PDA

View Full Version : Digiboksit

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

Jykke1978
14.08.2007, 14:29
Itse olen asiaa hiukan punninnut ja koittanut katsella, että saisiko saturaisella kohtuu laadukkaan kortin/usb-tikun. Samalla voisi sitten tallentaa salkkarit koneelle yms. mukavaa.

Tossa katoin, että Handicin usb digiboxin hinta näyttäisi meillä olevan 99,- ja niiltä asiakkailta jotka sellaisen ovat meiltä hankkineet olemme saaneet ihan hyvää palautetta kyseisestä laitteesta. Kyllä tuolla satasella tuollaisen saa ja meillä ei nyt näytä muita merkkejä olevan, joskus oli joku muukin, mutta se oli viime vuoden puolella ja se oli silloin vähän yli satasen joten eiköhän senkin hinta ole laskenut ja niitäkin alle satasella voisi saada. Jos muistan merkin niin laitan sen myöhemmin sitten.

Rodion
14.08.2007, 17:39
Olisiko näissä syy kanavakatkoksiin?

http://www.ttv.fi/Tiedote108.htm

Digitahan on tehnyt muitakin päivityksiä eikä pelkästään TTV:lle.

Hevosmies
14.08.2007, 21:29
Eikö tuota tallenteen tekstitystä saa sitenkään heräämään että valitsee tekstiyksen (fi) uudelleen tarkoituksella?

Noup, sekin on kokeiltu useampaan otteeseen.

Laittaisin tuollaisen laitteen vaihtoon, ilman muuta. Ei tuo kuulu testivoittajan normaalitoimintaan.

Meinaatko, että vika tosiaankin on boksissa eikä YLEn palvelussa? Takuu on nimittäin vielä voimassa ja tällä viikolla olisi hyvä sauma piipahtaa myyjäliikkeessä ruikuttamassa ongelmasta ja vaatimassa koneen vaihtoa.

Yläpesä
14.08.2007, 21:42
Meinaatko, että vika tosiaankin on boksissa eikä YLEn palvelussa? Takuu on nimittäin vielä voimassa ja tällä viikolla olisi hyvä sauma piipahtaa myyjäliikkeessä ruikuttamassa ongelmasta ja vaatimassa koneen vaihtoa.

Jos on kyse oikein päivitetystä laitteesta jossa vika esiintyy jatkuvasti ja vain buuttaus auttaa, niin ehdottomasti veisin takaisin. Vika ei todellakaan ole YLEn palvelussa. Vika on lähes yksinomaan laitteen ja sen sisältämän softan puutteista. Tuossa jokin aika sitten EPG-signaalin sisältöä laajennettiin kaapelijakelussa, mikä sekoitti osan bokseista täysin kun ne eivät kykeneet ottamaan vastaan/käsittelemään niin "paljon" infoa. Tämäkin asetelma on kuitenkin enemmän valmistajien vastuulla kuin kaapelioperaattorin, joka vain halusi lisätä katsojien saamia palveluita.

En ole itse seurannut, että kaipaako boksikin tietokoneen tavoin välillä kylmäbuuttia, eli kokonaan virran katkaisemista (joissain malleissa ei ole erillistä kytkintä virralle joten buutin joutuu hoitamaan ottamalla sähköjohdon irti seinästä min 10 s.). Ainakin kännykkäni tarvitsee sellaisen tasaisen epäsäännöllisesti (kerran pari kuukaudessa).

Beneway
16.08.2007, 21:45
Kyselen nyt täältä kun ei muuta ketjua osunut silmään. Eli samaa mitä tuonne Vitutusketjuun jo kirjoittelin. DigiBoksi ei siis tottele ollenkaan. Ei säädintä eikä panelin nappuloita. Ainoata mitä tottelee on takana oleva virtanäppäin. Merkkivalon mukaan 1-kanava pitäisi näkyä, mutta sinistä ruutua näyttää. Koko päivän toimi hyvin, mutta yhtäkkiä sippasi. Onko kokemuksia?

Mielestäni myös TV:ssä pitäisi olla digivastaanotin, vai mikä helvetti onkaan, mutta en ole aivan varma. Nyt yritän kaikin voimin etsiä, edes niitä normaaleja kanavia TV:n kautta, mutta heikoin tuloksin. Hirveetä lumisadepaskaa jokaisen kanavan päällä. Löytää aina n. 7 kanavaa joista yksi on se minkä kautta pitäisi digikanavien näkyä. Muut pelkkää kuraa. Manuaalistakaan ole mitään hyötyä.

TV on Logik ja Boksi Maximum merkkisiä. Onko ne näin perseestä?

Onko kellään tietoa miten saisi edes ne neljä kanavaa näkyviin?

EDIT: Joo, toiseen ketjuun tuli jo pikaisia neuvoja, mutta feel free to neuvoa lisää tai aukoa vain päätä meikäläisen tyhmyydelle.

Yläpesä
16.08.2007, 23:14
TV on Logik ja Boksi Maximum merkkisiä. Onko ne näin perseestä?

Tarkistus 1: Onko scart tukevasti paikallaan kummassakin laitteessa?
Tarkistus 2: Onko kaapeli tukevasti paikallaan boksissa ja seinässä?
Tarkistus 3: Onko alueellasi menossa Digitan muutostöitä?
Korjausyritys 1: Ota virta pois (töpseli seinästä) vähintään 10 s. ajaksi, auttoiko?
Korjausyritys 2: Palauta tehdasasetukset (ks. manuaali)

Ellei apua -> huoltoon.

Maximumit taitavat olla Topfieldejä eri kuorilla, joten kyllä ne laitteina ovat ihan OK. Telkkaria en tunne.

ISH
17.08.2007, 00:34
Itse ostin Finluxin digiboksin melkein viisi vuotta sitten eikä ole kertaakaan ollut minkäänlaista vikaa, ei sitten pienintäkään. Hintaa taisi muuten olla 299 euroa vaikkei ole kun ihan perusboxi kortinlukijalla.

TM
17.08.2007, 05:26
Itse ostin Finluxin digiboksin melkein viisi vuotta sitten eikä ole kertaakaan ollut minkäänlaista vikaa, ei sitten pienintäkään. Hintaa taisi muuten olla 299 euroa vaikkei ole kun ihan perusboxi kortinlukijalla.

Kolme vuotta sitten ostin minäkin boksin jo. Finluxihan se, joka maksoi 199E ja hyvin on toiminut. Täytyy kuitenkin nyt taas mennä ostoksille ja etsiä vanhemmille sopiva boksi ensi viikolla joka n. 100E laite edes jotenkin toimisi sitten.

FlaPa
17.08.2007, 06:41
Itse ostin juuri toissapäivänä Anysee E30 C plus digiboksin. Kyseessä on USB-digiboksi tietokoneeseen joka ei tarvi erillistä virtalähdettäkään. Näppärän pieni ja vieläpä kortinlukijalla, tallennustilaa löytyy tietysti niin paljon kuin koneessa vapaata tilaa on. Näin lyhyellä parin päivän kokemuksella tosi tyytyväinen kun hintakaan ei ollut paha, vain reilut 150€. Itse siirrän kuvan kyllä tv:seen mutta ilman tv:täkin tietysti pärjää. Jos tietokoneelta katselee niin eipä kauheesti tarvi tv-lupatarkastajiakaan pelätä.

Yläpesä
17.08.2007, 08:32
Jos tietokoneelta katselee niin eipä kauheesti tarvi tv-lupatarkastajiakaan pelätä.

Ei ne tarkastajat nyt sentään niin tumpeloita ole, etteikö tietokone kuulu tarkistuslistalle tv:ttömässä taloudessa. Tietsikan tv-kortti/digitikku johtavat tv-maksuvelvoitteeseen aivan yhtä hyvin.

Groove Armada
17.08.2007, 09:21
Ei ne tarkastajat nyt sentään niin tumpeloita ole, etteikö tietokone kuulu tarkistuslistalle tv:ttömässä taloudessa. Tietsikan tv-kortti/digitikku johtavat tv-maksuvelvoitteeseen aivan yhtä hyvin.

Meinaat että tulevat sisälle urkkimaan? Mistäköhän tämäkin harhakäsitys johtuu.

Yläpesä
17.08.2007, 09:25
Meinaat että tulevat sisälle urkkimaan? Mistäköhän tämäkin harhakäsitys johtuu.

Kyllä ne mielellään tulee ja sitä ehdottaakin, luvallasi tietenkin.

Groove Armada
17.08.2007, 09:25

No hölmö saa olla jos sisälle päästää :)

dohf
17.08.2007, 09:29
Merkkivalon mukaan 1-kanava pitäisi näkyä, mutta sinistä ruutua näyttää. Koko päivän toimi hyvin, mutta yhtäkkiä sippasi. Onko kokemuksia?
Yksi vaihtoehto on, että TV:ssä on valittuna väärä av-sisääntulo, jolloin tietystikään ei kanavia näy ei kuulu. Eli olet ehkä epähuomiossa näppäillyt kaukosäätimestä jotain sellaista nappulaa, joka on vaihtanut kuvalähteen vääräksi. Tämä ihan vain epäilynä tuosta sinisestä ruudusta ja TV:n omien kanavienkin näkymättömyydestä.

Televisiosta ominaisuus ainakin pitäisi löytyä vakiona. Joskus digibokseissakin on tällainen nappi, koska niiden läpi voidaan syöttää esim. videoiden kuvaa. Manuaalien kimppuun vain.

RtSn
17.08.2007, 09:59
Täytyy kyllä nostaa kyseinen TOPFIELD'n digiboksi jalustalle - ollut todella käytännöllinen, toimiva ja asiansa ajava. Tyyppivikojahan saattaa kuitenkin löytyä.

Pelkästään kaapeli- ja etenkin HDMI-johdolla televisioon kiinnitettävä boksi antaa millintarkan kuvan sitä haluaville. Vertaus kuvanlaatuun tavallisella SCART-johdolla kiinnitettävään digiboksiin on uskomattoman häijy.

Harmi vain, ettei minulla ole televisiossa kuin yksi HDMI-liitäntä, joka näin ollen estää ostamasta kotiteatteria kyseisellä liitännällä. Nykyäänhän - merkistä riippuen - LCD-televisiossa on tarjolla vähintään se kaksi (2) HDMI-liitäntää. Vanhemmissa televisioissa tätä ei ole.

Olisikohan liitäntämahdollisuutta mahdollista lisätä jotakin kautta?

Yläpesä
17.08.2007, 10:02
Olisikohan liitäntämahdollisuutta mahdollista lisätä jotakin kautta?

On, hdmi-kytkimellä onnistuu lähteiden lisääminen.

edit: Esim. tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10151

RtSn
17.08.2007, 10:03
On, hdmi-kytkimellä onnistuu lähteiden lisääminen.Hieno juttu!

Minkähän hintainen HDMI-kytkin lienee?

Väsyneet Kädet
17.08.2007, 10:07
Harmi vain, ettei minulla ole televisiossa kuin yksi HDMI-liitäntä, joka näin ollen estää ostamasta kotiteatteria kyseisellä liitännällä.
Paitsi jos kierrättää kuvan virvan kautta. Eli hommaat semmoisen kotiteatterisysteemin, jossa vahvarissa on hdmi-tulot dvd:lle ja boksille, ja lähtö tv:lle.

FlaPa
17.08.2007, 10:15

Sitä lähinnä tarkoitinkin että jos vaikka ovisilmästä huomaat mahdollisen tarkastajan tulevan, niin ei siinä mene kuin puoli minuuttia kun heität tuollaisen pienen boxin laatikkoon. Sen jälkeen voit "hyvällä omalla tunnolla" pyytää tarkastajan vaikka peremmälle, tuskin rupeavat laatikoita tai tietokoneesi ohjelmia penkomaan.

RtSn
17.08.2007, 10:19
On, hdmi-kytkimellä onnistuu lähteiden lisääminen.

edit: Esim. tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10151
Paitsi jos kierrättää kuvan virvan kautta. Eli hommaat semmoisen kotiteatterisysteemin, jossa vahvarissa on hdmi-tulot dvd:lle ja boksille, ja lähtö tv:lle.Kiitokset asiantuntijoille. Selvensi liitäntätilannetta paljon.

Monipuolisenhuono
17.08.2007, 10:24

Ilman kotietsintälupaa ei tartte päästää sisälle, ja se että ei ole tv-lupaa ei ole niin iso rikos että siihen saisi kotietsintäluvan.

Taito-Ojanen
17.08.2007, 11:01
Vastaus otsikon kysymykseen on: en. Lomareissusta on nyt kaksi viikkoa, ja telkkari on avattu sen jälkeen kaksi kertaa, kun olen katsonut elokuvia DVD:ltä. Muuten on toosa pysynyt kiinni, enkä yhtään ohjelmaa ole katsonut. Tulee niin oivallinen tilaisuus tarkistaa, tarvitseeko sitä telkkua ollenkaan lähetyksiä varten, ettei sitä voi jättää käyttämättä.

Yläpesä
17.08.2007, 12:28
Ilman kotietsintälupaa ei tartte päästää sisälle, ja se että ei ole tv-lupaa ei ole niin iso rikos että siihen saisi kotietsintäluvan.

Siitä ei ollut kysekään, vaan luvalla sisään päästetystä.
FlaPan kannattaa asentaa ovisilmäänsä jonkinlainen tv-maksutarkastaja-tunnistin, koska näillä kavereillahan ei ole tunnistettavaa luihua ulkomuotoa tai "Älä avaa"- lippistä päässään. Tai sitten kannattaa sopia kavereiden kanssa koodikoputuksista, että avaa oven vain niille jotka osaa oikean yhdistelmän.

Tosin näille siipeilijöille ja vapaamatkustajille, jotka maksattavat muilla omat hupinsa käyvät päivät lyhyiksi, sillä estot ovat tulossa myös YLEn kanaville.

17.08.2007, 13:37
Harmi vain, ettei minulla ole televisiossa kuin yksi HDMI-liitäntä, joka näin ollen estää ostamasta kotiteatteria kyseisellä liitännällä. Nykyäänhän - merkistä riippuen - LSD-televisiossa on tarjolla vähintään se kaksi (2) HDMI-liitäntää. Vanhemmissa televisioissa tätä ei ole.

Mahtaa olla töllössäsi räikeät värit ja psykedeeliset ohjelmat.

Berrie
17.08.2007, 15:07
Veemäisintä se onkin silloin kun itse muualla ja odottaa että kotona tallentuu jokin hyvä, ulkomainen ohjelma levylle.

Vitutuskäyrä nousee hujauksessa yli asteikon, kun huomaa, ettei esimerkiksi merkonomiruotsi riitäkään selvittämään Wallanderin Kurtin seikkailuja.
T. nim. "Saako tv-maksun käyttää kielikursseihin?"
Käytä tarvittaessa teksti-tv tekstejä, löytyy teksti-tv sivuilta 451 alkaen. Tokihan boksissa voi olla jotain ahterillaan, mutta tuolla tavalla pysyt ennen huoltokeikkaa tarpeen vaatiessa kärryillä siitä mitä Kurtti puhuu.

Vili#16
17.08.2007, 15:34
Ostin muutama viikko sitten Topfieldin TF 4100 PVRc tallentavan digiboxin. Hemmetin tyytyväinen olen laitteeseen toistaiseksi ollut. Vain EPG on pistänyt miettimään. Hakee välillä todella kauan ohjelmatietoja, pahimmillaan yli minuutin. Vanha Handanin perusboxi löysi tiedot aina saman tien. Mistähän tämä Topparin hitaus johtuu? Eipä sillä niin isoa merkitystä ole, mutta ihmettelen kuitenkin.

RtSn
17.08.2007, 16:20
Mahtaa olla töllössäsi räikeät värit ja psykedeeliset ohjelmat.HEH, niin onkin.

Korjattu.

Beneway
17.08.2007, 19:00
Tarkistus 1: Onko scart tukevasti paikallaan kummassakin laitteessa?
Tarkistus 2: Onko kaapeli tukevasti paikallaan boksissa ja seinässä?
Tarkistus 3: Onko alueellasi menossa Digitan muutostöitä?
Korjausyritys 1: Ota virta pois (töpseli seinästä) vähintään 10 s. ajaksi, auttoiko?
Korjausyritys 2: Palauta tehdasasetukset (ks. manuaali)

Ellei apua -> huoltoon.

Aika paljon tullut jo tekstiä päälle, mutta vastaillaan silti. Töpselin poisottoa on tullut kokeiltua jo useampaakin kertaan eikä muutosta ole tapahtunut. Analogiset kanavat sain näkyviin ku pistin sen kaiken vitutuksen ja turhautumisen sivuun ja aloin ajattelemaan "järkevästi". Kaikki piuhatkin tuli kokeiltua jo heti alkumetreillä. Digitan muutostöistä en kyllä tiedä mitään, mutta voiko ne todella lukottaa koko boksin täysin ja tehdä siitä tuollaisen?

Vasta pari kuukautta on tuo boksi ollut käytössä, joten takuu taitaa olla voimassa jos ei ala toimia. No ehkäpä joku viisaampi saa sen toimimaan.

Reds
19.08.2007, 13:05
Töpselin poisottoa on tullut kokeiltua jo useampaakin kertaan eikä muutosta ole tapahtunut.

Kannattaa kokeilla vielä tehdasasetuksien palauttamista ja jos tämä ei auta niin boksi huoltoon (tai todennäköisesti saat uuden laitteen tilalle). Ainakin omassa Maximumin boksissa tehdasasetukset saa päälle pitämällä etuosan virtakytkintä painettuna kun laittaa virrat päälle takana olevasta virtakytkimestä.

Hevosmies
20.08.2007, 01:20
Käytä tarvittaessa teksti-tv tekstejä, löytyy teksti-tv sivuilta 451 alkaen.

Pyydän nyt saada huomauttaa, että sivullekirjoittanut on sekä merkonomi että Tappara-fani, joten en oikein ymmärrä, että kuinka tuo teksti-tv:n tekstitys auttaa nauhoitettuihin ohjelmiin?
Sinällään hyvä vinkki, josta kiitän, mutta kyllä tuo boksi ne tekstit näyttää, kunhan sen ensin sammuttaa ja samantein avaa.

Yläpesän mainitsema "kylmäbuuttauskaan" ei ole auttanut. Asetusten rukkaamisista huolimatta sekä eilen että tänään (la-su) leffat levyllä ilman tekstejä. Mutta sitten myöhemmin tänään rupeskin yllättäen toimimaan, löysin nääs takuukuitin. Täytyy nyt vielä pari päivää kattella, että jokohan se tokeni.

Berrie
20.08.2007, 06:11
Pyydän nyt saada huomauttaa, että sivullekirjoittanut on sekä merkonomi että Tappara-fani, joten en oikein ymmärrä, että kuinka tuo teksti-tv:n tekstitys auttaa nauhoitettuihin ohjelmiin?
Itse olen Ilves-fani ja insinööri, joten en oikein ymmärrä miksi ei auttaisi? Teksti-tv syöte menee ainakin Topfieldissä talteen ihan siinä missä ohjelmatkin, joten teksti-tv tekstitys toimii ihan siinä missä livenäkin.

Pula-ajan Tretjak
20.08.2007, 09:30
Tosin näille siipeilijöille ja vapaamatkustajille, jotka maksattavat muilla omat hupinsa käyvät päivät lyhyiksi, sillä estot ovat tulossa myös YLEn kanaville.

Itse olen miettinyt pitkään ja hartaasti, että milloin yle viimein estää luvattomien katselijoiden katselut. Sehän olisi voitu hoitaa ensimmäisestä digilähetyksestä alkaen. Analogisella puolella tätä keinoa ei olisi ollut käytettävissä, ainakaan kovin edullisesti.

Täytyy tunnustaa, että itse maksaisin lupamaksun kovin mielelläni, jos hinta olisi lähelläkään järkevää. Toisaalta mielestäni olisi oikein, jos asiakas saisi itse päättää mistä maksaa, kun nyt pitäisi vain maksaa. Ja tiedän kyllä, että perustelu korkealle lupamaksulle on se, että kaikki eivät maksa, mutta kyllä olisi lupamaksut saman verran vaikka kaikki maksaisivatkin.

Artsi
20.08.2007, 11:03
Täytyy tunnustaa, että itse maksaisin lupamaksun kovin mielelläni, jos hinta olisi lähelläkään järkevää. Toisaalta mielestäni olisi oikein, jos asiakas saisi itse päättää mistä maksaa, kun nyt pitäisi vain maksaa. Ja tiedän kyllä, että perustelu korkealle lupamaksulle on se, että kaikki eivät maksa, mutta kyllä olisi lupamaksut saman verran vaikka kaikki maksaisivatkin.

Jos tuota ylen lupamaksua 17 € kuukaudessa, vertaa esim. Canalin 29 € kuukaudessa, niin pitää ainakin minun tunnustaa, että se on todella halpa. Kun tähän vielä lisää, että Canalia katson keskimäärin puoli tuntia päivässä ja yleä toista tuntia, niin en yhtään valita lupamaksun suuruudesta.

Pula-ajan Tretjak
20.08.2007, 11:50
Jos tuota ylen lupamaksua 17 € kuukaudessa, vertaa esim. Canalin 29 € kuukaudessa, niin pitää ainakin minun tunnustaa, että se on todella halpa. Kun tähän vielä lisää, että Canalia katson keskimäärin puoli tuntia päivässä ja yleä toista tuntia, niin en yhtään valita lupamaksun suuruudesta.

Mutta tuohan liittyy läheisesti siihen, että saisi maksaa siitä mitä katsoo. Itse katson eniten dokumentteja (no allright, yleltä tulee niitä paljon ja vieläpä laadukkaita silloin tällöin), mutta national geographic ja discoveryt ovat useiten päällä. Sitten taas canal futista ja lätkää varten.

Kun Yle saa laitettua pakkomaksulliseksi hommansa niin kyllähän se tulee varmasti maksettua. Mielestäni kuitenkin canalin 29e ei ole kohtuuton, koska siitä tulee settiä mitä haluan nähdä. Kuitenkin Ylen parit dokkarit silloin tällöin ei ole tuon 17e arvoisia. Ennemmin Discoveryt alle kympillä.

lihaani
20.08.2007, 11:54

Samaa mieltä! Tottakai on näitä postmoderneja oman tiensä kulkijoita, jotka väittävät, etteivät katso suomalaisia vapaasi katsottavia kanavia. Uskokoon ken tahtoo!

Mutta Yle 1 ja 2 sekä varsinkin Teema tarjoavat oikeasti laadukasta asiaohjelmaa Suomen kokoiseen maahan todella hyvin. Samoin uutta kotimaista huolella tehtyä viihdettä ja opetusohjelmia tulee mukavasti.

Puhumattakaan urheilusta: Olympialaiset, jalkapallon ja jääkiekon MM-kisat, mestareiden liigaa, sekä paljon pienempiä lajeja. Makasiiniohjelmana Urheiluruutu on käsite.

Totta kai Yleltä tulee myös huonoa ja tylsää ohjelmaa.

Mutta mitä ovat maksukanavat? Suomessa Canal+:lla on S/M-liiga ja Valioliiga oikeasti kiinnostavia. Muuten on lähinnä tätä vanhojen elokuvien loputonta uusintaa.

Puoli vuotta katselin Canalplussaa ja totesin, että todellä vähäistä sen katselu oli. Liigapelejä katsoin muutaman kiinnostavimman. Hyvin tehtyjä kokonaisuuksia. Täytyy myöntää. Joku uudempi elukuva silloin tällöin. Siinä kaikki.

Oikeasti silmäni aukesivat, kuika halpa TV-lupa verrattuna maksukanaviin on!

Pelimise
20.08.2007, 12:57
Oikeasti silmäni aukesivat, kuika halpa TV-lupa verrattuna maksukanaviin on!

Sitä mainostetaan (ja laskutetaan) väärin. Mainoksissa on usein hinta/päivä. Se ei oikeastaan kerro mitään. Laskussa ja ihmisten puheissa mainitaan aina vuosimaksu. "Niin ja niin monta sataa" se maksaa. Hirveitä summia. Kuukausimaksu on helpoiten ymmärrettävissä.

Canal+ - Vain 348 euroa vuodessa.

Väsyneet Kädet
20.08.2007, 13:03
Toivottavasti sitten YLEltä tulee Yle Sport tms, jotta voi tosiaan maksaa vain siitä mitä katsoo. Itse kun en Yleltä katso muuta kuin jääkiekon ja jalitsun mm-kisat, joskus cl:ta, ja muista urheilukisoista mielenkiintoisimmat lajit. Ja lauantaisin actonesta vain ne stand-up -osuudet.

Canalilta tulee katsottua silloin tällöin leffoja, mutta enimmäkseen urheilua ja sarjoja, yhteensä ehkä 5h viikossa. Eli silloin tuo hintakin "puolustaa itseään" verrattuna tv-lupaan.

Artsi
20.08.2007, 13:36
Toivottavasti sitten YLEltä tulee Yle Sport tms, jotta voi tosiaan maksaa vain siitä mitä katsoo. Itse kun en Yleltä katso muuta kuin jääkiekon ja jalitsun mm-kisat, joskus cl:ta, ja muista urheilukisoista mielenkiintoisimmat lajit. Ja lauantaisin actonesta vain ne stand-up -osuudet.

Canalilta tulee katsottua silloin tällöin leffoja, mutta enimmäkseen urheilua ja sarjoja, yhteensä ehkä 5h viikossa. Eli silloin tuo hintakin "puolustaa itseään" verrattuna tv-lupaan.

Etkö katso urheiluruutua, uutisia, "Raidia" tai mitään muuta urheiluun liittymätöntä asiaa televisiosta? Oletettavasti yleissivistyksesi täytyy olla aika alhaisella tasolla.

Väsyneet Kädet
20.08.2007, 13:48
Etkö katso urheiluruutua, uutisia, "Raidia" tai mitään muuta urheiluun liittymätöntä asiaa televisiosta? Oletettavasti yleissivistyksesi täytyy olla aika alhaisella tasolla.
Urkkaruutua harvemmin, joskus kuitenkin (Tulosruutu tulee katsottua useammin), uutisia en oikeastaan koskaan (kymppiuutiset maikkarilta kylläkin), näitä "viihdesarjoja" en ollenkaan, paitsi sen actonen osittain. Urheiluun liittymätöntä ohjelmaa katson useinkin tv:sta, mutta vain aniharvoin ylen kanavilta.
Oletuksesi on väärä, sillä väittäisin yleissivistykseni olevan keskivertojanaria parempi. Trivial-peli voidaan ottaa koska vaan. (sehän on yleissivistyksen mittari)

Pula-ajan Tretjak
20.08.2007, 14:46

Veikkaanpa, että osa ihmisistä jättää ottamatta YLE paketin sitten, kun se maksulliseksi saadaan. Onhan se siis nytkin maksullinen, mutta kyseessä on enemmän "vapaaehtoinen" tai ainakin periaatteellinen maksu, jonka maksaa ken haluaa.

Itse olisin myös sen kannalla, kuten väsyneet kädet, että toivottavasti he specialisoituvat tai ainakin laittavat kanavakohtaisen maksun. Näin pääsisi "turhista" kanavista ainakin eroon. Jotkut katsovat todella vähän telkkaria ja heille ei välttämättä ylen uutiset ole ollenkaan tarpeellisia, saatika sitten sarjat. Itse taas kuuluun siihen kategoriaan, joka haluaa jotain ja maksaa siitä mielellään. Joskus vuonna kypärä otin esim. canal paketin vaikka tiesin katsovani siitä vain NHL-pelit. Siihen aikaan muistelisin, että kuukausi maksu oli jossain 150 markan hujakoilla, mutta se on vain tunne, koska en säilyttele laskuja enkä todellakaan halua muistella mitä olen tuhlaillut. Mutta se ei kerro sitä, onko hinta-laatu suhde kohdallaan yleen verrattuna vaan sen, että haluan katsoa lätkää telkkarista.

Luultavasti tulee otettua Yle paketti, sitten kun lupamaksut hoidetaan siten, mutta kovin toivoisin, että siitä saa karsia turhat pois. Esim. ruottin kanavaa en katso oikeasaan koskaan, mutta sitten taas SVT:tä ja mitä lie tulee katsottua lähes joka yö. Lähettävät nimittäin simpsoneita parhaaseen katseluaikaan klo 01. Olikohan kanava tv3. Tämä kertoo ainakin omalta osaltani sen, että minua harmittaa tv-lupa maksu ja olen sitä vastaan. Sitten kun tulee tarve puntaroida maksanko kanavien näkyvyydestä suoraan, se tehdään sitten ja varmasti otankin tietäen, että en välttämättä saa rahoilleni vastinetta. Tai ainakin iloisemmin maksan canaleista liki kolmekymppiä kuussa, koska sieltä todellakin tulee sporttia minun tarpeisiini. Eikä voi väheksyä yhtään discoveryn kanavia, mutta siellä onkin jo hinta kohillaan, kuten mielestäni pitäisi ylelläkin olla. Oliko se 8e kuussa?

Artsi
20.08.2007, 15:36
Oma villi veikkaukseni on, että ylen kanavat eivät mene maksukortille vielä moniin vuosiin (jos koskaan), sillä Suomessa on myyty varmaan miljoona ilman kortinlukijaa olevaa digiboxia ja näistähän tulisi silloin hyödyttömiä. Muutenkin on melko mahdoton ajatus, että tätä yleistä tiedotusvastuuta kantavaa kanavaa jouduttaisiin vetämään markkinavetoisesti.

Metukka
22.08.2007, 21:09
Sattuisko kukaan tietämään sivustoa jossa selitetään englanninkielellä tämä YLE:n ainoana maailmassa käyttämä dynaaminen tekstitystekniikka? Siis nimenomaan teknistä tietoa.

sampio
22.08.2007, 22:12
Oletettavasti yleissivistyksesi täytyy olla aika alhaisella tasolla.
Oletettavasti yleissivistystä voi pitää yllä monilla muillakin tavoilla kuin vain tv-uutisilla.

Itselläni on digiboksi ja -tikku, mutta käyttöä ei ole kummallekaan. Ikävä ei ole kuin satunnaisesti urheilua, koska itsensä voi pitää ajantasalla ilman tv-uutisiakin ja ne muutamat mielenkiintoiset sarjat saa vuokrattua tai ostettua itselleen.

Cosmo
22.08.2007, 22:41
Sattuisko kukaan tietämään sivustoa jossa selitetään englanninkielellä tämä YLE:n ainoana maailmassa käyttämä dynaaminen tekstitystekniikka? Siis nimenomaan teknistä tietoa.

www.etsi.org ja http://webapp.etsi.org/action/OP/OP20021004/en_300743v010201o.pdf Kun olet lukenut, niin voisitko tiivistää sellaiseen parin kappaleen tiivistelmäksi. Oiskos sulla jotain vastavuoroisesti jotain humaania tietoa tuosta dynaamisesta tekstityksestä?

Kyseessähän on siis täysin standardoitu feature, joka toimii 100% digibokseista tällä hetkellä, jos ovat Suomen markkinoille tehty ja ne ovat päivitetty asianmukaisesti / päivityksestä on huolehdittu asianmukaisesti. Aivan käsittämätöntä, että asiasta vielä edes keskustellaan. Jos teksitys ei boksissa toimi, boksi on speksien vastainen.

Jos Suomessa myydään vihreää bensaa, ja joku autonvalmistaja haluaa tulla vehkeinensä markkinoille, ja kysyy suomalaiselta bensakauppiaalta, että minkälälaista bensaa teillä on, ja kauppias vastaa että vihreää, tässä on värikoodi, ja jos autokauppias sitten niillä tiedoilla autoaan vihreällä bensalla toimivaksi, ja joku pässi sen a) ottaa myytäväksi b) ostaa sellaisen, ja huomaa että eihän tämä prkl toimi vihreällä bensalla, niin onko vika bensiinikauppiaan? Joku autovalmistaja ehkä suostuu korjaamaan virheensä, joku on jo saanut rahansa ja toteuttaa sitä jälkimmäistä vaihetta vanhasta englanninkielisestä - ja tällä kertaa kaupallisesta - sanonnasta.

DVB-tekstitys on oikeasti noista digi-tv:n featureista jopa paras: tekstityksen saa pois kokonaan tai kaksikielisessä maassa sinne saa sitten molemmat viralliset kielet tarjolle. Jatkossa ko. ominaisuutta tulee käyttämään myös muut kanavat.

Metukka
22.08.2007, 23:13
www.etsi.org ja http://webapp.etsi.org/action/OP/OP20021004/en_300743v010201o.pdf Kun olet lukenut, niin voisitko tiivistää sellaiseen parin kappaleen tiivistelmäksi. Oiskos sulla jotain vastavuoroisesti jotain humaania tietoa tuosta dynaamisesta tekstityksestä?

Johan oli tekstiä. Ymmärsin siitä yhtä paljon kuin sika joulusta.
Ja en siis ole ostanut digiboxia joka ei osaa Ylen tekstityksiä näyttää. Sellaisten myynnin taitaa kuluttajalakikin kieltää. Pitäisi vaan selittää ulkomaalaiselle henkilölle mistä on kyse ja miten se eroaa kaikkien muiden käyttämästä "kuvaan poltetusta" teksititystekniikasta.

-Mercury-
23.08.2007, 00:20
Ja en siis ole ostanut digiboxia joka ei osaa Ylen tekstityksiä näyttää. Sellaisten myynnin taitaa kuluttajalakikin kieltää. Pitäisi vaan selittää ulkomaalaiselle henkilölle mistä on kyse ja miten se eroaa kaikkien muiden käyttämästä "kuvaan poltetusta" teksititystekniikasta.

Jos vähän oiotaan niin voidaan sanoa että kyse on samanlaisesta jutusta kuin DVD-levyillä, eli teksti tulee omana bittivirtanaan, kuvamuodossa. Soitin/boksi yhdistää ne kuvat oikean aikakoodin avulla videon ja äänen kanssa. Itseasiassa DVB-tekstin saa helposti liitettyä DVD:lle, joten eivät ne todellakaan ole kovin kaukana toisistaan, vaikka tietysti tekninen toteutus on eri.

Toinen vaihtoehto tekstitykseen on txt-tekstitys jota Ylekin käyttää, mutta se on näillä antennikanavilla kaivettava erikseen esiin ts. tekstitv auki ja oikea sivu. Löytyy sivuilta fin: 451-454, swe: 455-458 (FST:llä fin: 779, swe: 780). Siten että järjestys Yle1 (451+455), jne..Yle2, YleTeema, YleExtra.

Ylen satellittikanavilla ne löytyvät valmiiksi sieltä kanavatiedoista joten boksit löytävät ne itsekseen. Ja satelliittibokseja varten ne siellä onkin, kun eivät suurin osa, vanhoista ainakaan, ymmärrä näitä DVB-tekstejä. Tallenteista nämä onkin sitten helppo kaivaa esille ja muutta näihin tuttuihin .sub / .srt muotoihin. Monet tallentavat boksitkin ottavat sen txt-streamin talteen joten ei muutakuin koneelle ja demuxaus ProjectX:llä. Rajoituksena

DVB-teksteihin verrattuna txt-subeissa on pienempi merkkivalikoima, joten joitain erikoismerkkejä ei ole mahdollista näyttää.

Cosmo
23.08.2007, 02:58

Jumalauta, teknistä ja englanniksi. Ei vaan kelpaa.

Ramchester
23.08.2007, 10:36
Sama Topfieldin tallentavan kanssa.

Topfieldissa toimi todellakin tekstitykset. Tosin koko paska levisi viikon käytön jälkeen. Noh, uuden sai tilalle, mutta Tahdon asian viimeinen ja Lostin ensimmäinen osat jäivät sitten katsomatta. Kiitos tällaisen reilun 500 euron paskakikkareen takia.

Nyt sitten arvotaan kuinka kauan tämä toinen Bottomfield toimii...

heavy
23.08.2007, 12:01
...Pitäisi vaan selittää ulkomaalaiselle henkilölle mistä on kyse ja miten se eroaa kaikkien muiden käyttämästä "kuvaan poltetusta" teksititystekniikasta.DVB tekstitystä käytetään Suomen lisäksi ainakin Englannissa ja Tanskassa. Googleta hakusanalla "DVB subtitles" niin löytyy varmaan joku sopiva kuvauskin.

Paitselo
23.08.2007, 15:42
Kiitos tällaisen reilun 500 euron paskakikkareen takia.

Meikäläisen tallentavan kikkareen kello jätättää n. 3 minuuttia viikossa. On se hienoa huomata viidensadan euron laitteessa tällaisia uusia ominaisuuksia viikottain. Tosin laite on muuten muistanut toimia jo monta viikkoa, joten on kai parempi pitää turpansa kiinni ja toivoa parasta jatkossa.

Yläpesä
23.08.2007, 16:26
Meikäläisen tallentavan kikkareen kello jätättää n. 3 minuuttia viikossa.

Ei ehkä pitäisi kysäistä, koska arvaan mitä tulee... Valikosta kellon päivitys tulisi olla tilassa: "automaattinen". Jos se on, kannattaa kokeilla ruksata uudestaan...ja samalla tulisi puhua boksille kauniita asioita.

Metukka
24.08.2007, 10:33
Jos on taulu-tv jossa on digiviritin, mutta ei paikkaa Conax-moduulille (maksukortille), niin miten onnistuu maksullisten kanavien katselu? Onko ainoa vaihtoehto hommata digiboxi jossa on kortinlukija vai onko kenties olemassa ulkoisia Conax-kortinlukijoita jotka saa liitettyä telkkariin?

LaTe_Show
24.08.2007, 10:35
Jos on taulu-tv jossa on digiviritin, mutta ei paikkaa Conax-moduulille (maksukortille), niin miten onnistuu maksullisten kanavien katselu? Onko ainoa vaihtoehto hommata digiboxi jossa on kortinlukija vai onko kenties olemassa ulkoisia Conax-kortinlukijoita jotka saa liitettyä telkkariin?

Tuo ensimmäinen vaihtoehto taitaa olla se ainoa tapa... ja taloudellisestikin ehkä järkevin tapa.

expertti
24.08.2007, 10:35

Osta samantien tallentava boxi, kun varmaan joskus tarvit sellaisen kuitenkin.

Kiinnostaa kovasti, mikä ihmeen tv tuollainen on, jossa on integroitu viritin, muttei CAM paikkaa?

Ramchester
24.08.2007, 11:02
On se hienoa huomata viidensadan euron laitteessa tällaisia uusia ominaisuuksia viikottain.

Tässä ilmeisesti täytyisi tosiaan pahoitella sitä, että olen mennyt kutsumaan näitä uuden teknologian tuomia ominaisuuksia vioiksi, hyi minua.

Muutama kysymys vielä tästä Bottomfieldin TF 5100 PVRc HDMI -boxista.

Saako kanavalistasta poistettua jotenkin ne kanavat, joita ei halua katsella tai jotka eivät näy kuin rahalla? Entä saako kanavien järjestystä jotenkin muutettua? Nopealla etsinnällä en ole löytänyt kuin suosikkien muokkauksen, mutta se nyt on ihan perseestä, koska se ei muuta Guiden kanavia miksikään.

expertti
24.08.2007, 11:12
Tässä ilmeisesti täytyisi tosiaan pahoitella sitä, että olen mennyt kutsumaan näitä uuden teknologian tuomia ominaisuuksia vioiksi, hyi minua.

Saako kanavalistasta poistettua jotenkin ne kanavat, joita ei halua katsella tai jotka eivät näy kuin rahalla? Entä saako kanavien järjestystä jotenkin muutettua? Nopealla etsinnällä en ole löytänyt kuin suosikkien muokkauksen, mutta se nyt on ihan perseestä, koska se ei muuta Guiden kanavia miksikään.

Tuo Cable ready homma on aiheuttanut sen, että poistetut kanavat eivät pysy poissa. Laitevalmistajat ovat joutuneet tekemään softan tuon kaapeliliiton vaatimusten mukaan.

Suosikkilistojen kauttahan nuo sinun hommasi onnistuvat.

Ramchester
24.08.2007, 11:23
Suosikkilistojen kauttahan nuo sinun hommasi onnistuvat.

Paitsi, että Guide näyttää kaikki kanavat eikä pelkästään suosikkilistan kanavia. Vitun kiva katsella Guiden kautta mitä tulee televisosta, kun normaalikanavien ja esim. Canalpluskanavien välissä on 60 kappaletta kanavia, joista ei tule mitään tai ainakaan muuta kuin paskaa...

Väsyneet Kädet
24.08.2007, 11:27
Paitsi, että Guide näyttää kaikki kanavat eikä pelkästään suosikkilistan kanavia. Vitun kiva katsella Guiden kautta mitä tulee televisosta, kun normaalikanavien ja esim. Canalpluskanavien välissä on 60 kappaletta kanavia, joista ei tule mitään tai ainakaan muuta kuin paskaa...
Onpa typerä homma tollanen. ProCasterissa EGP näyttää vain ne kanavat mitä kulloinkin käytössä olevalla listalla on.

expertti
24.08.2007, 11:27

Niinhän se tosiaan tekee, en ole tullut ajatelleeksi vaikka käytän omaani juuri noin. Merkki on toki toinen, mutta toimii samalla tavalla. Entäs jos sä vaihdat epg opastin tyypin sellaiseksi, että se näyttää vain yhtä kanavaa listana, onko siinä välissä silti ne tuhat turhaa kanavaa?

Rodion
24.08.2007, 11:30
Onpa typerä homma tollanen. ProCasterissa EGP näyttää vain ne kanavat mitä kulloinkin käytössä olevalla listalla on.

Samoin näyttää joku Handanin perusboksi, jonka sai aikoinaan ilmaiseksi kun otti Canalplussan.

Ei siis vielä mitään kiirettä hankkia kovalevyllistä surisijaa olkkariin.

Onko kellään muuten arveluja, että milloin saadaan enemmässä määrin HD-kuvaa vastaanottavia kovalevyllisiä bokseja Suomeen? Nyt missaan jo kaksi kanavaa, kun boksi ei ymmärrä HD:ta.

Yläpesä
24.08.2007, 11:42
Toppysta pystyy kyllä poistamaan tuon "Cable Ready" automatiikan, joka tunkee aina uudestaan ja uudestaan poistetut kanavat takaisin. Tähän tarvitaan kuitenkin laitteen ohjelmiston patchaamista. Eli homma onnistuu vain tietokoneella, ja vaikkakin itse prosessi on yksinkertainen, vaatii tietenkin perustiedot eikä onnistu keneltä hyvänsä.
Samalla kannattanee vaihtaa tuon originaali EPG:n tilalle jokin tarjolla olevista ilmaisista monipuolisemmista vaihtoehdoista (PlasmaEPG tai EPGnavigator).

Esim. EPGnavigatorilla ei sivullekirjoittaneella tule noita väliin mahtuvia kanavia, vaan ainoastaan itse hyväksymäni. Liikun niiden välillä juuri EPG:n kautta.

Konsta Kepuli
28.08.2007, 12:04
Nyt on kilpailuvirasto ottanut kantaa Topfieldin hinnoitteluun. Saapa nähdä tuleeko hintoihin "spreadia" jatkossa.

Digiboksien maahantuoja on määrätty lopettamaan kielletty täsmähinnoittelu. Kilpailuviraston mukaan Topfield-digiboksien maahantuoja on ohjannut jälleenmyyjiä laittomasti sponsorirahojen turvin noudattamaan sen suositushintoja.

http://www.taloussanomat.fi/ict-ja-teknologia/2007/08/28/Digiboksien%20maahantuoja%20rikkoi%20lakia/200720833/382?rss=2i

28.08.2007, 12:33

TopSet nimisellä softalla saat editoitua kanavalistoja. Vaatii usb-kaapelin ja windows-koneen. Ensin siirrät kanavat toppysta tietokoneelle jossa sitten editoit listaa jonka jälkeen siirrät muokatun listan takaisin toppyyn. Kanavalistat voi tietenkin tallentaa joka myös kannattaa tehdä varmuudenvuoksi.

expertti
28.08.2007, 13:19
Nyt on kilpailuvirasto ottanut kantaa Topfieldin hinnoitteluun. Saapa nähdä tuleeko hintoihin "spreadia" jatkossa.

http://www.taloussanomat.fi/ict-ja-teknologia/2007/08/28/Digiboksien%20maahantuoja%20rikkoi%20lakia/200720833/382?rss=2i

Jännä juttu, sillä ostin 5100 mallisen boksin hintaan 499 tammikuussa 06 ihan ilmoituksen perusteella.

Jokru
29.08.2007, 12:23
Tottakai Topfieldin hinnat laskee kohta, koska hain eilen sen Topfieldin uusimman (Hdmi-liitantä ja 250g kovalevy) Gigantista hintaa 549€

Jyty
29.08.2007, 19:48
Ketjun otsikkoon viitaten yksi boxi jo löytyy, mutta kakkoskone makuuhuoneen televisioon pitäisi hankkia. Onko hyviä ehdotuksia hyväksi ja suhteellisen edulliseksi kakkoskoneeksi? Kortinlukija siinä pitäisi olla, mutta muuten ei niin paljon varmaan tarvita mitään herkkuja.

Niilo
29.08.2007, 20:55
joskus aiemmin on tullut kirjoitettua ketjuun, mutta kirjoitetaan uudestaan. Eli boxia ei ole vielä tullut hankittua, mutta onhan tässä vielä aikaa

Cougar
30.08.2007, 08:05
Boxi ollut jo vuoden, mutta piti nyt ostaa tuo Humaxin säätö 160 gigan kovolla. Saa nähdä onko hintansa väärti...

Cougar

Ramchester
30.08.2007, 08:52

Olin väärässä. Guide näyttää vain suosikkilistaan valitut kanavat, mutta selatessa kanavien järjestys menee numeroittain eikä siinä järjestyksessä, johon kanavat on laitettu. Noh, tämä riittää minulle.

Nyt vituttaa Bottomfieldin ääretön hitaus. En tiedä mitä se oikein mahtaa tehdä, kun esim. painaa rec-nappulaa Guidesta, niin aikaa menee sekuntikaupalla, ennen kuin se saa pistettyä sen pienen R-merkin siihen ohjelman kohdalle - tana.

Footless
30.08.2007, 09:00
Tottakai Topfieldin hinnat laskee kohta, koska hain eilen sen Topfieldin uusimman (Hdmi-liitantä ja 250g kovalevy) Gigantista hintaa 549€
Heh, itse ostin saman reilu kuukausi sitten samasta paikasta, hintana 599€. Todennäköisestihän niitä saa pian puoli-ilmaiseksi.

Hyvä laite on kyllä ollut, ei suurempia valituksen aiheita. Onhan se välillä vähän hidas, mutta kyllä sen kestää. Tallentaminen on kuitenkin helppoa ja kätevää, ainakin kun muistelee mitä se videoilla joskus oli. Eteenpäin on menty...

Ramchester
30.08.2007, 09:08
Tallentaminen on kuitenkin helppoa ja kätevää, ainakin kun muistelee mitä se videoilla joskus oli. Eteenpäin on menty...

Juu, jos vertaa videoihin. Mutta jos vertaa esim. vuoden 2005 Medionin 160 Gigan kovalevyllä varustettuun malliin, niin kehitys on kulkenut taakse päin monessa asiassa. Ainoa parempi puoli tässä Bottomissa on se, että Ylen tekstitykset toimii.

expertti
30.08.2007, 09:14
Juu, jos vertaa videoihin. Mutta jos vertaa esim. vuoden 2005 Medionin 160 Gigan kovalevyllä varustettuun malliin, niin kehitys on kulkenut taakse päin monessa asiassa. Ainoa parempi puoli tässä Bottomissa on se, että Ylen tekstitykset toimii.

Noissakin näköjään yksilöllisiä eroja, sillä mullakin oli toi Medioni ja ihan kuvanlaadussa RGB:llä oli valtava ero näihin uusiin malleihin. Ainakin isolla telkkarilla huomaa selvästi. Itse pidän tosiaa tuota Humax 9200 mallia topparia kätevämpänä. Molemmat siis löytyy.

Humax on valmiimpi ja helpompi valtaosalle väestöstä, Topparista saa Tapeilla ihan hyvän pelin.

PeteX
30.08.2007, 09:20
En omista enkä hanki, vielä. Kaapelitaloudessa asuvana odotan sekä tekniikan kehittymistä että hintojen laskua. Myös kokemukset muiden hankinnoista kiinnostavat, joten no hätä. Eiköhän suurimmalla osalla nyt hätiköiden hankituista boxeista saa heittää vesilintua helmikuun loppuun mennessä. Tekniikka kehittyy jokatapauksessa varmasti puolen vuoden aikana tällä suht uudella alueella.

30.08.2007, 09:31
En omista enkä hanki, vielä. Kaapelitaloudessa asuvana odotan sekä tekniikan kehittymistä että hintojen laskua. Myös kokemukset muiden hankinnoista kiinnostavat, joten no hätä. Eiköhän suurimmalla osalla nyt hätiköiden hankituista boxeista saa heittää vesilintua helmikuun loppuun mennessä. Tekniikka kehittyy jokatapauksessa varmasti puolen vuoden aikana tällä suht uudella alueella.

Jos odottaa tekniikan kehitystä niin ei tule ikinä ostettua. Esim, HDTV koputtelee jo ovia, tai itse asiassa 1.9 alkaen Welho tarjoaa kolme HD-kanavaa. Voipi olla että puolenvuoden päästä alkaa jo saada tallentavia HD-boxeja mutta hinnat ovat varmasti edelleen aika hirvittäviä.
Mutta ymmärrän pointtisi ja varmasti teet (ehkä) ihan fiksusti jos odotat. Mutta jo maksulliset kanavat kiinnostaa ei kannata odottaa. Itseäni kiinnostaa Discoveryn dokkarit joten boxi on ollut jo viisi vuotta

Leon
30.08.2007, 10:10
Jos odottaa tekniikan kehitystä niin ei tule ikinä ostettua.
Näinhän se kulutuselektroniikan kohdalla yleensä on. Mutta jos nyt on mahdollisuus odottaa, mielestäni se myös kannattaa. Tällä hetkellä on nimittäin tv- ja digiboksikaupassa aivan täysin myyjän markkinat, kun mattimyöhäiset parveilevat mustissapörsseissä ja giganteissa. Kyllä se siitä syksyn mittaan laantuu.

PeteX
30.08.2007, 10:27
Jos odottaa tekniikan kehitystä niin ei tule ikinä ostettua. Esim, HDTV koputtelee jo ovia, tai itse asiassa 1.9 alkaen Welho tarjoaa kolme HD-kanavaa. Voipi olla että puolenvuoden päästä alkaa jo saada tallentavia HD-boxeja mutta hinnat ovat varmasti edelleen aika hirvittäviä.
Mutta ymmärrän pointtisi ja varmasti teet (ehkä) ihan fiksusti jos odotat. Mutta jo maksulliset kanavat kiinnostaa ei kannata odottaa. Itseäni kiinnostaa Discoveryn dokkarit joten boxi on ollut jo viisi vuotta

Pakkohan se on ostaa helmikuun loppuun mennessä. En tiedä mikä meikäläisellä mättää, mutta sama oli aikoinaan kännyköiden tullessa kunnolla markkinoille. Silloinkin kyttäsin ja kyttäsin mitä markkinoilla tapahtuu eikä se ollut/ole rahasta kiinni.
Olen kyllä katsellut kesällä sukumme mökillä mm. Jimin mielenkiintoisia sotadokkareita. Kanavilta löytyy paljon mielenkiintoisia ohjelmia ja aikanaan tulen hankkimaan ainakin äänittävän korttipaikalla varustetun boxin. Toisaalta päivän tunnit eivät varsinkaan talvella tunnun muutenkaan riittävän. Duunit lisääntyvät radikaalisti ja kausikorttilaisena lätkämatsit vievät suuren osan vapaa-ajasta. Viikonloppuöisin tulee sitten ehkä katseltua enemmän töllöä.

Ootellaan ja katellaan.

stigers
30.08.2007, 17:51
En omista vielä, joten katselu loppuu huomenna.

En kiirehdi ostamisessa, kun ei ole tullut töllöäkään avattua toukokuun jälkeen kuin kolme kertaa.
Itse olen huomannut, että netissä surffailulla saa ajan kulumaan nopeasti eikä tule edes mietittyä kaiken maailmaan Salattua elämiä, Kauniita ja rohkeita ja näitä suoraan sanottuna ällöttäviä tosi-tv höpötyksiä kuin tämä vasta alkanut Isoveli.

Lisäksi säästyy rahaa, kun ei tarvitse maksaa älytöntä tv-lupaa...

Jyty
30.08.2007, 18:08
Mutta jos nyt on mahdollisuus odottaa, mielestäni se myös kannattaa. Tällä hetkellä on nimittäin tv- ja digiboksikaupassa aivan täysin myyjän markkinat, kun mattimyöhäiset parveilevat mustissapörsseissä ja giganteissa. Kyllä se siitä syksyn mittaan laantuu.
Sen verran sanoisin, että kaapelitalouksien ei vielä tarvitse ostaa boxia, joten niitä mattimyöhäisiä tulee uusi rypäs katukuvaan alkuvuodesta. Yksi hyvä vaihtoehto monelle on varmasti tuo jouluaika, ja lahja koko perheelle. Tosin hinta on sitten jouluhinta, eikä tammialeen hinta.
En omista vielä, joten katselu loppuu huomenna.

Lisäksi säästyy rahaa, kun ei tarvitse maksaa älytöntä tv-lupaa...
Muista sitten peruuttaa tv-lupa. Sen jälkeen tulee tasaisen tappavasti tarkastaja käymään, mutta heillehän ei tarvitse ovea avata. Ja vaikka avaisikin, niin sisälle ei tarvitse päästää.

Yläpesä
31.08.2007, 08:38
sama oli aikoinaan kännyköiden tullessa kunnolla markkinoille. Silloinkin kyttäsin ja kyttäsin mitä markkinoilla tapahtuu eikä se ollut/ole rahasta kiinni.

Ihan totta. Ei kannata vielä hankkia kännykkääkään sillä hinnat tulee jatkuvasti alaspäin ja tekniikka kehittyy. Kyllä nyt harmittaisi jos olisi tullut ostaneeksi jonkin Nokian leipälapion 90-luvulla, kun samalla hinnalla saisi musiikkipuhelimen. Ja parin vuoden päästä jo telkkaripuhelimen. Sitä odotellessa pitää jatkaa kirjeiden lähettelemistä.

PeteX
31.08.2007, 08:49
Ihan totta. Ei kannata vielä hankkia kännykkääkään sillä hinnat tulee jatkuvasti alaspäin ja tekniikka kehittyy. Kyllä nyt harmittaisi jos olisi tullut ostaneeksi jonkin Nokian leipälapion 90-luvulla, kun samalla hinnalla saisi musiikkipuhelimen. Ja parin vuoden päästä jo telkkaripuhelimen. Sitä odotellessa pitää jatkaa kirjeiden lähettelemistä.

Yep. Nääs sähkötys toimii ja faxit laulaa. Noin yleisesti voi silti sanoa, että suurimmat urpot ostavat heti kaikki uusimmat laitteet ja kuukauden päästä itkevät, kun ei niillä mitään enää tee. Nämä kaikki tietysti joko isin luottokortilla tai kulutusluotolla, jota ei pystytä maksamaan sitten takaisin. Näitä laskuja muut veronmaksajat joutuvat osaltaan maksamaan mm. pankkien luottotappioiden kautta, jotka vaikuttavat ns. normaalien kuluttajien kustannuksiin. Uusavuton pullamössösukupolvi tulee vielä tälle maalle kalliiksi.

Kieli pitkänä Giganttiin, laiva on saapunut!

Ramchester
31.08.2007, 09:11
Yep. Nääs sähkötys toimii ja faxit laulaa. Noin yleisesti voi silti sanoa, että suurimmat urpot ostavat heti kaikki uusimmat laitteet ja kuukauden päästä itkevät, kun ei niillä mitään enää tee.

Luettelo yksikin tuote, joka on muuttunut kuukauden tai edes vuoden aikana käyttökelvotomaksi teknisen kehityksen takia. Se että laitteisiin tulee uusia ominaisuuksia, ei tee vanhoista laitteista käyttökelvottomia.

Pula-ajan Tretjak
31.08.2007, 09:17
Luettelo yksikin tuote, joka on muuttunut kuukauden tai edes vuoden aikana käyttökelvotomaksi teknisen kehityksen takia. Se että laitteisiin tulee uusia ominaisuuksia, ei tee vanhoista laitteista käyttökelvottomia.

Mistä tuleekin mieleen, että toinen digiboksini taitaa olla kohta kolmisen vuotta vanha ja sen valmistus lopetettiin liki 2 vuotta sitten. Halpa kuin helvetti ja toimii kuin junan vessa. Päivityksiä ei ole tullut herran aikoihin ja on tietyiltä toiminnoiltaan parempi kuin hiukan uudempi topfieldin 5100. Ensimmäinen boksini on siis Finlux cdtv-410.

Kehitys ei ole ajanut digiboksien ohi eikä ole pelkoa, että ne ihan heti lakkaa toimimasta. Ainoa "pelko" (oikeasti toive) on, että tekniikka kehittyisi edelleen, jolloin olisi tilaa enemmille kanaville (norjalaiset lähti tähän suoriltaan) ja pitäisi vaihtaa boksit. Rahaa se vain on.

Konsta Kepuli
01.09.2007, 04:00
Jaahans.

Kello on neljä ja nyt loppui heinäkengiltä ja turvenuijilta telkkarin katselu.

Tai siis saahan sitä telkkaria katsella. Ei tosin näy kuin oma hörökorvainen pää hämäränä heijastuksena.

tutzba
01.09.2007, 08:39
Eilen tuli sitten vihdostaviimein hankittua aivan tavallinen digiboksi. Hyvinhän ne kanavat näkyvät, Voice jäi vaan jotenkin pois. Ei muuta kuin seuraamaan BB:tä!

Germanicus
01.09.2007, 08:51
Digiaikaan siirtyminen pakotti minut katselemaan uutta antennia mökille. En kuitenkaan viitsisi hommata sellaista isoa tsebaa sinne katolle, joten ajattelin tuollaista.

Digiality DA-5000 aktiiviantenni (ulko)

Taajuusalue: VHF 47 - 230 ja UHF 470 - 870 MHz. Soveltuu analoogisille VHF ja UHF Digi-TV lähetyksille. Vahvistus 20 dB ± 3 dB.

Tietääkö teistä kukaan, miten tuollainen snadi antenni soveltuu metsän keskelle. Mökimme on siis Sysmässä ja siinä ympärillä on korkeita kuusia. Help me!!!

tutzba
01.09.2007, 09:00
Digiaikaan siirtyminen pakotti minut katselemaan uutta antennia mökille. En kuitenkaan viitsisi hommata sellaista isoa tsebaa sinne katolle, joten ajattelin tuollaista.

Tietysti voisit ostaa sisäantennin ja koittaa sillä. Hyvä puoli niissä on se, että ovat halpoja mutta tarvitsevat kyllä aika voimakkaan signaalin (läheltä). Itselläni on sellainen käytössä ja jokainen kanava näkyy aivan tarkasti. Ei mitään pitkällisiä asetteluja edes vaatinut antenni, näkyy ihan joka kohdassa huonetta.

Sitä taas en tiedä, näkyisikö sellainen mökillä jos se on pahasti katvealueella.

Jyty
01.09.2007, 09:12
Tietääkö teistä kukaan, miten tuollainen snadi antenni soveltuu metsän keskelle. Mökimme on siis Sysmässä ja siinä ympärillä on korkeita kuusia. Help me!!!
tutzba tuossa jo ehtikin edelle, joten tyydyn vain toteamaan lähes samaa asiaa.

Jos mökki on korpikuusenkannon alla, niin antenniin kannattaa panostaa huomattavasti enemmän, kuin mitä tämä helppo sisäantenni antaa signaalia. Jollet puita voi kaataa, niin aika korkean pylvään päähän se kannatta sijoittaa. Yksi hyvä vinkki voisi olla myös se, että otat jonkun ammattilaisen mukaan sinne, ja mittaatte vähän missä kohtaa signaali on paras, koska niissä on yllättäviäkin eroja jo pienellä matkalla.

Orman Mollis
01.09.2007, 10:04
Jaahans.

Tai siis saahan sitä telkkaria katsella. Ei tosin näy kuin oma hörökorvainen pää hämäränä heijastuksena.

Eipä loppunut, kaikki kanavat näkyvät ilman boxia helmikuuhun asti, joten ei tarvitse omia hörökorvia tuijotella!! Eurosportin ja urheilukanavan näkyminen oli positiivinen yllätys, SubTv:n tiesin vielä näkyvän..

Joten jos sitä odottelisi ainakin joulun tienoille ennenkuin kävisi tikkasboxin hakemassa, tai kunhan alkaa tulla kunnon tarjouksia!! Aikamoinen ryysis oli ainakin eilen Gigantissa ja muissa elektroniikkaliikkeissä, kun ohi kävelin, onneksi ei tarvitse itse lähteä sotimaan sinne boxin perässä..

Artsi
01.09.2007, 10:58
Yep. Nääs sähkötys toimii ja faxit laulaa. Noin yleisesti voi silti sanoa, että suurimmat urpot ostavat heti kaikki uusimmat laitteet ja kuukauden päästä itkevät, kun ei niillä mitään enää tee. Nämä kaikki tietysti joko isin luottokortilla tai kulutusluotolla, jota ei pystytä maksamaan sitten takaisin. Näitä laskuja muut veronmaksajat joutuvat osaltaan maksamaan mm. pankkien luottotappioiden kautta, jotka vaikuttavat ns. normaalien kuluttajien kustannuksiin. Uusavuton pullamössösukupolvi tulee vielä tälle maalle kalliiksi.

Kieli pitkänä Giganttiin, laiva on saapunut!

Lienen noita suurimpia urpoja, koska hankin ensimmäisen digiboxini hetimmiten, kun digilähetykset alkoivat. Tosin en tehnyt sitä isin luottokortilla, enkä kulutusluotolla. Laskujakaan ei ole veronmaksajat jutuneet maksamaan (muut kuin minä) ja kaikista tärkeimpänä seikkana voin kertoa, että hankintaa en ole itkenyt kertaakaan.

Boxi maksoi silloin nelisen vuotta sitten 170 euroa ja toimii moitteettomasti edelleen, joskin nykyisin makkarin telkkarissa. Boxin ainoa "vika" on se, että siinä ei ole korttipaikkaa. Samaan aikaan kun täällä itketään hienojen "tpfieldien" ongelmista, niin minun boxini pelaa ja voi hyvin.

Tämän neljän vuoden aikana olen saanut nauttia erittäin hyvästä kuvan laadusta ja rutkasti lisääntyneestä ohjelmatarjonnasta. Itse asiassa ihmettelen niitä ihmisiä, jotka eivät ole jo aikoja sitten hankkineet boxia antennitalouteen.

Artsi
01.09.2007, 11:06

Taajuusalue: VHF 47 - 230 ja UHF 470 - 870 MHz. Soveltuu analoogisille VHF ja UHF Digi-TV lähetyksille. Vahvistus 20 dB ± 3 dB.

Sopiiko kysyä, miksi pitää uusi antenni hankkia mökille? Itselläni on 20 vuotta vanha omakotitalo, jossa on alkuperäinen antenni. Nyt digiboxin kanssa kuvan laatu on loistava, vaikka ennen oli välillä säistä riippuvia ongelmia. Sitten hankin makuuhuoneeseen (jossa ei ole antennipistettä) halvan sisäantennin Verkkokauppa.com:sta ja sielläkin TV toimii mainiosti, joskin joitain kavavia ei näy.

Carlos
01.09.2007, 14:13
Osaako joku kertoa miksi tavis-digiboxin käyttäjällä kaapeliverkossa näkyy tänään MTV3-kanavapaketti ilmaiseksi, ja kymmenkunta muutakin ei-ilmaista kanavaa? Onko kyseessä joku yhden päivän tutustumismahdollisuus tms?

roottori
01.09.2007, 14:36
Osaako joku kertoa miksi tavis-digiboxin käyttäjällä kaapeliverkossa näkyy tänään MTV3-kanavapaketti ilmaiseksi, ja kymmenkunta muutakin ei-ilmaista kanavaa? Onko kyseessä joku yhden päivän tutustumismahdollisuus tms?Ainakin Welhon verkossa suurin osa maksullisista kanavista on katsottavissa ilmaiseksi 1-16.9. Kanavalista löytyy täältä. (http://www.welho.fi/?l=1&f=1093) Eli tutustumiskampanjasta on kyse.

Museoesine
01.09.2007, 16:48
Sopiiko kysyä, miksi pitää uusi antenni hankkia mökille?Kaikki antennit eivät toimi yhtä hyvin. Vanhempieni talo on yli 20 vuotta vanha ja antennilla ikää on lähes saman verran. Analogisesti kanavat näkyivät jotenkin, mutta boksi ei löytänyt minkäänlaista signaalia. Lähin täytelähetin on alle 10 kilometrin päässä eikä suuria maastoesteitä pitäisi olla.

MS
01.09.2007, 21:05

Hyvin näkyvät kaapelissa kanavat ilman digiboksia. YLE FSTS uutena kanava. Poissa ovat ainoastaan TV5, DW, Euronews ja Urheilukanava.

Anselm Raato
01.09.2007, 23:41
Löytyy kyllä. Perus hiilipisi korttipaikalla, mutta ilman korttia ainakin toistiseksi....

HangoverFairy
01.09.2007, 23:59
Digiboxi löytyy. Alkoi vaan telkkari pitämään lopunajan ääniä. Tarvii huomenna ottaa kuori auki ja puhaltaa paineilmalla isommat pölyt pois. Jollei auta niin olkoon sitte ilmakiväärin maalitauluna. No on ainakin digiboxi.....kortinlukijalla...
Tervetuloa vaan herra teeveelupatarkastaja.

tutzba
03.09.2007, 17:02
Äsken kävin asentamassa (se oli ainakin tarkoitukseni) digiboksia kerrostaloon. Alhaalla oli lappu, jossa luki että kanavat on asennettava manuaalisesti ja sitten oli vielä jotakin jänniä lukemia. Tunnin räpläsin boksia mutta se ei antanut minun tehdä manuaalisesti mitään. Kyseessä on Topfieldin loota. Nyt mietityttää että mistä johtuu, etten saanut aikaan mitään muuta kuin vitutuksen.

Antennijohto oli parhaat päivänsä nähnyt. Sitä kun kääntelin aina välillä seinästä tai boksista, muuttui tv:n ruudussa olleet lukemat (siinä oli siis kaksi palkkia, toinen näytti lukemia väliltä 7-32%, toinen pitäytyi nollassa). Olisiko tästä syyksi?

Kyseessä on siis antenniverkkoinen kerrostalo. Kerrostalossa ei ole mitään superboksia joka säätää kaikki lähetykset digitaalisiksi, eikä muutakaan hässäkkää. Selviäisikö ongelma ostamalla uuden antennijohdon? Voiko se siis johtua siitä, vai voiko ongelma piillä jossakin ihan muussa?

JypFabu
03.09.2007, 18:11
Äsken kävin asentamassa (se oli ainakin tarkoitukseni) digiboksia kerrostaloon. Alhaalla oli lappu, jossa luki että kanavat on asennettava manuaalisesti ja sitten oli vielä jotakin jänniä lukemia. Tunnin räpläsin boksia mutta se ei antanut minun tehdä manuaalisesti mitään. Kyseessä on Topfieldin loota. Nyt mietityttää että mistä johtuu, etten saanut aikaan mitään muuta kuin vitutuksen.

Antennijohto oli parhaat päivänsä nähnyt. Sitä kun kääntelin aina välillä seinästä tai boksista, muuttui tv:n ruudussa olleet lukemat (siinä oli siis kaksi palkkia, toinen näytti lukemia väliltä 7-32%, toinen pitäytyi nollassa). Olisiko tästä syyksi?

Kyseessä on siis antenniverkkoinen kerrostalo. Kerrostalossa ei ole mitään superboksia joka säätää kaikki lähetykset digitaalisiksi, eikä muutakaan hässäkkää. Selviäisikö ongelma ostamalla uuden antennijohdon? Voiko se siis johtua siitä, vai voiko ongelma piillä jossakin ihan muussa?

Vaihda nyt ensiksi ainakin se antennipiuha! Useasti on näitä asennellessa tökännyt singnaalinsaanti tuohon, vasta sen jälkeen kannattaa ruveta antenniremontteja pohtiin.

expertti
03.09.2007, 18:22

Tuo lappu on luultavasti analogiajan peruja. Silloin pystyi noi kanavat säätämään manuaalisesti kaikissa koneissa.

Jos se nyt kuitenkin on digiajan lappu, niin Topparissa on hakuvaihtoehtoina, ainakin kaapeli mallissa, pikahaku/automaattihaku/manuaalihaku.
Joissain paikoissa toimii pikahaku paremmin kuin automaatti. Ja sittenhän siinä on tuo manuaalinen...

Jokru
03.09.2007, 19:19
Nyt kun tuon Topfieldin omistan niin parantuukos se kuva Hdmi piuhalla vrt. Scart?
Että kannattaako lähteä hakemaan sitä parinkympin piuhaa?

stairox
03.09.2007, 19:34
Nyt kun tuon Topfieldin omistan niin parantuukos se kuva Hdmi piuhalla vrt. Scart?
Että kannattaako lähteä hakemaan sitä parinkympin piuhaa?Omasta mielestä kuva heikkeni, siirryin takaisin scarttiin. Tämän hetken digilähetysten huono bittivirta korostui liian paljon HDMI-kaapelilla. Kuvaan tuli entistäkin enemmän palikoitumista nopeissa liikkeissä. Kun itse katson pääasiassa urheilua niin en pystynyt sietämään sitä. HDMI-signaali ei valitettavasti anna anteeksi alkuperäisen lähteen heikkouksia.

04.09.2007, 09:36
Omasta mielestä kuva heikkeni, siirryin takaisin scarttiin. Tämän hetken digilähetysten huono bittivirta korostui liian paljon HDMI-kaapelilla. Kuvaan tuli entistäkin enemmän palikoitumista nopeissa liikkeissä. Kun itse katson pääasiassa urheilua niin en pystynyt sietämään sitä. HDMI-signaali ei valitettavasti anna anteeksi alkuperäisen lähteen heikkouksia.

Osaaako tuo HDMI-toppy skaalata kuvaa 1366*768 resolle jolloin kuva olis teoriassa ehkä kenties parempi?

fiftyeight
04.09.2007, 10:02
- - -
Selviäisikö ongelma ostamalla uuden antennijohdon? Voiko se siis johtua siitä, vai voiko ongelma piillä jossakin ihan muussa?

Antennijohto kannattaa vaihtaa joka tapauksessa ja hanki juuri sen mittainen kun tarvitset, turhan pitkä vaimentaa suotta.

Toiseen ongelmaan olen silloin tällöin törmännyt, eli scart-johtoon. Juuri eilen illalla kaveri pyysi apuun kun Handan ei skulannut kunnolla vaan kuva väpätti ruudulla ihan simona, eikä auttanut kirosanat eikä rämplääminen.

Scart-johto käännettiin toisinpäin ja kaikki alkoi toimia.

Näissä laitteiden mukana tulevissa scart-johdoissa ei välttämättä ole kaikki pinnit kytketty ja siksi sitä kääntämistä kannattaa kokeilla jos on häikkää. Eikä muuten ollut eka kerta kun tuo auttoi.

Berrie
04.09.2007, 10:55
Että kannattaako lähteä hakemaan sitä parinkympin piuhaa?
Olen päinvastaista mieltä kuin fshark eli itselläni ainakin kuva parani. Tosin scart-kaapelini tasosta en osaa sanoa mitään, mutta kyllä mielestäni kuva on varsin kelvollinen tv-kuvaksi.

Rodion
04.09.2007, 10:58
Eilen Rooman uudet jaksoit alkoivat ja ennen ohjelman alkua tuli ilmoitus:

"Tämä sama jakso on nähtävillä nyt samanaikaisesti HD-kuvalla toisella kanavalla"

Eli eipä siinä niin pitkään mennyt, kun HD-kuvaa tulee kotiin asti kaapelia pitkin. Mutta missä viipyvät HD-digiboksit? Nyt ei todellakaan ole kiinnostusta hommata tavallista tallentavaa boksia, vaikka nykyinen halpisboksi alkaa jo hieman kiukuttaa.

Berrie
04.09.2007, 11:01
Osaaako tuo HDMI-toppy skaalata kuvaa 1366*768 resolle jolloin kuva olis teoriassa ehkä kenties parempi?
Taitaa olla normaalit 576p, 720p ja 1080i, joten töllösi joutuu myös skaalaamaan. Itse en juurikaan huomannut noissa eri tiloissa eroja.

Johannes
04.09.2007, 11:03
Mutta missä viipyvät HD-digiboksit? Nyt ei todellakaan ole kiinnostusta hommata tavallista tallentavaa boksia, vaikka nykyinen halpisboksi alkaa jo hieman kiukuttaa.

Welholta saa vuokrattua HD-boksin (Handan). Kuukausivuokra on 19€/kk. Jotkut tietokoneliikkeet ym. kaupat myyvät yhtä Handanin HD-mallia n. 300 eurolla. Itse olen jäänyt odottelemaan Canalin Sport HD-kanavan näkymistä kaapelissa ennen HD-boksin hankintaa, joten odottelen vieläkin. Helsingin kaapelissa HD-lähetykset ovat 1080i-muodossa, eivät siis ihan Full HD.

Rodion
04.09.2007, 11:11
Welholta saa vuokrattua HD-boksin (Handan). Kuukausivuokra on 19€/kk. Jotkut tietokoneliikkeet ym. kaupat myyvät yhtä Handanin HD-mallia n. 300 eurolla. Itse olen jäänyt odottelemaan Canalin Sport HD-kanavan näkymistä kaapelissa ennen HD-boksin hankintaa, joten odottelen vieläkin. Helsingin kaapelissa HD-lähetykset ovat 1080i-muodossa, eivät siis ihan Full HD.

Ovatkohan nämä ensimmäiset HD-boksit yhtä susia kuin ensimmäiset digiboksit? Toivottavasti ei.

Onko mitään tietoa koska tuo Canal Sport HD alkaa näkyä Welholla? Ja jos kerran lähetykset tulevat muodossa 1080i, niin televisio pitää päivittää samalla. Ja aivan turha ostaa mitään "HD-ready"-välimallia 13xx*7xx resolla.

Siinähän olisi hyvä joululahja itelle: FullHD-telkkari ja HD-digiboksi.

Jyty
04.09.2007, 11:15
Helsingin kaapelissa HD-lähetykset ovat 1080i-muodossa, eivät siis ihan Full HD.
Taitaa olla niin, että nämä Full HD-lähetykset antavat vielä odottaa jonkin aikaa, ennenkuin saapuvat käyttöön. Taajuuksien vapautuminen digiajassa antaa mahdollisuudet siihen, mutta kustannuksia tulee myös reilusti.

Esimerkiksi YLE omistaa tällä hetkellä niin vanhaa tekniikkaa, että joutuu rakentamaan lähes kaikki uudestaan saadakseen kunnon HD kuvaa eetteriin.

-Mercury-
04.09.2007, 11:17
Ja jos kerran lähetykset tulevat muodossa 1080i, niin televisio pitää päivittää samalla. Ja aivan turha ostaa mitään "HD-ready"-välimallia 13xx*7xx resolla.

Siinähän olisi hyvä joululahja itelle: FullHD-telkkari ja HD-digiboksi.

Kyllä se HDready osaa skaalata sen vähän pienemmäksi joten kuvan näkymättömyydestä ei ole pelkoa. Kuvahifistit toki huomaavat eron, tavan pulliainen ei.

-Mercury-
04.09.2007, 11:20
Taitaa olla niin, että nämä Full HD-lähetykset antavat vielä odottaa jonkin aikaa, ennenkuin saapuvat käyttöön. Taajuuksien vapautuminen digiajassa antaa mahdollisuudet siihen, mutta kustannuksia tulee myös reilusti.

Esimerkiksi YLE omistaa tällä hetkellä niin vanhaa tekniikkaa, että joutuu rakentamaan lähes kaikki uudestaan saadakseen kunnon HD kuvaa eetteriin.
Kyllä kaikki uusi tuotanto (elokuvat, sarjat) tehdään jo niin että niistä saadaan helposti se HD irti. Tuskin uutisia ja lottoarvontaa tullaan koskaan näkemäänkään teräväpiirtona.

Yle odottaa DVB-T2:sta ja sen tuomaa lisäkapasiteettia.

Rodion
04.09.2007, 11:22
Kyllä se HDready osaa skaalata sen vähän pienemmäksi joten kuvan näkymättömyydestä ei ole pelkoa. Kuvahifistit toki huomaavat eron, tavan pulliainen ei.

Näkyi eroa tai ei, mutta tietoisuus siitä ettei hyödynnä tulevaa signaalia täysimittaisesti aiheuttaa harmaita hiuksia.

Sama kuin tietoisesti kuuntelisi musiikkia CD:ltä siten, että laskisi näytteenottotaajuuden johonkin 8 kiloon.

Jyty
04.09.2007, 11:31
Kyllä kaikki uusi tuotanto (elokuvat, sarjat) tehdään jo niin että niistä saadaan helposti se HD irti.
Kyllähän tähän pyritään tekovaiheessa, mutta kun esim. YLE lähettää elokuvan katsojille, niin sinne jäi HD odottamaan aikoja parempia.
Tuskin uutisia ja lottoarvontaa tullaan koskaan näkemäänkään teräväpiirtona.
No perkele, eletään vuotta 2007, ja eurooppa siirtyy digiaikaan. Kaikkien ohjelmien pitäisi olla laadukkaasti tehtyjä. Ei uutiset esimerkkinä mikään sellainen ohjelma ole, joka joutaa taka-alalle HD-asioissa.
Yle odottaa DVB-T2:sta ja sen tuomaa lisäkapasiteettia.
Selitys se on tämäkin, kun ei haluta panostaa uusiin laitteisiin. TV-lupamaksua kyllä muistetaan kerätä. Ja jos oikein odottamaan alkaa, niin ei tarvitse ikinä mitään kehittää, koska jotain uutta aina tulee alalle.

Haukka68
04.09.2007, 12:02
Neuvokaapa digioottia, onnistuuko seuraavanlainen viritys?
Eli tällä hetkellä ykköstelkkarissa on kiinni canal digitalin combo boxi ja siinä kiinni canalin lautanen. Kakkostelkkarista ei näy mitään kun siinä ei ole boksia.
Ajatukseni oli että ostaisin uuden ykköstelkkarin kortinlukijalla jolloin en tarvitse siihen erillistä boksia (enhän), samalla siirtäisin combo boksin nykyisen telkkarin mukana kakksospaikalle, toki ilman korttia kun se jää ykköseen. Eli toimiiko tuo combo boksi ilman korttia perusdigiboksina tavallisen antennin kautta vai pitääkö se olla kiinni tuossa lautaspiuhassa? Ja toimiiko uusi ykköstelkkarissa olva canalin kortti ja voinko laittaa tuon lautaspiuhan kiinni suoraan uuteen telkkariin ja katsoa canalin kanavat näin.

Voi viddu kun selkeä kysmys, mutta jos joku ymmärsi olisin vastauksista kiitollinen.

LaTe_Show
04.09.2007, 12:11
Hieman oli sekava selitys, mutta näin MuTu:na pari kommenttia

N Eli toimiiko tuo combo boksi ilman korttia perusdigiboksina tavallisen antennin kautta vai pitääkö se olla kiinni tuossa lautaspiuhassa?

Tuo combo-boksi toimii (tietääkseni) ihan perusdigiboksina ilman että se on lautaspiuhassa - mutta tämänhän pitää olla luonnollisesti siinä harava-antenissa kiinni. Eli tätä kautta näet Canalin "ilmoja pitkin" etkä sateliitin kautta.

Ja toimiiko uusi ykköstelkkarissa olva canalin kortti ja voinko laittaa tuon lautaspiuhan kiinni suoraan uuteen telkkariin ja katsoa canalin kanavat näin.

Minun mielestäni tuo kortti on sidottu siihen boksiin - ainakin suurimmassa osassa tapauksissa. Kaapelikortti taasen on eri asia. Sitäpaitsi miten ajattelit laittaa sen "lautaspiuhan" kiinni TVhen? Vai onko siinä mukana sateliittiviritin?

-Mercury-
04.09.2007, 12:16
Selitys se on tämäkin, kun ei haluta panostaa uusiin laitteisiin. TV-lupamaksua kyllä muistetaan kerätä. Ja jos oikein odottamaan alkaa, niin ei tarvitse ikinä mitään kehittää, koska jotain uutta aina tulee alalle.

Kyllähän sitä toivoisi kaikenlaista nyt ja heti. Yle on pyörinyt tähän asti tappiolla ja toiveita voitolliseksi pääsemisestä on ehkä joskus lähiaikoina. Rahastahan tämä on usein kiinni ja valinnoista mihin sitä käytetään.

DVB-T2 on kuitenkin sellainen jota kannattaa odottaa, sitä ennen toki voisivat harjoitella vaikka kaapelissa + satelliitissa sen HD-kanavansa kanssa.

No perkele, eletään vuotta 2007, ja eurooppa siirtyy digiaikaan. Kaikkien ohjelmien pitäisi olla laadukkaasti tehtyjä. Ei uutiset esimerkkinä mikään sellainen ohjelma ole, joka joutaa taka-alalle HD-asioissa.
Urheilu-elokuvat-sarjat-dokumentit, mihin muuhun muka tarvitsee isompaa resoluutiota? Maailmalta saapuva uutiskuvakin on niin laadukasta niin laadukasta. Ei jouda taka-alalle, mutta realismi on ihan hyvä säilyttää tässäkin.

mission16W
04.09.2007, 12:48

Lisäksi ero 1080i:n ja 1080p:n välillä on TV-käytössä sangen olematon. Kuva näyttää perkeleen hyvältä joka tapauksessa. Jos näyttöä lähtee käyttämään esimerkiksi monitorina, silloin interlacen ja progressiivisen kuvan eron kyllä huomaa sokeakin.

Onko mitään tietoa koska tuo Canal Sport HD alkaa näkyä Welholla? Ja jos kerran lähetykset tulevat muodossa 1080i, niin televisio pitää päivittää samalla. Ja aivan turha ostaa mitään "HD-ready"-välimallia 13xx*7xx resolla.

Riippuu TV:n koosta. FullHD:sta saa täyden ilon irti kun näytön koko ylittää noin 60 tuumaa, siihen saakka ero on enemmänkin uskottelua. Hyvälaatuinen (ja huom, nyt puhutaan jostain BluRay-levyistä yms aidosta HD-matskusta) 720p näyttää normaaleissa kotikoon HD-telkuissa ihan tautisen hyvältä.

Rodion
04.09.2007, 13:02
Riippuu TV:n koosta. FullHD:sta saa täyden ilon irti kun näytön koko ylittää noin 60 tuumaa, siihen saakka ero on enemmänkin uskottelua. Hyvälaatuinen (ja huom, nyt puhutaan jostain BluRay-levyistä yms aidosta HD-matskusta) 720p näyttää normaaleissa kotikoon HD-telkuissa ihan tautisen hyvältä.

Tästä oli muistaakseni jossain hieno kaavio, josta näkyi että miltä etäisyydeltä katsottaessa tietynkokoista ruutua huomasi minkäkin resoluution ero.

Sitä vain ihmettelen, että miksi HD-ready-telkkarin resoluutio on 1366 x 768, kun eihän tuo ole jaollinen 1900 x 1080 kanssa (vai?) eikä se ole suoraan tuon 720:sen HD-kuvan resoluutio (joka on 1280x720)?

04.09.2007, 13:09
Tästä oli muistaakseni jossain hieno kaavio, josta näkyi että miltä etäisyydeltä katsottaessa tietynkokoista ruutua huomasi minkäkin resoluution ero.

Sitä vain ihmettelen, että miksi HD-ready-telkkarin resoluutio on 1366 x 768, kun eihän tuo ole jaollinen 1900 x 1080 kanssa (vai?) eikä se ole suoraan tuon 720:sen HD-kuvan resoluutio (joka on 1280x720)?

Joku viisas saa selittää tarkemmin mutta eikö se oli joku kompromissi että saa skaalattua nykysen tv-kuvan ja hd-kuvan aika sopivasti jakamalla ja kertomalla.

Haukka68
04.09.2007, 13:16
Hieman oli sekava selitys, mutta näin MuTu:na pari kommenttia

Tuo combo-boksi toimii (tietääkseni) ihan perusdigiboksina ilman että se on lautaspiuhassa - mutta tämänhän pitää olla luonnollisesti siinä harava-antenissa kiinni. Eli tätä kautta näet Canalin "ilmoja pitkin" etkä sateliitin kautta.

Minun mielestäni tuo kortti on sidottu siihen boksiin - ainakin suurimmassa osassa tapauksissa. Kaapelikortti taasen on eri asia. Sitäpaitsi miten ajattelit laittaa sen "lautaspiuhan" kiinni TVhen? Vai onko siinä mukana sateliittiviritin?

Kiitos vastauksesta, ainakin ymmärsin mitä meinasit, ja hyvin olit ymmärtänyt sekavan kyssärini.
Eli vastauksesi selvitti hyvin tarpeitani, eli voin toimia jatkossa esim. näin korjaa jos olen väärässä.
Canalin combo boksi perusdigiboksiksi kakkostelkkariin. Ykköstelkkariin tuo canalin kortti tai tallentavaan digiboksiin, koska mielestäni "sitoumusaika" kortti/boksi/lautanen on ummessa. Samalla laittaa molemmat telkkarit pelkästään haravaan ja lautanen voi koristaa seinää kun kuitenkaan katso Bulgarian, Slovenian ja muita hyödyllisiä ilmaisia sateliittilähetyksiä?

LaTe_Show
04.09.2007, 13:49
Kiitos vastauksesta, ainakin ymmärsin mitä meinasit, ja hyvin olit ymmärtänyt sekavan kyssärini.
Eli vastauksesi selvitti hyvin tarpeitani, eli voin toimia jatkossa esim. näin korjaa jos olen väärässä.
Canalin combo boksi perusdigiboksiksi kakkostelkkariin. Ykköstelkkariin tuo canalin kortti tai tallentavaan digiboksiin, koska mielestäni "sitoumusaika" kortti/boksi/lautanen on ummessa. Samalla laittaa molemmat telkkarit pelkästään haravaan ja lautanen voi koristaa seinää kun kuitenkaan katso Bulgarian, Slovenian ja muita hyödyllisiä ilmaisia sateliittilähetyksiä?

Tuosta sitoumusajasta kannattaisi olla yhteydessä esim Canal Digitalin asiakaspalveluun, sillä minulla on se paha pelko että se kortti on lopullisesti naimisissa sen boksin kanssa- olisiko jotain tekemistä (sateliittilähetysten) kopiosuojauksen kanssa etc.

Toinen vaihtoehto on keskeyttää se sateliittitilaus, ja ottaa se Canal-paketti haravan kautta: tällöin voit (tietääkseni) käyttää sitä sama korttia sen toisen TVn lisäksi vaikka mummolan digiboksissa.

efektimies
04.09.2007, 14:06
Tuosta sitoumusajasta kannattaisi olla yhteydessä esim Canal Digitalin asiakaspalveluun, sillä minulla on se paha pelko että se kortti on lopullisesti naimisissa sen boksin kanssa- olisiko jotain tekemistä (sateliittilähetysten) kopiosuojauksen kanssa etc.

Toinen vaihtoehto on keskeyttää se sateliittitilaus, ja ottaa se Canal-paketti haravan kautta: tällöin voit (tietääkseni) käyttää sitä sama korttia sen toisen TVn lisäksi vaikka mummolan digiboksissa.

Jostakin lähteistä olen lukenut, että tuo canalin korttien paritus olisi poistettu kokonaan, ainakin toistaiseksi. Jotkut taas sanovat että uudet kortit ei toimi parittamattomilla bokseilla, mutta vanhat toimisivat. Itse hankin topfieldin tallentavan combon ja siinä ainakin kortti toimi moitteetta.

Stolk-2
04.09.2007, 15:05
Siitä ei ollut kysekään, vaan luvalla sisään päästetystä.
FlaPan kannattaa asentaa ovisilmäänsä jonkinlainen tv-maksutarkastaja-tunnistin, koska näillä kavereillahan ei ole tunnistettavaa luihua ulkomuotoa tai "Älä avaa"- lippistä päässään. Tai sitten kannattaa sopia kavereiden kanssa koodikoputuksista, että avaa oven vain niille jotka osaa oikean yhdistelmän.

No jos pilkkua viilataan, niin vaikka avaisit oven ei tv-lupatarkastajalla ole oikeutta tunkeutua sisään. Minä en päästä ketään kotiini ilman itsensä esittelyä ja tarkastajanmerkin näyttöä. Tv-lupani on maksettu, joten kyse ei ole siitä, että lusmuilisin maksun suhteen, vaan siitä että nykyään on kaikenmoista huijaria liikkeellä. Vaikka tarkastaja esittelisi itsensä, niin ei vieläkään tarvitse päästää häntä sisään. Tosin jos hän saa etsintäluvan ja tulee poliisien kanssa uudestaan, niin silloin olet pienessä lirussa, vaikka olisit maksanut luvan..

Onko täällä jatkoajassa kenelläkään kokemusta siitä, että tarkastaja palaisi poliisien kanssa uudestaan?

Sitten itse ketjun aiheeseen. En ole vielä hankkinut digiboksia ja olen vähän hukassa teknisten ratkaisujen suhteen. Telkkarissa on vain yksi scarttipaikka ja sitten on vielä videot ja tallentava dvd-soitin (harmi että siinäkään ole digisovitinta). Pitäisikö tehdä joku johtoviritelmä vai ostaa uusi telkkari? Korttipaikka pitää olla. No mitään kiirettä ei ole, sillä katson enemmän tallennettuja juttuja. Rahaa varmasti syö koko projekti.

efektimies
04.09.2007, 15:37
Telkkarissa on vain yksi scarttipaikka ja sitten on vielä videot ja tallentava dvd-soitin (harmi että siinäkään ole digisovitinta). Pitäisikö tehdä joku johtoviritelmä vai ostaa uusi telkkari? Korttipaikka pitää olla. No mitään kiirettä ei ole, sillä katson enemmän tallennettuja juttuja. Rahaa varmasti syö koko projekti.

No uuden television ostaminen on tottakai hyvä idea. Jos kumminkin haluat vanhalla TV:llä pärjätä, niin ostat siihen vain scart jakajan, jolla saat sitten useamman laitteen tuohon yhteen scart paikkaan. Tuollaisen sovittimen hinta liikkunee siinä 10 € molemmin puolin.

Berrie
04.09.2007, 15:44
Tosiaan nuo resoluutiot ovat hivenen ihmeellisiä, mutta sekoitetaan tätä OT:ia vielä sen verran, että kun ostin ensimmäisen plasman niin paras kuva oli mielestäni Sonyssä ja siinä on resona 1024x1024. Ei käy yksiin niin minkään pukattavan kuvasuhteen kanssa mutta homma toimi ja päätin lopettaa resoluution tuijottamisen.

Nykytekniikka ei tosiaan taida vielä FullHD lähetyksiin ja vastaanottoon riittää, joten eiköhän tuo 1080i ole riittävä kunhan edes sitä saisi.

Hazardipakki
04.09.2007, 16:05
Telkkarissa on vain yksi scarttipaikka ja sitten on vielä videot ja tallentava dvd-soitin (harmi että siinäkään ole digisovitinta). Pitäisikö tehdä joku johtoviritelmä vai ostaa uusi telkkari?
Efektimies tuossa jo neuvoikin, mutta liimataan vielä oma kommenttini asiasta:

Eilen tuli suoritettua ensimmäinen nauhoitus digikanavalta vhs:lle. Pari vuotta vanhan digiboxin ohjekirjaan ei oltu jaksettu laittaa kytkentäohjeita muulle, kuin analogiselta kanavalta nauhoittamiselle. Nyt piti siis kytkeä boxin ainoasta scart-liitännästä johto jakajaan, josta scartit sitten sekä tv:seen, että videonauhuriin. Tällaista on vanhojen vehkeiden säätäminen, Sulevi olisi ylpeä.

Yläpesä
04.09.2007, 16:30
Vaikka tarkastaja esittelisi itsensä, niin ei vieläkään tarvitse päästää häntä sisään..

Se on varmaan totta. Kuten myös se, että (jos viilataan pilkkua) vaikka olisit antanut luvan tarkastajalle tulla, mutta seisot samalla oviaukolla 350-kiloisella ruhollasi hieltä haisten peittäen myös ala- ja ylänurkat, ei tarkastaja ehkä tulisikaan sisälle.

Telkkarissa on vain yksi scarttipaikka ja sitten on vielä videot ja tallentava dvd-soitin (harmi että siinäkään ole digisovitinta). Pitäisikö tehdä joku johtoviritelmä vai ostaa uusi telkkari?

Ihan ensteksi kannattaa tarkastaa, voisiko laitteet kytkeä peräkkäin, jolloin scartteja löytyy riittävästi. Esim. liitäntä seinä-digiboksi-video-DVD-TV saattaisi onnistua. Signaali kiertää tällöin laitteiden läpi. Videossa ja DVD:ssä pitää olla kaksi scarttia, boksissa ja TV:ssä yksi. Jos taas boksissa on kaksi scarttia niin on ehkä mahdollista laittaa video toiseen, jolloin videon signaali kulkee boksin ja DVD:n läpi telkkarille. Kokeilemalla laitteita vaikka pareittain saa selvää minkä kautta signaali voi kulkea läpi. Sitten kannattaa laitta löytynyt yhdistelmä ylös paperille seuraavaa siirtelykertaa varten....
Jos tämä ei auta niin jakaja on seuraava yritys. Halvimmissa muutaman euron jakajissa on usein signaalin vääristymää, eli voipi tulla inasen huonompaa kuvaa telkkariin asti.

Trenchtown
04.09.2007, 16:37
Onko täällä jatkoajassa kenelläkään kokemusta siitä, että tarkastaja palaisi poliisien kanssa uudestaan?

Televisioluvan maksamatta jättäminen ei ole riittävä peruste kotietsintäluvan saamiselle, joten kenelläkään ei tuollaista kokemusta varmasti ole. Jos joku kertoo että tarkastaja palasi poliisien kanssa, se joku kusettaa.

Beagle Boy
04.09.2007, 16:43

Kotietsintä voidaan suorittaa vain, jos on syytä epäillä, että on tehty rikos josta säädetty ankarin rangaistus on vähintään kuusi kuukautta vankeutta.

Television salakatselusta ei taida heilahtaa häkkiä.

tutzba
04.09.2007, 16:56
...

No niin, lisäystä eiliseen. Tänään kävin siis ostamassa sitten uuden antennijohdon, mutta se ei auttanut mitään. Otin paikalle myös oman digiboksin ja oman sisäantennin, mutta nekään eivät auttaneet mitään. Oma boksi on antennitalouksiin, kyseisen paikan boksi on kaapelitalouksiin. Kerrostalossa kuulemma on antenniverkko, mutta sinne tarvitaan kaapeliboksi koska kyseessä on jollakin uudella tavalla tehty verkko. Molempia on kuitenkin koitettu, eikä mitään tapahtunut.

Omalla digiboksillani ja omalla antennilla tosin sain näkyviin Urheilukanavan, Canalin yms. mutta Ylen kanavat, MTV3 sekä Nelonen jäivät pimentoon. Kanavat piti hakea manuaalisesti, ja em. kanavat tulivat näkyviin automaattisesti, johtuisiko siitä sitten. Manuaalisesti koitettiin kyllä molemmilla bokseilla, mutta tuloksetta.

Nyt on kyllä pää niin pyörällä että huh huh. Mielestäni kaikki mahdolliset tavat on koitettu, eli jääkö vastaukseksi siis se, että vika on kerrostalossa? Edelleen tänään molemmat mittarit näyttivät samoja lukemia kuin eilen, lukuunottamatta kun käytössä oli oma antenni, joka näytti melkeinpä koko ajan ~30%.

Asia ei enää minun hoitoon jäänyt, mutta silti mietityttää.

Gags
04.09.2007, 17:03
Kotietsintä voidaan suorittaa vain, jos on syytä epäillä, että on tehty rikos josta säädetty ankarin rangaistus on vähintään kuusi kuukautta vankeutta.

Television salakatselusta ei taida heilahtaa häkkiä.Eikös vielä kaiken lisäksi homma jokunen aika muuttunut siten, että se ei ole enää TV-lupa vaan käyttömaksu, jonka perusteella voisi kuvitella mahdollisessa oikeuskäsittelyssä menevän velkoomusasiana?

Vesuri
04.09.2007, 18:37
Vaikka tarkastaja esittelisi itsensä, niin ei vieläkään tarvitse päästää häntä sisään. Tosin jos hän saa etsintäluvan ja tulee poliisien kanssa uudestaan, niin silloin olet pienessä lirussa, vaikka olisit maksanut luvan..Millä perusteilla henkilö, jolla lupa on maksettu, olisi lirissä? Tarkastajat eivät edes käy kodeissa, joissa lupa-asiat on kunnossa, joten tuollaista tilannetta on tietysti varsin turha miettiäkään. Kuten erinäisissä keskusteluissa on moneen kertaan käynyt ilmi, tarkastajalla ei ole mitään asiaa pirttiin poliisien kanssa tai ilman, ellei asukas häntä sisälle päästää.

Onko täällä jatkoajassa kenelläkään kokemusta siitä, että tarkastaja palaisi poliisien kanssa uudestaan?Ei takuulla ole, koska poliisit eivät turhaan näille keikoille lähde, eikä tarkastajat heitä mukaan kyselisikään.

Artsi
04.09.2007, 20:41
Ei takuulla ole, koska poliisit eivät turhaan näille keikoille lähde, eikä tarkastajat heitä mukaan kyselisikään.

Itse asiassa se lupatarkastaja saattaa hyvinkin olla poliisi jo itsessään. Aika monet poliisit tekevät näitä lupatarkastushommia sivubisneksenä.

Orman Mollis
04.09.2007, 21:07
Itse asiassa se lupatarkastaja saattaa hyvinkin olla poliisi jo itsessään. Aika monet poliisit tekevät näitä lupatarkastushommia sivubisneksenä.

Itsekin olen ymmärtänyt että suurin osa lupatarkastajista on poliiseja.

Mutta tämä ei silti muuta sitä tosiasiaa, että heillä ei ole mitään asiaa sisälle, jos ei olla erikseen kutsuttu..

kyllvaan
04.09.2007, 21:13

Aivan sama, koska hän ei ole lupatarkastuksia tehdessään "virkatehtävissä" poliisina. Lievin rikos mikä oikeuttaa kotietsintään >> pakko päästää sisälle asuntoon oli muutama vuosi sitten 50000 markan talousrikosepäily...
Eli televisiolupatarkastajaa ei todellakaan tarvitse päästää sisälle asuntoon, oli hän sitten varsinaiselta ammatiltaan vaikka hovioikeuden tuomari joka heittää "firrakeikkaa" lupatarkastuksia tehdessään.

Gustaf
06.09.2007, 00:51
Pari vuotta sitten mulla oli perus-kaapeliboksi, jonka vaihdoin jonkun ajan kuluttua Topfieldin tallentavaan.

Hyvin on funkannut, vaikka en ole päivittänyt ohjelmistoa.

Kuva paranisi varmaankin RGB-kaapelilla, mutta toistaiseksi olen käyttänyt scarttia. Kuva paranee enemmän varmaan sillä, kun käyn hakemassa syssymmällä uudet klasit.

Antennijohto boksista telkkariin saa olla toistaiseksi paikoillaan, mutta oman antennin bokseistahan se kannattaa nykäistä pois, jos ei katsele videoita tai tallentavaa DVD:tä analogisesti.

scholl
07.09.2007, 00:30
Olen alkanut vähän lähentyä tietyissä näkemyksissä digikriitikko Petteri Järvistä. Vaikka itselläni on ollut nyt jo vuosia digiboksi niin en ymmärrä kaikkia asioita, mitä digitv-siirtymään liittyy. Kaikista omituisin aspekti on lähes uudenveroisten kuvaputkitelkkareiden roudaaminen kaatopaikalle. Joku aika sitten oli televisiossa tai jossakin lehdessä juttua siitä, kun Petteri Järvinen oli asiaa jossakin kaatopaikalla selvittämässä. Siellä oli ihan niitä nykyaikaisia pari vuotta sitten ostettuja laajakuvatelkkareita vaikka kuinka huru mycke. Samaa juttua oli viikko sitten torstain Kauppalehdessä. Kuusakoskelle menee niitä telkkareita vaikka kuinka paljon purettavaksi ja vain pikku osa televisioista menee Kierrätyskeskuksen kautta jollekin toiselle käyttöön.

Tätä asiaa pitää oikeasti pohtia. Siis ennenhän oli niin, että ihmiset käyttivät samaa televisiota esimerkiksi kahdeksan tai kymmenen vuotta. Nyt ilmeisesti pitää upgradeta parin vuoden välein ja ilmeisesti joka huoneen televisiot samanaikaisesti. Kuulostaa jotenkin ihmeelliseltä. Eikä siinä vielä mitään. Ymmärrän sen, että osa haluaa niin tehdä, sillä ostetaanhan uusia autojakin, mutta miksi ne vanhat pitää viedä kaatopaikalle, jos ovat uudenveroisia. Mietin esimerkiksi opiskelijoita. Kun itse menin ulkomaille vaihtoon niin menin ensimmäisenä televisiokauppaan ostamaan Sonyn, vaikka olin siellä vain vuoden. Samalla tavalla tekee varmaan lähes jokainen opiskelija. Toisilla vain on ehkä melko rajattu budjetti, joten eikö noita uudehkoja telkkareita voisi myydä esim. opiskelijoille halvalla. Tai antaa pois. Itse annoin yhden käytetyn Sonyn kerran yhdelle ulkkarille, kun hän oli television tarpeessa. Puhelimia olen antanut myöskin. Varmasti jossain on porukkaa, jotka eivät halua tai pysty menemään kauppaan ostamaan uutta isoa LCD:tä ja joille riittää normitv+digiboksi. Miksei hommaa järjestetä niin, että kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Kyllähän käytetyt autot sekä jopa fillaritkin kai löytävät seuraavan omistajan.

Tottakai huonot, vanhat telkkarit kannattaa hävittää, mutta siis oikeasti jos pari vuotta sitten ostettuja 32" laajakuvatelkkareita menee kaatopaikalle niin silloin jossain on vikaa. Onhan sellaisella tuotteella pakko olla jollain jossain jotain käyttöarvoa tai sitten ihmiset ovat ihan dorkia.

Konsta Kepuli
07.09.2007, 01:15
Toisilla vain on ehkä melko rajattu budjetti, joten eikö noita uudehkoja telkkareita voisi myydä esim. opiskelijoille halvalla. Tai antaa pois. Itse annoin yhden käytetyn Sonyn kerran yhdelle ulkkarille, kun hän oli television tarpeessa. Puhelimia olen antanut myöskin. Varmasti jossain on porukkaa, jotka eivät halua tai pysty menemään kauppaan ostamaan uutta isoa LCD:tä ja joille riittää normitv+digiboksi.Mä olen aina sisimmässäni tiennyt tämän! Nimimerkki schollin sielussa asuu sittenkin solidaarinen pikku-demari!

Kyllähän käytetyt autot sekä jopa fillaritkin kai löytävät seuraavan omistajan.Tääkin on kyllä huomattu. Kuuluu varmaan kuitenkin tuonne Suomen "oikeuslaitos" näytti taas närhen munat -ketjuun.

bambamcam
08.09.2007, 12:28
Kaikista omituisin aspekti on lähes uudenveroisten kuvaputkitelkkareiden roudaaminen kaatopaikalle.

Aika kusetusta on taulutöllöjen myynti. Ruuduissa pyöritellään HD-kamaa ja Blu-Ray mainosralleja. Paikalle tulleille taviksille kehutaan vehkeet taivaisiin ja tavikset kantavat taulut himaan. Kotona ihmetellään, kun Salkkareiden kuvanlaatu näyttääkin aivan skeidalta. Mitä mitä, kuvahan oli aivan erilainen siellä "gigantissa". Helppoa hommaa tämä huijaaminen. Eivät edes suostu näyttämään esim. kolmosen kuvaa digiboxista vedettynä. Kannattaa todellakin etsiä liike, missä voi vapaasti surffailla eri kanavilla.

Yläpesä
09.09.2007, 12:59
Mitä mitä, kuvahan oli aivan erilainen siellä "gigantissa". Helppoa hommaa tämä huijaaminen. Eivät edes suostu näyttämään esim. kolmosen kuvaa digiboxista vedettynä. Kannattaa todellakin etsiä liike, missä voi vapaasti surffailla eri kanavilla.

Tämä on aivan totta. Tosin epäilen, että kovin moni ei silti huomaa kotona heikentynyttä kuvanlaatua, vaan on aivan tyytyväinen ostokseensa. Oma vastaiskuni tähän "moraalittomuuteen" on ollut se, että tutkin ensin tarjolla olevat vaihtoehdot netissä ja lehtien avulla (jotka pohjautuvat laitteen käyttöön), marssin sen jälkeen paikallisiin firmoihin tutkimaan omakohtaisesti laitteen käyttöä - ja tilaan sen jälkeen itselleni sopivimman Saksasta. Moderni kuluttaja on herkkäsieluinen ja pitkämuistinen eläin.

expertti
09.09.2007, 13:38
Aika kusetusta on taulutöllöjen myynti. Ruuduissa pyöritellään HD-kamaa ja Blu-Ray mainosralleja. Paikalle tulleille taviksille kehutaan vehkeet taivaisiin ja tavikset kantavat taulut himaan. Kotona ihmetellään, kun Salkkareiden kuvanlaatu näyttääkin aivan skeidalta. Mitä mitä, kuvahan oli aivan erilainen siellä "gigantissa". Helppoa hommaa tämä huijaaminen. Eivät edes suostu näyttämään esim. kolmosen kuvaa digiboxista vedettynä. Kannattaa todellakin etsiä liike, missä voi vapaasti surffailla eri kanavilla.

Onhan se näinkin, mutta. Putkiv aikana pyöriteltiin myymälöissä DVD leffoja, jotka näyttivät "pienessä" laadukkaassa 100hz putkessa lähes yhtähyvältä kuin BD 42"+ televisiossa tänäpä. Mikä on muuttunut? Kyllä kunnon liikkeessä kuitenkin saa SD skeidaa ruudulle pyytäessä.

Ymmärrän kuitenkin sen, että ihan tv-seinän visuaalisen ilmeen takia siellä sitä HD kuvaa pyöritetään. Siksihän meillä on värilliset mainoksetkin, vaikka mustavalkoisestakin näkisi.

Seppis
09.09.2007, 13:54
Markantalo myy kaapeliin Maximum-merkkistä boxia 99:- Onko kellään sellaisesta kokemusta? Kannattaako hankkia?

Shayne
09.09.2007, 13:57
Omistan. Ainoa henkilökohtainen huono puoli otsikossa pysymisen vaikeuden lisäksi oli se, että tässä viestiketjussa ei ollut äänestystä kysymyksenasettelusta huolimatta.

Mutta nyt kun kävin olkkarissa tarkastamassa viime hetken tilanteen, niin kyllä omistan.

Yläpesä
09.09.2007, 14:09
Markantalo myy kaapeliin Maximum-merkkistä boxia 99:- Onko kellään sellaisesta kokemusta? Kannattaako hankkia?

On, ihan kelpo peruslaite, jolla näkee tv-ohjelmat kaapelista. Kannattaa hankkia, jos haluaa katsoa digilähetystä kaapelitaloudessa.

Pinturicchio
09.09.2007, 14:33

Täältä löytyy ja tyytyväinen olen ollut. Ks. laatikko on "peruskaapeliboxien" aatelia myös testien mukaan.

expertti
09.09.2007, 14:38
On, ihan kelpo peruslaite, jolla näkee tv-ohjelmat kaapelista. Kannattaa hankkia, jos haluaa katsoa digilähetystä kaapelitaloudessa.

Sama laite kun topfield 6000, kaukosäädintä myöten. Sitä en tiedä, saako Maximuminsta komponenttisignaalia ulos scartista, niinkuin toppyssa...

bambamcam
09.09.2007, 18:33
Kyllä kunnon liikkeessä kuitenkin saa SD skeidaa ruudulle pyytäessä.

Itkuni koski schollin mainitsemaa kuvaputkitöllöjen kasaa kaatopaikalla. Nyt on käynyt niin, että taviksella kuvanlaatu on huonontunut. Vanhassa laatikossa kuva digiboxilta ok, taulussa esim fudis näyttää halvemmissa malleissa todella surkealta. Itselleni tärkein kriteeri taulun ostossa on kuva digiboxilta. DVD/PC-kuvanlaadulla ei ole merkitystä.

Leon
10.09.2007, 09:24
Itkuni koski schollin mainitsemaa kuvaputkitöllöjen kasaa kaatopaikalla. Nyt on käynyt niin, että taviksella kuvanlaatu on huonontunut. Vanhassa laatikossa kuva digiboxilta ok, taulussa esim fudis näyttää halvemmissa malleissa todella surkealta. Itselleni tärkein kriteeri taulun ostossa on kuva digiboxilta. DVD/PC-kuvanlaadulla ei ole merkitystä.
Pakko kysyä, kun en ymmärtänyt pointtia. Siis kun taulutelkku pystyy upeaan kuvaan kaupassa kunnon lähdemateriaalilla, se onkin paska, kun kolmoselta tulee pikselimössöä?

Ei se taviksen kuvanlaatu mihinkään ole huonontunut. Telkkari näyttää ihan pirun hyvin ne paskan kuvavirran virheet. Kun kolmonen joskus vaivautuu päivittämään moponsa, salkkarit näyttääkin yllättävän hyvältä sinunkin littanassasi.

Crapbag
10.09.2007, 09:58
Nakki napsahti, mummon kauniit&rohkeat loppui analogilähetysten myötä.
No, vein sinne oman toimettomaksi jääneen Nokian digiboksini, 120T vai mikähän se nyt on. Telkku on joku ehkä ~10 vuotta vanha, perus "mummo-tv". MTV3, nelonen, subTV jne löytyi/näkyi ihan ok, mutta YLE:n kanavat lähtevät sekoilemaan. Mummohan asuu maaseudulla, joten signaali ei ollut ihan vahvinta laatuaan. Siellä punaisella oltiin, eli alle 1/3 täydestä, boksin kanavahaun mukaan. Käskin isäni viemään väliin antennivanhvistimen, ei kuitenkaan auttanut. Ei vaan viitsisi ajella 50km joka päivä kun on muutakin tekemistä..

Nyt mummo hengittää niskaan puhelimitse ja vaatii ykköstä ja kakkosta näkyviin, "ennen ne näkyi ihan hyvin" (vittu sulla näkyny mitään ennen digiboksia). Voiko olla niin, että toistaiseksi mummon asuinpaikka on tavallaan katvealueen ulkopuolella, eikä sillä nykyisellä katolla heiluvalla antennilla vaan saada kyllin puhdasta signaalia?

Äärimmäisen raskasta hoitaa tällaista ja koittaa selittää navetassa kasvaneelle ihmiselle jostain "digi-ajasta", ei millään pahalla rakas mummoni.
Kiva jos joku osaa sanoa mistä johtunee tuo, että YLE lähtee tavallaan "rullaamaan", vaikka kanava tavallaan löytyy ja hetkeksi saattaa jopa asettua ihan ok.

fiftyeight
10.09.2007, 10:31
- - -
Mummohan asuu maaseudulla, joten signaali ei ollut ihan vahvinta laatuaan. Siellä punaisella oltiin, eli alle 1/3 täydestä, boksin kanavahaun mukaan.
- - -

Siinähän se ongelma lienee. Kun signaali ei riitä, niin ei riitä. Vähän sama juttu kuin aikoinaan, kun NMT-puhelin kuului vaikka vähän suhisi ja rätisi, mutta gsm meni heti poikki kun signaalitaso ei ollut riittävä. Sinänsä "jännää", että juuri Ylen kanavat jäävät ekana näkymättä kun signaalitaso on heikko, mutta se on toinen ja pitkä juttu.

Tavalla tai toisella pitäisi signaalitasoa nostaa yli 40%:in, esim antennia säätämällä tms. Joskus digisignaali tulee paremmin eri lähettimeltä kuin aiempi analoginen, joten reilusti vaan antennia pyörittelemään. Käytännössä usein hankalammissa tapauksissa ei auta muu kuin kutsua antenniasentaja mittareineen paikalle. Joskus riittää antennin uudelleen suuntaaminen, joskus voi mennä antenni uusiksi jos se on yhtä vanha kuin mummosi.

stairox
10.09.2007, 10:33
No, vein sinne oman toimettomaksi jääneen Nokian digiboksini, 120T vai mikähän se nyt on.Viittaa siihen ettei signaali ole tarpeeksi hyvä. Nokian 110T- ja 120T-bokseissa on markkinoiden herkimpiä virittimiä joka tarkoittaa sitä että jos niillä ei näy, niin ei taida millään muullakaan boksilla näkyä. Ilmeisesti antenni kannattaisi vaihtaa.

Crapbag
10.09.2007, 10:58
..Joskus riittää antennin uudelleen suuntaaminen, joskus voi mennä antenni uusiksi jos se on yhtä vanha kuin mummosi.

Kiitos nopeista vastauksista, etenkin toi lainaamani lause aiheutti melkoisen repeämisen tällaisena "sumuisena" maanantaiaamuna huonosti levätyn vkl:n jälkeen..xD

Antenni on kyllä melko uusi, varmaan uudempi kuin mummot tuoreimmat villasukat! Joten täytyypi kavuta katolle seuraavan kerran kun poikkean siellä ja koittaa vähän käännellä, ottaa joku kaveri mukaan ja rakentaa gsm-yhteys välillemme, mummolle en viitsi katolta soittaa ja pyytää tulkitsemaan signaaleja..

mekabyte
10.09.2007, 12:07
Kiitos nopeista vastauksista, etenkin toi lainaamani lause aiheutti melkoisen repeämisen tällaisena "sumuisena" maanantaiaamuna huonosti levätyn vkl:n jälkeen..xD

Antenni on kyllä melko uusi, varmaan uudempi kuin mummot tuoreimmat villasukat! Joten täytyypi kavuta katolle seuraavan kerran kun poikkean siellä ja koittaa vähän käännellä, ottaa joku kaveri mukaan ja rakentaa gsm-yhteys välillemme, mummolle en viitsi katolta soittaa ja pyytää tulkitsemaan signaaleja..

Yks vahva vinkki on vaihtaa se antennikaapeli, jos ei ole jo antennin yhteydessa vaihdettu. Mulla parani signaalin laatu huimasti letkun vaihdon myötä.

Raúl
12.09.2007, 17:05
Juuri luukusta kolahtanut Anttilan mainos lupailee Topfieldin TF4100 boksia hintaan 399 euroa plussa-kortilla. Itsellenihän tämä 160gb riittäisi tallennustilaksi vallan mainiosti, joten tämä menee harkintaan. Onko tämä boksi ollut tällä hinnalla aiemminkin vai onko tämä tarjous erityisen hyvä? Oman ymmärrykseni mukaan tämä malli on edelleen tallentavien kärkitasoa (pl. kiintolevytila), vaikka onkin ollut markkinoilla jo kauemmin.

Toisaalta pitää miettiä sekin, onko tarvetta ylipäätänsä tallentavalla laitteelle. On se 400 euroakin vielä 300 enemmän, kuin perusboksin hinta. Helmikuun loppuun mennessä laitteet todennäköisesti kehittyvät vielä ja tätäkin mallia saa silloin huomattavasti edullisemmin. Eri asia on sitten se, milloin on se oikea aika ostaa.

DAF
12.09.2007, 17:12
Juuri luukusta kolahtanut Anttilan mainos lupailee Topfieldin TF4100 boksia hintaan 399 euroa plussa-kortilla. Itsellenihän tämä 160gb riittäisi tallennustilaksi vallan mainiosti, joten tämä menee harkintaan. Onko tämä boksi ollut tällä hinnalla aiemminkin vai onko tämä tarjous erityisen hyvä? Oman ymmärrykseni mukaan tämä malli on edelleen tallentavien kärkitasoa (pl. kiintolevytila), vaikka onkin ollut markkinoilla jo kauemmin.

Kyllä kai nämä 4000-sarjan boksit ovat lähelle tuota hintaa olleet. "Se" Topfieldin sarja, minkä hinta ei pitkään aikaan muuttunut on 5100.

Yläpesä
12.09.2007, 19:54
"Se" Topfieldin sarja, minkä hinta ei pitkään aikaan muuttunut on 5100.

5100:n saa nykyään aina tarjouksesta 549,- kun hinta oli pari vuotta 599,-, eli alea on tullut vajaat 10% (ja lisäominaisuuksina hdmi).

Ted Raikas
12.09.2007, 22:42
Osaisikohan kukaan sanoa, mistä kiikastaa. Digiboxeri on tähän asti näyttänyt kaikki tarpeelliset kanavat ihan mukisematta, mutta tänään näytti Ylen kanavien ja kumppanien kohdalla: ei signaalia.

Noh, palautin boxin alkuasetuksiin ja asensin kanavia uusiksi. Ilman tulosta. Itseasiassa alkuun ei löytänyt mitään. Tossa illemmalla sitten löytyi osa kanavista, kuten Urheilukanava ja Voice, mutta Yle:t, maikkari, nelonen, subi ja muut eivät näy. Löysi kyllä sinänsä kanavat, kun ne siellä lukee, mutta mustaa heittää ruudulle ja tekstiä: kanavaa ei löydy. Välillä myös se "ei signaalia."

Alareunassa näkyy välillä menellään oleva ohjelma ja tuleva, mutta ei tosiaan löydä itse kanavaa. Ohjekirjan neuvot oli yhtä tyhjän kanssa, kun sellaisia ei edes ole.

Osaisikohan joku edes aavistaa, mistä on kyse?

Väsyneet Kädet
13.09.2007, 09:10
Osaisikohan joku edes aavistaa, mistä on kyse?
Viittais kovasti siihen, että jostain syystä signaalitaso on liian heikko. Ei käy ilmi onko kaapeli- vai anteenihässäkkä kyseessä, mutta kaapelissa moinen vika kuulostaisi oudolta. Antennin kanssa voi olla jokin häiriö lähetyksessä tms. Tekeeköhän Digita jotain säätöjä sielläpäin tms..?

Yläpesä
13.09.2007, 10:17
Viittais kovasti siihen, että jostain syystä signaalitaso on liian heikko.

Sama mielessä täälläkin. Ellei vika ole itse signaalissa (Digita) niin hukka saattaa syntyä matkalle antennilta boksiin. Pistoke ja johto (varsinkin molemmat liittimet) syyniin.

Ted Raikas
13.09.2007, 10:26
Viittais kovasti siihen, että jostain syystä signaalitaso on liian heikko. Ei käy ilmi onko kaapeli- vai anteenihässäkkä kyseessä, mutta kaapelissa moinen vika kuulostaisi oudolta. A
Kaapeli on. Toissapäivänä toimi vielä ihan hyvin. En jaksa uskoa, että digiboxi olisi romuna, koska esim. Urheilukanava näkyy kyllä moitteettomasti. Samoin Voice.

Yläpesä
13.09.2007, 10:29
Kaapeli on. Toissapäivänä toimi vielä ihan hyvin. En jaksa uskoa, että digiboxi olisi romuna, koska esim. Urheilukanava näkyy kyllä moitteettomasti. Samoin Voice.

Aha. Asutko taloyhtiössä ja jos niin onko vika muillakin? Onko asunnossasi muita kaapelipistokkeita ja jos niin onko sama vika siinäkin?

Ted Raikas
13.09.2007, 10:51
Aha. Asutko taloyhtiössä ja jos niin onko vika muillakin? Onko asunnossasi muita kaapelipistokkeita ja jos niin onko sama vika siinäkin?
Asustelen HOAS:lla. Pitänee sitten niiltä kysellä, vaikka en tiedä, onko sitten mitääb apua. Tai sitten Welholta. Pitänee myös testailla johtoja, jos niissä sitten vaikka on jotain vikaa.

Sistis
13.09.2007, 11:01
Pitänee myös testailla johtoja, jos niissä sitten vaikka on jotain vikaa.

Aika epätodennäköistä, että johdoissa olisi jotain vikaa, jos kerran kanavat ovat ihan yllättäen kadonneet. Ja varsinkin, jos osa niistä näkyy kuitenkin ihan ilman ongelmia.

Kannattaa olla ihan suoraan yhteydessä Welhoon ja kysellä. Itsellä oli joskus kesällä päivän ajan täällä Tampereella kaikki kanavat mykkinä. Sitten ne taas toimivat. Tai en kyllä itse asiassa tiedä, kauanko kanavat olivat pimentyneinä - vika ilmeni kun olin lähdössä parin viikon lomareissulle. Kun palasin takaisin, kaikki pelasi.

DAF
14.09.2007, 10:06
5100:n saa nykyään aina tarjouksesta 549,- kun hinta oli pari vuotta 599,-, eli alea on tullut vajaat 10% (ja lisäominaisuuksina hdmi).

Niin, kuten sanottua "ei pitkään aikaan muuttunut", joka tarkoittaa eri asiaa kuin "ei ole pitkään aikaan muuttunut".

Yläpesä
14.09.2007, 11:03
Niin, kuten sanottua "ei pitkään aikaan muuttunut", joka tarkoittaa eri asiaa kuin "ei ole pitkään aikaan muuttunut".

Niinpäs onkin. Tuli luettua liian pikaisesti.

Raúl
14.09.2007, 15:30
Nyt omistan.

Tuli hankittua Markantalosta Maximumin perusboksi. Pääsyynä se, että saa YLE Extran ja Urheilukanavan näkyviin. Täytyy myöntää, että kuvanlaatu parani huikeasti, vaikka asunkin kaapelitaloudessa. Tulihan mukana lisäksi muutama turhempi kanava. Eurosportista on turha haaveilla, sillä täällä se ei kuulemma näy ollenkaan tällä hetkellä. Tulossa on - joskus.

Nyt sitten odottelemaan maksukanavien ilmaisia viikkoja / viikonloppuja. Canalia ei tuolla hinnalla kehtaa hankkia, sillä katsominen jää kuitenkin sen verran vähiin. Jos sport-kanavat joskus saadaan kohtuulliselle hintatasolle, harkitsen uudestaan.

Trenchtown
14.09.2007, 17:20
Jos sport-kanavat joskus saadaan kohtuulliselle hintatasolle, harkitsen uudestaan.

Ei ole tapahtumassa ilmeisesti vähään aikaan. Ihmettelin asiakaspalvelulleen tuota hinnoittelua ja sain seuraavan viestin vastaukseksi:

"Hei Trenchtown!

Pakettien hinnat on määritelty tarkkojen tutkimusten perusteella. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että hinnoittelu saattaa herättää kysymyksiä. Elokuvien ja urheilun erilaiseen hinnoitteluun on yksinkertainen syy: urheiluoikeudet maksavat enemmän kuin elokuvaoikeudet. Uskomme kuitenkin, että moni urheilun ystävä on valmis maksamaan laadukkaista urheilulähetyksistä 27e/kk. Olemme pohjoismainen yhtiö, ja kanavien hinnoittelusta päätetään pohjoismaisena yhteistyönä.

Terveisin

CANAL+ Asiakaspalvelu/ Kaisa"

Shardik
14.09.2007, 17:27
Ei ole tapahtumassa ilmeisesti vähään aikaan. Ihmettelin asiakaspalvelulleen tuota hinnoittelua ja sain seuraavan viestin vastaukseksi:
Satuitko kysymään minkä takia antennitalouteen on tuo 19€/kk tarjous, mutta ei kaapelitalouksiin? Antennihinnalla voisin jo tilatakin Sport-kanavat, mutta kun asun kaapelitaloudessa, niin jää Canal+:lta nekin rahat saamatta.

Trenchtown
14.09.2007, 17:28
Satuitko kysymään minkä takia antennitalouteen on tuo 19€/kk tarjous, mutta ei kaapelitalouksiin?

Itse asiassa piti tehdä juuri noin heti kun tuosta antenniverkon hinnasta kuulin, mutta en muistanut. Taidanpa tehdä sen nyt.

stairox
14.09.2007, 18:58
Satuitko kysymään minkä takia antennitalouteen on tuo 19€/kk tarjous, mutta ei kaapelitalouksiin? Antennihinnalla voisin jo tilatakin Sport-kanavat, mutta kun asun kaapelitaloudessa, niin jää Canal+:lta nekin rahat saamatta.Vastaavaa tarjouste ei tule kaapeliin. Johtuu yksinkertaisesti siitä että Canal+ itse lähettää ilmassa kun taas kaapeliyhtiö on vain välikätenä. Siitä syystä kaapeliyhtiöillä ei ole varaa tehdä tarjouksia.

-Mercury-
15.09.2007, 01:19
Olemme pohjoismainen yhtiö, ja kanavien hinnoittelusta päätetään pohjoismaisena yhteistyönä.

OK...

Ruotsi satelliitti:
Canal+ Total 239kr/kk eli n. 25,80e/kk (29e)
Canal+ Sport 199kr/kk eli n. 21,50e/kk (27e)
Canal+ Film 169kr/kk eli n. 18,25e/kk (24e)

Lisäksi korttimaksu 169kr/3kk noin 73e/vuosi kun se Suomessa on 50e vuodessa, jossain sentään edullisempi. Ruotsissa lisäksi laskutuslisä 35kr/kk (3,80e), mutta tuon välttää suoraveloituksella.

Näyttäisi siis tuon perusteella olevan löysiä näiden osapakettien hinnoissa täällä meillä.

Malone#32
15.09.2007, 14:05
Omistanko digiboxin? Kyllä. Mutta nyt kyllä toivoisin, että olisi jäänyt noin puoli vuotta sitten ostamatta.

Topfield 4100c teki kyllä toistamiseen sellaisen tempun, joka pistää "pikkuisen" vituttaan. Itse surffailin netissä ja telkkari oli auki vieressä. Jossain vaiheessa huomasin, että kuva oli pysähtynyt ja digiboxi ei vastannut millään tavalla. Joten virrat pois ja takaisin päälle. Ensimmäinen teksti ruudulla kertoo, että "Kovalevyä alustetaan, jatketaanko alustusta? Kyllä/Ei". Painoin heti EI, mutta kovalevy oli jo alustettu. Ainakaan en sanut enää tallennettujen ohjelmien listaa näkyviin. Siinä meni varmaan 60 h tallennettua ohjelmaa bittien taivaaseen.

Itse en ole päivittänyt digiboxia kertaakaan. Voisiko päivityksillä päästä tuollaisista ongelmista eroon?

HangoverFairy
15.09.2007, 16:17
Aihe on hiukan ohi ketjusta, mutta pieni alustus. Omna telkkarin takana näyttäisi välillä olevan asennettuna strobovalo. Koko huone välkehtii. Vielä ei ole tullu "tussahdusta" tai muuta vastaavaa. Kuva näkyy edelleen niin ei ole aihetta korjauttaa/ostaa uutta telkkaria.

Kävin eilen kyselemässä telkkareita, niin putkitelevisioita on tarjolla "sillon tällöin" ja suurin osa taulu-tv:stä on varustettuna sisäänrakennetulla digiboksilla.
Kyselin teeveitä, joissa ei ole sisäistä digiboksia niin vaihtoehdot olivat todella vähissä ja jos tuollaisen digittömän telkkarin hankkii saa "digiboksin kaupan päälle". Sanoin myyjälle että on jo digiboksi niin voitte alentaa telkkarin hinnasta boksin hinnan (100€). Myyjä siinä sitte monttu auki ja hetken päästä vastaus " ei onnistu".
"KIITOS. Näkemiin!"

Alkaa hiukan Digittää tälläinen taas.

FinJeevel_86
15.09.2007, 18:32
Onko päivityksestä Vision vdc 4400 pvr boksin teksti-tv:hen mitään hyötyä? Mulla on nyt 1.52. Se boksin teksti-tv:hän on ihan onneton. Siinä versiossa ei ainakaan ole mitään toimintoja.

wilberto
16.09.2007, 13:26
Onko jollain palstalaisella kokemusta noista ProCasterin tallentavista digiboxeista? Itse olen nimittäin ostamassa tallentavaa boxia kaapeliverkkoon ja tuli nyt katseltua tuolta Verkkokaupasta erilaisia vaihtoehtoja. Ainakin näyttävät olevan halvempia kuin nuo Topfieldin vastaavat boksit. Lähinnä tätä nyt on tullut katseltua hieman enemmän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0654

Sitten vielä sellainen kysymys, että onko tuossa ProCasterissa ja Topfieldissä paljonkin joitain merkittäviä eroja?

Hazardipakki
16.09.2007, 14:51
Minkähän vitun takia Yle ei voi näyttää lentopallomatseja ykköseltä tai kakkoselta? Omassa kaapeliverkossani ei siis näy Yle Ekstra ilman digiboksia, joten jää tämäkin huvi näkemättä. Kiitos KOPU ja kiitos YLE. :keskari:

stairox
16.09.2007, 15:56
Minkähän vitun takia Yle ei voi näyttää lentopallomatseja ykköseltä tai kakkoselta? Omassa kaapeliverkossani ei siis näy Yle Ekstra ilman digiboksia, joten jää tämäkin huvi näkemättä. Kiitos KOPU ja kiitos YLE. :keskari:Hanki digiboksi, maksaa yhden autotankillisen verran. Ei tää voi olla noin vaikeaa.

Hazardipakki
16.09.2007, 16:02
Hanki digiboksi, maksaa yhden autotankillisen verran. Ei tää voi olla noin vaikeaa.
Ostan sitten, kun rahat riittää sen tankillisen ostoon eikä tölsyä enää näe ilman. Jos nyt samaa logiikkaa noudatetaan, niin miksei esim. Jääkiekon MM-kisoja näytetty kokonaisuudessaan YLE 24:lla?

Serranon perheen uusintalähetystä ei ilmeisesti voinut siirtää myöhemmälle lentopallittelun tilalta.

MS
16.09.2007, 16:45
Jos nyt samaa logiikkaa noudatetaan, niin miksei esim. Jääkiekon MM-kisoja näytetty kokonaisuudessaan YLE 24:lla?
Koska ei oltu vielä siirrytty digiaikaan. Nyt analogipuoii näkyy ainoastaan kaapelissa.

Cosmo
16.09.2007, 18:35
Ostan sitten, kun rahat riittää sen tankillisen ostoon eikä tölsyä enää näe ilman.

Eikös sossusta saa rahua digiboksiin? Vai onko kyse nyt sittenkin vain valinnasta, ja nyt sitten tehty väärä valinta vähän harmittaa?

Hazardipakki
16.09.2007, 19:53
Eikös sossusta saa rahua digiboksiin? Vai onko kyse nyt sittenkin vain valinnasta, ja nyt sitten tehty väärä valinta vähän harmittaa?
Hahah, laatuläppää. Keksitkö itse vai kertoiko perämies?

Nurmijärven Peto
17.09.2007, 07:59
Onko jollain palstalaisella kokemusta noista ProCasterin tallentavista digiboxeista? Itse olen nimittäin ostamassa tallentavaa boxia kaapeliverkkoon ja tuli nyt katseltua tuolta Verkkokaupasta erilaisia vaihtoehtoja. Ainakin näyttävät olevan halvempia kuin nuo Topfieldin vastaavat boksit. Lähinnä tätä nyt on tullut katseltua hieman enemmän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0654

Itselläni ollut Procasterin vastaava malli, mutta antenniversio. Boksi ollut käytössä n. 3 kuukautta ja hyvin on pelittänyt. Muutama nauhotus on epäonnistunut vaikka olen käyttänyt EPG toimintoa. Mitään päivityksiä en ole boksiini tehnyt. Helppokäyttöinen ja hiljainen boksi.Hintakin on ihan kohdallaan.

Väsyneet Kädet
17.09.2007, 11:08

Sitten vielä sellainen kysymys, että onko tuossa ProCasterissa ja Topfieldissä paljonkin joitain merkittäviä eroja?
Itselläni on ollut 6200C viime joulusta asti ja hyvin on pelittänyt. Ohjelmistopäivityksiähän tuohon tullut jo useampia ja tämä viimeisin tuntuisi olevan paras tähän mennessä. Alkuperäiseen verrattuna on käytettävyys parantunut, etenkin EPG:n osalta, ja alkuperäisessä oli myös ongelmia neljän kanavan tallennuksen kanssa, mutta sekin on korjattu uusimpiin päivityksiin.

ProCasterin ja Topfieldin suurimmat erot lienevät:
-Casterilla voi tallentaa neljää kanavaa yhtäaikaisesti (kahdesta nipusta) ja samalla katsoa viidettä tai tallennetta
-Topfieldia on mahdollista muokata mieleisekseen TAPien avulla, joilla pystyy vaikuttamaan toimintoihin jne.
En usko, että niissä muuten mitään merkittävää eroa on.

Master Chief
17.09.2007, 15:14
Löytyykö kaapeliverkkoon 80 GB tallentavia digibokseja? Näin Turussa Wiklundilla sellaisia viime keskiviikkona mutta en nähnyt olivatko ne antenniin vai kaapeliin.

Raúl
17.09.2007, 15:21
Löytyykö kaapeliverkkoon 80 GB tallentavia digibokseja? Näin Turussa Wiklundilla sellaisia viime keskiviikkona mutta en nähnyt olivatko ne antenniin vai kaapeliin.

Löytyy. Ainakin divisionin 80 GB:n malli Markantalossa ja Gigantissa hintaan 189 euroa. Antenniverkon mallin nimi on VDT2022PVR. Vieressä lukee "saatavana myös kaapeliverkkoon."

Muista merkeistä ei ole tietoa.

teroz
17.09.2007, 23:01
Jep tuli hankittua Procaster 6100 C ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Verkkokauppa.com:in jonoon jäi vielä yli 300 tyyppiä ko. mallia odottamaan. Tässä saamassani laitteessa ei ole edes sitä paljon ongelmia aiheuttanutta ohjelmistoverisota, joten EPG-nauhoitus ja Ylen tekstit vaikuttavat tähän asti ainakin toimivan moitteetta.

Master Chief
18.09.2007, 00:17
Löytyy. Ainakin divisionin 80 GB:n malli Markantalossa ja Gigantissa hintaan 189 euroa. Antenniverkon mallin nimi on VDT2022PVR. Vieressä lukee "saatavana myös kaapeliverkkoon."

Muista merkeistä ei ole tietoa.

Ei tuntunut saanen kauheasti kehuja tämä Visionin 80 GB kaapeliversio, tosin valituksen aiheet koskivat Canalia ja ja jotain mainosten leikkaamista , mitkä ei mua kiinnosta. Ei kellään täällä sattuisi olemaan tätä mallia?

Vuokralainen
18.09.2007, 08:49
Perkele!

Tuli keväällä hankittua Humaxin tallentava boxi.
Nyt alkaa olemaan tallessa jo sen verran ohjelmia, että olisi ajankohtaista tehdä sinne kansioita tallennetuille ohjelmille tyyliin: musiikki, asema 62, Boston legal jne... Ilmeisesti tämä ei Humaxilla onnistu?
Ohjekirja on selattu moneen kertaan.
Onko jollain kokemuksia samasta asiasta? Olenko mä vaan niin saatanan käsi etten osaa?

Muuten Humaxin boxi on tähän asti toiminut moitteetta.

Seppis
18.09.2007, 12:59
Tuli eilen ostettua Siemensin kaapelidikipoksi makkarin 2-telkkariin. Lelun näköinenhän se on kaukosäädintä myöden, mutta suht halpa ja 2 vuoden takuu niin mikäs siinä, kokeillaan kauankos kestää.

Mr. Smith
18.09.2007, 13:53
Ei tuntunut saanen kauheasti kehuja tämä Visionin 80 GB kaapeliversio, tosin valituksen aiheet koskivat Canalia ja ja jotain mainosten leikkaamista , mitkä ei mua kiinnosta. Ei kellään täällä sattuisi olemaan tätä mallia?

Sattui olemaan. Boksia jaksoin katsella vajaan vuoden, ennen kuin kesällä päivitin sen Topfieldiin. Parempaa vaihtokauppaa en kyllä muista koskaan tehneeni.

Periaatteessa toi Visionin boksi on ihan toimiva, muutamaan "ominaisuuteen" itsellä vain meni hermo. Ominaisuus 1) pysähtyvä kuva varsinkin nopeissa liikkeissä, kuten jalkapallossa ja jääkiekossa, 2) toinen on sitten nauhoitusten luotettavuuden puute. Boksi saattoi joskus nauhoittaa, toisinaan taas ei. "Korjauksena" nauhoitukseen oli se, että jättää boksin päälle niin nauhoitus onnistuu suuremmalla todennäköisyydellä (lähellä 90 - 95 %). Muuten toi todennäköisyys oli lähempänä kolikon heittoa.

Itse epäilin tuon ominaisuus ykkösen johtuvat heikosta signaalista tai jostain, mutta Topfieldissä ei vastaavaa ole tapahtunut, joten pakko sen oli johtua boksista.

Mutta mikäli ei katso urheilua eikä nauhoittele mitään niin boksi on varsin hyvä tossa hintaluokassa.

Master Chief
18.09.2007, 15:44
Sattui olemaan. Boksia jaksoin katsella vajaan vuoden, ennen kuin kesällä päivitin sen Topfieldiin. Parempaa vaihtokauppaa en kyllä muista koskaan tehneeni.

Periaatteessa toi Visionin boksi on ihan toimiva, muutamaan "ominaisuuteen" itsellä vain meni hermo. Ominaisuus 1) pysähtyvä kuva varsinkin nopeissa liikkeissä, kuten jalkapallossa ja jääkiekossa, 2) toinen on sitten nauhoitusten luotettavuuden puute. Boksi saattoi joskus nauhoittaa, toisinaan taas ei. "Korjauksena" nauhoitukseen oli se, että jättää boksin päälle niin nauhoitus onnistuu suuremmalla todennäköisyydellä (lähellä 90 - 95 %). Muuten toi todennäköisyys oli lähempänä kolikon heittoa.

Itse epäilin tuon ominaisuus ykkösen johtuvat heikosta signaalista tai jostain, mutta Topfieldissä ei vastaavaa ole tapahtunut, joten pakko sen oli johtua boksista.

Mutta mikäli ei katso urheilua eikä nauhoittele mitään niin boksi on varsin hyvä tossa hintaluokassa.

Pystyikö sillä katsomaan toiselta kanavalta ja nauhoittamaan toiselta?

Mr. Smith
18.09.2007, 18:16
Pystyikö sillä katsomaan toiselta kanavalta ja nauhoittamaan toiselta?

Saman kanavanipun sisältä kyllä. Eli yhden virittimen boksi se oli. Tosin tuolloin näki vielä analogisiakin, joten se ei niin haitannut.

wild wild west
18.09.2007, 21:43
Tuli sitten hommattua Canalin Combo-boksi. Sain "ilmaiseksi" kun jatkoin canalin tilaustani vuodella. Tosi näppärä vehje. Voi katsella maanpäällisiä kanavia ja satelliittikanavia nostamatta hanuriaan sohvalta.

Ostin vieläpä käytetyn lautasantennin (5e) entisen viereen johon tälläsin kaksi micropäätä (15e/kpl) vieretysten, joilla tiirailen ohjelmia Astralta ja Hotbirdiltä. Nyt kanavia sitten näkyy varovaisesti arvioiden liki tuhatkunta..

Eipä niitä kaikkia vahdata ehdi, mutta nyt voi sitten kytätä ilman kuukausimaksua Formuloita ym, saksaksi dubattuna.. Kultaiset liigat ym tulevat myös suorana ja Champions liigan pelejäkin taitaa löytyä.

Master Chief
19.09.2007, 15:30
Saman kanavanipun sisältä kyllä. Eli yhden virittimen boksi se oli. Tosin tuolloin näki vielä analogisiakin, joten se ei niin haitannut.

No sitten tuo saattaisi kelvata kun lähinnä Maikkarin ja Nelosen päällekkäisiä sarjoa nauhoittaisn, tai pikemminkin tallentaisin. Ja Gigantin tuotteethan voi palauttaa kuukauden sisällä.

Raúl
19.09.2007, 23:27
Onko kukaan palstalaisista kokeillut tuota Viasatin tarjoamaa kolmen viikon tutustumisjaksoa kaapeliverkkoon?

Kysyin Markantalosta asiaa. He väittivät, että kaapelikortista joutuu maksamaan 20 euroa. Elisan sivuilla kuitenkin väitetään, että kaapelikortin ensimmäinen vuosi on 0€. Onko niin, että kortin joutuu ensin ostamaan ja sitten maksamaan siitä vuokraa, vai mikäs tässä nyt mättää? Vai pitäisikö tätä mennä kysymään suoraan Elisan omista liikkeistä?

Ei muuten, mutta olisihan se kolme viikkoakin mukava katsella ilmaisia kanavia. En sen takia kuitenkaan 20 euroa maksa mistään kortista.

Museoesine
20.09.2007, 10:50
Onko kukaan palstalaisista kokeillut tuota Viasatin tarjoamaa kolmen viikon tutustumisjaksoa kaapeliverkkoon?

Kysyin Markantalosta asiaa. He väittivät, että kaapelikortista joutuu maksamaan 20 euroa. Elisan sivuilla kuitenkin väitetään, että kaapelikortin ensimmäinen vuosi on 0€. Onko niin, että kortin joutuu ensin ostamaan ja sitten maksamaan siitä vuokraa, vai mikäs tässä nyt mättää? Vai pitäisikö tätä mennä kysymään suoraan Elisan omista liikkeistä?Visatin kolmen viikon tarjous näkyy minulla viimeistä viikkoa, mutta kaapelikortti on ollut Canal+: kanssa vuodenvaihteesta, joten korttia en ole hankinut Viasatia varten. Ensimmäinen vuosi on ilmainen, minkä jälkeen kortti maksaa 20 euroa/vuosi (1,60 euroa/kk). Käsittääkseni kaapelikortin "ensimmäinen vuosi ilmainen" -tarjous koskee myös tätä tarjousta, mutta kannattaa asioida Elisan omassa liikkeessä.

DAF
20.09.2007, 11:09
-Casterilla voi tallentaa neljää kanavaa yhtäaikaisesti (kahdesta nipusta) ja samalla katsoa viidettä tai tallennetta

Ja kuten jo ainakin kertaalleen todettu tässäkin ketjussa, tämä onnistuu myös Topfieldillä.

Väsyneet Kädet
20.09.2007, 11:36
Ja kuten jo ainakin kertaalleen todettu tässäkin ketjussa, tämä onnistuu myös Topfieldillä.
Tämä onkin uutta tietoa itselleni. Ja ilmeisesti myös Topfieldin kotisivuille, siellä kun lukee niin 4100:ssa kuin 5100:ssakin, että tallentaa kahta ja katsoo kolmatta.

DAF
20.09.2007, 13:35
Tämä onkin uutta tietoa itselleni. Ja ilmeisesti myös Topfieldin kotisivuille, siellä kun lukee niin 4100:ssa kuin 5100:ssakin, että tallentaa kahta ja katsoo kolmatta.

No eipä siellä taideta muutenkaan kovin paljon TAP-ohjelmia ja niillä saatavia toimintoja mainostaa... Laite kun ei rajoita tuota. Perusohjelmisto taitaa rajoittaa, eri asia kuka sitä käyttää, kun parempiakin on tarjolla.

20.09.2007, 21:45

Jos tämä onnistuu varmaan myös kerrot miten. Yritin äsken laittaa kolme ajastusta (samastamuxista) epg:stä ja tuli herja että olisi ristiriitaa ajastuksissa.

DAF
20.09.2007, 23:43
Jos tämä onnistuu varmaan myös kerrot miten. Yritin äsken laittaa kolme ajastusta (samastamuxista) epg:stä ja tuli herja että olisi ristiriitaa ajastuksissa.

Mahtoikohan olla Jag's EPG, jolla näitä sai laajennettua. Perusohjelmistolla ei kuitenkaan onnistu. En nyt juuri valitettavasti ole Topfieldin äärellä.

Väsyneet Kädet
21.09.2007, 09:20
Vaikuttikos noiden TAPien kanssa sompaaminen jotenkin takuuseen?

21.09.2007, 10:19
Mahtoikohan olla Jag's EPG, jolla näitä sai laajennettua. Perusohjelmistolla ei kuitenkaan onnistu. En nyt juuri valitettavasti ole Topfieldin äärellä.

Ei ole enää JAG's:a käytössä, kypsyin expiroitumiseen. Nyt on EPGnavigator käytössä. Täytyypä tutkia mitä JAG's:sta sanotaan jos se kuitenkin olisi ratkaisu.

dohf
21.09.2007, 11:19
Mahtoikohan olla Jag's EPG, jolla näitä sai laajennettua. Perusohjelmistolla ei kuitenkaan onnistu. En nyt juuri valitettavasti ole Topfieldin äärellä.Ei Jag'silla ole mitään tekemistä tallennettavien määrän kanssa. Topfieldillä voi tallentaa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta yhdellä poikkeuksella: on olemassa testivaiheessa oleva TAP, jolla voi yhdellä virittimellä tallentaa kokonaisen kanavanipun kaikki kanavat yhtä aikaa. TAP on tosiaankin sen verran vaiheessa, että koko nippu tallentuu yhteen tiedostoon (josta tulee sitä myöten hirvittävän kokoinen vähänkään pidemmissä tallennuksissa).

Mutta Topfieldillä ei ilman muutoksia tällä hetkellä pysty tallentamaan yli kahta kanavaa, ei millään EPG-TAPilla.

DAF
21.09.2007, 12:38
Ei Jag'silla ole mitään tekemistä tallennettavien määrän kanssa. Topfieldillä voi tallentaa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta yhdellä poikkeuksella: on olemassa testivaiheessa oleva TAP, jolla voi yhdellä virittimellä tallentaa kokonaisen kanavanipun kaikki kanavat yhtä aikaa. TAP on tosiaankin sen verran vaiheessa, että koko nippu tallentuu yhteen tiedostoon (josta tulee sitä myöten hirvittävän kokoinen vähänkään pidemmissä tallennuksissa).

Mutta Topfieldillä ei ilman muutoksia tällä hetkellä pysty tallentamaan yli kahta kanavaa, ei millään EPG-TAPilla.

Sitten se oli tämä. Itse vain testailin about kaikkia epg-tappeja aiemmin, ja huomasin, että neljäkin kanavaa tallentui. Nykyään on se perusohjelmisto käytössä. Kuten jo aiemmin todettua, ilman muutoksia ei onnistu.

Jonkun muun kommenttiin: TAPien käyttö ei vaikuta takuuseen, sen sijaan koneen avaaminen vaikuttaa. Itsellä oli edellinen tallennin sellainen, johon oli vaihdettu suurempi kiintolevy, nykyisessä on peruskokoinen. Tällaisia muutoksia ei tietysti takuu salli.

msg
24.09.2007, 10:39
Aika moni kai hankki aikoinaan Canal Digitalin comboboxin, joka siis ilmeisen sujuvasti otti vastaan haravalla analogista ja digitaalista signaalia sekä lautasen digisignaalia. Mitä vaihtoehtoja olisi nykyään? Onko haravan kautta saatavissa paketeissa yhtä laaja tarjonta kuin lautasesta? Eikös jossain vaiheessa ainakin canal-kanavien määrässä ollut eroja?
Ilmeisesti markkinoilla on yksi tallentavalla levyllä varustettu combo-boksi? Olettekos kaikki lautasantennitaloudet jo vaihtaneet antenniverkkon asiakkaiksi?

Tanskanen
03.10.2007, 19:09
Tilanne:

Boxista meni kovalevy rikki. Boxi huoltoon ja lainaboxi tilalle. Ei löytynyt lainaboxille MTV3, Nelonen, Subtv eikä Urheilukanavaa. En siitä pahemmin huolestunut. Nyt on vanha boxi kytkettynä kaapeliverkkoon, muttei löydä kanavia vieläkään. Noin kuukauteen ei ole kanavat ottaneet löytääkseen. Mikä vialla? Mikä auttaa asiaan? Miks tää on aina niin saatanan vaikeeta Elisan kanssa?

Torsti
03.10.2007, 20:45
Juu, Handanin 6000 kaapeliboksin tuossa hetki sitten ostin ja ei pelaa enää. 40 min toimi ja latasin ohjelmistopäivitystä netistä niin tietokone sekosi latauksen ollessa kesken ja nyt Handani ei lähde edes käyntiin. Kenelläkään vinkkiä vai pitääkö huomenna kävellä takaisin kauppaan ja vaihtaa?

Berrie
04.10.2007, 06:07
Ilmeisesti markkinoilla on yksi tallentavalla levyllä varustettu combo-boksi? Olettekos kaikki lautasantennitaloudet jo vaihtaneet antenniverkkon asiakkaiksi?
Canaliltakin saa tallentavan Grundig combon niin halutessaan, Topfieldillä on ainakin combo ja Dreamboxista saa halutessaan combon.

Toinen kysymys ja sen vasta kysymys, miksi ihmeessä ihmiset vaihtaisi satelliitista antenniverkkoon?

Itse päädyin pelkkään satelliittivastaanottoon. Urheilukanava on ainoa kanava aikaisemmin itselläni näkyneistä ja katsomistani kanavista joka ei näy satelliitin kautta. Mutta näyttäähän tuo näkyvän telkkarin digivirittimellä vaikka en ole kytkenyt mitään antenniakaan... :)

msg
04.10.2007, 07:37
Toinen kysymys ja sen vasta kysymys, miksi ihmeessä ihmiset vaihtaisi satelliitista antenniverkkoon?

Ehkä juuri siksi, että laitetarjonta tallentavien boksien osalta on antenniverkossa ilmeisen moninkertainen verrattuna sellaisiin, jotka osaavat ottaa vastaan lautas- ja antennisignaalia.

Yläpesä
04.10.2007, 09:00
TV-maksun tulevaisuus suurennuslasin alle

"Liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiaisen mukaan ensi vuoden keväänä asetetaan parlamentaarinen työryhmä, joka on määrä ottaa kantaa siihen, miten television julkisen palvelun rahoitus tulevaisuudessa järjestetään.

LVM teettää television tulevaisuudesta asiantuntijaselvityksen, jonka raportti valmistuu vielä tämän vuoden puolella. Tv-maksu säilyy vuoteen 2010. Kansliapäällikkö Harri Pursiainen korostaa, että sen jälkeen tv-maksun tulevaisuus Suomessa on aidosti avoin." (Kauppalehti)

Yläpesä says: YLE yhteisen maksukortin taakse. Ei vapaamatkustajia, ei tarvetta tarkastajiin, maksu yhä suoraan Ylelle ilman eduskunnan välikäsiä. Haittapuolena se, että korttipaikattomat boksit ja telkkarit vaativat huoltotöitä, mutta se on pieni hinta isosta askeleesta. Tuon voisi jopa harkita korvattavaksi (lasku muuntotöistä Ylelle).

Hazardipakki
04.10.2007, 12:43
Yläpesä says: YLE yhteisen maksukortin taakse. Ei vapaamatkustajia, ei tarvetta tarkastajiin, maksu yhä suoraan Ylelle ilman eduskunnan välikäsiä. Haittapuolena se, että korttipaikattomat boksit ja telkkarit vaativat huoltotöitä, mutta se on pieni hinta isosta askeleesta. Tuon voisi jopa harkita korvattavaksi (lasku muuntotöistä Ylelle).
Sitten 1,5 miljoonaa mökinmummoa joutuu hankkimaan uuden tikipoksin nähdäkseen ne Ylen uutiset. Meinaatko ihan oikeasti, että Yle kiltisti kustantaisi uudet vehkeet jokaiselle?

Trenchtown
04.10.2007, 12:52
YLE yhteisen maksukortin taakse.
Tämä olisi minunkin mielestäni järkevin ratkaisu. Epäilen kuitenkin, ettei Yleisradiolla ole varaa tuollaiseen uudistukseen koska todella moni jättäisi sen kortin lunastamatta. En nyt muista, että paljonko se lupamaksu esim. tänä vuonna on, mutta siitä säästyneet rahat käyttäisin mielelläni erinäisten maksukanavien tilaamiseen ja uskon, että niin tekisi moni muukin.

Ketjun varsinaiseen kysymykseen: kyllä mulla on digiboxi, mallia division VDC 9440B. Laatikko toimi hienosti, kunnes ensimmäisen kerran menin sammuttamaan sen ihan kokonaan, etten siis jättänyt stand by -tilaan. Yrittäessäni käynnistää vehjettä uusiksi, ei virtanapista tapahtunut mitään. No, vedin johdon seinästä, laitoin takaisin ja näyttöön ilmestyi minua herjaamaan sana "boot". Kaamealla säätämisellä sain boxin viimein toimimaan enkä aio enää sitä kokonaan sammuttaa.

Yläpesä
04.10.2007, 14:04
Sitten 1,5 miljoonaa mökinmummoa joutuu hankkimaan uuden tikipoksin nähdäkseen ne Ylen uutiset. Meinaatko ihan oikeasti, että Yle kiltisti kustantaisi uudet vehkeet jokaiselle?

Niitä mummoja ei ole noin paljoa ja conaxittomia digibokseja vielä vähemmän (esim. kaapeliin ei taida edes saada sellaista ja kaapelitalouksian on yli puolet kaikista). Tarkoitin siis, että YLE voisi kustantaa niiden boksien conaxittamisen. Taitaa olla parin kympin luokkaa ostettuna. Aikaahan on siis vielä yli kaksi vuotta leipoa jokin järjestelmä. Eiköhän noiden karvalakkien joukko myös kutistu kovaa vauhtia.

Yläpesä
04.10.2007, 14:07
Tämä olisi minunkin mielestäni järkevin ratkaisu. Epäilen kuitenkin, ettei Yleisradiolla ole varaa tuollaiseen uudistukseen koska todella moni jättäisi sen kortin lunastamatta. En nyt muista, että paljonko se lupamaksu esim. tänä vuonna on, mutta siitä säästyneet rahat käyttäisin mielelläni erinäisten maksukanavien tilaamiseen ja uskon, että niin tekisi moni muukin.

Tarkennusta tähän. Yle ei tule missään oloissa luopumaan asemastaan "pakollisena" kanavana. Eli, jatkossakin jos haluat katsoa niitä muita kanavia, joudut maksamaan Yle-maksun. Kaikkii maksukortteihin siis tulisi pakolliseksi Yle-lisä. Se, joka ei ole tuota maksua suorittanut, ei näkisi kortillaan mitään.

Trenchtown
04.10.2007, 14:11
Kaikkii maksukortteihin siis tulisi pakolliseksi Yle-lisä. Se, joka ei ole tuota maksua suorittanut, ei näkisi kortillaan mitään.

No mä ajattelinkin, että jopas sun asenne tätä asiaa kohtaan on löystynyt. Arvasin, että ymmärsin väärin. Toki olisi melko mahdotonta, että Yle saisi tuollaisen lisän muiden firmojen kortteihin ajettua läpi.

finnjewel
04.10.2007, 15:28
Minulla on Sony, jossa sisäänrakennettu digiviritin ja kortinlukija. Minkälainen vekotin pitää hankkia, jos haluan tallentaa ohjelmaa (antennitalous) joltain toiselta kanavalta kuin siltä mitä katson; toimivatko tallentavat digiboxit "heittämällä" tuon Sonyn kanssa; ilmeisesti boxiin pitää olla oma katselukortti?

Mr.Fox
04.10.2007, 15:51
Minulla on Sony, jossa sisäänrakennettu digiviritin ja kortinlukija.Öh... en nyt ole ihan varma mitä tarkoitat. Ilmeisesti sinulla siis on Sonyn TV, jossa on digiviritin ja kortinlukija. Jos käsitin väärin, niin loppuosa on kysymykseesi liittyen pelkkää potaskaa (saattaa olla muutenkin).Minkälainen vekotin pitää hankkia, jos haluan tallentaa ohjelmaa (antennitalous) joltain toiselta kanavalta kuin siltä mitä katson; toimivatko tallentavat digiboxit "heittämällä" tuon Sonyn kanssa; ilmeisesti boxiin pitää olla oma katselukortti?Tätä olen ihmetellyt jo pitkään, miksi tästä tallentamisesta ja toisen kanavan katsomisesta "tuli ihmisten mielestä" niin vaikeata digiaikaan siirryttäessä. Eihän analogiseen aikaankaan videoilla pystynyt katsomaan toista kanavaa kuin mitä nauhoitettiin. Siihen tarkoitukseen tarvittiin toinen viritin, joka löytyi televisiosta. Homma toimii täysin samalla tavalla nykyäänkin; tallentavasta digiboxista valitaan kanava, jota halutaan tallentaa ja (digivirittimellisestä) televisiosta valitaan kanava, jota halutaan katsoa. Jos televisiossa ei ole digiviritintä, niin luonnollisestikaan kanavan vaihto ei silloin onnistu. Eihän wanhoillakaan laitteilla onnistunut kahden kanavan yhtäaikainen nauhoitus/katselu, jos käytössä ei ollut kahta viritintä (TV ja VHS; molemmissa omansa). Yhtä luonnollisesti myös katselukortti pitää asentaa siihen laitteeseen, joka katselukorttia tarvitsee.

Pääsääntöisesti mitä olen ihmisten keskustelua seurannut ja omia sukulaisia/tuttavia joutunut neuvomaan näissä asioissa, niin kaikki alkoivat miettiä asioita liian monimutkaisesti. Esim. siskolleni selitin digikanavien tallennuksen stereoesimerkkiä käyttäen. Jos nauhoitat yhdeltä radiokanavalta ohjelmaa, niin ei tietenkään (samalla laitteella) pysty silloin kuuntelemaan toista kanavaa...

Keep It Simple Stupid, kuten eräs jääkiekkoasiantuntija kiteyttäisi asian.

TV (digivirittimellä) - TV (käytetään kuten televisiota on aina käytetty)
TV (analoginen) - monitori (tarvitsee ulkopuolisen kuvanlähteen)
digiboxi - monitorin kuvanlähde (ts. toimii television virittimenä)
digiboxi (tallentava) - vastaa lähinnä VHS-videoita; viritin löytyy laitteesta

jussi_j
04.10.2007, 15:59
..Toki olisi melko mahdotonta, että Yle saisi tuollaisen lisän muiden firmojen kortteihin ajettua läpi...

Mahdotonta? Eiköhän eduskunta tässä maassa säädä lakeja niin kuin haluaa noudattaen EU:n asettamia rajoituksia, joita tuskin tähän asiaan on. Luulenpa jopa, että tämän on pelkkä toimilupa-asia, eikä edes mitään uusia lakeja tarvita.

Erittäin toimiva systeemi olisi tuo pakollinen maksukortti. Käsittääkseni nyt jo on vireillä sellainen rajoitus, että kaikkien maksu-tv toimijien on yhdistettävä korttinsa, että ihmiset selviäisivät yhdellä. Toisaalta YLE:n kädettömyyttä tässäkin asiassa kuvastaa tuo, että ei ilmoitettu ajoissa ihmisille etukäteen, että maksukorttia tullaan tarvitsemaan ja kannattaa ostaa boxi korttipaikalla, edes varmuuden vuoksi.

Realcowboy
04.10.2007, 16:25
Anysee E30Plus saa riittää tällä hetkellä.
Budjettitilanteen parantuessa olisi sekä telkkarin että Topfieldin hankinta esissä.

MS
06.10.2007, 15:22
IS: Digikapina: Vapautus lupamaksuista, jollei kuva parane (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1442739).

Walton
10.10.2007, 21:16
Kertokaapas palikalle neuvoa Taulu-TV:stä. Eli pohjusta sen verran, että asun kämpässä jossa on kaapeli-tv ja omistan kaapelimallisen digiboxin. Nyt kun olen ostamassa uutta taulu-tv:tä, minulle tarjottiin hyvällä tarjouksella tv:tä jossa on antenniverkon digiviritin, mutta ei ole digitaalinen kaapeliverkon viritintä.

Eli, onko tuolla viritinasialla mitään merkitystä, jos ja kun kuitenkin tulen käyttämään tuota jo aiemmin ostamaani digiboxia. Eli voisin tämän tv:n ostaa huoletta kaapelitv:llä varustettuun kämppääni ja se toimisi aivan moitteettomasti?

LaTe_Show
10.10.2007, 21:46
Kertokaapas palikalle neuvoa Taulu-TV:stä. Eli pohjusta sen verran, että asun kämpässä jossa on kaapeli-tv ja omistan kaapelimallisen digiboxin. Nyt kun olen ostamassa uutta taulu-tv:tä, minulle tarjottiin hyvällä tarjouksella tv:tä jossa on antenniverkon digiviritin, mutta ei ole digitaalinen kaapeliverkon viritintä.

Eli, onko tuolla viritinasialla mitään merkitystä, jos ja kun kuitenkin tulen käyttämään tuota jo aiemmin ostamaani digiboxia. Eli voisin tämän tv:n ostaa huoletta kaapelitv:llä varustettuun kämppääni ja se toimisi aivan moitteettomasti?

Voit ihan huoletta käyttää sitä TauluTVtä sinun vanhan kaapeliboksin kautta.

Hazardipakki
13.10.2007, 17:06
Noniin, pari-kolme vuotta vanha tikipoksi taisi tulla tiensä päähän. Osaavatko/viitsivätkö tv-korjaajat korjata myös näitä n. 50e laitteita vai kannattaako ostaa saman tien uusi?

Randall Flagg
19.10.2007, 21:07
Onko joku huomannut ongelmia b-kanavanippussa TTV:n verkossa?

Topfieldin boxi käytössä.

Kuva kaikista kanavista pois, kanavien uudelleen haku ei auta.

Hevosmies
19.10.2007, 21:39
Onko joku huomannut ongelmia b-kanavanippussa TTV:n verkossa?

Ei ongelmia täällä. En tosin tiedä, mitkä kanavat B-rap..nippuun kuuluvat, mutta kaikki kaapeli(kortin) ilmais- ja bonuskanavat näkyvät ja kuuluvat kyllä kunnolla.

cottonmouth
21.10.2007, 20:44
Kenelläkään tietoa miten hyvin yleiskaukosäätimet ovat yhteensopivia tallentavien digiboksien kanssa tai millaiset mahdollisuudet on hankkia uusi vastaava kaukosäädin? Boksi on 6o gigan Digiality ja ostettu tasan kaksi vuotta sitten hulluilta päiviltä. Nykyinen kaukosäädin lakkasi toimimasta aivan yks-kaks ja patterin vaihdon, uudelleen käynnistelyn jne. kokeilun jälkeen tulin siihen tulokseen, että vika ei ilmeisesti ole itse laitteessa, kun kuva näkyy, etupaneelista voi vaihtaa kanavaa ja ajastettu nauhoistus tallentui normaalisti.

Juicey
21.10.2007, 21:37
Kenelläkään tietoa miten hyvin yleiskaukosäätimet ovat yhteensopivia tallentavien digiboksien kanssa tai millaiset mahdollisuudet on hankkia uusi vastaava kaukosäädin?
Oma yleiskake on Sony RM-VL600T ja pelaa Topfieldin PVR-5100T HDMI:n kanssa oikein hyvin yhteen. "Ongelma" noissa yleiskakeissa on luonnollisesti se, ettei valmistajat vielä oikein ymmärrä laittaa omia painikkeita tallentavien boksien kanssa ja näin erilaiset ohjelmalista- ja editointinäppäimet jotka kokee tarpeellisiksi täytyy ohjelmoida muiden namiskuukkeleiden taakse. Aikaisemmin olen kokeillut käytellä Logitechin Harmony-kakea (olisiko ollut 585? Ei muista enää) mutta ei oikein istunut minun käyttöympäristööni, tosin boksi oli vielä silloin ProCasteri.

cottonmouth
21.10.2007, 21:52
Oma yleiskake on Sony RM-VL600T ja pelaa Topfieldin PVR-5100T HDMI:n kanssa oikein hyvin yhteen. "Ongelma" noissa yleiskakeissa on luonnollisesti se, ettei valmistajat vielä oikein ymmärrä laittaa omia painikkeita tallentavien boksien kanssa ja näin erilaiset ohjelmalista- ja editointinäppäimet

Ok, kiitos vinkistä. Tuo Sony vaikuttaa ihan pätevältä ja järkevähkön hintaiselta (< 30 e). Boksini on noiden tallentavien joukossa aika karvalakkiosastoa jo tuon parin vuoden iän perusteella eli mitään kovin monimutkaisia kontrolleja tuohon ei tarvinne ohjelmoida toivottavasti, kun itse laitekin toimii aika perusnapeilla ilman editointimahdollisuuksia.

Lähinnä mietityttää mistä selviäisi onko vika varmasti kakessa ja jos ei, niin millaiset palautusmahdollisuudet yleiskaukosäätimillä on. Noh, kaipa ne kaupassa tästä tietävät.

Kourujärven Ponnistus
21.10.2007, 22:04
En omista. Nelonen pitää niin kauheata rätinää, etten sitä pysty katsomaan. MTV3:lla sama tilanne, mutta harvemmin. Aikamoista kusetusta tuo puolenvuoden lisäaika.

Rodion
27.10.2007, 22:31
Ongelmia boksin kanssa. Handan CV-3300 Conax (welhon ilmaisboksi).

Aikoinaan kun katselin Yle Extralta Live Earth -konserttia, vaihdoin äänituloksi kansainvälisen äänifeedin (alternative audio valinta), jotta suomalaisten selostajien pölötys lakkaisi.

En muuttanut asetusta tuon jälkeen ja nyt kanavalla ei kuulu mitään ääniä!

Muilla kanavilla kuuluu äänet normaalisti, joten tuo ilmeisesti defaulttaa Yle Extralla johonkin muuhun äänifeediin kuin suomeen ja nythän Extralla tulee vain suomen äänifeediä.

Milläköhän ilveellä tuon saisi takaisin kuulumaan? Muilla kanavilla näkyy alt audio napilla samanlailla fin/fin kuten extralla nyt, mutta muilla kanavilla näkyy myös että ne ovat valittuina koska on vihreä pallo kielitunnuksen vieressä. Extralla ei vihreätä palloa näy eikä niitä sinne saa asetusten tai muiden kautta.

Käyttöohjeistakaan ei ollut apua.

J.Petke
27.10.2007, 22:39
Jepulis, ongelmia Topfieldin kanssa.

Vaihdoin boksiin kovalevyn kun vanha meni rikki (ensiksi pätki nauhoituksia jumittamalla koko koneen ja lopulta naksuilemalla perin kovasti). Nyt olen asentanut uuden kovalevyn mutta ongelmana on se, että aluksi levy pelaa hyvin mutta n. tunnin päällä oltuaan jumittaa boksin niin, että kaukosäädin ei toimi ja koko boksi on jumissa. Joskus kun yritän nauhoittaa niin tyhjä kovalevy ilmoittaa että "tila ei riitä tallenukseen" tms.

Kenelläkään havaintoa mikä on vialla?

rinkeli22
28.10.2007, 18:08
Ongelmia boksin kanssa. Handan CV-3300 Conax (welhon ilmaisboksi).

Tehdasasetusten palautuksella pitäisi ainakin korjaantua

Rodion
28.10.2007, 19:41
Tehdasasetusten palautuksella pitäisi ainakin korjaantua

Sain kikkailtua ne eilen toimivaan ilman tuollaista resettiä.

Se auttoi, että meni Eurosport-kanavalle, joka tarjosi useaa eri äänifeediä, meni alt audio valikkoon ja siirteli sitä palloa eri äänifeedeille. Sitten meni takaisin Extra-kanavalle ja kas, nyt alt audio valikossa ylöspäin-napilla sai äänivalintapallot näkyviin ja sitä myöten äänen kuuluviin.

Eli ihan kuin koko laite olisi unohtanut miten äänifeed vaihdetaan, kunnes meni jollekin kanavalle jossa pystyi vaihtamaan äänifeediä tuolla alt audio -valikolla.

Tepa
29.10.2007, 08:21
Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Top Fieldin boxi siirtyi automaatilla talviaikaan (eli kello oikeassa), mutta ohjelmaopas on väärässä ajassa. Esimerkkinä TV ykkösen puoli yhdeksän uutiset tulee ohjelmaoppan mukaan puoli kymmeneltä. Joka kanavalla ilmoitetaan myös väärät ohjelmatiedot meneillään olevasta ohjelmasta. Pitääkö kanavat alkaa jälleen virittämään uusiksi? Ketuttaa pikkuhiljaa tämä digiaikaan siirtyminen ja jatkuva kanavirittely. Vai onko ongelma paikallisesta TV-operaattroista (DNA/OPOY) kiinni?

Onko kenelläkään tiedossa miten nuo kanavapaikat saisi Toppyllä siten, että pysyy halutussa numerossa? Itsellä, kun on mm. Yle Teema paikassa 11, Yle Extra 22, SubTv 33 ja Jim 44. Tympäsee pari kertaa kuussa viritellä uudelleen omat suosikit.

Juicey
29.10.2007, 08:27
Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Top Fieldin boxi siirtyi automaatilla talviaikaan (eli kello oikeassa), mutta ohjelmaopas on väärässä ajassa.
Jep, samalla tavalla käyttäytyi oma antenni-Toppy mutta oikeni kun irrotin töpselin seinästä hetkiseksi. Kanavahakua ei tarvinnut tehdä uudelleen.

Slibard
30.10.2007, 09:10
Ostin Topfield 4100 pari kuukautta sitten ja ihan hyvin toimi eiliseen asti. Ihmettelin, miksi boksi ei nauhoittanut eilisiä nauhoitukseen pistämiäni ohjelmia. Aikani ihmeteltyäni tajusin, ettei nauhoitus onnistunut kuin silloin, kun boksi oli valmiiksi päällä. Se ei siis enää käynnistynyt silloin kun ajastuksella nauhoitukseen pistetty ohjelma alkoi. Aiemmin toiminut normaalisti, eli boksi meni päälle hetkeä aiemmin nauhoituksen alkamista. Onkohan tämän korjaamiseksi jotain keinoa?

Toinen ongelma on boksin etupaneelin näytön kanssa. Nykyään siinä näkyy pelkkä kellonaika oli boksi päällä tai ei. Ei siis tule EPG, REC, PLAY jne. tekstejä. Ilmeisesti olen saanut jostain muutettua, mutta mistä sen "normaalin" tilan saisi takaisin?

dohf
30.10.2007, 12:09
Toinen ongelma on boksin etupaneelin näytön kanssa. Nykyään siinä näkyy pelkkä kellonaika oli boksi päällä tai ei. Ei siis tule EPG, REC, PLAY jne. tekstejä. Ilmeisesti olen saanut jostain muutettua, mutta mistä sen "normaalin" tilan saisi takaisin?Molemmat ongelmat korjaantuvat todennäköisesti, kun sammutat virran ja käytät sähköjohtoa minuutin verran irti. Topfieldissä on ilmeisesti jonkinlaista muistivuotoa tms. bugia koodissa ja tuo sähköjen katkaisu hetkeksi tyhjentää ylimääräiset sonnat muistista. Korjannee myös tuon tallennusongelman.

31.10.2007, 14:11
Onko kenelläkään tiedossa miten nuo kanavapaikat saisi Toppyllä siten, että pysyy halutussa numerossa? Itsellä, kun on mm. Yle Teema paikassa 11, Yle Extra 22, SubTv 33 ja Jim 44. Tympäsee pari kertaa kuussa viritellä uudelleen omat suosikit.

Top Set-nimisellä softalla pääset muokkaamaan kanavalistoja. Vatii usb-kaapelin ja tietokoneeseen windowsin. En millään muista mistä se löytyisi mutta hakusnoilla top set topfield pitäisi löytyä.

JamMaster
31.10.2007, 14:23
Handan DVB-C 5000 tuli laajakaistapaketissa kaupan päälliksi, ihan hyvä mutta jumittaa turhan usein, johon ei auta muu kuin virran katkaisu. Toinen telsu on vielä ilman boxia, kun kaapelilla nuo välttämättömimmät kanavat näkyvät (ainakin toistaiseksi).

Johannes
31.10.2007, 14:43
Huomenna pääsee kaikki Canalin pakettien tilaajat tekemään kanavahakuja, kun Canal paketoi taas kerran kanavansa uudestaan. Welho ei ota vieläkään Sport HD-kanavaa mukaan kaapeliin. En osta, enkä vuokraa sitten vieläkään HD-boksia, siitäs saitte.

fiftyeight
15.11.2007, 18:45
Tuli muutama päivä sitten ongelmia vanhan kunnon Medion 4200:n kanssa. Ei tunnu lukevan maksukortteja. Ei auta tehdasasetuksien palautus, ei kanavien uudelleen haku, ei töpselin pois ottaminen eikä mikään. Maksukortit pitäisi olla kunnossa, olen jo useamman kerran soitellut ja varmistellut että maksut on maksettu jne, mutta kun ei vaan näy. Herjaa vain että "Tarkista kortti". Ja varmasti on kortti oikein päin, onhan tuota pari vuotta jo käytetty.

Nyt kiinnostaisi kikka kolmonen, vai pitääkö heittää vehje nurkkaan ja hommata uusi?

stairox
15.11.2007, 18:52
Nyt kiinnostaisi kikka kolmonen, vai pitääkö heittää vehje nurkkaan ja hommata uusi?Rikki mikä rikki. Aika yleinen diagnoosi digibokseissa tuo kortinlukijan rikkoontuminen. Kokeile kumminkin korttia jossain toisessa boksissa ennenkuin hommaat uuden, sillä voihan kortissakin olla vikaa.

spertti
15.11.2007, 19:51
Näin kaupan alalla työskentelevänä olen myös nähnyt tapauksia, joissa kaapeliverkon boksiin tuupataan antenniverkon kortteja, ja tullaan huutamaan kun ei toimi....
Tämä nyt vain välikevennyksenä, sillä eihän viiskasi sentään noin kuutamolla voi olla.

fiftyeight
15.11.2007, 20:58
Näin kaupan alalla työskentelevänä olen myös nähnyt tapauksia, joissa kaapeliverkon boksiin tuupataan antenniverkon kortteja, ja tullaan huutamaan kun ei toimi....
Tämä nyt vain välikevennyksenä, sillä eihän viiskasi sentään noin kuutamolla voi olla.

Heikko kevennys, kun kortti on samassa koneessa 2v pelittänyt ja nyt ei.

fiftyeight
20.11.2007, 21:41
Hah. 58 - Medion 1-0.

Päivitin netin kautta Medionin. Vaikka Digi-tv:n tyttö sanoi että viimeisin päivitys on 2006 tapahtunut, mutta kun asiaa tarkemmin tutki niin viimeisin päivitys onkin 02.11.07. Siispä, älä usko Tuijaa, Tuija sua huijaa.

No, ei se silti toiminut vaikka päivitin. Tuumaustauko.

Eikun rakkine keittiön pöydälle ja ruuvimeisseli käteen. Takakansi auki, sitten joku iso mötikkä mikä oli kolmella ruuvilla kiinni ja siitä piuhat irti. Sen jälkeen pölyjen puhaltelua, johtojen heiluttelua, liittimien tarkistelua että ovat kiinni, korttipaikan tsekkaus ettei heilu eikä liiku. Siinä vaiheessa päätin, että enempää en ala purkamaan, jotta saisin jo purkamani takaisin oikeille paikoille. Näin tein, takakansi kiinni, kiittimet ristiin, piuhat kiinni, töpseli seinään ja kas. Se paska toimii! Magic touch!

Apassi
20.11.2007, 22:10
Verkossa toimiva digiboksikauppa.fi myy tai ainakin myi Topfieldin Masterpieceä hintaan 399,-. Alle 550:n euron ei taida muualta saada. Pakko oli jo perherauhan takia moinen härpätin tilata. Mainio vekotin.

stigers
20.11.2007, 23:46
Ei ole vieläkään tullut hommattua boxia, eikä ole yhtään ikäväkään.
Jääkiekko-ottelut on pystynyt seuraamaan hyvästi baareissa ja netti riittää kämpällä...

expertti
21.11.2007, 07:10
Welho ei ota vieläkään Sport HD-kanavaa mukaan kaapeliin. .

Niin tai siis Canal ei anna kanavaa kaapelijakeluun. No uusi vuosi tuo uudet kujeet tässäkin asiassa.

MS
24.11.2007, 12:46
HS: Yle kokosi digisovittimien mustan listan (http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Yle%20kokosi%20digisovittimien%20mustan%20listan/1135232069261).
HS: Ylen digisovittimien musta lista (http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ylen+digisovittimien+musta+lista/1135232069651).