PDA

View Full Version : www.inttikaverit.com

ipa rules
02.06.2003, 19:32
Käsittääkseni tänään aukesi koulukaverit.com sivuston "sukulainen" www.inttikaverit.com.

Nyt ei muuta, kun ylipäälikkö Predator ja muut sotahullut rekisteröitymään ja vanhoja inttikamuja metsäsätämään.

-ipa rules

JanJ
02.06.2003, 19:45
Vaikutti kehnolta.
Esim. mulle oli vaihtoehdot:

1. Patteri, Tuliasema- ja viestiyksikkö
2. Patteri, Tuliasema- ja mittausyksikkö
3. Patteri, Tuliasema- ja huoltoyksikkö

Mutta kun mä olin intissä, noi oli eri järjestyksessä. Eli kakkonen oli viesti, ykkönen huolto ja kolmonen mittaus....

en mä voi tonne rekisteröityä...

Old TJ
02.06.2003, 20:28
Nykyisellään (siis Lipposen Paavon jäljiltä) Oulussa ei enää 150-vuotisen historian jälkeen kasarmia ole. Oulussa vaikuttaneet yksiköt tuonne on listattu noin 10-prosenttisesti, joten omaani en todellakaan tuosta joukosta löytänyt. Aikamoisen alkeelliset sivut verraten vaikkapa koulukaverit.com-sivustoon. Kantsis harjoitella ennen kuin alkaa sivujaan hehkuttaa, vaikka olisivat kuinka harrastepohjalle tehdyt.

Old TJ

Jii
02.06.2003, 20:45
Tulipa laitettua tiedot sinnekin. Ja heti löytyi tuttujakin.

No, tietenkin osa yksiköistä puuttui, mutta annetaan anteeksi alkukankeudelle.

kamrat
02.06.2003, 21:01
Viestin lähetti Jii
No, tietenkin osa yksiköistä puuttui, mutta annetaan anteeksi alkukankeudelle.

Tottakai puuttuu, koska sivusto on niin uusi. Käsittääkseni homman on tarkoituskin toimia siten, että jos omaa yksikköä ei löydy, se ilmoitetaan ylläpidolle, joka sitten lisää sen.

Intillä joukkojen organisaatio on elänyt ja elää niin paljon, että sen "täydellinen" syöttäminen valmiiksi inttikavereihin on varmaan aika mahdoton tehtävä.

pernaveikko
02.06.2003, 21:40
Pitäisi toimia samoilla tunnuksilla kuin Koulukaverit. Enpä päässyt sisään.

ipa rules
02.06.2003, 21:53
Minäkin olen käsittänyt niin, että jos oma yksikkö puuttuu, niin siellä on se kohta josta ilmoitetaan ylläpidolle joka lisää sen.

Eihän koulukaverit.comin tunnukset voi toimia, kun tuolla kysytään sotilasarvoja sun muuta kirjautumisessa.

-ipa rules

#99#
02.06.2003, 21:53
Viestin lähetti pernaveikko
Pitäisi toimia samoilla tunnuksilla kuin Koulukaverit. Enpä päässyt sisään.

kyllä minulla ainakin toimi. tunnus pitää ensin aktivoida ja sitten kirjautua uudelleen

BigRedBob
02.06.2003, 23:02
Ilmeisesti Koulukaverit.comin tunnuksilla pääsee Inttikaverihin, mutta Inttikaverit.comissa rekisteröityneet eivät pääse Koulukavereihin samoilla tunnuksilla. (?)

Old TJ
02.06.2003, 23:46
Viestin lähetti punatähti
Tottakai puuttuu, koska sivusto on niin uusi. Käsittääkseni homman on tarkoituskin toimia siten, että jos omaa yksikköä ei löydy, se ilmoitetaan ylläpidolle, joka sitten lisää sen.

Intillä joukkojen organisaatio on elänyt ja elää niin paljon, että sen "täydellinen" syöttäminen valmiiksi inttikavereihin on varmaan aika mahdoton tehtävä.

No juu - ehkä oli vähän turhankin kärkevä tuo oma viestini. Siitä huolimatta pitäis olla jonkinmoinen runko, koska kaikilla (ainakin meillä joiden inttiajoista on kulunut enemmän kuin vuosi tai kaksi tai vuosikymmen tai jotain) nuo muistot vähän jossain kohden hämärtyy. Eli Oulussakin parikymmentä vuotta sitten toimineista Pohjan pioneerikomppaniasta, joka ei ollut itsenäinen vaan kuului Pohjan prikaatiin, johon kuului myös viestikomppania ja jääkärikomppanioita ja aliupseerikoulua ja muuta ei ollut oikein kuvausta. Puhumattakaan siitä että siitä täysin irrallaan toimi kaupungissa toinenkin AUK, joka taas oli 1. erillisen viestikomppanian alainen. Tällä ei ollut Pohjan prikaatin kanssa mitään tekemistä, kuten ei ollut myöskään "kaimallaan" 1. erillisellä autokomppanialla. Paitsi että autokomppaniassa ei ollut AUK:ta. Näistä taasen sitten irrallaan, mutta kahden jälkimmäisen kanssa samalla kasarmialueella toimi Oulun IT-patteristo(?) tai jotain sinnepäin. Sen alaisuudessa taas sitten toimi esimerkiksi esikuntapatteri, joka taasen puolestaan sinällään "irrallisena" hoiteli monen moisia asioita noille erilliskomppanioille, vaikka periaatteessa ei pitänytkään. Luonnollista toisaalta oli sen suhden it-pataljoonan/patteriston 1. ja 2. patteriin, jotka toimivat ko. kassualueella. Joka kassualue -kuten sanottua- oli aivan eri kuin se missä Pohjan Prikaati toimi. Ja siellä taas oli.... Ja sitten kun vastaavia tapauksia on N kpl ympäri armasti isäimme maata... No juu taas. Pitäis kai ottaa rauhallisesti.

Siitä huolimatta tuo joukko-osastohässäkkä, joka tuolta sivuilta löytyy on lievästikin sanottuna kaukaa haettu. Eli kyllä sieltä inttikaverien löytyminen voi olla hivenen hankalaa. Kunnianhimoinen projekti jos tuon jotenkin toimimaan saa.

Old TJ

mikkojii
03.06.2003, 10:18
Koska Suomessa voi yhtälailla suorittaa asevelvollisuuden muutenkin kuin pyssyn kanssa heiluen, vaadin että pitää perustaa myös sivarikaverit.com ja totaalikieltäytyjäkaverit.com. Mä ainakin haluaisin tietää mitä Villelle kuuluu tätä nykyä.

Rocco
03.06.2003, 11:51
Laitappa palautetta sinne inttikaverit.com:iin ja vaadi sinne haluamasi osiot. Laita myös pyyntö että sotilaskotisisaret.com:n sijaan osio inttikaverit.com:iin. Itse ainakin haluan tietää mitä yhdelle hot-hot-hot sisarelle kuuluu nykyisin...

ISH
03.06.2003, 11:56
"Olemme tällä hetkellä listanneet nykyisin toimivat joukko-osastot ja yksiköt. Vuosien varrella on armeija organisaatio käynyt läpi useita muutoksia, jonka seurauksena joukko-osastoja ja yksiköitä on lopetettu, siirretty paikkakunnalta toisella ja nimiä muutettu.

Mikäli et löydä omaa joukko-osastoa ja yksikköä, niin lähetä tiedot meille 'lisää yksikkö' -lomakkeella.

Muista mainita
- kaupunki
- joukko-osaston nimi
- yksikkö/yksiköt"

Tulipa rekisteröidyttyä. Toistaiseksi ainoa saapumiserässäni.

Enemmän innolla odotan tätä kuin koulukaverit.comia.

Nikke
03.06.2003, 13:47
Kyllä se minulle ainakin näytti toimivan. Eipä tosin ollut yhtään rekisteröitynyttä minun saapumiserästä...

Cosmo
03.06.2003, 23:15
Joo, regattu on. Päivän kerkesin notkua tuolla niin johan tuli yhteydenotto. Ja kapiaiselta! No ei se mitään, kerrassan mainio skappari.

Tästä on helppo povata kovempaa hittiä kuin koulukavereista. Jotkut peruskoulun ekaluokkalaisten luokkakokous on vähän hardcorea verrattuna mieheksi kasvun sielunveljien reunioniin. Näiden jätkien kanssa piereskeltiin yhdessä ja puhuttiin tisseistä ja vedettiin sulkeisia Roban jonossa.

Huh, olin tuossa viimeisessä lauseesa näkevinäni pientä analogiaa Jatkoaikaan. Pitäneekin perustaa www.jatkoaikakaverit.com, jonne voi kaikki menneet ja unhoitetut tilittelijät (mm. Rallli) käydä laittamassa kuulumisiaan. "Kirjoittelen nykyään FF:lle.."

pernaveikko
03.06.2003, 23:22
Jeh, nyt pääsin sisään.

Enpä ole vielä ehtinyt käydä solttupoikia katsomossa, mutta semmoisen huomion tein, että sivuston ylläpitäjätytöt ovat ihan kivan näköisiä.

Mike
04.06.2003, 06:32
Eipä näytä meikäläisen kohdalla olevan koko pataljoonaa tuolla listoilla. UudJP oli moisen nimi, vaan eipä ole inttikaverit.comissa ja minen mihkään kaartin jääkärirykmentteihin rekkaa.

PeteX
04.06.2003, 08:55
Mistä voi tarkistaa minä vuonna on käynyt intin ja mikä oli RUK:in kurssin numero? Ja hymy taskuun, sillä hommasta on jo jonkin aikaa ja sotilaspassi on arkistoitu tuntemattomaan paikkaan.

dude
04.06.2003, 09:22
Viestin lähetti PeteX
Mistä voi tarkistaa minä vuonna on käynyt intin ja mikä oli RUK:in kurssin numero?

Oman sotilasläänin esikunnasta. Mistä voi samalla tarkistaa vaikkapa oman SA-sijoituksen.

Sotilaspassin hukkaamisesta voi muuten saada sakot..

Rebel
04.06.2003, 09:42
Viestin lähetti PeteX
mikä oli RUK:in kurssin numero?

Onko kurssikirja päässyt hukkumaan? Siitähän ton RUKin kurssin löytää, jos ei suoraan muista.

PeteX
04.06.2003, 10:17
Viestin lähetti Rebel
Onko kurssikirja päässyt hukkumaan? Siitähän ton RUKin kurssin löytää, jos ei suoraan muista.

Aivan, se kyllä löytyy jostain samoin kun kurssipuukko, josta on kylläkin päässyt kurssin numero kulumaan pois. Kurssin nimen muistan kyllä ja pitääpä kaivaa esiin kirja niin homma varmistuu. Se oli joko 169 tai 171, mutta ei 170. Loogista :)

Nilfisk
04.06.2003, 23:12
Viestin lähetti PeteX
Aivan, se kyllä löytyy jostain samoin kun kurssipuukko, josta on kylläkin päässyt kurssin numero kulumaan pois. Kurssin nimen muistan kyllä ja pitääpä kaivaa esiin kirja niin homma varmistuu. Se oli joko 169 tai 171, mutta ei 170. Loogista :)
Pitäähän nyt kurssin käyneellä upseerismiehellä sen verran olla oma-aloitteisuutta, että kurssin nimi tietäen, löytää netistä sen ajankohdan. Laser (http://www.mil.fi/joukot/ruk/kaikkikurssit.html) vai Kajaste (http://www.mil.fi/joukot/ruk/kaikkikurssit.html)?

Gags
05.06.2003, 06:50
Viestin lähetti mikkojii
Koska Suomessa voi yhtälailla suorittaa asevelvollisuuden muutenkin kuin pyssyn kanssa heiluen, vaadin että pitää perustaa myös sivarikaverit.com ja totaalikieltäytyjäkaverit.com. Mä ainakin haluaisin tietää mitä Villelle kuuluu tätä nykyä.

Villestä en tiedä, mutta Alpolle kuuluu kuulemma ihan hyvää.

kamrat
24.06.2004, 22:14
Enpä löytänyt heti www.koulukaverit.com:lle omaa ketjua...

Tänään kun oli töissä hiljainen lomaa edeltävä päivä, tuli surffailtua tälläkin sivustolla pitkästä aikaa. Ja mitä on tapahtunut...sivusto on siirtynyt Elisan hoteisiin (no tämän tiesin), mutta kaikki on näköjään muuttunut maksulliseksi. Eli sivustolla ei voi tehdä oikein mitään järkevää ilman maksamista Elisalle. Esim. sivuston olennaisin toiminto, yhteydenotto koulukaveriin, maksaa.

Näin on mielestäni ahneudella tuhottu sivuston hieno idea. Saas nähdä, miten sen suosion nyt käy.

Itse ainakin poistin omat tietoni sivuilta. Kun ne sinne annoin, oli pelin henki erilainen. Nythän olin ilmaista sisältöä Elisan nettipalvelussa, jonka käytöstä he rahastavat.

palle fontän
25.06.2004, 09:02
Itse ainakin poistin omat tietoni sivuilta. Kun ne sinne annoin, oli pelin henki erilainen. Nythän olin ilmaista sisältöä Elisan nettipalvelussa, jonka käytöstä he rahastavat.

Tein saman tempun kuin sinä. Mielestäni väärä tapa yrittää rahastaa tuollaisella sivustolla. Kannattaisi varmaankin ylläpidon päivittää myös tuota sivun infoa...

Olemme koonneet näille sivuille ohjeet yleisimpiin ongelmatilanteisiin. Luethan ne tarvittaessa läpi, ennen kuin otat yhteyttä. Valtavan suosion takia vastausaikamme ovat pitkiä ja helpoiten löydät vastaukset tutustumalla hyvin palvelun ohjeisiin. (PS. Koko touhu on ilmaista.)

foobar
25.06.2004, 11:09
Foobarin perhe tukee myös kahdella osaanottajalla poistumista koulukaverit.comista sekä yhdellä osallistujalla inttikaverit.comiin.

jh1981
25.06.2004, 22:35

Poistinpa minäkin sieltä tietoni, sillä mielestäni on törkeää että tuollainen sivusto muutetaan kaikessa hiljaisuudessa maksulliseksi.

msg
26.06.2004, 09:45
Poistin myös molemmista ja olisin antanut myös palautetta, mutta en ainakaan pikavilkaisulla löytänyt paikkaa.

ipa rules
28.06.2004, 23:39
Onkohan jollakulla tuetoa, että koska tuo yhteydenotto on muuttunut maksulliseksi? Haistakoon elisa ison V****.

-ipa rules

vision
29.06.2004, 01:33
Poistin itsekin tietoni koulukavereista. Tuskin kukaan alkaa maksamaan siitä, että saa lähettää entiselle koulukaverille mailia. Pitäkööt palvelunsa.

Tatzka
29.06.2004, 03:00
Pitäneepä minunkin poistaa sivustoilta tietoni, enpä moista ole huomannut, kesäisen hiljaisen netin käyttöni vuoksi, sivustojen tappaja, elisa.

Saakeli hyvät sivustot kuolevat nyt varmasti.

bisnesman
29.06.2004, 03:52
Ei näin,pitäkööt rahastuksensa. Minulla eivät sitä tee, ja kehoitan kaikkia tuttaviakin poistamaan tietonsa.

Valkku
29.06.2004, 08:09
Kiitän vinkistä, en ole vähään aikaan sivustoilla (koulu/inttikaverit.com) käynytkään, joten melkoinen ylläri oli. Ja aivan varmasti levitän tietoa eteenpäin...

timmi
29.06.2004, 08:43
Hyvä kun kerroitte. Tiedot eliminoitu.

Rocco
29.06.2004, 09:16
Jassoo... no poistetaan sieltä sitten omat tiedot myöskin. En sitä kautta ole saanut kuin yhden yhteydenoton parin vuoden aikana.

Hiljainen protesti olkoon tämä.

kaizu
29.06.2004, 09:18
Poistettu on. Rahastakoon riistofirma muulla tavalla.

Rocco
29.06.2004, 09:20
Viestin lähetti msg
Poistin myös molemmista ja olisin antanut myös palautetta, mutta en ainakaan pikavilkaisulla löytänyt paikkaa.

Löytyy ihan sivun alalaidasta. Koulukavereiden sivulta ainakin siitä sinisen palkin alta missä lukee jotakin "Käyttäjiä jo yli 550.000"

Aina Pata
29.06.2004, 09:56
Kiitti vinkistä,

tiedot lähti molemmista. Haistakoon Elisa pitkän vitun.

Kopteri
29.06.2004, 10:16
Noin poistuin minäkin "siviiliin".

Vaikka kyseinen palvelu ei minulle kovin tärkeä ollutkaan niin haistakoon Elisa minunkin puolestani.

http://www.inttikaverit.com/palaute/

Punainen Vaara
29.06.2004, 10:38
Tiedot poistettu molemmista "palveluista".Lähetinpä vielä palautettakin asiasta.

Sam#9
29.06.2004, 10:49
"Miksi kultajäsenyys on maksullinen?

Jäsenmaksujen avulla

* voimme kehittää palvelua käyttäjien toiveiden mukaiseksi
* voimme tarjota käyttäjille turvallisemman ja mukavamman sivuston, kun roskapostittajat ja muut sivuston väärinkäyttäjät jäävät jäsenyyden ulkopuolelle
*voimme taata nopeasti ja varmasti toimivan palvelun, joka on keskeytyksettä käytössäsi"

Ja näin on ahneuksissa tuhottu yksi hieno idea netissä. Poistin tietoni sivustolta.

ISH
29.06.2004, 10:54
Poistuttua tuli.

Mm. iso muropaketti.com tekee samaa joten aika nopeasti tyhjenee ko. palvelu.

msg
29.06.2004, 11:19
Osoite http://www.koulukaverit.com/palaute/ kertonee paljon halusta saada palautetta.

kakkonen
29.06.2004, 11:21
Jeps,pitää nuo omatkin tiedot poistaa. En halua tukea moista rahastusta.

Tympäsee että tehty maksulliseksi. Pavelua ei mun mielestä tarvisi kehittää yhtään mihinkään suuntaan vaan pitäisivät ILMAISENA ja samanlaisena. Hyvä idea mutta tympäsee rahastus. Muutamalla mainoksella olisivat saaneet rahnaa sen verran että pakolliset jutut saadaan katettua ja toiminta pysyisi pystössä.

Jip Pii
29.06.2004, 11:32
Nythän olin ilmaista sisältöä Elisan nettipalvelussa, jonka käytöstä he rahastavat.
Hmmm? Tämähän voi sinänsä olla ihan järkevä näkökulma tähän asiaan, mutta eikö tässä ketjussa ole tehty siitä kärpäsestä sitä kuuluisaa härkästäkin?

Sivusto on muuttunut maksulliseksi, kyllä joo, mutta aika pieniä ovat nuo hinnat (1,20€/vrk tai 8€/v) siitä ilosta, jos tarvitsee tai muuten vaan haluaa käyttää tällaista palvelua. Eikä niiltä tähän mennessä rekisteröityneiltä peritä mitään hintaa. Kuinka iso osuus ongelmassa on sillä, että maksua perii nimenomaan Elisa?

Millä nämä palvelun käynnistäjät aikoinaan ajattelivat kattaa tuollaisen suuren suosion saaneen sivuston pyörittämisestä syntyvät kulut? Mainoksilla varmaankin. Tai ehkä he ajattelivat tekevänsä sivustosta myöhemmin maksullisen tai myyvänsä sen jollekin isommalle pelurille. Mainoksia ei tainnut paljon näkyä, mutta jonkin verran aikaa ja rahaa tuollainen "harrastustoiminta" varmasti vei. Tätä taustaa vasten maksulliseksi muuttuminen on kyllä täysin ymmärrettävää.

Pitääkö kaiken olla ilmaista? Jos maksullisuus ei käy kaupaksi, niin sittenhän idea kuivuu kasaan. Mutta sittenhän ei oikeasti ollut tarvetta eikä kysyntää tuollaiselle palvelulle. Tilanteen kehittymistä voi vaikka alkuun seurata niin, että ilmestyykö koulujen sivuille enää ollenkaan uusia punaisia tähtiä kertomaan uusista rekisteröityjistä. Minun vanhojen koulujeni kohdilta ei ainakaan löytynyt enää yhtään, kun yleensä on pari aina ollut.

Elisa nyt on mitä on, omien sanojensa mukaan mm. 120 vuotta vanha paikallinen puhelinyhtiö Tampereella, ja herättää millaisia mielikuvia heräättääkin, mutta onko tässä ketjussa roiskahtanut Elisa-lisää vähän enemmänkin, kun näin voimakkaasti reagoidaan? Vaikka ei siinä tietenkään mitään, kukin omien tuntemusten mukaan eteenpäin. Jatkakaa!

PS. Olisivatko nuo hinnat mielestäsi liikaa Jatkoajan lukemisesta ja/tai kirjoitusoikeudesta?

korkki
29.06.2004, 11:42
Viestin lähetti Jip Pii
PS. Olisivatko nuo hinnat mielestäsi liikaa Jatkoajan lukemisesta ja/tai kirjoitusoikeudesta?
Eivät välttämättä, mutta jos muutamasta kymmenestä käyttämästäni sivustosta alan maksamaan jokaisesta niin siitä tulee silloin kallista...

Tepa
29.06.2004, 12:28
Viestin lähetti Jip Pii
Sivusto on muuttunut maksulliseksi, kyllä joo, mutta aika pieniä ovat nuo hinnat (1,20€/vrk tai 8€/v) siitä ilosta, jos tarvitsee tai muuten vaan haluaa käyttää tällaista palvelua. Eikä niiltä tähän mennessä rekisteröityneiltä peritä mitään hintaa. Kuinka iso osuus ongelmassa on sillä, että maksua perii nimenomaan Elisa?

Millä nämä palvelun käynnistäjät aikoinaan ajattelivat kattaa tuollaisen suuren suosion saaneen sivuston pyörittämisestä syntyvät kulut? Mainoksilla varmaankin. Tai ehkä he ajattelivat tekevänsä sivustosta myöhemmin maksullisen tai myyvänsä sen jollekin isommalle pelurille. Mainoksia ei tainnut paljon näkyä, mutta jonkin verran aikaa ja rahaa tuollainen "harrastustoiminta" varmasti vei. Tätä taustaa vasten maksulliseksi muuttuminen on kyllä täysin ymmärrettävää.

Pitääkö kaiken olla ilmaista? Jos maksullisuus ei käy kaupaksi, niin sittenhän idea kuivuu kasaan. Mutta sittenhän ei oikeasti ollut tarvetta eikä kysyntää tuollaiselle palvelulle. Tilanteen kehittymistä voi vaikka alkuun seurata niin, että ilmestyykö koulujen sivuille enää ollenkaan uusia punaisia tähtiä kertomaan uusista rekisteröityjistä. Minun vanhojen koulujeni kohdilta ei ainakaan löytynyt enää yhtään, kun yleensä on pari aina ollut.

Tiedot on kerätty vastaajien omalla panoksella kirjoitetuista osoitteista ja he ovat haluneet kantaa kortensa kekoon yhteiseen hyväski, ei siksi, että joku sillä rahastaa. Rahastus on tehtävä muilla keinoin, esimerkiksi mainostamalla tiloja, joissa voi pitää luokkakokouksia ja muuta porukoille kivaa yhteistä toimintaa. Kaiken ei tosiaaankaan tarvitse olla ilmaista, mutta vapaaehtoisuuteen perustuvilla palstoilla sen ei tarvitse näin olla.

Jatkoajasta voisin olla valmis maksamaankin jutuista, mutta keskustelupalsta tulee perustua vapaaehtoisuuteen ja se on monella tapaa tärkeä tiedon lähde itse toimitukselle. Paras keino tulojen hankkimiseen on nimeomaan vedonlyönti mainokset ja mahdolliset liput ja fanittuotteet yms. Tuotteen sisältökin pitää saada jotenkin selville, kuten normaaleissa lehdissäkin. Siltikään en osta niitä kovin paljon.

jh1981
29.06.2004, 14:48
Katselin tuota inttikaverit.comia tarkemmin ja huomasin että se ei ole muuttunut ainakaan vielä maksulliseksi samaan tapaan kuin koulukaverit.com

Joten älkää suotta poistako tunnuksianne vielä sen sivuston puolelta.

Neckar
01.07.2004, 00:56
Harmi tosiaan, että hyvä idea on pilattu Elisan toimesta. Mutta joka paikassa sitä nykyään rahastetaan missä vaan voidaan. Niin ja poistin minäkin tiedot koulukaverit.comista ja inttikaverit.comista.

Gellner
01.07.2004, 01:10
Nyt en ihan ymmärrä...Koulukaverit.comhan siirtyi jo reilu vuosi (?) takaperin Elisan hoteisiin, samaan aikaan kuin mm. nettipeli Älypää. Minä en ainakaan ole missään nähnyt että nimenomaan Elisa olisi keksinyt tuon rahastamisen, vaan olen ymmärtänyt että se on sekä Elisan että koulukaverit.comin luojien yhteinen idea tehdä sivustolla taloudellista voittoa. Tähän astihan nämä koulukaverit.comin heputhan ovat ihan palkatta pyörittäneet sivustoa. Voi toki olla että minulla on tyystin väärää tietoa, mutta olisi kiva kuulla että missä käy ilmi että rahastusidea on nimenomaan Elisalta lähtöisin.

edit. Tietenkin se ärsyttää että toisen ihmisten tiedoilla joku muu tekee rahaa, mutta niinhän se on aika monessa muussakin paikassa. Halusit tai et niin joku tekee rahaa sinun yhteystiedoillasi, autosi vuosimallilla jne.

Kiekoton
01.07.2004, 01:12
Heh, en ollutkaan näemmä ainoa, joka otti pulttia asiasta.

Minua eniten korpesi, että nimenomaan peruspalvelu (eli yhteydenotto) tehtiin maksulliseksi, kun oli saatu riittävästi jäseniä. Lisäpalveluiden maksullisuus on tällaisessa tapauksessa OK.

teemu73
15.10.2004, 09:03
Laitetaan vaikka tähän ketjuun..

Lisää rahastusta: Koulukaverit-cd on nyt myynnissä. Biisilista näkyvissä osoitteessa

http://www.koulukaverit.com/musiikki/?p=2

Melkein sama asia kun laittaisi päiväksi Novan päälle niin tuo levy on soinut kokonaan läpi, lukuunottamatta ehkä Sliippareita. Sitä paitsi ostaako joku tuollaista kokoelmaa, jonka voi itse tehdä yhtä hyvin, jos vain on "vehkeet".

Paskat biisit, itse kävin äänestämässä ainakin Waspia tuonne, mutta ei se tietenkään levylle asti päässyt.

Jos tuon levyn jostain syystä kuitenkin haluaa vaikka tuon sivuston kautta tilata "halvalla", niin kannattaa olla tarkkana, samalla nimittäin liittyy johonkin kerhoon.

pernaveikko
15.10.2004, 09:52
Muistan kuulleeni jotain huhuja maksullisuudesta, mutta unohdin sitten asian. Nyt on tiedot poistettu.

Te kaikki ketkä höyryätte ketjussa tästä asiasta. Toivon todella, että teillä ei ole eikä tule minkään valtakunnan plussakorttia.

Joku saattaa väittää, että ne on ihan hyviä, koska siitä saa vastiketta antamilleen tiedoille. Asiahan ei todellakaan ole niin, luonnollisesti moisen järjestelmän ylläpito maksaa paljon. Ruuan ja muun hinta laskisi reilusti, jos mitään bonusjärjestelmiä ei olisi.

Teemu, mitä ihmeen rahastusta tuo CD-levy on? Saa kai sitä nyt firma tuoda markkinoille mitä haluaa.

msg
15.10.2004, 10:56
Ruuan ja muun hinta laskisi reilusti, jos mitään bonusjärjestelmiä ei olisi.

Määrittele "reilusti". Mielellään prosentteina.

pernaveikko
15.10.2004, 11:28
Viestin lähetti msg
Määrittele "reilusti". Mielellään prosentteina.

Siitä ei ole mitään lukuja ainakaan minulla tiedossa. Tuntuvasti olisi ehkä ollut parempi sana.

Kyse on pelkästään siitä, että luonnollisesti kauppiaat laskuttavat nämä pisteillä saadut "ilmaiset" tuotteet nostamalla tuotteiden hintaa kuten myös laajan järjestelmän hallinnointikulut.

Monikaan teistä ei varmaankaan päästäisi kauppaketjun tutkijoita jääkapillenne, vaikka saisitte ovella kouraan kahden euron kolikon. Silti teette käytännössä juuri sitä.

Schwalbe
15.10.2004, 13:38
[B
Monikaan teistä ei varmaankaan päästäisi kauppaketjun tutkijoita jääkapillenne, vaikka saisitte ovella kouraan kahden euron kolikon. Silti teette käytännössä juuri sitä. [/B]

Tervetuloa vaan. Ei mulla ole mitään salattavaa.

Mielestäni tuon bonustouhun rahoittavat nimenomaan ne, jotka eivät omista mitään etukortteja. Ja vielä ylpeilevät sillä. Samathan ne hinnat ovat kaikille, mutta osa jengistä saa (jopa huomattavan) osan käyttämistään rahoista takaisin.

teemu73
15.10.2004, 15:42
Teemu, mitä ihmeen rahastusta tuo CD-levy on? Saa kai sitä nyt firma tuoda markkinoille mitä haluaa.

Tottahan toki saa, ei siinä mitään. Ihmettelen vaan sitä, miten kauan riittää ostajia näille kaikenmaailman kokoelmille, joissa on samat biisit vähän eri järjestyksessä kuin kymmenissä muissa vastaavissa.

Käyttäjänimetön
12.06.2011, 17:46
No niin, nyt löytyi ketju, tättärää, juuri Hänelle!

Minullahan ei ole yhtään varsinaista inttikaveria joihin verrata elämääni. Ne muutamat kaverini intissä olivat kavereita jo ennen kuin olimme samaan aikaan intissä.

Intissä tosin yksi tupakaverini Forsström tosin totesi loppuvaiheessa palvelustamme minun menemisiäni jonkin verran kuulleena: "Kun naisten määrä kaksinkertaistuu, niin ongelmien määrä nelinkertaistuu".

kharon
13.06.2011, 10:04
Löytyisiköhän tämän sivuston kautta myös HIFK:n palvoma The Inttikaveri?

Yleisesti nämä sivustot olivat kovajuttu ennen facebookkia. Periaatteessa voitiin vähän vakoilla, miten vanhoilla kavereilla ja vihamiehillä menee. Nyt naamakirjan myötä sitten tiedämme kuinka usein he vaihtavat lastensa vaipatkin...