PDA

View Full Version : Mistä ostat levysi?

hannes_ko
05.04.2002, 22:29
Minä tietenkin haluaisin kovasti tietää Tampereen tarjonnasta, mutta annettakoon muillekkin lupa saman otsikon alla jakaa vinkkejä.

Mutta mistä niitä levyjä Tampereelta saa? Hyviä divareita? Meikä ravaa kummassakin Swampissa ja Epesissä, mutta kun en oikein hyvin kaupunkia tunne, niin en varmaan ole löytänyt Siihen Sumuiseen Luolaan Josta Jumalat Ostavat Levynsä Pilkkahintaan. Missä se on, tahtoo tietää!

mauri
06.04.2002, 00:24
Helsingistä Fennicasta, koska sieltä löytyy paras kantrivalikoima, ja tilaamalla saa mitä vain. Täältä maalta ei saa kuin "Best of Johnny Cash" -osaston levyjä...Myös levymessuilta tulee bongattua kaikenlaista mielenkiintoista. Joskus olen tainnut ostaa Tunnelin Levystäkin jotakin.

pest
06.04.2002, 00:44
Ostakaa ihmeessä niitä levyjä suomen puolelta, varsinkin suomalaiset artistit kärsivät piratismista ja paljon.

http://www.antipiracy.fi/fakenomore/gfx/fake_iso_etusivu.gif

http://www.antipiracy.fi/fakenomore/

Demon Allbran
06.04.2002, 00:56
Viestin lähetti The Rock
Rajan takaa ostan levyni! ;)

Häpeä.

Minä ostan uudet levyt useimmiten Musiikkinurkasta, käytetyt Iki-popista. Muut kaupat, joissa käyn, ovat Alfa Antikva, Hämeenkatu, Kane, Plastic Idols sekä Cult Fiction. Ja kyse on siis Turusta.

Helsingistä suosikkini on Stupido Shop (Suomen paras levykauppa) ja Tampereelta Swampit.

Tuamas
06.04.2002, 01:04
Kaksi on ylitse muiden, porissa Moe´s Music sekä helsingissä Keltainen Jäänsärkijä.

Molemmissa loistavat valikoimat loistavaa musiikkia.

Vteich
06.04.2002, 01:09
Helsingissä Keltainen jäänsärkijä, Spinecenter ja Popparienkeli ovat hyviä kohteita. Koti-Porvoossa tulee hyvien kunnon levykauppojen puutteen takia lähinnä tuettua isompia tavarataloja, kuten Sokos, aina tarjouslevyjen aikoihin. Netissä hyviä ovat CDon (www.cdon.com) ja Swamp Music (www.swampmusic.com).

bystander
06.04.2002, 01:45
Stupidosta ostan suurimman osan levyistä. Välillä, jos eksyn viiskulman tienoille, saatan poiketa Popparienkelissä, Digeliuksessa tai Lifesaverissa. Stockmannin hulluilla päiviltä saatan myös joskus tehdä heräteostoksia.

masaman
06.04.2002, 07:10
Epe's on nostanut meidän perheessä arvoaan isoveljen ajoista lähtien ja jatkan sitä hyvillä mielin!!

siitä lähetään, että jos ei Epe'sistä löy'y nii sitten ei löy'y mistää!!!!

pelimanne
06.04.2002, 08:08
Itsellani ei ole vakiopaikkaa mista ne levyt kavisin hakemassa. Jos joku kaveri lahtee rajan taakse, sielta yleensa tuliaisina on se kymmenkunta levya. Ei hameenlinnassa oikeen ole kunnon levykauppaa. Levy ja kasetti on ainoa pelkastaan sille alalle suuntautunut liike (en ainakaan tieda muita).

Lapa
06.04.2002, 10:46
Ostan levyni Citymarketista 1€:lla, jonka jälkeen marssin tietokoneeni ääreen, ja täytän levyn mieluisilla netistä hommatuilla kappaleilla.

Sisäliitin
06.04.2002, 11:58
From Russia

hannes_ko
06.04.2002, 12:03
Kyllä minäkin haluan levyni halvalla, mutta en mitään itäkopioita. Tosin kirjastosta tulee nauhoitettua levyjä, onko se sitten moraalisesti sen kummempaa...
Niin, Epe´sin valikoima on tuttua, mutta mistä Tampereella voi tehdä euron löytöjä? Kirjastosta olen osatnut kaksi kasettia tuohon hintaan. Hyviä olivatkin sitten:

Kate Bushin parhaat ja Pet Shop Boysin Behaviour...

Skoda
06.04.2002, 12:10
Vieläkös Tampereella on se Daddycool? Oli ainakin ennen erinomainen ostopaikka ja samoilla nurkilla oli useita muitakin pikkuliikeitä. Rautatieasemaa vastapäätä, Kukunorista hiukan mäelle päin. Mutta eipä taida Kukunoriakaan siellä enää olla.

Itse ostan levyni lähes tyystin osoitteesta cdnow.com. Toimii erinomaisen hyvin. Mutta ostan vanhempaa tavaraa, en juurikaan uutuuslevyjä. Niitä näistä ei muita huokeammalla varmaankaan saa.

Viikate
06.04.2002, 12:20
Käytettynä ostan melkein kaiken, parhaita vastaan tulleita liikkeitä ovat:

Oskun Divari (Hki), Fennica (Hki), Black&White (Hki), Jukeboss (Tre), Novgorod (Kouvola).

Paljon ostan nykyään netin kautta esimerkiksi sellaisista paikoista kuin Cold Meat Industry, Prophecy Productions, Projekt, World Serpent...

Noiden lisäksi tarkkailen yksityisten ihmisten myyntilistoja netissä ja sähköpostilistoilla. Sieltä löytää halvalla hyvää.

Arnold
06.04.2002, 12:37
Porin Anttilasta on yllättävän moni levy löytänyt paikkansa levyhyllyssäni. Toinen kantapaikka on paikallinen Belisa. Ja tuamaksen mainitsema Moe's Musickin tulee silloin tällöin katsottua läpi.

Viime keväänä Tampereella vieraillessa tuli käytyä sen kaupungin jokainen mahdollinen levyliike, minkä löysin. Pari kertaa on Free Record Shopista jäänyt levyjä käteen, kuin myös Epe'sistä. Olisiko se ollut Swamp Music vai mikä ihme, mutta olisi saanut koittaa levaria ihan ilmaiseksi. Vieläkin harmittaa, kun en koittanut ;)

teemu73
06.04.2002, 14:50
Parhaat löytöni olen tehnyt kirppiksiltä. Hintojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Toisinaan löytää aarteita jopa alle eurolla, toiset taas kuvittelevat rikastuvansa kun myyvät vuoden 1993 dance-kokoelmia 15:llä eurolla, samoja levyjä saa uutenakin puoli-ilmaiseksi. Levyjen kunto kannattaa kuitenkin aina tarkastaa. Joskus on raavittu aika hyvin nimittäin.

Anttilan tarjonta on myös hyvää ja edullista.

J.Pursey
06.04.2002, 17:04
JUNGLE RECORDSIN nettikaupasta www.junglerecords.fi. Tarjolla on Suomen laadukkain rock`n roll valikoima!

Moto
06.04.2002, 19:04
Jos jonkun helposti saatavan, uudehkon levyn haluan, tulee se hankittua useimmiten Anttilasta.

Tunnelin levy on takuupaikka vähän vanhemmille levyille ja singleille, joita ei välttämättä "massalevykaupoista" löydä.

Nettikauppoja tulee jonkin verran käytettyä, esim cdonista saa joskus levyt postituskuluineenkin halvemmalla kuin normaaliliikkeistä. Ulkomailta olen silloin tällöin tilannut myös.

Piraattilevyihin en koske ja niiden ostajista voisi tehdä vaikkapa saippuaa...

mikaw
06.04.2002, 19:20
Sieltä mistä löytyy. Pääosin Tunnelin Levystä tai "viereisestä" Anttilasta. Tosin kun noita levykauppoja tulee aika paljon kierrettyä ei sitä yleensä tule kauheasti pohdittua jos jotain kivaa löytyy. Netistä olen tilannut kaiken CDNow (http://cdnow.com):sta. Lisäksi myös divarit on hyviä.

Musiikkimaku minulla on "aika" kirjava, joten monenlaiset erikoislevyt saattaa löytyä mistä tahansa. :rolleyes:

girlzilla
06.04.2002, 19:29
Mä olen aiemminkin jo sanonut, että ette pysty mulle sellasta musiikkia mainitsemaan mistä en tykkäisi. Tykkään oikeasti ihan kaikesta. Klassisesta, Marilyn Mansonista, Backstreet Boysista, kaikesta 70-luvun musasta, Anssi Kelasta (:D), Britneystä, Trio Niskalaukauksesta jne. Levyjä tulee hankittua tästä lähistöltä olevista kaupoista, eli Popparienkelistä, Stupidosta, ja sitten tää mun "massapuoli" kaipaa väliä levyjä esim. Free Record Shopista...:)

Janos
06.04.2002, 19:43
Toi Popparienkeli on kyllä hyvä, vaikka pidänkin Viiskulmaa Stadin rankimpana ja v-mäisimpänä paikkana (pohjautuen omakohtaisiin kokemuksiin :D ). Ko. putiikissa itse Janoksenkin musiikkia on kaupattu. Anttila ja Stockmann on sitten näitä tusinahittejä varten.

Aivan, ja ei saa unohtaa huuto.netiä!

bisnesman
06.04.2002, 19:49
Viestin lähetti Janos
Toi Popparienkeli on kyllä hyvä, vaikka pidänkin Viiskulmaa Stadin rankimpana ja v-mäisimpänä paikkana (pohjautuen omakohtaisiin kokemuksiin :D ). Ko. putiikissa itse Janoksenkin musiikkia on kaupattu. Anttila ja Stockmann on sitten näitä tusinahittejä varten.

Aivan, ja ei saa unohtaa huuto.netiä!
Popparienkelissä tuli vierailtua silloin kun majailin systerin nurkissa Pursimiehenkadulla.

Paitselo
06.04.2002, 20:11
Viestin lähetti girlzilla15
Mä olen aiemminkin jo sanonut, että ette pysty mulle sellasta musiikkia mainitsemaan mistä en tykkäisi. Tykkään oikeasti ihan kaikesta. Klassisesta, Marilyn Mansonista, Backstreet Boysista, kaikesta 70-luvun musasta, Anssi Kelasta (:D), Britneystä, Trio Niskalaukauksesta jne. Levyjä tulee hankittua tästä lähistöltä olevista kaupoista, eli Popparienkelistä, Stupidosta, ja sitten tää mun "massapuoli" kaipaa väliä levyjä esim. Free Record Shopista...:)

>>> Vai niin. Jos kerran olet kaikkiruokainen, niin laitapas ostoslistalle seuraavia nimiä:

- EMERSON, LAKE & PALMER
- PROCOL HARUM
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- LED ZEPPELIN (alkuvuosien tuotanto)
- MUNGO JERRY
- PLASTIC BERTRAND
- JEFFERSON AIRPLANE
- CANNED HEAT

... siinäpä artisteja joiden avulla 15-vuotias laajentaa kummasti tajuntaansa...

girlzilla
06.04.2002, 20:16
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- JEFFERSON AIRPLANE

Nää on ainakin aivan tuttuja nimiä, ja näidenkin musiikki miellyttää kyllä.

Jet-Ace
06.04.2002, 20:24
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- JEFFERSON AIRPLANE

Listaan voisi lisätä:

- CREAM
- JETHRO TULL
- BAD COMPANY / FREE
- NAZARETH
- URIAH HEEP VANHA TUOTANTO
- DEEP PURPLE VANHA TUOTANTO

Edit: Itse tulee ostettua levyt divareista joko Hesassa tai Turussa. On se niin orgastista löytää jotain sellaista, jonka oli jo unohtanut julkaistunkaan. Divarin sotkuisuus ja epäjärjestys tekee etsimisestä steriiliä kauppaa suuremman viehetyksen. Persio se on tämäkin.

Paitselo
06.04.2002, 20:26
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- JEFFERSON AIRPLANE

No hyvä... mutta älä sitä virhettä tee, että rupeat minulle valittamaan että jalat on kipeenä, kun olet elämäsi ensimmäisen kerran kuunnellut Plastic Bertrandia. Kyseessä on nimittäin ranskankielistä suoraviivaista sekamelskaa... jotakin Sex Pistolsin, Status Quon ja Mireille Mathieun välimaastosta kumpuavaa sekoilua. Elikä suosittelen lämpimästi... ota kuitenkin huomioon seinänaapurit... heillä voi olla jotakin poikkipuolista sanomista jos huudatat reteoista Bertrandia nupit kaakossa... Sitten kun kaverisi kysyvät, että mistä helvetistä olet bongannut näin mahtavan bändin, niin ethän kerro että vihjeen antoi 45-vuotias nettipalstan puolituttavuus... tai noh, siinähän kerrot! Täytyyhän teitä nuoria jonkun valistaa!

Paitselo
06.04.2002, 20:43
Viestin lähetti Jet Ace

Listaan voisi lisätä:

- CREAM
- JETHRO TULL
- BAD COMPANY / FREE
- NAZARETH
- URIAH HEEP VANHA TUOTANTO
- DEEP PURPLE VANHA TUOTANTO

Edit: Itse tulee ostettua levyt divareista joko Hesassa tai Turussa. On se niin orgastista löytää jotain sellaista, jonka oli jo unohtanut julkaistunkaan. Divarin sotkuisuus ja epäjärjestys tekee etsimisestä steriiliä kauppaa suuremman viehetyksen. Persio se on tämäkin.

>>> Olet oikeassa veli Jet Ace! Divareissa on aivan oma viehätyksensä. Samasta syystä viihdyn myös divareissa etsimässä kirjoja, mutta se onkin jo sitten ihan oma tarinansa, joten ei siitä enempää tässä viestiketjussa.
Viime vuoden marraskuussa löysin eräästä Helsingin Kalliossa sijaitsevasta divarista Nazarethin Razamanath-älpyn! En ymmärrä miten joku oli siitä voinut luopua! Levyn rahina oli tietenkin kohtalainen, mutta ne vanhat upeat biisit kolahtivat edelleen... sellaiset kuin Bad Bad Boy, Alcatraz ja Broken Down Angel. Samaisesta putiikista sain myös käsiini pari vuotta sitten Uriah Heepin Demons and Wizards LP:n. Tuolta platalta löytyy esim. mahtipontisesti jyräävä Easy Livin´... voi voi niitä mahtavia aikoja. Heepin David Byron on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita heavyn tulkitsijoita Led Zeppelinin Plantin ohella. NO joo, olihan Black Sabbathin Ozzyllä myös omintakeinen tyyli laulaa... siis silloin nuorena miehenä kun Paranoid, War Pigs ja Children of the Grave jyräsivät.

Mitäs muuten tykkäsit Canned Heatin tuotannosta? Tai Mungo Jerryn letkeästä menosta?

Jet-Ace
06.04.2002, 20:50
Viestin lähetti Predator

Mitäs muuten tykkäsit Canned Heatin tuotannosta? Tai Mungo Jerryn letkeästä menosta?

Canned Heat:in solistin lauluääni on mahtava. Ääni vailla vertaa. "On the road again", "Amphetamine Annie", "Rollin' and tumblin'" ja ennen kaikkea "Going up the country" ovat kovia piisejä.

Mungo Jerry on ok. "In the summertime".

artok
06.04.2002, 21:27
Viestin lähetti Shammy Agitator
JUNGLE RECORDSIN nettikaupasta www.junglerecords.fi. Tarjolla on Suomen laadukkain rock`n roll valikoima!

Näin, on. Jungle Recordsin Hakki on muuten jääkiekkomiehiä, nettisivuilta löytyy linkki Porin Ässien kotisivuille.

Hävettää tunnustaa, mutta Lahdessa paras ei-käytettyjen levyjen kauppa on Anttila. Eli kunnon levykauppoja ei ole.

Hyvä valikoima 50's rock 'n' rollia löytyy myös osoitteesta
http://www.goofinrecords.com/
Tosin tällä hetkellä sivut ovat remontissa.
Kauppa sijaitsee Helsingissä osoitteessa Hämeentie 46.

korkki
06.04.2002, 22:12
Itse ostan levyni nykyään Moe's Musicista taikka Green Riveristä. Kuitenkin varmaankin puolet levykokoelmastani on hankittu edesmenneestä TNT recordsista.
Kun olen ostanut Hesasta levyjä niin aina on paikka ollut Keltainen Jäänsärkijä...

PS. Jungle records taitaa olla Porilainen firma, siksi siellä oli linkki Ässien sivuille :)

Gleb
06.04.2002, 22:55
Lappeenrannan Levymusiikista tulee yleensä ostettua, joskus myös Anttilasta tai CDON:ista

Lapa
06.04.2002, 23:00
Mitenkäs Nykäsen Matti?:D

girlzilla
06.04.2002, 23:20
Viestin lähetti Lapa

Mitenkäs Nykäsen Matti?:D

Niin no löytyy multa myös Tony Halmeen levy, samaa kaliberia se kait on...:)

girlzilla
06.04.2002, 23:55
Jumaleissön!!!
Mä oon imutellu tässä nyt tunnin verran Matti Nykästä audiogalaxysta, siis jumankauta, miks kukaan ei ole kertonu mulle minkälaista laatumusaa tää on?:D

Lapa
07.04.2002, 00:07
Jumaleissön!!!
Mä oon imutellu tässä nyt tunnin verran Matti Nykästä audiogalaxysta, siis jumankauta, miks kukaan ei ole kertonu mulle minkälaista laatumusaa tää on?:D
Ootko tullu hulluks?:D

"Vain mäkimies voi tietää seeeeen...." :D

girlzilla
07.04.2002, 00:11
Viestin lähetti Lapa

Ootko tullu hulluks?:D

"Vain mäkimies voi tietää seeeeen...." :D

Jumankauta! Tästä musasta saa ihan käsittämättömiä kicksejä!!!

"Yy kaa koo nee kissa kävelee, tikapuita pitkin kissojen taivaaseen..." *laulaa*

Euro71
07.04.2002, 00:18
Älkää nyt edes viitsikö! Mattia ja (edes-)Halmetta nyt ei voi edes verrata keskenään! molemmat ovat typeriä, mutta Matti vetää tässä taistelussa pidemmän korren...

"Juon, tai en, so not" - Matti Nykänen.

Lapa
07.04.2002, 00:19
Viestin lähetti Euro71
Älkää nyt edes viitsikö! Mattia ja (edes-)Halmetta nyt ei voi edes verrata keskenään! molemmat ovat typeriä, mutta Matti vetää tässä taistelussa pidemmän korren...

Matti on oikea guru alallaan.:D

Janos
07.04.2002, 00:23
Viestin lähetti Euro71

Toinen Nykäsen legendaarinen kommentointi lehteen: "ELÄMÄ ON KATO LIFEE!"

Demon Allbran
07.04.2002, 00:49
Muthei, elämähän on laiffii!

Mikäs on Nykäs-suosikkinne? Minä olen viime aikoina ihastunut Rakkauden lauluun. Itken joka kerta sitä kuunnellessani... Varsinkin kohta "se aidon helmen kaltainen" on liikuttava.

girlzilla
07.04.2002, 00:53
Matti Nykänen on jotain aivan mahtavaa...Tony Halmehan kalpenee totaalisesti tämän rinnalla!!!

Lapa
07.04.2002, 01:04
Matti Zwäng Nykänen - Vain mäkimies voi tietää sen

Siinä on suorastaan koskettava laulu! Yhtykäämme sen loistaviin sanoihin!:D

Demon Allbran
07.04.2002, 01:11
NP: Vain mäkimies voi tietää sen :)

Tämä on jo sitä kuuluisaa chattia. Anteeksi.

Rattlehead
07.04.2002, 01:27
Girlzilla, lisää listallesi vielä nämä niin näemme oletko tosiaan kaikkiruokainen.

Dimmu Borgir
Slayer
Ensiferum
Finntroll
Helloween

Muut noista on Rautiaista raskaampaa ja nopeampaa paitsi Helloween.

edit: kele, unohdin vastata kokonaan aiheeseen. Ostan levyni lähinnä Levystä ja kasetista sekä HML:n kahdesta ainoasta divarista Don Kingistä ja Poppa Joesta.

Cannibal
07.04.2002, 01:38
Tähän piraattikeskusteluun. Alkaa jo naurattaa koko juttu.

Tosiaan, eli kysymykseen mistä ostan levyni, vastaan minäkin:

From Russia with love. Tai miksei Tallinnastakin...samoja myyjiä tuntuu kyllä olevan tai ainakin samaa alkuperää. Tosin levyt ovat kalliimpia Tallinnassa. Miksi ostaa Suomesta 20 erkillä, kun siellä saa samaan hintaan 10 täysin toimivaa samanlaista. Ainoastaan lyriikat puuttuu, ja ne saa netistä. Tiedän, rahat menevät mafialle, mutta pidän heitäkin parempina ihmisinä, kuin näitä naurettavia valittajia joita täälläkin esiintyy. Aika kovaa puhetta tosiaan, mutta pointtina on se, että jokainen pitääköön huolen omista asioistaan. Moralisointi on todella tekopyhää...lähes asiasta kuin asiasta.

Viikate
07.04.2002, 11:21
Ilman moralisointia ei ole keskustelua moraalista. Ilman keskustelua moraalista ei ole moraalia lainkaan tai on vain vahvimpien sanelema moraali. Ilman moraalia ihmisiä säätelevät vain lait ja pakkovalta.

Moralisointi on tekopyhää vain, jos omat sanat ja teot juuri moralisoitavassa asiassa ovat ristiriidassa. Moraalinen "heikkous" yhdessä asiassa ei saa estää arvostelmien tekemistä jostakin muusta asiasta. Jos tätä periaatetta noudatettaisiin, se halvaannuttaisi koko yhteisistä arvoista keskustelun.

Moraali on olemassa, jotta maailma olisi parempi. Maailmaa voi parantaa myös keskustelemalla asioista, muuttamalla ympäristöään. Omien tapojen muuttaminen ei aina ole ensimmäinen tai edes tehokkain keino, vaikka se toki omien sanojen uskottavuutta dramaattisesti lisääkin.

Ainakin minä otan naapurikseni mieluummin sellaisen ihmisen, jolla on kyky tehdä moraaliarvostelmia, kuin Venäjän mafian.

Kaikkiruokaisen girlzilla15:n kannattaisi tutustua power electronics -musiikkiin, esim. englantilaisen Sütcliffe Jugend -yhtyeen tuotantoon. Minä en kestä kuunnella tuollaista kuin tilapäisenä aggressionpoistolääkkeenä, mutta joku noitakin levyjä ostaa.

kaakko
07.04.2002, 11:48
Viestin lähetti Lapa
Ostan levyni Citymarketista 1€:lla, jonka jälkeen marssin tietokoneeni ääreen, ja täytän levyn mieluisilla netistä hommatuilla kappaleilla.

Näinhän se homma toimii... Kyllä minä silloin tällöin ostan ihan alkuperäisiä levyjäkin mutta tuo Lapan mainitsema tapa sopii paremmin opiskelijan budjettiin.

hannes_ko
07.04.2002, 12:13
Jälleen tätä opiskelijan budjetti-huuhaataa käytetään rikollista toimintaa puolustettaessa!

Antaako se fakta, että opiskelee, oikeuden ohittaa yhteiskunnan lait?

Jollei levyjä pysty ostamaan, on sitten ostamatta ja painuu vaikka kirjastoon.

Jos opiskelijan budjettiin ei sovi henkilöauto, niin tämän saman periaatteen mukaan hän voisi mennä kadulle yleisavaimen kanssa ja luvatta haltuunottaa näppärimmän näköisen kaaran kadulta...

Opiskelija voisi vaikka ryypätä hiukan vähemmän, ja tukea yhteikunnan toimintaa hieman enemmän.

Opintotuella tulee toimeen, pystyy hankkimaan taivaskanavia ja levyjä jos osaa hoitaa asiansa.

odgers
07.04.2002, 12:18
Levyt ostan parilta distrolta, Legacystä tai sitten tilaan ne suoraan levy-yhtiöiltä ameriikasta. Tulee postikuluineen silti halvemmaksi kun jos ostaisi saman levyn kotoisesta kaupasta, mikäli moinen levy nyt sattuisi edes kaupasta löytymään...

girlzilla
07.04.2002, 14:50
Viestin lähetti metanol man
Girlzilla, lisää listallesi vielä nämä niin näemme oletko tosiaan kaikkiruokainen.

Dimmu Borgir
Slayer
Ensiferum
Finntroll
Helloween

Muut noista on Rautiaista raskaampaa ja nopeampaa paitsi Helloween.

edit: kele, unohdin vastata kokonaan aiheeseen. Ostan levyni lähinnä Levystä ja kasetista sekä HML:n kahdesta ainoasta divarista Don Kingistä ja Poppa Joesta.

Näistä taas ihan tuttuja ovat Dimmu Borgir ja Helloween. Täytyykin kunnella noita muita...:)

mikaw
07.04.2002, 15:15

Näistä taas ihan tuttuja ovat Dimmu Borgir ja Helloween. Täytyykin kunnella noita muita...:) Kannattaa muuten testata myös Squarepusher ja Aphex Twin. Jos ei riitä niin sitten vaikkapa C-Tank. Alkaako rajat jo löytyä? :D

girlzilla
07.04.2002, 15:17
Viestin lähetti mikaw
Kannattaa muuten testata myös Squarepusher ja Aphex Twin. Jos ei riitä niin sitten vaikkapa C-Tank. Alkaako rajat jo löytyä? :D

Testataan testataan. Väitän edelleenkin ettette mulle pysty sellaista musiikkia sanomaan mistä en pitäisi!:)
Minä kuuntelin Janos Valmustakin eilen Janoksen pyynnöstä, ja sekin oli aika menevää......:D

Johannes
07.04.2002, 15:21

Testataan testataan. Väitän edelleenkin ettette mulle pysty sellaista musiikkia sanomaan mistä en pitäisi!:)
Minä kuuntelin Janos Valmustakin eilen Janoksen pyynnöstä, ja sekin oli aika menevää......:D

Jos etsitään rajoja, niin Kari Peitsamon "puinen levy" mukaan kuuntelutalkoisiin. ;)

Ghost
07.04.2002, 17:14
Oikeastaan en pysty nimeämään yhtä paikkaa, josta levyt ostan. Yleensä tulee uusien levyjen kohdalla katsastettua ainakin Epe's. Swamp, Anttila, Stockmann, Koskikeskuksen Free Records shop ja Sokos. Näistä sitten halvimmasta yleensä. Vanhemmat levyt oikeastaan Anttilasta, jossa parin vuoden takaisiakin löytyy yleensä 10-12 euroon.

Huuhaa
07.04.2002, 17:28
Epe´siin on kanta-asiakas -kortti, johon kerätään leimoja. 100 mk:n ostoksesta saa aina yhden leiman, ja sitten, kun leimoja on 10 kappaletta, niin saa jonkun normaalihintaisen tuotteen Epe´s:istä ilmaiseksi. Epe´s:istä ostaan siis nykyään levyni, joskus olen ostanut aiemmin myös mm. FM-Music:ista, Swamp Music:ista, Anttilasta, Stockmannilta, Citymarketista....

Vteich
08.04.2002, 03:05

Helposti. Kokeile vaikka esim. Merzbow'ta tai muuta noisea, katsotaan sen jälkeen.

Sitten voidaankin alkaa jo keskustella siitä, mitä voi laskea musiikiksi ja mitä ei.

Vteich
08.04.2002, 03:10
Viestin lähetti Huuhaa
Epe´siin on kanta-asiakas -kortti, johon kerätään leimoja. 100 mk:n ostoksesta saa aina yhden leiman, ja sitten, kun leimoja on 10 kappaletta, niin saa jonkun normaalihintaisen tuotteen Epe´s:istä ilmaiseksi.

Paljonkos tuolla Epe'sissä sitten maksaa uutuuslevyt? Tuo on kyllä hyvä systeemi. Vaikka tietystihän olisi sama, jos otettaisiin jokaisesta normaalihintaisesta levystä sen 10 markkaa hinnasta pois, mutta täkynä tuollainen leimasysteemi toimii paremmin. Harmi vain, etten asu Tampereella.

BigRedBob
08.04.2002, 15:45
Levyjä tulee ostettua milloin mistäkin. Joskus löytyy jotain mielenkiintoista FreeRecordShopeista tai vaikkapa marketin levyosastolta, joskus taas täytyy käväistä vaikka esim. Fennicassa, Keltaisessa Jäänsärkijässä tai vaikkapa viiskulman levyparatiisissa.

Huuhaa
08.04.2002, 16:10
Viestin lähetti Vth

Paljonkos tuolla Epe'sissä sitten maksaa uutuuslevyt?

Yksi leima jokaisesta ostoksen täydestä sadasta markasta. Uutuuslevyjen hinnat vaihtelevat. Markoissa se on sellasta 110-120 mk, mutta halvempiakin tapauksia voi välillä olla. Tälläkin hetkellä Entwinen levy näyttäis olevan vain 88 mk, mutta en tiedä, että onko tuo kyseinen CD sitten kaikkialla samaa hintaluokkaa. Tupla-CD:t maksavatkin sitten enemmän=130-150 mk:n luokkaa.

Lisätietoa Epe´s:in tuotteista, ja niitten hinnoista löydät osoitteesta: www.epes.net, josta voi myös tilata.

Lukkolainen
08.04.2002, 16:13
Jos levyjä ostan nii ne tulee ostettua the funkiestistä ja kummastakin swampistä

Jukka
08.04.2002, 16:17
Ettei menisi ihan Epe'sin kehumiseksi, kerrotaan toinenkin näkökulma. Olikohan vuonna -98 kun NoMeansNo oli tulossa Tampereelle keikalle. Menin kysymään Epe'sistä lippua. Myyjä puhuu kännykkään jostain lätkästä- eikä ole huomaavinaankaan minua. Odottelen, kunnes kaveri saa "tärkeämmän" asiansa hoidettua ja kysyn lipusta. "Joo, kyllä meillä varmaan sellanen on." Kysyn voisiko sitä varata huomiseksi, kun huomenna olisi opintotukipäivä. Myyjä selittelee nauraen, ettei tää mikään sosiaalitoimisto ole. Kiitän teatraalisesti ja haen lipun seuraavani päivänä Jukebossista tai Swampistä(en enää muista kummastako). Sen jälkeen en ole Epesissä käynyt ostoksilla enkä käy.

Huuhaa
08.04.2002, 16:27
Viestin lähetti Jukka
Ettei menisi ihan Epe'sin kehumiseksi, kerrotaan toinenkin näkökulma. Olikohan vuonna -98 kun NoMeansNo oli tulossa Tampereelle keikalle. Menin kysymään Epe'sistä lippua. Myyjä puhuu kännykkään jostain lätkästä- eikä ole huomaavinaankaan minua. Odottelen, kunnes kaveri saa "tärkeämmän" asiansa hoidettua ja kysyn lipusta. "Joo, kyllä meillä varmaan sellanen on." Kysyn voisiko sitä varata huomiseksi, kun huomenna olisi opintotukipäivä. Myyjä selittelee nauraen, ettei tää mikään sosiaalitoimisto ole. Kiitän teatraalisesti ja haen lipun seuraavani päivänä Jukebossista tai Swampistä(en enää muista kummastako). Sen jälkeen en ole Epesissä käynyt ostoksilla enkä käy.

No joo, kyllähän noita kusipäitä joka paikkaan mahtuu, ja voihan olla, ettei kyseinen jätkä Epe´s:issä enää edes työskentele.

Cannibal
08.04.2002, 18:54
No tuosta moraalista voidaan tietysti olla montaa mieltä...voiko esim. murhaaja moralisoida jotain pikkuasiaa? Tai tietysti voi, mutta onko se kovinkaan vakuuttavaa?

Mutta sitten palataanpa jälleen tähän, kun joku totesi, että jos opiskelijan budjetti ei riitä, niin sitten ei osta. Ketäs tämä sitten hyödyttää? Eihän levyn polttaminen ole sama asia kuin auton varastaminen. Siitä koituu harmia auton omistajalle, ja se on häneltä pois. Levyn polttaminen ei ole keneltäkään pois, sillä tässä vaiheessa aina tyhmästi oletetaan, että kyseinen henkilö olisi muutoin ostanut levyn, jota hän tuskin olisi tehnyt. Joten jos hän ei polta sitä ja siis toimii lain mukaan, artisti saa 0 mk. Jos hän taas polttaa sen, artisti saa jälleen saman 0mk. Joten missä on ero? Eihän se ole kummassakaan tapauksessa artistin kannalta yhtään parempi juttu. Toisessa tapauksessa molempia vituttaa, kun taas poltto-skenaariossa sentään opiskelija hyötyy. Utilitarismin mukaan teko on eettisesti oikein, jos siitä hyötyy mahd. moni. Tässä tapauksessa siis polttaminen on eettisesti parempi kuin olla polttamatta ja ostamatta...

Ymmärrättekö?

Viikate
08.04.2002, 21:50
Luulenpa ymmärtäväni. Sinällään tuo on ihan oikein ajateltu.

Hieman erilaisen tuloksen saa kuitenkin tarkastelemalla suurempaa levymäärää. Köyhä opiskelija polttaa itselleen 50 levyä sen sijaan, että ostaa samat 50 levyä. Opiskelija hyötyy, se on selvä, mutta minusta on todennäköisempää, että opiskelija olisi ostanut muutaman noista levyistä kuin jättänyt ostamatta, jos polttamismahdollisuutta ei olisi. Jos on varaa ostaa 50 tyhjää cd-levyä, on varaa ostaa myös muutama virallinen cd-levy. Opiskelija siis hyötyy, mutta nyt ei voi enää väittää, etteikö tuollainen toiminta olisi jo joltakin (levykauppa, julkaisija, viime kädessä artisti) pois.

No, sinänsä ämpeekolmosten tai kirjaston levyjen omatoiminen polttaminen ei innoita minua moralisoimaan kovasti. Se on suhteellisen harmitonta toimintaa ja pienessä mittakaavassa täysin laillista. Piraattilevyt ovat sitten aivan toinen juttu tämän kuuluisan mafia-aspektin ansiosta...

werther
09.04.2002, 09:32
Viestin lähetti Cannibal
Utilitarismin mukaan teko on eettisesti oikein, jos siitä hyötyy mahd. moni. Tässä tapauksessa siis polttaminen on eettisesti parempi kuin olla polttamatta ja ostamatta...

Ymmärrättekö?

Juu ymmärrän. Kun ostan laillisen CD:n siitä hyötyvät levykaupan omistaja, levy-yhtiön omistaja, tukkuliikkeen omistaja, laulaja, basisti, rumpali, soolokitaristi, rytmikitaristi, kosketinsoittaja, lauluntekijä, vieraileva ex-supertähti, tuottaja, miksaaja, äänittäjä ja verottaja. Utilitarismin periaatteita noudattaen piratismin tukeminen on siis väärin M.O.T.

Cannibal
09.04.2002, 19:33
Tässähän oli puhe siitä, että jos ei ole varaa ostaa tai ei halua maksaa sitä sikahintaa. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin ainahan on parempi, jos maksat samalla sen suosikkisi tilille vaikka 1000 euroa. Siitähän se vasta hyötyykin. Tai lahjoita sille vaikka koko omaisuutesi. Aina vaan hyöty kasvaa. Paitsi itselle siinä tapauksessa. Kysymys oli siitä, onko parempi polttaa vai olla ostamatta. Sitä et näyttänyt ymmärtävän, sillä tuon periaatteen mukaan on myös eettisesti väärin olla ostamatta jotain levyä ja senhän nyt jo tyhmäkin tajuaa, että siinä ei ole mitään järkeä.

Olen siitä kyllä samaa mieltä, että piraateista huonon tekee juuri tuo mafia-kytkös...mp3:sissa sitä ei ole...toisaalta, parempi, että mafia saa tuolla tavalla rahansa...muutoin tavat voisivat olla turisteille hieman huonompia.

BigRedBob
09.04.2002, 21:30
Jos ei ole rahaa ostaa levyjä laillisesti, niin sitten ollaan ilman musiikkia tai tyydytään siihen, mitä radiosta tulee. Kirjastoistakin voisi lopettaa sen levyjen lainaamisen kansalaisille, kun ne kuitenkin vain polttavat niitä itselleen. Olisi parempi, että niitä saisi kuunnella vain siellä kirjastossa.

leivoja
14.11.2002, 17:09
Voisitteko Jatkoaikalaiset kertoa missäpäin kaupunkianne on levykauppoja ja missä asioitte itse? Meikäläinen kun on tupannut aina työmatkoilla kuluttamaan aikaa ja rahaa ko. paikoissa.

En näistä suurista ketjuista niin piittaa (Free, Anttila) vaan oikeat levykaupat.

Muutama on tosin tiedossa, kuten Tampereen Platta, Swamp ja Epe's. Kaikki loistavia. Lauantaina kierros taas sinne (saa Hämeenlinna odotella meikäläistä matsin alkuun asti) Huomenna Lahti. Eli siis aika vahvasti liigakaupungit kuuluu työmatkojen kohteisiin.

Kiitos ajastasi!

nedomansky
14.11.2002, 17:21
Missäs on kunnon levykaupat Tsadissa? Joukkuesuuntautuneisuu-desta päätellen Leivoja tietää. En oo just nyt paikkakunnalla,
mutta kiinnostas tietää, minkälaisia oikeita levykauppoja
on Tsadissa:

- onko esim Latinokauppaa, jazz kauppaa, 2nd hand kauppaa,
Mototownia....jne

Leon
14.11.2002, 17:23
Mansessa kannattaa katsastaa ehdottomasti FM Musiikki, varsinkin sen Mid Price -hyllyt. Ihan tuoreinta kamaa siellä ei ole, mutta etenkin progea on hyvät valikoimat. Kioskihan sijaitsee Swampin ja Koskikeskuksen välimaastossa. Eli kun hyppää Swampista lähimpään risteykseen ja kurkkaa oikealle, FM on muistaakseni jo näköetäisyydellä.

Janos
14.11.2002, 17:24
Viiskulmassa Fredalla on Popparienkeli, mistä löytää uutuuksien lisäksi vähän vanhempaa ja harvinaisempaa musiikkia. Myös juuri tällä Kamppi-Rööperi-Ullanlinna- akselilla löytää monia pienempiä ja yllättävän tehokkaita levykauppoja.

M@rko77
14.11.2002, 17:28
Swamp on hyvä mesta, jota näköhään käyttävät suomalaiset musiikkialan ammattilaiset (bongattuna muun muassa Bombunk´s MC).

werther
14.11.2002, 17:28
Tavastia-Klubin vieressä on yksi aika hyvä levykauppa, ja sitten tietysti olisi Fennica Records jossain Albertin- ja Kalevankadun risteyksen lipeillä.

Mahavishnu
14.11.2002, 17:32
Suunnilleen Popparinenkelin vastapäätä sijaitseva Digelius on jazz-painoitteisen musiikin erikoisliike - mikäli samaisella paikalle vielä on.

Itse muutin Jyväskylään kesän lopulla ja kaipailisin myös tietoa paikallisista levykaupoista. Eli onko kaupungissa esimerkiksi mitään juuri jazz-levyihin erikoistunutta liikettä? Tai mitä hyviä levykauppoja kaupungissa edes yleensä on?

Arnold
14.11.2002, 17:55
Porin levyliikkeet lyhyessä pähkinänkuoressa ovat Musiikki Belisa ja Moe's Music.

No, periaatteessa Green River voidaan laskea mukaan, mutta se on siis divari. Sieltä tekee vanhojen levyjen löytöjä ja ilmeisesti vinyyliosastoakin. Itse en paljon ole siellä poikennut, joten asiasta paremmin tietävä voi sanoa enemmän jos tarvetta on.

Harmi, että TNT lopetti toimintansa aikoinaan. Sieltä löysin muutaman hieman vanhemman levyn, jota olin aikoinani metsästänyt.

Tietenkin nämä Anttilat, Sokokset ja vastaavat omaavat levypuolensa, mutta sitä tuskin pitää tässä erikseen mainita. Eh..

Tommy
14.11.2002, 18:01
Keltainen jäänsärkijä ainoa oikea.
Siinä Tavastian vieressä.

Espoossa ainoastaan Anttilat ja Free Record Shop.

MadMan
14.11.2002, 18:22
joo Keltainen jäänsärkijä on ihan hyvä. Sitten tietenki Stupido-Shop, Oskun divari, Spine farm on ne missä eniten tulee käytyä

Rok
14.11.2002, 18:46
Helsingissä hyviä levykauppoja ovat mielestäni Tunnelin levy asematunnelissa ja Stupido Iso Roballa. Niistä yleensä löytää mitä haluaa (rokkia) ja vieläpä kohtuuhintaan.

korkki
14.11.2002, 18:53
Viestin lähetti Arnold
Porin levyliikkeet lyhyessä pähkinänkuoressa ovat Musiikki Belisa ja Moe's Music.

Eihän näitä kahta voi edes mainita samassa lauseessa. Tai no, jos haluaa iskelmää taikka humppaa niin sitten Belisa. Kyllähän jako on selkeä, Belisa on vanhemmille ja Moe's nuoremmille...

Green River on ehdoton kakkoslevyliike Porissa. Jos pitää Keltaisesta Jäänsärkijästä Helsingissä niin kannattaa tsekata Green River. Samanlaisia paikkoja ovat.

Stonecold
14.11.2002, 19:45
Oulusta löytyy ihan suositeltava puoti nimeltään Levykauppa Äx, tässä yhteystiedot:

Levykauppa Äx Oulu
Pakkahuoneenkatu 5, 90100 Oulu
Puh. (08) 338 325, fax (08) 338 134

Avoinna: Ma-Pe 10:00-18:00, La 10:00-15:00

x-miehetoulu@levykauppax.suomi.net
http://www.levykauppax.fi/

Jindebyne
14.11.2002, 20:46
Jos täällä nyt on yhtään konemusadiggaria helsingistä, niin voisin suositella kauppaa nimeltä Streetbeat, josta löytyy tavaraa kaikkeen makuun, siis konemusaa :) Kauppa löytyy siitä mikonkadun tuntumasta samasta talosta kuin elokuvateatteri Bristol, en ikinä muista osoitetta :)

leivoja
14.11.2002, 21:41
Tattista tähän mennessä. Kotikonnuilla on tosiaan noi em. Stupido, Jäänsärkijä, Streetbeat, Viiskulman mestat(Digelius, poppari, lifesaver), Fennica. Spine on hieman menettänyt ryhtiään muutossa Erikinkadulle...missä kaikki kivat elektrovinylit.

Tosin jos haluaa jotain mitä ei näistä löydy, niin Kaisaniemen metriksellä Dis'n'Dat tilaa ja ilman kuluja. En tosin ole pitkään aikaan käynyt, mutta eiköhän edelleen hengissä? Ja vielä joka kymmenes ilmainen...

MiikaL
14.11.2002, 22:13
Forssassa ei ole kai kuin yksi kunnon levykauppa, Bukstaavi. Mutta se ei haittaa sillä Bukstaavissa on suht suuret valikoimat uusia levyjä, ja alakerrassa on vanhoja. Eli alakerrassa on sellainen rapatti. Sieltä löytää välilä oikeita löytöjä, ja halvalla! Ja suri plussa tulee siitä, että myyjä(t) ovat todella mukavia. Suosittelen poikkeamaan, jos Forssaan eksyy, eikä ole mitään ihmeellistä tiedossa. Ja kauppahan on torin ja Wahrenin puiston välissä, helppo löytää.

porin_karhu
14.11.2002, 23:32
Digelius sijaitsee yhä Viiskulmassa, Popparienkeliä vastapäätä. Hyllyistä löytyy kattavat valikoimat jaskaa, etnoa, maailmanmusiikkia, folkia ja sen sellaista. Kadunkulman takaa löytyy puolestaan Eronen, josta voi bongata ainakin jazzia, salsaa ja dubia. Molempia liikkeitä ei voi kuin suositella.

Porin levyliikkeistä ehdoton ykkönen on minun silmissäni edelleen se Green River. Liike on tosin tehnyt tietoisen valinnan sen suhteen, että teinipoppia, dancea, trancea ja muuta "kuukauden hitit" -kamaa hyllyistä ei löydy kuin korkeintaan käytettynä. Mm. progea, soulia, funkia, jazzia, bluesia, 60-70-lukujen rockia on sitten tarjolla senkin edestä. Moe's Music toimii enemmän "kaikkea kaikille" -periaatteella, joten suurille massoille se on ja tulee jatkossakin olemaan Porin ykköslevyliike. Itse en Moe'sissa ole käynyt pitkiin aikoihin jo senkään takia, että liiketilan sisustustyylissä on aivan liikaa Anttila/Sokos-henkeä. Tunkkaisessa ja räkäisessä Green Riverissa sen sijaan on jotain samaa kuin High Fidelity -leffan levyliikkeessä - vetoaa minuun. Ja onpa siellä lisäksi myyjä, joka osaa puhua ääneen...

Osoitteesta http://www.saunalahti.fi/~oystila/raimo/musa/divarit.html muuten löytyy kattava yhteenveto Suomen levyliikkeistä.

St. Pat
15.11.2002, 12:49
Tampereelta löytyypi myös Juke Boss sekä Swampin second hand kauppa, kumpikin hyviä liikkeitä.

St. Pat

erpe
15.11.2002, 14:40
Viestin lähetti Mahavishnu
Itse muutin Jyväskylään kesän lopulla ja kaipailisin myös tietoa paikallisista levykaupoista. Eli onko kaupungissa esimerkiksi mitään juuri jazz-levyihin erikoistunutta liikettä? Tai mitä hyviä levykauppoja kaupungissa edes yleensä on?

Jyvaskylan Paras ja ainoa kunnon levyliike sijaitsee Jyvaskeskuksen toisessa kerroksessa ja on nimeltaanAiron Musiikki (http://www.aironmusiikki.fi) . Se on ainakin hevidiggarin paratiisi, todella asiantunteva myyntihenkilokunta ja hyva palvelu

Viikate
15.11.2002, 15:04
Airon Musiikki on ainoa siedettävän tasoinen levykauppa Jyväskylässä. Eikä sekään mikään paratiisi ole. Täyshintaisena löytyy ihan mukavasti valikoimaa, mutta tarjous ja Mid Price -osastot ovat vaatimattomia. Mitään huippulöytöjä ei tuolta tee.

Divareita JKL:ssä taitaa olla kolme: Feelgood, Kangas ja Vanha antikvariaatti. Yksikään ei ansaitse edes tyydyttävää arvosanaa. Feelgoodin hinnoittelu ja valikoimat ovat mitä ovat, ja aukioloajat ovat naurattaneet jokaista, jolle niistä kertoo. Kankaasta ja Vanhasta antikvariaatista (joka sponsoroi Diskosta vielä viime kaudella...) olen tehnyt muutamia mainioita löytöjä, mutta suurin osa niiden valikoimista on 1970-90-lukujen hittilevyjä, jotka eivät kelpaa kenellekään. Kankaan valikoimat ovat kyllä laajat, mutta hyvät levyt ovat harvassa...

Joku saisi perustaa Jyväskylään kunnon levydivarin. Esimerkiksi Kouvolasta ja Lahdesta löytyy huomattavasti tasokkaampi divari kuin yksikään JKL:n kaupoista on.

Golden AWe
04.06.2006, 19:10
Mielenkiintoinen vanha ketju ylös. Mielenkiintoinen siksi että vinyylien harrastajana on oikeat paikat pakko tietää, cd-levyjen suhteenhan elämä on viimeisen parin vuoden aikana mullistunut täysin, normilevyjen tarjonta paskontuu levykaupoissa koko ajan, kannattavuuden vuoksi kokoelmat ovat suppeita ja kaikki mitä myydään alkaa olla uutuuksia cd- ja dvd-rintamalla, ei muuta. Kaikki vanhemmat levyt on kaivettava netistä, siinä joku cdon.com auttaa aika hyvin ja hintakin on kohdallaan.

Onkos tietoa vieläkö Hämeenlinnassa järjestetään joskus levymessuja missä voisi metsästää kohtuuhintaisiakin vinyylejä? Mites muut kaupungit?

Kiinnostaa aina kohtuuhintaiset Doorsit, Creamit, Pink Floydit jne.

Erling
04.06.2006, 19:15
Mielenkiintoinen vanha ketju ylös. Mielenkiintoinen siksi että vinyylien harrastajana on oikeat paikat pakko tietää, cd-levyjen suhteenhan elämä on viimeisen parin vuoden aikana mullistunut täysin, normilevyjen tarjonta paskontuu levykaupoissa koko ajan, kannattavuuden vuoksi kokoelmat ovat suppeita ja kaikki mitä myydään alkaa olla uutuuksia cd- ja dvd-rintamalla, ei muuta. Kaikki vanhemmat levyt on kaivettava netistä, siinä joku cdon.com auttaa aika hyvin ja hintakin on kohdallaan.

Onkos tietoa vieläkö Hämeenlinnassa järjestetään joskus levymessuja missä voisi metsästää kohtuuhintaisiakin vinyylejä? Mites muut kaupungit?

Stadissa ahkerimmin vieraillaan Stupidossa, mutta todelliset löydöt tehdään Black&Whitessa, Popparienkelissä, Digeliuksessa, Jäänsärkijässä tahi siinä Eerikinkadulla olevassa pienessä levykaupassa joka on siinä sen homomestan vieressä.
Varsinkin jälkimmäinen on aika edullinen eivätkä kuse asiakasta linssiin. Lisäksi ostavat aika reilulla meiningillä levyjä kiertoon. Toisin kuin esimerkiksi Black & Whitessä joka on aikamoista riistoa ja vittuilua välillä.

Pressiboxi
04.06.2006, 19:23
Turussa Stupidot ja Äx ovat virkistäneet skeneä kummasti. Kanta-astujista Iki-Pop hoitaa harvinaiset vinyylit ja Kane ihan minkä vaan. Ella ja Louis on tsääs-osastolla tiettävästi OK. Anttila jne. hoitavat TOP 40:n.

Bob Maali
04.06.2006, 21:23
Turun Ella ja Louis on ihan ok, jos etsii vanhempaa jazzia, ts. klassikoita. Muuten en pidä paikkaa kovin kummoisena. Edes uutta kotimaista ei löydy kunnolla, pienistä ulkomaisista levymerkeistä puhumattakaan. Milesit ja birdit saa Anttilastakin.

Kertokaahan joku tarkemmin minkälainen mesta on Lifesaver Helsingissä. Käykö levyjen kuuntelu kätevästi, hyvä palvelu vai ei, jne.?

mice
05.06.2006, 11:00
Onpahan tässä viimeisen vuoden aikana taas näiden "isojen" levykauppojen tarjonta supistunut huomattavasti. Niin Anttilat kuin Free Record Shopitkin ovat siirtyneet kaiken maailman elokuviin ja musiikkidvd:ihin supistaen samalla cd-valikoimaansa radikaalisti. Nykyään hyllystä löytyy cd-muodossa enää ne päivän uutuudet.

Kyllähän se alkaa olla niin, että jotain tiettyä cd:tä hakiessaan voi suoraan melkeinpä kääntyä cdon.comin(tai vaihtoehtoisesti jonkin muun nettikaupan) puoleen. Toki hyviä aarteita niin cd- kuin lp-muodossakin löytyy myös näistä pienistä levykaupoista ja levymessuilta.

Pressiboxi
05.06.2006, 11:03
Turun Ella ja Louis on ihan ok, jos etsii vanhempaa jazzia, ts. klassikoita. Muuten en pidä paikkaa kovin kummoisena.

Jep, old school -meininkiä ilmeisesti. Meikäläisen listasta puuttuu DJ Felixin plattakauppa, vieläkö se on hengissä? Siis tämä mesta, joka myy mustaa musaa harvinaisuuksina korkealla profiililla. Kauppiaskadulla, TS:n vieressä tmv?

St. Pat
05.06.2006, 11:25

Tampereella käytettyjä (rock)vinyylejä enemmän ja vähemmän myyvät ainakin seuraavat liikeet: Second Hand Swampmusic, Antikvariaatti Aikakone ja Juke Boss. Juke alkaa kyllä olla jo mielestäni tiensä päässä, sen verran hiljaiselta liike näyttää kun siellä olen käynyt. Koneella tuotettu tanssijumputus kun ei kuulu musiikkimakuun niin ko. skenen myymälöistä ei löydy tietoa ainakaan meikäläiseltä.

Leon
05.06.2006, 11:55
Onpahan tässä viimeisen vuoden aikana taas näiden "isojen" levykauppojen tarjonta supistunut huomattavasti. Niin Anttilat kuin Free Record Shopitkin ovat siirtyneet kaiken maailman elokuviin ja musiikkidvd:ihin supistaen samalla cd-valikoimaansa radikaalisti. Nykyään hyllystä löytyy cd-muodossa enää ne päivän uutuudet.
Jees, FR on aika turha paikka nykyään. Leffatkin ovat ylihintaisia, vaikka olisivat tarjouksessa. Onneksi Tampereella on asiat aika hyvin siitä huolimatta. Levykauppoja löytyy edelleen moneen makuun. Oma suosikkini on avausviestissäkin mainittu Platta (Dorkan naapurissa). Tuolla tulee asioitua lähes viikottain, eikä vähiten hyvän palvelun takia. Hyllymetreissä mitattuna valikoima on suppeahko (electroa ja brittipoppia löytyy kiitettävästi), mutta tilaamalla löytääkin jo sitten lähes mitä tahansa, usein hyvin kohtuulliseen hintaan.

Sledge Hammer!
05.06.2006, 14:07
Jos hommailee vinyyliä niin Helsingissä on Hakaniemessä Black and White sekä Hippie Shake Records sekä Pitkän-sillan Kaisaniemen puolella Music Hunter.

Datsun
05.06.2006, 15:17
Porin levyliikkeet lyhyessä pähkinänkuoressa ovat... Moe's Music.

Hieman editoin tuota alkuperäistä.

Useampikin levykauppa on tullu viime vuosina kierrettyä mm. Helsingissä, Raumalla, Joensuussa ja Kuopiossakin. Moessin veroista ei vaan ole vastaan tullut ikänä. Kohtapa alkaa kesäloma ja pääsee tekemään virkistymisretkiä Poriin!

Anttilan Top Ten on hyvä uudehkojen specialhintaisten levyjen hankkimiseen, kympillä löytyy usein loistavia löytöjä.

Ja nämä Free Record Shopit sitten...DVD- ja pelikauppoja ovat nykyisin. Yäk!

Stolk-2
05.06.2006, 15:46
Jos hommailee vinyyliä niin Helsingissä on Hakaniemessä Black and White sekä Hippie Shake Records sekä Pitkän-sillan Kaisaniemen puolella Music Hunter.

Music Hunter on meikäläisen suosikki. Sieltä löytyy kaikenlaista musiikkiin liittyvää esim. lp, cd, dvd, vhs, lehtiä, kirjoja, paitoja, pipoja yms. rockpainotteista.

Trenchtown
05.06.2006, 15:48
Kane on ollut mulle Turussa se paras levykauppa jo vuosia. Reggae- harrastajalle sieltä löytyy ehdottomasti paras valikoima, ja onhan sieltä monennäköistä muutakin tarttunut mukaan. Jos Kanesta ei löydy, niin tilaavat. Eikä muistaakseni edes maksa sen enempää kuin suoraan hyllystä ostettu.

HemmoP
05.06.2006, 16:32
Vinyylin harrastajille tiedoksi, Green Grass Records Fredan Arkadiankadun päässä on heivannut cd:t menemään ja panostaa lp:den myyntiin. Näytti olevan melko monipuolisesti -60 luvulta lähtien. Ei tosin uusia, mutta käytettynä.

Huippuvalmennus
05.06.2006, 17:08
Missä kohtaa Turun keskustassa on Stupido-Shop Record Store? Onko se ihan normaali levykauppa, vai minkälainen?

Trenchtown
05.06.2006, 17:17
Missä kohtaa Turun keskustassa on Stupido-Shop Record Store? Onko se ihan normaali levykauppa, vai minkälainen?
Eerikinkatu 8, valikoimasta osviittaa tästä:
http://www.stupido.fi/shop/index.shtml

Leon
26.09.2007, 14:10
Keltainen jäänsärkijä käyty. Kelpaa kantapaikaksi. Kiitos vain tinkezionelle ja kumppaneille vinkistä. Onneksi oli ruokiksella niin kiire, etten ehtinyt olla kuin kaksi minuuttia sisällä. Tuossakin ajassa löysin hakemani uutuuden lisäksi neljä hiukan vanhempaa levyä, jotka takaraivon ostoslistassa kummittelivat. Pitää tehdä tarkempi ristiretki hiukan paremmalla ajalla.

Erityisen miellyttävää oli, kun hintoja pyöristettiin pikkuisen alaspäin ihan tinkaamatta. Eihän se iso taloudellinen voitto tai tappio kenellekään ollut, mutta hyvän mielen siitä sai. Hyvien levyjen lisäksi siis.

Jet Pilot
24.10.2007, 22:53
Levyni olen viimeiset pari vuotta tilannut pääasiassa netin kautta. Levykauppa äx, Platta sekä Cdon.com ovat olleet pääasialliset ostopaikkani.

Nyt pitää ruveta kuitenkin tukemaan Hämeenlinnaan ilmaantunutta Levy kellaria. Ensimmäisen vierailun perusteella asiallinen paikka, löytyy vähän harvinaisempaakin musiikkia. Ja bonuskortti käytäntö on aina mukava asia.

Moderaattorit
24.10.2007, 22:58
Lyötiin kaksi ketjua yhteen, jossa keskusteltiin samasta asiasta.

Moderaattorit

Kourujärven Ponnistus
24.10.2007, 23:25
www.gemm.com / www.juno.co.uk / www.streetbeat.ac jne. jne.

M10
25.10.2007, 09:13
Kyllä tuo Kampin Keltainen Jäänsärkijä on aika ehdoton. Aikanaan Helsingissä asuessani tuli pyörittyä siellä usein, varmaan kerran viikossa. Kaupan laajentuminen on ollut varsin positiivinen juttu ja siellä on nyt entistä mielekkäämpää asioida.

Tuossa männäviikolla kävin taas ja tuli hyvä esimerkki valikoiman laajuudesta. Etsin erään ruotsalaisen progebändin vanhaa levyä enkä meinannut löytää sitä yleiseltä proge-osastolta (luokittelu aakkosten mukaan) millään. Ajattelin jo, että no tällä kertaa KJ:stä ei löytynyt etsimääni, kunnes huomasin, että kaupassahan on oma erillinen osasto skandinaaviselle progelle. No sieltähän sitten löytyi ko. bändin kaikki levyt omasta nimikoidusta laaristaan.

mazapp
25.10.2007, 10:08
Kampin Keltainen Jäänsärkijä ehdottomasti. Mitään Free Record Shopeja en suosi, ja taitaakin olla kyseinen kauppa olla lopettamassa kokonaan. Anttilan Topten vain silloin jos tarjouksista löytyy jotain mielenkiintoista. Melkeinpä aina siis Jäänsärkijä, sieltä vaan on aina löytynyt kaikki mitä on tarvinnut. Ja mukavempaa palvelua kuin Jäänsärkijässä saa etsiä. Vaihtorahatkin annetaan aina hyvin takaisin :)

Ja jos netistä tilaa niin www.levykauppax.fi

Tavarat perillä seuraavana päivänä ja kanta-asiakas etu on myös iso plussa. Levyjä kun tulee tilattua aika ahkerasti.

M10
25.10.2007, 10:28
Vaihtorahatkin annetaan aina hyvin takaisin :)

Joo, aika usein olen huomannut, että levyihin saa muutaman kymmenen sentin alennuksen ihan kysymättäkin.

struumax
26.10.2007, 17:45
cdon.com ja Moe's Music Pori.

Individual
26.10.2007, 18:57
Decks.de , juno.co.uk ja streetbeat.ac , jonka alelaari noin euron houselättyineen on ollut varsin kovan syynäyksen alla aina kun paikalle eksyn. Noista nyt pääsääntöisesti tulee vinyyliä hankittua ja totta kai myös second handin kautta.

Lager Lager
27.10.2007, 10:23
cd-wow, cdon, levykauppa äx, streetbeat.ac.

Halvin mesta on cd-wow, joskus levyt myöhästyy, mutta asiakaspalvelu toimii erinomaisesti. Suosittelen.

Jet Pilot
27.10.2007, 11:18
cd-wow, cdon, levykauppa äx, streetbeat.ac.

Halvin mesta on cd-wow, joskus levyt myöhästyy, mutta asiakaspalvelu toimii erinomaisesti. Suosittelen.

No, tilasin uusimman Queens Of The Stone Agen cd-wow:sta, meni viisi viikkoa. Eli viimeinen kerta kun tilasin ko. paikasta.

Lager Lager
27.10.2007, 15:32
No, tilasin uusimman Queens Of The Stone Agen cd-wow:sta, meni viisi viikkoa. Eli viimeinen kerta kun tilasin ko. paikasta.Mulla meni HIMin uusimmassa 4 viikkoa. Täytyy katsella kyseistä mestaa tarkemmin sillä ennen on toiminut hyvin.

JTX
27.10.2007, 23:14
Dollari on halpa:

www.tower.com
www.cduniverse.com

Postikuluineen tuli parin levyn tilaus towerista halvemmaksi kuin wow:sta.

Moto
27.10.2007, 23:47
CD-Wow on kyllä uutuuslevyjen kanssa täysin toivoton paikka. Jokusen kerran olen tilannut juuri ilmestyneen tai ilmestyvän levyn ja melkein aina on mennyt viikkotolkulla yli. Viimeksi Siouxsien Mantaray postitettiin noin kuukausi ilmestymispäivän jälkeen. Sen sijaan vähän vanhempien levyjen kohdalla se on toiminut hyvin.

Heikkoa dollaria on täälläkin käytetty ahkerasti hyväksi ja taitaa tuo jo mainittu CD-universe olla yleisin tilauspaikkani.

Tavallaan olisi kyllä kiva tukea suomalaisia levykauppoja, ettei fyysisten tallenteiden myynti nyt tyystin kuihtuisi, mutta alan olla lopen kyllästynyt siihen, että saan nykyisin lähes aina lähteä tyhjin käsin niistä. Vissiin maku on mennyt uuden musiikin kohdalla "liian indieksi".

Ja mainittakoon vielä http://www.cdjapan.co.jp/ . Jos japaninpainoksella on mielenkiintoista bonusta, tilaan levyn monesti tuolta. Postikulutkin ovat varsin halvat ja toimitus melko nopea.

Sic
28.10.2007, 14:03
http://www.levykauppax.fi/ on kauppa mistä yleisimmin tulee omat levyt nykyään tilattua, homma on kätevää ja tilaukset tulee ripeästi paikalle, ei mitään negatiivista sanottavaa kaupasta.

Monipuolisenhuono
28.10.2007, 14:22
www.cdpacific.com tilasin Downin uuden ja Rollareiden Black and Blue levyn postituksineen alle 20€ vastaavasti esim www.play.com halusi 30€.

Cube
29.11.2007, 02:48
Miten kauan levyjen kestää saapua CD Pacificista, CD Universesta ja Towerista? Ihan lupaavilta paikoilta vaikuttavat, voisi vaikka tilauksen heittää jouluksi sisään.