PDA

View Full Version : Nuuska- ja tupakkaketju

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11

mikse
14.02.2007, 08:13
Käsittääkseni ei nuuskaa saa myydä missään muualla EU:n alueella kuin Ruotsissa ja siihen on aika vahva usko, että Ruotsissa myydään jatkossakin. Siellä nuuska on sen verran iso asia, että tuskin siitä suostuvat luopumaan.

Tässä käsityksessä itsekin olin Tanskan suhteen. Ihmettelin vain, että miten kaupungin suurin tavaratalo tupakkaosastollaan myy nuuskaa, jos se kiellettyä. Tämä siis tilanne 2005 mutta tanskalaisen tuttavani mukaan nuuskaa edelleen Magasinin röökiosastolta saa. Tosin siis ainoastaan irtotavaraa.

Remy
14.02.2007, 10:52
Onko kellään tietoa viking linen nuuskatarjonnasta?

Löytyykö laivalta tätä monen mainostamaa General Onyxia tai muita "erikois nuuskia"? Mikä on kyseisten tornien hinta ja paljonko maksaa normaali Ettan torni?

Tommy
14.02.2007, 11:58
Onko kellään tietoa viking linen nuuskatarjonnasta?

Löytyykö laivalta tätä monen mainostamaa General Onyxia tai muita "erikois nuuskia"? Mikä on kyseisten tornien hinta ja paljonko maksaa normaali Ettan torni?

Valikoima on hyvä.
Onyxiä löytyy, hinta 25 euroa.
Ettan 20 euroa. Löytyy varmaankin.. 6-8 eri merkkiä.

Samppeli
14.02.2007, 12:15
Viikonloppuna olin laivalla ja onhan nuuskan myyntiin taas tullu uutta. Moni lähti laivalle tuoreen nuuskan kiilto silmissä ja kävi näin. Onneksi itselläni oli täysi purkki mukana, josta sitten saikin tarjota..
Eli ennen on tapana ollut että laivan lähtiessä maista Helsingissä nuuskaa aletaan myymään samalla kun Tax-free aukeaa. Tällä hetkellä säännöt ovat muuttuneet ja nuuskan myynti alkaa seuraavana aamuna. Muistaakseni 07:30 aamulla. Syy tähän on Ahvenanmaalla käyttöön otettu myyntikielto. Ja sama juttu takaisinpäin, nuuskaa myydään vain tiettynä aikana ennen saapumista Maarianhaminaan. Tosiaan, jos Helsingin päässä olisi ollut tyhjä purkki mukana niin kieltämättä olisi ottanu pattiin!
Hinnat ei oo noussu, ainakaan vielä. Ruotsissa on, huomattavasti! Piti ostaa Röda Lackettia vähän varastoonkin mut eipä kehdannu ostaa kuin tornin.. Per**le!

Asiasta olikin jo mainuttu mutta ei kertaus ole pahaksi.

Remy
14.02.2007, 12:23
Valikoima on hyvä.
Onyxiä löytyy, hinta 25 euroa.
Ettan 20 euroa. Löytyy varmaankin.. 6-8 eri merkkiä.

Kiitoksia tiedosta! Valikoima vaikuttaa hyvältä. Eiköhän sieltä ainaki sitä Onyxia tartu mukaan.

Käräppä
14.02.2007, 13:57
Samppeli missä laivalla olit risteilyllä? Itse kohta lähdössä Mariellalla risteilylle ja kiinnostais tietää kyseisen paatin tarjonnasta jotain.

Trenchtown
14.02.2007, 14:30
Samppeli missä laivalla olit risteilyllä? Itse kohta lähdössä Mariellalla risteilylle ja kiinnostais tietää kyseisen paatin tarjonnasta jotain.
Mariellan valikoima on sama kuin muillakin viikkarin laivoilla. Eli Ettanit, Generalit, Krouvit ja Jöötteporin Rapeat pitäisi löytyä. Pussinuuskasta sitten perinteisten lisäksi ainakin Onyx ja Catchilta niitä karkin makuisia.

Muistetaan sitten edelleen, että nuuskaa myydään vain Ruåtsin aluevesillä. Sekös muuten picnic -risteilyltä nuuskansa hakemaan tottuneita vituttaa.

Samppeli
14.02.2007, 18:15
Mariellan valikoima on sama kuin muillakin viikkarin laivoilla. Eli Ettanit, Generalit, Krouvit ja Jöötteporin Rapeat pitäisi löytyä. Pussinuuskasta sitten perinteisten lisäksi ainakin Onyx ja Catchilta niitä karkin makuisia.

Gabriellalla olin ja siellä on just noita edellämainittuja merkkejä. Sääli, näkisin mielelläni esim. Röda Lacketin laivan myyntikojuissa. Moni siitä puuhuu parhaana tykkinuuskana ja todella hyvää se onkin. Kysyin miksi sitä ei ole valikoimissa ja vastaus oli että ei ole kysyntää. Mikä on mielestäni kumma juttu. Ja onko tulossa, ei ollu heillä mitään tietoa. Voisin vaikka veikata että menekkiä olisi enemmän kuin esim. Göteborg Rapella. Tarjonnasta vielä, olin edellisvuoden joulukuussa (2005) Siljalla ja siellä oli enemmän merkkejä, esim Gustavus. Jos ne ovat siellä edelleen niin hyvä ja saisivat tulla Vikingillekin. Vaikka tuleekin ostettua samoja laatuja niin maistiaset tekee aina hyvää.

The Great Cornholio
14.02.2007, 19:05
On näköjään alkanu ruotsalaisia ottamaan nuuskan hinta kaaliin. En kyllä ihmettele ja sen huomaa hyvin myös tämän vuoden monista "snus" kioskimurroista mitä Ruotsissa on sattunut, kohteena ainostaan nuuska.

http://www.e24.se/dynamiskt/konsumentvaror/did_14625051.asp

mikse
14.02.2007, 19:23
Gabriellalla olin ja siellä on just noita edellämainittuja merkkejä. Sääli, näkisin mielelläni esim. Röda Lacketin laivan myyntikojuissa. Moni siitä puuhuu parhaana tykkinuuskana ja todella hyvää se onkin. Kysyin miksi sitä ei ole valikoimissa ja vastaus oli että ei ole kysyntää. Mikä on mielestäni kumma juttu. Ja onko tulossa, ei ollu heillä mitään tietoa. Voisin vaikka veikata että menekkiä olisi enemmän kuin esim. Göteborg Rapella. Tarjonnasta vielä, olin edellisvuoden joulukuussa (2005) Siljalla ja siellä oli enemmän merkkejä, esim Gustavus. Jos ne ovat siellä edelleen niin hyvä ja saisivat tulla Vikingillekin. Vaikka tuleekin ostettua samoja laatuja niin maistiaset tekee aina hyvää.

Mun mielestä Rape ei juuri Röda Lacketia häpeä. Oikein varastoituna erittäin mehukasta tavaraa. Hintaero maihin laivan eduksi kääntää kuppia vielä Rapen puoleen. Toki jos Röda Lacketia laivalta löytyisi, tulisi sitäkin enemmän käytettyä.

14.02.2007, 21:20
Lähden laivalle perjantaina ja tuttava pyysi tuomaan pari sinkoa tykkinuuskaa. Pitkin hampain taivuin roudaamaan. Paljonkohan mahtaa maksaa halvin mahdollinen?

14.02.2007, 21:48
Lähden laivalle perjantaina ja tuttava pyysi tuomaan pari sinkoa tykkinuuskaa. Pitkin hampain taivuin roudaamaan. Paljonkohan mahtaa maksaa halvin mahdollinen?

Kahdenkympin pintaan on halvin mahdollinen ns. kunnon merkeistä. Käsittääkseni Gustavus:ta ja jotain muuta halpista saa aika reilusti tuon alle, harva aktiivisesti nuuskaa käyttävä noihin halvimpiin tosin sortuu.

Samppeli
15.02.2007, 07:53
Kahdenkympin pintaan on halvin mahdollinen ns. kunnon merkeistä. Käsittääkseni Gustavus:ta ja jotain muuta halpista saa aika reilusti tuon alle, harva aktiivisesti nuuskaa käyttävä noihin halvimpiin tosin sortuu.

Gustavus on maksanut Siljalla muistaakseni 14€. Tykkinä se ei ole hääviä mutta jos haluaa halpaa ja hyvää pussia, niin tältä merkiltä löytyy hyviä vaihtoehtoja. Gustavus Original on omasta mielestäni parhain pussinuuska. Itse käytän paljon Ettania tykkinä mutta pussina se ei ole makuun. Jos laivalta löytyy Gustavusta, niin kannattaa kokeilla. Mutta ainoastaan tätä originaalia, muut ei ole yhtä hyviä. Jos haluaa kokeilla eri merkkejä niin ainakin yksi nettikauppa (skoal) löytyy josta voi tilata irtopurkkeja. Sieltä olen itse ostellu kun tulee uusia merkkejä. Sieltä löytyy myös jenkkinuuskat. Maksavat vaan yli 6€ purkki postikuluineen. Eivätkä ole lähellekkään niin hyviä kuin Ruotsin nuuskat.

15.02.2007, 10:41
Gustavus on maksanut Siljalla muistaakseni 14€. Tykkinä se ei ole hääviä
Se on minulle ihan yksi helvetin sama, miten hääviä se on, kun en itse koske pitkällä tikullamaan moisiin moskiin. Näinköhän tota löytyy Vikingiltä? Jätkä katsos antoi 45 ecua hilloa kahta sinkoa varten ja sanoi, että loput voin pitää kun sanoin, että en nyt saatana ilmaseksi sitä ala roudaamaan. Tosin köyhältä opiskelijalta viitsi alkaa nyhtämään kiskurihintojakaan, mutta mitään merkkiä ei varsinaisesti ilmoitettu, joten toki tuon sitten halvinta ja sen pitää ehdottomasti olla tykkinuuskaa.

edit:

bozik
15.02.2007, 10:54
Jätkä katsos antoi 45 ecua hilloa kahta sinkoa varten ja sanoi, että loput voin pitää kun sanoin, että en nyt saatana ilmaseksi sitä ala roudaamaan.Aika käsittämätön toimeksianto, jos ei edes toivomusta merkin suhteen esittänyt. Ettan on tykkikamana aika varma vaihtoehto ja maksaa 20 egeä sinko. Jos et aikaisemmin ole nuuskaa ostellut muista varmistaa, että ostat todella irtokamaa etkä pussinuuskaa. Sellaisia tapauksiakin on ollut, että nuuskasta tietämätön on tuonut vahingossa pussikamaa todelliselle nuuskankäyttäjälle ja se on kyllä suurempi pettymys kuin joulupukin paljastuminen satuhahmoksi.

Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo Vikingin uusi käytäntö, että nuuskaa myydään vasta Ruotsin aluevesillä. Seuraavalle reissulle täytyy varautua kunnon lenkkareilla ja mennä hyvissä ajoin kärryn kanssa nuuskatiskin ääreen karjumaan "joko saa.. saako jo.."

Laivayhtiöt taitavat kiittää nuuskan hinnannousua Ruotsissa. Jatkossa varmaan Jörgenitkin ostavat nuuskansa laivalta, aikaisemmin näin ei ollut.

15.02.2007, 11:01
Aika käsittämätön toimeksianto, jos ei edes toivomusta merkin suhteen esittänyt.

No eipä tuo jätkä kait mikään nuuskan suurkuluttaja ole. Enemmän käyttelee silloin kun sitä sattuu saamaan. Kaitpa ettania haluaisi, mutta jos saan halvempaa niin sitä tulee. Siis kyllä minä nyt nuuskista jotain ymmärrän koska...

Ettan on tykkikamana aika varma vaihtoehto ja maksaa 20 egeä sinko. Jos et aikaisemmin ole nuuskaa ostellut muista varmistaa, että ostat todella irtokamaa etkä pussinuuskaa.

...hengasin aikanaan vuoden päivät naisen kanssa, joka käytti tykkinuuskaa. (juujuu usko pois vaan ihan hyvällä :D) Ei ole tuo nuuska pelkästään miesurheilijoiden yksinoikeus, vaikka toki melko harvinaistahan tuo on. Että kyllä minä tykki ja pussinuuskat erotan vaikkei rasiassa edes lukisi, että kumpaa on, joka siinä toki lukeekin. Pussinuuskat kait yleisesti muistaakseni ovat muovirasiassa kun tykkikama pahvisessa jos en nyt väärin muista.

No sittenhän sen näkee, että löytyykö tuota halvempaa moskaa Viikkareilta. Toivottavasti, koska ylijäämähillot jäävät meikäläisen handuun. Pieniä rahoja, mutta opiskelijabudjetilla kaikki rahan on tervetullutta :D

jussimy
15.02.2007, 11:36
No sittenhän sen näkee, että löytyykö tuota halvempaa moskaa Viikkareilta. Toivottavasti, koska ylijäämähillot jäävät meikäläisen handuun. Pieniä rahoja, mutta opiskelijabudjetilla kaikki rahan on tervetullutta :D

hee, jätkä meinaa pistää hilloiksi.
Jännät paikat nettoatko 5 vai 17 ecua :D

Samppeli
15.02.2007, 12:22
Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo Vikingin uusi käytäntö, että nuuskaa myydään vasta Ruotsin aluevesillä. Seuraavalle reissulle täytyy varautua kunnon lenkkareilla ja mennä hyvissä ajoin kärryn kanssa nuuskatiskin ääreen karjumaan "joko saa.. saako jo.."

Tämä sääntö johtuu käsittääksi ja ainoastaan ja vain siitä että Ahvenanmaalla myynti kiellettiin lakipykälillä. Ja näin ollen ennen Maarianhaminaa ei saada myydä Ruotsiin päin ja takaisin tullessa Ahvenanmaan jälkeen myynti lopetetaan. Typerä sääntö mutta näihin on nähtävästi alistuttava.

Ps. Vikingillä ei ollu Gustavusta..

Trenchtown
15.02.2007, 12:41
Ps. Vikingillä ei ollu Gustavusta..
Ei ole tietääkseni koskaan ollutkaan? Tai ei ainakaan enää pitkään aikaan.

Avatarille ilmainen vinkki: ainakin Turun laivoilla on usein tarjous jossa maksat kolmesta tornista ja saat neljä. Suosittelen hyödyntämään tuon tarjouksen mikäli sellainen on päällä. Nuuskasta kun pääsee eroon aika vaivattomasti, jos sitä sattuu itsellä ylimääräistä olemaan.

Cactus
15.02.2007, 14:28
Oikeastaan ihan sama että myydäänkö sitä nuuskaa vain ruosin aluevesillä vai kaikkialla. Tämä tosin on varmaan vittumaista Turkulaisille nuuskankäyttäjille kun eivät enää voi pyörähtää päiväristeilyllä Ahvenanmaalle nuuskaa hakemaan. ;D

Ja sit jos Samppeli voisit laittaa YV:llä ton nettikaupan niin kiittäisin ja siunaisin.

-Cactus-

jussimy
15.02.2007, 14:34
Ja sit jos Samppeli voisit laittaa YV:llä ton nettikaupan niin kiittäisin ja siunaisin.
Eikös se ollut siinä viestissä mainittukin,
eli skoal http://www.skoal.net/

e: itsellä ei kokemuksia tuosta, enkä enää verojen pelossa tilailekaan netistä :)

Cactus
15.02.2007, 15:39
e: itsellä ei kokemuksia tuosta, enkä enää verojen pelossa tilailekaan netistä :)

Eikä noilla hinnoillakaan ihan äkkiä tulisi tilattua vaikka ei veroja tulisikaan. Varsinkin nuo jenkkinuuskat näyttävät olevan saatanan kalliita. :)

-Cactus-

Killeri
16.02.2007, 10:20
Omat nuuskat on hommattu Haaparannasta Kemissä asuvan tuttavan kautta, mutta tiedustelin kaverilta joka asustelee Lappeenrannassa mahdollista hinta/kautta saatavuus tasoa venäjältä, jos sitä sieltäkin on nykyään saatavissa kuten ketjussa aiemmin on kerrottu. Saapa nähdä mitenkä asian laita on....

Broad Street Bullie
22.02.2007, 17:43
Kyllähän tätä tavaraa menee.Niin Töissä kuin peleissäkin. Mikä kivempaa kuin iskeä nuuska erätauolla ja odotella seuraavaa erää... Tälläkin hetkellä Generalia huulessa ja pakastin puolillaan Göteborgs rapea

taisto-74
23.02.2007, 15:24
Meninpä tuossa viisaana poikana tilaamaan Ruotsista kolme stockia mustaa kultaa. Posti kiikutti kiltisti perille mutta mitä vielä-kyljessä oli joku tullilaitoksen lasku-ukaasi! Mitä helvettiä, joudunko minä täyttämään tämän hepreankielisen dokumentin ja lähettämään sen jotta valtio voisi nostaa purkkini hinnaks 10e?? Mites tässä pitäis toimia, lärpäke roskiin ja kättä ristiin vai muutto veropakoilaiseksi. Kyllä ottaa pattiin.

Onko kellään kohtalotoverilla vinkkejä, lohdutudsta tai nopeita itsaritapoja?

"Åt helvete med den jävla finska staten"

jussimy
23.02.2007, 17:20
Meninpä tuossa viisaana poikana tilaamaan Ruotsista kolme stockia mustaa kultaa. Posti kiikutti kiltisti perille mutta mitä vielä-kyljessä oli joku tullilaitoksen lasku-ukaasi! Mitä helvettiä, joudunko minä täyttämään tämän hepreankielisen dokumentin ja lähettämään sen jotta valtio voisi nostaa purkkini hinnaks 10e?? Mites tässä pitäis toimia, lärpäke roskiin ja kättä ristiin vai muutto veropakoilaiseksi. Kyllä ottaa pattiin.

Kokemuksia on, juttua löytyy tästä ketjusta.
Itse pistin saman lärpäkkeen roskiin ja muutaman kk päästä tuli lasku.
Säästyipä ainakin sen lapun täyttämiseltä :)

Minä maksoin sen laskun sitten, mutta jotkuthan ovat täälläkin ilmeisesti vieneet asian pidemmälle ja päätöksiä ei vissiin ole vielä kuulunut..

Gags
23.02.2007, 17:25
Niin, käsittääkseni valmisteveroa siinä penäävät. Äskettäin uutisoitiin hovioikeuden päätös vaiko peräti KHO:n päätös jossa samaisen valmisteveron perimisen alkoholin tilaamisen yhteydessä ulkomailta katsottiin olevan perusteetonta, joten luulisi samoin olevan nuuskan suhteen. Juristisiipi kertokoon voiko ko. päätökseen vedota ja miten prosessoida asiaa eteenpäin.

Daespoo
23.02.2007, 18:52
Gruvin portion-skeida on muuten ihan aikuisten oikeasti surkeata, jotenkin oli sellainen muistikuva että se olisi ok kamaa mutta täyttä skeidaa, en ikinä enää tee samaa virhettä. Göteborgin Rape pesee 100-0 tämän.

Pioneeripoika
23.02.2007, 23:36
Mites muuten mahtaa olla saako lentokoneeseen viedä nuuskaa mukanaan? Olisi tarkoitus lentää yksi kotimaanlento ensi viikolla.

Sir von Aulis
23.02.2007, 23:54
...ja tähän väliin arvostelua. Nimittäin!

Skruf Tranbär Portion (karpalon makuinen, toim.huom!).

Yleensä en ole pussinuuskan ystävä, mutta tämä kampe yllätti allekirjoittaneen täysin! Alkuun pieni potkaisu, tuntuu huulessa vähintään miellyttävältä ja nuuskan pois heitettyäni saan todeta oikein miellyttävän karpalon maun suussani. Seuraavan kerran kun Haaparannalle tulee asiaa, tiedän mitä mukaani ottaa. On aika rapsakka myrkky, joten suosittelen, jos ei muuta niin edes kokeilemaan. ****/*****

Cactus
24.02.2007, 00:15
Mites muuten mahtaa olla saako lentokoneeseen viedä nuuskaa mukanaan? Olisi tarkoitus lentää yksi kotimaanlento ensi viikolla.

Ei mulla ole koskaan ollut ongelmaa, saahan sitä junassa ja bussissakin käyttää??

Jussimylle vastaan että mulla on toi lasku jossain tarkastuksessa/selvityksessä ollut jo puolivuotta, en tiedä lähettikö tulli sen sitten jonnekkin. Kai ne sitten protestin jälkeen tätä ryhtyivät selvittämään. Palaan asiaan heti jos sieltä joskus jotain kuuluu.

-Cactus-

jussimy
24.02.2007, 00:16
Eihän se sentään mitään huumetta ole :)
Suomessa käyttö on vielä laillista..

The Great Cornholio
24.02.2007, 00:20

Ei ole ongelmaa, saa viedä. Jenkeissä viime vuonna Chicagon lentokentällä poliisi alkoi vittuilemaan minulle nuuskasta, koska hän oli paatunut skoalin käyttäjä. Sanoi sitten läpällä, että ei päästä takaisin Suomeen minua ennen, kun tutustun jenkkinuuskaan.

Oli sinäänsä hienoa, että osasivat ottaa kaikki yleisetkin asiat lähes huumorilla vastaan, vaikka olin aivan varma, että löydän itseni takahuoneesta kumihanska tuhkaluukussa.

Eismo
24.02.2007, 23:34

Itse tilasin snusworldwide:sta 2 tornia lokakuussa. Lähettivät kaksi karhulaskua Lappeenrannan tullipiiristä, mutta nyt on jo helmikuu eikä laskuja ole enää tippunut. Joten voisin uskoa että palkkakulut on kalliimpia kuin laskujen kirjoittelu.

Artsi
25.02.2007, 13:09
Itse tilasin snusworldwide:sta 2 tornia lokakuussa. Lähettivät kaksi karhulaskua Lappeenrannan tullipiiristä, mutta nyt on jo helmikuu eikä laskuja ole enää tippunut. Joten voisin uskoa että palkkakulut on kalliimpia kuin laskujen kirjoittelu.

Pari kertaa karhutaan jasitten asian osalta lähestyy "vouti". Nämä ovat suoraan ulosottokelpoisia (siis ilman oikeuden päätöstä) ja jos juttu menee ulosottoon asti, tapahtumasta seuraa erkintä luottotietoihin.

Cactus
03.03.2007, 18:23
Vähän lisää informaatiota tähänkin ketjuun.

Eli nuuskaa saa laivalta ihan koko laivareissun ajan. Oltiin sitten Kansainvälisillä, Suomen, tai Ruotsin aluevesillä. Myyjältä kaveri kysyi tästä asiasta ja sanoi että on väärää tietoa, koko matkan oli nuuskakaapit auki. Näin ainakin Viikkarin vanhojen risteilyllä josta kaveri tänään toi tuliaisia.

On muutes pussi Generalille tullut hieno purkki, ei voi muuta sanoa. :D

-Cactus-

Edit: Käykääs katsomassa Northenerin uutuusnuuskat täältä (http://www.northerner.com/html/snus.html) Lisää nuuskamerkkejä on tullut muutamia siitä kuin itse viimeksi vierailin tuolla.

Mängimies
03.03.2007, 23:34
Vähän lisää informaatiota tähänkin ketjuun.

Eli nuuskaa saa laivalta ihan koko laivareissun ajan. Oltiin sitten Kansainvälisillä, Suomen, tai Ruotsin aluevesillä. Myyjältä kaveri kysyi tästä asiasta ja sanoi että on väärää tietoa, koko matkan oli nuuskakaapit auki. Näin ainakin Viikkarin vanhojen risteilyllä josta kaveri tänään toi tuliaisia.

On muutes pussi Generalille tullut hieno purkki, ei voi muuta sanoa. :D

-Cactus-

Ainakaan Siljalta ei saa koko risteilyn vaan tosiaan ainoastaan Ruotsin aluevesillä olisikohan ollut klo 7.30 alkaen ja se myyntiaika ei ollut kovinkaan pitkä. Itse tietysti missasin tämän kellonajasta johtuen ja vitutus oli suuri kun tajusin että jäi ostokset tekemättä.

Onneksi Siljalla oli palvelualtista henkilökuntaa, jotka sitten myivät "tiskin alta" pahimpaan tarpeeseen :)

Broad Street Bullie
04.03.2007, 17:19
Onko muuten venäjältä saatavana oleva nuuska aivan kunnon tavaraa? Vai onko sama kuin viinaksien kanssa ettei tiedä että meneekö henki vai näkö... Olisi vaan tuttu menossa venäjälle niin ajattelin tilata siltä nuuskaa.

keppimies
04.03.2007, 17:26
Onko muuten venäjältä saatavana oleva nuuska aivan kunnon tavaraa? Vai onko sama kuin viinaksien kanssa ettei tiedä että meneekö henki vai näkö... Olisi vaan tuttu menossa venäjälle niin ajattelin tilata siltä nuuskaa.

Made in Sweden by Swedish match lukee ainakin oman purkkin pohjassa kaiken kyrillisen sekamelskan joukossa.
Kunnon tavaraa on tämä.

masaman
05.03.2007, 10:02
Pari kertaa karhutaan jasitten asian osalta lähestyy "vouti". Nämä ovat suoraan ulosottokelpoisia (siis ilman oikeuden päätöstä) ja jos juttu menee ulosottoon asti, tapahtumasta seuraa erkintä luottotietoihin.

Minä olen käsittänyt vekkuleiden kavereitteni takia, että mikäli ei maksa ulosottomiehellekään, niin sitten menee luottotiedot. Sanoi vaan, että niiden kanssa kyllä pystyy neuvottelemaan ja mikäli maksaa niin homma on ok. Luottokorttia ja tämmöstä oli kyllä tällä kaverilla tämän jälkeenkin. Mitä nyt sitten veti saksilla poikki lopulta kun ei pystynyt kännipäissään pitämään itselleen jöötä:)

Siis ihan kuulopuhetta, kun kerta asiasta kysyin.

pernaveikko
05.03.2007, 10:06
Sanoi vaan, että niiden kanssa kyllä pystyy neuvottelemaan ja mikäli maksaa niin homma on ok.

Jollain Intrum Justitian karhukirjeellä ei ole mitään merkitystä mihinkään. Niillekin voi maksaa osissa ja miten vain, mutta maksaa toki pitää loppujen lopuksi.

Pula-ajan Tretjak
05.03.2007, 10:08

Luottotietoihin tuleva merkintä vaatii aina kumileimasimen. Elikkäs jos vouti lähestyy kirjeitse, mitään ei ole vielä missään. Ja kuten joku tuossa jo ehti todeta, niin voutin kanssa pystyy kyllä neuvottelemaan.

Gags
05.03.2007, 13:27
Koska näistä maksuhäiriömerkinnöistä jatkuvasti palstalla kerrotaan mutuna vähän sitä sun tätä, niin lienee paras asia taas kerran selvittää. Henkilötietolaki (523/99) 20 § kertoo seuraavaa:

Luottotietotoiminnan harjoittaja saa tallettaa luottotietorekisteriin henkilön nimen ja yhteystietojen lisäksi tiedon sellaisesta maksun tai suorituksen laiminlyönnistä:

1) joka on todettu lainvoimaisella tuomiolla, yksipuolisella tuomiolla, ulosottoviranomaisen toimituksella tai rekisteröidyn hyväksymän vekselin protestilla taikka jonka johdosta rekisteröity on ulosottomenettelyssä todettu varattomaksi;

2) joka on johtanut konkurssihakemuksen jättämiseen;

3) jonka rekisteröity on velkojalle antamallaan kirjallisella ilmoituksella tunnustanut tapahtuneeksi; tai

4) jonka johdosta osamaksukaupassa myyjällä on osamaksukaupasta annetun lain (91/1966) mukaan oikeus ottaa takaisin myyty esine tai luotonantajalla kuluttajansuojalain (38/1978) mukaan oikeus purkaa muu kulutusluottosopimus.

Edellä 1 momentin 4 kohdassa tarkoitetun tiedon saa tallettaa vain, jos kulutusluottosopimuksessa on mainittu, missä tilanteissa maksun tai suorituksen laiminlyönti voi tulla rekisteröidyksi luottotietorekisteriin. Edellytyksenä on lisäksi, että velkoja on lähettänyt velalliselle vähintään 21 päivää ennen tietojen rekisteröintiä kirjallisen maksukehotuksen, jossa on muistutettu mahdollisuudesta rekisteröidä maksuhäiriö luottotietorekisteriin, ja että maksu on viivästynyt yli 60 päivää maksukehotuksessa mainitusta alkuperäisestä eräpäivästä.

Varsinkin tämä 4 kohta aiheuttaa usein väärinkäsityksiä eli osamaksukauppaan tai luottokorttisopimukseen perustuva luottohäiriö (OSP/LKP) ei todellakaan vaadi edes oikeuden käsittelyä eikä perintätoimiston toimeksiantoa, vaan yli 60pv myöhästyminen josta kerran lähetetty maksumuistutus, riittää luottohäiriön rekisteröimiseksi.

Verot, määrätyt vakuutusmaksut yms. ovat suoraan ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä, joten näistä tulee merkintä vasta jos niitä ei pystytä ulosmittaamaan.

Pula-ajan Tretjak
05.03.2007, 19:37
.....

Juurikin näin. Kuitenkin kuten aiemmat täällä ovat kommentoineet on se, että jos ulosottomies lähestyy maksukehoitteella, on se käytännössä ensimmäinen eteenpäin otettu askel siihen, että firma (valtio tai joku muu) haluavat todellakin rahansa. Tässä vaiheessa ei suomalaisten onneksi juurikaan käytetä tuota kohdan neljä asetusta. Monella varmasti sopimuksesta löytyy tuo kohta, mutta käytännössä firmat eivät ihan pikkuasioissa karkota asiakkaitaan. Ja tämän ne tekevät varmasti, jos myöhästyneestä maksusta painattavat luottomerkintää.

Ja palatakseni siihen, mitä suurin osa kommentoi on se, että kun vouti lähestyy maksupyynnöllä on pääsääntöisesti kyse siitä, että hän haluaa vain laskut maksuun. Ei ole mitään tekemistä sillä sen kanssa, että luottotiedot menee. Voutin kanssa pystyykin sopimaan jos jonkinlaisia maksutapoja ja aikatauluja. Suurin osa voutin käsittelemistä laskuista vaatii kumileimasimen ja yleistäen kaikki. Verottaja on btw hieman nihilisti poikkeus näihin, mutta sillä onkin markkinat kohillaan eli ei ole pelkoa, että joku toinen "palveluntarjoaja" ilmaantuisi apajille ;)

EDIT: Yllättävän moni firma tuota tänä päivänä taitaa käyttää, kertoivat viisaammat. Voiko siis olla, että ajan henki on näitä yleistänyt. Ja aika helppoa on menettää luottotiedot muutamaksi vuodeksi nykyään. (ei tullut postia asiasta minulle, joten tämä tietoisku ei johdu siitä)

Zame
13.03.2007, 11:18
Tietäisiköhän joku minkä hintaista nuuska nykyään on haaparannassa?

Killeri
13.03.2007, 11:36
Pari viikoa sitten tuli 50 purkkia ja ilman välistä vetoa oli 170 euroa ja sentit päälle........

Trenchtown
13.03.2007, 12:22
Pari viikoa sitten tuli 50 purkkia ja ilman välistä vetoa oli 170 euroa ja sentit päälle........
Kohtalaisen kallista, kun laivalta saman määrän saa satasella tai halvemmallakin jos on tarjous päällä. Onneksi on tax free.

Killeri
13.03.2007, 12:46
onhan se tietty hintavaa, mutta Tampereelta lähteminen laivalle ja siellä pörrääminen ja viinan kanssa läträily niin taidan vielä jäädä säästön puolelle......heh.

Mysteryman
13.03.2007, 13:19
Kohtalaisen kallista, kun laivalta saman määrän saa satasella tai halvemmallakin jos on tarjous päällä. Onneksi on tax free.

Kallista ja kallista... Haaparannan Shellillä sama satsi olisi noin 200 euroa, Netto Låg Prisissa vähän vähemmän. Thaimaassa Göteborg´s Rape oli muuten saman hintaista kuin Haaparannassa, mikä on vähintäänkin mielenkiintoista.

Ja just äsken maksoin viidestä Lucky Strike-purkista 20 euroa, ei välistä vetoa. Hyvää ja ihan riittävän vahvaa hätävaraa lento- ja automatkoille.

Trenchtown
13.03.2007, 13:31
Kallista ja kallista...
Niin no, mikä nyt sitten on kallista kenellekin. Turussa asuvalle ei ole iso homma hakea nuuskaansa risteilyltä, tai sitten tilata se joltain joka on töissä laivalla. Tuon 50 purkkia saa halvimmillaan 80 euroon, joka ainakin minusta on melkoisesti vähemmän kuin 170 euroa.

Toki jokainen ostaa sieltä mistä ostaa ja jos ei halvemmallakaan saa niin minkäs teet.

Pula-ajan Tretjak
13.03.2007, 14:16
Toki jokainen ostaa sieltä mistä ostaa ja jos ei halvemmallakaan saa niin minkäs teet.

Näinhän se on. Itse otin mukaan pitkästä aikaa varulta 120e ostoksille mukaan, että ostanpa 4 punttia. No ei riittänyt 120e. Törkeää miten Haparandassa nuuska maksaa :D

Mutta se ja sama.. Oulusta ei tule lähdettyä etelään hakemaan nuuskaa. Jos sattuu joku olemaan menossa niin sittenhän sitä saa edullisesti. Kuitenkin.. tuo nuuskan veron nousu on aika kova. Sitten kun nuuskan käyttäminen käy lompakolle liian kalliiksi, on se syytä lopettaa.

Mysteryman
13.03.2007, 14:19
Tarkotin, että ei 170 EUR ole vielä edes paljon, kun vertaa sitä tuohon Haaparannan hintaan. Viimeksi kun itse kävin puntin hakemassa tammikuussa, niin irto-Röda maksoi tasan 40 EUR.

Meidän perukoilla ei paljon ole muuta vaihtoehtoa, kuin hakea tuota kallista tavaraa rajan takaa, Hailuodon lautalta nuuskaa kun ei saa.

Mutta en valita, pääasia että on helposti saatavilla.

Killeri
13.03.2007, 14:31
Juuri näin, se maksaa minkä maksaa ja jos persus ei kestä niin sitten täytyy lopettaa koko nuuskan kanssa pelailu....

Koala
13.03.2007, 15:02
Turussa asuvalle ei ole iso homma hakea nuuskaansa risteilyltä, tai sitten tilata se joltain joka on töissä laivalla. Tuon 50 purkkia saa halvimmillaan 80 euroon.

Se on muuten 75e 50 purkin hinta ilman välistävetoa Turussa. Viisi tornia x 15e = 75e/koko satsi. Työntekijäthän maksavat laivalla 15e peruspatterista. Olen joskus naureskellut, kun muualla asuvat ihmettelevät Turun nuuskatilannetta, kun "täällä se on niin halpaa.". Sitten kävin kerran Tampereella ja perkele, nuuska on siellä rikkaiden miesten nautintoväline.

Trenchtown
13.03.2007, 15:09
Työntekijäthän maksavat laivalla 15e peruspatterista.
Käsittääkseni perusettanista 16e, mutta samapa tuo. Kohtalaisen usein on "ota 4, maksa 3" -tyyppinen tarjouskin vielä päällä.

Koala
13.03.2007, 15:11
No, itse maksoin aikanani Viikkarilla Ettanista sen 15e. 16e se varmaan oikeasti olisi maksanut, mutta kun olen niin tavattoman komea ja charmikas äijä, niin kassapuolen Jari antoi minulle vähän alennusta.

Trenchtown
13.03.2007, 15:22
No, itse maksoin aikanani Viikkarilla Ettanista sen 15e.
Samoin minä. Hinta on varmaankin sitten noussut niistä päivistä kun meikäläinen siellä duunissa oli. Tosin se oli suurimmalta osin markka-aikaa muutenkin. Ilmeisesti pitää hankkiutua takaisin sinne duuniin ja hankkia sievoiset sivutulot postittamalla nuuskaa ympäri sisä-suomea. Ai mutta niin ei saa tehdä.

ermo
24.03.2007, 20:58
Oisin lähössä tossa pääsiäisenä risteilemään silja europalla tukholmaan. Oisinkin nyt kiinnostunu tietämään onko kellään mitään tietoa laivalla myytävän nuuskan hinnasta. Ennen muinoin ostin sain tornin sieltä 20 eurolla, miten on tällä hetkellä?

d2uce
24.03.2007, 21:28
Oisin lähössä tossa pääsiäisenä risteilemään silja europalla tukholmaan. Oisinkin nyt kiinnostunu tietämään onko kellään mitään tietoa laivalla myytävän nuuskan hinnasta. Ennen muinoin ostin sain tornin sieltä 20 eurolla, miten on tällä hetkellä?

Vikingillä ainakin General Onyx pussinuuska oli 25e, että eiköhän sitä peruskuraa saa parilla kympillä..

Näkemys
25.03.2007, 02:09
Vikingillä ainakin General Onyx pussinuuska oli 25e, että eiköhän sitä peruskuraa saa parilla kympillä..

Genen pussi on tasan parikybää tällä hetkellä.

Sir von Aulis
25.03.2007, 23:42
Jees, tuli käväistyä Ruotsin puolella, tarkemmin siis Haaparannalla ja Netto Lågpris (kai, en ole nimestä ihan varma). Mukaan tarttui se 1 torni Kronania hintaan 25e, vertailun vuoksi Coopissa hinta taisi olla yli 30e.
Lisäksi tuli ostettua ihan testin vuoksi jokunen purkki joitakin uusia tai ennen kokeilemattomia merkkejä, eli lös-Knox, lös-tranbär Skruf ja Lucky Strike-portion.

Knoxia ja Skrufia en vielä ole joutanut kokeilemaan, mutta kehun tuota LS:a, yhden pussin koko on varsin reilu, eivätkä ole läpeensä kosteita vaan mukavan kuivakoita, mikä taas mahdollistaa pitkän huulessapitoajan (mitä allekirjoittanut itse suosii). Maku on ns.tavallinen tupakanmaku, mikä myös on ison plussan paikka. Ainoat miinukset oikeastaan hinnasta. Ja pakkaus, aika upea peltikantinen rasia siis kyseessä ;)

Arvioksi siis ****½ / ******

Muutkin saa arvostella ja kommentoida, tietää sitten jatkossa itsekin kokeilla muiden suosimia nuuskia :)

Suosittelen tuota siis.

d2uce
26.03.2007, 00:07
Genen pussi on tasan parikybää tällä hetkellä.

Selvä pyy, itse maksoin tuossa tammikuun lopulla 25e Gabriellalla.

Daespoo
26.03.2007, 00:30
Oma ranking tällä hetkellä:

1) Göteborg Rape (ylivoimainen, hyvä maku, ei haise pahalle eikä valu yhtään)
.
.
.
2) Granit (normikoko, se suurempi versio valuu liikaa)
3) Strongcut (ihan ok)
.
4) Gustavus (peruskauraa, ei haise pahemmin, ei valu)
.
.
5) Ettan (ei mitään ihmeellistä)
6) General (haisee enemmän kuin Ettani)
.
.
.
.
.
7) Grov (vittu mitä moskaa, tätä paskaa en kyllä enään ikinä hanki vaikka olisi ainoa merkki tarjolla)

Generalin whitea en ole vielä kokeillut.

Pussinuuskista siis kyse.

Swift
26.03.2007, 07:04
Generalin whitea en ole vielä kokeillut.

Kun kerran Göteborgin pusseja diggailet, niin et voi olla pitämättä Generalin White Portioneista. Hyvin samanlaista tavaraa, ei tosin ehkä yhtä mehukasta. Kamppailevat minun arvoasteikossa sijoista yksi ja kaksi, päivän ja fiiliksen mukaan.

Rystylätty
26.03.2007, 11:15
Mistähän tota skruftia sais?En ainakaan laivalla ole nähny.Millaisissa hinnoissa toi skrufti on haaparanna puolella?Löytyiskö jatkoajasta "tuttua" , joka voisi käväistä sielä ja lähettää sitä "synttärilahjana" postin kautta.

Sir von Aulis
26.03.2007, 12:18
Mistähän tota skruftia sais?En ainakaan laivalla ole nähny.Millaisissa hinnoissa toi skrufti on haaparanna puolella?Löytyiskö jatkoajasta "tuttua" , joka voisi käväistä sielä ja lähettää sitä "synttärilahjana" postin kautta.

Skruf Stark (eli tuo karpalonmakuinen) irtonuuskana maksaa 33.90kr eli n.3.75e purkki maksaa tuolla Haaparannalla. Eli aika arvokas nuuska on siis kyseessä... enkä tosiaan irtoversiota ole vielä ehtinyt maistamaan. Pussiversio oli oikein mainio=)

The Great Cornholio
26.03.2007, 16:10
Skruf Stark (eli tuo karpalonmakuinen) irtonuuskana maksaa 33.90kr eli n.3.75e purkki maksaa tuolla Haaparannalla. Eli aika arvokas nuuska on siis kyseessä...

Arvokas tosiaan joo, mutta kyllähän tuo nuuska on niin loistavaa, että siitä tuon hinnan maksaa. Ainiin! Lauantaina sain pakastimen täyteen nuuskaa 14 tornia ettania, kyllä huuli taas tykkää hyvää!

7) Grov (vittu mitä moskaa, tätä paskaa en kyllä enään ikinä hanki vaikka olisi ainoa merkki tarjolla)

Omasta mielestäni helvetin hyvä nuuska. Mielelläni ottaisin vastaan jos vain mahdollisuus olisi. Mukavan karkea etten sanoisi...

Grohl
26.03.2007, 22:26
Tulipas tällainen juttu mieleen, että mikä on oikein white portion ja original portion pussien ero? Siis, no, toiset on näkyvästi valkoisia, kun toiset ovat taas tummempia, mutta pitäisikö näillä olla jokin syvempikin ero? Vai pelkästään maku asioita?

Jääkoneenkuljettaja
26.03.2007, 22:45
Tulipas tällainen juttu mieleen, että mikä on oikein white portion ja original portion pussien ero? Siis, no, toiset on näkyvästi valkoisia, kun toiset ovat taas tummempia, mutta pitäisikö näillä olla jokin syvempikin ero? Vai pelkästään maku asioita?
Eikös siinä ole jotakuinkin pakkaustavassa sekä pussin läpäisykyvyssä ero? Näin muistelisin alkeellisella ruåtsinkielelläni tulkinneen jostain artikkelista, joskus, jossain.

Ai niin, kävin tänään NEtto Lågprisissä. Olisiko jollekin pitänyt tuoda jotain? Nimimerkillä nyt riitti.

Sir von Aulis
04.04.2007, 18:53
No nih, tätä ketjua on aika nostella taas ylöspäin.

Eli, pari uutta nuuskaa taas kerran tuli testattua; Knox ja Skruf stark tranbär.

Ensin mainitusta ei paljoa kerrottavaa ole, perusnuuska mustassa muovipurkissa. Ei kovin kummoisen makuinen ja leviää ainakin itselläni kovin helposti. Ei tuu kokeiltua uudestaan, ainoastaan Gustavus on ollut vielä huonompaa kuin Knox. * / *****

Sitten hyviä uutisia, tämä Skruf on todella loistava (ei puhunut Japi paskaa); hyvän makuinen sekä kiinteän tuntoinen ja näinollen helppo pyöritellä käsinkin. Ainoa miinus tulee hinnasta, en tarkkaan muista mutta jotain 33.90kr se taisi Netossa olla eli siis melko tyyristä. Tuota siis ainakin jatkossa tulee ostettua Haaparannalta mukaan sen parin purkin verran. ****½ / *****

Tommy
04.04.2007, 19:00
Mitens nyt on? Kuinka paljon sitä nuuskaa saa kantaa laivalta?
Rajattomasti?

The Great Cornholio
04.04.2007, 19:15
Mitens nyt on? Kuinka paljon sitä nuuskaa saa kantaa laivalta?
Rajattomasti?

Oliskohan se ollut jotain 8-10 puikkoa, mutta ei se niin tarkkaa ole. Tuttu oli tuonut viime viikolla kassillisen(ison) verran nuuskaa, eli ilmeisesti lähemmäs 40-50 tornia. Siinä sitä tuli taas näytettyä "viranomaisille" karvaista kankkua.

Sir von Aulis
04.04.2007, 21:19
Oliskohan se ollut jotain 8-10 puikkoa, mutta ei se niin tarkkaa ole. Tuttu oli tuonut viime viikolla kassillisen(ison) verran nuuskaa, eli ilmeisesti lähemmäs 40-50 tornia. Siinä sitä tuli taas näytettyä "viranomaisille" karvaista kankkua.

Jos on nuuskaamattomia kavereita mukana, niin ei muuta kuin jakamaan lasti tasaisesti... :)

Ihmettelen tosiaan, että viranomaiset tiedostavat tämän "ongelman" mutta asialle itsessään ei tehdä mitään. No, ei se meiltä ole pois ;)

The Great Cornholio
04.04.2007, 22:17
Jos on nuuskaamattomia kavereita mukana, niin ei muuta kuin jakamaan lasti tasaisesti... :)

Ihmettelen tosiaan, että viranomaiset tiedostavat tämän "ongelman" mutta asialle itsessään ei tehdä mitään. No, ei se meiltä ole pois ;)

Ei ole pois, ei todellakaan! Toiseksi viranomaisia ei asia voisi vähempää kiinnostaa paitsi niitä paatuneita, kohta eläkeikäisiä tullisetiä. Tulipa mieleen tämä EU:n säädös, että nuuskan myynti täytyy lopettaa Ahvenmaalla ja niinhän se lopulta loppuikin. Kaverilla oli ollut siellä futismatsi niin ei montaa minuuttia tarvinnut saarella viettää ilman mäystiä...:)

Gags
04.04.2007, 22:26
Mitens nyt on? Kuinka paljon sitä nuuskaa saa kantaa laivalta? Rajattomasti?
Matkustaja saa tuoda toisesta EU-maasta hankkimiaan tuotteita omaan käyttöönsä veroitta ja ilman määrällisiä rajoituksia. Tuotteiden on oltava matkustajan mukana samassa kulkuneuvossa, jolla hän itsekin saapuu Suomeen.

fiftyeight
05.04.2007, 10:02
Noin viikko sitten oli lehdessä juttu kaverista, joka oli tuonut 84000 askia nuuskaa laivalta muutaman vuoden aikana. Jäi kiinni kun oli aina laivalla ostaessaan käyttänyt Siljan asiakaskorttia bonuksien toivossa, jolloin tarkat ostosmäärät näkyivät selvästi. Tuomittiin 80000 askin jälleenmyynnistä ja verojen kiertämisestä, eli oikeus määritteli kaverin itse käyttäneen 4000.

Muuten luulen, että nuuskan käyttö tulee lisääntymään kesäkuun alusta lähtien kun ravintolat menevät pääosin savuttomiksi.

devil29
05.04.2007, 10:30
Ite ei ole tullut laivalta nuuskaa ostaa ku kävin ennen kerran kk kattomassa sukulaisia ruotsissa. Ja lensin tietysti aina. No nyt on vasta vierailu tulossa ja laivallahan he tulevat. Joten kysynkin että mitä nuuskaa on tarjolla milläkin laivalla. Koska sieltä kannattaa tuoda sen verran mitä saa mutta ottaisin mielelään jotain muuta ku ettania tai pussipaskaa. Probe whiskiä jos olisi tarjolla niin maksaisin mansikoita. Mutta jos joku voisi kertoa mitä on laivoilla tarjolla niin olisin kiitollinen. En jaksa laivojen nettisivuilta mennä kattomaan vaikka sieltä sen varmaan näkis.

Trenchtown
05.04.2007, 10:40
En jaksa laivojen nettisivuilta mennä kattomaan vaikka sieltä sen varmaan näkis.
Ei sitä kyllä taida sieltä nähdä. Viikkarin tarjonnasta on ollut jo juttua

Vaikkei mitään eksaktia tietoa olekaan. Muistutathan muuten sukulaisiasi, että ostavat nuuskat ennen kuin laiva poistuu Ruotsin aluevesiltä, koska Suomessahan tuota ei enää myydä.
Probe whiskiä jos olisi tarjolla
99 % varmuudella voin sanoa, että laivavalikoimista ei tuota löydy.

pernaveikko
05.04.2007, 10:42
Jäi kiinni kun oli aina laivalla ostaessaan käyttänyt Siljan asiakaskorttia bonuksien toivossa, jolloin tarkat ostosmäärät näkyivät selvästi.

Niin, siis kai tämä henkilö nyt jotenkin muuten jäi kiinni ja tämä kortin käyttö huomattiin vasta sitten tutkimuksissa?

Ei kai Silja sentään asiakkaitaan käräyttele, kyse ei kuitenkaan ole lapsipornosta tai vastaavasta? Toisaalta, onhan tuommoiset määrät jo aika räikeä tapaus.

Cactus
05.04.2007, 13:54
Muistutathan muuten sukulaisiasi, että ostavat nuuskat ennen kuin laiva poistuu Ruotsin aluevesiltä, koska Suomessahan tuota ei enää myydä.

Ei tarvitse muistuttaa jos Viikkarilla tulevat, tämä oli tilanne kuukausi sitten:
(Poisluen kyllä sitten tämän jos kyseessä oli vain kertatapahtuma vanhojen risteilyn takia. Epäilen kyllä)

-Cactus-

Trenchtown
05.04.2007, 15:48
Minä en muista laivoista tiedä varmaksi, mutta sataprosenttisen varmaa on ettei ainakaan Amorellalla myydä nuuskaa Suomen aluevesillä. Vahva epäily on, että muut Vikingin laivat seuraavat samaa ohjenuoraa.

*edit* Minun nuuska- ja tietolähteeni on tuolla laivalla töissä ja hänen mukaansa tilanne on se, että Suomen vesille siirryttäessä mustan kullan myyminen loppuu. Vähän ennen Maarianhaminaa tuosta joskus jopa kuuluttavat, jotta kaikki halukkaat saavat nuuskansa ostettua.

Mietsuslav
05.04.2007, 18:34
Ainakin Stadista lähdettäessä on aina saanut heti nuuskaa kun tax-free on auennut.

Aika outoa jos Amorellalla on ihan omat säännöt.

Edit. Paitsi tietysti jos tämä on ihan uus juttu. En ole pariin kuukauteen käynyt.

Birchman
05.04.2007, 18:37
Tällä hetkellä talviaikataulun mukaisesti nuuskaa saa myydä 06.30-07.00 ja 09.00 - 09.45.

ermo
05.04.2007, 18:44
Jaahas.
Kuulostaa varsin kummalliselta käytännöltä tuo aikataulutus Silja Europalla, onko tästä kovinkin varmaa tietoo? Olen nimittäin lähdössä huomenna kyseiselle laivalle risteilemään, tosin tulen takaisin Silja Festivalilla, ja olis varattu lähes 150 euroo nuuskiin. Olisikin paras että saisin nuo ostettua laivalta, koska hinnat maissa ovat aivan karmeat.

blazee
05.04.2007, 21:05
Onko nuuskan myyminen Latviassa laillista? Ei?

J.Rita
05.04.2007, 21:28
Jaahas.
Kuulostaa varsin kummalliselta käytännöltä tuo aikataulutus Silja Europalla, onko tästä kovinkin varmaa tietoo? Olen nimittäin lähdössä huomenna kyseiselle laivalle risteilemään, tosin tulen takaisin Silja Festivalilla, ja olis varattu lähes 150 euroo nuuskiin. Olisikin paras että saisin nuo ostettua laivalta, koska hinnat maissa ovat aivan karmeat.

Festivalilta saa ainakin ostaa Turku-Maarianhamina taipaleella, Europalla laivan sijainti ratkaisee. Saattaa johtua siitä että Europa seilaa Suomen lipulla ja Festival Ruotsin lipulla.

The Great Cornholio
18.04.2007, 22:25
Nyt, kun ravintolat, julkiset paikat yms. ovat menossa savuttomiksi Euroopassa, niin alkaa ruotsalaisen nuuskan kysyntä olemaan aika kovaa ja muutenkin EU:lle tullaan esittämään paljon kysymyksiä aiheesta nuuska.

Lähetin taannoin Swedish Match:lle sähköpostia ja kysäisin piruuttani nuuskaa koskevista karsinogeeneistä/syöpää aiheuttavista aineista yms. ja vastaus oli aika mielyttävä. Gothia Tek tarran omaavat nuuskat sisältävät nykyään vain muutaman, kymmenkunta syöpää aiheuttavaa ainetta mikä on tosiaan älyttömän vähän väitetyistä 30-35.

Tulipa eteeni myös sivu, missä on aika mielenkiintoista uutista ja keskustelua liikkellä juuri naapurimme moskasta.

http://www.eudoxascience.com/

Sir von Aulis
19.04.2007, 00:27
Nyt, kun ravintolat, julkiset paikat yms. ovat menossa savuttomiksi Euroopassa, niin alkaa ruotsalaisen nuuskan kysyntä olemaan aika kovaa

Hiiohoi, kerrankin mulla saattaa olla baarissa kavereita....

Tuo ruotsinuuskan syöpää aiheuttavista ainesosista tuleva propaganda on suurimmalta osalta ihan tuubaa, muistaakseni jenkkinuuska on huomattavasti vahvempaa ja siellä ei ainesosien suhteen oltu niin nuukia.

Tosin tuosta ei täyttä varmuutta ole, jos joltain se tieto löytyy niin saa sanoa.

Totta on se, että limakalvot tästä ei pidä, mutta tuo jostain kuulemani "vuodenkäytönjälkeenvälitönsyöpäriski"-tieto nyt on ihan täyttä paskaa.

bozik
19.04.2007, 10:10
Totta on se, että limakalvot tästä ei pidä, mutta tuo jostain kuulemani "vuodenkäytönjälkeenvälitönsyöpäriski"-tieto nyt on ihan täyttä paskaa.Jos vuoden käytön jälkeen on välitön syöpäriski niin toivottavasti pysyy riskinä. Tämä näin yli 20 vuotta nuuskaa käyttäneen kannalta ajateltuna.

Kyllähän nuuskan myynnin kieltäminen edelleen jonkin verran vituttaa. Toisaalta voi asian ajatella toisinkin. Jos Suomessa edelleen myytäisiin nuuskaa, olisi purkin hinta todennäköisesti noin 5 euroa. Nyt kun sitä ei myydä, "joudun" hakemaan sitä laivalta hintaan 2 euroa :) Tässä voisi näin ammattilaisena sanoa, että nuuskan myynnin kieltäminen aikanaan oli täydellinen moka, jonka lopputulema oli päinvastainen tavoiteltuun nähden. Muistutukseksi että tavoitehan oli nuuskan kulutuksen vähentäminen ja toisaalta verotuloja vastaan valtiolla ei ole mitään. Lopputulema taas on, että käyttö ei ole vähentynyt, mutta verotulot ovat loppuneet. Iso peukku asiaa voimakkaasti ajaneille STM virkamiehille ja valveutuneille poliitikoille.

Vielä noista määristä mitä saa tuoda. Gags tuolla aikaisemmin laittoi sen miten asia säädösten mukaan menee eli omaan käyttöön saa tuoda rajattomasti. Viimeksi toin itse 400 prk ja olisin ollut täysin valmis selventämään asian tullille, että tuon niitä omaan käyttööni. Eikä olisi tarvinnut edes valehdella.

Gags
19.04.2007, 10:23
Jos Suomessa edelleen myytäisiin nuuskaa, olisi purkin hinta todennäköisesti noin 5 euroa.Eikös ne vikat lailliset myyntihinnat olleet jotain markoissa jotain 24,20 ja tämä oli joskus vuonna, niin mitä? Muistaakseni röökiaski maksoi silloin jotain 15 hugen hujakoilla, joten siihen suhteutettuna myyntihinta voisi olla jopa enemmänkin kuin tuo 5 egen arviosi. Halvemmaksi tämä tulee todellakin ruotsinristeilyineenkin.

bozik
19.04.2007, 10:29
Eikös ne vikat lailliset myyntihinnat olleet jotain markoissa jotain 24,20 ja tämä oli joskus vuonna, niin mitä? Muistaakseni röökiaski maksoi silloin jotain 15 hugen hujakoilla, joten siihen suhteutettuna myyntihinta voisi olla jopa enemmänkin kuin tuo 5 egen arviosi. Halvemmaksi tämä tulee todellakin ruotsinristeilyineenkin.Mulla on mielikuva jostakin 21,10 ja sitten pimenee. Tuo 21,10 ? taisi olla suunnilleen samoihin aikoihin tyrannosaurus rex poistui iäisyyteen ja Raipe teki ekan liigamaalin.

Heitin tosiaan tuon 5 egeä todella maltillisesti, voisi olla enemmänkin.

The Great Cornholio
19.04.2007, 14:59
Onhan se sinänsä aivan sama tullaanko Euroopassa nuuskaa myymään nyt lähi vuosina tai myöhemmin, koska hinta tosiaan olisi Suomessa todella tyyris. Ihan vain mahdollisen loppumisen takia, se olisi helpompaa käydä Siwasta hakemassa se yksi mäystipurkki, kun soittaa puhelinluetteloa läpi suu kuolassa ja metsästää nuuskaa jos jollain sattuisi sitä olemaan. Ja siitä suusyövästä, Ruotsissa on suhteutettuna asukaslukuun ollut miehillä lähes vähiten Euroopassa suusyöpää 2000-luvulta eteenpäin, joten itse en edes ajattele koko asiaa. Sydän-versisuonitaudit on taas ollut nousemaan päin, mutta sekin pelko, että niitä tulisi on omalla kohdalla jätettävä omaan varjoonsa, koska urheilen sen verran paljon ja haluan kuitenkin sallia itselleni jonkun paheen. Tulee jos on tullakseen.

Cactus
19.04.2007, 23:03
Onhan se sinänsä aivan sama tullaanko Euroopassa nuuskaa myymään nyt lähi vuosina tai myöhemmin, koska hinta tosiaan olisi Suomessa todella tyyris. Ihan vain mahdollisen loppumisen takia, se olisi helpompaa käydä Siwasta hakemassa se yksi mäystipurkki, kun soittaa puhelinluetteloa läpi suu kuolassa ja metsästää nuuskaa jos jollain sattuisi sitä olemaan.

Niin ja nyt kun mahdollinen loppuminen tulee ja kavereilla on sama juttu niin joutuu jokatapauksessa maksamaan sen 5€ purkista tiskin alta. Oikeastaan aivan vitun sama. Mutta kyllä musta olisi myös kallista maksaa 24g pussinuuskapurkista 5-6€ ja sit ku se menee päivän, ehkä kahden aikana niin kalliiksi tulisi pidemmän päälle.

Ai että suusyöpä.. ..niin varmaan, seuraavaksi varmaan suklaasta kives-syöpä..

-Cactus-

Swift
19.04.2007, 23:32
Niin ja nyt kun mahdollinen loppuminen tulee ja kavereilla on sama juttu niin joutuu jokatapauksessa maksamaan sen 5€ purkista tiskin alta.

Paitsi että ainakin Helsingissä vielä asustellessani sai tiskin alta neljään euroon, joka jollain henkisellä tasolla tuntuu paljon paremmalta hinnalta kuin 5 euroa. Jos nyt näin pilkkua viilataan :)

Sir von Aulis
21.04.2007, 01:53
No niin, nuuska-arvostelua taas kerran.

Edellisen kerran Lucky Strikea arvioidessani kyseessä oli siis valkoisen purkin Lucky Strike, eli tänään vuorossa musta purkki.

Ensivaikutelmahan oli vallan kostea, which ain't good
Mutta!

Pari tyynyä huuleen heitettyäni totesin ettei tämäkään paskempaa tavaraa ole, vaikkei kuivan tyynyn koulukuntaa edustakaan. Kosteudesta huolimatta nesteitä ei hirvittävästi valu suuonteloon ja nieluun, mistä heti ylimääräinen pinna ja tappara-pinssi. Noin tunnin odottelun jälkeen nestettä alkaa valumaan, mutta makuhan on normitupakka, eli ei sinänsä paniikkiin aihetta. Tosin arvioijan kahden promillen humala saattaa vaikuttaa asiaan, mutta vitut, mehän ei pikkuseikkoihin tartuyta.

Loppuhen lopuksi laittaisin tämän pussinuuskan tähän parempaan yläluokkaan, eli tästä hyvästä ****½/******

Suosittelen.

The Great Cornholio
20.05.2007, 00:29
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/05/526317

Ampuukohan tämä taas vähän yli..? En yhtään epäile etteikö lisäisi riskiä, mutta saattaisi tuokin asia korjaantua jos Svenskit käyttäisivät tuota tavaraa hiukan siistimmin. Kaikki tietää mitä tarkoitan, jos olette nähneet ruotsalaisen nuuskan käyttäjän. Sitä palloa ei tarvitse pyöritellä suussa, valuvaa nuuskaa nyt ei vältämättä tarvitse nielaista kurkusta alas, sitä nuuskaa ei tarvitse laittaa kerralla niin paljon, ettei pysty edes puhumaan ja tykin käyttöä ei ole ainakaan Suomessa kielletty.

Tästä on hyvä esimerkki, kun istusin laivassa samassa pöydässä ruotsalaisen porukan kanssa niin he nauroivat minulle, kun välillä heitin klimppejä tyhjään lasiin. Eivät vain pystyneet käsittämään miksi en nielaise niitä murusia joita sylki suuhuni tuo. Pallot oli kyllä pakko pyörittää käsin etteivät vetäisi turpaan, mutta oli siinäkin jotain vikaa. Minun olisi yhden Svenskin mielestä pitänyt laittaa murut suuhun ja pyöritellä se pallo suussa.

Tässä on minun perusteluni sille, miksi Ruotsissa on nyt ilmeisesti tullut haimasyöpä tapauksia nuuskan käytön johdosta.

Tommy
20.05.2007, 09:49
Itse olen nyt aktiivisesti käyttänyt reilun vuoden verran pussinuuskaa, joku ~10 pussia päivässä.

Kävin hammaslääkärillä, sanoin että olen käyttänyt nuuskaa (kauhisteli tässä vaiheessa). Kysyi käytänkö päivittäin, ja sanoin että noin 10 annosta päivässä (kauhisteli tässäkin vaiheessa). Pyysin että voisiko katsoa ikeniäni, jos siellä vaikka olisi lasinsiruja tai syöpiä.

Katseli pitkään ja sen jälkeen sanoi:
"Täytyy olla ihan rehellinen, mutta ei täällä mitään jälkiä näy että olisi nuuskaa käyttänyt."

pernaveikko
20.05.2007, 10:26
Pyysin että voisiko katsoa ikeniäni

Minulta katseltiin ihan kysymättä. Hyvät oli. Nuuskaa olen käyttänyt vähäisiä määriä vuosien varrella. Pusseja, ei sitä ihme sotkuista mömmöä oikein viitsi. Jos se äijien aine pääsee ikeniin asti, niin sitten se valuu.

Niin joo, tietenkin olin kunnallisessa. Hintaa kertyi jopa 22e. Miksi olisin käynyt jossain H Ammaksen vastaanotolla hintaan 130e, mutta se ollee toisen ketjun asioita.

sekolust
20.05.2007, 13:15
Paitsi että ainakin Helsingissä vielä asustellessani sai tiskin alta neljään euroon, joka jollain henkisellä tasolla tuntuu paljon paremmalta hinnalta kuin 5 euroa. Jos nyt näin pilkkua viilataan :)

Noin kolme kuukautta sitten velotettiin Tsadissa 4,5e ja nyt kuulema noussut viime kuukausien aikana viiteen. Noita neljän euron purkkeja ei ole nyt hetkeen näkynyt.

HardCore Hooligan
20.05.2007, 22:24
Ehkä teen pienen vierailun täällä ja asiahan kuitenkin minua läheisesti koskettaa. Kyllähän nämä ovat sama peli tai asia; jääkiekko ja nuuska. Se jäähallien sekä pukukoppikäytävien haju jotenkin liittyy vahvasti nuuskaan minun mielessäni ja sieltä se kaikki lähti aikanaan.
Sanoisin melko nuorena tuoneeni tämän asian silloin ensimmäisenä oman ikäluokkani joukkueen pariin ja kyllä omaan sen taustan, että nuuskaa sai hakea ihan huoletta ja ei tarvinnut miettiä näitä ikä asioita kuten tupakan kohdalla. Muutaman kauden kuluttua reippaasti yli puolet tuttuun linjaan käytti enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja itse olin jo siinä vaiheessa heittänyt tykinkin pysyvästi nurkkaan. Luistimet sitten naulaan aikanaan, mutta tämä tärkeä piirre pelistä jäi matkaan ja tie on vienyt lukuisista juurihoidoista mahahaavaan muiden mukavampien kokemusten ohella.
Nämä kiekkourpon ymmärryksellä liittyvät toisiinsa ja tähän käsitykseen minut on jätetty, mutta pelkistetysti mitä on hallit, pelit ja tappelut ilman biittiä ja onko tämän kaltaista reittiä edes olemassa pelin ympärillä?
Itse pidättäydyn vastaamasta suojellakseni nimimerkkini uskottavuutta ja kiitän kuitenkin biittiä kaikista niistä yhteisen taipaleemme tuhansista illoista ja aamuista.

puuha-pete
24.05.2007, 15:59
Ai kun tekee hyvää nuuska taas pienen tauon jälkeen. Tupakointi loppui tuossa maanantaina. Iltaisin tekee välillä mieli, mutta uusissa ympyröissä ei onneksi ole niitä pahoja tottumuksia. Helpottaa silti tämä miellyttävä hörö huulessa, ai ai..

The Hawks
25.05.2007, 10:10
Tänään on alkanut röökilakko vol. xx. Toivottavasti kestää. Aseina pääasiassa nikotiinikorvaustuotteita.

Wesku
25.05.2007, 11:31
Oma lakko/lopetus täyttää juuri näillä näppäimillä 2kk. Muuten on mennyt hyvin, mutta hitonmoinen sikarinhimo on ruvennut ahdistamaan, kun on tottunut kesäisin silloin tällöin pössöttelemään pihalla kunnon pöllin hyvän kirjan ja konjamiinin kera.

Perkele sentään. Erossa pitäisi pysyä, mutta...Pitänee kyörätä humidori pankin holviin jemmaan.

Spaddua ei kyllä ole tullut himoittua lainkaan.

The Hawks
25.05.2007, 14:32
Kävin tuossa sitten hakemassa 30 kpl. pakkauksen nicorettea (4 mg). Muutaman olen tässä jauhanut ja täytyy sanoa että hyvänmakuista ovat onnistuneet siitä saamaan. Maku on fruit ja se kestää todella kauan oikealla pureskelutekniikalla. Tuollainen 30 kpl. pakkaus vielä kestääkin kevyesti muutaman päivän kun spadduaski taasen kesti yhden päivän juuri ja juuri.

Olen nyt päättänyt että en ota kunnolla kuppia hetkeen aikaan että saisi tämän lakon ihan todelliseen vauhtiin. Sen tietää että jos lähtee kunnolla kipottamaan niin illalla palaa tupakka taas kuin viimeistä päivää.

Nuuska täytyy ehkä jossain vaiheessa ottaa peliin myös mukaan ainakin jollain tasolla. Lähinnä töissä ajattelin että pussia voisi käyttää. Pakkasessa on runsaasti generalia, mutta se on jo sen verran vanhaa että onkohan mennyt piloille? Kuulemma se alkaa valumaan aikaisessa vaiheessa jos on mennyt huonoksi. Vai onko jollain tarkempaa tietoa miten pussinuuska säilyy pakkasessa sen jälkeen kun päiväys on mennyt umpeen? Ja oikeastaan se on jo reilusti ummessa.

Tunturisusi
25.05.2007, 21:59
Luulisin että säilyy samalla lailla kuin irtotavarakin. Ainakin jossain luvattiin jopa vuoden säilyvyyttä. Jotenkin vain tuntuu, että pussit saattaisivat kuivahtaa vähän nopeammin, kun ovat väljemmin purkissa, mutta tiedä sitten, tiivishän tuollainen muovipurkki on. Mielestäni pussinuuska alkaa valskaaman tosi nopeasti, ainakin itsellä, siksipä en niitä käytä kuin hätätilassa, siistimpäähän homma tosin olisi.

The Hawks
25.05.2007, 23:08
Okei, hyvä juttu. On pakko pitää nuuskaa varalla, koska ainainen purkan mäyssääminenkin on puuduttavaa hommaa.

Eniten tässä taas tuntuu olevan vaikeuksia tuon tavan kanssa. Kävin päivällä syömässä hyvin, sen jälkeen sitten vaan röökin sijasta purkkaa huuleen. Huoltoasemalta hain kaasupullon, siinä sivussa join kahvin ja taas tuli tuttu tunne. Jotain puuttui.

No onneksi tämä on tuttua puuhaa, lakkoon ryhtyessään tiesi mitä tuleman pitää.

Tommy72
26.05.2007, 18:45
Asiasta kiinnostuneille, Kuola Lumpurin lentokentalta saa nuuskaa, kyseessa on pussinuuska, joka myydaan 6 gramman pakkauksissa, hinta noin 1,5 euroa

Live-
27.05.2007, 04:33
Asiasta kiinnostuneille, Kuola Lumpurin lentokentalta saa nuuskaa, kyseessa on pussinuuska, joka myydaan 6 gramman pakkauksissa, hinta noin 1,5 euroa

Olen lähdössä syksyksi KL:iin, eli kiitoksia tiedosta.

Kävin hammaslääkärillä, sanoin että olen käyttänyt nuuskaa (kauhisteli tässä vaiheessa). Kysyi käytänkö päivittäin, ja sanoin että noin 10 annosta päivässä (kauhisteli tässäkin vaiheessa). Pyysin että voisiko katsoa ikeniäni, jos siellä vaikka olisi lasinsiruja tai syöpiä.

Aikoinaan intin hammastarkastuksessa lekuri totesi tyytyväisenä, että tässä on komppanian tervein suu. Lääkärin ilme oli näkemisen arvoinen kun kerroin käyttäneeni nuuskaa (kaikissa muodoissaan) yli neljä vuotta päivittäin.

EspenJokerit
28.05.2007, 09:51
Aikoinaan intin hammastarkastuksessa lekuri totesi tyytyväisenä, että tässä on komppanian tervein suu. Lääkärin ilme oli näkemisen arvoinen kun kerroin käyttäneeni nuuskaa (kaikissa muodoissaan) yli neljä vuotta päivittäin.

Sitä rupesin pohtimaan, että johtuukohan tämä siitä, että nuuskaajat pitävät parempaa huolta hampaistaan/suustaan kun tietävät sinne kaikkea ylimääräistä tunkevansa :D

Jonisti
31.05.2007, 23:33
Sitä rupesin pohtimaan, että johtuukohan tämä siitä, että nuuskaajat pitävät parempaa huolta hampaistaan/suustaan kun tietävät sinne kaikkea ylimääräistä tunkevansa :D

Itsellä ainakin näin, illalla tupakan polton jälkeen ei muistanut pahemmin käydä harjaamassa, mutta nuuskan jälkeen tulee pestyä aamuin illoin hampaat :D.

qhangas
01.06.2007, 00:36
Heja heja, Röda Lacket!

Mukava tuote kertakaikkiaan jämäkän koostumuksensa ansiosta. Torni eetua ja torni lackettia tuli rahdattua viikonlopun reissulta ja kyllä melkein jopa vituttaa Lacketti kiekon jälkeen vaihtaa Ettan kiekkoon.

Näkemys
01.06.2007, 14:29
Tietääkö viisaammat Jyväskylän tämänhetkisestä nuuskatilanteesta? Saako enää mistään ja mihin hintaan. Vastausta voi pistää vaikka yv:llä.

Golden AWe
12.06.2007, 13:43
Nyt on nuuskalle löytynyt sellainen mainoskikka että...

http://www.iltalehti.fi/viihde/madeleineTI_vi.jpg

"Madde nuuskaa?"

http://www.iltalehti.fi/viihde/200706126226411_vi.shtml

- Jos Madeleine nuuskaa, niin hän antaa nuuskaamiselle tietyn legitimiteetin ja tekee siitä hohdokasta. Pr-arvoa on vaikea arvioida, mutta kyse on miljoonista, Ruotsin Reklamförbundetin toimitusjohtaja Pia Grahn Brikell sanoi Aftonbladetille.

Veikkaan että jos tuo on totta se on jotain niistä vaniljakakkapusseista...olisi tosin huikea nähdä Madde pyröittämässä kissanpaskaa sormillaan irtonuuskasta...HUOH!

Tumpe
12.06.2007, 13:48
Veikkaan että jos tuo on totta se on jotain niistä vaniljakakkapusseista...olisi tosin huikea nähdä Madde pyröittämässä kissanpaskaa sormillaan irtonuuskasta...HUOH!

Mä kuun on aina luullu että kuninkaalliset ei edes pasko?

Voi vittu. Nainen ja nuuska on muuten helvetin epämiellyttävä yhdistelmä, tiedän muutaman tapauksen. Hyi saatana.

bozik
12.06.2007, 13:54
Nainen ja nuuska on muuten helvetin epämiellyttävä yhdistelmä, tiedän muutaman tapauksen. Hyi saatana.Mulle kelpaisi nuuskaava Madde oikein hyvin ;) Tämä vain tiedoksi Maddelle, jos on seuraa vailla..

Kesälomalla on edessä nuuskamatka eli laivalla Tukholmaan ja varastot täyteen. Jouluna sitten seuraavan kerran.

Wilburg
15.06.2007, 08:51
Arvon nuuskaajat. Nyt tarttisi tietoa Helsingin ja erityisesti Espoon mahdollisista nuuskakioskeista. Laittakaapas privaa niin teette samalla minut hyvin onnelliseksi. Jos tuo nyt mikään motivaationlähde on:D

19.06.2007, 21:13
Täällä oltaisiin erittäin kiitollisia jos joku osaisi kertoa vaikka tosiaan yv:llä mikä on Tikkurilan ja lähialueiden nuuskatilanne? Uutena paikkakuntalaisena olisin erittäin kiitollinen tiedosista..

Jääkoneenkuljettaja
20.06.2007, 13:46
Mitä ihmettä, eikö tämä uutinen (http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63001.html) ole vielä tänne ehtinyt?

Uramawa
20.06.2007, 16:41
Mitä ihmettä, eikö tämä uutinen (http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63001.html) ole vielä tänne ehtinyt?

Ja eikun lisää Diplomaattia huulen alle...

The Great Cornholio
20.06.2007, 22:35

Enpä ole tämmöistä huomannutkaan! Hienoa, helvetin hienoa. Tuosta uutisesta paistaa tämä kultainen asia jo nyt läpi, nuuskaa tullaan myymään Suomessa ja muualla Euroopassa. Kusen hunajaa jo nyt.

Gags
26.06.2007, 14:56
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1392783

Sai ääneni.

Igor33
26.06.2007, 14:59
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1392783

Sai ääneni.
Olin juuri tulossa samaa postaamaan tänne, kun huomasin tuon uutisen.

Olisi kyllä erittäin hienoa, jos nuuska sallittaisiin EU:n alueella. Tupakoinnista koituvat haitat ovat tutkitusti ja maalaisjärjelläkin ajateltuna huomattavasti pahemmat, kuin mitä nuuskan on.

Go Henkke Lax!

Pula-ajan Tretjak
26.06.2007, 15:01
Kieltäisivät samalla vauhdilla tupakan kokonaan ja jättäisivät pienemmän pahan olemaan. Naisilta voisi samaan syssyyn kieltää nuuskan käyttö kuitenkin (ainakin ostaminen, joka edes vähän rajoittaisi). Käyttäköön laastareita. Nuuskaaminen on miesten hommaa... kuten myös tupakan imeminen. En kehtaa jatkaa luotevasti edellisestä lauseesta mikä olisi naisten hommaa (huono vitsi huom.).

Black Adder
26.06.2007, 15:13
Sen verran ketjun aiheeseen, että luin tuon yllä olevan uutisen pari kk sitten Metro-lehdestä. Aika mielenkiintoista, että haimasyöpä otettu esille, koska haimasyövän yleisyys tai paremminkin harvinaisuus voi noinkin isossa otannassa olla tilastoharha. Lisäksi ihmisen eliniän keskimääräinen kasvu aiheuttaa syövän saannin riskiä.

"Suomessa todettiin vuonna 1995 haimasyöpä 656 potilaalla, joista naisia oli 350 ja miehiä 306. Esiintyvyys oli 50-luvulla naisilla 3,5/100 000 ja miehillä 6,0/100 000, ja vastaavat luvut v. 1995 olivat 5,7 ja 8,5. Haimasyövän yleistyminen on loppunut ja haimasyöpätapausten määrän ennustetaan pysyvän samana tai jopa vähenevän Suomessa vuoteen 2010 mennessä. Haimasyöpä yleistyy iän myötä ja on yleisin 70-vuotiailla." - Lähde www.terveysportti.fi

Sen enempää puolustelematta nuuskan käyttöä totean, että yksi huono juttu nuuskassa edelleen on sen törkyisyyden lisäksi. Riippuvuuden aiheuttaminen.

Igor33
26.06.2007, 16:28
Sen enempää puolustelematta nuuskan käyttöä totean, että yksi huono juttu nuuskassa edelleen on sen törkyisyyden lisäksi. Riippuvuuden aiheuttaminen.
Aivan. Nuuskan myynnin salliminen kuitenkin vähentäisi tupakoijien määrää, ja nikotiiniriippuvaisille olisi vähemmän elimistöä saastuttava vaihtoehto. Tiedän, on purkkaa, laastaria, inhalaattoria ym., mutta nuuskaus voisi olla paatuneimmallekin nikotinistille väylä pois keuhkosyövän tieltä.

Peruskunnosta & nikotiinista sen verran, että on todistettu extreme-nuuskaajan pystyvän tekemään ~90 tehopistettä yhdessä maailman kovimmassa palloilusarjassa, mutta yritäpä tehdä sama sätkä suussa.

sekolust
26.06.2007, 18:40
Täällä oltaisiin erittäin kiitollisia jos joku osaisi kertoa vaikka tosiaan yv:llä mikä on Tikkurilan ja lähialueiden nuuskatilanne? Uutena paikkakuntalaisena olisin erittäin kiitollinen tiedosista..

Itseäni kanssa kiinnostaisi tämä. Tikkurila olisi omalla autolla liikkuessa mukavampi ja nopeampi paikka käydä kuin ne normaalit Stadin kioskit.

bozik
26.06.2007, 19:00
Ei nyt sentään ääntä RKP:lle, mutta onhan Henkka oikealla asialla. Kuten olen aiemmin kirjoittanut, nuuskan kieltämisellä ei Suomessa saavutettu mitään mitä yritettiin. Käyttö lisääntyi, verokertymä pieneni ja luotiin tilaisuus harmaille markkinoille.

Luin tarkemmin tuon Lancetissa referoidun tutkimuksen muutama päivä sitten. Jos en väärin muista, "koekaniineina" oli 125 000 ruotsalaista rakennusmiestä ja aikajana 25 vuotta. Koska suoraan terveyteen vaikuttavia muutoksia ei havaittu, todettiin aiempien tutkimusten tapaan, että nuuskan haitallisuus terveydelle on vaikeasti osoitettavissa ja varmaa on ainoastaan se, että sivullisille se on täysin vaaraton.

Tämä ei tarkoita, että kannattaisi nuuskata. Pikemminkin kuvaa nuuskaajan katkeruutta joka aiheutuu siitä, että nuuska kiellettiin vain siksi, että se oli poliittisesti mahdollista ja muutama STM:n turvenuija virkamies sitä ajoi.

Valinnanvapauden ja nuuskan puolesta,

bozik

Kaivanto
26.06.2007, 19:21
Peruskunnosta & nikotiinista sen verran, että on todistettu extreme-nuuskaajan pystyvän tekemään ~90 tehopistettä yhdessä maailman kovimmassa palloilusarjassa, mutta yritäpä tehdä sama sätkä suussa.

Mario veti 22-vuotiaaksi asti pari askia röökiä päivässä ja teki parikymppisenä NHL:ssä 141 pistettä. Onhan noita tunnettuja röökaavia lätkänpelaajia muitakin, esim. NHL:ssä Zubov ja SM-liigassa Janecky. Venäläiset tupakointitavat tuntien kummastelen, jos varsinkin takavuosien neuvostotähdissä ei ole ollut useitakin polttajia.

Mutta toki ihmettelen, miten lätkän tyyppistä lajia voi, muu kuin maalivahti, harrastaa huipulla ja samaan aikaan polttaa. Omien kokemusten mukaan vaikutus hapenottoon on niin hurja.

Procamp
01.07.2007, 12:00
No niin, Silja Euroopalle lähtö. Jollain faktatietoa, mihin kellonaikaan pitää kaupassa olla, jotta saa varastot täydennettyä? Käsittääkseni pari lyhyttä stinttiä, jolloin voivat myydä?

startin13
01.07.2007, 12:18
Mario veti 22-vuotiaaksi asti pari askia röökiä päivässä ja teki parikymppisenä NHL:ssä 141 pistettä. Onhan noita tunnettuja röökaavia lätkänpelaajia muitakin, esim. NHL:ssä Zubov ja SM-liigassa Janecky. Venäläiset tupakointitavat tuntien kummastelen, jos varsinkin takavuosien neuvostotähdissä ei ole ollut useitakin polttajia.

Mutta toki ihmettelen, miten lätkän tyyppistä lajia voi, muu kuin maalivahti, harrastaa huipulla ja samaan aikaan polttaa. Omien kokemusten mukaan vaikutus hapenottoon on niin hurja.

Tämä on aika mielenkiintoinen aihe, liigatason (bile)polttajia on varmasti vieläkin jonkun verran. Ja varsinkin takavuosina,,

wilberto
01.07.2007, 12:50
No niin, Silja Euroopalle lähtö. Jollain faktatietoa, mihin kellonaikaan pitää kaupassa olla, jotta saa varastot täydennettyä? Käsittääkseni pari lyhyttä stinttiä, jolloin voivat myydä?

Itse ainakin kuulin kaveriltani sellaisen jutun, ettei nuuskaa myydä enää laivalla kun aamulla klo 6 ja 8 välisenä aikana. Käsittääkseni sitä saa myydä vain Ruotsin aluevesillä. Joku korjatkoon, jos/kun olen väärässä..

Birchman
01.07.2007, 13:25

Nuuskaa myydään Europalla 07.30-08.00 ja 10.00-13.30.

HN
05.07.2007, 18:48
Lauantaina olisi iltalaivalla (Isabella) lähtö juopottelu-miniristeilylle (Turku-Tukholma-Turku). Mitenkäs nuuskanmyynti on näillä Viikkarin risteilyillä nykyään järjestetty? Toimiiko homma niin, että tax freetä pidetään Tukholman satamassa aamulla tunnin ajan auki, ja nuuskaa myydään vain silloin?

jussimy
11.07.2007, 09:45
Eli paljon maksaa torni ihan perus ettania esim. Tukholmassa? Onko irtonuuska saman hintaista kuin pussi?
Oletettavasti Tukholmassa on samat hinnat kuin Haaparannassa?
Irtosinko Ettania 355 kruunua, pussisinko 310 kruunua.
310 kruunua on melkein 34 euroa ja laivalta saman singon saa parilla kympillä.

jussimy
11.07.2007, 10:28
No ettanit ja generalit kannattaa sitten ostaa laivalta, kuten vähän omassa päässäni arvelinkin.

worldwidesnus on näköjään hyvä paikka katsoa hinnat myös muista merkeistä, niin ei tarvitse arpoa. Ei viittis pelkkää ettania tuoda.

Just samat hinnat oli viime viikolla Haaparannan Shellillä kuin sww:n sivuilla.

Erik Loka
22.07.2007, 22:19
Nuuskaa myydään Europalla 07.30-08.00 ja 10.00-13.30.

Onko Serenadella samat ajat?

Bruno
22.07.2007, 22:43
Onko Serenadella samat ajat?

Serenadella/Symphonylla tax-free on avoinna Tukholmaan saavuttaessa muistaakseni 7.30-9.30 ja illalla 17.00-22.00.

Jonisti
22.07.2007, 23:32
Onse vaan nautinto kun saa pitkän tauon jälkeen taas huulen alle tavaraa. Tosin pussia tämä, mutta menee. Jännä kun löysin kaupan täältä josta saa. Paljon ruotsissa/haaparannassa maksaa kiekko?

Live-
23.07.2007, 11:16
Paljon ruotsissa/haaparannassa maksaa kiekko?

Stokiksessa hintahaitari 20kr - 50kr. Olen itse tykästynyt 45kr/kiekko maksavaan Romey y Julietaan ja Montecristoon. Molemmat on tehty kuubalaisesta "käsin valitusta" tupakasta. Vesi on luonnollisesti Norjasta ja itse tuote valmistetaan Ruotsissa.

Diplomatia myydään kuulema lähinnä suomalaisille, ei ole ollut Ruotsissa mikään suuri menestys.

veskula
27.07.2007, 18:14
Mikäs on Amorellan myyntiaikataulu Turku-Tukholma-risteilyllä (0845 lähtö) nuuskan osalta? Saapiko muutakin kun Ettania? Enhän minä ite käytä tokikaan...

Update: Myynti alkoi klo 15 jälkeen, kun paatti pääsi (noin) Ruotsin aluevesille. Sai muutakin kuin Ettania. Nick and Johnny, Catch..ym. Kassa näytti toppuuttelevan jotakuta ostajaa, jolla oli 20 sinkoa korissa. Joutui viemään 10 takaisin kylmiöön. Ilmeisesti "rajoittavat" tuolla tapaa tukkureita. Noh, varmaan viereisestä kassasta sitten myöhemmin. 22€/sinko oli hinta.

mikko6000
10.08.2007, 14:36
Mistähän Suomesta löytäisi ulkomaista sätkätupakkaa? Britti ym. merkkejä lähinnä.

Googlettamalla ei löydy mitään ihmeellistä. Ikävä jäi paria merkkiä kohtaan ulkomaan reissulla, eikä helpolla löydy kyllä...

pernaveikko
14.08.2007, 14:12
Sain pari purkkia lasten nuuskaa ja täytyyhän tätä sitten käytellä. Pieni kesäflunssa päällä, mutta biitti huulessa ei jotenkin ole hyvä niistää.

Taidan vain olla osaamaton.

Igor33
14.08.2007, 14:16
Onko kellään kokemusta Nick & Johnny pussinuuskasta? Viking Linella on tarjous, 5 purkkia neljän hinnalla Ettania pussina tai irtotavarana, ja tuo Nick & Johnny kuuluu kanssa siihen tarjoukseen. Ei viittis sikaa säkissä ostaa.

Uramawa
14.08.2007, 14:41
Onko kellään kokemusta Nick & Johnny pussinuuskasta? Viking Linella on tarjous, 5 purkkia neljän hinnalla Ettania pussina tai irtotavarana, ja tuo Nick & Johnny kuuluu kanssa siihen tarjoukseen. Ei viittis sikaa säkissä ostaa.

Toimii. Erittäin paljon juurikin Ettania vastaava. Osta pois kuljeksimasta.

Slammed
15.08.2007, 14:37
tuli taas surffailtua netissä ja törmäsin tämmöiseen sivuun: http://www.euro.cigoutlet.net/

hinnathan mua alkoi houkuttelemaan. esim. L&M kartonki 12€. ja oon harkinnut tilaavani. mutta kirjotin tänne kysyäkseni onko kukaan teistä ennen asioinut kaupassa, minkälaisia kokemuksia, mites verotusasiat?

EspenJokerit
16.08.2007, 09:53
tuli taas surffailtua netissä ja törmäsin tämmöiseen sivuun: http://www.euro.cigoutlet.net/

hinnathan mua alkoi houkuttelemaan. esim. L&M kartonki 12€. ja oon harkinnut tilaavani. mutta kirjotin tänne kysyäkseni onko kukaan teistä ennen asioinut kaupassa, minkälaisia kokemuksia, mites verotusasiat?

Ei ole kokemusta. Silmiin pisti alla oleva teksti. Jos siis ymmärsin oikein he lähettävät tavarat ensin jenkkeihin ja sitten tulevat kohdemaahan?
Jos näin on joutuu jotain tulleja ainakin maksamaan?

First of all the shipping is different. We ship parcels to the USA containing up to 6 cartons. The cigarettes are sent to Europe by divided cartons, i.e. 2 or 5 packs into each package. Of course this is a more expensive way of shipping because it requires more packing work including wrapping expenses that affect the cost of cigarettes as our company pays for each shipped parcel and not carton.

Igor33
23.08.2007, 21:23
Nuuskasingon tarkka hinta Viking Linella?

Onko Ettanin ja Generalin hinnat samat? Pussin ja tykkitavaran hinnat?

nimim. "Kyselenköhän tyhmiä"

Mäyris
23.08.2007, 21:29
22€ on pötkön hinta viikkarilla. Itse kävin viikko sitten risteilyllä ja silloin oli myös tarjous jossa sai 5 pötköä 4 hinnalla (tarjous koski ettania ja ettanin nick&johnny pussinuuskaa). Kaikkien merkkien hinta oli sama mielestäni, ja pussinuuska oli samanhintaista kuin tykkitavarakin.

AaaPee
24.08.2007, 15:05
Kävin tuossa männä viikolla taas täydentämässä pakastintani ja päätin ostaa (ainakin minulle) uutta nuuskamerkkiä nimeltä KNOX. Suosittelen.

Halpaa ja hyvää. n. 18€/puntti.

Uleåborgir
24.08.2007, 16:53
Vanhaa juttua kommentoin, mutta tuo Henrik Laxin tutkimustietoon perustuva ehdotus nuuskan laillistamiseksi olisi kyllä kansanterveydelle hyväksi. Onhan selvää, että kun keuhkoja ja henkitorvea, ikeniä, huulia ja kurkkua ei savusteta sadoilla eri kemikaaleilla, joista osa on hyvinkin voimakkaita karsinogeenejä, ovat nuuskan haitat savukehaittoja paljon pienemmät.

Itselläni on monesti Haaparannalla käydessäni ostaa torni Metropol Lakritsrot -pussinuuskaa. Varsinkin krapulassa tuo tuote on lähes korvaamaton, jos sitä sattuu olemaan. Moni savukkeenpolttaja tietää varmasti sen, miltä tuntuu kun polttaa päivän ensimmäisen savukkeen kamiksen ollessa pahasti päällä?! Hirveältä. Taju on lähteä ja henki ei tahdo kulkea kunnolla ja janottaa saatanasti.

Mutta jos on nuuskaa jääkaapissa, voi pistää pari pussia huulen alle ja odotella kun nikotiinin ihana vaikutus tappaa tupakantuskan. Nuuskaaminen - etenkin tuuppaaminen - on irstaan näköistä touhua, eikä sekään näytä kivalta kun ylähuuli on kuin sarvikuonolla.

Tupakoiminen ilman räkimistä on huomattavasti kosmeettisempi tupakoinnin muoto, mutta se haju. Muistan niiltä ajoilta, kun olin vielä kersa, miten pahalta tupakansavu haisi. Sikarinhaju oli vielä pari kertaa pahempi, ja nyt tulee itselläkin pössyteltyä filtteri-Moods -sikareita.

Ei sitä itse huomaa, miten pahalta kaikki vaatteet haisevat tai hengitys kun polttaa yli 20 paperossia päivässä. Nyt minulla sentään on Tobak Kiltaa, jonka tuoksu on pehmeä ja tuoksuu hyvälle kuulemma muidenkin neniin. Tuo on piipputupakkaa, josta on hyvä kääriä sätkiä. Tällä hetkellä taloudellinen tilanne ei salli ihmistupakan polttamista.

Ei muuta kuin nuuska lailliseksi myös Suomen kauppoihin, niin vähenee se yskiminen ja sikariporraskin on tyytyväisempi, kun suorittavan työn tekijä ei pidä tupakkipausseja vaan painaa täysillä duunia, eikä työpaikan eukkojen tarvitse inistä keskenään pitkillä porinatuokioillaan, "kun nuo käy työaikana tupakilla, mussun mässyn...".

Ja itse ihistävät paskaa Ilta-Pulun kanssa 15 minuuttia heti töihin saavuttuaan.

Tommy
25.08.2007, 23:21
Mikä on pussitornin hinta Haaparannassa tai Ruotsissa ylipäätään?

Cactus
26.08.2007, 00:38

Juuri sieltä Ettanin pussitornin saaneena voin muistella hinnan olleen about 29€. Ei taida olla stokiksessakaan halvempaa..??

-Cactus-

Luz
26.08.2007, 02:41
Mikä on pussitornin hinta Haaparannassa tai Ruotsissa ylipäätään? Granitin pussinuuska 20e. Haaparannasta siis...

AaaPee
26.08.2007, 21:19

Juuri niitäkin ostaneena, Kronan pussi n. 16€/puntti. Hapiksessa siis.

puuha-pete
26.08.2007, 22:58
Voi kun tekee nutua mieli. Viimeiset käytin pois tuossa pari viikkoa sitten ja tupakilla on nyt sitten junnattu menemään. Tosin tupakkaa meni jo nuuskan ohellakin joten tilanne siten ei ole niin katastrofaalinen. Töissä kun pystyi koska vain tupakoimaan. Koulussa taas on hieman eri asia. Kuinka mukava olisikaan heittää jööti pömpeliin kun pari tuntia pitää katsella kuivaa dia-showta.

jussimy
31.08.2007, 22:09
Voisi kertoa kaupankin mistä on Haaparalta ko. hintaan saanut.
Eikös siellä kuitenkin useampi ostopaikka ole?

Grohl
31.08.2007, 22:13
Voisi kertoa kaupankin mistä on Haaparalta ko. hintaan saanut.
Eikös siellä kuitenkin useampi ostopaikka ole?

Omasta muutaman kaupan kokemuksesta voisi sanoa, että Låga pris market, mikäli nyt oikein kirjoitin, on se edullisin paikka Hapiksessa. Ainakin täältä tullut itse haettua edullisimmat tavarat ja kaikki tututkin sattuvat suosivan tätä paikkaa. Mikäli et ole ennen käynyt niin se kaappi missä nuuskat on ei todellakaan sisällä kaikkia kaupan antimia, vaan niitä saapi kysymällä kassalta.

paze
04.09.2007, 21:20
Onko arvon pallohuulipalstaveljillä tietoa mahtaako kyseisestä paatista vielä saada huulituotteita Turku-Tukholma välillä?

Trenchtown
04.09.2007, 21:39
Onko arvon pallohuulipalstaveljillä tietoa mahtaako kyseisestä paatista vielä saada huulituotteita Turku-Tukholma välillä?
Kyllähän toki. Muistathan kuitenkin, että mustaa kultaa saa myydä ainoastaan Ruåtsin vesillä.

Uleåborgir
04.09.2007, 21:48
Metropol Lakritsrot -torni maksoi 28.8. Haaparannan Netto Lågprisissa, jota Grohlkin varmaan tarkoitti, 279,90 SEK. Tämä tekee euroissa 32 kappaletta.

jussimy
06.09.2007, 13:21
Tuli snusworldwideltä meiliä:

Dear Finnish snus user,

We are selling snus to Finland again!

The first of August this year, a new law was passed in Finland. From now on, all Finnish excise tax has to be paid by the shop in Sweden (Snus World Wide) and not by the customer (you). All taxes are thus charged to you and paid by us to the Finnish tax authority before you get the snus. No further taxes will be added after that.

The Finnish excise tax amount to 7,08 Euro per 100 gram snus. The tax on Portion snus is thus only half of the tax for loose snus, and there is of course no tax on our tobacco free products (Onico).Esimerkiksi sinko irtoettania postikuluineen ja veroineen 883.80 SKR = 96.13 EUR. Ei ole mitään köyhien herkkua ei :D

http://xs219.xs.to/xs219/07364/ettan.JPG

bozik
06.09.2007, 15:20
Esimerkiksi sinko irtoettania postikuluineen ja veroineen 883.80 SKR = 96.13 EUR. Ei ole mitään köyhien herkkua ei :DUnohtaa veljet rolexit ja muu vastaava rihkama. Rahamiehen tunnistaa siitä, että sillä on köntti huulessa tai ainakin purkki näkyvästi taskussa. Pitäisi varmaan ryhtyä myymään kiekkoja tai tyhjiä nuuskapurkkeja köyhemmälle väestönosalle. Toimisivat ikään kuin feikki rolexit, filat ja vastaavat.

Saa nähdä miten muut nuuskaa myyvät yritykset, eiköhän Suomi palaa niidenkin listoille. Olettaa voisi, että nuuskafirmat myyvät pienellä katteella tavaraa Suomeen, hintaa kun kertyy muutakin kautta ihan mukavasti.

10 sinkoa Ettania postitse = 960 euroa
Luxusristeily ruotsiin n 200 egee + 10 sinkoa ettania 220 = 420 euroa

Samppeli
06.09.2007, 18:18
Tuli snusworldwideltä meiliä:

Esimerkiksi sinko irtoettania postikuluineen ja veroineen 883.80 SKR = 96.13 EUR. Ei ole mitään köyhien herkkua ei :D

http://xs219.xs.to/xs219/07364/ettan.JPG

Kun tälläinen laki on tullut voimaan, se varmaan koskee kaikkia tilauksia paikasta riippumatta. Lain kunniaksi tilasin tästä paikasta: http://www.skoal.net
10 purkkia tykkinuuskaa ja 4 purkkia pussia. 59€ postikuluineen kaikkineen. Mukavaa kun ei tarvitse odotella tullilta postia!

tirehtööri
14.09.2007, 22:10
saako?

Sir von Aulis
15.09.2007, 00:02
saako?

Olin reissussa tässä viikko sitten, ja nyt jälkikäteen mietittynä voin loihe lausuman, että silloin sitä ois tullut ja saanut joka saatanan tuutista. Eli sorry, bro', muutaman päivän myöhässä olet, jos tämä viesti olis tullu aiemmin, olisit saanut. Enkävittuile,jälkiviisastelenähäkutti.

nimim.takakontissa nuuskaa ihan saatanallisesti matkalla läpi Jyväskylän 9.9.2007.

Henry Blavatsky
16.09.2007, 20:08
Kun tälläinen laki on tullut voimaan, se varmaan koskee kaikkia tilauksia paikasta riippumatta. Lain kunniaksi tilasin tästä paikasta: http://www.skoal.net
10 purkkia tykkinuuskaa ja 4 purkkia pussia. 59€ postikuluineen kaikkineen. Mukavaa kun ei tarvitse odotella tullilta postia!

Tuliko tosiaan tuolla hinnalla perille asti? Jos näin, niin täytynee itsekin tilata tuolta. Melkoisen paljon halvempaa kuin esim. snusworldwidesta.

The Great Cornholio
19.09.2007, 15:11
http://ec.europa.eu/finland/press/070724_fi.htm

Saa nähdä mitä nyt tapahtuu. Suomen vastaus pitäisi tulla ilmeisesti tänään tähän naurettavaan, mutta hyvinkin vi**umaiseen ja väsyneeseen jauhaamiseen.

puuha-pete
19.09.2007, 16:08
Mites tuo nyt sitten on tuon nuuskaan laita kun lähden turku-tukholma normi risteilylle, eli maihin ei mennä. Onko joku tietty aika vai miten homma nykyään pelaa?

Nimim: Joulu on jo ovella..

puuha-pete
27.09.2007, 19:17
Ai ai ai, on tämä niin kivaa. Ei tee tupakkiakaan niin mieli kun saa nutua. Ajattelinkin sen nyt lopettaa. Kyllä taas oli säätöä, että jöötiä sai. Ensimmäisellä yöllä meni ohi myynti, pakko oli ottaa toinen reissu putkeen. Nyt on kivaa!

Jorge
28.09.2007, 15:17
Itselläkin tuli pyörähdettyä haaparannan puolella pitkästä aikaa. Mukaan tarttu puntti pussi skruffia ja lucky striken pussia. On muuten helevetin hyvvää tavaraa

D-saster
17.10.2007, 15:52
Mites pojat on sellasseen homman laita että pitäis parille kaverille lähettää postissa pari hassua kiekkoa nuuskaa. Niin miten se olis järkevintä toteuttaa? Voiko laittaa vaan normaalissa kirjekuoressa menemään? Vai pitääkö yrittää jotenkin peitellä nuuskakiekon muotoa:)

jussimy
17.10.2007, 17:05
Mites pojat on sellasseen homman laita että pitäis parille kaverille lähettää postissa pari hassua kiekkoa nuuskaa. Niin miten se olis järkevintä toteuttaa? Voiko laittaa vaan normaalissa kirjekuoressa menemään? Vai pitääkö yrittää jotenkin peitellä nuuskakiekon muotoa:)

Epäiletkö että postinjakaja pistelee nuuskat parempiin suihin?
Normaalissa kuoressa vaan, tai jos on sellainen pehmustettu kuori hollilla niin sitten siihen.

Gags
23.10.2007, 20:23
Mites on oikeusoppineet, vaikuttaako tämä Ahvenanmaan saama sakko (http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/EU+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4si+Ahvenanmaalle+miljoonasa kot+nuuskan+myynnist%C3%A4/1135231255961) nuuskanmyyntiin ruotsinlaivoilla?

Tommy
23.10.2007, 20:24
Mites on oikeusoppineet, vaikuttaako tämä Ahvenanmaan saama sakko (http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/EU+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4si+Ahvenanmaalle+miljoonasa kot+nuuskan+myynnist%C3%A4/1135231255961) nuuskanmyyntiin ruotsinlaivoilla?

Nuuskaahan myydään nyt vain Ruotsin vesillä, mutta laivat lienevät Ahvenanmaan lipun alla? Eli nyt joko nuuskat lähtee tai laivat siirtyvät Ruotsin lipun alle?

Gags
23.10.2007, 20:42
Nuuskaahan myydään nyt vain Ruotsin vesillä, mutta laivat lienevät Ahvenanmaan lipun alla? Eli nyt joko nuuskat lähtee tai laivat siirtyvät Ruotsin lipun alle?Mä muistelen että tässäkin ketjussa jo mainittu etteivät kaikki laivat nytkään myy, ainoastaan ne jotka jo ovat svea-mamman lipun alla. Vituttaa kaikki nää säädöt.

paalikko
24.10.2007, 20:16
Moro, oon menossa ensi kuussa siljalle ja tuli mieleen että purjetiiko mitkään siljan laivat ruotsinlipun alla?

Tommy
24.10.2007, 20:37
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ecker%C3%B6+Line+saattaa+ulosliputtaa+aluksen+nuus kakiellon+vuoksi/1135231284587?ref=rss

Eckerö ehkä Ruotsin lipun alle. Hienoa, näin se pitää mennä.
Mutta on myös Eckerön pomo sekasin, ei kai oikeasti missään Tallinkilla nuuskaa myydä?

Tuamas
24.10.2007, 20:59
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ecker%C3%B6+Line+saattaa+ulosliputtaa+aluksen+nuus kakiellon+vuoksi/1135231284587?ref=rss

Eckerö ehkä Ruotsin lipun alle. Hienoa, näin se pitää mennä.
Mutta on myös Eckerön pomo sekasin, ei kai oikeasti missään Tallinkilla nuuskaa myydä?

Eiköhän tuolla tarkoiteta Tallink-Silja koalitiota?

bozik
24.10.2007, 21:03
Eniten tuo uutinen hymyillyttää. Silloin kun tämä laivakikkailu alkoi tuli todettua kaverille, että sitten tulee huomiota asialle laajemminkin kun ensimmäinen varustamo ulosliputtaa nuuskan johdosta botskin Suomesta/Ahvenanmaalta. Nyt ollaan aika lähellä :)

Gags
07.11.2007, 10:34
Radiossa juuri tullut uutinen kertoi, että nuuskanmyynti lopetetaan 1.1.2008 alkaen kaikilla suomalaisilla laivoilla.

paze
07.11.2007, 11:03
Radiossa juuri tullut uutinen kertoi, että nuuskanmyynti lopetetaan 1.1.2008 alkaen kaikilla suomalaisilla laivoilla.

Kohta voitaneen sitten kysyä, että mitkä suomalaiset laivat?
No, kai tämä jonkun mielestä oli sitten fiksu päätös.

Tommy
07.11.2007, 12:25

Seuraavaksi odotellaan sitten uutisia jossa kerrotaan laivojen siirtyneen Ruotsin lipun alle. Mutta pitänee varmuuden vuoksi varata joulun pyhille yksi risteily.

bozik
07.11.2007, 18:55
Radiossa juuri tullut uutinen kertoi, että nuuskanmyynti lopetetaan 1.1.2008 alkaen kaikilla suomalaisilla laivoilla.Tässä pelataan kyllä nyt turhan suurilla panoksilla sen suhteen, että alkuperäinen tavoite oli lopettaa nuuskan käyttö Suomessa. Ei ole käyttö loppunut, laiton kauppa kukoistaa, verotulot menivät ja nyt viimeisimpänä laivayhtiöt alkavat liputtaa laivojaan ulos Suomesta. Ahvenenmaaltahan käsittääkseni ollaan jo siirtämässä laivoja Ruotsiin, olivat laskeneet, että 1,5 miljoonan euron tuotot nuuskan myynnistä ovat niin merkittäviä, että kotisatama vaihtuu.

Noh, eihän tässä auta. Seuraavaksi kun tulee tilaisuus lomailla pari päivää niin eikun laivalle ja hakemaan se 500 purkkia. Pikkupakastimen ajattelin noille ostaa.

LISÄYS. Sitä piti vielä kysymäni, että miten nuuskan hankkiminen Venäjältä onnistuu ? Kait Jatkoajassa joku itärajalla asuva nuuskamuikkunenkin löytyy. Jossakin vaiheessa kaveri ajeli tilausbusseja sinne suuntaan ja silloin kuulemma heti rajan jälkeen löytyi kauppa josta sai edullista nuuskaa. Pelaako vielä samalla lailla, jos näin niin mielelläni kävisin itärajan takana peräkärryn kera ;)

Jääkaappi
07.11.2007, 19:37
VikingLinen tai Tullin sivuilta en löytänyt, joten kysytään täällä.

Montako tornia nuuskaa voi yksi henkilö ostaa laivalla ? (Isabella)

Beagle Boy
07.11.2007, 19:46
VikingLinen tai Tullin sivuilta en löytänyt, joten kysytään täällä.

Montako tornia nuuskaa voi yksi henkilö ostaa laivalla ? (Isabella)

Niin paljon kuin pystyt sinisilmin tulliviranomaiselle vakuuttamaan, että on omaan tai perheen käyttöön tai lahjaksi.

theref
07.11.2007, 21:14
LISÄYS. Sitä piti vielä kysymäni, että miten nuuskan hankkiminen Venäjältä onnistuu ? Kait Jatkoajassa joku itärajalla asuva nuuskamuikkunenkin löytyy. Jossakin vaiheessa kaveri ajeli tilausbusseja sinne suuntaan ja silloin kuulemma heti rajan jälkeen löytyi kauppa josta sai edullista nuuskaa. Pelaako vielä samalla lailla, jos näin niin mielelläni kävisin itärajan takana peräkärryn kera ;)

Toimii toimii. Ei kun rajan yli vaan ja nuuskaa lätkäkassillinen tai peräkärryllinen matkaan. Ainakin Generalia ja Ettania kuulemma löytyy. Ja hintakin taitaa olla halvempaa kuin laivoilla. Tai ainakin samaa luokkaa.

KevlarB
07.11.2007, 22:01

Joo, homma toimii loistavasti ! Heti rajan jälkeen (varaa aikaa !) kaupat oikealla ja jopa mainokset ulkopuolella.
Hinta/ prk oli sitten irto tai tyyny luokkaa 70-80 ruplaa eli n. 2€. Normaalisti ne teippaa 2+1 tornia eli "maksa kahdesta saat kolme". Jääkaapit täynnä normaalisti.. (Normaalisti sen takia että tietenkään koskaan ole tuolla puolen takeita hinnasta/laadusta/määristä tai oikeastaan mistään muustakaan!!?)

Ei muuta kun viisumin hakuun ja uusien haasteiden pariin... ai niin, jos omalla koslalla menet, niin vaatii eri lippuja/lappuja/hermoja (ja rahaa) jne ennen kuin pääset mustaan kultaan käsiksi.. Tsemppiä !

Kev

Beagle Boy
07.11.2007, 23:09
Toimii toimii. Ei kun rajan yli vaan ja nuuskaa lätkäkassillinen tai peräkärryllinen matkaan. Ainakin Generalia ja Ettania kuulemma löytyy. Ja hintakin taitaa olla halvempaa kuin laivoilla. Tai ainakin samaa luokkaa.

Eihän sitä kuitenkaan Venäjältä saa tuoda ihan rajattomia määriä?

Mysteryman
09.11.2007, 13:44
Sattuipa sopivasti olemaan tämä ketju luettavana, radiosta tuli Suomen puolella Nuuskakairan Nuuskatukun mainos ja mieleen tuli, että miten tuo mahtanee olla mahdolista, koska tupakkamainonta tässä maassa on kiellettyä.

Huomenna kuitenkin tuonne käymään, ja pakko kuulemma samalla nöyrtyä myös Ikeaan... Ensin kuitenkin nuuskatukkuun, Ikeahan menee toivottavasti uusia makuja maistellessa.

jussimy
09.11.2007, 14:42
Sattuipa sopivasti olemaan tämä ketju luettavana, radiosta tuli Suomen puolella Nuuskakairan Nuuskatukun mainos ja mieleen tuli, että miten tuo mahtanee olla mahdolista, koska tupakkamainonta tässä maassa on kiellettyä.

Huomenna kuitenkin tuonne käymään, ja pakko kuulemma samalla nöyrtyä myös Ikeaan... Ensin kuitenkin nuuskatukkuun, Ikeahan menee toivottavasti uusia makuja maistellessa.

Miltä asemalta mainos tuli? Mainostettiinko siinä nuuskaa?
Jos joltain suomalaiselta asemalta ja mainostettiin nuuskaa niin aika outoa..
Liikkeessä on nimittäin muutakin tavaraa, ei pelkästään nuuskaa, tosin taitaa olla vain näön vuoksi :)

Valikoima siellä on kyllä kattava, varmaan kaikkia nuuskia mitä hurrit tekevät.
Korkeita nuuskakaappeja on vierekkäin noin kymmenkunta, joten olo on kuin lapsella karkkikaupassa :o

bozik
09.11.2007, 15:21
Kiitokset theref ja KevlarB, taitaa olla minulla Karjalan valloitus edessä. Asia on pyörinyt pitkään mielessä ja kun laivalle ei jaksaisi ihan pelkän nuuskan takia lähteä, niin vaihtelun vuoksi voisi käydä Venäjällä. Täytyy koettaa selvitellä mitä lippuja ja lappuja tarvitaan, kun autollahan sitä olisi mentävä. Vuodet nuuskat takakonttiin ja takaisin, loistokeikka jos joutuisi käymään vain muutama sata metriä Venäjän puolella ja sitten "ei helvetti, mä lähdenkin takaisin" :)

Mysteryman
10.11.2007, 14:38
Nuuskatukun mainos tuli Iskelmältä, tunnustan että se soi meillä toimistolla, koska Charles Plogman on Iskelmän kuningas.

Puhuttiin ihan rehellisesti Nuuskakairan tukusta, samaisessa mainoksessa paikasta käytettiin myös nimitystä "mällitukku". Kyllähän ne muut artikkelit ovat siellä ihan vain mallin vuoksi ja osittain kuulemani mukaan myös varastossa, koska paikan omistaja omistaa myös Netto Låg Prisin.

Mal Davis
10.11.2007, 15:55
Eli kysymys kuuluu, missä tämä paljon puhuttu Haaparanta sijaitsee? Netistä yritin katsoa, mutta Suomessa on ilmeisesti useampi Haaparanta niminen paikka. Itselläni ei ole aavistustakaan mikä niistä on tunnettu nuuskasta. Entä tämä Nuuskakairan Nuuskatukku, missä se on? Linkki karttaan valaisisi asiaa.

Vielä hinnoista. Mitä patteri esim. ettania maksaa em. paikoissa? Onko röda lackettia saatavilla?

Kysympä samalla vielä mielipiteitä nuuskan myynin lopettamisesta laivalla. Onko kellään tietoa/aavistus, että Turusta Ruotsiin menevät Silja- ja Viking linet seilaisivat tulevaisuudessa Ruotsin lipun alla? Tällöin nuuskaa voisi myydä laivalla. Vai voisiko?

Suuri kiitos niille jatkoaikalaisille jotka minua valaisevat. Nuuskan saanti on Turun seudulla ollut aina itsestään selvyys niin em. asioita ei ole tullut mietittyä. Nyt mietityttää ja kylmä hiki puskee päälle kun ajattelen elämää 1.1.2008 jälkeen.

Käräppä
10.11.2007, 16:04
Haaparanta on Pohjois-Ruotsissa Suomen rajan lähellä Tornion vieressä.

bozik
10.11.2007, 16:07
Eli kysymys kuuluu, missä tämä paljon puhuttu Haaparanta sijaitsee?Tornio-Haaparanta, toimiiko ? Eli Kärppä-alueen lähin paikka Ruotsin puolella.

Noista Turusta seilaavista botskeista veikkaan, että jatkossa seilaavat swedu-lipun alla. Kilpailu tuolla alalla on todella kova ja jos toinen myy nuuskaa ja toinen ei niin tietää miten siinä käy. Toinen nappaa ylimääräiset miljoonat ja silloin alkaa toisellakin lippu vaihtua.

Tommy
16.11.2007, 09:40
Frendini laivalta laittoi juuri viestin että nuuskan myyntiin olisi tullut "jatkoaika" ensi vuoden puolelle, ilmeisesti maaliskuussa vielä myy ainakin Viking Line nuuskaa.

Tumpe
16.11.2007, 10:24
Noista Turusta seilaavista botskeista veikkaan, että jatkossa seilaavat swedu-lipun alla. Kilpailu tuolla alalla on todella kova ja jos toinen myy nuuskaa ja toinen ei niin tietää miten siinä käy. Toinen nappaa ylimääräiset miljoonat ja silloin alkaa toisellakin lippu vaihtua.

Se että laiva siirtyisi Ruotsin lipun alle ei koskaan tule johtumaan jostain nuuskan myymisestä. Isabellalla oli parissa kaapissa nuuskaa, joten kyllä se on ihan marginaalituote. Ruotsalaiset eivät laivoilla käy nuuskan takia ja Suomessa nuuskan käyttäjiä on kuitenkin niin vähän. Laivat ovat muutenkin profiloitumassa pois pelkistä taxfreelaivoista takaisin risteilyalusten alkuperäisideaan, eli tarjota elämyksiä. (siis sitä jota mainosten luomissa mielikuvissa on aina tarjottu)

paze
16.11.2007, 10:43
Se että laiva siirtyisi Ruotsin lipun alle ei koskaan tule johtumaan jostain nuuskan myymisestä. Isabellalla oli parissa kaapissa nuuskaa, joten kyllä se on ihan marginaalituote. Ruotsalaiset eivät laivoilla käy nuuskan takia ja Suomessa nuuskan käyttäjiä on kuitenkin niin vähän.
Ainakin Eckerö Linen toimitusjohtaja oli taannoin asiasta hieman eri mieltä. No toki kysymyksessä on pienempi yhtiö. Miljoonista kuitenkin puhutaan. Ruotsalaiset myös siirtänevät nuuskan ostoa pikkuhiljaa laivoille, sen ollessa siellä selvästi halvempaa kuin maissa.

Ja nythän sitä jatkoaikaa jo Vikingille tulikin. Eiköhän järki palaa EU-päättäjien päihin tässäkin asiassa ennen pitkää.

pekoni
16.11.2007, 11:34
Ihan turhaa vetkuttelua mitkään jatkoajat. Täyskielto myyntiin koko EU:n alueelle alkaen 1.1.2008. Ei mitään syytä jatkaa. Helppoa kuin heinänteko.

bozik
16.11.2007, 14:16
Ainakin Eckerö Linen toimitusjohtaja oli taannoin asiasta hieman eri mieltä. No toki kysymyksessä on pienempi yhtiö. Miljoonista kuitenkin puhutaan. Ruotsalaiset myös siirtänevät nuuskan ostoa pikkuhiljaa laivoille, sen ollessa siellä selvästi halvempaa kuin maissa.Taisi olla sama haastattelu, jonka perusteella minäkin päättelin, että ei se nyt ihan pikku juttu ole, jos toimitusjohtaja on sitä mieltä, että Ruotsin lipun alle siirtyminen on hyvinkin todennäköistä. Kyllä kait varustamot toimivat nykyisin kuten mitkä tahansa kv-yritykset eli laskevat missä on kannattavinta toimia ja toimivat siellä. Tässä kuviossa muutaman millin nuuskabisneksellä voi olla isokin rooli, näin siis ainakin töllössä haastatellun toimitusjohtajan mukaan.

pazelta myös hyvä huomio, että myynti on takuulla kasvanut merkittävästi sen jälkeen kun Ruotsissa nostettiin hintoja. Aikaisemmin heidän ei kannattanut laivalta ostaa, nyt kannattaa ja jos kerran risteilyllä on ja käyttää nuuskaa niin miksei sitä ostaisi, jos kerran saa halvemmalla kuin maista. Samahan se on oluen, röökin jne kanssa, kyllä ihmiset ostavat jos saavat halvemmalla kuin maista.

Mäyris
19.11.2007, 22:47
Onko kukaan käynyt lähiaikoina Siljan laivoilla risteilemässä tukholmaan? Minkälaisia tarjouksia mahtaa nuuskan osalta olla voimassa?

Petr T.
19.11.2007, 23:12
Onko kukaan käynyt lähiaikoina Siljan laivoilla risteilemässä tukholmaan? Minkälaisia tarjouksia mahtaa nuuskan osalta olla voimassa?

Yleensähän siellä on se osta 4 punttia, saat viidennen ilmaiseksi. Vai oliko 3 ja 4. kaupan päälle?

Perkele kun ole ollut viimeseen pariin viikkoon juurikaan tätä nautintoa tarjolla.

Mäyris
19.11.2007, 23:26
Yleensähän siellä on se osta 4 punttia, saat viidennen ilmaiseksi. Vai oliko 3 ja 4. kaupan päälle?

Perkele kun ole ollut viimeseen pariin viikkoon juurikaan tätä nautintoa tarjolla.

Elikä sama tarjous mikä viking linella on ollut kahdella viime reissullani.. Toivottavasti valikoimaa löytyy laajemmin kuin viikkarilla. Sunnuntaina reissuun ja kassi täyteen herkkukiekkoja.

Cactus
20.11.2007, 10:04
Mietin tossa eilen tilaamista sww:n tai northenerin kautta, mutta kun tietoja katselin niin sww:lta kolmen pussinuuskatornin tilaaminen valmisteveroineen ja kuljetuksineen teki lähes 200€. Noh, toinen yritys, Northener: Kaksi tornia pussinuuskaa valmisteveroineen ja UPS:n toimituksineen about 150€. Kyllä on ainakin meikäläiselle liian kallista lystiä toi tilaaminen ja jäi vaan haaveeksi. :/

Pitää vaan varmaan alkaa kattoa jotain risteilyä taas.

-Cactus-

Jääkoneenkuljettaja
20.11.2007, 10:46
Hankinnan vaikeudet? Käväisee Haaparannassa ja ostaa tarpeeseensa... noh, se siitä.

Käväisin pitkästä aikaa varastoja täydentämässä, luottoaineella tietenkin. Netto Låg Pris oli näemmä siirtänyt nuuskansa sitten tiskin taakse, joten purkkien hypistely ei enää tullutkaan kysymykseen. Nyt pitänee siis kaivaa tieto uusista aineista netin kautta?

Erehdyinpä Shellille pikaisesti tankille, siellä äkkäsin tuota Lucky Strike pussinuuskaa, piti sitten yksi purkki houkutuksen vuoksi ostaa. Purkki on peltiä (muovia sisältä, tietenkin), joten tuollehan löytyy nätisti uusiokäyttökohteita, ajattelin. Mutta niin vain tässä kävi, että tämä Lucky Strike -purkki pääsi ensimmäisenä tyhjenemään. Miellyttävä uusi tuttavuus, joka ei taidakaan jäädä nyt vain yhteen kokeilukertaan.

Enää ei tarvitakaan kuin hyviä neuvoja miten ilmaista vaimokkeelle, että se nuuskankäytön lopettaminen siirtyikin hamaan tulevaisuuteen. hähä.

king of the jungle
21.11.2007, 17:40
Ai ai kun tuo nuuska on namiskuukkelia. Pitkästä aikaa taas tuli sitä saatua ja perkule, kun kilahtaa hyvin meikäläiselle. Todella rento ja hyvä fiilis tulee taas. Mahtavaa tavaraa!

Jääkaappi
22.11.2007, 16:45
Onko kukaan käynyt lähiaikoina laivalla? (Viking Line @ Isabella)

Paljonko yksi torni siellä nykyään maksaa? Edellisestä käynnistä kun on itselläni jo hieman aikaa..

d2uce
22.11.2007, 17:18
Onko kukaan käynyt lähiaikoina laivalla? (Viking Line @ Isabella)

Paljonko yksi torni siellä nykyään maksaa? Edellisestä käynnistä kun on itselläni jo hieman aikaa..

Siinähän ne 20-25 euron tienoilla pyörii, riippuen tavarasta. General Onyx -pussinuuska oli viimeksi Vikingillä vajaa vuosi sitten 25e, Ettania sai hetki sitten Silja Linelta hintaan 22 e / torni, mikäli en nyt ihan väärin muista. Näytti siellä jotain olevan parilla kympilläkin.

jussimy
22.11.2007, 18:17
Erehdyinpä Shellille pikaisesti tankille, siellä äkkäsin tuota Lucky Strike pussinuuskaa, piti sitten yksi purkki houkutuksen vuoksi ostaa. Purkki on peltiä (muovia sisältä, tietenkin), joten tuollehan löytyy nätisti uusiokäyttökohteita, ajattelin. Mutta niin vain tässä kävi, että tämä Lucky Strike -purkki pääsi ensimmäisenä tyhjenemään. Miellyttävä uusi tuttavuus, joka ei taidakaan jäädä nyt vain yhteen kokeilukertaan.

Lucky Strikeä toinen sinko menossa, toinen mukava tuttavuus viime reissulta Nick and Johnny, vähän enempi potkua ja aavistus lakritsia...

Mäyris
22.11.2007, 18:56
Lucky Strikeä toinen sinko menossa, toinen mukava tuttavuus viime reissulta Nick and Johnny, vähän enempi potkua ja aavistus lakritsia...

Itsekin olen Nick&Johnnyyn mieltynyt nimenomaan sen takia että on enemmän potkua kuin perus pussinuuskassa. Onko muuten kellään tietoa pussinuuskista enemmän, missä on eniten potkua? En kovin usein suosi pussi tavaraa, mutta esim. baari reissuilla se olisi huomattavasti kätevämpää ja siistimpää kuin tykkitavara. Tämän hetken tiedollani kuvittelisin N&J:n olevan tiukointa tavaraa, mutta jos jokin muu on parempaa, niin tieto otetaan ilolla vastaan. Sunnuntaina laivalle hakemaan pakastin täyteen herkkua=)

jussimy
22.11.2007, 19:20
Itsekin olen Nick&Johnnyyn mieltynyt nimenomaan sen takia että on enemmän potkua kuin perus pussinuuskassa. Onko muuten kellään tietoa pussinuuskista enemmän, missä on eniten potkua? En kovin usein suosi pussi tavaraa, mutta esim. baari reissuilla se olisi huomattavasti kätevämpää ja siistimpää kuin tykkitavara. Tämän hetken tiedollani kuvittelisin N&J:n olevan tiukointa tavaraa, mutta jos jokin muu on parempaa, niin tieto otetaan ilolla vastaan. Sunnuntaina laivalle hakemaan pakastin täyteen herkkua=)

Taitaa Skruffin stark portion olla "tiukointa", nikotiiniä 14 mgr/annos,
N&J 11 mgr, normaalisti noissa pussinuuskissa on se 8 mgr.
Tuo skruf ei kyllä itselle oikein maistunut :|

taisto-74
22.11.2007, 21:36
Onkohan se tosiaan niin, että nuuskan myynti kielletään Ruotsin laivoilla? Harmittaa tämä nuuskan dissaaminen sen verran, että ajattelin tehdä Haaparannan reissun auton kanssa. Näkis samalla tuota Pohjois-Suomeakin. Pitää tankata peräkontti täyteen nuuskaa ja körötellä hymyssä suin kohti tamperetta...

Iker
22.11.2007, 21:42
Kuinka nopeasti noi nuuskatyynt vanhenee, jääkaapissa on vieläkin vanhaa Generalia jossa parasta ennen-päiväys on 7/2007, onko edelleen käyttämisen arvoista?

Bob Rambo
22.11.2007, 22:17
Kuinka nopeasti noi nuuskatyynt vanhenee, jääkaapissa on vieläkin vanhaa Generalia jossa parasta ennen-päiväys on 7/2007, onko edelleen käyttämisen arvoista?

Huuli täyteen vain. Monesti on itselläkin mennyt railakkaasti tuota vanhemmaksi pussit, mutta ihan hyvin ne ovat silti toimineet. Varsinkin jos edes jääkaapissa säilyttänyt.

Jindebyne
23.11.2007, 09:54

Joo kyllä noita sun biittejäs vielä pystyy hyvin nauttimaan, varsinkin kun olet jääkaapissa niitä pitänyt. Rajansa tietysti kaikella ja jossain vaiheessa niistä tulee semmoisia kippuraisia ja kovia, mutta vielä jos nuo jäljellä olevat vaikka pakkaseen heität niin loppuvuoden maistuu helposti.

punasydän
25.11.2007, 23:32
Ai että tekee nutu gutaa pitkästä aikaa! Kuinkahan tämä on päässyt unohtumaankaan?

Tuli kyllä ostettua hieman ylimääräistä, mutta kai sillekin jotain keksii..

Cactus
26.11.2007, 01:47

Pussinuuska vaan paranee vanhetessaan tiettyyn pisteeseen asti.

-Cactus-

CaptainSäm
11.12.2007, 14:29
Onko kukaan tilaillut nuuskaa skoalilta netistä?

Henry Blavatsky
11.12.2007, 17:31
Onko kukaan tilaillut nuuskaa skoalilta netistä?

Tilasin itse pari kuukautta sitten, ja vieläkään ei ole mitään tullut. Ilmoittivat s-postilla, että on jotain ongelmia tullin kanssa. Aiemmin ilmeisesti homma on pelannut lentorahtina tullin ohitse, muttei näköjään enää..

jussimy
13.12.2007, 10:26
Hurrit nostaa näköjään taas nuuskan hintoja vuoden vaihteessa..
Ja irtonuuskan koko pienenee 50g->45g
Below you find how the tax and manufacturer price
increase will effect you:

Total rise per 10-pack: (average):
Loose snus 60 SEK
Portion: 45 SEK
Miniportion: 25 SEK

The weight of LOOSE snus will also go down from 50 to 45 grams per can at New Year. The only loose snus which will keep its weight at 50 grams per can is Skruf Strong Loose.

Uleåborgir
07.01.2008, 22:55
Voisiko joku kertoa, mikä on äkäisintä pussinuuskaa? Olisi projektina päästä irti savukkeista mutta Metropol Lakritsrot ei ainakaan minulla pysty korvaamaan punaisesta aski-Smartista saatua nikotiinia.

Olen säikähtänyt keuhko- ja kurkkusyöpäkuvia, joita painetaan syksyllä röökiaskien kansiin. Sain nähdä ne Taloustutkimuksen nettipaneeliäänestyksen yhteydessä. Aivan hirveitä kuvia.

Erik Loka
07.01.2008, 23:05
Voisiko joku kertoa, mikä on äkäisintä pussinuuskaa? Olisi projektina päästä irti savukkeista mutta Metropol Lakritsrot ei ainakaan minulla pysty korvaamaan punaisesta aski-Smartista saatua nikotiinia.

Tuskin sitä pystyy mikään pussinuuska korvaamaan, mutta Nick & Johnny -pussit on ainakin meikäläisen huuleen suhteellisen tuhteja. Jokatapauksessa siinä on noin 40% enemmän nikotiinia kuin normaalisti.

moby
07.01.2008, 23:13
Olen säikähtänyt keuhko- ja kurkkusyöpäkuvia, joita painetaan syksyllä röökiaskien kansiin. Sain nähdä ne Taloustutkimuksen nettipaneeliäänestyksen yhteydessä. Aivan hirveitä kuvia.

Hae Tallinnasta punaista Bondia tai osta venäläistä L&M Filteriä. Ei ole kuvia ja lompakkokin kiittää. Varoituksetkin ovat käsitämättömiä tai jopa hauskoja "Suitsetamine kahjustab tervist" Lisäksi saa riittävästi nikotiinia ja sormet keltaisiksi.

Imettele vaan, että tuliko kuvat yllätyksenä. Meille näytettiin koulussa noita vino pino, muta silti on palanut kohta 20 vuotta.

Life is like a box of chocolate. You never know what you're gonna get...

jussimy
07.01.2008, 23:26
Voisiko joku kertoa, mikä on äkäisintä pussinuuskaa?
Skruf Stark Portion Nikotiini: noin 14 mgr/annos
Nick And Johnny Nikotiini: noin 11 mgr/annos

Tuamas
09.01.2008, 00:35
Saako Tanskasta vielä nuuskaa? Tai tarkemmin ottaen Kööpenhaminan lentokentältä?

Ilmeisesti EU lienee tuonut totaalikiellon muihin jäsenmaihin kuin Ruotsiin?

mikse
09.01.2008, 01:35
Saako Tanskasta vielä nuuskaa? Tai tarkemmin ottaen Kööpenhaminan lentokentältä?

Ilmeisesti EU lienee tuonut totaalikiellon muihin jäsenmaihin kuin Ruotsiin?

Varsinaiseen kysymykseen en tämänhetkisen tilanteen mukaan osaa vastata, mutta Köpiksestä ainakin sai nuuskaa vielä kesällä 2005. Ja ihan Köpiksen suurimman tavaratalon Magasinin röökiosastolta. Samanlailla silloin ihmeteltiin, että eikö Ruotsin pitänyt olla ainoa maa, jossa nuuskaa saa myydä. Vastaukseksi paikalliset arvelivat, että pussinuuskan myynti on kielletty, eikä sitä tosiaan ollut vaan ainoastaan irtotavaraa.

Uleåborgir
10.01.2008, 00:51
Kiitos kaikille vastauksista. Päädyn jussimyn mainitsemaan Skruf Stark Portioniin.

moby puheli kuvista, joita oli nähnyt jo ala-asteella. Taidan kuulua lähes samaan vuosiluokkaan - näin näet myös syöpäkuvia silloin lapsi-iässä.

Taloustutkimuksen kuvissa oli mm. limaa valuva mustapunainen ja syövän täysin runtelema keuhkopari sekä ihon läpi kasvanut kurkkusyöpäklusteri. Kuvat olivat erittäin irvokkaita ja panivat kyllä miettimään vakavasti tupakoinnin lopettamista.

Life is like a box of cigarettes. You never know when you get the cancer.

Konsta Kepuli
11.01.2008, 00:43
Taloussanomat (http://www.taloussanomat.fi/tyoelama/2008/01/10/It-yritys+irtisanoi+tupakoinnin+vastustajia/2008919/111) uutisoi että saksalaisella it-alan pienyrityksen omistajalla paloi hihat ruikuttaviin tupakanvastustajiin:
Pienen saksalaisen it-yrityksen omistaja irtisanoi kolme tupakoimatonta työntekijää, jotka olivat pyytäneet savutonta työskentelytilaa. Asiasta kertoi Reuters verkkosivuillaan.

Kymmenen henkeä työllistävän yrityksen johtaja kertoi irtisanomisen syyksi sen, että kolmikon vaatimukset häiritsivät työpaikan ilmapiiriä.

Tupakoijia sorsitaan hänen mielestään nykyisin niin paljon, että on koston aika. Hän aikoo vastedes palkata vain tupakoivia.

Pienissä yrityksissä tupakointi ei ole kielletty Saksassa.
Ehdotan kolminkertaista Heil! -huutoa tälle periksiantamattomalle kansalaisvapauksien puolustajalle!

Daespoo
11.01.2008, 09:33
Melkein voisin vannoa että ko. yrittäjä saa erinäisistä oikeusasteista ns. isolla kädellä tuosta hyvästä.

Jyty
11.01.2008, 11:04
Täälläkin kun on Thaimaan matkailijoita, niin siellä suunnalla tullaan ensi kuun puolesta välistä alkaen kieltämään tupakointi toreilla, pubeissa ja yökerhoissa. Aika radikaali muutos ainakin siihen verrattuna, mitä siellä viimeksi oli, kun siellä itse kävin. Silloin sai vielä polttaa melkeinpä missä vain. Asiasta tulee varmasti myös vastustusta, mutta tuskinpa niillä mitään vaikutusta asian suhteen on. Se on sitten eri asia kirjoittaako poliisi sen 46 euron sakon, jos tuota sääntöä rikotaan.

lähde: Ilta-Sanomat

sputnik
19.01.2008, 11:18
Vieläkö nuuskaa voi ostaa? Pitäisi lähteä Sweden Hockey gamesia katsomaan ja ajattelin samalla täydentää nuuskavarastoa. Siis saako laivoilta vielä nuuskaa vai pitääkö varautua maista ostamaan?

Tommy
20.01.2008, 10:53
Vieläkö nuuskaa voi ostaa? Pitäisi lähteä Sweden Hockey gamesia katsomaan ja ajattelin samalla täydentää nuuskavarastoa. Siis saako laivoilta vielä nuuskaa vai pitääkö varautua maista ostamaan?

Tämä on vielä hiukan epäselvää. Frendi sanoi että nyt olivat tällä viikolla vieneet laivoista nuuska-jääkaapit pois, mutta tuntuu olevan kovin laivakohtaista. Kyllähän sen huomaa kun menet laivaan sisälle että onko jääkaappeja. Varaa rahaa siihen että ostat maista, jos jos laivalta saa niin ostat silti sillä summalla kun kohta ei tuota saa halvalla enää mistään.

Viking Linen uudet laivat menevät muuten Ruotsin lipun alle, nykyisiä ilmeisesti eivät ole siirtämässä. Eli voi olla että tulevaisuudessa tulee Turkuun tai Suomeen joku Ruotsin laiva josta saa nuuskaa.

Wrighter
20.01.2008, 10:58
Tietääkö joku saako porista mistään ostettua nuuskaa? yv.llä voi pistää vinkkiä, jos tietoa löytyy.

Old Ray
24.01.2008, 18:52
Piipputupakka
Mac Baren Vanilla: Ai helmi sitä nautintoa - Vanillaa piipussa, moottori tulilla, virvelit järvessä.

Kaveri toi Lontoosta erästä piipputupakkaa , jonka merkkiä en muista. Todella laimeaa ja hiukan teen/vesipiipun makuista. Aivan täydellinen makuelämys!

Pikkusikarit
Hofnar Aroma/Lilliput Vanilla: Aivan uskomaton aromi, ei paljon savupitoinen tuote tästä parane. Paras maku viileänä kesäiltana! Kalassa sitäkin nautinnollisimpaa!

Nuuska
En pahemmin käytä, mutta Metropolin salmiakkinuuska, jota on parhaillaan huulessa, on ihan maittavaa.

Savukkeet
Harvoin rööki maistuu nykyisin hyvältä. Kuitenkin saunan ohessa tai urheilusuorituksen jälkeen maistuu kylläkin vielä huipulta. Talvipakkasilla punainen Marlboro, muulloin vihreät L&M, Marlboro ja Kent.

On niitä joitakin muita hetkiä jolloin savuke menettelee, kuten aamu- ja ruokasavut.

Tuamas
25.01.2008, 12:58
Olisikohan kellään nyt ihan faktaa siitä, miltä laivoilta nuuskaa saa, minkälaiset valikoimat ja minkälaiset ovat myyntiajat?

Olen nyt selaillut laivafirmojen sivuja ja googletellut, mutta mistään ei tunnu tällaisia tietoja löytyvän. Vikingin myyntiajat olivat ainoat jotka löytyivät, mutta nekin taitavat olla jo vanhentunutta tietoa.

Ps. Vastauksena itselleni omaan kysymykseeni, Tanskasta saa nuuskaa. Kööpenhaminan lentokentältä löytyy nuuskaa, mutta vain pienistä kioskeista ja kahviloista. Itse duty-free shopeista ei nuuskaa ollut kaupan.

bozik
25.01.2008, 15:03
Täällä oli aiemmin keskustelua siitä, että ei nuuskan myynti laivayhtiöille niin suuri asia ole, että vaihtaisivat kotimaata/satamaa. Eilen vai toissapäivänä oli ihan uutisissa, että Eckerö line siirtää kaikki aluksensa Ruotsiin saadakseen jatkaa nuuskan myyntiä eli ilmeisesti kyse on isosta busineksesta.

king of the jungle
25.01.2008, 15:14
Täällä oli aiemmin keskustelua siitä, että ei nuuskan myynti laivayhtiöille niin suuri asia ole, että vaihtaisivat kotimaata/satamaa. Eilen vai toissapäivänä oli ihan uutisissa, että Eckerö line siirtää kaikki aluksensa Ruotsiin saadakseen jatkaa nuuskan myyntiä eli ilmeisesti kyse on isosta busineksesta.
Kyllä se on laivayhtiöille jättibisnes. Tiettävästi tämä on syynä, miksi laivat vaihtavat lippua jonka alla seilaavat.

RaikkA
25.01.2008, 15:57
Olisikohan kellään nyt ihan faktaa siitä, miltä laivoilta nuuskaa saa, minkälaiset valikoimat ja minkälaiset ovat myyntiajat?

Soitin vartti sitten Siljan asiakaspalveluun ja sieltä kertoivat että Europaltakin saa vielä nuuskaa, kunhan laiva pääsee Ruotsin aluevesille. Muut Siljan laivat taitavatkin sitten jo olla Ruotsin lipun alla ja myyvät koko ajan. Valikoimasta ei itsellä ole havaintoa, mutta hiihtolomalla olisi tarkoitus käydä tarkistamassa.

aaropoika
25.01.2008, 21:57
Tämän viikon maanantaina sain juuri laivatuliaisia Viking Linelta. Vähintäänkin Generalia, Ettania, Grovia ja Göterborgs Rapea on saatavilla. Varmaan myös jotain Catch-tyylisiä makunuuskiakin. Siljalla vissiin aika samantyyppinen setti. Myynti näyttää jatkuvan Ruotsin aluevesillä normaalisti toistaiseksi.

sputnik
25.01.2008, 22:42
Tämän viikon maanantaina sain juuri laivatuliaisia Viking Linelta. Vähintäänkin Generalia, Ettania, Grovia ja Göterborgs Rapea on saatavilla. Varmaan myös jotain Catch-tyylisiä makunuuskiakin. Siljalla vissiin aika samantyyppinen setti. Myynti näyttää jatkuvan Ruotsin aluevesillä normaalisti toistaiseksi.

Nyt tarvii vain ottaa riittävän iso reppu reissulle mukaan ;).
Kysymys vielä, paljonkos nuuskaa voi tuoda Suomeen omaan käyttöön? Ennen ainakin jostain sain tietoa että 10 sinkoa voi tuoda?

Raksilan Pleksi
25.01.2008, 22:46
Ei kai sitä määrää ole missään kerrottu. Eikö se nykyään luokitella elintarvikkeeksi? Varustekassi vaan mukaan...

aaropoika
26.01.2008, 00:25
Siitä määrästä on semmoinen asetus olemassa, että nuuskaa saa tuoda omaan käyttöön 150 euron arvosta. Tämä juuri siksi, että on elintarvike. Laskupääni mukaan tämä tarkoittaa 6 patteria. Kai ne laivalla enemmänkin suostuu myymään, mutta maahantullessa on pieni riski saada sanktioita tullilta, jos ton 150 egen arvon ylittää.

Neely#8
26.01.2008, 03:19
Tasan viikko sitten kaveri toi 5 pötköö Ettania, ei joutunu tulliin, eli ilmeisesti ainakin sen verta voi tuoda... Toki laivayhtiöt myy niin paljon kun vaan menee. Ja laiva oli joku silja.

Mäyris
26.01.2008, 11:03
Tasan viikko sitten kaveri toi 5 pötköö Ettania, ei joutunu tulliin, eli ilmeisesti ainakin sen verta voi tuoda... Toki laivayhtiöt myy niin paljon kun vaan menee. Ja laiva oli joku silja.

Eihän sillä määrällä, mitä tyyppi kassissaan kantaa, ole mitään tekemistä tulliin joutumisen kanssa. Vai meinaatko että tullin sedät tietää paljon sulla on nuuskaa kassissa kun ohi kävelet? =) Mutta se siitä.
Itse olen raahannut muutamalta viimeisimmältä laivareissullta n. 20 pötköä kerrallaan ilman mitään ongelmia. Ja tosiaan laivalla kyllä myydään nuuskaa niin paljon kuin kassalle kantaa.

Tuamas
26.01.2008, 12:29
Ei tuohon mitään absoluuttista rajaa ole, niin paljon saa tuoda, kuin perustellusti voi ostaa omaan käyttöönsä.

Eli joku 10-20 tornia menee vielä aivan hyvin, mutta joku 50 tornia lienee jo sellainen määrä jossa on syytä epäillä jälleenmyyntitarkoitusta.

puuha-pete
26.01.2008, 13:25
Tuossa tuli oltua Vikingillä. Pari tornia tarttui itselle mukaan ja pari kolme irtokiekkoa jotakin Strong-pussia. Ihan hyvää tavaraa tuo oli. Sellainen hauska homma siinä kävi kun nutuja ostettiin. Ostin siis itse nuo reilu pari tornia ja sitten kaveri laittoi vielä omat kaksi tornia siihen samaan laskuun. Katsoessani kuittia, se oli 60 euroa. Eli siis periaatteessa kaveri "laittoi" ilmaiset 2 tornia nuuskaa. No, siinä pokkaa pitäen kamat kasaan ja nopeasti pois. Hieno elämys tuollaiset 50 euroa kuitenkin oli.

Floppa
26.01.2008, 21:46
saako mistään netti-kaupasta ostettua, visa-electronilla?

jussimy
27.01.2008, 01:23
Ei tietoa, mutta ainakin snus world widestä saa tilattua ilman luottokorttia tilisiirrolla. Tee tilaus normaalisti ja kun kysytään luottokortin tietoja paina peruuta, niin tulee tilisiirto-ohjeet..

pernaveikko
27.01.2008, 10:18

Sampo Pankin kortilla on saanut aina ostettua, valitsee vain tavallisen visan kysyttäessä mikä kortti. Sitä en osaa sanoa miten muut pankit ovat seuranneet perässä.

Kokeilemalla se selviää, maksu joko menee läpi tai ei mene. Pankistakin kysymällä voi saada tietoa, mutta miten minusta tuntuu, että tämä saattaa olla niitä asioita missä vaikuttaa paljon kuka siihen puhelimeen vastaa. Voisi kuvitella Sammossakin väitettävän, että vain niissä kaupoissa voi asioida, missä erikseen mainitaan Electronin käyvän. Näin siis ei ole, vaan se käy kaikkialla.

Suomalaiseen tyyliin sopisi myös se, että ei uskalleta kokeilla käykö kortti, koska jos maksu ei mene läpi, niin kuvitellaan jouduttavan jollekin mustalle listalle tai vähintäänkin luottotietojen menevän.

Pertsa
27.01.2008, 13:16

Riippuu siitä minkä pankin kortti sulla on. Sammolla ilmeisesti toimii suoraan, Nordealla tarvii muuttaa Solosta kohdasta kortit ->verkkokäyttö sallittu. Sitten voi käyttää kuten tavallista visaa, kaikessa verkkomaksamisessa.

Sitten on joitain pankkeja, joiden Electroneilla ei voi maksaa verkossa ollenkaan, ellei sivusto tarjoa Electron-vaihtoehtoa, ja silloinkaan ei aina toimi.