PDA

View Full Version : "Hevosmiesten tietotoimisto"

Kirveellä töitä
29.10.2004, 12:50
Nyt on siis laitettu huhuja liikkeelle Kun Ville Nieminen loukkaantui. Tarvitaanko me edes tilalle pelaajaa vai pystyvätkö muut nostamaan tasoaan ja paikkaamaan Villen jättämän aukon?
Huhuareena on nostanut esille Chicagon hyökkääjän Theo Fleuryn kahdella tähdellä ja Islanders-puolustajan nimeltä Adrian Aucoinin.
Lisäksi "hevosmiesten tietotoimisto" on pistänyt liikkeelle huhun, että Tapparan johdolla olisi verkot vesillä Dallasin suunnalla ja mahdollisen NHL-hyökkääjän sopimus julkaistaisiin ensi viikolla (45).
Mikko Leinosen mukaan ketään ei aktiivisesti etsitä, mutta tilannetta tarkkaillaan...

Fallossymboli
29.10.2004, 13:50
Theo ei ole pelannut missään sitten kuntoutukseen lähtönsä kaudella 02-03. Ikää alkaa olemaan ja en ainakaan ole bongannut minkäänlaisia juttuja, joissa väläyteltäisiin ajatusta mahdollisesta paluusta kentille. Liekö mies päässyt demoneistaan eroon vieläkään? Aika väsynyt huhu, tyypillistä Huhuareena-scheissea.

Aucoin on kai tuolla listalla keikkunut jostain syystä jo alkusyksystä lähtien. Nythän kannattaisi todellakin iskeä ja napata Villen stuntiksi iso mutta kankea pakki...

Jos sopiva änärimies olisi halvalla tulossa ottamaan pelituntumaa niin eikun paperia eteen, ainakin siihen asti kun Nimo palaa ruotuun. Jos rahaa riittää ja peliesitykset edellyttävät ja työsulku jatkuu niin jatkopaperi kauden loppuun.

Suomennettuna Leinosen lausuntohan siis tarkoittaa että nimi on jo paperissa ja mies reeneissä lauantaina.

tsei_tsei
29.10.2004, 17:47
Niin, veroale houkuttaa hankkimaan vielä ulkomaalaisen vahvistuksen. Niemisen loukkaantumisen takia ei sellaista mielestäni kuitenkaan tarvitse hankkia. Eri asia on, että jos Chlubnasta yritetään eroon.

Itse en kuitenkaan tässä vaiheessa haluaisi uusia pelaajia joukkueeseen. Leveyttä maalintekijäsektorille kuitenkin riittää, kun Venäläinen on osoittanut piristymisen merkkejä. Lisäksi Chlubna on kuitenkin ollut ihan hyvä, vaikka pistesaldo onkin vaatimaton. Osasyynä tässä on kuitenkin vähäninen peliaika (etenkin ylivoimalla) ja ei niin helmet ketjukaverit. (ok, Ojanen on nyt herännyt pelaamaan)

Kossun ja Nimon poissaolon myötä myös Pyymäki ja Nurmi saavat peliaikaa, mikä on erittäin suotavaa.

Se osasto, joka Tapparalla on heikompi, on puolustuspää. Vaikka Mikko Pukka on parantanut tasoaan, niin ei kovassa paikassa ole montaa pakkia, jonka voi huoletta laittaa kentälle. Saravo-Puistola-kaksikko on loistava, Kantor-Myllykoski pelaa ihan hyvin hyökkäyspäässä, mutta omissa pyörii välillä. Gustafsson on pelannut nyt huomattavasti paremmin kuin viime kaudella, kun on päässyt oikeaan rooliin. Silti Gusse-Pukka-pari on riskialtis kovemmissa paikoissa. Vielä kun huomioidaan, että Anssi Salmela on pelannut alle odotusten, niin riskejä tällä osastolla on.

En kuitenkaan innostu uudesta puolustajastakaan. Haluan Pukalle ja Salmelalle vastuuta, sillä pelaaminen kehittää. Lisäksi pelipaikkaa kärkkyy Mäntymaa, joka on parantanut viime kaudesta. Sanotaanko näin, että mestaruusjoukkueessa pitäisi olla vielä yksi hyvä pakki, mutta tällä hetkellä taivun kuitenkin "näillä mennään" -ajatteluun.

Tähän on useampikin syy. Ensinnäkin, Tappara ei ole sortunut liiemmin törsäilyyn viime kausina enkä näe syytä aloittaa sitä nyt. Toisaalta joukkue haluaa varmasti jälleen kunnon menestystä ja mestaruuden. Mestaruuskaudellahan tehtiin lisäpanostuksia (Kuivalainen, Marusak, Jämsen). Toisaalta, vaikka pelaajia on nyt enemmän tarjolla ja hinta-/laatusuhde on varmasti parempi ei ole varmuutta, että NHL työsulku ei päättyisi. Jos Nieminen ja mahdollinen vahvistus lähtee, niin huomattavasti mukavampaa on, jos varalla on pelaajia, jotka ovat saaneet pelata syksyllä joukkueessa.

Eli tällä hetkellä ei ole mielestäni käyttöä vahvistukselle, vaikka sellaisen hankkiminen voisikin houkuttaa.

eagle
29.10.2004, 17:52
Riippuu vähän minkä tason kaverista on sitten kyse. Jos sieltä jotain Aucoinia tuodaan, niin nej tack, mutta jos vaikkapa Iginlan olisi Nimo puffannut tänne, niin ehkä sen voisi just ja just ottaa. Eli mielestäni jos ei löydy ketään joka oikeasti olisi täysin pommin varma suoriutuja ja tulisi silti sopuhintaan, niin jätetään ostamatta.

Henkka
29.10.2004, 20:14
"Jotain" Aucoinia? :) Kyseessä on kuitenkin Islandersin ykköspakkia ja NHL:n Top-20 kuuluva puolustaja. Aucoinia pitäisin juuri sellaisena pomminvarmana suoriutujana.

Tsei_tsein kommenttiin ei ole paljoa lisäämistä.

eagle
29.10.2004, 20:52
Viestin lähetti Henkka
"Jotain" Aucoinia? :) Kyseessä on kuitenkin Islandersin ykköspakkia ja NHL:n Top-20 kuuluva puolustaja. Aucoinia pitäisin juuri sellaisena pomminvarmana suoriutujana.

No itse en pitäisi, liike tuottaisi varmasti ongelmia isossa kaukalossa(tosin Aucoinhan on pelannut aiemminkin että ehkä siinä mielessä sopeutuisi hyvinkin). Ja juuri jonkun StluisIginlaLemieuxin vaikutus olisi niin markkina-arvolta että nuorten pelaajien kehittäjänä(jopa lyhyessä ajassa) ihan toista kun Aucoinin tai Aucoinin tapaisten.

Tseitseiltä kyllä kaikinpuolin hyvä kirjoitus, mutta kyllä minä edelleen vastaan ottaisin jos sopuhinnalla joku valovoimainen tähti saataisiin(mihin tosin en kyllä usko ollenkaan). Varsinkaan hyökkäykseen en ketään kaipaa, ellei sitten Chlubna ole lähdössä, jos ei ole tosiaankin todella kovan tason kaveri. Puolustukseen voisi vähän helpommin vielä mennä, mutta toisaalta Pukka&Gusse varmaan ovat mandaateilla siellä ja tahdon taas Salmelan ja Mäntymaankin saada peliaikaa.

Tiivistetysti, jos joku TOSI kova kaveri saadaan HALVALLA, niin sitten sopii, muuten ei.

Torsti
03.11.2004, 08:44
Morrowin puute hieman jäi harmittamaan.

KingKeimo
05.11.2004, 21:52
Länsirannan tietotoimistosta levinnyt huhu että Niemisen ranne mennyt lopullisesti paskaksi?

Kyylä
05.11.2004, 22:44
Itse kuulin taas luotettavasta lähteestä kaverin kaverilta, jolla on kaveri, joka kuuli torilla, että vuoden vaihteen jälkeen Ville voisi vasta aloittaa harjottelun...

axe
06.11.2004, 09:52
Eikös se Veikkaajassa isolla seissyt, että Villen ranne on "lopullisesti paskana" ettei siihen nyt isompaa hevosmiestäkään tarvita? Tarkoitettiin lähinnä, ettei se tule ihan entiselleen, mutta ei pellaamista haittaa.

Mahtiankka
09.11.2004, 16:35
IS Veikkaajan mukaan Tappara on Matt Cooken (http://sportsillustrated.cnn.com/hockey/nhl/players/1765/) perässä.

Kirveellä töitä
09.11.2004, 17:29
Jokuhan sinne hyökkäykseen olisi saatava, Cookesta voidaan olla montaa eri mieltä, tämän hetkiseen Tapparaan mies tosin olisi vahvistus. Käsittäkseni duunariosaston miehiä ellei ole vaihtanut viime vuosista puolustavasta sentteristä hyökkäävämmäksi . Itse lähtisin kuitenkin ensitilassa vahvistamaan puolustusta ja maalivahtiosastoa. Josef Boumidienne olisi tervetullut vahvistus. Samaisen veikkaajan mukaan Kärpät olisi miehen perässä eli heti kun Pentti Lindegren sanoi Urheilukanavan puolella miehen haluavan pelata Suomessa ja mielummin Tampereen Tapparassa niin Kärpät on hyeenan lailla haaskalla... Jumalani Jumalani missä on oikeus? Saatanan Nokian rahoilla mällääjät näpit irti meidän miehestä! Eiköhän se J.Niinimaa ole ihan teidän näköisenne pelimies.

Torsti
09.11.2004, 18:57
Ja täällä kun alettiin jo pelätä, että sentterit loppuu kesken...

tsei_tsei
09.11.2004, 20:12
Matt Cooke olisi kyllä kelpo pelimies. Muistin vanhemmaksi, mutta onkin vielä sen verran nuori, että jäähdyttely ei varmasti kiinnosta. Boumedienne kelpaisi myös, mutta tuskin molempiin mahdollisuutta on.

Näin tappioputkessa tekee kyllä mieli pyörtää vähän entisiä puheita, sillä molemmat olisivat melko tervetulleita. Ehkä Boumedienne kuitenkin ennemmin.

Alex
09.11.2004, 20:28
Cooke on kyllä laituri, eikä sentteri.

Cooke ja Bume nyt tauon aikana rosteriin, niin kaikki olisi jälleen hyvin.

Skeletor
09.11.2004, 20:35
Cooke on tosiaan laituri ja olisi tässä tilanteessa todellinen vahvistus.

Boumediennen tulo puolustukseen olisi myös mahtava juttu. Tosin Oulun rahasäiliöstä heilutellaan todellisia setelitukkuja, joten saa nähdä painaako naisen sana....

Torsti
09.11.2004, 20:41
Joo, asiaa on tarkasteltu hieman eri lähteestä kuin tuolla ylempänä olevasta linkistä. Ja tosiaan miehen pelityylikin sopii paremmin laitaan kuin keskelle. Ilmeisesti hieman parempi mies fyysisellä osastolla kuin Morrow olisi ollut, mutta kiekollisessa pelissä sitten taitaa hävitä paljon selkeämmin.
Eipä silti, kyllähän tuollaisee tyytyisi ihan hymyssä suin. Vaikkei aina niitä voittoja tulisi olisi ne taklaukset edes mannaa. Voisi sytyttää lopunkin joukkueen kuten eräs tällä hetkellä toipilaana oleva.

eagle
09.11.2004, 20:44
Vielä kun hevoset potkis Saarisen pois. Morrow kuulostaa liian hyvältä Tapparaan. Bume kelpaisi ja kyllähän se Cookekin voisi pärjätä(jos motivaatio kohdallaan).

PTS
10.11.2004, 10:51
Jaa-a. Minä olen sitä mieltä, että nykyisessä pelillisessä tilanteessa, vahvistuksen hankkiminen voisi olla huomattavasti joukkuetta piristävä asia. Nyt, kun työsulkukin on päällä ja pelaajatarjonta on huomattavasti normaalikautta parempaa, niin miksi ei vahvistettaisi joukkuetta, jos talous vaan antaa mahdollisuuden.

Nyt tarvittaisiin mielestäni sellaista suoraviivaista maalille menijää, joka osaisi laittaa niitä kiekkoja sinne verkkoon. Jonkinlaista sytyttäjää, Nieminen jätti suuren aukon, joka on näkynyt joukkueen pelaamisessa.

Matt Cooke, jaa-a. Mitään neloskentän kovaa taklaajaa ja vääntäjää Tappara ei tarvitse. 42 pistettä yhden NHL-kauden aikana on kuitenkin sellainen luku, joka antaisi odottaa tehoja. Kun mies oli vielä viime kauden NHL:n pudotuspeleissä noussut joukkueensa ratkaisupelaajaksi, niin voisihan se ollakin vahvistus.

Toki, missä se on sanottu, että Tappara tarvitsisi juuri hyökkääjää. Varmasti oman pään hoitava puolustaja toisi ihmeellisesti täysin uutta pontta Tapparan peliin. On kaksi ongelmaa, hyökkäyspään tietynlainen tasapaksuus ja suoraviivaisuuden puute sekä puolustuksen pelin epävarmuus.

Heh, jos Kärpät vielä Boumediennen hankkii, niin SM-liigan uudesta rahaseurasta numero 1, ei pitäisi olla enään epäselvyyttä.

Kirveellä töitä
10.11.2004, 11:20
Viestin lähetti Alex
Cooke on kyllä laituri, eikä sentteri.

Niin tosiaankin, näyttää nykyään olevan vasen laita. Minun mielestäni mies on kuitenkin aiemmin pelannut keskellä tai sitten harmaat aivosoluni ovat tehneet tepposen.
Tapparan sivuilla on huhuiltu Mikko Pukan siirtymisestä Kajaanin Hokkiin ja vaihdossa tilalle tulisi Tsekkipuolustaja Peter Mocek. Eli alkaa näyttämään siltä, että jostakin ulkolaisesta ollaan luopumassa luultavasti Chlubnasta. Edelleen kuitenkin täytyy muistaa näissä spekulaatioissa tämän ketjun otsikko.

eagle
10.11.2004, 12:22
Jos joukkuetta vahvistetaan ulkomaalaisella ja joku Chlubnan ottaa, niin ei kai me tosissaan mitään Mocekkeja tänne otetan? Eihän?

Mr. Smith
10.11.2004, 13:00
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Niin tosiaankin, näyttää nykyään olevan vasen laita. Minun mielestäni mies on kuitenkin aiemmin pelannut keskellä tai sitten harmaat aivosoluni ovat tehneet tepposen.

Kyllä toi Cooke on pelannut viime vuosina kaikkia hyökkäysketjun paikkoja. Aikaisempina vuosina lähinnä C / LW, mutta tuntuu kyllä onnistuvan myös oikeakin laita. Aiemmin jo Ilvekseen ehdottelin Cookea, mutta taitaa sitten kaupungin toinen seura ottaneen vihjeestä vaarin.

Jos tuota Morrowta pidetään sateen tekijänä ja Cookea ei juuri edes noteerata niin kannattaa muistaa, että Morrow pelasi Dallasin ykkösessä 20 min / ottelu ja Cooke Vancouverin kolmosessa 15 min / ottelu. Morrown parhaat pisteet ovat kumminkin 49 ja Cooken 42.

Taklaajana, tsemppaajana ja joukkueen eteen pelaajana Cooke on täysin omaa luokkaansa. Varsin pienelle peliajalle jäänyt ja lähinnä jäähyjen tappamiseen Canucksissa käytetty Cooke omaa kyllä potentiaalia ratkaistakin matseja. Ja varsinkin kun muiden mailat jäätyy pleijareissa niin Cooke nousee aina vaan suurempaan rooliin. Arvostettu kaveri on kumminkin johdon, fanien kuin joukkuekavereiden kesken. Ainakin yhden katsojan Tappara saa otteluihinsa, jos Cooken saavat riveihinsä. Toisaalta jos ei kelpaa Tapparaan, niin tyytyväinen voi olla siihenkin (ja odottaa että Ilves tajuaa ottaa yhteyttä).

Bumesta vielä, että sehän olisi tullut jo Tapparaan, mutta silloin ei Leinosta kiinnostanut. Nytkö Kärpät on sitten sika, jos tarjoaa sille sopimusta?

Taze
10.11.2004, 13:37
Jeh sinne meni Boumedienne, Kärppiin siis ...kele.

Jatkoajan uutinen (http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=3783)

Lust4life
10.11.2004, 13:41
Voi persekarva saatana. Että vielä Bumen veivät. Minä olisin heivannut tuosta Tapparan rosterista puolet pihalle yhden Josefin takia. Kyllä nyt kirpaisee.

Ans kattoo nyt pystyykö se Mikki taikomaan minkäänlaista lotionia tähän kirvelyyn maaottelutauon aikana. Ja mestispakki ei ole sitten semmoinen.

eagle
10.11.2004, 13:45
Onhan meillä Myli&Gusse, mitä me Bumella... joukkueessa on muutamia aivan turhia kalliita pelaajia, kiva että saatu omia junnuja ylös, mutta sitten näitä Gusseja&Mylejä aivan liian korkealla palkalla suhteessa tasoon, niin että itkettää melkein.

Niilo
10.11.2004, 15:28
no vaikka Bume ei olisi mennyt Ouluun, niin ei sitä olisi meilläkään otettu. Vaikka mies olisi käynyt konttorilla juttusilla. Hei saisinks mä tulla teille pelaan lätkää niin eipä olisi miestä tapsun paidassa nähty. Meillähän ei tarvita pakkeja eikä varsinkaan maalivahteja. Mitä nyt on vaan 18 maalia päästetty 3:ssa pelissä. Pelejä on todella helppo voittaa kun ensin laskee omiin sellaiset 6 / peli. Etenkin kun hyökkäyskalustokin on sieltä paremmasta päästä. Maalitykki lubnakin saisi alkaa tekeen niitä maaleja. Ennustankin että ensi kaudella jos ja kun mies pelaa muualla kuin tapparassa takoo hän about 35 maalia kaudessa...

TBK
10.11.2004, 17:07
Kopioidaan nyt tänne sama kun ei uutta jaksa kirjoittaa:

Itse olen nyt kuullut, että syy siihen miksi Bume ei tullut Tapparaan, johtui enemmän Tapparasta, kuin Kärpistä. Leinosen on ilmeisen vaikea niellä ylpeyttään ja toisaalta hyvä niin. Bumehan olisi jo aikaisemmin halunnut mm. harjoitella Tapparan kanssa ennen NHL-kauden alkua, mutta se ei kai ole kokaan Leinoselle käynyt. Bumen kanssa oli käsittääkseni neuvottelut aika pitkällä ennen kuin hän aikoinaan käänsi kelkkansa ja hyppäsi Jokereihin. Tätä Leinosen on ilmeisen vaikeaa antaa anteeksi. Tämä kirjoitus on melkein puoliksi omaa päätelmää.

tsei_tsei
10.11.2004, 18:24
Viestin lähetti eagle
Onhan meillä Myli&Gusse, mitä me Bumella... joukkueessa on muutamia aivan turhia kalliita pelaajia, kiva että saatu omia junnuja ylös, mutta sitten näitä Gusseja&Mylejä aivan liian korkealla palkalla suhteessa tasoon, niin että itkettää melkein.

Paljon Gusse tienaa? Myliä nyt en arvostelisi hirveästi. Ihan kohtuullinen suorittaja, vaikka ei mikään huippumies. Kätisyydestä plussaa.

Muutenkin voisit ottaa vähän tuota hiekkaa pois pillustasi. Ei kaikki nyt niin huonosti ole. Ja Saarisesta sen verran, että oletko edes käynyt katsomassa pelejä pitkään aikaan?

Mr. Smith
10.11.2004, 18:31
Viestin lähetti TBK
Itse olen nyt kuullut, että syy siihen miksi Bume ei tullut Tapparaan, johtui enemmän Tapparasta, kuin Kärpistä. Leinosen on ilmeisen vaikea niellä ylpeyttään ja toisaalta hyvä niin. Bumehan olisi jo aikaisemmin halunnut mm. harjoitella Tapparan kanssa ennen NHL-kauden alkua, mutta se ei kai ole kokaan Leinoselle käynyt.

Kyllähän Bume olisi ollut jo pitkään Tapparassa, mikäli Leinonen olisi hyväksynyt, että on vain siihen asti kun NHL alkaa. Tämähän ei tietysti (kenellekään NHL-pelaajalle) käynyt, joten Bume meni Ruotsiin lyhyellä sopparilla. Lisäksi kun Bumella ilmeisesti nyt on Suomen passi niin hän ei vie edes ulkomaalaispaikkaa.

Toisaalta voihan se olla, että tammikuussa on prongereita ja leetchejä tulossa ja silloin Leinonen voi näyttää taas loistavalta taktikolta.

Torsti
10.11.2004, 21:13
Viestin lähetti tsei_tsei
Paljon Gusse tienaa? Myliä nyt en arvostelisi hirveästi. Ihan kohtuullinen suorittaja, vaikka ei mikään huippumies. Kätisyydestä plussaa.

Gustafsson on ollut hyvä. Näkymätön, mutta omassa roolissaan hyvä. Myllykoski sen sijaan. Ei mielestäni mitenkään kohtuullisesti ole suorittanut. Mietitäämpä Myllykosken aikaisempaa tasoa. Kyllä tämän vuotisessa liigassa (ainakin ne ottelut, jotka minä olen käynyt katsomassa) kaverin otteet ovat olleet ala-arvoisia. Ja siihen seikkaan ei rightin kätisyys ainakaan minun papereissani auta.

Mazza
10.11.2004, 21:28
Jos siihen verrataan millaista informaatiota Myllykoskesta ennen kautta mm. Kärppä-leiristä saatiin, voidaan kyllä olla aika pettyneitä. Liike on hyvää, mutta muuten Myli vaikuttaa olevan jotenkin hukassa kentällä. Joskus ratkaisun tekeminen kiekollisena kestää, jonka jälkeen tulee sitten jokin nopea siirto joka useimmiten epäonnistuu. Täytyy tosin myöntää että olen nähnyt niin vähän pelejä ettei tällainen arviointi oikein edes ole järkevää, mutta tuskin pelkästään niihin otteluihin olen osunut joissa Myllykoskella on ollut ongelmia.

Mies itse arvioi varovasti jossain lehtijutussa syyksi ongelmiin pelityylin, joka on Tapparassa erilainen kuin Kärpissä. Toivottavasti tottumisen myötä (kausi ei kuitenkaan ole vielä edes puolivälissä) suoritukset vielä paranevat, tähän mennessä Myllykosken aikana mennyt tasakentällisin omiin eniten maaleja kaikista pelaajista (vastavuoroisesti myös eniten tehtyjä!). Jos kuitenkin taso säilyy suunnilleen samana läpi koko loppukauden, voidaan Myllykosken kohdalla mielestäni perustellusti puhua pettymyksestä.

eagle
10.11.2004, 21:41

Muutenkin voisit ottaa vähän tuota hiekkaa pois pillustasi. Ei kaikki nyt niin huonosti ole. Ja Saarisesta sen verran, että oletko edes käynyt katsomassa pelejä pitkään aikaan?

Verotietojen mukaanhan tuo oli siellä 60ke tietämillä. Toivottavasti tosin tuossa oli Blueslisää, jota Tappara EI maksa. Myllykoskikin kyllä varmasti tienaa ihan hyvin suhteessa mitä saanut aikaan, kaverihan on perseelläänkin useammin kuin E-junnujen piirisarjassa.

Olen käynyt katsomassa, kun ilmaiseksi päässyt, muutenhan tuota ei katso, ei siis viitsi maksaa tuollaisesta räpellyksestä. Edelleen väitän että kunnollista pelisysteemiä ei ole. Ei siinä mitään jos kentällä viilettäisi Richards, Lecavalier, St.Louis ja Lemieux, niin vapauksia voisi antaa vaikka loputtomasti, mutta kun ei kuitenkaan käsiä niin valtavasti ole, niin joukkueen kannattaisi omistaa jonkunlainen pelisysteemi. Nyt kun saadaan kiekko niin vuorotellen kaverit kokeilee kikkailla alueella.

On pelissä hyviäkin piirteitä ollut, mutta varsinkin nämä yllämainitut puolustajat ja pelisysteemi(tai sen puute) on paistanut silmiin.

tsei_tsei
11.11.2004, 03:14
Täytyy vaan sitten tunnustaa, että makuja on erilaisia. Itse pidän Saarisen nyky-Tapparasta paljonkin - ainakin parhaimmillaan.

Gussesta sen verran, että mielestäni kaveri on tosiaan pelannut hyvin, kun huomioidaan se, että oma rooli on löytynyt. Kun minuutteja ei tule liikaa, niin Gusse jaksaa hoitaa puolustamisen ja on alivoimalla viime kautta huomattavasti parempi. Viime kaudella minuutteja tuli vain liikaa eikä Gusse pysynyt mukana.

Myllykoski ei ole täysin onnistunut, sen myönnän. Joka tapauksessa on tärkeä osta puolustusta. Gussen ja Myllykosken kaltaisia runkopuolustajia tarvitaan aina. Toki hienoa olisi, jos tämän kaksikon tilalla olisi Josef Boumedienne ja vaikka Rob Blake, mutta olen realisti.

eagle
11.11.2004, 12:33
Täytyy vaan sitten tunnustaa, että makuja on erilaisia. Itse pidän Saarisen nyky-Tapparasta paljonkin - ainakin parhaimmillaan.

Gussesta sen verran, että mielestäni kaveri on tosiaan pelannut hyvin, kun huomioidaan se, että oma rooli on löytynyt. Kun minuutteja ei tule liikaa, niin Gusse jaksaa hoitaa puolustamisen ja on alivoimalla viime kautta huomattavasti parempi. Viime kaudella minuutteja tuli vain liikaa eikä Gusse pysynyt mukana.

Myllykoski ei ole täysin onnistunut, sen myönnän. Joka tapauksessa on tärkeä osta puolustusta. Gussen ja Myllykosken kaltaisia runkopuolustajia tarvitaan aina. Toki hienoa olisi, jos tämän kaksikon tilalla olisi Josef Boumedienne ja vaikka Rob Blake, mutta olen realisti.

No Gussesta mielipiteeni tosin on hiukan subjektiivinen, viime kaudella kun otin Gussen silmätikukseni, niinpä varmaan huomaan helpommin hänen virheensä kuin muiden. Kuten sanottua tällä kaudella en niin kauhean montaa ottelua ole nähnyt, joten ehkä viime kautinen kuva painaa, Gussehan tosiaan varmasti on parhaimmillaan kun vastuuta ei tule liikaa. Esim. viime kaudella kun kaveria katseli yv'ssä, niin mietin edelleen miksi Clarke ei yv'tä pelannut, vaan Gusse. Noh se siitä. Myllykoskea en ole ehtinyt kauheasti näkemään, mutta se vähä mitä nähnyt, niin surkeata ollut.

Huomionarvoisaa on kyllä se että kun puhutaan kokonaisuudessaan Tapparan puolustuksesta, niin aika heikkoja ovat peliä avaamaan. Kantorkin joka parhaimmillaan oikein hyvä pelote ylhäällä on kuin 8-vee poika kiekon kanssa oman maalin takana, kiekko pomppii ja polttaa lavassa.

Viimeisenä, voihan se ollakkin että Tapparan peli on niissä otteluissa mitä en ole nähnyt ollut loistavaakin, vähän vain epäilen. En tykkää itsekkään liian kaavamaisesta pelistä, mutta kun ottaa huomioon Tapparan kokoonpanon ja sen rajoitteet, niin kurinalainen peli on ainoa keino menestyä, kurinalaiseen peliin saa sisällyttää sitten niitä vapauksiakin.

En minäkään Blakejen perään haaveile, mutta kyllä mielestäni on kornia edes huhuilla mestis-pakkeja Tapparaan "vahvistukseksi", kun samaan NHL-lakko on meneillään ja esim. TPS värvää Mark Recchin tasoisen kaverin. Iginlaa odotellessa.

tombraider
11.11.2004, 15:26
Juu tosta eaglen mainitsemasta Jaromesta vielä sananen. Flamesien keskustelussa joku hyypiö mainitsi lukeneensa Iginlan haastattelun tästä lakkoajan suunnitelmista. Jarome mainitsi, että muksun kanssa on aika mennyt mukavasti ja välillä käyty jäällä muiden Flamesien kanssa. Myöhemmin olisi tarkoitus lähteä Eurooppaan pelailemaan, mikäli lakko jatkuu.

Eikös tuo ihan selvästi tarkoita sitä, että Jarome pelaa Tapparassa?

Taze
11.11.2004, 16:52
Viestin lähetti tombraider
Eikös tuo ihan selvästi tarkoita sitä, että Jarome pelaa Tapparassa?

Tarkoitaa tarkoittaa, samalla Iggy voisi tuoda Robyn Regehrin mukaanaan, eiku perhana meidänhän täytyisi sitten luopua Chlubnasta.

tsei_tsei
11.11.2004, 17:12
Viestin lähetti eagle
No Gussesta mielipiteeni tosin on hiukan subjektiivinen, viime kaudella kun otin Gussen silmätikukseni, niinpä varmaan huomaan helpommin hänen virheensä kuin muiden. Kuten sanottua tällä kaudella en niin kauhean montaa ottelua ole nähnyt, joten ehkä viime kautinen kuva painaa, Gussehan tosiaan varmasti on parhaimmillaan kun vastuuta ei tule liikaa. Esim. viime kaudella kun kaveria katseli yv'ssä, niin mietin edelleen miksi Clarke ei yv'tä pelannut, vaan Gusse. Noh se siitä. Myllykoskea en ole ehtinyt kauheasti näkemään, mutta se vähä mitä nähnyt, niin surkeata ollut.

Jep, en itsekään pitänyt Gustafssonista viime kaudella, kun se puolustaminenkaan ei onnistunut. Mutta hän oli aivan samalla tavalla Saarisen peluutuksen uhri kuin Clarkekin. Gustafsson sai vaan enemmän peliaikaa, mikä oli järkevää. Nykyisellään Gussea katsoo ihan mielellään, kun peliaika on siinä 16-18 minuuttia per ottelu ja alivoimaa siitä noin 4 minuuttia, riippuen toki ottelun jäähymäärästä.

Huomionarvoisaa on kyllä se että kun puhutaan kokonaisuudessaan Tapparan puolustuksesta, niin aika heikkoja ovat peliä avaamaan. Kantorkin joka parhaimmillaan oikein hyvä pelote ylhäällä on kuin 8-vee poika kiekon kanssa oman maalin takana, kiekko pomppii ja polttaa lavassa.

Jep, puolustus on kokonaisuudessaan muutenkin heikko. Saravo-Puistola avaa vielä ihan hyvin, vaikka kumpikaan ei ihan huippuavauksia jakele. Kantor onnistuu välillä, mutta Myllykoski erittäin harvoin. Pukka toimittaa kiekkoa vain keskialueelle (mikä on järkevää, hasardeja on nähty tarpeeksi) ja Gustafssonkaan ei käsillänsä häikäise. Salmela ei kyllä saa myöskään oikein avaavia syöttöjä kohdilleen. Omat nousutkin turhan päättömiä.

Viimeisenä, voihan se ollakkin että Tapparan peli on niissä otteluissa mitä en ole nähnyt ollut loistavaakin, vähän vain epäilen. En tykkää itsekkään liian kaavamaisesta pelistä, mutta kun ottaa huomioon Tapparan kokoonpanon ja sen rajoitteet, niin kurinalainen peli on ainoa keino menestyä, kurinalaiseen peliin saa sisällyttää sitten niitä vapauksiakin.

Jep, kokoonpanon rajoitteethan tuossa painaa. Kärppien ja Jokereiden haastaminen tuntuu vaikealta. Muita vastaan pelaaminen varmaan onnistuu ainakin parhaalla kokoonpanolla. Öhmanin vitja pystyy rakentamaan peliä hienosti käyttäen Laineen fysiikkaa ja Öhmanin taitoja. (Laine on kyllä aika vaisu välillä) Kontiola ja Nieminen rakentelivat myös hyvin ykkösketjussa tuossa tovi sitten. Ja kun Jannekin vielä pystyy tuohon kohtuullisesti, niin ei tuo nyt toivotonta ole. Myös Venäläiseltä voi saada apuja tähän. Nelosketju voikin sitten pelata eri tavalla.

En minäkään Blakejen perään haaveile, mutta kyllä mielestäni on kornia edes huhuilla mestis-pakkeja Tapparaan "vahvistukseksi", kun samaan NHL-lakko on meneillään ja esim. TPS värvää Mark Recchin tasoisen kaverin. Iginlaa odotellessa.

Näitä Mark Recchejä voi tulla Tapparaankin vielä myöhemmin. Mitään hepposia täytemiehiä ei kyllä tarvita. Jos koko kaudeksi saadaan joku kova puolustaja, niin hankinta on järkevää.

Lust4life
15.11.2004, 11:19
Kissanmaalta ei ole kuulunut pihaustakaan pitkään aikaan. Ei sillä että pitäisikään kuulua, jos ei kerrottavaa ole. Mutta kun vertaa Aamulehden jokapäiväiseen Ilves-uutisointiin niin ero on melkoinen. Tokihan Ipassa on myllerrystä ja siten uutisoitavaa riittänytkin, mutta mukaan on mahtunut myös näitä "Hautis, joko tapahtuu, miksei tapahdu vielä" - kyselyjä. Salo & Perkiö ovat harrastaneet näitä Tapparankin suuntaan, Leinonen niihin perinteisesti heittelee one-linereita tyyliin "tarkkaillaan, kartoitellaan, näillä mennään".

Mutta nyt ei siis mitään. Ei henkäystäkään, ei ainuttakaan informaatioarvoltaan olematonta kommentinpuolikasta. Pistää arvelemaan että siellä on jotain oikeasti tekeillä. Jatkosopimuksia? Vahvistuksia rosteriin? Valmentajasäätöä?

Skeletor
15.11.2004, 17:45
Kyllähän Tapparasta uutisointi on tällä kaudella ollut viime kauden tapaan äärimmäisen negatiivista. Ollaan saatu lukea surkeasta valmentajasta, heikoista yleisömääristä, täysin yhden miehen varassa olevasta joukkueesta ja junioreiden korkeista harrastuskustannuksista. Ville Niemiseen kiteytyy lähes kaikki positiivisuus.

Viime kauden jälkeen tietyt pelaajat saivat mukavan palkankorotuksen, joka on näkynyt otteissa vain negatiivisesti. Vahvistuksia pelaajistoon kaivattaisiin nykyisessä liigan kilpailutilanteessa kovasti. Mutta onko joukkue rakennettu täysin piittaamatta NHL-työsulusta? Isoa lovea melko tasokaskaan työsulkupelaaja ei budjettiin tee, joten eihän pelimerkit voi olla täysin lopussa? Isot starat ovat asia erikseen. Voihan olla, että Leinonen tavoittelee vain Iginlaa....

tsei_tsei
16.11.2004, 01:10
Melkein joka kausi on joku pelaaja tullut, joten eiköhän tälläkin kaudella. Ei vaan vielä tiedä, että missä vaiheessa. Jatkuvastihan Saarinen ja Leinonen ovat ilmaisseet, että Tappara vahvistaa joukkuetta aina tammikuuhun saakka ja etsitään, jos tulisi sopivia miehiä hinta/laatu-suhteeltaan kohdalle. Mulla ei ole kyllä mitään hajua, että onko jotain paremminkin edennyt.

Henkka
16.11.2004, 12:24
Mää luulen että tässä nyt odotellaan tuo NHL-lakon varmistuminen ja sen jälkeen on 200-300 peluria etsimässä joukkuetta. Siihen asti mennään näillä. Joulukuun 15. olemme viisaampia. (Takaraja NHL-kauden aloittamispäätökselle)

Mr. Smith
17.11.2004, 08:29
Viestin lähetti Mr. Smith
Taklaajana, tsemppaajana ja joukkueen eteen pelaajana Cooke on täysin omaa luokkaansa. Varsin pienelle peliajalle jäänyt ja lähinnä jäähyjen tappamiseen Canucksissa käytetty Cooke omaa kyllä potentiaalia ratkaistakin matseja. Ja varsinkin kun muiden mailat jäätyy pleijareissa niin Cooke nousee aina vaan suurempaan rooliin. Arvostettu kaveri on kumminkin johdon, fanien kuin joukkuekavereiden kesken. Ainakin yhden katsojan Tappara saa otteluihinsa, jos Cooken saavat riveihinsä. Toisaalta jos ei kelpaa Tapparaan, niin tyytyväinen voi olla siihenkin (ja odottaa että Ilves tajuaa ottaa yhteyttä).

Lainataan nyt itseä ja todetaan ettei ollut sitten Cooke tarpeeksi hyvä Tapparalle. Mitähän tästä pitäisi ajatella? No, Tapparanhan on pakko olla aivan pirun kova, kun ei Cooke mahdu porukkaan. Mutta kuten Leinonen totesi, että eihän se voi olla hyvä kun teki vain 23 pistettä viime kaudella. Tätäkö on vieläkin suomalainen pelaajien kartoitus, netistä tilastojen katsomista? Tietysti on hyvä muistaa montako pistettä Nieminen teki viime kaudella, kumma että se mahtui Tapparaan.

Pakko silti onnitella Tapparaa jo etukäteen. Eihän sieltä voi olla tulematta vähintään Iginla ja Tkachuk tai siitä parempia pelaajia.

Lust4life
17.11.2004, 09:20
Tulihan se sieltä, se Leinosen "Näillä mennään"-puheenvuoro. Faksi laulaa änärimiehistä päivittäin mutta Mikko ei siitä hätkähdä. 23 pinnaa ei ole mitään.

Toisaalta tuo kuulostaa erittäin järkevältä taktiikalta. Vähän kun malttaa odottaa niin kohta sieltä alkaa tipahdella iginloita. Ja jos änäri sattuukin alkamaan niin menetyksiä ei tule. Taktiikan mahdollinen kompastuskivi on siinä että Tapparalla on 11 ottelua ennen tuota maagista joulukuun puoltaväliä. Jaossa on 33 pinnaa. Tässä ajassa ehtii tippumaan hyvinkin pohjalle sarjataulukossa. Eli Saarisen olisi saatava tästä joukkueesta tehoa irti ilman ulkoisia apuja. Onko se mahdollista, mene ja tiedä.

Leinonen pelaa kovaa peliä, suunnitelman onnistuessa Mikko näyttää sankarilta kun Hakametsä pullistelee Jaromen viskoessa Heleniusta katsomoon. Suunnitelman epäonnistuessa hän näyttää käsiensä päällä istuvalta muulilta joka ei kykene reagoimaan joukkueen syöksykierteeseen.

Tapparas
17.11.2004, 09:23
Lainataan nyt itseä ja todetaan ettei ollut sitten Cooke tarpeeksi hyvä Tapparalle. Mitähän tästä pitäisi ajatella? No, Tapparanhan on pakko olla aivan pirun kova, kun ei Cooke mahdu porukkaan. Mutta kuten Leinonen totesi, että eihän se voi olla hyvä kun teki vain 23 pistettä viime kaudella. Tätäkö on vieläkin suomalainen pelaajien kartoitus, netistä tilastojen katsomista? Tietysti on hyvä muistaa montako pistettä Nieminen teki viime kaudella, kumma että se mahtui Tapparaan.

Pakko silti onnitella Tapparaa jo etukäteen. Eihän sieltä voi olla tulematta vähintään Iginla ja Tkachuk tai siitä parempia pelaajia.
Cooke on liitetty Tapparaan Veikkaajassa sekä Urheilukanavan Chatissä. Tästä huolimatta Cooke ei ole tehnyt sopimusta Tapparaan, on se kumma. Missä muuten Leinonen on todennut 23 pistettä tekevän pelaajan olevan huono, itse olen kyseisen lausunnon missannut täysin.

Mr. Smith
17.11.2004, 09:43
Viestin lähetti Tapparas
Missä muuten Leinonen on todennut 23 pistettä tekevän pelaajan olevan huono, itse olen kyseisen lausunnon missannut täysin.

Aamulehdessä ja tässä pätkä kiekko-aamulehdestä: "- Ei se ole semmoinen kaveri, joka herättäisi kauheaa intoa. Teki viime kaudella 23 pinnaa. Vähän parempiin tehoihin pystynyttä kaveria tarvittaisiin, Leinonen aprikoi."

Tapparas
17.11.2004, 10:04
No kattoppas vaan, oli jäänyt vallan huomaamatta koko juttu. On sieltä sitten odotettavissa melko vonkale :) Ihmetyttää vaan kun ensin kuulee selityksiä, ettei kukaan halua tulla Suomeen ja sitten yhtäkkiä onkin varaa hyllyttää Cooke.

Gagarin
17.11.2004, 10:08
Niemisen käyttäminen esimerkkinä on kyllä hieman harhaanjohtavaa sikäli, että mikähän on todennäköisyys että joku toinen tekee niemiset. Siis että "duunarista" kuoriutuu joukkueen ykkösratkaisija.

En nyt sanoisi tuota Leinosen kommenttia "näillä mennään" -lausunnoksi, vaan pikemminkin ideana kai on toppuutella että kyllä me joku hommataan, mutta ei ny ihan heti. Mielenkiintoista on tietysti nähdä, kuka sieltä tulee, jos rima tosiaankin on korkealla...

polvipetteri
17.11.2004, 10:15
Lainataan nyt itseä ja todetaan ettei ollut sitten Cooke tarpeeksi hyvä Tapparalle. Mitähän tästä pitäisi ajatella? No, Tapparanhan on pakko olla aivan pirun kova, kun ei Cooke mahdu porukkaan.

Minä en nyt ihan ymmärrä motiiveja tuohon viisasteluun. Ihan totta, että Ilves on ollut aika aktiivinen sekä pelaaja- että valmentajamarkkinoilla, mutta en ole aivan vakuuttunut siitä, että ylimielissävytteisiin opastuksiin olisi aihetta.

Mutta ehkä päästään rakentavan kysymyksen kautta asiaan, eli miksi Tapparan pitäisi hankkia keskivertosuhari, kun siellä on muutaman sadan ammattilaisen joukossa sellaisia kavereita, jotka paukuttavat saman verran maaleja kuin Cooke teki viime kaudella pisteitä yhteensä.

Tapparassa on ihan tarpeeksi nyt näitä työmyyriä ja kymmenen pisteen tekijöitä. Mistä Leinonen tietää, millainen pelimies Cooke on todella. Äkkiseltään tuntuisi, että Mr. Smithin viittamaa Niemistä on sen sijaan Tapparassakin seurattu hiukan tarkemmin männä vuosina kuin herra Cookea. Jos esimerkiksi Mr. Smithiä Tapparan pelaajamarkkinat kiinnostavat ja sinulla on näkemys siitä, että tuo Cooke voisi hyvinkin tehdä nuo mainitut 23 pistetä tai jopa enemmän liigassa, niin soittoa vaan Kissanmaankadulle. Siellä varman otetaan ammattimaiset näkemykset huomioon ja ties vaikka se Cookekin tänne saataiisin Ilves-kannattajien riemuksi.

Henkilökohtaisesti Leinonen on minusta oikeilla linjoilla. Sieltä pitää tulla nyt sellainen pelimies, joka laukoo kiekot vaikka omalta maalilta vastustajan verkkoon ja runnoo kaiken kokoiset kaverit tieltään laitamainoksiksi. Jos Cooke on sellainen, niin ei muuta kuin lentolippua käteen. Mutta on siellä varmaan muitakin. Ja mitä Leinosen hankintapolitiikkaa yhtään tiedän, Cooken nimen päällä seisoo jo jonkun toisen tason pelimiehen nimi, alkaisiko vaikka I-kirjaimella?

Mr. Smith
17.11.2004, 10:22
Viestin lähetti Gagarin
Niemisen käyttäminen esimerkkinä on kyllä hieman harhaanjohtavaa sikäli, että mikähän on todennäköisyys että joku toinen tekee niemiset. Siis että "duunarista" kuoriutuu joukkueen ykkösratkaisija.

Laitetaan nyt vielä yks kommentti tänne Tapparan palstalle, sitten lupaan olla häiritsemättä teitä. Mielestäni Cooke - Nieminen vertailu on varsin oikeudenmukaista, johtuen pelaajien rooleista ja iästä.

Nieminenhän oli varsin hyvä maalintekijä p-amerikassa alkuunsa. Farmissa kaksi 20+ maalin kautta ja samoin Coloradossa kaksi 10+ maalin kautta. Cooke vastaavasti tuli OHL-liigasta käytännössä suoraan NHL:ään. OHL:ssä teki parhaalla kaudella 45 maalia ja 95 pistettä ollen joukkueen pistepörssin voittaja (takana mm. Peter Sarno, joka taas Suomessa pelasi varsin hyvin). NHL:ssä Cooke on tehnyt neljällä peräkkäisellä kaudella 10+ maalia ja parhaalla 42 pistettä. Tämä kaikki niemismäisellä 12 - 15 minuutin peliajalla.

Kumpikin kaveri on NHL:ssä päätynyt 3 ketjuun ja lähinnä alivoimaan. Jääajan lisääntyessä ja päästessään pelaamaan ylivoimaa uskoisin Cookenkin olevan juuri tälläinen yllättäjä. Tuskin sitä kukaan OHL-liigassakaan takoo 45 maalia ilman käsiä.

Iässä Cookella ja Niemisellä ei ole kuin vuosi ikäeroa, Niemisen ollessa vanhempi. Pituutta Niemisellä on pari senttiä enemmän, mutta samanlaisia jässiköitä ovat kumpikin. Mutta kuten Leinonen totesi viimekauden 23 pisteestä - ei näitä täällä tarvita.

Mr. Smith
17.11.2004, 10:31
Viestin lähetti polvipetteri
Jos esimerkiksi Mr. Smithiä Tapparan pelaajamarkkinat kiinnostavat ja sinulla on näkemys siitä, että tuo Cooke voisi hyvinkin tehdä nuo mainitut 23 pistetä tai jopa enemmän liigassa, niin soittoa vaan Kissanmaankadulle. Siellä varman otetaan ammattimaiset näkemykset huomioon ja ties vaikka se Cookekin tänne saataiisin Ilves-kannattajien riemuksi.

Menköön sitten vielä vastaus tähänkin vaikka lupasin olla jo hiljaa. Kyllä tuota Cookea tuli vihjattua jo tuonne Ilvekseenkin. Tapparaan käsittääkseni huhuttiin jo tuota Cookea ja alunperin vain kerroin hieman tarkemmin minkä tyylinen pelaaja Cooke on. Tietysti Tapparan pelaajamarkkinat kiinnostavat, varsinkin jos sattuvat kunnon pelimiehen hommaamaan. Silloin voisi Tapparan matseissa käydä nykyistä enemmän.

Mutta kaippa tästäkin opittiin ettei pidä tulla ylimielisesti viisastelemaan vieraalle palstalle.

Kirveellä töitä
17.11.2004, 10:34
Eli Kissanmaalta lyötiin jarrua päälle. Minun mielestäni Tappara tarvitsisi edelleenkin hyökkääjän ohella vahvistusta puolustukseen pikaisesti eikä sen hyökkääjänkään hankkimisessa kannattaisi kovin kauan odotella. Siellä ovat jo miehet olleet kauan pelaamatta ja jos tässä vielä tammikuuhun asti odotellaan niin saattaa hinta/laatusuhde olla vähän niin ja näin. Lisäksi kuka takaa sen, että sieltä hommattavat ukot ovat edes harjoitelleet työsulun aikana, varsinkin kun tietää Tapparan aikaisempien vuosien(Disco) scouttaustoiminnan.

polvipetteri
17.11.2004, 10:49
Mutta kaippa tästäkin opittiin ettei pidä tulla ylimielisesti viisastelemaan vieraalle palstalle.

Joo, ei minua asiallinen keskustelu haittaa ollenkaan ja on mukava saada näkemyksiä toistenkin joukkueiden kannattajilta. Vähän oikeastaan turhaankin älähdin, johtuen osittain siitäkin, että Tapparan kannattajakunnan marmatuksia tulee luettua harva se päivä ja se nostaa adrenaliinitasoa.

Homma menee niin, että joku arpoo netistä jonkun NHL-joukkueen pelaajan nimen ja kertoo melkein varmana tietona, että Leinonen on käynyt mustekynän kanssa miehen juttusilla. Sitten sitä päivitellään kolmen viikon ajan, että voi kun se nyt tulisi ja olisi se tosi kova jätkä. Vaikka 99%:lla kirjoittajista ei ole mitään hajua siitä, millainen mies todella on. Olisi vaan kiva saada jotain uutta joukkueeseen. Ihan kuin oltaisiin jossain nuorisovaateliikkeessä heräteostoksilla ja kysyttäisiin vielä myyjältä mahdollisuus hankkia tavara avokaupalla.

Mutta kun tosiasia on se, että Tappara on tällä hetkellä pullollaan keskinkertaisuuksia (seikka, jonka me molemmat tiedämme) ja nyt Chlubnan hankkimisen jälkeen on Kissanmaankadullakin tajuttu se tosiasia, että se kolmen kirjaimen yhdistelmä ei sinällään takaa mitään.

Pointti on siis, että minusta on vaan hyvä, että hankintoja ei tehdä samalla "harkinnalla" kuin nettipalstoilla. Siksi Cooken kelpaamattomuus ei hämmästytä tässä vaiheessa, vaan pikemminkin herättää luottamusta.

Rodion
17.11.2004, 13:46
Tuosta Leinosen lausunnosta tuli sellainen kuva, ettei mies ole oikeasti nähnyt Cookea pelaamassa. Minä tiesin Cooken "kyvyt" jo ennen MM-kisoja Vancouveria seuranneena, mutta MM-kisoissa mies tekin lopullisen vaikutuksen minuun. Nimenomaan Leinosen lausunto, ettei "23 pinnaa viime kaudella" ole riittävän hyvä Tapparalle antaa sellaisen kuvan, että hän etsii miestä vain ja ainoastaan tilastojen valossa.

Nieminen on köyhänmiehen Cooke, sillä Cooke osaa myös luistella. En vähättele tällä sitten lainkaan Niemistä, turha tarttua tuohon lauseeseen. Nieminen oli/on parasta mitä SM-liigalle on tällä kaudella tapahtunut, paitsi se loukkaantuminen.

Ottaisin Cooken koska vain Ilvekseen. Ja uskon, että moni ottaisi miehen myös Tapparaan. Harmi, ettei Leinonen kuulu näihin miehiin. Olisin miellläni nähnyt Cooken hakamettässä.

axe
17.11.2004, 14:08
Mää taas lyön vaikka vetoa, että tuo "vain 23 pisteen Cooke ei meille kelpaa" on tyypillistä toimittajan työtä, eli on saatu myyvempää sanontaa aikaan vaivautumatta pistelemään julki kaikkea muuta sanottua.

Tietysti Cooke olisi parempi kuin suurin osa Tapparan nykyrosterista ja varmasti sen tietää myös Leinonen. Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä kuuluisasta hinta-laatu -suhteesta. Rahasta nää pelaajahankintojen arvostelijat eivät tiedä yleensä yhtään mitään ja harvemmin edes välittävät koska sitähän saa aina helposti lisää, mutta todennäköisesti Cooke on pomomiesten mielestä vain liian kallis mies suhteessa siihen tasoon mitä on odotettavissa. Ehkä se olisi parempi taso kuin monella muulla pelaajalla, mutta luultavasti hinnan taso vain on myös vielä paljon korkeampi suhteessa siihen laadun paremmuuteen. (Joo, emmää ymmärrä tota virkettä ihan ittekään, mutta nyt on kiire eikä ehdi järkevöittämän sitä.)

Niilo
17.11.2004, 14:52
No aika näyttää miten homma etenee. Toisaalta voi olla hyvä odottaa, mutta ei me sitä kuuta taivaalta kuitenkaan saada. Tosin ahneella voi olla se paskainen loppu. Eli loppupeleissä tilanne menee kuitenkin siihen että tapparaan ei tule ketään niin sanottua vahvistusta.

Niin ja asiasta aivan toiseen. Ennustan että huomisessa Aamulehdessä on etusivulla: Tänään Kulta-Curren eka peli.
Perjantaina: Kulta-Curre heti voitokas ym ym... Sivun raportti ipan pelistä ja 5 cm * 5 cm tapsun pelistä.

Henkka
17.11.2004, 16:18
Mää taas luulen niin että se "23 pisteen mies" ei saa suurta yleisöä liikkeelle ja juuri sellainen pelaaja Leinosella on kiikarissa. Halliin pitää nyt saada sakkia.

En epäile Cooken taitoja yhtään, varmasti olisi Tapparan paras pelaaja samantien. Yleensä juuri nämä jarruketjuihin "joutuneet" miehet ovat juniorisarjoissa olleet uskomattoman kovia pistemiehiä, kuten esim Detroitin Kirk Maltby, mutta ovat henkisen kovuutensa johdosta ja ei sen ihan supertaitojen puuttumisen takia jääneet näihin kolmosketjun rooleihin. Ja niissä ovat sitten ligan ehdotonta eliittiä. SM-Liigapelureihin verrattuna ja isoon rooliin päästyään ovat liigan taidollista kärkipäätä satavarmasti.

Mutta kun se pelkkä nimi ei vedä ihmisiä halliin.

Mazza
17.11.2004, 16:46
Voisin mennä takuuseen ettei Cooke pystyisi SM-liigassa vastaanvalaiseen kiekolliseen suorittamiseen (mikasaarismaisuus, heh) ja maalintekopeliin, mitä Nieminen alkukierroksilla esitti. Lähinnä viitaten siis Rodionin "köyhän miehen..."-kommenttiin.

Muuten ottaisin kanukin kyllä ilomielin vastaan (luistelu, taklaukset, tsemppaus, rock), mutta kuten axekin jo sanoi, turha tätä on enempää pohdiskella kun ei kuulu sisäpiiriin eikä tunne taustoja.

ranger
17.11.2004, 17:20
En ole ollenkaan vakuuttunut, että seurajohdon/Leinosen valitsema linja olisi millään tavalla huono. Entä, jos NHL-kausi pelataankin, ja Leinonen on mennyt isolla rahalla (rahalla, jota Axen veikeää letkautusta lainaten saa koska tahansa niin kovin-kovin helposti lisää) hankkimaan "jonkun" Cooken, joka sitten pakkaakin kamansa paria viikkoa myöhemmin? Sitä paitsi Tapparan menestysputki ei nähdäkseni vähiten perustu nimenomaan Leinosen järkkymättömään pitkäjänteisyyteen ja harhahötkyilyiltä välttymiseen.

Jos/kun NHL-kausi peruuntuu, on lähes pomminvarmaa, ettei Tappara jää ilman pelaajaa eniten kaipaamalleen pelipaikalle. Takarajan eli NHL-kauden peruuntumispäivämäärän jälkeen SM-liigan siirtoaikaa on jäljellä vielä viikkotolkulla ja samaan aikaan kymmeniä, kenties jopa satoja, huippupelaajia vapautuu markkinoille. Huippupelaajalla en tarkoita välttämättä Iginlaa tai Sakicia, vaan ylipäätään joukkuetta selkeästi vahvistavaa ja rautaista ammattimiestä. Maaliskuussakin pelataan vielä runkosarjaa puhumattakaan siitä, minkälaista tuhoa esim. parivaljakko "mahdollisesta hulluudestaankin parantumaan ehtinyt Ville Nieminen" - "uusi 1990-luvun puolivälin Theo Fleury" saattavat ratkaisupeleissä kylvää.

Ilveksen touhuamiseen ja tästä johtuvaan mediaseksikkyyteen on turha verrata, koska seura oli pelillisen umpisolmun ja valmentajakysymyksestä aiheutuneen sirkuksen myötä pakotettu rajuihin muutoksiin. Messan ulostaminen jätti toki meillekin takaportin vielä yhden NHL-pelaajan hankintaan, tosin sillä kuuluisalla rahalla, jota talvella sataa lumen mukana taivaalta kaikille tarvitseville.

Ranger

Torsti
17.11.2004, 17:29
Kyllähän minä tuollaisia Cooken kaltaisia pelaajia mielelläni menisin katsomaan. Etenkin jos on varmaa, että niitä taklauksia näkyy. Onkohan Leinonen laskenut juuri sitä tosiseikkaa, että jos otetaan Cooke nyt jää vain yksi ulkomaalaispaikka auki. Odotetaan ja NHL-kausi alkaa, niin ei siis menetetä mitään. Jos kausi ei alakaan ilman Cookea Tapparalla olisi kaksi vapaata ulkomaalaispaikkaa. Ainahan tietysti Chlubnan voi heivata pellolle, mutta mitä jos mies onkin yhtäkkiä aivan liekeissä? Ja maksaahan se sopimuksen purkaminenkin.

Kyllä täältä ainakin luottoa löytyy Leinoselle. Menneet puhukoon puolestaan.

axe
17.11.2004, 17:33
Viestin lähetti Torsti
...jos otetaan Cooke nyt jää vain yksi ulkomaalaispaikka auki.

Tapparalla on nyt vain yksi ulkolaispaikka auki. Liigassa vähennettiin tällä kaudella neljään ulkolaiseen. Siksikin sen yhden paikan täyttäminen on tarkkaa - varsinkin kun Chlubnan saaminen muualle on luultavasti hyvin vaikeaa vaikka eroon haluttaisiinkin päästä.

eagle
17.11.2004, 17:54
Kyllä mielestäni Cooke on liian heikko pelaaja suhteessa todennäköiseen hintaansa. Ei sillä etteikö voisi ottaa jos halvalla tulis. Toisekseen vertailu Nimoon on siitä hyvinkin huono, että Nimo pelaa kotimaassaan, tutussa ympäristössä ja innostus pelata juuri Tapparassa on kova. Sitten jos puhutaan taas Cookesta, niin tuskinpa Cookella on mitään kauheaa tsemppiä pelata juuri Tapparan puolesta, kulttuuri olisi outo, ei ystäviä, jnejne. Eli kyllä Nimo<--->Cooke vertailu on aika kaukaa haettu.

Edelleen jos sieltä NHL'stä joku tulee, niin kaveri on mielummin tasoa Iginla, kuin tasoa Cooke(mitenkään Cookea edellenkään aliarvioimatta).

ranger
17.11.2004, 18:06
"varsinkin kun Chlubnan saaminen muualle on luultavasti hyvin vaikeaa vaikka eroon haluttaisiinkin päästä."

Eiköhän NHL-kauden peruuntuessakin Chlubnalle ottajia löytyisi aina Tshekin liigaa tai viimeistään alempia sarjatasoja myöten, mutta sen sijaan voisi olla hankala löytää seuraa, joka näillä näytöillä maksaisi miehestä lähellekään Tapparan loppukauden suuruista palkkaa, vaikkei se sinänsä tähtitieteellinen olisikaan(Venäjälle hän ei ilmeisesti haluaisi enää lähteä suurestakaan rahasta). Vai tarkoitko juuri tätä?

Niin tai näin, loppukauden palkasta saatu säästö ei välttämättä olisi miehen potentiaalin arvoinen. Tietenkin, jos nitä sakiceja alkaisi ilmaiseksi suorastaan tunkemaan Tapparan toimiston ovesta sisään, ratkaisu Chlubnan heivaamisesta voidaan todennäköisesti tehdä tarvittaessa nopeastikin.

Ranger

Vaughan
17.11.2004, 18:24
Ranger tuossa sainoikin asiasta olennaisen. Jos näin fiksuja kommentteja naapurileiristä löytyy, niin tervetuloa jatkossakin "meidän" palstalle!

(Siksi kai Jatkoajassa yleensä keskustellaankin, että saadaan myös ulkopuolisten näkökulmaa esiin. Muutenhan kaikki kommentit voisi pistää Tapparan omiin Jälkipeleihin.)

Eli hankinnan kanssa ei kannata hätäillä. Kevättä varten tässä kai joukkuetta kehitetään? Kovin paljon pelaajia ei kannata tänne asti roudata ennen kuin on varmuus NHL-kauden peruuntumisesta. Yksi vahvistushan meillä jo on, älköön sitä unohdettako! Jos kaikkien yllätykseksi NHL käynnistyykin, aika moni joukkue Atlantilta Uralille on hakemassa miehiä kotiin lähteneiden tähtiensä tilalle. Siinä tilanteessa ei ole kiva olla aukkoja rosterissa. Jos taas NHL-kausi peruuntuu - kuten todennäköistä on - Eurooppaan on tulossa kokonaan uusi aalto kovia nimiä joulukuun 15. päivän jälkeen. Silloin taas on hyvä olla jäljellä rahaa, jolla käydä neuvottelupöytään isojen kalojen kanssa.

Kirveellä töitä
18.11.2004, 07:59
Hyviä argumentteja myöskin naapurileirin puolelta. Kärsivällisyys on hyve vai miten se meni, mutta pitää myös muistaa, että mitä lähempänä siirtorajaa hankinnat tehdään niin sitä varmempi pitää seuranjohdon olla vahvistusten todellisesta hyödystä koska siinä ei sitten ole enää varaa kikkailla ja niillä on mentävä kausi loppuun. Pieni pelivara pelaajan tsekkaamisessa ei olisi pahasta. Siitä me kai voimme olla yhtä mieltä, että tämä NHL-kausi jää väliin.

dude
18.11.2004, 08:08
En minäkään Leinosen housuissa Cookea ottaisi. Halvalla on saatavana paljon parempiakin pelaajia. Ja uskon, että Leinonen on hyvinkin voinut sanoa nuo sanat toimittajalle herättääkseen kannattajien kiinnostusta.

Jos seuraatte nyt siirtorulettia, niin "cooket" menevät pääsääntöisesti Allsvenskaniin tomihirvosten seuraksi.

Torsti
18.11.2004, 18:22
Viestin lähetti axe
Tapparalla on nyt vain yksi ulkolaispaikka auki. Liigassa vähennettiin tällä kaudella neljään ulkolaiseen. Siksikin sen yhden paikan täyttäminen on tarkkaa - varsinkin kun Chlubnan saaminen muualle on luultavasti hyvin vaikeaa vaikka eroon haluttaisiinkin päästä.

Myönnetään - Meikäläisen moka. Ei tässä aina pysy perässä jatkuvien pykälänviilausten ja sääntöuudistusten perässä.

Mun mielestä Chlubnan päästäminen tässä vaiheessa pois olis tyhmää. Enemmän kuin tyhmää. miehessä on kuitenkin potentiaalia ja pois heivaaminen tulisi kuitenkin maksamaan Tapparalle euroja. Siinä vaiheessa on eriasia, kun työsulku varmistuu ja kaksi huipputason suorittajaa olisi tyrkyllä.

Tänään mielenkiintoiset kokoonpanot. Chlubnaa koitetaan nyt viimein Öhmannin rinnalla. Tulosta olisi tultava.

nuck
18.11.2004, 20:53
Viestin lähetti dude
Jos seuraatte nyt siirtorulettia, niin "cooket" menevät pääsääntöisesti Allsvenskaniin tomihirvosten seuraksi.

Minä ottaisin Cooken mielummin kuin kumpaakaan Sedineista. Ottaisin hänet paljon mielummin kuin Jarkko Ruutua. Ottaisin hänet helvetin paljon mielummin kuin Tyler Bouckia tai Josef Boumediennea. Jos Cooke menee Allsvenskaniin, ei voi kuin ihmetellä eurokiekon seurajohtajien näkemystä NHL:stä. Canucks valmentaja Marc Crawford on julkisesti puhunut Cooken saavan ensi kaudella (koska se sitten onkaan..) paikan ykkösketjusta Brendan Morrisonin ja Markus Näslundin kanssa sillä viime keväänä pelit menivät erittäin hyvin hyökkäävässä roolissa. Ehkä viimeistään silloin moni tämän palstan kirjoittaja muuttaa mielipidettään Cookesta. Todella ihmeellistä, että Cooke menisi Canucksin ykkösketjuun, mutta ei Leinosen mukaan Tapparan joukkueeseen... Kuinka moni suomalaispelaaja mahtuisi Canucksin ykköseen?

Vertaus Niemiseen ei muuten siinä mielessä onnu ollenkaan, että Cooke on pelaaja, jonka en ole koskaan nähnyt surffailevan jäällä. Hänellä oli aikanaan vaikeuksia mahtua edes juniorijoukkueeseen (ei varattu Bantam-Darftissa kuin vasta kuudennella kierroksella) ja osaa arvostaa nyt pelipaikkaa NHL:ssä. Hän pelaa jokaisen tilanteen täysillä, huolimatta pelin tuloksesta ja osaisi varmasti antaa täyden panoksen myös Tapparassa. Crawford on sanonut Cookesta joskus myös, että mies pelaa aina paremmin, mitä suurempi peli on kyseessä ( mm. viime kevään playoffien avauskierroksella kaksi maalia seitsemännessä pelissä Calgarya vastaan). Tämän moni Canucks kannattaja on huomannut hyvin käytännössä ja tämä on osoitus miehen henkisestä tasosta. Toisaalta ymmärrän monia kiekkofaneja tässä asiassa, sillä Cooke on Canucksin joukkueesta Mattias Öhlundin kanssa kaikkein parhaiten salassa pidetty lahjakkuus. Cooke on joukkueen todellinen "Unsung hero", jonka merkitystä joukkueen menestykselle ei moni ajattele, eikä ymmärrä.

Raha kysymys? Onko Tapparalla rahaa Cookeen? Jos ei ole, kuka mahdollinen pelaaja olisi hinta/laatu suhteeltaan parempi kuin Cooke, jonka mm. The Hockey News sanoi olevan koko NHL:n 10 alipalkatuimman listalla? Toivotan Leinoselle onnea jos hän todella aikoo löytää hinta/laatu suhteeltaan paremman pelaajan. Sellaista saa nimittäin vähän aikaa etsiä.

dude
19.11.2004, 07:35
Viestin lähetti nuckhead

Raha kysymys? Onko Tapparalla rahaa Cookeen? Jos ei ole, kuka mahdollinen pelaaja olisi hinta/laatu suhteeltaan parempi kuin Cooke, jonka mm. The Hockey News sanoi olevan koko NHL:n 10 alipalkatuimman listalla? Toivotan Leinoselle onnea jos hän todella aikoo löytää hinta/laatu suhteeltaan paremman pelaajan. Sellaista saa nimittäin vähän aikaa etsiä.

On varmasti rahaa Cookeen. Työsulkupelaajien hinnat laskevat koko ajan.

Sinä, nuckhead, tunnet varmasti Cooken hyvin, minä tiedän Cooken, ja monet tämän palstan lukijoista tievät miehen. Mutta suurelle yleisölle tällaista "potentiaalista" ykkösketjun pelaajaa on paljon vaikeampi lähteä markkinoimaan kuin jotain oikeaa huippua, jollaiseen investoitaessa voidaan jo suoraan laskea saatuja lipputuloja.Ja hinnanero todellisen huipun ja Matt Cooken välillä ei ole enää kovin suuri, ei ainakaan niin suuri, etteikö kannattaisi ottaa se nimekkäämpi pelaaja.

Verrataan kauteen 94-95, olisitko silloin Tapparan toimitusjohtajan housuissa ottanut "mattcooken" vai Theo Fleuryn? Jep. Arvasinkin.

nuck
19.11.2004, 14:25
Viestin lähetti dude
On varmasti rahaa Cookeen. Työsulkupelaajien hinnat laskevat koko ajan.

Sinä, nuckhead, tunnet varmasti Cooken hyvin, minä tiedän Cooken, ja monet tämän palstan lukijoista tievät miehen. Mutta suurelle yleisölle tällaista "potentiaalista" ykkösketjun pelaajaa on paljon vaikeampi lähteä markkinoimaan kuin jotain oikeaa huippua, jollaiseen investoitaessa voidaan jo suoraan laskea saatuja lipputuloja.Ja hinnanero todellisen huipun ja Matt Cooken välillä ei ole enää kovin suuri, ei ainakaan niin suuri, etteikö kannattaisi ottaa se nimekkäämpi pelaaja.

Verrataan kauteen 94-95, olisitko silloin Tapparan toimitusjohtajan housuissa ottanut "mattcooken" vai Theo Fleuryn? Jep. Arvasinkin.

Totta, markkinointimielessä joku Iginla tai Sakic olisi tietenkin parempi kuin Cooke (ja tottakai pelillisestikin..). Jos Tappara on tosissaan haaveilemassa/saamassa NHL mittapuulla tähtipelaajan, niin sitten ymmärrän Leinosen kommentit. Minulla on vain sellainen käsitys -joka voi mennä kyllä pahasti metsään- että Tapparalle realistinen vaihtoehto on juuri pelaaja, joka on NHL tasolla kakkos-/kolmosketjun materiaalia pisteellisesti. Tämä tarkoittaa käytännössä pisteissä mitattuna noin 40-60 pistettä. Moni tämän tason pelaaja (vrt. Nylander) on hyvin yksipuolinen pelaaja. Cooken parhaat avut ovat muualla kuin pisteissä (erinomainen taklaaja, energiapelaaja, puolustava hyökkääjä...) ja pisteissä hän on noin 40-50 pelaaja (kolmosketjusta käsin), joka pystyy pelaamaan sekä laidassa että keskellä, antaa joka ilta kaikkensa ja tekee joukkueen eteen paljon näkymätöntä työtä.

Mutta kuten sanoin, jos Tappara hakee tosissaan tähtiluokan NHL pelaajaa, joka myy lippuja nimellään, niin ymmärrän Leinosta paremmin. Toisaalta tähtiluokan pelaajan hankkiminen olisi mielestäni suurempi riski kuin enemmän duunaripuolen pelaajan hankkiminen. Fleurysta on hyviä muistoja Tapparalla ja Nylanderista on hyviä muistoja JYP kannattajilla, mutta antaisivatko monen miljoonan taalan pelaajat joka ilta kaikkensa joukkueen eteen ja entä jos eivät anna? Vaikuttaisiko tämä joukkueen henkeen ja yhtenäisyyteen? Pelillisesti Cooke olisi varmasti pelaaja, joka antaa kuitenkin kaikkensa ja siksi minä olisin halunnut nähdä hänet Ilveksessä. Mitenkään Stefania dissaamatta olen sitä mieltä, että Cooken puolustustyöskentely, energia, suoraviivaisuus ja loppuun saakka pelaaminen olisi saattanut sopia Ilvekselle paremmin kuin Stefanin kiekolliset lahjat. Pisteellisesti miehet ovat NHL:ssä lähellä toisiaan, mutta Cooke on parempi puolustamaan ja parempi pelaamaan fyysistä peliä.

Voimalaituri
20.11.2004, 10:12
Luulen, että tämän hetkisessä pelaajamarkkina tilanteessa Chlubnan myynti voi olla hyvinkin vaikeaa, kun tarjolla on vielä kasapäin jasonwilliamseja ja kolanoseja, nimekkäämmistä puhumattakaan. Venäjällä tuntuu tosin olevan loputtomasti rahaa ja kysyntää jopa keskinkertaisille pelaajille. Tilastoista on vaikea päätellä millaisen kuvat Tomas itsestään itänaapuriin jätti, mutta ehkä sinne vielä kävisi kaupan?

To Cooke or not to Cooke. Jostain luin väittämän jonka mukaan tällainen nuorempi pelaaja on vakuutuskustannuksiltaan selvästi kalliimpi kuin 30+ v. jolla on vähemmän pelivuosia jäljellä. Eli vakuutusmaksu korreloi mahdollisesti jäljellä oleviin pelivuosiin ja sitä kautta ansaittaviin pelaaja-ansioihin. Täten voidaan spekuloida esimerkiksi Rolosonin (35v muistaakseni) olevan ainakin vakuutuskulujen osalta kohtuu hinnoissa. Ehkä Cooken tapauksessa siis painasikin se, että mies on kovaa valuuttaa kotimaassaan, ura hyvässä nosteessa ja pelivuosia jäljellä vielä kymmenkunta? Joku vanhempi, vaikka nimekkäämpikin, pelaaja voisi tällä logiikalla olla siis halvempi?

Paremmin tietävät kertokoon - edellinen kappale on lähinnä arvailua ja spekulointia.

Torsti
21.11.2004, 12:29
Chlubnan päivät Tapparassa ovat luetut. Voin melkein väittää, ettei mies pelaa Kirvesrinnoissa enää yhtään ottelua. Ainakaan tällä kaudella. Sitä en tiedä onko Tappara etsimässä miehelle uutta seuraa vai puretaanko vaan miehen sopimus, mutta Tapparassa ei jatka.

Vaikea miestä on minnekään kaupata. Ehkä miehen kotimaasta voi joku seura olla kiinnostunut, sillä siellähän poika ei vie ulkomaalaispaikkaa.

Messenger
22.11.2004, 13:28
Viestin lähetti Torsti
Chlubnan päivät Tapparassa ovat luetut. Voin melkein väittää, ettei mies pelaa Kirvesrinnoissa enää yhtään ottelua. Ainakaan tällä kaudella. Sitä en tiedä onko Tappara etsimässä miehelle uutta seuraa vai puretaanko vaan miehen sopimus, mutta Tapparassa ei jatka.

Chlubna saanut tänään kenkää,eikä tosiaankaan ole pelaamassa enää torstain pelissä jokereita vastaan, vaan on silloin jo matkalla kotiinsa.Uudesta seurasta ei ole vielä tietoa..

trivekku
22.11.2004, 13:56
On aika mielenkiintoinen juttu, että Chlubna epäonnistui Tapparassa täysin. Kuplan statsit olivat Jypissä poikkeukselliset, kotimaassa mies ei ollut maalitykki. Kuitenkin Jypissä 33 ja 25 maalia. Oliko se pelkkää suonenvetoa?

Eikös Tomas saanut kuitenkin näyttöpaikkoja riittävästi?

eagle
22.11.2004, 14:01
Mielenkiintoista, www.tappara.fi kertoo että sopimus on yhteisymmärryksessä purettu, eikös tästä voisi melkeinpä käsittää että palkkaa ei tarvisi(ainakaan koko siinä suuruudessaan) Chlubnalle maksaa Tapparan toimesta?

Gagarin
22.11.2004, 14:47
Kyllähän jos sopimus puretaan niin palkkaa ei tartte maksaa. Tietysti on mahdollista (ja varmaan todennäköistäkin) että on maksettu joku kertaluontoinen purkukorvaus.

Näyttöpaikkoja miehellä kyllä piisasi, ja piisasi maalintekopaikkojakin. Kummankaan puutteesta ei maalittomuus ollut kiinni. Ei vain mennyt lötä sisään.

Henkka
22.11.2004, 15:03
Viestin lähetti Gagarin

Näyttöpaikkoja miehellä kyllä piisasi, ja piisasi maalintekopaikkojakin. Kummankaan puutteesta ei maalittomuus ollut kiinni. Ei vain mennyt lötä sisään.

Kyllä. Ja oli kuulemma lauantain jälkipeleissä sanonut syyksi liian vähäinen jääaika (ei pidä paikkaansa ainakaan kauden alun otteluissa), huonot ketjukaverit (hieno kommentti, varmaan joukkuekaverit tykkää) ja heikot mailatkin (*repeäminen*). Täytyy sanoa että ei todellakaan tule ikävä.

ranger
22.11.2004, 15:06
"Tietysti on mahdollista (ja varmaan todennäköistäkin) että on maksettu joku kertaluontoinen purkukorvaus."

Luultavasti jotenkin tähän suuntaan on käynyt. Kaiken järjen mukaan siitä hyötyisi nimittäin kumpikin osapuoli; Tappara säästäisi pitkän pennin, ja Chlubna saisi purkukorvauksen + neuvottelemansa loppukauden palkan joltain toiselta seuralta, kunhan uusi joukkue vain suinkin löytyy. Tuskinpa Chlubnakaan sentään tyhjän päälle itseään tuosta vaan sopimuksen irtisanomiseen suostumalla jättäisi.

Tämän uutisen myötä on vain ajan kysymys, koska Tappara ilmoittaa lock-out-pelaajan pestaamisesta. Suurin osa pohjoisamerikkalaisista pelaajista tosin tuskin jättää kotimaataan ennen NHL-kauden peruuntumisen varmistumista, mutta jos/kun se tapahtuu, huippupelaajia vapautuu markkinoille joukoittain. Itse asiassa Tapparallahan on nyt paikka avoinna jopa kahdelle ulkomaalaispelaajalle, joten ei muuta kun märkiä päiväunia viettämään...

Ranger

eagle
22.11.2004, 15:21
Hevosmiehet tietenkin jo huhuilevat Iggyn ja Regehrin pakkaavan laukkujaan. Kiintoisaa muuten se että Nimo ei lähtenyt ulkomaille niinkuin lähes kaikki NHL-pelaajamme, jotta ei olisi tarvinut maksaa veroja NHL-tuloistaankin. Asenne todellakin kohdallaan kaverilla, eikä liikaa mieti rahaa, niinkuin lukematon määrä muista NHL-pelaajistamme(siis Suomen).

Torsti
22.11.2004, 17:21
Ei ole Tappara kuulemma maksanut Chlubnalle palkkaa moneen päivään. Ainakin ennen lauantaita oli palkanmaksu lopetettu. Eli mitä ilmeisemmin joku könttäsumma on Tomakselle kouraan lyöty.

Tuskin oli ketjukavereista tai mailoista kiinni ettei kiekkoja sisään mennyt. Kyllä miehellä paikkoja oli, mutta jos ei tyhjään maaliin kiekkoa saa, niin on se jo miehessä vikaa.

tsei_tsei
22.11.2004, 19:05
Viestin lähetti Henkka
Kyllä. Ja oli kuulemma lauantain jälkipeleissä sanonut syyksi liian vähäinen jääaika (ei pidä paikkaansa ainakaan kauden alun otteluissa), huonot ketjukaverit (hieno kommentti, varmaan joukkuekaverit tykkää) ja heikot mailatkin (*repeäminen*). Täytyy sanoa että ei todellakaan tule ikävä.

Eipä ketjukavereidenkaan kommentit Chlubnasta aina olleet niin mairitteleviä. Aika lailla sai suoraa paskaa monessa yhteydessä. Voihan sitä takaisinkin antaa. Mailat nyt ovat todellakin heikkoja, jos Chlubna pelasi Montrealin mailalla. Tai ainakin jokainen ulkomaalaisvahvistus, joka on osannut vetää, on tainnut sanoa kiitos ei Montrealin tikulle?

tsei_tsei
22.11.2004, 19:09
Viestin lähetti eagle
Hevosmiehet tietenkin jo huhuilevat Iggyn ja Regehrin pakkaavan laukkujaan. Kiintoisaa muuten se että Nimo ei lähtenyt ulkomaille niinkuin lähes kaikki NHL-pelaajamme, jotta ei olisi tarvinut maksaa veroja NHL-tuloistaankin. Asenne todellakin kohdallaan kaverilla, eikä liikaa mieti rahaa, niinkuin lukematon määrä muista NHL-pelaajistamme(siis Suomen).

Ei nämä verosysteemit ole niin itsestään selvillä. Monikin asia vaikuttaa tähän, esim. onko omaa yritystä Suomessa. Norttihan sanoi Tappara-HPK-pelin jälkeen, että sai olla Suomessa ja pelata täällä, kun ei ole mitään vero-ongelmia.

Keyman
22.11.2004, 20:00
Tai ainakin jokainen ulkomaalaisvahvistus, joka on osannut vetää, on tainnut sanoa kiitos ei Montrealin tikulle?

Tällä kaudella on pistänyt silmään, että Tapparalaisilta on hajonnut maila laukaisutilanteessa todella usein. Käytännössä esim. Kantorilta menee joka pelissä vähintään yksi veto pipariksi, kun keppi on pirstaleina jäällä.

On tainnut Teppo myydä Leinoselle jotain sekundaeriä.

tsei_tsei
22.11.2004, 22:02
Joo, paitsi käsittääkseni Kantor ei pelaa Montrealilla?

Näätä
25.11.2004, 21:38
Kyllä Robert pelaa. Muistaakseni kaikki pelaa tällä hetkellä, kun lubnakin lähti. Välillä näyttää, että Kantorilla ja muillakin olisi kokonaan mustaksi maalattu, mutta kun ne uudet Nitrot on mustia.

tsei_tsei
25.11.2004, 21:46
Viestin lähetti Näätä
Kyllä Robert pelaa. Muistaakseni kaikki pelaa tällä hetkellä, kun lubnakin lähti. Välillä näyttää, että Kantorilla ja muillakin olisi kokonaan mustaksi maalattu, mutta kun ne uudet Nitrot on mustia.

No ilmankos ne mailat aina hajoaa. Rasittavaa, kun mailasopimukset ajavat pelillisen menestyksen edelle.

Kirveellä töitä
26.11.2004, 10:26
Leinonen on kysellyt kokeneen Toronton(ex-Rangers) puolustajan Brian Leetchin(37v) haluja pelata Tapparassa. Toistaiseksi ei ole tullut vastausta. Miestä oli kuulemma kyselty Tampereelle jo edellisen työsulun aikana, mutta silloin hanke vielä kariutui.

Lähde: Aamulehti

axe
30.11.2004, 14:07
Andrew Ferencelle oli tarjottu soppaa, mutta mies valitsi mieluummin Budojevicin pienemmällä palkalla. Vaakakupissa painoi seurakaveri Roman Turek ja Slovakiassa asuvat sukulaiset. Tässä lähteenä Kiekko-Aamulehti netissä.

eagle
30.11.2004, 14:09
Aucoin ensin(?) sitten Ference, seuraavaksi Orpik? Luulisi että olisi nyt juuri toiseen suuntaan tarjonta menossa, mutta ilmeisesti ei.

keigykedy
30.11.2004, 14:25
Tämä mieshän olisi sopinut Tapparaan ainoastaan mikäli hänen etunimensä olisi ollut Inter eikä Andrew :-)

tsei_tsei
30.11.2004, 23:29
Kyllähän Ference olisi kelvannut. Kuitenkin tuollainen nuorempi pelaaja kuin Aucoin ja vasta ensimmäinen täysi kausi NHL:ää takana(?). Motivaatiota riittäisi varmasti, toisin kuin mahdollisesti Aucoinilla. En tiedä millaista ihmemiestä puolustukseen kaivataan, mutta molemmat olisivat varmasti vahvistaneet Tapparan puolustusta selvästi.

eagle
01.12.2004, 00:17
Ei kyse olekkaan siitä että ei vahvistaisi. Esim. todennäköisesti vaikka Benysekkin vahvistaisi Tapparaa. Kyse on siitä että nyt markkinoilla on niin paljon kovia tekijöitä, että kyllä niistä luulisi parempiakin kavereita löytyvän. Ainakin IFK&Ilves&TPS on jo näitä löytänyt, miksei Tapparakin voisi?

tsei_tsei
01.12.2004, 00:37
Tyler Bouck kovempi kuin Ference? Vai millä viittasit TPS:ään.

Ferenceä parempia pakkeja on tainnut SM-liigaan tulla Marek Zidlicky vanhoista muistoista ja suurin varauksin Josef Boumedienne. Ja Boumedienne olisi kait myös kelvannut Tapparalle? Nihkeämmin näitä puolustajia taitaa olla liikkeellä?

eagle
01.12.2004, 12:00
Tyler Bouck kovempi kuin Ference? Vai millä viittasit TPS:ään.

Ferenceä parempia pakkeja on tainnut SM-liigaan tulla Marek Zidlicky vanhoista muistoista ja suurin varauksin Josef Boumedienne. Ja Boumedienne olisi kait myös kelvannut Tapparalle? Nihkeämmin näitä puolustajia taitaa olla liikkeellä?

Käsittääkseni Bume ei kelvannut Mikille vai miksi kaveri oli aiemmin tahtonut Tampereelle, mutta suuntasikin nyt Ouluun? Niin ja lähinnä nyt puhuin TPS'n valmiista sopparista Recchin kanssa. Kyllä noita pakkeja on vapaalla, onhan niitä kuitenkin seuraa kohden ollut se 6-8, ja kun katsellaan esim. Venäjän liigaa niin kotimaisten pakkien lisäksi seuroilla ei ulkolaisia pakkeja oikein ole. Sama koskee ruotsiakin, enemmän hyökkääjiä on ulkomailta tuotu. Joten oletettavasti pakkeja myös enemmän vapaana olisi.

Edelleen kyllä Ference minulle olisi kelvannut vahvistamaan Tapparaa, mutta on niitä parempiakin vapaana, paljon.

TBK
01.12.2004, 12:47
Iltasanomissa Bume kertoi, että oli hieno istua jällee "Tapparan" vaihtoaiatiossa ja Ilveksen kaataminen maistui hyvälle. Samassa mies kertoi Tapparan olevan hänelle erityisen läheinen seura.

Vaughan
01.12.2004, 15:36
Viestin lähetti eagle
Käsittääkseni Bume ei kelvannut Mikille vai miksi kaveri oli aiemmin tahtonut Tampereelle, mutta suuntasikin nyt Ouluun?

Käsitin asian niin, että Leinonen ei halunnut tehdä sopimusta aikaisemmin syksyllä, kun ei ollut varmuutta jatkuisiko lakko, vai päättyisikö se kesken kauden. Ymmärrän hyvin tämän, koska olisi mielestäni typerää maksaa 50 000 - 100 000 euroa pelaajalle, joka on mukana syyskuusta joulukuulle, ja lähtee pois, kun tosipelit alkavat. Tietenkin Niemisen kohdalla on sama riski, mutta hän onkin Tapparalle ainutlaatuinen poikkeustapaus (toki Teppo Numminen olisi toinen samanlainen). Puhtaasti pelillisiltä ansioiltaan Bume olisi varmasti kelvannut, enkä usko, että palkkakaan olisi noussut kynnyskysymykseksi.

Kuten olen jo muutamassa aiemmassa viestissä jaksanut toitottaa, on tärkeintä, että joukkue on iskukykyinen keväällä. Ja sen ratkaisevat ne pelaajat, jotka ovat kokoonpanossa vielä helmikuun ensimmäisenä päivänä. Sitä aikaisemmin rosterissa pyörähtäneillä on arvoa ainoastaan kurioisiteettina. Toki muistan kuinka suuren vaikutuksen pätkätyöläinen Theo Fleury teki keskellä Tapparan omaa lamakautta, mutta en silti nykyään haluaisi tuhlattavan kovin paljon rahaa syyskauden mainostemppuihin.

Kirveellä töitä
31.12.2004, 13:58
Taas ovat sen verran "luotettavat" hevosmiehet kuiskineet jokapuolella ilmoille sellaisia uutisia, että pitää oikein tätäkin osiota päivittää. Nimittäin Mika Saarinen on kuuleman mukaan saanut jo lähtöpassit ja Reijo Ruotsalaiselle sorvataan loppukauden kestävää sopimusta. Ennen kuin kukaan vetää tästä huhusta herneitä nenäänsä niin muistakaa tämän ketjun otsikko.

axe
31.12.2004, 14:15
Ei kai enää kukaan tapparalainen vedä valmentajanvaihtohuhuista hernettä nenäänsä muuta kuin siinä tapauksessa, ettei se huhu sitten pidäkään paikkaansa ja nykyinen valkku jatkaa.

Kirveellä töitä
31.12.2004, 14:29
Viestin lähetti axe
Ei kai enää kukaan tapparalainen vedä valmentajanvaihtohuhuista hernettä nenäänsä muuta kuin siinä tapauksessa, ettei se huhu sitten pidäkään paikkaansa ja nykyinen valkku jatkaa.

Näin sen myös minä ajattelin. Maanantai-iltapäivästähän se sitten nähdään onko tiedotustilaisuutta asian tiimoilta vai ei. Jos mitään ei tapahdu niin veikkaan että asiasta nousee melkoinen älämöly Tappara-kannattajien keskuudessa!

Voimalaituri
01.01.2005, 14:21
Ei voi muuta kuin toivoa, että näin kävisi.

Urheilullisesti kausi tod.näk. on jo penkin alla, mutta imagoa pystyisi vielä kohottamaan ryhdikkäillä esityksillä. Vertailukohdaksi edellinen NHL työsulkukausi, joka ryhtiliikkeestä johtuen ei jättänyt kuitenkaan kovin pahaa jälkimakua vaikka playoff-paikka jäi haaveeksi. Showtakin tarjottiin Fleuryn muodossa. Matalamäki tuli koutsaamaan, ja puolustusta tiivistettiin huomattavasti hankkimalla Jiri Veber.

Vastaavia toimenpiteitä (uus valkku, viihdearvoa kohottava nhl-stara, kova tason pakki) odottaen...

Torsti
02.01.2005, 17:15
Viestin lähetti eagle
Käsittääkseni Bume ei kelvannut Mikille vai miksi kaveri oli aiemmin tahtonut Tampereelle, mutta suuntasikin nyt Ouluun?

Tuossa vähän aikaa sitten kuulin, että Bumen joukkuevalintaan vaikutti Tapparassa pelaava ruotsalainen. Eli Öhmannilla ja Joosepilla on kuulemma sukset aika pahasti ristissä.

dude
02.01.2005, 18:29
Viestin lähetti Torsti
Tuossa vähän aikaa sitten kuulin, että Bumen joukkuevalintaan vaikutti Tapparassa pelaava ruotsalainen. Eli Öhmannilla ja Joosepilla on kuulemma sukset aika pahasti ristissä.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Öhmanin tamperelainen tyttöystävä ole Bumen ex-tyttöystävä?

jarppi
02.01.2005, 18:53
Viestin lähetti dude
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Öhmanin tamperelainen tyttöystävä ole Bumen ex-tyttöystävä? Kyllä se on juurikin näin...

Torsti
02.01.2005, 19:37
Käsittääkseni juuri Öhmannin takia se tyttöystävä on Bume ex-tyttöystävä. Eli Öhman karvasi tytön itselleen. Tämän Boumedienne sanoi Leinoselle syyksi ettei Tapparaan tule.

Gagarin
02.01.2005, 19:51
Tapparan pitäis varmaan tehdä sen likan kanssa joku sopimus. Sen verran hyviä pelimiehiä on tänne tuonut.

Vitsi, tämä oli sovinistisikavitsi, hei.

TBK
02.01.2005, 20:07
Mutta kenällä näistä on salarakas? Niemiselle jo sitä yritettiin jostain kaivaa, mutta ei tainnut juttu kestää vettä.

Mielenkiinnolla odotan mikä on tilanne Tepon rakennuksella/talolla?

J.Grönvall
03.01.2005, 12:54
Kaukajärven kaukalolla kuultuna: Tapparassa pelaava maajoukkuepakki ja nykyään Lukossa luutiva tamperelaislähtöinen puolustaja pitivät jo lähes varmana että muuan Jukka Rautakorpi on Tapparan ensi kauden koutsi. Raumalla tämä on ollut kuulemma selvää jo kauden alusta asti.

Ehkä tämä vielä kääntyy parempaan...

Nännimäinen
03.01.2005, 15:58
Viestin lähetti J.Grönvall
Kaukajärven kaukalolla kuultuna: Tapparassa pelaava maajoukkuepakki ja nykyään Lukossa luutiva tamperelaislähtöinen puolustaja pitivät jo lähes varmana että muuan Jukka Rautakorpi on Tapparan ensi kauden koutsi. Raumalla tämä on ollut kuulemma selvää jo kauden alusta asti.

Kuulin saman, mutta eri lähteestä ja eri kaukalossa. Saman lähteen mukaan sinäkin palaat takaisin.

Kyylä
05.01.2005, 21:53
Viestin lähetti Nännimäinen
Kuulin saman, mutta eri lähteestä ja eri kaukalossa. Saman lähteen mukaan sinäkin palaat takaisin.

Jukan paluu on nähtävästi varma ja nähtävästi myös Grönvallin Jannen. Myön Luoman Mikosta olen kuullut juttua.

Mika Saarinen voisi sitäpaitsi jo lähtä kuuseen ja Mikko voisi vetää loppukauden.

Nännimäinen
08.01.2005, 20:09
Viestin lähetti Kyylä
Luoman Mikosta olen kuullut juttua.

Ja Mäntylän Tuukastakin. Wanha jengi taas kasaan?

kalle
09.01.2005, 01:23
Ja Mäntylän Tuukastakin. Wanha jengi taas kasaan?

Niinpä niin. Vähän rupee jo pelottamaan.
Ihan samat ennusmerkit kuin silloin, kun THE RANE teki paluun.
Toivottavasti vanha kyynikko on kerrankin väärässä, ja Tapparalle on jotain hyötyä "vanhoista hyvistä ajoista".

Bone
10.01.2005, 00:07
Viestin lähetti J.Grönvall

Ehkä tämä vielä kääntyy parempaan...

Tämä Rautakorpi-juttu onkin mielenkiintoinen.
Raumalta kuultujen juttujen mukaan sopparissa Lukon kanssa olisi lisäys, että Rautakorpi ei voi siirtyä toiseen liigaseuraan optiokauden aikana. Soppari on siis muotoa 1+1 josta ensimmäinen on menossa. Optio siis ensi kaudesta, ja se on Rautakorven optio. Mutta toiseen liigaseuraan ei olisi menemistä. Näin olen kuullut sieltäpäin taholta, jonka kommentit ovat ennenkin pitäneet paikkansa.

Mielenkiintoista kyllä nähdä mitä tapahtuu sillä kuulemma Santalan ja Rautakorven välit eivät parhaat mahdolliset ole.
Silläkin asialla on varmasti merkitystä.

Gagarin
10.01.2005, 00:32
Tämä 1+1 ja "liigakielto" kai ihan uutisoitiinkin silloin kun Rautakorpi ensin meinasi lähteä lätkimään mutta jäikin sitten. Mutta nuo sopimushommelit Rautakorvella Rauman suuntaan ovat olleet semmoista soutamista ja huopaamista että ehkä siitä ei kannata isompia päätellä.

polvipetteri
10.01.2005, 08:13
Sen mitä viime viikon lopulla asiasta kuulin, Mäntylän kanssa on jo pahvi allekirjoitettuna. Sama lähde kertoi myös, että Rautakorven paperinkin pitäisi olla varma.

Js11
15.01.2005, 18:03
En olis uskonu. Luulis et ton tason kaverin kanssa kannattas yrittää sopia. Taitaa Tapparan kausi olla tässä sitten.

TBK
15.01.2005, 18:15
Nyt on kuullun niin monia versioita, että parempi pitää suu kiinni ja odottaa virallista tiedoitusta. Miesmäki on kuitenkin ilmeisesti vahvistanut, että Nieminen jatkaa kirvesrinnoissa.

nataS
15.01.2005, 18:22
Viestin lähetti TBK
Nyt on kuullun niin monia versioita, että parempi pitää suu kiinni ja odottaa virallista tiedoitusta. Miesmäki on kuitenkin ilmeisesti vahvistanut, että Nieminen jatkaa kirvesrinnoissa.

Lahtelaisen Radio99:n selostaja Ili Varmavuo kertoi, että Miesmäki oli käynyt tiedottamassa toimittajien aitiossa Tappara-Pelicans-ottelun ensimmäisellä erätauolla, että Nieminen jatkaa Tapparassa.

Skeletor
15.01.2005, 20:57
Tämän illan käänteikkään episodin jälkeen joku lähtee.

Muuten lähtee loputkin katsojat....

polvipetteri
16.01.2005, 19:37
No nyt on Saarinen lähdössä ja vastapainoksi uusi NHL-molari tulee ensi viikolla. Hyökkääjäkin kuulemma seuraa perässä. Mutta miksi näihin hommiin tartutaan vasta nyt, kun paskat on jo housuissa. Pelaajatkin ovat olleet C-junioreiden harjoitteisiin kyllästyneitä kuukausikaupalla, mutta seuran johto kykenee vasta nyt ratkaisemaan valmentaja-asian.

Saa olla meinaan kova koutsi, että tästä noustaan edes säälipleijareista jatkoon.

TBK
16.01.2005, 19:41
Ketään ei ole tulossa ja jos joku tulee niin se on Leetch.

Lähde. (http://www.mustikkarinne.net/~huhuareena/huhut.php)

Kyylä
16.01.2005, 19:43
Viestin lähetti polvipetteri
No nyt on Saarinen lähdössä ja vastapainoksi uusi NHL-molari tulee ensi viikolla.

Tieto pitää paikkansa. On jo tällä viikolla Suomessa ja treeneissä.

EDIT Eli siis ensi viikolla...

Henkka
16.01.2005, 19:49
Mää kuulin Ilves-leirin suunnasta semmoista, että olivat jo kovasti pestaamassa Bostonin Andrew Raycroftia maalinsuulle, mutta päättivät kuitenkin täyttää viimeisen ulkomaalaispaikan hyökkääjällä ja pitivät Riksmanin. Nyt ilmeisesti Tappara on nappaamassa tämän Bostonin pojan, joka valittiin viime kaudella NHL:n vuoden tulokkaaksi.

TBK
17.01.2005, 11:34
Iltalehti kertoo Tapparan olevan kiinnostunut Raimo Summasesta. No mikä seura ei olisi? Totta helvetissä Summasen tapanen valmentaja kelpaisi kenelle tahansa. Leinonen on saman jutun mukaan kartoittanut myös NHL-valmentajia. Tälläisen lockout-valmentajan saaminen voisi vielä pelastaa kautta hyvinkin pitkälle.

Yllätäen Leetch ei tule Tapparaan, mutta ainakin yksi pelaaja Leinosen mukaan tässä kuussa tulee. Mielenkiinnolla odotan myös Nummisen päätöstä, minkä hän tekee vasta kun kausi varmuudella peruuntuu.

Blackie
17.01.2005, 11:40
Mitä kaikkea Nieminen sanoi Ilta-Sanomissa Tapparan hallinnosta ja valmentautumisesta? Varmaan aika kärkevästi kun potkuillakin uhattiin?

TBK
17.01.2005, 11:44
Sanoi, että pukukoppi on kuollut, pelaajilla ei ole tunnetta, kukaan ei taistele, tappele tai taklaa. Ihmettelli johdon saamattomuutta pelaajakaupoissa ja kyseli vahvistusten perään.

Niemisen suu käy ja hän tuskin paljoa ajattelee mitä hän sieltä suustaan päästää. Mies puhui pelkkää asiaa lehdessä, mutta se ei ehkä ole pelaajalle oikea kanava puhua seuran asioista.

Kaivanto
17.01.2005, 12:06
Viestin lähetti TBK
Iltalehti kertoo Tapparan olevan kiinnostunut Raimo Summasesta. No mikä seura ei olisi? Totta helvetissä Summasen tapanen valmentaja kelpaisi kenelle tahansa.

Jutun sisältö oli juuri tuo, informaatioarvoltaan pyöryläinen nolla. Ilmeisesti toimittaja oli soittanut Leinoselle ja kysynyt, että noin hypoteettisesti ajatellen, kelpaisiko Summanen valmentamaan Tapparaa. No mitäpä siihen voi vastata muuta, kuin että tietysti kelpaisi, huippuvalmentaja ja blaa blaa... mutta emme ole olleet häneen missään yhteydessä. -> Skuuppi: "Tappara haluaa Summasen" (mikä toki faktisesti on totta siinä missä myös "Tappara haluaa Lemieuxin" on).

Jeff
17.01.2005, 13:29
Niin, Leinonenhan sanoi kuulleensa Summasen suuntaavan Pohjois-amerikaan valmennushommiin.

Niemisestä oli sen verran, että Villehän kai sai potkut? Ainakin niin Ilta-sanomissa oli. Jos juttu pitää paikkansa niin on kyllä draama ollut Tampereella viikonloppuna.

Ilta-sanomien mukaan perjantai iltana Leinonen nähtyään IS-urheilun ja Niemisen kommentit soitti Villen managerille ja sanoi seuran ja Niemisen teiden eroavan. Aamulla Ville haki kamansa hallilta. Illalla koko organisaatio yritti tavoittaa pelaajaa ja huoltaja sai viimein yhteyden ja pyysi hallille selvittämään asioita. Selvityksien jälkeen potkut Saariselle ja siinä sivussa pari pelaajaa lähti ja Nieminen palasi.

Reijo Ruotsalaista veikkailtiin samassa lehdessä taas Tapparan valmentajaksi. Omasta mielestä tässä olisi Summasella paikka ottaa taas uusi sulka hattuun. Jos Summanen tulisi, näkisi ja voittaisi niin olisihan Rami aika legenda.

Nännimäinen
17.01.2005, 13:43
Viestin lähetti Kaivanto
"Tappara haluaa Summasen"

Kyllä Ramin kanssa on ihan neuvoteltukin, mutta tuskinpa tulee.

Henkka
17.01.2005, 13:51
Joku tuolla meidän omalla porkkanamaalla huhua venäläisen valmentajan tulemisesta loppukaudeksi. Mikäs on esim. Tihonov ja Jursi junioreiden tilanne tällä hetkellä? Entäs Jursi senior? Ovatko vapaana?

Vaughan
17.01.2005, 14:37
Viestin lähetti Jeff
Reijo Ruotsalaista veikkailtiin samassa lehdessä taas Tapparan valmentajaksi. Omasta mielestä tässä olisi Summasella paikka ottaa taas uusi sulka hattuun. Jos Summanen tulisi, näkisi ja voittaisi niin olisihan Rami aika legenda.

Se että Ruotsalaisen nimi on mainittu kyseisessä jutussa, kertoo varsin hyvin sen kuinka luotettavia tiedonlähteitä iltapäivälehdet ovat. Faktojen uutisointi varmaan onnistuu, mutta huhut on luultavasti kaivettu suoraan Jatkoajasta tai Tapparan omilta nettisivuilta - ja vieläpä huonosti, koska on yleisesti aika selvillä miksi Ruotsalainen ei Tapparaan tule (eli siksi että Rautakorvella on jo sopimus ensi kaudesta, ja Reksa ei halunnut lyhyttä keikkaa.)

ranger
17.01.2005, 16:39
Niin, jos Summanen todella tulisi loppukaudeksi Tapparan peräsimeen, siinä olisi sattuneesta syksyisestä valmentajakuvioihin liittyvästä syystä yhdellä jos toisellakin Oikeauskoisella nielemistä.

Todennäköisyys tällaiselle skenaariolle taitaa kuitenkin lähestyä rajattomasti nollaa.

Ranger

krobbe
17.01.2005, 17:00
Tapparalla tänään klo 18.00 tiedoitustilaisuus. (lähde axe)

TBK
17.01.2005, 17:08
Lisätään nyt vielä, että tiedotustilaisuus koskee ilmeisesti pelaajavahvistusta, ei valmentajaa.

Ihan jännittää kuka sieltä tulee....

Elmeri Hautamäki
17.01.2005, 18:10
Huhujen mukaan maalivahti Andrew Raycroft Bostonista siirtyisi Tapparaan.

mtmela
17.01.2005, 18:11
Andrew Raycroft siis. Ja tämä ilmeisesti tarkoittaa sitä, että Sasu Hovi pelaisi loppukauden Hokissa? Toivotaan ainakin näin.

ZOOM
17.01.2005, 18:20
Jumankeka mikä veskari...
Aivan maaginen kaveri... Vokoun on aivan vaneria tämän herran rinnalla.
Onneksi olkoon!

ranger
17.01.2005, 18:28
Kaikella todennäköisyydellä maailmanluokan huippuvahvistus, vaikka Tapparan kohdalla tolppien väliin osoitettu hankinta mielestäni yllättävä olikin.

Onnittelut.

Ranger

HN
17.01.2005, 18:34
Se tässä vituttaa, että Ilves perseili käsittämättömän typerästi Raycroftin Tapparaan. Miehen siirto Ilvekseen oli jo valmis ja varma, kunnes Poppamies Lindström ilmoittikin haluavansa pitää Riksmanin - joka muuten sivumennen sanoen on melko saatanan kallis.

NHL-huippuveskari olisi ollut viimeinen silaus Ilves-nippuun, jolla olisi haastettu mikä tahansa porukka tosissaan tappeluun Kannusta. Pitkämäki ja Riksman ovat ihan kelpo torjujia, mutta eivät vetele nollapelejä pleijareissa.

Nyt ei voi muuta kuin toivoa, että Raycroft on rapakunnossa.

krobbe
17.01.2005, 18:41
Viestin lähetti HN

Nyt ei voi muuta kuin toivoa, että Raycroft on rapakunnossa.

Miksi? Ei olisi näkijästäkään uskonut kuinka vittumaisia ajattelee hän.

HN
17.01.2005, 18:44
Viestin lähetti krobbe
Miksi? Ei olisi näkijästäkään uskonut kuinka vittumaisia ajattelee hän.
Toive ei perustu pahaan tahtoon, vaan siihen, että jos Raycroft ei olekaan kunnossa, voidaan todeta Ilves-johdon tehneen sittenkin fiksun ratkaisun, mikä taas laskee meikäläisen vitutusta huomattavasti.

Juuri nyt fiilis on kuitenkin se, että Lindström perseili lähes anteeksiantamattomasti ja Hautamaa hölmöili, kun ei paremmalla näkemyksellä kävellyt poppamiehen yli.

ranger
17.01.2005, 19:25
HN:

Kirjoittamasi voi hyvinkin osua keväällä nappiin, mutten menisi vannomaan. Kuvainnollisesti sanoen ei Mika Lehtokaan "vedellyt nollapelejä pleijareissa" ennen kuin alkoi "vedellä nollapelejä pleijareissa", vaikka hän toki esimerkkinä poikkeuksellinen onkin. Toisaalta Ilves ei viime keväänä kaatunut ainakaan Pitkämäkeen, joka pelasi nähdäkseni erinomaiset pudotuspelit, vaan ennen kaikkea selkeän, huippuluokan ykkösnyrkin puutteeseen ja siitä seuranneeseen YV-pelin vajavaisuuteen.

Viimeisestä lauseesta ei liene tänä keväänä pelkoa varsinkaan, jos NHL-kausi peruuntuu. Sitä paitsi, eiköhän yksi ulkomaalaisahvistus ole vielä tulossa. Ja vaikka peli tällä hetkellä erinomaisesti kulkeekin, Ilveksellä ei ole pelillisiin ryssimisjaksoihin enää varaa, jos mielitään päästä edes puolivälieriin. Venymiset altavastaajana antavat edelleen odottaa itseään.

Mutta joo, maalivahtipelin merkitystä ei voi liiaksi korostaa, ja Pitkämäen/Riksmanin on onnistuttava paremmin kuin koskaan urallaan. Olen kaikesta huolimatta optimistinen; on täysin mahdollista, että Curre tietää, mitä tekee, ja vahvistusta haetaan oikealle paikalle. "Perseily" on siis vielä tässä vaiheessa kohtuullisen jyrkkä termi. Maaliskuun lopulla ollaan viisaampia, sano.

Ranger

HN
17.01.2005, 19:39
Pitäis varmaan jatkaa Ilves-osastolla...

Viestin lähetti ranger
Toisaalta Ilves ei viime keväänä kaatunut ainakaan Pitkämäkeen, joka pelasi nähdäkseni erinomaiset pudotuspelit, ...
Aika harvoin mikään joukkue kaatuu pleijareissa huonoon maalivahtipeliin, mutta aika helkkarin usein puhutaan, että voittaneen joukkueen veskari ratkaisi homman uskomattomilla venymisillään tärkeissä paikoissa. Ei hävitty Pitkämäkeen, mutta eipä Pitkämäkikään ottanut niitä paria ratkaisukoppia, joilla Ilves olisi mennyt jatkoon.

"Perseily" on siis vielä tässä vaiheessa kohtuullisen jyrkkä termi. Maaliskuun lopulla ollaan viisaampia, sano.
Kuten totesin, juuri tällä hetkellä fiilis on se, että perseily on sopiva termi. Toki voi ihan hyvin olla, että tehdyt ratkaisut osoittautuvat oikeiksi - niinhän usein käykin. Ei ole harvinaista, että jonkun henrilaurilan hankkiminen osoittautuu erinomaiseksi vedoksi ja hehkutetun super-vorelin kaappaaminen vastaavasti kuningasmokaksi.

ranger
17.01.2005, 19:53
HN:

"Aika harvoin mikään joukkue kaatuu pleijareissa huonoon maalivahtipeliin, mutta aika helkkarin usein puhutaan, että voittaneen joukkueen veskari ratkaisi homman uskomattomilla venymisillään tärkeissä paikoissa. Ei hävitty Pitkämäkeen, mutta eipä Pitkämäkikään ottanut niitä paria ratkaisukoppia, joilla Ilves olisi mennyt jatkoon."

Totta. Olen silti edelleen sitä mieltä, että suurin yksittäinen syy IFK:n niukkaan jatkoon menemiseen oli Ilveksen YV-pelin olemattomuudessa. Tämä kärjistyi pahimmilleen kuudennessa ottelussa, jossa kotijoukkue jäi maaleitta ja IFK:n ykkönen tinttasi ainokaisen ylivoimalla.

Toki kääntäen voidaan ajatella, että Lundell alkoi ratkaisevalla hetkellä "vedellä niitä nollapelejä pleijareissa", mutta yhtä lailla voidaan tahallisen saivarrellusti tulkita, että Pelicans johtaisi tällä hetkellä liigaa, jos sillä vain olisi tarpeeksi hyvä maalivahti.

Jatkettakoon tosiaan Ilves-osiossa, jos tarvetta on.

Ranger

Voimalaituri
17.01.2005, 20:09
Ipan miehet (HN, Ranger) ovat kyllä oikeassa. HIFK-sarjasta pitää tosin muistuttaa, että he antoivat tasoitusta Lundellin verran, joka nyt ei millään muotoa ole huippu- tai voittava maalivahti.

Mutta on todellakin hyviä molareita, ja sitten niitä jotka torjuvat mestaruuksia. Markkanen oli hyvä, mutta ei tosipeleissä tarpeeksi hyvä. Samoin Draper - perus peli ok, mutta ne tappiolta pelastavat seivit jäivät tekemättä. Lehto oli suorastaan ilmiömäinen, taidolla ja tuurillakin. Tappara-Blues sarja oli melkoista hokia, sanokaan mun sanoneen.

Mielenkiintoinen hankinta. Lehto on edelleen hyvä veska, mutta on kärsinyt koripallopuolustuksesta. Miehellä on historia jonka mukaan hän on parhaimmillaan haastettuna. Hovi ei ole vakava haastaja.

Eli tässä voi käydä vain hyvin - joko Raycroft on loistava ja torjuu pisteitä, tai sitten Lehto suivaantuu ja terästäytyy torjumaan pisteitä?

Henk. koht. suurin huolenaiheeni on Saarisen "pelisysteemin" purkaminen. Onnistuuko ja kuka sen tekee? Nyt vain Tamimaisesti K.I.S.S. ja paluu perusasioihin ja pelaajamateriaalin ehdoilla. Naapurista löytyy esimerkki miten sitä tehdään.

Kaivanto
17.01.2005, 20:52
Kyllä Ramin kanssa on ihan neuvoteltukin, mutta tuskinpa tulee.

Ensimmäiseen lauseeseen, että hyvä, jos näin, ja toiseen, että tuskinpa joo. Melko epäilevästi täytyy suhtautua herran haluun lähteä hätäavuksi joukkueeseen, jonka kuntopohja on arvoitus. Hyvin vähän aikaa edes ajaa kuvioita sisään, enemmän hävittävää kuin voitettavaa. Ja miksi Tappara kiinnostaisi enemmän kuin Ilves? (Keksin tietysti lukemattomia syitä terveestä järjestä alkaen, mutta siis miksi Summasta kiinnostaisi.) Ainoa mahdollinen Summasen tuloa puoltava seikka olisi, jos vimma päästä jääkiekon pariin olisi kasvanut muutamassa kuukaudessa vastustamattomaksi.

Janis
18.01.2005, 11:24
Viestin lähetti Kaivanto
Hyvin vähän aikaa edes ajaa kuvioita sisään, enemmän hävittävää kuin voitettavaa.

Tämän luulen olevan suurin syy siihen, että mies ei aikanaan tullut Ilvekseen eikä tule Tapparaankaan. Miehellä kun on nyt valmennusportit auki nyt lähes mihin vaan minne haluaa. Yhdellä epäonnistuneella kauden puolikkaalla voi pilata kaikki hienot mahdollisuudet. Enkä sitäpaitsi usko että summanen olisi juuri oikea mies aukaisemaan henkistä takalukkkoa vaan on mies joka pitkäjänteisellä työllä luotsaa joukkueensa menestykseeen.

Mikä sitä sitten Bluesissa kiinnostaa? Resurssit, päästä tekemään yhdestä ikuisesta epäonnistujasta menestyvää joukkuetta, joka ei välttämättä ole niin helppoa toteuttaa tamperelaisissa seuroissa ja samalla näyttää epäilijöille taas kerran....
Odotellaan mielenkiinnolla..

Jäske#13
18.01.2005, 21:46
Tälläisen huhun kuulin, että jo aikaisemmin tapparan tavoittele Scott Gomez olisi jälleen tavoittelu listalla ja miehelle olisi tarjous heitetty kehään. No saas nähdä Mikko Leinonenhan sanoi, että kovanluokankin pelimiehiä on tarjolla, mahtaako Scott olla yksi niistä?

Overtime
18.01.2005, 22:35
Viestin lähetti TBK
Sanoi, että pukukoppi on kuollut, pelaajilla ei ole tunnetta, kukaan ei taistele, tappele tai taklaa. Ihmettelli johdon saamattomuutta pelaajakaupoissa ja kyseli vahvistusten perään.

Niin, olisikohan ilman kyseistä lehtiartikkelia Tapparassa tapahtunut edelleenkään mitään muutoksia vai olisiko hyssytelylinja vain jatkunut !? Mutta nyt kun joukkueen sisäiset asiat olivatkin yhtäkkiä maan suurimman iltapäivä-lehden keskiaukeamalla niin Leinonen oli pakotettu tekemään jotain !? Sen verran rajua tekstiä artikkeli oli etten kyllä muista ihan tuollaista nähneeni maan suurimpiin kuuluvassa mediassa, varsinkin kun kommentoijana on seuran oma pelaaja.

baldie
20.01.2005, 15:20
Viestin lähetti Jäske#13
Tälläisen huhun kuulin, että jo aikaisemmin tapparan tavoittele Scott Gomez olisi jälleen tavoittelu listalla ja miehelle olisi tarjous heitetty kehään. No saas nähdä Mikko Leinonenhan sanoi, että kovanluokankin pelimiehiä on tarjolla, mahtaako Scott olla yksi niistä?

Jotenkin vaan kuulostais aikas hyvältä toi Gomez. Sellanen kutina on, että jos mies saadaan rosteriin, niin rupee verkot oleen tötteröllä muuallakin kuin omassa päässä. Toivossa on hyvä elellä ja ulkona palella.

Ronning
20.01.2005, 17:05
Eli siis tämän viikon Arvaaja kuulutti kirkossa, moskeijassa, synagoogassa sekä kaikissa muissakin mahdollisissa uskonnollisissa rakennuksissa (ja tietysti lehtensä sivuilla) että Jukka Rautakorpi olisi ensi kaudella Tapparan mies. Ihmeelliseksi asian tekee se, että lehdessä asia mainittiin useassa (3, 4?) eri artikkelissa/kolumnissa ja varmana tietona. Ei puhettakaan että Tappara havittelee Rautakorpea. Ei mitään "olemme käyneet keskusteluja, hän on varteenotettava vaihtoehto, ollaan lähellä sopimusta"- tyyppisiä juttuja. Pelkästään: "Rautakorpi palaa Tapparaan". Piste. Siltikään missään muualla ei mainita sanallakaan Jukan uusvanhasta työnantajasta. Ei täällä, ei tekst-tv:ssä, ei muissa lehdissä...

Eli miten on? Onks kellään hajuu..?

Draco
20.01.2005, 18:34
Viestin lähetti Overtime
Niin, olisikohan ilman kyseistä lehtiartikkelia Tapparassa tapahtunut edelleenkään mitään muutoksia vai olisiko hyssytelylinja vain jatkunut !? Mutta nyt kun joukkueen sisäiset asiat olivatkin yhtäkkiä maan suurimman iltapäivä-lehden keskiaukeamalla niin Leinonen oli pakotettu tekemään jotain !? Sen verran rajua tekstiä artikkeli oli etten kyllä muista ihan tuollaista nähneeni maan suurimpiin kuuluvassa mediassa, varsinkin kun kommentoijana on seuran oma pelaaja.

Mikä toimitusjohtaja se on, joka vasta pakotettuna tekee jotain. Leinosella ei ole kyllä ohjat tukevasti käsissä ja sitä kuvastaa tosiaan tuo Niemisen avautuminenkin, joskin foorumi ei ehkä ollut se paras mahdollinen. Sitten se, että Niemisen ei edes kuitenkaan annettu lähteä, vaikka Leinonen jo oli miestä heti pihalle potkimassa, niin ei hyvät pojat sentään mitä sählinkiä.

Jos vähän tarkemmin ajatellaan tuota Raycroftinkin tuloa, siinä mielessä hyvä että jotain edes saatiin, vaikka liian myöhään toimittiinkin. Paljon aiemmin olisi ollut esimerkiksi saatavilla Mika Noronen, joka on torjunut HPK:ssa 92 torjuntaprosentilla - ei otettu. Tälle kaudelle eivät enää tässä vaiheessa mukaantulevat NHL -avut kesää tee. Jos pelaajia sieltä nyt otetaan, niin sopimuksen muoto täytyisi olla tyyliä koko työsulun ajan. Ei silti ensi kauden porukkaa kannata NHL:stä tulevien miesten pohjalle rakentaa, jotenkin en jaksa uskoa, että siellä enää ensi kautta työsulussa oltaisiin.

Kyylä
20.01.2005, 22:42
Viestin lähetti Ronning
Eli siis tämän viikon Arvaaja kuulutti kirkossa, moskeijassa, synagoogassa sekä kaikissa muissakin mahdollisissa uskonnollisissa rakennuksissa (ja tietysti lehtensä sivuilla) että Jukka Rautakorpi olisi ensi kaudella Tapparan mies.

Eli miten on? Onks kellään hajuu..?

Jukan paluu taitaa olla nyt sellainen julkinen salaisuus.

TM
31.01.2005, 19:37
Ketään vahvistuksia ei enää tule. Hovi loppukauden Hokissa, Salmivirta Salamissa ja Koskinen Pelicansissa. Ei siis enää muutoksia, paitsi jos NHL sattuisi alkamaan.

www.mtv3.fi/urheilu/hockeynight/uutiset.shtml?346623

eagle
31.01.2005, 19:51
Kylläpäs sylettää, noh eipä tarvitse käydä katsomassa otteluita.

Kaivanto
31.01.2005, 23:07
Mitenkä tähän nyt suhtautuisi. Hankkimalla pakkaan yhden nimekkään vahvistuksen lähiaikojen muutokset olisivat voineet jopa poikia pienimuotoisen kevätbuumin. Palaava Nieminen ja uusi valmennuskin herättänevät kirveen jo kaivoon heittäneiden kannattajien mielenkiintoa jossain määrin, mutta joku nimimies vielä tuohon päälle, ja kuuteen jäljellä olevaan kotiotteluun olisi voinut tulla helposti nelinumeroinen luku lisää populaa, ja vastaavalla määrällä pilettejä olisi katettu ylimääräisestä kustannuserästä kohtalainen siivu. Maalaisjärjellä suuruusluokkia räknäillen suunnilleen kolmos-nelosketjun liigajyrän koko kauden liksaa vastaavilla kustannuksilla olisi ollut mahdollista hankkia liigakriteereillä tähtistatusta nauttiva pelaaja (jos siis otetaan sellainen lähtöoletus, että maailmassa olisi vielä ollut jokusia pelihaluisia NHL-pelaajia ilman seuraa).

Niin, lievä pettymys lienee oikea ilmaisu kuvaamaan suhtautumista. Hiukan tämä ikäänkuin luovuttamista implikoi. Vaikka toki joukkueen tilanne on toivoa-antavampi kuin pitkään aikaan.

Draco
01.02.2005, 00:39
Viestin lähetti Kaivanto
Niin, lievä pettymys lienee oikea ilmaisu kuvaamaan suhtautumista. Hiukan tämä ikäänkuin luovuttamista implikoi.

No, toivotaan, että ratkaisu näkyy sitten ensi kauden joukkuetta kasattaessa hyvinä hankintoina.

tsei_tsei
01.02.2005, 03:11
Kyllähän tämä näihin "Matt Cooke ei ole tarpeeksi hyvä" ja "Tappara voi olla vielä suuri voittaja" puheisiin ajatellen on valtava pettymys. Nykytilanteen huomioiden ei sitten niinkään. Aika vähäisiksi jäivät kaikkien liigaseurojen hankinnat. Vahvistusten perässä olleet Ilves ja Kärpätkin jäivät ilman. Enempi kai tämä kertoo siitä, että pelaajia ei ole tarjolla ainakaan mitenkään pilkkahintaan, kuten yleisesti luullaan. Jos ottelukohtaiset korvaukset lähenevät jo 10 000 euroa ja mukana on epävarmuutta pelaajan pysyvyydestä, niin aika riskialtis sijoitus lakkopelaaja on.

anatomia
01.02.2005, 09:08
Niin kyllä tämä kertoi selvää kieltä siitä, että johtokaan ei enää uskonut joukkueeseen. Osittain se näkyi valmentaja asiassa, koska etukäteen ei ollut sovittuna mitään. Ajateltiin jo ensi vuotta.

Silti uudet valmentajavalinnat herättivät toivon: Ehkä sittenkin vielä kevätkaudella halliin.

No se meni nyt sitten tässä. Nieminen tuskin ehtii kuntoutua tänä keväänä. Varmaan pelaa kyllä, mutta kuntoutumiseen menee aikaa.

Tuleehan näitä uusia kausia.

Miksi ihmeessä ostaa kausikorttia nyky liigaan? Ei edes putoamispeikkoa mitä pelata... Heidän puolestaan tuntuu ikävältä.

PTS
01.02.2005, 14:33
Olipa kerran eräs toimitusjohtaja. Toimitusjohtaja oli koonnut melko iskukykyiseltä näyttävän joukkueen. Joukkue pelasi alkukaudella kohtuullisesti, vaikka joukkueeseen ykkösmaalintekijäksi hankittu tsekki floppasikin. Seuran oma-kasvatti, NHL:n työsulun ajaksi joukkueeseen liittynyt liideri nosti omilla ratkaisuillaan ja esimerkillään joukkueen vähäksi aikaa huippukuntoon. Sitten liideriltä meni ranne. Kaikki odottivat toimitusjohtajan tomivan. Joukkue alkoi hiljalleen menettää pelivirettään. Toimitusjohtaja päätti kuitenkin odottaa ja NHL:ssä kohtuullisen hyvät meriitit omaava pelaaja todettiin liian heppoiseksi vahvistukseksi.

Sitten koitti joulukuun vaihde, silloin tapahtui. Edellisellä kaudella Saksassa tahkonneen slovakkihyökkääjän kanssa tehtiin sopimus koeajasta. Kannattajat ajattelivat, että kokeilu ei maksa mitään. Toivotaan, toivotaan, vaikka edelliskausi ei antanutkaan odottaa ihmeitä. Aika kului, joukkue vajosi hetkittäisistä väläytyksistä huolimatta yhä syvemmälle suohon. Joulun jälkeisissä peleissä joukkue pelasi liigansa huonointa kiekkoa.

Sitten tuli yksi viikonvaihde, joka muutti paljon. Joukkueen loukkaantunut liideri kritisoi toimitusjohtajaa aikailusta ja haukkui joukkueen sen hetkisen tilan. Seuraavana päivänä oli edessä seuran lauantai-otteluja edeltävä tapahtuma, josta odotettiin toimitusjohtajan ja tämän lehdessä toimitusjohtajaa ja joukkuetta kritisoineen pelaajan haastatteluilta positiivisia uutisia täysin sekaisin olleen joukkueen tulevaisuudesta. Paikalla olikin vain mumiseva kännykkäänsä näpräävä toimitusjohtaja, joka höpisi ympäri pyöreitä. Pelaajalla oli kuulemma muita kiireitä. Myöhemmin selvisi, että syy olikin toimitusjohtajan antamissa potkuissa. Onneksi seuran hallitus astui toimitusjohtajan varpaille ja perui itsesääliin vaipuneen toimitusjohtajan tyhmyydet. Seuraavaksi erotettiin sitten valmentaja, jolle oli annettu eteen kiusallinen tilanne. Vahvistukset puuttuivat hänen pyynnöistään huolimatta. Sokea kannattajakin huomasi jo marraskuussa, että joukkue tarvitsisi liideriä liiderin paikalle, sitä ei kuitenkaan tullut. Valmentaja jäi omien kommenttiensa mukaan vaille toimitusjohtajan ja johdon tukea, potkujakaan ei kuitenkaan kuulunut. No, sitten yhtäkkiä ne tulivat.

Sitten ruvettiin vihjaamaan vahvistuksista. "Noniin, kun tuo vahvistuksia vaativa valmentaja on saatu ulos, niin nythän niitä voidaan hankkiakin". Joukkueen selkeät ongelmat olivat maalinteossa ja puolustuspelin epävarmuudessa. No, toimitusjohtaja päättää esitellä uuden vahvistuksen. Kukahan se mahtaa olla? Joukkue-vastustaja 0-2, mitähän mahdetaan tarvita? No, jokainen voi vetää tietysti johtopäätöksen: Maalivahti, pelin olisi pitänyt päättyä 0-0 ilman niitä karmeita kolmen reboundin jälkeen maalin edestä tulleita maaleja! Imurit prkl! Mestaruuskaudella joukkueessa loistavat pudotuspelit torjunut vahti oli vajonnut joukkueen mukana, mutta ei ollut erityisemmin pettänytkään. No, maalivahtihan se. Onhan se cälderkap-voittaja ja kaikkea muuta. Mutta hei! Se on jo Suomessa ja täällä nhl.comin tilastoissa lukee, että se ei ole pelannut sitten huhtikuun. No, ammattimies, mikä ammattimies. Eiköhän se alle kymmenen maalia päästä. Ja voidaanhan me ajaa sitä sisäänkin, jos alussa vähän menee, ei se haittaa, koska meillä on jo valmiiksi säälipleijaripaikka melkein taskussa. Hehee, prkleen puolustus, kun hävittiin 5-6. Kyllä me voidaan joku A-junnu kokoonpanoon ehkä nostaa. Kunhan tää Cälderkap-voittaja pääsee vauhtiin, niin aijai, eihän me puolustajia tarvitakaan. Argh, paikallisvastustajalta jo ties monennenko kerran turpaan. Odotellaan, odotellaan. Kyllä se siitä. Onhan meillä ensi kausi! Meillähän oli jo sopimuksia sille ennen kuin ehdittiin edes tätä meidän loistavaa Cälderkap-voittajaa hankkimaankaan.

JEE! 4-0 ritaripaitaista superjoukkuetta vastaan. Me ollaan sankareita kaikki, me ollaan Suomen mestareita. Me ei tarvita vahvistuksia. Vielä tää saunakaveri tästä valmentajaksi, eihän se viittii mitään vaatia. Sanonpa sille, että sanoo, ettei me mitään vahvistuksia tarvita. Vie vaan pian meidän loistavien pakkien pelipaikat, prkl! Semmoset tusina-Leetchit saa mennä muualle.