PDA

View Full Version : Hattrick

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

FinJeevel_86
23.10.2007, 18:10
Haasteita kiitos! 1218888.

Konnari19
23.10.2007, 19:57
Saapi nähdä mitä tulevan kauden muutokset tekevät pelille, itse lähden yrittämään rohkeaa nousua vitoseen 4 muskettisoturin ja 7 kirpun avulla.

3 Näistä muskettisotureistani ovat keskikenttäpelaajia 2x titaaninen 1x yliluonollinen, Iät 23,24,25 eli samoilla naamoilla voidaan mennä suht pitkään.

Ja neljäs muskettisoturi on suomalainen titaaninen maalitykki, jonka asiosta hyökkäysistäkin tulee maaleja.

Joukkue on mukavassa tilanteessa palkat eivät ole liian isot seuran talouteen nähdän stadion on tarpeaksi iso (35k) ja lupaavat treenattavat löytyvät.

Lauri
23.10.2007, 20:02
Nyt kun alkaa käteistä olemaan ihan kivasti, 2 miljoonaa, ajattelin rakentaa stadionia suuremmaksi. Ensi kaudelle nousen taas yhden välikauden jälkeen kutoseen ja nyt kapasiteetti on 25k. Kyselisinkin sitä, että onko jossain jotain vinkkejä, esim laskureita sun muita, stadionin laajennukseen liittyen?

olkikuukkeli
23.10.2007, 20:08
Nyt kun alkaa käteistä olemaan ihan kivasti, 2 miljoonaa, ajattelin rakentaa stadionia suuremmaksi. Ensi kaudelle nousen taas yhden välikauden jälkeen kutoseen ja nyt kapasiteetti on 25k. Kyselisinkin sitä, että onko jossain jotain vinkkejä, esim laskureita sun muita, stadionin laajennukseen liittyen?
http://www.htsuomi.net/areenalaskuri.php

Kyseiseltä sivulta löytyy muutakin mahdollisesti hyödyllistä tietoa.

N^Miksu
26.10.2007, 08:22
Jatkoaika-junnuliiga loppui tällä viikolla ja on todennäköistä, että poistan koko liigan. Olen hylkäämässä junnuakatemiaa, enkä näytä muuten pääsevän siitä irti kuin poistamalla perustamani liigan. Jos joku toinen pistäisi pystyyn uudet pelit, niin halukkaat voisivat jälleen liittyä mukaan?

edit: Ihan vielä tarkennuksena, että puhun liigasta nimeltä "Jatkoaika". Ei Jatkoaika jrs. tai Jatkoaika U18s.

sixtus
26.10.2007, 09:09
Kovan lukan laituri olis myynnissä, vielä aputreeni-iässä.

Nicola Valsoni (92932766)
23 vuotta ja 40 päivää, kelvollinen kunto, terve

Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on heikko, ja hän on kelvollinen johtaja.

Total Skill Index (TSI): 83 850
Palkka: 27 972 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen

Kestävyys: hyvä
Pelinrakennus:mahtava (+9)
Syöttäminen: välttävä (+4)
Laituri: titaaninen
Puolustus:erinomainen

olkikuukkeli
26.10.2007, 10:52
Kausi meni hyvästi alakanttiin, loppusijoitus 5. kun kolmen sakkiin pyrittiin. Syitä vaikka minkälaisia, epäpätevä managerikin ehkä tulee kyseeseen;)

Välittömästi kauden jälkeen tehtyjen hankintojen jälkeen joukkue näyttää tältä:

Maalivahti: unohtumaton

Puolustajat: 2xloistava + mahtava

Keskikenttäpelaajat: 1x titaaninen/hyvä syöttö, 1x unohtumaton/yliluonnollinen erikoistilanneosaaminen, 1x häikäisevä

Laiturit(laituri/pelinrakennus): 1x kelvollinen/armoitettu, 1x välttävä/loistava (nämähän ovat pelkkiä keskikenttäarvosanojen buustereita)

hyökkääjät: 2xunohtumaton+armoitettu, lisäksi nuoremmat, täysin uudet treenattavat.

Pelaan siis kutosdivaria. Selkeä heikko paikka on tuo puolustus, eikä keskikentälläkään vielä kuuhun mennä. Siellä on tämä yksi titaaninen/hyvä supervahvistus keskushyökkäystä ajatellen, mutta yhtä kunnon jyrää kaipaisi vielä... Samoin hyökkäävä laituri puuttuu. Rahaa ei vain enää ole:S

Vinkkejä joukkueen rakentamisesta tästä eteenpäin otetaan vastaan:)

Saamies
26.10.2007, 11:00
Jatkoaika-junnuliiga loppui tällä viikolla ja on todennäköistä, että poistan koko liigan. Olen hylkäämässä junnuakatemiaa, enkä näytä muuten pääsevän siitä irti kuin poistamalla perustamani liigan. Jos joku toinen pistäisi pystyyn uudet pelit, niin halukkaat voisivat jälleen liittyä mukaan?

edit: Ihan vielä tarkennuksena, että puhun liigasta nimeltä "Jatkoaika". Ei Jatkoaika jrs. tai Jatkoaika U18s.

Aiemmin tosiaan puhuin uudesta Jatkoaika-eliittiliigasta, jossa pelaisivat parhaiten pärjänneet joukkueet näistä neljästä jo olemassa olevasta jatkisliigasta, mutta sarjataulukot on näemmä jo uusittu ja joukkueiden valinta eliittiliigaan on siis hieman hankalaa.

Toisaalta Jatkoaika-porukka on toivottavasti sen verran "urheiluhenkistä" porukkaa, että jos täällä saataisiin koottua kahdeksan joukkueen Jatkoaika-eliittisarja niistä joukkueista jotka pärjäsivät omassa jatkoaikaliigassaan päättyneellä kaudella menestyksellisesti, niin saataisiin oma Jatkiksen mestaruussarja pystyyn.

Eli ilmoittautukaa tänne mikäli olitte:

5 parhaan joukossa Jatkoaika ja Jatkoaika U18s -liigoissa

3 parhaan joukossa Jatkoaika Akatemia ja Jatkoaika Jr. -liigoissa

Otan ilmoittautuvia joukkueita enemmän vastaan kuin sarjapaikkoja on jaossa, koska osa joukkueista ei välttämättä innostu sarjasta, osa lopettaa junioriakatemian tai on lupautunut toiseen sarjaan....

eli aloitan omalla "ilmoittautumisellani"

Sumukurkut (49096): Jatkoaika U18s -liigan voittaja

Toivon rehellisyyttä, koska sarjasijoituksia en tosiaan enää voi tarkistaa ja olisi kiva saada kovatasoinen junnusarja ensi kaudelle.

Myös nimiehdotuksia sarjaa varten otetaan vastaan.

Takaraja ilmoittautumiselle keskiviikko 31.10. Ilmoittautukaa ripeästi niin saadaan sarja pystyyn. Mitään sitoutumisia kun ilmoittautuminen ei vaadi, varsinkaan jos ei saada sarjallista joukkueita mukaan.

E
26.10.2007, 11:30
Toivon rehellisyyttä, koska sarjasijoituksia en tosiaan enää voi tarkistaa ja olisi kiva saada kovatasoinen junnusarja ensi kaudelle.

Itselläni ei ole mitään käsitystä sijoituksestani junnusarjassa, mutta en tainnut tuossa Jatkoaika U18s:ssa 5 parhaan joukkoon mahtua. En nyt ihan viimeiseksikään jäänyt (tai siis lähellekään viimeiseksi) ja tarkoitus on akatemiaa jatkaa, että kiinnostusta kyllä löytyy, jos vaan muiden paremmin pärjänneiden takaa paikka aukeaa.

Gaff
26.10.2007, 12:14

Olin muistaakseni Jatkoaika U18s - liigassa kolmas. Kumminkin viiden parhaan joukossa. Jossain vaiheessa olin ajatellut luopua tästä akatemia hommasta, mutta joukkueessa rupeaa olemaan kumminkin jo pientä potentiaalia. Joten eiköhän tälle junnutoiminnalle anneta vielä yksi mahdollisuus.

Kullaa Juniors (70873): Jatkoaika U18s -liigan 3-4.

Mr.Moon
27.10.2007, 11:02
Yleensä en ole täällä mainostanut pelaajia mutta nyt nousi kyllä helmi. 17v hyvä laituri, kelvollisella syötöllä ja ETlla sekä välttävällä PRlla. Käykää huutamassa pois. Pelaaja Joni Obstbaum (181238984).

Mitä arvon palstalaiset ovat ajatelleet treenata nyt kauden vaihteessa. Itselläni pitäisi ykkösmiehistön kk-arvosanat saada pykälällä nousuun. Onko joku kokeillut vaikka 50% kestävyyttä tai enemmän? Toisena treenimuotona olisi sitten syöttäminen. Oliko niin että ainoastaan pelanneet jätkät saa syöttöharjoitusta, vai saiko koko joukkue sitä?

SpaidAce
27.10.2007, 11:42
Yleensä en ole täällä mainostanut pelaajia mutta nyt nousi kyllä helmi. 17v hyvä laituri, kelvollisella syötöllä ja ETlla sekä välttävällä PRlla. Käykää huutamassa pois. Pelaaja Joni Obstbaum (181238984).

Mitä arvon palstalaiset ovat ajatelleet treenata nyt kauden vaihteessa. Itselläni pitäisi ykkösmiehistön kk-arvosanat saada pykälällä nousuun. Onko joku kokeillut vaikka 50% kestävyyttä tai enemmän? Toisena treenimuotona olisi sitten syöttäminen. Oliko niin että ainoastaan pelanneet jätkät saa syöttöharjoitusta, vai saiko koko joukkue sitä?

Onnittelut loistavasta nostosta!

Minä oon nyt kauden vaihteessa ajatellut ehostaa pelaajien erikoistilannetaitoja. Eli vedän 95% intensiteetillä, josta laitoin 25% kestävyyteen (normisti 9%). Näin saan myös kestävyyksiä nousemaan. Ensi kaudellahan kestävyydellä on merkitystä muillakin kuin innereillä ja erikoistilanteet tulevat näyttelemään suurempaa roolia. Näin minä reagoin uudistuksiin.

Seti
27.10.2007, 15:03

.

Meikäläinen vissiin voitti tuon Jatkoaika-liigan.
Joukkueella: Vipeltäjät

Asiasta toiseen.
Jos joku kerää "nimimiehiä" Niin voin pyynnöstä laittaa Matti Hagmanin myyntiin.
Kaveri on välttävä (!) puolustaja. TSI 40, eli juuri sopiva harjoitusotteluihin.
Parilla tonnilla lähtee.

Anselm Raato
27.10.2007, 20:02
Sellasta että kun yleensä on treenattu kestävyyttä näin kausien välissä, kannattaako laittaa kestävyystreenin osuudeksi 100% vai nousevatko ne jo esim. laittamalla 60% tms.?

Entäpä kannattaako laitta yleiskunto harjoittelumuodoksi sille osalle mikä jää kestävyydestä jälelle? Eli siis yleiskuntoa treenaisin ja esim 60% kestävyyttä... Onko järkeä?

sixtus
28.10.2007, 11:52
Oma kausi päättyi sitten yhtä "suotuisissa" merkeissä kun oli siihen asti kestänytkin. Eli karsintapelin kautta tuli putoaminen VI-divariin. Karsintapeli (143184905) oli todella huono vitsi pelimoottorilta, joten ei auta kuin hakea vauhtia porrasta alempaa. Tuleva kutosen lohko näyttää etukäteen siltä, että jokainen pistemenetys olisi yllätys.

olkikuukkeli
28.10.2007, 12:31
Entäpä kannattaako laitta yleiskunto harjoittelumuodoksi sille osalle mikä jää kestävyydestä jälelle? Eli siis yleiskuntoa treenaisin ja esim 60% kestävyyttä... Onko järkeä?Miksi ihmeessä yleiskunto? Laita vaikka erikoistilannetreeniä mieluummin.

JiiTee
28.10.2007, 12:47
Jäin omassa seiskan lohkossa kolmanneksi, tasapisteissä toisen nousijan kanssa. Nousu oli aika lähellä, nimittäin toisella oli maaliero +35, kun itselläni vain +34. Mutta hyvä näin, tarkoitus olikin nousta vasta seuraavan kahden kauden sisällä.

Ensi kauden lohkossani (69743) näyttää olevan myös toinen jatkoaikalainen. Ainakin muistelen jonkun maininneen täällä joskus joukkueen nimeltä VFL Harittu. Kuka tunnustaa?!

Anselm Raato
28.10.2007, 13:18
Miksi ihmeessä yleiskunto? Laita vaikka erikoistilannetreeniä mieluummin.

Ajattelin ettei kunnot laskisi niin paljon tuon kestävyystreenin takia...

Tinke-80
28.10.2007, 13:32
Toivakan Pallo (560058) etsii harjoitusvastustajaa tositarkoituksella. Kuva ois kiva.

EDIT
Haaste hyväksytty

Saamies
29.10.2007, 12:20
Nyt vasta kolme junnuakatemian "tähtijoukkuetta" on ilmoittautunut jatkiksen mestaruussarjaan ja keskiviikkona ilmoittautuminen menee umpeen, joten nyt riprap ilmoittautumaan mikäli olit viime kaudella jossain jatkiksen junnuliigoista lähellä kärkisijoja. Saadaan sitten selvitettyä jatkiksen kingi hattrickin junnuissa.

Jo ilmoittautuneet joukkueet:

Sumukurkut (Jatkoaika u18s sarjan voittaja)
Kullaa Juniors (Jatkoaika u18s sarjan 3-4.)
Vipeltäjät (Jatkoaika sarjan voittaja)

Itselläni ei ole mitään käsitystä sijoituksestani junnusarjassa, mutta en tainnut tuossa Jatkoaika U18s:ssa 5 parhaan joukkoon mahtua. En nyt ihan viimeiseksikään jäänyt (tai siis lähellekään viimeiseksi) ja tarkoitus on akatemiaa jatkaa, että kiinnostusta kyllä löytyy, jos vaan muiden paremmin pärjänneiden takaa paikka aukeaa.

Laitapa sinäkin tulemaan joukkueesi nimi ja sen ID varuiksi, jos ilmoittautuneita tosiaan ei meinaa tippua.

Lauri
29.10.2007, 15:12
Pieni kysymys: Jos pelaajalla näkyy nyt edessään punainen kortti, niin saako hän pelata tiistaina harjoitusottelussa?

.jarska
29.10.2007, 15:17
Pieni kysymys: Jos pelaajalla näkyy nyt edessään punainen kortti, niin saako hän pelata tiistaina harjoitusottelussa?

Toki. Pelikiellot eivät koske harjoituspelejä.

olkikuukkeli
29.10.2007, 17:12
Ajattelin ettei kunnot laskisi niin paljon tuon kestävyystreenin takia...
Tuo yleiskunnon vaikutus on hyvin minimaalinen. Oma mielipiteeni on, ettei kannata edes tuota 40%:n treenia nakata sen takia hukkaan.

repe_joke
29.10.2007, 17:50
Tuo yleiskunnon vaikutus on hyvin minimaalinen. Oma mielipiteeni on, ettei kannata edes tuota 40%:n treenia nakata sen takia hukkaan.

Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen. Ehkä jopa liian iso.

Anselm Raato
29.10.2007, 18:20
Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen.

Niin on. Ei huvittaisi katsella uuden kauden ensimmäisen ottelun alla pelkkää välttävää tai alle olevia kuntoja. Nyt edelleen hieman arvon laitanko kestävyyteen 100% vai jotain muuta ja normaalin harjoitteluun yleiskunto. :S

Valintojen maailma, on tää vaikeeta.

Saamies
29.10.2007, 18:23
Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen. Ehkä jopa liian iso.

Luulenpa, että kyse oli siis yleiskuntotreenin vaikutuksesta kuntoon. Ja treenin vaikutus on kyllä tosiaan lähes minimaalinen yleiskuntoon kuten aiemmin tuolla mainittiinkin. Pelaajien kunto (yleiskunto) toki vaikuttaa hyvinkin suuresti pelaajien suorituksiin.

olkikuukkeli
29.10.2007, 18:45
Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen. Ehkä jopa liian iso.Saamies osui juurikin oikeaan. Katsotaan mistä puhutaan ja ehkä jopa luetaan kirjoitus loppuun niin voisi selvitä puheenaihekin? Yleiskunto-treeni on yhtä tyhjän kanssa.

Konnari19
29.10.2007, 18:51
Niin on. Ei huvittaisi katsella uuden kauden ensimmäisen ottelun alla pelkkää välttävää tai alle olevia kuntoja. Nyt edelleen hieman arvon laitanko kestävyyteen 100% vai jotain muuta ja normaalin harjoitteluun yleiskunto. :S

Valintojen maailma, on tää vaikeeta.

Sama täällä päätin kuitenkin laittaa 45% kestävyys treenin ja sitten yleiskuntoa.

Viikko nyt ainakin näin tai 2. Sitten taas vanhaan tuttuun 11% kestävyys harjoitteluun ja maalintekoon.

Mac^
29.10.2007, 20:25
Ite oon vasta amatööri, mutta kyllä huomas eron kun paskat kunnot nousi hyviksi. Itse käytän yleiskuntoharjoittelua melko paljon.

Anselm Raato
29.10.2007, 20:41
Ja treenin vaikutus on kyllä tosiaan lähes minimaalinen yleiskuntoon kuten aiemmin tuolla mainittiinkin.

Hetkinen seis. Ainakin minä olen huomannut yleiskuntotreenin vaikuttaneen monian ukkojen kohdalla erittäin paljon. Ainakin silloin ennen tätä nykyistä kestävyystreenijuttua. Monien pelaajien kohdalla kunto nousi kaksikin pykälää.

Saamies
29.10.2007, 21:28
Hetkinen seis. Ainakin minä olen huomannut yleiskuntotreenin vaikuttaneen monian ukkojen kohdalla erittäin paljon. Ainakin silloin ennen tätä nykyistä kestävyystreenijuttua. Monien pelaajien kohdalla kunto nousi kaksikin pykälää.

Minulle ihan sama mihin sinä ja Mac^ uskotte. Ihan virallisissa HT:n säännöissä ja ht-suomi oppaassa mainitaan, että yleiskuntotreenin vaikutus on erittäin pieni.

Ja mitä noihin kahden pykälän kunnonnousuihin tulee, niin se on kyllä ihan aivan normaalia silloin tällöin, oli treenimuoto mikä tahansa. Hyvää tuuria kuntorandomissa. Pääasia kuntojen kannalta on, että pelaajat saavat ylipäänsä jotain treeniä pelaamalla joko sarjapeleissä tai ystiksissä. Pelaamattomina kunnot valuvat pohjamutiin, mutta pelaavien pelaajien osalta kunto vaihtelee välillä nousten (jopa kaksi pykälää) ja välilä laskien. Yleiskuntotreenin osuus tähän on hyvin pieni.

Mutta en nyt jaksa aiheesta sen enempää kiistellä. Uskotte omaan empiiriseen tutkimukseene kunnoista tai sitten ht-ohjeisiin. Minä uskon jälkimmäisiin.

Koke72
29.10.2007, 21:37
Olen samoilla linjoilla Saamiehen kanssa. Yleiskuntoharjoitus voi nostaa vähän kuntoja, mutta itse en sitä käyttäisi. Edelleen suosittelen tutustumaan Hattrickin omiin konferensseihin. Sieltä irtoaa paljon tietoa.

olkikuukkeli
29.10.2007, 22:13
Ite oon vasta amatööri, mutta kyllä huomas eron kun paskat kunnot nousi hyviksi. Itse käytän yleiskuntoharjoittelua melko paljon.
Huomaan, että olet amatööri. Ei sillä yleiskuntoharjoittelulla aikuisten oikeasti saa 'mitään'(*) tuloksia. Jos et pää- tai sivutaitoja halua treenata, treenaa vaikka erikoistilanteita. Tosiaan sieltä HT-konferensseista voi käydä näistä kyselemässä, siellä on kokeneita konkareita paljon neuvomassa, jos ei tällainen peruskutosdivarilainen kelpaa neuvojaksi:)

*Jotain minimalistista vaikutusta saattaa olla, muttei mitään niin suurta, että missään tapauksessa kannattaisi tuota treenimuotoa harjoituttaa.

repe_joke
29.10.2007, 22:17
Saamies osui juurikin oikeaan. Katsotaan mistä puhutaan ja ehkä jopa luetaan kirjoitus loppuun niin voisi selvitä puheenaihekin? Yleiskunto-treeni on yhtä tyhjän kanssa.

No itse sitten käsitin väärin. Ja tiesin kyllä, että aiemmin on keskusteltu yleiskuntotreein järkevyydestä. Itse vain käsitin, sinun sanoneen että sillä yleiskunnolla ei ylipäänsä ole hirveästi merkitystä pelissä. Ja näinhän asia ei ole. Yleiskuntotreenin järkevyydestä olen kyllä samoilla linjoilla.

Anselm Raato
29.10.2007, 22:51
Hyvää tuuria kuntorandomissa.
Sitten se on sitä, mutta itse olen huomannut tuon yleikuntotreenin auttavan kuntojen nousussa. Mutta kuten sanottu.. Uskotaan mihin uskotaan.

E: Ihan virallisissa HT:n säännöissä ja ht-suomi oppaassa mainitaan, että yleiskuntotreenin vaikutus on erittäin pieni.
Missä näin lukee... En löytänyt. Vai haitko tätä: "Yleiskuntoharjoittelu ei suoranaisesti nosta kuntoa, mutta jos se on juuri parantumassa, nopeauttaa sen harjoitaminen sen nousua, myös jos kunto on juuri laskemassa, pysäyttää yleiskunnon harjoittelu laskun."

Andy
30.10.2007, 01:40
Yleiskuntotreeni (General) nostaa ihan selvästi pelaajien kuntoja (Form). Kuntoihin vaikuttaa myös moni muu seikka, mutta yleiskuntotreenillä voi kyllä pidemmän päälle olettaa saavuttavansa keskimäärin jopa 1 tason korkeammat formit kuin muilla treenimuodoilla. Jatkuvampaa yleiskuntotreeniä käytetään esim. ylädivareissa kompensoimaan pelaajamateriaalin vajaavaisuutta, jolloin kovemmilla kunnoilla saadaan matalapalkkaisemmista pelaajista enemmän irti.

Lisäksi yleiskuntotreeni antaa hieman maalivahtitreeniä, kenttäpelaajien taitojen kehittymiseen sillä ei ole vaikutusta.

Karpo
30.10.2007, 02:08
Itse reenasin viime viikolla ensimmäistä kertaa yleiskuntoa ikinä ( noin 7 kautta takana). Tulos:14 pelaajaa 19:toista nosti kuntoaan ja 2 äijää jopa kaksi pykälää. Kenelläkään ei kunto tippunut. Kestävyyden osuus oli 22%.
--> Minä ainakin uskon että yleiskuntoreenillä on vaikutusta ( siis enemmän kuin minimaalista :)). Kokeileppa saamies itekki äläkä usko kaikkea mitä siellä ht-oppaassa kirjotellaan;).

Sam#9
30.10.2007, 13:32
Lisäksi yleiskuntotreeni antaa hieman maalivahtitreeniä
Tämähän on mielenkiintoinen väite, johon ei kannattane uskoa. Sen sijaan seuran palkkalistoilla oleva maalivahtivalmentaja antaa sitä maalivahtitreeniä veskarille, riippumatta päätreenistä. Treenin vaikutus on jokatapauksessa minimaalista.

Oma kausi päättyi karsintapelin voittoon, joten V-divarissa säilyttiin vaikeasta kaudesta huolimatta. Tulevaan kauteen lähdetään vahvistuneena ja sarjapaikan säilyttäminen mielessä.

Konnamuori
30.10.2007, 13:35
Piilokärjet ry (787610) kutosesta hakee ystävyysotteluun vastustajaa.Tasolla ei väliä.Edit.Treenipeli sovittu.

Saamies
30.10.2007, 15:22
Syy 1: Ilmoittautuneita ei juurikaan tullut

Syy 2: Huomasin, että junnuliigojen kakkoskausi on jo lukkoon lyöty ja otteluohjelmat jo luotu. Eli näillä mennään.

Itse vaihdoin jatkisliigasta toiseen. Sumukurkut hallitsi viime kaudella Jatkoaika U18s -liigaa 84pisteellä (28 voittoa kaksi tappiota) ja maalierolla 148-20. Nyt liigan vaihdoksella haetaan mahdollsia kovempia vääntöjä samalla kun junnujoukkue on muutenkin uudistunut vanhempien pelaajien siirtyessä edustukseen. Tavoitteeksi uudelle junnuliigakaudelle uudessa liigassa asetan viiden parhaan joukkoon pääsemisen. Joukkue kun on tosiaan uudistunut viime kaudesta.

Andy
30.10.2007, 16:14
Lisäksi yleiskuntotreeni antaa hieman maalivahtitreeniä

Tämähän on mielenkiintoinen väite, johon ei kannattane uskoa.

Sääntöjen mukaan väite kuitenkin pätee, uskoit mitä haluat. Eihän sillä veskareita tehokkaasti treenata, mutta hitusen verran kuitenkin. Tarkempia määriä on tuskin kukaan koskaan lähtenyt selvittämään, itse veikkaan sen olevan osmoositreenin suuruista.

Footless
30.10.2007, 17:01
On tää ihme touhua, ajattelin lopettaa koko Hattrickin kun ei kiinnosta. Nyt kirjauduin ensimmäistä kertaa noin kolmeen viikkoon sisään ja huomasin nousseeni kutoseen... Kai tätä nyt sitten pitää jaksaa vielä tovi.

N^Miksu
30.10.2007, 19:19
Itse vaihdoin jatkisliigasta toiseen.

En tosiaan poistanut Jatkoaika-liigaa, vaikka niin suunnittelin. Kokoa tosin pienensin 16 joukkueesta 12 joukkueeseen, jotta pääsen siitä nopeammin pois. Nyt on 20k panostus menossa vanhaan junnusysteemiin ja 24 viikon päästä se alkaa olemaan sillä tasolla, että akatemian ovet sulkeutuvat.

Sam#9
31.10.2007, 09:55
Sääntöjen mukaan väite kuitenkin pätee, uskoit mitä haluat. Eihän sillä veskareita tehokkaasti treenata, mutta hitusen verran kuitenkin. Tarkempia määriä on tuskin kukaan koskaan lähtenyt selvittämään, itse veikkaan sen olevan osmoositreenin suuruista.
Myönnän olleeni väärässä. Katselin sääntöjä "sillä silmällä" pitkästä aikaa, kun olin eilisen vastauksen antanut varmana tietona päästäni.

Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, saa veskari treeniä yleiskuntotreenin ollessa valittuna. Tuon on oltava osmoosia suurempaa, kun on saanut maininnan säännöissä ja suurempaa kuin maalivahtivalmentajien tuoma pikkutreeni. Mistään suuresta treenimäärästä ei tietenkään ole kyse.

Harjoituksen tyyppi Kehittää ...pelaajia
Yleiskunto (Maalivahti) ((Maalivahdit))

E
31.10.2007, 20:35
Mihinköhän Jatkiksen junnuliigaan mahtuisi? Junnujengin id on 73813.

Mac^
01.11.2007, 15:50
Huomaan, että olet amatööri. Ei sillä yleiskuntoharjoittelulla aikuisten oikeasti saa 'mitään'(*) tuloksia. Jos et pää- tai sivutaitoja halua treenata, treenaa vaikka erikoistilanteita. Tosiaan sieltä HT-konferensseista voi käydä näistä kyselemässä, siellä on kokeneita konkareita paljon neuvomassa, jos ei tällainen peruskutosdivarilainen kelpaa neuvojaksi:)

*Jotain minimalistista vaikutusta saattaa olla, muttei mitään niin suurta, että missään tapauksessa kannattaisi tuota treenimuotoa harjoituttaa.

Kyllä uskon, kutosdivari on jo kovaa tasoa. ;)

No miten olisi erikoistilanteet 30%:n kestävyydellä? Ainakin kestävyys lienee melko tärkeää? Mennään nyt yleiskunnolla tämä viikko loppuun.

Mites muuten, kun nostaa lupaavan junnun niin kannattaako heti laittaa vain sitä harjoitteluun, mikä tällä junnulla on jo vaikka tasolla hyvä? Ja lupaavalle junnulle olisi hyvä saada jonkinlaista määritelmää...

olkikuukkeli
01.11.2007, 18:52
Kyllä uskon, kutosdivari on jo kovaa tasoa. ;)

No miten olisi erikoistilanteet 30%:n kestävyydellä? Ainakin kestävyys lienee melko tärkeää? Mennään nyt yleiskunnolla tämä viikko loppuun.

Mites muuten, kun nostaa lupaavan junnun niin kannattaako heti laittaa vain sitä harjoitteluun, mikä tällä junnulla on jo vaikka tasolla hyvä? Ja lupaavalle junnulle olisi hyvä saada jonkinlaista määritelmää...
Itse treenailen 35% kestävyyttä erikoistilanteiden kera. Tosin seuraavalle viikolle taidan kokeilla lyhytsyöttämistä...

Lupaava junnu: 17-v, päätaidoltaan väh. hyvä tai monitaitoinen väh. kelvollisella päätaidolla. Määritelmiä on varmaan yhtä monta kuin käyttäjääkin. Jos nostettu pelaaja sopii treeniisi, tietenkin pidät sen jos rosterissa on tilaa. Jos ei, kääräise hyvät rahat ja osta jotain hyödyllistä tai pistä vaikka säästöön.

Romppanen
03.11.2007, 10:28
Tarvisin maanantaille harjoitusotteluvastustajan junnujoukkueelleni. Käykää halukkaat haastamassa Kyytilaiset (306469).

edit: peli sovittu.

Anselm Raato
03.11.2007, 15:25
Mistähän löytäisii sellaisen taulukon mistä näkee kuinka monta markkinoijaa kannattaa olla jos fanimäärä on sejase?

Tuusa
03.11.2007, 15:38
Mistähän löytäisii sellaisen taulukon mistä näkee kuinka monta markkinoijaa kannattaa olla jos fanimäärä on sejase?

Taulukosta en tiedä, mutta jostain luin, että 1 markkinoija 250 fania kohden.

Lauri
03.11.2007, 15:47
31-vuotias pakkini loukkaantui viime tiistain pelissä ja sairasloma näyttää kolmea viikkoa. Kuinkakohan kauan sillä menee kuntoutua kun ikää on jo tuon verran?

Anselm Raato
03.11.2007, 15:49
31-vuotias pakkini loukkaantui viime tiistain pelissä ja sairasloma näyttää kolmea viikkoa. Kuinkakohan kauan sillä menee kuntoutua kun ikää on jo tuon verran?

Tarkista täältä. (http://www.htsuomi.net/loukkaantumisarvio.php)Riippuu toki lääkäreistä.

Pakkipari
03.11.2007, 15:54
Mulla on jo pitkään ollut 10 markkinoijaa ja mun mielestä se toimii ihan hyvin. En sitten tiedä mikä vaikutus sillä olisi kannattajiin ja/tai talouteen jos niitä vähentäisi, mutta kun se kuitenkin tuntuu toimivan niin itse tulen todennäköisesti tuolla systeemillä.

Tällä hetkellä mun joukkueella on 2047 fania.

Anselm Raato
06.11.2007, 21:24
Jaahas... Yllättäen hattu jumii näin uuden kauden kynnyksellä. Onneksi on olutta vieressä lieventämässä ressiä.

Crapbag
06.11.2007, 21:48
Jaahas... Yllättäen hattu jumii näin uuden kauden kynnyksellä. Onneksi on olutta vieressä lieventämässä ressiä.

Juu en olisi ikinä uskonut että näinkin voi käydä..

Lisää rahaa vain supporteriin! Jotenkin itselläni on kutina että tänään arvontakone heittää Dynamon pihalle cupista heti ekalla kierroksella..O.o

Wolves
06.11.2007, 22:00
Juu en olisi ikinä uskonut että näinkin voi käydä..

Jokavuotistahan tämä on...

Nyt taisi tältä päivältä vetäistä viimeiset henkoset. Kaatua rysähti nurin...

Erämaan kettu
06.11.2007, 22:15
Jokavuotistahan tämä on...

Nyt taisi tältä päivältä vetäistä viimeiset henkoset. Kaatua rysähti nurin...Itse sain, luojan kiitos, kokoonpanon päivitettyä n. 20 minuuttia ennen peliä. Nyt jännittää vähän onko tuo data tallella vai onko tuo kaatuminen tuhonnut kaikki lähiaikojen kokoonpanomuutokset (kuten pari-kolme kautta sitten) No vastus on onneksi 8.divarista ja kokoonpanoni oli melkein täysi, joten kyllä sieltä jatkoon pitäisi mennä jokatapauksessa.

olkikuukkeli
06.11.2007, 23:51
Noniin. Kausi alkoi Cup-pelillä, vieraissa jotain mutasarjan jengiä vastaan. Piccaamalla hallinta jäi 63/66 %:n, mutta silläkin heltisi 0-9-voitto rautaisen keskushyökkäyksen ansiosta.

Sarjapelitkin koputtelevat jo ovella, ja ikävä kyllä paras keskikenttämieheni on sairastuvassa ainakin aloituksen, jos ei toisenkin pelin... Tästä johtuen keskikenttäarvosanat kokevat pienimuotoisen romahduksen(titaanista pelinrakentajaa hyvällä syötöllä korvaa häikäisevä veteraani ilman aputaitoja). Ei paljon huvittaisi joutua tappiokierteeseen näin kauden alussa, varsinkin kun nykyiselle joukkueelle on ladattu aika suuria odotuksia menestymisen suhteen.

Pakkipari
06.11.2007, 23:59
Niinhän siinä sitten kävi että höntsäillessa kävi huonosti. Vastustaja pelasi parhaimmalla kokoonpanolla tosissaan ja eihän tälläinen harjoituksissakin luuseriporukka näköjään pärjää kun asennevammaakin (PIC) oli. Noh, peliä vaan ja sillee mutta ottaa kuitenkin jonkin verran kupoliin. Lopputulos 3-2 ja täysi tarmo sarjapeleihin.

Koskenkorva
07.11.2007, 00:23
6-0 voitto heikompaa vastaan. Hienosti alkoi ja jatkuu viikonloppuna toivottavasti yhtä hyvin kun kutosdivarin pelit starttaa.

Monipuolisenhuono
07.11.2007, 00:40
Vituiks meni cuppi. Koska hattu oli nurin ja omaa paskuuttani/laiskuuttani en muuttanut pelityyliä niin pataan tuli. Ainoa hyökkääjä otti sitten punaisen 41minuutin kohdalla, vastahyökkäyskin oli vielä taktiikkaana. Paljon huonommalle hävisin 4-2.

sixtus
07.11.2007, 10:02
Alkoipa taas vittuilulla pelimoottorin suunnasta tämä kausi. Ekassa pelissä kolme avauksen jätkää saikulle: 1 , 3 ja 5 viikkoa.

Noh, onneksi tuli pudottua niin helppoon VI-lohkoon ettei sarjan suhteen pitäisi ola ongelmia vaikkei vaihtopenkiltä mitään löydykään. Cuppin panostaminen puolestaan vaikeutui hivenen.

Sic
07.11.2007, 17:21
Cupissa ykkösmiehet kentällä ja odotetusti 0-4 vierasvoitto tuli. Epäonnekseni hyökkääjä loukkaantui kahdeksi viikoksi, mutta onneksi ei mennyt paras hyökkääjä sentään. Lauantaina kutosdivarin uusi tiukka kausi alkaakin, ja heti on kova vääntö itellä, voi tulla erityisenkin tiukkaa ton loukkaantumisen takia, katotaan ja toivotaan parasta.

Ens rundilla on tosiaan vastassa kutosdivarilainen tiimi, jos heitän kehiin kakkoskokoonpanon miehiä edes vähänkin niin taitaa turpiin tulla, pitänee toivoa että hän iskis kakkoskokoonpanon kehiin.

HABS #11
07.11.2007, 17:32
Alkoi kyllästyttämään travian 1 servulla ja 2 servulla tulee vedettyä sim cityä... Pitäisikö taas kokeilla hattrickiä? Taidan vielä tänään tehdä joukkueen ja tutustua peliin muutaman vuoden tauon jälkeen.

eagle
07.11.2007, 18:35
Tuo flashi on ihan kiva uudistus, mutta kyllä vähän sylettää toi ikuinen jumittaminen ja se että edelleen kaupankäyntiä ei rajoiteta mitenkään.

Anselm Raato
07.11.2007, 19:09
Tuo flashi on ihan kiva uudistus, mutta kyllä vähän sylettää toi ikuinen jumittaminen ja se että edelleen kaupankäyntiä ei rajoiteta mitenkään.
Juu, itseäni ärsyttää tuo kaupankäynti myös. Lainaukkoja ja "kulkureita" on ihan liikaa nykyisen systeemin takia. Mutta mitä tarkoitit tuolla "flashi on kiva uudistus"?

Itselle tuli CUPissa picillä 0-4 voitto ja tiistaina onkin sitten kotiottelu VI-divarilaista vastaan. Seiskaan tippuneena haastan ko. tiimin kyllä ja motsilla lähdetäänkin hakemaan voittoa. Lauantaina on botti vastassa ja siihenkin tietysti pic.

heavy
07.11.2007, 20:33
...Jollei kyseessä ole bugi, niin olen aika varma että se johtuu hölmöilystäni harjoitustason muutoksen kanssa... Pitänee kysellä asiaa lisää HT:ssa.

No nyt Hattrickin säännöissäkin jo asia kerrotaan: "Intensiteetin merkittävä lasku voi tuoda kertaluontoisen lisän joukkuehenkeen. Kun jälleen käskytät pelaajiasi harjoittelemaan kovemmin, heidän joukkuehenkensä ymmärrettävästi laskee tällaisten uutisten johdosta."

eagle
07.11.2007, 20:36
Juu, itseäni ärsyttää tuo kaupankäynti myös. Lainaukkoja ja "kulkureita" on ihan liikaa nykyisen systeemin takia. Mutta mitä tarkoitit tuolla "flashi on kiva uudistus"?

En ole kovin aktiivisesti pelannut, mutta en huomannut kuin junnuissa aiemmin tuota flashipeliä. Voi siis olla että tämä tuli jo aiemmin, eikä olekkaan kovin uusi uudistus. Aputaitoihin kai panostettu lisää tai siis niistä enemmän hyötyä, mikä on erinomainen asia.

Anselm Raato
07.11.2007, 21:31
En ole kovin aktiivisesti pelannut, mutta en huomannut kuin junnuissa aiemmin tuota flashipeliä.

Siis hetkinen seis! Joko olen tyhmä tai en tajua. Luultavasti molempia. Mikä flashpeli? Viännä raatalankaa.

eagle
07.11.2007, 22:49
Siis hetkinen seis! Joko olen tyhmä tai en tajua. Luultavasti molempia. Mikä flashpeli? Viännä raatalankaa.

Noh kun asetat kokoonpanoa normaalille pohjalle niin klikkasee siitä alhaalta
"Kehittynyt kokoonpanoversio (Flash)". Tuossa näkee mielestäni paljon selkeämmin paikat, kokoonpanon, ketkä ovat ja ketkä eivät ole puettuina jne.

E
08.11.2007, 16:37
On tuo Flash-verio ollut käytössä ihan "oikeissakin" peleissä jo jonkun aikaa - ainakin itse olen käyttänyt sitä.

Cupissa tuli 0-5 voitto PICilla, mutta vähän jäi sylettämään, kun ainoa "oikea" hyökkääjäni (titaaninen) loukkaantui 4 viikoksi (oli laskenut jo tänä aamuna kyllä kolmeen) ja toinen laiturini (uskomaton + erinomainen pr) loukkaantui 2 viikoksi. Nyt ensi lauantain sarjapeli pitää selvitä kahdella mahtavalla kärjellä ja 4-4-2 ilman toista laituria - pelaan siis normaalisti 3-5-2. Omaa tyhmyyttähän osaltaan liian kapea materiaali on, mutta silti sylettää. Onneksi noita pakkeja on sen verran, että ongelmia ei ole kokoonpanon kanssa tuon enempää.

Vitoseen siis nousin nyt viime kaudella, lohko ei ole kovinkaan kova, mutta todella tasainen. Tippuminen ei ole katastrofi, koska en ollut nousua vielä budjetoinut, mutta myin pakkitreenin jälkeen noita puolustajia aika kovaan hintaan pois ja miljoonilla piti jotain tehdä.

SS#31
10.11.2007, 23:05
Kauden avauksessa tärkeä voitto huikean trillerin päätteeksi! Vielä kuusi minuuttia ennen loppua tilanne oli 1-1, kunnes Ruotsin lahja Team Sinitakeille, Daniel Runesson, räjäytti stadionin. Vastustaja tasoitti vielä kolme minuuttia tästä, mutta kaksi minuuttia ennen loppua ykköspakkini tekaisi voittomaalin.

Edellisellä kutosen reissulla taisin voittaa koko kauden aikana kaksi peliä. Sen kauden jälkeen tapahtui paluu seiskaan, kunnes viime kauden päätteeksi nousin takaisin sarjatasoa ylemmäksi. Nyt olisi tarkoitus pysyäkin kutosessa, joten pelkästään tuonkin kannalta voitto oli äärimmäisen tärkeä ja helpottava.

Tiistain cup-ottelussa vastassa niin ikään kutosessa pelaava jengi. Nopeasti vilkaistuna vastustajalla hieman parempi joukkue, mutta eiköhän kotikenttäedun turvin mennä kolmannelle kierrokselle! Harmi, ettei stadionin laajennus ehdi valmistua tuohon peliin.

Jokru
10.11.2007, 23:14
Huh mikä nousu 4-0 tappioasemasta 4-6 voittoon... Meikäläisellä vielä huonompi joukkue... Match id. 147074629

Bird
10.11.2007, 23:14
Kausi seiskadivarissa alkoi sitten hienosti. Avauksessa vastassa lohkon toinen nousija vieraskentällä, ja hain pinnat hallitulla 3-1-voitolla. Parhaan pelinrakentajan 3 viikon loukkaantuminen oli tosin selkeä takaisku, mutta onneksi materiaali on aika leveä. Cupissa taas tiistaina joukkueeni pudotti käytännössä parhaillaan pelanneen kutosen porukan 2-0, joten tämähän näyttää oikein hyvältä. Eiköhän tällä jengillä sarjassa pysytä.

Reinomies
11.11.2007, 01:09
Huh mikä nousu 4-0 tappioasemasta 4-6 voittoon... Meikäläisellä vielä huonompi joukkue... Match id. 147074629
Missä divisioonassa pelaat? Otteluiden hakuhan ei nyt toimi tällä hetkellä...

Oma kausi lähti käyntiin nihkeällä 3-1 voitolla, 90% hallinta mut ei vaan maalinteko-osasto osaa...

Mr.Moon
11.11.2007, 01:21
Itselläni mukava 4-1 voitto nousun jälkeen vitosessa. Mutta jumaleisson jos tuo jo pari sivua sitten mainitsemani huono sää jatkuu. En muista milloin viimeksi olisi ollut aurinkoista parin voitto-ottelun jälkeen. Yleensähän menee niin että voittaa sateessa 10 matsia putkeen, sitten häviää yhden, jonka jälkeen on kotimatsi, aurinko paistaa, kaikilla on kivaa jne. mutta katsojia on se 33% max kapasiteetista. Tämä jos jokin vituttaa.

Onneksi on sängyn alla pari lavaa kaljaa...
Ja ennen kuin joku alkaa avautumaan siitä mitä ne sängyn alla tekee, niin jääkapissakin on!

repe_joke
11.11.2007, 01:26
Ht-viikko meni voittojen merkeissä. Cupissa löysäiltiin 0-7 voitto, ja sarjassa 0-6 voitto. Ensi viikolla sitten jatketaan cuppia löysäillen, ja tarkoitus olisi myös voitto siitä matsista ottaa. Sarjassa on sitten astetta kovempi vastus, mutta eiköhän sekin taivu, kun pääsee kotipeliin motsaamaan kahden picin jäljiltä.
Sarjan mielenkiintoa tällä kaudella vähentää hiemen se, että taas lohkossa on yksi botti. Käytännössä tarvitsee siis voittaa vain yksi joukkue, ja on jo karsinnoissa. Ja kun nousuun ei välttämättä ole rahkeita, niin kausi menee lähinnä pelailun merkeissä, sillä oma joukkue kuuluu kuitenkin lohkon kärkipäähän. Mutta katsellaan nyt pari ensimmäiset kierrokset, jos vaikka siitä noususta pystyisi taistelemaan.

Jokru
11.11.2007, 10:54
Missä divisioonassa pelaat? Otteluiden hakuhan ei nyt toimi tällä hetkellä...

Oma kausi lähti käyntiin nihkeällä 3-1 voitolla, 90% hallinta mut ei vaan maalinteko-osasto osaa...VII.661 Tanelinrannan Mestarit

olkikuukkeli
11.11.2007, 13:50
Kausi alkoikin sitten kahdella peräkkäisellä voitolla(cup 0-9) kun Urho vetäisi 4-0-voiton sarja-avauksessaan. Jo ennen matsia titaaninen innerini loukkaantui, ja nyt sitten vielä paras hyökkääjäni/treenattavani, unohtumaton (+40k TSI) hyökkääjänikin, 4:ksi viikoksi:S

Seuraava cup-matsi näyttäisi kohtalaisen helpolta täydelle kokoonpanolle, mutta täytemiehiä käyttäen taitaa cup-taivallus päättyä harmittavan äkkiä.

Edit. typo

13. Hyökkääjä
11.11.2007, 14:56
On tää melkosta. Tässä seiskassa pelailtu ja ajattelin tän kauden pelailla vielä rauhassa, kunnes aloitetaan hakemaan nousua kutoseen. Sittenhän tässä kävi niin, että kutosesta tippui sarjaani kaksi bottia ja kasidivarista nousseet ovat aivan lahnoja. Jäljelle jää neljä edes kohtalaista joukkuetta, jotka olivat jo viime kaudella lohkossa. Näistä vielä yksi on selkeästi heikoin ja voitinkin sen 5-0 avauskierroksella.

Nyt siis näyttää siltä, että mahdollisuudet nousta kutoseen on loistavat. Toisaalta tässä miettii, että onko sinne vielä valmis. Rahaa kuitenkin on jo nyt reilusti, saati sitten kauden jälkeen. Kokoonpano on jo nyt heikon kutosdivarijoukkueen tasolla ja vahvistuksia on hankittavissa. Mitä mieltä olette veljet, kannattaisiko tämä elämäni tilaisuus käyttää jo vai pelata rauhassa vielä kausi/pari seiskassa?

Niin, cup ei ole sotkemassa sarjapelejä, sillä seuraavalla kierroksella vastaan tulee vitosesta tippunut kutosen kärkijengi ja kyyti lienee kylmää.

hilapiste
11.11.2007, 20:05
Oli erinomaisen karmea pettymys kun tein ensimmäisen noston juniorijoukkueesta. Pelaaja oli ottanut 6-7 tähteä junioriliigan peleistä puolustajana järjestään jokaisesta mutta noston jälkeen paljastui, että puolustustaito oli aivan surkea eli heikko. No nyt on ainakin vertailupohjaa siitä mitä nuo juniorijoukkueen tähdet vastaavat taitotasoihin ja mitä sieltä kannattaa yrittää nostaa...

eagle
11.11.2007, 20:46
Nyt siis näyttää siltä, että mahdollisuudet nousta kutoseen on loistavat. Toisaalta tässä miettii, että onko sinne vielä valmis. Rahaa kuitenkin on jo nyt reilusti, saati sitten kauden jälkeen. Kokoonpano on jo nyt heikon kutosdivarijoukkueen tasolla ja vahvistuksia on hankittavissa. Mitä mieltä olette veljet, kannattaisiko tämä elämäni tilaisuus käyttää jo vai pelata rauhassa vielä kausi/pari seiskassa?

Niin no ei kutonen kuitenkaan älytön ole. Itse pelaan top-100 lohkossa ja nousin sinne aika nopsasti ja hyvin olen pysynyt. Parhaimmillani ollut 3:kin lohkossani. Ainakin siellä peleissä on jännitystä paljon enemmän kuin seiskassa.

Jone29
12.11.2007, 14:53
Aloitin HT:n muutaman vuoden tauon jälkeen uudestaan ja ysidivarista. Lohkossani on huimat kaksi oikean ihmisen ohjastamaa joukkuetta itseni lisäksi, ja niistäkin toinen on kirjautunut viimeksi sisään lokakuun puolivälissä.

Sarja-avauksessa tuli 5-0-vierasvoitto ja sen verran tutkailin noita arvosteluja, että helppo lohkovoitto pitäisi olla tulossa.

Isaskar
12.11.2007, 14:59
Melkein jo lopetin hattrickin, mutta nyt pelissä on taas enemmän järkeä. Kausi lähti hyvin käyntiin kun voitin yhden lohkon kovimmista joukkueista vieraissa 1-0. Palkkabudjetti 157k ei ole tähän sarjaan juuri minkäänlainen, mutta kyllä silläkin sitkuttaa jos taktiikat onnistuu.

Niksuli_
12.11.2007, 16:30
Itse taidan tippua jo toisella cup-kierroksella, sillä sarjapelissä menetin sairastuvan puolelle ykkösmaalivahdin, ykköspuolustajan ja kakkospuolustajan. Että repikää siitä. Sarjan alku oli muutenkin nihkeä, tasapeli. Tosin, ei tällä budjetilla kutosessa taideta pärjätä. :P

MoonMan
13.11.2007, 00:40
Liityin tuohon Jatkoaika U18s junnuliigaan, jossa näyttäis olevan 8 paikkaa vielä vapaana, ei muutakun mukaan vaan et saatais sekin pyörähtään käyntiin...

Pinturicchio
13.11.2007, 09:47
Käsittämätön cup -tappio aiheutti shokin, enkä ole muistanut solmia treenimatsia. Nyt alkaa olla jo kiire, joten vastustajaa haetaan tälle illalle!

FC Lammenranta (559206)

olkikuukkeli
13.11.2007, 22:44
Seuraava cup-matsi näyttäisi kohtalaisen helpolta täydelle kokoonpanolle, mutta täytemiehiä käyttäen taitaa cup-taivallus päättyä harmittavan äkkiä.

Huh huh... 88 minuuttia, 3-3. Vastustaja johti aluksi 2-0, josta nousin tasoihin. Vielä nousi vastustaja 3-2-johtoon, mutta viime hetken tasoitus pelasti toistaiseksi:) Nyt sitten tuhrittu läpiajo... Saas nähdä miten tässä käy :D

PS. Aikamoinen jämämiehistö on itsellä kentällä:D

Edit. No voi saamari, samalla minuutilla kaverit tekee voittomaalin ...kele:/

Edit2. Jaa, aika huonoa tuuriakin näemmä matkassa. Kai nuo arvosanat asettaisivat minut aika vahvoille... (MatchID=154923829)

13.11.2007, 23:55
Haastakaahan joku cupista jo tippunut nyt Muu maailma (1055092) harkkamatsiin ens tiistaille. Vituttaa jo ihan tarpeeksi.

Janda
14.11.2007, 00:03
Fc Koirinvaaran kausi jatkui tänään rennolla pelillä höntsäillessä. Ottelun jälkeen kun katseet suunnattiin tulostaululle huomattiin Koirinvaaran voittaneen ottelun 1-7. Kauden alun hyvät otteet (cup 1-9 ja sarjapeli 5-0)saivat siis jatkoa. Lauantain sarjamatsiin päästään jälleen rennolla pelillä ja joukkuehenki pitäisi nousta vielä tyytyväisestä ylöspäin. Ainoana murheena tällä hetkellä kakkoshyökkääjän viiden viikon pakkohuili. Toisena lievänä huolenaiheena koskien tämän kauden nousua on eräs sarjani joukkue, jonka palkkabudjetti on lähes kolminkertainen omaani nähden.

repe_joke
14.11.2007, 01:41
Cup-höntsässä jatkoon, ja samaa tarinaa pitäisi tulla ensi viikollakin. Nyt vähän jännittää jo lauantain liigapeli, ja se saako vastustaja jo tehtyä maalin minua vastaan tällä kaudella. Tällä hetkellä maaliero on mukavahko 17-0, ja kyllähän tuota mielellään kaunistelisi lauantain liigapelissä, ilman takaiskuja tietenkin.

sixtus
14.11.2007, 11:54
Edit2. Jaa, aika huonoa tuuriakin näemmä matkassa. Kai nuo arvosanat asettaisivat minut aika vahvoille... (MatchID=154923829)

No aika 50-50 arvosanojen perusteellahan toi matsi oli. Kaverilla kuitenkin hallinnat, toisella puoliajalla jopa selvähköstikin ja laitahyökkäysarvosanat omia vastaavia puolustusarvosanojasi hivenen paremmat. Mielestäni ihan oikeutettu lopputulos.

olkikuukkeli
14.11.2007, 14:23
No aika 50-50 arvosanojen perusteellahan toi matsi oli. Kaverilla kuitenkin hallinnat, toisella puoliajalla jopa selvähköstikin ja laitahyökkäysarvosanat omia vastaavia puolustusarvosanojasi hivenen paremmat. Mielestäni ihan oikeutettu lopputulos.
Totta, aika 50/50-tilanne. Olisi luultavasti pitänyt uhrata jonkun treeni ja laittaa vielä yksi avauskokoonpanon hyökkääjä hoitamaan nuo hyökkäysarvosanat vielä selvemmin kotiin.

Anselm Raato
14.11.2007, 16:21
Jee. Ensimmäisen kerran cupissa kolmannelle kierrokselle. Vastaan tulee V-divarin tiimi joka voisi olla kaadettavissa parhaalla kokoonpanolla ja MOTSilla. MUTTA:

Tärkein inneri/myyttinen et-mies parani eiliseen cup-matsiin laastarille ja lykkäsin sen sitten matsiin. "Ettei kunto pääse rapistumaan" -idealla. No, kuntopäivitys kyllä tuli ja mies tekikin heti kättelyssä kaksi maalia erikoistilanteista ja pian sen jälkeen ukkoa avitettiin kentän laidalle. Kaikki tämä viidessä minuutissa. +5 napsahti tilille ja miehen ollessa 30v veteraani, venyy saikku auttamatta joulukuun lopulle viidellä lääkärillä.

Vituttaa.

Lisäksi toinenkin inneri on vielä tilanteesas +1. Toivotaan, että paranisi pian. Ehkäpä uhmaan vielä lauantana hattujumalia laittamalla hänet laastarina kentälle. Katsotaan...

E: Niin ja maaliero kahden cup-matsin ja viime lauantain sarjaottelun jälkeen on 13-0. Jee.

Jyrla
14.11.2007, 23:40
Taannoin asiaa esitin,taisi mennä ohi monelta. Että jos tähän puuhun kirjoittaa niin laittaisi joukkueensa nimen/id:n niin olisi helpompi seurata tilanteita.

Jyrla/Lauttasaari Lacsativs/teamid=559686/V.201

Cupista tippuneilta kiinostaisi saada teräviä kommentteja harkka-otteluiden tähtitilanteesta.

sixtus
15.11.2007, 08:31
sixtus / ZSKA SUMU / 258768 / VI.205

repe_joke
17.11.2007, 03:32
Juhani Uusitalo (183332899)
17 vuotta ja 106 päivää, välttävä kunto, terve
Hän on suosittu kaveri, joka on tasapainoinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on heikko johtaja.

Erikoisuus: Tekninen

Kestävyys: tuhoisa Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: hyvä
Laituri: tuhoisa Puolustus: tuhoisa
Maalinteko: kelvollinen Erikoistilanteet: kurja

Ylläoleva kaveri on ensimmäinen junnujoukkueen nosto, josta oli jotain odotuksia. Ja eipä tuo nyt ihan metsään mennyt, etenkin kun juttujen perusteella odotin jotain heikko tason kaveria. Tämä kyseinen kaveri sai viimeiseksi jääneessä junnumatsissa 7 tähteä.

JiiTee
17.11.2007, 23:08
Ei vittu mikä episodi illan sarjapelissä. Menin ensiksi johtoon 88:lla minuutilla, mutta vastustaja teki lisäajalla 2 maalia ja meni ohi. Ei ole ikinä vituttanut näin paljoa HT:n takia. Noh, ehkä tappio olikin odotettavissa kun on avainpelaajien kunnot on taas vaihteeksi niin persiillään.

Bo'er
18.11.2007, 02:51
Ylläoleva kaveri on ensimmäinen junnujoukkueen nosto, josta oli jotain odotuksia. Ja eipä tuo nyt ihan metsään mennyt, etenkin kun juttujen perusteella odotin jotain heikko tason kaveria. Tämä kyseinen kaveri sai viimeiseksi jääneessä junnumatsissa 7 tähteä.

Tulikos valmentajalta vinkki ennen nostoa, ettei pelaajalla ole enää motivaatiota junnutteamissa? Joku vaan tuolla muutama sivu aiemmin mainitsi, että sellasta kannattaa odotella. Itse treenailen junnuakatemialla puolustusta ja kärsimättömänä odottelen, että voisin alkaa junnuja jo nostelemaan. Tuon infon, 7 tähteä = hyvan tason kaveri, antaa uskoa, että omasta teamistakin kohta nousee muutama omaan harjoitusrinkiin mahtuva kaveri. Tässä tämän hetkinen parhaimmisto(suluissa kunto, jolla tähdet saavutettu):

Matti Rae, 17 vuotta ja 68 päivää, 6,5 tähteä (kelvollinen kunto)
Lauri-Matti Väkimies, 18 vuotta ja 60 päivää, 7,5 tähteä (hyvä kunto)
Joonas Lavonen, 17 vuotta ja 102 päivää, 5 tähteä (kelvollinen kunto)
Juho Teerimäki, 18 vuotta ja 67 päivää, 4 tähteä (hyvä kunto), scoutin mukaan hiomaton timantti ja joukkueen lahjakkain pelaja, ottaa laiturina 5 tähteä.
Aleksi Kotonen, 17 vuotta ja 25 päivää, 6,5 tähteä (välttävä kunto)

Näiden kaverien innoittamana olen siirtymässä hyökkäys treenistä puolustukseen. Tarkoitus olisi tulevaisuudessa saada edustusjoukkueen puolustuslinja omista junnuista.

repe_joke
18.11.2007, 03:23
Tulikos valmentajalta vinkki ennen nostoa, ettei pelaajalla ole enää motivaatiota junnutteamissa? Joku vaan tuolla muutama sivu aiemmin mainitsi, että sellasta kannattaa odotella.

Eipä tullut. Oli vähän kokeilumielinen nosto, jonka taustalla oli tarve saada tilaa ensi viikon nostolle. Tiedä sitten olisiko tuosta paljoakaan enää parantunut.

Sarjan puolella tuli sitten tänään 6-2 voitto. Kuparinen meni siis rikki, mutta voitto on se mikä merkitsee. Sarjan tilanne näyttää sikäli hyvältä, että minun lisäkseni on vain yksi joukkue voittanut molemmat pelit.
Lipputuloja tämän illan pelistä tuli messevät 518 993 €, joka on seuraennätys. Yleisöä oli 59124, joka ei vielä yllä seuraennätykseen. Jos jatkossakin tulee tuon kaltaisia rahasummia kotipeleistä, niin minulla olisi palkkojen puolesta varaa ottaa joukkueeseen kaksi titaanista pelaaja lisää. Ja sehän tietenkin helpottaisi menestymistä sarjassa, joka tietäisi niitä hyviä lipputuloja.
Pitänee seurailla tilannetta.

Marwin
18.11.2007, 12:24
Itse sain joukkueen Hattrickiin vasta pari viikkoa sitten eikä kovin ruusuisesti ole alkanut kausi. Saldona kaksi tappiota - maaliero 2-8. Pari ensimmäistä kautta menee varmasti ihan liigan pohjamudissa, mutta tarkoituisi olisi täältä nousta omien junnujen avulla. Nuorisojoukkueseen olen kokoajan panostanut 20 00e/viikko ja se on nyt heikko.

Missä vaiheessa mahdollisesti kannattaa käynnistää junioriakatemia?

Timppa73
18.11.2007, 12:26
Itse sain joukkueen Hattrickiin vasta pari viikkoa sitten eikä kovin ruusuisesti ole alkanut kausi. Saldona kaksi tappiota - maaliero 2-8. Pari ensimmäistä kautta menee varmasti ihan liigan pohjamudissa, mutta tarkoituisi olisi täältä nousta omien junnujen avulla. Nuorisojoukkueseen olen kokoajan panostanut 20 00e/viikko ja se on nyt heikko.

Missä vaiheessa mahdollisesti kannattaa käynnistää junioriakatemia?
Jos sulla on ylimääräistä aikaa heittää junnuakatemiaan, niin heti. Unohda nousu omien junnujen avulla, niiden avulla pääset korkeintaan seiskaan/kutoseen ja tavoitteesi tulee nousemaan kuitenkin ensimmäisen sarjanousun jälkeen...

olkikuukkeli
18.11.2007, 13:09
Kausi alkoi kahdella pelillä keskikastin joukkueita vastaan, tuloksena voitto sekä kotona, että vieraissa maalierolla 9-0. Ei huonosti. Näköjään puolustuksen vahvistaminen auttoi hieman, viime kaudella vuosi kuin seula:) Seuraavakin matsi pitäisi olla helppo, etukäteen sarjassa on oikeastaan ehkä vain kaksi minun joukkuettani parempaa ja nekin nujerrettavissa taktikoinnilla.

Ei vain taida joukkueestani olla vielä vitoseen... Varsinkin kun treenattavat pitää uusia kahden kauden sisään.

Janda
18.11.2007, 17:13
Kovasti kuulostaa olkikuukkelin tilanne omaani vastaavalta. Sarjasta kaksi voittoa rennolla pelillä maalieron ollessa 9-0. Itse olen harkitsemassa yhden puolustajan ostoa, jotta keskuspuolustuskin saataisiin tukittua. Tällä hetkellä paikalla pelaa kunnoista riippuen koutsini kelvollinen puolustus/hyvä kokemus tai hyvä/heikko kaveri. Tiistain cup-matsiin lähdetään levollisin mielin joukkuehengen ollessa seitsemännen taivaan kieppeillä. Täksi kaudeksi valmentajaksi nostettu Borgues on tehnyt tällä saralla mukavaa jälkeä. Cupin peliin pääsemme lisäksi lähes ykkösmiehistöllä, kun kakkostreenattavat pelasivat jo sarjapelissä. Harmia tällä hetkellä aiheuttaa ainoastaan jo aikaisemmin mainittu kakkoshyökkääjän (armoitettu maalinteko, kelvollinen laituri ja syöttö) loukkaantuminen. Harmistusta lisää se, että hyökkääjiä yleensä tuuraileva jannu (hyvä maalinteko, välttävä syöttö) on kurjassa kunnossa, jonka takia hänestä ei ole mitään hyötyä tällä hetkellä. Rahaa löytyy pankkitililtä jonkun verran ja kovasti mietitään mikä olisi paras ratkaisu tämä muutaman viikon kestävä hyökkääjäongelma korjata. Jotain pitää tehdä sillä ensi viikolla kohdataan myös puhtaalla pelillä sekä lähes kolminkertaisella pelaajabudjetilla omaani verrattuna operoiva sarjakakkonen. Vitoseen nousemisesta vähän samankaltaisia ajatuksia olkikuukkelin kanssa mutta uskon muutamalla hankinnalla (pakki, veska) pärjääväni jo vitosessakin. Harmia kyllä aiheuttaa kanssa treenattavien edessä oleva vaihto. Onnekseni kakkostreenattavat ovat hieman ykkösiä heikompia, jolloin heillä voi mennä hetken aikaa ykkösten myynnin jälkeen niin ei tarvitse aivan junnuilla mennä tärkeimpiä pelejä. Onkos täällä laituritreenajia paljon? Missä vaiheessa kannattaa pistää kaverit myyntiin? Omat treenattavat tällä hetkellä unohtumaton laituri/erinomainen pr, häikäisevä/hyvä pr/välttävä syöttö, häikäisevä/erinomainen pr, loistava/loistava pr ja lisäksi puolikkaalla olleita muutama mahtava.

SS#31
18.11.2007, 20:49
Eilen tapahtui odotettu paluu maanpinnalle avausviikonlopun jälkeen. Sarjani ehkä kovin joukkue oli liian kova pala, ja tappio tuli vieraissa tylysti 5-0. Onneksi kukaan ei loukkaantunut, sillä materiaali ei kestä yhdenkään avauskokoonpanon pelaajan poissaoloa.

Tiistain cup-matsissa on vastassa vitosdivarin jengi. Kaiken järjen mukaan tappio tulee. Aloitin kolme viikkoa sitten (27.10.) stadionin laajennuksen, ja arvion mukaan remontin piti olla tänään valmis. Ainakaan toistaiseksi ei ole mitään tapahtunut. Toivottavasti valmistuu tiistaihin mennessä.

Crapbag
19.11.2007, 09:30
Laittakaahan haastetta vetämään, nyt kävi niin kuin olen pitkään pelännyt, eli peli uhkaa jäädä väliin kun kehitysmaiden pojat ei saa koneitaan päälle! Taidan lopettaa lippujen keräilyn..

Johanneksen Dynamo (786901)

Kiitos jos joku jaksaa "tarttua" tähän tarjoukseen!

edit.

Ja matsi sovittu, hyvä hyvä!

majuho
19.11.2007, 10:32
Tulikos valmentajalta vinkki ennen nostoa, ettei pelaajalla ole enää motivaatiota junnutteamissa? Joku vaan tuolla muutama sivu aiemmin mainitsi, että sellasta kannattaa odotella...

Mulla ainakin tulee jatkuvasti tällaista:
"Pomo, minulla on ongelmia yhden pelaajan isän kanssa. Hän sanoo, että hänen poikansa Jaakko Kamppi näyttää jo selvästi liian kehittyneeltä hyötyäkseen akatemiasta enää. Hän on tavallaan ihan oikeassa, mutta päätös ei kuitenkaan ole hänen, vai mitä?"

Kaveri vetää 7 tähteä peleissä ja on maalivahti. Vaikeaa vain nostaa kun ikää on 15v ja 85 päivää.. Ehkäpä siinä on kuitenkin nostohetkellä aika kova junnu.

Mietsuslav
19.11.2007, 10:43
Kaveri vetää 7 tähteä peleissä ja on maalivahti. Vaikeaa vain nostaa kun ikää on 15v ja 85 päivää.. Ehkäpä siinä on kuitenkin nostohetkellä aika kova junnu.
Nythän sille olisi hyvää aikaa antaa puolustustreeniä, kun uudessa pelimoottorissa maalivahti käyttää sitäkin taitoa. En ainakaan näe mitään hyötyä maalivahtitreenin jatkamisessa, kun harjoituspaikkoja on käytännössä yksi ja tuo kaveri ei enää maalivahtina kehity.

majuho
19.11.2007, 12:45
Nythän sille olisi hyvää aikaa antaa puolustustreeniä, kun uudessa pelimoottorissa maalivahti käyttää sitäkin taitoa. En ainakaan näe mitään hyötyä maalivahtitreenin jatkamisessa, kun harjoituspaikkoja on käytännössä yksi ja tuo kaveri ei enää maalivahtina kehity.

Ok, en ole maalivahtitreeniä käyttänyt tähän asti lainkaan. Treenit on olleet pelinrakennus ja yksilöllinen. Ilmeisesti se yksilöllinen on sitten harjoittanut tuota maalivahtia...

Colin Hunt
19.11.2007, 14:06

Itse nostin seitsemän tähden veskan ja olihan mukava yllätys. Kelvollinen maalivahti! Tuolla sinun junnu vielä ehtii kehittyä ihan mukavasti, ennen nostoa.

Ensimmäinen kausi viitosessa ja päin ****** menee. Kaksi peliä, kaksi tappiota. Paras pakki ulos, kuten myös paras kk-mies. Alkaa huominen cupin pelikin näyttää todella tuskaiselta..

thego
19.11.2007, 14:54
Itellä kävi muuten tässä hyvä tuuri kun skoutti löysi 16 (kohta 17) vuotiaan kaverin jolla maalivahti on valmiiksi tasolla välttävä. Toisaalta tekis nyt mieli treenauttaa maalivahtia, mutta tuntu vähän turhalta kun yksi kaveri vain hyötyy siitä harjoittelusta.

Niin ja pelaan ihan seiskadivaria joten tuollainen välttävä maalivahtikin kävisi kakkosmokesta.

E
19.11.2007, 15:50
Itellä kävi muuten tässä hyvä tuuri kun skoutti löysi 16 (kohta 17) vuotiaan kaverin jolla maalivahti on valmiiksi tasolla välttävä. Toisaalta tekis nyt mieli treenauttaa maalivahtia, mutta tuntu vähän turhalta kun yksi kaveri vain hyötyy siitä harjoittelusta.

Itselläni scoutti löysi 16v "huippulahjakkaan" maalivahdin, joka pienellä harjoittelulla olisi tasolla "hyvä". Tuon lisäksi itselläni oli akatemiassa jo valmiiksi "lupaava" muutamaa päivää yli 16v maalivahti (scouttauksen aikaan oli joku 15v ja 12pv), joka "ei enää kehity akatemiassa vaan tarvitsisi aikuisten pelejä kehittyäkseen". Taitaa mennä veskatreeniin tuo edustus piakkoin, mikä ei kyllä pahemmin haittaisi, kun oikeastaan yhdelläkään pelipaikalla ei peleejat ole enää treeni-iässä siellä.

Muuten akatemiasta olen nostanut 17v hyvän puolustajan (tosin aivan aputaidoton oli). Tämä oli scouttaushetkellä scoutin mukaan "hyvä" ja mitään kehitystä ei akatemiassa tapahtunut ainakaan koutsin raporttien mukaan - ei koskaan edes maininnut pelaajasta muuta kuin "vietti syntymäpäiviään", joten nostin heti, kun oli mahdollista.

dee_snyder
19.11.2007, 17:33
Varmat Pommit (256428) eli paskê fudistiimi kaipaa harkkavastustajaa...

thego
20.11.2007, 10:20
Pelaan tällä hetkellä seiskadivaria ja pelit ovat menneet siihen malliin että nousu on jo 99% varmaa. Cupi-pelitkin jatkuvat vielä ja toisella kierroksella kaatui kutosdivarissa viidentenä majaileva joukkue.

Niin se kysymys että kannatteeko vielä nousta? Epäilen hiukan etten vielä olisi valmis pärjäämään kutosdivarissa, mutta toisaalta siellä yleisömäärät ja tulot olisivat todennäköisesti suuremmat mitä seiskassa. Stadionin kapasiteetti on 37600 ja tämän kauden peleissä on yleisöä ollut n. 24000/ottelu.

Bayern
20.11.2007, 11:16
Pelaan tällä hetkellä seiskadivaria ja pelit ovat menneet siihen malliin että nousu on jo 99% varmaa. Cupi-pelitkin jatkuvat vielä ja toisella kierroksella kaatui kutosdivarissa viidentenä majaileva joukkue.

Niin se kysymys että kannatteeko vielä nousta? Epäilen hiukan etten vielä olisi valmis pärjäämään kutosdivarissa, mutta toisaalta siellä yleisömäärät ja tulot olisivat todennäköisesti suuremmat mitä seiskassa. Stadionin kapasiteetti on 37600 ja tämän kauden peleissä on yleisöä ollut n. 24000/ottelu.Totta kai kannattaa nousta! Tuo stadionin kapasiteetti ja yleisömäärä on riittävä ainakin meidän kutosdivarissa ja sinne nousseet joukkueet ovat yleensä pitäneet sarjapaikkansa. Tässä on tosin muistettava, että putoajat ovat usein olleet botteja tai epäaktiivisia, mutta niitä tuntuu riittävän aika paljon kutostasollakin. Ylös vaan! Rohkea rokan syö!

Täällä lähtee muuten junnujoukkue telakalle. Yksi ainoa kunnon junnu sieltä on kahden kauden aikana noussut, vaikka olen molempina kausina voittanut junnuliigani. Kyllähän noita treenattavia saa ostamallakin tai sitten perinteisellä junnulotolla.

Bo'er
20.11.2007, 16:53

Niin se kysymys että kannatteeko vielä nousta? Epäilen hiukan etten vielä olisi valmis pärjäämään kutosdivarissa, mutta toisaalta siellä yleisömäärät ja tulot olisivat todennäköisesti suuremmat mitä seiskassa. Stadionin kapasiteetti on 37600 ja tämän kauden peleissä on yleisöä ollut n. 24000/ottelu.

En välttämättä suosittelisi nousua, jos et tiedä siellä pärjääväsi kohtuullisesti. Edelliskaudella, kasista noustuani, "kävelin " suoraan kuutoseen saldolla 11-3-0. Silloin faneja oli 1408. Viime kaudella saldo olikin sitten 0-2-12 ja faneja 50 vähemmän jo ennen 10% putoamisvähennystä. Oma nuori joukkueeni ei todellaka ollut vielä valmis kutosen top100 lohkossa, mutta eipä sitä raskinut alkaa himmailemaan silloin.

Seiskassa pelatessa 18000 vetävä stadion oli aina loppuunmyyty. Kutosesa viime kaudella fanien ollessa raivoisia/murhanhimoisia, en saanut stadionia täyten. Nyt laajensinkin stadionia 25K ja heti ekassa liigamatsissa huonoissa olosuhteissa 1265 fanilla yli 23K katsojaa, sekä cupin matsi loppuunmyyty vesisateessa. Sponssit antavat kuutosessa noin 15K/viikko enemmän rahaa.

Nyt fanit ovatkin "taivaallisia" ja nitä tulee lisää 8/päivitys. Näyttää taas kyllä siltä, että nousu olisi taas edessä, olen kyllä alkanut pohtia sen järkevyyttä tuon edellisen kokemuksen johdosta, voipi olla, että tällä kerralla aloitankin himmaamaan kauden puolivälissä. Joukkue vaatii vielä muutamaa vahvistusta, että kuutosessa menestyisin....

Kaspo
20.11.2007, 16:57
Laitoinpa ystavyysotteluun olkikuukkelia vastaan parhaan kokoonpanon viela viimehetken hankinnoilla vahvistettuna! Mainittakoon mm Kosovolainen yliluonnollinen maalintekija seka Vanuatulta joukkueeni yksityisjetilla aamusella saapunut myyttinen pelinrakentaja... Yhteensa viisi uutta pelaajaa, eika rahaakaan palanut kuin 20 miljoonaa. Tama matsi on tarkea!

eagle
20.11.2007, 16:58
Itse pelaan top-75 lohkossa kutosessa ja nousin muutamassa kaudessa kasista sinne. Pysytty on, mutta noususta ei kyllä toiveita ihan hetkeen. Mutta kivempi se kutonen on kuitenkin, kun otteluissa jännitystä. Seiskassa ei ollut oikein ollenkaan.

thego
20.11.2007, 17:05
Sponssit antavat kuutosessa noin 15K/viikko enemmän rahaa.

Itellä tulee nyt n. 65k/viikossa Sponssoreilta, enkä ole kyl seurannua paljon aiemmilla kausilla on tullut. Miten nää markkinoijat sun muut sitten vaikuttaa tässä?

Kannattajat on "taivaallinen" ja joka viikko tulee 6-10 fania lisää. Mutta jos nyt nousen takaisin kutoseen koomailemaan niin äkkiä fanit kaikkoaa ja pelataan tyhjälle stadionille.. Lähinnä mietin sitä moraalista puolta siinä että tahallaan "jättäis" nousematta.

eagle
20.11.2007, 17:06
Itellä tulee nyt n. 65k/viikossa Sponssoreilta, enkä ole kyl seurannua paljon aiemmilla kausilla on tullut. Miten nää markkinoijat sun muut sitten vaikuttaa tässä?

Kannattajat on "taivaallinen" ja joka viikko tulee 6-10 fania lisää. Mutta jos nyt nousen takaisin kutoseen koomailemaan niin äkkiä fanit kaikkoaa ja pelataan tyhjälle stadionille.. Lähinnä mietin sitä moraalista puolta siinä että tahallaan "jättäis" nousematta.

Niin en ymmärrä kuka pelailee jalkapalloa sen rahan takia? Edes näin pelissä. Jos kokoajan vaan voittaa ja puolet vastustajista on botteja, niin onko siinä mitään tekemistä sitten pidemmän päälle.

Isaskar
20.11.2007, 17:16
Itse kannatan lähes aina nousua. Kutosen ja seiskan ero nyt ei ole niin merkittävä, etteikö seiskassa hyvin menestynyt pystyisi pärjäämään kutosessakin. Voi vaatia vähän hankintoja, mutta etenkin taktiikoiden onnistumista. Itse nousin aikanaan seiskasta kutoseen ja sieltä vitoseen peräkkäisillä kausilla. Vitosessa sijoituin kakkoseksi ja seuraavalla kaudella nousin neloseen. Sitten iski ongelma kun joukkue oli ihan raakile ja vasta viimeisellä kierroksella varmistin sarjapaikan. Mutta edelleenkin se sinnittelykausi tuntuu jälkikäteen kaikista antoisimmalta. Samassa sarjassa tahkoaminen (etenkin jos on ylivoimainen) on niin puuduttavaa, että senkin takia nousu kannattaa.

Bo'er
20.11.2007, 17:26
Niin en ymmärrä kuka pelailee jalkapalloa sen rahan takia? Edes näin pelissä. Jos kokoajan vaan voittaa ja puolet vastustajista on botteja, niin onko siinä mitään tekemistä sitten pidemmän päälle.

Ei sekään mukaavaa ole kuin kokoajan vaan häviää ja pelailee jo ennakkoon mahdottomia vastustajia vastaan(tässä viime kaudelta erään pelin AH-pinnat ja tähdet 138/37 vs. 211/57, vastustaja päätyi lopulta sarjassa kolmanneksi). Tosiaan viime kaudella jo heti toisen kierroksen jälkeen tuli todettua, etten omassa lohkossani tullut pärjäämään, joten otin kauden vaan treenin kannalta muuttamatta 3-4-3 muodostelmaa. Vaikka joitain pelejä olisi voinut eri muodostelmalla ja vastahyökkäyksillä kokeilla.

Kyllä joskus joukkueen kehityksen kannalta on parempi jättää nousu käyttämättä. Esim nyt saan seiskassa about 80-100K/peli lipputuloja enemmän. Kauden kun faneja ja rahaa keräilee, niin voi ostella pari vahvistusta ja jo taistella kuutosessa jo keskiviivan paremmalla puolella.

Jykke1978
20.11.2007, 17:30
Niin se kysymys että kannatteeko vielä nousta?

Omasta mielestäni kannattaa nousta. Itse tahkosin samassa kutosen lohkossa 11 kautta ja sitä en todellakaan suosittele kenellekkään sillä viimeisimmillä kausilla alkoi käydä mielessä jo se, että pistän parhaat pelaajat lihoiksi ja ostan tilalle jotain yhden tähden pelaajia joilla pelaan liigapelit ja putoan seiskaan ja samalla kehitän harjoituspeleissä lopuista paremmista pelaajistani tulevan avauskokoonpanoni, mutta onneksi en siihen ratkaisuun päätynyt vaan kymmenes kauteni toi ensimmäisen lohkovoittoni ja karsintatappion ja yhdestoista kausi toi suoran nousun vitoseen jossa pelaan nyt ensimmäistä kauttani.

Kutosen lohkoni tosin oli kovimmasta päästä ja parhaalla kaudella se oli kutosen kolmanneksi kovin lohko ja jännittäviä pelejä oli pitkin kautta, mutta mielenkiinto alkoi mennä siihen, kun kaudesta toiseen tahkosi samaa lohkoa.

Kutosessa kovimmat lohkot ovat seiskadivarilaiselle todella kovia (yhdentoista kauden aikana ehkä 5 seiskasta noussutta joukkuetta pystyi säilymään lohkossani vielä toisenkin kauden ennen putoamista), mutta heikoimmat lohkot voivat olla jopa heikompia kuin parhaat seiskan lohkot joten ei muuta kuin täysillä ylöspäin vain ja jos putoaminen tulee niin sitten seuraavalla kaudella taas kohti nousua.

massimo
20.11.2007, 17:43
haasteita...560887 Huru-Ukoille. Tuli unohdus harkkapelin suhteen.

thego
20.11.2007, 18:18

Niin ei tässä nyt ainakaan allekirjoittanut rahan takia pelaa, vaan haen sitä takaa kun viime kaudella pelasin kutosessa ja saalistin kauden aikana kokonaiset 6 pistettä! Siinä fanit kaikkos ja talous meni kuralle, eikä kellään ollut kivaa.

Eikä muuten onneksi ole yhtään bottia tällä kaudella, eikä tainnut viime kaudellakaan olla.. eiku oli! Ja siltä botilta mie nuo pisteet saalistin.

thego
21.11.2007, 13:43
Kannattajat on "taivaallinen" ja joka viikko tulee 6-10 fania lisää.

Hävisin cupissa vitosdivarin joukkueelle 0-5 kotona, ja kannattajat on samantien "maltillinen". Pudotusta tuli neljä pykälää yhden tappion vuoksi.. Joukkueen itseluottamuskin putosi mahtavasta huonoon, eli kolme pykälää.

Ite tällä hetkellä seiskadivarissa kolmantena ja cup vastustaja vitosdivarin seiska. Mietinkin vain että mitä hittoa ne kannattajat on joukkueelta sitten odottaneet kun noinki raju pudotus tulee? Tai se että joukkueen itseluottamus murenee kun hävitään "ylivoimaiselle" vastustajalle..

eagle
21.11.2007, 13:44
Ite tällä hetkellä seiskadivarissa kolmantena ja cup vastustaja vitosdivarin seiska. Mietinkin vain että mitä hittoa ne kannattajat on joukkueelta sitten odottaneet kun noinki raju pudotus tulee? Tai se että joukkueen itseluottamus murenee kun hävitään "ylivoimaiselle" vastustajalle..

Tuo kannattajien poukkoilu on ihan ylimitoitettua ja siinä ei oteta huomioon kuin tulokset, eikä lähtötasoa ollenkaan. Tai realismia. Yksi ärsyttäviä asioita tämä siis monen muun(se pelaajien lainaus nyt kaikista eniten edelleen korpeaa).

Saloxi
21.11.2007, 15:26
Mitä meinataan tällä "pelaajien lainauksella"? Sitäkö, että myydään joku pelaaja selvästi yli markkinahinnan ja joka myöhemmin myy sen takaisin aiemmalle seuralle samalla (reilusti normitaksaa isommalla) hinnalla.

cobra
21.11.2007, 15:34
Mitä meinataan tällä "pelaajien lainauksella"? Sitäkö, että myydään joku pelaaja selvästi yli markkinahinnan ja joka myöhemmin myy sen takaisin aiemmalle seuralle samalla (reilusti normitaksaa isommalla) hinnalla.

Lainauksella tässä varmaan haetaan sitä, että ostetaan monsteri (jumalainen tai joku muu korkea taitoinen pelaaja) pelaamaan vain peliin tai kahteen jonka jälkeen pelaaja laitetaan listoille ja se siirtyy taas seuraavaan seuraansa pelaaman pelin tai pari. Niin korkeat palkat ettei kukaan pysty noin korkeataitoisia pelaajia pitämään pidempään seurassaan.

Cupista eilen 6-0 voitto ja seuraavaksi vastaan cupissa tulee vitosdivarin kärkiporukka jota vastaan ei kyllä ole realistisia mahdollisuuksia. Peluutetaan siis PR-laituritreenikkeitä pelinrakentajina ja koitetaan puolustusmuurin kautta lähteä pitämään lukemat sievoisina. Sarjassa 2 voittoa ja VI.344 lohkon kärkipaikka tällä hetkellä. Pitäisi lähteä inneri ostoksille, kovin vaan on korkeat hinnat.

olkikuukkeli
21.11.2007, 15:56
Pitäisi lähteä inneri ostoksille, kovin vaan on korkeat hinnat.
Eikä taida sääntömuutosten myötä hirveästi laskeakaan ihan lähiaikoina. Sinänsä hyväkin juttu, hinnat olivat kyllä jo aivan pohjilla tässä vähän aikaa...

Nimim. Siirtomarkkinoilla tuskaileva.

demitra
21.11.2007, 16:17
Mikähän cup-pelissä meni pieleen. Hyökkäykset olivat tähtien valossa yhtä hyviä, mutta vein keskikentän, puolustuksen ja veskaripelin, mutta turpaan tuli 7-1. Ei pysty ymmärtämään.

MatchID: 155267361

eagle
21.11.2007, 16:21

Cobra ehti jo vastatakkin. Sitä juurikin tarkoitin, että naurettavaa kun pelaajia ostetaan vain tärkeisiin otteluihin. Tästä esimerkkinä(karuimpana) voi katsella vaikkapa noi Hattrick Masters otteluita. Viime voittaja oli hankkinut finaalia varten 5-8 kaveria ja yleisesti vain Masters otteluihin kavereita...

Omassa lohkossa(ja kavereiden) on myös sellaista nähnyt että ostettu pelaaja vain siihen kärkimatsiin ja sitten myyty eteenpäin.

Ei olisi mitenkään vaikea tehdä sääntöä/säätöä millä jos ostat pelaajat, niin sitä joutuisi väkisin pitämään sitten x viikkoa. Samalla myös vähenisi niiden pelaajien ero jotka 1-2 kertaa viikossa max. tskkeevat joukkueitaan ja niitä jotka kyttäävät 24/7 halpaa hintaa ja myyvät sitten suurella summalla eteenpäin.

Jyrla
21.11.2007, 16:59
Mikähän cup-pelissä meni pieleen. Hyökkäykset olivat tähtien valossa yhtä hyviä, mutta vein keskikentän, puolustuksen ja veskaripelin, mutta turpaan tuli 7-1. Ei pysty ymmärtämään.

MatchID: 155267361

Muutamia huomioita ottelustasi. Ensiksikin vertailua kannattaa tehdä otteluraportissa näkyvien kenttäarvosanojen, ei tähtien perusteella. Maalivahtien toiminta näkyy suoraan puolustusarvosanoissa, eikä niitä tarvitse sen kummemmin vertailla keskenään.

Hävisit pallonhallinnan selvästi molemmilla puoliajoilla. Vastustajan 57% ja 55% pallonhallinta antaa sille noin 6,5-7 paikkaa kymmenestä. Silloin sinulle jäisi 3-3,5 paikkaa ottelussa.

Olit valinnut hyökkäystaktiikaksesi hyökkäykset laidoilta taktiikkataidolla hyvä.
Siinä teit pienen virhearvioinnin, sillä vastustajasi puolustuksen läpäiseminen olisi ollut todennäköisintä keskikaistalta n. 51% todennäköisyydellä. Maalitekopaikkojen jakautuminen noin 26/40/26/8 suhteessa tarkoittaisi että sinulle oli tarjolla n. 1,5 paikkaa laidalle ja kun tuo keskushyökkäys pyritään siirtämään sinne, päästäneen lähelle 2 oletettua maalipaikkaa. Taktiikkasi vuoksi "menetit" todennäköisesti yhden maalipaikan tuohon siirtoon. Nythän sinulta oli raportissa vain yksi paikka ja se siis tuo keskeltä tullut maali.

Oikea hyökkäyksesi läpäisi vastustajan vasenta puolustusta n.49%
ja vasen hyökkäyksesi vastustajan oikeaa puolustusta n.48% todennäköisyydellä.

Vastustajan käyttämä normaali ei "hukkaa" paikkoja yrittämällä siirtää niitä.
Hänen hyökkäyksensä onnistumisprosentit olivat vasen/keski/oikea olivat n. 46/50/39.

Ottelu maali maalilta: Mus-Ron
1-0 mus läpäisi vasemmalta
2-0 [arvaamaton] - pelaajasi lahjoittama paikka
3-0 mus läpäisi keskeltä
3-1 ron kavensi keskeltä vaikka käytti taktiikkaa hyökkäykset laidoilta
4-1 mus läpäisi keskeltä
5-1 mus läpäisi vasemmalta

6-1 mus läpäisi keskeltä
7-1 mus läpäisi keskeltä

Vastustajasi sai siis tehdyksi maalin jokaisesta raportissa ilmoitetusta paikastaan ja lisäksi hänellä kävi onnea siinä että hänelle arpoutui kaksi paikkaa vasemmalle jossa hänellä oli suurempi maalinteon todennäköisyys.
Lisäksi hän onnistui tekemään neljä maalia keskeltä vaikka yksittäisen yrityksen onnistumisen todennäköisyys oli n. 50%.

Luvut olivat mielestäni liian tylyt suhteessa joukkueiden voimatasapainoon, mutta mielestäni vastustajasi voitti ansaitusti. Arvosanojen perusteella 4/5 - 1/2 olisivat olleet melko todennäköisiä lopputuloksia.

Toivottavasti tämä helpottaa ymmärtämään tappiosi syitä.

demitra
22.11.2007, 07:43
Toivottavasti tämä helpottaa ymmärtämään tappiosi syitä.

Auttaa, ja paljonkin. Olen pelannut Hattrickiä vajaat kolme vuotta, mutta en ilmeisesti vieläkään ymmärrä täysin peliä. Lähinnä minua kiinnostaa, että millä ihmeellä olit laskenut käyttämis jako-osuudet (26/40/26/8) ja prosentit. Onko näitä varten olemassa jokin laskuri tai nettisivu? Muutkin saa vastata.

majuho
22.11.2007, 08:56
Eikä taida sääntömuutosten myötä hirveästi laskeakaan ihan lähiaikoina. Sinänsä hyväkin juttu, hinnat olivat kyllä jo aivan pohjilla tässä vähän aikaa...

Nimim. Siirtomarkkinoilla tuskaileva.

Olen havainnut samaa. Hinnat ovat nousseet melkoisesti, kun vertaa esim. pari kuukautta sitten ostamiani pelaajia, ja mitä sellaiset tällä hetkellä maksavat. Nyt on myyjän markkinat menossa...

Jyrla
22.11.2007, 22:39
Auttaa, ja paljonkin. Olen pelannut Hattrickiä vajaat kolme vuotta, mutta en ilmeisesti vieläkään ymmärrä täysin peliä. Lähinnä minua kiinnostaa, että millä ihmeellä olit laskenut käyttämis jako-osuudet (26/40/26/8) ja prosentit. Onko näitä varten olemassa jokin laskuri tai nettisivu? Muutkin saa vastata.

Jako osuudet ovat erään aiheesta tehdyn tutkimuksen satoa. Tuossa taidettiin käydä läpi n. 1000 ottelun paikkojen jakautuminen. Kaikissa tutkimukseen mukaan ottuissa otteluissa molemmat joukkueet pelasivat normaali - käskytyksllä.
Eli tuo 26/40/26/8 tarkoittaa vasen laitahyökkäys/keskushyökkäys/ oikea laitahyökkäys/ erikoistilanteet jakautumista.

Pallonhallintaa ja yksittäisten kenttäarvosanojen tapauksessa maalinteko todennäköisyyttä voi laskeskella kaavalla a/(a+b) jossa a ja b ovat vastakkain olevien joukkueiden arvosanat.

Esim pallonhallinta laskiessa joukkueen a keskikenttäarvosana on tuhoisa erittäin korkea ja joukkueen b arvosana kurja erittäin korkea. Jokainen alataso on yksi luku, eli tuhoisa em = 1, tuhoisa m = 2, tuhoisa k = 3 jne. Näin ollen tuhoisa erittäin korkea = 4 ja kurja erittäin korkea = 8. Tästä saadaan 4/(4+8)= 0,333.. eli joukkueen a pallonhallinta olisi tuolloin 33%.

Noilla pääsee ainakin lähemmäs todellista tilannetta kuin pelkkiä tähtiä tai muita vastaavia asioita vertailemalla. Absoluuttisia totuuksiahan ei ole ja hattrikissä tuntuu toisinaan että epätodennäköinen totetuu jopa liiankin usein.

Toivottavasti selvensi lisää.

Skeletor
23.11.2007, 11:51
Niin se kysymys että kannatteeko vielä nousta?

Nousta kannattaa aina. Täysin tuuristahan se on kiinni, kuinka kovaan lohkoon nousee. Itse olen viime kaudet sahannut vitosen ja kutosen väliä. Viime aikoina peli ei ole enää kiinnostanut kovinkaan paljon. Aikaisemmin, kun Hattrick vei aikaa enemmän ja joukkueeni oli arvosanoiltaan kovempi, nousin aina johonkin top 20 vitosen lohkoon. Nyt joukkueeni on heikompi ja rahaa myyntien jälkeen tilillä vielä yli 2 miljoonaa. Satuin täksi kaudeksi nousemaan vitosessa bottom 30 lohkoon, jossa ei ole lisäkseni edes toista supporteria. Kaksi ensimmäistä peliä olen voittanut. Pelaajahintojen nousu on tehnyt sen, että reilulla 2 miljoonalla ei enää saa montaa huippupelaajaa. Itselläni on kaksi uskomatonta puolustajaa, jotka ostin aikanaan pilkkahintaan. Tällä hetkellä niistä saisi jo miljoonia. Stadionin laajennus voisi olla paras ratkaisu, jotta tulovirrat sallisivat vieläkin kovapalkkaisimpien pelaajien hankkimisen....

Crapbag
23.11.2007, 20:05
Hei, mikähän nyt taas on, kun HO ei pelitä?
Ei tästä ole edes kauaa kun sen kanssa sai tapella.. Varmaan löytyy jostain konferenssista vastaus mutta vihaan sitä paikkaa sen verran että turvaudun teihin, Jatkoajan ht-guruihin!

Saamies
23.11.2007, 20:30
Hei, mikähän nyt taas on, kun HO ei pelitä?
Ei tästä ole edes kauaa kun sen kanssa sai tapella.. Varmaan löytyy jostain konferenssista vastaus mutta vihaan sitä paikkaa sen verran että turvaudun teihin, Jatkoajan ht-guruihin!

Nyt kun Hattrickissä on ollut uudistuksia on HO myös joutunut päivittämään ohjelmansa. Uusin Hattrick Organizer toimii ainakin minulla moitteettomasti. Eli pistäppä googlehakuun Hatrick organizer ja lataa uusin versio HO:n sivuilta. Tämän jälkeen pitäisi toimia.

massimo
24.11.2007, 22:15
Taitaa olla jotain vikaa kun live-seurannassa ei näy mitään...Olenko ainoa "uhri"?

repe_joke
24.11.2007, 22:22
Taitaa olla jotain vikaa kun live-seurannassa ei näy mitään...Olenko ainoa "uhri"?

Mulla oli ainakin vääntäytynyt reportteri baarista hetki sitten kentänlaidalle. Kauan se kestikin.

massimo
24.11.2007, 22:27
Mulla oli ainakin vääntäytynyt reportteri baarista hetki sitten kentänlaidalle. Kauan se kestikin.

No sama vika...Heti kun johonkin valitti niin alkoi toimimaan.

Jone29
25.11.2007, 00:15
Ja tämäniltainen (itse asiassa eilisiltainen) sarjapeli tuotti 5-1 voiton vieraissa. Tämä tietää sitä, että lohkovoitto (ysidivarissa) on nyt varma jo tässä vaiheessa kautta ja mahdollista on vaikka voittaa kaikki pelit. Tuli muuten eka takaiskumaali tälle kaudelle... perskules...

Janda
25.11.2007, 01:57
Cupin peliin pääsemme lisäksi lähes ykkösmiehistöllä, kun kakkostreenattavat pelasivat jo sarjapelissä... Ensi viikolla kohdataan myös puhtaalla pelillä sekä lähes kolminkertaisella pelaajabudjetilla omaani verrattuna operoiva sarjakakkonen.Viikko sujui hyökkääjäongelmista huolimatta varsin mallikkaasti. Cupissa jatkettiin seuraavalle kierrokselle 4-1 kotivoitolla ja eilen illalla voitettiin kotona monsteribudjetin omaava joukkue 4-0. Joukkue on siis tässä vaiheessa kohdannut viime kaudella toiseksi ja neljänneksi lohkossamme sijoittuneet joukkueet sekä yhden nousijan. Tulokset näistä peleistä ovat 4-0, 4-0 ja 5-0 voitot. Viime kaudella sijoituttiin kolmanneksi mutta tällä kaudella tavoitteena on vähintään nousukarsintapaikka sekä cupissa ainakin vielä voitto ensi tiistaina. Tiistaiseen cupin peliin päästään varsin mukavista lähtökohdista, kun kakkostreenattavat pelasivat jo eilen. Yhden joukkuetta selkeästi parantavan kaverin hankinta on harkinnan alla mutta ajankohta on vielä epäselvä. Ensi viikolla olisi helppo liiga peli ja toivottavasti pelit jatkuvat vielä cupissakin.

Wolves
25.11.2007, 15:12
Nyt kun Hattrickissä on ollut uudistuksia on HO myös joutunut päivittämään ohjelmansa. Uusin Hattrick Organizer toimii ainakin minulla moitteettomasti. Eli pistäppä googlehakuun Hatrick organizer ja lataa uusin versio HO:n sivuilta. Tämän jälkeen pitäisi toimia.

Eli osoitteesta http://www.hattrickorganizer.net löytyy

Jokru
27.11.2007, 17:59
Onkos Jatkoajan HT-jaosto lähtenyt jo halleille?
Nimim. Harkkapeli sopimatta tälle päivää. (1515505)

Edit. Meni jo...

Näkkäri
27.11.2007, 18:04
mulle kans harkkamatsi... (560677)

Bandana
27.11.2007, 19:31
Paniikki, tarttee friendlyn. On se vaivalloista löytää vastustaja, kun puppeloi itsensä niin aikaisin ulos Cupista.

Haastetta tulemaan: FC Vaihtopenkki (75925)

Jyrla
28.11.2007, 15:39
No niin cupista ulos lukemin 3-2, olisi statsien valossa voinut kaantyä toisinkinpäin. Sarjassa menee kohtuullisesti, ensimmäinen kausi v-divarissa ja kolmesta pelistä 2 voittoa ja 1 tappio. Tähtäimessä on paikka neljän parhan joukossa ja sitä kautta suora säilyminen. Ylös pompsahtaneet pelaajahinnat ovat hiukan hidastaneet muutaman suunitellun hankinnan toteuttamista, mutta jos näilläkin näyttäisi pärjäävän niin se riittää.

Stadion on 52k ja se tarvitsisi laajennusta tulevaisuutta ajatellen. Sellainen 60k olisi sopiva tässä vaiheessa.

13. Hyökkääjä
28.11.2007, 21:25
Jälleen kysyisin neuvoa kokeneemmiltani. Eli minulla on hallussa todella kauan palvellut erinomainen 29v maalivahti, sekä erinomainen 23v maalivahti. Molemmat ovat maalivahtilaskurin mukaan juuri kehittymässä mahtavaksi, itse asiassa toinen olisi pitänyt jo kehittyä.

Kumpi noista sitten kannattaa myydä? En osaa arvioida, kuinka kauan pärjäisin vielä tuolla 29v maalivahdilla, ja onko 23v:n maalivahdin myyntivoitot niin paljon suuremmat, että siitä kannattaisi luopua.

Pelaan siis nyt 7div ja ensi kaudeksi mahdollisesti nousu kutoseen. Pärjääkö siellä noista kummallakaan, vai molemmat myyntiin ja loistavaa kehiin. Niin, ja maalivahtia ei ole aikomus jatkossa treenata.

repe_joke
28.11.2007, 22:04
Jälleen kysyisin neuvoa kokeneemmiltani. Eli minulla on hallussa todella kauan palvellut erinomainen 29v maalivahti, sekä erinomainen 23v maalivahti. Molemmat ovat maalivahtilaskurin mukaan juuri kehittymässä mahtavaksi, itse asiassa toinen olisi pitänyt jo kehittyä.

Kumpi noista sitten kannattaa myydä?

Jos kerta treenaat maalivahteja, niin myy molemmat, ja osta nuorempaa lihaa tilalle. Noilla molemmilla treeni kestää aikalailla pidempään kuin jollain 17 kesäisellä. 29 vuotiaaseen verrattuna, tuommoinen nuorikko saattaa nostaa jopa kaksi tasoa ennen vanhusta. Nuorempaa ja tiukempaa lihaa siis vaan joukkueeseen.
Jos taasen treenaat jotain muuta, niin sama antaa molempien olla joukkueessa, jos vaikka toinen sattuu loukkaantumaan.

Saamies
28.11.2007, 22:53

Kumpi noista sitten kannattaa myydä? En osaa arvioida, kuinka kauan pärjäisin vielä tuolla 29v maalivahdilla, ja onko 23v:n maalivahdin myyntivoitot niin paljon suuremmat, että siitä kannattaisi luopua.

Pelaan siis nyt 7div ja ensi kaudeksi mahdollisesti nousu kutoseen. Pärjääkö siellä noista kummallakaan, vai molemmat myyntiin ja loistavaa kehiin. Niin, ja maalivahtia ei ole aikomus jatkossa treenata.

Mikäli olisit jatkanut maalivahtitreeniä ni olisin ollut repe-joken kannalla ja kehottanut myymään molemmat ja käskenyt ostaa nuorempaa tilalle.

Mutta koska sitä et ole tekemässä niin ehdottaisin nuoremman jantterin myymistä. 23v mahtava mokke on noin 1000k arvoinen ja 29v mahtava mokke noin 800k arvoinen. Näin saat hiukan enemmän rahaa ja sinulle jää kokeneempi kaveri, joka on kokemuksensa ansiosta ilmeisesti sinun ykkösmokkesi nyt (parempia arvosanoja).

Mutta jos 29v kaverilla ei ole merkittävää kokemusta niin silloin mielestäni on lähes aivan sama kumman myyt. Toisesta toki sen 200k saat enemmän rahaa, mutta pelivuosia tällä kaverilla olisi enemmän jäljellä. Toisaalta ylipäänsä uskon, että jossain vaiheessa uraasi olet kuitenkin vielä ostamassa yhä parempaa mokkea, jolloin 29 vuotiaskaan ei välttämättä ehdi edes tasoaan laskea. Ehdotukseni on siis, että myyt nuoremman.

Ja mikäli olit huolissasi mahtavalla mokella kutosessa pärjäämisestä, niin ei mitään huolta. Ei homma ainakaan mokkeen kaadu. Itselläni on erinomainen(kakkosmokke hyvä) ja kutosessa hyvin sinnitellään ja oma sarjani on kovimmassa neljännessä kaikista kutosdivareista. Ja ylipäänsä mahtava on kyllin pätevä hoitamaan maalivahdin hommia.

Repe-joken ehdotuksesta, että pitäisit molemmat vahdit olen kyllä täysin eri mieltä. Ei miljoonan arvoista tuuraajaa kannata penkillä pitää. Mielummin tuon miljoonan sijoittaa johonkin toiseen osa-alueeseen, joka tarvitsee kipeämmin vahvistusta ja ostaa vaikka erinomaisen moken kakkoseksi (niitä saa johonkin 350k hintaan). Sen verran harvinaisia nuo loukkaantumiset on, että pelkkien loukkaantumisten pelossa ei kannata miljoonan mokkea ystävyysotteluissa vain peluuttaa.

SpaidAce
28.11.2007, 23:58
Lauri Vehkaoja (130259008)
20 vuotta ja 99 päivää, välttävä kunto, terve
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on tuhoisa johtaja.

Kansallisuus: Suomi
Total Skill Index (TSI): 22 550
Palkka: 9 130 €/viikko
Omistaja: Fc ViVo

Kestävyys: erinomainen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: unohtumaton Syöttäminen: kehno
Laituri: kehno Puolustus: kurja
Maalinteko: heikko Erikoistilanteet: heikko

Tästä kaveria inneriksi! Pyynti 1,9milj€
Deadline: 1.12.2007 kello 12.40

olkikuukkeli
29.11.2007, 08:00
Ja mikäli olit huolissasi mahtavalla mokella kutosessa pärjäämisestä, niin ei mitään huolta. Ei homma ainakaan mokkeen kaadu. Itselläni on erinomainen(kakkosmokke hyvä) ja kutosessa hyvin sinnitellään ja oma sarjani on kovimmassa neljännessä kaikista kutosdivareista. Ja ylipäänsä mahtava on kyllin pätevä hoitamaan maalivahdin hommia.

Riippuu tarpeista. Itse pelaan kutosessa(lohkoni parhaimmistoa, en tiedä miten tuo noissa tasomittauksissa sijoittuu) hyökkääjiä treenaten ja puolustukseni vuoti kuin seula mahtavalla molarilla. Ostin unohtumattoman, ja on muuten mieletön buusti kaikkiin puolustusarvosanoihin... Tähän mennessä päästetty 1(12-1) maali kun viime kaudella vastaavassa kohtaa maaliero oli varmaan jtn 10-9.

Toki jos puolustuksessa on kovia tekijöitä(itselläni ei ole kuin 3 loistavaa pakkia) niin mahtavallakin pärjää. Ja riippuu tietysti lohkosta missä pelaa:) Kokemukseni mukaan hyvään menestykseen tarvitaan kuitenkin suhteellisen osaava puolustus jos nyt ei ihan täysin keskikenttää dominoi.

sixtus
29.11.2007, 10:02
Toki jos puolustuksessa on kovia tekijöitä(itselläni ei ole kuin 3 loistavaa pakkia) niin mahtavallakin pärjää. Ja riippuu tietysti lohkosta missä pelaa:) Kokemukseni mukaan hyvään menestykseen tarvitaan kuitenkin suhteellisen osaava puolustus jos nyt ei ihan täysin keskikenttää dominoi.

Tämä onkin mielenkiintoinen tapaus. Nimittäin omien kokemusten perusteella uskaltaisin epäillä, että maalivahdin taidolla on vielä jokin lisämerkitys puolustusarvosanojen lisäksi.

Itselläni nimittäin 4kpl V-divarissa pelatun kauden aikana oli maalissa vain erinomainen veska. Viimeisellä kaudella puolustuslinja oli mahtava ja 2xtitaaninen, jolla sai varsin usein vastustajan hyökkäykset kohtuullisen hyvin kiinni ja silti omissa kolisi keskimäärin 2-3 kertaa pelissä. Jopa silloinkin kun hallinnat tuli vietyä yli 60%, mitä tapahtui useinkin. Varsin usein vastustaja teki käytännössä jokaisesta paikastaan maalin, joka hallintojen mukaan olisi tilastollisesti ollut mahdollista.

Näitä omia pelejä kun tuli vertailtua sellaisten kavereiden joukkueiden edesottamuksiin, joilla maalissa kunnon pelimies (=armoitettu +), oli ero aivan selvä otteluissa, joissa puolustus vs. hyökkäysarvosanat olivat n. samaa luokkaa.

Missäänhän tällaisesta maalivahdin erityisvaikutuksesta ei puhuta, mutta tosiaan rohkenen epäillä että sellainen voisi jopa olla. Ja mikäli olisi, ei mielestäni mikään tyhmä ominaisuus.

Tämän omissa jatkuvasti kolisemisen johdosta puolustus menikin täysin uusiksi ja nyt maalista löytyy unohtumaton ja linja on mahtava/armoitettu/unohtumaton, jolla saa hyvin samoja arvosanoja kuin viime vuoden vastaavallakin. Nyt onkin tarkoirtus seurata tapahtuuko päästetyissä maaleissa selviä muutoksia. Harmi vain että käsittämättömän karsintapelin (hyvä esimerkki mistä puhun: 143184905 ) johdosta tuli pudottua tosi helppoon VI-lohkoon, jossa oman puolustuksen pitävyyttä ei vastustajat pahemmin pääse kokeilemaan.

Koke72
29.11.2007, 10:18
Tämä onkin mielenkiintoinen tapaus. Nimittäin omien kokemusten perusteella uskaltaisin epäillä, että maalivahdin taidolla on vielä jokin lisämerkitys puolustusarvosanojen lisäksi.
Säännöthän sanovat, että puolustusarvosanoihin eniten vaikuttava tekijä on maalivahdin maalivahtitaito. Tätähän tässä haettiin, eikö niin?

Mietsuslav
29.11.2007, 10:18
Missäänhän tällaisesta maalivahdin erityisvaikutuksesta ei puhuta, mutta tosiaan rohkenen epäillä että sellainen voisi jopa olla. Ja mikäli olisi, ei mielestäni mikään tyhmä ominaisuus.
Ei olisi tyhmä ominaisuus, mutta ei tuollaista kyllä ole.

Ei tota oikein voi sanoa, että kutosessa tarvitsee sen ja sen tasoisen maalivahdin ja vitosessa taas tällaisen ja tommoisen. Itse nousin hyvällä maalivahdilla neloseen asti. Harmillinen loukkaantuminen kuitenkin pakotti managerin markkinoille ja nyt maalilla heiluu peräti erinomainen veskari. Eipä tässä kovimmassa nelosen lohkossa muutamaa pykälää paremmasta haittaa olisi, mutta meillä ei palkanlaskijan mukaan just nyt ole tarvetta sen tyyppisille vahvistuksille.

Saamies
29.11.2007, 11:28
Ei tota oikein voi sanoa, että kutosessa tarvitsee sen ja sen tasoisen maalivahdin ja vitosessa taas tällaisen ja tommoisen. Itse nousin hyvällä maalivahdilla neloseen asti. Harmillinen loukkaantuminen kuitenkin pakotti managerin markkinoille ja nyt maalilla heiluu peräti erinomainen veskari. Eipä tässä kovimmassa nelosen lohkossa muutamaa pykälää paremmasta haittaa olisi, mutta meillä ei palkanlaskijan mukaan just nyt ole tarvetta sen tyyppisille vahvistuksille.

Aivan totta. Ja ylipäänsä kovinkaan monella juuri kutoseen nousevalla joukkueella ei ole tavoitteena olla heti siellä kärkkymässä nousua vitoseen. Semmoiseen yksinkertaisesti ei usein näillä uusilla nousijoilla ole edes varaa, tyyliin että joukkueen puolustus on tasoa loistava-häikäisevä ja siihen vielä unohtumaton maalivahti.

Tottahan se on, että maaleja imetään vähemmän tuollaisen kaltaisella joukkueella kuin esim. erinomaisella puolustuksella ja mahtavalla maalivahdilla, mutta kovinkaan monella uudella kutosdivarilaisella siihen vaan ei rahat riitä. Usein tavoitteena onkin sinnitellä kutosessa mukana ja siinä kausien kuluessa samalla vahvistaa joukkuetta pikkuhiljaa siihen kuntoon, että noususta vitoseen voidaan taistella.

Ja kun tämä mahtavan moken riittävyydestä kutoseen kysellyt joukkue on ilmeisesti myös näitä uusia kutoslaisia ensi kaudella, niin antaisin hänelle kyllä sen ohjeen, että ei joukkueesi ainakaan mahtavaan maalivahtiin kaadu. Kyllä se kutosessa riittää.

sixtus
29.11.2007, 11:52
Säännöthän sanovat, että puolustusarvosanoihin eniten vaikuttava tekijä on maalivahdin maalivahtitaito. Tätähän tässä haettiin, eikö niin?

Ei haettu. Toki veskalla on suurin vaikutus puolustusarvosanoihin, mutta puhuin erikoisominaisuudesta. Eli esimerkiksi puolustusarvosana hyvä(korkea), joka on saavutettu unohtumattomalla maalivahdilla + pakeilla on pitävämpi kuin samanarvosanan saaminen hyvällä maalivahdilla ja paremmalla linjalla.

Ei olisi tyhmä ominaisuus, mutta ei tuollaista kyllä ole.

Kuten sanoin, omat mietteet ovat kokemusperäisiä hajuja, mitään faktaa ei ole esittää ja sellaista ei jopa todennäköisesti voisikaan olla. Kaikkia peliin ja lopputuloksiin vaikuttavia seikkojahan ei säännöt paljasta ja sen takia monista kokemuksiin liittyvistä asioista onkin mielenkiintoista ja hedelmällistä keskustella. Siksi tämän asian otin esille, koska omat kokemukset ovat vain niin vahvoja, että sattuman todennäköisyys on laskenut varsin alhaiseksi.

Mutta jos sulla on tästä aiheesta ihan faktaa esittää, iske ihmeessä tiskiin niin ei tarvitse asiaa enempää arvuutella.

Koke72
29.11.2007, 12:23
Ei haettu. Toki veskalla on suurin vaikutus puolustusarvosanoihin, mutta puhuin erikoisominaisuudesta. Eli esimerkiksi puolustusarvosana hyvä(korkea), joka on saavutettu unohtumattomalla maalivahdilla + pakeilla on pitävämpi kuin samanarvosanan saaminen hyvällä maalivahdilla ja paremmalla linjalla.Mielestäni tuo ajattelumalli on hieman outo. Sama puolustusarvosana on yhtä hyvä riippumatta siitä miten se on saatu. Luultavasti maalivahdin taitotasolla on vaan suurempi merkitys puolustusarvosanaan mitä olet ajatellut. Mielestäni se ei tarkoita mitään "erikoisominaisuutta". Sen perusteluun sinun pitäisi esittää tilastollisesti merkittävä määrä otteluita, joista ilmiötä voisi havainnoida.

Mietsuslav
29.11.2007, 12:27
Mutta jos sulla on tästä aiheesta ihan faktaa esittää, iske ihmeessä tiskiin niin ei tarvitse asiaa enempää arvuutella.
Ei ollut tarkoitus sanoa, ettei saisi spekuloida ja ainahan arvailtavaa riittää kun pelimoottorin sisältö on vain harvojen valittujen tiedossa. Uskon vaan, että konffeissa ja etenkin globalilla tämä oltaisiin huomattu. Itse en tällaiseen epäilyyn ole ennen törmännyt. Tosin ethän sinä ihan hakoteillä ole, koska rankkareissahan maalivahdin tasolla on merkitystä.

Ja kun omiin kokemuksiin viittasit, niin oma matala hyvä veskarini on pelannut 72 nollapeliä. ;)

Janda
29.11.2007, 12:38
Uskon vaan, että konffeissa ja etenkin globalilla tämä oltaisiin huomattu. Itse en tällaiseen epäilyyn ole ennen törmännyt. Tosin ethän sinä ihan hakoteillä ole, koska rankkareissahan maalivahdin tasolla on merkitystä.Samaa mieltä siitä, että kyllä siitä olisi jo "tutkumustietoa" konffeissa jos näin olisi. Käsittääkseni kuitenkin erikoistilanteissa (vaparit/rankut) on suoraan vertailu maalivahti vs vetäjä, joten silloin kyllä voidaan sanoa, että samoilla puolustusarvosanoilla paremman maalivahdin omaava joukkue päästää vähemmän maaleja.

sixtus
29.11.2007, 13:04
Mielestäni tuo ajattelumalli on hieman outo. Sama puolustusarvosana on yhtä hyvä riippumatta siitä miten se on saatu. Luultavasti maalivahdin taitotasolla on vaan suurempi merkitys puolustusarvosanaan mitä olet ajatellut. Mielestäni se ei tarkoita mitään "erikoisominaisuutta". Sen perusteluun sinun pitäisi esittää tilastollisesti merkittävä määrä otteluita, joista ilmiötä voisi havainnoida.

No niin pitäisikin olla. Oma pohdinta nyt vaan liittyy siihen, että jos maalivahtitaidolla nyt kuitenkin olisi vielä jokin lisämerkitys. Mielestäni esitin aika hyvän esimerkin mitä tarkoitin, jonka olit vielä lainannutkin, muttet ymmärtänyt. Maalivahdin taidon merkitys arvosanoihin on itsellä aika hyvin tiedossa;täksi kaudeksi vaihdoinkin puolustuksen uuteen uskoon, jossa maalivahdilla on suurempi merkitys. Hain säästöä palkkakuluihin ja onnistuinkin siinä. Suurin syy oli kuitenkin tämä oma mutu. Ja aika nappiin osui arviot uusista arvosanoista.

Jos haluat katsoa parin viime kauden pelejäni, joukkue on ZSKA SUMU. Omasta mielestäni poikkeuksellisen paljon on omissa soinut, kun huomio hallinnat + puolustus vs. hyökkäysarvosanat. Toki jokunen pahempi tappio on sattanut korostaa omaa mielikuvaani.

Tosin:

Ja kun omiin kokemuksiin viittasit, niin oma matala hyvä veskarini on pelannut 72 nollapeliä. ;)

Tässä on ihan hyvää vastaväitettä:)

edit:

Käsittääkseni kuitenkin erikoistilanteissa (vaparit/rankut) on suoraan vertailu maalivahti vs vetäjä, joten silloin kyllä voidaan sanoa, että samoilla puolustusarvosanoilla paremman maalivahdin omaava joukkue päästää vähemmän maaleja.

Täytyykin tutkia nuo omat pelit tarkemmin ja katsoa paljonko maaleja on tullut ek-tilanteista. Muistelisin että paljon. Siinä siis ehkä syy omille pohdinnoilleni, joten ehkä olenkin ollut koko ajan oikeassa.

Captain Kalmah
30.11.2007, 08:15
Nyt tulee vaihteeksi hölmö kysymys kaikille jatkoajan hattrick-guruille.
Onko mahdollista yleensäkkään vaihtaa joukkueen nimeä, ilman että koko joukkue uusiutuu?

Anselm Raato
30.11.2007, 08:48
Nyt tulee vaihteeksi hölmö kysymys kaikille jatkoajan hattrick-guruille.
Onko mahdollista yleensäkkään vaihtaa joukkueen nimeä, ilman että koko joukkue uusiutuu?

Onhan se. Itse vaihdoin nimen tuossa ennen tämän kauden alkua. Se maksaa hippasen ja muutama fanikin lähtee kävelemään. Tosin nimen voi vaihtaa vain niinä muutamana viikkona kausien välissä. Ei siis kesken kauden.

13. Hyökkääjä
30.11.2007, 22:10
Kiitoksia neuvoista, etenkin Saamiehelle. Taidan myydä noista maalivahdeista vanhemman, koska 200k ei ole niin iso ero, että kannattaisi 6 vuotta nuorempi myydä.

Tuusa
01.12.2007, 13:56
Jos vain pakki puuttuu, niin nyt olisi tarjolla oikein kaksin kappalein mallia erinomainen: Pietro Nenonen (170626805) ja Xavi Rabada (162861679).

Ostrich
01.12.2007, 23:45
Kuinkas kauan tuhoisalla junnutiimillä kestää että se pääsee sinne hyvään - erinomaiseen asti 20 000 sijoituksella? Itse en panostanut junnuihin kausiin, mutta nyt teki taas mieli ja pidänkin tästä lähtien täydet 20 000 panostuksessa.

Jone29
02.12.2007, 00:34
Huh huh, tää on tätä pakkitreenarin arkea. Ylivoimaisena ennakkosuosikkina kotipeliin ja tokan puolikkaan puoliväliin asti piti pelätä, että nyhjätäänkö tässä nyt 0-0-tasuri, mutta onneksi pallo löysi taas kerran oikealla hetkellä tiensä maaliin. Ja puhtaalla pelillä kausi jatkuu, neljä voittoa, yksi päästetty maali.

olkikuukkeli
02.12.2007, 00:49
4 peliä, 4 voittoa, maaliero 20-1. Ei ole hassummin alkanut kausi, etukäteen pahinta kilpailijaa vastaan vieraissa 0-8-voitto. Oli tosin aika pahasti vajaamiehinen tämä vastus, mutta kaikki lasketaan ;) Jos näin hurjana jatkuu tahti, niin taidan päästä ainakin karsimaan vitoseen. Mutta kausi on vielä alussa, kaikkea voi sattua... Tiedä sitten kannattaako tällaisella jengillä vitoseen vielä edes nousta.

repe_joke
02.12.2007, 01:12
Voittoputki jatkui tällä viikolla, ja näinhän sen piti ennakkoon mennäkkin. Yhden keskikenttäpelaajan loukkaantuminen tuo tiistain cup-matsiin vähän ongelmia, ellei nyt sitten ehdi kuntoua, kun on vain +1 tuo loukkaantumisaika. Yksi vaihtoehto on tietenkin ostaa about tasoa maaginen pelinrakentaja cup-taipaleen ajaksi joukkueeseen, mutta tällä hetkellä vähän epäröin moista. Siihen tosin olisi sikäli varaa, ettei tuo kyseinen pelaaja veisi 2 viikon tuloja miinukselle.
Tulevan lauantain sarjapeli pitäisi olla vielä suht helppoa kauraa, mutta sitten viikolla 6 tuleekin vieraissa vastaan kauden päävastus. Siitä voitto ja nousu neloseen näyttää todennäköiseltä. Tappio ja nousua ei ole tällä kaudella näköpiirissä. Panostaakko siis keskikenttämieheen, että pääsee cupista jatkoon, ja pääsee piccaamaan vielä kerran ennen kauden tärkeintä peliä vai ei? Siinäpä mietittävää ennen tiistaita.

Janda
03.12.2007, 10:04
Cupista tuli sitten lähtö, kun vastustaja oli tainnut kutsua herra randomin viettämään pikkujouluja luokseen. Huolimatta 55% ja 58% hallinnasta vastustaja vei raportoidut paikat 3-5 sekä viimeisteli vielä mielenkiintoisella 80% teholla. Ennen cupin peliä sai joukkue kauan huhutun vahvistuksen, kun Marko Zhao saapui titaanisella varmuudella tilkitsemään keskuspuolustusta. Sarjassa lauantaina tuli kauden kolmas 4-0 voitto, tällä kertaa vieraskentällä. Tällä kaudella 4 voittoa maalierolla 17-0 ja matka kohti tavoitetta eli nousua vitoseen jatkuu aikataulussa. Ensi lauantaina nähdäänkin sitten jo hyvin pitkälle loppukauden suunta, kun vastaan asettuu tälle kaudelle lohkoomme vitosesta tippunut joukkue.

SpaidAce
03.12.2007, 14:29
Eikös täksi kaudeksi tullut joku muutos siitä, että pelaajalla on oltava tarpeeksi korkea kestävyys, että hän saa jotain päätaitoharjoitusta? Mikä sitten on tarpeeksi hyvä kestävyys, että saa sen reenin??

Riittääkö välttävä?

korvahiiri
03.12.2007, 17:57
Eikös täksi kaudeksi tullut joku muutos siitä, että pelaajalla on oltava tarpeeksi korkea kestävyys, että hän saa jotain päätaitoharjoitusta? Mikä sitten on tarpeeksi hyvä kestävyys, että saa sen reenin??

Riittääkö välttävä?

No eiköhän välttävä ole tarpeeksi hyvä tai kelvollinen nyt vähintään. Mutta sitä en tiennyt että vaikuttaako se treeniin... Miten on muuten tämän laita, kun kaveri sanoi, että esim. laituritreenissä pakin paikalla treeniään saava treenautuu nopeasti laituritaidossaan vaikkapa heikosta välttävään ja kelvolliseen. Onko totta ja päteekö myös pr-treeniin laituripaikoilla?

sixtus
03.12.2007, 18:24
Molemmissa tilanteissa saa 50% normaalista treenistä. Eli siis voi kehittyä nopeastikin.

Täksi kaudeksihan tuli muutos, jossa treenin nopeus välillä tuhoisa-hyvä on moninkertainen aikaisempaan verrattuna. Eli alhaiset taitotasot nousevat nopeastikin. Näistä nousunopeuksisat voin laittaa jossain vaiheessa statistiikkaa, kunhan sellaista kerkeää kertymään. Itsellä syöttötreeni meneillään ja suurin osa pelaajista omaa hyvää huonomman syöttötaidon.

korvahiiri
03.12.2007, 18:36
Molemmissa tilanteissa saa 50% normaalista treenistä. Eli siis voi kehittyä nopeastikin.

Täksi kaudeksihan tuli muutos, jossa treenin nopeus välillä tuhoisa-hyvä on moninkertainen aikaisempaan verrattuna. Eli alhaiset taitotasot nousevat nopeastikin. Näistä nousunopeuksisat voin laittaa jossain vaiheessa statistiikkaa, kunhan sellaista kerkeää kertymään. Itsellä syöttötreeni meneillään ja suurin osa pelaajista omaa hyvää huonomman syöttötaidon.

Eli tällä kai pyritään siihen, että ns. aputaitojen treenaaminen on kannattavampaa kuin ennen. Käytännössä voisi siis pyrkiä ostamaan laitureita kovalla päätaidolla, mutta kehno-heikko-pelinrakennuksella ja treenata ne ilmeisen(?) nopeasti kelvolliseen tai hyvään ja jäädä mukavasti voitolle.

Ja muuten, nuo hinnat ovat aivan huikeita. Miten ne näin vain nousevat, eikä mitään taantumista ole näkyvissä? Sanoisin, että loistava-häikäisevä-tasoiset pelaajat ovat nostaneet arvoaan jopa kaksinkertaisiksi.

13. Hyökkääjä
03.12.2007, 22:59
matsi saatu. tattis.

Jj
03.12.2007, 23:40
Ja muuten, nuo hinnat ovat aivan huikeita. Miten ne näin vain nousevat, eikä mitään taantumista ole näkyvissä? Sanoisin, että loistava-häikäisevä-tasoiset pelaajat ovat nostaneet arvoaan jopa kaksinkertaisiksi.

Johtunee talousuudistuksista, joilla managereille on alkanut kertymään nopeammin tuloja. Ja sitten kun sitä pätäkkää löytyy, ylihinta pelaajasta ei tunnu niin pahalta.

thego
04.12.2007, 12:22
Johtunee talousuudistuksista, joilla managereille on alkanut kertymään nopeammin tuloja. Ja sitten kun sitä pätäkkää löytyy, ylihinta pelaajasta ei tunnu niin pahalta.

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Tuntuu kyl et Hattrickin taso on noussut vuosi vuodelta kovemmaksi. Itellä on varmasti paras joukkue mitä on ollut reilun kahden vuoden aikana, mutta ei silti tunnu olevan mahdollisuuksia nousta seiskasta ylöspäin. Ja olen tosiaan aikaisemmin pelannut kutosdivarissa viisi kautta.

repe_joke
04.12.2007, 22:53
Tuli sitten ostettua se maaginen keskikenttämies, tarkoituksena päästä cupista vielä jatkoon. No eipä tullut raporttiin asti yhtäkään paikkaa, ja keskikentälläkin tuli aika ruhtinaalllisesti turpaan, vastuksen pelatessa maailmankaikkaudentärkeinmatsi asenteelle. Olisi voinut edes sen yhden maalipaikan mulle kuitenkin suoda, kun ei nuo 60/40% ole mikään 100-0 murskavoitto keskikentällä, ja laitojen kautta minun olisi kuitenkin teoriassa pitänyt päästä läpi. No ei tällä kertaa. Onneksi kuitenkin hattrick toimi koko matsin ajan kuin unelma, ei kun.

Pidetään tuo maaginen turhake nyt joukkueessa ensi viikon sarjamatsiin asti, ja sen jälkeen mies saa etsiä uutta joukkuetta. Jos vaikka siinä matsissa tuosta hätähankinnasta olisi jotain iloa.

Kaspo
04.12.2007, 22:55
Ystävyyspelin vastustaja pelasi sitten parhaalla kokoonpanollaan :) toivottavasti mun junnu- ja varamiespainotteinen kokoonpano ei nyt ihan masiksiin mennyt 11-0 tappiosta samalla tasolla pelaavaa joukkuetta vastaan :D

sixtus
05.12.2007, 09:10
Cup jatkuu edelleen, mikä on ihan kiva. Ihan passeli esitys eilen kun cupissa kaatui V-divarissa pelaileva tämän hetkinen oman lohkonsa kakkonen maalein 9-1. Seuraavana vuorossa IV-divarissa omaa lohkoaan johtava joukkue, jonka uskoisin myös kaatuvan, joten oma cup ennätys jo häämöttää.

Jone29
05.12.2007, 21:56
Sattuipa sellainen kämmi, että tuli pelattua vahingossa harkkapeli ykkösmiehistöllä. Sitten alkoi askarruttamaan seuraavanlainen seikka. Tähdet meni ihan eri tavalla kuin lauantain pelissä, vaikka täsmälleen samalla miehistöllä ja taktiikalla pelasin.

Esimerkiksi paras pelaajani sai lauantaina 3,5 tähteä ja nyt tiistaina 1,5 normaalia tähteä sekä yhden sellaisen tummemman tähden.

Eli onko tuo uusi tähtisysteemi sitten ihan erilainen?

Anselm Raato
05.12.2007, 22:05
Eli onko tuo uusi tähtisysteemi sitten ihan erilainen?

Eli siis... Uusi pelimoottori lähtee toimimaan KAIKISSA otteluissa ensi kaudella. Tämä tuleva moottori on kuitenkin käytössä tällä kaudella jo ystävyysotteluissa. Jos haluat havainnollistavan kuvan taitojen tärkeyksistä kussakin pelipaikassa niin laita YV.

Ja kuten näät, osa tähdistä on harmaalla. Tämä tarkoittaa sitä, että keltaiset+harmaat tähdet = koko matsin tähtiarvosana, mutta pelkät keltaiset on toisella puoliajalla ja ottelun lopussa oleva arvosana. Kestävyys pudottaa tuota tähtiarvosanaa = harmaat tähdet.

Sekavaa ehkä ja joku toinen voi paikat mahd. virheet ja muut diipadaapat.

Mängimies
06.12.2007, 13:41
Huomasin, että junnujoukkueeni puolustuksen selkäranka oli kadonnut pelaajalistasta johonkin. En ollut häntä vielä nostanut, vaikka sellaista suunnittelinkin. Enkä myöskään ollut antanut kenkää. Tarkempi tutkimustyö avarsi minua, että kyseinen jannu oli vain lähtenyt junnujoukkueesta omatoimisesti ja ruutuun tuli ilmoitus tyyliin "Tämä pelaaja on tullut toisiin ajatuksiin elämänsä suunnan suhteen eikä enää pelaa juniorijoukkueessa".

Okei no sinne meni sekin pelaaja eikä takaisin tule. Olisinko voinut tehdä jotain toisin vai onko vain totuttava siihen, että kuka tahansa junnuista voi lähteä ilman, että siihen voi mitenkään varautua? Eihän tuostakaan nyt mitään kelvollista parempaa olisi tullut, mutta kuitenkin.

Fallossymboli
06.12.2007, 14:20
Huomasin, että junnujoukkueeni puolustuksen selkäranka oli kadonnut pelaajalistasta johonkin. En ollut häntä vielä nostanut, vaikka sellaista suunnittelinkin. Enkä myöskään ollut antanut kenkää.

Olisiko mahdollista että heppu olisi juuri täyttänyt 19 vuotta? Uusin pääkirjoitus kertoilee että bugi jossa junnut voivat jatkaa junnujoukkueessa yli 19-vuotiainakin on nyt korjattu ja pelaaja vetäytyy eläkkeelle synttäreiden jälkeen. Ja ne jotka ovat jo ennen korjausta täyttäneet 19, eläköityvät 20-vuotispäivänään.

Mängimies
06.12.2007, 14:32
Olisiko mahdollista että heppu olisi juuri täyttänyt 19 vuotta? Uusin pääkirjoitus kertoilee että bugi jossa junnut voivat jatkaa junnujoukkueessa yli 19-vuotiainakin on nyt korjattu ja pelaaja vetäytyy eläkkeelle synttäreiden jälkeen. Ja ne jotka ovat jo ennen korjausta täyttäneet 19, eläköityvät 20-vuotispäivänään.

Kaipa sekin mahdollista on. Ihan hyvä sinänsä, että junnuissa voi roikuttaa mitään parikymppisiä jannuja enää mukana. Itse muistelisin, että omassa tapauksessa junnu olisi täyttänyt vasta 18, mutta voin muistella väärin. Jos tosiaan täyttikin jo 19 niin sitten ymmärrän tapahtuneen ja olen huolellisempi jatkossa.

Vähän kyllä harmittaa junnujoukkueeseen liittyen se, että nykyään melkein järjestäen scouttien löytämät pelaajat ovat 17-vuotiaita jo tullessaan junnujoukkueeseen. Vaikka siinä iässä lupaavimmat pitäisi nostaa jo edustukseen.

Bird
07.12.2007, 03:03
Aloin huvikseni tutkia hieman noita HT:n supporter-tilastoja. Peliin viime kaudeksi lisätty raha on tosiaan aiheuttanut melkoisen inflaation: heinäkuun ja marraskuun välillä pelaajien myyntihinnat ovat kasvaneet keskimäärin 236 prosenttia! Tilastot siis Suomessa tehdyistä pelaajakaupoista ja suureena pelaajan hinta/TSI. Valtavan suuria eroja ei ole myöskään eri TSI-luokkien pelaajissa, hinnat ovat nousseet tuntuvasti kaikentasoisilla pelaajilla.

Toisaalta taas jos historiaa tutkii, niin hintataso on nykyisellään kuitenkin vain sama, joka on vallinnut kesällä 2006. Itse en ollut silloin vielä tähän peliin tutustunut, mutta samaiset tilastot kuitenkin kertovat, että muinoin hintataso on ollut vielä jopa tuplat tähän nykyiseenkin. Eli lopulta tämä nyt käsillä oleva reipas inflaatio on ehkäpä vain pelin ylläpitäjien toivomaa korjausliikettä kohti "normaalimpaa" tasoa?

Erikoinen huomio on kuitenkin se, että hintatasossa valtavin loikka on tapahtunut vasta loka- ja marraskuun välillä. Eli ei siis heti, kun lisäraha tuli peliin. Olisikohan sitten käynyt niin, että managerit olisivat aikansa miettineet, mitä lisääntyneellä tulovirralla tekisivät, kunnes alkoivat nykyiset myyjän markkinat? Ja osaisiko joku pelissä pidempään mukana ollut arvioida, miten hintakehitys tulee jatkossa menemään, vieläkö inflaatio jatkuu pitkäänkin?

Kuinkas kauan tuhoisalla junnutiimillä kestää että se pääsee sinne hyvään - erinomaiseen asti 20 000 sijoituksella? Itse en panostanut junnuihin kausiin, mutta nyt teki taas mieli ja pidänkin tästä lähtien täydet 20 000 panostuksessa.
Tähän jos jollain olisi vastausta, niin kiinnostaisi kovin minuakin! Aloitin pelin viime keväänä ja tulin äkkiä siihen tulokseen, että taloudellisesti kannattavampaa on ajaa junnutoiminta alas ja ostella säästyneillä rahoilla enemmän ja/tai parempia nuoria pelaajia muualta. Nyt kuitenkin pelaajien hinnat ovat nousseet niin älyttömästi noista ajoista, että uudelle linjanvedolle voisi olla seurassa paikka. Myös talous mahdollistaisi nykyään panostaa hyvin 20k/viikko junnuihin - jos vaan siitä oikeasti olisi hyötyä?

SpaidAce
07.12.2007, 11:58
Tähän jos jollain olisi vastausta, niin kiinnostaisi kovin minuakin! Aloitin pelin viime keväänä ja tulin äkkiä siihen tulokseen, että taloudellisesti kannattavampaa on ajaa junnutoiminta alas ja ostella säästyneillä rahoilla enemmän ja/tai parempia nuoria pelaajia muualta. Nyt kuitenkin pelaajien hinnat ovat nousseet niin älyttömästi noista ajoista, että uudelle linjanvedolle voisi olla seurassa paikka. Myös talous mahdollistaisi nykyään panostaa hyvin 20k/viikko junnuihin - jos vaan siitä oikeasti olisi hyötyä?

Mulla on kanssa tuo junnuihin panostaminen alkanut tässä jonkin aikaa sitten. Joukkueen taso on hyvä. On ollut jo hetken aikaa. Menisikä siihen nousemiseen tuhoisasta erinomaiseen 2-3 kautta. En ole aivan varma. Faktatieto on, että hyvästä -> erinomaiseen nousemisessa kestää 1 kausi.

Janda
07.12.2007, 12:39
Menisikä siihen nousemiseen tuhoisasta erinomaiseen 2-3 kautta. En ole aivan varma. Faktatieto on, että hyvästä -> erinomaiseen nousemisessa kestää 1 kausi.Jos eivät ole salaa menneet muuttamaan, niin tuhoisasta hyvään kauden verran ja tosiaan toinen mokoma sitten erinomaiseen.

Huomenna sitten taas yksi ja järjestyksessään toinen kauden neljästä tärkeästä pelistä. Ensimmäinen päättyi 4-0 voittoon ja asetelmat sarjassa ovat tällä hetkellä erinomaiset. Voitto huomenna ja kauden tavoite eli nousu vitoseen alkaa olla lähellä. Harmitusta tuottaa edelleen viime kauden lohkon maalipörssin voittaneen kakkoskärkeni loukkaantumiset. Kauden ekassa sarjapelissä tuli viisi viikkoa saitsua, tosin seuran loistavat lääkärit syöttivät miehellä jotain ihmelääkkeitä ja mies palasikin jo viikko sitten kentälle kuitenkin vain loukkaantuakseen jälleen viideksi viikoksi.

Tinke-80
08.12.2007, 23:58
Noniin,
4 kierrosta pelattuna, 6 tehtyä maalia, 18 päästettyä maalia ja yksi saavutettu piste. Ei hyvin mene. Viime kauden alussa nousin seiskasta kutoseen takas ja aika kylmää kyyti on ollut. Päätin vaihtaa taktiikan 5-3-2:een tämän kauden loppuun ja ensi kaudeksi niin että saan rahat pois pakkitreenauksella. Keskikenttämiehet ( häikäisevä + unohtumaton ) hoitavat ensi kaudella keskikentän hallinnan itselleni 7. divarissa ja maalintekijät (unohtumaton ja armoitettu) tekevät ne pari vaadittavaa häkkiä. Seiskan kautta takas kutoseen paremmalla miehistöllä. Me ollaan hävitty tämä kausi.

- Tinke-80

Blue F
09.12.2007, 00:16
Me ollaan Sinisten Jellyjen kanssa ehditty jo viidennen kierroksen paremmalle puolelle. Cupista lähtö koitti jo toisella kierroksella, joten on ollut aikaa panostaa liigaan. Homma etenee mukavasti: viidellä voitolla porskutetaan eteenpäin ja pahin uhka otti yllätystappion illan kierroksella ja vajosi jo kuuden pisteen päähän. V-Liigaan mieli halajaa ja sinne myös mennään.

olkikuukkeli
09.12.2007, 01:26
Me ollaan Sinisten Jellyjen kanssa ehditty jo viidennen kierroksen paremmalle puolelle. Cupista lähtö koitti jo toisella kierroksella, joten on ollut aikaa panostaa liigaan. Homma etenee mukavasti: viidellä voitolla porskutetaan eteenpäin ja pahin uhka otti yllätystappion illan kierroksella ja vajosi jo kuuden pisteen päähän. V-Liigaan mieli halajaa ja sinne myös mennään.

Täälläkin mennään kutosessa puhtaalla pelillä... Tänään voitto PICaten ja huonokuntoisella miehistöllä 4-1 sarjan alemman keskikastin joukkueesta. Yksi muukin joukkue on voittanut kaikki pelinsä ja näyttää olevan aavistuksen omaani ehkä jopa parempi. Muutenkin arveluttaa miten vitosessa kävisi, heikko lohko hieman vääristää kuvaa joukkueeni todellisesta tasosta.

Jos jotain kiinnostaa niin Team Urho on joukkueen nimi. Arviota kehiin vain jos yllättäen vitoseen päädyn:) Laiturihan multa puuttuu, mutta se lienee hankittavissa jos rahaa säästelen tässä tämän kauden.

Elazi
09.12.2007, 01:56
Heh, naurattaa, sillä näyttää (huom. vain näyttää) siltä että hyvin menee. 9 -divarissa ollaan, pelejä 5 takana ja maaliero 26-1. Kannattajat ja sponsorit tykkää, vaikkeivät taidakaan mitään välittää siitä, kuinka suurilla lukemilla otteluita voitetaan?

Captain Kalmah
09.12.2007, 02:37
Voi prkl!
Itken verta ja paskannan ketjuja. Pelin alku näytti lupaavalta, 2-0 johdossa kunnes alamäki lähti keskuspuolustajan loukkaannuttua. Vastustaja sai kavennusmaalin. Mentiin monta kymmentä minuuttia 2-1 johdossa ja haaveet voitosta pysyivät voimakkaana. Kunnes virhe keskialueella antoi vastustajalle mahdollisuuden tasoitusmaaliin. Peli oli 2-2.

Ei tässä mitään, piste olisi riittänyt mutta jossain päätettiin toisin ja vastustaja teki maalin joskus 80.peliminuutin kohdalla, 2-3.

Jollain käsittämättömällä tavalla oma joukkueeni pystyi tekemään kuitenkin sen
tasoitusmaalin 85.peliminuutilla.
Luulin että homma oli selvä, pisteitä tulisi lisää yksi kappale ja tämähän tieto tyydytti.
Kunnes vastustaja nakkasi varsinaisen pommin tekemällä voittomaalin 88.peliminuutilla.

Menetetty voittomahdollisuus ja loukkaantunut keskuspuolustaja. Ei kyllä paskemmin voisi mennä.

Anselm Raato
09.12.2007, 03:25
Voi prkl!
Itken verta ja paskannan ketjuja.
Ei tunnu missään!

Voi FITTAN! Tärkein junnu loukkaantui +7, tärkeä laituri +3 ja lisäksi tärkeä apupakki +7! YHTEENSÄ +17!!!!

Saatana että vituttaa. Taloskin kuralla ja "näillä mennään" taitaa nousu taksisin kutoseen jäädä haaveeksi. No ei voi mitään. Olkoon saatana. Ennestään tuvalla oli miehet +2 ja +5. Yhteensä ATM tuvalla siis +24. Seuran ennätys, heh.

Vituttaa! Lisäksi pelikin päättyi 0-0. Sarja kärki olen vielä maalieron turvin, mutta en kauan tällä miehistöllä.

Pakkipari
09.12.2007, 10:59
Eilen vissiin pieni randomi iskennyt omaan matsiin. Vastustajalla ei yhtään raportoituja maalipaikkoja ja mulla niitä oli muistaakseni yhteensä kuusi. Noista kuudesta maalit kolmesta eli tehokkuus 50%. Vastustaja oli kylläkin ennakkoon hieman heikompi, mutta keskuspuolustus vastustajalla hyvä (matala) ja mulla keskushyökkäys kelvollinen (matala). Enhän minä tietenkään valita...

Jone29
09.12.2007, 19:32
"14 voiton kausi" -projekti kaatui sitten eilen.

Vastustaja teki heti alussa johtomaalin ja itselläni oli paikkoja vaikka kuinka, mutta ei uponnut millään. Vasta 89. minuutilla iskin pelin tasoihin ja nappasin tasapelipisteen.

Mutta oikeastaan tälläinen "tilastotasapeli" oli pakkitreenarille jossain vaiheessa odotettavissakin.

Reinomies
09.12.2007, 20:24
Kausi lähtenyt käyntiin hiukka eri merkeissä kuin edellinen, jossa hyppäsin puikkoihin 2 pelatun kierroksen jälkeen tosin vasta. Kasidivarissa mennään, viime kaudella sain kasaan 15 pistettä, nyt se sama on plakkarissa jo 5 kierroksen jälkeen. Eilen pelasin Alltidin mukaan parhaimman hyökkäyspelini vaikka kumpaakaan kärkimiestä ei otteluraportissa mainittu kertaakaan. Jotenkin hassua.
Ensi viikolla toivottavasti häviän toiselle ilman pistemenetyksiä olevalle vieraskentällä, tiimini ei ole vielä valmis nousuun. Eilisessä matsissa sain Alltidin mukaan 4.82 loddar pistettä, mitä ne on? AH-pisteitä oli yhteensä 112, paljon suunnilleen pitäisi olla, että voisi edes haaveilla pärjäävänsä putoamatta seiskassa? Vai pystyykö sitä mitenkään noista arvoista päättelemään?

Lauri
09.12.2007, 22:21
Harjoitusvastustajaa tiistaille Fc Terzinatoreita vastaan kaivataan, iällä tai syntyperällä ei kummempaa merkitystä.

ID: 553416

Edi. Peli sovittu.

Saloxi
09.12.2007, 23:32
Varmaan jollakulla on tietoa, että kuinka paljon parempi erinomainen valmentaja on hyvään verrattuna? Ainakin ne aika makeasti, mutta ilmeisesti satsaus kannattaa. Itse pelaan 7.divarissa ja tavoittelen nousua kutoseen ensi kauden lopuksi.

Bird
10.12.2007, 00:17
AH-pisteitä oli yhteensä 112, paljon suunnilleen pitäisi olla, että voisi edes haaveilla pärjäävänsä putoamatta seiskassa? Vai pystyykö sitä mitenkään noista arvoista päättelemään?
Haaveilla voi jo varmasti tuolla 112:llakin. Mutta oiskohan joku 120-130 sellainen pistemäärä noin keskimäärin, että säilymistä voisi pitää jo ihan todennäköisenä. Homma riippuu tietysti suuresti lohkon tasostakin, tuolta Alltidistahan (http://alltid.org/country/finland/level,7/topleagues/) pystyt itsekin kattelemaan, että millaisia lohkoja seiskassa on.

RajatOn
10.12.2007, 11:54
Vielä ei tälle viikolle löydy harjotusvastustajaa, joten haasteita kaivataan.
PunHur (1512296).

EDIT. Haastettu on.

Saloxi
10.12.2007, 12:20
Lisäkysymys: mitä ovat nämä ihmeelliset ja mystiset LoddarStatsit?

sixtus
10.12.2007, 14:07
Lisäkysymys: mitä ovat nämä ihmeelliset ja mystiset LoddarStatsit?

Joukkueen vahvuutta yhdessä ottelussa kuvaava arvo, jossa on painotettu keskikentän merkitystä. Hatstatsithan ovat vain koko joukkueen arvosanojen yhteenlaskettu summa.

Jyrla
10.12.2007, 15:17
Joukkueen vahvuutta yhdessä ottelussa kuvaava arvo, jossa on painotettu keskikentän merkitystä. Hatstatsithan ovat vain koko joukkueen arvosanojen yhteenlaskettu summa.

Itseasiassa hatstatseissa summa lasketaan 3xkk arvosana ja muut arvosanat kertaalleen.

Loddareissa keskikenttä vaikuttaa myös puolustuksen ja hyökkäyksen laskennallisiin arvosanoihin ihan syystäkin. Keskikentän arvosana kun vaikuttaa siihen montako maalipaikkaa hyökkäyksesi saa ja montako vastustajan hyökkäystä oma puolustuksesi joutuu vastaanottamaan.

Tarkempaa tietoa voi käydä onkimassa osoitteesta wiki.hattrick.org/LoddarStats

ps. Käykääpäs poimimassa itsellenne laitapakki deadline 10.12.2007 kello 16.24

23 vuotta ja 53 päivää, kelvollinen kunto, kolhiintunut, mutta pelaa
Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on välttävä, ja hän on tuhoisa johtaja.

Erikoisuus: Nopea

Seuraava syntymäpäivä: 7.2.2008
Kansallisuus: România
Total Skill Index (TSI): 38 190
Palkka: 10 668 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: Lauttasaari Lacsativs
Varoitukset: 1
Loukkaantumiset: Kolhiintunut

Kestävyys: kelvollinen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: heikko Syöttäminen: kelvollinen
Laituri: loistava Puolustus: unohtumaton
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: välttävä

pyyntö 3m

Tuusa
10.12.2007, 18:13
Ostakeepa mun junnu treenattavaksi maalintekoon:

Ville Siimeslehto (185043257), 17 vuotta ja 106 päivää, tsi 1290, syöttö kelvollinen, laituri välttävä, maalinteko hyvä.

Eräpäivä 11.12.2007 kello 10.41

Anselm Raato
10.12.2007, 18:25
Hatussa on olemassa Jatkoaika-järjestö ja siellä myös konffi, jossa noita pelaajia voisi mainostella. Voisi mun mielestä lopettaa mainostamisen täällä ja keskittyä keskusteluun...

Nyt tosiaan on sellainen homma, että sairastuvalla on tilanne +23. On todennäköistä, että nousuhaaveet uppoavat niihin. Katsotaan kuis käy.

jonsson
10.12.2007, 18:33
Heh, naurattaa, sillä näyttää (huom. vain näyttää) siltä että hyvin menee. 9 -divarissa ollaan, pelejä 5 takana ja maaliero 26-1. Kannattajat ja sponsorit tykkää, vaikkeivät taidakaan mitään välittää siitä, kuinka suurilla lukemilla otteluita voitetaan?

Sama täällä. Maaliero 9-divarissa 30-1. Katsojat haltioutuneita :)
Saa ainakin talouden kuntoon ja loppukaudella voisi ostaa muutaman pelimiehen, jotta pääsisi yrittämään kunnolla 8-divarissa.

Mad E
10.12.2007, 18:45
Täällä myös hyökkääjätreeniin pelaaja myynnissä:

Markku Tammelin (185045302), 17v 74 pv, tsi 1530, kelvollinen maalinteko, kelvollinen syöttö, kelvollinen laituri ja vielä pääpeli erikoisuutena.

Määräaika: 11.12.2007 kello 11.44

Randy Marsh
10.12.2007, 20:05
Pistäkääs haastetta tiistaille joukkue ID781967. Kiitos etukäteen..

Jyrla
11.12.2007, 00:32
Hatussa on olemassa Jatkoaika-järjestö ja siellä myös konffi, jossa noita pelaajia voisi mainostella. Voisi mun mielestä lopettaa mainostamisen täällä ja keskittyä keskusteluun.

Kaikilla ei ole suppoa, jos täälä käydyn keskustelun lukeminen häiritsee niin suosittelen välttämään.
Niin, Hatussa on myös erilaisia "konfrenssi" nimisiä paikkoja joissa voi puhua ihan kaikista erilaisista aiheeseen liittyvistä asioista. Sinun logiikallasi tämä puu on sinun mielestäsi turha. Silti sekä kirjoitus että lukukertoja löytyy.

Ehkä en vain ymmärrä?

Anselm Raato
11.12.2007, 02:05
Ehkä en vain ymmärrä?

Juu taisi mennä ohi. Itseäni vain jostain syystä rasittaa noi pelaajamyyntimainostukset... Ei, tämä hattrick-threadi ei ole turha, paljon vinkkiä ja keskustelua otteluista jne.

Point: Mainostukset täällä ovat turhia.

sixtus
11.12.2007, 09:36
Itseasiassa hatstatseissa summa lasketaan 3xkk arvosana ja muut arvosanat kertaalleen.

Jep. Jäi tämä tarkennus omasta viestistä pois, kiitos oikaisusta.

Neely
11.12.2007, 09:48
Sama täällä. Maaliero 9-divarissa 30-1. Katsojat haltioutuneita :)

Jep jep. Aika samalla meiningillä bottien ja kämmenien seassa surffataan. Maaliero viiden kierroksen jälkeen 31-0. Voisi olla parempikin kun oikeastaan "piccaamalla" mennään ja miksei mentäisi kun paikka kerran on.

Edellisen kauden lopulla innostuin jälleen "hattua" pelaamaan ja sain kasista 4 kierrosta ennen loppua jengin jonka olisi pitänyt voittaa kaikki matsit säilyäkseen ja edellä olevan jengin hävitä kaikki. No yksi tappiohan sieltä tuli ja lähtökellot soivat. Hyvä niin sillä saapa rauhassa harkoitella taktiikoita ja treenautta porukkaa tämän kauden ihan rauhassa. Kasistakaan ei mikään kiire tule ylöspäin olemaan. Ai niin jos sinne selviää edes :D

Pikkuisen hilpeyttä aiheuttaa seurata "uskomattoman" erikoistilannemiehen otteita ysissä...

EDIT Asiantuntijoille kysymys että oletusarvoisesti minkälainen taso nykyään on kasidivareissa? Lohkojen väliset erot varmaan ovat huikeat mutta liekö mitään asiaa hypätä suoraan ysistä kasin parempaan keskikastiin(olisi toive/tavoite)kun tässäkin puhutut AH-pisteet/Loddar-pisteet olivat esimerkiksi edelliseltä kierrokselta seuraavat: AH-pisteet yhteensä 132 ja Loddar-pisteet 7.09? Vastassa oli sarja kakkonen joka on tuossa lohkossa se ainoa toinen joukkue joka osaa edes vähän pelata. Kertovatko nuo pisteet ylipäätään yhtään mistään mitään kenellekään?

EDIT part two. Jos tuota Alltidia osaan yhtään tulkita niin se rankkaa joukkueeni ysidivareiden rankingissa ykköseksi sijalle 1./16384. Todennäköisesti luen sitä väärin tai kyseessä on erittäin ohimenevä ilmiö. :D Toki tämä listaus perustuu kaiketi maksimiarvoon(?) sillä keskiarvo ei ole "kuin" 2. paras.

Reinomies
11.12.2007, 10:37
EDIT Asiantuntijoille kysymys että oletusarvoisesti minkälainen taso nykyään on kasidivareissa? Lohkojen väliset erot varmaan ovat huikeat mutta liekö mitään asiaa hypätä suoraan ysistä kasin parempaan keskikastiin(olisi toive/tavoite)kun tässäkin puhutut AH-pisteet/Loddar-pisteet olivat esimerkiksi edelliseltä kierrokselta seuraavat: AH-pisteet yhteensä 132 ja Loddar-pisteet 7.09? Vastassa oli sarja kakkonen joka on tuossa lohkossa se ainoa toinen joukkue joka osaa edes vähän pelata. Kertovatko nuo pisteet ylipäätään yhtään mistään mitään kenellekään?
En ole asiantuntija, mutta vastaan silti. Eli mun lohkossa kasidivarissa saan parhaat AH-pisteet, 113 maksimi, ja parhaat loddarit, 4.82 maksimi. Mun lohko tosin oli about 700 kovin kasidivareista, ett kovempaan todennäkösesti nouset. Mut mahdollista on hyvinkin, että menet sukkana läpi kasidivarin ja seiskassa alat majailla.

Anselm Raato
11.12.2007, 13:26
Asiantuntijoille kysymys että oletusarvoisesti minkälainen taso nykyään on kasidivareissa?

No sitä aikaa kun itse nousin ensimmäisen täyden sarjan jälkeen kasista seiskaan, niin ei meidän sarjassa ainakaan mikään jäätävän kova taso ollut. Uskompa, että kasista voit nousta hyvinkin nopeasti seiskaan. Mikäli vain olet ahkera "vakoilutyössäsi", eli tutkit vastustajan pelitapaa jne. Ja vahvistat joukkuetta oikeissa saumoissa. Myös PIC/MOTS hallinta pitää osata.

Kyllä sullä hyvin menee.

Neely
11.12.2007, 13:50
Uskompa, että kasista voit nousta hyvinkin nopeasti seiskaan. Mikäli vain olet ahkera "vakoilutyössäsi", eli tutkit vastustajan pelitapaa jne. Ja vahvistat joukkuetta oikeissa saumoissa.

Tuossa "vakoilussa" taitaa se suurin opittava olevan. Bottien ja "viitsimättömien" seurassa potkiessa kun tuota taktiikkapähkäilyä ei tarvitse harrastaa ollenkaan. Sikäli varmaankin oikealla tiellä ollaan kun yritän erilaisten taktiikkakuvioiden toteutusta ja taktiikkarutiinia harjoituspeleissä treenauttaa, kun eihän noilla tuloksilla ole mitään merkitystä itse sarjaa ajatellen. Ihan sama tuleeko niissä 0-9 takkiin vai voittaako 1-0 kunhan saadaan pelituntumaa ja taktiikkatasoa ylöspäin.

Näin alkuunsa tuo joukkueen vahvistaminen on myös melkoinen pala purtavaksi. Kyllähän mutasarjaan saa kelpo pelaajia liki nolla budjetillakin hankittua, muttei tietenkään mistään "seiskadivaritasosta" ole hankittavan pelaajan kohdalla haaveitakaan vielä. Omavaraisuus ja monipuolinen treeni lienee hyvä lääke pidemmällä aikajänteellä mutta vienee kolme-neljä kautta ennenkuin on rahaa hankkia kunnon(edes siedettävä)treenari nykyisen surkimuksen tilalle tai vaihtoehtoisesti toivoa että joukkueessa potkiva kokeneempi "pelle" saa viimeisinä muutamana pelikautena hilattua kokemusta ja johtajuutta pykälän pari paremmaksi ja tehdä siis pelurista valmentaja.

Nyt siis oman sarjan voitto ehdoton minimitavoite. Jos se toteutuu niin kasista en mitään läpihuutoa edes odota. Seiskastahan saattaa tippua kovasta lohkosta kaiketi sellainenkin joukkue joka jossain toisessa lohkossa olisi ollut lohkon eliittiä. Sellaisen joukkueen lyöminen pitkässä juoksussa ei tunnu kovinkaan realistiselta skenaariolta lyhyellä aikajänteellä. Jos sattuu sarja mistä nousee vain yksi joukkue on realismia rakentaa ajan kanssa jonkunlaista korkeampaa tasoa niin pelaajien kuin taloudenkin suhteen sekä em. kehityksen pysyvyyttä. No katsellaan mutta hyvä jos edes oikeansuuntaisella polulla ollaan ettei heti mene hutikkaan.

Pub_Winston
11.12.2007, 21:28
Kertokaas kenestä näistä kannattais tehdä valmentaja!

Ikää tällä n. 34 v.

Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on mahtava, ja hän on kurja johtaja.

Seuraava syntymäpäivä: 30.12.2007
Kansallisuus: Argentina
Total Skill Index (TSI): 580
Palkka: 804 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen

Varoitukset: (Tätä tietoa ei ole saatavilla kesken pelin)
Loukkaantumiset: (Loukkaantumisia ei näytetä ottelujen aikana. )

Kestävyys: kelvollinen Maalivahti: kurja
Pelinrakennus: mahtava Syöttäminen: välttävä
Laituri: tuhoisa Puolustus: kehno
Maalinteko: tuhoisa Erikoistilanteet: mahtava

Ikää tällä n. 33v.

Hän on sympaattinen kaveri, joka on levollinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on hyvä, ja hän on kehno johtaja.

Erikoisuus: Arvaamaton

Seuraava syntymäpäivä: 17.1.2008
Total Skill Index (TSI): 520
Palkka: 370 €/viikko

Pelinrakennus: hyvä Syöttäminen: tuhoisa
Laituri: heikko Puolustus: kelvollinen
Maalinteko: välttävä Erikoistilanteet: hyvä

Ikää tällä n. 34v.

Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on kelvollinen, ja hän on välttävä johtaja.

Erikoisuus: Pääpeli

Seuraava syntymäpäivä: 19.2.2008
Total Skill Index (TSI): 330
Palkka: 310 €/viikko

Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: hyvä
Laituri: välttävä Puolustus: kehno
Maalinteko: välttävä Erikoistilanteet: kurja

Itse olen viimeaikoina miettinyt, että tästä viimeisestä tekisin johtajuuden ansiosta, kunhan kokemus nousee hyvään! Mutta sitten taas hän on kiisteltyhenkilö ja siltä osalta olisi noi muut parempia.
Toi eka olis muuten selviö, mutta toi johtajuus on aika huono!

Tarkoitus olisi saada pitkäaikainen valmentaja hommattua, tällä hetkellä heikko valmentaja ja pelaan 8. divaria ja tarkoitus nousta ylöspäin tällä tai seuraavalla kaudella!

E.

Toi toka olis kans hyvä, mut sit toi johtajuus vähän heikko, mut vaikuttaako se kuinka paljon?

Opatsu
11.12.2007, 22:54
Kertokaas kenestä näistä kannattais tehdä valmentaja!

Jos noista pitää valita, niin ehdottomasti tuosta viimeisestä teet sen hyvän valmentajan, kunhan ensin tosiaan nousee se kokemus hyvään. Jos saman kokemuksen omaavista pelaajista pitää valita, niin aina kannattaa ottaa se, jolla on korkein johtajuus.

Mitkään luonteenpiirteet tai muut eivät valmentamiseen vaikuta. Johtajuus sen sijaan vaikuttaa joukkuehengen muutoksiin, eli korkean johtajuuden omaavan valmentajan alaisuudessa joukkuehenki nousee nopeammin alamaista ja tippuu hitaammin taivaista. Lisäksi johtajuus tippuu koko ajan ja kun se saavuttaa tuhoisan, alkaa myös valmennustaito tippua. Kun kerta aiot pitkäaikaista valmentajaa tästä, niin tuo kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon. Suotavampaa toki olisi, että johtajuus olisi korkeampi, koska valmentajaksi kouluttaminen maksaa saman verran johtajuudesta riippumatta, kun valmentajan tekee omasta tyypistä.

Onkos sinulla minkäänmoista treeniä käynnissä? Tuolla heikoilla valmentajalla se treenaaminen meinaan on melkolailla turhaa tai ainakin kovin hidasta. Ja tämän perusteella rupesin miettimään, että onko talous millä mallilla. Jos tuosta kaverista sen valmentajan teet, niin se tulee maksamaan semmoiset reilut 700k, eli aika tyyristä puuhaa. Alemman johtajuustason kavereita saakin sitten jo hyväksi valmentajaksi halvemmalla, kun tekee ulkoisen värväyksen. Tuolta (http://www.htsuomi.net/htopas/valmentajakustannukset.php) kannattaa vähän tarkastella hintoja, kun rupeaa valmentajaa hommaamaan.

Jos talous ei anna periksi tuohon 700K:een, niin kannattaa ehkä hommata hyvä valmentaja kehnolla johtajuudella ulkoisena värväyksenä ja pistää treeni pyörimään. Sitten kun ensimmäisistä treenattavista saa jotain tuottoa, niin voi pistää rahaa säästöön ja jossain vaiheessa sitten sijoittaa korkeamman johtajuuden valmentajaan. Tässä nyt joitakin mietteitä.

Itsellä on joukkueen uudelleenrakennus tyhjästä käynnissä. Valmentajana on tällä hetkellä hyvä/välttävä kaveri, jolla olisi tarkoitus nykyisten pakkitreenattavien jälkeen siirtyä hyökkäyksen kautta keskikenttän treenaamiseen. Maalivahtina onkin sitten kokemusta keräämässä erinomaisen kokemuksen kaveri hyvällä johtajuudella. Kohta nousee kokemus mahtavaan ja toivottavasti vielä muutaman tason siitäkin ylöspäin. Jos taloustilanne tulevaisuudessa sallii, niin tästä kaverista tulee sitten erinomainen valkku tiimiin.

sixtus
12.12.2007, 09:32
Cup-taival jatkuu sitten edelleen ja hyvä niin. Eilen kaatui IV-divarin jengi kotona lukemin 5-1. Seuraavaks testataan sitten III-divarin taso.

Mukava homma, kun tuli pudottua niin heikkotasoiseen VI-divarilohkoon että joka pelin voi picata. Ei edes kehnon johtajuuden omaava valmentaja pääse pahemmin joukkuehenkeä sekoittamaan. Tämän kauden cup-masseilla voikin sitten tehdä ensi kaudeksi yhdestä omasta pelaajasta hyvän johtajuuden omaavan valmentajan.

thego
12.12.2007, 14:08
Saatan jo arvata vastauksen, mutta teenkö tällä valmentajalla yhtään mitään:

Rickard Strandfeldt (29980792)

46 vuotta ja 52 päivää, kurja kunto, terve
kelvollinen valmentaja, joka on neutraali
Hän on ilkeä tyyppi, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on heikko, ja hän on heikko johtaja.

Tämän kauden jälkeen olis tarkoitus aloittaa maalivahtitreenaaminen kun saan toisen junnun nostettua akatemiasta. Uus valkku varmaan kannattis hommata?

Opatsu
12.12.2007, 14:24

Jos on rahaa sijoittaa hyvään valkkuun, niin tokihan se kannattaa hommata. Kyllä kelvollisellakin valmentajalla pärjää, mutta treenaaminen vaan on sitten hitusen hitaampaa.

Jyrla
12.12.2007, 14:59

Rickard Strandfeldt (29980792)

46 vuotta ja 52 päivää, kurja kunto, terve
kelvollinen valmentaja, joka on neutraali
Hän on ilkeä tyyppi, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on heikko, ja hän on heikko johtaja.

Tämän kauden jälkeen olis tarkoitus aloittaa maalivahtitreenaaminen kun saan toisen junnun nostettua akatemiasta. Uus valkku varmaan kannattis hommata?

Kyllä tuolla mennä voi ellei raha piisaa seuraavaan vaihtoehtoon. Paras vaihtoehto hinta/laatu suhteeltaan on treenin kannalta ulkoisesti värvätty hyvä-valmentaja kehno-johtajuus. Hintaa taitaa tulla n. 280k.

Sitten voit alkaa urkkimaan siirtolistoja hakusessasi (mahdollisimman edullinen) vanha ukkeli jolla on kokemusta vähintään erinomaisen verran ja johtajuus mielellään hyvä (miksei kelpokin, mutta hyvä on parempi) josta voit tulevaisuudessa tehdä itsellesi hyvä/hyvä valmentajan. Tuo kehno-johtajuus ei paljon piccailulla hyödytä, mutta treeni on nopeampaa kuin tuolla kelvolla. Nopeampi treeni tuo nopeammin pääomia joilla voit siirtyä paremman johtajuuden valmentajaan.

edit: virheen korjaaminen

Opatsu
12.12.2007, 15:38
treeni on huomattavasti nopeampaa kuin tuolla heikolla.

Siis tuohan on kelvollinen valmentaja, eikä siis pelaaja, josta ollaan tekemässä valmentajaa. Tässä tapauksessa minun mielestäni voi kotvan tuollakin mennä, jos ei ole heti varaa hommata tuota mainitsemaasi hyvä/kehno-tason valmentajaa.

Jyrla
12.12.2007, 15:42
Siis tuohan on kelvollinen valmentaja, eikä siis pelaaja, josta ollaan tekemässä valmentajaa. Tässä tapauksessa minun mielestäni voi kotvan tuollakin mennä, jos ei ole heti varaa hommata tuota mainitsemaasi hyvä/kehno-tason valmentajaa.

Joo, kuinkas sitä nyt noin. Pitääpäs hieman editoida tuota vastausta.

Pub_Winston
12.12.2007, 20:56
Jos noista pitää valita.

Kiitos neuvoista!

Ei ole treenattavia tällä hetkellä eikä ole ollutkaan, jossain vaiheessa sitä voisi ruveta kyllä treenaamaan nuoria lupauksia!
Rahaa tohon 700k:hon ei tällä hetkellä ole mutta eipä toi kokemuskaan varmaan ihan pian nouse sinne hyvään? Varmaankin sitten teen valkun tosta kaverista jolla paras johtajuus!

thego
12.12.2007, 21:07
Kyllä tuolla mennä voi ellei raha piisaa seuraavaan vaihtoehtoon. Paras vaihtoehto hinta/laatu suhteeltaan on treenin kannalta ulkoisesti värvätty hyvä-valmentaja kehno-johtajuus. Hintaa taitaa tulla n. 280k.

Tämmösen taidan sitten laittaa. Rahaa on kyllä semmonen 1,2milj mutta pitää säästää jos haluaa joskus nousta täältä seiskasta.

Pub_Winston
13.12.2007, 22:32
Kiitos neuvoista!

Ei kyllä se nyt on sellainen juttu, että ulkoinen värväys ja hyvä/kehno valmentaja halvalla ja vanhat äijät myyntiin jos ne jollekin kelpaa! Sitten ostoksille ja pari kelvollista nuorta pakkia/keskikenttä pelaajaa alkuun ja armoton treenaus päälle! Toivottavasti tämä päätös ei tule kaatamaan haaveitani noususta ylöspäin tällä tai ensi kaudella!!

repe_joke
15.12.2007, 22:19
Ht näyttää vaihteeksi persettä, kuten aina tärkeissä peleissä. Tällä hetkellä olen 4-0 tappiolla, ilman ainoatakaan maalipaikkaa. Keskikenttä käytännössä tasan, samoin kuin tulevat olemaan myös hyökkäys vs puolustusarvosanat. Vastuksella paikkoja tähän mennessä vain 7 kpl.

Nousun suhteen homma karkas aikalailla omista käsistä, mutta tehdään nyt homma kauden loppuun asti niin hyvin kun osataan. Jos nousua ei tule, niin tarvitsee kyllä harkita jatkoa pelin suhteen. Ei oikein motivaatio riitä koko ajan samoilla sijoilla kahinointiin.

EDIT: Vastuksella tällä hetkellä vain 9 raportoitua maalintekopaikkaa. Vie vaan minunkin tekopaikat, stna.

olkikuukkeli
16.12.2007, 02:26
Vieraissa ensimmäinen tappio rumin numeroin 5-1, vaikka ei se nyt ihan noin pahalta näyttänyt arvosanavertailussa. Pitää koittaa voittaa kotona kyseinen vastustaja ja näin tähdätä lohkovoittoon. Vielä on toivoa!

13. Hyökkääjä
16.12.2007, 11:53
Saako junioriystävyysotteluista harjoitusraporttia? Ja millä viiveellä se tulee, jos on tullakseen...

Nyt näyttää huikean hyvältä ja nousu kutoseen on ensi kertaa todella lähellä. Sarjan kakkosena ja kesken kauden hankittujen kahden vahvistuksen johdosta joukkue on oikeastaan vahvin sarjassa. Eilen voitin päävastustajan 2-1 vieraissa motsaten ja nyt kuin luojan lahjana 2 peliä bottia vastaan ennen kotikoitosta. Luultavasti siihenkin pääsee motsaamaan.

Kumman laittaisitte kentälle, mahtavan pelinrakentajan vai erinomaisen pelinrakentajan unohtumattomalla erikoistilannetaidolla, jos muut taidot ovat suunnilleen yhtälaiset? Ja tuo unohtumaton on selkeästi ylivoimainen erikoistilannemies joukkueessani. Teki voittomaalinkin eilen pilkulta.

Saloxi
16.12.2007, 13:14
Itselläni on hieman samanlainen tilanne. Seiskassa ollaan ja kakkosena. Itselläni on kovin puolustus ja maalivahti lohkossa ja pätevä hyökkäys, keskikenttä on lohkon heikoimpia. Tosin, pelaan vastahyökkäyksillä. Nyt on ehkä ensi kertaa mahikset kutoseen.

Ja itse laittaisin sen erikoistilanne miehen hieman heikommalla pelinrakennuksella.

nuck
16.12.2007, 22:18
Saako junioriystävyysotteluista harjoitusraporttia? Ja millä viiveellä se tulee, jos on tullakseen...
Saahan sieltä ja normaalilla vuorokauden viiveellä tulee.

Tuo uudistettu junnuakatemiasysteemi on muuten alkanut mielenkiintoisesti. Systeemi on tarjonnut kahden viimeisen viikon aikana jo kaksi kertaa 15-vuotiaan pelaajan, jonka kokonaistaito on kykyjenetsijän mukaan välttävä ja kummassakin tapauksessa pelaaja on lahjakas.

Sikäli ihan hyvä muutos, että junnujoukkue on saanut lisää nostetta, mutta harjoittelun kanssa voi tulla ongelmia, kun ei osaa päättää sopivaa treenimuotoa. Yksilöllisestä on tehty kuulemma aikaisempaa tehokkaampaa, mutta eihän tuo siltikään ole vielä päätaito-treeni veroista.

Eli pakko tässä on kai jo jättää joku paikka ilman treeniä, sillä muuten tulee paljon välttävä-kelvollinen tasoisia junnuja ja hyviä tai erinomaisia ei kannata edes odottaa.

13. Hyökkääjä
16.12.2007, 23:12
Eli pakko tässä on kai jo jättää joku paikka ilman treeniä, sillä muuten tulee paljon välttävä-kelvollinen tasoisia junnuja ja hyviä tai erinomaisia ei kannata edes odottaa.
Täytynee olla tyytyväinen, sillä tänään nostin junioreista 17-vuotiaan hyvän puolustajan. Syöttötaito heikko, mutta laituri, maalinteko ja pelinrakennus välttäviä. Mukavasti sopii omaan puolustustreeniini.

Viime viikolla nostin kelvollisen 17-vuotiaan puolustajan, heikolla syötöllä, välttävällä laiturilla ja nopeus erikoisuudella. Kaiken kaikkiaan siis olen suhteellisen tyytyväinen akatemiaan ja sen tuomiin pelaajiin. Aiemmin sieltä on tullut hyvä maalivahti, sun muuta.

Koskenkorva
17.12.2007, 17:27
- kannattajien odotukset
- päivitys taloustilanteeseen

Hitto kun sitä alkaa aina kirjoittamaan jotakin niin tulee sitten kiire kesken kaiken. No mutta pitkä uusi pääkirjoitus teidän luettavissanne, siellä noista muutoksista lisää. Nyt pitää mennä, moi..

bluefox
17.12.2007, 19:58
Haasteitanne odottelee FC Luzers (254890)...

Edit. Haaste hyväksytty.

Jyrla
17.12.2007, 23:18
Vieraissa ensimmäinen tappio rumin numeroin 5-1, vaikka ei se nyt ihan noin pahalta näyttänyt arvosanavertailussa. Pitää koittaa voittaa kotona kyseinen vastustaja ja näin tähdätä lohkovoittoon. Vielä on toivoa!

Ihan henkilökohtaisesta kiinostuksesta kysyn että millä sarjatasolla ja missä lohkossa olkikuukkeli manageroi?

Leba95
18.12.2007, 09:30
FC Peränpitäjät (558967) kaipaa illaksi treenivastustajaa. Perhana kun ei ikinä muista haastaa ajoissa ketään.

Mac^
18.12.2007, 15:24
1516722

Harkkavastustajaa aloittelijalle. ID yllä.

Monipuolisenhuono
18.12.2007, 23:28
Ja serveri taas nurin.

sixtus
19.12.2007, 09:47
Cup-taival jatkuu omalta osalta edelleen. Eilen kaatui III-divarissa omassa lohkossaan 2. maijaileva porukka 4-2 lukemin. Seuraavaksi sitten II-divarin lohkokärkeä vastaan kokeilemaan, ei pitäisi olla vieläkään mahdoton vastustaja. Ainoa harmaita hiuksia aiheuttava asia on omassa VI-lohkossa seuraava vastustaja, joka on lyönyt homman läskiksi myymällä kaikki pelaajansa ja ostanut tilalle edullisia palkkahirmuja. Piccaa pitäisi sarjapelit pystyä, jotta cup-taivalta pystyisi jatkamaan...saa nähdä mitä tulee tehtyä.

13. Hyökkääjä
19.12.2007, 22:02
Suru-uutinen (http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=67693166)

Harmittaa hiukan yllä oleva. Toivottavasti mikään ei muutu, ellei muutu parempaan suuntaan. Tässä voi kohta käydä niin, että joku jolle sivustolla ei ole niin väliä ostaa tuon ja se lopulta vaipuu unholaan.

Kyllähän tuo on paras hattrick aiheinen suomenkielinen sivusto mielestäni, jossa käsitellään asioita hyvin pelaajan näkökulmasta. Kaikki haastattelut, oppaat sun muut ovat tietenkin bonusta.

Opatsu
20.12.2007, 02:45
Harmittaa hiukan yllä oleva.

Mistähän tässä oli kyse? Kiinnostaisi tietää. Ainakin nyt neljän tunnin päästä viestistä kyseinen linkki ei johda mihinkään.

Borat
20.12.2007, 03:13
Mistähän tässä oli kyse? Kiinnostaisi tietää. Ainakin nyt neljän tunnin päästä viestistä kyseinen linkki ei johda mihinkään.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=67693166

Siinä toimiva linkki.

Opatsu
20.12.2007, 11:45
Siinä toimiva linkki.

Kiitoksia.

Arvasin kyllä, että tästä oli kyse. Harmittaa kyllä tosiaan, jos osaavia kavereita ei löydy hommaa jatkamaan. Tuosta sivustosta on ollut runsaasti apua HT-taipaleella. Varsinkin alkuaikoina tuli lähes joka päivä sieltä jotain tarkistettua. Toisaalta noissa ehdoissa kyllä aika vahvasti annetaan ymmärtää, että ostajalla täytyy tosissaan olla jotain ideoita sivuston kehittämisen suhteen. Toivotaan parasta ja ei pelätä pahinta.

13. Hyökkääjä
21.12.2007, 13:05
Sylettää tuo hattrick, nyt kahteen päivään ei ole päässyt junioriakatemian sivuille ja aikuisten ottelusivulle. Toimiiko teillä muilla?

EDIT: Eikä pääse kyllä kirjanmerkkeihinkään..

Jykke1978
21.12.2007, 13:48
Sylettää tuo hattrick, nyt kahteen päivään ei ole päässyt junioriakatemian sivuille ja aikuisten ottelusivulle. Toimiiko teillä muilla?

EDIT: Eikä pääse kyllä kirjanmerkkeihinkään..

Kyllä ne mulla äsken toimi, kun kävin katsastamassa onko kaikki priva-cuppini ottelut sovittu.

13. Hyökkääjä
21.12.2007, 15:34
Kyllä ne mulla äsken toimi...

Ja mitäköhän hittoa, mulla toimii IE:llä. Firefoxilla taasen ei.

Jykke1978
21.12.2007, 17:47
Ja mitäköhän hittoa, mulla toimii IE:llä. Firefoxilla taasen ei.

Itse käytän kotona Operaa ja töissä Firefoxia ja molemmilla on toiminut. Tiistaina tosin oli ongelmia toiminnan kanssa noin puolen tunnin ajan ja se alkoi vähän ennen matsien päätöstä, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään toimintahäiriöitä ainakaa omalla kohdallani.