PDA

View Full Version : Uusia pelaajia vielä tälle kaudelle?

Tökö
04.01.2003, 14:57
Tätä on spekuloitu jo hieman toisessa ketjussa, mutta ajattelin, että tämä tarvitsee oman ketjunsa. Itse en ole sitä mieltä, että uusia pelaajia tulisi vielä hankkia, mutta on hyvinkin mahdollista, että muutaman viikon päästä joukkueessa luistelee kovan luokan snaipperi ja kenties vielä puolustajakin. Summasen mukaan kovan luokan hyökkääjää tarvittaisiin, ellei hän sitten tarkoittanut että sellainen pitäisi löytyä omista riveistä.

Gags
04.01.2003, 20:15
Oma mielipiteeni on, että mitään täytemiehiä ei tarvita, mutta esim. Machuldan tasoiselle kaverille voi sanoa kyllä. Onhan siinä tietenkin sekin puoli, että jos nyt Ilves ja Ässät esim. rupeaa pajatsoaan tyhjentämään, niin jonnekin ne pelaajat menevät, eli vastustajille, joten kyllä siinä hereillä pitää olla.

Sellainen asia pisti silmiin tänään Tepsi-ottelussa, että herrat Harkimo ja Virmanen loistivat poissaolollaan, joten siellä voipi olla jotain tekeillä.

Cobol
04.01.2003, 20:57
Uusia pelaajia on tulossa. Haussa on yv-pakki ja snaipperi. Kiirettä ei ole, ei minkäänlaista. Toivottavasti satsataan todelliseen laatuun. Jos laadusta ei ei ole takeita, jätetäään toinen tai tarvittaessa molemmat hankkimatta.

Mike
04.01.2003, 21:17
Helvetin hyvä juttu!
Hankitaanhan vielä enemmänkin kuin kaksi, että saadaan koko 4-kenttää täyteen todellisia pelimiehiä, jotka pelaavat lyhyttä vaihtoa, lyövät kiekkoa päätyyn ja puolustavat kurinalaisesti valmentajallemme Raimo Summaselle.

Mee jo sinne vitun maajoukkueeseen..

Iceman
04.01.2003, 22:33
Kiekollisen pelaamisen osaava pakki olisi mahtava yllätys nykyiseen joukkueeseen. Sellaista ei taida olla SM -liigassa vapaana, edes vuokralle. Mistä suunnasta siis, onko tietoa?

Myöskin Ramin peräänkuuluttaman "puhtaan snaipperin" rooliin ei löydy tällä hetkellä SM -liigasta vapaatan miestä. Tuttu Vallu -kuvio Lappeenrannasta on jäissä, Saipa menee tällä pelillä play-offeihin.

Ilmeisesti asialla ei ole VIELÄ kiire. Niukkoja voittoja tulee ja yleisöä on VIELÄ kohtuullisesti matseissa.

Suuntaa. Mistä suunnasta vahvistuksia on tulossa? Vai lämmitelläänkö näillä puheilla vain omia ukkoja panemaan parastaan pelipaikan menetyksen pelossa?

EDIT: Typ-O

Vakio
04.01.2003, 22:54
No jaa, jos nyt katselee tarkemmin tuota Martin Strbak Kerhoon ketjua, voisi hätäisempi päätellä, että Järventie ei enää ole tyrkyllä Kerhoon, vaan ehkä Jokereihin. Näin olin sieltä rivien välistä ymmärtävinäni. Eikä siinä mitään. Saattaisi olla tähän paikkaan ihan hyvä vara-Koivisto. Ja edelleen jäisi ulkomaalaispaikkoja auki pilvin pimein.

Cobol
04.01.2003, 22:58
Viestin lähetti Iceman

Suuntaa. Mistä suunnasta vahvistuksia on tulossa?

Ensisijaisesti Brittein saarilta, toissijaisesti Saksasta ja kolmanneksi tietysti Virosta... No, vakavammin, mitä ilmeisemmin homma toimii kuten on toiminut tähänkin asti. Eli uusia ukkoja ei (toivottavasti) roudata jostain hemmetin alasarjasta, vaan vahvistukset tulevat Suomesta ja SM-liigan sisältä.

Iceman
04.01.2003, 23:00
Viestin lähetti Vakio
No jaa, jos nyt katselee tarkemmin tuota Martin Strbak Kerhoon ketjua, voisi hätäisempi päätellä, että Järventie ei enää ole tyrkyllä Kerhoon, vaan ehkä Jokereihin. Näin olin sieltä rivien välistä ymmärtävinäni. Eikä siinä mitään. Saattaisi olla tähän paikkaan ihan hyvä vara-Koivisto. Ja edelleen jäisi ulkomaalaispaikkoja auki pilvin pimein.

Tätä kuviota funtsin mutta en ole varma riittävätkö Järventien kädet kuitenkaan tuohon hommaan. Nykyiseen pakistoon toki selkeä vahvistus mutta todellinen kiekollinen pakki minusta Järventie ei ole. Näin fiilispohjalta.

Olisikohan ison veden takana ketään kyvykästä ja halukasta?

Cobol
04.01.2003, 23:56
Viestin lähetti Iceman
Olisikohan ison veden takana ketään kyvykästä ja halukasta?

Valtuuskunta selvittää tätä asiaa siellä parhaillaan.

Matti Koskinen
05.01.2003, 01:07
Tepsi näyttää jäävän pleijareista pihalle.
Kaitsu Nurminen Jokereihin!!

Ei totuusperää, vaan olisihan se hienoa

Banhammer
05.01.2003, 01:46
Jos oletaan että kaveri on sm-liigasta, niin tässä jengit jotka ovat viivan alapuolella. Olen sieltä kerännyt nimiä, ketkä voisivat ajaa yv-pakin/sniperin virkaa.

Ilves:

Järventie
Viitakoski

Pelicans:

Latvala
Jääskeläinen

Ässät:

Tähtinen

TPS:

Nurminen

Tappara:

Tarvainen
Luoma
Mäntylä

Ps. Minullako tylsää?

Gags
05.01.2003, 02:31
Viestin lähetti Vakio

No jaa, jos nyt katselee tarkemmin tuota Martin Strbak Kerhoon ketjua, voisi hätäisempi päätellä, että Järventie ei enää ole tyrkyllä Kerhoon, vaan ehkä Jokereihin. Näin olin sieltä rivien välistä ymmärtävinäni.

Kyllä sen voisi tulkita niinkin, että Mara on ehkä siirtymässä HIFK:hon, nyt kun Kantorin lähtö näyttää varmalta.

Gosgari
05.01.2003, 12:20
Järventie olisi ihan mukava lisä narri paitaan mutta voisihan sitä apua lähteä hakemaan NHL:stäkin. Sellanen peluri jolla olis vyöllään tollaset 800 ottelua ja öpaut 500 tai enemmän pisteitä ni sellanen vois auttaa joukkuetta monellakin tavalla esim tuomalla lisää kokemusta ja sen tuomaa varmuutta joukkueeseen. Toinen vaihtoehto olis lähteä metsästämään esim Tshekin pääsarjasta sellaista huipputaitavaa ja maaliahnetta laituria joka voi auttaa tähän "maalinteko-ongelmaan".

Mitäs sanotte??

Mike
05.01.2003, 13:19
Viestin lähetti Gosgari
Mitäs sanotte??

Sanon, että koko puhe mistään hyökkääjähankinnasta on ihan perseestä. Näin vaikka sieltä olisi tulossa itse Mario Lemieux.
Maalimääristä Summanen voi syyttää vain ja ainoastaan omaa pelisysteemiään ja lisähyökkääjän tulo tietää automaattisesti Laineen, Tomekin tai M.Ruudun joutumista ylimääräiseksi hyökkääjäksi.

Kukas sitä taas haluaa Raadon lisäksi? Jos sieltä pistetään joku jysky edestä pois, niin homma on ok, mutta Raato kun on itse jysky niin sitä ei tule tapahtumaan.

Gosgari
05.01.2003, 13:38
Viestin lähetti Mike
Sanon, että koko puhe mistään hyökkääjähankinnasta on ihan perseestä.

No mikäli hyökkääjälle ei olisikaan tarvetta niin Koivistomainen kiekollinen pakki olisi omasta mielestäni erittäin tervetullut.
Siinä en näe mitään väärää. Huhuavat toisissa ympyröissä että Hjalliksella olisi jo Järventie melkein taskussa mutta onko hän tarpeeksi hyvä sillä mitään "iha kohtis" pakkia ei kaivata vaan vastuutaottava ja tekninen ja hyvä YV-viivapelaaja jolla on hyvä pommi. Pariin otteeseen olen tällä kaudella katsellut kun pakeille menneet syötöt ovat jotenkin lipsahtaneet yli... Toivottavasti ei kohta enää.

PeteX
05.01.2003, 13:38
Veikkaan, että molemmat mahdolliset hankinnat ovat ulkomaalaisia. Miksi ihmeessä jengiin ei pitäisi hankkia uutta verta? Kaikki valittavat pelin tylsyyttä ja yksi tsekkisnaipperi voisi kummasti muuttaa kuvioita. Summasen valmennustyylistä voidaan olla montaa mieltä, mutta ei Raato sentään maalintekoa ole kieltänyt pelaajilta.
Uutta verta kehiin vaan ja säpinää peliin!

Mike
05.01.2003, 13:47
Viestin lähetti PeteX
Veikkaan, että molemmat mahdolliset hankinnat ovat ulkomaalaisia. Miksi ihmeessä jengiin ei pitäisi hankkia uutta verta? Kaikki valittavat pelin tylsyyttä ja yksi tsekkisnaipperi voisi kummasti muuttaa kuvioita. Summasen valmennustyylistä voidaan olla montaa mieltä, mutta ei Raato sentään maalintekoa ole kieltänyt pelaajilta.
Uutta verta kehiin vaan ja säpinää peliin!

Jep. Mutta täytyy miettiä kenen kustannuksella hankitaan. Jos ollaan osteltu ensin tusinamiehiä viemään junnuilta pelipaikkoja, niin pitääkö korjata tilanne niin, että hankitaan huippujätkiä vielä lisäksi viemään ne vikatkin junnujen paikat ja annetaan tusinamiesten jatkaa joukkueessa?
Olen itse kanssasi samaa mieltä, että joku tsekki a.k.a. Pavel Rosa kelpaisi ihan koska tahansa, mutta Summasen tuntien edestä joutuu väistymään ihan vääriä miehiä ja se on perseestä - syvältä perseestä.

Se on ihan arvokysymys. Kuka on kaveri ja kuka ei. Kuka kuuluu yhteisöön ja kuka ei. Jokereilta on tämä homma nyt hukassa.

Lapanen
05.01.2003, 13:48
Viestin lähetti Mike
Sanon, että koko puhe mistään hyökkääjähankinnasta on ihan perseestä. Näin vaikka sieltä olisi tulossa itse Mario Lemieux.
Maalimääristä Summanen voi syyttää vain ja ainoastaan omaa pelisysteemiään ja lisähyökkääjän tulo tietää automaattisesti Laineen, Tomekin tai M.Ruudun joutumista ylimääräiseksi hyökkääjäksi...

Hyvinkin pitkälle juuri näin. Narreista löytyy jo nyt snaippereita ja 'snaippereita' keskikokoisen farmisarjan verran. 'Snaipperit' eivät ole tyylipuhtaita maalaajia, mutta sekin onnistuu.

Snaipperit ja 'snaipperit':

Nemirovski
Peltonen
Hentunen
Voutilainen
Vertala
Laine
Bergenheim
Aalto

Heiltä on maaleja lupa odottaa, ja Summasen mittakaavassa niitä tuleekin tasaisesti, eli vähän mutta tasaisesti.

Aivan eri asia on, keihin noista kavereista voi luottaa pleijareissa. Jokerit on ajanut itsensä siihen asemaan, että kaikki muu kaikki SM-kulta on alakanttiin. Siihen, onko tuo perseestä vai ei en ota kantaa, mutta niin se vain on ja sillä selvä.

Pleijareissa noista voi luottaa 100% ehkäpä Peltoseen. Hän tekee varmasti pari maalia. Muista en kertakaikkiaan osaa sanoa mitään. Voutilainen antoi viime keväänä aivan hyvää näyttöä, muut ovat kysymysmerkki.

Riskejä ei haluta/uskalleta/voida ottaa. Vähintään pari takuuvarmaa snaipperia halutaan rosteriin. Hyvinkin voi olla että Laine ja Bergenheim onnistuvat pleijareissa. Näyttää kuitenkin siltä että heihin ei uskalleta luottaa tarpeeksi. Onko luottamattomuus perusteetonta vai ei, sitä en tiedä.

Näillä mennään, mutta kuinka kauan?

Mike
05.01.2003, 13:55
Viestin lähetti Lapanen
Jokerit on ajanut itsensä siihen asemaan, että kaikki muu kaikki SM-kulta on alakanttiin. Siihen, onko tuo perseestä vai ei en ota kantaa, mutta niin se vain on ja sillä selvä.

Pleijareissa noista voi luottaa 100% ehkäpä Peltoseen. Hän tekee varmasti pari maalia.

No edellisessä viestissäni jo tätä sivusinkin, enkä toisessa tilanteessa (tai jos valmentaja peluuttaisi näyttöjen, ei nimien perusteella) olisikaan ollenkaan tätä vastaan, mutta nyt on kyllä pakko asettua omien jätkien puolelle.
Jos hankitaan takuuvarma maalintekijä, niin heivataan Vertalaa, Turusta ja Nemirovskya syrjään kun kerran luottoa ei löydy. Näinhän ei kuitenkaan tule tapahtumaan ja se on paha juttu se.

Senior
Viestin lähetti Mike

Se on ihan arvokysymys. Kuka on kaveri ja kuka ei. Kuka kuuluu yhteisöön ja kuka ei. Jokereilta on tämä homma nyt hukassa.

Valitettavasti katoavaista tuntuu olevan nykyään seurauskollisuus, lojaalisuus yms arvot. Hjallishan itsekin harmitteli liigassa tapahtuvan liikaa ns turhia pelaajakauppoja.

Arvostan Miken näkemystä omien kasvattien suosimisesta. Jos rinnakkain laitetaan keskiverto liigapeluri, joka vaihtaa seuraa vuoden välein ja oma, orastava kasvatti, en miettisi kahta kertaa kumpaa suosia. Kun miettii tulevia vahvistuksia, on aina hyvä pitää mielessä lähtijöiden / tupenpureskelijoiden nimiä. Junnut valitettavan usein kokevat sen kohtalon ja se on väärin. Siinä sitten on oman junnun seurauskollisuus taas kovilla.

Gosgari
Viestin lähetti Mike

Olen itse kanssasi samaa mieltä, että joku tsekki a.k.a. Pavel Rosa kelpaisi ihan koska tahansa, mutta Summasen tuntien edestä joutuu väistymään ihan vääriä miehiä ja se on perseestä - syvältä perseestä.

Katotaan sitte ensi kaudella miten Jorma hoitaa hommat. Jätkä on vottanut 5 mestaruutta 6 kauden aikana joten luulisi äijän osaavat metsästää pelajia. Miten se on mahdollista että joka kausi HPK tekee eniten tai ainakin toiseksi eniten maaleja kaudessa (paljon)??? Mulle on iha sama mitä Jokereiden johto tekee kunhan saataisiin kasaan joukkue joka takoo maaleja urakalla, vaikka sen kustannuksella että välillä menisi omiinkin reippaammin. Mä haluun maaleja jotka omalta osaltaan nostaa pelin luonnetta!

Gosgari
05.01.2003, 14:01
Viestin lähetti Senior
Jos rinnakkain laitetaan keskiverto liigapeluri, joka vaihtaa seuraa vuoden välein ja oma, orastava kasvatti, en miettisi kahta kertaa kumpaa suosia.

Tåssa mä oon iha samaa mieltä sun kanssas. Esim. seuraavassa ilves pelissä Rami voi tehdä yllätys vedon ja laittaa kaikki nuaret pelaavaan kokoonpanoon ja lepuuttaa paljon pelaavia pelaajia. Aika riskiä pelleillä pisteillä noin ehkäpä, mutta se toisi kaivattua näyttöä siitä mihin yhden ottelun ajaksi "nuorennettu" Jokerit pystyisi.

PeteX
05.01.2003, 14:11
Viestin lähetti Senior

Arvostan Miken näkemystä omien kasvattien suosimisesta. Jos rinnakkain laitetaan keskiverto liigapeluri, joka vaihtaa seuraa vuoden välein ja oma, orastava kasvatti, en miettisi kahta kertaa kumpaa suosia. Kun miettii tulevia vahvistuksia, on aina hyvä pitää mielessä lähtijöiden / tupenpureskelijoiden nimiä. Junnut valitettavan usein kokevat sen kohtalon ja se on väärin. Siinä sitten on oman junnun seurauskollisuus taas kovilla.

Mielenkiintoinen kommentti. Ifkissä on kuusi (kohta viisi?) ulkomaalaista.
Ei helvetissä ruveta kesken kautta nuorentamaan jengiä, vaikka se olisi miten "muodikasta". Keväällä joka tapauksessa homma ratkaistaan ja ratkaisijat ovat AINA olleet kokeneesta kaartista, Lehtonen poikkeuksena.

Mike
05.01.2003, 14:11
Viestin lähetti Gosgari
Katotaan sitte ensi kaudella miten Jorma hoitaa hommat. Jätkä on vottanut 5 mestaruutta 6 kauden aikana joten luulisi äijän osaavat metsästää pelajia. Miten se on mahdollista että joka kausi HPK tekee eniten tai ainakin toiseksi eniten maaleja kaudessa (paljon)??? Mulle on iha sama mitä Jokereiden johto tekee kunhan saataisiin kasaan joukkue joka takoo maaleja urakalla, vaikka sen kustannuksella että välillä menisi omiinkin reippaammin. Mä haluun maaleja jotka omalta osaltaan nostaa pelin luonnetta!

Suoraan sanoen olen vähän skeptinen Jortikankin suhteen siinä mielessä vaikka voittaa osaakin, että ainakin näppituntumalla olisi sellainen kutina, että kovin montaa turkkulaista nuorta hyökkääjää ei hänen aikanaan noussut huipulle, ainakaan jos vertaa Jursin vastaaviin. Toki on muistettava rehellisyyden nimissä sekin, että Jortsulla ei ollut enää sitä loputonta pelaaja-armeijaa josta ammentaa.

Summasen näytöt tällä saralla ovat silti ihan omaa luokkaansa - surkeat. Voutilainen ja nuorin Ruutu sa(a)ivat vastuuta, mutta esim. ikäluokkiensa suurlupaukset Santala, Laine, Rita, Valtonen, Mäki, Bergenheim, Filppulat ovat kuuluneet koko ajan tupenpureskelija osastoon jos aina siihenkään.
Pakkien kanssa hän on tehnyt parempaa duunia josta nyt on omistakin esimerkkinä Niemi, Väänänen ja miksei Malmivaarakin + Brooksit, Gagnonit jne., mutta toisaalta sieltäkin hukattiin pitkä-aikainen junnukippari Antti Hulkkonen ja antipatian kohteeksi joutunut Tuomas Eskelinen.

Summanenkin osaa voittaa, se on nähty ja suuret kiitokset siitä, ja on kusipää, mitä ominaisuutta arvostan suunnattomasti, mutta arvomaailma ei ole seurajoukkueeseen sopiva - ainakaan minun mielestäni. Jokerihengen pitää aina olla ykkösenä, sen jälkeen tulee menestys.

Senior
05.01.2003, 14:25
Viestin lähetti PeteX
Mielenkiintoinen kommentti. Ifkissä on kuusi (kohta viisi?) ulkomaalaista.

Miten Sä nyt löysit vastakkainasetteluun ulkomaalaiset ja IFKn? Tämähän on Jokeriketju, enkä ole kommentteineni nyt IFKn asialla, vaan kiinnostunut ihan kiekkomiehenä. Olen sitä paitsi sitä mieltä, että toivottavasti IFK lähtee ensi kauteen alle viidellä ulkomaalaisella.

Nuorten kasvatuksella ja suosimisella tarkoitan lähinnä pitkäjänteisyyttä, uskottavuutta ja jopa taloudellista omavaraisuutta ja kannattavuutta. Arvokysymyksiäkin, joissa ei liene oikeita vastauksia. Yksi suurimmista asioista, joita minä pidän arvossaan, on omien junnujen merkitys ja asema seurassa.
Investointeja, jotka tulevat usein korkojen kanssa takaisin.

Se, joka toivoo mestaruutta joka vuosi ja hedelmällistä junnukasvatusta, on usein asioista vähän epärealistinen. Junnujen korvaaminen lyhynäköisesti seuranvaihtoautomaateilla ei ole kovin pitkänäköistä. Siis minusta.

Cobol
05.01.2003, 14:33
Kyllä Mike on oikeassa siinä, että omia nuoria on hukattu stanan paljon maailmalle. Pahiten Jokerit on epäonnistuneet Santalan ja Somervuoren kanssa. Lainetta en näihin kavereihin vertaisi, ei hänen tasonsa ainakaan toistaiseksi ole ollut samaa luokkaa. Samoin Valtonen on enempi pf, jota roolia hän on nyt pelannutkin.

Mun mielestäni koko ongelman ydin on siinä, että Jokereilla on jostain syystä ongelmia pelaajien scouttauksessa. Tätä ongelmaa paikataan hankkimalla joka kausi 3-6 ylimääräistä, suhteellisen kallista ja jossain määrin hyvääkin pelajaa rosteriin. Kausi toisensa jälkeen. Pyritään tietysti siihen, että leveyttä löytyy. Mutta tämä menettely on tasapäistänyt käytännössä koko porukan. Selkeitä ykkos-neloketjuja ei ole, ei myöskään ykkös-nelospakkipareja. Jos Peltonen otetaan pois, kuka tahansa voi pelata Jokereiden ykkösketjussa tai olla vastaavasti penkillä. Sama pätee pakkeihin: jos Sandwith otetaan pois, kuka tahansa voi pelata ykkösparissa tai olla viltissä.

Eli selkeän laadun sijaan Jokereihin hankitaan pikkaisen täytemiestä tavallaan kaiken varalta. Ajatellaan nyt vaikka Jokereiden pakkeja - asiaa, josta tuli muuten kirjoitettua aika paljon ennen kauden alkua -;) Jokereilla ei ole käytännössä yhtään selkeää ja samalla taitavaa fyysistä pakkia eikä Jokereilla ole yhtään taitavaa pakkia ylipäätään. Kun kalusto on mitä on, sen kanssa on vaan tultava toimeen ja peluutettava sen mukaan, että siitä saadaan edes tulosta irti.

Minusta Jokereiden scouttaus pitäisi uudistaa alkuun. Sen tuloksena saataisiin joukkueeseen ainakin toivottavasti selkeä ykkösketju ja selkeät kaksi-kolme todellista ja toisiaan täydentävää avainpakkia. Ja nyt tarkoitan tasokkaita kavereita. Kun nämä asiat olisivat kunnossa, tilan antaminen omille junioreille olisi paljon helpompaa ja tuloksellisempaa.

Mike
05.01.2003, 14:41
Viestin lähetti Senior
Arvokysymyksiäkin, joissa ei liene oikeita vastauksia. Yksi suurimmista asioista, joita minä pidän arvossaan, on omien junnujen merkitys ja asema seurassa.
Investointeja, jotka tulevat usein korkojen kanssa takaisin.

Juuri tämä on SE juttu. Jokereissa näin on ollut aina ja minä en hyväksy koskaan sen muuttumista. Harkimonkin kannattaisi muistaa aina se tosiseikka, että ilman divariakin katsoneita ja kaikkia vaikeita aikoja mukana seuranneita faneja, sekä myöskin seurassa HÄDÄN HETKELLÄ - PALKKA SILLOIN, TOINEN TÄLLÖIN - PYSYNEITÄ PELAAJIA, ei Jokereita olisi enää olemassa ja Harkimo olisi köyhtynyt helvetisti 90-luvun alussa.

Nyt kun menee hyvin, niin perusjutut on helppo unohtaa, mutta niin ei saa olla. Organisaation on tuettava kaikin mahdollisin keinoin junioritoimintaa eikä jättää sitä vanhempien harteille(pikku vinkki johtajat..), sekä kunnioittaa niitä joilta tukea tulee ja on tullut aina, kun hätä on ollut suurin.
Liigajoukkue ei ole koko Jokerit. Jokerit on suurempi asia. Se on se vanha henki ja tekeminen, jossa edustusjoukkue on ainoastaan kermana kakun päällä - ei itseisarvona vaan ainoastaan näyteikkunana ulkopuolisille

Kusemalla vanhojen arvojen päälle liigajoukkue kusee samalla tuhansien ja taas tuhansien seuralle paljon antaneiden ihmisten päälle. Miettikääpä sitä.

Cobol
05.01.2003, 14:51
Viestin lähetti Mike
Kusemalla vanhojen arvojen päälle liigajoukkue kusee samalla tuhansien ja taas tuhansien seuralle paljon antaneiden ihmisten päälle. Miettikääpä sitä.

Tästähän ei voi olla eri mieltä. Itsekin "muutaman" vuoden Jokereita seuranneena muistan hyvin ne, ajat kuinka Jokerit pelastettiin Hjalliksen, Majorovin ja aika monen muun voimin. Olinpa ihan itse silloin pelejä seuraamassa. Kuten myös Jokereiden taivalta divariin, jonka käsikirjoitus kirjoitettiin 1980-luvun alussa.

Ehkä juuri siksi, että tunnen omakohtaisesti paikalla olleena nuo ajat, en voisi väittää, että tässä on nyt menossa joku kusetus. Kusetus on kuule vähän toista luokkaa kuin jonkun peliaika - ja niitä kusetuksia tehtiin Jokereissa valitettavan runsaasti.

PeteX
05.01.2003, 14:56
No, on tässä pari vuotta tullut seurattua Jokereita. Harkimo on uudistanut kuviot täysin ja välillä jopa unohtanut fanit. Tässä suhteessa lusikka on otettu kauniiseen käteen ja homma on parantunut. En kuitenkaan lähde huutamaan pää punaisena sitä, että Jokerihenki olisi tuhottu. Peli on tällä hetkellä tylsää ja sen pitää muuttua värikkäämmäksi. Jokerihenkeen kuuluu VOITTO ja nykyjään myös taloudellisen tuloksen tekeminen. Nämä kun saadaan toimimaan maustettuna mielenkiintoisemmalla pelillä, niin that´s it.

Kovasti vaan ihmetyttää jengin itku samasta asiasta monessa ketjussa. Onneksi Jokereilla ei ole varaa kuin parantaa:).

Mike
05.01.2003, 15:15
Viestin lähetti cobol
Kusetus on kuule vähän toista luokkaa kuin jonkun peliaika - ja niitä kusetuksia tehtiin Jokereissa valitettavan runsaasti.

Totta. Ja aiheesta mentiinkin jo reippaasti sivuun. Ei tosiaan puhuta liigajoukkueen pelaajien peliajoista jne. jotka nyt ovat lopulta hyvin pieni asia, muille kuin niille pelaajille ja omia kunnioittaville faneille. Niiden omien peluuttaminen on kuitenkin kunnianosoitus ja porkkana kaikille Jokereissa mukana oleville. Pelaajille, vanhemmille ja faneille.

Ihan niin auvoista ei ole kuitenkaan muuallakaan kun voisi kuvitella. HC Jokerit alkaa olemaan muulle organisaatiolle jossakin määrin etäinen muutenkin kuin pelkän omien junnujen peliajan takia.
Tukea ei varsinkaan nuoremmille heru juuri ollenkaan, paitsi vanhemmille helvetin kalliin imagon ylläpitämisen muodossa.
Siinä missä ennen liigajoukkue oli samassa veneessä muiden kanssa ja sai alapuoleltaan tukea, niin se ei ole nyt hyvänä aikana realisoitunut Jokerijunioreiden hyväksi. Pidän suurena syntinä ja häpeänä sitä, että tämän ison seuran (niin FC Jokerit kuin HC:kin) pelaajien vanhemmat joutuvat pulittamaan törkeitä rahoja, jotta heidän lapsensa pystyvät ylipäätään pelaamaan Jokereissa. On rahaa rakentaa stadion ja rahaa rakentaa Hartwall Areena, mutta tärkeimmälle sidosryhmälle ei liikoja sitä heru.

Ei tuo ole enää itä-Helsinkiläistä toimintaa, vaan enemmänkin jonkun jupahtavan suuryrityksen. Tämä nyt ei kuitenkaan ollut ketjun aihe joten ei siitä sen enempää. Tulipahan vain tuossa mieleen kun arvoista alettiin vääntämään.

Cobol
05.01.2003, 15:17
Viestin lähetti PeteX
Kovasti vaan ihmetyttää jengin itku samasta asiasta monessa ketjussa. Onneksi Jokereilla ei ole varaa kuin parantaa:).

Joo, samaa mieltä. Pitäisköhän perustaa erillinen ketju "Itkuketju" tms?

Mutta näistä pelaajista sen verran, että jollakin HPK:lla on rosteri täynnä pelaajia, jotka ovat tasoltaan maajoukkuetasoa. Suomen, Tsekin, Slovakian tai jonkun muun. Pelkästään IFK:lta löytyy ainakin kolmen pakkia Zidlicky, Kantor, Söderholm), jotka ovat maajoukkuetasoa Suomessa tai Tsekeissä. Kyllä näiden joukkueiden lähtökohdat ovat hemmetin paljon paremmat kuin Jokereiden. Totuushan on se, että Jokereiden pakeista yksikään ei mahdu Suomen ns. oikeaan maajoukkueeseen. Eikä minkään muunkaan maan.

Tämä seikka vaikuttaa käsittääkseni hyvinkin paljon joukkueen pelityyliin. Jos Jokereilla olisi viivalla Zidlicky tai Tuulola tai joku vastaava, pelitaktiikka esim. ylivoimissa olisi varmasti monipuolisempaa kuin se on tällä kalustolla. Sama pätee myös hyökkääjiin. Jos sieltä löytyisi yksi kaveri Peltoselle pariksi (jolla olisi sama peliäly, kädet ja luistelu), uskoisin aika varmasti siihen, että kukaan ei puhuisi Jokereiden vähästä maalimäärästä tai siitä, että pelataan liikaa puolustuksen kautta.

Puolustuksen kautta ei pitänyt tällä kaudella liikaa pelata. Mutta silti niin tehdään. Uskoisin niin, että syy löytyy joukkueen rosterista.

Cobol
05.01.2003, 15:21
Viestin lähetti Mike
Pidän suurena syntinä ja häpeänä sitä, että tämän ison seuran (niin FC Jokerit kuin HC:kin) pelaajien vanhemmat joutuvat pulittamaan törkeitä rahoja, jotta heidän lapsensa pystyvät ylipäätään pelaamaan Jokereissa. On rahaa rakentaa stadion ja rahaa rakentaa Hartwall Areena, mutta tärkeimmälle sidosryhmälle ei liikoja sitä heru.

Tämä pitää paikkansa. Silti Jokerit toimii samalla tavalla kuin kaikki liigaseurat. Jokaisessa niistä junioreiden vanhemmat saavat raataa työllä itensä kipeäksi, että voivat maksaa maksut. Ja kuskata ja huoltaa sitten vielä junioreitaan kaikki vapaa-ajat. Kokemusta on, muistakin kuin Jokereista.

Mutta eiköhän nyt palata asiaan -;)

PeteX
05.01.2003, 15:42
Viestin lähetti cobol
Jos Jokereilla olisi viivalla Zidlicky tai Tuulola tai joku vastaava, pelitaktiikka esim. ylivoimissa olisi varmasti monipuolisempaa kuin se on tällä kalustolla. Sama pätee myös hyökkääjiin. Jos sieltä löytyisi yksi kaveri Peltoselle pariksi (jolla olisi sama peliäly, kädet ja luistelu), uskoisin aika varmasti siihen, että kukaan ei puhuisi Jokereiden vähästä maalimäärästä tai siitä, että pelataan liikaa puolustuksen kautta.

Puolustukseen hankittiin Ströba ja Niemi, joista ensimmäinen on ollut minulle pettymys. Kyllä vanhoista pitäisi löytyä viivalta tehoja enemmän. Hyökkäykseen ei hankittu lähteneitten Rosan Ja Machuldan tilalle tsekkiä. Vanha virsi, mutta veisaan sitä silti. Suomesta ei löydy sopivaa snaipperia ja änäristä tuskin myöskään vapaana olevaa. Jos H ja V kuitenkin ovat tällä hetkellä sielläpäin maailmaa, niin antaa palaa!

Gosgari
05.01.2003, 18:45
Viestin lähetti cobol
Jokereilla ei ole käytännössä yhtään selkeää ja samalla taitavaa fyysistä pakkia eikä Jokereilla ole yhtään taitavaa pakkia ylipäätään.

Tekisi niin ilkeästi Hjallis jos ostaisi Tuulolan tai Marekin sopimuksen (Marekilla ei taida ensi vuodeksi vielä ollakkaan) ja jättäisi seurat nuolemaan näppejään sillä onhan jokereilla nyt pakko olla ainakin yksi todella hyvä pakki.
Nyt tammikuun aikana jonkun on pakko tulla sillä vaikka jokerit on päästänyt ylivoimaisesti vähiten maaleja niin ei se puolustus vielä ihan liian varmakaan ole.
Rahaa ainakin luulisi riitävän.
Kuuta on vielä jäljellä ja en nyt ihan tarkalleen muista milloin siirtoaika umpeutuu, mutta ei aika nyt ihan heti lopu.

Tenkanen
05.01.2003, 19:38
Kyllä ovat ajat muuttuneet! Jos viisitoista vuotta sitten Jokerit olisi voittanut TPS:n rutiinilla 3-0, johtaisi sarjaa ja olisi pelannut kuusi-seitsemän viimeistä ottelua ilman tappioita, niin ei olisi varmaan moni vaatinut lisää vahvistuksia.
Tätä ketjua lukiessa tulee välillä mieleen, ettei Jokereilla ole yhtään tarpeeksi hyvää hyökkääjää tai puolustajaa.
Se, että joku on tehnyt jossain muussa joukkueessa pari maalia, ei heti tee häntä kaikkia Jokeri-pelaajia paremmaksi.
Mitä järkeä on ylipäätänsä kannattaa mitään joukkuetta, jos sen pelaajat eivät ole ne, keihin luottaa?
Eli: tottakai esim. yksi hyvä pakki mahtuisi joukkueeseen, mutta kyllä tollakin joukkueella Jokerit on suuri suosikki mestaruuteen.

Mitä tulee noihin omiin junioreihin, niin kyllä poikien on itse paikka otettava, ei se itsestään tule. Saihan esim. Somervuori vuosikaupalla yrittää. Oli Lindroos, oli Janecky keskarina, muttei tullut mitään.
Ja viime vuoden pleijareissa Summanen teki uskaliaan valinnan, kun pisti Lehtosen maalille. Valittavana oli myös yli 30-kymppinen kokenut jenkki, mutta Rami pisti 18-vuotiaan maalille...

Ja noihin viime vuoden pleijareihin vielä: Esim. Antti Aalto oli aika lailla kova ratkaisevissa peleissä, eli kyllä ne kokeneet sitten tosi paikan tullen ratkaisevat.

Cobol
05.01.2003, 19:59
Viestin lähetti Tenkanen
Mitä tulee noihin omiin junioreihin, niin kyllä poikien on itse paikka otettava, ei se itsestään tule. Saihan esim. Somervuori vuosikaupalla yrittää. Oli Lindroos, oli Janecky keskarina, muttei tullut mitään.

Näinhän se justiinsa on. Lehtosen lisäksi Jokereissa esim Mäki pelasi hemmetin hyvät playarit viime kaudella. Somervuori sai paikkoja niin paljon, että muistan kun juttelin siihen aikaan hänen kanssaan, niin hän itsekin oli jo asiasta tuskastunut. Peliympäristön vaihto varmasti helpotti.

Hiukan kuitenkin noista puolustajista. Mun mielestä Jokereilla on ainakin 10 hyvää puolustajaa. Kuten kirjoitin, jokaisen heistä (paitsi Sämpylän) voisi heittää aiavn huoleti 1-pakkipariin. Meillä on siis 10 hyvää puolustajaa. Mutta kuten myös kirjoitin, yhtään taitavaa puolustajaa Jokereilla ei vielä ole ja sen vuoksikin Jokerit pelaa kuten pelaa. Tukiosta tulee vielä tähti, mutta valmis hän ei tällä kaudella ole.

Gosgari
05.01.2003, 20:35
Viestin lähetti cobol
Mutta kuten myös kirjoitin, yhtään taitavaa puolustajaa Jokereilla ei vielä ole ja sen vuoksikin Jokerit pelaa kuten pelaa.

No sitten on korkea aika hankkia se taitava pakki. Koivistomaista pakkia ei j0kereista löydy joten se on pakko hankkia. Eikä mitään turhaa vaan suoraan tähtipakki ja sitten vielä näyttöjen jälkeen parin vuoden sopimus että jos se kuitenkin lähtee melkein heti niin saadaanpa edes vähän rahaa uuden hankkimiseen.

freelancer
05.01.2003, 23:35
[QUOTE]Viestin lähetti cobol
[B]Näinhän se justiinsa on. Lehtosen lisäksi Jokereissa esim Mäki pelasi hemmetin hyvät playarit viime kaudella.

Ei tainnut Mäki kylläkään pelata pelin peliä viime kauden playoffeissa. Oletko tosiaan nähnyt Mäen pelaavan viime vuoden playoffeissa. Puhutko nyt varmasti Jokereiden playoff-otteluista. Sillä minä en ainakaan nähnyt Mäen pelaavan yhtäkään peliä.
Taitaa muisti hiukan pätkiä tässä kohtaa.

Cobol
06.01.2003, 00:02
Viestin lähetti freelancer
Ei tainnut Mäki kylläkään pelata pelin peliä viime kauden playoffeissa. Oletko tosiaan nähnyt Mäen pelaavan viime vuoden playoffeissa. Puhutko nyt varmasti Jokereiden playoff-otteluista. Sillä minä en ainakaan nähnyt Mäen pelaavan yhtäkään peliä.
Taitaa muisti hiukan pätkiä tässä kohtaa.

Oikeassa olet. Muistista heitin Mäen, mutta tarkoitin Voutilaista. Hänkin tosin 21-vuotta täyttänyt.

Tökö
06.01.2003, 00:22
Martti Järventie on keskenkuntoinen pelaaja, joka on kerännyt pelaamassaan 11 liigamatsissa tehot 0+3. En usko, että hänestä olisi sitä "Koivistoa" viivalle. Menee mun mielestä samalle tasolle, kun Mikkolat ja Vallinit. No ehkä hieman parempi mies Järventie on, mutta sehän ei ole huikea saavutus. Hyvä viivapelaaja joka tapauksessa tarvitaan, koska Jokereiden ylivoima tällä hetkellä on sitä, että pakit heittävät kiekkoa maalille heti pelivälineen saatuaan. Ei oo pahemmin pyörittelyä näkynyt. Mistä mahtaa johtua?

Jos uusia pelaajia tulee, tulisi näiden "konkareiden" tehdä heille tilaa. On noita pelaajia kuitenkin niin suuri määrä jo tässä vaiheessa.

kangaroo
06.01.2003, 01:38
Viestin lähetti Gosgari
No sitten on korkea aika hankkia se taitava pakki. Koivistomaista pakkia ei j0kereista löydy joten se on pakko hankkia. Eikä mitään turhaa vaan suoraan tähtipakki ja sitten vielä näyttöjen jälkeen parin vuoden sopimus että jos se kuitenkin lähtee melkein heti niin saadaanpa edes vähän rahaa uuden hankkimiseen.

Kyllä kyllä, ehdottomasti näin, tasan samaa mieltä. Mutta mutta: tämä sama keskustelu käytiin täällä jo ennen kauden alkua ja ihmeteltiin, mistä niitä katoaviin luonnonvaroihin kuuluvia tähtipakkeja nyt sitten saataisiin. Eikä saatukaan, tietenkään, mutta onneksi saatiin Sämpylä sentään. Kyllä se vielä näyttää närhen munat kaikille epäilijöille :)

Jos Sulla on tietoa vapaina olevista tähtipakeista tässä vaiheessa kautta (tai vaikka ensi kaudeksi), niin laitapa viestiä suoraan autokauppiaalle. Ktos.

Tökö
06.01.2003, 10:18
Viestin lähetti Gosgari

Järventie ei tässäkään suhteessa olisi sopiva vahvistus, sillä hän taitaa palata Montrealiin tämän kauden jälkeen. Eikö se niin ollut, että Mara tuli hakemaan Suomesta vain tuntumaa loukkaantumisen jälkeen?

SuperTero
07.01.2003, 10:49
Viestin lähetti Tökö Pöbö
Järventie ei tässäkään suhteessa olisi sopiva vahvistus, sillä hän taitaa palata Montrealiin tämän kauden jälkeen. Eikö se niin ollut, että Mara tuli hakemaan Suomesta vain tuntumaa loukkaantumisen jälkeen?

Ei millään pahalla järventietä kohtaan mutta jos tää sälli lähtee montrealiin kauden jälkeen niin mitä ihmettä ne siellä montrealin johdossa kelailee...

Wäinö#16
07.01.2003, 13:32
Olen myös sillä linjalla, että mennään nyt ihmeessä näillä miehillä, mitä joukkueesta jo löytyy vaikka jotkut joukkueet hieman tässä ehkä vahvistuvatkin. Toki ehkä mestaruus tuntuisi hetken huuman verran hienolta, jos joukkueeseen vielä hankitaan Summasen kaipaamat maalintekijä ja kiekollinen puolustaja, mutta pidemmän päälle en sellaista arvostaisi. Näiden hankintojen jälkeen jos mestarutta ei tulisi olisi se jo nöyryyttävää tulevalle maajoukkueluotsille...

Selvää on että pakistosta puuttuu kiekollisen pelin huipputaitaja ja samalla nopea kaveri. Periaatteessa kiekollisia puolustajia tällä hetkellä ovat Strömberg, Vallin, Tukio ja Mikkola. Mutta jotain heidän tämän hetken tasosta kertoo että TPS-pelissä A.J Niemi oli Jokereiden paras kiekollinen pakki. A.J:n muuten nostaisin ehdottamasti maajoukkuetason puolustajaksi cobol.

Mikäli Summanen nyt kaipaa taas maalintekijää olisikohan Nemirovskin tapauksessa kannattanut harkita hetken pidempään. Tokihan kaveri pistää sisään jos oikein tarjotaan ja rannarikin on ihan hyvä, mutta lähinnä Nemo on pelinrakentaja, joka ilmeisesti pitää hienosta maalisyötöstä paljon enemmän kuin maalintekemisestä.

Joka tapauksessa uskon että näilläkin äijillä pärjätään vallan mainiosti ja eiköhän niitä maalejakin ala tulla. Esim. Aallolla oli edellisessä pelissä puolenkymmentä todella hyvää maalipaikkaa, joista olisi luullut edes joistain verkot heiluvan, mutta ei sitten millään... Toivottavasti ketsuppipullo kohta aukeaa ja ihan ilman mitään huippukalliita ulkolaisia... Älä Hjallis tule taas aukomaan sitä päätäsi tyyliin "kun nää meijän pelaajat ei osaa tehä maaleja niin me hankittiin tää Zxsfgthnov Sveitsist, missä se oli tehnyt tosi paljon pisteit. Tää on meiän kaikkien aikojen paras vahvistus ja varmaan yleisökin tykkää..."

No toivottavasti näitä ei tarvi taas kuunnella ja vihdoin näkisin ne Jokerit, joiden ainoa tavoite ei ole mestaruus hinnalla millä hyvällä. Itse näkisin paljon arvokkaampana tavoitteena mestaruuden, joka perustuu omien pelaajien johdonmukaiseen kasvattamiseen ja peluuttamiseen yhdistettynä hyviin ja tarkoin harkittuihin hankintohin olkoon ne sitten kotimaasta tai ulkomailta. Näyttäisikin että tällä hetkellä HIFK:ssa on tämä strategia omaksuttu paremmin. Tilanne toki oli täysin toinen vielä pari kautta sitten...

The Mighty Treasure
07.01.2003, 14:07
Sen kummemmin vallitsevaan keskusteluun osallistumatta, ajattelin vastata itse viestin alkuperäiseen kysymykseen eli siihen, kuka/keitä olisi vielä mahdollisesti hankittava joukkueeseen..
Ainakin Koiviston Tomppa olisi mahdollisesti halukas palaamaan loppukaudeksi vielä SM-liigaan vaikka itse en siihen hirveän vahvasti usko mutta aivan eri asia on, josko herra Kultanen olisi kiinnostunut palaamaan takaisin, sillä ainakaan nykymenolla (2 peliä tällä kaudella Bostonissa!) ei paluun luulisi olevan vaikeaa.. tosin sopimustilanteesta en ihan tarkkaan tiedä. Itse ainakin, sen minkä Kultasesta muistan, pidän häntä parempana kuin Järventietä, joka ei oo vakuuttanut millään lailla, olkoonkin, vaikka oli loukkaantunut..
Aktiivinen tiedonhankinta mahdollisista vapaista tai siirtohalukkaista pelaajista on kaiken A ja O, luulen, että Kerholla ainakin tää asia on hyvin hallussa mutta miten Jokereilla?

flintstone
07.01.2003, 15:06
Olisikohan viime kauden maalikuninkaalla halua tulla kokeilemaan josko se maalinteko ja mestaruus täällä Jokerinutussa onnistuisi? Ilves kun on takuu varmasti menettänyt mahdollisuutensa pleijareihin niin Vekun siirtyminen meille voisi hyvinkin onnistua.

Myös Järventien hankkiminen saattaisi tulla kysymykseen kunhan pelaajan kunto on kohdallaan, eli jos tuo pitkäaikainen loukkaantuminen ei ole vienyt fyysistä kuntoa aivan kuralle niin tuo pelituntuma varmasti paranee kunhan noita pelejä keritään saamaan kunnolla alle. Eli tuo kuntopohja ratkaiskoon onko Järventiestä meille vahvistukseksi vai ei ja sen perusteella päätettäköön yritetäänkö hankkia miestä meille vai ei.

Muuten tuolla viivan tuntumassa on hieman liian tasaista että mikään muu joukkue ei välttämättä ole heittämässä kirvestä kaivoon ja luopumassa huippu pelaajistaan.

Ja noista ulkomaan asioista paremmin selvillä oleville kysymys että mikähän on Pavel Rosan nykytilanne? Entäs olisiko Tom Koivistoa mahdollista saada kevääksi farmi pelien sijaan vahvistamaan meidän takarivistöämme? Ja olisiko Ruotsissa tai Sveitsissä jotain huippuja tarjolla, esim Dusan Milo?

Senior
07.01.2003, 15:13
Viestin lähetti flintstone
Olisikohan viime kauden maalikuninkaalla halua tulla kokeilemaan josko se maalinteko ja mestaruus täällä Jokerinutussa onnistuisi?
Myös Järventien hankkiminen saattaisi tulla kysymykseen ...

1. Ketä laittaisit nykyisestä rosteristanne tupenpureskeluhommiin, jos Viitakoski ja Järventie tulisivat?

2. Mitä mieltä Sinä olet pelaajien vuokraussysteemistä muista liigaseuroista aina loppukausiksi? En tarkoita yksin Jokereitten kannalta, vaan ihan jääkiekon ja SM-Liigan kannalta.

Wäinö#16
07.01.2003, 15:36
Viestin lähetti Senior
1. Ketä laittaisit nykyisestä rosteristanne tupenpureskeluhommiin, jos Viitakoski ja Järventie tulisivat?

2. Mitä mieltä Sinä olet pelaajien vuokraussysteemistä muista liigaseuroista aina loppukausiksi? En tarkoita yksin Jokereitten kannalta, vaan ihan jääkiekon ja SM-Liigan kannalta.

Asiallinen kommentti Senior. Nemon tapaus vielä meni jotenkuten, kun kaveri itsekin halusi lähteä Ilveksestä, eikä sielläkään paljoa häntä enää kaivattu. Ylipäänsä olisi ennenkaikkea Ilvekseltä naurettavaa toimintaa ja koko liigan ja yleisön pettämistä tyhjentää joukkue pelimiehistä. Lakkauttasivat saman tien koko miesten joukkueen ja pelaisivat pelkillä junioreilla. Moiseen yksipuoliseen kaupankäyntiin tulisi jo liigan puuttua ja vaikka sitten pudottaa Ilves divariin.

1. kysymys tuli osaltani kait jo selväksi hieman ylempää. Ei enää yhtään vahvistusta varsinkaan hyökkäykseen. Ongelmaa maalintekoon tulee etsiä ennenkaikkea peiliiinkatsomalla... Vuoden turhimman hankinnan T.Hannuksen (kiitokset silti hienosta maalista HIFK:ä vastaan) voisi tietenkin jonnekin lähettää vaikka ketään ei hankitakaan.

Banhammer
07.01.2003, 16:05
Viestin lähetti Senior

Järventiellä emme tee mitään, mutta Vesku kelpaisi. Näin ollen Vertala olisi mun mielestä liipasimella. Kakkonen vois olla sit muodossa Viitakoski-Aalto-Nemirovsky. Kelpaisko muille?

Ainoana ongelmana on se, että en usko että Viitakoski sattuneesta syystä tahtoo vaihtaa seuraa.

Oiva
07.01.2003, 16:13
Viestin lähetti Senior

Minullehan tämä kysymys ei ollut osoitettu, mutta uskaltanen vastata siihen silti, koska tiedän Sinut Senior ystävällismieliseksi ja suvaitsevaiseksi hahmoksi.

Pakkikalustosta Sandwith ja Malmivaara ovat täysiä turisteja, joille oikea paikka olisi esim. sumuiset saaret. Kumpaakaan ei tulisi ikävä, vaikkei minulla toki mitään suuria antipatioita heitä kohtaan ole. Tukio on ollut äärimmäisen riskialtis pakki, mutta hänestä kenties tulee tulevina vuosina kunnon liideri - näin saa ainakin toivoa.

Hyökkäyksessä ei ole liikaa nopeita pelaajia, joten sitä taustaa vasten Vertalasta ei olisi vara luopua, mutta jos tilalle saataisiin nopeajalkainen snaipperi, niin minun puolestani Timon saa lähettää vaikka kuuhun.

Vaikka materiaalimme on laaja, niin kyllä siellä paskojakin...korjaan...alisuorittaneita pelaajia on, joten tilaa voitaisiin helposti tehdä uuden snaipperin vuoksi.

Olisikohan esim. Saipa kiinnostunut Vertalasta, kun Lappeenrannssa tahti on vähän hidastunut ja pudotuspelipaikasta käydään kovaa kuhinaa? Tai Lukko?

SuperTero
07.01.2003, 16:29
Näköjään pelaajien liikkuminen seurasta toiseen on mennyt enemmän ja enemmän NHL:n suuntaan. Joukkueet jotka ei tarvitse huippupelaajiaan luopuu niistä ennen playoffseja.

Mun mielestä siinä ei oo mitään vikaa kunhan se ei mee siihen, että joukkueet kellä ei oo pleijareihin asiaa niin luopuu koko ykköskentästään. Siinä kyllä faneja pissitään silmille ja reisille.

Siirrot on jääkiekkoa ja jääkiekko suomessakin muuttuu kokoajan.

Senior
07.01.2003, 16:33
Viestin lähetti Oiva

Pakkikalustosta Sandwith ja Malmivaara ovat täysiä turisteja, joille oikea paikka olisi esim. sumuiset saaret.
...Timon saa lähettää vaikka kuuhun.

Näin jotenkin kuvittelin asioista perillä olevan vastaavankin.

Kysymykseni, vieraaseen ketjuun, heitin lähinnä seuraavista syistä:

- yleensä on helppo huudella lisävahvistuksia ajattelematta keitä niillä korvataan. Vähän kuin valtion budjetissa huudetaan lisämenoja ilman ideoita lisätuloista

- ajattelin herättää huomiota junnuihinne. Nopea vastaus kysymykseen voisi koitua jonkun oman junnunne kohtaloksi, ja se on usein minusta väärä vastaus. Nuoret rules ja heille peliaikaa. Mielestäni vaikka viimeisen menestymisen kustannuksella. Makuasia.

- minusta nykysysteemi on huono. Tammikuussa viivan yläpuolella olevat ovat valintamyymälässä, jonka nimi on:''Uskonsa menettäneet liigaseurat''. Tätä asiaa on kritisoinut Hjalliskin. Toivottavasti epäkohta korjataan pian.

Cobol
07.01.2003, 16:51
Viestin lähetti Senior
Nuoret rules ja heille peliaikaa. Mielestäni vaikka viimeisen menestymisen kustannuksella. Makuasia.

Jos tällä kaudella saadaan toinen peräkkäinen hyvä kausi alle - siis hyvä kausi, ei välttämättä edes mestaruutta - uskon politiikan Jokereissa muuttuvan yhä enemmän omien kasvattien suuntaan ensi kaudella. Ja muuttuu se silti, vaikka hävittäisiin tästä eteenpäin kaikki ottelut. Jokereilla on tulossa sen verran kovaa kaartia nuorista liigajoukkueeseen.

Silti kannattaa aina muistaa sekin, että viime kauden mestaruuden kertoivat ratkenneen 18-vuotiaan Kari Lehtosen pelaamiseen... Muista nuorista myös 18-vuotiaalla Tuomo Ruudulla 0+6, pistepörssissä 18 ja 21-vuotiaalla Jukka Voutilaisella 2+2, pistepörsissa 28 sekä 21-vuotiaalla Tomek Valtosella 2+2, pistepörssissä 29, oli paljon panosta mestaruuden eteen.

Senior
07.01.2003, 16:58
Viestin lähetti cobol

Silti kannattaa aina muistaa sekin, että viime kauden mestaruuden kertoivat ratkenneen 18-vuotiaan Kari Lehtosen pelaamiseen... Muista nuorista myös 18-vuotiaalla Tuomo Ruudulla 0+6, pistepörssissä 18 ja 21-vuotiaalla Jukka Voutilaisella 2+2, pistepörsissa 28 sekä 21-vuotiaalla Tomek Valtosella 2+2, pistepörssissä 29, oli paljon panosta mestaruuden eteen.

Niihä mä just sanoin. Noin sen olla pitääkin.

Tuskin teille sitäpaitsi enää ketään tulee (nyt laitan sellaisen cobolin käyttämän hymiön) -;)

Cobol
07.01.2003, 17:09
Viestin lähetti Senior
Tuskin teille sitäpaitsi enää ketään tulee (nyt laitan sellaisen cobolin käyttämän hymiön) -;)

Kuten viime viikolla kirjoitin, ketään ei todellakaan tule ennen Continentalia -;)

Johannes
07.01.2003, 17:22
Virmanen hoitaa hommat:

Matti alkaa rikastuttaa teidän takalinjoja ilmeisesti.

Jokereissa ällistyttää rosterin viimeistely ensimmäisenä, näin tapahtunee ihan ehdottomasti.

No, eiköhän teille se Banhamin korvaava sniper hankita jossain vaiheessa.

Gags
07.01.2003, 18:04
Viestin lähetti Senior

Mäkin vastaan, vaikka minulta ei kysytäkään enkä ole asioista perillä:

1. En ottaisi kumpaakaan Jokereihin, mutta jos väkisin tulevat, niin Sandwith pihalle Maran tieltä ja Viitakoski Hannuksen paikalle.

2. Vuokraussysteemi on estetty SM-liigan säännöissä, eli kukaan ei voi käsittääkseni enää siirtyä takaisin vanhaan jengiin. Tämä on riittävä toimenpide SM-liigalta.

Waverunner
07.01.2003, 21:10
Uusia pelaajia?

Suhteellisen luotettavalta taholta sain tietoa, että Jiri Dopita olisi allekirjoitusta vaille Jokereiden mies! Etukäteen vaikuttaa aika mehukkaalta vahvistukselta! Onko jollain parempaa tietoa?

Jepa jee...!

Gags
07.01.2003, 21:47
Saisivat Harry ja Virmas-Masa hankkia Dopitan seuraksi hänen aikaisemman ketjukaverinsa, nuoren Jiri Hudlerin myös, siinä olisi oiva tutkapari.

Senior
07.01.2003, 23:28
Viestin lähetti Gags

2. Vuokraussysteemi on estetty SM-liigan säännöissä, eli kukaan ei voi käsittääkseni enää siirtyä takaisin vanhaan jengiin. Tämä on riittävä toimenpide SM-liigalta.

Ei voi siirtyä sen kauden aikana takaisin, niin kai se menee. Ei kovin iso rajoite/hidaste seuralle, joka on menettänyt toivonsa jo muutenkin ja luopunut parhaistaan.

ps. Kenellekään ei ilmeisesti avautunut Johanneksen viestissä ollut arvaus? Kannattaa tutkia sanat tarkkaan, visainen tehtävä...

MÖrökölli
08.01.2003, 00:00
Ei joukkue kaipaa Dopitaa. Pikemminkin puutetta on kovan luokan puolustajalle. Onhan meillä hyökkääjistö kiistatta liigan parhaita,ellei paras. Nuorille vastuuta ja varmasti myös Dogi,Vertsi ja Hentu vertyvät huippuiskuun kevään lämmössä. Materiaalia on vaikka muille jakaa, parempi löytää kauaskantoisempi ratkaisu, kuin aina painua markkinoille,stna!

tumba17
08.01.2003, 03:14
No, Summasen eilisistä kommenteista päätellen uusien miesten mukaanotto on sitten varmaa. Rami itse toteaa, että alisuorittajia löytyy ja jengi vaihtuu. Nyt sitten jännityksellä katsotaan kuka tulee ja kuka menee. Järventie on kuullakseni jo varma tulija, mutta kuka/keitä muita?

Senoirin ansiokkaaseen kysymykseen kohtaan 2. toteaisin että systeemi on ihan järjetön. Liigan sulkeminen on yksi syy tähän, koska putoamispeikkoa ei ole. Sitten toisena syynä on myös joidenkin liigaseurojen liian heikko talous, jota joudutaan tätä kautta parantamaan. Tämä ostaa/vaihtaa periaate voi toimia NHLssä, mutta kotiliigaamme sitä ei tulisi päästää. Tuo sisäinen liikehdintä voitaisiin määrätä lopetettavaksi esim. 30.11 menessä kullakin kaudelle, jolloin näitä play-off putoajia ei vielä välttämättä ole.

flintstone
08.01.2003, 09:05
Hieman jälkikäteen kun en oman kommenttini jälkeen enää kerinnyt täällä roikkumaan niin en siis ollut nähnyt Seniorin asiallisia ja aiheellisia kysymyksiä noita uusia vahvistuksia hankittaessa.

Eli ensiksi kohtaan 2, eli järjestelmä sinällään on huono ja en kannata sitä että mahdollisuutensa menettäneet joukkueet pistävät kaikki/lähes kaikki pelimiehensä pihalle mutta niin pitkään kuin noita siirtoja ei kielletä niin silloin en näe mitään järkeä siinä että esimerkiksi Jokerit yksipuolisesti luopuisi tästä mahdollisuudesta jos se kuitenkin muille olisi mahdollista. Eli käytännössä en järjestelmästä pidä mutta kun se kerran on mahdollista niin miksi sitä ei sitten käytettäisi.

Ja 1 kohtaan ulostettavia pelaajia pohdittaessa lähtijät voisi olla vaikkapa seuraavia pelaajia:
- Viitakosken tieltä voisi lähteä joku kolmikosta Sihvonen, Vertala tai Hannus.
- Järventien kunnosta riippuen en välttämättä olisi ottamassa Maraa tänne mutta jos se kunto kuitenkin on kohdallaan niin pois voitaisiin antaa vaikkapa Sämpylä tai Vallin.

Tosin tuon lähtemisen ei välttämättä tarvitse tarkoittaa muuta kuin että kaverit tippuvat meille reserveiksi ja hakevat peliaikaa vaikkapa KiVasta mutta käytännössä varmaankin Vallin, Sihvonen ja Vertala tuossa tapauksessa haluaisivat ennemmin lähteä kokonaan. Sämpylä ja Hannus sen sijaan eivät pelaajina ole niin hyviä että he ei todennäköisesti kelpaa pahemmin kellekään.

Wäinö#16
08.01.2003, 10:54
Kyllä nyt voisi Summasen kommenteista päätellä, että on enää ajan kysymys kun pelaajia vaihtuu. Ketä siis vaihtoon? Sihvonen lienee nykykunnossaan aika lähellä vai annettakoonhan hänelle vielä aikaa kun oli loukkaantunut alkukauden. M.Ruutu pelaa tervehtyessään myös mainiosti puolustavan sentterin roolia.

Mielestäni Summanen kuitenkin hieman liioittelee kun sanoo, että useampi pelaaja on alisuorittanut todella paljon koko kauden. Vertala lienee tällainen vaikka välillä onkin väläytellyt. Muutoin on alisuoritukset lähinnä "kiertänyt" jokaisen kohdalla. Pakeista enemmän odotin ainakin Vallinilta, Tukiolta ja Mikkolalta, eikä kukaan heistä ole nousuut vakaalle tasolle jolla kilpailtaisiin jo maajoukkuepaikoista.

Saas nyt nähdä. Eiköhän lopulliset päätökset tehdä vasta Continentalin aikana. Toisaalta siellä olisi jo hyvä ajaa uusia kavereita sisään.

Banhammer
08.01.2003, 16:17
Jiri Dopita Forward
Born Dec 2 1968
Height 6.03 -- Weight 213 -- Shoots L
Selected by Boston Bruins round 6 #133 overall 1992 NHL Entry Draft
Selected by New-York Islanders round 5 #123 overall 1998 NHL Entry Draft

Regular Season Playoffs
Season Team Lge GP G A Pts PIM GP G A Pts PIM
1992-93 Olomouc HC Czech 28 12 17 29 0
1992-93 Berlin Polar Bears 1.GBun 11 7 8 15 49
1993-94 Berlin Polar Bears 1.GBun 42 23 21 44 52
1993-94 Olomouc HC Czech 12 4 7 11 0
1994-95 Berlin Polar Bears DEL 42 28 40 68 55 -- -- -- -- --
1995-96 Vsetin Czech 38 19 20 39 20 13 9 11 20 10
1996-97 Vsetin Czech 52 30 31 61 55 10 7 4 11 22
1997-98 Vsetin Czech 50 21 34 55 64
1998-99 Vsetin Czech 50 19 32 51 43 12 1 6 7 0
1999-00 Vsetin Czech 49 30 29 59 83
2000-01 Vsetin Czech 46 19 31 50 53 14 8 13 21 18
2001-02 Philadelphia Flyers NHL 52 11 16 27 8 -- -- -- -- --
2002-03 Edmonton Oilers* NHL 21 1 5 6 11
NHL Totals 73 12 21 33 19

Sinäänsä olisi kova nimi, mutta muistanko vallan väärin vai onko Jirillä ollut viime kausina loukkaantumishuolia?

Hasse
08.01.2003, 16:37
Viestin lähetti Banhammer
Jiri Dopita Forward
Born Dec 2 1968
Height 6.03 -- Weight 213 -- Shoots L

2001-02 Philadelphia Flyers NHL 52 11 16 27 8 -- -- -- -- --
2002-03 Edmonton Oilers* NHL 21 1 5 6 11
NHL Totals 73 12 21 33 19

Sinäänsä olisi kova nimi, mutta muistanko vallan väärin vai onko Jirillä ollut viime kausina loukkaantumishuolia?

Polvet paskana, ei oikein pysynyt NHL vauhdissa mukana, tässä syy miksi tippui NHL:ssä pelaavasta miehityksestä. Ettei teille nyt vaan olisi tulossa (neuvotteluja on käyty) Simicekin tapaista sikaa säkissä.

liigajyrä
08.01.2003, 16:49
Lähteet kertovat että jotain on tapahtunut ja jotain tapahtumassa. Eikös Dopita ole pelannut sentterin paikalla...Vuotilainen laitaan ? no katsotaan mitä hyökkäyspäähän tulee tapahtumaan niin ja puolustuspäähän tapahtunut.

Neely#8
08.01.2003, 23:18
Luin vasta nyt tätä ketjua ja sain samalla tietää tämän Dopita-huhun.Kyllähän Dopita pelimies on,sitä ei pysty yksikään kiekkoa seuraava kieltämään.(tai kyllä kai joku;o)Kova pelimies olis liigaan!!
Sit näihin jokereiden alisuorittajiin.Itse pystyn vain puhumaan kahden Hämeenlinnan pelin pohjalta ja tv-matsien,mutta kuitenkin.Omasta mielestäni A-J Niemi on ollut aika pettymys,onko ameriikan visiitti nostanut nestettä päähän?Täytyy tosin muistaa,että viimeisimmässä hpk-pelissä koko narrilauma alisuoritti,mutta mulle jäi Niemestä tosi vaisu kuva!!Ei keskittynyt peliin yhtään,mutta sikakatsomoon vilkuilemiseen ja pään pyörittelyyn sitäkin enemmän.

Kettu kuittaa...

kapa76
09.01.2003, 01:59
Viestin lähetti Gags
Saisivat Harry ja Virmas-Masa hankkia Dopitan seuraksi hänen aikaisemman ketjukaverinsa, nuoren Jiri Hudlerin myös, siinä olisi oiva tutkapari.

Jiri Hudler meni jo. Venäjän suuntaan suuntasi (omsk). Ei herran jestas. Että Dopita. Kaikkia sitä liikkuu kun deadline lähestyy. Dopita on yksi taitavimmista pelaajista joita olen nähnyt. Jos joku väittää että ei halua joukkueeseensa niin ei ole tarpeeksi maajoukkue pelejä seurannut. Huikea Jamppa tuo Dopita.

Eikös se Philadelphia Flyers visiitti mennyt täysin poskelleen ?Olikos siellä joku monen kuukauden loukkaantuminen? Ja vertaukseen Simicekin kanssa eihän Jirillä sentään polvet niin muusina ole kuin Simillä.

liigajyrä
09.01.2003, 07:31
Dopitan tulossa Suomeen on monta estettä,eli 10.kunta seuraa joista muutama Änärissä ja keskieuroopassa taas raha on valttia...joten mahdollisuudet ovat suht pienet riippuu paljon mitä Dopita haluaa mutta on olemassa jo nyt myös toinenkin vaihtoehto.

SuperTero
09.01.2003, 11:31
Mikäs se toinen vaihtoehto on?

Senior
09.01.2003, 11:37
Viestin lähetti SuperTero
Mikäs se toinen vaihtoehto on?

www.iltasanomat.fi :

''Euroopan sarjoissa huomio on kiinnitetty lähinnä sellaisiin pelaajiin, joiden edustamilla joukkueilla ei käytännössä ole enää mahdollisuuksia pudotuspeleihin. Tarjolla on esimerkiksi tshekkiläiset Jiri Dopita tai Viktor Ujcik. Muitakin vaihtoehtoja löytyy runsaasti.''

Kaknoon
09.01.2003, 13:36
Mitään Dopitaa eikä muitakaan snaippereita. Iloisempaa ja avoimempaa hyökkäpeliä ehkä kannattaisi kokeilla. Onhan tossa rosterissa jo riitävästi taitoa. Hentusella kauhean kokoinen apina selässä. Avopaikatkin menee metrin ohi. Aalto vetelee samanlailla ympäri kenttää vaikka maalista puuttuisi veskari kokonaan. Kyllä se vaan on poijaat niin että jossain se kulkee raja hankinnoissakin. Ei edellämainittujen lisäksi muidenkaan taidot minnekään ole kadonneet. Se on Summasen tehtävä kaivaa ne taas esiin.

Liideripakki me tarvitaan. Sellainen kuin Koivisto. Mahtaako Järventiestä siihen olla? Tuskinpa.

Kun nyt vauhtiin pääsin niin sanonpa senkin että turhaan AlmaMedian urheiluankkurit selittävät Jokereiden mielenkiinnosta naapurin "The Fetacheese" Stathosin suuntaan. Meillä on jo ensi vuoden maalivahti nimeltään Helanen. Näin se vaan on nähtävä.

Banhammer
09.01.2003, 14:25
Jokerit olisi kuulemma nyt sitten seuraavien hyökkääjien perässä:

Tomi Kallio
Jiri Dopita
Pavel Rosa
Mariusz Czerkwaski
Viktor Ujcik

Taisi olla pari muuta myös, mutta ei voi muistaa.

Wäinö#16
09.01.2003, 14:31
Viestin lähetti Kaknoon
Mitään Dopitaa eikä muitakaan snaippereita. Iloisempaa ja avoimempaa hyökkäpeliä ehkä kannattaisi kokeilla. Onhan tossa rosterissa jo riitävästi taitoa. Hentusella kauhean kokoinen apina selässä. Avopaikatkin menee metrin ohi. Aalto vetelee samanlailla ympäri kenttää vaikka maalista puuttuisi veskari kokonaan. Kyllä se vaan on poijaat niin että jossain se kulkee raja hankinnoissakin. Ei edellämainittujen lisäksi muidenkaan taidot minnekään ole kadonneet. Se on Summasen tehtävä kaivaa ne taas esiin.

Liideripakki me tarvitaan. Sellainen kuin Koivisto. Mahtaako Järventiestä siihen olla? Tuskinpa.

Ihan samoilla linjoilla olen. Jotenkin tuntuisi, että ainoa mitä Jokerit tarvitsisi on iloisuutta ja vapautuneisuutta peliin. Ettei vaan kävisi niin että kun joukkuetta koko ajan vahvistetaan niin se tuo vaan lisää painetta sinne pääkoppaan, että nyt on pakko onnistua. Jotenkin mun silmissä Summasen osakkeet ovat laskeneet tämän kauden aikana vaikkakin näytöt menestyksen muodossa ovat kiistattomat.

Jos nyt yksi hyökkääjä ja puolustaja ovat tulossa voisi tässä aikansa kuluksi vaikka suunnitella hieman ketjuja. Järventien tulo lienee siis jo aika saletti. Jokerien fanisivujen keskusteluissa sanottiin että myös Kultasen tulo olisi ollut melko lähellä. Siinä olisikin ollut taas TheAnimalille irvokkuutta kerrakseen kun HIFK:n vuoden -98 mestari joukkueesta suurin osa niin pelaajien, valmentajien ja johtohenkilöiden muodossa vaikuttaa kahdessa muussa pääkaupunkiseudun joukkueessa... Niin niihin ketjuihin:

Peltonen-Dopita (tai joku vastaava)-Hentunen
(melkoinen hyökkäyspotentiaali...)
Nemirovski-Aalto-Laine/Pesonen
Turunen-Pakaslahti-Voutilainen
Valtonen-Ruutu-Bergenheim
Mäki
------------------------------------
Vertalalle, Sihvoselle, Hannukselle menolippu jonnekin muualle. Itse olisin ainakin Vertalan vielä pitänyt ja antanut mahdollisuuksia, sillä jotenkin pidän kaverin pelityylistä. Mutta omat kaverit kuitenkin ensin, kun näitä pelaajia tuntuu olevan melkein kahteen joukkueeseen...

Puolustus:

Niemi-Järventie
Strömberg-Tukio
Kankaanperä-Mikkola
Vallin-Malmivaara
Jalkanen-Sandwith

Ainakin reserviä pitäisi Jokereilla riittää! Mielestäni joku raja pitäisi olla näihin loukkaantumisiin varautumisiin, mutta ilmeisesti Summasella pitää olla 30 hyvää jollei jopa erittäin hyvää liigatason pelaajaa ennen kuin on tyytyväinen. Toivottavasti seuraava valmentaja tuo vähän tolkkua tähän meininkiin... Pari kautta sitten valitettiin, ettei puolustavia senttereitä oikein ole jotka osaavat myös aloittaa. Nyt sieltä ei muunlaisia senttereitä sitten löydykään.

mixu
09.01.2003, 15:09
Keneltä se Summanen sitten pelaajia ruinaa jos maajoukkueessa ei synny tarpeeksi maaleja.
Se "Summasen kouluhan" piti olla niin ihmeellinen että tekee kenestä tahansa huippumiehen mutta ei kovin häävejä näyttöjä ole ainakaan tältä kaudelta että pelaajat olisi jotenkin erikoisesti kehittyneet.Monet ovat taantuneet Ramin koulussa.

Oiva
09.01.2003, 15:21
En tiedä, kenen halu ja idea oli kesällä hankkia joukkue täyteen Tommi Turusia ja Timo Vertaloita. Vanhastaan sieltä löytyi jo noudettua ja tukku hyviä junioreita. Rosteri tumpattiin ylitäyteen. Änärilähtijöitä ei ollut kuin Helenius ja myöhemmin Banham. Heille hankittiin välittömästi "korvaajat". Rosteri oli ja on yhä täynnä. Etenkin, kun mukaan piti ottaa vielä Tommi Hannus.

Ketään pelaajaa kohtaan minulla ei ole antipatioita. Silti olen sitä mieltä, että vaihtuvuutta saa tulla. En ole kovinkaan kiintynyt kesän hankintoihin. Viime kauden pelaajat lämmittävät mieltä paljon enemmän. Siksi päästäisin Vertalan mieluummin pois kuin Pesosen, jolla kiistatta riittää yritystä, jopa taklausintoa ja jonkinlaista orastavaa Jokerisydäntä. Mieluummin luopuisin Tukiosta kuin Ilkka Mikkolasta. Mieluummin Sihvonen kiertoon kuin M. Ruutu. Arvojärjestykseni on selkeästi tämä.

Joukkue ei tee maaleja, mutta puolustaa hyvin. Olen tällä kaudella nähnyt Jokerien kuitenkin pelaavan hyökkäävästikin - esim. Oulussa pelatussa ensimäisessä ottelussa Jokerit pelasi äärimmäisen aktiivista ja näyttävää peliä - maalipaikkoja oli paljon. Niin niitä on ollut monissa muissakin otteluissa. Silti verkot eivät ole heiluneet toivottuun tahtiin.

Tällaiset puheet, mitä Rami on julkisuudessa esittänyt, ovat hyvin tyypillisiä valmentajallemme. Toinen puoli niissä on totta, toinen puoli lienee pakan hämmentämistä - niin omien kuin vastustajienkin keskuudessa. Omasta mielestäni seestynyt tila on aina se huonoin tila: johonkin suuntaan on oltava matkalla, jos ei eteenpäin, niin mieluummin mennään vaikka taaksepäin kuin seisotaan paikoillaan. Ramin ajatusmalli on näyttänyt aina hyvin pitkälti samalta. Toisekseen hän on pelimies viimeistä myöten. Tämä on kovaa peliä: toisaalta joukkue voi skarpata tällaisten puheiden myötä, toisaalta se voi muuttua entistä pelokkaammaksi ratkaisujen suhteen.

Tällaisiin tilanteisiin Rami on laittanut joukkueensa ennenkin. On ollut pahoja puheita julkisuudessa. On treenattu kuin hullut, tähdäten kunto vasta välieriä ajatellen. Joskus riskikortti on pitänyt (viime vuoden pleiarit), joskus ei (toissa vuoden pleiarit). Kaikkien näiden asioiden jälkeen minun silmissäni on näkynyt henkisesti äärimmäisen kypsynyt ja voitontahtoinen, päämäärätietoinen joukkue. Pojat ovat olleet välillä hajoamispisteessä, mutta tärkeimmillä hetkillä palaset on kasattu ja sekä fyysinen, että henkinen valmius on ollut huipussaan. En minä epäile, etteikö tällä tylillä voi epäonnistuakin, mutta minä rakastan riskinottoa ja ihailen sitä Ramissakin.

Oma kantani on, että yksi puolustaja pihalle ja yksi hyökkääjä pihalle. Tilalle pelaajia isolla Peellä. Pavel Rosa on toivelistalla ensimmäisenä. Selvää on, että esim. Laine ja Valtonen ovat niin isoja Jokerihengen symboleja, että heistä ei ole vara luopua. Enkä usko sekuntiakaan, että heistä luovutaan.

mixu
09.01.2003, 15:31
Mitä riskin ottoa se on jos ylivoimaiseen materiaaliin hankitaan vielä joku Dopita tai vastaava?
Itse näen tilanteen siten että Summanen ei kestä mahdollisuutta että tuolla materiaalilla ei voitettaisi mestaruutta ja hän joutuis häviäjänä lähtemään maajoukkuluotsiksi.Tämän mahdollisuuden Rami haluaa estää hankkimalla tähtijoukkueeseen lisää tähtiä.

PeteX
09.01.2003, 15:34
Yep, Oivan kirjoitus on täyttä asiaa. Alisuorittajat ja turhat hankinnat ulos ja uutta verta kehiin. Kevät lähenee vauhdilla ja on vaikea uskoa, että Vertala ja kumppanit yht´äkkiä alkavat latoa maaleja. Summanen on ottanut lusikan kauniiseen käteensä ja myöntänyt tehdyt virheet, jotka nyt korjataan. Ei tämän pitäisi olla niin ihmeellinen ja suurta haloota herättävä asia. Ainakin minä odotan suurella mielenkiinnolla uusien kavereiden tuloa ja pelin muuttumista iloisemmaksi, hyökkäävämmäksi ja maalirikkaammaksi. Tuskin kenelläkään on mitään tätä vastaan.

SuperTero
09.01.2003, 15:39
Jokerit olisi kuulemma nyt sitten seuraavien hyökkääjien perässä:

Mariusz Czerkwaski

Taisi olla pari muuta myös, mutta ei voi muistaa.

Näkisin kyllä mieluusti Czerkawskin jokeri pelipaita päällä.

Oiva
09.01.2003, 16:10
Viestin lähetti mixu
Mitä riskin ottoa se on jos ylivoimaiseen materiaaliin hankitaan vielä joku Dopita tai vastaava?
Itse näen tilanteen siten että Summanen ei kestä mahdollisuutta että tuolla materiaalilla ei voitettaisi mestaruutta ja hän joutuis häviäjänä lähtemään maajoukkuluotsiksi.Tämän mahdollisuuden Rami haluaa estää hankkimalla tähtijoukkueeseen lisää tähtiä.

Mixu on hyvä ja lukee sen edellisen viestin uudelleen ja on vain iloinen siitä mahdollisuudesta, että myös Hifk voi päästä nauttimaan tuon "ylivoimaisen" materiaalin ylijäämäpaloista, jotka ulkopuolisten mukaan mahtuisivat minkä tahansa muun joukkueen ykkösvitjaan. Toivottavasti pelaajat haluavat "Apen kouluun".

Cobol
09.01.2003, 19:10
Viestin lähetti Oiva
Oma kantani on, että yksi puolustaja pihalle ja yksi hyökkääjä pihalle. Tilalle pelaajia isolla Peellä. Pavel Rosa on toivelistalla ensimmäisenä. Selvää on, että esim. Laine ja Valtonen ovat niin isoja Jokerihengen symboleja, että heistä ei ole vara luopua. Enkä usko sekuntiakaan, että heistä luovutaan.

En ole hyvä haltia, mutta kas, näin tulee myös käymään. Kaikki toiveesi saattavat toteutua, Oiva. Pakki ja hyökkääjä lähtevät ja tilalle tulee tuttua tavaraa SM-liigasta. Dopita ei ole tulossa, ei myöskään Czerkawski, Lindros, Bure tai Thornton. Uskoakseni yläkerran vahvistus on SM-liigassa pelannut ja sittemmin Amerikoissa uraa luonut aika tuttu eurooppalainen.

Tökö
09.01.2003, 19:20
Viestin lähetti cobol
Uskoakseni yläkerran vahvistus on SM-liigassa pelannut ja sittemmin Amerikoissa uraa luonut aika tuttu eurooppalainen.

Mitäs tosta nyt tulis mieleen. No ainakin Kohn, Bednar ja Rosa.

Jokerifanit.net -keskustelussa pidetään Järventietä 100% varmana. Mielenkiintoista, sillä eikö asia ollut niin, että Montreal maksaa Järventien palkan? Miksi siis Ilves päästäisi Järventien Jokereihin? Pelaajan auttaminen voisi olla yksi syy. Meillä olisi luultavasti helpompi päästä kuntoon ensi kautta ajatellen - sehän on Järventien tavoite.

Edit: Vähintään joka toinen on potkimassa Vertalaa ulos. Muistattehan, että Vertala ja Järventie olivat seurakaverit viime kaudella. Jos sillä nyt on mitään merkitystä tätä pelaajarulettia ajatellen.

Banhammer
09.01.2003, 19:25
Mitäs tosta nyt tulis mieleen. No ainakin Kohn, Bednar ja Rosa. Jokerifanit.net -keskustelussa pidetään Järventietä 100% varmana.

Itselle tuli toisen nimen (NE) lisäksi mieleen myös Bednar ja Rosa. Ei liene vaikea arvata miltä akselilta lähtijä(t) löytyy. Uskoisin että joku kolmikosta Vertala-Hannus-Sihvonen on liipaisimelle. Mieluiten kaikki :)

Puolustukseen tulee siis myös kaveri. Järventie ei todellakaan oo se kiekollinen pakki mitä me tarvitaan, varskinkaan jos henkilökohtainen suosikkini Terran Sandwith joutuu väistymään Järventien takia.

Edit: cobol olikin aika ovela (kuten aina). Melkein unohdin että myös Suomalaiset on Eurooppalaisia.

mixu
09.01.2003, 21:42
Bednar on pelannut ihan vakituisesti viime aikoina ylhäällä joten hänet voitte unohtaa.Yleensäkin vois vähän tarkistaa pelaajien tilanteita kun alkaa arveleen kuka on tulossa.

Footless
09.01.2003, 23:36
Itselle tuli toisen nimen (NE) lisäksi mieleen myös Bednar ja Rosa. Ei liene vaikea arvata miltä akselilta lähtijä(t) löytyy. Uskoisin että joku kolmikosta Vertala-Hannus-Sihvonen on liipaisimelle. Mieluiten kaikki :)

Bednarin voitte unohtaa, pelaa isossa roolissa Floridassa, taitaapi olla rookie-pistepörssin kakkonen. Kohn on pelannut kolme peliä ylhäällä, ei varmaan ihan sitä mitä toivoi. Mutta ainakin alkukaudesta halusi koittaa vielä. Ekmanilla taasen ei taida olla toivoa päästä ylös, juuttunut farmiin totaalisesti. Luulisi että Eurooppa kiinnostaisi. Hyvillä tehoillahan Nisse siellä on pisteitä tehnyt, mutta ei vaan ylös mahdu.

Suomalaisista ihmettelen eräänkin kaverin intoa reissata bussilla ympäri mannerta, varsinkin kun koko ajan lupaillaan paikkaa ylhäällä...

Mane
10.01.2003, 00:30
Mielenkiintoista, sillä eikö asia ollut niin, että Montreal maksaa Järventien palkan? Miksi siis Ilves päästäisi Järventien Jokereihin?

Ei ollut. Rahan vuoksi. Lisäksi Järventielle on sopimusta tehtäessä luvattu mahdollisuus seuran vaihtoon siirtorajan tietämillä, jos Ilves ei pudotuspeleihin ole menossa. (toteutunut)

Järventie ylsi kaudella 1999-2000 50 pelissä tehoihin 14+14=28, esimerkiksi Tom Koivisto ei Jokereissa kertaakaan puhkaissut 10 maalin rajapyykkiä. Tämän kauden liigassa vain kaksi puolustajaa (Hulkkonen ja Vykoukal) ovat 14 tehdyn maalin ylittävässä vauhdissa tällä hetkellä.

Eri asia on sitten millaiseen iskuun hän Jokeri-nuttu yllään tällä kaudella yltäisi. Joka tapauksessa aika rohkea oletus on tyrmätä mahdollisuudet täysin väittämällä että mies ei todellakaan (eli 100-prosenttisen varmasti) ole kiekollinen pakki jota Jokerit tarvitsee. Saati sitten pelätä, että ei kai sentään Sandwithin, joka liigajumbo-Ilvekseen mahtuisi ehkä nipinnapin varapakiksi, paikka mene, jos Järventie hankitaan.

Järventien hankkimisen huono puoli on se, että Mara lähtee täydellä varmuudella ensi syksynä Montrealiin. NHL-otteluja lupaava sopimus kun on taskussa.

Pelillisesti Järventie on valmiimpi ja jonkun verran fyysisempi painos Arto Tukiosta.

Cobol
10.01.2003, 05:05
Viestin lähetti Mane
Pelillisesti Järventie on valmiimpi ja jonkun verran fyysisempi painos Arto Tukiosta.

NHL:n otteluseuraamisen välissä sen verran, että asiasta en mitään tiedä, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin eikös Jokerit hae todellakin kiekollista pakkia? Kyllä Järventie olisi mun papereissa hieno kortti sille paikalle. Mutta tuskin näin hyvä pelaaja on Jokereiden scouttauksen läpäissyt - olisihan Järventie todella kovan luokan vahvistus ja hieno hankinta kesken kauden!

flintstone
10.01.2003, 09:23
Järventie, jos on siis fyysisesti kunnossa, olisi varmasti ainakin SM-liiga tasolla erittäin hyvä kiekollinen pakki. Ja sikäli mikäli siis fyysinen kunto on kohdallaan niin ainakin allekirjoittanut on valmis ottamaan Maran avosylin vastaan.

Kaknoon
10.01.2003, 09:52
Viestin lähetti cobol
SM-liigassa pelannut ja sittemmin Amerikoissa uraa luonut aika tuttu eurooppalainen.

... niin tuttu jota Gagnon taklaili pleijareissa niin kovaa että samainen "euroopasta tuttu" vikisi vielä kesälomillakin eli Tomi "big Tom" Kallio?

Tarkoitithan parahin Cobol jotain Rosaa tai Tony Virtaa.... tarkoitithan? Kalliota en vaan nyt halua tänne ja zillä zipuli. Ei enää toista Rintasta joka tulee Helsinkiin pelaamaan mutta käy kuitenkin TPS:n saunailloissa.

Yhä edelleen meillä on hyökkäyskalustoa tarpeeksi. Vain pakki puuttuu ja Sandwith pysyköön joukkueessa. Veteleehän tarvittaessa ympäri korvia niinkutsuttaja "taffeja" kavereita. Siis ainoastaan tarvittaessa.... (ei kun siis toivottavasti)

Vakio
10.01.2003, 11:06
Järventie kelpaa meikäläiselle, jos on kunnossa. Miestä taidettiin eilen haastatella Urheiluruudussa tai jossain vastaavassa. Kovin olivat pyöreän oloiset miehen posket, kuin Jutilla ikään. Kysynkin siis niiltä, jotka miehen pelejä ovat viime aikoina nähneet, että miltä Maran liikkuminen näyttää? Riittääkö tempo kärkijoukkueen ykköspakin tasolle?

liigajyrä
10.01.2003, 13:35
Kyllähän Järventie olisi vahvistus...Jokereille.Jos mietitään kuten vakio kirjoitti riittääkö vauhti? Jos Jokerien ykköspakki on tällä hetkellä Niemi tai Vallin? niin uskoisin että riittää. Koivistoa ei saa rapakon takaa ,Kultanen...no ...,eli Järventie olisi todella hyvä lisä. Toivottavasti jotain tapahtuu ;) heh

Banhammer
10.01.2003, 14:48
Kuulin hieman kyseenalaisesta lähteestä, että Maran kanssa olisi jo sopimus kirjoitettu. Maanantaina olisi kuulemma tiedotustilaisuus, missä ainakin tämä kerrottaisiin.

mixu
10.01.2003, 17:01
Onhan se tiedoitustilaisuuden paikka jos kaveri jolla on liigasta saldona 13 peliä,0+3=3 -8 liittyy Jokereihin.
Vertailuna vaikkapa muita Ilves pakkeja eli Kuparinen +3,Robertson -5 ja Jääskeläinen -2.Melkoisen miinusmäärän on Järventie kerännyt 13 ottelussa.

Kyyberi
10.01.2003, 17:06
Päivän iltasanomat kirjoittelee että Järventie tulee varmuudella Jokereihin, ja sopimus kirjotetaan jahka joukkue palaa Continental-Cupista. Tosin kyseinen lehti nyt ei ainakaan itseäni vakuuta yhtään sen enempää kuin Vantaan Sanomatkaan, mutta jostainhan toimitajakin nuo huhut kuulee...

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Senior
10.01.2003, 17:20
Viestin lähetti Kyyberi
Päivän iltasanomat kirjoittelee että Järventie tulee varmuudella Jokereihin, ja sopimus kirjotetaan jahka joukkue palaa Continental-Cupista. Tosin kyseinen lehti nyt ei ainakaan itseäni vakuuta yhtään sen enempää kuin Vantaan Sanomatkaan, mutta jostainhan toimitajakin nuo huhut kuulee...

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Eiköhän tuo ole pläkkiselvä asia jo, että tulee.

liigajyrä
10.01.2003, 17:41
mitäpä enää tuohon Seniorin juttuun lisäämään...

Rebel
12.01.2003, 19:45
http://www.blackwings.at/main/index.asp?ID=1&sID=c&presseID=296

Jos nyt yhtään oikein tuota ymmärrän, niin siinä puhutaan Itävaltaan siirtymisestä Terran Sandvitsin osalta.

Banhammer
12.01.2003, 20:01
Viestin lähetti Rebel
http://www.blackwings.at/main/index.asp?ID=1&sID=c&presseID=296

Jos nyt yhtään oikein tuota ymmärrän, niin siinä puhutaan Itävaltaan siirtymisestä Terran Sandvitsin osalta.

Joo näin taitaa olla. Siellä puhuttiin jostain "Nhl-top-starista". Tiedä sitten miten Terran siihen liittyy :)

Hyvästi Terror.

PeteX
12.01.2003, 20:57
En heitä voltteja. Järventie menee sinne muuhun harmaaseen massaan mitä tällä kaudella on hankittu. Toivottavsti edes snaipperi on muualta.
Järventie ehkä vain vie katsojia. Katsojia hankitaan mielenkiintoisilla pelaajilla. Otto tule kotiin!

Tökö
12.01.2003, 21:06
Täytyy sen verran perua sanojani Järventiestä, eli hän oli aika mainio yv-pelaaja tämän päivän Hockey Night ottelussa. Menee heittämällä kaikkien jokeripakkien ohi. Laukauskin lähti kuin tykin suusta, eikä omassa päässä ollut mitään kauhean suuria ongelmia. Eiköhän Mara ole ihan vahvistus, vaikka yhden ottelun perusteella vähän huono mennä sanomaan.

nikolaimakarov
13.01.2003, 10:20
Eli muuttuiko tarve Continental Cupin voiton myötä?

Eihän siellä tosin voitettu kuin "muutama puulaakijoukkue" (ks. Cupia käsittelevä ketju, HPK-kannattajien luonnehdinnat), joilla tuskin oli sellaista ykkösketjua kuin Santala-Somervuori-Miettinen... Runkosarjan voittopokaalihan on jo postitettu H-linnaan ja Kanada-maljaakin irrotellaan Areenan kaapista. On se Kerho niin kova.

Mutta vakavasti.
Näillä mentiin, näillä pärjättiin. Lehtonen pelasi hyvin. Systeemi toimi. Maaleja tehtiin tarpeeksi, eli enemmän kuin slovakit, sveitsiläiset ja ryssät. Joukkuehenki kasvoi taatusti.
Vieläkö Summanenkaan haluaa "maalintekijää"?
Joukkueessahan on jo nyt riski muuttua tyytymättömyyden pesäksi, kun hyviä, ykkösketjun pelaajia on enemmän kuin tarpeeksi. Varoittavia esimerkkejä on lähimenneisyydessä:
jokerit 97-98
ipa ja ifk 98-99
Vai onko Summanen sellainen Tihonov, että tähdetkin pelaavat vain joukkueelle? Voi olla, että onkin.
SM-liigassa varteenotettavia apulaisia ei ole. Lukon ja Saipan tilanne ratkeaa niin myöhään, että tammikuun loppu on jo revitty kalenterista paperikoriin. Heillä olisi Mac, Vaic ja Kron. Kauppilaa ei haluttane eikä hänkään halunne tulla. Ässät sinnittelee myös ja kaukana on maisema, että TPS luopuu pelaajistaan ja tunnustaa luovuttavansa jo tammikuussa. Ilveksessä ei ole kuin Viitakoski, mutta hän jäänee Treelle sairaan lapsensa luokse.
On siis mentävä ulkomaille, ja se on riski.
Vai onko jollain tiedossa nimi, joka häikäisee epäilijänkin?

Vakio
13.01.2003, 11:35
Toveri Makarov puhuu tuossa pitkälti järkeä. Miksi muuttaa joukkuetta, joka on taistellut ison voiton. Se voisi särkeä joukkuehenkeä.

Silti ei voi välttyä ajatukselta, että edelleenkään sitä kiekkoa ei osata toimittaa maaliin. Jos noissa IIHF:n tilanneseurannoissa oli mitään totuuspohjaa, hukkasi Jokerit ottelussa kymmenkunta avopaikkaa. On loistavaa, että paikkoihin päästään, mutta miksi ne kädet jatkuvasti jäätyvät kokeneillakin maalintekijöillä? Tätähän Rami on valittanut jo pidemmän aikaa.

Jokerien maalittomuus ei taida sittenkään olla pelkästään pelityyliseikka. Muutama kaveri ei vaan saa mistään sisään ja se on huolestuttavaa. Varsinkin kun ruvetaan saamaan muitakin kuin "puulaakijoukkueita" taas vastaan :) .

Mistä sitten tehokas snaipperi saataisiin, sitä en tiedä. Joku Rosa kävisi kyllä.

flintstone
13.01.2003, 12:32
Mielestäni Voutilainen, Vertala ja Aalto nostivat mukavasti profiiliaan ja jos tuo tahti SM-liigassa on vähääkään samanlaista niin en tiedä onko meillä sittenkään tarvetta uusille pelaajille. Ja Peltonen oli niin hyvä kun toivoa sopiikin. Joten Rosa ja Viitakoski kyllä kelpaisivat mutta mihinkään "toivotaan, toivotaan" hankintaan en halua Jokereiden ryhtyvän. Noiden kolmen lisäksi Ville ja myöskin Turunen on näyttäneet varsinkin SM-liigassa melko vahvaa virettä, pakeista Tukio keräsi tuolla Cupissa kohtuu hyvin pisteitä.

Sämpylä lähti, saa nähdä tuleeko tänään tietoa josko se Martti Järventie liittyisi Jokereiden vahvuuteen.

Ja kaiken kaikkiaan tuo Continental Cup osoitti että tuo meidän valmennusjohtokin näyttää varsin hyvin tehtäviensä tasalla ja he osaavat virittää joukkueen pelaamaan silloin kun pitää. Joten kevättä silmällä pitäen meillä on ihan hyvin pullat uunissa vaikka viikonloppuna liigan piikkipaikka menikin maalieron turvin Kerhon suuntaan.

TeeVee
13.01.2003, 19:19
Nikolai, miksi Lukko hankki joulukuussa kallispalkkaisia pelaajia, jos ne ovat jo tammikuussa myytävänä?

Näin välihuomautuksena, eikö Pavel Rosan Euroopan pelioikeudet omista Ambri-Piotta vielä seuraavan kaudenkin ajan?

kkorpela
13.01.2003, 19:38
Viestin lähetti TeeVee
Näin välihuomautuksena, eikö Pavel Rosan Euroopan pelioikeudet omista Ambri-Piotta vielä seuraavan kaudenkin ajan?

Ei omista. Pavel Rosan tehtyä NHL -sopimus Los Angelesiin, kumoutuu sopimussuhde eurooppalaisseuraan. Lisäksi Rosan pelattua jo aikoinaan Pohjois-Amerikan juniorisarjoissa, katsottaneen hänen olevan ns. "North American raised", ja näin ollen pelaajaoikeudet eivät eurooppalaiseen seuraan siirry. Tämän kauden (ja tällä haavaa ensi kaudenkin) suhteen Rosan pelaamisista päättää viime kädessä vain ja ainoastaan Los Angeles Kings.

nikolaimakarov
13.01.2003, 22:40
Hyvä TeeVee, anteeksi kömpelö kieleni, yritin sanoa tiiviisti seuraavan ajatuskuvion:
- Lukossa olisi Jokerien tarpeeseen sopiva mies (Kron), mutta hän ei liene myytävänä. Ei vielä ainakaan tammikuun lopussa, jolloin siirtoaika umpeutuu. Lukko tarvitsee häntä, koska taistelee todennäköisesti vielä tuossa vaiheessa (mahdollisesti vielä paljon myöhemminkin) pudotuspelipaikasta.

Vielä Jokerien pelaajatarpeesta:
voisiko maalinteko-ongelma johtua kaikesta huolimatta pelitavasta ja siitä, miten se on joukkueeseen istutettu?
Summanen toivoo juonikkuutta, mutta antaako hän siihen käytännön vapauksia. Takavuosina ei antanut. Muistammehan, kuinka Santala meni aivan hukkaan ja puhkesi kukkaan (heh, riimi) vasta HPK:ssa. Kauppila kuihtui (kukkateema jatkuu) meillä kokonaan.
Sama linja tuntuu jatkuvan edelleen, vaikka joukkue on juonikkuus/luovuus-myönteisempi: Nemirovsky on tehottomampi kuin Ilveksessä, vaikka pelikaverit ovat taatusti yhtä hyviä, Vertala on taannoin ollut 20 kaappia/kausi jäbä jne.
Turunen on vastannut huutoon, ja viime peleissä ymmärtääkseni myös Aalto (ja Vertala).
Voutilainen on nostanut tasoaan viime kaudesta, mutta keneltä muulta voimme odottaa mitään ratkaisumaaleja, paitsi tietysti Le Villeltä ja Vodelta, joka on nostanut tasoaan jatkuvasti?
Bergenheim on junnu, Sihvonen puolustava sentteri, Valtonen ja Pesonen duunareita, Laine mielestäni edelleen tuhlaileva säntäilijä, Pakaslahti syöttelee ja aloittaa ja puolustaa.
Mutta voisiko joku näistä puhjeta kukkaan, jos valmentaja/pelityyli olisivat toisenlaisia?
Ja ajatusrakennelman ratkaiseva käänne: olisiko kukkaan puhkeaminen tässä vaiheessa kautta jopa tuhlailua, tosipelithän pelataan vasta keväällä? Silloin Summasen joukot ovat toivottavasti täydessä vireessä pelitavan, juonikkuuden, puolustamisen ja voitontahdon osalta. Kondiksesshan ne taatusti ovat...

nikolaimakarov
13.01.2003, 22:46
...myönnän itselleni "Oman elämänsä Arto Melleri (kolarin jälkeen)" - palkinnon:

"Voutilainen on nostanut tasoaan viime kaudesta, mutta keneltä muulta voimme odottaa mitään ratkaisumaaleja, paitsi tietysti Le Villeltä ja Vodelta, joka on nostanut tasoaan jatkuvasti?"

Siis sori. Tuskin voi odottaa kenenkään jaksavan lukea tätä scheissea, jos ei edes itse jaksa muuta kuin kirjoittaa.

Nyt nukun, huomenna jatkan.

tumba17
14.01.2003, 06:26
Pelaajia tuntuu tulevan ja menevän. Järventie on jo kaiketi varmaa kauraa ja Sandwith kai sitten poistumassa. Sitten kuulin tuossa mielenkiintoisen asioista jotain tietävältä jutun, että Hentusen kylkeen on laitettu "vaihdetaan parempaan"lappu, ja yksi jengi oli jo ilmoittanut, ettei kiinnosta.

Mielenkiintoista kuukautta eletään!

Timi
14.01.2003, 07:51
Jos kerta siellä uutta hyökkääjää etsitään niin minullekin kelpaisi kyllä Rosa. Sehän olisi vähän kuin oman pojan kotiinpaluu, mutta mitkä ovat sitten todelliset mahdollisuudet nähdä miestä Jokeri-paidassa? Tuo on nimittäin minulle jäänyt hieman epäselväksi. Onko kenelläkään mitään tarkempaa tietoa siitä?

Sämpylä taisi sitten pakata kimpsunsa ja kampsunsa ja tulla näille nurkille. Noh, pitänee mennä katsastamaan miehen otteita ja raportoida miehen otteista vaikka tänne. Kait teitäkin kiinnostaa miten miehemme maailmalla pärjäävät ;)

Aika mielenkiintoista oli lukea itävaltalaisten näkemystä miehestä. Häntä ylistettiin maasta taivaaseen, mutta ehkäpä Sämpylä kotiutuu itävaltalaisen kiekkoilun pariin.

liigajyrä
14.01.2003, 08:31
Robert Kron oli Jokerien hankinta listalla samaan aikaan kun Nemirowskylle tehtiin diili.
Rosan kohdalla oli tilanne se että viime kauden jälkeen ei oikein ollut intoa tehdä diiliä Jokereihin ja katse oli rahakkaimmissa kaukaloissa ja saikin sopimuksen Sveitsiin josta matka piakkoin jatkui rapakon taakse.
Eli mikä sitten lienee Rosan motivaatio palata? Suomeen.

Sami Heleniuksen kohdalla tärkein seikka on raha.Likimain 500,000 dollarin sopparilla pelaava Helenius,ei oikein mahdu Dallasin pelaavaan kokoonpanoon.
Heleniuksen kanssa jutelleena voin todeta että Ehkäpä vielä jonain päivänä Helenius pelaa Jokeripaidassa,lähellä se on ollut monta kertaa,mutta raha on vienyt aina taalakaukaloihin...nyt tilanne on kohta puoliin toinen...

liigajyrä
16.01.2003, 21:01
Niin viimeistään tämän illan Jyp peli osoittaa että varsinkin pakkipuolelle on pakko tehdä jotain. Paras kiekollinen puolustaja on Ilkka Mikkola. Isoin pakki on Malmivaara jonka peli loppui ensinmäisen erän jälkeen.
Kun Niemikin oli sivussa on peräpää järkyttävän kädetön ja heikko.
Jalkanen mahtuu kirkaasti pelaamaan nyky Jokereissa.
Eli yksi kiekollinen tyyliin Järventie ja yksi Kova karju eli esim Haakana joka on muuten Suomessa ,joten Virmanen toimintaa.
Erään tietolähteen mukaan Dallas on hommaamassa yhden puolustajan kun Matvichuck ja Helenius ovat toipilaana,kun tämä siirto tapahtuu? Helgen peliaika tulee vähenemään lisää.
Lisäksi tänään,tuli esiin se seikka että ilman Peltosta ei Jokerit ole kuin harmaata massaa...Joten jos pytty ilmalassa meinataan pitää jotain pitää tehdä.

acidjam
16.01.2003, 22:05
Jahas.. Peltonen ulkona näemmä jonkin aikaa. Sääli ja harmi - mies pelasi ehkä uransa parasta kiekkoa, dominoi ja ratkoi otteluita omalla panoksellaan. Sääli todellakin Peltosta, sääli Jokereita, joka on elänyt ja kuollut pitkälti Peltosen mukana.

Kun Peltonen nyt siis joutuu valitettavasti pakkolomalle, niin mietiskelin, että osaankohan laskea yhteen 1+1....

Peltonen sairaslomalla - Jokerit tarvitsee johtavan hyökkääjän. Kallio Waiver Listillä ja tahtoisi Eurooppaan. Nyt jos markkoja on vielä varattuna tälle kaudelle oletan, että Virmanen signaa parin päivän sisään Kallion Jokereihin.

Onko 1+1=2 oikein?

kangaroo
16.01.2003, 23:45
Ei kiitos. Menköön Turkkuseen vaan. Täällä ei sitä primadonnaa kaivata. Ettäkö johtava hyökkääjä.

repe_joke
17.01.2003, 00:23
Eiköhän tuo Kallio halua sopimuksen semmosilla ehdoilla suomeen että mikään joukkue ei tule miestä ottamaan.
Ehtoihin kuuluu että saa pelata niin paljon kuin tuntuu vaikka täydet 60minuuttia.
Ei tarvitset puolustaa. Hemmetti olle hyökkääjän paikallahan se pelaa.
Kaikkien pitää pelata peliä Kallion puolesta. No pitäähän niitä pisteitä saaha.
Ja Kallion pitää päästä joukkueen kapteeniksi. Miten muuten saa muitten pelaajien kunnioituksen?

Ei mutta tosissaan kuka kaipaa miestä joka on valmis lähtemään joukkueesta muutaman pelin jälkeen kun ei saa mieleistään peliaikaa?

kausi
17.01.2003, 11:30
Viestin lähetti kangaroo
Ei kiitos. Menköön Turkkuseen vaan. Täällä ei sitä primadonnaa kaivata. Ettäkö johtava hyökkääjä.

Kiitos tänne kelpaa erittäin mielellään. Kallio ei ole mikään primadonna vaan viimeisen päälle pelimies, nopea ja tarvittaessa röyhkeäkin. Primadonnista puheen ollen, teille tuntuu kyllä kelpaavan kaikenlaista nemirowskiyä ja etc mutta ei Kallio...no hyvä niin. Kallion primadonnamaisuus on perusteltua ainoastaan jos tarkoitat hänen kieltäytymistään farmi-komennuksesta. Siitäkin voidaan olla montaa mieltä, joidenkin mielestä kyse oli harvinaisen miesmäisestä vedosta.

Itseäsikin varmasti ilahduttaa, että kirjoitat väärin suuntaa ilmaisevan erisnimen Turku, oikein kirjoitettuna ilman aksenttimerkintöjä tosi turkulainen sanoisi että menköön Turkuun tai Turkuhun, turkkuse- muoto on sanoitusteknisistä syistä syntynyt J.Karjalaisen sanahirviö.

Tökö
18.01.2003, 13:49
Kyllä Kallio ainakin minulle kelpaisi, jos se meidän "liipasimella" oleva hyökkääjä on Timo Vertala. Kallio olisi melko samantyyppinen korvaaja, joka saa sen kiekon myös välillä maaliin, eikä jäädy ratkaisevissa peleissä. Mielestäni potentiaalia on johtavaksi hyökkääjäksi - hyvin ainakin Tepsissä onnistui.

http://www.hockeydb.com/ihdb/players/data04/00016594.html - tossa vähän tilastoa.

Jo jonkin aikaa olen epäillyt Kallion olevan ainakin ensi kauden suunnitelmissa Jokereihin. Ainakin jos ja kun Jortikka-kuvio pitää paikkaansa. Juuri Jortsun valmennuksessahan tämä pelaaja alkoi pelata uransa parasta lätkää, ja TPS on mahdollisesti jo nähty - ainakin vähäksi aikaa. Innostusta luultavasti tiputtaa vielä Tepsin heikko menestys. Kallion luulisi haluavan päästä play-offeihin pelaamaan ja antamaan näyttöjä maajoukkuetta varten. Ja ennenkaikkea menestymään.

Jotain hämärää tässä nyt on. Kallio agentteineen on vähän väliä kertomassa ties missä mediassa, että Kallio olisi siirtymäisillään Ruotsiin. Silti aina muistutetaan, että mahdollista on myös siirtyminen Suomeen - vedätystä? Ruotsissahan on tunnetusti paremmat palkat ja pienellä vedätyksellä olisi mahdollisuus saada suomalaisseurat maksamaan paremmin. Tämä nyt on vaan spekulaatiota, mutta mielestäni hieman tämä Ruotsihössötys haiskahtaa. Ei kai normaalisti pelaajan neuvottelessa huudella ympäriinsä mihin ollaan siirtymässä? Ja kun vielä tietyt seurat on mainittu.

repe_joke
18.01.2003, 13:58
Joo Ruotsissa voi olla paremmat palkat. Mutta kukaan vaan ei muista mainita että eipä seura maksa pelaajan veroja en niin penniäkään.
Ja kohta ois Kalliokin samanlaisessa kusessa kun Raipe. Mutta toisaalta ihan sama.

Cobol
18.01.2003, 16:01
Tämä nyt on vaan spekulaatiota, mutta mielestäni hieman tämä Ruotsihössötys haiskahtaa. Ei kai normaalisti pelaajan neuvottelessa huudella ympäriinsä mihin ollaan siirtymässä?

Tasan näin. Agentti on taas mielipuuhassaan ja vedättää niin paljon kuin ikinä pystyy. Jokerit on mukana Kallion tavoittelussa, mutta ymmärtääkseni Kallion edelle ajaa aika monta muuta pelaajaa. Kallion hinta on kallis suhteessa viime aikojen peleihin ja peliaikoihin. Lisäksi pelitapaan ja kaukaloon sopeutuminen vie sekin aikansa, joten Kallio on vähän tällainen rajatapaus.

Ja jos Järventiestä ei vahvistusta Jokereihin tule, niin rahasta se ei ollut kiinni - mutta ilmeisesti terveydentilalla oli merkitystä. Järventien lisäksi Jokerit ovat selvittäneet kolmen Suomessakin pelanneen NHL-puolustajan tilannetta (2 suomalaista, 1 ruotsalainen), mutta yksikään heistä ei vahvista näillä näkymin rosteria ensi kuussa.

Uskoisin tällä hetkellä eniten seuraavaan pakettiin: 1 tsekki + 1 kanukki + 1 kotimainen Vantaalta.

Senior
18.01.2003, 16:28
cobol:

''Ja jos Järventiestä ei vahvistusta Jokereihin tule, niin rahasta se ei ollut kiinni - mutta ilmeisesti terveydentilalla oli merkitystä.''

Lauseesi voi lukea monella tavalla, joten tarkennatko vähän. Petaatko valmiiksi tilannetta, että jos ei tullut, ukolla on vaivoja ja jos tuli, niin ukko on terve ja osuva hankinta? Eli jos vaikka sattuisi tulemaan meille, olet jo tietoinen, että hutihankinta?

''Uskoisin tällä hetkellä eniten seuraavaan pakettiin: 1 tsekki + 1 kanukki + 1 kotimainen Vantaalta.''

Tästäkin sananen. Vantaalaisella tarkoitat Nielikäistä? vai jotakuta muuta? Jos Nielikäistä, niin etkö juuri TheAnimalille perustellut jossakin ketjussa Terranista luopumisen syyksi sitä, että IFKnkin alettua pehmoilla, ei Terranin kaltaisille pelaajille ole rosterissanne tarvetta?

Tökö
18.01.2003, 16:36
Viestin lähetti Senior
Vantaalaisella tarkoitat Nielikäistä?

K-Vantaalla pelaa monia jokeritaustaisiakin pelaajia, kuten Ilari Filppula, joka on Mestiksen pistepörssissä ihan mukavilla sijoilla. Itse olen vähän ihmetellyt, miksei hän ole päässyt näyttämään kunnolla, mitä osaa. Nyt kun on pulaa pelaajista, voisi tällainenkin tulla kysymykseen. Ainut vaan, että Filppulalla on ollut koko kauden ajan sopimus Jokereiden kanssa. Mahtaako tämä "kotimainen Vantaalta" olla Jokereihin hankittava vai "nostettava" pelaaja?

Mike
18.01.2003, 16:39
Viestin lähetti cobol
Tasan näin. Agentti on taas mielipuuhassaan ja vedättää niin paljon kuin ikinä pystyy. Jokerit on mukana Kallion tavoittelussa, mutta ymmärtääkseni Kallion edelle ajaa aika monta muuta pelaajaa.

Toivoa sopii. Tomi Kallio menee siihen samaan kategoriaan kuin Hannes Hyvönen. Ts. Näkisin molemmat kernaasti ennemmin koiranruokana kuin jokeripaita päällään.

massaonvoimaa
18.01.2003, 20:14
Voitko cobol valottaa että ketä tarkoitat yhdellä tsekillä ja kanukilla? Itse näkisin mielelläni esim. Rosan taas Jokereissa. Kallio taas voi mun puolesta mennä mihin muualle tahansa kuin Jokereihin, kuuluu samaan sarjaan Calounin kanssa. Kanukki pakki saisi olla vähintään 190cm ja 100kg ja ei mikään Terran "luistelen paskat housussa" Sandwith - kaikella kunnioituksella Sämpylä. Sen verran pitää olla jalkoja että kerkee taklaus tilanteisiin. Vai meinasitko cobol mahdollisesti toisinpäin? Hyökkääjä olisi kanukki ja pakki tulisi tsekeistä...

blue line
18.01.2003, 21:53
Jestas sentään. Alkaa tämä pelaajien hankinta saada naurettavia piirteitä. On se nyt kumma, että nykyistäkin kokoonpanoa pitäisi vahvistaa peräti kolmella pelaajalla. En myöskään suoraan sanottuna ymmärrä miksi Terran piti treidata muualle kun kerran kuulopuheiden mukaan mies esiintyi edukseen continentalissa. Nykyisen kokoonpanon pitäisi kevyesti riittää ainakin välieriin asti. Tämä nykyinen kokoonpano ei kalpene vertailussa muiden joukkueiden vastaaviin. Korkeintaan yhdelle kiekollisesti hyvälle pakille joukkueessa olisi tarve.

Suoraan sanottuna hiukan ihmettelen Summasen julkisuuteen antamia lausuntoja materiaalin kapeudesta ja ratkaisijoiden puutteesta. Joko kysymyksessä on jälleen psyykkaus pelaajien suuntaan ja paineiden karistamisesta hartioilta, tai hänelle on tullut paskat housuun. On aivan käsittämätöntä mikäli Suomesta löytyy ammattilaisvalmentaja, joka voisi ryssiä tuon nipun kanssa. Tässä valossa veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämän psyykkauksen tarpeellisuudesta sitten voidaan olla montaa mieltä.

Toinen asia mikä on mieltäni askarruttanut, on kysymys taloudellisesta tilanteesta. Ei Jokereidenkaan rahkeet riitä värväämään kaikentasoisia vahvistuksia joka kuukausi. Voisi sitä voittoakin tulla mielellään tältä kaudelta silmälläpitäen jo seuraavaa, koska silloin rahaa tarvitaan iskukykyisen joukkueen kasaamiseksi.

No niin, tuossa cobolhan jo totesi etteivät pelaajat välttämättä vahvista joukkuetta vielä tällä kaudella. Hyvä niin.

holvius
18.01.2003, 23:34
pelaajilla tehdään. Mikäli Jokerit haalii lisää kovia pelimiehiä, niin väistämättä syntyy tilanne jossa kaikki eivät enää mahdu kokoonpanoon. Vertala olisi loistava vahvistus Tapparalle, onko mitään mahdollisuutta nähdä miestä Tampereella ? Myös Pesonen mahtuisi varmasti Tapparaan, Nemirovskystä ja kumppaneista puhumattakaan.

Tuoppi
19.01.2003, 12:31
Viestin lähetti blue line
Jestas sentään. Alkaa tämä pelaajien hankinta saada naurettavia piirteitä. On se nyt kumma, että nykyistäkin kokoonpanoa pitäisi vahvistaa peräti kolmella pelaajalla. En myöskään suoraan sanottuna ymmärrä miksi Terran piti treidata muualle kun kerran kuulopuheiden mukaan mies esiintyi edukseen continentalissa. Nykyisen kokoonpanon pitäisi kevyesti riittää ainakin välieriin asti. Tämä nykyinen kokoonpano ei kalpene vertailussa muiden joukkueiden vastaaviin. Korkeintaan yhdelle kiekollisesti hyvälle pakille joukkueessa olisi tarve.

Suoraan sanottuna hiukan ihmettelen Summasen julkisuuteen antamia lausuntoja materiaalin kapeudesta ja ratkaisijoiden puutteesta. Joko kysymyksessä on jälleen psyykkaus pelaajien suuntaan ja paineiden karistamisesta hartioilta, tai hänelle on tullut paskat housuun. On aivan käsittämätöntä mikäli Suomesta löytyy ammattilaisvalmentaja, joka voisi ryssiä tuon nipun kanssa. Tässä valossa veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämän psyykkauksen tarpeellisuudesta sitten voidaan olla montaa mieltä.

Toinen asia mikä on mieltäni askarruttanut, on kysymys taloudellisesta tilanteesta. Ei Jokereidenkaan rahkeet riitä värväämään kaikentasoisia vahvistuksia joka kuukausi. Voisi sitä voittoakin tulla mielellään tältä kaudelta silmälläpitäen jo seuraavaa, koska silloin rahaa tarvitaan iskukykyisen joukkueen kasaamiseksi.

No niin, tuossa cobolhan jo totesi etteivät pelaajat välttämättä vahvista joukkuetta vielä tällä kaudella. Hyvä niin.

Kyllä näkemieni pelien perusteella voisin sanoa että hankinnat ovat aivan paikallaan. Varsinkin kun HPK:kin tekee jatkuvia vahvistuksia joukkueeseensa ja vahvistaa samalla mahdollisuuksiaan kannuun. Kyllä ehdottomasti tarvittaisiin puolustaja joka osaa YV-pyörityksen ja pelin avaamisen tai kovan luun joka putsaa maalin edustan (Tämä on jotain mitä Blues pelin perusteella ei osaa kuin muutama jokeri-pakki jos kukaan). Strömbergin suoritus tällä kaudella on minun mielestäni ollut pelkästään surkuhupaisaa eikä parantumisen merkkejä näy.

Hyökkäykseen tarvitaan maalitykki ihan vain siksi että lähes joka iltainen vastustajien maalivahtien jalustalle nostaminen vaihtuisi joskus vaikkapa viiden maalin voittoon. Kyllä esim 33/35 torjuntaa vastustajan molarille kertoo ennemmänkin laukausten laadusta kuin maalivahdin hyvästä illasta!!

Pelaajia jotka voisivat väistyä uusien "huippumiesten" tieltä: Vertala!!!, Turunen, Malmivaara, (Tukio)

Iceman
19.01.2003, 13:08
Kliseinen "elämme mielenkiintoisia aikoja" -lause pitää nyt paikkansa todella hyvin.

Pelaajasiirtojen raja lähestyy ja ensi viikon aikana on liigaseurojen punnittava tarkkaan mahdollisuuksia päästä pudotuspeleihin. Jos mahdollisuudet arvioidaan liian heikoiksi niin järkevin tapa hyötyä tilanteesta edes jotenkin on joukkueen tähtien myynti/vuokraaminen toiseen SM -liigaseuraan. Neuvottelut käynevät jo kuumina eri joukkueiden välillä.

Nykyisessä tilanteessa Jokereilla olisi tarvetta ainakin yhdelle pakille joka pystyy kiekolliseen peliin. Järventie SAATTAISI pystyä tähän mutta muita vaihtoehtoja ei kannata sulkea pois, varsinkaan Pohjois-Amerikan suunnalta.

Villen viimeistelytaidon parannellessa itseään tarvitsemme maalintekijän. Viime vuonna Machulda hoiti sen homman hienosti ja varsinaisesta "omasta" joukkueesta nousi ratkaisijaksi Banham. Voimmeko luottaa siihen, että esimerkiksi Nemirovsky pystyy nostamaan tasoaan ja ottamaan ratkaisijan roolin? Vaikka pystyisikin, silti hyökkäyksestä puuttuu yksi varma maalintekijä.

Peltosen sairasloman pituus ei ole näillä näkymin niin pitkä, että se pitäisi miehen pudotuspeleistä poissa mutta hänen maalintekotaitoaan tarvittaisiin mikäli mielitään taistella runkosarjan voitosta.

Ulkomaalaispaikkoja on auki hienosti. Nyt on vain kysymys siitä, että mistä löytyvät sellaiset pelaajat jotka todella VAHVISTAVAT joukkuetta?

Pakko tässä on Cobolin puoleen kääntyä; oletko kuullut mitään mitä voisi julkaista?

Cobol
19.01.2003, 13:18
Seniorille ja muillekin sen verran, että vaikka Pasi Nielikäinen on pelannut hyvin omassa roolissaan (maskimies ja taklaukset, hieman myös mm. aloituksia ja yv:kin) Vantaalla ja kelpaisi mulle koska tahansa Jokereihin samaan rooliin Pesosen pariksi, niin en usko Jokereiden johdon suunnitelmien muuttuneen tässä asiassa millään tavalla sitten kampanjamme "Nielikäinen Jokereihin" päätöksen. Olen käynyt katselemassa muutaman Vantaan pelin ja Pasin lisäksi Vantaalta löytyy ennen kaikkea Ilari Filppula, jota lähinnä tarkoitin.

Tämän lisäksi tiedän varmasti, että Jokerit on kysellyt kolmea kovaa ja hyvää puolustajaa siivoamaan maalin edustaamme. Kukaan heistä ei siis ole näillä näkymin valitettavasti käytettävissä ainakaan tällä kaudella. Heistä yksi olisi erinomaien myös kiekollisena. Tarve tunnustetaan ja tiedetään, joten uskoisin siihen ratkaisun myös löytyvän. Käsiäkin omaava, kova pakki.

Järventien piti pelata HPK:ssa, mutta yllättäen näin ei käynytkään. Sen jälkeen Järventien piti/pitää pelata Jokereissa ja nyt sekään asia ei enää ole selvä. Asia siis oli täysin selvä, mutta ei enää. Muuhun johtopäätökseen en kykene kuin siihen, että Järventien loppukauden kunto ei ehkä vielä riitä siihen rooliin, mitä ainakin Jokerit hänelle kaavaili. Sinänsä ymmärrettävää, jos näin on, sillä toipilashan Järventie on loppukauden.

Lisäksi Jokerit on kysellyt useita tsekkejä, joitakin slovakkeja jne. hyökkäykseen. Periaate lienee se, että taso pitää olla hyvä ja tiedetty, muuten ei hankita. Kannattaa tosiaan huomata, että nykyisellä joukkueella kaatui mm. Jaroslavl hyvän esityksen jälkeen sekä myös se, että pisteitä on kasassa 60 ja lähin uhkaaja alhaalta on 10 pistettä perässä... Joten ei tässä nyt niin heikoilla olla.

Jos itselläni olisi mahdollisuus asiaan vaikuttaa, nostaisin Ilari Filppulan mukaan tulevaisuuden sijoituksena, hankkisin yhden taklaustaitoisen ja suhteellisen taitavan viivamiehen, ottaisin Pasi Nielikäisen mukaan rosteriin tehtävänään maskimiehen rooli ja taklaukset sekä hankkisin sitten Pavel Rosan tai vastaavan snaipperiksi. Mitään muuta Jokerit ei tarvitse ollakseen liigassa täysin ylivoimaisen Kerhon nöyrä, mutta pätevä haastaja. Siinä olisi peräti neljä uutta kaveria, mutta samalla joukkueen pahimmat puutteet paikattaisiin.

Jos Jokerit selvittää tiensä eteenpäin, Kerhoa vastaan on pystyttävä taistelemaan joka sektorilla loppuun asti eli heittämään kaveria paremmin maskiin, pelaamaan hyvää ja mielikuvituksellisempaa yv:aa kuin Jokerit on pelannut, tekemään ratkaisuja laajemmalla rintamalla kuin Jokerit on tehnyt, taklaamaan paremmin kuin Jokerit on tehnyt jne.

Oma arvioni on se, että vahvistunut HPK voittaa nykyiset Jokerit fyysisyydessä, luistelussa pääsosin, maalintekotaidossa, ylivoimassa ja mielikuvituksellisuudessa. Jokerit taas on parempi ainoastaan viisikkopuolustuksessa ja maalivahtipelissä. En usko niiden kuitenkaan riittävän Kerhoa vastaan.

Gags
19.01.2003, 13:54
Tosiaan, nyt alkaa olla viimeiset hetket vahvistaa joukkuetta. Pääsääntöisesti olen ollut sitä mieltä koko ajan, että uusista vahvistuksista puhuttakoon vasta, kun saadaan kaikki irti nykyisestä materiaalista. Poislukien ns. show-mies, jonka toivotan tervetulleeksi aina.

Tilanne on tältä osin hiukan muuttunut, varsinkin tuon Kerhon aktiivisen ostopolitiikan takia, siellähän on rosteri jo kovempi kuin Jokereissa. Samoja merkkejä alkaa näkyä pohjoisemmassakin, puhumattakaan naapurista. Jos tässä nyt päädytään olla hankkimatta ketään, voi olla että Jokerit lähteekin aikanaan pleijareihin 4-5. suosikkina, mikä tosin viime kevääseen peilaten ei olisi ollenkaan paha asia.

Kohta nähdään miten siirtojen kanssa kävi, voihan nimittäin olla että loppujen lopuksi tässä ei liigan ulkopuolelta tule kuin yksi ukko ja sitten pari-kolme siirtyy sisäisesti, jolloin ihan mahdottoman suuria muutoksia voimasuhteisiin ei ole. Parasta kuitenkin on, että tammikuun jälkeen tiedetään millä mennään ja joukkueiden on pakko työstää olemassa oleva materiaali pleijarikuntoon, jossa työssä aina joku epäonnistuu ja toinen saa taas lottovoiton.

blue line
21.01.2003, 00:21
Yritin viitata siihen edellisessä viestissäni, että tällä nipulla pitäisi saada aikaan vahvoja tuloksia. Kyse ei voi olla materiaalin laadukkuudesta mikäli kannu ei pysy Ilmalassa. Toki muidenkin huippujoukkueiden kokoonpanot ovat kovia ja haastetta on kerrakseen kevään pelejä ajatellen. Sitä varten meillä onkin hyvä valmennustiimi, joka osaa ottaa miehistä irti kaiken mahdollisen. Vai onko meillä?

Valkku
21.01.2003, 07:35
Aamun TS kertoo Liesmäen suulla, että Frölunda ja Jokerit ovat Kallion vaihtoehdot. Lisää täällä: http://www.turunsanomat.fi/osasto/?ts=1,6,0,0,114594,2003-01-21

Nemo#33
21.01.2003, 08:23
Itse ainakin pidän Kallion tulemista jokereihin kannattavana ratkaisuna. Jos muistelee viime pudotuspelejä (kun pelasi suomessa) missä Kallio pelasi, niin Kallio veivaili kolmannessa finaalissakin Jokeripakkeja oikeen kunnolla. Jokerit kylläkin voitti tämän ottelun.=) Poitti on kuitenkin, että Kallio auttaa Jokereita pudotuspeleissä, jos on hyvässä kunnossa. Siitä olen varma, ehkä.;)

Tervetuloa Kallio, ainakin minun puolestani.

timppa
21.01.2003, 09:57
Viestin lähetti Nemo#33
Itse ainakin pidän Kallion tulemista jokereihin kannattavana ratkaisuna. Jos muistelee viime pudotuspelejä (kun pelasi suomessa) missä Kallio pelasi, niin Kallio veivaili kolmannessa finaalissakin Jokeripakkeja oikeen kunnolla. Jokerit kylläkin voitti tämän ottelun.=) Poitti on kuitenkin, että Kallio auttaa Jokereita pudotuspeleissä, jos on hyvässä kunnossa. Siitä olen varma, ehkä.;)

Tervetuloa Kallio, ainakin minun puolestani.

Eikös se ollut Nurminen joka sielä veivaili tuossa kolmannessa pelissä? Varsinkin III erässä, muistan kun Kaitsu taisteli yksinään enempi mitä nykyään koko joukkue. Pelin jälkeen Kaitsu vielä harmitteli että olisi todellakin tahtonut voittaa tämän matsin ja että ei ollut oikein ketään auttamassa. Voi olla että muisti teki tepposet. Pahoittelen offtopiciksi menoa.

Hyvän pelaajan saatte ja tämä jos mikä todistaa sen että TPS on tämän kauden pena-trophyn voittaja. Taas päästetään yksi oma kasvatti 90-luvun pahimpaan kilpailijatiimiin. Toivottavasti myös tulevaisuuden pahimpaan kilpailijaan. ;) Tällä en tosin tarkoita sitä että teidänkin pitää alkaa Penailemaan vaan sitä että TPS skarppaa ja jopa tekee asioille jotain eikä vain vakuuta medioissa että ei me nukuta Ruissalossa, välillä juodaan kahvettakin!

Ja ilman minkäänlaista provoamista tms. haluaisin ihan nätisti kysellä seuraavaa:

Mihin te tarvitsette lisää huippupelaajia? Eikös teillä ole lähes 3 ketjullista maajoukkuetason pelaajia? Maalintekijöitäkin löytyy mutta kun Summanen ei ilmeisesti anna vapauksia pelaajille, eivät he myöskään saa maaleja aikaan. Miten ko. valmentaja kuvittelee että uuden huippupelaajan hankkiminen tähän auttaa jos hänkään ei moisia vapauksia saa. Jos taas saa, on se väärin muita pelaajia kohtaan. Lähinnä siis puhun nyt hyökkääjistä. Ja korostan, siis korrrostan, tämä ei ollut provo..

Limppu
21.01.2003, 12:03
Lähde: Yle txttv s.202

Eli ei tullut sitten kuitenkaan pelaamaan Suomeen play-offia...
Taisi Swea-mamman pojat lyödä ison tukun rahaa?!

Ehkä olisin kuitenkin mieluummin nähnyt kaverin Jokeri-paidassa kuin lahden toisella puolella.

spoonful
21.01.2003, 12:06
Mistäköhän kansalle on tullut Jokereista sellainen kuva, että jokainen pelaaja on käskytetty peruuttelemaan ja sumputtamaan eikä kellään ole lupa hyökätä kunnolla ja yrittää tehdä maaleja. Kyllä jokaisessa ottelussa Jokerit ainakin yrittää tehdä maaleja välillä vimmatustikin, mutta sellaista pelaajaa ei vain tunnu olevan, joka kylmän viileästi byyrin tekisi.

Olisiko tämä Kallio sitten ratkaisu tähän maalinteko-ongelmaan? Kyllähän mies jäi hyvin mieleen siitä yhdestä finaalipelistä maaleineen ja pyörityksineen, mutta muuten ei ole ihan vakuuttanut. Joku parempi olisi kyllä saatava, ehkä sitten tsekki, maalivarma sellainen.
En tiedä sitten onko HPK pelaaja hankinnoissa liikkeellä ihan hämäys mielellä, eihän heillä ole maaliteko-ongelmaa! Muuten Kerhon materiaali ei todellakaan ainakaan paljon Jokereita parempi ole. Tässähän se pulma onkin, kun siitä kannusta taistellaan joka vuosi. Aina on joku toinenkin joukkue aika tasavahva ja hankintoihin tuleekin kiire. Ennen kauden alkua ajattelin, ettei Jokerien vertaista tänä vuonna löydy, mutta olinpahan pahasti väärässä.

TeeVee
21.01.2003, 16:50
Viestin lähetti Valkku
Aamun TS kertoo Liesmäen suulla, että Frölunda ja Jokerit ovat Kallion vaihtoehdot. Lisää täällä: http://www.turunsanomat.fi/osasto/?ts=1,6,0,0,114594,2003-01-21

Heh, tämä oli täysi pommi:

Turun Sanomat 21.1.03
...sisäpiirit tietävät kertoa, että narripaidat lähtevät ensi kaudella kannun perään vaihtamalla muutamia pelaajia ja palkkaamalla uuden profiilivalmentajan.

Viestin lähetti spoonful
Muuten Kerhon materiaali ei todellakaan ainakaan paljon Jokereita parempi ole.

Eipä paperilla, mutta kentällä selvästi.

Viestin lähetti cobol
Lisäksi Jokerit on kysellyt useita tsekkejä, joitakin slovakkeja jne. hyökkäykseen.

Ketä näitä tshekkejä.. HIFK:n aikoinaan tavoittelema David Moravec on pelannut jälleen hyvän kauden Vitkovicessä, 41 ottelua joissa 37 pistettä (maaleja 14).......? 29-vuotta, 1 ottelu NHL:ssä, muuten pelant Vitkovicessä koko uransa. Parhaana kautenaan tehnyt 38 maalia, viime vuonna 18.

Extraligan pistepörssiä kärjessä Richard Kral ja Jan Marek, Trinecin poikia, maaleja yhteensä 47.

Suomalaisille tuttuja nimiä pörssien kärjessä mm. Jiri Burger (ex-espoolainen, 6. tehokkain), Lubos Rob (7.), Marek Uram (9.) ja Radoslav Kropac (10.)

massaonvoimaa
21.01.2003, 18:08
ja hyvä niin. Eiköhän se Virmanen ala kohta julkaisemaan uusia pelaajasopimuksia. Ihmetyttää tapaus Järventie, ensin kaveri oli sata varmasti menossa Kerhoon ja sitten Jokereihin, nyt puhutaan että jäisi Ipaan???? Latvalan kommentit mtv3 sivuilla oli aika kaksijakoiset siirtymisen suhteen,en kuitenkaan usko että kaveri luistelee tällä kaudella narripaita päällä. Luulen että Jokereiden mahdolliset vahvistukset tulevat ulkomailta, toisaalta mikä on Saipan tilanne Tammikuun lopussa?
Ketju Peltonen-Pakaslahti-Machulda ei kuulosta huonolta......
Olen erittäin pettynyt Virmaseen jos vahvistuksia ei tule ollenkaan sillä Banhamia ei ole korvattu kunnon snaipperilla ja täytyyhän jonkun Sämpyläkin korvata.......

john
21.01.2003, 19:15
Siinähän ois hyvä jätkä! Ei kuulemma MAHDU tps:än kokoonpanoon? Ainakin viime vuoden näytöillä pitäis mahtua..Tietenkin joku myös tosi taitava tsekki/slovakki kävis lisäksi. Ja pois vois lähteä hannus,vertala ,turunen(vaikka onkin 3 tehokkain jokeri)...

Cobol
21.01.2003, 22:22
Mitään ihmeitä ei ole Jokereihin tulossa. Huhut joistakin nimimiehistä ovat agenttien silkkaa myyntipuhetta. Uskon Virmasen pitävän linjastaan kiinni loppuun asti ja Virmasen linjan mukaan Jokereihin ei juuri vahvistuksia ole Vantaata kauempaa tulossa.

Tulee sitten tai ei - Virmasen aatoksiin kannattaa suhtautua aina tietyllä varauksella - niin se on myönnettävä, että vaikea olisi ollut jotain Kalliota sateentekijäksi kuvitella. Hyvä todellakin ettei tullut!

Itse olen yhä enemmän itseni kanssa samaa mieltä: mihin Jokerit uusi huippuvahvistuksia edes tarvitsee? Nykyinen jengi on kuskannut Jokerit sarjataulukossa hemmetin korkealle ja pelannut hetkittäin jopa siedettävää kiekkoilua. Tiedän tämän aivan varmasti, sillä mulla on kuva molemmista hetkistä -;)

Tässä vaiheessa en laittaisi ketään Jokereiden pelaajaa ulos, mutta pyytäisin Vantaalta muutaman ylös. Siihen päälle asiallinen pakki ja Summanen voisi kävellä harkkoihin, antaa kavereille vähän vapauksia hyökkäämiseen ja kas - ainakin finaalipaikka olisi selvä. Yhä varmempi olen siitä, että kaikki muut ratkaisut (kuten joku ns. maalintekokone) pistäisi vaan muut kaverit yhä kauemmaksi vastuun ottamisesta.

Tosiasiaksi jää se, että rosterissa on vajaa maajoukkueellinen pelaajia. Maalintekovoimaakin löytyy, kunhan sitä ei kahlita liikaa. Annetaan peli-ilo kavereille takaisin ja loppu on pian historiaa. Ja ihan erikseen Sihvoselle sen verran, että odotamme sinua takaisin. Kun palaat, voit vain näyttää päättäjille ja "asiantuntijoille"!

Senior
21.01.2003, 22:56
Viestin lähetti cobol

Järventien piti pelata HPK:ssa, mutta yllättäen näin ei käynytkään. Sen jälkeen Järventien piti/pitää pelata Jokereissa ja nyt sekään asia ei enää ole selvä. Asia siis oli täysin selvä, mutta ei enää. Muuhun johtopäätökseen en kykene kuin siihen, että Järventien loppukauden kunto ei ehkä vielä riitä siihen rooliin, mitä ainakin Jokerit hänelle kaavaili. Sinänsä ymmärrettävää, jos näin on, sillä toipilashan Järventie on loppukauden.

+ sitä ennen:

''Ja jos Järventiestä ei vahvistusta Jokereihin tule, niin rahasta se ei ollut kiinni - mutta ilmeisesti terveydentilalla oli merkitystä.''

Vieläkö samaa mieltä, cobol? Mikä mahtaa olla päivän 'Järventie-tilanne'?

Cobol
21.01.2003, 22:59
Viestin lähetti Senior
Vieläkö samaa mieltä, cobol? Mikä mahtaa olla päivän 'Järventie-tilanne'?

Eiköhän tuo jatka lopulta Ipassa -;)

blue line
22.01.2003, 00:46
Olen samoilla linjoilla cobolin kanssa, joka on itsekin entistä vahvemmin itsensä kanssa samaa mieltä. Pitäisi lähteä NHL:llään hakemaan vahvistuksia, jotta niitä voitaisiin kutsua todellisiksi vahvistuksiksi tuohon ryhmään. Tosin se 1 pakki voisi olla ihan ok hankinta, vaikkapa tuossa uusimmassa kolumnissa mainittu Latvalla kenties?

Tulipa tässä muuten mieleen, että mikä on Jokereiden katsojakeskiarvo sm-liigassa tällä hetkellä ja mikä oli budjetoitu?

Cobol
22.01.2003, 06:34
Viestin lähetti blue line
Tulipa tässä muuten mieleen, että mikä on Jokereiden katsojakeskiarvo sm-liigassa tällä hetkellä ja mikä oli budjetoitu?

Keskiarvo on 9 429 ja budjetoitu keskiarvo on 9 500. Jokerit on siis ka. 71 katsojan voimin pakkasella. Jokainen pääkaupunkiseudun seura on pakkaselle: IFK -8, mutta Blues -644. Kärpät on sitten toisessa päässä +526.

Cobol
22.01.2003, 07:02
Todettakoon nyt vielä, että Sami Heleniuksen paluu Jokereiden rosteriin ei tapahdu enää tällä kaudella. Asiasta käytiin välillä tiukkaakin vääntöä kulisseissa ja jonkin aikaa siirto näytti mahdolliselta. Se mitä itse olen saanut asiasta käsitystä, niin valitettavasti Heleniusta ei olisi vielä Jokereissa nähty, vaikka hän ei olisi loukkaantunutkaan. Mutta neuvottelut olivat todellisia.

Tästäkin totean, että parempi näin. Täysin eri syystä kuin Kallion kohdalla - mutta ehdottomasti parempi näin. Mitä Sami Helenius voisi tässä ilmapiirissä kentällä edes tehdä? Kun hän luistelisi kaukaloon, jo olisi Suhonen käsilaukkukumppaneineen lähettämässä ensimmäistä videota liigan kurinpitoryhmän tutkittavaksi: saako SM-liigassa todellakin käyttää keltaisia luistimennauhoja? Mitään näin hirveätä en ole koskaan Suomessa nähnyt, Suhonen kommentoi.

Kyllä. Pysy vaan poissa, Sami, tästä SM-liigasta. Jos olot normalisoituvat edes hiukan ensi kaudella, täällä saattaa saada jopa taklata. Mutta huomaa silloinkin, että molempien - sekä taklaajan että taklattavan - tulee seistä liikkumatta luistimillaan ja taklauksen kohteen tulee allekirjoittaa kolmena kappaleena suostumus taklaukseen.

Katkera? Kyllä! HIFK peluutti liigassa Vopatia, joka kärsi aivotätähdyksestä syksyllä. Ilmeisesti neljäs kerta vuoden aikana... Mutta peluutettiin silti, vaikka riski aivotätähdyksen uusiutumiseen oli iso pienenkin osuman seurauksena. Sandwithin iskut vain lisäsivät riskiä, mutta se otettiin silti. Sitten yksi Vopatiin kohdistuva taklaus, josta seurasi vain se, mikä siitä oli ennusteiden mukaan seuraamassakin.

Ja rikollinen on Tomi Mäki. Kysymys kuuluu, mikä meni väärin.

flintstone
22.01.2003, 09:07
Eli Jokerit tarvitsee kiekollisesti taitavan puolustajan pyörittämään yv-peliä ja pommittamaan viivalta. Jan Latvala tai Martti Järventie olisi liigassa tällaisia, joku varma ulkomaan tapauskin käy.

Snaipperin tarve on vähän itse aiheutettu ja omasta mielestäni tällä joukkueella on niin paljon maalinteko potenttiaalia että tuota hankintaa on syytä harkita tarkoin. Rosa, Machulda tai Viitakoski kelpaa ja otetaan jos saadaan.

Luin jostain että Kari Haakana olisi nähty Suomessa, tästä heräsi kysymys josko Kassua kiinnostais taas viime kauden tapaan tulla vahvistamaan meiän takalinjoja ja mikähän on se Karin loukkaantumistilanne?

liigajyrä
22.01.2003, 09:27
Cobolin kanssa samaa mieltä K-Vantaalta Filppula ja ...Nielikäinen sekä yksi kovanluokan pakki mutta jos kaveria ei ole saannilla ei muuta kuin Kalteva ja/tai Kantee kehiin.
Haakana oli viikon Suomessa hoitamassa asioitaan mutta sopimus on änäriin sen verran hyvä että ei kannata tulla kesken kauden tänne. Heleniuksen kohdalla cobol kertoi kaiken olennaisen .On todella sääli että liigan nykylinja ei suosi kovia pelaajia sillä Helge jos kuka on todellinen persoona.

Kaknoon
22.01.2003, 09:45
Viestin lähetti liigajyrä
Cobolin kanssa samaa mieltä K-Vantaalta Filppula ja ...Nielikäinen sekä yksi kovanluokan pakki

... samaan seuraan teidän kanssanne. Niinkuin jo aiemmin täällä sanoin, mitä mieltä myös näytti Cobolkin olevan, eli lisää vapauksia tolle rosterille. Tulosta tulee aivan varmasti ja näin luulisin Summasen myös tekevän. Villen loma kyllä häiritsee tätä juttua. Liideripelaaja parhaasta päästä. Onkohan muuten jätetty jo sellainen paperi josta Ville ei voi kieltäytyä? Toivottavasti näin on. Tähän samaan hengenvetoon pitää mainita myös ilolla että oli mukava nähdä Mikko Ruutu taas ringissä. Tärkeä työntekijä ja hieno maaliin johtanut syöttö Bluesia vastaan. Toivotaan että nyt saa pelata kauden loppuun ilman loukkaantumisia.

Vakio
22.01.2003, 09:58
Minä puolestani en näe mitään syytä raahata yhtään Filppulaa enää täksi kaudeksi Jokereihin. Ei myöskään Kaltevaa eikä Kanteeta. Nyt pelataan mestaruudesta eivätkä siinä lupaavat, mutta vielä kokemattomat miehet enää tässä vaiheessa kautta mitään auta. Sen sijaan kyllä ensi kaudella jokainen noista hemmoista rosteriin ilman muuta.

Joukkue on osoittanut, että se pärjää tarvittaessa myös fyysisesti. Mitään käyttöä ei siis ole Nielikäiselläkään, vaikka itsekin vielä joku aika sitten huutelin miestä apuun, tosin lähinnä show-mieheksi. Nyt on kuitenkin katseet käännettävä tosipeleihin ja niihin mennään joko nykyisellä rosterilla tai sitten mahdolliset lisäykset ovat todella kovaa luokkaa. Pelaajia, joista varmasti on hyötyä. Puolustus on sen verran kädetöntä, että Järventie olisi kyllä selkeä vahvistus. Hyökkäykseen en osaa ketään ehdottaa kun en tiedä, ketä on saatavilla. Joka tapauksessa mahdollisen uuden snaipperin on mentävä heittäen ykkösketjuun.

Lapanen
22.01.2003, 11:34
Villen loukkaantumisen hyvä puoli on se, että nyt on pakko hakea piilevää potentiaalia niin johtajuuden, pelinrakentelun kuin maalinteonkin osalta.

Ville on vetänyt Jokerit nimistä kivirekeä koko kauden yksin. Kivirekeä jonka päällä on ruoskallaan huitonut sika-käskyttäjä Summanen ja perää on pitänyt Lehtonen. Muu väki on ollut harmaata massaa. Nyt on massan aika näyttää löytyykä siitä luonnetta vastata huutoon.

Vahvistusten kannalta ei kai ole ihmeitä odotettavissa. Pakistossa on ilkeyttä ja käsiä ja hyökkäyksessä leveyttä. Snaipperiutta huutaa, mutta kyllä noilla ukoilla pari kolme maalia ketä tahansa vastaan pitää tehdä. Lehtonenkin on ihan OK maalivahti, saattaa tosin olla että kakkosmaalivahtiin ei aivan täysillä voida luottaa (omaa mutua, ei mistään kuultua).

Tässä vaiheessa kautta näyttää samalta kuin vuosi sitten: mestaruus menee Kerholle. Viime vuonna homma ratkesi ennenkaikkea henkiseen kanttiin. Saapa nähdä mikä on tilanne tulevana keväänä.

Kaknoon
22.01.2003, 11:52
Viestin lähetti Lapanen
Villen loukkaantumisen hyvä puoli on se, että nyt on pakko hakea piilevää potentiaalia niin johtajuuden, pelinrakentelun kuin maalinteonkin osalta.

... luulisi löytyvän eniten ehkä Nemolta. Blues ottelussa mies oli aivan unessa. Kyllä sen löysäilyn katsomisesta tuli väkisinkin mieleen että tämä "taiteilija" saattoi olla täysin turha hankinta. Mutta koskaanhan ei voi olla varma mistään. Vertalalla on vaikea saada tulosta aikaan. Turuselta voidaan odottaa hyvää panosta kevään kuluessa. Sellainen kutina on että myös Hentunen alkaa löytämään jyvänsä tai sitten ei. Enpä viime vuonnakaan olisi uskonut tähän aikaan vuodesta että Banham löytäisi sellaisen vireen loppupeleissä. Samanlaiseen tulemiseen on syytä uskoa Nemonkin tapauksessa jos äijä viitsi vähän petrata tekemisiään.

Enivei.... jos sen pakin saisi joka osaa tehdä viivalla hyvää työtä. Vaikka Haakana onkin nähty suomessa niin ei hänestä ole meille mitään apua. Se kausi jolloin Haakana tuli meille "hätävarana" oli hyvä. Viimeksi kun samainen heppu tuli rapakon takaa lainaksi ei enää mennytkään kovin hyvin. Eipä silti. Ottaisin Haakanan heti kauden alussa ilomielen vastaan mutta en nyt. Ensi vuonna ehkä. Eikös huhut kerro hänen ja Summasen erimielisyyksistä.... ja ensi vuonna asiat ovat toisin.... mutta ovatko sitten paremmin... sitä en tiedä.

Omega
22.01.2003, 11:59
Onko kellään tietoa yritettiinkö Pavelia värvätä loppukaudeksi ?
Mieshän tuntuu olevan tulessa Manchester Monarchsien riveissä ..
viimeiset 7 peliä tehoilla 5 + 2 ..
koko kauden statsit
GP G A PTS
41 17 21 38

Mielestäni edelleen mahtuu/olisi mahtunut ykköskenttään heittämällä !

Kaknoon
22.01.2003, 12:07
Viestin lähetti Omega

Mielestäni edelleen mahtuu/olisi mahtunut ykköskenttään heittämällä !

No kyllähän Rosa on minunkin toivelistalla ehdoton n:o 1. Sitä en tiedä onko ollut mitään keskustelua hänen agenttinsa kanssa. Rosa on kyllä sellainen perfektionisti että halut päästä juuri sinne NHL-puolelle on kovat....

Cobol
22.01.2003, 18:44
Viestin lähetti Vakio
. Nyt on kuitenkin katseet käännettävä tosipeleihin ja niihin mennään joko nykyisellä rosterilla tai sitten mahdolliset lisäykset ovat todella kovaa luokkaa. Pelaajia, joista varmasti on hyötyä. Puolustus on sen verran kädetöntä, että Järventie olisi kyllä selkeä vahvistus.

Kyllä Lapanen on oikeassa siinä, että mestaruus menee Kerhoon. Itse asettaisin kirjaimet vieläpä niin, että Keron kanssa ei kannata lähteä edes kilpailemaan. Samoilla tavoitteilla. Kerhon hyökkäys (muutama ketju + muutama pakki) on lyhyesti sanottuna parasta mitä NHL:n ulkopuolelta löytyy. Ei Jokerit voi koskaan Kerhoa voittaa hankkimalla nyt yhtäkkiä jostain jotain snaipperia, jolta odotetaan ihmetekoja suhteellisen pian alkavissa playareissa.

Mitään tusinakaveria on ihan turha tunkea rosteriin enää tässä vaiheessa. Ei epäonnistuneita ja osittain vailla pelintuntumaa olleita Kallioita tai sellaisia. Olen aivan varma, että ensinnäkin tuollainen vahvistus tulisi olemaan meille kaikille pettymys ja sotkisi vielä toisekseen joukkueen sisäiset kuviot. Ei kiitos siis snaipperille.

Miten sitten playreissa päästään jatkoon ja Kerhon kaatoon? Vahvistamalle Jokereiden sitä aluetta, jolla joukkue on muutenkin vahva, puolustuspelaamista sekä hakemalla hyvin roolitetut kentät NHL-tyyliin. Mitään muuta ei tarvitse tuolla miehistöllä tehdä kuin löytää yksi kova luutija (jolla on myös auttavat kädet) maalin eteen.

Sen lisäksi kasaisin playoffeja varten hyvin erilaisia kokoonpanoja kolmoseen ja neloseen. Rasitus tulee olemaan melkoinen, joten pelaajien kierrätystä olisi syytä harrastaa aiempaakin enemmän. Tämän vuoksi Vantaalta voitaisiin nostaa muutama nälkäinen kaveri ruotuun ja käydä ennen kaikkea Nemirovskyn kanssa kehityskeskustelu hänen panoksestaan joukkueen eteen. Nyt yrittäminen on pikkaisessakin puristuksessa korkeintaan muodollista. Ja puristus vaan lisääntyy kun pelien merkitys kasvaa.

Ei se finaalipaikka muuta vaadi kuin sen, että joukkue lähtee ratkaisupeleihin yhtenäisenä ja taisteluvalmiina. Sen jälkeen riittää pelaaminen omalla tasollaan.

Senior
22.01.2003, 19:22
Viestin lähetti cobol
Kyllä Lapanen on oikeassa siinä, että mestaruus menee Kerhoon. Itse asettaisin kirjaimet vieläpä niin, että Keron kanssa ei kannata lähteä edes kilpailemaan. Samoilla tavoitteilla. Kerhon hyökkäys (muutama ketju + muutama pakki) on lyhyesti sanottuna parasta mitä NHL:n ulkopuolelta löytyy. Ei Jokerit voi koskaan Kerhoa voittaa hankkimalla nyt yhtäkkiä jostain jotain snaipperia, jolta odotetaan ihmetekoja suhteellisen pian alkavissa playareissa.

En ollut viime vuoden alussa seuraamassa kirjoittelua ennen pleijareita. Vaikkei minulla mitään varsinaista sanomaa cobolin tämänkertaisesta mielipiteestä olekaan, on pakko antaa lainaamalleni kappaleelle synonyymi. Se on

''Gentleman, start Your engines!''

Roman
22.01.2003, 20:46
Viestin lähetti cobol

Kiitokset kunniasta sir Cobol.
Minä näen asian(taas) kuitenkin hieman toisella tavalla. Nostaisin vahvimmaksi mestari ehdokkaaksi Jypin. Joukkue pelasi todella hienon Joulunalus ajan ollen pitkään kuntopuntarin kärki. Tällä hetkellä pojilla on takanaan todella kova treenijakso, jolla haetaan kuntopohjaa kevääksi pleijari paikan jo varmistuttua. Jypin kuudes kenttäpelaaja eli Hippoksen hurmio yleisö(joka muuten oli viimeviikolla käsittömästä syystä kaveerannut suurehkon Kerhofani joukon kanssa) siivittää joukkueensa suorastaan lentoon kotikaukalossa. Maalivahti peli on aivan käsittämättömän maagista. Ainut kuka yltää samalle tasolle on teidän Lehtonen. Myös hylkäämänne ja hylkäämämme pikku-Eric on tulessa, eikä otteista löydy edes hiipumisen merkkejä.

Jokereiden ja Jypin voimasuhteista tällä kaudella ei minulla ole tarkempaa käsitystä, mutta Kerho on ollut Jypin kanssa kusessa. Sanomattakin on selvää ettei Ry pohjalla oleva joukkue voi saada viime metreillä mitään valmista nimipelaajaa, joka omalla panoksellaan voisi nostaa toisenkin ketjun pelin sille tasolle millä pleijareissa voisi pärjätä. Kerhohan on kuitenkin ollut käytännössä yhden ketjun joukkue jo jonkun aikaa. Eliminoi SMS, eliminoit koko joukkueen. Kakkosessa Kuha ja Pardavy on tehnyt mukavasti pisteitä, mutta nämä ovat yleisesti tulleet jo ottelun ratkettua tyhjään maaliin jne jne. Kolmonen ja nelonen ovat mitä ovat. Ratkaisijoiksi heistä ei ole kuin ehkä Ilvestä vastaan pelatuissa otteluissa.
Maalivahteihin olemme olleet ehkä liiankin sokeasti luottavaisia. Nuoria ja kokemattomia pojat kuitenkin ovat ja tosi paikassa hieman, mutta riittävän epävarmoja siihen että kannu torille matkaisi.

Ehdottomaksi kakkos-suosikiksi nousee mielestäni teidän Jokerit. Siinä joukkueessa on kuitenkin niin huikea määrä taitoa,potenttiaalia ja kokemusta ettei paremmasta väliä. Asiansa osaava maajoukkueen seuraava päävalmentaja pitänee huolen siitä ettei ainakaan taktisella puolella Jokerit pelejä häviä. Tämä on jo paljon tämä. Tuolla nimikalustolla pelaajat tekevät varmasti pyteettömästi juuri sen mitä valmentaja vaatii. Muuta ei edes tarvitse. Hyökkääjät pystyvät vaikkakin snaipperia huutelette tekemään pelissä kuin pelissä voittoon tarvittavat kaksi-kolme maalia. Ja kuten kaikki tiedämme tuolla maalimäärällä pleijareissa yleensä peli voitetaan. Varsinkin kun maaliin on heittää kaksi tasavahvaa veskaria, joista kummallakaan ei liene epäselvää kumpaan luotetaan enemmän. Helasen ollessa joukkue urheilussa aina niin terveessä positiivisessa kilpailu tilanteessa. Puskista voi jopa yllättää. Ehdottomasti liigan ylivoimainen kaksikko.

Vahvistuksista olen kanssasi samaa mieltä. Mistä löytää enää tähän aikaan sellaisen pelaajan kuka mahtuisi teidän tai meidän ykkösketjuun heittämällä? Kyllähän maailamalla pelaajia liikkuu, mutta mikä on heidän tämän kauden pelituntumansa tai motiivinsa. Nyt molemmat joukkueet tarvitsevat kuitenkin ns. kuumia pelaajia. Kuka niistä sitten luopuisi? Nyt saatavilla olevat pelaajat kun ovat joko pleijaripeleista omassa seurassaan ulkona tai sitten ovat henkilökohtaisesti epäonnistuneet. Siksi tuntuukin käsittämättömältä että Kerho juoksee maailmalla mm Steinerin perässä. Miehessä on tietenkin valtava potenttiaali sen ainakin me hämäläiset ja porilaiset tiedämme, mutta mikä onkaan Ondrejn nyky kunto? Onkohan hän edes pelannut koko kautta? Parhaimmillaan Ondrej tietenkin lunastaisi paikkansa ainakin kakkosessa Kuhan tilalla. Onko miehestä kuitenkaan siihen? Hieman epäilyttää.
Lisäksi sen verran olen kuullut ettei Strbakin tulo ole sujunut aivan ongelmati. Mies on aihettanut jo lyhyen ajan sisällä joukkueen sisällä ongelmia, joten mies saattaa olla vielä myynnissäkin. Tämä ei tietenkään ole mitään varmaa. Ainoastaan huhuja mitkä ovat alkaneet toisten pelaajien kommenteista. Toivotaan kuitenkin ettei puheissa ole mitään perää, niinkuin niin usein ennenkin on käynyt.

Onnea kuitenin mestaruusjahtiin. Kinataan sitten myöhemmin taas lisää. Meille ensimmäisen kierroksen selvittäminen olisi meidän mestaruus. Nykytiedoilla siis.

Vakio
22.01.2003, 20:51
Viestin lähetti cobol
Kyllä Lapanen on oikeassa siinä, että mestaruus menee Kerhoon. Itse asettaisin kirjaimet vieläpä niin, että Keron kanssa ei kannata lähteä edes kilpailemaan. Samoilla tavoitteilla. Kerhon hyökkäys (muutama ketju + muutama pakki) on lyhyesti sanottuna parasta mitä NHL:n ulkopuolelta löytyy.

Sikäli olen samaa mieltä, että selkeänä altavastaajana lähdetään play-offiin. Periaatteessa jo finaalipaikka olisi melkoinen yllätys nykyisellä miehistöllä. Materiaali ei riitä millään rajusti vahvistunutta ja kokenutta Kerhoa vastaan.

Pleijareissa on kuitenkin se hyvä puoli, että yllätykset ovat mahdollisia. Täydellinen kunnonajoitus, hyvä tuuri ja loistava joukkuehenki auttavat yllättävän pitkälle, viime kaudella jopa mestaruuteen. Siitä on ehkä tällä kaudella turha elätellä haaveita, mutta niin kauan kuin on pelejä on toivoa.

Aina kannattaa kilvoitella, vaikka oljenkorsi olisikin ohut.

Gags
22.01.2003, 20:57
Viestin lähetti cobol

Kyllä Lapanen on oikeassa siinä, että mestaruus menee Kerhoon. Itse asettaisin kirjaimet vieläpä niin, että Keron kanssa ei kannata lähteä edes kilpailemaan. Samoilla tavoitteilla. Kerhon hyökkäys (muutama ketju + muutama pakki) on lyhyesti sanottuna parasta mitä NHL:n ulkopuolelta löytyy.

Totesin itse tuossa aiemmin, että Kerhon rosteri on Jokereita kovempi ja itse asiassa se on sitä ilman Villen loukkaantumistakin. Kun Kerho vielä tiedottaa yhdestä jättihankinnasta hyökkäyspäähän, on peli selvä. Juuri tämän takia totean uudestaan sen minkä aiemmin jo sanoin, nyt on kaikki työ fokusoitava nykyiseen materiaaliin, jotta siitä saadaan viimeinenkin hien- ja toivonpisara ulos.

Vakion kanssa samaa mieltä siitä, että nyt ei välttämättä junnuista enää apua ole (Kalteva, Kantee) kun niitä ei ole ajettu sisään ajoissa. Tosin voisihan Raimo vielä jotain saada niistäkin kehitettyä keväälle. Näiden nuorten kanssa on katseet ikävä kyllä suunnattava ensi kaudelle.

Olen edelleenkin sitä mieltä että tällä hetkellä Jokerit on haastajana sijoilla 4-5. kannun kantajiksi, mutta toivoa sopii että Raimo todellakin taikoo taas esiin vähän ylimääräistä tuosta porukasta, ettei ainakaan heti ekalla kierroksella tarvisi lauluun lähteä.

qaz
22.01.2003, 21:53
Jääkiekko on joukkuepeli ja pelit pelataan kentällä eikä paperilla. Ennen kauden alkua HPK:n piti "asiantuntijoiden" mukaan päästä juuri ja juuri play-offseihin. Mutta mitä, siellähän Kerho keikkuu kärjessä. Ja ansaitusti keikkuukin. Liigan paras ketju ja muutenkin tasainen joukkue joka pelaa iloista hyökkäyspeliä.

Oma pelifilosofiani on se, että peruuttelemalla ei voiteta yhtä ainutta peliä. Tosin Summasella on varmasti omat filosofiansa, jotka ovat toimineet. Jokerit puolustaa joukkueena hyvin ja Lehtonen hoitaa loput. Siihen Jokerit ei kaadu.

Kaatuuko Jokerit sen sijaan siihen, että peli on liian peruuttelevaa. Aika näyttää. Ketjujen pitäisi olla yhtenäisiä, niinkuin Kerhossa. Kuinkakohan kauan kaksi ekaa kenttää on pelannut samassa koostumuksessa. Ratkaisuja tulee kun oppii tuntemaan pelaajat. Tarvitseeko Jokerit Nemirovskyn kaltaista sooloilijaa tai muuta vastaavaa ulkomaalaispeluria. En usko. Jokerit pärjää tuolla rosterilla loistavasti, jos siitä saadaan kaikki irti.

Hentunen, Vertala, Turunen tulevat vielä nousemaan keväällä suuriksi ratkaisijoiksi ja silloin lupaan kaivaa nämä otsikot esiin joissa vaaditaan näiden pelaajien lähtöä ja snaipperin hankkimista.

Odottakaahan vain...

Nemo#33
23.01.2003, 08:58
Minusta ei kerho nyt niin yli voimainen ole, kun katsoo ketä vastaan he ovat pelanneet.
Tarkoitan vaan sitä, että helpommassa lohkossa pelaavalle HPK:lla on helpompi voittaa ja tehdä pisteitä, sitä ei kannata kuitenkaan unohtaa. Esim. pelicans ja ilves ovat aika "helppoja" vastustajia. (anteeksi pelicans ja ilves fanit jos loukkasin teitä) =)

Olen myös sitä mieltä, että jokerit tarvitsevat vahvistuksia HUOM! vahvistuksia jotka auttavat myös joukkuetta. HPK vahvistuu aika lailla koko ajan ja ilman vahvistuksiakin se on jo hyvä haastamaan Jokerit. Kun HPK mahdollisesti saa kaikki vahvistukset, mitä se on hankkimassa ja jos Jokerit eivät hanki ketään on Jokerit haastaja. Siinäkin on omat hyvät puolensa.;)

Oma mielipide!

flintstone
23.01.2003, 11:00
Kerho voitaisiin jo nyt kruunata mestariksi, kannun voisi ainakin jo pistää Hartwall Areenassa lähtövalmiiksi. Kerholla on tällä hetkellä kolme tasavahvaa huippuketjua joista löytyy ratkaisijoita joka lähtöön, on maajoukkueessakin dominoinut SMS, on Tuulolaa, on Sicakia, on maailmanmestari Strbakia, on Pardavya, on Kucharcikia, on maailmanmestari Lehterää, on Louhea jne jne, tuota listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin ja kun tuohon huippumateriaaliin vielä haetaan yhtä huippu hyökkääjää niin ei voi kuin hiljaa mielessään kadehtia Kerhon tilannetta. Tämän lisäksi Kerholla on penkin takana keinoja kaihtamaton ja tuomareitakin naruissaan pitelevä valmentajavelho Jukka Jalonen tilanne selkiytyy entisestään. Kerholle ei yksinkertaisesti ole pysäyttäjää, tämä vuosi tulee olemaan hämeenlinnalaisten. Onnittelut.

Kerhon ylivoiman jälkeen tulee iso väli jonka jälkeen nousee esiin vahvimmat haastajat, SM-liigan toiseksi parhaan hyökkäysvitjan omaava Jyp, aivan huikeat ulkomaalaiset ja mahtavat omat junnut omaava Kärpät sekä myöskin rahassa kylpevä ja rahat erinomaisella taidolla käyttänyt Blues joka on koko liigan parhaan ulkomaalaisen Jan Calounin johdolla aina vahva. Ei siis tarvise olla kovinkaan suuri ennustaja arvaamalla että tästä kolmikosta löytyy se Kerhon haastaja finaaleihin.

Jokerit siis tulee vasta kaukana tämän nelikon takana, vaikka nimet joukkuessa saattavat olla kovia niin Areenan kirkkaissa valoissa taidot tunnetusti katoavat ja sen faktan voi jokainen lukutaitoinen lukea Jokereiden tehtyjenmaalien-sarakkeesta. Kari Lehtonen oli kauden alussa maaginen mutta nyt kun Lehtonen on ammattitaidottoman raivopää/nyyhky valmentajan toimesta peluutettu täysin puhki niin eipä ole ne kiekot enää kiinni jääneet ja Helasen (ai kuka?) tason kaikki tietää. Ja jotta soppa olisi täydellinen niin kuten olemme lehdistä saaneet lukea niin Jokereiden sikamainen pelitapa on nyt huomattu ja tuomarit sekä liiga tulevat varmasti puuttumaan siihen kovalla kädellä, esimakua tästä linjasta saatiin kun Jokeripelaajille kirjattiin yhdestä pelissä 16 ottelun pelikiellot. Jokereiden pieni oljenkorsi olisi aivan huikeassa kunnossa oleva Ville Peltonen joka pystyy yksinään kääntämään otteluita mutta jälleen kerran oljenkorsi on hyvin ohut koska Villen loukkaantumisherkkyys tiedetään ja tälläkin hetkellä Ville parantelee rikkinäistä polveaa. Ja kun koko Jokeripakka on vain yhden erittäin loukkaantumisherkän kortin varassa niin eipä tässä voi sanoa että meillä olisi pullat kovinkaan hyvin uunissa, eikä tässä enää mikään yksi kaksi toivotaan toivotaan vahvistusta mitään muuta. Joten pelkkä välieriin pääsy olisi meille kuin lottovoitto.

Realismia siis peliin kaverit eikä rakennella niitä mahdottomia pilvilinnoja...

PS. jokohan Kerholla on mestarit 2003 paidat ja lippikset tilattuna, jos ei jo ole niin syytä olisi.

Nemo#33
23.01.2003, 12:16
On aika hupaisaa lukea näitä kirjoituksia, kun jotkut (älkää ottako sitä itseenne, voitte olla oikeassakin) luulevat esim. jypin olevan parempi joukkue kuin jokerit, pudotuspeleissä. Minä ainakin uskon, että Jokerit finaaliin saakka pääsevät ainakin. Eikä HPK sitä poikaa helpolla ota, se on varma. (näin ainakin luulen)
Armottomalla hyökkäyksellä ei mestareiksi päästä, puolustuksen kautta se tulee...aivan kuten viimevuonnakin. En tosin tarkota, että Jokerit sitä silti voittaisi.

Jos nyt saataisiin taitava hyvä pakki ja ehkä joku Rosa tai joku muu taitava hyökkääjä olisi meillä ihan hyvä mahdollisuudet poika pitää siellä missä se kuuluukin. ;)

Lipton
23.01.2003, 12:20
...

Realismia siis peliin kaverit eikä rakennella niitä mahdottomia pilvilinnoja...

PS. jokohan Kerholla on mestarit 2003 paidat ja lippikset tilattuna, jos ei jo ole niin syytä olisi.

Olipa hauska kirjoitus. Tietty kirjoitettu kärjistäen ja pilke silmäkulmassa, mutta kuitenkin. Vaikka monet ovat lähteneet arvioissaan pelleilylinjalle, pistän muutaman kommentin nykyisestä ja tulevasta.

Kyllä se Jokereiden kunto ratkaisumatseissa nähtiin jo viime kaudella - ja kovahan se oli. Nyt Jokereilla on viime kautista parempi nippu koossa, joten finaaleissa Jokerit on, se on selvä. Tietysti toivoisin Jokereille kaveriksi finaaliin Kerhoa, mutta se vaatii täydellistä onnistumista. Summanen on sellainen velho tärkeillä hetkillä, että alta pois.

Tämän kauden alku lupasi Jokereille ennakoitua ylivoimaa. Pieni takertelu muutti tilannetta, mutta kannattaa pitää mielessä viime kauden runkosarjan Jokereiden kuusi viimeistä matsia. Tappioista huolimatta Jokerit oli ja on vahva. Sekä viime että tällä kaudella suoritettu paineidenpoisto-operaatio lienee omiaan helpottamaan Jokereiden tietä kultaiselle korokkeelle.

Ettei tämän ketjun asia unohtuisi, tarvitsee Jokerit mielestäni vahvistuksen puolustukseen. Ei sillä, ettei Jokerit ilman pakkivahvistusta pärjäisi, mutta tällä kaudella kukaan ei ole noussut lähellekään Koiviston tasoa.

SjV
23.01.2003, 18:38
JYP myöntää myyneensä Vostrakin tänään. PV oli vielä ollut aamuharjoituksissa mukana ja hallille tullessaan peliin oli saanut kuulla, että et pelaa. RadioKS huhun mukaan tulevan joukkueen nimi alkaa samalla kirjaimella kuin JYP. Vahvistus tähän saadaan JYP-Saipa ottelun jälkeen lehdistötilaisuudessa.

kaakko
23.01.2003, 18:50
Viestin lähetti SjV
JYP myöntää myyneensä Vostrakin tänään. PV oli vielä ollut aamuharjoituksissa mukana ja hallille tullessaan peliin oli saanut kuulla, että et pelaa. RadioKS huhun mukaan tulevan joukkueen nimi alkaa samalla kirjaimella kuin JYP. Vahvistus tähän saadaan JYP-Saipa ottelun jälkeen lehdistötilaisuudessa.

Jos tieto/huhu pitää paikkansa niin ihmettelen suuresti, että mitä Jokerit tekee Vostrakilla. Ei sillä, ettei mies olisi hyvä pelaaja mutta mielestäni ei olisi kuitenkaan Jokereille mikään selvä vahvistus joukkueeseen niin siinä tapauksessa ei kannattaisi ottaa. Eihän tästä nyt vielä varmaa tietoa ole mutta jos paikkansa pitää niin tuntuu taas kerran hankinnalta joka syö omien poikien peliaikaa. Jäädään odottelemaan tarkempia tietoja.

Kobe
23.01.2003, 19:30
Minäkin kuulin saman jutun. Vostrak on siis todellakin myyty Jokereihin. Miehellä oli sopimusta jäljellä vuoden 2004 loppuun asti. Hyvä että miehestä päästiin, potentiaalinen kaveri sinänsä, mutta flegmaattinen ja ailahteleva ovat ne adjektiivit joille minä miehen tämän kauden otteita kuvailisin.

strato
23.01.2003, 19:59
Kyllä se niin on, että vaikea kerhoa on tässä vireessä lyödä. Toisaalta uskon ramin olevan aika velho valmennuspuuhissa, mutta jää nähtäväksi. Tarkoittaisi sitä, että kaikki puristetaan keväällä irti.
Vahvistuksista ja mestaruuden tavoittelusta... Nyt meillä on tarpeeksi duunareita. Summasen pelityyli vaatii niitä hyvät (ei mitkään perushyvät) kädet omaavia hyökkääjiä. Ei niitä tarvita paljoa, mutta pari. Viime vuonna oli Machulda ja Rosa. Nyt on Peltonen. Viime vuonna oli myös Banham, joka teki myös maaleja. Tähän rooliin voisi Hentusen kuvitella, vaikka ei niin puhdas snaipperi ole. Viime vuoden Mikkolan rooliin voisi ajatella Turusta, ehkä. Tai Vertalaa, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että hän olisi se, joka lähtee. Eli jos ajatellaan kahta ensimmäistä kenttää, niin yksi luova hyökkääjä tarvittaisiin, semmonen, jos voisi käyttää termiä tsekkiläistyylinen. Vielä kun lisätään Voutilaisen ratkaisuvoima, niin kyllä meillä on yhtä iskukykyinen hyökkäys kuin viime vuonna.
Puolustaja osastolla on aika paljon enemmän ongelmia. Puolustajia tarvittaisi kaksi. Koiviston aukkoa ei pysty nykyisistä paikkamaan kukaan. Järventie voisi olla parannus, vaikken usko, että hän aivan samaan pystyisi. Sitten sen toisen pitäisi olla sellainen, joka tekisi maalinedustan epämukavaksi paikaksi.
Maalivahtiosasto on oletettavasti kunnossa. Kaikki on kiinni joka tapauksessa ajoituksesta. Ja toivottavasti Summasen opissa kaikki onnistuu. Muutenkin uskon, että oman pään kautta pelaaminen pitkässä juoksussa kannattaa, kun roolit on jaettu oikein. Niin nautinnollista katsottavaa kuin kerhon pelaaminen onkin. Mutta se tosiaan nähdään vasta keväällä.

sakke555
23.01.2003, 21:20
Hockey Nightin sivuilla näyttää lukevan että Vostrak tosiaan siirtyy Jokereihin. Aika kummallinen siirto, mutta mielenkiintoinen...

...saas nähä milloin Jatkoaika tiedottaa asiasta.

karalahti
23.01.2003, 21:23
Viestin lähetti SjV

Sport FM kertoi samaa HIFK-Blues ottelun selostuksessa. Vostrak Jokereihin ja Virmanen kertoo asiasta myöhemmin tänään samalla kanavalla.

Aika kummallinen hankinta, mutta onnea vaan teille kuitenkin!

Maflon
23.01.2003, 21:36
Joo Vostrak ilmeisesti on siis Jokereissa, näin ainakin Sport FM:llä sanottiin. Voi olla että on ihan hyvä hankinta, miltä kuulostas 2.kenttä Nemo-Aalto-Vostrak!? Ei pahalta!! Ainakaan mun mielestä!

Nemo ja vostrak vois täydentää toisiaan hyvin, ja alkaa tekee kunnolla töitä ja sitä kautta tulis maaleja. Toivotaan että Vostrak syttyis kunnolla meillä, yltäsköhän rosan tasolle!?

Cobol
23.01.2003, 21:57
Siinä ne on sitten vahvistukset. Järventie on nyt 100 varma, samoin tietty Vostrak, jonka sopimus julkaistiin. Vostrakista olen sitä mieltä, että hankinta on iso riski, sillä hän syrjäyttää pakosta jonkun junioreista. En usko siihen, että Jokerit päästää ns. periaatteessa maajoukkuetason pelaajia ulos ennen playoffeja. Vostrak epäonnistui myös Jypissä - joka tietenkään ei takaa sitä, että samoin tapahtuu Jokereissa. Silti olen edelleen sitä mieltä, että olikohan tuo niin viisas teko lainkaan...?

Mutta: kun on hankittu, niin on hankittu ja sillä selvä. Kaikki tuki vanhalle jokerilaiselle, Pavel Vostrakille ensimmäisestä pelistä lähtien. Toivottavasti hän onnistuu Jokereissa ja jos onnistuu, niin olipahan hyvä veto!

Järventien pelaaminen Jokereissa on sitten vahvistettu kahdelta eri taholta. Molempiin luotan hyvin paljon, joten asia on sitten niin, että Mara Järventie pelaa playoffit ja runkosarjan lopun Jokereissa. Todettakoon nyt se, että Jokerit ei ole Järventietä vahvistanut, mutta eiköhän uutinen sieltäkin tule. Tai sitten sörssivät hyvän pelaajan viime metreillä -;)

Mane
23.01.2003, 22:04
Kyllä. Järventie siirtyy Jokereihin.

Kuten aiemmin kuvasin, fyysisempi ja kokemuksensa ansiosta pari kautta valmiimpi painos Arto Tukiosta, ei kuitenkaan missään tapauksessa miesten ikäeron osoittamaa viittä vuotta valmiimpi.

Vakio
23.01.2003, 22:04
Minuakin arveluttaa tämä Vostrak. Miksi mies on ollut niin heikko tällä kaudella, että ei mahdu JyPin kahteen ensimmäiseen ketjuun? Ja miksi luullaan, että homma Jokereissa natsaisi yhtään sen paremmin? No, kuten cobol sanoi, annetaan kaikki tuki Pavelille, jospa se vaikka siitä. Tosin pelko on perseessä, että nyt tuli huti.

Järventie onkin sitten jo hyvä uutinen. Menee heittäen ykköspakkipariin ja osaa pyörittää ylivoimaa ja tarpeen tullen laukoa. Tästähän meillä on pitkälti kiikastanut tällä kaudella. Koiviston paikkaajaa ei ole ollut. En toki usko, että Järventie pystyisi yhtä hyvään suoritukseen kuin Tomppa viime kauden pleijareissa, mutta jos pääsee lähellekin, se on jo loistavaa.

strato
23.01.2003, 22:14
Hiukan arvelluttaa tällainen yllätysveto. Scouttaus kun ei ole Jokereitten vahvoja osa-alueita. Mies on tehnyt tsekeissä aikanaan pisteitä, mutta ettei nyt saatu yksi samanlainen pelaaja lisää. Ettei Virmanen ole vaan katsonut tilastoja ja todennut piilevän potentiaalin ja ajatellut, että meillä saadaan kaikki irti. No toivottavasti saadaan. Pelottavalta kuulostaa Jyppiä aliarvioimatta se ettei mahdu kahteen ekaan kenttään. Mutta katsotaan ja annetaan mahdollisuus ja ehkä kiitämme Vostrakia myöhemmin paljosta.

Omega
24.01.2003, 00:08
Viestin lähetti strato
Hiukan arvelluttaa tällainen yllätysveto. Scouttaus kun ei ole Jokereitten vahvoja osa-alueita.

Virmasen mukaan miestä on katsastettu jo muutama vuosi sitten Tshekeissä joten toivotaan ettei tullut hutia tällä kertaa...

marakatti
24.01.2003, 02:10
Alisuorittanut Liigassa, ei mahdu JYPin 2 ensinmäiseen ketjuun, Virmanen käynnyt seuraamassa pari vuotta sitten (tosin omien sanojensa mukaa Raivon kanssa). Joo-o, ennusmerkit voisivat olla paremmatkin. Noiden perusteella sanoisin, että joko täydellinen katastroffi, joka sotkee koko joukkueen pelin, tai sitten Play-Offien paras maalintekijä ja tärkein mies mestarijoukkueessa. Välimuotoja ei pahemmin ole.
Toivotaan parasta...

Vai että Järventie... No, jos ei parempaa ole saatavilla, niin eiköhän tuo kelpaa.

Noiden hankintojen jälkeen ainkin Vertalalle täytyy löytää uusi tehtävä, ehkä myös Turuselle... esimerkiksi lipunmyyjänä.

Mitenköhän nuo kentät muodostuvat?

Vostrak - Pakaslahti - Nemirovsky
Niemi - Järventie

Laine - Aalto - Hentunen
Kankaanperä - Tukio

Tomek - Voutilainen - Bergenheim
Strömberg - Vallín

Mäki - MRuutu - Pesonen
Jalkanen - Mikkola

Tuossa voisi olla aika hyvät.

Matti Koskinen
24.01.2003, 09:10
Mikä HPK-pelko se nyt iski??

Kyllähän se kova joukkue on, mutta Jokerit on kuitenkin vielä selvästi kokeneempi ja meillä on se kuuluisa viisikkopuolustus joka pystyy pysäyttämään SMS-ketjun.

Lyhyt se on muisti lätkäfanilla. Finaaleissa viime vuonna kun Janne Ojanen oli kuutamolla ja meidän puolustus sekä Kari olivat parhaimmillaan niin Tappara oli täysin vastaantulija. Ja Kerhollakin oli viime vuonna Vladimir Vujtek joka oli liigan paras pelaaja silloin ja siltikin edettiin välieristä finaaleihin.

Meillä on kokeneita pleijari-pelaajia kuten Aalto, Pakaslahti, Hentunen ja valtavaa potentiaalia omaavat Vostrak, Nemirovsky,Järventie ja sitten meillä on vielä Kari ja Ville. Vaikkei Kari ole nyt ollut ihan maagisimmassa kunnossaan niin kyllä hän keväällä on. Ja kun Ville tulee takaisin niin hän kyllä ruleksii. Kentän kingi ylivoimaisesti kuten ennen kolhuaan.

Mietitäänpä. Kari Lehtonen vs. Hannu Toivonen
Ensinnäkin Toivosen asema ei ole varma ja kahta maalivahtia ei yhtä aikaa tarvita. Lehtonen joka on pelannut valtavan määrän liigapelejä, Suomen A-maajoukkueessa, nuorten MM-kisoissa ja nousee ratkaisupelien aikana uudelle tasolle vastaan HPK:n nuori Hannu Toivonen joka on pelannut ylivoimaisen joukkueen takana hyviä pelejä, mutta entäs kun vastaan tulee Ville Peltonen, Jukka Hentunen, David Nemirovsky ja koko jokerikalusto. Ei kestä pää ja piste

Kyllä se niin on että Jokerit on edelleen vahvempi joukkue. Ramin luoma puolustusmuuri on niin vahva ettei sitä mikään Kerho murra

flintstone
24.01.2003, 09:17
Summanen totesi Jokereiden tarvitsevan maalintekijän ja kiekkollisen pakin, ja nyt siis saatiin/ollaan saamassa Vostrak ja Järventie (milloin liittyy mukaan, tän kuun viimeisenä päivänäkö vai aikasemmin?). Järventie täyttää kiekkollisen pakin kriteerit mutta Vostrakista en ole niin varma onko kaveri se maalintekijä jota haettiin, Tsekin liigassa tehot on olleet ihan hyvät mutta hieman ihmetyttää miksi täällä SM-liigassa Jypissä ei onnistunut. No tässä kohtaa voidaan ainakin todeta että eipä hankittu jonkun joukkueen parasta pistemiestä vaan luotettiin omaan silmään ja uskottiin kaverin potenttiaaliin vaikka homma ei Jypissä toiminutkaan.

Ja vaikka Vostrak siis liittyi mukaan niin en myöskään usko että Jokerit pistäisi enää tässä vaiheessa kautta ulos esimerkiksi Vertalan potenttiaalin omaavaa pelaajaa. Tappara kyllä varmasti ottaisi mielellään Vertsin mutta Tappara on hyvin mahdollinen Jokereiden ensimmäinen vastustaja pleijareissa ja vastustajan vahvistaminen olisi jossain määrin tyhmää - kuten itse asiassa oli mielestäni tuo Jypinkin Vostrakin pois päästäminen.

Ja mitä tulee Turuseen niin ihmettelen niitä jotka on lähettämässä Tommia nyt pois - ette varmaan ole sattuneet katsomaan kuinka korkealla Turunen on Jokereiden sisäisessä pistepörssissä? 3.sijalla. Ette ole myöskään huomanneet monentena Turunen on meidän sisäisessä maalitilastossa? Jaetulla 3.sijalla. Tommi on meillä kaiken kaikkiaan niitä harvoja pelaajia jotka saavat paikoista kiekkoja sisään, Turusen laukaus on itseasiassa yksi Jokereiden tarkimmista. Ja kun Turusella vielä kaiken lisäksi on 3 vuoden sopimus taskussaan niin kaverin ulos potkiminen olisi aikamoista penailua HIFK:n malliin.

Wäinö#16
24.01.2003, 09:38
Tällaiset tilastot Pavelista löytyivät aikaisemmilta vuosilta. Toivottavasti palaa Jokereissa vanhoille tehoilleen eli noin piste/peli. Selvää potentiaaliahan kaverissa on vaikka mihin.

1996-97 Plzen HC Czech 27 5 5 10 8 -- -- -- -- --
1997-98 Plzen HC Czech 52 23 22 45 6
1998-99 Plzen HC Czech 51 10 18 28 30 5 0 1 1 0
1999-00 Plzen HC Czech 52 23 27 50 16
2000-01 Plzen HC Czech 50 22 26 48 26 -- -- -- -- --
2001-02 Plzen HC Czech 36 11 8 19 8 -- -- -- -- --
2001-02 JyP HT Jyvaskyla FNL 19 5 4 9 8 -- -- -- -- --

Itse pistäisin Vostrakin samaan ketjuun Nemon ja Aallon kanssa. Muutamassa näkemässäni pelissä ketju on luonut valtavasti paikkoja ja toivottavasti Pavel tulisi tekemään siihen ne maalit.
Valitettavasti Pavelin tulo merkinnee Laineen, Bergenheimin, Mäen ja Valtosen pelimahdollisuuksien pienenemistä, sillä tuskinpa Vertalaakaan pois pannaan.

Abu
24.01.2003, 09:55
Virmanen ei ilmeisesti osaa scoutata enää SM-liigastakaan. Tai sitten osaa mielettömän hyvin. Vostrak ei onnistunut Jypissä viime eikä tällä kaudella, pakkohan sen on jostakin kertoa. Miksi viimeksi kolme vuotta sitten tehoja tehnyt mies hankitaan jo ennestään täyteen hyökkäyskalustoon, jossa on Vostrakin kaltaisia potentiaalisia ratkaisijoita useampia? Eroaako hän Hentusesta, Turusesta tai Vertalasta jollain lailla? Laukaus on ilmeisesti liiigan parhaita, toivottavasti käyttää sitä playoffeissa samaan tapaan kuin Banham viime vuonna. Olisi kuitenkin pitänyt kaivaa jostain vähän varmempi onnistuja, rahaahan tuossa meni mielettömästi kun Vostrak on pakko pitää ensi kausikin vaikka pelaisi kuinka perseelleen. Ellei sitten Pena innostu hankkimaan Hifkiin ensi kaudeksi.

Peltonen-Pakaslahti-Hentunen
Nemirovsky-Aalto-Vostrak
Turunen-Voutilainen-Vertala
Pesonen-Sihvonen-Valtonen
Laine

Bergenheim, MRuutu ja Mäki siis kokoonpanon ulkopuolella eikä Laine pääse edes nelosketjuun. Näyttääpä jälleen kerran todella hyvältä, ajetaan vaan lisää tähtiä sinne Kerhoon, varmaan ottavat mielellään kun Santalakin lähtenee NHL:ään. Ottaisin itse ainakin Vertalan sivuun Laineen tieltä ja laittaisin MRuudun puolustajaksi, mutta Raato peluuttanee suunnilleen tuollaista miehistöä.

Senior
24.01.2003, 10:05
Viestin lähetti St_Patrick #16

Valitettavasti Pavelin tulo merkinnee Laineen, Bergenheimin, Mäen ja Valtosen pelimahdollisuuksien pienenemistä, sillä tuskinpa Vertalaakaan pois pannaan.

Todella sääli, jos noin olisi. Laittaa hankintanne uuteen valoon, sillä en osaa kuvitella Vostrakilla olevan jotain niin erikoisia taitoja, että hänen tulisi korvata joku yllä mainitsemasi.

En väitä olevani syvä Vostrak-tuntija, mutta joku tässä uudessa valtauksessanne jää minulle aukeamatta. Miksi hänet hommattiin? Saitte halavalla? Mitkä ovat sellaiset pelinne puutteet, jota Vosu tulee paikkaamaan?

Mikähän muuten mahtaa olla Sihvosen asema palattuaan kehiin?

mikse
24.01.2003, 10:24
Miksei kerrankin vois kädä niinkin päin, että muualla "epäonnistunut" pelaaja onnistuisi meillä. Päinvastaisia esimerkkejähän löytyy kuten varmaan muistatte...

Silti ihmettelen Pavelin hankintaa. Yleensä meille tulleet pelaajat ovat ainakin paperilla olleet "kovia" vahvistuksia. Nyt Vostrak näyttää lähinnä täytemieheltä.

Silti ei voi muuta kuin toivoa tsemppiä jätkälle...

Wäinö#16
24.01.2003, 10:36
Viestin lähetti Senior
Todella sääli, jos noin olisi. Laittaa hankintanne uuteen valoon, sillä en osaa kuvitella Vostrakilla olevan jotain niin erikoisia taitoja, että hänen tulisi korvata joku yllä mainitsemasi.

En väitä olevani syvä Vostrak-tuntija, mutta joku tässä uudessa valtauksessanne jää minulle aukeamatta. Miksi hänet hommattiin? Saitte halavalla? Mitkä ovat sellaiset pelinne puutteet, jota Vosu tulee paikkaamaan?

Mikähän muuten mahtaa olla Sihvosen asema palattuaan kehiin?

Ilmeisesti Vostrakista toivotaan sitä suht varmaa maalintekijää. Totuus on että maalinteossa ei tällä kaudella kukaan ole Peltosen lisäksi erityisesti onnistunut. Pahiten ovat alavireessä olleet Vertala ja Hentunen, joilta niitä maaleja jo aikaisemmilla näytöillä voitiin odottaa.

Mutta mikäli Vostrak ei heti kohta onnistu (tarkoittaa enemmän kuin 0+2 viidessä ekassa pelissä), niin mun puolesta pistetään kaveri vaikka K-Vantaaseen. Monesti olen todennut, että ketään en olisi enää kaivannut vaan mennyt ihan loppuun asti entisillä kavereilla. Kyllä niissäkin maalintekotaitoa olisi pitänyt olla. Mutta annetaa Pavelille kuitenkin kaikki tuki ja kannustus nyt kun hän meillä pelaa ja toivotaan parasta!

Sihvosen roolia on hankala arvioida. Jo alkukaudesta meidän sentteritilanne näytti hieman pieleen rakennetulta, sillä kaikki varsinaiset senat Aalto, Paka, Soosi & Ruutu tunnetaan paremmin puolustavina. Lisäksi keskellä ovat tainneet pelata ainakin Turunen, Voutilainen ja Pesonen. Liekö Hannuskin käynyt sitä tonttia täyttämässä. Mutta uskoisin Soosilla olevan kuitenkin tärkeä rooli viimeistään playoffeissa kolmosen tai nelosen keskellä.

Ilman loukkaantumisia voisin kuvitella esim. alla olevat kentälliset kun tärkeitä pelejä pelataan:

Nemo-Aalto-Vostrak
Turunen-Sihvonen-Voutilainen
Pesonen-Ruutu-Valtonen

Laine-Mäki-Bergenheim-Vertala

Tällä hetkellä loukkaantumiset vielä avaavat pelipaikkoja ylläolevalle nelikolle, mutta muutoin murtautuminen pelaavaan kokoonpanoon tulee olemaan hankalaa. Toki jos peli ei jollain kulje , ei siellä kukaan Peltosta lukuunottamatta voi olla varma peliajastaan. Kilpailutilanteesta ei ainakaan luulisi olevan puutetta. Mutta valtava reservi Jokereissa on kun vielä löytyy Hannusta ja 2xFilppulaa. Ei ole paljoa liioiteltu, jos sanoisi että Jokereiden pelaajista saisi ainakin hyökkäyksen osalta kaksi huippujoukkuetta.

strapat
24.01.2003, 10:42
Miksi hankitaan pelaajia jotka tykkää hyökätä puolustavaan pelitapaan?
Nemirovski ja Vostrak, kumpikin on kuultujen perusteella pelaajia jotka onnistuu vain jos joukkue hyökkää ja mitä joukkue tekee puolustaa!?
Mutta todennäköisesti joku lähtee ei voi olla tuommonen joukkue kun tällähetkellä Jokereilla on tai sitten peluutetaan sillain että jotkut hyökkäävät pelaajat istuu katsomossa "tilastomiehinä" kuten Saarikoski ja Peltonen viimekaudella tosin eri syystä.

kangaroo
24.01.2003, 11:44
Viestin lähetti Senior

Eipä noihin ole täällä kellään vastauksia. Vahvasti tuo hankinta epäilyttää. Ihan sama meno kuin teillä, hyökkääjiä hankitaan vaikka pakkeja tarvittaisiin. Kysymykset pitäisi osoittaa autokauppiaalle ja Raadolle, mutta tuskinpa he ryhtyvät tätä uutta kaveria julkisuudessa analysoimaan.

Onhan sitten vielä tuo Virmasen kaima, jolla tuntuu olevan vahva usko joukkueeseen. "Pökkelö"-Heleniustakaan ei kuulemma tarvittaisi. Taisi löytyä meidän ikioma TheAnimal ;-)

SuperTero
24.01.2003, 11:45
On se aika hassua, että Summanen vaatii maalintekijää joukkueensa.

Jengistä löytyy Hentunen, Nemo, Turunen, Peltonen, Voutilainen ym.

Kunhan vaan uskaltais poikien antaa hyökätä ilman pelkoa vilttikomennukseen, jos menettää kiekon ja tulee vastahyökkäys.

Summanen peluuttaa joukkuetta niin paljon puolustavammin kuin viime vuonna. Mun mielestä joukkue ei tarvitse uusia pelaajia vaan pelitavan muutoksen!

PeteX
24.01.2003, 11:51
Tsekki tuli ja hyvä niin. On sitä ennenkin nähty, että kaveri syttyy pelaamaan toisessa jengissä paremmin. Seiskoon Vostrak vaikka tolpalla ja lyököön kiekkoa sisään, mutta ilman tsekkiä ei ole sitten 70-luvun mestaruutta tullut. Se on fakta.
Nyt kun jengissä on se pakollinen tsekki ja Kerho vielä toivottavasti vie runkosarjan, niin mestaruus on varma. Näin näyttää kristallipallo ja viime vuosien tilastot.

bambamcam
24.01.2003, 12:07

Nemo-Aalto-Vostrak
Pesonen-Ruutu-Valtonen

Laine-Mäki-Bergenheim-Vertala

Nyt kun katsoo tuota kokoonpanoa näkee todella miten kova tämän kauden narrit on. Ihan turha on Raadon yrittää vähätellä mestaruusmahdollisuuksia. Jokereiden nimellisesti kovin kokoonpano koskaan? Huhhuh!

"Junnut" jäävät kylläkin rannalle ruikuttamaan. Sääli.

Kaknoon
24.01.2003, 12:10
Viestin lähetti PeteX
Tsekki tuli ja hyvä niin. On sitä ennenkin nähty, että kaveri syttyy pelaamaan toisessa jengissä paremmin...

... vaikkei ihan Rosan tasoinen. Näistä ei nyt sitten tiedä mutta kun kaveri on meille hankittu niin kannustusta peliin vaan. Ties vaikka onnistuisi hyvinkin. Kokoa on ja kokemustakin. Hyvät pinnat ennen Jyväskylää. Kun kerran JYP ei halunnut rikkoa kahta hyvää ketjuaan, mikä on todella ymmärrettävää, niin saattoihan siinä todella käydä "slaavilaiset" eli miestä ei enää kiinnostanutkaan.... miten meillä sitten.... sen aika näyttää.

mikse
24.01.2003, 12:32
Tämän päivän Iltalehden mukaan Jokerit on kinnostunut Minnesotan farmissa pelaavasta
Hnat Domenichellista (laita) sekä jostain toisesta saman jengin pelaajasta.

Lisänä vielä, että Jokerit oli tarjonnut Tomi Kalliolle loppu- ja ensi kaudesta bruttona 250000€...

manu 17
24.01.2003, 12:49
Viestin lähetti mikse
Tämän päivän Iltalehden mukaan Jokerit on kinnostunut Minnesotan farmissa pelaavasta

Lisänä vielä, että Jokerit oli tarjonnut Tomi Kalliolle loppu- ja ensi kaudesta bruttona 250000€...

Joopa joo.Alkaa mennä maku Jokereiden touhusta.Järviksen ja Vrostakin ymmärrän mutta en muita jos tiedot pitävät paikkansa.Nykyiselläkin kokoonpanolla pitäisi pärjätä vai tuntuuko HPK niin pahalta vastukselta.Jokereiden pahin vastus alkaa olla Jokerit itse.Kaiken lisäksi kausi on pelattu suht passiivista peliä sanoo tilastot mitä tahansa.Siltä se on ainakin katsomoon näyttänyt,nykyjengilläkin pitäisi kyllä saada tehoja irti.
Kun joskus näkisi että joukkuetta koottaessa ajateltaisiin vähän pidemmälle kuin tätä päivää.Joka kesä vaihtuu 6-8 jätkää ja kauden aikan muutama saa lähtökäskyn Vantaalle tai kauemmas.Yleisö ei häviä mihinkään jos mestaruutta ei voiteta joka vuosi vai onko muuta kuin mestarijoukkuetta vaikea myydä sponsoreille?Mestaruus on aina kiva asia mutta pitääkö se varmistaa ylimääräisillä hankinnoilla?Sitä paitsi tappiot ja kunnon taistelu kuuluvat mielestäni lajiin

Rebel
24.01.2003, 12:54
Nemo-Aalto-Vostrak
Pesonen-Ruutu-Valtonen

Tämä skenaario olisi suhtkoht huvittava sinänsä, että joukkueen hyökkäyksessä ei pelaisi yhtään Jokeri-kasvattia. Aikamoista, kukapa olisi kymmenen vuotta sitten tähän uskonut. Mutta onhan siellä neloskentälliseen vielä kovia taistelijoita omista junnuista.

Cobol: Onko Järventie kokenut/tuleeko hän kokemaan matkalla Tampereelta Ilmalaan ihmeparantumisen. Eikös se pitänyt olla ei-Jokereille sopivassa kunnossa. Eli ihan rikki ja muuta sellaista. ;)

yökkömies
24.01.2003, 12:55
Viestin lähetti mikse

Eiköhän Virmanen ole kusettanut kyseistä Iltalehden "anti-Jokeri"-toimittajaa tässä tapauksessa oikein kunnolla...

Täydellinen kusetus Jokeri-organisaatiolta, jonka ko. toimittaja on niellyt!

Ja case Vostrak: älkää tuomitko, ennen kuin on peliäkään pelannut. Luotan siihen, että Summanen tietää keitä joukkueeseensa haluaa...voi jopa olla se puuttuva palanen.

Maflon
24.01.2003, 13:24
Ja case Vostrak: älkää tuomitko, ennen kuin on peliäkään pelannut. Luotan siihen, että Summanen tietää keitä joukkueeseensa haluaa...voi jopa olla se puuttuva palanen.

Juuri näin olen minäkin sen ajatellut. Vois syttyä hyvinkin jos pelais nemon ja aallon kaa. Toivottavasti uusi tähtikenttä on syttynyt!

Sunnuntaina nähdään kun on oikeen tv-peli bluesia vastaan, toivotaan et Vostrak pelais hyvin yhteen Nemon ja Aallon kaa, pari maalia jopa!?

HN
24.01.2003, 14:07
Järventie on täysin kunnossa ja pelaa omaa tuttua peliään. Hyökkäyspäässä erinomainen, omalla alueella melkoinen hazardi. Menee ykköspariin Jokereissa.

Cobol
24.01.2003, 15:06
Viestin lähetti Rebel
Cobol: Onko Järventie kokenut/tuleeko hän kokemaan matkalla Tampereelta Ilmalaan ihmeparantumisen. Eikös se pitänyt olla ei-Jokereille sopivassa kunnossa. Eli ihan rikki ja muuta sellaista. ;)

Juttuhan menee niin, että jos Järventie Jokereissa pelaa, Jokerit hankki ylivoimaisesti parhaan ja vielä saatavilla olevan NHL-taustaisen huippukuntoisen suomalaispuolustajan.

Mutta jos sopparia ei tulekaan, keskenkuntoiselle toipilaalle, pitkät ajat pelaamattomana olleelle ja vihdoin Ilveksessä hieman pelituntumaa saanelle Järventielle ei valitettavasti löydetty Jokereissa käyttöä.

Katsotaan nyt kumpaan koriin tässä pitää kallistua -;)

Vakavammin olen sitä mieltä, että Järventie olisi (kunnossa ollessaan) erinomainen apu Jokereiden puolustukseeen. Hän täyttäisi lähinnä Ströban tonttia eli olisi vahvimmillaan yv-pakkina. Ströba ei millään ehdi enää kuntoutua tällä kaudella tähän hänelle kaavailtuun tehtävään. Ehtiikö Järventie - siitä kai homma on edelleen kiinni. HN tuossa kirjoitti, että Järventie on kunnossa. Toivotaan että on, mutta esimerkiksi Ströban toipuminen hyvään pelikuntoon vei syksyllä hänen itsensä mukaan noin neljä-viisi kuukautta. Kesken sitä prosessia Ströba loukkaantui uudelleen erään vastuuttoman IFK-pelaajan mailanhuitaisusta pelitilanteen ulkopuolella. Tilanteesta ei tuomittu jäähyä eikä Jokerit toimittanut itkuvideota SM-liigaan.

Senior
24.01.2003, 15:29
Viestin lähetti cobol
Ströba loukkaantui uudelleen erään vastuuttoman IFK-pelaajan mailanhuitaisusta pelitilanteen ulkopuolella. Tilanteesta ei tuomittu jäähyä eikä Jokerit toimittanut itkuvideota SM-liigaan.

Niin, teillähän ollaan vaan spanielimaisesti 'kiakkomiähiä'.

Olit jo orastavasti rehellinen kirjoituksessasi, mutta sitten se repsahti. Otan nyt Sinulle esimerkkejä tavoistanne, hymyn kare suupielessä kuitenkin. Otteita nimimerkki Murmelin ansiokkaasta jäähytilastojen tutkimisesta:

Polvitaklaus Jokerit 3, HPK 2, TPS 2, Ilves 1, Lukko 1, SaiPa 1 (meillä 0)

Päähän kohdistuva taklaus Ässät 6, Lukko 4, Blues 3, Jokerit 3,(meillä 1)

Käytösrangaistus sukeltamisesta JYP 3 Tappara 3 Jokerit 2 (meillä 0), joissa tietty ei loukkaantunut kuin tekijän maine ja kunnia.

flintstone
24.01.2003, 16:03
Siis siitäkin huolimatta että meidän kokoonpanomme 4.finaalissa oli seuraavanlainen (lähde: http://www.jokerit.com/matsit/ottelut/14042002.html)

32 Kari Lehtonen
21 Jamie Ram

90 Vladimir Machulda - 20 Petri Pakaslahti - 55 Pavel Rosa
44 Niko Mikkola - 14 Antti Aalto - 39 Frank Banham
42 Tuomo Ruutu - 27 Mikko Ruutu - 15 Antti Törmänen
29 Jussi Pesonen - 18 Pasi Tuominen - 26 Teemu Laine
51 Jukka Voutilainen

2 Ari Vallin - 66 Tom Koivisto
22 Kari Haakana - 6 Ilkka Mikkola
12 Alex Brooks - 3 Rami Alanko
7 Olli Malmivaara

Ei liikaa omia junnuja silloinkaan mutta makealtahan tuo ainakin allekirjoittaneesta maistui.

Tän kauden joukkuesta voisi rakentaa ketjut pleijareihin seuraavanlaisesti, sikäli mikäli loukkaantumisten vaivaama nippumme olisi vihdoin kokonaisuudessaan terveenä tuolloin:

Kari Lehtonen
Markus Helanen

Peltonen - Pakaslahti - Hentunen
Vostrak - Aalto - Nemo
Turunen - Voutilainen - Pesonen
Laine - Sihvonen - Valtonen
Vertala

Järventie - Niemi
Mikkola - Kankaanperä
Strömberg - Vallin
M.Ruutu

Kokoonpanon ulkopuolelle jäisi siis hyökkääjistä 18-vuotias Bergenheim ja 19-vuotias Mäki, puolustajista 20-vuotias Malmivaara, 24-vuotias Jalkanen ja 21-vuotias Tukio.

Cobol
24.01.2003, 16:14
Viestin lähetti Senior
Olit jo orastavasti rehellinen kirjoituksessasi, mutta sitten se repsahti. Otan nyt Sinulle esimerkkejä tavoistanne, hymyn kare suupielessä kuitenkin.

No, meilläpäin ei todella kannella kaikista pikkujutuista.

Mutta asiaan. Mäen taklaus Vopatiin oli sellainen, että hävettää IFK:n pelejä katsoneenakin tuo Suhosen porukan anelu SM-liigalle. Todellisuudessa Vopatin ei olisi pitänyt olla kentällä tuossa ottelussa. Ei missään nimessä, sillä Vopatilla oli allaan neljä ja joidenkin IFK:ta lähellä olevien tahojen mukaan jopa viisi aivotärähdystä vuoden aikana. Sellaisen kaverin peluuttaminen edes SM-liigassa on todellista riskien hakemista. Pienikin Vopatiin kohdistuva taklaus, jossa jokin osuu hänen päähänsä, aiheuttaa ilman muuta uuden aivotätärähdyksen.

Kenen oli vastuu - Mäenkö? Ei todellakaan! Kenen sitten? Vaikea kysymys. Tietääkseni Roman Vopatilla oli allekirjoitettu asiakirja, jossa hän ottaa itse kaiken vastuun tapahtumista ns. Eric Lindros -tyyliin.

Toivon todella, että Roman Vopat vielä pelaa tällä kaudella. Valitettavasti HIFK:n vastuuttomuus ja Mäen taklaus saattoi jopa päättää Voparin uran.

Ja pistetään vielä dataa, näin viikonlopun kunniaksi. Vaikka Suhosen käsilaukusta väännetään koko ajan julkisuuteen erilaisia todisteita Jokereiden rikollisesta pelitavasta SM-liigassa, todellista sikaa pelaa Suhosen HIFK. Totuus löytyy tästä:

Jäähyt 2002/2003. Ryntäys: HIFK 10 vs. Jokerit 4 ja Väkivaltaisuus HIFK 29 vs Jokerit 15.

HIFK on aivan omassa kastissaan SM-liigassa kun lasketaan yhteen ryntäykset ja väkivaltaisuus. Käsilaukku Suhosen on aivan turha syyttää ketään muuta joukkuetta väkivaltaisesta pelitavasta. Liigan pahin näkemäni tarkoituksellinen taklaus on tällä kaudella tuo TRuudun Valliniin kohdistama jumalattoman kovalla vauhdilla toteutettu ajelu, jonka tuloksena Vallin kävi Ilmalan katossa ja putosi jäälle. Siitäkään Jokerit eivät kannelleet Suhosmaiseen tyyliin liigalle. Summanen ei tainnut edes mainita koko tapahtumaan toimittajille.

HPK jää hopealle näissä kisoissa-;)

Rebel
24.01.2003, 16:50
Ei liikaa omia junnuja silloinkaan mutta makealtahan tuo ainakin allekirjoittaneesta maistui.

Sitä en epäile hetkeäkään, landella ja Töölössä tehdään hyvää juniorityötä ja niistä hedelmistä Ilmalassa nautitaan. ;)

Mutta en tosiaan jotenkin olettanut, että viime vuonna Jokereiden kokoonpano oli noin vähän Jokeri-kasvattien miehittämä. Itseasiassahan tähän kauteen on Jokereiden omien kasvattien määrä kasvanut neljästä viiteen. Siis noissa Flintstonen mainitsemissa "kaikki terveinä" oletuskokoonpanoissa. Mutta Teemu Laineelle isompi rooli ja heti, sanon minä. Kun jaksaa tsempata joka pelissä loppuun asti, toisin kuin osa muista pelaajista. Tuollaisen kaverin voisin ottaa kyllä IFK:honkin, milloin vain.

cobol: En tutkinut edes, kuinka paikkaansa pitäviä ovat sanasi noista väkivaltaisuus- ja ryntäysjäähyistä, mutta minun silmääni ne näyttävät vallan hyviltä. Ryntäysjäähyt tulevat useasti liian kovasta vauhdista(Lue T. Ruutu) ja väkivaltaisuus naamaanlyönnistä. Pitänee kopioida tuollaiset tilastot IFK-ketjuihinkin, loppuu se ininä siitä ämmäilystä välillä.

Punainen kolmonen
24.01.2003, 16:51
Viestin lähetti cobol
Kenen oli vastuu - Mäenkö? Ei todellakaan! Kenen sitten? Vaikea kysymys. Tietääkseni Roman Vopatilla oli allekirjoitettu asiakirja, jossa hän ottaa itse kaiken vastuun tapahtumista ns. Eric Lindros -tyyliin.

Toivon todella, että Roman Vopat vielä pelaa tällä kaudella. Valitettavasti HIFK:n vastuuttomuus ja Mäen taklaus saattoi jopa päättää Voparin uran.
Aika kovia väitteitä esität. Matikainen kumosi samantasoiset väitteet torstain Hockey Night -lähetyksessä ja ilmoitti että lääkäri ei olisi missään tapauksessa antanut pelilupaa, jos Vopat ei olisi pelikuntoinen ollut. On täysin selvää, että jos pelaaja on kärsinyt aivotärähdyksistä, niin "vamman" uusiutuminen on aina riski. Nyt saan jutuistasi sen kuvan, että IFK on päästänyt kaukaloon tietoisesti puolikuntoisen miehen, jonka peliura on katkolla seuraavasta iskusta. Huhhuh.

En tiedä oliko nuo jäähykatsantosi jokin vitsi, mutta esim. ryntäysjäähyjä varmasti tulee myös ilman "sikailua". Ja jos toinen joukkue taklaa 2 kertaa enemmän joka ottelussa, niin voisi kuvitella taklaavalle joukkueelle aiheutuvan myös tuplasti enemmän "vahinkojäähyjä" kuin joukkueelle joka keskittyy lähinnä keskialuuen sumputtamiseen.

Muutenkin on vähän erikoista leimata tämän kauden IFK:ta sikajoukkueeksi jos todella olet IFK:n peleissä käynyt. Joillain aikaisemmilla kausilla on leima ollut ihan ansaittukin (maalivahdin ajelemiset yms.), mutta tällä kaudella ei ole ollut minkäänlaista sikailumeininkiä nähtävissä. Edes yksi hieman kovempi taklaus T. Ruudulta ei liene riittävän hyvä syy leimata koko joukkuetta sarjan suurimmaksi sikailijaksi.

Ja todettakoon loppuun, että en syytä Jokereita mistään, kunhan puolustin IFK:ta Cobolin (perusteettomalta?) mustamaalaukselta.

Cobol
24.01.2003, 17:04
Viestin lähetti Punainen kolmonen
Aika kovia väitteitä esität. Matikainen kumosi samantasoiset väitteet torstain Hockey Night -lähetyksessä ja ilmoitti että lääkäri ei olisi missään tapauksessa antanut pelilupaa, jos Vopat ei olisi pelikuntoinen ollut. On täysin selvää, että jos pelaaja on kärsinyt aivotärähdyksistä, niin "vamman" uusiutuminen on aina riski.

Toki olisi voinut muotoilla asian paremmin. En halua mustamaalata IFK:ta mitenkään. Olisin voinut sanani paremminkin kirjoittaa, tunnustan kyllä... Mutta tämä tapaus sapettaa minua edelleen aivan erityisesti. Suhosen itkeminen ja Mäen taklauksesta kurinpitotoimien anelu johtaa vain siihen, että liigassa taklataan vähemmän kuin pian missään muussa sarjassa Euroopassa ja Amerikassa. Mutta kahvataan senkin edestä.

Mitä Vopatiin tulee, niin:

Fakta 1: Vopat on kärsinyt toistuvista aivotärärähdyksistä;
Fakta 2: Vopatilla on ollut useampi aivotärähdys n. vuoden aikana;
Fakta 3: Vopat oli tuossa ottelussa varmasti pelikuntoinen.
Fakta 4: Mutta aivotärähdyksen uusiutumisvaara oli hänen suhteensa hyvin korkea.

Ja hyvä Red#3, olen käynyt IFK:n peleissä ja nähnyt erittäin monta kotiottelua. Kuten olen usein täällä kirjoittanut, olen nauttinut hyvästä pelistä ja hyvästä tunnelmasta.

Tuo sikajoukkue oli enemmänkin kuitti Seniorille - joka siis edellisessä viestissään pisti Jokereista sikajoukkueen. Meillä on Seniorin kanssa tapana nokittaa oudoin tavoin toisiamme - eikä niitä aina pidä ottaa liian vakavasti -;)

Punainen kolmonen
24.01.2003, 17:15
Viestin lähetti cobol
Ja hyvä Red#3, olen käynyt IFK:n peleissä ja nähnyt erittäin monta kotiottelua. Kuten olen usein täällä kirjoittanut, olen nauttinut hyvästä pelistä ja hyvästä tunnelmasta.

Tuo sikajoukkue oli enemmänkin kuitti Seniorille - joka siis edellisessä viestissään pisti Jokereista sikajoukkueen. Meillä on Seniorin kanssa tapana nokittaa oudoin tavoin toisiamme - eikä niitä aina pidä ottaa liian vakavasti -;)
OK, otin tapani mukaan taas vähän liian tosissani. Pieni liioittelu oman sanoman esilletuomisisessa kuuluu tottakai asiaan ja sen hyvin ymmärrän. Suurin liioittelija näissä kaikessa lätkään liittyvissä "sikailuissa" on kuitenkin media. Ja kuten sanoit, tämä kaikki johtaa vaan siihen, että jatkossa taklaukset vähenevät entisestäänkin ja kahvataan senkin edestä.

Senior
24.01.2003, 18:23
''Valitettavasti HIFK:n vastuuttomuus ja Mäen taklaus saattoi jopa päättää Voparin uran.''

Oho. Tulkitsenko siis väärin, että Sinusta IFK on toiminut jollakin tavalla vastuuttomasti Vopatiin liittyen?

''Ja pistetään vielä dataa, näin viikonlopun kunniaksi. Vaikka Suhosen käsilaukusta väännetään koko ajan julkisuuteen erilaisia todisteita Jokereiden rikollisesta pelitavasta SM-liigassa, todellista sikaa pelaa Suhosen HIFK. Totuus löytyy tästä:

Jäähyt 2002/2003. Ryntäys: HIFK 10 vs. Jokerit 4 ja Väkivaltaisuus HIFK 29 vs Jokerit 15.

HIFK on aivan omassa kastissaan SM-liigassa kun lasketaan yhteen ryntäykset ja väkivaltaisuus. Käsilaukku Suhosen on aivan turha syyttää ketään muuta joukkuetta väkivaltaisesta pelitavasta. ''

Katselen hyvin paljon mieluummin varsinkin Apen IFKn hallinneen ryntäys- ja väkivaltaisuustilastoja, kuin Jokerien dominoimia sukellus- ja polvitaklaustilastoja. Kumpien Sinä katsot enemmän kuuluvan lajin luonteeseen? Annas kun koitan -> -;)

Jos kerran ryntäys- ja väkivaltaisuusjäähyistä joukkue saa sikajengin leiman, niin polvitaklaus- ja sukellusjäähyistä joukkue saa _____________ -jengin leiman (<- cobol saa täyttää puuttuvan kohdan, reilu kun olen.)

VIHANNESKAAPPI
24.01.2003, 18:28
Summa summarun ja hjördis täti.
On ilmeisesti kovin vaikeaa naperoille ottaa edes vastuuta jostain,
(meidät on leimattu yleisesti rikollisiksi ja huonoksi joukkueeksi)
Mitä tulee tämän kauden jäähyihin ja niiden tulkintoihin tuskin tarvinnee ottaa esille ne seikat,jolla tämän hetken dumarit jakelevat jäähyjen syitä sekä minuuttimääriä.Laitataklauksen tunnusmerkit täyttää kun työntää vastustajan maalikehikkoon.
Se on selvää kun omille ei puhalleta kaiken maailman neppailuja käsille sallitaan ja muista poikittaisista saa liian kovia tuomioita on liigan järjestelmä epäonnistunut taas.
Tällä hetkellä lähes poikkeuksetta jokainen liiga valmentaja itkee ottelun jälkeen ja viimeistään aamu tv:ssä tilitetään saatua vääryyttä.
Ps.kyllä, alpo on kykenemätön saamaan ifk:n puhtia valitan!!!!
cool,cool,cool.

Isaksson
24.01.2003, 18:32
Viestin lähetti cobol
todellista sikaa pelaa Suhosen HIFK. Totuus löytyy tästä:

HIFK on aivan omassa kastissaan SM-liigassa kun lasketaan yhteen ryntäykset ja väkivaltaisuus.

Jumanskikkelis Cobol, kyllä lämmitti vanhan sydäntä, kun tuon luin. Saa Ape ison synninpäästön ainakin minulta. Ja mitä tulee Vopatiin, niin olet varmaan aika lähellä totuutta. Vopat nähtäneen kuitenkin vielä jäällä tällä kaudella.

Cobol
24.01.2003, 18:44
Viestin lähetti Isaksson
Jumanskikkelis Cobol, kyllä lämmitti vanhan sydäntä, kun tuon luin. Saa Ape ison synninpäästön ainakin minulta. Ja mitä tulee Vopatiin, niin olet varmaan aika lähellä totuutta. Vopat nähtäneen kuitenkin vielä jäällä tällä kaudella.

Hienoa jos Vopat pääsee pelaamaan! Toivotaan, että auttaa samalla myös IFK:n pitkälle.

Ja jotta Ape ei ihan näin helpolla pääsisi, pistän tähän toiset luvut. Ne eivät varmasti selittelyjä kaipaa: 47-8 -;)

VIHANNESKAAPPI
24.01.2003, 18:55
Kyllä olet cobol oikeassa siinä,että haluamme nähdä vanhan ifk:n jossa naapuri on iljettävin matelija,jota ei saa päästää helpolla.
Uskoisin,että viikon sisällä saamme lisävalaistusta tähän yhteiseloon.
cool,cool,cool.

liigajyrä
25.01.2003, 13:13
Pakkipää Mikkola,Tukio,Vallin,Ströbä,Jalkanen,Niemi ,Kanki ja Järventie.
8 pakkia isoin puolustaja hm....Kankaanperä.
Jos siis jos Jokerit uskoo että tällä kalustolla pärjää,niin siitä vaan.
Kuitenkin haluaisin kysyä missä on mies joka kampeaa maalilta jätkiä,missä on VIRMASEN "kauhun tasapaino".Toki Mikki Hiiri kokoisillakin on mestaruus voitettu esim Turkuun,mutta Tämä puolustus nojaa täysin Lehtoseen. Toki viikko on vielä aikaa mutta...........

PeteX
25.01.2003, 17:06
Uni: Jokereitten pitää jättää hankkimatta ulkomaalaisia vahvistuksia, koska pitää antaa tilaa nuorille. Tryffelit huutavat tätä asiaa. Kaikkein naurettavinta on, että ei pelkästää jengin nimi ole ulkomaalainen, vaan joukkue on nimiltään englantilais--kreikkalais-ranskalainen. Se heidän neuvoistaan.

Fakta: Kokemusta lisää jengiin. Machulda Saipasta kun sputnikit tippuvat. Nuorten aika tulee vielä, mutta lisää, lisää ja vielä kerran lisää kokemusta viivoille. Machulda JOKEREIHIN.

Mane
25.01.2003, 19:19
No niin, nyt on sitten Ilveskin tiedottanut tämän jo muutaman päivän tiedossa olleen asian, että Martti Järventie pelaa loppukauden Jokereissa.

Cobol
26.01.2003, 19:36
Viestin lähetti liigajyrä
8 pakkia isoin puolustaja hm....Kankaanperä.
Jos siis jos Jokerit uskoo että tällä kalustolla pärjää,niin siitä vaan.
Kuitenkin haluaisin kysyä missä on mies joka kampeaa maalilta jätkiä,missä on VIRMASEN "kauhun tasapaino

Virmanen lähtee siitä, että SM-liigassa ei saa enää taklata ja jos saakin, Jokerit eivät ainaakaan. Virmasen ruutuvihkoon piirtyi tuossa toissa- ja viime viikolla lause "JOS taklaus = 2/4/8/10 ottelua penalttia, KEVENNÄ joukkuetta = EI enää yritetä taklata = EI pelikieltoja = EI jäähyjä. 5vs5 tilanteet hoitaa Lehtonen." Tätä kaavaa on sitten ajettu läpi. Kaksi potentiaalista pakkia eli Sandwith 106 kg ja Malmivaara 96 kg on siirretty muualle.

Seuraus: Fyysiset joukkueet (Blues, HIFK, HPK, Lukko ja jopa Tappara - jos vaan saavat luistelua) ajavat surutta maalille ja pistävät kiekkoa sisään. Ei ole enää kuin Kankaanperä estämässä eikä hänkään sitä osaa. Mitäs teet? Katkaistaan, estetään mailalla? Ei onnistu joka tilanteessa. Ja älkää myöskään selittäkö, että onhan siellä viisikko vastassa tai ainakin iso sentteri pakkien mukana. Ei todellakaan ole, sillä HPK, Blues ja HIFK:kin sekä Lukko joskus pystyy kääntämään pelin niin nopeasti, että siellä se on meidän sentteri vielä viivan väärällä puolella kun omissa jo kolisee.

Hemmetti. Nyt olisi syytä hankkia se todella ilkeä pakki ja kiiruusti. Haakanan stuntti puuttuu ja siirtorajan armoton takaraja lähestyy!!!

liigajyrä
27.01.2003, 16:22
Kertoi Jokerien ,Ifk:n ja Espoon tehneen tarjouksen Ässien Markku Tähtisestä.Eli tuleeko Tähtinenkin ja lähteekö silloin joku?
Pakkia isoa tässä kaivataan...toki Tähtinen on pelimies!

jiimo
27.01.2003, 18:49
Ei mitään Tähtistä enää tänne. Mihin se laitettais pelaamaan? Senttereitäkin (parempia) on joukkue pullollaan. Hyvän pakin jos jostain sais, niin se kelpais. Vaihdossa joutais vaikka kankaanperä tai tukio. Vertala pois vaikka ilman mitään vaihtokauppaa, jos vaan jollekin kelpaa.

Kaknoon
27.01.2003, 19:33
Viestin lähetti jiimo
Ei mitään Tähtistä enää tänne. Mihin se laitettais pelaamaan? Senttereitäkin (parempia) on joukkue pullollaan. Hyvän pakin jos jostain sais, niin se kelpais. Vaihdossa joutais vaikka kankaanperä tai tukio. Vertala pois vaikka ilman mitään vaihtokauppaa, jos vaan jollekin kelpaa.

Kyllä ne prkl jättää tarjouksia joka pelaajasta. Eikös samassa jutussa mainittu myös Pasi Peltonen. Olisiko siinä reipasotteinen pakki? Blues pelin paikan päällä nähneenä ja etenkin kokeneena on alkanut hiipiä takkiin hieman ristiriitaisia tunteita koko tästä kilpavarustelusta.... saas nähdä miten tuo Rami tonkin umpisolmun meinaa avata. Se näkyy joukkueesta jo kilometrin päähän. Ei ole sama meininki enää. Jotain on tapahtunut ja se ei ole positiivista.....

repe_joke
27.01.2003, 20:00
Viestin lähetti jiimo

Kyllähän tuo Tähtinen voisi olla hyvä lisä nimen omaan hyökkäävänä sentterinä.
Puolustavia senttereitä jokereissa onkin jo liikaa.

Sitä en sitten tiiä joukkue tarviaa. Mutta kyllä pelin rakentelu oli luokattoman huonoa HN-ottelussa.
Maalit tuli melkeimpä niistä paikoista mitä oli.

Maflon
27.01.2003, 22:36
Tarvitaanko enää yhtään hyökääjää? Luuluen et tähtinen vois olla ihan hyvä mutta ei taida olla tarvetta. Tuo Cobolin mainitsema Haakanan stuntti vaan pitäis saada jostakin ja nopeasti?

Kuka meillä tällä hetkellä hoitaa maalin edustaa ja heittelee jätkiä seinälle? EI KUKAAN!!

Jostain pitäs saada iso ja ruma pakki (ei kuitenkaan mitään puujalka Sandwithii) joka todellakin pystyy taklaamaan ja pysyy vauhdissa mukana, eikä jää jälkeen ku joku vihko ottaa pari potkuu!

Sillon ku joku tulee medän maalille, tän pelaajan pitäis hoitaa homma "tyylikkäästi" eli pitää maalin edusta puhtaana ja tehdä siitä niin ilkeä paikka että kukaan ei enää haluu tulla sinne!

Näkkäri
28.01.2003, 09:36
Jokereiden ostotouhut alkaa saamaan jo säälittäviä piirteitä.. Kauhea hinku saada jatkuvasti lisää jätkiä kehiin, kun nykyisistä ei saada tehoja millään tarpeeksi irti. HPK on vienyt Narreja 100-0 siirtomarkkinoilla, toivottavasti myös pleijareissa.

kangaroo
28.01.2003, 09:49
Olet ihan oikeassa Näkkäri. Luepa tuo "Millä tyylillä pelataan" -ketju, niin asian syyt ja seuraukset selviävät. Mitäpä tässä olisi tehtävissä, kun pelityyli ja sen edellyttämät sarjajyrä-tyyppiset harmaata massaa edustavat pelaajat ovat ilmeisen tietoinen ja tarkoituksellinen ratkaisu.

Tämän kauden jälkeen lähtenee taas meidän lahjakkaita junnuja maakuntiin muiden joukkueiden jalostettaviksi. Ainoa toivo muutoksista joukkueen rakentamisessa lienee kipeä oppi kantapään kautta eli se, että pleijarit ryssittäisiin totaalisesti.

Cobol
29.01.2003, 17:46
Viestin lähetti kangaroo
Tämän kauden jälkeen lähtenee taas meidän lahjakkaita junnuja maakuntiin muiden joukkueiden jalostettaviksi. Ainoa toivo muutoksista joukkueen rakentamisessa lienee kipeä oppi kantapään kautta eli se, että pleijarit ryssittäisiin totaalisesti.

Tämän kauden jälkeen lähtee Jokereiden lahjakkaita junnuja maakuntiin muiden joukkueiden jalostettavaksi. Sopimuksia on jo sorvattu. Enkä yhtään ihmettele.

Jos playoffeissa X tiputtaisi Jokerit suoraan 1. kierroksella laulukuoroon, uskon enemmän siihen, että Jokereihin haalittaisiin tuplamäärä työmiehiä sen sijaan, että omille junnuille annettaisiin tilaan asianmukaisissa kentissä.

Tälle kaudelle ei tule enää ketään. Luultavasti, se on pakko lisätä kun Jokereista puhutaan. Ensi kaudeksi joukkueeseen on tehty useita ja kohtuullisen hyvienkin pelimiesten kanssa uusia sopimuksia. Ne yhdistettynä jo ennestään ensi kauden kattaviin sopimuksiin takaavat sen, että tilaa ei ihmeemmin rosterissa enää ole.

Ainoastaan kiekolliset ykkösmiehet puolustuksessa ja hyökkäyksessä ovat enää haussa. Ja niille paikoille ei junnuja voi toki asettaakaan.

Saas nähdä sitten, mitä tapahtuu.

liigajyrä
30.01.2003, 13:27
cobol on oikeassa junioreiden suhteen,tämä asia on suoraan sanottuna hanurista mutta minkäs teet kun tietyt ihmiset päättää asioista.

Maflon
30.01.2003, 14:58
Täks kaudeks ei taida tulla enää ketään. Ihan hyvä niin! Haakanan stuntti ois vaan pitäny hommata aikoja sitten ja heittää Vertala ja Pesonen ulos ja antaa enemmän tilaa Bergenheimille ja Voutilaiselle!

Toivottavasti ens vuodeks hankitaan muutama tähtiluokan pelaaja sekä puoloustukseen että hyökkäykseen! + HELENIUS!!

Sitten kakkosessa vois olla Bergenheim ja Voutilainen tai Valtonen tai Laine, Filppulat, Kantee, Kalteva... Lahjakkaita nuoria löytyy, pitäs vaa antaa peliaikaa!

Laine ei muuten tänää pelaa hifkii vastaan, loukkaantunu? En usko, Rami ei vaa taida antaa peliaikaa... Aika kummaa toimintaa ku Lainehan oli ykkösessäkin ja sit ei yhtäkkii edes pue peliin!