PDA

View Full Version : Löytyykö tietokone-experttejä ?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62

Tinke-80
05.07.2004, 17:03
Rellu:
Useimmat Regcleaner ja EasyCleaner ohjelmien poistettavaksi ehdottamat rekisteri-merkinnät ovat ovat esim. Winzip'in merkintöjä siitä mitä paketteja ko. ohjelmalla on viimeksi avattu. Eli täysin turvallisia poistettavaksi.

Itse käytän RegSupreme'a (http://www.macecraft.com/brief_rs/) .

- Tinke-80

rellu
05.07.2004, 17:12
Viestin lähetti rellu
Sitten tulee kysymys (vaikkei ongelmaa olekaan). SpywareBlasterissa on IE:n rinnalla valinta myös Mozillan uhkien torjuntaan. SpywareBlaster ilmoittaa minulle, ettei koneessani ole Mozillan selainta. En löydä paikkaa tai tapaa millä saisi sen tunnistamaan myös tämän. Asensin Blasterin uudelleenkin Mozillan asentamisen jälkeen toivoen sen löytävän uuden selaimen. Mutta ei. Anyone who knows?

Tähän löytyi vastaus SpywareBlasterin tuesta. SpywareBlaster 3.1 ei osaa hakea Firefoxia siletä mihin uusi 0.9.1 -versio asettuu. SpywareBlasterista tulee heinäkuussa versio 3.2, jossa Firefoxin tunnistamattomuus poistuu.

Kiitos rekisterijuttuun jo vastanneille.

pancor
06.07.2004, 00:39
Mulla rupesi eilen kone mystisesti sammuilemaan itsestään. Epäilin lämpöjä ja asensin Asus Proben. Heti, kun sain tämän päälle niin tulee ilmoitus, että CPU Fan on liian pieni. Mitä tämä meinaa ja miten sen korjaan?

stiflat
06.07.2004, 02:51
Kysymystä kysymyksen perään...

Noniin, täällä te mogulit olette ennenkin osanneet vastata
kysymyksiin niin esitän seuraavanlaisen kysymyksen, koska nämä
asiat eivät vielä ole kovin selvillä minulle:

Eli; mitä/minkälaisen piuhan tarvitsen että näen televisiostani
tietokoneen näytön. Mitä maksaa?

Tarkoitus olisi siis tämä, että kun talouteen putkahti uusi (32"
laajakuva) televisio ja tietokoneella on leffoja jota haluaisin
katsoa siitä, niin miten toimia?

Näytönohjain on Radeon 9600 Pro. Mitä tapahtuu kuvan
laadulle?

Snakster
06.07.2004, 03:15
Joku aika sitten tuli virus, jonka Norton torjui. Norton jäi tämän jälkeen kuitenkin jotenkin jumiin ja jyskytti täydellä prosessoriteholla eikä kone kyennyt pyörittämään mitään muuta. Noh, poistin Nortonin ja asensin tilalle toisen palomuurin ja virustorjuntaohjelman ja jo alkoi taas hommat toimia. Jotenkin kuitenkin skannerin ajuriin oli tullut samassa rytäkässä joku vika, joten yritin asentaa ajurit uusiksi. Nyt Epsonin Smart panel ei käynnisty, vaan se valittaa jonkun xxx.dll fileen puuttuvan. Mistä on kyse ja mikä nyt neuvoksi?

ISH
06.07.2004, 07:43
Viestin lähetti pancor
Mulla rupesi eilen kone mystisesti sammuilemaan itsestään. Epäilin lämpöjä ja asensin Asus Proben. Heti, kun sain tämän päälle niin tulee ilmoitus, että CPU Fan on liian pieni. Mitä tämä meinaa ja miten sen korjaan?

Jos Asus Probe ei valehtele niin sitten se tarkoittaa että prosessorin päällä oleva tuuletin ei riitä jäähdyttämään prosessoria. On ennen voinut riittää mutta kesähelteillä ei.

Jos sulla on AMD:n prossu niin esim. Spire Whispperrock III on mainio siili/tuuletinyhdistelmä. Tehoa riittää XP 3200+ asti ja hintaa vain 15 euroa.

Jos kotelon takaseinässä ei ole tuuletinta niin sinnekin voisi sellaisen hankkia.

Ensiapuna kesällä ilmeneviin lämpöongelmiin on että kotelosta toinen kylki auki jolloin sisään pääsee huomattavasti viileämpää ilmaa.

Sparrow
06.07.2004, 07:46
Viestin lähetti pancor

Lämmöistähän tuo sammuileminen todennäköisimmin johtuu, jos Asus Probe:kin huomauttelee. Minkälainen kokoonpano sinulla on? Lähinnä prosessorin malli? Minkälainen tuuletin?

Jos koneen kotelossa oleva ainoa tuuletin on prosessorilla ja kyseessä on vähänkään tehokkaampi masiina (lue: pari - kolme vuotta vanha), lämmöntuotto on sitä luokkaa, ettei yksi tuuletin välttämättä riitä. Eikä varsinkaan, jos tuuletin on kooltaan liian pieni. Kurkkaapa koneen sisään ja vilkaise, minkä kokoinen flekti prossun päällä puhaltelee.

repe_joke
06.07.2004, 08:38
Viestin lähetti stiflat

Noniin, täällä te mogulit olette ennenkin osanneet vastata
kysymyksiin niin esitän seuraavanlaisen kysymyksen, koska nämä
asiat eivät vielä ole kovin selvillä minulle:

laadulle?

Jos sinulla on näytönohjaimessa s-video ulostulo, niin semmonen kaapeli on normaalisti tullu näytönohjaimen mukana.
Jos sinulla ei ole kyseistä ulostuloa, niin suosittelen näytönohjaimen vaihtamista, koska erillistä korttia tuon tv-ulostulon saamiseksi ei kannata ostaa.
Mutta sitten kun olet paikallistanut s-video ulostulon näytönohjaimesta (semmoin pyöreä reikä). Niin piuhan toinen pää siihen ja toinen pää telkkariin.
Kaikkiin telkkareihin ei sovi tuo s-video piuha, mutta uuteen 32" pitäs kyllä jo käydä. Tosin kaupasta saa ostettua semmosia kaapeleita joissa on tämä tietokoneeseen tuleva pää s-video ja sitten telkkariin menee scart ja 2 audio piuhaa.
Toivottavasti oli jotain apua. Normaalisti näytönohjaimen ohjekirjassakin on selostettu mitenkä homma tapahtuu.

Sid
06.07.2004, 08:51
Ennen jäähdytyksen uusimista kannattaa kokeilla nykyisen siilin ja tuulettimen imurointia. Varsinkin lattialla säilytettävä tornikotelo nielee villakoiria ajan kuluessa. Ja jos siilin irroitus ei pelota, niin sille voi suorittaa kunnon vesipesun. Oma suositukseni uudeksi jäähdytysratkaisuksi on Glacialtech Igloo Silent Brreze II, joka on hiljainen ja halpa (n. 20 €)

Viestin lähetti stiflat
mitä/minkälaisen piuhan tarvitsen että näen televisiostani
tietokoneen näytön. Mitä maksaa?Riippuu näytönohjaimen ulostulosta. Se on joko komposiitti (RCA) tai S-Video. Lähes poikkeuksetta tarvittava johto on tullut näytönohjaimen mukana.

Ruutiveijari
06.07.2004, 10:11
Viestin lähetti Sid
Ja jos siilin irroitus ei pelota, niin sille voi suorittaa kunnon vesipesun.
Kannattaa muistaa, että siihen siilen ja coren väliin kuuluu tahnat myös. Eli jos pesaiset siilin, täytyy myös tahnat uusia.

Huerzo
06.07.2004, 20:07
Viestin lähetti rellu
Harkinnassa oli lähinnä Opera ja Huerzo antoi rohkaisevia vinkkejä ja tietoja minulle, maallikolle. Hän myös heitti pallon:
[clip]
Nyt vastaan. Kokeilin Operaa ja kokeilin Mozilla Firefoxia. Päädyin Mozilla Firefox 0.9.1 käyttöön. En osaa selittää miksi, mutta se vaan mallasi minun käteeni paremmin. En halua aloittaa mitään eipäs-juupas -selaimen paremmuuskeskustelua.

Mukavaa kuulla, että siirtyminen pois IE:sta oli onnistunut. Tosin rehellisesti sanottuna en usko, että monikaan ihminen voi kokea siirtymisvaiheen ylipääsemättömänä, vaan enemmänkin epäonnistumisen pelko taitaa lymytä siellä korvienvälissä. Siirtyminen pois tutusta ympäristöstä uuteen ja outoon ei tosiaankaan ole helppoa. Vähän kun veisi kalan kuivalle maalle...

Olen samaa mieltä siitä, että ei ole mitään väliä millainen (turvallinen) selain on, kunhan se ei ole (tiettävästi) tietoturvaton Internet Explorer. Operan otin esimerkiksi, koska sitä itse käytän ja olen sen hyväksi havainnut, ja osaan sen käytössä neuvoa. Jospa muutkin ottaisivat neuvoista niin helposti uistimeensa kuin sinä, niin helppoa olisi maailmaa pyörittää! Voisitko vielä selittää, mikä siirtymisessä oli vaikeinta? Kokemuksesta saattaisi olla huomattavasti apua, kun yrittää "valistaa" seuraavaa henkilöä saman asian suhteen...

Nimim. miehet kiinnostuneita soft-, naiset tupperwaresta...

Spede#17
06.07.2004, 22:46
Kerion käyttäjille pikku kysymys. Mistä tässä Keriossa saa aukastua haluamiansa portteja?
Koittanu tässä illan katella eikä oikein löydy missä kohti tällä semmonen on.

Tinke-80
07.07.2004, 00:17
Viestin lähetti Spede#17
Kerion käyttäjille pikku kysymys. Mistä tässä Keriossa saa aukastua haluamiansa portteja?
Koittanu tässä illan katella eikä oikein löydy missä kohti tällä semmonen on.

Mene "Network security" valikkoon, ja valitse "Packet filter...". Sieltä pitäisi saada tehtyä lisää erilaisia filter-asetuksia.

Itse kokeilin avata kokeeksi koneeni Telnet-porttia, mutta ainakaan grc.com'in Shields UP! - palvelu ei "nähnyt" ko. porttia. Toivottavasti sinulla on parempi onni.

grc.com - Shields UP! (https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2)

- Tinke-80

Ted Raikas
07.07.2004, 00:25
Viestin lähetti rellu
Reilu pari kuukautta sitten tuskailin tällä palstalla autosearch - nimisen kotisivukaapparin kanssa.
Urh. Muistelisin temppuilleeni samaisen kaapparin tai vastaavan kanssa itsekin taannoin ja monta yritystä vaadittiin ennen kuin pääsin lopulta eroon. Kyllä ärräpäitä pääsi melkein siinä ja turhautuminen iski pahasti. Toisinaan tuntuu että voisi melkein tappaa ne m****t jotka tollaisia ohjelman irvikuvia väkertää ajan kulukseen tai työkseen. Sitten ne oleilee tuolla netissä meidän kaikkien iloksi. Jippijaijea!

Pleksi(t)
07.07.2004, 01:05
Viestin lähetti stiflat

laadulle?

http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/80

Tuolta löytyy hyvin apua noihin ongelmiin. Minulla on sama näytönohjain, mutta televisio alkaa olla ikivanha. Koneen kautta elokuvia katsoessa kuvanlaatu on aika huono, värit hukassa ja tarkkuuttakin saisi olla enemmän.

Procamp
07.07.2004, 13:21
BackWeb-8876480.exe hakkaa päätään palomuuriin. Kenelläkään tietoa, mistä mahtaa olla kyse? saattaa olla joku Logitechin updater-ohjelma, mutta kun ei ole täyttä varmuutta, en tiedä, uskaltaako antaa luvan?
Netistä en oikein selvää vastausta löytänyt.

Anybody...?

Masculine
07.07.2004, 13:31
Viestin lähetti Sartjärvi
BackWeb-8876480.exe hakkaa päätään palomuuriin. Kenelläkään tietoa, mistä mahtaa olla kyse? saattaa olla joku Logitechin updater-ohjelma, mutta kun ei ole täyttä varmuutta, en tiedä, uskaltaako antaa luvan?
Netistä en oikein selvää vastausta löytänyt.

Anybody...?

Täältä (http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/backweb-8876480/) löytyy vastaus , eli on logitecin täysin vaaraton updater niinkuin itse arvelitkin.

Process File: backweb-8876480 or backweb-8876480.exe
Process Name: Logitech Desktop Messenger
Description: Comes with the software for Logitech products. Automatically checks for software upgrades and new products, services, and special offerings from Logitech.
Company: Logitech
System Process: No
Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No
Common Errors: N/A

korkki
09.07.2004, 12:53
En löytänyt puhetta tästä... (En nyt koko ketjua lukenut)...

Eli minulle ilmestyi tällainen kotisivukaappari kuin "Search for you", joka kerta kun käynnistän koneen se on avaussivuna. Onko joku törmännyt tähän ja onko jollain jotain poisto-ohjeita. Eihän tuo nyt mitenkään älyttömästi haittaa mutta mieluusti sitä menisi suoraan Jatkoaikaan eikä se tunnu kivalta että joku vitun amerikkalainen päättää mikä sinulla on aloitussivuna.

Tepa
09.07.2004, 13:14
Kokeile tuota, suomenkieliset ohjeet:

http://koti.mbnet.fi/pattaya1/cwshredder.htm#Kuvaus

Jos ei tepsi, niin

http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm#kUVAUS

Suosittelen lukemaan ensin tuolta http://koti.mbnet.fi/pattaya1 nuo Ad-aware ja Spybot osat myös läpi, mikäli ohjelmat ei ole jo koneellasi. Nekin voi jo auttaa.

Tinke-80
09.07.2004, 17:31
No nyt on Windows 2000 kohtuu sekaisin. Kone ei löydä enää "Network and Dial-up connections" - valikosta VPN-yhteyden pikakuvaketta. Ja kun yrittää luoda uutta, Wintoosa herjaa "Unable create specified connection. This can be caused by insufficient memory or not enough disk space." Kovalevyllä on tilaa n. 1 GB ja muistia on noin 800 MB jäljellä.

Ainoa tapa jolla pääsin nettiin oli etsiä "rasphone.pbk" - tiedosto joka sisältaa VPN-yhteyden asetukset ja mennä sitä kautta nettiin.

Onko kellään mitään ideoita mikä voisi olla vikana? Teen parhaillaa virus-skannausta netin kautta jos joku virus olisi pesiytynyt koneella mutta mitään ei ole löytynyt. Mitään troijalaistakaan ei ole löytynyt Ad-Awaren toimesta. Pitääkö Windows asentaa uudestaan vai onko jotain keinoa saada kone kuntoon?

- Tinke-80

Lawless
09.07.2004, 17:45
Viestin lähetti Tinke-80
Onko kellään mitään ideoita mikä voisi olla vikana?Mikä Windows 2000 versio on kyseessä? Jos on Professional tai Server, tästä linkistä (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q254/6/31.ASP&NoWebContent=1&NoWebContent=1) saattaisi olla apua.

Tinke-80
09.07.2004, 18:26
Lawless:
Windows 2000 Professional oli kyseessä. Todella ISO kiitos sinulle Lawless. Sain koneen kuntoon.

- Tinke-80

TBK
12.07.2004, 12:33
Omistan Iomegan cd-rw-ulkoisen aseman, joka toimii siis UBS-kaapelin välityksellä. Nyt olen vaihtanut koneeseeni WinXP:n. Käyttiksen vaihtamisen jälkeen ei ko. laite ole suostunut toimimaan. Kun laitan laitteen kiinni koneeseen, ilmoittaa windows hienosti uuden laitteen löytyneen jne, mutta syystä tai toisesta se ei kuitenkaan suostu asentamaan asemaa oikein. XP ei käsittääkseni löydä oikeaa ajuria asemalle

Käsittääkseni XP:n pitäisi tunnistaa ja asentaa nämä laitteet automaattisesti. Kaiken lisäksi Iomegan sivuilla lukee seuraavaa:

"Looking For Drivers?

Description: Drivers are not available for download because they are native in Windows XP. This means that your drive will be detected as a CD-ROM drive and, if supported by Windows XP, you may be able to burn CD's using the Windows XP built-in burning software. Click the link above for more information. "

Ja

"Drivers are not required to be downloaded. All necessary drivers are included in the OS, except for Windows 95/98. This means that your CD-RW drive will be detected as a CD-ROM drive, but you will NOT be able to burn CD's unless CD burning software is installed."

Olen asentanut mukana tulevat ohjelmat ja laitteistot.

Ideoita?

Ruutiveijari
12.07.2004, 14:58
TBK, oletko kokeillut polttaa esimerkiksi Nerolla? Ja näkyykö asema normaalisti Oma tietokoneessa?

Prujita
12.07.2004, 15:06
Löytyisköhän tällaiselle ongelmalle ratkaisua.

Mulle on upouusi kone, jossa on kaksi satan kovalevyä (80 ja 250 gigaset) sekä epoxin emolevy.

Ongelma löytyy, kun yrittää asentaa Windows XP:tä koneelle. Asennus jumahtaa kesken kaiken eikä mitään ole tehtävissä. Kovalevyt on testattu ja ne toimivat kyl ihan ok.

Kertokaa expertit, missä on vika? Hermot alkaa kiristyyn, kun mylly seisoo asennuspöydällä.

-pikkunoita-

koukou
12.07.2004, 15:26
Tuleeko joku virheilmoitus, missä kohtaa jumahtaa, onko aina sama kohta?

pasil
12.07.2004, 15:27
MUTUna heitän että SATA-limput tarvitsevat third-party ajurin, tulee todnäk. emolevyn mukana disketillä. Eiku asennus käyntiin ja odottelemaan että näytön alareunaan teksti joka opastaa kuinka nuo ulkopuolisen valmistajan ajurit saadaan käyttöön.

Olipas huonoa tekstiä.

Prujita
12.07.2004, 15:32
Ei tule mitään virheilmoitusta ja kohta vaihtelee. Välillä ollaan päästy kolmen minuutin päähän lopusta ja välillä ei.

pasil
12.07.2004, 15:56
Viestin lähetti Prujita
Ei tule mitään virheilmoitusta ja kohta vaihtelee. Välillä ollaan päästy kolmen minuutin päähän lopusta ja välillä ei.

ok, eli unohda mun edellinen posti

Ruutiveijari
12.07.2004, 16:04
Viestin lähetti Prujita
Eli kaikki turha irti. USB laitteet, toinen kovalevy, jos on NForce 2 emo jossa integroitu näyttis, ota se käyttöön ja AGP paikasta toinen irti, BIOSista kannattaa myös heittää failsafe asetukset päälle.

Ja tarkemmat tiedot laitteista jelppais kummasti.

Prujita
12.07.2004, 16:34
Eli tässä vielä lisätietoa koneesta:

Emo: Epox EP-8RDA3+
Prossu: AMD Athlon XP 3200+
Muisti: Kingston DDR-400 1gB
Näyttis: Club 3d Radeon 9800 pro 256
Kovo: Diamond Maxtor +9 (80 ja 250)

Kiitoksia kaikille, jotka näkee vaivaa.

Ruutiveijari
12.07.2004, 17:08
Viestin lähetti Prujita
Kiitoksia kaikille, jotka näkee vaivaa.
Vielä perinteiset: mites lämmöt? Eli millainen tuuletusjärjestelmä sisuksissa jyllää? Ja millainen poweri koneen pepussa?

Prujita
12.07.2004, 17:16
Koneen kovalevyt käy kyllä h****tin lämpiminä. Tuuletuksesta huolehtii tällä hetkellä prosessorin tuuletin (eikös se siinä ole, en ole nimittäin ekspertti itse). Pitäiskö hankkia lisätuuletin?

Virtalähteen pitäisi olla ok, mutta selvitän vielä.

Mahtaiskohan noi lämmöt oli syynä kaatumiseen. CD asema alkaa 17 prosentin kohdalla kiihdyttää itseään ihan huikeasti ja viimeksi se pikku hiljaa laski vauhtiaan ja sammui muistaakseni 64 prosentin kohdalle (näin siis viimeisellä yrittämällä, prosenttiluku vaihteli).

Ruutiveijari
12.07.2004, 17:19
Viestin lähetti Prujita
Koneen kovalevyt käy kyllä h****tin lämpiminä. Tuuletuksesta huolehtii tällä hetkellä prosessorin tuuletin (eikös se siinä ole, en ole nimittäin ekspertti itse). Pitäiskö hankkia lisätuuletin?

Virtalähteen pitäisi olla ok, mutta selvitän vielä.

Mahtaiskohan noi lämmöt oli syynä kaatumiseen. CD asema alkaa 17 prosentin kohdalla kiihdyttää itseään ihan huikeasti ja viimeksi se pikku hiljaa laski vauhtiaan ja sammui muistaakseni 64 prosentin kohdalle (näin siis viimeisellä yrittämällä, prosenttiluku vaihteli).
Oletko kokeillut asentaa koneen ollessa auki? Eli kylki avoinna. Lämmöt näkee hyvin BIOSsista, luvut voit heittää vaikka näytille tänne. Anna koneen olla päällä muutama minuutti ja kirjaa luvut ylös.

Viittaisi vähän rompun olevan naarmulla tai romppuasema tätä nykyaikaista "mää oon tosi nopee mutta rikon sun joka toisen levyn" -sarjaa.

Prujita
12.07.2004, 17:35
Kylki on ollut koko ajan avoinna, kun xp:tä on yritetty asentaa. CD-asema ei ole se, joka siihen jää. Keskiviikkona pitäisi tulla 12xpolttava DVD.

Itse asiassa en ole itse sitä asentanut, vaan työpaikan pojat (jotka kyllä tietävät paljon, mutta lisäapuhan ei ole pahasta) sitä siellä rakentaa.

Kaiken kaikkiaan on äärettömän turhauttavaa, kun tuliterät vehkeet aukoo päätään oikein urakalla.

Lämpötiloja en saa ennen huomista tietää, mutta on ne sen verran kuumana, et vois melkein kanamunia paistaa.

jussi_j
12.07.2004, 18:14
Prujita

Itselläni oli samankaltainen hässäkkä muinoin. Formatoin kovalevytkin turhan takia, kun vika löytyi uusimmasta muistikammasta.

Eli kaikki osat irti, mitä ilman koneen saa pystyyn. Vain yksi muistikampa koneeseen. Sekin mieluiten kaverilta lainattu. (tosin jos emolevysi rikkoo muisteja voi olla, että kaveri ei kiittele)

Sitten käyttis asennukseen, minkä jälkeen lisätään kaikki osat yksitellen.

Näytönohjaimeksi olisi hyvä saada vielä joku vanha nurkasta, joka ainakin toimii.

repe_joke
12.07.2004, 19:15
Prujita vikahan voi olla myös yksinkertaisesti myös siinä xp:n asennus cd:ssä. Etenkin jos joka kerta loppuu asennus samaan kohtaa, niin luulisin sen olevan syynä.
Toisaalta jos lämmöt nousee liikaa, niin sekin laittaa koneen jumiin. Lämmöt voi käydä kattoo biossista. Tosin ite en tuohon lämpö juttuun usko.

EDIT: onneks luin pari viimestä viestiä läpi, että kerkesin huomata samojen seikkojen olleen jo mainuttu.

Gellner
12.07.2004, 20:20
Asensin koneelleni Zone Alarmin. Kaikki toimii muuten mainiosti, mutta Msn Messengeriin sinäänkirjautuminen ei enää onnistu, vaikka olen laittanut messen "hyväksytyksi". Edes Zone Alarmin pois päältä ottaminen ei auta. Mikä avuksi?

Ruutiveijari
12.07.2004, 20:42
Viestin lähetti Prujita
Lämpötiloja en saa ennen huomista tietää, mutta on ne sen verran kuumana, et vois melkein kanamunia paistaa.
Tarkista myös, ettei BIOSsissa ole virustarkistus päällä. Yleinen kompastuskivi.

TBK
12.07.2004, 21:26
Viestin lähetti Ruutiveijari
TBK, oletko kokeillut polttaa esimerkiksi Nerolla? Ja näkyykö asema normaalisti Oma tietokoneessa?
En ole kokeillut, mutta pitänee imuroida ja koettaa.

Laite näkyy uutena asemana asennuksen jälkeen. Tosin asennusohjelma ilmoittaa asennuksen epäonnistuneen ja kone ilmoittelee aina uudesta löydetystä laitteesta asennuksen jälkeen. Tosin laitehallinnasta löytyy uusi USB-massamuistilaite, mikä ilmoittaa sen toimivan oikein. Samoin sinne on ilmestynyt myös uusi cd-rom asema, joka ei toimi oikein koska asennettaessa ei määritettyä tiedostoa löytynyt, eikä sitä lukuisista yrityksistä huolimatta ole koskaan mistään löytynyt.

Aseman mukana tullut Hot burn-ohjelma ei suostu pelittämää vaan jumiutuu jo tervetulo viestin kohdalla.

Walton
12.07.2004, 21:37
Viestin lähetti Prujita
Itselläni oli aikoinaan sama ongelma XP:tä asennettaessa. Silloin vika oli asennus-CD:ssä. Se jumahti eri kohtiin ilman mitään varoitusta.
Eipä auttanut silloin kuin ottaa kaverilta toinen vastaava CD. Tämän jälkeen asennus sujui kuin rasvattu.

koukou
13.07.2004, 08:28
Prujita: Keskiviikkona pitäisi tulla 12xpolttava DVD.
Kannattaa odottaa keskiviikkoon ja laittaa tuo polttava asema kiinni ja kokeilla asentaa sen kanssa. Jos se vika on asennuslevyssä, pitäisi ehkä auttaa. DVD asemissa on parempi virhealttius kuin normaaleissa 10€ CD-asemissa.

cosmic_rodeo
14.07.2004, 15:11
Koneeni temppuilee. Kyseessä on Toshiba-merkkinen läppäri, käyttöjärjestelmänä Windows 98.

Temppuilu alkoi noin viikko takaperin. Kone käynnistyi kyllä ihan kiltisti, mutta yhtäkään kansiota tai ohjelmaa ei pystynyt avaamaan ilman että kone yksinkertaisesti heittäytyi yhteistyöhaluttomaksi. Mitään virheilmoitusta ei tullut, kone vain jämähti.

Onnistuin kuitenkin kiertämään ongelman käynnistämällä F1-näppäimellä Windowsin helpin. Help avautui ja kun suljin sen, niin kone toimi taas ihan normaalisti. Vika korjaantui siis helpin avaamalla.

Tällä tavoin pääsin sitten vierailemaan netissäkin ja kävin noutamassa Ad-awaren ja jonkun A2 (tai siis potenssiin kaksi, en tiedä mistä sellaisen merkin saa)-nimisen ohjelman, koska epäilin koneessani olevan tuholaisia. Ja löytyihän niitä, Ad-awarella yli 300 erinäköistä paholaista ja A2:lla yksi troijalainen. Poistin malwaret, troijalaiset ja trackerit ja kone toimi taas ihan hyvin.

Tosin tuo troijalainen ainakin ilmestyi jokaisella käynnistyskerralla koneeseen uudelleen, mutta sen pystyi helposti poistamaan A2:lla.

Nyt kone ei taaskaan tahdo heti käynnistyksen jälkeen suostua avaamaan yhtäkään kansiota tai ohjelmaa. Poikkeuksena Ad-aware ja A2, jotka käynnistyvät kyllä ihan normaalisti. Tuota aiemmin sitkeästi koneessa pesinyttä troijalaistakaan ei A2 enää löydyä, ilmeisesti tilalle on tullut jokin piileskelevämpi tapaus. Helpin käynnistäminenkään ei enää auta.

Nettiin pääsin, kun menin Ad-awaren sisäisellä päivityssysteemillä hakemaan päivityksen. Sitä kautta sain nettiyhteyden päälle ja Explorerkin käynnistyi.

Onko koneeseeni siis taas pesiytynyt jokin ikävä otus vai missä mättää, osaisiko joku kertoa?

Sid
15.07.2004, 18:31
Viestin lähetti jussi_j
Prujita

Itselläni oli samankaltainen hässäkkä muinoin. Formatoin kovalevytkin turhan takia, kun vika löytyi uusimmasta muistikammasta.

Eli kaikki osat irti, mitä ilman koneen saa pystyyn. Vain yksi muistikampa koneeseen. Sekin mieluiten kaverilta lainattu. (tosin jos emolevysi rikkoo muisteja voi olla, että kaveri ei kiittele)

Sitten käyttis asennukseen, minkä jälkeen lisätään kaikki osat yksitellen.

Näytönohjaimeksi olisi hyvä saada vielä joku vanha nurkasta, joka ainakin toimii.
Minä olen pari kertaa kiertänyt vastaavan muistiongelman asentamalla Windowsin muistikampojen specsejä matalemmilla taajuuksilla (133->100 & 400->333). Normaalikäytössä kammat ovat pelittäneet, eikä esim. memtest86 löydä huomautettavaa.

qaz
18.07.2004, 15:06
Perheen kanssa oltiin Tanskassa ja sieltä tuli räpsittyä kuvia digikameralla. Nyt pitäis polttaa kuvat cd:lle ja kysyisinkin saako kuviin liitettyä äänitehosteita siten että kun levyä näyttää tuttaville dvd-soittimesta niin esim. kuvan vaihtuessa tulee ääni tai että taustalla soisi joku biisi.

Wolves
18.07.2004, 15:14
Tyhmä Excel...

Kenellä mahtaisi olla tietoa miten solussa olevan luvun saisi pyöristettyä lähimpään viiteen tai kymmeneen.

Olen mielestäni kokeillut lähes jokaista pyöristä funktiota, mutta apua ei meinaa löytyä.

Excel on mallia 2002 Suomi.

bitnir
19.07.2004, 12:49
Viestin lähetti SaiPa2000
Tyhmä Excel...

Kenellä mahtaisi olla tietoa miten solussa olevan luvun saisi pyöristettyä lähimpään viiteen tai kymmeneen.

Olen mielestäni kokeillut lähes jokaista pyöristä funktiota, mutta apua ei meinaa löytyä.

Excel on mallia 2002 Suomi.

Jos haluat tehdä sen paikallaan, niin en osaa auttaa. Mutta jos riittää että pyöristyksen voi tehdä kaavalla toiseen soluun, niin tällaista voisi kokeilla (versiona Excel 2000-UK):

=FLOOR(B4,10)+(IF(MOD(B4,10)>2,IF(MOD(B4,10)<8,5,10),0))

Missä B4 on sitten solu, jossa se pyöristettävä luku majailee. Suomi-versioon ainakin pilkut puolipisteiksi ja funktion nimet vaihtoon. (Kukahan älypää aikoinaan halusi suomentaa myös funktioiden nimet...) Kannattaa testailla, koska syntyi ihan perinteisellä hiharavistusmenetelmällä

Wolves
19.07.2004, 12:59
Viestin lähetti bitnir
Jos haluat tehdä sen paikallaan, niin en osaa auttaa. Mutta jos riittää että pyöristyksen voi tehdä kaavalla toiseen soluun, niin tällaista voisi kokeilla (versiona Excel 2000-UK):

=FLOOR(B4,10)+(IF(MOD(B4,10)>2,IF(MOD(B4,10)<8,5,10),0))

Missä B4 on sitten solu, jossa se pyöristettävä luku majailee. Suomi-versioon ainakin pilkut puolipisteiksi ja funktion nimet vaihtoon. (Kukahan älypää aikoinaan halusi suomentaa myös funktioiden nimet...) Kannattaa testailla, koska syntyi ihan perinteisellä hiharavistusmenetelmällä

En haluakkaan tietää minkä kokoiset hihat bit "bittinikkari" nirrillä on, mutta kiitos.

Juups, kyllä tuo onnistuu toiseenkin soluun. Heh ja nyt ne funktioiden nimet pitäisi kääntää takaisin suomeks...

Lust4life
19.07.2004, 13:10
Tuossa päivänä muutamana otin ja tilasin saunalahdelta ADSL- yhteyden. Ostin myös Telewellin EA500-mallisen modeemin. Nyt on hommaa väännetty vähän yli kaksi viikkoa, eikä homma toimi vieläkään.

Saunalahden mielestä liittymä on jo toiminnassa, he kehottivat tarkistuttamaan modeemin. Telewelliltä kehottivat päivittämään Biosin. Tein sen, ei vaikutusta. Käytin vehkeen ostoliikkeessä, jossa se toimi vallan mainiosti. Eli siis modeemin pitäisi olla ehjä ja päivitetty.

Aloin jo epäilemään verkkokorttiani joten kokeilin yhteyttä myös toisella tietokoneella, tulos täysin sama.

Eli mitä helvettiä minä nyt teen? Ei pingaa, ei hae IP-osoitetta. Ei mitään.

Onko jollakulla vastaavia kokemuksia tai tietoa josta voisi olla jotain iloa savuavahermoiselle miespololle?

Otsalohko
19.07.2004, 13:33
Ms-dos kehote:

ipconfig /all

DHCP on Disabled ?

IP-osoite: 192.168.0.1
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Yhdyskäytävä: 192.168.0.254
Näkyykö ?

nslookup www.yle.fi
Toimiiko?

Palomuuri tietokoneella?

Lust4life
19.07.2004, 14:10
Viestin lähetti Otsalohko
Ms-dos kehote:

ipconfig /all

DHCP on Disabled ?

IP-osoite: 192.168.0.1
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Yhdyskäytävä: 192.168.0.254
Näkyykö ?

nslookup www.yle.fi
Toimiiko?

Palomuuri tietokoneella?

DHCP on disabled. Niin kai pitääkin? Modeemin asetuksiin pääsen ihan jees, se puoli toimii. Tietääkseni koneella ei mitään palomuuria ole, ainakaan en semmoiseen ole törmännyt.

Täytyy kokeilla tuota nslookup-komentoa jahka pääsen masiinan ääreen.

Saunalahden tekninen veitikka horisi jotain sellaista että modeemi saisi IP-osoitteen ihan OK, mutta että se ei välittäisi sitä eteenpäin koneelle. Miten se on mahdollista?

Niin, ja kiitos avusta ja sellaisen yrityksestä!

Wolves
19.07.2004, 14:18
Viestin lähetti bitnir
(Kukahan älypää aikoinaan halusi suomentaa myös funktioiden nimet...)

Niinpä. Löytyyköhän mistään Listaa minkänimisiä nuo FLOOR ja MOD funktiot on suomeksi. Yllättäen suomenkielinen ei ymmärrä.

bitnir
19.07.2004, 14:25
Niinpä. Löytyyköhän mistään Listaa minkänimisiä nuo FLOOR ja MOD funktiot on suomeksi. Yllättäen suomenkielinen ei ymmärrä.

Jos sulla on help saatavilla, kokeile mitä se löytää termeillä "pyöristys" ja "jakojäännös". Pyöristysfunktioita on useampi, mutta jakojäännöksiä vain yksi. Pyöristysfunktioista tuo on se joka aina pyöristää alaspäin.'

EDIT: ja googlettamalla löytyi:
http://www.tekstiviestit.fi/sihteeriopas/sihteeriopas-materiaali-funktiot.html

MOD=JAKOJ
ja
FLOOR=PYÖRISTÄ.KERR.ALAS (voi hyvä luoja sentään)

Wolves
19.07.2004, 14:33
Viestin lähetti bitnir
Jos sulla on help saatavilla, kokeile mitä se löytää termeillä "pyöristys" ja "jakojäännös". Pyöristysfunktioita on useampi, mutta jakojäännöksiä vain yksi. Pyöristysfunktioista tuo on se joka aina pyöristää alaspäin.

Eli pitäiskö kaavan mennä näin:

=PYÖRISTÄ.DES.ALAS(F25;10)+(JOS(JAKOJ(F25;10)>2;JOS(JAKOJ(F25;10)<8;5;10);0))

jossa f25 siis tuo solu, jossa pyöristettävä luku.

Jos, niin hieman korjattavaa löytyy. Pitää fiksailla.

bitnir
19.07.2004, 14:39
Eli pitäiskö kaavan mennä näin:

=PYÖRISTÄ.DES.ALAS(F25;10)+(JOS(JAKOJ(F25;10)>2;JOS(JAKOJ(F25;10)<8;5;10);0))

jossa f25 siis tuo solu, jossa pyöristettävä luku.

Jos, niin hieman korjattavaa löytyy. Pitää fiksailla.

Voi hyvin olla, en testannut mitenkään kattavasti. Ei muuten toimi negatiivisilla luvuilla, joten ympärille vielä yks JOS/IF, olettaen, että negatiivisiia lukuja tarvitsee käsitellä. Siis jotenkin näin:

=JOS(F25>=0;tuo yllämainittu funktio;funktio negatiivisia lukuja varten)

Joku Excel-guru varmaan osaisi typistää tuota pienemmäksi.

Wolves
19.07.2004, 14:41
Viestin lähetti bitnir
Voi hyvin olla, en testannut mitenkään kattavasti. Ei muuten toimi negatiivisilla luvuilla, joten ympärille vielä yks JOS/IF, olettaen, että negatiivisiia lukuja tarvitsee käsitellä. Siis jotenkin näin:

=JOS(F25>=0;tuo yllämainittu funktio;funktio negatiivisia lukuja varten)

Joku Excel-guru varmaan osaisi typistää tuota pienemmäksi.

Ei tarvitse negatiivisia. Kiitoksia vaan avusta.

Edit: Niin huomasin vaan pienen mielenkiintoisen seikan. Tietyissä luvuissa esim. 42 pyöristykseksi tulee 42, kun pitäisi tulla 40. Luvussa 57 pyöristys on 59, kun pitöisi olla 60.

Isommissa luvuissa esim. 468 pyöristys on 478, pitäisi olla 470

Kumma ohjelma :)

Otsalohko
19.07.2004, 15:37
Viestin lähetti Lust4life
DHCP on disabled. Niin kai pitääkin? Modeemin asetuksiin pääsen ihan jees, se puoli toimii. Tietääkseni koneella ei mitään palomuuria ole, ainakaan en semmoiseen ole törmännyt.

Täytyy kokeilla tuota nslookup-komentoa jahka pääsen masiinan ääreen.

Saunalahden tekninen veitikka horisi jotain sellaista että modeemi saisi IP-osoitteen ihan OK, mutta että se ei välittäisi sitä eteenpäin koneelle. Miten se on mahdollista?

Niin, ja kiitos avusta ja sellaisen yrityksestä!

Saunalahden oppaan, TW-EA500 mukaan pitäisi DHCP-aktivoida lopuksi, purkin konffaamisen jälkeen.

4.12 (=pitäisi olla 4.14, ohjeen aivan lopussa...)

Sulje Internet Explorer ja avaa Käynnistä-valikosta taas Ohjauspaneeli. Nyt mennään uudelleen TCP/IP-asetuksiin samoin kuin tehtiin asennuksen alkuvaiheessakin. Eli avaa siis Verkko- ja Internet-yhteydet, Lähiverkot, Lähiverkkoyhteys. Paina Ominaisuudet ja valitse TCP/IP. Nyt vielä kertaalleen Ominaisuudet.
Valitse "Hae IP-osoite automaattisesti" ja "Hae DNS-palvelinosoite automaattisesti" ja paina OK. Paina vielä Sulje.
ADSL-liittymäsi on nyt käyttövalmis.

bitnir
19.07.2004, 15:48
Ei tarvitse negatiivisia. Kiitoksia vaan avusta.

Edit: Niin huomasin vaan pienen mielenkiintoisen seikan. Tietyissä luvuissa esim. 42 pyöristykseksi tulee 42, kun pitäisi tulla 40. Luvussa 57 pyöristys on 59, kun pitöisi olla 60.

Isommissa luvuissa esim. 468 pyöristys on 478, pitäisi olla 470

Kumma ohjelma :)

Heh, hassua. Oma koneeni antaa noilla arvoilla oikean pyöristyksen, mutta Excelistä ei kyllä voi mennä aina takuuseen. Yksi tarkastettava asia on se, ettei Excel jossain hukkaa tarkkuutta, esim. muotoilujen takia ja, että että Excel oikeasti kohtelee solun sisältöä lukuna eikä jonain erityisformaattina.

Mitä muuten tuo Floor/Pyöristä -funktio antaa noille arvoille?

EDIT: Ja tosiaan, tuossa kaavassa on aika rankka oletus siitä, että luvut ovat kokonaislukuja.

Rocco
19.07.2004, 15:54
Hei, millä saan tyhjennettyä koneestani temporary internet files-kansion? Siellä tuntuu olevan kamaa ihan v**usti kun teen esim. virustarkistuksen, mutta kun katsoo sinne TEMP-kansioon niin ei siellä näytä olevan mitään... Windowsin uusin versio on, oliko se XP. Sellaista asiaa tähän hätän.

Lust4life
19.07.2004, 15:56
Saunalahden oppaan, TW-EA500 mukaan pitäisi DHCP-aktivoida lopuksi, purkin konffaamisen jälkeen.

4.12 (=pitäisi olla 4.14, ohjeen aivan lopussa...)

Sulje Internet Explorer ja avaa Käynnistä-valikosta taas Ohjauspaneeli. Nyt mennään uudelleen TCP/IP-asetuksiin samoin kuin tehtiin asennuksen alkuvaiheessakin. Eli avaa siis Verkko- ja Internet-yhteydet, Lähiverkot, Lähiverkkoyhteys. Paina Ominaisuudet ja valitse TCP/IP. Nyt vielä kertaalleen Ominaisuudet.
Valitse "Hae IP-osoite automaattisesti" ja "Hae DNS-palvelinosoite automaattisesti" ja paina OK. Paina vielä Sulje.
ADSL-liittymäsi on nyt käyttövalmis.

Jep, tuota kirjoittamaasi ohjetta on tullut monet kerrat kokeiltua, tuloksetta. Ei se suostu hakemaan sitä IP-osoitetta.

Onko linja sittenkään kunnossa vai mikä riivaa, en tiedä. Perkele.

Kun näytät kerran tietävän niin kerropa tyhmälle lyhyesti mitä tämä DHCP tarkoittaa. Miksi sen tulee olla päällä/pois päältä?

Otsalohko
19.07.2004, 16:02
Mitä tämä DHCP tarkoittaa.
Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP).

Miksi sen tulee olla päällä/pois päältä.

Tämä hakee automaattisesti päätelaitteelta Ip-osoitteen, maskin,
gateway:n koneesi verkkokortille, dns-asetukset(ratkoo www-osoitteet ip-osoitteeksi).

Sen ollessa disabled->ei oikeita surffi-asetuksia saatavilla koneellesi.

Pistä vaan automaattisiksi niin homman pitäisi toimia, jos päätelaitteesi tuntuu saunalahden tuen mukaan toimivan.

Rixa
19.07.2004, 16:04
Ansensin XP käyttiksen w2k päälle. Ensimmäisellä kerralla tuli tukku virheilmoituksia ja asennus meni loppuun asti.Mutta yllättäen kaikki shortcutit etc oli kadonnu ruudulta. No päätin asentaa uusiksi. Tälläkertaa kaikki meni normaalisti asennuksen sujuttua ok.

Nyt minulla on ongelma. Bootatessa/käynnistäessä tulee käynnistysvalikkoon 2 vaihtoehtoa: Molemmat windows xp käyttöjärjestelmä. Tämä ylempi valinta on se ei toimiva ja alempi on normaalisti toimiva.

Kuinka saan hävitettyä tämän toimimattoman version?
En haluaisi lähteä linjalle kaikki uusiksi= format c:

SherwoodinHartsa
19.07.2004, 16:07
Rocco,
mene Explorerissa työkalut-> internet-asetukset->väliäaikaiset internettiedostot, klikkaa poista evästeet ja poista tiedostot.

Näillä saat tiedostot poistettua.

Kapo 00
19.07.2004, 16:09
Viestin lähetti Rocco
Hei, millä saan tyhjennettyä koneestani temporary internet files-kansion? Siellä tuntuu olevan kamaa ihan v**usti kun teen esim. virustarkistuksen, mutta kun katsoo sinne TEMP-kansioon niin ei siellä näytä olevan mitään... Windowsin uusin versio on, oliko se XP. Sellaista asiaa tähän hätän. Apuohjelmat -> Järjestelmätyökalut-> Järjestä uudelleen.
= auttaa poistamaan tarpeettomat tiedostot kiintolevyltä.

Odie
19.07.2004, 16:14
Millä saan WinXP:n ymmärtämään, että sammutettaessa tietokone myös powerin virrat katkaistaan automaattisesti? Win98:ssa homma toimi, mutta XP:n asennuksen jälkeen ei. Nyt täytyy sammutuksen yhteydessä erikseen napata virrat pois virtanappulasta.

Otsalohko
19.07.2004, 16:22
Viestin lähetti Rixa
Ansensin XP käyttiksen w2k päälle. Ensimmäisellä kerralla tuli tukku virheilmoituksia ja asennus meni loppuun asti.Mutta yllättäen kaikki shortcutit etc oli kadonnu ruudulta. No päätin asentaa uusiksi. Tälläkertaa kaikki meni normaalisti asennuksen sujuttua ok.

Nyt minulla on ongelma. Bootatessa/käynnistäessä tulee käynnistysvalikkoon 2 vaihtoehtoa: Molemmat windows xp käyttöjärjestelmä. Tämä ylempi valinta on se ei toimiva ja alempi on normaalisti toimiva.

Kuinka saan hävitettyä tämän toimimattoman version?
En haluaisi lähteä linjalle kaikki uusiksi= format c:

Microsoftin Knowledge Base -artikkeli - 289022
(google löytyy suoraan HOW TO: Edit the Boot.ini File in Windows XP) käsittelee asiaa.

Sinuna tekesin tämän ensiksi.
Setting the Default Operating System

Nimittäin Boot.ini käsittelyllä saa koneen "sekaisin" helposti editoimalla käsin väärää kohtaa/asiaa.

Wolves
19.07.2004, 17:42
Viestin lähetti bitnir
Heh, hassua. Oma koneeni antaa noilla arvoilla oikean pyöristyksen, mutta Excelistä ei kyllä voi mennä aina takuuseen. Yksi tarkastettava asia on se, ettei Excel jossain hukkaa tarkkuutta, esim. muotoilujen takia ja, että että Excel oikeasti kohtelee solun sisältöä lukuna eikä jonain erityisformaattina.

Mitä muuten tuo Floor/Pyöristä -funktio antaa noille arvoille?

EDIT: Ja tosiaan, tuossa kaavassa on aika rankka oletus siitä, että luvut ovat kokonaislukuja.

Kaikki luvut ovat kokonaislukuja ja yhtä positiivisia kuin jenkkiurheilijat dopingtesteissä.

Ei auttanut solujen muotoilu. Jokin tuossa nyt mättää...

Sid
20.07.2004, 01:27
Tuossa päivänä muutamana otin ja tilasin saunalahdelta ADSL- yhteyden. Ostin myös Telewellin EA500-mallisen modeemin. Nyt on hommaa väännetty vähän yli kaksi viikkoa, eikä homma toimi vieläkään.

Saunalahden mielestä liittymä on jo toiminnassa, he kehottivat tarkistuttamaan modeemin. Telewelliltä kehottivat päivittämään Biosin. Tein sen, ei vaikutusta. Käytin vehkeen ostoliikkeessä, jossa se toimi vallan mainiosti. Eli siis modeemin pitäisi olla ehjä ja päivitetty.

Aloin jo epäilemään verkkokorttiani joten kokeilin yhteyttä myös toisella tietokoneella, tulos täysin sama.

Eli mitä helvettiä minä nyt teen? Ei pingaa, ei hae IP-osoitetta. Ei mitään.

Onko jollakulla vastaavia kokemuksia tai tietoa josta voisi olla jotain iloa savuavahermoiselle miespololle?
Onko modeemin VPI- ja VCI-arvot oikeat? Ainakin muutama vuosi sitten Telewellin modeemeissa oli defaultina Soneran käyttämät arvot. Ulkomuistista en osaa sanoa VPI-arvoja tai niiden eroja operaattoreiden välillä, mutta oikea VCI on pääsääntöisesti Soneralla 33 ja Elisalla/Saunalahdella 100.

Lust4life
20.07.2004, 09:24
Jep, VPI ja VCI - arvot ovat ihan kohdallaan. Olen konfiguroinut ja resetoinut sen gaaddääm purkin lukuisia kertoja. Ja ei vieläkään mitään. Sen verran edistystä huomasin että LAN-valo väpättää jo ajoittain ihan lupaavasti ja modeemin ADSL-Status ruudussa näkyy että downstream vaihtelee. Eli linjalla lienee liikettä, kone ei vaan sinne tunnu pääsevän.

Asensin verkkokorttiin uudemmat ajurit ja kokeilin modeemin asennusta USB-portin kautta. Eikä mitään. Itkettää.

Otsalohko
20.07.2004, 09:56
Jep, VPI ja VCI - arvot ovat ihan kohdallaan. Olen konfiguroinut ja resetoinut sen gaaddääm purkin lukuisia kertoja. Ja ei vieläkään mitään. Sen verran edistystä huomasin että LAN-valo väpättää jo ajoittain ihan lupaavasti ja modeemin ADSL-Status ruudussa näkyy että downstream vaihtelee. Eli linjalla lienee liikettä, kone ei vaan sinne tunnu pääsevän.

Asensin verkkokorttiin uudemmat ajurit ja kokeilin modeemin asennusta USB-portin kautta. Eikä mitään. Itkettää.

Kokeilitko Dhcp:tä?

Onkos Win XP käytössäsi?

rene
20.07.2004, 09:56
Viestin lähetti Odie
Millä saan WinXP:n ymmärtämään, että sammutettaessa tietokone myös powerin virrat katkaistaan automaattisesti? Win98:ssa homma toimi, mutta XP:n asennuksen jälkeen ei. Nyt täytyy sammutuksen yhteydessä erikseen napata virrat pois virtanappulasta.

Ohjauspaneeli -> Virranhallinta-asetukset -> Lisäasetukset ja siellä kohtaan: kun virta katkaistaan virtakytkimestä -> sammuta

Otsalohko
20.07.2004, 09:57
Viestin lähetti Odie

Open the Control Panel, open Performance and Maintenance, then Power Options. On the APM tab, check next to "Enable Advanced Power Management support," then click OK. The next time you choose "Shut Down" from the Start Menu, your computer should shut down completely and then power off.

Lust4life
20.07.2004, 10:12
Kokeilitko Dhcp:tä?

Onkos Win XP käytössäsi?

Ei ole XP, kakstonnisella koitan pärjätä.

Kokeilin DHCP:tä niin että laitoin modeemin asetuksista päälle DHCP-clientin ja NAT:in. Sitäkö meinasit?

Kun laittaa verkkokortin automaatille ja modeemista pois DHCP:n ja sen jälkeen kokeilee ipconfig /renew- komentoa niin se miettii minuuttitolkulla ja ilmoittaa sitten että DHCP-palvelimeen ei saatu yhteyttä. Eli ei hae IP:tä. Mitähän mää oikein kättelen tässä?

Otsalohko
20.07.2004, 10:26
Ei ole XP, kakstonnisella koitan pärjätä.
Kokeilin DHCP:tä niin että laitoin modeemin asetuksista päälle DHCP-clientin ja NAT:in. Sitäkö meinasit?

Kun laittaa verkkokortin automaatille ja modeemista pois DHCP:n ja sen jälkeen kokeilee ipconfig /renew- komentoa niin se miettii minuuttitolkulla ja ilmoittaa sitten että DHCP-palvelimeen ei saatu yhteyttä. Eli ei hae IP:tä. Mitähän mää oikein kättelen tässä?

Verkkokortti ei saa yhteyttä DHCP-palvelimeen(tässä päätelaitteesi). Laita vaan ohjeen mukaiset asetukset päälle.

Ohjeessa on kohdat, jotka kiinnostavat että sinulla samat asetukset:

4.11 Configuration-valikon alta otetaan LAN-kohta.
Tarkistetaan että DHCP Server-asetus on Disabled. Painetaan Submit.

Kuvassa on User Defined: DHCP Start Address 192.168.0.100
End Address ->200, Ja ylempänä on Mask 255.255.255.0

Ovathan nämä kuten käyttöohjeen kuvassa?

Lust4life
20.07.2004, 10:37
Verkkokortti ei saa yhteyttä DHCP-palvelimeen(tässä päätelaitteesi). Laita vaan ohjeen mukaiset asetukset päälle.

Ohjeessa on kohdat, jotka kiinnostavat että sinulla samat asetukset:

4.11 Configuration-valikon alta otetaan LAN-kohta.
Tarkistetaan että DHCP Server-asetus on Disabled. Painetaan Submit.

Kuvassa on User Defined: DHCP Start Address 192.168.0.100
End Address ->200, Ja ylempänä on Mask 255.255.255.0

Ovathan nämä kuten käyttöohjeen kuvassa?

Jaa, noistapa en tiedäkään. Luulin että kun DHCP-server on Disabled niin noilla ei ole merkitystä. Tarkistan asian kohta, joskin luulen että ne voi olla automaattisesti nuo ihan tehdasasetuksilla.

Lust4life
20.07.2004, 12:13
Jees, nuo DHCP start address jne. on ihan tehdasasetuksina oikein, eli niistä ei mätä.

Pitäisikö asentaa koko ...keleen windows uudestaan tai tehdä jotain muuta radikaalia?

Otsalohko
20.07.2004, 13:09
Jees, nuo DHCP start address jne. on ihan tehdasasetuksina oikein, eli niistä ei mätä.
Pitäisikö asentaa koko ...keleen windows uudestaan tai tehdä jotain muuta radikaalia?

Lista tarkistuksia:

Windows 2000 SP4:lla?
Ovatko kaikki koneeltasi servicet käynnistyneet?
Workstation, yms
DHCP service, ei mitään käynnistymättömiä servicejä?

ms-dos:
ipconfig all,
ipconfig /release (all), vapauttiko kaiken onnistuneesti?
ipconfig /renew (all)

Asennettu:
google: WinsockFix for Windows 2000

Tutkinnan jälkeen huomasin,että W2K:ssa "kiitettävästi" ongelmia verkkoasetusten (dchp) kanssa.

Löydätkö WinXP:tä testille kavereilta?

Lust4life
20.07.2004, 14:59
Lista tarkistuksia:

Windows 2000 SP4:lla?
Ovatko kaikki koneeltasi servicet käynnistyneet?
Workstation, yms
DHCP service, ei mitään käynnistymättömiä servicejä?

ms-dos:
ipconfig all,
ipconfig /release (all), vapauttiko kaiken onnistuneesti?
ipconfig /renew (all)

Asennettu:
google: WinsockFix for Windows 2000

Tutkinnan jälkeen huomasin,että W2K:ssa "kiitettävästi" ongelmia verkkoasetusten (dchp) kanssa.

Löydätkö WinXP:tä testille kavereilta?

Nuo ipconfig- komennot toimivat ihan hyvin, paitsi että renew:lla se ei siis uusia osoitteita saa. Tämä siis silloin kun käytän konetta tuolla Saunalahden yhteydellä ja Telewellin boksilla.

Nyt kun käytän masiinaa toisella kiinteällä yhteydellä ei itään ongelmia ole. Ipconfig-komennot toimivat kaikki. Asensin tuon Winsockfixin.

Eli siis kone toimii muulla yhtydellä hyvin. Onko ongelman tällöin oltava tuossa kirotussa Telewellissä? Tietysti tämä yhteys on erilainen (firman kaapeli) mutta lähiverkkoasetuksissa lukee silti että DHCP käytössä.

Kuvernööri
20.07.2004, 15:05
Nyt on mulla sellainen ongelma, että jostain syystä mun kannettavassa ei ole WinZippiä ja sehän häiritsee aivan tajuttomasti. Aiemmin käytin evaluation versionia ja toimi, mutta sitä ei enää jostain syystä pysty käyttämään. Mitenköhän sen saisi hommattua ja toimintakäyttöön? Mitään en oo maksamassa.

Terv. puukäsi koneiden kanssa

ISH
20.07.2004, 15:35
Viestin lähetti Kuvernööri
WinZippiä

WinZip 9.0 (http://www.download.com/3001-2250-10265341.html)

Kuvernööri
20.07.2004, 15:40
Kiitoksia insideri!

taisto-74
20.07.2004, 16:33
Näyttäisiköhän joku dorkalle palan ja kertoisi mitä asetuksia pitäis käpälöidä ja mihin suuntaan, että saisi tässä webbiselaimessa tuon cookie-tuen päälle, tai mikä asetus nyt onkaan. Eli sillä tavalla, että kun avaa esim. Jatkoajan niin viestiketjuissa näkyisi mihinkä on tullut uusia viestejä.

t Käsi

Tinke-80
20.07.2004, 17:24
Viestin lähetti taisto-74
Näyttäisiköhän joku dorkalle palan ja kertoisi mitä asetuksia pitäis käpälöidä ja mihin suuntaan, että saisi tässä webbiselaimessa tuon cookie-tuen päälle, tai mikä asetus nyt onkaan. Eli sillä tavalla, että kun avaa esim. Jatkoajan niin viestiketjuissa näkyisi mihinkä on tullut uusia viestejä.

t Käsi

Suomenkielisessä IE'ssä.

Työkalut -> Internet-asetukset -> Tietosuoja - välilehti -> Lisäasetukset

Laita raksi "Hyväksy" kohtaan.

Näin suomenkielisessä IE'ssä.

- Tinke-80

taisto-74
21.07.2004, 08:55
Viestin lähetti Tinke-80
Suomenkielisessä IE'ssä.

- Tinke-80

Tattista. Johan toimii.

Otsalohko
21.07.2004, 09:23
Eli siis kone toimii muulla yhtydellä hyvin. Onko ongelman tällöin oltava tuossa kirotussa Telewellissä? Tietysti tämä yhteys on erilainen (firman kaapeli) mutta lähiverkkoasetuksissa lukee silti että DHCP käytössä.

Lähdemmekö Yksityisviesti Liikenteelle?

Sniper
21.07.2004, 10:39
Eli siis kone toimii muulla yhtydellä hyvin. Onko ongelman tällöin oltava tuossa kirotussa Telewellissä? Tietysti tämä yhteys on erilainen (firman kaapeli) mutta lähiverkkoasetuksissa lukee silti että DHCP käytössä. Heittolaukauksia:
- Eihän koneessa ole softapalomuuria? mm. Zonealarm saattaa tehdä tuota jos 192.168.x.x verkko asetetaan Internet-zoneksi.
- Varmista verkkokaapelin toimivuus.

Fosse
21.07.2004, 11:52
Mistä johtuu avi tiedostojen katselussa, että kuva näkyy ikäänkuin valkoisena? Toinen probleema on, että jossain kuva nykii koko ajan? Ohjelmana on bsplayerin uusin versio ja koneelle on asennettu joku versio total codec packista. Suurin osa tiedostoista näkyy ihan oikein.

pernaveikko
21.07.2004, 12:02

Saunalahden mielestä liittymä on jo toiminnassa,

Ei toimi ei, tälläkin palstalla ihmiset on varoitellu Sauniksesta ja muutenkin kuullu pelkkää paskaa koko firmasta.

Miten huormassa aloin sitten niiden asiakkaaksi? Taivas tietää.

Ne ei sentään väitä, että vika olis pernan päässä, mutta ei ne lukuisista yhteydenotoista myöskään mitään tee. Joka kerta ne vaan sanoo, että tee reklamaatio. Siis mitä helv... Eiks olis vähän helpompaa, että ne laittais piuhat kuntoon ja kaikki olis tyytyväisiä.

Pitäis laittaa lafka vaihtoon, mutta se on niin iso vaiva sekin, viikkoja siinäkin menis. Ensimmäistä kertaa tekemisissä firman kanssa mitä ei kiinnosta mikään ja kaikki hoitaa sillä, että tehdään reklaamatioita.

Hieno liikeidea.

Tää olis kuulunu varmaan vitutusketjuun, mutta olkoon. Ja sitäpaitsi vaikka tulis pelikieltokin, enhän mä kuitenkaan pääse nettiin varmaankaan ennen kuin oon vaihtanu firmaa, niin se tulee kivasti kärsittyä loukkaantuneena.

Otsalohko
21.07.2004, 12:37
Viestin lähetti Fosse
Mistä johtuu avi tiedostojen katselussa, että kuva näkyy ikäänkuin valkoisena? Toinen probleema on, että jossain kuva nykii koko ajan? Ohjelmana on bsplayerin uusin versio ja koneelle on asennettu joku versio total codec packista. Suurin osa tiedostoista näkyy ihan oikein.

Lataa googlen avulla gspot22, jonka avulla voit tarkistaa onko sinulla kaikki codec:t asennettu, renderoinnit ok.

(avaat vain gspot:lla tiedoston ja katselet löytääkö se puutteita)

Vai onko itse tiedosto, saanut siipensä vai onko se muuten vain
p*ka

Fosse
21.07.2004, 13:05
Lataa googlen avulla gspot22, jonka avulla voit tarkistaa onko sinulla kaikki codec:t asennettu, renderoinnit ok.

(avaat vain gspot:lla tiedoston ja katselet löytääkö se puutteita)

Vai onko itse tiedosto, saanut siipensä vai onko se muuten vain
p*ka
Enpä usko että tiedostoissa on mitään vikaa, kiitokset tuosta. Aivan uus softa itelle, pitänee testata illalla.

taisto-74
21.07.2004, 14:00
Viestin lähetti Tinke-80
Suomenkielisessä IE'ssä.

- Tinke-80

Jaahas. Otetaas komento takaisin. Nyt näyttää siltä, että Explorerin internetasetukset eivät jostain syystä tallennu. Kun "Privacy" -asetuksia muuttaa ja käynnistää tuon Exploderin uudelleen sulkemisen jälkeen, niin asetus "Always allow session cookies" on palutunut ennalleen, ilman ruksia. Ja taas on kahvileivät hukassa...onkos tähän mitään keinoa, vai onko käytössäni oleva työpaikan selain jotenkin "riisuttu"?

Tiedosta kiitollinen

Remppu
21.07.2004, 14:09
...*KLIP* "Always allow session cookies" on palutunut ennalleen, ilman ruksia. Ja taas on kahvileivät hukassa...onkos tähän mitään keinoa, vai onko käytössäni oleva työpaikan selain jotenkin "riisuttu"?

Tämä nyt on ihan hehtaaripyssyllä mutta: eikös tuo session cookies juuri viittaa siihen, että hyväksyy evästeet per istunto , eli kun selaimen sulkee niin tuo asetus ei enää seuraavalla kerralla päde. Tämä siis vain arvaus. Älkää tuomitko jos meni pieleen.

Rosa 55
21.07.2004, 16:58
Miten saan muutettua kuvien katselun ominaisuuden alkuperäiseksi?
Poikani on taas ilmeisesti sekoittanut konetta, kaikki kuvat jotka ovat koneella, aukeavat vain Opera selaimen kautta.

Järjestelmä on XP ja käyttäjä on kädetön.

Sori, korjasin itse mut en kyllä tiedä että miten.

palle fontän
21.07.2004, 20:05
Viestin lähetti Rosa 55
Miten saan muutettua kuvien katselun ominaisuuden alkuperäiseksi?
Poikani on taas ilmeisesti sekoittanut konetta, kaikki kuvat jotka ovat koneella, aukeavat vain Opera selaimen kautta.

Winkkari avaa noita tiedostoja tiedostopäätteen(jpg, gif ym...) perusteella. Klikkaat haluamaasi tiedostotyyppiä olevaa tiedostoa oikealla napilla ja valitset properties/ominaisuudet winkkarin kieliversiosta riippuen. Aukeavassa ikkunassa näet tiedoston tyypin ja ohjelman, ja vieressä on namiska jota painamalla saat valita tuon ohjelman. Alkuperäistä ohjelmaa en muista, olisiko Paint?

Nämä ohjeet siis win2000 perusteella, mutta toiminevat XP:ssäkin. Ongelmana on ilmeisesti siis se, että Opera on asennettu koneelle, ja jos tuossa asennuksen aikana vain naksuttelee yes/yes, niin ohjelmilla on tapana asettaa itsensä avaamaan mitä moninaisempia tiedostotyyppejä.

Mack
21.07.2004, 23:01
Sorry, kysyn vähän turhia mutta askarruttaa.

Temporary internet files. Olen ymmärtänyt että niitä pitää tuhota omatoimisesti, siis oman käden kautta. Tyhjensin tuossa vähän aika sitten, ja oiken mielenkiinnolla vertasin miten niitä sinne jää. Esim. aina kun käyn täällä Jatkiksessa niin siellä on paljon matskua sen jäljiltä, mutta kun tulen seuraavan kerran nettiin, niin kyseiset filet ovat kaikki kaikonneet, näin on myös muutamien muitten sivujen kanssa. Aluksi siis ovat siellä, mutta jo päivää myöhemmin ne ovat poissa. Itse en siis ole niitä poistanut. Kuitenkin siellä on joiltain muilta sivuilta, muistaakseni esim. googlelta fileja jostain kolmen viikon takaa, ja ne pitää sitten itse tuhota. Tuhoutuvatko ne siis joiden sivujen toimesta itsestään, vai siirtyvätkö jonnekin muualle viemään turhaa tilaa?

Thanks etukäteen.

MACK

Eino_Mies
22.07.2004, 22:03
Hankin viime vuoden elokuussa tämän virustorjuntaohjelman. Nyt ohjelma ilmoitti että tilaukseni on menossa umpeen. Eli kohta tulee vuosi kun ohjelman hankin. Yritin tehdä ohjeitten mukaan mutta en kyllä tajunnut, mitä oikein olisi pitänyt tehdä. Jokin linkki käski hankkimaan MAKSULLISEN uuden päivitysversioin. Jossain kohdin taas puhuttiin MAKSUTTOMASTA, mutta voimassaoloajaltaan rajoitetusta.

Jos jollain on kokemusta tästä Nortonista tai mikä Symantec olikaan se itse suojausjärjestelmä.. niin avusta olisin kiitollinen.

Bone
22.07.2004, 22:11
Viestin lähetti Eino_Mies
Hankin viime vuoden elokuussa tämän virustorjuntaohjelman. Nyt ohjelma ilmoitti että tilaukseni on menossa umpeen. Eli kohta tulee vuosi kun ohjelman hankin. Yritin tehdä ohjeitten mukaan mutta en kyllä tajunnut, mitä oikein olisi pitänyt tehdä. Jokin linkki käski hankkimaan MAKSULLISEN uuden päivitysversioin. Jossain kohdin taas puhuttiin MAKSUTTOMASTA, mutta voimassaoloajaltaan rajoitetusta.

Jos jollain on kokemusta tästä Nortonista tai mikä Symantec olikaan se itse suojausjärjestelmä.. niin avusta olisin kiitollinen.

Netin kautta saa Symantecin sivuilta päivitettyä sen, maksullinen se on varmasti. En tiedä kuinka se toimii, sillä olen hankkinut omani liikkeestä. Koko versio maksaa vajaan satasen. Jos löydät jostain paikan joka myy sitä OEM:mänä, niin pääset varmasti viidelläkympillä.

OEM-tuote on prikulleen sama kuin se ostoversio. OEM:n mukana ei tule 700-sivuista ohjekirjaa pohjoismaitten kielellä. OEM pitäisi myydä aina uuden koneen mukana, mutta tiedän että sitä myydään pelkästäänkin.

Otsalohko
23.07.2004, 09:18
Viestin lähetti Cougar
Tiedostot käsitykseni mukaan tuhoutuvat lopullisesti vasta kun selain suljetaan myös kokonaan. En ole varma onko eroa eri järjestelmien välillä pitääkö kone myös käynnistää ennen ko. tiedostojen poistumista, mutta sen voi ottaa helposti selville testaamalla. Ja tuohon vaikuttaa myös se valitseeko IE:ssä tuhoaako osan tiedostoista vai kaikki laittamalla ruksin ruutuun.

Ehkä joku asioista paremmin tietävä voi valaista enemmän.

Automaattinen poisto, vaatii siis selaimen sulkemisen:

click Tools > Internet Options
- select the Advanced tab
- scroll down to Security
- check the box marked Empty Temporary Internet Files folder when browser is closed

Mack
23.07.2004, 11:02
Kiitokset.

Tsekkasin asetuksista eikä ruksia ollut tiedostojen tyhjentämisen kohdalla. Erikoista. Toinen pointti on nimenomaan se, että sieltähän katoaa vain tietyt tiedostot, kuten esim. Jatkoajan käynnit. Ja tämä siis kun on sammuttanut koneen ja mennyt uudestaan nettiin. En huomannut mitään osan tuhoamiseen liittyvää laatikkoa.

MACK

Otsalohko
23.07.2004, 12:41
Viestin lähetti Mack
Kiitokset.
Tsekkasin asetuksista eikä ruksia ollut tiedostojen tyhjentämisen kohdalla. Erikoista. Toinen pointti on nimenomaan se, että sieltähän katoaa vain tietyt tiedostot, kuten esim. Jatkoajan käynnit. Ja tämä siis kun on sammuttanut koneen ja mennyt uudestaan nettiin. En huomannut mitään osan tuhoamiseen liittyvää laatikkoa.
MACK

Näin poistat vanhat:
Open Internet Explorer
Go to "Tools" then "Settings".
In the "General" tab, press the "Delete" button.
Wait for the hard drive to finish. Press OK.

Ja laitas täppä myös Delete All Offline content kohtaan
(poistaa ilman verkkoyhteyttä näkyvät tiedostotkin, jotka ovat
sinun kovalevyllä tallessa)

Epäilen että se osaa poistaa noita vanhempia kansioita/tiedostoja automaattisesti ilman tätä käsityötä.

Mack
23.07.2004, 18:06
Kiitokset taas O-Lohko.

Meinaatko siis, että epäilet että kone osaisi itse mitään tuhota, vai nimenomaan luulet että se osaa myös itse deletoida niitä?

Noista offline-kovalevyjutuista yleisesti, niin ovatko ne tiedostot jossain piilossa tuolla kovalevyllä, kun en niitä periaatteessa löydä mistään, vai onko nekin myös nähtävissä? Haluaisin kyllä nähdä mitä paskaa tämäkin rakkine oikein tallentaa!

MACK

ISH
23.07.2004, 18:41
Viestin lähetti Mack

Noista offline-kovalevyjutuista yleisesti, niin ovatko ne tiedostot jossain piilossa tuolla kovalevyllä, kun en niitä periaatteessa löydä mistään, vai onko nekin myös nähtävissä? Haluaisin kyllä nähdä mitä paskaa tämäkin rakkine oikein tallentaa!

MACK

C:\documents and settings\"Mack"\Local Settings\Temporary Internet Files

Mack
23.07.2004, 18:44
Thanks ISH,

tarvitaanko tuohon todellakin oma nimi? Jokin koneen rekisterijuttu?

MACK

ISH
23.07.2004, 18:45
Viestin lähetti Mack
Thanks ISH,

tarvitaanko tuohon todellakin oma nimi? Jokin koneen rekisterijuttu?

MACK

Siis se sun käyttäjänimi, oli se sitten Järjestelmänvalvoja, Mack tai Banaani.

iikki
25.07.2004, 12:15
ongelmia aiheuttaa yllättäen mikkisofta: aina kun käynnistän jonkin microsoftin ohjelman, IE:n, wordin jne, niin kone yrittää asentaa microsoft money-ohjelmaa ja lopulta pyytää cd:tä koska ei oiekata msi-pakettia mistään löydä. En halua ko. ohjelmaa koneelleni, mutta eniten tässä ärsyttää se, että sama latausyritys toistuu jatkuvast kun avaa vaikkapa uden ikkunan..eli mikä neuvoksi?

Skeletor
25.07.2004, 12:25
Viestin lähetti Eino_Mies

Jos muu ei auta ja jos vain ohjelma on CD:llä tai jossain muussa muodossa asennettavissa, niin poistaa ohjelman ja asentaa sen uudelleen. Tämän jälkeen kun Nortonin päivittää LiveUpdatella, niin ohjelma toimii taas ainakin vuoden....

Ruutiveijari
25.07.2004, 12:38
Viestin lähetti Skeletor
Jos muu ei auta ja jos vain ohjelma on CD:llä tai jossain muussa muodossa asennettavissa, niin poistaa ohjelman ja asentaa sen uudelleen. Tämän jälkeen kun Nortonin päivittää LiveUpdatella, niin ohjelma toimii taas ainakin vuoden....
Norton usein osaa piilottaa rekisteriavaimen, että tähän on tämä ja tämä jo kerran asennettu - äläs yritä huiputtaa. Tähän kannattaa varautua.

Työpaikalla yksi jannu sai koneensa niin solmuun NortonAV:ta päivittäessään (silloin kotisivun kautta ensin, sitten CD:llä), että Hollantiin piti soitella. Sieltä kun löytyy Nortonin asiakaspalvelu. Pari viikkoa oli kone juntturassa kunnes piti kovo suosiolla tyhjentää.

Skeletor
25.07.2004, 12:48
Norton usein osaa piilottaa rekisteriavaimen, että tähän on tämä ja tämä jo kerran asennettu - äläs yritä huiputtaa. Tähän kannattaa varautua.

Norton Firewallissa tämä tapahtuu, rekistereitä saa penkoa kunnolla. Mutta Antivirus versioissa 2003 tai 2004 ole ollut ainakaan mulla vastaavaa ongelmaa. Nortonin Firewall on muutenkin ohjelmana melko syvältä.

TBK
26.07.2004, 13:58
Mikä vittu on JAVA VM ja mistä sen saa?

Kiitos jo etukäteen.

Otsalohko
26.07.2004, 14:39
Viestin lähetti TBK
Mikä vittu on JAVA VM ja mistä sen saa?
Kiitos jo etukäteen.

Microsoft:n Java Virtual Machine.

Esim: http://java-virtual-machine.net/download.html

Sivun alaosasta asennus...

Fosse
27.07.2004, 08:39
Oisko jollain kokemusta, että toimiiko Telewell TW-IA300C (sisäinen PCI) -ADSL modeemi ihan tuosta vaan MTV3 internet liittymän kanssa?

redcougar
27.07.2004, 08:54

Suosittelisin kyllä enemmin Sunin VM:ää, linkki (http://java.sun.com/)

Tuo MS:n paska on täynnä niiden omia "hyviä" laajennuksia, Sunin versio on standardi.

Särki
27.07.2004, 09:27
Kävi tällainen tapaus, sain yhden kannettavan koneen "korjattavaksi". Siihen oli asennettu ilmeisesti Win Me (?)ja käynnistettäessä näytölle ilmestyi vain teksti tilanvaraustaulukko (FAT) vahingoittunut. Minkäänlaisia komentoja kone ei suostunut tekemään, biosiin ei päässyt käsiksi jne.
Yritin formatoida kovalevyn ja asentaa Win 98 koneelle, mutta formatointikaan ei onnistunut. Lopulta asensin Win 98 suoraan cd:ltä vanhan käyttiksen päälle ja nyt näytti kaikki toimivan normaalisti. Vanhoihin tiedostoihin pääsee yhä käsiksi ja koneelle asennetut pelit toimivat.

Onko tämä mahdollista jos koneessa olisi alunperin ollut Win Me ja nyt asensin Win 98 päälle? No se ei ole tärkeää , vaan mistä tällainen tilanvaraustaulukon vahingoittuminen voisi johtua ja onko kyseessä vaarallinen tapaus?

palle fontän
27.07.2004, 11:11

Juu, ja MS:n VM on lisäksi noin 4-5 vuotta vanha, ja sitä jaellaan toistaiseksi oikeuden päätökseen perustuen. Oikeushan kielsi MS:ää jakamasta tuota, sillä se tuhosi Javan yhteensopivuuden MS:n yleistä politiikkaa noudattaen.

OneBigRed
27.07.2004, 13:18
Onko vika mahdollisesti muualla kuin powerissa kun kone käynnistettäessä on päällä vain n.1sek?

Kasaan entistä konettani ja puolitoista vuotta varastossa ollut poweri ei halua palata töihin. Kun virta kytketään, monitorin heräte toimii, powerin ja prossun tuuletin pyörähtävät, ja show on ohi. Ei se ainakaan kerralla kärähtänyt, tulos oli toistettavissa. Liikettä esiintyi vain jos virran otti välillä pois powerin pääkytkimestä.

Olen lähdössä ostamaan uutta poweria, mutta ajattelin kysyä onko jokin muukin vika mahdollinen (enpä edes esitä teorioita kun en ole sähkömies)?

Pushead
27.07.2004, 14:21
Kerran minulle kävi suurinpiirtein samallalailla, ja silloin oli prossu jäänyt hieman huonosti kiinni.

OneBigRed
27.07.2004, 14:50
Viestin lähetti Pushead
Kerran minulle kävi suurinpiirtein samallalailla, ja silloin oli prossu jäänyt hieman huonosti kiinni.

Ei pitäisi olla siitä kiinni, prossua ei ole irrotettu lainkaan emosta kun paketti varastoitiin antistaattipussiin. Eli prossu ja tuuletin on ollut paikallaan siitä asti kun paketti pelasi ja poistettiin tehokkaamman myllyn tieltä.

Herra47
27.07.2004, 15:16
Viestin lähetti OneBigRed
Onko vika mahdollisesti muualla kuin powerissa kun kone käynnistettäessä on päällä vain n.1sek?

Kasaan entistä konettani ja puolitoista vuotta varastossa ollut poweri ei halua palata töihin. Kun virta kytketään, monitorin heräte toimii, powerin ja prossun tuuletin pyörähtävät, ja show on ohi. Ei se ainakaan kerralla kärähtänyt, tulos oli toistettavissa. Liikettä esiintyi vain jos virran otti välillä pois powerin pääkytkimestä.

Olen lähdössä ostamaan uutta poweria, mutta ajattelin kysyä onko jokin muukin vika mahdollinen (enpä edes esitä teorioita kun en ole sähkömies)?

Kyllä se vahvasti viittaa siihen, että poweri on sanonut sopimuksensa irti.

vilpertti
27.07.2004, 15:19
Onko emo asennettu kunnolla, mulla kävi kerran niin että onnistuin asentamaan dellin koteloon asuksen emon, homma toimi niin kauan kunnes käynnistin. Ekalla kerralla piipitteli jotain ja sitten sammui, toisella kerralla käyntiin lähtivät enää tuulettimet. Huoltoon, jossa sanoivat että emo on mennyt oikariin ja toimintakunnottomaksi. No, uusi emo (ei ihan yhtä hyvä mutta on ainakin toiminut) maksoi 35 euroa =)

Itse olen juuri pian vaihtamassa be quietin 400W poweriin, vanha HEC 300W on ollut ihan riittävä mutta uuden radeon9800PRO:n asennuksen jälkeen piti ottaa pari usb-laitetta irti, että käynnistyi... *Kröh* Mihinköhän tuon vanhan virran laittaisi *kröh*...

OneBigRed
27.07.2004, 18:33
Viestin lähetti vilpertti

Itse olen juuri pian vaihtamassa be quietin 400W poweriin, vanha HEC 300W on ollut ihan riittävä mutta uuden radeon9800PRO:n asennuksen jälkeen piti ottaa pari usb-laitetta irti, että käynnistyi... *Kröh* Mihinköhän tuon vanhan virran laittaisi *kröh*...

Tulit piru vie haaskalle liian myöhään, ehdin jo käydä kaupoilla. uusi poweri tosiaan korjasi ongelmat, tosin asettelin varmuuden vuoksi vielä vähän eristettä (styrox) emon ja kotelon väliin.

Wolves
27.07.2004, 18:49
Viestin lähetti bitnir
EDIT: ja googlettamalla löytyi:
http://www.tekstiviestit.fi/sihteeriopas/sihteeriopas-materiaali-funktiot.html

MOD=JAKOJ
ja
FLOOR=PYÖRISTÄ.KERR.ALAS (voi hyvä luoja sentään)

Kiitos bit(ti)ni(kka)r(i). Pelastit pienimuotoisen projektini

Sid
28.07.2004, 04:50
Tulit piru vie haaskalle liian myöhään, ehdin jo käydä kaupoilla. uusi poweri tosiaan korjasi ongelmat, tosin asettelin varmuuden vuoksi vielä vähän eristettä (styrox) emon ja kotelon väliin.
Mielestäni emolevyn ja kotelon välissä ei tulisi olla muuta kuin ilmaa ja tarvittava määrä spacereita (http://www.tomshardware.com/howto/20020918/images/trager_leer.jpg). Styroksi eristää eli nostaa lämpöä kuumien komponenttien kohdalla ja on lisäksi paloherkkä materiaali.

Spacer (http://www.pcmech.com/byopc/images/spacer-installed.jpg)
"Spaced well away from the metal - the motherboard on the mounting plate." (http://www.tomshardware.com/howto/20020918/images/trager_mit_mobo.jpg)

TuleeEnnenaikaisesti
28.07.2004, 09:05
Kävi, kuulkaas viksummat, seuraavalla tavalla hassusti:

Meittin perheen tietokoneessa oli kolme käyttäjäprofiilia: minun, muijan ja muksujen. Noista ensinmainittu oli salasanalla suojattu.
Sitten eräänä kauniina päivänä joku poisti vahingossa jotakin - ainakin Windows XP:n mielestä - oleellisen tärkeää ja siitä etiäpäin windows on lopettanut käynnistyksen juuri ennen welcome-ruudun ilmestymistä. Harmin paikka.

Ainahan windowsin voi asentaa uudelleen mutta ongelma on se, että salasanan takaa pitäisi saada noukituksi mukamas tärkeitä juttuja ja se ei tahdo onnistua järkevästi sitten niin milllään. Palautuskonsolilla se kävisi mutta vain tiedosto kerrallaan ja mulla kun ei ole tästä asti aikaa, muutamaa lanttia mammonaa eikä mielin määrin kahvia tahi tupakkaa.

Voiko kenkään avittaa?

LaTe_Show
28.07.2004, 09:11
Viestin lähetti TuleeEnnenaikaisesti
Kävi, kuulkaas viksummat, seuraavalla tavalla hassusti:

Meittin perheen tietokoneessa oli kolme käyttäjäprofiilia: minun, muijan ja muksujen. Noista ensinmainittu oli salasanalla suojattu.
Sitten eräänä kauniina päivänä joku poisti vahingossa jotakin - ainakin Windows XP:n mielestä - oleellisen tärkeää ja siitä etiäpäin windows on lopettanut käynnistyksen juuri ennen welcome-ruudun ilmestymistä. Harmin paikka.

Voiko kenkään avittaa?

Pääsetkö Safe Modeen?

Lisäksi yksi vaihtoehto on - ei uudelleenasentaa, mutta repair-asennus, joka on pariin kertaan pelastanut minut.

OneBigRed
28.07.2004, 09:25
Viestin lähetti Sid
Mielestäni emolevyn ja kotelon välissä ei tulisi olla muuta kuin ilmaa ja tarvittava määrä spacereita (http://www.tomshardware.com/howto/20020918/images/trager_leer.jpg). Styroksi eristää eli nostaa lämpöä kuumien komponenttien kohdalla ja on lisäksi paloherkkä materiaali.

Spacer (http://www.pcmech.com/byopc/images/spacer-installed.jpg)
"Spaced well away from the metal - the motherboard on the mounting plate." (http://www.tomshardware.com/howto/20020918/images/trager_mit_mobo.jpg)

Tiedän, mutta spacereita kun ei välttämättä ollut riittävästi. Styroxia löin kaksi pientä palaa emolevyn päihin, jotta varmasti pysyy irti kotelosta.

TuleeEnnenaikaisesti
28.07.2004, 09:48
Viestin lähetti LaTe_Show
Pääsetkö Safe Modeen?

Lisäksi yksi vaihtoehto on - ei uudelleenasentaa, mutta repair-asennus, joka on pariin kertaan pelastanut minut.

Enp. Pelkkää mustaa, jossa kursori kirmaa tekemistä vailla.

Asensin rinnalle jo toisen windowsin, josta pääsee muihin vanhoihin paitsi salasanalla suojattuun käyttäjäkansioon ("Käyttö estetty"). Onko olemassa mitään keinoa kautta kommervenkkiä, jolla ko. kansion salasanan saa poistettua esim. attrib - [jotakin], tms.?

OneBigRed
28.07.2004, 09:59
Enp. Pelkkää mustaa, jossa kursori kirmaa tekemistä vailla.

Missä vaiheessa tämä tapahtuu? Safe modeenhan pääsee kun painaa muistaakseni F8 (F11?) boottauksen aikana.

EDIT: Tässä (http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=304449) vielä Microsoftin ohjeet järjestelmän palauttamisesta, jos auttaisi asiaa.

TuleeEnnenaikaisesti
28.07.2004, 10:42
Jo vain, F8:lla pääsee vaikka mihin mutta resultaattet on aina suurinpiirtein sama: valkoinen, hiirellä ohjattava nuoli liikkuu haluttuun suuntaan mustalla pohjalla. Yläreunan teksti vain muuttuu modesta riippuen. Mitään muuta jännää ei tapahdu ja sellainen tietotekniikka tekee Jackistä tylsän miehen.

Järjestelmän palautus on kiva juttu mutta tässä ongelmassa yhtä hyödyllinen kuin miinaharava-peli.

OneBigRed
28.07.2004, 11:11
Jo vain, F8:lla pääsee vaikka mihin mutta resultaattet on aina suurinpiirtein sama: valkoinen, hiirellä ohjattava nuoli liikkuu haluttuun suuntaan mustalla pohjalla. Yläreunan teksti vain muuttuu modesta riippuen. Mitään muuta jännää ei tapahdu ja sellainen tietotekniikka tekee Jackistä tylsän miehen.

Järjestelmän palautus on kiva juttu mutta tässä ongelmassa yhtä hyödyllinen kuin miinaharava-peli.

Et siis pääse edes komentotulkkiin?

Otsalohko
28.07.2004, 13:53

Omistajajuuden vaihto?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421

Oletko yrittänyt toiseen koneeseen kytkeä vanhaa masterlevyä slaveksi?

Edit: No jos toinen Windows rinnalla niin kysymys oli turha...

TuleeEnnenaikaisesti
28.07.2004, 14:59
Juttu menee siten, että palautuskonsolilla pääsee rinnakkaiswindowsin kautta tuohon kyseiseen kansioon, mutta kun ei ole jaksua eikä viitsua siirtää liki miljuunaa tiedostoa yksi kerrallaan:
"copy c:\pornoa.mpg d:\sinnejasinne". Helpottaisi huomattavasti, jos palautuskonsoli kelpuuttaisi villit kortit. Mutta kun ei kelpuuta. Harmin paikka.

TuleeEnnenaikaisesti
28.07.2004, 15:07
Omistajajuuden vaihto?

Se alkaa tuntua hyvältä vaihtoehdolta. Haluaako joku ostaa tietokoneen?

Otsalohko
28.07.2004, 15:26
Se alkaa tuntua hyvältä vaihtoehdolta. Haluaako joku ostaa tietokoneen?

On jo.

"Oletko yrittänyt toiseen koneeseen kytkeä vanhaa masterlevyä slaveksi?"

JiVe
28.07.2004, 23:19
Kertokaapa viisaammat missä voisi piillä vika kun koneellani on Internetskusivut alkaneet jumittamaan viime päivinä. Selaimella ei niin väliä, sillä sama toistuu niin IE:llä, Mozillalla ja oletusselaimella Mozilla Firefoxilla.

Jotkut sivut latautuvat heti ilman minkäänlaista ongelmaa. Joskus esim. näitä jatkoajan ketjuja ei saa latautumaan, vaan jumittaa siten, että selaimen statusbarissa lukee "Waiting for www.jotain.com". Ainakin täällä JA:ssa ongelmaan auttaa se kun kliksuttelee linkkiä kuin mielipuoli. Heti kun huomaa statusbarissa tekstin "Transferring..." on kliksuttelu lopetettava. Jos sivun jättää tuohon ensimainittuun "Waiting for"-tilaan, niin siinä menee jopa minuutti-pari ennen kun sivu aukeaa.

Käyttiksenä on Win2000 ja nettiyhteytenä Welho525. En ole tehnyt muutoksia palomuuriin (Zonealarm), enkä virustorjuntaan F-Secure. Ongelma on alkanut muutaman päivä sitten.

redcougar
29.07.2004, 08:22
Viestin lähetti JiVe
Käyttiksenä on Win2000 ja nettiyhteytenä Welho525. En ole tehnyt muutoksia palomuuriin (Zonealarm), enkä virustorjuntaan F-Secure. Ongelma on alkanut muutaman päivä sitten.

Muistaakseni HTV jakaa kaistaa soluissa, en muista kuinka monta liittymää menee yhteen soluun, mutta jos solusi alueella on monta suurkuluttajaa, ts. emulet ja torrentit päällä 24h, alkaa kaistaa katoamaan muilta. Saatan toki olla väärässä. Mutta jos asia on kuten muistan, tuo hitaus johtuu siitä että kaista on tukossa.

Pushead
29.07.2004, 09:51
"Oletko yrittänyt toiseen koneeseen kytkeä vanhaa masterlevyä slaveksi?" [/B][/QUOTE]

Tuon pitäisi kyllä toimia.

Oletko koittanut mapata tuota Documents & Settings (tai missä ne failit sinulla on) hakemistoa + laittaa tuon vanhan tunnuksen & salasanan mappauksen yhteydessä?

JiVe
29.07.2004, 10:26
Viestin lähetti redcougar
Muistaakseni HTV jakaa kaistaa soluissa, en muista kuinka monta liittymää menee yhteen soluun, mutta jos solusi alueella on monta suurkuluttajaa, ts. emulet ja torrentit päällä 24h, alkaa kaistaa katoamaan muilta. Saatan toki olla väärässä. Mutta jos asia on kuten muistan, tuo hitaus johtuu siitä että kaista on tukossa.

Niinhän se HTV taitaa tehdä, mutta en usko että tästä on kyse, sillä esim. tiedostojen downloadit tuntuvat tulevan ihan yhtä sukkelaan kuin ennenkin kunhan vaan pääsevät alkuun. Tämä oli mielessä jo illalla viestiäni kirjoittaessa, mutta en enää alkanut muokkaamaan viestiä, koska siinä olisi kuitenkin mennyt minuuttikaupalla aikaa.

TBK
29.07.2004, 12:09

Ladattu on yms. Jostain syystä ongelma ei ole hävinnyt. Avatessani esim. karttapalveluita, tulee ruutuun laatikko, jossa lukee java ei asenettu tai ei ole käytössä.

Mitä teen? Voinko olla raskaana?

Ruutiveijari
29.07.2004, 12:25
Viestin lähetti TBK
Ladattu on yms. Jostain syystä ongelma ei ole hävinnyt. Avatessani esim. karttapalveluita, tulee ruutuun laatikko, jossa lukee java ei asenettu tai ei ole käytössä.

Mitä teen? Voinko olla raskaana?
Asensit tuon Mikkisoftan JM:n? Ei hyvä ratkaisu - ei nykyään enää lainkaan yhteensopiva kaikkien Java-sovellusten kanssa.

Revi se pois koneesta ja heitä Sunin versio tilalle.

Fosse
29.07.2004, 13:24
Nyt olisi pienimuotoinen kysymys koskien Visual Basicia. Lyhyesti selitettynä on kaksi excel tiedostoa, jotka molemmat sisältävät makroja (modules). Nyt pitäisi saada toisen excelin modulit "linkattua" tähän toiseen exceliin. Siis tyyliin C-kielen "#include" hässäkkä. Ei nyt vain millään tule mieleen miten moinen voisi tapahtua? Kiitokset etukäteen, jos jollain tuohon vastaus löytyy.

P.S. Muistaakseni oli jokin valmis ketju, jossa oli näitä koodijuttuja, mutta en löytäny sitä mistään. Ja uutta ketjua aiheesta ei jaksa/viitsi aukaista, kun viisi ensimmäistä vastausta olisi ollut tyyliä: "tästähän oli jo ketju"...

rellu
29.07.2004, 14:23
Asensit tuon Mikkisoftan JM:n? Ei hyvä ratkaisu - ei nykyään enää lainkaan yhteensopiva kaikkien Java-sovellusten kanssa.

Revi se pois koneesta ja heitä Sunin versio tilalle.

Näin on. Kokemuksesta kerron.

Fosse
30.07.2004, 08:19
Mikäköhän saattaisi olla mahdollinen syy, että kesken pelin kone joko käynnistyy uudestaan itekseen tai sitten peli vain lentää ulos Windowsiin? Tapahtuu ainakin CM:llä ja Toca Race Driverilla (mitä nyt pari kertaa kumpaakin kokeilin).

Käyttiksenä Windows XP.

vilpertti
30.07.2004, 08:34
Tapahtuuko tuo windowsiin putoaminen jollain tietyllä pelillä, ja koneen bootti jollain toisella pelillä, vai tapahtuuko ristiin molemmilla molempia?

koukou
30.07.2004, 08:35
Näytönohjaimeen liittyy, jos muut kun pelit toimii. Mitkä ajurit ja mikä näytönohjain?

Fosse
30.07.2004, 08:43
Tapahtuuko tuo windowsiin putoaminen jollain tietyllä pelillä, ja koneen bootti jollain toisella pelillä, vai tapahtuuko ristiin molemmilla molempia? Hmmm... Taisipa muistaakseni mennä ristiin. Eli ainakin tuo bootti tapahtui molemmilla peleillä. CM:llä joka kerta eli sen pari kertaa mitä edes yritin ja aina melkeen heti pelin käynnistyttyä.
Viestin lähetti koukou
Näytönohjaimeen liittyy, jos muut kun pelit toimii. Mitkä ajurit ja mikä näytönohjain? Taidat olla aivan oikeassa. Kone toimii normaalikäytössä loistavasti (tulee nykyään pelattua hyvin vähän). Näytönohjain on Creativenn Geforce3 64Mb, ajureita en muista (kävin kyllä uusimmat lataamassa nvidian sivuilta + lisäksi latasin uusimman version DirectX:stä). Koneessa pitäisi muuten olla ihan riittävästi potkua pelaamiseenkin. Mitähän tuolle vielä voisi tehdä...

OneBigRed
30.07.2004, 09:48
Viestin lähetti Fosse
Mikäköhän saattaisi olla mahdollinen syy, että kesken pelin kone joko käynnistyy uudestaan itekseen tai sitten peli vain lentää ulos Windowsiin? Tapahtuu ainakin CM:llä ja Toca Race Driverilla (mitä nyt pari kertaa kumpaakin kokeilin).

Käyttiksenä Windows XP.

Jos näyttiksestä ei löydy vikaa, niin lämmöt? CM ainakin huudattaa prosessoria jatkuvasti ns.täysillä. Kone saattaa lyödä virran katki ettei suurempaa vahinkoa synny.

Eli mites on tuuletuksen laita?

Fosse
30.07.2004, 09:54
Jos näyttiksestä ei löydy vikaa, niin lämmöt? CM ainakin huudattaa prosessoria jatkuvasti ns.täysillä. Kone saattaa lyödä virran katki ettei suurempaa vahinkoa synny.

Eli mites on tuuletuksen laita? No höh, eipäs tullu mieleen tätä hommaa. Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin kotelossa pitäisi olla ihan ok tuuletus, mutta mulla on ollu jo pari viikkoa toiselta puolen se pleksi irtaalleen seinän vieressä... Ja niinhän se tais tosiaan olla, että kone sammuu itse heti, mikäli lämmöt nousee yli 70 asteen (vai oliko se asetettu 75:een). Kiitos, pitääpä testata ku pääsee kämpille.

Kale
30.07.2004, 16:26
Meille ostettiin töihin uusi kone ja jaoimme vanhalta koneelta tulostimen myös sille. Vähän ajan päästä uusi kone tippui sisäverkosta pois - emme tiedä syytä.
Koneet eivät siis keskustele enää keskenään ja näin uudelta koneelta tulostaminen ei enää onnistu! Mikä neuvoksi? Onko jollain ollut vastaavanlainen ongelma?

Rosa 55
31.07.2004, 00:01
Jaahas, nero täällä taas.
Opera ladattu Javalla, mutta Java ei vaan toimi? Asetukset on selaimessa, että Jahva on käytössä, mutta ei kun ei. IE:llä Jahva kyllä toimii.

Ja älkää tarjotko Mozillaa, sitä on jo tarjottu monella palstalla, kun tätä asiaa kysyin. :)

MiikaL
01.08.2004, 00:50
Itse olen käyttänyt vasta vain vähän aikaa bittorrenttia. Tänään rekisteröidyin torrentbitsin (http://www.torrentbits.org) käyttäjäksi, ja kaikki menikin siihen asti hyvin, kun piti ruveta lataamaan jotain. Erroriksi bittorrent ilmoittaa "rejected by tracker - Port 6883 is blacklisted". Torrentbitsin faqista löytyy tälläiset ohjeet ongelmaan:

Why do I get a "rejected by tracker - Port xxxx is blacklisted" error?

Your client is reporting to the tracker that it uses one of the default bittorrent ports (6881-6889) or any other common p2p port for incoming connections.

TorrentBits does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).

The blocked ports list include, but is not necessarily limited to, the following:

Direct Connect 411 - 413
Kazaa 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
BitTorrent 6881 - 6889

In order to use use our tracker you must configure your client to use any port range that does not contain those ports (a range within the region 49152 through 65535 is preferable, cf. IANA (http://www.iana.org/assignments/port-numbers) ). Notice that some clients, like Azureus 2.0.7.0 or higher, use a single port for all torrents, while most others use one port per open torrent. The size of the range you choose should take this into account (typically less than 10 ports wide. There is no benefit whatsoever in choosing a wide range, and there are possible security implications).

These ports are used for connections between peers, not client to tracker. Therefore this change will not interfere with your ability to use other trackers (in fact it should increase your speed with torrents from any tracker, not just ours). Your client will also still be able to connect to peers that are using the standard ports. If your client does not allow custom ports to be used, you will have to switch to one that does.

Do not ask us, or in the forums, which ports you should choose. The more random the choice is the harder it will be for ISPs to catch on to us and start limiting speeds on the ports we use. If we simply define another range ISPs will start throttling that range also.

Finally, remember to forward the chosen ports in your router and/or open them in your firewall, should you have them. See the Why am I listed as not connectable (http://www.torrentbits.org/faq.php#user8) ? section and links therein for more information on this.

Eli mitäköhän meikäläisen pitäisi tehdä, että saisin tuolta jotain ladattua? Ei voi tajuta.

vision
01.08.2004, 00:58
Viestin lähetti MiikaL

Eli mitäköhän meikäläisen pitäisi tehdä, että saisin tuolta jotain ladattua? Ei voi tajuta.

Eihän tuossa kummempaa, laitat vain torrent-ohjelmasi asetuksista kuntoon kohdan jossa päätät mitä porttia se käyttää. Kiellettyjä näyttäsivät olevan portit 6881-6889.

MiikaL
01.08.2004, 01:08
Viestin lähetti vision
Eihän tuossa kummempaa, laitat vain torrent-ohjelmasi asetuksista kuntoon kohdan jossa päätät mitä porttia se käyttää. Kiellettyjä näyttäsivät olevan portit 6881-6889.

Niin, tämän olen itsekin sisäistänyt, mutta miten se tapahtuu tuossa bittorrentissa?

MiikaL
01.08.2004, 01:48
Viestin lähetti MiikaL
Niin, tämän olen itsekin sisäistänyt, mutta miten se tapahtuu tuossa bittorrentissa?

Noniin. Nyt toimii torrentbitskin kuin rasvattu. Torrentbitsin omalta foorumilta löytyi hyvät ohjeet, kuinka tämän homman saa tehtyä, ilman niitä, en lataisia kyseisestä paikasta vielä kymmenenkään vuoden päästä yhtään mitään.

bambamcam
02.08.2004, 04:45
Nykyinen

MSI KT3 Ultra/AGP x4
Duron 1.0 GHz
256 MT ddr 266Mhz
256 MT ddr 333Mhz
Club 3D Radeon 9600 Pro
Power 300W
XP Home

Emon BIOS-päivityksen jälkeen on kaksi vaihtoehtoa.

1.
Athlon XP 2400+ (FSB 266 Mhz)
256 MT ddr 266Mhz
256 MT ddr 333Mhz
512 MT ddr 333Mhz
=1024 MT toimimassa nopeudella 266 Mhz

2.
Athlon XP 2600+ (FSB 333 Mhz)
256 MT ddr 333Mhz
512 MT ddr 333Mhz
=768 Mt nopeudella 333 Mhz

Mikä (nopeus)merkitys on näillä eri muistikokoonpanoilla?
Riittääkö virtalähde? Tarvitaanko lisätuuletin? Kannattaako koko päivitys ollenkaan vai onko aika hankkia uusi masiina?

Tehoa tarvitaan lähinnä pelikäyttöön (IL-2 Sturmovik FB/AEP), muut hommat hoituu nykyiselläkin.

vilpertti
02.08.2004, 08:51
Kaikki nykypelit toimivat mainituilla kokoonpanoilla. Jos näytönohjain on mallia R9800PRO tai vastaava sen toisen valmistajan korteista, pystyt käyttämään mainiosti myös korkeampia AA ja AF-arvoja.

Itsellä on nimittäin 2,4+ AMD @ 266MHz ja 512Mt 266MHz muistia. Tuon mainitun näytönohjaimen kanssa koneellani pystyy resoluutiota karsien (800x600) pelaamaan jopa doom3 kohtuullisesti täysillä AA ja AF. EN VÄITÄ, että olisin pelannut kyseistä peliä, olen vain kuullut juttua isoilta pojilta. Eihän sitä ole vielä edes julkaistu kaupoissa...

-- edit --

Virtalähteen riittävyydestä ei voi suoraan sanoa, saattaa riittää tai sitten ei, riippuen valmistajasta. Laadukas 300W virta on parempi kuin heikomman valmistajan 350W virta. 350W taitaa olla suositus kuitenkin, ainakin jos koneessasi on jotain muutakin kiinni kuin yksi kiintolevy ja cd-asema. Itselläni kone takkuili käynnistyksen kanssa laadukkaalla (HEC) 300W powerilla, kun kiinni on useimmiten noin neljä usb-laitetta, sb live, kaksi cd-asemaa, kaksi kiintolevyä. Irroittamalla käynnistyksen yhteydessä esim. digikameran, jatkoi laitteisto eteenpäin jumikohdasta. Ostin 400W virran, kun vaihdoin R9800 korttiin. Nyt luulisi riittävän vähäksi aikaa.

pernaveikko
03.08.2004, 19:58
Tarttis laptopiin vaihtaa suomalainen näppäinsetti. Moinen onnistunee jossain johonkin hintaan? Kone on uudehko eMachines.

Toinen kysymys on sellainen, että tähän masinaan ei voi laittaa muuta kuin USB-näppiksen. Mulla olis ihan iskemätön näppis mikä se nyt on semmoisella perinteisellä plugilla. Olisko mahdollista hankkia jotain USB adapteria vai tarvitseeko ostaa kokonaan uusi näppäimistö?

Tinke-80
03.08.2004, 20:50
Viestin lähetti pernaveikko
Toinen kysymys on sellainen, että tähän masinaan ei voi laittaa muuta kuin USB-näppiksen. Mulla olis ihan iskemätön näppis mikä se nyt on semmoisella perinteisellä plugilla. Olisko mahdollista hankkia jotain USB adapteria vai tarvitseeko ostaa kokonaan uusi näppäimistö?

http://www.byterunner.com/cgi-bin/cart.cgi?store=byterunner&product_name=UC451

www.verkkokauppa.com

8981

Edimax 2 Port PS2 To 1 Port USB Converter - 2-porttinen PS2 -> 1 porttinen USB-adapteri. Sopii sekä Macintosh että PC tietokoneille.

Tuossa nyt pari.

- Tinke-80

Ruutiveijari
03.08.2004, 23:03
Tarttis laptopiin vaihtaa suomalainen näppäinsetti. Moinen onnistunee jossain johonkin hintaan? Kone on uudehko eMachines.

Sanotko koneen tarkan mallin ja valmistustiedot?

EDIT: ja ostopaikan? Lisäksi mahdollisessa erillisessä takuulappusessa olleet tiedot (euroopan/skandinavian/suomen kontaktit) kiinnostaa. Joko edustus on suoraan jollain suuremmalla takuufirmalla (tyyliin PowerMill) tai tilausta pitää suoraan GateWayn/eMachinesin kautta hoitaa.

Pahimmassa tapauksessa ääkkösnäppistä ei löydy laisinkaan.

rapster
04.08.2004, 00:08
Mulla on myös tavallaan näppikseen liittyvä ongelma. Toivottavasti joku osaa auttaa.m Omistan logitechin langattoman hiiri-näppis -yhdistelmän (sellaisen valkoisen, suhteellisen halvan setin). Oli vähän ongelmia näppiksen contactin kanssa, joten painelin connect-nappia sekä signaalilaitteesta että itse laitteesta. Jostain syystä ajattelin, ettei siitä olisi haittaa, ja toistin saman operaation vielä hiirenkin kanssa - ja kas kummaa, hiiri lakkasi kokonaan reagoimasta. Kokeilin vaihtaa piuhojen paikkoja huonolla menestyksellä, eikä patterin vaihdostakaan ollut apua.

Konfiguraatio systeemissä on kieltämättä aika mielenkiintoinen, eli näppis pelittää vastaanotinlaitteen USB-piuhan kautta, ja hiiri puolestaan hiiriporttiin työnnetyn ps2 -piuhan kautta. PS2-piuhassa on mielenkiintoisesti näppiksen kuva ja se on myös "väärän värinen", mutta muistelisin, että tämä oli ainut tapa liittää vehkeet koneeseen siten, että ne toimivat.

Aika jännää, kun vastaava tapahtui jo toisen kerran; viime kerralla en tajunnut vian syytä, ja hiiri sekä koko näppissetti meni viallisena takuuvaihtoon, josta saatu uusi kokoonpano pelittikin sitten ihan hyvin ensiasennuksesta.

Mikä siis avuksi? Onko esim. jokin laitteista voinut "kaatua" ts. hajota itsekseen esim. vääränmalliseen informaatioon toisesta laitteesta kesken connect-napin painelun, ja näin hajota lopullisesti?

edit: emon muistaisin olevan Intelin 865PERL. Hiiri siis näkyy ruudun keskellä käynnistettäessä, muttei värähdäkään niiltä sijoiltaan.

vilpertti
04.08.2004, 08:23
Onko, kaimakuoma, hiiresi tai vastaanottimesi lähistöllä (hiirialustassa?) esim. iso metallilevy? Itsellä ei MS:n kallis langaton hiirinäppis toiminut tällaisen päältä ajeltuna. Esim. vastaanottimen lähistöllä lymyilevä keskusyksikkö saattaa häiritä signaalia. Oletan, että buutti ei auttanut...

Jos ei signaalia häiritseviä metallilevyjä ole lähistöllä, kannattaa koittaa ottaa joku toinen usb-laite irti ja buutata kone. Itsellä joskus mystillisesti teki näin vanhan virtalähteeni aikoina. Taisi parka olla aivan toiminta-arvojensa äärirajoilla.

pasil
04.08.2004, 12:25
Yksi hyvä keino noin langattomien futausongelmiin on ns. pöydän tyhjennys ja uusien (langallisten) kamojen hankinta. Nimimerkillä "Kaikki langallisia nykyään". Kaapissa lojuu mikkisoftan langaton näppis+hiirisetti ja pari logitechin langatonta hiirtä. Lankavehkeitä käytössä on 2x Logitech ultrax flätti-näppiksiä ja mx300/310-hiiret. Tähän tietoon ei kaupasta mulle sopivampia löydy, suosittelen kokeilemaan.

pernaveikko
04.08.2004, 15:42
Sanotko koneen tarkan mallin ja valmistustiedot?

EDIT: ja ostopaikan? Lisäksi mahdollisessa erillisessä takuulappusessa olleet tiedot (euroopan/skandinavian/suomen kontaktit) kiinnostaa. Joko edustus on suoraan jollain suuremmalla takuufirmalla (tyyliin PowerMill) tai tilausta pitää suoraan GateWayn/eMachinesin kautta hoitaa.

Pahimmassa tapauksessa ääkkösnäppistä ei löydy laisinkaan.

Englannista ostettu, malli on M5116. Takuut yms. hoitaa www.pcservicecall.co.uk, he eivät pysty tässä asiassa auttamaan, yllätys. Manuaalista ei löydy tämän lisäksi kuin edustusta Jenkkilään.

Ihmeellistä touhua, näppikset eivät sitten ole millään lailla standardikokoisia tms?

Halpismallihan tämä eMachines on, vaikka ihan pätevä kapistus onkin, olen ollut ihan tyytyväinen.

Suomessako ei moista merkkiä sitten ole edes mynnissä?

Fosse
06.08.2004, 21:45
Nyt olisin superkiitollinen vastauksesta. Eli löytyy tuollainen museoon joutava keskusyksikkö, joka pitäisi kasata toimivaksi. Emolevystä puuttuu kuitenkin ajurit. Ei mitään hajuakaan mikä tuo emo on, joten miten/mistä tuon saisi selville? Ja mistä tuohon kätevimmin löytäisi ajurit (valmistajan sivuilta)?

LaTe_Show
06.08.2004, 21:52
Viestin lähetti Fosse
Nyt olisin superkiitollinen vastauksesta. Eli löytyy tuollainen museoon joutava keskusyksikkö, joka pitäisi kasata toimivaksi. Emolevystä puuttuu kuitenkin ajurit. Ei mitään hajuakaan mikä tuo emo on, joten miten/mistä tuon saisi selville? Ja mistä tuohon kätevimmin löytäisi ajurit (valmistajan sivuilta)?

Asenna Belarc Advisor http://www.belarc.com/free_download.html ohjelma. Sillä näet hyvin sinun kokoonpanosi - myös emolevyn tiedot.

Fosse
06.08.2004, 22:01
Viestin lähetti LaTe_Show
Asenna Belarc Advisor http://www.belarc.com/free_download.html ohjelma. Sillä näet hyvin sinun kokoonpanosi - myös emolevyn tiedot. Kiitos nopeasta vastauksesta, testaan tuota softaa kunhan saan koneen viriteltyä jälleen käynnistyskuntoon.

Ruutiveijari
06.08.2004, 23:38
Englannista ostettu, malli on M5116. Takuut yms. hoitaa www.pcservicecall.co.uk, he eivät pysty tässä asiassa auttamaan, yllätys. Manuaalista ei löydy tämän lisäksi kuin edustusta Jenkkilään.

Ihmeellistä touhua, näppikset eivät sitten ole millään lailla standardikokoisia tms?

Halpismallihan tämä eMachines on, vaikka ihan pätevä kapistus onkin, olen ollut ihan tyytyväinen.

Suomessako ei moista merkkiä sitten ole edes mynnissä?
Näppikset on kaukana minkäänlaisista standardeista. Vielä jokin aika (muutama vuosi) sitten joka kannettavassa oli omanlaisensa muistit, massamuistit ym. Joko suoraan ihan omaa tekoa tai väliin tarvitsi vähintään valmistajan välikappaleen. Miksi antaa lisävaruste bisnes muille, kun senkin voi haalia itselleen?
Lisäksi näppikset vaihtelee todella paljon ulkomuodoltaan/asettelultaan.

eMachinesia ei minun tiedoillani Suomesta löydy. Ei skandinaviasta laisinkaan ymmärtääkseni. Gateway (osti eMachinesin jokunen vuosi sitten) pitäytyy isoilla markkina-alueilla. Sanoisin, että et tule näppistä tuohon löytämään.

Pluto
07.08.2004, 01:59

Kuten täällä jo aikaisemmin mainittiiin, niin eivät ne tosiaan ole. Vaikka löytäisit näppäimistöltään aivan samanlaisen näppiksen, saattaa sen liitäntäkaapeli sijaita aivan väärässä paikassa.

Yksi toivo saattaisi olla siinä, että saisit selville kuka oikeasti valmistaa kyseisen kannettavan. Yllättävän monen merkkivalmistajan halpis/kuluttajakannettavat ovat muiden tekemiä ja vieläpä samojen lafkojen. Sitä kautta voisit mahdollisesti löytää koneeseesi vastaavanlaisen skandinäppiksen, jota saa täältä kotosuomesta tai ehkäpä länsinaapurista. Onnistumisprosentin veikkaisin kyllä olevan hyvin pieni.

Ojo
08.08.2004, 19:54
Osaisiko joku neuvoa mistä mahtaa johtua, kun yritän toistaa koneessani AVI-päätteisiä tiedostoja. Ne avautuu automaattisesti Windowsin media playeriin, mutta kun tiedosto avautuu, niin playerin alarivillä lukee jotain "yhteyttä muodostetaan" ja "lähetetään pyyntöä pakkauksenhallinnasta" tai jotain sinnepäin.

Katsoin playerin asetuksia ja siellä tiedostopäätteet, niin AVI-pääte on kyllä ruksattuna. Tiedostot eivät vaan toistu oikein.

Tinke-80
08.08.2004, 20:22
Viestin lähetti Ojo
Osaisiko joku neuvoa mistä mahtaa johtua, kun yritän toistaa koneessani AVI-päätteisiä tiedostoja. Ne avautuu automaattisesti Windowsin media playeriin, mutta kun tiedosto avautuu, niin playerin alarivillä lukee jotain "yhteyttä muodostetaan" ja "lähetetään pyyntöä pakkauksenhallinnasta" tai jotain sinnepäin.

Katsoin playerin asetuksia ja siellä tiedostopäätteet, niin AVI-pääte on kyllä ruksattuna. Tiedostot eivät vaan toistu oikein.

Tämä johtuu luultavammin siitä että WMP ei osaa toistaa ko. video-tiedostoa koska sinulta puuttuu toistamiseen tarvittava codec. Eri codec'keja ovat esim Divx, Xvid, 3ivx ... Voi käydä lataamassa jokaisen codecin erikseen tai ratkaista monta ongelmaa yhdellä latauksella. Voit ladata ffdshow'n täältä (http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm)

- Tinke-80

Aatos
08.08.2004, 22:26
Ffdshow on erinomainen, ja siihen lisäksi vielä SLD-codek, niin johan näkyy.

GameOver
08.08.2004, 23:12
Viestin lähetti Ojo

Playerinä ei kannata ainakaa käyttää Windows Media Playeriä kannattaa käyttää ehdottamasti BSPlayer:iä

Tinke-80
09.08.2004, 05:31
Viestin lähetti Aatos
Ffdshow on erinomainen, ja siihen lisäksi vielä SLD-codek, niin johan näkyy.

Selitäppä nyt oikein ajan kanssa minkä takia pitää ffdshow'n kanssa vielä ladata joku f*cking codec-paketti? Yleensä tuollaiset codec-paketit tuppaavat vain sekoittamaan koneen. ffdshow + ac3filter + MPC = Kaikki video-tiedostot tähän asti ovat auenneet.

- Tinke-80

vilpertti
09.08.2004, 08:06
Itse käytän tyytyväisenä klcodecia, sen mukana tulee vielä tuo WMP Classic ja kaikki toimii a-ok, toisin kuin ffdshown kanssa, joka toi yhdessä julkaisussaan ongelmia.

taisto-74
09.08.2004, 11:23
Huoh. Taas tuo vihamieheni Internet Explorer takkuilee. Kone pelittää muuten ihan hyvin, verkkokin toimii, mutta tuo webbiselain ei löydä mitään sivua, pelkkä virheilmoitus "Sivua ei löydy" pelmahtaa ruudulle. Onkohan tässä kyse jostain syvemmästä antipatiasta välillämme, vai olisiko koneeseeni pesiytynyt jokin pöpö? Nortonilla ei löytynyt mitään, mutta silloin tällöin se blokkaa jonkun pöpön tekemän iskun. Alan pikkuhiljaa väsymään tähän ohjellmaan ja otan pian eron...olisikos kenelläkään vinkkejä?

Leon
09.08.2004, 11:47
...olisikos kenelläkään vinkkejä? Kuulostaa ihan siltä, kuin nimipalvelu olisi hiukan rikki.

vilpertti
09.08.2004, 11:47
Alan pikkuhiljaa väsymään tähän ohjellmaan ja otan pian eron...olisikos kenelläkään vinkkejä? Tuossa (http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=23199) on keskustelua tarkemmin seilaimista, itse suosin Mozilla Firefoxia.

Mistä olet varma, että nettiasetuksesi ovat kunnossa? Kuinka pitkään vika on jatkunut?

taisto-74
09.08.2004, 12:04
Tuossa (http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=23199) on keskustelua tarkemmin seilaimista, itse suosin Mozilla Firefoxia.

Mistä olet varma, että nettiasetuksesi ovat kunnossa? Kuinka pitkään vika on jatkunut?

Nettiasetukset ovat siitä päätellen kunnossa, että selain on aikaisemmin toiminut - jos ei nyt moitteettomasti, mutta kuitenkin. Asetuksia en ole käpälöinyt (sen lisäksi sekä Emule että EDonkey hörppivät kamaa koneelle huimaa vauhtia). Vika alkoi aivan yht´äkkiä.

Kiitos vain vinkistä, ehkä siirrynkin tästä ko selaimeen, jos Exploderi ei ala toimimaan.

taisto-74
09.08.2004, 12:06
Viestin lähetti Ossi
Kuulostaa ihan siltä, kuin nimipalvelu olisi hiukan rikki.

Nyt heitit dorkalle pahan...mikä on nimipalvelu, mistä tietää että se on OK ja miten se fiksataan?

Leon
09.08.2004, 12:23
Nyt heitit dorkalle pahan...mikä on nimipalvelu, mistä tietää että se on OK ja miten se fiksataan? Pahan heitin joo. Sitä kun on vaikea itse fiksata. Koneen tcp/ip-asetuksissa nimipalvelin määritellään joko käsin, tai sitten se voi jopa tulla automaattisesti, jos käytetään dynaamisia ip-osoitteita. Aina kun surffaat, koneesi kysyy nimipalvelimelta kohteena olevan koneen ip:tä. Jos tämä vuoropuhelu ei toimi, tai nimipalvelin on seonnut, ei surffaus onnistu. Homman pystyy testaamaan syöttämällä url-kenttään kohteen ip:n. Jos pelittää ip:llä, muttei nimellä, vika on nimipalvelussa. Tämä on tosin hiukan hankalaa maatiaisille, kun pitää osata ensin selvittää se www.playboy.com:ia vastaava ip.

En taida viitsiä edes vihjata, että vika voi olla myös proxyssä ;)

Mutta arvailujahan nämä ovat aina niin kauan, kun ei tunne käyttöympäristöä kunnolla.

taisto-74
09.08.2004, 13:00
Viestin lähetti Ossi
Pahan heitin joo. Sitä kun on vaikea itse fiksata. Koneen tcp/ip-asetuksissa nimipalvelin määritellään joko käsin, tai sitten se voi jopa tulla automaattisesti, jos käytetään dynaamisia ip-osoitteita. Aina kun surffaat, koneesi kysyy nimipalvelimelta kohteena olevan koneen ip:tä. Jos tämä vuoropuhelu ei toimi, tai nimipalvelin on seonnut, ei surffaus onnistu. Homman pystyy testaamaan syöttämällä url-kenttään kohteen ip:n. Jos pelittää ip:llä, muttei nimellä, vika on nimipalvelussa. Tämä on tosin hiukan hankalaa maatiaisille, kun pitää osata ensin selvittää se www.playboy.com:ia vastaava ip.

En taida viitsiä edes vihjata, että vika voi olla myös proxyssä ;)

Mutta arvailujahan nämä ovat aina niin kauan, kun ei tunne käyttöympäristöä kunnolla.

Huokaus. Kiitos vastauksesta, Ossi. Näyttää siltä että yhteistyöni IE:n kanssa päättyy tähän...sen verran monimutkaiselta tuo vaikuttaa. No, kokeillaan tuota ip-kikkaa vielä.

Leon
09.08.2004, 13:06
Huokaus. Kiitos vastauksesta, Ossi. Näyttää siltä että yhteistyöni IE:n kanssa päättyy tähän...sen verran monimutkaiselta tuo vaikuttaa. No, kokeillaan tuota ip-kikkaa vielä. Niin se nimipalvelun toimimattomuushan ei ole selaimen, vaan yleensä palveluntarjoajan vika.

seisnauraa
10.08.2004, 15:54
Kuinkas täällä saadaan linkki osoittamaan johonkin tiettyyn viestiin? Eli mistä saa kaivettua viestin osoitteen, johon linkki laitetaan osoittamaan?

eh
10.08.2004, 16:04
Viestin lähetti seisnauraa
Kuinkas täällä saadaan linkki osoittamaan johonkin tiettyyn viestiin? Eli mistä saa kaivettua viestin osoitteen, johon linkki laitetaan osoittamaan?
Viestin alla olevasta quote-namiskasta löytää id:n, linkin osoitteeksi sitten vaan http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?postid=999999#post999999 ja 999999:n tilalle ko. id. Esimerkiksi sinun viestiisi saa linkin tehtyä näin (http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?postid=741977#post741977).

Rocco
10.08.2004, 19:38
Viestin lähetti Rocco
Hei, millä saan tyhjennettyä koneestani temporary internet files-kansion? Siellä tuntuu olevan kamaa ihan v**usti kun teen esim. virustarkistuksen, mutta kun katsoo sinne TEMP-kansioon niin ei siellä näytä olevan mitään... Windowsin uusin versio on, oliko se XP. Sellaista asiaa tähän hätään.

Viestin lähetti Kapo00
Apuohjelmat -> Järjestelmätyökalut-> Järjestä uudelleen.
= auttaa poistamaan tarpeettomat tiedostot kiintolevyltä.

OK, näytti olevan aika hemmetinmoinen määrä tavaraa koneella... Nyt kuitenkin sain ne pois ja kas kummaa, virustarkastus kestää enää viisi minuuttia entisen yli kymmenen sijaan.

vetti
10.08.2004, 23:07
Jeh, meneekö modeemi vaihtoon vai mitä... onneksi takuu voimassa, mutta kuitenkin:

Tulipa hommattua Welhon 525:n. Tökkii parin kuukauden käytön jälkeen, eli näyttäisi futaavan ihan ok. Nykyisin jonkun ajan kuluttua töksähtää aivan täysin. Modeemin tosin näyttää, että sieltä jotain dataa ilmaantuisi, mutta kone väittää toisin.

Hommaan auttaa, että modeemista katkaisee virrat edes muutamaksi sekunniksi - homma toimii entiseen malliin. Tätä toistuu epämääräisin väliajoin ja sama hätäapu auttaa aina.

Tänäänkin kone ollut netin päässä noin nelisen tuntia tällä hetkellä ja ko toimenpide tullut suoritettua viitisen kertaa.

Eihän tuo maailmaa kaada, mutta turhauttaahan tuollainen.

Eli onkos arvoisilla Jatkoaikalaisilla ollut moista ongelmaa? Ja jos on ollut, niin selvisittekö siitä muuten kuin modeeminvaihdolla? Ei paljon nappais mennä myymälään jonottamaan.

jlammi
11.08.2004, 00:51
Mitenkäs nyt on, Service Pack 2:sen uskaltanee jo asennella XP:hen? Ei riko mitään koneelta ja kuulemma toimii jo varsin hyvin, olisko muka jo bugivapaa? Itse tuli ladattua sp2torrent.comista tässä hetko sitten.

vilpertti
11.08.2004, 08:15
Viestin lähetti jlammi
Mitenkäs nyt on, Service Pack 2:sen uskaltanee jo asennella XP:hen? Ei riko mitään koneelta ja kuulemma toimii jo varsin hyvin, olisko muka jo bugivapaa? Itse tuli ladattua sp2torrent.comista tässä hetko sitten. Eikö sen saa win updatellakin?

Ruutiveijari
11.08.2004, 09:59
Viestin lähetti jlammi
Mitenkäs nyt on, Service Pack 2:sen uskaltanee jo asennella XP:hen? Ei riko mitään koneelta ja kuulemma toimii jo varsin hyvin, olisko muka jo bugivapaa? Itse tuli ladattua sp2torrent.comista tässä hetko sitten.
Oletko varma ettei tuo ole RC2?

Itse ainakin odottelen kuukauden verran sitä ensimmäistä bugipatchia Microsoftilta.

Apassi
12.08.2004, 15:56
Kertokaapas voiko jollakin ohjelmalla muuttaa muita mediatiedostoja avi-tiedostoiksi?

koukou
12.08.2004, 16:10
Riippuu vähän mitä media tiedostoja haluaa convertoida aviksi.
Sitten vaan googleen hakusanaksi, niin luulisi löytyvän.

ISH
12.08.2004, 16:14
Riippuu siitä mitä haluat muuntaa. Sitten vaan Googleen ja esim.

wma to avi

EDIT: koukou ehti sillä aikaa kun kaadoin kahvia.

Gags
14.08.2004, 02:00
Voiko Windows Updaten kautta päivitetyt XP:n Hotfixit poistaa asennuksen jälkeen Lisää/poista sovellus-toiminnolla vai poistaako se samalla koko kyseisen korjauksen asennuksen?

Jakke Huuliparta
14.08.2004, 21:04
Onkos monellakin Elisan laajakaista-asiakkaalla nopeus jo tuplaantunut? Jostain sain käsityksen että tänä viikonloppuna pitäisi tapahtua...

Aatos
14.08.2004, 23:18
Ei ole muuten tapahtunut mitään. Olen odotellut nopuden tuplausta, mutta ei vielä kuulu.

Ari63
15.08.2004, 10:08
Kone ilmoittaa aina avatessa, että vahingollinen koodi löytynyt tiedostosta C:/PROGRAM FILES... Virustartunta: not-a-virus:AdvWare.Gator
Toiminto: häiriötila
Mites tosta ilmoituksesta pääsisi eroon?

vilpertti
15.08.2004, 10:27
Varmaan poistamalla tuon Gatorin? Ad-aware poistaa, samoin kuin Spybot Search and Destroy.

Ari63
15.08.2004, 10:53
Varmaan poistamalla tuon Gatorin? Ad-aware poistaa, samoin kuin Spybot Search and Destroy.
En ole joutunut koskaan käyttämään näitä poisto-ohjelmia, joten löytyisikö minkäänlaisia vinkkejä, kiitos.

Ruutiveijari
15.08.2004, 11:08
Viestin lähetti Ari63
En ole joutunut koskaan käyttämään näitä poisto-ohjelmia, joten löytyisikö minkäänlaisia vinkkejä, kiitos.
Asennat, luet ohjeet, käytät.

Hyvin helppokäyttöisiä. Periaatteessa homma menee niin, että asennuksen jälkeen laitat ohjelman käyntiin, pistät sen etsimään uusimmat päivitykset ja tämän jälkeen laitat haun käyntiin. Haun jälkeen sitten rastittelet kaikki ilkeät kummajaiset listalta ja klikkaat Fix/Remove tms. (omalla vastuulla, kuten aina näissä rekistereiden kanssa leikkivissä ohjelmissa).

MiikaL
15.08.2004, 16:32
Miten pystyn tekemään imagen jostakin cd:stä (Tässä tapauksessa Battle Field: 1942) itselleni?

Tinke-80
15.08.2004, 17:34
Viestin lähetti MiikaL
Miten pystyn tekemään imagen jostakin cd:stä (Tässä tapauksessa Battle Field: 1942) itselleni?

Hyviä ohjelmia ovat Nero ja CloneCD. Varsinkin CloneCD on erittäin helppo ohjelma jota suosittelisin aloittelijalle. Nero on taas erittäin monipuolinen ohjelma joka voi olla vaikea-käyttöinen aloittelijalle.

CloneCD (http://www.slysoft.com/en/clonecd.html)

- Tinke-80

taisto-74
16.08.2004, 12:15
Tarkoituksenani olisi hankkia hinta/laatusuhteeltaan käypä äänentoistosetti tietokoneeseen, mutta hifipeukalo on keskellä kämmentä. Löytyisikös täältä asiasta tietäviä henkilöitä, jotka voisivat suositella hyvää ja laadukasta tietokonevahvistin - ja kajarisettiä. Hintaluokassa 200-300 euroa. Eli tarkoitus olisi saada surroundäänet kohtuullisen kivasti ja edullisesti pelejä varten.

Särki
16.08.2004, 13:31
Auttakee, kuinka kummassa voin tallentaa Power Pointilla tehdyn esityksen .pdf-muotoon?

Ei voi olla vaikeaa, mutta konstit on hukassa.

wilco
16.08.2004, 13:36
Tarkoituksenani olisi hankkia hinta/laatusuhteeltaan käypä äänentoistosetti tietokoneeseen, mutta hifipeukalo on keskellä kämmentä. Löytyisikös täältä asiasta tietäviä henkilöitä, jotka voisivat suositella hyvää ja laadukasta tietokonevahvistin - ja kajarisettiä. Hintaluokassa 200-300 euroa. Eli tarkoitus olisi saada surroundäänet kohtuullisen kivasti ja edullisesti pelejä varten.

Haet Citymarketista Creativen sarjan kolmellakympillä poistohintaan.

Että silleen...

Gleb
16.08.2004, 13:47
Viestin lähetti Särki
Auttakee, kuinka kummassa voin tallentaa Power Pointilla tehdyn esityksen .pdf-muotoon?

Ei voi olla vaikeaa, mutta konstit on hukassa.

Tarvitset kaupallisen Adobe Acrobat ohjelmiston, tai sitten vaikka ilmaisen pdf995 (http://www.pdf995.com/) ohjelman.

vilpertti
16.08.2004, 14:34
Tarkoituksenani olisi hankkia hinta/laatusuhteeltaan käypä äänentoistosetti tietokoneeseen, mutta hifipeukalo on keskellä kämmentä. Löytyisikös täältä asiasta tietäviä henkilöitä, jotka voisivat suositella hyvää ja laadukasta tietokonevahvistin - ja kajarisettiä. Hintaluokassa 200-300 euroa. Eli tarkoitus olisi saada surroundäänet kohtuullisen kivasti ja edullisesti pelejä varten. Jo alle 70 eurolla saa ainakin Gigantista Creativen 5.1 aktiivikajarit, sitten joku 40-60 euroa Audigy-äänikorttiin, niin siinähän se olisi... Tuossa määrittelemässäsi hintaluokassa kannattanee todennäköisesti pistää ostoskoriin samantien Audigy 2 äänikortti, niin saat uusimmat EAXit jne.

taisto-74
16.08.2004, 14:51
Jo alle 70 eurolla saa ainakin Gigantista Creativen 5.1 aktiivikajarit, sitten joku 40-60 euroa Audigy-äänikorttiin, niin siinähän se olisi... Tuossa määrittelemässäsi hintaluokassa kannattanee todennäköisesti pistää ostoskoriin samantien Audigy 2 äänikortti, niin saat uusimmat EAXit jne.

OK, kiitos tiedosta. Tuo ko. Audigy2:n näytti kustantavan 80e. Sinänsä tyyris, mutta lienee hintansa veroinen. Ajattelin alunperin tuota vanhempaa Audigya, mutta lienee parasta hankkia tuo uudempi.

Mutta nuo kajarit sitten...ovatko tuollaiset n. 70e:n pöntöt ihan OK? Vai onko turhaa sijoittaa enempää esim Creative GD580:een, joka rokottaa pussia jo 170e:lla?

Procamp
16.08.2004, 19:20
Onkos mahdollista saada vanhaa Dos-pohjaista ohjelmaa pyörimään Xp:ssä yhtäaikaa Windows-sovellusten kanssa?

Ruutiveijari
16.08.2004, 20:14
Viestin lähetti Sartjärvi
Onkos mahdollista saada vanhaa Dos-pohjaista ohjelmaa pyörimään Xp:ssä yhtäaikaa Windows-sovellusten kanssa?
Toki, miksei onnistuisi?

Riippuu tietenkin hiukan DOS sovelluksesta, mutta itse ajan esimerkiksi yhtä vuonna 1990 suunniteltua LVI-programmia usein XP:n alla. Jotkin ohjelmat (esim. pelit) vaatii välillä vähän virittelyjä ja ehkä niiden käytöstä XP:lle tulkkaavia ohjelmia (esim. DOSBox).

Procamp
16.08.2004, 20:20
Toki, miksei onnistuisi?

Riippuu tietenkin hiukan DOS sovelluksesta, mutta itse ajan esimerkiksi yhtä vuonna 1990 suunniteltua LVI-programmia usein XP:n alla. Jotkin ohjelmat (esim. pelit) vaatii välillä vähän virittelyjä ja ehkä niiden käytöstä XP:lle tulkkaavia ohjelmia (esim. DOSBox).

No, muistelen joskus muinoin yrittäneeni asentaa ja käyttää erästä duunissa tarvitsemaani hyötyohjelmaa Win98 ympäristössä ja jotain ongelmia oli. En nyt muista tarkemmin, mutta täytyy yrittää uudestaan. Kyselen sitten taas tyhmiä, kun/jos homma ei pelitä.

Procamp
16.08.2004, 21:12
Toki, miksei onnistuisi?

Tänks!

Dosbox näyttäisi auttavan tilanteeseen. Aika hitaasti tuntuu pelittävän, mutta anyway. Vihdoinkin taidan päästä tuosta vanhasta toisesta myllystä eroon!

rapster
16.08.2004, 21:17
Sartjärvi, kokeilepa vielä painaa muutaman kerran (muistaakseni) CTRL+F12 siinä ohjelmaa pyöritellessäsi. Komento nostaa jotain helvetin cyclejä, ja tämä nopeuttaa ainakin itselläni emulointia huomattavasti.

Ted Raikas
16.08.2004, 22:48
Minulle tuo tietokoneen "kellottaminen" on jäänyt hivenen arvoitukseksi, etenkin se miten tuo toimenpide tehdään. Mene ja tiedä sitten mitä hyötyä siitä on, mutta ainakin AMD:n prossujen suhteen sanovat että ylikuumentumisen estämiseksi tuo kannattaisi tehdä. Noh, itselläni on nyt uusi kone hankittuna ja siitä tuo AMD:n Athlon prosessoori löytyy. Kysyisin nyt siis että miten tuo kellottaminen tapahtuu ja miten se tehdään?

LaTe_Show
16.08.2004, 23:20
Viestin lähetti Ted Raikas
Minulle tuo tietokoneen "kellottaminen" on jäänyt hivenen arvoitukseksi, etenkin se miten tuo toimenpide tehdään. Mene ja tiedä sitten mitä hyötyä siitä on, mutta ainakin AMD:n prossujen suhteen sanovat että ylikuumentumisen estämiseksi tuo kannattaisi tehdä. Noh, itselläni on nyt uusi kone hankittuna ja siitä tuo AMD:n Athlon prosessoori löytyy. Kysyisin nyt siis että miten tuo kellottaminen tapahtuu ja miten se tehdään?

Näin yksinkertaisesti sanottuna, niin ylikellotus on sitä kun koneen BIOSista nostetaan FSB:tä ja / tai kerrointa.

Lisää tarkempaa infoa löytyy täältä:
http://www.jathardware.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=7#amd

Lisäksi MikroBitin sivuilta löytyy nettijatkoista tästä tarinaa:

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2004/08/ylikellotus/

Herra47
17.08.2004, 08:05
Onko kellään ollu ongelmia Epoxin emolevyn kanssa. Mulla on sellanen mallia 8K9A7i ja siinä Athlonin XP 2800+ prossuna. Powerikin on ihka uus 350W:n, mutta kone ei lähde käyntiin millään. Siis virta tulee ja se on päällä siihen asti kunnes se on tunnistanu kovon ja cd-aseman, sitten virta katkeaa. Muistikammat on uudet ja näytönohjain muutaman kuukauden vanha. Taitaa olla emo paskana, vai tuleeko kellään mitään muuta mieleen?

vilpertti
17.08.2004, 08:23
AMD:n prossujen suhteen sanovat että ylikuumentumisen estämiseksi tuo kannattaisi tehdä.Prosessorit kuumenevat ylikellottaessa enemmän kuin normaalikelloilla, joten kannattaa pitää huoli siitä, että prosessorituulettimesi riittää poistamaan ylimääräisen lämmön pois prosessorisi ytimeltä.

Itselleni riittää varsin mainiosti tuo 2GHz (2,4+), ja haen mieluummin hiljaisuutta Arctic Coolingin säädettävällä coolerilla (Copper Silent 2L tjsp). Kyseisen tuulettimen jäähdytysominaisuudet riittävät 2,5+ AMD:lle, joten voisihan tuota kai itsekin hieman kellottaa, mutta en usko saavani mitään niin suurta tehonlisäystä moisella operaatiolla, että se kannattaisi. Nimittäin kun ylikellotat prosessoriasi, menetät prosessoristasi takuun, ja todennäköisesti myös emolevyltä. Veikkaan prosessorin tehojen riittävän sinullakin kaikkeen normaalikäyttöön aivan mainiosti, jos se kerran on uusi Athlon.

hiawatha
18.08.2004, 00:43
eli viitisikö joku auttaa tietämätöntä.
Hakusessa olisi netistä imuroitava mediaplayeri jolla lähinnä videoita kattelisin. Omasta varastosta puuttuu ohjelma joka ymmärtää esim. ".avi", ".wmw" ja ".divx" -muotoja.
Mikä olisi paras, onko kokemuksia ja mistä moisen löytäisin.
kiitos paljon!

vilpertti
18.08.2004, 01:49
Vaikkapa klcodec (hakusana googleen) sisältää tarvittavat koodekit ja mukana mukavan kevyen Media Player Classicin joka toistaa tämän koodekkipaketin kanssa kaikki nykyiset videotiedostot.

Itse käytän tuota yhdistelmää. Toimii.

varjo
18.08.2004, 02:09
Media player classic on tosiaan helppo vaihtoehto, mutta myös vlc-player (videolan.org) on kelpo vaihtoehto, joka sisältää tarvittavat codecit.

Itse suosin ihan raakamuotoa:
Xvid
Divx
Ac3
(Vobsub)
ja media player classic

Ei mitään turhaa (paitsi, että vobsub on sinänsä hyödytön, mutta olenpahan asentanut).
Codec-packeissa on yleensä, ei tosin kaikissa, kaikenlaista turhaa sälää mukana ja jotkut kirjoittelevat rekistereihin ties mitä aiheuttaen ongelmia sen jälkeen kun olet ne poistanut.
Yksinkertaisin vaihtoehto toki on tuo VLC.

Sid
18.08.2004, 08:18
"Oikea" player ja "oikeat" codecit ovat aihe, johon löytyy paljon "oikeita" vastauksia. En tarkoita, että aiemmat vastaukset olisivat sitä kastia, mutta monesti tämä aihe menee siihen, että pitäisi katsoa kenen iskä on vahvin. No, lisään kuitenkin oman suositukseni:

BSPlayer (http://bsplayer.org/) toistaa mediatiedostot.
ffdshow (http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=53761&package_id=59355&release_id=258937) sisältää tarpeelliset mpeg4-pohjaiset codecit.
AC3filter (http://sourceforge.net/projects/ac3filter/) on tarpeen äänien toistamiseksi.
Windows Media (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/format/codecdownload.aspx)n toistoon tarvittavat codecit.

KESkari
18.08.2004, 08:27
Kannattaako vaihtaa nykyinen näytönohjaimeni (Ati Radeon 9200 128) Connect 3d Radeon 9600 256 DVI; seen? Onko merkittävää hyötyä esim. peliominaisuuksien paranemisessa.
Entäs tähän : Connect 3d Radeon 9600XT 128MT?

Mitä sanoo palstan gurut?

Sid
18.08.2004, 08:40
En kyllä noihin vaihtaisi, jos pelikäyttöä on säännöllisesti. Toki 9600-sarja on eri kaliiberia kuin 9200. Mutta etenkin 9600XT on vielä melko hintava suhteessa tehoonsa. 9800 pro on tehokas ja hinta alkaa lähestyä 200:n euron rajaa. Ihan perus 9600 on taas minulle käypä, kun pelailtua tulee harvoin ja silloinkin vähemmän tehoja vaativia pelejä.

Eli R9600 á 100 € tai R9800pro á ~220 €.

vilpertti
18.08.2004, 09:24
Tai sitten jos haluaa ottaa riskin, voi koittaa 9800SE:tä ja softamodata sen pro:ksi kuten eräs palstalla kirjoitteleva kaveri on tehnyt. Tällöin kortille tulee hintaa 150-160 euroa. Korttia ei softamodaamalla saa rikki (en ota vastuuta silti, kaikki rikkoutumiset on kuitenkin käyttäjän omaa tyhmäilyä). Kannattaa suosia Club3d:tä, Sapphiren 9800SE kortit taitavat olla useammin "huonompia" painoksia joita ei saa täysiverisiksi 9800 korteiksi modattua.

Lisäksi, jos haluaa toimintaäänet hiljaisiksi, kannattaa satsata 15 euroa Arctic Coolingin VGA Silenceriin, ja vaihtaa se raadon imuri toimivaan ja parempaan ratkaisuun.

Nurmijärven Peto
18.08.2004, 15:12
Onko tietoo mistä löytyis ohjelma johon sais kaikenmaailman salasanat muistiin. Alkaa noita salasanoja ja käyttiksiä olemaan niin paljon ettei mun muisti riitä. Jos olis joku ilmaisohjelma ei mitään maksullisia versioita.

vilpertti
18.08.2004, 15:17
Älä ainakaan Gatoria ota.

Itse käytän lähinnä Mozillan automaagista muistinta.

Pikkujofa
19.08.2004, 21:51
Ongelmana tämä on varmaan monen mielestä yksinkertainen, mutta on tässä tullut selailtua asetuksia ja millään en löydä asetusta Windows XP Prosta(English versio), jossa voisi vaihtaa kursoria.
Jostain kummasta tämä nimittäin vaihtui itsestään.
Osaiskos joku neuvoa asiassa?

*Jooh, löysin hiiren asetuksista *

jlammi
19.08.2004, 22:01
Pitäisi löytää softa mkä osaa palauttaa takaisin tuhotut filut levylle takaisin. Käyttöjärjestelmänä XP Professional. Hyviä ideoita? Osouttautuisi erittäin tarpeelliseksi.

Eli siis sen jälkeen kun roskakori on tyhjennetty. Pari filua on nyt hukassa.

Pikkujofa
19.08.2004, 22:19
Viestin lähetti jlammi
Pitäisi löytää softa mkä osaa palauttaa takaisin tuhotut filut levylle takaisin. Käyttöjärjestelmänä XP Professional. Hyviä ideoita? Osouttautuisi erittäin tarpeelliseksi.

Eli siis sen jälkeen kun roskakori on tyhjennetty. Pari filua on nyt hukassa.

En tiedä mikä paras vaihtoehto olisi, mutta ainakin handyrecoveryllä pienempiä tiedostoja olen joskus palautellut.
Ainakin trial version saa tuolta:

http://www.handyrecovery.com/download.shtml

rellu
20.08.2004, 19:45
Esitän simppelin ja omalaatuisen kysymyksen. Miten saan vanhat koneet tyhjättyä ihan 110% varmuudella kokonaan?

Tausta: mulla on nurkkiin jäänyt 3 keskusyksikköä - ainakin pari on sellaisia 386-luokan koneita ja yksi ehkä hieman parempi. Kaikissa Win95. Kaikkiin on myös jäänyt kiintolevyille jotain .wp, .doc ja .exe -tiedostojani. Kiintolevyn osaan kyllä tyhjentää, mutta.... tuttavani - melkoinen atk-guru ja -friikki - olisi kiinnostunut saamaan koneeni "varaosiksi" ja yhden koneen jonkin vanhan ohjelman vuoksi "dos-koneeksi". Koneellani on joitan tiedostoja, joiden en missään nimessä halua joutuvan hänelle (työasioita). Hän on joskus pyynnöstäni palauttanut minulle kiintolevyltä vahingossa poistamani tiedoston ja nyt mieltäni askarruttaa uskallanko edes tyhjättyä kiintolevyä/konetta hänelle antaa.

Varmaan asiantuntijan mielestä tyhjä ja simppeli kysymys, joten saanen ns. idioottivarman vastauksen :)

ISH
20.08.2004, 20:00
Viestin lähetti rellu

Varmaan asiantuntijan mielestä tyhjä ja simppeli kysymys, joten saanen ns. idioottivarman vastauksen :)

http://www.heidi.ie/eraser/

http://staff.washington.edu/jdlarios/autoclave/

http://dban.sourceforge.net/

Suosittelen ensimmäistä.

Tinke-80
20.08.2004, 20:01
Viestin lähetti rellu
Esitän simppelin ja omalaatuisen kysymyksen. Miten saan vanhat koneet tyhjättyä ihan 110% varmuudella kokonaan?

Tausta: mulla on nurkkiin jäänyt 3 keskusyksikköä - ainakin pari on sellaisia 386-luokan koneita ja yksi ehkä hieman parempi. Kaikissa Win95. Kaikkiin on myös jäänyt kiintolevyille jotain .wp, .doc ja .exe -tiedostojani. Kiintolevyn osaan kyllä tyhjentää, mutta.... tuttavani - melkoinen atk-guru ja -friikki - olisi kiinnostunut saamaan koneeni "varaosiksi" ja yhden koneen jonkin vanhan ohjelman vuoksi "dos-koneeksi". Koneellani on joitan tiedostoja, joiden en missään nimessä halua joutuvan hänelle (työasioita). Hän on joskus pyynnöstäni palauttanut minulle kiintolevyltä vahingossa poistamani tiedoston ja nyt mieltäni askarruttaa uskallanko edes tyhjättyä kiintolevyä/konetta hänelle antaa.

AutoClave (http://staff.washington.edu/jdlarios/autoclave/)

tai

DBAN (http://dban.sourceforge.net/)

Nämä ohjelmat kirjoittavat kovalevyllä olevien tietojen yli tehden tietojen palauttamisen mahdottomaksi.

- Tinke-80

edit Dam! ISH ehti ensin.

rellu
20.08.2004, 20:09
Kiitos nopeista vastauksista molemmille :)
Vain yhdessä kolmesta koneesta on toimiva CD-asema, toivottavasti saan nuo tai jonkun noista ladattua korpulle. Siis nettiyhteyttä ei noihin vanhoihin koneisiin ole.

EDIT: No joo -- olisin tietysti ennen yllä olevan kirjoittamista voinut tsekata linkeistä, että saahan nuo korpulle :)

Nurmijärven Peto
20.08.2004, 23:12
Hommasin kuulokkeet mikkiliitännällä ja ajattelin käyttää nettipuheluihin MS Messengeriä. Ihmettelen vain kun homma ei toimi siis en saa ääntä kuulumaan. Testatessani säätöjä äänet kuuluvat mutta kun käytän Messengeriä mikki ja kuulokkeet ovat mykkiä. Käyttis on Windows 98, Pentium II ja 350 hz. Nettiradio kuuluu ja pelatessani äänet toimivat

Ted Raikas
21.08.2004, 02:40
Tiedä häntä onko nyt ihan tänne sopivin kysymys, mutta en muutakaan löytänyt. Siis ketjua.

Eli. Mikähän olisi paras ohjelma koneella DVD-leffojen katseluun? Tähän astiset ohjelmat joita olen kokeillut, ovat olleet sellaisia että (suomenkieliset) tekstitykset eivät suostu näkymään. Olisi toivottavaa että edes ne näkyisivät.

Ideoita?

Tinke-80
21.08.2004, 16:14
Tiedä häntä onko nyt ihan tänne sopivin kysymys, mutta en muutakaan löytänyt. Siis ketjua.

Eli. Mikähän olisi paras ohjelma koneella DVD-leffojen katseluun? Tähän astiset ohjelmat joita olen kokeillut, ovat olleet sellaisia että (suomenkieliset) tekstitykset eivät suostu näkymään. Olisi toivottavaa että edes ne näkyisivät.

Ideoita?

Parhaasta en tiedä, mutta itse käytän WinDVD 6'sta. Ilmaisia ohjelmia ovat Zoom Player (Monet HTPC käyttäjät suosivat tätä) ja Media Player Classic (http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_players/media_player_classic.cfm).

- Tinke-80

Ted Raikas
21.08.2004, 17:43
Viestin lähetti Tinke-80
Parhaasta en tiedä, mutta itse käytän WinDVD 6'sta.
Problem solved! Ei tosin tuon ohjelman vaikutuksesta, mutta selvinnyt kuitenkin.

Ratkaisu löytyikin jälleen lähempää kuin odottikaan.

dee_snyder
22.08.2004, 00:04
Tuossa Mandrake Linux 10:n asensin ja sitten rupesin yhteyttä asettamaan, mutta tajusinpa ettei käyttis tunnista Telewellin TW-IA300C:tä eli ajurit pitäisi löytää tuolle ADSL-kortille. Itse en löydä, tai en etsi oikeasta paikasta. Vai onko jopa niin ettei löydy ollenkaan?

Toimiiko esim. aiemman, 9.x -version ajurit mahdollisesti oikein kympissä?

pasil
22.08.2004, 13:18
Kannattaa suosiolla unohtaa linux ja telehellin sisäinen adsl-kortti. Säästit väärässä paikassa ja nyt joudut kantamaan seuraukset ;)

dee_snyder
22.08.2004, 14:17
Viestin lähetti pasil
Kannattaa suosiolla unohtaa linux ja telehellin sisäinen adsl-kortti. Säästit väärässä paikassa ja nyt joudut kantamaan seuraukset ;)

Nojoo. Olisipa sitä osannut olla kaukaa viisas, että tulen vielä käyttämään Linuxia...

Tinke-80
22.08.2004, 14:29
Eli ongelmana on tämä:
Asensin kaverin koneella Windows 2000 professional. Asennus meni ongelmitta ja internet'inkin sain pelittämään. Mutta uudelleenkäynnistämisen jälkeen internet yhteys-ohjelmaa avatessa kaatui ko. ohjelma (Enternet 300) kaataen koko koneen. Kokeilin poistaa palomuurin jonka jälkeen ei kone enää kaatunut mutta yhteys-ohjelma ei pystynyt ottamaan yhteyttä nettiin. Network and Dial-up connection'ssa näkyy kaksi Network yhteyttä. Realtek JOTAKIN?? - yhteys ja PPPoE - yhteys jossa on punainen ruksi osoittamassa että yhteys on katki. Olisiko kenelläkään tietoa mikä voisi olla vikana? Olen kokeillun poistaa Bindings'ejä ja lisätä niitä -> ei vaikutusta. Olen kokeillut lisätä IP-osoitteen manuaalisesti -> ei vaikutusta. Nyt olisi apu paikallaan.

-Tinke-80

pasil
22.08.2004, 14:42
Viestin lähetti dee_snyder
Nojoo. Olisipa sitä osannut olla kaukaa viisas, että tulen vielä käyttämään Linuxia...

Niin, itse ostin aikoinaan 'hellin sisäisen juuri edullisuuden ja linux-"tuen" takia. Harmi että koko adsl-homma tuntui olevan vielä aikalailla alkutekijöissään, eikä tuohon "tukeen" löytynyt oikein keneltäkään sanottavaa. Voi sen saada toimimaan jollain miekka ja karvakypärä-redhatilla, itse en sitä lukuisien virittelytuntien ja kernelin versiovaihtelujen jälkeen saanut eloon.

bisnesman
23.08.2004, 18:16
Ostin S-VHS kaapelin jolla on tarkoitus laittaa televisio toistamaan läppärin kuvan.

Muuten ihan hyvä homma, mutta kuva näkyy mustavalkoisena.

TV:ssä on S-videoliitäntä, eli kaiken järjen mukaan sen pitäisi sitä myös tukea.

Milläs konstilla saisi värit näkymään?

Bone
23.08.2004, 18:59
Viestin lähetti Tinke-80
Eli ongelmana on tämä:
Asensin kaverin koneella Windows 2000 professional. Asennus meni ongelmitta ja internet'inkin sain pelittämään. Mutta uudelleenkäynnistämisen jälkeen internet yhteys-ohjelmaa avatessa kaatui ko. ohjelma (Enternet 300) kaataen koko koneen. Kokeilin poistaa palomuurin jonka jälkeen ei kone enää kaatunut mutta yhteys-ohjelma ei pystynyt ottamaan yhteyttä nettiin. Network and Dial-up connection'ssa näkyy kaksi Network yhteyttä. Realtek JOTAKIN?? - yhteys ja PPPoE - yhteys jossa on punainen ruksi osoittamassa että yhteys on katki. Olisiko kenelläkään tietoa mikä voisi olla vikana? Olen kokeillun poistaa Bindings'ejä ja lisätä niitä -> ei vaikutusta. Olen kokeillut lisätä IP-osoitteen manuaalisesti -> ei vaikutusta. Nyt olisi apu paikallaan.

-Tinke-80

Kaksi network-yhteyttä pitääkin olla näkyvissä.
Kokeile asentaa PPPoE-ohjelma uusiksi TAI sitten sen asetuksissa on ongelmia. Manuaalista IP:tä se tuskin tarvitsee, kyllä sen DHCP:llä pitäisi toimia.

Yksi vaihtoehto on, että asetuksissa on se verkkokortin osa otettu pois käytöstä. Jos on, niin pistä takaisin.

Leon
23.08.2004, 19:49
Viestin lähetti bisnesman
Milläs konstilla saisi värit näkymään? Vaihdat telkkarista asetukset vastaamaan sitä lähettävän laitteen signaalia. Kake-jumppaa, HOP!

Tinke-80
23.08.2004, 20:10
Ostin S-VHS kaapelin jolla on tarkoitus laittaa televisio toistamaan läppärin kuvan.

Muuten ihan hyvä homma, mutta kuva näkyy mustavalkoisena.

TV:ssä on S-videoliitäntä, eli kaiken järjen mukaan sen pitäisi sitä myös tukea.

Ensiksi varmista että tietokone pukkaa ulos PAL ei NTSC'tä. Löytyy näytönohjaimen asetuksista. Jos ei auta, niin varmista TV'n asetuksista että asetukset on kohillaan eli ettei TV luule ettei sieltä tule komposiitti videota sisään. (Varsin epätodennäköistä kun kyseessä on S-Video sisään-tulo, mutta kannattaa tarkistaa). Luultavasti kyseessä on että tietokone yrittää pukata ulos NTSC'tä eikä televisiosi tue sitä.

- Tinke-80

Golden AWe
23.08.2004, 20:21
XP muutti 'My Photot'-kansioni jotenkin itsestään roskakoriksi! En saa tiedostoja näkyviin mutta propertiesin mukaan siellä on kuvien verran tavaraa.

Onko kokemuksia? Rupeaa vituttamaan aika huolella jos kaikki kuvat häviävät...

bisnesman
23.08.2004, 20:55
Viestin lähetti Tinke-80
Ensiksi varmista että tietokone pukkaa ulos PAL ei NTSC'tä. Löytyy näytönohjaimen asetuksista. Jos ei auta, niin varmista TV'n asetuksista että asetukset on kohillaan eli ettei TV luule ettei sieltä tule komposiitti videota sisään. (Varsin epätodennäköistä kun kyseessä on S-Video sisään-tulo, mutta kannattaa tarkistaa). Luultavasti kyseessä on että tietokone yrittää pukata ulos NTSC'tä eikä televisiosi tue sitä.

- Tinke-80

Näytönohjain pukkaa ulos PAL, kokeilin kaikkia kolmea vaihtoehtoa (B/G/H) ja kaikilla sama juttu. Mustavalkoista.

TV:n asetukset manuaalisella virityksellä:
Ohjelmakanava A/V
Ääni STEREO
Signaali S-VIDEO, VIDEO (molemmilla sama ongelma)
Oheislaite VIDEO, SAT/DVD, DEKOODERI (kaikilla sama juttu).

Leon
23.08.2004, 21:00
Näytönohjain pukkaa ulos PAL, kokeilin kaikkia kolmea vaihtoehtoa (B/G/H) ja kaikilla sama juttu. Mustavalkoista.En keksi enää kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko piuha ei ole kunnolla kiinni, tai sitten näytönohjaimen ajurit voisi päivittää.

Ruutiveijari
23.08.2004, 21:13
Tuolta tutkimaan. (http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/15658)

bisnesman
23.08.2004, 21:52
Kokeilin toisessa televisiossa ja värit näkyivät normaalisti. Elikkä, voisikohan vika sitten olla siinä, ettei televisioni osaa toistaa s-videota väreillä, vaikka omaakin liitännän?

Ruutiveijari
23.08.2004, 23:32
Kokeilin toisessa televisiossa ja värit näkyivät normaalisti. Elikkä, voisikohan vika sitten olla siinä, ettei televisioni osaa toistaa s-videota väreillä, vaikka omaakin liitännän?
Onko sinulla TV:ssä useampiakin ns. linjasisääntuloja? SCARTit, RCA:t...? Mm. omassa TV:ssä on yksi vain s-video pistoke, mutta kanavia on SVHS ja SVHS2. Näistä vain SVHS kanava toistaa tuohon ainokaiseen s-videon pistokkeeseen lykätyn johdon toimittaman materiaalin oikein, SVHS2:lla se näkyy aina milloin mitenkin vääristeltynä (usein juuri mustavalkoisena). On käytännössä siis täysin turha kanava. Kalliimmassa mallissa on kaksi s-video pistoketta, ja tuolloin SVHS2:ssa näkyy toisen pistokkeen kuva.

Jos s-video pistoke löytyy, osaa myös TV sen oikein toistaa. Asetuksista kiinni.