HIFK boikottiin!

  • 32 772
  • 246

Aiotko sinä osallistua IFK-boikottiin?


  • Äänestäjiä
    224

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun seuralla menee huonosti, pitäisi tukea ja kannustaa.

Allekirjoittanut ei enää kykene. En kaada eurojani fuulaan ennenkuin tekeminen muuttuu. Nimiä voidaan avainpaikoilla muutella vaikka kuinka paljon, mutta tekemisen on muututtava parempaann.

Helppo tietysti kesällä huudella. Nordis ei kutsu ennenkuin ollaan aito top3 seura.
Ei pitäisi, koska seuralla menee huonosti vain siksi, että on niin saatanan ylimielinen ja hirttäytynyt Brändiin jota eivät edes itse ymmärrä m uutoin kun että siitä puhuvat suut vaahdossa. Nyt on siellä herrojen aika laittaa itsensä likoon ja miettiä, että mistähän se raha tulee, jos yhteisöä kustaan silmään se mikä ehditään, ja laiskoina vaan istutaan neniä kaivamassa ja sitä Brandya maistellen. Saatanan tunarit.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pitäisi, koska seuralla menee huonosti vain siksi, että on niin saatanan ylimielinen ja hirttäytynyt Brändiin jota eivät edes itse ymmärrä m uutoin kun että siitä puhuvat suut vaahdossa. Nyt on siellä herrojen aika laittaa itsensä likoon ja miettiä, että mistähän se raha tulee, jos yhteisöä kustaan silmään se mikä ehditään, ja laiskoina vaan istutaan neniä kaivamassa ja sitä Brandya maistellen. Saatanan tunarit.

IFK kyllä selviää, pari heikompaa kautta ei tätä seuraa tuhoa. Nyt pitää kannattajien näyttää, ettei tämä meininki kerta kaikkiaan kelpaa. Miettikää jos Jokerifaneilla olisi ollut kanttia laittaa hanttiin 2013, niin olisiko heidän idän korpivaellus voitu välttää? IFK:n nykyinen taantuma on ihan peanuts siihen verrattuna ja tästä ponkaistaan uuteen nousuun nopeastikin, mutta muutoksia tarvitaan. Myös valmennukseen.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK kyllä selviää, pari heikompaa kautta ei tätä seuraa tuhoa. Nyt pitää kannattajien näyttää, ettei tämä meininki kerta kaikkiaan kelpaa. Miettikää jos Jokerifaneilla olisi ollut kanttia laittaa hanttiin 2013, niin olisiko heidän idän korpivaellus voitu välttää? IFK:n nykyinen taantuma on ihan peanuts siihen verrattuna ja tästä ponkaistaan uuteen nousuun nopeastikin, mutta muutoksia tarvitaan. Myös valmennukseen.
Kyllä. Jos hommiin oikeasti aletaan, niin nopeasti tosiaankin on mahdollista pistää rakenteet uusiksi ja tuottamaan, mutta kyllä se vaatisi sen vanhan paskan karistamista rattailta. Se saatanallinen Rf pitäisi saada hevon vi..uun koko seuran ytimestä jarruttelemasta ja rahastamasta.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun seuralla menee huonosti, pitäisi tukea ja kannustaa.

Allekirjoittanut ei enää kykene. En kaada eurojani fuulaan ennenkuin tekeminen muuttuu. Nimiä voidaan avainpaikoilla muutella vaikka kuinka paljon, mutta tekemisen on muututtava parempaann.

Helppo tietysti kesällä huudella. Nordis ei kutsu ennenkuin ollaan aito top3 seura.

Ymmärrän kyllä hyvin sen pettymyksen ja vitutuksen tästä puuhastelusta ja vuosikausien jatkuvasta alisuorittamisesta, mutta mielestäni fanien pitäisi silti seistä joukkueensa takana myös vaikeina aikoina, eli ei olla liian vaativa ja kriittinen omaa jengiä kohtaan. Eli jos multa kysytään, niin mielestäni fanien pitäisi ainakin joskus käydä siellä Nordiksella niitä pelejä katsomassa, vaikka ei kausikorttia enää ostaisikaan ja ilman muuta käydä siellä hallilla myös useammin jo ennen kun joukkue olisi mikään Top3:n joukossa oleva joukkue.

Kuitenkin nykyajan SM-liiga on sen verran tasainen ja kovatasoinen, että melko harva joukkue on enää tänä päivänä aidosti ns. Top3 joukkue Tapparaa lukuunottamatta. Joskus ysäriluvulla se oli toista kun silloin sen SM-liigan kärjen muodostivat aika lailla Jokerit, Tepsi ja Lukko, mutta nykyaikana tämä kärki on vaan vaihdellut aika tasaisesti kaudesta toiseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän kyllä hyvin sen pettymyksen ja vitutuksen tästä puuhastelusta ja vuosikausien jatkuvasta alisuorittamisesta, mutta mielestäni fanien pitäisi silti seistä joukkueensa takana myös vaikeina aikoina, eli ei olla liian vaativa ja kriittinen omaa jengiä kohtaan. Eli jos multa kysytään, niin mielestäni fanien pitäisi ainakin joskus käydä siellä Nordiksella niitä pelejä katsomassa, vaikka ei kausikorttia enää ostaisikaan ja ilman muuta käydä siellä hallilla myös useammin jo ennen kun joukkue olisi mikään Top3:n joukossa oleva joukkue.

Kuitenkin nykyajan SM-liiga on sen verran tasainen ja kovatasoinen, että melko harva joukkue on enää tänä päivänä aidosti ns. Top3 joukkue Tapparaa lukuunottamatta. Joskus ysäriluvulla se oli toista kun silloin sen SM-liigan kärjen muodostivat aika lailla Jokerit, Tepsi ja Lukko, mutta nykyaikana tämä kärki on vaan vaihdellut aika tasaisesti kaudesta toiseen.
Samaa mieltä. Tuli vain raja vastaan. 43 vuotta kannatettu ja rahaa laitettu arviolta 400k€ tähän meininkiin.

Joskus ei enää kykene , kun varsinkin on kokemusta johtamisesta. Johtamisosaamista seurassa ei ole. Rakastan seuraa. Lahjoittaminen vastikkeetta päättyi.

edit . Ei toki vastikkeetta. Mestaruuksia ja finaalipaikkoja hienosti tullut. Omat sijoituksenolleet ns takapainotteisia. Pikkuveijarina kun rahaa ei ollut.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä. Tuli vain raja vastaan. 43 vuotta kannatettu ja rahaa laitettu arviolta 400k€ tähän meininkiin.

Joskus ei enää kykene , kun varsinkin on kokemusta johtamisesta. Johtamisosaamista seurassa ei ole. Rakastan seuraa. Lahjoittaminen vastikkeetta päättyi.

edit . Ei toki vastikkeetta. Mestaruuksia ja finaalipaikkoja hienosti tullut. Omat sijoituksenolleet ns takapainotteisia. Pikkuveijarina kun rahaa ei ollut.
Niin, nythän ei ole kyse kyntävästä joukkueesta, jolla hyvästä pelitavasta huolimatta vaikea aika menossa, joten kaipaa kannatusta. Kyllä nyt on enemmänkin kyse siitä, että siellä yhdenlainen saatanallinen "sikariporras" on vietellyt kissanpäiviä niin sponsorien kuin kannattajien rahoilla porsastellen vailla mitään muuta tavoitetta, kun laiskanpulskeana ja ylimielisenä istuskella mahd, mukavasti persellään kommentoimassa feikkiheikkejä ja puhelemassa kivoja siitä "Brändistä", johon ei sen perustaltaan yhdelläkään näistä muumioista ole osuutta edes vähää alusta.

Tällä on sitten vuosikaudet ratsasteltu hihitellen kannattajien typeryydelle siellä taustalla, kunnes meinasi jo yksi saatanan kiekkokeisarikaveri vetää seuran konkkaan. Silloin tuli hätä, ja korjausliikkeet onneksi tehtiin. No sitten alkoi taas näemmä päät paisumaan, vaikka ei taaskaan ollut kyseisillä herroilla -vai mitä sitten lienenvät- mitään osuutta siihenkään, että ei tarvinnut vaihtaa Brändyään halpamerkkiin.

Nyt ollaan sitten taas samassa pisteessä, koska ei vaan perkele tavat saati osmiinenkaan muutu. Se on siten ihan hemmetin kaukana siitä, että kannatetaan joukkuetta vaikeana aikana. Kyllä nyt on niin, että heidän -organisaatio/omistajat- velvollisuutensa on nyt tehdä johtopäätökset ja laittaa tuote kuntoon odottamatta siihen enää euroakaan sen yhteisön tukea, sillä heidän rahoillaan on kuitenkin sellainen porsastelu jatkunut vuosikausia ilman omaa riskiä yhtään mistään. Jaeltu on samalla kivoja mutta merkityksettömiä, mutta ilmeisen hyväpalkkaisia duunipaikkoja kavereille sekä itselle, ja taas jatkettu Brandyn kiskomista kitusiin kaksin käsin.

Kun vielä näin tuon lainaami kirjoittajan tähän paskaan laittaman summan, niin silmämunathan siinä pyörähtivät kierroksen pari ympäri sisäkautta, ja tuli liki verensyöksy aivoihin, kun alkoi tosissaan vituttamaan koko touhu, jossa sitä yhteisöä on viety kuin pässiä narussa, joista viimeisimpänä se saunaseuran oma poika jutustelee pehmeitä "feikkiheikeistä".

Siis ei se kulloinkin pelaava joukkue, vaan sen taustahenkilöiden perseily ja mällääminen noilla yhteisön rahoilla, ja sitten se yhteisön "oikeat fanit" yrittää vielä syöttää ajatusta, että nyt on joukkueella vaikea aika, niin pitää tukea. Ei perkele pidä tukea enää yhtään ylimielistä Rf:ää, saati perseilevää organisaatioita, joka ei saa näemmä yhtään mitään aikaan mutta rahat katoaa sujuvasti jonnekin.

Hoitakoot nyt itse paskansa, ja kaivakoot vaikka omasta lompakosta, tai pistäköön konkkaan koko paskan, jos ei kerran oikeasti kiinnosta tehdä asioita kunnolla.

Edit. Toinen on asia, jos joku täällä tietää, että organisaatioon ei rahaa kulu, ja eivät sieltä edes karkkirahaa nosta. Esim Nybondasin pitäisi olla siellä ihan palkatta, samoin kuin sen kiva harrinkin, ja Rf. ei toivoakseni mitään etuja seurasta nauti. Hallitukseenkaan ei pitäisi juuri rahoja kulua, jos ei parempaa saada. Jos siis joku tietää tästä rahan käytöstä ja ohjatuvuudesta jotakin, joka vähän paremmin valottaa sitä, että mine hittoon ne katoaa, niin kertokoot, sillä se voisi vähän edes helpotta vitutusta seuran touhuja kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Montako kausaria boikottilaiset ovat jo ostaneet? Luulen että mikään ei muutu ja samat naamat vittuuntuvat ensikaudellakin hallilla, tsemppiä.
No itse en ole ostamassa mitään tulvalle kaudelle. Paitatilauskin meni jäihin, koska en koe saaneeni riittävän selkeää kuvaa tulevasta suunnanmuutoksesta, sen strategiasta, saati sitten, että mihin ne rahat ovat hukkuneet. Tällaista pyllistelyä ei enää vaan jaksa, vaan nyt odotan ensin niitä tekoja ja selityksiä.
Ihan varmasti seuraan tuloksia ja kärivstelen, koska joukkueelle itselleen toivoo aina niitä voittoja. Tosin samalla pelottaa että jos se joukkue venyy nöhdyllä paskalla voittoihin, niin aletaan luulemaan taas päät turvoksissa, että ollaan valittu hyvä valmentaja, ja oikealla hinnalla.
Rahan kanssa palaan asiaan seuraavan kerran sitten, kun seurasta osoitetaan aidosti kykyä ja halua muuttaa toimintaa kohti sitä eurooppalaista suur- ja/tai huippujoukkuetta, ja tällä kertaa sitten kanssa uskottavasti.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ymmärrän kyllä hyvin sen pettymyksen ja vitutuksen tästä puuhastelusta ja vuosikausien jatkuvasta alisuorittamisesta, mutta mielestäni fanien pitäisi silti seistä joukkueensa takana myös vaikeina aikoina, eli ei olla liian vaativa ja kriittinen omaa jengiä kohtaan. Eli jos multa kysytään, niin mielestäni fanien pitäisi ainakin joskus käydä siellä Nordiksella niitä pelejä katsomassa, vaikka ei kausikorttia enää ostaisikaan ja ilman muuta käydä siellä hallilla myös useammin jo ennen kun joukkue olisi mikään Top3:n joukossa oleva joukkue.

Kuitenkin nykyajan SM-liiga on sen verran tasainen ja kovatasoinen, että melko harva joukkue on enää tänä päivänä aidosti ns. Top3 joukkue Tapparaa lukuunottamatta. Joskus ysäriluvulla se oli toista kun silloin sen SM-liigan kärjen muodostivat aika lailla Jokerit, Tepsi ja Lukko, mutta nykyaikana tämä kärki on vaan vaihdellut aika tasaisesti kaudesta toiseen.

Itse vaadin IFK:hon ammattiurheilun vaatimustasoa kaikille paikoille, varsinkin jos halutaan leikkiä suurseuraa. Pitäisin sitä jopa ihan oletusarvona pääsarjatasolla.

Aika ns. helvetin monta vuotta tässä ollaan takana seisottu ”vaikeina aikoina”, mutta tuo Peltosen jatkaminen penkin takana on asiana sellainen joka kuvastaa minusta sataprosenttisesti tätä päätyyn asti mukavoitunutta IFK:ta. Totesin jo aiemmin etten osaa varmasti täysin boikotoida, mutta rahaa tuohon toimintaan ei tee mieli tällä hetkellä antaa. Minulla venettä ei kaada se, että IFK on kuudes.

Minun veneeni kaataa se, että kolmen vuoden epäonnistumisten jälkeen yhä nähdään virallisissa korupuheissa Ville Peltonen oikeaksi mieheksi penkin taakse.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun veneeni kaataa se, että kolmen vuoden epäonnistumisten jälkeen yhä nähdään virallisissa korupuheissa Ville Peltonen oikeaksi mieheksi penkin taakse.
Tuskin Peltosta enää missään nähdään oikeaksi mieheksi penkin taakse. Se lienee kuitenkin fakta, että taloudelliset resurssit eivät riitä valmentajan vaihtoon, joten tietysti HIFK organisaationa seisoo tässä tilanteessa virallisesti hänen takanaan. Mitä muutakaan se voisi tehdä? Epäluottamuksen osoittaminen ja samalla Peltosen kanssa jatkaminen muodostaisivat täysin kestämättömän tilanteen.

Katsotaan hetkeä, jolloin Peltoselle tehtiin jatkodiili, eli viime syksyä. Ensimmäisellä kaudella HIFK tippui Tepsiä vastaan puolivälierien seiskapelissä. Joukkue oli koronan runtelema ja myös Peltonen sairasti pahan taudin juuri pudotuspelien alla. Sarjasta olisi pitänyt mennä jatkoon, mutta ensisijaisesti kaaduttiin Haloseen, toissijaisesti heikkoon viimeistelyyn. Ja kuten sanottu, koronan vaikutukset näkyivät joukkueessa. Seiskapeli olisi pitänyt tapahtumien valossa voittaa, mutta ei vaan voitettu.

Toisella kaudella mentiin suht paskalla rosterilla välieriin. Kolmas kausi starttasi ihan hyvin, ja juuri näihin aikoihin jatkodiili luultavasti sorvattiin. Jos organisaatiossa oltiin muuten tyytyväisiä Peltosen työpanokseen ja pelaajilta tuli hyvää signaalia, niin näen kyllä ajatuksenjuoksun sopparin kirjoittamiseen. Varmasti haluttiin myös jatkuvuutta.

Oikeastaan tuon jälkeen hommat alkoivat mennä luiskaan, eikä kukaan olisi enää keskitalvella päätynyt samaan ratkaisuun. Silloin oli kuitenkin myöhäistä, eikä taloudellisesti enää muuta vaihtoehtoa kuin panna kädet ristiin ja toivoa ihmettä.

Itse olen varsin toivoton Peltosen suhteen ja odotukset tulevalta kaudelta on ihan nollatasoa, mutta tavallaan näen miksi se tapahtui mikä tapahtui.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin Peltosta enää missään nähdään oikeaksi mieheksi penkin taakse. Se lienee kuitenkin fakta, että taloudelliset resurssit eivät riitä valmentajan vaihtoon, joten tietysti HIFK organisaationa seisoo tässä tilanteessa virallisesti hänen takanaan. Mitä muutakaan se voisi tehdä? Epäluottamuksen osoittaminen ja samalla Peltosen kanssa jatkaminen muodostaisivat täysin kestämättömän tilanteen.

Katsotaan hetkeä, jolloin Peltoselle tehtiin jatkodiili, eli viime syksyä. Ensimmäisellä kaudella HIFK tippui Tepsiä vastaan puolivälierien seiskapelissä. Joukkue oli koronan runtelema ja myös Peltonen sairasti pahan taudin juuri pudotuspelien alla. Sarjasta olisi pitänyt mennä jatkoon, mutta ensisijaisesti kaaduttiin Haloseen, toissijaisesti heikkoon viimeistelyyn. Ja kuten sanottu, koronan vaikutukset näkyivät joukkueessa. Seiskapeli olisi pitänyt tapahtumien valossa voittaa, mutta ei vaan voitettu.

Toisella kaudella mentiin suht paskalla rosterilla välieriin. Kolmas kausi starttasi ihan hyvin, ja juuri näihin aikoihin jatkodiili luultavasti sorvattiin. Jos organisaatiossa oltiin muuten tyytyväisiä Peltosen työpanokseen ja pelaajilta tuli hyvää signaalia, niin näen kyllä ajatuksenjuoksun sopparin kirjoittamiseen. Varmasti haluttiin myös jatkuvuutta.

Oikeastaan tuon jälkeen hommat alkoivat mennä luiskaan, eikä kukaan olisi enää keskitalvella päätynyt samaan ratkaisuun. Silloin oli kuitenkin myöhäistä, eikä taloudellisesti enää muuta vaihtoehtoa kuin panna kädet ristiin ja toivoa ihmettä.

Itse olen varsin toivoton Peltosen suhteen ja odotukset tulevalta kaudelta on ihan nollatasoa, mutta tavallaan näen miksi se tapahtui mikä tapahtui.


No sen ekan Peltosen kauden annan kyllä anteeksi siinä mielessä, kun se oli just se rikkonainen koronakausi ja muutenkin se oli vielä Villen debyyttikausi joukkueen peräsimessä ja aina se uuden valmentajan tulo joukkueeseen usein ottaa sen oman aikansa. Mutta kyllä vaan se jatkodiilin kirjoittaminen Peltoselle oli seurajohdolta aivan karmea emämoka!! Kun todellakaan se peli ei kulkenut joukkueella oikeastaan missään vaiheessa sillä tavalla, kun se olisi tällaisella rosterilla sujua.

Katselin tossa just jääkaapin ovesta tota viime kauden kotipelien listaa, johon oon merkinnyt kaikkien matsien tulokset, niin siinä tosiaan kauden ensimmäisestä seitsemästä kotipelistä IFK hävisi sen kolme kappaletta, joista tappiot tulivat rankkareissa Ässiä ja Pelicansia, sekä ilvestä vastaan jo varsinaisella peliajalla. Sitten yksi noista voitoista tuli SaiPaa vastaan 1-0 rankkareissa (ihme kun sitäkin rankkarikisaa ei hävitty), eikä oikeastaan mikään muukaan kotivoitto tullut tuolloin mitenkään erityisen vakuuttavalla pelillä. Eikä se peli muistaakseni ollut vieraskaukaloissakaan mitenkään sen vakuuttavampaa.

Ymmärrän toki kyllä sen, että jos seurajohto haluaa saada hieman tiettyä jatkuvuutta siihen valmentajan paikalle, mutta kun tässä Peltosen jatkossa vaan ei ollut oikein mitään mieltä tai järkeä missään vaiheessa.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse vaadin IFK:hon ammattiurheilun vaatimustasoa kaikille paikoille, varsinkin jos halutaan leikkiä suurseuraa. Pitäisin sitä jopa ihan oletusarvona pääsarjatasolla.

Aika ns. helvetin monta vuotta tässä ollaan takana seisottu ”vaikeina aikoina”, mutta tuo Peltosen jatkaminen penkin takana on asiana sellainen joka kuvastaa minusta sataprosenttisesti tätä päätyyn asti mukavoitunutta IFK:ta. Totesin jo aiemmin etten osaa varmasti täysin boikotoida, mutta rahaa tuohon toimintaan ei tee mieli tällä hetkellä antaa. Minulla venettä ei kaada se, että IFK on kuudes.

Minun veneeni kaataa se, että kolmen vuoden epäonnistumisten jälkeen yhä nähdään virallisissa korupuheissa Ville Peltonen oikeaksi mieheksi penkin taakse.


Joo onhan tämä seurajohtaminen tällä hetkellä aivan käsittämätöntä ja varsinkin se Peltosen jatkosopimus on siitä oikein loistava esimerkki.

Tuli nyt itselläni jälleen se kausikortti ensi kaudelle ostettua, mutta saa nyt sitten nähdä sen, että miten paljon noissa kotimatseissa oikein tulee käytyä, jos ne alkavat taas olla ihan katastrofia alusta alkaen.
 

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Toisella kaudella mentiin suht paskalla rosterilla välieriin. Kolmas kausi starttasi ihan hyvin, ja juuri näihin aikoihin jatkodiili luultavasti sorvattiin. Jos organisaatiossa oltiin muuten tyytyväisiä Peltosen työpanokseen ja pelaajilta tuli hyvää signaalia, niin näen kyllä ajatuksenjuoksun sopparin kirjoittamiseen. Varmasti haluttiin myös jatkuvuutta.

Oikeastaan tuon jälkeen hommat alkoivat mennä luiskaan, eikä kukaan olisi enää keskitalvella päätynyt samaan ratkaisuun. Silloin oli kuitenkin myöhäistä, eikä taloudellisesti enää muuta vaihtoehtoa kuin panna kädet ristiin ja toivoa ihmettä.

Itse olen varsin toivoton Peltosen suhteen ja odotukset tulevalta kaudelta on ihan nollatasoa, mutta tavallaan näen miksi se tapahtui mikä tapahtui.
Peltosen jatkosoppari tehtiin Peltosen kolmannella kaudella. Ja kuten kaikki tietävät niin Salmelainen puhui samaan aikaan myös Jokisen kanssa mahdollisesta valmentajapestistä. Mitä silloin puhuttiin, sekä suullisesti sovittiin, toivon että Jokinen joku päivä valoittaa.

Itse pidän hölmönä ideana jatkaa kolmea kautta pidempään samalla valmentajalla riippumatta miten kolmas kausi käynnistyy tai loppuu. Kolmessa kaudessa eväät on jokatapauksessa syöty. Jo alkujaan olisi Peltosen kanssa pitänyt tehdä kahden kauden diili, ei kolmen. Kaikki tämä tapahtuui vain siksi että kyseessä oli Peltonen. Ja potkut jäi myös antamatta vain siksi että kyseessä on Peltonen.

Näin toimii ainoastaan joukkue jolle suojatyöpaikkojen tarjoaminen on tärkeämpää kun voittaminen. Petteri Sihvonen summasi IFK ongelman hyvin Aitio podcastissa sanoilla: "miksi kannattajat menevät katsomaan joukkuetta (IFK) jolle voittaminen ei ole tärkeetä."
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tietenkin oman seuran takana tulee seistä, mutta ei se voi mennä näin, että seuran ainut motiivi on raha. Mä olen seurannut IFK:ta koko 2000-luvun (ja moni vielä paljon pidempään) ja en ole nähnyt kertaakaan merkkiä siitä, että tämä seura tekisi aivan kaikkensa urheilullisen menestyksen eteen. En kertaakaan. Minulle on ok se, että tulee epäonnistumisia ja aina ei voi voittaa sen ymmärrän, mutta vittu yrittäkää edes! Tehkää kaikkenne, että tulisi sitä menestystä.

Minä kannatan Helsingin IFK:ta, en vittu Lappeenrannan SaiPaa (anteeksi). Tämä tulevan kauden joukkueen rakentaminen kertoo aivan kaiken tästä seurasta. Mistä nipistetään pois? No tietenkin sieltä jäällä näkyvästä tuotteesta, itse show'sta ja urheilullisesta puolesta. Sekin kertoo aivan kaiken kuinka päin vittua tätä seuraa on johdettu, jos joudutaan säästötalkoisiin. Pääkaupunkiseudun suurin ja säästötalkoot?! Ihan oikeasti, mutta mitä vittua? Vai onko se taas niin, että joukkueesta on helppoa ja vaivatonta nipistää, koska kyllähän ne uskolliset lampaat tulevat silti Nordiksen täyttämään ja kantamaan rahaa kirstuun? Näinkö toimistolla ajatellaan? En ihmettelisi yhtään.

Kuten sanoin. Hyväksyn epäonnistumiset, mutta tätä IFK:n touhua on enää mahdotonta katsoa läpi sormien tuoden rahaa kirstuun samalla. Ei minkäänlaista paloa ja yritystä olla se paras. Ei. Yhtään. Minkäänlaista. Joukkueesta nipistetään. Jätetään hankkimatta ne puuttuvat palaset aina. Valmennuksesta nipistetään jne. Lista on loputon...
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltosen jatkosoppari tehtiin Peltosen kolmannella kaudella. Ja kuten kaikki tietävät niin Salmelainen puhui samaan aikaan myös Jokisen kanssa mahdollisesta valmentajapestistä. Mitä silloin puhuttiin, sekä suullisesti sovittiin, toivon että Jokinen joku päivä valoittaa.

Itse pidän hölmönä ideana jatkaa kolmea kautta pidempään samalla valmentajalla riippumatta miten kolmas kausi käynnistyy tai loppuu. Kolmessa kaudessa eväät on jokatapauksessa syöty. Jo alkujaan olisi Peltosen kanssa pitänyt tehdä kahden kauden diili, ei kolmen. Kaikki tämä tapahtuui vain siksi että kyseessä oli Peltonen. Ja potkut jäi myös antamatta vain siksi että kyseessä on Peltonen.

Näin toimii ainoastaan joukkue jolle suojatyöpaikkojen tarjoaminen on tärkeämpää kun voittaminen. Petteri Sihvonen summasi IFK ongelman hyvin Aitio podcastissa sanoilla: "miksi kannattajat menevät katsomaan joukkuetta (IFK) jolle voittaminen ei ole tärkeetä."


Täysin samaa mieltä kyllä tässä olen. Mielestäni kenenkään valmentajan kanssa ei kannata tehdä koskaan kerralla sitä kolmea kautta pidempää sopimusta, sillä joukkue tarvitsee myös sitä tiettyä muutosta aina tasaisin väliajoin ja nyt vielä tässä IFK:n tapauksessa kun kyse ei edes ollut mistään ehdottomasta huippuvalmentajasta, vaan ainoastaan Peltosesta, joka melkein sai sen sopimuksen jo alunperinkin vain sillä hyväveli-kerhon puuhastelulla.

Peltosella oli tässä kuitenkin jo ne kolme kautta aikaa antaa näyttöjä, joita ei valitettavasti koskaan tapahtunut, kun tuloksena oli vain ne kaksi puolivälierätappiota ja yksi hävitty pronssimatsi, eli näin ollen sille hänen jatkosopimukselle ei ollut mitään järkisyitä edes yhdeksi kaudeksi, niin siitä huolimatta seurajohtomme vaan palkitsi hänet sillä kahden kauden jatkosopimuksella.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sen ekan Peltosen kauden annan kyllä anteeksi siinä mielessä, kun se oli just se rikkonainen koronakausi ja muutenkin se oli vielä Villen debyyttikausi joukkueen peräsimessä ja aina se uuden valmentajan tulo joukkueeseen usein ottaa sen oman aikansa. Mutta kyllä vaan se jatkodiilin kirjoittaminen Peltoselle oli seurajohdolta aivan karmea emämoka!! Kun todellakaan se peli ei kulkenut joukkueella oikeastaan missään vaiheessa sillä tavalla, kun se olisi tällaisella rosterilla sujua.

Katselin tossa just jääkaapin ovesta tota viime kauden kotipelien listaa, johon oon merkinnyt kaikkien matsien tulokset, niin siinä tosiaan kauden ensimmäisestä seitsemästä kotipelistä IFK hävisi sen kolme kappaletta, joista tappiot tulivat rankkareissa Ässiä ja Pelicansia, sekä ilvestä vastaan jo varsinaisella peliajalla. Sitten yksi noista voitoista tuli SaiPaa vastaan 1-0 rankkareissa (ihme kun sitäkin rankkarikisaa ei hävitty), eikä oikeastaan mikään muukaan kotivoitto tullut tuolloin mitenkään erityisen vakuuttavalla pelillä. Eikä se peli muistaakseni ollut vieraskaukaloissakaan mitenkään sen vakuuttavampaa.

Ymmärrän toki kyllä sen, että jos seurajohto haluaa saada hieman tiettyä jatkuvuutta siihen valmentajan paikalle, mutta kun tässä Peltosen jatkossa vaan ei ollut oikein mitään mieltä tai järkeä missään vaiheessa.

Peltosen jatkosoppari tehtiin Peltosen kolmannella kaudella. Ja kuten kaikki tietävät niin Salmelainen puhui samaan aikaan myös Jokisen kanssa mahdollisesta valmentajapestistä. Mitä silloin puhuttiin, sekä suullisesti sovittiin, toivon että Jokinen joku päivä valoittaa.

Itse pidän hölmönä ideana jatkaa kolmea kautta pidempään samalla valmentajalla riippumatta miten kolmas kausi käynnistyy tai loppuu. Kolmessa kaudessa eväät on jokatapauksessa syöty. Jo alkujaan olisi Peltosen kanssa pitänyt tehdä kahden kauden diili, ei kolmen. Kaikki tämä tapahtuui vain siksi että kyseessä oli Peltonen. Ja potkut jäi myös antamatta vain siksi että kyseessä on Peltonen.

Näin toimii ainoastaan joukkue jolle suojatyöpaikkojen tarjoaminen on tärkeämpää kun voittaminen. Petteri Sihvonen summasi IFK ongelman hyvin Aitio podcastissa sanoilla: "miksi kannattajat menevät katsomaan joukkuetta (IFK) jolle voittaminen ei ole tärkeetä."
Joo, en olisi minäkään Peltoselle jatkoa sorvannut. En ole oikeastaan missään vaiheessa ollut vakuuttunut hänen tekemisistään. Kunhan spekuloin tilannetta, jossa tuo sopimus tehtiin. Vaikka HIFK onkin osoittautunut varsin kunnianhimottomaksi organisaatioksi, niin joku peruste siihenkin on pitänyt olla. Toivoisin sen mieluummin perustuvan johonkin järkiasiaan kuin pelkkään helppouteen.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltosen jatkosoppari tehtiin Peltosen kolmannella kaudella. Ja kuten kaikki tietävät niin Salmelainen puhui samaan aikaan myös Jokisen kanssa mahdollisesta valmentajapestistä. Mitä silloin puhuttiin, sekä suullisesti sovittiin, toivon että Jokinen joku päivä valoittaa.

Itse pidän hölmönä ideana jatkaa kolmea kautta pidempään samalla valmentajalla riippumatta miten kolmas kausi käynnistyy tai loppuu. Kolmessa kaudessa eväät on jokatapauksessa syöty. Jo alkujaan olisi Peltosen kanssa pitänyt tehdä kahden kauden diili, ei kolmen. Kaikki tämä tapahtuui vain siksi että kyseessä oli Peltonen. Ja potkut jäi myös antamatta vain siksi että kyseessä on Peltonen.

Näin toimii ainoastaan joukkue jolle suojatyöpaikkojen tarjoaminen on tärkeämpää kun voittaminen. Petteri Sihvonen summasi IFK ongelman hyvin Aitio podcastissa sanoilla: "miksi kannattajat menevät katsomaan joukkuetta (IFK) jolle voittaminen ei ole tärkeetä."
Jep. Olen itsekin vakuuttunut siitä, että tuo neuvottelu JOksien kanssa on ollut ihan todellinen, sillä niin antamuksella sitä on kökköorganisaation toimesta alas yritetty ampua.

Ja se on tosiasia, että Hallituksella -jos edes Pesosellakaan- ei varmastikaan mitään erityistä luottoa ole VIllen valmennukseen, mutta kaiken paskan jälkeen ainoaksi vaihtehdoksi on jäänyt pelata ainakin enasi kausi posi tuosta sopimuskesta, koska muuten tulee liian kallista tilanteessa, jossa rahatovat jonnekin kadonneet.

Asiaa ei varmaan auta sekään, että kun menestys petti, pelitapa oli kauhea ja omatkin arvosteli, niin enpä itsekään sponssina haluaisi tuolla juuri nyt näkyä.

Saa Eskola ole melko velho ja tietää jotakin uudesta TJ:stäkin, jos meinaavat tämän vuotavan veneen vielä huipulle tuoda urheillullisesti sekä taloudellisesti.

Itsellä on nyt usko vähän tiukassa koko hommaan, mutta peukkuja lienee pakko pitää, koska vituttaisi jos ei IFK:ta olisi.
 

Muro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttää ettei boikotti puheet ole vain sananhelinää. Osat wanhat kausarilaiset jättäneet liput uusimatta. Kaverin firmalle tuli just soitto ja tarjottiin punaviivalta, parhailta paikoilta kausarit. Poistatti, kun noita ei ole normaalisti tarjolla.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisiköhän täällä järjestää jonknlainen kesäinen "joulupata" keräys Gimmoille, ettei joudu kärsimään suotta näistä säädöistä, mitä menestyksekkään miesten joukkueen tiimoilla tapahtuu.

Jotenkin koen olevan perseestä, että upeasti hommansa hoitanut Gimmat saa nyt kärsiä tästä kaikesta paskasta.
Voisi edes yrittää edistää sitä, ettei vaivu miesten kaltaiseen katatoniseen tilaan, jossa seikkaillaan nyt ja iänkaikkisesti siellä keskinkertaisuuden suossa polkemassa, sen ollessa liki ainoa liike enää mitä joukkueessa saadaan aikaiseksi.
Toimintaa nimittäin sielläkin pitäisi saada mielummin Ruotsin suuntaan, ja ylipäätään naisten urheilulle enemmän näkyvyyttä sekä arvostusta, eikä suinkaan alkaa vaivuttaa sitä takaisin koomaan, jossa se suuren osan aikaa on Suomessa viettänyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Pitäisiköhän täällä järjestää jonknlainen kesäinen "joulupata" keräys Gimmoille, ettei joudu kärsimään suotta näistä säädöistä, mitä menestyksekkään miesten joukkueen tiimoilla tapahtuu.

Jotenkin koen olevan perseestä, että upeasti hommansa hoitanut Gimmat saa nyt kärsiä tästä kaikesta paskasta.
Voisi edes yrittää edistää sitä, ettei vaivu miesten kaltaiseen katatoniseen tilaan, jossa seikkaillaan nyt ja iänkaikkisesti siellä keskinkertaisuuden suossa polkemassa, sen ollessa liki ainoa liike enää mitä joukkueessa saadaan aikaiseksi.
Toimintaa nimittäin sielläkin pitäisi saada mielummin Ruotsin suuntaan, ja ylipäätään naisten urheilulle enemmän näkyvyyttä sekä arvostusta, eikä suinkaan alkaa vaivuttaa sitä takaisin koomaan, jossa se suuren osan aikaa on Suomessa viettänyt.
Gimmoilla on kuitenkin kaikista tärkein osa-alue kunnossa eli todennäköisesti paras mahdollinen valmennus tässä maassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös