PDA

View Full Version : Löytyykö tietokone-experttejä?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63

Lauri
01.10.2009, 18:49
Vanhassa compaqin läppärissäni tuon saa sellaisella näppäinyhdistelmällä kuin Fn+Prt Sc. Fn-nappula löytyy näppäimistön vasemmasta alakulmasta.

Kiitoksia tästä tiedosta.

Etsijä
01.10.2009, 19:42
Pitäisi siis saada muunnettua doc-tiedosto pdf-muotoon. Kokeilin jo paria googlesta ensin löytynyttä ohjelmaa, mutta ensimmäinen suostui muuntamaan vain kolme ensimmäistä sivua ilmaiseksi ja toinen lätkäisi jonkun leiman joka sivulle jos ei rekisteröi tuotetta. Tämä on vähemmän toivottavaa, kun tarkoituksena olisi saada palaustuskelpoinen tiedosto koulua varten.

Andrej
01.10.2009, 20:02
Pitäisi siis saada muunnettua doc-tiedosto pdf-muotoon.
PDFCreatorilla (http://en.pdfforge.org/pdfcreator) olen itse vastaavista selvinnyt, viimeisimmästä käyttökokemuksesta on tosin aikaa. Ohjelma asentuu tulostimeksi, eli Wordista tulostetaan PDFCreatoriin, muistaakseni niin helppoa etten edes sopivaa vertausta keksi.

Mosku
01.10.2009, 20:10
Pitäisi siis saada muunnettua doc-tiedosto pdf-muotoon. Kokeilin jo paria googlesta ensin löytynyttä ohjelmaa, mutta ensimmäinen suostui muuntamaan vain kolme ensimmäistä sivua ilmaiseksi ja toinen lätkäisi jonkun leiman joka sivulle jos ei rekisteröi tuotetta. Tämä on vähemmän toivottavaa, kun tarkoituksena olisi saada palaustuskelpoinen tiedosto koulua varten.

Lataa "Open Office" - Eli avoimeen lähdekoodiin perustuva MS Office kopio, avaat .DOC tiedoston ja tallennat sen PDF muodossa (Save As) ja sieltä alavalikosta valitset tyypin. Tai kyllähän MS Wordilläkin pystyy tallentamaan eri tiedostotyypillä. Pystyyhän???

Tätäkö tässä haettiin?

Etsijä
01.10.2009, 20:17
Lataa "Open Office" - Eli avoimeen lähdekoodiin perustuva MS Office kopio, avaat .DOC tiedoston ja tallennat sen PDF muodossa (Save As) ja sieltä alavalikosta valitset tyypin. Tai kyllähän MS Wordilläkin pystyy tallentamaan eri tiedostotyypillä. Pystyyhän???

Tätäkö tässä haettiin?

Enpä tajunnut edes kokeilla. Mutta nyt kun sanoit, kokeilin, eikä onnistunut. Wordillä ei siis pysty tallentamaan tiedostoa pdf-muotoon. Tai minä en ainakaan osaa.

Sen sijaan Andrej'lle kiitos, hyvin toimi! Helppoa kuin tulostaminen ;)

Mosku
01.10.2009, 20:58
Enpä tajunnut edes kokeilla. Mutta nyt kun sanoit, kokeilin, eikä onnistunut. Wordillä ei siis pysty tallentamaan tiedostoa pdf-muotoon. Tai minä en ainakaan osaa.

Sen sijaan Andrej'lle kiitos, hyvin toimi! Helppoa kuin tulostaminen ;)

Aijaa. Onko sulla muuten pelkkä word, vai koko Office paketti? Se voi vaikuttaa asiaan. En tosin ole ihan varma.

AnaMasa
01.10.2009, 21:08
PDF on sähköinen tuloste. PDF-muotoon ei koskaan tallenneta, vaan PDF:n luominen on aina tulostamista riippumatta siitä miksi kyseessä oleva ohjelma toimintoa kutsuu. Jotkut Adobe Acrobatin versiot asentuvat Officen kylkeen siten, että dokumentin voi "tallentaa" PDF:ksi.

Yllä mainittu ilmainen pdfcreator hoitaa homman tsiljoona kertaa kevyemmin kuin Adoben reisiläskisovellukset.

Harald73
02.10.2009, 08:46
PDF on sähköinen tuloste. PDF-muotoon ei koskaan tallenneta, vaan PDF:n luominen on aina tulostamista riippumatta siitä miksi kyseessä oleva ohjelma toimintoa kutsuu. Jotkut Adobe Acrobatin versiot asentuvat Officen kylkeen siten, että dokumentin voi "tallentaa" PDF:ksi.

Yllä mainittu ilmainen pdfcreator hoitaa homman tsiljoona kertaa kevyemmin kuin Adoben reisiläskisovellukset.
Mä luulen, että normikäyttäjä ei ole kiinnostunut siitä, millä nimellä tapahtumaa kutsutaan, kunhan tiedosto syntyy halutulla tavalla halutunlaiseksi.

Tuota PDFCreatoria pitää testata, kun tuntuu siltä, että ilmaiseksi saa nykyään erittäin hyviä softia.

P.S. Pisti silmään tuo Moskun kirjoittama "Lataa "Open Office" - Eli avoimeen lähdekoodiin perustuva MS Office kopio...". Onko OpenOffice kopio vai itsenäinen parannettu versio "reisiläskisovelluksesta" nimeltään MS Office?

JustinCase
02.10.2009, 09:01
PDFCreatorilla (http://en.pdfforge.org/pdfcreator) olen itse vastaavista selvinnyt, viimeisimmästä käyttökokemuksesta on tosin aikaa. Ohjelma asentuu tulostimeksi, eli Wordista tulostetaan PDFCreatoriin, muistaakseni niin helppoa etten edes sopivaa vertausta keksi.

Itse olen käyttänyt näihin toimintoihin CutePDF ohjelmaa, joka on myös erittäin näppärä, ja ilmainen. Ja toimii samalla tavalla, kuin PDFCreator. Mutta, kaikki käy.

Leon
02.10.2009, 09:23
Tiedän kyllä, että tod.näk. vastaus on "Vista", mutta kysyn kuitenkin. Mikä vikana?

Kesän aikana HP Pavilioniimme (Vista home premium) iski netistä tuttu syndrooma, eli tietoturvapäivitysten jälkeen kone ei enää käynnisty normaalisti. Bootti etenee siihen K.I.T.T. -tyyliseen vihreään palkkiin asti, mutta sen jälkeen ruutu tarjoaa vain mustaa hiiren kursorilla höystettynä. Safe modet sun muut eivät vie yhtään pitemmälle. Googlella löysin runsaasti keskustelua aiheesta, mutta missään ei tullut vastaan ratkaisua. Yksi tarjottu vaihtoehto oli jonkun pending-tiedoston poisto, mutta ohjeessa mainuttu command prompt -vaihtoehto ei tule vastaan recovery-valikossa, joten en ole sinne asti osannut mennä. Enkä uskalla mennä recovery-polkua yhtään pitemmälle, kun pelottaa kaiken datan katoaminen.

Tuohon ongelman alkamisen aikaan koneessa oli vielä F-secure, jolta tulikin kai joku workaround aiheeseen. F-secure on kuitenkin heivattu tässä välissä jonkkaan Avastin tieltä, kun lisenssillä tuli kilsat täyteen.

System restorella saa sentään palautettua koneen käyttökuntoon, mutta muutama KBxxxx-paketti jää asentamatta, samoin IE8 (mikä ei kuulemma ole välttämättä negatiivinen asia). SP2 sentään asentui kiltisti, ei poistanut ongelmaa.

Mitä seuraavaksi? Windows7 on kyllä vahvasti ajatuksissa mukana. Upgraden saanee tehtyä niin, että data säilyy. Ulkoinen kovalevy on kyllä kaverina ja softien asennuslevytkin ovat tallessa. Kannattaako siis uhrata vaivaa Visvan korjaamiseen, vai laittaako suosiolla vaan sen 7:n?

JustinCase
02.10.2009, 10:43
Tiedän kyllä, että tod.näk. vastaus on "Vista", mutta kysyn kuitenkin. Mikä vikana?

Kesän aikana HP Pavilioniimme (Vista home premium) iski netistä tuttu syndrooma, eli tietoturvapäivitysten jälkeen kone ei enää käynnisty normaalisti. Bootti etenee siihen K.I.T.T. -tyyliseen vihreään palkkiin asti, mutta sen jälkeen ruutu tarjoaa vain mustaa hiiren kursorilla höystettynä. Safe modet sun muut eivät vie yhtään pitemmälle. Googlella löysin runsaasti keskustelua aiheesta, mutta missään ei tullut vastaan ratkaisua. Yksi tarjottu vaihtoehto oli jonkun pending-tiedoston poisto, mutta ohjeessa mainuttu command prompt -vaihtoehto ei tule vastaan recovery-valikossa, joten en ole sinne asti osannut mennä. Enkä uskalla mennä recovery-polkua yhtään pitemmälle, kun pelottaa kaiken datan katoaminen.

Tuohon ongelman alkamisen aikaan koneessa oli vielä F-secure, jolta tulikin kai joku workaround aiheeseen. F-secure on kuitenkin heivattu tässä välissä jonkkaan Avastin tieltä, kun lisenssillä tuli kilsat täyteen.

System restorella saa sentään palautettua koneen käyttökuntoon, mutta muutama KBxxxx-paketti jää asentamatta, samoin IE8 (mikä ei kuulemma ole välttämättä negatiivinen asia). SP2 sentään asentui kiltisti, ei poistanut ongelmaa.

Itselläni työpaikalla muutama Vista kone kilahti tietyn Vista-päivityksen jälkeen. Tulee ruutuun, jossa "configuring updates 3/3" ja siihen sitten jää. Vähän ajan päästä boottaa ja samaan tilaan takaisin. Siis jää looppiin. F-secure on koneissa ja, kun he julkaisivat, että vika on siinä, niin ei muuta, kuin pending.xml tiedoston uudelleennimeämisellä kone kuntoon ja odottelin, että f-secure päivittää itsensä. No go. Eli vähän ajan päästä kone oli taas samassa loopissa.

Ei muuta kuin pending.xml taas uusiksi ja kone käyntiin. Tämän jälkeen poistin msconfig-komennolla käynnistyksen yhteydestä kaikki muut softat ja palvelut pois, paitsi Microsoftin omat. Boottaus ja sen jälkeen kaikki mahdolliset päivitykset sisään. Ja vielä bootti ja testaus, että löytyykö lisää päivityksiä. Homma ok.

Palvelut ja ohjelmat takaisin msconfig-komennolla ja valitsemalla normaali käynnistys. Nyt on homma ainakin pelannut noissa vikaantuneissa läppäreissä hyvin.

Tuota pending.xml nimeämistä varten käytin Vistan käyttislevyä ja boottasin sillä repair tilaan, josta sitten command promptissa tein uudelleennimeämiset. Tähän operaation löytyy varmasti googlella nopeasti ohjeet.

Josko tosta nyt olisi jotain apua...

Leon
02.10.2009, 11:32
Ei muuta kuin pending.xml taas uusiksi ja kone käyntiin.

Josko tosta nyt olisi jotain apua...
Juuri tuota yritin eilen, mutta kun ei HP:n recovery-valikosta pääse promptiin asti muutamaan pending-fileen nimeä. Mulla ei taida olla edes käynnistyslevyä.

Mutta mulla ongelma ei ole tuo looppi asennuksien kanssa. Asennukset latautuvat, mutta kone jää siis tilaan, jossa hiiren kursori möllöttää mustaa ruutua vasten. Sitä voi kyllä liikutella, mutta ei sitä loputtomiin jaksa, vaikka hauskaa onkin.

JustinCase
02.10.2009, 11:47
Juuri tuota yritin eilen, mutta kun ei HP:n recovery-valikosta pääse promptiin asti muutamaan pending-fileen nimeä. Mulla ei taida olla edes käynnistyslevyä.

Eipä päässyt täälläkään Lenovon recoveryn kautta. Joten sen takia nimenomaan tarvitsin asennusmedian.

Toki voisi sitten tehdä Vistalle boottaavan muistikun, jolla pääsee myös sitten command promptiin käsiksi. Sanottiinkohan sitä WinPe:ksi... Tässä (http://keznews.com/2267_Creating_A_Bootable_WinPE_2_0_USB_Key)ainakin jotain ohjeita. Joskus tuotakin testailin.

AnaMasa
02.10.2009, 22:27
Mä luulen, että normikäyttäjä ei ole kiinnostunut siitä, millä nimellä tapahtumaa kutsutaan, kunhan tiedosto syntyy halutulla tavalla halutunlaiseksi.Boldaus minun. Jos käyttäjä haluaa PDF-tiedoston halutunlaisena, niin hän haluaa tiedostosta samanlaisen ja samat ominaisuudet mitä hänellä olisi, jos tulostaisi paperille. Erona paperiin on vain sähköisyyden tuomat edut. Jos käyttäjä haluaa jotain muuta, niin varmaan löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin pdf.

P.S. Pisti silmään tuo Moskun kirjoittama "Lataa "Open Office" - Eli avoimeen lähdekoodiin perustuva MS Office kopio...". Onko OpenOffice kopio vai itsenäinen parannettu versio "reisiläskisovelluksesta" nimeltään MS Office?OpenOffice on täysin itsenäinen sovelluspaketti. Ikävä kyllä iso osa käyttäjäkunnasta pitää MS Officen käyttöliittymää jollain tavalla "normaalina" tai "standardina", joten kilpaillakseen tosissaan Open Office on joutunut nuolemaan MS-käyttäjien persposkia ja tekemään perusasioiden käytöstä samanoloisia ja myös tukemaan mahdollisimman pitkälle MS:n tiedostomuotoja.

Pikavertailu:
Kotikäyttäjälle OpenOffice riittää mainiosti. Henkilökohtaisesti pidän Writeriä heittämällä parempana kuin MS Wordia. Wordin lisäominaisuudet suorastaan haittaavat normaalia tekstinkäsittelyä, joka Writerillä on yhtä suoraviivaista kuin Jatkoaikaan kirjoittaminen. Exceliä pidän Calcia kätevämpänä tai ehkä en vaan osaa käyttää Calcia kunnolla. Meili ja kalenterisoftista pidän molempia jollain tavoin paskana. Outlook vie jos on Exchange käytössä, mutta perseilee meilin täysin. OpenOfficen mikälie ei tue Exchangea, mutta tukee icalcia, eli teoriassa voisi toimia gmailin kanssa paremmin. En ole koittanut viimeistä.

Filosofem
03.10.2009, 11:45
Äsh, jätkät viisastelee PDF:n kanssa, vaikka jopa mäkin osaisin muuttaa docit peedeeäfföiksi. :)

Mutta entä tämä, auttakaa nyt tyhmempää edes haukkumalla osaamattomaksi:

Mä olen aika pihalla koneiden kanssa, joten tämä probleema on todennäköisesti yksinkertainen.

Kone latasi itsestään Windows Vista Service Pack 2:sen, jonka sitten asensin koneeseen. Kun kone käynnistyi uudestaan, kaiuttimista ei tule enää ääntä.

Mulla on erikseen vahvistin, johon on kytketty kajarit. Vahvarista menee piuha koneeseen.

Pitääkö mun nyt kytkeä/asettaa äänentoisto jotenkin uusiksi vai mitä? Mistä tämän voi tehdä?

Elazi
03.10.2009, 15:11
Tässä loin varmuuskopiot ulkoselle kovalevylle omasta koneesta, ja nyt haluaisin formatoida koneen ja palauttaa sen recoverycd:llä (mitkä tein kun ostin koneen) alkuperäiseen kuntoon. Laittakaa linkki tai neuvokaa, miten se tehdään.

Koneena on fujitsu siemens -läppäri.

AnaMasa
03.10.2009, 20:07
Mutta entä tämä, auttakaa nyt tyhmempää edes haukkumalla osaamattomaksi:Harvinaisen saapas olet kun ei näköjään edes googlaus onnistu: MS on tietoinen ongelmasta ja siitä on oikein kb-artikkeli (http://support.microsoft.com/kb/948481/). Mulla ei ole vistaa, eikä siis mitään ongelmia elämässäni, mutta kun nopsaan silmäilin tuon artikkelin, niin aika hakuammunnalta näyttää ts MS ei ole itsekään ihan varma mikä ongelman aiheuttaa. Kokeile nyt ainakin nuo kohdat 3,4,5 ja 6.

modet: se pyysi

Elazi: En tarkkaan tiedä fujitsusta, mutta yleensä noi menee niin, että laitat recoverycd:n pesään ja käynnistät koneen uudelleen. Jos kysyy, että käynnistetäänkö cd:ltä tai esim. "press any key to boot from cd-rom", niin toimi sen mukaan. Jos käynnistys onnistuu noin, niin siitä eteenpäin itse recovery-prosessi lienee suht helppo homma.

Elazi
04.10.2009, 07:19
Mites sit, onko jotenkin mahdollista varmistaa, että noi recovery cd:t toimii? Tosin oon kyllä tehny ne ihan ohjeiden mukaisesti ja levy on naarmuttomat.

AnaMasa
04.10.2009, 12:06
Elazi:Jos on tosiaan täysin naarmuttomat ja pystyt lukemaan recoverycd:tä nykyisessä käyttöjärjestelmässä, eli voit kopioida sieltä kokeeksi jotain tiedostoja, niin kyllä se sitten on kunnossa. Voit piruuttasi testata kopioimalla vaikka kaikki levyn tiedostot. Jos recoverycd on semmoista mallia, että se jyrää koko kovalevyn, niin eiköhän se toimi. Kone tullee olemaan samassa kunnossa kuin kaupasta kiikutettaessa. Jos olet hommannut jotain lisälaitteita jälkikäteen, niin ne voi joutua virittelemään uudestaan. Palautetusta koneesta tulee myös puuttumaan tsiljoona päivititystä, joiden asentaminen saattaa kestää tovin jos toisenkin.

Jos kone ei boottaa cd:ltä, niin varmista, että kone edes yrittää käynnistää cd:ltä. Ellei kone osaa käynnistettäessä tarjota mitään "boot options" tms. valikkoa (esim. F12), josta pääset valitsemaan cd:n, niin käy biosissa (myös käynnistyksessä valittavissa, esim. painamalla F2) vaihtamassa cd ensimmäiseksi käynnistyslaitteeksi.

Jos yllä olevassa jokin tuntuu vaikealta ja haluaa koneen kuntoon tolkullisessa ajassa niin kannattanee kiikuttaa vehje suosiolla kaverille. Toisaalta parhaiten oppii oman pään ja seinän kolahduksista. Et varmasti tulee törmäämään mihinkään, mihin ei netistä löydy apua.

Vanha Len
04.10.2009, 20:48
Nuorimman pojan kone vittuilee. Näyttöön tulee teksti "No input signal" ja sitten menee ruutu pimeäksi. Virtavalo vilkkuu näytöstä niin kuin olisi standby-tilassa. Itse tietokoneessa on virtaa mutta virtakatkaisija ei toimi. Koneen takana olevasta "pääkatkaisijasta" lähtee jälleen pelittämään.

Saikohan tästä nyt joku jotain tolkkua...?

AnaMasa
04.10.2009, 21:05
Ei ole tavatonta, että koneen standby- ja hibernate-hommelit alkavat jossain vaiheessa tökkimään. Merkkikoneista ainakin monet HP:t, Compaqit ja Dellit ovat onnistuneet oireilemaan juuri noin, eli eivät enää herää standby-tilasta. Kotikoneessa helpointa disabloida koko ominaisuus.

JypFabu
04.10.2009, 22:14
Nuorimman pojan kone vittuilee. Näyttöön tulee teksti "No input signal" ja sitten menee ruutu pimeäksi. Virtavalo vilkkuu näytöstä niin kuin olisi standby-tilassa. Itse tietokoneessa on virtaa mutta virtakatkaisija ei toimi. Koneen takana olevasta "pääkatkaisijasta" lähtee jälleen pelittämään.

Saikohan tästä nyt joku jotain tolkkua...?

Tutkipa sitä etupaneelin virtanappia hiukkasen tarkemmalla silmällä, renkkaa siis edes taas. Mikäli käynnistyspainalluksen jälkeen tuntuu veltohkolta, se ei syystä tai toisesta pysy asennossaan, eli jää "oikkariin", ja siitä tuo no input signal sinne näyttöön, kun ei tässä tapauksessa tule mitään signaalia. Esimerkiksi klemmarilla joutuu joskus nitkuttelemaan, että saa vaiheesta pois.

Filosofem
05.10.2009, 12:37
Harvinaisen saapas olet kun ei näköjään edes googlaus onnistu

Kiitti! Ongelma ratkesi kun latasin uuden päivityksen ääniohjaimeen. Kone itse ilmoitti, että ohjain toimii oikein, mutta päivittäminen kuitenkin auttoi.

tiuke
08.10.2009, 23:36
Nettisivujen ylläpitäjille olisi kysymy(k)s(iä). Tartteisin tehdä nettisivun, missä on yksinkertainen taulukko. Ei tarvita mitään muuta. Miten se olisi helpoiten toteutettavissa? Joku ilmainen palveluntarjoaja, ei tarvitsisi ladata mitään ohjelmia koneelle, yksinkertainen päivittää. Onko jotain tällaisia olemassa? Saisin esim. sen taulukon laitettua kuvana johonkin kuvapalveluun, mutta silloin aina päivittäessä osoite vaihtuisi. Onko jollain ideoita tähän?

forrest
09.10.2009, 13:06
Tartteisin tehdä nettisivun, missä on yksinkertainen taulukko.

Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Google Docs (http://docs.google.com).

anzie
09.10.2009, 21:09
Miten saisin tietokoneen ääniä muokattua?
Tarkoitan siis sitä, että kun tietokoneen omalla äänikortilla on aivan paskat säätömahdollisuudet, niin onko jotain ohjelmaa jolla saisin muokattua?

Silloin kun kuuntelen jollain soittimella musiikkia niin sillähän ei ole mitään väliä, koska soittimissa on yleensä omat equalizerit, mutta esim. youtubesta kuunnellessa ääntä ei voi säätää..

Helpomminkin voisi varmaan selittää mutta toivottavasti joku tajusi...

tiuke
09.10.2009, 23:33
Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Google Docs (http://docs.google.com).

Tutkin tuotakin, mutta päädyin lopulta perustamaan blogin, jonne voi päivittää uuden viestin. Jää samalla aiemmat taulukot talteen. Kiitos kuitenkin vinkistä!

vilperi
11.10.2009, 20:35
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun tietokoneeni ei käynnisty? Käyttöjärjestelmänä on Windows Vista.

Normaalikäynnistystä kun yrittää niin jää lataamaan Windowsia ja ei tunnu tapahtuvan mitään. Uudelleenasennus levy on hukassa, mutta olen yrittänyt asentaa Windowsia uudestaan painamalla F11:ta siinä aloitusvaiheessa. Tämä saa aikaan sen, että Windowsin lataamisen jälkeen tulee sininen ruutu ja mitään ei tunnu taaskaan tapahtuvan.

Tietokone heitti aina käynnistäessä jonkin aikaa ennen tätä hetkeä että tietokoneen käyttöjärjestelmä on tarkastettava. Tätä se heitti jo siinä DOS?-tilassa eli ennen kuin kone oli Windowsissa. Käyttöjärjestelmää tarkastutin kyllä, mutta tuo kehoitus tuli aina vain uudestaan. Jälkiviisaana on helppo varmaankin sanoa, että jotain olisi tarvinnut tehdä jo silloin, mutta onko tässä tuo vika?

Onko tässä jotain enää tehtävissä vai vienkö koneen tietokoneiden hautuumaalle?

Arzei
11.10.2009, 22:29
Asensin koneeseen Windows XP:n uudelleen ja valitsin vahingossa suominappaimiston sijasta usa-nappaimiston, mista tuon pystyy muuttamaan jalkikateen?

JustinCase
12.10.2009, 09:06
Asensin koneeseen Windows XP:n uudelleen ja valitsin vahingossa suominappaimiston sijasta usa-nappaimiston, mista tuon pystyy muuttamaan jalkikateen?

Vaikka suosinkin googlettamista näissä tilanteissa, niin laitetaan nyt yksi ohje, joka ohjaa oikealle tielle. Eli tässä (http://www.conversationexchange.com/resources/keyboard-language.php) ohje, millä homma onnistuu. Ja tässä (http://www.tekstiviestit.fi/sihteeriopas/sihteeriopas-vinkit-vaihda_kieli.html) vielä sama suomeksi.

Delter
12.10.2009, 12:40
Löytyyköhän näkemystä seuraavanlaiseen Messenger-ongelmaan?

Ystäväni kannettavassa Windows Live Messenger ei suostu pysymään kirjautuneena kuin muutaman sekunnin, jonka jälkeen ohjelma katkaisee yhteyden. Tulee ilmoitus "Yhteys Messenger-palveluun on katkennut." Tämän jälkeen Messenger yrittää toistuvasti rakentaa yhteyttä uudelleen. Ainoastaan manuaalisella uudelleenkirjautumisella palveluun pääsee takaisin, mutta yhteys katkipoikkeaa jälleen muutamassa sekunnissa.

Ohjelmaa on yritetty asentaa uudelleen ja netin toimivuus on testattu. Käytössä on Soneran mokkula-yhteys, mutta kuten todettua, verkko pelaa ihan normaalisti.

Käytössä on Windows Vista, kone mallia HP-laptop, mutta näillä ei minun järjelläni pitäisi olla tekemistä ongelman kanssa.

Wolves
12.10.2009, 15:11
Edit: Ongelma ratkaistu

Arzei
12.10.2009, 16:35
Vaikka suosinkin googlettamista näissä tilanteissa, niin laitetaan nyt yksi ohje, joka ohjaa oikealle tielle. Eli tässä (http://www.conversationexchange.com/resources/keyboard-language.php) ohje, millä homma onnistuu. Ja tässä (http://www.tekstiviestit.fi/sihteeriopas/sihteeriopas-vinkit-vaihda_kieli.html) vielä sama suomeksi.

No niin, nyt toimii äät ja ööt, kiitos paljon!

anzie
12.10.2009, 17:00
Voisiko palomuuri estää Messengerin yhteyden nettiin?

Diver
12.10.2009, 17:31
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun tietokoneeni ei käynnisty? Käyttöjärjestelmänä on Windows Vista.

Normaalikäynnistystä kun yrittää niin jää lataamaan Windowsia ja ei tunnu tapahtuvan mitään. Uudelleenasennus levy on hukassa, mutta olen yrittänyt asentaa Windowsia uudestaan painamalla F11:ta siinä aloitusvaiheessa. Tämä saa aikaan sen, että Windowsin lataamisen jälkeen tulee sininen ruutu ja mitään ei tunnu taaskaan tapahtuvan.

Tietokone heitti aina käynnistäessä jonkin aikaa ennen tätä hetkeä että tietokoneen käyttöjärjestelmä on tarkastettava. Tätä se heitti jo siinä DOS?-tilassa eli ennen kuin kone oli Windowsissa. Käyttöjärjestelmää tarkastutin kyllä, mutta tuo kehoitus tuli aina vain uudestaan. Jälkiviisaana on helppo varmaankin sanoa, että jotain olisi tarvinnut tehdä jo silloin, mutta onko tässä tuo vika?

Onko tässä jotain enää tehtävissä vai vienkö koneen tietokoneiden hautuumaalle?

Kuulostaa samalta kun mulla Acer tietokoneessa. Vika oli kovalevyssä joka oli fyysisesti viottunut. Minulla homma ratkesi helposti kun oli vielä 1kk takuuta jäjellä (todennäköisesti homma olisi hoitunut takuun jälkeenkin). Soitto myyjäliikkeeseen ja antoivat Acer numeron. DHL:n kaveri kävi hakemassa koneen KOTOA ja kolmen päivän päästä se palautettiin KOTIIN DHL:n toimesta. Kovalevy oli vaihdettu ja ongelma poissa. Tietty aikaa meni sen jälkeen rutosti kun piti asentaa kaikki service packit ja ohjelmat uusiksi koneelle.

Tuon Acerin asiakaspalvelun voisi kyllä lisätä Hyvää asiakaspalvelua ketjuunkin.

enigma
12.10.2009, 18:25
Näytön kanssa ongelmia, merkki on Samsungin syncmaster 226BW

Käynnistäessäni tietokoneen ja laittaessani myös näytön päälle käy sillein ettei näyttö tahdo käynnistyä. Virtavalo välkkyy ja näyttö pitää ihmeellistä ujellusta yrittäessään käynnistyä mutta ei vaan onnistu.

Tämän jälkeen odottelen rauhassa, että tietokone käynnistyy ja sen jälkeen olen tehnyt niin, että käynnistän tietokoneen uudestaan. Tässä vaiheessa näytön yläkulmaan ilmestyy analog ja digital kuvakkeet vilkkumaan ja sen jälkeen näyttö yleensä käynnistyy. Välillä joudun useammankin kerran käynnistellä tietokonetta uudestaan. Mistähän tämä tämmöinen voi johtua?

Näyttö pitää muuten ihmeellistä ujellusta vaikka se ei ole edes päällä.

Johtuiskohan nämä ongelmat siitä ettei näyttö käynnisty ellei se ole lämmin? Miksi hitossa nuo digital ja analog kuvakkeet tulee yläkulmaan vilkkumaan, jokin maaginen yhteys näilläkin on oltava näytön toimivuuden suhteen? Outoa! Näyttö toimi vuoden ongelmitta.

.jarska
12.10.2009, 19:36
Näytön kanssa ongelmia, merkki on Samsungin syncmaster 226BW

Käynnistäessäni tietokoneen ja laittaessani myös näytön päälle käy sillein ettei näyttö tahdo käynnistyä. Virtavalo välkkyy ja näyttö pitää ihmeellistä ujellusta yrittäessään käynnistyä mutta ei vaan onnistu.

Itselläni on kakkosnäyttönä SyncMaster 940B ja hieman samantyyppisiä ongelmia joskus harvoin. Eli käytössä on tuossa koneessa kaksi näyttöä. Tuo 940B on kakkosnäyttönä. Joskus kun koneen buuttaa ei tämä kakkosnäyttö jotenkin reagoi ollenkaan käynnistykseen, eli on ikäänkuin päällä, mutta ruutu on pimeä. Toistaiseksi uusi buutti heti perään on herättänyt näytön.

Mikäli näytöstä kuuluu jotain ujellusta voi aika varmasti sanoa että viimeisiään vetelee. Kannattaa vilkaista sattuisiko näytössä olemaan vielä takuu voimassa, noissa kun on jo jonkin aikaa ollut jo pitkähkö (3 vuotta) takuuaika. Menee taatusti takuuseen jos ujeltaa.

-OO-
12.10.2009, 19:39
Minulla oli myös eräällä työkoneella samanlaista ongelmaa Eizon näytön kanssa ja ongelman lähteeksi paljastui viallinen virtajohto. Johdon kun vaihdoin niin alkoi pelittämään normaalisti ja pelittää vieläkin.

J-De
16.10.2009, 16:22
Elikäs etsiskelen uutta näytönohjainta hajonneen tilalle, muutoin kone tällainen:

Emolevy: Asus A8N5X (PCIe x16)
Prosessori: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 64-bit (2 GHz)
Muisti: 2 GB DDR PC3200/400MHz
Virtalähde: HEC-350AR-PTF 350W, 12V linjaan antaa 18A.

Osaisko joku sanoa minkälainen näyttis ois järkevä tuohon kokoonpanoon ettei jäis prossu/muistit pullonkaulaksi (hajonnut oli Geforce 7900GT)? Mieluusti selviäisin mahdollisimman halvalla :) (n. 50-100e maksimissaan). Muistia voisin tietysti ostaa samalla lisää vai jääköhän sitte jo prossu jalkoihin? Tuo virtalähde kait rajaa jo parhaimpia näyttiksiä ulos mutta en vihtis(eikä ole rahaa) alkaa muita osia uusimaan kuin tuon näyttiksen.

Helmut Balderis #19
17.10.2009, 18:56
Nyt on piru merrassa!

Olin tossa viikon käyttämättä konettani ja nyt kun sitten aloin kirjautua omilla tunnuksilla sisään niin tulee ilmoitus joka menee jotenkin näin: Käyttäjäprofiilia ei voi avata... blaa blaa" . Kahdella muulla profiililla pääsee ja yritin niissäkin muuttaa omaa (järjestelmän valvojan) tunnusta mutta sielläkään en pääse salasanallani sisään. Vikasieto tilassakaan en päässyt muuttamaan/tekemään uusia tunnuksia.

Kellään täällä ollu moisia ongelmia???

Teloch
17.10.2009, 19:30
Osaisko joku sanoa minkälainen näyttis ois järkevä tuohon kokoonpanoon ettei jäis prossu/muistit pullonkaulaksi (hajonnut oli Geforce 7900GT)?

Tollai perstuntumalta voisin sanoa omaan, perustelemattomaan tapaani, että 9600GT voisi olla ihan menevä tuossa. Liikkunee siinä 80e korvilla uusi kortti. Tehoa hippasen verran enempi kuin 7900GT:ssä. Parikymppiä tuohon lisää ja saanee 9800GT-sarjan edustajan sikäli kun haluaa vielä ripauksen enemmän tehoa.

Helmut Balderis #19
18.10.2009, 15:16
Nyt on piru merrassa!

Olin tossa viikon käyttämättä konettani ja nyt kun sitten aloin kirjautua omilla tunnuksilla sisään niin tulee ilmoitus joka menee jotenkin näin: Käyttäjäprofiilia ei voi avata... blaa blaa" . Kahdella muulla profiililla pääsee ja yritin niissäkin muuttaa omaa (järjestelmän valvojan) tunnusta mutta sielläkään en pääse salasanallani sisään. Vikasieto tilassakaan en päässyt muuttamaan/tekemään uusia tunnuksia.

Kellään täällä ollu moisia ongelmia???

Järjestelmän palautus vikasietotilassa ratkaisi ongelman.

Murmeli
18.10.2009, 15:44
Löytyykö Vistalle oikeasti mitään hyvää ja ilmaista kuvankäsittelyohjelmaa?

Vanhassa koneessa oli Photoshop, mutta eipä toimi vistassa tuo ei, perkele.

Onko Gimp tosiaan ainoa vaihtoehto?Photoshop toimii minulla ainakin oikein hyvin Vistassa. Tsekkaapas kuitenkin tämä on-line kuvankäsittelyohjelma (http://www.pixlr.com/editor/), jos on akuutti tarve.

kamik
18.10.2009, 16:06
Photoshop toimii minulla ainakin oikein hyvin Vistassa. Tsekkaapas kuitenkin tämä on-line kuvankäsittelyohjelma (http://www.pixlr.com/editor/), jos on akuutti tarve.

Riippuu varmaankin Photoshopin versiosta toiminta Vistassa. Mulla on koneella vanha Photoshop 2, joka toimii muuten ok, paitsi ohjelman päivitykset eivät toimi/asennu. Ihan hyvin olen pärjännyt ilman niitäkin.

Tompse
18.10.2009, 20:33
Löytyykö Vistalle oikeasti mitään hyvää ja ilmaista kuvankäsittelyohjelmaa?

Vanhassa koneessa oli Photoshop, mutta eipä toimi vistassa tuo ei, perkele.

Onko Gimp tosiaan ainoa vaihtoehto?

paint.net (http://www.getpaint.net/) , tuolta sivuilta saa itse ohjelman. Myös kielipaketti löytyy, joka muuttaa ohjelman suomenkieliseksi. Ulkonäöltään lähes vastaava kuin Photoshop.

Sitä en sitten tiedä, että kuinka kattava kirjo kaikkea työkaluja löytyy. Kokeilla kannattaa ehdottomasti.

edit: Muistelin väärin, kielipaketti löytyykin täältä (http://personal.inet.fi/palvelu/paintnet/).

mikkoz
19.10.2009, 08:55

Ystäväni kannettavassa Windows Live Messenger ei suostu pysymään kirjautuneena kuin muutaman sekunnin, jonka jälkeen ohjelma katkaisee yhteyden. Tulee ilmoitus "Yhteys Messenger-palveluun on katkennut." Tämän jälkeen Messenger yrittää toistuvasti rakentaa yhteyttä uudelleen. Ainoastaan manuaalisella uudelleenkirjautumisella palveluun pääsee takaisin, mutta yhteys katkipoikkeaa jälleen muutamassa sekunnissa.

Ohjelmaa on yritetty asentaa uudelleen ja netin toimivuus on testattu. Käytössä on Soneran mokkula-yhteys, mutta kuten todettua, verkko pelaa ihan normaalisti. Sama Soneran tikku, sama ongelma, ongelma ei liity palomuuriin. Vaihtoehto Mese toimii, Messenger live toimii laajakaista yhteydellä, mutta tällä Soneran tikulla tekee tuota sisään-ulos juttua. Onkos kukaan ratkonut tätä, eli löytyiskö ratkaisua?

Eddie
19.10.2009, 11:22
Järjestelmän palautus vikasietotilassa ratkaisi ongelman.

Myös sisäisen järjestelmänvalvojan tunnuksen aktivoiminen olisi voinut auttaa, jolloin pääset muokkaamaan tilejä kaikilla oikeuksilla.

Tämä komento komentoriville ja sisäänkirjautumisvalikkoon ilmestyy järjestelmänvalvojan tili. yes:n paikalle loppuun no ja sen saa taas piiloon. Tätä tiliä ei kannata käyttää kuin ongelmien ratkomiseen. Järjestelmän palautus on toki tehokas apu.

net user administrator /active:yes

(suomenkielisissä käyttöjärjestelmissä pitää mahd. kirjoittaa administratorin tilalle järjestelmänvalvoja)

Old Ray
20.10.2009, 18:17
Asensin HP Compaq 6715s-läppäriini juuri XP:n. Sitten kun asensin ääniajurit ja suoritti asennuksen aivan loppuun, niin tämän jälkeen napsahtaa ruutuun "Tarvitaan HD-Audio-väyläohjain, mutta sellaista ei löytynyt järjestelmästä.

Mitäs sitten?

Edit: Ja miksi ihmeessä meikäläisen lataukset pysähtyy. Äsken noin puolisen tuntia kestävä näyttiksen ajurit pysähtyi 85 % kohdalla ja oli aloitettava alusta. En muista mistä lataan kyseistä ajuria. Sama homma kävi HP:n sivuilta ladattaessa samaista ajuria, mutta heti 10 sek. jälkeen homma pysähtyi. Myös ääniajureissakin, jonka sain ladattua muulta palvelimelta. Tosin toimimaanhan sitä en saanut kuten yllä jo mainitsin.

KJ hunter
20.10.2009, 18:25
Asensin HP Compaq 6715s-läppäriini juuri XP:n...
Mitäs sitten?
En nyt 100-varma, ole että haetaanko tuolla väyläohjain nimellä ns. bus driveria eli tätä:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3368539&prodNameId=3356623&swEnvOID=1093&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-47284-1

Eli asentaisin tuon ensimmäiseksi ja sitten vasta ne varsinaiset äänikortin ajurit.

Old Ray
20.10.2009, 18:35
En nyt 100-varma, ole että haetaanko tuolla väyläohjain nimellä ns. bus driveria eli tätä:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3368539&prodNameId=3356623&swEnvOID=1093&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-47284-1

Eli asentaisin tuon ensimmäiseksi ja sitten vasta ne varsinaiset äänikortin ajurit.
Juu hoksasinkin tuon äsken ja kerkesin laittaa jo toimimaan, mutta kiitos siitä huolimatta.

Saatan kyllä tässä lisää kysellä ohjeita näiden pulmien kanssa tämän illan aikana.

teemu73
20.10.2009, 20:24
Jos digiboxilta poistaa vahingossa väärän ohjelman, niin onko mitään keinoa saada sitä takaisin katseltavaksi?

Topfield 5100 kaapeliboxi kyseessä ja topfield.fi:stä hain just Altairit ja päivitykset.

TweetyLeaf
21.10.2009, 02:12
Jos digiboxilta poistaa vahingossa väärän ohjelman, niin onko mitään keinoa saada sitä takaisin katseltavaksi?

Topfield 5100 kaapeliboxi kyseessä ja topfield.fi:stä hain just Altairit ja päivitykset.

En nyt suoriltaan tiedä millainen kovalevy (siis se osa minne tieto tässätapauksessa ohjelmat tallentuu) tuossa Topfieldissä on (enkä jaksa ottaa selvääkään, syyn ymmärrät kohta) mutta voin jo kertoa että kaikki keinot ovat vaikeampia kuin se että menet ostamaan DVD:llä sen kaupasta tai muilla keinoin yrität sen tv ohjelman hommata.

Kovalevyltä deletoidun tiedon uudelleen haltuun saaminen onnistunee useissa tapauksissa mutta se vaatii
1. Tietokone ohjelman joka sen osaa tehdä (hyvät maksullisia)
(ja siis tämä tietenkin vaatii sen että kovalevy laitetaan tietokoneeseen kiinni, enkä ole edes varma onko Topfiedlin kovalevyissä SATA tai IDE liitäntä vai joku oma)
2. Pirusti kärsivällisyyttä ja aikaa koska tuo ei ole ihan sekunnin juttu, varsinkaan isoilla kovalevyilla.

3. Sen lisäksi lopputulos harvoin on täydellinen ja tässä tapauksessa kun on kyse kuvasta ja äänestä niin se tietysti ilmenee kuvan sekä äänen pätkimisenä mikäli vekotin millä pyörität kyseistä videota edes sitä toistaa sen ensimmäisen pätkäsyn jälkeen.

On toki olemassa yrityksiä jotka ovat erikoistuneet kovalevyjen ja muiden tallennus formaattien "palauttamiseen" eli sen tiedon kaivamiseen esille mutta tuommoinen operaatio maksaa erittäin paljon.

Sitten vielä se että tarkista ettei Digiboxissasi ole "undo" toimintoa (en tiedä yhtäkään jossa olisi, tuli vain mieleen).

teemu73
21.10.2009, 09:08
Sitten vielä se että tarkista ettei Digiboxissasi ole "undo" toimintoa (en tiedä yhtäkään jossa olisi, tuli vain mieleen).

Tätä olenkin aina ihmetellyt, että miksi siellä ei ole Undoa tai Roskakoria kuten tietokoneessa. Vähissä on siis keinot, mutta kiitos kuitenkin.

Lawless
21.10.2009, 10:47
Eiköhän tiedon palautus Topfieldiltä onnistu (etenkin jos ko. digiboksin kiintolevylle ei ole ehditty tallentaa ko. tiedoston poistamisen jälkeen), mutta se vaatii hieman hommaa. Topfield ei valitettavasti näy tietokoneelle asemana suoraan vaan Altairin tms. ohjelman kautta, joten jos palautusohjelmia haluaa käyttää, vaatisi se digiboksin avaamista, laitteen kiintolevyn (luultavasti IDE-liitäntäinen) irrottamista ja kytkemistä tietokoneeseen, joko suoraan tietokoneen IDE-liitäntään tai adapterin (esim. IDE->USB tai IDE->SATA) avulla.

Maksullisista ohjelmista mm. R-Studio (http://www.data-recovery-software.net) on varsin hyvä ohjelma, mutta on niitä ilmaisiakin vaihtoehtoja: Top 10 Free Data Recovery Software (http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/01/24/top-10-free-data-recovery-software).

kalle
21.10.2009, 15:19
Minkähän ihmeen takia postit, jotka saan gmailiini, näkyvät myös Microsoft Outlookissa? Mitään asetuksia en ainakaan tietoisesti ole mulkannut.

yki
21.10.2009, 16:06
Apua!

"VPU Recover on nollannut grafiikkakiihdyttimen sillä se ei vastannut grafiikkaohjaimen komentoihin"

Eli mikäs mättää? Näyttö sammuu, hiiri ei toimi ja vähän ajan päästä kaikki toimii - ainakin vähän aikaa. Kone kylläkin hidastuu. Kunnes sama rumba jatkuu.

Voisiko johtua siitä, että näytönohjaimeni käy vähän ylikuumana, kun tuossa muutama päivä sitten tuuletin otti lopputilin ja tipahti pois? Ja jos tämä on syy, niin näytönohjain vain korjaukseen?

Lawless
21.10.2009, 17:11
Voisiko johtua siitä, että näytönohjaimeni käy vähän ylikuumana, kun tuossa muutama päivä sitten tuuletin otti lopputilin ja tipahti pois? Ja jos tämä on syy, niin näytönohjain vain korjaukseen?Kyllä voisi. Näytönohjaimen jäähdytys vain kuntoon, niin eiköhän tuo tuosta tokene.

Juicey
21.10.2009, 21:11
Voisiko johtua siitä, että näytönohjaimeni käy vähän ylikuumana, kun tuossa muutama päivä sitten tuuletin otti lopputilin ja tipahti pois? Ja jos tämä on syy, niin näytönohjain vain korjaukseen?

Vilkaisehan ennen huoltoon vientiä ettei näyttiksen tuuletin ole magneetilla paikallaan, itsellä kanssa tuollainen viritys lähti vain pois paikaltaan ja luulin sen hajonneen mutta tarkemmin katsoessa hiffasin että magneettihan sitä vain pitää - säästää sen turhan huoltohinnan pois nostamalla itse vain paikalleen.

yki
21.10.2009, 21:26
Vilkaisehan ennen huoltoon vientiä ettei näyttiksen tuuletin ole magneetilla paikallaan, itsellä kanssa tuollainen viritys lähti vain pois paikaltaan ja luulin sen hajonneen mutta tarkemmin katsoessa hiffasin että magneettihan sitä vain pitää - säästää sen turhan huoltohinnan pois nostamalla itse vain paikalleen.

Ei ole magneetilla, mutta kiitokset vastauksista! Tuskin paljoo maksaa huoltaminen, mutta kuinka kauan siinä kestää? Olettaisi, että ei kestäisi kuin yhdestä päivästä kahteen (jopa tunneissa?) - riippuen toki onko ruuhkaa.

EDIT: Tai ostaisi jonkun lisätuulettimen, mikä puhaltaisi näyttikseen. Eikös sellaisiakin löydy? Jos joku tietää jotain, niin linkkiä kehiin. :)

Teloch
22.10.2009, 08:18
Näyttiksen tuulettimen vaihtaminen kestää ehkä puolisen tuntia kun huolella tekee. Liikkeellä vaihdattaminen tulee siis maksamaan (puljusta riippuen) 20-40e työstä ja tuulettimen hinta päälle. Itse vaihtamalla pääsee selvästi huokeammalla ja tuo tuulettimen vaihtaminen on ehkä yksi helpoimmista asioista mitä ihminen voi tehdä, etenkin kun propellien mukana tulee idioottivarmat ohjeet.

E: Toki jos on epävarma tekemisistään, kannattaa antaa vaan liikkeen vaihtaa. Muuten menee rahat hukkaan kun kortti kärähtää. Kannattaa myös katsoa saako sitten samaan hintaan samantasoista/parempaa uutta näyttistä. Tuollainen 60-70e, mikä saattaa töihin ja osiin mennä, kattaa kuitenkin jo ihan kohtalaisen kortin hinnan.

cottonmouth
22.10.2009, 15:38
Mitä ihmettä, painoin liittämisen (ctrl+V) yhteydessä ilmeisesti jotain näppäintä ja nyt koko JA:n keskustelupalsta pomppasi paria kertaluokkaa suuremmalle fontille. Verkkolehti on kuitenkin edelleen normaali ja millään muullakaan sivustolla tätä ongelmaa ei ole eli ilmeisesti mitään selainastetuksia en ole onnistunut muuttamaan. Arvostaisin kovasta, jos saisin vanhan Jatkikseni takaisin.. Kiitos. Varmasti tyhmä kysymys ja hämärästi muista, että olen samoin säätänyt aiemminkin ja onnistunut sen itse korjaamaan, mutta kuitenkin.

Teloch
22.10.2009, 15:43
Ctrl+hiiren rullan pyörittely ainakin zoomailee jotain. Olisiko tuo?

cottonmouth
22.10.2009, 15:53
Olisiko tuo?

Olihan se ja kiitos paljon.

Petski
22.10.2009, 18:03
Tarkoitus olisi hankkia uusi läppäri ja olen päätymässä Acerin Timeline sarjasta 4810 malliin. Siitä vain on prosessorin suhteen pari eri versiota myynnissä ja siksi kysyisinkin vähän vinkkiä.

4810T Core 2 Solo SU3500 (http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/279568#totsikko)
4810TZ Pentium Dual Core SU4100 (http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/341644#totsikko)

Onko tuo jälkimmäinen tuplaydinprosessori käytössä sen verran nopeampi ja tehokkaampi, että kone kannattaisi ostaa sillä? Käyttö on ihan perus netti/office/työ, eikä mitään pelejä. Tuo 4810TZ on valmiiksi Windows 7:lla jota aion käyttää, valitsin kumman tahansa.

Everton
22.10.2009, 22:29
IE8 lataili vissiin jotain päivityksiä äskettäin ja nyt on Vistalla ihan jumissa. Toinen kone XP:llä toimii ihan normaalisti. Yritin tuossa googlailla, josko olisi joku yleinenkin ongelma, mutta en bongannut mitään tuoretta. Selaushistoriat ja muut tyhjensin jo, mutta pitäisikö seuraavaksi sitten kokeilla viimeisimpien päivitysten peruuttamista?

JustinCase
23.10.2009, 10:41
IE8 lataili vissiin jotain päivityksiä äskettäin ja nyt on Vistalla ihan jumissa. Toinen kone XP:llä toimii ihan normaalisti. Yritin tuossa googlailla, josko olisi joku yleinenkin ongelma, mutta en bongannut mitään tuoretta. Selaushistoriat ja muut tyhjensin jo, mutta pitäisikö seuraavaksi sitten kokeilla viimeisimpien päivitysten peruuttamista?

Voit kokeilla vaikka poistaa IE8:n päivityksiä tämän sivun ohjeen mukaan: http://support.microsoft.com/kb/957700/en-us

Tai sitten downgradeta koko IE8 takaisin IE7:aan.

Tarinankertoja
23.10.2009, 11:08
Tätä olenkin aina ihmetellyt, että miksi siellä ei ole Undoa tai Roskakoria kuten tietokoneessa. Vähissä on siis keinot, mutta kiitos kuitenkin.

Dreambox, jossa on suomipoeka plugin sisältää roskakorin. Sen voi ajastaa niin, että poistetut pysyvät tallessa esim 7 päivää ja poistuvat vasta sitten.

Tosin Dreamboxia ei voi oikein suositella ihmiselle, joka ei halua itse laitetta asennella (softaa siis), sillä se ei toimi "out of the box" kovinkaan hyvin

akimoto
23.10.2009, 17:33
Kaverilla on pöytäkoneensa kanssa ongelmia. Aina kun hän laittaa verkkopiuhan kiinni koneeseen ja alkaa käyttämään nettiä, niin prosessori alkaa jostain syystä käymään todella "kovilla tehoilla" ja koko kone hidastuu kuulemma niin paljon ettei sen käyttö enää normaalisti onnistu. Heti kun nettiliikenne pysähtyy / piuha vedetään irti, kone toimii normaalisti.

Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan: Kun nettiliikennettä -> kone jumiin. Onko jollain ollut vastaavia ongelmia joskus? Missä vika voisi olla?

Pahoittelen äärimmäisen huonoa kieliasua.

-OO-
23.10.2009, 17:45
^Kannattaa varmaan ensiksi vilkaista tehtävienhallinnasta mitä prosesseja siellä on käynnissä silloin kun piuha on kiinni ja mikä vie eniten suoritintehoja. Minulla oli entisellä koneella joku ihmeen stream-videoiden downloader-ohjelma joka jäi sinne taustalle pyörimään vaikka sen ohjelman sulkikin ja hidasti koneen toimintaa ihan järjettömästi.

Tinke-80
23.10.2009, 17:47
Kaverilla on pöytäkoneensa kanssa ongelmia. Aina kun hän laittaa verkkopiuhan kiinni koneeseen ja alkaa käyttämään nettiä, niin prosessori alkaa jostain syystä käymään todella "kovilla tehoilla" ja koko kone hidastuu kuulemma niin paljon ettei sen käyttö enää normaalisti onnistu. Heti kun nettiliikenne pysähtyy / piuha vedetään irti, kone toimii normaalisti.

Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan: Kun nettiliikennettä -> kone jumiin. Onko jollain ollut vastaavia ongelmia joskus? Missä vika voisi olla?

Pahoittelen äärimmäisen huonoa kieliasua.

mbam - lataa, asenna ja aja
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

F-secure Online Scanner - aja tämä
http://www.f-secure.com/en_EMEA/security/security-lab/tools-and-services/online-scanner/

Mikä käyttöjärjestelmä on muuten kyseessä? XP, Vista, Windows 7?

Ja jos ei noilla löydy niin itse menisin sen jälkeen:

http://www.virustorjunta.net/ -> Foorumi -> HJT-logien analysointi

Huom! Vaatii rekisteröinnin.

- Tinke-80

akimoto
23.10.2009, 17:53
Mikä käyttöjärjestelmä on muuten kyseessä? XP, Vista, Windows 7?

XP. Service pack 3 käytössä.

edit: Kiitos Tinkelle, täytyy välittää ohjeet eteenpäin.

Snakster
24.10.2009, 00:08
Mikäköhän mahtaa olla, kun Vistan päivitykset ei asennu. Kone hakee ja asentaa päivitykset ihan hyvin, mutta uudelleen käynnistäessä ruksuttaa hetken ja ilmoittaa, että "updates were not configured correctly". Ja sitten yrittää taas latailla samat päivitykset uudestaan kerta toisensa jälkeen. Parisen viikkoa on tätä tehnyt.

Ei häiritse siis koneen käyttöä millään tavalla, mutta eihän tuo nyt noin voi oikein mennä.

passenger
24.10.2009, 12:31
Mihinkäköhän perustuu sellainen seikka, että wlan yhteys katkeaa jotain tiedostoa ladattaessa? Tiedosto siis alkaa tulemaan koneelle mutta kun nopeus nousee tietylle tasolle niin yhteys katkeaa.

mikse
24.10.2009, 12:44
Minkähän ihmeen takia postit, jotka saan gmailiini, näkyvät myös Microsoft Outlookissa? Mitään asetuksia en ainakaan tietoisesti ole mulkannut.

Olet joko lisännyt gmail-tilisi Outlookiin tai sitten olet uudelleenohjannut gmailiin tulevat viestit sähköpostitilillesi, jota käytät Outlookissa.

Everton
24.10.2009, 15:39
Tai sitten downgradeta koko IE8 takaisin IE7:aan.

Eipä auttanut, vaikka poistin kaikki seiskan jälkeen tulleet päivitykset. Nyt koklauksessa on vielä ladata päivitykset uudelleen.

Tosin luulen jo löytäneeni parhaan mahdollisen ratkaisun: otin Firefoxin käyttöön vuosikausien jahkaamisen jälkeen.

RuuhkaTukka
25.10.2009, 19:08
Nyt on todella omituinen ongelma. Ostin uuden näytönohjaimen (Asus EN9400GT) ja asensin paikalleen. Kytkin näyttöni VGA kaapelilla yhteen porttiin ja televisioni kytkin kortin DVI-liittimen kautta television HDMI-liittimeen. Käynnistin tietokoneen ja yksikään näyttö ei herännyt henkiin, eli mustaa vain näkyi molemmissa näytöissä. Hermot jo meinasi mennä, mutta sitten odotin hieman pidempään ja kas kummaa näytöt heräsivät henkiin kun Windowsin latauskuva ilmeistyi ruutuun. Oli kuitenkin tarvetta käydä BIOS:ssa, joten ratkaisu täytyi löytyä ja lopulta se löytyikin osittain. BIOS:in sain näkymään, kun kytkin näyttöni kortin DVI-lähtöön käyttäen hyväksi VGA-kaapelia ja DVI->VGA-adapteria. Valitettavasti tämä ei ole kestävä ratkaisu, koska näin en kykene kytkemään televisiotani mihinkään.

Kokeilin kysyä apua Googlelta, mutta en löytänyt / osannut löytää vastaavaa tilannetta ja siihen ratkaisua. Emolevynä on Asus P5VD1-X, jonka BIOS:in olen päivittänyt uusimmalla Asuksen tarjoamalla päivityksellä.

Onko ideoita?

pancor
26.10.2009, 03:01
Pystyykö Tähän (http://www.asrock.com/MB/overview.asp?Model=AM2NF3-VSTA) emolevyyn liittämään PCI-express mallista näytönohjainta?

anzie
26.10.2009, 03:39
Pystyykö Tähän (http://www.asrock.com/MB/overview.asp?Model=AM2NF3-VSTA) emolevyyn liittämään PCI-express mallista näytönohjainta?
Ei pysty, ainoastaan AGP.

TweetyLeaf
26.10.2009, 09:32
Onko ideoita?

Selvennöskysymys:

Niin siis jos laitat piuhat niin että näytöt näyttävät kuvaa vasta viiveellä niin kun menet biosiin tietokoneen käynnistyessä (hakkaat sitä deliä siis vaikka et nääkkään kuvaa) niin biosista ei tule kuvaa ollenkaan eikä koskaan kummallekaan screenille ?

TosiFani
26.10.2009, 12:53
Vuokraamani koneen mukana tuli Norman 7.00, jossa on tilaus voimassa sen kolme vuotta minkä vuokraus kestää. Onko kyseinen ohjelma toimiva?

Toinen kysymys koskee tyttären miniläppäriä eli onko olemassa hyviä ILMAISIA virustorjuntaohjelmia?

passenger
26.10.2009, 13:06
Toinen kysymys koskee tyttären miniläppäriä eli onko olemassa hyviä ILMAISIA virustorjuntaohjelmia?

Avast! 4 Home edition on ilmainen, ja ainakin itselläni toiminut erinomaisesti.

Bone
26.10.2009, 13:35
Vuokraamani koneen mukana tuli Norman 7.00, jossa on tilaus voimassa sen kolme vuotta minkä vuokraus kestää. Onko kyseinen ohjelma toimiva?

Minkä Fujitsu-Siemensin hankit?

Kaipa tuo Norman asiansa ajaa. Yksi älyttömän idiootti asia siinä on. Virustunnisteet eivät päivittyneet Vistassa, kun käyttäjällä ei ollut järjestelmänvalvojan oikeuksia. Ja jos koneella on vähänkin asiaa osaamattomampi ihminen, niin hyvällä säkällä virustunnisteet eivät päivity kolmeen vuoteen.
HYVÄ NORMAN!

Avast on hyvä ilmainen ohjelma, voin itsekin suositella.

JypFabu
26.10.2009, 15:41
Morjensta, olis ropellihatuille pähkäiltävää:

Pöytäkoneessa Asus emo ja päivitetty näytönohjain (sis 651) antaa maksimiresoksi 1280x1024. Vaan kun tökkäsin tohon näytön, jossa on maksimireso 1366x768@60 hz, eipä ihan pelitä.

Onko siis olemassa jotain kikkakuutosta, jolla näytön saa optimiinsa? Kummankaan laitteen valmistajan sivuilta ei ongelmanratkaisua tuntunut löytyvän, joten käännynpä tänne viisaampien palstan puoleen, josko roti löytys.

RuuhkaTukka
26.10.2009, 17:24
Selvennöskysymys:

Niin siis jos laitat piuhat niin että näytöt näyttävät kuvaa vasta viiveellä niin kun menet biosiin tietokoneen käynnistyessä (hakkaat sitä deliä siis vaikka et nääkkään kuvaa) niin biosista ei tule kuvaa ollenkaan eikä koskaan kummallekaan screenille ?

Juuri näin. Näytöt heräävät vasta kun Windows käynnistyy.

Onko siis olemassa jotain kikkakuutosta, jolla näytön saa optimiinsa? Kummankaan laitteen valmistajan sivuilta ei ongelmanratkaisua tuntunut löytyvän, joten käännynpä tänne viisaampien palstan puoleen, josko roti löytys.

Ohjauspaneeli -> Näyttö -> Asetukset välilehti -> Lisäasetukset -> Näyttölaite välilehti -> ota ruksi pois kohdasta Piilota näytölle sopimattomat näyttötilat. Tämän jälkeen pitäisi olla kaikki mahdollisuudet valittavana kohdassa Ohjauspaneeli -> Näyttö -> Asetukset välilehti. Näin siis XP:ssä, Vistassa on kai jotenkin samoin tai sitten ei.

JypFabu
26.10.2009, 17:54
Ohjauspaneeli -> Näyttö -> Asetukset välilehti -> Lisäasetukset -> Näyttölaite välilehti -> ota ruksi pois kohdasta Piilota näytölle sopimattomat näyttötilat. Tämän jälkeen pitäisi olla kaikki mahdollisuudet valittavana kohdassa Ohjauspaneeli -> Näyttö -> Asetukset välilehti. Näin siis XP:ssä, Vistassa on kai jotenkin samoin tai sitten ei.

Kiitos. tuon kaiken kyllä olin jo tehnyt(xp tässä pöytämasiinassa), vaan enempiä kun 1280 ei ilmeisesti kertakaikkiaan löydy. Kohtalaisen inhimilliseksi näytön saa valitsemalla perinteisen 1024 x 768 reson, mutta ei se ihan oikein näy silläkään, muut koitellut resovaihtoehdot aiheuttaa lähinnä päänsärkyä.

on se kumma kun mitään koordinaatioo laitevalmistajilla ei toisiinsa yhteenkuuluvilla vermeillä ole, vitutusketjuun kuuluisi tämä, prkl!

no, pitää vaan yrittää googeloida jotain ropellihattuja jostain, että saa ihmisille tarkoitetut härpäkkeet inhimillisesti toimimaan.

passenger
26.10.2009, 18:42
Auttakaa tietämätöntä. Pitäisikö äänet tulla telkkarin kaiuttimista kun katselen Bs-playerillä leffaa koneelta? HDMI johto välissä, äänet kuitenkin tulee vain läppäristä vaikka olis kiva jos niitä saisi säädettyä telkkarista.

badgeri
26.10.2009, 18:54
Auttakaa tietämätöntä. Pitäisikö äänet tulla telkkarin kaiuttimista kun katselen Bs-playerillä leffaa koneelta? HDMI johto välissä, äänet kuitenkin tulee vain läppäristä vaikka olis kiva jos niitä saisi säädettyä telkkarista.

Klikkaat ruudun oikeassa alareunassa olevaa kaiuttimen kuvaketta oikealla hiiren painikkeella ja valitset valikosta "Toistolaitteet". Sitten listassa asetat HDMI Output oletukseksi.

Kun lopetat leffan kattomisen, niin vaihdat takaisin HDMI:n tietokoneen kaiuttimiksi.

Tuamas
26.10.2009, 18:58

Itse sanoisin että ota vuokrakoneesta Norman pois ja lataa ilmainen Avast! tilalle, sama ohjelma sitten tyttärenkin koneeseen.

Itsellä ja tutuilla on niin paljon huonoja kokemuksia Normanista, että ei voi kyllä suositella pahimmalle vihamiehellekään...

TQoFE
27.10.2009, 18:17
Ostoslistalla on läppäri ja vaatimukset seuraavat:

- käyttiksenä XP
- kohtuuhintainen
- tarpeeksi vääntöä, ettei lyhytpinnainen turhaudu, kun minkä tahansa avaaminen tai lataaminen tai mikä vaan vie puolet elämästä

Ei haittaa, jos bonuksena kone näyttää kivalta. Pyydän selkokielisiä vastauksia, en ymmärrä tietokoneista yhtään mitään =)

JustinCase
27.10.2009, 18:27
Olin laiska, enkä jaksanut panostaa toiseen telkkariin, vaan ostin läppäriini dvb-c virittimen. Anysee E30 Combo plus. Toimii ihan hienosti, ei siinä mitään. Mutta Eurosport ei näy. Ja minulla kyllä on katselukortti, jonka luulisin olevan ainoa edellytys tuohon näkyvyyteen...?

Onko jollakin muulla toimiva suht vastaava kokoonpano, jossa Eurosport näkyy? Itse asustelen Porissa, jos sillä on operaattoreiden tms. kanssa tekemistä...?

Käytössä on tällä hetkellä Media Center, mutta kokeiltu on myös Anyseen omalla (huonolla) softalla, ei apua.

Olisi vaan kiva tietää, että onko vika katselukortissa, vai jossain muualla.

Tinke-80
27.10.2009, 19:16
Ostoslistalla on läppäri ja vaatimukset seuraavat:

- käyttiksenä XP
- kohtuuhintainen
- tarpeeksi vääntöä, ettei lyhytpinnainen turhaudu, kun minkä tahansa avaaminen tai lataaminen tai mikä vaan vie puolet elämästä

Ei haittaa, jos bonuksena kone näyttää kivalta. Pyydän selkokielisiä vastauksia, en ymmärrä tietokoneista yhtään mitään =)

Käyttötarkoitus sanelee aika paljon mihin kannattaa rahansa laittaa.

- Tinke-80

TQoFE
27.10.2009, 19:29
Käyttötarkoitus sanelee aika paljon mihin kannattaa rahansa laittaa.

1) Työt eli ihan basic kirjoitus- ja oikolukuhommaa sekä satunnaista kuvien käsittelyä jollain netin ilmaisohjelmalla.

2) Jatkoajan plärääminen.

3) Facebookkaus.

4) Musiikkikirjaston ylläpito.

Taklaus
28.10.2009, 17:03
Mitäköhän asetuksia koneessa pitäisi ronata, jotta kansiot toimisivat taas ns. normaalisti? Nykyään kone jättää myös vanhat kansiot auki aina kun avaan alikansioita. Varmaan ihan simppeli juttu, kun vaan tietäis, että miten...

roottori
28.10.2009, 17:18
Mitäköhän asetuksia koneessa pitäisi ronata, jotta kansiot toimisivat taas ns. normaalisti? Nykyään kone jättää myös vanhat kansiot auki aina kun avaan alikansioita.Resurssien hallinnasta avaat työkalut->kansioiden asetukset ja ensimmäiseltä sivulta (yleiset) voit valita aukeaako alihakemisto omaan vai samaan ikkunaan.

mikse
28.10.2009, 17:38
1) Työt eli ihan basic kirjoitus- ja oikolukuhommaa sekä satunnaista kuvien käsittelyä jollain netin ilmaisohjelmalla.

2) Jatkoajan plärääminen.

3) Facebookkaus.

4) Musiikkikirjaston ylläpito.

Käytännössä mikä tahansa halpisläppärikin pieninäyttöisiä miniläppäreitä lukuunottamatta käy noihin toimintoihin. Tärkeintä on lähinnä se, että joku asiaa vähän tunteva tuttu asentaa koneella hyvän virustorjunnan (jos ei pätevää softaa mukana) ja openofficet ym sekä poistelee kaikki valmistajan omat softat käynnistymästä joka kerta. Eli ns käyttöönottotarkastus kannattaa hoitaa kuntoon.

3G:tä ei ole vielä halvoissa malleissa mutta jos aikomuksesi ei ole käyttää nettiä matkapuhelinliittymän kautta, et tarvitse sim-korttipaikkaa läppärissäsi.

Ei siis muuta kuin valitset parhaimman näköisen läppärin.

ISH
29.10.2009, 10:03
Pitäisi säilyttää ja jakaa tiedostoja verkon yli eri puolilla Suomea olevien henkilöiden (5-10 kpl) kesken.

Onnistuu tietysti omalla ftp-serverillä mutta tähän lienee joku ilmainen ja nykyaikainen ratkaisukin. Kokemuksia?

Juicey
29.10.2009, 10:15
Pitäisi säilyttää ja jakaa tiedostoja verkon yli eri puolilla Suomea olevien henkilöiden (5-10 kpl) kesken.

Onnistuu tietysti omalla ftp-serverillä mutta tähän lienee joku ilmainen ja nykyaikainen ratkaisukin. Kokemuksia?

Kuinka viimeisteltyä ja ammattimaista ratkaisua haet? Onhan näitä, mutta saattavat sitten maksaa enemmänkin. Ilmaisena palveluna itselläni on siviilikäytössä Live Mesh (beta) (www.mesh.com). Kätsysti voi jakaa kansion tai useamman verkon välityksellä, välillä tosin pieniä toimintahäiriöitä, enimmäkseen ilmennyt minulla Live Desktopin käytössä niin ettei tiedoston lataaminen / uppaaminen välttämättä aina onnistu kerralla vaan vaatii viisikin yritystä ennenkuin onnistuu. En usko että tuohon ammattikäytössä luottaisin.

Trenchtown
29.10.2009, 16:06
Mitä helvettiä? Latasin himassa koneelle .avi- muodossa uusimman jakson yhdestä sarjasta, tarkistin että se näkyy ja kuuluu ja siirsin muistitikulle. Nyt kuitenkaan muijakaverin läppärillä en saa videota näkymään, äänet kyllä kuuluvat. Sama ongelma sekä media playerilla, että winampilla. Omassa masiinassa käyttiksenä xp, kun taas tässä on Vista. Kertokaa nyt joku, että mikä on ongelman nimi ja miten se ratkaistaan?

*edit*

Niin joo, eihän tää tietty oo mitää codecceja koskaa nähnytkää. Ja ei kun asentamaan...

bozik
29.10.2009, 18:51
Firefox selailu käytössä ja yleensä tämä on estänyt pop up'it. Nyt niitä kuitenkin tulee, osaako joku kertoa mistä voisi määritellä eston noille ?

T; Halkovaaran Upi

CorporalSyd
29.10.2009, 19:30
Firefox selailu käytössä ja yleensä tämä on estänyt pop up'it. Nyt niitä kuitenkin tulee, osaako joku kertoa mistä voisi määritellä eston noille ?

T; Halkovaaran Upi

Helpoin ratkaisu kokeilla pluginia nimeltä NoScript. Sivulle joka syöttää pop-upeja et anna Javascript- tai muitakaan oikeuksia; niille joihin luotat ja tarvit voit antaa.

CorporalSyd
29.10.2009, 19:33
Niin joo, eihän tää tietty oo mitää codecceja koskaa nähnytkää. Ja ei kun asentamaan...

Vinkkinä: asenna pelkkä VLC. Yleensä riittää lähes kaikkeen mahdolliseen katseluun.

moby
30.10.2009, 10:58
Vinkkinä: asenna pelkkä VLC. Yleensä riittää lähes kaikkeen mahdolliseen katseluun.

Ja jos hommaat vielä media player classicin VLC:n rinnalle, ei pitäisi jäädä yksikään videotiedosto näkymättä.

Nurmijärven Peto
30.10.2009, 11:19
En saa ylen nettisivustoilla olevia videoita pyörimään. Käyttikseni on XP ja selain IE6. Aiemmin videot pyörivät normaalisti, mutta kun asensin Win Ampin ja hetken päästä poistin kyseisen ohjelman niin Ylen videot eivät toimi. Kun klikkaan videoita Ylen sivustolla Spybot tekee virustarkastuksen, mutta mitään ei sen jälkeen tapahdu. Nelosen videot pyörivät kyllä normaalisti.

Knightrider
31.10.2009, 16:38
No niin ekspertit, apua kaivattaisiin!

Koneessani ei nimittäin toimi enää äänet. Mitään vikailmoitusta ei ole tullut, enkä löydä mistään mitään varsinaista ongelmaa. Viikko sitten olen viimeksi ääniä pitänyt päällä, eikä sen jälkeen tietääkseni ole tapahtunut muuta kuin Firefoxin päivitys. Eikä kyseinen ongelma ole pelkästään Firefoxilla, vaan ääniä ei kuulu myöskään esim. IE:llä tai Media Playerilla. Mystinen juttu.

Kone on siis kannettava (HP nx6310) ja käyttöjärjestelmä XP.

Ehdotuksia/ideoita otetaan vastaan.

varjo
01.11.2009, 14:40
Jaahas, koneelle on sitten iskenyt isompikin tietotekninen ongelma, jostain syystä yhteysnopeus on tällä hetkellä maksimissaan n. 1,5 Mbits, kun sen tietenkin pitäisi olla 10Mbit yhteyden mukaan.

Nortonia on yritetty päivitellä yms. mutta ennenkuin alan uudelleenasennus/asennus-rumbaan, niin pitäisi tietää voisiko vika ratketa helpostikin. Pieni pelko perseessä on, että vika voisi olla Traffic Shaper XP-ohjelman epäonnistuneessa asennuksessa, mutta ainakaan rekisteristä ei löydy mainintoja ko. softasta ja vika ei kyllä ole ilmennyt heti tuon tapahtuman yhteydessä. prkl, sehän se kai on, nyt vaan pitää keksiä miten korjata tämä ongelma.

Edit: Problem solved, Traffic Shaper XP:n systeemitiedostot olivat syyllisiä ja nyt skulaa. Paska softa sinänsä kun kaistarajoitukset olivat niin malatat (esim. 4Mbit DL) ettei softalla oikein tee juuri mitään.

Tinke-80
01.11.2009, 14:45
Itselläni on tällä hetkellä 30/1 kaapelimodeemi-liittymä Elisalta josta maksan 39,90€/kk. Tämän liittymän määräaikainen sopimus katkeaa joulukuussa. Olen hankkimassa miniläppäriä johon tulisi mobiililaajakaista. Eli kysymys kuuluu mistä saisi halviten ns hyvän mobiililaajakaista + ADSL/kaapelimodeemi - paketin?

Saunalahden tarjous:
http://saunalahti.fi/internet/turbo.php

Soneran tarjous:
http://www.sonera.fi/kampanjat/tupla

- Tinke-80

Arzei
01.11.2009, 18:00
No niin ekspertit, apua kaivattaisiin!

Koneessani ei nimittäin toimi enää äänet. Mitään vikailmoitusta ei ole tullut, enkä löydä mistään mitään varsinaista ongelmaa. Viikko sitten olen viimeksi ääniä pitänyt päällä, eikä sen jälkeen tietääkseni ole tapahtunut muuta kuin Firefoxin päivitys. Eikä kyseinen ongelma ole pelkästään Firefoxilla, vaan ääniä ei kuulu myöskään esim. IE:llä tai Media Playerilla. Mystinen juttu.

Kone on siis kannettava (HP nx6310) ja käyttöjärjestelmä XP.

Ehdotuksia/ideoita otetaan vastaan.

Kokeile asentaa ajurit uudestaan vaikka tuolta: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=fi&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1839143&prodNameId=1839164&swEnvOID=1093&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-54886-1

J.Petke
01.11.2009, 20:09
Jaahans. BSPlayerillä ei tunnu toimivan .mkv tiedostot ja kysyisinkin vaihtoehtoa tuolle soittimelle. VLC:llä toimii mutta tuo on jotenkin äärettömän epäkäytännöllinen ohjelma. Onko suosituksia uudeksi soittimeksi? Vaatimuksina se, että pystyy säätämään tekstityksen ja ääniraidan ajoituksia. Eli siis suurinpiirtein samat ominaisuudet kuin BSPlayerissä vai löytyykö neuvoja tuon BS:n saattamiseksi kuntoon? Codeccina käytän cccp:tä ja haalit on asennettu.

Tinke-80
01.11.2009, 20:49
Jaahans. BSPlayerillä ei tunnu toimivan .mkv tiedostot ja kysyisinkin vaihtoehtoa tuolle soittimelle. VLC:llä toimii mutta tuo on jotenkin äärettömän epäkäytännöllinen ohjelma. Onko suosituksia uudeksi soittimeksi? Vaatimuksina se, että pystyy säätämään tekstityksen ja ääniraidan ajoituksia. Eli siis suurinpiirtein samat ominaisuudet kuin BSPlayerissä vai löytyykö neuvoja tuon BS:n saattamiseksi kuntoon? Codeccina käytän cccp:tä ja haalit on asennettu.

Poista wanha CCCP sekä BSplayer ja asenna uusin CCCP. http://www.cccp-project.net/

CCCP-asennuspaketti sisältää MPC HC (Media Player Classic Home Cinema) soittimen.

- Tinke-80

RuuhkaTukka
01.11.2009, 21:08

Minä käytän KMPlayeria (http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_players/kmplayer.cfm). Käyttöliittymä on BSPlayerin kaltainen, säätönumikoita on vaikka kuinka, eikä se tarvitse mitään kodekkeja. Lisäksi KMPlayer on erittäin kevyt ohjelma.

J.Petke
01.11.2009, 23:11
Kiitos vastanneille. Löysin yhden vihjeen perusteella SMPlayerin joka tuntuu pelittävän niinkuin minä haluan. Asensin myös tuon uuden CCCP-paketin mutta se ei poistanut ongelmaa BSPlayerin osalta. Hautaan tuon ohjelman juhlamenoin.

Tinke-80
01.11.2009, 23:43
Kiitos vastanneille. Löysin yhden vihjeen perusteella SMPlayerin joka tuntuu pelittävän niinkuin minä haluan. Asensin myös tuon uuden CCCP-paketin mutta se ei poistanut ongelmaa BSPlayerin osalta. Hautaan tuon ohjelman juhlamenoin.

CCCP-wikissä on juttua BSPlayer:stä
http://www.cccp-project.net/wiki/index.php?title=Bsplayer

- Tinke-80

Elazi
02.11.2009, 09:41
Mikäs on kun nhl.comin sivuilla otteluiden koosteet pätkivät, kun katson niitä kokoruudulla.. Itse video ja äänet eivät pätki, mutta kuva tulee töksähdellen eteenpäin (kuitenkin äänen kanssa oikea-aikaisesti). Samaa ongelmaa olen huomannut myös nelosen sivuilla olevissa videoissa. Läppärin tehonpuutteesta tai yhteyden hitaudesta ei voi olla kyse, sillä ennen läppärin formatoimista ei ollut mitään ongelmia.

Toinen ongelma on ollut etenkin maikkarin ja subin videoissa, eli jossain vaiheesssa kuva pysähtyy, mutta ääni jatkaa rallatustaan. Välillä ei auta, vaikka kuin pitkään odottaisi, vaan täytyy ""kelata" toiseen kohtaan videossa ja puskuroinnin jälkeen homma taas toimii.

Selaimena on firefox.

Monipuolisenhuono
02.11.2009, 22:51
Kysymys. Ostin uuden äänikortin jossa on optinen sisääntulo, vahvistimessa on optinen uloslähtö. Pystynkö siirtämään LP:t koneelle jotankin helposti/vaikeasti?

Birchman
03.11.2009, 11:20
Okei eli ongelma on seuraavanlainen

Kannettavani, kolme vuotta vanha Acer WinXP SP3:lla ei suostu enää toimimaan. Eilen sammutettuani koneen ja käynnistettyäni sen uudelleen yritti kone heti alkuun tehdä disc checkiä, joka yleensä tulee jos koneen sammuttaa esim. vetämällä virtajohdon irti. Jostain ”NTI CD AND DVD ROM 7” se checkissä valitti. No checkin jälkeen Windows käynnistyy ihan normaalisti, työpöytä tulee esiin, mutta sitten välähtää bluescreen ja kone sammuu. Se tosiaan välähtää niin että ei ehdi lukemaan mikä on ongelma. (Kone teki ihan saman viime viikolla, mutta suostui yhden kaatumiskerran jälkeen taas toimimaan normaalisti. Nyt ei vaikka kokeilin eilen ainakin viisi kertaa.)

Sain kun sainkin vikasietotilavalikon auki, mutta valittuani vikasietotilan näyttö tulee täyteen komentorivejä eikä mitään tapahdu vaikka odotankin.
Mikä avuksi? Tuleeko jotain mieleen ja jos ainoana vaihtoehtona on formatoida kone niin miten se läppäreissä tehdään? Pitääkö buutata esim. alkuperäiseltä CD:ltä?

Kiitos jo etukäteen
Birchman

JustinCase
03.11.2009, 12:19
...

No checkin jälkeen Windows käynnistyy ihan normaalisti, työpöytä tulee esiin, mutta sitten välähtää bluescreen ja kone sammuu. Se tosiaan välähtää niin että ei ehdi lukemaan mikä on ongelma. (Kone teki ihan saman viime viikolla, mutta suostui yhden kaatumiskerran jälkeen taas toimimaan normaalisti. Nyt ei vaikka kokeilin eilen ainakin viisi kertaa.)

....

Teepä tämän sivun (http://www.tunexp.com/tips/maintain_your_computer/disabling_blue_screen_of_death_auto-reboot/) mukainen operaatio, että saat sen automaattisen bootin bluescreenin yhteydessä kytkettyä pois. Sitten nähdään, mikä on virheilmoituksen sanoma.

Knightrider
03.11.2009, 12:39
Oukei, lisää ongelmia pukkaa kun edelliset saadaan ratkottua:

Compaq nx6310:n akku ei enää lataudu. Nyt jo pari viikkoa se on lähtenyt lataamaan vain, jos laturin johto on ollut jossain tietyssä asennossa, mutta nyt se ei tee siis enää sitäkään. Nyt kun akku tunnin päästä kuluu tyhjiin, sammuu tämä kone vissiin lopullisesti.

Ajatuksia mistä kiikastaa? Ensin ajattelin että laturin johto on poikki/murtunut tai muuta vastaavaa kosketushäiriötä mutta sähkökynän mukaan ongelma ei ole siinä. Kannattaako tälle yrittää tehdä jotain? Uusi akku ainakin maksaa maltaita, sitten melkein kannattaisi ostaa jo uusi kone, sillä tämä nykyinen on kohta 3 vuotta vanha.

Tinke-80
03.11.2009, 12:59
Knightrider:
Sammuta kannettava. Ota akku irti ja laita latausjohto kiinni koneeseen ja käynnistä kone. Jos kone käynnistyy niin syy on tod. näk. akussa. Jos ei, niin laturi on rikki. Dealextreme:stä voi etsiä uutta akkua jos se on rikki.

dealextreme:
http://www.dealextreme.com/

Compaq nx6310 hakusanalla:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.Compaq%20nx6310

- Tinke-80

Tarik
03.11.2009, 16:09
Noniin, nyt olisi itsellä sellainen ongelma, että Windows ei suostu käynnistymään. Valikko, jossa on vikasietotilaa yms. kyllä tulee näkyviin, mutta valitsemalla minkä tahansa vaihtoehdon kone vain käynnistyy uudelleen ja tulee jälleen samaan valikkoon. Käynnistettäessä kone myös ilmoittaa, että tiedosto boot.ini ei kelpaa. Käyttöjärjestelmänä siis XP. Mikähän tällaista voisi aiheuttaa?

Tinke-80
03.11.2009, 16:32
Noniin, nyt olisi itsellä sellainen ongelma, että Windows ei suostu käynnistymään. Valikko, jossa on vikasietotilaa yms. kyllä tulee näkyviin, mutta valitsemalla minkä tahansa vaihtoehdon kone vain käynnistyy uudelleen ja tulee jälleen samaan valikkoon. Käynnistettäessä kone myös ilmoittaa, että tiedosto boot.ini ei kelpaa. Käyttöjärjestelmänä siis XP. Mikähän tällaista voisi aiheuttaa?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;330184

Kokeiles tuota?

- Tinke-80

Filatovi
03.11.2009, 19:35
Mistähän johtuu että koneen tuuletin huutaa täysillä, RAM-muistista on jatkuvasti käytössä n.35-50% vaikkei ohjelmia ole käytössä kuin esimerkiksi messenger ja firefox? Suoritinkäyttökin alkaa heti esimerkiksi videon pyöriessä kohota 60-80% tuntumaan.

Kone on kohtuullisen uusi HP:n läppäri, joten ei tälläisen kevyen käytön pitäisi aiheuttaa noin paljoa kuormitusta käsittääkseni!

Alkaa menemään Vitutusketju-kamaksi kun katsot sitten videota tai pelaat NHL EHM:mää, niin kone huutaa täysillä.

Muita ongelmiakin löytyy, esimerkiksi kone ei monesti sammu kunnolla, eli sammuttaa kyllä näytön ja niin edelleen mutta ei vaan sammu. Välillä käynnistettäessä samankaltainen ongelma, käynnistyy kyllä mutta Windowsiin tullessa saattaa työpöydän tausta muuttua kokonaan mustaksi ja koko Vista jumiutua.

Viimeksi johtui kohtuuttoman kuormittavasta Ongamen softasta, tällä kertaa ei voi johtua siitä, sillä viime aikoina en ole mitään uusia ohjelmia asentanut.

TM
03.11.2009, 19:48
Mistähän johtuu että koneen tuuletin huutaa täysillä, RAM-muistista on jatkuvasti käytössä n.35-50% vaikkei ohjelmia ole käytössä kuin esimerkiksi messenger ja firefox?

Minulla myös Vista HP ja samanlainen ongelma. Firefox (6 ikkunaa auki) jumittaa koneen toisinaan. En ole muuta keksinyt kuin tehtävienhallinta -> lopeta prosessi firefox.exe. Sen jälkeen käynnistän selaimen uudestaan.

Tarik
03.11.2009, 23:15
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;330184

Kokeiles tuota?

- Tinke-80

Kiitoksia tästä! Ei tosin ihan vielä ainakaan onnistunut tuon ohjeen mukaan, vaan jonkin virheilmoituksen antoi bootcfg /repair -kohdassa. Kokeilin chkdsk ajaa, mutta 50 % -kohdalla se ilmoitti, että löytyi yksi vakava virhe. Toivottavasti nyt ei kovalevyä ainakaan tarvitsisi formatoida, jos se nyt yleensäkään on enää toimintakunnossa.

tiuke
03.11.2009, 23:37
Kännyköiden ongelmille ei taida olla omaa ketjua, joten tänne sitten vaikka. Mainitaan jo alkuun, että kännykkä on Nokia 5800.

Asensin jonkin ohjelmistopäivityksen kännykkään joko kännykän itsensä ehdottamana tai sitten jonkin valikon kautta löytämällä mahdollisuuden päivittää ohjelmisto. Nyt kännykkä mm. ei tunnista enää skandinaavimerkkejä puhelinluettelossa ja nettiselain häviää, kun menee tietyille sivuille tai selaa tietyn aikaa. Tuota en ole kerennyt tutkia kauan, mutta esim. Jatkoajan sivut aiheutti selaimen kaatumisen, kun kirjauduin Jatkoaikaan. Kaatuminen tapahtui myös toisella normaalilla sivulla. Kysymyksiä sitten riittääkin. Olenko asentanut jonkin viruspäivityksen? Voiko tuota korjata jollain keinolla? Jos ei, niin miten tuon ohjelmistopäivityksen saa peruttua?

Loppuun on pakko sanoa taas kerran niin täydellisesti toimiva sanonta: Jos jokin toimii, niin älä helvetti mene koskemaan siihen!

Jude
03.11.2009, 23:51
...

Kokeile koneen tuuletusaukkojen imurointia. Oma koneeni kävi ennen todella korkeilla lämmöillä ja imurointi viilensi konetta kymmenillä asteilla ja toiminta parani.

Beltran
04.11.2009, 00:00
Kokeile koneen tuuletusaukkojen imurointia. Oma koneeni kävi ennen todella korkeilla lämmöillä ja imurointi viilensi konetta kymmenillä asteilla ja toiminta parani.
Puhdistuuko ne imuroimalla, siis purkamatta konetta?
Tuuletusaukkoihin kertyy kaikkea tauhkaa oikea matto, joka aika ajoin pitäisi ottaa pois. Asian tekeminen lisää koneen elinikää. Jos läppärin pohjan irroittaminen hirvittää niin huoltoliikkeeseen mars. Itsekin olen homman edessä ja mietin mitä tehdä - jos itse niin pitäisi käydä ostamassa sopiva meisseli, ruuvinkannat on tosi syvällä. Pelottaa se että jossakin vaiheessa kone kuumuu liikaa ja joku osa hajoaa, emolevystä tietysti.

Jude
04.11.2009, 00:12
Puhdistuuko ne imuroimalla, siis purkamatta konetta?
Tuuletusaukkoihin kertyy kaikkea tauhkaa oikea matto, joka aika ajoin pitäisi ottaa pois. Asian tekeminen lisää koneen elinikää. Jos läppärin pohjan irroittaminen hirvittää niin huoltoliikkeeseen mars. Itsekin olen homman edessä ja mietin mitä tehdä - jos itse niin pitäisi käydä ostamassa sopiva meisseli, ruuvinkannat on tosi syvällä. Pelottaa se että jossakin vaiheessa kone kuumuu liikaa ja joku osa hajoaa, emolevystä tietysti.

Onnistuu purkamatta.

Beltran
04.11.2009, 11:00
Kyllä sieltä imurilla ainakin jotakin lähti, tiedä sitten paljonko jäi...

MikGo
04.11.2009, 16:58
Mikähän mahtaa olla Samsung nc10 miniläppärissä vikana kun näppäimistö on sekaisin. Esimerkiksi 0-näppäimestä tulee merkki / ja joistakin kirjaimista numeroita. Kosteutta eikä muutakaan ole saanut. Kieli vaihtoehtoja ym. näppäimistön asetuksia yritin selailla, mutta missään ei näyttänyt olevan vikaa.

AnaMasa
04.11.2009, 17:25
Mikähän mahtaa olla Samsung nc10 miniläppärissä vikana kun näppäimistö on sekaisin. Esimerkiksi 0-näppäimestä tulee merkki / ja joistakin kirjaimista numeroita.Numlock päällä? Jollain näppäinyhdistelmällä lähtee pois (FN + "numlock"). Koitin netistä hakea kuvia kyseisen mallin näppäinkartasta ja veikkaan niiden perusteella, että lähtee painamalla FN + F11.

MikGo
04.11.2009, 18:03
Numlock päällä? Jollain näppäinyhdistelmällä lähtee pois (FN + "numlock"). Koitin netistä hakea kuvia kyseisen mallin näppäinkartasta ja veikkaan niiden perusteella, että lähtee painamalla FN + F11.
Jotain tommoista mieteskelinkin ja näytti ongelma ratkeavan. Kiitoksia vain tiedosta.

tiuke
05.11.2009, 19:17
...Mainitaan jo alkuun, että kännykkä on Nokia 5800.

Asensin jonkin ohjelmistopäivityksen kännykkään joko kännykän itsensä ehdottamana tai sitten jonkin valikon kautta löytämällä mahdollisuuden päivittää ohjelmisto...

Tätä lähdin korjaamaan uudella päivityksellä, joka piti löytä Nokian sivujen mukaan ja löytyikin sitten kännykällä. Nyt jännätään toimiiko koko puhelin enää tämän jälkeen. Jos säkä kävis, niin ei tiedä vaikka ongelma poistuisi.

Edit. Eipä se ongelma minnekään poistunut.

Number 11
05.11.2009, 23:46
Langattoman verkon kanssa olisi vähän ongelmia. Eli siis viime aikoina vanhempieni luona vieraillessani läppärini ei suostu nettiyhteyttä muodostamaan langattoman verkon kautta. Vanhalla läppärilläni mitään ongelmaa ei ole ja tällä uudellakaan koneella alkuun ei ollut mitään ongelmia.

Ongelmien alkaessa yhdistäminen verkkoon onnistui vielä normaalisti, mutta yhteyden kohdalla luki "vain paikallinen." Nyt verkkoon yhdistäminenkin tuottaa vaikeuksia ja verkon nimen kohdalla yhdistämisyrityksen jälkeen lukee "tuntematon verkko" ja "vain paikallinen" on vaihtunut muotoon "rajoitettu yhteys."

Muualla en ole mitään ongelmia langattoman verkon suhteen huomannut tämänkään läppärin kanssa. Mitään asetuksia en ole tietoisesti ainakaan muuttanut. Olisiko kenelläkään mitään ideoita, mistä tämä voisi johtua? Mokkula alkaa ottamaan aivoon jo.

JustinCase
06.11.2009, 08:36
Langattoman verkon kanssa olisi vähän ongelmia. Eli siis viime aikoina vanhempieni luona vieraillessani läppärini ei suostu nettiyhteyttä muodostamaan langattoman verkon kautta. Vanhalla läppärilläni mitään ongelmaa ei ole ja tällä uudellakaan koneella alkuun ei ollut mitään ongelmia.

Ongelmien alkaessa yhdistäminen verkkoon onnistui vielä normaalisti, mutta yhteyden kohdalla luki "vain paikallinen." Nyt verkkoon yhdistäminenkin tuottaa vaikeuksia ja verkon nimen kohdalla yhdistämisyrityksen jälkeen lukee "tuntematon verkko" ja "vain paikallinen" on vaihtunut muotoon "rajoitettu yhteys."

Muualla en ole mitään ongelmia langattoman verkon suhteen huomannut tämänkään läppärin kanssa. Mitään asetuksia en ole tietoisesti ainakaan muuttanut. Olisiko kenelläkään mitään ideoita, mistä tämä voisi johtua? Mokkula alkaa ottamaan aivoon jo.

Onko wlania tarjoamassa boksissa joku salaus käytössä? Vai pääseekö ihan ilman mitään? Jos on salaus, niin ehkä vois kokeilla resetoida se koko boksi ja sitten testata, että toimiiko.

Antaako se sinulle ip-osoitteeksi kuitenkin jonkun 192.168.x.x tyylisen? Vai jotain muuta?

Onko palomuuria käytössä? Oletko sitä vaihtanut viime aikoina? Testaa ilman palomuuria, josko se vaikka estäisi yhteydet.

Onko kannettavassa joku valmistajan oma Wlan-softa, jota tulisi käyttää? Eikä vain Windowsin tarjoamaa?

Teddy_H
06.11.2009, 10:44
Tätä lähdin korjaamaan uudella päivityksellä, joka piti löytä Nokian sivujen mukaan ja löytyikin sitten kännykällä. Nyt jännätään toimiiko koko puhelin enää tämän jälkeen. Jos säkä kävis, niin ei tiedä vaikka ongelma poistuisi.

Edit. Eipä se ongelma minnekään poistunut.

Mikä se ohjelmistopäivitys oli jonka sä asensit? Eli mitä lukee tokalla rivillä kun näppäilet *#0000#? Uusin (ja kuulemma monella varsin ongelmallinen) on V.31.0.101. Tietyille versioille puhelimesta on tarjolla vasta V.31.0.008.

Tuohon selaimen kaatuiluun ei taida oikein tällä hetkellä olla mitään korjausta. Eli kannattaa käyttää ainakin toistaiseksi Operan Miniä (http://www.opera.com/mini/) tai Mobilea (http://www.opera.com/mobile/). Kumpikin on vielä beta-vaiheessa, joten joitain satunnaisia ongelmia saattaa esiintyä, mutta mä olen tuota Miniä käytellyt ilman ongelmia jo pitkään. Monet ovat myös kehuneet Digian @Web-selainta (http://www.digia.com/C2256FEF0043E9C1/0/405001847), mutta mä en ota siihen kantaa kun en ole itse käyttänyt.

Muihin ongelmiin ei välttämättä auta muu kuin eri asteiset resetoinnit. Kaikista kevyin reset tehdään ottamalla puhelimesta virrat pois ja akun irti. Tämä ei mitään isoja ongelmia korjaa, mutta säännöllisesti tehtynä tuntuu pitävän toiminnallisuuden vähän vakaampana.

Loput vaihtoehdot ovatkin sitten vähän rankempia ja kannattaa huolehtia ennen niiden tekemistä varmuuskopioiden ottamista kaikesta henkilökohtaisista tiedoista (puhelinmuistio, viestit, kuvat jne). Toistan: ota varmuuskopiot kaikista tiedoista jotka haluat säilyttää.

1) Palauta alkuperäiset asetukset valikosta: asetukset>puhelin>puhelimen hallinta>alkuperäiset asetukset
- tämän pitäisi palauttaa tehdasasetukset poistamatta henk.koht tietoja

2) Soft reset: *#7370#
- palauttaa tehdasasetukset ja poistaa henkilökohtaiset tiedot

3) Hard reset: sammuta puhelin ja ennen takaisin päälle laittamista paina vihreä, punainen ja kameranäppäin pohjaan. Noi näppäimet pidetään pohjassa niin kauan kunnes puhelin alkaa kyselemään näitä paikka- ja päivämääräasetuksia.
-edelliseen verrattuna tämä resetoi lisäksi ihan rautatasolla ja sitä käytetään lähinnä silloin kun laitteessa on isompiakin ongelmia (esim näyttö ja näppäimet eivät reagoi lainkaan)

Jos et ole kovin luottavainen näihin ohjeisiin, niin kannatta kiikuttaa puhelin huoltoon. Tosin: noita ylläolevia toimenpiteitä sielläkin suoritetaan jos laitteessa ei ole mitään selkeämpää vikaa.

Tietysti tässä vaiheessa on hyvä hetki miettiä seuraavia asioita:
1) Onko ok että noin vuoden markkinoilla ollut puhelin toimii vieläkin monilla aika heikosti?
2) Onko ok että käyttäjän tarvitsee oikeasti tietää mitään resetoinneista ja miettiä niitä edes silloin tällöin?
3) Voisiko asiat olla paremmin?
4) Viittaako mikään siihen että Nokia olisi menossa siihen parempaan suuntaan?

Varmasti hienoin puhelin, jonka mä olen koskaan omistanut, mutta jatkuvat pienet väännöt tuo kyllä samoja fiiiliksiä kuin mistä tässä musavideossa lauletaan: Lapinlahden linnut @youtube.com (http://www.youtube.com/watch?v=n-ASrSeLo0Q). "Olisiko käynyt niin...?"

T: itsekin 5800 XM:n omistava

Number 11
06.11.2009, 12:54
.

WEP-salaus näköjään käytössä, boksin resetoiminen ei auttanut. Tuota IP:tä en osaa edes tarkistaa kun tietokoneiden kanssa olen niin onneton. Palomuuri on käytössä, mutta ei mitään vaikutusta kun sen otti pois päältä.

Verkkosovittimista löytyy:

Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Intel(R) WiFi Link 5100 AGN
Microsoft 6to4 Adapter #2

Tässä Microsoftin adapterissa on näköjään joku ongelma: "Laite ei toimi ongelmitta, koska Windows ei voi ladata sen tarvitsemia ohjaimia. (Koodi 31)"

Googlettelin tuota hieman ja saman virhekoodin kanssa oli esiintynyt muillakin samanlaisia ongelmia. En nopealla vilkaisulla löytänyt varsinaista ratkaisua ongelmaan "vitun HP, Acer, jne."-keskustelun seasta. Onkohan siellä ihan fyysisesti mennyt jotain rikki? Täytyy jatkaa googlettelua paremmalla ajalla ja katsella jos sieltä jotain ohjeita ihan selkokielellä löytäisi.

Frank McKee
06.11.2009, 19:58
WEP-salaus näköjään käytössä, boksin resetoiminen ei auttanut. Tuota IP:tä en osaa edes tarkistaa kun tietokoneiden kanssa olen niin onneton. Palomuuri on käytössä, mutta ei mitään vaikutusta kun sen otti pois päältä.

Verkkosovittimista löytyy:

Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Intel(R) WiFi Link 5100 AGN
Microsoft 6to4 Adapter #2

Tässä Microsoftin adapterissa on näköjään joku ongelma: "Laite ei toimi ongelmitta, koska Windows ei voi ladata sen tarvitsemia ohjaimia. (Koodi 31)"

Googlettelin tuota hieman ja saman virhekoodin kanssa oli esiintynyt muillakin samanlaisia ongelmia. En nopealla vilkaisulla löytänyt varsinaista ratkaisua ongelmaan "vitun HP, Acer, jne."-keskustelun seasta. Onkohan siellä ihan fyysisesti mennyt jotain rikki? Täytyy jatkaa googlettelua paremmalla ajalla ja katsella jos sieltä jotain ohjeita ihan selkokielellä löytäisi.

Haeppa ensin uusimmat ajurit koneen wlanille esim tuolta; Softpedia (http://drivers.softpedia.com/get/NETWORK-CARD/OTHER-NETWORK-CARDS/Atheros-AR8131-AR8132-Driver-10016-WHQL.shtml)
ja kokeile uudestaan.
Käynnistä kone uudestaan asennuksen jälkeen.

Metukka
07.11.2009, 10:34
Yritän asentaa Asuksen kannettavaan jossa Vista Ultimate 32-bittinen Service pack 2:sta huonolla menestyksellä. Asennus junnaa useita tunteja ja kone käynnistyy sitten uudelleen. Sitten aivan viimeisen 3/3 vaiheen lopussa ilmoittaa ettei päivitystä voi asentaa ja poistaa sen. Sitä ennen herjasi jostain säikeistä...miten tuon päivityksen saisi onnistumaan?

Weber80
07.11.2009, 13:27
Tässä porukoille yrittänyt asennella langatonta verkkoa. Ei vaan onnistu. Otsikon mukainen purkki on siis käytössä. Tässä hieman kysymyksiä.

1. Kun haluan muuttaa zhonen asetuksia sieltä 192.168 jne osoitteesta, niin pitääkö sinne mennä piuha kiinni koneessa vai Wlanilla? No piuhalla ei pääse, mutta wlanilla pääsee.

2. Miten voi muuttaa tuon langallisen aliverkon peitteen 255.255.255.255 --> 255.255.255.0? IP-osoitteen kyllä voi muuttaa zhonen haluamaan muotoon, mutta tuolle toiselle ei löydy paikkaa mihin se laitetaan. Ilmeisesti tuosta syystä en pääse piuhalla zhonen asetuksiin?

3. Piuha irti pääsen asetuksia muuttamaan, mutta aina menee jumiin kun yrittää tallentaa asetukset. Koko ajan kyselee "yhdistä internetti", ilmeisesti haluaa sen piuhan kiinni.

En tiedä, perkele, olisi 50 muutakin kysymystä, mutta ei nyt enää muista ku ottaa hermoon nämä vehkeet. Niin harvoin joutuu näitä tekemään ja joka kerta eri valmistajan vehkeet.

Taustailija
07.11.2009, 14:10
Yritän asentaa Asuksen kannettavaan jossa Vista Ultimate 32-bittinen Service pack 2:sta huonolla menestyksellä.

Varmista, että sinulla on Service pack 1 asennettuna.

Microsoftin sivuilta: "Service Pack 1 is a prerequisite for installing Service Pack 2. Please make sure that your system is running Service Pack 1 before you install Service Pack 2"

Helpoiten nykyinen päivitystilanne selviää Käynnistä-valikon kohdasta Tietokone, kun ottaa sen ominaisuudet ruudulle (hiiren oikealla).

tiuke
07.11.2009, 14:27
Mikä se ohjelmistopäivitys oli jonka sä asensit? Eli mitä lukee tokalla rivillä kun näppäilet *#0000#? Uusin (ja kuulemma monella varsin ongelmallinen) on V.31.0.101. Tietyille versioille puhelimesta on tarjolla vasta V.31.0.008.

Asensin 24.10. ilmeisesti tuon V.31.0.008 ja siitä ongelmat alkoi. Viimeisimmäksi asensin siis tuon V.31.0.101 ja se ei poistanut ongelmaa. Nyt skandinaavimerkkien puutteen puhelinluettelossa lisäksi osa näytöstä jumittaa hetkeksi silloin tällöin, kun siirtyy tilasta toiseen. Lisäksi jotain sekoilua, kun tulee puhelu ja taustalla on jokin sovellus auki.

Akkua olenkin käyttänyt irti ilman sen suurempaa vikojen korjaantumista. En ole asentanut mitään erillistä selainta, vaan käyttänyt puhelimen mukana tulevaa. Täytyy asentaa esim. tuo Opera mini.

Onhan nuo ongelmat ihmeellisiä näin pitkän ajan jälkeen julkaisusta ja kun päivitykset vie toimivuutta vain huonompaan suuntaan. Kun tämän puhelimen nyt omistaa, niin voikin lapsenuskoisesti luottaa, että kyllä vielä jonain päivänä tämä toimii päivitysten ansiosta niin kuin pitääkin.

Kiitos paljon vinkeistä, täytyy paneutua niihin paremmalla ajalla.

Metukka
07.11.2009, 15:50
Varmista, että sinulla on Service pack 1 asennettuna.

SP1 on tietenkin asennettu. Tuon löysin itsekin googlaamalla.
Jostain muusta ongelmasta on kyse.

suomi-poika
09.11.2009, 15:13
Tämä ei nyt liity erityisesti tietokoneeseen, vaan enemmänkin nettiin, eikä tässä tarvi olla mikään expertti, mutta miten saa salasanalla suojatun eston nettisivulle?

Ted Raikas
09.11.2009, 15:19
Mikähän tuossa Windows live messengerin asentamisessa nyt mahtaa mättää? Yritin siis käynnistää messengeriä (joka oli joku vanha versio) ja se ei suostunut avautumaan ja piti sitten uusin vihdoin asentaa. No, se asentelee sen sataan prosenttiin ongelmitta, kunnes sitten rupeaa "Palauttamaan", eli asennus peruutetaan.

Mitä helkkaria? Kellään hajua. Olisi tarvetta tuolle Messengerille ja tiedän kyllä sen, että on olemassa Pidginejä ja ties mitä, mutta kokeiltu on ja ei miellytä. Lähinnä kiinnostaisi ratkaista tuo asennusongelma.

mikse
09.11.2009, 16:16
Tämä ei nyt liity erityisesti tietokoneeseen, vaan enemmänkin nettiin, eikä tässä tarvi olla mikään expertti, mutta miten saa salasanalla suojatun eston nettisivulle?

Googleta vaikka .htaccess

Dragan
09.11.2009, 17:26
Terve.

Mitäköhän olen mennyt sorkkimaan, sillä yhtäkkiä IE:stä on tullut oletusselaimeni. Mistäköhän tällainen paatunut firefox käyttäjä saisi Mozillan takaisin oletukseksi. Ohjauspaneelista ja IE:n kautta olen mennyt internet asetuksiin, siellä ohjelmat välilehdellä oletusselain kohdassa seisoo että ''Internet Explorer on oletusselain.'' Lisäksi namiska ''aseta oletuksesi'' on harmaana, eli sitä ei voi valita.

Mozillastakaan taas ei löydy asetuksista mitään miten voisin asettaa sen oletukseksi. Todella outoa.

Anzta
09.11.2009, 17:37
Mozillastakaan taas ei löydy asetuksista mitään miten voisin asettaa sen oletukseksi. Todella outoa.

Ihan niinkin yksinkertaisesti kuin avaat Mozillan. avaat työkalu palkin, josta otat asetukset. Paina siitä. Heti ensimmäisellä sivulla joka siihen avautuu pitäisi olla "järjestelmän oletukset" paina siinä olevaa tarkista heti nappulaa ja kas Mozilla tarkistaa onko oletusselain vai ei. Jos ei ole sen pitäisi ehdottaa, että laitetaankos Mozilla oletusselaimeksi.

Dragan
09.11.2009, 17:44
Ihan niinkin yksinkertaisesti kuin avaat Mozillan. avaat työkalu palkin, josta otat asetukset. Paina siitä. Heti ensimmäisellä sivulla joka siihen avautuu pitäisi olla "järjestelmän oletukset" paina siinä olevaa tarkista heti nappulaa ja kas Mozilla tarkistaa onko oletusselain vai ei. Jos ei ole sen pitäisi ehdottaa, että laitetaankos Mozilla oletusselaimeksi.

Mulla oli näköjään asennettuna joku typerä teema tähän mozillaani jossa tuokin oli saatu mainiosti piilotettua. Kys. lisäosan pellolle heitettyä muuttui tuokin helpommaksi löytää. Kiitos sinulle!

dal
10.11.2009, 13:31
Nyt tarvis kipeesti nörtimpien apuja. Asentelin HP:n läppäriin (dv6-1249) Windows seiskan eilen. Muuten toimii ongelmitta, mutta joku laite on vailla ajuria ja WLAN-kortti toimii pätkien ja tuskastuttavan hitaasti (vaikka sen toimivuus ja ajurit näyttäis olevan Windowsin mukaan ok).

HP:n sivujen ajureista ei ollu apua, eikä muutenkaan oo tuolle tuntemattomalle laitteelle ajureita löytynyt. Kuvat liitteenä.

Neuvoja?

passenger
11.11.2009, 02:24
Koitin tuossa katsella nettistriimejä nhl matseista. Jostain syystä ei suostu avaamaan mitään IE-välilehtenä mozillassa, ei siis mitään sivua. Hain lisäosille päivitykset mutta ei auttanut mitään. Myöskään Explorer selaimenakaan ei näytä toimivan ollenkaan. WebSop-ohjelma siis tarvii IE-tabin tai selaimen.

"sivulle siirtyminen peruutettu" lukee ruudussa. Ja jäsen passengeria kismittää.

macnevis
11.11.2009, 10:26
F-Secure rupeaa ärsyttämään, kun tämä pöytäkone on jo viisi vuotta vanha ja rupeaa vähän tökkimään, niin tuo F-Secure näyttää syövän eniten muistia ja tehoja.

Joten mitäs netistä ladattaa virustentorjuntaa/palomuuria Jatkoajan nörtit suosittelisi XP:lle?

dal
11.11.2009, 11:18
F-Secure rupeaa ärsyttämään, kun tämä pöytäkone on jo viisi vuotta vanha ja rupeaa vähän tökkimään, niin tuo F-Secure näyttää syövän eniten muistia ja tehoja.

Joten mitäs netistä ladattaa virustentorjuntaa/palomuuria Jatkoajan nörtit suosittelisi XP:lle?

F-securehan on järjetön resurssisyöppö, varsinkin jos on tiukat virustorjunta-asetukset. Itse olen jo vuosia mennyt yhdistelmällä Windows palomuuri + Avast-virustutka (ilmainen, halutessa suomenkielinen, helppokäyttöinen). Käyttö on perus nettisurffausta oheishärpäkkeineen ilman warettelua, joten ongelmia ei ole ollut vaan tuo setti on riittänyt kaikkeen.

Samaa yhdistelmää uskallan siis suositella.

Johnny Park
11.11.2009, 12:11
Yritän tässä asentaa Microsoftin Office Home and Student 2007-settiä omalle koneelleni.

Kyseessä on faijan levyke ja hänen koneelleen asentui mallikkaasti. Kun aloitan asentamisen, se loppuu kuin seinään. Tulee ilmoitus asennusvirheestä:

Asennusta ei voi jatkaa, koska tarvittava tiedosto on viallinen tai se ei ole käytettävissä. Suorita asennus uudelleen alkuperäiseltä lähdelevyltä tai alkuperäisestä lataussijainnista.

Tämä asennuslevy on siis täysin aito ja se on asennettu vasta yhteen tietokoneeseen. Osaisiko kukaan neuvoa missä on vika?

Ted Raikas
11.11.2009, 12:17
Mikähän tuossa Windows live messengerin asentamisessa nyt mahtaa mättää? Yritin siis käynnistää messengeriä (joka oli joku vanha versio) ja se ei suostunut avautumaan ja piti sitten uusin vihdoin asentaa. No, se asentelee sen sataan prosenttiin ongelmitta, kunnes sitten rupeaa "Palauttamaan", eli asennus peruutetaan.

Sain vihdoin asennettua tuon ohjelman, mutta nyt se ei sitten päästä kirjautumaan. Palvelu kuulemma tilapäisesti pois käytöstä. Tutuilla tuntuu tuo uusin versio kuitenkin pelittävän koko ajan, joten joku kiikastaa nyt nimenomaan minulla. En vaan tiedä mikä ja missä? Olen Liven sivuilta käynyt ne parit korjausehdotukset kokeilemassa, ilman tulosta.

Kellään ollut vastaavanlaisia pulmia ja jos keksii jonkin ratkaisun, niin olisin kiitollinen.

JustinCase
11.11.2009, 12:52
Tulee ilmoitus asennusvirheestä:

Asennusta ei voi jatkaa, koska tarvittava tiedosto on viallinen tai se ei ole käytettävissä. Suorita asennus uudelleen alkuperäiseltä lähdelevyltä tai alkuperäisestä lataussijainnista.

Nyt heitän vähän ulkomuistista, mutta olisiko ongelma sellainen, että koneeseesi on tällä hetkellä asennettuna jonkinlainen trial-versio tuosta Office 2007:sta? Muistaisin, että joskus yritin asentaa johonkin koneeseen full versiota officesta, eikä tämän takia mennyt läpi.

Ongelmat kyllä jatkuivat tämänkin jälkeen, mutta tuo trial-versio ainakin piti aluksi poistaa.

EDIT: Tämän (http://support.microsoft.com/kb/290301) linkin kautta löytyvät Microsoftin KB tarjoaa CleanUp-ohjelman, jonka ajaminen varmaan auttaa niissä jatko-ongelmissa.

Jii
12.11.2009, 15:33
Taidan olla tyhmä, mutta millä ilveellä saan doc-tiedostosta yhden tyhjän sivun pois. Ekalla sivulla on ylä- ja alatunnisteita ja joitain makroja. Kakkossivu on tyhjä. Jos menen ykkössivun loppuun ja painelen Deleteä innoissani, niin kakkossivu häipyy, mutta niin häipyy myös ekalta tunnisteet ja makroja. Ja niin ei kuulu käydä.

Miksei wordista voi löytyä samanlaista Poista dia (tai siis sivu) toimintoa kuin powerpointista?

Kysessä on Office 2003.

Kitooos!

Diver
12.11.2009, 17:17
Taidan olla tyhmä, mutta millä ilveellä saan doc-tiedostosta yhden tyhjän sivun pois. Ekalla sivulla on ylä- ja alatunnisteita ja joitain makroja. Kakkossivu on tyhjä. Jos menen ykkössivun loppuun ja painelen Deleteä innoissani, niin kakkossivu häipyy, mutta niin häipyy myös ekalta tunnisteet ja makroja. Ja niin ei kuulu käydä.

Miksei wordista voi löytyä samanlaista Poista dia (tai siis sivu) toimintoa kuin powerpointista?

Kysessä on Office 2003.

Kitooos!

Siellä on jotain kuonaa jäänyt tiedostoon. Kannattaa kokeilla kopioida ekan sivun sisältö uuteen asiakirjaan ja tallentaa se uutena tiedostona se yleensä auttaa.

Jos ei auta, sitten voi koettaa kirjoittaa kakkossivulle tekstiä ja pyyhkiä sen pois ykkössivulle asti.

Voihan myös yrittä katsoa mitä kuonaa siellä on senhän näkee mahdollisesti kun valitsee sen "väärinpäinolevan" "P" kirjaimen sieltä työkalupalkista. Nyt pitäisi näkyä piilotetut muotoilumerkit ja mahdolliset ylimääräisetkin.

Nää on hankalia juttuja, itselläkin on käynyt noin, mutta en juuri tähän hättän muista tarkkaan miten lopulta sen tyhjän sain pois.

Snakster
13.11.2009, 23:21
Olen möhlinyt pahemman kerran.

Pöytäkonemeni Vistan päivitysten myötä sellaiseen jumiin, että kaiken osaamani ja muilta kysymäni perusteella vain palautus tehdas-asetuksiin auttaa. Tämä myös ilmeisesti tyhjentää koko C-aseman. Tätä en siis ole vielä tehnyt. Olen ottanut kaikista tärkeistä tiedostoista varmuuskopiot ulkoiselle kovalevylle. Fiksuna kaverina ajattelin kopsia ne vielä läppärille sieltä, mutta homman ollessa käynnissä liikutin läppäriä ja ulkoinen kovalevy putosi noin 30 cm korkealta tasolta ja lopetti toimintansa.

Tiedän kyllä, että tiedot saa varmaankin palautettua liikkeessä joko ulkoiselta kovolta tai pöytäkoneen C-asemalta. Kysymys kuuluukin, että kumpaa vaihtoehtoa lähden kartoittamaan ja paljonko tuo lysti tulee maksamaan?

Leon
14.11.2009, 00:09

Kysessä on Office 2003.

Kitooos!
Pari asiaa tuli mieleen. Ekaksi kokeilisin, mitä yhden tyhjän rivin poistaminen jostain satunnaisesta kohdasta ekaa sivua tekee dokumentin kakkossivulle. Eli poistaako se sen? Toiseksi, etsi sieltä yläkerran toolbarista sellainen P:n peilikuva. En tiedä toiminnon virallista nimeä, mutta se tuo kaikki muotoilukomennot ruudulle näkyviin. Ja sitten vain kokeilemaan, mikä poistaa tyhjän sivun. Tyhmiähän tässä ollaan kaikki.

Metukka
14.11.2009, 00:14
Pöytäkonemeni Vistan päivitysten myötä sellaiseen jumiin, että kaiken osaamani ja muilta kysymäni perusteella vain palautus tehdas-asetuksiin auttaa. Tämä myös ilmeisesti tyhjentää koko C-aseman.
Aivan 100% varma en ole, mutta palautus-cd vetää kaikki ohjelmat sileäksi jättäen kuitenkin tiedostot ennalleen. Kuten sanoin, aivan varma en ole mutta näin muistelisin.

Metukka
14.11.2009, 00:19
Ostin 5 metrin HDMI-kaapelin tarkoituksena katsoa sen avulla koneella olevia elokuvia tv:stä. Kone on Asuksen notebook ja tv uusi LG:n 42" LCD. Kuva näkyy, mutta äänen saa kuulumaan tv:stä kuuluu vain toisinaan. Johtoa kun irrottaa ja laittaa takaisin saa äänen kuuluviin hetkeksi.
Johtuisko tuo pitkästä kaapelista, yhdistettynä huonoon laatuun (ostettu Claes Ohlssonilta)? Jostain muistelisin, että pitkissä kaapeleissa on toisinaan ollut ongelmia.

Torsti
14.11.2009, 11:22
Ostin 5 metrin HDMI-kaapelin tarkoituksena katsoa sen avulla koneella olevia elokuvia tv:stä. Kone on Asuksen notebook ja tv uusi LG:n 42" LCD. Kuva näkyy, mutta äänen saa kuulumaan tv:stä kuuluu vain toisinaan. Johtoa kun irrottaa ja laittaa takaisin saa äänen kuuluviin hetkeksi.
Johtuisko tuo pitkästä kaapelista, yhdistettynä huonoon laatuun (ostettu Claes Ohlssonilta)? Jostain muistelisin, että pitkissä kaapeleissa on toisinaan ollut ongelmia.

Mulla on 15 metrin piuha pöytäkoneesta samsungiin (UE40B6050) ja ääni tulee kyllä ihan normaalisti hdmi-piuhan kautta, kunhan sen ensin koneelta säätää oletusasetukseksi. Kun käytän koneen omaa näyttöä, olen laittanut äänet tulemaan stereoiden kautta.

Jii: Joskus itsellekin on käynyt noin. Etenkin näin käy, kun tekee ensin töitä toisella koneella ja sitten avaa tiedoston toisella koneella. Silloin olen yleensä luonut suosiolla uuden asiakirjan ja kopioinut tekstin sivu kerrallaan. Itse pyrin käyttämään sivunvaihtoa, jolloin rivit eivät hypi itsekseen sivulta toiselle jos tekstiä muuttaa asiakirjan alkupäästä. Ja mikäli hyppii, on se helppo huomata keskelle asiakirjaa ilmestyneestä tyhjästä sivusta.

Roark
14.11.2009, 12:16
Joo elikkä ei onnistu sähköpostin lähettäminen koneelta.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1

Googlen mukaan tuo viittaa siihen, että vastaanottaja luulee, että lähetän virusta. Ratkaisua?

kone82
14.11.2009, 12:19
Eipä onnistu näköjään minullakaan, joten taitaa olla googlella jotkut säätämiset menossa.

tiuke
15.11.2009, 00:44
Huh, nyt on aikamoinen kysymys, kun en itse ymmärrä juuri mitään.

Omaan blogiin pitäisi luoda taulukko, jossa on nimi, pistemäärä ja jokaisen kohdalla alempien sijojen piste-erotus ykköseen. Olen tehnyt taulukon aiemmin normaalisti kirjoittamalla. Nimiä kun on eri pituisia, niin lyhyempien nimien perään joudun laittamaan välilyöntien määrän merkintää   jotta pistemäärä tulee samaan sarakkeeseen. Siis jotain html koodistoa tms. Paljon olen sitä saanut yksinkertaistettua, mitä se oli alussa, mutta en pistäisi pahakseni, jos vielä helpommalla siitä selviäisin. Onko jotain yksinkertaista tapaa tehdä tästä taulukko ja mahdollisesti helpottaa työtä?

Tai otan vastaan myös ajatuksia, miten tuon voisi muuten tehdä. Kyse on siis Liigapörssin kausipelistä ja sen päivityksen helppoudesta.

Jeesus
15.11.2009, 03:42
Laitoin Googlella hakusanaksi "taulukko html", ja ensimmäisenä hittinä tuli tämä sivu (http://www.sivut.org/html/oppaat/taulukot.php). Voisikohan tuosta olla apua?

SamSpade
16.11.2009, 09:50
Joo elikkä ei onnistu sähköpostin lähettäminen koneelta.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1

Googlen mukaan tuo viittaa siihen, että vastaanottaja luulee, että lähetän virusta. Ratkaisua?

Sama ongelma on usein omalla työkoneella. Firman palomuuri on aika tiukka ja kaikki liitetiedostot joiden nimi poikkeaa joten tavallisesta eivät tule perille.
Esim Word-tiedosto joka on nimetty vaikka näin_
Raportti.2009.10.doc ei tule perille. Kun taas Raportti200910.doc tai Raportti2009_10.doc tulee. Jostain syystä nuo ylimääräiset pisteet ovat palomuurille punainen vaate. Toki on varmaan muitakin syitä mutta tsekkaa tiedostojen (ja otsikon) nimi, muuta tarvittaessa ja kokeile uudelleen.

Lauri
16.11.2009, 22:47
Osaakohan joku viisaampi neuvoa, mikä konettani vaivaa.

Ostin tässä viikko sitten uuden kannettavan windows 7-käyttiksellä. Hyvin toimi siihen asti kunnes pari päivää tuli ilmoitus, jossa luki "problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer etc etc...

Ilmoituksen jälkeen kone käynnistää itsensä alusta. Eilen se teki samaa pari kertaa ja tänään sitten tehnyt koko illan. Pysyy päällä pari minuuttia ja sitten napsahtaa tuo teksti. Yritin palauttaa kaikki asetukset alkuperäisiksi, mutta tuotakaan prosessia kone ei ehdi tekemään, ennen kun käynnistyy alusta.

Onkohan kovalevyyn tullut joku särö tms?

Toivottavasti tuo menee takuun piikkiin, konetta kuitenkin käytetty maltillisesti muutamia latauksia lukuunottamatta.

Wolves
17.11.2009, 12:22
Esim Word-tiedosto joka on nimetty vaikka näin_
Raportti.2009.10.doc ei tule perille. Kun taas Raportti200910.doc tai Raportti2009_10.doc tulee. Jostain syystä nuo ylimääräiset pisteet ovat palomuurille punainen vaate. Toki on varmaan muitakin syitä mutta tsekkaa tiedostojen (ja otsikon) nimi, muuta tarvittaessa ja kokeile uudelleen.

Tämä siitä syystä, että palomuuri luulee tiedostoa *.2009 tiedostoksi, jollaista ei ole ilmoitettu palomuurille turvalliseksi tiedostopäätteeksi. Sen sijaan alaviiva (_) on sallittu merkki ja palomuuri osaa lukea tiedoston *.doc ja tunnistaa sen Word tiedostoksi.

Tietysti jos tämä oli itsestään selvyys, niin kirjoituksen voi jättää lukematta

E V
17.11.2009, 20:47
Tyttären läppäri on makaillut parisen viikkoa ko puljun huollossa, ja nyt seurantailmoituksessa on viesti:
Tila S5
Case Closed
Mitäköhän mahtaa tarkoittaa? Ja mikä siinä on niin kummalisen vaikeaa käyttää ihan selkokielisiä ilmoituksi eikä mitään vitun lätinää?

disco-stu
17.11.2009, 21:42
Mitenkäs Microsoft Office Word 2007:ssa saa suomenkielisen oikeinkirjoituksen tarkistuksen päälle?

Oletuksena on englanti, mutta valikosta löytyy kyllä suomikin. Ei vaan tunnu toimivan, vaan tekstiosaan voi kirjoittaa mitä vaan, eikä se ilmota sen olevan väärin. Voi olla että olen joskus aikoinaan säätänyt jotain jostain, ja kun englanniksi olen kirjoittanut en ole tähän onkelmaan törmännyt. Mikä siis avuksi, paitsi OpenOffice?

stairox
17.11.2009, 22:09
Tyttären läppäri on makaillut parisen viikkoa ko puljun huollossa, ja nyt seurantailmoituksessa on viesti:
Tila S5
Case Closed
Mitäköhän mahtaa tarkoittaa? Ja mikä siinä on niin kummalisen vaikeaa käyttää ihan selkokielisiä ilmoituksi eikä mitään vitun lätinää?Tuosta "Tila S5" en osaa sanoa, mutta Case Closed tarkoittaa että laite on valmis ja tulossa takaisin.

E V
17.11.2009, 22:19
Tuosta "Tila S5" en osaa sanoa, mutta Case Closed tarkoittaa että laite on valmis ja tulossa takaisin.

No tuon arvasin itsekin, lähinnä vaan ihmetyttää jos annetaan huoltoseurantanumeroita niin niiden hyöty hukataan jollain talon sisäisillä koodeilla. Elikkäs turhaa paskaa ja mukapalvelua. Normihuollon tapaan varmaankin todetaan takuuseen kuulumaton vika ja perus seittemänkymppiä lähettely-ja availukuluja.

Fordél
19.11.2009, 08:45
Minun ja kannettavan menestyksekäs neljävuotinen yhteistyö taitaa nyt olla ohi. Eilen näyttö pimeni taas kerran kesken käytön (on tehnyt tätä ennenkin viimisen parin kk:n ajan) ja sen jälkeen yritin käynnistää, mutta ei lähde käyntiin. Virtavalo kyllä palaa ja pari kertaa se koittaa inahtaa, mutta ei vaan käynnisty.

Kannattaako tässä yrittää mitään korjailla vai onko se uuden kannettavan osto edessä? Kyseessä on siis tuollainen ihan peruskone hintaluokaltaan 600 eeberharteria.

Johannes
19.11.2009, 10:37
Kannattaako tässä yrittää mitään korjailla vai onko se uuden kannettavan osto edessä? Kyseessä on siis tuollainen ihan peruskone hintaluokaltaan 600 eeberharteria.

Nyt, kun W7 on ilmestynyt, niin saattaisin itse harkita uuden koneen hankkimista, jos vanhalle koneelle kävisi samoin kuin kannettavallesi. "Vanhoista" Vista-koneista saattaa juuri nyt saada myös aikamoisia alennuksia eri kaupoista, jos ehtii katselemaan mainoksia, koska Vista-koneista haluavat maahantuojat tietysti päästä eroon, jos tyydyt Vistaan. On sekin käyttis viilattu päivityksillä aika lähelle W7:n käytettävyyttä, mutta ei ihan samalle tasolle tietenkään, kun halutaan tehdä W7 XP:n oikeasti korvaavaksi käyttöjärjestelmäksi. Vista-koneiden tarjoukset ovat kuitenkin melko hyviä, juuri nyt.

Fordél
19.11.2009, 11:43
Hyvä pointti Johannekselta. Katselin tossa koneita ja tuumin, että ei ainakaan Vista-koneita, mutta toisaalta jos hinta on kilpailukykyinen niin miksipä ei. Täytyy vielä testailla jahka vanha kone vielä käynnistyisi, mutta jos ei niin kait se on uuden osto. Mäkki kiinnostaisi, mutta kun käyttö on vain nettiä ja kirjottamista, on turha hankkia noin kalliita koneita.

Leon
19.11.2009, 11:48
Hyvä pointti Johannekselta. Katselin tossa koneita ja tuumin, että ei ainakaan Vista-koneita, mutta toisaalta jos hinta on kilpailukykyinen niin miksipä ei. Täytyy vielä testailla jahka vanha kone vielä käynnistyisi, mutta jos ei niin kait se on uuden osto. Mäkki kiinnostaisi, mutta kun käyttö on vain nettiä ja kirjottamista, on turha hankkia noin kalliita koneita.
Ja voihan sen Vistan päivittää samointein W7:aan. Tosin siinä vaiheessa mukaan paketoidut hyötyohjelmat saattavat poistua bittitaivaaseen.

JustinCase
19.11.2009, 15:00
Ja voihan sen Vistan päivittää samointein W7:aan. Tosin siinä vaiheessa mukaan paketoidut hyötyohjelmat saattavat poistua bittitaivaaseen.

Itse olen pitänyt aina merkkikoneiden mukana tulevia "hyötyohjelmia" "haittaohjelmina." Monet vaan vievät aivan turhaa tilaa ja resursseja. Hidastavat käynnistystä jne.

Ted Raikas
19.11.2009, 15:22
Taas tuntuisi olevan iki-ihana Live MSN ongelmana (?).

Eilisesta asti on netti katkeillut. Mietin aluksi, että se vaan tietyn ajan jälkeen katkeaa, mutta sitten kiinnitin huomiota, että se yhteyden katkeily liittyy siihen, että avaan messengerin. Lähes välittömästi sen jälkeen ensiksi selaimissa katkeaa yhteys ja pian Messenger heittää myös ulos eikä yhdistä millään. Ainoa tapa saada nettiin yhteys on sammuttaa kone ja kytkeä virta kokonaan ja sitten taas käynnistää.

Olen nyt tässä tovin ollut netissä ja hyvin toimii ja juuri kun tuo messenger ei ole lainkaan päällä, joten joku kytkös tuossa on oltava?

Tämä on langaton yhteys (Welho), liekö se voi vaikuttaa mitään?

SamSpade
19.11.2009, 15:24
Taas tuntuisi olevan iki-ihana Live MSN ongelmana (?).

Eilisesta asti on netti katkeillut. Mietin aluksi, että se vaan tietyn ajan jälkeen katkeaa, mutta sitten kiinnitin huomiota, että se yhteyden katkeily liittyy siihen, että avaan messengerin. Lähes välittömästi sen jälkeen ensiksi selaimissa katkeaa yhteys ja pian Messenger heittää myös ulos eikä yhdistä millään. Ainoa tapa saada nettiin yhteys on sammuttaa kone ja kytkeä virta kokonaan ja sitten taas käynnistää.

Olen nyt tässä tovin ollut netissä ja hyvin toimii ja juuri kun tuo messenger ei ole lainkaan päällä, joten joku kytkös tuossa on oltava?

Vakio kysymys. F-Secure käytössä?

Ted Raikas
19.11.2009, 15:27
Vakio kysymys. F-Secure käytössä?
Ei ole, vaan avast! ja Comodo palomuurina.

SamSpade
19.11.2009, 15:31
Ei ole, vaan avast! ja Comodo palomuurina.

Joskus häiriötä on sitten myös aiheuttanut itse MSN. Joskus riittää kun vaihtaa salasanan ja käynnistää uudelleen, joskus poistaa MSN ja asentaa uudelleen.
Oman mesen salasanan oli joku saakelin virus tms kaapannut ja loggasi minua sisään/ulos. Salasanan vaihto lopetti sen.
Edit: oletko juuri asentanut uuden MSN-Version? Oletko tarkistanut palomuurin asetuksen sen osalta?

InfernalDark
19.11.2009, 18:01
Yritän käynnistää Tehtävienhallintaa niin tulee seuraavanlainen error:

"Kohdetta c:\windows\system32\taskmgr.exe ei löydy. Varmista, että kirjoitit nimen oikein ja yritä uudelleen"

Kumma homma, koska kyseinen tiedosto löytyy system32 kansiosta. Samaa erroria näyttää pukkaavaan mm. avatessa regedittiä, eli ohjelmia "kadoksissa" windows kansioista.

Virus ym ohjelmia ajettu, mitään ei löydy. Järjestelmänhaltijan oikeudet on tottakai.

Apua!

EDIT:

Löysin ongelman syyn, vielä kun saisi korjattua ongelman...

"initdsk.exe, msfont.exe might have corrupted the task manager and regedit" (http://forums.spybot.info/showthread.php?t=53096)

Beagle Boy
19.11.2009, 19:40
Osaako joku kertoa miten tämä on mahdollista? Läppärin DVD-asema oikuttelee, se ei lue mitään levyä, jossa on "dataa", ei DVD:tä eikä CD:tä. Musalevyjä se kyllä lukee.

Paskana?

yki
19.11.2009, 22:16
Se on lopun alkua... Tänään kävin tyytyväisenä hakemassa uuden näytönohjaimen jotta kone taas toimisi. No, sitten kun pari kertaa käynnistin koneen niin tulee ilmoitus, että Windowsin seuraava tiedosto puuttuu tai on viottunut: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM.

Yrittää korjata ongelmaa Windowsin CD:n avulla niin tulee loppuen lopuksi BAD POOL CALLER ja sininen näyttö... Alhaalla lukee jotain STOP: 0x000000xc2 ym.

Ei jaksaisi viedä konetta korjaajalle joka velottaa 100e/tunti pitäen tunnísta puoleta taukoa.

Pub_Winston
20.11.2009, 09:30
Olen möhlinyt pahemman kerran.

Pöytäkonemeni Vistan päivitysten myötä sellaiseen jumiin, että kaiken osaamani ja muilta kysymäni perusteella vain palautus tehdas-asetuksiin auttaa. Tämä myös ilmeisesti tyhjentää koko C-aseman.

Sama ongelma oli minulla. Eli päivitysten jälkeen ei windows enää käynnistynyt. Kone yritti itse korjata vikaa, mutta ei siinä onnistut. "yrityksensä" jälkeen näytölle tuli jotain raportteja yms. En muista mitä siinä "laatikossa" luki, mutta oli kaksi linkkiä joista toisesta näki mitä oli yritetty tehdä ja toisesta pääsi järjestelmän resetointi ohjelmaan. Valitsin sieltä palautuspisteen jona kone toimi normaalisti (3 päivää aikaisempi).

Tämän jälkeen kone rupesi toimimaan ihan normaalisti. En tiedä miten käy kun seuraavan kerran jotain päivitystä asentelee niin tilttaako taas.

Pub_Winston
20.11.2009, 09:36

Edit.

unohda koko juttu, en lukenut kokonaan sun viestiä.

Pub_Winston
20.11.2009, 09:41
Osaakohan joku viisaampi neuvoa, mikä konettani vaivaa.

Oletko asentanut joitain uusia ohjelmia koneelle ja jos olet niin onko niiden asennus sujunut ongelmitta? Minulla sama vika johtui siitä, että tulostin ohjelma ei ollut asentunut kunnolla.

Mr.Fox
20.11.2009, 16:49
Nyt on pää jäässä!

Miten Firefoxissa (v3.5.5) näkee selaimen muistiin tallennetut käyttäjätunnukset ja salasanat? Ainakin jossain aiemmassa versiossa tuon sai yksinkertaisestikin. Nyt olen joko sokea tai tyhmä!

Murmeli
20.11.2009, 16:59
Nyt on pää jäässä!

Miten Firefoxissa (v3.5.5) näkee selaimen muistiin tallennetut käyttäjätunnukset ja salasanat? Ainakin jossain aiemmassa versiossa tuon sai yksinkertaisestikin. Nyt olen joko sokea tai tyhmä!Tools -> Options -> Security -> Saved passwords

En muista mitä on suomenkielisessä...

Mr.Fox
20.11.2009, 17:04
Tools -> Options -> Security -> Saved passwordsNöyrä kiitos ja anteeksi!

Nyt tuli uusi ongelma. En löydä mistään Eniron sivujen salasanaa (siis sitä, jolla pääsee Eniron numeropalveluun). Käyttäjätunnus on oma puhelinnumero ja salasana (neljä numeroa) tuli tekstiviestinä. Puhelin on sen jälkeen vaihtunut, joten pitäisi saada se jotenkin kaivettua tästä pöytäkoneelta esille. Ei vain löydy tuolta listalta!

Murmeli
20.11.2009, 17:05
Nöyrä kiitos ja anteeksi!

Nyt tuli uusi ongelma. En löydä mistään Eniron sivujen salasanaa (siis sitä, jolla pääsee Eniron numeropalveluun). Käyttäjätunnus on oma puhelinnumero ja salasana (neljä numeroa) tuli tekstiviestinä. Puhelin on sen jälkeen vaihtunut, joten pitäisi saada se jotenkin kaivettua tästä pöytäkoneelta esille. Ei vain löydy tuolta listalta!Onko numerokin vaihtunut vai auttaako tämä (http://www.eniro.fi/ohje/henkilot/tunnus/)?

Mr.Fox
20.11.2009, 17:12
Onko numerokin vaihtunut vai auttaako tämä (http://www.eniro.fi/ohje/henkilot/tunnus/)?Pää on jäässä kuin TPS:n puolustuspeli! Kiitos!

expertti
21.11.2009, 16:27
Moro,

Nyt friikit kustannusarviota/vika-arviota kehiin.

Läpppäri (hyvät speksit, ei viitsis roskiin heittää) ei käynnisty. Tai siis käynnistyy n. 4 sekuntia ja sammuu ja käynnistyy taas samaan pisteeseen ja sammmuu. Eli eikös tämä viittaa emolevy ongelmaan?

Jos, niin missähaarukassa mahtaisi liikkua kustannusrvio tämän korjaamiseen? Vai laitetaanko tyttären leikkeihin...

Gleb
21.11.2009, 16:32
Moro,

Nyt friikit kustannusarviota/vika-arviota kehiin.

Läpppäri (hyvät speksit, ei viitsis roskiin heittää) ei käynnisty. Tai siis käynnistyy n. 4 sekuntia ja sammuu ja käynnistyy taas samaan pisteeseen ja sammmuu. Eli eikös tämä viittaa emolevy ongelmaan?

Jos, niin missähaarukassa mahtaisi liikkua kustannusrvio tämän korjaamiseen? Vai laitetaanko tyttären leikkeihin...

Oletko kokeillut tapahtuuko sama ilman akkua?

Seuraava konsti on joihonkin käynnistysongelmiin auttanut:
Ota akku ja virtakaapeli irti, paina virtanappia noin 10s, sitten akku takaisin ja kokeilee käynnistää taas.

expertti
21.11.2009, 16:50
Oletko kokeillut tapahtuuko sama ilman akkua?

Seuraava konsti on joihonkin käynnistysongelmiin auttanut:
Ota akku ja virtakaapeli irti, paina virtanappia noin 10s, sitten akku takaisin ja kokeilee käynnistää taas.

Jep, kyllä tässä alkaa olla kaikki konstit käytetty. Avasinkin tuon jo ja tsekkasin tuulettimet ja muut pölynkerääjät ja kävin kaikki liittimet läpi.

Sama ralli jatkuu.

varjo
21.11.2009, 19:05
Jahas, faijan Fujitsun 3v vanhassa läppärissä näppäimistö kiukuttelee siten että alkuun del/backspace-näppäimet eivät toimineet mitenkään ja nyt sitten taas ko. näppäimet toimivat mutta toisaalta muuten kaikkien näppäinten määrittelyt ovat pielessä eli painamalla vaikka näppäintä m tulostuu näytölle kirjain t jne.

Nyt kysymys onkin oikeastaan se, onko kyse rautaviasta joka varmaan on korjattavissa jonkinlaisella rahalla, vaiko softaviasta virus/troijalainen tai windowsin/tietokoneen näppisajurien vaurioitumisesta.

Kone ei ole minulla hallussa, joten lähinnä spekulaatioita tarvitsisi, että tietäisi mistä aloittaa vian etsiminen/korjausprosessi.

Sniper
21.11.2009, 22:09
Nyt kysymys onkin oikeastaan se, onko kyse rautaviasta joka varmaan on korjattavissa jonkinlaisella rahalla, vaiko softaviasta virus/troijalainen tai windowsin/tietokoneen näppisajurien vaurioitumisesta.

Toki kannattaa tsekata ohjauspaneelin kautta että näppisleiska on määritetty suomalaiseksi, mutta vahvasti kyllä epäilisin että jotain nestemäistä (cokis tai joku muu tahmea :) on kaadettu näppikselle. Hyvällä säkällä näppis irti + puhdistus korjaa asian. Muussa tapauksessa halvimmaksi taitaa tulla erillinen USB-näppis jos koneen käyttötapa sen sallii. Hyvällä onnella laitteeseen saa uuden näppiksenkin tosi edullisesti, mutta aika hiljaista useimmiten on.

cobra
21.11.2009, 22:10
Jahas, faijan Fujitsun 3v vanhassa läppärissä näppäimistö kiukuttelee siten että alkuun del/backspace-näppäimet eivät toimineet mitenkään ja nyt sitten taas ko. näppäimet toimivat mutta toisaalta muuten kaikkien näppäinten määrittelyt ovat pielessä eli painamalla vaikka näppäintä m tulostuu näytölle kirjain t jne.

Kone ei ole minulla hallussa, joten lähinnä spekulaatioita tarvitsisi, että tietäisi mistä aloittaa vian etsiminen/korjausprosessi.

Luultavasti num lock on päällä ja sen takia näppäimistö käyttäytyy tuolla tavalla.

varjo
21.11.2009, 22:57
Toki kannattaa tsekata ohjauspaneelin kautta että näppisleiska on määritetty suomalaiseksi, mutta vahvasti kyllä epäilisin että jotain nestemäistä (cokis tai joku muu tahmea :) on kaadettu näppikselle. Hyvällä säkällä näppis irti + puhdistus korjaa asian. Muussa tapauksessa halvimmaksi taitaa tulla erillinen USB-näppis jos koneen käyttötapa sen sallii. Hyvällä onnella laitteeseen saa uuden näppiksenkin tosi edullisesti, mutta aika hiljaista useimmiten on.

Joo pitää katsoa noi perusjutut kun joskus käy paikan päällä, cokikseen tai tahmeaan en oikein usko eikä faija tietääkseni vie kahvikuppejakaan "kotityökoneensa" luokse.

Näppisleiskan muuttuminen on toki mahdollista, mutta sen tapahtuminen "itsestään" tuntuu oudolta.
USB-näppis lienee paras ratkaisu, kun kyse on aika paljolti paikallaan möllöttävästä koneesta.

Voiko num lock muka tehdä tuollaista (ei ainakaan tässä pöytäkoneessa) vai ovatko nuo läppärien näppäimistöt sitten konffattu jotenkin ufommin.

Sniper
22.11.2009, 00:04
Voiko num lock muka tehdä tuollaista (ei ainakaan tässä pöytäkoneessa) vai ovatko nuo läppärien näppäimistöt sitten konffattu jotenkin ufommin.

Ei pitäisi num lock tehdä tuollaista. Ainostaan jos numeroita alkaa tulla tuosta UIOJKLNM; tmv. kohdista on selkeästi num lock päällä. Sinun kuvailema vika tuntuisi että on jotkut näppiksen linjat oikkarissa. Del/Backspaceen num lock ei ainakaan vaikuta.

Pub_Winston
22.11.2009, 14:37
Sama ongelma oli minulla. Eli päivitysten jälkeen ei windows enää käynnistynyt. En tiedä miten käy kun seuraavan kerran jotain päivitystä asentelee niin tilttaako taas.

Nyt selvisi, että ongelma johtuu uusimmasta päivityksestä joka on service pack 2. Miksei windows käynnisty sen jälkeen kun tuo päivitys on asentunut? Otin automaattiasennuksen pois päältä kun ei viitsisi koko ajan palautella konetta aikaisempaan pisteeseen.

V*tun Vistanko vika??

sekolust
22.11.2009, 20:00
Asensin tuossa uuden näytönohjaimen (Atin 4350) ja ongelma on seuraava. Leffoja katsottaessa tulee virheilmoitus "vpu recover on nollannut grafiikkakiihdyttimen " aika tarkalleen 2 minuutin välein. Tämä tulee niin avien ja dvd-leffojen kanssa, mutta esimerkiksi Youtuben kanssa ei ole ollut ongelmia. Luultavasti kyseessä ei siis ole rautapuolen ongelma, kerta häiriötilanteen voi rajata noin selvästi.

Olisiko kenelläkään vihjeitä/neuvoja miten homman saisi skulaamaan?

varjo
22.11.2009, 20:18
Asensin tuossa uuden näytönohjaimen (Atin 4350) ja ongelma on seuraava. Leffoja katsottaessa tulee virheilmoitus "vpu recover on nollannut grafiikkakiihdyttimen " aika tarkalleen 2 minuutin välein. Tämä tulee niin avien ja dvd-leffojen kanssa, mutta esimerkiksi Youtuben kanssa ei ole ollut ongelmia. Luultavasti kyseessä ei siis ole rautapuolen ongelma, kerta häiriötilanteen voi rajata noin selvästi.

Olisiko kenelläkään vihjeitä/neuvoja miten homman saisi skulaamaan?

Voisiko olla että näytönohjain ylikuumenee leffoja katsoessa, mutta juutuubit vielä menevät pahemmin rasittumatta. Tarkista vaikka alkuun näytönohjaimen lämmöt rasituksen alla esim. speedfan-ohjelman avulla.

Sprot
22.11.2009, 20:23
Missäköhän mahtais olla ongelma kun modeemin laittaa päälle niin menee 20-30 min ennen kuin pääsee nettiin. Muutenkin yhteys pätkii luvattoman paljon.
Modeemissa palaa DSL-valo ihan normaalisti, mutta internet-valo ei. Modeemi on SpeedStream 6515. Ihan sama onko langattomana vai kaapelin päässä.

Control panelin verkkoyhteyksissä näkyy normaalisti verkkokortti, mutta en ole ennen ongelmia huomannut siellä internet gateway- kuvaketta. Kun koneen käynnistää niin siinä lukee connecting ja tulee connected tosiaan 20-30 minuutin kuluttua. Onkohan ongelma omissa laitteissa vai palveluntarjoajassa, tässä tapauksessa DNA:ssa. Firmaan oon lähettäny vikailmoituksen netin kautta kun robotti vastasi puhelimessa ettei sunnuntaina ole vikoja niin ei tarvita asiakaspalvelua.

sekolust
22.11.2009, 21:02
Voisiko olla että näytönohjain ylikuumenee leffoja katsoessa, mutta juutuubit vielä menevät pahemmin rasittumatta. Tarkista vaikka alkuun näytönohjaimen lämmöt rasituksen alla esim. speedfan-ohjelman avulla.

Testailin äskettäin tuota. Lämmöt pyörivät siinä 47-48c:n välillä ennen elokuvaa, nousivat elokuvan aikana 52c:hen ja tässä sitten taas nollautui. Tällä hetkellä lämpötila on pysytellyt 51c:ssä, välillä hypäten asteen ylemmäs, ilman ongelmia.

Pitäisi varmaankin tutkailla asetuksia ja rajoittaa näyttiksen toimintaa?

Gianfranco
23.11.2009, 11:33
Tietokonekaiuttimiiin liittyen kysymys. Läppärissä käyttiksenä Windows 7 ja läppäriin hankittuna vastikään Logitechin kaiutinsetti, jossa mukana subwoofer. Noh, nyt musiikki kuuluu oikein mukavasti kaiuttimista, mutta subbari päästelee vähän väliä outoa "murinaa" sisuksistaan, olipa kappale käynnissä tai ei. Eli subbari päästää matalan äänen myös silloin, kun tietokoneesta ei ääntä muuten tule.

Yritin tietokoneen asetuksista omalla tietotaidollani löytää jotain selitystä asiaan, mutta arvatenkaan en tajunnut mistä vois olla kysymys. Jos jollain on ajatus mistä on kysymys, niin kaikki apu on tervetullutta.

Mosku
23.11.2009, 11:42
Käyttöjärjestelmänä Windows 7 RC, joka on toiminut varsin mainiosti.

Nyt on kuitenkin sellainen pulma että windows on "Lukinnut" käyttäjäkansioni.
Eli kansion jonka polku menisi jotakuinkin:
C:\Users\"oma nimi"

Olen yrittänyt poistaa rastia asetuksista "read only" kohdasta, ja kone kelaakin tiedostoja läpi tämän toimenpiteen jälkeen mutta lukko on ja pysyy.
Mites tämän saisi pois? Vai saako?
Kansion takana olisi muutamia ohjelmien asetuskansioita joita kyseisten ohjelmien tulisi päästä käyttämään ja muokkaamaan.

Krupieeri
23.11.2009, 15:38
Nyt on kuitenkin sellainen pulma että windows on "Lukinnut" käyttäjäkansioni.
Eli kansion jonka polku menisi jotakuinkin:
C:\Users\"oma nimi"

Olen yrittänyt poistaa rastia asetuksista "read only" kohdasta, ja kone kelaakin tiedostoja läpi tämän toimenpiteen jälkeen mutta lukko on ja pysyy.
Mites tämän saisi pois? Vai saako?
Kansion takana olisi muutamia ohjelmien asetuskansioita joita kyseisten ohjelmien tulisi päästä käyttämään ja muokkaamaan.

Paria kikkaa voisi kokeilla. Jos olet päivittänyt Vistasta Seiskaan, voi kyse olla folderin omistusoikeuksista Microsoftin Knowledge Base -artikkeli (http://support.microsoft.com/kb/942970). Toinen vaihtoehto sitten on pieni rekisteripuukotus toinen linkki Microftin ohjeeseen (http://support.microsoft.com/kb/256614).

yki
23.11.2009, 19:25
Voiko Windowsia päivittää jotenkin, että kun laitan alkuperäisen CD:n asemaan, niin päivittäisin sinne uusimmat päivitykset?

Mikä voi olla vikana, jos tulee valitus, että C://WINDOWS/SYSTEM32/CONFIGURE/SYSTEM tiedostu puuttuu tai on vioittunut? En pysty asentamaan Windowsia uudestaan CD:n kauttta...

AnaMasa
23.11.2009, 19:50
Mikä voi olla vikana, jos tulee valitus, että C://WINDOWS/SYSTEM32/CONFIGURE/SYSTEM tiedostu puuttuu tai on vioittunut? En pysty asentamaan Windowsia uudestaan CD:n kauttta...Tuo "system"-tiedosto on käytännössä rekisterin osa, jota vinkkari tarvitsee käynnistyksessä, mutta ei pysty lataamaan sitä. Ulkomuistista heitän, että kyse on rekisterin paisumisesta. Käynnistysvaiheessa on käytössä rajoitettu määrä muistia, johon system-tiedosto ei enää mahdu.

Tuossa on Mäsän suomenkielinen artikkeli, jossa elämää pidempi korjausohje: http://support.microsoft.com/kb/307545/fi

yki
23.11.2009, 21:12
Tuossa on Mäsän suomenkielinen artikkeli, jossa elämää pidempi korjausohje: http://support.microsoft.com/kb/307545/fi

Miten tuohon palautuskonsoliin pääsee? Laitan windowsin CD:n sisään, sen jälkeen käynnistän sen CD:ltä. Sitten tulee "Windowsin asennus" (kerää jotain tiedostaja) ja sitten kolme vaihtoehtoa 1) Asenna windows uudestaan 2) korjaa (R) 3) lopeta. Uudelleenasentaminen ei toimi ja kun painan R:ää, niin tulee kysymys, että mihin windowsin asennukseen haluat kirjautua ja siihen pystyy vain laittamaan yhden kirjaimen tai numeron. Vain 1 "toimii" eli kun laitan siihen ykkösen, niin se alkaa lataamaan ja sitten tulee sininen näyttö jossa lukee mm. BAD POOL CALLER...

Enteriä painamalla peruutan koko touhun ja kone käynnistyy uudestaan.

AnaMasa
23.11.2009, 21:44
Ihan oikein olet toiminut. Koneessa on vaan muutakin vikaa ja siksi recovery consolekin kaatuu bluescreeniin. BAD_POOL_CALLER voi viitata rauta-, ajuri-, tai softavikaan, eli käytännössä mihin tahansa. Palstan kautta paha enää auttaa. Arvailla aina voi, mutta se tie on turhan pitkä.

Jos on itsellä energiaa selvitellä eteenpäin, niin ota siniseltä ruudulta ylös se STOP-koodi ja googlettele. Tarkoitan siis sitä STOP: 0x00000...

-Niks-
24.11.2009, 13:50
MITÄ V*TTUA!

Kokoajan tulee näitä pop up mainospaskoja. Mitkään esto laitteet ei estä niitä mutta onko jotain spyware ohjelmaa mikä saa poistettua näitä pop up (viruksia?)

SamSpade
24.11.2009, 13:55
MITÄ V*TTUA!

Kokoajan tulee näitä pop up mainospaskoja. Mitkään esto laitteet ei estä niitä mutta onko jotain spyware ohjelmaa mikä saa poistettua näitä pop up (viruksia?)
vaihda Explorer? Firefoxiin ja asenna SuperAntiSpyware.

-Niks-
24.11.2009, 14:04

Selvisinkin jo itse, "poista ohjelmia" mestassa oli helvetin paljon jotain uusia ohjelmia. Poistin ne kaikki ja ongelma hävisi.

Firefox lähti asennukseen.

Teddy_H
24.11.2009, 14:44
Selvisinkin jo itse, "poista ohjelmia" mestassa oli helvetin paljon jotain uusia ohjelmia. Poistin ne kaikki ja ongelma hävisi.
Kaiken varalta kannattanee kurkistaa erään suomalaisen sällin ylläpitämälle sivustolle tuon SUPERAntiSpywaren:n käytöstä (http://koti.mbnet.fi/pattaya1/superantispyware.htm). Voipi meinaan olla että vaikka sä saitkin jotain poistettua niin jotain jäi kuitenkin vielä väijymään koneelle. Noilla sivuilla on muutenkin tosi hyviä, seikkaperäisia ohjeistuksia erilaisten haittaohjelmien hallintaan.

Firefox lähti asennukseen.
Suosittelen lämpimästi Adblock Plus (linkki ko. lisäosan Wikipedia-sivulle) (http://fi.wikipedia.org/wiki/Adblock_Plus) ja NoScript lisäosien asentamista Firefoxiin. Lisäosia voi hakea Firefoxissa : Työkalut >> Lisäosat >> Selaa kaikkia lisäosia. Tuo polku toimii ainakin mac-versiossa.

Harald73
24.11.2009, 14:47

Miksi pitää vaihtaa? Itse en vaihda ja apurina toimii tällä hetkellä Google Chrome.

Suosittelen Microsoft Defenderin asentamista Superantispywaren sijaan ja virusturvaksi Avast. Windows päivitykset ajantasalle ja avot, homma skulaa.

pancor
25.11.2009, 04:04
Kuinka hankala homma olisi saada SATA-väylän kovo sekä vanha IDE-väylän kovo toimimaan samassa koneessa samaan aikaan? Tuolla IDE kovolla ei ole käyttöjärjestelmää mutta muuta tavaraa minkä haluaisin saada siirrettyä tälle uudelle kovolle.

Murmeli
25.11.2009, 07:05
Kuinka hankala homma olisi saada SATA-väylän kovo sekä vanha IDE-väylän kovo toimimaan samassa koneessa samaan aikaan? Tuolla IDE kovolla ei ole käyttöjärjestelmää mutta muuta tavaraa minkä haluaisin saada siirrettyä tälle uudelle kovolle.Eipä tuo kovin suuri ongelma ole. Yksi mahdollisuus olisi käyttää tällaista (http://www.tietofriikki.fi/product_details.php?p=3742) kapinetta, jolla saa sata / ide -levyt kiinni USB -porttiin. Käytän juuri tuota mallia, mikäli tarvitsen liittää väliaikaisesti kiintolevyn koneeseen.

Vielä nykyään lienee yksinkertaista löytää emo, jossa molemmat liittimet, joten koneen sisällekin nuo levyt kyllä saa. Jollei omassa koneessa ole molempia, kannattaa pistää googleen "sata ide adapteri", niin löytynee monia vaihtoehtoja liittää kummatkin levyt koneeseen.

Vähän ylimalkaista vinkkiä tässä nyt tuli mutta toivottavasti pääset alkuun.

JustinCase
25.11.2009, 08:21
Eipä tuo kovin suuri ongelma ole. Yksi mahdollisuus olisi käyttää tällaista (http://www.tietofriikki.fi/product_details.php?p=3742) kapinetta, jolla saa sata / ide -levyt kiinni USB -porttiin. Käytän juuri tuota mallia, mikäli tarvitsen liittää väliaikaisesti kiintolevyn koneeseen.

Tuohan toimii ok, jos tosiaan käyttää väliaikaisesti (varmuuskopiot, musiikkivarasto...). Mutta jatkuvaan käyttöön (pelit, ohjelmat...) ei kannata käyttää usb-liitettyä levyä. Luku/kirjoitusnopeus ei vaan riitä.

Mutta kuten Murmeli juttua jatkoi, niin eiköhän aika monesta emolevystä löydy vielä molemmat liittimet. Olettaen, että dvd-asema ei rohmua sitä jäljellä olevaa liitintä. Voihan sitä sitten tietysti pistää kovalevy ja dvd-asema samaan ide-piuhaan kiinni, vaikka jotkut irvileuat sanovatkin, että ei ole järkevää.

pancor
25.11.2009, 13:13
Kiitoksia Justinille sekä Murmelille. Tuo lisälaite vaikuttaa juuri sellaiselta mikä ajaisi asiansa. Tarkoitus tosiaan on vain saada jollakin ilveellä nuo musiikit tuolta vanhalta kovalevyltä siirrettyä uudelle jonka jälkeen säilön kyseisen kovon ns. hätävaraksi.

Tinke-80
25.11.2009, 16:04
Kiitoksia Justinille sekä Murmelille. Tuo lisälaite vaikuttaa juuri sellaiselta mikä ajaisi asiansa. Tarkoitus tosiaan on vain saada jollakin ilveellä nuo musiikit tuolta vanhalta kovalevyltä siirrettyä uudelle jonka jälkeen säilön kyseisen kovon ns. hätävaraksi.

Verkkokauppa.com - cBox Combo - kovalevykotelo 3.5"
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18222

Tällä saat vanhan IDE-kovon muunnettua ulkoiseksi.

- Tinke-80

Old Ray
26.11.2009, 04:12
En tiedä onko jo joku linkittänyt.

Eli itselläni kävi juuri niin kun oheisessa linkissä kerrotaan. Ihmettelin pitkään, mikä perse tässä läppärissä on. Prosessori ylikuumenee ja koko paska tuntuu tosiaan lahoavan käsiin. Välillä kuumeni niinkin pahasti, että kone sammui kesken surffailun. Siinä vaiheessa aloin tutkia asiaa, mikä mättää. Kaveri heitti sitten linkin maikkarin uutiseen (http://www.mtv3.fi/uutiset/mediait.shtml/arkistot/mediait/2009/11/1002634). Eli Firefoxi pistää läppärit koville. Nyt joka jätkä päivittämään kyseinen terminaattori esimerkiksi huikeaan Operaan (http://www.opera.com).

magnum37
26.11.2009, 13:16
Epson Stylus DX4850 mustesuihkuvehje kyseessä.

Ongelma: Värikasettien vaihdosta huolimatta ei tulosta lainkaan punertavia värejä. Kasetin kuivumisesta ei voi olla kyse, sillä nyt vaihdoin noin 10 kertaa aiemmin täytetyt kasetit kokonaan uusiin. Tulostuspäiden puhdistus, kohdistaminen tms. toimenpide ei todellakaan auta (kuluttaa ainoastaan mustetta, heh heh).

Mistäköhän tällainen vika mahtaa johtua?

Vuokralainen
26.11.2009, 21:32
Tietokoneista ymmärtämätön kysyy:

Hankin tietyistä syistä Saunalahden nettitikun ja liittymän.

Kolme viikkoa se toimi moitteettomasti.
Eilen illalla sitten jotain tapahtui.
Mobiililaajakaista ohjelma väitti kyllä yhdistäneensä verkkoon ja yhteys näytti tolppienkin valossa hyvältä, mutta mitään liikennettä koneeseen päin ei ollut. Rajattua yhteyttä väitti. Tekstiviestit kyllä kulkivat mobiililaajakaista ohjelmalla kumpaankin suuntaan.

Aloin sitten todellisena nörttinä tekemään jotain ja enää ei minulla ole edes tuota ohjelmaa jolla nettiin voisi yhdistää.
Sainkin sitten windowsin ottamaan suoraan puhelinyhteyden saunalahden verkkoon ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta mitään liikennettä koneeseen päin ei ole.
Osaako joku sanoa selkokielellä missä voisi olla vika?

Onneksi on kotioloissa tämä langaton yhteys.
Käytän nettitikkua alueella, jossa 3-G verkko on kunnossa.

Sniper
27.11.2009, 00:55
Tietokoneista ymmärtämätön kysyy:

Rajattua yhteyttä väitti. Tekstiviestit kyllä kulkivat mobiililaajakaista ohjelmalla kumpaankin suuntaan.
...
Osaako joku sanoa selkokielellä missä voisi olla vika?

Onko kyseessä Windows Vista? Oon niissä törmännyt vastaavaan juttuun muutamaan kertaan. Viimeisin ja kinkkisin tapaus oli, että käyttäjä oli epähuomiossa pistänyt verkon jakamisen päälle. Sieltä verkko- ja jakamiskeskuksesta sen vian uskoisin kuitenkin löytyvän.

HLe
27.11.2009, 12:46
Koneeni "Verkko" -kansiossa näkyy oman koneeni lisäksi joku ihan vieras koneen nimi. Mitä tämä voi tarkoittaa, onko vaarallista?

Ujcik#11
27.11.2009, 14:10
Itselläni on DNA:lta 100 - megan valokuituyhteys. Koska kerrostalossani oli sellainen juju, että sähkökaapista piti siirtää aina johdolla nettiyhteys tiettyyn huoneeseen. Minulle kerrottiin ongelman ratkeavan hubilla tai jakajalla (mötikkä, jossa on pieni anteeni ja josta menee johto koneeseen sekä kerrostalon seinään.) Nyt toimii läppäri langattomasti ja toinen ns, pöytäkone toimii mallikkaasti johdolla. Omgelma on vaan se, että myös yläkerran naapurini pääsevät nettiyhteydelläni ties minne ja monet muutkin halutessaan, koska yhteydessä ei ole salasanoja eikä mitään.

Kysymys, miten ihmeessä voin asettaa salasanan/käyttäjätunnuksen tuolle yhteydelleni ? ettei mitään väärinkäyttöjä tapahtuisi.

.jarska
27.11.2009, 15:30
IKysymys, miten ihmeessä voin asettaa salasanan/käyttäjätunnuksen tuolle yhteydelleni ? ettei mitään väärinkäyttöjä tapahtuisi.
Tuo mötikkä jossa on pieni antenni on siis reititin joka jakaa sitä verkkoa. Ilmeisesti ostit kaupasta sen mötikän? Katso sen ohjekirjasta miten siihen langattomaan yhteyteen saa salauksen päälle. Lontooksi WLAN security tjsp. Avainsanoja WPA ja WEP. Jos kerrot tarkemmin sen mötikän merkin ja mallin niin netistä löytynee suomeksi ohjeetkin.

varjo
27.11.2009, 19:50
Yllättävän kevyesti win7 iskeytyi koneelle, iso osa softistakin toimii moitteetta, mutta toki olisi voinut hoitaa backupit vähän paremmin kun unohdin kokonaan ottaa talteen yhteystiedot...no, kaitpa noita sitten tarttuu taas meilisoftan muistiin käytön myötä. Tosin windows live mail tuntuu astetta enemmän perseestä olevalta kuin Windows Mail, joka oli vielä selvästi meiliklientti, nyt tämä Live Mail on joku mesenuorille suunnattu systeemi.

Vielä kun keksisi miten saa Symantecin Endpointtiin adblockin toimimaan näppärästi. Tai no, eipä sitä kai tässä vieläkään ole, vaikka vähän sellaista infoa löysin netistä, mutta ilmeisesti oli väärää.

Ainakaan toistaiseksi 64 bittisyys ei ole päässyt häiritsemään, saas nähdä pidemmällä käytöllä. Eipä tämä kyllä niihin hehkutettuihin boottiaikoihinkaan pahemmin tunnu taipuvan, mutta no, samapa tuo, kun on nyt asentanut seiskan alle niin onpahan isoin homma tehty.

Tinke-80
30.11.2009, 04:01
Tehtävä:
Katsoa olympialaisten aikoihin jääkiekkoa HD-lähetyksenä

Hankintalistalla ovar seuraavat tuotteet
LCD Widescreen 21"-23" (korvaa kaksi kuvaputkinäyttöäni)
USB vai PCI DVB-T digiviritin tietokoneeseen. Mikä olisi hyvä digitv-kortt/USB-tikku Windows 7 64b'een?

A-Link DTU USB 2.0 digi-tv vastaanotin dongle (DVB-T)
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15544

Fuj:tech DTV PRO USB digi-tv.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6545
Toisto-ohjelmaksi tulee DVB viewer

Asiaan liittyviä linkkejä:

Mikä on teräväpiirtotelevisio, entä teräväpiirtolähetys? - digitv.fi
http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;10689

Koelähetysten vastaanotto - digitv.fi
http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;10689;11401&voucher=0641A63E-C785-4251-8406-C8BE1D476BAA

DVBViewer - kotisivut
http://www.dvbviewer.com/fi/index.php

MuroBBS - Mikä DigiTv usb kortti koneeseen?
http://murobbs.plaza.fi/hifi-ja-kotiteatterit/496695-mika-digitv-usb-kortti-koneeseen.html

MuroBBS - Olympialaisten HDTV lähetysten seuranta PCI-kortilla tai USB-tikulla
http://murobbs.plaza.fi/hifi-ja-kotiteatterit/542508-olympialaisten-hdtv-lahetysten-seuranta-pci-kortilla-tai-usb-tikulla.html

- Tinke-80

Vesuri
30.11.2009, 13:13
Onko kellään propelipäällä ajantasaista tietoa XP:n servicepack 3:n toimivuudesta tai toimimattomuudesta. Googlen avulla löytämäni asiaanliittyvät keskustelut ovat järestään ajalta, jolloin paketti oli juuri julkaistu ja se tuntui saavan paljon koneita jumiin.

Eli kannattaako asentaa? Saako asennuksen poistettua täydellisesti, jos paketti ei syystä tai toisesta toimi halutulla tavalla?

varjo
30.11.2009, 13:33
Tehtävä:

Onko tuosta Vancouverin HD-tilanteesta mitään varmaa tietoa, lähettääkö YLE niitä, tulevatko lähetykset esim. Welhon kaapeliin jne.
Jossain oli huhua, että Canal+ lähettää HD-lähetykset, mutta sehän toki lämmittää todella paljon.

Edit:
Jahas, eli eipä varmaan tule Welholle ilmaisena, koska Taloussanomien uutisen
http://www.taloussanomat.fi/tekniikka/2009/07/03/yle-jatkaa-hd-kokeilua/200915657/133 mukaan materiaali annetaan Elisalle, DNA:lle ja Canalille...

lakimies
30.11.2009, 13:40
Onko tuosta Vancouverin HD-tilanteesta mitään varmaa tietoa, lähettääkö YLE niitä, tulevatko lähetykset esim. Welhon kaapeliin jne.
Jossain oli huhua, että Canal+ lähettää HD-lähetykset, mutta sehän toki lämmittää todella paljon.

Edit:
http://www.taloussanomat.fi/tekniikka/2009/07/03/yle-jatkaa-hd-kokeilua/200915657/133 mukaan materiaali annetaan Elisalle, DNA:lle ja Canalille...

Tässä alkuperäinen lähde Taloussanominen uutiselle:

http://yle.fi/yleista/tiedotteet2009_0307.shtml

Welhon kohdalla kyse on siitä, että yhtiö pyrkii myymään Eurosport HD ym. kanavia, jotka kilpailevat YLEHD-feedin kanssa.

Diver
30.11.2009, 14:45
Tehtävä:

Jos tehtävä on vaan katsoa niin et tarvitse mitään digi-usb tikkua vaan esim. tälläisen. http://www.samsung.com/ph/consumer/monitor-peripherals-printer/monitor/lcd-monitor/LS23CFUKFV/ZA/index.idx?pagetype=prd_detail
Hintaa tarjouksessa alle 300e. HDMI:n (DVI/RGB) kautta tietokoneeseen ja TV:n katselu käy samalla laitteella kun on DVB-T ja FULL HD.

Hyvin pelittää, kun on itellä käytössä.

Jos tarkoitus on myös nauhoittaa niin sitten homma on eri.

Tinke-80
30.11.2009, 15:33
Jos tehtävä on vaan katsoa niin et tarvitse mitään digi-usb tikkua vaan esim. tälläisen. http://www.samsung.com/ph/consumer/monitor-peripherals-printer/monitor/lcd-monitor/LS23CFUKFV/ZA/index.idx?pagetype=prd_detail
Hintaa tarjouksessa alle 300e. HDMI:n (DVI/RGB) kautta tietokoneeseen ja TV:n katselu käy samalla laitteella kun on DVB-T ja FULL HD.

Hyvin pelittää, kun on itellä käytössä.

Jos tarkoitus on myös nauhoittaa niin sitten homma on eri.

Ei hemmetti.. en tiennytkään että noin halvalla saa telkkarin jolla saa HD-lähetyksiä otettua vastaan.

Samsung SyncMaster 2333HD Multituner, 23":n laajakuvatelevisio, hybridi Youtube-linkki
http://www.youtube.com/watch?v=a_rLtT30E1Q

- Tinke-80

Tinke-80
30.11.2009, 17:16

Edit:

Milloin YLE aloittaa HD-lähetykset? @ YLE.fi Blogi
http://blogit.yle.fi/avoin-yle/milloin-yle-aloittaa-hd-lahetykset

Diver
30.11.2009, 19:06
Samsung SyncMaster 2333HD Multituner, 23":n laajakuvatelevisio, hybridi

Niin ite oon aina ollut "Sony-mies". Eikä mitään muuta ole saanut ostaa kun sonyä. Nyt on ollut pakko myöntää että Samsungin TV:t on laadukkaita ja edullisia. On näistä jo kaksi omakohtaista kokemusta. LG vehkeisiin en koske kyllä vaikka maksettaisi. Niillä on todella hienoja innovaatiota ja uutuuksia..MUTTA KUN NE EI VAAN TOIMI...täynnä pikkuvikoja ja paskaa...

YksinLäpi
30.11.2009, 23:01
Tekaisnpa harrastukselleni kotisivut WordPressiin Teema: Mistylook, tekijä: Sadish. (http://wpthemes.info/misty-look/) Mutta nyt pitäisi vähän "PimpMyKotisivut" ja hieman "tuunata". Kuinka saisin sivun oikealta puolelta kokonaan pois "Aiheet" ja "Arkiston", siellä kun ei tarvitse olla kuin linkit (ne olen sinne saanut, jopa helposti).

Procamp
30.11.2009, 23:12
Enpä tiedä onko tämä oikea osio kysellä puhelinongelmista, mutta kysynpä kuitenkin. Nokia N86 halusi päivittää uuden softan ja homma sujui onnistuneesti, mutta sellainen ongelma ilmenee, että laitteeseen siirretyt videoleikkeet eivät enään toistu. Kone herjaa, että ääntä tai videoleikettä ei voi toistaa. Ääni kylläkin kuuluu, mutta näyttö pysyy mustana. Mikä neuvoksi?

StevieY
02.12.2009, 17:53
Moi! Löytyykö tota outlook expressiä Windows seiskalle? Eilen googlettelin varmaan tunnin ja en vaan löytänyt mitään toimivaa versiota. Anoppi on tottunut tohon expressiin ja mikään muu softa ei nyt oikein kelpaa.

StevieY

kone82
02.12.2009, 18:00
Moi! Löytyykö tota outlook expressiä Windows seiskalle? Eilen googlettelin varmaan tunnin ja en vaan löytänyt mitään toimivaa versiota. Anoppi on tottunut tohon expressiin ja mikään muu softa ei nyt oikein kelpaa.

StevieY

Microsoft on korvannut Outlook Expressin Windows Maillilla.

http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-vista/Where-is-Outlook-Express

Elazi
03.12.2009, 00:26
Koulun kautta oon saamassa windows 7:n tähän nykyiseen läppäriini Fujitsu Siemens Amilo Xa 3530. (http://ts.fujitsu.com/home/products/notebooks/amilo_xa_3530.html) Mutta on pari kysymystä liittyen sen asentamiseen.

1. Tyhjentyykö tietokoneen muisti, mikäli päivitän tän vistan tuohon seiskaan? Eli säilyykö kuvat ja musiikit kovalevyllä?
2. Mites nää ohjelmat ja pelit, koulussa kun tarvitaan esim. Archicadia ja AutoCadia, toimiiko ne 7:ssa aivan normaalisti? Entä Word, Excel ja Power point?
3. Kuinka kauan tuohon päivittämiseen kannattaa varata aikaa?

kone82
03.12.2009, 08:05
1. Kun asennat Windows 7:n mukautetulla asennuksella, Seiska asentuu puhtaasti ilman päivitysasennusta ja vanha Windows-kansio nimeytyy uudestaan windows.oldiksi. Tähän kansioon pääseen ihan normaalisti selailemaan tiedostoja, eli saa vaikkapa pelien savetukset kaivettua. Tämä kansio kannattaa myös poistaa siinä vaiheessa kun tietää ettei sieltä enää mitään tarvitse.

Mukautetulla asennuksella asennettavan levyn kaikki muut kansiot paitsi windows ja programfiles säilyvät muuttumattomina. Suosittelen että siirrät ennen Seiskan asentamista kuvat tms. C-aseman juureen johonkin kansioon, jos ne ovat esim työpöydällä. Näin säästyt windows.old kansion selaamiselta. Asennusohjelman ohjeesta löytyy paremmin selitettynä tämä mukautettu asennus.

2. Kun heität Seiskan asennuslevyn asemaan, ohjelma kysyy heti alussa tarkistetaanko ohjelmien yhteensopivuus online tilassa tms. Seiskassa on myös mahdollista ajaa ohjelmia yhteensopivuustilassa, jossa voisin kuvitella saavan näitä ei yhteensopiviakin ohjelmia ajettua. Melkein uskaltaa luvata että jos tiedät ohjelman toimivan Vistassa niin toimii se Seiskassakin. Huomaa "melkein" :)

3. Mulla meni neliytimisellä pöytäkoneella muistaakseni jo alle tunti. Aika vähän (ellei ollenkaan) siinä täytyy loppupeleissä alkuklikkausten jälkeen asennukseen aktiivisesti puuttua.

AnFa
03.12.2009, 10:02
Pieneen ongelmaan tarvitsisin ratkaisua. Eli vanhempani olivat ostaneet uuden tietokoneen rikki menneen tilalle. Noh uudessa koneessa on Windows 7, mutta ei löydy Outlook Expressiä. Tietenkään isäni ei voi kuvitellakkaan käyttävänsä mitään muuta sähköpostia kuin mitä on käyttänyt edelliset reilut kymmenen vuotta. Minun tehtäväksenihän se tietty sitten lankesi ratkaista ongelma, kun menivät sen koneen Anttilasta ostamaan. Saako tuohon Windows 7:an vedettyä sen Outlookin niin kuin vanhempiin vinukoihin? Mistä löydän asetukset sun muut? Onko jotain muuta samalla periaatteella toimivaa suomenkielistä softaa?

Olisin kiitollinen jos joku ennättäisi päivän aikaan vastata, kun olen illalla menossa ratkomaan tätä ongelmaa.

moby
03.12.2009, 10:20
Pieneen ongelmaan tarvitsisin ratkaisua. Eli vanhempani olivat ostaneet uuden tietokoneen rikki menneen tilalle. Noh uudessa koneessa on Windows 7, mutta ei löydy Outlook Expressiä. Tietenkään isäni ei voi kuvitellakkaan käyttävänsä mitään muuta sähköpostia kuin mitä on käyttänyt edelliset reilut kymmenen vuotta. Minun tehtäväksenihän se tietty sitten lankesi ratkaista ongelma, kun menivät sen koneen Anttilasta ostamaan. Saako tuohon Windows 7:an vedettyä sen Outlookin niin kuin vanhempiin vinukoihin? Mistä löydän asetukset sun muut? Onko jotain muuta samalla periaatteella toimivaa suomenkielistä softaa?

Olisin kiitollinen jos joku ennättäisi päivän aikaan vastata, kun olen illalla menossa ratkomaan tätä ongelmaa.

Tähän on annettu vastaus peräti kolme viestiä ylempänä.

Mosku
03.12.2009, 10:39
Morjensta!

Eli nyt on tullut aika hankkia uutta prossua, ja kun en noista hirveästi tiedä niin tässä vähän speksejä:

Emo: Asus P5K
Näytönohjain: Ati Radeon 4890
Prossu: Intel Core 2 Duo E6750
Boksi: Antec P-180
Ram: 4,0GB

Eli tuolla mennään tässä vaiheessa.

Kysymys kuuluukin mikä olisi järkevä ostos tuolle emolevylle? Neliytimisellä lienee kannattaa lähestyä?
Eli mahd tehokastahan tässä haetaan, kunhan se nyt ei ihan useita satasia maksaisi..
Vai onko tilanne se että "joutuu" vaihtamaan emolevynkin?

Ai niin, ja pelikone on kyseessä. Kaikki työhommat hoituu läppärillä.
Kiitos jo etukäteen.

Krupieeri
03.12.2009, 11:34
Onko kenelläkään kokemusta musiikin yms. kuuntelusta langattomasti? Eli haen konffista, jossa läppäri juttelisi wlanin yli vahvistimessa olevan härvelin kanssa, joka sitten soittaisi musat.

Appelella on tämä Airport Express, joka vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja toimii ainakin joten kuten Windowsin kanssa. Ongelmana lienee se, että oletusarvoisesti tuolla saa kuunneltua vain iTunes-musiikit ja sitten erikseen pitäisi hommata esim. airFoil-niminen softa. Jos jollain on kokemusta moisesta konffiksesta tai jonkun muun valmistajan vastaavanlaisesta virityksestä, niin mielellään kuulen kommentteja.

stairox
03.12.2009, 12:03
Onko kenelläkään kokemusta musiikin yms. kuuntelusta langattomasti? Eli haen konffista, jossa läppäri juttelisi wlanin yli vahvistimessa olevan härvelin kanssa, joka sitten soittaisi musat.Ilmeisesti haet tämän tyyppistä vekotinta: Creative X-fi wireless music system (http://www.mustaporssi.fi/index.php?id=445&p=312).