View Full Version : Hattrick
Ei jääkiekkoaihetta, mutta kuitenkin urheilua....
Vastaavaa jääkiekkopeliä odotellessa:
www.hattrick.org
Liity netissä pelattavaan reaaliaikaiseen futismanageripeliin. Saat joukkueen, osta ja myy pelaajia, laajenna stadionia, hanki sponsoreita, miellytä fan clubia, Nouse Veikkausliigaan ja voita Suomen Cup, hanki pelaajasi maajoukkueeseen, vai oletko itse maajoukkuevalmentaja ainesta ->sekin on mahdollista
Maailmanlaajuisesti yli 60 000 käyttäjää (Suomessa jo yli 850). Sarjapelit lauantaisin, kausi kestää 3 kk, ei vaadi jatkuvaa "huolenpitoa", vaan satunnainen riittää... (jos vain maltat)
Ja kaikki tämä ILMAISEKSI!!!!
VAROITUS: Aiheuttaa vakavaa riippuvuutta...
www.hattrick.org
Hattrickia tulee pelattu tosi aktiivisesti eli olen online useita tunteja viikossa ja katson lähes kaikki matsit "livena". Tällä hetkellä tavoittena on nousu nelosesta kolmoseen, karsintapaikka on yhden pisteen päässä mutta suoraan nousuun tarvitaan kolme voittoa kolmesta matsista ja paljon maaleja.
Muutamia screenshotteja Hattrickista:
Veikkausliiga (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht1.jpg), FC Troopersin tämän kauden matsit (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht2.jpg), matsi (Cup tappio Veikkausliigan joukkuelle) (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht3.jpg), pelaaja (kuvat ja numerot on käytössä vain HT supportereilla) (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht4.jpg), pelipaikat ja -ohjeet (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht5.jpg), tiimini taloustilanne (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht6.jpg), sää (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht7.jpg) ja siirtolista (http://pitbat.letku.net/hattrick/ht8.jpg).
Täällä on pelattu myös tätä peliä kohta 2 viikkoa.
Esitän PitBatille kysymyksen että auttaako se supporter juttu
pelituloksiinkin vai mihinkä? Tuskin se jää pelkästään siihen että saa kuvat ja saa numeroida pelaajat.
Jos jollain on hyviä vinkkejä miten menestyä niin mielelläni kuuntelisin. :)
Viestin lähetti Hamraan
Täällä on pelattu myös tätä peliä kohta 2 viikkoa.
Esitän PitBatille kysymyksen että auttaako se supporter juttu
pelituloksiinkin vai mihinkä? Tuskin se jää pelkästään siihen että saa kuvat ja saa numeroida pelaajat.
Jos jollain on hyviä vinkkejä miten menestyä niin mielelläni kuuntelisin. :)
Supporterit eivät saa mitään etua peleissä tai talousasioissa. Supportereilla on lähinnä käytössä erilaisia statseja: rikkain seura, isoin katsomo, ym. Paras bonus mun mielestä ovat bookmarkit koska niiden avulla voi kasata listan myynnissä olevista pelaajista.
Hyviä HT vinkkisivuja:
http://www.databased.at/hattrick/
http://hem.passagen.se/hammervald/abc_of_tactics/abc_of_tactics_index.htm
http://www.lokesoftware.dk/osr/hattrick/ham/index.cfm
Rekisteröidyin tuonne n. kaksi tuntia sitten, enkä ole vieläkään saanut salasanaani sähköpostiin. Kuinkahan kauan tuossa täytyy odotella?
Viestin lähetti Zdenek
Rekisteröidyin tuonne n. kaksi tuntia sitten, enkä ole vieläkään saanut salasanaani sähköpostiin. Kuinkahan kauan tuossa täytyy odotella?
Mä rekisteröidyin 2 päivää sitten. Ei oo näkyny postia. Ymmärsin että sieltä tulee sitten salasanaa lotaan kun on tarjolla joku sopiva sarja mihin uus joukkue voidaan laittaa.
"Käsittely" kestää 4 päivää. Kun saat joukkueen, saat myös salasanasi. Viikonloppu saattaa hidastaa salasanan saantia, mutta 4 päivää on fakta.
Kaikkien henk. koht tietojesi (nimi, s-posti, jne...) pitää olla oikein ja joukkueen pitää olla suomesta. muuten ylläpito ei anna tiimiä. Syy tähän on se, että ruotsissa, jossa peli on Järjettömän suosittu on niin pitkät jonot, että svedut yrittävät saada joukkueita itselleen ns. pikkumaista. Suomessa ei tätä ongelmaa ole, vaan joukkueita on yli 2000 ja käyttäjiä tällä hetekllä vähän yli 900 eli tilaa on.
Tervetuloa.
Jos ette vieläkään ole saaneet salasanojanne, lähettäkää www.hattrick.org sivuilta ilmoitus gamemastereille (ja niistä sille suomelle). Hän on luvannut tarkistaa onko ollut jotain virheitä...
Mites toi nyt sitten käytännössä toimii, sain salasanani jo. Eli mitä nyt pitäisi tehdä, kannattaako alkuun koittaa hankkia pelaajia vai mennäänkö alkuperäsillä ja miten toi treenihomma toimii. joukkueella on rahaa 300 000 € alussa ja stadionille mahtuu 7 000 jotka lienee samat kaikilla aloittelijoilla.
Voisko joku pidempään pelannut valaista joko tässäketjussa tai yksityisviestinä.
Nytpä pääsi käymään niinkin kummallisesti, että minäkin kiireistä huolimatta erehdyin tuonne rekisteröitymään ja eilisellä jo joukkueenkin sain. Vinkkejä saa täysin verovapaasti siis lähettää minullekin, jotta jonain sumuisena päivänä voisi vitosdivarille vilkutella hyvästiksi...
Vieläkö joku jatkoaikalainen uskaltaa ketjussa jo ilmoittautuneiden lisäksi tunnustaa olevansa vaarassa ennemmin tai myöhemmin kokea tappion joukkueelleni?
Edit: painovirhe
Ei kannata innostua liikaa alussa tuhlailemaan. Ensiksi kannattaa opetella pelaajien sijoittelu ja taidot (lukekaa rules huolella) että ymmärtää siirtomarkkinoistakin jotain. Sitten ostaa pari vahvennusta joukkueeseen. Stadionia kannattaa kanssa laajentaa hieman. Pitää kuitenkin muistaa että stadionityön aloittaminen maksaa 30000 varsinaisen työmaksun lisäksi. Eli kannattaa rakentaa kaikki kerralla.
JA MUISTAKAA!!! Isoveli valvoo. Huijauksesta (eli esim kahden joukkueen pitämisestä) tulee lapikasta persuksiin. Ja IP-osoitteet ovat oikein tehokkaita valvontaan. Koneesi kertoo valvojille mistä pelaat. ELI ÄLÄ HUIJAA. TULEE VAIN PAHA MIELI.
Ps. Valvojien lisäksi pelimaailmassa on satoja henkilöitä, jotka tekevät pelaamisen ohella "cheater-huntingia". Eli käry käy jos huijaa...
Jos itse olisin taas alussa niin ekaks menisi valmentaja vaihtoon (jos nykyinen on huonompi kun solid) mutta se homma on kunnon rulettia. Pitäisi antaa valmentajille potkuja niin kauan kunnes löytyy: A solid coach... Jokaisen valmentajan vaihto maksaa 10000 euroa ja siinä voi helposti mennä 200-300k tai sitten täyspotti tulee ekalla yrityksellä. Solid valmentaja on paras mitä pelissä on ja sillä pärjää koko loppupelin (vaikka vuosia).
Toinen tärkeä juttu on stadioni koska alussa se on aivan liian pieni. Katsomon koko saisi olla supporterit*25 eli tee 7000-8000 uutta paikkaa niin niillä pärjää ainakin yhden kauden (3kk). Katsomossa saisi olla 63% terraces, 25% basic seating, 10% seats under root ja 2% seats in VIP-boxes.
Paras taktiikka on yleensä 3-5-2 koska silloin on vahva keskikenttä.
Paras vinkkisivu: http://www.databased.at/hattrick/index.asp
tonttu83
12.11.2002, 11:19
Tulipa mullekkin tuo joukkue. Viitosdivarissa ollaan, kuusi pistettä ja lohkon toiseksi viimeinen, kaksi peliä jäljellä. Missä divarissa te muut uudet pelaajat olette? Itse olen divarissa V.6.
Plaah ei sitten voida pelata broidinkans samalta koneelta :)?
Sitten vielä onnistuin eilen leikkimään harkimoa ja nyt sitten onkin jo pankkitili 2m pakkasella :) miten muuten saa vaihdettua taktiikan ja hankittua sponsoreita
Ei kannata palkata 24 assistant coachia ja 4 goalkeeping coachia, sillä pojat olivat pistäneet tappelun pystyyn keskenään. Tuloksena joukkueen mieliala on Furious.
:)
Viestin lähetti Hamraan
Ei kannata palkata 24 assistant coachia ja 4 goalkeeping coachia, sillä pojat olivat pistäneet tappelun pystyyn keskenään. Tuloksena joukkueen mieliala on Furious.
:)
10 coachia on maksimi (assistant+goalkeeping) ja jos niitä on enemmän niin tulee tappelua. Myös muissa apulaisissa 10 on yläraja. Jos tilin saldo menee alle -500k:n niin tulee konkurssi...
Viestin lähetti Pitbat
10 coachia on maksimi (assistant+goalkeeping) ja jos niitä on enemmän niin tulee tappelua. Myös muissa apulaisissa 10 on yläraja. Jos tilin saldo menee alle -500k:n niin tulee konkurssi...
siis muita apulaisia kannattaa olla yhteensä 10 vai maksimissaan 10 kutakin? Olihan tuo mun systeemi vähän hölmö, kun jokaisella pelaajalla oli oma assistant coach ja maalivahteja kohden oli 2 valmentajaa :)
Viestin lähetti Hamraan
siis muita apulaisia kannattaa olla yhteensä 10 vai maksimissaan 10 kutakin? Olihan tuo mun systeemi vähän hölmö, kun jokaisella pelaajalla oli oma assistant coach ja maalivahteja kohden oli 2 valmentajaa :)
Jokaista voi olla max 10. Econimistit ovat aika turhia.
Damien: mun mielestä voi pelata 2 tai enemmän samalta koneelta kunhan ette tee kauppoja keskenään.
funds: 300 000 Euro (-1 805 994) Euro
Total expenses 2 107 000
Expected income/loss -2 105 994
miten sen tiimin saa sitten konkkaa ja mitä sitten tapahtuu jatkan puhtaalta pöydältä :)?
ensimmäisessä harjotusottelussa tulikin kivasti 1-5 pataan. ja oli itselläkin kauhee tappelu pääl kun oli koutseja liikaa, sihteeri ilmoittelikin tänään että oli tullut tappelu
Viestin lähetti Damien
funds: 300 000 Euro (-1 805 994) Euro
Total expenses 2 107 000
Expected income/loss -2 105 994
miten sen tiimin saa sitten konkkaa ja mitä sitten tapahtuu jatkan puhtaalta pöydältä :)?
Lauantaisin taloustilanne päivittyy ja silloin sinulle tulee ilmoitus, että voit 4 tai 5 kertaa loggautua sisään (viikon aikana muistakseni) ja korjata saldoa. Jos et onnistu niin tunnukset poistetaan. Sen jälkeen saat laittaa uuden hakemuksen ja aloittaa alusta (eri tiimillä). Minunkin eka yritys ht:ssä päättyi konkurssiin kun alussa tuloja on vähän ja menoja paljon.
Perjantaisin eli huomenna päivittyy pelaajien tiedot. Form ja/tai taidot mahdollisesti nousevat tai laskevat.
Footless
14.11.2002, 20:14
Joo, nyt ollaan mukana divarissa V.31; viimesenä, ilman pisteitä. Tosin pelasin harkkamatsin sarjakärkeä vastaan ja pesin sen puhtaasti 0-3. Ihan hyvin.
Meni melkein kaikki rahat kun ostin ruotsalaiskärjen. Scoring oli solid ja staminakin ihan ok. Ja vasta 18-vuotias, siitä tulee vielä tähti.
Kävi hirveä pulla, tokalla yrittämällä sain solid coachin. Siitä on hyvä jatkaa, ens kaudella nousen.
Miklu the Hurricane
17.11.2002, 12:17
Mukana ollaan sarjassa v.42. Kaikki on uutta ja ihmeellistä, joten hyvät neuvot ovat kullan kalliita. Palkkasin itselleni maalivahtivalmentajan. Hoitaako kaveri hommansa itse vai saako sen valmentamaan jotan tiettyä pelaajaa jostain? Peli ilmeisesti alkoi kesken kauden niin, että kaudesta oli kaksi matsia jäljellä. Kaikki samassa liigassa olevat joukkueet ilmeisesti aloittavat pelin alusta samaan aikaan? Vähän hullulta vain vaikutti, kun kesken sarjan hyppää joukkueen remmiin.
Eka matsista tuli 5-1 kotivoitto, joten meni se huomattavasti paremmin kuin odotin. Vois ottaa parit ystävyysottelut, että pääsis paremmin peliin mukaan aluksi. Laittakaan siis haastetta joukkueelle 74239.
Snakster
17.11.2002, 14:04
Snakster ottaa haasteita vastaan: 21778
Osaako joku kertoa, että mistä sitä muodostelmaa vaihdetaan.
Miklu the Hurricane
17.11.2002, 14:40
Muodostelmaa vaihdetaan match->orders->vaihtamalla jonkun pelaajan tila normalista extraksi. 3-4-3 irtoaa siis esim. vaihtamalla puolustajan tila extra forwardiksi.
Sisäliitin
17.11.2002, 21:28
Mistä saan sponsoreita? Kaikki ottamaan matsia FC Sukkaa vastaan: 74169...Pelaajasi saavat ainakin harjoitella maalintekoa...
Vituttaako kun joukkueesi ottaa jatkuvasti turpaan, eikä saa yhtään maalia aikaan? Tekisikö mieli kunnon maalijuhliin? Ei hätää! Ratkaisu ongelmaan on löytynyt, sillä FC Vaihtopenkki on mukana liigassa, ja pelaa IV.60 sarjassa.
Pistä sormet rohkeasti näppäimistölle, ja kirjoita 75925, niin otamme yhteyttä. Maalijuhlat toimitetaan perille keskiviikko-iltana. Ei takuita. Ja kaiken lisäksi tämä kaikki on vieläpä ilmaista!
Haasteita tulemaan nrolla 74318. Pesä-Veikot pelaavat vitosdivaria V.52. Juuri sain joukkueen ja nyt pitäisi pikkuhiljaa opetella noita alkeita. Solid coach löytyi, mutta rahaakin paloi ihan pirusti. Noh, jospa se kannatti.
Pistäkää haasteita tulemaan. Joukueen numero: 74517
Saa haastaa, uusi taktiikka, joten voittotilin avaamista haetaan.
74207
Joo sain uuden joukkueen valmennettavaksi ja joukkue on lohkossaan ykkösenä, nouseeko kaikki viivanpäällä olevat?
Tein pari pelaajahankintaakin ja joukkueeseen liittyi
David Ramwald:
Stamina: excellent Keeper: disastrous
Playmaking: poor Passing: excellent
Winger: weak Defending: wretched
Scoring: poor Set Pieces: inadequate
ja hyökkääjä Torsti Eerikäinen
Stamina: excellent Keeper: wretched
Playmaking: weak Passing: disastrous
Winger: inadequate Defending: poor
Scoring: solid Set Pieces: weak
turpaan tuli ensimmäisestä matsista jotain ulkomaista seuraa vastaan 3-2
Joukkueeni FC Rastaspiirakka otti sitten 3-2-avausvoittonsa harkkapelissä Snaksterin joukkuetta vastaan! YES!
Kyllä mä vielä nousen!
PS. olen tyMHä, miten hankitaan pelaajia?
Ensimmäinen voitto tuli. Vieraissa 0-5. Yllätyin positiivisesti. Tästä on nyt hyvä jatkaa.
Miklu the Hurricane
20.11.2002, 20:33
Ekasta liigamatsista viime lauantaina 5-1 kotivoitto, mutta nyt tuli haastematsissa turpiin 2-1 vieraissa Venäjän voimaa vastaan.
Pikku kämmi sattu, kun vasen laita vuoti kun seula. Virheistä opitaan...
Viestin lähetti Durable
Ensimmäinen voitto tuli. Vieraissa 0-5. Yllätyin positiivisesti. Tästä on nyt hyvä jatkaa.
Muah.. annas mä arvaan.. pistit Karhuvuorta turpiin että roiskahti..
Kerrankin mulla oli pallo enemmän hallussa edes ekalla puoliajalla 53% ja tilanne oli 0-0, toisella puoliajalla sitten rupesi meidän päässä soimaan, 0-5. No onneksi oli meidän kakkosmiehistö kentällä. Kyllä minä vielä joskus voitan..
Ei taida missään olla mahdollisuutta määrätä ottelunaikaisia vaihtoja, taktiikanmuutoksia tai painostuksia? Sillon joskus oli samantyylinen manageripeli jossa oli nuokin määrättävissä, siinä sai myös valita maan ja oikean joukkueen jota manageroi, ei siinä tietty oikeita pelaajia ole mutta joukkueet oli oikeat, sitten se muuttui maksulliseksi.
Snakster
20.11.2002, 22:13
Viestin lähetti ZD
Joukkueeni FC Rastaspiirakka otti sitten 3-2-avausvoittonsa harkkapelissä Snaksterin joukkuetta vastaan! YES!
Kyllä mä vielä nousen!
PS. olen tyMHä, miten hankitaan pelaajia?
Nooh, kato pelasin kakkosmiehityksellä ja paketti hajos toisella jaksolla pahasti. Lisäksi teloit yhden ukkelin multa sairastuvalle. Mutta tästä se lähtee.
Tuli nokkiin 1 - 7 Thaimaalaiselta jengiltä vaikka melkeinkaikki taidot olivat passable.
Mitkä taidot ovat tärkeitä valmentajalle?
(ja missä se lukee...)
Tärkeintä on se (raaka) taidon kuvaus alussa eli esim Passable coach -> on jo aika hyvä. Solid on paras coachille. Sitten johtajataidot ja lopuksi experience joka kasvaakin koko ajan (hitaaaaasti). Viimeiseksi merkitsee se, pitääkö coachisi hyökkäävästä vai puolustavasta pelityylistä (->antaa ylimääräisen boostin jos pelaat hänen suosimalla tyylillä). Iällä ei ole väliä. 70v coach on yhtä hyvä kuin 38, poislukien experince...
Lisää Coacheista löytyy about hattrick/rules -osiosta.
PS. Ja muistakaa kertoa kavereille kanssa... Suomalaisten käyttäjien määrä on räjähtänyt kasvuun. Ei suljeta vuolasta virtaa, vaan toivotetaan kaikki mukaan!
Nyt löytyi tälläinen tyyppi:
36 V
Passable coach
Formidable experience
Passable leadership
Pleasent guy, calm and honest.
Eli tämä taitaa riittää???
Footless
23.11.2002, 23:07
Vikalla kierroksella selvä 4-0 voitto. Hienoa. Kertaakaan en hävinnyt kun olin itse ruorissa, eli neljä peliä. Ainut tasuri tuli friendlyssä ranskalaista kolmosdivari-jengiä vastaan. Tästä on hyvä jatkaa.
Koskas sitten seuraava kausi alkaa? Että pääsen nousemaan...
Niin ja haasteita voi heittää numeroon: 74149
Kausi päättyi erittäin hyvin.
Pelaan nelosdivarissa, ja kauden viimeinen peli edessä. Joukkueeni on voitettava ottelu vähintään kahdella maalilla, että en joutuisi karsimaan putoamisesta vitosdivariin. Jos voitan kahdella maalilla, niin juuri tämä vastustajani joutuu karsintoihin.
60min kohdalla vastustaja tasoitti 1-1, ja näytti huonolta.
66min pelin jälkeen siirryin 2-1 johtoon, ja taistelu oli hirveää.
Vartti ennen pelin loppua 3-1 maali syntyi, ja 3-1 voitolla nousin tasapisteisiin vastustajan kanssa, ja koska maaliero on yhden maalin parempi, säästyin karsinnoilta. Ottelun ratkaisi 2+1 tehoillaan päivää ennen ottelua hankkimani pelaaja. Hyvä näin.
Olin oman lohkoni vika. Putoanko suoraan vai karsinko?
Kausi päättyi ristiriitaisin tuntein, voitto tuli sarjakakkosesta 5-0 suvereenin esityksen jälkeen, pidin palloa 86%! mutta käsittääkseni siltikään en noussut vaan joudun tahkoamaan uuden kauden 5 divarissa :(
Kärkeen hankkimani pelaaja teki heti hattrickin ja toinen kärki säesti hyvin 2 maalillaan jaa mutta matseihin oli tullut jo qualification matsi fc hik barcelonaa vastaan, onko joku teistä ton koutsi :)=?
Viestin lähetti Durable
Olin oman lohkoni vika. Putoanko suoraan vai karsinko?
En nyt ole ihan varma, kun en tiedä missä divarissa olet, mutta yleensä lohkon viimeinen putoaa suoraan ilman karsintoja.
Kauden viimeinen peli, panoksena sarjan viimeinen tila ja toiseksi viimeinen, kyllä tiesivät sarjaohjelman laatiat että tästä tulee thrilleri. Meidän piti voittaa peli vieraskentällä ja sen me pojat tehtiin, puhdas 0-3 voitto ja nousimme viimeisen häpeälliseltä tilalta. Se ei meitä auttanut vaan seuraavalla kaudella kiusaamme V-divarin joukkueita, toivottavasti menestyksellä.
Kestääkö yksi kausi todellakin 14 viikkoa? Kuullostaa pitkältä ja varsinkin kun pelejä on vaan 1-2 kertaa viikossa.
Viestin lähetti Sasha
En nyt ole ihan varma, kun en tiedä missä divarissa olet, mutta yleensä lohkon viimeinen putoaa suoraan ilman karsintoja.
Nelosdivarissa taisin pelata.
Miklu the Hurricane
24.11.2002, 14:33
Myydään/annetaan tarpeettomana:
Hannu Linnanoja (5888103)
27 years, inadequate form, healthy
A controversial person who is temperamental and righteous.
Has wretched experience and wretched leadership abilities.
Nationality: Finland
Assessed value: 30 000 Euro
Wage: 680 Euro/week
Owner: Ylistön Yrjöt
Warnings: 0
Stamina: weak Goaltending: disastrous
Playmaking: passable Passing: weak
Winger: wretched Defending: poor
Scoring: poor Set Pieces: wretched
Tarjoukset Hannusta Hattrickin transfer listalle. Alarajaa tarjoukselle ei ole ja kauppa sulkeutuu 27.11 klo 00.17 Ruotsin aikaa.
Yrjöt ottaa edelleen haasteita vastaan. Ensi viikolle on vieraspeli Puolassa tosin jo sovittu.
Mulla on joukkueen kaikki pelaajat myytävänä. Että jos siirtolistalla kohdalle sattuu Fc Durablen pelaaja ja herättää mielenkiintoa, niin toivoisin että ostaisitte. Pitää paikkailla hieman taloutta.
Uusi kausi alkaa kahden viikon kuluttua. Toivottavasti Jatkoajan Runsastakin runsaampi "uusi ht-polvi" pärjää uudella, ensimmäisellä kokonaisella kaudellaan hyvin.
Kun aloitimme keskustelun Jatkoajassa, Suomessa oli 824 pelaajaa. Nyt luku on 1070 ja kasvaa... Miten tämä on mahdollista??? Ennen tätä keskustelua suomalaisten käyttäjien määrä oli kasvanut n. 30 3 kuukauden aikana... Voiko todella olla mahdollista, että tämä ketju olisi aiheuttanut moisen boomin?
Itsellä oli kädessä joukkueellinen luusereita ja nolla pistettä kolme kierrosta ennen loppua. Heikosti män ja loput kolme peliäkin tuli turpiin.
Noh, ensi kaudeksi on jo hankittu neljä uutta miestä ja valmentajaakin on vaihdettu useat kerrat (nyt "jo" inadequate, kuinka hyvän voi V-divarijoukkue saada?).
Pelitaktiikaksi olen hakenut tarkoitushakuisesti hyökkäävää, joskin hieman haastavampaa 3-4-3:a. Toistaiseksi tuloksena on ollut vain nöyryyttäviä tappioita, ehkäpä nyt, kun ei ole enää Wretched molaria ja koutsia, sekä muutenkin koko joukkueen taso on nousussa.
Ja tiimihän on Fc Wc.
Toivottavasti saat Sommerssista kelpo vahvistuksen. Putosin itse vitosdivariin. Saa nähdä päästäänkö samaan lohkoon.
Itse olin ensimmäisellä kokonaisella kaudella kolmas.
Pisteitä tuli 24.
Joukkueen nimi on kekseliäästi "Jengi".
Valmentajan maksimiarvo on solid ja sen voi saada yhtälailla liiga, kuin vitosdvarijoukkuekin.
Joukkueen nimen voi vaihtaa halutessaan kauden päätyttyä (eli juuri nyt). Se maksaa hieman, koska syntyyhän siitä aina kuluja. Vaihtoaikaa on muistaakseni 2 viikkoa...
Viestin lähetti Seti10
Valmentajan maksimiarvo on solid ja sen voi saada yhtälailla liiga, kuin vitosdvarijoukkuekin.
Joukkueen nimen voi vaihtaa halutessaan kauden päätyttyä (eli juuri nyt). Se maksaa hieman, koska syntyyhän siitä aina kuluja. Vaihtoaikaa on muistaakseni 2 viikkoa...
Viikonloppuna varmistui suora nousu nelosesta kolmoseen ja samalla passable coach sai väistyä ja tilalle tuli solid sellainen. Nimen vaihto vie 10% faneista.
Saisi tulla jo bonukset niin voisi hankkia 1-2 vahvistusta...
Äärimmäisen mielikuvituksellisesti nimetyn Afan FC:n voi haastaa harjoituspeleihin kirjaamalla haasteruutuun luvun 74167.
Joukkue pelaa divisioonassa V.33 ja sijoittui viime kaudella komeasti viimeiseksi. Ainokaiset kaksi sarjapeliä minun komennossani tosin päättyivät tasapeliin taulukossa ylempänä olleita joukkueita vastaan, joten suunta on ylöspäin.
Seti10:lle olisi yksi kysymys, jota ennen kauden päätöspeliä mietin. Ulottuvatko ennen ottelua annettavien ohjeiden "This is the most important game of the season" tai "Take it easy - next game is more important" vaikutukset joukkuehenkeen uudelle kaudelle?
Kyllä taisit aika buumin saada aikaiseksi, itse liityim ja olen jo suositellut muillekin.
Pelaako joku kanssani V.40 sarjassa?
Oho on joukkueeni ja into vain yltyy kun sarjamatseissa tuli 7-0 ja 1-2 voitot. Koukussa ollaan ja pahasti!
Kyllä taisit aika buumin saada aikaiseksi, itse liityim ja olen jo suositellut muillekin.
Oho on joukkueeni ja into vain yltyy kun sarjamatseissa tuli 7-0 ja 1-2 voitot. Koukussa ollaan ja pahasti!
Viestin lähetti Nuija
Kun tuli puheeksi, niin täytyy tunnustaa 0-7-turpakäräjien olleen debyyttiotteluni FC KaRun kanssa. :P
Nöyryytyksen jälkeen tuli paremmin tutustuttua muodostelmiin, vekslattua kokoonpanoa ja hankittua pari vahvistusta niin että kauden loppupelit (harkka- ja liigamatsi) päättyivät voittoihin.
Pääsin joukkueen puikkoihin niin hyvissä asemissa että en edes minäkään onnistunut sössimään nousumahdollisuuksia ja ensi kaudeksi neloseen käy tie. Epäilisin kuokkaan siellä tulevan ja lujaa, mutta yritetään! :)
EDIT: Typo
Snakster
26.11.2002, 19:30
Viestin lähetti Nuija
Meikäläisen jengi Iso Kauha pelaa v.40 divarissa. Päättyneellä kaudella olin viimeinen, mutta ensi kaudella vastaavasti odottaakin suora nousu.
Huomenna rökitän harkkamatsissa Fc KaRu:n.
Viestin lähetti Afan
Seti10:lle olisi yksi kysymys, jota ennen kauden päätöspeliä mietin. Ulottuvatko ennen ottelua annettavien ohjeiden "This is the most important game of the season" tai "Take it easy - next game is more important" vaikutukset joukkuehenkeen uudelle kaudelle? [/B]
Eivät ulotu. Kauden muutoshetki, jolloin muunmuassa joukkueet siirtyvät uusiin sarjoihinsa, fanclubin jäsenet maksavat vuosimaksunsa, pelaajat vanhenevat aiheuttaa myös joukkuehengen "neutraloinnin" eli kaikkien pelaajien team spiritit, confidencet jne tasataan.
Sain joukkueen toissapäivänä. Nyt sitten opetellaan sääntöjä ja pelin toimintaa. Divisioona on v.59.
Kuinka paljon tätä pitää seurata? Jos ei tee mitään vaikka viikkoon tai kuukauteen, niin mitä siitä seuraa?
Haa, kauden ensimmäinen voitto tuli Turvenuijista puhtaasti 6-0.
Uusi hankinta, Ian Sommers iski yhden maalin, vaikkei muuten kehuja kerännytkään.
Seuraavana matsina on ilmeisesti matsi Fc Isokauhaa vastaan, kun ei noita sarjapelejä vieläkään ole näkyvissä tuossa.
Kuinkas paljon sitä velkaa saikaan olla? Saako V-divarissakin olla 500 000E velkaa?
Viestin lähetti Akseli
Sain joukkueen toissapäivänä. Nyt sitten opetellaan sääntöjä ja pelin toimintaa. Divisioona on v.59.
Kuinka paljon tätä pitää seurata? Jos ei tee mitään vaikka viikkoon tai kuukauteen, niin mitä siitä seuraa?
7 viikkoa on "kuoleman raja" - jos et 7 viikkoon kirjaudu menetät tiimin. Hyvä "minimipanostus" on kerta-kaksi viikossa eli perjantaina laitat lauantain sarjapelin kokoonpanon ja varaat keskiviikon harjoituspelin ja sitten alkuviikosta katsot sarjapelin tulokset ja laitat kokoonpanon harkkapeliin...
Niin minäkin aloitin. Nyt Online kokoajan...
Ps. Äläkä hätäänny. Nythän on sarjatauko eli sulla on hyvää aikaa opetella pelin salat 1½ viikkoa...
Snakster
29.11.2002, 00:17
Viestin lähetti Tuamas
Seuraavana matsina on ilmeisesti matsi Fc Isokauhaa vastaan, kun ei noita sarjapelejä vieläkään ole näkyvissä tuossa.
Iso Kauhan koutsina voin vain todeta, että dunkkuun tulee ja pahasti. Nimittäin Fc Wc:lle. Iso Kauha on v.40:n nousijasuosikki numero uno ja muutenkin huikea tiimi. Pidä varas...
Viestin lähetti Snakster
Iso Kauhan koutsina voin vain todeta, että dunkkuun tulee ja pahasti. Nimittäin Fc Wc:lle. Iso Kauha on v.40:n nousijasuosikki numero uno ja muutenkin huikea tiimi. Pidä varas...
- Matti Nykästä lopetuksessaan lainaava manageri ei voi olla huono, mutta silti uskoisin että Kauhan pojille kannattaa ottaa kartta mukaan, jotta he osaavat ulos Isokauha-areenan vaatimattomalta kentältä.
Ovat meinaan nyt pojat saaneet kunnon koutsin, luottamusta taitoihin löytyy ja uudet vahvistukset tulevat pistämään kauhan junioreita dunkkuun vaikka vasen käsi selän takana.
Näillä eväillä. So not.
luistimet
01.12.2002, 14:07
Tiistaina Hattrickin maailmaan astui pohjoisen ryhmittymä Tervajalat. Harjoitusotteluita ei manageri ehtinyt sopia, vaan ensimmäinen tulikoe olikin karsintaottelu Nastopoikia vastaan. Nelosesta ei tehnyt mieli pudota yhtä sarjapykälää alaspäin ja joukkue onnistuikin monen yrittämän jälkeen paikkaamaan solid coachin, jonka uskottiin johdattavan joukkueen kepeästi yli karsinnan ja tätä kautta tulevan kauden nelosdivarissa. Pelaajiin tutustuttiin parin päivän ajan, muutamia henkilöitä palkattiin joukkueen palvelukseen, ja stadionin kunnostus aloitettiin. Pankkitili näyttää tässä vaiheessa rutkasti miinusta, mutta suunnan uskotaan kääntyvän pian voitollikseksi.
Lauantaina koittikin sitten totuuden hetki. Puolipilvisessa säässä Tervajalkojen avausottelua oli tullut seuraamaan melkein täysi tupa katsojia. Tuskin oli osa yleisöstä paikoilleen kerennyt, kun pallo oli jo maalissa. Tervajalkojen historian ensimmäinen maali oli tosiasia. Eipä aikaakaan, kun vierasjoukkueen maalivahti lannistui jo toistamiseen, 2-0 Tervajaloille. Kaikki vaikutti tässä vaiheessa tulokasjoukkueelle liian hyvältä ollakseen. Vaan eipä hiipunut tahti tämänkään jälkeen. Joukkueen tähtihyökkääjä Keimo Paananen avasi maalintilinsä puskemalla pallon vierasjoukkueen tolppien väliin. Vaan ei ollut ensimmäinen puoliaika pelkkää ruusuilla tanssimista. Joukkueen kolmen miehen puolustuslinja koki melkoisen kolauksen Pekka Sallisen loukatessa polvensa. Vaihto oli suoritettava, mutta managerin usko ei horjunut tässäkään vaiheessa. Vielä ennen taukovihellystä Keimo Paananen laukoi pallon 40 metristä vastustustattamattomasti verkkoon. Tässä vaiheessa alettiinkin keskittyä enemmän puolustamiseen. Joukkueen hallinnasta ensimmäisellä jaksolla kertoi hyvin se, että se piti pallonhallinta oli kotijoukkueelle 70-30.
Toinen puoliaika jatkui siitä, mihin ensimmäinen jäi. Tervajalat vuörytti palloa puolustusvoittoisemmasta taktiikasta huolimatta kohti vastustajan maalia. Vain vierasjoukkueen ilmiömäisesti pelannut maalivahti esti loistotorjunnoillaan lisämaalien syntimisen ja Keimo Paanasen hattutempun heti ensimmäisessä ottelussa. Mikä tärkeintä, oma pää pysyi puhtaana. Tärkein pelaaja olikin puolustuksen keskustan Juha Lindroth, joka piti vastustajan hyökkääjtät pimennossa koko ottelun ajan.
Tästä on parempi kuin hyvä jatkaa. Jos joukkueellasi on tarvetta harjoitusottelulle, niin numero 21934 on syytä pitää mielessä.
Snakster
05.12.2002, 11:20
Viestin lähetti Tuamas
- Matti Nykästä lopetuksessaan lainaava manageri ei voi olla huono, mutta silti uskoisin että Kauhan pojille kannattaa ottaa kartta mukaan, jotta he osaavat ulos Isokauha-areenan vaatimattomalta kentältä.
Ovat meinaan nyt pojat saaneet kunnon koutsin, luottamusta taitoihin löytyy ja uudet vahvistukset tulevat pistämään kauhan junioreita dunkkuun vaikka vasen käsi selän takana.
Näillä eväillä. So not.
Peli päättyi tiukan väännön jälkeen sitten 5-5. Itse ainakin tuollaisten lukemia jälkeen alan katsella vähän vahvituksia puolustukseen.
Tauko on lopulta ohi: keskiviikkona on eka cup-kierros ja lauantaina alkaa liigassa uusi kausi.
Tällä viikolla valitaan Hattrickissä uusi maajoukkuevalmentaja ja jokaisella managerilla on 1 ääni joten kaikki äänestämään (Finland-Finland-Elections).
Edit: Ääneni meni Tex_Millerille. Hän on paras ehdokas ja on tehnyt tärkeätä työtä Suomen HT-scenen hyväksi. En halua, että meille tulisi manageri ulkomaan (ruotsin) liigasta. Ulkomaalaiset valmentaa yleensä uusissa (ja heikoissa) HT-maissa...
höh kahteenpäivään en ole päässyt seuraamaan tapahtumia. tänään oli tärkeä kup koitos ja olisi kiva tietää miten pärjäsin. Onko muillakin vaikeuksia päästä sivulle?
Viestin lähetti Damien
höh kahteenpäivään en ole päässyt seuraamaan tapahtumia. tänään oli tärkeä kup koitos ja olisi kiva tietää miten pärjäsin. Onko muillakin vaikeuksia päästä sivulle?
Eiköhän kaikilla ole ollut ongelmia päästä sinne sivuille, ainakin täällä päässä on ollut. Välillä etusivulle on päässyt, mutta sitten loggautumisen jälkeen on taas kaatunut. Toivottavasti sivut toimivat taas huomenna.
Kävin juuri katsomassa, päivällä kun en päässyt.
Tervareille olin hävinnyt urani ensimmäisen virallisen matsin. en ole siis enää cupissa mukana.
Viikonloppuna alkaa sarja, joten touhua riittänee. Opetellaan nyt ensimmäinen kausi tätä touhua ja katsotaan mitä se tuo.
V.59 on divari.
Käykää kaikki käyttäjät äänestämässä maajoukkueelle uutta valmentajaa!!!
Kannatan itse Tex_Milleriä. Hän on lupaava ja asialleen omistautunut "uusi" kasvo! Piristysruiskeko? Kenties...
Eli siis kirjautukaa sisään (jos serveri on saatu kuntoon), valitkaa Finland ja oikeasta reunasta elcetions. Sitten vaan rasti Tex_Millerin ruutuun.
Vaikuta nyt! Pari päivää aikaa vielä äänestää...
Snakster
12.12.2002, 23:50
Afan Fc:n kanssa tuli tiukan vääntämisen jälkeen 2-2 tasuri. Harkitsen kyllä Afanin kanssa pelaamista harjoituskaudella tästä lähin todella tarkasti, sillä eräs tärkeimmistä pelaajistani telottiin 7 viikon sairaslomalle. Siat.
Miksköhän en päässyt Cuppiin mukaan?
Tota harjotusottelut muuttu cup peleihin... Itse voitin ekan cup matsin 3 divari seuraa vastaan 2-3 vieraissa. Olen kyllä tyytyväinen sakkiin :) Niin joo munki voittomaaali tuli jatkoajalla :)
Karhuvuori voitti cupin pelinsä 2-1, voittomaali syntyi jatkoajalla. Nyt tässä vähän harmittaa että tulee kuormitettua avainpelaajia vaan kun ei oikeen kehtaa noita heikompia laittaa kentälle kokemusta hankkimaan tärkeisiin peleihin.
luistimet
13.12.2002, 16:34
Cup käynnistyi Tervajalkojen osalta erittäin hyvin sen voittaessa vieraissa ykkösdivarissa majailevan FC Helsingin peräti 5-1. Tavoite tulevalla kaudella on nousta nelosesta kolmoseen. Cupissa saattaa tulla jo seuraavalla kierroksella kylmää kyytyä, mutta yllätysvoittoa en laittaisi pahitteeksi.
mirasane
13.12.2002, 19:19
Hattrickissä ollaan ja divisioona on IV.58. Joukkueeni nimi on Etu-Töölön Kanuuna.
Vitutaa kun muut joukkueet haastavat joukkueeni, mutta en osaa vastata haasteeseen. Löytyy tietysti jostain helposta paikasta, mutta en löytö. Eli miten tuo käy?
Viestin lähetti ZD
Vitutaa kun muut joukkueet haastavat joukkueeni, mutta en osaa vastata haasteeseen. Löytyy tietysti jostain helposta paikasta, mutta en löytö. Eli miten tuo käy?
Valitse vasemmalta palkista Challenges, ja sitten oikeasta laidasta Challenges otsikon alta poimit joukkueen ja painat Acceptia.
Mitä "hyödyllisiä-"taitoja keskikentällä tarvitaan?
Kaikki muut paikat ovat vähintään inadeguate, mutta midfieldissä mättää joku...
Miklu the Hurricane
18.12.2002, 23:07
Keskikentällä tärkeimmät lienevät playmaking ja stamina. Lisäksi riippuen pelaajan peluutuksesta (normal/offensive/defensive) on hyvä olla korkea passing&defense/passing/defense. Onhan se formi varmasti myös kunnossa?
Keskikenttä on kaikkein hankalin saada korkealle tasolle. Inade on jo hyvä keskikentällä, jos sen onnistuu saamaan.
Pahasti on addiktoiva tuo Hattrick.
Perhana kun oikein odottaa noita pelipäiviä ja muina päivinä pitää yrittää jotain pällistellä siellä. Hankalana vain pidän noiden pelaajien peluuttamista. Kun joukkuetta kasataan siihen kentälle, niin niiden vertaileminen on aikastamoisen hankalaa. Varsinkin kun on vielä senverran novo, ettei tunne pelaajia vielä "henkilökohtaisesti". Kannattaa käydä tutustumassa jos on tämä vielä kokematta.
Hmm saakos noita bidejä jotenkin poistettuu, menin biddaan 2 kärkimiehestä ja nyt näyttää että olisivat molemmat tulossa enkä tarvitse kuin toista, ei ole kyllä oikeestaan varaakaan kun toiseen.
Viestin lähetti Damien
Hmm saakos noita bidejä jotenkin poistettuu, menin biddaan 2 kärkimiehestä ja nyt näyttää että olisivat molemmat tulossa enkä tarvitse kuin toista, ei ole kyllä oikeestaan varaakaan kun toiseen.
Et saa. Nyt sun pitää toivoa, että joku toinen tarjoa enemmän...
Mitenkäs se pelaaminen uusilta yrittäjiltä sujuu. Itselläni ensimmäinen kokonainen kausi ja olen sarjassas neljäntenä.
Vaikeaa on juuri tällä hetkellä. Team spirit on furious ja kohta alkaa varmaan fanitkin kaikota.
Mutta pahasti olen koukussa ja olen muutaman kaverinkin saanut mukaan ja samassa koukussa ollaan...
Alimmalla tasolla 3. meidän sarjassa on yksi ylivoimainen joukkue joka ei ole päästänyt maaliakaan ja tehnyt yli 6 maalia per peli. Eli noususta ei ole toivoakaan. Meidän fanit on "high on life" :D
Aloitin toissapäivänä Königsblauenilla divarissa V.97. Vielä ei ole ollut hirveästi aikaa tai mahdollisuuksia tutustua kyseiseen peliin, mutta miten nuo divarit menevät? Siis taidan olla alimmalla sarjatasolla, mutta mitä tarkoittaa divari V.97??? Montako niitä divareita on jne.
Lupaava peli kuitenkin ja joukkueeni lähtee tähän kauteen tekemään omaa suoritustaan ja katsotaan mihin se riittää :)
Johdan sarjaani täysillä pisteillä 18 maaliero 27-3
Midfield: poor
Right Side Defence: inadequate
Central Defence: inadequate
Left Side Defence: inadequate
Right Side Attack: inadequate
Central Attack: passable
Left Side Attack: passable
tämmäseltä näyttää tämä hommeli, miten ton keskikentän saa vähintään tohon inadequateen?
Sponsorit ja fanit (729) ovat high of life tilassa.
Timi: Roomalaisin kirjaimin on tosiaan divisioonan taso, ja pisteen jälkeen lohkon numero.
Pääsarjoja on luonnollisesti yksi.
II divisioonassa on neljä lohkoa.
III:ssa on 16 lohkoa.
IV:ssä on 64 lohkoa.
V:ssä on 256 lohkoa.
Oma ensimmäinen kokonainen kauteni on alkanut yli odotusten. Ensimmäisen kierroksen vierastasapeli on saanut seurakseen viiden ottelun voittoputken. Lauantaina on kotiottelu sarjakakkosta vastaan, joten voitolla lohkovoitto alkaisi jo häämöttää... Valitettavasti vain kolme avainpelaajaa on pelikiellossa/loukkaantuneena.
Mainittakoon, että kahdessa viimeisimmässä harjoituspelissä olen kärsinyt tappiot maalein 0-9 ja 0-8. Vastustajat ovat peluuttaneet parhaita kokoonpanojaan, minä reservejäni.
EDIT: Sarjajako korjattu
Harjoitusotteluissa olen minäkin reservejä peluuttanut ja sen lisäksi opetellut uusia muodostelmia. Friendlien tuloksethan ei vaikuta mitenkään mihinkään. Ainoa negatiivinen vaikutus on loukkaantumiset.
Tavoitteena joukkueellani (74371) on sijoittua neljän parhaan joukkoon. Tavoitteessa ollaan, mutta kausi on pitkä.
Eipä mennyt peli oikein kaksisesti. Avausottelussa tuli kunnolla 0-7 kuonoon, joten eipä ole hirveitä toiveita loppukautta ajatellen. Ennen peliä ajattelin, että jos vain voittaisin avausotteluni kotona, niin voisin vaikka nousta porrasta ylemmäksi loppukaudella, mutta realiteetti tuli takaisin tuon löylytyksen jälkeen. Nyt on sitten tarkoitus tutustua joukkueeseen ja parantaa sitten otteita ja ensi kaudella tähdätä nousuun.
Pari kysymystä Hattrickiä enemmän pelanneille. Itse nimittäin tutustun pikkuhiljaa peliin. Loistava peli juuri siinä mielessä, että minulla ei ole hirveästi aikaa pelata, mutta Hattrickkiä voi pelata juuri sen verran kuin tahtoo.
Kuitenkin jossain mainittiin, että pelejä voi seurata livenä, mutta tarkoittaako se tuota, että pelin alkuvihellyksen aikaan tulee pieni teksti säästä jne. ja sitten puoli ajalla tietoa siitä, miten peli oikein on kulunut. Ajattelin vain, että olisi mukavaa jos pelistä saisi infoa hieman enemmän jos vaikka on ottelun aikaan linjoilla.
Toinen hieman ihmetystä herättänyt asia on se, että esim. ylimmällä sarjatasolla jotkut joukkueet kirjoittavat kuulumisiaan eli mitä joukkueessa on tapahtunut jne. Miten se on mahdollista?
Miklu the Hurricane
01.02.2003, 20:53
Pelitapahtumat päivittyvät kerran minuutissa. Sen kummempaa seuraamistapaa ei ole ellei sitten lasketa shareware-ohjelmia kuten Hattrick viewer, joka päivittää pelien tapahtumia automaattisesti.
Ne lehdistötiedotteet yms. ominaisuudet saa päälle ostamalla 175 Ruotsin kruunua vuodessa maksavan Supporter packin. Lisätietoa löytyy sieltä HT:stä valitsemalla kohdan Supporter valikosta. Itse olen juuri miettinyt tuota tilaamista...ei tuo ole paha hinta noin loistavasta pelistä. Maksutapoja saisi vain olla vielä enemmän.
Satellite
01.02.2003, 21:11
Viestin lähetti Miklu the Hurricane
Pelitapahtumat päivittyvät kerran minuutissa. Sen kummempaa seuraamistapaa ei ole ellei sitten lasketa shareware-ohjelmia kuten Hattrick viewer, joka päivittää pelien tapahtumia automaattisesti.
Ne lehdistötiedotteet yms. ominaisuudet saa päälle ostamalla 175 Ruotsin kruunua vuodessa maksavan Supporter packin. Lisätietoa löytyy sieltä HT:stä valitsemalla kohdan Supporter valikosta. Itse olen juuri miettinyt tuota tilaamista...ei tuo ole paha hinta noin loistavasta pelistä. Maksutapoja saisi vain olla vielä enemmän.
Olisi kiva tietää, mistä kyseisen ohjelman saisi? Olisi tosi kivaa saada sellainen ohjelma...Ja minulle ei ainakaan ole tullut tämän hetken pelistä yhtään raporttia vaikka alkoi 10min sitten
En jaksanut lukea tuosta supporter packistä mitään, mutta tuoko se joitakin pelillisiä (niitä jotka vaikuttaa menestykseen) etuja muihin nähden?
Viestin lähetti Satellite
En jaksanut lukea tuosta supporter packistä mitään, mutta tuoko se joitakin pelillisiä (niitä jotka vaikuttaa menestykseen) etuja muihin nähden?
Kiinnostuin itse tuosta supporter packistä ja kävin hieman tutustumassa siihen ja se ei tuo pelillisesti mitään lisää joukkueeseen, mikä on mielestäni todella hyvä. Siis siinä ei olisi mitään järkeä jos peliä tukevat henkilöt menestyisivät paremmin.
Seuraavia etuja kyseinen paketti kuitenkin toisi:
Bookmarks & Notebook
News ticker
Statistics
Federations
Buddy Lists.
"Club House"
Faces
Aika mielenkiintoinen paketti ja jos vielä ensi kaudella olen kiinnostunut pelaamisesta niin sitten voisin jo tuon paketin ostaa. Ei kuitenkaan ole paha hinta, mutta olen vasta ensimmäistä kautta mukana, joten vaikea sanoa, jaksaako sitä useampaa kautta kiinnostua pelistä.
Itsekään en ole omasta ottelustani vielä hirveästi kuullut. Valitettavasti vastustaja ehti pistää pallon kertaalleen verkkooni ja olen jälleen tappiolla. Kaipaisin kuitenkin aktiivisempaa päivitystä. Tuoko tuo shareware-paketti sen?
Miklu the Hurricane
01.02.2003, 23:47
Tarkoitin näitä SW-ohjelmia, joihin löytyy linkit Hattrickin Community osiosta.
Hattrick Viewer:
http://w1.481.telia.com/~u48105254/hattrickviewer/index.html
kommentit: En ole itse kokeillut, mutta vähän turhalta vaikuttava softa, kun itse voi päivittää otteluraporttia refreshaamalla sivua.
Hattrick Assistant Manager:
http://www.lokesoftware.dk/osr/hattrick/ham/index.htm
kommentit: Todella näppärä softa, josta on todella hyötyä joukkueen kasaamisessa ja pelaajien kehittymisen seuraamisessa. Harmittavasti HAM muuttui freewaresta sharewareksi juuri ilmestyneessä kolmosversiossa(beta). Silti ehdottomasti kokeilemisen arvoinen softa.
Hattrick Manager:
http://surf.to/hm
kommentit: En ole juurikaan testannut, mutta pikavilkaisulla ei vaikuttanut paremmalta kuin HAM. Lisäksi trialissa HAM:ia huomattavasti rajoittuneempi toiminta.
Yksi hyvä syy Supporteriksi liittymiseksi on se, että saitilta saa imastua oman joukkueensa .hrf tiedoston, joka sisältää koko joukkueen statistiikat. Kotikoodari (kuten minä) väsää nopsasti oman softansa joukkueelleen.
Kun aikanani aloitin tämän ketjun, HT:ssä oli suomalaisia "käyttäjiä" 700. Nyt on yli 1600 ja tiedän, että useampi sata on tullut tämän ketjun perusteella.
Toivottavasti peli jaksaa jatkossakin innostaa uusia ja uusia käyttäjiä!
Täällä on keskusteltu Supporterin hankinnasta. Olen itse supporter ja mielestäni 20 euroa vuodessa on pieni hinta niistä hyvistä puolista:
- Lehdistö tiedotteet
- Joukkueen Logo-mahdollisuus
- Pelaajien lärvit ja numeroinnit ja lausunnot
- Federaatiot!!!!!!!!!!
- Ja onhan niitä muitakin
Suosittelen supporteria, jos ei raha ihan niin tiukassa ole. Eihän se ole kuin 4 isoa tuoppia...
Ja sitten pari pyyntöä:
- Älkää ottako toista joukkuetta huijaus mielessä. Lähtö pelistä tulee nopeasti. Pelissä on oikeasti satoja niitä wannabe-poliiseja jotka etsivät huijareita "työkseen"
- Osallistukaa keskusteluihin Suomi-conferencessa! Siellä on ollut viime aikoina hiljaista...
- Kertokaa kaverille!!!!
T: Seti
yksikysymys, miten tossa muka voi huijata? vaikka olis useampiakin joukkueita?
itselläni pyyhkii hyvin ja olen lohkoni selkeä ykkönen ja nousu alkaa varmistua tai ainakin karsintapaikka.
Viestin lähetti Alien
Mitä "hyödyllisiä-"taitoja keskikentällä tarvitaan?
Kaikki muut paikat ovat vähintään inadeguate, mutta midfieldissä mättää joku...
Tarkoitat varmaan otteluraportteja...
Keskikenttä on vaikein saada "kohdalleen". Mutta hieman kokeneempana voin paljastaa, että se on voiton avain.
Kokoa keskikentälle sellaisia jätkiä joilla on PLAYMAKING mahd hyvä. Lisähyvää saat jos pelaajilla on kakkostaitona hyvä passing (bonusta hyökkäykseen) tai defence (yllättäen puolustukseen). Myös wingereiden playmaking vaikuttaa keskikenttä-arvosanaan.
Stamina pitää olla hyvä. Treenatkaa staminaa kausien välissä olevalla 2 viikon tauolla -> staminan treenaus pudottaa formia ja näinollen peliesitysten tasoa. Huono stamina vaikuttaa keskikenttämiestesi esitykseen toisella puoliajalla.
Keskikenttää voit tukea valitsemalla taktiikaksi esim. 3-5-2 tai 4-4-2:ssa laittamalla toiselle pakille OFFENSIVE (tällöin hänellä kannattaa olla hyvä playmaking). Lisäksi voi tukea laittamalla hyökkääjälle defensive (passing) tai wingerille towards middle (playmaking)
Keskikenttä vaikuttaa peliin paljon! Otteluraporteissa näkyy prosentuaalinen hallinta. Se on suoraa tulosta keskikentän toiminnasta.
Näillä helpeillä pitäisi keskari nousta.. ;-)
Ja by the way! Minut saa haastaa treeni-peleihin...
Löydätte minut IV.55 -sarjasta. Otan mielelläni haasteita vastaan...
T: MOD-Seti, ZSKA Ravijoki
Miklu the Hurricane
07.02.2003, 22:12
Kun meillä täällä on oikein moderaattori (Onnittelut valinnasta!) vastaamassa niin osaat varmaan kertoa, mitä tarkempaa statistiikkaa tulee tuon supporter packin mukana? Tuleeko mukana pelaajien arvojen desimaaleja tai muuta vastaavaa tietoa?
Itse meinasin tuo supporterin hommata sitten kun saan jengini talouden plussalle kammettua. Supporterin maksutapoja saisi olla kyllä enemmän. Ilman luottokorttia jää jäljelle vai kallis maksumääräys, ei hyvä.
Niitä uusia pelaajia on todellakin tämän ketjun kautta tullut paljon. Itse kerroin ainakin noin 10 kaverille, joista noin puolet jäi heti koukkuun ja he taas edelleen kavereilleen kertoilivat... Yrittäkääs vielä saada se pelin suomennos valmiiksi niin pelaajamäärät lähtee todella kasvuun.
Nuo HT:n conffit ovat turhan vaikeita käyttää. Kavereita on joutunut oikein erikseen opastamaan niitten toiminnassa. Kai sille käyttöliittymälle vielä olisi jotain tehtävissä...?
Viestin lähetti Damien
yksikysymys, miten tossa muka voi huijata? vaikka olis useampiakin joukkueita?
Huijaushan on helppoa. Kirjoittautuu vain toisella nimellä ja sähköpostiosoitteella sisään, saa joukkueen ja ostaa vanhasta joukkueesta huonoja pelaajia kovaan hintaan. Simple. Menkää espanjan siirtomarkkinoille, etsikää mielestänne "ylihintainen" siirto ja tutkikaa joukkueiden keskinäistä pelaajavirtaa... Kokemukseni mukaan espanjan (ja argentiianan) liigassa huijataan aikas lailla paljon...
Esimerkki:
Sarjaani johtava joukkue on suljettu viime viikolla pelistä. Edellä mainitun tapainen huijaus, kaksi pelaaja siirtoa. Kesti 2 päivää ennenkuin valvova silmä huomasi...
Miksi narahtaa?
- Koneiden IP-osoitteet paljastavat
- Nimet, sähköpostit, jne...
- Epäilyttävät siirrot tutkitaan
- Lukuisat "Cheater Hunter Federationit" tutkivat jatkuvasti siirtoja ja joukkeita
jne...
Mikä on tuomio?
- Armotta pihalle
Kun meillä täällä on oikein moderaattori (Onnittelut valinnasta!) vastaamassa niin osaat varmaan kertoa, mitä tarkempaa statistiikkaa tulee tuon supporter packin mukana? Tuleeko mukana pelaajien arvojen desimaaleja tai muuta vastaavaa tietoa?
Supporterin maksutapoja saisi olla kyllä enemmän. Ilman luottokorttia jää jäljelle vai kallis maksumääräys, ei hyvä.
Nuo HT:n conffit ovat turhan vaikeita käyttää. Kavereita on joutunut oikein erikseen opastamaan niitten toiminnassa. Kai sille käyttöliittymälle vielä olisi jotain tehtävissä...?
Kiitos, kiitos!
Statistiikkaa...
- Koko maan ja kaikkien sarjatasojen "parhaat pelaajat, kalleimmat siirrot, eniten maaleja" jne tilastot
- Oman joukkueen osalta prosentuaalinen seuranta pelisuorituksista verrattuna parhaaseen ikinä. Esim minä tiedän, että keskikenttäni oli viime pelissä paras ikinä, toissa pelissä 93% jne... Vertailun saa koko joukkueen suorituksesta tai kentän osittain
- Taloudelliset / fan clubin vertailut
- Message board on loistojuttu eli alalaidassa oleva palkki tiedottaa reaaliajassa, kun joku esim ylittää tarjouksesi jostain pelaajasta -> voit samantien korottaa, tai jos joku on lähettänyt sinulle postia
Jne...
Tiivistys: Päivääkään en ole katunut...
Ennenkaikkea! Supporter ei helpota pelaamista yhtään. Mielestäni on hyvä, että maksavat pelaajat ovat otteluissa samalla tasolla kuin ilmaispelaajat.
Itse maksoin supporterin internet-pankilla (www.osuuspankki.fi). Mielestäni kaikkein helpoin tapa. Kuluja meni muistaakseni n 7 euroa...
Konffit uudistettiin kausi sitten ja mielestäni menivät hankalaksi. Niiden eteen tehdään jatkuvasti GM-työtä. Toivottavasti tulevaisuudessa kehittyy edelleen... Mutta kyllä noita nykyisiäkin oppii käyttämään, kun rohkeasti "menee mukaan"
Sisäliitin
08.02.2003, 11:43
Pystynkö ostamaan pelaajia jostakin muusta maasta kuin Suomesta? Esim. vaikkapa juuri Espanjasta?
Miklu the Hurricane
08.02.2003, 13:09
Pystyt, kun siirryt vain ko. maahan -> transfers ja alat etsimään pelaajia searchillä.
edit: harhaanjohtava ilmaus
Viestin lähetti kettu666
Pystynkö ostamaan pelaajia jostakin muusta maasta kuin Suomesta? Esim. vaikkapa juuri Espanjasta?
Pystyt ja se nimenomaan kannattaa. Saattaa olla, että saat esim thaimaasta halvalla pelaajan, jonka voit myydä hyvällä voitolla Suomessa...
Suurten maiden (ruotsi, englanti) siirtomarkkinat ovat usein ylihinnoiteltuja. Kikkailu eri markkinoiden väleillä tekee pelistä hyvin mielenkiintoisen...
Satellite
08.02.2003, 21:15
Äskettäin kun näin täältä että voi ostaa pelaajia ulkomailta, kävin kattelemassa hintoja ja saatavuutta. Hinnat ovat monessa maassa todella alhaalla. Pari pelaajaa tuli bidattua ja yksi niistä ehti jopa tulla omaan joukkueeseen tämän päivän peliin. Kannattaa ehdottomasti käydä niillä markkinoilla!
Nimittäin on mennyt surkeasti: 6 viimeistä ottelua, joista kaikista on tullut takkiin ja maaliero on 2-20. Tällä hetkellä on menossa vieraspeli kärkijoukkuetta vastaan, joten tuskin pistetili tässäkään ottelussa karttuu...
Keräilin tuossa nyt jo toisen kerran joukkueitten numeroita täältä keskustelusta ja haastelin jatkoajan joukkueita. Olen nyt oman urani aikana pelannut Afan FC:tä vastaan kaksi kertaa, ja hävittyäni ensimmäisen pelini 1-0 otin voiton toisella kertaa vakuuttavalla esityksellä 4-1. Nyt tuntuu peli sujuvan muutenkin paremmin. Eilisessä ottelussakin joukkue otti voiton ja teki vakuuttavat viisi maalia.
Ottakaahan haasteita vastaan (74371 pentamo), saa haastaa itsekin.
Luultavasti jatkoaikalaiset V divarin joukkueet ovat tippuneet Cupista, niin ajattelinkin että voisin organisoida oman Jatkoaika Cupin, eli 8 joukkuetta ja pelataan pudotuspelinä keskiviikkoisin treenipelin muodossa Cup-säännöillä. YV:tä vaan kehiin jos haluaa osallistua.
Snakster
09.02.2003, 14:14
Viestin lähetti Hamraan
Luultavasti jatkoaikalaiset V divarin joukkueet ovat tippuneet Cupista, niin ajattelinkin että voisin organisoida oman Jatkoaika Cupin, eli 8 joukkuetta ja pelataan pudotuspelinä keskiviikkoisin treenipelin muodossa Cup-säännöillä. YV:tä vaan kehiin jos haluaa osallistua.
Meitsi osallistuu mielellään. Joukkueeni on siis Iso Kauha ja numeroni 21778.
Tähän mennessä mukana:
Ylisten Yrjöt (74239)
FF Dream Team (74290)
Fc Durable (74517)
Iso Kauha (21778)
Karhuvuori (74683)
Pentamo (74371)
Afan FC (74167)
The Kiila (74811)
FC IHQ (74814)
Miklu the Hurricane
09.02.2003, 15:37
Sinänsä huono tuo seuraava keskiviikko, että olen ennättänyt jo harkkapelin sopia. Voihan sen aina perua, jos saadaan cuppi nopeasti pyörähtämään käyntiin.
Onko cup tarkoitus pelata yksi- vai kaksiosaisina peleinä?
Sinänsä huono tuo seuraava keskiviikko, että olen ennättänyt jo harkkapelin sopia. Voihan sen aina perua, jos saadaan cuppi nopeasti pyörähtämään käyntiin.
Onko cup tarkoitus pelata yksi- vai kaksiosaisina peleinä?
Mulle sopii ihan kumpi vaan, kaksiosaisena kestää pari viikkoa pitempään, kommentteja saa esittää
Miklu the Hurricane
09.02.2003, 16:17
Sellainen korjaus edelliseen viestiini, että sovittua harkkapeliä ei voi perua! Joten en voi osallistua cupiin, jos se aloitetaan jo 12. päivä. Olisiko syytä siirtää cupin aloitusta 19. päivään?
Ehkä parempi on pelata ne matsit kuitenkin yksiosaisina. Jos parit ovat epätasaiset, saattaa tulla tylsiä matseja.
Voin osallistua cupiin (Afan FC, 74167), joskaan en aio peluuttaa parasta mahdollista miehistöäni. Johdan lohkoani tappioitta kuuden pisteen erolla seuraavaan, ja kaikki mahdollinen tehdään sarjanousun eteen.
Ota toki, Hamraan, kaikki halukkaat mukaan Jatkoaika-cupiin. Jos osallistujia on yli kahdeksan, mutta alle 16, arvot vain osalle porukasta vapaavuoron suoraan toiselle kierrokselle.
Onnittelut nimityksestä Seti10:lle minultakin.
Yhdyn Afanin puheisiin.
Ongelmaksi näitten omien cuppien kanssa tulee juuri tuo, että kun joukkueen kehittämiseksi pitäisi näissä friendlyissä peluuttaa muitakin kuin avauskokoonpanon miehiä.
Ainakin itselläni porukka sisältää varsin kehittymättömiä versioita pelaajista. Tämä aiheuttaa luonnollisesti vähintäänkin yllättäviä tappioita (ja selittää miksi voitin Afan FC:n ystävyystottelussa)
Mutta olen silti mielelläni mukana (74371)
Niin ja olen itsekin sopinut pelin 12.2.2003
ok, teemme niin että 1. Cup kierros pelataan 19. päivä, jotta halukkaat pääsevät mukaan. Parista voittaja jatkoon yhden ottelun perusteella. päivä, Tähän mennessä mukana on seitsemän V-divarin joukkuetta. Kai meitä niin paljon löytyy että saadaan tuo 16 joukkueen kaavio täyteen. Eli aikaa ilmoittautua on perjantaihin asti, eiköhän siihen mennessä halukkaat ole huomanneet cupin olemassaolon ja ilmoittautuneet.
-Hamraan
Director of Nahkakuula Cup
Viestin lähetti Seti10
- Oman joukkueen osalta prosentuaalinen seuranta pelisuorituksista verrattuna parhaaseen ikinä. Esim minä tiedän, että keskikenttäni oli viime pelissä paras ikinä, toissa pelissä 93% jne... Vertailun saa koko joukkueen suorituksesta tai kentän osittain
- Taloudelliset / fan clubin vertailut
Oon kyllä supporter, mutta mistähän nuo kyseiset tilastot löytyy, kun en osannut oikeasta paikasta hakea.
Kiitos jo etukäteen.
EDIT: LÖYTY !!!
Nonih, oma HT ura (joukkue The Kiila (74811) ) pyörähti viime viikon alulla käyntiin ja rahat onkin jo saatu tuhlattua ja parissa matsissa on otettu turpaan.
Suureksi pettymykseksi hävisin ensimmäisen sarjamatsinikin vieraissa 2-1. Tappiosta hämmästyttävän tekee se, että ensimmäisellä puoliskolla pidin palloa 85% ja en siltikään saanut yhtään maalitilannetta.
Toisella puoliajalla vastustaja sitten napautti ainoista paikoistaan kaksi byyriä. Myöskin kentän osa-alue ratingeissa joukkueeni oli parempi joka alueella kuin vastustaja, tosin keskikenttäni kusi hiukan, kun satuin sijottamaan väärän miehen siihen extra inner midfield mieheksi (Puolasta on hankittu siihen jo stuntti :)). Ihmettelenkin, että vaikuttaako kotietu sitten paljonkin vai kävikö minulla ns. paska säkä ?
Hyökkääjiäni ei mainittu koko otteluselostuksessa, left ja right attack oli kuitenkin inadequate, mutta keskellä vain weak. Mikä siis vaikuttaa central attack ? Keskikentän passing / playmaking ?
Noh, ehkäpä tästä vielä päästään nousuun, rahat kyllä tuli tuhlattua, kun koetin saada solid coachia, 200k meni ja passable jäi käsiin...
Ja jatkoaika cuppiin tulen myös venyttelemään maaliverkkojani!
Sisäliitin
10.02.2003, 16:51
Vieläkös mahtuu mukaan Jatkoaika cupiin?
Jos mahtuu, joukkue on FC Sukka (74169)
FC Vaihtopenkki (75925) on mukana.
Pääsekö Cupiin mukaan?
XXX United (21882)
FC Floppaajat (75860) tulee mukaan cuppiin.
2 paikkaa jäljellä Cupiin..
Minäkin ilmoittautuisin mukaan cupiin. Eli joukkueeni on Königsblauen (74677).
Satellite
10.02.2003, 22:04
Hamraan: Tarkista varmuuden vuoksi, että kaikki joukkueet ovat V -divarissa. Ei olisi kovin hauskaa jos kesken turnauksen paljastuu että joku korkeammalla sarjatasolla oleva osallistu cupiin.
Nyt on tullut leikittyä bidseillä oikein kunnolla...Sehän kestää aikansa kunnes joukkue tottuu pelaajasiirtoihin ja alkaa tuottamaan hedelmää?
Onkos jollain jatkoaikalaisella myydä minulle hyvän tason keskikenttäpelaajaa? Voisin alle 80.000 sijoittaa...Jos vaikka jossain IV tai III -divareissa nuo pelaajat on arkipäivää..Playmaking vähintään Solid ja mielellään hyvä passing. Kokemus ei olisi pahitteeksi. Jos vaikka tarjoaisitte jatkoaika -alennuksella? :)
Footless
10.02.2003, 22:24
Jos siihen Cupiin vielä mahtuu, niin mää kans. Joukkue on AC Alasuoja (74149). Jos sais vaikka pikkusen aikaa varattua tolle joukkueelle, sais tsekattua mikä siinä mättää...
Enhän mä sitten sääntöjä kunnolla lukenut... Tää oliki näköjään tarkotettu V-divarin jengeille ja ite pelaan IV-divarissa. Eli FC Floppaajat jää pois Cupista.
Itsekään en noita sääntöjä sen tarkemmin lukenut. FC Vaihtopenkki pelaa IV-sarjassa. Onko tolla nyt niin kauheasti väliä?
Ei voi mitään. En huomanut sääntöjä eli jään pois koska pelaan kolmosessa. JA cupissa tosin oli tarkoitus peluttaa kakkosmiehistöä.
Miklu the Hurricane
10.02.2003, 23:16
Mulle ainakin ihan sama, missä sarjassa cupiin osallistuvat joukkueet pelaa. Ompahan vähän enemmän haastetta =) Eikös aloittajien sarjataso voi olla V tai IV? Näin ollen voisi ottaa paremminkin ehdoksi sen, miten kauan HT:tä on tahkonnut. Ehdotus: Cupiin osallistumisen ehdoksi ketjun aloituspäivän jälkeen mukaan tulleet joukkueet...?
Kaikki mukaan vaan, sarjatasosta, pelikokemuksesta tai managerin puolison hiustenväristä riippumatta, sanon minä. Ei kai tämä niin vakavaa ole. Päätösvalta ei tosin kuulu minulle.
Tuossa kyseltiin pelaajaa jatkoaika-alennuksella. Pystyykö hattrickissä tekemään pelaajakauppoja jotenkin muutenkin kuin laittamalla pelaajan transferlistalle? Siellähän on aika vaikea alennuksia annella ja kilpailukin on aikastamoisen kovaa...
pentamo ja konigsblauen aloittavat keskiviikkona tiukan harjoittelun cuppia varten pelaamalla harjoitusottelun, jossa haetaan vähän asetelmia Nahkakuulacuppiin. Tiedossa on ainakin pentamon joukkueessa näyttöjenantotilaisuus, jossa joukkueen ns. rupusakki antaa näyttöjä cuppia varten. Tarkoitus on lähteä cupiin melkein tosissaan kuitenkaan unohtamatta Hattrickin perusajatusta pelaajien kehittymisestä.
Viestin lähetti Akseli
Tuossa kyseltiin pelaajaa jatkoaika-alennuksella. Pystyykö hattrickissä tekemään pelaajakauppoja jotenkin muutenkin kuin laittamalla pelaajan transferlistalle? Siellähän on aika vaikea alennuksia annella ja kilpailukin on aikastamoisen kovaa...
Pelaajakauppoja voi tehdä vain laittamalla pelaajan kaikkien saataville Transfer listoille.
Sen lisäksi on olemassa vaihtoehto ns. vaihtokauppaan. Tämä vaatii aina HT-henkilöstön (GM:t) hyväksynnän ja valvonnan. Tällaisessa tapauksessa kaksi joukkuetta asettavat siirtolistoille kaksi tasavertaista pelaajaa korkeilla hinnoilla. HT-henkilöstö vertaa pelaajat, joukkueet tarjoavat ja siirto tapahtuu normaalisti (mutta korkealla hinnalla -> tällöin kukaan ei tule väliin)
Vaihtokauppa edellyttää siis
- Pelaajien oltava samantasoisia
- Lupa GM:ltä
Huom! Aina joku voi silti "tulla väliin" ja pilata hienon suunnitelman vaihtokaupasta... kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan vain normaali trade.
hekottava pappi
11.02.2003, 12:07
Kannattaa vielä muistaa, että aina, myydessäsi pelaajan itsellesi jää (vain) 90% myyntisummasta. eli loput menee agenteille yms.
Itse en ainakaan suosittele vaihtokauppoja kenellekään, vaikka en itse ole harrastanutkaan.
ite sain joukkueen n. 3 viikkoa sitten, johdan omaa sarjaa V.94, ja suora nousu on lähellä, pitäs kuitenki kai loput matsit voittaa. yks tappio on takana. harmittaa sinänsä, että tämä tappio oli ensimmäinen matsi omana manageriaikana, johon en ollut valinnut mitään kokoonpanoa, enkä muutenkaan tehnyt mitään.
Pisteitä on saman verran mitä suoraan nousuun tarvii, mutta maaliero vielä liian huono.
ja tosiaan, ne jotka ovat vasta aloittaneet, eivätkä vielä ole tätä lukeneet, niin käykää ihmeessä lukemassa:
http://www.databased.at/hattrick/index.asp
Satellite
11.02.2003, 17:33
Harmi että pitää laittaa yleiselle myyntilistalle...Noh, kai sitä uusia pelaajia saa muutenkin. Tuo yksi sivu on aika hyvä, siitä opin pari uutta asiaa.
Ei minulle hirveästi ole väliä, minkä tason joukkueita on cupissa, mutta tasoero on korkea. Hävisin tässä lähiaikoina 8-0 erään IV -divarin kärkijoukkueelle.
EDIT: Onko matkakustannukset suurempia jos matkustaa Saksaan harkkamatsiin?
EDIT: Onko matkakustannukset suurempia jos matkustaa Saksaan harkkamatsiin?
Kaikista ulkomaanpeleistä joutuu maksamaan 6000e lentolipuista. Eli aika kallista puuhaa tuo matkustaminen...
Avattu on otsikko "Hattrick: Nahkakuula Cup"
Edelleen on paikka avoinna kolmelle halukkaalle V-divari joukkueelle . Jos kiinnostaa niin yksityisviestiä vaan kehiin tai kirjoita tuon uuden otsikon alle.
Alan kyllä kallistua siihen että ei kannata sijoittaa 20000€ siihen youth squadiin, ei ensimmäistäkään käyttökelpoista pelaajaa vaikka on jo tullut pelattua yli 2kk kannattaisko pitää taukoa pelaajan nostamisesta?
Viestin lähetti Damien
Alan kyllä kallistua siihen että ei kannata sijoittaa 20000€ siihen youth squadiin, ei ensimmäistäkään käyttökelpoista pelaajaa vaikka on jo tullut pelattua yli 2kk kannattaisko pitää taukoa pelaajan nostamisesta?
Itse sijoitan tuon 20000 € juniorijoukkueeseen ja nostan joka viikko pelaajan ylös. Muutamia käyttökelpoisia pelaajiakin on jo alkanut tulla. Kyllä sijoittaminen kannattaa.
Pienen alkukangertelun jälkeen kausi on V-divarissa lähtenyt mainiosti käyntiin. 10 ottelua ja kaikista voitto maalisuhteella 47-4. Stadionin laajennus ja valmentajasekoilut veivät pankkitililin niin pahasti miinukselle, että jouduin myymään tähtipelaajia yli puolella miljoonalla ja sain seuran pelastettua konkurssilta. Edelleen kautta jatketaan huonolla valmentajalla, mutta kun rahaa kertyy hieman säästöön niin Kako-86 lähtee siirtomarkkinoille taas mukaan.
Miklu the Hurricane
16.02.2003, 16:42
Äh, ei tuollasilla 10 ottelun voittoputkilla kehuskella, jos vastustajina on pelkästään tietokonevastustajia. Taso on aivan erilainen kun vastassa on ihmisvastustajia. Itse olen tosi tyytyväinen 8-1-1 sarjaani, kun olen pystynyt kääntämään monta tiukkaa matsia voitokseni. Suoraan nousuun on vielä pieni mahdollisuus, vaikka karsinta onkin todennäköisempi (niin se sarja pitää kuitenkin ekana voittaa).
Vielä jos Nahkakuula-cupista tulisi menestystä niin olen "High on life". Näyttää vaan pahasti siltä, että vastustaja tulee ykköskentällisellä vastaan ja mahdollisuudet toiselle kierrokselle on aika pienet... ensi kaudella sitten uusiksi.
Onkohan kellään muulla toi hattrick pimeänä? Mulle tulee vaan Palvelinta ei löydy-ilmoitus. Sain joukkueen pari päivää sitten ja pitäisi varmaan keskiviikon pelille laittaa noita taktiikoita ja kokoonpanoja.
Sain joukkueen, jonka edellinen omistaja ei ilmeisesti tajunnut mitään. Armoton tappioputki eikä joukkue ole tehnyt viiteen peliin edes maalia, omiin parhaimmillaan yhdeksän. Ilmeisesti tuo sarjatilanne ja edellisten pelien tulokset säilyy omistajan vaihduttua mutta kaikki muut sitten vaihtuu ja resetoituu joukkueessa?
Footless
17.02.2003, 22:56
Viestin lähetti Hayha
Onkohan kellään muulla toi hattrick pimeänä? Mulle tulee vaan Palvelinta ei löydy-ilmoitus. Sain joukkueen pari päivää sitten ja pitäisi varmaan keskiviikon pelille laittaa noita taktiikoita ja kokoonpanoja.
Siellä on shutdown. Pitäis aueta yön aikana. Aamulla pääset varmaan jo säätämään jengiäsi vireeseen.
Viestin lähetti Damien
Itse ainakin suosittelen kovasti tuota suurinta sijoitusta youth squadiin. Minun junnujoukkueeni on nyt solid-tasolla kahden kauden täyden panostuksen jälkeen ja kohta muutos excellentiin pitäisi olla edessä. Vielä solidinakin suurin osa nostetuista pelaajista saa suoraan potkut. Viime viikolla kyllä sain solid-puolustajan ja ikääkin oli vain 17 vuotta. Tuollaisen pelurin myyntihinta taitaa liikkua siellä 200 000 euron hujakoilla, eli kattaa monen viikon sijoitukset. Rahavaikeuksissa painiskelevien kannattaakin minusta laittaa rohkeasti tuo täysi summa junioreihin ja nostaa maalivahti joka viikko - ne kun tuntuvat olevan hieman parempia arvoiltaan kuin kenttäpelaajat. Jo weak-maalivahdista saattaa hyvinkin saada pelaajamarkkinoilla tuon 20 000 euroa takaisin joukkueen kassaan.
Punainen Vaara
19.02.2003, 13:39
Ohi on tämän joukkueen osalta
Satellite
23.02.2003, 01:49
Kaikki jotka haluavan osallistua seuraavaan Nahkakuula Cup:iin, voivat ilmoittaa minulle tai Hamraanille yksityisellä tai tähän ketjuun. Myöhemmin päätetään, miten menetellään muiden kuin V -divisioonan joukkueiden kanssa. Yhtenä vaihtoehtona voisi olla vaikka se, että IV -divarin joukkueille perustetaan oma lohko.
Itse kannatan tätä IV-divarin joukkueiden cuppia. Eiköhän jatkoajasta niitäkin löydy ihan mukavasti. Tässähän voisi tehdä pienen kartoituksen IV-jengeistä ja sitten päättää mitä asian suhteen tekee. Tätä kautta on jäljellä enää vain 3 kierrosta, niin jäisikö tämä cuppi sitten kuitenkin ensi kauden puolelle? Silloin tämän järjestämiseen olisi ainakin vielä rutkasti aikaa.
Sisäliitin
23.02.2003, 10:53
Olen jälleen mukana, nyt pelit loppuivat ekalle kierrokselle, haetaan hyvitystä. Cup IV-divarin joukkueille on ihan hyvä juttu.
Viestin lähetti n0lla
Itse kannatan tätä IV-divarin joukkueiden cuppia. Eiköhän jatkoajasta niitäkin löydy ihan mukavasti. Tässähän voisi tehdä pienen kartoituksen IV-jengeistä ja sitten päättää mitä asian suhteen tekee. Tätä kautta on jäljellä enää vain 3 kierrosta, niin jäisikö tämä cuppi sitten kuitenkin ensi kauden puolelle? Silloin tämän järjestämiseen olisi ainakin vielä rutkasti aikaa.
Ei sitä voi jättää ensikaudelle koska sillon jokaisella on alussa oikeita Hattrick Cup pelejä ja niitähän ei tiedä kauan kestävät.
Mutta toisaalta tässä vanhassa cupissa on vielä kolmeksi viikoksi ohjelmaa..
Saakos sillä 2 viikon harjoitustauolla pelattua 2 harjoituspeliä viikossa?
Viestin lähetti Hamraan
Saakos sillä 2 viikon harjoitustauolla pelattua 2 harjoituspeliä viikossa?
Ei. Harjoitustauolla on normaalisti harjoituspelit keskiviikkona, eli harjoitustauon aikana ehtii pelaamaan kaksi harjoituspeliä.
Myynnissä:
Ilmo Pukkila (3726840)
28 years, wretched form, healthy
A sympathetic guy who is balanced and honest.
Has weak experience and weak leadership abilities.
Assessed value: 41 000 Euro
Wage: 930 Euro/week
Owner: Jengi
Stamina: solid Goaltending: wretched
Playmaking: passable Passing: inadequate
Winger: weak Defending: disastrous
Scoring: inadequate Set Pieces: weak
Career Goals: 1
Career Hattricks: 0
League goals this season: 0
Cup goals this season: 0
Deadline: 2/28/2003 at 07:28
Iästään huolimatta vaikuttaa ihan pelimieheltä ja pienoisella kokemuksella veikkaisin, että on oikeasti aika lähellä solidia playmakingia. Parin viikon treeni ja ávot...
Jos joukkueet päätyy tasapisteisiin, niin ratkaiseeko maaliero sitten sijotuksen?
Haluaisin vaan varmistuksen nimittäin jos se on maaliero niin nousu taitaa olla jo varma.
Heheh empäs huomannukkaa ennen että meikän valkku onki pelaajavalmentaja kun olin sen etunimen kattonu väärin.
No tässä tilastot
Kristian Moilanen (6916941)
46 years, passable form, healthy
A solid coach who goes all out
A sympathetic guy who is fiery and dishonest.
Has excellent experience and inadequate leadership abilities.
Assessed value: 0 Euro
Wage: 500 Euro/week
Owner: kekes revange
Warnings: 1
Playmaking: disastrous Passing: wretched
Winger: disastrous Defending: disastrous
Scoring: disastrous Set Pieces: disastrous
Career Goals: 8
League goals this season: 8
Viestin lähetti Durable
Jos joukkueet päätyy tasapisteisiin, niin ratkaiseeko maaliero sitten sijotuksen?
Haluaisin vaan varmistuksen nimittäin jos se on maaliero niin nousu taitaa olla jo varma.
Maaliero ratkaisee. Mutta muista vilkaista alareunasta myös "promotion". Edessä saattaa myös olla karsinta.
Joka tapauksessa onnea menestyksestä!
Olen voittanut jokaisen liigamatsin, joten luulen että en joudu karsimaan noususta.
Viimeisessä matsissa lohkon kakkonen vastassa eli tappio voi tulla , mutta en silti usko että pisteeni eivät riittäisi suoraan nousuun.
Aika hurja kaveri tuo pelaajavalmentaja jos on tehnyt 8 maalia tällä kaudella. Olet tainnut peluuttaa kaveria kärjessä. Ja keskikenttä täytyy olla enemmän kuin kunnossa. Itsellä paras maalintekijä on tehnyt vasta 10 maalia ja sen pitäisi ainakin periaatteessa osata myös pelata...
hekottava pappi
13.03.2003, 15:02
käykääs tarjoamassa. deadline on joskus pe-la yönä. Korkein tarjous on 72000.
Armas Ryti
68 000 Euro, 25 years, wretched form
Has wretched experience and poor leadership abilities
Stamina: passable Keeper: wretched
Playmaking: solid Passing: weak
Winger: poor Defending: inadequate
Scoring: weak Set Pieces: passable
Damien, tuskin kannattaa laittaa valmentajaa kentälle. varsinki ku on melkee kaikki taidot disastrous.
No niin uusi kausi alkaa parin viikon päästä. Nyt on hyvä aika aloittaa kaikkien uusien managereiden!!!
Ei muuta kuin osoitteeseen www.hattrick.org ja rekisteröitymään ja saat pian joukkueen johdettavaksesi! Huippu peli ja harrastus, vaikka jalkapallo ei ykköslajisi olisikaan.
Ei muuta kuin kokeilemaan!
Kuinkas moni Jatkoaikalainen liikkui sarjaporrasta ylemmäs tai alemmas? Itsellä vitosdivaria jatketaan tämän kauden kolmannelta sijalta ylöspäin tavoitellen. Joukkueen nimi menee vaihtoon ja aloitetaan ikäänkuin uudelta pöydältä.
Addiktio on paha, kun nyt kahden viikon aikana on vain peli per viikko, pitää varmaan hankkia elämä ainakin siksi aikaa.
Ainakin meikäläisellä Hattrick on ajanut aiemmin niin suositun Smallworldin ohi kiinnostuksessa.
Itsekin jäin kyntämään vitosdivaria vielä yhden kauden ajaksi. Aloitin joukkueen luotsaamisen vasta kauden puolenvälin jälkeen ja jo silloin lohkomme kärkijoukkue oli tavoittamattomissa. Voitin kuitenkin kaikki sarjaottelut ja siinä sivussa aiheutin tuolle ylivoimaiselle kärkijoukkueelle kauden ainoan tappion lukemin 3-1. Luottavaisin mielin lähden jahtaamaan sarjanousua tulevalla kaudella.
Miklu the Hurricane
16.03.2003, 15:24
Ylistön Yrjöt ilmeisesti nousi suoraan nelosdivariin. Varmuutta asialle ei ole vielä tullut, kun tuo Hattrick on nutturallaan. Sen verran kuitenkin ennätin eilen näkemään, että viimeinen matsi olisi päättynyt voitokseni 2-1 ja näin ollen nousu olisi varma. Toivottavasti tietokanta ei ole tehnyt tepposiaan, sillä promotion/sarjataulukko-sivut näyttivät ainakin osaltani olevan sekaisin.
Jännä nähdä ketä siellä nelosessa tulee vastaan :) Voi niitä onnettomia, jotka saavat Yrjöt lohkoonsa ensi kaudeksi. Jokainen matsi lähdetään ensi kaudellakin voittamaan!
Satellite
16.03.2003, 15:30
Onkos keneläkään tietoa, milloin uusi sairjaohjelma päätetään? Olisi hauskaa tietää, kuka tulee Cupissa vastaan.
Itse lähden ensi kateen tavoittelemaan ykkössijaa. Se tulee olemaan vaikeata. sillä lohkossani tulee olemaan yksi erittäin kova joukkue + joku nelosesta tippunut.
Tänne voi sitten uusille muistuttaa, että jatkoajalla on oma hattrickin cup: Nahkakuula Cup Siihen saa osallistua koka tahansa jatkoaikalainen. Ensimmäinen Cup on jo pelattu, ja toinen pelataan silloin, kun suurimmalla osalla ht:n oma cup on ohi. Ilmoittautumiset nahkacup@mbnet.fi ja kotisivut näkyy sigussa.
Tasapelikin olisi riittänyt Nahkakuula Cupin finalistille suoraan sarjanousuun nelosdivariin, mutta päätöskierroksella ei säästelty: 6-0-voitto Champistä, ja sarjatason vaihtuminen varmistui.
Lohkon V.33 lopputilanne:
1. Afan FC 14 47 - 9 38
2. Fc Vilu 14 34 - 12 29
3. XE Bollklubb 14 35 - 18 25
4. RiPS 14 25 - 25 19
5. Komposten 14 17 - 23 17
6. Champ 14 15 - 30 13
7. Fc Camel`s 14 17 - 34 12
8. pillerivillet 14 8 - 47 7
Ensimmäisen kokonaisen kauden saldo 12 voittoa ja 2 tasapeliä. Sitä ennen Afan FC ehti pelata kaksi tasapeliä edelliskaudella, joten koko Hattrick-ajan saldo on 12-4-0. Ei siis toistaiseksi yhtään tappiota!
Karhuvuori jäi sarjassaan kolmanneksi.. häviten ainoastaan ykköselle ja kakkoselle. Meidän sarjassa kolmen kärki eroittautui selvästi muista. Harmi vaan ettei Karhuvuorella vielä ensikaudellakaan ole sellaista joukkuetta joka voisi ohittaa tänä vuonna toiseksi jääneen joukkueen. Liian nuori ja kokematon on joukkueemme, ellei sitten jostain etsi siihen vahvistuksia.
Hattrickissä saisi kyllä olla useampi ottelu viikossa, liian addiktiivinen peli että vain 2 kertaa viikossa on hommassa jotain panosta. Toivottavasti apua tuohon tuo CM4 joka on jo tilattu. :)
Onko tosta noususta neloseen jotain rahallistakin hyötyä?
Sarja sujui todella hyvin. Voitin kaikki matsit. Viimeisenä voitin sarjakakkosen vieraissa 1-5.
Satellite
17.03.2003, 14:26
Viestin lähetti Durable
Onko tosta noususta neloseen jotain rahallistakin hyötyä?
Sarja sujui todella hyvin. Voitin kaikki matsit. Viimeisenä voitin sarjakakkosen vieraissa 1-5. http://www.databased.at/hattrick/index.asp
Tuolta kun klikkaat Talous -> Palkintolista ni siellä näkee.
[offtopic] Hei, ja miksi Nahkakuula Cupin irc-kanava loistaa tyhjyydellään?
Kävin katselemassa tuolla FutisForumin puolella Hattrick-aiheista juttua. Aika moni on antanut negaa tästä pelistä. Mitäköhän pitäisi tehdä tuon kuvan muuttumiseksi. Muutama ihminen oli kovin kauniisti yrittänyt saada jengiä mukaan, mutta oikeastaan kaikki topicit olivat hyytyneet joittenkin tylytykseen. Pojat vaan pelaa CM4:sta.
Jotenkin olisi vain aika loogista, että tuommoinen jalkapallosivusto ottaisi omakseen nopeastikin näinkin mainion pelin...
Viestin lähetti Akseli
Kävin katselemassa tuolla FutisForumin puolella Hattrick-aiheista juttua. Aika moni on antanut negaa tästä pelistä. Mitäköhän pitäisi tehdä tuon kuvan muuttumiseksi. Muutama ihminen oli kovin kauniisti yrittänyt saada jengiä mukaan, mutta oikeastaan kaikki topicit olivat hyytyneet joittenkin tylytykseen. Pojat vaan pelaa CM4:sta.
Jotenkin olisi vain aika loogista, että tuommoinen jalkapallosivusto ottaisi omakseen nopeastikin näinkin mainion pelin...
Liian vähän varsinaista tekemistä hattrickissä, kun pelejä on vaan 2 viikossa. Peli taktiikan muokkaaminen on tosi suppeaa, muistan pelanneeni semmoista manageri peliä jossa sai valita todella tarkkaan pelitaktiikan,
esim. oma joukkue on yhden maalin tappiolla kun peliä on pelattu 65 minuuttia -> vaihdetaan yksi puolustaja hyökkääjään, vaihdetaan peli taktiikka 3-4-3:ksi, muutetaan taktiikkaa hyökkävämmäksi. Siinä oli tälläiset kikkailut mahdollisia. Ei kyllä ihmekkään että peli muuttui maksulliseksi, sen jälkeen en enään seurannut pelin kehitystä, jos muistaisin sen nimen niin kävisin katsomassa onko vielä voimissaan.
Kyllä minä mielelläni hattrickiä pelaan kun ei muutakaan ole.
Joku mättää kun olen viimeksi toissapäivänä päässyt Hattrickiin.
Sivu ei aukea.
Olenko yksin tämän ongelman kanssa? Kaikki muut sivut missä olen käynyt toimivat ihan ok ja normaalisti...
Miklu the Hurricane
23.03.2003, 11:36
Hattrick on ollut ilmoitusten mukaan nurin viime aikoina, koska muodostavat parhaillaan uusia liigoja. Omalla kohdalla päivitykset ovat ainakin tulleet.
Ylistön Yrjöt jatkaa taivallustaa veikkauslligaan jatkossa sarjassa IV.58. Ensi silmäyksellä sarja näyttää todella tasaiselta. Yhtään täysin ylivoimaista joukkuetta ei ole. Pari heittopussia löytyy, joten välitöntä putoamisen vaaraa ei ilmeisesti ole. Mitalisijoista lähdetään siis suoraan taistelemaan, vaikka altavastaajana sarjaan lähdetäänkin. Mites muilla?
Satellite
23.03.2003, 12:16
Mites muilla?
Tänne vitoseen tuli sellainen kohtalaisen hyvä joukkue, ehkä jopa parempi kuin oma. Kompastuskivenä sillä on vain wretched -tasoa oleva midfield. Lähdetään voittamaan lohkoa ja suora no Eurousu on toinen tavoite. Kolmas tavoite on säästyä konkurssilta: Cash funds: -172 342 Euro (-182 895)
Kolmas tavoite on säästyä konkurssilta: Cash funds: -172 342 Euro (-182 895)
Mulla oli sama juttu, tilit pahasti miinuksella. Mutta nousu neloseen ja pelaajan myynti paransi taloutta hieman. Tosin vielä on semmoset 100 000 miinuksella. Tosin uusi stadioni varmaankin maksaa itsensä takaisin.
Sisäliitin
23.03.2003, 14:04
Kuinka paljon täytyy tilit olla miinuksella että tulee konkurssi?
Tällä hetkellä joku -180000.
Miklu the Hurricane
23.03.2003, 14:16
Muistaakseni tarvii olla -500 000 ennen kuin konkurssi koittaa.
Teillä on jonkin verran vielä kirittävää velan määrässäkin: Cash funds: -103 325 Euro (-302 602) Euro. Stadionin laajennus kivasti haukkaa käteisvarat, mutta toivotaan, että ensi kaudella sitten katsomot pullistelevat. Ei pitäisi enää talousasiat niin paljon painaa.
Satellite
23.03.2003, 14:37
Muistaakseni tarvii olla -500 000 ennen kuin konkurssi koittaa.
Teillä on jonkin verran vielä kirittävää velan määrässäkin: Cash funds: -103 325 Euro (-302 602) Euro. Stadionin laajennus kivasti haukkaa käteisvarat, mutta toivotaan, että ensi kaudella sitten katsomot pullistelevat. Ei pitäisi enää talousasiat niin paljon painaa.
Onkohan munkin mitään järkee laajentaa katsomoita? tuolla velan määrällä... Mut 11000 taitaa olla liian vähän et siitä tulis paljon rahaa. Mitäs ehdotatte? Hei MtHurrica, ja miks et oo ircissä? :P
Itselläkin taisi olla onnea kun sarjaani tullut putoaja on hävinnyt viimeiset neljä peliä 7-0. Onko tuo joku luovutusvoitto vai mikä?
Mutta kaveri ei ole ollut kovinkaan aktiivinen ja se on tietysti nousua tavoittelevalle joukkueelleni iloinen asia.
Miklu the Hurricane
25.03.2003, 20:11
Satuin selaamaan tämän viestiketjun vähän vanhempia postauksia. Yllättävän tuttuja joukkueennimiä alkoi vastaan tulemaan :)
Näyttää siltä, että tulevassa IV.58:ssa pelaa kolme tämän viestiketjun kautta Hattrickin pelaamisen aloittanutta joukkuetta eli Ylistön Yrjöt (Miklu the Hurricane), Puksun Pesä-Veikot (Luca) ja Etu-Töölön Kanuuna (mirasane). Tämä lienee jonkin sortin ennätys vai pistääkö joku lohko vielä paremmaksi...?
Tiukkaa vääntöä siis tiedossa ensi kaudella.
Itsellä on ollut sitten tuuri melkein hyvä, kun pelaan V.59:ssa. Siinä mielessä hyvä, että ei tarvitse nousta jatkoaikalaisten edestä... :)
Onko kaikkien joukkueitten johtokunta päättänyt ainoaksi tavoitteeksi nousun. Omalla kohdalla asiasta ei ole epäselvyyttä, mutta ainahan sitä voi joukkuetta kehittää jos nousu ei ole vielä ajankohtainen. Nelosessa on kuitenkin varmaan jonkinverran tiukempaa...
Minkälaiselta näyttää Suomencup teidän osalta. Oma vastustajani sattui nousemaan neloseen ja on ilman tappiota viimeiset 13 ottelua. Oma tilanteeni ei ole ihan näin ruusuinen, joten ainakin tiukka matsi on odotettavissa. Vahinko, olisi ollut kiva saada ekalle kierrokselle vaikka tietokonevastustaja. Toisen kierroksen katsomorahoille olisi käyttöä...
No, sittenhän voi keskittyä Nahkakuulacupiin...
Sisäliitin
29.03.2003, 10:30
Ekalla kierroksella vastaan tulee kakkosen kärkitiimi, joka tavoittelee nousua Veikkausliigaan eli lähdetään hakemaan mahdollisimman pientä tappiota. Aika huono mäihä.
Ekalla kierroksella tulee vastaan selvästi heikompi joukkue. Taidetaan tästä mennä toiselle kierrokselle, mutta liian itsevarma ei saa kuitenkaan olla. Täysillä lähdetään siihen otteluun.
Cupissa vastaan asettuu HT:n ohjaama jengi. Ajattelin jopa säästellä paria kaveria viikonlopun liigapeliin, kun vastustaja ei tunnu kovin vahvalta. Toivottavasti ei koidu tappioksi. IV58:ssa on tosiaan ainakin kolme JA-jengiä ja olikohan heti eka matsi Miklun joukkuetta vastaan. Muutenkin vaikuttaa melko tasaiselta sarjalta viimekautisten tulosten perusteella.
Vastustaja on vitosdivarin joukkue. Eli kun ite oon nelosessa niin jatkoon pitäisi mennä.
Satellite
29.03.2003, 15:14
Tasaista luvassa. Kotiottelu IV -divarin jengiä vastaan. Niillä on wretched midfield kompastuskivenä, minulla on poor, pitäisi nousta weakiin :) . Muut on sitten sillä vähän parempia, mutta toivotaan parasta ja toiselle kierrokselle pääsyä. Laitan parhaan mahdollisen kokoonpanon kentälle, pari pelaajaa on edelleenkin loukkaantuneena.
Siirappi
29.03.2003, 15:28
Vastaan astuu viitosdivarista voittamattomat, jatkoon pääsyn ei pitäs aiheuttaa mitään suurempia ongelmia... knok knok koputtaa puuta :)
Koskas noi pelaajien iät päivittyy?
Mitens nyt käy, kun mulla on jo sovittu harjotusmatsi tiistaille ja silloin on myös cupin matsi?
Satellite
29.03.2003, 17:41
Viestin lähetti Durable
Mitens nyt käy, kun mulla on jo sovittu harjotusmatsi tiistaille ja silloin on myös cupin matsi?
Sen verran mitä Ht:n omaa keskustelupalstaa oon lukenu ni se harkkamatsi menee Cup matsin alta pois, eli pelaat Cup -matsin ja harkkamatsi peruuntuu.
mirasane
29.03.2003, 19:19
Eiköhän Etu-Töölön Kanuuna jyrää seuraavalle kierrokselle, sillä vastaan asettuu vitosdivarin joukkue ja itse olen jo mahtavasti neljänneksi korkeimmalla sarjasasolla. Töölön Litmanen, Juhani Käri-Zein, johtaa tuttuun tapaan meidät voittoon.
Miklu the Hurricane
29.03.2003, 21:19
Yrjöilläkin vaikuttaa aivan siedettävältä ensimmäisen kierroksen vastus cupissa, vaikka vieläkin helpompi olisi voinut tulla.
Pelaajien iät pitäisi maanantaina päivittyä. Kunnon ryhmäsynttärit siis tiedossa. Onhan kaikkilla jo täytekakut tilattu...? ;)
Kyllä mä veikkaan että IV.58:ssa pärjätään vahvalla joukkuepelillä ja suomalaisuudella. Jukka Olejniczak jatkaa vahvoja Nahkakuula cupissa esittämiään otteita ja johdattaa Yrjöt menestykseen ensi kaudellakin. Jukan iskä Sakari vetää parhaillaan pojille tiukkaa kuntopiiriä, jotta pojilla ei pohkeet pääse puuroksi matsien viime hetkillä.
wirtanen17
29.03.2003, 22:06
Rekisteröidyin eilen Hattrick:iin... Miten saan joukkueen?? vai mitä mun pitäis nyt tehdä??
mulla lukee vaan näin...
Waiting list
There are currently 0 users on the waiting list for your league. Yesterday 16 users were given a team in your league, the last of which had applied 2003-03-28 16:23:00.
As soon as it is your turn to get a team, you will get an email that tells you about this.
Miklu the Hurricane
29.03.2003, 22:47
wirtaselle: Tarkkaile vaan mailia tiuhaan. Kyllä sen joukkueen sieltä pitäisi aika nopsaan tulla. Tavallisesti joukkueen saaminen kestää pari päivää. Odottamisaika kannattaa käyttää sääntöjen lukemiseen, vaikka se hölmöltä saattaa tuntuakin.
Satellite
29.03.2003, 23:39
Viestin lähetti mirasane
Eiköhän Etu-Töölön Kanuuna jyrää seuraavalle kierrokselle, sillä vastaan asettuu vitosdivarin joukkue ja itse olen jo mahtavasti neljänneksi korkeimmalla sarjasasolla. Töölön Litmanen, Juhani Käri-Zein, johtaa tuttuun tapaan meidät voittoon.
Saankos houkutella mirasanen Nahkakuula Cupiin? :) Sinne tarvitaan vielä osallistujia. Vai onko sulla joku toinen turnaus menossa?
Tiistaina se sitten alkaa..Tavoitteita on paljon ja onnistuminen vaatii paljon työtä...
hekottava pappi
30.03.2003, 14:25
Jalo Kairasuo (10585332)
18 years, passable form, healthy
A pleasant guy who is balanced and upright.
Has disastrous experience and poor leadership abilities.
Playmaking: wretched Passing: inadequate
Winger: weak Defending: passable
Scoring: poor Set Pieces: poor
käykääpä tarjoamassa, lähtöhinta 40k.
Snakster
30.03.2003, 19:49
Tämmönen sälli olis mulla kaupan. Ostakkee pois. Lähtöhinta vain 50 k.
Ano Selin (5887724)
30 years, weak form, healthy
A sympathetic guy who is temperamental and dishonest.
Has weak experience and inadequate leadership abilities.
Stamina: excellent Goaltending: wretched
Playmaking: inadequate Passing: weak
Winger: inadequate Defending: passable
Scoring: passable Set Pieces: poor
Sisäliitin
31.03.2003, 16:06
Myynnissä:
Frédéric Moisand (2650827)
31 years, inadequate form, healthy
A sympathetic guy who is temperamental and honest.
Has inadequate experience and weak leadership abilities.
Speciality: Technical
Stamina: excellent Goaltending: disastrous
Playmaking: inadequate Passing: inadequate
Winger: weak Defending: inadequate
Scoring: inadequate Set Pieces: passable
Lähtöhinta on 4000 erkkiä
luistimet
31.03.2003, 20:44
Salasanan joutuessa jokunen aika sitten vääriin käsiin mentiin siis edellisellä joukkueella konkurssiin niin, että heilahti. Tie uudella joukkueella vei vitosdivarin pohjamutiin, mutta maastahan se pienikin ponnistaa ja loppukauden aikana saatiin pelattua tasaisia pelejä myös nousukahinoiden joukkueita vastaan. Uusia pelaajia on hankittu ja panostus junnuihinkin on täydet 20000 juuroa viikossa. Kaikki toiminta satsaa vahvasti nousukarnevaaleihin parin kauden sisällä.
Cupissa ei FC Tervajalat (74137) siis tällä kaudella pelaa sijoituksen ollessa vasta vitosdivarin seitsemäs. Jos siis joku joukkue, joka ei cupissa pelaa, on vielä tässä vaiheessa harjoitusvastustajaa vailla, niin käytettävissä ollaan. Parempi myöhään katsokaas.
Ja kun muut ovat tässä myynnissä olevia pelaajiaan jo kerenneet mainostamaan, niin miksen sitten minäkin:
Rayi Kulikov (8321019)
25 years, inadequate form, healthy
Has poor experience and passable leadership abilities.
Stamina: passable Goaltending: disastrous
Playmaking: weak Passing: poor
Winger: inadequate Defending: weak
Scoring: passable Set Pieces: wretched
Ottakaa siis ihmeessä pieni vilkaisu tämän miehen suuntaan ja keventäkää hieman Terviksen palkkamenoja. Aloittelevien joukkueiden maalitykiksi ihan hyvä tapaus. Lähtöhintä 50k
Viestin lähetti wirtanen17
Rekisteröidyin eilen Hattrick:iin... Miten saan joukkueen?? vai mitä mun pitäis nyt tehdä??
mulla lukee vaan näin...
Waiting list
There are currently 0 users on the waiting list for your league. Yesterday 16 users were given a team in your league, the last of which had applied 2003-03-28 16:23:00.
As soon as it is your turn to get a team, you will get an email that tells you about this.
Jos et laittanut oikeaa nimeäsi, osoitettasi jne.. et saa joukkuetta. GM-Heiska on aika tarkka... ihan hyvä, koska siten karsitaan kauhea määrä potentiaaleja "kakkosjoukkueita" pois. Jos et vieläkään ole saanut tiimiä, kysy GM-heiskalta ht-mailin kautta (sinnehän vissiin pääset)
Ja by the way, jos ette vielä tiedä ketä äänestää U-20 junnujoukkueen vaalissa tossa kohtapuoleen, niin en pistä "jatkoaikalaista äänivyöryä" mitenkään harmillisena... ;-) Siis itselleni... Vakaa aikomus on ottaa U-20 joukkue hellään huostaani.
T: Mod-Seti
Satellite
01.04.2003, 17:51
Täällähän on kunnon markkinat käynnissä :)
Viestin lähetti luistimet
Rayi Kulikov (8321019)
25 years
Playmaking: weak Passing: poor
Winger: inadequate Defending: weak
Scoring: passable Set Pieces: wretched
Mistäs tolle kaverille noin paljon hintaa keksit? Hyökkääjälle ei ole hirveesti hyötyä winger -ominaisuudessa, joten tuossa on hyvää vain passable scoring ;) Hankin passable scoring kaverin jolla on ikää 19v hintaan 4000 euroa, joten tuo on minun kaveriin verrattuna superkallis :)
Laitetaas myös oman pelaajan myynti-ilmoitus tänne:
----------------------------
Pasi Koski (10585623)
17 years , passable form, healthy
A pleasant guy who is balanced and dishonest.
Has disastrous experience and poor leadership abilities.
Nationality: Suomi
Assessed value: 7 000 Euro
Wage: 520 Euro/week
Owner: FF Dream Team
Playmaking: wretched Passing: poor
Winger: inadequate Defending: wretched
Scoring: weak Set Pieces: poor
Lähtöhinta 1000 euroa.
-----------------------
toinen winger vielä:
-----------------------
Mika Voutilainen (5927017)
25 years, poor form, healthy
A sympathetic guy who is fiery and honest.
Has wretched experience and poor leadership abilities.
Assessed value: 24 000 Euro
Wage: 730 Euro/week
Playmaking: weak Passing: wretched
Winger: passable Defending: wretched
Scoring: weak Set Pieces: wretched
hintaa myöskin 1000 egeä.
-----------------
Wingereitä treenaavat - kimppuun!! :D
luistimet
01.04.2003, 18:23
Täällähän on kunnon markkinat käynnissä :)
Mistäs tolle kaverille noin paljon hintaa keksit? Hyökkääjälle ei ole hirveesti hyötyä winger -ominaisuudessa, joten tuossa on hyvää vain passable scoring ;) Hankin passable scoring kaverin jolla on ikää 19v hintaan 4000 euroa, joten tuo on minun kaveriin verrattuna superkallis :)
Ilmeisesti tämä assessed value hieman hämää mietittäessä hintaa, jolla laittaa pelaaja siirtomarkkinoille. Kyseisellä herralla tämä on 72k ja tätä vasten ajateltuna hinta ei tuntuisikaan niin korkealta. No jatkossa hinnoittelen hieman maltillisemmin :).
Ensimmäinen cup-matsi osottautui niin leikkimiseksi, kuin alkukäteen arvelinkin. Voitto tuli puhtailla 6-0 lukemilla. Myös toisen kierroksen vastustajaa arvottaessa on täällä ollut onnea, sillä vastaan tulee etukäteen arvioituna heikompi jengi. Tästä on hyvä lähteä eteenpäin. Tauon pelaajakaupat ainakin tähän mennessä näyttävät onnistuneen.
FC Tamminiittu otti historiansa ensimmäisen cupvoiton sarjaporrasta ylempänä pelaavasta Kei-Miehistä. Ottelun jälkeen riemuittiin tovi, jonka jälkeen arvonnassa napsahti sitten vastustajaksi ylemmän sarjaportaan kovimpia nimiä. Perhana, pientä tuuria olisi voinut odottaa tähän.
Vastustajalla on neljän tähden miehiä, joista oma joukkueeni vasta haaveilee, joten taitaa Nahkakuulacup kutsua ensi keskiviikon jälkeen... No, taistellaan nyt ensin...
Satellite
02.04.2003, 21:12
Ehdin jo irkissä vuodattaa pahimmat vitutukset. Vastustajana oli siis hiukan parempi joukkue nelosesta. Ensimmäisen pouliajan jälkeen tilanne oli 1-1, hallitsin 63% matsia, eli hallussa oli. Tonen puoliaika alkoi aika köyhästi, ilman tapahtumia. Meinin päätteen ääreltä muutamaksi minuutiksi pois. Tullessani takaisin, taululla olivat komeat 1-4 -lukemat. Vastustala teki kolme maalia kolmessa minuutissa.
Joukkue sai historiansa ensimmäisen weak midfieldin, joten myöskin edistystä tässä matsissa oli. Jos vielä otetaan huomioon, että arvokkain keskikenttäpeluri oli loukkaantuneena ja sen tilalla pelannut sai vain yhden tähden, voidaan olla luottavaisia jatkon suhteen. Prkl kun tuo Cup-tappio ketuttaa..:(
Muistakaa käydä äänestämässä vaaleissa!!!
Maanantai aamuna loppuu äänestys ja uusi valmentaja astuu u-20 joukkueen peräsimeen...
Mod-Seti ottaa mielellään vastaan jatkoajan ketjun ääniä...
Omalta osaltani cup on mennyt helppojen pelien merkeissä eteenpäin. Nyt oli vuorossa vastustaja samalta sarjatasolta (V-divari), mutta tasoltaan selvästi heikompi. Tästä kertoo sekä lopputulos, että pallonhallintaprosentit. Ekalla puoliajalla prosentti 85% ja tokalla 91% ja lopputulos siis 5-0. Toivottavasti seuraava kierros tarjoaa hieman jo haasteita ;).
Mulla oli 2.kierroksella vastassa IV-sarjan joukkue, ja se joukkue oli noin 1 tähti per pelaaja ollut mun joukkuetta parempi edellisissä otteluissa. Eli selvänä altavastaajana lähdin otteluun.
Ottelu meni kuitenkin erittäin hyvin aina 82.minuutille asti. Johdin 81 minuutin kohdalla 3-1 ja lähdin käymään ulkona. Kun tulin takaisin, niin edessä olivat uskomattomat loppulukemat: 3-4 vastustajalle. 82.minuutilla he kavensivat 3-2:een, 84.minuutilla mun paras pelaaja, keskikentän playmaker loukkaantui. 87.minuutilla mun toiseksi paras pelaaja, huippulaitapakki loukkaantui. 89.minuutilla vastustaja tasoitti 3-3:een, ja 91.minuutilla he tekivät jatkoaikamaalin. Aika karmea loppu.
Vituttaa...
hekottava pappi
13.04.2003, 17:08
Itsellänikin alko cupmatsit aika hyvin, ekalla kierroksella tuli tiukka 1-2 vierasvoitto ennakkoon heikommasta vastuksesta. toisella kierroksella oli jo nelosdivaritiimiä vastaan, ja ennakkoon kovempaa. no laitoin motsia kehiin, ja tiukkaakin tiukempi 2-1 kotivoitto jatkoajalla. ja huom. keskikenttä oli itellä passable. varmaan aika kova vitosdivaritiimille. onko kukaan muu saanu vitosdivarissa ollessaan vastaavaa? :)
Nyt sitte kolmannella kierroksella tuli joku kakosdivarilainen vastaan. eli ei ole mitään mahdollisuuksia. PICciä kehiin vaan ja nuorille pelaajille cup-kokemusta :)
itellä on kyllä tällä hetkellä aika kova tiimi vitosdivariin. mutta niin on eräällä toisellakin samassa lohkossa olevalla. muut joukkueet on selvästi meitä heikompia. mutta sehän tässä vaan, kun vain toinen voi nousta. pittää koittaa vääntää picciä heikompia joukkueita vastaa ja sitte motsia tätä tiimiä vastaan.
Satellite
13.04.2003, 17:51
Viestin lähetti emest
ja huom. keskikenttä oli itellä passable. varmaan aika kova vitosdivaritiimille. onko kukaan muu saanu vitosdivarissa ollessaan vastaavaa? :)
Oho...Inadequatea olen nähnyt muutaman kerran, mutta passable..Omalta kohdaltani on tavoitteena saada tällä kaudella puristettua se inadequate midfield, silloin menee hyvin. Sinä pärjäät passable midfieldilla hyvin nelosdivarissakin.
Sanos vielä joukkueen nimen ni voisi käyä kurkkimassa ;)
hekottava pappi
14.04.2003, 12:50
Oho...Inadequatea olen nähnyt muutaman kerran, mutta passable..Omalta kohdaltani on tavoitteena saada tällä kaudella puristettua se inadequate midfield, silloin menee hyvin. Sinä pärjäät passable midfieldilla hyvin nelosdivarissakin.
Sanos vielä joukkueen nimen ni voisi käyä kurkkimassa ;)
Nojoo, pelasin kuitenki motsia. Joukkueen nimi on torivuoren pullistus. ilmoittauduin tuossa toisessa ketjussa tuohon nahkakuulacupiin, jos vielä mahtuu. Kyllähän mulla ihan kohtuullinen tiimi on, mutta harmi vaan, kun nousukaan ei ole varma edes tällä kaudella, kun samassa lohkossa on toinenki kova tiimi. Molemmat joukkueet voittaa 99% muut ottelut, mutta sitte toisia vastaan tulee tiukkaa.
Mun mielestä toi systeemi, jossa vain yks joukkue voi nousta kusee, ainakin tässä nelos ja vitosdivarin välillä. Kun vitosdivarissakin tuntuu olevan n+1 parempaa tiimiä kun nelosdivarissa.
Satellite
14.04.2003, 16:06
Viestin lähetti emest
Mun mielestä toi systeemi, jossa vain yks joukkue voi nousta kusee, ainakin tässä nelos ja vitosdivarin välillä. Kun vitosdivarissakin tuntuu olevan n+1 parempaa tiimiä kun nelosdivarissa.
Juuri näin. Vitosessa on joissakin lohkoissa jopa 3-4 hyvää tiimiä, jotka pärjäisivät nelosessa. MUtta tämä on todennäköisesti liian suuri muutos, jotta se olisi toteutettavissa. Hattrick on kuitenkin valtavan suosittu ja sarjojen määrä on valtava. Harmi.
Vitosdivarissa on lohkoja neljä kertaa enemmän kuin tasoa ylempänä nelosessa. Jo nykyisellään jokaisesta nelosdivarin lohkosta puolet eli neljä joukkuetta joko putoaa (kaksi viimeistä) tai joutuu karsimaan putoamisesta (viides ja kuudes). Ei olisi mitään järkeä kasvattaa vitosesta nousijoiden määrää, sillä silloin nelosesta putoaisivat "kaikki".
hekottava pappi
18.04.2003, 14:42
juu löysin näköjään bugin tosta hattrickistä.
Kun yrittää ostaa pelaajaa jonka arvo on 0k, ja alkuhinta 20k, niin ei voi tarjoo ollenkaan, valittaa tämmöstä: You cannot bid more than 100x the market value.
oon hankkimas tota joukkueenjohtajaksi, solid johtajuus, ja popular guy.
Viestin lähetti emest
Kun yrittää ostaa pelaajaa jonka arvo on 0k, ja alkuhinta 20k, niin ei voi tarjoo ollenkaan, valittaa tämmöstä: You cannot bid more than 100x the market value.
Jos havaitsee bugeja, niin ei muutakuin email johan@extralives.nu tai kelle muulle ht-henkilölle (ei siis mod tai gm vaan ht) - osoitteet löytyy henkilöstöluetteloista.
Siellä ne korjaa. Toi on ihan "tietoinen" juttu toi 100xvalue. Sillä rajoitetaan hintasotaa ja toisaalta ylemmääräisen huijauksen mahdollisuutta. Se oli ennen 20xvalue, mutta silloin tuli muutaman kerran nuorilla lahjakkuuksilla "raja" vastaan eli ei voinut tarjota enempää vaikka olisi halunnutkin.
Iloista kevät päivää kaikille ja lätkän mm-kultaa venaillessa...
Viestin lähetti emest
Jos havaitsee bugeja, niin ei muutakuin email johan@extralives.nu tai kelle muulle ht-henkilölle (ei siis mod tai gm vaan ht) - osoitteet löytyy henkilöstöluetteloista.
Siellä ne korjaa. Toi on ihan "tietoinen" juttu toi 100xvalue. Sillä rajoitetaan hintasotaa ja toisaalta ylemmääräisen huijauksen mahdollisuutta. Se oli ennen 20xvalue, mutta silloin tuli muutaman kerran nuorilla lahjakkuuksilla "raja" vastaan eli ei voinut tarjota enempää vaikka olisi halunnutkin.
Viestin lähetti emest
mirasane
28.04.2003, 11:53
Saankos houkutella mirasanen Nahkakuula Cupiin? :) Sinne tarvitaan vielä osallistujia. Vai onko sulla joku toinen turnaus menossa?
Tiistaina se sitten alkaa..Tavoitteita on paljon ja onnistuminen vaatii paljon työtä...
Ai pahus, huomasin tämän viestin vasta nyt....noin kuukauden myöhässä. Cupiin olisin tullut mielelläni mukaan, mutta se, että etenin Suomen cupissa kolmannelle kierrokselle olisi varmaan torpedoinut nahkakuula-suunnitelmat.
Satellite
28.04.2003, 13:40
Viestin lähetti mirasane
Ai pahus, huomasin tämän viestin vasta nyt....noin kuukauden myöhässä. Cupiin olisin tullut mielelläni mukaan, mutta se, että etenin Suomen cupissa kolmannelle kierrokselle olisi varmaan torpedoinut nahkakuula-suunnitelmat.
Kyllähän se olisi onnistunut, emestin joukkue pelasi myös Ht:n cupin kolmannella kierroksella, otteluohjelma suuniteltiin niin että sillä ei ollut nahkiksen matsia silloin.
Hemmetti...en saa millään nyt harkkamatsia. Oisko täällä ketään joka haluaisi mun kaa harkkamatsin? :)
EDIT: siirretään nämä Nahkakuulaa koskevat jutut tonne asianomaiseen ketjuun...
Satellite
29.04.2003, 16:10
Sainpas harkkamatsin...Mutta tärkein asia. Eli myyn erästä pelaajaa rahanpuutteen vuoksi. Kyseessä on monipuolinen, hyvin sekä Wing Backiksi, Wingeriksi, tai keskikenttämieheksi sopiva pelaaja.
Aarto Tykkylainen (5927008)
30 years, poor form, healthy
A controversial person who is temperamental and upright.
Has poor experience and weak leadership abilities.
Assessed value: 110 000 Euro
Wage: 1 670 Euro/week
Stamina: inadequate Goaltending: disastrous
Playmaking: passable Passing: wretched
Winger: passable Defending: passable
Scoring: passable Set Pieces: poor
Career Goals: 3
League goals this season: 0
Hinta 105.000 euroa
Mitäs luulette, tuplaantuuko Suomen Hattrick-kansa suomenkielen tullessa käyttöön? Olen antanut itseni ymmärtää, että näin on jossain vaiheessa tarkoitus käydä.
Itse tunnen ainakin kolme jo kokeillutta, jotka kokivat pelin kiinnostavaksi mutta enklanninkielen taito ei riittänyt pelin ymmärtämiseen.
Ehkäpä itsellekin moni asia valaistuu oikean suomennoksen saapuessa.
Hattrick on selällään. On viime päivinä tullut melkein tavaksi.
Samanlainen tuskan hetki tulee Jatkoajan ollessa Out Of Order.
Juuri nyt olisi pitänyt saada ja päästä. hö.
Myydään tarpeettomana hyökkääjä edulliseen hintaan pois ruotsalaisen superjunnun tieltä. Lähtöhinta 20000.
Heikki Siurulainen (5873361)
26 years, passable form, healthy
A pleasant guy who is calm and dishonest.
Has poor experience and poor leadership abilities.
Assessed value: 47 000 Euro
Wage: 810 Euro/week
Owner: Kako-86
Playmaking: weak Passing: wretched
Winger: disastrous Defending: poor
Scoring: passable Set Pieces: solid
Career Goals: 16
Career Hattricks: 3
League goals this season: 1
Cup goals this season: 4
Kyllä tökkii kausi. Peli meni ihan ok, kunnes...
62% ja 64 % hallintaa (ei mitään valtavaa mutta...)
ja peli päättyy karmeasti 2-3 tappioon.
Ei jotenkin oikein onnistu.
Peeveli, menee ihan kuin Suomella lätkässä, pojat ei osaa voittaa tiukkoja pelejä. Rupusakki lyödään vaikka jämäpelaajilla 6-2, mutta kun ollaan jotenkin tasaisempia niin johan paukkuu...
riivattu!
Viides sija on jotain aivan muuta kuin ajattelin, 6 peliä, 9 pistettä, maalisuhde 16-17, hohhoijaa. Palataan asiaan taas ensi kaudella.
Satellite
11.05.2003, 01:24
Karmea peli tänään. Ei hemmetti
Elikkä vastassa oli KooKoo, suunilleen samantasoinen joukkue. Molemmat pelasivat motsin, Se oli minua 2p perässä huomattavasti paremmalla maalierolla, sillä 23-3, mulla 13-1. Noh, ottelu lähti ihan mukavasti käyntiin, johdin yhdessä vaiheessa 2-1. Hyvä. Puoliajalla tilanne oli vieläkin siedettävä, kunnes toisella puoliajalla tapahtui: hävisin 6-2.
Tämä rupee jo ärsyttämään, tää on jo aika yleistä, seuraavalla tavalla olen pelannut pelejä: (ekana omat maalit) 1-6 (1-0), 4-3 (3-0), 2-6 (2-1).
Solid-tasoinen hyökkääjä loukkaantui viikoksi, onneksi vain viikoksi
Team Spirit laski satisfied -> irritated ja Confidence strong -> poor.
Tosin hyvääkin tapahtui, ekan kerran joukkueen historiassa inadequate midfield. Mutta se ei lohduta, ei pätkääkään.
Snakster
11.05.2003, 10:38
Tämä rupee jo ärsyttämään, tää on jo aika yleistä, seuraavalla tavalla olen pelannut pelejä: (ekana omat maalit) 1-6 (1-0), 4-3 (3-0), 2-6 (2-1).
Ei muuta kuin staminaa treenaamaan. Mulla ainakin on stamina todella tiukassa tikissä ja yleensä käy niin, että ekalla jaksolla ollaan tasoissa, mutta tokalla meitsi juoksee vääjäämättä karkuun.
hekottava pappi
11.05.2003, 11:03
Jees, itellä myös 2-0 johto kutistui 2-2 tasapeliksi lohkon kärkikamppailussa. Nyt pitäs voittaa seuraava kärkiottelu, jos haluaa nousta vielä. 2 pisteen ero säilyy. ja kumpikaan tuskin menettää muille joukkueille enää pistettäkään. No jos ei tällä kaudella, ni sitten seuraavalla :)
No niin, nyt se on suomeksi.
Eli kaikki kaivamaan kavereita jotka eivät koskaan tulleet mukaan englanninkieliseen peliin.
Satellite
12.05.2003, 21:32
Viestin lähetti Akseli
No niin, nyt se on suomeksi.
Eli kaikki kaivamaan kavereita jotka eivät koskaan tulleet mukaan englanninkieliseen peliin.
Puhelu menossa sinne suuntaan ;)
Pieni ongelma, kaverini on rekisteröitynyt parikin kertaa, ja sen joukkuekin on ilmestynyt peliin, mutta ei ole koskaan saanut salasanoja...Pitänee pistää Heiskalle mailia...
No niiin kaikki innolla kokeilemaan suomenkielellä pelattavaa loistavaa managerointi ohjelmaa.
mainostavat tuolla HT:ssa keskustelusivustoa.
www.soccer-forum.com
Monen eri maan sarjat on mukana (ei Suomea tietenkään), mutta viimeisenä on Hattrick. Kävin kirjautumassa ja sain ensimmäisen ulkomaankielisen viestin. Hattrickosastossa on myös eri kieliä + ns. muut kielet osasto. Koska suomenkieltä ei tuolta muuten löydy niin on varmaankin tarpeellista vallata tuo muut kielet osasto. ;)
Nyt onkin sitten jo Suomen sarjat mukana. Samaten suomenkielinen hattrick-keskustelualue
mirasane
19.05.2003, 17:46
Satuin selaamaan tämän viestiketjun vähän vanhempia postauksia. Yllättävän tuttuja joukkueennimiä alkoi vastaan tulemaan :)
Näyttää siltä, että tulevassa IV.58:ssa pelaa kolme tämän viestiketjun kautta Hattrickin pelaamisen aloittanutta joukkuetta eli Ylistön Yrjöt (Miklu the Hurricane), Puksun Pesä-Veikot (Luca) ja Etu-Töölön Kanuuna (mirasane). Tämä lienee jonkin sortin ennätys vai pistääkö joku lohko vielä paremmaksi...?
Tiukkaa vääntöä siis tiedossa ensi kaudella.
Ikävä kyllä näytän näiden kolmen jatkoaika-joukkueen väännöissä jääneeni sille huonoimmalle sijalle. Takana on 7 ottelua ja niissä olen saanut vain 9 pistettä. Erityisesti harmittaa niukka 3-4-tappio Ylistön Yrjöille. Yrjöt on kuitenkin niin kova joukkue, etten ollut varma, saako joukkueeni edes maaleja tehtyä.
Yhtä iso yllätys oli edellisen kierroksen 3-0 voittoni Puksun Pesä-Veikoista. Ottelu oli minulle match of the season ja voiton ansiosta suoran putoamisen viiva jäi ratkaisevasti taakse. Jos loppukausi menee nappiin, olisi karsijan paikkakin mahdollista välttää. Ikävä kyllä seuraavat kolme peliä ovat kaikki minua korkeammalle sijoittuneita joukkueita vastaan, joten aikamoisia ylisuorituksia vaaditaan, jos haluamme saada pisteitä niistä peleistä poimittua.
Seuraavasta pelistä tullee ainakin vaikea, koska match of the seasonin jälkeen joukkueen fiilis on varmasti vähän hukassa.
Satellite
19.05.2003, 18:57
Viikonloppuna on harjoittelu tuottanut pikkuhiljaa tulosta: treenaamani 19v pelaajan scoring nousi passablesta solidiin. Treenauksen päätavoite on täyttämättä, eli Ano Laiho (solid scorer) nostaisi scoringinsa excellentiin. Tämän jälkeen päätän sitten, jatkanko tuon 19 solid scorerin treenaamista excellentiksi..
2vk päästä on sitten The Koitos.
On muuten kohtalaisen paljon lisää porukkaa tullut suomen kielen tulon jälkeen..Hyvä niin!
Miklu the Hurricane
19.05.2003, 21:24
IV.58 alkaa selkenemään pikku hiljaa. Lauantaina ei ollut mitään mahdollisuuksia sarjan kärkijoukkuetta FC Antisankarikoiria vastaan, mutta silti Ylistön Yrjöjen toinen paikka säilyi liigassa. Tappio kuitenkin merkitsi sitä, että loppukaudesta taistellaan enää toisesta sijasta FC Tuulipukua vastaan. Tulevana lauantaina on toinen matsi Koiria vastaan ja pahasti näyttää siltä, että kolmas sija kutsuu. Sarjassa säilyminen näyttäisi tällä hetkellä kohtalaisen varmalta, mutta kyllä Pesä-Veikot ja Kanuuna vielä kunnon vastuksen lopuissa matseissa vielä antavat.
V.59 divarissa FC Tamminiittu joutui huomaamaan jo kolmen tappion tulleen. Nyttemmin on huomattu näiden kolmen joukkueen pyörittävän koko sarjaa. Joten pari yllätystappiota ja muutama ristiinpeluu niin toivo alkaa elää. Edellyttää tietysti loppukauden ajan täydellistä peliä omalta joukkueelta.
Silläkin pääsisi sitten vain karsimaan, eikä se taida olla ihan helpoin savotta sekään...
Joukkueeseen on hankittu uutta materiaalia ahkerasti ja tarkoitus on maalintekoa kehittää pojilla. Nuoret pojat on kovassa koulussa ja tarkoitus on tehdä lupaavia nuoria hyökkääjiä. Saa nähdä.
Nyt kun Suomen kieli on tullut jäädäkseen, niin kummalla pelaatte?
Itse olen jämähtänyt englantiin, mutta aika toimivalta toi Suomikin tuntuu.
Vitosdivarin kaverille suomen kieli käy oikein hyvin. Parhaat pelaaja on kuitenkin vain kelvollisia, hyviä tai enintään erinomaisia. välttävää huonompi on kuitenkin jo tosi huono, joten tämähän on ihan helppoa.
Eli olen oppinut käyttämään jo suomea. Kiitos LA-firelle kovin paljon isosta duunista.
Snakster
24.05.2003, 10:47
Viestin lähetti Seti10
Nyt kun Suomen kieli on tullut jäädäkseen, niin kummalla pelaatte?
Itse olen jämähtänyt englantiin, mutta aika toimivalta toi Suomikin tuntuu.
Käytän vähän molempia. Pääsääntöisesti olen kyllä yrittänyt käyttää suomea, mutta pelaajakaupoille lähdettäessä tuntuu englanti vielä turvallisemmalta kieleltä arvioida mahdollisia hankintoja.
Käännös on joka tapauksessa erittäin hyvä, mistä kiitos asianmukaisille tahoille.
Satellite
24.05.2003, 13:33
Viestin lähetti Snakster
Käytän vähän molempia. Pääsääntöisesti olen kyllä yrittänyt käyttää suomea, mutta pelaajakaupoille lähdettäessä tuntuu englanti vielä turvallisemmalta kieleltä arvioida mahdollisia hankintoja.
Samalla tavalla minäkin, välillä suomeksi, välillä englanniksi. Kai minä joskus siihen suomeen siirryn kokonaan.
Nyt on mulla muuten myynnissä excellent scoreri :) Laitan tänne sit joskus sen myynti-ilmoituksen.
Nostin keeper-junnun tänään skillit:
Stamina: poor
Goaltending: wretched
Playmaking: disastrous
Passing: disastrous
Winger: wretched
Defending: disastrous
Scoring: disastrous
Set Pieces: wretched..
..ja hän on 22 vuotias..
..saanko fanfaareja?
..ja nimi on..
Arse Lehtinen!!!!
Siinä on nimi taitoja myöten.
Snakster
31.05.2003, 12:22
Viestin lähetti Hamraan
..ja nimi on..
Arse Lehtinen!!!!
Siinä on nimi taitoja myöten.
Mahtaakohan olla sukua kaverini jengissä vaikuttavalla pelaajalle nimeltä Tauno Äss.
FC Tamminiittu alkaa uudistamaan joukkuettaan.
Eli pelaajia on nippu myynnissä.
Mm. Viime kauden maalipörssin voittaja Ahti Böckerman (hyvä maalinteko ja syöttäminen + pari välttävää taitoa)
Maalivahti Atte Huttu joka on kelvollinen (passable)
Sitten laitettiin kierrätykseen muutama muu kaveri joille ei ensi kauden joukkueessa ole tilaa.
hekottava pappi
01.06.2003, 15:20
Itsellenihän tuli juuri eilen ht-urani tärkein voitto, panoksena oli nousu nelosdivariin. Voiton ansiosta nousin pisteellä ohi kärkijoukkueen. Ja, kun molemmat joukkueet voittavat lähes varmasti jäljellä olevat matsit, todennäköisesti voitan lohkoni tuolla pisteen erolla.
Satellite
01.06.2003, 20:31
Eilinen tappio varmisti sen, että ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia päästä nelosdivariin. Tuli 2-3(0-3) tappio. Arvot olivat yllättävän hyviä (keskikenttä weak, puolustus solid solid solid, hyökkäys passable passable inadequate) jos katsoo että pelasin PICin. Tähtiäkin tuli mukavasti, 24.5*.
Äsken tuli myös ostettua uusi laituri, joka toivottavasti nostaa keskikentän sinne inadequateen.
Kiukaan pallo kaupittelee kenttäpelaajia maalivahtilistalla ilman pohjahintaa. Halvalla menee!
luistimet
28.06.2003, 22:12
Mohd Ramzi bin Ahmad (6239199)
19 years, solid form
Has disastrous experience and weak leadership abilities
Playmaking: solid Passing: passable
Winger: wretched Defending: poor
Scoring: wretched Set Pieces: weak
Kyseinen pelimies on treenannut edellisen tasonnousun jälkeen pelinrakentamista viisi viikkoa, joten nousu erinomaiseen ei ole kovin kaukana.
Onko Jatkoajassa vielä joukkueita jotka eivät ole osallistuneet Nahkakuulacupiin?
hekottava pappi
03.07.2003, 11:40
Viestin lähetti luistimet
Mohd Ramzi bin Ahmad (6239199)
19 years, solid form
saitko muuten myytyä tota? paljolla lähti?
ite oon täl hetkel 2. viimeinen suoraan nousijoista, ja viimeinen matsi pitäs olla aika helppo. Eli suoraan nousu on lähes varma.
tuli vedettyä ensimmäistä kertaa matsin jonkun osa-alueen arvoksi outstandingia parempi kun jompi kumpi laitapuolustus oli brilliant.
Miklu the Hurricane
03.07.2003, 11:50
Ylistön Yrjöillä on vielä viimeisessä pelissä panoksena IV.58:n toinen sija ottelussa Puksun Pesä-Veikkoja vastaan. Tällä hetkellä toinen sija on hallussa pisteen erolla seuraavaan, mutta tiukat viimeisen kierroksen saattaavat vielä kääntää tilanteen.
Ensimmäiseen kauteen nelosessa täytyy olla tyytyväinen, sillä tavoitteet ylitettiin reilusti. Kauden missään vaiheessa ei ollut putoamisvaaraa ja Jatkoajan joukkueitten keskinäisessä mittelössä tuli kärkisija, kun Pesä-Veikot ja Etu-Töölön Kanuuna taistelevat 4. ja 5. sijoista.
Näyttää kuitenkin siltä, että ensi kaudeksi nelosen taso vain nousee. Pitää olla tyytyväinen, jos ensi kaudella pystytään sijoitusta vielä parantamaan. Vitosesta nousee 2-4 kovaa uuttaa joukketta huonoimpien tilalle. Onneksi sarjan ylivoimainen voittaja FC Antisankarikoirat pääsee suoraan nousemaan kolmoseen niin saadaan ensi kaudeksi hieman inhimillisempää vastusta.
Satellite
03.07.2003, 13:04
Muisa nyt Miklu kuitenkin että sieltä kolosesta saattaa tulla vielä aika kova joukkue ;) Noista vitosesta nousijoista - sulla voi käydä tuuri sillä joistakin lohkoista nousee joukkueita jotka tavoittelee suoraa nousua koloseen mutta on myös lohkoja joista nousee ihan naurettavan tasoisia jengejä. Eli sulla on jännittämistä ennen uusien joukkueiden paljastumistaa :)
Mulla on täysin merkityksetön ottelu tulossa. Tai no, tappiolla tipun kolmanneksi, mutta kun vastassa on sellainen paskatiimi joka kaatuu myös kakkosjoukkueellani... Aion pelata MOTSin, ja ensimmäista kertaa kokeilen 3-4-3 taktiikkaa ykkösjoukkueella. Ostin tänään 3* Wing Backin, jonka odotan vahvistamaan puolusutusta reilusti.
Ensi kaudella sitten pyritään nousemaan neloseen, sellaisessa kunnossa joukkue on että sielläkin voin ihan huoletta odottaa pärjääväni edes jotenkin.
Suomeen tulee nyt sitten kutosdivari. Yli 8000 uutta joukkuetta takaa varmasti tilaa pitkäksi aikaa halukkaille.
Nyt loputkin jatkoaikalaiset mukaan!
Miltä kausi sinun kohdaltasi näyttää?
Joukkueeni FC Tamminiittu aloitti kauden väkevästi, mutta on nyt vaipumassa valtavaan syysmasennukseen. Vahinko, ettei siihen olisi oikein varaa. Nousu neloseen on ollut koko kauden tavoitteena, mutta nyt alkaa viimeisten kierrosten häämöttäessä näyttää siltä, että homma ei oikein toimi. Formit ovat alhaalla samaten kuin joukkuehenki. Pahasti olen peliin kuitenkin nalkissa.
Oma jengini, Fury of 53, aloitti kauden tuttuun tapaan takellellen häviöllä lohkon toiseksi parasta joukkuetta vastaan vieraissa. Siitä eteenpäin tahti normalisoitui ja saldo on pysynyt hyvin voittoväritteisenä. Viime kierroksella tuo toiseksi paras joukkue koki yllätystappion ja pääsin tasapisteiseen sen kanssa. Jäljellä on vielä keskinäinen ottelu meikäläisen stadionilla, joten siinä matsissa todennäköisesti ratkeaa V.93 -divisioonan karsija neloseen. Joukkueeni on kyllä täysin salonkikelpoinen neloseenkin, joten nousua havitellaan kovasti.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.