View Full Version : Tappelut kaudella 2005-06
Sivut :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
Hesarissa taas puhutaan, että Shedden on yksinäinen tappeluiden puolustaja ja muualta ei vastaavia mielipiteitä ole tullut. On taidettu unohtaa se osio, joka lajille rahaa tuo? Varmaan vähintään puolet katsojista haluaisi kaukaloon tappeluita.
Olen jo pitkään miettinyt millä valta medialla(IS, IL, Hesari, MTV3), olisi munaa lähteä puolustamaan tappeluita jääkiekossa. Nyt kun nämä tappelut Sm-liigassa ovat kuitenkin Suomen puhutuin aihe urheilumaailmassa ja kiinnostusta varmasti tulee lisää, varsinkin nyt kun Veikkauliiga ja Formulat jäävät tauolla.
Tällöin saisi tämä kyseinen media saisi aika tuntuvan etulyönti aseman lukijoissa muihin verrattuna, kun olisi muihin medioihin verrattuna täysin uusi näkökulma. Puolestapuhujia löytyisi sitten vaikka kuinka paljon, kun lähdettäisin kylmästi haastattelemaan SM-liiga joukkueiden pelaajia, tai jopa suomalaisia NHL tähtiä, Muukkosen sijaan.
Oletan että suurin osa näistä satunnais kannattajista, jotka vastustavat tappeluita perustavat tietonsa vain toimittajan ja kurinpitoryhmän kommentteihin, joista lehdet kirjoittaa. Voisi nämä satunnais lukijat olla ihmeissään kun Saku Koivu tai Jyrki Lumme kertoo lehdessä kuinka tappelut ovat oikeasti osa jääkiekkoa.
Nelonen jo viimme TimeOutissa näytti varovaisesti oikeaa suuntaa, kuka uskaltaa seurata perässä? Iltasanomat?
Eikö Ässät ole jo tapellut 7 kertaa tällä kaudella?
Otteluita on yksi vähemmän kuin HIFK:lla ja jäähyminuutteja lähes sata enemmän. Missä viipyy rangaistukset???
1. Ässät 12 420 35
2. HIFK 13 329 25,31
3. Jokerit 13 288 22,15
4. KalPa 12 256 21,33
5. SaiPa 12 234 19,5
(siis, matsit, jäähymin. ja keskiarvo/matsi)
Lähde: sm-liiga
Pula-ajan Tretjak
17.10.2005, 12:39
En kyllä uskalla veikata kuinka suuri osa katsojista HALUAA katsoa tappeluja kaukalossa. Itse näen matseissa niin monenlaisia ihmisiä ettei mitään järkeä. Jotenkin on hankala kuvitella kaikkien olevan samaa mieltä. Suurinta osaa kuitenkin tappelut puhututtaa, oli mielipide sitten suuntaan tai toiseen.
Uskon.. tai oikeammin haluan uskoa, ettei enemmistö halua nähdä tappeluita shown takia tai jonain pakkona nähdä jokaisessa pelissä näitä. Itse kuulun siihen ryhmään, joka ei pane pahakseen nujakointia kaukalossa, JOS spontaanisti näitä tilanteita tulee. "Noutoja" tai masinoituja matseja en liiemmin toivo näkeväni. Yöunet ei tosin mene niistäkään.
Vaan täytyy sanoa, että parin vuoden aikana on JA:n kirjoittajien yleinen mielipide muuttunut valtavasti tästä aiheesta. Muistelen, että suurin osa oli ennen sitä vastaan, että hakemalla haetaan rähinää, mutta liputtavan sen puolesta, että tilanteen vaatiessa tapellaan.
En kyllä uskalla veikata kuinka suuri osa katsojista HALUAA katsoa tappeluja kaukalossa. Itse näen matseissa niin monenlaisia ihmisiä ettei mitään järkeä. Jotenkin on hankala kuvitella kaikkien olevan samaa mieltä. Suurinta osaa kuitenkin tappelut puhututtaa, oli mielipide sitten suuntaan tai toiseen.
Jotakin kertoo ehkä myös tilastot (siis muuta kuin valhetta).
Vierasotteluiden
keskiarvokatsojamäärä
1. HIFK (6156)
.
13. TPS (4139)
Kotiotteluiden
keskiarvokatsojamäärä
1. Jokerit (7680)
2. HIFK (6619)
3. TPS (6063)
Lähde: sm-liiga.fi
Major Julli
17.10.2005, 12:54
Otteluita on yksi vähemmän kuin HIFK:lla ja jäähyminuutteja lähes sata enemmän. Missä viipyy rangaistukset???
Suomen Washington Post, Turku-TV ei vielä toistaiseksi ole tehnyt tutkivan journalismin täsmäiskuja Satakuntaan. Sen lisäksi Ässät ei Helsingin Sanomien ja Mika Saukkosen hampaissa.
Sinua ottaisin yhteyttä eduskuntaan, sieltä varmasti löytyy joku irtopisteitä kaipaava kristillisten kansanedustaja.
Pula-ajan Tretjak
17.10.2005, 13:07
Jotakin kertoo ehkä myös tilastot (siis muuta kuin valhetta).
Vierasotteluiden
keskiarvokatsojamäärä
1. HIFK (6156)
.
13. TPS (4139)
Kotiotteluiden
keskiarvokatsojamäärä
1. Jokerit (7680)
2. HIFK (6619)
3. TPS (6063)
Lähde: sm-liiga.fi
Ja tuo pitää varmasti paikkaansa. HIFK pelejä on mahtava katsoa, koska niissä voi sikäli tapahtua mitä tahansa. Ehkä siinä on osa syy, että niitä paljon ihmiset haluavat käydä katsomassa?
Mutta silti (ja taaskin vain uskon, ei ole mitään todenperäisyyttä asiassa) uskon, että jos liigassa vedettäisiin joka matsissa oletusarvona äijää käkättimeen, niin siihen turtuisi. Moni, jotka näitä vastustavat, eivät välttämättä hallille lähtisi. Voi tosin olla asiat aivan päin vastoin ja itse olen ainoa kukkahattutäti hallilla. Mielestäni on hyvä, että ifkoita ei ole kuin yksi, niin siihen ei turru.
Ja nyt tosin kyllä mentiin ketjun aiheesta kolinalla metsään. Ehkä meidän pitäisi kaivaa esiin ketju "kuuluuko tappelut....".
Ketjun aiheeseen sanoisin, että on tappeluita ollut.. ja paljon.
julijussi
17.10.2005, 14:05
Tohtori Nyqvist vastasi lähettämääni postiin mitä en kyllä olisi uskonut. Postin sisältöä en viitsi täällä alkaa jauhamaan, suosittelen kirjoittamaan hänelle mikäli haluatte tietää taustoja Iltalehdessä esitettyyn kannanottoon.
Väriä ainakin on tuntunut piisaavan kauden alussa. Jättikö NHL-"tähtien" jättämä krapulakausi noin mullistavaa kiekkoa jälkeensä, kun hulabaloo kabineteissa pyörii täysillä jauhaen ihmeellistä poraamista ympäriinsä. Jääkiekkoon kuuluu fyysisyys, aivan kuten tappelut. Erikseen ovat lajit, joissa kontakteja ei sallita.
Itse ainakin nautin Ässien jäähypörssijohdosta. Kahden sakkiin kun päästään joukkueena, niin hyvä tulee. Piikkipaikka sadan minuutin erolla on mukavaa luettavaa.
S Gagnon
17.10.2005, 15:07
Niin, fakta on myöskin se että on halvempaa ostaa fyysisyyttä kuin taitoa. Ja kun fyysinen peli (kontakti, tappelut) vetää jengiä lehtereille. Täytyy sanoa et odotan tänä vuonna paljon enemmän huomista Ässät- peliä kuin viime kaudella. Ero: -Norton, Nickerson....
Vielä tosta case Nickerson vs Ben-Amor. En itse nähnyt kyseistä ilonhetkeä, mutta kaikki häviävät joskus. Paremman kuvan Nickersonin tappelutaidoista saadaan varmaan kauden aikana. Ei taida jäädä viimeiseksi tappeluksi tällä kaudella.. Semirista, ei hänkään mikään rookie tällä osastolla ole. Sen verran on tullut tapeltua farmeissa.
aceman81
17.10.2005, 15:45
1. Ässät 12 420 35
2. HIFK 13 329 25,31
3. Jokerit 13 288 22,15
4. KalPa 12 256 21,33
5. SaiPa 12 234 19,5
(siis, matsit, jäähymin. ja keskiarvo/matsi)
Lähde: sm-liiga
Hys hys, jonkinlaista solidaarisuutta sentään! Mieti ny jos vaikkapa Muukkonen & co. sattuis lukemaan tätä...
Jos sitä kehtaa soittaa suutansa tyyliin "olisittepa nähneet, miten KalPan pelaajat minut pelkäsivät" tjsp. on myös syytä olla sen verran tyly setä, että Ben-Amorin tapaiset satunnaishanskaajat hoituvat ongelmitta. Semir oli ainoa joka löi, millä sinä voiton lasket?
TÄytyy tähän heittää, että kyllä ne Kuopion pojjaat karttelivat tätä Nakkertonia jonkin verran, että sinällään kommentti on ihan oikeutettu kaverin pelosta, mutta mutta... JOs nyt ei kulje Ben-Rakastajaa vastaan ihan sata nolla niin uskoisin suuremmaksi syyksi sen, että Knikke ei tajunnut jonkun osaavan jopa hanskata... :D Nytpä tajuaa. Toivottavasti ensi kerralla, eli torstaina jo haastaa jonkun Topi Lehtosen tanssiin ja vetelee kunnolla pataan! PERKKELES!
Clippejä kehiin tanssista Nickerson - Ben Amor jos sattuu olemaan kenelläkään niin päästään analysoimaan kunnolla. Sen verran kerkesin kyseisestä näkemään, että nikke kyllä kerkesi riisumaan benin nahkarotsilleen mutta koukkuja ei kerennyt napauttamaan, kun jo virkavalta otti isomman roolin.
Freadrich#43
18.10.2005, 13:44
Kyllä tuntui että Nickerson ei ehtinyt "tappeluun" ollenkaan mukaan. Semir haki väkisin kaverin tanssiin ja kyllä tämän tason hanskaajan luulisi tietävän mistä on kyse. Siis täydet pisteet Ben Amourille tästä mitättömästä yhteenotosta. Varmasti tulemme näkemään lisää Nickersonin otteita hanskausosastolla vielä kauden mittaan..
Tänään Hifk-Pelicans = Lostedt-Helenius? kuka tietää, aina saa toivoa.
Calgary Hitmen
18.10.2005, 14:16
Olen aika pettynyt tuohon Nickersoniin!!Sai kunnolla turpaan Ben Amorilta!!Luulisi että tuon kokoinen äijä pistäisi ketä vaan turpaan!!Hatunnosto Ben Amorille!!
Olen aika pettynyt tuohon Nickersoniin!!Sai kunnolla turpaan Ben Amorilta!!Luulisi että tuon kokoinen äijä pistäisi ketä vaan turpaan!!Hatunnosto Ben Amorille!!
Tuo on tietysti yksi näkökulma asiasta, mutta pistetään nyt mitä Mika Toivola asiasta on mieltä:
"- Tilanteesta jäi huono maku, kun kaverin nelosketjun hyökkääjä tuli ensimmäisessä vaihdossaan lyömään vastustajaa täysillä kylkeen niin paljon kuin lähtee. Sitten kun ruvettiin vaihtamaan iskuja, niin lyötiin päätä kumaraan ja odotettiin, että tuomari tulee väliin."
Voi hyvä luoja sentään...
Yksi pieni tappelunujakka, josta voitto meni pinnoilla Ben-Amorille. Nickerson pystyy saletisti parempaan, mutta nyt kävi näin. Kuinka te jaksatte jauhaa?
Tuo on tietysti yksi näkökulma asiasta, mutta pistetään nyt mitä Mika Toivola asiasta on mieltä:
"- Tilanteesta jäi huono maku, kun kaverin nelosketjun hyökkääjä tuli ensimmäisessä vaihdossaan lyömään vastustajaa täysillä kylkeen niin paljon kuin lähtee. Sitten kun ruvettiin vaihtamaan iskuja, niin lyötiin päätä kumaraan ja odotettiin, että tuomari tulee väliin."
Tuo Toivolahan on ihan sekaisin.. noin paljon asiavirheitä yhteen lauseeseen. Joutuu korjaamaan vähän:
-Me ei olla kavereita
-Semir pelaa kyllä ykkösketjussa, niitä peluutetaan vaan miten sattuu
-Pystyy lyömään kovempaa, ei lyönyt täysillä
-Lähtee myös kovempaa
-Iskuja ei alettu vaihtaa
Calgary Hitmen
18.10.2005, 15:40
Odotankin innolla olisko Nickersonista haastajaa esim.Nielikäiselle tai Heleniukselle???
Odotankin innolla olisko Nickersonista haastajaa esim.Nielikäiselle
Siinä olisikin seuraava skandaali, kun nuori jenkkikloppi haastaisi treeneissä yhden Ässien kokeneimman pelaajan tappeluun.
Heleniukselle???
Haastaja? Ehkä.
Kyykyttäjä? Epäilen.
Siinä olisikin seuraava skandaali, kun nuori jenkkikloppi haastaisi treeneissä yhden Ässien kokeneimman pelaajan tappeluun.
No nielikäisellehän tuo ei sinänsä olisi mitään uutta ja ei siitä viimekerrastakaan pahemmin kohua tullut. Kapanenhan juuri PreGamessa kertaili tuota ettei Nielikäisen kauaa tarvinnut treeneissä pystyssä olla kun meni väärälle miehelle uhittelemaan ja sai pataansa.
Kapanenhan juuri PreGamessa kertaili tuota ettei Nielikäisen kauaa tarvinnut treeneissä pystyssä olla kun meni väärälle miehelle uhittelemaan ja sai pataansa.
No minä olen kuullut oman versioni tästä jutusta ja se ei ole ihan yhtä yksiselitteinen kuin Kapasen versio.
Uskon itse siihen versioon minkä olen kuullut, mutta en sitä ala tässä kertailemaan. Kaltaisellesi provoavalle perskärpäselle on aivan sama mitä sanoo ja sanomisella ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.
Turha ruikuttaa tästä asiasta lisäkommentteja.
Lakaisija
18.10.2005, 16:38
No nielikäisellehän tuo ei sinänsä olisi mitään uutta ja ei siitä viimekerrastakaan pahemmin kohua tullut. Kapanenhan juuri PreGamessa kertaili tuota ettei Nielikäisen kauaa tarvinnut treeneissä pystyssä olla kun meni väärälle miehelle uhittelemaan ja sai pataansa.
Jos tarkoitat sitä Jesse Wallin -tilannetta Bluesin treeneissä, mihin Sean Avery tuli mukaan kolmantena osapuolena, niin ei Nielikäinen siinä käsittääkseni turpaan saanut...
Calgary Hitmen
18.10.2005, 17:00
Harmi kun viime kaudella jäi toteutumatta Averyn ja Nielikäisen matsi.olisi ollu kiva nähdä kun Pasi olisi kouluttanu Averyä oikein kunnolla!
Jos tarkoitat sitä Jesse Wallin -tilannetta Bluesin treeneissä, mihin Sean Avery tuli mukaan kolmantena osapuolena, niin ei Nielikäinen siinä käsittääkseni turpaan saanut...
Itse olen kuullut, että Nielikäinen sai aika lujaa pataansa. En väitä, että olisin tässä asiassa täysin oikeassa. Näin minulle vain kerrottiin. Voisiko joku selventää tuota Bluesin treeneissä tapahtunutta asiaa?
Kyllä sai jos kerran L4E noin sanoo. Muuttaisi jo pois Porista jos kerran Ässät noin paha on.
Sen mitä olen kuullut niin aika tasan vissiin matsi oli mennyt. Cairns varmaan muistaa mitä tapahtui. Pasihan sitten ehtoolla koetti etsiä Kaivohuoneelta noita kavereita mutta ei tainnut löytää. Kumpikaan kaksikosta Wallin & Avery ei ole niin kovia kavereita että olisi voinut Pasia kovin lujaa pistää turpaan. Tosin varmaan molemmat kasvoivat sen 10 senttiä kun rapakon yli lensivät.
Kyllä sai jos kerran L4E noin sanoo. Muuttaisi jo pois Porista jos kerran Ässät noin paha on.
Sen mitä olen kuullut niin aika tasan vissiin matsi oli mennyt. Cairns varmaan muistaa mitä tapahtui. Pasihan sitten ehtoolla koetti etsiä Kaivohuoneelta noita kavereita mutta ei tainnut löytää. Kumpikaan kaksikosta Wallin & Avery ei ole niin kovia kavereita että olisi voinut Pasia kovin lujaa pistää turpaan. Tosin varmaan molemmat kasvoivat sen 10 senttiä kun rapakon yli lensivät.
Saatan kyllä olla aika väärässä, mutta oma versio tästä olis se.. Että Nielikäinen olis nahistellu Wallinin kans ja Avery olis lyöny Nielikäistä jotenkin "raukkamaisesti" ja luikkinut karkuun. Ei ole tietoa mistä tän olen kuullut. Saattoi hyvinkin olla Nielikäisen kotisivut tai sitten joku sanonut näin käyneen. Joku korjaa varmasti.
Itse olen kuullut, että Nielikäinen sai aika lujaa pataansa. En väitä, että olisin tässä asiassa täysin oikeassa. Näin minulle vain kerrottiin. Voisiko joku selventää tuota Bluesin treeneissä tapahtunutta asiaa?
Tässä on tietääkseni mennyt kaksi eri tapausta sekaisin. En tiedä saiko Nielikäinen kovin pahasti turpaansa tässä toisessakaan sattumassa. Joku joka muistaa paremmin kommentoinee.
Aika heikosti on Pasilla mennyt jos mukamas joku Avery on hänet nuijinut. Avery on noin 175cm pitkä ja painaa tuollaiset 83 kg. Jos tuon kokoiselta riisikepiltä ottaa selkäänsä niin ei varmasti voi tituleerata itseään kovana poikana sen jälkeen.
Aika heikosti on Pasilla mennyt jos mukamas joku Avery on hänet nuijinut. Avery on noin 175cm pitkä ja painaa tuollaiset 83 kg. Jos tuon kokoiselta riisikepiltä ottaa selkäänsä niin ei varmasti voi tituleerata itseään kovana poikana sen jälkeen.
Eiköhän Sean Avery viime kaudella osoittanut millainen peli(nyrkki-)mies hän on. Kaksi peliä Pelikaaneissa ja mies katoaa näkymättömiin todella halpamaisesti. Sama tyyli on varmaan ollut myös tappeluissa (selän takaa on yllättävän paljon helpompi lyödä).
Kaveri ei ansaitse paikkaansa SM-liigan tappelujen palstalla.
Eiköhän Sean Avery viime kaudella osoittanut millainen peli(nyrkki-)mies hän on. Kaksi peliä Pelikaaneissa ja mies katoaa näkymättömiin todella halpamaisesti. Sama tyyli on varmaan ollut myös tappeluissa (selän takaa on yllättävän paljon helpompi lyödä).
Kaveri ei ansaitse paikkaansa SM-liigan tappelujen palstalla.
Eiköhän Sean Avery kuuluisi kuitenkin aika kovaan luokkaan sm-liigassa. Avery on kuitenkin pelkästään NHL-uransa aikana tiputtanut hanskat kymmeniä kertoja.
Kuulkaahan nyt Averyn vihaajat. Avery on Kingsien yksi mielenkiintoisimmista pelaajista ja varma yleisömagneetti. Sean myös tappelee tarvittaessa, ja harvoin luikkii jäällä karkuun mikäli joku haasteen antaa (Ellei kyseessä ole jokin kaksi kertaa Seanin pituinen gooni, kuka nyt vapaaehtoisesti selkäänsä ottaa). Sean on myös heiluttanut verkkoa pari kertaa tällä kaudella. Taklauksista puhumattakaan. Varma yleisön sytyttäjä. Varmasti Sm-Liigan mittapuulla todella kova nimi, ja en sanoisi The Pasin heittelevän miestä miten tahtoo, pikemminkin olisi varmasti tasainen vääntö.
Averyn kokoiseksi mieheksi sanoisin että herra on kova luu, sillä liekö mies koskaan tapellut itseään pienempää vastaan. Liekkö se edes mahdollista?
Miksi, oi miksi?!
Lahden takana mennään vähän eri tyylillä näissä tappelukeskusteluissa:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,715560,00.html
Ei saatana ole edes todellista, ensin tulee Jukka Jalonen Espooseen ja valittelee kun joukkueella olisi pitänyt olla avaruuskypärät mukana, sitten toinen juntti joka näkee tuon tappelun noin.
Täysillä KYLKEEN? Ensinnäkin tuo oli selvä "wanna go" haku, Nickerson ensin huitaisi Semiä jonka jälkeen Semi huitaisi Nickeä jalkaan (tästä Semirille 2 minuuttinen). Sitten kun ruvettiin vaihtamaan iskuja, Nicke oli selvästi altavastaaja ja aloitti sitomisen josta johtuen Semi joutui "lyömään" päätään kumaraan.
Tällä kertaa Nickerson ei uskaltanut edes hanskojaan pudottaa. Noh, ehkä Nickerson repii ensi pelissä Toporowskin pään irti.
"Topperi" näytti käyneen melkoisen hurjana Nickersonin suhteen (urheiluruudun lyhyt, mutta epäselvä clippi). Nickerson taasen näytti melkoisen haluttomalta matsiin, mutta kuinka oli?
Tällä kertaa Nickerson ei uskaltanut edes hanskojaan pudottaa. Noh, ehkä Nickerson repii ensi pelissä Toporowskin pään irti.
Ehkä tällä kertaa syynä on se että ässävalmennus on antanu toistaiseksi tappelukiellon Nickersonille, syiksi voidaan vielä sanoa että on niin tärkeä joukkueelle ja Ässät pelkää saavansa sakkoja.
Ässä-fanit ovat hehkutuksellaan tehneet Nickersonista kauden suurimman pellen.
"Heleniuksen haastaja" - yeah right.
aceman81
20.10.2005, 21:21
Ehkä tällä kertaa syynä on se että ässävalmennus on antanu toistaiseksi tappelukiellon Nickersonille, syiksi voidaan vielä sanoa että on niin tärkeä joukkueelle ja Ässät pelkää saavansa sakkoja.
Ässä-fanit ovat hehkutuksellaan tehneet Nickersonista kauden suurimman pellen.
"Heleniuksen haastaja" - yeah right.
Jäitä hattuun. Kyllähän me tollasista kavereista tykätään ja asia myös ilmi tuodaan, mutta tuskinpa tästä nyt mitään euroliigojen kovinta karjua on odotettu. Kovia kavereita on joka jengissä. Melkein...Mielenkiintoista olisi nähdä miehen lähtevän kerran sata lasissa kaksipuoliseen hanskaukseen. Mutta Raumallakin aloittanu ilmeisesti hyvin, saisi miellellään pysyä vaihteeksi kentän puolella pidempääkin.
Pelirangaistus
20.10.2005, 22:10
huh huh, kakkosen lähetyksen perusteella tosiaankin ihme ettei toporowski saanu kun 2+2 min väkivaltasuudesta(ja 10 hanskoista vai?).Jumalauta suoraan selästä(vrt.Nickersonin muka selästätaklaus) kaverin päälle ja nyrkkiä saman tien naamaan.En tiedä mitä Nickersson yritti "poistuessaan" tilanteesta, kenties hieman parempaa asemaa itselleen vai tosiaankin karkuun tilanteesta, joka tapauksessa erittäin koomisen näköistä. Toporowskin toiminnasta kyllä tuli saman tien mieleen kohtaaminen Petrellin kanssa, on se vaan mahtava GOONI rauman topperi
Wrighter
20.10.2005, 22:34
huh huh, kakkosen lähetyksen perusteella tosiaankin ihme ettei toporowski saanu kun 2+2 min väkivaltasuudesta(ja 10 hanskoista vai?).Jumalauta suoraan selästä(vrt.Nickersonin muka selästätaklaus) kaverin päälle ja nyrkkiä saman tien naamaan.En tiedä mitä Nickersson yritti "poistuessaan" tilanteesta, kenties hieman parempaa asemaa itselleen vai tosiaankin karkuun tilanteesta, joka tapauksessa erittäin koomisen näköistä. Toporowskin toiminnasta kyllä tuli saman tien mieleen kohtaaminen Petrellin kanssa, on se vaan mahtava GOONI rauman topperi
Olipa vuodatus. Olet tainnut molemmat nähdä telkusta?
Nikke taklasi Stenua metrin irti laidata, jolloin Topo päätti kouluttaa "liigan kovinta poliisia". No Topo sai iskeä aika rauhassa, koska tämä Nakkerton päätti vetää kilpikonnat heti kun pystyi. Tuomareiden väliin tulon jälkeen keskialueelle uhoamaan ja otti oikein kypäränkin pois päästä kun tiesi ettei Topo pääse enää kimppuun. Topolle olisi kuulunut 5 min jäähy tilanteesta, mutta nyt ei olisi kumpikaan lentänyt ulos ellei Nakke olisi vielä tiputtanut hanskojaan tilanteen ollessa jo ohi. Melkoinen GOONI tämä Ässien ameriikan "vahvistus". Pelle mikä pelle. No Ässät voitti pelin ja se oli kyllä ansaittu. Se siitä.
Mielestäni kyseinen tapaus ei ollut edes mikään faitti. Heleniuksen ja Nielikäisen tanssit on ollut faitteja, tässä räpellettiin jotain ihan omaa soppaa. Piste topolle siitä, että meni omiaan puolustamaan järkälemäisen nikken kanssa, mutta aika häsellystä se oli. Miinus nikelle siitä että toinen "matsi" liigassa ja kummatkin olleet aika mitäänsanomattomia. En tiedä onko valmentajilla ollut näppinsä pelissä, että pitäisi välttää nyrkkimatseja sakon uhalla vai mitä lie, mut uskon että seuraavan kerran kun satakunnan herruudesta tapellaan niin nikke on paremmin valmistautunut topon äkkipikaisuuteen.
---nro:13 T.Selanne
Wrighter:lle
Itse olin peliä katsomassa Rauman olemattomassa hallissa. Topo rupesi selästäpäin lyömään Nickersonia, eikä Nikkari missään vaiheessa lähtenyt mukaan "tappeluun". Tappelun jälkeen molemmat soittivat suutaan toisilleen. Wrighterin on turha sano Nickersonin huudelleen sen takia, että ei olisi enää ollut mahdollisuutta tappeluun, sillä kun Nickerson huuteli ei häntä vielä oltu ajettu pihalle vaan jäähyaitioon. Ja voiko kouluttamiseksi kutsua sitä, että hyökkää takaapäin? Neitimäistä toimintaa. Ja sanot ettei ole vahvistus vaan pelle? Mielestäni pelasi hyvää kiekollista peliä ennekuin Toporowski rupesi leikkimään kovista...
Jääkuutio
20.10.2005, 22:55
Aika hyvin Nickersonilta: kaks "tappelua" yhteensä mieheltä nolla (0) iskua. Eipä näistä kumpikaan hääppöinen mylly ole ollut, mutta johtuen tosin siitä, että tämä Ässien GOONI on ollut vähän jauhot suussa. Kovin koskaan, ikinä missään. Joo...
Aika hyvin Nickersonilta: kaks "tappelua" yhteensä mieheltä nolla (0) iskua. Eipä näistä kumpikaan hääppöinen mylly ole ollut, mutta johtuen tosin siitä, että tämä Ässien GOONI on ollut vähän jauhot suussa. Kovin koskaan, ikinä missään. Joo...
Eiköhän tuo ole kovempi äijä kuitenkin kuin yksikään Bluesin tämän hetkiseen rosteriin kuuluva pelaaja.
Sen varmasti itsekin älyät, katkeruutesi keskeltä.
Tiedät myös, että nuo "tappelut" ovat olleet varsin huono mittari millekkään tappelutaitojen arvostelulle.
Wrighter:lle
Itse olin peliä katsomassa Rauman olemattomassa hallissa. Topo rupesi selästäpäin lyömään Nickersonia, eikä Nikkari missään vaiheessa lähtenyt mukaan "tappeluun". Tappelun jälkeen molemmat soittivat suutaan toisilleen. Wrighterin on turha sano Nickersonin huudelleen sen takia, että ei olisi enää ollut mahdollisuutta tappeluun, sillä kun Nickerson huuteli ei häntä vielä oltu ajettu pihalle vaan jäähyaitioon. Ja voiko kouluttamiseksi kutsua sitä, että hyökkää takaapäin? Neitimäistä toimintaa. Ja sanot ettei ole vahvistus vaan pelle? Mielestäni pelasi hyvää kiekollista peliä ennekuin Toporowski rupesi leikkimään kovista...
Ei terve, katotaan niitä pelejä!
Topon ekat varsinaiset iskut tulevat VASTA sen jälkeen kun molemmat on selkeästi naamakkain, aivan turha alkaa puolusteleen Knakkertonia sillä että Topperi alko selästä hakkaamaan. Tässäkin vaiheessa miehellä oli tapella kuin mies mutta ei, karkuun lähettiin kovaa vauhtia ja vasta tuomareiden takaa alka huutelu.
Säälittävää toimintaa.
Pelirangaistus
20.10.2005, 23:19
Olipa vuodatus. Olet tainnut molemmat nähdä telkusta?
Nikke taklasi Stenua metrin irti laidata, jolloin Topo päätti kouluttaa "liigan kovinta poliisia". No Topo sai iskeä aika rauhassa, koska tämä Nakkerton päätti vetää kilpikonnat heti kun pystyi. Tuomareiden väliin tulon jälkeen keskialueelle uhoamaan ja otti oikein kypäränkin pois päästä kun tiesi ettei Topo pääse enää kimppuun. Topolle olisi kuulunut 5 min jäähy tilanteesta, mutta nyt ei olisi kumpikaan lentänyt ulos ellei Nakke olisi vielä tiputtanut hanskojaan tilanteen ollessa jo ohi. Melkoinen GOONI tämä Ässien ameriikan "vahvistus". Pelle mikä pelle. No Ässät voitti pelin ja se oli kyllä ansaittu. Se siitä.
no sovitaan sitten niin että topo vei tämän päivän selvän taiston 100-0, sovitaan vielä että nikke kysyi wanna go, ja sitten mentiin, ja että ei vaan ehtinyt heittää hanskoja koska topo oli niin ylivoimainen.
no pääasia että suippokorvien kotiluolassa nähtiin 2000 luvulla edes yksi mylly, jota te voitte käyttää esimerkkinä ja vertauksena kaikissa tulevissa tämän ketjun keskusteluissa.
Eiköhän tuo ole kovempi äijä kuitenkin kuin yksikään Bluesin tämän hetkiseen rosteriin kuuluva pelaaja.
Tiedät myös, että nuo "tappelut" ovat olleet varsin huono mittari millekkään tappelutaitojen arvostelulle.
"kovempi" on suhteellinen käsite, ottaen huomioon Nickersonin koon ja taidot niin tämäniltainen suoritus oli keskimäärin yhtä kova kuin Marco Tuokon keskimääräinen SM-liiga tappelu (ainiin, eihän niitä ole).
Ja tämä näkyy missä?
"kovempi" on suhteellinen käsite, ottaen huomioon Nickersonin koon ja taidot niin tämäniltainen suoritus oli keskimäärin yhtä kova kuin Marco Tuokon keskimääräinen SM-liiga tappelu (ainiin, eihän niitä ole).
Väärin, muistaakseni Marco Tuokko sai turpiinsa Jyri Marttiselta muutama vuosi sitten.
Väärin, muistaakseni Marco Tuokko sai turpiinsa Jyri Marttiselta muutama vuosi sitten.
Joo mutta siinäkin taisi olla vain yksi tappelija ellen ihan väärin muista.
Joo mutta siinäkin taisi olla vain yksi tappelija ellen ihan väärin muista.
Aika yksipuoleinen matsihan tuo taisi olla,.Tuokko ei oikein osannut puolustautua, mutta muistaakseni yritti vähän huitoa takaisin. Pitänee tarkistaa, kun pääsen oman koneen ääreen :)
Jääkuutio
20.10.2005, 23:36
Katkera? Mistä olisin katkera? Ihmettelin vain kun kaverin piti olla niin maailman kova. No joo, ihan miten vaan...
P.S. Eipä tuo Semir näyttänyt hirveesti kakkoseksi jäävän.
P.P.S. Mites kerhossa?
Aargh.
Turha tästä on edes alkaa väittelemään espoolaisten kanssa. Minun mielestäni on turha dissata Nickersonia yliarvostetuksi "gooniksi" noiden kahden suomessa tapahtuneen tapauksen perusteella. Nimimerkki Jääkuutio sanoi
"Eipä näistä kumpikaan hääppöinen mylly ole ollut, mutta johtuen tosin siitä, että tämä Ässien GOONI on ollut vähän jauhot suussa. Kovin koskaan, ikinä missään. Joo..."
tuohon tartuin, koska kyseessä oli naurettava kommentti.
Mielestäni Nickerson on oikeasti kova jätkä. Tämä mielipide sen perusteella mitä olen häntä seuraillut Dallasin varattua kaverin. En silti tietenkään väitä että kyseessä olisi mikään kovin koskaan ikinä.
TosiFani
21.10.2005, 00:13
Ei terve, katotaan niitä pelejä!
Topon ekat varsinaiset iskut tulevat VASTA sen jälkeen kun molemmat on selkeästi naamakkain, aivan turha alkaa puolusteleen Knakkertonia sillä että Topperi alko selästä hakkaamaan. Tässäkin vaiheessa miehellä oli tapella kuin mies mutta ei, karkuun lähettiin kovaa vauhtia ja vasta tuomareiden takaa alka huutelu.
Säälittävää toimintaa.
Tuskin teille koville pojille mitään merkkaa, mutta Ässillä on sakko uhka päällä ja tappelukielto joukkueessa.
aceman81
21.10.2005, 00:17
Mikä lie syynä, mutta Espoossa ei ollut hereillä/valmis Ben-Amoria vastaan. Varmasti tappelukielto päällä oli vielä enemmän haluton Raumalla, ei tainnut nähdä taklausta sellaiseksi, mikä vaatisi hanskojen pudotusta. Ehkä sitten seuraavalla kerralla toimii nopeammin. Mielestäni kumpikaan tappelu ei ole lähtenyt oikein liikkeelle tasapuolisissa olosuhteissa, mutta näkökantoja voi olla muitakin. Ja mikäs sen mukavampaa kuin avautua niistä täällä.
Morrow10 mielestä oikeasti kova jätkä. Kuulostaa hyvältä. Positiivisia viestejä kantautunut miehen pelillisistäkin ominaisuuksista, eli isoksi mieheksi jalat, kädet ja pää toimii. Paitsi että hulinoi jäähyaitiossa itsensä suihkuun. Sheptakmaisia elkeitä? Hulluja pohjois-amerikkalaisia on aina mukava seurata. Omassa joukkueessaan.
Toivottavasti viihtyy seuraavat kymmenen matsia kaukalossa, pääsee juonesta kunnolla kiinni ja käyttää vahvuuksiaan hyväkseen. Eiköhän niitä hanskauksia vielä jokunen nähdä tällä kaudella. Tilanteen mukaan tai sopivaan hetkeen sijoitettuna. Nuo naurettavat ottelurankut kyllä pilaa tunnelman.
- lisäyksenä vielä; pikkupaineista ja läpsyttelyistä on lentänyt suihkuun alta aikayksikön. Sikäli tuo Toporowskyn -haasto, päällekarkaus- tempaus olisi liigan linjan mukaan ollut jopa ottelurankun arvonen. Tavallaan ymmärtää että Pasin ja Samin kohkaamiset ennakoitavuudessaan ei kaikkia miellytä, viimeisimmässä oli kenties eniten yllätysmomentteja. Siltikin, ottelurankut kahdelle taistoon vapaaehtoisesti lähtevälle tuntuu ylimitoitetulle. Sitten tollasesta -niin oikeutettu nouto kun se olisikin- ei tuu kun muutama kakkonen ja kymppi. Outoa.
Aargh.
Turha tästä on edes alkaa väittelemään espoolaisten kanssa. Minun mielestäni on turha dissata Nickersonia yliarvostetuksi "gooniksi" noiden kahden suomessa tapahtuneen tapauksen perusteella.
(poistettu pätkä)
Mielestäni Nickerson on oikeasti kova jätkä. Tämä mielipide sen perusteella mitä olen häntä seuraillut Dallasin varattua kaverin. En silti tietenkään väitä että kyseessä olisi mikään kovin koskaan ikinä.
Eihän näistä nyt kannata henkeen ja vereen käydä tappelemaan, mielytymyksensä kullakin.
Itse odotin Nickerson näyttävän myös hanskaustaitojaan muutaman kerran täällä pelatessaan mutta alku odotuksiini verratuna on ollut hivenen laimeahko. Kaksi "kahnausta" joissa mukana, ensimmäinen oikeastaan ainoa aito kaksi puolinen tappelu jossa siinäkin jossittelulle jää melkoinen sijansa, onnistui riisumaan paidan mutta lyönnit pyöreä nolla.
Mitä taasen tulee toiseen tapaukseen niin näin senkin, kuten ensimmäisenkin, televisiosta ja siinä Nickerson oli kaikkea muuta kuin halukas hanskaamaan - tiedä sitten mistä tämä johtui mutta odotin, että siinä tilanteessa jossa Toporowski käy päälle hän olisi vastannut haasteeseen. Joutuiko tämä kieltäytyminen ja täydellinen peräytyminen jostain valmentajan antamista ohjeista, tiedä häntä mutta omalla käytöksellään hän sitten mokasi homman lopullisesti lentämällä jälkinäytöksen seurauksena pihalle.
Paljon on miehellä siis parannettavaa jotta hän lunastaisi lupauksensa myös hanskaus osastolla, muuten voi olla kauden mittaan päteväkin hankinta Ässille sitä en ryhdy kiistämään. Toisaalta, eihän tappeluissa se voitto ole tärkeä vaan se, että rohkeus riittää haasteen vastaan ottamiseen.
vlad.
Jack Ace
21.10.2005, 00:20
Nickerton on saanut loistavasti palstamillimetrejä!
Missä lukee, että Nickerton on nyt se kovin hanskaaja mitä SM-liiga on nähnyt tms? Tai onko Ässä-kannattajat niin jossain huudelleet?
Kun Nickerton Suomeen ja Ässiin tuli hän nimenomaan tuli tänne kehittämään itseään pelaajana, eikä faitterina. Tarpeen mukaan sen hän ehkä osaakin ja niin saattaa tehdäkin. Kertovathan sen ed. kausien jäähyminuutit. Tappelijan roolin hän olisi kyllä voinut luoda Iowassakin. Ilmeisesti tietyt JA:n lukijat ovat niin otettuja Ässien GOONIsta, että hakevat vain ja ainoastaan tilaisuutta morkata, kun Nickerson ei nyt sitten vedellytkään Benttiä tai TopoKORSKIA 100-0.
Nähdessäni illan TopoKorski hanskaamisen mieleeni tuli vain ajatus Niken lausunnosta pelata joukkueen eteen. Halu päästä pois tilanteesta puoltaa tätä. Lisäksi lienee tullut käskytystä ylemmältä portaalta. Mutta TopoKorskin vallan ylivoimainen mylly sai Ässien neitiGOONIN lopulta hermostumaan ja halua tanssiin, sen kuitenkin ollessa myöhästä jääkenttien sheriffien ollessa kaksintaistelijoiden välissä.
TopoKorski saa muuten pojot "wanna go?" tyylistään. Hypätään niskaan. Jes.
Zero!
Eihän näistä nyt kannata henkeen ja vereen käydä tappelemaan, mielytymyksensä kullakin.
Näin on. Kunhan vain esitin mielipiteeni siitä että on naurettavaa tuomita äijää kahden enemmän tai vähemmän sekavan tilanteen perusteella. Ok, Ben-Amoria vastaan tuli nyhjättyä tasuri. Chris Tamer tyrmäsi aikanaan Bob Probertin, nuff said?
Melkein sama olisi nyt alkaa dissaamaan Nortonia pehmeydestä, kun ei ole vielä kertaakaan pudottanut hanskoja.
Nickerson on ollut jo kahdesti myrskyn silmässä. Eiköhän tuo osoita miehen halukkuuden olla mukana kahnauksissa. Ja uskokaa pois; taitoa lyöntipuolelta kyllä löytyy Nickersonilta.
Zero!
Muuten asiallinen viesti, mutta tuolla räjäytit kyllä pankin. Asiaa.
Siltikin, ottelurankut kahdelle taistoon vapaaehtoisesti lähtevälle tuntuu ylimitoitetulle. Sitten tollasesta -niin oikeutettu nouto kun se olisikin- ei tuu kun muutama kakkonen ja kymppi. Outoa.
Enpä näin tv-kuvan perusteella muuhun kommentoi.
Tosiaan kuitenkin vaikuttaa, että Topo ei matsista lentänyt pihalle tuon huitomisen takia. Enkä usko että pelkästään tappelusta Nikkerkään ulos joutui. Olihan siinä kuitenkin sellainen yliajo meininki taklauksessa.
Outoa tosiaan.
Toivoisikin jatkossakin jäähyjen menevän aloittajalle 2+2+10 ja sitten sille toiselle 2+10. Pelikieltoja tulisi sitten kun tilit on täys, eikä kuitenkaan "noutoja" voisi tehdä. Tappelut aina tuovat uutta sykettä katsomoonkin, siitä lienee turha kiistellä...
-duud-
En tiedä onko näkemykseni Toporowski-Nickerson-tilanteesta täysin patalasien sävyttämä, mutta telkkarista nähtynä näin tilanteen seuraavasti.
1.Nickerson ajaa Steinerin nurin, 2+10 ei mitenkään ihmeellinen tuomio, kakkonen olisi ehkä riittänyt.
2.Toporowski tulee tilanteeseen muutaman metrin päästä, pudottaa hanskat, työntää Nickerson kulmaan päin laitaa ja alkaa takoa hullun lailla. Nickerson ei ehdi tehdä mitään tai ei vain haluaisi tapella ja on hanskat kädessä.
3.Nickerson pyörähtää pois kulmasta Toporowskin repiessä häntä selästä(paidasta). Nickerson ottaa potkun ja pääsee irti Topon ottesta, mitä jotkut pitivät palstalla karkuun lähtemisenä.
4. Nickerson pudottaa hanskansa sekä kypäränsä ja on kääntymässä takaisin kohti Toporowskia, jolloin linjurit ottavat Nickersonista kiinni.
Varmasti muut näkivät tapauksen täysin eri tavoin, varsinkin raumalaiset. Tämä oli kuitenkin oma näkemykseni, eri mieltä saa olla.
Joka tapauksessa tämän nuoren jenkkilän kukonpojan nujakat ovat olleet ihmeellisen kesyjä. Ensimmäisenä mies on aina ottamassa kypäräänsä pois, lienee käytäntö kotipuolessa.
Ehkä seuraavalla kerralla kaveri "ehtii" tai haluaa otella, näistä kahdesta nujakasta on varmasti jäänyt "ylimieliselle" nuorukaiselle paljon hampaankoloon. Eri asia on milloin tämä tapahtuu tuon huhutun tappelukiellon takia.
Miltään kaapilta Nickerson ei ainakaan ns. siviilissä näytä. Pituutta kyllä on, mutta kauhean lihaksikkaalta kaverilta ei Matt näytä. Rasvaprosenttikin lienee melko alhainen. Tiedä sitten miten mahtaa oikeasti tappeluissa pärjätä, kovasti ainakin miestä kohtalaiseksi tappelijaksi kehuttiin, kun mies Suomeen saapui.
Varmasti muut näkivät tapauksen täysin eri tavoin, varsinkin raumalaiset. Tämä oli kuitenkin oma näkemykseni, eri mieltä saa olla.
Joka tapauksessa tämän nuoren jenkkilän kukonpojan nujakat ovat olleet ihmeellisen kesyjä. Ensimmäisenä mies on aina ottamassa kypäräänsä pois, lienee käytäntö kotipuolessa.
Ehkä seuraavalla kerralla kaveri "ehtii" tai haluaa otella, näistä kahdesta nujakasta on varmasti jäänyt "ylimieliselle" nuorukaiselle paljon hampaankoloon. Eri asia on milloin tämä tapahtuu tuon huhutun tappelukiellon takia.
Noh, noh. Eihän tässäkään ketjussa ole kuin yksi luvialainen (wrighteri) kertonut oman mielipiteensä -Pelirangaistus-:n aika outoon tulkintaan tapauksesta. Muuten on aika hiljaista -varsinkin raumalaisilla. Tuntuu, että tämä jotenkin on patafanien sydämen asiana, tämä Nickerson:)
Muuten ihan hyvä kuvaus, noinkin provoherkältä nimimerkiltä *vink,vink* ja *hymiö*
Niin, miksiköhän sitä on joku tappelukielto lyöty Ässille päälle? Aika turhaa, vielä turhempaa on ollut joidenkin "lätkä"-fanien kitinä asiasta. Tosimies ei käräyttele eikä kerjää, saatana. Vai pitääkö palstalaiset sellaisesta kaverista joka jäätyään kiinnni ylinopeudesta sanoo poliisille, että toi edellä ajava tuttu ajo kans! *släp* neideille!
Enpä näin tv-kuvan perusteella muuhun kommentoi.
Toivoisikin jatkossakin jäähyjen menevän aloittajalle 2+2+10 ja sitten sille toiselle 2+10. Pelikieltoja tulisi sitten kun tilit on täys, eikä kuitenkaan "noutoja" voisi tehdä.
Kyun käytetään yhtä tuomaria, niin on sen tuomarin aika vaikea nähä, että kumpi aloitti, jos tilanne kehittyy ns. pelin takana. Tai no, tuomarihommissa vielä mukana olevat kommentoikaa. Mielestäni kuitenkin oikeat rangaistukset olisi 5+prk aloittajalle ja 2+10 sille toiselle.
Ja vielä, et jos on 2 halukasta kaveria ottamassa yhteen, niin linjurit voisivat antaa niiden tapella. Tosin toivoisin, että kypärä riisutaan ennen yhteydenottoa.
Uskon kyllä Nickersonin olevan ihan "hanskauksiin" pystyvä kaveri, vaikka eilen näyttikin ihan muulta (tv kuvan perusteella). Onko sitten syynä kaverin oma halu pysyä kentällä (ja yrittää kehittyä pelaajana, minkä takia liigaan tulikin), vai seurajohdon suositus olla tappelematta ("kukkahattu tädit" hermostuu ja tulee sakkoja).
Kuitenkin Ässien johto vois kaverille kertoa, että: "Mikäli vastustajan "kultakypärä" hyökkää kimppuun, niin silloin matsia saa ottaa". Siinä olis ollut oiva tilaisuus saada vastustajan paras pelaaja ulos matsista.
Nickerson teki Jarkko Ruudut eikä ottanut haastetta vastaan taklauksensa jälkeen. (Iginlan haasto harkkapelissä) Tosin Nickersonilla se saattoi johtua siitä, että halusi pysyä kentällä, kun taas Ruudun tapauksessa taisi Iginlan katse olla liian pelottava.
Nickerson on joka tapauksessa tuonut molemmissa peleissään väriä kaukaloon ja on mielestän erittäin tervetullut pelaaja liigaan. Nämä neiti-itkemiset ovat turhinta mitä tiedän. Ensin itketään palstoilla, kun ei ole säpinää peleissä ja sitten kun joku sitä tuo, niin aina joku näistä säpinänhaluajista on täällä huutelemassa neidiksi, kun sai turpaansa. Näillä kahdella asialla kun ei ole mitään tekemistä keskenään. Se on neiti, joka ei vastaa huutoonsa, ei se joka saa turpaansa, mutta uskaltaa ottaa haasteen vastaan.
Topolle pisteet joukkuetoverin puolustamisesta. Toporowski on siitä asiallinen pelaaja, että nyrkki puhuu tunteella eikä showlla. Eikä silloin kysytä kaverilta, että "Nyt olen vihainen, saanko lyödä?" Tällainen kovuus on sellaista, joka todella auttaa joukkuetta. Enkä halua tällä ottaa mitään pois "oikean" koodiston mukaisilta showtappeluilta. Hauskahan niitäkin on katsoa, mutta niiden todellinen pelillinen hyöty omalle joukkueelle on aika minimaalinen.
Itse odotin Nickerson näyttävän myös hanskaustaitojaan muutaman kerran täällä pelatessaan mutta alku odotuksiini verratuna on ollut hivenen laimeahko. Kaksi "kahnausta" joissa mukana, ensimmäinen oikeastaan ainoa aito kaksi puolinen tappelu jossa siinäkin jossittelulle jää melkoinen sijansa, onnistui riisumaan paidan mutta lyönnit pyöreä nolla.
Nickerson on kyllä SM-liigaan erittäin tervetullut vahvistus. En tuijottaisi näitä pikkuepisodeja lainkaan arvioitaessa Nickersonin merkitystä ja panosta. Tulevaisuudessa olettaakseni merkittävä tekijä Ässien puolustuksessa ja sehän tässä on tarkoituskin. Hankaushommissakin on merkittävästi parempi kuin mitä nyt moni kuvittelee. Nickersonin uumoilen kuitenkin keskittyvän jatkossa pysymään kentällä ja auttamaan Ässiä fyysisellä pelaamisella. Nuori ja kehittyvä kaveri, joka voi nousta todelliseksi profiilipelaajaksi kauden aikana.
Nickerson on joka tapauksessa tuonut molemmissa peleissään väriä kaukaloon ja on mielestän erittäin tervetullut pelaaja liigaan. Nämä neiti-itkemiset ovat turhinta mitä tiedän. Ensin itketään palstoilla, kun ei ole säpinää peleissä ja sitten kun joku sitä tuo, niin aina joku näistä säpinänhaluajista on täällä huutelemassa neidiksi, kun sai turpaansa. Näillä kahdella asialla kun ei ole mitään tekemistä keskenään.
Jep, juurikin näin. Ihmettelen etenkin kuinka kovalla äänellä Espoon suunnalta huudellaan tänne. Ei sillä, vastaavasti on aina jaksanut lähinnä säälittää omasta leiristä tulevat haukut Lukon Toporowskin suuntaan. Yhtä isoa hiekkalaatikkoahan tämä keskustelu aina on. Ei ihmisille tunnu olevan tärkeintä se, että liigassa ns. sattuu ja tapahtuu, ja että mukana on sellaisia pelaajia, jotka kentällä saavat säpinää aikaan, vaan se, kenen isillä on isoin ja kuka jää näissä surkeissa liigatappeluissa sen yhden lyönnin voitolle. Mitä helvetin väliä? Minulle riittää, että Ässistä löytyy pelaajia, jotka saavat vastustajan pelaajien veret kiehumaan (malliin Forsbacka, ainakin ajoittain), ja toisaalta myös pelaajia, jotka pystyvät vastustajaa kovistelemaan tai nyrkein muistuttamaan (malliin Sheptak, Nielikäinen, Levokari, Nickerson). Täällä jengi vaan jaksaa parkua, että voi-voi-voi kun se Forsbacka ei osaa yhtään tapella, voi-voi-voi, kun se Nielikäinen on tyhmä, voi-voi-voi, kun se Nickerson ei halunnutkaan tapella ja vielä otti Ben-Amorilta kaksi iskua vastaan! Ja samat tyypit ovat joka välissä inisemässä, kuinka liiga on niin tylsä ja täällä ei saa tehdä sitä ja tätä ja kyllä Amerikassa blaablaa. Olisitte nyt tyytyväisiä, kun edes joissain joukkueissa oikeasti on pelaajia, jotka järjestävät sitä viihdettä kentällä. Oli se sitten sen niin vittumaisen vastustajan tai oman joukkueen riveissä.
Itselle on aivan sama osuiko joku Ben-Amor Nickersonin naamaan kahdesti useammin nyhjäyksessään tai eikö Nickerson ole saanut kaikkia vastustajia tyrmättyäkään heti. Riittää aivan hyvin, että Ässistä löytyy tälläkin kaudella pelaajia, jotka ovat valmiita puolustamaan itseään tai joukkuetovereitaan ja jotka saavat tunteita aikaan kentällä ja katsomossa. Ässien peleissä on tällä kaudella tapeltu jo 10 (vai 9?) kertaa, joten itse ainakin olen tyytyväinen näistä sirkushuveista. Varsinkin, kun homma ei mielestäni ole mitenkään ns. "yli" mennyt missään vaiheessa, eikä ole ollut mitään erityisen suunniteltua, peleissä on vain sattunut ja tapahtunut. Miten minusta tuntuu, että vähän joka jengin fani toivoisi omallekin joukkueelleen vastaavanlaisia tapahtumia jäälle, ja sitten kun niitä ei ole eikä tule, tullaan tänne nyyhkimään, kuinka ämmä se Nickerson nyt olikaan ja oikeasti Nielikäinenkin sai 10-0 turpaansa Bluesin harkoissa 10 vuotta sitten?
Kyllä te raumalaaset ootte kovia, koska Topo on uskaltanut hakata muita kuin lapsia (Petrell)?
Eilen sai turpaan joku Ässien Nickerson. Piti olla kova kaveri mutta "noutaja" tuli melkoisen nopeasti.
Topo on kiistatta yksi liigan kovimmista kavereista eikä haasteita ole juurikaan tullut.
Näin on. Kunhan vain esitin mielipiteeni siitä että on naurettavaa tuomita äijää kahden enemmän tai vähemmän sekavan tilanteen perusteella. Ok, Ben-Amoria vastaan tuli nyhjättyä tasuri.
Vitut se mikään tasuri ollut.
Nickerson on ollut jo kahdesti myrskyn silmässä. Eiköhän tuo osoita miehen halukkuuden olla mukana kahnauksissa. Ja uskokaa pois; taitoa lyöntipuolelta kyllä löytyy Nickersonilta.
Eilen miehellä ei ollut mitään halua tapella.
EDIT: ettei tulisi epäselväksi niin liiga tarvitsee ehdottomasti Nickersonin kaltaisia pelaajia enemmän, lähinnä kommentoin vain miehen tappelutaitoja ennakkohypeen.
Isorumailkeä
21.10.2005, 10:18
no sovitaan sitten niin että topo vei tämän päivän selvän taiston 100-0, sovitaan vielä että nikke kysyi wanna go, ja sitten mentiin, ja että ei vaan ehtinyt heittää hanskoja koska topo oli niin ylivoimainen.
no pääasia että suippokorvien kotiluolassa nähtiin 2000 luvulla edes yksi mylly, jota te voitte käyttää esimerkkinä ja vertauksena kaikissa tulevissa tämän ketjun keskusteluissa.
Ahym, anteeksi lievä offtopic... Eipäs nyt sotketa... porilaisiahan on kutsuttu suippokorviksi "vuosikymmeniä", joten Äijänsuo ei ole "suippokorvien kotiluola".
EDIT: ettei tulisi epäselväksi niin liiga tarvitsee ehdottomasti Nickersonin kaltaisia pelaajia enemmän, lähinnä kommentoin vain miehen tappelutaitoja ennakkohypeen.
No, faktahan on, että Matt keräsi aika isot minuutit junnusarjoissaan toimien ainakin jonkunlaisessa tappelijan roolissa siellä, ja täksi kaudeksi olisi ollut vastaavaa roolia tarjolla AHL:ssä. Dallas kuitenkin haluaa miehestä jotain muutakin kuin pelkän goonin, joten tuli Suomeen pelaamaan ja kehittymään.
Jo ihan näistä lähtökohdista voidaan mielestäni sanoa ilman yhtään hehkuttamista, että varmasti on kova tekijä niin tappelutaidoltaan kuin SM-liigan mittakaavassakin. Eri asia sitten on, miten pärjää muita liigan tekijämiehiä (joiksi lasken ilman muuta mm. Ben-Amorin ja Topon) vastaan, ja itse ainakin olen koko ajan ollut sitä mieltä, että Ässien todellinen ykkösnyrkkimies on edelleenkin Nielikäinen. Nickerson saa ensin toisin todistaa ottamalla yhtä menestyksekkäästi erää vaikkapa Heleniuksen kanssa.
Ei kai Ässä-fanit nyt niin hirveän paljoa miehen kovuutta hehkuttaneet ennen tänne tuloaan? Lähinnä asialla taisi olla pelikieltoaan (toivottavasti vielä) kärsivä JanJ provoineen. Muut mielestäni tyytyivät enemmän tai vähemmän olemaan vain tyytyväisiä, että saadaan kova äijä meille.
No sitten ollaan aika samoilla linjoilla, itse pidän Nielipuolikaista selkeänä ykköshanskaajana Porissa (kunnes toiste todistetaan tjsp).
psychodad
21.10.2005, 10:46
En tiedä onko näkemykseni Toporowski-Nickerson-tilanteesta täysin patalasien sävyttämä, mutta telkkarista nähtynä näin tilanteen seuraavasti.
No onhan siinä vähän sitä patalasia joka kaunistelee asioita sieltä sun täältä pikkuisen, jotta lopputulos ei olisi ihan niin ruma. Mutta onhan tuossa näkemässäsi jotain oikeinkin.
1.Nickerson ajaa Steinerin nurin, 2+10 ei mitenkään ihmeellinen tuomio, kakkonen olisi ehkä riittänyt.
No oli se sen verran vaarallinen laitataklaus että 2+10 ei yllätä yhtään. On noista nähty enemmänkin jäähyjä, välillä tosin kakkosiakin.
2.Toporowski tulee tilanteeseen muutaman metrin päästä, pudottaa hanskat, työntää Nickerson kulmaan päin laitaa ja alkaa takoa hullun lailla. Nickerson ei ehdi tehdä mitään tai ei vain haluaisi tapella ja on hanskat kädessä.
Toporowski tulee tilanteeseen, tönäisee Nickersonin päin laitaa, Topo ilmeisesti sanoo Nickersonille jotain ja ehkä tämäkin jotain vastaa koska tässä tönäisemisen ja nyrkkien heilumisen välillä kaverit tuijottavat toisiaan hetken. Sitten Topperilta lähtee hanska, ja hän alkaa vedellä Nickersonia päin näköä. En tiedä kuinka kauan ennakkoa ja kuinka paljon selkeämpää haastetta se Nickerson on oikein tottunut saamaan, kyllä tuossa nyt kuitenkin oli runsaasti aikaa reagoida ensimmäisen tönäisyn ja sanojen vaihdon aikana.
3.Nickerson pyörähtää pois kulmasta Toporowskin repiessä häntä selästä(paidasta). Nickerson ottaa potkun ja pääsee irti Topon ottesta, mitä jotkut pitivät palstalla karkuun lähtemisenä.
Paljon selvemmin ei voi enää karkuun lähteä. Matsit otetaan naamatusten, ja yleensä siihen asti kunnes toinen tai molemmat ovat jäässä. Nickerson kääntää selän ja potkii karkuun.
Eikä ne Nickersonin hanskat olleet myöskään teipattu kiinni käteen, jos kaverilla olisi aikuisten oikeasti ollut pokkaa niitä pudottaa, ne olisivat tippuneet aivan yhtä sutjakasti siinä laidan vieressä kuin tippuivat siinä vaiheessa kun hän pääsi pakoon. Ei niissä ole mitään mekanismia joka estää pudottamasta ne lähempänä vastustajaa, tai silloin kun tuomarit eivät ole vielä välissä.
4. Nickerson pudottaa hanskansa sekä kypäränsä ja on kääntymässä takaisin kohti Toporowskia, jolloin linjurit ottavat Nickersonista kiinni.
Näin tekee. Yritys pelastaa kasvot, ei mene läpi.
EDIT:
Ja nyt voidaan sitten lopettaa spekulaatiot myös siitä, oliko Nickerson tosissaan menossa Topperin kimppuun takaisin kun sai hanskat pois. Lukon kotisivuilta löytyy nyt highlights osiosta tuon matsin tapahtumat, ja kyseinen flaidis myös, pidempänä kuin eiliset urheiluruutuversiot. Kun tuomarit tulevat väliin, Nickerson yrittää edelleen pakoon ja pitää selkäänsä käännettynä toporowskiin päin, joka taas yrittää tuomarien yli takoa kaveria. Nickersonilla ei tosiaankaan näyttänyt olevan minkäänlaista kiinnostusta mennä kokeilemaan, vaikka olikin saanut hanskansa pois. Myös tuo haasto näkyy nyt varsin hyvin. Topon ensimmäisestä tönäisystä hanskan heittoon menee runsaasti aikaa. Siinä ehditään töniä hiukan enemmänkin.
Ahym, anteeksi lievä offtopic... Eipäs nyt sotketa... porilaisiahan on kutsuttu suippokorviksi "vuosikymmeniä", joten Äijänsuo ei ole "suippokorvien kotiluola".
Käsittääkseni molemmat, sekä porilaiset että raumalaiset, ovat kutsuneet toisiaan suippokorviksi jo vuosikaudet. Vitsi on jokatapauksessa äärimmäisen vanha ja huono.
Mitä itse "tappeluun" tulee, niin toivoisin näkeväni kunnon revanssin vielä tällä kaudella. Siis sellaisen, jossa Nicke ja Topo mätkivät toisiaan kunnolla ilman että tuomarit pilaavat sitä.
Eikä ne Nickersonin hanskat olleet myöskään teipattu kiinni käteen, jos kaverilla olisi aikuisten oikeasti ollut pokkaa niitä pudottaa, ne olisivat tippuneet aivan yhtä sutjakasti siinä laidan vieressä kuin tippuivat siinä vaiheessa kun hän pääsi pakoon.
Juurikin näin. Laitan nyt vielä tännekin sen, että Ässillä on tappelukielto päällä ja Nicke haluaisi varmasti pelata edes yhden erän joka kolmannessa pelissä kiekkoa. Nyt Nicke ei saanut/voinut tapella, koska noudattaa saamiaan ohjeita. Toporowski tulee päälle kuin yleinen syyttäjä eikä jostain syystä ymmärrä/havaitse sitä ettei kaveri halua tapella. Kyllä Matilla varmasti on siis "pokkaa" tiputtaa hanskat myös Topon edessä, siitä tuskin on kysymys.
Helvetin paska tilannehan tuollainen on tappelemaan tottuneelle Pohjois-Amerikkalaiselle. Varmasti harmittaa ja ymmärrän sen täysin. Paska liiga.
Helvetin paska tilannehan tuollainen on tappelemaan tottuneelle Pohjois-Amerikkalaiselle. Varmasti harmittaa ja ymmärrän sen täysin. Paska liiga.
Onko järkeä sainata tälläinen kaveri ja laittaa hänelle tappelukielto niskaan?
Olisiko toisenlaiselle pelaajalle ollut sittenkin käyttöä?
Vähän sama kun Kivenmäelle sanottaisiin että et saa sitten tehdä pisteitä.
Lakaisija
21.10.2005, 13:15
Zero!
Vitut se mitään niskaan hypännyt, taidat istua ainoan näkevän silmäsi päällä, tai sitten et ole edes nähnyt koko tilannetta, vaan vedät omia johtopäätöksiä jonkun Isomäen hallin maaliverkonkiristäjän puheiden perusteella.
Te jotka pidätte Topperia neitinä, niin kertokaa ihmeessä, milloin joku on SM-liigassa pyyhkinyt kaverilla jäätä, tai kouluttanut Topoa? Aivan.
Nickerson voi olla ihan hyvä pakki, mutta kovaa jätkää hänestä ei näillä näytöillä saa, ellei perusteiksi lasketa liigan pienimpien (KalPan) pelaajien pelottelua, tai kielen näyttämistä Äijänsuon seisomakatsomolle.
Oletko ihan tosissasi? Vaikea uskoa mixu, että olet.
Onko HIFKin järkeä ottaa 20 000 euron sakko tappeluista? Nickerson ei tullut Suomeen tappelemaan vaan kehittymään kiekollisena ja Ässät ei halua sakkoa liigalta.
Nickersonin palkan maksaa Dallas, joten varmasti Ässien budjetilla on järkeä ottaa mies joukkueeseen. Sitäpaitsi Nickerson osaa myös pelata.
Juurikin näin. Laitan nyt vielä tännekin sen, että Ässillä on tappelukielto päällä ja Nicke haluaisi varmasti pelata edes yhden erän joka kolmannessa pelissä kiekkoa. Nyt Nicke ei saanut/voinut tapella, koska noudattaa saamiaan ohjeita. Toporowski tulee päälle kuin yleinen syyttäjä eikä jostain syystä ymmärrä/havaitse sitä ettei kaveri halua tapella. Kyllä Matilla varmasti on siis "pokkaa" tiputtaa hanskat myös Topon edessä, siitä tuskin on kysymys.
Kukaan ei ota turpaan tahallaan. Varsinkaan kaveri jonka pitäisi olla joukkueen raskasta kalustoa. Jos kaveri heittää hanskat niin väittäisin, että 95% Pohjois-Amerikkalaisista pelaajista vastaa haasteeseen. Ei tuossa tilanteessa voi karkuun lähteä!
Major Julli
21.10.2005, 13:46
Nickerson voi olla ihan hyvä pakki, mutta kovaa jätkää hänestä ei näillä näytöillä saa, ellei perusteiksi lasketa liigan pienimpien (KalPan) pelaajien pelottelua, tai kielen näyttämistä Äijänsuon seisomakatsomolle.
Kyllä Nikke vahvasti on hakemassa roolia liigan pahimpana päärynäjauhosäkkinä sitten AJ Niemen surullisen kuuluisan huippuvuoden jälkeen.
Sen verran kumminkin sanon, että joku saakelin tappelukielto liigalta Ässille on ihan mauton juttu, sillä logiikalla kuka tahansa voi alkaa tarpomaan Ässä-pelaajaa naamaan ja saa siitä 2+10min, koska tappelua ei synny.
Upi ja co - *******kaa ittenne!
Brunberg
21.10.2005, 13:51
Onko tuo tappelukielto ihan faktaa? Eihän tuollaisia voi antaa millekään joukkueelle, ei kuulosta kovinkaan tasapuoliselta.
Jos kaveri heittää hanskat niin väittäisin, että 95% Pohjois-Amerikkalaisista pelaajista vastaa haasteeseen. Ei tuossa tilanteessa voi karkuun lähteä!
Nickerson tuskin on tyhmä mies. Fiksua toimintaa tehdä niin kuin joukkueen johtajat sanovat ja mies tietää kukkahattuliigamme sanktiot. Siitä tuskin seuraa hyvää, jos sama jannu matsaa jokaisessa pelissä, jonka pelikieltonsa jälkeen saa pelata.
Tottakai tilanne on lukkofanin silmin se, että Toporowski on kovin tappelija ja kaikki pelkää sitä. Itse en vaan usko, että Ässien Matt pelkää Topoa yhtään, mutta voinhan olla väärässäkin ja Nickerson on mieluummin säkkinä kuin edes puolustaisi itseään Shaynen hurjan myllytyksen alla.
Vähän sama kun Kivenmäelle sanottaisiin että et saa sitten tehdä pisteitä.
Kivenmäen pisteistä ei liiga 'palkitse' 20 ke:n pikavoitolla. Kirpaisis Ässiä kuitenkin pahemmin kuin Penan pohjatonta kukkaroa.
Onko tuo tappelukielto ihan faktaa? Eihän tuollaisia voi antaa millekään joukkueelle, ei kuulosta kovinkaan tasapuoliselta.
No tuskin se ainakaan suoraan on liigalta tullut. Ehkä Ässien oma tj. Jukka Hirsimäki on sanonut, että kaukalossa ei nyt tapella. Voihan se tietenkin olla, että liigalta on tullut puhelu Ässätoimistoon, mutta ei varmasti mitään virallista/julkista kieltoa ole tullut.
Bismarck
21.10.2005, 13:55
Sen verran kumminkin sanon, että joku saakelin tappelukielto liigalta Ässille on ihan mauton juttu, sillä logiikalla kuka tahansa voi alkaa tarpomaan Ässä-pelaajaa naamaan ja saa siitä 2+10min, koska tappelua ei synny.
Upi ja co - *******kaa ittenne!
Mitä helvatoonaa? Onko Urpo käskyttänyt Toivolaa? Oliko Turku-TV paikalla? Nyt sakkoa HIFK:lle. Perkele. Ja tästä alkaa itku soimaan la,la,la laa laa laa... Itketään yhdessä patapaidat. Nyyh.
Nickerson tuskin on tyhmä mies. Fiksua toimintaa tehdä niin kuin joukkueen johtajat sanovat ja mies tietää kukkahattuliigamme sanktiot. Siitä tuskin seuraa hyvää, jos sama jannu matsaa jokaisessa pelissä, jonka pelikieltonsa jälkeen saa pelata.
Tottakai tilanne on lukkofanin silmin se, että Toporowski on kovin tappelija ja kaikki pelkää sitä. Itse en vaan usko, että Ässien Matt pelkää Topoa yhtään, mutta voinhan olla väärässäkin ja Nickerson on mieluummin säkkinä kuin edes puolustaisi itseään Shaynen hurjan myllytyksen alla.
Tyhmältä kyllä kuulostaa ottaa turpaansa ja lentää vielä ulos kaukalosta. Mies kerjää verta nenästään joka matsissa ja sitä on nyt sitten valutettu oikein porukalla.
Mies kerjää verta nenästään joka matsissa ja sitä on nyt sitten valutettu oikein porukalla.
Ottaapa se lugun taaperrus nyt koville. Kerroppa vuosiluku minulle vielä se, että miten Matt on "kerjännyt verta nenästään"? Taklaamalla puhtaasti ja kovaa?
Major Julli
21.10.2005, 14:29
Niin eihän HIFKllekaan voi antaa 20.000€ sakkoa kun ensin seura on todettu syyttömäksi, eihän? Eihän tällaista voisi tapahtua SM-liigassa, eihän?
Ainoa fakta maailmassa on se, että olen aivan ***** kypsä Upi ja co:n toimintaan. Kahvaukselle ei haluta tehdä yhtään mitään, taklaaminen on käytännössä kielletty ja sitten vielä nämä sekoilut ...
Ainoa toimiva ratkaisu tähän ongelmaan on se, että ostetaan kolehdilla Upille uusi työsuhdeauto:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=16625. Sillä on hyvä ajaa pikku unenpöpperössä liiga matsista toiseen, koska iso maasturi kestää pienet ja isommatkin kolhut.
Edit. Itseasiassa kolehti on tarpeeton koska ko. maasturi maksaa 15.000€, joten HIFKn sakoista jää vielä 5.000€ polkupyöräkypärän ostoon Kalervo Kummolalle ja kristillisten eduskuntaryhmän kahvittamiseen.
Arvostus Topoa kohtaan nousi 10 kertaiseksi. Tätä tapausta ei voi edes verrata kevään Petrell-episodiin.
Topo tuli puolustamaan joukkuekaveria (ei hajua ketä), eikä todellakaan "hypannyt niskaan", vaan kyllä siinä huudettiin naamat vastatusten aika kauan. Sitten Topo vinttaa hanskat pois ja alkaa lyödä. Nickersson ei tee mitään, kunnes karkaa linjureiden taa huutelemaan.
Nickerson teki Jarkko Ruudut eikä ottanut haastetta vastaan taklauksensa jälkeen. (Iginlan haasto harkkapelissä) Tosin Nickersonilla se saattoi johtua siitä, että halusi pysyä kentällä, kun taas Ruudun tapauksessa taisi Iginlan katse olla liian pelottava.Tosin, ainakaan tapahtumasta liikkuneen videoklipin perusteella tai otteluraportin perusteella niin ei tapahtunut. Muuten hyvä juttuna. Ruutu veti yhden preseasonin kovimman taklauksen ja thats it, loppu olikin mielikuvituksen tuotetta ja haaveilua.
Nickerson teki Jarkko Ruudut eikä ottanut haastetta vastaan taklauksensa jälkeen. (Iginlan haasto harkkapelissä) Tosin Nickersonilla se saattoi johtua siitä, että halusi pysyä kentällä, kun taas Ruudun tapauksessa taisi Iginlan katse olla liian pelottava.
Erikoinen tulkinta, jos kerran pelin näit? Itselläni on nauhalla koko matsi, mutta kai sitä minulla on sitten joko niin vahvat värilasit, taikka paska näkö, että näin tilanteen aivan erilain. Mutta turhahan minun on ruveta edes perustelemaan tätä, kun olet noin varma asiasta.
Miten tällainen neiti Ruutu voi pelata NHL:ää?
Nickerson on kova jätkä, ei siinä mitään, mutta mietipä miten hän on liigassa ja Ruutu NHL:ssä?
Ja miten perustelet tuon, että Nickerson ei tapellut kun halusi pysyä kentällä. Samaan aikaan kuitenkin suihkuun meni kuin Toporowskikin.
Kehottaisin lisäksi katsomaan tuon Canucks-Flames pelin uudelleen. Ainakin se pari minuuttia ennen ja jälkeen taklauksen.
EDIT: Eihän Nickerson tietenkään suihkuun samaan aikaan Toporowskin kanssa. Vaan aika paljon ennemmin.
Ja miten perustelet tuon, että Nickerson ei tapellut kun halusi pysyä kentällä. Samaan aikaan kuitenkin suihkuun meni kuin Toporowskikin.
Kyllä Toporowski meni suihkuun arviolta 1,5h myöhemmin. Tai mistä mä sitä tiedän vaikka pelin päätyttyä olis kumpikin mennyt.
Kehottaisin lisäksi katsomaan tuon Canucks-Flames pelin uudelleen. Ainakin se pari minuuttia ennen ja jälkeen taklauksen.
Ummm minkä matsin?? Sen pre-season matsin jossa Ruutu ajaa Ritchien kylmäksi?
Ei taidettu lähettää televisiossa Suomessa mutta sinä varmaan näit sen Raksilan hallista eikö?
Ei taidettu lähettää televisiossa Suomessa mutta sinä varmaan näit sen Raksilan hallista eikö?
Onkos täällä jo ketju "Jatkoajan parhaat kuitit", tämä olisi sitä kamaa :)
Kyllä ainakin tuossa clipissä joka minulla on, Ruudulla olisi ollut mahdollisuus lähteä. Miksei sitten lähtenyt, kun oli mahdollisuus saada myös vastustajan paras pelaaja hetkeksi pihalle, en tajua.
psychodad
21.10.2005, 17:51
Onkos täällä jo ketju "Jatkoajan parhaat kuitit", tämä olisi sitä kamaa :)
Kyllä ainakin tuossa clipissä joka minulla on, Ruudulla olisi ollut mahdollisuus lähteä. Miksei sitten lähtenyt, kun oli mahdollisuus saada myös vastustajan paras pelaaja hetkeksi pihalle, en tajua.
Noinhan se sai vastustajan parhaan pelaajan pihalle ja omille ylivoiman.
Erona Ruudun ja Nickersonin taklauksissa se että toinen oli helvetin hieno avojään pommi ja täysin puhdas. Nickersonin taklaus taas oli normaali laitataklaus joista joskus tulee niitä halvaantumisia jne. Näitä sattuu, mutta selvästi ovat kuitenkin rangaistavia tekoja. Yleensähän NHL:ssä ei kukaan puhtaista avojään pommeista joudu tappelemaan, ja Iginlakin pelin jälkeen totesi että puhdas pommi se oli. Hän siis teki vähän turhaa työtä kun Ruudun kimppuun koitti, tosin osoittaa asennetta. Toporowski taas hermostui tuosta laitataklauksesta, jonka tuomari näki selkään taklaamisena. Se olikin sääntöjen vastainen taklaus, ja vaarallinen sellainen, joten ei ihme että siitä piti kaveria muistuttaa.
Jos esim. kiistelty Rossiterin taklaus olisi tapahtunut lukkoa vastaan, en usko että Topo olisi nähnyt asiakseen mennä kaveria ojentamaan. Kyse oli kuitenkin puhtaasta avojään taklauksesta. Nuo laidan vieressä ajot jossa kaveri lentää pää edellä seinään taas kertovat jonkinlaisesta vastustajan kunnioittamattomuudesta, ja niistä mielellään kuittaillaan että pysyy peli siistinä ja niskat ehjinä.
Noinhan se sai vastustajan parhaan pelaajan pihalle ja omille ylivoiman.
Onko änärissäkin tuo sääntö että jos tiputtaa hanskat niin tulee automaattisesti jäähy vaikkei mitään tekisikään?
psychodad
21.10.2005, 18:09
Onko änärissäkin tuo sääntö että jos tiputtaa hanskat niin tulee automaattisesti jäähy vaikkei mitään tekisikään?
Ei ole, mutta nythän Iginla lähti rähinästään jäähylle kuitenkin ja Vancouverille ylivoima. Tai niin ainakin tuolla hfboardseilla kertoivat.
Ihan Ok, että Topo puolusti kaveria, mutta kyllä on raumalaisilla mennyt kiihkon keskellä aikalailla ohi. Topoa hehkutetaan kovaksi kaveriksi, mutta ei päästänyt vastustajaa edes laidan ja itsensä välistä pois ja aikaa Nickersonilla valmistautua tappeluun oli ehkä 1.5 sekuntia.
Näin ulkopuolisena hitaana hämäläisenä totean siis. Nickersonin mahdollisuus vastata oli aika häilyvä, johtuen Toporowskin "päällekarkauksesta". Jotenkin näytti siltä, että Topon iskuista n.90% meni täysin shown piikkiin ja osumat oli todella köykäistä nujuamista. Ja lopuksi, uskon, että Nickerson olisi lähtenyt kunnolla mukaan kun irti pääsi. Mutta raumalaiset tiesivät kertoa, että tämä kypärän pois ottaminen ja muu olikin pelkkää silmän lumetta...
psychodad
21.10.2005, 18:41
Mutta raumalaiset tiesivät kertoa, että tämä kypärän pois ottaminen ja muu olikin pelkkää silmän lumetta...
Käy katsomassa highlightit lukon sivulta. Nickerson heittää hanskat pois, ja Topperi tulee edelleen päälle kuin yleinen syyttäjä. Nickerson pitää selän käännettynä ja pyrkii pakoon tuomarien taakse. Ja pääseekin, koska Topper ei enää yletä miestä mätkimään. Tuota ei näkynyt eilisistä urheiluruudun klipeistä, joissa näytettiin vaan kun Nickerson sai hanskat pois. Siitä toki olisi voinut kuvitella että Nickerson olisi ollut lähdössä takaisin Topperin perään, mutta tuo lukon sivun klippi kertoo että Nickerson jatkoi pakoiluaan.
Kuten tuossa pari viestiä aiemmin joku jo totesi, kyllä siinä ehdittiin sanoja vaihtaa ennen "päällekarkausta". On Nickersonin oma murhe jos ei vielä siinäkään vaiheessa tajunnut että tuohan aikoo vetää turpaan. Tuskin Topperi sille siinä töniessään sanoi että "hieno ajo, mites muuten menee? Onko Suomi sellainen kuin odotit?". Eiköhän ole syytä olettaa että siinä on menty enemmän linjalle "Let's go then motherfucker".
Nickerson on kyllä SM-liigaan erittäin tervetullut vahvistus. En tuijottaisi näitä pikkuepisodeja lainkaan arvioitaessa Nickersonin merkitystä ja panosta. Tulevaisuudessa olettaakseni merkittävä tekijä Ässien puolustuksessa ja sehän tässä on tarkoituskin. Hankaushommissakin on merkittävästi parempi kuin mitä nyt moni kuvittelee. Nickersonin uumoilen kuitenkin keskittyvän jatkossa pysymään kentällä ja auttamaan Ässiä fyysisellä pelaamisella. Nuori ja kehittyvä kaveri, joka voi nousta todelliseksi profiilipelaajaksi kauden aikana.
Kyllähän Nickerson kaikkiaan on tervetullut vahvistus SM-liigaan, tuo väriä ja tunnetta peleihin mikä vain on hyvä asia, ja kirjoittamaasi linjaten, voimme olettaa, että on tulevaisuudessa fyysisyyden ja kokonsa puolesta merkittävässä roolissa Ässien puolustuksessa.
Tärkeintä varmaan onkin hänelle keskittyä jatkossa pysymään kentällä ja tapella vain silloin kun tilanteesta on selkeää hyötyä joukkueelle. Itse kuitenkin uskon, että hänellä on kapasiteettia nähtyjä parempiin esityksiin hankaus rintamallakin.
Mielelläni hänet näen liigassa jatkossakin.
vlad.
Kotopuolestahan tämä käytäntö varmaan johtuu, visiirillä varustetulla kypärällä kun pelaa niin tottumus varmaan sanelee tähän toimintaan koska NHL:ssa seuraa lisäkakkonen siitä mikäli pelaaja aloittaa tappelun/tappelee visiirillä varustetulla kypärällä, siksi siis kypärä ensin päästä pois.
vlad.
Ei taidettu lähettää televisiossa Suomessa
Väitinkö, että olisi lähetetty? Oletin vain, että kyseinen hemmo olisi kuitenkin ottelun nähnyt jos tuomitsee kaverin. Täältä päin löytyy tuo + kolme muuta pre-season peliä, joten laita yv:tä jos kiinnostaa ostaa. Kuvanlaatu ei ole aivan huippuluokkaa, joten en niistä mitään hirmuista hintaa ota.
Jaaha, Raksilan hallista? Eipä ole tullut käytyä sielläkään sitten viime kevään, kun tuo välimatka alkaa olla vähän liikaa.
No tämä menikin nyt sitten aika lailla OT, mutta tuo kuitti oli yhtä huono kuin taannoin hänelle lähettämäni, että pakko oli vastata.
Jaaha, Raksilan hallista? Eipä ole tullut käytyä sielläkään sitten viime kevään, kun tuo välimatka alkaa olla vähän liikaa.
17.9 pelatun Kärpät-Tappara pelin jälkeen kerroit tunnelmistasi kun astelit Raksilan hallista ulos. Olit kuitenkin saman päivän otteluseurantaketjuun paukutellut viestejä pelin aikana. Kannattaisi vaihtaa sitä nimimerkkiä jos meinaat saada kommenteillesi jotain arvoa.
Melkoinen pälli olet!
edit.
Erikoista miten suhtautuminen muuttuu tietyn joukkuee kannatajien keskuudessa, kun se isokädetön ja kirjoittamattomista säännöistä tietämätön löytyy omasta joukkueesta. Mitä olisikaan kirjoitettu jos Grönvall olisi haastettu tappeluun ja jos hän olisi ottanut taka-askelia?
Brunberg
21.10.2005, 20:41
Niin eihän HIFKllekaan voi antaa 20.000€ sakkoa kun ensin seura on todettu syyttömäksi, eihän? Eihän tällaista voisi tapahtua SM-liigassa, eihän?
En ole niin sanonutkaan ja olen kanssasi samaa mieltä, liigan linjanveto tappeluissa ja taklauksissa on perseestä, sakot samaten.
TosiFani
21.10.2005, 21:24
Nickersonia vituttaa suuresti nämä kaksi ensimmäistä tappelua. Kummassakin hänet oli yllätetty ns. housut kintuissa ja kun hän olisi ollut valmis tappeluun oli tuomarit välissä.
Varsinkin eilinen tilanne ärsytti, koska Topo tuli niskaan yllättäen ja tuomarit olivat painaneet hänet laitaan eikä hän pystynyt vastaamaan lyönteihin lainkaan ja kun hän pääsi irti tuomarit olivat välissä.
Kaveria harmittaa kaksi turhaa tappelua, eikä lyöntiäkään, mutta eiköhän niitäkin löydy kun seuraava tilanne tulee. Suomen tyyli vaatii selvästi opettelua, ei kypärän riisumista ja heti kimppuun. Toisaalta tavoitteena on kehittyä pelaajana, AHL:ssä olisi saanut tapella.
Onkohan tästä Shayne Toporowskin ja Matt Nickersonin tappelusta mitään muuta klippiä kuin tuo YLE:n Urheiluruudussa nähty?
Nimittäin jäi pikkaisen hämärän peittoon tuo hanskauksen loppu. Nickerson käänsi selän, Toporowski jatkoi iskujen jakamista... Mutta entäs sitten? Pääsikö linjurit väliin, vai mitä siinä tapahtui?
Onkohan tästä Shayne Toporowskin ja Matt Nickersonin tappelusta mitään muuta klippiä kuin tuo YLE:n Urheiluruudussa nähty?
Nimittäin jäi pikkaisen hämärän peittoon tuo hanskauksen loppu. Nickerson käänsi selän, Toporowski jatkoi iskujen jakamista... Mutta entäs sitten? Pääsikö linjurit väliin, vai mitä siinä tapahtui?
Tuolta http://www.raumanlukko.fi/?s=high löytyy. Aika lailla epäselvä, mutta kyllä siitä pääpiirteet näkee.
psychodad
21.10.2005, 21:44
Varsinkin eilinen tilanne ärsytti, koska Topo tuli niskaan yllättäen
Nickersoninkin mielestä tuli "niskaan" ja "yllättäen"?
Nickersoninkin pitäisi katsoa tuo videoclippi jos lähimuisti on noin saatanan huono.
Tuolta http://www.raumanlukko.fi/?s=high löytyy. Aika lailla epäselvä, mutta kyllä siitä pääpiirteet näkee.Kiitos.
Jessiä, viihdettä kerrakseen. Näytti osin siltä, että Nickerson ei ehtinyt oikein "Topon" mukaan valssaamaan, missä varmasti osasyy vaisuuteen nyrkkiskabassa. Kuitenkin viihdemies - kunnon irvistelijä, heh.
TosiFani
21.10.2005, 21:48
Nickersoninkin mielestä tuli "niskaan" ja "yllättäen"?
Nickersoninkin pitäisi katsoa tuo videoclippi jos lähimuisti on noin saatanan huono.
Älä nyt hermostu, mutta Nickerson ei odottanut taklauksen jälkeen Topolta tuollaista pimahdusta. Hän mielestään taklasi miestä kuten pitääkin, mutta oli yllättynyt että Topolla keitti noin pahasti. Nickerson opettelee vielä suomalaista tappelu tyyliä eli päälle vaan ilman haastamisia.
psychodad
21.10.2005, 22:01
Älä nyt hermostu, mutta Nickerson ei odottanut taklauksen jälkeen Topolta tuollaista pimahdusta. Hän mielestään taklasi miestä kuten pitääkin, mutta oli yllättynyt että Topolla keitti noin pahasti. Nickerson opettelee vielä suomalaista tappelu tyyliä eli päälle vaan ilman haastamisia.
Niin no tuosta videoklipistä kyllä näkee että kavereilla oli aikaa jutella vaikka vähän säästä siinä topperin ekan tönäisyn ja ensimmäisen nyrkiniskun välillä. Täytynee toimittaa topolle viesti että lähettää ensi kerralla edes sähköpostia Nickersonille viikkoa ennen niin ehtii varmasti mukaan. Ai niin, ja pyytää siihen tietenkin kuittauksen että kaikki on ok ja maili mennyt perille.
Kyllä Nickersonin pitäisi tietää, että myös p-amerikan sarjoissa noista laidan vieressä tehdyistä selkään taklaamisesti ei pidetä, koska ne ovat niin vaarallisia. Hänen taklauksensa ei välttämättä ollut ollenkaan mikään paha, mutta Steinerin asento tilanteessa pahensi sitä miltä se näytti.
EDIT: Itse uskon siihen, että Nickersonille oltiin kerrottu etukäteen ettei liigassa pahemmin tapella, eikä haastoja pahemmin tule. Toinen kanukki pääsi sitten vähän yllättämään, ja vaikka Nickersonilla olisi ollutkin aikaa reagoida tuohon, hän ei millään uskonut että tästä tulee matsi. NHL:ssä tai AHL:ssä olisi varmasti tiennyt että tuossa vaiheessa mennään eikä meinata.
Ei ole, mutta nythän Iginla lähti rähinästään jäähylle kuitenkin ja Vancouverille ylivoima. Tai niin ainakin tuolla hfboardseilla kertoivat.
Kyllä on, jos tiputat hanskat ja toinen ei tee mitään eikä tappelua siten synny niin 90% tapauksista hanskojen tiputtaja saa "unsportsmanlike conduct" 2minuuttisen.
Alan miesten keskuudessa ns. fake glove drop on syvästi halveksuttu toimi ja sitä on 'menestyksekkäästi' harrastanut ainakin Barnaby ja Tucker.
EDIT: niin lisättäköön että Ruutu EI tehnyt tätä fake glove droppia vaan luisteli vaan pois, myös se että siinä vaiheessa kun Iginla kerkesi Ruudun lähelle niin linjurit oli jo välissä eli Ruutu ei varsinaisesti ollut edes tilanteessa jossa olisi voinut vastata Iginlan haasteeseen.
Wrighter
21.10.2005, 23:03
Nickersonia vituttaa suuresti nämä kaksi ensimmäistä tappelua. Kummassakin hänet oli yllätetty ns. housut kintuissa ja kun hän olisi ollut valmis tappeluun oli tuomarit välissä.
Varsinkin eilinen tilanne ärsytti, koska Topo tuli niskaan yllättäen ja tuomarit olivat painaneet hänet laitaan eikä hän pystynyt vastaamaan lyönteihin lainkaan ja kun hän pääsi irti tuomarit olivat välissä.
Kaveria harmittaa kaksi turhaa tappelua, eikä lyöntiäkään, mutta eiköhän niitäkin löydy kun seuraava tilanne tulee. Suomen tyyli vaatii selvästi opettelua, ei kypärän riisumista ja heti kimppuun. Toisaalta tavoitteena on kehittyä pelaajana, AHL:ssä olisi saanut tapella.
Paskat! Ei Topo mistään selän puolelta yhtäkkiä niskaan tullut! Katsopas TF se videoklippi tuolta Lukon sivuilta vaikka pariin kertaan, niin huomaat punaisten lasiesi takaa, että Nikkellä oli kyllä aikaa jutustella Topon kanssa ennen ensimmäistäkään iskua. Jos ei uskalla, niin ei uskalla.. Helppo se on huudella vaihtoaitiosta tai tuomarin selän takana riisua sitä kypärää.
No ihan kelpo otteita Nikke esitti pelillisesti ennen selkäsaunaansa. Jos ei lasketa niitä kahta kiekon menetystä omalla alueella. Lukkoon ottaisin miehen heti. Vaihdatteko Topiin?
Jos ei uskalla, niin ei uskalla.. Helppo se on huudella vaihtoaitiosta tai tuomarin selän takana riisua sitä kypärää.
Nää on näitä suurimpien paskanjauhajien lätkytyksiä ja provoamisen helmiä. Laske kymmeneen, hengitä syvään ja mieti. Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei Nickerson uskalla tapella Shayne Toporowskin kanssa?
Vituttaa, kun näissä hommissa mennään aina liian pitkälle. Oma poika ei koskaan häviä jne. Mistä se johtuu? Onko se niin hankalaa myöntää, ettei oman joukkueen pelaaja voi olla aina kaikkein kovin ja paras.
Minä myönnän heti, että Toporowski oli ainoa joka eilen löi ja Nickersonin karkuunjuokseminen on naurettavaa. Joskin olen varma, että sille on olemassa muu syy kuin pelko.
Ihmeelliseltä kuulostaa, jos tämä Porin Nickerson on ollut arvostettu tappelumies P-Amerikassa, mutta Suomeen tullessaan ei ole pystynyt lyömään 2 "tappelussa" vielä kertaakaan.
Kyse on halusta. Ei todellakaan kyvystä tai pelosta. Tämä luultavasti tulee kaikille todistetuksi jo ennen joulua. Seurataan tilannetta eikä vängätä turhasta. Semir ja Shayne ovat todennäköisesti vielä jäässä Mattin käsittelyn jäljiltä.
Anteeksi kovasti sekaantumiseni tähän keskusteluun, mutta amatöörinä tällä tappelualalla täytyy kysyä jotakin.
Näillä palstoilla on jatkuvasti valitettu, että suomalainen tuomarilinja estää "sikailijoiden" välittömän rankaisemisen ja on selkeästi haluttu tuomarilinjaan muutosta. Nyt joku, tuomarilinjasta huolimatta, otti heti oikeuden omiin nyrkkeihinsä. Mutta kas kummaa, ei se ollutkaan oikein. Miksi? Oliko rankaisija väärästä joukkueesta? Alkoi liian nopeasti? Mikä tällaisessa kohtalaisen spontaanissa kapinassa olisi sopiva varoitusaika?
Tässä kapinassa Nickersonin osallistuminen näytti katsomoon vähintäänkin kummalliselta. Tuomio oli 2+10, sitten toinen kymppi esiintymisestä jäähyaitiossa. Ja se oli tyhmyyttä.
Ja Nickersonin taklaus. Se tapahtui lähellä laitaa, selkäpuolelta, kohde oli sopivasti irti laidasta. Tuomarin käsi nousi heti.
Näitä tapahtuu silloin tällöin ja voi sanoa, että lähes poikkeuksetta tulee jäähy, joskus pelkkä kakkonen tai 2+2, joskus 2+10 tai 5+20. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, miten tämä kulloinkin valitaan, koska olen nähnyt paljon eilistä kevyemmistä töytäisyistä ulosajoja.
Ja vielä kerran anteeksi, koska en ymmärrä jääkiekkotappeluun liittyviä etiketin mukaisia käyttäytymissääntöjä.
En tiedä miten asia on, mutta ihmeelliseltä kuulostaa, jos tämä Porin Nickerson on ollut arvostettu tappelumies P-Amerikassa, mutta Suomeen tullessaan ei ole pystynyt lyömään 2 "tappelussa" vielä kertaakaan.
Täsmennetään nyt sen verran ettei kyseessä ole "arvostettu tappelumies" vaan 20-vuotias nuorimies joka on pelannut juniorisarjoissa ollen fyysinen puolustaja ja keräten 2003-04 Clarkson Universityssa 38 pelissä 179 jäähyminuuttia ja kaudella 2004-05 Victoriaville Tigerseissa (QMJHL) 48 pelissä 182 jäähyminuuttia. Häntä ei siis pidä sotkea mihinkään meriittejä keränneeseen gooniin vaan kyseessä on kehittyvä nuorukainen joka on roolinsa mukaan myös ottanut matsia aina tarvittaessa. Herran fight cardista minulla ei ole tietoa mutta olettaen se sisältää useamman junnutappelun menneiden parin kauden aikana.
Epäilen, että Dallas Starsin (joka siis on varannut Nickersonin) otteita paremmin tunteva Morrow10 tietää hivenen enemmän Nickersonista pelaajana ja tappelijana, samaten uskoisin, että tarvittaessa Jatkoajan tappeluexpertit osaavat kertoa olennaisempaa tietoa herran osaamisesta tällä saralla.
vlad.
Ihmeelliseltä kuulostaa, jos tämä Porin Nickerson on ollut arvostettu tappelumies P-Amerikassa, mutta Suomeen tullessaan ei ole pystynyt lyömään 2 "tappelussa" vielä kertaakaan.
Porukka on kyllä ennen näkemättömän malttamatonta Nickersonin suhteen. Ei ole juu lyönyt vielä kertaakaan. Istukaa alas.
Ihme juttu että odotatte tuon miehen tekoja, kuin Joey Kocur olisi prime-time kunnossaan tullut SM-liigaan. Minulta on mennyt ohi se viesti, jossa Nickersonia hehkutettiin poikkeuksellisen kovana jätkänä (vrt. Shelley).
Kyseessä on vuonna 1985 syntynyt iso junnu/jannu, joka on luonut itselleen QMJHL:ssa ja NCAA:ssa kovan pojan maineen lukuisilla tappeluillaan. Tappelut Nickersonilla ovat menneet hyvin, ja paljolti sen vuoksi mies tulee vielä pääsemään jonain päivänä Dallasin rosteriin. Perhana, tappeluiden ja fyysisyyden vuoksi Nickerson aikanaan varattiin Dallasiin!
Doug Armstrongia ja Dave Tippettiä ei siellä päässä paljoa kiinnosta, miten kävi nyhjäämisessä Semiriä vastaan, tai härdellissä Toporowskia vastaan. Nickerson on Ässissä kehittämässä itseään pelillisesti, sitä silmällä pitäen, että joskus voisi hajavaihtoja tähtipaidassa ottaa.
Haukkukaa vaan ylimainostetuksi pussyksi, jos teistä siltä tuntuu.
Täsmennetään nyt sen verran ettei kyseessä ole "arvostettu tappelumies" vaan 20-vuotias nuorimies joka on pelannut juniorisarjoissa ollen fyysinen puolustaja ja keräten 2003-04 Clarkson Universityssa 38 pelissä 179 jäähyminuuttia ja kaudella 2004-05 Victoriaville Tigerseissa (QMJHL) 48 pelissä 182 jäähyminuuttia.
Ok.
Kuulin vain, että mies olisi ollut sarjansa 10 parhaan tappelijan joukossa viime kaudella. Nämä on silti näitä juttuja. Tiesin kyllä, että kyseessä on Dallasin organisaation 20-vuotias junnu, joka juuri pudotettiin viimeisten joukossa NHL-miehistöstä.
Jossain joku tosiaan sanoi näin, että Nickerson olisi ollut 10 parhaan tappelijan joukossa sarjassaan. vlad varmasti tietää paremmin, sekä tämä vladin suosittelema morrow10.
Porukka on kyllä ennen näkemättömän malttamatonta Nickersonin suhteen. Ei ole juu lyönyt vielä kertaakaan. Istukaa alas.
Haukkukaa vaan ylimainostetuksi pussyksi, jos teistä siltä tuntuu.
Ei minulla ainakaan ollut tällaista pointtia. Lainauksestasi saa sen käsityksen, että minä olisin jotenkin haukkunut Mattia. Lue vaikka uudelleen kirjoitukseni.
Minä myönnän heti, että Toporowski oli ainoa joka eilen löi ja Nickersonin karkuunjuokseminen on naurettavaa. Joskin olen varma, että sille on olemassa muu syy kuin pelko.
Tätä samaa minä olen koettanut hokea jo kesästä 2004 lähtien. Yksikään pelaaja jääkiekon SM-liigassa ei takuulla pelkää kaukalossa toista pelaajaa, oli vastassa sitten Hal Gill, Shayne Toporowski tai Pasi Nielikäinen, se on varma asia.
Voisiko joku kertoa, miksi jonkun pelaajan olisi syytä pelätä jotain toista kiekkoilijaa? Samaa työtä ne kaikki tekevät, samaa leipää syövät, ja varmasti ovat kaukalon ulkopuolella kavereita keskenään. Miksi niiden pitäisi toisiaan pelätä?
Myös noihin senilixin ylempänä esittämiin hyviin kysymyksiin toivoisin jonkun tappeluasiantuntijan vastaavan.
Minulta on mennyt ohi se viesti, jossa Nickersonia hehkutettiin poikkeuksellisen kovana jätkänä (vrt. Shelley).
Tuskinpa sellaista viestiä on ollutkaan. Nickerson on mielestäni joutunut silmätikuksi ihan omien uhojensa takia. Paikallisessa lehdessähän uhosi kovasti kuinka kalpalaiset pelkäsivät häntä. Näkisinkin että nyt ihmetellään miksei huutoon pystynyt vastaamaan ja paikkoja on ollut kuitenkin jo kaksi.
Yksikään pelaaja jääkiekon SM-liigassa ei takuulla pelkää kaukalossa toista pelaajaa, oli vastassa sitten Hal Gill, Shayne Toporowski tai Pasi Nielikäinen, se on varma asia.
Voisiko joku kertoa, miksi jonkun pelaajan olisi syytä pelätä jotain toista kiekkoilijaa? Samaa työtä ne kaikki tekevät, samaa leipää syövät, ja varmasti ovat kaukalon ulkopuolella kavereita keskenään. Miksi niiden pitäisi toisiaan pelätä?
Kyllähän pelkoa on monenlaista. Varmasti joku mikkihiiri pelkää lähteä tappeluun kovaa tappelijaa vastaan. Se voi sattua ja mikä pahinta, voi maine ruostua, kun jää alakynteen. Kyllä pelkoa esiintyy, SM-liigassakin.
Tuskinpa sellaista viestiä on ollutkaan. Nickerson on mielestäni joutunut silmätikuksi ihan omien uhojensa takia. Paikallisessa lehdessähän uhosi kovasti kuinka kalpalaiset pelkäsivät häntä. Näkisinkin että nyt ihmetellään miksei huutoon pystynyt vastaamaan ja paikkoja on ollut kuitenkin jo kaksi.
Heh, ihme että Lukko-fani arvostelee Ässä-pelaajaa :)
Teillä on teidän mielipide (saanut kaksi näyttöpaikkaa SM-liigassa, ja on osoittautunut pelkäksi suun soittajaksi), ja minulla on minun mielipide (lukuisia tappeluita ja voittoja QMJHL:ssa ja NCAA:ssa=hyvä tappelija SM-liiga mittapuulla).
Aivan turha on näistä veljet-jatkoaikalaiset enää vääntää.
Nyt joku, tuomarilinjasta huolimatta, otti heti oikeuden omiin nyrkkeihinsä. Mutta kas kummaa, ei se ollutkaan oikein. Miksi? Oliko rankaisija väärästä joukkueesta?
Itselläni on sellainen mielipide, että rankaisija ei todellakaan ollut väärästä joukkueesta. Miettikää, jos Toporovsky olisi ollut HIFK:n mies. Valtavat lööpit: "väkivaltaa kaukalossa!" sekä hirveät sakot HIFKille ja puheet Sheddenin käskytyksestä sekä hirviömäisyydestä.
Nyt ei edes ulosajoa...
Teillä on teidän mielipide (saanut kaksi näyttöpaikkaa SM-liigassa, ja on osoittautunut pelkäksi suun soittajaksi), ja minulla on minun mielipide (lukuisia tappeluita ja voittoja QMJHL:ssa ja NCAA:ssa=hyvä tappelija SM-liiga mittapuulla).
Olen antanut itseni ymmärtää samoin kuin sinä. Vlad tuossa hieman yritti johtaa harhaan.
Olen antanut itseni ymmärtää samoin kuin sinä. Vlad tuossa hieman yritti johtaa harhaan.
Minä tarkoitin viestilläni sitä ettei Nickerson ole "arvostettu tappelumies" ylempien (aikuisten) sarjojen mittapuun mukaan vaan kyseessä on tällä saralla vasta kehittyvä nuorukainen jonka parhaat päivät ovat vasta edessä - pahoittelen jos viestini oli laadittu siten, että se johti suoranaiseen väärin ymmärrykseen.
Tärkeä pointti aiemmassa viestissäni oli seuraava:
"Häntä ei siis pidä sotkea mihinkään meriittejä keränneeseen gooniin vaan kyseessä on kehittyvä nuorukainen joka on roolinsa mukaan myös ottanut matsia aina tarvittaessa."*
Olen lukenut saman minkä sinäkin juniorisarjojen menestyksestä mutta itse arvostelin häntä jo aikusten kategorian mukaan jossa hän vielä on ilman nimeä, siksi siis ei voida puhua aikuisten mittapuulla arvioituna "arvostetusta tappelumiehestä" - toki tulevaisuus voi olla sellainen, että fyysisenä puolustajana ja tappelijana hän niittää mainetta myös NHL:ssa.
vlad.
edit: *
Minä tarkoitin viestilläni sitä ettei Nickerson ole "arvostettu tappelumies" ylempien sarjojen mittapuun mukaan vaan kyseessä on tällä saralla vasta kehittyvä nuorukainen jonka parhaat päivät ovat vasta edessä - pahoittelen jos viestini oli laadittu siten, että se johti suoranaiseen väärin ymmärrykseen.
Juu, ei siinä mitään. Minunkin sanavalintani, "arvostettu tappelumies P-Amerikassa" on hyvin väljä ilmaisu, jonka voi ymmärtää joksikin `taidomiksi`.
Eiköhän Matt Nickerson ole kuitenkin SM-liigan mittapuun mukaan,ainakin etukäteen ajateltuna, kohtis kova hanskaaja.
Eiköhän Matt Nickerson ole kuitenkin SM-liigan mittapuun mukaan,ainakin etukäteen ajateltuna, kohtis kova hanskaaja.
Itsekin odotin hänen kykenevän parempaan ja uskon, että pelillisten kuvioiden lisäksi tulemme vielä näkemään häneltä tappeluidenkin saralla nähtyä parempia suorituksia jos vaan liiga sen meille suo. Väriä hän on jo kaukaloon tuonut ihan kiitettävästi ja vastaisuudessa varmasti pyrkii pelaamaan roolinsa mukaista kiekkoa parhaimmillaan (huomioiden samalla kiekollisen pelin kehittämisen, mikä on kuitenkin eräs olennainen syy hänen liigavierailuunsa).
vlad.
Tätä samaa minä olen koettanut hokea jo kesästä 2004 lähtien. Yksikään pelaaja jääkiekon SM-liigassa ei takuulla pelkää kaukalossa toista pelaajaa, oli vastassa sitten Hal Gill, Shayne Toporowski tai Pasi Nielikäinen, se on varma asia.
Joku taisi unohtaa kertoa tämän Marco Tuokolle? Vopatin hermostuttua oli Marcolla itku lähellä.
...mutta itse arvostelin häntä jo aikusten kategorian mukaan jossa hän vielä on ilman nimeä, siksi siis ei voida puhua aikuisten mittapuulla arvioituna "arvostetusta tappelumiehestä" - toki tulevaisuus voi olla sellainen, että fyysisenä puolustajana ja tappelijana hän niittää mainetta myös NHL:ssa.
Juuri näin.
Pitkä matka on Nickersonilla vielä NHL-tasolle. Helvetin pitkä. Vuonna 1998 Dallas varasi muuan John Erskinen ja näkisin että Nickerson on paljolti samassa tilanteessa nyt, kuin John oli tuolloin.
Lukuisia tappeluita joutui Erskine voittamaan ja lukuisia varmoja otteita peräpäässä joutui hän mm. AHL:ssa esittämään ennen kuin pääsi Starsiin näyttäytymään. Tämäkään ei riittänyt, vaan vielä pitäisi pelata kaiken maailman marianhossia vastaan varmasti, ennen kuin voisi varmistaa paikkansa NHL:ssä. Myös tappelut pitää voittaa, ettei käy kuin Chris Murraylle. Jos et pärjää myllyissä enforcerina -> out of league.
Nickerson on silti liigan mittapuulla ihan kova luu. Vaikka ei ole lyönyt vielä kertaakaan.
Lakaisija
22.10.2005, 03:29
Nickerson on silti liigan mittapuulla ihan kova luu. Vaikka ei ole lyönyt vielä kertaakaan.
Edelleen ihmettelen, että millä perusteella, kysyin tätä jo aiemmin, että ovatko perusteet KalPan 170 senttisten pelottelu ja parin Toporowskin iskujen jälkeen kielen näyttäminen Äijänsuon seisomakatsomoon?
Uudessa Kauppalehti Pressossa on allekirjoittaneen artikkeli kiekkotappeluista SM-liigassa. Sen verran haluan jo näin klo 05 aamulla (juuri lehden saatuani) oikaista, että artikkelin ingressi ei ole oman käteni työtä kuten ei myöskään Leo Komarovin maininta "alan osaajana". Toimituksessa on näemmä tutkittu vain jäähyminuutteja ja lisätty jutun loppuun nimet (jotka toki hyväksyn) Helenius, Nielikäinen, Lostedt, Ben-Amor.
http://presso.kauppalehti.fi/p/l/i/lehti/sivu.jsp?oid=10
p.s. ulkomaan roolipelaajien listalle en pitkien pohdintojen jälkeen kelpuuttanut Derek Mayeria enkä Brian Tuttia.
edit: harmittaa myös, että artikkelista puuttuu alkuperäiseen tekstiin kirjoittamani maininta Trevor Doylen hankinnasta aikoinaan joka aloitti ns. kylmän sodan ainakin allekirjoittaneen mielestä - Doylen hankinta kun oli juuri sellainen täsmähankinta yhtä tiettyä tarkoitusta varten.
p.s. ulkomaan roolipelaajien listalle en pitkien pohdintojen jälkeen kelpuuttanut Derek Mayeria enkä Brian Tuttia.
Mihinkäs jäi Tapparan Sean O'Brien?
uralla 534GP 1306PIMs
Sean O'Brien 1996-1997 IHL Fights
Nov 15 Uta-SA Brian Sullivan
Dec 4 Uta-Pho Roman Vopat
Dec 9 Mil-Uta David Mackey
Dec 21 Uta-Pho Brian Chapman
Dec 27 Uta-Mtb Scott Allison
Jan 5 Uta-Que Dean Melanson
Jan 5 Uta-Que Brad Miller
Jan 31 Pho-Uta Roman Vopat
Feb 14 Uta-Pho Steve McKenna
Feb 22 Uta-Mil Ken Sabourin
Mar 16 Uta-SA Craig Martin
Apr 11 LB-Pho Brian Chapman
Apr 13 Pho-LV Jason Simon
Sean O'Brien 1997-1998 IHL Fights
Oct 10 Uta-SA Davis Payne
Nov 5 Hou-Uta Brent Hughes
Nov 22 Uta-LB Mike Matteucci
Dec 3 Mil-Uta Jarrett Deuling
Dec 27 Uta-SA Micah Aivazoff
Sean O'Brien 1997-1998 AHL Fights
Jan 31 Phi-Her Hugues Gervais
Feb 14 Phi-Her Hugues Gervais
Feb 16 Ken-Phi Ray Schultz
Mar 29 Alb-Phi Bryan Helmer
Apr 4 Phi-NH John Jakopin
Sean O'Brien 1998-1999 AHL Fights
Oct 20 Syr-StJ Greg Smyth
Nov 11 Alb-Syr Colin White
Nov 13 Syr-Pro Landon Wilson
Nov 20 Adi-Syr Shane Hnidy
Nov 25 Pro-Syr Marquis Mathieu
Nov 25 Pro-Syr Elias Abrahamsson
Nov 27 Alb-Syr Geordie Kinnear
Dec 12 Low-Syr Ryan Huska
Dec 18 Cin-Syr Peter Leboutillier
Dec 30 Syr-Her Jeff Buchanan
Jan 21 Syr-Ken Forrest Gore
Jan 21 Syr-Ken Eric Boulton
Feb 7 Adi-Syr Shane Hnidy
Feb 14 Phi-Wor Kevin Sawyer
Mar 20 Phi-Cin Byron Briske
Mar 21 Cin-Phi Byron Briske
Sean O'Brien 1999-2000 AHL Fights
Oct 8 Phi-Roc Darren Van Oene
Nov 7 Her-Phi Dan Smith
Jan 11 Ken-Phi Mark Smith
Feb 4 Phi-SJF Jeremy Mylymok
Feb 18 Her-Phi Rick Berry
Mar 24 Hfd-Phi Tomas Kloucek
Sean O'Brien 1997-1998 NHL Fights
Sep 20 Col-LAK Adam Deadmarsh Loss
Sean O'Brien 1998-1999 NHL Fights
Sep 25 Pit-Was Brendan Witt
Sep 26 Phi-Pit Luke Richardson
Sean O'Brien 1999-2000 NHL Fights
Sep 25 Phi-NJD Krzysztof Oliwa
Sean O'Brien 2000-2001 SM-liiga Fights
Jan 4 Tap-Ilv Jesse Welling
feb 22 Jok-Tap Antti Tormanen Win
Edelleen ihmettelen, että millä perusteella, kysyin tätä jo aiemmin, että ovatko perusteet KalPan 170 senttisten pelottelu ja parin Toporowskin iskujen jälkeen kielen näyttäminen Äijänsuon seisomakatsomoon?
Eikö se arvostus QMJHL:n kärkipään tappelijoiden joukkoon riitä perusteeksi? Ei SM-liiga nyt niin kova sarja ole tällä osa-alueella, etteikö suuren määrän NHL:n raskassarjalaisia kasvattaneen liigan nyrkkiosaston eliittiin kuuluminen takaisi sitä, että kyseessä on SM-liigan mittapuulla kova luu.
Eikö se arvostus QMJHL:n kärkipään tappelijoiden joukkoon riitä perusteeksi? Ei SM-liiga nyt niin kova sarja ole tällä osa-alueella, etteikö suuren määrän NHL:n raskassarjalaisia kasvattaneen liigan nyrkkiosaston eliittiin kuuluminen takaisi sitä, että kyseessä on SM-liigan mittapuulla kova luu.
Itse asiassa on paljonkin sellaisia ihmisiä (en väitä kuuluvani näihin), joille on aivan sama, jos kaveri on ollut kova hanskaaja jossain QWERTY-sarjassa. Heitä ei myöskään kiinnosta pätkääkään, mitä ko. jannulle tapahtuu jatkossa, koska seuraavat ainoastaan sm-liigaa. Heille voi olla vähän vaikea perustella pelaajan kovuutta noilla meriiteillä ja heidän mielestään pelaaja oli ja tulee aina olemaankin kehno tappelija. Eli riippuu ihmisestä, että tuo peruste riittäisi.
Heille voi olla vähän vaikea perustella pelaajan kovuutta noilla meriiteillä ja heidän mielestään pelaaja oli ja tulee aina olemaankin kehno tappelija. Eli riippuu ihmisestä, että tuo peruste riittäisi.
Ja tämä taas kertoo paljon näiden ihmisten ymmärtämyksestä jääkiekosta, sillä kenellekään ei pitäisi olla niiin ylitsepääsemättömän vaikeaa käsittää, että jääkiekkoa pelataan muissakin liigoissa kuin SM -liigassa.
Ja sitten näistä Nickersonin tanssahteluista SM-Liigassa:
1. Case Ben-Amor. Ben-Amorille meni tämä matsi pisteillä, mutta silti pitää muistaa, että Semir on Sm-Liigan mittapuulla varsin kova kaveri. Ben-Amor on kuitenkin pelannut ja tapellut ammattilaissarjassa, jossa tappelut ovat sallittuja. Eli turha A-junnusarjasta saapuneelle Nickersonille naureskella, jos tämmöisessä varsin mitättömässä tappelussa häviää pisteillä (ei siis todellakaan saa turpaansa, kuten joku neropatti väitti) Ben-Amorille. Ja kuten aikaisemmin totesin, Semir ei todellakaan ole mikään untuvikko näissä hommissa.
2. Case Toporowski. Ensinnäkin erittäin hienoa toimintaa Topolta. Jengikaveri kolataan selästä laitaan --> Välitön kuitti asiasta. Ainoa miinus tässä hommassa on vain se, että Toporowskilla on kultainen pata päässä. Lukosta olisi pitänyt löytyä joku toinen mies joka kuittaa. Aivan sama vaikka olisi tullut näköön. Kaikki puheet Toporowskin takaapäin alottamisesta ovat paskapuhetta, sillä Topon aloittaessa lyömisen ovat molemmat kaverit kasvotusten. Äidinkieli molemmilla on sama, joten mitään kommunikointi vaikeuksia ei pitäisi olla. Tilanteessa näki selvästi, että Nickersonia oli todennäköisesti kielletty tappelemasta tai sitten mies ei vain pelikiellon uhalla halunnut tapella. Toinen seikka mikä joissain kirjoituksissa on paskapuhetta, on se, että Nickerson olisi lähtenyt karkuun tilanteesta. Mies riistäytyy irti tilanteesta, heittää hanskat ja kypärän pois ja yrittää luistella avojäälle ottamaan matsia. Eli reaktioista huomaa, että miehellä palaa pinna Topon iskuihin.
Omasta mielestäni on erittäin hienoa, että tämmöisiä Matt Nickersoneja tulee liigaan. Olen aivan varma, että myös Raumalta löytyy henkilöitä jotka salaa kaapissa ihailevat kaveria.
Isorumailkeä
22.10.2005, 12:08
Niin, itse jaan omassa pienessä mielessäni tappelut kolmeen kategoriaan:
1. Tiukassa ja kiihkeässä pelissä kahdella pelaajalla vaan palaa käämit esim. laita- tai maalinedustaväännön yhteydessä. Tämä on mielestäni ok, kertoo siitä, että pelissä on tunnetta. Maistuu meikäläiselle.
2. Joukkueen "tappelijoiden" välillä tapahtuva mättö. Kuuluu enemmän Pohjois-Amerikkalaiseen peliin. Tarjoaa herkkua tappelujen ystäville. Sopii hyvin P-Amerikan malliin, jossa tarvitaan enemmän showta. Toimii huonosti kotimaisessa liigassa, koska täällä ei ole perinteisesti ollut pelkkiä tappelijoita. Myös SM-liigan rangaistuskäytäntö sulkee tämän pois melko tehokkaasti.
3. Vastustajan pelaajan ruman taklauksen/muun sikailun yhteydessä kuittivihko kaivetaan esille. Myös tämä sopii meikäläiselle. Törkeydet kaukalossa pitääkin kuitata.
2. Case Toporowski. Ensinnäkin erittäin hienoa toimintaa Topolta. Jengikaveri kolataan selästä laitaan --> Välitön kuitti asiasta. Ainoa miinus tässä hommassa on vain se, että Toporowskilla on kultainen pata päässä. Lukosta olisi pitänyt löytyä joku toinen mies joka kuittaa. Aivan sama vaikka olisi tullut näköön. Kaikki puheet Toporowskin takaapäin alottamisesta ovat paskapuhetta, sillä Topon aloittaessa lyömisen ovat molemmat kaverit kasvotusten. Äidinkieli molemmilla on sama, joten mitään kommunikointi vaikeuksia ei pitäisi olla. Tilanteessa näki selvästi, että Nickersonia oli todennäköisesti kielletty tappelemasta tai sitten mies ei vain pelikiellon uhalla halunnut tapella. Toinen seikka mikä joissain kirjoituksissa on paskapuhetta, on se, että Nickerson olisi lähtenyt karkuun tilanteesta. Mies riistäytyy irti tilanteesta, heittää hanskat ja kypärän pois ja yrittää luistella avojäälle ottamaan matsia. Eli reaktioista huomaa, että miehellä palaa pinna Topon iskuihin.
Omasta mielestäni on erittäin hienoa, että tämmöisiä Matt Nickersoneja tulee liigaan. Olen aivan varma, että myös Raumalta löytyy henkilöitä jotka salaa kaapissa ihailevat kaveria.
Allekirjoitan täysin ylläolevan lainauksen. Juuri tästä oli mielestäni kyse. Silloin, kun joukkuekaveri taklataan rumasti laitaan, on syytä käydä "huomauttamassa" taklaajalle tempusta. Tässä kohtaa ei kyse ole mistään "Wanna go?"-tyyppisestä tappelusta vaan ruman taklauksen kuittauksesta. Tässä tapauksessa kyseessä oleva taklaus on muutamien kirjoittajien mielestä ollut puhdas hyvä niitti. No, tuomari oli eri mieltä asiasta kuten myös Topper. Ja ottaen huomioon Topperin haluttomuuden pudottaa hanskat kettupaitaa kantaessaan, niin nyt lähti melko hätäisesti. Ehkä sekin kertoo omaa kieltään siitä, miten pahalta taklaus hänen mielestään näytti. Tässä tapauksessa taklaus näytti pahemmalta kuin itse asiassa olikaan, mutta pointti on se, että "rangaistus" tuli syystä, ei seurauksesta kuten SM-liigan virallinen politiikka on (vrt. Rossiterin avojäänpommi Jämtiniin). Ja kyse ei ollut mistään 100-0 turpiinvedosta, enemmänkin nenänniistosta ja muistutuksesta siitä, mikä on suotavaa ja mikä ei. Siitäkin olen samaa mieltä, että kuittajan olisi pitänyt olla joku muu kuin kultakuupan kantaja, vaikka olisi tullut pataankin. Kyse on siitä, että joukkuekaveria puolustetaan, tuli turpaan tai ei. No, minkäs teet, kun rosteri on täynnä mikkihiiriä ja käytännössä ainoa, joka kuitin pystyy antamaan on sattumalta myös kultakypärän kantaja.
Ja melko selkeästi Ässäpelaajat ja valmennuskin hyväksyivät Toporowskin kuitin. Ainoat, jotka asiasta ovat itkeneet, ovat muutamat ässämieliset jatkoaikakirjoittajat. Jos kyseessä olisi ollut päinvastainen tilanne, esim. Joensuu olisi ajettu laitaan ja Nielikäinen/Nickerson/Forsbacka olisi lähtenyt asialle, niin nämäkin kirjoittajat olisivat olleet sitä mieltä, että kuitti pitääkin antaa. Ja toisaalta, jos kyseessä olisi ollut aiheeton kuittaus, niin eikö esimerkiksi Nielikäisen olisi pitänyt mennä antamaan vastakuitti, kunhan Toporowski pääsi ulos kymppiään lusimasta.
Se, mikä minua miellytti Kruusin toiminnassa, oli se, että tästä ei pamautettu molemmille välittömästi peli- tai ottelurangaistusta. Toivottavasti tämä olisi jatkossakin SM-liigan linja.
Ja kyllä, uskon, että Nickerson on ihan kelpo lentopallomailan heiluttaja. Ja uskon, että jos ei mitään ihmeellistä tapahdu, esim. pelikieltoja/tappelukieltoja, niin herrat nähdään vielä in action. Onhan Lukko-Ässät -otteluja jäljellä.
Tilanteessa näki selvästi, että Nickersonia oli todennäköisesti kielletty tappelemasta tai sitten mies ei vain pelikiellon uhalla halunnut tapella. Toinen seikka mikä joissain kirjoituksissa on paskapuhetta, on se, että Nickerson olisi lähtenyt karkuun tilanteesta. Mies riistäytyy irti tilanteesta, heittää hanskat ja kypärän pois ja yrittää luistella avojäälle ottamaan matsia. Eli reaktioista huomaa, että miehellä palaa pinna Topon iskuihin.
Täysin samaa mieltä. Erinomainen kirjoitus Animalilta. Matt tulee varmasti antamaan vielä iskujakin, silloin arvostelijat hiljenevät.
Nakke^80
22.10.2005, 13:40
Pakko lykätä omakin lusikka tähän soppaan.
Ulkopuolisen silmin siinä kävi näin:
Nickerton (tms.) ajoi miestä laitaan ja tämä kaatui sinne helpohkosti. Sitten tulee yksi sankari hakkaamaan nyrkeillä niskaan, toinen yrittää kääntyä ja lähteä pois (?) sitten kun huomaa että toinen (Topo) ei luovuta niin yrittää ottaa kypärää pois että vääntö voisi alkaa rehdisti. Siinä minun 2 senttiä aiheeseen.
Tämä siis JYP kannattajan silmin joka ei taatusti ole puolueellinen, ainakaan Ässien suuntaan.
Myös itse näin tilanteen paikanpäältä katsottuna kuten edellä mainittiin. Nickersson oli varsin haluton tappelemaan, kun varmasti olisi välillä halunut pelatakkin eikä lähteä ekassa erässä suihkuun.
Vaimoni kävi baarissa kyseisen pelin iltana(itsellä lapsenvahti vuoro) ja paikkana oli DU. Myös Nickersson oli paikalla ja kaveriporukalla olivat jututtaneet Nickerssonia ja Forsbackaa joka myös oli paikalla. Nickerssonilta kysyttäessä mielipidettä Toporowskista. Vastaus oli lyhyt, mutta sitäkin selkeämpi: Chicken shit!
Ja ihan vaan selvennykseksi, jos joku raumalainen ei tiedä mitä kyseinen kommentti tarkoittaa suomeksi, niin lisään sen vielä tähän: Pelkuri paska!.
Vaimoni kävi baarissa kyseisen pelin iltana(itsellä lapsenvahti vuoro) ja paikkana oli DU. Myös Nickersson oli paikalla ja kaveriporukalla olivat jututtaneet Nickerssonia ja Forsbackaa joka myös oli paikalla. Nickerssonilta kysyttäessä mielipidettä Toporowskista. Vastaus oli lyhyt, mutta sitäkin selkeämpi: Chicken shit!
No tämä nyt ei kovin hyvältä kuulosta. Sinuna varoisin vähän tuota Nickersonia, bongasihan hän heti ekana lauantaina jonkun blondin mukaansa vaakunasta.. ;) (kuulopuheita)
Nuo "chicken shit"-ilmaisut eivät kyllä kerro mitään. Kukonpoika vain jatkaa linjallaan.
Tätä samaa minä olen koettanut hokea jo kesästä 2004 lähtien. Yksikään pelaaja jääkiekon SM-liigassa ei takuulla pelkää kaukalossa toista pelaajaa, oli vastassa sitten Hal Gill, Shayne Toporowski tai Pasi Nielikäinen, se on varma asia.Vaikka sinä tuota olisitkin hokenut jo vuodesta 2004 lähtien, niin silti se ei pidä paikkaansa (paitsi ehkä Hall Gillin kohdalta :D ) Tosin onhan se Johan Af Grannkin puhunut ufoista varmaan jo 80-luvulta lähtien...Voisiko joku kertoa, miksi jonkun pelaajan olisi syytä pelätä jotain toista kiekkoilijaa? Samaa työtä ne kaikki tekevät, samaa leipää syövät, ja varmasti ovat kaukalon ulkopuolella kavereita keskenään. Miksi niiden pitäisi toisiaan pelätä?Samalla tavalla ne pelaajat pelkäävät turpaansa saamista kuin kuka tahansa muukin ihminen pelkää nakkikioskin jonossa riehuvaa humalaista, vaikka ne ihan sitä samaa nakkisämpylää jonottaisivatkin. Samalla tavalla pelaajat pelkäävät myös kovia taklauksia, ihan ihmisiä he vain ovat ja kaikki liha tottelee kuria.
Pakko lykätä omakin lusikka tähän soppaan.
Tämä siis JYP kannattajan silmin joka ei taatusti ole puolueellinen, ainakaan Ässien suuntaan.
Myös itse näin tilanteen paikanpäältä katsottuna kuten edellä mainittiin. Nickersson oli varsin haluton tappelemaan, kun varmasti olisi välillä halunut pelatakkin eikä lähteä ekassa erässä suihkuun.
Ja ihan vaan selvennykseksi, jos joku raumalainen ei tiedä mitä kyseinen kommentti tarkoittaa suomeksi, niin lisään sen vielä tähän: Pelkuri paska!.
Hetkonen, mies joka lähtee selkä kyyryssä karkuun, ja tiputtaa hanskansa ja alkaa mussuttaa vasta tuomareiden tultua väliin kutsuu toista chicken shitiksi?
Ironiaa parhaimmillaan, jonkun olisi pitänyt todeta sanat "pot, kettle ja black" kaverille...
aceman81
22.10.2005, 17:18
Heh, on se meidän Matti lutunen (: Eikös sieltä Texasista perinteisesti tule lupsakkata porukkaa?
Paatelainen
22.10.2005, 19:27
Tuo Brian Tuttin poisjättäminen oli kyllä rikos. Jos katsoo, että esim. Matt Smith tuolta löytyy...Brian Tutt oli kuitenkin siihen aikaan aivan erilainen roolipelaaja isolla ärrällä...
Brad Norton vs Mark Muprhy, pistein Nortonille. Tuomari pelasti Murphyn tyrmäykseltä.
Brad Norton vs Mark Muprhy, pistein Nortonille. Tuomari pelasti Murphyn tyrmäykseltä.
Varaslähtö + väkisinotto, näit itsekin. Ei mitään mullistavaa!
Yllättäen selitykset valmiina kun IFK:ta vietiin jo toisen kerran tällä kaudella nyrkein. Kyllä sen sijaan Vopatille annettiin tunnustusta muinaisesta Kankaanperän koulutuksesta. Miten tämäniltainen erosi kyseisestä tapahtumasta?
Yllättäen selitykset valmiina kun IFK:ta vietiin jo toisen kerran tällä kaudella nyrkein. Kyllä sen sijaan Vopatille annettiin tunnustusta muinaisesta Kankaanperän koulutuksesta. Miten tämäniltainen erosi kyseisestä tapahtumasta?
Mitä, kiistinkö Nortonin voiton? En. Nyt on lauantai, relaa, ota bisse ja lähe radalle. Niin mä aion tehdä. Jatkoaika on täällä huomennakin!
Birchman
22.10.2005, 20:18
Ja näinhän taisi homma olla Lostedt - Jämtin matsissakin. Ainiin mutta eihän siinä mitään vikaa ollut.
PS. Jämtin on ämmä
Ei niin. Oli muuten nopeat kädet Bradilla, ihan tuli Lostedt mieleen - tosin nyt ne muutamat iskut, jotka Norton ehti antaa, tuli moukarilla.
Karmeeta selittelyn makua, en uskonut sinulta moista.
Kun Murphy ei ole mikään puhdas tappelija yleensäkään ja kooltaan parikymmentä kiloa kevyempi ja 15 senttiä lyhyempi kuin Norton jonka ansiot hanskauksista on eri tasoa kuin Murphyllä niin ei ole mikään ihme että Murphy ottaakin turpaansa.
44 sekuntia vasta pelattu erää ja tappelu eli joka tapauksessa selvä nouto.
Kun Murphy ei ole mikään puhdas tappelija yleensäkään ja kooltaan parikymmentä kiloa kevyempi ja 15 senttiä lyhyempi kuin Norton jonka ansiot hanskauksista on eri tasoa kuin Murphyllä niin ei ole mikään ihme että Murphy ottaakin turpaansa..
Tämä on totta. Ero kokemuksessa ja mitoissa on kuitenkin pienempi kuin Schnabel vs Kankaanperä - matsi, jonka Kankaanperä hoiteli kotiin. Vopat taas oli ylivoimainen Kankia vastaan, mutta ei sekään yksin materiaalierosta johtunut, vaan kokemuksesta.
Tappelu oli lyhyt, joten merkittävin asia siinä oli tuomarointi. Eivät toki voineet olla väliin menemättä, mutta tuomiot oli 5+20 Norton ja 2+2+10 Murphy.
Tämä on totta. Ero kokemuksessa ja mitoissa on kuitenkin pienempi kuin Schnabel vs Kankaanperä - matsi, jonka Kankaanperä hoiteli kotiin. Vopat taas oli ylivoimainen Kankia vastaan, mutta ei sekään yksin materiaalierosta johtunut, vaan kokemuksesta.
No mitoissa ei mutta kokemuksessa kyllä.
Nelonen sitten näytti tuon tappelun. Eihän se mikään tappelu ollut, kun Norton otti tappeluun varaslähdön, eikä Murphy ehtinyt edes hanskoja heittää. Tietty jos HIFK:n pelaaja olisi ollut se mäiskijä, niin olisin onnesta soikeana.
Vapahtaja
22.10.2005, 23:53
Nelonen sitten näytti tuon tappelun. Eihän se mikään tappelu ollut, kun Norton otti tappeluun varaslähdön, eikä Murphy ehtinyt edes hanskoja heittää. Tietty jos HIFK:n pelaaja olisi ollut se mäiskijä, niin olisin onnesta soikeana.
Norton vs Murphy (http://jaahyaitio.pp.fi/norton_vs_murphy.avi) (5MB, video vaatii xvid codecin)
Siinä vielä linkkinä niille ketkä haluavat nähdä, eivätkä syystä tai toisesta Nelosen urheilulähetystä kattoneet.
Aikasta yksipuolinen nujakkahan tuo oli, no olipahan jotain viihdykettä sentään jokerifaneillekin..
edittiä: perkeles, onkos Mika Saukkonen saanu uuden duunipaikan. Näytti olevan Saukkonen linjatuomarina tossa ottelussa. :)
Aikasta yksipuolinen nujakkahan tuo oli, no olipahan jotain viihdykettä sentään jokerifaneillekin..
Kiitos linkistä, jäi meinaan Nelosen "urheiluruutu" katsomatta.
Yksipuolinen nujakkahan tuo tosiaan oli, sikäli tuomio aivan oikea - melkeinpä olisi voinut jättää Murphyltä sen kympinkin pois rangaistuksista, mutta kaikkiaan oikeansuuntainen tuomio, että vain aloittaja lensi pihalle ja Murphy sai jatkaa tahkoamista kentällä, saman linjan soisin jatkuvan liigassa jatkossakin.
vlad.
Norton vs Murphy (http://jaahyaitio.pp.fi/norton_vs_murphy.avi)kiitos.
Kyllähän Norton vei tanssia, jos tosiaankin tanssista voidaan puhua, satanolla. Jotenkin näki, ettei Murphy odottanut kyllä yhtään Nortonin iskuja - ja ei päässyt tappeluunkaan näin ollen mukaan ollenkaan - vaan jäi alakynteen huonon reagointinsa takia.
Harmi, että Brad Norton ajettiin kentältä ulos. Varmasti tietyllä tapaa sekoitti Jokereiden puolustuspalettia ainakin hetkeksi, kun nikkaripakki ja pelillinenkin sielu lähti suihkuun "nyrkkeilyn" aloituksesta. Tyhmä tuomio mielestäni - jälleen kerran.
Vittuako menee sörkkimään sinne maalivahtia, jos ei kerran osaa vastata teoistaan. Varaslähto? "Hei anteeks neiti, sä tökit meidän maalivahtia, nyt muuten lähtee pää irti." Perustappelu, jossa HIFK:n pelaaja nyt vaan murjottiin, turha siinä selitellä. IFK ei ole liigan fyysisin joukkue, eikä sieltä löydy parhaat tappelijat, kuten jotkut täällä voivat luulla. IFK perustaa pelinsä aika pitkälle myös taitoon, minkä takia esimerkiksi tänäänkin voitti. Vittuun tollanen lässytys.
Varaslähtö? Väkisinotto? Mitoissa eroa? Kokemuksessa eroa? Ei ehtinyt hanskojaan heittää?
Ei jumalauta mitä selityksiä. Jääkiekossa on tapana joutua vastaamaan teoistaan. Murphy pelkäsi ja vapisi kuin haavan lehti ja on mitä ilmeisimmin täysi pussy!
Beagle Boy
23.10.2005, 03:51
Nyt kun on muutamaan otteeseen katsonut ton klipin läpi niin enpä sanoisi, että Murphy siellä mitenkään maalivahtia tökii, enemmän siellä jokeripakin maila heiluu ja näyttää siltä että sininen #25 lyö Murphyn mailaan niin, että se kolahtaa veskan patjaan. Paha sanoa mitä edellä on tapahtunut kun pätkä alkaa kesken. No happamia sanoi kettu...
Norton vei kyllä täysin tappelun siitä ei kahta sanaa.Varsinkin vasemman käden pyyhkäisy jolla riisui Murphyn kypärän oli vaikuttava, selkeästi harjoiteltu kuvio..
Tyhmästi vaan teki kun pelasi itsensä suihkuun, olisi viesti mennyt varmaan perille hieman "kevyemminkin" metodein.
Jääkiekossa on tapana joutua vastaamaan teoistaan. Murphy pelkäsi ja vapisi kuin haavan lehti ja on mitä ilmeisimmin täysi pussy!
Mitä Murphy sitten tuossa tilanteessa teki, tuolta asti tuskin ja tuosta asennosta tuskin mojovia iskuja maalivahdin käsille iskee. En tosin ollut pelissä, joten aiemmista tilanteista en tiedä.
Murphy ei ehtinyt mukaan tappeluun, mutta sillä ei olisi ollut mitään väliä. Aika nopea tuomio tuo on kyllä sinulta.
Kieltämättä muakin vituttaisi HIFK-fanina keksiä tekosyitä. Brändi kärsii :).
Hei: tärkeintä, että niitä tappeluita syntyy, niiden voittajilla ei ole niin paljon väliä. HIFK tappelee silloin tällöin ja se on ihan jees ja kuuluu lajiin.
Tietty jos HIFK:n pelaaja olisi ollut se mäiskijä, niin olisin onnesta soikeana.
Reilu tunnustus. Oikein! Viime kaudella Jokereiden pieksäessä HIFK:n jotain 6-0 ja Vopatin samoin luvuin Kankaanperän, Jatkoajassa oli melkoinen määrä IFK-henkisiä kirjoituksia, jossa ylistettiin Vopatin toimintaa ja nähtiin HIFK:n voittaneen henkisesti koko ottelun. Jokereiden fanit ovat joko fiksumpia tai eivät ymmärrä sitten niin hanskausten perään, sillä enpä ole lukenut yhtään kirjoitusta, jossa olisi asetettu HIFK:n dominointi kentällä edes kyseenalaiseksi, vaikka Norton pieksi Murphya sen minkä ehti ennen tuomareiden puuttumista.
Ei ollut elämää suurempi matsi Norton vs Murphy, mutta siitähän ei voi Nortonia syyttää.
Kiitoksia tuosta klipistä. Tappelu oli paljon lyhyempi mitä luulin viesteistä saadun kuvan perusteella. Nortonilla paloi lakki jostain syystä hienosti pyyhkäisee kyllä vasurilla Murphyn kypärän pois ja leikki on valmis. Muutama isku, tuomarit välissä ja thats it. Tokihan Norton tuon vei 100-0, siinä ei mitään. Mietityttää vain, että ketähän Norton ei veisi nykyliigasta. Helgen kanssa varmaan menisi tiukoille, joten Helge voisi vaikka tulla tänne päin.
Harmi kun Jokereilla ollaan hävitty jo kaksi hanskausta. IFK ei ole liigan fyysisin. IFK ei taklaa. IFK ei tappele, mutta joutuessaan tappeluun, tulee tauluun. IFK on jalat jalat taitojoukkue. Kaiken kertoo se, että Janne Laakkosia on kolme ensimmäistä ketjua täynnä.
Punainen Vaara
23.10.2005, 11:09
Varaslähtö? Väkisinotto? Mitoissa eroa? Kokemuksessa eroa? Ei ehtinyt hanskojaan heittää?
Ei jumalauta mitä selityksiä. Jääkiekossa on tapana joutua vastaamaan teoistaan. Murphy pelkäsi ja vapisi kuin haavan lehti ja on mitä ilmeisimmin täysi pussy!
Vastaamaan teoistaan? Mitäs niin kauheeta Murphy teki, että piti oikein vastata teostaan. Livenä en nähnyt Murphyn tehneen yhtään mitään, enkä tuota videota katsoessani edelleenkään nähnyt Murphyn tehneen mitään.
Omasta mielestäni Norton vaan turhaantui ja päätti alkaa hakkaamaan ensimmäistä vastaantulijaa.Hienosti kyllä hakkasi, ei ollut mitään jakoa Murphyllä.
Kyllähän Nortonia vastaan tapellessa pitää saada aloittajan etu, jos meinaa saada tappelusta vähänkään tasaväkistä. Silloinkin kyllä neppariin tulee, mutta ehkä ei noin murskaavasti.
IFK ei ole liigan fyysisin joukkue,
Mikä joukkue sitten on liigan fyysisin?
eikä sieltä löydy parhaat tappelijat,
Ei niin. Onko joku niin väittänyt?
IFK perustaa pelinsä aika pitkälle myös taitoon, minkä takia esimerkiksi tänäänkin voitti.
Ovatko fyysisyys ja taito toisensa poissulkevia?
Onko Team Canada fyysinen joukkue?
Onko Team Canada taitava joukkue?
Onnenks ei oo Louhi HPK:ssa enää pelaamas. Tulis koko HIFK:lle turpiin.
Kyllä siellä on ihan turha etsiä suomalaisen oikeustajun mukaista syyllistä. Jos se on ollut Murphy maila niin se riittää, vaikka ei olisi itse lyönyt kassaria. Sama kuin viime kaudella Gill tökkäsi Kantorin kumoon joka sitten osui Rolosonia päin:) Sitten oli valmiina Ilmajoen painikerhon harjoittelua kuinka mies poistetaan päästä heittämällä kassarin alueelta:)
Sitä on pohjois-amerikkalainen kiekko. AND I LOVE IT!
Onnenks ei oo Louhi HPK:ssa enää pelaamas.Mitäs se Jyrki siellä sitten tekee?
Brunberg
23.10.2005, 12:57
Jotain matöfakin' syöttöjä se on siellä tehnyt ja eilen vahingossa yhden maalinkin. Ei se pelannut kai silti ole. ;)
Gill tökkäsi Kantorin kumoon AND I LOVE IT!
Harvoin raumanpoika vetää Gillin näihin juttuihin. Eilinen kulkee mielestäni turhaan nimellä tappelu mutta jos Murphy olisi hanskat pudottanut niin tappelu olisi silti luultavasti ollut lyhyt. Sen verran vakuuttavia moukareita Norton pudotteli. Kunpa Nickerson ei yrittäisi häntä vastaan. Loppuu lupaavan junnun ura:)
Mikä joukkue sitten on liigan fyysisin?
Perustuu omiin kokemuksiin, joiden mukaan Ässät on tällä hetkellä se fyysisin.
Ei niin. Onko joku niin väittänyt?
Ei, mutta joku on voinut saada sellaisen kuvan.
Ovatko fyysisyys ja taito toisensa poissulkevia?
Ei ole. Kuka niin on sanonut?
Lätkätappeluiden yhteydessä kuulee kerran jos toisenkin selityksiä, milloin ei ehditä matsiin mukaan tms. Milloin ei olla saman kaliiperin äijiä tai jokin muu ei täsmää, näin on tapahtunut kautta aikojen ja näin varmaan tulee tapahtumaan vastaisuudessakin niin kauan kuin fanit käyvät keskusteluja kiekkotappeluista.
Kiekossa joutuu myös vastaamaan teoistaa, toisinaan vastuun joutuu kantamaan hyvinkin olemattomasta teosta, toisinaan taasen teko on sellainen jonka kaikki näkevät tuomittavana ja sellaisena josta on ehdottomasti kannettava vastuunsa.
Mutta lienee kuitenkin aivan liian varhaista lähteä leimaamaan Murphy pussyksi yhden tapauksen perusteella jossa hän kuitenkin yritti vastata teoistaan tajuttuaan tilanteen todellisuuden - tilannetta voidaan verrata Nickersonin tapaukseen, ei häntäkään kuitenkaan kaikesta huolimatta kannata vielä liiankin kanssa ryhtyä leimaamaan pussyksi. Kumpikin ovat varmasti herroja jotka kykenevät matsaamaan tasapäisesti liigan normipugilistien kanssa.
vlad.
Jokereiden fanit ovat joko fiksumpia
Seurattuani taas eilen paikallista fanikatsomoa pelin ajan, rohkenen epäillä tätä vahvasti.
Murphy-Norton -mätöstä ei juuri edes kehtaa sanoa mitään, selkeästi meni Nortonille. Ei tainnut saada Murphy yhtään iskua sisään, eipä tosin hirveästi yrittänytkään. Vakuuttava on Norton osastollaan, joskin mielestäni huonosti arvioitu hippasille lähtöhetki. Kaiken kaikkiaan lopputulema toi mieleeni toisenlaisen haun, mihin on totuttu, mutta voi olla, että tämä oli pelkkää harhaa.
Oli miten oli, Sami Helenius kelpaisi tänne, kun kerta pelataan vielä narreja vastaan viisi kertaa.
aceman81
23.10.2005, 16:22
Osuko Murphy veskaan? Ilmeisesti, niinku Wade sanos...Aika nopee tilannehan tuo oli. Norton ui liiveihin ja antoi pari napakkaa. Selvisi kuitenkin prk:lla. Ja kuten edellä mainittiin, 2+2 olisi ollut vähintäänkin riittävä Murphylle. Edelleen ihmetyttää miksei Topon päällekarkausta torstaina palkittu suihkukomennuksella? No, onko välii kun voitettiin.
On todellakin tapana, kuten Varis joutui aikanaan vastaamaan Mäkiaholle selästä taklauksestaan. Kuitti tuli heti, vähän kuten Norton kuittasi eilen. Narrifanit pitivät Mäkkäriä ämmänä, miksei nyt Nortonia? Ei ole loogisuus monenkaan vahvoimpia puolia.
Mutta onneksi täältäkin n. 0,5% IFK-faneista löysi jotakin moititavaa Nortonin nujakoinnista eilen, tuli Gagsille ja Koalalle ja kumppaneille sauma päästä heittämään "laadukasta" kuittia.
Mietsuslav
23.10.2005, 20:42
On todellakin tapana, kuten Varis joutui aikanaan vastaamaan Mäkiaholle selästä taklauksestaan. Kuitti tuli heti, vähän kuten Norton kuittasi eilen. Narrifanit pitivät Mäkkäriä ämmänä, miksei nyt Nortonia? Ei ole loogisuus monenkaan vahvoimpia puolia.
Varisko se olikin joka Bendaa ajoi selkään? Mielenkiintoinen teoria toki, mutta itse en lähtisi tämän jälkeen loogisuudella keulimaan. Luulen, että monet (en minä) pitivät Mäkkäriä ämmänä sen takia, että kohteena oli juuri Varis. Moni IFK-fanikin pitäisi varmasti Nortonia ämmänä jos eilisenä kohteena olisi ollut Salmelainen.
Eikä Norton mitään kuitannut, kun ei mitään kuitattavaa ikinä tapahtunut. Ilmeisesti Murphyn naama ei miellyttänyt tai Brad yritti herätellä joukkuetta, mutta mistään kuitista ei ollut kyse. Noutonakaan tätä ei oikein voida pitää, koska Murphy ei tuonut IFK:n joukkueeseen mitään lisäarvoa, joka olisi ollut tarpeellista noutaa pois. Murphy oli vain epäonninen uhri, jolle ei jätetty paljon valinnan varaa. Ensi kerralla Norton toivottavasti päästää kaverinkin mukaan, ettei dumareiden tarvitse pelastaa.
Ainakaan sinun logiikkasi ei toimi. Varis on taitopelaaja, joka ei tappele. Murphy taas on tapellut aina. Viimeiset kaksi kautta AHL:ssa tuotti 13 tappelua, joka on enemmän kuin SM-liigan kovinkaan gooni kerää matseja täällä kahdessa kaudessa. Koskaan. Ikinä.
Mutta kuten kirjoitat, ei ole loogisuus monenkaan vahvimpia puolia.
Varis ja Mäkkäri ovat samaa kokoluokkaa eli ei ihan samasta ole kysymys Murphyn ja Nortonin kohdalla.
Norton vei nyt puhtaasti mutta että jos tulee uusinta ilman yllätystä niin Murphy on mukana paremmin.
Varis ja Mäkkäri ovat samaa kokoluokkaa eli ei ihan samasta ole kysymys Murphyn ja Nortonin kohdalla.
Norton vei nyt puhtaasti mutta että jos tulee uusinta ilman yllätystä niin Murphy on mukana paremmin.
Tie Domi on about samankokoinen kuin Arttu Luttinen, ovatko kaverit samalla viivalla tappelussa? Niinpä.
Onhan niitä aina jokusia poikkeuksia kuten Tie Domi jolle on suotu monta tappelijalle hyvää ominaisuutta ja mies on tehnyt pitkän päivätyön omalla sarallaan.
Kuitenkin yleisesti ottaen isompi voittaa pienemmän vai minkä takia kamppailulajeissa on painoluokat?
Murphy kun ei ole mikään tappelija sinänsä vaikka onkin matsannut urallaan tarvittaessa joten kun toinen on vielä 20 senttiä pidempi ja 30 kiloa painavampi ja pääsee vielä yllättämään niin kannattaako lopputulosta ihmetellä.
niin kannattaako lopputulosta ihmetellä.
Onko sitä sitten joku ihmetellyt? Sehän oli 100-0 alusta asti.
Mielikuvitushahmo
23.10.2005, 21:31
Norton vs Murphy (http://jaahyaitio.pp.fi/norton_vs_murphy.avi) (5MB, video vaatii xvid codecin)
Kyllä Norton melkoista kyytiä Murphylle antoi, vaikka tuossa videossa ei ainakaan näkynyt syytä moiselle pöllytykselle. Norton kuitenkin tällä lähetti selvän viestin muille joukkueille Jokerimaalin koskemattomuudesta.
BigRedBob
23.10.2005, 21:43
Ton klipin perusteella on selvää, että Murphy ei edes aikonut tapella missään vaiheessa ja Norton oli päättänyt hakemalla hakea sen matsin.
Naurettavat kommentoinnit Immoselta. "Kacerin pelaaja tökki meidän maalivahtia." Lässyn lässyn. Norton halus tapella, Murphy ei, sillä selvä. Kummatkinko olisi pitänyt laittaa suihkuun? Sama kun Shnappi olis menny Petri Varista haastaan.
Onhan niitä aina jokusia poikkeuksia kuten Tie Domi jolle on suotu monta tappelijalle hyvää ominaisuutta ja mies on tehnyt pitkän päivätyön omalla sarallaan.
Kuitenkin yleisesti ottaen isompi voittaa pienemmän vai minkä takia kamppailulajeissa on painoluokat?
Murphy kun ei ole mikään tappelija sinänsä vaikka onkin matsannut urallaan tarvittaessa joten kun toinen on vielä 20 senttiä pidempi ja 30 kiloa painavampi ja pääsee vielä yllättämään niin kannattaako lopputulosta ihmetellä.
Nooo NHL:n isoimmat tappelijat (McKenna ja McAllister) eivät todellakaan ole parhaimpia vaikka kokoa on 4-5 tuumaa muita tappelijoita enemmän.
Tottakai se koko merkitsee (älä anna naisten kusettaa) mutta vain tiettyyn pisteeseen asti.
Naurettavat kommentoinnit Immoselta. "Kacerin pelaaja tökki meidän maalivahtia." Lässyn lässyn. Norton halus tapella, Murphy ei, sillä selvä. Kummatkinko olisi pitänyt laittaa suihkuun? Sama kun Shnappi olis menny Petri Varista haastaan.
No ei tosiaan ole sama asia.
1) Varis ei ole alan mies, Murphy on ainakin osittain
2) Variksella on vain pari tappelua urallaan, Murphyllä kymmeniä
No ei tosiaan ole sama asia.
1) Varis ei ole alan mies, Murphy on ainakin osittain
2) Variksella on vain pari tappelua urallaan, Murphyllä kymmeniä
Norton on loistava tappelija, Shnabel ei. Murphy on kyllä harakkaa parempi tappelija mutta asian voi suhteuttaa.
Nooo NHL:n isoimmat tappelijat (McKenna ja McAllister) eivät todellakaan ole parhaimpia vaikka kokoa on 4-5 tuumaa muita tappelijoita enemmän.
Tottakai se koko merkitsee (älä anna naisten kusettaa) mutta vain tiettyyn pisteeseen asti.
Aina voi ottaa ääriesimerkkejä mutta yhdeksän kymmenestä kovasta on isokokoisia.
Laraque,Brashear,Boogaard,Brennan,Peters ja lähes kaikki.
Muistan aikanaan kun Uwe Krupp otti matsia Kocuria vastaan niin vaikka mies ei osannut yhtään tapella niin isona pystyi sitomaan kaverin niin että Kocur ei päässyt läheltä lyömään.
Domilla on niin kova iskujen kestävyys että hän on sen avulla ollut pitkään huipulla vaikka pieni onkin.
Iso hyvä tappelija on aina paremmassa asemassa kuin pieni hyvä tappelija.
Aina voi ottaa ääriesimerkkejä mutta yhdeksän kymmenestä kovasta on isokokoisia.
Laraque,Brashear,Boogaard,Brennan,Peters ja lähes kaikki.
Laraque, Brashear, Brennan ovat kaikki 'vain' 6'3 eli about 190cm, ei mitään jättejä NHL:ssä siis. Boogard on iso, myös Peters taitaa olla 6'4 eli snadisti isompi.
Kaikki näistä ovat kovempia kuin 6'8 McAllister tai 6'7 McKenna
Mielestäni yli 190 senttinen toistasataa kiloa painava kaveri on iso.
Olet tehnyt tärkeän havainnon. Kuinka päädyit siihen?
Olet tehnyt tärkeän havainnon. Kuinka päädyit siihen?
Kannattaa ehkä lukea enemmänkin kuin yksi viesti niin ei tarvitse turhia kysymyksiä tehdä.Toiset tietysti osaa vain kirjoittaa ja toiset lukea, no ei voi mitään.
S Gagnon
24.10.2005, 00:40
Go Norton go! Oli syy tapella sitten mika tahansa hieno voitto. Ainahan tata itkemista ollaan harrastettu. Yleensa ei vaan ifk-miesten suusta... Ma ainakin tykkaan tappeluista vaikka oma jatka haviaiskin, that`s life. Muistan kans eraan Doylen joka haastoi 16 vuotiaan Ridan... So what! Hienoa et Rita ei lahtenyt haneen. (Sorry, brittilaiset nappikset...)
Mitäs se Jyrki siellä sitten tekee?
Treenaa nyrkkeilyä:)... (perkele, kun tuli summissa taas heitettyä....kai mä sekotin sen sitten johonkin Laakkoseen)
Harvoin raumanpoika vetää Gillin näihin juttuihin.
niin no, noniin... en tiedä sitten mitä hait. Kunhan nyt sanoin vaan "teoreettisesti", että Nortti on ihan hyvin voinut kopata Murphyn mailaa ja siittä osunut sitten kassaria. Se riittänee ihan hyvin näille rapakon takaisille syyksi. Ei ne rupea mitään CSI:tä virittelemään, että kuka tökkäs ja minkä takia ja millä voimalla:) Raumalla Gill veti Kantorin kumoon ja tämä törmäsi Rolosoniin, joka otti pultit ja Gill siivoili Kantorin pois:) Tuskinpa tuo nyt ihan oikeutettua oli, mutta häävin näköstä katsomoon.
btw. kuka täällä on raumalainen? Mää veikkaan, että meikä asuu lähempänä Isomäkeä kun teikä, sviddu!
[QUOTE=TML]Naurettavat kommentoinnit Immoselta. "Kacerin pelaaja tökki meidän maalivahtia." Lässyn lässyn. Norton halus tapella, Murphy ei, sillä selvä. QUOTE]
Kyllä ainaskin videon mukaan ennen Nortonin ensimmäistä iskua Murphy ottaa luistimen potkun kohti Norttonia ja kohottaa kätensä. Jos noita tuuppimisia hanskat kädessä ei lasketa lyönneiksi. Jos Murphy ei olisi halunnut tapella hänen olisi kuulunut tuuppimisten jälkeen kääntyä ja luistella pois. Eikä varsinkaan kohottaa käsiään.
Minä näin asian näin. Ja ainaskin minulle äiti on pienenä sanonut, että "kuule Narri, sun ei tarvitse tapella jos lähdet karkuun etkä itse kohota nyrkkiä".
btw. kuka täällä on raumalainen? Mää veikkaan, että meikä asuu lähempänä Isomäkeä kun teikä, sviddu!
Mulla matkaa 150 km eli aika tuntumassa oon...
Onks näin?
Pointti oli siinä että McKennalla ja McAllisterilla oli molemmilla 10-15cm pituusetu näihin muihin tappelijoihin verrattuna mutta silti turpaan tuli pahimmillaan todella pahasti.
The Undertaker
24.10.2005, 13:14
Mielenkiintoisia kommentteja Nortonin ja Murphyn välisestä "koitoksesta". Nortonin suoritus siinämäärin suvereeni, notta kysymys halusiko Murphy tapella vai ei, jää mielestäni epäolennaiseksi.
Toisaalta Murphy on todellinen päällikkö; jos toteaa Nortonin käydessä päälle, että ei huvita tapella, antaa pojan lyödä.
Mielestäni Murphy antoi tilanteessa Nortonille signaalin heti alussa ja joutui siitä vastaamaan. Olisi voinut käänyä ja luistella poiskin? No turpaan tuli selkeästi. Petrell ihaili silmät pyöreänä, suu auki vieressä ja ihaili ammattilaisen suoritusta.
Mielestäni Murphy antoi tilanteessa Nortonille signaalin heti alussa ja joutui siitä vastaamaan. Olisi voinut käänyä ja luistella poiskin? No turpaan tuli selkeästi. Petrell ihaili silmät pyöreänä, suu auki vieressä ja ihaili ammattilaisen suoritusta.
Samaa ottelua ja/tai videota on selvästi katsottu.
Freadrich#43
24.10.2005, 13:38
En tiedä Murphyn signaaleista, mutta selkeästi näki että mies ei ainakaan siinä vaiheessa halunnut (yllätys yllätys) tapellla kun Norton yhtäkkiä tiputti hanskat ja iskuja jo satoi kohti päätä. Murphy ei siis ilmeisesti odottanut "myllyn" alkavan ainakaan niin nopeasti. Ei tässä mitään mullistavaa nähty, mutta jokatapauksessa hienoa että Nortonillakin hanskaushaluja löytyy ja toivottavasti nyrkkeilyotteluita hänen osaltaan nähdään tällä kaudella.Siis sellaisia jossa molemmat ovat halukkaita ja lähtö tapahtuu samaan aikaan.
Onks näin?
Pointti oli siinä että McKennalla ja McAllisterilla oli molemmilla 10-15cm pituusetu näihin muihin tappelijoihin verrattuna mutta silti turpaan tuli pahimmillaan todella pahasti.
Pointti on se että hyvä iso tappelija on parempi kuin hyvä pieni tappelija.
Tätä sun on ilmeisen vaikea myöntää.
Kerroppa ne 180 senttiset tai pienemmät raskassarjalaiset viime vuosilta niin minä listaan 190 senttiset sen perään.
Tie Domi...hiljaista.
Ramchester
24.10.2005, 14:38
Jatkoajan Jokeri-faneilla on vielä paljon opittavaa naapurilta, sillä en löytänyt otteluketjusta yhtään, "ei sen väliä vaikka hävittiin, kun tappelu voitettiin"-kommenttia. Sinänsä tuo tappelu oli kyllä hieman turha, mutta ei se kai mene ikinä hukkaan, jos joku vetää hifkiläistä käkättimeen.
Vähissä taitaa olla todelliset haastajat Nortonilla SM-liigassa, Nielikäisen kädet ja Heleniuksen koko on melko tappava yhdistelmä.
psychodad
24.10.2005, 14:46
Vähissä taitaa olla todelliset haastajat Nortonilla SM-liigassa, Nielikäisen kädet ja Heleniuksen koko on melko tappava yhdistelmä.
Uskoisin Helgen kyllä vievän, mutta ehkäpä näemme tämänkin vielä kauden aikana. Tosin ei niin väliä vaikkei nähtäisikään. Silti ehkä luonnollisin vastustaja Nortonille.
Olisi kyllä mahtavaa nähdä nykyliigassa muitakin "isoja" miehiä hippasilla kuin Helge ja Nielikäinen sekä Kankaanperä ja Snabel. Toivotaan että Helge löytää Nortonin, sen verran vakuuttavia moukareita lähti.
Off toppina: Psykoiskän allekirjoitus naurattaa mukavasti. Harmi että kontio poistui joukoistamme.
Freadrich#43
24.10.2005, 15:04
Toivotaan että Helge löytää Nortonin
se olisi hienointa mitä sm-liiga tällä hetkellä voi tarjota.
Vanha Len
24.10.2005, 15:07
se olisi hienointa mitä sm-liiga tällä hetkellä voi tarjota.
Niin...laadukkaiden ottelujen lisäksi.
Ja hienon tuomarityöskentelyn.
Miellään Heleniuksen ja Nortonin välisen matsin näkis, mutta nähtäväksi jää tapahtuuko vai ei. SM-liigan heavy-weightit :).
JoeyKocur#26
24.10.2005, 15:19
Mikäs sen laadukkaammaksi ottelut tekisi kun se että kaksi isoa miestä hakkaavat toisiaan keskiympyrässä paljain nyrkein.
Pointti on se että hyvä iso tappelija on parempi kuin hyvä pieni tappelija.
Tätä sun on ilmeisen vaikea myöntää.
Kerroppa ne 180 senttiset tai pienemmät raskassarjalaiset viime vuosilta niin minä listaan 190 senttiset sen perään.
Tie Domi...hiljaista.
Sulta menee nyt pointti ohi taas urakalla, yritän tässä sanoa että koon vaikutus on rajallinen ja tietyn pisteen jälkeen sillä ei ole mitään väliä.
Ei liene sattumaa että kaikki NHL:n tämän hetken parhaat tappelijat ovat kokoluokkaa 6'2-6'4 eivätkä 6'5-6'9
Pienemmistä raskaansarjan kavereista tulee mieleen Ray, Odgers, Downey, Langdon, Laus, King, Berube, Vial, Chase jne, kaikki ovat samaa kokoluokkaa Murphyn kanssa.
Mikäs sen laadukkaammaksi ottelut tekisi kun se että kaksi isoa miestä hakkaavat toisiaan keskiympyrässä paljain nyrkein.Tasaisuus, vauhti, maalit, torjunnat, taklaukset, syötöt ja harhautukset noin aluksi.
Freadrich#43
24.10.2005, 15:27
Mikäs sen laadukkaammaksi ottelut tekisi kun se että kaksi isoa miestä hakkaavat toisiaan keskiympyrässä paljain nyrkein.
Ei mikään. Näen jo sieluni silmin kuinka Helenius ja Norton tanssahtelevat 5-6 minuuttia kaukalon päädystä päätyyn tasapäin lyöden vuorotellen toisiaan kasvoihin.
Vanha Len
En tiedä...on tosiaankin aika vaikea kuvitella, mikä tekisi matsit laadukkaimmiksi.
S Gagnon
Miellään Heleniuksen ja Nortonin välisen matsin näkis, mutta nähtäväksi jää tapahtuuko vai ei. SM-liigan heavy-weightit :).
Näin on. Harmi vaan et molemmat ovat pakkeja ja vielä puolustavia. Joten eksyvät harvemmin toiselle puolelle kenttää.
JoeyKocur#26
24.10.2005, 15:31
Tasaisuus, vauhti, maalit, torjunnat, taklaukset, syötöt ja harhautukset noin aluksi.
Jääkiekko on mukava laji kun kaikille se tarjoaa jotain. Toiset tykkäävät Esa Pirneksestä toiset Rudy Poeschekista.
S Gagnon
24.10.2005, 15:35
Sulta menee nyt pointti ohi taas urakalla, yritän tässä sanoa että koon vaikutus on rajallinen ja tietyn pisteen jälkeen sillä ei ole mitään väliä.
Ei liene sattumaa että kaikki NHL:n tämän hetken parhaat tappelijat ovat kokoluokkaa 6'2-6'4 eivätkä 6'5-6'9
Pienemmistä raskaansarjan kavereista tulee mieleen Ray, Odgers, Downey, Langdon, Laus, King, Berube, Vial, Chase jne, kaikki ovat samaa kokoluokkaa Murphyn kanssa.
Hyvin kirjoitettu, nyt ymmärrän. Ehkä kaikkein isoimpien kädet ovat suhteessa hitaammat (Chara, McAllister....). Se mitä tulee "pieniin", niin yhteläisyytenä voisi mainita tasapaino ja "kyky vastaanottaa iskua kaatumatta".
Näin on. Harmi vaan et molemmat ovat pakkeja ja vielä puolustavia. Joten eksyvät harvemmin toiselle puolelle kenttää.
Helenius (mikäli jatkaa Pelicansissa) eksynee usein juuri nimenomaan Nortonin vartioimalle tontille (Jokerien maalinedusta) Pelicansin ylivoimapelin aikana. On siis hyvin mahdollista, että he löytävät toisensa vielä kauden aikana.
Ja nyt listaat 80- ja 90 luvun nimiä.Eikä noista kukaan ollut ihan sieltä kovimmasta päästä parhainakaan vuosinaan.
Tänä päivänä raskassarjalaiset ovat selvästi isompia kuin 80 luvulla.
Eikä tarvitse olla aina isot miehetkään asialla! Tietenkin jos joku saa kiksejä jostain stevekariyan tai ilarifilppulan pikkunäppäristä kikoista, niin hyvä!
Ja nyt listaat 80- ja 90 luvun nimiä.Eikä noista kukaan ollut ihan sieltä kovimmasta päästä parhainakaan vuosinaan.
Tänä päivänä raskassarjalaiset ovat selvästi isompia kuin 80 luvulla.
Kaikki mainitut ovat pelanneet NHL:ssä vielä 2000-luvullakin.
Mutta se ei muuta pointtiani mihinkään, kaikki NHL:n top10 tappelijat ovat alle 6'5 pitkiä.
En tiedä Murphyn signaaleista, mutta selkeästi näki että mies ei ainakaan siinä vaiheessa halunnut (yllätys yllätys) tapellla kun Norton yhtäkkiä tiputti hanskat ja iskuja jo satoi kohti päätä. Murphy ei siis ilmeisesti odottanut "myllyn" alkavan ainakaan niin nopeasti.
Niin en tiedä oliko Murphyllä haluja vai ei mutta näytti ainakin minun silmin katsoen siltä, että tuli hivenen yllätetyksi tappelun alettua niinkin raivoisasti Nortonin taholta, mutta en kuitenkaan ryhdy kritisoimaan Nortonin toimintaa, pelin tiimellyksessä tapahtunut tappeluun haku ja epäilemättä katsoitilanteen sellaiseksi, että Murphy ansaitsi pienen koulutuksen. Eikä tappelussa ollut epäilystäkään kuka sitä vei, enkä usko, että Murphy suuremmin pystyisi vastaan panemaan vaikka saisikin tasaisemman alun matsiin - turpiin varmasti tulisi, mutta olennaista ei ole se, että kumpi voittaa ja kumpi häviää vaan mielestäni olennaisempaa on se, että jos tilanne sitä vaatii niin pudottaa hanskat vaikka vastassa olisikin ylivoimaiselta tuntuva vastustaja.
vlad.
Ramchester
24.10.2005, 18:39
Varaslähtö + väkisinotto
Kun Murphy ei ole mikään puhdas tappelija yleensäkään ja kooltaan parikymmentä kiloa kevyempi ja 15 senttiä lyhyempi kuin Norton jonka ansiot hanskauksista on eri tasoa kuin Murphyllä niin ei ole mikään ihme että Murphy ottaakin turpaansa.
Niin en tiedä oliko Murphyllä haluja vai ei mutta näytti ainakin minun silmin katsoen siltä, että tuli hivenen yllätetyksi tappelun alettua niinkin raivoisasti Nortonin taholta
Cairnsin märinä oli jo melkoinen pettymys, mutta hyvin täällä näköjään muutkin hifkiläiset komppaavat. On se kyllä kumma juttu, että aina kun hifkiläisiä vedetään nokkaan, tappelu on aloitettu väärin, vastustaja on ollut liian iso tai sitten liian kokenut tappelija tai ...
Jätkät on jumalauta kuin jotain vitun tuulisukkia riippuen siitä onko hifkiläinen voittanut vai hävinnyt matsinsa.
Säälittävää!
Cairnsin märinä oli jo melkoinen pettymys, mutta hyvin täällä näköjään muutkin hifkiläiset komppaavat. On se kyllä kumma juttu, että aina kun hifkiläisiä vedetään nokkaan, tappelu on aloitettu väärin, vastustaja on ollut liian iso tai sitten liian kokenut tappelija tai ...
Jätkät on jumalauta kuin jotain vitun tuulisukkia riippuen siitä onko hifkiläinen voittanut vai hävinnyt matsinsa.
Säälittävää!
Saanen huomauttaa, että pyrin tarkastelemaan kaikkia tappeluita mahdollisimman objektiivisesti ja voin aivan mainiosti todeta sen jos muissakin tappeluissa tappeluun lähtö on tapahtunut toisen kannalta yllätyksellisesti tai toinen on ottanut "varaslähdön". En missään nimessä tuomitse Nortonin tekoa, kuten voit viestistä lukemalla päätelläkin - luitko edes viestiäni ajatuksella loppuun saakka? - totean vain, ettei Murphy ollut ajan tasalla tilanteessa ja hänet kirjaimellisesti yllätettiin.
Mikäli luet tämän tai muiden tappeluketjujen viestejäni päädyt varmasti huomaamaan sen etten erityisesti kannata hifkläisia tai saipalaisia tai muidenkaan liigajoukkueiden pelaajia. Tappelut ovat yksittäisiä tapahtumia joita pyrin analysoimaan "kirjoittamattomien" sääntöjen perusteella, sekä soveltamalla näitä sääntöjä omien näkemyksieni mukaisesti.
vlad.
Cairnsin märinä oli jo melkoinen pettymys
En mielestäni märissyt ja annoin tunnustuksen Nortonille kuitenkin voitosta - oli syynä pipi polvi tai ei, niin en ihmettelisi yhtään vaikka mies olisi muutenkin päättänyt - tutulla tavalla - herätellä omiaan heti erän alussa, kun olivat tappiolla.
Mutta se ei muuta pointtiani mihinkään, kaikki NHL:n top10 tappelijat ovat alle 6'5 pitkiä.
Samoin kuin kaikki top 10 tappelijat ovat lyhyempiä kuin 10'5.
Boogaard 6'6 menee kyllä top kymppiin tällä hetkellä eikä isompia tappelijoita siellä tällä hetkellä pelaakaan.
OldTimeHockey
24.10.2005, 20:36
On se kyllä kumma juttu, että aina kun hifkiläisiä vedetään nokkaan, tappelu on aloitettu väärin, vastustaja on ollut liian iso tai sitten liian kokenut tappelija tai ...
...
Jätkät on jumalauta kuin jotain vitun tuulisukkia riippuen siitä onko hifkiläinen voittanut vai hävinnyt matsinsa.Kyllä, aina ollaan ja ihan kaikki. Pakkohan se on uskoa, kun julistuksen tueksi on haettu peräti kolme quotea, joista kaksi on HIFK:ta tunnustavan kirjoittajan näppikseltä.
Mahtavaa tieteellistä tutkimusta.
Donald_22
24.10.2005, 21:37
Boogaard 6'6 menee kyllä top kymppiin tällä hetkellä eikä isompia tappelijoita siellä tällä hetkellä pelaakaan.
Jos kuitenkin odotettaisiin, että kaverilla on enemmän kuin 3 tappelua nhl:ssä ennenkuin aletaan julistamaan sijoituksia...
Vai ei ollut Berube koskaan kirkkainta kärkeä? Langdonkin on ollut suurimman osan urastaan (New Yorkin vuodet ainakin) top-10:ssä. Raykin voidaan parhaimipina kausinaan laskea tuohon kategoriaan, kuin myös Laus.
Vanha Len
24.10.2005, 22:17
mutta olennaista ei ole se, että kumpi voittaa ja kumpi häviää vaan mielestäni olennaisempaa on se, että jos tilanne sitä vaatii niin pudottaa hanskat vaikka vastassa olisikin ylivoimaiselta tuntuva vastustaja.
vlad.
Eli Jämtin oli äijä alkaessa nahistelemaan lostedin kanssa...?
Säälittävää!
On se kumma kun aina löydetään ne pari tiettyä quotea. Aika moni (minä mukaanlukien) ollaan Nortonia ylistetty.
Eli Jämtin oli äijä alkaessa nahistelemaan lostedin kanssa...?
Muistaakseni en olekaan tuominnut Jämtiniä neidiksi hänen tapeltua ja hävittyä Lostetdille. Asiallista toimintaa häneltä, että vasta teostaan vaikka saikin nekkuunsa. Muutenkaan en ymmärrä tiettyjen kirjoittajien Jämtinin dissaamista, hänenkaltaisiaan pelaajia tarvitaan joukkueissa yhtälailla kuin maalitykkejä ja puolustavia puolustajiakin.
vlad.
Jos kuitenkin odotettaisiin, että kaverilla on enemmän kuin 3 tappelua nhl:ssä ennenkuin aletaan julistamaan sijoituksia...
Vai ei ollut Berube koskaan kirkkainta kärkeä? Langdonkin on ollut suurimman osan urastaan (New Yorkin vuodet ainakin) top-10:ssä. Raykin voidaan parhaimipina kausinaan laskea tuohon kategoriaan, kuin myös Laus.
Niin Berube kuin Rob Raykin alkoivat olla loppuvuosinaan aika kovilla kun vastustajat kasvoivat.Nykyään tappelijoiden koko on huomattavasti suurempi kuin 80-luvulla tai 90-luvun alussa vaikka iso se 80-luvun ehkä kovinkin kaveri eli Dawe Brownkin oli eli 6'5.
Mutta ehkä kannattaa lopettaa tämä väittely tähän mutta fyysiset laitkin sen jo sanoo että 110 kiloisella on huomattavasti paremmat edellytykset tappeluissa kuin 80-90 kiloisella.
Donald_22
25.10.2005, 00:13
Kavereilla tuli yksinkertaisesti ikä vastaan, kuten tuli mm. Probertilla jolla oli huomattavasti enemmän ongelmia uransa lopussa kuin Berubella ja Rayllä, vaikka olikin näitä paljon isompi. Berubelle edellytyksen menestyä isompiaan vastaan loivat erittäin nopeat kädet, joiden avulla myös Probertkin sai häneltä kyytiä (parempina vuosinaan). Ray oli erittäin kova lyöntinen. Ray ottikin usean mielestä voiton Brownia vastaan. Vanhoilla päivillään Berube myös tyrmäsi ison miehen, Andy Suttonin 198cm. Tappeluissa on monia muitakin asioita jotka vaikuttavat kuin vain koko
Tappeluissa on monia muitakin asioita jotka vaikuttavat kuin vain koko
Nimenomaan näin. Kehässä pituudella ja massalla on enemmän merkitystä, mutta jäällä asia on toinen. Domi on yksi suosikkini ja suhteessa hyvin hän on matsannut, koostaan huolimatta. Jopa erinomaisesti parhaimmillaan.
Toi sun logiikkasi hakee kyllä vertaistaan, palataanko tähän keskusteluun siinä vaiheessa kun NHL:stä (tai mistä tahansa) löytyy 10'5 kokoisia ihmisiä?
Boogaard on siis ainoa 6'5 tai isompi joka on NHL:n top10:ssä ja se jotenkin todistaa väitteesi??? ei hyvää päivää, virta päälle!
Ihmisen pituus nyt vaan sattuu olemaan rajallinen ja kaikkein pisimmät hakeutuvat koripallon piiriin.
Siksi on turha vertailla jotain 6'5 tai 6'6 kokoisia pelaajia koska niitä on liigassa niin vähän että tuollaisella otannalla ei ole mitään merkitystä.
Mutta jos katsot kokonaisuutta niin näet että kaikki parhaat Domi pois lukien ovat kokoluokkaa 6'2-6'6.
Ihan loppuun kysymys että onko sinun mielestäsi koolla merkitystä tappeluissa vai ei ja jos ei niin sitten kunnon perustelut.
Freadrich#43
25.10.2005, 10:05
Isomman tappelijan etuna kaukalossa on hyvä ulottuvuus, pienen kaverin voi olla vaikea saada iskuja perille jos ei ylety lyömään kasvoihin vastustajan pitäessä kiinni. Luistimilla kun tapellaan niin tasapainolla on hyvinkin iso rooli ja sillä miten vastustajan tasapainoa osaa horjuttaa ja itse pysyä pystyssä ja lyödä.Myös voima on toki tärkeää ja sehän ei sinänsä ole riiippuvainen pelaajan fyysisestä koosta. esim. domin tyylihän perustuu paljon vastustajan tasapainon rikkomiseen ja samalla lyömiseen. mies pyörii ympyrää ja retuuttaa samalla kun vasuri laulaa. enemmänkin on siis kyse siitä minkälaisella tyylillä tappelee ja osaako käyttää omia ominaisuuksiaan hyödyksi oikealla tavalla. tottakai jos on kaksi muuten täysin samanlaista pelaajaa joista toinen on isompi, niin isompi voittaa.
Kavereilla tuli yksinkertaisesti ikä vastaan, kuten tuli mm. Probertilla jolla oli huomattavasti enemmän ongelmia uransa lopussa kuin Berubella ja Rayllä, vaikka olikin näitä paljon isompi. Berubelle edellytyksen menestyä isompiaan vastaan loivat erittäin nopeat kädet, joiden avulla myös Probertkin sai häneltä kyytiä (parempina vuosinaan). Ray oli erittäin kova lyöntinen. Ray ottikin usean mielestä voiton Brownia vastaan. Vanhoilla päivillään Berube myös tyrmäsi ison miehen, Andy Suttonin 198cm. Tappeluissa on monia muitakin asioita jotka vaikuttavat kuin vain koko
No katso tämän päivän tappelijoita ja heidän kokojaan niin näet ovatko he pieniä vai isoja.
Eikä Ray ollut koskaan mikään erityisen kovalyöntinen.
Jos halutaan lopettaneista pienemmistä kavereista katsoa todella kovalyöntinen niin sellainen oli Joy Kocur.
Domi on pärjännyt kehissä ainoastaan ison päänsä takia josta ei tule verta millään ja sitä saa takoa vaikka kuinka kauan niin kaveri ei ole moksiskaan.
Tottakai tappeluissa on merkitystä monella muullakin asialla kuin koolla mutta turha sitä on vähätellä.
Freadrich#43
25.10.2005, 10:29
Domi on pärjännyt kehissä ainoastaan ison päänsä takia josta ei tule verta millään ja sitä saa takoa vaikka kuinka kauan niin kaveri ei ole moksiskaan.
tulee mieleeni muutaman kauden takaa ottelu jossa Domi tyrmäsi kaksimetrisen Oliwan ja jos nyt oikeen muistan niin Oliwa ei kyllä saanut yhtäkään iskua osumaan lähellekkään Domin kasvoja. Tämä siis vaan esimerkkinä siitä että huomattavasti pienemmällä pelaajalla voi olla täysin hyvät mahdollisuudet jopa ison pelaajan tyrmäämiseen.
Joey Kocur on hyvä esimerkki nimenomaan tyrmääjänä tunnettuna pienehkönä tappelijana ja jopa legendaarista Tony Twistiä voinee pitää ainakin lyhyehkönä tappelijana. Eli todella kovia miehiä löytyy kaikista kokoluokista ja jäällä mitä tahansa voi tapahtua.
Donald_22
25.10.2005, 10:44
Eikä Ray ollut koskaan mikään erityisen kovalyöntinen.
Jos halutaan lopettaneista pienemmistä kavereista katsoa todella kovalyöntinen niin sellainen oli Joy Kocur.
Et kyllä tiedä mistä puhut jos väität että Ray ei ollut kovalyöntinen. Kaverilla taitaa kuitenkin olla eniten tyrmäyksiä (ko/tko) Nhl:ssä.
Rayn voittoprosentti on luokkaa 51 kun Probertilla se on 59,Dave Brownilla 62,
Laraquella 59,Semenkolla 63,Kocurilla 61 ja listaa voi jatkaa aika pitkälle.
Ray oli keskitasoa hieman parempi, ei koskaan ihan huippu.
Ihan loppuun kysymys että onko sinun mielestäsi koolla merkitystä tappeluissa vai ei ja jos ei niin sitten kunnon perustelut.
Olen kommentoinut tätä jo monta kertaa tässä ketjussa mutta toistetaan nyt: koolla on merkitystä tiettyyn rajaan asti mutta tietyn pisteen jälkeen sillä ei ole mitään merkitystä. Esim. NHL-tappelijan optimipituus näyttäisi olevan 6'3 tai 6'4, tätä isommilla jätkillä alkaa tasapaino ja hitaus tulla ongelmaksi.
Tami Talk
25.10.2005, 12:13
Rayn voittoprosentti on luokkaa...
Kertokaapas muuten maallikolle ja pussy-kiekon ystävälle, miten (ja kuka) nämä voittoprosentit oikein määrittää? Onko kyseessä tappelijoiden omat mielipiteet? katsojien mielipiteet? jonkin "virallisen" tahon mielipiteet? Kun noita "fight-cardeja" kerran ihan vakavissaan tietyissä piireissä täytetään, Suomessakin.
Sm-liigaan palatakseni olen katsellut noita näiden sivustojen klippejä ja pussy-puolueettomana on useimmista kähinöistä vaikea sanoa kuka voitti kenetkin. Täällä kirjoittajat löytävät usein oman suosikkinsa voittajaksi tai ainakin vähintään tasapeliksi. Tappelut jaetaan itselle sopiviin osiin "alussa sai pari iskua"..."lopussa sai osumia, vain tuomari pelasti" jne.
Mitenkä tuomitaan "varaslähdöt", sitomiset, tappeluhaluttomuudet jne?
Kun "fight-cardeja" täytetään, voiko samalla tappelulla olla kaksi voittajaa? Voiko sama tappelu olla toiselle voitto ja toiselle tasapeli?
Kumpi voitti Hirsovitsi vai Komarov? Helenius vai Nielikäinen? Lostedt vai Schneider? Ben-amor vai Nickerson? Kuka sen VIRALLISESTI määrää?
Olen kommentoinut tätä jo monta kertaa tässä ketjussa mutta toistetaan nyt: koolla on merkitystä tiettyyn rajaan asti mutta tietyn pisteen jälkeen sillä ei ole mitään merkitystä. Esim. NHL-tappelijan optimipituus näyttäisi olevan 6'3 tai 6'4, tätä isommilla jätkillä alkaa tasapaino ja hitaus tulla ongelmaksi.
Näitä tosi isoja on ollut niin vähän että mitään varmaa ei voi sanoa.
Moni tosi kova on ollut isompi kuin 6'4.
6'5 on ollut esimerkiksi Brown ja Grimson.
JoeyKocur#26
25.10.2005, 12:39
Ihan vaan sanon, että noita dropyourglovesin antamia voittoprosentteja ei kannata kovin tarkkaan syynätä. Kannattaa mielummin puhua vain niistä tappeluista mitä on itse nähnyt.
Ja mitenkäs pelkkä voittoprosentti vaikuttaa tyrmäysten määrään? Jos puhutaan pelkästään kovalyöntisyydestä, ei voittoprosentilla ole asiassa juuri mitään merkitystä.
Ihan vaan sanon, että noita dropyourglovesin antamia voittoprosentteja ei kannata kovin tarkkaan syynätä. Kannattaa mielummin puhua vain niistä tappeluista mitä on itse nähnyt.
100% samaa mieltä. Onpa siellä useakin fight-review mennyt juuri päinvastoin kuin mitä on kirjoitettu (= pelaajat menneet arvostelijalla sekaisin keskenään). Tähän hätään esimerkkinä KalPan puolustaja Kyle Rossiter repesi nauruun, kun näki Rossiter vs Kostopoulos tappelun arvostelun. Sen mukaan Rossiter hävisi tappelun, vaikka oli itse kyykyttänyt Kostopoulosin joka ei kertaakaan lyönyt.
Näitä tosi isoja on ollut niin vähän että mitään varmaa ei voi sanoa.
Niin, olisiko tässä kohtaa syytä miettiä miksi?
Pitkistä en tiedä mutta menkääpä katsomaan kuinka iso (pelkkää lihasta) Laraque riepottelee May:ta. Löytyy hockeyfights.com:ista. Laraque on mahtava! Melkeimpä yhtä kova kuin Simon.
Donald_22
25.10.2005, 14:22
En missään vaiheessa sanonutkaan Rayn olevan paras vaan, että parhaimilla kausilla saatettiin laskea top-10:iin. Ei kannata myöskään sokeasti katsoa tuolta sivustolta kukan on paras voittoprosenteilla, koska hyvin monesta tappelusta ei ole raporttia ja suurin osa on yhden ihmisen mielipiteitä. Edelleenkin kiinnostaa tietää mihin perustuu väittämäsi Rayn lyöntivoimasta.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.