PDA

View Full Version : Kuka Jokereiden seuraava valmentaja?

Sivut : 1 [2]

Jack Daniel's
31.01.2005, 21:23
Jotenkin samanlainen kutina kuin fiftyeightillä. Kun ajatellaan järjellä, Jokerit tuskin tässä vaiheessa lähtisi Aravirran sopparia julkistamaan, johtuen siitä, että kausi on pahasti kesken ja Ara valmentaa toista joukkuetta Suomessa. Eli: Joko Jortikka jatkaa, tai sitten joku, joka on vaikuttanut ulkomailla tällä kaudella.

Jortsu jatkaa.

tilkka
31.01.2005, 22:06
Viestin lähetti Ikijokeri
Eli: Joko Jortikka jatkaa, tai sitten joku, joka on vaikuttanut ulkomailla tällä kaudella.

Mutta voidaanhan tiedotustilaisuudessa kertoa, että Jortikka ei valmenna ensi kaudella Jokereita, vaan valmentaja joka nimetään heti kauden jälkeen, ja Virmanen tokasee vierestä, että "näillä mennään!"

Itse tosin uskon, että Jortsu jatkaa.

Vielä pientä vinkkiäensi kautta ajatellen. Kerhon Jalonen on vapaalla markkinoilla ensi kauden jälkeen.

Pärde
31.01.2005, 22:39
Viestin lähetti Ikijokeri
Eli: Joko Jortikka jatkaa, tai sitten joku, joka on vaikuttanut ulkomailla tällä kaudella.

Kari Heikkilä?

Osuisi tuohon kuvaukseen kylläkin aika hyvin. Ja sopisi eittämättä Jokereitakin valmentamaan.

bozik
31.01.2005, 22:43
Viestin lähetti Pärde
Kari Heikkilä?

Osuisi tuohon kuvaukseen kylläkin aika hyvin. Ja sopisi eittämättä Jokereitakin valmentamaan. Eipäs kiroilla. Mun henkilökohtainen suosikkilista on lyhyt. Siinä lukee vain Jortikka ja sitten vähän isommalla EI Kari Heikkilä. Se ukko ei kuulu stadiin. Tietenkin jos teillä on käyttöä....

Haie
31.01.2005, 22:53
Viestin lähetti Pärde
Kari Heikkilä?

Osuisi tuohon kuvaukseen kylläkin aika hyvin. Ja sopisi eittämättä Jokereitakin valmentamaan. Teillehän se Kake tulee, Jortikka jatkaa Areenan kirkkaissa valoissa.

Pärde
31.01.2005, 22:53
Viestin lähetti bozik
Tietenkin jos teillä on käyttöä....

Niin siis omana salaisena toiveenani uhkakuvien poistamiseksi olisi saada Heikkilä äkkiä kiinnitettyä johonkin muuhun joukkueeseen, ettei vaan tulisi HIFK:iin. Siinä vaiheessa saattaisi mennä kausari harkintaan.

Ei mulla muuta.

bozik
31.01.2005, 22:58
Mä luulen että stadissa on yleisemminkin halua saada Heikkilälle nopeasti sopimus, kunhan ei omaan jengiin. Jos luotetaan siihen, että te saatte Ramin, me jatketaan Jortikalla ja tökätään Heikkilä Bluesiin ;)

MR8
31.01.2005, 23:02
Älkää nyt hitto puhuko rumia täällä..en halua Heikkilää nähdä Jokeripenkin takana. Ja vaikka kuinka vahingoniloista juhlaa se olisikin, että Kake Nordikselle menisi, en sentään noin pahaa toivoisi edes IFKille..

Blues? Miksei..silloin tosin joutuisi katselemaan sitäkin jätkää aika paljon näiden välisarjojen takia. Kake, jää siperiaan ;)

Gags
31.01.2005, 23:48
Nelosen urheilu-uutiset vahvisti juuri Jortikan ja Jokereiden yhdessä päättäneen käyttää optio-vuoden. Hyvä näin.

Cobol
31.01.2005, 23:48
Itselläni ei ole mitään uutta tietoa jo joulukuussa kirjoittamani sijaan. Eli uskon Jortikan ja Jokereiden löytäneen toisensa. Halua siihen oli molemmilla (Jortikka ilmoitti asiasta julkisesti myös näin), mutta sen tiedän, että molemmilla osapuolilla oli reunaehtoja jatkolle. Niistä on viime kädessä väännetty - jos mitään vääntöä yleensä on ollut - näinä päivinä.

Heikkilä olisi ainakin minulle shokki. Niin Jokereissa kuin HIFK:ssakin.

Gags
31.01.2005, 23:52
Niin, eiköhän lähdetä siitä mistä aiemmin oli jo puhetta, kun muistaakseni Senior tässä ketjussa ihmetteli miksei Jortikkaa ole vahvistettu aiemmin, että Masan piti saada Jalosen kanssa sovittua kaudesta 05/06 eteenpäin ensin. Näillä mennään.

Cobol
01.02.2005, 00:05
Viestin lähetti Gags
Nelosen urheilu-uutiset vahvisti juuri Jortikan ja Jokereiden yhdessä päättäneen käyttää optio-vuoden. Hyvä näin.

Erinomainen ja odotettu tieto. Nyt on Heikkilä tyrkyllä ihan tosissaan naapuriin. Otan osaa jo tässä vaiheessa.

Jokerit Forever
01.02.2005, 00:07
Viestin lähetti Gags
miksei Jortikkaa ole vahvistettu aiemmin, että Masan piti saada Jalosen kanssa sovittua kaudesta 05/06 eteenpäin ensin. Näillä mennään. Niin mennään, kaikella todennäköisyydellä. Ja ratkaisu on erittäin hyvä!

01.02.2005, 00:13
Viestin lähetti Gags
...muistaakseni Senior tässä ketjussa ihmetteli miksei Jortikkaa ole vahvistettu aiemmin, että Masan piti saada Jalosen kanssa sovittua kaudesta 05/06 eteenpäin ensin.

Voi olla näinkin. Minä veikkaan, että Jortikan jatkon julkistaminen juuri nyt, kun toimittajat vesi kielellä odottavat lätkäuutisia varmistaa Jokerileirin näkyvyyden mediassa, vaikka substanssia ei juurikaan ole. Ihan fiksua PR-mielessä.

Onnittelut valmentajastanne kuitenkin. Olette ihan ansainneet toisenne.

hull16
01.02.2005, 00:21
Viestin lähetti #12
Onnittelut valmentajastanne kuitenkin. Olette ihan ansainneet toisenne.
Kiitos, ja te olette ansainnet sitten varmaan sen kääntöpuolen ;-)

Tosiaan kuulemma Jokereilla on tiedotettavaa valmentaja puolelta torstaina niin eihän se voi tarkoittaa muuta kun Jortikka jatkaa, koska Jokereilla on tatusti ollut mielessä vain Jortsu ja jos Jortikalla olisi ollut muita suunnitelmia niin tiedotettavaa ei olisi taatusti vielä torstaina.

Gags
01.02.2005, 00:24
Niin, tuskin Jokereissa sentään kesken kauden julkistettaisiin että nykyinen valmentaja ei jatka kauden jälkeen, kun pitäisi keskittyä kauden tärkeimpiin peleihin. Ei kai edes Masa niin tyhmä voi olla?

hull16
01.02.2005, 00:28
Viestin lähetti Gags
Ei kai edes Masa niin tyhmä voi olla?
Et kai vihjaa, että joku voisi olla niin tyhmä?

kangaroo
01.02.2005, 00:28
Viestin lähetti Gags
Ei kai edes Masa niin tyhmä voi olla?

Kyllä se voi, helpostikin. Mutta uskotaan nyt toistaiseksi tuohon Nelosen vahvistamattomaan uutiseen, niin on mukavampi mennä nukkumaan.

kyllvaan
01.02.2005, 08:13
IS, IL, ja Veikkaaja kirjoittavat tämän päivän lehdissään Jortikan jatkavan Jokereissa.

Sopimus julkaistaan vasta Torstaina, koska itse "pääjeesus" Hjallis haluaa olla tilaisuudessa paikalla.

Itse sankarit Masa & Jortsu eivät tietenkään asiaa kommentoineet millään lailla siitä kysyttäessä...

flintstone
01.02.2005, 10:25
Vaikka siirtorintamalla oli ikävän hiljaista niin mukavaa että edes tällä saralla on luvassa positiivisia uutisia, eli Jortikka jatkaa ja naapuri saa sitten keväällä Kari Heikkilän riesakseen, tai sitten Summasen jonka alaisuudessa ei naapurin tietäjien mukaan kukaan halua pelata joten sieltä on luvassa silloin pelaajien joukkopako.

nikolaimakarov
01.02.2005, 16:01
Jortikka maistuu hyvälle!
Vuosi vielä, sittenpähän on se kolme vuotta täynnä, jonka tahoillaan sekä Jortikka että Harkimo ovat sanoneet saman valmentajan voivan yhtä joukkuetta valmentaa.
Mutta mihin perustuvat harvinaisen yksimieliset Kari Heikkilä-moitteet? Krpäthän pelasi hänen komennossaan ihan vauhdikasta ja viihdyttävää (ja viime kaudella molemmat helsinkiläisjoukkueet pudottanutta) kiekkoa.

Gags
01.02.2005, 17:13
Viestin lähetti nikolaimakarov
Mutta mihin perustuvat harvinaisen yksimieliset Kari Heikkilä-moitteet?

En nyt tiedä olenko itse täällä niin kovaa melua Heikkilää vastaan pitänyt, mutta minä en kyllä Heikkilää pidä juuri minään. Tämä perustuu Kärppien suorituksiin aiempina vuosina (mm. finaalitappio Tapparalle) ja hänen joutumistaan törmäyskurssille omien pelaajiensa kanssa. Sanotaan vaikka niin, kuten joku aiemmin totesikin, että viime keväänä Kärpät voitti Heikkilästä huolimatta eikä niinkään hänen ansiostaan. Esimerkiksi joukkueen kapteenin Sakari Palsolan haastattelu mestaruusjuhlissa oli mielestäni paljonpuhuva. Hän ei kehunut tai kiittänyt Heikkilää kertaakaan, vaikka nimenomaisesti kysyttiin miltä tuntuu kun pitkäaikainen yhteistyö päävalmentajan kanssa loppuu...

hermano
02.02.2005, 12:03
Neljästä pudotuspelikohtaamisesta Heikkilän Kärpät laittoi Jokerit kolmesti laulukuoroon. Aika paska työnäyte, myönnetään.

Kieltämättä olisi hauska nähdä Kake Hifkin koutsina. Siinä alkaisi huuli monella väpättämään kun jotakin Ifk-ikonia koulutettaisiin. Saattaisi jopa broilerit lennellä.

Cobol
02.02.2005, 14:33
Länsimäen nakkikioskin väliaikainen tsuppari piti varmana tietona sitä, että Jortikan sopimuksessa on ns. Virmas-pykälä. Se takaa Jortikalle hänen haluamansa pelaajat rosteriin kausittain ja ellei niitä tule, Jortikka voi edelleenkin jättää jatkot Jokereissa 2005/2006 väliin. Kun Masa toimitti tyhjän arvan tammikuun lopun arpajaisista (arvontapäivä 31.1.2005) , tsuppari ei ollut aivan varma Jortikan reaktiosta jatkon suhteen. Paitsi että Jortikka oli tsupparin mukaan kironnut hartaasti ja pitkään, tapahtuneella tai pikemminkin tapahtumattomuudella saattaa olla muitakin vaikutuksia. Tsuppari uskoi kuitenkin Jortikan jatkavan ensi vuonna, mutta ihmetteli Virmasen jatkuvaa intoa koetella Jortikan kärsivällisyyttä.

Jet-Ace
02.02.2005, 14:47
Viestin lähetti cobol
Kun Masa toimitti tyhjän arvan tammikuun lopun arpajaisista (arvontapäivä 31.1.2005) , tsuppari ei ollut aivan varma Jortikan reaktiosta jatkon suhteen. Paitsi että Jortikka oli tsupparin mukaan kironnut hartaasti ja pitkään, tapahtuneella tai pikemminkin tapahtumattomuudella saattaa olla muitakin vaikutuksia.

No, kerrottakoon tänne se juoru, jonka kuulin tänään aamulla. Ja lähde on suoraan sylttytehtaalta:

Minulle kerrottiin Jokereiden 2005-2006 valmentajakaksikon olevan Immonen-Jouko Lukkarila.

Koska en voi lähdettä paljastaa, niin jokainen voi tulkita tämän kirjoitukseni juuri haluamallaan tavalla. En voi sitä väittää (enkä usko itsekään) todeksi, mutta näin minulle väitettiin. Suoraan tapahtumien keskipisteestä.

Tätä ei siis pidä ottaa vakavasti. Ainakaan vielä, enkä olisi mitään kirjoittanut ilman tuota edellistä cobolin viestiä.

Cobol
02.02.2005, 15:04
Ainakin voidaan sanoa, että Jortikka-setä on nyt hyvin, hyvin vihainen. Saas nähdä, leppyykö vielä ja huomiseksi.

- - -

Yllä oleva ei ole fakta. Se on ns. alan piireissä kiertävä tilannekatsaus.

- - -

Luoja varjelkoon meitä Lukkarilalta. Viimeinen lause on fakta.

Isaksson
02.02.2005, 15:33
Viestin lähetti Jet-Ace

Minulle kerrottiin Jokereiden 2005-2006 valmentajakaksikon olevan Immonen-Jouko Lukkarila.

Nyt kun sen tänne joku muu heitti, niin uskallan myöntää, että tämän tiedon minäkin olen aikaa sitten antanut itselleni kertoa. Tuntui niin uskomattomalta, ettei ole viitsinyt itseään täydellisesti munata ja siitä tänne mitään kirjoittaa. Mutta olisiko sittenkin niin, että money talks again.

Cobol
02.02.2005, 15:33
Soitin Länsimäen nakkikioskin tsupparille ja kysyin, kuka valmentaa missäkin. Helppo homma, tsuppari vastasi ja heitti nimet seuroineen kuin porilaisen naamaansa:

Jokerit: Immonen
HIFK: Heikkilä
Blues: Summanen
TPS: Jortikka

- - -

Yllä oleva ei ole fakta. Se on ns. alan piireissä kiertävä arvaus.

Cobol
02.02.2005, 15:37
Soitin eräälle Jokereiden pelaajalle ja hän sanoi, että Jokeita valmentaa kaudella 2005/2006 Jortikka-Immonen. Hän kertoi, että hän oli itse tehnyt omat ratkaisunsa jokin aika sitten tämän tiedon perusteella eikä ole edes unissaan kuullutkaan mistään Lukkarilasta. Paitsi kauhutarinoita takavuosilta. Jotain todella outoa on tapahtunut, jos Jortikka ei jatka, pelaaja kertoi.

Isaksson
02.02.2005, 15:37
Viestin lähetti cobol
Soitin Länsimäen nakkikioskin tsupparille ja kysyin, kuka valmentaa missäkin. Helppo homma, tsuppari vastasi ja heitti nimet seuroineen kuin porilaisen naamaansa:

Jokerit: Immonen
HIFK: Heikkilä
Blues: Summanen
TPS: Jortikka

- - -

Yllä oleva ei ole fakta. Se on ns. alan piireissä kiertävä arvaus.

Tuota voisi juuri tällä hetkellä kutsua aika valistuneeksi arvaukseksi. Kysy siltä tsupparilta, alkaako se änäri vai ei, tuntuu olevan fiksu kaveri.

Kalkun rusakko
02.02.2005, 15:41
Viestin lähetti cobol
Paitsi kauhutarinoita takavuosilta. Jotain todella outoa on tapahtunut, jos Jortikka ei jatka, pelaaja kertoi.

Eiköhän se Jortikka Jokerien valmentajana jatka. Aika typerä veto olisi Hjallikselta päästää Jortsu muualle. Tietysti jos herran omat lähtöhalut ovat kovat niin se on asia erikseen.

Mikäs näistä Lenkki Lukkarilan metodeista antaa aihetta kauhutarinoihin?

Cobol
02.02.2005, 15:41
Viestin lähetti Isaksson
Kysy siltä tsupparilta, alkaako se änäri vai ei, tuntuu olevan fiksu kaveri.

Kysyin. Tsuppari kertoi, että NHL:n parhaiten tienaavien pelaajien enemmistö on nyt valmis hyväksymään sopimuksen, josta on poistettu henkilökohtainen palkkakatto. Hän oli myynyt purilaiset parille vajaan 10 miljoonaa dollaria vuodessa ansaitsevalle sulkulaisille, jotka olivat ilmoittaneet äänestävänsä nyt sopimuksen puolesta, jos NHLPA asian laittaa salaiseen tai julkiseen äänestykseen. Jos omistajat saavat seurakohtaisen palkkakaton muotoiltua jotenkin toisin, sopimus on varma ja kausi alkaa 24.2. 2005.

Isaksson
02.02.2005, 16:18
Halvaantuiko tää porukka täällä, vai miksi on niin hiljaista.

bozik
02.02.2005, 16:24
Viestin lähetti Isaksson
Halvaantuiko tää porukka täällä, vai miksi on niin hiljaista. Noup, mulla vaan on ainakin niin pitkät piuhat, etten ole vielä päättänyt mitä huhua seuraisin.

No nyt tuli perille, mä luotan siihen että Jortsu jatkaa. Perusteluna se, että se tuntuu minusta mieluisimmalta. Toisaalta minulla ei kyllä ole mitään Wadeakaan vastaan. On vain ajan kysymys koska Wadelle on annettava mahdollisuus ykkösenä. Mies on sen ansainnut, mutta jos ensi kausi vielä mentäisiin Jortikalla.

One#8
02.02.2005, 16:26
Joo Immonen *ittu pääkoutsiks vaan! Omat pojat projekti sen kuin vaan jatkuu. Metro ja Thomas ulkomaille ja Sulo ja Lindroos paikkaamaan. Ja tottahantoki Ströbä ykköspakkipariin, Immonenki voi käydä välillä koittamassa vanhan pakkiparin kaa.

Eiku oikeesti. Toivotaan, että Jortikan jatko kerrotaan huomenna ja Masa vois vaikka samalla kertoa, ettei enään ikinä puutu pelaajavalintoihin ennen- ja keskenkautta.

Jack Daniel's
02.02.2005, 16:33
Itse olen edelleen täysin siinä uskossa, että Jore jatkaa. Suuri järkytys on, jos huomenna julkistetaan parivaljakko Immonen - Lukkarila, se on varmaa. Löytyisikö Ikijokeri-Immoselta riittävästi auktoriteettia ykkösvalmentajaksi? Itse vähän epäilen...
Kyllä Jortsu on turvallisin vaihtoehto, ehdottomasti. Jos ei Jortsu, niin vaikka sitten Ara(Kunhan se Hirso ei sitten tule perässä! )

Oiva
02.02.2005, 16:35
Viestin lähetti Isaksson
Halvaantuiko tää porukka täällä, vai miksi on niin hiljaista.

Jouko Lukkarilan nimen mainitseminen saa suurimman osan jääkiekosta pitäviä ihmisiä valahtamaan kalman väriseksi - osan jopa kalman hajuiseksi. Ei siis ihme, että veljemme värjöttävät hiljaa nurkissaan miettimässä kauhukuvaa siitä, kuinka jälleen kerran Jouko-setä katsoo läppäristään, kuinka paljon joukkueen etukyykkytulokset ovat parantuneet, ja kuinka ylivoimaisia siksi olemme.

Petri Keskitalosta muuten tehtiin aikoinaan nuorena, erittäin lupaavana urheilijana jonkinlainen fyysinen kokonaiskartoitus, jossa heikkoudeksi todettiin Petrin muuhun voimatasoon nähden heikot pohkeet. Tätä osaa sitten päätettiin talven aikana vahvistaa merkittävästi - toisin sanoen pohkeita treenattiin aivan helvetisti. Mielenkiintoinen kysymys kuuluukin, kuinka monta täyttä ottelua Petri tämän jälkeen otteli ja kuinka huippulahjakkuudesta saatiin tehtyä tusinatuote?

Mitenkäs tämä taas liittyy meihin - eh, siis jokereihin (hieno riimi)? No siten, että pelkäämme halvaantuaksemme, että Jouko huomaa, kuinka valtavassa epätasapainossa Jokereiden anaerobinen ja aerobinen valmius on ja hän päättää treenauttaa kymmenen kuukautta vain toista osaa, jotta aikaan saataisiin tasapaino ja jälleen kerran suuren luokan ylijääkiekkoilija, joka maksimaalisilla etukyykkylihaksillaan voittaa vastustajan kuin vastustajan.

Vakavasti ottaen, olen hyvin, hyvin huolissani siitä, muistaako Jore ensi vuonnakaan tehdä muuta kuin juoksuharjotteita joukkueen kanssa. Hän nimittäin valmentaa kauden 2005-2006 edelleenkin Jokereita. Joka on kovaa vauhtia tekemässä historiallisen kovaa ennätystä koko joukkueen cooper-tulosten keskiarvossa. Kuuleman mukaan joukkue on myös täpösen täynnä reilusti alle minuutin painelevia 400 metrin juoksijoita ja valtaosa kipittää puolessa tunnissa reilun seitsemän kilsaa. Pikapyrähdyksessä Kärpistä löytyy kuuleman mukaan kaksi joukkueemme keskivertoon yltävää kaveria.

Jääkiekkoonhan Jokereissa ei ole tänä kautena varsinaisesti keskitytty, vaan juoksutuloksiin. Siksi Jortikan jatko huolettaa syvästi, kuten on huolettanut jo pian kaksi vuotta.

Tuomas
02.02.2005, 16:42
Eli tuo tiedotustilaisuus koskien ensi kauden valmennusjohtoa järjestetään torstaina klo 12.00. Ainakin jokerifanit.net on paikalla joten varmennus valmentajista saadaan viimeistään heti puolen päivän jälkeen.

jokerifanit.netin uutinen (http://www.jokerifanit.net/n/?m=news&a=show&t=180)

Santtu
02.02.2005, 17:20
Peukut pystyyn Suomen parhaan valmentajan uudelle sopparille eli toivotaan, että torstaina on Jortikka siellä pallilla eikä esim Ara tai joku muu tusinakaveri.

Cobol
02.02.2005, 17:28
Tsuppari oli päivittänyt datansa iltapäivällä ja hänen uusin listansa on seuraava:

Jokerit: Jortikka-Immonen-Lukkarila
HIFK: Heikkilä-Surenkin
Blues: - Summanen
TPS: Jursinov-Virta

Jokereihin olisi tulossa siis Lukkarila mukaan, mutta Jortikka jatkaa. Summasen rooli ja tilanne on avoin Bluesissa. Muuten kuulemma homma on saletti.

- - -

Yllä oleva ei ole fakta. Se on ns. alan piireissä kiertävä viimeisin arvaus.

ZOOM
02.02.2005, 17:56
Viestin lähetti cobol
Summasen rooli ja tilanne on avoin Bluesissa. Muuten kuulemma homma on saletti.

Kuvittelenko vain, mutta onko tuo lause sekava...
Siis, että Summanen saletisti tulee, mutta saattaa olla ettei tule tai tekee jotain muuta.

Jos kaikki muut ymmärsivät tuon lauseen, vetoan väsymykseen...

Cobol
02.02.2005, 18:04
Viestin lähetti ZOOM
Kuvittelenko vain, mutta onko tuo lause sekava...
Siis, että Summanen saletisti tulee, mutta saattaa olla ettei tule tai tekee jotain muuta.

Jos kaikki muut ymmärsivät tuon lauseen, vetoan väsymykseen...

Minä ainakaan en ymmärtänyt. Enkä edes vetoa mihinkään. Ja tuskinpa mikään on aivan saletti esimerkiksi TPS:n kohdalla noilla nimillä. Summasenkin tilanne on mun oman arvaukseni mukaan edelleen avoin. Mutta minä en kuulu tsupparin tavoin ns. alan miehiin :)

bozik
02.02.2005, 18:53
Viestin lähetti cobol
Mutta minä en kuulu tsupparin tavoin ns. alan miehiin :) Tärkeintähän on, että sulla on ihan ok tsuppari, ei siis kande vaihtaa ainakaan sitä ;)

Sen vielä kysyisin muilta kuin tsuppareilta, että miksi pelkkä Lukkarilan nimi saa ihmiset tolaltaan. Oiva ansiokkaasti asiaa valotti, mutta jos ukko Jortsun ja Waden "takana" tekee hommia jengin fyysisten ominaisuuksien eteen, niin eikös se ole ok ? Joka tapauksessa Rami ja Erkkahan tuon Lukkarilan takana ovat, nämä heput näkevät siis Lukkarilalle käyttöä ja Ramihan hänet viimeksi Jokereihinkin "vaati".

Miten tämä taas sopii siihen kuvioon, että Rami olisi menossa Bluesiin niin siitä en sano mitään. Vaatisi tsupparin broidin selventämään tuota.

Tuomas
03.02.2005, 12:06
Jortikka ei jatka ensi kaudella.

Lisätietoja odotellaan.

flintstone
03.02.2005, 12:10
Viestin lähetti Tuomas

No voi p...!!!

Kukas Keijo Petteri sinne nyt sit penkin taakse tulee?

No toivotaan että edes seuraavaksi paras vaihtoehto, Hannu Aravirta olisi sitten se valinta.

Pressiboxi
03.02.2005, 12:10
Viestin lähetti Tuomas

Lisätietoja odotellaan.

Uusi osoite Turku, Sveitsi? Tämähän menee mielenkiintoiseksi! Jortshu ei pyöritellyt mediapeliään turhaan...

Sam#9
03.02.2005, 12:15
Lukkarila? Ei saatana...

Aravirta - no kaipa sitten.

Jortikka olisi ollut paras ratkaisu.

grace
03.02.2005, 12:24
Ilmoitetaankohan ensi kauden valmentaja tässä tiedotustilaisuudessa vai joskus kauden jo päätyttyä. Jortikan olisin nähnyt todella mielelläni ensi kaudellakin Jokereiden valmentajana, mutta tasan ei käy onnenlahjat.

Iltapäivälehdistöä vedätettiin siis taas oikein huolella. Eilenhän (vai toissapäivänä) ne liputtivat "varmana tietona" Jortikan jatkoa :)

edit. hippasen lisää tekstiä

Tuomas
03.02.2005, 12:25
Jokereiden valmentajat 2005-2006:

Immonen
Lukkarila

www.jokerifanit.net

Pressiboxi
03.02.2005, 12:26
Viestin lähetti Tuomas

Immonen
Lukkarila

www.jokerifanit.net

Häh? Tuostahan puuttuu pääkoutsi! Näinköhän Jortsu vedättää palkkoja tmv??

pappi
03.02.2005, 12:26
Viestin lähetti Tuomas

Lisätietoja odotellaan.

Tämähän oli melkein odoteltavissa , että Jortikka ei jatka .Mutta kuka on seuraava !
Onko se kenties joku kolmesta Summanen , Heikkilä ( antakaa happee), vai Aravirta. Joku muu olisi todellinen musta hevonen!

Sam#9
03.02.2005, 12:27
Viestin lähetti Tuomas

Immonen
Lukkarila

www.jokerifanit.net
JEEEEE! Kiitos Masa, tätä me just tarvittiinkin!

Isaksson
Niinhän siinä sitten kävi. Ja tämä käänne ei todellakaan ole tapahtunut ihan viime päivinä. Kuten Cobolille yv:nä kerroin, tämä tieto tuli minullekin jo 2-3 viikkoa sitten, vaikka en sitä silloin uskonutkaan. Itse asiassa ei tahdo mahtua järkeen vieläkään.

Vakio
Viestin lähetti Tuomas

Immonen
Lukkarila

www.jokerifanit.net

No just. Tätähän jotkut jo eilen kertoivat. En olisi halunnut uskoa. Isot on saappaat Wadelle.

Onko niin, että Wade on joka tapauksessa ykköskoutsi eikä sellaista enää etsitä tai haluta vielä julkaista?

kangaroo
03.02.2005, 12:28
Voi saatanan saatana.. Perskänni päälle.

Tuomas
03.02.2005, 12:28
Viestin lähetti Vakio
Onko niin, että Wade on joka tapauksessa ykköskoutsi eikä sellaista enää etsitä tai haluta vielä julkaista?
Tiedotustilaisuus alkoi juuri, eli ei ole vielä tietoa. Kirjoitin noi samantien tänne kun valmentajat menivät istumaan tyhjille penkeille.

Tarkemmat tiedot selviävät varmasti hetken päästä.

flintstone
03.02.2005, 12:31
Viestin lähetti Vakio
No just. Tätähän jotkut jo eilen kertoivat. En olisi halunnut uskoa. Isot on saappaat Wadelle.

Se siitä sitten, ensi kaudella taistellaan pleijaripaikasta kun vielä tällä kaudella taistellaan mestaruudesta.

Kiitos ja näkemiin, näillä valmentajilla ei mennä todellakaan minnekään. Kiitos Hjallis ja Virmanen. :(((

Viestin lähetti Vakio

Pöh, eiköhän meillä yksinkertaisesti ole rahat totaalisesti loppu joten me lähdetään kauteen ilman päävalmentajaa, meillä on vain kaksi kakkosta, hyvä (Wade) ja huono (Lukkarila).

Paska!!

Jet-Ace
03.02.2005, 12:32
Viestin lähetti Isaksson
Kuten Cobolille yv:nä kerroin, tämä tieto tuli minullekin jo 2-3 viikkoa sitten, vaikka en sitä silloin uskonutkaan.

Eli juuri silloin, kun silminnäkijä kertoi minulle Ansaksen, Narvanmaan ja Jortikan istuneen neuvottelutiloissa Elyseellä.

Merkitseekö tuo mitään, sen aika näyttää. Narvanmaahan on kiistänyt julkisuudessa Tepsillä olevan mitään neuvottelukontaktia Jortikkaan.

Maalituomari
03.02.2005, 12:34
Viestin lähetti Gags

Tämä viesti parin päivän takaa ei ole piikki Gagsille vaan piikki IS-Nelosen "varmoille" tiedoille, jotka osoittautuivat tässäkin asiassa vääriksi, enää odotellaan NHL-kauden alkamista, jonka senkin pitäisi alkaa ihan just kohta....IS-Nelosen urheilun mukaan ainakin

pappi
03.02.2005, 12:35
Viestin lähetti Tuomas

Immonen
Lukkarila

www.jokerifanit.net

No saatiinpa musta hevonen valmentajaksi! Voi rähmä sentään .Pelkäänpä pahoin , että on Immoselle liian suuret saappaat.No saatetaan nähdä ensi kaudella jälleen Jokereissakin valmentajan vaihto kesken kauden .Anteeksi jos olen liian kriittinen mutta pelkään pahinta.Toisaalta eihän vielä ole ensi kauden pelejä vielä pelattu!

Alkiolainen
03.02.2005, 12:36
Viestin lähetti Alkiolainen
Eilen jo kirjoittelin tuonne toiseen ketjuun, että oma veikkaukseni tulevaksi luotsiksi on Waltteri Immonen. Näin minimoidaan kustannuksia ja kasvatetaan uskollisimpien Jokeri-fanien mielihyvää siitä, että joukkueen on oltava mahdollisimman Jokeri-henkinen. Sitten puuttuukin enää kasvavat katsojamäärät...

Näin kirjoitin 29.9. Kaipa sitä on meteorologi-uralle lähdettävä! Ei voi muuta sanoa kun, että rahat on näemmä totaalisen loppu. Ensi kautta ajatellen kiinnostaa ainoastaan se, koska tulee monoa. Sorry vaan, Wade!

Johannes
03.02.2005, 12:36
Jee, aika rock-valinnat, Immonen ja Lukkarila. Nyt hymyilyttää naapurileirissä.

Perskules, ei kai Jortikka tule sittenkin meille. Ei naurata enää yhtä paljon.

Pressiboxi
03.02.2005, 12:37
Viestin lähetti Jet-Ace
Merkitseekö tuo mitään, sen aika näyttää. Narvanmaahan on kiistänyt julkisuudessa Tepsillä olevan mitään neuvottelukontaktia Jortikkaan.

Tässä on voitu myös kärähtää puolin ja toisin housut nilkoissa neuvottelulojaalisuuden rikkomisesta? Mutta katsotaan tämä hokisaippua toki loppuun saakka!

Puhumattakaan tietysti siitä, että Hjallis ja Swiss Matti saavat hypetettyä koutsitilannetta vielä yhdellä lisäinfotilaisuudella kun ykkösvalmentajan nimi viimein joskus julkaistaan. Kaikkihan ymmärtävät että Immonen - Lukkarila ei ole riittävä panostus SM-liigan huipulla pysymiseen. Tai sitten jonkun mielestä on.

Summa summarum? Joko Jortsulle muistutetaan kuolevaisuudesta tällä tavoin tai uusi ykkönen on SM-liigan sisältä ja sopparia ei voi vielä julkaista siitä syystä?

Old School
03.02.2005, 12:37
Onneksi olkoon ilmalan tissiposkille uusista loistavista ensi kauden valmentajista!!!

Kyllä Virmanen osaa! Toista se on kun meillä vaan penaillaan koko ajan.

Haie
03.02.2005, 12:38
Hyvät enteet!
Edellisellä rookie valmentajalla saavutettiin mestaruus.
Toki Wade tarvitsee hyvän joukkueen, joten Virmasen panos kasvaa entuudestaan. Peltonen takaisin!

demitra
03.02.2005, 12:39
Jos ajatellaan ensi kauden pelaajistoa niin tämä tuskin lisää pelaajien haluja siirtyä Jokereihin; joukkueeseen, jossa vaikuttaa kuntoihme Lukkarila. Tietysti iso osa ensi kauden sopimuksista lienee jo valmiina. Jos jotain positiivista tästä hakee niin Jokereissa saatetaan nähdä taas ensi kaudella tsekkipelaajia. Kokonaisvaikutelma kuitenkin reilusti negatiivinen.

Isaksson
Viestin lähetti Johannes

Perskules, ei kai Jortikka tule sittenkin meille. Ei naurata enää yhtä paljon.

No ei todellakaan naurattaisi, mutta ei kai sentään. Yksi asia on kuitenkin varma, tuli meille kuka tahansa niin naapuri jättää kuittailut tekemättä.

Melkoista vedätystä on tämä kuitenkin H&V:n taholta ollut, koska päätös on ollut selvä jo pitkän aikaa. Nyt olisi hauska tietää Cobolin kommentti asiaan.

MustaEnkeli
Viestin lähetti Jet-Ace
Narvanmaahan on kiistänyt julkisuudessa Tepsillä olevan mitään neuvottelukontaktia Jortikkaan. Toisaalta tämä meidän kiistelty toimarimme on kiistänyt julkisuudessa kaiken muunkin. Sellaista asiaa tuskin löytyy mitä mies ei olisi kiistänyt.
Itse veikkaan Jortsua Sveitsiin, vaikka mielellään näkisin miehen Tepsissä.

Cobol
03.02.2005, 12:43
Aivan käsittämätön juttu, jos Lukkarila palaa. Waden tunnen ja uskon, että selviää hommasta suhtkoht hyvin. Mutta Lukkarila sai johtamisestaan (ei niinkään kunto-ohjelmastaan) niin negatiivisen arvion pelaajilta, että esimerkiksi Tuomo Ruutu ilmoitti suoraan sen, että jos ei muita syitä lähdölle Jokereista olisikaan, yksin Lukkarila riittäisi. Eikä hän ollut ainoa, joka näin ajatteli.

Jokereiden pelaajilla ei ollut asiasta ennakkoon tietoa ja useampi heistä oletti Jortikan jatkavan. Suoremmin sanottuna näin oli annettu ymmärtää, joskaan ei nimenä suoraan sanoen. Ei tuossa nyt kyse ole kuin harhautuksesta, mutta silti!

Nyt vei Virmanen ja Hjallis Jokereiden purjeet sellaisiin tuuliin, jotka eivät ole myötäiset. Rahan loppuminen ei ole yksin syy, sillä valmentajat ovat Suomessa edelleen halpoja pelaajiin verrattuna. Yksin Hanckin palkalla sai Jortikan. Joten kyllä tässä on pääosin Virmasen ja Hjalliksen jääkiekkoa tajuamaton ratkaisu etusijalla! Tosin rahaa on törsätty vuositokulla käsittämättömiin hankkeisiin FC:n kautta ja pistetty sopimuspelaajia kävelemään, tähän on ehkä sitten tultu.

Areena on aivan väärä paikka Jokereilla viimeistään tästä eteenpäin. Näillä rahoilla joukkue ei tule kiinnostamaan suurta maksavaa yleisöä kun Helsingistä löytyy parempaakin viihdettä jääkiekon saralla... Parempi olisi, jos joukkue siirtyisi takaisin perinteiseen Myllypuroon tai Oulunkylään.

grace
Viestin lähetti Johannes
Jee, aika rock-valinnat, Immonen ja Lukkarila. Nyt hymyilyttää naapurileirissä.

Nyt voitte hyvillä mielin toivottaa Kari H:n valmentajaksenne, me emme voi enää hymistellä valmentajavalinnastanne...

Kaikki kunnia Immoselle, mutta riittävätkö rahkeet päävalmentajan saappaisiin Summasen ja Jortikan jälkeen. Eikös Jokereiden (= Hjallis/Virmanen) strategia ole aina lähtenyt siitä, että joukkueella on huippu veskari ja huippuluokan päävalmentaja?

jpp
Aikamoinen veto Jokereilta. Ei kyllä tiedä mitä sanoisi, joten ei sitten sanota vielä tämän enempää.

flintstone
03.02.2005, 12:44
Viestin lähetti Isaksson
No ei todellakaan naurattaisi, mutta ei kai sentään. Yksi asia on kuitenkin varma, tuli meille kuka tahansa niin naapuri jättää kuittailut tekemättä.

Ainostaan Alpo Suhosen tulo takaisin tai kaikkien HMV-valmentajien isoäidin Kari Heikkilän valinta teille olisi jotain josta kehtaisi kuittailla.

Vaikka arvostan Waden saavutuksia Jokereissa niin päävalmentajan pestiä en olisi vielä todellakaan odottanut saatikka toivonut. Ja kun tuohon vielä lisätään Jouko Lukkarila niin ei hyvää päivää.

Designer
03.02.2005, 12:44
Vahvasti haiskahtaa joltain Waden pojat -projektilta. Älkää nyt vielä ketään kaivoon heittäkö. Jokainen ansaitsee näytönpaikan ennen kuin annetaan arvosana.

Sam#9
03.02.2005, 12:47
Viestin lähetti demitra
Jos jotain positiivista tästä hakee niin Jokereissa saatetaan nähdä taas ensi kaudella tsekkipelaajia.
Otakar Janecky jr. kehiin!

Wade vetää ens kaudella treenejä vanhalle pakkiparilleen Röllille.
Lukkarila on mainio lisä sitoutuneeseen Jokerijoukkueeseen!

Ote 8.-10.4.2005 M/s Mariellalla pidettävästä urheiluvammaseminaariohjelmasta:

Ylirasitukseen ajautuminen
15.15 Yliharjoittelu urheilulukiossa?
- Jouko Lukkarila

Hanskat jäähän
03.02.2005, 12:51
Olen tyytyväinen!

Annetaan Wadelle mahdollisuus näyttää kykynsä.
Tietenkin on aina riskiä ajaa uusi valmentaja liigaan, mutta Wade ansaitsee tuon paikan...´
50/50 mahdollisuudet flopata tai pärjätä, toivotaan jälkimmäistä.

Omat äijät -projektissa erittäin mielekäs veto!

UGH...

bozik
03.02.2005, 12:54
Taidan olla ainoa mohikaani, jonka mielestä ihan OK ratkaisu. Mulle Jortikka olisi ollut ykkösvaihtoehto, mutta kyllä Wadekin kelpaa oikein hyvin. En ymmärrä miksi niin moni epäilee miehen selviytymistä. Wadella jos jollakin on ollut mahdollisuus seurata vierestä huippuvalmentajien toimintaa ja se kait lienee paras paikka oppia ja kehittyä. Kaikki tuki täältä Wadelle !

Ja naapurileiriin tiedoksi, että jos Heikkilän hankitte kuittailun aihetta riittää. Wade oli OK valinta, Heikkilä olisi ollut katastrofi.

Edit. No löytyihän niitä samoin ajattelevia.

strato
03.02.2005, 12:55
Itse ajattelin ottaa tähän, vaikka väkisin, puoli positiivisen asennoitumisen.

Yksi asia mikä on päivän selvää, on se, että Immosesta oli tulossa jossain vaiheessa meidän päävalmentaja. Sitten nostaisin kysymyksen esiin, että miten Wadea olisi vielä pitänyt kouluttaa päävalmentajaksi?. Hän on nähnyt W&S-kaksikon, sitten pelkästään Summasen ja sitten Jortikan. Otetaan vielä listaan kaikki ne valmentajat, jotka hän on nähnyt pelaajana. En usko, että kenellekään olisi enää ollut erityisen paljon annettavaa. Jossain vaiheessa niitä siipiä on kokeiltava ja kyllähän sen liigassa täytyy tapahtua Jokereissa.

Jos otetaan vertailukohdaksi Summanen niin nyt päävalmentajaksi alkaessaan Immosella on enemmän kokemusta. Wade ei ole ollut samanlailla näkyvä persoona mediassa, mutta en ymmärrä miksi Summanen välttämättä olisi jotenkin taitavampi ja intohimoisempi. Enkä usko sen kummemmin auktoriteetin ottamisen olevan ongelma.

Lukkarila on tietysti sitten asia erikseen ja se kyllä ottaa puolet pois positiivisuudesta. Toisaalta olisko se sitten ollut hyvä, jos se tuntematon Jalonen olisi kaivettu jostain esiin?

Balderis
03.02.2005, 12:55
Älkää nyt dissatko Wadea ennenkuin kaverille on annettu mahdollisuus näyttää osaamistaan. Ainakin Wadella sykkii suuri Jokeri-sydän, eli kysymyksessä on hänelle suurempi asia kuin pelkkä pesti. Jortsuhan on teillä vaan työsuhteessa.

kangaroo
03.02.2005, 12:56
Viestin lähetti Haie
Toki Wade tarvitsee hyvän joukkueen, joten Virmasen panos kasvaa entuudestaan.

Eiköhän toimitusjohtajaihme Virmanen hoida taas meille oikean "tähti"kavalkadin, jonka valmentajaihme Lukkarila treenaa siihen malliin, etteivät jätkät pääse edes sängystä ylös pelipäivien aamuna.

Eipä olisi uskonut tätä päivää näkevänsä. Jokeripursi seilaa karikkoisille vesille..

stiffe
03.02.2005, 12:57
Viestin lähetti bozik
Taidan olla ainoa mohikaani, jonka mielestä ihan OK ratkaisu. Mulle Jortikka olisi ollut ykkösvaihtoehto, mutta kyllä Wadekin kelpaa oikein hyvin. En ymmärrä miksi niin moni epäilee miehen selviytymistä. Wadella jos jollakin on ollut mahdollisuus seurata vierestä huippuvalmentajien toimintaa ja se kait lienee paras paikka oppia ja kehittyä. Kaikki tuki täältä Wadelle !

Ja naapurileiriin tiedoksi, että jos Heikkilän hankitte kuittailun aihetta riittää. Wade oli OK valinta, Heikkilä olisi ollut katastrofi.

Samaa mieltä!! Toivottavasti WADE tuo sen saman kovuuden teidän peliin mitä itse harrasti pelatessaan!!! Siinä IFK.n puudelit taas helisemässä.
Kiitos Batman ja Robin (Hjallari ja Virmis)!!!

Cobol
03.02.2005, 12:58
Waden suhteen asia on kunnossa. Siinä ei mitään. Lukkarila on sitten eri asia. Jokereiden pelaajat saivat kuulla asiasta tänään. Jortikka oli kertonut pelaajille jättävänsä Jokerit henkilökohtaisen syyn vuoksi.

kangaroo
03.02.2005, 13:00
Henkilökohtaiset syyt.. niinpä niin. Oikeita syitä puidaan sitten suljettujen ovien takana, jos puidaan.

Elton
03.02.2005, 13:00
Viestin lähetti bozik
Taidan olla ainoa mohikaani, jonka mielestä ihan OK ratkaisu.

Ok ratkaisu minunkin mielestä!

Wade on kouliintunut mielestäni kahden Suomen parhaan valmentajien kakkosena jo useamman kauden ja saanut oppia ja vaikutteita. Nyt hän on suuren haasteen edessä päästessään toteuttamaan itseään ykkösvalmentajana.

Wade on perusjokeri joka valmentajaksi siirryttyään on luonnollinen valinta Jokereiden penkin taakse.

Ykkösvalmentajaksihan Wade olisi siirtynyt jokatapauksessa jossain vaiheessa, miksi siis ei nyt!

Kaikki tuki Wadelle ja toivon, että kun pöly laskeutuu alkaa tukea tulla muiltakin.

Wade on Jokeri!

Stadin kundi
03.02.2005, 13:04
Ensiksi jäi NHL vahvistukset saapumatta. Sitten ifk nuijii paikallismatsissa ja jotta tässä ei tarpeeksi olisi ruoskittu faneja niin sitten tämä valmentaja sekoilu ja eletään vasta kuun 3. päivää.

Aargh...millonka tämä masentava kuukausi päättyy ja millonka tulisi edes jotain positiivista uutista? :(

Makelele
Viestin lähetti kangaroo
Henkilökohtaiset syyt.. niinpä niin. Oikeita syitä puidaan sitten suljettujen ovien takana, jos puidaan.

Eiköhän se ole tuo Jortikan Turussa asuva perhe, mikä vaikutti tähän ratkaisuun.

flintstone
Viestin lähetti bozik
Taidan olla ainoa mohikaani, jonka mielestä ihan OK ratkaisu. Mulle Jortikka olisi ollut ykkösvaihtoehto, mutta kyllä Wadekin kelpaa oikein hyvin.

Kerro miksi tyytyä kysymysmerkkiin kun varmojakin valintoja olisi vapaana, eli Aravirta ja Summanen?

Wade on oma jätkä mutta päävalmentajan pesti ei ole mikään palkintovirka, eikä ainakaan Jokereiden tasoisessa SM-liigan jättiläisessä. Tässä valinnassa Jokerit sulkee silmänsä ja astuu reunan yli toivoen että mitään pahaa ei tapahdu.

Kaikki tuki toki Wadelle mutta valitettavasti minä en ainakaan usko että tämä valinta olisi erityisen hyvä ja pelaajia tällä ei houkutella tänne ainuttakaan, ennemmin niitä karkoitetaan.

Andy #12
03.02.2005, 13:07
Onnea vaan. Aika mielenkiintoinen ratkaisu Jokereilta, jos Immonen & Lukkarila - parilla lähtevät ensi kauteen. Onkohan Waden auktoriteetti millainen valmentaessaan vanhoja pelikavereitaan, ei varmasti samanlainen kuin Midaksella. Jos pelit eivät syksyllä lähde kulkemaan, niin veikkaisin että Jokereille tulee äkkiä uusi päävalmentaja.

Saas nähdä onko teillä uusi Hantta siellä ilmalassa, eli hyvä peluuttamaan pakkeja kakkosena, mutta jäätävän kädetön ykkösenä?

Haie
03.02.2005, 13:08
Viestin lähetti bozik
Wadella jos jollakin on ollut mahdollisuus seurata vierestä huippuvalmentajien toimintaa ja se kait lienee paras paikka oppia ja kehittyä. Kaikki tuki täältä Wadelle ! Ajan kysymyshän se oli koska Wadesta ykkönen tulee...Nyt tuli, ja hyvä niin. Antaa kevään tulla ja katsellaan minkälaiset palikat Masa hoitaa Wadelle. Teemuhan on Waden kaveri...

Schwalbe
03.02.2005, 13:10
Tähänkö ollaan nyt tultu, ettei joukkueella ole varaa enää edes oikeaan valmentajaan? Merkkejä on epäilemättä ollut ilmassa viimeaikoina, kun naapuri vahvistuu entisestään ja me mennään näillä.

Immonen on hieno mies, mutta saanee kenkää Karjala-turnaukseen mennessä. Tuskinpa vaan ensikauden joukkue sellaiselta näyttää, että sen peräsimessä menestyisi kuka tahansa.

spoonful
03.02.2005, 13:12
Kyllä tässä sydäntä kylmää, kun tietää, että muutamia nimekkäitä valmentajia voisi olla vapaanakin. Mutta luulisi johtoportaalla olevan jotain tajua Waden kyvyistä. Toisaalta rahat ovat todella vähissä - ei tullut ketään vahvistusta, vaikka Selänteen tilanne taisi olla jo tiedossa.

Ei tässä oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella. Ensimmäisenä tulee mieleen Waden potkut, joka olisi todella ikävää mukavalle miehelle. Katsotaan, mitä tästä tulee, onnistuihan Koivukin viime kaudella ja Summanen muutama vuosi sitten noustuaan ykkösvalmentajiksi. Muuten kyllä uudet tulokkaat eivät ole jyränneet viime aikoina. Toivotaan parasta!

PeteX
03.02.2005, 13:13
Kyllähän banaani meinasi pudota kädestä, kun Jokerifanien tekstiviesti valmentajista tuli kännyyn. Ensin luulin, että viesti oli vajaa ja siitä puuttuu päävalmentajan nimi kokonaan, mutta toisella lukemisella tajusin totuuden.

Wade tosiaan astuu isoihin buutseihin ja kyllä Jokereiden tulevaisuus kieltämättä hieman pelottaa. Toisaalta joskushan tämä askel oli otettava, joten miksei jo ensi kaudella. Ei kait Waden tavoitteena ole ollut ikuinen kakkosvalmentajan pesti. Toisaalta kyllä kinnostaisi tietää miten suuniteltu tämä siirto taas oli vai oliko kyseessä olosuhteiden pakosta tehty (hätä)ratkaisu. HH vetäytyi Amsterdamin hallihankeesta, vahvistuksia ei hankittu kevättä varten ja kakkonen siirtyy ykköseksi. Nämä kaikki johtuen pitkälti HH:n huonosta taloudenpidosta. Juuri kun hallissa alkaa olemaan elämää ja porukkaakin kohtalaisesti, niin HH heittää kylmää vettä niskaan. Ei seiso vaan kutistuu.

Kempes
03.02.2005, 13:15
En usko, että Immonen - Lukkarila kaksikko ottaa vastuun narreissa. Kyllähän taustalta täytyy tulla joku uskottavampi nimi. Pitäisikö jopa lyödä vetoa, että keväällä julkistetaan Hannu Aravirran nimi Jokereiden valmentaja? Immonen on ykkösvalmentaja ja Aravirta Scotty Bowmanin kaltainen General Manager. Nyt ei vain Aravirran nimeä voitu ilmoittaa.

Santtu
03.02.2005, 13:15
EI EI EI. Nyt kyllä *ituttaa ja oikein urakalla. Wadelle kaikki kunnia, mutta mikä mahtoi taas mennä pieleen, että saamme jämät kun muut kerää ne marjat. Nyt pitää toivoa, että HIFK saa Heikkilän, että pääsee edes vähän nauramaan. Mikäköhän on Jortikan henkilökohtainen syy? Toki se on varmaan ikävää kun joutuu reissaamaan pendolinolla Turun ja Helsingin väliä, mutta niinhän monet muutkin ihmiset tekee, jopa jääkiekkoilija Pärssinen. Valmentajavalinta oli Hjalllikselta kovanluokan riskinotto, nyt voi loppukausikin mennä pieleen kun kaikki tietää, että Jortikka ei jatka ensi kaudella ja onhan tuo valinta ensikauttakin ajatellen kaameata lottoa. Ensi kausi voi olla se Jokereiden katastrofikausi muutaman vuoden tauon jälkeen : (( Jos ajattelee toiselta kantilta niin voihan olla, että mikään rahamäärä ei olisi saanut Jortsua jäämään Ilmalaan ja Hjallis oli pakotettu paniikkiratkaisuun.

raimobrax
03.02.2005, 13:16
YLE teksti TV:n mukaan:

Immonen korvaa jortikan Jokereissa.

Taitaa toimittaja olla meidän miehiä... ;)
-ihan vaan päätellen tuosta pienen alkukirjaimen käytöstä.

BigRedFamily
03.02.2005, 13:17
Näin ne merkitykset saattavat muuttua alkukirjaimen koosta riippuen:

Jokerien valmentaja, lähde Yle Teksti-TV (http://koti.welho.com/jkerajar/jokerit-jortikka.jpg)

Edit: ehdit prkl ensin!

kangaroo
03.02.2005, 13:19
Viestin lähetti PeteX
Juuri kun hallissa alkaa olemaan elämää ja porukkaakin kohtalaisesti, niin HH heittää kylmää vettä niskaan.

Älähän nyt anna HH:lle kaikkea krediittiä tästä katastrofista. Kyllä toimitusjohtajankuvatuksellakin on epäilemättä ollut kauhansa sopassa.

bozik
03.02.2005, 13:19
Viestin lähetti flintstone
Kerro miksi tyytyä kysymysmerkkiin kun varmojakin valintoja olisi vapaana, eli Aravirta ja Summanen? Onko Aravirta varma valinta ? Mulle on jäänyt sellainen käsitys ainakin tästä kaudesta, että maajoukkuepestin aikana haalarihommat ovat päässeet pahasti unohtumaan. Summasta ei halua kukaan, tämä kait on selvä, joten miksi ei Wade ? Kun on noinkin pitkään toiminut huippuvalmentajien kakkosena niin on selvää, että jossakin vaiheessa on otettava askel ylemmäs. Kun kerran Jortikka ei jatka, nyt on mielestäni juuri oikea aika Wadelle.

Tähän pelaajapakoon tai muuhun en usko pätkääkään. Suomessa tuskin on yhtään kiekkoilijaa, jolla olisi välit poikki Waden kanssa. Summasen osalta tällaisia on lukuisia ja Arallakin taitaa olla tiettyjen kaverien kanssa ongelmia. Minä olen ihan varma siitä, että tieto Waden astumisesta ruoriin on sellainen, joka lisää kiinnostusta Jokereihin. Ja miksipä ei lisäisi, eivät kaikki kiekkoilijat halua pelata Summasen orjuudessa tai Jortikan haukuttavana, vaan varmasti löytyy pelaajia, jotka arvostavat tinkimätöntä työtä pitkään tehnyttä kaveria, joka käyttäytyy herrasmiesmaisesti.

Wade on Jokereille mahdollisuus ja valinta oli hyvä. Kiva olisi tietysti kuulla esim. Jokeri-ikoni Tomekin mielipide asiasta. Veikkaisin että pitää ratkaisua ihan hyvänä ja on siihen tyytyväinen.

GT
03.02.2005, 13:25
Henkilökohtaiset syyt = vittuuntuminen Virmasen toimintaan, tai siis tässä tapauksessa toimimattomuuteen? Aika todennäköinen skenaario.

On uskomaton kevät tulossa Helsinkiin. Wade-Lukkarila Jokereihin ja Heikkilä IFK:hon. Siinä on kakisteltavaa kovemmallekin fanille.

Sen enempää Immosta dissaamatta täytyy todeta, että milloin julkistetaan todellisen päävalmentajan nimi?

Kulttuurirelativisti
En oikein ymmärrä HIFK:n tulevan valmentajan Kari Heikkilän dissausta. Mies teki sileää jälkeä Kärpissä ja Venäjällä osoitti auktoriteettinsa jopa tähtipelaajille.

Heikkilähän voitti viime vuoden liigakultaa Kärpissä voittaen mm. semifinaaleissa HIFK:n kolme kertaa jatkoajalla. Tämä on playoff-kiekossa lähes maaginen osoitus peluutuksesta ja tilanneälystä.

Master Chief
Viestin lähetti Makelele
Eiköhän se ole tuo Jortikan Turussa asuva perhe, mikä vaikutti tähän ratkaisuun.

Ja/Tai Virmanen...

Filosofem
03.02.2005, 13:26
Kun kuulin tämän tiedon ensimmmäistä kertaa radiosta, niin meinasin ajaa edellä pysähtyneen auton perään totaalisen hämmästyksen voimasta. Hämmästyin todella, mutta hyvällä tavalla. Hittolainen, Wade on ollut koko aikuisen ikänsä tähän päivään asti töissä Jokereissa. Lisäksi Wadella on se ainoa ja oikea paita ylhäällä katossa, hän on suora linkki 90-luvun menestysvuosiin ja on nähnyt aitiopaikalta Areenan aikakauden ala- ja ylämäet. Valmentajana vierellä on ollut Jortikkaa, Summasta, Westerlundia... Mä diggaan tästä valinnasta. Ihan helvetisti. Kaikki tuki tälle kaverille, Jokereiden ja fanien puolesta ainakin arvostusta riittää.

ludvig
03.02.2005, 13:27
Saapa nähdä miten pelaajat reagoivat rauhallisempaan pelinjohtamiseen Ruoska-Raimon ja Höyry-Hannun jälkeen..

Tommy#8
03.02.2005, 13:27
Waden palkkaaminen ykköseksi on todellakin iso riski!! On todella mielenkiintoista nähdä, miten tieto vaikuttaa pelaajahankitoihin kevään aikana. Onko siis imua Jokereihin - Epäilen. Onhan se kiva, että omiin vanhoihin luotetaan, mutta tää tuli allekirjoittaneen mielestä vähän turhan nopeasti. Kaikki tuki Wadelle, mutta kyllä mun toiveissa on, että ennen kesää sieltä tuodaan Aravirran tai Summasen nimi vielä esiin...

Aika näyttää...

Toivottavasti saadaan kannu tännä keväänä, ens kaudelle ei ainakaan nyt ole kauheesti odotuksia...

Renegade
03.02.2005, 13:28
Mika Strömberg kertoili jokin aika sitten, että tulevan kauden Jokeri-valmentaja on osasyy miksi Strömberg palaa kotiin.

Näin ollen oli melko selvää, että Jortikka ei jatka. Kuitenkaan en missään nimessä osannut odottaa Waltteri Immosta Jokereiden tulevaksi päävalmentajaksi. Ei mikään ihme että Strömberg palaa kotiin, sen verran tiukka tutkapari oli Immonen-Strömberg aikoinaan.."muutmama" vuosi sitten.

En todellakaan tiedä pitääkö onnitella uudesta valmentajasta, mutta antaa mennä vaan. Grattis, HC Jokerit.

Finisher
03.02.2005, 13:39
Viestin lähetti Kärpät#18
Henkilökohtaiset syyt = vittuuntuminen Virmasen toimintaan, tai siis tässä tapauksessa toimimattomuuteen? Aika todennäköinen skenaario.
Kohta ei enää puhuta penailusta, se on masailua! Ei hyvää päivää, ja minä kun odotin positiivista uutista. Nyt vielä Strömberg pakiksi, Sulo maaliin, Törmänen hyökkäämään. Ja Wade tietenkin hyppää tarvittaessa kentälle.

Masa, mikä suhun taas meni?

Vakio
03.02.2005, 13:39
Viestin lähetti Filosofem
Hittolainen, Wade on ollut koko aikuisen ikänsä tähän päivään asti töissä Jokereissa. Lisäksi Wadella on se ainoa ja oikea paita ylhäällä katossa, hän on suora linkki 90-luvun menestysvuosiin ja on nähnyt aitiopaikalta Areenan aikakauden ala- ja ylämäet. Valmentajana vierellä on ollut Jortikkaa, Summasta, Westerlundia... Mä diggaan tästä valinnasta. Ihan helvetisti. Kaikki tuki tälle kaverille, Jokereiden ja fanien puolesta ainakin arvostusta riittää.

Nyt kun tässä on yhden ruokatunnin verran ollut aikaa sulatella tätä uutispommia, ei se enää niin pahalta tunnukaan. Kuten Filosofem tuossa yllä kertoi, Wade on koko aikuisikänsä ollut töissä Jokereissa. Siihen voidaan sitten lisätä, että hän aloitti joskus 7-vuotiaana Kontulan Jokereissa, eli siitä lähtien nimi Jokerit on ollut jokapäiväinen osa Waden elämää. Kyllä siinä jo kasvaa helvetin iso Jokeri-sydän ja sitoutumisen taso on yli 100%.

Wade on lisäksi fiksu mies ja on varmasti pystynyt oppimaan Westerlundin, Summasen ja Jortikan kaltaisten persoonien aisaparina jutun jos toisenkin. On myös varmasti huomannut, missä nämä ovat tehneet virheitä.

Annetaan nyt perkele Wadelle mahdollisuus. Lukkarilasta en oikein osaa sanoa mitään. Kieltämättä yllättävä veto tämäkin, mutta toisaalta Wade tuntee Lukkarilan ja ilmeisesti miesten yhteistyö on sujunut hyvin aikanaan.

Finisher
03.02.2005, 13:41
Viestin lähetti Vakio
Annetaan nyt perkele Wadelle mahdollisuus. Lukkarilasta en oikein osaa sanoa mitään. Kieltämättä yllättävä veto tämäkin, mutta toisaalta Wade tuntee Lukkarilan ja ilmeisesti miesten yhteistyö on sujunut hyvin aikanaan.
Toisaalta ei siitäkään ole paljoa hyötyä jos valmennusjohdolla on kivaa keskenään, mutta pelaajat ei oikein tule toimeen valmentajan kanssa. Vert. cobolin juttu Tuomo Ruudusta.

flintstone
03.02.2005, 13:41
Viestin lähetti bozik
Onko Aravirta varma valinta ? Mulle on jäänyt sellainen käsitys ainakin tästä kaudesta, että maajoukkuepestin aikana haalarihommat ovat päässeet pahasti unohtumaan.

Kyllä Aravirralla on oikeita näyttöjä päävalmentajana, ja niiden perusteella Ara on selkeästi yksi parhaimmista valmentajista Suomessa. Aran ainoat varsinaiset ongelmat on pelin aikaisessa reagoinnissa muuten en kyseenalaistaisi hetkeään Aran taitoja.

Viestin lähetti bozik
Summasta ei halua kukaan, tämä kait on selvä, joten miksi ei Wade ?

Miksei kukaan haluaisi Summasta? Ai siksi että suurin osa jääkiekkoilijoista on pumpulissa kasvatettuja silkkipippeleitä joille kova kuri on liikaa? Se on selvää että Hjallis ei Summasta halua mutta en usko että pelaajien tasolla olisi kovinkaan suurta ongelmaa että Rami palaisi tänne.

Viestin lähetti bozik
Kun on noinkin pitkään toiminut huippuvalmentajien kakkosena niin on selvää, että jossakin vaiheessa on otettava askel ylemmäs. Kun kerran Jortikka ei jatka, nyt on mielestäni juuri oikea aika Wadelle.

Pöh! Kun vielä päästetään Tim Thomas jonnekin muualle niin Hjallis on saanut luovuttua kahdesta itse kertomastaan periaatteessa, eli että Jokereissa on varma huippu valmentaja sekä huippu maalivahti.

Viestin lähetti bozik
Tähän pelaajapakoon tai muuhun en usko pätkääkään. Suomessa tuskin on yhtään kiekkoilijaa, jolla olisi välit poikki Waden kanssa.

No tuskin juu noin mukavaan mieheen kenelläkään on välejä poikki, sen sijaan jos ja luultavasti kun Turussa, Hämeenlinnassa, Espoossa, Tampereella (Tapparassa) ja naapurissa on tarjolla oikeasti huippu valmennusta niin Wade ei houkuttele tänne kuin muutamia entisiä pelikavereitaan. Ja Lukkarila varmasti karkottaa monet.

Viestin lähetti bozik
Summasen osalta tällaisia on lukuisia ja Arallakin taitaa olla tiettyjen kaverien kanssa ongelmia.

Mainitse edes yksi pelaaja Niinimaan lisäksi joka ei Summasen alaisuudessa pelaisi? Ja Aravirta ei varmasti karkota ketään.

Viestin lähetti bozik
Minä olen ihan varma siitä, että tieto Waden astumisesta ruoriin on sellainen, joka lisää kiinnostusta Jokereihin. Ja miksipä ei lisäisi, eivät kaikki kiekkoilijat halua pelata Summasen orjuudessa tai Jortikan haukuttavana, vaan varmasti löytyy pelaajia, jotka arvostavat tinkimätöntä työtä pitkään tehnyttä kaveria, joka käyttäytyy herrasmiesmaisesti.

Joo ja kuu on juustoa.

Tommy#8
03.02.2005, 13:42
Niin eiköhän Masa oo jo ottanu selvää mikä on Keken ja Stökön ens kauden tilanne? Sit vielä Bluussista Spaddu Ylönen ja Juha Salo salibandykentiltä...

Hoh hoijaa...

kamraterna
03.02.2005, 13:47
Kyllähän tämä ilmoitus totisesti kirvoitti melkoisen naurun remahduksen ilmoille. Vai että Wade otetaan harjoitelemaan päävalmennusta kirkkaisiin valoihin. Tuntuu, että Masa on tasoittelemassa tilejä kaikkien aikojen Penailu-taistossa.. sen verran on vahvat näytöt viime päiviltä.

Mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. Melkein olisin Kempeksen tapaan valmis lyömään vetoa, että Jokerien aitiossa seisoo ensi kaudella ykkösvalmentajana joku ihan muu kuin Wade. Araa veikkaan minäkin.. eikös sillon aikanaan, kun Erkka-Rami pari Jokereihin palkattiin, pidetty myös jokin "lume" tiedotustilaisuus kesken kauden, jossa ilmoteltiin jotain ihan muita miehiä kuin Erkka ja Rami??

Yksi vaihtoehto on tietysti, että Hjalliksen businekset on nyt useamman vuoden mennyt niin käsille, että yksinkertaisesti budjetin kuristus on nyt aloitettu. Ja se aloitettiin heti sieltä kalliimmasta päästä, ei ehkä kaikkein kalleimmasta, mutta kuitenkin. Saas nähdä mitä kevät tuo tullessaan.. voi olla vesikuuri tiedossa molemmissa stadin halleissa.

Kiekkojuristi
03.02.2005, 13:55
Kyllähän nauratti aikoinaan kun muuan Kekäläinen hommasi IFK:hon kaksikon Summanen&Westerlund... Ei naurattanut sen kauden jälkeen.

Eiköhän se Wade hommansa hoida. Ja kuten moni täällä jo kirjoitti, että joskus se on kesätyöt jätettävä ja astuttava kunnon hommien ääreen. Mielestäni tämä on ihan luonnollinen jatkos Waden uraan tältä osin.

Lukkarila sen sijaan on hieman arvoitus. Tuoreessa muistissa on potkut naisten maajoukkueen peräsimestä, kun tytöt äänestivät Joukon kotiin ja oliko se vielä kesken kisojen?!

Cobol
03.02.2005, 13:57
Viestin lähetti Vakio
Annetaan nyt perkele Wadelle mahdollisuus.

Juuri näin. Wade on pitkän linjan Jokeri ja ensimmäinen Jokereiden oma valmentaja Hjalliksen kaudella. Kai Wade nyt on parempi ratkaisu kuin vaikkapa täysin ulkopuolinen Heikkilä - jota ei edes oma kapteeni kiitellyt viime kauden voitonjuhlissa? Kuten kirjoitin jo aiemmin, Wade on varmasti ok ja tulee hommassa pärjäämään.

Lukkarilasta olen sitten sitä mieltä, että hänen taustansa on liian ongelmainen.

kolmastoista pakki
03.02.2005, 13:58
Olen todella tyytyväinen että Wade on vastuussa jatkossa.
Lukkarila arveluttaa...

Nykyinen valmentaja siirtynee TPS:iin ja Summanen HIFK:iin
J. Koivu Bluesiin. lähde: (oma meditaatio)

No, nykyinen Jortikan Jokeri- projekti onkin hyvä päättää mestaruuteen...

Seuraavassa pelissä "varmistetaan" runkosarjan voitto!

Haie
03.02.2005, 14:08
Viestin lähetti Finisher
Vert. cobolin juttu Tuomo Ruudusta. Kerran julli, aina julli. Tuomon piti keksiä tekosyy Voittavasta organisaatiosta lähtöön. Tekosyy oli lukkarila...

Filosofem
03.02.2005, 14:10
Viestin lähetti Vakio
Wade on lisäksi fiksu mies ja on varmasti pystynyt oppimaan Westerlundin, Summasen ja Jortikan kaltaisten persoonien aisaparina jutun jos toisenkin. On myös varmasti huomannut, missä nämä ovat tehneet virheitä.

Samalla kun Vakkarin kanssa onnittelemme toisiamme, niin Wadesta vielä sen verran, että toivottavasti hän saa vaikuttaa ensi kauden joukkueen kokoamiseen sen verran ratkaisevasti, että siitä tulee hänelle mieleinen ryhmä. Tällä termillä tarkoitan sitä, että Immonen on nähnyt nyt 15 vuoden aikana minkälaisella miehistöllä Jokerit on saavuttanut menestystä ja minkälaisia pelaajatyyppejä menestykseen on vaadittu. Sama myös toisin päin - hän tietää minkälaisella ja tyyppisellä joukkueella asiat ovat menneet päin persettä. Toki merkittävä osa ensi kauden pelaajakiinnityksistä on varmaankin jo sovittu, mutta toivottavasti Wade on ollut ratkaisuissa mukana. Pahin vaihtoehto on se, että H&V kaksistaan kasaa ensi kaudeksi "joukkueen" Immoselle. Mutta ainakin Ströbän paluu kielii siitä, ettei Wade ole ainakaan sanattomaksi pelaajaneuvotteluissa jäänyt.

flintstone
03.02.2005, 14:12
Viestin lähetti cobol
Juuri näin.

Joo annetaan mahdollisuus niin kuin on annettu Hancockille, tai annettiin Vertalalle ja Turuselle.

Wade on Jokeri ja varmasti asenne on 100% Jokereihin sitoutunut mutta edelleen Waden valinta päävalmentajaksi on kaikkea muuta kuin varma ratkaisu. Ja ainakin itselleni on yllätys että SM-liigan jättiläisellä Jokereilla on halua toimia päävalmentajan harjoituskenttänä.

No kun ei ole rahaa niin ratkaisut on tämän näköisiä, saa nähdä millaisista Mestis-pelaajista meillä ensi kaudella haetaan joukkueen vastuunkantajat. Tärkeintä on että pelaajat on halpoja ja että aikaisenpia näyttöjä ei ole ollenkaan.

demitra
03.02.2005, 14:14
Viestin lähetti Filosofem
Mutta ainakin Ströbän paluu kielii siitä, ettei Wade ole ainakaan sanattomaksi pelaajaneuvotteluissa jäänyt.

Ströban paluu kielii myös siitä, että Wade haluaa antaa vanhalle pakkiparilleen pelipaikan, vaikka taidot eivät sitä välttämättä edellytäkään. Strömberg oli jo viime vierailullaan välillä pahasti hukassa ja varsinkin liikkeen kanssa oli ongelmia. En todellakaan kaipaisi miestä ensi kauden joukkueeseen. Todellinen puolustuksen Törmänen. Hyvä veli-järjestelmä toimii.

GT
03.02.2005, 14:16
Viestin lähetti cobol
täysin ulkopuolinen Heikkilä - jota ei edes oma kapteeni kiitellyt viime kauden voitonjuhlissa?

Ei pidä paikkaansa.

Mielenkiintoinen kevät on edessä seuratessa, miten vaikuttaa tämänpäiväinen ilmoitus Jokereiden loppukauteen? Vai vaikuttaako mitenkään? Ainakin osa pelaajista eli loppuun asti siinä tiedossa, että Jortsu jatkaa myös ensi kaudella. Mikä on heidän motivaationsa pelata loppukaudella joukkueessa, jonka johtohenkilöiden kemiat on näin pahasti ristissä?

Grome
03.02.2005, 14:16
""Voi olla, että tulen tätä joskus katumaan, Jortikka sanoi. MTV3

Niinpä niin.

Olihan tuo Immonen melkoinen veto hatusta, vaikka onkin tuttu mies Jokereista jo pidemmän aikaa. Mies tietää, millaista menestystä Jokereilta odotetaan. Toivottavasti ensi kauden Jokeripakkaan ei ole vastaavanlaisia yllätyksiä tulossa ihan hirveesti.

Mahdollisuudet korkealla, odotukset ei.

Tervetuloa Immonen! Ainii, sehän on kokoajan Jokereissa.

Tuomas
03.02.2005, 14:17
Viestin lähetti Vakio

Jeps, samaa mieltä Vakion kanssa.

Waden kanssa jutellessa on hänestä saanut nykyisin tiukan valmentajan kuvan joka varmasti pitää huolen että häntä kuunnellaan. Vaikka pieni mies onkin niin auktoriteettiä löytyy ja langat pysyy kyllä käsissä. Eli Wadeen on mun osalta luotto kyllä 100%.

Wade oli lisäksi tänään kommentoinut että jos Lukkarila lähtee mukaan valmennusryhmään niin hän ottaa pestin. Mutta se taitaa olla toinen tarina että ottaako pelaajat...

Isaksson
03.02.2005, 14:27
Viestin lähetti kamraterna
Yksi vaihtoehto on tietysti, että Hjalliksen businekset on nyt useamman vuoden mennyt niin käsille, että yksinkertaisesti budjetin kuristus on nyt aloitettu.

Minäkin luulen, että tämä on jos ei suurin niin ainakin yksi syy. Ratapihan dinosaurus hoipertelee pahasti ja romahduksen välttämiseksi on nyt tehtävä säästöjä joka paikassa. Valmentajan palkka ei tietysti suuren suuri ole muiden kulujen rinnalla, mutta jos kirstun pohja todella pilkottaa ja omistajat ovat kyllästyneet jatkuviin tappioihin niin ymmärtäähän tämänkin. Yksi aika kiekkohistoriaamme alkaa lähennellä loppuaan.

Hanskat jäähän
03.02.2005, 14:28
Viestin lähetti Schwalbe
Tähänkö ollaan nyt tultu, ettei joukkueella ole varaa enää edes oikeaan valmentajaan? Merkkejä on epäilemättä ollut ilmassa viimeaikoina, kun naapuri vahvistuu entisestään ja me mennään näillä.

Kuten joku tossa jo aikaisemmin mainitsi, tuskinpa rahoihin kaatui valmentajakuviot. Huippu valmentajan liksa kun on kuitenkin alle huippu pelaajan.

Meikäläistäkin toki otti pattiin ettei yhtä lakko-vahvistusta saatu, mutta hyvinpä ollaan tähänkin asti pärjätty tolla porukalla.

Veikkaanpa, että mikäli(kun) tälläkaudella IFK ei mestaruutta voita, on laihat pari kautta tulossa vastaan, senverran paljon on pätäkkää NHL-miehiin mennyt.

Näillä mennään...olkaa tyytyväisiä....älkää iniskö...kiitos ;)

UGH.

Haie
03.02.2005, 14:39
Viestin lähetti Isaksson
Yksi aika kiekkohistoriaamme alkaa lähennellä loppuaan. Tarkoitat kai kaikkien aikojen kalleinta sm-liigaprojektia, IFK:n omien poikien Pirjetän, Jokisen, Vokounin, Stathoksen, Pärssisen, Lydmanin jne...marssia play-off menestykseen? Kestääkö Pentin pumppu enää yhtään tappiota?

Isaksson
03.02.2005, 14:40
Viestin lähetti Haie
Tarkoitat kai kaikkien aikojen kalleinta sm-liigaprojektia, IFK:n omien poikien Pirjetän, Jokisen, Vokounin, Stathoksen, Pärssisen, Lydmanin jne...marssia play-off menestykseen? Kestääkö Pentin pumppu enää yhtään tappiota?

Hieno kirjoitus. Ja aiheesta.

Stolk-2
03.02.2005, 14:48
Onnea vaan Wadelle. Vähän pettynyt kun Jortikka ei jatkanut.

Miksi Wade ei muka ansaitsisi tilaisuutta ykkösenä? Olihan eräs maajoukkuevalmentaja neljä vuotta kakkosena ja kaikki oli sitä mieltä ettei menestystä tule, kun hän otti ykkösen paikan. Nykyään hänen perään kuolaavat monet. Miksi Waden valmennustyylin oletetaan olevan yksi yhteen hänen pelikokonsa ja tyylinsä mukainen?

Waden menestys riippuu pelaajista. Jos mennään tiukalla budjetilla, niin turha odottaa menestystä. Lukkarilan tehtävä Summasen aikana oli tiukka kuntoharjoittelu, mikä oli varmasti Summasen haluamaa. Tuskin Lukkarila olisi omilla luvilla vetänyt joukkuetta ylikuntoon.

Rohkea veto Immosen palkkaus oli, mutta mistä niitä uusia valmentajia saadaan, jos edellisiä pidetään ruorissa eläkeikään asti.

HABS #11
03.02.2005, 14:49
Viestin lähetti bozik
Summasta ei halua kukaan, tämä kait on selvä, joten miksi ei Wade ?

Summasta ei kukaan halua??? Kuitenkin useampikin joukkue on kysynyt Ramia valmentajaksi...
Itselleni Immosen valinta päävalmentajaksi oli melkoinen yllätys. Ei kuitenkaan teilata ennen pelejä vaan odotetaan tuloksia.

Oliskohan meillä sittenkin mahdollisuus saada Midas kotiin ensi kaudeksi?

Sejba
03.02.2005, 14:52
Alkujärkytyksen jälkeen Wade on okay ja hänelle täysi tuki, tosin pistää mietityttämään minkä takia Jokereissa pitää ottaa näin hirvee riski? Onko hillo tosiaan finaalissa?.....vapaat koutsit kiven alla?.......HH?.....Masan ego?.......Masan autokauppiuus?......

Eniten tässä kuitenki vi....aa se että Virmanen pääsee luultavasti rauhassa ostelee lisää mettovaaroja, turusia ja hancockeja kun ei oo Jore enää vahtimassa...

Ens kaudella ollaan viisaampia ja toivottavasti edelleen kärkikahinoissa.......

hull16
03.02.2005, 15:01
Viestin lähetti Isaksson
Yksi aika kiekkohistoriaamme alkaa lähennellä loppuaan.
Miten tuohon lipsahti ifk-mieheltä genetiivi muoto?

bozik
03.02.2005, 15:03
Viestin lähetti HABS #11
Summasta ei kukaan halua??? Kuitenkin useampikin joukkue on kysynyt Ramia valmentajaksi.. Selvennyksenä sen verran, että tarkoitin tässä lähinnä kannattajia. Liikuttavan yksimielisiä tällä palstalla on oltu siitä, että Summasen pelityyliä ei ole kiva katsella. Varmasti joukkueiden johdossa ajatellaan toisin ja kyllä Summaselle töitä löytyy.

jester
03.02.2005, 15:07
Viestin lähetti Isaksson
Ratapihan dinosaurus hoipertelee pahasti ja romahduksen välttämiseksi on nyt tehtävä säästöjä joka paikassa. Valmentajan palkka ei tietysti suuren suuri ole muiden kulujen rinnalla, mutta jos kirstun pohja todella pilkottaa ja omistajat ovat kyllästyneet jatkuviin tappioihin niin ymmärtäähän tämänkin. Yksi aika kiekkohistoriaamme alkaa lähennellä loppuaan.

Vai näin sanoo meille Isaksson naapurista. Raamatullisia sanoja.

En millään jaksa uskoa että edes Virmanen olisi niin tyhmä, että säästäisi aivan väärästä päästä, varsinkaan kun Jokerien päävalmentajan paikalle on "ainakin vielä toistaiseksi" tunkua. Vai kirmaako ensikaudella ykkösen keskellä sitten Hirso ruokkien paria laidalla viilettävää a-junnua? Pakeiksi sopisivat vaikka Sami Nuutinen ja Timo Ahmaoja? Aika painajaismaista skeenaariota maalaat.

Katsotaan nyt kausi ensin loppuun ja tehdään vasta sitten lopulliset johtopäätökset. Jos Immonen on todellakin tuleva päävalmentaja, lähtee Jokerit tietoiseen riskiin, paljon suurempaan kuin mitä tulee Summasen pestiin.

Itse olen sitä mieltä, että Jokereissa kannattaisi suunnata nyt katse tulevaan päin, ja viimeistään nyt lopettaa Strömbergien ja Variksien perään kuolaaminen. Se kultainen aika ei tule enää milloinkaan takaisin; uudet kortit on jaettu mm. Lepistön, Kanteen, Filppulan ja Kaltevan muodossa, ja siinä on jotain mistä naapurillakin riittää kateuden aihetta tuttuun tapaan vähättelemiseen asti.

Vesso
03.02.2005, 15:48
Näin niinkuin vierestä asiaa seuraavana en voi kuin ihmetellä fanien reaktiota Waden nimitykseen.

Nyt joukkueelle on saatu narria sydämessään kantava kaveri, joka tuo koko organisaatiolle uskottavuutta. Kullan kiilto kannattaa pyyhkiä hetkeksi pois silmistä ja alkaa rakentamaan omiin vahvuuksiin perustuvaa dynastiaa uudelleen.

Jaffahalliin siirtymisen jälkeenhän Jokerit on vuorotellen apinoinut IFK:n ja TPS:n tekemisiä ilman omaa linjaa. Okei, mestaruus tuli, mutta se onkin sitten ollut yksinäinen piikki "uuden ajan saagassa".

On varmaa, että ensi kaudesta tulee organisaatiolle vaikea. Olkoonkin, että jos kärsivällisyyttä teiltä arvon fanit löytyy, niin tulos saattaa olla parempi kuin arvataankaan.

Jortsu kävi teillä duunissa, Wade laittaa itsensä likoon. Siinä on eroa!

Jack Daniel's
03.02.2005, 15:51
Nii-in, melkoinen järkytys oli tieto Jortsun lähdöstä ja uudesta valmennuskaksikostamme. Wade ei niinkään huolestuta. Luotan siihen, että auktoriteettiä löytyy, pelinjohtokyvyt ovat sitten toinen juttu. Lukkarila arveluttaa sitten sitäkin enemmän. Kuulemma eivät välit ole kovin hyvät moneen kaveriin, ja pelottaa ajatella, kuinka moni kaveri jättää Jokerit kauden päätyttyä tämän kakkosvalmentajan vuoksi?

Antakaamme kaksikolle kuitenkin mahdollisuus näyttää kyntensä.

Isakssonin heitto tuossa ylempänä lähinnä nauratti. Enpä usko tämän ratkaisun johtuvan rahaongelmista.

EDIT: Vesso puhuu asiaa! Asia on juuri noin.

flintstone
03.02.2005, 16:00
Viestin lähetti Vesso
Näin niinkuin vierestä asiaa seuraavana en voi kuin ihmetellä fanien reaktiota Waden nimitykseen.

Nyt joukkueelle on saatu narria sydämessään kantava kaveri, joka tuo koko organisaatiolle uskottavuutta. Kullan kiilto kannattaa pyyhkiä hetkeksi pois silmistä ja alkaa rakentamaan omiin vahvuuksiin perustuvaa dynastiaa uudelleen.

Jaffahalliin siirtymisen jälkeenhän Jokerit on vuorotellen apinoinut IFK:n ja TPS:n tekemisiä ilman omaa linjaa.

Ja pyh, ei joukkueen päävalmentaja itsearvoisesti tarvitse mikään oma poika olla. Huippu joukkue hankkii itselleen huippu valmentajan, pikku tekijät yrittävät kouluttaa itse raakileista tekijöitä. Tämä ratkaisu kertoo vain ja ainoastaan sen että meillä ei ole varaa ja/tai halua hankkia varmaa korttia vaan me menemme suosiolla pikku tekijöiden joukkoon ja yritämme kouluttaa omasta pojasta tekijää. Wade on pitkästä Jokeri-historiastaan huolimatta aivan raakile päävalmentajaksi. No toivotaan että Wade osoittautuu tekijäksi myös tällä saralla, sillä olisi sääli pistää Waden tyylinen ikoni pihalle kun homma ei toimikaan. Kyllä tässä valinnassa on hirveä määrä riskejä joita ei normaalisti ole Jokereissa otettu.

Olisin kyllä mielelläni väärässä omien epäilyksieni kanssa mutta...

Iceman
03.02.2005, 16:17
Viestin lähetti flintstone
Wade on pitkästä Jokeri-historiastaan huolimatta aivan raakile päävalmentajaksi. No toivotaan että Wade osoittautuu tekijäksi myös tällä saralla, sillä olisi sääli pistää Waden tyylinen ikoni pihalle kun homma ei toimikaan.

Täsmälleen samat fiilikset. Onhan se vähän niin ettei kannuksia voi hankkia kuin ottamalla härkää sarvista ja todistamalla muiden mielipiteet vääräksi. Toivon todellakin että näin käy mutta tällä hetkellä tuntuu todella epävarmalle, eikä vähiten Lukkarilan takia.

Wade on halukas valmentamaan joten tuetaan päätöstä. Ihmettelen (niin, en ole vieläkään tottunut linjattomilta vaikuttaviin päätöksiin Jokerijohdossa vaikka kenties olisi pitänyt) kuitenkin sitä että Jokerit eivät ole pelanneet tätä varman päälle katsomalla muita - menestyviksi todettuja - valmentajia varalle.

Wadella riittää kyllä sydäntä ja sitoutumista varmaan enemmän kun kellään mutta silti... Jokeri-ikonin ollessa kyseessä tilanne on ongelmallinen: onko Jokerit oikea paikka kokemattomalle päävalmentajalle ylipäätään. Toisaalta taas sekään ei miellyttäisi jos Wade kävisi jonkun muun seuran päävalmentaja voittamassa tarvittavat "kannukset".

Sekavat on tuntemukset tällä hetkellä - vitutus on vaihtumassa varovaiseksi hyväksynnäksi, vielä Waden Jokerit ei ole hävinneet mitään. Taidan kuitenkin mennä kangaroon viitoittamalla tiellä ja nauttia hieman alkomaholia ja funtsia tätä.

Pateettinen
03.02.2005, 16:20
Viestin lähetti Vesso
Jortsu kävi teillä duunissa, Wade laittaa itsensä likoon. Siinä on eroa!

Samoilla linjoilla ollaan, kyllä se Summanenkin oli aika raakile ottaessaan päävalmentajan pestin. Antaa Waden tehdä duuniaan ja lässytetään sitten, kun siihen on syytä.

Näinkö se turkulaisuus on tarttunut faneihin, kun iso kasa jortikantumputtajia täällä itkee? Jeejee, huikea saavutushan se viime kauden 7. sija oli...

Vakio
03.02.2005, 16:28
Viestin lähetti Iceman
Wadella riittää kyllä sydäntä ja sitoutumista varmaan enemmän kun kellään mutta silti... Jokeri-ikonin ollessa kyseessä tilanne on ongelmallinen: onko Jokerit oikea paikka kokemattomalle päävalmentajalle ylipäätään.

Niin no. Summanen tosiaan veti ensimmäisen päävalmentajakautensa 2001-2002 ja siitähän seurasi mestaruus. Siihen asti Summanen oli ollut joka paikassa Westerlundin kakkosena. Aika samantapainen historia kuin Wadella, joka on ollut huippuvalmentajien kakkosena jo vuosien ajan.

Joskus se hyppäys päävalmentajaksi on tehtävä, jos kerran tuohon ammattiin on halunnut ryhtyä. Riskinsähän tässä tietenkin on olemassa, mutta paljon riippuu siitä, minkälaisen materiaalin Wade saa käyttöönsä.

Ihmettelen kyllä, jos Lukkarila ei saa pelaajien hyväksyntää. Immonen oli remmissä silloin kun Lukkarilakin ja luulisi hänen olevan tietoinen, jos pelaajat eivät voi sietää Lukkarilaa. Ei kai Wade niin tyhmä ole, että ottaisi mukaan kaverin, jota kukaan ei kestä.

Tuomo Ruudun mielipide ei näissä aisoissa mitään Jumalan sanaa ole. Parikymppinen stara ei välttämättä ole edes kypsä arvioimaan tuollaisia asioita, varsinkaan objektiivisesti.

Oiva
03.02.2005, 16:36
Viestin lähetti Vakio

Tuomo Ruudun mielipide ei näissä aisoissa mitään Jumalan sanaa ole. Parikymppinen stara ei välttämättä ole edes kypsä arvioimaan tuollaisia asioita, varsinkaan objektiivisesti.

Ja pelaajien juttuja kuunnellessa on aina pidettävä pientä suodatinta päällä, asiat eivät usein ole ihan niin mustavalkoisia kuin voisi päätellä.

Nimimerkki: kantapään kautta asian oppinut

yyz
03.02.2005, 16:38
Aivan aluksi onnittelut Wadelle!
Hän jos kuka on mahdollisuuden ansainnut ja joskushan se iso askel ylös päinkin on otettava. Lisäksi kannataa muistaa, että Wade on käynyt aikamoisen "oppisopimuskoulun" valmentamiseen suhteen.
Sällihän on ollut Majorovin, Aravirran, Suhosen, Kapasen, Lundmarkin jne alaisuudessa pelaajana (ja kapteenina) ja sen jälkeen Summasen, Westerlundin ja Jortikan apuna valmennuksessa. Pakko siinä on joitain valmennusinfoa Wadellekin rapista.

Ja kuten täälläkin on moneen kertaan mainittu Wade on todellinen JOKERI!

Heti uutisen kuultuani, otin yhteyden entiseen Jokeripelaajaan ja kyselin mielipidettä tapahtuneesta.
Ensi kommentti oli lähinnä lievä epäilys Waden ja Lukkarilan ajatusmaailman yhteensopivuudesta.
Mutta kysyessäni Waden mahdollista vaikutusta esim. tuleviin pelaajahankintoihin (eli vaikuttaako vähemmän kokenut tunnettu valmentaja Jokereiden "vetovoimaan") oli vastaus, että kyllä Jokereissa vetovoimaa riittää, eli ei se siitä jää kiinni ja koska Wade ja Lukkarila ovat varmastikin edullisempia kuin edeltäjänsä niin jääpähän enemmän pelimerkkejä pelaajahankintoihin.

Cobol
03.02.2005, 16:49
Viestin lähetti Vakio
Ihmettelen kyllä, jos Lukkarila ei saa pelaajien hyväksyntää. Immonen oli remmissä silloin kun Lukkarilakin ja luulisi hänen olevan tietoinen, jos pelaajat eivät voi sietää Lukkarilaa. Ei kai Wade niin tyhmä ole, että ottaisi mukaan kaverin, jota kukaan ei kestä.

Kyllä pelaajat tulevat Lukkarilan hyväksymään aivan taatusti, jos mies itse on valmis toimimaan tietyissä asioissa toisin kuin aiemmin. Lähinnä kysymys on siitä, että Lukkarila puhui esimiehilleen asioista, joita pelaajat olivat luottamuksellisesti puhuneet hänelle. Tässä asiassa lähteeni on sen verran luotettava, että ei ole mitään syytä olla uskomatta häntä. Kyseessä ei ole Tuomo Ruutu. Jokereissa ei ole enää kuin dinosaurus Valtonen tuolta ajalta ja Tomekilla ei mun tietääkseni ollut mitään ongelmia Lukkarilankaan kanssa. Immonen sen sijaan on ehdoitta hyvä valinta.

Suurin ongelma tulee olemaan ensi kauden joukkueen rakentaminen. Kuinka Jokereista luodaan sellainen ryhmä, että se kiinnostaa vähintään nykyisen verran ns. marginaaliyleisöä? Jatkaako Thomas ja Metro? Faneja Areenalla on otteluissa paikalla parhaimmillaan 500 ja meitä muita vakituisia kannattajia sitten ehkä 3 000. Loput paikat pitää myydä irtolippuina. Jos Areena katsojaluvut jäävät paikalla olevien osalta jonnekin 5 000, tunnelma on tappavan kehno ja Areena olisi sen vuoksi aivan väärä halli pelata kiekkoa.

Hjallis linjasi vielä vähän aikaa sitten asiat niin, että Jokereissa tulee aina olemaan voittava valmentaja, maalivahti ja yksi huippuhyökkääjä. Wadesta uskon tulevan aikanaan erinomainen valmentaja, mutta ainakaan vielä ensi kaudella hänen nimellään ei vedetä marginaalikatsojia halliin.

Pelaajille Wade on hyvä vaihtoehto. Hän saa takaisin kotiin jopa kaksi tai kolme uransa huipulla olevaan entistä Jokeria, jos Hjalliksen pätäkkä antaa myöten tarjota heistä lähelle saman verran kuin kilpailijatkin tarjoavat. Toki heistä jokainen pyrkii ensisijaisesti pelaamaan ulkomailla, mutta eipä enää pitäisi olla pahaa vuotoa muihin suomalaisseuroihin.

Filppulasta tulee ensi kauden Jokereiden toinen johtava sentteri. Toivottavasti se toinenkin on suomalainen, jos Metro lähtee.

Vesso
03.02.2005, 17:03
Flintstone kirjoitti:

"Kyllä tässä valinnassa on hirveä määrä riskejä joita ei normaalisti ole Jokereissa otettu..."

Ja se onkin sitten kyllä näkynyt. Kilpaurheiluun kuuluvat riskit ja tässä toisaalta saavutetaan kokolailla uskottavuutta perinteisenä organisaationa. Ja luuletteko todella, että Hjallis olisi ottanut valmentajaksi täysin kyvyttömän nollan. Jos hetken mietitte Waden pelaajataustaa ja valmentajia, joiden kanssa hän on tehnyt töitä niin pelaajana kuin valmentajanakin, niin eiköhän sieltä ole taskuun tarttunut yhtä jos toistakin. Lisäksi Joje Lukkarila on tärkeä lenkki valmennuksessa. Vielä Kaupin Jami kehiin, niin koossa olisi mielenkiintoinen ryhmä.

Panzerfaust
03.02.2005, 17:03
Munat lähtee aitiosta ja tilalle on kasvatettava uudet. Wade on kyllä päässyt läheltä seuraamaan harvinaisen kovatasoisia koutseja suht' lyhyellä adjutantin urallaan, joten toivottavasti kokemus kantaa pitkälle...tai edes jonnekin.

Immosen aikana voi sittten huoletta vetää pari vuotta sellaista ihan oikeaa junnuprokkista ihan aikuisten oikeasti pelkällä pleijaripaikkatavoitteella.

Nyt on kuitenkin vielä kausi kesken ja jostain ihmeen syystä lisääntyi hinku seurata Jokerimestaruutta juuri tänä vuonna.

Toimitus
03.02.2005, 17:15
Jatkoajan toimitus pistää lusikkansa Immos-soppaan uutisen (http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=4040), Harkimon ja Virmasen kommenttien (http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=Jokerit&sivu=kolumnit&id=2962), sekä kolumnin (http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=Jokerit&sivu=kolumnit&id=2963) muodossa.

Karde
03.02.2005, 17:26
Ensinnäkin onnittelut Wadelle nimityksestä ja tietysti onnea tulevaan tehtävään. Sinällään aikahelvetinmoinen yllätys ja samalla pienoinen shokki ainakin aluksi. Toisaalta aivan loistava juttu. Wade on kuitenkin niin jokeri kuin olla ja voi, joten meriitit sillä saralla ovat ainakin kunnossa. Valmentajantaidoista voidaan sitten olla montaa mieltä (kuten ollaankin), mutta ehdottomastia Wadea ei sovi tuomita ennenkuin hän saa tilaisuutensa. Myönnettäköön että kokemusta saisi olla vähän enemmän, mutta joskushan niihin "isoihin saappaisiin" on kuitenkin astuttava. Wade saa toivottavasti nostettua jokerihengen pintaa ja jos vielä masa saisi koottua kunnon joukkueen kasaan, niin menestystä voidaan odottaa ensi kaudellakin. Onnea ja menestystä Waltteri Immoselle.

aika epeli
03.02.2005, 17:37
Viestin lähetti cobol
Filppulasta tulee ensi kauden Jokereiden toinen johtava sentteri.
Minulla on ikävä kyllä jonninmoinen musta aukko Jokereiden NHL-varausten suhteen, joten ... mikäs on Filppulan tilanne? Hemmo lienee buukattu jonnekin? Onko vaaraa, että lähtee? Meinaan vaan, että näytät pitävän F:n pelaamista ensi kaudella Hjaffalassa varmana.

ennustaja
03.02.2005, 17:41
Viestin lähetti aika epeli
Minulla on ikävä kyllä jonninmoinen musta aukko Jokereiden NHL-varausten suhteen, joten ... mikäs on Filppulan tilanne? Hemmo lienee buukattu jonnekin? Onko vaaraa, että lähtee? Meinaan vaan, että näytät pitävän F:n pelaamista ensi kaudella Hjaffalassa varmana.

Detroit Red Wings on nuoremman Filppulan varannut. Filppula on esiintynyt edukseen jo myös Red Wingsien järjestämillä prospect campeillä.

Frankie
03.02.2005, 17:41
Minulla on ikävä kyllä jonninmoinen musta aukko Jokereiden NHL-varausten suhteen, joten ... mikäs on Filppulan tilanne? Hemmo lienee buukattu jonnekin? Onko vaaraa, että lähtee? Meinaan vaan, että näytät pitävän F:n pelaamista ensi kaudella Hjaffalassa varmana. Ainakin muistaakseni Valtteri on varattu Detroittiin.

Mielestäni Valtterin kannattaisi pelata yksi kausi vielä Narreissa ennen kuin sitten lähtee rapakon taakse.

Edit: Hidas kun olen...

bozik
03.02.2005, 17:42
Kiitoksia jälleen Jatkoajan ja Jokerifanien nettisivujen suuntaan mielenkiintoisista jutuista ja kolumneista. Itseäni lämmitti suuresti Hjalliksen lausunnot ja etenkin se, että mies totesi pitkään olleen tavoite saada oma mies (lue Wade) ykköseksi. Samalla Hjallikselta hienosti toimittu Jortikan suuntaan kun rehellisesti totesi, että mies olisi haluttu pitää ja mitään välirikkoa akselilla Hjallis-Jortsu-Masa ei ole.

Noiden Hjalliksen lausuntojen ja tänne kirjoiteltujen mielipiteiden kesken on aika iso ristiriita. Kovin moni on pitänyt syynä Waden palkkaamiseen säästötarvetta, mutta silti Hjallis totesi että Jortsu olisi mielellään pidetty. Eli siis jos Jortsuun olisi ollut rahaa, niin kait sitä haluttaessa olisi ollut myös vaikkapa Araan tai johonkin muuhun huippukoutsiin. Ei tainnut olla raha tässä se ratkaiseva tekijä vaan Jokeri-johdon linjakas päätös siitä mitä halutaan. Kiitoksia Hjalmarille ja vähän myös Masalle sekä onnittelut Wadelle.

Santtu
03.02.2005, 17:52
Viestin lähetti Pateettinen
Samoilla linjoilla ollaan, kyllä se Summanenkin oli aika raakile ottaessaan päävalmentajan pestin. Antaa Waden tehdä duuniaan ja lässytetään sitten, kun siihen on syytä.

Näinkö se turkulaisuus on tarttunut faneihin, kun iso kasa jortikantumputtajia täällä itkee? Jeejee, huikea saavutushan se viime kauden 7. sija oli...

Ei kai tämä nyt mikään lapsellinen paikkakuntajuttu ole vaan ammattimies on aina ammattimies. Eihän meillä ole koskaan ollutkaan muita kun ulkopaikkakuntalaisia ja näistä olisin ehdottomasti valinnut aina Jortikan kuten näemmä olisi Hjalliskin.

Sinä et varmaan aja Tunturin pyörälläkään tai syö Sisu-pastilleja kun ne tulevat Turusta. Minä olisin valinnut Jortikan, mutta Wade on hyvä ja hieno valinta, koska muitakaan ei ole tarjolla. Huvitti tuo Hjalliksen kommentti kuinka Ara oli tarjonnut itseään meille : ))

Germanicus
03.02.2005, 17:58
Olipa yllättävä valinta! Minusta tässä mernnään nyt aikamoisella riskillä eteenpäin. Immosella ei ole lainkaan kokemusta päävalmentajan hommista, joten epäonnistumisen vaara on mielestäni suuri. Parempi vaihtoehto olisi mielestäni ollut, että Wade olisi valmentanut ensin pari kautta jossain muualla. Nyt valittiin melkolailla kokematon mies tosi kovaan paikkaan. Toivatan silti Wadelle onnea, tsemppiä ja kärsivällisyyttä, sitä todellakin tarvitaan.

Haie
03.02.2005, 18:16
Viestin lähetti cobol
Hjallis linjasi... Joka vuosihan meillä vedetään uudet linjat...

Voisiko ykkössentterikin olla Immonen?

tumba17
03.02.2005, 18:19
Ensinnäkin Immoselle onnittelut uudesta haasteesta ja todellakin paljon onnea tehtävään. Aivan puun takaa tuli uutinen ja kovaan paikkkaan laitetaan mies. Olen epäsuorasti aikoinaan tutustunut hieman Wadeen ja särmä tyyppi on kyseessä, mutta skeptisyys uuden homman osalta painaa pintaan. Nyt ollaan nostamassa päävalmentajanksi varsin niukasti kokemusta oleva persoona ja kuitenkin kysessä on joukkue, jonka tavoitteena on mestaruus joka ainoalla kaudella. Homma ei todellakaan ole helppo ja hiukan vihreälle vielä vaikeampi. Olisin itse nänyt Immosen ensin jonkun ns. pienemmän jengin päävalmentajana ja siirtyvän sitten Jokereihin vastaavaan duuniin. No, toivottavasti olen väärässä.

Isakssonilta kysyisin, mistä johtuu tuo Jokereiden dissaaminen tällä kaudella? Pidän sinua yhtenä Jatkoajan parhaimmista kirjoittajista, jolla on myös tuota mielenkiintoista sisäpiiri- näkemystä, mutta jostain syystä olet objektiivisyyden sijasta siirtynyt voimakkasti mollauksen puolelle. Mieleeni tulevat kommentit mm. siitä, että Stathosta pidät Thomasin veroisena veskarina, Harkinsin on Metropolitin tasoinen sentteri (vertailit herrojen pisteitä), nyt Jokereiden hautaaminen rahojen puutteen johdosta, ym. Mielestäni yksikään näistä kommenteista ei ole kovinkaan lähellä totuutta ja en olisi sinun uskonut sortuvan näihin. Voit vastata myös YVnä jos haluat, asia on vain jostain syystä hämmästyttänyt minua viime aikoina.

Isaksson
03.02.2005, 18:33
Viestin lähetti bozik
Noiden Hjalliksen lausuntojen ja tänne kirjoiteltujen mielipiteiden kesken on aika iso ristiriita. Kovin moni on pitänyt syynä Waden palkkaamiseen säästötarvetta, mutta silti Hjallis totesi että Jortsu olisi mielellään pidetty.

Kuule, aika huikea ristiriita on myös noiden kommenttien ja täältä luettujen Cobolin kirjoitusten välillä. Jortikka halusi sitä ja tätä, mutta ei saanut mitään jne. jne. jne. Ja usko tai älä tällä kertaa uskon 100% Cobolin kirjoituksiin näistä haluista. Nyt Hjallis kertoo, ettei ikinä ole ollut mitään ristiriitaa ja kaikki on sujunut kuin rasvattu, jopa paremmin kuin ikinä koskaan.

Lisäksi hämmästyttää kommentit "viime viikosta". Tästä asiasta oli joillakin tietoa jo 2-3 viikkoa sitten.

Isaksson
03.02.2005, 18:36
Viestin lähetti tumba17
Isakssonilta kysyisin, mistä johtuu tuo Jokereiden dissaaminen tällä kaudella? Pidän sinua yhtenä Jatkoajan parhaimmista kirjoittajista, jolla on myös tuota mielenkiintoista sisäpiiri- näkemystä, mutta jostain syystä olet objektiivisyyden sijasta siirtynyt voimakkasti mollauksen puolelle.

Mitä olen nyt dissannut, se että arvelen rahalla olleen osuutta tähän(kin) valintaan ei ole dissausta. Kyllä nyt jokaisen on vaan myönnettävä, että Jokereiden rahankäyttö on aivan eri tasolla kuin aikaisemmin, siellä säästetään missä voidaan, näkeehän sen nyt hölmömpikin. On jotenkin hassua, että Jokerifanit kirjoittavat avoimesti esim. yv:nä, että paalut on loppu, mutta kun sen laittaa tänne joku muu niin kyseessä on dissaus.

Itse Wadeen en ole ottanut sen kummenkin kantaa, kuin muutkaan. Yllättävä valinta, mutta Jokerimies henkeen ja vereen, ei siinä mitään.

Mitä tulee Harkinsiin ja Metroon niin kommentit taisivat olla viime kaudelta, eikä niitä ole edelleenkään syytä muuttaa. Tällä kaudella en varmasti tuollaista ole suustani päästänyt.

Master Chief
03.02.2005, 18:39

Redwingscentral.com:n tuoreimmassa prospect rankingissa mainittiin Filppulan (#5 tai #6) kohdalla että häntä odotellaan Pohjois-Amerikkaan kaudeksi 06-07.

bozik
03.02.2005, 18:48
Viestin lähetti Isaksson
Kuule, aika huikea ristiriita on myös noiden kommenttien ja täältä luettujen Cobolin kirjoitusten välillä. Jortikka halusi sitä ja tätä, mutta ei saanut mitään jne. jne. jne. Ja usko tai älä tällä kertaa uskon 100% Cobolin kirjoituksiin näistä haluista. Nyt Hjallis kertoo, ettei ikinä ole ollut mitään ristiriitaa ja kaikki on sujunut kuin rasvattu, jopa paremmin kuin ikinä koskaan.

Lisäksi hämmästyttää kommentit "viime viikosta". Tästä asiasta oli joillakin tietoa jo 2-3 viikkoa sitten. Ihan totta että tänne kirjoitellaan paljon kaikenlaista, eikä läheskään kaikki lopulta toteudu tai pidä paikkaansa. Mun mielestä tällainenkin kirjoittelu on kuitenkin ihan ok ja jokainenhan voi itse valita sen mihin uskoo. Ei mulle tuota mitään tuskaa se, jos jonkun kirjoittajan joku varmana kirjoittama asia ei lopulta pidäkään paikkaansa. Sellaistahan tämä on, että huhuja liikkuu ja niillä spekuloiminen on ihan hauskaa.

Mitä näihin mahdollisiin sisäisiin ristiriitoihin esim. hankintojen osalta tulee, niin varmasti niitä on ollut. Eiköhän se ole pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että valmentaja haluaa vaikka mitä ja sitten lopulta toimari sanoo mitä koutsi saa. Näissä keskusteluissa takuulla sanat sinkoilee, mutta ainakin tiedotustilanteesta kirjoittettujen juttujen perusteella Jortikka on itse sanonut "olevansa tyytyväinen kun ovet ei kovin puku lähtiessä". Kyllä minä tämän lausunnon ja Hjalliksen+Masan sanomisten perusteella siihen uskon, ettei mitään tavanomaisuudesta poikkeavia riitoja tai kiistoja ole ollut.

Tällä viime viikolla tarkoitat varmaan sitä koska Jortikka päätöksensä teki. Tähän en osaa sanoa mitään, mutta oudolta tuntuu jos täällä joillakin on tietoa Jortikan jatkosta ennen kuin Masalla ja Hjalliksella.

Isaksson
03.02.2005, 19:08
Viestin lähetti bozik
mutta oudolta tuntuu jos täällä joillakin on tietoa Jortikan jatkosta ennen kuin Masalla ja Hjalliksella.

No ei varmasti ole ollut. Mutta tarkoitinkin sitä, että ihan kaikkea ei pidä uskoa, mitä tuollaisissa tilanteissa sanotaan. Tiedät sen hyvin itsekin. Henkilökohtaiset syyt on aika lavea käsite. Tiemme erkanevat hyvässä yhteisymmärryksessä yhtä lailla. Voipi olla totta, mutta aika usein kokemus on osoittanut, että voipi olla toisinkin. Mutta eipä tuolla väliä. Wade on nyt ykkönen ja hänelle jos kelle onnea pitää toivottaa, sitä tarvitaan. Hankalaan rako joutui melko kokemattomana miehenä.

liigajyrä
03.02.2005, 19:27
kyllä Isakssonin jutut ja tiedot pitävät aika lailla kutinsa. Tässä tapaus Jortikassa ei ikinä tulla julkisuuteen kertomaan kaikkea mitä kulisseissa on tapahtunut. Harkimon ja Jortsun riitoihin en usko mutta Virmasen ja Jortsun välit onkin toinen juttu.

scholl
03.02.2005, 20:01
erikoista on se, että lehdistö yksimielisesti kertoi alkuviikolla, että Jortikka jatkaa.

GT
03.02.2005, 20:15
Viestin lähetti scholl
erikoista on se, että lehdistö yksimielisesti kertoi alkuviikolla, että Jortikka jatkaa.

Johtuu siitä, että ainakin osalle pelaajista ehdittiin jo kertoa, että Jortikka jatkaa. Tuon jälkeen juttu levisi lehdistöön.

Emilio
03.02.2005, 20:19
Vai että oikein Wade... Vaikka onkin ollut huippujen opissa, niin kannattaa muistaa tapaus Hannu Virta, kun asetatte odotuksia uudelle koutsille.

scholl
03.02.2005, 20:57
Viestin lähetti Emilio
Vai että oikein Wade... Vaikka onkin ollut huippujen opissa, niin kannattaa muistaa tapaus Hannu Virta, kun asetatte odotuksia uudelle koutsille.

Hanttakiekkoa. Hanttakiekkoa. Anu sanoisi vielä että, miettikääpä sitä.

Timi
03.02.2005, 20:59
Itse yllätyin aika täydellisesti Waden nimeämisestä. Tuli kiroiltua jonkunverran, kun frendi soitti Suomesta, mutta nyt kun tätä on tullut mietittyä enemmän niin olen oikeastaan aika tyytyväinen. Uskon ja toivon Waden onnistuvan, ainakin hän on ollut hyvässä koulussa. Olen aina pitänyt siitä, että joukkueessa on avainpaikoilla omia miehiä ja Wade jos kuka tällainen on. Tietysti täällä on melkoista kritiikkiä ja omien leiristäkin on tullut äärimmäisen vittuutuneita kommentteja, mutta odotellaan nyt ensi kautta ja annetaan Wadelle näytönpaikka.

Viestin lähetti cobol
Pelaajille Wade on hyvä vaihtoehto. Hän saa takaisin kotiin jopa kaksi tai kolme uransa huipulla olevaan entistä Jokeria, jos Hjalliksen pätäkkä antaa myöten tarjota heistä lähelle saman verran kuin kilpailijatkin tarjoavat. Toki heistä jokainen pyrkii ensisijaisesti pelaamaan ulkomailla, mutta eipä enää pitäisi olla pahaa vuotoa muihin suomalaisseuroihin.

Olisi mielenkiintoista kuulla hieman tarkemmin nimiä...

Cobol
03.02.2005, 21:24
Viestin lähetti Timi
Olisi mielenkiintoista kuulla hieman tarkemmin nimiä...

No, vaikka Eskelinen, Santala ja Hulkkonen. Ainakaan valmentaja ei ole nyt esteenä heidän tulolleen, jos Suomessa pelaavat.

Muuten pitää todeta, että ensi kausi tulee olemaan Jokereilla todennäköisesti välivuosi. Meillä on kokematon valmentajakaksikko ja joukkueeseen haetaan senkin vuoksi varmasti kokemusta. Siksi esimerkiksi Strömberg palaa ja niinpä kasassa on useita Waden aikaisia pelaajia Lindin ja Variksen johdolla. Toinen syy on raha. Jokereiden joukkue ei tule ehkä ensi kaudella olemaan SM-liigan TOP-4 kalleimman joukossa ja se olisi ensimmäinen kerta Hjalliksen aikana avauskautta mukaan laskematta.

Juurilleen on kuitenkin hyvä palata. Siihen viittasin pelaamisella Oulunkylässä ja Myllypurossa. Ainoa mikä minua peloittaa on ns. kurjistumisteoria. Jos joukkueessa ei ole tarpeeksi suurta yleisöä kiinnostavia tähtiä, väkeä käy vähemmän paikalla kuin nyt. Ja tunnelma on huono kun ei ole väkeä. Ja mitä vähemmän käy väkeä, sitä pienemmät ovat tuotot yhteistyökumppaneilta. Ja mitä pienemmät ne tuotot ovat yhdessä lipputulojen kanssa, sitä vähemmän on rahaa seuraavan kauden joukkueeseen. Siinä on kaikki kierteen ainekset. Varsinkin kun kuluja on säästetty liigajoukkueen valmennuksessa (Jokereilla on vähemmän valmentajia kuin muilla isoilla seuroilla) ja A-nuorten valmennuksessa jo jonkin aikaa.

Tomppa#74
03.02.2005, 21:39
Viestin lähetti cobol
Varsinkin kun kuluja on säästetty liigajoukkueen valmennuksessa (Jokereilla on vähemmän valmentajia kuin muilla isoilla seuroilla) ja A-nuorten valmennuksessa jo jonkin aikaa.

Tästä olisi tosiaan mielenkiintoista saada jotain lisätietoa "kulissien takaa", eli mitkä Masan ja Hjalliksen todelliset taloudelliset suunnitelmat ovat ensi vuodelle. Kannattajia ei laajalti todellakaan kiinnosta joukkue, jonka ykköspakkiparissa luistelee Ströbä. Säästölinja ja Jokerit on huono yhdistelmä, siksi nämä "fyrkat loppu" puheet ovat huolestuttavia - oli perää tai ei.

Jokerien imagoon ja halliin ei myös tosiaan sovi mikään "Kotiasiat on kunnossa ja meillä on ihan hyvä ryhmä kasassa, parhaamme tehdään ja katotaan mihin se riittää" -paketti.

Waden valinta tuli itselleni todellakin suurena yllätyksenä, enkä oikein vielä osaa olla kuin korkeintaan hieman hämmentynyt tilanteesta. Mielessä on tuo jo aiemmin mainittu männävuosien teesi: "huippuvalmentaja ja -veskari on Jokerien lähtökohta". Onhan Wade Jokeri isolla Jiillä kyllä, eikä sitoutumista tosiaan parane epäillä - oikeastaan tämä on koko homman ainoa suora positiivinen seikka. Kokemustakin on paljon. Näytöt vain antamatta ja kieltämättä paikka on todella kova kannuksien lunastamiseen. Case Lukkarila pelottaa myös, ainakin kuultujen juttujen perusteella.

Mutta: paljon ratkaisee nyt se, onko Waden käytössä sellainen materiaali jolla tosiaan pärjätään? Mikäli ei, epäonnistumisen mahdollisuudet ovat suuret ja se ei Waden uran kannalta ole paras mahdollinen startti päävalmentajan rooliin. Kannattajat, sponsorit sekä kiekkoa seuraava yleisö ovat tottuneet jäällä näkemään Jokeripakan, jossa aina on monta kovaa korttia. Mikäli tämä pakka vaihtuu Jokereista hieman huonompiin kortteihin, ovat ennusmerkit ilmassa katastrofaalisille jälkiseuraamuksille monella sektorilla. Spekuloitavaa tässä skenaariossa riittää loputtomasti.

Hämmennystäni tästä kuviosta lisää se, että täälläkin on jo pariin kertaan mainittu että osan pelaajista oli annettu ymmärtää että Jortsu jatkaa. Missä/miksi/kenen toimesta/kenelle/häh/mitäihmettä? Kävikö niin että Jortsun piti jatkaa, mutta ensi kaudelle materiaali ei ole sellainen että Jortsu halusi sellaista valmentaa?

[inside tarinaa] p.s. Se on bozik sitten niin että meidän kuvio menee ensi kaudelle uusiksi =). Mites toi HIFK? Kun ei kerta omia päästä valmentamaan niin mennäänkö hämmentämään naapurin pakka? =). Ihmettelinkin kun meitä ei kutsuttu tuonne tiedotustilaisuuteen... [/inside tarinaa]

Cobol
03.02.2005, 22:04
Viestin lähetti Tomppa#74
Hämmennystäni tästä kuviosta lisää se, että täälläkin on jo pariin kertaan mainittu että osan pelaajista oli annettu ymmärtää että Jortsu jatkaa. Missä/miksi/kenen toimesta/kenelle/häh/mitäihmettä? Kävikö niin että Jortsun piti jatkaa, mutta ensi kaudelle materiaali ei ole sellainen että Jortsu halusi sellaista valmentaa?

Jortikka totesi ihan itse ei kovin montaa viikkoa sitten, että hän aikoo jatkaa ja Jokerit on halukas tekemään jatkosopparin. Tämä uutinen levisi lehtiin. Osa pelaajista teki omia päätöksiä tämän ja sen perusteella, että Hjallis tai Virmanen ei tuonut missään vaiheessa esille muuta vaihtoehtoa kuin Jortikan jatkon olevan olemassa. Vaikka he eivät sitä suoraan luvanneetkaan, niin pelaajille uutinen Jortikan poistumisesta kuluvan kauden jälkeen tuli yllätyksenä.

Se miten Jortikan ja Jokereiden jatkoneuvottelut lopulta yksityiskohtia myöten menivät, tuskin tulee koskaan julkiseen tietoon. Jortikalla oli oma tiukka listansa asioista, joiden hän edellytti olevan haluamallaan tavalla. Yhteenotot Jortikan ja Virmasen välillä olivat välillä todella ärjyvän kovia ja Jortikka on asian oikeaksi myöntänyt myös julkisuudessa viime vuoden lopulla. Hjalliksen kanssa hän tuli toimeen ja varmaan pärjäsi myös Virmasen kanssa. Ja pitää muistaa sekin, että ei Jortikka ole ihmisenä niitä helpoimpia työkavereita hänkään... Mutta nyt kun ero tuli, kaikki on tietenkin ammattilaisten tapaan sovittu ja ogelmat haudattu ja siitä varmasti jokainen lähtee, että kenenkään etujen mukaista ei ole polttaa siltoja mihinkään suuntaan.

Samaan rakoon on todettava se, mitä kirjoitin Wadesta aiemmin eli hän on todella ok pelaajien puolesta.

Enemmänkin tekisi mieleni kirjoittaa, mutta jostain syystä sain yrjötaudin ja voimat on aika vähissä. Yritän voittaa sen nyt illan aikana, joten nyt osaltani taukoa :(

bozik
03.02.2005, 22:19
Viestin lähetti Tomppa#74
[inside tarinaa] p.s. Se on bozik sitten niin että meidän kuvio menee ensi kaudelle uusiksi =). Mites toi HIFK? Kun ei kerta omia päästä valmentamaan niin mennäänkö hämmentämään naapurin pakka? =). Ihmettelinkin kun meitä ei kutsuttu tuonne tiedotustilaisuuteen... [/inside tarinaa] Kyl mä silti luulen, että meidät vielä Jokereihin palkataan. Tai voi olla että on jo palkattukin, eihän Hjalmari kaikkea aina ehdi kertomaan. Annetaan kuitenkin Wadelle täysi työrauha ja ollaan alussa vain katsomovalmentajia. Toki jos joku asia meidän mielestä mättää, niin pakkohan se on kaljahuurussa käydä erätauolla kopissa kertomassa. Ei kuitenkaan häiritä Waden työskentelyä, sillä pääasiahan kuitenkin että liksaa tulee.

Tuohon naapurin valmentamiseen en jaksa innostua. Eiköhän nuo saa pakkansa itse sotkettua, voidaan toki käydä konsultoimassa ja esiinnytään reiluina koutseina. Ensiksi annetaan karvakädelle ja Jannelle kunnon mahdollisuus näyttää osaamisensa ja aloitetaan joku uusi projekti.

cobolille voimia norjan-kurssille. Vettä vaan heti kitusiin kun pysyy sisällä, vaikka tilkka kerrallaan. Oksennus ja vatsataudeissahan ei yleensä muuta vaaraa ole kuin nestehukka.

Schwalbe
03.02.2005, 22:59
Olipa hassu yhteensattuma, että tulevan kauden budjettiperusteiselta haiskahtava päävalmentajaratkaisu julkistetaan pari päivää sen jälkeen kun siirtoraja on umpeutunut.
Ei sillä, ettäkö sarjajohtajalla olisi mitään järisyttävän suurta vahvistusten tarvetta ollut, mutta kyllähän tässä vissiin itse kullakin on mielessä käynyt, että joku Tie Domi olisi saattanut olla se puuttuva osanen, joka mestaruuteen tarvitaan.

Mutta jos rahat on oikeasti näin finaalissa, niin pelkäänpä pahoin, että tämä on yhden aikakauden loppu. Kaudesta 92-93 lähtien ollaan aina lähdetty tappelemaan finaalipaikasta; välillä paremmalla ja välillä vähemmän paremmalla menestyksellä.

Mikään maailmanlopun alkuhan tämä ei ole, mutta erityisesti nyt pitää todella toivoa, että tämän kauden päätteeksi juhlitaan mestaruutta. Seuraavaan voi mennä aikaa.

Mutta onhan noita huonompiakin aikoja nähty. Eipä se ensimmäinen divarikausikaan mitään ruusuilla tanssimista tosiaan ollut. Kerho oli ihan terästä!

Kontulan Ottawa
04.02.2005, 09:35
Viestin lähetti Isaksson
Mutta eipä tuolla väliä. Wade on nyt ykkönen ja hänelle jos kelle onnea pitää toivottaa, sitä tarvitaan. Hankalaan rako joutui melko kokemattomana miehenä.

Eikäs rautakorpikin ollut kokematon ennen liigavalmentajan uraa ?

Kuuden vuoden kakkosvalmentajana oleminen kylläkin tuo aika lailla kokemusta, varsinkin jos ykköset ovat olleet noinkin kovia , ja kakosvalmentaja pitää korvansa auki.

luudella liigavalmentajalla ja uudella maalivahdilla on aina sama ongelma, kokemus puuttuu ja sitä ei saa kuin valmentamalla tai pelaamalla.

siffa
04.02.2005, 09:57
Viestin lähetti Kontulan Ottawa

Kuuden vuoden kakkosvalmentajana oleminen kylläkin tuo aika lailla kokemusta, varsinkin jos ykköset ovat olleet noinkin kovia , ja kakosvalmentaja pitää korvansa auki.

luudella liigavalmentajalla ja uudella maalivahdilla on aina sama ongelma, kokemus puuttuu ja sitä ei saa kuin valmentamalla tai pelaamalla.

Minusta Hjallis piristi taas mukavasti suomalaista jääkiekkoelämää. Nostamalla Wade päävalmentajaksi tuttujen ja turvallisten kotimaisten tai ulkomaisten huippuvalmentajien ohi Jokerit teki jääkiekkoa uudistavan ratkaisun.
Wadesta on turha kysellä, minkäläinen päävalmentaja hän tulee olemaan. Kokemus sitten osoittaa sen. Näköalapaikka kehittymiselle hyväksi valmentajaksi on ollut paras mahdollinen.
Valta ja vastuu tuovat sitten ajallaan esille Waden persoonan päävalmentajana. Nyt siitä ei tiedä vielä kukaan, ei edes Wade itsekään. Tiukkkailmeinen ja -sanainen Wade eilisissä tv-haastatteluissa kertoi jo ehkä jotain uutta hänen johtajapersoonastaan?

scholl
04.02.2005, 15:36
Viestin lähetti Kärpät#18
Johtuu siitä, että ainakin osalle pelaajista ehdittiin jo kertoa, että Jortikka jatkaa. Tuon jälkeen juttu levisi lehdistöön.

Iltalehdessä toimittaja selittelee tänään huolella miksi uutisoitiin väärin. Tulee ihan tsunamiselittelyt mieleen "Kaikki suomalaiset kadonneet on kunnossa".
Taitaa olla lehteen kirjoittaminen tänä päivänä aikamoista puhdasta spekulointia. Ja edes urheilusivujen jutuista ei voi oikein paljoakaan uskoa.

flintstone
05.02.2005, 11:38
Viestin lähetti cobol
Muuten pitää todeta, että ensi kausi tulee olemaan Jokereilla todennäköisesti välivuosi. Meillä on kokematon valmentajakaksikko ja joukkueeseen haetaan senkin vuoksi varmasti kokemusta. Siksi esimerkiksi Strömberg palaa ja niinpä kasassa on useita Waden aikaisia pelaajia Lindin ja Variksen johdolla. Toinen syy on raha. Jokereiden joukkue ei tule ehkä ensi kaudella olemaan SM-liigan TOP-4 kalleimman joukossa ja se olisi ensimmäinen kerta Hjalliksen aikana avauskautta mukaan laskematta.

No tämä on se paskin mahdollinen vaihtoehto millä Wade ajetaan sisään päävalmentajaksi. Eli ekana otetaan päävalmentajaksi aivan raakile, Waltteri Immonen, ja sitten tehdään vielä linjapäätös että säästetään myös joukkueen rakentamisesta ja ei siis meinata edes antaa Wadelle kunnon palikoita joilla taistella menestyksestä.

Arvatkaapa mitä tai ketä media syyttää kun Jokerit rämpii jollain Jypin tasoisella rupusakilla pleijariviivan tuntumassa? Aivan niin, Wade on se jonka päälle likasanko varmasti kaatuu ja media luo painetta tyyliin "heiluuko Waden palli?" ja "Waden lähtölaskenta on alkanut!".

Jos kerran otetaan kokematon Wade päävalmentajaksi niin annetaan sitten miehelle sellainen joukkue jolla voidaan oikeastikin menestyä. On väärin käyttää Waden Jokeri-sydäntä hyväksi tällaisessa paikassa ja pistää mies uhrilampaaksi meidän välivuodelle.

Ja vittu me mitään välivuosia voida täällä pääkaupunkiseudulla oikeasti pitää. Jokereiden on edelleen oltava suurta yleisöä, mediaa ja pukukansaa kiinnostava paketti tai meillä on edessä syöksykierre kohti hidasta ja tuskallista kuolemaa. Jokerit ei voi pelata Suomen isoimmassa ja prameimmassa hallissa jollain Jypin tyylisellä joukkueella sillä se tietää takuu varmasti tyhjiä katsomoita ja se taas tietää sitä että rahaa tulee entistä vähemmän sisään ja se taas tietää entistä huononpia asetelmia joukkueen rakentamiselle.

Täysi tuki Wadelle mutta tälle linjalle lähdettäessä on annetta Wadelle sitten joukkueen rakentamisen taholta edes kunnollinen mahdollisuus osoittaa kykynsä. Perkele!!

Muro
05.02.2005, 12:21
Onnittelut naapuriin omasta valmentajasta. Harvoin tälläista herkkua on tarjolla. Mutta niin kuin Flintti yllä kirjoitti:

Jos kerran otetaan kokematon Wade päävalmentajaksi niin annetaan sitten miehelle sellainen joukkue jolla voidaan oikeastikin menestyä. On väärin käyttää Waden Jokeri-sydäntä hyväksi tällaisessa paikassa ja pistää mies uhrilampaaksi meidän välivuodelle.

Jos haluat olla iso, näytä isolta. Jaffa-areena puitteineen ei sovi neppailuun. Jos lehdet alkaa kirjoittamaan negatiiviseen sävyyn Jokereista aj taloustilanteesta voi kausikorttimyynti yrityksille tyrehtyä. Kuka haluaisi viedä vieraita "amatöörien"-areenalle tekemään bisnestä. Uskon ettei Hjalmarilla ole varaa pitää mitään välivuotta. Enintään pelaajat hankitaan enemmän järjellä eikä rahalla, mikä ei ole yhtään huonovaihtoehto.

Jokeriarska
05.02.2005, 15:27
Tavoitteet muuttuu joka kausi, mutta sen on ainakin oppinut, että Jokerit havittelee keinolla millä hyvänsä joka kausi mestaruutta. Mistään välivuosista ei ikinä puhuta ääneen, vaikka se sitä olisikin vrt. viime kausi. Sen nyt olisi ymmärtänyt viime kaudellakin, että jengiä olisi vahvistettu, mutta otettiinkin sitten JYPin ja HPK:n jämäketjulaisia ja jotain siitä kertoo sekin, että kyseiset jengit halusivat itse eroon kavereista.

05.02.2005, 21:37
Oma veikkaukseni on, että Immosen jälkeen Jokereita valmentaa ( l. nostaa suosta) E. Westerlund joka tulee kovalla rahalla Aravirtamaiseen osapäiväpestiin todennäköisesti jo ennen ensi kauden puoliväliä. Eikä se Lukkarilakaan sitten enää jatka.

manu 17
05.02.2005, 22:25
Viestin lähetti #12
Oma veikkaukseni on, että Immosen jälkeen Jokereita valmentaa ( l. nostaa suosta) E. Westerlund joka tulee kovalla rahalla Aravirtamaiseen osapäiväpestiin todennäköisesti jo ennen ensi kauden puoliväliä. Eikä se Lukkarilakaan sitten enää jatka.

Taitaa Erkka tulla pelastamaan naapurin suosta Kuitusen ja Surenkinin jäljiltä.

Wadea tuskin tarvii tulla pelastamaan.Millähän perusteella arvailet vai onko toiveunta?

Jukka Ropponen
05.02.2005, 22:59
Wade tulee pärjäämään tässä hommassa kunhan vaan tuki ja tiimi mukana vastaa tavoitteita.

Jukka

Master Chief
05.02.2005, 23:10
Viestin lähetti manu 17
Taitaa Erkka tulla pelastamaan naapurin suosta Kuitusen ja Surenkinin jäljiltä.

Wadea tuskin tarvii tulla pelastamaan.Millähän perusteella arvailet vai onko toiveunta?

Ei taida Erkka irrota maajoukkueesta kenenkään pelastajaksi...