PDA

View Full Version : Paras nuuska

Sivut : 1 [2] 3

Wewe
07.09.2004, 10:40
Viestin lähetti Pullamössö
Paljon Jatkoajan väki sitten laittaa sitä "biittiä" huulen alle? Itellä menee ehkä 1 ml ja tiivistykset päälle. Tuota vähemmät määrät eivät enää "potkaise"... Mun mielestä tästä on jo keskusteltu jollain sivulla (3-5)? no mun käyttömäärä riippuu ainakin siitä että milloin laitan ja miten paljon mieli tekee, esim joskus aamuisin menee molemmille puolille 1ml verran ja edelleen tiivistämättä. Luullakseni aika moni täällä käyttää joko 5ml ruiskua tai leipoo käsin.

Wewe

vellinaama
07.09.2004, 14:21
Viestin lähetti Wewe
Kiitos ystävällisestä kommentistasi, täytyy varmaan harkita ihan vakavasti tuota asiaa.

Wewe

Joo täytyy myöntää että nuuskan hehkutuksesi on täällä sitä luokkaa että lankesin äsken tilailemaan.

Mm. tämä Wewen kommentti tuolla aiempana:
"Ensinnäkään en luopuisi jumalallisesta mustasta kullasta (/Generalista) mistään hinnasta,"

Johan tässä pari viikkoa tuli taisteltua ilman sitä "paskaa" (sori tuo termi) ...

Johto
07.09.2004, 23:50
Itse ostin vaihteluksi Ettanin tykkinuuskalle jotain ihmeen Granit pussinuuskaa. Nämä ovat isompia pusseja kuin esim. Ettanin pussit, mutta eipä näilläkään juuri mitään vaikutusta tunnu olevan...täytyypi siis jatkaa pallojen pyörittelyä vaikka se aika saastaista hommaa onkin.

nro.44
08.09.2004, 00:20
Onkos jollain tietoa siitä EY-tuomioistuimen päätöksestä?

Kuulin asiasta pätkän radiosta, mutta koko juttu meni aikapitkälti ohi. Sen verran kuulin että varmaa päätöstä ei ole vielä annettu, vaan ehdotus, mutta se ei vapauttaisi nuuskan marrkinointia EU maissa, paitsi Ruotsissa.

Jos jollain parempaa tietoa voisi vaikka tänne jotain raapustaa.

(omat tietoni nappasin YLEX:än jostain uutisista tai juoruiluista)

Tuohon kuivatakko vai ei, se on aika pitkälti tapa kysymys, itse en kuivaa tykin sisältöä saatika sitten huulta ennen tykittämistä. Toisaalta jos tykkää tiivistää kannattaa hommata sellainen ruisku jossa ei ole tiivisteitä, vaan sellainen tasainen muovipinta. (suosittelen muutenkin kaikille tykki käyttäjille) voittaa Once ym. tykit 100-0.

Wewe
08.09.2004, 08:30
Viestin lähetti nro.44
Tuohon kuivatakko vai ei, se on aika pitkälti tapa kysymys, itse en kuivaa tykin sisältöä saatika sitten huulta ennen tykittämistä. Toisaalta jos tykkää tiivistää kannattaa hommata sellainen ruisku jossa ei ole tiivisteitä, vaan sellainen tasainen muovipinta. (suosittelen muutenkin kaikille tykki käyttäjille) voittaa Once ym. tykit 100-0. Meinaatko noilla tasaisilla muovipinnoilla ja ilman tiivisteitä vihreätä ruiskua nimeltä (braun injekt)?? Itse käytin sitä aika kauan kunnes taas sirryin oncen ruiskuun. Toisaalta mulle ihan sama kun en tiivistele.

Wewe

nro.44
08.09.2004, 12:22
ei ole vihreä ruisku, mutta sinänsä ihan sama jos on samanlainen..
tarkoittamani ruisku on ihan perus läpinäkyvä, jossa on mitta-asteikko 2ml asti. Muuta siinä ei lue..

Pullamössö
08.09.2004, 21:18
Näin tein. Tänään iskettiin viimeinen naula arkkuun. Syitä on monia ja tärkeinpänä pidän raskasmetallejen pääsyn kehooni. Ei se tälläiselle urheilija-pojalle käy. Ja toinen on nikotiini mitä on moninkertainen määrä tupakkaan verrattuna. Ainainen huulen alle tykittele rupesi vituttamaan ja huulen alta rupesi paljastumaan ihania ruskeita värejä... hrr.... Tänään siis lopetin ja siitä päätöksestä on nyt n. 5 tuntia. Vielä ei ole tehnyt mieli. Paha juttu kun on rahat loppu ja nuuskat metsässä niin ei ole mitään mistä ostaisi snuffit tai millä rahalla.

En kyllä kauaa kerinnyt käyttääkään, ehkä siinä meni sellaiset 5 tornia nuuskaa, joka on perin vähän. En varmaankaan ehtinyt jäädä edes riippuvaiseksi.

Tilannetta seurataan........

Niin ja ainut asia mitä nuuskasta jäin kaipaamaan on se fiilis. Ja se kuinka se "potkaisee". No nyt lopetan.

lintu
08.09.2004, 21:24
Viestin lähetti nro.44
Kuulin asiasta pätkän radiosta, mutta koko juttu meni aikapitkälti ohi. Sen verran kuulin että varmaa päätöstä ei ole vielä annettu, vaan ehdotus, mutta se ei vapauttaisi nuuskan marrkinointia EU maissa, paitsi Ruotsissa.

Eli jokin aikaa sitten oli itse käsittely, jolloin mm Suomi vastusti nuuskan laillistamista EU:n sisällä. Btw, miksi Tanskassa saa myydä nuuskaa vaikka se onkin EU:n jäsenmaa? Ruotsihan oli ainoa maa joka sai erikoisluvan. Nyt lähiaikoina pitäisi tulla lopullinen päätös.

Viestin lähetti nro.44
Paljon Jatkoajan väki sitten laittaa sitä "biittiä" huulen alle?

Mähän leivon joten mittaa on vaikea saada. Kun olen joskus tykillä kuitenkin pistänyt kämmenelle ja leiponut 2ml se on aika pienoinen biitti. Yleensä leipoessa annos on siinä 2,5-3ml. Prismasteria kun aikoinaan käytin niin annos oli täysi pm, eli 2,35ml. Annoksen koko riippuu tietenkin mielialasta, paikasta ja seurasta. Jos menet ekoille treffeille jonkun kanssa et varmasti pistä 3ml huulen alle alkuun.

Viestin lähetti nro.44
Toisaalta jos tykkää tiivistää kannattaa hommata sellainen ruisku jossa ei ole tiivisteitä, vaan sellainen tasainen muovipinta. (suosittelen muutenkin kaikille tykki käyttäjille) voittaa Once ym. tykit 100-0.

Once on hyvä jos sitä vitun tykkiä on pakko käyttää. Mattoveitsellä saa helposti Oncesta osan tiivistettä pois ja neste pääsee valumaan pois itse annoksesta.

Patera#14
08.09.2004, 21:41
Kokeilin huvikseen leipoa tollaisen pallon tossa, eipä tullu vittuakaa, tyttöystävä naureskelee vieressä :P vissiinki taitoa kaipaa? vai onko mun nuuskassa vikaa.. ettanista ei palloa syntyny vaikka kuinka yritin, juuri kun sain kasaan niin levisi samantien..

lintu
09.09.2004, 07:34
Viestin lähetti Patera#14
Kokeilin huvikseen leipoa tollaisen pallon tossa, eipä tullu vittuakaa, tyttöystävä naureskelee vieressä :P vissiinki taitoa kaipaa? vai onko mun nuuskassa vikaa.. ettanista ei palloa syntyny vaikka kuinka yritin, juuri kun sain kasaan niin levisi samantien..

Alussa on varmasti vaikeaa. Been there, done that. Ettan on Röda Lacketin kanssa parhaimmin leipomiseen soveltuvia nuuskia. Ja hei, harjoittelu tekee mestarin. Mutta kun olet tavoille oppinut, et taatusti tule pettymään. Saat itse koota ihanan annoksen aivan sen muotoiseksi kuin haluat.

Wewe
09.09.2004, 12:22
Kokeilin huvikseen leipoa tollaisen pallon tossa, eipä tullu vittuakaa, tyttöystävä naureskelee vieressä :P vissiinki taitoa kaipaa? vai onko mun nuuskassa vikaa.. ettanista ei palloa syntyny vaikka kuinka yritin, juuri kun sain kasaan niin levisi samantien.. Yritä vielä, se tekee kyllä mestarin. Itsellänikin kesti hetken oppia ja leivon sitä paitsi Generalia ja kyllä onnistuu, vaikka aina ruiskua käytänkin mutta jos ruisku jää himaan niin on vähän pakko opetella leipomaan. Sottaista kylläkin.

Viestin lähetti nro.44
Onkos jollain tietoa siitä EY-tuomioistuimen päätöksestä?

Kuulin asiasta pätkän radiosta, mutta koko juttu meni aikapitkälti ohi. Sen verran kuulin että varmaa päätöstä ei ole vielä annettu, vaan ehdotus, mutta se ei vapauttaisi nuuskan marrkinointia EU maissa, paitsi Ruotsissa. "NUUSKAN KIELTO SÄILYNEE EU:SSA"

"Nuuskan markkinointikielto jatkunee EU:ssa. EY-tuomioistuimen julkisasiamies antoi tiistaina ratkaisuehdotuksensa kahdessa nuuskan myyntiä koskevassa tapauksessa. Hän katsoi, että nuuskan myyntikielto on unionin lainsäädännön mukainen."

"Julkisasiamies Lendeert A. Geelhoed otti kantaa saksalaisen ja brittiläisen tuomioistuimen ennakkoratkaisupyyntöihin myyntikiellon laillisuudesta."

"Ruotsi on ainoa EU-maa, jossa nuuskaa saa myydä. Se neuvotteli itselleen poikkeuksen jäsenyysneuvotteluissa ennen liittymistään unioniin. Tätä poikkeusta ei asetettu kyseenalaiseksi julkisasiamiehen ratkaisuissa." (STT) -UL100 ke 8.9.

Vitun paska ja surullinen juttu sinänsä, mutta toivoa ei kai vielä ole ihan menetetty. Kyllä ärsyttää!!

Wewe

Atchafalaya
09.09.2004, 18:00
Nuuskalakko kestänyt jo 16 päivää. Olen ylpeä itsestäni. Ehkä pääsin lopultakin eroon, vaikka välillä kierin tuskissani, kun joku laittaa vieressä "paskaa huuleen".

lintu
09.09.2004, 20:52
Viestin lähetti Wewe
Vitun paska ja surullinen juttu sinänsä, mutta toivoa ei kai vielä ole ihan menetetty. Kyllä ärsyttää!!

Aivan, ja ajatelkaa kuinka paljon Suomen valtio tällä päätöksellä häviää:
-Suomessa tulee kuolemaan enemmän ihmisiä syöpään kuin nuuskan ollessa laillinen.
-Valtio joutuu maksamaan suuria summia keuhkosyöpään sairastuneiden takia joita ei joutuisi maksamaan mikäli nuuska olisi laillista.
-Jos nuuska olisi laillista verottaisi valtio siitä. Nyt veroja ei makseta (Tax-free) tai ne menevät ruotsiin. Jostain luin, että Suomi olisi verorahoissa menettänyt yli miljardi markkaa tämän takia.

Voppie
13.09.2004, 12:44
Löytyykö kenelläkään ylimääräisiä purkkeja varastosta? Itsellä alkaa kiekot uhkaavasti loppumaan, ja seuraava tilaus on saapumassa vasta parin viikon päästä. Markkinat hiljentyneet ikävästi kun nuuskan myynti loppui Tallinnan laivoilla..

Wewe
14.09.2004, 11:38
Viestin lähetti lintu
-Jos nuuska olisi laillista verottaisi valtio siitä. Nyt veroja ei makseta (Tax-free) tai ne menevät ruotsiin. Jostain luin, että Suomi olisi verorahoissa menettänyt yli miljardi markkaa tämän takia. Niinpä ja valtio kuitenkin tietää että sitä myydään pimeesti tiskin alta täällä melkein kaikkialla eikä niistäkään makseta veroja. Eikö olisi helvetti aivan sama asia jos se nyt olisi laillinen..??

Ruotsi oli fiksu kun neuvotteli nuuskan myynnin laillisuuden jatkossakin vaikka liittyikin unioniin.

Wewe

nro.44
18.09.2004, 01:49
Kyllä netissä surffailu kannattaa.. löysin toisen paikan josta voi netistä suoraan ostaa nuuskaa.. Tolppa maksaa sen 27 euroa, ja postituskulut näkyvät tuossa alapuolella. Valikoima ei ole kovinkaan laaja, mutta riittävä. osoite on niinkin yksinkertainen kuin www.websnus.com

Shipping cost in EURO.
Shipping in Europe:
10 dosor - 12 EUR
15 dosor - 16.50 EUR
20 dosor - 21.50 EUR
30 dosor - 23 EUR
40 dosor - 32 EUR
60 dosor - 46 EUR

Ja lisää webbiselailun saldoa, käykääpä ihan vaikka huvin vuoksi katsomassa, www.pokalehuulessa.fi asia tietoa humoristisesti esitettynä nuuskan käytöstä... erityisesti sarjakuva pätkät on ihan loistavia..

Wewe
20.09.2004, 19:17
Viestin lähetti nro.44
Kyllä netissä surffailu kannattaa.. löysin toisen paikan josta voi netistä suoraan ostaa nuuskaa.. Tolppa maksaa sen 27 euroa, ja postituskulut näkyvät tuossa alapuolella. Valikoima ei ole kovinkaan laaja, mutta riittävä. osoite on niinkin yksinkertainen kuin www.websnus.com Ai ei ole laaja valikoima?? Tuolta (http://www.websnus.com/produkter.html) kyllä luulisi löytyvän aika moneen erimakuun sopivia merkkejä ainakin mun mielestä. Tuolla ainakin vaaditaan 18wee ikä ennen kuin voi tilata, mutta kuka sen oikein voi tarkistaa..?? Paitsi tietysti jos maksaa luottokortilla.

Wewe

nro.44
21.09.2004, 00:17
No siis valikoima ei ole laaja verrattuna esim. toiseen mainittuun sivustoon joka on täällä mainittu (olisiko ollut northener.com vai mikä olikaan). Mutta onhan valikoima toki laaja.

Wewe
21.09.2004, 09:01
Ohhoh, kylläpäs olikin northenerilla pussinuuska valikoima kasvanut!! Tuolta (http://www.northener.com/products/swm887.html) voipi käydä katsastamassa uutuuksia (nämä kaikki 37tuotetta ovat siis kaikki pussinuuskaa) Irtonuuska puolelta ei mitään uutta.

Onko joku kuullut jotain uutta siitä EY-tuomioistuimen päätöksistä nuuskaa koskevassa laissa??

Wewe

vellinaama
21.09.2004, 10:08
Viestin lähetti Wewe
Ai ei ole laaja valikoima?? Tuolta (http://www.websnus.com/produkter.html) kyllä luulisi löytyvän aika moneen erimakuun sopivia merkkejä ainakin mun mielestä. Tuolla ainakin vaaditaan 18wee ikä ennen kuin voi tilata, mutta kuka sen oikein voi tarkistaa..?? Paitsi tietysti jos maksaa luottokortilla.

Wewe

Northenerin paketin vastaanottajan tulee olla 18v, jääköhän sitten kuriirin velvollisuuksiin tarkistaa tuo.

lintu
21.09.2004, 17:06
Viestin lähetti Wewe
Paitsi tietysti jos maksaa luottokortilla.

Wewe

Voiko sen muulla maksaakaan? Harmittaa kun ei ole kuin Visa Electronia eikä se toimi. Noh, aina joku käy botskilla.

Tuamas
22.09.2004, 01:28
Viestin lähetti lintu
Voiko sen muulla maksaakaan? Harmittaa kun ei ole kuin Visa Electronia eikä se toimi. Noh, aina joku käy botskilla.

- Sammon Visa Electron toimii myös nettikaupoissa

vellinaama
22.09.2004, 08:27
Viestin lähetti Tuamas
- Sammon Visa Electron toimii myös nettikaupoissa

Nyt ohi varsinaisen aiheen, mutta kun olen tämän melkeen elämäntehtäväkseni ottanut;

Tuo Visa Electron on teinikorttien teinikortti, turha keksintö.
Joskus pankissa saivat sellaisen mullekin työnnettyä. Luovuin kortista kun pari kertaa baarissa oli Electronin yhteydet kokonaan poikki, ja kerran jäi kaupassa ostoksetkin kassalle, samoista yhteys ongelmista johtuen.

Pankkitilin saldon tarkistus kestää aivan liian kauan, parhaimmillaan kestää yli minuutin kun baaritiskillä odotellaan.

Jos kortista ei ole edes nettiostoksiin niin kuka sitä tarvitsee.

Wewe
22.09.2004, 08:33
Viestin lähetti lintu
Voiko sen muulla maksaakaan? Harmittaa kun ei ole kuin Visa Electronia eikä se toimi. Noh, aina joku käy botskilla. Mun mielestä siellä oli joku toinenkin tapa maksaa, mutta en tiedä mikä enkä ole yhtään varma kun en ole mikään haka ruotsissa..??

Niin kyllähän joku aina laivalla on mutta kyllä se vähän supistui kun Tallinnan laivoilta ei enää saa ostettua.

Wewe

Wewe
23.09.2004, 13:03
Ääh, pyysin kaveria tuomaan Ruotsista Göteborgs Prima Fintiä mutta kaveri ei ollut löytänyt mistään ko. tuotetta tai Röda lacketia, joten kaveri toi sitten Göteborgs rapéa. :'(

En tiedä onko sillä sitten niin väliä mutta kaveri sanoi että Silja ja Viikkari menevät eri satamiin. Viimeksi kun oli mennyt Viikkarilla niin olisi löytynyt Rödaa ja Prima Fintiä.

Onko jollai tietoa onko laivalla niin väliä tai paikalla mistä noita saa??

Wewe

Wewe
30.09.2004, 12:36
Tänne ei kukaan enää näköjään jaksa oikein kirjotella kun tää ketju oli tipahtanut näin alas.. :( Pakko tätä on taas vähän nostaa.

Onko mitään tilastoja tehty esim. Ruotsissa että käytetäänkö siellä enemmän pussi vai irtonuuskaa??

Suomessa taitaa tämä irtonuuska viedä voiton pusseista.

Wewe

Rosa 55
01.10.2004, 09:36
No niin, tuli sitten Websnus kokeiltua. Ihan maksamalla verkkopankissa onnistui. Tuotteet maksoi 90E, lisäkustannukset 28E, aika kallis mielestäni. 2 tolppaa tuli, 1 jäi jälkitoimitukseen. Tuotteet olisivat tulleet suoraan postiluukkuun, jos olisivat mahtuneet.
Luulen, että seuraava tilaus lähtee Visalla(taitaa tulla halvemmaksi).

Wewe
05.10.2004, 10:33
Viestin lähetti Rosa 55
No niin, tuli sitten Websnus kokeiltua. Oliko muutes pitkä toimitusaika?? Northenerilla on muistaakseni 2-4pvää.

Wewe

Patera#14
05.10.2004, 20:34
Viestin lähetti Wewe
Ääh, pyysin kaveria tuomaan Ruotsista Göteborgs Prima Fintiä mutta kaveri ei ollut löytänyt mistään ko. tuotetta tai Röda lacketia, joten kaveri toi sitten Göteborgs rapéa. :'(

Just äskön sain kaverilta 4purkkia tätä göteborgs rapéa, ihan jees tää mun mielestä, tuoksuu ihanalle :)

Wewe
06.10.2004, 09:02
Just äskön sain kaverilta 4purkkia tätä göteborgs rapéa, ihan jees tää mun mielestä, tuoksuu ihanalle :) Tuoksuu ihanalle, maistuu paskalle ja rakenne ihan perseestä. Siinä ei tosiaan ole muuta hyvää kuin haju. Toinen on Röda, ei tuoksu eikä maistu hyvälle mutta rakenne aivan loistava.

Tämän takia mulle maistuu General, maku ja haju on loistavia ja sopiva kiinteys.

Wewe

Rosa 55
06.10.2004, 10:37
Viestin lähetti Wewe
Oliko muutes pitkä toimitusaika?? Northenerilla on muistaakseni 2-4pvää.

Wewe

Meniköhän siinä 7päivää. Kyllä sieltäkin nopeemmin saa Visalla, mutta toi pankkimaksu vaati vissiin vähän enemmän aikaa.

Wewe
07.10.2004, 10:17
Viestin lähetti Rosa 55
Meniköhän siinä 7päivää. Kyllä sieltäkin nopeemmin saa Visalla, mutta toi pankkimaksu vaati vissiin vähän enemmän aikaa. Mitä merkkejä tilasit, meinaan vaan että oliko kaikki tornit suurinpiirtein saman hintaisia??

Vai että 7päivää.. no hyvää ei voi koskaan odottaa liian kauan. ;)

Rosa 55
07.10.2004, 12:25
Probe 27e
Rallarsnus 27e
Skruf original 36e

Oli pakko tilata tuolta, kun ei omista visaa. No seuraava lasti sitten kaverin visalla.

Patera#14
07.10.2004, 15:30
saaks tuolta tilattua postiennakolla?
vai pitääks olla jotkut verkkopankki tunnukset tjsp?

Käräppä
07.10.2004, 16:05
Röda tai Ettan irto ehdottomasti!

Kinke-13
07.10.2004, 19:26
Kertokaas viisaammat,että onko näiltä laivoilta mahdollista saada jotain muuta merkkiä kuin ettania ja generalia?

Kinke-13
07.10.2004, 19:26
Kertokaas viisaammat,että onko näiltä laivoilta mahdollista saada jotain muuta merkkiä kuin ettania ja generalia?

Wewe
08.10.2004, 20:17
Viestin lähetti Wewe
Olipas Viikkarilla laaja valikoima, ihan yllätyin: Ettan irto ja pussi, General (/mustakulta) irto, pussi&white-pussi, Gustavus original ja kvalitet pussina ja löössana, Granit original ja xxl-original(mallia pussi), Grant stor pussia, catch licorise (pussia) ja vielä mocca minttu ja anis (pussia). Kyllä oli ilo tehdä ostoksia. ;)

Wewe

Tuossa oli mun vastaus reilu kk sitten, en sitten tiedä onko kasvanut lisää..??

Viestin lähetti Cairns
Ettan, General, Gustavus (useita makuja) ja olisko ollut Skoalii kans, ei muista enää ku siljan lappunen lens roskikseen. Mr. Cairnsin kertomus tosin melkein puoli vuotta sitten..

Wewe

Pleksi(t)
12.10.2004, 15:24
Northernerin toimitusajasta:
Kannattaa muistaa että se sivuilla luvattu 2-4 päivää on UPS:n toimitusaika, eli siihen tulee päälle vielä se aika mitä menee Northernerilla aikaa tilauksen vastaanotosta lähetykseen. 4-6 arkipäivää on yleensä ollut toimitusaika kokonaisuudessaan. Laskekaa sen viikon mukaan ettei tarvitse täpistä niinkuin allekirjoittaneen viimeksi kun tilaus lähti liian myöhään.

keppimies
13.10.2004, 12:53
Viestin lähetti Wewe
Onko mitään tilastoja tehty esim. Ruotsissa että käytetäänkö siellä enemmän pussi vai irtonuuskaa??

Suomessa taitaa tämä irtonuuska viedä voiton pusseista.

Wewe

Tutkimuksesta en tiedä, mutta ystäväni Tornionjokilaakson kupeesta kertoi naapurin käyttävän suhteessa selvästi enemmän pussinuuskaa kuin täällä, kuitenkin vähemmän kuin irtokamaa.

bozik
13.10.2004, 15:16
Niin, kertokaapas kokemuksia nuuskan tilaamisesta netin kautta. Onko homma toiminut ok ja onko joku kokeillut luottokortilla maksamista ?

Mulla on sellainen tilanne, että ennen tänne Ranskaan muuttoa siirryn savuttelijoiden puolelle, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että kyllä kunnon köntti sittenkin on se mun juttu. Ajattelin josko kokeilisi tuota nettitilausta luottokortilla, visa siellä lienee ok. Huolivatko muuten Nordean pankkikorttia ?

Pleksi(t)
15.10.2004, 01:26
Viestin lähetti bozik
Niin, kertokaapas kokemuksia nuuskan tilaamisesta netin kautta. Onko homma toiminut ok ja onko joku kokeillut luottokortilla maksamista ?

Mulla on sellainen tilanne, että ennen tänne Ranskaan muuttoa siirryn savuttelijoiden puolelle, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että kyllä kunnon köntti sittenkin on se mun juttu. Ajattelin josko kokeilisi tuota nettitilausta luottokortilla, visa siellä lienee ok. Huolivatko muuten Nordean pankkikorttia ?

Ei muuta kuin tilausta sisään vaan, minä voin ainakin suositella. Tsekkaa minun edelliset viestit tästä ketjusta, niissä pitäisi olla jonkun verran tietoa. Ei uskalla enempää mainostaa etteivät ala epäillä edustajaksi:) Vajaa kymmenen tilausta olen tehnyt ja tähän mennessä kaikki on mennyt niin kuin pitää. Varaa vain se viikko odotteluun, positiivisestikin tosin voit yllättyä, 3 päivää on ennätys kun UPS:n mies ovelle kurvasi. Tietysti jos kiire on ja rahaa löytyy niin pari päivää saa nipistettyä toimitusajasta pois. Visaa (tai muuta luottokorttia) tarvitset, eivät taida pankkikortteja hyväksyä.

Cairns
15.10.2004, 13:38
Tuli testattua nenänuuskaa (kuulostaa ja näyttää terveeltä). Kivaa oli ja lisää tekis mieli. Voin vain kuvitella että sais ravintolasta lähteä aika nopeasti pois jos "vetäis viivat".

bozik
15.10.2004, 17:45
Viestin lähetti Pleksi(t)
Varaa vain se viikko odotteluun, positiivisestikin tosin voit yllättyä, 3 päivää on ennätys kun UPS:n mies ovelle kurvasi. Tilaus hoidettu, katsellaan miten homma toimii. Tupakkimiehenä tässä on elelty jo about 6 kuukautta joten sikäli mikään kiire ei ole.

Anyway, kiitokset vaan Pleksi(t). Hauska sinänsä nähdä kuinka UPS tjsp. ukko pärjäilee täällä. Mulla on nimittäin tilanne, että kukaan ei kämpilläni päivystä klo 9-19, tosin ranskalaiseen tapaan meillä on "talkkari" joka vastaa periaatteessa kaikesta, jakaa postin luukkuihin ym. Katsellaan ja odotellaan, raportoin myöhemmin kuinka homma toimi.

Ps. Cairns, lähtö pubista voisi tosiaan tulla hätäisesti. Mä en ole kun kerran nenäkamaa kokeillut ja ei kyllä toimi mulla.

lintu
15.10.2004, 22:13
Viestin lähetti Cairns
Tuli testattua nenänuuskaa (kuulostaa ja näyttää terveeltä). Kivaa oli ja lisää tekis mieli. Voin vain kuvitella että sais ravintolasta lähteä aika nopeasti pois jos "vetäis viivat".

On tullut kokeiltua eikä auta yhtään.

bozik
27.10.2004, 13:31
Eilen sitten ystävällinen posteljooni oli kuskannut ovelleni lastin nuuskaa. 30 purkkia tilasin ja ihan hyvin näyttäisi homma toimivan tänne Ranskan suuntaankin. Lähetyksen saapuminen tosin kesti tilauksesta 11 päivää, josta postin osuus oli kymmenen päivää.

Röökit lensivät jo eilen laatikkoon ja nyt jälleen harjoitellaan nuuskankäytön saloja. Tuttuun tapaan ensimmäisen purkin aikana ylähuuli tarvitsee vielä hieman totuttelua aineeseen. Kirvely on kohtuullisen helvetinmoinen, mutta ohihan tuo menee ekan purkin jälkeen.

Wewe
01.11.2004, 11:14
Hohhoh, ei mitään uutta rintamalta muuta kuin että taas käytän pelkästään nuuskaa enkä tupakoi yhtään..

Nenänuuskaa en ole kokeillut enkä haluakkaan kokeilla, tuntuisi jotenkin vastenmieliseltä heittää nenään jotain ylimääräistä.

Alkaa nuuskavarastot taas uhkaavasti loppua mutta onneksi frendi tulee huomena Siljalta ja tuo kuulua mustaakultaa. :)

Wewe

vellinaama
03.11.2004, 14:55
3 viikkoa tuli täyteen ilman nuuskaa. Ei tästä toivu ei millään.
Vesi valuu suusta kun luen tätä palstaa.

bozik
03.11.2004, 15:19
Viestin lähetti vellinaama
3 viikkoa tuli täyteen ilman nuuskaa. Ei tästä toivu ei millään.
Vesi valuu suusta kun luen tätä palstaa. Tsemppiä vaan, kyllä se siitä. Mä tässä juuri lopettelen capuccinoa ja nuuskalatinki on tuossa valmiita. Kohta kuuluu kevyt naps.

lintu
03.11.2004, 16:04
Viestin lähetti bozik
Tsemppiä vaan, kyllä se siitä. Mä tässä juuri lopettelen capuccinoa ja nuuskalatinki on tuossa valmiita. Kohta kuuluu kevyt naps.

Tees muuten Mojmir palvelus ja opeta niille patongeille nuuskaamisen salat. Saattaisi saada aika jyrkähkön vastaanoton ;-).

Valitettavasti minullakin rupeaa tuo nuuskavarasto tyhjenemään aika kovaa vauhtia eikä laivallelähtijöitä näytä oikein olevan. Noh, täytynee maista käydä hakemassa.

bozik
03.11.2004, 16:25
Viestin lähetti lintu
Tees muuten Mojmir palvelus ja opeta niille patongeille nuuskaamisen salat. Saattaisi saada aika jyrkähkön vastaanoton ;-) Täytyy sanoa että täällä tulee pikkaisen katseltua jopa sitä, missä tykkinsä täyttää. Mulla on paha aavistus, että nämä voisivat luulla hommaa joksikin ihan muuksi, kuin mistä lopulta on kyse. En tosin ole ihan varma miten tuolla rannikkoseudulla. Sieltä saattaisi löytyi joku vanha merkkari, jonka ruotsalaiset ja tanskalaiset ovat opettaneet tavoille. Tästä tuppukylästä sellaista ei kyllä löydy.

Jos nuuskat on loppumassa niin eikun nettitilausta. Niin näppärästi se toimi, että Suomessa olevat kaverinikin siirtynevät käyttämään nettiä nuuskan hankintaan.

varjo
09.11.2004, 16:42
Tämä asia on saatettu mainita täällä tai sitten sitä ei julkisesti ole mainittu, mutta voisiko joku Helsingissä asuva listata (pistää yv:lle jos ei julkisesti viitsi) Helsingin "myyntipaikat".

Itse en tuota kamelinulostetta viitsinyt alkaa suuhuni tunkemaan, mutta Nääsvillestä kotoisin oleva kaveri on paniikissa kun Northener ei enää lähetä Suomeen ja hän ei tunne yhtään pk-seudun myyntipaikkoja.
Kampin/Töölön seutuvilla asustelee, joten painotuksen voisi tehdä sille alueelle.

vellinaama
09.11.2004, 18:49
Viestin lähetti varjo
Itse en tuota kamelinulostetta viitsinyt alkaa suuhuni tunkemaan, mutta Nääsvillestä kotoisin oleva kaveri on paniikissa kun Northener ei enää lähetä Suomeen ja hän ei tunne yhtään pk-seudun myyntipaikkoja.

Täh?!? Ei lähetä enää Suomeen?

Mulla on tilaus sisässä parhaillaan...

varjo
09.11.2004, 20:18
Täh?!? Ei lähetä enää Suomeen?

Mulla on tilaus sisässä parhaillaan...

Jaa-a, ihan varma en ole siitä oliko kyse northeneristä, mutta joku paikka (josta hän tilaili) ei enää lähetä EU-maihin.

Kysymykseen kuitenkin jo vastattiin joten kiitoksia.

Pleksi(t)
10.11.2004, 00:29
Northerner helpotti tuskaa juuri viime viikolla, eikä niiden sivuillakaan mitään ilmoitusta ole, että ei ne ainakaan vielä ole lopettaneet. Jos siinä jotain laitonta olisi ei yksikään lasti olisi perille tullut, tullin teipit on ollut joka kerta laatikossa merkkinä siitä että laatikko on avattu. Toivottavasti homma jatkuu vielä pitkään, ja tietysti kilpailuakin saisi tulla. Toisaalta jos toimitukset loppuisivat olisi hyvä syy vähän vähentää tai jopa lopettaa.

Wewe
10.11.2004, 15:21
Viestin lähetti Pleksi(t)
Northerner helpotti tuskaa juuri viime viikolla, eikä niiden sivuillakaan mitään ilmoitusta ole, että ei ne ainakaan vielä ole lopettaneet. Jos siinä jotain laitonta olisi ei yksikään lasti olisi perille tullut, tullin teipit on ollut joka kerta laatikossa merkkinä siitä että laatikko on avattu. Toivottavasti homma jatkuu vielä pitkään, ja tietysti kilpailuakin saisi tulla. Toisaalta jos toimitukset loppuisivat olisi hyvä syy vähän vähentää tai jopa lopettaa. Eikö ole ihme että noi laatikot pääsevat läpi tullista?? Mun mielestä ainakin sikäli koska juuri lukemani tiedotteen mukaan biitin maahantuonti olisi myös laitonta. Ei siinä kyllä mitään järkeä olisi, koska laivaltakin sitä saa tuoda..

Noh kolme viikkoa ja meikäläinen lähtee Tukholmaan ja onneksi vielä punaisilla laivoilla. ;)

Wewe

vellinaama
10.11.2004, 15:47
Viestin lähetti Wewe
Mun mielestä ainakin sikäli koska juuri lukemani tiedotteen mukaan biitin maahantuonti olisi myös laitonta.

Wewe

Not!

Minun käsittääkseni nuuska lasketaan tullissa nykyisin elintarvikkeeksi.
Esim. laivoilta tuodessa on tupakkatuotteille paljon tiukemmat rajat (250grammaa piipputupakkaa).

Jotain 8-10 sinkoa muistaakseni saa tuoda maihin kerralla.

lintu
10.11.2004, 16:05
Jotain 8-10 sinkoa muistaakseni saa tuoda maihin kerralla.

Aivan, verottomana siis. Jos verot maksat niin silloin ei rajaa taida olla.

vellinaama
12.11.2004, 11:25
Yli 4 viikon breikki ohi nuuskan suhteen.

Northernilta tuli Röda Lacketit aamulla. Maanantaina tilattu.
Grand XL pussinuuskaa tuli maistiaiseksi extrana.

Elämä hymyilee taas

MacTavish
15.11.2004, 22:24
Mun pitää vaan sanoo yks juttu.
Älkää koskaan edes yrittäkö lopettaa nuuskaamista.. se on niin helvetin tuskallista.. =)

Atchafalaya
15.11.2004, 23:01
Viestin lähetti -danzku-
Mun pitää vaan sanoo yks juttu.
Älkää koskaan edes yrittäkö lopettaa nuuskaamista.. se on niin helvetin tuskallista.. =)
Lopetin kuin seinään tasan 58 päivää sitten. Ensimmäiset viikot olivat kieltämättä tuskaa, mutta enää ei oikeastaan tee pahemmin mieli kuin juopotellessa.

MacTavish
15.11.2004, 23:31
Viestin lähetti Atchafalaya
Lopetin kuin seinään tasan 58 päivää sitten. Ensimmäiset viikot olivat kieltämättä tuskaa, mutta enää ei oikeastaan tee pahemmin mieli kuin juopotellessa.

Samoin täällä.. paitsi että mä lopetin tasan kuukausi sitten.
Eka viikko oli todella tuskainen, mutta nytt on jo paljon helpompaa, toivottavasti se nuuskamieli häipyy kokonaan parin viikon jälkeen.

Cairns
16.11.2004, 18:04
Laivoilla Gustavus-torni on nyt vain 13e, tosin se on niin surkeata nuuskaa että ei kannata ostaa.

Ja pääkaupunkiseudulla asuvat nuuskaajat, laittakaa yksityisviestiä niin ilmoitan halvan mestan ostaa tätä mukavaa rakasta tököttiämme.

MrFrost
17.11.2004, 11:10
...nuuskan voimilla, siis selvinpäin. Ennen tuota poltin jotain 14v about...

Eli baarissa tulee vielä poltettua satunnaisesti, muttei muuten oikeastaan.

Röda Lacket on suosikkini edelleen, pitäisi kyllä muitakin taas vaihteeksi kokeilla, kuten tuota jotain pussinuuskaa, mitä Tormentori aikoinaan mainosti. Ettan ja General sitten menee kans, tällähetkellä on vajaa sinko ettania pakastimessa ja 1,5 Rödaa, eiköhän noilla pärjää jonkunaikaa taas :)

-T

Pioneeripoika
20.11.2004, 00:27
Jos jollain löytyy ylimääräistä irtotavaraa niin ei muuta kun yv:llä/mailiin tarjouksia joista en voi kieltäytyä.

Rosa 55
20.11.2004, 14:50
Tänään hain postista tuomion: maksa tupakkaveroa 119.32E. No, voi olla että en maksa. Lisään liitteen, kun jaksan scannata sen koneelle.

Kako-86
20.11.2004, 18:04
Onneksi ei ole veroja tarvinnut maksaa kun Haaparannasta lastin hakee. Nyt oli perjantaina valokoimat niin vähissä ettei ettania ja rödää ollut irtotavarana tarjolla Prixissä ja jossain toisessa myymälässä. Jouduin tyytymään Generaliin ja Göteborgs Rapeen mutta ehkä se vaihtelu virkistää hieman ylähuultani.

Onhan sitä nenänuuskaa tullut joskus nuorempana kokeiltua. Kaveri oli tuonut Itävallan reissulta nenänuuskaa ja sitä sitten maistissa tuli kokeiltua. Otin tyhjään purkkiin nenänuuskaa hieman mukaan kun lähdimme baariin. Tietenkin aloin vetämään mustaa mönjää nenääni baaritiskillä ja siitäkös täti tiskin takana veti herneen nenäänsä. Kuulemma huumeita ei sallita heidän baarissa ja hän ilmoittaa poliisille. Yritin vakuutella ettei tässä nyt mitään viivaa vedetä vaan nuuskaa, mutta ei auttanut. Portsari tuli kutsuttuna paikalle ja tällekään lihaskimpulle ei tämä musta mönjä edustanut kuin kokaiinia vaikka yritin selvittää ettei kokkeli mielestäni ole rakenteelta, hajulta ja väriltä tämänkaltaista. Onneksi kyseisen anniskeluravintolan omistaja sattui olemaan tuttuni ja hän ilmestyi paikalle kuin tyhjästä ja pelasti tilanteen. Hänkin oli kyseistä ainetta kokeillut ja selvisin tilanteesta sopimalla ettei tiskillä enää nenään laiteta mitään väärinkäsitysten välttämiseksi. Seuraavana päivänä tuli mukavia mustia kökköjä niistäessä, mutta voisin toistekin kokeilla.

vellinaama
22.11.2004, 11:03
Viestin lähetti Rosa 55
Tänään hain postista tuomion: maksa tupakkaveroa 119.32E. No, voi olla että en maksa. Lisään liitteen, kun jaksan scannata sen koneelle.

Liittyykö jotenkin Northenerin tilauksiin tuo?

MrFrost
22.11.2004, 13:19
Viestin lähetti Rosa 55

Taidampa itsekin jättää ulkomailta tilailut väliin. Onneksi suhteellisen helpolla saa hommattua, kunhan seuraa että kuka on milloinkin lähdössä laivalle tai vielä parempaa, ruotsiin maihin :)

-T

Wewe
23.11.2004, 19:43
Jaa-a, 8pvää ja meitsi lähtee kohti Tukholmaa.. :) jäljellä enään noin puol sinkoa mustaakultaa ja alkaa tulee hätä käteen kun nykyisin taas käytän melkein kiekon päivässä.

Aattelin et pistettäis uusiksi tuo varsinainen ketjun idea että mikäs on parasta biittii teidän mielestänne nykyään..??

Omat valintani ovat jokseenkin tälläiset nykyään:

1) General The MustaKulta
2) Röda Kivi Lacket
3) Göteborgs Rapé The Greippi Nuuska
4) Ettan alias Muulin Paska

Saa nyt nähä että muuttuuko lista jos satun löytämään jotain spesiaalia Ruottin mailta.

Tuosta neljän listastani vielä sen verran että Göteborgs Rapé menee Ettanin ohi vain ja ainoastaan makunsa ja hajunsa suhteen, en tiedä että onko kuitenkaan vahvempaa..

Mutta nyt olisi teidän vuoro arvon nuuskaajat, ei pistetä rajoja kuinka pitkän listan haluatte ilmoittaa, itseltäni tuli neljä parasta laitettua. Joten olkaapa hyvät!!

Wewe

EDIT: Kiitos Kakolle huomautuksesta, virhe korjattu.

Kako-86
23.11.2004, 22:12
Olin pitkään Röda Lacketin kannattaja mutta jostain syystä ikenet ei enää ota sitä vastaan. Ettanin kanssa ei tätä ongelmaa ole ollut. Toisaalta olen siinä onnellisessa tilanteessa että melkein kaikki käy kunhan se vain on nuuskaa. Samaa asiaa Ettanin hyvyydestä puoltaa eräs Niinimaan poika kun tästä kovasti joskus keskustelimme.

Voppie
24.11.2004, 10:23
Mullekin kyllä kelpaa melkein mikä tahansa merkki, kunhan saa jotain tykitettyä huuleen. Ettania kuitenkin tulee eniten käytettyä ja se on myös oma suosikkini. Hyvänä kakkosena tulee General. Vaikka useamman vuoden olen nuuskaa käyttänyt, niin ikinä en ole Rödaa kokeillut. Kehuja olen kuullut paljon ja jostakin pitäisi sitäkin yrittää haalia. Ettan kuitenkin tällä hetkellä oma suosikki.

keppimies
24.11.2004, 12:01
Melkein ihan sama mitä nuuskaa saa, kunhan pystyy välttämään "Gustavus-elämyksen".

Parhaat ovat kyllä Ettan&Röda Lacket

bozik
24.11.2004, 18:13
Websnus on sitten lopettanut nuuskan toimittamisen EU-maihin. Sain sieltä viestin, jossa eivät kyllä asiaa mitenkään perustelleet, mutta toimitukset EU-maihin on kuulemma lopetettu.

Tiedä sitten mikä tässä on takana, mutta Northener otti edelleen tilauksen vastaan ja nuuskaa pitäisi olla tulossa. Seurailen tilannetta ja raporttia tulee, jos toimitukseen liittyy jotakin ongelmia.

Gags
24.11.2004, 20:57
En tiedä miten Ranskan maalla, mutta Suomessa tulli on sitten nettitilauksiin puuttunut, rankalla kädellä, kuten Rosa55 tuossa aiemmin jo kertoikin. Bozik sulle laitettu yv:nä tarkennusta. Eli voipi tulla kalliiksi netin kautta tilaaminen, ainakin Suomeen.

OneBigRed
25.11.2004, 08:00
Viestin lähetti Gags
En tiedä miten Ranskan maalla, mutta Suomessa tulli on sitten nettitilauksiin puuttunut, rankalla kädellä, kuten Rosa55 tuossa aiemmin jo kertoikin. Bozik sulle laitettu yv:nä tarkennusta. Eli voipi tulla kalliiksi netin kautta tilaaminen, ainakin Suomeen.

Saisiko sitä tarkennusta tännekin? Mistä tulli rankaisee?

vellinaama
25.11.2004, 11:27
Viestin lähetti OneBigRed
Saisiko sitä tarkennusta tännekin? Mistä tulli rankaisee?

Pari tilausta Northenerilta tehty. Jälkimmäinen 2 viikkoa sitte, ainakaan vielä ei ole mulle kuulunut mitään tullista/verottajalta.

Verottaja, laita YV:tä jos haluat rahas.

bozik
27.11.2004, 11:40
Palataan näihin tulli- ja verotuskysymyksiin. Ilmeisesti Suomessa katsotaan, että netin kautta tilatusta nuuskasta olisi maksettava tupakkaveroa. Tässä tapauksessa tulli olisi se viranomainen, joka veron kantaa.

Tämä on kaikki arvailua, mutta luulisin tilausten määrän kasvaneen niin suureksi, että nyt viranomaiset ovat siihen puuttuneet. Eihän tämä tietenkään realisoidu kuin silloin, kun tulli avaa lähetyksen ja huomaa että lähetys sisältää tupakkatuotteita. Välillä voi siis hyvinkin käydä niin, että nuuskat tulevat perille ilman veroja niin että heilahtaa. Kehotan kuitenkin kaikkia ottamaan Gagsin varoituksen tosissaan ja ainakin varautumaan siihen, että tulli voi asiaa puuttua jolloin luvassa on veroja + korotuksia veroon.

Nythän websnus on jo lopettanut lähettämisen EU-maihin. Ovat imeisesti saaneet viranomaisilta jostakin EU-maasta (tod Suomi) ukaasin, että näistä lähetyksistä olisi maksettava tupakkaveroa. Vero on sen verran kova, että silloin homma ei enää kannata ja näin ollen ainakin tällä hetkellä lähetykset on keskeytetty. Northener ei vielä ole lähetyksiään keskeyttänyt, todennäköisesti kuitenkin seuraavat websnusin esimerkkiä.

Nyt on mielenkiintoista nähdä, kuinka iso bisnes nuuskan lähettäminen on näille firmoille ollut. Jos kyse on merkitävästä bisneksesta ko. yritykset tulevat varmasti hakemaan asiaan jonkinlaista ratkaisua EU:n puitteissa. Odotellaan ja seurataan tilanteen kehittymistä.

Itse sain nyt aamulla 50 prk Ettania tänne Ranskaan. Täällä ei ainakaan vielä ole siis ongelmia ollut, toisaalta eipä tulli ole edes lähetyksiä avannut.

Gags
27.11.2004, 17:20
Niin, tullin mukaan netistä tilattu biitti on valmisteverotuksen alaista ja siitä on maksettava Suomeen tupakkaveroa, koska kyseessä ei ole veroton matkustajatuominen (valmisteverotuslaki 18 §).

Valmisteverotuslain ( 1469/1994 ) 3 § mukaan valmisteverotuksen alaisia ovat tupakkatuotteet, jotka Suomessa valmistetaan tai vastaanotetaan yhteisön toisesta jäsenvaltiosta sekä tuotteet, jotka tuodaan Suomeen yhteisön ulkopuolelta. Tupakkaverolain ( 1470/1994, muutos 1203/2002) 2 § 2 momentin mukaan tupakkatuotteeksi katsotaan myös savukepaperi ja muu tupakkaa sisältävä tuote.

Valmisteverotuslain 10 § 5 momentin mukaan verovelvollinen on se, joka kaupallisessa tarkoituksessa tai muutoin vastaanottaa tai pitää hallussaan valmisteveron alaisia tuotteita ja joka on tuotteita vastaanottaessaan tiennyt tai olisi kohtuudella pitänyt tietää, että tuotteita ei ole asianmukaisesti verotettu Suomessa.

Tupakkatuotteista on suoritettava valtiolle tupakkaveroa tupakkaverolain ( 1470/1994) mukaisesti. Nuuskasta tupakkaveroa on suoritettava 60 % vähittäismyyntihinnasta. Muuten kuin kaupallista myyntiä varten maahan tuotujen tupakkatuotteiden vähittäismyyntihintana pidetään vastaavien tuotteiden vähittäismyyntihintaa Suomessa. Jollei vastaavia tuotteita täällä ole, verotusarvona pidetään tuoteryhmän keskimääräistä vähittäismyyntihintaa, jonka Tullihallitus vahvistaa. Tullihallitus on 1.1.2004 vahvistanut muun tupakkaa sisältävän tuotteen keskimääräiseksi myyntihinnaksi 5,90 euroa / 50 grammaa.

Tähän päälle vielä veronkorotus ja veronlisäys maksamattomista veroista, niin voitte laskea mahdollisen seuraumuksen suunnilleen seuraavasti:

esim 50 biittipurkin (50gr/purkki) tilaus:

50x5,90=295 eur (keskim. vmh)
tupakkavero 60% vmh:sta = 177 euroa
veronkorotus 10% verosta = 17,70 euroa + veronlisäys, joka taas on korkoa veronkorotukselle, tilausajankohdasta verotusajankohtaan asti.

Tilaukselle tulee siis veroa ym maksuja n. 200 euroa!

Tuosta veronkorotuksesta sen verran, että valmisteveroa voidaan korottaa, jos verovelvollinen on tahallaan tai törkeästä tuottamuksesta jättänyt verovelvollisuutensa täyttämättä ja menettely on omiaan aiheuttamaan sen, että verovelvolliselle olisi voinut jäädä veroa määräämättä, enintään 50 prosentilla (32 § 3 kohta). Minä itse tulkitsen tämän niin, että ekalla kerralla korotusta tuli 10 prossaa, seuraavalla kerralla saattaa tulla jo enemmän, maksimissaan 50 prossaa. Onko bozik tulkintani oikeansuuntainen?

Kattila
27.11.2004, 17:56
Kiitos läpikotaisesta selonteosta Gags. Samaan hengenvetoon täytyy myös todeta, että persetin persetti sentään, kun on itsellä juurikin tilaus sisällä. Tästä lähtien täytynee yrittää hankkia tuttavia tuolta sataman suunnalta.

Olisikos tuossa jokin häviävän pieni mahdollisuus, että tuon nuuskan käsitteleminen tupakkatuotteena voitaisiin riitauttaa EU:n lainsäädännön kanssa, kun muistuu nyt vaan mieleen, että sitä ainakin jossakin yhteyksissä on pidetty EU:ssa elintarvikkeena. Vai onko niin, ettei tuotetta ole EU:n toimesta luokiteltu ja luokitus tullihallituksessa on nyt sitten muuttunut elintarvikkeesta tupakkatuotteeksi.

bozik
27.11.2004, 20:35
Ensiksikin, erinomainen selvitys Gagsilta, tänk juu. Samoin sanoisin, että tulkintasi mahdollisesta veronkorotuksesta on erittäin todennäköisesti oikea. Missään nimessä ei 50 % korotus voi tulla kysymykseen ensimmäisellä kerralla, kyse ei mitenkään voi olla tahallisuudesta tai törkeästä tuottamuksesta. Jo pelkästään se, että tuotetta tilatessa myyjä ei maininnut verosta mitään poistaa tahallisuuden hyvin pitkälle. Kukaan ei voi olettaa, että tavallinen kadunmies olisi näistä pykälistä täysin perillä. Mielenkiintoinen kysymys, olisiko nuuskan toimittajan pitänyt mainita, että tilauksesta on maksettava veroa ? Veikkaan että tästä syystä esim. websnus on homman lopettanut, vastuukysymykset ovat kaikkea muuta kuin selviä.

Viestin lähetti Kattila
Olisikos tuossa jokin häviävän pieni mahdollisuus, että tuon nuuskan käsitteleminen tupakkatuotteena voitaisiin riitauttaa Tätä jo vähän edellisessä viestissäni aprikoin. Veikkaukseni on, että jos kyse on ollut merkittävästä bisneksestä, joku toimittajista vie asian eteenpäin EU:ssa.

Hienoa kun Gags viestissään mainitsi pykälät ja vielä merkitsi ne oikein. Näin tätä pystyy jo näppituntumalta jotenkin analysoimaan. Mun mielenkiinnon herätti lähinnä tämä kohta Gagsin viestissä;

"Valmisteverotuslain ( 1469/1994 ) 3 § mukaan valmisteverotuksen alaisia ovat tupakkatuotteet, jotka Suomessa valmistetaan tai vastaanotetaan yhteisön toisesta jäsenvaltiosta sekä tuotteet, jotka tuodaan Suomeen yhteisön ulkopuolelta."

Mielenkiintoista on huomata, että pykälä on ajalta ennen Suomen EU-jäsenyyttä. Nyt Suomen jäsenyyden aikana, tuntuu jonkun verran oudolta, että Suomella voisi olla oikeus verottaa jo kertaalleen toisessa jäsenvaltiossa verotettuja tuotteita. Itse asiassa nämä "sakon luonteiset" verot ovat niitä, joihin EU suhtautuu ymmärrettävästi erittäin kielteisesti. Sen tarkempaa analyysiä tekemättä, tässä voisi olla kohta johon tarttua.

vani
27.11.2004, 23:12
Mitäs varten tää suomessa myyminen kiellettiin sillon joskus?

Playmaker
28.11.2004, 00:28
Viestin lähetti vani
Mitäs varten tää suomessa myyminen kiellettiin sillon joskus?
Liityttiin Euroopan Unioniin.

Wewe
29.11.2004, 12:58
Viestin lähetti Playmaker
Liityttiin Euroopan Unioniin. Toi on vielä niin typerä määräys sillä jos täällä mainittu asia pitää paikkansa niin minkä takia EU:n jäsenvaltio Tanska sitten saa myydä nuuskaa?? Ruotsi oli tämän etukäteen neuvotellutkin mutta lehdessä mainittiin vain Ruotsi joka saa myydä biittiä. Suomellehan ei annettu edes kunnon mahdollisuutta keskustella tästä asiasta. Saako muuten northenerilla maksaa käteisellä?? Entä jos ei ole kotona kun kuriiri saapuu??

Wewe

Gags
29.11.2004, 13:46
Suomalainen herranpelko. Tehdään kaikki viimeiseen asti ja pilkulleen EU-lainsäädännön mukaisesti ja ollaan niin säntillisiä että. Ei Saksassa tai Ranskassa kaikkia EU säädöksiä noudateta, turha luulla. Kuten ei Tanskassakaan.

Naughty_S
29.11.2004, 21:26
Nyt on kyllä ehdottomasti (taas) sanottava, että Ettanin pussinuuska, tottakai. Tähän ei luonnollisesti ollenkaan vaikuta se, että sain juuri kaverilta Haaparannan tuliaisina neljä purkkia em. nuuskaa :). Johan tässä menikin 3½ kuukautta ilman nuuskaa.

VH87
01.12.2004, 13:37
Menee nyt kyllä asian vierestä ja varmasti kysytty ennenkin. Eli saako virosta nuuskaa?

OneBigRed
01.12.2004, 13:40
Viestin lähetti VH87
Menee nyt kyllä asian vierestä ja varmasti kysytty ennenkin. Eli saako virosta nuuskaa?

Ei ainakaan yleisesti.

Huomasin juuri, että Northerner kiukuttelee, joko sivut, tai sitten eivät enää myy Suomeen. Yritin täytellä tilausta, mutta sivut eivät anna Suomeen mitään toimitustapaa. Kun vaihtoi maaksi minkä tahansa muun, niin vaihtoehdot olivat valittavissa.

bozik
01.12.2004, 15:51
Viestin lähetti OneBigRed
Huomasin juuri, että Northerner kiukuttelee, joko sivut, tai sitten eivät enää myy Suomeen. Yritin täytellä tilausta, mutta sivut eivät anna Suomeen mitään toimitustapaa. Kun vaihtoi maaksi minkä tahansa muun, niin vaihtoehdot olivat valittavissa. Sama juttu kävi websnusin kanssa. Poistivat Suomen ja muut EU-maat listoiltaan. Eiköhän tästä piakkoin kuulla julkisuudessa, jos nettimyyjät haluavat selvityttää asian. Nyt on kuitenkin todennäköisesti niin, että Suomeen ei ihan heti kannata nuuskaa tilata (vaikka siis pystyisikin).

OneBigRed
01.12.2004, 16:05
Viestin lähetti bozik
Sama juttu kävi websnusin kanssa. Poistivat Suomen ja muut EU-maat listoiltaan. Eiköhän tästä piakkoin kuulla julkisuudessa, jos nettimyyjät haluavat selvityttää asian. Nyt on kuitenkin todennäköisesti niin, että Suomeen ei ihan heti kannata nuuskaa tilata (vaikka siis pystyisikin).

Tällaista infoa asian tiimoilta:

"It might be that you have problems in ordering from our site because
recently we can not export more than 2 kg of snus to Finland due to new
custom regulations. That is why our system could not proceed your order."

Tilasin sitten kaksi tornia, koska jostain syystä enempää ei voinut tilaukseen laittaa jotta menee läpi. Olisiko kaveri sekoittanut tornit ja kilot?

Myöskään UPS:lla ei enää tule, vain posti oli mahdollisuutena. Pitänee perkele ruveta tilailemaan näitä Eestiläisille tutuille, ja pyytää tuomaan kun tulevat Suomeen. Saatana.

bozik
01.12.2004, 16:49
Katos perkele. Nothener on sitten kuitenkin selvittänyt sen, että pari kiloa he voivat toimittaa. Tästä ei yksinkertaisesti voi muuta sanoa kuin että elämme mielenkiintoisia aikoja jne.

Toivotaan nyt kuitenkin, että löytävät jonkin järjellisen ratkaisun. Hassu juttu sinänsä, että juuri Suomeen ei voisi toimittaa, samat säänöthän Suomella tulisi olla kuin muillakin EU-mailla. Onneksi ainakaan vielä ei ole Ranskan tulli kertaakaan edes avannut lähetystä ja nyt on varastossa noin 60 purkkia ettania. Kyllä tuolla jonkun viikon selviää.

Swift
03.12.2004, 16:37
Tänään tuli ostettua purkki Gustavusta paikallisesta liikkeestä ja eipä erikoista ole, mutta kun tuoretta on niin kelpaa. Halvallakin irtosi, 2 euroa ei ole paha ainakaan täälläpäin. Jollain se pää on illalla sekaisin saatava, kun ei dokaaminenkaan onnistu: Luoja soi Swiftille pelin huomiseksi klo 12.

Rosa 55
05.12.2004, 02:59
bozik: jää sinne ja toimita meille silloin tällöin herkkua!
Ai samat säännöt Suomella ja muulla eu:lla, just ja mistä päivästä lähtien?

Harmivaan mä vedätän tän loppuun asti. En maksa koska ne ei tiedä kuka mä oon, niillä on mun "nimi", osoite joka ei ole mun oikea osoite ja isokasa ennakkopapereita, tietääkseni yhtään vastaavaa tapausta ei ole, joten balls to the wall.

peikko#13
05.12.2004, 14:09
Itellä ainakin tulee käytettyä lähinnä tuota pussinuuskaa, koska nuoruuden muistot irtonuuskasta on sen verran karvaita. Ei nimittäinen meinannu köntti pysyä kasassa ei sitten millään. Eniten tulee käytettyä catch a fishiä(lakritsi), mutta myös ettan aina sillon tällöin sujahtaa huuleen.

MrFrost
09.12.2004, 09:38
Aika outoa :(

Muistaakseni nuuskahan luetaan tullissa ELINTARVIKKEEKSI, eli miten helevetissä ne nyt on siitä tupakkaveroa vetämässä?

Tutkimattomia ovat viranomaisten tiet, kokoajan keksivät jotain millä hankaloittaa tavallisen nuuskankuluttajan elämää.

Onneksi ei ole ollut tarvetta tilailla vielä, eli pitää kohta alkaa suunnittelemaan seuraavaa laivareissua :(

-T

Flegu
14.12.2004, 13:17
EY-tuomioistuin teki sitten päätöksensä. Nuuskakielto säilyy:

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101977999520

OneBigRed
14.12.2004, 15:36
Eilen tuli pari tornia Northernerilta, en tiedä koska kuuluu tullista, vai kuuluuko koskaan. Paketti ainakin oli avaamaton, eikä päällä lukenut mitä sisältää.

Tästä lähtien täytyy kyllä varmaan tehdä niin, että tilaan tavaran viroon, ja kaverit saa sieltä tuoda mukanaan Suomeen.

Wewe
14.12.2004, 17:39
Voi vittu sanon vaan noiden toimistusten kanssa!! Vittu!!

Mulla nyt sinänsä asiat hyvin koska todella paljon käy frendejä laivalla ja Tukholmassa.

Tulin viikko sitten Tukholmasta ja mukanani kaikkea kivaa, esim torni Rödaa ja Rallarsnusia. Göteborgs Prima Fintiä en löytänyt ja kyllä Rallarkin oli vähän kiven alla kun vain yksi liike sitä myi. Kaikkialla kylläkin Rödaa ja Göteborgs Rapéa.

Rallarilla on mun mielestä vielä parempi koostumus kuin Rödalla. Mutta en sitten tiedä että onko Rallarin reseptiikka vaihdettu, koska se oli erilaista mun mielestä vielä 6kk sitten kun sitä viimeksi maistoin..??

Wewe

Pleksi(t)
15.12.2004, 10:12
Tänään oli Hesarissa lisää tuosta nuuskan myyntikiellosta. Lopussa oli seuraavanlainen kappale: "Ruotsi on ainoa EU-valtio, jossa nuuskaa saa markkinoida, koska se neuvotteli liittymisensä yhteydessä itselleen asiassa erivapauden. Ruotsi ei kuitenkaan saa myydä, markkinoida tai muuten levittää suunuuskaa muihin jäsenvaltioihin, ja sen on valvottava kiellon toteutumista".

Huolestuttavalta vaikuttaa nuo kiellot, saattaa olla että netistä ei saa kohta niitä muutamiakaan torneja. Kyllähän tuota muutenkin saa mutta aika huoletonta oli noiden nettifirmojen kanssa kun nuuskat kannettiin ovelle asti. Vielä ainakin näyttäisi Northernerin listasta Suomi ja muutkin EU-maat löytyvän.

keppimies
15.12.2004, 11:14
Viestin lähetti Wewe
Tulin viikko sitten Tukholmasta ja mukanani kaikkea kivaa, esim torni Rödaa ja Rallarsnusia. Göteborgs Prima Fintiä en löytänyt ja kyllä Rallarkin oli vähän kiven alla kun vain yksi liike sitä myi. Kaikkialla kylläkin Rödaa ja Göteborgs Rapéa.

Rallarilla on mun mielestä vielä parempi koostumus kuin Rödalla. Mutta en sitten tiedä että onko Rallarin reseptiikka vaihdettu, koska se oli erilaista mun mielestä vielä 6kk sitten kun sitä viimeksi maistoin..??

Wewe

Kerrotko tarkat hinnat (Röda & Ettan) maissa, kun on tullut lyötyä vetoa...

Onko se Rallar enemmän Rödan vai Ettanin tyylinen?

Wewe
19.12.2004, 17:00
Viestin lähetti keppimies
Kerrotko tarkat hinnat (Röda & Ettan) maissa, kun on tullut lyötyä vetoa...

Onko se Rallar enemmän Rödan vai Ettanin tyylinen?

Röda maksoi 27€ ja Ettan muistaakseni 22€ (sis. Alv) en muista tuota Ettania aivan tarkkaan kun en sitä ostanut, mutta kyllä se toi oli.

Ehdottomasti Rödan tyylinen, tuoksuukin samalta!! Vielä parempi kiinteys kuin Rödassa, oikein yllätyin. Mutta petyin kun ei ollutkaan yhtä vahvaa kuin muistelin.

Vihdoin löysin etsimäni pussipuolelta kun saatoin juhlallisesti ostaa Tre Ankarea!! Mainio pussinuuska, pakko kehua!!

Nykyinen järjestys mulla joka liitty itse otsikkoon, on seuraava:

1) General
2) Rallarsnus
3) Röda "kivi" Lacket
4) Göteborgs Rapé

Wewe

Kako-86
31.12.2004, 18:37
Loistava tunne kun sain taas varastoja täydennettyä. Tornit Ettania ja Generalia irtomuodossa ja torni Generalia pussina. Näillä voikin aloittaa mukavasti klo24 uuden vuoden savuttomassa sairaalassa. Onneksi nuuskan käyttöä ei ole kielletty. Laitetaan vielä top-lista wewen innoittamana:

1.Ettan irto
2.General irto
3. Göteborgs Rape irto
4. Ettan pussi
5. General pussi.

Russian Rocket
31.12.2004, 19:46
1. Röda Lacket
2. Ettan
3. General
4. Göteborgs Rape
5. Rallarsnus

Tällä hetkellä yhden ettan tornin omistaja, lisää tartteis, armeijan harmaat kutsuu 10.1 18.00.

Pleksi(t)
01.01.2005, 18:35
Palataanpa tännekin. Tuliko niitä jälkiveroja nuuskista kenellekään vai oliko kyseessä pelkkää pelotteluja ja huhuja? Vitusta on että ei saa kotiin enää tilata kunnon satseja, mutta onneksi on rekkamiehet keksitty.
Uusia vuosia.

Wewe
04.01.2005, 17:47
Vois tänne taas välillä kirjotellakin.

Mulla löytyy vielä varastosta torni Generalia, reilu puol tornia Rödaa ja pari kiekkoa Rallarsnusia.. Ei siinä mitään kyllä noilla hetken pärjää. Onneksi lähden taas 26.01 Ruotsin maille metsästämään tuota himoitsemaani Göteborgs Prima Fintiä. ;)

Oletteko miettinyt syytä Ettanin suosioon kun kuitenkin samalla hinnalla ja yhtä helposti voi hankkia myös Generalia?? Tosin kyllä itsekin päädyn Ettaniin jos ei löydy kuin Generalia pusseina, niinkuin kerran kävi allekirjoittaneelle!!

Tuli muutes kysymys mieleen näille vanhemmille nuuskaajille: Silloin kun Suomi ei vielä kuulunut EU:hun niin mitä kaikkea biittiä täällä sitten oikeen myytiinkään?? Itse olin silloin vielä alle 10kesänen.. ;)

Wewe

Pihvi
04.01.2005, 20:39
Vähän on/off -tyyliin on nuuskailtu reilun vuoden verran. Itse suosin Generalin irtokamaa, koska sitä saa suht helposti laivalta ja muutenkin on kokeilemistani biiteistä (no ei niitä kovin montaa ole.) kaikinpuolin paras.

Tuli tuossa menneellä viikolla haettua Ruotsin puolelta eka satsi täällä(kin) kovasti kehuttua Rödaa. Eipä kyllä sen kummemmin nappaa. Onhan tuo hyvin kiinteää, mutta tykillä kun laitan, niin Generalkin pysyy hyvin paikoillaan. Jopa minä saan Rödasta käsillä ihan hyvin palloja. Röda on jotenkin limaisen tuntuinen ja jättää ikävän pahan maun suuhun. En tykkää, mutta eiköhän tuo vajaa torni mene.

Toki pussiakin menee, mutta ainakin Generalin pusseja pitää pistää kaksi samaan aikaan että saa edes jotain irti. Tällöin purkki tyhjenee liian nopeasti. Ja ainakin minun mielestäni pussinuuska valuu selvästi herkemmin ja nopeammin kuin irtokama. 30min pussin kanssa on jo aika maksimiaika.

Ja sitten loppuun pari "tyhmää" kysymystä tästä ketjusta poimittuina:
- Tiivistäminen? Mitähän tämä käytännössä on?
- Tykki / Ruisku, eivätkö nämä olekaan sama asia? Vai enkö vain osaa lukea?

Gags
04.01.2005, 20:48
Viestin lähetti Wewe
Tuli muutes kysymys mieleen näille vanhemmille nuuskaajille: Silloin kun Suomi ei vielä kuulunut EU:hun niin mitä kaikkea biittiä täällä sitten oikeen myytiinkään??

Itsehän olen nuuskannut vasta tuollaiset reilut 20 vuotta, joten minulla jo muistikin jo pätkii, mutta varmuudella muistan Suomessa myydyn Ettania, Generalia ja Grov Snusia. Lisäksi oli kotimaiset Strengbergin puna- ja kultakantiset nuuskat. Jossain vaiheessa samainen (?) Pietarsaarelainen Strengbergin nuuskatehdas toi markkinoille jonkun lakritsinuuskankin. Saattaa olla että myös Röda Lacketia myytiin Suomessa. Itse olen aina ollut Ettan-mies, tosin juhlanuuskana olen käyttänyt Göteborgs Prima Fint jota ostan aina kun törmään Sveduissa.

Gags
04.01.2005, 20:54
Viestin lähetti Pihvi
Ja sitten loppuun pari "tyhmää" kysymystä tästä ketjusta poimittuina:
- Tiivistäminen? Mitähän tämä käytännössä on?
- Tykki / Ruisku, eivätkö nämä olekaan sama asia? Vai enkö vain osaa lukea?

Tykki ja ruisku on sama asia, tykki usein tehdään normaalista 2 tai 2,5 tai 5 mm injektioruiskusta, leikkaamalla muovisylinterin pää pois. Ruotsalaisilla on oma Prismasterinsa, mutta sitä ei pelimiehet käytä. Onpa jossain myyty metallisia/hopeisia "tykkejäkin" mutta ne on kermaperseille.

Tiivistäminen tarkoittaa yksinkertaisesti nuuskan "pakkaamista" ruiskuun eli tykkiin. Toiset tekevät sen purkin pohjaa vasten, toiset sormenpäillään pakkaavat nuuskan tykkiin ennen annostelua. Paras tapa on tehdä koko toimenpide sormin, ilman apuvälineitä. Joskus tosin voi olla fiksumpaa käyttää tykkiä sen takia, että sormista jää ikäviä ruskeita jälkiä esimerkiksi työpapereihin yms.

Pihvi
04.01.2005, 20:57
Jeps, tattis, kaikki nuo toimenpiteet ovat ihan tuttuja, mutta ilmeisesti luetunymmärtämisessä on jälleen kerran parantamisenvaraa..

bozik
05.01.2005, 13:47
Viestin lähetti Gags
Itsehän olen nuuskannut vasta tuollaiset reilut 20 vuotta, joten minulla jo muistikin jo pätkii, mutta varmuudella muistan Suomessa myydyn Ettania, Generalia ja Grov Snusia. Lisäksi oli kotimaiset Strengbergin puna- ja kultakantiset nuuskat. Jossain vaiheessa samainen (?) Pietarsaarelainen Strengbergin nuuskatehdas toi markkinoille jonkun lakritsinuuskankin. Saattaa olla että myös Röda Lacketia myytiin Suomessa.Niin, itse olen niin tuore nuuskaaja (20v tykitellyt), että muistan hyvin nuuska-ajan ennen EU:ta. Gags tuossa jo mainitsikin ne yleisimmät myynnissä olleet nuuskat, mutta tuolloin Wanhoina hyvinä aikoina ainakin stadista löytyi tupakkakauppoja, joissa oli tarjolla kymmenittäin merkkejä. Kokeiltua on tullut varmasti 20-30 merkkiä, vaan Ettania en vaihda. Jo nimi sanoo sen, miksi se on ykkösvaihtoehto.

lintu
05.01.2005, 14:19
Noniin, viisi (5) ihanaa tornia kotiutui tänään laivalta. Uutuutena Grand XL-pussit jotka vaikuttavat mieluisalta tuttavuudelta.

Wewe
05.01.2005, 14:59
Viestin lähetti lintu
Noniin, viisi (5) ihanaa tornia kotiutui tänään laivalta. Uutuutena Grand XL-pussit jotka vaikuttavat mieluisalta tuttavuudelta. Taitaa noi olla niitä pitkiä pusseja, eikö?? Pusseista sen verran että tykkään käyttää Tre Ankarea ja General White Portionia, eivät kuse suuhun kovin helposti. Catch Eukalyptus oli myös ihan ok tavaraa. Mutta mitään tuommoista irtonuuskaa en halusi käyttää.

Wewe

vellinaama
08.01.2005, 15:45
Viestin lähetti Wewe

Tuli muutes kysymys mieleen näille vanhemmille nuuskaajille: Silloin kun Suomi ei vielä kuulunut EU:hun niin mitä kaikkea biittiä täällä sitten oikeen myytiinkään?? Itse olin silloin vielä alle 10kesänen.. ;)

Wewe

Ettania ja Tre Ankarea tuli aikoinaan osteltua, taisin pari vuotta ehtiä ostelemaan (16v oli ikäraja) ennen kuin Aho toi kieltolain.

lintu
08.01.2005, 19:11
Viestin lähetti Wewe
Taitaa noi olla niitä pitkiä pusseja, eikö?? Pusseista sen verran että tykkään käyttää Tre Ankarea ja General White Portionia, eivät kuse suuhun kovin helposti. Catch Eukalyptus oli myös ihan ok tavaraa. Mutta mitään tuommoista irtonuuskaa en halusi käyttää.

Wewe

Kun nikotiinitarve on niin helvetin iso, ettei tahdo noi normaalit pussit riittää, vaan niitä on muutama ängettävä huulen alle. Grand XL on sitten vaan normaalia isompi pussi. Ei ole pidempi, mutta muhkeampi ja paljon enemmän täytettä.

Cairns
10.01.2005, 14:42
Pakottaako? Himottaako? Haluttaako? Onko rahat vähissä ja haluatko nuuskaa halvalla? Yksityisviestiä ja annan vihjeitä jälleen kerran...

Pakko heittää kyllä, että kokeilin taas pitkästä aikaa Generalia (2kk ettankuuri alla)... vaikka Generalissa on saman verran nikotiinia ja muuta kakkaa kuin ettanissa, niin kyllä se aina potkaisee jotenkin tehokkaammin kuin ettan....outoa...

Frankie
10.01.2005, 16:21
Onko Ruotsissa jonkunlaista ikärajaa tupakkatuotteille???

aaa
10.01.2005, 19:02
Viestin lähetti Frankie
Onko Ruotsissa jonkunlaista ikärajaa tupakkatuotteille??? 18wee

Frankie
10.01.2005, 19:07
Viestin lähetti aaa
18wee Jees, niin vähän itsekkin muistelin, mutta halusin varmistua asiasta eli kiitoksia aaa.

Wewe
13.01.2005, 12:12
Viestin lähetti Cairns
Pakko heittää kyllä, että kokeilin taas pitkästä aikaa Generalia (2kk ettankuuri alla)... vaikka Generalissa on saman verran nikotiinia ja muuta kakkaa kuin ettanissa, niin kyllä se aina potkaisee jotenkin tehokkaammin kuin ettan....outoa... Hyvä Cairns, hyvähyvä, General potkii aina paremmin kuin Ettan. Syytä tähän en itsekään tiedä..?? Kokeilin muutes yksi pvä sitä sun nuuska+tabascoa ja kyllä se potki, mutta tykkiin jäi vittumainen haju. ;)

Wewe

Pelicans81
15.01.2005, 15:05
Nuuskan satunnaiskäyttelijänä täytyy sanoa, että General on parasta. Sitä tulee enimmäkseen käytettyä, mutta myös ettania tulee käytettyä silloin tällöin.

Kuukauden päästä vaihteeksi ruotsiin hakemaan kunnon satsit.

Rosa 55
16.01.2005, 01:21
No niin, verotuksesta ei ole mitään lisä uhkailuja kuulunut ja tämä tuli ainoastaan vain websnusin tilauksen kautta. Tilasin nortista kaverini kanssa 10 tornia eikä ole kuulunut mitään uhkailuja, joten nää haiskahtaa siltä, että ne maksaa jotka pelkää. Noi tilaukset tehtiin Nortista muutama päivä ennen uhkausta, joten tuntuu siltä että arpomalla haetaan rahaa. Seuraavaksi kirjoitan varmaan vankilasta, olenhan paha rikollinen!

Flegu
17.01.2005, 10:50
Osaako joku sanoa miten paljon nuuskaa saa tuoda laivalta maihin jos haluaa mennä ihan lain mukaan koska joku rajahan tässäkin on?

bozik
17.01.2005, 21:56
Viestin lähetti Flegu
Osaako joku sanoa miten paljon nuuskaa saa tuoda laivalta maihin jos haluaa mennä ihan lain mukaan koska joku rajahan tässäkin on? Raja on ettei nuuskaa saa tuoda myyntiin. Eli omaan käyttöön sitä voi tuoda. Tämä on tietenkin häilyvä raja eli mikä määrä voi olla omaan käyttöön. Itse olen parhaimmillani tuonut 250-300 purkkia ja jos viranomaiset olisivat tähän puuttuneet, niin olisin kyllä katsonut asian loppuun.

Tinke-80
18.01.2005, 00:32
Tarkoitus olisi hankkia purkki pussinuuskaa tutulta ja nyt kyselisin kuinka paljon yhdestä purkista kannattaisi maksaa?

- tinke-80

Wewe
18.01.2005, 08:34
Viestin lähetti Flegu
Osaako joku sanoa miten paljon nuuskaa saa tuoda laivalta maihin jos haluaa mennä ihan lain mukaan koska joku rajahan tässäkin on? Muistaakseni Viikkarilla oli että 185€lla (verovapaana) saa tuoda sitten siihen pitää sisältyä karkit sun muut. Elikkä pyöristettynä 9-10tornia. Ruotsista maista tuotuna en muista kuulleeni mitään rajaa..??

Viestin lähetti Tinke80
Tarkoitus olisi hankkia purkki pussinuuskaa tutulta ja nyt kyselisin kuinka paljon yhdestä purkista kannattaisi maksaa? Itse pyydän aina 2-3€, riippuen kuinka hyvin ko ihmisen tunnen. Mutta missään nimessä en maksaisi/pyytäisi enempää kuin 4€.

Wewe

MrFrost
21.01.2005, 14:23
Viestin lähetti Wewe
Kokeilin muutes yksi pvä sitä sun nuuska+tabascoa ja kyllä se potki, mutta tykkiin jäi vittumainen haju. ;)

Tykki on helppo pestä, hieman astianpesuainetta, liikuttelee mäntää edestakaisin ja huuhtelee kunnolla, niin hyvä tulee.

Huomasin tuon, kun lupauduin tekemään yhdelle kaverille tykin, mutta oli ruiskut loppu, niin tiskasin (tietysti kaverin suostumuksella) hyvin palvelleen edellisen tykkini hänelle.

-T

Wewe
24.01.2005, 18:29
Viestin lähetti MrFrost
Tykki on helppo pestä, hieman astianpesuainetta, liikuttelee mäntää edestakaisin ja huuhtelee kunnolla, niin hyvä tulee. Niinhän siitä tulee, tosin en koskaan pese pesuaineella vaan ihan harjalla ja kuumalla vedellä. Tosin mun ruisku ei hirveesti paskotu kun en lainkaan tiivistä biittiäni.

Niin elikkä mitäs sitten jos olet tilannut biitit vaikka northenerilta ja et olekaan kotona kun kuriiri tulee?? Tää kysymys on askarruttanut niin paljon etten ole vielä viitsinyt laittaa tilausta sisään.

Wewe

Wewe
01.02.2005, 08:31
Kyllä oli taas ilo käydä ostoksilla Ruotsin mailla. Ostin taas vähän kaikkee mitä käteen tuli, ainakin Göteborgs Prima Fintiä, Rallarsnusia, Röda Lacketia, Tre Ankarea ja Kaktus Metropol nuuskaa.. ;) Ja laivalta tietysti pari tornia Generalia.

Wewe

Emilio
01.02.2005, 15:47
Saako Suomesta mitään muuta kuin Ettania? Itse en ainakaan tiedä. Nyt on menossa Ruotsista tuleva Granit merkkinen pussinuuska. Itse en ole ennen kuullutkaan, mutta ihan hyvää on.

Wewe
03.02.2005, 11:46
Viestin lähetti Emilio
Saako Suomesta mitään muuta kuin Ettania?.. kyllä noita kiskoja on mistä saa esim Ettan, General, Göteborgs Rapé ja Röda Lacketia. Mun tietämä kiska ei tosin enään tietääkseni myy, mutta kyllä niitä on. Jos olisit lukenut tätä ketjua vähän paremmin niin tietäisit kyllä.

Wewe

Wewe
03.02.2005, 14:40
WebSnus todellakin kiukuttelee eikä toimita paketteja Suomeen, minkä muun maan tahansa kun valitsee niin onnistuu mutta ei Suomen. oli näköjään poistettu koko listasta. Harmi sinänsä, sieltä olisi voinut tilata ilman luottokorttiakin.

Northener toimittaa kyllä tännepäin mutta siellä pystyy maksamaan vain ja ainoastaa joillakin luottokorteilla. Harmillista.

Wewe

Kinke-13
07.02.2005, 09:45
Tampereen suunnalta etsin kioskia, josta sais tätä kyseistä ainetta ostettua. Ottakaapa vaikka yv:llä yhteyttä...

Roope-setä
10.02.2005, 15:29
Jos Oulusta sattuisi jokin tiskin alta myyvä kioski löytymään, niin yv:tä minulle, kiitos.

Haaparannasta on tähän saakka tullut haettua, mutta jos Oulustakin saa, niin mikäpä olisi sen helpompaa.

Wewe
14.02.2005, 14:19
Viestin lähetti Roope-Seta
Haaparannasta on tähän saakka tullut haettua, mutta jos Oulustakin saa, niin mikäpä olisi sen helpompaa. Mitä kaikkea sieltä Haaparannasta löytyy irtopuolelta ja onko minkä hintasta?? Olis kesällä tarkotus käydä tuolla Haparandassa kun pitäs lähtee vähä reissailemaan.

Wewe

Wewe
19.02.2005, 12:00
Täytyy taas nostaa tätä ketjua.

Vaikea sanoa enää parasta biittiä mutta laitetaan silti.

1) General&Göteborgs Prima Fint
2) Rallarsnus
3) Röda Lacket
4) Göteborgs Rapé

Wewe

Cairns
20.02.2005, 23:17
Helsingissä asuville nuuskaajille olisi taas kultakaivos, yksityisviestiä kehiin......

Pakko kehua tähän väliin taas kerran Röda Lacketia kun sitä sai pitkästä aikaa huulen alle - jos saatavuus olisi parempi, niin kyllä Generalin käyttö loppuisi ja vaihtuisi Rödaan välittömästi.

Kako-86
21.02.2005, 00:15
Viestin lähetti Cairns
Helsingissä asuville nuuskaajille olisi taas kultakaivos, yksityisviestiä kehiin......

Pakko kehua tähän väliin taas kerran Röda Lacketia kun sitä sai pitkästä aikaa huulen alle - jos saatavuus olisi parempi, niin kyllä Generalin käyttö loppuisi ja vaihtuisi Rödaan välittömästi.

Käytäpä Cairns Rödaa muutama kuukausi putkeen purkki/n.2päivää tahtia niin huuli alkaa huutamaan hoosiannaa. Näin ainakin itselläni ja muutamalla kaverilla on käynyt eikä kyse ole uusista käyttäjistä. Ehkä osaltaan yövuorot vaikuttivat asiaan jolloin meni purkki ja päivä tahtia. Ettanin ja Generalin kanssa ei ongelmia ole ollut. Rödan hyvä puoli muihin nähden on sen koostumus, valumatta vaikka viikon.

Wewe
21.02.2005, 13:10
Viestin lähetti Kako-86
Käytäpä Cairns Rödaa muutama kuukausi putkeen purkki/n.2päivää tahtia niin huuli alkaa huutamaan hoosiannaa. Näin ainakin itselläni ja muutamalla kaverilla on käynyt eikä kyse ole uusista käyttäjistä. Ettanin ja Generalin kanssa ei ongelmia ole ollut. Rödan hyvä puoli muihin nähden on sen koostumus, valumatta vaikka viikon. Allekirjoitan kaikki väitteet tosta, Rallarin kanssa sama homma. Göteborgs Prima Fintin ja Göteborgs Rapén kanssa tätä ongelmaa ei myöskään ole.

Wewe

Pullamössö
21.02.2005, 23:31
Viestin lähetti Roope-Seta
Jos Oulusta sattuisi jokin tiskin alta myyvä kioski löytymään, niin yv:tä minulle, kiitos.

Tämä tieto olisi tosiaan erittäin hieno asia.

Kinke-13
22.02.2005, 00:42
Tampereen suunnalta etsin kioskia, josta sais tätä kyseistä ainetta ostettua. Ottakaapa vaikka yv:llä yhteyttä... (quote)

Lisätään tähän vielä jyväskylä,jos tärppäis. Yv edelleen.
Pistäkääpä myös kokemuksia, mitä ootte joutunu tiskin alta myytävistä aineista maksamaan.

Red Devil
25.02.2005, 12:52
Ettania kuluu täällä, jos jollain on röda lacketia enemmänkin niin olen kiinnostunut...

Laivalta ostin joskus hyvää (affenanmaalaista?) mustapurkkista tujua tavaraa.

Frankie
04.03.2005, 16:20
Nyt on käytössä Catch Eucalyptys minipusseina, ihan hyvää kamaa sanon ma.

Saatanan svedupetterit ei kyllä sitten osaa pakata nuuskaa kunnolla, prkl aamulla kun kävin hakemassa kiekkoa tornistani, niin huomasin, että siellä muoveissa oli vaan purkin pohja.

Frankie
04.03.2005, 16:22
Viestin lähetti Red Devil

Laivalta ostin joskus hyvää (affenanmaalaista?) mustapurkkista tujua tavaraa. Taitaa olla Granitia????? Kaverini käytti sitä tuossa vähän aikaa sitten, oli kyllä tosiaan tujunnäköstä.

Emilio
05.03.2005, 15:00
Nyt on menossa torni pussi Generalia. Toimii todella hyvin, suosittelen ehdottomasti.

lintu
05.03.2005, 16:03
Viestin lähetti Frankie
Taitaa olla Granitia????? Kaverini käytti sitä tuossa vähän aikaa sitten, oli kyllä tosiaan tujunnäköstä.

Taitaa kuitenkin olla edesmennyttä Skärgårdssnusia. Tosi vahvaa kamaa ja huono koostumus, mutta helvetin miellyttävä kokemus.

Pihvi
06.03.2005, 15:30
Tuli tyhmyyksissä ostettua laivalta Gustavusta sen edullisen hinnan takia (14e/torni). Ei olisi kannattanut; Kaikinpuolin huonompaa kamaa kuin General. Nyt on ilmeisesti pakko riutua tämän kanssa seuraavaan laivareissuun asti, ellei joku ystävällinen persoona tiedä/kerro mikä pk-seudun kiska möisi Generalia. Vai saako mistään?

Lisäksi pussipuolelta tuli Ruotsista ostettua Tre Ankarea, joka oli todella miellyttävä pussinuuskaksi. Ei juuri valu mihinkään, vaikka pussi unohtuisi huuleen pidemmäksikin aikaa, ja lisäksi Ankkuri tuntuikin jossain. Samat sanat voi sanoa myös Genetal White Portion pussista. Oikein hyvä pussiksi, ja tästä taitaa tulla uusi vakiotuliainen laivalta.

Pelicans81
07.03.2005, 22:37
Itsekin tulin laivalta parisen viikkoa sitten ja tuliaisiksi oli eksynyt mm. Ettania, pussi Generalia ja Gustavusta. Gustavusta käytin ensimmäisen kerran ja kyllä se asian ihan ajoi. Ihan kohtuu kamaa, mutta ei kyllä Generalin veroista.

General on ykkönen. Ettanikin kelpaa paremman puutteessa.

Kako-86
08.03.2005, 18:36
Olis muutama ylimääräinen purkki Generalia tarjolla kun tulee taas uusi 40 purkin satsi varastoon. Mitähän niille ns.ylimääräisille voisi tehdä? Näin talvella säilytän purkkeja kylmävarastossa mutta kesän tullessa joutuu pakastimen täyttämään kyseisellä herkulla. Tästä vaimokkeen kanssa väännetään aina kättä, kumpaa laitetaan enemmän pakastimeen/jääkaappiin? Marjoja vai nuuskaa? Onneksi olen voitolla, vielä.

Kiekkoilija91
09.03.2005, 21:09
NUUSKAMINEN ON IDIOOTTIA PUUHAA!

Bili
10.03.2005, 01:21
TOP3 snusit (lössiä tietysti)!

1. General - Ehdottomasti paras, mielyttävän makuinen ja pystyy pitää kauan.

2 Grov snus- Karkeaa nuuskaa ja pystyy pitään kauan eikä valu!

3 Ettan - jos muuta ei oo saatavilla tätä löytyy aina, mut valuu pahasti.

Kako-86
10.03.2005, 10:23
Viestin lähetti Kiekkoilija91

Katsotaan kun pienelle kiekkoilijan alulle tulee muutama vuosi lisää ikää niin miten on mielipide muuttunut tähän asiaan. Aiheena tässä oli paras nuuska eikä mielipide siitä nuuskan käytön järkevyydestä. Kieltämättä en tiedä olisinko yhtään viisaampi jos olisin käyttämättä. Ehkä hieman rikkaampi jos olisin nuuskaan käytetyt rahat säästänyt mutta paljon olisin joutunut luopumaan sillä se aamun eka on niin taivaallinen kokemus vieläkin.

HN
10.03.2005, 13:46
Viestin lähetti Kiekkoilija91
Olet aivan oikeassa. Nuuskaaminen on typerää, eikä sitä kannata kenenkään aloittaa. Vaikka syöpäriski ei nuuskaamalla tutkitusti kasvakaan (pelotteluvalistuksesta huolimatta), aiheuttaa nuuskan käyttö lukuisia muita terveyshaittoja. Kun on tarpeeksi kauan nuuskannut, ei siitä enää saa edes niitä "fiiliksiä". Se ei tunnu miltään. Tulee vain helvetin vittumainen, hermostunut ja paha olo, jos ei saa nuuskaa. Siksi minullakin kuluu Ettania neljä-viisi purkkia viikossa.

Emilio
10.03.2005, 15:34
Viestin lähetti HN
Siksi minullakin kuluu Ettania neljä-viisi purkkia viikossa.

Alkaa olla jo aika hurja tahti. Saako tiedustella, kauan olet käyttänyt? Itse olen melko aloitteleva nuuskaaja vielä, ja pyrin pitämään käytön noin kiekko/viikko tahdissa.

Voppie
10.03.2005, 16:29
Kyllä mullakin toi tahti alkaa olemaan jo sellaista 3-5 purkkia viikossa, riippuen tietysti, että kuinka paljon duunit rassaa. Nuuskaa olen käyttänyt reilut viisi vuotta, ja loppua ei todellakaan näy =) Röda Lacketia en ole maistanut ja sitä ei ilmeisesti Stadin alueen kioskeistakaan saa, joten Ettania tulee enimmäkseen käytettyä.

Gags
10.03.2005, 17:34
Viestin lähetti HN
Siksi minullakin kuluu Ettania neljä-viisi purkkia viikossa.

Tämä oli huojentava tieto, sillä kaverini jotka selviävät muutamalla purkilla Ettania viikossa, ovat ruvenneet mulle kuittailemaan että mun pitäisi vähentää käyttöä kun viikkokulutukseni on myös tuolla viiden purkin tietämillä. Nyt voin hyvällä omatunnolla sanoa ja ajatella että on niitä muitakin.

Sulla HN taitaa sitten olla samanlainen käyttörutiini kuin minullakin, että uusi pallero valmistellaan joskus jo ennenkuin edellinen poistetaan? Varsinkin tästä saan kuittia eritoten duunissa.

bozik
10.03.2005, 21:01
Jos oikein kiire on, niin silloin saattaa purkista saada vielä aamunuuskan. Niin se vaan menee repkele, tosin mulla kyse taitaa olla 100 % puhtaasta nikotiiniriippuvuudesta. Voin hyvin poltella röökiä ja olla ilman nuuskaa tai päinvastoin. Nikotiinia on kuitenkin saatava, reilut parikymmentä vuotta olen käytellyt.

JHag
10.03.2005, 21:20
Satunnaiskäyttäjänä useimmiten valituksi tulee tietenkin Ettanin irto. Ihan jees, en mä niin pro ole, että kauheasti eroja huomaisin. Se tosin vituttaa, että eräs sairaan hyvä mentholmaku ei muistu mieleen, mikä wittu se oli? Sveduissa testasin tietenkin. Mielestäni nuuskassa on munaa - se on loistava fiiliksentappaja jos tunnelma kotona käy liian auvoiseksi.

HN
10.03.2005, 23:46
Viestin lähetti Emilio
Alkaa olla jo aika hurja tahti. Saako tiedustella, kauan olet käyttänyt?
Aika tarkalleen yhdeksän vuotta.

Gags
Sulla HN taitaa sitten olla samanlainen käyttörutiini kuin minullakin, että uusi pallero valmistellaan joskus jo ennenkuin edellinen poistetaan?
Itse asiassa pistän aika usein uuden mällin huuleen jo ennen kuin otan edellisen pois (toiselle puolelle tietenkin). Silloin tällöin tuuppaan huuleen kaksi biittiä kerralla - yhden vasemmalle ja yhden oikealle puolelle. Ei vaan pysty olemaan ilman nikotiinia, mikä on tietysti saatananmoinen heikkous ja aiheuttaa joskus hankaluuksia.

Red Devil
11.03.2005, 07:57
Viestin lähetti HN
Kun on tarpeeksi kauan nuuskannut, ei siitä enää saa edes niitä "fiiliksiä". Se ei tunnu miltään.

Meikäläisellä on juurikin näin, vajaat yhdeksän vuotta ettania käyttäneenä. Pari purkkia olis vielä jäljellä...

vellinaama
11.03.2005, 17:12
Neljäs päivä ilman nuuskaa, tästä se lähtee.
Viitisen vuotta on takana, ja pakko lopetella kun alkaa ikenet/hampaat kärsimään jo liikaa.

Ostin Essolta nikotiinitonta ja tupakatonta nuuskaa helpotukseksi, täytyy sanoa että ihan turhaa kamaa semmonen.

bozik
11.03.2005, 19:36
Ostin Essolta nikotiinitonta ja tupakatonta nuuskaa helpotukseksi, täytyy sanoa että ihan turhaa kamaa semmonen. Mikähän aine tässä mahtaa olla kyseessä, laku ?

Ei ole ainakaan minun korviini tai silmiini mitään "korvike-nuuskaa" sattunut.

vellinaama
14.03.2005, 10:18
Viestin lähetti bozik
Mikähän aine tässä mahtaa olla kyseessä, laku ?

Ei ole ainakaan minun korviini tai silmiini mitään "korvike-nuuskaa" sattunut.

Piparmintun makuisen elämyksen ostin, jokin toinenkin maku on tarjolla.

Pakko oli ostaa testavaksi tuo, oli niin outo olo nähdä huoltoaseman tiskillä nuuskan myynti-ilmoitus.
Maku on kyllä todella raikas, mutta muuten tämä pussikama on nihkeen kuivaa.

Tatzka
14.03.2005, 17:29
Itse suosin edelleen perus portion Ettania, mutta tuli tuossa jonkin aikaa sitten testattua Granit nimistä nuuskaa, ihan ok, joskin alkumaku ei ollut aivan parhaimpia , toisaalata ei valunutkaan pahasti. Ainakin yksittäisen pussin koko oli mahtava , toki näitäkin on saatava normaaleina versioina ja varmaan ns "tyttönuuska" minipusseja.

Mistäs kioskeilta Vaasasta nykyään saa mahdollisesti nuuskaa? Vanhat tutut paikat, kun ovat nuuskan myynnin lopettaneet. Vastaukset yv:llä, jops jollain mahdollisesti olisi tietoa.

Edit: *ajattelu typot*

Kattila
15.03.2005, 20:58
Viestin lähetti Tatzka
Itse suosin edelleen perus portion Ettania, mutta tuli tuossa jonkin aikaa sitten testattua Granit nimistä nuuskaa, ihan ok, joskin alkumaku ei ollut aivan parhaimpia, toisaalata ei valunutkaan pahasti. Ainakin yksittäisen pussin koko oli mahtava 30g, toki näitäkin on saatava normaaleina 24g versioina ja varmaan ns "tyttönuuska" minipusseja.

Senpä haluaisin minäkin nähdä kun joku tuollaisen jöötin tyrkkää huulensa alle. Tavallisessa ettanin pussinuuskapurkissa, kun on tavaraa 25 grammaa, eli noin puolet irtotavaran painosta per purkki. Tokihan villit huhut kertovat esimerkiksi Hakki Hagmanin vetävän noin puolen purkkia kerrallaan. Alkaa kyllä olla noista poikavuosista olla jo sen verran aikaa, ettei muista uskoiko tuota silloinkaan. Granitin pussit ovat kyllä pitkulaisina paremman mallisia kuin Grand XL:n, joka taitaa olla tupla-annoksillaan isoin saatavilla oleva lällärinuuska, eli sen reilun 2 grammaa per jööti.

Tällä hetkellä keikkuu pöydän kulmalla purkki Landströms grovia. Ei välttämättä hassumpaa, mutta hieman rakeisen kuivakasta, mikä tuntuu kyllä huulessa ihan mukavalta, mutta haittaa prillan väsäämistä ja poistamista. Sama pätee kyllä myös Gellivare snusiin muuten, mutta Landströmmillä on ehkä parempi, ehdan tupakin tuoksu ja tuntu.

Swift
17.03.2005, 23:29
Viides päivä ilman, huomenna tulee taas muutos kun kaveri tuo laivalta 5 purkkia Rödaa ja toiset viisi jonkinlaista viskiä sisältävää nuuskaa (olisikohan ollut Generalin?). Niillä pärjäilee muutaman kuukauden. Mutten silti väitä jääneeni koukkuun, ehen..

varjo
19.03.2005, 17:21
Tyhmä kysymys taas nuuskaa käyttämättömältä nuuskadiileriltä :)

Saako Rödä Lackettia laivalta (ilmeisesti em. viestin perusteella saa, mutta saako sekä Siljalta että Viikkarilta) ja paljonko torni maksaa.
Ettan-torni taisi maksaa 19€, mutta onko RL kalliimpaa.

Tuamas
20.03.2005, 14:40
Lakkettia ei ole ainakaan aikaisemmin saanut laivalta, Siljalla valikoima on ollut General, Mocca, Gustavus ja Ettan.
Tämä tarkistettu jokunen kuukausi sitten.

Viikkarilla ei lakkettia saanut ainakaan viime kesänä.

punasydän
20.03.2005, 16:47
Kaverilla on pieni "hätä" ja hänen puolestaan kyselen, että mikäköhän on lähin paikka Helsingin Jäähallin lähellä, mistä saisi nuuskaa? Tai vaihtoehtoisesti Järvenpäästä tai Hyvinkäältä?

Yksityisviesteillä voisi infota, kiitos jo valmiiksi!

lintu
21.03.2005, 14:39
Piparmintun makuisen elämyksen ostin, jokin toinenkin maku on tarjolla.

Pakko oli ostaa testavaksi tuo, oli niin outo olo nähdä huoltoaseman tiskillä nuuskan myynti-ilmoitus.
Maku on kyllä todella raikas, mutta muuten tämä pussikama on nihkeen kuivaa.

Siis hä? Suomestako ihan ostit? Jos, niin mikä Esso?

vellinaama
22.03.2005, 09:23
Viestin lähetti lintu
Siis hä? Suomestako ihan ostit? Jos, niin mikä Esso?

YV:llä laitoin puljun nimen, muuten olis kuitenkin Hämeenlinnan mafia kimpussa laittomasta mainostuksesta.

Nikotiiniton nuuska ja nikotiinipurkka auttaa edes jotenkin vieroitusoireisiin. Ja miettikää, tämä kaikki saatavilla laillisesti suomessa.

Kinke-13
24.03.2005, 12:01
Ois vellinaama tai lintu hieno juttu, jos mullekin sais Y-viestitettyä sen esson..

Pelicans81
25.03.2005, 23:50
Kaveri kävi laivalla ja olihan hän myös muistanut minua. Tuliaiseksi sain pari tornia ettania. Täytyy kyllä tunnustaa, että mitä enemmän erilaisia nuuskia olen kokeillut, sitä paremmalta ettani tuntuu. Ohittanut jo generalin.

Laatutuote ei käy kieltäminen.

Swift
26.03.2005, 20:42
Viestin lähetti Tuamas
Viikkarilla ei lakkettia saanut ainakaan viime kesänä.

Ei saanut nytkään. Ruotsin maalta nouti kaveri ja hyvältä tuntuu nyt tuolla kuopassa.

Emilio
26.03.2005, 23:30
Noin tunti sitten tajusin nuuskaamisen hienouden. Aamulla ylös päästyäni tajusin ettei kaupungin punttisalit ole auki. No, tästä ei lannistuttu, vaan kaverin kannsa lähdetiin Töölö Gymille. Siinä matkalle sitten huomasin, että pahin oli tapahtunut eli nuuskat jääneet kotiin! Tilanne oli paha varsinkin puntin jälkeen. Siitä sitten syömään ja sen jälkeen junalla kotiin. Rautatieasemalla selviää, että lähijunissa on jotai kauko-ohjaus vikaa tms. Siinä meneekin sitten mukavasti pari tuntia aikaa ennen kuin olen kotona Espoossa. Mietin siinä että kohta biitti huuleen ja sohvalle makaamaan. Mutta ei niin ei. Piti lähteä auttelemaan faijaa kantelemaan jotai kamaa. No, kun sitten illalla pääsin kotio, katselin siinä Suomen matsin vielä, sen jälkeen sauna päälle, ja sitten H-hetki, biitti huuleen ja jumalauta!!! On se jaloa touhua...

hörkkö
29.03.2005, 13:31
Vajaan vuoden verran olen nuuskaa käyttänyt. Pidempiä taukoja on toki tullut välillä. Kaikki alkoi siitä, kun kaveri toi muutaman kiekon pussinuuskaa (salmiakki Catch), jota ihan kokeilumielessä kokeilin. Parin ensimmäisen kiekon aikana vaikutus oli loistava ("wouh"). Lopulta "huuma" loppui, jonka jälkeen oli pakko siirtyä "kovempiin aineisiin" eli irtonuuskaan. Ettania, Generalia, Gustavusta ja Rödaa olen käyttänyt. Tällä hetkellä Ettan sykkii huulessa, mutta pakko sanoa, että General on koostumukseltaan parasta, mitä olen kokeillut. General pysyy valuttamatta, vaikka kuinka kauan, mutta maku ei ole kaikista paras.

Väitän, etten ole oikeastaan pahasti riippuvainen. Oikeastaan riippuvuuteni on enemmän psyykkinen kuin fyysinen. Nyt olen kovasti lopettamassa ja oikeastaan otankin 1-2-tykillistä per päivä. Tämä on viimeinen purkki, sitten pelleily loppuu...tai sitten ei.

Wewe
31.03.2005, 12:46
Mulla biitin kulutus kasvanut helvetisti kun lopetin tupakan polton 2kk sitten. Menee siinä 4purkkia/vko, about siis 1,5tornia/kk.

Viestin lähetti hörkkö
Tällä hetkellä Ettan sykkii huulessa, mutta pakko sanoa, että General on koostumukseltaan parasta, mitä olen kokeillut. General pysyy valuttamatta, vaikka kuinka kauan, mutta maku ei ole kaikista paras. Minä käytän Generalia juuri sen vahvuuden, koostumuksen ja maun takia, paremman makuista on ehkä Göteborgs Prima Fint, EI mikään muu!!

Viestin lähetti varjo
Saako Rödä Lackettia laivalta (ilmeisesti em. viestin perusteella saa, mutta saako sekä Siljalta että Viikkarilta) ja paljonko torni maksaa.
Ettan-torni taisi maksaa 19€, mutta onko RL kalliimpaa. Viikkarilla Stokiksessa kävin joulu -ja tammikuussa, Rödaa siis ei saanut laivalta mutta maista sitten joka puolelta kylläkin. Hintana oli joulukuussa 28€/torni mutta tammikuussa oli joku alennus juttu 25€/torni.

Mun top4:

1) General
2) Göteborgs Prima Fint
3) Rallarsnus
4) Röda "Kivi" Lacket

Wewe

wild wild west
31.03.2005, 16:22
Onko nikotiinitonta nuuskaa suomessa myytävänä?

Swift
02.04.2005, 22:58
Viestin lähetti Wewe
1) General

Pakko sanoa, että samoilla linjoilla. Rödä tulee minulla hyvänä kakkosena, mutta "business-miesten nuuska" vie voiton valumattomuutensa ja maun takia. Gustavus sitten tulee jossain sieltä takaa Göteborgs Rapén ja Ettanin edellä.

Pystytkö kertomaan lisää tästä Göteborgs Prima Fintista? Mistä saa jne. Moisesta en ole kuullutkaan, mutta herätit kiinnostuksen.

Sämpy
03.04.2005, 04:00
Parasta nuuskaa saanu kaverilta noin 3 vuotta sitten! Oli tuonut amsterdamista jotain paikallista(kait) mut pirun hyvää oli! Muuten tulee käytettyä Ettanin purua tai jos itellä loppu niin sitä mitä työkaverilla on! Ylenä ettan tai General on taskussa...
Mutta kaikki yhtä jännän makusia elikkäs makoisia

Gags
03.04.2005, 16:31
Viestin lähetti Swift
Pystytkö kertomaan lisää tästä Göteborgs Prima Fintista? Mistä saa jne.

Prima Fint on nimensä mukaisesti hienorakeinen nuuska kuten Ettan, Röda Lacket ja Rallarsnuskin (joka muuten myös on kokelemisen arvoinen) eikä näin ollen laisinkaan Grovin, Generalin tai Gustavuksen tapainen. Prima Fint:iä on saatavilla Ruotsista ihan niin kuin muitakin nuuskamerkkejä, laivavalikoimissa en ole siihen törmännut.

Toisella kotimaisella on nuuskista luettavissa esim. täältä. (http://www.swedish-snus.com/swedish-match.html)

Lisätään vielä lontoonkielinenkin versio. (http://www.swedish-snus.com/snus-brands.html)

Mängimies
09.04.2005, 01:40
Tämä olisi melkein onnellisuusketjuainesta, mutta laitetaan nyt tänne.

Sainpa nimittäin pienen tauon jälkeen taas ehtaa ruotsalaista tuontitavaraa huulen alle ja voi että miten kolahtaakaan! Lainatakseni Turbonegron biisiä.."Wooo-ooo-oo I've got erection.."

Niin ja siis sitä perinteistä ettanin irtotavaraa.

Wewe
09.04.2005, 20:43
Viestin lähetti Swift
Pystytkö kertomaan lisää tästä Göteborgs Prima Fintista? Mistä saa jne. Moisesta en ole kuullutkaan, mutta herätit kiinnostuksen. Gags heittikin jo parhaimmat puolet tästä makunautinnosta.

Viestin lähetti Gags
Prima Fint:iä on saatavilla Ruotsista ihan niin kuin muitakin nuuskamerkkejä. Ai ruotsista saatavilla kuten muitakin?? Ehkä siinä tapauksessa jos tietää mistä ettiä mutta mun mielestä se oli vähän kiven alla kuten myös Rallarsnus, tasan yhdestä kaupasta olen noita kahta vain löytänyt.

Lisätään kuitenkin tohon kysymykseen Prima Fintistä, en nyt sanoisi että parempi laatu kuin Rallarsnusissa, no mun mielestä se on parempi mutta onhan Rallar paljon tahnamaisempaa kuin edellämainittu. Tosin jos mä tykkään eniten Generalista niin ihan sama mulle et onx nuuska karkeeta vai ei!!

Oli muutes onnen päivät ku muijan vanhemmat kävi Stokiksessa ja annoin rahaa 3torniin Generalia niin takas tullessa sanoivat että Viikkarilta sai 4tornia kolmen hinnalla!! Oi onnea ;)

Viestin lähetti Swift
viisi jonkinlaista viskiä sisältävää nuuskaa (olisikohan ollut Generalin?). Tämähän taitaa olla Gustavuksen tuote!!

Wewe

bozik
12.04.2005, 22:28
Päivitellään netistä tilattavien nuuskien kannalta tilannetta.

Viimeksi kun tänne Ranskaan nuuskaa tilasin, ei ollut mitään ongelmia. Nyt sitten oli ja on. Elikästä, UPS oli tarkoitus kuljettaa minun Northernerilta tilaamani nuuskat minulle, maksun suoritin tilatessani Visalla.

Nyt on käynyt niin, että UPS väittää etteivät he ole löytäneet osoitettani, vaan ovat palauttaneet nuuskat lähettäjälle (Northener). Omituista UPS:n toiminnassa on se, että edelliset nuuskat samalla osoitteella tulivat kyllä hyvin perille, mutta nyt eivät. Itse luulen, että UPS on erehtynyt kadusta, koska Pariisissa on kaksi täysin saman nimistä katua. Nämä erotetaan toisistaan postinumerolla, jonka luulin (kuljetuksen ammatilaisilla UPS) olevan hallussa.

Ilmeisesti ei ollut ja UPS väittää lähettäneensä minulle kirjeen, että ottaisin yhteyttä heihin. Voin 100 % varmuudella vannoa, etten tällaista kirjettä ole saanut. Sinänsä jo ihan päätön ajatus, jos olen ilman nuuskaa ja saan kirjeen, että JO maksamasi nuuskat ovat noudettavista jostakin, miksen niitä noutaisi ?

Eli fakta on, UPS mokasi ja tarjosi nuuskia väärälle puolelle kaupunkia ja lähetti (lue vei, Posti olisi tiennyt) kirjeen sinne väärään paikkaan ja pyysi ottamaan yhteyttä. Kun ei mitään kuulunut, palauttivat nuuskani Ruotsiin ja kehoittivat olemaan yhteydessä lähettäjään.

Olenkin ollut yhteydessä Northerneriin ja oletan huomenna saavani lopullisen vastauksen kuinka toimitaan. Jos Northerner ei suostu puolestani asioimaan UPS:n kanssa, tulen kirjoittamaan heille ja mahdollisimman laajaan jakeluun kirjeen, jossa kerron näistä "onnistuneista" nettikaupoistani.

Kaikki tilausnumerot + UPS pakettien seurantanumerot minulla on tallessa. Katsellaan kuinka tässä käy, mutta pieni varoituksen sana on siis paikallaan. Kun teet normaalisti tilauksen, maksat laskun, niin voi olla ettet ikinä nuuskista kuule kuin vasta sitten kun ovat takaisin lähettäjällä. Ja siinä vaiheessa kukaan ei ole kiinnostunut siitä, tuletko koskaan nuuskia saamaan. Katsellaan kuinka onnistun neuvotteluissa Northernerin kanssa, huomenna selvinnee lisää.

Edit. Joku mahtoi jo olla tämä lukenut. Edit oli pelkkä yhden t-kirjaimen ja " " lisäys.

Erling
13.04.2005, 16:36
Mikset Bozik matkaa lomalle Etelä-Ranskaan josta voit vuokrata vaikka polkuveneen jolla ajelehdit Afrikan puolelle.
Siellä kävelet lähimmän epäilyttävän näköisen ihmisen tykö ja ostat häneltä aitoa afrikkalaista nuuskaa, joka maistuu paratiisille ja kilahtaa kalloon kaksitoista ja puoli kertaa kovempaa kuin ruotsalaiset perusnuuskat.
Tosin en ole ihan niin varma ainesosista, mutta ei kai niillä nyt niin väliä. Eihän?

Ainiin muuten, osaako joku sanoa onko enää olemassa sitä Larussa sijaitsevaa putiikkia, joka myi/myy kromitykkejä halvalla?
Edellinen kun jäi auton alle.

Gags
13.04.2005, 18:11
Viestin lähetti bozik
Kaikki tilausnumerot + UPS pakettien seurantanumerot minulla on tallessa. Katsellaan kuinka tässä käy, mutta pieni varoituksen sana on siis paikallaan.

En usko että ongelmia tulee. Tsekkaa muuten huviksesi onko UPS:illa samanlaista nettipalvelua joka on Suomen Postilla jossa voit kohtalaisen tarkkaan seurata paketin kulkua. Lähinnä juuri se, missä se sun paketti on Pariisissa käsitelty, josta voinet päätellä ovatko yrittäneet väärää osoitetta.

bozik
14.04.2005, 13:07
Viestin lähetti Gags
En usko että ongelmia tulee. Tsekkaa muuten huviksesi onko UPS:illa samanlaista nettipalvelua joka on Suomen Postilla jossa voit kohtalaisen tarkkaan seurata paketin kulkua. Lähinnä juuri se, missä se sun paketti on Pariisissa käsitelty, josta voinet päätellä ovatko yrittäneet väärää osoitetta. Jees, UPSilla on samanlainen nettipalvelu ja paketti on sen mukaan todella käynyt heidän toimistossaan Pariisissa ja nyt palannut Ruotsiin. Olin yhteydessä UPSiin ja sieltä ei kyllä paljon herunut "ota yhteys lähettäjään josko he voisivat lähettää uuden". Ihan mahdoton olisi heidän kanssaan alkaa kiistelemään, millä ihmeellä sen voisi todistaa, etten ole heiltä mitään yhtyedenottoa saanut ?

Tällä hetkellä tilanne on se, että sain eilen Notrhernerilta viestin ja he laittavat lähetyksen uudelleen. Ihan kelpo toimintaa siis Northernerilta ja ei sentään tarvinnut heidän kanssaan mistään uudesta laskusta neuvotella. Odotellaan ja katsellaan kuin käy, ensi viikolla pystyn varmaan raportoimaan löysikö UPS viimein osoitteeni !! Raporttia tästä tulee tänne heti kun homma selviää. Ja jos UPS on edelleen hukassa, kyllä minä heitäkin/johtoa asiasta tulen konsultoimaan.

Viestin lähetti Köntsä
Mikset Bozik matkaa lomalle Etelä-Ranskaan josta voit vuokrata vaikka polkuveneen jolla ajelehdit Afrikan puolelle.
Siellä kävelet lähimmän epäilyttävän näköisen ihmisen tykö ja ostat häneltä aitoa afrikkalaista nuuskaa, joka maistuu paratiisille ja kilahtaa kalloon kaksitoista ja puoli kertaa kovempaa kuin ruotsalaiset perusnuuskat. Tosin en ole ihan niin varma ainesosista, mutta ei kai niillä nyt niin väliä. Eihän?Ei tartte mennä Afrikkaan asti, täältä ihan kotikyliltä löytyy sen näköistä tummaa kaduntallaajaa, että jotakin todella tuhtia ainetta he vetävät. Jos en pian saa nuuskaa, menen pyytämään niiltä, että antaa samaa kamaa mitä itse vetävät.

Viestin lähetti Köntsä
Ainiin muuten, osaako joku sanoa onko enää olemassa sitä Larussa sijaitsevaa putiikkia, joka myi/myy kromitykkejä halvalla?
Edellinen kun jäi auton alle.No on sulla tykki. Kävelikö se peräti punasia päin ? Sen verran tuosta viestistäsi voi päätellä, ettei sentään tykin omistajalle ole huonosti käynyt. Kouluttamaton tykki lähtenyt omin päin liikenteeseen. Tuhma tykki.

Larun putiikista en tiedä, mutta nämä nettifirmathan tykkejä myyvät. Ovat tosin sen hintaisia, että itse tyydyn apteekin 30 sentin ruiskuihin.

Erling
14.04.2005, 16:54
Viestin lähetti bozik
Larun putiikista en tiedä, mutta nämä nettifirmathan tykkejä myyvät. Ovat tosin sen hintaisia, että itse tyydyn apteekin 30 sentin ruiskuihin.

Juu en mäkään nyt niin kova välineurheilija ole että itteni kipeeksi maksaisin pelivälineistä.
Muistaakseni kuitenkin aikoinaan kymmenellä markalla sain tuon jo edesmenneen tykkini hankittua. Mutta kun olin silloin niin pieni ja siitä on aikaa niin en enää muista missäpäin kauppa edes sijaitsee. Jossain Larun rannassa.

Tyydyn siis näihin muovisiin, vaikka ne ovatkin vähän heikompia ja tietty glamour poistui nuuskaamisesta kromisen, kirkkaan punaisen tykin rikkouduttua.

karvakäsi
23.04.2005, 00:49
Multa ei lopu nuuskat koskaan... ;)

Joo ja Gustavus on parasta mitä maailma päällään kantaa... =D

Kinke-13
24.04.2005, 22:27
Tulin perjantaina takas pietarin päästä ja sieltä löysin putiikin, josta tornin ettania sai 10 eurolla :) Näitä tuli sitten raahattua mukana useampi.. Kun en uutta ketjua jaksa avata, voitas myös koota tämän topicin alle erilaista nuuskasanastoa..

Blågula
25.04.2005, 21:51
Tekisi mieli nuuskaa. Eli voisikohan joku ystävällisesti pistää vaikkapa Yyveetä tulemaan jossa infoa mistä voisin hankkia hiukan nuuskaa Helsingin keskustassa. Kiitos.

Pelicans81
30.04.2005, 01:10
Olin paripäivää ilman nuuskaa ja huhhuh. Polttelin jopa sikaareita sillä aikaa kun en tuota jaloa tavaraa huuleni alle laittanút. Nyt on taas kaikki hyvin maan päällä ja nuuskaa on joksikin aikaa.

Ettani on yhä parasta general hyvänä kakkosena gustavuskin menee nuuskan puutteessa.

Pullamössö
30.04.2005, 01:35
Tuli tänään testailtua prima fintin mustaa nuuska"tykkiä". niitä on varmasti monenlaisia mutta tämä oli musta. Kyllä sitä mielummin käyttää niitä apteekista saatavia perinteisiä pillejä. Jotkut tykkää, jotkut ei.

Niin ja oli Gustavusta. Ei hakkaa Ettania tai Rödä millään.

bozik
10.05.2005, 20:26
Viestin lähetti bozik
Tällä hetkellä tilanne on se, että sain eilen Notrhernerilta viestin ja he laittavat lähetyksen uudelleen. Ihan kelpo toimintaa siis Northernerilta ja ei sentään tarvinnut heidän kanssaan mistään uudesta laskusta neuvotella. Odotellaan ja katsellaan kuin käy, ensi viikolla pystyn varmaan raportoimaan löysikö UPS viimein osoitteeni !! Raporttia tästä tulee tänne heti kun homma selviää.No niin, "pienen" viivästyksen kautta nuuskat löysivät tänään luokseni. Olipahan kaikenlaista sekaannusta, ensin UPS ei löydä minua, sitten Northerner lupaa lähettää uudelleen, mutta sekoittaakin tilauksen edelliseen tilaukseeni ja siten luulee minun saanen paketin. Muutama kymmenen viestiä tuli UPS ja Notrhernerin kanssa vaihdeltua ja sentään loppu on siis onnellinen ja minulla nuuska huulessa.

Kun homma nyt viimein toimi, niin ei siinä kauan nokka tuhissut. Ruotsista laittoivat perjantaina paketin tännepäin ja tänään iltapäivällä sen jo sain.

Emilio
15.05.2005, 23:06
Olisin kiitollinen, jos joku, joka tietää paikan Helsingin keskustassa tai Pasilassa, mistä saisi tuota jaloa ainetta ostettua jakaisi tiedon kanssani yv:n muodossa.

Mysteryman
20.05.2005, 13:52
Tykkejä ja muuta rosterista tehtyä nuuskasälää löytyy Forumista, Roostime-kultasepän liikkeestä. Tai sitten Icetoolin omilta nettisivuilta. Lauttasaaren putiikkia ei enää ole, siis sitä rengasliikettä, joka myi tykkejä ja kölliä sivubisneksenä.

Ja jos joku haluaa ilmaisen rosteritykin, Oulusta löytyy ainakin yksi. Pudotin sen pari kesää sitten Kauppatorin rantaan puuportaiden väliin, M/S Alexandran kyltin juureen. Siellä se varmaan on edelleen, saa ongittua ylös vaikka moottorisahan avulla.

Makuasioista on turha kiistellä, mutta itellä maistuu vain ja ainoastaan Röda. Hätätapauksissa ja siisteyttä vaativissa tilanteissa sitten varalla Göteborg White Portion.

Kako-86
21.05.2005, 07:33
Taas on varastot täytetty Haaparannasta. Mukaan tarttui 5 punttia Ettania ja 1 Generalia, lisäksi ostin muutaman pussinuuskapurkin vaihtelun vuoksi. Metropol-pusseja on kaktuksen(nami nami) ja lakritsin makuisena sekä Granit XL-purkkeja muutama. Näillä kestää mukavasti alkukesän ja mieltä lämmittää taas hammaslääkärin kommentit:"Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan" eli mitään ongelmia ei käytöstä ole tullut limakalvoille.

RtSn
21.05.2005, 17:34
En käytä.

vellinaama
23.05.2005, 10:31
Norhener lopettanut ilmeisesti nuuskan toimituksen suomeen.
Tilausprosessi ei etene enää, kun lomakkeelle ilmoittelee "Finland".

Tätä odoteltu, nuuska totaalisesti kiellossa, mutta eiköhän esim. naurunortti kuulu kohta r-kioskin valikoimiin.

EDIT: Onko jumala sittenkin olemassa:

http://www.snusworldwide.com/fi/

bozik
09.06.2005, 18:44
Eli tällä kertaa lyhyt ja ytimekäs kysymys, mikä on hintaero nuuskan osalta laivalta ostettaessa tai vastaavasti Ruotsista ostettaessa ?

Tämähän tietenkin vaihtelee varmasti merkeittäin jne. mutta minulle riittäisi lähinnä sellainen tieto, että onko nuuska laivalla verovapaana esim. puolet halvempaa kuin mantereella vai onko ero pienempi ?

Sitä tässä pohdiskelen, että vajaan kolmen viikon kuluttua Ruotsin kautta lomille ja mietin täytänkö auton nuuskalla jo Ruotsin läpi ajaessani vai koetanko ostaa mahdollisimman paljon laivalta ? Periaatteessahan laivalla kait on rajoja paljonko myyvät, mutta näistä ei yleensä ole haittaa ollut. Päivän pähkinä siis, ostaako nuuskat pääosin Ruotsista vai laivalta ?

Gags
10.06.2005, 10:16
Viestin lähetti bozik
Tämähän tietenkin vaihtelee varmasti merkeittäin jne. mutta minulle riittäisi lähinnä sellainen tieto, että onko nuuska laivalla verovapaana esim. puolet halvempaa kuin mantereella vai onko ero pienempi ?

Ero on pienempi. Laivalla Ettan maksaa 2,10 egee/prk ja Sveduissa kiskalla about 3 egee/prk. Tsekkaa maissa Svedujen todellinen hinta, toi on arvio. Mutta laivahinta on fakta.

edit: maahinnantarkistus valuuttakurssin tarkistuksen jälkeen

aaa
10.06.2005, 12:27
Laivalla Ettanin torni maksaa 19-21 euroa, Ruotsista torni Ettania oli 25,5 euroa ja General muistaakseni euron enemmän...

Ramchester
10.06.2005, 12:32
Pakko kysyä, miksi ihmiset tunkevat vielä nykyisinkin tuota paskaa huuleensa, vaikka apteekeista saa nikotiinipurkkaa, nikotiinilaastareita, nikotiini-inhalaattoreita etc.?

Gags
10.06.2005, 13:02
Viestin lähetti Ohmi
Pakko kysyä, miksi ihmiset tunkevat vielä nykyisinkin tuota paskaa huuleensa, vaikka apteekeista saa nikotiinipurkkaa, nikotiinilaastareita, nikotiini-inhalaattoreita etc.?

Ne tuntuvat niin penteleen inhottavilta huulen alla, varsinkin inhalaattori.

V-man
10.06.2005, 14:04
Viestin lähetti Ohmi

Nikotiinipurkasta minulle ainakin tulee kurkku kipeäksi, enkä pidä siitä miten nikotiinipurkka kuumottaa kieltä ja oikeastaan koko suuta. Veikkaisin myös, että nuo kaikki tulevat pirun paljon kalliimmaksi kuin nuuskan käyttö.

Daespoo
10.06.2005, 15:07
Ei kai Sveduissa toi maksa noin paljoa...?

Kaverille annoin just 10€ että tuo singon pussinuuskaa (ettania varmaan), eiks toi muka riitä?

Stadissa tiskin alta muistaakseni 3€ purkki...

lintu
10.06.2005, 16:47
Viestin lähetti Daespoo
Ei kai Sveduissa toi maksa noin paljoa...?

Kaverille annoin just 10€ että tuo singon pussinuuskaa (ettania varmaan), eiks toi muka riitä?

Stadissa tiskin alta muistaakseni 3€ purkki...

Ei riitä 10e millään. Laivalla se on parikymppiä verottomana, maissa about 25e.

Viitsitkö YV:nä pistää paikan jossa maksaa 3e/purkki stadissa. Itse nimittäin joudun 4e eräässä ja 5e toisessa paikassa maksamaan.

Daespoo
10.06.2005, 18:28
Voi olla että muistan väärin tuon hinnan, ei ole väähän aikaan tullut ostettua tiskin alta.

4€ kuulostaa tarkemmin ajateltuna oikeammalta eli muistin väärin, pahoitteluni.

Mesta on siinä kasin ratikan reitin varrella...

bozik
11.06.2005, 16:17
Kiitoksia jälleen vastanneille. Panostan varmaankin laivaan, tosin sen verran täytyy Ruotsissakin tutkailla, että löytyisikö näitä hieman eksoottisempia nuuskia. Jostakin ihme syystä tykästyin Metropolin kaktusnuuskaan (pussi). Helvetti noin 20 vuotta olen irtokamaa käyttänyt ja vannonut etten pussikamaan koske, mutta tuo oli kyllä hyvää.

Sikälikin minulla on hyvä tilanne, että voin tarvittaessa ostaa laivalta tullessani ja toisaalta taas palatessani. Eli jos on ongelmia määrien suhteen, niin ostetaan sitten kahdella eri kerralla. Ajatus on tuoda joku 200-300 purkkia.

Tiskin alta Stadista ostaessani hinta oli viimeksi (noin 1v sitten) 4 euroa purkki.

Pelicans81
17.06.2005, 23:33
Olen ollut kohta ilman nuuskaa kolme viikkoa aah... Tuokaa mulle ettania tänne ja heti... Pakko hankkia ennen inttiin lähtöä hankkia pari tornia. Hermot ei vaan kestä. Miks täältä ei saa ettania???

Emilio
18.06.2005, 21:12
Tuli tuosta tiskin alta myymisestä mieleen, että onko kaikissa kioskeissa, mistä olette snösseä hankkinut, tavara otettu jostain piilosta tms. Itse, kun eräällä kioskilla kävin asioilla, niin myyjätär veteli kiekot kylmästi limujen vierestä jääkaapista.

Pleksi(t)
21.06.2005, 09:36
Ettan.

Ja perkele, piti tulla Juhannukseksi hyvä satsi nuuskaa mutta puihin meni.
Nyt on hyvät neuvot kalliit, tilaamalla ei ehdi mikäli mistään enää edes saa tilata.
Eli Helsingin seutu, YV:llä saa lähestyä jos löytyy vinkkejä.

Kits.

V-man
21.06.2005, 10:40
Nykyään käytän enimmäkseen pussinuuskaa. Yleensä Tre Ankarea tai Metropolia (Kaktus). Rouheista vanha kunnon punainen muovailuvaha on ylivoimaisesti paras.

Sir von Aulis
18.07.2005, 05:27
Norhener lopettanut ilmeisesti nuuskan toimituksen suomeen.
Tilausprosessi ei etene enää, kun lomakkeelle ilmoittelee "Finland".

Tätä odoteltu, nuuska totaalisesti kiellossa, mutta eiköhän esim. naurunortti kuulu kohta r-kioskin valikoimiin.

EDIT: Onko jumala sittenkin olemassa:

http://www.snusworldwide.com/fi/

Onko tosta osoitteesta kukaan Jatkoaikalainen tilannu?

Kertokaapa kokemuksia...

ja Iso Kiitos jo etukäteen...

Swift
18.07.2005, 15:23
Onko tosta osoitteesta kukaan Jatkoaikalainen tilannu?

Kertokaapa kokemuksia...

ja Iso Kiitos jo etukäteen...

Itse yritin, eivät näköjään voi Suomeen toimittaa :(

Olisi tosiaan kiva tietää onko kenelläkään tuolta purkkeja kotiin asti tullut koskaan.

18.07.2005, 21:36
Itsellä menee sitä mitä saa, ja Ettaniahan ne minulle tuovat... vaan niin kovin harvaan. Jotenka sattuiskos joku tietämään kymenlaaksossa kioskeja, joista saisi hätätilassa ostettua ? YV:nä -tos...

Viljuri
20.07.2005, 16:39
Ei mahd. Hämeenlinnassa, tuossa Suur-Turengin vaatimattomassa lähiössä, satu olemaan missään kioskia, josta tuota nuuskaa saisi?

Sattuneesta syystä en pääse tänään Helsinkiin, joten ao. tieto saattaisi auttaa keletykseen. Mahd. vastaus yv:llä...

Russian Rocket
23.07.2005, 22:43
Mistäs helsingistä saisi nuuskaa tiskinalta? Itähelsingistä päin varsinkin??

Wewe
26.07.2005, 19:21
En ole ikuisuuksiin tänne kirjoitellut, mutta sitä samaa rataa mennään eli nuuskaa käytetään eikä loppua näy.. Tossa oli mielenkiintoisia viestejä tullut, esim en ole koskaan kuullut Prima Fintin-tykistä, ainoastaan Prismasterista joka muistaakseni oli/on Ettanin oma.

Itse olen lähdössä kahden vkon päästä Siljalla Tukholmaan taas varastoja täyttämään. Siellä on tietääkseni tai ainakin mitä olen kuullut niin vähän kalliimpaa nuuskaa Tax Freessa kuin punaisilla laivoilla..?? No joo, kai sitä pitää sit lähtee katsastamaan markkinat siltä puolelta Stokista. Asiaa seurataan..

Wewe

Mustaine
27.07.2005, 12:54
Onkohan Rauma ns. Dry County tässä asiassa? Nimittäin muutto edessä sinnepäin minulla. Tiedoista kiitollinen.

Wewe
15.08.2005, 12:44
Ajattelin heittää uuden kysymyksen ilmoille:
Eli kuinka moni täällä jatkoajan nuuskaajista myös polttaa??
Itse en ole polttanut reiluun puoleen vuoteen joten pelkkää snössiä käytän..

Oli Siljalla joku uusi "vahva"-pussinuuska nimeltä Strong cut, aika paskaa mun mielestä.

Wewe

Gags
15.08.2005, 14:10
Ajattelin heittää uuden kysymyksen ilmoille:
Eli kuinka moni täällä jatkoajan nuuskaajista myös polttaa??

Olen nuuskannut n. 15-vuotiaasta lähtien eli todella kauan ja en ole oikeastaan ikinä vetänyt spaddua ihan säännöllisesti. Enimmäkseen röökaminen on kohdallani ollut ns. bailutupakointia eli nikotiinitarpeeni tyydyttämistä röökillä sellaisissa olosuhteissa (esim. ravintola) jossa biitin kanssa lotraaminen on ajoittain vaikeata. Saaristomeriä kesäisin seilatessani on itsekäärityt tupakit kuuluneet repertuaariin, mutta vain loma-aikana.

Swift
19.08.2005, 19:34
Eipä ole tupakan maku koskaan kolahtanut, muutoin kuin silloin tällöin baaritiskillä notkuessa.

Sitten kysymys, vastikään Helsinkiin muuttaneelta turistilta - missäpäin Helsinkiä olisi mahdollista ostaa tätä mustaa kultaa? Onko esim. jotain kioskia, joka myy pöydän alta? Lappeenrannassa yksi tuollainen paikka oli, mutta nyt kuviot ovat uudet ja tarve kova. Jos joku ystävällinen viitsisi vaikkapa yv:llä heittää tämän asian tiimoilta, niin olisin erittäin kiitollinen!

Wewe
20.08.2005, 13:39
Eli tällä kertaa lyhyt ja ytimekäs kysymys, mikä on hintaero nuuskan osalta laivalta ostettaessa tai vastaavasti Ruotsista ostettaessa ? Päivän pähkinä siis, ostaako nuuskat pääosin Ruotsista vai laivalta ? Päivitän tähän nyt tietoja Silja vs Ruotsi, (vanha kysymys jo mutta kuitenkin) Viikko sitten palasin Ruottin maalta ja Siljan laivalta. Hinta Siljalla oli (Ettan, General, Grovsnus, Strong Cut pussi ja Göteborgs Rapé pussi) kaikki 20€ kun taas Gustavus sun muu shitti oli 17€. Maista ostin tornin Göteborgs Prima Fintiä ja Röda Lacketia niin molenpien hinnat oli 280kr/torni, muuta en maista ostanut mutta muistan nähneeni kylmäkaapissa hinnan että Ettan 23kr ja General 24kr. Elikkä kyllä se vähän halpenee kun Tax Freesta ostaa, varsinkin kun oli tämmönen kiva tarjous: Ettan, osta neljä ja maksa kolme, yht 60€/4tornia. ;)

Wewe

nakkisormi
22.08.2005, 23:42
Tykitetty General 5ml tykillä jolla laitoin 3ml lepää juuri huulessa.

Wewe
25.08.2005, 13:06
Tykitetty General 5ml tykillä jolla laitoin 3ml lepää juuri huulessa. Kiitos tästä tärkeästä tiedostasi, nyt me kaikki tiedämme mitä olet tehnyt. Että ihan 5ml tykillä ja vielä 3ml, huhhuh olet sinä kone!! Taidan olla vielä ihan lapsi kun käytän vain 3ml ruiskua.

Päivää vain teille muillekkin JA:n nuuskaajille, tämä ketju oli taas tippunut huolestuttavasti alaspäin mikä on aika surullista. Heitän uuden kysymyksen taas ilmoille, eli kuinka paljon te tuotte yleensä laivoilta omaan käyttöön?? Viimeksi kun olin laivalla ja ostin reippaasti nuuskaa niin Tax Freen kassa kysyi että toimitanko futiskavereille vai pidänkö kioskia, hämmästyi vähän kun kerroin että omaan käyttöön ne kaikki tulee. Yleensä laivalta ja maista tulee mukaan n. 6tornia hieman eri laatuja.

Wewe

bozik
25.08.2005, 13:35
Heitän uuden kysymyksen taas ilmoille, eli kuinka paljon te tuotte yleensä laivoilta omaan käyttöön?? Viimeksi kun olin laivalla ja ostin reippaasti nuuskaa niin Tax Freen kassa kysyi että toimitanko futiskavereille vai pidänkö kioskia, hämmästyi vähän kun kerroin että omaan käyttöön ne kaikki tulee. Yleensä laivalta ja maista tulee mukaan n. 6tornia hieman eri laatuja.
Oletpas löytänyt omituisen kassaneidin. Itse tuon yleensä 100-400 purkkia ja ilmeisesti ylähuuleni on sitten sen verran "lerppu", ettei minulta ole koskaan mitään kyselty. Noissa yli 20 tornin ostoksissa tosin yleensä haen tavaran kahdella kertaa, jolloin ne on helpompi roudata hyttiin. Jos vaikkapa 40 tornia tuon niin eiväthän ne välttämättä ihan jokainen muru minun huulessa käväise, yleensä kaverit silloin tällöin noutavat muutaman tornin. Meillä homma on aina toiminut niin, että joku laivalla käynyt tuo ison kasan mustaa kultaa mukanaan ja sieltä voi sitten käydä laivan hinnoilla ostamassa. Muutaman kaverin kesken tämä on toiminut jo pitkään.

Nuuskan pakastamisesta. Onko kukaan koskaan kokeillut ja toimiiko homma eli säilyykö nuuskaa tuoreempana ?

Kako-86
25.08.2005, 13:48
Ei tuo pakastimessa ainakaan pillalle mene. Itse pakastan suuret erät sillä jääkaapissa tila on rajallinen. Pakastamalla saa pidennettyä käyttöikää sillä mitään eroa ei ole vaikka päiväys olisi useamman kuukauden vanha. Ja jääkylmä nuuska tuntuu huulessa aivan taivaalliselle.

Wewe
25.08.2005, 13:57
Nuuskan pakastamisesta. Onko kukaan koskaan kokeillut ja toimiiko homma eli säilyykö nuuskaa tuoreempana ? Säilyy omasta mielestäni pidempään, itsekkin pakkasta joudun käyttämään koska vanhempien jääkaapin tilavuus kapasiteetti on vaihteleva. Ja mikäs olisi sen ihanampaa kuin avaa purkin joka on ollut pakkasessa ja saa nuuskansa jäähileen kera huulen alle!! ;)

Kinke-13
25.08.2005, 19:15
Nuuskan pakastamisesta. Onko kukaan koskaan kokeillut ja toimiiko homma eli säilyykö nuuskaa tuoreempana ?[/QUOTE]

Toimii, ite vaan en tykkää suoraan pakastimesta laittaa, on niin valumisherkkää tavaraa kun alkaa sulaa suussa. Muuten kyllä toimii ihan hienosti.

Flegu
26.08.2005, 05:20
Kannattaa sitten pakastaa nuuskat ilmatiiviissä pakastuspussissa että kosteus säilyy paremmin sisällä.

Wewe
31.08.2005, 10:23
Noniin, tää keskustelu on tökkinyt jotain parin pvän ajan.

Taas uutta kyssäriä ilmoille: Kummalla puolella käytätte biittinne??

Vasemmalla Yhuulessa?
Oikealla Yhuulessa?
Vasemmalla Ahuulessa?
Oikealla Ahuulessa?
Molemmissa ylhäällä?
Molemmissa alhaalla?
Kielen alla?
Joka vitun paikassa?

Itse oikeakätisenä suosin vasenta ylähuulta, mutta kyllä se välillä molempiin sujahtaa, tästä tulee kuittia aina muijalta. Alahuulissa käytän vain pussia, kielen alla en ole ajatellutkaan kokeilla.

Vastausta pyydetään kaikilta!!

Wewe

Gags
31.08.2005, 11:11
Helsingin Yliopiston odontologian laitoksen lääkärin käskystä kummallakin puolella, vuorotellen. Tosiasiassa n. 70% biiteistä menee vasemmalle ylähuuleen ja 30% oikealle. Alahuuleen vain nukahduksissa valuen.

Viljuri
31.08.2005, 12:42
90%/10% -suhteessa vasemman ja oikean ylähuulen osalta.

Tulisi varmaan lisätä tuota vaihtelua, mutta ei sitä aina muista.

Wewe
31.08.2005, 15:48
Harmillisen vähän meitä tälle palstalle kirjoittajia nykyään. Ennen täällä kirjoitti helvetin moni henkilö omia mielipiteitään. Nyt joutuu aina heittämään jotain kysymyksen tapaista kun tänne kirjottelee. Minne kaikki ovat hävinneet?????

Göteborgs Prima Fintistä: Sitä voisi ruveta käyttämään pelkästään jos sitä saisi helposti tilattua tai laivalta niinkuin Ettania ja Generalia!!

Wewe

brehme_
31.08.2005, 18:53
Harmillisen vähän meitä tälle palstalle kirjoittajia nykyään. Ennen täällä kirjoitti helvetin moni henkilö omia mielipiteitään. Nyt joutuu aina heittämään jotain kysymyksen tapaista kun tänne kirjottelee. Minne kaikki ovat hävinneet?????

Niin, ehkäpä olisi järkevää avata tälle erinomaiselle nautintoaineelle ihan oma keskusteluketjunsa tuonne vapaaseen. Tällaiset kyselyt kun eivät keskustelun kannalta ole parhaita mahdollisia. Itse en ainakaan viitsi kommentoida tänne joka kerta kun saan kylmän Kekkilän ylämummoon varsinkin kun ketju on sen Kilpailut, visailut ja veikkaukset-klikkauksen takana

Wewe
19.09.2005, 13:42
Niin, ehkäpä olisi järkevää avata tälle erinomaiselle nautintoaineelle ihan oma keskusteluketjunsa tuonne vapaaseen. Tällaiset kyselyt kun eivät keskustelun kannalta ole parhaita mahdollisia. Itse en ainakaan viitsi kommentoida tänne joka kerta kun saan kylmän Kekkilän ylämummoon varsinkin kun ketju on sen Kilpailut, visailut ja veikkaukset-klikkauksen takana Niin tämä lienee paras idea koska ei tänne nykyään näy ketään enään kirjoittelevan.

Viitsisikö Modesedät sulkea tämän ketjun jotta voisimne avata uuden tälläisen ketjun tonne vapaaseen??

Wewe

pekuZ
09.02.2008, 22:08
Parasta nuuskaa on ehdottomasti Röda Lacket! Siis voi j*******a ku siitä pyörittä oikeen makian ison hämmerin huuleen niin johan elämä hymyilee! Siis EHDOTON!!!!

Sir von Aulis
09.02.2008, 23:24
Parasta nuuskaa on ehdottomasti Röda Lacket! Siis voi j*******a ku siitä pyörittä oikeen makian ison hämmerin huuleen niin johan elämä hymyilee! Siis EHDOTON!!!!

Anteeksi, mutta mielestäni kyseinen tavara on hirveätä paskaa, perusteluina mm. valuu niin perkeleen herkästi, ettei sitä reilua puolta tuntia pidempään huulessa pidä. Vituttaa että tuli erehdyttyä tänään, niinkin rumasti hairahduin kokeilunhimossani, että tornin sitä ostin. No, käytän sen tornillisen pois, kärsin ja kiroan. Jatkossa pysyttelen joko Ettanissa tai Skrufissa , jopa Knox menee tiukan paikan tullen.

lapa78
09.02.2008, 23:45
Anteeksi, mutta mielestäni kyseinen tavara on hirveätä paskaa, perusteluina mm. valuu niin perkeleen herkästi, ettei sitä reilua puolta tuntia pidempään huulessa pidä. Jatkossa pysyttelen joko Ettanissa tai Skrufissa , jopa Knox menee tiukan paikan tullen.

Siis mitä??? Jos pystyt käyttämään skruffia, joka siis valuu koko ajan, niin miten voit sanoa, että Röda on paskaa?? Itseasiassa toi Röda on niitä ainoita nuuskia mitä voi pitää huulessa vaikka kuinka kauan. Itse kyllä ettania käytän ja joskus silloin tällöin herkuttelen Rödalla.

Ostan aulis sen paskan sulta pois, jos suostut myymään. Laita viestiä jos haluat myydä sen pois.

Gags
09.02.2008, 23:50
Kyllä nyt on puututtava peliin melkein 25v. käytön antamalla oikeutuksella ja todettava että lapa78 edellä on kyllä täysin oikessa siinä, että Röda Lacket pysyy huulessa vaikka viikon, mitään kilpailijoita "valuvuudessa" ei ole lähimaillakaan, ensimmäisenä mieleen tulee Rallarsnus ja Göteborgs Prima Fint. Epäilen vahvasti että Auliksen kokemus on jostain vanhentuneesta satsista tai sitten sotkee merkit.

Sir von Aulis
09.02.2008, 23:54
Siis mitä??? Jos pystyt käyttämään skruffia, joka siis valuu koko ajan, niin miten voit sanoa, että Röda on paskaa?? Itseasiassa toi Röda on niitä ainoita nuuskia mitä voi pitää huulessa vaikka kuinka kauan. Itse kyllä ettania käytän ja joskus silloin tällöin herkuttelen Rödalla.

Ostan aulis sen paskan sulta pois, jos suostut myymään. Laita viestiä jos haluat myydä sen pois.

En tiedä, millä helevetillä sen teet, mutta mielestäni Skruf ei valu oikeastaan yhtään, ainakaan Rödaan verrattuna. Rödan heität huuleen --> alta puolen tunnin alkaa valskaamaan. Eli ei hyvä, ellet paperiin purista enimpiä nesteitä.

"Jatsi on paskaa" sanoi Syrjä aikanaan, samaa sanoo allekirjoittanut Rödasta. Ainoa hyvä puoli on käsinpyöriteltävyys, komeita paakkuja saa siitä muovailtua.

Ja pahoittelen, mutta pitää ensin kaveriporukasta kysellä, josko vaihto onnistuis jonkun kanssa. Jos ei, niin otan yhteyttä.

Trenchtown
10.02.2008, 00:14
Oma valintani on General Onyx (http://www.buysnus.com/snusbrand/General_ONYX_Portion.aspx). Toimii kuin perusettan, muttei valu tai sotke. Kätevää, eikö totta?

masaman
10.02.2008, 00:19
Minusta parasta oli ettani purutyyppinen ja nimenomaan oli, koska viimeksi ostin purkin toukokuussa-07 n. 10 vuoden käytön jälkeen pistin topin touhulle ja silloin tällöin pöhnässä ottanut pallon kavereilta, mutta ei sytytä...

Ei ollut hyvää enää, miksi? Ruottalaisekko piruilevat? Kallista ruottalaista vittuilua!!

Tommy
10.02.2008, 00:32
Pitkään olen käyttänyt pelkästään Ettania ja General Onyxiä, mutta kyllä Genaral vie voiton. Tuntuu nuuskalta, maistuu nuuskalle ja näyttää nuuskalta.

AnFa
10.02.2008, 03:59
En tiiä liekkö lähinnä ihmettely-ketju matskua, mut miks vitussa joku käyttää nuuskaa? Onko ällöttävämpää asiaa keksitty?

Tex Willer
15.02.2008, 05:43
Näköjään lähes kaikki laittaa äänensä Ettanille. Ettani on suuri myytti, toki varsin hyvä nuusska. Silti itse suosin hieman kalliimpia, mutta samalla myös hieman laadukkaampia Göteborgs Rapea ja viskiaromista Provea.

Myös Ettania hieman edullisempi Röda Laget on varsin hyvä nuuska.

mikse
15.02.2008, 10:10
En tiiä liekkö lähinnä ihmettely-ketju matskua, mut miks vitussa joku käyttää nuuskaa? Onko ällöttävämpää asiaa keksitty?

Niin, kokeilemalla sekin selviää, niinkuin moni muukin asia. Et kuitenkaan usko, vaikka kertoisin.

Uramawa
15.02.2008, 10:10
Tosi suppea lista, ei noista voi mitään äänestää. Nuuska on kuin hyvä musiikki - pakko kuunnella mutta ei sitä samaa suosikkilevyä jaksa pyörittää koko ajan. Tällä hetkellä Diplomat tohisee ok.

Random Hero
05.08.2008, 12:34
Kävin noutamassa ruotsista muutaman puntin joukkuetovereideni hehkuttamaa rödaa ja täytyy sanoa, että omassa huulessani ei ole (ainakaan vielä) mitään parempaa muhinut :) Joten pakkohan se oli rödaa äänestääkin. Irtonuuskista myös Skruf ja perus ettan kolahtavat itselleni. Pussinuuska ei itselleni oikein maistu, mutta parhaat merkit siltä saralta ovat olleet tähän mennessä varmaankin göteborgin raiskaus ja metropol.

DANSKU
17.02.2013, 12:36
Irtonuuskista paras on Ettani mun mielestä. Pusseista Ettan ja Göteborgs Rape.