Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 996 870
  • 47 190

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arvon palstalaiset,

Mitä pitää kirjottaa eroilmoitukseen, kun ajattelin erota eräästä kouluni luottamustehtävästä?

Riittääkö ihan vaan, että "Minä pelle peloton (xxxxxx-xxxx) pyydän edustajistoa antamaan minulle eron seuraavassa mahdollisessa kokouksessa"?

Ja loppuun paikka, päivämäärä ja allekirjoitus?

Viisaammat neuvokoon.

Ihan hyvä ja riittävä tuo on mielestäni. Minä ainakin myöntäisin sinulle eron tuolla hakemuksella.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko mistään saatavilla Uuno Turhapuro(j)a englanninkielisillä tekstityksillä (mikä tahansa formaatti käy)? Ainakaan lähimmissä kaupoissa myytävät DVD:t eivät niitä sisällä.

Sepä kyllä taitaa olla niin, että Spedeltä jäi ulkomaan valloitusyritykset tekemättä, ja Uunoja löytyy korkeintaan suomeksi ja ruotsiksi tekstitettyinä. Mutta jos ulkomaalaiselle kaverille meinaat Uunoja näyttää, niin sehän on vaan aina hauskempaa ja kaikin puolin sivistävämpää, jos vetäiset itse simultaanitulkkauksella.

"We're you still sleeping?"
"This is the manager of Exxon Oil, his name is Veijo Exxon"
"Oh crap, hoh-hoh-hoo"
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pari kyssäriä:

Miksi Canalin La Ligaa ei pysty katsomaan heidän WebTV:stään?

Onko NHL:n puolelta tuollaista jotain "fantasiadraftia" tms, jossa tietyn pelaajan pystyy ottamaan vain kerran?

Espanjalainen koodari on saattanut viettää siestaa justiinsa sinä päivänä, kun WebTV:tä loi.

Eiköhän tuolla Peliluolan puolella uusi kierros ala taas ennen ensi kauden alkua.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistä saisi ostettua lavallisen (=24kpl) tölkki coca-colaa halvimmiten? Netti tai PK-seutu.

Marketeissa on monesti tarjouksia. Varsinkin näin vapun jälkeen saattaa olla vähän ylivarastoa, mistä haluavat eroon.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen yrittänyt löytää tietoa vanhan Saksan kaupunkiseteleistä, mutta en osaa ilmeisesti hakea oikeilla sanoilla. Kyseessä on linkin kuvan kaltaisista seteleistä. Lähinnä siis kaipailen faktaa, mikä oli homman nimi ja tarkoitus noille seteleille?

http://www.tamundo.de/auction-freib...eptember-1921-gm-3831-10-scheine-2752132.html

Mielenkiintoinen kysymys, johon olisin paremmalla ajalla voinut paneutua enemmänkin. Linkkisi ei valitettavasti toimi, mutta jos vuosiluku on 1921, niin viittaa hyvin vahvasti ns. [https://en.wikipedia.org/wiki/Notgeld]Notgeld-seteleihin[/url]. NIitä on käytetty Saksassa hätävaluuttana ekan maailmansodan aikaan ja sitten 1920-luvulla hyperinflaation jyllätessä. Saksan valtion lisäksi näitä seteleitä julkaisivat myös mm. eri kaupunkien pankit. Tässä sinun tapauksessasi kyse lienee linkin perusteella Freibergin kaupungin tai pankin julkaisemasta keräilysetelistä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kun täällä on väännetty sopivasti asiasta, niin kysynkin, mistä löydän kuvan kaltaisen takin?

Linkki sisältää siis kuvan...takista.

Olin ihan varma, että linkkisi ei enää toimisi, mutta oho! Sieltähän paljastui poplari tai trenssitakki. Olen ihan varma että Stockmanin herrainosastolta löytyy juuri tätä klassikkomallia ajattomassa värissään. Netistä voi löytyä kuitenkin tokmannin hinnoillakin vastaava.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Millon SE jääkiekkolehti tulee R-kioskeihin, yms. myyntiin?

Ja tuleeko se tänne Ouluun taas selvästi myöhemmin ku muualle?

Jääkiekkolehden viimeinen numero ilmestyi joulukuussa 2021. Ei siis kannata enää päivystää Oulun R-Kioskin kulmilla odottamassa.

Nykyaikaa on muutenkin lukea kausiarviot netistä. Oululaisena saattaisit tykätä nimimerkin McTorso kärppähenkisistä arvioista!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli muuten tuosta TKK-ketjun 10-ottelusta mieleen. Maailman lyhytaikaisin maailman/euroopanennätyksen haltija löytyy naisten 7-ottelusta. Taisi joku alle kaksi sekuntia olla ennätys hallussa.

Viimeinen laji on 800m juoksu. Tässä kisassa sijalle X tullut kilpailija teki kokonaistuloksellaan ennätyksen, mutta alle kaksi sekuntia myöhemmin maaliin tullut kisaa reilusti johtanut kilpailija alitti kokonaistuloksellaan vastasyntyneen ennätyksen, vaikka viimeisessä lajissa hävisikin hetki sitten ME-tuloksen tehneelle kilpailijalle.

Nyt vain kysytään, kuka tai missä tämä tapahtui? Tuota ensimmäistä tulosta ei muistaakseni koskaan virallisesti merkitty ennätykseksi.

Kyse on luultavasti naisten 7-ottelua edeltäneestä 5-ottelusta (pentathlon), jossa lajeina oli 60 m aidat, korkeushyppy, kuulantyöntö, pituushyppy ja viimeisenä tuo muistelemasi 800 m sileä. Länsi-Saksan Heide Rosendahl teki silloin ennätyksen, mutta Iso-Britannian Mary Peters tuli maaliin vain 1,12 sekuntia myöhemmin ja keräsi koko kisasta kovemmat pisteet, kultaa ja maailmanennätyksen.

Vuoden 1980 olympialaisissa sekä pronssi- että hopeamitalistit ehtivät olla hetken ennätysnaisia. 1,2 ja 0,4 sekuntia heille viimeisellä matkalla hävinnyt Neuvostoliiton Nadežda Tkatšenko löi kuitenkin heidät molemmat loppupisteissä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kenen HPK-pelurin hanuri komistaa aukeamaa Urheilulehden artikkelissa: "Pelimies panee - naisia. Urheileva homo-Suomi pysyy tiukasti nimettömänä, kasvottomana ja munattomana"? Kypärässä näkyy osittain numero 4.

Ei mitään hajua sen paremmin kyseisestä artikkelista kuin HPK-pelaajien ahtereistakaan, mutta kysymyksesi on syyskuulta 2009.

Jos oletetaan, että kuva on peräisin kaudelta 2008-2009, niin kyseisellä kaudella numero 4 löytyi vain Tommi Leinosen, Kai Syväsalmen ja Joonas Vihkon paidoista.

Jos taas kyseessä on kauden 2009-2010 pelaaja, niin siinä tapauksessa kyse on Vihkosta, Syväsalmesta, Lauri Kärmeniemestä, Jan-Mikael Järvisestä tai Miikka Männiköstä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on eräs tietty tatuointifirma hakusessa. Sivuista en muista muuta, mutta jotkut kirsikat siellä oli galleriasivu yläkulmassa ja jotenkin oli punaiset/lilat/pinkit ne sivut.

Olisi kannattanut varmaan tatuoida sen firman nimi esim. omaan käteen, niin ei olisi päässyt unohtumaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko joukossa joku, joka tilaa Uncut -lehteä? Lehden oman saitin tilauslomakkeessa on maininta kylkiäis-CD:stä, että UK:n ulkopuolelle tätä ei toimiteta. Tai sitten tulkitsin väärin sen disclaimerin tekstin.

Mutta siis, jos on tilaajia, niin oletteko tilanneet kotimaisen välittäjän kautta, vai suoraan esim. netin kautta? Millä hinnalla? Tuleeko se CD mukana vai ei?

On muuten aika hyvä lehti. Ja ne kylkiäislevytkin rokkaa.

Kävin joskus itse lukemassa kyseistä lehteä kirjastossa ja voin vahvistaa, että oli asiallinen lehti, vaikkakin muistaakseni sisältö kokonaisuudessaan liian retroa minun makuuni.

Voi hyvinkin olla, että cd-levyä ei ole lähetetty ulkomaan tilaajille. Tähän on ollut syynä joko/sekä/tai, että olisi nostanut liikaa postikuluja tai siinä, että lisenssit musiikin julkaisemiseksi eivät kattaneet jakelua Iso-Britannian ulkopuolelle.

Jos joku ulkomainen lehti tarjoaa mahdollisuutta tilata suoraan heiltä Suomeen, niin todennäköisesti on nopeampaa ja halvempaa tilata suoraan kuin jonkun välittäjän kautta. Minulla on vieläkin katkeria muistoja 90-luvulta, kun minulle tilattiin Yhdysvaltalaista Becket-jääkiekkokorttilehteä. Tuli varmaan R-kirjan tilauspalvelun kautta. Maksoi maltaita (kiitos äiti!) ja tuli niin hitaasti, että kaverit olivat ehtineet ostaa kioskilta jo lokakuun lehden kun mulle kolahti syyskuun lehti postilaatikkoon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko täällä Oonin tai vastaavan omistajia? Minulla on K-raudan halpisversio. Ongelma on, että paistovaiheessa pitsasta tulee sievän näköinen pohjasta ja päältä, mutta reunat on taikinaa sisältä. Onko kokemusperäisiä vinkkejä tähän? Kaasumallin pitsauuni kyseessä.
 

Rocco

Jäsen
Kyse on luultavasti naisten 7-ottelua edeltäneestä 5-ottelusta (pentathlon), jossa lajeina oli 60 m aidat, korkeushyppy, kuulantyöntö, pituushyppy ja viimeisenä tuo muistelemasi 800 m sileä. Länsi-Saksan Heide Rosendahl teki silloin ennätyksen, mutta Iso-Britannian Mary Peters tuli maaliin vain 1,12 sekuntia myöhemmin ja keräsi koko kisasta kovemmat pisteet, kultaa ja maailmanennätyksen.

Vuoden 1980 olympialaisissa sekä pronssi- että hopeamitalistit ehtivät olla hetken ennätysnaisia. 1,2 ja 0,4 sekuntia heille viimeisellä matkalla hävinnyt Neuvostoliiton Nadežda Tkatšenko löi kuitenkin heidät molemmat loppupisteissä.
Mahtavaa infoa kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Redrose pieni kyssä sulle, että kun sulla lähiaikoina tulee kymppitonni viestejä täyteen tossa biisipeli-ketjussa (aivan älytön määrä muuten) ja aiot ilmeisesti "eläköityä" ketjusta sen jälkeen, niin meinasitko edelleen jatkaa tavu- ja yhdyssanapelin parissa vai aiotko lopettaa osaltasi kaikki foorumipelit kertalaakista?
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
@Redrose pieni kyssä sulle, että kun sulla lähiaikoina tulee kymppitonni viestejä täyteen tossa biisipeli-ketjussa (aivan älytön määrä muuten) ja aiot ilmeisesti "eläköityä" ketjusta sen jälkeen, niin meinasitko edelleen jatkaa tavu- ja yhdyssanapelin parissa vai aiotko lopettaa osaltasi kaikki foorumipelit kertalaakista?
Mun mielestä kymppiitonni biisejä saa riittää Esittäjä tai biisi edellisestä viestistä -ketjuun, koska suomenkielisestä musasta tykkäävät nimimerkit voivat ladata omia lempibiisejään sinne. Tavu- ja yhdyssanapelit eivät ole lopetuslistallani ainakaan vielä. Olen suunnitellut, että perustan uuden musaketjun, jossa pitää kaivaa YouTubesta edellisen käyttäjän toivoma biisi ketjuun, jonka jälkeen laittaja saa toivoa omaa biisiä seuraavalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös