View Full Version : Salainen suosikki?
girlzilla
11.03.2002, 22:31
Onko teillä jotain salaista suosikkia esim. musiikin rintamalla, jotain laulajaa, bändiä jota diggaatte mutta ette kauheasti muille sitä hehkuta?
Itselläni on montakin joita häpeän suuresti.
Jostain syystä innostun esim. Kirkasta, Matista ja Teposta, Tapani Kansasta ym.
Myöskin Village People, ja muuten haukkumani TikTak ja Britney Spears saavat minut tanssimaan ja laulamaan.
Kertokaa omista salaisista mieltymyksistänne?
Salainen.. ehkä se on Juustopäät.
:D
Petri Nygård! :D
Jos ajattelee sen siltä kannalta, että se on huumoria, jos ei, niin voi unohtaa koko homman. Toki joku voi sanoa koko suomiräpistä samaa, mutta itse lasken Nygårdin suurimmaksi "vitsiksi".
vilpertti
11.03.2002, 22:48
Salainen suosikki.. Hmm..
Tykkään "salaa" joistain Linkin parkin lurituksista, vaikka se kiertää musiikkimakuni aika kaukaa. Mutta ihan tarttuvia piittejä.
Menköön sitten loputkin katu-uskottavuudestani...
Right Said Fredin debyyttialbumi kuulosti edelleen aika hyvältä, kun sen muutama viikko sitten esiin kaivoin "yhden hitin ihme"-keskustelun innoittamana.
Omistan kaksi ensimmäistä Scatman Johnin levyä. Niitä ei nyt ole pahemmin tullut enää kuunneltua, mutta ovat kuitenkin harvoja europop-tuotoksia, joita siedän. Ensimmäisestä maksoin joskus heikkona hetkenä täyden hinnan, mutta jälkimmäinen taisi maksaa jossain poistomyynnissä suunnilleen kympin wanhaa rahaa.
Samaten Rednexin levy tuli joskus hankittua ja joistain biiseistä melkein tykkäsin.
Jotkut Stock-Aitken-Waterman-tuotokset kuulostavat nykyään jollain perverssillä tapaa sympaattisilta. I should be so lucky - lucky Lucky Luke...
Omistin myös noin 14-vuotiaana New Kids On The Blockin kasetin, mutta se lensi aika nopeasti seinään...
Castillo
11.03.2002, 23:02
Samainen katu-uskottavuus menee mullakin (se kaikki mitä siitä on jäljellä sen jälkeen kun jatkoaika.comiin ekaa kertaa kirjoitin)
TIKTAK SAA MUT HUMMAILEMAAN!
Vai että Scatman John?! Ohhoh sellainenkin oli joskus hittikamaa. En muistanutkaan. Naurattaa kun ajatteleekin :D Pii-pappa-padappo.. Herranjumala sentään!
Mullakin on jostain syystä toi Linkin Park: Aina tulee katottua videot tai jos tulee radiosta niin on kuunneltava. Sama pätee HIM:iin. Häpeän molempia:o
Ai joo! Menköön sitten katu-uskottavuudet täältäkin e-rotic:in(!!!!) kaksi levyä lepää hyllyssä.. siellä jossain.. toivottavasti hyvin syvällä!
Minä omistan vieläkin NKOTB:n t-paidan..
Se on varmaankin The 69 Eyes.
Minulle on myöskin siitä jaksettu vinoilla kaveripiirissä, että hankin Cradle of Filthin kaksi levyä.
cosmic_rodeo
11.03.2002, 23:28
Nightwish. Tätä ystäväni eivät ymmärrä.
Muu sankarihevi kuten Stratovarius ja Helloween ja mitä niitä nyt onkaan ei kyllä kolahda yhtään.
Sade Adu! Se on mitä mainiointa tuutilaulumisiikkia. Käy myös eroottisiin hetkiin. Riippuu siis tajunnan tasosta, kuinka Saden musiikki vaikuttaa; nukuttavasti vai stimuloivasti.
Demon Allbran
11.03.2002, 23:40
Noh. Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että Hansonin MMMBop on ihan sairaan hyvä biisi. Häpi häpi dzoi dzoi. Erehdyin ostamaan bändin albuminkin siinä vaiheessa, kun vielä luulin laulajaa tytöksi, mutta sitä en aio teille kertoa.
Noh tunnustetaan sitten.
Him on oikeasti hyvää musiikkia, sitä en edes häpeä, mutta hävettää tunnustaa, että uudempi Tik Tak on ihan hyvää musaa ;)
Linkin Parkiltakin muutama biisi menee.
Huh siinä alkuun, ikä se heikentää pollaa selvästi ;)
pernaveikko
11.03.2002, 23:49
Tota siis no ei salaista kyllä... Mä oon ihan avoimesti Britney Spears -fani. Ei mua kiinnosta mitä muut ajattelee. Keikalle menin yksin, kun ei kukaan frendeistä suostunu lähtemään, huikea huikea ilta!
Nyt mä lähetin sille kortin, kun kuulin, että tytöllä on huolia. Mä oon ihan aidosti huolestunut.
Karate-Pekka (http://spy.hole.fi/karate-pekka)
Girlzilla:D , no kunhan kiusaan.
Suosikkeja on paljon. Yksi mikä kolahti aikoinaan 90-luvun puolivälissä oli Mikko Kuustonen, edelleen tuo kaveri löytyy levyhyllystä kaikkien levyjen voimalla.
Muita suosikkejakin on, mutta tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Muokataan listaa kun mieleen juolahtaa.
Viestin lähetti SaiPa2000
Girlzilla, no kunhan kiusaan.
Herra Saipa on hyvä ja menee sinne jonon hännille vaan...
girlzilla
12.03.2002, 00:16
Unohdin yhden biisin josta saan aivan sairaasti kicksejä.
Mikko Alatalon "Tytöt tahtoo pitää hauskaa". Loistava biisi. Hyvänä kakkosena tulee Matin ja Tepon "Kaiken takana on nainen".
Ja se todellinen salainen suosikki, josta en usein kenellekään puhu...No, kai sen voin kertoa, ainoa joka minut täältä henkilökohtaisesti tuntee on Sparrow.
Suomalainen kansanmusiikki. Kaustisten viulupelimannien musiikki. Kuuntelen sitä faijani kanssa autossa. Rakastan tuota musiikkia ihan jumalattomasti.
Mulla on muutenkin outoja mieltymyksiä musiikin ja television suhteen.
Edit:Pienenä, jossain 7-vuotiaana minulla oli ihan käsittämätön pakkomielle Joel Hallikaiseen...Lauloin "Vanha tie"-biisiä jossain laulukilpailussakin muistaakseni...:)
Mä olin pienenä aivan tajuton Matti&Teppo fani, automatkoilla ei saanut kuunnella mitään muuta *punastuu* Kirkkohäät oli mun lempibiisi, kuin myös "Kaapin takana on nainen".
Nykyään mä aina haukun kaikki teknohömpät mut silti hyräilen niitten mukana. TikTakistakaan en erityisemmin tykkää mutta silti Kyyneleet sujuu jo aika hyvin :rolleyes:
finnjewel
12.03.2002, 00:20
No tota Spice Girlsin "Wannabe" ei musta oo huono biisi ollenkaan ja pari muutakin spaissarien tuotosta ylittää riman. Ja edesmennyt The Bangles kai on "virallisestikin" tunnustettu laatubändiksi; "Walk Like an Egyptian" saa aina hyvälle mielelle!
Tik Tak rules :)
Alanis Morrisetten ja Spice girlsien ekat levyt olivat mun mielestä aivan loistavat!
Viestin lähetti girlzilla15
Suomalainen kansanmusiikki. Kaustisten viulupelimannien musiikki. Kuuntelen sitä faijani kanssa autossa. Rakastan tuota musiikkia ihan jumalattomasti.
Onko teillä "sikspäkki"matto takakontissa, jos iskälle iskee vimma kääriytyä...:p
Ps. Pakko tunnustaa, että haitarimusiikki iskee meikäläiseen; lapsena setä tapasi soitella sen ajan hittejä...tulee mukavia muistoja pintaan...
girlzilla
12.03.2002, 00:26
Viestin lähetti mauri
Onko teillä "sikspäkki"matto takakontissa, jos iskälle iskee vimma kääriytyä...:p
Ps. Pakko tunnustaa, että haitarimusiikki iskee meikäläiseen; lapsena setä tapasi soitella sen ajan hittejä...tulee mukavia muistoja pintaan...
Tottakai, isä tosin harrastaa eniten noita itämaisia mattoja minkä sisään voi kietoutua..:)
Haitarimusiikki muuten on erittäin mukaansatempaavaa. Sama juttu kuin tuolla pelimannimusiikilla.
railwayman
12.03.2002, 00:39
Kas kummaa, aloitin vastaavan ketjun Kärppä-sivuilla joku päivä sitten. No vastataan niinkuin sinne kirjoitin.
Aikanaan oma salainen ihailun kohde oli Abba, mistä tunnun pitävän nykyään aina vaan enemmän. Tautisen tarttuvia melodioita, uskomattomia sovituksia ja tuotanto on viimeisen päälle. Huolella tehtyä hyvää pop-musiikkia huolimatta täydellisestä katu-uskottavuuden puutteesta. Toisaalta miksi ihmeessä kaiken pitäisikään olla samanlaista.
Abbasta kyllä piti miljoonat muutkin, mutta itse olin vahvasti Punk-bändeihin kallellaan ja harrastinpa musisointia itsekin, joten vihainen nuori mies kun olin, niin niitä Abba levyjä piti säilyttää hieman sivummalla. Pari kertaa taisin päästä pälkähästä kertomalla pikkusiskon käyneen kuuntelemassa Abboja minun laitteilla. 70-luvulla ihmiset oli ahdasmielisempiä, sitä oli syytä olla joko tai, muttei missään nimessä sekä että, etenkin Pohjanmaalla, mikä nyt muutenkaan ei ole mikään suvaitsevaisuuden tyyssija. Siihen aikaan ei homoja vihitty, päinvastoin, koko homma oli lailla kielletty. Bkt oli pienempi, mutta lapsilisät ynnä muut sosiaalietuudet oli jatkuvassa kasvussa. Äänestämässäkin käytiin lähinnä velvollisuudesta, Kekkosta. Oli ne aikoja ne...
Nykyään itsellä on myös vastaavanlainen ihailun kohde, nimittäin Spice Girls. Muutamat reippaammat laulut on uskomattoman hienoja. Spice Girls on hyvä esimerkki mitä isolla rahalla ja ammattitaidolla saadaan aikaan, ne levyt muuten soundaa pirun hyviltä ja kyllä siellä on sovituksellisiakin jippoja ihan kiitettävästi. Tosin kokonaisuuksina Spaissaritkin ovat varsin tylsiä, mutta ne muutamat helmet...
Viestin lähetti mauri
Herra Saipa on hyvä ja menee sinne jonon hännille vaan...
Taitaa mauri muuten vilpertti on ensimmäisenä jonossa...? ;)
Viestin lähetti Risa
Taitaa mauri muuten vilpertti on ensimmäisenä jonossa...? ;)
Niin onkin. Janos on toisena. Minä olen kolmantena (jiiiihhhaaa!)! Repikää siitä! Ei tönitä siellä jonossa...!
Viestin lähetti mauri
Niin onkin. Janos on toisena. Minä olen kolmantena (jiiiihhhaaa!)! Repikää siitä! Ei tönitä siellä jonossa...!
Mitä te muka jonotatte? ;)
Viestin lähetti Chip
No, naisten suoman suosion ja huomion perässähän me...
Viestin lähetti Chip
...no sitähän ne pojat jonottaa, että tuo ...15 muuttuu vähintään ...18!
finnishninja
12.03.2002, 01:18
Kirka on kova jätkä... Pääsi rinnallein paiiiiiiinuuuu....!!!
Joskus ihan hävettää kun Eino Grön kuulostaa niin mahtavalta.. Täysi kuu.. hehe..
*köh* no jos vielä ruvetaan oikein kaivamaan, niin kyllähän niitä löytyy..
Eli tyttöbändeistä Spice Girls ja All Saints. Spaissareiden debyyttilevy löytyy kokoelmastani ja se on oikeasti toimiva levy. Eikä hymiötä perään. Ja Geri oli mun suosikki sillon kun se oli vielä enemmän lihaisa ja punapää :p
All Saintsin debyytti jää huomattavasti Spaissareiden vastaavasta, mutta sekin on ihan ookoo. Tähän pitää jo laittaa hymiö :D
Modern Talking! Kyllä, Back For Good, legendaariset kasarihitit 90-luvun remixeissä (ups, teinix :D) ja pari uutta kappaletta. Tämäkin on hyvä levy. Oikeesti..
Näitähän löytyy liikaa, oho... :eek:
Suomi-iskelmästä Tauski ja T.T. Purontaka. Aikoinaan meen äippä osti sen levyt (tai toisen ostin minä lahjaksi sille) ja oon ominut ne levyt itselleni. Tauskin legendat "Ole sinä minun" ja "Koskaan et muuttua saa". Aah! T.T. Purontaalla (vaikea sana muuten taivutta) on "Sano" ja 80-luvun coveri "I Just Died Your Arms"-viisusta.
Joo eiköhän nämä nyt toistaiseksi riitä...
Demon Allbran
12.03.2002, 01:44
Mitä hävettävää muka tyttöbändeissä on? Spice Girlsin parilla ekalla albumilla oli loistavia popsävellyksiä ja esim. Nylon Beat (jota kukaan ei tosin ole täällä maininnutkaan) on tehnyt jo viisi oikein kivalta kuulostavaa levyä.
Ja kun nyt oikein tarkkaan rupesin miettimään, niin taitaa aika monissa muissa tyttöbändeissä olla jotain pikku vikaakin. :)
Niin juu, pidin muuten aikanaan Essi Wuorelan (?) "Oo me mennään naimisiin" -kappaleesta, mutta syykin selvisi, kun biisi paljastui All My Loving -plagiaatiksi. :)
Ja vielä: Arnold, kyllä Beibe Spice oli se ainoa oikea. :p
Abba, Mel C, Tiktak; joskin näistä ensimmäinen on kyllä varsin yleisesti hyväksytty. Myös Alanis Morissetten ensimmäistä levyä kuuntelin aivan sairaita määriä ja se onkin erinomainen. Mitäs hävettävää naisartisteissa muuten on, saa kai niistä pitää ... ja Maija Vilkkumaa kans siihen listan jatkoks joo.
Ni ja kaikki ei älyä sitä että Satumaasta nimenomaan Reijo Taipaleen esittämänä pitääkin pitää. Siitä voitaisiin jopa tehdä kansallislaulu. Oikeasti.
Lisäksi ohimennen keskustelun ulkopuolelta voin todeta että en o botti (enkä Antsa).
--- pykli
vilpertti
12.03.2002, 03:14
pykli, ja suako pitäis vielä uskoa? Ainakin IRCin puolella äijältä tulee vaan !ff -läppää :)
"uuuhhhhhhhh...."
Mitäs ihmettä?!? Miten kukaan VOI HÄVETÄ, jos kuuntelee esim. Morissettea tai Abbaa? Eikä nuo Vilkkumaat, Nylon Beatit, Tiktakit jne. aivan mahdottomia ole. Itse en voi nimetä oikeastaan mitään sellaista bändiä, jonka kuunteleminen vaikuttaisi sanottavasti nk. "maineeseen" - musiikkiharrastuksen takia sitä soittaa/kuuntelee vaikka lastenlauluja, jos niistä jotain löytää...
Pykli: "Lisäksi ohimennen keskustelun ulkopuolelta voin todeta että en o botti (enkä Antsa)."
No oletkos sitten Antsan kissa? :-) Vai mikä se nyt oli...
Minä diggaan ihan älyttömästi Jaakko Teppoa. Hänen riipaiseva juntti-huumorinsa uppoaa minuun kuin kuuma naskali voimariiniin. Enkä älyä edes hävetä...
Jonna Tervomaa on aika kova
palle fontän
12.03.2002, 09:08
Mikä ja muut lesbot tykätään Paulu Koivuniemestä. Kaveripiiri ei anna ymmärrystä.
flintstone
12.03.2002, 09:29
Eli ei tää nyt ole ollut varsinaisesti mikään salaisuus, mutta olen ollut jo Naikkareiden alkuajoista asti niiden fani, omistan mm kaikki heidän levyt ja olen nähnyt neitokaiset jokuseen kertaan livenä, ensimmäinen kerta oli armeija aikoina kun tämä tehokaksikko tuli alokasaikana esiintyyn meille Parolannummelle. Nykyisinhän tuo Nylon Beatin kuunteleminen ei ole mitenkään ihmeellistä eikä se vähennä ns. katu-uskottavuutta, mutta silloin alkuaikoina tuo leimattiin varsin vahvasti vain pikkutyttöjen musiikiksi.
Toinen vastaava on Spice Girls, jonka ensimmäisen levyn omistan itsekin. Ja kun tämä poppoo taitaa olla hajonnut niin ex-spaissareista Mel C ja Geri biiseineen iskee edelleen. Gerin ja Mel C:n levyjä en siltikään omista.
Olen pitänyt myöskin Kylie Minoquesta silloin alkuaikoina, "I should be so lucky" ja "Locomotion" yms Kylien vanhat biisit saavat yhä mukavia fiilareita pintaan. Ja nykyisinkin pidän myös Kylien musiikista, en pelkästään tuon tasku-Venuksen ulkonäöstä. Kylien levyistä mulla on Greatest Hits kokoelma (juuri näitä vanhoja hittibiisejä) ja sitten nämä molemmat uudet albumit, sekä helmenä tuo Nick Caven kanssa tehty sinkku "Where the wild roses grow".
Ja kun kerran aloitettiin niin tunnustetaan että olen myöskin Britney Spears-fani ja levyhyllystäni löytyy myös kaikki Britneyn levyt.
Ja viimeisimpänä mutta ei ehkä vähäisimpänä tunnustuksena täällä rock-henkisissä jääkiekkopiireissä kerrottakoon että tuo Euro-Dance musa (a'la E-Type, Aqua, Alice Deejay, jne, jne, jne) on kuulunut suosikkieni joukkoon jo 2 Unlimitedin alkuajoista asti.
Kaiken kaikkiaan olen varsin kaikki ruokainen tuon musiikin suhteen, ja lähtökohdallisesti vain lähes kaikki hiphop, rap, R&B ja Jazz musa saa karvat pystyyn.
Pet Shop Boys ja Bananarama ovat salaisia paheitani. Tosin nykyään niiden diggaaminen on melkeinpä hyväksyttyä. Niinhän siinä aina käy kun aika kuluu. Enempi nykyisistä artisteista ehkä Jonna Tervomaa.
hannes_ko
12.03.2002, 09:50
Viestin lähetti werther
Pet Shop Boys ja Bananarama ovat salaisia paheitani. Tosin nykyään niiden diggaaminen on melkeinpä hyväksyttyä. Niinhän siinä aina käy kun aika kuluu. Enempi nykyisistä artisteista ehkä Jonna Tervomaa.
Ryhdistäydy hyvä ihminen!!!
Pet Shop Boysin diggaamisessa ei todellakaan ole mitään vikaa. PSB on maailmankaikkeuden viiden parhaan bändin joukossa omalla listallani, sellaisella johon kuuluu Nirvana, the Clash, Crowded House ja ehkäpä Weezer.
Vaikka PSB on monesti vaihtanut tyyliään, se harvoin on vajonnut tuuliviiriksi tai trendien seuraajaksi. Ehkä Very-albumilla tuota oli havaittavissa, hieman europoppiin kallistunut levy oli kuitenkin sarjassaan loistava, ja pinnan alta pyrki esiin PSB:n peri-brittiläinen hienostunut soundi.
PSB:n biisesitä It´s a sin on ylvään holvimusiikin ylittämätön klassikko (MoonTV:n videoraatikin osui oikeaan) ja Behaviour-levy on millä mitta-asteikolla tahansa mestariteos, harmoninen, hienostunut, melankolinen ja oivaltava taidepoplevy.
Pet Shop Boys pystyi hieman takeltelevan Bilingual-levyn jälkeen tekemään mainion Nightlifen, joka ei päästä kuulijaansa helpolla mutta toisaalta palkitsee fanin avautuessaan koko uljaudessaan. Lähes viisikymppiset popparit Neil Tennant ja Chris Lowe ovat hyvässä vedossa.
Kuunnelkaa Pet Shop Boysia.
Oli IHAN pakko!
Salainen suosikki... koska nyt olen kerännyt ikää ihan riittävästi ja teinihömpän pitäisi jo riittää, niin myönnän, että olin Bomfunk Mc:n konsertissa ja omistan levynkin. The Rasmus toimii kans ihan hyvin ja samoin Linkin Park...
Nim. Vakavasti otettava aikuinen
Designer
12.03.2002, 10:03
Niin, näistähän ei sitten kiusata eikä jälkikäteen muistutella, eihän?
Asia vaan on niin, että Barry Whiten laulanta kuulostaa mielestäni aika hienolta. Kappaleiden siirappisuus jollain tavalla vaan parantaa asiaa. Ja pahinta tässä tietty on se, että BW-faniuteni alkoi siitä yhdestä televisiosarjasta... :o
Robbie Williams on luonut itselleen melkoisen uskottavan pop-uran, ja pidän hänen kappaleistaan. Alkuun poikabänditausta häiritsi, mutta kyllä se pentele tekee vaan sen verran tasokasta poppia että ei siitä voi olla pitämättä.
Sitten on kappaleita, joista vaan tulee hyvä fiilis. Sellaisia ovat mm. lukuisat Hausmyllyn biisit, muutama Matin & Tepon (ei tänne kirjoittavan nimimerkin) rallatus sekä poikabändi Westlifen If I let you go...
Sinne se uskottavuus sitten meni. Menköön.
Vesa Salo. Hups, nyt se ei ole enää salaista. :D :D
Viestin lähetti flintstone
Ja viimeisimpänä mutta ei ehkä vähäisimpänä tunnustuksena täällä rock-henkisissä jääkiekkopiireissä kerrottakoon että tuo Euro-Dance musa (a'la E-Type, Aqua, Alice Deejay, jne, jne, jne) on kuulunut suosikkieni joukkoon jo 2 Unlimitedin alkuajoista asti.
No, minä olen sen verran nuori, että teininä minun lempimusiikkia oli eurodance, joten sitäkin löytyy vino pino. Juuri E-Typeä ja muita. Enkä häpeä yhtään.
Joku mainitsikin Robbie Williamsin. Todellakin soolona Robbiella on monta loistavaa pop-viisua. Yksi levy löytyy sitäkin.
Viestin lähetti girlzilla15
Ja se todellinen salainen suosikki, josta en usein kenellekään puhu...No, kai sen voin kertoa, ainoa joka minut täältä henkilökohtaisesti tuntee on Sparrow.
Hey, et sä tuollaista mulle ole ennen kertonut? Että minäkö tunnen sut? Ei ei, tunnenhan minä. ;)
Anyway, omia salaisempia suosikkejani ovat edelleenkin muutamat Mattieskon biisit. Pienenä poikana kuuntelin isän kanssa autossa kyseisen äijän "Rekkamies" ja "Huomenta Suomi"-biisejä aivan into piukassa. Olin muutenkin pienenä aivan hulluja kuorma-autoihin ja rekkoihin. Sitten nuo kappaleet hukkuivatkin vuosiksi unholaan, kunnes viime kesän työ palautti ne taas mieleen. Voi sitä ihanuutta, kun viiden aikaan kesäaamuna sai jäteautossa kuunnella "Rekkamies":stä. Ahh. :D
Ja tavallaan, tuossa hommassa toteutui sen aikoinaan-niin-nuoren Sparrow:n haave: kuorma-autolla ajamista Mattieskon soidessa.
Mattieskon lisäksi ilmoitan myös Girlzillan suosikikseni, mutta se tuskin on "salaisuus" ;)
Salainen paheeni on Destiny's Child ja Jewel. DC:n R&B jostain syystä vain kolahtaa, mutta varsinkin Jewelin live-esiintymiset ovat suorastaan loistavaa kuunneltavaa. Olen muutenkin aina ollut heikkona tyttöihin jotka osaavat laulaa ja soittaa kitaraa...
ervatsalo
12.03.2002, 11:35
Niin, itse olen peräti orgastisessa tilassa aina kun kuulen MC Nikke T:tä. ;)
Mitä muuten tapahtui MC Nikke T:lle?
Täältä tähän
Mulla on kirjahyllyssä Army of Lovers -CD... sitä tosin en ole kuunnellut ostokerran jälkeen mutta siellä se on...
Julkisesti uskallan kuunnella mm. Klamydiaa, Turo´s Hevi Geetä, Vilperin perikuntaa, Jaakko Teppoa ynnä muuta täydellistä amismusiikkia. Kuuntelen joskus myös iskelmää, mm. Martti Innanen, Esa Pakarinen, M.A. Numminen ja Erkki Liikanen.
Enemmän kyllä häpeäisin, jos kuuntelisin jotain Nylon Beatia, Darudea, Nightwishiä, Stratovariusta tai E-Typea. Ja vielä enemmän, jos Hansonia, Backstreet Boysia tai Robbie Williamsia. Ja kaikkein eniten, jos kuuntelisin Fintelligenssiä.
Viestin lähetti ervatsalo
Täältä tähän
MC Nikke T vaikuttaa nykyään nimellä Chydenius Ritarikunta-nimisessä suomirappiyhtyeessä.
Viestin lähetti Risa
...no sitähän ne pojat jonottaa, että tuo ...15 muuttuu vähintään ...18!
Eli enää VAIN kolme vuotta, kuinka te kestätte :p ?? Koittakaa nyt edes jonkinlaista tekemistä hankkia ajan kuluksi ;)
Enrique Iglesias. Vain vaimo tietää eikä jaksa ymmärtää, mitä siinä niin hyvää on.
BigRedBob
12.03.2002, 16:25
Ei siinä kyllä mitään salaista ole, mutta monen kaaliin ei mahdu, miksi raavas raskaan musiikin ystävä ja muusikko itsekin diggaa Nylon Beatia.
Toisaalta eihän niin huonoa musiikkia olekaan, että suosikkiaan tai jonkun diggailua pitäisi jotenkin salailla. On vain ahdasmielisiä paskoja ihmisiä.
Hyi hyi Girlzilla, pakotat ihmiset paljastamaan tällaisia... baaaddd giiiiiiirrllllll :D
Pakko myöntää, että itselläkin tällaisia "hairahduksia" on... Mm. Anna Hanski (!) ja J. Karjalainen...
Viestin lähetti Risa
..no sitähän ne pojat jonottaa, että tuo ...15 muuttuu vähintään ...18!
Mitäs jos onkin itse alaikäinen jonkin verran...
;)
Noniin.. no se on tanssimusiikkina tuo Britney Spears ja Backstreet Boys ja muut ihanat pojat, N'Syncit ja muut. Tanssimisen ykkösmusaa, kylläh.:D
Tilatiili
12.03.2002, 17:29
Dana International
Siinä teille yks tyttöbändi lisää.
Turhaan Euroviisun tuijottajat päätänne puistatte, Danan ensilevy (Turtolan CM 29:90) sisältää nerokasta luvatun maan natkutusta. Syntikka soi ja naisellinen kurkkuääni korahtelee. Sääli että kaveri on seemiläinen riistäjä, muuten teippaisin kuvan Metaani-pukukaapin peltioveen.
"Cinque Milla cinque centa... I sell bananas bananas potatoes ynts ynts ynts..."
Kantrimusiikkia kuuntelevat eivät taida paljon meteliä itsestään pitää. Junttimusaa?
Minulta löytyy Willie Nelsonin Across The Borderline ja Johnny Cashin Murder. Myös Kristoffersson, Jennings, Raitt ja Highwaymen kelpaavat mainiosti. Uudemmasta popahtavasta kantrista en piittaa laisinkaan. Lehmät minulta vielä puuttuvat mutta ne ovat kyllä kauppalistalla ja nimetkin on valmiina. Myös pihviveitset on teroitettu.
M.A.Numminen ja Kake Singers ovat myös maistuneet. Kantrista ne eivät kyllä ymmärrä mitään. Mutta muuten kyllä jytää.
Neil Diamondin Jazz Singer. :o
Viestin lähetti BigRedBob
Ei siinä kyllä mitään salaista ole, mutta monen kaaliin ei mahdu, miksi raavas raskaan musiikin ystävä ja muusikko itsekin diggaa Nylon Beatia.
Niinpä,mulla vähän sama juttu.Eli Nylon Beat on se juttu.
Ja kuten aiemmin jo mainittiin,meikäläiseltäkin löytyy tätä Stock-Aitken-Waterman osastoa Kylie Minoguen muodossa..I should be so lucky....
Minäkin kuulun Niken ja BigRedBobin kanssa samaan joukkoon ja diggaan Nylon Beatia, vaikka muuten tuleekin kuunneltua raskaampaa musiikkia.
Joskus synkässä nuoruudessa tuli kuunneltua jopa New kids on the blockia...
Anssi Kela, Nylon Beat ja Tiktak. ;)
Metallimiehenä miehenä ei oikein kehtaa tunnustaa, mutta seuraavat laulu- ja soitinyhtyeet kolahtavat:
-I´Dees (näin ekan kerran firman bileissä runsas vuosi sitten ja rakastuin oitis sekä musisointiin että tyttöihin)
-TikTak (mä tahdon jotain muuta... jotain parempaa...)
TV-sarjoista:
-Passions (sen verran outoa kamaa, ja Sheridan Crane aaah...)
-Emmerdale (loistavaa brittidraa.. tai mitä sitten onkin)
Viestin lähetti Skoda
Kantrimusiikkia kuuntelevat eivät taida paljon meteliä itsestään pitää. Junttimusaa?
Minulta löytyy Willie Nelsonin Across The Borderline ja Johnny Cashin Murder. Myös Kristoffersson, Jennings, Raitt ja Highwaymen kelpaavat mainiosti. Uudemmasta popahtavasta kantrista en piittaa laisinkaan. Lehmät minulta vielä puuttuvat mutta ne ovat kyllä kauppalistalla ja nimetkin on valmiina. Myös pihviveitset on teroitettu.
Tämä kantriosasto ei ole meikäläiselle mikään salainen juttu; se on pikemminkin jokapäiväistä. Tässä joitakin nimiä: Kearen Kane, Mary-Chapin Carpenter, Tammy Rogers, Dale Watson, Chris Knight...jne.
Eikä mullakaan lehmiä pihalta löydy, mutta naapurissa on toki lihakarjaa! kantrivyö ja buutsit löytyy. Kovin paljon en perusta kantrirekvisiitasta; musiikki itsessään miellyttää. Juntti tai ei - country rules! :D
Kyllä se melkein mulla on tuon legendaarisen KARATE-PEKAN tulkitsema hempeä balladi Ressun älämee:stä.
Viestin lähetti Mickey
Kyllä se melkein mulla on tuon legendaarisen KARATE-PEKAN tulkitsema hempeä balladi Ressun älämee:stä.
Pekka on kyllä vapaan ilmaisun lähettiläs. On muuten laadukasta musiikkia eroottisiin hetkiin. Vaikka äitin kanssa.
Viestin lähetti Spencer
Pekka on kyllä vapaan ilmaisun lähettiläs. On muuten laadukasta musiikkia eroottisiin hetkiin. Vaikka äitin kanssa.
Osuit asian ytimeen. Nahat ja pekka taas laulaan, eks jeh?
Viestin lähetti Mickey
Osuit asian ytimeen. Nahat ja pekka taas laulaan, eks jeh?
Sehän passaa. Raulikin odottelee jo lämpimänä. (?)
laiska laita
13.03.2002, 14:48
Mä saan hyvät kicsit kotimaisista iskelmistä olen saanut jo monta vuotta... eikä mitään tapani kansan r-a-k-a....ne on mun mittapuulla jo disco hittejä ollut monta vuotta... Vaan Yölintu, Anna Ericsson, Kirsi Ranto ja yms yms nuorekkaat iskelmät.. uusin "ihastus" on Anne Mattila
Eikä tää enää niin salainenkaan juttu ole. olen rohkesti illan istujaisissa kalja huuruissani laittanut jonkun Yölinnun soimaan eikä kukaan ole nauruun vielä kuollut vaa päin vastoin..
pakko se on jo hyväksyä...
Viestin lähetti Hese
pakko se on jo hyväksyä...
Ei Reetu ole olenkaan huono valinta, sillä Reetu on Jumala! :)
Irwin on toinen ikisuosikki. Minun ikäisellenikin.
hyi helevetti!!! Koneella on BCB:tä:eek: , mutta oikeasti toi Drowning on ihan kohtis biisi, varsinkin kun ite katon sitä täältä muusikon silmien läpitte (NOH!! ei tekosyitä!!!!!)
Hyllystä löytyy Fat Boy Slim, mutta sitä mä en oikeastaan muuten häpeä, mutta kun olen onnistuneesti markkinoinut itseni kaikenlaisen muun musiikin, kuin konehömpän ihannoijaksi, MUTTA hyvin tehty musiikki näyttää kolahtavan, oli se sitten konetta tai jotakin muuta...
Nii juu....Bomfunk MC's on eksynyt, sain sen kyllä ilmatteeks:rolleyes:
Ostelen kuitenkin pääasiassa sellaisia levyjä jotka menevät Nu Metallin tai Rap Coren kategoriaan. Red Hot Chili Peppers on helmi, kuten RATM, Guano Apes, Clawfinger tms...
Löytyy myös Cranberries, Deep Purple, THE WHO:N Live at Leeds(joka on mun mielestä yks parhaimmista live-levyistä!) Tom Petty & Heartbreakers oli ihan pakko hommata.
Sitten tietty näitä suomalaisia: Apulantaa, Tehosekoitin, Hanoi Rocks, Smack yms.
Koneella on sitten taas kaikenlaista helmee, mutta ehkä mää arvostelisin itteni sellasen musiikin kautta, jota olen ostanut...
liverpool
13.03.2002, 18:40
Ei tässä mitään pahaa ole mutta tätä bändiä en luultavasti koskaan oo hehkuttanut mut Metallica! siltä kuuntelee kaikki biisit mitä se on tehny! Tai jos totta puhutaan niin oon hehkuttanut Whiskey in The jaria, kokeillaanpas jotain muuta... Aarne Tenkanen...eei...Rammstein...ehkä... no viddu... Pink Floyd ja The Doors
palle fontän
13.03.2002, 18:43
Juu, pääsi unohtumaan aikaisemmin... KISS on kovä bändi. Tulloo nuoruus mieleen, mutta en sitä ainakaan kirkossa kuuluttele.
Kuuntelen silloin tällöin Helloweenia. Varsinkin sitä Keeper I:sen slowaria. :(
Joskus myös kuuntelen jotain niitä suolaisia RnB-misuja, kun ne itkevät siinä levyllä. Chirstina Miliania yms. Kaikenlaisia ne videot saa ihmiset kuuntelemaan.
Niin, ja girlzillalle, Never grow old! Prinsessa Madeleinekin oli paljon hemaisevampi joskus 4 vuotta sitten! :p
Viestin lähetti Janos
Mitäs jos onkin itse alaikäinen jonkin verran...
;)
Minäkin taidan tällä etuoikeudella päästä jonon kärkeen;) . Ja Chip, mitä sinä tähän puutut?! Joku voi tajuta sinun olevan täysi-ikäinen nainen ja hyökätä kimppuusi!:D Sanoinko minä tuon ääneen?
Mutta aiheeseen. Abba sun muut bändit ovat miellyttävää musaa, niiden väittäminen huonoiksi on valehtelua itselleen. Omalta koneelta löytyy vain vähän lauluja, mutta tyyliltään kaikenlaista musiikkia Zager&Evansista ja Bonnie Tylerista Rammsteiniin. Monipuolinen kuuntelu on hienoa, vinkiksi muillekin.
Simon&Garfunkel on loistava. Ultra Bra on hyvä. Siinä vain muutamia esimerkkejä.
Muutamista bändeistä olen kuitenkin itsekin vähemmän äänekäs julkisesti:
TikTak on hyvä.
BSB ja useimmat muutkin poikabändit ovat leppoisaa kuunneltavaa.
Klassinen musiikki on todella rauhoittavaa.
Eilen olin muuten The Rasmuksen konsertissa. Etukäteen en ollut kuullut montakaan biisiä, mutta ne harvat olivat ihan hyviä. Menin sinne vain mielenkiinnosta ja koska sain ilmaisliput. Mutta konsertti tekikin loistavan vaikutuksen! Piakkoin on kokoelmalevyn osto edessä. Oudolta kyllä tuntui konsertissa pikkutyttöjen joukossa, mutta mitäpä se haittaa.
Muutossa yritin piilotella 2unlimited- ja DanceZone- levyjä (ala-asteen peruja), ettei kukaan huomaisi minun omistavan niitä (vaikka eivät ne kauheita olekaan). Haluaako joku ostaa? Puhelinnumeroni on....:)
Tää on paha, tää on vaikee...
Tuossa ylempänä on ollut jo muutamakin sellainen jonka diggaamista en edes julkisesti kehtaisi väittää kauhean noloksi toiminnaksi, mutta toki enemmistö sellaisia että parempi olla puhumatta ihan omalla nimellä moisia.
En nyt tiedä onko minulla mitään erityisiä salaisia suosikkeja. Enemmänkin ihan julkisia häpeitä, kuten Geri Halliwell joka on aivan uskomattoman seksikäs naisihminen, huh huh! Tutut ovat kantaneet aikoinaan kotiin naisen kuvia, kuvakirjoja, nappeja ja onpa postikorttejakin pudonnut laatikkoon. Joissakin on jopa aika vähän vaatetusta - tai ei lainkaan! Vielä kun kehtaisi jotenkin naisen julisteen kodin seinälle kohottaa...
Toinen julkisalaisuus on argentiinalainen tango ja erityisesti Astor Piazzolla. Aijaijai mitä musiikkia, aivan eri asia kuin kotimaisen tangon keskinkertainen "tunnelmointi". Tai no Olavi Virta ehkä... Astorin kanssa siinä sivussa soljuu myös tuo bossanova ja esmes Gilberto Gil tai Joabim. Tiedättehän, "Girl from Ipanema..."
Ai niin. Sitten on tällainen itkuvirsi kuin "On viulu vaiennut" by Konsta Jylhä? Voi jeesus miten masentavan surullinen meloodia, ihan kyynel kirposi silmäkulmaan kun vain ajatteleekin. Melkein yhtä paha kuin Noitalinna Huraan "Pikkuveli" joka on kanssa sellainen kipale että meitsi tipahtaa ihan kappaleiksi.
railwayman
15.03.2002, 00:55
Täytyy tunnustaa, että Abban diggaaminen on tosiaankin pientä verrattuna eräiden salaisiin paheisiin. Sen verta on menty kuitenkin eteenpäin ettei lokerointia enää samalla tavalla esiinny kuin ennen. Helpommin hyväksytään, että musiikkia voi kuunnella laidasta laitaan. Ennen tuli kuittia helpommin, jos erehtyi kannattamaan muutakin kuin mitä kaveripiirissä kuunneltiin.
Voi tietenkin olla, että ennen oltiin ehdottomia musiikin suhteen, nykyisin jääkiekon.
Viestin lähetti Gren
Melkein yhtä paha kuin Noitalinna Huraan "Pikkuveli" joka on kanssa sellainen kipale että meitsi tipahtaa ihan kappaleiksi.
Kerrassaan koskettava kappale. Varsinkin kun on kaksi isoa siskoa. Ja se video - sopii kappaleen tunnelmaan loistavasti.
Isokissa
15.03.2002, 20:43
Niitähän löytyy meikläisen levykaapista, olen aika kaikkiruokainen ton musaan suhteen niin että ei mm. Lappareiden, Vilkkumaan, TikTakin, Naikkareiden jne. kuuntelu edes tunnu ihmeelliseltä. Pääasiassa hyllystä löytyy ja kuuntelen rock-musaa siis perinteistä, kasari-heviä ja vähän raskaampaa. Mutta niitä luurankoja:
*klassista, etenkin kuoromusiikkia on jonkin verran
*Aki Sirkesalo
*Andrea Bocelli
*Madonna
*Placido Domingo
*Sauli Lehtonen
*The Corrs
muutamia poimiakseni
Olin muuten Spaissareiden vikalla Suomen keikalla ja pikkulikka oli katkera kun ei päässyt mukaan, videohyllystä löytyy Spice Girls the Movie sekä muutama keikkataltiointi.
Mutta pahin kaikista on ehkä Dingo , no niin nyt sekin on sanottu, kylläpä helpotti. Levyän en kyllä omista mutta Levoton ruhkimo, Nahkatakkinen tyttö jne. jne. kyllä tarvittaessa lähtee
bystander
16.03.2002, 00:10
No mun salainen pahe on Taiskan Mombasa, samoin kuin monet muut suomi-iskelmät. Mutta ei kai Finnhitseistä diggailua tarvi hävetä? Vai tarviiko?
Uusi Nylon Beat, uusi Tiktak ja vanha Rasmus ovat mahtavaa tavaraa. Viihdyttävä Robbie Williams rulettaa myös.
Yksittäisiä biisejä: (Nyt menee maine) Robynin Electric ja Geri Halliwellin Look at me. Uijui miten ne oli hyviä.
edit:
Vieläpä muistui mieleeni yksi salattu stara. Ruotsalainen laulajaneitokainen Meja! Oikeilla soittimilla soitettua oivaa pop-musiikkia ja erinomaisia sävellyksiä sisältävä Seven Sisters -lätty (1998) löytyy hyllystä ja pysyykin siellä!
Tuli tässä mieleen yksi salainen suosikki tv:nkin puolelta: Nelosen Sairaalaelämää. Jeah, vitti se oli hyvä. Näyttelijäkaarti oli vinkeä ja Claire Goose hehkeä.
Mitä sitä turhaan salailemaan, jos sattuu pitämään jostakin sellaisesta, joka omaan korvaan kuullostaa hyvältä. Biisi on hyvä, jos se on hyvä, eikä se siitä miksikään muutu, vaikka esittäjä olisikin joku yleisesti vähemmän "cooliksi" tunnustettu tapaus. Jos vaikka Mikko Alatalo tekisi joskus sikamaisen hyvän biisin, olisin varmasti valmis diggaamaan sitä, ja myös valmis julistamaan ilosanomaani kaikille.
Esim. muutama vuosi sitten korvaani miellytti suuresti Backstreet Boysin Larger Than Life, vaikka kyseisen orkesterin aiemmat tuotokset eivät jalkaani vipattamaan saaneetkaan. Otin asian esille, ja yllätyksekseni huomasin, että todella monet muutkin olivat varsin positiivisin mielin kappaleen suhteen.
Nylon Beat puolestaan vetää aivan mainioita keikkoja läpi loistavan bändinsä tukemana, enkä ollenkaan häpeä diggailla neitokaisia. Nylon Beat on niin asiaa. Jos joku on eri mieltä, miksi sen pitäisi minua kiinnostaa.
Robbie Williamsinkin suhteen jotkut kainostelevat, kun tämä kymmenisen vuotta sitten sattui olemaan mukana eräässä vähemmän katu-uskottavassa projektissa. Entä sitten? Robbie on lahjakas muusikko ja todellinen persoona. Robbie on Äijä.
Kaikesta huolimatta, suurin osa jokapäiväisestä popista on täyttä potaskaa. Jos poikkeuksia kuitenkin ilmenee, olen valmis ottamaan ne ilomielin vastaan. Tuli haaste sitten miltä suunnalta tahansa.
Jakke Huuliparta
16.03.2002, 21:11
Oma luurankoni kaapissa on Duran Duran, jota diggailin aivan hillittömästi joskus 9-10 -vuotiaana. Siihen aikaan Tapiolan Seppälästä sai vuokrattua levyjä 50 fim pantilla josta sai 40.- takaisin kun palautti levyn. sieltä tuli Duranit lainattua. Diggailu loppui kun joku pihan vanhemmista jannusta kertoi että "toi on likkojen musaa". Sen jälkeen diggailtiinkin Rainbowta, Ramonesia ja Thin Lizzyä. Nykypäivän tuotteista on myönnettävä että Bomfunk MC:n Freestyler kolahtaa lujaa ja Linkin Parkin In the end.
Aiemmin mainitut Maija Vilkkumaa, Nylon Beat ja Tiktak tekevät tarttuvia poppisbiisejä ja kyllähän niitä kuuntelee ihan ilokseen välillä. En pelkää että menetän katu-uskottavuuteni kun myönnän sen.
Kiintoisa aihe, josta kiitokset ketjun aloittajalle.
Musiikin puolelta nykyisiä suosikkeja, joita en välttämättä hirveästi hehkuta, ovat ainakin Nylon Beat (en tiedä, pitäisikö hävetä) ja Frederik (en häpeä, mielestäni aivan legendaarisia kappaleita, joita on hauska laulaa äijäporukassa kun promilleja on kertynyt riittävästi). Vanha 90-luvun alun suosikki, josta en ole luultavasti kertonut kenellekään, on Neon2 (häpeän oikeasti, kuuntelin jokin aika sitten kappaleita uudestaan enkä voinut käsittää, mikä niissä silloin oli ollut niin hienoa).
Suurempi häpeän aihe voisi olla se, että tunnen musiikkia ylipäätään helvetin huonosti. Kun täällä jotkut taannoin väsäsivät omia suosikkikokoelmalevyjään, olivat monet näistä tuotoksista sellaisia, etten löytänyt niiden sisällöstä yhtään itselleni tuttua kappaletta.
Lisäksi olen edelleen sitä mieltä, että Titanic on hyvä leffa. En tosin aio katsoa sitä tänään, koska olen nähnyt sen jo kolmesti.
FourForty
17.03.2002, 13:01
Mitä, eikö kukaan kuuntele Matti Nykästä? Tosin Matin kuuntelu ei liene edes kovin hävettävää nykyään, kun osaa laittaa kaiken huumorin piikkiin...
Nimim. "Hai hai hai, mä oon sun samurai, tuppeen tiukkaan miekkani laittaa sain"
Skeletor
17.03.2002, 13:13
Karate-Pekan ehdoton ykkökappale on Yön Kyyneleet. Varsinkin sen kertosävel on hyvin koskettava.
Matti Nykäsen kappaleet ovat joka kuuntelukerran jälkeen vain yhä parempia. Siirappinen Pidä Varas-kappale on kuuntelemisen arvoinen. "Pidä Varas, Hän on Varas ja Hän vie Sun sydämen"....
BigRedBob
17.03.2002, 22:59
Viestin lähetti FourForty
Mitä, eikö kukaan kuuntele Matti Nykästä?Kuuntelisin, jos löytäisin levyn jostain.
Viestin lähetti ervatsalo
Täältä tähän
Nikke T:tä löytyy myös meikäläisen levyhyllystä :).
Robbie Williams on myös minun pieni paheeni. Poikabänditausta häiritsee, mutta niin vain äijä tekee hyvää musaa. Kaksi levyä löytyy.
Maija Vilkkumaa tekee myös tarttuvia biisejä, ja omistan "Meikit, ketjut ja vyöt" -albumin.
Ai niin, Ultra Brassa ei minun mielestäni ole mitään hävettävää.
Bomfunk Mc's kolisee aivan kybällä. En ole löytänyt mitään järkevää syytä sille, nupit pitää vaan vääntää kaakkoon bomfunkkien soidessa. Autossa en ole vielä kehdannut soitella, varsinkaan kesällä kun ikkunat voi olla auki.
liverpool
20.03.2002, 13:23
Ihan törkeen hyvä kipale: Canto Finlandia Lumi teki Enkelin eteiseen;)
"Kuusamo!... metsän näen jämäkän" eli Dannyn laulu on yksi salaisista suosikeista. Muita:
Freeman: Kaksi lensi yli käenpesän
Mikko Alatalo: Ihmisen ikävä toisen luo+Rikoo on riskillä ruma+Maalaispoika oon (Tiedän, tämä on vakava sairaus!)
Jari Sillanpää: Pariisi-Helsinki
Pirkka-Pekka Petelius: Tra la (en muista nimeä..se "transu-laulu" about v.1985)
Virve 'Vicky' Rosti: Kun Chicago kuoli
Marion: El Bimbo
L. Paraske
23.08.2002, 13:44
uppia näin hyvälle aiheelle.
Niin, kai se oli jonkinmoinen järkytys, kun eräs kaunis päivä huomasin, että Fintelligensin Kelaa Sitä on ihan kuunneltavaa (ja jopa mieluisasti kuunneltavaa) tavaraa. Ainakin toistaiseksi bändin ja koko tyylisuunnan muu tuotanto kuulostaa korvissani aivan yhtä kamalalta kuin aina ennenkin. Samoin Anna Erikssonin Kun Katsoit Minuun-kappaletta en olisi muutama vuosi sitten edes uskaltanut soittaa, mutta nyt se on suorastaan kulttimaineessa
Mitäs näitä muita on? Ainakin elokuvapuolelta tykkään monista nyyhkyleffoista, kuten Kesytön Sydän ja Hiljaiset Sillat, mutta nehän ovatkin aivan laatutavaraa...tosin eivät ystäväpiirissäni.
Tää on kyllä perkeleen noloa, mutta Elton Johnilla on muutama hyvä kappale. Lisäksi noloa on tunnustaa että Jokerit olivat minun kakkossuosikkini n. kymmenvuotiaaksi saakka. Lisäksi nolottaa että olen ollut 90-luvun alkupuolella tps:n (Koivu, Lehtinen, Summanen) puolella, sen jälkeen kun HIFK oli tippunut peleistä.
Phillyflu
23.08.2002, 15:05
... paha tekee. Näitä ei kukaan näe levyhyllyssäni, sillä ne on piilotettu sen taakse:
- Spaissarien eka, tokan sain vittuilevilta kavereiltani joululahjaksi
- All saintsin sinkku never ever
- Lambretta (huokaus ja vielä tuore tapaus)
- Limp Bizkitin chocolate whatever...
- Aikakone
- The President of The United States, ostin vain yhden biisin, Peaches, takia
Eino_Mies
23.08.2002, 15:17
Elton Johnin musiikki uppoaa kyllä heteromieheenkin erittäin hyvin. Kun joku hänen biisinsä soi radiossa, käyn ikäänkuin salaa pistämässä vähän volyymia lisää..
Ja vaíkka alaikäisiin tyttöihin ei saisikaan avoimesti osoittaa kiinnostustaan, niin tunnustan kyllä, että TikTak saa musiikillaan jalkani polkemaan..
Tämäpä jännää, otsikon nähdessäni oli mielessä niin monia ehdokkaita tähän laitettavaksi mutta nyt tuntuu ettei mikään ole erityisen noloa. Mainitaan silti joitakuita (luullakseni) mainitsematta jääneitä:
DJ Bobo - ei löydy kun yksi kokoelma mutta vieläkin kolahtaa!
Kaija Koo - Kuka Keksi Rakkauden on ihan mieletön klassikko!
Princessa - vieläkö muistatte?
Nerdie - muistatteko vielä Jyrki Hit Challenge '99:ssä TikTakin jälkeen kakkoseksi tullutta bändiä? Ei nolottaisi muuten mutta kun pidän All About You:ta kaikkien aikojen parhaana debyyttialbumina...
Hmm, no lähinnä ehkä sellainen salainen suosikki olisi "Lähtevien laivojen satama"!
Se on käsittääkseni vähän vanhempi runo/laulu - en edes tiedä kuka sen on alunperin tehnyt, mutta muistan sen nuotiolauluna kummisetäni soittamana. Nyttemmin olen itsekin opetellut ulkomuistista sen suurinpiirtein soittamaan, mutta koska sitä ei levyvalikoimastani löydy, en pääse edes tarkistamaan meneekö oikein...
edit: pari sanaa
Juu kyllähän näistä on joskus tykänny, mutta nyt levyjä tulee piiloteltua...
Spice Girls...se eka
Captain jack Operation Dance
Rinsessa (katselen lähinnä kansi lehtiötä;))
Sashin It's my life
Limpbiskit. suklaa tähtikala ja kuuma koira jossakin ihmeen liemessä
Vuosi tuhannen lasten hitit:) ( Tää on kylläkin mun siskon. No kunhan selitän)
Joku ihmeen Movetron
Musiikkia kuuntelen ylpeänä laidasta laitaan, mutta....
...odottelen innolla salkkareiden alkamista!
Viestin lähetti Phillyflu
- The President of The United States, ostin vain yhden biisin, Peaches, takia
Älä hyvä miäs! Loistavalta orkesterilta aivan käsittämättömän kova levy. Tuota jos joku häpeää, niin....
Olen ostanut Mansunin levyn.
Ja pidin Madonnan kappaleesta Frozen.
En osaa selittää syytä.
Syvä huokaus...okei.
Vesku Loiri - Varpunen jouluaamuna
Vesku Loiri - Nocturne
PP Petelius - Armas Elaine
Duran Duran - Ordinary world
Danny - Kuusamo
Ultra Bran kaksi ensimmäistä albumia.
The Hawks
28.08.2002, 11:08
Todetaan ensiksi että eniten meikäläiseen iskee hevi ja monet sen alalajit. Tässä kuitenkin muutama biisi joka on "salaa" hyvä.
TikTak: Satuprinsessa
Tauski: Minä sinulle kuulun (tms.)
Anna Eriksson: Useita hyviä biisejä
Ismo Alanko: Todella monia hyviä biisejä
Mieleen tulee myöhemmin varmasti lisääkin. TikTakia haukun yleensä kavereille mutta yksin ollessani liikkeellä voin hyvin heittää sen auton soittimieen. Tuo Tauskin biisi on hyvä mutta en kuitenkaan uskalla myöntää edes isälleni että voisin kuunnella sitä. Anna Erikssonilla on hyviä kappaleita useampia niistä jotkut kaveritkin pitävät jopa! Ismo Alanko tekee oikeasti hienoa musiikkia, jostain syystä vaan useat kaverit ja tutut eivät Ismon muusiikkia ymmärrä. Varsinkin Ismo Alanko Säätiön "Pulu" albumi oli loistava. Seuraavaksi voisi ostaa tämän uusimman "Hallanvaara".
Ei nyt ehkä niinkään salainen enää: Maija Vilkkumaa. Outoa. Tai sitten ei. Mutta jossain vaiheessa jonnekkin tänne palstalle dissasin Maijaa, olen pahoillani. ;)
Ehdottomasti se on Jonna Tervomaa. No tosin on sitä nyt muutamille kavereille tullut hehkuteltuakin, mutta ei sitä nyt joka paikassa uskalla laukoa.
Maple Leaf
25.06.2003, 22:50
Yleensä kuuntelen rockin raskaampaa laitaa AC/DC:stä ja grungesta vanha- ja uuspunkin kautta Cureen, sieltä nu-metaliin ja takaisin. Kun nyt kuitenkin täällä on aloitettu avautuminen musadiggailun häpeällisemmistä puolista, niin...
- jotkin Roxetten biisit toimivat
- A-Halla ja Pet Shop Boysilla on joitain makeita juttuja
- Rasmuksella on pari-kolme hyvää biisiä, etenkin F-F-F-Falling
- vanhaa dixieland-jazzia on nasta kuunnella nousuhumalassa
- silloin tällöin kuulee eurodiskotuuban seassa yksittäisiä hyviä biisejä, mutta eihän niiden nimiä muista edes Jäätteenmäki, vaikka olisi kahdella korvalla kuunnellut
Huh. Olen tunnustanut. Nyt asia on pois sydämeltäni. Ihmeellinen on tämä totuuden parantava voima.
Kai se on ihan terapeuttista tunnustaa näitä syvimpiä salaisuuksia, ettei pää räjähdä valheen verkossa taivaltaessa.
Ns. herkistelymielialan iskiessä pidän mm. seuraavista balladeista.
Backstreet Boys: Show Me The Meaning Of Being Lonely
TikTak: Satuprinsessa
Bon Jovi: Always
Sugababes: Shape
HIM: Funeral Of Hearts
Tehosekoitin: Hetken Tie On Kevyt
Disco: Levottomat Tuulet
The Calling: Wherever You Will Go
Edit: Myönnän myös sen, että pari viikkoa sitten mulle tuli tippa linssiin katsoessani elokuvaa Joe Black. Taisi olla eka kerta kun mikään elokuva sai mut noin vetistelemään, mutta näin siinä nyt kävi...
Kai se on tunnustettava...
Spice Girls on edelleen rautaa!!! xD
Levyhyllystä löytyy myös Aki Sirkesaloa, Petri Nygårdia, La Creamia, B*witched ja Solid Harmonie. En kuitenkaan myönnä koskaan kuunnelleeni noita... ;)
Irlantilaiset artistit iskee kans tosi kovaa, ja niinpä mulla löytyy kaikkea Westlifea ja Ronan Keatingia ym.
Suurimman osan itselleen levyhyllyssä vie kuitenkin bändi nimeltä Rasmus (tai no, nyttemmin THE Rasmus...) Mulla nimittäin on herrojen kaikki levyt ja reilusti kans sinkkuja. Vaikka nykyinen musiikki niiltä ei iske sitte ollenkaan, niin se ei muuta sitä vanhaa sekoiluu. Se oli asiaa! Paras biisi on ehdottomasti Ufolaulu!!
Kyllähän näitä häpeän lähteitä löytyy. Harvemmin ne kuitenkaan ovat salaisia. Olen ihan julkisesti tunnustanut pitäväni mm. Britney Spearsin ja Kornin musiikista. Myös Barry White on laatutavaraa.
CD-kokoelmani joukosta ei kuitenkaan löydy yhtään albumia, jota varsinaisesti häpeäisin. Suureksi osaksi sen takia, että olen myynyt/antanut ne kaikki pois. Ennen levyhyllystäni löytyi sellaisiakin huippunimiä kuin Scooter, Limp Bizkit, Bomfunk MC's ja kyllä - jopa Puff Daddy.. Puolustuksekseni täytyy kuitenkin todeta, että Puffy ei oikeastaan edes iskenyt missään vaiheessa. Hyllyssä on saattanut joskus olla vielä paljon karmeampaakin kamaa, mutta alitajuntani torjuu varmasti traumaattisimpien nimien pääsyn takaisin tietoisuuden piiriin.
Joku elitisti saattaisi tietysti väittää rap-levyjeni olevan häpeän aihe. Itse en kuitenkaan ole tätä mieltä, vaan mielestäni hip hop on, oikeiden artistien toteuttamana, musiikkityylien aatelia.
Jos joitain uusia musiikkipaljastuksia pitää kuitenkin tehdä, niin todettakoon, että BSB:n "Quit Playing Games With My Heart" on edelleen kaikessa siirappisuudessaankin ihan tyylikäs tekele. Myös Linkin Parkilta löytyy pari aika hyvää biisiä kompensoimaan niitä lukemattomia paskoja kappaleita. Ai niin, Slipknotkin menee aika ajoin.
Suurin tunnustukseni lienee kuitenkin se, että The Rasmuksen (jo nimi puistattaa) "In the Shadows" on loppujen lopuksi ihan OK kappale. Toivottavasti Rasmusta diggaava ja Jatkoaikaa lukeva kaverini ei eksy tähän ketjuun..
Television ja elokuvien maailmassa häpeän kohteeni ovatkin sitten jo huomattavasti salaisempia. Esimerkiksi ihan tässä viime viikkoina olen alkanut katselemaan ykköseltä Gilmoren tytöt -nimistä sarjaa. En tiedä miten ja miksi, mutta niin siinä vain kävi. Eikä siinä mitään, mielestäni sarjan näyttelijäsuoritukset ja dialogi ovat aika laatukamaa.. Mutta se alkumusiikki. Se on siirappisuudessaan sitä luokkaa, että sarjaa katsoessa pitää aina avata tekstarilta valmiiksi joku hämysivu, jonka voi naksauttaa päälle, jos joku sattuu huoneeseen tulemaan. Ainakin Vaahteraliigan sarjataulukko sopii tähän tarkoitukseen hyvin.
Eipä tässä muuta.
"Onneksi ei mennyt kuin kunnia."
Häpeäkseni joudun tunnustamaan että Jari Sillanpään kipale "Kaduilla tulee" iskee kuin miljoona volttia... Aina on pakko laulaa mukana...
Tilatiili
26.06.2003, 11:25
Puolitoista vuotta sitten tunnustamani Intternationaalin Danan lisäksi on levykokoelmiini tarttunut toinenkin ns. Saaronin lilja, nimittäin Turkin lahja Euroopalle, Sertab Erener, ja nimenomaan hänen julkaisunsa keväältä 2002. Haluan alleviivata vielä sitä, että tein kyseisen kaupan ennen Sertabin nousua tähtiin. Ehkäpä soitankin näitä aarteitani lauantaisille vierailleni?
Tai kenties Fairuzia, Libanonilaista diivaa? Poikkeuksena edellisistä Fairuz ei ole voittanut Euroviisujen laulukilpailuja, mikä tosin johtuu vain siitä, että Libanonia ei lasketa kuuluvaksi Eurooppaan, vaikka Israelia läheisempi valtio onkin.
- Aki & Turo
- Martti Servo & Napander
- 80-luvun suomiskelmä
Apulanta, varsinkin ne alkuaikojen teinilovet.
Dave Lindholm: Pieni ja hento ote
Die Toten Hosen
Mauri Antero Numminen: "Wovon mann nicht sprechen kann, daruber muss man schweigen"...
KARI PEITSAMO
Tässä oli sitten vaan maistiaisia. Mainitsematta jäivät mm. Samuli Edelmann eeppisellä mestariteoksellaan "Paratiisilinnut" sekä aina yhtä suosittu Klamydia koko tuotannollaan.
Hajaäänen voisi pudottaa mm. Jaakko Tepolle sekä Tenho Sauren-vainaan Reinikaishuumorikaseteille.
Viestin lähetti JaniL
Häpeäkseni joudun tunnustamaan että Jari Sillanpään kipale "Kaduilla tulee" iskee kuin miljoona volttia... Aina on pakko laulaa mukana...
Itselläni on sama vika. Myös toinen Sillanpään kappale on aivan pakko mainita: "Valkeaa unelmaa". Aivan uskomattoman hyvä iskelmä(pop)kappale! Maaginen ja aah niin hyvälle kuulostava sävel...
viestin lähetti Arnold
Itselläni on sama vika. Myös toinen Sillanpään kappale on aivan pakko mainita: "Valkeaa unelmaa". Aivan uskomattoman hyvä iskelmä(pop)kappale! Maaginen ja aah niin hyvälle kuulostava sävel...
Jumalauta Arnold, veit jalat suoraan suustani! Nimittäin n. minuutin päästä olisin tunnustanut "Valkeaa Unelmaa"-kappaleen olevan mielestäni varsin kaunis.
Naikkarit elikkä Nylon Beat (Erinin ihana nenä-ääni)
Hankala tehtävä mutta pitkän mietinnän jälkeen päädyin seuraaviin vaihtoehtoihin.
- Janos Valmunen: Bussipysäkillä (kympimppiisi)
- Mona Carita: Sano moi nahkahousuille
- Liekistä tykkään, moni ei
- V-M Loiri on loistava laulaja
Nokian korpikommunisti Kari Peitsamon Skootteri sekä CCR ja Status Quo suomiversiot.
En mä kauheasti häpeä, mutta en kovasti korostakaan.
Keväällä ostin t.A.T.u.:n venäjänkielisen albumin, erittäin kepeää poppia.
Movetronin debyytin ostin aikoinaan ja salaa tykkäsin, sittemmin hukkasin.
Roxetella on hienoja slovareita ja löydän levyhyllystäni Don't bore us - get to the chorus! -kokoelman.
Yksittäisiä biisejä olis paljonkin, mutta mainittakoon viime aikoina soittolistallani pyörineet:
Laila Kinnunen - Älä kiusaa tee
Tapani Kansa - Kesä jonka kerran elää sain
Dolly Parton - Jolene
PMMP - Rusketusraidat
Polliisi
26.06.2003, 21:58
Coldplay ja U2.
Mulla taas on salaisina suosikkeina Dingo ja Abba
Pidin Dingosta jo niiden suurina vuosina, mutta auta armias
jos sen olisi sanonut ääneen silloin 80-luvun puolivälissä
kun kävi ylä-astetta, olis varmaan lätty lätissyt
En mä oikeastaan tiedä miksi, se niiden musiikki
vaan jotenkin kolahtaa aina välillä
Hulkon Antin ja Ozzyn "tosi tv" häröilyt.
Joo, avaudutaan nyt sitten. Enää ei niin salainen suosikki on Nylon Beat, hyllystä löytyy kaikki levyt...
Jakke Huuliparta
29.06.2003, 23:28
No huoh. Nerdee:n Broken Glass. Kerrassaan kiva poppisbiisi vaikka en tämän tyyppistä tavaraa laisinkaan kuuntele. Videokin on kiva.
Volga.. Frederikin esittämänä. Voluumit kaakkoon kun tuon biisin kuulee.
Ja muutenkin.. Reetu rules!
Ööh.. no okei, sanotaan sitten. Räp-musiikki, tosin ei suomalainen sellainen. On vaan vähän vaikea etsiä sellaista musiikkia, kun ei tiedä yhtään esittäjiä ja biisien nimiä. Nettiradioista tulee lähinnä kuunneltua.
Jantteri-Pantteri
30.06.2003, 11:27
Kieltämättä Martti Servon & Napanderin tuotanto pistää aina hymyilyttämään.
Suupielet saa vääntymään kohti taivaita myös Matti Nykäsen tuotanto. Etenkin "V-tyyli" napakalla jytkeellään laittaa tanssijalan vipattamaan. Todellakin.
Matin ihailu on muutenkin sairas fiksaationi. Pidin kaverin kanssa skaban, jossa keräiltiin Matin lehdestä leikattuja kuvia jääkaapin oveen. Kaveri voitti, saavutuksena 34 Matin kuvaa (lähinnä 7 päivää lehdestä). Mulla oli vaan 12.
Seuraavana syksynä on sitten edessä Kimi Räikkönen - kilpailu, kaverin tyttöystävä kun ei oikein lämmennyt idealle Jenni Dahlmanin kuvien keräilystä.
Dammit.
Ehkä hivenen perverssiä?
Ensinnääkin. En juurikaan välitä rap-"musiikista". Toisekseen. Inhoan Anita Hirvosta.
Siksipä onkin erittäin outoa, että Spesialistin Älä tule myöhään kotiin (tjsp) kuulostaa vielä parinkymmenen kuulemiskerrankin jälkeen hauskalta.
Toivottavasti löytyisi joku kohtalotoveri.
Eminemissä on jotain. En paljoa ole kuullut, mutta on muutama biisi joita huomaan jääväni kuuntelemaan, kun jossain sattuu soimaan.
Vaikka en normaalisti tämän tyylisestä musiikista pidäkään, niin Don Johnson Big Band kuulostaa ihan asialliselta. Jätkillä on selvästi oma juttunsa. En ole niin kovasti kyseisen pumpun tuotoksiin ihastunut, että levyn viitsisin ostaa, mutta kaipa sitä "hiljaiseksi diggailuksi" voisi kutsua...
Salonen #33
02.07.2003, 12:25
Mun salainen suosikki on MATTI JA TEPPO.... myös tosta Tapani Kansasta pidän... Mutta suurin on PMMP - Rusketusraidat
Aina Pata
02.07.2003, 13:02
Viestin lähetti Everton
Ehkä hivenen perverssiä?
Ensinnääkin. En juurikaan välitä rap-"musiikista". Toisekseen. Inhoan Anita Hirvosta.
Siksipä onkin erittäin outoa, että Spesialistin Älä tule myöhään kotiin (tjsp) kuulostaa vielä parinkymmenen kuulemiskerrankin jälkeen hauskalta.
Toivottavasti löytyisi joku kohtalotoveri.
Ilmoittaudun, olenko siis pervo?
En nyt niin hirveästi häpeile, mutten myöskään pahemmin ympäriinsä kailottele (paitsi nyt) että koneeltani löytyy parikymmentä Metallican biisiä. Ihan mukiinmeneviltä kuulostavat.
Mitä tulee täällä jo esitettyyn Kaduilla tuulee-biisiin, niin pakko myöntää että ihan ok kappalehan se on.
Löysin täältä tämmöisen ketjun ja täytyy nyt sitten myöntää, että ehkä itselläni tämä tällainen artisti on Christina Aguilera... osaa laulaa ja ei ollenkaan hullumpia biisejä...
pienempänä salainen lempibändi oli Spice Girls, 2 levyä löytyy vieläkin hyllystä, tosin aika pitkä aika siitä, kun viimeeksi niitä kuunnellut..
Viestin lähetti Salonen #33
Mun salainen suosikki on MATTI JA TEPPO.... myös tosta Tapani Kansasta pidän... Mutta suurin on PMMP - Rusketusraidat
Matista ja Teposta ne piittaa kuten en kansaan menevästä Tapani Kansastakaan mutta... tunnustan... "Rusketusraidat" kolahtaa minuunkin. Joku siinä "räävittömyydessä" viehättää.
vlad#16.
girlzilla
26.07.2003, 14:43
Minä olen tähän jo kirjoittanutkin mutta yksi ehdoton on jäänyt mainitsematta.
Suomalainen pelimannimusiikki, erityisesti Kaustisen Järvelän suvun tekemä musiikki, ja etenkin esittämä. Omistan varmasti päälle 15 cd:tä.
Jostain syystä nuorisobändi Killer kolahtaa. En tosin ole kuullut heiltä kuin biisit "All I Want" ja "Naughty Boys". Yleensä en korvaani lotkauta nykymusalle.
Paitselo
26.07.2003, 17:16
Kent.
Mä suutun jos joku rupee nauramaan.
girlzilla
26.07.2003, 18:31
Viestin lähetti Predator
Kent.
Ihmiset häpeävät täällä ihan turhaan.
Kent on loistavaa musiikkia mielestäni.
Minä tunnustan kuuntelevani kymmeniä kansanmusiikki cd:itä ja täällä häpeillään jotain Kentejä. Pyh.
Olen muuten metallimies, mutta Virtasen Villen konemusiikki uppoaa kuin häkä. Next to you on aivan käsittämättömän hyvä skipale.
Pressiboxi
26.07.2003, 18:46
Kyllä vaan, diggaan aivan täpöillä "Rusketusraidat" -biisiä. Sanoituksen "puluille kiroilu" ja "helvetin hyvin menee!" saavat aina fiilikset päälle. Sitäpaitsi PMMP:n Mira on Turggusest, vanhoja Super Trouperin jäseniä.
No niin, synnit on tunnustettu. Mihin saa maksaa?
Dead Kennedys!
- California über alles
- Kill the poor
- Holiday in Cambodia
- Nazi punks, Fuck off!
- Jesus was terrorist
- Too drunk to fuck
- Pull my strings
Samanlaista musiikkia kuin tuo Sex Pistols, mutta Dead Kennedys osaa jopa laulaa ja soittaa!
J.K. no eipä tuo niin hirveästi hävetä että DK on hyvä punk-bändi, mutta se hävettää naapuritkin tietää sen NYT. Eli ei ole enää Salainen Suosikki.
Wassup! ;)
Oon räpmies henkeen ja vereen!
80-90 meni kuitenkin aika paljon sukkahousuhevin parissa, eli sitä on tullut nyt kuunneltua paljon.
Uusimpia suosikkeja on Audioslave ja QOTSA!
Mutta kaikkihan tuon tietää..
Salainen suosikkini on Spice Girls!
Kaverit jaksaa kettuilla noista parista levystä, jotka löytyy hyllystä. Noooh.. Ja tietty jotain Bachia ja Verdiä..
Olen ollut pienenä suuri Kirka-fani, hetkinen, olen vieläkin. Varsinkin Kirkan kirkuminen on mukavaa kuunneltavaa.
Itse pidän kantrimusiikista, en ny sitte tiedä onko siinä mitään hävettävää mutta en oo kuitenkaan viitsinyt kavereille mainostaa että tykkään ko. musiikista..
Viestin lähetti Kapo00
Dead Kennedys!
- California über alles
- Kill the poor
- Holiday in Cambodia
- Nazi punks, Fuck off!
- Jesus was terrorist
- Too drunk to fuck
- Pull my strings
Samanlaista musiikkia kuin tuo Sex Pistols, mutta Dead Kennedys osaa jopa laulaa ja soittaa!
Saattaapi vinyyli löytyä vielä kellarista ja ainakin Too Drunk to fuck sinkku on tallessa. Kill the poor biisistä nousi aikoinaan melkoinen kohu, kun se ymmärrettiin täysin väärin. Sleepparit esiintyvät muuten nykyjään myös nimellä Kuolleet Kekkoset.
Hyvää musaa.
Baritoni
27.07.2003, 13:19
My Heart Will Go on
Aikuinen nainen
Vielä on kesää jäljellä
siinä muutama zipale, joista jotenkin pidän ja jotka eivät erityisen katu-uskottavia ole. Niihin liittyy erilaisia hyviä muistoja.
B
finnjewel
27.07.2003, 14:41
Täältä pesee:
Virve Rosti:
- "Kun Chigago kuoli" ja euroviisu "Sata salamaa". Ensimmäiseen liittynee muistoja ja jälkimmäinen on mielestäni ihan kiva sävelmä
Jukka Kuoppamäki:
- "Sininen ja valkoinen"; lieneekö tässäkään mitään häpeämistä...ei ole kulunut puhki vaikka onkin paljon kuultu
Kaija Koo:
- "Kuka keksi rakkauden". Ei voi mitään, korvia hivelevä melodia
Miljoonasade:
- "Lennä Juri Gagarin" sekä "Marraskuu"
Pelle Miljoona:
-"Moottoritie on kuuma"
ja täytyy myöntää, että minullakin on TikTakin levy; jopa ihan itse ostettu (tarjouksesta)
Meikäläisen levyhylly nyt taitaa olla muutenkin kuin katu-uskottavuutta halajavan painajaisuni, mutta viimeisin ei-niin-hirveän uskottava suosikki on ehdottomasti Sum 41. Varsinkin tältä uudemmalta Does This Look Infectediltä löytyy monta hyvää biisiä.
Muita hieman nolohkoja suosikkeja on ainakin monet 80-luvun tukkahevisuosikit. Näistäkin niin monet ovat jo kokeneet jo rehabilitaatiota, että ei niitäkään erityisinä paheina voitane pitää.
Viimeisin levyostos on Columbian viime vuonna julkaisema tupla-CD Armottomat Prisman kesä-alesta. Jos joku ei tunnista nimestä, niin se on se kokoelma jossa on kahden viime vuosikymmenen novelty- ja huumoribiisejä Bat ja Ryydistä Raptorin kautta Jonna Tervomaan Minttu ja Ville-hittiin. Vaikka koko tuplan läpikahlaaminen yhtäjaksoisesti ylittäisi Metallican käytön kidutusvälineenä 6-0, niin ainakin vielä jotkut levyn kappaleet kuulostavat hyviltä. Tiedä sitten, kun kuuntelukertoja on tullut muutama enemmän.
Ai niin ja viime kirjastokäynnillä tarttui mukaan Mikko Alatalon kokoelma. Leuhkat eväät on loistava biisi. Ihan oikeasti.
Ei nämä kyllä mitkään hirveästi enää hävetä. Toista se oli joskus lukioaikoina, kun piti yrittää esittää itseään viisaampaa ja yrittää kehua jotain uskottavampia artisteja. Puolustuksekseni voin kuitenkin todeta, että proge tuntui jo silloin täysin elämälle vieraalta kitkuttelulta.
Viestin lähetti Mäkelä
Toista se oli joskus lukioaikoina, kun piti yrittää esittää itseään viisaampaa ja yrittää kehua jotain uskottavampia artisteja. Puolustuksekseni voin kuitenkin todeta, että proge tuntui jo silloin täysin elämälle vieraalta kitkuttelulta.
:D No, en nyt tiedä.. Täytyy myöntää, että meikäläinen kuuntelee mielellään iskelmää tyyliin Kari Tapio, Anna Eriksson ja mitä niitä nyt onkaan. Iskelmäkanavan parissa menee tunti jos toinenkin..
Lisäksi autolla ajaessani radio kääntyy väkisinkin Classic -kanavalle, sillä eihän mikään maailmassa voi voittaa Vivaldia, Mozartia Beethovenista puhumattakaan..
Tilatiili
28.07.2003, 12:16
Vaikuttaa yhä vahmemmin siltä, että Jatkoaika-piireissä kaiken muun, paitsi Trio Niskalaukauksen kuuntelu, aiheuttaa pälyilyä, huonoa omaatuntoa sekä katkonaista yöunta.
Viestin lähetti Everton
Ehkä hivenen perverssiä?
Niin on. Outoa.
Pidän myöskin jossain määrin pmmp:n rusketus raidoista.
Sen sijaan Gimmel, TikTak, Jonna(siis se herukka), Killer(noootiii) ovat musiikkinsa puolesta, rehellisesti - ihan perseestä.
Tapanani ei koskaan ole laulaa karaokessa, ei suihkussa, ei edes yksin autoillessani työmatkoilla. Paitsi yksi poikkeus löytyy. Työpaikalla minulla on melkein aina radio päällä ja erään biisin aikana tekee mieli kiskoa kaikki vaatteet päältä, sitoa virtajohdoilla pari firman printteriä ja screeniä vyötärölle, juosta alastomana sateisen parkkipaikan läpi oheislaitteet kolisten läheiseen puistoon, kiivetä puuhun ja laulaa ohikulkijoille: ”Anna mulle autosi sun, nää buutsit onko mun? Farkkusi voisin pitää…”
Nyt tämä on julkinen salaisuus, sillä aikaisemmin tätä ei tiennyt muut kuin minun terapeuttini.
Korva on viimein tainnut tottua Nylonbeatin nasaaliuteen.
Tähän rivillinen hymiöitä!
viestin lähetti Mäkelä
...viimeisin ei-niin-hirveän uskottava suosikki on ehdottomasti Sum 41. Varsinkin tältä uudemmalta Does This Look Infectediltä löytyy monta hyvää biisiä.
En nyt tiedä ovatko nämä niin salaisia, mutta kyseiseltä levyltä ainakin Still Waiting ja Hell Song saavat fiilikset nousemaan. Hyvää menoa!
Vaikka olenkin Frederikin, Aarne Tenkasen ja muun junttimusiikin suuri ihailija ja äänekas puolestapuhuja, niin silti yksin ollessani, esim. autoa ajaessa, kuuntelen mieluiten Merja Laaksosen rauhallista ja miellyttävää ääntä. Harmi ettei hän ole tainnut viime aikoina paljon levyttää uutta musiikkia.
Viestin lähetti Predator
Kent.
Sama juttu täällä. Omistan kaikki Kentin CD:t ja rakastan musiikkia. Kuitenkin jonkun kysyessä vastaan välillä: "No joo, ihan OK, ei mitään erikoista"
Kuuntelen tällä hetkellä salaisia suosikkejani. Ja oikeastaan laulankin. Yksi näistä lauluista on 'Paratiisi', Ville Valon laulamana tällä kertaa. Sen lisäksi olen vinguttanut myöskin Valon laulamana jotain biisiä, jonka nimestä en ole aivan varma. Olisikohan kyseessä joku 'Jykevää on rakkaus' tms.? Etenkin nämä kaksi ovat mielestäni todellisia 'hyvän fiiliksen lauluja'.
Joskus vinguttelen myös biisejä tyyliin "Kaiken takana on nainen", "R-A-K-A-S", "Vain elämää" jne.
Demon Allbran
29.07.2003, 00:17
Viestin lähetti lintu
Sama juttu täällä. Omistan kaikki Kentin CD:t ja rakastan musiikkia. Kuitenkin jonkun kysyessä vastaan välillä: "No joo, ihan OK, ei mitään erikoista"
Jaa? Minä taas totesin taannoin tuttavilleni Kentin olevan niin hyvä, ettei kukaan ansaitse sitä. Paljon en siis osaa hävetä. :)
Kesätyöpaikkani kaverit vähän vituttavat minua, kun heidän mielestään mikään musiikki ei tunnu olevan hyvää. Kuitenkin uskalsin jopa sanoa kysyttäessä mielipidettä Rasmuksen In my lifesta, että se on ihan OK, vaikka olin kuunnellut heidän lyövän bändin maan rakoon. Omasta musiikkimaustani kerronkin heille vain kysyttäessä, sillä jotenkin on sellainen fiilis, että he alkaisivat katsoa kieroon, jos paljastaisin jotain heille täysin ihmeellistä. Koskaan en valehtele tällaisissa asioissa täysin, mutta kieltämättä pidän usein matalaa profiilia.
Mutta lisää salaisia suosikkeja. Useimmat lapsena miellyttäneet kappaleet miellyttävät edelleen. Kun jouduin lauantaina ajamaan autolla Helsinkiin yksin, työviikon aiheuttaman kyllästymisen takia en halunnut kuunnella radiota. Niinpä turvauduin automme kasettivalikoimaan ja pistin soittimeen... Ressu Redfordin Taas aurinko nousee. Kolahti täysin minuun pienempänä, ja mukava sitä oli edelleenkin kuunnella. Paluumatkalla soittimessa oli loistava Kirka.
Räpistä, jota minäkin tavallisesti kammoksun, sen verran, että miksi ihmeessä Eminem on niin hyvä? Ei hän nyt aivan suosikkini ole, mutta täysin eri sarjassa kuin räp normaalisti. Lose yourself on loistava kappale.
No en tiedä onko nämä mitään salaisia sillä kyllä mun kaverit tietävät että kuuntelen näitä...
Ai niin ne salaiset suosikit: Nylon Beat, The Rasmus ja Tik Tak sekä tietysti Gimmel :)
Tai no en mä tiiä onko noi suosikkeja mutta kyllä noita tulee kuuneltua aika lailla. Lisäksi tietenkin jotkut suomihumppa hitit iskee ihan kympillä....
Ramchester
29.07.2003, 13:43
Viestin lähetti Pressiboxi
Kyllä vaan, diggaan aivan täpöillä "Rusketusraidat" -biisiä. Sanoituksen "puluille kiroilu" ja "helvetin hyvin menee!" saavat aina fiilikset päälle. Sitäpaitsi PMMP:n Mira on Turggusest, vanhoja Super Trouperin jäseniä.
No niin, synnit on tunnustettu. Mihin saa maksaa?
En nyt halua kritisoida kenenkään musiikkimakua, mutta pakko on taas kerran ihmetellä miten yhdellä pienellä suomalaisella kirosanalla pääsee listakärkeen. Mikäli "helvetin hyvin menee" olisi ollut muotoa "todella hyvin menee", kukaan ei kuuntelisi kyseistä sikermää minuuttia kauempaa.
Suomen menestyneimmät biisithän ovat kaikki niitä, joissa joku kehtaa sanoa kirosanan ääneen - Irwinistä taisi alkaa loputon suo.
"Haistakaa paska koko valtiovalta..."
Skandaali - Pesäst pesään. Suomi'räppiä' en pysty kuuntelemaan minuuttiakaan, mutta skandaalin pesäst pesään kappaleessa on niin voittaja sanat, että oksat pois. 'Heti herätessä susta tehään exä ja taas mä lennän pesätä pesään.' Kylmä totuus.
Pressiboxi
29.07.2003, 15:22
Viestin lähetti t4
Mikäli "helvetin hyvin menee" olisi ollut muotoa "todella hyvin menee", kukaan ei kuuntelisi kyseistä sikermää minuuttia kauempaa.
"Todella hyvin menee?" Miksi kukaan tekisi noin scheissea tekstiä? Tuohan kuulostaa lähinnä Mauri Pekkarisen kynäilemältä laululta Kepun voitonjuhliin. Täydet pisteet tulisi Ilkasta ja Keskisuomalaisesta, ei muualta.
Meikäläisen kovalevyltä löytyy kosolti Final Fantasy - pelien mainiota musiikkia. Jotenkin sitä vaan ei kehtaa mainostaa kovin äänekkäästi, kun monet tuntuvat pitävän em. pelisarjaa kovinkin lapsellisena. Yhtäkaikki Nobuo Uematsun sävellykset lähentelevät kyllä neroutta.
FourForty
29.07.2003, 20:41
Mulla oli kerran pari Turo's Hevi Geen levyä lainassa ja pakko on sanoa, että jotkut sanoitukset ovat aika hauskoja. Jos esimerkiksi Portsarin elämää -biisissä pystyy käyttämään niin paljon alkuperäisen biisin sanoja ja silti muuttamaan tekstin merkityksen ihan täysin, täytyy uudelleentekstittäjän olla kielellisesti varsin lahjakas. Viitteitä tästä jo saatiinkin Kymppitonnissa aikoinaan, kun toinen bändin tekstittäjistä voitti ohjelman toisensa jälkeen keräten suuria summia rahaa. En julkisesti tätä kaikille huutele, mutta kerran jouduin töiden puolesta kuuntelemaan bändin keikan ja se oli kyllä aika viihdyttävää aivot narikkaan -huumoria kokonaisuudessaan.
Toinen ja samalla viimeinen luuranko kaapissa on se, että Ressu Redfordin Kuusi kuuta ja Saturnuksen renkaat on oikeasti aika hyvä biisi.
Bigreds.
29.07.2003, 22:44
täytyy myöntää, että mun salainen suosikki on girlzilla15...
nonii, nyt se on sanottu, mun omatuntoni on puhdas :)
Jack Daniel's
29.07.2003, 23:04
JA minullahan ei mitään salaisuuksia ole, , sydämeni on puhdas kuin pulmunen! ...Ei kun ompas, olen joskus kuunnellut Anssi Kelan Nummela-levyn läpi innosta kihisten.
Kiitos ja anteeksi... Taidan vajota maan alle.
Minulla tämä "salainen suosikkibändi" on ehdottomasti Kent. Musiikkimakuni on normaalisti enemmän heavy metal/hard rock linjaa, kuten Iron Maiden,Helloween, Deep Purple, Rainbow yms.
Suurin osa kavereista ei todellakaan voi käsittää, että mikä siinä Kentissä on niin ihmeellistä.
"Myrsky repii puita,
taivas salamoi,
myrsky samanlainen sydämessä soi,
elämääni muita tulla ei vain voi,
siks revis kirjees,
tuleen heitin sen"
Janne Hurmeen (?) laulu "Kirje". Iskelmää ja kaiken lisäksi vielä iskee kohtuullisesti...
cosmic_rodeo
29.09.2003, 09:59
Viestin lähetti Poison
"Myrsky repii puita,
taivas salamoi,
myrsky samanlainen sydämessä soi,
elämääni muita tulla ei vain voi,
siks revis kirjees,
tuleen heitin sen"
Janne Hurmeen (?) laulu "Kirje". Iskelmää ja kaiken lisäksi vielä iskee kohtuullisesti...
Makuasioitahan nämä, mutta minä rupean itkemään kun seuraavan kerran kuulen Kirjeen, niin hirveä se on. Viime kesänä kuulin tuon biisin valehtelematta satoja kertoja. Ajokortittomana joudun istumaan usein anoppini autossa ja hänellä on tasan yksi äänilevy, jolta hän huudattaa vain yhtä biisiä, eli tuota kyseistä Kirje-biisiä. En ymmärrä.
Tosin mitäpä tajuaisi mies, joka kaappidiggailee Anssi Kelaa...
Minulla ei ole kaapista ulostulon tarvetta, koska en ole siellä koskaan ollutkaan. Kuuntelen Billy Joelia, Anssi Kelaa, Gimmeliä, Jonnaa, Barry Whitea, Justin Timberlakea, PMMP:tä, Phil Collinsia tai Ressu Redfordia ilman että minun täytyisi alkaa soperrella "tää tulee radiosta, vaikka cd-paneelissa lukeekin track 08...." Jos joku ei pidä musiikista jota kuuntelen autossa, niin kävelkööt.
Katu-uskottavuus tulee ihan muusta kuin oikeaoppisesta suhtautumisesta N`Synchiin.
Enkä koe, että minun tulisi pyytää tätä joltain anteeksi tai selitellä mieltymyksiäni. En näe, että musiikki määrittelisi minut ihmisenä, joten kuuntelen mitä lystään. Sama asia peilautuu siten, ettei minulla ole inhokkia. Jos en pidä jostain musiikista, en kuuntele sitä.
kai se on pakko avata kaapin ovi ja tulla ulos sieltä...
PMMP,Frederik.Siinä artistit joita en julkisesti tunnusta mutta silti salaa kuuntelen=)
Viestin lähetti Pressiboxi
Sitäpaitsi PMMP:n Mira on Turggusest, vanhoja Super Trouperin jäseniä.
Se o kyl Porist. Muuttanu vaa joskus Turkuu.
Miettikääpä sitä.
Pressiboxi
29.09.2003, 13:50
Viestin lähetti JanJ
Se o kyl Porist. Muuttanu vaa joskus Turkuu.
... ja asunut Pernossa. Siinä syntilistaa nuorelle neidolle kerrakseen. Voi gauhhia!
Viestin lähetti Demon Allbran
Jaa? Minä taas totesin taannoin tuttavilleni Kentin olevan niin hyvä, ettei kukaan ansaitse sitä. Paljon en siis osaa hävetä. :)
Olen jo nykyään alkanut "myöntämään" kuuntelevani Kentiä. Ennen Kent miellettiin hyvin helposti ruotsalaiseksi hinttibändiksi jolloin oli vaikeaa oli Kentin kuuntelija ilman että joutuisi tätä kovasti puolustelemaan. Turhaan tätä tulisi hävetä, loistavaa musiikkia.
Kent, pmmp(rusketus ja niina), mmm... hmmm... t.at.u huh.. tiukkaa tekee... sitte jotku shit music only kanavien biisit jaksavat innostaa yhden kerran, kunnes sen on kuullu 10 potensiin x kertaa ja repii jo hiuksia päästä. Näyttää siltä, että me kaikki tykätään kentistä.. pitääköhän sitä enään hävetä. Vapen och ammunition on itseasiassa todella hieno levy... meninköhän jo liian pitkälle...:O
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Enkä koe, että minun tulisi pyytää tätä joltain anteeksi tai selitellä mieltymyksiäni. En näe, että musiikki määrittelisi minut ihmisenä, joten kuuntelen mitä lystään. Sama asia peilautuu siten, ettei minulla ole inhokkia. Jos en pidä jostain musiikista, en kuuntele sitä.
AAMEN!
Kerrankin pitää olla samaa mieltä nykäsläisen kanssa. Sergei tiivistää asian ytimen hyvin tuohon em. pätkään.
Mutta kerroppas se, miten Porissa voi olla paskaa musiikkia? Rakennuksista puhumattakaan?
Viestin lähetti Arnold
Mutta kerroppas se, miten Porissa voi olla paskaa musiikkia? Rakennuksista puhumattakaan?
No Porissahan on paljon wanhoja 1800-luvun rakennuksia. 70-luvun elementtitaloja koko ikänsä katsoneena wanhat talot voivat olla rumia.
Mutta se on makuasia, kuten musiikkikin.
pavenro8
24.11.2003, 12:47
Mullakin on kyllä äärimmäisen hävettävä salainen suosikki: Bonnie Tyler - Total Elicpse of the Heart. Jotenkin se on vaan niin ihanata kuunneltavaa.
Katson Emmerdalen joka päivä.
Raskaamman musiikin kannattajana kai se kuitenkin on pakko tunnustaa eli: Alanis Morisette ja Maija Vilkkumaa on oikeasti hyviä. Emmerdale TV:n puolelta tulee katsottua aina ,kun työvuorot sen vain sallivat. Anssi kela tipahtaa jostain syystä myös.
Kent-bändin kolme kappaletta, erityisesti Music Non Stop.
Ruattalaiset jyrää!
Pari vuotta sitten tuli katottua useampi jakso Sunset beach -nimistä sarjaa, vaikka päivänvalossa olen aina kironnut kauniitjarohkeat sunmuut salkkarit syvimpään manalaan.
Häpeän.
Viestin lähetti wade
Emmerdale TV:n puolelta tulee katsottua aina ,kun työvuorot sen vain sallivat.
Sama täällä. Muita saippuasarjoja en katsele mutta Emmerdalen erilainen ympäristö ja maanläheisemmät tapahtumat miellyttävät.
Täytyy myöntää, että tuo Williamsin Robbie osaa kyllä heittää melkoisen live-keikan, ihan näin tv:nkin välityksellä.
Master Chief
29.11.2003, 01:13
Viestin lähetti Iker
Täytyy myöntää, että tuo Williamsin Robbie osaa kyllä heittää melkoisen live-keikan, ihan näin tv:nkin välityksellä.
Allekirjoitan. Itse olen naureskellut kaverin edesottamuksille mediassa (lähinnä haastatteluissa) jo Take Thatin ajoista, vaikkei musa aina olekaan napannut. Tulee sieltä Manchesteristä muutakin hyvää kuin United...
Snakster
29.11.2003, 02:29
Viestin lähetti Master Chief
Allekirjoitan. Itse olen naureskellut kaverin edesottamuksille mediassa (lähinnä haastatteluissa) jo Take Thatin ajoista, vaikkei musa aina olekaan napannut. Tulee sieltä Manchesteristä muutakin hyvää kuin United...
Ketjun aiheeseen puuttumatta on sanottava, että nimenomaan Manchesterista on tullut aika paljon todella hyvää musiikkia viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Vai miten olisi esimerkiksi nimet Joy Division, The Charlatans, The Stone Roses, Happy Mondays ja vaikkapa Oasis.
bisnesman
29.11.2003, 02:46
Paula Koivuniemi.
Vaikka olenkin 100% hetero, jokin kyseisessä rouvassa sävähdyttää.
Paulassa on munaa enemmän kuin kymmenessä ammattikoulun vittumarkossa yhteensä :)
Master Chief
29.11.2003, 23:39
Viestin lähetti Snakster
Ketjun aiheeseen puuttumatta on sanottava, että nimenomaan Manchesterista on tullut aika paljon todella hyvää musiikkia viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Vai miten olisi esimerkiksi Oasis.
Sori, Cityn kannattajat ei saa armoa multa. ;)
Golden AWe
30.11.2003, 00:21
Viestin lähetti ÄLKOOÄM
Pari vuotta sitten tuli katottua useampi jakso Sunset beach -nimistä sarjaa, vaikka päivänvalossa olen aina kironnut kauniitjarohkeat sunmuut salkkarit syvimpään manalaan.
Häpeän.
Älä turhaan häpeä!! Se sarja oli tehty sopivasti pilke silmäkulmassa, siinä kaikki vedettiin tahallaan överiksi...
sitäpaitsi siinoli kaikkien aikojen parhaimman näköiset saippuatähdet...ihania kissoja!
Päivien viemää sarjassa on myös aika hyviä kissoja. Nyt kun ne on jossain tropiikissa ollut, niin asusteet ovat sopivan niukat.
Tai siis tota... kaverit niinku... kertoivat.
Snakster
30.11.2003, 00:57
Viestin lähetti Master Chief
Sori, Cityn kannattajat ei saa armoa multa. ;)
Mielestäni myös "väärän" joukkueen intohimoinen kannattaminen on plussaa. Ainakin se on helvetin paljon parempi kuin se, ettei kannattaisi mitään tai kannattaisi puolitehoisesti.
poliisikonstaapeli
30.11.2003, 16:45
Täytyy tunnustaa et mul on kaks Hanssonin levyy, enkä oo kumpaakaan ikinä kuunnellu.
Sama tohon Sunset Beach-juttuun. Haukuin sen aina kun muita oli paikalla, mutta kattelin melkein joka jakson viimeselt tuotantokaudelta!
Golden AWe
30.11.2003, 17:37
Ma sain joskus 10 vuotta sitten Mamban kasetin lahjaksi en ole avannut sitä vielä.
Lisäksi tykkään myös hapankaalista.
Jakke Huuliparta
27.12.2003, 06:12
Nylon Beat - Musta joulu
Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Nylon Beat - Musta joulu
Loistava kappale. Iskee täällä suunnalla, kuin tuhat volttia. Yksi kaikkien aikojen parhaista jouluaiheisista lauluista. Omasta mielestäni ainakin.
hansonbrother
27.12.2003, 22:10
Viestin lähetti Rööri
Minä diggaan ihan älyttömästi Jaakko Teppoa. Hänen riipaiseva juntti-huumorinsa uppoaa minuun kuin kuuma naskali voimariiniin. Enkä älyä edes hävetä...
Täysin samaa mieltä ja kun laulu tulee vielä kivasti murtaen niin aijai... "tuppi luppi suu ei sua se olla, eikä polttoo loppi tupakkoo, eikä pankkikirjassa sua olla nolla, minen kaipoo mittee hupakkoo..."
BigRedBob
28.12.2003, 15:05
Marienhoff-koukussa olin vuosia.
Häpeillen myönnän, että mielestäni tik takilla on muutama ihan kiva biisi.
Vanha hevimies ei kestä enää istua kaapissa tämän totuuden kanssa.
Olen kuunnellut Zen Cafea autossa jo pitkään ja tykkään, tykkään kovasti! Raskauttavana asianhaarana todettakoon, että laulajan suht kapea ääniala sopii omaani kuin nakutettu ja olen sitä myöten alkanut myös laulaa mukana. Kiinni en aijo jäädä! :D
Suurlähettiläs
05.01.2004, 06:20
nyt kun kysyttiin salaista suosikkia niin se on bass'n helen
Footless
07.01.2004, 14:32
Huoh...
The Crash.
Ensin kolahti Still Alive, ja eilen kuuntelin ihan sattumalta/vahingossa vanhempaa levyä ja pidin siitäkin. Kova on kynnys jos aion kaapista tulla ulos.
Niin, ja PMMP:n Joutsenet on kaunis. Rusketusraidathan nyt olikin jo kesän kovin bailubiisi...
Juuu, ja heitetään nyt vielä Outkast. Hey Ya! on aivan pirun kova.
Viestin lähetti Noose
Yö.
Minäkin pidän. Paljon.
Aiemmin suorastaan vihasin Mighty44:n "Superstar"-biisiä. En oikeastikaan voinut sietää sitä enkä muutenkaan erityisemmin pidä sen suuntaisesta musiikista. Kuitenkin esimerkiksi juuri äsken olin aivan fiiliksissä tuon biisin kanssa...
Edit: Winamp:a selatessani hoksasin vielä pari muuta salaista suosikkiani:
Tik Tak - Jää
Tik Tak - Kyyneleet
Ville Pusa - Ingen vinner
Irina - Vastaukset (Tosin kyllästyttää jo kohtuullisen paljon)
Lisäksi "Lumi teki enkelin eteiseen" on surullisella tavalla uskomattoman kaunis laulu.
...Pakenen linjoilta ennen kuin muistan vielä "sen ja sen", "tuon ja tuon" ja sitten vielä "sen yhden" laulun...
Suomi-iskelmä. Nyt on taas meikäläisellä "se aika", että iskelmä iskee aivan kympillä. Senpä takia Iskelmäradio on ollut meikällä suuressa luukutuksessa noista radioshitasemista.
Roswell oli ensimmäisen tuotantokauden ajan suosikkisarjani. Suuret propsit siitä kuuluu Shiri Applebylle.
Viestin lähetti Noose
Bonjovi.
Yö.
Katsopas vain.Täältähän löytyy joku jonka salainen suosikki käsittää nämä bändit.Eli samat mullakin.
Suomalaiset vanhemman polven artistit kuten Kirka, Hector, Freeman ym. sekä jotkut iskelmät.
1) Matti & Teppo - Meidän laulu
2) Tomi Markkola - Niin joki virtaa
3) Katri Helena - Minä toivon
Lakaisija
14.01.2004, 00:11
-Olen seurannut Smallville tv-sarjaa melko aktiivisesti.
-Tykkään muutamista Negativen biiseistä.
-Myös Yöllä on muutama biisi, joista tykkään.
Tuossapa nuo, mitkä nyt tuli mieleen.
Katson Kauniita ja rohkeita aivan helvetisti.
Potnapekka
14.01.2004, 20:09
Inhoan Anssi Kelaa yli kaiken,mutta sen 1972 kuulustaa tosi hyvältä muttei kavereitten seurassa.
Norjalainen World Idol Kurt Nilsen.
Kenenkäs kappale se hymypoika(?) on?
En tiedä, pitäiskö tätä hävetä mutta se on ihan hyvä!
Viestin lähetti ÄLKOOÄM
Kenenkäs kappale se hymypoika(?) on?
En tiedä, pitäiskö tätä hävetä mutta se on ihan hyvä!
Versus- yhtyeen.
JoeyKocur#26
14.01.2004, 21:26
Viestin lähetti Lint
Norjalainen World Idol Kurt Nilsen.
:-)))))
Matti Esko.
"Mä oon rekkamies... oon hitto soikoon.."
No Doubt - It's My Life
Kaikkea muuta kuin omaperäisestä nimestään huolimatta aivan käsittämättömän hyvä biisi. Poppis-HN on viime aikoina vallannut uhkaavasti jalansijaa metalli-HN:ltä...
Viestin lähetti HN
No Doubt - It's My Life
Kaikkea muuta kuin omaperäisestä nimestään huolimatta aivan käsittämättömän hyvä biisi. Poppis-HN on viime aikoina vallannut uhkaavasti jalansijaa metalli-HN:ltä...
On muuten Talk Talkin biisi alunperin. Tämän saatoit tosin tietääkkin, mutta kuhan varmistelen.
Yhdyn, hyvä biisi.
Robbie Williams - Me And My Monkey.
Kolisee kuin keilahallissa. Eikä tuo apinakappale ole suinkaan miehen tuotannosta se ainoa biisi, josta pidän.
Jack Daniel's
16.01.2004, 13:30
Mikko Alatalon kappale "Mä maalaispoika oon" kolahtaa jostain yhtä käsittämättömästä syystä kuin se, miksi Jokerit hankki PC Drouinin.
Viestin lähetti Fläppis
On muuten Talk Talkin biisi alunperin.
Jep. Tykkään ND:n versiosta enemmän sen upean sovituksen ansiosta.
Onkohan tämä kaamosmasennusta tai jotain:
Irwin: Viimeinen laulu.
Vaikka kaikkihan Hml:ssä Irwineitä on.
Hanna Pakarisen tulkinta Pepe Willbergin Aamu-biisistä on aivan ihana, eikä Willbergin versiossakaan ole mitään vikaa.
finnjewel
16.01.2004, 18:23
Roger Whittaker, esim. "The Last Farewell"
Ted Raikas
10.03.2004, 23:24
En yleisesti ottaen pidä bändistä nimeltä Tehosekoitin, mutta yksi biisi heillä on joka kolahtaa ja se on "Maailma On Sun".
Joku jo mainitsi Kutri Helenan esittämän kappaleen "Minä toivon". Vanha punkkarikin herkistyy... Oli muuten Mirja Pyykön keskusteluohjelman tunnarinakin tässä muutama aika sitten. En muista, kuka sen siinä esitti?
Pari sellaista biisiä on nyt pulpahtanut pinnalle, joista en esittäjän perusteella olisi ihan heti uskonut pitäväni. Toinen on Outkastin uusin single, jonka taustatilutus jostain syystä miellyttää.
Toinen on PMMP - Joutsenet. Täysin eri galaksista kuin Rusketusraidat.
Cucamonga
11.03.2004, 16:11
Salainen suosikkini taitaapi olla System Of A Down. Hyvä bändi, mutta en vain ole jaksanut paljoa muille mainita. Bändi uusi Toxicity levy on ihan sairaan hyvä. Bändi kaikista kappaleista parhaita ovat:
- Sugar
- Streamline
- Snowblind (black sabbath coveri)
Ja kaikkein kauheinta on että pidän Anssi kelasta, tykkään jotenkin biiseitä, valitettavasti. En niinkään uudesta levystä vaan Nummelasta.
P.S Jos joku kaveri lukee tuon "Anssi Kela" jutun joskus joudun tappamaan kaikki todistajat. =)
Mikä edes on OutKastin uusi single? Koko tuplalevyhän on ihan mahtava..
Tuo Robbie Williamsin Me and My Monkey todellakin on hyvä biisi, kuuluu minunkin "salaisiin" suosikkeihin. Tämä on ainoita Robbien biisejä, joka kuulostaa _hyvältä_. Pituutta kyllä on tavattoman paljon poppibiisiksi.
Norah Jonesin jotkut kipaleet on tosi hyviä. Myös esim. Ultramariinin Elohopeaa on ihan mahtava. Kumpikaan näistä ei ihan kuulu mun yleensä suosimiin genreihin, rap, r&b, reggae/ragga...
mendieta
11.03.2004, 17:31
The Dandy Warhols. Todella gaytä menoa.
hansonbrother
11.03.2004, 17:55
Viestin lähetti odwaz
Mikä edes on OutKastin uusi single? Koko tuplalevyhän on ihan mahtava..
The way you move.
Jaakko Teppo on minun "salainen suosikki".
Tehosekoitin, prkl! Mä mikään pehmopoika ole! Isot äijät ja tommosta nyyhkyä vielä hyvänä pidetään :)
Evanescence - My Immortal
Laulaja Irina. Ei hittolainen, viimeisen viikon aikana kun on radiosta tullut kuultua kappaleita Vastaukset ja Vahva, niin olen jäänyt kyllä koukkuun. Jokin siinä kiinnostaa, itse laulajakaan ei ole hassumman näköinen, mutta musiikkikin kyllä iskee. Syystä tai toisesta.
Britney'n Toxic-biisi kolahtaa.. jostain syystä! ..ja muutenkin Britney on aika hotti..aah.. :)
kasipallo
28.03.2004, 01:05
RMB : The world is yours. Aivan jäätävä trance-levy. Kattelin läpi ikivanhoja cd-levyjäni, niin tämmöinen putkahti esiin. Toimii edelleenkin, vaikka heviä tässä on kuunneltukin viime vuodet.
dee_snyder
28.03.2004, 01:09
No joo...
Gary Barlow - Forever love tai vaikka Take That - Back for good. Oikeesti hyviä ja harmi kun Barlowista ei tullut ikinä todellista tähteä. Hyvä lauluntekijä ilman muuta...
girlzilla
28.03.2004, 01:10
Viestin lähetti dee_snyder
No joo...
Gary Barlow - Forever love tai vaikka Take That - Back for good. Oikeesti hyviä ja harmi kun Barlowista ei tullut ikinä todellista tähteä. Hyvä lauluntekijä ilman muuta...
Totta, Garyn karisma vaan ei olisi riittänyt edes yhteen neljäsosaan siitä mihin Robbie Williamsin rahkeet riittivät. Ja toivottavasti riittävät vielä pitkään.
Viestin lähetti ozo
Britney'n Toxic-biisi kolahtaa.. jostain syystä! ..ja muutenkin Britney on aika hotti..aah.. :)
Kyl.. aluksi ajattelin, että huh huh mitä kuraa, mutta ei kulunut kauan, kun tarpeeksi kuuli renkutusta, niin jopas siitä alkoi pitämään. Ovelia koukkuja täynnä se tausta siinä biisissä.
Nännimäinen
09.04.2004, 21:06
Viestin lähetti Leiska
Laulaja Irina. Ei hittolainen, viimeisen viikon aikana kun on radiosta tullut kuultua kappaleita Vastaukset ja Vahva, niin olen jäänyt kyllä koukkuun.
Liityn joukkoon. Toinen salainen suosikki on Mariska, jota ainakin YleX on kohtuullisen paljon soittanut.
Viestin lähetti Arnold
Kirsi Ranto - Soitellaan
biisistä en tiedä, mutta miss ranto on ainakin todella hottt!
Suomalainen hiphop iskee minuunkin, kyllä.
Niin ja eipä tätä häpeillä lainkaan pitäisi mutta Europen levyt olen kaivanut arkistostani (varastosta) ja niitä luukutellut kohtalaisen hyvällä volyymillä.
Suomi rock toimii meikäläiselle (Yö, Popeda jne.), ja en nyt tiijä niin salainen, mutta hyvä biisi Kirsi Rannon Ei jaksa kiinnostaa, käännös siitä Shania Twainin biisistä, eikä se Kirsikään niin pahan näkönen oo ;)
Castillo
11.04.2004, 01:09
Noniin. Täältä se tulee. Pidin biisistä nimeltä Harmaata lunta.. vasta tällä viikolla kuulin, että sen esittää Gimmel.
Voin puolustautua sillä, että Gimmelin biisit tekee ammattilaiset, joiden tehtävä on vaikuttaa juuri minunlaisteni ihmisten alitajuntaan. Sen lisäksi tytöt on valittu seulonnalla, josta esiin ovat tulleet juuri parhaan lauluäänen omaavat missit (No jaa. Jenniä lukuunottamatta naamaperseitä). Ääni yhdistettynä ammattilaisiin säveltäjiin ja sanoittajiin, niin eihän siitä voi muuta tullakkaan kuin lähes täydellinen kokonaisuus. "Harmaata lunta.."
Infamous
11.04.2004, 10:49
Vaikka yleensä en sen tyyppisestä musiikista pidä, niin jostain Outkastin musiikki kuulostaa hauskalta korvaani. Mikähän siinäkin on.
vBulletin v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.