PDA

View Full Version : Ässät - Tappara ti 4.10.2005

J.Grönvall
03.10.2005, 17:08
Eiköhän ole jo aika avata ketju myöskin tälle kahden klassisen liigajoukkueen kohtaamiselle. Se kuinka klassinen itse pelistä on tulossa jäänee nähtäväksi mutta tuskin mitään ihan suurta kiekkojuhlaa nähdään ajankohta huomioon ottaen.

Lähtökohdat ovat taulukon puolesta ne, että Tappara johtaa sarjaa ja Ässät majailee sijalla yhdeksän. Piste-eroa on kertynyt toistaiseksi 9 pistettä Tapparan eduksi. Tappara sai tilastotappionsa edellisessä ottelussa KalPaa vastaan ja Ässät puolestaan kävi ihmettelemässä Kisapuiston valoja ja otti lukua SaiPaa vastaan. Ei siis parhaat lähtökohdat kummallekaan joukkueista.

Ottelun kuva on etukäteen varsin selvä. Ässät tulee alussa päälle kuin höyryveturi ja koittaa saada hurmosta päälle, jolloin myös Isomäen yleisö syttyy mukaan. Tappara vastaavasti lähtee pelaamaan niin Rautakorpimaisesti omaa (puolustus)peliä kuin vain voi. Jos Tappara on alusta asti hereillä se voi kyllä estää Ässien rynnistyksen heti alkuunsa sillä liikkeessä vierailija peittoaa kotijoukkueen. Tämä onkin ottelun jatkon kannalta avainasia sillä mikäli Tappara saa päälle sen luistelurallin mitä siltä on nähty parhaillaan, on Ässät hätää kärsimässä. Jos taas ei saa, on luvassa ongelmia omaan päähän rajallisen vääntövoiman vuoksi. Ässät ajaa taatusti lujaa maalille ja Kuopion kaltainen lepsuilu johtaa vääjäämättä takaiskuihin.

Toinen ratkaiseva tekijä on varmasti ylivoimapeli. Tapparan ylivoima on ainakin ollut varsin tehotonta suhteuttuna vastustajan jäähyjen määrään. Kuopiossa tosin yv tuotti tulosta suht hyvin. Ässien ylivoimaa en ole nähnyt mutta voisin olettaa että paljon riippu Kivenmäestä ja puolustajista. Kivenmäki on ainoa Ässä-pelaaja jolla riittävästi käsiä tiukempaankin paikkaan ja vastaavasti Toivolan tyyli on ollut käyttää paljon puolustajia ylivoimalla.

Materiaalietu on kuitenkin Tapparalla ja kun muistetaan että Rautakorpi on ollut varsin voitokas Ässiä vastaan viime vuosina, niin Tappara lähtee otteluun suosikkina. Melkein voisin väittää että ottelun lopputulos riippuu siitä saako Tappara oman koneensa jälleen käyntiin. Jos niin käy, jää Ässät jalkoihin.

Tulosveto: Ässät 1,2-Tappara 3,4,5

Borre
03.10.2005, 17:29
Tämä onkin ottelun jatkon kannalta avainasia sillä mikäli Tappara saa päälle sen luistelurallin mitä siltä on nähty parhaillaan, on Ässät hätää kärsimässä. Jos taas ei saa, on luvassa ongelmia omaan päähän rajallisen vääntövoiman vuoksi. Ässät ajaa taatusti lujaa maalille ja Kuopion kaltainen lepsuilu johtaa vääjäämättä takaiskuihin.

Samaa mietiskelin täällä. Tappara on ollut todella riippuvainen liikkeestä tällä kaudella. Mitä paremmin jalat ovat liikkuneet suhteessa vastustajaan, sitä selvempi ero on ollut lopputuloksessa. Näinhän se on ylipäätään jääkiekossa, mutta aikaisempina vuosina Tappara on tasoittanut puutteita liikkuvuudessa kaksinkamppailujen voittamisen ja muun fyysisen väännön kautta. Tällä kaudella Tappara on ollut vaikeuksissa etenkin omassa päässä, kun vastustaja saa kulmaväännöt käyntiin ja blokit osuvat kohdilleen.

Puolustuksessa ainoastaan Grönvall ja White ovat isokokoisia ja vahvoja pelaajia. Loppujen vahvuudet ovat enemmän tai vähemmän liikkuvuudessa ja kiekollisessa pelissä. Hyökkääjien täytyy tulla nöyremmin puolustuksen apuun, jos Tappara aikoo jatkossa pisteitä hyvällä tahdilla napsia. Etenkin parin viime pelin ykköskenttä on ollut vaikeuksissa omassa päässä.

Yhdellä ketjulla homma sen sijaa toimii molemmissa päissä. Laine-Öhman-Virkkunen on ollut vakuuttava molemmissa päissä kenttää. Ketjujohtaja Öhmanin teholukema +7 (+8 -1) kertoo, missä mennään. Huomionarvoista on vielä ketjun takana suurimmaksi osaksi luutiva pakkipari White-Pukka. Heistä ei pahemmin ole ollut apua hyökkäyspäässä, vaan tilanteet ja maalit on ketju pystynyt luomaan kolmen hyökkäjän voimin.

Ässistä ei ole vielä ehtinyt kunnon kuvaa muodostua. Muutama ensimmäinen peli sujui hyvin, mutta kahdessa viimeisimmässä ottelussa ei ole syntynyt maaliakaan. Ässistä löytyy ärsyttäjiä useampaan kuin yhteen ketjuun, mutta maalintekopuolella taitaa Kivenmäen hartiolla olla suuri taakka, kun vahvistuksia ei ole näkynyt. Maalivahdeista en ole kumpaakaan pitänyt erityisen suuressa arvossa. Ehkä huomisillan jälkeen mielikuva hiukan muuttuu, pelaa maalilla sitten kumpi tahansa. Toivottavasti näin ei käy, vaan Tappara tehtailee tasaisesti kolmella ketjulla maaleja porilaisten verkkoon.

Saa nähdä, mitä kivaa Ässät Grönvallille keksii, vai keksiikö mitään.

Näkkäri
03.10.2005, 17:38
Saa nähdä, mitä kivaa Ässät Grönvallille keksii, vai keksiikö mitään.

Tässä taitaa olla illan tärkein kysymys itse ottelun voittajan ohella. Itsehän olen tässä asiassa liputtanut jo liikaakin "koston" puolesta ja tämän jälkeen koitan jauhamistani hillitä. Joka tapauksessa nyt punnitaan joukkueen kunnia ja jos Grönvallia ei nuijita, niin olen helvetin pettynyt meidän kovanaamoihin. Sanoo Toivola mitä tahansa Nielikäiselle ja kumppaneille, niin näiden pelaajien on tehtävä hommansa huomenna myös niistämällä "Kasun" nokka ja mieluiten mahdollisimman verisesti.

Itse matsista sen verran, että Ässät ovat nyt vedenjakajalla. Jos tästä matsista otetaan nollillla turpaan ja hävitään housut kintuissa, niin tilanne muodostuu liian tuskalliseksi. Jos taas taistellaan, taklataan ja mennään täysillä loppuun asti, niin tappiokaan ei ratkaise mitään. Pitää myös muistaa se, että Rautakorpi on voittanut Ässät lähimenneisyydessä jokaisella kerralla.

Pakko uskoa, että homma kääntyy iloiseksi ja Ässät pystyy voittamaan. Avausmaalin tärkeyttä tässä tilanteessa tuskin pystyy liikaa korostamaan.

J.Grönvall
03.10.2005, 17:54
Tässä taitaa olla illan tärkein kysymys itse ottelun voittajan ohella. Itsehän olen tässä asiassa liputtanut jo liikaakin "koston" puolesta ja tämän jälkeen koitan jauhamistani hillitä. Joka tapauksessa nyt punnitaan joukkueen kunnia ja jos Grönvallia ei nuijita, niin olen helvetin pettynyt meidän kovanaamoihin. Sanoo Toivola mitä tahansa Nielikäiselle ja kumppaneille, niin näiden pelaajien on tehtävä hommansa huomenna myös niistämällä "Kasun" nokka ja mieluiten mahdollisimman verisesti.

Itse taas olen helvetin pettynyt koko Ässien organisaatioon mikäli siellä jonkilaisia kostoretkiä järjestetään. Mitä on tapahtunut on tapahtunut eikä sitä enää voi muuksi muuttaa. Jääkiekko on jääkiekkoa eikä mitään muuta.

TBK
03.10.2005, 18:02
Tässä taitaa olla illan tärkein kysymys itse ottelun voittajan ohella. Itsehän olen tässä asiassa liputtanut jo liikaakin "koston" puolesta ja tämän jälkeen koitan jauhamistani hillitä. Joka tapauksessa nyt punnitaan joukkueen kunnia ja jos Grönvallia ei nuijita, niin olen helvetin pettynyt meidän kovanaamoihin.
En näe noissa pienissä kuiteissa tai muistutuksissa sinänsä mitään väärää, varsinkaan silloin jos temppu on ollut erityisen likainen tai törkeä. En kuitenkaan jaksa ymmärtää tätä vouhkaamista mitä tämän taklauksen tiimoilta ollaan käyty. Kyseessä ei kuitenkaan tainnut olla mikää törkeä tai tahallinen vastustajan vahingoittaminen, vaan lähinnä työtapaturma.

korkki
03.10.2005, 19:36
En minä ainakaan jaksa sitä tajuta jos joku Ässäpelaaja leipoo halutonta (ei varmasti suostu tappelemaan) raumanseisoja Grönvallia päin pläsiä ja ottaa samalla itselleen ottelurangaistuksen. Jos sellainen ihme tapahtuu että Jannea kiinnostaisi tappeleminen se olisi eri asia. Kuitenkin haluan että hiukan jokainen sälli muistaa taklatessaan Grönvallia niin että niiteissä on hiukan enemmän voimaa kuin normaalisti.

Ässät voittaa tai sitten ei, niin helppoa se on. En oikein usko Ässien voittoon, sen verran tuloksetonta peli on viime aikoina ollut. Kärppiä vastaan oli sentään jotain yritystä 0-3 -tilanteeseen asti mutta sen mitä olen Lappeenrannan pelistä kuullut niin kovin haluttomia Ässät olivat olleet.

Itseltä taitaa ikävä kyllä jäädä matsi väliin, pojilla on kauden viimeiset ulkoharkat jalkapallossa ja täytyy olla heille kuskina. Harkat ovat tosin säävarauksella eli jos sataa niin suunnistan Isomäkeen.

Näkkäri
03.10.2005, 19:43
En minä ainakaan jaksa sitä tajuta jos joku Ässäpelaaja leipoo halutonta (ei varmasti suostu tappelemaan) raumanseisoja Grönvallia päin pläsiä ja ottaa samalla itselleen ottelurangaistuksen.

Joo, toi on kyllä ihan totta. Olishan se pitänyt muistaa, ettei tätä Grönvallia saa edes itseään puolustamaan. Mutta ainahan kannattaa kokeilla ja antaa nimenomaan hiukan extrapaukkuja miehelle sekä mailalla, että taklaamalla. Jos sellainen ihme kuitenkin kävisi, että joku saisi Jannen menettämään hermonsa, niin sehän olisi vaan kermaa kakun päälle löylytyksen muodossa. Toivotaan kuitenkin, ettei tule mitään työtapaturmia taklauksia annettaessa. Ainoastaan yksi aivotärähdyskin saattaa päättää pelaajan uran ja sitä tuskin kukaan toivoo.

TBK
03.10.2005, 21:00
Kyllä siittä Grönvallista voi tarvittaessa jotain irrota. Eipä miehen ole tarvinnut paljon itseään puolustella, poislukien Ruotsin keikka, missä muutaman kerran hanskat tippui....

paze
03.10.2005, 21:53
Ässät lähtee ravistamaan apinalaumaa selkämyksistään Tapparaa vastaan. Täytyy sanoa, että helpompiakin vastuksia olisi tähän saumaan sopinut, mutta toisaalta, maaleja on tehtävä voittaakseen. Oli sitten vastassa vaikka Vermuntilan Tempo HT.

Ihan kiva nähdä kenet valmennusjohto laittaa maalille. Itse ihan vain vaihtelun vuoksi laittaisin Nissen taas tolppien väliin, mutta Toivolan tietäen Tuomas torjuu seuraavaksi Oulussa. Eikä siinä, ei tämä Riksmannista ole kiinni ollut. Vaihtelua vain kaipaisin. Ketjukoostumuksissa moista saatetaan nähdäkin. Jopa jotain radikaalia, ehkä..

Muutakin mielenkiintoista saattaa huomisillassa tapahtua. Sillä ilman pidempää pelikieltoa selvinnyt (ei en ole nähnyt tilannetta, enkä vaadi pidempää pelikieltoa) Janne Grönvall astelee Isomäen jäälle, Tero Paappasen yhä pitäessä kaiteista kiinni sairaslomallaan. Nähtäväksi jää muistetaanko Grönvallia, varman vihellyskonsertin lisäksi, myös muin keinoin. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään hölmöyksiä nähdä, enempää loukkaantumisia ei haluta. Tulivat ne sitten vahingossa tai eivät. Ja sitten vielä Virkkunen, mahtaako kurittaa patalaumaa maalilla, ehkä kahdella?

No, huomenna nähdään tämäkin klo 18.30 alkaen.

-paze-

aceman81
03.10.2005, 22:19
Aika realistisin lähtökohdin matsiin, viime viikkoisen Kärppä-selkäsaunan jälkeen. Jälleen suuri mahdollisuus haastaa kotikentällä isompaansa - eikä aikuisten oikeesti kotiotteluihin saa koskaan lähteäkään ennalta lyötynä.

Jos Tappara saa koneen käyntiin ja jalat liikkeelle, niin saatetaan olla helisemässä. Meidän viisikkopuolustamisen pitää toimia kiitettävällä tasolla ja Riksmanin napsia hyviä koppeja. Omaan hyökkäyspeliin pitää saada pikkasen maalaisjärkeä mukaan; jos heitetään päätykiekkoja niin sinne pitää olla ukko jo vauhdilla kiitämässä. Kovalla luistelulla ja haastamisella on mahdollisuus saada tilanteita ja/tai ylivoimia aikaan. Pitää käyttää omia vahvuuksia hyväkseen; isojen ja aggressiivisten karvaajien pitää antaa painetta ja pommeja ja näin ollen vaikeuttaa vastustajan hyökkäyksiinlähtöjä. Kuitenkin, syvälle ajettaessa taklaus aiheuttaa sen, että vastustajakin on poissa jatkotilanteesta. Jatkuvasti ei voi tietenkään pelata itseään karvauksessa ulos. Nopeat ja organisoidut vastaiskut kun on meille myrkkyä.

Ylivoimapeliin toivon mukaan on kehitelty taikatemppuja tai harjoteltuja kuvioita. Kakkosvaihtoehto voisi olla niinkin yksinkertanen, jotta kiekko viivaan, pari ukkoa maskiin ja vetoja maalille, mieluiten suoraan syötöstä. Jokunen kuti voi mennä ohi tai jäädä pelaajamassaan, mutta vain laukomalla voi onnistua, turhalla sahaamisella ja vastuunsiirtämisellä ei. Kun oikeanlaisella kiihkolla mennään maalille ja heitetään kiekkoa sinne, alkaa niitä makeita pomppu-räkämaaleja siunaantua.

Tepsi-matsissa oli havaittavissa tietynlaista peli-iloa ja vapautuneisuutta, kahdessa viimeisessä matsissa ei niinkään. Toivolan aikana on aika-ajoin saatu nauttia näyttävästä kiekonsiirtelystä sekä kovalla itseluottamuksella tehdyistä ratkaisuista. Nälkää sekä rohkeutta soisi nähtävän jälleen huomenna. Pelaaja, jota pidetään yleisarvioissa kädettömänä, voi yllättää tekemällä poikkeuksellisia ratkaisuja. Faktahan on, että vain yrittämällä voi onnistua. Mitä hävittävää siinä on, leimataanko epäonnistunut pelleksi? Alimpana ei kannata kikkailla ja päätykiekot kuuluu kuvioon nekin, mutta pääsääntöisesti haastaminen 1vs1-tilanteessa aiheuttaa säpinää. Pakki joutuu tekemään ratkaisunsa; neljä kertaa viidestä vie ehkä kiekon mutta aina sillon tällön arvioi väärin ja jää jälkeen, seurauksena joko maalintekopaikka tai ylivoimaa.

Timanttista puolustuspeliä ja 110 lasissa, siinä on meidän mahkumme voittaa vähämaalinen ottelu. Kotikentällä kun perseilyä ei voi hyväksyä missään olosuhteissa. Meidän pakka huutais ehdottomasti paria vahvistusta ykkösketjuun, mutta näillä sitä on saatana vielä taaplattava huominenkin. Todennäkösesti paikalle laahustaa hädintuskin kolmosella alkava määrä ihmisiä, mikä on toisaalta ymmärrettävää. Toisaalta ei, kun tässä olla vielä mitään menetetty ja Kärppä-matsia lukuun ottamatta ollaan pelattu kotona tuloksellista ja taistelevaa kiekkoa.

Paappasen tilanne on ikävä ja huolestuttava, mutta tuskin mitään suurta noutoa tapahtuu. Pientä yritystä saa tietenkin olla, isoja ja tarvittaessa vittumaisiakin pelaajia kun meiltä löytyy. Taklauksia, pikku-possua ja keppiä tuomarin selän takana. Ainahan sitä voi myös alkaa tökkiä vastustajan taitopelaajia tai pienempiä, isompien on yleensä pakko reagoida. Tuukka Mäntyläkin on sellanen vaahtosammutin, että työtapaturman mahdollisuus on isommilla taklaajilla aina olemassa.

...se on mielessä mutta pelataan nyt ensin; raastavalla pelillä yllätyspisteet jää Poriin 3-1. Ja Jannen pää punottaa!

JanJ
04.10.2005, 08:11
Itse taas olen helvetin pettynyt koko Ässien organisaatioon mikäli siellä jonkilaisia kostoretkiä järjestetään.
Aijaa. Pitäisikö ässaäfanien olla pettynyt Tapparan organisaatioon, että siellä peluutetaan kädettömiä päähäntaklaajia? Ja meinaatko että jos vaikka Pasi nyrkkeilee puukäden kanssa, on koko organisaatio ajatuksen takana?
Nimimerkkisi kertoo paljon. Terkut raumalle.

Pettynyt olen jos Grönvallia ei kanneta arkussa kentältä. Ni.

teemu73
04.10.2005, 08:55
Onhan tämä klassikko! Tätä paria useammin finaaleissa ovat kohdanneet vain Jokerit-TPS ja Tappara-TPS, lisäksi Kärpät-Tappara yltää yhtä moneen finaalikohtaamiseen (3 kpl).

Noista finaaliajoista on kuitenkin niin kauan aikaa, ettei tästä mitä todennäköisimmin synny mitään elämää suurempaa ottelua. Tärkeintä on saada maalihanat taas auki, ja pelata hyvä peli. Pisteitä tulee jos on tullakseen. Tietysti niitä olisi hyvä nyt saada, koska seuraavaksi on edessä selkäsauna Hämeenlinnassa ja sitten oltaisiin jo aika pitkässä tappioputkessa.

Grönvallia on hyvä hiillostaa, mutta mihinkään älyttömiin jäähyihin ei kannata peliä hävitä.

Rami
04.10.2005, 08:58
Ja meinaatko että jos vaikka Pasi nyrkkeilee puukäden kanssa, on koko organisaatio ajatuksen takana?

Kyllä täytyy olla! Vai onkohan Ässien organisaatio niin sokee, ettei ole vielä huomannu, ettei puukäsillä ole muuta käyttöö kuin hanskaaminen. Ja meinaakohan Pasi antaa tasoitusta ja nyrkkeillä vain yhdellä puukädellä?

Rixa
04.10.2005, 09:02
Niin, itsehän tulen vierailulle kyseiseen halliin katsomaan peliä. Ihmetyttää että eräät kirjoittavat ottavat asiakaseen vain kirjoittaa ennakosta mitä jollekkin toisen joukkueen pelaajalle pitäisi tehdä? Voisin veikata mikäli joku lähtee kostamaan syystä tai toisesta Grönvallille, saattaapi lehdistössä sekä julkisuudessa nousta melkoinen haloo.

Tapparan osalta 5-3yv ei ole toiminut pitkään aikaan, liekö kunnolla toiminut viimeksi kun Mayer & Jutila olivat vielä kehissä, tähän odottaisin parannusta. Whiten mukana oleminenkin ratkeaa ilmeisesti lähiaikoina. Joka tapauksessa, pitkästä aikaa vieraspeliin. Saas nährä mimmonen tunnelma hallissa on.

Nännimäinen
04.10.2005, 09:21
Pettynyt olen jos Grönvallia ei kanneta arkussa kentältä

Minä taas olen pettynyt jos Tappara pelaa huonosti ja häviää. No, jääkiekkoakin voi seurata niin monelta kantilta...

Mutta eiköhän Rete osaa itseään puolustaa, jos joku humppatukka yrittää uida liiveihin. Toivottavasti näin ei kuitenkaan tapahdu, koska Janne Grönvall on varsin hyvä pelaamaan jääkiekkoa, eikä hän kauheasti auta joukkuettaan jäähyaitiosta tahi suihkusta.

Ässien otteita en kauhean tarkasti ole seurannut, mutta ilmeisesti ainakin Marko Kivenmäki on aloittanut kivasti. Ja onhan nimilistassa Pasi Peltosta, Jesse Joensuuta ja muitakin tuttuja nimiä. Eikä Riksmankaan ole mitenkään huonosti esiintynyt. Ihan täysi iltapuhde on Tapparalla edessä, jos orastava tappioputki halutaan katkaista. Ja halutaanhan se: 2-4 meille.

peruspata
04.10.2005, 10:03
Olen aikalailla pazen kanssa samoilla linjoilla, että nyt on maalin metsästys melkeinpä se illan missio. Apinan koko harteilla kasvaa hetki hetkeltä, on vain todella sääli, että tähän saumaan osui sitten peli sarjajohtajaa vastaan. Tapparan tehokkuuden näin henk.koht. jo tällä kaudella Lukko-pelissä Tampereella, yksikin maali riittää, jos veskari pitää nollat. Toki ehkä siinäkin pelissä muutama maalipaikka tuhrittiin puolin ja toisin, mutta kuitenkin. Lehto on tulessa, mutta onneksemme voimme sanoa, että Juuso Riksman on aloittanut myös melko liekehtivillä otteilla. Nimittäin lukemat taululla eivät aina kerro koko totuutta. Silminnäkijähavaintojen perusteella esim. Lappeenrannassa rusettiluisteli sellainen patalauma, että siinä veskaria käy lähinnä sääli.

Jotain olisi tapahduttava, ettei tämä syystuska syvene entisestään. Case Grönvallin näkisin siinä valossa, että Jannen tai jonkun muun telominen ei tuo Teroa sen nopeammin pelikentille, mutta kaikki psykologinen peli tästä voitaisiin ottaa irti, vaikka kyseinen taistelumuoto yhdistetään usein vasta playoff-peleihin. Kun koko halli mylvii aina tietyn pelaajan pitäessä kiekkoa, ei voi ainakaan sanoa, etteikö pelissä ole tunnelmaa. Viime kaudella yhdessä pelissä paikan päällä koin tämän, ja nähdäkseni se jopa vaikutti kyseisen pelaajan tekemisiin.

Lisäksi padalla on riittävästi ärsyttävään pelityyliin pystyviä kavereita, näitä tulisi hyödyntää hiillostuksessa. Tosin ylivoima on ollut viime aikoina siinä kuosissa, että vastustajan ei tarvitse pelätä, että kiekko maaliin menisi.

Sekavin tuntein odottelen iltaa, ja Radio957:n selostajan itkua Marko "HC" Toivosesta. Tämä mies on loistoselostaja, mutta noita kommentteja olen kaivannut koko pitkän kesän. Se on urheiluviihdettä parhaimmillaan.

JanJ
04.10.2005, 10:28
Voisin veikata mikäli joku lähtee kostamaan syystä tai toisesta Grönvallille, saattaapi lehdistössä sekä julkisuudessa nousta melkoinen haloo.
Kertoo paljon lätkätoimittajien tasosta.
Grönvall taklasi Paappasta päähän, Paappasen vammat ovat vakavat. Näkökyvyn menetys niistä suurin. Missä on kohu? Pelkkä uran vaakalaudalla oleminen on yhdentekevää jos näkö ei koskaan palaudu entiselleen. Sitten jos joku Pasi menee nyrkkihippasille niin siitäkö nousee isompi kohu? Ilmeisesti. Heh heh.

Vaughan
04.10.2005, 11:03

Saankomä ennustaa? Tulet pettymään.

Sinänsä on täysin ymmärrettävää, että oman joukkueen pelaajaa telonutta vastustajaa halutaan muistuttaa hieman tavallista kovemmilla otteille. Eikä siinä mitään, se kuuluu jääkiekkoon, mutta sillä voi olla kahden suuntaisia seurauksia: joko Ässät löytää ylimääräisen kipinän, jolla saavutta ottelun hallinnan fyysesti, tai sitten ylimääräinen "teema" sotkee normaalin pelin kokonaan ja pelaajat joko jäähyilevät tai lievemmässä tapauksessa ajelevat itsensä ulos tilanteista hakiessaan taklausksia liian innokkaasti.

Siinä mielessä on siis vain toivottavaa, että Ässät ei tyydy "pelaamaan omaa peliä", vaan antaa case-Grönvallin häiritä ajatuksia. Itse näkisin, että vastustajan kannalta suurin mahdollisuus Tapparan lyömiseen on erittäin tiiviissä puolustuspelissä, koska Tapparalta puuttuvat luontaiset maalintekijät, jotka sellaisen lukon (anteeksi ilmaisu Ässäketjussa) pystyisivät avaamaan. Jos pelistä tulee sekavampi tai kurittomampi, Tapparan suoraviivaisesti maalille etenevät hyökkäykset tuottavat väistämättä tulosta ennemmin tai myöhemmin.

Kalpaa vastaan pelattu ottelu oli säännön vahvistava poikkeus.

Keyman
04.10.2005, 11:40
axe kertoi jälkipeleissä, että Öhman on tänään sivussa. Harmi, että alkukauden paras ketju hajoaa. Mielenkiintoista katsoa, ottaako Janne Öhmanin paikan vai siirtyykö kenties Hancock johtamaan kolmosta. Hancock tehnee kuitenkin paluun keskelle. Kokoonpanoja odotellessa...

Ensimmäinen maali porilaisille ja illasta tulee todella vaikea. Mitä pitempään Ässät pysyy maaleitta, sen suuremmaksi patapaitojen tehottomuustuska kasvaa. Sitten pari maalia Tapparalle ja homma alkaa olla paketissa.

Grönvall tekee kaksi maalia...

JanJ
04.10.2005, 11:43
Saankomä ennustaa? Tulet pettymään.
En tule, koska en tuollaista odota.
Sarkastinen vastaveto sille, että joku pettyy Ässien organisaatioon jos Grönvallille kostetaan.

metsänpeikko
04.10.2005, 11:57
30Tuomas Nissinen, Maalivahti
34Juuso Riksman, Maalivahti AK

1. kenttä
24 Juhamatti Hietamäki, Vasen puolustaja AK
14 Mika Rontti, Oikea puolustaja AK
18 Jesse Joensuu, Vasen laitahyökkääjä AK
42 Leo Komarov, Keskushyökkääjä AK
29 Patrik Forsbacka, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä
6 Pasi Peltonen, Vasen puolustaja
5 Justin Forrest, Oikea puolustaja
21 Marko Kivenmäki, Vasen laitahyökkääjä
31 Aki Uusikartano, Keskushyökkääjä
8 Kristian Kuusela, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä
33 Atte Pentikäinen, Vasen puolustaja
10 Marko Toivonen, Oikea puolustaja
25 Pasi Nielikäinen, Vasen laitahyökkääjä
7 Mikko Rautee, Keskushyökkääjä
71 Matti Kaipainen, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä
52 Jesse Saarinen, Oikea puolustaja
23 Tuomas Takala, Hyökkääjä
37 Juha Kiilholma, Vasen laitahyökkääjä
22 Matti Kuparinen, Keskushyökkääjä
41 Jussi Peltomaa, Oikea laitahyökkääjä

Joitain muutoksia tehty. Saarinen 7. puolustaja ja Hietamäki Rontin parina, Tasku kokonaan poissa ja Peltomaa nelosen laidassa. Riksman jatkaa maalissa.

Gagarin
04.10.2005, 13:01
Voiskohan joku ei-kuumapää kertoa mitä sille Paappaselle oikein kuuluu. Onko minulta mennyt jotain ohi, kun täällä mouhotaan sokeutumisesta ja uran päättymisestä. Samalla liiga ilmoittaa loukkaantumislistallaan että äijällä on aivotärähdys ja palaa kehiin 14.10. Itse taklauksesta ilmeisesti voi olla montaa mieltä (joista minä en ole mitään kun en ole sitä nähnyt), mutta luulisi että kaverin kunto tällä hetkellä ei olisi niin selvästi mielipidekysymys.

Itse pelistä täytyy sanoa että Tapparalta ei voi odottaa muuta kuin ryhdistäytymistä ilmeisen lepsun Kuopion reissun jälkeen.

tapparammies
04.10.2005, 13:17
En tule, koska en tuollaista odota.
Sarkastinen vastaveto sille, että joku pettyy Ässien organisaatioon jos Grönvallille kostetaan.

Sarkastinen vastavetosi osui mahdollisesti sarkastiseen vastavetoon sille, että joku olisi pettynyt ässien kovanaamoihin, jos Grönvallin vahinkoa ei kosteta.

Mutta mikäs siinä. Ehkä joku heittää vielä vastavedon omaan vastavetoosi...

korkki
04.10.2005, 13:19
Voiskohan joku ei-kuumapää kertoa mitä sille Paappaselle oikein kuuluu. Onko minulta mennyt jotain ohi, kun täällä mouhotaan sokeutumisesta ja uran päättymisestä. Samalla liiga ilmoittaa loukkaantumislistallaan että äijällä on aivotärähdys ja palaa kehiin 14.10. Itse taklauksesta ilmeisesti voi olla montaa mieltä (joista minä en ole mitään kun en ole sitä nähnyt), mutta luulisi että kaverin kunto tällä hetkellä ei olisi niin selvästi mielipidekysymys.

Viime tietojen mukaan on ainakin koko lokakuun sivussa/ treenauskiellossa. Päätä särkee edelleen ja näkemisessä on jotain häikkää (tarkemmin en tiedä). Aivotärähdys on siis ollut todella paha, muistaakseni Paappasella ei ole aikaisemmin ollut aivotärähdystä. Seurauksen perusteella Grönvall olisi siis tarvinnut enemmän pelikieltoa, mutta ei niitä tuomioita seurausten perusteella jaeta.

tapparammies
04.10.2005, 13:20
Tappara tänään (www.sm-liiga.fi):

34 Mika Lehto, Maalivahti AK
58 Pekka Tuokkola, Maalivahti

1. kenttä

6 Marko Kauppinen, Vasen puolustaja AK
21 Pasi Puistola, Oikea puolustaja AK

37 Timo Vertala, Vasen laitahyökkääjä AK
44 Quinn Hancock, Keskushyökkääjä AK
38 Sami Venäläinen, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä

55 Janne Grönvall, Vasen puolustaja
18 Tuukka Mäntylä, Oikea puolustaja

19 Mika Viinanen, Vasen laitahyökkääjä
27 Petri Kontiola, Keskushyökkääjä
17 Teemu Nurmi, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä

23 Mikko Pukka, Vasen puolustaja
4 Brian White, Oikea puolustaja

33 Teemu Virkkunen, Vasen laitahyökkääjä
8 Janne Ojanen, Keskushyökkääjä
92 Teemu Laine, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä

9 Ville Mäntymaa, Vasen puolustaja

15 Ilpo Salmivirta, Hyökkääjä

24 Marko Ojanen, Vasen laitahyökkääjä
22 Jarkko Pyymäki, Keskushyökkääjä
28 Marko Mäkinen, Oikea laitahyökkääjä

Eli siis kuten on ounasteltu, Hancoock ottaa 1. kentän ja Janne menee Öhmanin paikalle, laidoillaan nopeat Teemut. Voi olla ihan kova ketju tuo 3.

Näkkäri
04.10.2005, 13:21
Voisin veikata mikäli joku lähtee kostamaan syystä tai toisesta Grönvallille, saattaapi lehdistössä sekä julkisuudessa nousta melkoinen haloo.

No joo, mitäs sitten? Hyvähän se vaan olisi, että oikeudenmukaisuudesta kaukalossa kirjoitettaisiin lehdissä. Saattaisi Ässien harvat kädelliset ja pienehköt pelaajat siitä lähtien pelata lätkää rauhassa ilman pelkoa, että isot kädettömät raumalaiset ajaa ne kylmiksi.

JanJ
04.10.2005, 13:32
Voiskohan joku ei-kuumapää kertoa mitä sille Paappaselle oikein kuuluu.
Kun ne ei kerro niin mä kerron.

Oli viime viikolla Ismo Syvähuokon ja neurologin pakeilla.
Näkökyky on heikentynyt eikä ole palautunut vielä normaaliksi. Näössä on taittoa mikä taasen aiheuttaa mm. päänsärkyä ja pahoinvointia. Jokainen ymmärtää, että mikäli näkö heittää niin että pahaa tekee, saattaa sellaiset pienet ilot kuin vaikkapa lukeminen jäädä tyystin unholaan.

Ura on ihan oikeasti vaakalaudalla. On näistä ennenkin parannuttu mutta ei silti ole leikinasia.

Mutta mikäs siinä. Ehkä joku heittää vielä vastavedon omaan vastavetoosi...

Keskity sä vaan käteesi.

jarihe
04.10.2005, 14:06
Sinänsä on täysin ymmärrettävää, että oman joukkueen pelaajaa telonutta vastustajaa halutaan muistuttaa hieman tavallista kovemmilla otteille. Eikä siinä mitään, se kuuluu jääkiekkoon, mutta sillä voi olla kahden suuntaisia seurauksia: joko Ässät löytää ylimääräisen kipinän, jolla saavutta ottelun hallinnan fyysesti, tai sitten ylimääräinen "teema" sotkee normaalin pelin kokonaan ja pelaajat joko jäähyilevät tai lievemmässä tapauksessa ajelevat itsensä ulos tilanteista hakiessaan taklausksia liian innokkaasti.
.

Totta tuo ylläoleva. Pelin voittaminen taitaa kumminkin kiinnostaa enemmän Ässiäkin, kuin kosto. Tosin aina paikan tullen pitää ajella vähän tavallista kovempaa Grönvallia ja muutenkin pikkusikaa harrastaa miestä kohtaan. Tiedä sitten vaikuttaako tämä kohu Grönvallin pelaamiseen. Ehkä pientä varovaisuutta kulmiinmenoissa ja yms kahinoissa voi näkyä.

Itse pelissä tappara on kyllä ehdoton suosikki. Vähän helpotusta Ässille antaa Öhmanin poissaolo. Toisaalta J.Ojanen on palannut kehiin, mutta tuskin täydessä iskussa Ojanen vielä on. Tapparan maaliin palaa kuopion pelleilyn jälkeen Lehto. Lehdolla oli Ässien aikana tapana ottaa muutama haamukoppi ja vastapainoksi imuroida todella löysiä kaukolaukauksia. Eli Lehdolle kannattaa ampua aina kun vähänkin on mahdollisuus.

Ässät on pelannut jo pari peliä ilman maalia.Tapparalle avausmaali heti alkuun voi kipsata Ässät pahasti ja tappara menee menojaan. Jos Ässät onnistuu avausmaalin saamaan pelistä tulee tasainen ja jatkoaikakin on lähellä. Kahden tappion ja nollapelin jälkeen yleisö äänestää jaloillaan ja väkimäärä lienee 3500 paikkeilla.

Skeletor
04.10.2005, 14:22
Kummalliselta tuntuu, jos The Pasi haluaa välttämättä itsensä ulos illan ottelusta. Mies taitaa olla tämän kauden Ässissä ykkös- ja kakkosketjun kädellisimpiä hyökkääjiä, joten on melko turha heikennys joukkueelle ykkös-kakkoskentän laiturin pelikielto.

Ottelusta tuskin tule mitään Tapparan näytöstä, vaan Ässät todennäköisimmin pistää kunnolla kampoihin. Maalille palaava Lehto rauhoittaa alakerran peliä, joten mitään 5-5 lukemia on turha odottaa. Aikainen avausmaali Ässille sytyttää kotijoukkueen todennäköisimmin hyvään esitykseen....

aceman81
04.10.2005, 14:40
Sihvosen analyysissä merkki on kakkonen: Järki puoltaa Tapparaa, mutta jokin sisäinen ääni sanoo, että nyt saattaisi olla Ässien ilta. Antaa järjen ratkaista ja veikkaan, että Tappara voittaa.

Kiekko-Kansa haastatteli Matti Kuparista otsikolla Grönvallin pohkeet koetukselle

Jollakin lailla Tappara sytyttää vastustajana aina. Grönvallia aion ainakin minä pitää hereillä, sillä meillä on joukkueessa kaveri, joka pelaa ehkä vasta jouluna. Tärkeintä on keskittyä omaan pelaamiseen, mutta ohi mennessä voi ehkä vähän pohkeille lyödä niittiä, Kuparinen suunnittelee.

Maikkarin otteluennakosta repäistyä:

Tapparan jykevä pakki Janne Grönvall saa varautua Isomäen hallissa normaalia lämpimämpään vastaanottoon, sillä kauden kynnyksellä pelatussa harjoitusottelussa Grönvall taklasi Tero Paappasen sairaslomalle

Hienoo, että ainakin ennakkoasetelmissa on edes jonkin sortin jännitteitä. Ja sellanen fiilispohjanen tuntuma on, että pelistä tulee keskivertoa parempi tiistai-kamppailu. Pisteet olisi mannaa, mutta ennen kaikkkea, pelaamisen jämäköityminen olisi tärkeää.

SigueSigue
04.10.2005, 15:30
Eipä tästä ottelusta juuri muuta odotusta ole kuin pojat suorittaisivat edes yhden täysosuman. Kaikki siihen päälle on voittoa. Kumpa hallille nyt raahautuisi edes sellaiset 3400 niin olis edes hiukan tunnelmaa. Itse valitettavasti estynyt ja se on harmillista kun ei näe kenen kädestä Janne G saa.

Ace4ever
04.10.2005, 15:33
Turpaan tulee että tukka lähtee, mutta Grönvall ajellaan kylmäksi keskialueella ja on loppukauden sivussa. Kiitos ja näkemiin.

J.Grönvall
04.10.2005, 17:35
Aijaa. Pitäisikö ässaäfanien olla pettynyt Tapparan organisaatioon, että siellä peluutetaan kädettömiä päähäntaklaajia? Ja meinaatko että jos vaikka Pasi nyrkkeilee puukäden kanssa, on koko organisaatio ajatuksen takana?
Nimimerkkisi kertoo paljon. Terkut raumalle.

Meinaatko että Pasi sitten itse omin tahdoin lähtee nyrkkeilemään ja hoitaa itsensä suihkuun ? Siinä sitä olisikin tuulettelemista.

Se mitä Paappaselle tapahtui on ikävää eikä sitä toivoisi kenellekään. Se ei kuitenkaan muuta asiaa enää miksikään vaikka joku patapaita ottaisi oikeutta omiin käsiin. Mikä järki siinä siis on ? Onko sitten hyvä olo mikäli Grönvall menettäisi osittain näkökykyään ? Tappoiko joku sen Jypin pelaajan joka törmäsi Jaroslav Otevreliin tunnetuin seurauksin ? En usko ikipäivänä että pelaaja nimeltä Janne Grönvall olisi tahallisesti aiheuttanut Paappasen loukkaantumisen. Jääkiekossa nyt vain sattuu näitä ikäviä asioita joskus. NHL:ssä on paljon pahempiakin tapauksia kuin tämä. Ja paljon pahempia aivotärähdyksiä kuin tämä. Kaikkea hyvää Paappaselle ja pikaista paranemista.

Tämä koko hehkutus kostosta ja mahd. verisestä sellaisesta on jo lähtökohtaisesti niin oksettava ja lapsellinen että toivon todella ettei kukaan ihan tosissaan tällaisia haudo päässään. Olisiko kenties oikeuden voitto mikäli rallikuskit joukolla hakkaisivat Markko Märtinin tämän ajettua ulos tuhoisin seurauksin ?

Mikäli Porin Ässät seurana, johtoa myöden, antaa edes mahdollisuuden jonkinlaiseen verikostoon niin se on todella masentavaa. Muutenkin koko touhu on lähtenyt tumpusta, sillä montakohan sataatuhatta kertaa tälläkin palstalla on toitotettu sitä että TEOSTA rangaistaan eikä SEURAUKSISTA. Itse en taklausta nähnyt joten en voi sitä kommentoida.

Toivon todella Ässien, Paappasen, Nielikäisen ja Toivolan puolesta että mitään hullua ei tänään nähdä sillä siinä ei karise kuin joukkueen oma uskottavuus.

TBK
04.10.2005, 17:59
Saattaisi Ässien harvat kädelliset ja pienehköt pelaajat siitä lähtien pelata lätkää rauhassa ilman pelkoa, että isot kädettömät raumalaiset ajaa ne kylmiksi.
Josko ne pienet taitoniekat oppisi sitten myös tämän tapauksen myötä pitämään sen pään ylhäällä. Ni.

SigueSigue
04.10.2005, 18:00
Tappoiko joku sen Jypin pelaajan joka törmäsi Jaroslav Otevreliin tunnetuin seurauksin ?

Jopa otit vertauksen! Jaroon hädin turkin osui ketään ja Grönvall taklasi kädet ylhäällä päähän. Jos joku vetää G:tä turpaan muistutuksena Janne tuskin loukkaantuu. Täällä suurin osa kirjoittajista huutaa että tappelut on OK, paitsi nyt kun siihen on varsin etevä syy.

The Rock
04.10.2005, 18:04
Lauantaisen muniinpuhaltelun seurauksena ei järjellä pelaava ihminen uskoisi Ässiin enää ollenkaan, mutta suosikkijoukkueensa kannattaminen ei olekkaan järjen vaan tunteen asia. Katkera pettymys on pyyhkiytynyt pois mielestä ja sen on täyttänyt uudenlainen näyttämisen halu sekä usko parempaan. Ei me näin huonoja voida olla, perkele!

Musertavien tappioiden, mieltä madaltavien takaiskujen sekä tuskan keskellä sitä silti jostain aina kaivaa uutta toivoa mieleensä kun uusi ottelu lähestyy. Niin on nytkin, vaikka ennakko-odotuksissa vastustaja näyttääkin tällä hetkellä lähes ylitsepääsemättömältä esteeltä kaiken maailman Janne "Apina" Ojasten sekä Jukka "Tukkamörkö" Rautakorpiensa kanssa.

Takaa on hyvä tulla sanoi jo muuan Ässälegenda aikanaan. Siihen pitää uskoa nytkin. Ässät pääsee iskemään puskista joskin tietynlainen paine niskassaan, sillä pisteitä pitäisi tulla. Maalinteko on ensimmäinen asia, joka tulisi saada kuntoon ja tähän saumaan ottelun avausmaali helpottaisi kummasti tätä tuskaa, varsinkin jos se vielä osuisi ekalle kympille. Siitä voisi jopa tietynlainen hurmos lähteä käyntiin niin joukkueen kuin uskollisen kotiyleisönkin mielissä.

Tänään todellakin punnitaan porilaiseen tyyliin ketä o ketä? Pystyykö alamaissa viime peleissä vaeltanut patapakka nousemaan suosta ja näyttämään, että pieni lamaantuminen oli vain väliaikaista vai iskeekö tunnetusti iso ja paha Tappara pienen ja poloisen Porin pirulauman vieläkin syvempään ahdinkoon?

Illan avainnimi on: Janne Grönvall, miettikääpä sitä.

J.Grönvall
04.10.2005, 18:09
Jopa otit vertauksen! Jaroon hädin turkin osui ketään ja Grönvall taklasi kädet ylhäällä päähän. Jos joku vetää G:tä turpaan muistutuksena Janne tuskin loukkaantuu. Täällä suurin osa kirjoittajista huutaa että tappelut on OK, paitsi nyt kun siihen on varsin etevä syy.

Kyllä Jaroon hädin tuskin osui ketään. Näin tilanteen Teeveestä ja osuja oli epäonninen JYP-pelaaja, muistaakseni Thomas Sjögren. Törmäys oli niin raju että myös Sjögren jäi sätkimään sen voimasta jäälle. Otevrel ei sätkinyt, niin karmeaa kuin se onkin.

Minä olen sanonut sen ennenkin ja sanon myös nyt: tappelut eivät ole jääkiekkoa, piste. Mikäli joku tuntee että tappelut kuuluvat jääkiekkoon niin ookoo, ei siinä mitään. Minusta se on vain lähinnä suurta vitsiä kun aikuiset ukot tappelevat niinkin pienen asian kuin jääkiekon vuoksi. Sitten ollaan suuria sankareita kun oikein otettu iskuja kaukalossa. Ymmärrän mitä sillä yritetään saavuttaa mutta en siltikään ymmärrä miksi sitä tehdään.

No niin, lähtipäs taas hanskasta...

TBK
04.10.2005, 18:13
Grönvall taklasi kädet ylhäällä päähän.
Muukkosen näkemys tapahtuneesta:
"Grönvallin taklaus ei videokuvan perusteella ole kuitenkaan allekirjoittaneen näkemyksen mukaan sillä tavoin törkeä, että Grönvall olisi hakenut sanottua taklausta tai nostanut käsiään taklauksen yhteydessä tai muutoinkaan toiminut taklauksen yhteydessä tahallisuuden tunnusmerkistöt täyttävällä tavalla. Tahallisuudella tarkoitetaan sitä, että Grönvall olisi tahallisesti pyrkinyt osumaan taklauksen Pappasta päähän. Mielestäni Grönvall toimi tilanteessa niin kuin puolustajan pitääkin toimia eli lähteä pysäyttämään / taklaamaan kulmassa olevaa / nousevaa hyökkääjää. Pelaajien selvä kokoero on myös vaikuttanut siihen, että taklaus osuus Paappasta päähän samoin kuin se, että näyttäisi siltä, että Paappasen katse on kohti jäätä."

"Koska taklaukseen ei allekirjoittaneen näkemyksen mukaan liittynyt ns. törkeitä piirteitä (esim. kova vauhti, kyynärpäät ylhäällä, tahallisuus, kosto tms.) ja ottaen huomioon pelaajien kokoero katson, että taklauksen sinänsä valitettava seuraamus ei aiheuta tässä tapauksessa rangaistuksen koventamista."

peruspata
04.10.2005, 21:16
No niin, tuli taputeltua tämä koitos sitten. Ennakko-odotuksiini nähden pelattiin kyllä reilusti yläkanttiinkin, vaikka 5 omiin on kyllä aivan liikaa. "Raku" Rautee taisi olla aikalailla pelituulella, ei kovin turhasta tullut nuo tähdet.

Janne Grönvallia muistuteltiin aika ahkerasti virheestään, mutta siitä lauloivat jäähyaition saranatkin ihan kiitettävästi. No, vihellyksen jälkeisiä yms. hölmöyksiä oli mukana, kyllä niistä pitäisi eroonkin päästä. Ei patapaidoilla ole niihin varaa.

Ässät teki maalin jopa ylivoimalla. Se oli jotain, mihin en enää uskonut. Todella hienoa. Lisäksi jälleen ykkösnyrkin lievähkö vaisuus korvattiin muiden onnistumisilla. Sekin jätti nähdäkseni kuitenkin toiveita paremmasta, vaikka tänään jäi taistelusta vain luu käteen.

5 maalia omiin on todella liikaa, radion kautta on vaikea nähdä, mikä on Riksmanin Juuson osuus tässä asiassa. Mutta ainakin 957:n mukaan voisi olettaa, että Juuso oli monessa tärkeässä hetkessä kiekon tielläkin. No, harmi kuitenkin, jos vähän alkukauden tasoa heikompi peli tuli sitten tähän väliin, kun maalinteko lähti kulkemaan. Tästä noustaan, enkä usko, että Juusoakaan tämä tulevissa koitoksissa enää painaa. Hieno mies on kuitenkin pelannut loistavan alkukauden noin kokonaisuutena.

Pari minuuttia ennen ratkaisumaalia tokaisin toisissa yhteyksissä, että ellei nyt soi Lehdon takana, niin omissa soi. Ja armottoman (pitkän) myllyn jälkeenhän se sinne laitettiin. Tappara oli tänään parempi, pärjäsi paremmin maalintekokilpailussa, mutta saanee pöllyytystä Jukalta, sillä kun miettii sitä näkökulmaa, että KalPa ja Pata paiskoivat 9 häkkiä Tapparan verkkoon, niin tuskin siihenkään voi olla enempää tyytyväinen kuin 4 pisteeseen nyt yleensä ollaan.

Jessellä oli tänäänkin läpiajo, vähän jo alkaa harmittamaan, että niistä ei mene sisään. No, aikaa on, ja ehkä siinä sitten käy sellainen ketsuppipulloilmiö. Muuten mies oli kiitettävän paljon esillä jopa tamperelaisen näkökulman omaavassa selostuksessa.

Ja vielä yksi juttu, Marko "HC" Toivonen ei hyviä asioita kentällä teekään, jos totuus olisi Radio957:n varassa. Se on aika tragikoomista kuunneltavaa.

JustinCase
04.10.2005, 21:58
Kyllä Jaroon hädin tuskin osui ketään. Näin tilanteen Teeveestä ja osuja oli epäonninen JYP-pelaaja, muistaakseni Thomas Sjögren.

Korjataan tuota Otevreliin liittyvää kohtaa sen verran, että pelaaja oli Vitali Karamnov.

---

Tämän päiväistä peliä en itse nähnyt, mutta harmittaa, että monta kertaa menetettiin johtoasema pelin aikana. Toki vielä noustiin lopussa tasoihin, mutta kyllä jonkinlainen kurinalaisuus tosta touhusta puuttuu.

Tyytyväinen olen Ässien todella fyysiseen peliin, jota Radio 957 "hehkutti." Vielä kun saadaan vastustaja oikealla tavalla kyykytettyä tuolla fyysisyydellä niin hyvä homma. Tänään taisi mennä myös vähän jäähyilyksi.

DeS
04.10.2005, 22:10
..ttu että korpeaa.. Tämä peli olisi ollut voitettavissa, mut ku ei ni ei. Porkkanahousujen kolme maalia aivan lahjoja Ässiltä, omanpään pelaaminen sekosi totaalisesti ja Tappara rokotti kovalla kädellä, ja jos Tapparan tasoiselle joukkueelle annetaan 5-3yv se tekee maalin, ei voi mitään. Muuten sivuunkirjoittanut on iloinen muutamasta seikasta joista päälimmäisenä tietysti se, että kuparinen saatiin rikki ja todella, kaaduttiin saappaat jalassa, hyvää taistelua. Eniten jäi harmittamaan JJ:n ..tuiksi menneet läpiajot, soisin jo JJ:lle onnistumisia tuollaisista tulee vaan turhaa mailanpuristusta mutta sitten kun onnistuu niin voi hyvin käydä se kuuluisa ketsuppipullo-ilmiö, sitä odotellessa. Ja vielä mikä ...kele tämä tuomari Partanen oli/on? Ei tommosia olekkaan, tai vissiin sitten on, toivottavasti oppii hommansa ennenkuin seuraavaksi tulee Poriin.

Janiz80
04.10.2005, 22:11
Tämä peli on sitten taputeltu.

Eka erä oli hyvinkin viihdyttävää kiekkoa, oli tunnetta ja vauhtia mukana. Osuttiin sitten jopa ylivoimalla, kun palattiin perusasioiden pariin. Kiekkoa ja äijää maalille ja paluukiekkoihin. Kyllä se siitä. Ekassa erässä tapahtumia riitti, mopo oli aika lähellä karata Partasen käsistä, Samin onneksi tunnetaso laski toiseen erään.

Ja voih. Mihin se peli sitten kaatui? Maalineduspelaamiseen. Tai sen poissaoloon. Oli aivan liian munatonta toimintaa oman maalin edustalla. Liigan ykkösjoukkue iskee kyllä lepsuiluista surutta, ei voi mitään. Hieman olisi Riksman apuja kaivannut, tosin kolmannessa maalissa pubin kaukaisesta nurkasta havaiten olin näkeväni, että mies torjui helpohkon kudin eteensä, josta sitten Tappara rankaisi. Viinasen voittomaali sitten oli jo selvempi, mielestäni täysin torjuttavissa olisi ollut, toisaalta kenttäpelaajathan siinä juoksivat pari minuuttia kiekon perässä. Niin hauskalta kuin se edelleen kuulostaa, niin Tapparan vauhti oli liikaa...

Nielikäinen oli tosiaan suurennuslasin alla. Mahtoikohan Partanen ketään muuta pelin alussa katsellakaan... Tarkasti se virheet näki. Paitsi Puistolan ottaessa Nielikäisen taklauksen vastaan poikittaisella kaulan tienoille. Maila katkesi, mutta kontaktia ei tainnut olla. Niinpä niin.

No, eipä peli silti Partaseen kaatunut. Vaikka kieltämättä oli pääosassa ratkaisemassa peliä laittamalla hieman kyseenalaisesti Peltosen kakkoselle pari minuuttia ennen loppua.

Peltonen muuten paransi hieman hirveästä Kärppä-sähellyksestä, mutta aika alakuloista on. Tulikohan kertaakaan syöttö lapaan?
Jesse oli taas ajoittain erittäin pirteä. Kiekko pysyi hyvin kulmaväännöissä mukana, mutta läpiajo kolmannen erän ratkaisuhetkillä jäi käyttämättä jälleen hyödyksi. Tuuria tarvittaisiin, jotta se ketsuppipullo tosiaan räjähtäisi...

Ihan hyvä peli, josta olisi pitänyt pisteitä saada. Nuori joukkue maksaa virheistään, ei pisteitä ilmaiseksi anneta.

Siinähän se. Tästä pää pystyssä kohti torstaita.

Espoon Siniset
04.10.2005, 22:29
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä tapahtui tilanteessa jossa Rautee teki maalin ja Nielikäinen sai jäähyn samassa ajassa?

Arppa
04.10.2005, 22:32
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä tapahtui tilanteessa jossa Rautee teki maalin ja Nielikäinen sai jäähyn samassa ajassa?

Nielikäinen kävi morjestamassa Grönvallia ja linjurit ehti väliin ennenkun gröönvalli olisi morjestanu takasin ja tästä johtuen vain partasen silmätikku nielikäinen jäähylle.

eagle
04.10.2005, 22:35
Ja vielä yksi juttu, Marko "HC" Toivonen ei hyviä asioita kentällä teekään, jos totuus olisi Radio957:n varassa. Se on aika tragikoomista kuunneltavaa.

Eiköhän jokainen paikallisradio vedä kotiinpäin. Tosin 957 sillä erolla, että omiakin osataan kritisoida aiheesta. Ja muutenkin mielestä Linkku vetää hyvin selostukset. Radion parasta antia.

Edelleen ihmettelen tätä kantaa että vain seurauksesta pitäisi kostella, eikä teoista. Onneksi sentään kaikki eivät ole samaa mieltä. Nimimerkki onneksi Dary Tuckerille, Scott Stevensille ja lukuisille muille ei lähdetty kantamaan kaunaa kun puhtaat taklaukset pysäyttivät vastustajan pommien päätteiksi vähän pidemmäksikin aikaa.

peruspata
04.10.2005, 22:43
Eiköhän jokainen paikallisradio vedä kotiinpäin. Tosin 957 sillä erolla, että omiakin osataan kritisoida aiheesta. Ja muutenkin mielestä Linkku vetää hyvin selostukset. Radion parasta antia.

Edelleen ihmettelen tätä kantaa että vain seurauksesta pitäisi kostella, eikä teoista. Onneksi sentään kaikki eivät ole samaa mieltä. Nimimerkki onneksi Dary Tuckerille, Scott Stevensille ja lukuisille muille ei lähdetty kantamaan kaunaa kun puhtaat taklaukset pysäyttivät vastustajan pommien päätteiksi vähän pidemmäksikin aikaa.

Useamman kerran olen sanonut, että Lindgreniä kuuntelen mielelläni, muutenkin kuin pakolliset Porin vierailut. Minua vaan naurattaa sen kritiikin kohdistuminen lähes yksin Toivoseen.

En tiedä, kohdistitko välttämättä minuun tuon toisen kappaleen, mutta sanonpa vaan, että turhaa jäähyilyähän se "kostaminen" oli. Ja sanoin jo ennen peliä, ettei Tapparan miehen telominen Teroa kumminkaan sen nopeammin takaisin tuo. Voi nyt tietty olla, ettei tuo ollut minulle, mutta vastasin kumminkin.

eagle
04.10.2005, 22:49
Useamman kerran olen sanonut, että Lindgreniä kuuntelen mielelläni, muutenkin kuin pakolliset Porin vierailut. Minua vaan naurattaa sen kritiikin kohdistuminen lähes yksin Toivoseen.

En tiedä, kohdistitko välttämättä minuun tuon toisen kappaleen, mutta sanonpa vaan, että turhaa jäähyilyähän se "kostaminen" oli. Ja sanoin jo ennen peliä, ettei Tapparan miehen telominen Teroa kumminkaan sen nopeammin takaisin tuo. Voi nyt tietty olla, ettei tuo ollut minulle, mutta vastasin kumminkin.

Lindgrenillä on tapana kyllä ottaa yksi pelaaja usein hampaisiinsa, jos kaveri tekee otteluiden alussa jotain mikä saa ns. kiinnittämään huomion. Olen tämän huomannut.

Ei ollut kohdistettu sinulle, vaan ketjun yleiseen sävyyn totealma. Mutta kiitos vastauksesta silti. Itse Teron kanssa monta vuotta pelanneena voin sanoa että harmitti todella paljon tapaus, mutta niin se on harmittanut kun oman joukkueen pelaajia on muutenkin loukkaantunut. Olen kuitenkin aina mielessäni yrittänyt erotella tilanteet missä vastustaja on tahallaan/tyhmyyttään tehnyt jotain ja ne missä on puhtaasti ollut vahinko mikä johtunut vaikka jään railosta, tai muuten vain huonosta onnesta(tai koko erosta). Kun on nähnyt potkuja kaulaankin kentällä hyvinkin läheltä, niin kyllä aika hyvin kaikenlaiseen on tottunut.

aceman81
04.10.2005, 23:03
Tappara kuuluu niihin jengeihin, joilla ennakkoasetelmissa Ässiin verrattuna on selkeästi enemmän rutiinia ja taitoa pelin jokaisella osa-alueella. Niin vain oli että vähintään se piste olisi ollut otettavissa tämän iltaisella pelillä. Henkisesti se olisi ollut erittäin tärkeä, pelin häviäminen viime hetkillä puolestaan syö jo ennestään kaluttua patapakkaa.

Mallikas ensimmäinen erä nostatti ennakkoon skeptistä fiilistä, Tapparan 2-2 tasotuksen jälkeen sitä vaan odotti lisää paskaa housuun. Täytyy myöntää, että hirveästi ei ollut uskoa tässä vaiheessa. 2-3 maalin jälkeen odotteli seuraavaa maalia ja 3-4 tuntui sekin kuoliniskulta. Noh, vaikkei Ässien yv tänäänkään ollut tyylikkään tasapainoista, niin perusasia oli kunnossa; ukkoa maalille kuin pipoa ja viivaveto perille asti. Kahesti törkittiin riparit sisään, varsinkin 4-4 tasotus maistui makealta. Piste oli siis kolmen ja puolen minsan päässä. Tapparan viides, samoin kuin kolmaskin syntyivät väsyneiden miesten typerryttävien virheiden seurauksena. Ei purettu karusti kiekkoa pitkäksi vaan pistettiin lottopallo pomppimaan omaan päätyyn. Varsinkin tuo voittomaali jätti pahan maun, Forsbackako purkutilanteessa pelasi vielä oman maalin taakse. Paineen jatkuessa, Tappara punnersi katkeran ratkaisun.

Toivola kommentoi aika kärkkäästi Partasen vihellyksiä. Ja kieltämättä, Ässien 1-0 maalin jälkeen tullut kakkonen oli lapsellinen vihellys; pikku tönimistä Pasin ja Grönvallin välillä. Samassa erässä tullut ryntäys-jäähykin oli naurettava, Pasin kovassa niitissä ei ollut mitään väärää, taklaajassa ilmeisesti oli. Tuntui olevan suurennuslasin alla. Hakiessaan pommia, taklattavan tapparan maila katkesi jotenkin mystisesti ja Pasi sai tällin. Niin nopea tilanne, ettei jäänyt muistiin, Toivolan mukaan keppi tuli kaulaan.Toisen erän alun jäähysumassakin Partanen veteli ihmeellisiä ratkasuja, jäähyjä tuli olemattomista tilanteista. Jesse väänsi Grönvallin kanssa karvaustilanteessa ja sattui jäämään niskan päälle, siitä jäähy. Jessus, eiköhän Grönvall ole jo iso poika ja sen tason ammattilainen, ettei tartte mitään äiti-hahmoa suojelijakseen.

Riksman pelasi taas ihan mukiinmenevästi, vaikka viisi upposikin. Kaikki maalit taisivat tulla ihan maalin edestä tai ruuhkan keskeltä. Koko joukkue oli hyvällä asenteella liikkeellä, kuten pitääkin. Jokunen turha virhe tuli mutta taisteluhenkeä ainakin löyty. Pasi oli koko ketjun järkkäämällä 2-1 maalilla, jäähyillään sekä muutamilla pommeilla mukavasti esillä. Ja olihan sitä asiaakin jonkun verran, mm. Grönvallille...Ettei Pasilla taas olisi jotain vikaa jossain, esmes nivusissa? Joensuu ei Komarovin ja Forsbackan rinnalla hirveästi apuja saa, mutta haastoi ja raastoi jälleen kerran mainiosti. Maalipaikoissa vaadittaisiin vielä kylmäpäisyyttä, jälleen hukattu läpiajo. Toivola heitti päivällä Radio Porin kysymykseen Peltosen Lappeenrannassa saamasta tällistä jotta "hyvä että se tuli päähän". Niin...ihan mukavaa miehenottoa ikiässältä. Vastapainoksi hirveetä söhellystä niin omissa kuin ylivoimassakin. Jossain taas mättää.

Ja kuten Toivola sanoi ennen matsia, kausi on vasta alussa, eli turha panikoida. Tavoitteena on että kausi jatkuu runkkarin jälkeen ja tässä on vielä jokunen peli jäljellä. Tietysti nyt olisi toivottavaa hieman mollivoittoisen trendin kääntäminen, Rinkelinmäelle paineitta ja hikisiä pisteitä matkaan. Tästä uudesta vahvistuksesta ei osaa sanoa mitään, antaa tekojen jäällä puhua puolestaan.

Mazza
04.10.2005, 23:55
Kun lukee puolueettomasti tilanteita tarkastelevan Jarmo Muukkosen näkemyksen tilanteesta Grönvall-Paappanen, voi omaksi helpotukseksi huomata sen että tässä tapauksessa joidenkin porilaisten kostomieliala lyö vain yksinkertaisesti yli. Ymmärrän toki pienen muistuttelun ja koputtelun G:n suuntaan, mutta jotkin tässä ketjussa esitetyt toimintaehdotukset ovat suorastaan typeriä ja lapsellisia. Onneksi Ässien joukkueelta eli ylilyöntejä nähty, enkä sitä kyllä odottanutkaan. Ei muuta kun hyviä toipumisia Tero Paappaselle.

Jälleen kolme pistettä lisää laariin, ja onnistumisia mm. Viinaselle ja Vertalalle. Vaikka joukkue vielä maalintekijää huutaakin, pärjätään runkosarjassa hyvin tälläkin pakalla. Mitään kiirettä supersnaipperin hankintaan ei ole, joten Leinonen voi keskittyä scouttaamiseen hartaan rauhallisesti.

JanJ
05.10.2005, 07:43
Harvoin näkee kenenkään pelkäävään kaukalossa kuin renee zellwegerin eilen. Alun Pasi-tapauksen jälkeen häntä peluutettiin aina eri aikaan kuin Pasia, ja kun Pasi veti tuplavaihdon, ei renee tullutkaan omalla vuorollaan jäälle. Renee väisteli taklauksia, varoi kontakteja ja kurvaili pikavauhtia vaihtoon aina kun joku yli 170cm ässäpelaaja lähestyi. Siksi alku menikin jahtaamiseksi, kun kaikki Kuuselaa myöden yrittivät käydä ajelemassa. Melkoinen pelkuri, ja tuomarin taakse piiloutumiset kruunasivat kaiken.
No, kosto elää vielä. (lähteenä eräs pelaaja)

axe
05.10.2005, 08:41
Niin, mitä ihmeen supersnaipperia Tappara muka tarvitsee? Tai millainen sen pitää oikein olla? Eikö esimerkiksi liigan toistaiseksi paras maalintekijä kelpaa, koska hän myös raataa, raastaa, taistelee, repii ja ärsyttää kaukalossa samaan aikaan? Onko maalit jotenkin arvokkaampia, jos ne tekee joku näkymätön hiipijä, joka sitten kerran ja joskus kaksi kertaa pelissä iskee kuin kobra ja vaipuu taas laahustelemaan laitojen viereen?

Ovelasti Grönvall muuten pakoili Pasia, harhautuksen vuoksi kävi pelaamassa vakiovaihtojensa vuoksi myös ylimääräisessä parissa Mäntymaan kanssa. Nielikäiseltä komea maali -- vaikka siinä Nurmi nelosketjukomennuksen arvoisesti nukahtikin -- mutta molemmat jäähyt olivat turhia (ja aiheesta), joten mää valkkaisin perheen parhaimmaksi suoritukseksi eilen Jennin haastattelun toisella tauolla. Oli oikeasti hyviä kysymyksiä Tappara-teejiiltä.

Mutta sanokaas nyt mikä se Ässien viimeinen jäähy oikein oli. Eikös siinä perkele Kontiola astunut Peltosen lavan päälle ja kaatunut siitä... ja Partanen hakenut Peltoselle jäähyn korkeasta mailasta?

Oli muuten ensimmäinen kerta jääkiekkokatsomossa, kun maalia tuuletettaessa ruvettiin repimään paidasta ja käskettiin istua alas "kun ollaan maksettu kallis lipun hinta ja halutaan nähdä". Sekuntiakaan ei ollut pelin aikana kenenkään edessä muuta kuin tyhjä maalituomarin koppi. Espoon katsomohampurilaisten syöjiltä sellaista voisi odottaakin, mutta että Porissa, jossa kuitenkin on seurattu huippukiekkoa jostain 1700-luvulta saakka.

Mutta nyt mun täytyy lähteä masinoimaan kostokampanjaa SaiPalle, kun Öhman ei pysty pelaamaan, kun kasvoissa saattaa olla murtuma ja näkökenttä sumenee, ja se vielä aiheutui selkeästi mailalla lyömisestä.

Näkkäri
05.10.2005, 09:35
Melkoinen pelkuri, ja tuomarin taakse piiloutumiset kruunasivat kaiken.
No, kosto elää vielä. (lähteenä eräs pelaaja)

Kiva kuulla, ettei hommaa jätetä tähän. You can run, but you can´t hide.

Tamperelaiset on kyllä hellyyttävää sakkia ja selvästi rakastaa rauhaa. Sikäli mukavaa, mutta jääkiekkoon liittyvistä kirjoittamattomista säännöistä heillä on vielä paljon opittavaa.

Muukkonenhan itse sanoi, ettei nauhalta nähnyt taklauksen osumavaihetta kunnolla, joten sikäli hänen arvionsa tilanteesta on varsin uskalias. No eiköhän tämä Grönvall vielä jossain vaiheessa saada teostaan tilille pelaajien toimesta, kun kerran kabinetti raukan armahti.

Jasu76
05.10.2005, 10:10
Sorry, nyt on ihan pakko pistää offtopicia sen verran, että:
Pistäkää tänne vaan näitä kommenteja "kosto elää, pelaajan suusta" ja toi verkkolehdessä ollut kitinä oli aivan loistava. Jos jatkossa esim. Nielikäinen "kouluttaa" tai "yrittää kouluttaa" esim tappelun merkeissä Grönvallia niin saadaan oivaa todistusaineistoa tapauksen olleen tarkoituksenhakuinen kosto. Näin sitä Muukkonen voi laittaa pelikieltoa oikein kunnolla, osoittaakseen ettei tämä kuulu kiekkoon. Olisi vaan perusporilaisen ilme näkemisen arvoinen jos esim Nielikäinen saisi noin 15 matsia pelikieltoa :)
Ja siitä voitte olla aivan varmoja, että kyseisessä tilanteessa kommentit löytyy Muukkosen sähköpostista.

Lisää vaan, onneks kovolla on vielä tilaa...

Itse pelistä sen verran, että oli Tapparalta todella nihkeää luistelua, etenkin eka erä. Tämän perusteella on oletettavissa, että ruuvia on taas kiristetty ja harjoittelu koventunut huomattavasti.

axe
05.10.2005, 10:20
Toivottavasti tosiaan jääkiekosta saadaan pian karsittua pois tuo älytön taklaaminen. Onhan ihan selvää, että mitä useammin taklataan, sitä useammin myös tapahtuu vahinkoja. Ja kun nuo herrat ei tosiaan saa kabineteissa sitä taklauspeliä muutettua laittomaksi, niin kai se pitää nyrkeillä sitten kaukalossa hoitaa, että se homma saataisiin lopetettua.

Ihan oikeasti, joidenkin vaahtopäiden kannattaisi yrittää erottaa vahingoittamisen ja vahingon merkitys toisistaan. Ne sanat näyttää kovin samanlaisilta, mutta kyllä niissä selvä ero on, kun ne pariin kertaan hitaammin lukee. Ja vielä niille kovapäisemmille: Ymmärtäisin ehkä jotenkin kostamisen, jos kyseessä olisi oikea tahallinen ja törkeä vahingoittaminen. Nyt seuraus on paha ja ikävä, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että kyseessä oli kuitenkin kymmeniä kertoja jokaisessa pelissä toistuva normaali tilanne, jossa tällä kertaa valitettavasti vain kävi pahasti.

Eikä juuri mikään ole säälittävämpää kuin tuollainen uhoaminen. Paitsi se, että sitä kostoa uhoaa joku ulkopuolinen katsoja, jolla ei ole koskaan mahdollisuutta eikä kykyä itse hoitaa sitä hommaa, vaan hän haluaa nähdä jonkun muun hoitavan sen "puolestaan". ("Vittu saatana, kyä mää yhtä neiti Reneetä vetäisin turpaan ihan koska vaan jos se uskaltais tapella!")

Mikä vika muuten eilen oli, ettei ne uhoavat Ässä-pelaajat saaneet sitä kostoaan sitten hoidettua, jos se kerran aiotaan hoitaa? Grönvall oli yli kolmasosan tehokkaasta peliajasta siellä jäällä, kyllä siinä ajassa luulisi pystyvän saamaan jotain aikaiseksi jos kerran halua on. Vai pyrkiikö Ässät "jääkiekon kirjoittamattomien sääntöjen" mukaan hoitamaan homman esimerkiksi kyselemällä "wanna go'ta" ja sitten mennään eräälle tietylle nettisivulle avautumaan, että ei se raukka lähtenyt hippasille vaikka kuinka kyseltiin.

Vai kävikö eilen koston kanssa sikäli vahinko, ettei Tappara odotusten mukaisesti päässytkään pelissä karkuun, niin ei voinutkaan pistää ranttaliksi, kun joutui keskittymään ihan oikeaan jääkiekkopelin voittamiseen? Eikö olekin surullista, jos annetaan jostain typeristä runkosarjapisteistä taistelemisen mennä rehellisen ja kunnollisen kostamisen edelle.

kepardi
05.10.2005, 10:22
Kertokaa nyt sitten porilaiset miten ihmeessä Grönvall säästyi eilen kostolta, kun sen piti niin varmaa olla ja vieläkin asialla uhotaan, vaikka kuulopuheiden mukaan mitään ei ole oikeasti tapahtunut. Ilmeisen hitaita nämä Ässien kovat äijät kun eivät edes Grönvallia ole kiinni saaneet. Erän verran on mies ehtinyt väistelemään Ässä-kostajia kaukalossa.

Paappaselle pikaista paranemista ja Ässille kiitos pisteistä.

muaddib
05.10.2005, 11:25
Kiva kuulla, ettei hommaa jätetä tähän. You can run, but you can´t hide.

No perkele, Reneehän oli eilen melkein erän verran jäällä luistelemassa karkuun porilaisten verikostoa mutta mikäs siinä on että siitä ei tullut mitään? Murisiko Mäntylä uhkaavasti Nielikäiselle vai oliko Jenni kieltänyt Pasia hankkimasta mustelmia ennen Kodin Kuvalehden julkkiskotikuvauksia?

Tamperelaiset on kyllä hellyyttävää sakkia ja selvästi rakastaa rauhaa. Sikäli mukavaa, mutta jääkiekkoon liittyvistä kirjoittamattomista säännöistä heillä on vielä paljon opittavaa.

Me tullaan sitten vaikka kysymään sulta kun me täällä Tampereen suunnalla tarvitaan mitä tahansa jääkiekkoon liittyvää yleissivistystä. Don't call us, we'll call you.

Muukkonenhan itse sanoi, ettei nauhalta nähnyt taklauksen osumavaihetta kunnolla, joten sikäli hänen arvionsa tilanteesta on varsin uskalias. No eiköhän tämä Grönvall vielä jossain vaiheessa saada teostaan tilille pelaajien toimesta, kun kerran kabinetti raukan armahti.

No kerro nyt mikä siinä on että Röönvallia ei saatu tilille teoistaan jos kerran se on niin tärkeätä? Vai voisiko olla niin että täällä Jatkoajassa elämäntuskaansa vinkuvien koston henkien virtuaalipippeli on kentällä pelaavien ammattilaisten toissijainen huolenaihe?

muaddib

TML
05.10.2005, 12:34
Ässä-fanien uhous Grönvallille on jättänyt varjoonsa kahvaus-keskustelun. Nyt kun kahvaus on tietyllä lailla jo vanha aihe, niin nyt porilaiset keksivätkin hienosti jauhamaan kostoista sun muista. Koskakohan viimeksi tapparan voitto-ottelun jälkeen on puhuttu näin vähän kahvaamisesta?? Hyvä tappara, kärjessä ylivoimasesti (4pistettä)!!

aceman81
05.10.2005, 12:57
Niin, tuossa joku heitti jostain todistusaineistosta...lapsellista höpöhöpöä. Harkitusta kostosta on yhtä paljon todistusaineistoa kuin siitä, että Grönvall yritti tarkoituksella teloittaa Paappasen. Tai ei yrittänyt. Ja eikö se Öhmanin kasvovammakin tullut pelitilanteessa? Jos tulevaisuudessa joku kävisi tööttäämässä Grönvallia pikkasen kovempaa, niin kyseessä todennäköisesti olisi tilanne, jollasia pelissä on kymmenittäin. Sitä sattuu...

Ylipäänsä, sekä huvittavaa että mieltänostattavaa tollaset kostopuheet. Kun tässä kuitenkin joudutaan odottelemaan lahjakkaiden nuorten esiinmarssia jokunen vuosi, voidaan menestysvaje paikata aggressiivisella tyylillä, väkivaltaa unohtamatta. Sirkushuveja kansalle, tollasia jännitteitähän kannattaa pitää yllä tai vaikka keksiä itse. Kuiteski, 56 runkosarjamatsiin mahtuu liikaa hmv-matseja. Kyllähän case-Grönvall oli aistittavissa eilen katsomossa, sekä osin kentälläkin.

ultras
05.10.2005, 13:01
uuuh! täällä Ässä-fanit vinkuu kuin tapettava kissa ja mitään ei kuitenkaan saada Grönvallille tehtyä kaukalossa..niin ja kuten joku totesi jääkiekkoon kirjoittamistä säännöistä,että muistutus pitää antaa teoista,niin Paappasta vois muistuttaa että kaukalos pelataan pää ylhäällä! we will see at next game!

kritiikki
05.10.2005, 13:26
Näissä kostoimenpideasioissa on se terve piirre joka ässissäkin varmasti ymmärretään, eli lopullinen kasvojenmenetys.

Se puolestaan noudattaa sellaista kaavaa, että jäädään kostotouhuissakin toiseksi eli saadaan köniin kaksinkertaisesti.

Se vasta tekisikin joukkueen naurunalaiseksi, -sekä varsinkin kostosta uhovat fanitahot.

Ässien suuntaan hymyillään jo kostomentaliteetista nykyisin Lahdessa pelaavaa kivitaloa vastaan.

Sinänsä on todettava että antiporilaismurteinen Nielikäinen tua, -on tua pelimiehenä varteenotettavampi kuin alituisesti selkäänsä ottava poliisi. Tua.

korkki
05.10.2005, 13:27
Mikähän vinkuna siitä olisi tullut jos joku olisi niitannut Grönvallille kyynärpäät taivaissa aivotärähdyksen... Se olisi ehkä kuitenkin paras kosto tässä tilanteessa. Kävi niin kuin sanoinkin, ei siitä mitään tappelua tullut, mutta aika kivasti kyllä pojat niittaili tuota raumanseisojaa. Ainoa huono puoli näissä etukäteen kirjoitetuissa kostopuheissa oli että tuomari oli selkeästi lukenut Jatkoaikaa ja jakeli jäähyjä heti kun Ässäpelaaja sattui puhaltamaan kohti pikkujannea.

Ja hei Jasu, oikeesti, ei kannata keräillä näitä viestejä talteen koska epäilen niillä olevan negatiivinen vaikutus mahdollisen Muukkosen tuomion kannalta. Vaikka joku niittaisikin Grönvallia oikein kunnolla niin näillä Jatkoajan keskustelupalstalle kirjoitetuilla viesteillä ei todellakaan ole minkäänlaista todistusarvoa koston kannalta.

Borre
05.10.2005, 13:56
Peli kuulosta mukavalta. Maaleja tuli molempiin päihin ja porilaiset kunnioittivat Grönvallin kiekollisia taitoja viheltämällä riehakkaasti, kun hänellä oli kiekko. Ässien hurjat isot pojat saivat kokemattoman ja heiveröisen Pikku-Jannen tärisemään ja pelin sekoamaan. Mies oli niin sekaisin, ettei tajunnut pysyä vaihtoaitiossa, vaan oli kentällä erän verran.

Onneksi Ässät aikoo jatkaa jäähyilylinjallaan myös seuraavassa Tappara-pelissä. Sinänsä mielenkiintoista, että Ässät haluaa jatkaa linjallaan, vaikka ei edes kotiyleisön edessä onnistunut Grönvallia telomaan. No, onneksi jotkut osaavat pitää päänsä ylhäällä.

Rautakorpi sai Ässät pelaaman hienosti haluamassaan peluutusjärjestyksessä, jos Grönvallia tosiaan peluutettiin aina eri aikaan kuin Nielikäistä. Ehkä Toivola unohti, että Ässillä oli kotijoukkueena vaihtoetu.

Tappara otti täydet kolme pistettä. Kyllähän Ässien tasoiset joukkueet pitääkin voittaa. KalPa-pelin kaltainen nöyryytys peräkkäisissä otteluissa ei olisi ollut kovin hyvää mainosta torstain kotiotteluun. Jokohan siellä Tappara takoisi maaleja myös kotiyleisön edessä eikä viihdyttäisi maalien muodossa kiekkoa seuraavaa kansaa ainoastaan vierasreissuilla.

Myrvold
05.10.2005, 14:04
niin ja kuten joku totesi jääkiekkoon kirjoittamistä säännöistä,että muistutus pitää antaa teoista,niin Paappasta vois muistuttaa että kaukalos pelataan pää ylhäällä! we will see at next game![/QUOTE]

Tämän on oltava jonku kiekkoneron aikaansaannos!!Ei jumalauta..oot ainoa TAPPARA-fani tai kiekkoihminen yleensä joka ei kanna huolta Paappasen tilasta tai ainaki niin vitun tyhmä, että tuot mielipiteesi julkisesti esiin. Ei sillä et hengenhätää olis mutta onhan se hienoa ku ura loppuu idioottimaiseen taklaukseen VIIMEISESSÄ kautta edeltävässä HARJOITUSOTTELUSSA. Eikös tämäkin ole yksi kirjoittamaton sääntö, että harjoituspeleissä ei aivan järjettömyyksiin mennä, tappelut ovat aivan eri asia ku järjetön taklaus merkityksettömässä ottelussa?? Toivottavasti mies nyt tulee edes sellaiseen kuntoon et näkö palautuu normaaliksi eikä muitakaan sivuvaikutuksia jää.

Kaivanto
05.10.2005, 14:09
Rautakorpi sai Ässät pelaaman hienosti haluamassaan peluutusjärjestyksessä, jos Grönvallia tosiaan peluutettiin aina eri aikaan kuin Nielikäistä. Ehkä Toivola unohti, että Ässillä oli kotijoukkueena vaihtoetu.

Just piti ruveta JanJ:tä tästä aiheesta tenttaamaan, mutta olitkin jo ehtinyt.

Niin miten on: kahvasiko Tappara viimeisen vaihdon itselleen vai mitenkä pupujussi-Grönvall onnistui Nielikäistä välttelemään?

ultras
05.10.2005, 15:29
dear myrvold..sori jos annoin väärän kuvan,ei tietenkään ole hienoa että Paappaselle kävi niin kuin kävi,ja toivon että mies palaisi kaukaloon pikimmiten..viestini oli pikemminkin suunnattu ässä-fanien suuntaan jotka haluavat kostoa Grönvallille "hinnalla millä hyvänsä" ja jotka tuntuvat toivovan että Grönvallille saaataisiin myös aiheutettua jonkinlainen vamma..jos Nielikäinen haastaa Grövallin tappeluun ja tämä on se "kosto" niin hyväksyn mutta jotkut tuntuvat haluavan enemmän.

eagle
05.10.2005, 16:06

Niin taitaa olla P-Amerikassakin, kun siellä ei kostella puhtaista taklauksista tulleita loukkaantumisia. Kannattaa varmaan käydä esim. opastamassa Flyersia joka ei kostanut Sami Kapasen osunutta taklausta toissa kaudella tai sitten oliko NYR vai samainen Flyers joka ei kostanut Stevensin taklausta Lindrosiin. Nämä ihan vain näin(taas) muistutuksena pommeista missä on sattunut vaikka taklaus itsessään on ollut hyvin puhdas. Mutta varmaan sinulle löytyy konsultaatiopaikka heti NHL'n jollekkin seuralle, kun eivät ole vielä oppineet näitä kirjoittamattomia sääntöjä.

TBK
05.10.2005, 16:48
Sen jälkeen kun Jouni julkaisi jatkoajassa kolumnin missä oli tappelijoiden koodistoa, niin täälä on saatana luultu, että se sitten olisi joku vitun raamattu minkä mukaan jääkiekkoa pelataan. Ei jääkiekko ole mikään saatanan kunniataistelu, missä millään muulla ei ole väliä kuin kostamisella tai tappelemisella. Jääkiekko on kilpaurheilua, missä pyritään tekemään enemmän maaleja kuin toinen, kaiken maailman tappelut on vain "oheistuote", mikä varsinkin täällä kotimaisessa liigassa syntyy lähinnä pelin kamppailuluonteesta johtuen. Vaikka jääkiekko on testosteronia ja adrenaliiniä täynnä oleva peli, niin ei se silti ole mikään miehuuskoe.

Liian moni tälläkin palstalla kuuluttaa vain sen tappelimisen perään ja tarkkailee vain jotain kirjoittamattomia sääntöjä. En usko tälläisten ihmisten loppujen lopuksi ymmärtävän jääkiekosta juuri mitään. Jos tappelut on suurin mielenkiito pelissä, niin silloin ollaan väärän lajin parissa. Välillä tuntuu siltä, että jos joukkue ei lähde vastustajan kuumentamiseen ja sikailuun mukaan, niin silloin leimataan joukkueen jokainen pelaaja pakittelevaksi ämmäksi. Kuumentaminen on taktiikkaa ja oman pään kylmänä pitäminen on taktiikkaa. Jos vastustajan sikailuun lähtee mukaan, niin oma peli sekoa. Jos vastusta ei lähde kuumentamiseen mukaan, niin oma peli on jo valmiiksi sekaisin. Vahvat joukkueet pelaa omaa peliä, mihin keskittyminen ja pelitavan toteuttaminen on avainasia. Vastustajaan keskittyminen on vastustajan pelin rikkomista.

Mikähän vinkuna siitä olisi tullut jos joku olisi niitannut Grönvallille kyynärpäät taivaissa aivotärähdyksen... Se olisi ehkä kuitenkin paras kosto tässä tilanteessa.
Grönvallin taklaus oli Muukkosen mukaan teknisesti puhdas. Se, että taklaus osui päähän, johtui mitä ilmeisemmin siittä kun Paappanen katsoi kiekkoa, eli ei pitänyt päätään ylhäällä. Muukkosen näkemyksen mukaan Grönvall ei myöskään tarkaoituksella hakenut sellaista taklausta, missä olisi pyritty osumaan nimenomaan päähän.

Koko episodi on verrattavissa tilanteeseen, missä pelaaja kaatuu toisen mailaan ja lyö päänsä laitaan saaden aivotärähdyksen. Koska tämä tapaturma tapahtui taklauksessa, se luonnollisesti herättää tunteita niin pelaajissa kuin katsojissa, mutta sen julkisuus minkä se on saanut tällä palstalla hipoo jo koomisuuden rajaa.

Nännimäinen
05.10.2005, 17:21
Mikä on tuo Paappanen, josta täällä meuhkataan? Ikinä kuullutkaan.

Neiti Grönvallin pakoilusta ja Äijä Nielikäisen kuittivihkosta ei sen enempää, mutta Mika Toivolan kommentti HS:sta pitää kopioida tännekin - on näemmä Tappara noussut mestaruupörssissä. Tämä liittyy siis siihen jääkiekkopeliin, jonka Tappara voitti 4-5.

Esityksemme oli kahteen aiempaan otteluun verrattuna erittäin hyvä. Jos vastassa ei olisi ollut sarjan ylivoimainen ennakkosuosikki, olisimme olleet vahvasti kiinni kolmessa pisteessä.

Näkkäri
05.10.2005, 17:23
Niin taitaa olla P-Amerikassakin, kun siellä ei kostella puhtaista taklauksista tulleita loukkaantumisia.

Ihanasti on tullut mansen pojilta viestiä ketjuun, niin sitä pitää perkules. Unohdin taas sen, että mm. eagle on nähnyt taklauksen muutaman metrin päästä ja on myös kelaillut sitä monesti videolta (josta Muukkonen ei osumahetkeä nahnyt) ja tullut siihen tulokseen, että taklaus oli puhdas.

En jaksa enää tätä samaa shittiä. Olen jo niin monta kertaa tuonut kantani esille sekä tässä asiassa, että siinä miten suhtaudun puhtaisiin taklauksiin joista seuraa loukkaantuminen. Kaivakaa vaikka ne vanhat viestit esille, mä en jaksa enää. Kiva kuitenkin, että saatiin Tapparaakin vastaan joku sytyke ja nyt jaksaa käydä katselemassa ei-niin viihdyttävää tamperejengiä jatkossakin. Jos vaikka joku nuijis sen Grönvallin Jannen nääs sitten ens kerralla.

eagle
05.10.2005, 17:34
Kiva kuitenkin, että saatiin Tapparaakin vastaan joku sytyke ja nyt jaksaa käydä katselemassa ei-niin viihdyttävää tamperejengiä jatkossakin. Jos vaikka joku nuijis sen Grönvallin Jannen nääs sitten ens kerralla.

Niin olisihan se kiva että edes jollain tavalla nuijisitte, kun turpaan tulee taululla joka kerta. Harmi ettei Ässissä ole edes enää Korppia, niin ei ole edes pienen pientä sytykettä katsella Tappara-Ässät otteluita.

ultras
05.10.2005, 17:39
täällä on turha lässyttää kun kukaan ei voi vaikuttaa siihen mitä kentällä tapahtuu..pysyis se teidän lätkä-pasi kunnossa edes pari peliä niin vois pian kostaakin sille Grönvallille muuallakin kuin omalla netti-sivullaan!

TBK
05.10.2005, 17:42
Olen jo niin monta kertaa tuonut kantani esille sekä tässä asiassa, että siinä miten suhtaudun puhtaisiin taklauksiin joista seuraa loukkaantuminen.
Luin niistä juuri yhden ja siksi ihmettelenkin jyrkkää asennoitumistasi juuri tätä tapausta kohtaan.

Radek
05.10.2005, 18:02
Nyt täytyy kyllä todeta, että mun mielestä tämä "next game" uho on aivan turhaa ja hivenen koomista. Mielestäni homma Grönvall olisi pitänyt hoitaa jo Kokemäellä. Eilen ehkä liikaa keskityttiin pelin kannalta epäolennaisiin osa-alueisiin. Parempi olisi ollut keskittyä esim. maalinedustappeliin, niin olisi joukkueenkin pistetili karttunut. Toki on suotavaa mahdollisuuden tullen taklata Grönvallia hieman kovempaa ja hiukan koputella pohkeille yms. On aika kaameaa luettavaa osan "silmä silmästä" vaahtoaminen. Tuskin Paappanenkaan haluaa kenenkään jyräävään Grönvallia samaan jamaan. Paras tapa kostaa on ottaa täysi pistepotti ensi pelistä Tapparaa vastaan. Vielä loppuun Paappaselle pikaista paranemista! Toivottavasti teet voittamaalin tällä kaudella Tapparaa vastaan Grönvallin ollessa kentällä.

Jurvanen
05.10.2005, 18:22
Oli muuten ensimmäinen kerta jääkiekkokatsomossa, kun maalia tuuletettaessa ruvettiin repimään paidasta ja käskettiin istua alas "kun ollaan maksettu kallis lipun hinta ja halutaan nähdä". Sekuntiakaan ei ollut pelin aikana kenenkään edessä muuta kuin tyhjä maalituomarin koppi. Espoon katsomohampurilaisten syöjiltä sellaista voisi odottaakin, mutta että Porissa, jossa kuitenkin on seurattu huippukiekkoa jostain 1700-luvulta saakka.

Onneksi olkoon. Olet juuri tutustunut Suomen ammattitaidottomimpaan ja vittumaisimpaan porukkaan: Ässien järkkäreihin.
Mahtavia elukoita ovat he, täytyy myöntää.
Kiitos Sinulle muuten asiallisesta otteluarviosta.

Torsti
05.10.2005, 18:40
Mitä pahaa on taklauksen väistämisessä? Ei kai kukaan ehdoin tahdoin jää katselemaan, kun yli sata kiloa vyöryy kiihtyvällä nopeudella kohti ja koittaa jyrätä sinut kolmannen penkkirivin alle? Ja jotenkin en usko tuota Reten jatkuvaa pakoilua. Olisihan siitä miehen peli seonnut aivan täysin ja luultavasti Rautakorpi olisi penkin päähän tuppia puremaan käskenyt.

Sinänsä naurettavaa enää koston liekkiin bensaa heittää. Miksei porilaiset tehneet, kuten eräs Marko Mäkinen joku kausi sitten Sheptakille saatuaan tältä Porissa neppariin suojeltuaan juniori-ikäistä Sami Venäläistä.

paze
05.10.2005, 19:11
Miksei porilaiset tehneet, kuten eräs Marko Mäkinen joku kausi sitten Sheptakille saatuaan tältä Porissa neppariin suojeltuaan juniori-ikäistä Sami Venäläistä.

Niin.. mitä se Mäkinen sitten teki? Otti turpaansa ennen kuin ehti kissaa sanoa. En nyt oikein saanut irti pointtiasi. Jonkun olisi siis pitänyt ottaa Grönvallilta turpaansa mennen tullen. Vai mitä sinä tarkoitat?

-paze-

TBK
05.10.2005, 19:15
Mäkinen ajeli seuraavassa pelissä Sheptakin pystyyn useampaan kertaan.

Torsti
05.10.2005, 19:19
Niin.. mitä se Mäkinen sitten teki? Otti turpaansa ennen kuin ehti kissaa sanoa. En nyt oikein saanut irti pointtiasi. Jonkun olisi siis pitänyt ottaa Grönvallilta turpaansa mennen tullen. Vai mitä sinä tarkoitat?

-paze-

Tööttäsi seuraavassa pelissä Tampereella Sheptakin lasareettiin. PUHTAALLA taklauksella. Eli Sheptak niisti nenän, Mäkinen taklasi Sheptakin seuraavassa ottelussa pukusuojaan.

Ei, tuo tappelu ja Grönvallin taklaus eivät ole vertailukelpoisia, mutta Sheptakkihan ei haastanut Mäkistä vaan itseään reilusti pienemmän Venäläisen. Mäkinen taas meni väliin ja otti nenuunsa, kuitenkin paljon siistimmin mitä Venäläinen todennäköisesti olisi ottanut. Makko ei uhonnut mediassa, vaan antoi takaisin samalla mitalla seuraavassa kohtaamisessa. Ässät tyytyivät vain uhoamaan ja pelottelemaan, eivät puhtaaseen kuittiin.

JanJ
05.10.2005, 19:25
Miksei porilaiset tehneet, kuten eräs Marko Mäkinen joku kausi sitten Sheptakille saatuaan tältä Porissa neppariin suojeltuaan juniori-ikäistä Sami Venäläistä.
Jaksoit sitten lukea vain vähän alusta?
Taklaustahan haettiin koko joukkueen voimin kunnes tuomari otti Renee Z:n erityssuojeluunsa. Ja kentällehän Renee ei tullut enää kun Pasi siellä oli. Paha ajaa vaihtoaitiossa olevaa raumanseisojaa. Pasi yritti sitäkin saaden 2 min.

Joku bättre folke väitti, että Renee Z:n taklaus oli verrattavissa tahattomaan mailaan luisteluun. Toki. Niissäkin osuu olkapää päähän ja tulee pelikieltoa. Hyvin haettu.

Suurimmat kommentit tulee urpoilt... anteeksi tamperelaisilta, jotka eivät olleet edes paikanpäällä. Radiosta näkivät. Toki paremmin kuin paikalla olleet.

Torsti
05.10.2005, 19:30
No eikö kaikki ole hyvin jos kerran Grönvallille saatiin paskat housuun ja elinikäiset traumat? Ja jos tarkoitus oli loukkaannuttaa Grönvall niin ollaanko Porissa noin huonoja, ettei edes sitä onnistuta tekemään?

Jos tuolla teidän peräänkuuluttamalla tavalla jahdattaisiin aina pelaajaa, jonka vuoksi toinen on loukkaantunut ei liigassa pelaisi pian kuin yksi pelaaja.

JanJ
05.10.2005, 19:33
Jos tuolla teidän peräänkuuluttamalla tavalla jahdattaisiin aina pelaajaa, jonka vuoksi toinen on loukkaantunut ei liigassa pelaisi pian kuin yksi pelaaja.
Ensi kaudella jo ihan oikeaan kiekkopeliin paikanpäälle?
Nääh, älä mee. Radio ja netti korvaa elämän.

Torsti
05.10.2005, 19:36

Ja mistähän Sinä tiedät meikäläisen peleissäkäynnin määrän? Sillä, etten ollut Porissa eräässä Ässät-Tappara ottelussa?

Joillakin voi toki olla joskus jääkiekko-otteluiden kanssa päällekäin sitä oikeatakin elämää.

eagle
05.10.2005, 19:37

Kuka viitsii johonkin Poriin lähteä, jos asuu kunnon kaupungissa. Varsinkaan kun tietää että voitto on kuitenkin varma ja Ässistä ei mitään vastusta ole. Ässät vastustajana on yhtä kiinnostava kuin Pelicans.

Ainiin, puhuitkin kiekkopelistä, sehän sulkee jo Ässät ottelusta pois automaattisesti.

krobbe
05.10.2005, 19:40
Ja kentällehän Renee ei tullut enää kun Pasi siellä oli. .

Höpö, höpö. Tyypillistä tietämättömän, etten sanoisi ymmärtämättömän, marinaa.

Kuten kaikki jääkiekosta jotain ymmärtävät tietävät on kotijoukkueella oikeus vaihtaa vierasjoukkueen jälkeen. Kysymys kuuluukin, miksei Nielikäinen mennyt kentälle aina kun sinne meni JG?

Borre
05.10.2005, 19:48
Taklaustahan haettiin koko joukkueen voimin kunnes tuomari otti Renee Z:n erityssuojeluunsa. Ja kentällehän Renee ei tullut enää kun Pasi siellä oli. Paha ajaa vaihtoaitiossa olevaa raumanseisojaa. Pasi yritti sitäkin saaden 2 min.

Tappara joutui vierasjoukkueena valitsemaan kentällisensä ennen Ässiä. Tapparalla ja Grönvallilla ei ollut mahdollisuutta valita, ketä Ässät laittaa jäälle. Syytä voi hakea siis Toivolasta, jos Nielikäinen ei osunut samaan aikaan jäälle Grönvallin kanssa.

Nielikäinen sai siis jäähyn, kun yritti ajella vaihtoaitiossa seisovaa pelaajaa?

edit. Liian hidasta kirjoittelua, mutta ehkä näin saadaan asiaan paremmin selvyys.

krobbe
05.10.2005, 19:51
Tappara joutui vierasjoukkueena valitsemaan kentällisensä ennen Ässiä. Tapparalla ja Grönvallilla ei ollut mahdollisuutta valita, ketä Ässät laittaa jäälle. Syytä voi hakea siis Toivolasta, jos Nielikäinen ei osunut samaan aikaan jäälle Grönvallin kanssa.

Nielikäinen sai siis jäähyn, kun yritti ajella vaihtoaitiossa seisovaa pelaajaa?

Turha yrittää, nämä nyt vaan ovat aivan liian monimutkisia asioita koston sumentamien aivojen käsiteltäväksi.

ippe
05.10.2005, 19:53
Joku bättre folke väitti, että Renee Z:n taklaus oli verrattavissa tahattomaan mailaan luisteluun. Toki. Niissäkin osuu olkapää päähän ja tulee pelikieltoa. Hyvin haettu.

Suurimmat kommentit tulee urpoilt... anteeksi tamperelaisilta, jotka eivät olleet edes paikanpäällä. Radiosta näkivät. Toki paremmin kuin paikalla olleet.
Kirjoitetaan sitten paikalla olleen tapparalaisen näkemys. Aivan puhdas taklaus ja kuten Muukkonen sanoi, Grönvall teki aivan kuten puolustajan kuuluukin sellaisessa tilanteessa tehdä. Pikaista paranemista Paappaselle.

Tästä uusimmasta pelistä...näin molemmat Tappara-Ässät harjoituspelit paikanpäällä ja täytyy sanoa että Ässien peli on parantunut tähtitieteellisesti niistä peleistä. Tappara oli eilen aika sekaisin ja eniten se näkyi ylivoimapelissä, jossa ei ole mitään ideaa. Sen sijaan Ässät rankensi hienon maskin kahdella pelaajalla, tuntui että Tapparasta kaikki halusivat olla laidassa kiekkoa pyörittämässä. Vertala sentään sinne maalin eteen rynni ja saikin tulosta aikaan.
Joku sanoi että Tappara teki halpoja maaleja Ässäläisten avustuksella, mutta mites Ässien maalit sitten. Esimerkiksi Venäläinen syötti suoraan Rontin lapaan siniviivalle ja White seisoi Lehdon edessä maskimiehenä.

Ihan viihdyttävä peli vaikka Tappara tukossa olikin. Jokereita vastaan täytyy omapää pitää puhtaana, en jaksa uskoa että Tappara enää kolmannessa perättäisessä pelissä tekee viittä maalia.

Henkka
05.10.2005, 20:02

Olitkos itse katsomassa sitä Grönvallin puhdasta taklausta Kokemäellä, josta nyt silmät kostonhimosta punaisena täällä meuhkaat?

Samalla voisit kertoa kuinka Tappara eilen peluutti puolustajiaan, kun nämä Grönvallin välttelyt niin hienosti näit.

TBK
05.10.2005, 20:13
Kun niin harvoin ne aivotärähdykset tulevat siittä, että pelaajan pää osuu toisen olkapäähän. Eiköhän näissä yleensä se tärähdys tule kovasta pleksistä tai laidasta. Poislukien tietysti vastapalloon ajot. Lienet kuitenkin ymmärtänyt pointin, että kyseessä mitä ilmeisimmin oli puhdas vahinko eikä suinkaan tahallinen vahingoittaminen. Vertasin kampitukseen siksi, koska kummassakaan itse teko ei ole tuomittava, vaan lähinnä seuraus.

Niin, en ollut Kokemäellä, mutta Muukkonen kertoi tapauksesta hyvin seikkaperäisesti A4:n verran. Siittä kun saa jonkinnäköisen kuvan tapahtuneesta.

Näkkäri
05.10.2005, 20:17
Niin, en ollut Kokemäellä, mutta Muukkonen kertoi tapauksesta hyvin seikkaperäisesti A4:n verran. Siittä kun saa jonkinnäköisen kuvan tapahtuneesta.

Kerrotaanko siinä tuomarin väittämästä, että Grönvall hyppästi taklatessaan? Luulin, että Janne on sen verran Paappasta pidempi, että osuu hyppäämättäkin päähän. No pääasia, että tuli varmistettua. Tämä tästä, eiköhän siirrytä seuraavan ottelun tunnelmiin.

ippe
05.10.2005, 20:21
Jos Grönvall olisi hypännyt, Paappasta päähän olisi osunut polvet.
Kokemäellä muuten oli joku 5-600 ihmistä, joten ilmeisesti aika moni ässäläinenkin on katsonut pelin radiosta.

TBK
05.10.2005, 20:34
Kerrotaanko siinä tuomarin väittämästä, että Grönvall hyppästi taklatessaan?
"Erotuomariraportin mukaan Grönvall hyppäsi ”vähän” taklaustilanteessa."
Hyppäsi "vähän", ei mielestäni ole sama asia kuin hyppäsi tai edes hyppäsi vähän. Muukkonen ei myöskään ota tätä huomioon arviodessaan teon törkeyttä, joten olettaa sopii, että tuo hyppy on tilanteen kannalta merkityksetön.

Näkkäri
05.10.2005, 20:46
Hyppäsi "vähän", ei mielestäni ole sama asia kuin hyppäsi tai edes hyppäsi vähän.

Asia selvä. :) Voi tsiisus mitä juttua.

Vai on virallisessa raportissa käytetty oikein sitaatteja tuossa "vähän" sanan yhteydessä. Ei se nyt mikään vitsikirja saisi sentään olla. Voisiko muuten Muukkosen ratkaisuun vaikuttaa vielä sekin, ettei videolta näy taklauksen osumahetkeä? Miksi tästä asiasta täytyy jauhaa perkele sivutolkulla?

Tuskin monikaan on aiempia kirjoituksiani tästä aiheesta lukenut, niin haluan vielä muistuttaa, että ratkaisun näissä asioissa tekee vain pelaajat. Mielestäni ei ole yllättävää, että jonkinlaista "kostoa" Grönvallille eilen haettiin, mutta ilmeisesti jokaisen Tapparafanin mielestä se on uskomatonta. Miksi näin? Onko Tapparalasit niin huurussa, ettei asiaa pystytä lähestymään toisen näkökulmasta? Miettikää millainen kostonhimo ja kitinä Tapparaleirissä olisi syntynyt, jos Kokemäellä Nielikäinen olisi ajellut Mäntylän samalla tavalla paskaksi. Veikkaan, että Pasi olisi vieläkin pelikiellossa ja Tapparan pelaajat janoaisivat päästä taklaamaan/lyömään, eli kostamaan temppua Nielikäiselle. Oleellinen kysymys on, että lähettäisivätkö Tapparafanit Nielikäiselle halipusuja ja terkkuja komeasta pommista, epäilen.

eagle
05.10.2005, 20:55
Oleellinen kysymys on, että lähettäisivätkö Tapparafanit Nielikäiselle halipusuja ja terkkuja komeasta pommista, epäilen.

En lähettäisi, mutta jos taklaus olisi ollut puhdas, niin en olisi kitissyt. Ainoastaan harmitellut loukkaantumista. Itseasiassa on omia pelikavereitakin saanut tämmöisiä taklauksia minkä takia mennyt pelejä sivuun. Ehkä siinä heti tilanteen jälkeen on vastustajaa vähän tönitty, mutta jos puhdas taklaus sen on tehnyt, niin silloin se on jäänyt siihen. Samoin se jää fanina. Puhdas taklaus joka vahingoittaa on ikävä vahinko ja niitä sattuu kontaktilajissa.

TBK
05.10.2005, 21:12
Mielestäni ei ole yllättävää, että jonkinlaista "kostoa" Grönvallille eilen haettiin, mutta ilmeisesti jokaisen Tapparafanin mielestä se on uskomatonta. Miksi näin? Onko Tapparalasit niin huurussa, ettei asiaa pystytä lähestymään toisen näkökulmasta? Miettikää millainen kostonhimo ja kitinä Tapparaleirissä olisi syntynyt, jos Kokemäellä Nielikäinen olisi ajellut Mäntylän samalla tavalla paskaksi.
Minustakaan se ei ole mitenkään outoa ja näkisin tämän jopa suotavana. Minusta olisi jopa melkein erikoista, jos tätä ei joukkueessa ja pelissä olisi mitenkään huomiotu. Sensijaan en ymmärrä niitä mittasuhteita ja sitä kostonhimoa mitä täälä palstalla esiintyy. Käsittääkseni kyseessä oli täysin jääkiekkoon kuuluva pelitilanne, missä ei mitään törkeyksiä tapahtunut. Asiassa oli huonoa tuuria ja ikävät seuraukset, mutta niin paha tilanne ei mielestäni ollut, kun täällä annetaan ymmärtää.

Viime keväänä Iso-Jody ajeli Kantorin sairastuvalle täysin puhtaalla taklauksella. Kantor löi päänsä laitaan ja sai tikkien lisäksi aivotärähdyksen. Kantor oli seuraavat viisi peliä sivussa ja viimeisessä pelissä pelasi täysin puolikuntoisena. Jody ajettiin pelistä ulos ja jokainen tapparalainen yhtyi näkemykseen, että tuomio oli väärä ja taklaus oli puhdas. Kaiken lisäksi Tappara teki pelin anoan maalin tuon ylivoiman aikana. Lynkkausmielialaa ei ollut.

ippe
05.10.2005, 23:49
...ilmeisesti jokaisen Tapparafanin mielestä se on uskomatonta. Miksi näin? Onko Tapparalasit niin huurussa, ettei asiaa pystytä lähestymään toisen näkökulmasta? Miettikää millainen kostonhimo ja kitinä Tapparaleirissä olisi syntynyt, jos Kokemäellä Nielikäinen olisi ajellut Mäntylän samalla tavalla paskaksi. Veikkaan, että Pasi olisi vieläkin pelikiellossa ja Tapparan pelaajat janoaisivat päästä taklaamaan/lyömään, eli kostamaan temppua Nielikäiselle. Oleellinen kysymys on, että lähettäisivätkö Tapparafanit Nielikäiselle halipusuja ja terkkuja komeasta pommista, epäilen.
Et siis huomannut miten tapparafanit reagoivat Niemisen käden murtumiseen puhtaassa kontaksissa viime kaudella. Sun kannattaisi puhua vain todistettavissa olevista asioista ja jättää arvailut sikseen kun ne menevät noin pahasti metsään.

edit: niin ja Nieminenhän oli Tapparan ja koko liigan paras pelaaja tapahtumahetkellä. Pistepörssin voittaja olisi ollut erimies ja Tappara mahdollisesti ainakin välierissä ilman tuota tapahtumaa.

aceman81
06.10.2005, 00:16
Et siis huomannut miten tapparafanit reagoivat Niemisen käden murtumiseen puhtaassa kontaksissa viime kaudella

Niin, et oo huomannu että Ässäfanit on vähän eri ku Tappara?

Strigidae
06.10.2005, 01:24
Niin, et oo huomannu että Ässäfanit on vähän eri ku Tappara?

Niin ässäfaneilla on vähemmän älyä? Joka tässäkin "grönvallonhakattavatelottavatapettava" -keskustelussa on tullut esille. Mutta mikäs siinä, keskittyköön Ässät Reten jahtaamiseen. Mihinkäs muuhunkaan niistä puukätisistä markotoivosista ja nevöhöördjunnuista jotka jossain lehdissä itkee onkaan? Ottaahan se koville kun vuosiin ei ole jääkiekkoa nähty kuin telkasta.

Henkka
06.10.2005, 04:14
Mutta mikäs siinä, keskittyköön Ässät Reten jahtaamiseen.

Näköjään keskittyivät niin intensiivisesti, että kahvankin vahtaaminen unohtui. Historiallinen hetki.

Jason W
06.10.2005, 06:03
Huomenna on hauska lukea kuinka kahvarafanit on saanut penalttia, toivottavasti. Niin onnetonta tekstiä on tullut sieltäpäin, onnea.
Itse olin näkemässä ison jannen taklauksen kokkelissa (niin ja sinne ei tod mahdu 5-600 katsojaa, ennen 200-300, eikä tullu radiosta ippe) ja hitaalla mutta kankealla G:llä oli kyynerpää aika ylhäällä sekä hyppy vielä päälle.
Pidän taklauksista ja tämä ei tehnyt poikkeusta muuten kuin että kyseessä oli pieni padan pelaaja joka pelasi harjotusottelua. Vinkukaa vaan siellä, noutaja tulee. Piditte tahi ette. Itse pidän fyysisestä taitokiekosta ja jos omia telotaan, telotaan takasin. Oli kyseessä vahinko tai ei. Nyt on taas se joo...

modet toivottavasti muistaa kyseisiä herroja pienelle penaltilla:

Näköjään keskittyivät niin intensiivisesti, että kahvankin vahtaaminen unohtui. Historiallinen hetki.

Niin ässäfaneilla on vähemmän älyä? Joka tässäkin "grönvallonhakattavatelottavatapettava" -keskustelussa on tullut esille. Mutta mikäs siinä, keskittyköön Ässät Reten jahtaamiseen. Mihinkäs muuhunkaan niistä puukätisistä markotoivosista ja nevöhöördjunnuista jotka jossain lehdissä itkee onkaan? Ottaahan se koville kun vuosiin ei ole jääkiekkoa nähty kuin telkasta.

Kuka viitsii johonkin Poriin lähteä, jos asuu kunnon kaupungissa. Varsinkaan kun tietää että voitto on kuitenkin varma ja Ässistä ei mitään vastusta ole. Ässät vastustajana on yhtä kiinnostava kuin Pelicans.

Ainiin, puhuitkin kiekkopelistä, sehän sulkee jo Ässät ottelusta pois automaattisesti.

Ja mistähän Sinä tiedät meikäläisen peleissäkäynnin määrän? Sillä, etten ollut Porissa eräässä Ässät-Tappara ottelussa?

Joillakin voi toki olla joskus jääkiekko-otteluiden kanssa päällekäin sitä oikeatakin elämää.

Tässä muutama esimerkki. Hulluja nuo rau....eiku tamperelaiset.

Puhuin.
Kai mäkin saan penalttia kun koitan puhdistaa palstaa luteilta.

Jan Koller
06.10.2005, 12:52
Koska jutun taso on täällä ollut niin järin korkealla, niin laitanpa omankin lusikkani soppaan...

Kun tamperelaisten mielestä kaikki ässien miehet on "Mikki Hiirijä" rauman lahjaan verrattuna, niin nyt sitten on hankittu (saatu ilmaiseksi) kaverille arvoisensa vastustaja. Ja kuulopuheitten mukaan tämä mies ei tappeluja pelkää...

http://www.assat.com/fi/view/uutiset/news=11285910362992