Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 456 882
  • 4 933

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähinnä tuntuu aika voimakkaalta reaktiolta, jos tuon äidin toiminta saa "raivon valtaan". En minä ainakaan osaa tuntea raivoa sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka lähtökohtaisesti tarkoittavat hyvää. Kyllä raivo on varattu aidosti pahoille ihmisille, jotka tekevät pahuutta tahallaan.
No, ehkä olen sitä sukupolvea, että jos lapsi kertoisi minulle jonkun asian, joka ei ollenkaan liity häneen tai meihin niin en kovin helposti sitä lähtisi kenellekään kertomaan. Ymmärrän kyllä että alkoholi nuoren hallussa järkyttää, mutta en sen takia olisi tehnyt kiusatusta vielä kiusatumpaa. Voi tietysti olla, että nuorten ”koodisto” on muuttunut niistä ajoista kun itse olin nuori ja tuo äiti oli nuori tai sitten tuolla äidilläkään ei ole ollut liiemmin kavereita.

Join lähes 16-vuotiaana ekan kerran alkoholia ja jos joku olisi sen kertonut vanhemmilleni niin muistaisin taatusti vieläkin, kuka se oli.

Tämä menee ohi tuosta traagisesta kiusaamistarinasta, mutta nuoruus on tuota helvetillistä taiteilua muutenkin niin siihen ei enää kiusaamista tarvita.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, ehkä olen sitä sukupolvea, että jos lapsi kertoisi minulle jonkun asian, joka ei ollenkaan liity häneen tai meihin niin en kovin helposti sitä lähtisi kenellekään kertomaan. Ymmärrän kyllä että alkoholi nuoren hallussa järkyttää, mutta en sen takia olisi tehnyt kiusatusta vielä kiusatumpaa. Voi tietysti olla, että nuorten ”koodisto” on muuttunut niistä ajoista kun itse olin nuori ja tuo äiti oli nuori tai sitten tuolla äidilläkään ei ole ollut liiemmin kavereita.

Join lähes 16-vuotiaana ekan kerran alkoholia ja jos joku olisi sen kertonut vanhemmilleni niin muistaisin taatusti vieläkin, kuka se oli.

Tämä menee ohi tuosta traagisesta kiusaamistarinasta, mutta nuoruus on tuota helvetillistä taiteilua muutenkin niin siihen ei enää kiusaamista tarvita.
En mä nyt ole sun kanssa eri mieltä, ihmettelin vain voimakasta reaktiota, joka kohdistui erittäin kovia kokeneeseen äitiin, joka ei ole mielestäni tarkoituksella tehnyt mitään pahaa (ainakaan tuon jutun perusteella).

Olen nimittäin 110% varma, että tuo äiti ei missään nimessä halunnut aiheuttaa lapselleen mitään pahaa tai vaikeuttaa tilannetta entisestään. Ajattelematon teko tietenkin, mutta ei siinä tarkoituksella pahaa tehty ja siksi voimakas reaktio tuntui itsestä erikoiselta.

Ei tässä muuta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä nyt ole sun kanssa eri mieltä, ihmettelin vain voimakasta reaktiota, joka kohdistui erittäin kovia kokeneeseen äitiin, joka ei ole mielestäni tarkoituksella tehnyt mitään pahaa (ainakaan tuon jutun perusteella).

Olen nimittäin 110% varma, että tuo äiti ei missään nimessä halunnut aiheuttaa lapselleen mitään pahaa tai vaikeuttaa tilannetta entisestään. Ajattelematon teko tietenkin, mutta ei siinä tarkoituksella pahaa tehty ja siksi voimakas reaktio tuntui itsestä erikoiselta.

Ei tässä muuta.
Mulla on aina todella voimakas reaktio, kun lapset joutuvat kärsimään. Et ole ensimmäinen joka ihmettelee.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Hyi helvetti mitä toimintaa. Mikä meitä ihmisiä vaivaa? Meidän tehtävä on auttaa heikoimpia
eikä sortaa heitä lisää. Itselleni ala-aste oli aivan hirveää. Kiusaamista jatkui koko 1-6. Yläasteelle siirryin sitten toiseen kouluun kaupungin toiselle puolelle. Sitten elämä muuttui ns. Normaaliksi.
Ikävät arvet tämä jätti minuun henkisesti. Vieläkin vaikeuksia lähestyä tuntemattomia ihmisiä. Myös erittäin vaikea jutella naispuoliselle henkilölle. Ekana pitää saada luottamus että tämä ei ole mitenkään pilkkaamassa/vahingoittamassa minua. Tämän jälkeen meistä voi tulla kaverit.
Olenko antanut mielessäni näille kiusaajille? Kyllä olen. Olenko unohtanut? En ole.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on aina todella voimakas reaktio, kun lapset joutuvat kärsimään. Et ole ensimmäinen joka ihmettelee.
Voimakasta reaktiota en ihmettele. Itsekin reagoin tuohon juttuun todella voimakkaasti. Ihmettelen vain sitä, mihin se voimakas reaktio kohdistuu. Ja ihmettelen myös niitä, jotka ihmettelevät, jos reagoi voimakkaasti lasten kärsimykseen. Toivottavasti et nyt ymmärrä väärin mitä olen tässä yrittänyt sanoa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voimakasta reaktiota en ihmettele. Itsekin reagoin tuohon juttuun todella voimakkaasti. Ihmettelen vain sitä, mihin se voimakas reaktio kohdistuu. Ja ihmettelen myös niitä, jotka ihmettelevät, jos reagoi voimakkaasti lasten kärsimykseen. Toivottavasti et nyt ymmärrä väärin mitä olen tässä yrittänyt sanoa.
Et ymmärrä väärin. Sanotaanko niin, että moni kyllä reagoi lasten kärsimykseen, mutta silti eivät samalla intohimolla epäoikeudenmukaisuuteen ja tasapuolisuuden puuttumisen kuin minä saatan reagoida.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Et ymmärrä väärin. Sanotaanko niin, että moni kyllä reagoi lasten kärsimykseen, mutta silti eivät samalla intohimolla epäoikeudenmukaisuuteen ja tasapuolisuuden puuttumisen kuin minä saatan reagoida.
Ei meissä ole tässäkään mitään eroa - siis pohjimmiltaan.

Paitsi että koen äidin syyllistämisen jokseenkin epäoikeudenmukaisena tässä tapauksessa. Ymmärrän mistä se kumpuaa, mutta en näe sitä tarpeellisena, kun ottaa huomioon, että äiti on varsin selvästi yrittänyt tehdä asiat oikein.

Vaikka itselle tulee heti mieleen, että noin ei olisi kannattanut toimia ja tuo lopputulos oli odotettavissa, niin kaikkien ihmisten elämänkokemus ei johda samanlaiseen ajatteluun. Ihan samalla tapaa itse tekee joskus virheitä, jotka olisi muiden ihmisten mielestä ollut helppo välttää.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Puolison äiti on kyllä nyt mitään kiertelemättä muistisairas - ja jälki on sen mukaista. Vielä pari vuotta sitten oli ns järjissään, mutta ryminällä on tultu alas. Käytiin hänet jopa muuttamassa paikasta toiseen, josko se auttaisi, mutta en tiedä kuinka kaukana laitoskunto tällä hetkellä on. Todennäköisesti se on jo syksyn asia tätä menoa.

Yhtään asiaa ei ole auttanut se, että hän on ollut elämässään taipuvainen pyörittämään samaa levyä asiasta kuin asiasta omassa pienessä päässään, jolloin oireilu on varsinkin viime aikoina vaan saanut gallonittain bensaa liekkeihin. Nyt alkaa olemaan jopa ne paskapäitä, jotka ovat aiemmin olleet hänelle erittäin tärkeitä läheisiä. Ymmärrys asioista on aika katkonaista laaja-alaisesti. Hänen kuplaansa puhkotaan toisinaan reikiä, joista vähän näkee sinne sisälle, mutta kupla kuitenkin pysyy kasassa lukuisista rei'istä huolimatta.

Traagistahan tämä on kuin mikä, ja sairaus erittäin perseestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös