötön saa pois päältä!? Se kun pilaa kaikki tekstiviestini ja vaikeuttaa nettiselaamistakin. Ihan kamala ominaisuus, jota ei tarvitsisi olla missään luurissa. Kaikenlaista olen asetuksissa yrittänyt välpätä, mutta yhä aina vaan tuo pysyy käytössä.

Googlekaan ei osannut auttaa kuin tämän Matkapuhelinfoorumin yhden viestin (http://www.matkapuhelininfo.com/f9/zte-blade-android-2-1-a-61590/index27.html#post1058298161) verran. Tuostakaan ei ollut mitään apua. Mikä "lenkkiavaimenkuva"? En löydä mistään Kielet ja asetukset-valikkoa. Apua?

J.Petke
12.05.2011, 20:30
Kertokaahan kokeneemmat älypuhelimien parissa touhunneet, että mikäs se olis sopiva puhelin tällaiselle noviisille.

Jättäisin tuon Nokian E7:n pois jos on aina Symbianilla pelaillut sillä kun saat ensimmäistä kertaa Androidin käsiin niin maailma aukeaa hyvin paljon kirkkaampana.

Jotten tee valintaasi yhtään helpommaksi niin pistän peliin vielä SonyEricssonin XPeria Arc-puhelimen. Näyttää ainakin kuvissa aika hienolta ja arvosteluissakin saanut hyviä pisteitä.

HTC Desire HD on taas taattua laatua missä ei voi mennä vikaan. Huonona puolena on kamera millä kuulemma ei saa otettua selkeitä, tärähtämättömiä kuvia.

Nuo listaamasi Androidit (Froyo yms) ovat Googlen käyttöjärjestelmän eri versioita. Froyo on vanhin ja Gingerbread uusin.

Galaxya en ole koskaan käyttänyt mutta videoiden perusteella tuo Samsungin oma käyttöjärjestelmä mikä on siis lyöty Gingerbreadin päälle (samoin kuin HTC:llä Sense) näyttää aika kusiselta. Tässä puhelimessa tosin löytyy tuplaydinprosessori mikä helpottaa nykyisiä älypuhelimia kun käytössä voi olla samaan aikaan monta eri vaativaa ohjelmaa.

Vaihtoehdot ovat niin hyviä etten kyllä mitään neuvoa pysty antamaan.

Tutustu Phonedog.com arvosteluihin. Sieltä olen itse monta hyvää neuvoa bongannut. Käsittelevät videoissaan rehellisesti hyvät ja huonot puolet.

Murmeli
12.05.2011, 20:41
HTC Desire HD on taas taattua laatua missä ei voi mennä vikaan. Huonona puolena on kamera millä kuulemma ei saa otettua selkeitä, tärähtämättömiä kuvia.Tuosta listasta ainakin HTC Desire HD on myös erittäin tunnettu heikosta akkukestostaan. Näyttö syö akkua reilusti ja yhdenkin päivän läpi pääseminen akun kanssa on epävarmaa, mikäli vähänkään enemmän näpräilee.

Piikkiperse
12.05.2011, 20:47
Kertokaahan kokeneemmat älypuhelimien parissa touhunneet, että mikäs se olis sopiva puhelin tällaiselle noviisille. On nyt alkanut vihdoin itseänikin kiinnostaa älypuhelimen hankinta ja noita nyt vertailen niin hankala niistä on suoralta kädeltä sanoa, että mikä niistä olisi kenties se "parhain". Kytkyhinnat samaa luokkaa eli se ei vaikuta. Tavoitteena siis vain yksityinen peruskäyttö. Ei tarvitse integroida firman sähköpostia jne. Mieluiten isolla näytöllä oleva puhelin eli minkä näistä te nyt ottaisitte?

HTC Desire HD
Samsung Galaxy S II
Samsung Nexus S
Nokia E7

ja mitä käytännön eroa on näillä?

Android 2.2 (Froyo) HTC Sense:llä
Android Os 2.3 Gingerbread
Android Os 2.3

Jätä tosiaan se Nokialainen pois laskuista. Ota jompi kumpi Samsung, niissä sentään taitaa akkukin kestää yli vuorokauden. Suosittelen käymään esimerkiksi jossain dna:n myymälässä, joista todennäköisesti löytyy nuo kaikki ja vertailet siitä sitten mikä on paras itsellesi.
Minä ostaisin noista ehdottomasti Galaxy S II:n.

J.Petke
12.05.2011, 20:53
Tuosta listasta ainakin HTC Desire HD on myös erittäin tunnettu heikosta akkukestostaan. Näyttö syö akkua reilusti ja yhdenkin päivän läpi pääseminen akun kanssa on epävarmaa, mikäli vähänkään enemmän näpräilee.

Ystäväni Desire HD kestää 1,5 päivää normaalilla käytöllä. Eli täysin normaali akunkesto verrattuna mihin tahansa muuhun Älypuhelimeen.

Ja yöllähän ne aina ladataan, puhelin kuin puhelin.

Murmeli
12.05.2011, 23:33
Ystäväni Desire HD kestää 1,5 päivää normaalilla käytöllä. Eli täysin normaali akunkesto verrattuna mihin tahansa muuhun Älypuhelimeen.

Ja yöllähän ne aina ladataan, puhelin kuin puhelin.Luonnollisesti käyttäjäkohtaisia eroja löytyy paljon. Esim. bluetooth / wifi -käyttö rasittaa myös akkua paljon ja tietysti pelaaminen.

Mikäli puhelinta käyttää puhelimena, riittää kaikissa älypuhelimissa akku hyvin sen normaalin päiväkäytön. Mikäli sitä käyttää älypuhelimena, akun kulutuksen kanssa saa olla tarkkana.

kiljander
13.05.2011, 08:46
Tuossa ylläolevassa heitetään E7 romukoppaan. Pakko vähän puolustaa ko luurin omistajana. Toimii. Kosketusnäytön ja näppäimistön yhdistelmä on loistava eikä toi softakaan enää yhtään hassumpi ole. Työpuhelimena loistava näppiksen ansioista.

J.Petke
13.05.2011, 14:45
Tuossa ylläolevassa heitetään E7 romukoppaan. Pakko vähän puolustaa ko luurin omistajana. Toimii. Kosketusnäytön ja näppäimistön yhdistelmä on loistava eikä toi softakaan enää yhtään hassumpi ole. Työpuhelimena loistava näppiksen ansioista.

E7 on nimenomaan työpuhelin. Silti käsittämättömän huonoja ratkaisuja siitä löytyy. Symbian on sellainen monen napin käyttis. Se mikä miellyttää muissa käyttiksissä on se, että esim. valittaessa yksi sähköposti esiin ilmaantuu automaattisesti valikko mistä voit vaikka poistaa viestin. Symbianissa joudut aina menemään valikkoon ja sieltä valkkaamaan oikea vaihtoehto.

Toinen asia mikä juuri Androidissa on loistavaa on se, että voit valita haluamasi ohjelmat esim musiikkiin, tekstiviesteihin ja sähköpostiin. symbianilla noita vaihtoehtoja on todella huonosti.

Mike
13.05.2011, 16:20
E7 on nimenomaan työpuhelin. Silti käsittämättömän huonoja ratkaisuja siitä löytyy. Symbian on sellainen monen napin käyttis. Se mikä miellyttää muissa käyttiksissä on se, että esim. valittaessa yksi sähköposti esiin ilmaantuu automaattisesti valikko mistä voit vaikka poistaa viestin.

Koita painaa Symbianissa sitä valitsemaasi sähköpostia sekunti, ja sulla on siinä se sama valikko..

J.Petke
13.05.2011, 18:36
Koita painaa Symbianissa sitä valitsemaasi sähköpostia sekunti, ja sulla on siinä se sama valikko..

Yksittäisen viestin kanssa tuo toimii mutta ei jos on valinnut useamman viestin.

Pelkästään jo graafisella päivityksellähän Nokia nostaisi huimasti tuota Symbianin vetovoimaa. Nykyään tuo vaan on liian ruma. Lisäksi sitä sulavuutta pitäisi saada lisää. Ei luulisi, että tuo kovin vaikeaa olisi. Fontin muuttaminen on hyvä juttu ja tuo ikonien päivitys myös. Yksi ohjelma mikä tarvitsisi ehdottomasti päivitystä on sms-ohjelma. Ruma kuin perkele.

Olen nyt perehtynyt alun tuomitsemisen jälkeen SPB Mobile Shelliin ja tätä muokkaamalla saa kyllä Symbianista huomattavasti hienomman.

Ovi-kauppa on myös sisällöltään aika vaisu. En tiedä onko kehittäjistä pulaa kun esim. tekstiviestisovelluksia ei ole saatavissa kuin yksi ja moni muukin muokkaussovellus puuttuu. En ole myöskään löytänyt yhtään kelvollista tilanneseurantaa jalkapallolle. Helpoin ja paras tapa on mennä selaimella soccerway.comiin.

Onko kenelläkään suositella hyvää musiikkisovellusta ja synkronointiohjelmaa E7:lle millä saisi siirtymään myös soittolistat?

Mike
14.05.2011, 12:07
Yksittäisen viestin kanssa tuo toimii mutta ei jos on valinnut useamman viestin.

Ööh.. Mielestäni on ihan hyvä vahinkojen välttämiseksi, että kun useita viestejä on valittuna, niin niiden poistamiseen joutuu käyttämään kaksi kosketusta.

Fontin muuttaminen on hyvä juttu ja tuo ikonien päivitys myös. Yksi ohjelma mikä tarvitsisi ehdottomasti päivitystä on sms-ohjelma. Ruma kuin perkele.

Ovi kaupasta löytyy x-triljoonaa siistiä ja vähemmän siistiä teemaa, joista luulisi löytyvän jo nykyisellään jokaiselle mieleisensä ikonit. "Sulavuus" (oletan että tarkoitat siirtymäefektejä) voisi tosiaan olla parempi. Pidin alunperin turhana höpölöpönä, mutta täytyy myöntää että Desire HD:lla, joka viimeksi käytössä, tuo valikoissa liikkuminen on noiden ansiosta sulavamman oloista. Vaikea tuota ei voi olla toteuttaa, koska kolmannen osapuolen softista mm. Gridissä tuo on toteutettu. Tiedä sitten tuleeko Anna -päivityksessä.

Olen nyt perehtynyt alun tuomitsemisen jälkeen SPB Mobile Shelliin ja tätä muokkaamalla saa kyllä Symbianista huomattavasti hienomman.

Edelleen ihan järkyttävä tekele. Lisää ehkä muokattavuutta jos sitä kaipaa, mutta ulkonäöllisesti kaupasta löytyy 100-kertaa siistimpiä teemoja.

En ole myöskään löytänyt yhtään kelvollista tilanneseurantaa jalkapallolle. Helpoin ja paras tapa on mennä selaimella soccerway.comiin.

En ole tietoinen moisista sen paremmin Androidin kuin Symbianinkaan osalta, mutta miksi mennä merta edemmäs kalaan, kun kirjanmerkkeihin voi lisätä osoitteen Live Tulokset - Jalkapallo tulospalvelu, jalkapallo liveseuranta (http://www.livetulokset.fi).

Onko kenelläkään suositella hyvää musiikkisovellusta ja synkronointiohjelmaa E7:lle millä saisi siirtymään myös soittolistat?

Itse olen käyttänyt N8:n kanssa Ovi playeria, mutta käsittääkseni onnistuu myös ainakin Media playerilla.

Akunkestosta vielä: Desire HD:ssa se on selkeästi huonompi kuin Iphonessa tai N8:ssa (E7:aa mulla ei ole ollut, eikä myöskään N8:iin verrattuna luokattoman kameran takia tule). Toisaalta kuten joku mainitsikin, niin puhelin ladataan öisin ja vuorokausi riittää ihan hyvin. Itse nykylaitteissa edelleen sitä mieltä, että N8 omaan käyttööni selkeästi paras yleislaite, joka toimii puhelimena, kamerana, navigaattorina, autosoittimena, ja liikkuvana viihdekeskuksena koko ajan mukana. Desire HD näyttönsä ansiosta aika huikea "nettilauta". Yleiskäyttöön se ei kuitenkaan omassa käytössäni sovi (paska GPS/navigointi päällimmäisenä syynä).

Miguel
14.05.2011, 14:01
Täällä kun on aiemmin kai haukuttu ZTE Bladea muoviseksi halpikseksi, niin lisätäänpä vielä oma havainto. Kaverillani on tuo puhelin ja soitin hänelle männä viikolla hänen ollessa syömässä. Ihan karsea hälinä. Onneton mikrofoni. Oli vaikea erottaa, kenen ääni pöytäseurueesta kuului puhelimeen parhaimmin.

Näitä isonäyttöisten puhelinten akkukeskusteluja lukiessa täytyy olla tyytyväinen omaan valintaan. Nokia E72 ei ole kaunein eikä suurin, mutta akku kestää suht kovassakin netti- ja puhelukäytössä helposti vähintään kolme päivää. Android olisi varmaan käyttiksenä mulle sopivin, mutta kun vaatimuksena oli fyysinen qwerty-näppäimistö, niin ostohetkellä ei ollut muita Android-vaihtoehtoja tarjolla kuin muovisen tuntuinen HTC Desire Z. Noh, eiköhän nykyisellä luurilla jokusen vuoden pärjää, niin sitten on varmaan markkinoilla jo jotain sopivampaa tarjolla.

J.Petke
14.05.2011, 18:41
Ovi kaupasta löytyy x-triljoonaa siistiä ja vähemmän siistiä teemaa, joista luulisi löytyvän jo nykyisellään jokaiselle mieleisensä ikonit.

Nuo teemat on lopunkaiken aika rajattuja ja käytännössä puhelimessa muuttuu valikoiden väri, ikonit ja taustakuva.

Edelleen ihan järkyttävä tekele. Lisää ehkä muokattavuutta jos sitä kaipaa, mutta ulkonäöllisesti kaupasta löytyy 100-kertaa siistimpiä teemoja.

Aika paljon sanottu. Ensimmäisellä silmäyksellähän tuo on aika karu mutta kun hieman opettelee sen muokkaamista niin saa aikaan erittäin hienoja ratkaisuja. Katso vaikka liitteenä oleva kuva.

Itse olen käyttänyt N8:n kanssa Ovi playeria, mutta käsittääkseni onnistuu myös ainakin Media playerilla.

Media playeriähän ei kukaan järkevä ihminen käytä. Jotenkin tuo Ovi-playerkin tuntuu monimutkaiselta. En ole löytänyt edes mitään nappia mistä tuon synkronoinnin saisi käyntiin. Tosin sehän vaatii vaan lisää opettelua jotta tuon sisäistäisi kunnolla. iTunesin jälkeen tosin jokainen ohjelma tuntuu monimutkaiselta.

Mike
14.05.2011, 22:03
En ole löytänyt edes mitään nappia mistä tuon synkronoinnin saisi käyntiin. Tosin sehän vaatii vaan lisää opettelua jotta tuon sisäistäisi kunnolla. iTunesin jälkeen tosin jokainen ohjelma tuntuu monimutkaiselta.

Ulkomuistin varaisesti jotenkin näin: Muokkaa -> valinnat. Siellä voi säätää synkronointiin liittyvät jutut ja halutessaan muuttaa sen automaattiseksi. Yksittäisten albumien/soittolistojen kohdalla hiiren oikea nappi -> siirrä laitteeseen xxx tjsp.

pongo
15.05.2011, 12:10
Samsung Galaxy S II on nyt tilattu...
SGS II on ollut nyt parin päivän ajan käytössä ja ensituntuma on todella hyvä. Puhelin on ensinnäkin äärettömän nopea verrattuna Galaxy S:ään joka nyt sekään ei ollut äärimmäisen hidas. Nopeus yhdistettynä isoon ja tarkkaan kosketusnäyttöön tekee käyttämisestä nautittavaa.

Nopeuden ja hitusen paremman näytön lisäksi ei sitten kovin paljoa eroa ole edeltäjään, eli jos on tyytyväinen Galaxy S:ään, ei välttämättä kannata alkaa päivittämään vielä tähän II:een. Itsekin olisin ehkä jättänyt päivittämättä ellei parempi puolisko olisi nimenomaan halunnut minun tilaavan uutta puhelinta saadakseen itselleen tuon Galaxy S:n.

Galaxyt saavat paljon kritiikkiä "muovisuudestaan" ja "halpispuhelintuntumastaan", ja ulkokuoren osalta Samsung vetääkin selvästi eri linjaa kuin esim. HTC ja Apple. Viimeksi mainitut ovat metalli/lasikuorisia ja äkkiseltään jämäkämpiä kädessä, mutta kun Galaxyn muovisuuteen ja keveyteen tottuu, huomaa että muut mallit tuntuvatkin kädessä huomattavan raskailta ja kömpelöiltä.

Vaikka todellakaan ole tavallisesti mikään kännykkäpelien ystävä, jäin kyllä tänä aamuna koukkuun LetsGolf2 HD (http://www.youtube.com/watch?v=UXqMPhF1nNw&feature=related):een (videossa SGS I) ja Real Football 2011 (http://www.youtube.com/watch?v=397xCE-Hx3w):een. Paljon on tultu Nokia 5110:n matopelistä...

Akun kestossa on ainakin tältä tuntumalta tapahtunut hyvää parannusta verrattuna ykköseen. Tarkempia mittauksia en ole tehnyt.

+ Nopeus ja teho
+ Näyttö
+ Erittäin ohut
+ Rakenne, keveys

- Peruskäyttäjän kannalta ei suuria mullistuksia edeltäjään, perehtyneemmät varmasti mehuissaan
- TW Launcher on aika kömpelö, onneksi Android Marketista saa parempia launchereita

Kaiken kaikkiaan kyseessä on siis loistava puhelin, ja suosittelen lämpimästi kaikille jotka ovat siirtymässä älypuhelinten maailmaan tai haluavat päivittää hieman vanhemman älypuhelimensa uuteen. HTC Desire HD:n, SGS I:n yms. omistajien kannattaa kuitenkin ehkä odottaa vielä seuraavaa mallia.

Delter
19.05.2011, 10:23
Elämäni neljäs matkapuhelin odottaa ostoansa tuolla jossain. Nykyinen Nokia 6500 slide alkaa olla kolmevuotisen uransa päätöksessä ja on aika siirtyä eteenpäin.

Kotimaisuus on näillä näkymin vaihtumassa ulkolaiseen kapulaan. Tällä hetkellä pohdin Samsung Acen ja Samsung Gion välillä. Mustana hevosena mainittakoon ZTE Blade II, jota tarjottiin ihan hyvänä pakettina TeleFinlandilta.

Kellään palstalaisella kokemuksia/vertailupohjaa kyseisistä puhelimista? Käyttöni jakautuu 30% puhetta, 30% tekstiviestejä, 30% musiikinkuuntelua ja loput 10% nettisurffailua ja pelailua.

Veijari
23.05.2011, 10:15
***tanan *aska Nokia E7, Microsoft Outlook ja OVI Suite ei pelitä eli kalenterimerkinnät eivät päivity puhelimen ja tietokoneen välillä. Onko jollakulla vinkkiä miten tämän "älypuhelimen" saisi toimimaan niin kuin pitäisi? Kuukauden päivät tätä Nokian "lippulaivan" käyttöä takana ja ei vakuuta, ei kerta kaikkiaan.

-OO-
23.05.2011, 20:22
Luotettavan antiikki-Nokian kadottua ihan tuosta vain olin pakotettu siirtymään nykyaikaan, eli hankkimaan halvimman mahdollisen älypuhelimen. Valinta kohdistui ZTE Bladeen, jota eräs operaattori kauppasi halvalla kytkyllä.

Muuten hauska luuri, mutta miten helekutissa tuon ennakoivan tekstinsyötön saa pois päältä!? Se kun pilaa kaikki tekstiviestini ja vaikeuttaa nettiselaamistakin. Ihan kamala ominaisuus, jota ei tarvitsisi olla missään luurissa. Kaikenlaista olen asetuksissa yrittänyt välpätä, mutta yhä aina vaan tuo pysyy käytössä.?

Tänään kävin ostamassa samanlaisen kapulan ja ihan saman ongelman kanssa taistelin. Lopulta keksin että kun vaihtaa sen Android-näppäimistön päälle XT9-tekstinsyötön sijaan niin pääsee kirjoittamaan ilman tuota itsensä perkeleen keksintöä. Ja tuo tapahtuu siis siten että painat sormella hetken aikaa siinä tekstinsyöttöikkunan (laatikko jossa lukee "kirjoita luodaksesi" päälle jolloin avautuu valikko. Siitä sitten valitaan "syöttömenetelmä" ja sieltä sitten "Android-näppäimistö".

Piikkiperse
23.05.2011, 22:02
Tänään kävin ostamassa samanlaisen kapulan ja ihan saman ongelman kanssa taistelin. Lopulta keksin että kun vaihtaa sen Android-näppäimistön päälle XT9-tekstinsyötön sijaan niin pääsee kirjoittamaan ilman tuota itsensä perkeleen keksintöä. Ja tuo tapahtuu siis siten että painat sormella hetken aikaa siinä tekstinsyöttöikkunan (laatikko jossa lukee "kirjoita luodaksesi" päälle jolloin avautuu valikko. Siitä sitten valitaan "syöttömenetelmä" ja sieltä sitten "Android-näppäimistö".

Paras ratkaisu on ladata marketista Smart Keyboard (https://market.android.com/details?id=net.cdeguet.smartkeyboardtrial&feature=search_result).

pongo
23.05.2011, 22:28
Paras ratkaisu on ladata marketista Smart Keyboard (https://market.android.com/details?id=net.cdeguet.smartkeyboardtrial&feature=search_result).Niin ikään marketista löytyvä Skandinavian Keyboard (https://market.android.com/details?id=com.android.inputmethod.norwegian&feature=search_result) on myös ihan kelpo ratkaisu näppäimistöongelmaan.

(https://market.android.com/search?q=skandinavian+keyboard&so=1&c=apps)

Piikkiperse
23.05.2011, 22:58
Niin ikään marketista löytyvä Skandinavian Keyboard (https://market.android.com/details?id=com.android.inputmethod.norwegian&feature=search_result) on myös ihan kelpo ratkaisu näppäimistöongelmaan.

(https://market.android.com/search?q=skandinavian+keyboard&so=1&c=apps)

Scandinavian Keyboardissa ei tainnut tulla noita merkkejä pitämällä kirjainta pitkään pohjassa?

Makkeli
23.05.2011, 23:01
Scandinavian Keyboardissa ei tainnut tulla noita merkkejä pitämällä kirjainta pitkään pohjassa?

Ei tule ei, juuri latasin itse tuon ja muuten on kyllä aivan loistava. Eipä siinä nyt kauaa mene kun sen painaa sen nappulan takaa sen ? tai !.

Vuokralainen
25.05.2011, 17:34
On kyllä niin vaikeaksi mennyt tämä homma nykyään, etten tiedä oikein mihin ketjuun pitäisi edes kirjoittaa? Android, känny, pad, tab...

Mulla on helvetin vanha Nokia ja hyvin toimii.

Nyt ois mukava saada Spotify puhelimeen.
Mikä olisi hyvä puhelin, jolla olisi tarkoitus kuunnella Spotifytä, soittaa ja vastaanottaa puheluita ja tekstiviestejä ja ehkä ottaa jopa valokuvia?

Ei mitään ylimääräistä roskaa siis.

Makkeli
25.05.2011, 18:30
On kyllä niin vaikeaksi mennyt tämä homma nykyään, etten tiedä oikein mihin ketjuun pitäisi edes kirjoittaa? Android, känny, pad, tab...

Mikä olisi hyvä puhelin, jolla olisi tarkoitus kuunnella Spotifytä, soittaa ja vastaanottaa puheluita ja tekstiviestejä ja ehkä ottaa jopa valokuvia?

Kuulostaa, että Nokia N8 voisi sopia sinulle, tietysti hinnatkin pyörivät siellä 400e:ssä mutta sillä nyt ainakin voi tehdä kaikkea edellämainituista ja vielä hyvin.

Johannes
25.05.2011, 19:58

Nokia C7-00:sta on tarjous, jossa on 6kk Spotify Premium-tarjous yhdellä isolla operaattorilla, 8 euroa/kk + liittymä, 24 kk. En mainosta kenellä, mutta löydät kyllä tarjouksen ihan helposti. C7 on N8:n pikkuveli ja ihan pätevä luuri, kun olen sillä vähän päässyt leikkimään. Kamera on mainio kännykkäkameraksi, 8 mpix ja 720p video.

fiftyeight
26.05.2011, 21:27
Aiemmin jo kertonut hommanneeni Nokian E7 ja jonninmoisia alkuoireita käytön kanssa kyllä on ollut.

Pidin kokoajan itseäni sellaisena nakkisormena että syy oli minussa kun ei homma toiminut tai tuntui siltä että kone teki ihan itse välillä ihan mitä sitä huvitti.

Vaan, ja kas. Lipsuvaan puhelimeen kun hommasin sen läppäkuoren, niin avot. Pelaa kuin Buicki. Sähköposteja voi nyt kirjoitella ja varsinkin uskaltaa vastata puhelimeen kun ei tarvitse pelätä mihin hipaisuun puhelin reagoi.

Me ollaan nyt ihan bestiksiä.

aatelisode
26.05.2011, 21:47
Vaikeaa valita kyllä näistä uusista puhelimista sitä yhtä, olen nyt ostamassa uutta puhelinta kun vanha osoittaa jo hieman väsymisen merkkejä. Olisiko heittää jonkinlaisia tipsejä mikä puhelin olisi käypä hintaluokkaan 150-200 €uroa, mieluiten sellainen jolla pääsisi selailemaan nettiäkin mukavasti? Itse olen katsellut Samsungin S5620 Montea, mutta ostopäätös ei siis todellakaan ole vielä varma, ehdotuksia otetaan vastaan.

Herkku
26.05.2011, 22:28
Nokia C7-00:sta on tarjous, jossa on 6kk Spotify Premium-tarjous yhdellä isolla operaattorilla, 8 euroa/kk + liittymä, 24 kk. En mainosta kenellä, mutta löydät kyllä tarjouksen ihan helposti.
Mutta jos on viime aikoina seurannut kyseisen lafkan saamaa mainosta juurikin näistä 24kk sopimuksista niin kannattaa harkita kahdesti.
Ottamalla kyseiseltä operaattorilta puhelimen olet sidottu kahdeksi vuodeksi käyttämään kyseistä puhelinta AINOASTAAN saman operaattorin kortilla. Mielestäni se on jo syy hankkia puhelin muualta.'
Saat saman Spotifyn 5e/kk hintaan heidän omilta sivuiltaan, joten se riittää ainakin meikälle syyksi valita toinen operaattori.
Enkä ole myöskään niin laama että alkaisin mainostamaan.

J.Petke
26.05.2011, 22:44
Ottamalla kyseiseltä operaattorilta puhelimen olet sidottu kahdeksi vuodeksi käyttämään kyseistä puhelinta AINOASTAAN saman operaattorin kortilla.

En todella ole Soneran ylimpiä ystäviä mutta eihän tuo nyt pidä paikkaansa. Tuo koskee ainoastaan iPhonea. Muutenkin mielestäni tästä koko tapauksesta on revitty käsittämättömältä uutiset.

Herkku
26.05.2011, 22:52
En todella ole Soneran ylimpiä ystäviä mutta eihän tuo nyt pidä paikkaansa. Tuo koskee ainoastaan iPhonea. Muutenkin mielestäni tästä koko tapauksesta on revitty käsittämättömältä uutiset.

Ahaa. Siinä tapauksessa täytyy pyytää ystävääni ottamaan yhteyttä Soneraan viallisen C7:n takia. Vaikka laittoi Saunalahden kortin sisälle niin Soneran uusittu logo syttyi puhelimessa palamaan saman tien puhelimen käynnistettyä. PIN-koodin antoi syöttää, mutta OK-näppäin oli harmaana. Soneran kortilla kyllä lähti käyntiin.
Pahoittelen jos olen ollut väärässä. Kyseessä oli juurikin Spotifyn takia hankittu Edition.

J.Petke
26.05.2011, 22:58
Ahaa. Siinä tapauksessa täytyy pyytää ystävääni ottamaan yhteyttä Soneraan viallisen C7:n takia. Vaikka laittoi Saunalahden kortin sisälle niin Soneran uusittu logo syttyi puhelimessa palamaan saman tien puhelimen käynnistettyä. PIN-koodin antoi syöttää, mutta OK-näppäin oli harmaana. Soneran kortilla kyllä lähti käyntiin.
Pahoittelen jos olen ollut väärässä. Kyseessä oli juurikin Spotifyn takia hankittu Edition.

Ainakin minulle on soneralta vastattu, että ainoastaan iPhonessa on lukko päällä. Eihän sitä toki tiedä jos nuo asiat ovat muuttuneet. Mitä Soneran sivuilla sanotaan lukituksesta? Olisiko tuo Spotifyn takia sidoksissa juuri Soneraan?

Johannes
26.05.2011, 23:12
Veikkaan, että on nämä Soneran C7-00-tarjouskännykät sim-lukittuja. Itse en näe sitä välttämättä rasitteena, kun sim-kortteja ja puhelimia kertyy väkisinkin tarjouksista, joita ei kykene vastustamaan, eri operaattoreilta. Välillä pitää tietysti trimmata rosteria myymällä puhelimia pois.

Herkku
26.05.2011, 23:14
Ainakin minulle on soneralta vastattu, että ainoastaan iPhonessa on lukko päällä. Eihän sitä toki tiedä jos nuo asiat ovat muuttuneet. Mitä Soneran sivuilla sanotaan lukituksesta? Olisiko tuo Spotifyn takia sidoksissa juuri Soneraan?
Juurikin menin kaivamaan sivuilta vastausta asiaan. Sopimusehdot saa kaiketi täysin näkyviin liittymää tilatessa, johon ei nyt ole tarvetta kun omani tulevat firman puolelta. Spekseistä löytyi puhelimen tietoja, mutta liittymästä en huomannut väsyneillä silmilläni tekstiä.
En myös muista Soneran puhelimista tiedä, vedin vain äkkinäisen johtopäätöksen kun ei ystäväni varsinaisella liittymällä toiminut. Voi toki olla että Spotify-kytkös on tähän syynä. Yhteistyökumppaneitakin kun ovat. Tunnen muutaman ihmisen operaattorialalta useammankin firman leivistä, joten yritän huomen illaksi selvittää asian.

Vuokralainen
27.05.2011, 17:32
En edelleenkään näistä uusista puhelimista mitään tajua.
En halua ostaa puhelinta kytkykaupalla, vaan pelkän puhelimen. Liittymä tulee muualta.

Saanko Spotifyn toimimaan Nokian C5-03 (http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-c5-03) puhelimella? En kyllä ihan noinkaan paljoa olisi halukas puhelimesta maksamaan, jotta saan siihen Spotifyn.

SergeiK
27.05.2011, 17:44
On tuolla (http://www.spotify.com/fi/mobile/spotify-and-nokia/) listattu halvempiakin luureja joihin saisi Spotifyn.

Alle satasella pääsee jos ostaa vaikka Nokian 5230:n tai jonkun ei-kosketusnäytöllisen. Sitten seuraava asia on päättää riittääkö esim. 5230 kamera enää tarpeisiisi...

Johannes
31.05.2011, 11:50
Nokia aloitti ensimmäisten Anna-puhelimien toimitukset / Mobiili / Digitoday (http://www.digitoday.fi/mobiili/2011/05/31/nokia-aloitti-ensimmaisten-anna-puhelimien-toimitukset/20117681/66)
Nokia on aloittanut ensimmäisten Symbian Anna-puhelinten toimitukset, jotka aluksi ovat E6-00 ja X7-00.

Fox
31.05.2011, 12:12
Saanko Spotifyn toimimaan Nokian C5-03 (http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-c5-03) puhelimella? En kyllä ihan noinkaan paljoa olisi halukas puhelimesta maksamaan, jotta saan siihen Spotifyn.

Saa toimimaan, tai ainakin minulla toimii. Eikä ole kyllä ollut mitään valittamista sen suhteen, eikä oikeastaan minkään muunkaan kanssa tämän puhelimen suhteen. Ei taatusti ole parhaita kosketusnäyttöpuhelimia, mutta minun käyttööni täysin riittävä.

tombraider
31.05.2011, 17:19
N8:n omistajana nyt 24h ja hyvältä tuntuu. eka kosketusnäyttökapula ja ei kummempia ongelmia. Jopa tekstiviestien kirjoitus toimii yllättävän hyvin ja kun ei ole oikeita näppäimiä, niin eipähän tule turhan pitkiä viestejä tehtyä>säästyy aikaa muuhun.

Yksi asia ihmetyttää. Miksi uudessa ovi palvelussa ei saa puhelimen kalenteria muokattua tietokoneella muuten kuin synkronoimalla sen s-postin kanssa? Vanhassa Suitessa näin pystyi tekemään. Miksi mun pitää käyttää jotain s-postin kalenteria ja synkronoida se Nokian kanssa? Miksi ei voi vaan laittaa piuhaa kiinni ja operoida suoraan? Siis olenko nyt ihan pihalla vai saako jonkun sovelluksen haettua???

Tyhmäksi tässä itsensä tuntee ja hieman jääräpäiseksi. S-posteja on gmail ja Lotus, mutta en haluaisi kummankaan kautta operoida.

Lavis
04.06.2011, 12:53
9. Xbox Live -pelipalvelu

Windows Phone 7:n Xbox Live -toimintoon voi kytkeytyä samoilla tunnuksilla kuin Xbox 360 -pelikonsolin Live-verkkopalveluun. Pelaaja voi jatkaa kotona kesken jäänyttä peliä älypuhelimella, koska laitteet jakavat pelien tallennustiedot.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tämä ominaisuus Windows Phone 7 -puhelimessa.

vilpertti
04.06.2011, 15:13
9. Xbox Live -pelipalvelu

Windows Phone 7:n Xbox Live -toimintoon voi kytkeytyä samoilla tunnuksilla kuin Xbox 360 -pelikonsolin Live-verkkopalveluun. Pelaaja voi jatkaa kotona kesken jäänyttä peliä älypuhelimella, koska laitteet jakavat pelien tallennustiedot.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tämä ominaisuus Windows Phone 7 -puhelimessa.Tietysti, tuskin puhutaan Mass Effect 3:n jatkamisesta puhelimella vaan ennemminkin näistä Live Arcade peleistä tyyliin Plants & Zombies.

Daespoo
04.06.2011, 18:28
Tietysti, tuskin puhutaan Mass Effect 3:n jatkamisesta puhelimella vaan ennemminkin näistä Live Arcade peleistä tyyliin Plants & Zombies.

Ajattele hieman pidemmälle. Uusissa älyluureissa on kuulemma tehoa jo Pleikkari 2:n verran grafiikan pyöritykseen, vuoden-parin päästä varmaan puhutaan jo PS 3 tasosta (ellei jo aikaisemmin).

Luuri kiinni televisioon ja saat jatkaa peliä vaikkapa kaverilla.

Ei mikään ihan hassu visio tuokaan.

vilpertti
04.06.2011, 22:23
Aika paljon saa tapahtua pilvipalveluiden, mobiiliverkkojen ja kännyköiden virrankäytön saralla ennen tuota =P

No, symbianiinhan on tulossa natiivi DLNA-tuki.

sampio
08.06.2011, 22:50
ZTE Blade alkoi kikkailla omiaan, joten päätin hypätä takaisin nokialaiseen. Viikon verran jaksoin odotella Bladea takaisin, ja kävin sitten hiplaamassa tyrkyllä olevat mallit lävitse. Onhan noiden Desirien ja Galaxyjen käyttösulavuus vaan parempaa kuin halpis-Bladessa, mikä ei liene mikään yllätys. Paskojahan ne toki ovat, mutta päätin antaa nyt kuitenkin mahdollisuuden Sampan Galaxy S II:lle. Ihan paskalta vaikuttaa, mutta pitänee mennä taas koskettelemaan sitä kohta.

SherwoodinHartsa
14.06.2011, 13:23
Perskele, E72:een asennettiin uusin päivitys softa ja muuten toimii hyvin,mutta Mail for Exchange lakkasi pelittämästä.

Vaikka kuinka olen antanut oikeat tiedot Outlookin käyttöä varten, ei toimi. Olisiko apua tarjolla??

Hiisi_van_Holten
14.06.2011, 18:36
Morjensta päivää kyselisin hieman kun olen uutta luuria katsastelemassa itselleni:

Ensinnäkin tarkoituksenani olisi hommata kapula, jolla pystyisi kuuntelemaan spotifyta, siinä olisi ainakin viiden megapixelin kamera sekä kohtuullisesti muistia (mielellään ainakin 16 G, tai ainakin mahdollisuus laittaa sellainen muistikortti). Nettiä en juurikaan luurilla käyttäisi, joten sen käytön käytännöllisyys ei ole kovinkaan tärkeää. Budjetti olisi noin 200-300 €, enkä mitään kytkykauppa systeemiä käyttäisi.

Lisäksi kysymys spotifyn offline-käytöstä kännykässä: viekö se paljon muistia, jos haluaa ladata paljon biisejä offline muotoon puhelimessa, niin tarvitseeko hemmetin paljon muistia puhelimeen? Vievätkö ne biisit silloin siis vastaavasti muistia kuin vastaava biisi mp3:sena?

Esimerkiksi : suurinpiirtein meikäläisen haarukkaan osuisi Nokia X6 16Gb, onko tietoa millaisesta luurista olisi kyse?

vilpertti
14.06.2011, 18:58
Esimerkiksi : suurinpiirtein meikäläisen haarukkaan osuisi Nokia X6 16Gb, onko tietoa millaisesta luurista olisi kyse?Tykkäsin itse aikoinaan tuosta X6:sta paljonkin, mutta luulisi tuohon hintaan saavan uudemmankin luurin, X6 kun on jo jotain kaksi vuotta vanha vempain. Noksun C7 on verkkokaupassa 299 ja edustaa huomattavasti uudempaa tekniikkaa.

Luke72
14.06.2011, 20:01
Ostakaa suosiolla californialainen iphone. Siitä se hauskuus alkaa.

Herkku
14.06.2011, 20:17

Onko tarinaa tämän takana vai löytyykö se jo vitutusketjusta?

vilpertti
14.06.2011, 20:23
Voin ainakin omalta osaltani kertoa sellaisen anekdootin, että iphonen käyttöönoton jälkeen luottokorttini numerot ovat päätyneet internetissä vääriin käsiin ja muutamat kriittiset palvelut ovat vaatineet salasanan vaihtoa väärinkäyttöepäilysten myötä.

En tietysti voi satavarmaksi sanoa, että tämä johtuu iphonesta, mutta netinkäyttöni on varsin harkittua noin niinkuin turvallisuusnäkökulmasta.

sampio
14.06.2011, 20:39
En tiedä, oliko tämä hauskuus sarkasmia vai ylistystä, mutta jälkimmäiseen vaihtoehtoon voin heittää vaihtoehdoksi Sampan Galaxy S II:n. Näin Nokian kanssa yhtä pientä poikkeusta lukuunottamatta 13 vuotta liitossa olleena sekin on tietysti läpeensä paska, mutta olen kyllä täysin rakastunut. Todella luihakka luuri kaikkinensa. Onhan tuo iPhone sulava käyttää, mutta Androidien muokattavuus on aika kovaa luokkaa, ja S II:n mylly ja näyttö ovat kyllä sitä luokkaa, että pelit, videot ja muut härpäkkeet ovat todella sujuvia käyttää.

Jos WP-Nokia osoittautuu hyväksi, hyppään ilman muuta kelkkaan, mutta olen kyllä todella tyytyväinen Samppaan. Ei tarvitse enää miettiä, ostaisiko padin surffailua varten. Niin, ja pystyy sillä soittamaankin.

Luke72
15.06.2011, 23:24
Onko tarinaa tämän takana vai löytyykö se jo vitutusketjusta?

Joo ei siis sen kummempaa kuin ihan faktaa vain, eipä ole noin viihdyttävää puhelinta ennen ollut, ennen Iphone 4 konetta. Nokian miehiä minäkin olin vuodesta 1997 vuoteen 2010, mutta N97 ja N900 löi niin pahasti palleaan, että enpä olis uskonut raivostuvani puhelimille, mutta niin siinä kävi.
Iphonen kosketusnäytön tatsi vei heti mukanaan ja kaikkien sovellusten huikea tyylikkyys ja helppous. Kertakaikkiaan vehje toimii juuri niinkuin toivoo sen toimivan.
Ainoa vika oli alussa puhelun mykistyminen, kun korva kosketuksesta mykisti puhelimen jokusen kerran, mutta siihenkin tuli päivitys ja eipä ole syksyn 2010 jälkeen ollut vaivan vaivaa. Erikoisinta on ettei puhelin mene jumiin, kuten kaikki aikaisemmat luurini ovat menneet, eikä niissä ollut tälläistä kuormitusta lähellekään, mitä tässä nyt on ollut. Ite luen kaikki s-postit sieltä käsin, poika pelaa sillä, tyttö katsoo lastenohjelmat Boox tv:stä tai yle areenasta ja niin edelleen. Käyttö on niin kovaa että en edes pistäisi pahakseni vaikka puhelin raukka kuolisi vuodessa, niin kovaa on käyttö.

Kova ja kaunis ulkokuori epäilytti, kuinka kestää, minähän en todellakaan mitään suojuksia käytä, mutta ei mitään ole tapahtunut vaikka puhelin on pudonnut asfaltille ja lattioille varmasti parikytä kertaa.

Kovana tekstarin käyttäjänä aluksi ihmettelin miten tällä voi kirjoitella, mutta niin vain taas jouduin ottamaan sen 1000 tekstaria kuussa paketin kun 500 ylittyi väkisin.

Kaiken roinan liittäminen kopioiminen ja kaappaaminen on äärimmäisen helppoa ja yleensäkin aivan liian viihdyttävä vehje.
Appstore on loputon leikkipaikka hakea ilmaisia ja muutaman sentin hintaisia ohjelmia.

Niin, alkuperäinen viestini piti olla vain se lyhyt: siitä se hauskuus alkaa, mutta tämä meni nyt kuitenkin kehumiseksi, mutta ei voi mitään. Kyllä se näkyy tämänkin laitteen hauskuus matkapuhelinmarkkinoilla, sitä ostetaan mistä tykätään.

Edit: Niin samsungista myös on sen verran hyvää minullakin, että pojalleni ostin sellaisen, en muista mikä malli oli mutta kosketusnäyttö ainakin toimii siinäkin paremmin kuin kotimaisissa kokeilemissani. Iphonella en ole jostain syystä edes kaivannut muokattavuutta.

Niin ja kyllä muuten yksi asia ärsytti Iphonessa etenkin alkuun, eli Itunes kytkös. Sehän on pakollista, siitä en tykkää, joskaan ei sitä enään edes muista käytössä.

Killeri
16.06.2011, 00:34
Nokia ollut vuodesta 1995, mutta ostin johtuen Nokia N8 huonoista kokemuksista (älypuhelin my ass) Samsung Galaxy S1:n ja kokemukset on kuin lapsella karkkikaupassa...... On "älypuhelimia" ja ÄLYPUHELIMIA. Nokia on ollut edelläkävijä pidemmän aikaa, mutta nyt on jäänyt kyllä 1970-luvulle..... Ei tule paluuta Nokiaan.

Girardi #5
17.06.2011, 11:26
Itse vaihdoin n. 1kk sitten legendaarisen Nokia N95 8GB -> HTC Desire S -luuriin ja olen kyllä tykännyt. Helpottaa kun voi ladata kaiken tarvittavan ilmaiseksi Android marketista koti WLANin kautta.

On myös "hivenen" ohuempi taskussa. ;)

M@rko77
24.06.2011, 11:43
Itselläni meni kaksivuotiaasta N95:sta näyttö. Nyt hamuan käytettyä androidia, joku HTC kiinnostaisi - ihan vaan mielenkiinnosta. Ei ole (vielä) pelimerkkejä uuteen puhelimeen, joten kai tuolla käytetyllä pärjää.

AIC
24.06.2011, 12:56
Itselläni meni kaksivuotiaasta N95:sta näyttö. Nyt hamuan käytettyä androidia, joku HTC kiinnostaisi - ihan vaan mielenkiinnosta. Ei ole (vielä) pelimerkkejä uuteen puhelimeen, joten kai tuolla käytetyllä pärjää.

Tekniset myy HTC Desire Z-puhelinta 199e, kun avaa Dna:n liittymän. Pitäisi olla ihan pätevä puhelin,eikä enää olisi pahan hintainenkaan.

M@rko77
24.06.2011, 14:34
Tekniset myy HTC Desire Z-puhelinta 199e, kun avaa Dna:n liittymän. Pitäisi olla ihan pätevä puhelin,eikä enää olisi pahan hintainenkaan.

Muuten houkuttaisi, mutta olen ollut Soneran kanssa onnellisesti naimisissa 12 vuotta..:D Joten kytkyt ovat poisluettuja..

AIC
24.06.2011, 14:43
Muuten houkuttaisi, mutta olen ollut Soneran kanssa onnellisesti naimisissa 12 vuotta..:D Joten kytkyt ovat poisluettuja..

Eihän Dna:n liittymää tarvitse ottaa käyttöön. Heität sen laatikkoon pistät Soneran sim-kortin Zetaan ja maksat sen 24 x 0,66e(+199e kertamaksu puhelimesta)...

obi-wan
24.06.2011, 17:02

Jos ei halua korttia ja liittymää niin Luurinetti taisi mydä 299 vastaavaa

Bone
27.06.2011, 10:00
Vajaan päivän miettimisen jälkeen suuntasin kohti ElisaShopitia ja mukaan lähti Huawei U8800. Vai myivätköhän sen X5 Ideos-nimellä tjsp. Melkein sama puhelin siis kuitenkin kyseessä kuin Saunalahdella.
Yksi hankintaperuste oli Androidin testaus ja yleinen räpläys. Toinen oli Tweetdeckin käyttömahdollisuus kun olin juhannuksen kuusessa hevon, mahdollistaen draftin seuraamisen myös viserrysten osalta.

Olin parissa tunnissa täysin myyty käyttiksen suhteen ja 4 kk vanha Nokia E7 alkoi tuntua melko turhalta. Nokia on kuitenkin firman puhelin, joten pitänen sitä käytössä viikolla töissä. Kotona voi sitten testailla Huaweita ja viikonloppuisin käyttää enemmän.

Halpamallihan tuo on, mutta myi minut ainakin todella hyvin. Jossain vaiheessa varmaan siirtynen kokonaan Huaweihin ellei uutta parempaa tule vastaan. Näppäimistön puute on pieni miinus, mutta saisihan sitten Desire Z:n jos niikseen tulee.

Jeepeli
28.06.2011, 21:37
Tänään kävin hakemassa Samsung Galaxy s2:sen. Aiemmin luurit olleet Nokialaisia, viimeisimpänä N900, joten ensi kertaa Android-vempele käsissä pyörii. Kahvilla olen aluksi ollut mutta eiköhän tämäkin luuri ala taipumaan näpeissä ajan kanssa. N900 ei saanut juuri mitään juttuja ladattua tai muuten muokattua, ainakaan tälläinen peruskäyttäjä, joten androidin market tuntuu huimalle, eikä oikein tiedä mitä sieltä kannattaisi latailla. Andoroid-ketjukin tuntuu viime aikoina olleen aika hiljainen, joten vinkkejä mielelläni niin itse puhelimen käytöstä, kuin ladattavasta tauhkasta olisi mukava kuulla.
Muuten tuo s2 näyttää mahtavalle ja tuntumakin on parempi niin valikoissa kuin nettikäytössäkin.

Piikkiperse
29.06.2011, 07:22
Tänään kävin hakemassa Samsung Galaxy s2:sen. Aiemmin luurit olleet Nokialaisia, viimeisimpänä N900, joten ensi kertaa Android-vempele käsissä pyörii. Kahvilla olen aluksi ollut mutta eiköhän tämäkin luuri ala taipumaan näpeissä ajan kanssa. N900 ei saanut juuri mitään juttuja ladattua tai muuten muokattua, ainakaan tälläinen peruskäyttäjä, joten androidin market tuntuu huimalle, eikä oikein tiedä mitä sieltä kannattaisi latailla. Andoroid-ketjukin tuntuu viime aikoina olleen aika hiljainen, joten vinkkejä mielelläni niin itse puhelimen käytöstä, kuin ladattavasta tauhkasta olisi mukava kuulla.
Muuten tuo s2 näyttää mahtavalle ja tuntumakin on parempi niin valikoissa kuin nettikäytössäkin.

Vinkkinä vain: Matkapuhelinfoorumi (http://www.matkapuhelininfo.com)

Sieltä löytyy kattavasti tietoa periaatteessa kaikesta mahdollisesta, joka liittyy matkapuhelimiin. Esimerkiksi Galaxy S II:n oma käyttökokemusketju ja Androidin sovelluksia varten oma ketju.

kansalainen
29.06.2011, 16:40
eilen otin jatkoa nokia uralleni uudella e6:lla. Toimii kuin rasvattu ja aivan loistava autolla ajaessa kun pystyy nopeasti käyttämään tarvittaessa s-postia/viestejä.

Mielen johteesta harhauduin uusille android vesille, mutta tuttu ja turvallinen nokia vei voiton ja sain myytyä nokian itselleni. jotenkin uusissa älypuhelimissa on kadonnut se mitä haluan puhelimelta, yksinkertainen kuten käyttäjänsä, sähköposti, kalenteri ja ennen kaikkea akun kesto.

Tänä päivänä malleja tehdään minusta enemmän sosiaalisenmedian käyttäjille ja kun itse en kuulu niihin niin valinta oli helppo. Ja pelaaminen kännykällä ei myöskään ole omajuttuni.

taidan kuulua nokian kapeaan ja uskolliseen kaartiin, kaadun saappaat jalassa täällä perämettällä suossa, mutta onpahan jussi paita päällä lämmittämässä..

Tämän uran kanssa mennään ja elämä on helppoa kun ei tiedä paremmasta :)

sampio
29.06.2011, 19:38
Mites nyt on Java-sovellusten kanssa, kun ei meinaa päästä esim. Sampon nettipankkiin ollenkaan? Luin, että Javaa ei ole ladattavissa kännyyn, vaan se pitäisi saada valmistajalta jotenkin. Häh? Mulla on Galaxy S2, miten saan siihen Javan, mikä nyt onkaan.

Ruutiveijari
29.06.2011, 19:43
Mites nyt on Java-sovellusten kanssa, kun ei meinaa päästä esim. Sampon nettipankkiin ollenkaan?
En asiasta sen tarkemmin tiedä, mutta Sammollahan on oma Android-sovellus.

Sampo Pankin Mobiilipankki - Android (http://www.androidzoom.com/android_applications/finance/sampo-pankin-mobiilipankki_mfiz.html)

sampio
29.06.2011, 19:52
Kah, katsos. Kiitoksia!

StopTheRock
30.06.2011, 23:06
Joo, tuli hommattua tuo Huawei U8800. Ihan näppärän ja hyvän tuntuinen puhelin on näin parin tunnin näpertelyn perusteella. Nyt pari kysymystä, itselläni on DNA liittymä ja siinä matkanetti. Täytyykö tuosta puhelimesta säädellä joitakin internet asetuksia tms? Vai toimiiko sillä periaatteella, sim-kortti sisään, puhelin päälle ja surffailemaan ja näppäilemään? Mulla on pari aikasempaa puhelinta ollu, millä on nettiin päässy. Niihin on aina tullu operaattorilta viestinä joitakuita internet (tms) asetuksia tekstiviestinä. Nyt ei tullut. Mietityttää..

On se kumma, meikäläisellä ikää rapia 20v ja tuntuu, että ei näitä nykyajan vehkeitä osaa käyttää.. Ehkä mä vielä opin.

palle fontän
01.07.2011, 00:35
Joo, tuli hommattua tuo Huawei U8800. Ihan näppärän ja hyvän tuntuinen puhelin on näin parin tunnin näpertelyn perusteella. Nyt pari kysymystä, itselläni on DNA liittymä ja siinä matkanetti. Täytyykö tuosta puhelimesta säädellä joitakin internet asetuksia tms? Vai toimiiko sillä periaatteella, sim-kortti sisään, puhelin päälle ja surffailemaan ja näppäilemään?

Taitaa tuo tekstiviesti toimia vain Nokian luureissa, tai siis ainakaan osassa Androideista ei ole (jumalauta, Nokialla on kerrankin jotain käytettävyyttä parantavaa, jota ei ole muilla!!). Jos ostat puhelimen operaattorilta kytkynä, niin siinä on yleensä kaikki valmiina, mutta muuten ne joutuu asettamaan itse.

Googletuksen tulos, tietojen oikeellisuudesta en osaa sano.

Asetukset Android puhelimiin - Matkapuhelin - DNA Keskustelupalsta
(https://keskustelu.dna.fi/default.aspx?g=posts&t=998)

Receiver
03.07.2011, 17:41
Saunalahti tarjoaa Android 2.2 päivityksen ZTE Bladelle. Uusina ominaisuuksina aiempaan 2.1 versioon on ainakin mahdollisuus käyttää puhelinta wlan-tukiasemana. Päivitys löytyy täältä (http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/4160.15/zte-android-2-1-2-2-paivitys/).

Linkki vie Elisan sivuilla olevaan ZTE Bladen Android-päivitykseen

Delter
08.07.2011, 19:44
Viikko sitten ostamani Samsung Ace ei tahdo liittyä tietokoneeseeni millään. Kone ilmoittaa, että laitteen ohjainohjelmisto on asennettu, mutta kännykkää ei näy PC Studion ikkunassa. Ohjelma huomauttaa: "Valitse PC Studio (PC Manager) -yhteystila matkapuhelimessa" mutta missään kohtaa puhelin ei anna vaihtoehtoa valita yhteystilaa. Samsung-expertit, vinkkejä?

Individual
13.07.2011, 17:12
Uusi työsuhdeluuri E7 on varsin mielenkiintoinen paketti. Mielenkiintoinen senkin takia, että itse olin jo tippunut älypuhelinjunasta täysin, ennen kuin sain tän uuden kapulan haltuuni. Paljonhan luurissa on kaikkea jännää ohjelmistoa ja gismoja, mutta en koe niitä isoa osaakaan tarvitsevani. Tiettyjen perusjuttujen ja asetusten löytäminen on vienyt vähän aikaa ja ehkäpä niiden sijoittelussa on mielestäni pientä epäloogisuutta. Akun kesto on kyllä jotain itkun ja naurun välimaastosta. Ihan kalamasti ei tarvitse luurin kanssa pelata, jos ei hetkeen ole mahdollisuutta sitä ladata. Mutta kyllä tän käytön perusteella olen ihan tyytyväinen tähän, kunhan nyt vaan pääsee enemmän perille. :)

Lisätään nyt se vielä, että varmasti tuolla saa mukavasti aikansa kulumaan esim. bussi, tai junamatkalla, kun en läppäriäkään omista.

Tadu
13.07.2011, 18:15
Onko iPhone5:sen ja Nokia N9:sen julkaisuajankohdasta tullut vielä mitään infoa? Ei ainakaan meikäläiseen silmiin ole eksynyt.

Duunipaikka vaihtuu 1.9. ja joutuu siirtämään liittymän omiin nimiin ja hankkimaan puhelimen HTC Desire Z tilalle. Tuleva omenaluuri ja N9 houkuttelevat tällä hetkellä eniten. Jos noiden julkaisu venyy jouluun täytyy varmaan tyytyä Galasy S2:seen. Ellen käytä jotain ikivanhaa luuria kunnes jompikumpi noista ilmestyy. Ongelmaksi vain muodostuu numeronsiirtelyrumba, sillä ajattelin älypuhelimen ostaa kytkynä mistä halvimmalla nyt onnistuu.

calvin
13.07.2011, 18:56
Onko iPhone5:sen ja Nokia N9:sen julkaisuajankohdasta tullut vielä mitään infoa? Ei ainakaan meikäläiseen silmiin ole eksynyt. Viimeisin huhu iPhone5:sta on että se tulisi kauppoihin lokakuun alussa (julkistettaneen syyskuussa), epäilemättä kapuloita on saatavilla aika rajoitetusti ja Suomen myyntiintulon ajankohta voi olla myöhemminkin.

Veikkaisin että N9 tulee aikaisemmin, muuten puhelimen julkaisussa ennen juhannusta ei ole mitään järkeä jos se ei ole kohtapuoliin saatavilla.

vilpertti
14.07.2011, 00:13
En näe oikeastaan mitään syytä hankkia iphone 5:ttä, jos välttämättä tuon ikonimatriisin haluaa puhelimekseen ja leikkiä sen olevan jotenkin edistyksellistä suunnittelua, iphone 4 saa pinnalleen saman ios 5:n ja hinnat ovat varmasti huomattavasti järkevämpiä kuin vitosella. Mitään oikeasti mullistavaa ja uuttahan tuossa uudessa iphonessa ei ole. Edes verrattuna neloseen.

Ruotsalainen operaattori kertoi N9 julkistuksen jälkeen saavansa sitä myyntiin syyskuussa. Onko se totta vai ei on toinen asia, mutta tuo lienee paras arvaus ajankohdasta.

Tadu
14.07.2011, 08:26
En näe oikeastaan mitään syytä hankkia iphone 5:ttä, jos välttämättä tuon ikonimatriisin haluaa puhelimekseen ja leikkiä sen olevan jotenkin edistyksellistä suunnittelua, iphone 4 saa pinnalleen saman ios 5:n ja hinnat ovat varmasti huomattavasti järkevämpiä kuin vitosella. Mitään oikeasti mullistavaa ja uuttahan tuossa uudessa iphonessa ei ole. Edes verrattuna neloseen.

Toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä. En itse ole saanut mitään lisäarvoa Androidin widgeteistä ja muokattavuudesta verrattuna edelliseen puhelimeen iPhone 3GS:ään. Nelosta en harkitse, koska se on kuitenkin jo vuoden vanha puhelin. Eivätkä nelosen ja kolmosen hintaerotkaan ole mitenkään merkittävät tällä hetkellä, joten tuskinpa nelosen ja vitosenkaan erot tulevat olemaan.

Ruotsalainen operaattori kertoi N9 julkistuksen jälkeen saavansa sitä myyntiin syyskuussa. Onko se totta vai ei on toinen asia, mutta tuo lienee paras arvaus ajankohdasta.
Kiitos. Eiköhän N9 seuraava luuri tule olemaan. Itselleni tärkeintä on puhelimen käytön sujuvuus, ja testien/mielipiteiden perusteella en mene metsään jos uuden Nokialaisen hankin. Sovelluksiakaan en hirveästi tarvitse, mutta täytyy toivoa, että jotakin Meegolle koodataan.

vilpertti
14.07.2011, 16:04
Kiitos. Eiköhän N9 seuraava luuri tule olemaan. Itselleni tärkeintä on puhelimen käytön sujuvuus, ja testien/mielipiteiden perusteella en mene metsään jos uuden Nokialaisen hankin. Sovelluksiakaan en hirveästi tarvitse, mutta täytyy toivoa, että jotakin Meegolle koodataan.Itselläni on nyt tämä iphone nelonen ja sovellukset mitä tällä nyt tarvitsee/tulee käytettyä on: facetube, twitter, angry birds, spotify, dropbox. Olen aika varma, että oikeasti noin 90% maailman app-tarpeesta on tuossa.

Tadu
14.07.2011, 16:27
Itselläni on nyt tämä iphone nelonen ja sovellukset mitä tällä nyt tarvitsee/tulee käytettyä on: facetube, twitter, angry birds, spotify, dropbox. Olen aika varma, että oikeasti noin 90% maailman app-tarpeesta on tuossa.
Omalla kohdallani varmastikin aika sama, paitsi spotifya en käytä, joten korvataan se ReittiGPS:llä.

Footless
14.07.2011, 16:29
DNA lupaili lähetellä mulle Samsung Galaxy Minin ens viikkoon mennessä, ei paha hinta, euro kuussa 24kk:n ajan, joten kyllähän tuo kelpaa, varsinkin kun N97 rupeaa olemaan aika tiensä päässä. Onkos kellään kokemusta tuosta luurista, tekeekö sillä yhtään mitään?

DaHolla
14.07.2011, 17:05
DNA lupaili lähetellä mulle Samsung Galaxy Minin ens viikkoon mennessä, ei paha hinta, euro kuussa 24kk:n ajan, joten kyllähän tuo kelpaa, varsinkin kun N97 rupeaa olemaan aika tiensä päässä. Onkos kellään kokemusta tuosta luurista, tekeekö sillä yhtään mitään?

Ostin Galaxy Minin hetken mielijohteesta 109 eurolla ja tuli testailtua sitä muutama tunti. Ihan ok luuri jota voisi verrata vaikka Zte Bladeen joka on suunnilleen saman hintainen. Isoin ero esimerkiksi Bladeen on resoluutio, Minin resoluutio taitaa olla 320x240 ja Bladen resoluutio on 480x800. Noin muuten voisi sanoa että halpa ja ihan näppärä puhelin jolla on hyvä tutustua Android- maailmaan.

Footless
14.07.2011, 17:09
Ostin Galaxy Minin hetken mielijohteesta 109 eurolla ja tuli testailtua sitä muutama tunti. Ihan ok luuri jota voisi verrata vaikka Zte Bladeen joka on suunnilleen saman hintainen. Isoin ero esimerkiksi Bladeen on resoluutio, Minin resoluutio taitaa olla 320x240 ja Bladen resoluutio on 480x800. Noin muuten voisi sanoa että halpa ja ihan näppärä puhelin jolla on hyvä tutustua Android- maailmaan.

Joo, toi resoluutio tosiaan on matala, ja näyttö muutenkin pieni. Enpä mä sinänsä ihmeitä tarvi, lähinnä tulee Hesarin mobiilia ja Facebookkia kännykällä selailtua. Ja kun kerran lähes ilmaiseksi tuon saa, niin kyllähän se kannattaa käyttöön ottaa. En epäile hetkeäkään, etteikö kuitenkin paremmin toimi kuin nykyinen N97. Fyysistä näppistä tulee kyllä varmaan ikävä.

calvin
14.07.2011, 20:09
Itselläni on nyt tämä iphone nelonen ja sovellukset mitä tällä nyt tarvitsee/tulee käytettyä on: facetube, twitter, angry birds, spotify, dropbox. Olen aika varma, että oikeasti noin 90% maailman app-tarpeesta on tuossa. Kuulun varmaan sitten siihen 10%:iin kun mulla on eniten käytössä Week Cal, qFolio, OP-mobiili, Skype ja Karttaselain (ja välillä Bit Map). Eniten tulee tosin käytettyä selainta, mailia ja iPodia.

Nupe#31
15.07.2011, 12:18
Itselläni on nyt tämä iphone nelonen ja sovellukset mitä tällä nyt tarvitsee/tulee käytettyä on: facetube, twitter, angry birds, spotify, dropbox. Olen aika varma, että oikeasti noin 90% maailman app-tarpeesta on tuossa.

No aika pahasti metsässä olet.

Le Banner
15.07.2011, 14:07
Nokialainen c6 tuli hommattua entisen satavuotiaan tilalle ja kyllähän ne tekstaritkin näillä nakeilla pikkuhiljaa ovat lähteneet menemään. Itse en niin ole kiinnostunut mistään diipadaapasta, mutta kamera vaikuttaa hyvältä ja näytöllä kokoa, ettei tarvitse arvailla mitä kuvassa esiintyy.

Krapula/känniostos entisen kadonneen tilalle, mutta kai tällä taas jokunen vuosi mennään.

palle fontän
16.07.2011, 12:20
Liiga ei ihan vielä pyörähdä käyntiin, mutta tulipa mieleeni... Millä puhelimilla jatkoaikalaiset ovat onnistuneesti pyöritelleet nelosen maalikoosteita? Pieni detailji sinänsä, mutta lähinnä kiinnostaa, että pyörivätkö nuo sujuvasti millään laitteella? Tableteilla varmastikin.

Tumpe
16.07.2011, 13:08
Liiga ei ihan vielä pyörähdä käyntiin, mutta tulipa mieleeni... Millä puhelimilla jatkoaikalaiset ovat onnistuneesti pyöritelleet nelosen maalikoosteita? Pieni detailji sinänsä, mutta lähinnä kiinnostaa, että pyörivätkö nuo sujuvasti millään laitteella? Tableteilla varmastikin.

SGS 2.2.1 ja Androidin oma nettiselain. Hyvin pyörii niin kuin netistä löytyvät NHL-streamitkin. Noilla uudemmilla tuplaydinvehkeillä pyörii varmasti paremminkin.

Piikkiperse
16.07.2011, 23:33
SGS 2.2.1

Oletko nyt ihan varma, että nuo kirjaimet ja numerot merkitsevät kysyjälle yhtään mitään? t: HS 2.3.3

Aatos
17.07.2011, 13:11
Nokian puhelimia käyttänyt hemmetin pitkään. Aina joskus pohtinut että josko hommaisin jonkun muun luurin. Vaikkakin nyt Nokialta kiinnostusta ovat herättäneet N8 ja C7.

Kamera ei ole kauhean tärkeä minulle. Siksi tuo C7 roikkuu mukana..

Vaan kiinnostaisi Android -vehjekin, joten Samsung Galaxy S pyörii myös mielessä.

Käyttöni on lähinnä musiikin kuuntelu Spotifyn kautta sekä nettiselailu. Lisäksi olen Nokialaisessa digannut ilmaista navigaatiota. Ja joskus käytän Sports trakkeria..

Mitähän tässä tekisi ? Jeesiä kiitos..

Big Bad Bruins
17.07.2011, 13:22
Tuossa keväällä harkitsin uuden puhelimen ostamista, mutta eihän siitä tullut loppupeleissä yhtään mitään. Nyt on kiikarissa joku android puhelin. Hintaa saa luurille tulla sen 350-500e, sillä parempi varmaan ostaa kunnon laite samantien. HTC Desire HD on ainakin ihan pätevän näköinen luuri. Samoin tuo Samsung Galaxy S II. Applen iPhonet ei ole koskaan sytyttänyt sen enempää, eli mielellään jotain muita vaihtoehtoja.

Nume
17.07.2011, 14:38
HTC Desire HD on ainakin ihan pätevän näköinen luuri. Samoin tuo Samsung Galaxy S II. Applen iPhonet ei ole koskaan sytyttänyt sen enempää, eli mielellään jotain muita vaihtoehtoja.

Samoja puhelimia olen itsekin nyt katsonut. Saunalahdella olisi 22€/kk tämä Samsungin Galaxy S II. Kyllähän tuollainen aivan uskomaton härpäke varmasti olisi, ei varmasti ole samaa vikaa kuin mun Nokia 5800:ssa, että kun on netissä ja alkaa kirjoittamaan niin alkaa välitön takkuilu ja onhan tuo nokialainen muutenkin kaukana _älypuhelimesta_. Suolainen hinta tuo vähän yli 500€ toki on, mutta kyseisellä puhelimella aivan taatusti pärjää muutaman vuoden taas eteenpäin.

Juuri tuossa mietiskelin, että kun tuli Windows 98 ja meidän perheeseen ensimmäinen kunnollinen tietokone niin prosessorin nopeus oli 800Mhz ja se oli kova sana silloin. Nyt Galaxy S II:ssa ja HTC:ssa on prosessorin nopeus 1,2Ghz:a. Jos tuollaisen puhelimen nyt ostaisi niin tuskin olisi tarvetta videokameralle tai digikameralle. Ainut miinus taitaa olla se akun kesto, osaako kukaan sanoa kuinka pitkään sillä akulla pärjää, jos haluaa soittaa ja laittaa muutamia viestejä? Ja paljonko se on sitten normaalikäytöllä eli on netissä, kuuntelee musiikkia ja käyttää kameraakin silloin tällöin?

17.07.2011, 14:51
Laitetaan tännekin, kun Hompusta ei tunnu vastausta kuuluvan.... Eli: iPhone 4:sen Sonera-sopparia on vuosi jäljellä. Saan piakkoin käsiini Samsung Galaxy S II:sen, ja mietinkin: voinko micro sim adapterin avulla käyttää nykyisen sopimukseni sim-korttia Samsungissa normaaliin tapaan? Pelkkä puhelinhan on lukittu Soneralle, ei kai tässä pitäisi mitään ongelmaa olla?

Ja yo. viestiin: kyllä nykypäiväinen älypuhelin pari päivää kestää -kevyesti- tuollaisessa ihan perusperus käytössä. Jos pelailee ja käyttää nettiä ja kameraa usein, on puhelin ladattava joka yö, jos haluaa ettei käy kylmät kesken duunipäivän.

Nykyinen iPhone 4 on esim. nyt ollut 5 päivää ilman latausta (edelleen yli 30% jäljellä), kun ei ole tarvinnut työpuhelujen, muutaman tekstiveistin ja fb-päivityksen lisäksi muuta tehdä.

Jos akkukesto on tärkeä ominaisuus, kannattaa varmaan Desire HD ja Sensation jättää hyllyyn. Käsittääkseni esim. SGS II hakkaa akkukestossa juuri tuon kilpailijansa, Sensationin.

varjo
17.07.2011, 14:57
Samoja puhelimia olen itsekin nyt katsonut. Saunalahdella olisi 22€/kk tämä Samsungin Galaxy S II. Kyllähän tuollainen aivan uskomaton härpäke varmasti olisi, ei varmasti ole samaa vikaa kuin mun Nokia 5800:ssa, että kun on netissä ja alkaa kirjoittamaan niin alkaa välitön takkuilu ja onhan tuo nokialainen muutenkin kaukana _älypuhelimesta_. Suolainen hinta tuo vähän yli 500€ toki on, mutta kyseisellä puhelimella aivan taatusti pärjää muutaman vuoden taas eteenpäin.

Hmm, ihan yleisenä kyssärinä, mikä on se mikä erotta 5800:n "oikeasta älypuhelimesta"? Etenkin jos huomioit sen että ko. puhelin tuli markkinoille ennen kuin esim. Appstore oli edes olemassa ja ko. puhelimeen sai jo silloin kyllä asennettua ohjelmia jne. (vaikka oletan että keskivertokuluttaja varmaan lähtee siitä että Apple keksi älypuhelimen) Eli mikä on nyt se puuttuva älypuhelin-ominaisuus ko. puhelimessa?

Mutta on toki ihan selvää, että vertailu upouuden yli 500 euron puhelimen ja 3 vuotta vanhan, silloisen n. 300 euron puhelimen välillä on ihan validia. Vähän kuin T-Fordikin on aika helvetin paska auto, kun sillä ei pääse neljää sataa, vaikka Bugatti Veyronilla pääsee.

Työpuhelimena C7 ja ihan tyytyväinen siihen. Onhan se toki hintaluokaltaankin ihan eri puhelin kuin nuo muut esitetyt vaihtoehdot, joten sikäli vähän ristiriitaista edes verrata sitä yli 500 euron puhelimiin kun ko. puhelintahan saa nykyään alle kolmen sadan.

Nume
17.07.2011, 15:29
Hmm, ihan yleisenä kyssärinä, mikä on se mikä erotta 5800:n "oikeasta älypuhelimesta"? Etenkin jos huomioit sen että ko. puhelin tuli markkinoille ennen kuin esim. Appstore oli edes olemassa ja ko. puhelimeen sai jo silloin kyllä asennettua ohjelmia jne. (vaikka oletan että keskivertokuluttaja varmaan lähtee siitä että Apple keksi älypuhelimen) Eli mikä on nyt se puuttuva älypuhelin-ominaisuus ko. puhelimessa?

Mutta on toki ihan selvää, että vertailu upouuden yli 500 euron puhelimen ja 3 vuotta vanhan, silloisen n. 300 euron puhelimen välillä on ihan validia. Vähän kuin T-Fordikin on aika helvetin paska auto, kun sillä ei pääse neljää sataa, vaikka Bugatti Veyronilla pääsee.

Ymmärrän toki vertauksesi, mutta jotenkin tämä mun puhelin on ollut aina hitaampi kuin minun entiset puhelimeni. Hirveän nihkeästi on toiminut, vaikka oikein mitään suurempia en ole tehnytkään. Ihan pelkkä netin selaaminen on aina ollut todella tuskaista. Esimerkiksi nämä missä on oikea näppäimistö niin ne on toimineet paljon paremmin, mitä olen kavereilta testannut. Onko sitten tuo kosketusnäytön "ominaisuus"? Luulen, että tuossa ollaan valtavasti menty eteenpäin, mutta niinkuin sanoitkin, niin aikaa on kulunut paljon ja hintaluokatkin on erit. En silti kuitenkaan tuota virallisena älypuhelimena pitäisi. Viestejä on voinut lähettää, puheluja soittaa ja silloin tällöin käydä katsomassa Facebookin, mutta esim. jatkoaikaa ei kehtaa käydä lukemassa, kun se on niin tuskaista taivaltamista, viestejä varsinkaan ei kehtaa kirjoittaa. Ja onhan se luonnollista, että autot ja puhelimet kehittyy ajan saatossa, mutta kylläkai niitä entisajan hienouksia saa ja pitää kritisoida?

Väsyneet Kädet
17.07.2011, 15:50
..mutta kylläkai niitä entisajan hienouksia saa ja pitää kritisoida?
Samalla perusteella voitaneen sanoa, että mikäs älypuhelin se eka iphone oli, kun ei sillä pystynyt edes multimediaviestejä lähettämään? Tai edes se nelonen, kun ei widgettejä saa aloitusnäytölle?

Tällä hetkellä suosittelisin N8:a hankinnaks. Tuli juur kuvattua festikeikkaa suht kaukaa täydellä zoomilla - ja komeesti kelpas kotona kattella 40" telkkarista. Uus käyttis tulossa varmaan kuukauden sisään, mikä nostanee käytettävyyttä entisestään. Sit liukuu aloitusnäytötkin sormen mukana - mikä on luonnollisesti olennainen ominaisuus! Ja nythän n8:n hintaki on laskenu, joten aika hyvä diili alkaa oleen.

Big Bad Bruins
17.07.2011, 16:07
Ainut miinus taitaa olla se akun kesto, osaako kukaan sanoa kuinka pitkään sillä akulla pärjää, jos haluaa soittaa ja laittaa muutamia viestejä? Ja paljonko se on sitten normaalikäytöllä eli on netissä, kuuntelee musiikkia ja käyttää kameraakin silloin tällöin? Kaverin Galaxy S II vaatii kyllä lähes päivittäin sen lataussession, mutta käsittääkseni se on melko yleistä kaikilla "älypuhelimilla". Kaveri toki räpeltää sillä puhelimellaan melko paljon (facebook, musiikki, kamera). Kävin vähän kattelemassa gigantin tarjontaa puhelimien suhteen, ja on tommonen 4,3'' näyttö kyllä melko pätevä. Ainakin kun vertaa tähän vanhaan nokiaan.

varjo
17.07.2011, 17:00
Ymmärrän toki vertauksesi, mutta jotenkin tämä mun puhelin on ollut aina hitaampi kuin minun entiset puhelimeni. Hirveän nihkeästi on toiminut, vaikka oikein mitään suurempia en ole tehnytkään. Ihan pelkkä netin selaaminen on aina ollut todella tuskaista. Esimerkiksi nämä missä on oikea näppäimistö niin ne on toimineet paljon paremmin, mitä olen kavereilta testannut. Onko sitten tuo kosketusnäytön "ominaisuus"? Luulen, että tuossa ollaan valtavasti menty eteenpäin, mutta niinkuin sanoitkin, niin aikaa on kulunut paljon ja hintaluokatkin on erit. En silti kuitenkaan tuota virallisena älypuhelimena pitäisi. Viestejä on voinut lähettää, puheluja soittaa ja silloin tällöin käydä katsomassa Facebookin, mutta esim. jatkoaikaa ei kehtaa käydä lukemassa, kun se on niin tuskaista taivaltamista, viestejä varsinkaan ei kehtaa kirjoittaa. Ja onhan se luonnollista, että autot ja puhelimet kehittyy ajan saatossa, mutta kylläkai niitä entisajan hienouksia saa ja pitää kritisoida?

Ko. puhelimesta en oikein osaa sanoa, hitautta toki helposti saa noissa halvoissa puhelimissa sillä että jättää taustalle päälle paljon softia ja toisaalta 5800 oli ensimmäisiä budjettiluokan kosketusnäyttöpuhelimia l. jos aiemmat kännykkäsi olivat olleet selvästi omassa kategoriassaan jo pidemmän aikaa olleita malleja (esim. perus 6000-sarjan Noksu, jonka raudan ja softan yhteispeli oli Nokialla hallussa täysin), 5800 oli puhelin jossa tietyllä lailla testattiin mihin bulkkirauta pystyi, imagomielessä se tosiaan oli virhe, kun tuloksena oli sitten hitautta.

Toisaalta resistiivisen kosketusnäytön vaatima voimakkaampi painallus voi taas tuntu hitaudelta. Mutta toki 5800:ssa rautakin on varsin alitehoista. Mutta tuota "virallista älypuhelin"-termiä en vieläkään ymmärrä, mitä se oikein nyt tarkoittaa, ei se että joku puhelin on hidas vielä tee siitä ei-puhelinta. Ts. vertaus T-fordin ja Bugatin välillä, autoja ne molemmat ovat silti. Vai tarkoitatko että älypuhelin on sellainen millä surffaillaan netissä ja kirjoitellaan foorumeille? Mielestäni, ja kuten älypuhelimen yleinen määritelmä paljolti oli jo aikana ennen iPhonea, älypuhelin on puhelin johon voi asentaa sovelluksia, ajaa niitä moniajossa jne. Ja 5800 suoriutuu kaikista noista tehtävistä täysin ongelmitta.

Toisaalta itse olen käyttänyt paljon Noksun 5230:aa joka on tuon 5800:n karvalakkiversio ja ihan hyvin silläkin kyllä on voinut surffailla jne. joten jotain oudompaa kyllä puhelimessasi täytyy olla, tai toki aikakin tekee tehtävänsä ja muisti korruptoituu jne. 5230 (vain vuoden vanha) on mulla vieläkin käytössä navigaattorina, GPS-plotterina jne. ja satunnaisesti surffailukoneenakin.

Big Bad Bruins
18.07.2011, 22:29
Olen nyt saanut rajattua vaihtoehdot HTC Incredible S ja HTC Desire S malleihin. Onko kellään kokemuksia kyseisistä härpäkkeistä? Incredible S:n näyttö on ainakin isompi (4'' vs. 3,7''), mutta onkohan tuollainen 4'' näyttö jo liian iso? Incrediblen kamera on myös vertailujen mukaan parempi, mutta mites tuo suorituskyky? Itse en moisista ymmärrä mitään, joten auttakaa tyhmää.

Ameno
19.07.2011, 09:23
Olen nyt saanut rajattua vaihtoehdot HTC Incredible S ja HTC Desire S malleihin. Onko kellään kokemuksia kyseisistä härpäkkeistä? Incredible S:n näyttö on ainakin isompi (4'' vs. 3,7''), mutta onkohan tuollainen 4'' näyttö jo liian iso? Incrediblen kamera on myös vertailujen mukaan parempi, mutta mites tuo suorituskyky? Itse en moisista ymmärrä mitään, joten auttakaa tyhmää.

Itselläni ei henkilökohtaista kokemusta kyseisistä puhelimista ole, kuten ei myöskään älypuhelimista ylipäätään. Mutta nopeasti kävin vilkaisemassa tässä joutessani kyseisten mallien speksejä, ja suorituskyvyiltäänhän nuo näyttävät olevan lähes identtisiä. Yhtä tehokas prossu, saman verran muistia ja muutkin speksit tuntuvat olevan aika samoja. Desire näyttää tukevan useampaa videoformaattia ja siinä kerrotaan olevan jonkin verran parempi akkukesto.

http://www.htc.com/www/product/incredibles/specification.html

http://www.htc.com/www/product/desires/specification.html

Linkit vievät HTC:n sivuille kyseisten puhelinmallien esittelyyn.

Piikkiperse
19.07.2011, 09:47

Itselläni ei henkilökohtaista kokemusta kyseisistä puhelimista ole, kuten ei myöskään älypuhelimista ylipäätään. Mutta nopeasti kävin vilkaisemassa tässä joutessani kyseisten mallien speksejä, ja suorituskyvyiltäänhän nuo näyttävät olevan lähes identtisiä. Yhtä tehokas prossu, saman verran muistia ja muutkin speksit tuntuvat olevan aika samoja. Desire näyttää tukevan useampaa videoformaattia ja siinä kerrotaan olevan jonkin verran parempi akkukesto.

http://www.htc.com/www/product/incredibles/specification.html

http://www.htc.com/www/product/desires/specification.html

Linkit vievät HTC:n sivuille kyseisten puhelinmallien esittelyyn.

Kyllä se taitaa näiden mallien välillä olla ihan puhtaasti ulkonäkökysymys, kaikki vaikuttaa muuten olevan lähes identtistä. Näytön koossa oleva ero ei ole niin merkittävä, että sitä kannattaisi pitää kynnyskysymyksenä. Ja ei, 4" näyttö ei ole liian suuri, mutta tämäkin on puhtaasti mielipidekysymys.

edit. jaa enpä olekaan varma, että onko tuohon Incredible S:ään saatavilla Androidin 2.3 versiota, joka on Desire S:ssä ollut alusta asti.

Big Bad Bruins
19.07.2011, 16:22
edit. jaa enpä olekaan varma, että onko tuohon Incredible S:ään saatavilla Androidin 2.3 versiota, joka on Desire S:ssä ollut alusta asti.
Incredible S tarttui matkaan, ja juurikin on tuo 2.3 versio päivittymässä. Mietin Desire S:n ja tämän luurin välillä pitkään, mutta yleinen epävarmuus tuon 2.4 päivityksen toimivuudesta tuossa Desiressä sai meikäläisen valitsemään tämän. Seuraavaksi sitten android ketjuun aiheuttamaan pahennusta.

Hextall
21.07.2011, 21:36
Tällähetkellä testailen Nokian E6:sta. Tuntuu hemmetin pätevältä laitteelta! Tässä yhdistyy qwerty-näppis ja kosketusnäyttö, jota pystyy muokkailla mieleisekseen. Näyttöjä löytyy enintään 5, johon voi laitella widgettejä mielensä mukaan, näyttöjä vaihdellaan liuttamalla.

Puhelimessa on uusi Symbian Anna ja se tuntuu ihan hyvältä alustalta. Kamera on ihan passeli 8 megapikseliä, tuntuu paremmalta kun esim E7:n tai C7:n kamerat. Diggailin aikoinaan kovasti E71 mallia, E6 on samankokoinen ja mukavan ohut puhelin. Hinta n.400€.

Hiisi_van_Holten
22.07.2011, 11:46
Sanokaapas kun hommailin ensimmäistä kertaa kännykän jota käytän netissä, niin mitä kaikkia hyviä sovelluksia kannattaa hommata (ainakin ilmaisia). Mikä nettiselain kannattaa puhelimeen ladata? En siis ole ikinä käyttänytkään tällaisia älypuhelimia netissä, joten jos jotain perus juttuja pitäisi tietää, niin kertokaa vaan. Ja luuri on Nokian N8.

Mosku
22.07.2011, 11:56
Sanokaapas kun hommailin ensimmäistä kertaa kännykän jota käytän netissä, niin mitä kaikkia hyviä sovelluksia kannattaa hommata (ainakin ilmaisia). Mikä nettiselain kannattaa puhelimeen ladata? En siis ole ikinä käyttänytkään tällaisia älypuhelimia netissä, joten jos jotain perus juttuja pitäisi tietää, niin kertokaa vaan. Ja luuri on Nokian N8.

Olen käyttänyt Opera Mobile Web Browseria (http://store.ovi.com/content/20975?clickSource=search), ja aika tyytyväinen olen ollut. Etusivulle saa tärkeimmät sivut pikakuvakkeisiin ja uusien välilehtien lisääminen sujuu näppärästi. "Ovi" kauppaan vaan vaan selailemaan. Sieltä löytyy aika nopeasti hyödylliset ohjelmat kun selailee suosituimpien osastoa.

tutzba
22.07.2011, 22:03
Huomasin tänään ilokseni, että nokialaisesta on näyttö halki. Meneehän tuo vielä jonkin aikaa, mutta uutta puhelinta pitää jossakin kohtaa katsella.

Nämä pitää ainakin olla:

-wlan
-laadukas kamera
-ei Nokia tai Samsung
-nopea (nykyinen E71 on saatanan hidas)
-iso näyttö, jolla netin selaaminen helppoa
-hinta alle 300€ (mitä halvempi, sitä parempi)

Suosituksia? Kosketusnäyttö tai vanhan mallinen, sillä ei ole mitään merkitystä.

Joku vanha iPhone, kenties? Laadukasta kameraa ei siitä kyllä löydy, mutta eipä se niin välttämätön ole kun on kuitenkin omat laitteet kuvausta varten.

Kipa84
23.07.2011, 00:00
Huomasin tänään ilokseni, että nokialaisesta on näyttö halki...

Erinomainen luuri hinta-laatusuhteeltaan on tässä: S A U N A L A H T I joka minuutti. (http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=485&type=handsetmodel) (linkki Saunalahden nettisivulle)

Kattanee kaikki muut vaatimuksesi paitsi tuon laadukkaan kameran josta en sano juuta taikka jaata Huawein kohdalla.

MikV
23.07.2011, 03:28

Juuri tuossa mietiskelin, että kun tuli Windows 98 ja meidän perheeseen ensimmäinen kunnollinen tietokone niin prosessorin nopeus oli 800Mhz ja se oli kova sana silloin. Nyt Galaxy S II:ssa ja HTC:ssa on prosessorin nopeus 1,2Ghz:a. Jos tuollaisen puhelimen nyt ostaisi niin tuskin olisi tarvetta videokameralle tai digikameralle. Ainut miinus taitaa olla se akun kesto, osaako kukaan sanoa kuinka pitkään sillä akulla pärjää, jos haluaa soittaa ja laittaa muutamia viestejä? Ja paljonko se on sitten normaalikäytöllä eli on netissä, kuuntelee musiikkia ja käyttää kameraakin silloin tällöin?

Itse hommasin Galaxy S2:n DNAlta noin kuukausi takaperin, hinta ihan makea 19€/kk.

Akun kesto pelkällä soittelulla, viestien lukemisella jne. on tullut todettua ihan kelvolliseksi. Kaksi päivää menee kevyellä käytöllä, vähän raskaampaa käyttöä niin menee joka yö lataukseen. Kuitenkin päivän kestää aina, jos ei unohda sovelluksia auki.

Mitään negatiivista en oikeastaan osaa sanoa kyseisestä puhelimesta. Osa sovelluksista saattaa takkuilla johtuen puhelimen uutuudesta. Tosin tähänkin tarjotaan jatkuvalla syötöllä korjaavia päivityksiä.

Eli summasummarum, itse kahdentoista Nokia vuoden jälkeen olen erittäin tyytyväinen tähän laitteeseen.

Piikkiperse
23.07.2011, 10:36
Huomasin tänään ilokseni, että nokialaisesta on näyttö halki. Meneehän tuo vielä jonkin aikaa, mutta uutta puhelinta pitää jossakin kohtaa katsella.

Nämä pitää ainakin olla:

-wlan
-laadukas kamera
-ei Nokia tai Samsung
-nopea (nykyinen E71 on saatanan hidas)
-iso näyttö, jolla netin selaaminen helppoa
-hinta alle 300€ (mitä halvempi, sitä parempi)

Suosituksia? Kosketusnäyttö tai vanhan mallinen, sillä ei ole mitään merkitystä.

Joku vanha iPhone, kenties? Laadukasta kameraa ei siitä kyllä löydy, mutta eipä se niin välttämätön ole kun on kuitenkin omat laitteet kuvausta varten.

Vaikea noilla ehdoilla on keksiä yhtään edes suhteellisen uutta mallia, jonka hinta jäisi alle 300 euron, eikä ole Nokia tai Samsung. Ehdotettu Huawei on varmasti hinta-/laatusuhteeltaan hyvä, mutta mielestäni kannattaisi satsata tuo 300 ja ostaa hyväkuntoinen vähän käytetty puhelin. Galaxy S olisi erinomainen valinta, mutta koska Samsungia ei saanut olla niin ei taida maistua, muita edukkaita vaihtoehtoja htc:n Desire tai Desire HD. Linkki matkapuhelinfoorumin myyntiosioon: Myydään puhelimia (http://www.matkapuhelininfo.com/f12/)
Jos kytkysopimukset eivät ole ongelma, niin Saunalahdelta saa alle 300 esim. htc Desire S, Desire HD, Desire Z tai Sony Ericksson Xperia Neo. Näistä edellä mainituista suosittelisin eniten ehkä Desire S mallia.

23.07.2011, 10:41
Jos ei halua kytkyä, niin miettisin ehdottomasti HTC:n Wildfire S -puhelinta: HTC - Products - HTC Wildfire S - Overview
(http://www.htc.com/uk/product/wildfires/overview.html) Hinta alle 300€, ja vaikuttaa kyllä kaikinpuolin ihan hyvältä luurilta. Android 2.3, riittävän iso näyttö satunnaiseen nettiselailuun, 5mpix kamera ja tehojakin on riittävästi.

Piikkiperse
23.07.2011, 11:36
Jos ei halua kytkyä, niin miettisin ehdottomasti HTC:n Wildfire S -puhelinta: HTC - Products - HTC Wildfire S - Overview
(http://www.htc.com/uk/product/wildfires/overview.html) Hinta alle 300€, ja vaikuttaa kyllä kaikinpuolin ihan hyvältä luurilta. Android 2.3, riittävän iso näyttö satunnaiseen nettiselailuun, 5mpix kamera ja tehojakin on riittävästi.

Tuo on muuten hyvä vaihtoehto, mutta resoluutioero(320 x 480 vs. 480 x 800) esimerkiksi Desire S malliin on silmin nähtävä. Eron huomaa ennen kaikkea juuri nettiselailussa.

Mahola
23.07.2011, 12:05
Suosituksia?

Liityn joukkoon suosittelemaan Huaweita. Itse ostin pari viikkoa sitten ja olen kyllä ollut täysin tyytyväinen. Olen pistänyt muutaman kuvan facebookiin niin saat sieltä jotain käsitystä kuvanlaadusta. Mikään huippu tuo kamera ei kyllä ole ja huonossa valossa ei paljoa kuvailla. Päivänvalossa saa ihan kelpo kuvia kuitenkin.
Muuten tuo vaatimuslista täyttyy. Täytyy tosin ottaa huomioon, että tämä on minun ensimmäinen älypuhelin, eli en osaa noita nopeuksia vertailla. Näppärästi kuitenkin hommat hoituu.

Epsri
23.07.2011, 12:21
Täältä kanssa suositukset tuolle Huawein U8800-mallille. 3kk käytön jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Puhelin on muutenkin laadukkaan oloinen ja takakuori on nihkeää materiaalia, joten pysyy kädessä hyvin. Männäviikolla roottailin ja Quadrant antaa 1865p eli todella kelvollisen tuloksen alle 200euron (http://www.elisashopit.fi/tuote/725) puhelimelle. Tästä löytyy suora kuva (http://img3.imageshack.us/img3/718/img20110723115647.jpg) millaiseen laatuun Huawei taittuu Rauman kesässä.

Linkit vie Elisa shoppiin ja imageshackkiin.

Repolainen
23.07.2011, 18:52
Vuodesta 1996 oli Nokian tekemä kännykkä ja vaihdoin kesäkuussa Samsungin Galaxy S II:seen. Aika hämmentävää kun puhelut katkeavat lähes koko ajan ja aamulla minulle lähetetyt tekstiviestit tulee puhelimeen vähän ennen kymmenen iltauutisia. Vaihdoin asetuksia että pitää koko ajan gsm verkossa ja se on vähän helpottanut tekstiviestien vastaanottoa, mutta puhelun tullessa on paras marssia kuistille ja ulos ettei katkea. Hieno puhelin ja ominaisuudet, mutta itse tarkoituksessaan surkea. Nettitikkukin näyttää täällä sisällä 3/4 kuuluvuutta 3g verkossa.

Big Bad Bruins
23.07.2011, 22:40
Vuodesta 1996 oli Nokian tekemä kännykkä ja vaihdoin kesäkuussa Samsungin Galaxy S II:seen. Aika hämmentävää kun puhelut katkeavat lähes koko ajan ja aamulla minulle lähetetyt tekstiviestit tulee puhelimeen vähän ennen kymmenen iltauutisia. Vaihdoin asetuksia että pitää koko ajan gsm verkossa ja se on vähän helpottanut tekstiviestien vastaanottoa, mutta puhelun tullessa on paras marssia kuistille ja ulos ettei katkea. Hieno puhelin ja ominaisuudet, mutta itse tarkoituksessaan surkea. Nettitikkukin näyttää täällä sisällä 3/4 kuuluvuutta 3g verkossa. Minkä liittymän kanssa tuskailet? Mulla on vähän sama ongelma tuon kuuluvuuden kanssa, mutta onneksi puhelut ja viestit tulee vielä ajallaan. Olen kyllä käynyt vaihtamassa asetuksista 3g:n pois päältä. Aivan vitun raivostuttavaa maksaa kalliista puhelimesta, ja sen jälkeen puolet ominaisuuksista kusee. Meikäläisellä on Saunalahti, ja muutamalla kaverilla on kanssa ongelmia tuon kuuluvuuden kanssa. Kaikilla on siis tuo Saunalahti ja "elisan kattava 3g verkko" käytössä. Saunalahden tuki toki pisti kaiken meikäläisen piikkiin, mutta saa nyt nähdä mihin tämän asian kanssa päästään. Joko puhelin huoltoon tai liittymä vaihtoon.

sampio
23.07.2011, 23:31
Mielenkiintoista, mullakin on Saunalahden liittymä tässä S II:ssa, ja vika ilmenee siten, että välillä ei vain yhdistä puheluita vaikka kentät olisivat täydet. Tämä toimii myös toisinpäin, eli pari kertaa olen kuullut ihmettelyjä, miksi mulla on puhelin pois päältä, kun yleensä vaimo on yrittänyt tavoitella, vaikka pidän luuria koko ajan päällä. Tänään kävi niinkin, että Fb-widget ei päivittynyt eikä puhelut pelanneet, mutta netissä pystyin surffailemaan luurilla wifin ulkopuolella. Viestit tulevat ja lähtevät kyllä heti, kun puhelin toimii normaalisti.

Kipa84
24.07.2011, 01:06
Edellä kuvatut ongelmat johtuvat tavalla tai toisella Androidista. Sama ongelma nimittäin täälläkin ja olemme tuttavien kanssa tätä testailleet enemmänkin, sama SIM-kortti Nokia E71 kiinni ja ei mitään ongelmia, vastaavasti useammalla Android luurilla ongelma ilmenee juuri kuten edellisissä viesteissä kuvattu. En oikein osaa sanoa mikä tuossa on se lopullinen syy, onko Android jotenkin äärimmäisen herkkä verkossa tapahtuville "virheilyille" vai mistä on kysymys.

HokiHero
24.07.2011, 01:08
Itse tuli hankittua Samsungin Google Nexus S-puhelin ja täytyy kyllä sanoa, että ero entiseen Nokia n86 oli kaikilla mittareilla mykistävä. Käytettävyys ja nopeus on ihan eri luokkaa. Etenkin tämä täysi viiveettömyys käytössä on tehnyt vaikutuksen ja saa puhelimen tuntumaan mukavalta käyttää. Myös vain 5mpx kameralla saa omasta mielestäni parempia kuvia (riittää helposti minulle) kuin tuolla nokian 8mpx kameralla.
Akku kesto on tällä hetkellä vielä arvoitus, koska nyt ensimmäisinä päivinä on tullut räplättyä laitettu melkein koko ajan, mutta tänäänkin otin puhelimen klo 13 laturista ja akkua on jäljellä 53%, vaikka olen surffaillut storessa, soitellut, viestitellyt ja pelannut eli olen tyytyväinen.

Itselläni on ollut tätä ennen kaikki puhelimet nokiaa ja kyllä nyt tuntuu, että se aika on ohi. 3310, 3510i ym puhelimet olivat vielä varmatoimisia ja hyviä, mutta sitten näiden kahden viimeisimmän n73 ja n86 kanssa on saanut tapella viimeiset kolme vuotta ihan liikaa. En tietenkään tiedä näistä uusista nokian älypuhelimista, mutta nykyisen samsungin toiminta on silti ollut niin vakuuttava, että tässä olen ajatellut pysyä.

Repolainen
24.07.2011, 11:35
Minkä liittymän kanssa tuskailet?

Saunalahti on minullakin kun Elisan verkko on ainoa jonka kuuluvuus on kattava tällä alueella. Tuskin kuitenkaan Saunalahdessa se vika on, kun olen pari kertaa joutunut sammuttamaan luurin että saan itse lähetettyä tekstiviestin. Tulee vaan ilmoitus että viestin lähettäminen epäonnistui vaikka kentät on täydet. Uudelleen käynnistämisen jälkeen viesti lähtee normaalisti.

Jeepeli
24.07.2011, 11:41
Juuri tuota samaa ongelmaa oli täälläkin Galaxy 2:sen ja Saunalahden kanssa. Viestit ei lähteny eikä puhelut yhdistyneet, kuin uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ongelma korjaantui, kun valitsi verkon manuaalisesti, nettikin pelaa.

Repolainen
24.07.2011, 13:26
Juuri tuota samaa ongelmaa oli täälläkin Galaxy 2:sen ja Saunalahden kanssa. Viestit ei lähteny eikä puhelut yhdistyneet, kuin uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ongelma korjaantui, kun valitsi verkon manuaalisesti, nettikin pelaa.

Koitetaan nyt tuota jos auttaisi. Luulisin että ongelma johtuu siitä että kenttä on joko H+ tai 3G ja ne vaihtuu aina välillä ja puhelin ei sitä ymmärrä. Tosin pelkässä G tilassakin puhelut on katkenneet, mutta muuten on pelannut kun kotona käytän wifiä. Missään muualla sitten taas kuin kotona puhelut ei ole katkenneet, kun wifi ei ole ollut päällä.

Jeepeli
24.07.2011, 16:18
Koitetaan nyt tuota jos auttaisi. Luulisin että ongelma johtuu siitä että kenttä on joko H+ tai 3G ja ne vaihtuu aina välillä ja puhelin ei sitä ymmärrä. Tosin pelkässä G tilassakin puhelut on katkenneet, mutta muuten on pelannut kun kotona käytän wifiä. Missään muualla sitten taas kuin kotona puhelut ei ole katkenneet, kun wifi ei ole ollut päällä.

Tuonkin jälkeen verkko seilaa H+:n ja 3G:n välillä mutta viestit ja puhelut menevät perille. Välillä Facebook-sovellus tökkii tuon vaihtelun aikana, muuta ongelmaa en vielä ole huomannut.

d2uce
25.07.2011, 22:27
Olisiko jotain hyvää valokuvien katseluun ja järjestelyyn soveltuvaa ohjelmaa Androidille? Tällä hetkellä käytössä on QuickPic jolla en ainakaan osaa tehdä uusia kansioita tai siirrellä kuvia olemassa olevista kansioista toiseen.

Wrighter
28.07.2011, 19:45
No perkele.

Nokian E7.n kaiutin alkoi särisemään ja lähetin sen huoltoon. Sieltä tuli sitten tekstiviesti, että puhelin on saanut (muka) kosteutta ja siihen pitäisi vaihtaa liukukansi ja näyttö? Noissa ei ole kummassakaan vikaa. Ainoastaan kaiutin, josta kuulee siis toisen puheen, särisee. Takuu ei kuulemma korvaa enää mitään kun kerran puhelin on kastunut. Ja sitä se ei ole tehnyt. Korjaus maksaa 345€ ja jos ei korjata niin se maksaa 30€.

Sanoin tästä liikkeeseen, josta olin puhelimen ostanut, niin ne totesi vaan ettei sitten asialle voi mitään. Joko se korjataan tai ei korjata mutta kaikki tulee mun omaan piikkiin kun kerran puhelimesta on löytynyt kosteutta ja se kumoaa takuun. Voiko tämä pitää paikkaansa?

Puheln ei ole edes sateessa ollut. Ainoat kosteudet on tullut sitten taskussa ja hiestä. Enkä edes ole hikoillut puhelin taskussa. Mitä nyt normaalia arkihikoilua. Eli ei juurikaan.

Mitäs tässä voi pieni ihminen enää tehdä? Kokemuksia kenelläkään?

Tuamas
28.07.2011, 20:44
Puheln ei ole edes sateessa ollut. Ainoat kosteudet on tullut sitten taskussa ja hiestä. Enkä edes ole hikoillut puhelin taskussa. Mitä nyt normaalia arkihikoilua. Eli ei juurikaan.

No, eipä siinä oikein mitään voi tehdä. Kosteus todellakin kumoaa käytännössä kokonaan takuun.

Jos ja ilmeisesti kun puhelin on saanut kosteutta, näkyy tuo kosteus komponenteissa yleensä selvästi jo paljaalla silmällä. Jos haluat asiasta vängätä, pyydä huollosta kuvat kastuneista kohdista, jotta voit itsekin todeta asian tai alkaa viemään asiaa eteenpäin.

Itse aikanaan kun olin alalla töissä ja lähettelin noita asiakkaiden luureja huoltoon, kävin aina asiakkaan kanssa puhelimen läpi jos se oli tuomittu kastuneeksi ja 100 % kerroista pystyin asiakkaalle näyttämään että tuosta se nyt on kastunut. Toki nykyisissä malleissa tuo on hieman hankalampaa kun noita on vaikeampi availla, mutta pointtina se että jos huollon mukaan puhelin on saanut kosteutta, niin silloin se yleensä on näin.

Ei ne niitä huvikseen totea kastuneiksi, koska tällöin eivät saa veloittaa valmistajalta mitään ja suurin osa asiakkaista ei puhelimia korjauta, jolloin tuo on käytännössä nollan arvoista.

Herkku
29.07.2011, 00:56

Ei asialle mitään voi tehdä. Pienikin kosteusvaurio kumoaa takuun kokonaan. Jollet päätä korjata puhelintasi niin siitä tulevat kulut kattavat huollon hukkaan menneet työtunnit sekä lähetyskulut. Joka tapauksessa uskon sinun saavasi haltuun tarkat kuvat vaurioituneista osista joista kosteusvaurio on helppo todeta. Liike josta toimitit puhelimesi huoltoon toimii ainoastaan välikätenä, joten he eivät myöskään ole vastuussa tapahtuneesta.
Jos minkäänlaista kotivakuutusta löytyy niin kannattaa tarkistaa mitä sopimuksessa sanotaan puhelimeen liittyvistä ongelmista. Hyvällä tuurilla saat omavastuu-osuudella puhelimestasi uuden veroisen.

Prookie
29.07.2011, 10:48
Täällä aiemmin kyseltiin alle 300 e:n älypuhelinta joka ei ole Nokia tai Samsung.

Yksi vaihtoehto on Motorola Defy. Pari viikkoa on tullut kyseistä puhelinta käytettyä ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Kaikki ominaisuudet luurista löytyy mitä tarvitsen. Erittäin suurena plussana puhelimessa on kestävyys. Puhelin kestää vettä ja maahan pudottamista. Myös näyttö on lasia joka ei naarmuunnu niin helposti kuin muiden kosketusnäytöllisten puhelinten näytöt. Tällaisia ominaisuuksia ei ole missään muussa Android -puhelimessa.

Wrighter
01.08.2011, 21:24
Nyt sitten taas ehdotuksia puhelimen hankintaan. E7 menee ilmeisestikin kotivakuutukseen ja sieltä saa kohtuu korvauksen rikki menneestä puhelimesta. Mikä vehje kannattaa ostaa. Ei tarvi olla mikään ökykallis vaan sellainen, jossa kamera on hyvä ja nettiä pääsee selailemaan VÄHINTÄÄN yhtä hyvin kuin E7.lla.

Tuo Android- meininki kiinnostaisi mutta kun on tottunut Nokialaisten meininkiin, niin siirtymä voi olla hankalaa? Ehkä.

Iphone 4 kiinnostaa mutta on aika tyyris. Mitenkäs se Desire Z? Siinähän on tuo qwerty, josta tykkään. Muita vaihtoehtoja. Kaikki käy. Mieluummin sellaisia joita ihmiset on käyttänyt, niin tietää paremmin.

E7 oli oikein hyvä siihen asti kun meni rikki. Korjata sitä ei viitti kun samalla hinnalla saa uuden puhelimen.

funkadelikk
01.08.2011, 21:29
ehdotuksia puhelimen hankintaan

Taitaapi olla laadullisesti aika sama, otatko seuraavan kapulan Applen, Sammyn vai HTC:n perheestä. Ainut ero on käytännössä hinta.

Itsellä iPhone 3GS ja puoltoista vuotta rullannut moitteetta. Suosittelen.

Laatu maksaa.

Tumpe
01.08.2011, 21:40
JOo mut kuka ylihintaa haluaa jaksaa jo vanhentuneesta iPhone4:sta. Nokian kanssa oot varmaan tottunut moniajoon jolloin kannattaa katella Androideja. Noita qwerty-androideja on aika vähän, Desire Z yks niistä harvoista. Kannattaa mennä kauppaan kokeilemaan. Jos jaksat odottaa niin osta N9.

J.Petke
01.08.2011, 21:44
Tuo Android- meininki kiinnostaisi mutta kun on tottunut Nokialaisten meininkiin, niin siirtymä voi olla hankalaa? Ehkä.

Lähde ihmeessä Android-maailmaan. Desire Z:aa ei kannata ostaa sillä puhelin alkaa olemaan jo sitä ns. vanhempaa mallia sekä tuota heidän näppissysteemi on kuulemma todella altis kulumaan ja löystymään.

Iphone alkaa jo olemaan aika vanhanaikainen ja ilmeisesti kehitystä ei ole juurikaan nähtävissä.

Jos itse ostaisin uuden puhelimen niin valinta osuisi kolmikkoon Nexus S, Samsung Galaxy S2 ja HTC Sensation.

Androidilla on se hyvä puoli, että sitä kehitetään jatkuvasti ja myös netissä on hurja määrä erilaisia sivustoja missä propellihatut kehittävät kaikkea kivaa k.o laitteille.

Piikkiperse
01.08.2011, 22:50
E7 oli oikein hyvä siihen asti kun meni rikki. Korjata sitä ei viitti kun samalla hinnalla saa uuden puhelimen.

Tuon lauseen perusteella uskaltaisi melkein luvata, että olisit tyytyväinen mihin tahansa keskihintaista kalliimpaan Android puhelimeen, mihin tahansa WP7 puhelimeen ja myös iPhoneen(joista 4-malli ei todellakaan ole vielä vanha, koska tulee saamaan uusimman iOS 5 käyttiksen ja jaksaa sitä myös varmasti pyörittää).
Tuosta vaikka Samsungin Nexus S Gigantista 299€: Samsung Nexus S i9023 (musta) - Gigantti (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/I9023BLACK/samsung-nexus-s-i9023-musta)

J.Petke
01.08.2011, 23:01
Tuon lauseen perusteella uskaltaisi melkein luvata, että olisit tyytyväinen mihin tahansa keskihintaista kalliimpaan Android puhelimeen, mihin tahansa WP7 puhelimeen ja myös iPhoneen(joista 4-malli ei todellakaan ole vielä vanha, koska tulee saamaan uusimman iOS 5 käyttiksen ja jaksaa sitä myös varmasti pyörittää).
Tuosta vaikka Samsungin Nexus S Gigantista 299€: Samsung Nexus S i9023 (musta) - Gigantti (http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/I9023BLACK/samsung-nexus-s-i9023-musta)

Iphone 4 ei tietenkään ole vanha mutta iOS alkaa olemaan jo aika jälkeenjäänyt. Jopa Symbian^3 on sitä edellä. Ja iOS5 ei ole tulossa ilmeisesti mitään isompaa muutosta vaan peruskäyttäminen säilyy samana. Oikeastihan iOS tarvitsisi ison päivityksen jos se haluaa säilyä vielä tulevaisuudessakin yhtä mielenkiintoisena.

WP7 ei taas mielestäni ole vielä lähelläkään Androidia. Ei edes uusi mango-päivitys. En ostaisi kyllä tätä ennen kuin saavat WP8:n pihalle.

On muuten aika helvetin halpa tuo Nexus S Gigantissa.

Kuubextra
02.08.2011, 00:22
Mielenkiintoista, mullakin on Saunalahden liittymä tässä S II:ssa, ja vika ilmenee siten, että välillä ei vain yhdistä puheluita vaikka kentät olisivat täydet. Tämä toimii myös toisinpäin, eli pari kertaa olen kuullut ihmettelyjä, miksi mulla on puhelin pois päältä, kun yleensä vaimo on yrittänyt tavoitella, vaikka pidän luuria koko ajan päällä. Tänään kävi niinkin, että Fb-widget ei päivittynyt eikä puhelut pelanneet, mutta netissä pystyin surffailemaan luurilla wifin ulkopuolella. Viestit tulevat ja lähtevät kyllä heti, kun puhelin toimii normaalisti.

Onko tähän mitään ratkaisua löytynyt? Itselläni HTC Desire + Saunalahti ja juuri edellä kuvattu ongelma vaivaa täälläkin.

Bbird80
02.08.2011, 12:26

Niin muuten on. Ostin omani hintaan 600+ € muutama kuukausi sitten ja edelleen olen ihan h...vetin tyytyväinen.

Tämä tarjous kannattaa hyödyntää, luuri on nimittäin erittäin hyvä.

Ameno
02.08.2011, 12:32

Jännä juttu muuten, pompsahtiko hinta yön aikana satasen vai tapahtuiko kirjoitusvirhe viestissäsi. Jäi vähän häiritsemään tämä epätietoisuus.

Tadu
02.08.2011, 12:34
Hinta noussut 399 euroon. Ei kovin pitkäkestoinen tarjous ollut ilmeisesti.

Edit: Näköjään myöhästyin.

02.08.2011, 12:41
SGS II:sella nyt jonkin aikaa leikkineenä täytyy sanoa, että onpa ihan vitun säälittävä akku. Parin päivän reissulla otin muutaman kuvan ja käytin hetken Maps-softaa = pari kertaa akku ihan tyhjä. Testimielessä oli vanha luuri (iPhone 4) myös messissä. Käyttö hyvin samankaltaista, ja koko reissussa meni 46% akusta. En tiedä, onko tuo Galaxyn akku rikki, vai onko se vain täysi paska?

edit. suljin ohjelmat aina käytön jälkeen, enkä pitänyt näytön kirkkautta täysillä.

Piikkiperse
02.08.2011, 13:04
Jännä juttu muuten, pompsahtiko hinta yön aikana satasen vai tapahtuiko kirjoitusvirhe viestissäsi. Jäi vähän häiritsemään tämä epätietoisuus.

Tarjous alkoi muistaakseni jo sunnuntaina ja viestissäni ei ollut kirjoitusvirhettä vaan hinta tosiaan oli 299, mutta ei tuo 399 myöskään mikään ryöstöhinta ole.

J.Petke
02.08.2011, 13:40
Markantalosta (http://www.markantalo.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/I9023BLACK/samsung-nexus-s-i9023-musta) Nexus S irtoaa 348€

sampio
02.08.2011, 21:40
Onko tähän mitään ratkaisua löytynyt? Itselläni HTC Desire + Saunalahti ja juuri edellä kuvattu ongelma vaivaa täälläkin.
Itseasiassa en ole muistanut edes raplata noita asetuksia sen kummemmin, mutta eilen päivitin Samppaa, eikä sen jälkeen ole käynyt mitään. Voi olla, että se on vain sattumaa. Pitää tarkkailla tilannetta.

sampio
02.08.2011, 21:46
SGS II:sella nyt jonkin aikaa leikkineenä täytyy sanoa, että onpa ihan vitun säälittävä akku. Parin päivän reissulla otin muutaman kuvan ja käytin hetken Maps-softaa = pari kertaa akku ihan tyhjä. Testimielessä oli vanha luuri (iPhone 4) myös messissä. Käyttö hyvin samankaltaista, ja koko reissussa meni 46% akusta. En tiedä, onko tuo Galaxyn akku rikki, vai onko se vain täysi paska?

edit. suljin ohjelmat aina käytön jälkeen, enkä pitänyt näytön kirkkautta täysillä.
Jostain syystä mulla kävi niin, että muutaman päivän ajan akku kesti todella vähän aikaa, ja kävi mielessäni myös, että onpa loistava luuri, kun saa laturissa kiinni roikottaa. En tiedä, mikä on homman nimi, mutta nyt tuo kestää pari vuorokautta kevyellä käytöllä, eikä ennen iltaa ole loppunut kuin reissussa ollessamme musiikkia, gps:ää ja Yle Areenaa paukutettaessa.

Jabbbe
02.08.2011, 21:55
Uuden luurin hankkimista tässä on tullut harkittua ja vahvasti himottaisi laittaa tuo SGS II. Liekö sitten kaverikateutta vai mitä mutta kun pääsin tuota kyseistä mallia kaveriltani hetken hiplaamaan niin vesihän siinä herahti kielen nokkaan. Mutta toisaalta jos akkukestävyys on noin sysipaska mitä täällä on annettu ymmärtää niin enpä tiedä sitten... Tuo akun kestävyys tulee kuitenkin aika paljon vaikuttamaan ostopäätökseen.

Mitäs porukka on täällä mieltä androidien kameralaaduista? Mahdollisimman laadukas kamera on myös tärkeysjärjestyksessä korkealla.

Tumpe
02.08.2011, 22:00
Androidille suositellaan akun kalibroimista silloin tällöin. Eli täydestä latingista kulutetaan akku täysin loppuun, sitten ladataan virta pois päällä semmoset 14h, puhelin latauksesta ja virta päälle.

palle fontän
03.08.2011, 08:25
Olen siinä uskossa, että nykyisillä matkapuhelimien akuilla saattaa kestää hetki ennen kuin ne ovat parhaassa terässään, eli uudessa puhelimessa on huonompi akun kesto kuin jonkin aikaa käytetyssä. Sinänsä akun kalibrointi ei pitäisi olla ainoastaan Androidille tarpeellinen, eli samalla teknologilla tehtyjä akkuja älypuhelimissa pääosin käytetään.

Suurempi vaikutus on käyttäjällä itsellään. Suurin virtasyöppö taitaa olla 3G-verkon käyttö, joten kannattaa tarkaan miettiä, että kuinka usein eri widgetit ym. päivittelevät itseään. Lisäksi puhelinta voi pitää 2G-tilassa, kun ei surffaile tai kuluta muuten paljon dataa. Tuolla tulee eri feedien ja sähköpostien päivitykset ihan tarpeeksi nopeasti.

kone82
03.08.2011, 19:07
Mihin te käytätte kännykän WLANia?

Ittellä on miekka&kivi -mallia oleva E63:n vielä käytössä ja olen miettinyt jonkinlaista pikkupäivitystä luuriin. Jotain 0-300 € luuria millä saa tekstimuotosta nettiä selattua ja kunnollista akun kestoa. Kiinnostusta olisi sijoittaa taas nokiaan ilmaisen mapsin takia, C5-00 tai E5-00 lähinnä ollut mielessä. Eroina koko ja WLAN (ei C%-00:ssa). E63:ssa WLAN löytyy, mutten ole juurikaan käyttänyt sitä mihinkään.

J.Petke
03.08.2011, 19:12
Mihin te käytätte kännykän WLANia?

Ittellä on miekka&kivi -mallia oleva E63:n vielä käytössä ja olen miettinyt jonkinlaista pikkupäivitystä luuriin. Jotain 0-300 € luuria millä saa tekstimuotosta nettiä selattua ja kunnollista akun kestoa. Kiinnostusta olisi sijoittaa taas nokiaan ilmaisen mapsin takia, C5-00 tai E5-00 lähinnä ollut mielessä. Eroina koko ja WLAN (ei C%-00:ssa). E63:ssa WLAN löytyy, mutten ole juurikaan käyttänyt sitä mihinkään.

Minä käytän Wlania aina kun se vaan on mahdollista. Nykyään monissa paikoissa on netit jo niin nopeita, että esim. nettiä selatessa 3g kuluttaa mielestäni akkua enemmän kuin Wlan. Jos aikoo ottaa netin ilman kuukausirajaa ja maksiminopeudella niin tuskin silloin ihan välttämättä wlania tarvitsee.

Minä en kyllä edes harkitsisi puhelinta missä ei tuota ominaisuutta ole.

~KarKaus~
04.08.2011, 17:41
Uutta kännykkää pitäisi hommata vanhan N95 tilalle ja ajattelin kysellä jatkoaikalaisten ehdotuksia, koska omat tiedot puhelimista on tasolla nolla. Ainoa ehdoton vaatimus on, että puhelin maksaa alle 400e, mutta muuten otan avoimesti vastaan ehdotuksia. Koskaan en ole päässyt kosketusnäytöllistä puhelinta käyttämään ja olisin innokas semmoista ostamaan, mutta kannattaako?

Nokialaisen jälkeen olisi ihan mukava testata jotakin uutta puhelinta, mutta luin edellisestä sivulta, että Androidissa tuntuu olevan ongelmia viestien ja puhelujen saapumisen kanssa, joten uskaltaako tämmöistä ostaa? Vai tuleeko siinä ostettua paskaa paketissa?

Kytkypuhelinkin onnistuu, mutta mieluummin ei.

Ehdotelkaa YV:llä tai täällä ja kertokaa ihmeessä, miksi kyseinen puhelin nousi esille niin auttaa minuakin.

Lättykiekko
04.08.2011, 17:57
Kyllä meikäläisen seuraava puhelin on N9. Uskoni on jo lähes Nokiaan mennyt, mutta mitä enemmän tuosta N9:stä lukee ja katsoo videoita, sitä vakuuttuneemmaksi tulee sen hankinnasta. Viimeinen mahdollisuus Nokialle. Toivottavasti N9 saa tuulta allensa myynnin suhteen ja Nokiallakin tajuttaisiin satsata kunnolla MeeGoon. MeeGo -jaos tuntuisi nykyiselläänkin olevan kuin eri yhtiö, kun katselee Nokian markkinointia.

Mikäli jonkun ostopäätökseen on sovellusten puute vaikuttanut, niin ei pitäisi olla hätää. (http://www.slashgear.com/nokia-n9-android-app-support-promised-with-alien-dalvik-22160809/) Linkissä uutinen, jossa luvataan Android sovellusten yhteensopivuus N9 puhelimeen.

Tämäkin video saa entistä vakuuttuneemmaksi N9:stä (http://www.meegoexperts.com/2011/08/nokia-n9-video-featuring-nfs-shift-galaxy-fire-2-meego-harmattan/). Uskomattoman sujuvalta näyttää ko. puhelimen käyttöliittymä. Linkki esittelyvideoon N9:stä.

sampio
04.08.2011, 18:02
Nokialaisen jälkeen olisi ihan mukava testata jotakin uutta puhelinta, mutta luin edellisestä sivulta, että Androidissa tuntuu olevan ongelmia viestien ja puhelujen saapumisen kanssa, joten uskaltaako tämmöistä ostaa? Vai tuleeko siinä ostettua paskaa paketissa?

Ei kai tuo mainitsemasi vika, josta itsekin avauduin, koske kuin verkkoa lainaavia, kuten Saunalahtea. Ei mulla ainakaan ole muita ongelmia ollut. Totuttelua toki, mutta vastapainona on vapaus muokkailla luuria aikaslailla hyvin. Mutta ellen olisi kesällä puhelinta hommannut, odottaisin ehdottomasti N9:n hintaa tai ottaisin kytkyllä.

J.Petke
04.08.2011, 19:21
Kyllä meikäläisen seuraava puhelin on N9. Uskoni on jo lähes Nokiaan mennyt, mutta mitä enemmän tuosta N9:stä lukee ja katsoo videoita, sitä vakuuttuneemmaksi tulee sen hankinnasta. Viimeinen mahdollisuus Nokialle.

Maksaako tuo puhelin oikeasti 999,90€ niin kuin esim. Verkkokaupassa (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27153/dccgd) ilmoitetaan?

Ja jos tuo puhelin tosiaan pystyy käyttämään Androidin sovelluksia niin minkä helvetin takia tuo jää ainoaksi Nokian MeeGo-puhelimeksi? En ymmärrä...

Piikkiperse
04.08.2011, 19:25
Maksaako tuo puhelin oikeasti 999,90€ niin kuin esim. Verkkokaupassa (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27153/dccgd) ilmoitetaan?

Ja jos tuo puhelin tosiaan pystyy käyttämään Androidin sovelluksia niin minkä helvetin takia tuo jää ainoaksi Nokian MeeGo-puhelimeksi? En ymmärrä...

Ei todellakaan maksa, hinta tarkentuu myöhemmin ja on yläkanttiin vain, ettei firma tee myynnissään tappiota.
Jää ainoaksi Nokian valmistamaksi MeeGo-puhelimeksi, koska MeeGo on viimeinen este Elopin ja Microsoftin Nokian valtaamisprosessissa? Muut valmistajat tekevät varmasti puhelimia MeeGolla varustettuna.

Footless
04.08.2011, 19:26

No eipä varmaankaan, puhelin kun ei vielä edes ole myynnissä, niin tuskin sille hintaakaan on määritelty. "Ennakkotilaa jo nyt, hinta ja saatavuus varmistuvat myöhemmin." Noin lukee sivulla.

Edit: samalla hinnalla on listattu Nokia Play 360 kaiutin. Tuolla on muuten myynnissä se Nokian näppärän oloinen J-handsfree jota jossain ketjussa ihmeteltiin ja ihailtiin.

tutzba
04.08.2011, 19:41

Huawei U8800 (http://www.gsmarena.com/huawei_u8800_ideos_x5-3596.php). Ollut kai jonkun viikon verran käytössä, mutta olen menettänyt sydämeni täysin tuolla kapistukselle. Varmasti siinä on kaikki mitä muissakin, eli sen puolesta en lähde mitään yksityiskohtaisia ominaisuuksia ylistämään. Voin vain suositella vahvasti.

Daespoo
04.08.2011, 21:46
Kaukoidässä on jo annettu ensimmäiset hinnat ja N9 maksaa 150-200e enemmän kuin N8 riippuen maasta ja versiosta (16GB vs. 64GB).

Tämä siis ilman operaattorisubventiota.

Mr.X
04.08.2011, 23:48
Onkohan ainoa vaihtoehto tekstiviestin kirjoittamisen suhteen Nokia N9:llä käyttää qwerty-näppäimistöä?

Edustan old school -koulukuntaa ja olen tottunut tekemään kaiken näppäimillä. Qwertyn pikkunäppäimillä viestin kirjoittamisesta ei tule yhtään mitään ja siinä menee vähintään hermot.

Tietääkö kukaan, onko N9:ssä mahdollisuutta kirjoittaa viestejä "virtuaalinäppäimistön" avulla? Eli näytössä normaalit numeronäppäimet, joiden avulla viestin voi kirjoittaa kuten on tottunut näppäinpuhelimilla tekemään?

Daespoo
04.08.2011, 23:59
Tietääkö kukaan, onko N9:ssä mahdollisuutta kirjoittaa viestejä "virtuaalinäppäimistön" avulla? Eli näytössä normaalit numeronäppäimet, joiden avulla viestin voi kirjoittaa kuten on tottunut näppäinpuhelimilla tekemään?

En ole ihan varma mitä tarkoitat mutta eiköhän siellä ole sama systeemi kuin esim. N8:ssa eli pystyasennossa "perinteinen" näppis ja vaakatasossa qwerty.

Mr.X
05.08.2011, 00:11
En ole ihan varma mitä tarkoitat mutta eiköhän siellä ole sama systeemi kuin esim. N8:ssa eli pystyasennossa "perinteinen" näppis ja vaakatasossa qwerty.

Näin yleensä. Mutta tsekatessani noita esittelyvideoita N9:stä, näytti pettymyksekseni siltä, että qwerty on käytössä jo heti pystyasennossakin.

Koen omilla perunasormillani jotenkin tosi haasteelliseksi ton tekstiviestien kirjoittelemisen kosketusnäyttöpuhelimilla. Työn puolesta niitä tulee lähetettyä paljon ja hermothan siinä menisi heti, jos joutuisi tommosen pienen qwertyn kanssa säheltämään...

sampio
05.08.2011, 00:17
Näin yleensä. Mutta tsekatessani noita esittelyvideoita N9:stä, näytti pettymyksekseni siltä, että qwerty on käytössä jo heti pystyasennossakin.

Koen omilla perunasormillani jotenkin tosi haasteelliseksi ton tekstiviestien kirjoittelemisen kosketusnäyttöpuhelimilla. Työn puolesta niitä tulee lähetettyä paljon ja hermothan siinä menisi heti, jos joutuisi tommosen pienen qwertyn kanssa säheltämään...

Se on voinut olla lukittuna noissa esittelyissä. Mulla oli oletuksena lukitus Galaxy S II:ssa.

Mr.X
05.08.2011, 00:24
Se on voinut olla lukittuna noissa esittelyissä. Mulla oli oletuksena lukitus Galaxy S II:ssa.

Eli pidät siis mahdollisena, että siihen saisi näytölle tavallisesta näppäinpuhelimesta tutun "numeronäppäinnäkymän", jonka avulla sitä voisi perinteiseen tyyliin kirjoittaa numeroita (lue - niiden alla olevia kirjaimia) näppäillen tekstiviestit..?

SergeiK
05.08.2011, 00:27
Huawei U8800 (http://www.gsmarena.com/huawei_u8800_ideos_x5-3596.php)... Voin vain suositella vahvasti.Jos ~KarKauksen~ päällimmäinen huoli oli, että tahtoisi android-puhelimen, mutta on toisaalta huolissaan siitä että tuleeko viestit/puhelut perille niin eikö tuon Huawein tarjoaminen vaihtoehdoksi ole vähän sama kuin ehdottaisi Alfa Romeota autoksi sellaiselle, joka arvostaa autossa eniten luotettavuutta? Perustan tämän mielipiteen Matkapuhelininfo palstan kommenteille missä tuota Huaweita (ja muita kiinanihmeitä) on kritisoitu juuri yhteysongelmista sekä omaan kokemukseeni ZTE Bladesta.

Android-luurien yhteysongelmiin auttaa muuten se, että pitää vaan 2G:tä päällä ja pistää 3G:n päälle ainoastaan tarvittaessa.

Herkku
05.08.2011, 00:34
Eli pidät siis mahdollisena, että siihen saisi näytölle tavallisesta näppäinpuhelimesta tutun "numeronäppäinnäkymän", jonka avulla sitä voisi perinteiseen tyyliin kirjoittaa numeroita (lue - niiden alla olevia kirjaimia) näppäillen tekstiviestit..?

Ei edes Nokia voi ampua itseään polveen tällä tavalla. Omasta HTC:n luurista löytyy muistaakseni kolme erilaista kirjoitusmuotoa pystyasennossa. Joten uskon että Noksu on sen verran hyvin tietoisia kilpailijoistaan ettei vahinkoa pääse tapahtumaan.
Eikös joku palstalainen kertonut saaneensa jo N9:n työkäytössään itselleen? Joten hän voisi vahvistaa väitteen.

Piikkiperse
05.08.2011, 08:19
Uutta kännykkää pitäisi hommata vanhan N95 tilalle ja ajattelin kysellä jatkoaikalaisten ehdotuksia, koska omat tiedot puhelimista on tasolla nolla. Ainoa ehdoton vaatimus on, että puhelin maksaa alle 400e, mutta muuten otan avoimesti vastaan ehdotuksia. Koskaan en ole päässyt kosketusnäytöllistä puhelinta käyttämään ja olisin innokas semmoista ostamaan, mutta kannattaako?

Kytkypuhelinkin onnistuu, mutta mieluummin ei.

Ehdotelkaa YV:llä tai täällä ja kertokaa ihmeessä, miksi kyseinen puhelin nousi esille niin auttaa minuakin.

Samsung Nexus S (http://www.markantalo.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/I9023BLACK/samsung-nexus-s-i9023-musta)(linkki Markantalon sivulle) tuon voisi sanoa olevan ylivoimaisesti järkevin valinta tuohon hintaluokkaan. Kytkynä tietysti saattaisi olla järkevää ostaa joku korkeamman hintaluokan puhelin esim. htc Sensation, Samsung Galaxy S II, Sony Ericksson Xperia ARC, iPhone 4 tms. Siitä vaan selailemaan operaattorien tarjontaa, mutta suoralla kaupalla Nexus S varmaan paras valinta parhaillaan.

Väsyneet Kädet
05.08.2011, 18:18
..
Lainaan aiempaa kirjotustani:
"Tällä hetkellä suosittelisin N8:a hankinnaks. Tuli juur kuvattua festikeikkaa suht kaukaa täydellä zoomilla - ja komeesti kelpas kotona kattella 40" telkkarista. Uus käyttis tulossa varmaan kuukauden sisään, mikä nostanee käytettävyyttä entisestään. Sit liukuu aloitusnäytötkin sormen mukana - mikä on luonnollisesti olennainen ominaisuus! Ja nythän n8:n hintaki on laskenu, joten aika hyvä diili alkaa oleen."

Eipä tosta puhelin paljo parane. Ja on viä varsin kohtuuhintainenkin, taitaa 350:n paikkeilla olla.

~KarKaus~
06.08.2011, 16:52
Android-luurien yhteysongelmiin auttaa muuten se, että pitää vaan 2G:tä päällä ja pistää 3G:n päälle ainoastaan tarvittaessa.

Näin idioottina kysyn, että onko yhteysongelmat samanlaisia kaikissa Android puhelimissa merkistä ja hintaluokasta riippumatta, vai onko joku merkki saanut esim. jollakin päivityksellä tilannetta parannettua/poistettua?

Huawei on hinnaltaan aika puoleensa vetävä, mutta ampuuko siinä itseään polveen, jos tuommoisen ostaa. Saako noita helposti tungettua takas liikkeeseen, jos ilmoittaa, että puhelin ei toimi ja siihen ei ole tyytyväinen? Vai pitääkö siinä sitten kärsiä omasta pihiydestään. Lisäksi kävin SergeiK:n sanomalla matkapuhelininfo sivustolla lukemassa Huaweista ja ainakin osa käyttäjistä on ilmoittanut saaneensa vikoja pois päivityksien avulla, mutta toisaalta osa on kertonut, että samat viat ovat jatkuneet.

N8 on hinnaltaan n. 330e
Samsung Nexus S n. 350e
Huawei U8800 n. 200e

Näitä kolmea on ehdoteltu Jatkoajassa ja muuallakin enemmän kuin muita vaihtoehtoja, joten rajasin nyt vaihtoehtoni näinkin pieneen valikoimaan. Huawei on saanut kehuja, mutta toisaalta se on myös haukuttu aivan maanrakoon, voiko puhelin olla näin yksilöllinen (vain Kiinassa?).

Alunperin oli tarkoitus kokeilla Nokian jälkeen jotain ihan uutta maailmaa, mutta lukenut noita Android keskusteluja niin uskaltaako tässä irtautua vanhasta ja suhteellisen hyväksi todetusta?

Helvetti kun osaan tehä puhelimenkin valinnasta taidetta. Helpointahan ois mennä kauppaan ja sanoo, että myy mulle puhelin.

E: Nokia N8, Huawei U8800, Samsung Google Nexus S - Puhelinvertailu.com (http://www.puhelinvertailu.com/vertaa.cfm?p1=nokia_n8&p2=huawei_u8800&p3=samsung_google_nexus_s)

Jos Nokia nostaa tämän jälkeen silmissäni arvoaan, olenko idiootti (tai siis olenhan minä kuitenkin)? Mitkä näistä ovat ne tärkeimmät ominaisuudet vai riippuuko se täysin siitä, mistä tykkää?

MetalMac
06.08.2011, 17:59
E: Nokia N8, Huawei U8800, Samsung Google Nexus S - Puhelinvertailu.com (http://www.puhelinvertailu.com/vertaa.cfm?p1=nokia_n8&p2=huawei_u8800&p3=samsung_google_nexus_s)

Jos Nokia nostaa tämän jälkeen silmissäni arvoaan, olenko idiootti (tai siis olenhan minä kuitenkin)? Mitkä näistä ovat ne tärkeimmät ominaisuudet vai riippuuko se täysin siitä, mistä tykkää?

Itse suosittelisin, että käyt jossain liikkeessä ottamassa hieman näppi tuntumaan noista puhelimista. Esim itse Nokia N8 käyttäneenä voin sanoa, että mielestäni aivan karmaiseva kokemus kun vrt esim Samsung tai edes Huawein u8800 malliin. Toki makuasioita, mutta suosittelen kokeilemaan mikäli mahdollista.

Itse en noista epäröisi hetkeäkään ottaa Nexus S, vaikka puuttuukin muistikorttipaikka ja kamera on huonompi. Käyttökokemus on omaan makuun niin monta valovuotta edellä Nokiaa, ettei uskoisi edes. Ja ensi kokemukset Symbian Annasta, tosin eri puhelimella, oli aivan yhtä karmeat. Nokia + Symbian = ei osaa.

Piikkiperse
06.08.2011, 21:20

1. Loistava kamera vs. hyvä kamera
2. Ilmainen navigointi vs. lisenssimaksullinen navigointi

Nuo kaksi ovat ainoat asiat, jotka oikeasti tekevät N8:sta Nexusta paremman. Huawei kannattaa tässä kohtaa unohtaa kokonaan, koska nämä kaksi muuta ovat ylivertaisia siihen verrattuna. Tarkoitan siis niin, että kameralla ja navilla N8 vie molempia ja käyttiksellä taas (minun mielestäni) Huawei ja Nexus vievät N8, mutta Androidien vastakkainasettelussa Nexus suorastaan nöyrryyttää Huaweita. Eli jos raha ei ole kynnyskysymys niin Nexus S. Jos haluat kokeilla Androidia niin Nexus S. Jos tarvitset navigaattoria, mutta sinulla ei sellaista vielä ole ja haluat myös erinomaisen kamerapuhelimen niin N8.

Jos noista pitäisi valita niin Nexus S, mutta varmasti yhtä monta tukijaa löytyy myös Nokialle.

Daespoo
06.08.2011, 21:31
Nexus S:ssä ei ole mitään sellaista mitä N8:lla ei voisi tehdä, jotkut asiat ovat vain vaikeampia tehdä Noksulla. Toki löytyy sellaisia appseja jota Ovi Storessa ei ole mutta tärkeimmät löytyy kaikilta.

Toisaalta N8:n kamera on oikeasti sellainen jolla voi korvata pokkarin ja offline navi on täysin ylivoimainen.

Symbian selain on tällä hetkellä se suurin perseenreikä, Annaa ja Belleä odotellessa.

J.Petke
06.08.2011, 21:51
Nexus S:ssä ei ole mitään sellaista mitä N8:lla ei voisi tehdä, jotkut asiat ovat vain vaikeampia tehdä Noksulla. Toki löytyy sellaisia appseja jota Ovi Storessa ei ole mutta tärkeimmät löytyy kaikilta.

Toisaalta N8:n kamera on oikeasti sellainen jolla voi korvata pokkarin ja offline navi on täysin ylivoimainen.

Symbian selain on tällä hetkellä se suurin perseenreikä, Annaa ja Belleä odotellessa.

Näinhän se on. Mersullakin pystyy tekemään kaiken saman kuin Toyotallakin. Kai sen näin voisi luokitella.

Yksi syy minkä takia Symbian on perseenreikä on se, että se ei ole vuoden 2011 tasalla oleva käyttis. Pystyy tekemään monta samaa asiaa mutta vaikeammin. Tässä sinä osuit kyllä oikeaan. Toista vaan on paljon mukavempi käyttää kuin toista. Symbianilla ei kovinkaan helposti onnistu esim. musiikkisoittimen tai viestiohjelman vaihtaminen toiseen. Tai onnistuu jos jotain kiinnostaisi ohjelmien tekeminen Symbianille. Tämä on ehkä se isoin ongelma Symbianilla. Androidille tehdään koko ajan hyviä ja käytännöllisiä ohjelmia kun taas Ovi-kauppa täyttyy turhaakin turhemmista ohjelmista jotka näyttävät olevan suoraan 2000-luvun alusta.

Symbianin selaimen huonous on mielestäni aika irrelevantti sillä Operan selain on erittäin hyvä Symbianilla. Anna-päivitys ei ilmeisesti tuo juurikaan mullistavaa uutuutta selaimeen joten ehkä sitten kun Belle julkaistaan..

Se mistä pidän nimenomaan Androidissa on se ohjelmien vaihtoehdot. Eli saat itse päättää mitä musiikkisoitinta käytät ja vaihtoehtojakin on useita. Saan muokattua puhelimen juuri sellaiseksi kuin itse haluan.

Uskallan väittää, että se joka haluaa ykkösluokan älypuhelimen on pettynyt jos saa käteensä N8:n.

Kamera on aina ollut Nokian vahvuus ja ilman tuota esim. N8 olisikin n.200€ arvoinen puhelin.

Navigointia en ole käyttänyt joten sitä en pysty kommentoimaan.

Daespoo
06.08.2011, 22:14
N8:ssa oleva soitin riittää suurimmalle osalle. Hifistelijät haluaa paremman ja he alkavatkin etsiä muita vaihtoehtoja.

Selain on se näkyvin paska Symbianissa jonka suurin osa toteaa. Se miten tätä ei ole saatu korjattua jo vuosi sitten on ns. shake head -osastoa.

Jabbbe
06.08.2011, 22:31
Uusi puhelin menee piakkoin hankintaan ja näillä näkymin se on joko Nokia N9 tai Samsung Galaxy S II. Siispä olisikin mielenkiintoista kuulla käyttäjäkokemuksia kyseisistä malleista, etenkin N9stä, jota ei kenelläkän tuttavapiirissä vielä ole. Tuo Meego -käyttis on itselleni suuri tuntematon, enkä pikaisella googlettamisella juuri saanut selvyyttä siihen miten se androidista eroaa vai eroaako mitenkään. Tätä jos joku hieman osaisi enemmän valottaa niin olisin kiitollinen.

palle fontän
06.08.2011, 22:32
N8:ssa oleva soitin riittää suurimmalle osalle. Hifistelijät haluaa paremman ja he alkavatkin etsiä muita vaihtoehtoja.

Ei se kyllä riitä kenellekään, joka oikeasti kuuntelee paljon musiikkia. Tai no, kai sillä pärjää pakon edessä, mutta se on ihan paska. Se esimerkiksi tulkitsee MP3-tagit jotenkin perseelleen ja käytännössä yhden artistin musiikin filtteröinti näkyviin on mahdotonta. Pitää käyttää artisti + levyn nimi -yhdistelmää. Mukavaa varsinkin, jos on jotain kokoelmia, soundtrackeja ym. puhelimessa. Lisäksi puuttuu kokonaan hakutoiminnallisuus, joka oli jo aikaisemmissa nokian puhelimissa. Mukavata, kun on vaikka useita gigoja musiikkia. Ei myöskään vapaasti säädettävää equalizeria, joka menee enemmänkin sinne hifistely-osastolle. Täysin paska ja suorastaan käsittämätön suoritus.

J.Petke
06.08.2011, 22:34

Kyllä minä ainakin haluan, että minun puhelimessa on juuri se parempi vaihtoehto eikä se "ihan ok". Kuuntelen musiikkia puhelimella hyvin paljon ja kyllähän Androidin vaihtoehdot ovat huimasti edellä Symbianin soitinta.

Muutenkin haluan, että puhelimen voi muokata juuri sellaiseksi kun haluan sen olevan.

palle fontän
06.08.2011, 22:35

Täysin ylivoimainen on melkoinen ylisana, kun Googlen kartatkin toimivat nykyään offline-tilassa Androidissa. Toki eivät mielestäni yhtä hyvin kuin Nokian kartat, mutta etumatkaa on otettu kiinni.

Daespoo
06.08.2011, 23:26
Muutenkin haluan, että puhelimen voi muokata juuri sellaiseksi kun haluan sen olevan.

En epäile tätä yhtään mutta laajemmalla skaalalla esim. iPhonen ostajat ovat täysin eri koulukunnassa.

Joku joka tietää paremmin eri music playereistä S3:lle kertokoon mitä vaihtoehtoja löytyy.

J.Petke
06.08.2011, 23:37
Joku joka tietää paremmin eri music playereistä S3:lle kertokoon mitä vaihtoehtoja löytyy.

Olen kritisoinut myös iOS:ää tuosta jälkeenjääneestä käyttökokemuksesta ja mielestäni se on jopa Symbiania jäljessä. Sitten tosin kun iOS:n jailbreakaa niin mahdollisuudet ovatkin jo huikeat.

Olen etsinyt ja kokeillut Symbianille käytännössä kaikkia soittimia mitä olen netistä löytänyt vain todetakseni, että tässä katastrofissa vakiosoitin on se vähiten huono vaihtoehto. Toki kaikki uudet vinkit ovat tervetulleita.

Trekolmestar
07.08.2011, 14:19
Olen kritisoinut myös iOS:ää tuosta jälkeenjääneestä käyttökokemuksesta ja mielestäni se on jopa Symbiania jäljessä. Sitten tosin kun iOS:n jailbreakaa niin mahdollisuudet ovatkin jo huikeat.
Vastataan nyt tänne, vaikka iPhonella on omakin ketjunsa. Olet tosiaan kritisoinut, mutta viestihistoriaa kun kaivelin, niin en löytänyt juuri muuta kuin widgettien puutteen ja käyttöliittymän rajatun muokattavuuden. Ohessa nopeasti hakusanoilla iOS ja iPhone löytyneet viestit:
1.8.2011
Iphone alkaa jo olemaan aika vanhanaikainen ja ilmeisesti kehitystä ei ole juurikaan nähtävissä.

1.8.2011
Iphone 4 ei tietenkään ole vanha mutta iOS alkaa olemaan jo aika jälkeenjäänyt. Jopa Symbian^3 on sitä edellä. Ja iOS5 ei ole tulossa ilmeisesti mitään isompaa muutosta vaan peruskäyttäminen säilyy samana. Oikeastihan iOS tarvitsisi ison päivityksen jos se haluaa säilyä vielä tulevaisuudessakin yhtä mielenkiintoisena.
29.7.2011
Höpö höpö. It is just a phone. Naisten puhelin.
23.6.2011
iOS taas on ajamassa itseään umpikujaan kun he eivät oikeasti saa mitään uutta tuohon UI:hin. Applella olisi huikea määrä kavereita vääntämässä jos jonkinlaista widgettiä jos vaan Apple ne saisi käyttöönsä.
6.6.2011
Jos iPhonelle ei julkaista nyt widget-ominaisuutta niin taitaa Android pyyhkäistä iOS:n unholaan.
12.4.2011
Mielestäni iPhone on aivan yhtä hyvin varusteltu kuin Nokialaisetkin. Monet perusominaisuudet ovat parempia kuin Nokialla mm.viestit, musiikki, loki.
27.2.2011
iPhone on ns. yhteensopivuudessaan loistavin. Yksi ohjelma hallitsee kaikkea puhelimessa tapahtuvaa. Aplikaatiot halpoja ja monipuolisia. Aplikaatioiden määrä on aivan julmettu. Jailbreakatussa puhelimessa saa muokattua tuosta sellaisen kun haluaa. Käyttis on yksinkertainen ja selkeä. Ehkä kuitenkin liian tylsä ilman widgettejä. Toimii kuitenkin kuin junan vessa. Internetselain loistava.
15.12.2010
Androidin etu iOS:ään nähden on muokattavuus. Kun iPhone on aika suljettu ympäristö (ennen jailbreakea) niin Androidia pystyy säätelemään aivan eri tavalla. Pystyy vaihtamaan sms-ohjelmat ja e-mail aplikaatiot.

Aika vähän tuossa nyt on mitään sellaista, että iOS:n voisi tuomita käyttökokemukseltaan/käytettävyydeltään vanhanaikaiseksi ja jälkeenjääneeksi varsinkin kun muistetaan, että iOS 5 on tulossa. Niin ne widgetit... niitä ei käsitteekseni tule vieläkään ainakaan sellaisena kuin Androidissa, joten sinun näkemyksesi mukaan Apple kaivaa iPhonen hautaa. Mielelläni lukisin perustelujakin väitteellesi esim. tästä widget-asiasta. Miksi ne tekevät käyttöliittymästä niin erinomaisen, että ilman niitä ei pärjää?

Kritisoit myös käyttöliittymän rajoitettua muokattavuutta, mutta sehän on täysin Applen valitseman strategian mukainen asia ja ei varmasti tule muuttumaan. Niinpä iPhone eivätkä muutkaan Applen tuotteet eivät ole jatkossakaan oikea valinta vempaimiaan viritteleville propellihatuille.

Toisaalta itsekin näytät tietävän, mitä tuolla ajetaan takaa. Tiukka kontrolli takaa sen yhteensopivuuden ja toimivuuden, joka tosiaan on omassa luokassaan (kts. kirjoituksesi 27.2.). Kääntöpuolena on sitten se, että kaikkia sovelluksia ei voi valita vapaasti. Minulla ei tosin ole ollut mitään valittamista. Olen ollut täysin tyytyväinen mm. Mailiin, Safariin, iTunesiin, iPod-soittimeen ja Osoitekirjaan. Toimivat ja enkä ole keksinyt mitään sellaista oleellista ominaisuutta, jonka vuoksi joku/jotkut noista pitäisi voida vaihtaa kolmannen osapuolen sorvaamaan sovellukseen. Vaihtamista pelkästä vaihtamisen ilosta en pidä erityisen oleellisena asiana varsinkin, jos se tarkoittaisi yhteensopivuusongelmia tai muuta riesaa. Muihin kuin em. perussovelluksiin AppStoresta löytyy sitten valikoimaa varmasti niin paljon, että individualistisinkin puhelimensa virittelijä on tyytyväinen.

Tosin minä olen varmasti monien mielestä sellainen fanipoika, joka ei edes kiduttaessa myönnä, että Applen tuotteissa voisi olla puutteita, kun kerran ko. firman vempaimia olen käyttänyt käytännössä aina (eka Omppu tietokoneeksi 1989 ja iPhonen hankin heti kun sellaisen Suomesta sai). Perustele nyt silti, miksi iOS on mielestäsi pudonnut kelkasta muutenkin kuin niillä widgeteillä, sillä se ei voi olla ainoa asia noinkin vahvalle väitteelle.