Taksikuskit

  • 245 882
  • 1 427

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja eikös Uber ollut olemassa jo ennen tätä uudistustakin ?
Oli ja ei ollut.

Uber ehti aloittaa Suomessa, mutta sitten sen toiminta käytännössä kiellettiin, koska se ei sopinut Suomen taksimonopoliin. Eli aikana, jolloin taksiuudistus tehtiin, monopolihintoja halvemmat kyytisovellukset olivat kiellettyjä.

Itse olen tehnyt testin: matkustan aina silloin tällöin Meilahden (ei sairaala) ja Kalasataman välin Uberilla, jolla hinta on ollut n. 12-13€. Kerran otin ison taksifirman auton tolpalta, koska se oli helposti saatavilla. Sillä maksoi n. 24 €. Ymmärrettävästi en enää sen jälkeen ole koskaan käyttänyt perinteistä mittaritaksia...

Minulle olisi hyvin sopinut vanha taksilaki sillä pienellä uudistuksella, että sovelluspohjaisia kyytipalveluita ei laskettaisi takseiksi, vaan niiden toiminta sallittaisiin siinä rinnalla. Kuluttaja voisi sitten äänestää lompakollaan...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei ole Vantaallakaan kaikki asiat kunnossa. Vaikeaa tuntuu olevan pykälien mukaan autoileminen.


Sinällään tuo ajopäiväkirja on siitä "vekkuli", että siitä käytetään alalla leikkisästi nimitystä "satupäiväkirja". Siihen voit kynällä kirjoittaa mitä paskaa haluat.
Vuororaportti ei kelpaa, vaikka siitä näkyy minuutilleen,miloin olet vuoron aloittanut, miten olet ollut taukotilassa, paljonko ajettu taksalla, paljonko olet vapaatilassa ym ym...
Jännää myös, että olet voinut olla 2 h putkeen paikallaan ( auto ei ole liikkunut ) vapaatilassa, oletko töissä vai "tauolla".

Nuo muut asiat nyt ovat ihan peruskauraa ja helppoja toteuttaa, jos vaan on halua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös