PDA

View Full Version : Uusi kaveri joukkueeseen maanantaina!

Dexu
07.12.2002, 19:47
Elikkäs Lukkoon liittyy maanantaina uusi hyökkääjä. Kaveri pelaa laidalla ja on pelannut samaan aikaan NHL:ssä kuin Ville Peltonenkin. Itse asiassa kaveri nostettiin aikoinaan samaan aikaan ylös kun Peltonen tiputettiin farmiin. Viime kausi meni kokonaan piloille loukkaantumisen takia eikä otteluja tullut kuin muutama. Nimeä en valitettavasti voi paljastaa, mutta eiköhän joku jo näilläkin tiedoilla pysty selvittämään että kenestä on kyse.

Kaveri pelaa neljän ottelun koe sopimuksella eli tällä kertaa ei onneksi menty ostamaan sikaa säkissä!

Roku
07.12.2002, 19:51
Olen samaa mieltä siitä, että nyt oltiin maltillisia tämän asian suhteen kun otettiin jannu koeajalle. Luulisi nyt hänen ainakin parempi olevan kuin nykyisten "vahvistusten".

Mitenkäs mahtaa olla, jatkaako esim. Cipolla Lukossa tämän aikaa kun uusi mies on testattavana?

zamuel
07.12.2002, 19:56
Kuka ikinä tämä "myyttinen" pelaaja onkin, niin peliätekevä sentteri olisi ollut vielä mukavampi lahja. Nykyiset kanadalaiset ovat kivoja puuhastelijoita, mutta ei heistä rakentavaan rooliin ole. Toivotaan, että uusi tulokas sytyttää Lukon uuteen nousuun.

Mitä nykyisille ulkomaalaisille tehdään? Toteutetaanko ehdottamani Rauman kaupungin "puistoyksikköön" siirto lunta kolaamaan, kun lehtien haravointi on tällä hetkellä jo mennyttä vai pidetäänkö koko porukka ringissä mukana? Joku divarijoukkueahan voisi vaihtaa esim. Cipollan säkilliseen sokerikorppuja, niin Lukko voisi taas pitää teemapelin tarjoilun kera.

ICE
07.12.2002, 20:19
Oiskohan Marian Cisar? Hän ei pelannut viime kaudella montaakaan peliä. Pelasi Nashvillessä samaan aikaan kuin Peltonen.

Cisar olisi kyllä kova hankita, kelpaisi minulle. Mutta kattellaan vielä.

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=00029278

Roku
07.12.2002, 20:34
Toisaalta, tuntuu taas että siellä on joku joka vastaa pelaajahankinnoista pirunmoisessa kännissä. Sillä minun mielestäni puolustukseen nyt tarvittaisiin ainakin vahvistusta, mutta jospa tarkoitus onkin se että tämän uuden pelaajan voimin tehdään aina yksi enemmän kuin vastustaja, meni omiin sitten 1 tai 10.

En tiedä mitä pitäisi tehdä?

TheBlade
07.12.2002, 20:38
Kiitos Dexu kun toit lämmittäviä uutisia tähän pakkaseen!!

Ja nyt on santalallakin järkeä päässä kun testataan pelaajaa! ettei tule taas Hreuksen kaltaista yhden pelin ihmettä..ja rämpiviä kanukkejahan meillä jo riittää vaikka UJK:nkin tarpeisiin..

Mutta mistä hitosta rahat??

Kiitos kuitenkin joulupukki!!

Kotkafani
08.12.2002, 12:58
Joo, kiitos vaan tarjouksesta.

Tehdään vaan kaupat. Meille klanipää ja kanukit ja teille Mykkänen - vaikkapa lipunrepijäksi H-katsomon ovelle.

Ihan vakavasti: Hallihuhujen mukaan (Ukissa) yhteistyötä Lukon kanssa oltaisiin taas virittelemässä. Mutta asiasta tarkemmin sitten kun on varmaa ja oikeaa tietoa...

ÄijänSuo
08.12.2002, 13:54
Kyllä tämä joukkueeseen liittyvä pelaajan pitäisi olla juuri tuo Marian Cisar.

masaman
08.12.2002, 15:48
Täällähän tiedetään jo kaikki, hehee... ootta te komioita kyllä ku teille ei tartte edes kertoa yhtää mitää, kun te tiedätte sen jo:)

Tosiaan Cisarhan se on ja Cipolla lähtee puis, mikä ei nyt ole mikään kauhean suuri ihme.... Otetaas ny hieman kertausta näihin apuihin. Ulmerista saadaan ny se puolustava sentteri mikä sen rooli tietääkseni on aikaisemmin ollutkin (korjatkaa jos olen väärässä) Hancock vois hyvinkin toimia ykkös- kakkosketjussa keskellä.... MUTTA tärkeintä tässä siirrossa on se, että saadaan enemmän käsiä tuomaan sitä kiekkoa hallussa yli vastustajan sinisen, koska se on hemmetin raskasta räiskiä kiekkoa päätyyn ja olla aina ensimmäisenä siellä ronkkimassa sitä omille.

Kiitos kuulapää!! Myönnät sentään sen virheen, että et osaa scoutata apuja joukkueeseen!! Pistetääs ammattimiehet seuraavaksi siihen hommaan..... jookosta????

TheBlade
08.12.2002, 17:50
Viestin lähetti masaman
Tosiaan Cisarhan se on ja Cipolla lähtee puis, mikä ei nyt ole mikään kauhean suuri ihme....

Eli Cipon lähtö on nyt sitten varmaa? saas nähdä alkaako muutkin joukkueessa saamaan sitä vauhtia kinttuihin kun alkaa siivoustalkoot.. turhat roskat pois vaihtoaitiosta..

Cipolla varmaan antoi kaikkensa joukkueen eteen mutta se ei riittänyt..onnea vaan uusille urille!

masaman
08.12.2002, 18:40
Valitettavasti ei suuri sydän enää riitä saamaan vakipaikkaa tämän päivän liigassa ja kun katsoo miehen lämäriä niin ei voi muuta kuin ihmetellä, että mikä miehessä on ollut se tekijä joka on Lehkosen silmissä ollut oleellista? Se sydän! Joka vaihdossa painetaan täysillä, mutta muuten ei tiedetä mistään mitään.

Toivottavasti mies jaksaa painaa vielä jossain sarjassa. Menisi vaikka Ranskaan pelaamaan!

Hearsay
08.12.2002, 19:15
Olisiko käynyt niin, että Kuulapää teki meille saman kuin Naulapää poliiseille: sulki webbisivut.

Nimittäin minä en ainakaan pääse sivustolle www.raumanlukko.fi millään ilveellä! (Muuta kuin vanhentuneille selostussivuille).

Siirappi
08.12.2002, 19:24
kyllä minä ainakin pääsen sivulle ihan normaalisti. Toivottavasti tuo tuleva vahvistus on todellakin Marian Cisar. Cisar on erittäin hyvä pelaaja joten tänne vaan mikäli on tulossa :).

senilix
09.12.2002, 00:39
Sattui tässä käteeni Kiekkolehti no 24, jossa ovat tilastot liigasta 20.10 13 kierroksen jälkeen. Uteliaisuuttani tein vähän vertailuja.

Parhaat 20.10. (13 kierrosta)
Kaipainen 4 7 11
Saarela 5 4 9
Torkki 4 4 8
Hancock 3 5 8
Porkka 1 7 8
Hämäläinen 1 7 8
Harikkala 3 2 5
Koivisto 3 2 5

Parhaat välillä 20.10 - 08.12 (15 kierrosta)
Saarela 5 9 14
Ulmer 2 10 12
Torkki 5 4 9
Hämäläinen 2 5 7
Porkka 2 4 6
Kaipainen 3 2 5
Viinanen 3 1 4
Hancock 2 2 4
Koivisto 1 3 4

Tämä vain ennen kuin sateentekijä Slovakiasta saapuu ja valloittaa tilastojen kärjen.

Boris
09.12.2002, 08:21
Cisarin tämän kauden tehot Tsekin Extraliigassa 5.1+0=1.4, -3.

Hearsay
09.12.2002, 09:13
Boris yritti pudottaa meitä jään pinnalle, mutta ei lannistuta! Boriksenkin tilastot kuitenkin kertovat, että Cisar on maalintekijätyyppiä!

Armeijan käyneet varmasti tietävät, että yksi "napsu" oikeaan suuntaan voi tarkoittaa ihmeitä tuloksen suhteen! Toivotaan, että Cisar on tuo napsu, ja vielä oikeaan suuntaan!

Kuznetsov
09.12.2002, 09:14
Marian Cisarin tehot tämän kauden extraliigassa ovat 9 peliä, 2+0. Pari viikkoa sitten mies sai potkut seurastaan Znojmosta, jonka valmennusjohto ei pitänyt kaverin esityksistä. Cisar joutui siis huilaamaan lähes koko viime kauden pahan aivotärähdyksen takia ja tälläkin kaudella mies pääsi mukaan vasta ensimmäisen neljänneksen jälkeen. Huilasi muistaakseni 13 ensimmäistä kierrosta. Nyt kaveri on ollut siis sivussa pari viikkoa. Jos mies kykenee palaamaan sille tasolle, jolla pelasi 2 vuotta sitten, niin hän on varmasti top 10-laituri SM-liigassa. Toistaiseksi näyttää kuitenkin siltä, että paluu vanhalle tasolle ei ole onnistunut pitkän harjoitustauon jälkeen. Mikäli kaveri jaksaa vain tehdä töitä, niin eiköhän mies paranna vielä roimasti. Mielenkiintoinen try out. Sanoisinko jopa, että mielenkiintoisin pitkään aikaan.

Boris
09.12.2002, 09:49
Nyt on pakko kysyä, että mistä Kuznetsov nuo tilastot löysi? Katselin itse Znojmon sivuja, ja siellä miehen tilastot olivat nuo edellä mainitsemani. Tosin Hreusinkin kohdalla muistan samanlaisen ilmiön, Tsekin puolessa tuo tilastojen päivitys ei taida olla ihan ajan tasalla aina.

Noh, kuitenkin. Mielenkiintoinen seikka on, että Cisar on pelannut sekä Cipollan että Ulmerin kanssa samassa joukkueessa aiemmin urallaan. Cipolla voitti Milwaukeen pistepörssin kaudella 1998-99 komeilla tehoilla 21+46, kun Cisar paukutti samana vuonna 11+17 pelaamissaan 51 ottelussa. Kaudella 2000-01 Cisar pelasi Milwaukeessa 15 ottelua ja merkkautti pisteet 4+7. Jason Ulmer viihtyi seurassa tuolloin kuuden ottelun verran (1+0), joten mahtoivatko miehet olla seurassa samaan aikaan? Samalla kaudella joka tapauksessa.

Cisaria näyttää seuranneen viime vuosina numero 39, tosin tällä kaudella paidassa on ollut numero 91...

Skoda
09.12.2002, 10:34
Viime vuonna tuli tehtyä noiden tsekki/slovakki -tilastojen osalta sama virhe. Luotin noihin seuran tilastoihin. Ne tulevat kuitenkin reippaasti perässä ja maan kiekkoliiton sivuilta löytyy ajantasaiset (tai ainakin ajantasaisemmat) tilastot.

Kiekkoliiton mukaan Cisarilla on tosiaan yhdeksän ottelua takana. Vaikuttaa siltä että kyseessä on 'toivotaan toivotaan' -luokan kokeilu. Onko miehen loistava tulevaisuus jo takana vai vieläkö kipinää löytyy? AHL- tai IHL-tilastojen perusteella ei uskalla tehdä mitään arviota (vrt. Ulmer ja Cipolla), mutta ennen loukkaantumistaan tämä kaveri kuitenkin vakiinnutti paikkansa Predatorseissa. Se lienee parempi mittari.

Itse löysin tuon loukkaantumisen osalta vain merkinnän siitä että rikkinäinen kyynärpää pilasi viime kauden. Tuosta aivotärähdyksestä en mitään infoa löytänyt mutta varmasti Kuznetsov on asiasta perillä.

Mitään virallista vahvistusta Cisarin tulosta ei vielä ole saatu, mutta kyllähän kaveri kannattaa ilman muuta katsastaa jos kerran tyrkyllä on. SM-liiga muistuttaa sittenkin enemmän pelityyliltään NHL-kiekkoa kuin Tsekin Ekstraliiga. Jospa täällä natsaisi?

Tuosta numerosta sen verran että suosittu 19 taitaa olla kaverin alkuperäinen mutta on joutunut tyytymään tuohon 39. Samalla numerolla maaleja Lukossa joskus nakutteli ihan mukavasti sellainen slovakki kuin Lubomir Kolnik. Pisteitä 25 ottelussa kertyi 10+10 mutta silloin tuo ei raumalaisjoukkueelle riittänyt. Ai, ai kun meidän kanukeistamme edes yksi pääsisi Lubon tasolle.

senilix
09.12.2002, 10:59
Itse asiassa Ulmer on viimeisessä 15 ottelussa ollut täsmälleen samassa tahdissa 0.8 pistettä/peli

Lakaisija
09.12.2002, 12:23
Oon yrittäny kovasti surata kaikkia mahdollisia kiekkouutisia tänään, mutta ei oo missään mainittu uuden vahvistuksen tulosta Lukkoon........ hmmm..

hjalmar
09.12.2002, 12:33
Niin olen minäkin, onko jollakin tietoa asian julkistamisesta vai menikö hanke puihin? Vai oliko se peräti uutisankka?

Toivottavasti ei, sillä minäkin olen hehkuttanut hyökkäyspään vahvistuksesta, näillä eväillä ei kerta kaikkiaan päästä juuri viime vuotista pitemmälle.

friikki
09.12.2002, 13:23
Olen myös koko päivän odottanut tiedotusta Lukon suunnalta ja kaupallisilta medioilta, mutta vielä on hiljaista. Olen jo kaikille kavereille ja tutuille ja sukulaisille levittänyt tietoa tästä Cisarista.
Mutta nyt epävarmuus hiipii takkiin.

Mikä on tämän Cisarin tulon lähde? Tietääkö joku sen varmasti vai onko tämä vain turha huhu? Entä lähteekö se Cipolla? Onko Santala tai mahtava Jumalallinen Kuulapää näin kertonut?

Toivottavasti tulee Lukkoon. On nimittäin kovan luokan pelimies, muistan että olen kuullut kaverista ennenkin, kun se pelasi Nashvillessä. Cipollalle voidaan sanoa hei hei!

Boris
09.12.2002, 13:31
No, jos Dexu ei ole ihan täysin seonnut, niin juttu on varma (hymiö).

Toistaiseksi, mitä minä asiasta olen kuullut, voisin vaan sanoa: Odottakaa rauhassa. Lähteen tiedän, ja lähteeseen luotan, mutta ei siitä sen enempää. Homma tuntuu olevan kovin hys-hys.

Lähteekö Cipolla on eri juttu. Miehelle täytyis löytää ensin uusi seura. Eipä ole paljon hyötyä potkia peluria pellolle jos palkka täytyy kuitenkin maksaa loppukauden ajan.

TheBlade
09.12.2002, 14:12
Nyt on itsellekin sitten hiipinyt sellainen olo puseroon että mistään Cipollaa paremmasta vahvistuksesta ei voida puhua, ellei vaikutus sitten ole henkisellä puolella..?

Saas nyt nähdä..on näitä "luotettavalta" taholta tulleita "vuotoja" ennenkin Lukossa nähty.. pidetään nyt kuitenkin peukkuja että saadaan joku joka pystyy joukkuetta auttamaan muualtakin kuin sairasvuoteelta.. Ismon parantolaan kyllä mahtuu..

EDIT: aika yllättävää muuten kuinka hyvin Lukosta on riittänyt keskulteltavaa verrattuna muiden joukkueiden viestimääriin.. HIFK:n voi tietysti laittaa omaan ryhmäänsä..

Boris
09.12.2002, 14:31
No niin, nyt se on sitten julkista. Cisar Lukossa joulukuun, eikä kukaan (lue Cipolla) poistu miehen tieltä. Nyt on ainakin syy mennä Arenalle keskiviikkona.

Carlos
09.12.2002, 14:32
Nimittäin Cisarissa (a.k.a. Siskossa) on ilman muuta ainesta liigan maalipyssyksi numero 1. Tätä kaveria on tiettävästi kyselty useammankin seuran taholta jo alkukaudesta, mutta erinäisistä syistä johtuen hän ei Suomeen ole löytänyt. Jos siis vain Ika saa tämän kaverin kuntoon, niin jälki saattaa olla tuhoisaa. Siinä vaiheessa kysellään että who the fuck is Tenkrat, Caloun, Machulda, Nemirovsky tai Pärssinen. Joka tapauksessa lahjoja on vaikka mihin, katsotaan miten käy, ja toivotaan että hyvin.

Pronger
09.12.2002, 14:46
No perkamanasas!!!

Sita kun ekan kerran assat matsin jalkeen miettii, etta: avaanko netin? en avaa!! avaisko sittenkin? ei helvetissa.. no avataan!

Lukko on hankkinut maalintekovoimaa!?! ja viela onnittelut mahtavalta Carlosilta! Oi tata onnen paivaa ja playofftaisteluun tunkemista! Ei viela nuolaista toistemme munia, mutta jos tosiaan mies nayttaa milta luulen niin lahettakaamme sipuli (mukava jatka, mut ne taidot.. sori vaan) sinne Norjaan ja parin vuoden kontrahti Cisarille ja joku mitali viela Rauman kaupungilta, Lukolle vuoden kulttuuriteko-palkinto kanssa! Eipa ole taalla paljon nhl-miehia nakynyt..

Toivottavasti Ika ei halunnut vaan lisaa porukkaa ykkosvilttiin :)

Nailla mennaan..

SergeiK
09.12.2002, 15:04
Hu-huh! Jaa, että Nashvillen kaikkien aikojen ensimmäinen varaus Marian Cisar laittaa niskaansa Lukon paidan - eipä olisi uskonut.

Meriiteiltään Cisar on kovempi kuin myös Nashvillessä pyörähtänyt Petr Tenkrat. Tenkratin paras kausi oli 2001-02 jolloin mies tehtaili 58 ottelussa tehot 8+16= 24 ja Cisarin tehot olivat 60 matsissa 12 +15= 27.

Mutta kysymys onkin, että miksi hitossa Cisar suostuu try-outiin kun ottajia olisi varmasti muutenkin...?

Roku
09.12.2002, 15:14
Toivottavasti Cisar on nyt sitten odotusten mukainen pelimies, eikä vanha vamma enää haittaa.

NHL Official Guide & Record Book kertoo, että hän loukkasi itsensä 29.9.2001 harjoitusleirillä. Kirja kertoo vamman nimenkin: "Hip injury".

Kun ei ole tuota kielipäätä niin Dexu suomensi sen lonkkavammaksi, eli ei siitä sitten loppujen lopuksi tiedä mikä vamma pelaamisen tuolla 2001-02 -kaudella esti, kun täälläkin on esitetty aivotärähdystä, kyynärpäävammaa ja lonkkavammaa.

Joka tapuksessa Nashville ei miehelle enää sopimusta tarjonnut. Johtuu varmaan osittain tästä loukkaantumisestakin, mutta toivon totta tosiaan että mies on nyt sataprosenttisessa kunnossa.

Tulispa pian keskiviikko.

Boris
09.12.2002, 15:40
Juu, hip on lonkka. Uusi-Rauma tiesi kertoa, että miehellä on nivusvamma, mikä olisi englanniksi "groin". Lantion seutuahan molemmat ovat...

Roku
09.12.2002, 15:42
Eihän sillä kohta enää ole mikään paikka ehjänä!

Voi muuten olla Cipollallekin hyvä herätys tämä Cisarin tulo porukkaan, mikäli Sipulille on tehty selväksi että hän se on joka tämän uuden miehen tieltä väistyy, mikäli uusi mies kelpaa lopulta porukkaan. Vaikka hiukan tuntuu siltä, että kyllä Cipolla on jo oman osaamisensa näyttänyt.

Dexu
09.12.2002, 15:44
Täytyy kyllä myöntää että ittekin oli aika tulisilla hiilillä koko aamupäivän ja kaikki mahdolliset uutisvälineet oli auki koko ajan, että milloinka se virallinen julkistus tapahtuu ja kyllä siinä jo hetken aikaa oli vähän paskat housuissa kun sitä varmistusta ei kuulunutkaan. No loppu hyvin ja kaikki hyvin ja Cisar on mukana harjoituksissa jo huomenna.

Toivotaan nyt vaan että Lehkonen ei ainakaan treenauta tätä kaveria aivan puhki kuten Hreusin kohdalla kävi viime kaudella. Potentiiaalia tässä kaverissa ainakin pitäisi olla ihan tarpeeksi. Kumpa vihdoinkin saataisiin oma ulkomaalaistähtipelaaja joukkueeseen!

hjalmar
09.12.2002, 15:48
Häpeäkseni itselleni voin kertoa, ettei tämä Cisar sanonut minulle mitään, mutta näyttää täälläkin olevien viestien perusteella, että kyseessä on kuuma hankinta Lukkoon.

Mutta miehen tämän kauden peliesitysten perusteella ei voida odottaa ihmettä, ja monilla, jotka Suomen liigaan tulevat menee uskomattoman kauan totutella pelityyliin, kaukaloihin, pakkaseen, koti-ikävään jne., joten eivät ne ennusmerkit kovin valoisia ole.

En haluaisi heittäytyä pessimistiksi, mutta niin s-nan monta kertaa Lukko on epäonnistunut täydellisesti noiden "vahvistusten" kanssa, että oikein panee vihaksi. Mutta ehkä se aurinkoinen päivä koittaa joskus.

Hyvä, että edes yritetään. Vielä on saumaa päästä viivan yläpuolelle, jos homma alkaisi natsata. Toivotaan ja uskotaan.

Ja nyt joka ukko Äijänsuolle!

laatzu
09.12.2002, 16:20
KYLÄ NÄIN ON HJALMAR !

Olen kanssasi täysin samaa mieltä että joka Jannu huutamaan keskiviikkona äijjänsuolle. Nyt olis kova pelimanni näytillä ...

Siirappi
09.12.2002, 16:20
Jeees tulihan se vihdoinkin. Tässä meillä nyt on todella kova pelimies. Nuo Tsekin liigan tehoilla voidaan pyyhkiä persettä sanon minä sillä sm-liiga on aivan erilainen sarja kuin extraliiga. Pienemmät kaukalot ja kaikkea, kovempi tempo pelissä. Varmasti tulee tekemään kovaa jälkeä kiekon kanssa.

toivotan lämpimimmät tervetuliaiset Cisarille.

piikki
09.12.2002, 16:27
Niinku joku sanoi hyvä et edes yrittää. Pari pelii vielä takkiin putkeen ja tää kausi on paketissa. Onneks on pikkasen erilaista jengin parantamista kun Nemon myyminen Ilveksessä :D

Kuntopohja ei sata varmasti riitä Lehkoselle mut toivotaan ettei tätä miestä tuu hreussittua rääkissä :D

Mut pikkasen on pelko perauksissa et ei kaveri ehdi neljässä pelissä paljon tehdä. Ny oli kuitenki viimenen hetki saada apuja. Neljä pelii mukana neljä voittoo niin Lukon omat runkosarjan sisäset pleijarit jatkuu ainakin tammikuun puoleen väliin. Ilvekseltä, Pelicansilta ja Ässiltä taitaaki kausi olla jo ohi.

Pronger
09.12.2002, 17:46
Toivottavasti edes nayttaisi pelimiehelta ja voisi uskoa kevaalla miehen olevan eri mallilla kuin Hreus. En usko, etta edelliskaudella predatorseissa pyorinyt mies voisi ainakaan taitojensa puolesta olla paska hankinta..

Nyt kaikki riippuu siita, onko mies terve ja miten se kunto muuten.. Hemmetti kun alkoi taas pelottamaan viime kauden Hreussinta (hyva heitto piikilta!!)

Paa-asia on kylla se, etta Lukk yrittaa keinoilla, mita fanitkin haluaa.. Samalla tavalla ei voitu enaa jatkaa ja tama tuntuu nyt ihan hyvalta ratkaisulta. Kuka sen Lehkosen korvais? Uramako?

Ma tulen huutamaan myohemmin :0

TheBlade
09.12.2002, 17:57
aivotärähdys, kyynärpäävamma, lonkkavamma ja nivusvamma! pulkallako sitä siellä jäällä vedetään? ;D

Saas nähdä löytääkö mies tiensä jo keskiviikkoiseen TPS-peliin vai annetaanko miehen ensin hiukan tottua joukkueen menoon katsomon puolelta ja tositoimiin vasta lauantaina?

Toivotaan toivotaan että vihdoin lukko olisi löytänyt kunnon vahvistuksen!!

Kuznetsov
09.12.2002, 18:43
Sorry, olen tainnut sekoittaa kaverin viime kautisen vamman erään toisen pelaajan(Svejkovsky) kanssa. Vähän samanlaiset tapaukset. Sillä erolla kuitenkin, että Svejkovsky joutui lopettamaan koko lupaavan uransa tämän aivotärähdyksen vuoksi. Kyseessä on vähän saman tyyppiset pelaajat, joten näitä sattuu aina joskus. Cisar yrittää siis vielä paluuta "huipulle". Miehen paikat ovat siis olleet rikki koko viime kauden sekä vielä myös tämän kauden alun. Kuntopohja ei varmasti ole kaksinen, mutta kyseessä on kuitenkin todella lahjakas tyyppi.

Il Tempo Gigante
09.12.2002, 21:19
Mulla ei tule slovakeista muuta mieleen kuin Reussi ja Kolnik. Eikä näistä kavereista jäänyt paljoakaan hyviä muistoja. Toivottavasti tämä uusi kaveri ei ole mikään sisar hento valkoinen.

No, ehkä keskiviikkona näemme mitä tuleman pitää...

Damien
09.12.2002, 21:39
Hahaa minulle tulee slovakeista mieleen: Peter Bondra, Zigi Palffy, Pavol Demitra, Marian Gaborik... Kovat on odotukset ainakin itselläni :)

hjalmar
09.12.2002, 23:40
Huomisessa Lankkarissa jo kerrotaan, etta Lukko luopuu yhdesta ulkomaanavusta, jos Cisar parjaa. Nain sanoo Santala. Ja aina yhta tiedotusystavallinen Lehkosen sanoo, etta kyseessa on Cipolla, jota tosin ei ole vaikea arvata, jolle haetaan uutta seuraa. Yhteisymmarryksessa, kun mies ei itsekaan tunne onnistuneensa.

Ja tasta meidan pitaisi hypata kattoon, viela on verkot auki, jotta saataisiin uusi kaveri Lukkoon. Hyva jos nain on. Tuo play off-paikan lunastaminen on nyt moste homma!

PS! Vaimo tiesi muuten kertoa, etta Cipolla on italiaa ja suomeksi sipuli. Ei kuitenkaan itketa, jos mies lahtee.

Hearsay
10.12.2002, 00:10
Länsi-Suomessa kerrotaan Cisarin muodostaneen Slovakian tehoparin -98 nuorten MM-kisoissa Marian Hossan kanssa, joka on tällä hetkellä sijalla 15 NHL:n pistepörssissä. Lisää slovakkeja: 16. Pavol Demitra 18. Marian Gaborik.

Kuriositeettina mainittakoon, että kanadalaisten ja jenkkien jälkeen NHL:n pistepörssin 20 parhaan joukossa seuraavaksi "edustetuin" maa on, kuinkas muuten: Slovakia!

Oikeaan aikaan hankinta tehtiin: mielenkiinto oli itse kullakin varmasti hiipumassa...

Lakaisija
10.12.2002, 00:27
Mistä helvetistä ne sai rahaa? Maksoko TVO niille vai pöllikö Lukko ne makiksen kunnostamiseen tarkoitetut EU-rahat? No hyvä juttu kuitenki että saatiin uutta väriä joukkueeseen, olen kyllä silti sitä mieltä, että Lätille pitäisi antaa (vielä kerran) tilaisuus....

Daemon
10.12.2002, 00:45
Totta Cisar oli kovassa vedossa -98. olin ko. turnauksen peleistä katsomassa lähes kaikki HML:ssä pelatut. Kisoista jäi mieleen myös sellaiset miehet kun Kvasha, Afinogenov ja Sveitsin kassari Aebischer. Kovia miehiä siis liikkui kisoissa muutenkin, se ei Lukolle vielä sadetta tee. Mutta liigan mittapuulla uskomattoman hieno hankinta... Olisi kelvannut Hämeenlinnaankin kokeeseen

TiDo28
10.12.2002, 08:06
Töihinkin pitäis lähteä mutta varmaan on unessa vielä.Länsi-Suomi ilmoittaa siis Santalan puhuneen,että Cipolla saa lähteä jos Cisar (hento valkoinen) jää.Cisar pistetään Hancockin ja Kaipasen kanssa samaan ketjuun.

Vielä Cisarin jälkeenkin hakusessa on yksi pakki ja yksi hyökkääjä.Missäs välissä lukosta on tullut suur-seura?Onko rikas Ameriikan serkku kuollut ja jättänyt perintöä vai onko liiga muuttanut tulonjako perusteita (heh heh-kaikki lukolle).Saakos loputkin kanukit lähteä jos sopivia pelureita löydetään vai mistä näitä muita apuja haetaan?Liittyykö nämä Cisar ja mahdolliset uudet avut jo ensi kauteen eli syödään jo ensi kauden eväitä.

Tulipa oudon odottava tunnelma yhtäkkiä!Mitä vielä tapahtuu?

Kaupunki jatkaa lukon lyömistä päähän kaikesta huolimatta.Mukava pikku kaupunki se tämä vaan on (pas...)!

Deader
10.12.2002, 08:28
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Hu-huh! Jaa, että Nashvillen kaikkien aikojen ensimmäinen varaus Marian Cisar laittaa niskaansa Lukon paidan - eipä olisi uskonut.

Jos oikein pilkkujen kanssa paritellaan niin Cisar oli Losin varaus.
Kaveri on kuitenkin ensimmäinen pelaaja, jonka kanssa Predators
veti nimet sopimukseen. Cisar ei siis tullut varausten kautta vaan jo ennen laajennusdraftia. Teki myös Nashvillen historian
ensimmäisen maalin harjoituskaudella.

Oli tosiaan Helsingin junnujen MM-kisoissa erinomainen. Mielestäni
vielä silloin Hossaakin parempi. Kisojen avausmatsissa Slovakia-USA erottui neljä pelaajaa selvästi muista: Cisar & Hossa / Gomez & Gionta. Eikä kummastakaan porukasta noussut muita esiin
myöhemminkään.

Boris
10.12.2002, 12:19
#45 on sitten Cisar. Näytti olevan erittäin hyvää kaveria Cipollan kanssa. Alkuverryttelyssä pojat luistelivat hiha hihassa kiinni ja suu kävi koko ajan.

Cisar veti reeneissä Hancockin ja Koiviston kanssa samassa ketjussa.

Eipä ole tainnut hetkeen olla yhtä paljon porukkaa pällistelemässä Lukon reenejä kuin äsken.

Äksönn
10.12.2002, 12:38
Voisiko joku paikalla ollut kertoa lyhyesti, miltä uusi "vahvistuksemme" näytti treeneissä noin ensisilmäykseltä?!
Luistelu, laukaus, tekniikka, yhteispeli(tiedän ei voi olla vielä uomissaan ensimmäisissä treeneissä) ym..???

Boris
10.12.2002, 12:50
Ihan hyvältä. Ainakin luistin liikkui. Pelannee huomenna kakkosketjussa, ja kakkosylivoiman pelintekijänä. Ihan ärhäkän ja hyväkätisen oloinen kaveri.

Carlos
10.12.2002, 14:28
Joku täällä vertaili Hreussia ja Cisaria toisiinsa, niin voisin tähän sanoa että menkää nyt kotiinne herranjestas! Hreus on ensinnäkin syntynyt vuonna 1973, ja hänen uransa tähtihetki on DEL-liigasta kaudelta 95-96 jossa syntyi 50 pelissä tehoja kokonaista 30.

Cisar on täysin eri tason pelaaja. Hän pelasi takoi jo 19-vuotiaana WHL-liigassa 52 pelissä tehopisteitä yhteensä 73 ja vielä play-offeissakin 13 lisää. NHL:n totaalisaldo hänellä on niinikään 73 peliä ja yhteensä 30 tehopistettä. Heitän vain kysymyksen että kuinka moni suomalainen nykyinen "NHL-tähti" on säkittänyt tuossa iässä vastaavat tehopisteet änärissä? Teemu Selänne, Saku Koivu, Jere Lehtinen ja... taisivat ollakin sitten siinä. Sami Kapanen teki farmissa suunnilleen samat pisteet samassa iässä.

Cisar on tosiaan Los Ängelesin 2. kierroksen varaus jo vuodelta 1996, varausnumero 37, joka tarkoittaa sitä että hänestä todella odotettiin paljon. Vertailun vuoksi, häntä 2 vuotta vanhempi muuan Jaroslav Bednar varattiin NHL:ään vasta 5 vuotta myöhemmin, myöskin Los Ängelesin toimesta, mutta hänen järjestyslukunsa oli vasta 51, vaikkakin hänkin on 2. kierroksen varaus.

Että tuolta pohjalta, jos terveys vaan ei nouse esteeksi ja hän pääsee kuntoon/on kunnossa, tässä on mies jolta voi odottaa paljon.

Ojo
10.12.2002, 14:38
Toivotaan että tästä Cisar:sta olisi Lukolle apuja pahasti tökkineeseen maalinteko-onkelmaan. Jos vaan hiukankin vaikuttaa pelimieheltä, niin äkkiä vaan sopparia tekemään.

Sitten hieman off-topic, mutta milloin Lukolla on muuten viimeksi ollut TODELLINEN vahvistus hyökkäyksessä? Ei nyt äkkiseltään tullut muita mieleen kuin ehkä Znedek Nedved joka nyt ainakin yhdellä kaudella (olisko ollut 99-00??) paukutti melkein 30 maalia. Niin ja myös Tambijevs onnistui kohtuu hyvin.

Kokonaisuutena voidaan kuitenkin sanoa, että ulkomaalaisten hyökkääjien kanssa on menty useasti metsään ja pahasti.

piikki
10.12.2002, 14:54
Viestin lähetti Carlos

Että tuolta pohjalta, jos terveys vaan ei nouse esteeksi ja hän pääsee kuntoon/on kunnossa, tässä on mies jolta voi odottaa paljon.

Joopa. Ainahan voi paljon odottaa. Kysmys onki että kuinka kauan pitäis odottaa...

Mulla alkaa hiipiä mieleen kysymys mitä yhteistä on Sisarella ja Joulupukilla. No kumpikin saapuu pulkalla. Tää sairaan huono juttu tuli mieleen tietysti eilen ketjussa lueteltusta loukkaantumislistasta ja siitä miten jätkä varmaan vedetään pulkalla kentälle :D

Se Ervailusta.

Pitää muistaa et jätkän kausi on kaikkea muuta kuin ruusunen. Vaan yhdeksän pelii ja jonkin asteiset fudut. Yhdeksäs pelis vaan 2 maalii. Eipä ole paljon. Ei kuulosta siltä et on huippukunnossa.
Onpa se sitten takonut mitkä pojot tahansa joskus. Toivotaan et käyrä on nousussa ja paljo.

Mä en ainakaan odota joulukuussa mitää kannukkeja kummempaa. Näin ainakin tuun Cipollaan verrattuna yllättymään varmaan positiivisest :D

Jätkähän on vasta Token ikänen ja varmasti terveenä tulee vielä. Mut Lukon pitää voittaa nyt jos meinaa pelata pleijareissa. Ei ole paljon ottosisaresta iloo jos se jonain päivänä kaudel 2007-8 pelaa Änärii hyvin.

Toivotaan parasta mut kannattaa pysyä housuissaan. Antaa tekojen näyttää. Huomennahan sen jo näkee onko taas tullut vaan hreussittua tai varmaan kuukaudessa miten se kestää Ikan rääkkäystä. On näitä mualimon tähtii nähty ennenki Äijänsuolla. Myskinihän oli legenda jo tulessaan ja ainaki lähtiessään.

Edit: pari pahinta typoo loput jää värittämään juttuu

Boris
10.12.2002, 15:52
Cipollasta lienee nyt enemmän hyötyä Lukolle kuin aiemmin tällä kaudella. Cipolla ja Cisarhan ovat pelanneet yhden kauden lähes kokonaan yhdessä, ja nähtävästi ovat kavereita. Jason tasoittanee Cisarin kulttuurishokkia.

Onnistuneita ulkomaalais-Lukkoja ovat olleet ainakin Leksa Tambijevs, Eki Cipruss ja Dino Nedved.

Täysiä floppeja Jan Kaminsky, Tomas Kapusta ja Kamil Kastak.

Jonnekin sinne välimaastoon edellinen todellinen huippuhankinta Roman Oksjuta. Hyvä äijä, mutta koko ajan jäähyllä...

Roku
10.12.2002, 16:03
Viestin lähetti piikki

Mulla alkaa hiipiä mieleen kysymys mitä yhteistä on Sisarella ja Joulupukilla. No kumpikin saapuu pulkalla. Tää sairaan huono juttu tuli mieleen tietysti eilen ketjussa lueteltusta loukkaantumislistasta ja siitä miten jätkä varmaan vedetään pulkalla kentälle :D

Selvennykseksi: Cisar menetti viime kauden loukkaantumisen takia, mutta vammasta vaan liikkuu useita eri versioita: aivotärähdys, lonkkavamma, kyynärpäävamma ja nivusvamma. Kaikkia näitä hänellä ei siis ole ollut, vain yksi. Ja ilmeisesti ennen viime kautta hän on saanut pelata kutakuinkin terveenä, joten ei Lukko nyt sentään mitään karhunlangalla kokoonkursittua Frankensteinin hirviötä ole hankkinut.

Niinpä. Mites ne tuon toisen ketjun "Lukkonumerot" olivatkaan? Taitaa olla ensimmäinen pelaaja Lukossa numerolla 45.

Skoda
10.12.2002, 16:13
Lukko on onnistunut ulkomaisissa veskoissaan poikkeuksellisen hyvin, siellä osaamista on: Briza, Rousson, Draper, Racine olivat liigan eliittiä Lukossa. Nykyinen Hoover-kauppias Myshkin järjesti meille hiukan toisenlaisia hetkiä, mutta sattuuhan näitä.

Myös puolustajien joukossa on ollut erinomaisia kavereita: Measures, Ackeström, Belland, Stepanek, Nordmark. Huonoja hankintoja löytyy tosin enemmän näistäkin, mainittakoon nyt vaikka Thompson, Tjällden, Humeniuk, Olsson, Makarov.

Mutta hyökkääjärintamalla menestys on tosiaan ollut heikkoa. Luulisi tuurillakin jo joskus osuvan kohdalle. Eliittiä ovat olleet Nedved, Ciprus, Tambijevs, Korinek ja Kolnik. Tämä lista kertoo jo paljon, näistä yksikään ei olisi mahtunut pelivuosinaan kärkijoukkueiden kokoonpanoon.

Tässä poiminnat tehokkaimmista:

Tambijevs :
25 12+10=22 +5 (0,88)
53 26+23=49 +2 (0,92)

Korinek
48 15+27=42 +6 (0,88)

Nedved:
30 4+7=11 -8 (0,37)
54 28+18=46 +18 (0,85)
51 17+14=31 +8 (0,6)

Kolnik
25 10+10=20 +6 (0,8)

Cipruss
48 12+23=35 +5 (0,73)
54 9+26=35 -2 (0,65)

Leksa taitaa olla kaikkein aikojen paras ulkolaisvahvistuksemme. Kuvaavaa on että hänkin sai potkut. Täytyy todeta että pitkätukkatsekki Korinekin tehot näyttävät kadehdittavan hyviltä näin jälkikäteen vaikka mielikuvissa on löysä surffailija.

TheBlade
10.12.2002, 17:48
Ihmettelen todella mistä hitosta ne rahat on kaivettu?? Porkka, Eepi, Saarela, Cipolla, Hancock, Ulmer <- noista tulee jo melkein 90% budjetista.. :) leivälläkö niille lopuille maksetaan?

Jotain on Cisarissa pakko olla vialla kun kerran LUKKOON on tulossa.. mutta antakaa anteeksi jos olen väärässä..nämä viime aikaiset hankinnat vaan laittaa pelkoa puseron alle..

Skodan viestistä tuli mieleen että saisi se Racinekin parantua nostamaan Ilvestä.. on se ikävää kun suosikki pelaaja ei ole pääsyt maaliaan vartioimaan.. nivusten heikkous oli tiedossa jo Lukon aikoina mutta onneksi Racine pystyi Lukossa ehjään kauteen..

Anteeksi tuo off topic osuus..

Lakaisija
10.12.2002, 20:33
Kyllä huvitti tämän päivän Länsi-Suomen urheilu aukeama. Toisella sivulla Santala hehkuttaa Cisarista ja toisella jylisee kaupunginvaltuustolle halliremontin viivästymisestä, ihan aiheesta kylläkin.

Niin kuin joku tuossa sanoikin, niin on todellakin mukava pikku kaupunki meillä: Joku suuri juttu tapahtuu(tässä tapauksessa palloiluhallin palo) pitkästä aikaa ja pistää koko kaupungin urheilu asiat sekaisin. Juuri saatiin se kakkosdivaritasolle AIVAN liian hyvä futis kenttä valmiiksi ja piti siirtyä jäähalliremonttiin, niin eikös pikkupennut mee grillaamaan vaahtokarkkeja palloiluhalliin.

Totuushan on, että urheilun kannalta Rauma=Lukko ja pitäisi se vanha lato saada kuntoon(ei ole kuitenkaan sm-liigan huonoin halli). Raumalla kun ei voi penkkiurheilla sm-sarjatasolla muuta kuin jääkiekossa, koska en laske kaukalopalloa tai naisten superpesistä yhtä paljon mediaa ja yleisöa kiinnostaviksi asioiksi. Pesiskenttäkin pistettiin muuten uuteen uskoon ennen jäähallia.

Saa nähdä mitä slovakian poika tuumaa kun sille kerrotaan, että tämä äijänsuon lato on pitänyt pistää jo noin 10 vuotta kuntoon.

Boris
11.12.2002, 07:02
Omasta mielestäni Santala tekee noilla itkuillaan itsestään pellen ja syyllistyy todella pahaan muitten lajien aliarviointiin. Itselleni ei kyllä selviä, että mitä rempattavaa olisi niin paljon, että se menisi uuden talviharjoitteluhallin edelle? Kysykääs Feran likoilta että onko mukava tehdä juoksuharjoituksia Otan kentällä kun
pakkasta on 8 astetta tai tehdä heittoharjoituksia ahtaassa koulun liikuntasalissa. Lyömään ei tänä talvena pääsekään missään. Santalan mielestä vain kilpailukauden olosuhteilla on merkitystä. Ei tuolla tavalla ajatellen Rauman urheilu koskaan korkeammalle nousekaan.

Walton
11.12.2002, 10:06
Cisar pelaa tänään Hancockin ja Koiviston kanssa, eikä Kaipaisen niinkuin aiemmin oli puhetta. Tämä ketju muodostaa ns. kakkosketjun. Ykkösenä jatkaa Saarela-Ulmer-Torkki.

Waltz
11.12.2002, 13:38
Täysin samaa mieltä Boriksen kanssa. On turha tosiaan laskea vain kilpailukauden olosuhteita ja sen lisäksi on hölmöä ajatella vain edustusjoukkueiden fasiliteetteja. Totuus on se, että vaikka esimerkiksi raumalaiset jalkapallojoukkueet pelaavat vain kakkosdivisioonatasolla on Pallo-Iirot yksi suomen suurimmista ja tuottavimmista junioriorganisaatioista. Pesäpallo taitaa olla voimistelun jälkeen raumalaisten tyttöjen suosityuin harrastus. Ynnä muuta ynnä muuta. Lukko on Rauman ykkösjoukkue markkina-arvoltaan ja se pelaa Suomen julkisuusatvoltaan suosituinta (harrastajamäärässä toki jalkapallo menee ohi kirkkaasti) urheilusarjaa ylimmällä sarjatasolla, joten siinä mielessä Lukkoa pitää kohdella silkkikäsinein. Mutta pitäisi Santalankin silti vähän katsoa kotipihaa pidemmälle. Sitäpaitsi täysin uutta hallia kukaan ei varmaan halua. Käy niin kuin Santalan entisessä kotikaupungissa. Tai kuten Jokereille, Bluesille...

Ai niin, topic. Cicar paitsi väläyttelee tekee myös 2+0. Avausvaihdossa eka.

Skoda
11.12.2002, 14:14
Välkky tamperelainen näytti jo hiffanneen mistä tässä miehessä on kysymys:

"Marian Cisar - eikös se ole sitten Jeesuksen täti? Ehheheh ehheheh..."

Pisteet Jalmukselle. Toivotaan että pisteitä tulee myös tädille.

Kotkafani
11.12.2002, 22:08
Miten Cisar pelasi? Oliko vielä "matkaväsymystä"? Ei ainakaan tilastoihin ollut päässyt.

Walton
11.12.2002, 22:19
Viestin lähetti Kotkafani
Miten Cisar pelasi? Oliko vielä "matkaväsymystä"? Ei ainakaan tilastoihin ollut päässyt.
Mieheltä nähtiin muutama voimakas kiekon ylöstuonti ja pari laukausta. Taklauksiin olisi ollut muutaman kerran mahdollisuus, mutta ei liiemmin halua. Matkaväsymystä ei pahemmin tuntunut näkyvän. Ei isommin loistanut, muttei pettänytkään, aika odotettu esiintyminen.

hjalmar
11.12.2002, 22:55
Luettuani Jannen raportin Uudesta Raumasta, jossa han sanoo M Cisarin liikkuneen laiskasti, tulee mieleen Okskuja (?), josta UR myos meita muistutti.

Kun kovat meriitit omaava entinen NHL-pelaaja tulee Lukkoon, ei jostain syysta huvita pelata ja panna itseaan likoon.

Toivottavasti olen totaalisesti vaarassa, ja jo seuraava peli antaa positiivisemman kuvan tasta periaatteessa loistohankinnasta. Mutta kuten aikaisemmin kirjoittelin, niin kokemus osoittaa, etta monille ulkomaanelaville ottaa uskomattoman kauan ennen kuin pelit alkavat SM-liigassa natsata. Siina mielessa neljan pelin koesopimus tarjoaa aika pienen nayttomahdollisuuden.

Mutta, jos UR on oikeassa siina, etta laiskuus vaivaa, niin sitahan tautia ei paranna mikaan.

Kaikkihan me olemme mukavuudenhaluisia, mutta aina vaan on otettava itseaan niskasta kiinni ja mentava toihin (kouluun, opiskelemaan).

Mutta uskotaan, etta tama oli vasta eka naytto, viela on kolme jaljella, Lukko tarvitsisi nyt hanen taitojaan.

Hi Cisar, let's play ice-hockey, it should be a game you like!

Damien
11.12.2002, 23:11
Hehe siellä oli 2 tusinaa laiskoja lukkolaisia joten...

Pronger
12.12.2002, 15:19
Rantasen raportti on aika rankka kun vertaa muita mielipiteita.

Marian Cisar esiintyi ensi kertaa Raumalla. Yhden pelin perusteella ei saa tuomita. Mutta hakemallakaan en tästä näytöstä positiivista sanottavaa keksi. Slovakki vaikutti huonokuntoiselta ja laiskalta, eikä saanut yhtään mitään aikaan.

Yksien reenien ja yhden pelin perusteella aika kova tuomio, mielestani. Itse odotan sen 4 pelia ainakin ja tuomitsen sitten, jos tuomitsen. Joulutauko tulee sillai hyvaan aikaan, etta ainakin paasee treeneihin ja joukkueen meininkiin mukaan..

katsotaan nyt..

Roku
12.12.2002, 23:10
Taitaa muuten olla ensimmäinen kerta kun Uusi Rauma mainitaan MTV3:n tekstikanavalla. Nimittäin sivulla 228 oli maininta siitä että Janne Rantanen tyrmäsi Cisarin heti avauspelin perusteella. Samalla sivulla Rauli Urama toppuuttelee hätäisimpiä ja käskeen odottamaan neljän pelin testiajan loppuun ennen kuin tuomitaan.

Niinpä. Itsekin hiukan ihmettelin sitä että Janne teilasi Cisarin heti avauspelin perusteella. Yleensä Janne on näissä ollut maltillisempi, ja ei ainakaan minulle tullut mieleenkään että Cisar voisi olla uusi Oksjuta.

Pikemminkin kannattaa muistella sitä, kun Leonids Tambijevs tuli Lukkoon. Silloin naurettiin että mikä ihme epeli sieltä Tanskasta tulee, ja ensimmäiset pelit näyttivät siltä että koiranleukojen heti alussa antama lempinimi "Tampio" on enemmän kuin paikallaan. Mutta kun hanat aukesivat, niin sitten ne aukesivatkin kunnolla.

Samaa odotan Cisarilta, ja mikä jottei myös koko joukkueelta...

Hearsay
12.12.2002, 23:23
Minua eivät paljon hetkauta 40 kg painavan jalkapallomiehen puheet, kun lajina on jääkiekko.

Olen kyllä joskus arvostanut Jannen juttuja (on sentään oikea, opiskellut toimittaja!), mutta häneenkin on näköjään iskemässä vanhemmiten Tanhuanpään kaikkivaltiuden syndrooma...

Jos Cisar tekee maaleja, hyvä juttu. Vähintään yhtä tärkeä juttu tässä try-outissa on se, että JOUKKUE huomaa, että JOHTO yrittää tehdä jotain. Kun samat naamat pyörivät pukukopissa, eikä voittoja tule, puseroon hiipii epäilys: "voiko tämä porukka voittaa?" Kun sekaan laitetaan yksikin uusi naama, se on suuri muutos. Ja vielä parempi, kun kysymyksessä on KOVA nimi.

Lakaisija
12.12.2002, 23:30
Kattokaapa samalla sivua 225: "JYP väkevin vieraissa". Viimeinen lause:"Tilaston heikoin sikermä on Rauman Lukko, joka on voittanut vieraskaukalossa tällä kaudella vain kerran, marraskuussa turussa".

Hohhoijaa! Lukko on voittanut 2 kertaa(toisen jatkoajalla). Eikä kertaakaan TURUSSA, jossa pelasi tasapelin. Mikäköhän on mtv3:n tietolähde? Anuko?

domy
13.12.2002, 11:11
Viestin lähetti Boris
Omasta mielestäni Santala tekee noilla itkuillaan itsestään pellen ja syyllistyy todella pahaan muitten lajien aliarviointiin. Itselleni ei kyllä selviä, että mitä rempattavaa olisi niin paljon, että se menisi uuden talviharjoitteluhallin edelle? Kysykääs Feran likoilta että onko mukava tehdä juoksuharjoituksia Otan kentällä kun
pakkasta on 8 astetta tai tehdä heittoharjoituksia ahtaassa koulun liikuntasalissa. Lyömään ei tänä talvena pääsekään missään. Santalan mielestä vain kilpailukauden olosuhteilla on merkitystä. Ei tuolla tavalla ajatellen Rauman urheilu koskaan korkeammalle nousekaan.

Siis hetkinen. Santalahan on tulosvastuullisen kiekko-organisaation toimitusjohtaja, ja tottakai hänen on pidettävä omiensa puolia. Ei kai nyt Santalan tehtävä sentään ole ryhtyä raumalaisen urheilun hyväntahdonlähettilääksi. Kyllä näitä henkilöitä löytyy ihan riittävästi muilta tahoilta.

Kuinkakohan moni yritysjohtaja on todella valmis myönnytyksiin periaatteella "kaverille kans", jos se heikentää oman liiketoiminnan mahdollisuuksia. Esimerkkejä voisi keksiä alalta kuin alalta, mutta pohditaanpa vaikkapa Hjalliksen ajatusmaailmaa hänen hakiessa halliaan varten sitä vähäistä julkista rahoitusta, jonka tuli hakeneeksi. Pohtiko Hjallis kenties Roihuvuoren Roihun naispesäpallojoukkueen kurjuutta rahaa hakiessaan? Tyttörukat kun joutuivat vuoden ympäri pelaamaan ja harjoittelemaan Roihuvuoren kurakentällä. Enpä tiedä, mutta veikkaisin, että eipä tainnut. Ja miksi olisi pitänyt?

Tokihan Raumalle on talviharjoitteluhalli saatava, mutta jäähallin parannustarve on vähintään yhtä ehdoton. Ja Santalan tehtävä on asettua luonnollisesti jäähallirempan puolelle. Ei se hänestä pelleä tee. Päinvastoin.

Skoda
13.12.2002, 12:31
Viestin lähetti Hearsay
Minua eivät paljon hetkauta 40 kg painavan jalkapallomiehen puheet, kun lajina on jääkiekko.

Olen kyllä joskus arvostanut Jannen juttuja (on sentään oikea, opiskellut toimittaja!), mutta häneenkin on näköjään iskemässä vanhemmiten Tanhuanpään kaikkivaltiuden syndrooma...

Ei kai jalkapallotietämys automaattisesti estä henkilöä ymmärtämästä jotain myös jääkiekosta? Aika monet urheiluihmiset seuraavat useampaa kuin yhtä lajia, mikä on pelkästään positiivista. Saa hiukan perspektiiviä itse kuhunkin touhuun.

Kyllähän Janne on kovan luokan urheilutoimittaja vaikka pienessä kaupungissa ja pienessä lehdissä onkin. Hänellä olisi ottajia muuallakin. Ohareita hän tekee sittenkin todella harvoin ja tuotokset ovat poikkeuksetta laadukkaita. Itse kaipaan jopa enemmän niihin hänen omaa mielipidettään. Nyt se saatiin Cisarista ja hyvä niin. Katsotaan onko Janne oikeassa. Pelkät ympäripyöreät litaniat eivät innosta, kun niitä on kaikki lehdet täynnä.

Kiitokset vaan Uuden Rauman Lankin takaa -palstasta. Ilman sitä ulkopaikkakuntalaisilla ei olisi mahdollisuutta joukkueen kuulumisten seuraamiseen. Hieno palvelu kaikenkaikkiaan!

Waltz
13.12.2002, 14:44
"Tokihan Raumalle on talviharjoitteluhalli saatava, mutta jäähallin parannustarve on vähintään yhtä ehdoton."

Saahan Santala toki laukoa mitä haluaa ja pitää johtamansa tuottoon pyrkivän organisaation puolia, mutta tuo yllä oleva lause on kyllä suurinta roskaa, mitä olen aikoihin kuullut. Vaarallista sanoa tällaista jääkiekkopalstalla, mutta miettikääpä nyt ihan tosissaan.

Hearsay
13.12.2002, 18:01
Viestin lähetti Skoda
Ei kai jalkapallotietämys automaattisesti estä henkilöä ymmärtämästä jotain myös jääkiekosta? Aika monet urheiluihmiset seuraavat useampaa kuin yhtä lajia, mikä on pelkästään positiivista. Saa hiukan perspektiiviä itse kuhunkin touhuun.

Kyllähän Janne on kovan luokan urheilutoimittaja vaikka pienessä kaupungissa ja pienessä lehdissä onkin. Hänellä olisi ottajia muuallakin. Ohareita hän tekee sittenkin todella harvoin ja tuotokset ovat poikkeuksetta laadukkaita. Itse kaipaan jopa enemmän niihin hänen omaa mielipidettään. Nyt se saatiin Cisarista ja hyvä niin. Katsotaan onko Janne oikeassa. Pelkät ympäripyöreät litaniat eivät innosta, kun niitä on kaikki lehdet täynnä.

Kiitokset vaan Uuden Rauman Lankin takaa -palstasta. Ilman sitä ulkopaikkakuntalaisilla ei olisi mahdollisuutta joukkueen kuulumisten seuraamiseen. Hieno palvelu kaikenkaikkiaan!

Minusta tuntuu oudolta, että kun uusi "paperilla kova" pelaaja tulee Lukkoon ja fanien hiipuva innostus saadaan kohoamaan, Jannen kaltainen mediavaikuttaja ensin kaivelee miehen taustoja tyyliin "jotain on pakko olla vialla" ja sitten haukkuu laiskaksi ja huonokuntoiseksi.
Minun käsittääkseni Janne on henkeen ja vereen Lukon mies (todisteena siitä LOISTAVA Lankin takaa-palsta). En tosiaan ymmärrä miksi hän torpedoi näin tylysti Lukon pyrkimyksen joukkueen maalinteko-ongelman ratkaisuun.

Olisiko kyseessä joku etninen ennakkoluulo slovakkeja vastaan:

clip---

Slovakki vaikutti huonokuntoiselta ja laiskalta, eikä saanut yhtään mitään aikaan.

clip---

Damien
13.12.2002, 18:05
Joo kyllä sai alunperinkin jutusta sen käsityksen että pois vaan, heti alettii etsimään vikoja yms yms, joku toinen olis voinut mainita että mies oli muunmuassa junnukisoissa parhaita pelaajia ikäluokassaan ja pelannut hyvin nhl:ssä mutta tämäpä alkaa vertailemaan heti ekana Roman Oksjuttaan joka nyt sentään oli/on aina ollut hieman erityyppinen pelaaja.

Il Tempo Gigante
15.12.2002, 23:33
Asia ei tietystikään minulle mitenkään kuulu, mutta saanen mainita, että Marian Cisarilla on erittäin hyvät kädet, niinkuin on tapana jääkiekkopiireissä sanoa.

Kahden ottelunsa aikana olen havainnut muutaman tosi hyvän harhautuksen, joihin ei vastustajalla ei ole ollut mitään sanomista.

Maalitili odottaa edelleen avautumistaan, mutta eiköhän tuo vielä hoitune joulukuun kahdessa jäljellä olevassa pelissä ?

Perusraumalaiseen tapaan on myön tietysti haettava negatiivisia havaintoja. Näitä ovat mielestäni selvästi silmään havaittava pelituntuman puute ja pelitemmon lasku ottelun edetessä. (kunto ?)

Vähän treeniä, niin kyllä se siitä lähtee... Kyllä slovakki Cipollan korvaa. Kunhan asenteensa vaan on samaa luokkaa kuin saksanmaalle passitetun "ykköshankinnan".

Saanen tässä yhteydessä myös tuoda julki epäilyni Ika Lehkosen kykyjenetsintä(scouttaus)taidoista...

Jaaha...

Skoda
15.12.2002, 23:46
Ennen kauden alkua sinikeltaisiin huhuttu Shayne Toporowski ei ole Saksassa vakuuttanut. En tiedä olisiko onnistunut Lukossa. Vaikea näkemättä arvioida kannattaisiko mies siis nykyisestä seurastaan kalastaa Raumalle ja pitää Saksan vaihtosuhdanne näin kurissa, vai huokaista syvään kun ei äijää otettu.

Tässä vaiheessa siirtäisin katseeni puolustuspään erikoismieheen. Näin on varmasti jo tehtykin.

Boris
16.12.2002, 08:23
Viestin lähetti Waltz
"Tokihan Raumalle on talviharjoitteluhalli saatava, mutta jäähallin parannustarve on vähintään yhtä ehdoton."

Saahan Santala toki laukoa mitä haluaa ja pitää johtamansa tuottoon pyrkivän organisaation puolia, mutta tuo yllä oleva lause on kyllä suurinta roskaa, mitä olen aikoihin kuullut. Vaarallista sanoa tällaista jääkiekkopalstalla, mutta miettikääpä nyt ihan tosissaan.

Juu. Enempää en voisi samaa mieltä olla. Toisaalta, Santala kavoi omaa kuoppaansa lausunnoillaan - talviharjoitteluhallin käyttäjät kun taitavat olla aika pitkälti myös niitä Lukon liigapelin katsojia! Ei varmasti ainakaan katsojalukuja nostanut noilla kommenteillaan. No, kaikki on kuitenkin saamassa oman loogisen järjestyksensä, liigahallin remontti taisi olla jossain sijalla viisi kaupungin rakennuskohteiden listalla.

Kiekkomiehet tuulettelivat talviharjoitteluhallin roviolla, mutta oman hallin remppa siirtyi samalla todennäköisesti kahdella vuodella. Millä ei kyllä ole mitään merkitystä.

Roku
16.12.2002, 16:22
Viestin lähetti Boris
Kiekkomiehet tuulettelivat talviharjoitteluhallin roviolla, mutta oman hallin remppa siirtyi samalla todennäköisesti kahdella vuodella. Millä ei kyllä ole mitään merkitystä.

Pitääkö tämä paikkansa? Ketkä kiekkomiehet siellä ilakoivat?

Jos ja kun niin on tapahtunut, niin voi sitä järjen köyhyyttä. Ei voi muuta sanoa.

Siitä olen tietenkin samaa mieltä, että kun Raumalla on tähänkin saakka pelattu tässä jäähallissa, niin kai siinä seuraavat parikin kautta menevät. Ei nuo olosuhteet kaikilla muillakaan liigapaikkakunnilla niin mainiot ole, esim. Jyväskylän ja Lappeenrannan hallit käsittääkseni ovat aika lailla samaa tasoa Rauman hallin kanssa. Ja Oulun halli taitaa olla vielä paljon kylmempi kuin Rauman Äijänsuo. Näin siis kuulopuheiden perusteella, en ole koskaan kolmessa em. hallissa käynyt.

Pronger
16.12.2002, 18:25
Boris tarkoittanee varmasti sita, etta Lukon pojat leikittelivat etta Tulipalo "sytytti" lukon taistelemaan voiton samana iltana. Ei varmasti kukaan tilanteen kasittava taysjarkinen tuulettele moisella vahingolla. Santala mokaili lausunnoillaan, vaikka tosiaan edustaakin Lukkoa pelkastaan.. Rauma on anyway niin pieni paikkakunta, etta omaan pesaan tulee helposti paskannettua.

Roku: tietaakseni Ouluun ja Jyvaskylaan on suunitteilla upouudet hallit..

Itse paasen katsomaan 27.12 ensimmaisen matsini livena talla kaudella ja odotan etta Cisar nayttaisi siella jo paasseensa mukaan jengiin.. Cipollan lahto taitaa jo kertoa, etta tulopuolella olisi viela tilaa ja Toporowski olisi vielakin mieluinen hankinta ainakin minulle, vaikka tama nykyinen jaahylinja ei oikein suosi voimahyokkaajia. Jos sinne pleijareihin paastaan niin siella Tokenkin merkitys kasvaa entisestaan..

Roku
16.12.2002, 18:50
Tajusin kyllä Boriksen kirjoituksesta tietysti ettei siellä kukaan mitään sotatanssia raunioilla hyppinyt, mutta ajattelin että josko joku Lukon johtajista olisi jotain harkitsematonta jossain lohkaissut.

Vehasen Pete ainakin tuolloin kertoi voittopelin jälkeen että hallin palo sytytti porukan taisteluun, kun nyt tarkkaan muistelen. Peten lauseen kyllä käsittää niin että Lukko nappasi voiton SaiPasta lohduksi hallinsa menettäneille urheilijoille, ikäänkuin kannustuksena heille. Itse en ainakaan sitä minään ilkeilynä käsittänyt.

Boris
16.12.2002, 20:02
No kyllä siellä ilmeisesti oli aika vahingoniloinen meininki joillakuilla ollut. Nakkeja olisivat ainakin halunneet mennä grillailemaan. Kyllähän samansuuntaisia kommentteja on ollut luettavissa yleisönosastoiltakin. Vielä viikonloppuna yksi porilainen tuli kyselemään, että onko tosiaan totta että Lukon miehet olivat suurin piirtein tuulettaneet nuotiota katsellessa (näillä sanoilla). Täytyy kyllä todeta, että tuo kommenttini perustui kuulopuheisiin...

TheBlade
16.12.2002, 20:41
Viestin lähetti Roku
Siitä olen tietenkin samaa mieltä, että kun Raumalla on tähänkin saakka pelattu tässä jäähallissa, niin kai siinä seuraavat parikin kautta menevät. Ei nuo olosuhteet kaikilla muillakaan liigapaikkakunnilla niin mainiot ole, esim. Jyväskylän ja Lappeenrannan hallit käsittääkseni ovat aika lailla samaa tasoa Rauman hallin kanssa. Ja Oulun halli taitaa olla vielä paljon kylmempi kuin Rauman Äijänsuo. Näin siis kuulopuheiden perusteella, en ole koskaan kolmessa em. hallissa käynyt.

Rauman jäähallissa ei todellakaan ole kylmä..en ymmärrä niitä jotka sitä välillä vaittävät.. tai tiedä sitten onko se istumakatsomojen ankeutta mutta kyllä seisomakatsomossa ainakin hiki virtaa ja vaatteita on vähennettävä vaikka ei mittän tekisikään.. ja vielä kun makkaran myyjät savustavat niin että päätä särkee ja vaatteet haisee makkaralle.. Oulussa on paljon vilpoisempaa ja samoin Porissa.. ja kyllähän Raumalla tuolla nykyisellä Äijänsuolla pärjätään, mutta jo yleisen viihtyvyydenkin takia olisi hienoa saada lisätilaa..

Anteeksi tämä off-topic viesti..

Toimitus
28.12.2002, 23:47
Marian Cisar jatkaa Lukossa kauden loppuun saakka. Uutinen aiheesta täällä. (www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=1669)