PDA

View Full Version : Nuuska- ja tupakkaketju

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11

Läskisalo
25.10.2010, 21:36
Tässä kun nyt on Haaparannasta puhetta, niin kuinka sutjakkaasti tuo naapurissa käyminen käytännössä onnistuu? Itse kun olen nyt pohjoisessa mökkiremppaa tekemässä ja tuli semmonen extempore-idea, että jos paluumatkalla kävis heittämässä pikaisen keikan ruotsissa hakemassa nuuskaa. Ajattelin mennä yli jostakin Pello-Tornio- akselin ylityspaikoista. Ja käyhan näin EU-aikana pelkkä ajokortti henkilöpapereiksi rajaa ylittäessä?

Gags
25.10.2010, 21:39
Nyt kun on tuo 3 tornin rajoitus tullut laivalle, onko se miten tarkkaa ? Vai voiko tavaraa tuoda sen verta, mitä kehtaa.. Vai onko "jälleen" myyjissä eroa joku myy niin paljon kun kassalle lastaat ja toinen alkaa nipottaa heti jos on purkkikin ns. Ylimääräistä. Nimimerkillä ensi perjantaina laivalle.Kai sitä mätää saa maista ostettua vaikka pari lätkäkassillista, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, noudattavatko laivalla myyntirajoituksia kuinka tarkasti ja miten (jotta voisi keksiä miten huijata)? Kerro sä Brenahan sitten myöhemmin jos kukaan muu ei ehdi, mulla vielä aikaa lähtöön.

Jämäpakki
25.10.2010, 21:41
Torniosta, kun rajan ylität, niin ihmettelen suuresti, jos virkavalta edes on ajattelemassa pysäyttämistäsi. Itse olen nyt pari kertaa siellä käynyt ja molemmilla kerroilla mennyt ihan sutjakkaasti rajan ylitse.
Itse kysymykseen, että kyllä luulisi ajokortin kelpaavan, jos sitä edes kysytään.

Henry Blavatsky
25.10.2010, 21:41
Tässä kun nyt on Haaparannasta puhetta, niin kuinka sutjakkaasti tuo naapurissa käyminen käytännössä onnistuu? Itse kun olen nyt pohjoisessa mökkiremppaa tekemässä ja tuli semmonen extempore-idea, että jos paluumatkalla kävis heittämässä pikaisen keikan ruotsissa hakemassa nuuskaa. Ajattelin mennä yli jostakin Pello-Tornio- akselin ylityspaikoista. Ja käyhan näin EU-aikana pelkkä ajokortti henkilöpapereiksi rajaa ylittäessä?

Kun menet Torniosta sillan yli Haaparantaan, niin koko keikkaan nuuskan ostoineen ei varmasti kulu yli puolta tuntia aikaa. Itseäni ei ainakaan ole ikinä pysäytetty, käytännössä sama kuin ajaisi minkä tahansa sillan yli. Nuuskakairan tukkukin löytyy mukavan läheltä, muistaakseni Ruotsin puolelta kolmas liikenneympyrä, mistä sitten vasemmalle. Kannattaa hakea nuuskat nimenomaan tuolta tukusta, hyvät valikoimat ja hinnatkin hieman halvempia. Tosin nuuskan hinta tuntuu Ruotsissa nousseen suht paljon parin viime vuoden aikana.

Fingerpori
26.10.2010, 05:28

Ei siellä sinua kukaan ole pysäyttämässä. Pellossa ei ole edes tullivirkailijota kummallakaan puolen rajaa.Tornio/Haaparanta rajalla on sentään tullimiehet, mutta eivät nekään pysäytä ilman vahvaa syytä/ennakkoon saatua vihjettä jostain laittomasta.

d2uce
26.10.2010, 08:34
Kai sitä mätää saa maista ostettua vaikka pari lätkäkassillista, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, noudattavatko laivalla myyntirajoituksia kuinka tarkasti ja miten (jotta voisi keksiä miten huijata)? Kerro sä Brenahan sitten myöhemmin jos kukaan muu ei ehdi, mulla vielä aikaa lähtöön.

Ennen joillakin laivoilla merkattiin hyttikorttiin, kun osti Tax Freesta. Tosin silloin se taisi mennä tupakkatuotteiden kohdalle, eli ei oikeastaan mitään hajua miten nykyään.

En ole pitkään aikaan laivalta ostanut, mutta viimeksi kun ostin, oli melko erikoinen tapahtuma. Kello taisi olla melko paljon ja Tax Free luonnollisesti jo mennyt kiinni. Laivan henkilökunta myi sitten infopisteillä taskulämmintä nuuskaa. Oli sellainen "tiskin alta" -fiilis, kun infottaret sitten kaivoivat torneja kirjaimellisesti tiskin alta.

wess
26.10.2010, 12:48
Ainakin Silja Linella on edelleen voimassa tarjous 5 tornia 4 hinnalla, joka maksaa muistaakseni 135.50e. Hyttikorttiin he eivät merkkaa tupakkatuotteita.
Eli nuuskaa voit ostaa käytännössä niin paljon kuin haluat.

Droppen12
26.10.2010, 16:29
Kerrankin kun kaveri kävi laivalla oli Ettan tuossa ota 5 maksa 4-tarjouksessa. Olin varma että sieltä tulee taas Generalia tai Göteborgia jota on tullut imettyä kyllästymiseen asti. Kyseessä siis Silja linen laivat.

tonyhopia
26.10.2010, 23:26
Thunderin pussia on tällähetkellä kiekko, ja tietysti ettan lössiä. Tornin onyxii ostin mut ei sytyttänyt yhtään.Ihan liian yliarvostettua minun mielestä. Ois kamu lähös tos 10.11 laivalle nii ruotsist oisin kiinnostunu skruffin löysäst,ja odens "kaneli" mausteisesta nuuskasta.Korjatkaa jos olen väärässä, ja skruffin,odens hinnoista oisin kiinnostunut eli paljo torni tulee maksaa?Suositelkaa jotain muuta nuuskaa mulle.Perus merkit olen käynyt läpi (gene,ettan,rape,catchii en koska vaikka maksettaisi)

tonyhopia
26.10.2010, 23:30
Unohdin mainita että voisitte suositella myös hyviä pussi nuuskia, missä on loistava maku (minttu,kaneli,vadelma sun muut) Tulee jo vesi kielelle ku ajattelee :) Jotenki pakko aina heittää mörkö ylähyllylle kun lukee näitä viestejä.

tonyhopia
27.10.2010, 04:02
Ruotsissa maksaa kuulema phantomin torni 20e ja thunder sen 25e :O voiko olla noin halpaa?Kertokaas kokemuksenne Phantomista ja odens nuuskasta.

jussimy
27.10.2010, 11:24
Noita makunuuskia on tullut testailtua jonkin verran, mutta ei ne oikein pidemmän päälle maistu. Jos haluaa kokeilla niin ei ainakaan koko sinkoa kannata ostaa yhtä laatua, niihin kyllästyy aika nopeasti.. Oiskohan ollut LD Black joka oli mukavan salmiakkinen, jos nyt jotain pitää suositella :)

Phantom, Offroad ja Thunder tulevat samalta tanskalaiselta valmistajalta. Sitä en tiedä miksi ne on halvempia, mutta jotenkin niistä jää halpa maku myös suuhun. Kannattaa toki testata, makuasioitahan nämä on.

Jämäpakki
27.10.2010, 11:34
Ruotsissa maksaa kuulema phantomin torni 20e ja thunder sen 25e :O voiko olla noin halpaa?Kertokaas kokemuksenne Phantomista ja odens nuuskasta.

Varmastikin hyvin mahdollista, jos nyt puhutaan portion-torneista, jotka ovat yleensä noin 10€ halvempia kuin lös tornit ja haaparannassa tuo thunderin pätkä maksaa 35€. Kuten edellinen jo mainitsi, niin nämä makunuuskat menettää aika nopeasti sen makunsa ja fiiliksensä, kun putkeen käyttää enemmänkin. Oli sitten kyseessä proben viski, skrufin tranbär, onyx tai frosted. Frostedia pystyt käyttämään sen 2-4purkkia putkeen, kunnes kyllästyy tai ikenet ovat valkoiset.

Tukholmasta pikkukioskeista nyt on varmaan turha luulo edes löytää thunderia, kuten joku jo sanoi ja jos löytää, niin ei ainakaan tuohon hintaan.

tonyhopia
27.10.2010, 20:09
Kiitos vastauksista, lähinnä frendi menee varmasti pikku kioskeihin, ja jossain kaupoissa kipasee nii että löytyiskö pikku kioskeist phamtomii,skruf,thunderi,odens nuuskaa? Ja paljonko maksais torni? Lähenn' thunderin löysää,pussii ostan ihan pakkasee ja kiekon,pari käytän kuukaudessa.Ettanin löysää menee joka päivä,eikä ikinä kyllästy :)

Brenahan
31.10.2010, 19:25
Kai sitä mätää saa maista ostettua vaikka pari lätkäkassillista, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, noudattavatko laivalla myyntirajoituksia kuinka tarkasti ja miten (jotta voisi keksiä miten huijata)? Kerro sä Brenahan sitten myöhemmin jos kukaan muu ei ehdi, mulla vielä aikaa lähtöön.

Laivalta kotiuduttu kera kovan krapulan. Nuuskaa saa tuotua kyllä vaivattomasti ainakin Vikingiltä. Itse kotiutin 8 tornia ettania, yhden tornin camelin pussia ja yhden tornin generalin extra sterkkiä. Kaikki tornit olivat hinnaltaan 31€. Tätä kolmen tornin rajoitusta ei kyllä noudatettu juuri lainkaan, mitä katoin muidenkin nuuskamuikkusten ostoskoreja. Ainut heikkopuoli tässä oli, että ei ollut enää näitä perinteisiä 5 tornia 4 hinnalla, koska se olisi kumonnut suoraan tuota 3 tornin rajoitusta. Joten ei muutakun laivalle lätkäkassejen kera.

Lisätään vielä sen verran, että nuuskan ostoa ei merkitty millään tavoin hyttikorttiin, joten on mahdoton valvoa montako tornia kukin ostaa. Useat hakivat pariin otteeseen 3 tornia ja näin mukavas noudattivat rajoitusta. Itse mätin kaikki 10 tornia suoraan kassalle ja mitään ongelmaa ei ollut. Kassalla työskentelevä kaveri vain naureskeli, että näillä taitaa taas hetken aikaa pärjätä.

Läskisalo
02.11.2010, 16:02
Nyt on reissun päältä kotiuduttu ja tulihan se koukkaus Haaparannassa tehtyä. Homma toimi jopa vielä paremmin kun täällä uumoiltiin, tukku oli helppo löytää ja koko reissun kestoon tuli 20 min lisää koukkauksen takia, eli ei paha. Tukusta mukaan tarttui 3 tornia Ettanin pussia ja pari tornia Göteborgs Rape-pussia. Erikseen en hintoja katsellut, mutta koko setistä keskihinnaksi tuli 35,50 eemeliä tornilta.

Tässä sitten vaan seuraavaa reissua odottelemaan. Sen verran hyvä kokemus oli, että tarttee kokeilla uudestaan.

will
02.11.2010, 18:28
Nyt on reissun päältä kotiuduttu ja tulihan se koukkaus Haaparannassa tehtyä. Homma toimi jopa vielä paremmin kun täällä uumoiltiin, tukku oli helppo löytää ja koko reissun kestoon tuli 20 min lisää koukkauksen takia, eli ei paha. Tukusta mukaan tarttui 3 tornia Ettanin pussia ja pari tornia Göteborgs Rape-pussia. Erikseen en hintoja katsellut, mutta koko setistä keskihinnaksi tuli 35,50 eemeliä tornilta.

Tässä sitten vaan seuraavaa reissua odottelemaan. Sen verran hyvä kokemus oli, että tarttee kokeilla uudestaan.

Itsellä tiedossa joulukuun alussa pohjoisen reissu ja meinasin poiketa Haaparannassa. Mites, käykö tukussa eurot?

Jehovan Syyttäjä
05.11.2010, 17:28
Ei ole tullut tänä vuonna käytyä ja hinnat nousseet niin paljon että tietäisi vähän mitä odottaa.

Ettan,General,Skruf,Röda,Göteborg pyörii siinä 40-45 euron hujakoilla per tolppa.
Thunder,offroad,phantom ja muut vähän halvan makuiset merkit on sitten 35 euron tietämillä.

Nuuskakairan tukussa nämä.

Gags
05.11.2010, 17:28
Laivalta kotiuduttu kera kovan krapulan.Sillä se lähtee millä on tullutkin. Toivottavasti helpottaa jo!

Nuuskaa saa tuotua kyllä vaivattomasti ainakin Vikingiltä.Hienoa!
Joten ei muutakun laivalle lätkäkassejen kera.No ehkä mä saan sen 10 pötköä mahtumaan johonkin reppuun. Kiitos joka tapauksessa asiallisesta raportoinnista!

Läskisalo
08.11.2010, 12:37
Itsellä tiedossa joulukuun alussa pohjoisen reissu ja meinasin poiketa Haaparannassa. Mites, käykö tukussa eurot?

Visa electron-kortilla maksoin itse, sillä tavalla ainakin toimi moitteetta. Se maksutapa oli itselle vaivattomin, joten en edes muita vaihtoehtoja miettinyt.

thego
08.11.2010, 15:16
Skruffin tranbär portion tuli nyt testattua ja aika perus makunuuskaa tämä kyllä on. Karpaloa tän kait pitäis olla, mut itelle tuli enemmänki joku vadelmainen maku/tuoksu joka luonnollisesti katoaa siinä parin minuutin pidon jälkeen. Ei nyt ihan paskaa tavaraa toki.

Badawan
08.11.2010, 15:41
Mitenkäs tämä nuuskanmyynti menee risteilyillä? Itse olen hommannut nuuskat poikkeuksetta Ruotsiin yli mennessä tai päivä Tukholmassa tyyppisiltä reissuilta. Nyt kun ei hinkua länsinaapuriin ole, eikä lähteä muutenkaan pitkäksi aikaan laivalle hillumaan, niin mikä on nopein laivakeikka mistä saa haettua nuuskat matkaan? Saako esimerkiksi Silja Europan 23 tunnin risteilyltä nuuskaa?

emz1
08.11.2010, 16:06
Saako esimerkiksi Silja Europan 23 tunnin risteilyltä nuuskaa?
Kyllä saa. Myyntiaika oli seuraavana aamuna muistaakseni 9-12 välillä. Löytyi Ettania, Göteborgia, Generalia ja pari muuta tuntemattomampaa merkkiä itselleni.

Trenchtown
08.11.2010, 17:26
Kyllä saa. Myyntiaika oli seuraavana aamuna muistaakseni 9-12 välillä.

Edellisviikolla ainakin oli ihan hyvän pituinen nuuskanostoikkuna Europalla, klo. 06-11.30. Nuuskaa saattoi ladata hihnalle sen mitä perse kestää, mistään tuontirajoituksista ei mainittu mitään eikä nuuskia merkitty edes maihinnousukorttiin.

lintu
17.11.2010, 20:37
Mites nuo tarjoukset nyt kun tuontirajoitukset astuneet voimaan? Jos kerta tuontirajoitus on 30 kiekkoa tuskin on tarjouksessa neljä pötköä viiden hinnalla? Minkäslaisia tarjouksia Siljalla/Viikkarilla nyt on? Pitäisi tietää mitä kaverilta tilata ja paljon laittaa rahaa mukaan.

Procamp
17.11.2010, 22:06
Mites nuo tarjoukset nyt kun tuontirajoitukset astuneet voimaan? Jos kerta tuontirajoitus on 30 kiekkoa tuskin on tarjouksessa neljä pötköä viiden hinnalla? Minkäslaisia tarjouksia Siljalla/Viikkarilla nyt on? Pitäisi tietää mitä kaverilta tilata ja paljon laittaa rahaa mukaan.
Maanantaina ei ainakaan Silja Europalla ollut tarjouksia. Hinnat Ettaneista (31€/tanko) Onyxiin (35€/tanko). Itse kärräsin 8 tankoa ja kassalla ei olisi määrä vähempää voinut kiinnostaa.

Potnapekka
18.11.2010, 17:31
Haaparannalla ettani tuubi makso käteisellä ostettaessa maanantaina 42,80 e.
Knoksin pussi oli 25 e.
Paikka oli nuuskakairairan tukku.

Noutaja#9
23.11.2010, 11:58
Laivalta kotiuduttu ja muutama torni nuuskaa samalla tuotuna. Jos joku on lähdössä Vikingin Gabriellalla Ruotsiin, HUOM!!! Matkalippuun merkitään joka ikinen nuuskatorni. Mennessä saa ostaa siis 5 tornia ja takaisin tullessa 3.
Koeostot tehtiin kolmella eri kassalla. Ettan ja muut maksoi 33 €.

Streider
23.11.2010, 12:20
Jaahas, nyt on tuskailtu ja kitkuteltu ilman nuuskaa yli kaksi viikkoa. Torstaina olisi tarkoitus saada varaston täydennys, ja heti perään perjantaina suunnata ruotsinlaivalle. Noh, sitten ei pitäisi hetkeen taas olla tuskailua että musta kulta loppuisi. Saa nähdä onko Symphonylla tarjouksia tahi muuta, ja missä hinnoissa tornit pyörii.

Vielä piti sanoa, että eilen sain kyllä helpotukseksi kiekon Thunder Extra Stark Frosted pussia, melkosta pepsodenttia mutta kun ei muutakaan ole. Löysänä voisi olla veikeää tavaraa. Tälläinen mielipide kyseisestä tuotteesta tähän loppuun.

Killeri
24.11.2010, 19:26
Viking Isabellalla tarjouksessa 3 tornia Ettania 79,90. Sitä tulikin toistasataa purkkia kannettua pakkaseen....

bozik
01.12.2010, 18:40
Ladies and Gentlemen (boys+girls stay away, adult only),

olen juuri luonut nuuskaa, jonka vaatimattomuuttani nimesin The Perfect! Tuon laatu on sitä tyyppiä, että valon keksineen Edward Edisonin fiksumpi ja nuuskan keksinyt veli Edward Ettan muuttuu haudassaan vihreäksi kateudesta.

Uskoisin, että kaiken takana on huolellinen ja pitkäkestoinen tupakan purujen kuivatus, juuri oikea määrä "aineita" ja tietysti täydellinen valmistustapa. Nuuska on oikeastaan kaikessa kauneudessaankin jopa liian karu termi tuolle, kyse on taiteesta.

Bozik von Snuffmeister

Edit. Ei millään kehtaa tätä enempää kehua. Heitin Perfectin huuleen ja unessa? Madonna lupas vetää aina mulle soolon, jos hotsittaa. Johanna Vartiainen kaataa lisäolutta mun tuoppiin kun paistan kinkkua, laulaa samalla kauniita joululauluja. Häveliäisyys estää kertomasta loput, voi jeesus että osaa Kiira muutakin kuin luistella...

Jääkoneenkuljettaja
02.12.2010, 01:55
Uskoisin, että kaiken takana on huolellinen ja pitkäkestoinen tupakan purujen kuivatus, juuri oikea määrä "aineita" ja tietysti täydellinen valmistustapa. Nuuska on oikeastaan kaikessa kauneudessaankin jopa liian karu termi tuolle, kyse on taiteesta.

----- 8< cutcut -----

Edit. Ei millään kehtaa tätä enempää kehua. Heitin Perfectin huuleen ja unessa? Madonna lupas vetää aina mulle soolon, jos hotsittaa. Johanna Vartiainen kaataa lisäolutta mun tuoppiin kun paistan kinkkua, laulaa samalla kauniita joululauluja. Häveliäisyys estää kertomasta loput, voi jeesus että osaa Kiira muutakin kuin luistella...
Kokonaisuudessaan varmastikin ansiokasta työtä paakarina paakarin paikalla, mutta jotain on mennyt pahasti reseptissä pieleen. Yhtäkään mainitsemaasi naiseliötä ei löydy näkö- tai kuvituskentältä hyvän nuuskuttelun kanssa, ellei tämä jo mainitsemasi oikea määrä "aineita" todellakin sisällä sieniä, joiden parasta ennen päivämäärä meni reilusti ennen maasta ulos puskemista.

Suosittelen muuttoa nuuskarikkaaseen osaan Suomea, sillä säästyt huonoilta tekosyiltä ja ajatuksesta Kiira Korvesta tykkänään.

Odensin lakritsia ja Thunderin Berry Blendia stereona, Extra Starkina? Ei näy karmeita hotakoita silmissä tahi mielikuvissakaan, mutta tuo armas nikotiini kertyy nikamiini niin ihanasta... pussinuuska on mutkattoman miehen valinta, sillä tässä ei tarvitse kuin nauttia! Painajaiset kotitarvenuuskantekijöillä.

... toki voisin aamuheijarin tappamiseksi tilata pari purkkia tuota "täydellistä"! Eihän se tuota pysyviä pelkotiloja?

ruskeahähly
09.12.2010, 21:28
Löytyykö Tukholmasta sataman läheisyydestä mistään OffRoadia tai Phantomia? Paljonkohan tämmöisen halpamerkin hinta mahtaa olla tuolla?

Uramawa
10.12.2010, 10:10
Löytyykö Tukholmasta sataman läheisyydestä mistään OffRoadia tai Phantomia? Paljonkohan tämmöisen halpamerkin hinta mahtaa olla tuolla?

Kumpaa satamaa tarkoitat? Luulisin hinnan pyörivän jossain 220-250 SEK per torni.

ruskeahähly
10.12.2010, 13:54
Kiitoksia tiedosta ja tarkoitin Viking Linen satamaa.
E. Sataman lähellä näyttää olevan kaksi tupakkapuljua (Kungstobak ja AMK Tobak). Eiköhän sieltä jonkin sortin merkkejä löydy.

Ketkä ostanu nuuskaa maista, niin onko sama mistä nuuskansa ostaa vai onko hinnoissa eroja?

Streider
10.12.2010, 15:30
Kiitoksia tiedosta ja tarkoitin Viking Linen satamaa.
E. Sataman lähellä näyttää olevan kaksi tupakkapuljua (Kungstobak ja AMK Tobak). Eiköhän sieltä jonkin sortin merkkejä löydy.

Ketkä ostanu nuuskaa maista, niin onko sama mistä nuuskansa ostaa vai onko hinnoissa eroja?

En tiedä kauanko siellä on aikaa palloilla maissa, kun Tukholmaan itse mennyt aina niin että matka jatkuu autolla etelän suuntaan. Ja toissaviikonloppuna kun kerrankin olin vain risteilemässä, olin niin päissäni ettei laivasta tullut poistuttua.. Södertäljessä taisi olla kesällä jossain isommassa kaupassa, ettei joku tukkuliikkeen tapainen olisi ollut, niin jonkin verran halvempaa kuin sataman läheisyydessä. Siitä ne tulee aina paluumatkalla yleensä ostettua. Mutta kalliimmaksi se tulee lähteä suhailemaan risteilyn yhteydessä muualle ja aikaakaan siinä nyt ei kuitenkaan rajattomasti ole. Matkaakin tulee suuntaansa toistakymmentä kilometriä. Tiedä sitten. Laivallahan se melkein halvinta on, mutta niin on valikoimakin melko köyhä. Satamankin läheisyydestä löysin kyllä kaikkea muuta etsimääni paitsi Röda Lacketia, eikä ne hinnat niin riistoa ole, kysymys on kuitenkin mustasta kullasta josta nyt vähän voi maksaakin. Niin ja tosiaan, onhan tässä erona se että TallinkSiljan paateilla kulkenut aina eli eri satama tosiaan kyseessä, mutta kuitenkin. Luulisi niitä sieltä Viikkarin sataman läheisyydestäkin löytyvän.

Edit: Ihan huoltoasemillakin on yleensä ihan kiva valikoima, mutten niiltä ole tornikaupalla ikinä ostanut.

Neely#8
12.12.2010, 01:51
Kertaus on opintojen äiti.. Systeri palasi viikko sitten risteilyltä ja toi ohimennen 9 tornia Ettania/Generalin lösiä tuliaisina. Oli vartavasten kysynyt kassalla näistä tuontirajoista yms. Myyjä oli kuulemma todennut kylmänviileesti,että "myyn vaikka koko kaapin,jos rahat riittää" :D että eiköhän me vieläkin pysytä "nuuskassa"...

Lievers#22
14.12.2010, 18:39
Vielä piti sanoa, että eilen sain kyllä helpotukseksi kiekon Thunder Extra Stark Frosted pussia, melkosta pepsodenttia mutta kun ei muutakaan ole. Löysänä voisi olla veikeää tavaraa. Tälläinen mielipide kyseisestä tuotteesta tähän loppuun.

Ei kannata kokeilla löössinä, ei tunnu nupissa sen kummemmin ja on todella hienoa tavaraa ja näin ollen vaikeaa muotoilla. Muutenkin nuo maustetut on omasta mielestäni melko turhia, mutta jos niitä tykkää käyttää niin suosittelen pussiversiota.

Streider
14.12.2010, 19:09
Ei kannata kokeilla löössinä, ei tunnu nupissa sen kummemmin ja on todella hienoa tavaraa ja näin ollen vaikeaa muotoilla. Muutenkin nuo maustetut on omasta mielestäni melko turhia, mutta jos niitä tykkää käyttää niin suosittelen pussiversiota.

Njoo, ainoat maustetut nuuskat joita olen maistanut on ollu juuri tuo Thunderin pussi jota oli pakko ottaa kun kerta ei muutakaan ollut tarjolla. Niin ja sitten oliko se nyt Offroadin licourice löysänä, se nyt sentään pysyi kasassa, muttei siitä mitään irti saanut. Ihan jees tuoksuista anyway.

Nyt on onneksi varasto taas hyvällä mallilla, on pari tornia löysää Ettania ja samanlainen setti Röda Lacketia. Niin ja piti ottaa kokeilun vuoksi tornin verran Camel White portion pusseja. Hetken selviää näillä eväillä.

ruskeahähly
15.12.2010, 17:07
Ruotsista kotiuduttu ja nuuskavarastot täytetty.
Muutamia kiekkoja ostin makunuuskia maista ja päällimäiseksi näistä jäi mieleen Gotlannin joulunuuska. Erittäin hyvä hieman glögille tuoksuva ja maistuva mehu. Väri hieman vaalea ja koostumus hieman muruinen. Joka kioskista tätä ei todellakaan löytynyt, mutta ei voi kuin suositella tätä.

Carl-Sean Berg
18.12.2010, 14:21
Mites tietäjät on yhdistelmä nuuska ja Arlandan lentokenttä?

AIK-Djurgården matsista poistutaan flygarilla ja tarkoitus olisi täydentää mustan kullan varastoja. Taitaa olla ainakin kalliimmat hinnat kuin laivalla, mutta muuten on vissiin ihan normi meininki eli saa ostaa ainakin sen kolme tornia?

Cosmo
19.12.2010, 01:50
Mites tietäjät on yhdistelmä nuuska ja Arlandan lentokenttä?

AIK-Djurgården matsista poistutaan flygarilla ja tarkoitus olisi täydentää mustan kullan varastoja. Taitaa olla ainakin kalliimmat hinnat kuin laivalla, mutta muuten on vissiin ihan normi meininki eli saa ostaa ainakin sen kolme tornia?

pari viikkoa sitten myivät vaikka siis lennettiin vain sinne, ei sii oltu lähdössä mihinkään. Ainakin skurfia oli ja jotain joulunuuskaa ja lucky strikea. Ja generalia ja ettania ja jotain muitakin. 4 pötköä maksoi 120 eur, tosin saattoi olla, että ostin vain kolme, kun himaan tuli vaan kolme. Muista kyllä yhtään, ehkä vaan hukkunut yks pötkö, siinä nyt tapahtu kaikkenlaista ennen ja jälkeen. Lisäks siellä on joku irtotiski, mistä voi ottaa kuin jätskialtaasta jotain laatuja ja vaakan kautta sitten maksetaan painon mukaan.

thego
19.12.2010, 14:31
Kotivalmistuksen rintamalla on nyt useiden kokeilujen jälkeen löytynyt kolme hyvää makuvaihtoehtoa. Romminuuska (n. 4cl rommia/50g tupakkaa), vaniljanuuska (yksi kokonainen vaniljatanko/30g tupakkaa) ja joulunuuska (kanelia ja kardemummaa nuuskan sekaan ihan oman maun mukaan).

Näistä oma suosikki on ehdottomasti vaniljanuuska vaikka aina välistä hirvittää ostaa vajaan neljän euron arvoista pientä vaniljatankoa tälläseen tarkotukseen, mutta kyllä tuo oman nuuskan hinta silti pysyy aika alhaisena verrattuna kaupan vastaavaan. Lisäksi nää omat nuuskat pieksee makupuolella lähes kaiken kaupoista löytyvän, koostumuksessa on vielä vähän parantamisen varaa. Rödä Lacket tyyppistä kuminuuskaa ois aika makia valmistaa jonain päivänä.

Ton Rommin tilalle käy muuten vallan mainiosti myös viski ja varmaan melkein mitkä tahansa viinat/tms (ei toki mitkään makeat liköörit). Suosittelen toki ne alkoholit ottamaan nesteestä pois ensin vaikka aika pienissä määrissä vielä liikutaan. Eikä tuota romminuuskaa oikein töissäkään viitsi käyttää kun sen verran selkeät tuoksut pistää ilmoille.

manager78
21.12.2010, 17:29
Olen lähdössä parin viikon päästä Siljalle ja kaveri pyysi tuomaan pari pötköä ettanin pussinuuskaa.

Jos jollain olisi suht tuoretta tietoa nuuskan hinnasta Siljalla niin voisitteko kertoa.

Tiedän sitten pyytää kaverilta riittävästi rahaa mukaan.

Trenchtown
21.12.2010, 19:06
Jos jollain olisi suht tuoretta tietoa nuuskan hinnasta Siljalla niin voisitteko kertoa.

En muista tarkkaa hintaa, kun tuli oltua kuin lapsi karkkikaupassa, mutta 31 ja 35 euron väliin se hinta osuu.

Jämäpakki
24.12.2010, 00:20
Taas on nuuskavarastot sen verran lopussa, että alkaa reissu Haaparantaan olla ajankohtainen heti, kun joulu on takana eli tuossa maananantaiaamuna olisi tarkoitus lähteä auton kanssa taivaltamaan 600kilometriä.

Nuuskan hinta lienee aikaslailla sama kuin tuossa syksyllä, ainakaan omaan silmään ei ole sattunut pahempia hintojen nousuja, eikä niitä kyllä liioin tarvitakkaan. Kymmenisen tornia olisi tarkoitus noutaa tällä reissulla, pääasiassa Skruffin Xtra starkkia, mutta ehdotuksia uusista tuttavuuksista toki otetaan vastaan avoimin mielin. Viime reissuista poiketen, tällä kertaa en tule kajoamaan ainakaan Thunderin frostediin tai muihin kyseisen laitoksen tuotoksiin. Viime kerralta tuodusta tornista sain ehkä noin purkin tuhottua, en tiedä, mistä johtuu, mutta alkaa oksettaa kyseinen nuuska aika vahvasti.

En myönnä rikkovani mitään uusia tuontirajoituksia, vaan tuon itselleni sen 3tornia ja mukanani on vaikka pari mukavaa heppua, jotka ostavat 3sinkoa mieheen.

Kulkija
24.12.2010, 13:06
Nuuskasta jauhettu hetken aikaan täällä jo, mutta kerronpa täälläkin, että kuukauden päivät miettinyt tosissaan tupakanpolton lopettamista. Vähentänyt olet ja viimepäivinä olen päättänyt, että vuosi 2011 lähtee savuttomana liikenteeseen ja pysyy.

Trenchtown
24.12.2010, 16:36
Joulupukki, joulupukki, valkoparta, vanha salakuljettaja! Tuo jalo mies oli sujauttanut minulle mitä parhaimman paketin sitä parasta, eli Generalin Onyxia. Kyllä nyt kelpaa.

king of the jungle
31.12.2010, 19:39
Laivaristeily edessä Turku-Tukholma linjalla ja tarkoitus tuoda mukavasti mustaa kultaa.

Meno Silja Europalla ja tulo Silja Galaxyllä. Näistä Galaxy on ruotsin lipun alla, joten siellä nuuskaa myydään kunhan taxfree on auki ?

Ideana olisi ostaa vasta paluumatkalla niin ei tarvitsisi raahata Tukholmassa turhaan tavaraa mukana.

Cover
06.01.2011, 02:06
Mistä Virosta saisi ostettua Thunderin Extra sterkiä?
Ja onko mitään hajua paljonko se siellä maksaa?

thego
06.01.2011, 14:08
Työkaverilta tuli eräs päivä kokeiltua nokkanuuskaa ja onhan toi aika tykkiä kamaa. Kyseessä siis sellanen ruskea jauhe joka impataan nenään. Pirun kätevä vaihtoehto esim. töissä jossa ei välttämättä viitti irtoa pitää koko aikaa ja toisaalta säästää myös aikaa. Kuulemma jostain Itävallasta oli saanut tota ja ois kyl mielenkiintoista tietää saisko Ruotsin puolelta jostain.

Wikipedian artikkeli kyseiseen aineeseen. (http://en.wikipedia.org/wiki/Nasal_snuff) Tämän mukaan ainakin Swedish Match valmistaa nokkanuuskaa, mut myynnisä ei puhuta mitään.

E: Briteistä löytyikin Snuff- kauppa pienen etsinnän jälkeen ja melko hyvä valikoima sekä hinta tuolta löytyy.

Trenchtown
06.01.2011, 14:15
Työkaverilta tuli eräs päivä kokeiltua nokkanuuskaa ja onhan toi aika tykkiä kamaa.

Joskus parikymppisenä olin sellaisessa duunissa, jossa pölyä riitti enemmän kuin tarpeeksi. Pimeää työtä tein ja urakkapalkalla, joten siellä juostiin tai hölkättiin sellainen 6-8 kilon kuorma molemmissa käsissä ja taas takaisin hakemaan uutta kuormaa. Silloin tuli nenänuuskaa käytettyä paljonkin ja se piti nokan hienosti auki, eikä tarvinnut röökitaukoja pitää. Jostain saksanlaivalta sitä kaverin kaveri silloin roudasi, mentholilla maustettua ja sitten maustamatonta tavaraa. Pitäisikin hommata tuota jostain purkillinen, ihan fiilistelyn merkeissä siis.

Snagari
08.01.2011, 14:31
Joskus aikoinaan tänne kirjoittelin tuosta snuffista, nokkanuuskasta siis. Keski-Euroopassa vissiin aika suosittua tavaraa, ainakin juuri Saksasta, Itävallasta, Ranskasta ja Italiasta löytyy helpostikkin. Red Bull snuff strongia tuli laiteltua silloin tällöin nokkaan ja olihan se sinäällään mukavaa. Silmät valuivat hetken aikaa aika reippaastikin ja korvat menivät lukkoon kun kunnon satsin mälläsi molempiin nenäreikiin. Mutta tuntui se myös kiitettävästi. Kännissä myös aina kiva vaihtoehto hieman "kisailla" kavereiden kanssa, yleensä toiset huusivat jo kauhistuksesta kun aloin sitä viivaa tasoittelemaan. En ole nyt about. vuoteen käyttänyt, mieli tekisi kyllä. Mahtaakohan tosiaan esim. Ruotsista tavaraa saada mistään? Onko joku nähnyt?

Herkku
09.01.2011, 14:41
Joskus olenkin tainnut tästä jo kirjoittaa, mutta nenänuuska on tupakaton nuuska. Joten, tadaaa, sen myynti on Suomessa on laillista. Monien tupakkakauppojen luetteloista tuote kyllä löytyy.

Itselläni on juuri käytössä kiekollinen menthol flavoa. Mukava tuote sinällään että yksi kiekollinen riittää todella pitkäksi aikaa. Viikonloppukäytössä taasen tulee yleensä nautittua liikaa. Mukava tapa viettää sunnuntai-iltaa niistäen ruskeata töhnää.

Laakamato
09.01.2011, 20:46
Joskus olenkin tainnut tästä jo kirjoittaa, mutta nenänuuska on tupakaton nuuska. Joten, tadaaa, sen myynti on Suomessa on laillista. Monien tupakkakauppojen luetteloista tuote kyllä löytyy.

Osaako joku sanoa, löytyykö Turun liikkestä tuota tavaraa? Tekisi mieleni kokeilla tuotakin vaikka todennäköisesti saan vaan nenän vuotamaan verta...

Tommy
10.01.2011, 08:13
Siljalla oli "kolme Generalin pötköä" hintaan 79,95. Generalia oli muistaakseni viittä eri mallia myynnissä, Ettania kolme, Camelia kaksi ja lisäksi vielä pari jotain muuta. Yhden purkin kappalehinta oli 3,50 euroa.

Ostin itse kerralla 6 tornia, ei merkannut tai kysellyt maihinnousukorttia (nykyään kolmen tornin raja).

LaRock
15.01.2011, 21:41
Mistäköhän päin tukholmaa saa tuota Thunder Frosted nuuskaa? Nyt olisi hieman kiire! Auttakaa tämän jalon lajin harrastajaa.

trap
15.01.2011, 23:28
Pari itävaltalaista janaria tarjosi muistaakseni viime kesänä yökerhossa nenänuuskaa ja ihan kiva tuote, pari kertaa sen jälkeenkin päässyt vetelemään viivoja. Vaikutus toki aika lyhytkestoinen ja jos tuota on tarjolla niin tulee aika tiiviiseen tahtiin vedettyä.

Ruotsalaistavaraan tuli tänään täydennystä tornin verran, sillä nyt pärjännee muutaman viikon.

SamSpade
17.01.2011, 15:14
Mikäs tilanne on nykyään ruotsinlaivoilla? Huhtikuussa tuli työmatka hki-tukholma-hki Viking Mariellalla. Vieläkö nuuskaa myydään? Mitä merkkejä ja onko eroa ostaako tukholmaan tai helsingiin suuntautuvalla matkalla?
Voisi tankata viski- ja nuuskavarastot täyteen.

Taata Musa
23.01.2011, 13:07
Tuolla joku aikaisempikin kysyi tuosta nenänuuskasta että saako Turun liikkeestä sitä ja ei näytä vastausta saaneen joten kysynpä minäkin. Saako sitä siis Turusta ?

Noutaja#9
26.01.2011, 18:56
Mikäs tilanne on nykyään ruotsinlaivoilla? Huhtikuussa tuli työmatka hki-tukholma-hki Viking Mariellalla. Vieläkö nuuskaa myydään? Mitä merkkejä ja onko eroa ostaako tukholmaan tai helsingiin suuntautuvalla matkalla?
Voisi tankata viski- ja nuuskavarastot täyteen.

Menomatkalla saat aamulla ostaa 5 tornia kerralla. Takaisin Suomeen tullessa illalla saat ostaa vain 3 tornia kerralla. Nuuskaa myydään siis vain, kun laiva on Ruotsin aluevesillä. Joten jos palaat samalla laivalla takaisin, suosittelen nuuskan ostamista menomatkan aamulla.

Merkeistä en osaa muuta sanoa, kuin perinteinen Ettan ja Göteborg. Niitä kahta kun tulee pelkästään ostettua.

Mr.X
26.01.2011, 20:11
Onkos kellään tietoa, että myydäänkö joko Viikkarilla tai Siljalla Hki-Tukholma välillä Catchin Menthol-pussinuuskaa (minipusseja)?

Satun nimittäin olemaan outolintu ja tykkäämään tosta tyttöjen lelunuuskasta.. :)

Giba
27.01.2011, 20:24
Kaverillani on ranskalaisia työkavereita ja sitä kautta Ranskan pojilta sain 10 pientä purkkia afrikkalaista Makia Ifrika-nuuskaa. Purkin koko on vain 20 g ja hinnaksi tuli 2,30 € / purkki. Ai, kun mukavasti polttelee huulen alla, vaikka nuuskaa on tullut semmonen 15 vuotta enemmän tai vähemmän käytettyä. Viimeiset viisi-kuusi vuotta päivittäin, eli olen suurkuluttaja. Mutta tämä afrikkalainen myrkky on kyllä piristävä poikkeus. Paketista ei juuri muuta selvää saa kuin nimen ja alkuperän, mutta nuuskaa tämä on :) Jos jossain törmäätte vastaavaa, niin eikun vaan kauppoja tekemään. Jos et ole ns. suurkuluttaja, niin kyllä parin kolmen tykillisen jälkeen kyyneleet valuvat mukavasta kirvelystä, etenkin jos samalle puolelle laittaa uudestaan ja uudestaan.

lapa78
27.01.2011, 22:16
Mutta tämä afrikkalainen myrkky on kyllä piristävä poikkeus. Paketista ei juuri muuta selvää saa kuin nimen ja alkuperän, mutta nuuskaa tämä on :) Jos jossain törmäätte vastaavaa, niin eikun vaan kauppoja tekemään. Jos et ole ns. suurkuluttaja, niin kyllä parin kolmen tykillisen jälkeen kyyneleet valuvat mukavasta kirvelystä, etenkin jos samalle puolelle laittaa uudestaan ja uudestaan.

Mistäs lähtien nuuskan on kuulunut kirvellä tai poltella? Itse en varmaan kyseistä tuotetta suostuisi käyttämään, jos kirvelisi jo muutaman tykillisen jälkeen. Noh, jokainen saa nautintonsa jostain...

Giba
27.01.2011, 22:25
Mistäs lähtien nuuskan on kuulunut kirvellä tai poltella? Itse en varmaan kyseistä tuotetta suostuisi käyttämään, jos kirvelisi jo muutaman tykillisen jälkeen. Noh, jokainen saa nautintonsa jostain...

Se on vaan mukava muistella, miltä nuorempana jannuna tuntui ensimmäiset nuuskakokemukset.Ja vaihtelu virkistää mukavasti ruotsalaisten tuotteiden rinnalla. Ja ei se nyt niin pahaa kirvelyä ole, ennemmin mukavaa kutinaa ja tunnetta. Älä ota kaikkea niin vakavasti.

lapa78
27.01.2011, 23:11
Se on vaan mukava muistella, miltä nuorempana jannuna tuntui ensimmäiset nuuskakokemukset.Ja vaihtelu virkistää mukavasti ruotsalaisten tuotteiden rinnalla. Ja ei se nyt niin pahaa kirvelyä ole, ennemmin mukavaa kutinaa ja tunnetta. Älä ota kaikkea niin vakavasti.

Nyt en oikein pysy mukana. Onko kyseessä siis hyvä nuuska vai teini-iän hassuttelut? Tämä oli se asia mikä pisti silmään, ilmaisin itseäni ehkä huonosti.

Ja jos tuo mukava kutina on oikea nimitys, niin sitten kyllä kokeilisin itsekin.

Niin, ja vakavasti ottaminen ei nyt oikein liittynyt tähän, enemmän ehkä ihmettely.

Snagari
27.01.2011, 23:41
Kaverillani on ranskalaisia työkavereita ja sitä kautta Ranskan pojilta sain 10 pientä purkkia afrikkalaista Makia Ifrika-nuuskaa. Purkin koko on vain 20 g ja hinnaksi tuli 2,30 € / purkki. Ai, kun mukavasti polttelee huulen alla, vaikka nuuskaa on tullut semmonen 15 vuotta enemmän tai vähemmän käytettyä. Viimeiset viisi-kuusi vuotta päivittäin, eli olen suurkuluttaja. Mutta tämä afrikkalainen myrkky on kyllä piristävä poikkeus. Paketista ei juuri muuta selvää saa kuin nimen ja alkuperän, mutta nuuskaa tämä on :) Jos jossain törmäätte vastaavaa, niin eikun vaan kauppoja tekemään. Jos et ole ns. suurkuluttaja, niin kyllä parin kolmen tykillisen jälkeen kyyneleet valuvat mukavasta kirvelystä, etenkin jos samalle puolelle laittaa uudestaan ja uudestaan.

Tarkoittamasi tuote taitaa olla Makla Africaine? Hyvää tavaraa on kyllä ja voin luvata, että ensimmäisen kiekon jälkeen ei edes kirvele. Eikä ole muuten Afrikassa tehty, kuten nimestä voisi olettaa, nimittäin Belgiassahan tuota tehdään. Noita on myös eri vahvuisia, on punaista ja vihreää ym. Keski-Euroopassa, varsinkin Ranskassa perkeleen suosittua kamaa. Sveitsissä ja Saksassa tuppaa vaan olemaan melko kallista, n. 6-10 euroa purkilta. Mutta tosiaan suosittelen teitä kaikkia nuuskamuikkusia kokeilemaan tätä, muistakaa kuitenkin aloittaa varovasti eli n. 2 millin biiteillä.

Ps. Itsellä nyt Maklan extra iso purkki käytössä, kestää omassa käytössä vajaan viikon.

Neely#8
28.01.2011, 01:54
Viikonloppuna tuli käytyä Tukholmassa Viking Linella ja latasin kerralla 18 tornia tiskiin.Myyjä ei ilmoittanut mitään muuta kun hinnan,eli tuskin heitä (vieläkään) kiinnostaa paljonko joku haluaa ostaa...Kaveri latas tiskiin heti perässä 25 tornii,eikä hänellekkään mitään kyselyitä tullut. Pussinuuskasta en niin välitä,joten en pysty kertoon,mitä kaikkea oli saatavilla,mutta ainakin irtokamana löyty Ettania,Generalia ja Göteborgia. Ettanilla tarjous "travel-pack" 3 tornii 79,90€.

ProCoach
28.01.2011, 09:30
Sveitsissä ja Saksassa tuppaa vaan olemaan melko kallista, n. 6-10 euroa purkilta.

Itsellä on ensi viikolla edessä reissu Sveitsiin. Saako tuolla nuuskaa ihan tavallisesta kaupasta vai millainen on meininki?

Giba
28.01.2011, 14:45
Tarkoittamasi tuote taitaa olla Makla Africaine? Hyvää tavaraa on kyllä ja voin luvata, että ensimmäisen kiekon jälkeen ei edes kirvele. Eikä ole muuten Afrikassa tehty, kuten nimestä voisi olettaa, nimittäin Belgiassahan tuota tehdään.

Juu sama tavara kyseessä. Purkissa ja paketissa lukee Makla Ifricia, mutta samaa todellakin on mitä tarkoitat. Itse eilen innoissani kirjoitin hieman väärin mitä niissä lukee. Ja valmistumaana on Belgia. Mutta edelleen piristävä poikkeus, voisin ostaa toistekkin. Ja niistä hinnoista vielä sen verran, että laatikon kylkeen merkattu 23 €,eli ei kovinkaan hinnakasta. Tosin purkki on vaan sen 20 g, mutta kestää jopa pidempään kuin normiettani.
Sunnuntaina tulee taas Ruotsin maalta Rödaa ja sekin toimii pitkästä aikaa loistavasti. Aika Ettan-painotteisesti menty pitkän aikaa. Mutta kuten sanottua, vaihtelu virkistää.

Snagari
28.01.2011, 21:34
Itsellä on ensi viikolla edessä reissu Sveitsiin. Saako tuolla nuuskaa ihan tavallisesta kaupasta vai millainen on meininki?

Ainakin tuota maklaa saa. Tavallista nuuskaahan siella ei myyda. Nenanuuskaa luulisin myoskin olevan tavallisessa kaupassa saatavilla.

Hanson
01.02.2011, 14:35
Mun kaveripiirissä on sähkötupakka-buumi. Jo VIISI (5) tuttua on päässyt tai pääsemässä irti röökistä sähköröökin avulla. Tämä tarkoittaa, että kaikki jotka tuon aloittivat, ovat onnistuneet yrityksessään. Sitähän voi "poltella" sisätiloissa, jopa raflassa koska se on hajuton, eikä aiheuta oireita allergikoissa. Loistava keksintö ! Ihmettelen vaan sitä, miksei sitä ole saatavana Suomesta, vaan tilaukset on tehtävä netin kautta. Jos asia ei ole tuttu, niin googlettakaa "sähkötupakka" , tietoa löytyy myös suomeksi.

zet
04.02.2011, 19:53
Onkohan Viking Linella vielä voimassa tuo travel-pack -tarjous, jossa kolme tornia saa hintaan 80 euroa? Huomenna olisi tarkoitus tehdä varastontäydennysreissu Turusta Tukholmaan.

Gags
04.02.2011, 20:20
Kaverillani on ranskalaisia työkavereita ja sitä kautta Ranskan pojilta sain 10 pientä purkkia afrikkalaista Makia Ifrika-nuuskaa.

Tarkoittamasi tuote taitaa olla Makla Africaine? Hyvää tavaraa on kyllä ja voin luvata, että ensimmäisen kiekon jälkeen ei edes kirvele. Eikä ole muuten Afrikassa tehty, kuten nimestä voisi olettaa, nimittäin Belgiassahan tuota tehdään. Noita on myös eri vahvuisia, on punaista ja vihreää ym. Keski-Euroopassa, varsinkin Ranskassa perkeleen suosittua kamaa

Yhdenkin myyntipisteen Pariisissa jos viitsisitte ilmoittaa, niin olisin erittäin kiitollinen.

Giba
04.02.2011, 21:29
Yhdenkin myyntipisteen Pariisissa jos viitsisitte ilmoittaa, niin olisin erittäin kiitollinen.

Juuri onkimani tiedon mukaan menet vain ns. tupakkakioskeihin siellä, niin tavaraa pitäisi olla saatavilla. Tämä tieto peräisin kaverilta joka sitä nuuskaa minulle toimitti. Nimeltä mainittuja liikkeitä ei tähän hätään irronnut. Mutta siis PITÄISI olla aika hyvin saatavilla.

NorthenAxe
04.02.2011, 22:16
Onkohan Viking Linella vielä voimassa tuo travel-pack -tarjous, jossa kolme tornia saa hintaan 80 euroa? Huomenna olisi tarkoitus tehdä varastontäydennysreissu Turusta Tukholmaan.

Tiä tarjouksista, mutta Haaparannan "nuuskatukusta" saa loistavaa tavaraa portionina n. 22 ekeä per torni. Kysymyksessä siis Odens Extra Stark.

NA

Ck
05.02.2011, 16:10

Nyt kun kerta satuit menemään sinne, niin infoopas tännekin mikä siellä viikkarilla on tarjontana ja hintoja mielellään myös kun itsekin olen tässä lähiaikoina lähdössä ostosreissulle?

Sirkkeli
05.02.2011, 22:06
Viking Line cinderellalla oli tuo 3 tornia ettania 80 euroa. Oli muutenkin yllättävän hyvä tarjonta ainakin pussiosastolla. Ihmetytti myös se että Helsinki - Tukholma välillä sai ostaa 5 tornia ja Tukholma - Helsinki välillä 3 tornia. Suomeksi vielä: Aamulla 5 ja kun laiva lähtee kohti Helsinkiä niin 3.

zet
08.02.2011, 18:01
Nyt kun kerta satuit menemään sinne, niin infoopas tännekin mikä siellä viikkarilla on tarjontana ja hintoja mielellään myös kun itsekin olen tässä lähiaikoina lähdössä ostosreissulle?

Ettania ja Generalia löytyi tarjouksena tuo 3 tornia hintaan 80 euroa. Yhden tornin hintaa enkä muiden merkkien tarjontaa en hirveästi katsellut, vaan ostin noita kolmen tornin satseja. Ostin kerralla 18 tornia, eikä mitään ongelmia tuon määrän kanssa tullut kassalla.

Ck
09.02.2011, 04:14
Ettania ja Generalia löytyi tarjouksena tuo 3 tornia hintaan 80 euroa. Yhden tornin hintaa enkä muiden merkkien tarjontaa en hirveästi katsellut, vaan ostin noita kolmen tornin satseja. Ostin kerralla 18 tornia, eikä mitään ongelmia tuon määrän kanssa tullut kassalla.

Loistava tieto ja kiitos siitä, General on metsästyksessä ja jos Göteborgiakin löytäisi, niin ei haittaisi yhtään. En tiedä pitäisikö lähteä maihin ostoksille? Ettania tullut tungettua naamariin nyt taas siinä määrin, että joten vaihtelu tekisi poikaa. :D

Noutaja#9
14.02.2011, 19:41
Ruotsista kotiuduttu ja tässä tuoreimmat tiedot Viking Gabriellalta. Ettan oli tarjouksessa, 3 tornia 79,90 €. Camelistakin sai jotain alennusta, kun osti ainakin 2 tornia kerralla. Muita en valitettavasti katsonut, koska eivät kuuluneet tällä kertaa "ostoslistalle". Minä kun olin jälleen kerran ainoa meidän porukasta, joka pääsi aamulla ylös ja kauppaan.
Huomion arvoista oli se, että joka ikinen torni merkittiin matkalippuun ja 5 oli maksimi mitä sai ostaa kerralla. Kävin neljä eri kassaa läpi ja jokaisessa sama juttu. Matkalippu kiitos.
Takaisin tullessa sitten löytyi yksi kassa, jota ei kiinnostanut kysyä matkalippua, mutta kolme tornia oli maksimi mitä sai kerralla.

Viikatemies
15.02.2011, 11:34
Voisiko joku ystävällinen laittaa tietoa, mistä löytyy nuo Haaparannan "nuuskatukut". Ilmeisesti niitä on siellä kaksi..?
Vaikka osoite tai jokin muu linkki olisi mieluisa näpytellä navigaattoriin kun sinne suuntaan tulee tässä piakkoin matkattua. Kiitoksia.

Streider
15.02.2011, 13:57
Voisiko joku ystävällinen laittaa tietoa, mistä löytyy nuo Haaparannan "nuuskatukut". Ilmeisesti niitä on siellä kaksi..?
Vaikka osoite tai jokin muu linkki olisi mieluisa näpytellä navigaattoriin kun sinne suuntaan tulee tässä piakkoin matkattua. Kiitoksia.

Nuuskakaira on hyvä mesta ja helppo löytää. Muistelinkin että joku oli jossain oikein "hienon" opaskartan vääntänyt. Pikku googletuksella sen jopa löysinkin, ja siitä saat repäistyä osoitteenkin talteen. Helppo paikka löytää, voin sanoa.

Ja siitä katselemaan (http://ski.1g.fi/kuvat/lolkartta.gif)

Linkki vie upeaan opaskarttaan jotta pysyy mustan kullan varastot muikeina.

lapa78
18.02.2011, 16:59
Osaako kukaan kertoa, että mitä tavaraa myydään Turusta lähtevillä Siljan laivoilla ja paljon maksaa?

AaJee
18.02.2011, 21:18
Osaako kukaan kertoa, että mitä tavaraa myydään Turusta lähtevillä Siljan laivoilla ja paljon maksaa?

Ainakin Generalit, Göteborgit, Ettanit, Camelit, Rödät, oisikohan Skruffiakin jossain muodossa ollut ja vielä Catchit ja muut makunuuskat. Kaikista siis muistaakseni pussit ja paskat tarjolla. Ihan riittävän kattava valikoima mielestäni, eikä tuossa välttämättä ole kaikki. Nuo nyt nopeesti muistettuna.

Isktr
18.02.2011, 21:29
Ruotsin lentokentillä hinnat nousseet. Viimeksi ostin 319SEK/torni. Eilen Göteborgin kentällä 349SEK Generalit ja Rapet.

jussimy
26.02.2011, 12:45
Mikähän on nykyään nettitilausten laita? Tuleeko läpi ollenkaan edes lisämaksujen kera? Ja mikä olisi sivusto josta voisi edes yrittää tilausta? Joskus aikoinaan olen snus world widestä tilannut, mutta nyt ei enää näytä onnistuvan koko tilauksen tekeminen Suomeen.
Suomi on ainoastaan luvallista käydä kauppaa tupakka- ja nikotiinittomien tuotteiden kanssa. Olet ylittänyt tätä raja ja joudut poistamaan jonkun tuotteen ennen kun viet tilauksesi loppuun. Nähdäksesi meidän nikotiinittomat tuotteet, valitse tätä vaihtoehtoa Nuuskaoppaassa tilaussivulla.

Laakamato
26.02.2011, 21:38
Camelin valkoista pussia tuli hyvä satsi jääkaappiin. Tilaamaani Generalin valkoista ei laivalla ollut mutta maistettuani ei kyllä jäänyt yhtään kaivelemaan. Erittäin herkullista tavaraa taas!

Limingan Tiikeri
26.02.2011, 22:09
Oliko kenelläkään tästä haaparannan tulevasta uudesta nuuskakairan kilpailijasta tietoa, että millon mahtaa aueta? Itte siitä ohi ajelen vähän väliä ja aukioloajat näyttäs olleen jo paikoillaan pohjahintamainoksineen jonkun viikon, mutta sisälle ei ainakaan toistaseksi vielä pääse? Puljun nimestä en ole varma, olisko "haparanda snus, tobak & godis" tms.. Itelle jääny epäselväksi ku ei ole mitään infoa omiin silmiin löytyny.

santeriii^
27.02.2011, 19:26
Mites, nuuskan tilaaminen netistä on laitonta, mut onk kellää tietoo miten siit rangaistaan? Taikka et miten herkäst tulli ne nuuskat sielt poimii pois.

Uramawa
27.02.2011, 20:30
Miksi Suomessa ei myydä nuuskaa yleisesti kaupoissa vaikka sitä myydään Ruotsin lisäksi Norjassa ja Tanskassa täysin laillisesti. Ainii, sori Suomen neidolla on kukkahattu päässä.

emz1
28.02.2011, 11:52
Miksi Suomessa ei myydä nuuskaa yleisesti kaupoissa vaikka sitä myydään Ruotsin lisäksi Norjassa ja Tanskassa täysin laillisesti. Ainii, sori Suomen neidolla on kukkahattu päässä.
Ruotsissa leimahti nuuskasota (http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=49208:ruotsissa-leimahti-nuuskasota&catid=4:ulkomaat&Itemid=6)

Hienoa, että jotain yritetään Ruotsin puolella tehdä asialle. Saa nähdä, johtaako tämä lopulta mihinkään. Linkki vie verkkouutisten uutiseen liittyen nuuskan myynnin laillistamiseen EU:n alueilla.

Freggo
08.03.2011, 20:17
Kaveri on työkomennuksella Ruotsissa, ja ehdotteli että laittaisi postin kautta tulemaan pari sinkoa. Itse kuitenkin epäilen tätä, eli eikös tulli tästä napauta sakot päälle vai miten?

Tiityy
08.03.2011, 21:35
No mä olen ollu yksityisellä puolella tekemisessä tämän asian kanssa ja ei tullilla ole resursseja tutkia kaikkea, pahvilaatikkoon vaan ja tuuria mukaan. Sinuahan ei voida rangaista, jos lähettäjä ei merkitse nimeään, mistäs sinä mitään sisällöstä tietäisit? Riskinä tietysti on, että nuuskat tietty jää saamatta, jos tulli paketin aukaisee. Aikanaan tuli paljon nuuskaa Northenerin kautta ja tulli taisi vielä asiakkaille soitellakin, mutta ei siitäkään rangaistuksia jaeltu.

Fordél
08.03.2011, 23:25
Kuinka kauan sikarit säilyvät? Nyt löyty nimittäin muutama kuubalainen, jotka ovat vuosia olleet normaalissa huoneenlämmössä omassa metalliputkessaan ja muovissaan, joten ovatko vielä poltettavia?

Kulkija
09.03.2011, 19:25
Kuinka kauan sikarit säilyvät? Nyt löyty nimittäin muutama kuubalainen, jotka ovat vuosia olleet normaalissa huoneenlämmössä omassa metalliputkessaan ja muovissaan, joten ovatko vielä poltettavia?

Itse asiassa kysyisin samaa. Äitee oli jostain perintöasunnon kätköistä 3 sikaria löytänyt, jotka kaikki kuitenkin muoveissaan ole. Hajua siis ei ole, kuinka vanhoja on. Voikohan siis polttaa?

Toisena kysäisin, että minkäslaisia nuuskatarjouksia Silja Europalla on sekä pitääkö paikkaansa, että kartonki esim. Malboroa laivalla maksaa yli 40€?!

Tpip
09.03.2011, 23:48

Sikareita harrastavalta kaverilta tätä joskus kysäisin, niin kuivuneen sikarin elvyttämistä voi koittaa laittamalla se humidoriin kostumaan. Jotain aromeja kuivumisen yhteydessä kuulemma haihtuu ilmaan, joten täysin uudenveroisia niistä ei varmaankaan tule, mutta polteltavia kuitenkin.

Bruins
16.03.2011, 23:16
Kun menette Siljalla Tukholmaan tsekatkaa Sonjas Tobak. Pieni peli/tupakkakiska Fältöveesten ostarin kupeessa Valhallavägenillä, todella halpa ja hyvä valikoima esim V2 tobaccon valmistamia biittejä. V2 on tanskalainen firma. Merkit Thunder,Offroad ja Phantom. Loistava tuo Thunder >Frosted, nikotiiniä 6mg eli tuplasti normi Swedish Matchin kamaan verrattuna. Ja hintakin muikea; 290sek lös tavara. Pussi 250sek. Ja Phantom pussi vain 199sek!!

Sorry modet jos meni mainoksen puolelle, tätä vaan on saatava ja jengi haluaa :-)

Tiityy
17.03.2011, 04:13
joo, noitahan täällä Göteborgissakin menee eniten nykyään kaupaksi, vähän niinku LMää ennen. Eli selvinpäin Rödaa ja sitten ravinteliin Thunderia ja Phantomin Lössiä (220sek torni). Katselin kun toivat noita Tanskasta, eivät taida kruunut eksyä verottajalle :).

Muutenkin varsinkin täällä Gssä on ehkä viisi "harmaata" kioskia yhtä Pressbyroota kohden (se lähin vastine Rkiskalle). Yllättäen Thunderit yms. ovat kiven alla näissä virallisemmissa paikoissa.

kamik
17.03.2011, 08:23
Varhainen tupakointi johtaa usein kannabiksen käyttöön -Keskisuomalainen (http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/varhainen-tupakointi-johtaa-usein-kannabiksen-k%C3%A4ytt%C3%B6%C3%B6n/655396)

Varhainen tupakointi kasvatttaa riskiä 26-kertaiseksi ryhtyä huumeiden käyttäjäksi. Onhan siellä muitakin syitä, kuten oma tai isän humalajuominen, kavereiden tupakanpoltto tai kannabiksen käyttö ja pojilla aggressiiviset käyttäytymishäiriöt.

Tupakista se monilla alkaa.

Mr.X
17.03.2011, 10:38
Onko kellään teistä muuten tullut nuuskasta vatsavaivoja?

Itse aloitin aktiivisemman nuuskankäytön pari kuukautta sitten ja nyt mietin syytä viimeisen reilun kuukauden aikana tulleille vatsavaivoille. Ruokavalio pysynyt samana, nuuska ainoa muuttuja. Se kuitenkin todettakoon, että käytän Generalin White Portionia, joten valuminen on aika minimissä.

Oireina lähinnä vatsan turvotusta, ilmavaivoja ja närästystä...

Wrighter
17.03.2011, 11:21
Onko kellään teistä muuten tullut nuuskasta vatsavaivoja?

Itse aloitin aktiivisemman nuuskankäytön pari kuukautta sitten ja nyt mietin syytä viimeisen reilun kuukauden aikana tulleille vatsavaivoille. Ruokavalio pysynyt samana, nuuska ainoa muuttuja. Se kuitenkin todettakoon, että käytän Generalin White Portionia, joten valuminen on aika minimissä.

Oireina lähinnä vatsan turvotusta, ilmavaivoja ja närästystä...

Nuuskahan tuon tekee.

Lopeta ny hyvä mies vielä kun et oo edes oikein aloittanu vielä.

Mulla on yksi purkki jäljellä white portionia ja sen jälkeen loppuu tää nikotiinilla leikkiminen. Nyt olen jo viikon verran käyttänyt nikotiinitonta nuuskaa ja välillä sitten laittanut oikean pussin huuleen.

Auttaa roimasti kun on aito nuuskapussi huulessa vaikka sitten ilman nikotiinia.

Viikon kuluttua voikin sitten siirtyä Läkerol Cactus-pastilleihin, joita pitää huulen alla..

Mr.X
17.03.2011, 11:28
Nuuskahan tuon tekee.

Lopeta ny hyvä mies vielä kun et oo edes oikein aloittanu vielä.

Omassa tapauksessani lopetin tupakanpolton (tosin vain viitisen tupakkaa meni päivässä) ja "fiksusti" siirryin käyttämään nuuskaa. Tupakan kanssa ei ollut mitään mahaongelmia, mutta nuuskaa epäilen tosiaan nyt näiden vaivojen aiheuttajaksi.

thego
17.03.2011, 12:59
Omassa tapauksessani lopetin tupakanpolton (tosin vain viitisen tupakkaa meni päivässä) ja "fiksusti" siirryin käyttämään nuuskaa. Tupakan kanssa ei ollut mitään mahaongelmia, mutta nuuskaa epäilen tosiaan nyt näiden vaivojen aiheuttajaksi.

Kuten edellä kirjoittanut niin lopeta nyt helvetissä. Ei se nuuska niin mahtavaa ole et tarttis kärvistellä mahakipujen kanssa. Ite aikanaan vaihdoin myös tupakasta nuuskaan ja oon todennu et nuuskan kanssa välittömät terveyshaitat/epämukavuudet on paljon pienempi paha. No eipä täs enää oo kyl vuosiin mitään haittoja ollutkaan mitä nyt silloin tällöin huuli vähän ärtyy. Ja silloin toki heitetään biitti toiselle puolelle.

Noi mahavaivat toki menee yleensä ohi ajan kanssa kun kroppa tottuu uusiin myrkkyihin.

Laakamato
17.03.2011, 15:56
Nuuska voi olla aika myrkky tottumattomalle. Itse olen todistanut tapausta jossa humalainen mies otti nuuskan ja meni siitä entistä enemmän sekaisin. Paskoi housuunsa jne. Miehen kaveri luuli että nuuskassa oli jotain paskaa ja vei miehen sairaalaan. Sairaalassa ajan ja paikan taju suhteellisen sekaisin ja agressiivinen. Huumeseula puhdas ja promillejakin muistaakseni 1,5. Lääkärikään ei muuta syytä keksinyt kuin tuon nuuskan. Noilla promilleilla ei aikuinen, normaalin päihdetaustan omaava mies vielä noin sekaisin ole. Nukkui humalansa pois ja aamulla kotiin. Toisaalta, huumeseulassa ei katsota ihan jokaista ihmisen keksimää myrkkyä joten onhan se nyt mahdollista että jotain muutakin nuuskassa oli. Varsinkin kun sai nuuskan tuntemattomalta mieheltä.

Tiityy
17.03.2011, 16:15
Olen siirtynyt takaisin Lössiin pussinuuskasta juuri mahaoireiden vuoksi. Eivät sovi minulle ainakaan. Varsinkin nämä whitet yms. nuuskat aiheuttavat ongelmia. Niissä olevat maku- ja hajuaineet eivät sovi minulle. Täällä Ruotsissa oli tehty tutkimus näistä nuuskista (kyseessä oli varsinaisesti tutkimus ns. vapaan nikotiinin? määrästä ), jossa kävi selville miten paljon eri nuuskissa on kemikaaleja. Röda Lacket, Ettan, Göteborgs Extra Fint/prima ja Rape olivat vähiten käsiteltyjä ja sitten Thunderit yms eniten. Swedish Match oli joutunut näitä ilmoittelemaan kun vievät tavaraa Jenkkeihin, Ruotsissa ei ole tämmöistä velvoitetta.

Olen käyttänyt nyt nuuskaa 25v. eikä ongelmia ole Ettanin, Rapen tai muun tavallisen nuuskan kanssa. Toki parempi on ilman, mutta jos jotain on pakko käyttää, niin kyllä tupakka on se vihonviimeinen myrkky.

Noutaja#9
17.03.2011, 16:27
Toisena kysäisin, että minkäslaisia nuuskatarjouksia Silja Europalla on sekä pitääkö paikkaansa, että kartonki esim. Malboroa laivalla maksaa yli 40€?!

Nuuskatarjouksista Siljalla en tiedä, mutta punainen Mallu maksoi Vikingillä 35 € / kartsa. 2-pack 67 € eli noi yli 40 € hinnat tuntuu uskomattomalta.

Jääkoneenkuljettaja
17.03.2011, 16:43
Täällä Ruotsissa oli tehty tutkimus näistä nuuskista (kyseessä oli varsinaisesti tutkimus ns. vapaan nikotiinin? määrästä ), jossa kävi selville miten paljon eri nuuskissa on kemikaaleja.
Saiskos tuosta tutkimuksesta enemmänkin tietoja? Nimimerkillä sekakäyttäjä...

Kaveri toi maistiaisena Thunderin Coolaa, eli tätä kokiksen makuista pussia. Ei ehkä se kaikkein toimivin makuyhdistelmä, mutta välipalana menettelee. Ei kuitenkaan eksy omalle ostoslistalleni enää.

Nuuskasta minulle ei ole tullut mahavaivoja, vaikka melko paljon sitä nannaa lientä tuleekin nieltyä päivän mittaan. Sen sijaan syksyisin metsästyksen yhteydessä tulee poltettua välillä reilustikin ja silloin on vatsa sekaisin ja ruikulipaskalla. Erikoista eli ei, sillä elimistö tottuu toiseen ja reagoi toiseen toisella tapaa. Lähtökohtaisesti molemmat ovat myrkkyjä, joita vastaan elimistö kapinoi. Kohta n. 20 vuoden nuuskankäytön vuoksi vatsa ei välitä, vaikka välillä vahingossa pussin nielaisisikin.

White portionit ovat kyllä noiden nuuskien osalta itselle no-no. Huuli ärtyy todella nopeasti niistä, ja ilmeisesti se pussi on paksumpaa kamaa (mikä ero normipussilla ja whitellä oikeastaan onkaan?) eli hyötykuormaa ei välity perille saakka totuttuun tapaan. Skruffin Stark White on ainoa paskapussi, joka huuleeni eksyy ja sekin vain jonkin urheilusuoritteen aikana vähäisemmän valumisen vuoksi.

thego
17.03.2011, 22:07
Nuuska voi olla aika myrkky tottumattomalle. Itse olen todistanut tapausta jossa humalainen mies otti nuuskan ja meni siitä entistä enemmän sekaisin. Paskoi housuunsa jne. Miehen kaveri luuli että nuuskassa oli jotain paskaa ja vei miehen sairaalaan. Sairaalassa ajan ja paikan taju suhteellisen sekaisin ja agressiivinen. Huumeseula puhdas ja promillejakin muistaakseni 1,5. Lääkärikään ei muuta syytä keksinyt kuin tuon nuuskan. Noilla promilleilla ei aikuinen, normaalin päihdetaustan omaava mies vielä noin sekaisin ole. Nukkui humalansa pois ja aamulla kotiin. Toisaalta, huumeseulassa ei katsota ihan jokaista ihmisen keksimää myrkkyä joten onhan se nyt mahdollista että jotain muutakin nuuskassa oli. Varsinkin kun sai nuuskan tuntemattomalta mieheltä.

Oliko kyseinen mies tupakoitsija tai muutenkaan tottunut nikotiiniin? Kyllä mäki muistan ekan tupakanpolton joka tuntui samalta kun nykyisin jonku kuuden oluen vetäminen tyhjään vatsaan (sekava ja humalainen olo) tai ensimmäiset nuuskapussit kun alko päässä huippaamaan niin perkeleesti ja laattaaki piti heittää. Vielä kun ottaa huomioon et ensimmäisten nuuskakokelujen aikaan olin jo tupakkia poltellut ihan hyvän aikaa niin en ihmettele etteikö aikuinen mies humalapäissään voisi mennä sekaisin ensimmäisestä nuuskakokeilustaan.

Toki nuuskassa voi olla mitä tahansa paskaa joka muiden aineiden (esim. alkoholi) kanssa vaikuttaa ihan omalla tavallaan. Tai sitten kyseessä saattoi olla kotitekoinen nuuska..

Laakamato
18.03.2011, 14:37
Oliko kyseinen mies tupakoitsija tai muutenkaan tottunut nikotiiniin? Kyllä mäki muistan ekan tupakanpolton joka tuntui samalta kun nykyisin jonku kuuden oluen vetäminen tyhjään vatsaan (sekava ja humalainen olo) tai ensimmäiset nuuskapussit kun alko päässä huippaamaan niin perkeleesti ja laattaaki piti heittää. Vielä kun ottaa huomioon et ensimmäisten nuuskakokelujen aikaan olin jo tupakkia poltellut ihan hyvän aikaa niin en ihmettele etteikö aikuinen mies humalapäissään voisi mennä sekaisin ensimmäisestä nuuskakokeilustaan.

Toki nuuskassa voi olla mitä tahansa paskaa joka muiden aineiden (esim. alkoholi) kanssa vaikuttaa ihan omalla tavallaan. Tai sitten kyseessä saattoi olla kotitekoinen nuuska..

Ymmärtääkseni mies ei ollut tupakoitsija. Nuuska oli pussia, joten tuskin omatekoista. Mikä ei tietysti poista sitä mahdollisuutta että nuuskaan oli liotettu jotain.

Krapulassa kun laittaa tykillisen huuleen niin kyllä päässä tuntuu minullakin. Ja vatsanhan nikotiini laittaa toimimaan ainakin aamulla. Olen vissiin kertonut aikaisemminkin kuinka kaveri sai töissä jotain nuuskaa, muistaakseni merkki oli Wildman, joka veti kuupan kokeneelta Ettanin käyttäjältä sekaisin.

Kantapäätorjunta
26.03.2011, 18:34
Ihan mielenkiinnosta, miten nuuska vaikuttaa promilleihin? Luulisi jonkunlaisen vaikutuksen kuitenkin sisältävän.

Rolli92
26.03.2011, 18:47
Ihan mielenkiinnosta, miten nuuska vaikuttaa promilleihin? Luulisi jonkunlaisen vaikutuksen kuitenkin sisältävän.
Ei mitenkään. Alkoholin määrä pysyy veressä vakiona nikotiinista huolimatta eli myös promillet pysyvät vakiona. Toki näiden yhteisvaikutus voi olla merkittävä.

Voittaja
30.03.2011, 15:04
Näköjään jotkut suomalaiset onnistuneet jäädyttämään nuuskan tilaamisen netin kautta kaikkiin Euromaihin, kiitti vitusti! Alkaa olla hiukka hankalaa kohta tämä käyttäminen kun pitää alkaa ostamaan lentoja Ruotsiin jos meinaa hankkia nuuskaa, ja kaikki tämä kun joidenkin kusipäiden mielestä se pitää bannata kaikkialla, lähtökohtana tälle tietenkin se kun tällä ei juuri pieneen Suomeen ole menossa ollenkaan verotuloja. Imekää sykkivää. Toimitus tänne saarille toiminut tähän asti loistavasti, toivottavasti tämä on erittäin lyhytaikainen jäädytys, sillä kohta alkaa olla nuuskat vähän vähissä... ja tämä jäädytyshän on alkanut lauantaina(ainakin näin nopean tutkimisen perusteella), eli sopivasti muutama päivä ennen kuin oma kipuraja tuli vastaan ja piti alkaa tilaamaan.

Vesku
30.03.2011, 15:41
Näköjään jotkut suomalaiset onnistuneet jäädyttämään nuuskan tilaamisen netin kautta kaikkiin Euromaihin, kiitti vitusti!

Siis nuuskaa ei saa nyt tilattua netistä mihinkään euromaihin? Eikö mistään?

Olen lähdössä Keski-Eurooppaan puoleksi vuodeksi. Katselin hiljattain (aiemmin kuin viime lauantaina), että tornille tulisi hintaa alle 50 euroa toimituskuluineen, mutta verot saattavat nostaa hintaa merkittävästi.

Puolestaan Keski-Euroopasta käynti Ruotsissa/Norjassa/Tanskassa olisi aivan liian kallista, joten ei muuta kuin kalenterista 24 h vapaata ja 23 h -risteilylle. Kävin. Nyt on materiaalia...

Lohipoika
30.03.2011, 15:43
Näköjään jotkut suomalaiset onnistuneet jäädyttämään nuuskan tilaamisen netin kautta kaikkiin Euromaihin, kiitti vitusti!

Jes!!! Mahtava uutinen. Kiitos paljon tiedosta. Vihdoinkin kehitys on menossa oikeaan suuntaan.

Voittaja
30.03.2011, 15:45
Tässä linkissä jotain infoa tästä asiasta. Itse laitoin koetilauksen Jenkeistä tulemaan, ainakin työkaverit on sieltä onnistunut tilaamaan ihan normaalisti aikasemmin, joten toivottavasti toimii meikäläisenkin kohdalla. EU Swedish Snus Ban! (http://www.snuscentral.org/latest-snus-news/eu-swedish-snus-ban.html)

emz1
30.03.2011, 22:35
Onkos kukaan käynyt Haaparannan reissulla viime aikoina? Minkälaiset hinnat on esim. Ettanissa, Generalissa, Göteborgissa tai Thunderissa pussina ja löysänä?

Nimim. reissu edessä.

jussimy
31.03.2011, 11:34
Onkos kukaan käynyt Haaparannan reissulla viime aikoina? Minkälaiset hinnat on esim. Ettanissa, Generalissa, Göteborgissa tai Thunderissa pussina ja löysänä?

Nimim. reissu edessä.
Parisen viikkoa sitten kävin Snusgrossenissa. Generalin pussisingolla oli hintaa 334.90 kruunua (37.5225 EUR).

Siim72
01.04.2011, 14:05
Mietiskelin tuossa tilata netistä nuuskaa. Mietimpä vain, että miten tulli suhtautuu esim. 3-5 tornin pakettiin? Sitten, olisi kysymys merkistä/sivusta jonka sain frendiltä. Elikkäs Oden's Snus (http://www.odenssnus.com/), onko kokemuksia itse tuotteesta sekä toimituksen luotettavuudesta? Saa toki ehdottaa ns. varmoja sivustoja.

Pahoittelen vielä, että aihetta on varmasta käyty useinkin läpi ketjussa. Nyt ei vaan jaksanut penkoa tarkemmin. Kiitos vastauksista!

Niin ja linkki vie sivulle jossa myydään nuuskaa.

Pula-ajan Tretjak
01.04.2011, 14:09
Odenssissa oli tyyliä. Siitä tuli joka kerta conan-olo eli "haluaisivatko herrat styygian parasta?". Vaan nuuskana aivan peruskauraa eikä pettymyksiä tuottavaa. Joskin ei ole tosiaan sieltä kärkipäästäkään omaan makuun. Huoleti voit tosin kokeilla tuota, sillä aivan varmasti saat ne ainakin käytettyä.

3 sinkoa taitaa se virallinen raja olla, mitä saat luvallisesti tuoda.

NuuskaHP
02.04.2011, 21:37
Tässä linkissä jotain infoa tästä asiasta. Itse laitoin koetilauksen Jenkeistä tulemaan, ainakin työkaverit on sieltä onnistunut tilaamaan ihan normaalisti aikasemmin..[/url]

Mikä on aikaisemmin? Maamme typerän lain jälkeen vai ennen?

Pistin viestiä ja kyselin pystyykö tilaa. Pistän itsekin tulemaan jos natsaa.

Koekäytössä tällähetkellä Offroadin original lös. Ei yhtään hassumpaa nuuskaa, hieman vain makeahkompaa maultaan kuin Swedish Matchin tavarat. Ihan ok tavaraa jokatapauksessa. Yllätyin.

Deko
02.04.2011, 22:22
Viime lauantaina vierailin Hangossa ja huomasin että siellä oli myynnissä ainakin jonkinlaista nuuskaa. Mistä mahtaa olla kyse?

Vanhapuuma
14.04.2011, 22:16
Joo-o, se on sillälailla, että meikäläinen lopettaa nuuskankäytön näin viiden-kuuden vuoden käytön jälkeen. Ikenet ei oikein tykkää hyvää, nousseet aika paljon, ja pari, tosin aika pientä, ihmepalluraa tullu ikeniin. Ajattelin mennä hamppilääkäriin tarkastuttamaan nuo, varmuuden vuoksi.

En kyllä muuten olisi lopettanut, ellei huoli noista hampaiden/ikenien kunnosta ja suusyövän riskistä olisi noussut nuuskasta saatavan nautinnon ohitse. Totta puhuen, harmittaa kyllä. Ja nyt kun pistän loput nuuskat menemään, niin katotaan, mitä tapahtuu.

Onkohan muilla kokemuksia nuuskan lopettamisesta? Itse en meinaa tupakkaankaan siirtyä, nenänuuskaa sen sijaan ajattelin silloin tällöin vedellä, jos vähän helpottaisi. Oikeastaan en ole kyllä huomannut niinkään fyysisiä vieroitusoireita, enemmän tuo tapa laittaa nöllii huuleen on niin iskostunut, ja siitä tulevan rentoutuneen olon miellyttävät muistikuvat lähinnä kummittelee. Olen joskus koittanut noita nikotiinittomia nuuskapusseja, a.k.a. teepusseja. Tuntuivat lähinnä samalta kuin olisi laittanut kuivan Pirkan minttuteepussin huuleen, vähän pienemmässä koossa luonnollisesti. Ja huumaava vaikutus oli sama kuin haaleassa Pirkan minttuteessä.

Kiristelee.

Jehovan Syyttäjä
15.04.2011, 12:10
Onkohan muilla kokemuksia nuuskan lopettamisesta? Itse en meinaa tupakkaankaan siirtyä, nenänuuskaa sen sijaan ajattelin silloin tällöin vedellä, jos vähän helpottaisi. Oikeastaan en ole kyllä huomannut niinkään fyysisiä vieroitusoireita, enemmän tuo tapa laittaa nöllii huuleen on niin iskostunut, ja siitä tulevan rentoutuneen olon miellyttävät muistikuvat lähinnä kummittelee. .

Kyllähän tuosta perkeleestä varsin kivuttomasti pääsi kokonaan eroon, vaikka alkuun se ajatus tuntui lähes mahdottomuudelta. Itsellä ei ollut aikomustakaan lopettaa, satuin olemaan poissa kotoa ja matkan päällä ollessa pääsi nuuskat loppumaan. Lisää olisi saanut vasta seuraavana iltana ja siitä ajatus sitten pikku hiljaa lähti liikkeelle. Entä jos sen lopettaisi kokonaan siihen!? Äkkiä se aika sitten muuttui tunneista päiviksi, päivistä viikoiksi ja nyt jo kuukausiksi. Puolivuotta tässä siis nuuskatonta aikaa takana.

8 -vuotta tuli käytettyä kutakuinkin purkki päivässä tahtia ja kerta laakista lopetin touhun kuin seinään. Pari kolme päivää iski hikeä, olo tuntui hieman tuskaiselle ja vasta ostetut useamman kuukauden varastot kummittelivat pakastimessa. Pitää olla hieman tahdon lujuutta ja halua lopettaa, tosin itsellä homma lähti liikkeelle vähän vitsi mielessä, halusin nähdä alunperin että osaako sitä tuskista huolimatta pitää himot kurissa. Hikoilut ja vapinat kun loppui, enää oli jäljellä tapa ja aikamoinen tyhjiö oli hetken aikaa, tunne siitä että nyt jotain puuttuu. Aamut ei ikinä lähtenyt muuten käyntiin kuin tykittämällä pelti täyteen nuuskaa, ruokailun jälkeisistä ja muista tavoista puhumattakaan.

Mulle pahin virhe oli kertoa lopettamis aikeista kavereille, mulkut tottakai alkoi uhallaan purkkeja pyörittelemään silmien edessä ja ties miten koittivat saada sortumaan. Helppoa se lopulta oli ja on tullutkin naureskeltua niille jotka ei muka pääse millään eroon.

Enää täytyy ihmetellä minne helvettiin ne noin 150 euroa menee, jotka ennen nuuskaan meni kuukaudessa? Ei ole ainakaan tilillä näkynyt.

Jomppa_Koo
19.05.2011, 23:59
Paskaa tuo nikotiini. Tästä on päästävä eroon lopullisesti. Eiköhän tämä neljän kuukauden kokeilu riitä omalla kohdallani. Varmasti viisas päätös.

Streider
20.05.2011, 11:17
Paskaa tuo nikotiini. Tästä on päästävä eroon lopullisesti. Eiköhän tämä neljän kuukauden kokeilu riitä omalla kohdallani. Varmasti viisas päätös.

Niin on paskaa alkoholikin ja kaikki muut nautintoaineet, mutta eihän ihminen ilman pikku "paheita" jaksa pörrätä menemään. Enkä siis ole nyt tässä kritisoimassa, päinvastoin, onnea valitsemallanne tiellä! Itse olen käyttänyt sen seitsemän vuotta, ilmankin pystyy olemaan pitempiäkin aikoja mutta kyllä tämä vieläkin tupakin polttamisen voittaa kun miettii haittoja. Varmasti ihan järkevä päätös lopettaa, onhan se koukuttavaa tavaraa se nikotiinikin ja jos ilman pärjää niin hieno homma. Nimim. mä voin lopettaa ku haluan...

Wrighter
20.05.2011, 12:58
Nimim. mä voin lopettaa ku haluan...

Olinhan minäkin tuossa kuukauden-kaksi ilman nuuskaa, kun sitä ei ollut. Nyt on ja se se vasta on mukavaa. Olen huomattavasti leppoisampi perheen isä kun on pasanen ylähyllyllä.

SeitsemäsPakki
24.05.2011, 00:35
Mikäs tilanne Siljan/viikkarin botskeilla nuuskanhinnoissa? Entäs rajoituksien valvonta. Talvella vielä pystyi ostamaan Siljalta käytännössä niin paljon ku perse kestää. Jos nyt vaatimattomasti sais sellasen 20 tornia tuotua.

Bruins
25.05.2011, 09:08
Siljan stadin laivoilla on nykyään value pack biittiä eli Ruotsin valtion ehdotus on mennyt läpi ! Biitti on nykyään isompaa kokoa kuin maassa myytävä eli irtoa on 10% enemmän ja pussia jopa 25% enemmän. Näin Mehmet&boys eivät voi ostaa halpaa biittiä laivalta ja myydä sitä kiskassa eteenpäin. Siljan valuepack tuotteet oli Ettan ja General, muut kai tulee perässä? Ja hintakin noussut ! 36,90e per pötkö. Nyt kumminkin oli tarjouksessa Gene ja 3 pödee sai 95,50e. Ostorajoitusta en huomannut, ostin itselleni tuon tarjoussetin Generalia.

MiksuMan
25.05.2011, 09:15
Olinhan minäkin tuossa kuukauden-kaksi ilman nuuskaa, kun sitä ei ollut. Nyt on ja se se vasta on mukavaa. Olen huomattavasti leppoisampi perheen isä kun on pasanen ylähyllyllä.

Tämä on kuin suoraan meikäläisen suusta.
Kyllä se niin mukavaa kotona "touhuta" biitti huulessa. Nuuskaa menee varsinkin tietokoneen äärellä ja autolla ajaessa.
Jos töissä en saisi käyttää nuuskaa menisin lopullisesti sekaisin ja jäisi mainokset paikalliseen lehteen tekemättä..
Jääkiekkoharjoitusten loppuvenyttelystä ei tulisi mitään ilman nuuskaa. :)

Tämä on kai sitä kuuluisaa nikotiiniriippuvuutta.

jussimy
28.05.2011, 19:08
Siljan stadin laivoilla on nykyään value pack biittiä eli Ruotsin valtion ehdotus on mennyt läpi ! Biitti on nykyään isompaa kokoa kuin maassa myytävä eli irtoa on 10% enemmän ja pussia jopa 25% enemmän. Näin Mehmet&boys eivät voi ostaa halpaa biittiä laivalta ja myydä sitä kiskassa eteenpäin. Siljan valuepack tuotteet oli Ettan ja General, muut kai tulee perässä? Ja hintakin noussut ! 36,90e per pötkö. Nyt kumminkin oli tarjouksessa Gene ja 3 pödee sai 95,50e. Ostorajoitusta en huomannut, ostin itselleni tuon tarjoussetin Generalia.
Value pack oli ainakin pusseissa 27 grammaa, kun normi koko on 24 grammaa.
Kyljessä isolla että 25% enemmän. Minun matikkapäällä ei mene jakeluun miten 3 gramman lisäys voi olla 25%. Ois varmaan pitänyt se pitkä matikka lukea lukiossa että tajuaisi :)

Bruins
28.05.2011, 21:46
No kato perkele, tsekkasin pötköstä ja niinpä onkin 27g! Kusettavat jumalauta? Vai tarkoittavatko että pusseja on 25% enemmän? Mene ja tiedä.

Red Devil
31.05.2011, 08:45
Silja Galaxylla saa ostaa nuuskaa myös Picnic-risteilyllä, Galaxy seilaa Ruotsin lipun alla joten ostaminen on mahdollista menomatkalla vaikka Suomen vesillä laiva seilaakin. Europalta nuuskaa ei saa paluumatkalla.

Torstaina pitäisi käydä affenanmaalla kääntymässä, vieläkö tämä onnistuu?

Trenchtown
31.05.2011, 15:06
Torstaina pitäisi käydä affenanmaalla kääntymässä, vieläkö tämä onnistuu?

Kyl vaan onnistuu.

bozik
31.05.2011, 16:10
Nuuskaan liittyviä uutisia YLEn sivuilla (http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/05/nuuskanmyynti_rehottaa_nettipalstoilla_2631640.htm l). Siellä on komisariolla taas huolta tästä kanskuntaa uhkaavasta rikosaallosta liittyen nuuskan myyntiin ja välittämiseen netissä. Ollaan kaikki resurssipulasta kärsivien poliisien ystäviä, nyt kaikki joukolla vasikoimaan laittomasta nuuskan myynnistä tai välittämisestä. Pienellä avustuksella poliisi saa varmasti monta juttua tutkittavakseen ja rikosaalto voidaan pysäyttää tai ainakin rajoittaa sitä. Rötösherrat kuriin perkele !

Gags
02.06.2011, 22:41
Torstaina pitäisi käydä affenanmaalla kääntymässä, vieläkö tämä onnistuu?Oltiin varmaan samalla retkellä? Hyvin toimi homma tosiaan Siljalla. Vähän siinä jännitin josko jotain myyntirajoitteita ylläpitävät ja teinkin alkuun sellaisen 90 purkin koeoston ja kun myyjä ei silmiään räpäyttänyt, myöhemmin sitten vielä toisen ostokierroksen. Onhan toi vähän raskasta stadista paahtaa aamukuudelta Turkuun, kuluttaa aikaansa laivalla ja himaan kymmeneksi. Lisäksi hinta tosiaan noussut 36,90/pötkö eikä alennuksista tietoa. Mutta loppujen lopuksi ihan kätevää että nuuskavarastot saa täyteen alle vuorokaudessa.

KotkaSydän
03.06.2011, 10:19
Oltiin varmaan samalla retkellä? Hyvin toimi homma tosiaan Siljalla. Vähän siinä jännitin josko jotain myyntirajoitteita ylläpitävät ja teinkin alkuun sellaisen 90 purkin koeoston ja kun myyjä ei silmiään räpäyttänyt, myöhemmin sitten vielä toisen ostokierroksen. Onhan toi vähän raskasta stadista paahtaa aamukuudelta Turkuun, kuluttaa aikaansa laivalla ja himaan kymmeneksi. Lisäksi hinta tosiaan noussut 36,90/pötkö eikä alennuksista tietoa. Mutta loppujen lopuksi ihan kätevää että nuuskavarastot saa täyteen alle vuorokaudessa.

Hehheh... Onneksi täältä Oulusta ei ole kuin 1,5 tunnin ajomatka Haaparantaan, nuuskat autoon ja takaisin. Koko matkaan menee se 3h. Itsellä ainakin lähtisi järki, jos koko päivän joutuisin kuluttamaan nuuskaostoksiin. Mutta hinnoista puheenollen, tuntuu että hinnat vaan nousevat joka käyntikerralla. Viime kerralla ettanin torni maksoi jo semmoset 42e...

Red Machine
03.06.2011, 12:15
Nuuskaan liittyviä uutisia YLEn sivuilla (http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/05/nuuskanmyynti_rehottaa_nettipalstoilla_2631640.htm l). Siellä on komisariolla taas huolta tästä kanskuntaa uhkaavasta rikosaallosta liittyen nuuskan myyntiin ja välittämiseen netissä. Ollaan kaikki resurssipulasta kärsivien poliisien ystäviä, nyt kaikki joukolla vasikoimaan laittomasta nuuskan myynnistä tai välittämisestä. Pienellä avustuksella poliisi saa varmasti monta juttua tutkittavakseen ja rikosaalto voidaan pysäyttää tai ainakin rajoittaa sitä. Rötösherrat kuriin perkele !

Hauskaksi homman tekee viimeistään se, että ystävämme sinisissä ovat yksi tuotteen suurimpia käyttäjäryhmiä.

Red Devil
03.06.2011, 12:15
Oltiin varmaan samalla retkellä? Hyvin toimi homma tosiaan Siljalla. Vähän siinä jännitin josko jotain myyntirajoitteita ylläpitävät ja teinkin alkuun sellaisen 90 purkin koeoston ja kun myyjä ei silmiään räpäyttänyt, myöhemmin sitten vielä toisen ostokierroksen.

Jep, eipä paljon myyjiä nuuskamäärät kiinnostaneet. Aika raskas reissu 4h yöunilla parin mukulan, eukon ja anopin kanssa.

king of the jungle
03.06.2011, 14:02
Pari tornia tässä tullut pussia imeskeltyä ja pakko sanoa ettei ole meikäläisen juttu tuo pusseilla leikkiminen. Pitää tunkea kaksi kerralla ja pitää parin tunnin tauot välissä, jotta edes vähän vaikuttaisi. Varsinkin kun kaverilla oli myydä vain perus Ettanin pussia.

Löysää tullut vedettyä muutaman vuoden ja siinä on sitä jotain. Lössiä pystyy pitämään sen tunnin huulessa, mutta pussi rupeaa valumaan 15-20min. jälkeen.

Kai sitä tämänkin "harrastuksen" voisi joskus lopettaa, mutta enpä näe sille vielä mitään syytä kun se kuitenkin mielihyvää tuo. Kuukausi sitten tuli oltua pari viikkoa ilman ja sen kyllä huomasi. Ärtyneisyyttä ja kroppa tuntui olevan jossain takalukossa. Aikamoiset potkut tarjoaa se ensimmäinen biitti pariin viikkoon!

SeitsemäsPakki
03.06.2011, 16:11
Ke lähdettiin Europalla nuuskanhaku reissuun. 27 tornia tavaraa tarttui mukaan, ja myyjän ilme ei värähtänytkään kun nuo biitit nostin hihnalle. General "tarjouksessa" 95,90€ 3 tornia. Voi niitä aikoja kun pari vuotta sitten samaa tavaraa sai 5 tornia hintaan 108€...

MunkADunk
03.06.2011, 22:07
Mitenkäs onnistuu yhdistelmä nuuska ja Tallinna? Kaveri olisi lähdössä ensi viikolla Tallinnaan viinanhakuun ja mietinkin, että saako esim. Sadamarketin tupakkakaupasta vielä nykyään nuuskaa? Muistaakseni 2008 siellä myytiin ainakin ettania ja generalia.

Trenchtown
04.06.2011, 00:43
Hyvin toimi homma tosiaan Siljalla.

Hienoa, että reissu onnistui. Kiva myös kuulla, että myyjät eivät nakkaa paskaakaan hihnalle ladottavan nuuskan määrästä, koska tarvitsee varmaan heinäkuussa suorittaa moinen reissu. Hovihankkijani vaihtoi työpaikkaa laivalta mantereelle, joten joudun tästä lähtien hakemaan nuuskani itse. Tai ainakin siihen saakka kunnes seuraava frendi päätyy laivalle duuniin.

On kyllä hyvä, että Siljan päiväristeilyltä nuuskaa saa hankittua. Vuorokauden risteilyllä kun palaa jostain kumman syystä rahaa huolella, kun eipä siellä muuta tekemistä ole kuin ryyppääminen. Päiväristeilyllä aika kuluu edes jonkun verran paremmin, ehkä siksi kun tietää, että illaksi pääsee jo kotiin. Samalla on absurdia, miten nuuskan hankkiminen ja maahantuominen kaikesta lakipuolen venkoilusta ja nihkeilystä huolimatta on naurettavan helppoa. Aamulla laivaan, Maarianhaminassa laivanvaihto ja illaksi kotiin reppu täynnä nuuskaa.

Bruins
07.06.2011, 11:14
Tallinnan reissulta biittiä ei saa, laivan pitää käydä Ruotsin aluevesillä jotta myynti onnistuu. Viikkari liputti Xpress:insä Ruotsin alle jotta saisivat myydä mutta mr. SuomenTulli tuli väliin ja kielsi koko homman. Näin jo laivassa olleet biitit ja kaapit roudattiin Hesa-Tukholma laivoille. Olis muuten ollut aika kova myyntivaltti jos olisivat voineet biittiä myydä.

bozik
07.06.2011, 12:08
Hauskaksi homman tekee viimeistään se, että ystävämme sinisissä ovat yksi tuotteen suurimpia käyttäjäryhmiä.Näinhän se menee ja itse asiassa minullakin on melko toimiva "vaihtorinki" nuuskan osalta ja kavereina tietenkin pollarit ;)

Kinke-13
16.06.2011, 22:41
Kukaan käynyt haaparannassa viime aikoina? Minkälaisella hintahaitarilla nuuskaa saa mukaansa?

Liukumessias
17.06.2011, 11:24
Kukaan käynyt haaparannassa viime aikoina? Minkälaisella hintahaitarilla nuuskaa saa mukaansa?

Jos Nuuskakairan tukkuun vie tie niin Thunderin tornit 25-30 euroa, Skrufin torni 35-40 euroa, General liikkuu samoissa lukemissa. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen tuttavuus Jakobssons pyörii siellä 40 euron kieppeillä.

Jakobssonsia voin suositella kaikille vahvan nuuskan ystäville. Pitkään Thunderilla itseäni turruttaneena Jakobssons sai silti sukat pyörimään jaloissa. Wintergreen -makua löytyi Nuuskakairan tukusta, eikä maistunut lainkaan yhtä scheisselle kuin Thunderin vastaava. Netistä googlettelin tietoja Jakonssonsista, ilmeisesti nikotiinipitoisuus Thunderin luokkaa ja jotain pH-kikkailuja oli tehty mahdollisimman nopan imeytymisen takaamiseksi. Laatutavaraa, josta sellainen voimakas, nopea mutta tasainen vaikutus. Muilla kokemuksia?

Käräppä
17.06.2011, 20:55
Mitenkäs tämä nuuskan myynti rakkaassa itänaapurissa Venäjällä? Lappeenrantalainen työkaveri sanoo että ettania myydään rajanylityspaikkojen lähellä usein. Huomenna sitten toinen kaveri menossa käymään ja sanoin että nappaa ettania mukaan jos siellä myydään. Sitten pari kysymystä että missä hinnoissa nämä pyörii venäjällä (jos pyörii ollenkaan) ja paljonko saa maahan tuoda. Tupakkaa saa kartongin tuoda nii onkohan tässä torni?

jussimy
17.06.2011, 22:25
Jakobssonsia voin suositella kaikille vahvan nuuskan ystäville. Pitkään Thunderilla itseäni turruttaneena Jakobssons sai silti sukat pyörimään jaloissa. Wintergreen -makua löytyi Nuuskakairan tukusta, eikä maistunut lainkaan yhtä scheisselle kuin Thunderin vastaava. Netistä googlettelin tietoja Jakonssonsista, ilmeisesti nikotiinipitoisuus Thunderin luokkaa ja jotain pH-kikkailuja oli tehty mahdollisimman nopan imeytymisen takaamiseksi. Laatutavaraa, josta sellainen voimakas, nopea mutta tasainen vaikutus. Muilla kokemuksia?

Kokemuksia vain normi-versioista (classic ja icefruit). Classic on ihan perusnuuskaa ja icefruit kuin työntäisi mynthonin huulen alle. Ihmettelinkin aluksi että mitä se höpäjää sukkien pyörimisestä, mutta Jakobssonsilta on näköjään myös strong nuuskaa (wintergreen ja mint), pitänee joskus testata..

Noutaja#9
20.06.2011, 20:47
Kaveri tuli eilen Vikingin Gabriellalta. Ettan tykkikama maksaa vaatimattomasti 40,5 €. Pussi vastaavasti 32,80 €. General pussi 33,60 €. Camel oli jotain 28 €.
Ensin pidin tätä vitsinä, kunnes näin kuitit. Ei paljoa naurattanut sen jälkeen.

Sir von Aulis
21.06.2011, 03:57
Kokemuksia vain normi-versioista (classic ja icefruit). Classic on ihan perusnuuskaa ja icefruit kuin työntäisi mynthonin huulen alle. Ihmettelinkin aluksi että mitä se höpäjää sukkien pyörimisestä, mutta Jakobssonsilta on näköjään myös strong nuuskaa (wintergreen ja mint), pitänee joskus testata..

Ainoastaan oma mielipiteeni, mutta kaikki mint-, wintergreen- ja frosted-maininnalla varustetut nuuskat kannattaa kiertää kaukaa. Ei se nikotiini siinä potki paskaakaan, vaan se saatanallisen väkevä mauste-esanssi. Ikenet rullalla, kun sitä käyttää.

Mielenkiintoisena uutuutena tuli Nuuskatukussa vastaan En Hink (http://pysselmani.blogg.se/images/2010/snus_109647559.jpg), eli tuhat kuivaa nuuskapussia, joista voit tehdä itse pussinuuskaa haluamallasi tavalla. Voit itse päättää, kuinka kosteaa nuuska on ja voit itse maustaa nuuskat haluamallasi tavalla. Ja hintakaan nyt ei huimaa, nuuskaa tulee n.4 tornia ja hintaa on n.60€ sangolla. Toki pienempiäkin kokoja löytyy. Kyseinen tavara on jo kertaalleen haukkunut hintansa, toimii allekirjoittaneelle.

Shawshank
21.06.2011, 15:08
Onko joku hiljalleen pyörähtänyt Viking Linella? Mitähän nuuskamerkkejä mahtoi löytyä pussina? General, Göteborgs rape, Ettan.. Löytyykö muita? Esim. Skruff tai Jacobson kiinnostaisi.

Kiitos kovasti.

moby
21.06.2011, 16:07
Onko joku hiljalleen pyörähtänyt Viking Linella? Mitähän nuuskamerkkejä mahtoi löytyä pussina? General, Göteborgs rape, Ettan.. Löytyykö muita? Esim. Skruff tai Jacobson kiinnostaisi.

Kiitos kovasti.

Ole hyvä. Katsoppa pari viestiä ylöspäin. Löytyy merkit ja hinnat.

Täytyypä sanoa, että olen tyytyväinen, että meidän tupakoitsijoiden himot tyydytyvät paljon helpommin kuin nuuskaajien. Virosta löytyy tupakkia alle puoleen hintaan ja venäläiset trokaritkin ovat saatavilla. Tosin L&M maksaa jo 19€ kartonki.

Price of the smoking is going up...

JMA
21.06.2011, 17:34
Kaveri tuli eilen Vikingin Gabriellalta. Ettan tykkikama maksaa vaatimattomasti 40,5 €. Pussi vastaavasti 32,80 €. General pussi 33,60 €. Camel oli jotain 28 €.
Ensin pidin tätä vitsinä, kunnes näin kuitit. Ei paljoa naurattanut sen jälkeen.

Mutta nuo purkithan ovat nykyään isompia joten käytännössähän hinta on sama kuin ennenkin.

Rolli92
21.06.2011, 22:28
Mutta nuo purkithan ovat nykyään isompia joten käytännössähän hinta on sama kuin ennenkin.
No en sit tiiä, mullekkin tornillinen tuli kaverilta tänään Onyx pussia, ja n.39 euroa torni, ja ihan saman kokosia kiekkoja ne on kuin ennenkin. On se oikeesti kallista... Tai sit kaveri kävi huonoon aikaan.

HokiHero
21.06.2011, 23:22
No en sit tiiä, mullekkin tornillinen tuli kaverilta tänään Onyx pussia, ja n.39 euroa torni, ja ihan saman kokosia kiekkoja ne on kuin ennenkin. On se oikeesti kallista... Tai sit kaveri kävi huonoon aikaan.

Niitä +10% löss tai +25% portion on vaan Ettanin ja Generalin peruslössissä ja portioneissa. Toi onyx on muutenkin generalin kalleinta nuuskaa. Just kävin laivalle kattelemassa hintoja ja toi Onyx-torni oli 6€ kalliimpi kuin suurin osa muista merkeistä/malleista.
Mut tosiaan ittekkin kävin viikko sitten laivalla ja tarjouksessa Siljalla Turku-Tukholma välillä oli General löss ja portion (just näitä value-pack pakkauksia, jossa on enemmän) 3 Tornia/95,50€.

Noutaja#9
22.06.2011, 08:27

Ei muuten ole hinta käytännössä läheskään sama, ainakaan minulle. Nyt 40,5 € (50 g) torni, ennen 33 € (45 g).

Nyt saa 500 g (10 x 50 g) 40,5 €, kun vanhalla hinnalla olisi saanut 540 g (12 x 45 g) 39,6 €.

Karkeasti laskettununa kilohinnaksi tulee: 1 kg nyt 81 €, kun sen sai ennen 990 g (72,6 €) . Ja kun kilotavarasta voidaan puhua, on ero aikamoinen.

Samalla tavalla sitä tulee kuitenkin käytettyä kuin ennenkin, joten turhaan tässä purnaan. Kaikki kallistuu, sille ei voi mitään ja jos haluaa jostain saada iloa elämäänsä, pitää vain maksaa. Toinen vaihtoehto on lopettaa.

Bruins
23.06.2011, 05:26
Siljalla valuepack eli nämä +10% ja +25% maksavat nyt 36,90. Eli Siljan omistajataho nosti hintaa 14% vaikka tavaraa tuli lisää vain 10%. Viikkarin kongolaiset omistajat olivat näemmä ahneempia kuin virolaiset... Tosin GöteborgRape, Grovsnus ja catch sekä onyx ovat vielä vanhaa kokoa joten niiden hinta on 32e ja 31e.

Synyster
14.07.2011, 02:43
Vastaan nyt kysymykseen jonka joku kysyi jo edellisellä sivulla liittyen nuuskaan Venäjällä. Nuuskaa tosiaan on saatavilla suoraan rajan vierestä, mutta hinta on varsin suolainen. Knox n. 55e/sinko, Ettan 55e, Rape 58e, Oden's 45e

Old Ray
18.07.2011, 19:43
Tulin töistä kaupan kautta kotiin ja mukaan tarttui blenderi, ruokasoodaa ja purutupakkaa. Pitkästä aikaa siinä kokkailin omat nuuskat jääkaappiin ja onnistui erinomaisesti. Ekaa kertaa käytin blenderä ja sillä saa tupakan kyllä erittäin hienoksi. Kuivattelin tupakkaa sähköuunissa puolisen tuntia n. 50 C:n lämmössä. Sen jälkeen tehosekoitin huutamaan hetkeksi ja puru meni aivan tomusokeriksi. Vettä lisäilin säästellen ja tuloksena koostumukseltaan rödalacketmaista nuuskaa - käsillä pystyy muovaamaan mitä ikinä tykkääkään.

Pakkohan se oli ennen jääkaappiin laittamista kokeilla, miltä kama tuntuu. Ei näytä valuvan sitten millään. Huomenna pääsee kokeilemaan valmista kamaa, eihän tässä jaksa edes odottaa! Nyt ei kerkeä nuuskat hetkeksi loppumaan, koska sain 60 grammasta kolme purkkia jääkaappiin lepäämään.

sputnik
19.07.2011, 17:20
Vastaan nyt kysymykseen jonka joku kysyi jo edellisellä sivulla liittyen nuuskaan Venäjällä. Nuuskaa tosiaan on saatavilla suoraan rajan vierestä, mutta hinta on varsin suolainen. Knox n. 55e/sinko, Ettan 55e, Rape 58e, Oden's 45e

Missä päin käyt? Ei ainakaan Nuijamaalla ole sattunut silmiin nuuskaa, Oden´s oli taannoin mutta maku oli kyllä aikasen karu...

Old Ray
21.07.2011, 13:12
Löytyyköhän mistään tupakka-aromia? Nuuskaan sisältyy tuo rökarom, joten se tuo vissiin sen nuuskan maun. Voisi kokeilla sitä kotinuuskassa.

Gags
21.07.2011, 13:43
Löytyyköhän mistään tupakka-aromia? Nuuskaan sisältyy tuo rökarom, joten se tuo vissiin sen nuuskan maun. Voisi kokeilla sitä kotinuuskassa.Suorana käännöksenä rökarom=savuaromi. Tupakka-aromista en tiedä. Nestemäistä savuaromia löytyy esim täältä:

http://www.poppamies.fi/product_info.php?products_id=581

http://www.chefsseason.fi/fi/index.php?node_id=14743

Old Ray
22.07.2011, 16:52
Suorana käännöksenä rökarom=savuaromi. Tupakka-aromista en tiedä. Nestemäistä savuaromia löytyy esim täältä:

http://www.poppamies.fi/product_info.php?products_id=581

http://www.chefsseason.fi/fi/index.php?node_id=14743

Juu tämä ruotsin kieli meinaa unohtua :)

Kiitos! Pitää laittaa tilaukseen ja kokeilla toisiko se kaivattua makua. Meinaa tämä maustamaton kotitekoinen nuuska maistua vähän epämiellyttävälle parin purkin jälkeen.

thego
22.07.2011, 18:44
Itse käytän maustamiseen kanelia+kardemummaa tai vaniljaa. Molemmat toimii kyllä helvetin hyvin. Viinojen kanssa on myös tullut leikittyä ja ainakin viskistä sekä tummasta rommista saa hyvät makuelämykset. Kerran tein jotain yrttinuuskaa johon tuli Fernet Brancaa ja tuoretta minttua. Mielikuvitus on rajana kun kotitekoisesta puhutaan. Tumma suklaa ja kahvi toimii myös allekirjoittaneella.

opelix
22.07.2011, 22:40
Olipa nuuska kallista Haaparannalla,499 kr lös-sinko. Niin ja koskas on grammat tippuneet 45 grammaan/purkki.

Tiityy
23.07.2011, 12:49
Ei hemmetti, kannattaa käydä kauempana seuraavalla kerralla. Täällä Gborgissa maksaa Lös (Ettan) 420 SEK/sinko, Rape on sitten ollut 350/sinko. Halpiskiskoilla sitten tarjousten mukaan parikymppiä pois hinnasta.

emz1
26.07.2011, 22:16
Reippaalla 200€:lla tuli haettua nuuskaa Siljalta ja mikä koomisinta niin kassalla mieshenkilö löi tämän päätteeksi kortin käteen että seuraava risteily on A-hytissä vain 20 euroa kahdelta henkilöltä. Palvelu pelaa!

KevlarB
26.07.2011, 23:23
Juu tämä ruotsin kieli meinaa unohtua :)

Kiitos! Pitää laittaa tilaukseen ja kokeilla toisiko se kaivattua makua. Meinaa tämä maustamaton kotitekoinen nuuska maistua vähän epämiellyttävälle parin purkin jälkeen.

Olen nyt toista vuotta pitänyt omaa tehdasta kotikeittiössä, ja en edes vaivaudu enään mihinkäään ruottin laivoille.
Kuten yllä, tunti 100 astetta purut- vaimon mieliksi blenderiin, sooda +tunniksi pariin sataan ja sitten keitetty vesi johon lisään suolaa ja tyhjennän T-pussin. Jos vielä kuivahkoa niin vähän kahvia mukaan..

Ai jestas kun ok, ja soodamäärällä lisää pärinää..

Terveisiä vaan Evalle...

Kev

Synyster
26.07.2011, 23:32
Missä päin käyt? Ei ainakaan Nuijamaalla ole sattunut silmiin nuuskaa, Oden´s oli taannoin mutta maku oli kyllä aikasen karu...

Imatran rajanylityspaikan välittömästä läheisyydestä löytyy nuuskaa melko reilustikin, mutta hinta on tosiaan varsin kova. Kuitenkin hyvä kun saatavuus on päivittäistä, eikä mustan kullan hupeneminen pääse huolettamaan liikaa.

Gags
26.07.2011, 23:35
Imatran rajanylityspaikan välittömästä läheisyydestä löytyy nuuskaa melko reilustikin, mutta hinta on tosiaan varsin kova. Kuitenkin hyvä kun saatavuus on päivittäistä, eikä mustan kullan hupeneminen pääse huolettamaan liikaa.Kiitos tästä tiedosta. Mulla yksi kaveri aina jaksaa selittää ettei rajalta mitään nuuskaa saa. Nyt ainakin voin hänet opastaa oikeaan paikkaan.

Synyster
26.07.2011, 23:39
Kiitos tästä tiedosta. Mulla yksi kaveri aina jaksaa selittää ettei rajalta mitään nuuskaa saa. Nyt ainakin voin hänet opastaa oikeaan paikkaan.
Eipä kestä ! Legendaarinen "keltainen kauppa" on ainakin varma nakki. Kuitenkin alle kilometrin säteeltä nuuskaa löytyy saletisti ja valinnanvaraakin on.

E. Itsellänikin tänään muutama kiekko Ettania Venäjältä, joten voit sanoa kaverillesi, että todellakin sitä saa.

thego
27.07.2011, 01:36
Kuten yllä, tunti 100 astetta purut- vaimon mieliksi blenderiin

Eikö nikotiini haihdu jo jos sitä pitää sadassa asteessa tunnin verran? Olikohan se nyt jotain 95 astetta jolloin se alkaa haihtumaan..

Old Ray
27.07.2011, 10:26
Kuten yllä, tunti 100 astetta purut.Elä hyvä mies haihduta kallista nikotiinia hukkaan... Minä pidän puruja 45 minuuttia 50-asteisessa uunissa luukku raollaan. Eikä purut jää liian kosteaksi.

Laakamato
27.07.2011, 12:31
Mikä on rangaistus jos jää tullissa kiinni ylimääräistä nuuskaa muutama torni mukanaan?

Eikös nykyään saa virallisesti tuoda 3 tornia per lurjus? Sunnuntaina menossa ja täysi satsi pitäisi tuoda ja ehkä vähän ylikin...

opelix
27.07.2011, 13:02
Mikä on rangaistus jos jää tullissa kiinni ylimääräistä nuuskaa muutama torni mukanaan?

Eikös nykyään saa virallisesti tuoda 3 tornia per lurjus? Sunnuntaina menossa ja täysi satsi pitäisi tuoda ja ehkä vähän ylikin...

Riippuu tietenkin aika paljon mistä nuuskaa on hakemassa. Haaparannasta kun olen autolla hakenut ohikulkumatkalla niin aina on se kymmenen tornia. Eivät todellakaan rajalla lapsiperheiden autoja tarkista. Kuuleman mukaan kaikki rajamiehetkin lähes pohjoisessa käyttää..Itärajasta ja laivatuonnista en osaa sanoa kytätäänkö,laivalta voisin kuvitella on riskaabeleinta. Rangaistukset eivät liene sakkoja kummempia,nuuskat saattaa lähteä ihan kuin viinat ennen Eu:ta.

Myyrä
27.07.2011, 13:36
Onko muka joku edes vähän normaalin näköinen ihminen joutunut joskus tulliin tullessaan ruotsin laivalta? Jos on, niin todennäköisyys tähän lienee jotain promillea pienempiä määriä.

HokiHero
27.07.2011, 14:47
En tosiaan ainakaan itse ole koskaan nähnyt kenenkään jäävän tullin tarkastettavaksi, tuntuu että usein hiljaisemmilla risteilyillä ne tullimiehet eivät edes ole siellä katsomassa ihmisten perään. Ainut poikkeus tähän on jonkun parinvuoden takainen abiristeily, jossa tulli miehet ottivat satunnaisesti porukkaa tarkastukseen laivalle mentäessä, ilmeisesti rajoittaakseen sitä, etteivät teinit toisi viinaa laivaan, vaan ostaisivat ne baareista ja tax-freestä. Joten riski on varmasti aivan olematon jos nyt ei ostoskärryt lastattuna siitä tullimiesten edestä mene.

emz1
27.07.2011, 18:05
Onko muka joku edes vähän normaalin näköinen ihminen joutunut joskus tulliin tullessaan ruotsin laivalta? Jos on, niin todennäköisyys tähän lienee jotain promillea pienempiä määriä.
Viime maanantaina laivalta poistullessa yksi tullimies nojaili kaiteeseen ja jutteli jonkun toisen miehen kanssa eikä edes vilkaissut juurikaan ihmisiin päin. Sitä edellisellä kerralla taas kaksi tullimiestä käveli ihmisjoukkoa vastaan ja ottivat jotain nuorempia kavereita syyniin. Ilmeisestikin olettamuksena että ikää ei ole alkoholin tuomiseen tjsp.

Eli, aika olematonta on tullimiesten toiminta ja tarkkailu kun laivalta tullaan pois. Haaparannasta vielä sen verran että tullimiehiä ei viime reissulla näkynyt ollenkaan.

pete666
12.09.2011, 08:52
Helsingin ja Espoon ns "tiskin alta" myyntipisteitä voipi laittaa yv:llä. Kiitos!

Partnership
26.09.2011, 15:07
Nuuskat loppu. Aateltiin lähteä frendin kanssa tonne haaparantaan hakemaan täytettä varastoon. Elikkä mistä jengi ostaa nuuskat tuolta haaparannasta onko siellä joku tukku tai jotain? Entä mitä merkkejä sieltä löytyy, minkä hintaista? Paljonko saa tuoda? Jos joku joka tietää jotain asiasta tai on käynyt itse siellä viitsisi valaista minua olisin kiitollinen.

thego
26.09.2011, 16:40
Nuuskat loppu. Aateltiin lähteä frendin kanssa tonne haaparantaan hakemaan täytettä varastoon. Elikkä mistä jengi ostaa nuuskat tuolta haaparannasta onko siellä joku tukku tai jotain? Entä mitä merkkejä sieltä löytyy, minkä hintaista? Paljonko saa tuoda? Jos joku joka tietää jotain asiasta tai on käynyt itse siellä viitsisi valaista minua olisin kiitollinen.

En nyt äkkiseltään osaa neuvoa, mutta Jatkoajasta löytyy sellainen ketju kuin Nuuska- ja tupakkaketju (http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=29119) jossa näitä asioita on käsitelty sivumitalla. Muistaakseni useaan otteeseen on mainittu joku tukku joka löytyy Haaparannasta ja jossa on aika hyvä valikoima eri nuuskamerkkejä hyvään hintaan.

Partnership
26.09.2011, 17:06
En nyt äkkiseltään osaa neuvoa, mutta Jatkoajasta löytyy sellainen ketju kuin Nuuska- ja tupakkaketju (http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=29119) jossa näitä asioita on käsitelty sivumitalla. Muistaakseni useaan otteeseen on mainittu joku tukku joka löytyy Haaparannasta ja jossa on aika hyvä valikoima eri nuuskamerkkejä hyvään hintaan.

Tässä on vaa 78 sivua mitkä pitäis käydä läpi.

thego
26.09.2011, 17:13
Tässä on vaa 78 sivua mitkä pitäis käydä läpi.

No voi harmi. Pistäpä ylläpidolle viestiä, et jos ne vois vaikka kehittää jonkun hakutyökalun tälle foorumille.

Partnership
26.09.2011, 17:40
No voi harmi. Pistäpä ylläpidolle viestiä, et jos ne vois vaikka kehittää jonkun hakutyökalun tälle foorumille.

Vittu miksi en ajatellut tota heti! kiitti avusta!

duud
26.09.2011, 18:18

Viime perjantaina käväisin tankkaamassa Haaparannalla Nuuskakairan Tukussa. En tiedä onko halvin paikka, valikoimat ovat kuitenkin hyvät ja sinne on helppoa osata. Merkeistä en osaa kaikista sanoa, mutta ihan varmasti mieleisiä löytyy. Hintaa on 250-400 kr/torni. Vaihtokurssi on euroilla maksaessa huono (8.500), joten ehkä kannattaa miettiä vaihtaako kruunuja, vai maksaako kortilla. Itsellä oli käteistä, kun en muistanut mitkä kortit siellä käy. En myöskään kysellyt paljonko saa tuoda, otin 12 tornia.

Kysyt kuitenkin ajo-ohjeita, niin kerrottakoon:" Rajan jälkeen kolmannesta liikenneympyrästä vasemmalle ja siitä seuraavasta oikealle ja näet paikan."

Ranksu
28.09.2011, 15:01
Hintaa on 250-400 kr/torni. Vaihtokurssi on euroilla maksaessa huono (8.500), joten ehkä kannattaa miettiä vaihtaako kruunuja, vai maksaako kortilla. Itsellä oli käteistä, kun en muistanut mitkä kortit siellä käy. En myöskään kysellyt paljonko saa tuoda, otin 12 tornia.

Ite ruukaan hakea kolarin rajalta ica lahtiksesta (lyhyin matka).
Ostin testeriksi caliberin white portionia 190kr/torni. Hintasuhteeltaan loisto, maku miellyttävä sitrus, semisti kiprakkaa potkua jos vertaa esim. thunderin frosteddiin.
Mitä olen ymmärtänyt niin kortilla kannattaa maksaa. Ei kait noissa ole mtn rajaa mitä voi tuoda ellei sitten peräkäryllisiä tuo ja tulli kattoo 'aiheelliseksi' pysäyttää.

Vercetti
28.09.2011, 16:37
Nuuskavarannot kuihtuivat viikonloppuna, eikä maltillisella puolitoista purkkia per kuukausi -tahdilla ole ainakaan viime päivien olotilan perusteella näemmä vaaraa ajautua minkäänlaiseen fyysiseen koukutustilaan. Sen sijaan esimerkiksi totutusti iltapäivän kahvihetken lomassa tekisi kovasti mieli heittää pussia huuleen, joten kaipuu on lähinnä psykologinen.

Hammaslääkärin taannoinen lausunto terveistä ikenistä ja tieto ensi viikonloppuna saapuvasta uudesta lastista Generalin Ekstra Sterkiä takaavat joka tapauksessa letkeän yleisfiiliksen!

Sterk oli muuten jo ainakin viime laivareissulla Strong. Mikä lienee syynä näin nuivaan nimenmuutokseen..

Tiedote
29.09.2011, 20:09
MTV3 uutisioi aika mielenkiintoisesta aiheesta tänään iltapäivällä:
http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/2011/09/1399364/nuuska-doping-listalle-ruotsalaiset-huolissaan

Nuuskan asettaminen kiellettyjen aineiden listalle muuttaisi meillä Suomessakin aika monen kiekkoilijan (ja muunkin urheilijan) elämäntottumuksia kertaheitolla.
Tuskin tuo nyt toteutuu siltikään. Kiekkoilijatkin taitavat suhtautua uutiseen vielä toistaikseksi melko skeptisesti. Lainaus MTV3:n uutisesta:

"Jääkiekkoilija Per-Johan Axelsson ei näe nuuskaamisessa hyötyä.

- Se on tuskin vaikuttanut minun uraani, ja jos se todella stimuloi aivoja, niin aion nuuskata entistä enemmän, Axelsson vitsailee."

Tiedote
29.09.2011, 21:07
Saako jostain pääkaupunkiseudulta hommattua muovisia 3ml ruiskuja, jotka toimisivat hyvin nuuskan annosteluun? Muutkin materiaalit toki käyvät, mutta noita 40€+ hintaisia icetooleja en halua hommata juuri hintansa takia. Nettitilauksetkin käyvät, linkkejä vaan tulemaan!

Nämä apteekin 2ml ruiskut ovat aivan liian pieniä omaan makuuni ja 5ml taas liian suuria. Hinta näillä apteekin ruiskuilla on vähintään kohtalainen, oliko nyt 0.30€ ruisku.

True Blue
07.10.2011, 14:32
Saako jostain pääkaupunkiseudulta hommattua muovisia 3ml ruiskuja, jotka toimisivat hyvin nuuskan annosteluun? Muutkin materiaalit toki käyvät, mutta noita 40€+ hintaisia icetooleja en halua hommata juuri hintansa takia. Nettitilauksetkin käyvät, linkkejä vaan tulemaan!

Nämä apteekin 2ml ruiskut ovat aivan liian pieniä omaan makuuni ja 5ml taas liian suuria. Hinta näillä apteekin ruiskuilla on vähintään kohtalainen, oliko nyt 0.30€ ruisku.

Noita 3ml ruiskujen valmistus lopetettiin tai ainakin apteekki lopetti niiden myymisen about 6-7 vuotta sitten. Enkä ole kuullut että niitä mistään saisi.

Cactus
08.10.2011, 14:34
Nuuskaa taasen. Mikähän mahtaa nykyinen hinta olla ruotsin laivalla?? Kaveri uhkaili että olis jotain 40e/tolppa ja suolaiselta kyllä kuulostaa jo tax freen löösiks. Tarjoukset ilmeisesti paattikohtaisia juuri nähä osta kolme tolppaa hintaan jotain?? Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastailla =]

Gags
08.10.2011, 15:09
Nuuskaa taasen. Mikähän mahtaa nykyinen hinta olla ruotsin laivalla?? Kaveri uhkaili että olis jotain 40e/tolppa ja suolaiselta kyllä kuulostaa jo tax freen löösiks.Nämä viestit tästä ketjusta kesäkuulta:

Siljalla valuepack eli nämä +10% ja +25% maksavat nyt 36,90. Eli Siljan omistajataho nosti hintaa 14% vaikka tavaraa tuli lisää vain 10%. Viikkarin kongolaiset omistajat olivat näemmä ahneempia kuin virolaiset... Tosin GöteborgRape, Grovsnus ja catch sekä onyx ovat vielä vanhaa kokoa joten niiden hinta on 32e ja 31e.

trap
08.10.2011, 16:39
Silja Europalla oli eilen noi value packit jotain 36-37 euroa, Göteborg tosiaan vanhaa kokoa ja joku 33 euroa. Kolme tornia Generalia 95€.

Lawless
08.10.2011, 23:25
Nuuskaa taasen. Mikähän mahtaa nykyinen hinta olla ruotsin laivalla??Gabriella, hinnat to 6.10. Lössnus:

Ettan 500g 40,50
General Value 500g 40,50
Grov Snus 450g 33,60
Göteborgs Rape 450g 33,60
LD Original 450g 29,40

Synyster
12.10.2011, 15:16
Venäjälle ilmestynyt myyntiin Oden's extreme pussinuuskia.
Nikotiinia sisältävät 22mg/g.
Vahvaa tavaraa siis ja hintakin on oikein hyvä 33e/sinko.
Makuja löytyy ainakin minttu,vanilja,inkivääri ja paahdettu omena.

Ainoa hauska asia on, että näitä löytää vain paikasta joka on venäläisittäinkin varsin pimeää kauppaa, laivakonteista keskeltä metsää .

Streider
13.10.2011, 12:32
Pitkään vähillä savuilla mentiinkin, mutta viime viikolla löysin taas tupakoinnin mukavuudet kun tutustuin LM Forwardiin, on aivan järjettömän hyvä rööki. Ennen poltin vaaleanvihreää Marlboroa, mutta kun jostain ihmeen syystä sen valmistus viime vuonna(?) lopetettiin, ei ollut enää hyviä vihreitä tupakkeja tarjolla. Tämä 2in1 LM forward on kyllä tökerön hyvä setti, onko muita hurahtaneita? Elikkä sinistä tupukkia josta saa filsua painamalla vihreää, ja on aivan jäätävän hyvä tuote. Ja jos tökkii, voi poltella sinisenä, ja sellaisenakin oikein hyvä savuke.

Nuuskaakaan ei ole mennyt enää sitä perus 1-2 kiekkoa päivässä, kun tulee oltua koko ajan körssi huulessa. Mieluummin kyllä nuuskaa käyttäisi mutta ne on nämä eu:n tekemät valinnat joten tupakkia huuleen ennen kuin nuuskavarastot saa taas täydennettyä.

Pleksi(t)
13.10.2011, 12:37
Ennen poltin vaaleanvihreää Marlboroa, mutta kun jostain ihmeen syystä sen valmistus viime vuonna(?) lopetettiin, ei ollut enää hyviä vihreitä tupakkeja tarjolla.

Marlboro White Mint -nimellä kulkee nykyään, eli ei lopetettu ainakaan Suomessa.

Streider
13.10.2011, 17:24
Marlboro White Mint -nimellä kulkee nykyään, eli ei lopetettu ainakaan Suomessa.

Tiedän, mutta on ihan eri tuote. Ei ole enää se sama hyvä vaaleanvihreä mitä se ennen oli, kamalaa skeidaa koko minttuhäslinki. Korvasi sen ainoan ja oikean vihreän tupakin jota markkinoilla oli, nyt tämä LM pääsee jo aika lähelle totuutta vaikkei oikeastaan vihreätä olekaan, mutta silti törkeän hyvää.

Pleksi(t)
13.10.2011, 20:47
Tiedän, mutta on ihan eri tuote. Ei ole enää se sama hyvä vaaleanvihreä mitä se ennen oli, kamalaa skeidaa koko minttuhäslinki. Korvasi sen ainoan ja oikean vihreän tupakin jota markkinoilla oli, nyt tämä LM pääsee jo aika lähelle totuutta vaikkei oikeastaan vihreätä olekaan, mutta silti törkeän hyvää.

Ettet nyt sekoita fresh mintiin? Omasta mielestäni minulla on aika pirun tarkka makuaisti (satunnaisesta polttelusta huolimatta) ja en kyllä huomannut mitään muutosta maussa nimen vaihdoksen ohessa. Mutta voihan se olla että polttelu ja viskin juonti on vihdoin tehneet tehtävänsä.

Streider
13.10.2011, 21:12
Ettet nyt sekoita fresh mintiin? Omasta mielestäni minulla on aika pirun tarkka makuaisti (satunnaisesta polttelusta huolimatta) ja en kyllä huomannut mitään muutosta maussa nimen vaihdoksen ohessa. Mutta voihan se olla että polttelu ja viskin juonti on vihdoin tehneet tehtävänsä.

Sen verran kauan tuli vaaleanvihreää poltettua että huomasin kyllä kun tuote muuttui white minttiin, en siis sekoita freshiin enkä muihinkaan, kaikki on shaittia verrattuna siihen aitoon ja oikeaan. Ja kyllä sitä on itseltäkin tullut yritettyä makuaistia turruttaa jos minkälaisilla liemillä ja tupakkituotteilla että en usko tekevän vaikutusta tähän vertailutulokseen :)
Ihan kaveriporukassa ne jotka sitä oikeaa vanhaa kunnon vaaleanvihreää polttivat niin kaikki huomasivat eron, varsinkin kun oli vanhaa jäljellä ja kaupasta tulikin kouraan white minttiä, niin täysin eri tavaraa vaikka kuinka olisi itselle yrittänyt huijata että samaa on. Mentholit erikseen ja white mintit ja freshit sitten ihan muuhun kategoriaan. Sen verran katkerana muutoksesta että vieläkin sylettää, onneksi ehdin 2010 elokuussa laivareissulta ostamaan pikkusen varastoon kun laivalta vielä sai, käytännössähän se taisi olla Menthol Light vihreää. Ei tainnut lukea suomessa askeissa lightiä. Sitten tuli se versio että aski oli "hopeampi" ja sen jälkeen tuli tämä white mint aski. Jotenkin noin. Päällimuoveissakin oli oikein "new white mint" - mainos.

king of the jungle
16.10.2011, 12:58
Onko enää mitään nettikauppaa, josta voisi nuuskaa ostella? Tuntuu kaikki katoavan.

Brenahan
17.10.2011, 12:05
Se olisi huomenna lähtö Vking Isabellalle nuuskan haku mielessä. Tuntuu vaan kammottavalle, että 10 pötköön menisi rahaa 405€ euroa.. Onko ollut mitään tarjouksia ylipäätään Vikingillä ? Ja mikä on laivalla tiukinta pussikamaa jota myydään, ei ole tullut koskaan kateltua moista. Ettania ostan lösina aivan varmasti, koska muut "laivamerkit" eivät oikeen kolahda.

Haastattelija
17.10.2011, 15:22
Ja mikä on laivalla tiukinta pussikamaa jota myydään, ei ole tullut koskaan kateltua moista. Ettania ostan lösina aivan varmasti, koska muut "laivamerkit" eivät oikeen kolahda.

Pusseista tiukin on mielestäni General extra sterk, vai onko strong nykyään.. Sellainen musta kiekko. Hintakin on kohtuullinen vajaa 40e torni. Etanareissulle lähden itsekin, tosin vasta ensi viikon perjantaina. Ehdottomasti parasta löysää mitä laivalta saa. Tosin harmittaa nykyään näissä kiekoissa se, että avatessa ne näyttävät siltä että niistä on jo pari tykillistä louhittu.

Jos viitsit, voisit kirjoitella tänne minkälaista valikoimaa ja millaisilla hinnoilla Viikkari tarjoaa.

opelix
17.10.2011, 16:08
Onko enää mitään nettikauppaa, josta voisi nuuskaa ostella? Tuntuu kaikki katoavan.

Käsittääkseni nettikauppa laitettiin pannaan ainakin Suomen osalta. Tuli tää kolmen tornin "rajoitus" jne..näin muistaisin.

Ranksu
18.10.2011, 01:49
Pusseista tiukin on mielestäni General extra sterk, vai onko strong nykyään...

kyllä thunder frosted extra sterkki on tujumpaa (16mg/g) suosittelen lämpimästi. 06 extra strong longissa on 20mg/g eli vissiin vahvinta.
Korjaus tuohon aiempaani viestiin kaliber torni olikin 25e.
Ite olen tyytyny offroadin portion frosteddiin, ei ole liian märkä kuin thunder mut itelle parempi ettei tärise liikaa töissä (8mg/g).

Haastattelija
18.10.2011, 08:33
kyllä thunder frosted extra sterkki on tujumpaa (16mg/g) suosittelen lämpimästi. 06 extra strong longissa on 20mg/g eli vissiin vahvinta.
Korjaus tuohon aiempaani viestiin kaliber torni olikin 25e.
Ite olen tyytyny offroadin portion frosteddiin, ei ole liian märkä kuin thunder mut itelle parempi ettei tärise liikaa töissä (8mg/g).

Saako Thunderia laivalta? En oikein pussi-ihmisiä ole, mutta viimeiset pari viikkoa olen vetänyt juuri tätä Offroadin frostedia. Ei tee ikenille kovin hyvää, eikä muutenkaan vaikuta kovin laadukkaalta. Pussit ovat omissa kiekoissani liian kosteita ja alkavat valumaan nopeasti. Puolisentoista viikkoa pitäisi vielä kestää tällä kuralla, ennen kuin pääsen itse nuuskakaapeille mouhoamaan. It will be magic!

Brenahan
20.10.2011, 15:47
Jos viitsit, voisit kirjoitella tänne minkälaista valikoimaa ja millaisilla hinnoilla Viikkari tarjoaa.
Noniin kotiuduttu on laivalta ja mukana tuliaisena 10 tornia nuuskaa

Valikoimana oli:
Ettan: pussi/puru Hinta: 32€/40,5€
General: pussi/puru Hinta: 32€/33€ extra sterk/ 40€
Göteborg: pussi/puru Hinta: 32€/35€
Grov: pussi/puru Hinta: 32€/33€
LD: pussi/puru Hinta: 29€/31€
Montecristo: puru Hinta: -
Catch: pussi Hinta: 32€
Romeo&julia: pussi Hinta: -
Camel: pussi Hinta: 32€

Muiden löössejen kun Ettanin hintaa en mene sanomaan varmaksi, mutta pussit oli kutakuinkin tuota luokkaa. Ettan ja General siksi kalliimpia, kun niistä oli myynnissä nämä +10% value packit. Romeo&julia ja Montecriston hinnat jäi huomioimatta, kun en itse niihin näppejäni laittanut.

Nuuskaa sai ostaa aivan vapaasti, itse lastasin aluksi 7tornia tiskiin ja myöhemmin vielä 3 tornia.

Red Machine
22.10.2011, 09:22
Toissapäivänä Ahvenanmaa-reissu, menomatkalla Galaxylta Ettan lös 36,30e/torni. En edes vilkuillut muita mutta eipä tuolla mikään jättivalikoima näyttänyt olevan. Paluumatkallahan ollaan kotimaan lipun alla joten ei ole myyntiä ollenkaan.

Vähän tylsiähän noi päivän risteilyt on kun tulee Stadista mutta saapahan kerralla täyteen varastot. Turun sataman parkkeeraus on kyllä järjestetty niin päin helvettiä kuin olla ja voi mutta siitä huolimatta suosittelen omalla kaaralla menoa mielummin kuin junalla. Ellei sitten ota brenkkua tietysti.

Jämäpakki
23.10.2011, 23:01
Perjantaina kävin hakemassa Haaparannasta vähän täytettä pakastimeen, joka oli päässyt jo luvattoman tyhjäksi. Kuten olettaa saattaa, nuuskan hinnat olivat taas nousseet sitten viime reissun. Röda ja Skruff xtra stark lös kustansivat 51,78€/torni. Offroadin ja thunderin lös tornit 40€/torni käteisellä maksettaessa(kortilla ja kruunuissa luonnolisesti halvempaa).

Edit. Tapatalk kusee.

Cactus
29.10.2011, 15:35
Hoi jatkiksen höröhuulet.

Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Tarkoitus olisi taas kavereiden kanssa lähteä nuuskanhakureissulle hapikseen 3vkon päästä, mutta olisi myös kiva katsella pohjoisruotsia enemmänkin kun aikaa siinä on =] Ja onko nuuskakairantukussa olevan nuuskan hinta korkeampi kuin muualla maassa eli vaihteleeko paikkakunnittain tjsp??

Itse olen käyttänyt nuuskaa jotakuinkin reilu 9wee(??) ja perus ettanin ja generalin voittanutta ei kyllä ole vaikka välissä tulisi muuta käytettyä niin aina tulee palattua tuohon ettanin ja generalin pariin. Kokeiltua on tullut varmaan lähemmäs kahta-kolmeakymmentä eri purkkia irtona ja pussina sitten määrä onkin varmaan tupla. Kotitekoista nuuskaa en ole itse tehnyt mutta kerran töissä viereisen apteekin työntekijä kysyi kiinnostaako maistaa (tottakai!!) mutta ei kyllä niin ihmeellistä ollut että itse viitsisin alkaa väsäilemään eikä varmaan tuo kauniimpi osapuoli ainakaan tykkäisi =) Jenkkinuuskaa olen käyttänyt tasan viitisen purkkia kun ystävä nykistä toi. Merkkeinä oli skoal (2makua,kirsikka ja joku), copenhagen, kodiak ja timberwolf. Yritin jääräpäisesti tykkiä käyttää mutta siitä tullut wittuakaan joten käsin sitten pyörittelin pallot ja ylähuuleen sujahti niinkun kuuluukin. Tiukasti taisi olla ruotsalaista vahvempaa mutta koostumus niin surkea sekä saatavuus myös että enpä jäänyt kaipaamaan mutta mukava sekin oli kokeilla.

Kily
29.10.2011, 18:45
Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Ja onko nuuskakairantukussa olevan nuuskan hinta korkeampi kuin muualla maassa eli vaihteleeko paikkakunnittain tjsp??

Eipä siinä ole ku pikku kyliä jos ei luulajaan asti pyyhkäse (matkaa joku 120-130km muistaakseni) sehän on sitten jo vähän isompi paikka. Minun kokemuksen mukaan nuuskatukku on koko ruottin hintatasoon verrattuna halpa paikka ostaa nuuskaa.

Ranksu
29.10.2011, 18:50
Hoi jatkiksen höröhuulet.

Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Tarkoitus olisi taas kavereiden kanssa lähteä nuuskanhakureissulle hapikseen 3vkon päästä, mutta olisi myös kiva katsella pohjoisruotsia enemmänkin kun aikaa siinä on =] Ja onko nuuskakairantukussa olevan nuuskan hinta korkeampi kuin muualla maassa eli vaihteleeko paikkakunnittain tjsp??

Ite en ossaa sanoa muuta kuin kolarin rajapyykillä Iicassa toisella puolella jokea myydään nuuskaa. Ei tietenkän lähelläkhään niin iso valikoima ku hapitsulla (torniosta kolariin n. 109km) ja hintataso jokseenki sama kuin hapitsulla.
Aavasaksan,pellon tahi pottumuonion rajakaupoista ei tietoa.
Hapitsulla suosittelen käymään nuuskaostoksilla.

Onko kellään muuten mtn kokemusta Jakobssonin merkistä sekä Thunderin cocomintusta? Jacobssonin Wintergreen kuulostais herkkujen herkulta. Näitä ei löydy Kolarin Icasta.

Isktr
29.10.2011, 20:21
Jos mulla olis järkyttävä nikkis ja nuuskat totaalisen loppu, niin huutaisin apua tässä ketjussa palstan säännöistä ja mahdollisista sanktioista välittämättä.

Mutta kun ei ole, niin en huutele...

...edes yv:llä

thego
31.10.2011, 08:46
Te jotka tuota haaparantaa/pohjoisruotsia paremmin tunnette niin kertokaas onko haaparannasta pitkänkin matkan päässä muita pitäjiä?? Tarkoitus olisi taas kavereiden kanssa lähteä nuuskanhakureissulle hapikseen 3vkon päästä, mutta olisi myös kiva katsella pohjoisruotsia enemmänkin kun aikaa siinä on =]

Haaparannalta pohjoiseen on Övertorneå 64,7km päässä ja siinä varrella on ainakin ihan kivoja maisemia kun tie menee melkein Tornionjoen rantaa pitkin. Övertorneåltahan on ne Johan Harju ja Linus Omark kotoisin, että ei mikään turha "pitäjä". Siitä n. 50km pohjoiseen tulee vastaan sekä Ruotsin, että Suomen Pellot. Siellä nyt ei tosin ole mitään nähtävää.

Itään päin mentäessä taitaa olla Kalix seuraavana (n. 50km), mutta siinä matkalla ei sitten olekaan muuta kuin perus havumetsää ja jotain maaseutua. Eli jos aikaa on niin hurutelkaa ihmeessä Haaparannalta pohjoiseen, ei siinä voi edes eksyä matkalla. Luleå tuolla mainittiinki, mutta taitaa olla vähän liian kaukana?

E: Tosiaan nuuskat taitaa olla halvimmat siellä Haaparannassa eli ei sen takia kannate ajella yhtään mihinkään.

Liukumessias
31.10.2011, 09:16
Onko kellään muuten mtn kokemusta Jakobssonin merkistä sekä Thunderin cocomintusta? Jacobssonin Wintergreen kuulostais herkkujen herkulta. Näitä ei löydy Kolarin Icasta.

Jacobssonin Wintergreen strongia paraikaa huulessa. Maku on Thunderin vastaavaan verrattuna omaan mieleen huomattavasti parempi, sellanen mukava makeahko jälkimaku tästä Jacobssonista tulee. Ihan yhtä nopeasti kuin Thunder tämä Jacobsson ei potki, mutta tiukkaa tavaraa kuitenkin. Jos ei olisi näin paatunut pussihuuli niin sukat pyörisi kyllä jaloissa. Nikotiinia pitäisi olla ihan riittävästi, about saman verrran kai kuin Thundereissa. Ei juuri valuta, mukavan kokoinen pussi ja kaikin puolin laadukasta nuuskaa tämä Jacobsson. Oma suosikki tällä hetkellä, voin kyllä lämpimästi suositella. Haaparannasta ainakin Jacobssonin Winbtergreeniä on löytynyt, muita Jacobssonin Strong -sarjan tuotteita ei Tukussa vielä ole näkynyt...

Thunderin Cocominttiä ei löytynyt ainakaan vielä Nuuskakairan tukusta kun sinne pyhiinvaelluksen kuukausi takaperin tein, joten tämä herkku vielä kokematta.

Cactus
31.10.2011, 15:51
Kiitoksia vastauksista.

Joo tosiaan riippuen vähän mihin aikaan illalla lähdemme täältä pk-seudulta ajelee nii ollaan hapiksessa jo varmaan yhdeksän jälkeen aamupäivällä joten siinä ois aikaa suuntaan jos toiseen ajella katsomaan "nähtävyyksiä" eli lähinnä maisemaa jne ja siitä sitten iltapvällä koppaa nuuskat mukaan ja illaksi oulun alapuolelle kaverin mökille illaksi saunomaan ja nukkuu yö. =)

Tänään tuli laivalta tuliaisiks ettania niin pääsee rikkomaan tämän vallinneen generalin kierteen ja kyllähän tuo ettan yleensä enemmän maistuu vaikka molemmat loistavia ovatkin. Hassua vaan ajatella kun alkoi lähes 10-vuotta sitten nuuskaa käyttämään että hinta oli silloin 19e/tolppa kun se nykyään on 39e ja laivalta siis. Haaparannasta oli tarkoitus varmaan tuliaiseksi tuoda jotain vähän vahvempia nuuskia extra starkin muodossa (general,skruff,offroad,thunder yms) ja sitten toki satsi ettania.

PuTi
01.11.2011, 03:03
Onko nuuskassa niin paljon väliä vaikka viimeinen käyttäpäivä on mennyt umpeen muutama kuukausi takaperin. Tuote kuitenkin on säilytetty viileässä, ja löysän koostumus on mitä mainioin. Aiona ongelma vaan on ettei siitä oikein saa mitään irti. Johtuneeko juurikin tuosta päiväyksestä vai onkohan toleranssit nousseet..?

Streider
01.11.2011, 12:26
Onko nuuskassa niin paljon väliä vaikka viimeinen käyttäpäivä on mennyt umpeen muutama kuukausi takaperin. Tuote kuitenkin on säilytetty viileässä, ja löysän koostumus on mitä mainioin. Aiona ongelma vaan on ettei siitä oikein saa mitään irti. Johtuneeko juurikin tuosta päiväyksestä vai onkohan toleranssit nousseet..?

Ei mitään väliä. Olen itse käyttänyt puolikin vuotta sitten "vanhaksi" mennyttä nuuskaa, kuivempaahan se on mutta enpä ole kuollut. Nytkin käytän syyskuun alussa "vanhaksi" mennyttä generalia, ja vaikka tälläkin hetkellä on ylähuuli täynnä niin en ole havainnut ongelmaa. Varsinkin kun sinulla on vielä pysynyt nuuskat koostumukseltaan kondiksessa niin no problemo, höröt vintille ja hymyä huuleen. Pakastaminen on myös hyvä vaihtoehto niin pysyy paremmin kosteana, itsellä joskus vaan unohtuu jääkaapin syövereihin/takin taskuun pitemmäksi aikaa silloin tällöin kiekko jos toinenkin, mutta hyvää ei saa heittää pois. Vähän vettä sekaan niin käytettävää kuivuneemmastakin saa. Niin, ja jokapäiväisestä elintarvikkeesta kun puhutaan niin kai siihen joku päiväys on pitänyt työntää, mutta kyllä hieman ns. vanhentuneetkin jotenkin potkivat.

Cactus
06.11.2011, 15:59
Kaveri tulee huomenna laivalta ja tuo tietenkin ettania taas tuliaisina ja nytpä ilmeisesti tämän kuun on siljalla (symphony) tarjouksessa 3tolppaa ettania 94e ja tuon nyt maksaa ihan mielellään. Kiva että taas välillä ettan tarjouksessa eikä ne ainaiset generalit ja göteborgit. =)

Ck
06.11.2011, 19:55
Kaveri tulee huomenna laivalta ja tuo tietenkin ettania taas tuliaisina ja nytpä ilmeisesti tämän kuun on siljalla (symphony) tarjouksessa 3tolppaa ettania 94e ja tuon nyt maksaa ihan mielellään. Kiva että taas välillä ettan tarjouksessa eikä ne ainaiset generalit ja göteborgit. =)

Itse olen kyllä Generalin ja Göteborgin ystävä, mutta nämä ovat niitä tunnettuja makuasioita. Nyt kun kerroit, että kaveri on tuomassa, niin minullakin pari kaveria lähdössä laivalle lähiaikoina (VG/Silja), niin onko sinulla tietoa onko tällä hetkellä noista "G" nuuskista minkäänlaisia tarjouksia päällä?

Ck
06.11.2011, 19:58

Itse olen vetänyt vuodenkin vanhaa nuuskaa, jota tosin on säilytetty kokoajan pakkasessa avaamattomassa purkissa. Itse en huomannut minkäänlaista eroa. Niin ja toleranssin nousu on aina mahdollista.

Tiedote
07.11.2011, 02:26
Kysymykseen lienee muutamaan otteeseen tässäkin ketjussa vastattu, mutta kertaus on opintojen äiti:
Myydäänkö Turusta lähtevällä Ruotsinristeilyllä (23H, ei maihinnousua) nuuskaa lainkaan?

Erikoinen matkajärjestely tuli eteen, kun kavereiden kanssa halutaan Ruotsiin, mutta alle 21-vuotiaina emme pääse Stadista lähtemään ilman valvojaa... Turusta taas pääsee näille 23H risteilyille, mutta turhaankos sinne jos ei mustaa kultaa tartu kainaloon.

emz1
07.11.2011, 02:46
Kysymykseen lienee muutamaan otteeseen tässäkin ketjussa vastattu, mutta kertaus on opintojen äiti:
Myydäänkö Turusta lähtevällä Ruotsinristeilyllä (23H, ei maihinnousua) nuuskaa lainkaan?
Myydään. Myyntiaika oli muistaakseni seuraavana aamuna lähtöpäivästä 9-13 välillä. Kellonajat eivät ole 100% varmoja mutta johonkin tuohon haarukkaan se sattuu. Eli, kannatta laittaa muutama herätyskello soimaan kun raahautuu hyttiin aamuyön tunneilla.

Cactus
07.11.2011, 18:00
..niin onko sinulla tietoa onko tällä hetkellä noista "G" nuuskista minkäänlaisia tarjouksia päällä?

Soitin kaverille ja kysyin ja siljalla tällä hetkellä ainoastaan ettan tarjouksessa, viimekuussa oli general. Vaihtuvat ilmeisestikin kuukausittain.

motamoro
19.11.2011, 10:48
Ensi viikonloppuna tarkoitus lähteä Ruotsiin merenkurkun yli Vaasasta Uumajaan RG-Linella (luulisi nyt tuohon asti olevan vielä firma pystyssä). Miten tuo nuuskan myynti on mantereella välillä Örnsköldsvik - Skellefteå, onko sen päätien varrella jotain hyviä kauppoja, vai saako ihan mistä tahansa marketeista tornitavaraa suht normaalein hinnoin(lähinnä Offroadin ja Thunderin "makupussit" houkuttelisi). Paljonko mahtaa olla hinnat, jotta tietää varata oikean määrän valuuttaa. Vinkkejä tarvitaan, aikaisemmin nämä ostokset on tehty vain laivalla kun maihin ei ole tullut noustua.

Fled45
19.11.2011, 13:34
Ensi viikonloppuna tarkoitus lähteä Ruotsiin merenkurkun yli Vaasasta Uumajaan RG-Linella (luulisi nyt tuohon asti olevan vielä firma pystyssä). Miten tuo nuuskan myynti on mantereella välillä Örnsköldsvik - Skellefteå, onko sen päätien varrella jotain hyviä kauppoja, vai saako ihan mistä tahansa marketeista tornitavaraa suht normaalein hinnoin(lähinnä Offroadin ja Thunderin "makupussit" houkuttelisi). Paljonko mahtaa olla hinnat, jotta tietää varata oikean määrän valuuttaa. Vinkkejä tarvitaan, aikaisemmin nämä ostokset on tehty vain laivalla kun maihin ei ole tullut noustua.

Ainakin Haaparannassa Offroadin pussin hinnat pyörii siinä kahnekymmenen euron kieppeillä. +/- 2 euroa. Thunder sitten hitusen kalliimpi. Nämä siis Haaparannassa, tuon alueen hinnoista voi sitten joku muu informoida. Ja kyllä niitä torneja marketiskan saa, mutta luullakseni jonkun euron siellä saa enemmän pulittaa.

Cactus
19.11.2011, 19:22
Päivitellään nyt sitten kun tänään tuli haaparannassa nuuskatukussa ja luulajassa piraattikioskilla käytyä. Elikkä Ettan, General, Göteborgit, Röda lacket elikkä ihan yleisimmät olivat hintahaarukassa 440-480kr/tolppa. Thunderit, Odensit, Phantomit ja Offroadit hintahaarukassa 350-380kr/tolppa. Halvimpia nuuskia olivat Kaliber ja Megapole, hinnoissa 180-230kr/tolppa.

Edit: Muokataan sen verran että hinnat tarkoittavat irtonuuskaa. Pusseista ei ole mulla hajua ku yhtään niitä ostanu.

Cactus
29.11.2011, 18:56
Täytyy sanoa että Thunder frosted ja Thunderin extra strong ei iske sitten yhtääni!! Ei meinaa pudota meikäläiselle millään, 1,5tornista saanut käytettyä tasan muutaman purkin ja siihen taitaa jäädä. Jos joku jatkislainen haluaa vaihtaa tylsän torninsa Ettania, Generalia tai Rapea Thunderin torniin 6kpl frostedia ja 4kpl extra stongia nii lähestyköön allekirjoittanutta YV:llä. Pahoittelut moderaattoreille jos tämä oli kiellettyä (aiempien vaihto, -ja ostojuttujen hoitaminen yv:llä ilmeisesti ei) niin kärsin toki seuraukset.

Makuasioitahan nämä ovat kaikki, kovasti oli kaverit ja muut tutut kehuneet tätä Thunderia mutta ehkä mä sitten vaan jotenkin tykkään noista ns "tavallisista" merkeistä. =)

Superböle
01.12.2011, 16:24
Onkos kellään mitään tietoa Siljan nuuskatarjouksista? Oliko tuontirajoitus kolme tornia/matkustaja? Saanko ostaa kuitenkin yli rajoituksen tax-freestä?

Lawless
01.12.2011, 16:59
Oliko tuontirajoitus kolme tornia/matkustaja? Saanko ostaa kuitenkin yli rajoituksen tax-freestä?5 + 3 = 8. Eli viisi tornia aamulla ja kolme tornia illalla. Tällaiset ostorajoitukset oli ainakin Viikkarilla. Tuontirajoitus on kuitenkin juuri tuo kolme tornia per matkustaja.

Mahola
01.12.2011, 18:26
Onkos kellään mitään tietoa Siljan nuuskatarjouksista?

Silja Europalla oli kolme tornia Ettania n. 95 euroa. Ei ole hajua onko muitakin merkkejä tarjouksessa koska myyntiaika alkoi maukkaasti klo 6:30, joten ihan kaikkea ei maailmanmenosta siinä vaiheessa tajunnut.

Reverent
03.12.2011, 13:59
Onkos kellään mitään tietoa Siljan nuuskatarjouksista? Oliko tuontirajoitus kolme tornia/matkustaja? Saanko ostaa kuitenkin yli rajoituksen tax-freestä?

Eipä ole kertaakaan kukaan kyselly mitään maihinnousukortteja, ainakaan Turun linjoilla. Olen usein ostanut 3-5 tornia, aina ilman ongelmia ja kaverit ovat tuoneet reissuiltaan toistakymmentäkin tornia eikä kukaan ole koskaan mitään sanonut. Eri asia tietenkin voi olla, jos yrität ostaa koko ostoskärryllisen nuuskaa.

Zago
06.12.2011, 00:38

Silja Serenadella viikko sitten sunnuntaina ei ainakaan ollut mitään erikoisia tarjouksia. Ettanista taisi olla joku kolmen tornin tarjous. Varmaankin sama, kuin tuo Blizin mainitsema. Generaleissa taisi olla joku tarjous, että saa samaan hintaan 25% isompia kiekkoja, jos ostaa koko tornin tai jotain tuollaista. En muista tarkalleen, kun tarjous ei koskenut haluamaani merkkiä, joten en kiinnittänyt siihen sen isompaa huomiota.

Wrighter
06.12.2011, 09:38
Myydäänkö Tallinnassa tai Tallinnan laivoilla nuuskaa? Jos mydään niin missä?

Gags
06.12.2011, 14:05
Myydäänkö Tallinnassa tai Tallinnan laivoilla nuuskaa?Ei myydä.
Jos mydään niin missä?Ei missään.

Lavis
07.12.2011, 10:50
Huomenta. Kenelläkään tietoa paljonko maksaa nykyään Ettanin löysää torni Tukholmassa?

Zerotta
07.12.2011, 11:02
Myydäänkö Tallinnassa tai Tallinnan laivoilla nuuskaa? Jos mydään niin missä?

Sadamarketista saattaa löytää joltain kauppiailta nuuskaa, mutta siitä saa maksaa suhteellisen kovia hintoja.

Jne
07.12.2011, 11:16
Sadamarketista saattaa löytää joltain kauppiailta nuuskaa, mutta siitä saa maksaa suhteellisen kovia hintoja.
Tähän vielä lisäys, että tuoreudesta ei ole takuita. Hinta oli ainakin joskus siinä n. 40e/torni.

Matsku
07.12.2011, 23:57
Ei myydä.Ei missään.
Jees. Eli tosiaan myydään Sadamarketissa useiden tiskien alta. Kannattaa käydä utelemassa. Hinnasta joutuu neuvottelemaan, mutta pari neukkarikaljaa alle ja pyrit siihen 40e paremmalle puolelle!

Kymmeniä merkkejä ja makuja tullut kokeiltua, mutta nyt löysin omani: Offroad Frosted. Ihan mieletön; ei valu, jytisee sopivasti ja vieläpä mukavan minttuinen maku. Torni tuli tutulta poistettua kiskurihintaan 50e (ilmeisesti vielä jokin halpismerkki), mutta kyllä passaa.

Tiedote
08.12.2011, 02:31
Nyt kun on kuukausi vaihtunut, niin olisi kiva tietää mitä nuuska-alennuksia on Turusta lähtevällä Silja Europalla (23h risteily)?
Sääli jos ei ole ettan enää, sitä tulee itsekin eniten vedettyä. 21.12 lähtee botski ja viidestä kymmeneen tornia olisi tarkoitus kotiin raahata.

AaJee
08.12.2011, 06:16
Nyt kun on kuukausi vaihtunut, niin olisi kiva tietää mitä nuuska-alennuksia on Turusta lähtevällä Silja Europalla (23h risteily)?
Sääli jos ei ole ettan enää, sitä tulee itsekin eniten vedettyä. 21.12 lähtee botski ja viidestä kymmeneen tornia olisi tarkoitus kotiin raahata.

Meikäläiselle tuli juuri 3 tornia tuliaisia Europalta ja 106e taisi kaveri noista pyytää. 2 tornia Götebörgin multaa ja 1 torni Ettanin vastaavaa. Ettan taisi olla muutaman euron pötköltä kalliimpi, muistaakseni 36,90e tjsp. Mielestäni ihan kohtuullisen hintainen Ettan, kun vähän aika takaperin se taisi olla vielä yli 40e, ainakin Viikkarilla. Sitä en tiedä oliko kyseessä jokin kolmen pötkön tarjous juurikin.

Tiedote
09.12.2011, 21:31
Kaverilla oli myydä muutama purkki tanskalaista nuuskaa, Offroadin pussitavaraa (lakrits ja frosted). Laku tuntui melko normaalilta huulessa, mutta tämä frosted olikin sitten melko vekkulia tavaraa. Pisti kihelmöimään huulessa aivan eritavalla kuin normaali ruotsalainen nuuska. Mistä moinen?

Internetin pikaselauksella Offroadin frostedissa on normaali 8mg/g nikotiinia, mutta ikäänkuin nikotiini imeytyisi tehokkaammin verenkiertoon. Onkohan pieni nuuskatauko tehnyt tehtävänsä vai onko kenties muutkin jatkislaiset huomanneet tämän tuotteen kohdalla vastaavaa?

KotkaSydän
09.12.2011, 22:14
Kaverilla oli myydä muutama purkki tanskalaista nuuskaa, Offroadin pussitavaraa (lakrits ja frosted). Laku tuntui melko normaalilta huulessa, mutta tämä frosted olikin sitten melko vekkulia tavaraa. Pisti kihelmöimään huulessa aivan eritavalla kuin normaali ruotsalainen nuuska. Mistä moinen?

Internetin pikaselauksella Offroadin frostedissa on normaali 8mg/g nikotiinia, mutta ikäänkuin nikotiini imeytyisi tehokkaammin verenkiertoon. Onkohan pieni nuuskatauko tehnyt tehtävänsä vai onko kenties muutkin jatkislaiset huomanneet tämän tuotteen kohdalla vastaavaa?

Varmaan se on se tauko... Itse olen tuota frostedia yli vuoden käyttänyt ja ainut ero ns. "normipusseihin" on mielestäni se, että se kirvelee jonkin verran enemmän. Siksi kai se onkin ainut pussinuuska mitä itse käytän. En varmaan muuten ostaisi pussia ollenkaan, mutta kun löysään nyt menee vaan paljon enemmän rahaa. Oli kyllä taas mukavasti kallistunut hinnat Haaparannan nuuskatukussa, kun puntti ettanin löysää oli jo 46.90e ja knox lähentelee 38euron hintaa. Offroadin pussin purkkihinta sentään on vielä alle 2.5e, mutta saas nähdä milloin tuokin nousee. Alkaa oleen kallista hommaa tämä nuuskaaminen...

Cactus
12.12.2011, 11:20
Tuli mieleen semmoinen kysymys että te perheelliset nuuskankäyttäjät joilla on lapsia niin miten lapset ymmärtävät nuuskaamisenne?? Lähinnä meinaan että onko lapselle kerrottu mistä on kysymys tai minkä ikäisenä lapsi saa nähdä kun isi tykkinsä täyttää ja niin pois päin. Utelen tässä siksi ettei pysty varmalla sanomaan koska mahdollista perheenlisäystä olisi tiedossa ja olisi kiva kuulla miten käyttäjät täällä ovat asian lapsilleen selittäneet.

Ranksu
12.12.2011, 14:34
Ostin jakobsonin wintergreenin strongin tornin testeriksi. Ehkä yksi huonnoimmista makuelämyksistä. Maku oli verrattavissa öljy sptiin hajuun. Ikinä ole jäänyt nuuskat lojumaan pakkaseen nyt jäi. Samanlaista tavaraa kuin thunderin vihreä.

pot67
12.12.2011, 15:32
Tuli mieleen semmoinen kysymys että te perheelliset nuuskankäyttäjät joilla on lapsia niin miten lapset ymmärtävät nuuskaamisenne?? Lähinnä meinaan että onko lapselle kerrottu mistä on kysymys tai minkä ikäisenä lapsi saa nähdä kun isi tykkinsä täyttää ja niin pois päin. Utelen tässä siksi ettei pysty varmalla sanomaan koska mahdollista perheenlisäystä olisi tiedossa ja olisi kiva kuulla miten käyttäjät täällä ovat asian lapsilleen selittäneet.

Poika vasta kuukauden ni vielä ei tarvi selitellä. Jatkossa joku "isin karkki" -selitys pitää löytyä..

Wrighter
12.12.2011, 17:28
Meilllä isi ottaa vitamiinia. Sellaista aikuisten vitamiinia jota lapset ei saa ottaa. Ja pahan makuistakin vielä.

Vielä tuolle 2-vuotiaalle se kelpaa selitykseksi. Ei se enempää kysele. Tai sitten kun ollaan syöty ja lapselle annetaan xylitol-karkki suuhun, niin silloin isikin saa "hammasnamia."

pete666
12.12.2011, 21:27
Kellään hajua, onko tuo sörkassa sijaitseva legendaarinen kurvin kioski ratsattu, kun tuntuu olevan aina vaan kiinni? Mistähän muualta vois tiskin alta kysellä pk-seudulla? Ja yv laulamaan....Kiitos

bozik
13.12.2011, 12:50
Meilllä isi ottaa vitamiinia. Sellaista aikuisten vitamiinia jota lapset ei saa ottaa. Ja pahan makuistakin vielä.

Vielä tuolle 2-vuotiaalle se kelpaa selitykseksi. Ei se enempää kysele. Tai sitten kun ollaan syöty ja lapselle annetaan xylitol-karkki suuhun, niin silloin isikin saa "hammasnamia."Minulla ei omia lapsia ole, mutta käytössä oli vuosia sitten veljen lasten suhteen erilainen taktiikka. Silloin muutaman vuoden ikäisinä noille oli aina varsinainen ohjelmanumero, kun mökillä sängyssä esim. ruokalevolla laitoin nuuskaa tykillä huuleen. Eipä noille koskaan tullut mitään tarinoitua, sanoin aina vaan, että "bozik" laittaa nuuskan huuleen. Vieläkin hymyillyttää, kun muistelee noita hetkiä. Se oli pienelle ihmiselle kuin teatterinumero ja aina kun sain "laukaistua" nuuskaa huuleen niin reipas nauru. Nyt heistä yksi on jo täysi-ikäinen ja muutkin jo wanhoja konnia eikä meikäläisen nuuska paljon kiinnosta.

Siitä kannattaa toki huolehtia, etteivät lapset saa tavaraa käsiinsä. Meillä on tosin aina riittänyt kun on sanonut, ettei nuuskaan saa koskea ja toisaalta olen aina pitänyt niitä sopivasti sivussa. Silloin kun itse nuuskaa laitteilin niin ainahan sitä piti noille pyynnöstä näyttää ja saivat vapaasti katsella. Kovin montaa kertaa haistelu ei kiinnostanut ;)